Giriş
(4)

Lasik Operasyon

jesterdvine
Ben ilkokuldan beri gözlük takan ama aslında miyopu yüksek olmayan fakat astimat yaşayan biri olarak hesapta zorunlu olduğum ama ara ara taktığım gözlük olayından sıkıldım diyorum. Hani diyorum gözü "çizdireyim" ve gözlük takmiyim. Yaşım 26Bu operasyonu yaptırmışların tecrübesine bakarsak, a. astima
Ben ilkokuldan beri gözlük takan ama aslında miyopu yüksek olmayan fakat astimat yaşayan biri olarak hesapta zorunlu olduğum ama ara ara taktığım gözlük olayından sıkıldım diyorum. Hani diyorum gözü "çizdireyim" ve gözlük takmiyim. Yaşım 26

Bu operasyonu yaptırmışların tecrübesine bakarsak,

a. astimatlar bu olaya girebiliyor mu? Gözlerin biri 2,25 diğeri 2 ama belli ki astimat fazla ki gözlüksüz de rahat rahat gidip gelebiliyorum işime gücüme.

b. bu operasyonun oluru ne kadar? İstanbul Cerrahi Hastanesi denen Nişantaşındaki yere sorduğumda 1100 ile 1400 arası + muayne ücreti demişlerdi. Diğer yerler başkadır tabii.

c. durma, kaçırma, ŞUNA git denenebilecek başarılı bir doktor ve / veya klinik var mı?
0
jesterdvine
(22.06.10)
Lens kullansana.. Mis gibi..
0
Sellim
(22.06.10)
Lens de kullandım, onu sevmedim. Operasyonda kararlıyım. Ama önceden bilmek lazım.
0
🌸jesterdvine
(22.06.10)
@neyseneiste lasek operasyonu bu problemi ortadan kaldırmıyor mu?
0
flexin
(22.06.10)
a. bunu tam bilmiyorum. yalan söylemiş olmayayım. yalnız epey ilerledi bu lasik, onu biliyom.

b. bu da çok değişken. ben 500 dolara yaptırmıştım ama arada tanıdık vardı, vs. idi. gene de fiyatlar ucuzladı epey diye biliyorum. ve gene de ucuzuna kaçmayın siz! ne olur ne olmaz.

c. veni vidi derim ben. bağdat caddesinde. emrullah taşındı diye bir operatör var orada hatta, ona gidin. bir de sürekli tvlere çıkan sinan göker vardır meşhur ama kişisel tavsiyem emrullah bey. tek geçerim kendisini.
0
magdalena
(23.06.10)
(2)

köprücük kemiği bölgesinde şişlik

ahmetb
yine ben. boynumun sol tarafıyla omzum arasında (köprücük kemiğinin birazcık üstünde) ufacık, yuvarlak bir şişlik farkettim. belki sağda da var emin değilim. ellediğimde herhangi bir ağrı ya da acı mevcut değil. bu normal birşey mi hani düğüm falan mı? yoksa ne bileyim, internette akciğer vs. uzak o
yine ben. boynumun sol tarafıyla omzum arasında (köprücük kemiğinin birazcık üstünde) ufacık, yuvarlak bir şişlik farkettim. belki sağda da var emin değilim. ellediğimde herhangi bir ağrı ya da acı mevcut değil. bu normal birşey mi hani düğüm falan mı? yoksa ne bileyim, internette akciğer vs. uzak organ kanserlerinin metastazıyla oluşan bir şişlik olabileceğine dair birşeyler de yazıyordu tedirgin oldum ben de. hafiften de bir baş ağrım var. nedir bu yardımcı olabilecek misiniz?
0
ahmetb
(22.06.10)
çok büyük ihtimal sadece derideki bir yağ bezesi hatta derindeki bi sivilce bile olabilir.
0
orpheus
(22.06.10)
%99.9 anlamsız bişi. ama için rahat etsin diye bi akciğer filmi bi de batın ultrasonu çektirirsin. bazan lenf nodülleri öyle şişiyor, bazan da yağ bezesi çıkyor.

not: başağrılarının da %90'dan fazlasının stres kaynaklı olduğunu biliyor mudun? :)
0
no avalon
(22.06.10)
(3)

göz kapağının şişmesi

bushwacker
beyler bayanlar abiler ablalar,sabah bi uyandım göz kapağım o kadar şiş ki gözümü çekik gözlüler kadar ancak açabiliyorum. arpacık mı emin değilim, arpacık gibi baş vermemiş çünkü. gözün burna değil de kulağa doğru olan kısmından başlayarak şişmiş. annem sarımsak sür falan dedi, ben de sürdüm, sabah
beyler bayanlar abiler ablalar,

sabah bi uyandım göz kapağım o kadar şiş ki gözümü çekik gözlüler kadar ancak açabiliyorum. arpacık mı emin değilim, arpacık gibi baş vermemiş çünkü. gözün burna değil de kulağa doğru olan kısmından başlayarak şişmiş. annem sarımsak sür falan dedi, ben de sürdüm, sabaha göre bayaa indi şişliği ama hala şiş, ve kulağa doğru olan gözün sivri ucunda, yani alt kapak ile üst kapağın birleştiği noktada ağrımsı bi his var. böyle acı gibi değil, ağrı daha çok. şişmeye de dün gece oradan başlamıştı, yatarken görmüştüm ama önemsememiştim, çok ufaktı çünkü.

doktora da gidicem de, ne olabilir bu? gözümü kaybetmem di mi?
0
bushwacker
(21.06.10)
olur öyle benim de başıma geldi. gözünü kaybetmezsin ama, göz kapağın diğerinden birazcık daha kapalı kalabiliyor. yani çok hafif bi asimetri kalabiliyo gözlerinde.
0
chavezding
(21.06.10)
Bir gezide bizim bir arkadaşa da olmuştu, sabah kalktığında kızın bir gözü kocamandı. Doktora gitmişti, geçmişti. Büyük bir sorun olduğunu sanmıyorum.
0
sourlemonade
(21.06.10)
demlenmiş çayı ılıkken pamuğa koyup gözünüzü silim ya da tasa koyup gözünüzü içinde açıp kapayın doktora gidene kadar. geçmiş olsun.
0
mahnita
(22.06.10)
(4)

Sol kol ağrısı

lahavle
Selam millet, uzun zamandır (6 ay belki 1 sene) sol kolumda -akşam saatlerinde özellikle- ağrı oluyor. Kol kasımda daha çok. Doktor üşütmüşsündür dedi. Yaz kış cam açık yatarım ama neden gün içinde değil de akşam ve gece yatmadan önce oluyor bilemedim. Var mıdır çözümü? Notlar: 1-panik atak vardı 1
Selam millet, uzun zamandır (6 ay belki 1 sene) sol kolumda -akşam saatlerinde özellikle- ağrı oluyor. Kol kasımda daha çok. Doktor üşütmüşsündür dedi. Yaz kış cam açık yatarım ama neden gün içinde değil de akşam ve gece yatmadan önce oluyor bilemedim. Var mıdır çözümü?

Notlar: 1-panik atak vardı 1 sene lustral kullandım.
2-gitar çalıyorum günde 1-2 saat tutuşta sıkıntı olduğunu sanmıyorum pek.
0
lahavle
(21.06.10)
hacı boyundan kaynaklı olarak kolda ağrılara sebep olabiliyor. boyun fıtığı gibi şeyler mesela. baş boyun cerrahisine bir uğra istersen. 1 yıl az bir zaman değil ihmal etme.
0
seyduna6687
(21.06.10)
ihitmaller;
torasik outlet senderomu
boyun fıtıgı
kalple ilgili
gitarla ilgili
üstüne yatıosundur
üşütmüşündür
kafaya çok takıosundur
0
nimrod
(21.06.10)
bi tane de benden gelsin (bkz: tendinit)
0
no avalon
(21.06.10)
çok büyük ihtimalle boynunuzda düzleşme var. ben de geçen sene sol kol ağrısı ve hafif baş ağrısıyla doktora gittim, ileri derecede boyun düzleşmesi olduğu ortaya çıktı. 2 hafta fizik tedavi gördüm. ömür boyu uymam gereken bir takım kurallar var, onları uyguluyorum ve şikayetlerim çok azaldı. velhasıl, bir ortopediste görünün derim.
doktoru düşünmüyorsanız ve çözüm arıyorsanız da, bilgisayar karşısında çok kalmamaya dikkat edin, özellikle yanlış pozisyonda.. yemek yerken, kitap okurken kafanızı aşağıya eğmeyin, asla ağır kaldırmayın. boyun düzleşmesi olanlar için bazı egzersizler var netten aratın, onları uygulayın.
0
saturday
(21.06.10)
(11)

halsizlikten ölüyorum, dokunsan acıyo, napayım ben?

loralynn
yarım limon yedim, yatıyorum gerçi laptop kucakta... böyle bi haldeyim işte. help! i need somebody, help!
yarım limon yedim, yatıyorum gerçi laptop kucakta... böyle bi haldeyim işte. help! i need somebody, help!
0
loralynn
(21.06.10)
tylol hot iç
geçmiş olsun.
0
evergreen
(21.06.10)
ilaç yok evde :/
0
🌸loralynn
(21.06.10)
bol sıvı bol meyve bol dinlenme. dinlenme derken yat uyu
0
cedric tweedledee
(21.06.10)
pff uyumayı da sevmem ya tek çözüm buysa...
0
🌸loralynn
(21.06.10)
ilac getirelim?
0
nooneatall
(21.06.10)
kıçını kaldırıtıp gelecek über yardımsever insan yoktur bence...
0
🌸loralynn
(21.06.10)
getiririz ya, sorun degil.. adresini at mesajla.
0
nooneatall
(21.06.10)
yok sağol ben utanırım öyle... neyse uyurum artık...
0
🌸loralynn
(21.06.10)
yattıkça daha çok böyle olursun zaten masaya güzelce kurul bilgisayarını da alıp birsürü kablo filan bağla biryerden sonra yatma isteği uyanıcak bilgisayarı çıkarmaya üşenirsin oturdukça açılırsın.
0
cagdassalur
(21.06.10)
muz, çikolata, çilek hem enerjik hem mutlu hissettirir.
0
male escort
(21.06.10)
arkadaşım ekinezya çayı iç. Başta biraz yanma kavrulma ter basma hissiyatı oluyor ama çok hızlı kendine getiriyor insanı.
0
kleonis
(21.06.10)
(3)

vücudun su tutmaması

foundit
son 10 gündür acaip şekilde yürüyüp yorulduğum için her gün 1 kas gevşetici(muscoril 8mg)$ ve 1 ağrı kesici(surgam) yutuyorum. ilk 5-6 günde bir problemim olmadı, yanlız son 5 gündür geceleri koşa koşa tuvalete kalkacak duruma geldim. deli gibi su içmeme rağmen(günde en az 2-3 litre), içtiğim sudan
son 10 gündür acaip şekilde yürüyüp yorulduğum için her gün 1 kas gevşetici(muscoril 8mg)$ ve 1 ağrı kesici(surgam) yutuyorum. ilk 5-6 günde bir problemim olmadı, yanlız son 5 gündür geceleri koşa koşa tuvalete kalkacak duruma geldim. deli gibi su içmeme rağmen(günde en az 2-3 litre), içtiğim sudan daha fazla miktarda işiyorum gibi. yürürken de feci terliyorum zaten, vücutta su kalmadı yahu. bunun ilaçlarla bi alakası var mıdır? yoksa sebebi ne olabilir?

aklıma ilk gelen böbrek üşütmek oluyor ama, onun da olduğunu sanmıyorum çünkü gayet sıcak ortamlardayım. doktora gitme şansım da yok şu anda, ne yapacağımı bilemedim.

şimdiden teşekkürler.

22 yaş, erkek
0
foundit
(20.06.10)
her gün kas gevşetici ve ağrı kesici yutulmaz.
doktora gitsen zatenü, bunu desen, seni küfredip sopalayarak kovması lazımdır odasından ama işte hipokrat yemini etmiştir, yine de yardım edip, seni bilgilendirmeye çalışacaktır.
0
kediebesi
(20.06.10)
tuzlu yemek ye
0
the twilight is my robe
(20.06.10)
ciddi bel ağrısı çekiyordum, kas ağrısıymış, sonra kollarım ağrıdı.
doktora gittim, egzersiz yap dedi, dedim kas gevşetici ver?
yazıyorum ama onu asla içmeyeceksin kendin tuvalete gidemeyene kadar dedi.

manyak yea bu dedim başka doktora gittim aynı tepkiyi aldım.
kas gevşetici böyle bir şey. her gün aspirin gibi alıyorsunuz bir de peki.
0
erobur
(20.06.10)
(1)

D vitamini testini nerede yaptırabilirim? (Eskişehir)

ya ben lan neyse
Bildiğim kadarıyla devlet hastahaneleri yapmıyor bu testi. Tıp fakülteleri yapıyor mu? Yapıyorsa hangi bölüme gitmeliyim?Eskişehir'de bu testi yaptırabileceğim yer var mı?Testin adı: 25-hidroksi D vitamini; 1, 25-dihidroksi D vitamini değil.
Bildiğim kadarıyla devlet hastahaneleri yapmıyor bu testi. Tıp fakülteleri yapıyor mu? Yapıyorsa hangi bölüme gitmeliyim?

Eskişehir'de bu testi yaptırabileceğim yer var mı?

Testin adı: 25-hidroksi D vitamini; 1, 25-dihidroksi D vitamini değil.
0
ya ben lan neyse
(19.06.10)
Endokrinolojiye gidebilirsiniz.

Elbette 25-hidroksi D vitamini testi yapılacak, çünkü her ne kadar 1, 25-dihidroksi D vitamini aktif formu olsa da esas depo formu 25-hidroksi'dir. (Hatta 24,25-hidroksi)
0
ornette
(20.06.10)
(3)

snrı ve ssrı

ounr
arasındaki fark nedir?
arasındaki fark nedir?
0
ounr
(19.06.10)
SNRI SSRI'a kıyasla daha yeni bir yaklaşım, bu yüzden de "seratonin nöroepinefrin geri alım engelleyici" etken yaklaşımını kullanan ilaç sayısı daha az..

tabi eğer buysa sorduğun.
0
jesterdvine
(19.06.10)
SNRI daha az yan etkilidir. (Pratikte)
0
ornette
(20.06.10)
daha kapsamlı bi kıyas yapabilir misiniz?
0
🌸ounr
(20.06.10)
(5)

Kuyruk Sokumu Ağrısı

ataturkiye
İyi günler liseli ergen arkadaşlarım;Sabah kuyruk sokumumda bir acıyla uyandım, şu anda da sağlam bir ağrı var. Sanki biraz da şiş, ya da bana öyle geliyor. Geçen sene çektirdiğim bir MR'da omurlarımda bol miktarda fıtık olduğunu öğrenmiştim (MR çektirme sebebim bu olmadığı için doktor sadece bilgil
İyi günler liseli ergen arkadaşlarım;

Sabah kuyruk sokumumda bir acıyla uyandım, şu anda da sağlam bir ağrı var. Sanki biraz da şiş, ya da bana öyle geliyor. Geçen sene çektirdiğim bir MR'da omurlarımda bol miktarda fıtık olduğunu öğrenmiştim (MR çektirme sebebim bu olmadığı için doktor sadece bilgilendirdi, ben de fazla deşmedim sorunu).

Acep fıtık atmış filan olabilir mi? Aynı kaynım diyecek birileri var mı? Şu 0532... li numaraları aramalı mıyım?
0
ataturkiye
(19.06.10)
aynı kaynımda eltimde annemde olduğu gibi bel fıtığı bu. seni felç edip yataklara düşürmediyse henüz, sert zeminde yatacaksın, kas gevşetici sürüp masaj yapacaksın ve bel hareketleri yapacaksın, bel hareketlerini iyileşsen dahi yapmaya devam edeceksin, iyi olursun, aman çektirme, bir faydası olmuyor. bir e ağrı illa fıtığın olduğu yerde olacak diye bir şey yok, bacağında bile ağrı gösterebilir kendini.
0
frzn
(19.06.10)
çok ilerlemeden doktara gitmen senin faydana
0
cnonefb
(19.06.10)
kıl dönmesi olabilir.
0
mahsunkul
(19.06.10)
ayni kaynim... bende de var. bi kere 15 gun ne oturabildim ne yatabildim. fitik diil o, poc batmasi diyos biz ona.

kaykilmadan otur, uzerine agirlik vermemeye calis. 1 haftaya gecer.
0
no avalon
(20.06.10)
Ben çok oturabilen bir insanım gün geliyor hiç kalkmıyorum yerimden.Aynı şey bana da oluyor.Ve peşinden kıl dönmesi de oluyor.Tam kuyruk sokumumda.Felaket ağrıyor.Kara melhem var ondan sürüyorum geçiyor.Ama bu bana iyi gelen şey.Umarım ağrın geçer...
0
Flütist samur
(20.06.10)
(1)

paxil, paxera, işte parokestin hcl

passion rules the game
ya doktor efexor xr kullanırken o işe yaramıyor buna geç dedi. şak diye geçtim yerine yenisini koyunca yoksunluk olmaz diye. muhtemelen yoksunluk da olmadı da 3 gündür inanılmaz bir uyku hali mevcut, sanırım diğer antidepresanlarda da oluyor bu. ne zaman geçer bu, nasıl yapmalıyım ki biraz daha ener
ya doktor efexor xr kullanırken o işe yaramıyor buna geç dedi. şak diye geçtim yerine yenisini koyunca yoksunluk olmaz diye. muhtemelen yoksunluk da olmadı da 3 gündür inanılmaz bir uyku hali mevcut, sanırım diğer antidepresanlarda da oluyor bu. ne zaman geçer bu, nasıl yapmalıyım ki biraz daha enerjik olayım?
0
passion rules the game
(19.06.10)
Efexor SNRI; Paxil, Paxera vs. ise SSRI'dır. Serotoninle beraber reuptake olarak noradrenaline dokunmadığı için noralrenalin beyinde yok ediliyor ve yorgunluk belirtileri ortaya çıkıyor. Birkaç haftaya bu etkiler geçecektir, merak etmeyin.

Geçmiş olsun.
0
ornette
(19.06.10)
(6)

beynim zonkluyor

Flütist samur
Yaşadığım şeyin tam olarak karşılığı bu BEYNİM ZONKLUYOR. Burnuma su kaçınca burnum kanayacak gibi hissediyorum ve beynim burnumdan çıkacak gibi hissediyorum.Doktora gitmek istemiyorum.Gidince bulamıyorlar belki de birşey yok psikolojik herşey.Gözlerimi açamıyorum bazen ağrı çok şiddetli oluyor.Süre
Yaşadığım şeyin tam olarak karşılığı bu BEYNİM ZONKLUYOR. Burnuma su kaçınca burnum kanayacak gibi hissediyorum ve beynim burnumdan çıkacak gibi hissediyorum.Doktora gitmek istemiyorum.Gidince bulamıyorlar belki de birşey yok psikolojik herşey.Gözlerimi açamıyorum bazen ağrı çok şiddetli oluyor.Sürekli baş ağrım var.Uyurken de zorlanıyorum.Benim neyim olabilir?
0
Flütist samur
(19.06.10)
beyin kanamasinda buyuk bas agrisi olur derler, kosun gidin doktorunuza
0
Messerach
(19.06.10)
Beyin kanaması olsa çoktan ölmüştüm aylardır başım ağrıyor.
0
🌸Flütist samur
(19.06.10)
tansiyon durumlari?
0
ozza
(19.06.10)
muhakkak göz doktruna gözükmen lazım (gözlerin arka kısmında ağrı hissediyorsan). uyduruk güneş gözlüklerinden kullanıyorsan derhal kaldır at.

ayrıca bilgisayar başında daha az vakit geçir ve düzgün bir oturuş pozizyonu al. büyük ihtimal boyun düzleşmesi veya boyun fıtığı başlangıcı olabilir...

genelde ağrı ensede olur ve baş ağrısı olarak gözükür. sanki burnundan bıraksan foşur foşur kan akacak sanırsın. ya da bir tarafımı kessemde şu kan boşalsa ve baş ağrım geçse diye düşünürsün.

bu ağrılar alkol aldığın esnada genelde geçer fakat sabahında 2 kat şeklinde geri döner haberin olsun.

kısaca; boyun, göz ve baş ağrısı aynı anda ise genelde boyun düzleşmesi veya sinir sıkışması olur.

yarın bi gün yataktan kalkarken hafif sırt ağrılarıyla kalkmaya başlarsın.
0
janavarorion
(19.06.10)
senin tansiyon problemin olabilir ayrıca gerçekten psikolojik bir durumda olabilir, bana olurdu mesela. bol su içmek, biraz daha hareketli olmak, kendini çok kasmadan yorulmak, pc. karşısında çok oturmamak ha bir de uyku düzenine dikkat etmek iyi geliyordu valla.
0
nofidel
(19.06.10)
15 yıllık tecrübelerim sonucu yazıyorum...
gerilim tipi baş ağrısı olabilir.
psikiyatri, nöroloji her yere gittim. tomografiler, mr lar defalarca çekildi.
türlü türlü ilaçlar kullandım. hiçbiri kesmedi. dayanamadığımda acilde bi süre yattım.
ve ben artık çözümü kabullenmekte buldum. böyle yaşıyorum kimseye de demiyorum başım ağrıyor diye. duymaktan bıktılar zaten. kendimi kastıkça daha çok ağrıyor. düşündükçe de. buna rağmen yaşamak ve keyif almak lazım.
şimdiye kadar sen de gerekli tahlilleri yaptırdıysan ve bir doktora danıştıysan meraklanma. büyük ihtimalle psikolojiktir. yoksa çoktan bulurlardı.
dünya yansa umurunda olmayacak bi insan olduğunda her şey düzelecektir :)

bi de evet çok minik tansiyon oynamaları bile bazı insanları perişan ediyor.
0
ben eksiktim
(19.06.10)
(4)

mide spazmına iyi gelen şey?

trista
midem kasılıp duruyor çok acı çekiyorum. senede 1 kere mutlaka oluyor bu bana. buscopan bi işe yaramamıştı.lütfen "doktora git" demeyiniz, daha evvel gittim. bi şeye derman olmadı zaten ara sıra uğrayan bişey bu bana.her türlü ilaç vs tavsiyesi lütfen?
midem kasılıp duruyor çok acı çekiyorum. senede 1 kere mutlaka oluyor bu bana. buscopan bi işe yaramamıştı.

lütfen "doktora git" demeyiniz, daha evvel gittim. bi şeye derman olmadı zaten ara sıra uğrayan bişey bu bana.

her türlü ilaç vs tavsiyesi lütfen?
0
trista
(19.06.10)
Geçmiş olsun. Aynısı bana da oluyor yılda en az bir kez. Ben ekmek için, leblebi ve sütün faydasını gördüm. Özellikle gece çok ağrı olunca kalkıp bir bardak süt bir parça da ekmek içi yemek rahatlatıyor.
0
johan sebastian
(19.06.10)
buscopan daha çok kasık taraflarındaki spazmlara iyi gelir. sizin daha çok ılık-soğuk arası su içip karın bölgenizi sıcak tutmanız sizi rahatlatacaktır.
0
vampir akrep
(19.06.10)
meteospasmyl belki işe yarayabilir. geçmiş olsun
0
sirena
(19.06.10)
gecmis olsun. oncelikle, mide spazminiza neyin yol actigini bilmek onemli. eger gidadan dolayi spazminiz varsa, spasmomen, meteospasmyl gibi ilaclar faydali olabilir. stres kaynakliysa papatya cayi, melisa cayi gibi mideyi sakinlestiren bitkilerden cay yapip, sekersiz ve ilik olarak icmenizi onerebilirim. bir de sik ve az, saglikli diye tarif edilen gidalar (haslama sebze, izgara et, sutlu tatlilar, vb.) alirsaniz, mideyi yormamis olursunuz.
0
little red riding hood
(19.06.10)
(5)

Güneşe hassas cilt

delidir yakalayin
10 dakika güneşte durmam 1 hafta sürecek bir eziyetin habercisi oluyor acayip yanıyor heryerim açık tenliyim korkudan dolayı yaklaşık 5 senedir denize falan giremiyorum, tatil yapamıyorum adam akıllı şimdi baştan solayum'a falan gitsem hafif hafif yansam biraz bronzlaşınca denize gitsem olurmu yoksa
10 dakika güneşte durmam 1 hafta sürecek bir eziyetin habercisi oluyor acayip yanıyor heryerim açık tenliyim korkudan dolayı yaklaşık 5 senedir denize falan giremiyorum, tatil yapamıyorum adam akıllı şimdi baştan solayum'a falan gitsem hafif hafif yansam biraz bronzlaşınca denize gitsem olurmu yoksa solarum da da aynı şekilde kızarırmıyım? yada arkadaş nedir bu işin çaresi ykızarmadan yanmanın bir yolu yokmu?
0
delidir yakalayin
(18.06.10)
hocam ilk güneşe çıkışın yarım saat sürsün daha fazla kalma. solaryum içinde aynısı geçerli.
0
kreider
(18.06.10)
1500[50 mı 70 mı ne] faktor gunes kremi alıcan.
0
bryan fury
(18.06.10)
bak ayni sorundan bende de var..tatil yapmamak icin guzel bir bahane oluyor:)

ancak solaryum konusundaki sorunun cevabini ben de merak ediyorum..hafif hafif solaryumda demlenip sonra gunese ciksak ne olur acaba? deneyip cevabini bulursan bana da haber ver:)
0
2pac
(18.06.10)
benim güneşe alerjim var, yüksek faktörlü güneş kremi, hatta bebekler için olanları kullanıyorum.
0
devils trill
(18.06.10)
clinique'in en yüksek faktörlülerini kullanıyorum ve en azından soyulmayı engellediler. deniz içinde daha yavaş yanıyosun bu yüzden şemsiye altından daha iyi (daha önce şemsiye altında yanmaktan hastaneye gitmem gerekti:) yalnız denizden çıkınca hemen duş alıp tekrar kremlenmek gerekiyo bi de sahilde ağaç altı yerler bulabilirsen orda da daha yavaş yandığından canın acımıyo
0
dezenfettan
(18.06.10)
(5)

check up, doktora gitmek

hoot
merhaba millet, şimdi en son ne zaman hastaneye gittiğimi hatırlamıyorum hastane fobisi var diyebilirim(7-8 sene önce gittim). hastane ortamına girer girmez tansiyonum düşüyor. ölmeden bir check up yaptırayım diyorum. aslında check up yaptırmanın içeriğinin de ne olduğu konusunda bir fikrim yok. şim
merhaba millet, şimdi en son ne zaman hastaneye gittiğimi hatırlamıyorum hastane fobisi var diyebilirim(7-8 sene önce gittim). hastane ortamına girer girmez tansiyonum düşüyor. ölmeden bir check up yaptırayım diyorum. aslında check up yaptırmanın içeriğinin de ne olduğu konusunda bir fikrim yok.
şimdi bana en yakın hasatane araştırma hastanesi ve emekli sandığı güvencem var, gidip bana check up yapın mı diyeyim? evvel olarak araştırma hastanesinde böyle şeyleri yaparlar mı?

özel sorun olarak ciddi uyku sorunlarım var, bunun için ne diyeyim, bir de sende anemi var deyip durur millet, bunun için hangi bölüme gitmem gerekir.

özel hastaneye de gidebilirim özel hastanede daha mı rahat olur?

başka aklıma gelen bir şey yok ama tavsiye alabilirim.
0
hoot
(18.06.10)
uyku sorunu için öncelikle bir psikiatrla görüş bunu devlettede halledeblrsn fakat sanmıyorum check up devlette yapılsın özel hastanelerin paketleri var yaşa ve kişiye göre hazırlanmış onlarla görüşün derim
0
gokch3
(18.06.10)
check-up özel bir sorun için değil de genel vücut taraması için düşünmelisiniz. potansiyel hastalıklara karşı erken teşhis konulması açısından faydalıdır. ücretleri 250 tl'den başlayıp 2000 tl civarına çıkabilmektedir.

genel hatları ile bir check-up içerisinde genel muayene, kan analizi, idrar analizi, ekg/efor testleri, akciğer grafisi, batın bölgesi muayenesi şeklindedir. ancak hastanelerin bu check-up paketlerini sigorta şirketlerine göre farklı detaylarda sunması mümkündür.

uyku sorununuz için uyku hastalıkları uzmanlarına görünmenizi tavsiye edebilirim.
0
altinci nesil caylak
(18.06.10)
check up merkezi oluyor hastanelerin, oraya gidip randevu aalcaksiniz ve zaten size tum sikayetlerinizi soracaklar, bana kac yastikla yattigima kadar her detayi sormuslardi. orada belirteceksiniz uyku sorunum var, kansizlik oldugunu dusunuyorum vs gibi. onlar da check up listesine ilgili testleri ekleyecekler. ben ankaradaki bir universite hastanesine yaptiriyorum, check up hastalari sira beklemiyor zaten. ozel hastaneye cuzdanini birakman gerekebiliyor.
0
kayranin kedisi
(18.06.10)
bildiğim kadarıyla check up ı karşılamıyor sgk.
o yüzden önce paşa paşa dahiliye randevusu alın, kan testi gerektirecek bir kaç genel rahatsızlıktan bahsedin. iyi hissetmiyorum, yorgunum vs. zaten kan değerlerine falan bakılır. uyku probleminizi de söylersiniz. çıkan ilk sonuçlara göre dahiliye dr u zaten diğer birimlere yönlendirir diye düşünüyorum.

ama yok genel check up dersen ankara güven hastanesinden yeni fiyat aldım 620 lira sıkışmış.
0
mahnita
(18.06.10)
Benimde devlet derken demek istediğim, check up ta hangi testleri yaptırıyorlarsa onara teker teker başvurabiliyor muyuz, haberlerde çıkıyor baştan sona kontrol ediyorlar falan gibi..
Özele de gitsem yardıcı olurlar galiba(dahiliyeye git şumuayeneyi ol gibisinden.
Peki araştırma hastanesine doğrudan muayene olma şansmız var mı?
Birde benm uyku sorunum kronik, hayatımın hiç bir devresinde uykum düzenli değildi.
0
🌸hoot
(18.06.10)
(5)

enerji içecekleri sporda performansı artırır mı?

hoot
merhaba millet öyle ahım şahım ve düzenli yaptığım spor yok hatta son bir aydır sınav falan derken bisiklete bile binmez oldum, şimdi önümüzdeki pazar yine bir bisiklet turuna katılmayı düşünüyorum ancak uzun süredir sadece sınavlara gidip gelmek için dışarı çıktığımdan kondisyon diye bir şey kalmam
merhaba millet öyle ahım şahım ve düzenli yaptığım spor yok hatta son bir aydır sınav falan derken bisiklete bile binmez oldum, şimdi önümüzdeki pazar yine bir bisiklet turuna katılmayı düşünüyorum ancak uzun süredir sadece sınavlara gidip gelmek için dışarı çıktığımdan kondisyon diye bir şey kalmamış olabilir, belki arakdaşalrımal yapacağım sontur olduğundan onlardan kopmadan hareket edeyim diyorum, yola çıkmadan iki tane redbull içsem bana ne kadar sürede etki eder, bir d ciddi anlamda performans artar mı, ne tür etkisi olur. tur yaklaşık 8 saat sürer diye tahmin ediyorum.
ya da hızlı etki edecek ne önerirsiniz?
0
hoot
(18.06.10)
red bull geçici çözümdür, bu sıcakta uzun vadede seni daha çok susatır. ayrıca red bull zaten sporcu içeceği değildir.
powerade gibi sporcu içeceklerinden al yanına, terleyince minerale vitamine ihtiyacın olacak. çantana bol su, eti form, elma filan da koy.
0
ikinoktayedi
(18.06.10)
çanta taşıyacak kadar değil(ağırlık yapıyor), sadece bisküvi börek alıyoruz ya da bazen ben ton balığı koyuyorum, bir de tofita, yol üzerinde bol bol çeşme oluyor 0.75 lik matara yetiyor normalde. şimdi sözlükte baktım da, spor sonrası denmiş bunlara ben bunun için bol bol maden suyu içiyorum, asıl sorduğum yola çıkmadan içecek bir şey var öı?
0
🌸hoot
(18.06.10)
sporcu içeceğinden kastınız powerade, gatorade gibi içeceklerse size direkt performans artışı sağlamazlar.

vücudunuz suyun yanında mineral de kaybeder, bunları dengeleyerek size yardımcı olurlar. Ayrıca sanırım gatorade dehidrasyonu da engelliyormuş bir nebze.
0
kimlanbu
(18.06.10)
redbull'un günlük "güvenli" tüketim miktarı 500ml. Kalp atışın hızlanır, bir enerji vermez ama üstünde halsizlik olmasını da geçici bir süre sağlar. Efor sarfedeceğin bir olay için 500ml tüketmesen iyi olur.
0
kimlanbu
(18.06.10)
enerji içeceklerinin üzerinde "spor yaparken kullanmayın" türünde uyarı vardır.

tercihin izotonik spor içeceğinden yana olmalı.
0
late viper
(18.06.10)
(3)

kedi biti

aidiyetsiz
bahçemizde takılan (!) üç beş kedi var, birinin yavrusu bitlendi. evde baygon diye bir şey var, kullanmamızda sakınca var mı? daha yavru olduğu için endişe ediyoruz. zaten hain komşu köpeği kardeşlerini telef etti. eğer sakıncalı ise eczaneden temin edebileceğimiz bir şeyler var mı?
bahçemizde takılan (!) üç beş kedi var, birinin yavrusu bitlendi. evde baygon diye bir şey var, kullanmamızda sakınca var mı? daha yavru olduğu için endişe ediyoruz. zaten hain komşu köpeği kardeşlerini telef etti. eğer sakıncalı ise eczaneden temin edebileceğimiz bir şeyler var mı?
0
aidiyetsiz
(16.06.10)
İnsanlar için kullanılan ilaçlar kediler için zararlı olabilmekte, hele ki söz konusu olan bir yavru kediyse, vücudu oldukça hassastır. Mutlaka bir veterinere danışın. Sadece hayvan sağlığı için üretilmiş olan ilaçlar var, onlardan birini önerecektir veteriner.
0
marcelle
(16.06.10)
dış parazit damlası var, 20-30tl fiyatlı. her veterinerden alabilirsin.
0
kimlanbu
(16.06.10)
aynı sorunu şu sıra ben de yaşıyorum.
veterinerler 1 aylık olmadan yavrulara ilaç verilemeyeceğini,
hatta anneye yapılması halinde bile yavruların ölebileceğini söyledi.
ben riske atmadım açıkçası. bitlerle yaşamak ölmelerinden iyidir derim.
zaten insana geçmiyor.
0
artin bosgezenyan
(17.06.10)
(7)

Neden Terleyemiyorum?

elmyra
yine yaz geldi, benim sıkıntılı günlerim başladı. bu sıcaklarda diğer insanlar terleyip serinlerken ,benim garip bünyem ter atamadığı için vücut ısımı dengede tutamıyor. hava sıcaklığı arttıkça vücut sıcaklığım da artıyor buna bağlı abuk subuk bir sürü rahatsızlık yaşıyorum. Nedir benim problemim ?
yine yaz geldi, benim sıkıntılı günlerim başladı. bu sıcaklarda diğer insanlar terleyip serinlerken ,benim garip bünyem ter atamadığı için vücut ısımı dengede tutamıyor. hava sıcaklığı arttıkça vücut sıcaklığım da artıyor buna bağlı abuk subuk bir sürü rahatsızlık yaşıyorum. Nedir benim problemim ? Elimde fısfısla kendime yapay ter yapmaktan sıkıldım artık her yaz her yaz.
0
elmyra
(16.06.10)
bir doktora git belki ter bezlerinde bir anormallik vardır. zira insan terlemezse çatlar ya.
0
seyduna6687
(16.06.10)
böyle hamam sauna gibi yapay terletici olaylara başvurabilirsin. terle çok toksin atıyoruz çünkü, bunları atamadıkça sakatlık çıkar sanıyorum.
bir de spor yapabilirsin, kendini çok yormadan yoga yapmanı öneririm. ben de senin gibi fazla terlemem, bana çok fayda getiriyor. şıpır şıpır terkedikçe de durma devam et. terin kurumadan da girip yıkanmaya bak. sonra da dinlen güzelce.
doktora da danışabilirsin, gizli bir nedeni var mı, düzeninde bir sakatlık var mı diye.
0
kediebesi
(16.06.10)
genetik olabilir. benim annem de terlemez, ben de terleyemiyorum. elbette terlemek vücut için gayet yararlı bir olay, ama ben şu yaşıma kadar bir sağlık sorunu yaşamadım.
yorucu işler yapın, bunalmanızı sağlayın, ne biliyim gidin koşun, spor yapın. başta ben de hiç terlemeyebilirsiniz, ama yavaş yavaş terlemeye başlıyor insan.
0
devils trill
(16.06.10)
terlemeyen, ya da genel olarak vucut isisi kontrolunda zorluk ceken insanlar var. durumun ciddiyetine gore cesitli onlemler almak mumkun. ama kesinlikle doktora gitmeniz lazim.
0
wpi
(16.06.10)
aq. ben terden sırıl sıklam oluyorum.
0
hoot
(16.06.10)
ya bende terlemiyorum kötü bişey olabileceğini düşünüyodum ama doktor bi arkadaşa danışdım bi sorun olmadığını söyledi terlemeyenlerde toksinlerini v.s idrar yoluyla atarmış bi problemin yok yani..
0
mavi kız
(17.06.10)
@hoot çok güldüm :D

@elmayra şöyle bir rahatsızlık varmış:
www.mamashealth.com
0
sttc
(17.09.10)
(4)

halsizlik

zemzeme
kendimi bildim bileli çöker bana halsizlik. bir ara vitamin kullanmıştım iştahımı artırdığını düşünerek bıraktım. Şimdilerde her gün düzenli spor yapmaya başladım,diyet eşliğinde.Fakat hissettiğim güçsüzlük spor yapma azmimin önünde güçlü bir engel olmaya başladı. kendimi zinde hissetmemi sağlayacak
kendimi bildim bileli çöker bana halsizlik. bir ara vitamin kullanmıştım iştahımı artırdığını düşünerek bıraktım. Şimdilerde her gün düzenli spor yapmaya başladım,diyet eşliğinde.Fakat hissettiğim güçsüzlük spor yapma azmimin önünde güçlü bir engel olmaya başladı. kendimi zinde hissetmemi sağlayacak güvenilir önerileriniz var mıdır?
0
zemzeme
(16.06.10)
hareketli olduğun sürece iştah kötü bişi diildir. hatta spor yapıyosan iyi beslenmelisin. öğünlerine dikkat et hafta içerisinde. baklagilden sebzeye peynirden süte yumurtaya ete herşeyi yemelisin. tek tip beslenmemeya çalış. şimdi yaz meyve sebze çeşidi çok bol. duyduğum kadar mesela kirazda çok mineral varmış. şu magnezyumdu çinkoydu filan çok faydalı bu tip durumlarda.
ama bence yine de bir doktora gidip halini anlat. testlerini yaptır, kansızlığın mı var, ne eksikliğin var iyice öğren. sonra ona göre kendini ayarla. eğer herşeyin normalse pişikoloşiktir :)

www.yogatic.com pek faydalı insana enerji getiren, ferahlatan, zinde hissettiren hareketler pek çok. tavsiye ederim.
nefes konusu da çok önemli, sporunu bilerek mi yapıyosun yoksa haybeye mi? yanlış yapılan spor iyilikten çok kötülük getirir.

az yiyip çok spor yapıyosan tabi dengeleyemezsin.
0
kediebesi
(16.06.10)
kan degerleri dusuktur belki? oyleyse eger zorlamaya fln da gelmez. olcturmek lazim.
0
cosmicgadin
(16.06.10)
bir ay b vitamini kuru yapsan iyi gelir
0
no avalon
(16.06.10)
hazır gıdaları, beyaz şekeri, beyaz ekmeği, patatesi, mısırı bırak.
yeşil otlar, yoğurt, peynir, yumurta, kefir, kırmızı et, sakatat, balık, sebzeler in çok olduğu bir beslenme rejimine geç.
eczaneden d3vit ampülü al 1 tane iç, 2 ayda 1 tekrarla.
günde 1-2 gr c vitamini
bir markadan b complex veya sadece b12 vitamini al.
günde 10 gr cod liver oil iç.
0
joepiscopo
(16.06.10)
(3)

alkolizm ya da benzeri bir şey- doktor tavsiyesi

lazuri
merhaba ahali,babamda yıllardır suregelen bir sorun var. bir donem 3-4 yıl kadar ara verdikten sonra 6 aydır falan yeniden yerleşti hayatımıza. alkolizm gibi ama tam değil de gibi. yani istediği zaman ara verebilmesi su 3-4 yıllık donem kendi istegiyle durdu, alkolizm olmadıgını dusunduruyor. ama ba
merhaba ahali,
babamda yıllardır suregelen bir sorun var. bir donem 3-4 yıl kadar ara verdikten sonra 6 aydır falan yeniden yerleşti hayatımıza. alkolizm gibi ama tam değil de gibi. yani istediği zaman ara verebilmesi su 3-4 yıllık donem kendi istegiyle durdu, alkolizm olmadıgını dusunduruyor. ama basladıgı donemlerde içmediği gunlerde normal halinden cok daha sinirli ve makul olmayan hareketler içinde oluyor. bugun kafama dank etti ki, bahsettiğim 3-4 yıllık arada cok daha mantıklı bir insandı. ve ben bu iş cok fazla buyumeden profesyonel bir yardım almanın-ikna edebilirsem- faydalı olacagına karar verdim. konuyle ilgili tum onerilerinizi, ve ozellikle anadolu yakasındaki doktor onerilerinizi bekliyorum.
0
lazuri
(15.06.10)
alkolizmde yoksunluk tedavileri olmadan alkolden uzaklaşılmaz.kendi içinde tipleri vardır vs vs .anadolu tarafında balıklı rum hastanesi.
0
nimrod
(17.06.10)
ama ama balıklı rum zeytinburnunda?
0
🌸lazuri
(18.06.10)
valla hocam bildiğim en iyi tedavi orada oluyor..anadolu yakasında bi fikrim yok..
0
nimrod
(19.06.10)
(2)

pepper time

Elloweeth
Selamlarkilo vermek için kullanılan şu mucizevi haplara hiç inanmadım bu zamana kadar.Ama yakın bi arkadaşım pepper time adlı bi hapa başladı ve ben her ne kadar aşırı bi kilo kaybı göremesem de( hergün yanında olduğumdan) diğer arkadaşlarımız görünce şaşırıp gün be gün eriyosun gibi yorumlar yaptıl
Selamlar
kilo vermek için kullanılan şu mucizevi haplara hiç inanmadım bu zamana kadar.Ama yakın bi arkadaşım pepper time adlı bi hapa başladı ve ben her ne kadar aşırı bi kilo kaybı göremesem de( hergün yanında olduğumdan) diğer arkadaşlarımız görünce şaşırıp gün be gün eriyosun gibi yorumlar yaptılar..Hatun da tartıldığında 5 6 kilo civarında bi kaybı olduğunu iddia ediyor 1 aylık kullanımın sonucında..Hani anlayamadığım nokta ne beslenmesine dikkat etti ne de spor yaptı..Böyle bişey mümkün müdür kullananınız var mıdır ya da kullanan bi tanıdığı olan?
0
Elloweeth
(14.06.10)
kullanma o tarz ilaçları. onların daha derinden ve sonradan çıkan yan etkileri olduğunu duymuştum. en sağlıklısı spor ile kilo vermektir. akşam yemeğini biraz erkene çekerek ve hafif yiyerek.
0
seyduna6687
(14.06.10)
tarım bakanlığından ruhsat alan ve içinde ne olduğu tam olarak bilinmeyen ilaçlar bunlar. sağlam kilo verdirebilir ama başta kalp olmak üzerinde başka nasıl etkileri olacağını kimse bilemez. 3-5 kilo için böyle risklere girilmez. ki göreceksiniz 1 sene sonra falan yasaklanacaktır biber hapları.
0
cubuk kraker
(15.06.10)
(2)

Trigeminal nevralji !

ally mcbeal
Arkadaşlar merhaba,Aranızda kendisi ya da yakını bu hastalığa yakalanan var mı? Umarım yoktur tabi ama 900 mg trileptal ve rivotril ile yaşadığım için doktorlar mikrovasküler dekompresyon isimli bir beyin ameliyatı öneriyor. Aslında komik değil mi bu konuda hangi doktor ünlüyse çoğuna gittim ama ins
Arkadaşlar merhaba,
Aranızda kendisi ya da yakını bu hastalığa yakalanan var mı? Umarım yoktur tabi ama 900 mg trileptal ve rivotril ile yaşadığım için doktorlar mikrovasküler dekompresyon isimli bir beyin ameliyatı öneriyor. Aslında komik değil mi bu konuda hangi doktor ünlüyse çoğuna gittim ama insan yaşayan birinden güç almak istiyor, aranızda bu ameliyatı geçirmiş olan var mı?
0
ally mcbeal
(14.06.10)
geçirmedim ama yine de yanındayım . geçmiş olsun
0
taylor durden
(15.06.10)
nörolojinin belası..elektrostimule falan bişeleer vardı tam hatırlayamıorum..ama zor bi durum..traş bile oldurmaz adama..
0
nimrod
(17.06.10)
(9)

Dişçide mide bulantısı.

s e ff a f
Kanal tedavisi olması gereken 2 tane dişim var ve son iki diş hekimi ziyaretimde de mide bulantısı yüzünden tedaviye başlayamadık. Önceden de lateks eldiven kokusuna midem bulanırdı ama hiç tedaviyi engelleyecek kadar ciddi olmamıştı. Artık biraz da psikolojik olarak koşullanmaya gidiyor sanırım. Bu
Kanal tedavisi olması gereken 2 tane dişim var ve son iki diş hekimi ziyaretimde de mide bulantısı yüzünden tedaviye başlayamadık. Önceden de lateks eldiven kokusuna midem bulanırdı ama hiç tedaviyi engelleyecek kadar ciddi olmamıştı. Artık biraz da psikolojik olarak koşullanmaya gidiyor sanırım. Bu durum daha önce başına gelmiş birileri ya da tavsiye edebileceği bir şeyler olan birilerinden yardım bekliyorum.
0
s e ff a f
(14.06.10)
acaba sakinleştirici mi içsen öncesinde? muhtemelen sinirsel. ama tabii dişçide yapılan morfinle birlikte alınınca sakinleştirici ilaç dokunur mu onu tıptan anlayanlar söylesin ben emin değilim.
0
christine
(14.06.10)
Ali Eşref MÜEZZİNOĞLU hocamızı tavsiye ederim aynı sorunu abimde yaşamıştık bir iki kez terapi yaptı ve hipnozla abimin dişlerini tedavi ettirdik, tedavi sırasında hipnoz altında olduğunuz için hiçbir şekilde koku, acı vs duymayacaksınız...hatta hocamız abartıp dişinize kanamamasını söylerse kanamıyor bile:) şaka yapmıorum bu konuda gayet ciddiyim:)
0
şarkılarıngünahıyok
(14.06.10)
@şarkılarıngünahıyok
psikoloğu son çare olarak düşünüyorum aslında. çünkü psikoloğa gitmeye başladığımda olay iyice içinden çıkılması güç bir hale gelecek. mide bulantısıyla ilgli paylaşabileceğiniz küçük hileleriniz falan varsa şu aşamada daha çok yardımcı olur bana.
0
🌸s e ff a f
(14.06.10)
psikolog değil zaten kendisi diş hekimi... 1991'de tıbbi hipnoz derneğini kurmuş bu konuda birçok çalışması var ve narkoza alerjisi olanlara, dişçi korkusu olanlara vs tedaviyi tamamlayabilmeleri için yardımcı oluyor...
0
şarkılarıngünahıyok
(14.06.10)
anestezi, sedasyon değil. her seferinde sağlam uyuştursun olur
0
radikalherif
(14.06.10)
@radikalherif
bahsettiğin şey bildiğimiz uyuşturucu iğne değil mi? onu zaten yapıyorlar. etki etmiyor.

@şarkılarıngünahıyok
o doktorun iletişim bilgilerini paylaşabilir misin?
0
🌸s e ff a f
(14.06.10)
bence midem bulansın diye değil direk tedavimi olmalıyım diye gitmeyi dene ve gözlerini kapatırsan agzınıda sonuna kdr acarsan va sandalyede evt çok şanslıyım bunda daha beter birşey olabilirdi dersen bence tedavin biter ve sağlıkla gülümsersin
0
mavi kız
(17.06.10)
dilinin altına böle ağız tabanında dil köküne dooru bi tutam tuz koyuyoz bazen hastalara, bi de koltuktayken ayaklarını sırayla havaya kaldırıp 10a kadar saydırıyoz. üstüme kusan olmadı daha hafazanallah
0
elifedm
(21.06.10)
he bi de emedur alıp ööle gidebilirsin, hem mışıl mışıl daa uyursun o koltukta
0
elifedm
(21.06.10)
(5)

cigerler kotu.. yardim

ounr
selam millet,bogazimda bir agri yok, yutkunurken mekanik gibi bi his var. oksuruyorum ve koyu kivamli bir balgam var. oksururken cigerler aciyor biraz. bi sigara ictim biliyorum, icmemem lazim ama sanki simdi daha iyi cigerler, oksuruk kesildi. nedir sizce sorun? baska sigara icmeyip, sicak seyler i
selam millet,
bogazimda bir agri yok, yutkunurken mekanik gibi bi his var. oksuruyorum ve koyu kivamli bir balgam var. oksururken cigerler aciyor biraz. bi sigara ictim biliyorum, icmemem lazim ama sanki simdi daha iyi cigerler, oksuruk kesildi. nedir sizce sorun? baska sigara icmeyip, sicak seyler icmeyi dusunuyorum. sevgilimden bulasti galiba onda da benzer sikayetler var. tavsiyeleriniz?

not: turkce karakter yok bu klavyede :/
0
ounr
(12.06.10)
farenjit başlangıcı o. daha kötü hissedersen antibiyotik kullanman gerekir.
0
frzn
(12.06.10)
faranjittir ılık-sıcak seyler için , bitci cayı filan rahatlatır..
0
kennym
(12.06.10)
ama faranjit bulasici degil diye biliyorum?
0
🌸ounr
(12.06.10)
bol su ve ihlamur ic. gunde 4 litreye yakin mesela.

yat.

gogsune viciks sur.

canim cok SIKILDI diyecegin zaman benim yazdigim gibi yaz.
0
compadrito
(12.06.10)
compadritoya ek olarak nac600 al.balgamını alsın..yan etkisi kati yoktur..antioksidandır hatta..
0
nimrod
(17.06.10)
(8)

mide bulantısı geçirme yöntemleri

dieselsingle2
http://www.eksiduyuru.com/index.php?m=d&id=151110 burdaki olaydan sonraki gün normal geçti ama dün yine aynısı yaşadım ve bu sefer fena midemi bulandırdı, günün 5-6 saati midem bulanık halde geçirmeye çalıştım. sanırım dün gece aç yatmamdan mütevellit bu sabah yine mide bulantısıyla uyandım. muz ve
www.eksiduyuru.com
burdaki olaydan sonraki gün normal geçti ama dün yine aynısı yaşadım ve bu sefer fena midemi bulandırdı, günün 5-6 saati midem bulanık halde geçirmeye çalıştım. sanırım dün gece aç yatmamdan mütevellit bu sabah yine mide bulantısıyla uyandım. muz ve limonlu su 2'lisi fayda ederdi, bugün onlar da yemedi, bugün bana lazımım;

ne yapmalı?
fiyatta kasmayan ilaçlar var mı?
0
dieselsingle2
(12.06.10)
emedur iyi gelir bulantıya..
0
little miss sunshinee
(12.06.10)
Anti-em bayağı ucuzdu, bir deneyin eğer denemediyseniz.
0
topuksuz ayakkabi
(12.06.10)
mümkünse ayaklarını havaya kaldır yani yatış pozisyonu alıp bunu yapacaksın
0
anastra
(12.06.10)
Evde karanfil varsa 1 - 2 tane çiğnerseniz mide bulantısını keser.

Bende işe yarıyor bu yöntem.
0
Ted Lapidus
(12.06.10)
compadrito
(12.06.10)
ekmek yi geçer
0
yuto
(12.06.10)
Kekik suyu. Tadı irenç ama kesin çözüm.
0
lucy in the sky with diamonds
(12.06.10)
bir çay kaşığı türk kahvesine limon sık ve bi hamlede atıver ağzına...
yapamam diyosan sadece limon yemek bile bulantıyı geçirebiliyor(kendimden biliyorum)
0
trawmatolog
(13.06.10)
(5)

glucophage ve alkol

i was me but now he s gone
selam, nasılsınız? ben de iyiyim saolun. şimdi ben glucophage kullanıyorum, fakat diyor ki, alkol önerilmeyen kombinasyonlardaymış. açıklama şu, özellikle aşağıdaki durumlarda akut alkol intoksikasyonunda laktik asidoz riski artar: -uzun süreli açlık veya malnütritisyon.-karaciğer fonskiyon bozukluğ
selam, nasılsınız? ben de iyiyim saolun. şimdi ben glucophage kullanıyorum, fakat diyor ki, alkol önerilmeyen kombinasyonlardaymış. açıklama şu, özellikle aşağıdaki durumlarda akut alkol intoksikasyonunda laktik asidoz riski artar:
-uzun süreli açlık veya malnütritisyon.
-karaciğer fonskiyon bozukluğu.

bu ne demek yani? alkol alırsam ölür müyüm? teşekkürler.
0
i was me but now he s gone
(11.06.10)
ozet gec lan pic mode on: abartmazsan bi sey olmaz. mesela iki kadeh sarabi veya iki birayi veya bi duble rakiyi filan gecme. (yani bunlardan sadece birini icecen).

ama risk aldigini bilerek ic. aldigin risk nedir? o dozda ictigin icki, cesaretini arttirabilir, "bi sey olmaz haci, atin olumu arpadan olsun, yuvarla, cak, camiye mi geldik, hadin gari!" mode on hale gelebilir.

akut alkol entoksikasyonu, kufelik olmak demek.

ayrica karaciger fonksiyonlarina daha once bakilmis ve bozuk cikmissa, beslenme bozuklugun varsa, risk var.


bi de burda ne diyo: senin durumunu, en iyi senin doktorun bilir diyo.



It is usually not necessary to completely avoid alcohol while taking metformin. However, drinking large amounts of alcohol while taking metformin is not recommended. Be sure to ask your healthcare provider if it would be okay to drink alcohol while taking this drug. Your healthcare provider understands your particular situation and is in the best position to factor in all of the variables (including other medical conditions or other medications you may be taking) before giving recommendations about metformin and alcohol.
0
compadrito
(11.06.10)
Alkol almasan ya da, çok özel durumlarda bir-iki kadehle yetinsen bence daha iyi olur. Diyet listene ve egzersizlerine dikkat ediyorsun umarım.

Sağlıklı olman dileği ile.
0
july14
(11.06.10)
teşekkürler. zaten bi biranın yarısına geldim midem filan bi garip oldu, bıraktım, içmesem iyi olur diye, isabet olmuş anladığım kadarıyla. =)

july 14 glucophage'ı ben kilo vermek için kullanmıyorum ama bak ekşide de o kadar söylemişler =( ha gerçi diyet yapıyorum ve doktor biraz da onun yüzünden verdi ama asıl olarak insülin direncimi düzenlemek için kullanıyorum. (galiba. ya da doktor öyle düşünmemi istedi.)
0
🌸i was me but now he s gone
(11.06.10)
Ben de perhiz anlamında kullanmıştım zaten. Zayıflama ile ilgili değil.
0
july14
(12.06.10)
selam,

ben de glifor kullanıyorum sanırım etken maddeleri aynı: metformin hcl. 500mg alıyorum günde ve acayip yorgun hissettiriyor kendimi. gelelim alkole: ölmüyorsun fakat ölmekten beter oluyorsun. gerizekalı gibi 10 tane bira içtim 7 saat içinde. 3 gün parmağımı hareket ettirecek enerji bulamadım kendimde. kabus gibiydi. :|
0
le7hal
(12.06.10)
(2)

ACiL muhabbet kusunun burnu bir gunde kasimaktan yara oldu.

dirk pitt
1 yasindaki disi muhabbet kusunun burnu hic birsey yokken eve geldigimde yara icinde gordum kirmizi. bostancida oturuyorum ve gec saatte acik veteriner yok bu civarda sanirim. bu yaradan kisa surede birsey olur mu? yaninda bir de ayni yaslarda erkek muhabbet var... ona bulasir mi. kendi cabamla ne y
1 yasindaki disi muhabbet kusunun burnu hic birsey yokken eve geldigimde yara icinde gordum kirmizi. bostancida oturuyorum ve gec saatte acik veteriner yok bu civarda sanirim. bu yaradan kisa surede birsey olur mu? yaninda bir de ayni yaslarda erkek muhabbet var... ona bulasir mi. kendi cabamla ne yapabilirim veterinere goturene kadar...
0
dirk pitt
(11.06.10)
dokunmayın isterseniz, bulaşacağını sanmam. sabahı bekleyin derim.
0
frzn
(11.06.10)
benimkininde kanadında bişi vardı diye kaşıyodu, acayip hareketler yapıyodu. bildiğin krem sürmüştüm hani ele sürülen, rahatlatıyo galiba geçmişti kendiliğinden. belki sabaha kadar idare edebilir.
0
ounr
(11.06.10)
(10)

adetin 2. günü doğum kontrol hapına başlamak?

andy kaufman 2
Merhabalar, kız arkadaşım için soruyorum.Kız arkadaşım dün öğlen regl oldu ve doğum kontrol hapına başlamak istiyor fakat dün çeşitli sebeplerle alamadı (yasmin'i var).-İlk gün alması gereken hapı 2. gün alması sorun olur mu?-Yoksa, 2. gün olduğu için, ikinci gün hapıyla mı başlaması icap eder?-Bu h
Merhabalar, kız arkadaşım için soruyorum.

Kız arkadaşım dün öğlen regl oldu ve doğum kontrol hapına başlamak istiyor fakat dün çeşitli sebeplerle alamadı (yasmin'i var).

-İlk gün alması gereken hapı 2. gün alması sorun olur mu?

-Yoksa, 2. gün olduğu için, ikinci gün hapıyla mı başlaması icap eder?

-Bu hapı akşam almak mı mantıklı, sabah almak mı?

www.ilacrehberi.com
sitede şöyle diyor:

Kullanım: Tabletler blister ambalaj üzerinde gösterildiği sıra ile, hergün yaklaşık aynı zamanda bir miktar sıvı ile alınmalıdır. 21 gün boyunca birer tablet alınır. Yeni bir pakete 7 günlük aradan sonra geçilir. Son tablet alımını takiben 2-3 gün sonra kanama başlar ve yeni pakete geçilmeden önce kesilmeyebilir.  Başlangıç: Bir önceki ay hormonal kontraseptif kullanımı yoksa: Tabletler kadının normal siklusunun ilk günü (kanamanın ilk günü) alınmaya başlanmalıdır. 2. ve 5. günler başlanması da kabul edilebilir ancak bu durumda ilk yedi gün için önerilen bariyer yöntemi ilk siklus boyunca kullanılmalıdır......

yani 2. gün başlarsa, 9. güne kadar ekstra korunmamız mı gerekiyor? Ne anlamalıyım bundan?

Teşekkürler.
0
andy kaufman 2
(11.06.10)
doğum kontrol hapı adetin 3. günü alınmaya başlanır.
21 gün boyunca hergün aynı saatte alınmaya devam edilir.
21 gün sonrasında 7 gün ara verilir.
tekrar adet görülme tarihi ne olursa olsun hapa ara verilen 7 gün sonrasında yani 8.gün alınmaya tekrar başlanır ve bu döngü bozulmadan devam edilir.

yani 21 gün hap 7 gün ara... bu şekilde kullanım devam edildiği takdirde extra bir korunmaya gerek duyulmaz. hapa başladığı andan itibaren korunma da başlar...
0
thebitterend
(11.06.10)
eklemeyi unutmuşum. doğum kontrol hapları her bünyede aynı etkiyi göstermese de genellikle mide bulantısına neden olur. o yüzden hapın akşam yatarken alınması daha iyidir.

judagor;
zaten tüm korunma yöntemlerinin başarı oranı %97 ile 98 arasındadır.
0
thebitterend
(11.06.10)
arkadaşlar risk oranlarını merak ettiğimi söylemedim ben. doğum kontrol hapları yumurtlama işlevini devre dışı bırakır. bu durumda gebeliğin oluşma riski, sizin süper lotoda 6lı bilme şansınıza eşittir. tabii bu düzenli kullanıma bağlı.

risk %1 bile olsa, düzenli doğum kontrol hapı kullanan ve başka bir şekilde korunmayan herkes yılda bir hamile kalırdı. oldu olacak başımıza saksı düşecek diye sokağa da çıkmayalım? biraz akıllı yorumlar bekliyorum, lütfen.

bu hapın nasıl kullanılması gerekiyor? o siteden alıntıladığım yerde anlatılmak istenen kesin ifadelerle ne? asıl soru bu.

sorularla kesin sınırlarını çizdiğim alanın dışına çıkmanız ve başka yanıtlar vermeniz bir işime yaramıyor.
0
🌸andy kaufman 2
(11.06.10)
thebitterend,

yazdığın tıp sitesinde yazanlarla çelişiyor. 1. gün başlanması gerekiyor yazıyor orada.
0
🌸andy kaufman 2
(11.06.10)
ben tam 4 yıldır bu hapı kullanıyorum.
jinekoloğum bana ne şekilde kullanmamı söylediyse onu uyguladım.
ve az önce de bunu sana yazdım...
hiçbir sorun yaşamadım 4 yıldır ve yılda bir jinekoloğuma görünürüm.
sana tavsiyem tıp sitesinde yazanlarları dikkate almak yerine bir jinekoloğa başvurmanızdır.
0
thebitterend
(11.06.10)
@thebitterend sağol, peki kullandığın ilacın markasını sorabilir miyim? o ilacın prospektüsünü okumak isterim bir de.
0
🌸andy kaufman 2
(11.06.10)
ben ilk başta doktorumun tavsiyesiyle yasmin'i kullandım.
ama bende mide bulantısı yaptığı için ginera'yı kullandım.
bir süre sonra o da bende mide bulantısına yol açtı.
son 1 yıldır diana 35 i kullanıyorum. ve çok memnunum.
0
thebitterend
(11.06.10)
ben beşinci günü başlamıştım, doktor kontrolünde. ilk 5 gün içinde alınmaya başlaması lazım. akşam alınmasını mide bulantılarını önlemek için tavsiye ederler.
0
peki
(11.06.10)
fark etmez. adet sürdüğü müddetçe başlanabilir. ilk ayda da korumaya başlar ama emin değilsen ek koruma uygularsın.
0
trista
(11.06.10)
ben de yasmin kullaniyorum doktor tavsiyesiyle, bana 3. gunu basla demisti. [prospektuste 3. gun yazmiyor] ilk hafta yine de tedbir amacli prezervatif kullanin derim. (bu arada yasmin'de ara 7 gun degil 5 gun bildigim kadariyla)
0
kayranin kedisi
(11.06.10)
(9)

torik lens falan

lemmiwinks
şimdi benim bir gözümde 2,50 miyop diğer gözümde de 1,75 miyop 0,75 astigmat var. derecelerinden emin değilim de şu an önemli de değil, nasıl olsa doktora gideceğim lens almak için. bir gözüm için torik lens bir gözüm için de normal lens mi alacağım? öyle olursa rahatsız olmaz mı? torik için dönüyor
şimdi benim bir gözümde 2,50 miyop diğer gözümde de 1,75 miyop 0,75 astigmat var. derecelerinden emin değilim de şu an önemli de değil, nasıl olsa doktora gideceğim lens almak için. bir gözüm için torik lens bir gözüm için de normal lens mi alacağım? öyle olursa rahatsız olmaz mı? torik için dönüyor diyorlar. birinin dönüp diğerinin öyle kendi halinde takılması rahatsız etmez mi? ama sonuçta astigmatsız göze de torik lens takılmaz di mi? nasıl olur yani bu lens olayı? ayrıca sigortasız biri nerede göz muayenesini ucuza getirir? lensler nereden alınır? denemelik lens verirler mi? kim verir? ne çok şey sordum di mi?
0
lemmiwinks
(11.06.10)
o kadar astigmat için torik lens almana gerek yok bence, çok pahalı. ben de 1,5 astigmat var ikisinde de yine de kullanmıyorum torik...
0
karrdanadam
(11.06.10)
torik lens normal lensten kalın ve toriğin gözden çıkarılması biraz zor. onun dışında bir fark yok.

ben üniversite hastanesine gittim muayeneye. torik lens alacam dedim. deneme lensi verdiler 1 hafta sonra, hala onu kullanıyorum :))
0
black sabahat
(11.06.10)
torik lens siz gözünüzü açıp kapadıkça döner ve odak ayarlayarak astigmatı tedavi eder(diye biliyorum 6 yıldır kullanan biri olarak) ama gözün içinde döndüğünü asla hissetmezsiniz. normal lensten farkı ise daha ince oluşu, markadan markaya değişiyor tabi. johnsson&johnsson tavsiye ederim kaliteli bir şey arıyorsanız.
hangi göze hangi lens konusunu ise göz doktoruna danışmanızda fayda var, biz ne desek yalan olur.
0
isolde
(11.06.10)
hangi göze hangi lens sorusunun cevabını burdan arama hiçbirimiz bilemeyiz. ancak yukarıdaki arkadaşa katılmıyorum. "0.75 için değmez" gibilerinden bi şey söylemiş. inan bana 0.25 için bile değer,astigmat miyoplara benzemiyo. lens markası olarak hiç düşünme bile, direkt johnson&johnson. toric lenslerde adamalr bir numara. oasys ve advance ikisini de kullandım bu adamların. oasys i tek geçerim hiç düşünme bile markayı. ben lenslerimi www.lensmarket.com dan alıyorum, süper kullanışlı bi site, tavsiye ederim. soruna cevap veremedim ama bunları bilmen işine yarar
0
ack3000
(11.06.10)
bir gözümde acuvue oasys (miyop), diğer gözümde acuvue advance toric kullanıyorum.
miyopu gün içinde hiç hissetmiyorum ama toric daha kalın olduğu için zaman zaman kendini hissettiriyor. dönme gibi bir şey olmuyor ama kalın olduğundan arada bir farkediyorum ben gözümde olduğunu. alışamadım bir türlü ama vazgeçmek de istemiyorum. sizde belki sorun olmayabilir tabi herkesin durumu farklı.
ben tıp fakültesinden aldığımda, bir medikoya yönlendirmişti, oradan deneme lensleri aldım. daha sonra lensmarket'ten kutu aldım.
0
sanal uyku
(11.06.10)
ikisini de torik kullanacaksan,ilk kez lens kullandığına göre hiç bir fark veya tuhaflık hissetmezsin. torik lensteki tek olay, bazı ölçülerin çok bulunmaması, özel sipariş edilmesi gerekmesi ve dolayısıyla biraz daha pahalı olması, diğer lenslere, numarasızlara filan göre. ancak deneme lenslerinde biraz sorun çıkabilir, onda da doktorla farklı markaları filan deneyerek uygununu bulursun. ben bausch and lomb alıyorum. (artık neredeyse hiç kullanmıyorum.) kullanışlı ve rahat.
lens/gözlük firmaları ile birlikte çalışan doktorlar var. onlara başvurabilirsin. lens alacağın için muayene ve deneme ücreti almıyorlar.
0
kediebesi
(11.06.10)
yıllardır torik takıyorum, diğerini hiç takmadığımdan bilemicem ama rahatlar. önce düşündüğün her markanın deneme lensini almanı tavsiye ederim. mesela ben b&l kullanıyordum j&j deneme lensi aldım ve hiç alışamadım.

satın almak için de harbi optik'i önericem

"bulduğun fiyatın 20% aşağısına" diye bir kampanyaları var, çok ucuza geliyor

www.harbioptik.com
0
plainwalker
(11.06.10)
o kadar kucuk numara icin 2si bir arada vermez doktor, onun yerine o gozun numarasini biraz daha buyuk veriyor.
0
kayranin kedisi
(11.06.10)
benim toric 1.00 miyop, 0.75 astigmat gayet.
0
sanal uyku
(11.06.10)
(1)

boyunda kütleme

poset
2 - 2.5 aydır boynumda bir kütleme var. arkadaşımla hayvanlar gibi şakalaşırken boynumu yakalamış ve bastırmıştı o zaman farkettim (ya da o yüzden oldu bilmiyorum). başımı her sola çevirdiğimde hep aynı yerde kütlüyor (hızlı veya yavaş çevirmem önemli değil). ama hiçbir ağrı yok. iyice canımı sıktı
2 - 2.5 aydır boynumda bir kütleme var. arkadaşımla hayvanlar gibi şakalaşırken boynumu yakalamış ve bastırmıştı o zaman farkettim (ya da o yüzden oldu bilmiyorum). başımı her sola çevirdiğimde hep aynı yerde kütlüyor (hızlı veya yavaş çevirmem önemli değil). ama hiçbir ağrı yok. iyice canımı sıktı ve bugün doktora gittim, röntgen çekti ve hiçbir şey bulamadı, kıkırdaktandır birşey olmaz dedi, ama pek tatmin olmadım.

sizin de başınıza geldi mi böyle bir olay, nedir ne değildir? ciddi manada rahatsız ediyor her sola çevirişimde kütlemesi.
0
poset
(10.06.10)
normal boyun kütletme değil normal çevirince bile kütlüyor yani herhangi bir zorlama yok.
0
🌸poset
(10.06.10)
(1)

kan grubu belgesi - sağlık ocağı

only
kan grubu belgesi gerek oldu iş için, sağlık ocağından alabilir miyim ? basitçe sıra beklemeden almak istiyorum.
kan grubu belgesi gerek oldu iş için, sağlık ocağından alabilir miyim ? basitçe sıra beklemeden almak istiyorum.
0
only
(10.06.10)
evet, en fazla 2 dk filan sürer. görevli sana kart verir, bir hemşireye yollar, hemşire kan grubunu bilip bilmediğini sorar, biliyorsan karta yazıp imzalar, bilmiyorsan da hemen bir damla kan alır, 2 dk içinde de belli olur.
0
ocanal
(10.06.10)
(1)

sigara ağrıyan dişe iyi gelir mi?

yons
birinden duymuştum. sigara içmenin ağrıyan dişe var mı herhangi bir etkisi?
birinden duymuştum.
sigara içmenin ağrıyan dişe var mı herhangi bir etkisi?
0
yons
(09.06.10)
içinde a - d vitaminleri olan cod liver oil al iki çorba kaşığı iç, biraz faydası oluyor ama istikamet dişçi. (eczaneye gidip 2 liraya 1 ampül dvit3 de alıp içebilirsin, hemen olmasa bile uzun vadede çok faydası olur)
0
joepiscopo
(09.06.10)
(2)

vitamin mineral

McCoy
---b grubu vitaminler genellikle beyin fonksiyonları üzerinde etkili,supradyn tarzı multivitamin ler kullanırsak beyin fonksiyonlarımızı daha iyi ve uzun süre YÜKSEK PERFORMANSLA kullanabilir miyiz?ne kadar süre ile kullansak max fayda noktasına gelebiliriz?---1 maden suyu mineral depolarımızı tek s
---b grubu vitaminler genellikle beyin fonksiyonları üzerinde etkili,
supradyn tarzı multivitamin ler kullanırsak beyin fonksiyonlarımızı daha iyi ve uzun süre YÜKSEK PERFORMANSLA kullanabilir miyiz?
ne kadar süre ile kullansak max fayda noktasına gelebiliriz?

---1 maden suyu mineral depolarımızı tek seferde doldurur mu?
0
McCoy
(09.06.10)
maden suyunun %10 bile dolduracağını sanmam. mineraller için önerim roka, tere, maydanoz,dere otu, ıspanak yani tüm koyu yeşil yapraklı sebzeler otlar. badem, ceviz, kabak çekirdeği gibi gıdalarda da çok mineral var.
www.iherb.com
bu linkteki ürünlerden her mineralden günlük ihtiyacını görebilirsin.
beyin olayında b complex ten çok omega 3 (balık yağı, keten yağı, ceviz, kabak çekirdeği, az miktarda yeşil otlar) ve choline faydalı bence.
b complex kullanmanı öneririm faydası olur da multivitaminler çok emilmiyor ve içlerindeki a (retinol değil beta carotene koyuyorlar, optimum şartlarda % 15 i a vitaminine dönüşüyor ortalama %5) ve d (d3 vit koymuyorlar) verimsiz formlar.
a-d için cod liver oil içip, ayrıca eczaneden dvit3 ampülü alıp kullanmanı c vit ascorbic asit toz halinde almanı + sebze meyvelerden almanı öneririm. bir de k2 vit incele araştır iç.
0
joepiscopo
(09.06.10)
ben balık yağlarını yurtdışından getiriyorum fiyat performans olarak daha ucuza geliyor.
alırken de içinde a-d vitaminleri de olsun diye fish oil değil de cod liver oil sıvı alıyorum genelde. zaten vitamin de alacak oluyorum shipping daha ucuza geliyor.
alabileceğin en ucuz ve faydalı ürünler
www.iherb.com
www.iherb.com
2.sinin miktarı az fiyatı çok ama tadı daha güzel bence.
www.iherb.com
bu da var.
son olarak da
www.retailmenot.com
linkinden prom kod kullanırsan ilk siparişte 5 dolar indirim alırsın.
bundan başka carlsson ve seven seas de ünlü markalar.
0
joepiscopo
(09.06.10)
(12)

hayvan gibi susamak.

dieselsingle2
sabahtan beri -yaklaşık 2 saattir- hayvan gibi su içmeme rağmen hala susuyorum.şimdiye kadar değişen hiçbirşey yok, sabah kahvaltısı ise şu idi: 2 kibrit kutusu peynir, 8-9 siyah zeytin, 1 küçük çikolata kutusundan çikolata, 2 büyük çay. çaya şeker yerine küçük paketlerdeki vişne reçelinden koydum.ş
sabahtan beri -yaklaşık 2 saattir- hayvan gibi su içmeme rağmen hala susuyorum.
şimdiye kadar değişen hiçbirşey yok, sabah kahvaltısı ise şu idi: 2 kibrit kutusu peynir, 8-9 siyah zeytin, 1 küçük çikolata kutusundan çikolata, 2 büyük çay. çaya şeker yerine küçük paketlerdeki vişne reçelinden koydum.
şimdiye kadar da genel olarak böyleydi yani değişen birşey yok.
uzun uzun yazdım ama nedendir bu acep?

@özet: her zamanki şeyleri yapmama rağmen fena susadım. why?
0
dieselsingle2
(09.06.10)
içme o kadar zehirlenirsin
0
desdinova
(09.06.10)
yaklaşık 2-3 lt oldu. dahası gelebilir.
0
🌸dieselsingle2
(09.06.10)
diyabet olabilir.
0
ermanen
(09.06.10)
Akşamdan kalma mısın Diesel?
0
july14
(09.06.10)
hayır, değilim jul.
0
🌸dieselsingle2
(09.06.10)
devam edersen, yakında kusmaya başlarsın
0
desdinova
(09.06.10)
evet, ben olsam bi ara gidip

aclik kan sekeri, aclik kan insulin seviyesi, hemoglobin a1c, vitamin D seviyesi baktirirdim.

noolur noolmaz

(kan vermeden once 10 saat kadar oruclu olman gerekiyor. su icebilirsin ama baska bi sey yasak)
0
compadrito
(09.06.10)
midede herhangi bir rahatsızlık ağrı vs. yoksa hiç problem olmaz. çişe çık bol bol.
0
fukka
(09.06.10)
gece çişe çıkmaktan uyuyamıcaksın :D
0
Patton17
(09.06.10)
su tutuyorsundur bir sebep. hormon, bir gün önce spor falan gibi yani... pazartesi sabah-öğlen arası 1 fincan kahve, 3 bardak su, 2 duble çay, 1 büyük ıhlamur içtimdi. tuvalete bile gitmemiştim ehehe.
0
no avalon
(09.06.10)
Diyabet, hormon bozukluğu veya panik atak olabilir. Fazla su ihtiyacının bir zararı yok. Tam tersine vücudun temizlenir.

bir de kibrit kutusu peynir yiyen insanların varlığı gözlerimi yaşartmadı değil.
0
deliberte
(09.06.10)
3 saat geçti şu an iyi durumdayım çok şükür :)
en yakın olasılık @wide'dan geldi sanırım. evet baya fazla çişe çıkıyorum.
0
🌸dieselsingle2
(09.06.10)
(2)

periodontolog tavsiyesi

very pigmented melanosome
uzun zamandır sıkıntı yaratan dişeti sorunlarım için bir periodontoloğa gitmek istiyorum. güvenilir, tavsiye edebileceğiniz birileri var mı? yer istanbul avrupa yakası, bakırköy civarı olursa daha da şahane olur. bir de bütçem limitli ve sosyal güvencem yok.
uzun zamandır sıkıntı yaratan dişeti sorunlarım için bir periodontoloğa gitmek istiyorum. güvenilir, tavsiye edebileceğiniz birileri var mı? yer istanbul avrupa yakası, bakırköy civarı olursa daha da şahane olur. bir de bütçem limitli ve sosyal güvencem yok.
0
very pigmented melanosome
(09.06.10)
iclerinden bildigim, tanidigim birisi yok

www.turkiyedoktorlari.com
0
compadrito
(09.06.10)
periodontoglar özel muayenehanelerinde; uzman diş hekimi/estetik diş hekimliği mertebesinde oldukları için ücretler konusunda oldukça uçarlar.

sana tavsiyem diş hekimliği fakültelerinden birine başvurman.
0
ysn
(09.06.10)
(5)

sol kol

elmyra
yaklaşık 1 aydır sol kolum boyunca ince ince bir ağrı hissediyorum . ama ağrı genel olarak kürek kemiğimde yoğunlaşıyor. kas ağrısı gibi değil sanki ,kemiğimin içerisinde ince bir uyuşma gibi. her sol kol ağrısı kalple mi ilgilidir? en yakın zamanda doktora gidicem ama şimdiden içimin biraz rahatlma
yaklaşık 1 aydır sol kolum boyunca ince ince bir ağrı hissediyorum . ama ağrı genel olarak kürek kemiğimde yoğunlaşıyor. kas ağrısı gibi değil sanki ,kemiğimin içerisinde ince bir uyuşma gibi. her sol kol ağrısı kalple mi ilgilidir? en yakın zamanda doktora gidicem ama şimdiden içimin biraz rahatlmasını istiyorum ,baya bir korkmaya başladım çünkü .

edit : aynı uyuşma tarzı ağrı omzumda da var. farkında olmadan kalp krizi mi geçiriyorum acaba :S
0
elmyra
(07.06.10)
kalple ilgili durumlarda mide bulantısı ve üst karının şişliği gibi durumlarda oluyor diye biliyorum ama yine de doktora gidin siz. eliniz erişiyorsa kürek kemiği ile omurga arasını biraz ovalayın, hareket edin, kulunç vardır belki. öyle benim işaret parmağım bile uyuşuyodu bir ara, sinirler sıkışıyor.
0
kediebesi
(07.06.10)
bence doktora git. "yok bir şeyin" dediğinde çok rahatlıyorsun. bana öyle olmuştu.
0
guybrush threepwood
(08.06.10)
şöyle rahatlatayım ben de; ufak bir sorun olsa bile siz bunu stres etmeniyle büyütebilirsiniz olmadık yere iş açabilirsiniz başınıza aman diyeyim.

stressiz kalın :)
0
erobur
(08.06.10)
yatarken sol tarafına denk gelen yastık ya da engel filan var mı? benzer bir durumu sağ tarafımda yaşadım. yastık yüzünden, üstüne yatıyormuşum her gece. dolayısıyla her sabah kolumu oynatmamı engelleyen bir ağrıyla uyanıyordum..
0
dambil
(08.06.10)
ayni stresi zamaninda yasamis birisi olarak soyleyim, agrisi ile beraber 1 ay suren bir kalp krizi gecirmeniz mantikli mi? sol kol agrisi "kalp krizi sirasinda" ortaya cikar, feci ve siddetli bir agridir. 1 ay suren sol kol agrisi kemik, eklem veya kas durumlari ile aciklanabilir ancak.

muhtemelen internetten arastirip okumus oldugunuz ve kafanizi kurcalayan "gizli kalp", "farkinda olmadan kalp krizi gecirenlerin oykuleri" vb. oykuler, sizi yavas yavas panik atak durumuna yaklastirmakta. dikkat edin. yirmili vyea otuzlu yaslarinizda oldugunuzu var sayarsak, rahat olun, kalbinizde bir problem olma olasiligi dusuk..
0
ozza
(08.06.10)
(2)

kedim aglior! cok keyifsiz gozleri hafif kanlanmiş ve az yemek yiyor

saturndeki salyangoz
gozlerinden yaş gelior sürekli??? yarin veterinere goturucem tabiki ama şu anda nesi var bilmiorum, kedisinin başina boyle bişey gelen var mi? resmen aglior hayvan ama sevince mirliorda...
gozlerinden yaş gelior sürekli??? yarin veterinere goturucem tabiki ama şu anda nesi var bilmiorum, kedisinin başina boyle bişey gelen var mi? resmen aglior hayvan ama sevince mirliorda...
0
saturndeki salyangoz
(07.06.10)
gribal enfeksiyon muhtemelen :) yarın iğne yaparlar herhalde.
0
clementine
(07.06.10)
iran kedileri ve cincillalarin burnu basik oldugundan goz yasi kanallari dar miymis, kapali miymis, bilmem neymis iste.

kediniz bu cinslerden biriyse normal, arada olur oyle.
0
nawres
(07.06.10)
(9)

peeling olayı

peki
bugün kendime peeling uyguladım ilk kez. şimdi bunun çalışma mantığı nedir ama merak içindeyim. ölü deriyi söküp cildi yenilemesi lazım değil mi? ne kadar sürede belli eder kendisini? nasıl oluyor o ölü deriyi sökme şeyi?
bugün kendime peeling uyguladım ilk kez. şimdi bunun çalışma mantığı nedir ama merak içindeyim. ölü deriyi söküp cildi yenilemesi lazım değil mi? ne kadar sürede belli eder kendisini? nasıl oluyor o ölü deriyi sökme şeyi?
0
peki
(07.06.10)
ölü deriyi caaart diye yırtması gibi bir şeyi bekliyorsanız hiç beklemeyin!

peeling öyle bir şey işte, cildin üzerindeki ölü, paramparça deriyi alıyor yüzeyden. ne kadar sürede belli eder kendini dediğiniz şeyi anlamadım, nasıl bir etki bekliyordunuz ki?
0
esenboga
(07.06.10)
yani bacaklarım çok sorunlu, bir sürü yara bere iz. ne kadar sürede iyileşme gözlenir. gözle görülür mü bu iyileşmeler? gibi sorular var kafamda.
0
🌸peki
(07.06.10)
güzelce kese yapsan aynı şey :)
0
kediebesi
(07.06.10)
o bahsettiginiz kimyasal peeling denen olay ve benim bildigim profesyonel uygulama yapilabiliyor sadece. siz ne uyguladiniz tam olarak?
0
pinking of you
(07.06.10)
kediebesi +1
kese iyidir...
0
voodoo 007
(07.06.10)
bi de kil çok iyi. ardından biraz yağ, aktara sor, badem olur, kekik olur, portakal olur. gül de olur. :)
0
kediebesi
(07.06.10)
kese uyguladım uygulamasına da iğrenç bi cildim var kıpkırmızı oldum ve halen geçmedi. bi bok anlamıyorum herkese uyan şey ne diye bana uymaz.
peeling için de l'occitane'ın deniz tuzu ve mine çiçeği özlü vücut peelingini kullandım.
0
🌸peki
(07.06.10)
o peeling baska peeling, green peel diye arastirin bi, ne kadar saglikli oldugu tartisilir ama yara izlerini gecirdigi soyleniyor. cildiniz hassassa olmaz size bence.
0
pinking of you
(08.06.10)
pinking of you'nun dediği gibi kimyasal peeling ile geçer onlar belki. tek seçenek doktora, cildiye'ye gitmek...
0
esenboga
(08.06.10)
(2)

dirseğin ters tarafında sızlama

lemmiwinks
bazen dirseğimin ters tarafında yani kolumun iç tarafında, yani kan alınan yerde sızlama oluyor. neden olabilir ki? çok uzun zamandır kan falan almadılar. yani görünen bilinen bir dış etken yok.edit: bir de bu sızlama sol kolumda oluyor sadece.
bazen dirseğimin ters tarafında yani kolumun iç tarafında, yani kan alınan yerde sızlama oluyor. neden olabilir ki? çok uzun zamandır kan falan almadılar. yani görünen bilinen bir dış etken yok.

edit: bir de bu sızlama sol kolumda oluyor sadece.
0
lemmiwinks
(07.06.10)
bi dönem bende de olmuştu. doktora gittim, tatmin edici bi sonuç alamadım. sigara içtiğimde artıyordu, bir de kolumu yukarı kaldırınca azalıyordu. bilmiyorum seninki de benzer mi ama sigara içiyorsan azalt, vitamin al. bir süre sonra geçiyor.
0
curiosita
(07.06.10)
1,5 yıl önce sigarayı bırakmıştım dün tekrar başladım. ama takrar başlamadan önce de vardı bu sızı. kolumu gerince biraz rahatlıyor ama geçmiyor.
0
🌸lemmiwinks
(07.06.10)
(2)

Sağlık Kurulu Raporu?

whatthe
İşe giriş için gereken Sağlık Kurulu Raporu için:-Toplam maliyeti ne kadardır?-Ne kadar sürede alınır?-Hastanede tanıdık olmasının avantajı ne olabilir?-Ek tavsiyeleriniz nelerdir?Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.
İşe giriş için gereken Sağlık Kurulu Raporu için:
-Toplam maliyeti ne kadardır?
-Ne kadar sürede alınır?
-Hastanede tanıdık olmasının avantajı ne olabilir?
-Ek tavsiyeleriniz nelerdir?
Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.
0
whatthe
(07.06.10)
3/5 gün sürer.heyet meyet olayları var.tarihler değişiyo mu bilmem ama bizim buradaki devlet hastenisnde.sağlık kurulu müracatları pxrtesi,çrşmb ve cuma oluyor.sonucu da pazartesi veriyorlar.hastanede tanıdık olması süreci azaltır.
0
madagaskar
(07.06.10)
tam teşeküllü devlet hastanesinden alınana para vermiyorduk sanki. esas maliyeti harcanan zaman ve artan sinir katsayısı. sakın ola hac'dan önce gitmeyin.

haseki'de büyük bi odada, bankolardaki doktorlara bi kağıt imzalatıyorsun. "bi hastalığın var mı" diye soruyorlar o kadar. ondan sonra sağlık kurulu ne zaman toplanıyorsa (genelde çarşamba) o gün imzalanıp veriliyor.

tanıdık olmasının avantajı, büyük salonda doktoru kaçırırsanız (15 dakika yarım saat kalıp gidiyorlar keza) tanıdık vasıtasıyla sonra imzayı tamamlarsınız.

kolay gelsin :)
0
no avalon
(07.06.10)
(8)

saç sorunu

hitchhiker
çocukluğumda başıma gelen hadiseler ve yaşımın ilerlemesiyle başlayan sorunlar birleşince işin içinden çıkamadığım bir sorunum var.önce çocukluğuma inelim, iki kaza geçirdim, ve saçımın başladığı noktadan arkaya doğru yarık var ve burada saç bitmiyor 10 yıldır. bir de üst arka kısımda var bu da yine
çocukluğumda başıma gelen hadiseler ve yaşımın ilerlemesiyle başlayan sorunlar birleşince işin içinden çıkamadığım bir sorunum var.

önce çocukluğuma inelim, iki kaza geçirdim, ve saçımın başladığı noktadan arkaya doğru yarık var ve burada saç bitmiyor 10 yıldır. bir de üst arka kısımda var bu da yine bir kaza sonucu oldu,
sorum ise burada saç ekilebilir mi ya da saç bitirilebilir mi, arkadaşıma sordum, sprey şeklinde ilaç var, jiletçiler kullanıyor, deriyi onararak orada saç bitirebilir diyor, ilacın ismini bilmiyormuş, ya da kafa yarıkları için başka bir çözüm var mı?

ikinci sorun birinci sorunu daha büyük bir hale getiriyor, yaklaşık 2 yıldır saçlarım dökülüyor. ve ortadaki yarıklara doğru yaklaşıyor. bioxcin kullanmadım çünkü başka bir sorunum var, yanaklarım da falan tüy çıkıyor, saçlarım artarken bunları da azdırır mı diye tedirginim, ve faydası olur mu ne kadar zamanda etkisini görürüm o konuda bilgilendirebilir misiniz? sadece şampuan etkili olur mu?

not: yaş 24
0
hitchhiker
(07.06.10)
hic bir plastik cerrahla gorustun mu?

hangi sehirdesin?
0
compadrito
(07.06.10)
ilaç olarak Minoksil diyorum 52 TL fiyatı çevremde kullananlar var gayet iyi sonuçlar aldılar. her sprey 1 ay kullanılıyor.
0
pposeidon_1
(07.06.10)
kafan çok yamuk değilse vur 3 numaraya gitsin :)
0
kediebesi
(07.06.10)
kafadan dikiş yediysen o bölgede ki deri pek bir ruhsuz olur. benim bir kolumda 9 diğer kolumda 12 dikişlik yarıklar var ve orda tüy kıl falan çıkmıyor iğne batırsam dahi deri yüzeyinde hiç hissetmiyorum. o bölgenin kendine gelemesi biraz zor gibi . ama sen bir plastik cerrah ile görüşmeden bir şeye kalkışma bence.
0
seyduna6687
(07.06.10)
konuda bilgim sınırlı .. Ama araştırmaya şu noktadan başlamak iyi olabilir. Fue diye bir yöntem var , biraz pahalı ama etkili bir yöntem olduğu söylenmekte..Sözlüktede aratırsan görebilirsin...clonemyhair.com birşeyde var..
0
zaman öğütücü
(07.06.10)
hayır, plastik cerrahla görüşmedim, minoxile bakayım, bioxcine sözlükte bakarken dikkatimi çekti, sanırım denemem de bir mahsur olmaz. yeni dökülmeye başlayanlar için falan diyor.
tavsiye edebileceğiniz bir plastik cerrah varsa hangi şehirde olduğu önemli değil giderim(nickim hitchhiker zaten) şu anda ankaradayım ama iki ay sonra ayrılıyorum, yılın 3 ayı da istanbuldayım.

kafa yamuk değil ama şimdiye kadar ön tarafı hiç kestirmedim ve yakışacağını düşünmüyorum o zaman da şapka kullanmam gerekir.
teşekkürler.
0
🌸hitchhiker
(07.06.10)
kan ve hormon testleri yaptırabilirsin, nedenleri araştırmak istersen.
eğer foliküllerin ölmediyse aynı yerden yine saç bitebilir, bazı değişiklikler yaparsan. ancak yaralardan bitmez. folikül olmayan yerden bitmez. bence bioxine vereceğin parayı doktora harca.
0
kediebesi
(07.06.10)
(9)

Sabah kan testim var, şimdi yemek yesem bişey olur mu?

sakingitarist
Evet arkadaşlar, yarın saat 10:30-11:00 gibi kan testi yaptıracağım. Karnım aç, bişeyler atıştırsam sorun olur mu?
Evet arkadaşlar, yarın saat 10:30-11:00 gibi kan testi yaptıracağım. Karnım aç, bişeyler atıştırsam sorun olur mu?
0
sakingitarist
(07.06.10)
abartmadığın sürece bişey olacağını zannetmiyorum.
0
hevipeyra
(07.06.10)
kan şekeri ölçümü yapılacaksa yememen daha mantıklı.
0
edip
(07.06.10)
o saate kadar normale duser ye ama abartma
0
heyamo
(07.06.10)
4 saatte sindirirsin zaten tamamen.
0
kayranin kedisi
(07.06.10)
yarım kaşarlı-sucuklu tost yapıp yedim arkadaşlar. :/
0
🌸sakingitarist
(07.06.10)
kan şekeri testi değil... ne testi olduğunu bilmiyorum :)
0
🌸sakingitarist
(07.06.10)
o kadar kan tahlili yaptirdim hic yemek yemen yasak ddemediler.
afiyet olsun bu arada
0
böhü
(07.06.10)
Aklınızda bulunsun diye yazıyorum arkadaşlar. Kan testini isteyen doktora bunu özellikle sorun. Zaten söylemesi gerekir, normali budur. Şu kadar saat aç olman gerek diye belirtilir.
0
july14
(07.06.10)
bence yememelisin bugüne kadar kan testi istenildiğinde hep aç karnına istenildi benden.
0
mhm
(07.06.10)
(14)

canlarım, sigaranın iyi özellikleri nelerdir?

ounr
sigara sağlığa zararlıdır.zararları konusunda herkes bilinçlendirilmelidir, denememeli biledir vs.şimdi, bu mereti kullananlar, bunun faydaları nelerdir? sigarayı bırakmıs ve bir süre içmemiş birisi olarak sınav stresini bahane edip vanilyalı 2 tl ederinde bi puro aldım. gevşemek dışında konsantrasy
sigara sağlığa zararlıdır.
zararları konusunda herkes bilinçlendirilmelidir, denememeli biledir vs.
şimdi, bu mereti kullananlar, bunun faydaları nelerdir? sigarayı bırakmıs ve bir süre içmemiş birisi olarak sınav stresini bahane edip vanilyalı 2 tl ederinde bi puro aldım. gevşemek dışında konsantrasyonumu vs. arttırır mı? uykumu açar mı? dikkatimi yoğunlaştır mı mesela? ne dersiniz?
0
ounr
(06.06.10)
maalesef konsantrasyona iyi geliyo evet. :) ama başka şeyler var konsantrasyona daha iyi gelen. mesela ginko biloba deneyebilirsin, hap olarak tebokan ismiynen satılıyur.
0
kediebesi
(06.06.10)
uykunu açabilir geçici olarak. konsantrasyonunu artıracağını düşünmüyorum.

kilo verdiriyor bak şişmanlar için bu bir artı olabilir.
0
cro magnon
(06.06.10)
ben mesela derse başlamadan önce hep sigara yakarım, ders süresince yarım saatte bir içmeye devam ederim, böylece uğraştığım şeye daha konsantre olurum. ama herkes için geçerli midir bilemeyeceğim; psikolojik işte.
0
kaufman
(06.06.10)
hiç bir faydası olmadığı üzerine binbir yeminler edebilirim...
0
pekala
(06.06.10)
bende kafa yapiyor guzel

ama ben 1-2 haftada bir iciyorum o is icin.
0
erich
(06.06.10)
genç öldürüyor, bu dünyanın çilesini fazla çekmiyorsun falan...
0
cedric tweedledee
(06.06.10)
sosyalleştirir
0
all girls dream
(06.06.10)
2 günde 1 sigara bağırsaktaki bir enfeksiyona iyi geliyor-muş. iş arkadaşımın akrabasına doktor tavsiyesi..
0
hayal bilgisi
(06.06.10)
sosyalleştirir evet, hiç tanımadığınız biri sigara ister veya siz birinden istersiniz falan: "ver bi sigara da muhabbetimiz artsın" dedikleri şey.
0
uyuklayankedi
(06.06.10)
insanın karizması tavan yapar.(nasıl içildiğine de bağlı olarak)
0
blackmamba
(06.06.10)
@hayat bilgisi
bağırsaktaki enfeksiyon dediğin şey ülseratif kolit sanırım.ona iyi geliyormuş
0
otebostan
(06.06.10)
bağırsakları çalıştırır. sabah kahvaltıdan sonra bir sigara içersin, direk tuvalete. bırakanlar da bir süre kabız oluyormuş diye duymuştum.
0
kakalamar
(07.06.10)
ben bi ara sigara içen insanlarda alzheimer görülme oranı aha azmış diye duymuştum.
0
yedek ruh
(07.06.10)
sigaranın konsantrasyonu artırdığı yalandır, zira insanlar fazla konsantre olduklarında rahatlamak için de sigara içerler.

alzheimer ve diğer bazı sinirsel hastalıklara iyi geldiği doğrudur, zira nikotin beyinde asetil kolin miktarını artırır. bu da konsolidasyonu (kısa vadeli hafızadan, uzun vadeli hafızaya bilgi kazıma işi) hızlandırır. ancak bu iş için de sigaradan çok daha az zararlı, patlıcan gibi çözümler mevcuttur.
0
desdinova
(07.06.10)
(3)

Sigara bırakma polikliniği / merkezi?

alexander the one point five
yamulmuyorsam yakın vakitte bir programda izlemiştim. sağlık bakanlığı, çeşitli illerde sigara bırakma merkezleri açıyordu, ücretsiz minvalde sanırım. bunlardan biri de ankarada'ydı. bunun yeri ve/ya hizmetleri hakkında bilgisi olan var mıdır?ya da "geçelim bunları, daha etkili bir sağlık kurumu yar
yamulmuyorsam yakın vakitte bir programda izlemiştim. sağlık bakanlığı, çeşitli illerde sigara bırakma merkezleri açıyordu, ücretsiz minvalde sanırım. bunlardan biri de ankarada'ydı. bunun yeri ve/ya hizmetleri hakkında bilgisi olan var mıdır?

ya da "geçelim bunları, daha etkili bir sağlık kurumu yardımı var" der misiniz?
0
alexander the one point five
(06.06.10)
sağlık bakanlığınınkini bilmiyorum. fiyatı tuzlu olan bi tedavi çeşidi var. bu aletle sigara bırakan tanıdıklarım oldu. biraz araştırın isterseniz. (ben pek inanmıyorum ama belki sizin kafanıza yatar)

www.neosante.com.tr
0
beyimsiz
(06.06.10)
şehir yazmamışsınız ama mesela ankara atatürk hastanesi nde hipnoz la sigara bıraktırılıyor, bulunduğunuz şehirdeki hastanelere bakın.
0
elbar
(06.06.10)
hipnoza falan gerek yok, sen iste yeter ki... sigara biraktirma merkezleri de hipnoz turu islerle ugrasmiyor. size destek veriyor, yol gosteriyor. tiynetinize gore azaltarak biraktiyor, mesela diyor ki "bundan sonra yalnizca balkonda icecen". ya da $aaaakk diye biraktiriyor. ama mucize yok, siz isteyeceksiniz.

yer Gazi Universitesi: www.med.gazi.edu.tr
0
no avalon
(06.06.10)
(9)

güç kudret dinamizm enerji sinerji vs

radioheadbanger
önümüzdeki 4-5 aylık dönemde hem 9-10 saat mesaiden sonra kendimde enerji bulmamı hem de geç yatıp erken kalktığım halde uykusuzluk hissetmememi sağlayacak ne alabilirim? legal soruyorum tabii pıtlamayı kastetmiyorum. yan etkileri de makul olsun, 40 yaşına geldiğimde 25'lik taş manitama "kızım nasıl
önümüzdeki 4-5 aylık dönemde hem 9-10 saat mesaiden sonra kendimde enerji bulmamı hem de geç yatıp erken kalktığım halde uykusuzluk hissetmememi sağlayacak ne alabilirim? legal soruyorum tabii pıtlamayı kastetmiyorum. yan etkileri de makul olsun, 40 yaşına geldiğimde 25'lik taş manitama "kızım nasılsın?" dedirtmesin. çok zararlı bişi peşinde diilim. pharmaton kullanmıştım o da pompalıyor gibiydi ama daha etkili bişilerin peşindeyim. iflas etmek de istemiyorum. her türlü (ilaç, bitki, 31) tavsiyeye açığım ama "düzenli ol programlı ol sabah 1.74 kilometre koş başka bişiye ihtiyacın yok" gibi şeyler istemediğim de anlaşılmıştır bence. şimdiden teşekkürler.
0
radioheadbanger
(06.06.10)
bence o dediğini icat eden kişi bill gates'den daha zengin olur. ölüyorum la yıllardır! aslkjadsjklas

şaka bi yana bu tamamen kendini tempoya alıştırmakla alakalı bişi bence. ayrıca ne kadar takviye alırsan al modun düştüğü zaman toparlamak zor oluyor. ha bi de özellikle uyku olayında düzenli olmak lazım. mesela her gece geç yatıyor olabilirsin ama hep aynı saatte yatmalı ve aynı saatte kalkmalısın. atıyorum, her gece 2 de uyuyup hep 8 de kalkarsan vücut bi süre sonra bu tempoya alışıyor. ama bi gece 3 te bi gece 1 de yatıp sabah da alakasız saatlerde kalktığın sürece yorgunluk hissetme ihtimalin artıyor.

bi programda izlediğim uyku uzmanı bi doktor uyku olayının tamamen kişiye özgü olduğunu da söylemişti. hatta bi şuna benzer şeyler söylemişti:

"insanlar uykuda beyinlerinin de dinlendiğini zannederler ama tam aksine beyin genellikle uykuda iken uyanık olduğunuzdan daha aktiftir. gün boyu beyne yapılan girdilerin tasnifi uyku esnasında yapılır. bilgisayar gibi düşünün. gece uykuda olduğunuz zaman beyniniz sanki disk birleştirme işlemi yapıyormuş gibi çalışır. normalde harcadığından daha fazla ya da aynı miktarda enerji harcar. ayrıca nasıl ki her bilgisayarın işlemci hızı, ön belleği falan farklı ise ve aynı işlemi farklı sürelerde yapabiliyorlarsa insanlarda da bu böyledir. doğuştan gelen özellikler sebebiyle kimisinin beyni bu girdileri 4 saatte, kimisininki 8 saatte işler. bu nedenle her insanın ihtiyaç duyduğu uyku süresi bir başkasından farklıdır."

yani demek o ki dış takviyeler bi yere kadar etki edecektir. önemli olan beyni kısa sürede tasnif etmeye alıştırmaya çalışmak (mümkün mü bilmiyorum ama bende işe yarıyo sanki), hem de modu yüksek tutmak lazım gelir. eyyorlamam bu kadar.
0
hevipeyra
(06.06.10)
@2 sdlkfjsdfk

ya abi diyosun ya dış takviyeler bi yere kadar diye, tamam işte slfkjdslk bi yere kadar gelsinler sonrasına ben bakarım. süpermen olmıcam zaten farkındayım da neticede hep kimyasal olaylar bunlar. normalde 10 saatte uykusu gelir insanın ama insan 1 hafta uyumadan durabilen bi ibne de diyorlar misal. ben o takviye kısmındayım. ne kadar kolaylaştırırsa o kadar iyi.
0
🌸radioheadbanger
(06.06.10)
@3 adam haklı asdhajdshkas

yasal uyarıcı alıcan abi o zaman. günde 1 redbull olabilir. her gün 2-3 fincan kahve ya da 10 bardak çay içmek olabilir.

ben mesela kimi günler çay içmeyi unutuyorum yoğunluktan falan ya da normalden az içiyorum. böyle günlerin akşamında ölü gibi oluyorum. ama standart olarak o günkü çayımı aldıysam akşam da halsizlik ya da uykululuk hali olmuyor pek.
0
hevipeyra
(06.06.10)
redbull bi sike yarıyor mu ki? içmişliğim yok ha. göbeğime göbek katmaktan başka işe yaramaz gibime geliyor. deniyim yine de.

ama mevzu kapanmadı! hala bekliyorum şunu al bunu al diyecek cengaverleri.
0
🌸radioheadbanger
(06.06.10)
ha bi de gene kendimden örnek vericem sana. mesai sonrasında eve gelinen ilk saatlerde koltuğa uzanırsam ya da bilgisayara kitlenirsem direk uykum geliyor ama o ilk 1-2 saati dışarıda ya da evde biraz daha aktif geçirirsem uyumuyorum. mesai temposundan çıkınca direk salma yani kendini. o ara uzanma ya da sabit bişeye kilitlenme. ne bileyim, iş çıkışı bi kafede bişeyler içmek ya da evde temizlik yapmak falan açıyor insanı.

evet evet temizlik yapmak. sajkhkasjhjksadh
0
hevipeyra
(06.06.10)
dinlen.
beynin vıdı vıdı vıdı...

otur dinlen. :) sakinleş.
0
kediebesi
(06.06.10)
eet ben gerçekten türkçe konuşmuyorum galiba :)
0
🌸radioheadbanger
(06.06.10)
pharmaton iyi seçim. düzenli yapılan spor da faydalı olur.

ama en önemlisi uyku saatini düzenlemek. aynı saatte yatıp aynı saatte kalkmak.

bunlar dışında uzun vadeli 3-4 günü geçebilecek sihirli bir formül yok.
0
orpheus
(07.06.10)
gin-seng tabletleri içebilirsin, ama kore yapımı olduklarından emin ol, çakma çin versiyonları da oluyormuş, tabletlerini düzenli kullanınca etkisini görürsün ama sıvısı daha kısa sürede fark yaratır, şunlar mesela www.ptr.com.tr gayet iyi ürünler.
0
fractalkisi
(31.07.10)
(11)

acil sağlık bilgisi

strangers in the night
iyi geceler efendimkardeşim aksamdan beri ara ara kusmakta, ishal ve 5 dk önce baş dönmesiyle baygınlık gecirdi atesi yok yinede terliyo sürekli deniz tutması hissinane limonyoğurt ekmektürü tüm şeyler denendimuhtemelen mikrobik bi şeyler olmaktahastaneye kesinlikle gitmiyor (acil servisen nefret ed
iyi geceler efendim

kardeşim aksamdan beri ara ara kusmakta, ishal ve 5 dk önce baş dönmesiyle baygınlık gecirdi atesi yok yinede terliyo sürekli deniz tutması hissi

nane limon
yoğurt ekmek
türü tüm şeyler denendi
muhtemelen mikrobik bi şeyler olmakta

hastaneye kesinlikle gitmiyor (acil servisen nefret ediyor, hasta insanlar kalabalık yuzunden) anne abla olarakta devasa büyük erkek kardesi kulaktan tutup götüremiyoruz


rahatlamasına yardımcı olabilecek biraz iyileştirebilecek seyler nelerdir
giyimnesin ılık içsin adacayı rahatlatır falan gibi seyler

çok korktuk ya!!
0
strangers in the night
(06.06.10)
ishalden dolayı bol su, gerçek meyvesuyu filan içirilse kaybettiği sıvıyı geri kazanır en azından. ilk aklıma gelen bu oldu.
0
uyuklayankedi
(06.06.10)
kendi deneyimlerime dayanarak:
bayılma anlarında ani şeker düşmesi oluyor.
reçelli su ya da şekerli su içirin sık sık.
ishal ve kusma vücuda yoğun olarak su kaybetirir, bol bol su içirmeye çalışın.
uzansın ve ayaklarını yukarda tutmasını sağlayın bir yastık yardımıyla.
sabah da mutlaka serum taktırmaya gidin hastaneye.
0
la loque
(06.06.10)
bence siz acile gidin gerçekten. bence ikna etmeye çalışın.
ya da zaten bu gece cehennem gibi olacağı için sabah bir doktora gideceksiniz illa.
geçmiş olsun.
0
kediebesi
(06.06.10)
korkmayin.

iki ihtimal var:

ya duzelecek

ya da kotulesecek

eger duzelirse mesele yok.

kotulesirse, iki ihtimal var:

ya suurunu kaybedecek,

ya da size yalvaracak noolur beni hastaneye goturun diye.

suurunu kaybederse gene korkmayin, cagirin bi ambulans gelir alirlar. (ama korkmayin diye yaziyorum, bunun olma ihtimali cok dusuk)

yani bu yazdiklarimi sirf sizin korkunuz gecsin diye yaziyorum.

duzelirse sevineceksiniz,

kotulesir ve hastaneye kaldirilirsa da bu endiseniz gececek.


bu yazdiklarimi sakin kafayla okuyup anlayamayacak kadar panikteyseniz de, eve bi doktor getirin. serum ve bulanti gidericiyle sabaha toparlar.

tekrar ediyorum, korkmayin!
0
compadrito
(06.06.10)
bana kalırsa hemen acile gidin. benim aklıma hiç iyi şeyler gelmedi. sizi de korkutmak istemiyorum ama daha yeni başımdan geçti böyle bir durum. tedbirli olmakta fayda var.
0
ben eksiktim
(06.06.10)
sakin hale geldim..

simdi yattı uyuyor gibi dediğine göre baygınlıkan sonra biraz daha iyi hale delmiş uyumaya ihtiyacım var dedi üsüne ince bişiler giydi yattı sıcaktan cok bunalmıs gibi geldi bana serilik gelince balkondan falan iyi geldi

su meyve suyu basında midesi iyi gibi oldukça 1,2 yudum alıyor
daha kötü olması halinde gerekirse kahveden adam toplatıp götürücem hastaneye, sabahta gidecek
çok teşekkürler gerçekten iyi oldu bir şeyler yazmanız
şimdilik durumlar iyi gibi sağ olun..
0
🌸strangers in the night
(06.06.10)
tansiyonunu ölçtünüz mü?
0
ben eksiktim
(06.06.10)
bilgi verdigin icin cok tatlisin.

cok tesekkurler.

merak etme, gececek.

arada bi sacini oksa. bi seyler icirmek icin de zorlama, kendisi isterse icer.

kusma ve ishal, gastrointestinal sistemin kendini "reset"lemesidir.

simdi o "boru"da boydan boya iltihap var, reaksiyon var. o gecince, tekrar eski duzenine

kavusur.

siz de ana kiz perisan olmayin, birinizden biriniz yatsin dinlensin. digeri de,

kardesinize yakin bi yerde uyuklasin.
0
compadrito
(06.06.10)
artık yarın iyileştiği veya hastaneye gitmeyi kabul ettiği haberinizi bekleriz.

durum ne diye soracaktım, nette gezerken gelişmeleri anında göremedim ama şimdi öğrendim. sanırım yarın akşama dek iyileşecek.

geçmiş olsun,

edit: herhalde herkes sakinleşmiş, hasta ve yakınları iyi durumda.
0
uyuklayankedi
(06.06.10)
güneş de çarpmış olabilir :)
0
kediebesi
(06.06.10)
kardeşim besin zehirlenmesi geçirmiş hatta kadınların metabolizması daha ağır olduğundan herhalde ertesi gün bizde de belirtiler başladı zehirlenmeye dair kardeşim antibiyotikle annemle ben ise 1er kiloluk yogurtla kendimize geldik
ucuz atlattık sanırım

peynirden zehirlenip yoğurt yememiz her ne kadar saçma gelsede işe yaradı bol su ve meyve suyu ile birlikte ailece galeta falan kemirdik
herhalde durumu iyi kontrol ettik seruma gerek kalmadığını söylediler..

bu da geçti gitti ama bi 10 peynir görmesem daha iyi olacak sanırım

mesaj atan arkadaşlara teşekkür ederim ve kusura bakmayın hem bu sağlık işiyle hem de tezle falan uğraşıyordum cevap atamadım
0
🌸strangers in the night
(09.06.10)
(5)

hangisi

abuzittin
dizimde bi problem var doktora gidicem hangisinden randdevu almam gerekir ?ortopedifizik tedavi ?
dizimde bi problem var doktora gidicem hangisinden randdevu almam gerekir ?
ortopedi
fizik tedavi ?
0
abuzittin
(04.06.10)
fizikten
0
lule
(04.06.10)
hehe ikisine de git. önce fiziğe git, o sana ortopediye git diyebilir.
0
no avalon
(04.06.10)
Geçmiş olsun Teen. Ortopediye git önce. Gerekli görürse, fizik tedaviye yönlendirir. Belki de sadece bazı hareketleri yapmanı isteyebilir, dizini çalıştıran kasları güçlendirmen için. Veya dizlik filan kullanmanı ister. Rahatsızlığını bilmediğim için, bir şey diyemiyorum. Ortopediden başla.
0
july14
(04.06.10)
july 14'e katılıyorum. önce ortapedi bakmalı, ona göre fiziğe yönlendirir gerekli görürse.
geçmiş olsun.
0
vejeteryan vampir
(04.06.10)
hay allah ya ben ben direk fizik tedaviden aldım,fiziğim de güzeldir halbuse
neyse bi bakalım ne diyecek
teşekkürler herkese
0
🌸abuzittin
(04.06.10)
(2)

Cisim sar, sarilik miyim?

no avalon
Sarilik kismi $aka tabe...Ama dun sabah ictigim solgar vm 2000'in dun aksam ve bu sabah dahil fosforlu sari cis cikarma ihtimali nedir?yoksa derin anlamlar var ve ben iskaliyor muyum?
Sarilik kismi $aka tabe...

Ama dun sabah ictigim solgar vm 2000'in dun aksam ve bu sabah dahil fosforlu sari cis cikarma ihtimali nedir?

yoksa derin anlamlar var ve ben iskaliyor muyum?
0
no avalon
(04.06.10)
çıkarır normaldır, fazlasını atıyorsun.
0
cozefka
(04.06.10)
haha herkeste olan bi durum. aynısı bende de oluyor. gece poşete koysan parlayacak gibi.
0
dieselsingle2
(04.06.10)
(6)

Böbrek Taşı Düşüren Baba

geven kafa
Sevgili babacım böbrek taşı düşürmekte, hastayken iyice aksi olan bu adam röntgen çekimine o kadar ısrar etmeme rağmen beni yanına almadan gitti. Şimdi annemle konuştum taşı kırmaları gerekiyormuş, ses dalgasıyla yapıcaklarmış.Bu ilk seans olucak, giderken rahat bir şekilde gitti ama dönerken araba
Sevgili babacım böbrek taşı düşürmekte, hastayken iyice aksi olan bu adam röntgen çekimine o kadar ısrar etmeme rağmen beni yanına almadan gitti. Şimdi annemle konuştum taşı kırmaları gerekiyormuş, ses dalgasıyla yapıcaklarmış.
Bu ilk seans olucak, giderken rahat bir şekilde gitti ama dönerken araba kullanabilicek durumda olur mu? Yanına gitmeli mi?
0
geven kafa
(03.06.10)
rahatlamış olur tabikide ama her ihtimale karşı yanına git sen.
taşın büyüklüğüde önemli tabi. küçük bişise tek seyansta kırarlar büyükse 1 cm kadar 4-5 seans sürer. büyükse kesin git. ne olur ne olmaz

Edittt: unutmadan tanıdıklarım maydanoz suyu içiyordu taş düşürmek için aklınızda olsun. maydanozu kaynatıp suyunu içiyorlar.
0
pposeidon_1
(03.06.10)
galiboru diye bi meyve var iyi geliyor diyorlar. tabi taşa değil de daha çok kuma vs.
bi de en son limonata diyolardı ama bunu modern sabahlarda dediler o yüzden sen düşün.
sen yanında ol yine de. doktor işleri sıkıcıdır genelde, bir destek iyi gelir.

düzeltme: gilaboru (compadrito sağ olsun)
disleksik kedibübüsü
0
kediebesi
(03.06.10)
bende gitmek için yer arıyodum. ucundan azar yiyicez ama olsun o kadar. bir de teşekkürler.
0
🌸geven kafa
(03.06.10)
en güzel ilaç meyankökü... içtiğim günün akşamı direk düşüyor...
unutulmaması gereken 1 bardak içtiyseniz en az 1 bardak ta su için gün içinde
0
janavarorion
(03.06.10)
bu taş düşürme olayı bünyeyle alakalı yalnız "kırılcak bu" bi de bunu hemen söylemeleri tamamen maddiyata dayanıyor. Aslında son seçenek kırdırma olmalı, tabi daha ilerisi ameliyat ama oraya varacagını sanmıyorum daha onceden bir sorun yaşamadıysa.

yanına da gitmelisin tek başına dönemiycek durumda olması ihtimali yüksek, bi yerini kesip biçmiyolar ama kırma olayında yine büyük bir acı söz konusu.

bende kendi babamdan ve kendimden biliyorum çok iğrenc bir durumdur. hatta babam şunu iç bunu vs. dışında 10 seanstan fazla kırdırmak için gitti 2 kere ameliyat oldu hala taşla beraber yaşıyor.
0
rurouni
(03.06.10)
bence de gidin yanına, oğlunu görünce mutlu olur yae.
0
cedric
(03.06.10)
(6)

Derim kafayı yedi gibi..

dambil
günaydın herkese,derim error veriyor bu aralar. her zaman kullandığım şampuanı kullanıyorum, iyi de duruluyorum ama kepekler kepekler ve kepekler oluyor. cildim çok çabuk kuruyor. kuru deri kalkıyor, özellikle kaş civarında. uzun süredir kullandığım ve muhteşem anlaştığımız kremler kurtarmıyor. bu d
günaydın herkese,

derim error veriyor bu aralar. her zaman kullandığım şampuanı kullanıyorum, iyi de duruluyorum ama kepekler kepekler ve kepekler oluyor. cildim çok çabuk kuruyor. kuru deri kalkıyor, özellikle kaş civarında. uzun süredir kullandığım ve muhteşem anlaştığımız kremler kurtarmıyor.

bu duruma geçiş sanki bir anda oldu:\ neden olabilir? çözüm önerisi olan var mıdır? cildiye yolu gözüküyor gibi mi yoksa?
0
dambil
(03.06.10)
birincisi mevsimsel olabilir kısabir süre sonra geçebilir çok sıkıntı etme
ikincisi (uzak ihtimal)allah korusun seboreik dermatit vb. bir rahatsızlık baş göstermiş olabilir
üçüncüsü bir cildiye doktoruna görün kesinlikle.
geçmiş olsun
0
pposeidon_1
(03.06.10)
beslenme düzeninde değişiklik olabilir mi?
0
anonimyususer
(03.06.10)
beslenme değişmedi de, uyku düzeni pek yalan oldu bu ara..
0
🌸dambil
(03.06.10)
geçmiş olsun.

seboreik egzama'ya benziyor anlattıkların. yıllardır çekiyorum. içsel sebepli egzama diyorlar buna. atak dönemleri oluyor. mesela final dönemi yoğun stres altında, çok üzüldüğün dönemlerde falan coşuyor.

malesef kesin bir tedavisi yok ama (bkz: dermovate) kullanamk epey iyi geliyor atak dönemlerde ama sürekli hale getirmemek lazım sanırım kortizon falan bi olayları vardı.

bir cildiyeci bana bir firmanın bir şampuan ve bir bakım köpüğünü tavsiye etmişti, bulabilirsem o reçeteyi (tabi devletin karşıladığı şeyler değil) yazarım buraya
0
nevrochaotica
(03.06.10)
ahanda ışık hızında buldum ;

Ducray'in Kelal ds şampuanı ve Kelual ds Mousse köpüğü.
0
nevrochaotica
(03.06.10)
su da bir değişiklik olabilir siz değiştirmediyseniz bile şehir şebeke suyundan kaynaklı olabilir hassas bi ciltse hemen etkilenebilir.

stres kaynaklı olabilir..Herhangi bir stresle benim cildim hemen etkilenir belki öyledir.

Yine de doktora gitmek de fayda var ciddiyetine göre durumun.
0
si13el
(03.06.10)
(8)

alkol alınca kusma

sarper361
şimdi yeni moda bu bende. alkol alınca kusuyorum. lisede ufak kaçamaklarda içerken hiç böyle bir şey olmazdı. reflü filan dediler de bir de burada sorayım dedim. insan içki içince neden kusar?
şimdi yeni moda bu bende. alkol alınca kusuyorum. lisede ufak kaçamaklarda içerken hiç böyle bir şey olmazdı. reflü filan dediler de bir de burada sorayım dedim. insan içki içince neden kusar?
0
sarper361
(01.06.10)
çok sebebi olabilir. aşırı açken içmek, aşırı tokken içmek, çok içmek, farklı alkolleri karıştırmak..
0
passion rules the game
(01.06.10)
alkol alınınca midede asit salgılanması artar eğer reflü felan varsa kusmaya sebep olabilir. ama alkol sebebiyle kusmanın en çok görülen sebebi alkolün beyinciğin mına koymasıdır. beyincik piç olunca denge kaybedilir, baş döner, yalpalanarak yürünür vs. tabi sonunda da kusulur.
0
lpgli tosbaga
(01.06.10)
saydıklarınızın hiçbiri yok. mesela dün gece 2 saate yaya yaya 1 litre biraz içtim hiç bir şey yokken yarım saat sonra bööeğ diye kustum aniden geliyor yani. reflüden de emin değilim sorunu duyan "reflün vardır aga" dedi. ondan reflüden olur mu dedim.
0
🌸sarper361
(01.06.10)
cok emin oldugum bi seyi soyleyeyim:

vucudun sana "icme!" ya da "bu kadar icme" diyor.

Bunu da en kibar bicimde boyle soyleyebiliyor.
0
compadrito
(01.06.10)
havalar sıcak, limitleri bilmek gerekiyor. Yediğiniz bir şey de dokunuyor olabilir.
0
kimlanbu
(01.06.10)
geçen hafta yarım su bardağı şarap kustum. sinirler gerildi artık.
0
🌸sarper361
(01.06.10)
psikolojik de olabilir. gergin olmandan bahsediyorum. kardeşimin hiçbir şey içmeden dahi ara ara kustuğu bir dönem olmuştu. doktor strese bağladı olayı midesi çok fazla asit üretiyormuş ve bunu azaltıcı ilaç yazmışlardı. daha sonra geçti.

bence kusuyorsan belli bir süre içmemeyi dene(gerçekten canının çok istediği güne kadar) ve stressiz yaşa. üzerine düşünme. fizyolojik bir şey değilse elbet düzelecektir.
0
Glarsin
(01.06.10)
sevmediği için tabiki. zorlama bence, sen alkolsüz yaşaması gereken birisin.
0
frida zetkin
(02.06.10)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.