Giriş
(4)

Bir doğum kontrol hapı sorusu da benden

peki
ilk kez kullanmaya başladım bu mereti. 13. günümdeyim şimdi. doktor bir hafta sonra bir ara kanaman olur demişti. olmadı öyle bir şey. herkeste olmak zorunda mı olmasa da oluyor mu?
ilk kez kullanmaya başladım bu mereti. 13. günümdeyim şimdi. doktor bir hafta sonra bir ara kanaman olur demişti. olmadı öyle bir şey. herkeste olmak zorunda mı olmasa da oluyor mu?
0
peki
(03.04.10)
herkeste olmak zorunda değil
sadece bir ihtimal o
0
clementine
(03.04.10)
ilk kez duyuyorum ara kanama olabıldıgını.
0
fenerliyim ama feneri delgado
(03.04.10)
clementine
(03.04.10)
evet öyle bir kanama oluyor, hatta olmuş siz bunu yazarken eheh.
0
🌸peki
(03.04.10)
(4)

Hamam Çarpıntı Yapar mı?

yuto
soru başlıkta gizli hamama gittiğimde bayağı çarpıntı yaptı normal midir acaba?
soru başlıkta gizli hamama gittiğimde bayağı çarpıntı yaptı normal midir acaba?
0
yuto
(03.04.10)
saunadan olmasın_?
0
ayiadam
(03.04.10)
ben bir kere şu kızılcaamam da bir termal tesiste size özel havuz dolduruyor falan sıcak suyla, bir saat kalıyorsun, ölücem sanmıştım sıcaktan ,bir çarpıntı, yarım saat bile durmamışımdır, niye bende bilmiyorum.
0
elbar
(03.04.10)
kılcal damarlar genişliyo, daha çok kan pompalama ihtiyacı doğuyo diye biliyorum genel olarak.
0
jangara
(03.04.10)
olur tabe.. carparsa cik disari accik serinde dolas, biz oyle yapiyoruz.

hamam gunu ayrica hicbir fiziksel aktivitede bulunma bir de.
0
no avalon
(03.04.10)
(7)

Bahar ve hapşırma (alerji) artışına çözüm ihtiyacı.

Kahoist
Ey ahali, 3-4 Senedir şiddetini arttıran bir hapşırma, burun akıntısı, burun kaşınması ve peşine astım türevi nefes alış-verişleri yaşamaktayım ve bu giderek hayatıma olumsuz etki etmeye başladı.Her Nisan 1 de başlıyor (bkz: ciddiyse çok komik şakaysa hiç komik değil) ve yazın başlarına doğru azalar
Ey ahali,

3-4 Senedir şiddetini arttıran bir hapşırma, burun akıntısı, burun kaşınması ve peşine astım türevi nefes alış-verişleri yaşamaktayım ve bu giderek hayatıma olumsuz etki etmeye başladı.

Her Nisan 1 de başlıyor (bkz: ciddiyse çok komik şakaysa hiç komik değil) ve yazın başlarına doğru azalarak bitiyor. Alerjik olduğunu gösteriyor ibre tabi.

Aynı hastalıktan mustarip olan veya bu konu üzerine tez veya doktorasını tamamlamış bünyelerden yardımlarını bekler bir haldeyim.

Bu yazı yazılırken 983749 kere hapşırılmıştır. Çok fenayım çok. (bkz: acıtasyon) amen.
0
Kahoist
(03.04.10)
Öncelikle kendinize tanı koymadan önce bir immünoloğa gitmelisiniz. Bir gıdım kan verip neye alerjiniz varsa zart diye ortaya çıkarıp ona göre tedavisini veriyorlar. Tahmin edersiniz ki burada doktorlar dahi olsa sizi muayene etmeden kimse derdinize çare bulamaz.

Alerjik rinit'i olan biriyim, Zyrtec kullanıyorum antihistaminik olarak. Bana iyi geliyor ve alerjimi kontrol altına alıyor. Eğer aynı sorun sizde de çıkarsa (tahlillerden sonra) Zyrtec'i tavsiye edebilirim.
0
endless dream
(03.04.10)
*Dısarıya gunes gozluksuz cıkma, mumkunse at gozlugu gıbı olsun
*Kagıt medıl asla kullanma mentollu mendıllerden al burnunun ustunu nemlı tutmaya calıs
*ruzgarlı havalarda dısarda hıc bı sekılde bulunmamaya calıs -neredeyse en oemlı husus bu-
*evın pencerelerını evde ıken kesılıkle kapalı tut
*vucut derı uzerınden de nefes aldıgı ıcın her gun hatta gunde ıkı kere dus almaya calıs,uzerındekı skım sonık polenler gıtsın,
*bol bol opus -dudaktan- boyle bır sorunu olmayan sevgılı ıle yapılan sıvı alısverısı neden bımıyorum gozdekı sulanmayı kesıyor,
*evde ısenız uzerınızde her daım tenınızı acıkta bırakmayacak bır sey olsun, polen gelır sneı bulur,
*yeterlı mıktarda sıvı tuketın,
*ılac ısmı vermıyorum ama kullanacagınız alerjık ılaclar uyku, halsızlık ve basdomesı yapacaktır, oemlı mevzular -sınav toplantı- oncesı almayın. ılac etkısını yarım saatte gosterır.
*tarrak beledıyeye bir e-posta yazıp sehrın gobegınden o kavak agaclarını sokmelerını ısteyın.

gecmıs olsun,
0
gunlerin kopegi
(03.04.10)
alerji dönemi başladı polen vs gibi şeylere alerjiniz var muhtemelen. hemen bir doktora görünün. size antihistaminik bir ilaç verecekler onu kullanınca normal bir insan olacaksınız. hemen gidin ama. hatta doktora gitmeye gerek bile yok eczaneden alın çok acilse bir tane alın hemen kesecektir akıntıyı hapşırmayı. geçen senemi zehir etti bu alerji durumu ben 15 günde uyandım işe hiç konduraymıyordum çünkü.
0
ozdek
(03.04.10)
Aynı dertten muzdarip biri olarak, arkadaşların söylediklerine eklemede bulunayım. Hapşırmalarınızı, ancak soğuk suyla burnunuzu temizleyerek durdurabiliyorsunuz. Sakın kağıt mendil kullanmayın. Söylemişler de, hapşırma anında kağıt mendil durumu daha da beter hale getiriyor. Geçmiş olsun.
0
july14
(03.04.10)
clairitin kullanıyorum. aynen senin gibi nisan 1de başlıyor.
anthistaminikler bağışıklığı bastırdığı için sürekli kullanamıyorum. kendi kendime bağışıklık kazanmaya çalışıyorum :) ankara'yı atlattım gibi mesela ama izmir'in bitkilerine hiç alışık değilmişim.
kavakları da rahat bırakın lütfen, bu onların suçu değil, siz aşırı tepki gösteriyorsunuz :)
0
kediebesi
(03.04.10)
www.ekoses.com

istemiyoruz ya alla alla. pis kavaklar.
0
gunlerin kopegi
(04.04.10)
hulen sırf kavağın polenini gözünüzle görüyosunuz diye kıllanıyosunuz ben diyim.
halbusümüne gidip test yaptırsanız kavak çıkmaz bile ahhaha
daha başka şeyleri görüp, duysabilseniz kimbilir ne alerjileriniz çıkar.
bünyeler ne hale geldi yaa alerji de neymiş
niye manyak gibi reaksiyon veriyosun abicim ağacın polenine, alla alla. :) (kendim için dedim son cümleyi yanlış anlaşılmasın)
0
kediebesi
(04.04.10)
(2)

saglıksız tırnaklara Çözüm arıyorum

bennerdenbileyim
benim sorum tırnaklarla ilgili.bazı parmaklarda katmanlar arasına hava mı giriyor noluyor garip bir hal alıyor tırnak. tam gecti gecicek diyorum kesince yine aynı duruma geliyor. kotu de bi goruntusu oluyor ayıptır soylemesi. buna naapmak lazım? törpü kullanamayan bi insanım dişlerim kamaşıyo cok fe
benim sorum tırnaklarla ilgili.
bazı parmaklarda katmanlar arasına hava mı giriyor noluyor garip bir hal alıyor tırnak. tam gecti gecicek diyorum kesince yine aynı duruma geliyor. kotu de bi goruntusu oluyor ayıptır soylemesi. buna naapmak lazım? törpü kullanamayan bi insanım dişlerim kamaşıyo cok fena. vitamin almak falan mı lazım hı canlar ?
0
bennerdenbileyim
(02.04.10)
o beslenmeyle ilgili diye biliyorum.
0
aşksız prens
(02.04.10)
biotin kullanmanız yararlı olabilir.
0
trick style
(02.04.10)
(2)

tokluk kan şekeri nasıl ve nerede ölçülür?

hayo
açlık kan şekerim normal değerler çıkıyor. 75-115 referans değeri içinde 90 geldi.tokluk değerlerinde tutarsızlık olabilir mi diye düşünmeden edemiyorum.tokluk değerlerini sağlık ocağı gibi yerlerde ölçtürmek mümkün müdür? özel labratuarlarda ne kadara patlar?
açlık kan şekerim normal değerler çıkıyor. 75-115 referans değeri içinde 90 geldi.

tokluk değerlerinde tutarsızlık olabilir mi diye düşünmeden edemiyorum.
tokluk değerlerini sağlık ocağı gibi yerlerde ölçtürmek mümkün müdür?
özel labratuarlarda ne kadara patlar?
0
hayo
(02.04.10)
özelde de genelde de mümkündür. normalinden farklı bir şey tutmaz. açlık kan şekerinizi ölçtünen sonra sizi gönderirler. normal kahvaltınızı yaparsınız, yersiniz içersiniz, açlığı ölçülmesinden tam iki saat sonra gider yeniden kan verirsiniz. onu da ölçerler. basit bir iştir.
0
kibritsuyu
(02.04.10)
bir endokrinoloji bölmünde "oral glikoz tolerans testi" yaptırmaya çalışın. en bilimseli buymuş. bir şey içirip, saat başı kan şekerini ölçüyorlar. 2. saatte 200 ü geçmemesi gerekiyor.

zaten karnın tokken ya da rastgele bi zamanda kan şekerinin 200 ü geçmemesi gerekiyor.

açken 100 ün üzeri olsaydı sana söylediğim testi yapacaklardı. ama senin normal.
0
aksasu
(02.04.10)
(5)

mouse kullandığım elimin işaret parmağının eklemi şişti

kapakak
Mouse kullanmadığım parmağımla karşılaştırınca tırnağın bulunduğu eklem şişmiş görünüyor. Neden oluşur ki bu? Nasıl geçer? Uzun süre bilgisayar kullananlarınızda da var mı?
Mouse kullanmadığım parmağımla karşılaştırınca tırnağın bulunduğu eklem şişmiş görünüyor. Neden oluşur ki bu? Nasıl geçer? Uzun süre bilgisayar kullananlarınızda da var mı?
0
kapakak
(02.04.10)
0
:/
(02.04.10)
Hayır deride oluşan bir durum değil.
0
🌸kapakak
(02.04.10)
sadece şişmiş mi? ağrı, kızarıklık, ısı artışı ve fonksiyon kaybı da var mı?
0
aksasu
(02.04.10)
kızarıklık, ısı artışı ya da fonksiyon kaybı yok.

sadece rahatsız etmeyecek kadar bir sızlama var.
0
🌸kapakak
(02.04.10)
bence bir doktora falan gosterin onu, rsi gibi bir sey olabilir. (gerci rsi genelde bilekteki eklemlerde olusan bir rahatsizlik ama ikisi de bilgisayar kaynakli iste neblim)
0
edoras
(03.04.10)
(6)

Sitma ilaci

no avalon
kullanmis olan var mi? Afrika'ya gidecem diye doktor bana bi tane yutturdu bundan. dondukten sonra 4 hafta daha kullanacakmisim. ama tuhaf tuhaf yan etkiler saydi: kabus, depresyon falan diye, tirstim bi an. bi de kolun bacagin uyusursa, anksiyete, halusinasyon, sara nobeti filan olursa doktora dani
kullanmis olan var mi?

Afrika'ya gidecem diye doktor bana bi tane yutturdu bundan. dondukten sonra 4 hafta daha kullanacakmisim. ama tuhaf tuhaf yan etkiler saydi: kabus, depresyon falan diye, tirstim bi an. bi de kolun bacagin uyusursa, anksiyete, halusinasyon, sara nobeti filan olursa doktora danismali imis. hayir, ben zaten bacagim uyusuyor diye fizik tedaviye gidiyorum, hapi yutunca bacagim daha bi uyusmaya basladi :/

kullanmis biri varsa bi soyleyiversin nedir bu ilacin numarasi?
0
no avalon
(02.04.10)
sıtma olmaktan kat kat iyidir diyeceyum :)
sıtma olan arkadaşımı dinledim de...
yani bir kere de değil kız kaç kereler olmuş sıtma, tir tir titremekten halüsinasyonun en şahanesine kadar coşabilirsin valla alla korusun. gerçi belki geleceğin başka hastalıklarına bağışıklık kazanmış olabilirsin ama değmez yani :P
sen plasebo etkisine güven, çok sağlıklı bişi alıyomuşcasına sana iyi geldiğine kendini inandır :)
kadim kıtaya da benden selam söyle.
bir de şöyle diyim, ilacın yan etkileri yalnızca popülasyonun belli kısmında görünürken, sıtmanın etkileri herkes için geçerli :)

bak neler yazmışlar;
asidanisma.com
0
kediebesi
(02.04.10)
@kediebesi, koruyuculugu da %60'mis desem? daglara taslara tabii sitma gibi bela, ama bencileyun bir ruh hastasina icirmeyin boyle seyler.
0
🌸no avalon
(02.04.10)
Ben gemiciyim ve bazen böyle ilaçlar kullanıyorum.
Resorchin (250mg chloroquinphosphat)

Resochin (chlorooquine) is an antimalarial and amebicidal agent used to prevent and treat malarial.It may also be used to treat other conditions as determined by your doctor.

Klorokinfosfat bu ilacın etken maddesi ve ben bu ilacı yurt dışından almıştım ama eminim Türkiye'de de vardır benzeri ya da bizzat aynısı.
Benim kullandığım 100'lük bir paketti günde 2 defa içtim ve ciddi hiçbir yan etki görmedim,sıtmayada yakalanmadım çok uzun süre afria limanları arasında çalışmama rahmen.
0
denizcimavisi
(02.04.10)
sagol denizcimavisi, ama benim aldigim Mefloquine... abuk yan etkileri olan o :) gidecegim yer chloroquine'e direncliymis :(
0
🌸no avalon
(02.04.10)
hahaahaaa... benden sonra tufan deeermişim :))

ilacı alıyorum zaten ama koruması 60% civarı. yani bunu yutup yine de sıtma olabilyorsun. ayrıca yan etkilerin görülme olasılığı %25 imiş ki bu hayli yüksek bi oran.

ben birinci elden tecrübe eden var mı, merak ettim.

hem korkma, anofellerin kökü türkiye'de çok büyük oranda kazındı. herhangi bir sivriyle bulaşmıyor bu meret :)
0
🌸no avalon
(02.04.10)
2001'den beri hergün, apayrı bir nedenle sıtma ilacı kullanıyorum. dediğin yan etkilerin hiç birini görmedim.
0
sutlu nescafe
(02.04.10)
(3)

Fizyoterapist arıyorum ?

cornypop
Emekli sandığına bağlı bir vatandaş olarak bir fizyoterapistle nasıl münasebet kurarım ki bilen var mı? İstanbul Avrupa yakasında oturuyorum ve bu bel ağrısı beni öldürecek
Emekli sandığına bağlı bir vatandaş olarak bir fizyoterapistle nasıl münasebet kurarım ki bilen var mı? İstanbul Avrupa yakasında oturuyorum ve bu bel ağrısı beni öldürecek
0
cornypop
(01.04.10)
bakırköy sadi konuk hastanesi'ne babam bi ara gittiydi, bayağı memnun kalmıştı.
telefonla randevu alıyorsunuz. netten araştırın.
0
icemanr
(01.04.10)
devlet hastanesi mi acaba ?
0
🌸cornypop
(01.04.10)
evet, araştırma hastanesi olduğu için iyi doktorlar oluyor çoğu zaman.
0
icemanr
(01.04.10)
(3)

esrar içen biri kan verebilir mi?

diyojenimsi
seyrek de olsa esrar içen biri kan verebilir mi? hadi teoride verir de pratikte işe yarar mı? veya ne kadar sağlıklıdır.bir arkadaş kızılay a kan verirken uyuşturucu kullanıyor musunuz kısmını işaretlemiş ama içen biri ile beraber olduğunu söylemiş sözlü olarak ve almışlar kanını. eğer doğruyu söyle
seyrek de olsa esrar içen biri kan verebilir mi? hadi teoride verir de pratikte işe yarar mı? veya ne kadar sağlıklıdır.
bir arkadaş kızılay a kan verirken uyuşturucu kullanıyor musunuz kısmını işaretlemiş ama içen biri ile beraber olduğunu söylemiş sözlü olarak ve almışlar kanını. eğer doğruyu söyleseydi gene alırlar mıydı?
0
diyojenimsi
(01.04.10)
red cross a göre verebiliyomuş.
www.answerbag.com
0
kediebesi
(01.04.10)
eroin gibi damara uygulanan uyuşturucu kullananlar veremiyor ama esrar vs. gibi kısmen daha hafif uyuşturucularda belirli bir zaman aşımı var sanırım (sallamış olmayayım ama bir ya da iki ay gibi bir şeydi galiba). o zaman aşımını doldurursan verebiliyorsun.
0
sir gawain
(01.04.10)
verebilir, sadece damardan uyuşturucu kullananlar veremez.
0
kimlanbu
(01.04.10)
(4)

sağ göğsümüzün altında ne var?

tommi vercetti
inanılmaz bi batar girdi şuan.resmen yatakta şekil değiştiremiyorum.esneyemiyorum sanki yırtılcak gibi oluyo.ne var orda?neyin sızısıdır bu?
inanılmaz bi batar girdi şuan.resmen yatakta şekil değiştiremiyorum.esneyemiyorum sanki yırtılcak gibi oluyo.ne var orda?neyin sızısıdır bu?
0
tommi vercetti
(01.04.10)
çok mantıklı.içeri gir montu çıkar.terli dışarı çık serinleyene kadar rüzgarı ye..geçti zaten teşekkürler teşhis için =)
0
🌸tommi vercetti
(01.04.10)
bana da oluyo bu. ani hava değişimlerinde.
0
melankomik
(01.04.10)
yel almışsın derler :)
0
kediebesi
(01.04.10)
Benimkinde değil ama öyle gözüküyor ki sizinkinde güzeeeeelce gaz var.
0
endless dream
(01.04.10)
(3)

acil sivilce giderme

dieselsingle2
burnumda çıktılar, öldürdüm onları ama izleri kaldı.birde yağdan dolayı kırmızılık var t bölgesinde.2-3 gün içerisinde bebek poposu gibi yapmak için neler yapılabilir yağ diyetinin yanında?
burnumda çıktılar, öldürdüm onları ama izleri kaldı.
birde yağdan dolayı kırmızılık var t bölgesinde.

2-3 gün içerisinde bebek poposu gibi yapmak için neler yapılabilir yağ diyetinin yanında?
0
dieselsingle2
(31.03.10)
yves rocher'ın sivilce kurutucu bi stick'i var onu dene
0
overdose
(31.03.10)
elma sirkesi !!!
0
yasemin_34
(31.03.10)
çay ağacı yağı.
0
quasiromantic
(01.04.10)
(1)

psikolojik yardım - acil

mngdsr
merhaba. dissosiyatif kimlik bozukluğu olan bir arkadaşım var, ve şu anda sanırım rahatsızlandı, yani sanırım şu an içindeki diğer kişiliğe büründü. nasıl konuşmam lazım şimdi onunla? ya da ne yapmam lazım?
merhaba. dissosiyatif kimlik bozukluğu olan bir arkadaşım var, ve şu anda sanırım rahatsızlandı, yani sanırım şu an içindeki diğer kişiliğe büründü. nasıl konuşmam lazım şimdi onunla? ya da ne yapmam lazım?
0
mngdsr
(31.03.10)
karakterlerin genelde birbirinden haberi olmuyor diye biliyorum. o yüzden normale döndüğünde bişi olmamış gibi davranın bence. kafasını karıştırmayın. zaten karışıkmış ki.
0
kediebesi
(31.03.10)
(3)

Uzmanlaşmış Sağlık Sitesi Önerin veya Bi siz Göz Atın..

emresimsek
iyi geceler ahali...şimdi koşudan geldim..benim shin splints diye gerçekten insanı koşarken ve hareket ederken kısıtlayan bir rahatsızlığım var daha önce duyuruda bir çok kez konuyu sordum doktora gittim fakat tam anlmıyla geçmiyor bu meret..lütfen ya bana bu konuda uzmanlaşmış bir site bulun ben de
iyi geceler ahali...

şimdi koşudan geldim..

benim shin splints diye gerçekten insanı koşarken ve hareket ederken kısıtlayan bir rahatsızlığım var daha önce duyuruda bir çok kez konuyu sordum doktora gittim fakat tam anlmıyla geçmiyor bu meret..

lütfen ya bana bu konuda uzmanlaşmış bir site bulun ben defalarca aradım bu konuda uzman bir doktor ne biliyim bir yardım edin lütfen insan çaresiz kalınca delirme noktasına geliyor..

*kilolu olduğum için bu rahatsızlığın olduğu yönünde teşhis konuldu. ağrı kesici içip kendimi uyuşturmaktan öte bi bok yapamıyorum egzersizlerde bi işe yaramıyo offf.
0
emresimsek
(30.03.10)
www.sportnetdoc.com
böyle bir site önermişti arkadaşım.
belki işinize yarayabilir.
0
kediebesi
(31.03.10)
Sağlık ve kadın sitesi var bildiğim www.rnc8.org bir sorum olunca onun hakkında bir yazı yazmışlardı araştırıp ilgili bir site.
0
nexfox
(16.03.19)
ülkemizde profesyonel olarak içerik üreten temel sağlık sitelerinden biri (saglik.li) adlı sitedir. tüm içerikleri doktorlar tarafından üretiliyor. editörleri bile doktor, site de tamamen halka yönelik. değerlendirin derim.
0
saglikli
(07.05.20)
(9)

Nasıl anlatsam bilemiyorum

davy_jones77
Biraz uzun olacak sanırım şimdiden özür dilerim. Nasıl anlatsam bilemiyorum ama bir deneyeyim dedim. Şimdi biliyorum sıkıldınız artık aynı muhabbeti duymaktan ama benim kafa arada gidiyo :) Şöyle bir durum var ki bende anksiyete bozukluğu ve işte ocd midir nedir ondan var. Mesela acayip takıntılım ö
Biraz uzun olacak sanırım şimdiden özür dilerim. Nasıl anlatsam bilemiyorum ama bir deneyeyim dedim. Şimdi biliyorum sıkıldınız artık aynı muhabbeti duymaktan ama benim kafa arada gidiyo :) Şöyle bir durum var ki bende anksiyete bozukluğu ve işte ocd midir nedir ondan var. Mesela acayip takıntılım öyle böyle değil. Psikiyatrist demeyin çok gittim, çok çeşitli ilaçlar denedim ama aşırı yan etkileri yüzünden bırakmak durumunda kaldım. Zaten istemiyorum da artık kullanmak. Yalnız benim sorunum sadece bunlar da değil, Acayip pısırık bi insanım ya, herşeye tırsıyorum. Tırsıyorum derken cesaret anlamında söyledim, ne bişey söyleyecek ne de yapacak cesaretim var. Şimdi bu biraz kişilik yapısı, çünkü eskiden beri böyleyin. Başkalarını üzmekten, kızdırmaktan ne bileyim bilimum şeylerden çok tırsarım. Yani tabi böyle söylenmekle olmaz git bi psikoloğa falan diyceksiniz şimdi biliyorum ama ondan da çok tırsıyorum ya. Öf ben elalemle bişey konuşamam, zaten özellikle tanımadığım insanlardan hiç hoşlanmam. Bu arada böyle diyorum ama arada da çok sinirleniyorum, yani normalde gülüp geçilecek bi olaya patlıyorum falan. Biraz yalnızlık da var, hatta bayağı var. Ama esas derdim mutsuzluk, bu mutsuzluk duygusu beni deli ediyor. Yani işte sonunu tam bağlayamadım ama hakkaten çok mutsuzum yaw. Dedim belki de benim parlak fikirlere ihtiyacım var. Bi danışayım dedim.
0
davy_jones77
(30.03.10)
şimdi size söyleyebileceğimiz herşeyi zaten siz kafanızda reddetmişsiniz. elde var sıfır yani. niye bize soruyorsunuz ki??? ne dicez alternatif olarak? kanka iki aspirin iç yarım saatte geçicek mi? (ki zaten sizin durumunuz çok ciddi. yeni bir psikiyatrist bulun. aklı başında ve sizi anlayacak ve sizin sevebileceğiniz birisini.)
0
mea maxima culpa
(30.03.10)
Kardeşim tamam fikir de verme ama moralimi de bozma yaw :)
0
🌸davy_jones77
(30.03.10)
insan diyorum. insan içine girmen lazım. nasıl yaparsın bilemiyorum. senin için hiç kolay değil onu da çok iyi biliyorum. ama gerçek bu.
0
jangara
(30.03.10)
senin çok sağlam bir depresyona girip çıkman lazım. yeminle. böyle 2 ay 1 metrekare yerde yaşayıp sonra bu illetten kurtulan kim varsa ortamcı adam oldu. bence sen depresyona gir.

doktor üstüne atlamayıor senin, ısırmıyor da merak etme. hepsi süper insanlar. sıra beklerken gerim gerim geriliyor insan ama içeri girip çıktıktan sonra ne iyi yapmışım da gelmişim diyorsun.
0
ayiadam
(30.03.10)
@ayiadam
OCD denilmiş. Anksiyete denilmiş. Bunu depresyon ile çözmeyi ummak basmakalıp bir öneri olurmuş gibi geldi. Gerçek dışı.

Benim önerim ise daha önce yapmayı düşünmediğiniz, alakasız ve interaktif bir hobi edinmeniz yönünde olacak. Kurslara katılabileceğiniz herhangi bir şey olabilir. Ama bu aktivite bireysel olmasın (enstrüman, yemek, dil kursları gibi); bunun devamlılığı için birkaç kişiye ihtiyaç duyun. Dans, satranç, go kursları ilk anda aklıma gelen örnekler. Örnekler çoğaltılabilir.
Geçmiş olsun.
Kolay gelsin.
0
suda balik
(31.03.10)
Spor. mutlu eder, bol endorfin. herhalde en temiz yontem budur?
0
gofragol
(31.03.10)
sizden daha şanssız ve yardıma muhtaç olan insanlara yardım etmeyi deneyin. hem onlardan daha şanslı olduğunuzu görmek moralinizi yükseltecektir hem de başkaları için bişeyler yapabiliyor olmanız kendinize güveninizi tazeleyecektir.
0
tasa oturma soguk ceker
(31.03.10)
Gel bizim dövüş kulubüne alalım seni çok rahatlarsın inan ocd anksiyete nedir bilmiyorum ama tırsman pısırıklığın yanlızlığın geçer bence inan bana bir insana tüm gücünle yumuruk atmak kadar güzel bir duygu yok evet hayvanca ama içgüdülerimizi böyle güdülemek güzel :D dövüş kulubunde ciddiyim
0
deliklimasrafa,
(31.03.10)
sosyalleş yenmeye çalış tripleri bide gözlem yap böyle güzel ortamlar falan manzara izle keyiflen
0
yuto
(31.03.10)
(4)

iltihap

someofthem
3-4 ay önce ön dişimdeki iltihap için diş hekimime gittim.kanal tedavi yapıldı.ama iltihap olan yerde sanırım biraz iltihap kaldı.doktoruma sordum normaldir dedi.neyse uzunca bi süre geçti ve bugün ön dişimdeki şişliğin çok azaldığını farkettim nereye gitti bilmiyorum ama sanırım burnuma doğru kayd
3-4 ay önce ön dişimdeki iltihap için diş hekimime gittim.kanal tedavi yapıldı.ama iltihap olan yerde sanırım biraz iltihap kaldı.doktoruma sordum normaldir dedi.neyse uzunca bi süre geçti ve bugün ön dişimdeki şişliğin çok azaldığını farkettim nereye gitti bilmiyorum ama sanırım burnuma doğru kaydı.rahatsız edici,sinir bozucu bi hal aldı bu durum..
şimdi napıcam ben.bu iltihap ön dişimi öldürdü şimdi de etrafına zarar verir mi.diş hekimim bu durumu düzeltebilir mi..bi fikri olan var mı?
(kusura bakmayın.bu ne biçim soru diyebilirsiniz ama çok sinir etti bu durum beni.iyice kafaya taktım.)
0
someofthem
(30.03.10)
tam bilgim olmamakla beraber dişte oluşan iltihap çok ciddi bir problem.eğer dişinden yüzünün diğer bölümlerine kaydığını düşünüyorsan ciddi bir durumla karşılaşaiblirsin.bence yarın ilk iş başka bir doktora gidip bu iltihap problemini çözmen.
0
grinito
(30.03.10)
ya 4-5 tane diş doktorum oldu hiçbiri de iltihaplı olan dişleri ne çektiler ne dolgu yaptılar iltihap geçsin öyle gel dedi hepsi. antibiyotik falan almıyormusun ayrıca_?
0
ayiadam
(30.03.10)
antibiyotik kullandım ama bi etkisi olmadı malesef..
iltihap burnuma gitti gibi bi his var..böyle bi rahatsızlık var burnumda.zarar vermicek olsa kalsın sorun değil de zarar vermesinden korkarım.
0
🌸someofthem
(30.03.10)
benim de geçen kulağıma aynı şey oldu. küpe deliğinden çeneme doğru giden sancılı bir süreç yaşadım 3-4 gün kadar. senin durumundaki gibi aklım çıktı sanki ordan beynime yürüyüp geçerken vücudumun en gizli dehlizlerini fethedecekmiş gibi hissettim. ama sonra antibiyotik kullanımı ile beraber geçti. yani diyeceğim o ki illa ki geçecektir. üzme kendini.

ben de aynı psikolojiyi yaşadığım için yazdım bunları; yoksa sikime kadar dişin şişmiş falan bana ne amına koyim? sdfjshsdf

bi de largopen dişe endike antibiyotikti sanırım. bi bak da, onu kullan. geçmiş olsun
0
oscar wilderness
(30.03.10)
(2)

boyun kırışıklığı

kreider
şimdi yatakda laptop keyfi dediğimiz olaydan dolayı, boynumda kırışıklık oluştu.böyle kırışıklar ile alakam yoktur ama dert oldu bana.nedir krem falan varmıdır? birde bu keyfe nasıl önlem alabiliriz? sonuçta yatar vaziyette kafa kalkık oluyor varmıdır çaresi?
şimdi yatakda laptop keyfi dediğimiz olaydan dolayı, boynumda kırışıklık oluştu.
böyle kırışıklar ile alakam yoktur ama dert oldu bana.nedir krem falan varmıdır?

birde bu keyfe nasıl önlem alabiliriz? sonuçta yatar vaziyette kafa kalkık oluyor varmıdır çaresi?
0
kreider
(30.03.10)
boyunluk takabilirsin boynun dik dursun diye. eczanelerde satılıyor. ben öyle yapıyorum uzun zamandır...
0
jeanne hebuterne
(30.03.10)
boyunluk gibi şeyleri ihtiyaç haricinde kullanırsanız kaslarınız zayıflar, sakatlıklar olabilir. aman dikkat.
0
mea maxima culpa
(30.03.10)
(5)

multi½vitamin

dieselsingle2
artık dayanamayıp bir tane alınacak..yüzlerce kez soruldu ancak kesin bir son ile eczaneye gitmek istiyorum.araştıracak vaktim de yok, kan tahlili yaptıracak da.öyle at gibi koşturmasını istemiyorum, 4,5 saat uyuma sonrası günü rahat geçirebilmemi sağlasın yeter.
artık dayanamayıp bir tane alınacak..
yüzlerce kez soruldu ancak kesin bir son ile eczaneye gitmek istiyorum.
araştıracak vaktim de yok, kan tahlili yaptıracak da.
öyle at gibi koşturmasını istemiyorum, 4,5 saat uyuma sonrası günü rahat geçirebilmemi sağlasın yeter.
0
dieselsingle2
(30.03.10)
0
huleyn
(30.03.10)
pharmaton
0
lule
(30.03.10)
mide sağlamsa kesinlikle pharmaton
0
carliston
(30.03.10)
solgar 75/2000 vs pharmaton artıran?
mide sağlam.
0
🌸dieselsingle2
(30.03.10)
One a day
0
Mccknightt
(31.03.10)
(4)

topsoplazma ve kedi ilişkisi

leon
Benim bi kedim var topsoplazma olursun cocuğun olmaz dediler. Ne yapmalı? Var mıdır doğruluk payı?
Benim bi kedim var topsoplazma olursun cocuğun olmaz dediler. Ne yapmalı? Var mıdır doğruluk payı?
0
leon
(29.03.10)
toksoplazma diye araştırabilirsiniz.
kedinin kumuyla uğraşmadığınız, kediniz sağlıklı olduğu sürece sorun olmaz diye düşünüyorum.
en son benimkine baktılar, bağışıklığım yokmuş. kedilere alerjim de var. nasıl bir ebeyim ben bilmiyorum. :) çiğ et ve yumurtadan da bulaşabilir dedi doktor, dikkat et didi bana, elini yıka didi.
gebelerde yavru düşürmeye yol açıyor.
0
kediebesi
(30.03.10)
evde kediniz varsa toksoplazma bağışıklığınız büyük ihtimalle vardır. toksoplazma bağışıklığının olmaması durumunda, enfeksiyonu gebelik esnasında geçirirseniz gebelik tehlikeye girer. kısırlığa sebep olmaz yani.

gebeliğe karar verirseniz toksoplazma testinizi yaptırın. daha önce enfeksiyon geçirmişseniz bir sorun olmaz, geçirmediyseniz risk almamak için kediyi uzaklaştırmanız gerekir.
0
xyoney
(30.03.10)
yazacaklarımı 10 gün sonra doğuma girecek bir hamile olarak yazıyorum, peşinen belirteyim.

2 kedim var. hayatım boyunca kedilerle köpeklerle iç içe oldum. barınaklara gittim. ama sokak hayvanlarıyla da bu kadar iç içe yaşamış olmama rağmen, tuhaf biçimde toksoplazmaya bağışıklığım çıkmadı yapılan testlerde..(her hayvanda olan, insana cart diye bulaşan, öyle çok yaygın bir şey de değil gördüğünüz üzere)

zaten "evde kedi beslediğinizde bu hastalığı geçirmiş olursunuz" sanrısı da yanlış, çünkü ev kedisinde toksoplazma olma ihtimali , karşı komşunuzda olma ihtimalinden daha düşük.

çiğ etle beslenmeyen, aşıları düzenli yapılan, sokağa çıkartılmayan, temiz bakılan bir kedide toksoplazma olmaz. milyarda bir ihtimal falan.
ama insanlar toksoplazmayı öyle bi dillerine dolamışlar ki, hamile kalmaya niyetlenen kedisini sokağa salıyor, atıyor. bu nasıl bir vicdansızlık, ne mantıksızlık, araştırmadan, doğrusunu öğrenmeden insan nasıl böyle hareket edebilir aklım almıyor..

size de "kedin var, toksoplazma olursun, çocuğun olmaz" diyen, ya 10 yaş altı biridir, ya da bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmaya bayılan çok bilmişlerden biridir.
dinlemeyin, umursamayın.

hamilelikte toksoplazmaya dikkat etmek gerekir evet, çünkü özellikle ilk aylarda düşüğe sebep olabilir. ama kedi, dikkate alınacak son konu.
evinizden başka yerde yeşillik yememeli, et kesilmiş bıçakla meyve sebze doğramamalı, çok çok iyi pişmemiş etlerden uzak durmalısınız. çünkü toksoplazma asıl bunlardan geçer.

bir makalede okumuştum, dünyada toksoplazmanın en yaygın göründüğü ülke fransa'ymış.
niye sizce? sürekli kedilerle mi iç içeler? kedi boku yemekten falan mı haz alıyorlar?
hayır. fransızlar kanlı et yemeyi seviyorlar, öyle bir mutfak kültürleri var ve bu yüzden toksoplazma orada çok yaygın.

dediğim gibi evde, düzgün beslenen ve çiğ et verilmeyen bir kediden bu hastalığı kapmanız imkansız.
"sen tedbir olsun diye yine de gönder" diyenler olursa da, milyar tane ihtimalden hangi birine dikkat edeceksiniz onu sorun lütfen.
sokağa çıkarsanız size araba çarpma ihtimali var, banyoya girerseniz ayağınızın kayıp düşme ihtimali var, uçağa binerseniz uçak düşebilir ölebilirsiniz, ee hepsini aradan çıkartmak için gebelik boyunca bir köşede oturun bari. hiç kımıldamayın.

hamile kalmadan önce sayısız veteriner ve birkaç çocuk doktoru ile görüştüm. hepsi de kedilerimin bebeğime zararı olmadığını söylediler. onlarca makale okudum, araştırdım.
çevremde salak salak konuşan, kedilerime laf edip duran insanlara da verecek bir sürü doğru bilgim oldu böylece.

çevremde halen "kedi tüyü kist yapar, ciğerine yapışır, bilmemne olur" diyen cahiller var, ben dinlemiyorum. kendi kendilerine konuşuyorlar.

kızım 2 kediyle büyüyecek, yaşıtlarından çok daha sağlam bir bünyesi ve daha sosyal bir hayatı olacak.
lütfen siz de cahil cühelanın lafına kanıp kedinizi evden uzaklaştırmayın.

++ kısırlık açısından sorabiliyor olacağınızı şimdi düşündüm, o da ayrı bir saçmalık.
toksoplazma bir mikroptur ve mikrobu kapanı, grip benzeri bir şekilde hasta eder.
hastalığı atlatan kişi de bağışıklık kazanmış olur, hayatı boyunca bir daha risk altında olmaz. budur yani olayı. grip ya da başka bir hastalık geçirdikten sonra nasıl ki kısır olmuyorsanız, toksoplazmanın da bununla bir alakası yok..
0
hickiran karasinek ve uyuyan karinca
(30.03.10)
yararlı bilgileriniz için hepinize teşekkürler.

merak edip toksoplazma diye aratan olursa da onlar için güzel bi kaynak olmuş oldu :)
0
🌸leon
(30.03.10)
(8)

gözler cok fena

ayiadam
selam dört göz ve gizli dört göz olan lensli duyuru insanlarısorunum şu, benim gözler biraz bozuk 1 nümero kadar. uzağı göremiyorum. tabi gözlük falan vardı da takmadım. neyse şimdi bu meret ilerledi galiba ama şöyle bir sorun var isanları tanıyabiliyorum ama yüzlerinden değil vücutlarından yürüyüşl
selam dört göz ve gizli dört göz olan lensli duyuru insanları

sorunum şu, benim gözler biraz bozuk 1 nümero kadar. uzağı göremiyorum. tabi gözlük falan vardı da takmadım. neyse şimdi bu meret ilerledi galiba ama şöyle bir sorun var isanları tanıyabiliyorum ama yüzlerinden değil vücutlarından yürüyüşlerinden falan. ne kadar uzakta olurlarsa olsun ama derse gidiyorum bırak hoca'nın tahtaya yazdığını ekrana yansıttığı dev gibi yazıları okuyamıyorum. neden olablir bu_?
0
ayiadam
(29.03.10)
miyopsunuz işte, yazıları okuyamamanız gayet normal, ışıktandır şudur budur. yeniden bir doktora gidip gözlük/lens edinin, rahata kavuşun. insanları tanıması daha kolay, sonuçta hal ve hareketlerini biliyorsunuz, siz sadece miyopsunuz, yazıları okuyamamanız gayet normal. kendimi tekrar etmeye başladım, en iyisi susayım.

4 numara miyop olan bi dost.
0
damlanin
(29.03.10)
sorunuz kendi kendini cevaplıyor aslında. insanları silüetlerinden tanımanız normal çünkü bir insanın saç renginden, cüssesinden, boyunun uzunluğundan vs. kim olduğunu çıkarabilirsiniz. tabi ki otomatik olarak insanların yüzlerine bakarız, çünkü en kolay yöntem budur, ama yüzlerini görmeden de insanları tanıyabiliriz. bunun aksine, yazı falan okumaya çalışırken de her harfi teker teker seçmeniz lazım, uzağı göremediğiniz için okuyamıyorsunuz.

sözün özü: gözlük takın. uzağı göremeyen ve gözlük takan bir insan olarak diğer uzağı göremeyen insanların nasıl gözlüksüz (veya lenssiz) dışarı çıkabildiklerini anlayamıyorum, anlayamıycam.
0
resistance is futile
(29.03.10)
gözlük işi olmaz da ne kadardır bu lensler_?
0
🌸ayiadam
(29.03.10)
Gözlerinin numarası aynıysa en iyi markanın 6 tanesini 70 TL'ye rahat alırsın. En az 3 ay kullanırsın.
0
pass
(29.03.10)
bi kutunun içinde 6 tane var sanırım, her biri bir ay kullanılıyor, eğer gözlerinin numarası aynıysa pass'ın dediği gibi bir kutuyu 3 ay kullanırsın, eğer farklıysa göz numaraların 2 kutu almak zorunda kalırsın ve 6 ay kullanırsın.
0
baldur
(29.03.10)
ben o bir aylık denilen lensleri gözüme batana kadar yaklaşık 2 aya yakın bi süre boyunca kullanıyorum. her gece çıkartırsanız uygulanabilir. böylece 6 aylık denilen bir kutu olur sana en az 10 ay.
imza. 9 yıllık lens kullanıcısı
0
turuncubalik
(29.03.10)
daha bugün sordum ve de kendi lenslerimi yeniledim.
Bausch & Lomb sof lens (kendisi bir ay boyunca sabah tak-akşam çıkar amacıyla üretilmiştir) göz grup, atasun gibi optiklerde 1 kutu(6adet) 45 tl
Bausch & Lomb pure vision (kendisi bir ay boyunca 3-4 günde bir gece çıkarıp sabah takmaca ya da ben gözümü haşatlamak istiyorum dersen bir ay boyunca hiç çıkarmamaca şeklinde tasarlanmıştır) 1 kutu(6adet) 55 tl

Ciba ve Johnson&Johnson'u da sorabilirsin ama onlar 70'ten başlıyolar diye biliyorum (Ciba'nınkiler 80 civarıydı)
güle güle kullan..

not: Bausch & Lomb lens solüsyonları da 19 tl civarı:)
0
elenika
(29.03.10)
Yav sen Johnsonn&Johnsonn al.. 10-20 Liraya bakma..

@tutunamiyorum mutemadiyen
Öyle bir teknoloji maalesef yok. Çizdiriyorlar.
0
pass
(05.04.10)
(6)

mantar hastalık

hemera
arkadaşlar genital bölgede mantar doğal yoldan ya da krem vs kullanarak geçer mi? bana acil bi krem ismi verebilir misiniz? ya da aczaneye gitsem o söler mi?
arkadaşlar genital bölgede mantar doğal yoldan ya da krem vs kullanarak geçer mi? bana acil bi krem ismi verebilir misiniz? ya da aczaneye gitsem o söler mi?
0
hemera
(29.03.10)
doktora git, ne cins mantar oldugunu nasıl bilelim burdan.
0
bryan fury
(29.03.10)
trosyd
0
anneke
(29.03.10)
imazol ama mantar olduğundan emin olabilmek için doktora gitmeniz gerek
0
anatomik durus
(29.03.10)
canesten
0
matilda
(29.03.10)
doğal yoldan geçmesi için sık sık banyo yapmalı ve orayı temiz tutmalısın. diğer türlü kremle geçirmek istiyosan "travazol" adlı antifungal krem her türlü işini görür.

doğal 25 günde geçerse krem kullanarak 3 günde geçer. üstelik doğal yoldan geçmesini beklersen o tatlı kaşıntı seni esir alır ((:
0
the architect
(30.03.10)
tavsiyeyle ilaç kullanımı için en yanlış bölge bence :) Candida albicans filansa uzun süre uğraştırır bence gidiverin doktora. akıntı var mı kokulu mu rengi nasıl gibi sorular soracak ve reçete yazıp sizi kurtaracak muhtemelen. geçmişler olsun...
0
nympis
(30.03.10)
(5)

Kulaktan kan gelmesi

deliklimasrafa,
arkadaşlar az önce serçe parmağımı kulaktan içeri soktum ama durup dururken değil tabi kaşınıyordu hafiften elime böyle sert bişiler geldi şaşırdım sonra selpak ile içini karıştırınca kan vardı selpakta yanı öyle akan bir kan yok ama selpağı içeri doğru sokunca oluyor su an hafif bi sızı var birazda
arkadaşlar az önce serçe parmağımı kulaktan içeri soktum ama durup dururken değil tabi kaşınıyordu hafiften elime böyle sert bişiler geldi şaşırdım sonra selpak ile içini karıştırınca kan vardı selpakta yanı öyle akan bir kan yok ama selpağı içeri doğru sokunca oluyor su an hafif bi sızı var birazda yanma tırstım valla ne olabilir bu
0
deliklimasrafa,
(29.03.10)
sivilce?
0
mahallenindelisi
(29.03.10)
aynısı 2 gün önce bana oldu. korkma geçer.
0
iamthewalrusulan
(29.03.10)
sivilce çımıştır muhtemelen.sonra kurumuştur,kaşınmıştır.patlatmışsındır. yine de tırstoysam hekime gitmekte fayda var
0
ayşen
(29.03.10)
bana da olduydu. kulagimi kulak pamuklariyla karistirirken bi baktim pamuk kan olmus. doktora sordum bisi olmaz dedi. bisi olmuo
0
crucio
(29.03.10)
Bir keresinde işe geç kaldığım için bir yandan kulağımı kulak çubuğuyla temizleyip, diğer yandan giyinirken, kulak çubuğunun kulağımda olduğunu unutup montu giymek için kolumu kaldırarak kulak çubuğunun yarısının kulağımın içine girmesini sağlamıştım. Kanırta kanırta çıkarttığım pamuklu kulak çubuğunun ucunda kan vardı normal olarak ama aradan geçen 5 sene zarfında kötü birşey olmadı, hala duyuyorum, hey gidi hey.

Sivilcedir sendeki :) Yine de hekime git.
0
sivil
(29.03.10)
(1)

İstanbul Psikiyatr-Psikolog?

cinematography
Soru başlıkta ama ekleme yapayım: Anadolu yakası tercihim ama Avrupa da olabilir. Diğer başlıklara elbette baktım ama benim istediğim SGK ile çok bir fark istemeyen bir "özel" hastaneden tavsiye. Bir sürü özel hastane var ama bir ton para vermek istemiyorum. Anlaşmalı bir kurum olsun yeter. Teşekkür
Soru başlıkta ama ekleme yapayım: Anadolu yakası tercihim ama Avrupa da olabilir. Diğer başlıklara elbette baktım ama benim istediğim SGK ile çok bir fark istemeyen bir "özel" hastaneden tavsiye. Bir sürü özel hastane var ama bir ton para vermek istemiyorum. Anlaşmalı bir kurum olsun yeter. Teşekkürler.
0
cinematography
(29.03.10)
Bana sarıyer tıp merkezini tavsiye etmişlerdi fark 10-15 liraydı ancak açmadı doktor beni 3 kez gittim ve bıraktım. Şimdi Bahçelievler'de bi psikoloğa gidiyorum mükemmel bi adam. Ayhan Bingöl adı. Fiyat için bir şey diyemicem, benim durum farklı, o yüzden bilmiyorum. Ama görüşün isterseniz.

www.mayispsikoloji.com
0
loralynn
(29.03.10)
(6)

nescafe / kafein falan (acil)

elmalili hamdi yazar
8 bardak 3ü1 arada içtim. evet 8. midem hafif alevlendi. acaba istifra söz konusu olur mu? kahveyi bu kadar abartan var mı? başıma bişi gelir mi?soda içsem mi acaba?p.s: keyfimden içmedim malum vize haftası. çok dertliyim.
8 bardak 3ü1 arada içtim. evet 8. midem hafif alevlendi. acaba istifra söz konusu olur mu? kahveyi bu kadar abartan var mı? başıma bişi gelir mi?

soda içsem mi acaba?

p.s: keyfimden içmedim malum vize haftası. çok dertliyim.
0
elmalili hamdi yazar
(29.03.10)
başka bir şey içme iyice birbirine karışmasın. karnın açsa hafif bir şeyler ye (ekmek arası peynir gibi). bir daha ki sefer de 3ü1 arada yerine sade kahveye aban, içemiyorsan şekerli iç. boşuna 3ü1 arada ile hamallık yapma...
0
mahallenindelisi
(29.03.10)
eczaneden omeprazol/lansoprazol 40 mg ilaçlarından birini al
10lira civarındadır. ya da aile hekimine yazdır, o zaten sen midem ağrıyo diyence bunları yazacaktır. devlet ödüyor. çok kahveden mide asit salgın artmış ve miden bi garip olmuştur. bulantı, midenin üst kısmında ağrı olabilen şeyler. ilacı aldığında iki tane(toplam 80mg olacak) AÇ karna al. ertesi günden itibaren de günde birer tane aynı saatte alırsın. örneğin öğle yemeğinden bi saat önce kahvaltı/akşam yemeğinden önce gibi. bi haftada miden miss gibi olur rahat rahat da kahveni içebilirsin ama bu aralar uzak dur derim. azalt yani iki üç gibi. benim de ööle olmuştu da bi dr arkadaşım tavsiye etmişti. gittim ilacı aldım kullandım. çok rahatlamıştım.
0
bıdıbıdı
(29.03.10)
Mide zaten zor durumda soda ile iyice asidi artırmayın.
Ekmek ve biraz elma da işe yarayabilir ama sağlık ocağına gidip ilaç almanız daha faydalı.

Benim tavsiyem vize zamanları Türk kahvesi. Çok daha dingin ve zinde tutuyor. Üstelik 8 bardak içmenize gerek yok. Bir kupa bir güne yetiyor. Evde sizin için pişirecek büyükler de yoksa, klasik pişirme tekniğiyle pişirmenize(bilirim zaman inanılmaz değerli) de gerek yok, sıcak suya atın karıştırın.
Doktora yeterlik sınavlarına hazırlanılırken denenmiş yöntemdir, yabancı kahveler uyuturken yılların kahvesi yurdumun kahvesi saatlerce ayakta ve dingin tutmuştur ve zihnimi de açmıştır.
Kolay gelsin, başarılar!
0
wenge
(29.03.10)
ne kadar sürede içtin ama?

8 bardağı bi gecede mi 15 saatte mi? 4 saatte mi?
0
raki masasinin degismez adami
(29.03.10)
Ne kadar sürede olduğu da önemli.
Günde 10-15 tane 3'ü 1 arada içiyorum, bir şey olduğu yok. (şimdilik)
0
lex
(29.03.10)
teşekkür ederim midem şu an rahat.

8 kahveyi 1 saat içerisinde içtim.
0
🌸elmalili hamdi yazar
(30.03.10)
(6)

30 yaş üstünde hücre yenilenmesi oluyor mu?

medre
hiçbir sağlık sorunu olmayan iyi beslenen spor yapan sigarayı bırakmış 32 yaş hatun kişi olarak merak ediyorum hücrelerim yenileniyor mu? yani gittikçe daha güzel olmayacağım evet ama durmadılar da di mi? mesela cildim şu sıralar biraz bozuk (hala yokedemediğim güneş lekeleri) ama 6 ay sonra düzeleb
hiçbir sağlık sorunu olmayan iyi beslenen spor yapan sigarayı bırakmış 32 yaş hatun kişi olarak merak ediyorum hücrelerim yenileniyor mu? yani gittikçe daha güzel olmayacağım evet ama durmadılar da di mi? mesela cildim şu sıralar biraz bozuk (hala yokedemediğim güneş lekeleri) ama 6 ay sonra düzelebilir di mi vb.? e bunun içinde hücerelerin yenilenmesi gerek sonucta kaç yaşında duruyor bu yenilenme?

tüm 20 li yaşlarımı berbat beslenme günde 2 paket sigara sıfır spor ve sağlıksız bir yaşam stili nerde akşam orda sabah ile tükettim. sabah 5 te yatıp öğlen kalkıyorum.

3 sene önce duruldum aklım başıma geldi. 25 yaşında sanıyor insanlar bana bakınca. (şanslıyım) yine de merak ediyorum 20 lerdeki hatalarımı geri alamasam da bir daha asla tekrarlamayarak şu anki halimi korumaya devam edebilir miyim yoksa 20 lerin hataları birgün kabus gibi üstüme çökecek mi aniden?

edit: genetik olarak öle aa genç gösteren aile, aa süper ciltli kadınlarız biz gibi bir hikayemiz yok.
0
medre
(29.03.10)
hücre yenilenmesi dursa ölürsün :)
beyin hücrelerinin bile yenilendiğini keşfettiler.
25ten sonra yavaşlar. bazı etkiler de yaşlanmayı hızlandırır. aşırı güneş, sağlıksız beslenme, sigara, alkol, stres vs. güneşlenmekten hoşlanıyorsan bol faktörlü krem kullanmalısın. ayrıca artık güneş ışınları öyle altında saatlerce yatılacak gibi değil hiç. yani atmosfer değil aslında. ama güneş de gittikçe daha parlak olacak.

bazı dokular acaip hızlı yenileniyor. ağız içi, göz, dil. cilt de çok yavaş değil. kalıcı olmayan çoğu leke 3 yılda tamamen kayboluyor.
güneş lekelerine çok çok dikkat etmelisin. bu yaz güneşte kalırsan iyileşmesi zorlaşacaktır. olabildiğince kaç yaz güneşinden.
0
kediebesi
(29.03.10)
asla güneşlenmiyorum kediebesi çünkü çok beyazım üstelik güneş ve zararları konusunda çok küçük yaşta bilinçlendirildim. bendeki lekeler güneş gözlüğünün dısında kalan yanak bölümünde 2 günlük bir tekne turunda oluşuverdi korunsam da engeleyemedim suya gir çık gir çık derken)

ayrıca anlattığım gibi o saydıklarını (artık) kullanmıyorum.
0
🌸medre
(29.03.10)
ehe insan ne biçim dağıtıyor di mi o yaşlarda :)
ben de yeni fark ettim durumu. (tam senin fark edip döndüğün yaşta)
geçer o lekeler. çok uğraşma, kozmetik filan. kendi haline bırak biraz. arada bir hafif bir peeling filan hallolur.

evet bu etkileri yıllar içinde silebilir hatta kalıcı olmayanları da bir nebze geri alabilirsin mesela önümüzdeki 10 yılda. :) sigara, alkol, beden yorgunluğu filan epey hızlı bir şekilde eski haline dönüyor. ama bir kötü durum var. o da yıllar içinde artan stres. genç olup da keyifle dağıtırken insan stresli günlerdeki kadar hasar almıyor bence.
0
kediebesi
(29.03.10)
editte düştüğünüz notta yer alan kısım bizim ailede kadın erkek geçerli olmasına rağmen ilk kez bu sene güneşten korktum. kıytırık mart güneşi cildimi inanılmaz acıtmaya başladı ki buğday tenliyim. güneşe şehir içinde bile dikkatli çıkın, ben sadece bir çay bahçesinde otururken ve sokakta gezerken bu kadar etkilendim.
bunun dışında bol bol su için ve elma tüketin. her ikisi de cilde inanılmaz fayda sağlıyor. cildi ve aslında tüm vücudumuzu yenileyen, temizleyen de karaciğer olduğundan karaciğerinize iyi bakın, deve dikeni tüketin, ben her gün kapsül yutamam derseniz bolca enginar tüketin. ister haşlayın, ister zeytinyağlı yapın ki yeme de yanında yattır o ;), ister salataya doğrayın.
sağlıklı pırıl pırıl bir ciltle nice yaşlar alın!
0
wenge
(29.03.10)
cilt yenileyen merhemler var ama kullanımı riskli biraz 1 hafta kadar acı verebilir. acnelyse diye bir krem bu 2 gün sürdükten sonra 1-2 gün sonra dökülmeye başlıyor cilt alttan yenisi.. ama kızarıp bozarabilirsiniz sakat şey.
0
yuto
(29.03.10)
kadınlarda çocuk olsun diye hormonlar sürekli yeniliyor vücudu diye biliyorum, menapozdan sonra ani çöküyorlarmış ama. onun dışında cilt için e vitamini almanı öneririm. + bol c ve d3 vitamini.
0
joepiscopo
(29.03.10)
(4)

skolyoz

super gazi
selamlar mübarek insanlar!sabah doktora gittiğimde soltarafımda ki ağrılar için doktor film çektirmemimi söyledi neyse bunu hallettikten sonra filmimizi aldık.doktorun söylediği durum skolyoz'muş.fizik tedavi falan verdi.ve ömür boyu bu illetle yaşayacağımızı söyledi.neyse şimdi kafama takılan şey b
selamlar mübarek insanlar!sabah doktora gittiğimde soltarafımda ki ağrılar için doktor film çektirmemimi söyledi neyse bunu hallettikten sonra filmimizi aldık.doktorun söylediği durum skolyoz'muş.fizik tedavi falan verdi.ve ömür boyu bu illetle yaşayacağımızı söyledi.neyse şimdi kafama takılan şey bu durum fizik tedavi'yle falan iyileşir mi?.ya da bu skolyoz mu ne-ulan isminde bile hayır yok-neler yapabiliriz.önerileriniz tavsiyeleriniz nedir?
0
super gazi
(29.03.10)
omurga eğriliğidir. fizik tedavi, bir de ışınla sıcaklık tedavisi, özel hareketleri...
olabildiğince düzeltebilmek için spor yapmalısınız, düzelirse de bırakmamalısınız.
geçmiş olsun.
0
kediebesi
(29.03.10)
Kardeşimde de vardı.Fizik tedaviye gitti, araya yaz tatili girdi. Tatilde de bolca yüzdü. Tatili bitimi ise, problemi sona ermişti.
Bence bol bol yüzün fizik tedaviye ilave olarak. Bunu hayat boyu yapın. Sanırım sorununuz yok olmasa bile hafifler, ağrıları ortadan kaldırır.
Geçmiş olsun!
0
wenge
(29.03.10)
Yakın bir arkadaşım fizik tedavi sonrası yapması gereken egzersizleri yapmamaya başlayınca onu zorla yogaya başlattım. 2 yıldır devam ediyor ve çok mutlu. En başta hocasına skolyoz olduğunu söyledi, hocası ona göre "sen bunu yap, şunu yapma diye" tavsiyeler verdi. 1 yıl öyle devam etti, şimdi ise her hareketi son derece rahat yapıyor ve en son film çektirdiğinde tamamen düzelmişti.

Elbette bunlar fizik tedavi ve sıcaklık tedavisi sonrası olan şeyler.
0
endless dream
(29.03.10)
öncelikle geçmiş olsun. benim kızkardeşim bu yaz ameliyat oldu skolyozdan. o yüzden bayağı bir bilgimiz var ailece konuyla ilgili.

skolyoz derecesine göre ameliyat olsun mu olmasın mı kararı veriliyor. 45 derecenin altındasya, 1 derece bile altında olsa, ameliyat yapılmıyor. doktorunuz size tavsiye etmemiş belli ki, bu iyi bir şey. bir diğer kriter de 20 yaş. belirtmemişsiniz ama altındaysanız ilerleme ihtimali var, o yaşı geçene kadar kontrole gitmenizi tavsiye ederim. geçtiyseniz ve 45 dereceninde altındaysa zaten kesinlikle ameliyat etmezler.

bunun dışında doktorunuzun verdiği tavsiyelere mutlaka uyun. mesela kardeşime doktor yüzmesini önermişti ameliyattan belli bir süre sonra, o "sırtıma çok yük biniyor" dediyse de zorla yüzdürdük ve sonrasında çok rahat etti. düzenli spor en iyisi tabi.

inanın, ameliyata gerek duymuyor olmanız bile şükretmeniz gereken bir şey. tekrar geçmiş olsun. başka sorunuz olursa mail yoluyla da ulaşabilirsiniz [email protected]
0
drink the stars
(29.03.10)
(8)

Soru basit. Rakı göbek yapar mı?

pass
Yapmaz diyin.
Yapmaz diyin.
0
pass
(29.03.10)
amma lakin ki oyle degildir. (bkz: raki gobegi)
(raki'yi tek basina icmedigini varsayarak)
0
sourlemonade
(29.03.10)
en az bira kadar yapıyor. denendi, görüldü.
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(29.03.10)
alkol göbek yapar.
0
kediebesi
(29.03.10)
bahsettiginiz kilo aldirmak ise evet tatli ickidir.
ama litrelerce bira gibi icilmedigi icin gobekte buyume yaratmaz sadece kalori aldirir.
0
mulayim ters
(29.03.10)
sana en yakın tekel bayisine bi sor bakalım ne diyor...
0
gargamel
(29.03.10)
yapmaz.
bir duble rakı 335 kaloridir. yanında yediklerinle birlikte bir dublenin 500 kalori olacağını varsayarsak(kilo almak istemiyorsan peynir, yoğurt ve sebze türünde mezeler tercih et) 2 duble içtiğinde 1000 kalori almış olursun. erkek olduğunu sanıyorum ve günde 2000-2400 kalori ihtiyacın olduğunu düşünürsek 2 dubleyi geçmezsen ve hele de hafta da 3-4 gün spor yapıyorsan(yürüyüş bile olabilir)rakı göbek yapmaz.
0
ssskkk
(29.03.10)
Zayıfım. Kilo problemim yok. Rakıyı da peynirle ve meyve ile. Son zamanlarda da abarttım biraz. Sanki şişti gibi. Endişeliyim. Rakıdan vazgeçmek istemiyorum zira.
0
🌸pass
(29.03.10)
ssskkk güzelce formülü vermiş.abartmışım demişsin son zamanlarda..mesela 4-5 duble içiyorsan onun dışında gün içinde yediğin herşey kilo olarak sana geri dönecektir.2 kadeh içip geriye kalan 1000 küsür kalori ilede yemek vs şeyler yersen aynı kiloda kalırsın.(günlük hesaba göre)
0
uykulu_fb
(29.03.10)
(3)

Diş Hekimi Rapor Verebilir mi?

novusordoseclerum
Günlerdir diş ağrısı çekiyorum yarın vizem var bir sürü günüm heba oldu, vize 5 saat sonra en önemli derslerden biri, bugün diş ağrım azaldı fakat hala şişlik var, ne olursa olsun vizeyi ertelemem ve başka gün girmem lazım diş hekimi rapor verir mi? Yada vizeden kurtulmak için bşka ne yapabilirim?
Günlerdir diş ağrısı çekiyorum yarın vizem var bir sürü günüm heba oldu, vize 5 saat sonra en önemli derslerden biri, bugün diş ağrım azaldı fakat hala şişlik var, ne olursa olsun vizeyi ertelemem ve başka gün girmem lazım diş hekimi rapor verir mi? Yada vizeden kurtulmak için bşka ne yapabilirim?
0
novusordoseclerum
(29.03.10)
verebiliyorlardı diye hatırlıyorm ayrıca apse ateşte yapabilceği için verirler
0
gokch3
(29.03.10)
Sakın güvenmeyin buna, ege üniversitesi özel çalışan dişçilerin raporunu kabul etmedi. bizzat şahit oldum buna. onun yerine bir sağlık ocağına giderek veya medikodan rapor alınız. problem yaşamamak için. kabul etmemelerinin sebebi özel dişçilerde herhangibir resmi evrak no su bulunmaması.
0
sforza
(29.03.10)
saçma çünkü özel muayenehane sahibi diş hekimlerinin de sicil kayıt nosu vardır. nasıl olmasın?
ama sen yine de önce medikoya git, sevk al.
0
kediebesi
(29.03.10)
(5)

bel ağrısı

anneke
24 saatin gunune gore 5 ile 10 saat arasını uykuda gecırıyorsam, geri kalanı oturarak geciyor. sandalyem gayet rahat, aynı sandalyeyı kullanan ve benım kadar cok oturan ınsanlar tanıyorum; onlarda hıc boyle bır problem yok.oturma pozisyonumdan mı kaynaklanıyor anlamadım ama mumkun degil sopa yutmus
24 saatin gunune gore 5 ile 10 saat arasını uykuda gecırıyorsam, geri kalanı oturarak geciyor. sandalyem gayet rahat, aynı sandalyeyı kullanan ve benım kadar cok oturan ınsanlar tanıyorum; onlarda hıc boyle bır problem yok.

oturma pozisyonumdan mı kaynaklanıyor anlamadım ama mumkun degil sopa yutmus gıbı oturamam devamlı.

ne yapmak lazım bel ağrısı için, basit hareketler var mı gunde 10 15 dk ayırsam faydası dokunacak?

ozellikle sabah yataktan kalktıgımda cok uyumus da olsam az uyumus da olsam, cok agrıyor, bı el atın efenim - bu arada yatağı değiştir demeyin, değiştiremem. :))
0
anneke
(29.03.10)
bu bahsettiğiniz sedatif yaşama giriyor. uzun süreli oturmayın, arada kalkın bikaç dk yürüyün, volta atın veya uzanın vs. otururken bel boşluğuna küçük bir yastık koyabilirsiniz. aksi halde bel fıtığı sizi de bulabilir ben gibi. sonra insanları uyararak hayır işi yapmaya başlarsınız böyle:) egzersiz kısmını bir bilene havale ediyorum...
0
jangara
(29.03.10)
www.yogatic.com gayet şefkatli egzersizler, özellikle sabah kalktığında aç karnına yapman için.
jangara'nın dediği gibi arada kalkıp gezmen lazım.
bir de kalçan dizlerinden yüksekte olursa daha rahat edebilirsin.
0
kediebesi
(29.03.10)
bari yastığınızı değiştirin. yatak veya yastıktan olma ihtimali yüksek. annemlerin evindeki ortopedik olmayan yatağımda yattığım zaman korkunç bel ağrıları ile uyanıyorum. kendi evimde uyuduğumda böyle bir problem yok.
0
sonsuzvarliginhicolmamisyoklugu
(29.03.10)
bence bir doktora gidin. sabah ağrı varsa ve kalktıktan bir süre sonra geçiyorsa yataktan kaynaklanabileceği gibi başka hastalıkların habercisi de olabilir. kendimden biliyorum :(
0
kalimotxo
(29.03.10)
gece yatarken sol veya sağ omuz üstünde ve dizlerinizi kendinize doğru çekerek (bir nevi cenin pozisyonunda yatın). en az yük omurgaya bu durumda biniyor, dolayısıyla sabah kaltığınızda omurganız dinlenmiş oluyor. aynı sorundan muzdariptim, bunu ve birkaç egzersizi yaparak omurga boyunda yer alan kasları çalıştırarak şikayetimi geçirdim.
bir de bol bol yüzün.
aksi durum bel fıtığına davetiye demektir. çok geçmiş olsun!
0
wenge
(29.03.10)
(7)

cok acil goz yardimi

arnatuile
merhaba millet. 17 yil gozluk kullandiktan sonra 20 gun once lense gecmistim. 20 gundur lens kullaniyordum. bu gun oglene dogru sol gozumde hafiften yanma kasinma falan olmaya basladi. ogleden sonra siddetini iyice artirdi. sanki kirpik sikismis gibi goz kapagima bisy oluyordu. geceye kadar sabretti
merhaba millet. 17 yil gozluk kullandiktan sonra 20 gun once lense gecmistim. 20 gundur lens kullaniyordum. bu gun oglene dogru sol gozumde hafiften yanma kasinma falan olmaya basladi. ogleden sonra siddetini iyice artirdi. sanki kirpik sikismis gibi goz kapagima bisy oluyordu. geceye kadar sabrettim,lense toz kacti galiba diye. bu arada gozum iyiden iyiye kanlanmaya, batma ve yanma da siddetini artirmaya basladi. gozum bir ara iyice yasariyor, bildigin tek gozden agliyorum. aglamadan sonra gozum biraz rahatliyordu. bu gecici rahatlik yarim saat kadar suruyodu. bu arada tekrar anma ve batma basliyordu. 2 saat kadar once lensi cikardim, bu arada sol goz kapaklarimin iyice sistigini farkettim. kanlanma da oldukca artmisti. lens cikinca duzelir sandim ama, daha da artti. sol gozum neredeyse kapanmak uzere su anda.

eksi gozlugumu gecici olarak taktim ama, o da cok acayip geldi. butun dunyayi bombeli ve ufacik goruyorum, hemde tek gozden. gozum surekli yasardigi icin uyuyamiyorum da. basim damuthis derecede agrimaya basladi. napmaliyim sizce ?
0
arnatuile
(29.03.10)
geçmiş olsun, bu gece için bişey oneremiyeceğim. ama su iyi gelmez en azından o fikri eleyelim. lens solusyonun markası nedir 1kaç damla ondan damlat gozune ve yarın mumkunse lensi takmadan doktorda al solugu. sadece kaşıntı ve yasarma olsaydı sabaha geçebilirdi ama şişlik sabaha inse bile lensi taktıgında tekrar olucaktır. damla kullanmazsan iltihabik bi durum ortaya cıkıp sorun cıkarabilir. muhtemelen damla tedavisi için 1kaç gun lenslerinden uzak kalıcaksın. ve evet ozellikle buyuk numaralarda gozlukle dunya cok kucuk ve renksiz gorunuyor:)
0
gofragol
(29.03.10)
gecmıs olsun, bence de doktoruna bir danıs mutlaka. muhtemelen damla fılan verecek, goz kurulugu dıyecektır. her goz kabul etmıyor lensi, deneyıp kullanamayan bır suru ınsan tanıyorum.

duzenlı bır damla kullanımıyla belkı duzelır.
0
anneke
(29.03.10)
gozune ılık çay poşetı koy, bir de ağrı kesıcı al.
0
anneke
(29.03.10)
sorun su ki, doktorumdan asagi yukari 2500 kilometre uzaktayim :). acil durumlar icin goz yikama sivisi buldum bir tane, calistigim okulun revirinde. ondan damlattim gozume biraz. baya bi faydasi oldu. sanirim yarin beni doktora goturecek kadar olur.

tesekkur ederim yardimlariniz icin.
0
🌸arnatuile
(29.03.10)
kendine bir çay yapıp, poşedini gözüne basabilirsin. soğuyunca tabi :) epey rahatlatacaktır.
0
kediebesi
(29.03.10)
Bostancıya yakınsan eğer bostancı polikiliniğini tavsiye ederim.kontrollere oraya giderim ben.10 liraya muayene ediyorlar.
0
kiral
(29.03.10)
en yakın göz değil aile hekimine de gidebilirsin sana göz kuruluğu vs için göz dm vericeklerdir. mikrop kapmıştır bence. hallolur merak etme. lenslerini de kullanma. bi optikçi-eczacı bile yardım edebilir hiç imkanın yoksa. korkutmak istemem ama lenslerden kör olanlar bile varmış. dikkat et kendine.
0
bıdıbıdı
(29.03.10)
(8)

diş eti çekilmesi

anneke
bu sanırım bıraz da genetik bir problem, o yuzden hangi diş doktoruna gitsem yapacak bir şey yok, guzelce fırcalamaya calıs dıyor.sigara iciyorum,çay/kahve bol tüketiyorum. asitli şeyler içmiyorum.dişlerimi gunde 2 kere fırcalıyorum, 2 gunde 1 diş ipi kullanıyorum. daha napayım, az mı yapıyorum 10 k
bu sanırım bıraz da genetik bir problem, o yuzden hangi diş doktoruna gitsem yapacak bir şey yok, guzelce fırcalamaya calıs dıyor.

sigara iciyorum,

çay/kahve bol tüketiyorum. asitli şeyler içmiyorum.

dişlerimi gunde 2 kere fırcalıyorum, 2 gunde 1 diş ipi kullanıyorum. daha napayım, az mı yapıyorum 10 kere mı fırcalamam lazım anlamadım.

bir dişi göz göre göre kaybedıcem gıbı gelıyor, çözümü var mıdır? bilen var mı?
0
anneke
(29.03.10)
bende de aynı sorun var, dişçim listerine ile gargara yaptırıyor bakteri oluşumunu azaltmak için. bir de gittiğimde kırmızı lazerli bişeyle sorunlu bölgeleri yakıyor. ha tamamen geçti mi yok ama yavaşlatıyor sanırım.
0
montreal
(29.03.10)
bol tuzlu su ile ağzını yatmadan önce ve sabah 5 .dk çalkala bendede vardı böyle yaparak geçti
0
deliklimasrafa,
(29.03.10)
yanlış fırçalamadan da oluyormuş, çok fazla bastırarak merdiven fırçalar gibi fırçalarsanız zamanla aşınır çekilme başlar.
0
overdose
(29.03.10)
Biraz iğrenç bulabilirsiniz ama "oil pulling" denen bir yöntem varmış. Sabah aç karnına bir kaşık ayçiçek yağı 20 dakika kadar hafif gargarayı andırır şekilde ağızda çalkalanır, kesinlikle yutulmaz (ağızdaki ve hatta sisteminizdeki bakterileri topladığı için) . Bu sürenin sonunda tükürülür ve de dişler mümkün olduğunca az macun kullanarak fırçalanır. (Alışana kadar 1 tatlı kaşığı ve daha az sürelerle başlanabilirmiş).

Ayurveda yöntemiymiş, bir çok rahatsızlığa iyi geldiği söyleniyor. Ben bir ara denedim, dişlerimi beyazlattı, diş taşlarını eritti, sabahları zindelik verdi. Diş eti çekilmesini de engellediğini söyleyenler var ama o kadarını bilemiyorum.
0
firez
(29.03.10)
29 yaşıma kadar korkarak gitmedim diş doktoruna. ne büyük hata yaptığımı (ödediğim paraya rağmen) tedavim bitince anladım. en başta diş fırçalama tekniğimiz yanlışmış efendim. bize çocukken öğretilen yuvarlak çizerek fırçala zırvalığı tamamen diş etlerinin içine ediyormuş. doğru tekniği 10 dakika anlattı benim dişçim uygulamalı olarak yaptık beraber ayna karşısında. ben 2 aydır hiç diş eti ağrısı, fırçalarken kanama gibi sorunlar yaşamıyorum. ayrıca diş ipi kullanımının da bir çok dikkat edilmesi gereken noktası var. ama bunları benim gittiğim diş hekimi dışında diğerleri de biliyor mu anlatıyor mu orasını bilemem :)
0
nympis
(30.03.10)
9 senemı dis doktorlarında gecirmis ve her sene en az 3 kere doktora gıden bırı olarak bılıyorum dıs nasıl fırcalanır da, dıs etinı dogru durust fırcalasam da bunun fırcalamaktan öte bır cozumu olup olamayacagını sormustum. ama sagol nympis :)

bu arada yag teknigi igrencmis, zeytinyagı olmuyor mu ılle aycicek mi? cok acayip.

bol tuzlu suyu deneyeyım, ama o tuzlu agızla muhtemelen ıcımden bır canavar cıkacak sabah uyandıgımda.

montreal lazerle nereyı yakıyor, diş etlerini mi? yakması çekilmenin nasıl onune gecıyor pek anlayamadım.
0
🌸anneke
(30.03.10)
diş eti çekilmesinin sebebinin bakterilerin diş etine zarar vermesinden ötürü gerçekleştiğini söyledi, o bakteri oluşumlarını yakıyormuş.
0
montreal
(30.03.10)
o kadar çok sebebi varki diş eti çekilmesinin.
burdan söylemek çok çok saçma.

saymak gerekirse azıcık:
oklüzyon(kapanış)problemleri(en çok gözden kaçan)
genetik
yanlış-sert fırçalama
sert fırça kullanımı
kullanılan ilaçlar
sistemik hastalıklar
ağız hastalıkları(semptomsuz)
...
0
ysn
(01.04.10)
(3)

Saç Dökümesi

redskull
Şu anda 23 yaşındayım. Bugüne kadar hep düzenli beslendim. Annem diyetisyendi. Her türlü vitamini falan filan aldım. Ailede baba ve anne tarafında kellik yok. Buna rağmen çok çok çok sık olan saçlarım 20 yaşından itibaren dökülmeye başladı ne yapsam da kar etmedi. Abuk subuk kozmetik önerilerinizi k
Şu anda 23 yaşındayım. Bugüne kadar hep düzenli beslendim. Annem diyetisyendi. Her türlü vitamini falan filan aldım. Ailede baba ve anne tarafında kellik yok. Buna rağmen çok çok çok sık olan saçlarım 20 yaşından itibaren dökülmeye başladı ne yapsam da kar etmedi. Abuk subuk kozmetik önerilerinizi kendinize saklayın diye söylüyorum. 21-22 yaşlarında dökülme peak yaptı şu an şakak kısmından gerilere doğru çok ciddi bir ilerleme var hala da devam ediyor. Bu arada küçüklükten beri hep kepek problemim vardı bilmem bu da bir etken olabilir mi. Bunu paylaşmamdaki amaç saç dökülmesnin nedenleri ile ilgili yazılan çizilen her şey yalan mıdır bunu merak etmem. Yani hayatımda bugüne kadar çok ciddi stres, travma falan yaşamadım, beslenmem iyidi, genetik olarak da bir problem yoktu öyleyse neden bu saçlarım döküldü?
0
redskull
(29.03.10)
valla bizim hakkında fikir yürütebileceğimiz tüm ihtimalleri elemişsin, kozmetik öneri de istemiyosun, dermatologa bi sor istersen. uzman görüşü önemli.
0
jangara
(29.03.10)
amcanın dayısında bile saç dökülmesi olmaması genetik olmadığı anlamına gelmez. misal bizim sülale, ben dahil saçları aşırı gürdür. ama bak bir tek dayımın saçı dökülüyor, yarım olarak kel.

erkek olduğunuzu farzederek

sozluk.sourtimes.org
0
clementine
(29.03.10)
KArdeşim benim de aynı şekilde 20 yaşımda başladı bu illet şimdi 23 yaşındayım hala az olarak devam ediyo kısa tutmaya özen gösteriyorum ama olmuyo gelişmiyo sanki o bölgede saç .Bide bişi sorucam sendede dökülme öncesi veya sırasında aşırı terleme varmıydı ? Bende alnım aşırı terliyodu eğilip kalkmam bile terlememe yetiyodu .doktora gittim cildiyeciye sadece biyo kimya testi yaptı yani (kan testi) ve demir eksikliğinin olduğunu söledi ilac verdi kullandım ama bayağı bişi yaramadı hormon testi yapmadı doktor ben bide tiroid den şüpeleniyom çünki cild de kuruluk saçlarda kepeklenme doğal olarak saç dökülmesi terleme bozukluluğu sıcağı sevme yada soğuk u sevme gibi garip bi belirtileri varmış tiroid hormonun dengesisliğinde sen gitin mi doktora acele cevap istiyorum .
0
serkanpancus
(16.04.10)
(6)

uyuşma

guzellige inancimi sarsan simgeler var
merhabalar, ayağımın sol baş parmağpında hissizlik ve uyuşma var, sebebi ne olabilir?
merhabalar, ayağımın sol baş parmağpında hissizlik ve uyuşma var, sebebi ne olabilir?
0
guzellige inancimi sarsan simgeler var
(29.03.10)
ayakabı olabilir mi ?
0
gozyakansakiz
(29.03.10)
bel fıtığı olabilir(doktorun muayenede bana sorduğu bir soruydu, o yüzden söylüyorum) ama olmaya da bilir. occam olsa o da ayakkabı derdi ama heralde.
0
jangara
(29.03.10)
ben insaatta calisirken mecbur ayagimia kulce gibim botlar giyiyordum, bu vesile ile ne zaman eve gelsem de ayaklari cikarsam, ayak bas parmaklarimi hissetmez olurdum. biraz dinlenince siddeti azaliyordu, ama sanirim cok fazla ayakta durmaktan?
0
gunlerin kopegi
(29.03.10)
bir beyin cerrahina (veya oncesinde fizik tedavi ve rehabilitasyon uzmanina falan da) danisilabilir bel fitigi konusunda.
0
la traviata
(29.03.10)
pek ala soğuktan da olabilir.
0
lazor
(29.03.10)
bir norologa gorunmeni tavsiye ederim. noropati de olabilir.
0
cherrypeach
(29.03.10)
(9)

Vücut geliştirme yapınca saç da mı dökülüyor? Ya da sarımsak yeyince?

ya ben lan neyse
İşin uzmanı olmadığımdan soruyorum. Belki saçma gelebilir.ağırlık çalışmaları hayvani yağ alımı ve sarımsak yemek vücuttaki testesteron seviyesini artırıyor.peki ben ağırlık çalıştığımda testesteron seviyesi artarsa bu saçımın döküleceği yahut zayıflayacağı anlamına mı geliyor? yahut sarımsağı çok y
İşin uzmanı olmadığımdan soruyorum. Belki saçma gelebilir.

ağırlık çalışmaları hayvani yağ alımı ve sarımsak yemek vücuttaki testesteron seviyesini artırıyor.

peki ben ağırlık çalıştığımda testesteron seviyesi artarsa bu saçımın döküleceği yahut zayıflayacağı anlamına mı geliyor? yahut sarımsağı çok yediğimde?
0
ya ben lan neyse
(28.03.10)
sozluk.sourtimes.org

testo seviyesiyle alakalı olduğunu düşünmüyorum.
0
clementine
(28.03.10)
testesteron kafada doker kalan yerlerde gurlestirri.
0
bryan fury
(28.03.10)
@bryan fury: neden sarımsak ye diyorlar kellere? şehir efsanesi mi bu?
0
🌸ya ben lan neyse
(28.03.10)
sarımsak bol kükürt içerdiği için ye ve sür derler. kükürt saçlar için oldukça gerekli bişiidir, onun yerine msm tabletleri de aynı işi görür... keza biotin de.

ama dökülen saçı çıkaracak süper güçte olduklarını düşünmüyorum, uzamasına etki ederler daha çok.
0
clementine
(29.03.10)
ağırlık çalışmak tüm diğer sporlar gibi vücuttaki testesteronu arttırmaz tam aksine azaltır.
fakat vistarol diabanol gibi steroidler alırsan kas yapımı için, bunlar testesteronda fırlamalara neden olur oda saç dökebilir.
0
kasar
(29.03.10)
spor yapmanın vücuttaki kan akşını düzelteceğini düşününce saçlara pozitif etki yapması gerekir bence, yanılmıyorsam saç dökülmesinin nedenlerinde biri de saç köklerindeki kılcal damarlara yeterli kan gitmemesi ve saçların beslenememesidir.
0
rafet el morad
(29.03.10)
bir de testesteron direkt saçı dökmez sanırım, tam tersi faydalı olması lazım. dökülmenin sorumlusu DHT diye biliyorum. DHT denen madde saçları besleyen kılcal damarların çeperlerine yapışıp damarları tıkar veya daraltır.

www.activital.com.tr

dht ise sanırım boşalmanın hemen sonrasında testesteronun dönüşümü ile oluşuyor. Eğer bekarsanız, aşırı mastürbasyon zararlı. haftada max 2-3 kez yapılmalı.
0
rafet el morad
(29.03.10)
@kasar

bana su ana kadar butun sporcular vucut gelistirme sirasinda bacaklari calistirmam gerektigini, bacaklar calistiginda testesteron salgilandigini bunun da vucudun daha hizli gelismesine yol actigini soylediler.

benim alanim degil. bana soylenen bu...
0
dirtyfrank
(29.03.10)
steroid kullanan vücut geliştiriciler testo hormonunu dışardan alırlar. sizce neden alıyor olabilirler? biraz mantık...
0
clementine
(29.03.10)
(7)

Parmaktaki Çatlak

redskull
1 hafta kadar önce sağ ayağımdaki küçük parmaklardan birini çarptım. Doktor küçük bir çatlak olduğunu söyledi ve parmağı bandajladı. Neyse bu bandaj olayına falan alışamadım sürekli çıkıyordu. Bugün 1 hafta doldu bu parmak hala şiş ve özellikle yürürken ciddi şekilde rahatsız ediyor. Sizce ne yapmal
1 hafta kadar önce sağ ayağımdaki küçük parmaklardan birini çarptım. Doktor küçük bir çatlak olduğunu söyledi ve parmağı bandajladı. Neyse bu bandaj olayına falan alışamadım sürekli çıkıyordu. Bugün 1 hafta doldu bu parmak hala şiş ve özellikle yürürken ciddi şekilde rahatsız ediyor. Sizce ne yapmalıyım?
0
redskull
(28.03.10)
bandajı tazelet. catlak kolay iyilesen bişi değil. 2 hafta kadar evde yatman lazım
0
bryan fury
(28.03.10)
süt falan iç bide
0
yuto
(28.03.10)
benim yaptığım spor nedeniyle sürekli olarak çatlak/kırık durumunda parmaklarım. bandajı kendin de yapabilirsin, temel mantık sabitleyerek fazla oynamamasını sağlaman. hoş, bandaj yapmasan da bir süre sonra iyileşiyor farkında olmadan.
0
tekosin
(29.03.10)
saol tekosin. Ama diğer arkadaşların yazdıklarına dehşete düştüm. 2 hafta falan evden çıkmamam mı gerekiyor anlamıyorum. Sporu falan bıraktım da bakkala falan da mı yürümeyeyim anlamadım smdi..
0
🌸redskull
(29.03.10)
bu arada 1 hafta oldu ve o parmak hala bariz bir şekilde şiş normal mi bu?
0
🌸redskull
(29.03.10)
geçen sene ayağımı kapının çerçevesine çarpmıştım, serçe parmağım şişmiş ve morarmıştı. doktora gitmedim iki hafta, bandajla parmakları birbirleri ile ortak hareket edecek biçimde bağlamıştım. iki üç gün evde takılmıştım, sonra bandajla, ayakkabı giyerek dışarda takılmıştım. 2 hafta sonunda hala ağrı geçmeyince hastaneye gittim ve kırık olduğunu öğrendim. ama kaynamaya başlamıştı. doktor da bandaj ile bağladı ve aynı şekilde yürümeye devam ettim. bir süre sızlama oldu ama anladığım kadarıyla büyük bir problem değil o ğarmakalrdaki kırık-çatlak
0
rafet el morad
(29.03.10)
bir kere daha doktora görünmende fayda var. güzel sabitlenmesi lazım herhalde. ayakkabın da rahat olsun, sıkmasın parmakları. bir de sol ayakla yürümeye alış bir süre.
ama benim de bi sefer bir haftaya yakın acımıştı.
iyileşmesi için de jelibon yiyebilirsin bir de kelle paça, seviyosan. şıp diye düzelir. geçmiş olsun.
0
kediebesi
(29.03.10)
(10)

koşarak zayıflamak

McCoy
arkadaşlar koşarak zayıflamak istiyorum. bke:27.7 amaç 25 in altına çekerek, yaklaşık 10 kilo vermek.koşu bandında çok rahat saatte 8 km hızla yarım saat koşabilecek duruma geldim. bu süre zarfında 3-3.5 km yol gidip 300 kalori civarı yakıldığını söylüyor makina.tartıldığımda uçan su buharını bileme
arkadaşlar koşarak zayıflamak istiyorum. bke:27.7 amaç 25 in altına çekerek, yaklaşık 10 kilo vermek.

koşu bandında çok rahat saatte 8 km hızla yarım saat koşabilecek duruma geldim. bu süre zarfında 3-3.5 km yol gidip 300 kalori civarı yakıldığını söylüyor makina.
tartıldığımda uçan su buharını bilemem ama 300-400 gr hafifliyorum.terlediğim havluyla tartıya çıkıyorum. tek eksik uçan su buharı. bu 300-400 gr yağdan mı gidiyor?

1- koşmaya başladıktan ne kadar sonra yağ yakmaya başlarız?
2- düz mantık yapıp her gidişimde 300 gr yağ yaksam haftada 2 kilo zayıflarım diyorum (6 kere gideceğim) ama galiba hesap öyle olmaz. 1gr vücud yağı 7.7 kalori 100gr için 770 kalori olması lazım. ben yarım saaat koşunca ancak 300-350 harcıyorum. ki; önce kan şekerinde hazır kalorilerden sonra vücüd yağından yakılıyor diye biliyorum.
3- yediklerimi bazal metabolizmam harcasa extra yarım saat koşarak nasıl zayıflarım.?

bir fikir verseniz?

not:çok koşup kalp büyümesi yaşamak istemiyorum.o nasıl olur maratoncularda olurmuş ama ben durmaksızın 1 saat koşsam yinede büyürmüş gibi geliyor. tıpçı bir arkadaş varsa aydınlatsa bizi.
0
McCoy
(28.03.10)
yağ yakmak istiyorsan mümkün mertebe hızlı hempo yürüyeceksin koşma.Sana bolşans
0
soulmate
(28.03.10)
herkes gelip bişey sallıycak şimdi daha da kafan karışıcak

ben özet geç diyenler için kısaca diyorum ki

HIIT neymiş bir araştır
High Intensity Interval training
0
demlikposet
(28.03.10)
hacı iki saat yazı yazıp cevap vermiştim, site kaydetmedi mnskym. şimdi de üşeniyorum iyi mi. bir ara anlatırım.
0
hebelehubu
(28.03.10)
45 dakika sonrasında vucud yağ yakmaya başlıyormuş. Ben de salonda koşuyordum ordaki hoca öyle demişti. 45 dakika tempolu yürü sonrasına koş gibi bir alternatif sunabilirim.
0
rurouni
(28.03.10)
hadi gene iyisin, dayanamadım biraz önce silinen uzun cevaptan özet geçiyorum:
kalbin büyümez, buna daha çok var.
o yaktığın üçyüz dörtyüz gramın tamamı su kaybı. makinenin dediğine bak.
yaktığın vücut yağın. öyle karaciğerdeki yağı mı yakıyorum vs. ile kafanı bulandırma, uzuncana anlatmıştım olayı, özetle vücut yağını yakıyorsun işte.
aslında esas önemli şey, spor yaparak kilo pek verilmez. o harcadığın 700 kalori var ya (lafın gidişi iyi değil :), o gün toplamda iki dilim fazla yesen neredeyse tamamı geri gelir. yarım ekmeği yakmak için 45 dakika neyim koşmak bir iki saat neyim yürümek gerek. o denli.
esas mesele diyeti kısmak. sporun katkısı vücudu katabolik dengeye sokmamak, yani zayıflama sürecinde kas (uzun vadede kemik) kayıbını önlemek. yoksa koştuktan sonra acıkacan, yarım tantuni yanına da bir bardak kolan, ooohh misss.
son nokta, (burda mesaj var) spor kilo vermek için yapılan bir şey değil hemşerim. benim evimde koşu bandı olacak (öğrenciyiz aaaabii), haftanın 2-3 günü yarım saat bir saat koşarım. çok faydalı bir şey. fiziksel, ruhsal hatta sosyal yönden bile, insanın duruşu bile değşiyor düzenli spor yaptğında. hatta sevgilin varsa esas faydasını onunlayken görürsün ;)
0
hebelehubu
(28.03.10)
her şeyden önce, o kalori göstergeleri fake, sizin 300 kalori yakmanız için 10km hızda 40 futbol sahası çevresi falan koşmanız lazım, o kadar kolay bir şey değil yani kalori yakmak ki yarım saattte imkansız söylediğiniz şey...
spor yaparken ki 30 dakika zaten ancak ısınma sayılacak bir süre ancak su kaybedersiniz, zaten normalde kilo verme-kas geliştirme için 1 saat kardiyo üzerine spor veya çalışma tavsiye ediliyor.
tartılmak spordan sonra yapılması düzgün olan bir şey değil kilo kaybınızı ölçmek için sabah aç karna tuvalet ihtiyacınızı karşıladıktan sonra tartılmanız lazım.
2- ilk önce karaciğerinizdeki kalorileri bitirin, sonra karbonhidrat ve sonra yağ...
3- kaybettiğiniz kilonun zaten hepsinin yağ olmasına imkan yok, ki haftada 6 kilo zayıflamak istiyorsanız yapmanız gereken 300 kalori civarı alıp üzerine günde 1 saat ve üzerinde spor yapmanız lazım ki hayal bunlar..
3- ekstra koşmanın ötesinde nabzınız önemli 120 nin üzerinde olması lazım, yediklerinizi de kısmanız lazım o günlük 2000 kaloriler falana da inanmayın 1500 kalori ancak harcarsınız hergün.
kalp büyümesi de öyle günde yarım saatle olmaz
0
ilse
(28.03.10)
l-karnitine alın, yada kadınsanız l-karnitine artı cla
0
jenjen
(29.03.10)
tipci degilim, basitcene spor yapan bir insanim.

1-) kosmaya basladigimiz ilk 10 dakika icince ilk basta vucuttaki seker disari atilmaya basliyor, daha sonra bakti olmuyor fucut yag kirma eylemine donuyor.

2-)her gidisinde 300 gr yagi nasil yakacagini merak ediyorum? yani bir idmanda 770 kalori yakilabilmesi gercekten cok zor, benden bile iyi sporcu olman lazim..(saka saka o kadar iyi olmana gerek yok) sana en fazla kalori yaktiracak sey -eger imkanlar dahilindeyse- bu merdivene cikar gibi bi alet var bak bu da resmi:

www.welltech.ie

bu alet piskileti ve kurek cekmenin ayni sure icinde neredeyse 3 kati kadar kalori yakimini sagliyor, denenmis ve onaylanmistir.

eger amacin sadece kalori yakmak ise, daha degisik idman turlerini deneyebilirsin;

-5 dakika hizli yuruyus temposundan sonra, kisa araliklarla maksimum tekrarlar ile sinav ve barfiks cekebilir, sonra tekrar kosuya donebilirsin.

ve sa i re.
0
gunlerin kopegi
(29.03.10)
www.scientificamerican.com

ingilizce biliyorsan bu araştırma çok ilginç, nature dergisinde yayınlanmış. sorunla ilgili değil ama koşu ile ilgili.
0
kediebesi
(29.03.10)
Yarım saat- 45 dk arası tempolu yürüyüşte 100 kalori yakarsın. Yürüyüşten sonra tartıya çıkarsan 100 gram verdiğini görürsün. Tecrübeyle sabittir. Aç karınla yürürsen bunun iki katı yakarsın. Kolay gele.
0
overdose
(29.03.10)
(5)

siğil

hasanli
3 sene önce işaret parmağımın üstüne 1 tane siğil çıkmıştı biraz büyüktü kendi kendine geçer diye beklemiştim ama geçmeyince doktora gidip o siğili yaktırdım.Doktar bana demişti bir daha aynı yere siğil çıkması imkansız diye ama 5 ay önce tekrar aynı yere çıktı üstelik eskisinden daha büyük ve 4 par
3 sene önce işaret parmağımın üstüne 1 tane siğil çıkmıştı biraz büyüktü kendi kendine geçer diye beklemiştim ama geçmeyince doktora gidip o siğili yaktırdım.Doktar bana demişti bir daha aynı yere siğil çıkması imkansız diye ama 5 ay önce tekrar aynı yere çıktı üstelik eskisinden daha büyük ve 4 parmağımada yayıldı.elim siğil dolu nerdeyse...Arkadaşlar lütfen ne yapmam gerektiğini söyleyin
0
hasanli
(28.03.10)
aynı yerde çıkması zaten imkansız değil, doktora gidin; verrutol-krioterapi... vs gibi tedavilerden uygun olanıyla tedavi olun.
0
anatomik durus
(28.03.10)
doktora gitmen gerek
0
selfishgene
(28.03.10)
zaten gitmiştim doktora yaktı tekrar çıktı
0
🌸hasanli
(28.03.10)
(bkz: incir sütü)
0
rentts
(28.03.10)
benim çok küçükken parmağımda çıkmıştı kocaman bir tane. doktor asit gibi bir şey vermişti. onu kulak çubuğuyla sürüyordu annem. 2 hafta kadar sonra siğil 2'ye ayrıldı. daha sonra geçti. küçük olduğum için detayları tam hatırlamıyorum.
0
kirk karaktere sigmayacak adam
(28.03.10)
(5)

sürekli baş ağrısı

murphy
çok sık başım ağrıyor. ağrıyınca uyusam da, (artık) ağrı kesici alsam da geçmiyor ve bazen 2-3 gün boyunca devam ediyor. çoğu zaman adamı delirtecek kadar şiddetli ağrılar olmuyor. ama rahatsız ediyor, sinir bozuyor.ve bu tahminen 3 yıldır böyle devam ediyor. nedir sebebi sizce duyuru sakinleri? bir
çok sık başım ağrıyor. ağrıyınca uyusam da, (artık) ağrı kesici alsam da geçmiyor ve bazen 2-3 gün boyunca devam ediyor. çoğu zaman adamı delirtecek kadar şiddetli ağrılar olmuyor. ama rahatsız ediyor, sinir bozuyor.ve bu tahminen 3 yıldır böyle devam ediyor. nedir sebebi sizce duyuru sakinleri? bir ara doktora da gidicem fakat önce bir soruşturayım dedim. çeken/bilen vardır belki.
0
murphy
(28.03.10)
dişlerde sızlanma, catlama, asınma da varsa bruxism olabilir. öncesinde bi de disciye ugrayın.
0
bryan fury
(28.03.10)
baş ağrısının sebebi çok çeşitli olabilir. tetkikler yapılmadan maalesef kesin birşey söylemek zor. migren, demir eksikliği, göz rahatsızlıkları, nörolojik, psikolojik nedenler gibi nedenleri çoğaltmak mümkün. bunların yanında bilgisayar kullanımı gibi dinlenmek ile geçecek basit bir şey de olabilir. ihmal etmeden doktora gitmenizde fayda var.
çok geçmiş olsun. sağlıklı günler!
0
wenge
(28.03.10)
göz rahatsızlıkları baş ağrısını tetikleyen etkenlerın basında gelmekte. Bende de sürekli baş ağrısı vardı miyop olduğumu öğrendim. Gözlük kullanmaya başladım geçti. Yapılan tetkıklerden sonra bir sorun bulunamazsa başka bir yerde aynı tetkikleri yaptırmanızda fayda var. yıne bişey cıkmazsa naçizane tavsiyem düzenli olarak kan verin. İşe yarıyor
0
my name is earl
(28.03.10)
3 yıldır böyle bi ara doktota gidicem diyosun hala buraya yazmakla vakit kaybediyosun.baş ağrısının biçok nedeni olabilir ama allah korusun tümör olsaydı şimdiye halin niceydi.
tek taraflı ağrıysa,migren olabilir,göz bozukluğundan olabilir,canın sıkkınsa kayışı kopardıysan stresten olabilir,ağrı kaşlara doğru yayılıyosa sinüzittir v.b
0
tueio
(28.03.10)
diş dolgusu veya kanal tedavisi yaptırdınız mı hiç, ağrıların ortaya çıkışı bunlarla alakalı mı?
Onun dışında günde 1-2 çorba kaşığı tercihen cod liver oil veya fish oil tüketmeni öneririm.
0
joepiscopo
(29.03.10)
(4)

beyin ile ilgili tehlikeli rahatsızlıklar?

sert yerden yavas
hehe. saçma sorulara bir yenisi daha ekleniyor. mesela tümör gibi.? bi hastalık var mı? beyin kanaması gibi değil yani hastanede yatmıcak ama kötü bi hastalık ?
hehe. saçma sorulara bir yenisi daha ekleniyor. mesela tümör gibi.? bi hastalık var mı? beyin kanaması gibi değil yani hastanede yatmıcak ama kötü bi hastalık ?
0
sert yerden yavas
(28.03.10)
(bkz: menenjit)
0
resistance is futile
(28.03.10)
turuncubalik
(28.03.10)
"prion hastalıkları"
(bkz: prion)
0
anatomik durus
(28.03.10)
sara. yani epilepsi.
0
kediebesi
(29.03.10)
(3)

Lustral'ın yanında meze olarak Pharmaton

hikaye mesture
Biri bloke ediyor, diğeri sınırları zorluyor gibi geldi. Antidepresan hapıyla vitamin hapı almak saçma mıdır?
Biri bloke ediyor, diğeri sınırları zorluyor gibi geldi. Antidepresan hapıyla vitamin hapı almak saçma mıdır?
0
hikaye mesture
(28.03.10)
bişey olmaz.
0
clementine
(28.03.10)
saçma değildir, pharmaton sınırları falan zorlamaz zaten, periyodik kullanımda daha zinde tutar insanı, kahvaltı sonrası alınması tavsiye edilir. lustral ise beyin kimyasına direk etki eder. dolayısıyla sorun yok.
0
mesopotamian
(28.03.10)
sanirim boyle veriliyor bu ikili zaten. kanser tedavisinden sonra bir arkadasimin doktoru boyle vermisti.
0
gunlerin kopegi
(29.03.10)
(1)

hormon bozukluğu

gotmewrong
boyum kısa, kilo almaya meyilli ve kiloluyum, boynum kalın, yanaklarım sarkık, göz kapaklarım düşük, çenem geride ve küçük, sesim kısık, genelde uyuşuk ve hareketsizim. bunların hiç biri ailemde başka birinde yok, aslında bunlar pek de şikayetçi olduğum şeyler değildi... bi süre önce biri bu özellik
boyum kısa, kilo almaya meyilli ve kiloluyum, boynum kalın, yanaklarım sarkık, göz kapaklarım düşük, çenem geride ve küçük, sesim kısık, genelde uyuşuk ve hareketsizim. bunların hiç biri ailemde başka birinde yok, aslında bunlar pek de şikayetçi olduğum şeyler değildi... bi süre önce biri bu özelliklerime dikkat çekip bunun hormon bozukluğu gibi birşeyin sonucu olduğunu söylemişti, pek ciddiye almadım; geçenlerde daha güvenilir bir merciden benzer şeyler duydum ve açıkçası işkillendim.
bana hiç mantıklı gelmiyor ama böyle bir şeyin olma ihtimali var mı?
varsa ilerde bu başka problemlere yol açabilir mi? ne gibi?
bir ilaç veya besin desteği gibi bir şey kullanmam gerekir mi?
0
gotmewrong
(27.03.10)
hormon testlerinizi yaptırmadan kimse birşey diyemez, dememeli.
0
kediebesi
(27.03.10)
(3)

20lik diş ve sigara

ayiadam
ameliyat ile alındı bugün kendileri 1 saatlik oyma kırma çabaları sonucu. saat 4 30 da başladı 530 545 gibi bitti. akşam ağrır dedi doktor ama öyle çok bir ağrı yok. saat 630dan beri buz basıyorum çeneye bir de. bir sigara telleyebilirmiyim_? zararı olur mu_?
ameliyat ile alındı bugün kendileri 1 saatlik oyma kırma çabaları sonucu. saat 4 30 da başladı 530 545 gibi bitti. akşam ağrır dedi doktor ama öyle çok bir ağrı yok. saat 630dan beri buz basıyorum çeneye bir de. bir sigara telleyebilirmiyim_? zararı olur mu_?
0
ayiadam
(27.03.10)
tellendirebilirsin ama içmezsen daha iyi olur hatta içme sen boşver :)
0
svarte dauen
(27.03.10)
enfeksiyona sebebiyet verebiliyor. ben bi diş polikliniğinde çalışırken adama dolgu yapılmış sigara içme şu kadar saat demişler içmiş, bize geldiğinde dişine bi baktık. diş eti öle böle değil çok fena şişmiş bulduk. enfeksiyon kapar güzel kardeşim yapma böle şeyler. bence yarından itibaren iç derim orayı steril gazlı bezle kaufle de et. ilk iki günde hemen iyileşiyo zaten. diş eti en çabuk iyileşen dokudur. sen de görüceksin.
0
bıdıbıdı
(27.03.10)
içtim ama yarısında söndürdüm yüreğim el vermedi. sonra da önce su ile çalkaladım bu çok acıttı canımı sonra da tantum verde ile spreyledim. pek bir sıkıntı yok gibi duruyor.
0
🌸ayiadam
(27.03.10)
(7)

Spinal/epidural anestezi uygulanmasında kilo faktörü ?!

hickiran karasinek ve uyuyan karinca
Merhabalar,Bugün doktorumdan sezaryen için gün aldım. Genel anestezi almamayı, doğumda uyanık olmayı ve kızımı hemen görmeyi hayal ediyordum ancak doktor kilomun spinal/epidural anesteziye engel teşkil edebileceğini söyledi. Haftaya anestezi uzmanı ile görüşücem ama öncesinde burda da sorayım dedim.
Merhabalar,

Bugün doktorumdan sezaryen için gün aldım. Genel anestezi almamayı, doğumda uyanık olmayı ve kızımı hemen görmeyi hayal ediyordum ancak doktor kilomun spinal/epidural anesteziye engel teşkil edebileceğini söyledi. Haftaya anestezi uzmanı ile görüşücem ama öncesinde burda da sorayım dedim.

Kilo ne kadar engel teşkil ediyor ki bu tip anestezi uygulamalarına ?
Kaç kişi 50 kilo ile hamile kalıp 60la doğuma giriyor ki zaten? Benim doktorum mu ekstra pipirikleniyor diyorum yani?
Burda kilo söyleyip obezitemin boyutlarını ifşa etmek istemiyorum:) Tamam toramanım ama hamilelerin çoğunun olduğu kadarım yani..Ve gerçekten genel anestezi almak istemiyorum.

Şu kadar kilo ya da şu vücut kitle indeksi üzerine mecburen genel anestezi yapılır diye bir kaide var mı hakikaten ?
0
hickiran karasinek ve uyuyan karinca
(26.03.10)
Valla ben 85 kilo ile normal doğuma girdim, epidural vuralım dediler, vurdurmadım. Ama demek ki o kiloda epidural alınabiliyormuş, ben istemeyince ebeler salak salak yüzüme bakmışlardı. Normal kilom 65-66, BMI 21.5 civarı.
0
sui
(26.03.10)
öncelikle neden normal düşünmüyorsun ki? diğer çocuklar da sezeryan olacak. ayrıca sezeryan dediğin basit bi çocuk alma operasyonu değil bildiğin ameliyattır ve riskleri vardır. sütün de geç gelir normal doğuma göre. sen bilirsin.
0
bıdıbıdı
(27.03.10)
aşırı kilo alındığında epidural anestezinin etki etmediği durumlar olabiliyor sanırım. o riski göze almak istememiş olabilir doktor.
0
xyoney
(27.03.10)
Sezaryen için çok önemli bir gerekçe yoksa doğal yolu seçseniz? Durduk yere bebeğin daha erken dünyaya gelip yeterince bağışıklık kazanmadan hayata başlamasına engel olursunuz hem?


Hayırlı olsun, analı babalı büyüsün...
0
uyuklayankedi
(27.03.10)
"her şeyin en iyisini ben biliyorum, ahkam kesmeye bayılıyorum, kadının rahmindeki çocuğun dışarı çıkış şeklinde bile bilirkişilik taslamak adetimdir" insanlarını burada da görmek çok güzel.

sui, xyoney, teşekkür ederim cevaplarınız için.
0
🌸hickiran karasinek ve uyuyan karinca
(27.03.10)
normal doğum olsa epiduralin işe yaramaması riskini bir nebze göze alabilirler ama sezaryen için herhalde genel anestezi olsun güvenilir olsun diye düşünmüşlerdir. sonuçta karnınızı kestiklerinde canınız yanmaya başlarsa iş epey zorlaşır. epidural için çok bir engeliniz olduğunu sanmıyorum, oradaki yağlar nedeniyle belki de tam noktasına uygulayamazlarsa diye öyle söylediler size. ama ufacık bir risk için bile değmez diye düşündüler herhalde. bence doktorlara güvenin. anestezist de açıklar zaten, rahatlarsınız. ayrıca artık anestezi olayı çok değişti, bir iğne yapıyolar küt bayılıyosun, bi iğne yapıyolar bıııraaraarara diye biraz titreyip açılıveriyosun. bebeğini ancak yıkar temizler sana verirler hemen. :) biraz uyuyosun hop geçiyor.
kolay bir doğum dilerim :)
0
kediebesi
(27.03.10)
İyiniyetle yazılan ve iyi dileklerle sona eren bir cevaba çemkirmek de yeni modaya uygun modellere münhasır olsa gerek.
0
uyuklayankedi
(02.04.10)
(3)

glucosamine + chondroitin ??

cingibi
glucosamine + chondroitin içeren haplardan kullanan ve kireçlenme yada eklem rahatsızlığına faydası olan varmıdır acaba yada kreminden kullanan gerçekten faydası olacaksa almak istiyorum örnek olması içina lttaki linkteki ürüne bakabilirsiniz http://www.hepsiburada.com/actilife-glucosamine-chondroi
glucosamine + chondroitin içeren haplardan kullanan ve kireçlenme yada eklem rahatsızlığına faydası olan varmıdır acaba yada kreminden kullanan gerçekten faydası olacaksa almak istiyorum örnek olması içina lttaki linkteki ürüne bakabilirsiniz
www.hepsiburada.com
0
cingibi
(26.03.10)
annemde eklem arası sıvı azalması ve kireçlenme vardı, hem kol hem bacaklarında, bundan değil ama healthspan dan ısmarladığımız haplardan kullandı 3-4 ay, gerçekten ağrılarının ciddi öçlçüde azaldığını söylüyor, ama bu eritme tabletleri bilemeyeceğim..
0
siyah renkli kupa kizi
(27.03.10)
siyah renkli kupa kizi; mümkünse aldığınız ilacın ismini yazarmısınız yada linki vara oda olur teşekkürler
0
🌸cingibi
(27.03.10)
tabi: www.healthspan.co.uk

kargo ücreti olarak 2 sterlin alıyorlar,fiyat olarak da uygun, rahat olabilirsiniz, pek çok alışveriş yaptım hiçbir sorun da yaşamadım..(reklamını yapmış gibi oldum ama:)
0
siyah renkli kupa kizi
(27.03.10)
(2)

otrivine& supradeyn energy alternatifi

dieselsingle2
selam birdirbirciler!varmıdır bu ilaçlara alternatif? yani supradeyn (energy) vs pharmaton vs diğer markalar yaparsak hangisi sümük farkıyla yener?her kapsül için 1 tl'ye değer mi?bir de bürokrasimsi bir soru; sanırsam çeşitli belgeler veya sevkler ile supradeyn e. alınabiliyor, bunun yolu yordamı n
selam birdirbirciler!
varmıdır bu ilaçlara alternatif? yani supradeyn (energy) vs pharmaton vs diğer markalar yaparsak hangisi sümük farkıyla yener?
her kapsül için 1 tl'ye değer mi?
bir de bürokrasimsi bir soru; sanırsam çeşitli belgeler veya sevkler ile supradeyn e. alınabiliyor, bunun yolu yordamı nedir?
0
dieselsingle2
(26.03.10)
solgar vm 2000 supradyn ve pharmaton' u döver. otrivine zararlı zaten onun yerine tuzlu su kullanıver.
0
huleyn
(26.03.10)
otrivine yerine vicksin burun açıcı stick şeklinde yeni bir ürününü kullanın derim. içinde kafur, mentol gibi maddeler var. şekli şemali dudak korucular gibi. burun deliğine sokup kokluyorsun sadece. mükemmel, otrivine gibi bağımlılık yapmıyor, harika kokulu. ama tam tıkanık veya nezleli bir burunla denemedim hiç :)
supradyn energy için belge sormuşsunuz eczaneden alırken devlet öder mi diye mi sordunuz acaba bunu? yoksa belge gerekmeden alırsınız her eczanede var :) pharmaton da bitki ekstreleri de var ekstradan sadece vitamin-mineral değil. ama huleyn in dediği gibi solgar gibi firmaların daha kombo ürünleri var tabii.
0
nympis
(30.03.10)
(1)

İyi bir gastrocu aranıyor!

kahvegibi
Dostlar,Son bir haftadır yemek yerken midem çok rahatsız oluyor. Yarım tabaktan fazla yesem midem bulanmaya başlıyor. Sürekli bir geğirme hali içerisindeyim ki kendimden nefret ettim. İyi bir gastrocuya gitmem lazım. İstanbul'da tercihen Levent, Mecidiyeköy vs civarında iyi bir doktor önerebilir mis
Dostlar,

Son bir haftadır yemek yerken midem çok rahatsız oluyor. Yarım tabaktan fazla yesem midem bulanmaya başlıyor. Sürekli bir geğirme hali içerisindeyim ki kendimden nefret ettim. İyi bir gastrocuya gitmem lazım. İstanbul'da tercihen Levent, Mecidiyeköy vs civarında iyi bir doktor önerebilir misiniz? (Not: özel sağlık sigortam yok, ssk'lıyım)

Dankeşön
0
kahvegibi
(25.03.10)
doktor bulana kadar süt ve süt ürünlerini kesin (laktoz intelorance olabilirsiniz).
içinde peynir altı suyu olan bisküvi vs. aklınıza ne gelirse...

yoğurt serbest.
0
unbeknown the black
(25.03.10)
(11)

Devamlı sırtım agrıyor kambur durmaktan ne yapsam a dostlar ?

cornypop
Bilgisayar başınde oturmaktan sırtım artık kendini şaşırdı agrısı mağrısı bir yana sanki bu böyle giderse üç vakte kamburum da çıkar gibi geliyor ne yapsam ne etsem de sırt kaslarıma güç kuvvet versem hangi egzersiz bu sırtı adam eder ya da nelere dikkat edilmeli ?
Bilgisayar başınde oturmaktan sırtım artık kendini şaşırdı agrısı mağrısı bir yana sanki bu böyle giderse üç vakte kamburum da çıkar gibi geliyor ne yapsam ne etsem de sırt kaslarıma güç kuvvet versem hangi egzersiz bu sırtı adam eder ya da nelere dikkat edilmeli ?
0
cornypop
(25.03.10)
pilates yap, 15 dakika dahi yapsan günde istesen de kambur duramıyorsun, rahatsız hissediyorsun mecburi dik duruyorsun falan, internetteki videoları bile izleyerek yapabilirsin, kolay aslında çok da zor değil.
0
ilse
(25.03.10)
önce bilgisayar karşısında oturma şeklinde dikkat etmen gerekir, yoksa ne yapsan boş. bilgisayar karşısında ideal oturma şekli; sırtı tam olarak koltuğa yaslama, ekrana bir miktar(abartmadan) yukarıdan bakma ve ayak tabanlarının yere tam olarak temasının sağlanması şeklindeydi hatırladığım kadarıyla.
0
teritori
(25.03.10)
gerçekten pilates bu kadar işe yarıyor mu yahu
0
🌸cornypop
(25.03.10)
yok ya ne pilatesi para tuzağı. kendini telkin edici şeyler yap, sürekli dik durmak için belli bir süre sonra alışırsın zaten.
0
kobretti
(25.03.10)
iki buçuk yıldır pilates yapan biri olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki; pilates para tuzağı değildir.

eğitmenlerine güvendiğiniz bir spor salonunda (pahalı olması eğitmenlerinin gerekli ehliyete sahip olduğunu göstermez) pilates yapmaya başlamanızı tavsiye ederim. eğer geçmişinizde spor yapmak gibi bir alışkanlığınız yoksa evde kendi kendinize pilates yapmaya çalışmak kaslarınızı zedelemenize yol açabilir.

spor salonunda en azından 15 dakikalık bir ısınma sonrası pilates çalışmaya başlamalısınız. pilates yaparken önemli olan hareketin hızlı yapılması değil doğru yapılmasıdır. daha önce spor yapmadıysanız kaslarınız büyük ihtimalle güçsüz olacaktır,bu yüzden bir eğitmenin hareketi size göstermesi ve gözetmesi önemlidir.bir kaç ay sonra işin mantığını ve kaslarınızı nasıl yönlendirmeniz gerektiğini öğrendiğinizde evde kendi kendinize de yapabilirsiniz. zamanla kuvvetlenen kaslarınız size kendiliğinden dik bir duruş sağlayacak, sürekli kendinize "dik durmalıyım" diye hatırlatmaktan da kurtaracaktır.

pilates ve yoga da pek çok temel hareket ortaktır.ve bildiğiniz gibi yoga vücudun esnekliğini ve direncini arttıran bir disiplindir.
bir ay kadar sonra kendinizi daha esnek, duruşunuzu daha dik hissedeceksiniz. unutmamanız gereken şey; spor yapmak da yabancı dil öğrenmek gibidir, bugünden yarına hop diye bir değişim olmaz, düzenli ve istikrarlı olmayı göze almalısınız.
0
balik kraker
(25.03.10)
plates hakkında bende çok attım tuttum @kobretti gibi. "ne o öle ya concon işi, hatunlar top mop oynar gibi öle" diye. 5 aydır filan yapıyorum bacak kaslarım için. tükürdüğüm her sözü yaladım, platese adını veren doktor Plates e dua ediyorum hergün öle diyeyim.

sırtın için kesinlikle plates yapmalısın. çünkü omurga düzeltmek ve dik duruş için üstüne tanımıyorum ben. +1 balık kraker ve +1 ilse
0
uykusuz
(25.03.10)
telkinle dik durmaya çalışmak çok saçma çünkü vücut kamburluğa alışınca dik durmaya çalışmak acı veriyor. ben de pilates (plates değil)'ten sonra farkında olmadan daha dik durmaya başladım, vücudumu daha iyi taşıdığımı da hissediyorum, kürek kemiğimdeki ağrılar zaten gitti, üstelik belediyenin açtığı, ücretsiz, haftada 2 günlük kursa 5 aydır devam etmeme rağmen.
0
libera
(25.03.10)
Komik gelebilir belki ama sırtınıza bir sopa koyun. İnce uzun, cimnastik aleti olarak da satılıyor. Onu kıyafetinizin içinden geçirin ve o şekilde kalmaya çalışın.

Yine aynı sopa ile vücut egzersizleri de yapabilirsiniz.

Bende işe yaramıştı. Tek sorun, sopanın adını unuttum...
0
endless dream
(25.03.10)
madem adamın adını bile yazmışsınız bari hakkını verin.
PILATES
plates değil. pilates.
en.wikipedia.org
0
kediebesi
(25.03.10)
hem güç kuvvet hem de gerinme, rahatlama diyorum.
www.yogatic.com'a yolluyorum bedavadan.
0
kediebesi
(26.03.10)
herkese çok teşekkürler
0
🌸cornypop
(27.03.10)
(2)

Anksiyetik Uyum Bozukluğu

fadetoreality
Nedir bu? Google'da tam eşleme yapılmıyor; başka bir adı filan var mı? İngilizce'si nedir?
Nedir bu? Google'da tam eşleme yapılmıyor; başka bir adı filan var mı? İngilizce'si nedir?
0
fadetoreality
(25.03.10)
Uyum bozukluğu'nun İngilizcesi galiba "adjustment disorder"mış.
0
🌸fadetoreality
(25.03.10)
"Adjustment Disorder with Anxiety" büyük ihtimalle sizin dediğiniz. Şurada yazıyor bir şeyler; www.iattackanxieties.info
0
nokturnal
(25.03.10)
(3)

Kol Ağrısı ?

emresimsek
iyi geceler ahali.öncelikle belirtmeliyim ki 1.86'ya 95 kg gibi iri bir yapıya sahibim. yaklaşık 2 hafta kadar önce sınıfımdan bir arkadaşımla sanırım o da 1.85e 100 kg gibi birşeydir bilek güreşi yaptık. yenişemedik. lakin benim kolum aşırı zorlamadan dolayı acayip derecede ağrımakta. normal olarak
iyi geceler ahali.

öncelikle belirtmeliyim ki 1.86'ya 95 kg gibi iri bir yapıya sahibim. yaklaşık 2 hafta kadar önce sınıfımdan bir arkadaşımla sanırım o da 1.85e 100 kg gibi birşeydir bilek güreşi yaptık. yenişemedik. lakin benim kolum aşırı zorlamadan dolayı acayip derecede ağrımakta. normal olarak gündelik yaşada ağrı olmuyor fakat koşarken kullanılan kol hareketleri bile acayip derece ağrı veriyor ki inanılmaz derecede acı çekiyorum yaklaşık 1 saat. daha sonra normal eski haline dönüyor.

tam olarak ne olmuş olabilir bir yırtıktan şüpheleniyorum ?

*bu arada ağrı kesici aldığımda bu ağrıları yaşamadan atlatıyorum bu tür aktivite sonralarını.

* ağrının tam olarak olduğu yer dirseğin iç üst kısmı tam olarak pazuların alt kısmı.
0
emresimsek
(24.03.10)
tendinit olmuşa benziyorsunuz. bahsetmediğinize göre kol hareketlerinizde kısıtlanma, güçsüzlük, uyuşukluk söz konusu değil. eğer durumunuz tendinitse (yani kasların kemiğe yapıştığı tendonların aşırı zorlama ile hasarlanması, bir nevi enflamasyonu), siz bu enflamasyonu sürdürmedikçe (yani kolunuzu ağrıtacak hareketler, zorlamalar yapmadıkça) bir hafta on gün içinde geçmesi beklenir. bu süreci hızlandırmak için ağrılı bölgeye anti-inflamatuar kremlerde sürebilir, çok ağrıyorsa eğer gene anti-inflamatuar ilaçlar içebilirsiniz. ayırıcı tanı açısından bulunduğunuz bölgedeki sağlık ocağını ziyaret etmenizde fayda var. geçmiş olsun.
sourtimes sağlık ekibi :)
0
hebelehubu
(24.03.10)
2 hafta önce fitnessa gittim 1 senedir spor yapmayan bir insan olarak. ne bulduysam salak gibi kaldırdım. ertesi gün de normalde 180 dereceye kadar açılabilen kol 90 derece oldu ve robocop gibi kaldım :) çok kötü ağrıyordu (otobüste ayakta duramıyordum mesela, otobüs fren yapınca felaket ağrıyordu tutuncam diye). ağrı kesici, kas gevşetici filan işe yaramıyordu. sonraki günse daha felaketti, ölsem daha iyi diye düşünüyodum. bardağımı bile kaldıramıyordum korktum doktora gittim yırttık mı acaba kasları diye. doktor da o tam senin bahsettiğin dirseğin üst kısmına bastırdı, acıdan bağırdım. tamam yok bişi hede hödö olmuş o 1 haftada filan geçer dedi. bu kadar uzun anlattım için rahat etsin diye. doktora gitmeden önce ısıtıcı krem sürüyordum, yanlış yapıyormuşum.. 2 saatte bir 15 dk buz koycaksın ağrıyan yerine(buzu direkt temas ettirme beze sar). 4 günde filan geçer. geçmiş olsun:)
0
fuckocalyptica
(24.03.10)
@hebelehubu'ya katiliyorum sanki... tendinit olmustum bi kere, ona benziyor sikayetlerin. bende fazladan uyusma falan vardi. tabii basit bi zorlama da olabilir.

geleneksel sicak-soguk'u bi dene.
0
no avalon
(24.03.10)
(6)

vpills nedir ne değildir?

çokgizlidirsöyleyememki
vpills hakkında bilgisi olan var mı gerçekten işe yarıyor mu ve denemekte bir zarar var mıdır? sitesinde yazan kullanıcı yorumları gerçek midir acaba?www.vpills.com.tr
vpills hakkında bilgisi olan var mı gerçekten işe yarıyor mu ve denemekte bir zarar var mıdır? sitesinde yazan kullanıcı yorumları gerçek midir acaba?
www.vpills.com.tr
0
çokgizlidirsöyleyememki
(24.03.10)
kesinlikle hikaye..

boyu neyse odur.. bitmiştir olay..

(denediğim için değil, ihtiyacım da yok, bu konu üzerinden tv'de bir doktorun açıklamasına denk geldiğim için)
(ancak ilişkiden önce bir kaç saatliğine penis büyütme metodları var tabi, ama pek sağlıklı şeyler değil)
0
fuck milk get beer
(24.03.10)
dinomazu
(24.03.10)
zenciye dönüşemezsin vpills ile tanıdık bir doktor bu ve bunun gibi ilaçlar "sizi zikmeye yönelik" demişti. bi iğne var sadece belirli bölge için yağ eritiyor dedi. bu penis olan yerin üst kısmını eritiyor bölgelerde ki yağları eritiyormuş. o bölgeler daha içe girdiği için gerçek boyutu çıkar falan dediydi. valla bak?
0
sert yerden yavas
(24.03.10)
nette ilaç olarak satılmayan, gıda takviyesi, tedaviye destek vs. denilen hiç bir şeyi almayın. eğer nette ilaç satılıyorsa zaten almayın. hele hele bu satılan şeyin penisinize etkidiği idda ediliyorsa kendinize hiç kötülük etmeyin.
0
hebelehubu
(24.03.10)
Kolunuzu uzatabilirmisiniz, ya parmağınızı ya da bacağınızı ..o zaman o da uzamaz
0
kerem75
(25.03.10)
Bu tür bitkisel desteklerin olayı büyük ihtimalle şu. Öncelikle size cinsel anlamda güç veriyor. Büyük ihtimalle içinde bulunan bitkisel (ginseng vs.) extractların da yardımıyla. Siz de kudurmuş bir şekilde şeyinize bakıyorsunuz ve vay be ne kadar da büyükmüş diyorsunuz. Aslında büyüyen sadece libidonuz. Libido olmadıktan sonra isterse 30 cm olsun ne işe yarar?
0
saruwatari
(08.04.10)
(2)

trombosit bağışı hakkında

kibritsuyu
geçen hafta telefonumu internetten bulan bir hasta yakını kan istedi. zaten bağış zamanım da geldiği için gittim, lakin öğrendim ki aslında kan değil trombosit isteniyormuş. o da hemen değil, hastanın trombositi düştüğü zaman haber veilip taze taze alınacakmış. bir tüp kan alıp test yaptılar, uyguns
geçen hafta telefonumu internetten bulan bir hasta yakını kan istedi. zaten bağış zamanım da geldiği için gittim, lakin öğrendim ki aslında kan değil trombosit isteniyormuş. o da hemen değil, hastanın trombositi düştüğü zaman haber veilip taze taze alınacakmış. bir tüp kan alıp test yaptılar, uygunsunuz, lazım olunca haber vericez diyip yolladılar beni.

şimdi ben tetikte bekliyorum, arayıp isteyecekler diye. fakat bu arada dikkat etmem gereken bir şeyler var mı? bana sadece "tok gelin" dediler. e bunu kan bağışından biliyoruz. kan bağışı kriterlerinden (alkol, aspirin, vs) farklı dikkat etmem gereken şeyler var mı? sözlükte yağlı şeyler, döner möner yemeyin yazmışlar. yemeyeyim mi? alkol, ilaç, vs alma şartları kan bağışı ile aynı mı?
0
kibritsuyu
(24.03.10)
ben trombosit verdiğimde hiçbir şey sormamışlardı, o nedenle döner vs. gibi şeylerin sakıncası olduğunu sanmıyorum.
0
tekosin
(24.03.10)
ben de anemi hastasi birisine vermeye gitmistim ani sekilde, bir gun once aspirin almdigimi soyleyince "not duseriz, ayristirip kullaniriz" dediler. anemi filansa hasta ne zaman ihtiyaci olacagi belli olmaz, ona gore yasayamayacaginiz icin hasta yakinlari da yedekli calisiyor olabilir. vermeye gitmeden once sorarsiniz, bendeki gibi ayristirip kullanabiliyorlarsa da verirken hatirlatirsiniz.
0
lykos
(24.03.10)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.