Giriş
(4)

Jinekolojik soru : CIN 1,koilositosiz

shep
Merhaba,Çok yakın bir arkadaşıma "0,4 cm çapında sarı beyaz renkli düzensiz doku parçası. Tipik. FK.Skuamöz epitelde fokal displazi, CIN 1,koilositosiz"tanısı kondu. Bunun üzerine yakma, dondurma işlemleri yapılabilir veya 6 ayda bir smear ile takip edilebilir denildi.Jinekolog olan birileri varsa h
Merhaba,
Çok yakın bir arkadaşıma "0,4 cm çapında sarı beyaz renkli düzensiz doku parçası. Tipik. FK.
Skuamöz epitelde fokal displazi, CIN 1,koilositosiz"
tanısı kondu. Bunun üzerine yakma, dondurma işlemleri yapılabilir veya 6 ayda bir smear ile takip edilebilir denildi.Jinekolog olan birileri varsa hangisini tavsiye edersiniz??
0
shep
(01.06.10)
bu arada yaş 28 ve çocuk yok. bilmiyorum önemli bir kriter midir ama
0
🌸shep
(01.06.10)
valla geçmiş olsun
ne olur bilmiyorum
ancak bu yakma-dondurma işini yaparlarsa dondurma işinden bir yarım saat sonra filan arkadaşınızın yanında olun elini tutun geçicek diyip alnını okşayın :) umarım teknoloci ilerlemiştir.
0
kediebesi
(01.06.10)
istanbul daysa ve ozel saglık sigortası varsa kesinlikle yeditepe unv. hastanesi kadın dogum bolum baskanı prof cem fıcıcıoğlu'na gorunmeli. kendisi gelmiş geçmiş en mukemmel jinekologdur. yakma ya da dondurma işlemini mümkün oldugunca yaptırmasın, seksten, jinekologdan, her bişiden sogur serefisizim. cem bey'e git derim, kendisi muhteşem bi insan ve muhteşem bi bilim insanıdır. internette de aratıp kendisini bulabilirsin. ancak çok yogun bi kişilik. ajda pekkan benim yanımda randevu ladı mesela. ben muayeneden cıkmıştım tel geldi, cem bey ajda hanım hede hodo diye. =) sosyete doktoru oldu adam =) cumartesileri de çalışıo ama full oluyo. çok da yakışıklı bi doktor kendisi. =)
0
ewet
(01.06.10)
istanbul'daysan

www.cihatunlu.com
0
compadrito
(01.06.10)
(3)

kansere yol açan virüs

mozart
madem böyle virüsler var, o zaman kanser bulaşıcı mı oluyor?bir de mesela vücutta bir noktadan başka bir noktaya atlıyor filan, bunlar da virüsler yüzünden mi oluyor?bir de evcil hayvanlardaki kanser vakası sahipleri için risk oluşturur mu?
madem böyle virüsler var, o zaman kanser bulaşıcı mı oluyor?

bir de mesela vücutta bir noktadan başka bir noktaya atlıyor filan, bunlar da virüsler yüzünden mi oluyor?

bir de evcil hayvanlardaki kanser vakası sahipleri için risk oluşturur mu?
0
mozart
(01.06.10)
metastaz denilen dokular arasındaki taşınma bedenin bir sistemler ve maddeler bütünü olmasından kaynaklanıyor. yani mesela lenfoma çok hızlı yayılıyor çünkü yayılabilme kanalları vücudun her yerinde bulunuyor. bir yol lazım yani yayılma için. mesela kan, sıvılar, doku (aynı tip hücreler mesela deri), kemik vs.
belki virüs değil ama dnası dönüşüme uğramış bir hücre. ve dokunduğu hücrelerin dnasını da bozuyor. bu şekilde yayılıyor. virüs dediğiniz şey de bakteri gibi canlı değildir zaten. dna dır. cansızdır.

daha doğrusu hücrenin dnasını bozan ve hücreyi yanındaki diğer hücreler için zombiye dönüştüren bir "şey" kanser. :) bu bozulmanın dışarıdan bir etki mi yoksa beden içi bir durum mu olduğu araştırılıyor hala.

bazı kanser türlerinde bulaşıcı durum olduğu düşünülüyor mesela rahim ağzı kanseri gibi.
ama daha bilgili arkadaşlarım daha yeni bilgileri yazacaktır. bir de tabi radyasyon gibi hücre bozulmasına yol açan etkenlerin bir kısmını biliyoruz artık.

son edit: aralara bişiler ekledim.
0
kediebesi
(01.06.10)
senin için biraz araştırdım ve bazı anahtar sözcüklere ulaştım.
onkojenik
oncogenesis
oncovirus
bunları bir araştır özellikle vikiden :)
0
kediebesi
(01.06.10)
Kanser tek bi tane hastaligin adi degil.

Vucutta mesela 200 cesit doku varsa, belki bunlarin 2000 cesit kotu huylu hastaligi var. Sayilar kafadan atma. Daha az da olabilir, daha cok da olabilir. Ama cok var ve bunlarin her biri ayri ayri, bagimsiz birer hastalik.

Halk arasinda, hepsine birden kanser adi verilmis. Bilgisizlikten oluyo tabii. Acip okursan, boyle olmadigini sen de gorursun. Yani kanser diye bi tane hastalik yok, yuzlerce, belki de binlerce farkli hastalik var.

Bunlar arasinda gercekten viruslara bagli olanlar var. O agiz kanseri, dil kanseri saka degil. Serviks kanseri de o sekilde.

Mesela en bilinen ornek su:

en.wikipedia.org's_lymphoma

Biraz okursan, sebepler arasinda meshur bir virusten bahsedildigini gorursun.

Ama vucutta bir noktadan baska bir noktaya atlama virus araciligiyla degil, dogrudan, kan ve lemf araciligiyla, bazen de komsuluk nedeniyle oluyor.

Nasi yani? Kanser hucresi kan dolasimina karisiyor, gidiyor, baska bir yeri mekan ediniyor, orada yerlesip orada cogalmaya basliyor.

Evcil hayvan kanseri ve sahibine bulasma konusunda bi sey bilmiyorum.

Ama sunu biliyorum: AIDS, on yillardir maymunlarla ciftlesen Afrikali insanlara gecti once. Sonra oradan da dunyaya yayildi. Dunyada ilk tanimlandiginda sene 1981 gibi bi seydi. Ama Afrika'da on yillardir biliniyordu.

AIDS'in sebep oldugu tumorler yani kotu huylu urlar da var. Adlarina ozellikle kanser demiyorum. Cunku kanser degil ama kotu huylu. Diger bir deyisle habis.

Ozet: Kanser tek bir hastalik olmadigi icin, "kanser bulasici mi?" sorusu yanlis bir soru. Ama insandan insana veya hayvandan insana gecen viruslara bagli olarak gelisen kanserlerin varligi da biliniyor. Dolayisiyla soruyu "Kanserler, daha dogru bir deyisle, habis hastaliklar arasinda, virusa bagli olanlar ve boylece bulasici olanlar var mi?" seklinde sorarsan, cevabi, evet var olur.
0
compadrito
(01.06.10)
(10)

ayak bileği burkulması

cedric tweedledee
şimdi cumartesi gecesi büyük bir mallık sonucu bileğimi elime aldım! çok pis burktum öyle böyle değil. neyse cumartesi zor da olsa adımımı falan atabiliyordum, evimden de uzaktaydım, arabama bindim dörtlüleri yaklarak sağdan sağdan 20 ile evime gittim. neyse gece buz kopmress ayak yüksekte tutma fal
şimdi cumartesi gecesi büyük bir mallık sonucu bileğimi elime aldım! çok pis burktum öyle böyle değil. neyse cumartesi zor da olsa adımımı falan atabiliyordum, evimden de uzaktaydım, arabama bindim dörtlüleri yaklarak sağdan sağdan 20 ile evime gittim.

neyse gece buz kopmress ayak yüksekte tutma falan, sanıyorum sadece burkulma. ertesi gün acı dayanaılmaz, deil adım atmak durduğum yerde bile acıyor. gittim doktora röntegende kırık çatlak çıkmadı, yalnız adam yarın gene gelin mr çekelim dedi. neyse gittim eve bgn oldu dururken ağrı sızı yok ama basamıyorum kesinlikle. bir iki kere denedim yok yani imkanı yok ayak taşımıyor. bu arada doktor bağlarda kopma oalbileceğinden bahsetmişti, eğer burkulmaysa bir haftaya geçer falan dedi.

neyse benim yarın ve de cuma finallerim var bir de bu finaller hayati önem taşıyor, hem zamanım yok hem de param yok hemde doktora götürecek pek kimsem yok şu aralar. acaba bir hafta beklesem geçmezse mr çektirmeye gitsem çok kötü bir şeyler oalbilri mi neler olabilir bir de? ben hala ayağıms arılı doktorun pazar günü verdiği direktifleri uyguluyorum.
0
cedric tweedledee
(01.06.10)
geçmiş olsun. birkaç gün sabret. hareket ettirmemeye, üzerine basmamaya gayret et. her daim yüksekte tutmaya çalış. uykuna dikkat et. biraz zorlanacaksın ama kötü bişi olacağını sanmam, iyileşir. eğer düzelme hissetmezsen gidersin haftaya.
0
kediebesi
(01.06.10)
Rontgende kirik catlak cikmadi

Bu cumle, anlattigin hikayedeki en onemli cumle.

Baglarda kopma olabilecegi
Bir haftaya gecer

Bunlar da diger onemli cumleler.

Eger morarma varsa, bi yerleri yirtmissin ve kanatmissin demektir. Yapacak farkli bi sey yok.

Su anlattiklarindan yumusak doku zedelenmesi gibi duruyor.

Koltuk degnegi kullaniyor oldugunu var sayiyorum.

Bu sekilde gireceksin finallere. Su anda yapacagin bir sey yok. Sabirla bekleyeceksin iyilesmesini.

Iyilestikten sonra sislik inmeyebilir. Biraz sislik kalabilir, merak etme.

Her ne kadar bana salak gozuyle bakanlar oluyosa da, ayak bilegini kavrayan konclu bot giymeyi yazin bile seviyorum, sirf bu sebepten.
0
compadrito
(01.06.10)
kullanıyorum evet deynek. devamlı dikkat de ediyorum ayağın yüksete olamsına. sağolun.
0
🌸cedric tweedledee
(01.06.10)
halı saha maçında ayak bileğim ömrümde görmediğim bir açı yaptı vücudumla, sizdeki gibi üstüne basamadım. akşamına doktora gittiğimde yumuşak doku ezilmesi dedi ve alçıya aldılar. 2.5-3 hafta alçıda kaldı.

Alçı çıktığında hala üstüne basamıyordum, bir kaç gün daha sürdü alışmam. alçıdan çıktığında hala şişti bileğim. Bileğinizi oynatmamanız gerekiyor, ben koltuk değnekleriyle okula gidip gelmiştim.

Doktoru aksatmayın, sağlık güvenceniz varsa yardım isteyin birisinden yardımcı olsun getirip götürme konusunda.

(bkz: yumuşak doku zedelenmesi)
0
kimlanbu
(01.06.10)
merhem olarak da (bkz: hirudoid forte ) iyi geliyor doku tramalarina. tavsiye ederim.
0
pinking of you
(01.06.10)
başıma geldigi icin hemen izah ediim eger bilegindeki o yuwarlak kemigin hemen altinda ayak tabanina paralel uzanan bi morluga sahipsen kesinlikle 1-1.5 ay normal yürümeyi bekleme doktorun verdigi bi bileklikle yürümeye yakin diebilcegim bi sekilde dolastim belli bi süre ki diger bilegime göre hala şiş üstünden 1.5 yıl geçmesine ragmen cok zorlarsamda acir ara ara ona göre bilgin olsun. sakın şuanda yürümeye çalışmak gibi bi hataya düsme durumu vahimlestirmekten baska biseye yaramaz
0
berginyonbaenre
(01.06.10)
-soguk-sicak yap
-lasonil vb seylerden sur
-akabinde sabitle. yani bandajla. bandaji yatarken cikar ama.
-ve de mumkun mertebe yuksekte tut

bir haftaya basabilirsin, ama yine de aciyor. sislik de bir kac sene suruyor. ben de sicradiktan sonra donen topun ustune basmistim, koptu sandim ama kopmadı :)

gecmis olsun.
0
no avalon
(01.06.10)
aynı yer başlarda çok tekrarlar. dikkatli ol.
0
aşksız prens
(01.06.10)
aha moral verin diye yazdım şu duyuruyu yaptığınıza bakın. çok mutsuzum yaa : (

neyse sağolun arkadaşlar tavsiyeleriniz için, iyiki varsınız.
0
🌸cedric tweedledee
(01.06.10)
3 sene önce inanılmaz bir şekilde ben de bileği elime almıştım. doktora gittim röntgen çekildi, kırık yok dendi, bandajla, merhemlerle idare ediyordum, ama inanılmaz ağrı. her neyse 2 hafta sonra eve gittim, bizimkiler yürüyüşümde gariplik olduğunu farkettiler, yıllardır gittiğimiz çıkıkçıya götürdüler, her ne kadar inanmayarak gitsem de adamın evinden zıplayarak çıktım. eğer varsa tanıdığın biri bu şekilde, bu güce inan bence :) aksi durumda geçiyor ama yanlış kaynamaya sebep olabiliyor.
0
bykush
(01.06.10)
(1)

istanbul içi tanıdığınız laboratuvar var mı

swichawk
sabah yazmıştım istanbul'u eklemeyi unutmuşum eşimin bazı tetkikler yaptırması gerekiyor. fiyatlar biraz pahallıymış fiyat bulabilirmisiniz.yapılması gerekenler ;Faktör V Leiden Protrombin (Faktör II) Gen MutasyonuMTHFR 1298 + 677 (ikili)Kromozom Analizi Anti Kardiolipin Antikor IgG Lupus Antikoag
sabah yazmıştım istanbul'u eklemeyi unutmuşum eşimin bazı tetkikler yaptırması gerekiyor. fiyatlar biraz pahallıymış fiyat bulabilirmisiniz.
yapılması gerekenler ;

Faktör V Leiden
Protrombin (Faktör II)
Gen Mutasyonu
MTHFR 1298 + 677 (ikili)
Kromozom Analizi
Anti Kardiolipin Antikor IgG
Lupus Antikoagülan Ekran
APTT
0
swichawk
(31.05.10)
dr pakize tarzi labaratuvarları var. ınternetten bakın nerelerde olduguna, nısantasında var ornegın.
0
fenerliyim ama feneri delgado
(31.05.10)
(3)

test fiyatı önemli

swichawk
eşimin bazı testleri yaptırması gerekiyor fiyatlar biraz pahallıymış doktor öyle dedi.aşağıya hangi testleri yaptırmamız gerektiğini yazıyorum. uygun fiyat verebilen yer ve tanıdıklarınız varsa seviniriz.Faktör V Leiden Protrombin (Faktör II) Gen MutasyonuMTHFR 1298 + 677 (ikili)Kromozom Analizi An
eşimin bazı testleri yaptırması gerekiyor fiyatlar biraz pahallıymış doktor öyle dedi.
aşağıya hangi testleri yaptırmamız gerektiğini yazıyorum.
uygun fiyat verebilen yer ve tanıdıklarınız varsa seviniriz.

Faktör V Leiden
Protrombin (Faktör II)
Gen Mutasyonu
MTHFR 1298 + 677 (ikili)
Kromozom Analizi

Anti Kardiolipin Antikor IgG

Lupus Antikoagülan Ekran

APTT
0
swichawk
(31.05.10)
eğer bu testler devlet hastanelerinde yaptırılıyorsa oralarda daha uygun fiyatlı yaptırabilirsiniz.
0
halanne
(31.05.10)
hangi şehirde olduğunuzu yazarsanız insanların yardım etmesi daha kolay olur.

naçizane tavsiyem gidip çeşitli yerlerden fiyat almanız yönünde. çünkü laboratuarlar normal testlerden değil bu tür testlerden para kazanıyorlarmış ve o yüzden herkes tutturabildiğine bir fiyat koyuyor. ben de çok sık yapılmayan ve fiyatı pahalı testler yaptırmıştım; gittiğim çoğu yerde yapılmıyordu, yapanlardan ise aynı testler için 250-850 arası değişen fiyatlar almıştım.
0
kalimotxo
(31.05.10)
Öncelikle çok geçmiş olsun
pıhtılaşma, tromboz bunlar hayat boyu dikkat edilmesi gereken çok ciddi problemler
geçtiğimiz sene bu testlerin tamamını hastanede yattığım dönemde yaptırdım ama yatış ve diğer tedavi masrafları da faturaya dahil olduğundan tek tek söylemem mümkün değil. Sadece toplam fatura oldukça sağlamdı onu söyleyebilirim.
Teşhisin ardından takip için her hafta Protrombin testi yaptırmam gerekiyordu. Yanlış hatırlamıyorsam bu testlerin arasında en ucuzu da bu. Doktorum farklı test makinalarının farklı sonuçlar vereceğini bu nedenle tüm testlerimi JCI akredite hastanelerde yaptırmamı istemişti.
Mesela Amerikan hastanesinde 31 TL iken Memorialda 30, Florance da 33 idi fiyatı. Yalnız ilginç bir nokta Amerikan hastanesinde yaptırdığım testin ertesi günü Haseki hastanesine kaldırıldım, aynı testin sonucu ciddi farklılık gösterdi. Emin olamadığımızdan aynı akşam tekrar Amerikan hastanesine döndük, sonuç bir gün önce yaptırdığım testle aşağı yukarı aynıydı. İstemeden de olsa yaptığım bu deneme sonucunda anladım ki gerçekten JCI akredite demek sonuçların da tutarlı olması demek.
Sonradan duyduğuma göre Başkent Üniversitesi'nin Zübeyde Hanım Hastanesi (İzmir) hematoloji dalında oldukça iyiymiş.
Umarım olumlu sonuçlar çıkar testlerinizden, ama ucuz olsun diye tutarsız sonuçlara razı olmayın lütfen.
0
Mercan
(01.06.10)
(7)

obsesyon ve kaygı bozukluğu

ahmetb
bilenleriniz bilir, bilmeyenleriniz de size zahmet açtığım diğer başlıklara bakarsa hep medikal sorular yönelttiğimi görecekler. hastalıklardan kıllanma, belirti uydurma; belirtilere uygun hastalık uydurma idi şikayetim. ikna falan da zor oluyor. psikologa gittim bir süre önce, obsesyon ve kaygı boz
bilenleriniz bilir, bilmeyenleriniz de size zahmet açtığım diğer başlıklara bakarsa hep medikal sorular yönelttiğimi görecekler. hastalıklardan kıllanma, belirti uydurma; belirtilere uygun hastalık uydurma idi şikayetim. ikna falan da zor oluyor. psikologa gittim bir süre önce, obsesyon ve kaygı bozukluğu var sende dedi. telkinlerde bulundu, hayatımı düzene koymamı, kendime uğraşlar bulmam gerektiğini falan söyledi. sırayla kıllandığım hastalıklar damak kanseri, ağız içi kanseri, kalp krizi, lenf kanseri ve şimdi de testis kanseri. 12 saati geçkin süredir bilgisayar başındayım ve çok çok hafif bir ağrı da denmez ona da her neyse işte ondan var testiste. rahatsız etmiyor ama ben kafayı takıyorum. aklıma geldikçe elimle kitle arıyorum. yar bana bir eğlence, yar bana bir çözüm. ne yapayım ben dostlar?
0
ahmetb
(31.05.10)
31 çekin. belki rahatlarsınız.
0
lemmiwinks
(31.05.10)
uyumam lazım birazdan, yine de öneri için teşekkürler.
0
🌸ahmetb
(31.05.10)
sabah hastaneye gidip 2 dakka testisleri aldır kurtul en garantisi.
0
orpheus
(31.05.10)
compadrito
(31.05.10)
sadece kuruntu merak etme. istiyosan git hastaneye saçından trnağına muayene ol, bişey çıkmayacak
0
antihero
(31.05.10)
kendine fazla değer veriyor olabilirsin. kendini çok önemseme. çok toz pembe hayaller kurma. ilerde çok muhteşem bir yerde olacağını düşleme. hayatın zorluklarını düşün. daha kötü durumlarda olabileceğini de tahyyül et ve kabullen. ekonomik olarak, görüntü olarak vs... bunlar tabi hepimizin başında olan şeyler... kimse geleceği bilemez.

yani kısaca bir hastalıktan korkuyor musun, o hastalık gelsin gayri de. anasını satiim mesela bir yara iz mi bırakacak. olacaksa olsun de, kaygılanma...

bunları, benzeri şeyleri kendim de yaşadığımdan tecrübeyle yazıyorum. zira geçmişte çok kaygılanıp doktor doktor gezdiğim oldu ama bugün hiçbir şey değişmedi aynıyım. kendimi olduğum gibi kabullendim. hele de zor durumlara düşünce hiç tınlamam. mesela işsizken, zaten onun stresi oluyor... vay şurama şu oldu vay bu oldu, hiiiçç...
0
gijilti
(31.05.10)
bence tamamen dertsizlik sizinkisi. gerçek bir derdiniz olsa belki geçer bu durum..
kendinize b.sayar dışında başka bir meşkale bulun. acilen..
0
cikklett
(01.06.10)
(3)

Kedi geldi!

mevtagezer
Selam size duyarcalar!Efendim naçizane bir adet mavi gözlü ankara kedimiz oldu. Kendisi iki aylık bir erkek.Mama tavsiyesi istiyorum sizden. Market maması olmasın, hani şu teknik mamalar var ya, ya da adı neyse, onlardan olsun istiyorum (karşıt görüşte olanlar varsa onları da dinlerim, önemli olan h
Selam size duyarcalar!

Efendim naçizane bir adet mavi gözlü ankara kedimiz oldu. Kendisi iki aylık bir erkek.

Mama tavsiyesi istiyorum sizden. Market maması olmasın, hani şu teknik mamalar var ya, ya da adı neyse, onlardan olsun istiyorum (karşıt görüşte olanlar varsa onları da dinlerim, önemli olan heyvancağızın güzel ve dengeli beslenebilmesi). Ve fakat, çuvalla para da vermek istemiyorum. İnternetten falan, dediğim türde mamaları almak mümkün mü? Tavsiye edebileceğiniz bir site vb. var mı?

Bonus:
Beyefendi oldukça sakin, sesi sedası çıkmıyor, gelgelelim, korkuyor yahu. Biraz boşta kalınca (oynatmayı kesince falan) çekyatın bazasına giriyor, bir daha da çıkmıyor. Ne yapsak?

Bonus+:
Kendisini yarın Ankara Üni Vet Fakültesi'ne götüreceğim (iç-dış parazit ve başka da ne lazımsa yaptırmak için), orada işler nasıl yürüyore? Herhangi bir tavsiyeniz var mı?
0
mevtagezer
(30.05.10)
whiskas seviyorlar ama uzuk durun bu mamadan. Böbrek yetmezliği, böbrek taşı bir sürü problem çıkarıyormuş.

Veterinerlerde ve petshoplarda "proplan" satılır. Azıcık tuzludur ama son zamanlarda büyük çuvallarından alıp açık olarak satmaya da başladıklarından fiyatları fena değil.

İlk zamanlar korkması normal, çevresine alışması lazım. Bizim ilk ankara kedisi eve geldiğinde yalnız kalamıyordu, en ufak çıtırtıda zıplıyordu korkudan. Zamanla eve alışıyor ve problem kalmıyor. Hayırlı olsun şimdiden :)

edit : daha pahalısı vardı adını unutmuştum, (bkz: royal canin) veterinere sorarsanız yönlendirir.
0
kimlanbu
(30.05.10)
Kediciğin alışma süresinde sizden kaçması korkması çok doğal, zamanla alışır, daha yakınlaşır olur.

Whiskas'tan ve diğer ucuz mamalardan kesinlikle uzak durun, bonnie vs..

Şimdi en kaliteli mama Science Diet'tir Hills'in, bunun dışında Proplan ve şimdi hatırlyamadığım bir marka daha var, royal canin'in o kadar iyi olduğunu sanmıyorum. Hepsini kedimde denedim, şöyle şöyleyeyim, ilk kedimizde biz whiskas'ı iyi mama sanıyorduk, o dönemler veterinerler bilgilendirmiyordu, halbuki whiskas'ın içinde ne kadar atık gıda var hepsi var ve kedinin sağlığı genç yaşta bozuluyor, bilseydim baştan hills le beslerdim çünkü kedim hastalandığında hills'e döndüğümde fark müthişti, kedinin döktüğü tüy bile azalıyor iyi mamada, mamaya para ayırmak sağlık sorunları çıktığında masraflara para ayırmaktan çok daha iyi, böyle düşünün.

Bir de çevrenizde mama satan yerlere sorun, proplanın dev boyut mamaları var, kilo hesabı satıyorlar, daha ucuza geliyor ama aynısını hills için yapmıyorlar mesela. Bir hills bir proplan gidebilirsiniz mesela, kedini canavar gibi olur.
0
deliberte
(30.05.10)
korkmamasi icin yattigi yere minik bir bebek battaniyesi alabilirsin, tuylu ve sicak oldugu icin kendini guvende hisseder.
0
kayranin kedisi
(30.05.10)
(3)

Sürekli mide bulantısı vb.

komnoktatere
Çok yakın bir arkadaşım yaklaşık 1 aydır sürekli denebilecek şekilde mide bulantısı çekiyor. Kendisi stresten olduğunu iddia ediyordu fakat şu son 2 haftada mide bulantısına uykusuzluk (uykulu olduğunu söylüyor fakat uyuyamıyor) ve baş dönmesi de eklendi; bu yüzden dün doktora danışarak bir uyku hap
Çok yakın bir arkadaşım yaklaşık 1 aydır sürekli denebilecek şekilde mide bulantısı çekiyor. Kendisi stresten olduğunu iddia ediyordu fakat şu son 2 haftada mide bulantısına uykusuzluk (uykulu olduğunu söylüyor fakat uyuyamıyor) ve baş dönmesi de eklendi; bu yüzden dün doktora danışarak bir uyku hapı alıp uyudu fakat sabah kalktığında sersem gibi hissettiğini söyledi. Bugün de tansiyonu yediye onmuş. Hiçbirşey yemek istemediğini, yeyince midesinin bulandığını söylüyor.
Bu bilgileri kendisinden aldım ve doğru olduğuna inanıyorum(ayrımız gayrımız yoktur en azından). Kendisi doktora gitmek istemiyor, genelde telefonla hallediyormuş sorunlarını. Acaba bunlar birşeyin belirtisi olabilir mi? Ya da başka ne gibi sorunlar çıkarsa birşeyin belirtisi olma ihtimali vardır? Gerçekten piskolojik sorunların bu tür şeylere sebep olması mümkün müdür yoksa geçiştirmek içinde yapıyor olabilir mi(malum doktor korkusu var)?
En yakın zamanda doktora gitmesini sağlamaya çabalıyorum fakat inadım inat bir insan. İkna için neler yapabilirim, öneriniz varsa paylaşırsanız çok iyi olabilir benim için.
Teşekkürler..
0
komnoktatere
(29.05.10)
ounr
(29.05.10)
benzer bir şey bende var. canımı sıkan ve sürekli takıntılı bir şekilde düşündüğüm kötü bir durum varsa hemen midem bulanmaya başlıyor, hiçbir şey yiyemiyorum, bağırsaklarım bozuluyor vs. uykusuzluk da oluyor aynen. uyuyamama şeklinde olmasa da sabahın 5inde ayağa dikilip bir daha uyuyamama şeklinde deli gibi uyuyasım olsa da.

psikosomatiktir zaten mide bulantısının çoğu sebebi. siker atar valla stres durumları mideyi. önce onu etkiler hatta. arkadaşın kendini canını sıkan şey konusunda rahatlatmaya çalışsın. onu kafasından atar atmaz her şey normale döner. daha geçen haftalarda tecrübe ettim bir süre ve kabus gibiydi. telkin yoluyla ya da arkadaşlarından veya bir doktordan yardım alarak rahatlatsın kendini. düzgün şeyler yesin bir de meyve gibi ya da hafif şeyler.
0
peki
(29.05.10)
sen ikna icin kasma. hastalik onu ikna eder.

zaten ikna olacagi kadar hasta degilse de doktora gitmesine gerek yok.

iki ihtimalden birisi: ya kendiliginden iyilesir, ya da sana gelip "usta galiba benim doktora gitmem lazim" der.

takma kafaya tokadan baska bi sey.
0
compadrito
(30.05.10)
(5)

go kart kazası sonrasında kuyruk sokumu ağrısı

vito andolini
merhaba arkadaşlar,bu entry'i yazmadan 1 saat önce go kartta yaşadığı bir kaza sonucu (arkadaşla kafa kafaya tokuştuk) ikimizde de kuyruk sokumunda bir ağrı kaldı. ikimiz de oturabiliyoruz kalkabiliyoruz uzanabiliyoruz ama kuyruk sokumundaki ağrı fena olmasa da rahatsız ediyor. acaba geçer mi kırık
merhaba arkadaşlar,
bu entry'i yazmadan 1 saat önce go kartta yaşadığı bir kaza sonucu (arkadaşla kafa kafaya tokuştuk) ikimizde de kuyruk sokumunda bir ağrı kaldı. ikimiz de oturabiliyoruz kalkabiliyoruz uzanabiliyoruz ama kuyruk sokumundaki ağrı fena olmasa da rahatsız ediyor. acaba geçer mi kırık falan mı olur genelde doku zedelenmesi mi olmuştur? 1-2 güne geçer mi? koşa koşa doktora mı gitmeliyiz? yazacaklarınız için şimdiden teşekkürler.
0
vito andolini
(29.05.10)
Bi keresinde buz pateni yaparken çok pis oturmuştum ve 1 hafta ağrım oldu. Ama yine ailede kuyruk sokumu kırılan ve batan örnekleri de bildiğim için bekle derim. 1 saat erken sayılır. yarın azalmazsa doktor mantıklı.
0
yellow brick road
(30.05.10)
kas gevşetici almanız gerek kanımca. böyle bir sıkıntı bende ve arkadaşımda da olmuştu.doktor muscol flex yazmıştı. tamamını kullanınca da geçmişti.
0
yasin b
(30.05.10)
www.nlm.nih.gov

comlekler saglam gibi duruyo.
0
compadrito
(30.05.10)
henüz uyandım. ağrıda bir değişiklik yok neredeyse. ama oturabildiğim kalkabildiğim için de doktora gitmeye üşeniyorum açıkçası. yasin b'nin dediği gibi kas gevşetici alıp denemek lazım.
0
🌸vito andolini
(30.05.10)
go kart arabasıyla bir arkadaşım pistteki aydınlatma direğine çarptı tam 2 ay sonra hayatını kaybetti... tam 2 ay diyorum yani.. hiç beklemeden doktora git derim ben sana.. birdahada o şeytan icadınna binme biniyosan kemerini kaskını tak.
0
pekala
(31.05.10)
(6)

parmağa gelen basket topu

cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
parmak davul gibi oldu. ne sürsek, ne yapsak?
parmak davul gibi oldu. ne sürsek, ne yapsak?
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(29.05.10)
Doktora görünmekte fayda var. Şahsen yetenekli olduğumdan mütevellit, bir basketbol topuyla serçe parmağımı kırmışlığım var. Yani kırık, çatlak olabilir, doktora ggörünün bence.

Geçmiş olsun.
0
neskafefincanindaturkkahvesi
(29.05.10)
kuzenime de aynı şey oldu. şiştir geçer dedik meğer kırılmış.
0
ksl
(29.05.10)
(git: 145862)
0
rurouni
(29.05.10)
montla?:)
0
jpsartre
(29.05.10)
hocam ilk gün buz yapıyosun şişmesin daha fazla diye...baktın şişme durdu (ama ilk gün bi geçsin) sıcak (ılık-sıcak arası işte) suyla masaj yapar gibi ovuyosun parmagı yalnız fazla bastırma oynatma.

beni geceleri uykumdan ettiği çok olmuştur bu mal şişliğin, gece kalkıp sıcak su yapardım öyle uyurdum...hatta bi kabın içinde su getirirdim odaya elimi onun içine koyup uyumaya çalışırdım. bir haftada geçer.

parmak deforme olabilir biraz (iyileştikten sonra anlarsın) inşallah olmaz.

kırık ihtimaline karşi da bi doktora git derim...kişiliğine de bağlı olarak bi süre sonra acısına alışabilirsin, kırık varsa yanlış kaynar falan kesin gitmek lazım. kırık olsa duramazsın diyenleri de pek takma.
0
kobunder
(29.05.10)
doktora gidin rontgen cekilecek. aynı olay yüzünden 1 ay kolum alcıda kaldı seneler once.

çok geçmiş olsun
0
quadropol
(29.05.10)
(8)

diş beyazlatmak?

Cherea
fırçayla, macunla beyazlamayan dişleri nasıl beyazlatırız sayın seyirciler?
fırçayla, macunla beyazlamayan dişleri nasıl beyazlatırız sayın seyirciler?
0
Cherea
(29.05.10)
www.frmtr.com

ben uyguladım cahil cesareti ile bir zararını görmedim. Sadece fırçalarken oluşan görüntü kötü
0
mr fusion
(29.05.10)
etkisi oldu mu peki?
0
🌸Cherea
(29.05.10)
diş doktorundaki temizletmenin yerini hiçbir şey tutmaz bence.
0
stephen dedalus
(29.05.10)
şu var bi de: (bkz: opalescence)
0
baldur
(29.05.10)
etkisi oluyor özellikle kahve ve sigaradan kaynaklı lekeleri çıkartıyor. Ama Dişin doğal rengi koyuysa dişçi haricinde yapılabilecek birşey yok
0
mr fusion
(29.05.10)
karbonat
0
pentagram
(29.05.10)
sakın ola ki limon ve karbonat gibi teknikler uyguluma. Dişlerin eskisinden daha kötü hale gelecektir. hatta karbonattan dolayı diş ve diş eti birleşim noktalarında beyaz totular ve yaralar oluşmaya başlar.

en iyi yöntem bir diş hekimine giderek 100 TL civarında para vererek hem diş taşlarını hemde dişlerini temizletebilirsin. daha sonra düzenli olarak diş macunu ve fırça kullanırsın.

bir de şuan piyasada signal white,ve colgate in özel diş beyazlatmak için macunları bulunmakta. fiyatları biraz pahalı ama sonuç nasıl olur bilemiyorum. kullanan varsa görüşlerini yazarsa daha iyi olur.

fakat unutmayın ki dişinizin bir renk numarası vardır. A1,A2..,B1,B2 gibi. o numaradan daha beyaz olmaz :) fakat diş hekimlerinin diş ağartma teknikleri mevcut.
0
janavarorion
(29.05.10)
ya bir arkadaşım yabdı, dişlerinin kalıbı çıakrıtldı gece yatarken bir jelle ile birlikte o kalıp dişe oturtulup uyudu falan aşırı beyazladı ama biraz pahalı.
0
cedric tweedledee
(29.05.10)
(4)

Bu kadar terlemek kötü mü?

july14
Üç gündür hastayım. Hem alerjik kökenli gıcık bir öksürüğüm, hem de yetmiyormuş gibi üst solunum yolları enfeksiyonum var. Öksürmekten üç gece doğru düzgün uyuyamadım. Şimdi daha iyi durumda. İlaçlarıma devam ediyorum. Hiç azalmayan ise terlemem. Çok terliyorum. Tepemden tırnak ucuma kadar terler iç
Üç gündür hastayım. Hem alerjik kökenli gıcık bir öksürüğüm, hem de yetmiyormuş gibi üst solunum yolları enfeksiyonum var. Öksürmekten üç gece doğru düzgün uyuyamadım. Şimdi daha iyi durumda. İlaçlarıma devam ediyorum. Hiç azalmayan ise terlemem. Çok terliyorum. Tepemden tırnak ucuma kadar terler içindeyim. Bol su içiyorum. Susuzluk hissim de yok. Bu kadar terlemek normal mi? Hiç böyle olmadım. Başka bir sağlık sorunum daha mı var? Karışıklık olmasın. Hastalık süresince böyle oldum. Aralıksız sürünce, dertlere düştüm.
0
july14
(29.05.10)
Cok zor bi soru.

Oncelikle gecmis olsun. En kisa zamanda duzeleceksiniz, bundan emin olunuz.

Bu kadar terlemek normal degil.

Susuzluk hissiniz olmadigi halde bol su iciyor oldugunuz icin terliyor olabilir misiniz?

Ilaclarin yan etkisi olarak terleme olabilir mi?

Beslenemediniz, kan sekeriniz cok dustu ona bagli bir terleme mi?

Vucutta birikmis toksinlerin bir an once atilmasi icin reaksiyonel olarak terliyor olabilir misiniz?

Soruya sorularla karsilik veriyorum belki aklimiza bi sey gelir diye.
0
compadrito
(29.05.10)
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Bu kadar terleme ve böbreklerim de çalışıyor haliyle, susuzluk hissimin olması da gerek diye düşündüm. İlaç aldığım dönemlerde daha çok su almaya özen gösteriyorum. Yanlış mı yapıyorum? Enfeksiyon varsa özellikle. Böyle yapmalıyım diye biliyorum. Son günlerde beslenememiş olabilirim. Genelde bu konuda dikkatliyim. Bu aralar biraz düzensiz beslendim.
Dört yıldır ağrı kesici bile almamıştım. Vücudum tepki veriyor olabilir. Haklısınız. Ne yapmalıyım?
0
🌸july14
(29.05.10)
terlemeler sunlardan biri veya bir kaciyla beraber oldugunda doktora gorunme vakti gelmis demektir:


ates,
kilo kaybi,
gogus agrisi,
nefes darligi,
kalb atislarinin hizlanmasi,
kalb atislarinin gum gum hissedilmesi,

izah edilemeyen ve uzun suren asiri terlemeler
gogus agrisini takib eden veya gogus agrisina eslik eden terlemeler
kilo kaybini takib eden veya daha cok uyurken olan terlemeler

ilaclara bi ara verin, terlemeniz azalirsa ilaclardan oldugunu anlarsiniz.
kendinizi ve hastaliginizi fazla inceliyorsunuz gibi bir izlenime kapildim. bu kadar alakadar olmayin. gececek.
0
compadrito
(29.05.10)
Enfeksiyon nedeniyle biraz ateşim var. O da bol sıvı aldığım, ılık duş ve terlemem nedeniyle sorun olacak düzeyde değil. Diğer söz ettikleriniz yok.
İlaçlardan diyoruz bu durumda. Bakalım ilaç almayı bırakınca ne olacak?
Çok teşekkür ederim.
0
🌸july14
(29.05.10)
(3)

Göz morluğu

nektar
Efendim malesef cumartesi gecesi yaşadığımız talihsiz bir olay neticesinde bir arkadaşım fena dayak yedi ve kafasına aldığı tekmelerden dolayı sol gözü önce şişti sonra morardı, şu an şişlik tamamen inmiş bulunmakta; fakar morluk duruyorne yapılabilir bir fikri olan var mıdır ki
Efendim malesef cumartesi gecesi yaşadığımız talihsiz bir olay neticesinde bir arkadaşım fena dayak yedi ve kafasına aldığı tekmelerden dolayı sol gözü önce şişti sonra morardı, şu an şişlik tamamen inmiş bulunmakta; fakar morluk duruyor

ne yapılabilir bir fikri olan var mıdır ki
0
nektar
(28.05.10)
soğuk et geçirir derler ama çok ilkel bir yöntem olabilir :P
0
kediebesi
(28.05.10)
Lasonil. Morluğu alır, gerçi göz hassas bölge, eczaneye sorsun bence.
0
deliberte
(28.05.10)
morluk = ic kanama

yani orada pihtilasmis kan var.

zamanla "rezorbe" olmasi, renginin mordan yesile, sonra sariya donup kaybolmasi bekleniyor. yani o kan birikintisini ya da pihtiyi vucudun eritmesi gerekiyor.

mantik yurutuyorum, disaridan ne gibi bir mudahale bunu gecirebilir ki?

zor.

fon do ten ise yarar mi?
0
compadrito
(28.05.10)
(2)

yan/advers etkiler

ounr
sevgili doktorlar ve doktor adayları;her türlü ilacın yan etkisinden ödüm kopuyor. mide bulantısından ölsem emedur içemiyorum. ancak şu an içmek durumunda olduğum ilaçlar var(bkz: antidepresan). bu ilaçları daha önce kullandım ve belirgin bi yan etkisini hatırlamıyorum. 8 aydır kullanmıyodum. yan et
sevgili doktorlar ve doktor adayları;

her türlü ilacın yan etkisinden ödüm kopuyor. mide bulantısından ölsem emedur içemiyorum. ancak şu an içmek durumunda olduğum ilaçlar var(bkz: antidepresan). bu ilaçları daha önce kullandım ve belirgin bi yan etkisini hatırlamıyorum. 8 aydır kullanmıyodum. yan etkileri görülebilir mi? bu yan etkilerin genelde görülme olasılıkları nedir? teşekkürler.
0
ounr
(28.05.10)
kafani yan etkiye takmadan, ilactan bekledigin asil etkiye yogunlas. hem daha once de kullanmis, tecrube etmissin iste. yan etkilerin genelde gorulme olasiliklari gibi bir seyden bahsedilemez. her bir ilac icin ve her bir yan etki icin farklidir. ama senin gibi birisi, tutup once yan etkilerin gorulme yuzdelerini okursa, surekli olarak o etkileri bekleyecektir, oldu mu, oluyo mu diye. bence arastirip ogrenme bile. basla ilaca. sadece sunu iyi bil: o ilac senin masana gelene kadar en az 5 bin kisi tarafindan kullanilmis oluyor. eger piyasaya yeni cikmis bir ilac degilse bu sayi cok daha fazla olabilir. kendini telkinle, ilacla daha iyi gecinebilir hale getirmen lazim.
0
compadrito
(28.05.10)
yan etkilerini okumadan kullan ilaçları.
0
halanne
(28.05.10)
(4)

antibiyotik ve içki

:/
2 gün önce enfeksiyon kapan ayağım dolayısıyla günde iki defa üç tane ilaç almaktayım; quando (lornoksikam), biteral (ornidazol), augmentin (amoksilin). şimdi ben dün akşam hayvan gibi içtiğim için bunları almadım, bu sabah alayım mı? bu akşam da hayvan gibi içmeyi planlıyorum, ne yapayım? içme deme
2 gün önce enfeksiyon kapan ayağım dolayısıyla günde iki defa üç tane ilaç almaktayım; quando (lornoksikam), biteral (ornidazol), augmentin (amoksilin). şimdi ben dün akşam hayvan gibi içtiğim için bunları almadım, bu sabah alayım mı? bu akşam da hayvan gibi içmeyi planlıyorum, ne yapayım? içme demeyin kokteyl var.
0
:/
(28.05.10)
kokteylde hayvan gibi mi içiyosun?
0
de jure
(28.05.10)
içme daalırsın büyük ihtimalle
0
desdinova
(28.05.10)
sakın içeyim deme sonu fena olur allah göstermesin..
0
conrad moricand
(28.05.10)
bu akşam da için, sonra antibiyotiği baştan alın, bi hafta kullanmanız gerekiyorsa bir gün başlatıp bünyede alkol olmayacak bi hafta kullanın, önceki kullandıklarınızı saymayın.
0
uyuklayankedi
(28.05.10)
(19)

bu kızın yedikleri nereye gidiyor ?

seviyorum ulan sezenimi deli gibi hem de
kız arkadaşımın bir problemi var söylemesi ayıp büyük tuvaletini yapamıyor. yani kabız değil, bildiğim kadarıyla kabız olunca yapmak istersin zorlanırsın ama yapamazsın. bunda öyle bir durum da yok. tuvaleti hiç gelmiyor. geçen 5 günlük bir tatile gittik geldik, geldikten sonraki 2 günü de sayarsak
kız arkadaşımın bir problemi var söylemesi ayıp büyük tuvaletini yapamıyor. yani kabız değil, bildiğim kadarıyla kabız olunca yapmak istersin zorlanırsın ama yapamazsın. bunda öyle bir durum da yok. tuvaleti hiç gelmiyor. geçen 5 günlük bir tatile gittik geldik, geldikten sonraki 2 günü de sayarsak toplamda 7 gün boyunca hiç tuvaletini yapmadı (ki özellikle tatilde o kadar yeyip içtik).

bir de şöyle bir problemi var; dışarıda asla tuvaletini yapamıyor. evdeyse de evde başka biri varsa yine yapamıyor. her gün bunu takip eder olduk. bu kızın yedikleri nereye gidiyor?
0
seviyorum ulan sezenimi deli gibi hem de
(27.05.10)
1. problem 2.problemden kaynaklanıyor olabilir. Çünkü yapmadıkça tuvaleti, erteledikçe bir yerden sonra gelmemeye başlıyor ve karında rahatsızlık olarak kalıyor sadece(gerçi o da olmamış ama). Bunun 1 ay kadar yapılmadığını gördüm. 1 ay sonunda baya sancılı oluyor :P

Sabahları kahvaltıdan önce kuru kayısı + 1 büyük bardak su gibi yöntemlerle boşaltımı düzenlerse gelecektir bence. Ama o/bu sebeplerden yapmamaya devam ederse hayat zor maalesef.
0
natnan
(27.05.10)
terle atıyordur heh hoh
0
mevtagezer
(27.05.10)
süper bir soru.
lakin, bu soruya cevap yok. aynı durumda olan başka tanıdıklar söz konusu. vücut yapısı falan diyeceğz buna artık. bağırsakların çalışma problemi, falan filan deniyor.

başka bir yerde tuvalete gidememek de psikolojik açıklaması işin. zaten tuvalete çıkma eylemi çok ender gerçekleşen bir olay olduğundan, bu durumu başka yerde yaşamak istememesi normal. normal insan dediğin bi gün yapmazsa zorlanır çünkü, bu problemi yaşayanlar için bir-iki günlük gecikme problem olmuyor. o yüzden rahatça eylemi gerçekleştirecekleri bi zamanı beklemeleri normal. yine de bi doktor, bu yabancı yerde tuvalete gidemeyip, eylemi geciktirme olayının vücudu alıştırdığını söylüyordu. yabancı yerdeyim diye tuvalete gitmeyip ertelediği zaman, vücut geç çıkmaya alışıyor gibin.

yine de bi doktordan falan yorum alırsak süper olacak tabi.
0
lovemyself
(27.05.10)
activya yesin; ise yariyor gercekten. bir de dogadan form cayi...ciddi saglik problemi yoksa kesin cozum...
0
lule
(27.05.10)
asıl bu bahsettiklerin kabızlık (dışkılamama) tanımına uyuyor. google'da aratın. kabızlık ve dışkılamama üzerine açıklayıcı metinler var. bir okuyun bence. bir hastalık belirtisi yoksa yediklerine içtiklerine dikkat etsin. lifli besinler yesin. kayısı yesin. muz ve kola tüketmesin. laksatif etkili ve bağırsak yumuşatıcı ürünlerden alın (kadınsal yoğurtlar). bunun gibi şeyler..
0
sir gawain
(27.05.10)
hamurişi falan çok yerse sıçamaz. lifli şeyler yemesi lazım.
0
trista
(27.05.10)
sizin yanınızda çekiniyor da olabilir. mesela otel odasında içerde siz varken yapmak istemiyor olabilir. bir de belki sizden gizli tuvalete girmiş olabilir yanlız bıraktığınız bir anda. ama bünye meselesi olur yani normaldir.
kahve içsin kiraz yesin sorunu kalmaz.
0
uche
(27.05.10)
scrubs'da dr. elliot reid aynı durumdaydı. çözülebilir bir sorun ancak iki yönlü: fiziksel ve psikolojik.. mutlaka doktora görünmeli..
0
conrad moricand
(27.05.10)
bir çay kaşığı zeytin yağı yesin, kahvede iyi gelir.
ben de eskiden birkaç günde bir sıçardım, güzel zamanlarmış şimdi günde bir kaç kere boğazda balık besliyorum.
0
alchemistt
(27.05.10)
abicim tehlikeli bisey bu, 1 hafta hic sicmiyorsa ciddi bir zehirlenme tehlikesi ortaya cikar. gidin bi doktora 1 haftadir sicmadim deyin ciddi sekilde telas yapar. bagirsak dugumlenmesi falan saniyorlar ilk. neyse tabi sizin derdiniz o degil, ama ilac milac verip sicirtmaya ugrasirlar kesinlikle. ustune dusulmesi gereken bi sorun bu, kesinlikle profesyonel yardim alin. daha da ciddilesirse hakikaten zehirlenebilir.
0
jupiterianvibe
(27.05.10)
müsil koy kız arkadaşının yemeğine filan müsil koy biraz sonra bak bakalım evde birinin olmasını takıyormu :)) evet yap bunu.
0
pposeidon_1
(27.05.10)
1 hafta çok uzun bi' süre ve tehlikeli de. Doktora görünmekte fayda var ama reddederse;
kavun yiyip üstüne su içmesini öneriyorum. Soğuk bi' taşa falan da oturursa tamamdır. Bi' de sen evde olma bi' kaç gün. Rahat bırak kızı. Son kısım espri de kavun + su yapsın.
0
charlesbukowskiineksi
(27.05.10)
sinameki içir sen ona.
0
kediebesi
(27.05.10)
tamamen psikolojik. dışardaki tuvaletlerde kendini rahat hissetmemesi de öyle. psikolog desteği de almalı.
0
fenerliyim ama feneri delgado
(27.05.10)
kuru kayisi, kuru erik, elma, portakal, sabah kalkar kalkmaz icilen caydanlikta ILITILMIS iki bardak su. Uzun yuruyusler.

Bunlar faydali olacaktir.

Sana alistikca, tuvalete gitme aliskanliklari da degisecektir.

Bu tur tatillerde, onun genel olarak tuvalete gitme saatlerinde, senin odayi terkedip disari cikman faydali olabilirdi.

Eline okuyacak bi sey alip tuvalete oturup beklemesi ve konsantre olmasi da onemli.

Senin veya baskasinin iceriden cikacak sesleri duymasindan korkuyosa, o tuvalete girince, siz de muzigi acabilir ve onun ses cikarma korkusunu ustunden atmasina yardimci olabilirsiniz.

Zamanla ve telkinle alisir.

Barsaklari mushile alistirmayin, mushil en son care.
0
compadrito
(27.05.10)
kabızlık sadece dışkılama sırasında sorun yaşamak değil, dışkılama periyodunda uzunluk olarak da tabir edilebiir. arkadaşların yazdığı bitkisel çözümlere katılıyorum ama eğer sorun organik bi nedense acile git. bi karın röntgeni çektirt. bi obstrüksiyon tıkanma olabilir. ama sanırım kız arakadaşında huzursuz (irritabl) barsak sendromu olabilir. ne yazık ki bu hastalar kronik kabızlıktan muzdariptir. duphalac osmolac gibi dışkı yumuşatıcı ve dışkılamayı tetikleyici ilaçları kullanabilirsin tabii ki doktor tavsiyesi ile.
0
willy wonka
(27.05.10)
fitil ile her yer tertemiz!
0
fukka
(27.05.10)
çok teknik bilgiler veremiyeceğim, ancak aynı problemin çok daha ağırını yaşamış biri olarak yardımcı olmaya çalışıcam. çok değil bir iki sene öncesine kadar, iki haftada veya üç haftada bir tuvalete çıkardım. ayda bir olduğu da olurdu tabi. ailem çok kaygılanırdı hep normal olarak, küçüklüğümden itibaren hep böyleydim çünkü. zehirlenicem diye, ya da bağırsaklarımdan ciddi sorunlar yaşıycam diye çok korkarlardı. duyuru sakinlerinin affına sığınarak söylüyorum öyle bir sıçardım ki afedersiniz anlattığım kişiler ciddi anlamda inanamıyolar. ben de normal bi insan olsam ben de inanamazdım gerçi sanırım. detaylara pek girmiycem. benim de hiç tuvaletim gelmezdi nerdeyse artık, ama daha küçük yaşlarda gelirdi de gitmezdim, böyle böyle arttı zaten. çok çeşitli sebepleri olabiliyor bunun özellikle psikolojik manada, ama çok uzatmak istemiyorum yardımcı olmak amaçlı bi cevap en nihayetinde.

büyük ihtimalle çevredekiler yapamasan da düzenli otur, ılık su iç kuru kayısı ye falan diyolardır, haklılardır da ama ben pek girişmedim o işlere. ha bu arada normal insan seviyesine inmese de artık gün aşırı, ya da en fazla üçüncü günde tuvalete çıkıyorum. bu sorundan kurtulmak için cidden psikolojiyi ona göre ayarlamak gerekiyor. bence kız arkadaşınız tuvalete girmeyi sıklaştırsın, biraz da ıkınması gerek çünkü bünye tembelliğe alıştığından tuvaletin varsa bile zor yapabiliyosun. tam yaparken yarım kalabiliyo kaslar çok sağlıklı çalışmadığından, iğrenç acılara sebebiyet verebiliyor:)

kız arkadaşınızın yedikleri nereye gidiyor bilmiyorum ama az önce de söylediğim gibi benimkiler anca kalemle bölünüp bikaç kova su dökmeyi gerektircek derecede birlikte el ele çıkıyorlardı bağırsaklarımdan:D ehem neyse. bu arada bunu yavaş yavaş da olsa azaltmanız çok önemli çünkü bağırsak hasarları çok tehlikeli ve eski sağlığını kazanması zor oluyor. kendim pek sorun yaşamadım(sanırım) ama hemen yakınımda kız arkadaşımın ablası var. çok kötü ameliyatlar geçirmiş kendisi ama yine de sağlığına kavuşamamış. neyse çok fazla uzattım zaten, sorularınız olursa cevaplayabilirim daha da uzatıp saçmalamak istemiyorum:) umarım bir an önce daha iyi bir duruma gelir kız arkadaşınız.
0
dwyn
(28.05.10)
ne yazık ki bayanlar genelde bu problem var..
osmalak içsin..
0
cikklett
(01.06.10)
(2)

lityum

zoltran
kandaki normal lityum seviyesi 0,5 - 1,5 arasında olması gerekiyormuş. bu bilgiyi bugün aldığım tahlil sonucunda gördüm. ama benim sonuç 0,1 in altında çıktı. bu durumla ilgili olarak tavsiyede bulunabilecek, bilgisi olan kişilerden yardım istiyorum. lityum seviyesini ölçtürme sebebim ilaç kullanmam
kandaki normal lityum seviyesi 0,5 - 1,5 arasında olması gerekiyormuş. bu bilgiyi bugün aldığım tahlil sonucunda gördüm. ama benim sonuç 0,1 in altında çıktı. bu durumla ilgili olarak tavsiyede bulunabilecek, bilgisi olan kişilerden yardım istiyorum.

lityum seviyesini ölçtürme sebebim ilaç kullanmam değil. son zamanlarda (son 4-5 aydır) ortaya çıkan aşırı kaygı ve paranoya.

bir de, (yanlış anlaşılma olmasın, sağlıkla ilgili bir durum olduğu için önemli) lütfen neyi referans alarak cevap verdiğinizi yazarsanız sevinirim.
0
zoltran
(27.05.10)
sorun değil, bipolarda dadüşük çıkıyor, sana hap verecekler o lityumu düzeltecek, yalnız bu ara seviyesi ayarlanana kadar baya doktor gezeceksin, psikolojik problemler lityumdan kaynaklanabiliyor.
0
ilse
(27.05.10)
lityum tedavisi almıyorsan lityum seviyesi ölçtürmenin hiç bi anlamı yok. çünkü normalde lityum eser miktarda bulunur vücutta. lityum seviyesi takibi, bipolar bozukluk için lityum tedavisi alan hastalar için yapılır. çünkü lityum seviyesi yüksekliği böbreklere zarar verir. lityum seviyesi düşüklüğü hastanın ilacı almadığını veya ilacın hastaya yetersiz geldiğini ve dozun artırılması gerektiini gösterir.
0
willy wonka
(27.05.10)
(1)

Avrupa yakasında rapor alabileceğim yerler

götümüze girebilir netekim
Avrupa yakası'nda tercihen boğaza yakın bölgelerde kolay rapor alabileceğim hastane,sağlık ocağı dispanser vs bilen? Kaçan finaller aşkına
Avrupa yakası'nda tercihen boğaza yakın bölgelerde kolay rapor alabileceğim hastane,sağlık ocağı dispanser vs bilen? Kaçan finaller aşkına
0
götümüze girebilir netekim
(25.05.10)
Sait Çiftçi Kamu Sağlığı Merkezi (Beşiktaş-Barbaros Bulvarı)'ndeki doktorlar makul bir şekilde rica edersen yardımcı olmaya çalışıyorlar.
0
winstoncash
(25.05.10)
(5)

balık yagı?

lazuri
gencler merhaba, malum final donemi konsantrasyon arttırsın falan diye balık yagı alayım dedim ama eczacı hatun balya diye bir marka tutusturdu elime. şimdi içeriğine bakmaktayım fakat a ve d vitamini yazıyor, omegaların esamesi okumamıs. ne olacak şimdi, bu hap benim amaçlarıma hizmet etmez mi?
gencler merhaba, malum final donemi konsantrasyon arttırsın falan diye balık yagı alayım dedim ama eczacı hatun balya diye bir marka tutusturdu elime. şimdi içeriğine bakmaktayım fakat a ve d vitamini yazıyor, omegaların esamesi okumamıs. ne olacak şimdi, bu hap benim amaçlarıma hizmet etmez mi?
0
lazuri
(25.05.10)
kötü haber; isterse 1200 mg'lık efa 1200 versin, ancak bir dahaki dönemin vizesine etki etmeye başlar. yani bu mucize hap viagra değil akşam içince 15 dakikada etki göstersin. şahsen bende 2-3 ay'ı bulmuştu dikkat ve konsantre faydaları konusunda.
0
nargile
(25.05.10)
frzn
(25.05.10)
b vitamini de alabilirsiniz aslinda.
0
l6205013
(25.05.10)
tebokan al ezcaneden. ilaç değildir, ginko biloba özüdür.
0
kediebesi
(25.05.10)
a-d vitamini varsa balık yağı değil cod liver oil vermiştir, bence daha faydalıdır.
onun üzerinde epa - dha miktarları da yazıyor olmalı, onlar önemli.
onun dışında konsantrasyon artsın diye ciğer, yumurta yemeni öneririm. şekerdir, kahvedir yeme.
0
joepiscopo
(25.05.10)
(4)

boksör kırığı

subwoofer
elim şimdi alçıdan çıktı. boksör kırığı idi. ve tuhaf şu anda. düzelir demi bu :( mesela ben 2-3 gün içinde basket oynayabiler miyim?
elim şimdi alçıdan çıktı. boksör kırığı idi. ve tuhaf şu anda. düzelir demi bu :( mesela ben 2-3 gün içinde basket oynayabiler miyim?
0
subwoofer
(25.05.10)
uzun süredir kullanmadığın için biraz hamlamıştır.
en az bir hafta bekle, bir alışsın harekete tekrar. sonra denersin basketi. basketten önce hafif egzersizlerle başla, yumruk yapmak açmak vs gibi. bişileri tutmak vs vs.
0
kediebesi
(25.05.10)
arada sık bırak şimdi vücudun yabancılaşmıştır eline karşı. küçülmüş de hissedebilirsin, geçer.
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(25.05.10)
bence iki uc gun biraz erken dostum ya boyle elin havada ucuyor gibidir sanki, bana oyle olmustu. bence biraz egzersiz yap baslangic olarak.
0
l6205013
(25.05.10)
benim alçıdan çıktıktan iki gün sonra idmanda aynı yerden kırılmıştı, biraz beklemeni tavsiye ederim.
0
tekosin
(25.05.10)
(3)

dişeti çekilmesi ve periodontolog arayışı

very pigmented melanosome
uzun zamandır dişeti çekilmesi sorunu yaşıyorum. kıytırık dişçim de sağolsun hiç ciddiye almadı bu sorunu, tek önerdiği şey çekilen dişetlerinin üzerine kaplama diş yaparak açıkta kalan kökleri kapatma oldu, ama bu fikir hiç aklıma yatmadı.düzgün fırçalamayla falan kontrol altında tutmaya çalışıyoru
uzun zamandır dişeti çekilmesi sorunu yaşıyorum. kıytırık dişçim de sağolsun hiç ciddiye almadı bu sorunu, tek önerdiği şey çekilen dişetlerinin üzerine kaplama diş yaparak açıkta kalan kökleri kapatma oldu, ama bu fikir hiç aklıma yatmadı.

düzgün fırçalamayla falan kontrol altında tutmaya çalışıyorum ama artık iyice rahatsızlık vermeye başladı, sürekli dişeti ağrısı çekiyorum.

bu işin tedavisi var mı? güvenebileceğim bir diş hekimi, periodontolog arıyorum (istanbul avrupa yakası, küçükçekmece-bakırköy civarı özellikle)
0
very pigmented melanosome
(24.05.10)
aynı sorunu mu yaşadık bilmiyorum da bir ara bende de oluyordu..

bendeki sebebi düzensiz uykuydu.. bayağı ağrı yapıyordu; +diş fırçalarken zarar verme ete..
0
mennan001
(25.05.10)
ben de öncelikle yanlış fırçalama diye düşündüm, o yüzden 4.5 senedir oral b braun elektrikli fırça kullanıyorum, dişetlerini hırpalamadan fırçalamaya çalışıyorum, ama açıkçası bir faydasını görmedim.
0
🌸very pigmented melanosome
(25.05.10)
onun bi fırçalama tekniği var. fırçanın kalitelisiyle alakalı değil. ama diş fırçası olarak edebileceğin tek müdehale yumuşak uçlu kullanmandır. dişçiler genelde diş eti çekilmesiyle ilgili acele etmezler çünkü 6 ayda 1 senede olacak iş değildir. uzun yıllar gerekir bunun için. birkaç tedavisi var. bunlardan biri, diş etlerini kanatıyolar bi aletle onlar akıyo sonra aşağıya doğru. düzgün fırçalamayla sağlıklı hale geri geliyor 1-2 haftaya kadar.
0
aşksız prens
(25.05.10)
(4)

İdrar Tahlili

blackbasat
Şu tahlilin sonuçlarının ne anlama gelebileceğini söyleyebilecek olan var mı?Urine ProfileSeq no: 86Pat. ID: 917617Operator:Date: 05.24.10Time: 14:39Chem. AnalysisSG: 1020PH: 6.5LEU: 500/µ3 +++NIT: negPRO: 75mg/dl +GLU: norm NEGKET: negUBG: normBIL: negERY: 350/µ3 ++++altında el yazısıyla:Bol bkoiyB
Şu tahlilin sonuçlarının ne anlama gelebileceğini söyleyebilecek olan var mı?

Urine Profile
Seq no: 86
Pat. ID: 917617
Operator:
Date: 05.24.10
Time: 14:39

Chem. Analysis
SG: 1020
PH: 6.5
LEU: 500/µ3 +++
NIT: neg
PRO: 75mg/dl +
GLU: norm NEG
KET: neg
UBG: norm
BIL: neg
ERY: 350/µ3 ++++

altında el yazısıyla:
Bol bkoiy
Bol endosit
gibi bir şey yazıyor.
Hasta kadın.
0
blackbasat
(24.05.10)
Eger idrari verdigi sirada adet gormuyor idiyse, idrarinda hem cok fazla alyuvar var hem de fazlaca akyuvar var. Bunlarin ikisi de normal degil. Hic olmamasi lazim normalde.

Idrari verdigi sirada adet goruyor idiyse, idrarina adet kani karismis olma ihtimali cok yuksek.

Adet gormuyor oldugunu var sayarsak,
Alyuvar fazlaligi bosaltim sistemindeki bir kanamayi, akyuvar fazlaligi da bir iltihaplanmayi dusundurur.

idrarda kan (alyuvar) sebepleri:

www.diyadinnet.com&Saglik=idrarda-kan-g%C3%B6r%C3%BClmesi-hemat%C3%BCri

idrarda lokosit (akyuvar) sebepleri

www.hastane.com.tr
0
compadrito
(24.05.10)
başka şeyler de olur ama en sık görülen olduğu için idrar yolu enfeksiyonu diyorum. Şikayetlerini de dinlemek gerek zaten...
0
beltedmanatee
(24.05.10)
Sanırım altta bol bakteri, bol lökosit ve bol eritrosit yazıyordu. Mens (adet) döneminde verdiyse eritrosit görülmesi normaldir. Fakat idrarda bakteri ve lökosit görülmesi doğal değildir (Doğru bir şekilde idrar örneği verdiğini varsayarak söylüyorum). İdrar yaparken yanma, ağrı ve çok sık idrara çıkma gibi şikayetleri bu tahlile eşlik ediyorsa bir üroloğa görünmesini tavsiye ederim. Geçmiş olsun.
0
plastik turambar
(24.05.10)
normal idrar tahlili nedir ilk önce bunu irdeleyelim. normal idrarda lökosit görülmemeli ve 3-5 eritrosit normal kabul edilir. ki diyelim adet döneminde idrar verdi. o zaman eritrosit sınırı 10a çekilebilir. fakat vakada verilen aşırı fazla değerler idrar yolu enfeksiyonu diye bağırıyor. ve ayrıca idrardaki protein kaçağına da dikkatinizi çekerim. böbrek fonksiyon testi de yaptırması lazım. saygılar...
0
willy wonka
(27.05.10)
(3)

testis torbamda yag bezesi var!

indra
evet testis torbamda bir adet leblebi buyuklugunde yag bezesi var.nasil aldirabilirim nereye basvurabilirim?oneriler, dikkate alacagim hususlar varsa soyleyin lutfen..
evet testis torbamda bir adet leblebi buyuklugunde yag bezesi var.
nasil aldirabilirim nereye basvurabilirim?
oneriler, dikkate alacagim hususlar varsa soyleyin lutfen..
0
indra
(24.05.10)
(bkz: ürolog)
0
microfiction
(24.05.10)
yağ bezesi, nam ı diğer lipoma çok da ciddi bir şey değil, büyüyorsa veya ağrı yapıyorsa aldırın elbette, bunun için de cerrahi'ye başvurmanız gerekiyor.

cerrahi'nin gerekli gereksiz demeden cart diye almaya kalkacağını da belirteyim. önce üroloğa danışmanız o nedenle önemli.
0
deliberte
(24.05.10)
yağ olduğundan emin misin? tümör falan değildir umarım. doğru ürologa.
0
ency
(24.05.10)
(2)

Doğum kontrol hapı bırakınca kilo aldırır mı?

deliberte
Soru başlıkta gizli, durum da şöyle: 3,5 senedir Yasmin kullanan biri hapı bırakınca bir sonraki regl döneminde 8 kilo almış olabilir mi? Bir ay içinde olacak bu kilo alma, yani oldu. Yani kullanmaya başlamak kilo aldırır diye biliniyor genelde ama bırakmak da insanın metabolizmasının içine eder mi?
Soru başlıkta gizli, durum da şöyle: 3,5 senedir Yasmin kullanan biri hapı bırakınca bir sonraki regl döneminde 8 kilo almış olabilir mi? Bir ay içinde olacak bu kilo alma, yani oldu. Yani kullanmaya başlamak kilo aldırır diye biliniyor genelde ama bırakmak da insanın metabolizmasının içine eder mi? Hastanın hipotiroid hastası olması da etkili midir? Nedir? Ne değildir?
0
deliberte
(24.05.10)
metabolizmada epey fark yaratıyor. ancak dikkat edilirse illa ki kilo aldırır gibi bir kaide yok. etkilidir evet.
şöyle diyeyim, bu etkisi uzun sürmez. metabolizmada halihazırda bir bozukluk vardır jasmin de bunu bastırmıştır kullanılan süre boyunca. yani doğal hali ile sorun olduğunu sanıyorum bedende. çünkü jasmin tedavi edici değildir, özellikle tiroid konusunda. yani işinin ehli bir doktor ile, tam bir çekap olmanız gerekir sanıyorum.
tiroidi ve metabolizmayı normale döndüren bitkileri araştırıp bir süre kullanabilirsiniz.
ama lütfen önce doktora başvurun ve kesin teşhis için ısrar edin. önemli bir durum gibi göründü benim gözüme.

biraz daha kısa ve öz bir cevap. sorun yasminde değil. bünyede. yasmin büyük ihtimalle iyi bile gelmiş bünyeye (hormon dengesine) ki 3,5 yıl sorun çıkmamış. ama sorunu kökünden halletmediğiniz sürece bu ilaçlara bağımlı kalırsınız, ve uzun vadede çok daha başka sorunlar ile uğraşırsınız ilaç nedeniyle (tromboz gibi).
0
kediebesi
(24.05.10)
İlaçlara başlamakta bırakmakta bir takım metabolima değişiklikleri yapabilir vücutta.Fakat doğum kontrol hapları illa kilo aldırıcak diye bir durum söz konusu değildir.İlaç bırakılınca da kişi dikkat ederse kilo almayabilir yani ne yediğin önemli.Bu arada ciltdeki değişikliklere de hazırlıklı olmak lazım.İlk başta bir iki sivilce görülebilir moralin bozulmasın.
0
pnkyy
(24.05.10)
(2)

Kan oturması geçirtmek. çok acil

vericemparasını
gerizekalı arkadaşım burnumu sıktı bugün ve tam burnumun ucu kıpkırmızı oldu ve kaldı. kan oturdu sanırım. bunu nasıl geçircez yarına çok önemli bir sunumum var bu halde çıkmam hüsran olur. buz muz koysam geçer mi bi yardım.not: yarına kadar üstte kalsada bi çözsek şu olayı.
gerizekalı arkadaşım burnumu sıktı bugün ve tam burnumun ucu kıpkırmızı oldu ve kaldı. kan oturdu sanırım. bunu nasıl geçircez yarına çok önemli bir sunumum var bu halde çıkmam hüsran olur. buz muz koysam geçer mi bi yardım.

not: yarına kadar üstte kalsada bi çözsek şu olayı.
0
vericemparasını
(24.05.10)
zaman geçirmeden koyun buzu, daha iyi bişiy ben bilmiyorum. tam geçmezse de kapatıcı sürün kısa süreliğine.
0
uyuklayankedi
(24.05.10)
(bkz: lasonil)
0
spankenstein
(25.05.10)
(9)

Yüzdeki Tırmık İzleri

faithless
Oğlum (9 Yaş) ve kardeşimin oğlu (8 Yaş) çok basit bir şey yüzünden kapıştı. Biz yetişene kadar oğlumun yüzü tırmık içinde kaldı, gözünün altına denk geleni bayaa derin. Bu olay akşam olduğu için bepanthene krem sürüp yattık. Sabah ise hemen dermatoloğa götürdüm. Fucidin krem verdi antibiyotikliymiş
Oğlum (9 Yaş) ve kardeşimin oğlu (8 Yaş) çok basit bir şey yüzünden kapıştı. Biz yetişene kadar oğlumun yüzü tırmık içinde kaldı, gözünün altına denk geleni bayaa derin. Bu olay akşam olduğu için bepanthene krem sürüp yattık. Sabah ise hemen dermatoloğa götürdüm. Fucidin krem verdi antibiyotikliymiş. Bir de pirdolin diye bir krem verdi. Bu da çinkolu imiş yaraların iyileşmesini hızlandırırmış. İz kalır mı diye sordum biraz kalabilir dedi. Sizce başka bir şey yapılabilir mi ? Bu ilaçlar yeterli midir ? Teşekkür ederim.
0
faithless
(23.05.10)
küçükken benimde böyle birşey başıma gelmişti fakat şuan hiç iz yok.
0
bugax
(23.05.10)
açık yara tamamen kapanınca kullanılan scarex diye bir krem var jel şeklinde. yara izinin yok olmasını sağlıyor. işe de yarayan bir şey. iz kalacak gibi duruyorsa 1-2 ay kullanın. günde iki defa.
0
uche
(23.05.10)
hiç bişi yapma yaa noluyo size anlamıyorum ki
küçükken beni (yüzümü-gözümü) kedi çırmalamıştı boydan boya, iki bant yapıştırdık geçti, üstelik kedi tırnağı fareyi enfeksiyondan öldürecek kadar pis bişidir.
ne bir iz kaldı ne bişi
ilaç dayamayı bırakın çocuklara
ayrıca ne olacak yani iz kalsa, yaşanmışlığını gösterir alala allaaaaa
delisiniz olm hepiniz valla.

4 sene sonra bile çocuğunuzun tüm derisi tamamen değişmiş olur büyük ihtimalle. aynı hücreler kalmaz bile. yara izleri de kapanır gider. bugüne kadar ne yaralarım oldu, buna ameliyat izi de dahildir. izi kalsın istedim de kalmadı yani o kadar basit bişi için üzüldüğünüze, paranıza, zamanınıza, doktorun vaktine, çocuğunuzun engellediğiniz bağışıklık sistemine ve ilaçlarla doğasından saptırdığınız sağlığına hepsine yazık. biraz rahat olun :)
ben de rahat olayım da böyle haşlamayayım insanları di mi
ommmmmmmm

şöyle diyeyim size bir örnek vereyim mesela;
bağışıklık kazanmasını engelleyeceğiniz her hareket ile çocuğunuz benim gibi ilkokul boyunca her gün uçuk çıkarır ve o uçukların izi kalır işte :) onlar ömür billah geçmez. hatta yeni bitane oldu dudağımın üstünde aynı harry potter'ın alnındaki şimşek yarası gibi iz bıraktı. ben de o izi seviyorum, uçuğu çok acı çektirmiş olsa da.. :)

ehe eklemeye doyamayan kediebesi

oğlunuzun yaşının önemini anlıyorum da çırmıkçının yaşını niye yazdınız allasen, gazete haberi gibi olmuş heheheheh

bir ekleme daha bu da şirketten olsun
yara izleri yerine yaranın nedenini irdeleyin ve kuzenle sorununu aşıp, barışmasını sağlayın. emeğinizi, zamanınızı buna yöneltin. :)
sevgiler.
0
kediebesi
(23.05.10)
hani kimisinin teni çabuk iyileşir, iz miz de kalmaz ya işte ben onlardan değilim.
tahminen oğlunuzun yaşlarındayken yüzüm komple bir kedi tarafından tırmalandı, aynı şekilde gözümün altına denk geleni baya derindi. vücudumun birçok yerinde çocukluğumdan kalma envai çeşit yara izi olmasına rağmen yüzümde tırmalanma nedeniyle oluşan ve kalan tek bir iz dahi yok. panik yapmayın, dikilecek kadar derin olmayan yaranın izi kalmıyor. hatta ben en fazla bikaç aya geçer diye tahmin ediyorum.
0
tungur eezi
(23.05.10)
Geçmiş olsun öncelikle. Aklınızda bulunsun diye söylüyorum. Şu anda yapabilir misiniz bilemiyorum. Bu tip yaralanmalarda ve küçük kesiklerde derinin çiziğin etrafındaki iki tarafını mümkün olduğunca yaklaştırıp, henüz yeniyken minik striplerle tutturunca, aradaki boş yer onarıldığında çok daha hafif ve belirsiz bir iz kalıyor. Tamamen geçmesi de daha kolay oluyor. O striplerden bulundurun evinizde. Elbette hiç yaralanmaması dileği ile.
Aralarındaki sorunu çözmelisiniz bir an önce. O yaşlarda tırmalama olmamalı. Daha küçük yaşlarda görülen bir davranış biçimi. Çok çok küçük yaşlarda.
0
july14
(23.05.10)
aynısı başıma geldi. üstüne su çiçeği felan geçirince de yüzümü kendim tırmalamıştım. harika yanaklarım var. =)
0
wampex
(23.05.10)
madecasol diye bir krem var geçirmediği iz yok. kesinlikle tavsiye ediyorum.
0
lostturkey
(23.05.10)
iz kalmaz, iz kalsa da ufak bir iz kalır. daha ne feci yara izi, ameliyat izi olanlar var suratlarında. affedersiniz ama bunu kafaya takmak biraz bela aramak bence.
0
miss antartika
(23.05.10)
kediebesine ++ rep veriyorum ve endişeleniyorum kedi tırnağı o kadar mı pis bişidir diye. çünkü yaklaşık bi 5 dakika kadar önce tırmalandım ve elim kanıyoo... benim valideye bişi olmuyo tırmalanınca bakalım bende olcak mı?
0
pekala
(25.05.10)
(1)

check-up ücretleri

386 dx
merhaba.yurt dışında yaşıyorum. daha ucuz olabilir diye türkiye'ye geldiğim bir ara check-up yaptırmayı düşünüyorum. ücretlerin değişken olduğunu biliyorum, yine de örneğin istanbul'da güzel bir hastanede kapsamlı sayılabilecek bir check-up aşağı yukarı ne kadar tutar?
merhaba.

yurt dışında yaşıyorum. daha ucuz olabilir diye türkiye'ye geldiğim bir ara check-up yaptırmayı düşünüyorum. ücretlerin değişken olduğunu biliyorum, yine de örneğin istanbul'da güzel bir hastanede kapsamlı sayılabilecek bir check-up aşağı yukarı ne kadar tutar?
0
386 dx
(23.05.10)
300 den baslar 1500 e gider. check-up sette neleri eklediklerine gore degisir tabi.
0
mat couthon
(23.05.10)
(3)

D vitamini

clementine
D vitamini eksikliği için takviye alırsam, güneşe çıkmama gerek kalır mı?, aktive olur mu direkt?Ve kan testiyle eksikliği anlaşılabilir mi? Yani demek istediğim, ben senelerdir güneş yüzü görmüyorum, belkş vücudumda yeteri kadar vardır ama güneşe çıkmadığım için aktive olmuyordur falan... Pek anlam
D vitamini eksikliği için takviye alırsam, güneşe çıkmama gerek kalır mı?, aktive olur mu direkt?

Ve kan testiyle eksikliği anlaşılabilir mi? Yani demek istediğim, ben senelerdir güneş yüzü görmüyorum, belkş vücudumda yeteri kadar vardır ama güneşe çıkmadığım için aktive olmuyordur falan... Pek anlamıyorum, bilen arkadaşlar beni aydınlatırsa sevinirim.
0
clementine
(23.05.10)
hanim ve mesture degilseniz, kol ve bacaklarinizin her gun en az 20 dakika gunes isigina maruz kalmasi gerekiyor. kaninizda vitamin D seviyesi baktirabilirsiniz.
0
compadrito
(23.05.10)
d vitamini vücutta depo edilir o yüzden vardır vücudunuzda mutlaka ama güneşe çıkmadan aktif olmaz.
0
ziplayan meksika bamyasi
(23.05.10)
kanınızdaki d vitamini miktarını ölçtürebilirsiniz, azsa daha çok güneşe çıkmalı ve/veya
d3 vitamin desteği almanız lazım. 100000 iu d3 vitamini ampülü eczanelerde var.
0
joepiscopo
(23.05.10)
(5)

kasıkta ufak şişlik

ahmetb
merhabakendimi dinleyen, evhamlı bir adamdım. psikologa gittim bu meselelerle ilgili, obsesyon ve kaygı bozukluğu teşhisi kondu, tedavi terapiyle devam ediyor. şimdiki meselem şudur ki : sol kasıkla bacağımın birleştiği yerde ufacık bir şişlik var. harekete bağlı ve dokununca da hafif acı oluyor baz
merhaba
kendimi dinleyen, evhamlı bir adamdım. psikologa gittim bu meselelerle ilgili, obsesyon ve kaygı bozukluğu teşhisi kondu, tedavi terapiyle devam ediyor. şimdiki meselem şudur ki : sol kasıkla bacağımın birleştiği yerde ufacık bir şişlik var. harekete bağlı ve dokununca da hafif acı oluyor bazen bu noktada. ne olabilir bu acaba? farklı şeyler çıktı karşıma internette araştırdığımda. lenf kanseri, kıl dönmesi, yağ bezesi vs. vs. doğal olarak beni altıma sıçırttıran şey lenf kanseri olabilme ihtimali oldu. kafam bunda şimdi. nedir ne değildir, fikirleriniz için teşekkürler.
0
ahmetb
(23.05.10)
vücutta enfeksiyon durumlarında şişen yağ bezeleri oluyor, çenenizin sol ve sağ alt taraflarında da varlardır, ve kasığınızın iki yanında.

yağ bezesidir, fazla elleşmeyiniz, geçer. Büyük ihtimalle de bir enfeksiyonunuz var.
olur da 2-3 haftadan daha uzun bir süre şiş kalırsa ancak o zaman ciddi bir rahatsızlığın belirtisi olduğunu gösterir. (kanser vb ancak ondan sonra düşünülür.)

ama mevsim değişiyor, eminim bir yerlerden kapmışsınızdır bi mikrop.
geçmiş olsun.


edit: ayrıca o beze zaten hafif bir şişlik olarak hep durur. fazla kurcalıyorsanız denk gelmeniz mümkündür. o 2-3 hafta değil sürekli vardı diyip paranoyalara sevk etmeyin kendinizi.

sizi hafiften tahmin edebildiysem o da size canlı kanlı bir doktor bile önemli bir şey olmadığını söylerse tam emin olamayacağınız ve başka doktorlara da danışacağınız yönünde.

Dolayısıyla bir doktora görünüp, tatmin edici bir cevap alamazsanız başka bir doktora daha görünmeniz sizin içinizi rahatlatacak tek çözüm olacaktır.
0
diyanet takvimi
(23.05.10)
psikiyatriste gitmeyi düşündünüz mü? bu işin psikolojik/sosyal yanları olduğu kadar biyolojik yanları da var, psikologlar doktor olmadıkları için size o konuda yardım edemeyebilirler.
0
galadnikov
(23.05.10)
diyanet takviminin bahsettiği noktalar yağ bezesi değil lenf odakları.
doktora gidip durumu anlatın, bir güzel kan testinizi yaptırın. lenf olduğundan emin olunursa da size önerim masai gibi olduğunuz yerde zıplamanız, kahkahalar ile gülecek aktiviteler, arkadaşlar yaratmanız. çünkü lenfler sadece hareket ile çalışabiliyor. internetten vücudun lenf sistemi haritasını araştırın ve diğer odaklarda rahatsızlık hissedip hissetmediğinize bir bakın..

ayrıca sen şu hastalık hastası değil misin bakim?
ha evet osun
lenf kanseri imiş.
turp gibisin turp
kafanın içinden çık biraz, dünyaya bir bak, ne acılar ne hastalıklar ne zorluklar var. biraz olsun unut kendini. yoksa ömrü zindan edeceksin kendine... önceden de demiştim, gerçekten hasta edeceksin kendini ve o zaman yumurtan kap tutacak, ama iş işten geçmiş olacak. kendine gel.
sana bilimsel bir deneyden bahsedeyim.
kafanda birşeyler canlandırdığın sırada beyninde hareketlenen nöronlar ve bağlantılar ile, aynı şeyleri gerçekten yaşadığın an oluşan harita tammmmmmmmaaaaaaaammmiyle aynı.
yani hepimiz düşüncelerimizi "yaşıyoruz". hayal kuruyoruz filan zannederken, beynimiz bunları "yaşanmış" olarak algılar. ve sen "hastayım, öleceğim, çok hastayım" diye düşündüğünde bunları gerçekten yaşıyormuş gibi hisseden beyninden vücuduna aktarılan komutlar da aynı olacağından kellliiiiii hasta olursun durduk yerde, hiç gerek yokken.

he tüm bunların nedeni nüfusun 7 milyar olması ama kendini accık da seviyorsan "hastayım lan" diye değil "turp gibiyim turrp, gencim güzelim" diye düşünmen lazım.
bunu başaramıyorsan da bir uzmandan yardım al, teşhisi duyduktan sonra da "ahaaa işte biliyodum hastayım, deliyim ben" diyip tedavini yarım bırakmak yerine sonuna kadar git.
bu kaygılarının gerçek nedenini bul, sevgi ilgi eksikliği mi? ölüm korkusu mu? nedir. çok basit çözülebilecek sorunlar bunlar. sevgi istiyosan al sana sevgi, bu cevabım safi sevgi ve şefkat dolu. :) ölüm korkusu ise şunu düşün bundan yüzyıl sonra tanıdığın kimse hayatta olmayacak! umarım beni anlarsın.


daha geçenlerde bir ayurveda belgeselinde gördüm hindistan'daki bir köyün ahalisi. adam diyor ki biz hiç hasta olmayız ve "hasta değilim" diye düşünmemiz buna yeterlidir, başka bişi yapmayız.
toz toprak fakirlik içinde yaşadıklarını da dile getirmeliyim.
0
kediebesi
(23.05.10)
Stres dolayısıylada koltuk altında,kasıkta vb yerlerde bu tarz bezeler çok çıkıyor.
0
ef
(23.05.10)
çooook geç verilmiş bir cevap olarak, lenf kılcallarının amaçlarından biri yağı vücutta dolaştırmak, haliyle lenf odakları da yağca zengin oluyor, yağ bezesi de deniyor. farklı şeyler değil fazla.
0
diyanet takvimi
(22.06.11)
(5)

hangover sonrasi goz agrimasi

jay kay
su saniye uyanmis, alka seltzera tutunmus birisi olarak bazen olan bu hangover sonrasi goz agrimasi nedir fikri olan varmi? fazla sigara dumani falanmi acaba
su saniye uyanmis, alka seltzera tutunmus birisi olarak bazen olan bu hangover sonrasi goz agrimasi nedir fikri olan varmi? fazla sigara dumani falanmi acaba
0
jay kay
(22.05.10)
kaçak votka...
kaçak rakı...
bira haricinde her kaçak içki...
0
janavarorion
(22.05.10)
Su eksikliği de etkili. Vucudun alkolü atmak için olan suyu kullanmakta. Uyumadan önce uyandıktan sonra bol bol su iç.
0
garfield13
(22.05.10)
basınç artışı: kafa içi, göz içi...
0
aksasu
(22.05.10)
hava da iyi değil.
0
kediebesi
(22.05.10)
yapabilecek hiçbişeyin yok bugün... kendini dünyanın en iğrenç insanı hissediyor olabilirsin... başının ağrısı ve gözününden dolayıda grubun sevilmeyeni olursun bugün devamlı elin başında ve boynunda olduğu için... aklına geldikçe su iç diyecem ama o da mideni bulandırır. en iyisi kola fanta tarzı aromalı birşeyleri tercih et. aklına geldikçe fırsatın varsa duş al. duş esnasında göz ağrın geçiyor.
0
janavarorion
(22.05.10)
(7)

10 günde 4 kilo nasıl alınır?

hoot
merhaba milletbir arkadaşım var açık öğretim 3 te, yalnız buna askerlik gelmiş, yani götürürlerse uzun dönem yapacak tabi evli ve çocuk babası nasıl bıraksın, bir yıllığına çürük alması lazım ki okul bitsin.şimdi bu arkadaş 177 boy ve 104 kilo imiş, ne yapsında muayenede 107 nin üzerine çıksın?hızlı
merhaba millet
bir arkadaşım var açık öğretim 3 te, yalnız buna askerlik gelmiş, yani götürürlerse uzun dönem yapacak tabi evli ve çocuk babası nasıl bıraksın, bir yıllığına çürük alması lazım ki okul bitsin.
şimdi bu arkadaş 177 boy ve 104 kilo imiş, ne yapsında muayenede 107 nin üzerine çıksın?
hızlı kilo aldıracak bir yöntem var mı?
teşekkürler
0
hoot
(22.05.10)
'bulk' diye gecen urunler var toz seklinde, sute karistirip iciyorsunuz, tek kullanimda birkac ogunluk enerji veriyor.

yattigi yerden gunde 3 ogun steakhouse yiyerek bunlari kullanirsa basarabilir bence ama kalp-damar rahatsizligi falan hic tavsiye etmiyorum yani (:
0
achelon
(22.05.10)
muayeneye gitmeden once de bol bol su icsin ve hamur işi yesin, ama tartılmadan önce tuvalete girmesin...
0
lule
(22.05.10)
sağlıklı şekilde alınamaz sadece göbek yaparsın.

yapma
0
tatarcan
(22.05.10)
Muayeneden hemen önce dünyalar kadar su içsin...
0
samterk
(22.05.10)
Arkadaş yesin içsin kilo alsında; ben askerlik muayenesine gittiğim zaman 179 boya 110 kiloydum ve askere alındım... Ama ben itiraz etmedim gitmek istiyordum zaten tecil bozdurmuştum... işin özü öyle 2-3 kiloya bel bağlamasın, biraz insiyatif kullanıyorlar bildiğim kadarıyla...
0
evladim toplasana odani
(22.05.10)
kilolu arkadaşlara "verirsin aslanım", zayıflara da "alırsın aslanım" diyerek onlarca kişiyi aldıklarını bizzat biliyorum, arkadaşın bence çok heveslenmesin ne olur ne olmaz.
0
tekosin
(23.05.10)
lavuk gidecek askere hiç heveslenmesin:)
0
kanan
(23.05.10)
(2)

dilimi kestim

aşksız prens
yoğurt kapağın yalarken dilim kestim. uyuşup duruyor. ilaçta süremiyorum ağzımın içine. sizce ne yapmalıyım ?
yoğurt kapağın yalarken dilim kestim. uyuşup duruyor. ilaçta süremiyorum ağzımın içine. sizce ne yapmalıyım ?
0
aşksız prens
(22.05.10)
hiç bişi.
dil en hızlı iyileşen dokulardandır, iki bilemedin üç güne şıp diye geçer. çok istiyorsan karbonat veya tuz ile gargara yap, yat uyu :)
0
kediebesi
(22.05.10)
www.milliyet.com.tr
bu habeeri okuduktan hemen sonra duyurunuzun başlığını görmek ilginç oldy tabi
0
ksl
(22.05.10)
(2)

Böcek (Tahminen örümcek) Isırığı

quaker
Selam yenilmez Galyalı'lar,Bu sabah uykum esnasında kolumda acı hissettim. Rüya ile gerçek arasında olduğum için fazla algılayamadım. Uyandığımda resimdeki şekildeydi kolum.Neyse kas sıkışması, kolumu incittim falan sanıp krem sürdüm. Evden çıkarken, cebime elimi attım, cep telefonumla beraber bir ö
Selam yenilmez Galyalı'lar,
Bu sabah uykum esnasında kolumda acı hissettim. Rüya ile gerçek arasında olduğum için fazla algılayamadım. Uyandığımda resimdeki şekildeydi kolum.
Neyse kas sıkışması, kolumu incittim falan sanıp krem sürdüm. Evden çıkarken, cebime elimi attım, cep telefonumla beraber bir örümcek çıkarttım dışarı. (Yaklarşık 1 cm büyüklüğünde bir gövde, 3-3,5 cm. büyüklüğünde de bacaklarla büyüklüğü vardı.)
Neyse, bu yere düştü ve orda kaldı. Ölüydü sanırım.
Yolda eczaneye sordum nedir diye, doktora göster dedi. İşe varınca 1 saat kadar huysuzlanıp sağlık ocağına gittim. Ayrıca kızarlıklığın ortasına dikkatlice bakınca, iki tane yuvarlak kabarıklığı gördüm. Doktor, böcek ısırığı olduğunu, bugün alkol içmemem, domates ve yumurta yememem gerektiğini söyledi.
Verdiği ilaçlar: Thiospa, Fexofen, Etol Fort.
ilk ikisini hemen almamı, Etol'u ise yarım saat sonra almamı tembihledi.(O panikle yanlışlıkla hepsini aynı anda içtim.)
Öğleden sonra kızarıklı iyice arttı ve resimdeki halini alarak iyice yanmaya başladı. Buz tuttum biraz üstünde iyi geldi.
Birinci resimde yakın olarak fotoğraf var, o iki noktanın büyüklüğü 2-3 milim kadar.
(Sağlam diş varmış hayvanda ama..)
Çok uzun yazdım sanırım.

Fikirlerinizi almak istedim. Nedir bu? Ne yapmak gerekir daha ötesinde?
Ayrıca doktor, "Akşam ağrın artarsa hemen bir hastaneye git" diye ekledi.
Herhangi bir durumda koşucam zaten en yakın hastaneye.. Umarım gerek kalmaz..

Tenk yu şimdiden..

Edit: Resimler yüklenmiyor sanırım.
Linkler şöyle:
Yakın çekim : img408.imageshack.us
(Resimde net anlaşılmıyor ancak, ortadaki iyi yuvarlak tamamen mor ve çevreleride -yarım cm kadar- aynı renkte.)
Genel bakış : img231.imageshack.us
0
quaker
(21.05.10)
bişi yapma
antihistaminik böcek ısırığı kremi al sür. geçer. yalnız benim bir ısırığım bir yıl kaşındı. doku çözücü kimyasallar zerk ettiğinden iyileşme epey uzun zaman alabiliyor. geçmiş olsun.
örümceği attın mı?
böyle şeylerde ısıran hayvanı atmamalısın.
hatta akrep ısırığına en iyi gelen şey ısıran akrebin karnını yarıp yaranın üstüne bastırmakmış. kendi panzehiri ile olayı çözüyormuş, tabi avusturalya'daki gibi akreplerden bahsetmiyorum. :)
0
kediebesi
(22.05.10)
Üzerinden 3-4 saat geçtikten sonra da ısırık halen aynı ebatlarda ise muhtemelen birşey olmayacaktır.
daha önceden bilinen bir alerjik durum yoksa birşey olmaz bence.
bu tür durumlarda ısıran canlının fotoğrafı ısırıktan daha çok işe yarar onu görüntülemeye çalışın.
0
thebug
(22.05.10)
(4)

Karın ağrısı

anten
2 haftadır falan ara ara karın ağrısı çekiyorum. Özellikle acıktığımda. Ayaklarımı üşütmüyorum, ama belki pantolonum belimi sıkıyordur falan diye düşünüyorum yine de tedirgin olmaya başladım. Tam da kestiremiyorum midem mi, kalbim mi ağrıyor. Mide kurdundan da şüphelenmeli miyim? Vallahi delireceğim
2 haftadır falan ara ara karın ağrısı çekiyorum. Özellikle acıktığımda. Ayaklarımı üşütmüyorum, ama belki pantolonum belimi sıkıyordur falan diye düşünüyorum yine de tedirgin olmaya başladım. Tam da kestiremiyorum midem mi, kalbim mi ağrıyor. Mide kurdundan da şüphelenmeli miyim? Vallahi delireceğim.
0
anten
(21.05.10)
aclik agrisi ile on iki parmak barsagi ulseri arasinda bir iliski olabilir. eksime, yanma, agiza asitli su gelmesi gibi belirtiler de varsa, bi gastroenterologa gorun istersen.

aclik agrisi: acikinca baslayan, bi sey yiyince gecen agri.
0
compadrito
(21.05.10)
Belini üşütüyor olabilirsin. En iyisi bir doktora görünmen tabi ki.

Geçmiş olsun.
0
winston insani
(21.05.10)
acıkmak vücudun artık son sinyali. acıkmayı beklemeden düzenli yemeye çalış olur mu? geçmezse de bir doktora gidersin. bir de insanlar susuzluğu açlık ile karıştırırmış bazen. bol su içmeyi ihmal etme.
0
kediebesi
(21.05.10)
acıktığınızda ağrıyıp bir şeyler yediğinizde ağrı geçiyorsa hemen bir mide doktoruna gidin.
0
resistance is futile
(21.05.10)
(4)

Burun Ameliyatı

kamera motor
2 senedir falan burnumdan pek nefes alamıyordum bugün doktora gittim, kemiğimin yamuk olduğunu ve ameliyat olmam gerektiğini söyledi.Şimdi tecrübeli arkadaşları uzun bir soru bombardımanına tutucam. (burda 1-2 tane sorup aklıma geldikçe devam edicem :) )1. devlet hastanesinde olmamlı önerir misiniz?
2 senedir falan burnumdan pek nefes alamıyordum bugün doktora gittim, kemiğimin yamuk olduğunu ve ameliyat olmam gerektiğini söyledi.

Şimdi tecrübeli arkadaşları uzun bir soru bombardımanına tutucam. (burda 1-2 tane sorup aklıma geldikçe devam edicem :) )

1. devlet hastanesinde olmamlı önerir misiniz? (Dokuz eylül veya ege veya izmirdeki başka bir hastane?) Aslında başka şansım yok çünkü ameliyata verebilecek bir bütçem bulunmuyor :)

2. Önerebileceğiniz bir devlet hastanesi doktoru var mı? (yine izmir içi olmalı :) )

3. Ekşisözlükte sondan başa doğru entryleri okumaya başladım. Tamponsuz ameliyat da yapan varmış, açıkçası tampon olayından çok korkuyorum. Böyle bir ameliyatı talep edebiliyor muyuz yoksa şansımıza ne gelirse o mu :)

4. Acısını falan geçtim, 2-3 günlük acıyla 40-50 sene boyunca rahat nefes alacağım o yüzden sorun yok :) Benim için önemli olan kısımlar bu ameliyatı güzel bir şekilde hangi hastanede hangi doktor eliyle nasıl bir yöntemle olmalıyım bunu öğrenmek. Bu konuda hakkında bilgi verirseniz sevinirim.
0
kamera motor
(20.05.10)
3. Silikon tamponlar sayesinde çıkarılırken hiçbir acı hissetmiyorsunuz. az bir miktar hava geçirdiğinden çıkardığı gıcırdı dişlerinizin kamaşmasına sebep oluyor (en azından benimki öyleydi). bu pek bir sorun oluşturmaz sanırım.
Tamponlar çıktığı zaman "oha şimdiye kadar nefes almıyormuşum" diceksiniz. Gerçi bi süre sonra benimkinin etkisi geçti (hala gereğinden büyük burun etleri).
0
fatalstorm
(20.05.10)
"3 günlük acıyla 40-50 sene boyunca rahat nefes alacağım o yüzden sorun yok"

olay pek öyle olmuyor.. aynı ameliyatı 10 sene önce oldum, konka etleri şişti sonra falan, yine aynı durum.. 2 sene önce tekrar oldum. şimdilik rahatım, ama birkaç sene sonrasını bilemiyorum.
0
alembic
(20.05.10)
benim gemigde bariz eğri doktor prof ve tanıdığımız olmalısın dedi ama olmadım hala diğer arkadaşların dediği gibi paso tekrarlıyor. dedem 2 defa oldu artık bıktı adam. ben olmadım. geçmiş olsun
0
seyduna6687
(20.05.10)
epey zor bir ameliyat
kemiğini kırıp yeniden düzeltecekler. ameliyatın detaylarını iyice öğren. belki de kırmayacaklar benim dediğim gibi, o zaman durum değişir biraz. çünkü burun eti sorunu ise o ameliyat çok kolay.
araba gibi düşün tamirciye gider adam orayı düzeltir başka bi şekilde patlar
çok çok zorda kalmıyorsan olma derim. ayrıca vücudun şekli dna da belirlendiği için hücreler yenilenirken eski şekli alma eğilimi gösterir. dna nı değiştirmedikçe buna engel olamayacağın için ameliyatı tekrarlamak gerekebilir. ama kesin gereklidir derlerse de kaderine razı olucan napıcan nefessiz yaşanmaz tabi.
yaz başında olma derim güneşe çıkmaman gerek, kışın yaptır.
artık sigortalar özel hastanelerde de geçerli diye biliyorum ben. işinin en ehli doktoru bul, sağlıkta ucuza kaçma. bütçen yoksa da para biriktir bir iki yıl sonra ol mesela.
0
kediebesi
(21.05.10)
(5)

taşikardikler, yakınları ve doktorlar bir göz atarsa sevinirim

tarantinoesque
bugün dijital tansiyon aletinin nabız kısmında 10-15 dk boyunca "250"yi gördüm. tansiyon iyiydi. yaş 29. 8-10 yıldır bu taşikardi birkaç ay falan arayla olurdu, ama şimdiye kadar "eaaah gidicem öğrenicem neymiş bu ulan" raddesine gelmemiştim. herhangi bir tavsiye istemiyorum aslında "bana teşhis koy
bugün dijital tansiyon aletinin nabız kısmında 10-15 dk boyunca "250"yi gördüm. tansiyon iyiydi. yaş 29. 8-10 yıldır bu taşikardi birkaç ay falan arayla olurdu, ama şimdiye kadar "eaaah gidicem öğrenicem neymiş bu ulan" raddesine gelmemiştim. herhangi bir tavsiye istemiyorum aslında "bana teşhis koyun" tribinde değilim yani. zaten planım en ucuz ve çabuk tarafından nurtopu gibi bir teşhis sahibi olmak.

kendisinde ya da yakınlarında böyle "güneşi gördüm" tribinde dolaşan var mıdır? ne teşhis konmuştur?

doktora gitmeden biraz moral olsun bari bana yahu.
0
tarantinoesque
(20.05.10)
ekstrasistoller, aritmiler filan varsa, onlari da atim zannediyor olabilir hayvancik. cok cay kahve sigara var mi?
0
compadrito
(20.05.10)
dijitale guvenme. saatini al, elinle 15 saniye nabzini say, 4'le carp. cikan sonuc neyse odur. hala 250 ise kos doktora :)
0
no avalon
(20.05.10)
eğer o sıralarda çarpıntı da hissettiyseniz zaman geçirmeden bir kardiyologa görünmeniz lazım kalpte bir ritm problemi olabilir.
0
fayfim
(20.05.10)
digital tansiyon aletlerine güvenmemekte fayda var bu arada. çok sağlıklı ölçmüyorlar tansiyonu da nabzı da. en sağlamı arkadaşların dediği yöntem. biz de hastanede o şekilde yapıyoruz zaten. 15 saniye say, 4le çarp:)
0
fayfim
(20.05.10)
manuel nabız ölçmeyi ben de biliyorum da...zaten bu tantana olduğunda nabzı bilekten/boyundan almaya gerek kalmıyor :) tüm göğüs nahiyesinde gayet gözle görülebilir gelip vücudu da görünür şekilde sarsıyor. ama bilincim yerinde, feci bir göğüs sıkışması hariç öyle akla hayale sığmayan bir durum değil yani.

ayrıca daha biraz önce ölçtüm:111 çıktı. 15sn'de 28 saydım ben de...zaten normalde de öyle 70-80 falan hayatımda görmedim ben kendi nabzımı yahu :) doktor randevusu pazartesiye alındı, sonucu merakla bekliyoruz.

ben böyle yaran rakamlar görenler var mıdır demiştim, görünüşe göre varmış...
0
🌸tarantinoesque
(21.05.10)
(8)

idrar problemi

mngdsr
selamlar sevgili house fanları, şimdi başlığa problem yazdım ama problem olup olmadığını da bilmiyorum. hani ilaç alırken (sanırım antibiyotik ama grip ilacı vs de olabilir) idrarın rengi koyulaşır böyle garip bi kokusu olur ya, herhangi bi ilaç almamama rağmen iki üç gündür benim idrar da o şekilde
selamlar sevgili house fanları,

şimdi başlığa problem yazdım ama problem olup olmadığını da bilmiyorum. hani ilaç alırken (sanırım antibiyotik ama grip ilacı vs de olabilir) idrarın rengi koyulaşır böyle garip bi kokusu olur ya, herhangi bi ilaç almamama rağmen iki üç gündür benim idrar da o şekilde, rengi koyu aynı koku var. nedir bunun sebebi? endişelenecek bi durum var mı?
0
mngdsr
(19.05.10)
su iç suuuuu
bi de çişini tutma. tutuyosan tabi.
çok portakal yediysen de sararıyur :)
çok merak ediyosan basit bi idrar testi yaptır olsun bitsin.
0
kediebesi
(19.05.10)
bol su iç
0
kedislike
(19.05.10)
az kola iç...(su içmeyi unutturur)


hele ki havalar ısınmaya başladı günde en az 2 lt su içmen lazım
0
janavarorion
(19.05.10)
böbreklerini kontrol ettirmeni öneririm bi an önce. telaş edecek de bişey değil :) ilaç tedavisiyle düzeliyo. ama aksatmamalısın.
0
numbernine
(19.05.10)
B vitamini ve C vitamini de aliyorsan onlar da oyle boyar korkma be dostum bir sey yok.
0
l6205013
(19.05.10)
elbette daha fazla su iç.
ya da bir vicodin herşeyi çözer :d
0
HasanK
(19.05.10)
vicut fazla gelen vitamini dışarı atar. maşallah eyi bakin kendiye hacı :))
0
seyduna6687
(19.05.10)
günde en az 8 bardak su iç, şekerli çay, kola, meyvesuyu gibi içecekleri su içtim sayma, ayran veya kefir içtiklerini su sayabilirsin. ideali insanın idrarının şeffaf olacak kadar çok su içmesi ama insanlar yaşlandıkça susama mekanizmaları köreliyor.
0
joepiscopo
(20.05.10)
(9)

Vitamin hapları - balık yağı hapı

black sabahat
- Vitamin hapları zararlı mı? (sağlıklı beslenemediğimden tek çarem vitamin hapları)- Balık yağı hapları kilo yapıyor mu? Ayrıca, bu hapların markası neyim farkeder mi? Vitamin aynı vitamin, di mi?
- Vitamin hapları zararlı mı? (sağlıklı beslenemediğimden tek çarem vitamin hapları)
- Balık yağı hapları kilo yapıyor mu?

Ayrıca, bu hapların markası neyim farkeder mi? Vitamin aynı vitamin, di mi?
0
black sabahat
(19.05.10)
Sabo$ bu konu biraz ihtilafli.

Yeni bi yayin var, multivitamin icerisindeki folik asite bagli meme kanseri gorulmesi artti diye iddia ediyolar.

RDA diye bi sey gorursun haplarin ustunde. Recommended Daily Allowance'in kisaltilmisi. Yani gunde ne kadar o vitaminden alman gerekiyo aslinda filan gibi. Bazi vitaminler var, markalar yani, icinde %100 A, %100 D, %100 E vitaminleri var. Yani hic bi seyden A, D, E vitaminlerini almasan, hic bi yiyecekten almasan yani, ben onu karsilarim diye bi iddiasi var bu heriflerin. E peki, bu vitaminler vucutta biriken vitaminler. O nasi olcek? Yani A, D, E ve K vitaminleri vucutta birikir. Hem gidadan hem haptan alinca, ne yapcez? Onun bi cevabi yok. Birikecek ve zarar verecek.

Sonuc: RDA'lari %100 olan ozellikle A, D, E, K vitaminleri icin %100 olanlari her gun bir tane alma. Yarim alirsan da sen bilirsin.

Bu folik asit ve meme kanseri baglantisi da kafami bulandirmis durumda.

Marka farkeder. Ben de basarim bi marka, doldururum icine seker, karbonat, ne bilecen?

Balik yagini cok tuketemezsin. Icinde Omega 3 varsa cok faydali. Her eve lazim.

Bonus: Sigara ve kola iciyosan hic vitamin diye kasma, once onlardan kurtulmaya bak. Sonra vitamini dusunuruz.
0
compadrito
(19.05.10)
@ comp: sizin cevap yazacağınızı biliyordum :)
ayrıca hayır, sigara ve kola yok.

balık yağı neden çok tüketilmez? sırf kemiklerim için istiyorum yaşım geçmeden aslında.
0
🌸black sabahat
(19.05.10)
kemiklerin için yoğurt yi günlük sütlerden al iç. :)
allam hem kola hem sigara gidiciyim ben. nikotin ve kafein ımmmmmmıııh
kendi hiç uygulayıcı olamayan birinin tavsiyeleri neggadene faideli olsun beyav tüh :)

he bir de istiridye kabuğunu toz yapıp satıyorlar. kemiklere birebir. en hasını bulmak lazım gelir ama sanıyorum, yalancısı çoktur.
0
kediebesi
(19.05.10)
sazan gibi atladik gene di mi?

"balik yagini, seni sismanlatacak kadar cok tuketemezsin zaten" cumlesinin pic edilmis halini yazmisim, ozur dilerim. balik yagi her eve lazim onda bi problem yok. civa miktari biraz kafa karistirici ama saf bi marka bulursan cok faydali bi eser.

sen askerden sevgilisi gelecek sabo$ degil misin? yasin kac basin kac da kemikten bahsediyosun?

mesture degilsin di mi? yani kollar ve bacaklar gunes isigi goruyo her gun 20 dakika filan.

uzun yuruyus yap, sporlarin en iyisi yuzme ama herkesin de o imkani yok. en ucuzu ve her yerde bulunani yuruyus.

bilgisayarin onune cakilip kalma. gece bu saatlerde ne isin var bilgisayarda mesela, kiziyim mi HII?

baharatlardan vaz gecme. zerdecal, zencefil, kimyon, say baba say...

balik yiyeceksen kucuk balik ye.

yumurta yiyosundur herhalde, haftada en az bir kere nohut, fasulye, bezelye, barbunya sulalesinden bi sey ye.

her aksam sarmisak, sogan ye. kokmayayim diyosan, pismislerini ye.

fast food'dan zinhar uzak dur. dusmanina bile yedirme.

hem iskender iskenderoglu dururken fast food'a kim bakar di mi? onu da abartma yani.

sizin or'larda yesillik bol olur. kekiktir, feslegendir, ebe gumecidir kaptir gitsin. semiz ye mesela, teyzengilin bahcesinde maydanoz yetistir.
0
compadrito
(19.05.10)
@ kediebesi: valla günde yarım litre, bazen 1 litre süt içiyorum sırf kemikler için. ama bu yaşıma kadar pek iyi beslenemedim, o yüzden sütün yeterli gelmeyeceğini düşünüyorum tek başına :)

@ comp: yaş 21,5 ama 24'ünde kemiklerin dolumu tamamlanıyormuş diye duydum geçen bi seminerde. o yüzden yıllardır içmediğim halde deli gibi süt içmeye başladım falan...
bronzlaşmamak için de güneşe çıkmıyorum. (kötü bir alışkanlık)
0
🌸black sabahat
(19.05.10)
Sabo$cum, deli gibi icme sutu mutu. Bi seyi deli gibi yapma. "Moderasyon"da yap. ILIMLI ol yani, mutedil hava gibi. Bilmem annatabiliyom mu?

Kemigine iyi gelecek sey, kisa kollu ve sortlu en az yirmi dakika gunes. Sutu de ic iste yarim litre filan. %100 RDA D vitamini alma demistik di mi?

Sonra kemiklerini kullanman lazim. En ucuzundan yuruyus onerdik. Camasir legeni tasi dedik. Ev isi yap dedik. Hamarat ol biraz, kalk GIZ evi temizle, sefkilin gelecek.

Yas 24 oluncu kemikler ne doluyomus? Cimento mu, dogal gaz mi? Sen yeterince guneslen, kasar peynirini ye, (beyaz peynirin iki misli D vit var icinde) yagsizindan olsun, yogurdunu gonder govdeye, yuruyusunu, ev isini aksatma da, kemiklerini bebek beklerken, bebek emzirirken dusunuruz. Hadi sindi git yat!
0
compadrito
(19.05.10)
Black sabahat balık yağı yazın çok güneş olduğundan pek önerilmiyor. Kış aylarında alman daha iyi.
Kemiklerin kalınlaşması 30 yaşına kadar sürüyor diye biliyorum.
Bronzlaşmana gerek yok. Yüzün, kolların, bacakların her gün 10-15 dakika güneş görsün yeter.
Kemikleri korumanın en iyi yolu, kasları korumaktır.
Vitamin eksikliğini tahliller yaptırarak öğrendiysen, doktorun önerisi ile al bence. Vitamin kaybını önlemek, avuç avuç vitamin hapı almaktan daha mantıklı geliyor bana.
Sütü abartma. Peynir, tereyağ ve yoğurt da ye.
Bu arada gözün aydın diyelim mi?
0
july14
(19.05.10)
taş devri diyetini incele sağlıklı beslenmek o kadar zor diil.
+ destek olarak
cod liver dan a-d vitamini (bunu alınca epa - dha ) da almış oluyorsun.
d3 vitamini
günde 2 gr c vitamini (toz ascorbic acid)
k2 vitamini öneririm.
0
joepiscopo
(19.05.10)
@july14: evet, gözüm aydın diyebiliriz :)
0
🌸black sabahat
(19.05.10)
(4)

hastaneler acık mı yarın?

patricia teyze
cok sacma oldu farkındayım ama yarın devlet hastanelerinin poliklinikleri acık mı acaba? hazır is yokken gitsek muayene fln olsak hı?
cok sacma oldu farkındayım ama yarın devlet hastanelerinin poliklinikleri acık mı acaba? hazır is yokken gitsek muayene fln olsak hı?
0
patricia teyze
(18.05.10)
19 mayısı bilmem ama 23 nisanda gittim ben poliklinik ve hastaneler kapalı sadece aciller açıktı.gitmeden önce telefon aç sor
0
mahsunkul
(18.05.10)
değildir.
0
karamell
(18.05.10)
kapalıdır. iş yokken muayeneye gerek yok. iş varken izin alabilirsiniz sonuçta eğlence için almıyorsunuz mazeretli izin alabilir kontrol ettirebilirsiniz. türkiye için ütopik olcak ama çalıştığınız yerde doktorunuz var mı?
0
fukka
(18.05.10)
resmi tatilde poliklinikler acık olmaz. sadece acil çalışır.
0
rurouni
(18.05.10)
(4)

B Vitamini Tavsiyesi

Evocati
Son günlerdeki hafif depresif hallerim için B vitamini tavsiyesi istiyorum.Eczaneye sorsam en pahalısını verecekler.Daha önce tecrübe eden, bu iyidir dediğinizi alcam.Fiyat önemli değil.Bir de iyi geleceği yazıyor her yerde ama sizce işe yarar mı?
Son günlerdeki hafif depresif hallerim için B vitamini tavsiyesi istiyorum.Eczaneye sorsam en pahalısını verecekler.Daha önce tecrübe eden, bu iyidir dediğinizi alcam.Fiyat önemli değil.

Bir de iyi geleceği yazıyor her yerde ama sizce işe yarar mı?
0
Evocati
(18.05.10)
Bemiks var, durum hafifse bi işe yarar sanırım.
0
uyuklayankedi
(18.05.10)
doğal beslen. vitamin ihtiyacını oradan karşıla, hem daha ucuz hem sağlıklı olur.
0
towerblack
(18.05.10)
solgar'ın da b vitamini var. anam memnun kalmıştı.
0
no avalon
(18.05.10)
benexol iyidir.
0
ley ley
(18.05.10)
(1)

sabah açlığı

halanne
Selam ahali.birkaç haftadır sabahları uyandığımda inanılmaz aç hissediyorum kendimi. O kadar ki sanki elim ayağım titriyor açlıktan, yüzümü yıkarken beynim kulaklarımdan akacak gibi oluyor. İki lokma bişey yiyene kadar bayılcakmış gibi oluyorum. halbuki akşam yemeklerini gayet güzel yiyorum. 19:00
Selam ahali.
birkaç haftadır sabahları uyandığımda inanılmaz aç hissediyorum kendimi. O kadar ki sanki elim ayağım titriyor açlıktan, yüzümü yıkarken beynim kulaklarımdan akacak gibi oluyor. İki lokma bişey yiyene kadar bayılcakmış gibi oluyorum.
halbuki akşam yemeklerini gayet güzel yiyorum. 19:00 civarlarında. gece de bazen meyve veya bazen tatlı ne varsa yiyorum. rejim falan da yapmıyorum. sabahları da genelde 8-9 arası kalkıyorum. herzamanki yeme-içme ve yatma-kalkma saatlerimde, beslenme düzenimde herhangi bir değişiklik yok.
niye böle oluyo ki? Ölcek miyim ben?
0
halanne
(18.05.10)
abicim sen bi endokrinologa gorun. bulamazsan dahiliyeciye gorun.

bu anlattiklarin hayra alamet degil, seker hastaligi yonunden iyi bir incelenmen lazim.

aclik kan sekeri, aclik insulin seviyesi, Hemoglobin a 1 c, mutlaka bakilacaktir ama gene de aklinda olsun, vitamin D seviyesi de baktir.

Korkacak bi sey yok ama seker hastaligi yonunden incelenmen lazim.
0
compadrito
(18.05.10)
(3)

sarılık testi ve idrar tahlili devlet hastanesinde ne kadara mal olur?

flexin
havuza kaydolmak için bu testleri istediler. sgk'dan yararlanma durumum var (git:145838)ama olmazsa diye soruyorum devlet hastanesinde sgk'dan faydalanmadan bu testler ne kadar malolur?ayrıca bu testler sağlık ocağında felan yapılabilir mi?
havuza kaydolmak için bu testleri istediler. sgk'dan yararlanma durumum var (git: 145838)ama olmazsa diye soruyorum devlet hastanesinde sgk'dan faydalanmadan bu testler ne kadar malolur?

ayrıca bu testler sağlık ocağında felan yapılabilir mi?
0
flexin
(18.05.10)
2-3 ay önce kan + idrar yaptırdım bildiğin soyuldum 150-170 lira civarı bi para aldılar.
0
9uncu nesilim ama para bende
(18.05.10)
istanbul da iseniz. belediyenin spor tesislerinde anlaşmalı hastaneler 20 tlye yapıyor.
0
gregory
(18.05.10)
bakırköy devlet in arkasında deri ve zührevi hastalıkları var oraya git 10 numara hastane, para vereceğini tahmin etmem sgk lıysan versen de maksimus her bi test dahil 30 lirayı geçmez
0
radikalherif
(18.05.10)
(4)

el yüz güneş yanığı

hoot
merhaba millet, hafta sonu bir bisiklet turuna çıktık, eldiven takmamıştım(uzun kol giyiyorum) ellerinmin üzeri çok fena yanmış vaziyette(kırmızı beyaz), tabi gözlerimin altında da var ellerim kadar olmasa da, sabunlayınca bile yanma hissedebiliyorum. şimdi bunlar ne kadar sürede geçer? ve iyileşmes
merhaba millet, hafta sonu bir bisiklet turuna çıktık, eldiven takmamıştım(uzun kol giyiyorum) ellerinmin üzeri çok fena yanmış vaziyette(kırmızı beyaz), tabi gözlerimin altında da var ellerim kadar olmasa da, sabunlayınca bile yanma hissedebiliyorum.
şimdi bunlar ne kadar sürede geçer? ve iyileşmesi için ne kullanayım?
bir de güneşe çıkmadan önce ne yapayım ki ellerim yüzlerim yanmasın, sabah 6 dan akşam 6 ya kadar özellikle ilk başlarda sürekli terleyeceğimi var sayarsam ne kullanmalıyım.
0
hoot
(17.05.10)
yanıklarda silverdin ya da bephantene kullanabilirsin, ikisi de gayet işe yarar.
diğer cevaplardan gelebilecek güneş kremi tavsiyelerine ben de yancı olacağım.
0
anestezik
(17.05.10)
yanmasi 2-3 gun surer.
eczanede yanik icin satilan herhangi bir merhem ise yarar. silverdin de bunlardan biri.
gunese cikmadan once, eldiven giy, yuzune de hayvani koruma faktoru olan gunes sutu sur. 30 mu 50 mi artik Allah ne verdiyse.
0
compadrito
(17.05.10)
roc'un 50 faktör güneş koruyucu kremi var yüz için. her gün kullanıyorum ben, ama sadece sabah evden çıkmadan sürüyorum. siz sabah 6-akşam 6 güneş altında olacaksanız 3-4 saatte bir tekrarlamanız gerekebilir bu kremleri =)
0
kobuzchu kiz
(17.05.10)
@kobuzchu: yok o kadar kalmıyoruz her zaman bu sefer ki biraz uzun sürdü, bir de çok fazla rüzgara maruz kaldığımız zamanlar oldu terliyken tozlu yollardan geçince yüzümüze yapışıyor bir de onun etkisi var sanırım.
0
🌸hoot
(17.05.10)
(1)

üniversite hastaneleri 18 mayıs'ta

sutlu nescafe
yarım gün mü çalışıyor? muayene vs.
yarım gün mü çalışıyor? muayene vs.
0
sutlu nescafe
(16.05.10)
tam gün
0
anatomik durus
(17.05.10)
(4)

Alerjik Rinit ile gelen Burun Akıntısı - Tıkanması

Kahoist
Ağırlaşarak devam eden alerjik hastalığım, burnumun tıkanması ve sürekli akması ile beni çok daha yıpratıyor.Yemeklerden tat alamıyorum ve sesim çok boğuk çıkıyor haliyle. Çok çaresizim ahali...
Ağırlaşarak devam eden alerjik hastalığım, burnumun tıkanması ve sürekli akması ile beni çok daha yıpratıyor.
Yemeklerden tat alamıyorum ve sesim çok boğuk çıkıyor haliyle. Çok çaresizim ahali...
0
Kahoist
(16.05.10)
bunun için alerji ilaçları var. ya da burnundaki etleri küçülttüreceksin başka çare yok.
(bkz: burun ameliyatı/ @let the game begin)
0
let the game begin
(16.05.10)
benim de çok muzdarip olduğum bir şeydir bu alerjik rinit.
git kendine bi kutu aerius al, çakı gibi olursun.
yalnız bu eczacılar çok şerro olabiliyor; "aerius yok ama, şu ilaç da onun dengidir" vs vs diyebiliyorlar. iltifat etmeyelim
aerius kullanalım, huzur bulalım:)
0
ilbertus
(16.05.10)
yalnız bu iş için kullanılan her ilaç feci uyku yapıyor. zaten reçetesinde de yazar. o yüzden konsantrasyon gerektren bişiler yapcaksanız aman diyim içmeyin. evet burun akntısı zınk diye keser ama zınk diye de uyku getirir. daha bu meretlerin uyku yapmayanına ben rastlamadım.
0
rentts
(16.05.10)
aynı sorundan yakınan biri olarak, sabah uyandığımda kullandığım 2 ilaç aerius ve rinoclenil sprey hayatımı kolaylaştırıyor. GÜn içerisinde bir daha kullanmaya gerek kalmadan akıntı ve tıkanıklığı çözebiliyor. Ancak unutmayın alerjik reaksiyonlar sonucunda burun poliplerinizde büyüme gerçekleşirse ameliyat kaçınılmaz.
0
angelofdeath
(16.05.10)
(6)

Bosalamiyorum.

olmuyora
Normalde eksisozluk yazarayim, kendimi ifsa etmemek adina baska nick aldim o yuzden lutfen ciddi cevaplar verin, cok rica ediyorum.Normalde de gec bosalan (ortalama 1 saat) biriydim ama bundan 1 ay evvelsine kadar ne olduysa oldu ve bosalamamaya basladim. 1. ve 2. posta tamam ama 3 ten sonrasinda bo
Normalde eksisozluk yazarayim, kendimi ifsa etmemek adina baska nick aldim o yuzden lutfen ciddi cevaplar verin, cok rica ediyorum.


Normalde de gec bosalan (ortalama 1 saat) biriydim ama bundan 1 ay evvelsine kadar ne olduysa oldu ve bosalamamaya basladim. 1. ve 2. posta tamam ama 3 ten sonrasinda bosalamiyorum. erekysiyon ile ilgili kesinlikle problemim yok o yuzden sadece gidip geliyorum. ne zevk alabiliyorum ne baska birsey. ne yapmam lazim ? lutfen cinsel perhiz disinda birsey onerin. perhizi denedim ama bir ise yaramadi.
0
olmuyora
(16.05.10)
(bkz: haydar dümen)
0
togi
(16.05.10)
ben ilkinden sonra maraton kosucusu misali 2 saate kadar gidiyorum. hatta ya yorgunluktan birakiyorum ya da partnerin anasini aglattigimdan. bence sorun yok. oyle cevrendekilerin abi allah seni inandirsin gecen sefer yedi posta attim laflarina bakma. o vatandaslar ortalama 3dk performanslarini bi halt olarak goruyorlar. dedigim gibi stres yapma, sondaja devam et derim(biliyorum igren bi tanim oldu sondaj falan ama sure normalden gercekten cok uzun). bir de bunun tersi var (cok cok erken bosalma) ki ben onuda yasamistim vakti zamaninda(16-17 yasinda), hic hos bir sey degil acikcasi.
0
roadrunner merlin
(16.05.10)
hocam, 40 yaş üstünde sıkça görülen bir durumdur.eğer o yaşlardaysan normaldir.
0
madagaskar
(16.05.10)
anti depresan kullanmaya başladıysan normaldir.
0
let the game begin
(16.05.10)
antidepresan olayına katılıyorum
0
erobur
(16.05.10)
antidepresan olayına bir arkadaşım ekolüyle katılıyorum...
0
pekala
(21.05.10)
(2)

kanal tedavisini nerede yaptırmak lazım

:/
ssk var, devlet hastanesi, ssk ile anlaşmalı poliklinik (ama hangisi) veya sigortasız olduğumu söyleyerek iü medikosuna gitmek gibi seçeneklerim var.sevdiğim bir dişe yapılacak, nerede yaptırmak lazım ki senelerce korusun yerini?
ssk var, devlet hastanesi, ssk ile anlaşmalı poliklinik (ama hangisi) veya sigortasız olduğumu söyleyerek iü medikosuna gitmek gibi seçeneklerim var.
sevdiğim bir dişe yapılacak, nerede yaptırmak lazım ki senelerce korusun yerini?
0
:/
(15.05.10)
2 sene önce ytü medikosunda yaptım. sorunsuz oldu. hatta yaptıktan sonra söyledi kanal tedavisi yaptığını.

zaten medikodakiler adam gibi iş yapmadıkları için böyle ince işler gelince yavaş yavaş güzelce yapıyorlar diye düşünüyorum.
0
carnicero
(16.05.10)
iü medikosunun bu işi yapcağını sanmıyorum...
0
pekala
(21.05.10)
(6)

Adana'da psikolog ?

black sabahat
Bi umut soruyorum..Ortaokullu kardeşimi ders çalışmadığı gerekçesiyle psikologa götürmemiz gerekiyor; ancak özel muayenehanelerin saati 100 liradan başlıyor. Hastane desen, ya aylar sonraya randevu veriyorlar ya da ilgilenmiyorlar. Psikiyatriste götürsek direkt ilaç yazıp gönderiyor. Hastalarıyla i
Bi umut soruyorum..
Ortaokullu kardeşimi ders çalışmadığı gerekçesiyle psikologa götürmemiz gerekiyor; ancak özel muayenehanelerin saati 100 liradan başlıyor. Hastane desen, ya aylar sonraya randevu veriyorlar ya da ilgilenmiyorlar.

Psikiyatriste götürsek direkt ilaç yazıp gönderiyor.

Hastalarıyla ilgilenen, vizitesi çok uçuk olmayan bi psikolog var mıdır bildiğiniz? (ilaç yazmaktan ibaret değilse psikiyatrist de olur)
0
black sabahat
(15.05.10)
Adana'yla ilgili hiç bir bilgim yok ama okuduğu okulda rehberlik ve danışma hocası varsa öncelikle onunla bağlantı kurun, durum kötüyse onlar zaten yönlendirirler.
0
neverending nightmare
(15.05.10)
@neverending: o yolları çoktan denedik. laf dinlemiyor ki.. son çaremiz profesyonel yardım almak..
0
🌸black sabahat
(15.05.10)
ilkokulda pek ders çalışmadım fakat ödevlerimi yaptım.
ortaokulda ders çalışmadım, ödev yapmadım ve psikoloğa gönderildim birkaç aylığına, ardından okulu asmaya da başladım, psikoloğu ise zorla reddettim.
lisede okula haftada 3 gün gidiyor, hiçbir dersi dinlemiyordum, tek kitap açmadan bitti öyle bir şekilde.
öss'ye kendime yakın hissettiğim birinden özel ders alarak hazırlandım, çok sevdiğim bir bölüme girdim.
şimdi derslerimi zevkle takip ediyorum ve yalnızca sınav haftasında olsa da severek ders çalışıyorum.

öglp: psikologla falan olacak işler değil bunlar, çocuğa okulu ve dersleri sevdirmeye bakın
0
:/
(15.05.10)
@ :/ : bizim durum daha beter. tek sorun ortaokullu kardeşim değil, lisedeki de böyle. ama ortaokullu olan iyice azıttı. dersaneye zaten gitmiyor, okula haftada 2 falan.. tüm gün bilgisayar oyunu oynuyor. bilgisayarlarını elinden alınca ortalığı yıkıyor falan.
en büyük korkumuz sbs'yi kazanamaması, zira düz liselerin hali ortada. ortancayı güç bela bi anadolu lisesi'ne attık da, küçüğün hiç niyeti yok.
tek ama tek amacımız, herhangi bir anadolu lisesi'ni kazanması.

denemediğimiz yol kalmadı okulu sevdirmek için, son çare psikolog. (annem psikiyatriste götürmüş, şok tedavisi önermiş mal.)
0
🌸black sabahat
(16.05.10)
okul bitti bitecek. çekin kenara senin okumaya niyetin yoksa seni verelim bir yere deyin. ağır iş yaptıracak birinin yanına verin. elektrik, mermer, marangoz, tamirhane vs. eline de haftalık diye 20 lira tutuştursunlar. emin olun anlar o zaman dünyanın kaç bucak olduğunu. okumak gibi bir isteği zaten yoksa ne yapsanız kafi olmaz gibime geliyor. çünkü insanı zorlamayınca ya da kendisi zorluğu görmeyince, ekmek elden su gölden yaşamayla hiçbir şey yapmıyor. tahminen siz anca güzellikle yer yer bağıra çağıra yaptırmaya çalışıyorsunuz istediklerinizi ama emin olun yapmaz. onaylamayabilirsiniz ama bu tip cezalayıcı hareketler, harçlığın kesilmesi biraz hale yola koyacağını düşünüyorum.
0
phonex
(16.05.10)
sema hanımı tavsiye edebilirim gerçekten ilgileniyor ve kesinlikle uzman bir psikolog.
www.empatipdr.com
0
dccl
(16.05.10)
(5)

nasıl şişmanladım?/ nasıl zayıflarım? :(

tahret muslugu
selamlar ahalişindi göbeğiyle bir derdi var bu bedbaht kardeşinizin: geçen yaz staj yaparken, sabahın köründe kalkıp herhangi bir kahvaltı etmeden giderdim şirkete öğlen 12 ye kadar bişi yemeden oturur, öğle yemeğinde de gider yivrenç yivrenç patso yerdim aç karna. sonra dönerdim, akşam 17 ye kadar
selamlar ahali

şindi göbeğiyle bir derdi var bu bedbaht kardeşinizin:

geçen yaz staj yaparken, sabahın köründe kalkıp herhangi bir kahvaltı etmeden giderdim şirkete öğlen 12 ye kadar bişi yemeden oturur, öğle yemeğinde de gider yivrenç yivrenç patso yerdim aç karna. sonra dönerdim, akşam 17 ye kadar yine bişi yemezdim taa ki eve 19-20'de dönüp adam gibi yemek yiyene kadar. yani kısacası vücudun yaklaşık 13 saat içindeki besin ihtiyacını ekmek arası patatesle karşılıyodum. ve bu yaklaşık 25 gün boyunca böyle sürdü. yazın yazın başında 69 kilo iken sonunda 82 kilo olmuştum. göbek de pihuuu almış başını gitmişti.

bu yaz eriteyim diyorum ben bu fazlaları, yine bu yöntemi kullanarak mı zayıflasam acaba diyorum (uzun süre aç kalıp, üstüne egzersiz yapıp, sonra yine aç kalmak falan :D ) bilmiyorum ne derece sağlıklı olur. ya da önerebileceğiniz bişi var mı evde kendi başıma yapabileceğim. body e git spor salonuna git demeyiniz, zira hiç vaktim yok :(

şimdiden teşekkür ettim
0
tahret muslugu
(15.05.10)
hocam aman diyeyim, bu şekilde beslenerek metabolizmayı yavaşlatmışsın, üstüne de o sağlıksız şeyleri yiyerek kilo almışsın. rejim kesinlikle öğünleri sık ama az miktardfa yiyerek yapılmalı. mesela sabah öyle akşam değil de araya da bir şeyler sokuşturarak günde 5-6 öğün yenilmeli ama öğünlerde miktarlar az olmalı. etin sebzen karbon hidratın hepsini yiyerek üstüne egzersiz yaparak ciloop gibi olursunuz vallahi.
0
cedric tweedledee
(15.05.10)
egzersiz derken 1 saatinizi mesela yürüyüşe ayırabilirseniz çok iyi bir şey. üstüne şınav ve mekik size çok şey katacaktır.
0
cedric tweedledee
(15.05.10)
compadrito
(15.05.10)
dostum dengeli beslenme diye bi$i var ya, ondan yapican. simdi yaptigin yanlislara gore sana soyle diyim:

1- kahvalti yapmazsan zayiflayamazsin. neden? cunku kahvalti vucudun gunluk kalori ritmini duzenler. eger dogru durust yapmazsan vucudunu kitlik psikozuna sokarsin, gunde hicbi$i yapmadan 2000 kalori vucudun 1800 yakmaya baslar. kahvalti yapilacak!!
2- patso ne yav? git pilavustu kuru falan ye, yogurtlu ispanak ye, cigerimi ye ama patso yeme :/
3- azaltacaksan aksam yemegini azalt.
4- uzun sure ac kalma, 1. maddede acikladim nedenini.
5- hareket et mutlaka, mesela bi durak once in eve yuru

@compradito'yu da dinle :p
0
no avalon
(15.05.10)
sirke iç.göbek varsa mekik bi işe yaramaz göbeği daha çok ortaya çıkarır hatta.elma sirkesini balla yada limonla karıştır.böylece çok rahat içebilirsin.birde şu tahta bisküvilerden(altınbaşak ve türevleri) atıştır.
0
sagkrose
(16.05.10)
(3)

acil gecmesi gereken grip

jpsartre
pazartesi onemli bir sunumum var ve grip olmus durumdayim.haftasonu çalışmam lazım ve şuan inanılmaz halsızlık var bu halle çalışamam.1 gün içinde nasıl geçirebilirim gribi?ilaç?ıhlamur?
pazartesi onemli bir sunumum var ve grip olmus durumdayim.haftasonu çalışmam lazım ve şuan inanılmaz halsızlık var bu halle çalışamam.1 gün içinde nasıl geçirebilirim gribi?ilaç?ıhlamur?
0
jpsartre
(14.05.10)
kesinlikle tylol hot içme!
0
hoot
(14.05.10)
bol miktarda sarımsak, birkaç kaşık bal ve 2 adet rafadan yumurta; öksürüğün varsa bala biraz zencefil karıştır. çayına çok az kekik ve nane karıştır, ardından 1 tane forza veya aferin türevi hap al ve 8 saat uyu. mümkünse sigara da içmezsen turp gibi olursun.
kafein de almamayı dene.

ailenizin otacısı, makrube hatun.

(dene bunları ciddiyim)
0
libertine
(14.05.10)
kardesim nasi gotunuzden salliyosunuz anlamiyorum ki?

lincocin agri kesici degil antibiyotik. oyle kafaya gore yapilmaz. hele gripte hic bi boka yaramaz. ama yaptirana ve topluma zarar verir. yani bakteriler boyle boyle dingillikler nedeniyle direnc gelistiriyolar antibiyotiklere.

grip ilacla yedi gunde ilacsiz bir haftada gecer. en iyi yontem kesin yatak istirahatidir. jpsartre haftasonu 48 saat ise bunun 24 saatini yatarak, diger bi kismini da calisarak gecirmeni tavsiye ederim. agrin varsa da ibuprofen turu bir agri kesici. ihlamur adacayi, nane limon ne biliyosan dayan. iyi bi terle geceleyin. termofor filan.

ama lincocin filan yaptirma, gotunden sallayanlara itibar etme.
0
compadrito
(14.05.10)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.