Giriş
(2)

eczacılara bi sorum var?

the kene
ödev yapıyoruz işin içinden çıkamadık.hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaç gruplarını fiyat bakımından sıralamamız gerekiyor. rx media var elimizin altında ama kullanmasını bilmiyoruz sanırım=) bi sıralayıverin be;*ace inhibitörleri*arb*diüretikler*b bloker*kalsiyum kanal blokörü
ödev yapıyoruz işin içinden çıkamadık.

hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaç gruplarını fiyat bakımından sıralamamız gerekiyor. rx media var elimizin altında ama kullanmasını bilmiyoruz sanırım=)

bi sıralayıverin be;

*ace inhibitörleri
*arb
*diüretikler
*b bloker
*kalsiyum kanal blokörü
0
the kene
(17.03.11)
hala bulamadiysanız, herhangi bir eczaneyi arasanız yardımcı olurlar sanki.
0
a7x
(17.03.11)
şimdi her grubun içinde ucuz pahalı çeşitli ilaçlar var. tam olarak bir sıralama yapmak zor. ama şöyle diyelim. ucuzdan pahalıya...

*beta blokerler ve diüretikler (illa sıralayacaksak diüretüklere daha ucuz diyelim)
*acei
*kalsiyum kanal blokerleri
*arbler

hoca kabul etmezse karışmam :)
0
cubuk kraker
(17.03.11)
(2)

Bu bir rahatsizlik midir?

enchantress
Bir arkadasim var. Insanlar hakkinda dusunmekten korkuyor. Insanlarin dusuncelerini duymasinin mumkun olmadigi halde ya olursa diye cok endiseleniyor. Geri kalan her seyi normal. Bir de insanlarin her hareketini cok detayli analiz ediyor. Olaylar hakkinda en ufak ihtimal ve akla gelmeyecek davranisl
Bir arkadasim var. Insanlar hakkinda dusunmekten korkuyor. Insanlarin dusuncelerini duymasinin mumkun olmadigi halde ya olursa diye cok endiseleniyor. Geri kalan her seyi normal. Bir de insanlarin her hareketini cok detayli analiz ediyor. Olaylar hakkinda en ufak ihtimal ve akla gelmeyecek davranislari goz onunde bulundurarak karar veriyor. Davranis analizi bu kiside fena bor boyutta. Bu yuzden rahat edemiyor. Bu arkadas hasta sanirim da ne hastasi?
0
enchantress
(17.03.11)
evet. tabi şudur diyecek kadar bilgim yok. ancak sanki sosyal fobi veya bunun bir çeşidi gibi duruyor.
0
ben smyrna
(17.03.11)
bir zamanlar "kul hakkı yememeliyim, çok pis günah olur." mantığı çerçevesinde insanların halılarına bile basmaya çekinen bir adam vardı. çünkü halıya basınca halı eskiyecek ve kul hakkı yemiş olacaktı. halıya basabilmek için ancak halının sahibinden izin alması gerekiyordu ki bunu hayatın her alanına uyarladığında hayat çok çok zorlaşacaktı.

anlattığım şey bir takıntı dostum. dediğin şeyi ben buna benzettim. ilaçla tedavisi olduğu söylenmekte.
0
ya ben lan neyse
(17.03.11)
(6)

lens

nickienick
1) lens alıcam. göz numaram değişti sanırım. ankara'daki lens dünyası'nın ücretsiz doktor muayenesi var mıydı? bir de muayene için belli bir süre lens takmadan gitmek gerekiyor sanırım. ne kadar bu süre? ya da önerebileceğiniz başka bir yer var mı ankara'da?2) hem miyop hem astigmatım var. bousch&lo
1) lens alıcam. göz numaram değişti sanırım. ankara'daki lens dünyası'nın ücretsiz doktor muayenesi var mıydı? bir de muayene için belli bir süre lens takmadan gitmek gerekiyor sanırım. ne kadar bu süre? ya da önerebileceğiniz başka bir yer var mı ankara'da?

2) hem miyop hem astigmatım var. bousch&lomb'dan daha iyidir dediğiniz bir marka var mı?
0
nickienick
(17.03.11)
1) muayene için bir süre lens kullanmadan gitmek gerektiğini duymadım. o tedavi için gerekli bir kural (lazer vs..)
2) johnson & johnson kullanıyorum, memnunum.
0
score
(17.03.11)
2) başka marka denemedim, j&j acuvue kullanıyorum. sorun yok.
0
sanal uyku
(17.03.11)
1)sanmıyorum öyle bir şartın olduğunu.lensimle gitmişliğim bile vardır muayeneye.
2)kesinlikle yok.ne varsa b&l da var...
0
p a t r i o t
(17.03.11)
1) Kudret Göz Hastanesi'ne gitmiştim ben 1 yıl önce. Gittiğinizde söyleyin durumunuzu, yeni lens almayı düşünüyorum ama numaram değişmiş olabilir falan diye. Onlar bakar, hatta gözünüze uygun lensleri denettirirler, ona göre alırsınız istediğinizi. (Mesela ben Acuvue Oasys denemiştim, uymamıştı gözüme.)
2) Johnson & Johnson iyidir. Acuvue Advance kullanıyorum. Tek gözümde benim de az buçuk astigmatım var ama direkt miyop lensleri de iş görüyor.
0
sesee
(17.03.11)
1) evet en az 4 saatdi galiba gözünüzde lens olmamalı ki göz muayene edilecek konuma gelsin..

2) clear 58, bi sürü marka kullandım ama bu lens hepsinden daha net ve ince.
0
omonia
(17.03.11)
2. J&J Acuvue Oasys kullanıyorum, çok memnunum. Ama şu lens mükemmeldir yada daha iyidir demek yanlış olur. Gözler lens seçebiliyor, farklı markaları deneyip gözünüze uygun olanı bulmanız en iyisi. Mesela ben B&L Purevision kullanmıştım, gözüm rahat etmemişti bir türlü.
0
maydogdu
(17.03.11)
(4)

Kürek kemiği arasında ağrı- Hangi bölüme gidilir?

yildirimba
Canlar, taaa yıllar önce sol kürek kemiğimin altında başlayan uyuşma, zamanla iki kürek kemiğinin ortasından boyna doğru çıkan, çürüme, aşırı yorgunluk, ağrı ve uyuşma hissine döndü.Her an sırtımda bir yük var, indirsem de yere rahatlasam gibi hissediyorum. İki kürek kemiğim arasında oklar, iğneler
Canlar, taaa yıllar önce sol kürek kemiğimin altında başlayan uyuşma, zamanla iki kürek kemiğinin ortasından boyna doğru çıkan, çürüme, aşırı yorgunluk, ağrı ve uyuşma hissine döndü.

Her an sırtımda bir yük var, indirsem de yere rahatlasam gibi hissediyorum. İki kürek kemiğim arasında oklar, iğneler saplanıyor gibi oluyor bazen.

Zamanında çok doktora gittim bir şey bulamadılar. Sadece boyunda düzleşme varmış biraz onu buldular. ama ben sırtımdaki ağrının başka bir şey olduğunu düşünüyorum. Fizik tedavi, ortopedi falan bir şey anlamadı. Başka hangi bölüme gidilir ki? Ha bir de sağ omzum sola göre biraz daha düşük.
0
yildirimba
(17.03.11)
Beni anlattin resmen ben de cozemedim bu agrimin kaynagini fakat bir tahminim var.Bir bucuk yil once agir bir sandalyeyi tek elimle kaldirmaya calisirken elimden duser gibi olmustu.Ve kolumdan taa kurek kemigime kadar bir damarin dondugunu hissettim.Benım problemım bundan sonra basladı sanırım.Sen de ters bır hareket yapmıs olmayasın?
0
degisim90
(17.03.11)
@degisim, ben de bu problem başladıktan 1,5 sene önce karda düştüm. kolumu hareket ettiremiyordum. tabi bizimkiler doktora değil, kırık-çıkıkçıya götürdüler. omzun çıkmış demişti. sağa sola çevirdi, küt diye yerine oturttu, o an ağruım geçmişti. ama sonradan bu ağrılar başlamıştı.

sanırım başlangıcı bu benim de.
0
🌸yildirimba
(17.03.11)
@mustermann, teşekkür ettim. bu sanırım pek benimle alakalı değil okuduğum kadarıyla.
0
🌸yildirimba
(17.03.11)
uyuşma varsa sinirle ilgilidir.

nöroloijiye gidin,onların uzmanlık alanı sinir hastalıkları biliyorsunuz.
0
password
(17.03.11)
(7)

Adam akıllı lens solüsyonu

vericemparasını
şeffaf lens kullanıyorum. solüsyon olarak bu renu vardı fakat ilk göze taktığımda lensi yanma yapıyor ve çıkarırkende lens çok kurumuş oluyor. şunu kullan süper dediğiniz lens suyu var mı?
şeffaf lens kullanıyorum. solüsyon olarak bu renu vardı fakat ilk göze taktığımda lensi yanma yapıyor ve çıkarırkende lens çok kurumuş oluyor. şunu kullan süper dediğiniz lens suyu var mı?
0
vericemparasını
(17.03.11)
Renu'nun "hassas gözler için" olanını denemediyseniz tavsiye ederim, ben memnunum senelerdir.
0
mavi karanlik
(17.03.11)
ALL IN ONE light hassas gözler için. tavsiye ederim
0
papageno
(17.03.11)
solo care aqua+1. uzun zamandır kullanıyorum ve baya memnunum.
0
nickienick
(17.03.11)
solo care aqua +15

opti free den sonra mükemmel geldi...
0
p a t r i o t
(17.03.11)
solo care aqua
0
drip nick i zaten kullanilmakta
(17.03.11)
Solo Care Aqua kullandım uzun bir süre. Sonra Opti-Free Express'e geçtim. Bence Opti-Free daha iyi ama, ikisi de işini görür.
0
sesee
(17.03.11)
renu piyasadan toplanmadı mı?
solo care iyi.
0
kayranin kedisi
(17.03.11)
(2)

yorgun görünme - hipotiroidi

sva
3 ay önce hipotiroidi teşhisi ile euthyrox kullanmaya başladım (50mg). son günlerde bir kaç yıldır nerdeyse her gün karşılaştığım insanlar bana çok yorgun, bezgin, bitkin göründüğümü söyledi. sebep ne olabilir?
3 ay önce hipotiroidi teşhisi ile euthyrox kullanmaya başladım (50mg). son günlerde bir kaç yıldır nerdeyse her gün karşılaştığım insanlar bana çok yorgun, bezgin, bitkin göründüğümü söyledi. sebep ne olabilir?
0
sva
(16.03.11)
eğer siz de öyle hissediyosanız sebep aldığınız dozun yeterli olmaması olabilir. eğer yeterli değilse artırmak gerekebilir ama bunu anlamak için kan tahlili yaptırmanız gerek tabi. belki de başka nedenleri vardır, mevsim geçiş dönemi, stres, üzüntü vs.
0
minguinho
(16.03.11)
eğer erkekseniz, dereotu yiyin. ancak prof.saraçoğlu'nun önerdiği şekilde. ben başka bir sebepten ötürü kullanamıyorum ama kullanıp fayda gören cok.
0
heyamo
(17.03.11)
(5)

kilo vermek diyet

quando
martın tam ortasındayız, haziran ortasına kadar birinin 20 kilo vermesi imkanlı mı?
martın tam ortasındayız, haziran ortasına kadar birinin 20 kilo vermesi imkanlı mı?
0
quando
(16.03.11)
sağlıksızsa evet
yok ben sağlıklı kilo vermek istiyorum diyorsan 5-6 dan sonrası zor gibi
0
hmm
(16.03.11)
imkansiz, ayrica gereksiz de.
0
ekg
(16.03.11)
imkansız değil. ben 30 günde 14 kilo verdim daha önce. ama kesinlikle sağlıklı bir şekilde verilemez. sağlıklı bir şekilde haftada 1 kilo kadar verebilirsiniz. 3 ay için 10-12 kilo yapar bu da. taş devri diyeti ile 5-6 ayda bahsettiğiniz kiloları verenler mevcut.
0
sijwocaq
(16.03.11)
haftada 1 kilo vermek sağlıklı. haziranın ortasına 3 ay, yani 12 hafta var. 20 kilo fazla.

ancak ciddi ve düzenli spor yaparsanız kilo vermenin yanı sıra vücudunuz da iyice toparlar, daha fazla kilo vermiş gibi durursunuz.
0
mea maxima culpa
(16.03.11)
akupunktur ile çok mümkün. hatta aksi anormal oluyor diye biliyorum. bir akupunktur araştır (:
0
girl in a coma
(17.03.11)
(5)

Kanda kalsiyum yüksekliği

ya ben lan neyse
selamlar dostlar. birkaç gündür kendimi iyi hissetmiyordum. kan testi yaptırdım. bazı anormallikler var. kanda kalsiyum seviyesi falan yükselmiş biraz. anlayan var mıdır? değerlendirebilecek?kalsiyum: sonuç:11, normal değer: 8,2-10,5 mg\dlhiperkalsemi yazmayagör googlea. ani kalp durması, kriz şok n
selamlar dostlar. birkaç gündür kendimi iyi hissetmiyordum. kan testi yaptırdım. bazı anormallikler var. kanda kalsiyum seviyesi falan yükselmiş biraz. anlayan var mıdır? değerlendirebilecek?

kalsiyum: sonuç:11, normal değer: 8,2-10,5 mg\dl

hiperkalsemi yazmayagör googlea. ani kalp durması, kriz şok ne varsa...

sedim de yükselmiş önceki testlere göre 6 olmuş. üst değer 15. diğer anormal olanları da yazayım:

pdw: 19,9. üst değer 18.
mchc: 35,1. üst değer: 35.
total protein, potasyum, fosfor. bunlar da normal değerler içerisinde ama üst sınıra yakın.

tehlikeli midir abiler? korkayım mı? kalsiyum niye yüksek hem lan. günlerdir peynir bile yemiyom.
0
ya ben lan neyse
(15.03.11)
başka semptomlar var mı? birçok şey olabilir. bilemeyiz ki. kork ve doktora git.
0
ermanen
(15.03.11)
kalsiyum yüksekliği kemikleri kırılganlaştırır diye okumuştum. iyi bişi deil yani. her şeyin fazlası zarar.

not: doktor falan değilim, sadece genel kültürümsü.
0
be forever young
(15.03.11)
0.5 mg o yahu, doktor degilim ama acayip bi risk tasidigina falan inanmiyorum. ayrıca kafaya göre kan testi miyapiliyor, buna kimse bakmiyor mu onu da bilahare merak ettim.

kan testinde bissürü şey ogrenilir, güzel bi hastaneye git tam teşekküllü kan testi yaptir, sigortaliysan tabi. yok nakit vercem diosan once parasini sor iyi geçirirler zira.
0
sage
(15.03.11)
Hematokrit (Htc), hemoglobin (hb), MCV, ferritin, retikülosit değerleri var mı?
0
efx
(15.03.11)
@efx: var elbet. yazıyorum hemen.

htc: 48,6 ---- aralık: 40 - 52
hgb: 17,1 ---- aralık: 13,5 - 17,5
mcv: 92,1 ---- aralık: 80 -95
ferritin: 69,6 ---- aralık: 30 - 300

retikülosit yok hocam. ya da başka biçimde ifade edilmiş, ben bilmiyorum.
0
🌸ya ben lan neyse
(16.03.11)
(1)

Ciba Vision Night&Day

elenika
Yardımsever Duyuru sakinleri.Ben bu lensin bir çift numunesini dün sabah gözüme yerleştirdim fakat kuruluk yapınca çıkartmaya kalktığımda çıkartamadım. Çok kaygan olduklarından elime tek geçen göz kapaklarımdaki yoluklar oldu.Bu lensleri çıkarmanın bir püf noktası var mıdır? Bilen eden bir bahsetse.
Yardımsever Duyuru sakinleri.

Ben bu lensin bir çift numunesini dün sabah gözüme yerleştirdim fakat kuruluk yapınca çıkartmaya kalktığımda çıkartamadım. Çok kaygan olduklarından elime tek geçen göz kapaklarımdaki yoluklar oldu.

Bu lensleri çıkarmanın bir püf noktası var mıdır? Bilen eden bir bahsetse...

3 yıldır B&L lens kullanıyordum, hiç böyle bir sorun yaşamamıştım. Lens takıp çıkarmayı biliyorum fakat bunlar benim bildiğim lenslerden değil sanırım:(
0
elenika
(15.03.11)
ben uzun zamandır bu ürünü kullanıyorum kuruluğun sebebi gözlerinin alışmamış olması olabilir diye düşündüm. çünkü 7 yıldır da ben kullanıyorum; o2 ve n&d kullandım. o2 den sonra n&d gözümde hiç lens yokmuş gibi hissettirdi. biliyorsundur n&d aylık kullanımlı bir lens ben 3 ay hiç çıkartmadığımı bilirim lensi. herneyse bunların hepsi gözlerinin karakteristik özellikleriyle de alakalı; gözlerin ne kadar ıslaksa o kadar rahat kullanabiliyorsun lensleri.

çıkartmak için bir tavsiye aynaya geç, sol tarafa bak, sola bakarken parmak ucunla lensi tam tersi yöne çek sonra iki parmağınla al.
0
kayip cocuk
(15.03.11)
(4)

ilaç temini

donerayran500
bugun gittiğim doktor ilaç olarak eczanede hazırlanması gereken bir karışım yazdı reçeteme pek anlamam ama pek zor olmasa gerek 12 eczaneye sordum hepsi bir nevi başından savdı zaman harcamak istemedi anlaşılan ve ben ilacı hala alamadım.1) ilacı nasıl alabilirim yarın ne yapmalıyım acil ihtiyacım v
bugun gittiğim doktor ilaç olarak eczanede hazırlanması gereken bir karışım yazdı reçeteme pek anlamam ama pek zor olmasa gerek 12 eczaneye sordum hepsi bir nevi başından savdı zaman harcamak istemedi anlaşılan ve ben ilacı hala alamadım.

1) ilacı nasıl alabilirim yarın ne yapmalıyım acil ihtiyacım var. sözlükte şişli taksim civarı eczahane çalışanı var mı?
2) bu konuda bana ilacı vermek zorunda değiller mi? eğer zorundaysalar kime şikayet edebilirim? sgk veya eczacılar odası yada boşuna uğraşma bi sonuç alamazsın mı dersiniz?
0
donerayran500
(15.03.11)
eczacılar birliğini arayın yarın ve anlatın olayı, sizi mutlaka bir yere yönlendiricekelerdir.
0
habula
(15.03.11)
Yapmak zorundalar, uğraşın, şikayet edin (nereye şikayet edileceğini bilmiyorum ama internetten bulunur)

Burayı okuyan eczacı arkadaşlar kızmasınlar ama büyük bir sorun aslında. Acil ihtiyaç varsa ve yapamayız diyorlarsa en azından yakınlardaki hangi eczanenin yardımcı olabileceğini söyleyeceklerdir.

Aynı şey benim de başıma geldi (akrep sokması) şişmekten iki katı büyüklüğe gelmiş bacağımı çıkartıp masasına vurunca (!) geçip arka tarafta karışımı hazırlamışlardı.
0
inshroud
(15.03.11)
sirkeci de buyuk eczane ve yeni sirkeci eczaneleri bu konuda tecrubeliler.
0
cizgilipijama
(15.03.11)
taksim meydanındaki rebul eczanesi hazırlar.
0
aayucel
(15.03.11)
(2)

kaşınıyorum ama pirelenmedim bunu da biliyorum

tueio
uzatmadan konuya hemen giriyorum5-6 gündür deli gibi kaşımıyorum özellikle bacaklarım ve kollarım ama bunun haricinde sırtım,göbeğim,ellerim ve ayaklarım da kaşınmakta.bazen o kadar şiddetli oluyo ki gece uyanıp 15 dakika kadar kaşınıyorum,bu bazen bi gece de iki ya da üç kez tekrarlıyo.fakat deride
uzatmadan konuya hemen giriyorum
5-6 gündür deli gibi kaşımıyorum özellikle bacaklarım ve kollarım ama bunun haricinde sırtım,göbeğim,ellerim ve ayaklarım da kaşınmakta.bazen o kadar şiddetli oluyo ki gece uyanıp 15 dakika kadar kaşınıyorum,bu bazen bi gece de iki ya da üç kez tekrarlıyo.fakat deride kabarıklık,kızarık gibi hiç birşey yok.yediğim bişeye mi alerjim var dicem ama farklı bişeyde yemiyorum,eskiden ne yiyosam yine aynı şeyler yani.psikolojik olabilir mi ama sıkıntı yaptığım bişeyde yok aslında o kadar.kendi kendine geçer mi acaba,nedeni ne olabilir
0
tueio
(14.03.11)
cildin kurumuştur muhtemelen. bana da oluyor bazen. johshons baby oil tadında bişi sür banyo sonrası.
0
mahnita
(14.03.11)
vücudunuz susuz kalmış olabilir. ya da fazla protein alımınıza bağlı da olabilir. dermatolojik bir rahatsızlıkta olabilir. yapılacak şey basit; bir iç hastalıkları uzmanına başvurup ürenize, ürik asitinize, böbreklerinizin ve karaciğerinizin çalışma düzeylerini gösteren testlere baktıracaksınız. genel olarak cildinizi doktor bey/hanım da görürse daha iyi olur. geçmiş olsun.
0
reducto
(14.03.11)
(2)

El titremesi

neyazayimbensimdiburaya
Değerli hipokratlar ve onun peşinden gidenler sizlere bir sorum olacak. şimdi benim heyecanlandığım, sinirlendiğim vb durumlarda oldukça artan fakat normal zamanda da karşımdaki insanın dikkatini çekecek seviyede ellerim titriyor. sizce ne olabilir? tıbbi bir yardıma ihtiyacım varmıdır? eğer varsa h
Değerli hipokratlar ve onun peşinden gidenler sizlere bir sorum olacak. şimdi benim heyecanlandığım, sinirlendiğim vb durumlarda oldukça artan fakat normal zamanda da karşımdaki insanın dikkatini çekecek seviyede ellerim titriyor. sizce ne olabilir? tıbbi bir yardıma ihtiyacım varmıdır? eğer varsa hangi doktor bu işten anlar nörolojimi ya da başka bir dalmı
0
neyazayimbensimdiburaya
(14.03.11)
daha önceden psikiyatriste gitmiştim ve anksiyete teşhisi koymuştu fakat verdiği ilaçların hiç bir faydasını görmedim (ne anksiyete, ne uykusuzluk)
0
🌸neyazayimbensimdiburaya
(14.03.11)
(git: 187932)

geçmiş olsun. ilaç kullanımı ile düzelebilir bir durum olabilir.
0
algor mortis
(15.03.11)
(3)

Romatoid Artrit

janavarorion
Selamlar duyuru ahalisi,Geçtiğimiz hafta sağ orta parmağımda ağrı ile uyandım, bükmekte zorluk çektim, 5-6 dakika zorlamadan büktüm. daha sonrasında hafif bir ağrı kaldı.gün içerisinde sorunsuz bir gün geçridim. fakat ertesi gün kalktığımda yine aynı ağrıyla uyandım. Şimdi ise; sabahları uynadığımd
Selamlar duyuru ahalisi,

Geçtiğimiz hafta sağ orta parmağımda ağrı ile uyandım, bükmekte zorluk çektim, 5-6 dakika zorlamadan büktüm. daha sonrasında hafif bir ağrı kaldı.gün içerisinde sorunsuz bir gün geçridim. fakat ertesi gün kalktığımda yine aynı ağrıyla uyandım. Şimdi ise; sabahları uynadığımda, her iki elimde, parmak eklemlerimde ağrı ve kilitlenme ile uyanıyorum ve 10-15 dakika çok ağrılı olmasada gıcık bir ağrı hissediyorum. sonrasında ise zorlamadığım sürece ağrı olmuyor.

öncelikle hangi bölüme başvurmalıyım.

bunun yanı sıra askerde olduğum için benim için biraz sıkıntı oluşturuyor. olurda film falan isterlerse 1-2 ay sonrasına randevu veriyorlar... ve benim sadece 2 ayım kaldı.

bu tarz hastalıklarda erken teşhisin ne kadar önemli olduğunu biliyorum. Fakat bu hastalığın ilerleyişi ve süreci hakkında pek bir bilgi yok. Yani 2 ay beklemek çok uzun bir süre mi olur.

bi akıl verin lütfen.

not: daha önceden boyun düzleşmesi teşhisi konmuştu. bu yüzden parmlarımda kısmen uyuşma oluşuyordu.
0
janavarorion
(14.03.11)
dahiliye'ye başvurmak lazım önce. belki başka birşeydir. askerdeysen eğer 2 ay daha dişini sık derim. gata'da romatoloji bölümü sadece ankara'da var çünkü. direkt seni oraya sevk etmezler, süründürürler bence.
0
sutlu nescafe
(14.03.11)
2 ay beklemekten bişey olacağını sanmıyorum. kalp kapakçığında olmadıkça romatizma pek tehlikeli değil. erken tanı da çok bir şey değiştirmiyor çünkü adam akıllı bir tedavisi yok.

askeri hastanelerde sürünmekten beter olursun hiç tavsiye etmem ama döndüğünde uzun süre sosyal güvenliğin olmayacaksa askeri hastaneye gitmen iyi olur. bu tip hastalıklarda teşhis koymak çok zor olduğu için (romatizmanın kendi içinde milyon çeşidi var)bir sürü tahlil, film ve nükleer tıp'a maruz kalman söz konusu.
0
serseri marti
(14.03.11)
Sizi görmeden, muayene etmeden bir şey söylemek imkansızdır ve de doğru değildir. Sabahleyin uyandığınızda eklemlerde tutukluluk yaşamak önemli bir belirtidir. Gecikmeden eğer olanağınız varsa bir romatologa, yoksa dahiliye uzmanına başvurmanızı şiddetle tavsiye ediyorum.

Geçmiş olsun.
0
bu bir kullanici adidir
(16.03.11)
(6)

parmaklarımdaki uyuşukluk

daglien
bi 15 gün önce " beyoğlu " isminde bir rakı içmiştim, ertesi günde sol elimin serçe ve yüzük parmağında uyuşukluk vardı. dedim gün içinde geçer heralde.. öyle böyle hala aynı. korkmaya başladım hafiften. gitarda bend yapamıorum hissiyatsızlıktan. napmak lazım, kendiliğinden geçermi bu? sizede böyle
bi 15 gün önce " beyoğlu " isminde bir rakı içmiştim, ertesi günde sol elimin serçe ve yüzük parmağında uyuşukluk vardı. dedim gün içinde geçer heralde.. öyle böyle hala aynı. korkmaya başladım hafiften. gitarda bend yapamıorum hissiyatsızlıktan. napmak lazım, kendiliğinden geçermi bu? sizede böyle bişe oldumu hiç?
0
daglien
(14.03.11)
Serçe parmağının tamamı, yüzün parmağınınsa serçe parmağına bakan yüzü uyuşuk, orta parmağına bakan yeri hissediyor. Değil mi?

edit: büyük ihtimalle sızdın ve kolunun üstüne uyudun. sinir sıkışmasıdır o (tahmin sadece!!).

bir nöroloğa görün. büyük ihtimalle ilaçla (bak ilaçla diyorum) 2 haftada geçer. olmazsa emg isteyebilir. ciddi bir şey olup olmadığı emg sonunda belli olur.

kendiliğinden geç-mez.

cerrahi falan oo-hooo yok şimdilik öyle bir şey.
0
Lazor
(14.03.11)
carpal tunnel olmus olma ???
0
berginyonbaenre
(14.03.11)
@Lazor
şimdi yokladım, evet aynen öyle.
ciddi birşeymi bu?
0
🌸daglien
(14.03.11)
genelde cok pc kullananlarda oluo ama seninki gitardanda olmus olabilir
sanirim egzersiz tarzi hareketler ve bileklik ise yario ama cerrahi uygulama kesin cözüm
yinede cerrahi gereksiz sanirim. benimkide cok kötüydü bileklik ve pc kullanimini azaltmak ise yaradi
0
berginyonbaenre
(14.03.11)
doktor değilim ama kesin dirseğini masaya dayayarak bilgisayar kullanıyorsun derim. değiştir hemen 10 gün içinde geçer.
0
restlesss
(14.03.11)
ulnar sinir sıkışması denen bi mevzu var o olabilir.serçe ve yüzük parmağında uyuşukluk yapar. ben de uzun süredir var dirseğimi masanın kenarına dayamaktan oldu. 1 yıl oldu geçmedi benimki ama ameliyattan çekindiğim için doktora bile gitmedim. umarım seninki ciddi bişi diildir.
0
heavysmoker
(14.03.11)
(4)

diş kaplamasıyla ilgili sorularım var

josephinebrunsvik
babam dişlerine kaplama yaptıracak, 2 gün önce geçici dişleri takıldı ama hiç rahat değil. "ağzımda fazlalık var gibi, çıkarıp atmak istiyorum" diyo. geçici olduğu için idare et diyoruz ama gerçek dişler de geçiciyle aynı ölçüde mi olucak? eğer öyleyse büyük sıkıntı!dayanmalı mı yoksa yarın doktora
babam dişlerine kaplama yaptıracak, 2 gün önce geçici dişleri takıldı ama hiç rahat değil. "ağzımda fazlalık var gibi, çıkarıp atmak istiyorum" diyo. geçici olduğu için idare et diyoruz ama gerçek dişler de geçiciyle aynı ölçüde mi olucak? eğer öyleyse büyük sıkıntı!dayanmalı mı yoksa yarın doktora gidelim mi? bi de niye böyle olmuş olabilir?
0
josephinebrunsvik
(13.03.11)
gecici disler plastikten olur mukavemet icin de belli bir kalinlikta olmasi gerekli. ama asil takilacak olanlar metal ya da zirkonyumdan olur ve dogal olarak daha ince olacaktir. asil protezler takilsa bile bir sure dil ve dudaklarin alismasi zaman alacaktir. bu surede pelteklik bile olabilir ama zamanla alisacaktir buna da
0
lpgli tosbaga
(13.03.11)
benim bu:))ben gecicileri taktirmadim dis etlerimin iyilesmesini bekledim.kaplamalarim takilali 2 hafta kadar oldu.halen alisabilmis degilim.gercek dislerimle ayni olculerde oldular ama sonucta yabanci bir malzeme var agzinda.bazen derlerya ana disim gibi oldu diye tamamen yalan.yapilan kaplamalari bir kac yere gosterdim cok basarili oldugunu soylediler ama konusma pelteklik var ve yedigim ictigimden hic keyif alamiyorum.alisacakmisiz.zaman gosterecek.

bu cevaptan genele seslenelim

dislerinize iyi bakin,temizletin,mumkun oldugunca kaybetmeyin.
0
cizgilipijama
(13.03.11)
kaplama derken eger implant degilse bi sorun olmuyo, kendi disinmis gibi kullaniyosun. implant ta rahat ama o kaplama degil yani.
0
sage
(13.03.11)
geçici dişler genelde sallama oluyor pek özenli ve işlevsel olmuyor. o yüzden daimi takılacak dişler daha az rahatsız eder. alışması kişiye bağlı olarak değişir.

@cizgilipijama pelteklik sorunun dişler yapıldıktan sonra ortaya çıktıysa yapılan dişleri boyunda şeklinde bir sorun var bir daha göster
0
svarte dauen
(13.03.11)
(5)

Uykuya ayırılacak vakit

atomicbomb
Merhaba, bugün farkettim ki uyumak yerine daha değişik şeylerle uğraşılabilir. dünyayuı değiştiren insanların günde birkaç saat uyuduklarını da biliyoruz. o nedenle uyku saatimi azaltmak istiyorum. Bunun sağlıklı ve prosedüre uygun nasıl yapılacağını açıklayan bilgi arıyorum.
Merhaba, bugün farkettim ki uyumak yerine daha değişik şeylerle uğraşılabilir. dünyayuı değiştiren insanların günde birkaç saat uyuduklarını da biliyoruz. o nedenle uyku saatimi azaltmak istiyorum. Bunun sağlıklı ve prosedüre uygun nasıl yapılacağını açıklayan bilgi arıyorum.
0
atomicbomb
(13.03.11)
"sadece aptallar 8 saat uyur" kitabında azar azar azaltıyordu uykuyu, 10ar dakika mı neydi. ne kadar sağlıklı bilemem ama kitaba göz atabilirsiniz. bir de ölü adam denen teknik var, vücudu bilinçli olarak gevşetip uykuda alacağı dinlenmeyi 10dakika gibi bir zamanda alıyorsun. onu da ali murat erkorkmaz anlatmıştı bütün dünya dergisinde. 2004 mart olsa gerek. bakarım birazdan, bulursam link eklerim.

ps. ölü adam olayı pek sağlıklı değilmiş sanırım uykuda salınan hormonlardan dolayı. yaptıgında normal uyuyamıyorsun da sanki. ama yapan 100lerce insan var. bilemiyorum.
0
dasher
(13.03.11)
bahsettiğim yazıyı değil, ama gelen sorular üzerine açıklama yaptığı yazıyı buldum. ilgili kısmını kopyalıyorum buraya. aslında bu yoganın sonunda yapılan dinlenmeye benziyor, daha detaylısı, daha derini. bunları öğrendiği kitabı bulmak lazım :)çünkü istemediklerini duymamayı filan da öğrenebiliyorsun gibi değişik şeyler var. neyse, budur işte.

.......

Uykunun şuuraltını kullanarak oluşturduğu “temizlenme ve yenilenme” ortamını bilinçle oluşturmak. Bunu da kimi egzersizler yaparak altı ayda kullanır duruma geliyorsunuz. Vücudunuz ve beyniniz (sanki beyin vücudun bir parçası değilmiş gibi) bilinçli olarak uykuyu oluşturuyorlar. Üstelik beyin bu işin ilmini bir kaptı mı gerisini getirmekte üstüne yok.

Egzersizler oldukça basit ama uygularken karşımıza çıkan alışkanlıklarımız yüzünden çok da zor. Şöyle başlıyoruz:

Yatağınıza, kanepeye yada halıya, nerede uyumak istiyorsanız onun üzerine sırtüstü yatarak avuçlarınız aşağıya gelecek bir biçimde kollarınızı gövdenizin yanlarına uzatıyorsunuz. Sonra, sağ ayak küçük parmağından başlayarak her bir organınızın üzerindeki kasılmayı, ağırlığı ve gerilimi kaldırıyorsunuz. Bunu her bir organınız için yapıyorsunuz. Ayak parmaklarından başlayıp, ayaklara, tabanlarınıza, ayak bileklerinize falan filan bu gevşetmeyi uyguluyorsunuz. Yalnız bu göründüğü kadar şıppadanak olmuyor. Siz daha henüz dört parmaktaki basıncı kaldırmış beşinciyi düşünürken hop, bakıyorsunuz, ikinci parmak bağımsızlığını ele geçirmiş bile. Bu arada küçük karıncalanmalar da insana yaşamı zehir etmiyor değil.



Ama istenen sonuç, tüm bedenin, kafanın ve ruhun tam gevşemesi. Bir iki kasınız bile gerili kalsa değişen hiçbir şey olmuyor. İlla da illa tüm organlardaki gerilim kalkacak.

Ayak, parmak, karaciğer derken tüm vücudunuzu dolaşıyorsunuz. Sıra en zor olanına, kafaya geliyor. Gözler yarı açık, ağız neredeyse sarkmış, çene düşmüş olacak ve mutlaka beyazı düşüneceksiniz. Bu, yoğun bir bulut kümesi mi, süt mü artık siz bileceksiniz, ama mutlak beyazı düşünmek zorundasınız.

En başlarda bir iki saat geçmesine karşın hiçbir başarıya ulaşamamak, beynin olan biteni yavaş yavaş keşfetmesi yüzünden zamanla yerini inanılmaz bir keyif olan bilinçli uyumaya terk etmesi, bende altı ay aldı.

Ve her şeyi yaptığınızı fark eden beyin bir anda ortalığı ana baba yerine çeviriyor. Açık arterlerden koşturan kan önüne çıkan, çıkmayan her hücreyi hızla yenilemeye başlıyor. Kulaklarınız vınlıyor, gözlerinizin önünde her bir şeyler uçuşmaya başlıyor. Bana ilk olduğunda başka bir gezegene ışınlanıyorum sanmıştım. Bu vınlamalar ve düşler yaklaşık on dakika sonra geldiği gibi yok oluyor. Ve bir kez başardınız mı vücut ve beyin onu mutlaka istiyor ve uyguluyor.

Ama yine dediğim gibi altı ay kadar sabırla yapılan gevşeme alıştırmaları sonucu yakalayabilmiştim bunu. Başkalarının bir ayda mı bir yılda mı yoksa doğrudan hemencecik mi yakalayabileceği konusunu bilemem.

Bir arkadaşım vardı. Çekirdeği ağzına atarken eli havada kalabiliyordu çünkü uykuya o kadar dayanıksızdı ki her an uyuyordu. Onu çok kısa zamanda kendime benzetmiştim.

Gazeteciler Cemiyeti eski başkanı rahmetli Nezih Demirkent de başarılı öğrencilerimin arasındaydı. Yüzlerce insana denettirdim ama yalnızca 10-15 kadarı egzersizleri yapmayı ısrarla sürdürdü ve bugün onlar da benim gibi az uyuyup çok yaşarlar.

Uyku denli, insanın beyninin öteki işlevlerini de geliştirmesi gerekir. “Bütün Dünya” Mart sayısında bu konuya çok ciddi (?) olarak yer vermiştim. Ama sanırım her işte olduğu gibi bunda da şu yukarıda söz ettiğim basit egzersizin ısrarla yapılması sizi kesinlikle başarıya götürecektir.

Birçok yerde bana sorulan en birinci soru hiç şaşmaz: “Nasıl oluyor da bu kadar abuk sabuk işe bulaştınız? Nereden buldunuz bunca zamanı?” Bilin bakalım ben onlara ne diyorum...•

BÜTÜN DÜNYA
Temmuz-2003
--------------------
Ali Murat Erkorkmaz
0
dasher
(13.03.11)
ya çok oldum sanki ama meditasyonlar var uykuya hazırlayan ve bütün vücudu gevşetmeyi amaçlayan, "deep rest" filan adında. onları dinleyerek uyursam daha kısa süre uyuyorum ben.
0
dasher
(13.03.11)
Uyku saatinizi azaltacağınıza gününüzü verimli yaşayın. Dünyayı değiştiren insanlar çalıştıkları problemin başından kalkamadıkları için uyuyamıyorlar. Öyle bir probleminiz olursa siz de uyumazsınız, önceden alışmaya gerek yok.
0
sourlemonade
(13.03.11)
öğlen arası yada saat 14-15 gibi bir saat uyu.
0
reznov
(13.03.11)
(1)

Ayak Bileği Burkulması

olcay
Dün gece oldu. Uzun zamandır da bu kadar sarhoş olmadığımdan bayağı bir şiştiğini, üzerine basamadığımı sabah anladım. Yarına kadar şişliğinin inmesinin, en azından üzerine basabilmemin bir yolu var mı? Buz koysam, işe yarar mı geç mi kaldım yoksa buz için? Eczaneden Voltaren aldım, saatte bir onu s
Dün gece oldu. Uzun zamandır da bu kadar sarhoş olmadığımdan bayağı bir şiştiğini, üzerine basamadığımı sabah anladım. Yarına kadar şişliğinin inmesinin, en azından üzerine basabilmemin bir yolu var mı? Buz koysam, işe yarar mı geç mi kaldım yoksa buz için? Eczaneden Voltaren aldım, saatte bir onu sürüyorum. Geçmezse sabah doktora gideceğim tabi ki ama evde bu sürede neler yapayım? Basamıyorum ve tek ayak üzerinde sekiyorum, yarın önemli bir toplantım var, o zamana kadar şişinin inmesi lazım.
0
olcay
(13.03.11)
öncelikle geçmiş olsun, ayak bileği burkulması benimde başıma sık gelen bir olay. baya tecrübeliyim:)
- ilk 4-5 gün buz tedavisi kesinlikle yapmalısın. 3-4 saatte bir 10 dakka buz koyup 10 dakika çekiceksin. bunun süreleri değişiyor da sonuçta buz tedavisi önemli, sadece ilk olduğu zamandan sonrada.

-kesinlikle üstüne basmaman lazım/oynatmaman ve yüksek bir yerde tutman lazım. örneğin; yatıyosan ayağının altına yastık şart.

-fastjel etkili bi krem, buz yaptıktan sonra onu sürüp sarabilirsin.n sonra belli bi süre sonra tekrar buz yaparsın.

-sıcak sabunlu suyla ovma tavsiye edilir, o kesinlikle sonraki aşama 8-10gün sonra yapılabilir.

-ama ne olursa olsun doktora gitmek şart, alçıya alınacak düzeydeki ayakla, basket oynamıştım baya, hissetmiyosun, anlamıyosun.
0
handeyener
(13.03.11)
(1)

beyaz saç için çözüm

teritori
beyaz saç için bitkisel bir ilaç varmış. pigment yükleyip saçları doğal rengine dönüştürüyormuş. bu ilacı bilen veya kullannan var mı? ya da çözüm oluyor mu bunlar?bir de ruj mudur ne varmış? saça sürüyomuşsun, o nedir bileniniz edeniniz?
beyaz saç için bitkisel bir ilaç varmış. pigment yükleyip saçları doğal rengine dönüştürüyormuş. bu ilacı bilen veya kullannan var mı? ya da çözüm oluyor mu bunlar?

bir de ruj mudur ne varmış? saça sürüyomuşsun, o nedir bileniniz edeniniz?
0
teritori
(13.03.11)
o ilac epey kimyasal iceriyor. once yesile yakin bir sarimtirak renk oluyor sonra da kul grisi. birebir kendi rengine dondugunu gormedim (tanidigim 2 kisi kullandi) bie sure sonra saclari dokmeye de basliyor bu ilac, haberin olsun.

ruj olani ise reklam olmayacaksa Golden Rose marka. Benim bildigim o yani, baska marka varsa da ben bilmiyorum. Kozmetik satan yerlerde satiliyor. Bunun rimel gibi olani var ama ruj gibi olan daha kullanisli. Sacinin renk tonuna gore alternatifleri de var.
0
morartu
(13.03.11)
(9)

boyunda şişlik

maxter
boynumda derinin yaklaşık 2-3 milim altında mercimek tanesi büyüklüğünde ve hafif sert bir şişlik var çok abartılacak bir şey gibi durmuyor ama kıllandım. sebebi ne olabilir fikri olan varsa paylaşabilir mi?
boynumda derinin yaklaşık 2-3 milim altında mercimek tanesi büyüklüğünde ve hafif sert bir şişlik var çok abartılacak bir şey gibi durmuyor ama kıllandım. sebebi ne olabilir fikri olan varsa paylaşabilir mi?
0
maxter
(13.03.11)
sivilce olabilir. baş verir yakında, gümletirsin.
0
cry baby
(13.03.11)
tiroid bezinizde nodül olabilir. direk olarak endokrinoloji'ye gidebilirsinz yahut dahiliyeye gidip gösterebilirsiniz. ufak bir ultrasondan sonra ne olup olmadığı ortaya çıkacaktır. ihmal etmeyiniz.
0
ogzi
(13.03.11)
endokrinoloji gibi çılgınlı kelimeler kullanmayın abi bana mühendis adamız tıp terimi duyunca korkuyorum öyle :D
0
🌸maxter
(13.03.11)
yağ bezesi de olabilir. derinin altında oluyordu bende ergenken. annanem sağolsun masaj yapıyordu dağılıyordu. bir süre sonra tekrar oluşuyordu.
0
ayiadam
(13.03.11)
kesinlikle endiselendirmek istemem lakin lenf bezi de olabilir. -kendimden biliyoryum-. hemen doktora git. cok buyuk ihtimalle enfeksiyondandir. gene de baktirmak lazim.
0
asteroid b612
(13.03.11)
üstüne bastırdığında acıyor mu ?
0
yigitkaraca
(13.03.11)
yüzde 99 ihtimalle lenf bezidir, soğuk algınlığı falan olmuşsundur, geçer gider. yüzde 1 ihtimalle de daha ciddi bir şeydir incelemek gerekir. seçim senin.
0
fayfim
(13.03.11)
benim ensemde de çıkmıştı aynısı. aylarca bekledim sivilcedir gider diye.

burdan sonrası iğrenç isteyen okumasın :P
.
.
.
.
.
.
sonra sıktım içinden sivilceninki gibi değil de bembeyaz çok yoğun bi sıvı çıktı. ama derinin de baya bi altındaydı. demek ki volkanik dağ gibi bi yolu vardı derinin yüzeyine çıkan. köküne kadar sıktım valla. bir iki tekrarladı. ben de boşalttım aynı şekilde. tabi bu anlattığım şişlik minnacık bişey. normal bi erkeğin meme ucu gibi diyelim. şimdi bişey var mı dur bakim... çok çokaz bişey var :) aha şimdi onu da bitirdim. bitti galiba :P
0
numbernine
(13.03.11)
ağrılı mı? alttaki dokuya yapışık mı yoksa hareketli mi? ne zamandan beri var? sürekli büyüyor mu ?
0
bluedescada
(13.03.11)
(2)

mide üşütmesi

jameskeenan
ne iyi gelir?bir kaç gündür midem bulanıyordu zaten. kusacak gibi oluyorum zaman zaman ama kusamıyorum. cırcır durumu da var, dün akşamdan beri patates yiyorum. bunun dışında ne yapmalıyım.cumaya kadar iyileşmem lazım
ne iyi gelir?
bir kaç gündür midem bulanıyordu zaten. kusacak gibi oluyorum zaman zaman ama kusamıyorum. cırcır durumu da var, dün akşamdan beri patates yiyorum. bunun dışında ne yapmalıyım.

cumaya kadar iyileşmem lazım
0
jameskeenan
(12.03.11)
doktora git. dışkı katılaştırıcı bir ilaç verecek. 1 güne hiç bir şeyin kalmaz.
0
ronaldo17
(12.03.11)
cırcıra dönmüşse başka bişeyler de olabilir. 1-1,5 günde geçer üşütme.
nane limon her zaman işe yarar.
0
ben smyrna
(12.03.11)
(4)

neyim var benim

hakiki ssg
kalp çarpıntısı, baş dönmesi ve sürekli uyku hali şikayeti ile doktora gittim. baktı ekg filan çekti temiz çıktı herşey. psikoloğa git dedi.bu ne olabilir? doktor beni yiyor mu gitsin başımdan diye? hacettepe üniversitesi hastanesi bu dediğim.
kalp çarpıntısı, baş dönmesi ve sürekli uyku hali şikayeti ile doktora gittim. baktı ekg filan çekti temiz çıktı herşey. psikoloğa git dedi.

bu ne olabilir? doktor beni yiyor mu gitsin başımdan diye? hacettepe üniversitesi hastanesi bu dediğim.
0
hakiki ssg
(12.03.11)
panik atak?
0
cisterna
(12.03.11)
depresyon. başdönmesi de depresyonda görülür. (bende var.) hele normalde başı dönen bir tip iseniz başdönmesi sürekli hale gelir ilaç alana kadar.
0
ben smyrna
(12.03.11)
cisterna ya katılıyorum

abim ve en yakın arkadaşımda da aynı belirtiler vardı ikiside turp gibi raporlara göre ama ona sor üç aylık ömrü var modundaydılar panik atak dedim inanmadılar

şu an ikisi de lustral kullanıyor ikisi de mutlu mesut hayat onlara güzel :D
0
hmm
(12.03.11)
çok teşkkür ederim tüm cevap verenlere öncelikle.

kitty, hiper değil de hipotriodit var bende zaten. ama değerlerim gayet normal. başka bir doktora gideceğim bakalım.
0
🌸hakiki ssg
(12.03.11)
(5)

omuz uyusmasi

nawres
hala uyumamis panpalar, nedir derdiniz olum yatin uyuyun.neyse, omuzumdaki agri, uyusukluk yuzunden uyandim az once. sol omuzumdaki eklem kisminda boyle agri mi uyusukluk mu hissizlik mi olduguna karar veremedigim bisey var ve beni uyandirabilecek seviyede rahatsiz edici. sol omuzumu cok kuturdetiri
hala uyumamis panpalar, nedir derdiniz olum yatin uyuyun.

neyse, omuzumdaki agri, uyusukluk yuzunden uyandim az once. sol omuzumdaki eklem kisminda boyle agri mi uyusukluk mu hissizlik mi olduguna karar veremedigim bisey var ve beni uyandirabilecek seviyede rahatsiz edici.

sol omuzumu cok kuturdetirim, belki onunla ilgilidir?

ama simdi bana gecici bi cozum lazim tekrar uyuyabilmek icin, ne yapayim? kesip atayim mi sol kolumu, cikar mi yenisi?
0
nawres
(12.03.11)
sol kol ve/veya omuz ağrıları, uyuşma ve karıncalanmalar kalp krizinin habercisi olabilir. bence doktora gidin.
0
ben smyrna
(12.03.11)
tabi sadece üstüne yamuk şekilde yatmış da olabilirsiniz ki siz başka bir seçenek daha söylediniz.
0
ben smyrna
(12.03.11)
@ben smyrna

o ihtimali ben de dusundum de, oyle bisey degildir ya. gene de doktora gidicem ama. sol omuzumu cok kuturdetirim, sekilden sekile giriyo kuturdeyince de. muhtemelen bununla ilgili. az once tekrar uyandim ayni sekilde.
0
🌸nawres
(12.03.11)
Kardeşimin de benzer sorunları vardı. Doktora gitti troid bezlerinde iki tane kist varmış. İyi huylularmış ama yine de bizi korkuttu.
0
sordanski
(12.03.11)
ben smyrna doğru söylüyor.
sol kol uyuşması kalp, damar hastalıklarının işareti olabilir. ne kadar süredir, ne sıklıkta ağrıdığı da önemli tabi.
0
bugategonline
(12.03.11)
(1)

Belden yukarısı hiperaktif olmak?

yarmasimo
Vakti zamanında nörolojik bir problemden ötürü hastanede yatmıştım da doktor söylemişti bunu bana. Sanırım test sonucu olacak. Google'a baktım, öyle bir şey yok gibi gözüküyor. Bilen var mı?Ayrıca doktor bağışıklık sistemimin çok kuvvetli olduğunu da söylemişti, bu ne tür bir testle anlaşılır?
Vakti zamanında nörolojik bir problemden ötürü hastanede yatmıştım da doktor söylemişti bunu bana. Sanırım test sonucu olacak. Google'a baktım, öyle bir şey yok gibi gözüküyor. Bilen var mı?
Ayrıca doktor bağışıklık sistemimin çok kuvvetli olduğunu da söylemişti, bu ne tür bir testle anlaşılır?
0
yarmasimo
(12.03.11)
bağışıklığı bir testle anlamak mümkün değil bence. hastanede yatıp da hastane enfeksiyonu kapmadığın, kaptıysan da kolayca atlatabildiğin için demiştir:) çünkü bu enfeksiyonlar en basitinden hastanelerde asansör düğmelerinde çok bulunuyor. bu tarz bir şeyi değerlendirmiştir bana göre.
0
bıdıbıdı
(22.03.11)
(10)

aşırı ice tea tüketimi

abin18ablan19
günde 2 litre bişi yapar mı?
günde 2 litre bişi yapar mı?
0
abin18ablan19
(11.03.11)
glikz surubu.
0
bryan fury
(11.03.11)
bende içiyorum. bişi olmuyor ama ilerde acısı çıkacak heralde :S
0
lmss
(11.03.11)
iki mini sisesi benim bagirsaklarimi calistiriyor. ishal yapmiyor. sanirim sindirim sistemni daha hizli calistiriyor vs. o yonde bir etki bekleyebilirsiniz belki
0
leyla3
(11.03.11)
işetir.
0
sormaya geldim
(11.03.11)
direkt bişey yapmaz heralde de kafein ve şeker içeriyo sonuçta o yüzden fazlası zarar.
0
king dain
(11.03.11)
yaşın ilerlediğinde fark edeceksin. böbreklerini tıkayacak ve idrarını çıkartabilmek bir hayli zor olacak.
0
cetoxim
(11.03.11)
ileride başta şeker hastalığı ve karaciğer sorunları yaratabilir. kısa vade de nur topu gibi bir göbeğiniz olur :)
0
hakiki ssg
(11.03.11)
azı karar çoğu zarar
0
demirr
(11.03.11)
asitli mi? kemik erimesi yapiyomus, prof demisti.
0
cosmicgadin
(12.03.11)
şeker hastası yapar. o kadar şeker girmemeli vücuda gün içinde.
0
rereroro
(12.03.11)
(1)

iki sağlık sorusu..

close to the edge
1-ben azıcık koşunca, yokuş çıkınca, yürüyünce falan soluk borum yanıyor..hem de ne bicim.. bunun sebebi ne olabilir? sigara günde 1 2 tane içiyorum..2-midem cok fazla veya hızlı çalısıyor.. tıka basa yesem bile kısa zaman sonra midem bombos ve kazınıyor.. hatta gastritim falan var o da bunla alak
1-ben azıcık koşunca, yokuş çıkınca, yürüyünce falan soluk borum yanıyor..hem de ne bicim.. bunun sebebi ne olabilir? sigara günde 1 2 tane içiyorum..

2-midem cok fazla veya hızlı çalısıyor.. tıka basa yesem bile kısa zaman sonra midem bombos ve kazınıyor.. hatta gastritim falan var o da bunla alakalı sanırım.bir de en az 4 5 defa wc ye giderim günde.ben bu durumda nasıl kilo alacağım? senelerdir 55 58 kılo arası gidip gelmekten sıkıldım..
0
close to the edge
(11.03.11)
reflü ve gastrit çıkacak büyük ihtimalle (derken ikinci maddede yazmışsın). yanan soluk borun değil miden.
mide kazınması, gastrit ve reflünün bir yan etkisi. proton pompası denen asit azaltıcı ilaçlardan kullanınca azalıyor.
Bir de çok yemek yeme, az miktarda ve sık öğün ye. günde 6 öğün filan ama doymadan kalkman gerekiyor.
0
atatapiti
(11.03.11)
(1)

dsryl mi desyrl mi ne öyle bir uyku düzenleyici hap

goril bas
hapın adını tam hatırlayamıyorum. ama öyle bişi olması lazım. anksiyete problemi olanlara da veriliyor uykuyu yeni başlanan anksiyete ilacıyla beraber düzenlesin diye. genelde yarım olarak içiliyor. tam içersen bayıltıyor falan. cipralex'le beraber kullanmıştım şu an hatırlamıyorum ve kafyı yemek üz
hapın adını tam hatırlayamıyorum. ama öyle bişi olması lazım. anksiyete problemi olanlara da veriliyor uykuyu yeni başlanan anksiyete ilacıyla beraber düzenlesin diye. genelde yarım olarak içiliyor. tam içersen bayıltıyor falan. cipralex'le beraber kullanmıştım şu an hatırlamıyorum ve kafyı yemek üzereyim neydi diye. bulanın 40 yıl kölesi olmam da bi şuku veririm, badim yaparım, ortamlara sokarım felan. şimdiden teşekkürler
0
goril bas
(11.03.11)
ilacın adı desyrel tablet. hem 50 mg liği hem de 100 mg liği var.. ikisi de 30 tablet. 50 liği 9 lira civarı 100 lüğü ise 15-16 lira civarındaydı sanırım..
0
patchozz
(11.03.11)
(4)

ankara'da uygun fiyatlı özel hastane

hakiki ssg
kardiyoloji bölümünü tavsiye edebileceğiniz?ufuk üni hariç.
kardiyoloji bölümünü tavsiye edebileceğiniz?

ufuk üni hariç.
0
hakiki ssg
(10.03.11)
başkent hastanesi
0
gumburdettin kuyruklubeze
(10.03.11)
sicrayan geyik
(10.03.11)
uygunmudur sana göre fiyat bilmem ama güven hastanesi artı bir.. çok iyi bir hastane bence.
Sağlık güvencen orayla anlaşmalıysa zaten fark falan da sorun olmaz
0
si13el
(11.03.11)
özel demişsin ama yine de tavsiye edeecğğim gazi hastanesi - atiye çengel
0
uzman pratisyen
(11.03.11)
(3)

Karın ağrısı/Gastrit

pegasuss90
Merhaba arkadaşlar..Dün gece çok fazla bir ağrı hissettim karnımın üst tarafında..Daha önce de yaşamıştım ve psikolojik olduğu söylenmişti..Buscopan verildi ya da serum yedim gönderdiler..DÜn gece yine o ağrıyı yaşayınca acile gittik.. Bir serum verdiler ve ülser olabileceğini söylediler. Yarın dahi
Merhaba arkadaşlar..Dün gece çok fazla bir ağrı hissettim karnımın üst tarafında..Daha önce de yaşamıştım ve psikolojik olduğu söylenmişti..Buscopan verildi ya da serum yedim gönderdiler..DÜn gece yine o ağrıyı yaşayınca acile gittik.. Bir serum verdiler ve ülser olabileceğini söylediler. Yarın dahiliyeye görün dediler..Bir saat kadar önce hastaneden geldim..Ultrasonda bakıldı, kan testi yapıldı falan ama her şey tertemiz çıktı..Doktorum gastrit olma ihtimalinin çok yüksek olduğunu söyledi..Degastrol isimli bir ilaç verdi ve 1 ay boyunca kullanmamı söyledi..1 ay sonunda şikayetlerimin bitmesi gerektiğini, ancak bitmezse endoskopi yapılacağını söyledi... Sizce birkaç senedir süregelen bu ağrılar gastrit midir? Nelere dikkat etmeliyim? Yaşayan bilen o ağrıyı,acıyı çeken var mıdır aramızda? Sevgiler...
0
pegasuss90
(10.03.11)
endoskopi yapılmadan ülser olup olmadığını nasıl anladılar acaba? ülserin belirtisi genellikle açken ortaya çıkan, bir şey yediğiniz zaman geçen mide ağrısıdır. şayet ülser olsaydı birkaç sene içerisinde kendini net bir şekilde belli ederdi diye düşünüyorum.
0
resistance is futile
(10.03.11)
bende stres yapınca oluyor. iki büklüm kalıyorum ağrıdan. ya bi rennie, talcid gibi hap almam gerekiyor, ya da yatıp uzandığımda geçiyor. ama nadir oluyor böyle stresli anlar. o yüzden yanımda bu haplardan 2-3 tane taşıyorum.

sizinki ne sıklıkta oluyor? sık ise doktora gittiğiniz iyi olmuş.
0
sttc
(10.03.11)
2 sene önce bağırsakta bakteri diyerek 5 gün hastanede yatırdılar..tamamen geçmmişti ağrılar. 10 gün önce tekrar ortaya çıktı Buscopan ile geçti..ve dün gece yine tekrar etti...Şimdiye kadar bana da psikolojik dediler...Bugün yine stres dedi doktor ama yoğun stres gastrite neden olmuş sanırım..Kendisi de bir açıklama yapamıyor ki doktor...Degastrol diye bi ilaç yazdı. 1 ay kullan dedi..Devamı da yukarıda belirttiğim gibi..2 senedir nasıl bir açıklama getiremezler bir teşhis koyamazlar anlayamıyorum ki..
0
🌸pegasuss90
(10.03.11)
(4)

ibb kadın ve aile sağlığı merkezleri

kedili madam
hiç bu yukarıda yazdığım merkezden psikolojik danışmanlık hizmeti alan var mı acaba aramızda? randevu almayı düşünüyorum da boşa mı vakit harcamış olurum, yoksa gittiğime değer mi? bir fikir verebilen çıksa en bi süper olur.
hiç bu yukarıda yazdığım merkezden psikolojik danışmanlık hizmeti alan var mı acaba aramızda? randevu almayı düşünüyorum da boşa mı vakit harcamış olurum, yoksa gittiğime değer mi? bir fikir verebilen çıksa en bi süper olur.
0
kedili madam
(10.03.11)
merhaba
daha önce nişanlım gitti pek beğenmemişti o yüzdende 2. randevuya gitmedi
beğenmeme sebebide yeni mezun ve iş bilmeyen uzmanların olduğunu pek ilgilenmediklerini söylemişti
fakat zaman kaybı gözüyle bakmayın denemek birşey kaybettirmez
(bayrampaşa kadın ve aile sağlık merkezine gitmişti )
0
kemas
(11.03.11)
Vakti geçmiş ama yine de diyim ki, aralarından bir kaçını tanımış bir uzman olarak, aralarında tecrübeli uzmanlar da var. Sadece bir örnek sizi yönlendirmemeli.
0
jesterdvine
(18.11.11)
vakti geçmiş midir bilemiyorum ama bir süre gittim görüştüm ama bana bir faydaları olmadı. ha bu demek değildir ki berbatlar. sadece bana bir faydası dokunmadı. başka seçenekler deneyeceğim demektir.
0
🌸kedili madam
(22.11.11)
benzer bi soru benim aklımdayken ayrı bi başlık açmak istemedim. ben de bunu merak ediyorum, daha önce giden var mı? hangi merkeze gittiniz, memnun kaldınız mı ya da kalmadınız mı?
0
pikap
(26.02.16)
(3)

Biyomedikal cihaz teknolojisi

redbullah
selam arkadaşlar ben biyomedikal cihaz teknolojisi 2.sınıfta okuyorum da netten araştırdığım kadarıyla pek bilinen bişey değil ve kimse maaş,iş durumu hakkında net bir bilgi vermemiş aranızda çalışan yada bu tarz bişey için bazı iş yerlerine başvuran arkadaşlar bilgi verirse sevinirim..
selam arkadaşlar ben biyomedikal cihaz teknolojisi 2.sınıfta okuyorum da netten araştırdığım kadarıyla pek bilinen bişey değil ve kimse maaş,iş durumu hakkında net bir bilgi vermemiş aranızda çalışan yada bu tarz bişey için bazı iş yerlerine başvuran arkadaşlar bilgi verirse sevinirim..
0
redbullah
(10.03.11)
kabaca

yeni mezun : 1.200 tl
10 yıllık çalışan : 2.100 tl
0
altinci nesil caylak
(10.03.11)
yardımcı olurmu bilmem ama 2 arkadaşım başkent biyomedikal mühendisliği 2006 mezunu. birisi kurt&kurt da çalışıyor, diğeri ge medical de. sürekli geziyorlar yurdun dört bir köşesine bunun yanında yurt dışı eğitimleride çok oluyor, altlarında araba ve telefon mevcut. maaşlarıda ge de çalışanın daha yüksek tabii ama yaklaşık 3500 tl civarı alıyorlar.
0
habula
(10.03.11)
ilginize teşekkürler.
0
🌸redbullah
(13.03.11)
(1)

tuvalete çıkma isteği

aliscan
efenim, bir süredir bir şey başladı şöyle ki özellikle yemek yedikten sonra büyük tuvalete çıkmam gerekiyor ve bir süredir tuvalete gün içinde çokça çıkmama rahmen rahatlıyamıyorum. sanki hala gaz varmış gibi oluyor tuvalete yeniden çıkmalıymışım gibi hissediyorum.efendim endişelenmelimiyim. sigara
efenim, bir süredir bir şey başladı şöyle ki özellikle yemek yedikten sonra büyük tuvalete çıkmam gerekiyor ve bir süredir tuvalete gün içinde çokça çıkmama rahmen rahatlıyamıyorum. sanki hala gaz varmış gibi oluyor tuvalete yeniden çıkmalıymışım gibi hissediyorum.

efendim endişelenmelimiyim. sigara kullanıyorum, ishal durumları yok.

ve olaylar zinciri sanki bir süre önce yedğim burger kingden sonra başladı.
0
aliscan
(10.03.11)
gastroenteroloğa git.
huzursuz bağırsak sendromu var bende,aynı şikayetler mevcut
0
password
(10.03.11)
(2)

Kaşıdığım yer kabarıyor ?

croswell
Yaklaşık 1-2 haftadır kolumda genellikle bir kaşıntı oluyor ve çok hafif kaşıdığım zaman kabarıyor. Kısa süre sonra ise kabarıklık ortadan kayboluyor. günde 1-2 yada 3 defa bu şekilde oluyor. Daha önce hiç böyle bir şey olmuyordu. Yediklerim e de bakıyorum daha öncesinden farklı bir şey yemiyorum. S
Yaklaşık 1-2 haftadır kolumda genellikle bir kaşıntı oluyor ve çok hafif kaşıdığım zaman kabarıyor. Kısa süre sonra ise kabarıklık ortadan kayboluyor. günde 1-2 yada 3 defa bu şekilde oluyor. Daha önce hiç böyle bir şey olmuyordu. Yediklerim e de bakıyorum daha öncesinden farklı bir şey yemiyorum. Sadece akut sinüzitimin yol açtığı öksürük var devam eden (geniz akıntım var sürekli olarak) uzun zamandır onun için arada naneli şeker ya da nane spreyi kullanıyorum acaba bunların etkisi var mıdır?
0
croswell
(10.03.11)
olabilir alerjik bir şey izlenimi uyandırıyor bu da naneli şeylerden olabilir ama baska bir içsel sebebi de olabilir, naneli bişeyleri bırakın sonra devam ederse doktora gidersiniz.
0
heyamo
(10.03.11)
(bkz: ürtiker)
0
anatomik durus
(11.03.11)
(4)

Kulak çınlaması ve baş dönmesi..

pass
Merhaba.Bir süredir kulak çınlaması ve baş dönmesi sorunu yaşıyorum. Daha önce hiç bu tür sorunlar yaşamamıştım.Herhangi bir zamanda yani otururken, çalışırken vs. bir kulağımın önünde çınnnnnn diye bi çana vuruyorlar gibi oluyor. 5-6 saniye boyunca çınlıyor kulağım. Sonra anında geçiyor.Bazen de gö
Merhaba.

Bir süredir kulak çınlaması ve baş dönmesi sorunu yaşıyorum. Daha önce hiç bu tür sorunlar yaşamamıştım.

Herhangi bir zamanda yani otururken, çalışırken vs. bir kulağımın önünde çınnnnnn diye bi çana vuruyorlar gibi oluyor. 5-6 saniye boyunca çınlıyor kulağım. Sonra anında geçiyor.

Bazen de gözlerimi kapattığım zaman sanki ben sağa, vücudum sola dönüyormuş gibi fırıl fırıl kendi çevremde dönüyormuşum gibi geliyor. Ama öyle böyle bir baş dönmesi değil. Gözümü açar açmaz geçiyor ama kapatınca yine oluyor. Bunun çok daha şiddetlisini farklı 2 zamanda gözlerim açıkken de yaşadım.

Günlük stresin dışında bildiğim herhangi bir psikolojik veya fizyolojik rahatsızlığım yok. Sürekli kullandığım bir ilaç da yok. Ayda yılda bir hava soğuyunca C vitamini Sandoz içiyorum o kadar. O da keyiften işte.

Bu durum ile ilgili ne tavsiye edersiniz? Hangi doktora görünmeli?

Teşekkürler.
0
pass
(09.03.11)
kulağınızda bir rahatsızlık olabilir. kulakla ilgili rahatsızlıklar baş dönmesine neden olur. en kısa zamanda doktora gitmenizi tavsiye ederim.
0
bernayben
(09.03.11)
direk doktor hafife alma.
büyük ihtimal orta veya iç kulakda kızarıklık falan var diyecek doktor.
kulak içindeki salyangoz denen zımbırtı denge işlerine bakmaktadır.
yani detaylı bi muayene şart.
gözlerini kapatıp ellerini ileri uzat ve yerinde hafif dizlerini kaldırarak say 50 ye kadar. gözlerini açtığında yönün hala aynımı falan gibisinden deneyler yapıyorlar.
geçmiş olsun.
0
seyduna6687
(09.03.11)
baş dönmesi de kulakla alakalı olduğundan ciddi sorun olabilir.kesinlikle doktor.
0
kamazz
(09.03.11)
hangi doktora görünmeli demişsiniz. tıpçı değilim ama önce kulak burun boğaz, sonra da duruma göre nöroloğa gidilebilir diye düşünüyorum.
0
in case i dont see ya
(09.03.11)
(8)

uyurken ayağıma kramp girdi

sarper361
uyurken ayağıma kramp girdi hayal meyal hatırlıyorum. şimdi basamıyorum ayağımın üstüne hala girik gibi. yetişin lan:( napıyım ben?
uyurken ayağıma kramp girdi hayal meyal hatırlıyorum. şimdi basamıyorum ayağımın üstüne hala girik gibi. yetişin lan:( napıyım ben?
0
sarper361
(08.03.11)
bu saatte uyursan olur.
0
mrbmrb
(08.03.11)
- toplu igne
- parmaklari tutup geriye dogru gerdirme
0
ucan sincap
(08.03.11)
açamıyorum ki bacağımı belli bir açıdan fazla. nasıl basayım üstüne?
0
🌸sarper361
(08.03.11)
yürü.
0
ben smyrna
(08.03.11)
O acıyı bilirim. Yürümek çözüm falan değil, çünkü yürüyemezsin. Benim tavsiyem, kramp giren bölgeyi ov ve fazla hareket ettirme o bacağını. Bir süre sonra azalır, yürüyebilir hale gelirsin.
Bir de, azıcık hareket et, genel olarak yani. Muhtemelen "çok" fazla hareketsizlikten falan oluyor o. Ben spora başlamıştım o olduğu zamanlarda, dengeli besleniyordum. Sonra uykuda kramp şeysi geçti.
0
sesee
(08.03.11)
baldırındaysa ve yalnız değilsen biri baş parmağını çeksin biraz.
0
kediebesi
(08.03.11)
hocam aynı sorun için işe yarayan alternatif bir tedavi yöntemi olarak, kramp giren bölgeden bir adet ya da bir tutam kıl koparmak işe yarıyordu yanlış hatırlamıyorsam, yine de deterjanlardaki gibi diyeyim bacağın görünmeyen bir bölgesinde deneyiniz :D
0
Tulga
(08.03.11)
kasın kasıldığu yönün aksine gerdiriyorum ben.
ama dikkat et yırtma adeleni
0
sli
(09.03.11)
(5)

sinüsleri açmanın yolu

Khaz
tamam tuzlu suyu çekeceğiz de, gırtlaktan iniyor bir süre sonra. ne pozisyonda durmak lazım, amuda mı kalkayım?
tamam tuzlu suyu çekeceğiz de, gırtlaktan iniyor bir süre sonra. ne pozisyonda durmak lazım, amuda mı kalkayım?
0
Khaz
(07.03.11)
sırt üstü yat kafayı biraz daha aşağı ver yatağın ucundan falan sarkıt
0
yuto
(07.03.11)
sene 94 ya da 95

ailemin durumu pek iyi degil. bas agrisindan gözlerimi acamiyorum, yasim o zaman 12- 13 falan, tuzlu su dediler, ben direk denize girdim(akdeniz)

deniz suyunu boyuna burnuma cekiyorum, boyuna burnuma cekiyorum ama sonrasinda sümkürmüyorum.

bu olay 3-4 gün boyunca yaklasik ortalama 20 dakika falan sürdü, sonra dus alirdim ve direk yatar bi iki saat uyurdum, uyandigimda yastik carsaf su bu heryer kuru sümükle kapli olurdu ama baya rahatlamis uyanirdim

o 3-4 günden sonra hayatim boyunca bi daha sinüzitden dolayi sikayetim olmadi, islak saclarimla su an pencerenin önünde yaziyorum bunu..

-------------------------------



copy/paste yaptim ama yardimi olur diye düsündüm
0
keseci
(07.03.11)
başparmak ve isaret parmagi ile iki kasin arasinda burun kemigini hafifce sıkarken bi yandan da dilinle damağın, dişlerin arkasındaki çukur bölgesinden başlayarak geriye doğru bastır. bi 20-30 sn bu hareketi yapınca sinüsler akmaya başlıyor. orada bir kemik varmış onu hareket ettirmiş oluyorsun. beni epey rahatlattı.
0
kediebesi
(07.03.11)
enjektör bul bir yerlerden 10luk falan iğnesini söküp ucunu sok burnuna bas tuzlusuyu
0
mr fusion
(07.03.11)
ben hiç denemedim ama deneyen hastalar memnun. sinus rinse kit işinizi görebilir.
0
baydemir
(07.03.11)
(1)

Vicks NyQuil / Vapodry

mavi karanlik
Eczaneye gidip Nyquil istedim, bana vapodry olduğunu ve reçete ile satıldığını söyledi. Bu ikisi aynı şey mi? Bir de, fiyatı nedir bilen var mı acaba?
Eczaneye gidip Nyquil istedim, bana vapodry olduğunu ve reçete ile satıldığını söyledi. Bu ikisi aynı şey mi? Bir de, fiyatı nedir bilen var mı acaba?
0
mavi karanlik
(07.03.11)
doğru söylemişler. fiyatı da 4.5 diye hatırlıyorum.
0
cubuk kraker
(07.03.11)
(8)

Psikiyatrik rahatsızlığı olup da iyileşen var mı?

oldboy35
Rahatsızlık sizde olur, tanıdığınızda olur. Şu rahatsızlık vardıŞu kadar süre ilaç kullanıldıTerapi alındı/alınmadıbu bilgileri içeren cevaplar verirseniz tam süper olur. :)tikiniz bol olsun :)
Rahatsızlık sizde olur, tanıdığınızda olur.

Şu rahatsızlık vardı
Şu kadar süre ilaç kullanıldı
Terapi alındı/alınmadı

bu bilgileri içeren cevaplar verirseniz tam süper olur. :)
tikiniz bol olsun :)
0
oldboy35
(07.03.11)
rahatsizligimi soylemem.
Aralikli olarak 2 yil ilac kullandim.
50 saat kadar terapi gordum.

Iyilesmedim.
0
insanimsi
(07.03.11)
panik atak : iki yil aralikli (6 ay daha sonra gene 6 ay) ilac tedavisi. olmeyecegimi anlayinca panik bozuklugu olarak 2 yil devam etti.
yine aralikli ilac tedavisi ( daha hafif tedaviler, yan etkisi olmayan). ilac her zaman ise yaradi ama 6 ay civarinda. her defasinda semptomlar geri geldi. hala da ansiyete bozuklugu diye tanimlanan fiziksel agrilarim, sikintilarim oluyor, ilac tedavisi olmadan basedebiliyorum. kisacasi 10 yil da yalama oldum; alisinca takiliyoruz guzel guzel beraber, he sonuc, demek ki 100de 100 iyilesmemisim.
0
freefroglet
(07.03.11)
ne yazık ki bir atak sonrası kardeşime manik depresif teşhisi koyuldu, yüksekten atlama ile sonuçlanıp omurilik zedelenmesine yol açtı bu atak
koruyucu tedavi ile çoğu insandan daha sağlıklı oldu ama ömür boyu ilaç kullanmak gerekiyor(depakin)
0
kutuların sessizliği
(07.03.11)
okb.
ilaçla 1 yıl oldu arada terapi.

iyi olmaya çalışıyoruz :D
0
passion rules the game
(07.03.11)
6yıl boyunca kronikleşen rahtsızlığım vardı. 6.sene de yeni bi ilaca düzenli devam ettim. ve şimdi çok çok çok daha iyiyim.
0
eipcack
(07.03.11)
detroitli kizil
(07.03.11)
bipolar bozukluk.
uzun süreli ilaç tedavisi+terapi.
ilaçları bıraktım. hala hastayım bunun farkındayım. ama kendimi az çok kontrol edebiliyorum. bu nedenle ilaçsız dayanabiliyorum. ama iyileştim demek değil bu.
0
kedili madam
(07.03.11)
Distimi + Panik Atak
1.5 yıl prozac kullandım.
1 yıl terapi aldım.
Panik atak tamamen iyileşmese de kaygı bozukluğuna geriledi, artık hayatımı engellemiyor.
Distiminin iyileşmesi zaten çok zor. Benimki de eskisi kadar diplerde olmasam da genel mutsuzluk olarak devam ediyor.
0
boo ya moon
(07.03.11)
(1)

halsizlik için hangisi?

kutuların sessizliği
bir hafta önce grip atlattım, iyi beslenmiyorum, sürekli uyumak istiyorum çalışamıyorum, erken kalkmakta çok zorlanıyorum, sigara da içiyorum hangi hapı almalıyım?solgar vm 75solgar vm 2000arcalion?
bir hafta önce grip atlattım, iyi beslenmiyorum, sürekli uyumak istiyorum çalışamıyorum, erken kalkmakta çok zorlanıyorum, sigara da içiyorum hangi hapı almalıyım?
solgar vm 75
solgar vm 2000
arcalion?
0
kutuların sessizliği
(07.03.11)
solgar benim bünyede "sarı fosforlu işeme"den başka bir etki yaratmadı. vm 2000
0
dieselsingle2
(07.03.11)
(2)

Kondisyon Geliştirme

dwyn
Üniversiteye başlayana kadar arka arkaya 3 tane futbol maçı yapabilen ve haftada en az 6-7 halı saha maçı yapan bir insandım. Şehir dışında üniversiteye başlayınca hazır yemek+bol bol oturma sonucu olarak edindiğim götün göbeğin yanında, üç dört kat merdiven çıksam yorulur hale geldim. Hem bu canımı
Üniversiteye başlayana kadar arka arkaya 3 tane futbol maçı yapabilen ve haftada en az 6-7 halı saha maçı yapan bir insandım. Şehir dışında üniversiteye başlayınca hazır yemek+bol bol oturma sonucu olarak edindiğim götün göbeğin yanında, üç dört kat merdiven çıksam yorulur hale geldim. Hem bu canımı çok sıkıyor hem de derslerden falan bunaldığım için fakülte takımına gitmek istiyorum. Deli gibi kilo vermesem de en çabuk şekilde nasıl kondisyon kazanırım, neler yapmam gerek?
0
dwyn
(06.03.11)
düz koşu, kardio.
0
medievalman
(06.03.11)
Kesinlikle cardio ve düzgün bir diyet. aynı senni durumundaydım, 2 hafta gibi kısa bir sürede gözle görülür artıları oldu.
0
kuja
(06.03.11)
(2)

Parmak Boğumundaki Çıkıntı?

sijwocaq
Resimde işaretlediğim gibi orta parmağımın el ile birleştiği boğumunda kemik benzeri sivri bir çıkıntı var. Üzerine bastırınca biraz ağrı yapıyor ama onun dışında herhangi belirgin bir rahatsızlık vermiyor. Ne olabilir, fikri olan var mı?
Resimde işaretlediğim gibi orta parmağımın el ile birleştiği boğumunda kemik benzeri sivri bir çıkıntı var. Üzerine bastırınca biraz ağrı yapıyor ama onun dışında herhangi belirgin bir rahatsızlık vermiyor. Ne olabilir, fikri olan var mı?
0
sijwocaq
(06.03.11)
Yaş ve cinsiyet?
Sistemik bir hastalığın var mı? (Şeker, karaciğer hastalığı, epilepsi, romatoid artrit vb)
Parmağını açmaya çalışırken takılma oluyor mu?
0
plastik turambar
(06.03.11)
@ plastik turambar

yaş 26, cinsiyet erkek

sistemik bir hastalığım yok bildiğim kadarı ile. parmağımda işlevsel herhangi bir bozukluk, takımla yok şu ana kadar farkedebildiğim. sadece söz konusu çıkıntıya bastırdığım zaman biraz ağrı oluyor.
0
🌸sijwocaq
(06.03.11)
(5)

Burunda Sivilce

kamera motor
herkesin sorunudur herhalde. burnumda 3 gündür hızlanarak büyüyen bir sivilce var. bu sivilceyi daha hızlı indirebilmke için küçültebilmek için yok edebilmek için neler tavsiye edersiniz? bu sivilceden çok tümöre dönüştü resmen, burnumun sağ yanında volkan etkisi yarattı.çay ağacı yağı falan etkili
herkesin sorunudur herhalde. burnumda 3 gündür hızlanarak büyüyen bir sivilce var. bu sivilceyi daha hızlı indirebilmke için küçültebilmek için yok edebilmek için neler tavsiye edersiniz? bu sivilceden çok tümöre dönüştü resmen, burnumun sağ yanında volkan etkisi yarattı.

çay ağacı yağı falan etkili olur mu? her tavsiyeye açığım.
0
kamera motor
(06.03.11)
saçma gelecek ama diş macunu sürebilirsin üzerine. söndürür.
0
jangbogo
(06.03.11)
bal sürüp yara bandı yapıştırmıştım ben üstüne şişkinliğini alıyo.
0
qweqwe
(06.03.11)
günün ilerleyen saatlerinde onları da deniyim şimdi çay ağacı yağı sürdüm :D
0
🌸kamera motor
(06.03.11)
imex krem
0
dutturudunya
(06.03.11)
aknilox diye bi krem vardı onu kullanırım.
bi süre şişirir ama acısını alır sonra kendi kendine özellikle banyodan sonra gider.
diş macunu da iyi bir alternatif.
0
lupelius
(06.03.11)
(3)

Ayak ezilmesi/düşerken sert çarpıp ezilmiş

kiral
Ne iyi gelebilir hani şöle bitkisel karışım önerisi filan ?
Ne iyi gelebilir hani şöle bitkisel karışım önerisi filan ?
0
kiral
(06.03.11)
lasonil pomad bolca sür.gel değil pomad olanı,süper iyileştirme etkisi var,özellikle erken davranıldığında.

doğal sayılır oda,sülük salgısı ihtiva ediyor.
0
password
(06.03.11)
Çiğnenmiş ekmek koy derler.
0
alperz
(06.03.11)
şimdi aklıma geldi,kesinlikle dalga geçmiyorum.
yatarken yapmanı tavsiye ederim.
zeytinyağına ama zeytinyağı olacak 1 ya da 2 yumurta kırıp pişir.teflona kır,pişerken parçalama.
ılımasını bekle,ılıkken ezik yere o yumurtayı sar.ayağına bir poşet geçir ya da streç film ile sar.sabaha kadar ayağında kalsın.sabah sabunlu ılık su ile yıka.
geçmiş olsun...
0
password
(06.03.11)
(4)

koşu bandı ve dizler

McCoy
koşu bandının dizlere olumsuz yönde etkidiğine dair bir bilgi var mı?teşekkürler
koşu bandının dizlere olumsuz yönde etkidiğine dair bir bilgi var mı?
teşekkürler
0
McCoy
(05.03.11)
koşu bandı harici koşmakta uzun vadede dizlere zarar veriyo diye okumuştum bi yerde. baska seylerde yapmak lazım herhalde
0
rurouni
(05.03.11)
dizlerimdeki ağrı nedeniyle gittiğim doktor koşu bandında koşmamam gerektiğini söylemişti. benim dizlerime yaramıyor hakikaten..
0
fotrsapka
(05.03.11)
haliyle veriyor.mekanik bir seyden beklenebilecek bir sonuc.
en sagliklisi tartar yada toprak pistte kosmak o da olmadi asfalt.
makina sizi yorar halbuki kendiniz kosarken beyin ister istemez size uygun tempoyu ayarlayacaktir.alette en dusukte bile kossaniz motor refleks gibi ayni hareket ayni tempo zarar veriyor ekleme.bi de cok sert bir zemin sonucta beton gibi beton en sagliksiz zemin kosarken.bir takim frekansa yol aciyor bu durum devamli dize gonderilen frekans zararli oluyor.halbuki ozgur iradenle bir parkta kosarken kalp atisina nefesine gore degisik tempolarda kosarken bu frekans olusumu minumuma iniyor.
0
kulustur
(06.03.11)
aslında onlar yürüyüş bandı. kaliteli spor ayakkabasıyla bir nebze dize aldığınız darbeyi hafifletirsiniz ama uzun vadede diziniz sıkıntı olması kesin gibi. en azından bende öyle olmuştu
0
spankenstein
(06.03.11)
(8)

verem oldum :(

semson
ilaçları bedava devlet karşılıyo,ama süründürüyolar, sağlık ocağına gidip haftalık alıoruz vs, bide kuruyemiş poşetine koyup veriyolar bu ne rezillik, bedava veriyolar diye mi bu eziyet nedir yahu, pahalı diye duydum ilaçları,kapalı kutusundan almak hakkım değil mi ilacı.milyarlık ilaç mı bu ya ne a
ilaçları bedava devlet karşılıyo,ama süründürüyolar, sağlık ocağına gidip haftalık alıoruz vs, bide kuruyemiş poşetine koyup veriyolar bu ne rezillik, bedava veriyolar diye mi bu eziyet nedir yahu, pahalı diye duydum ilaçları,kapalı kutusundan almak hakkım değil mi ilacı.milyarlık ilaç mı bu ya ne anlamadım.başka hiç bi yerdede verilmiyo.istanbulda verem vakalari gittikçe artiyomuş, dikkat edin çok bulaşici, öksürenden hapşirandan uzak durun, benim başima geldi aman sizinde başiniza gelmesin , mağdur olmayin...
0
semson
(05.03.11)
dostum ilacın pahalılığından değil,tedavi aksatılmasın diye "doğrudan gözetimli tedavi" yapılıyor ona. antibiyotikler aksatıldığında tüberküloz bakterisi direnç kazanıyor. ondan sonra tedavi edilemez bir hale dönüşüyor. tedavi aksatılmasın diye tüm dünyada bu uygulama yapılıyor. korkulacak bir hastalık değil aslında.
geçmiş olsun.
0
unalub
(05.03.11)
geçmiş olsun. inşallah çabucak iyileşirsin.
0
lorenzen
(05.03.11)
sakin olun önce; ona buna suç atmayın. verem yıllardır kontrol altına alınmaya çalışılan çok bulaşıcı bir hastalık. henüz verimli bir aşısı da bulunmadığı için veremi ortadan kaldırmanın tek yolu bulaştırıcı insanları tam tedavi etmek. şu anda tüberküloz alanındaki sağlık politikası yüzde yüz tedavi edildiğinden emin olunması yönünde. size o ilaçlar dozunu, sayısını ıvırını zıvırını şaşırmamanız için kolaylık olsun diye 'kuruyemiş poşetinde' elden veriliyor ve böylece hastanın tedaviye uyumu kontrol altında tutuluyor olabildiğince. resmen yaranılamamış valla negzel..
0
dr cucu
(05.03.11)
dr cucu ben 1 gün özel hastanede yatıp hastanenin önüne konuldum, 15 gün teşhis konulmayı bekledim ve rezilliklerle karşılaştım, anlatsam şaşırırsın, yedikule göğüs hastalıklarına git anlarsın ne demek istediğimi,16 milyonluk istanblda akciğer sorunu olaların hepsini oraya yolluyolar , bi gidin görün halini,iğne vaktim geldi aciline gittik yapmıyolar yedikule sağlık ocağına gittik aile hekimine git dediler o da beylikdüzünde, ve buradan sesleniyorum ben aile hekimine gittim sağlık ocağına kadın dinledi bişeyin yok dedi eve yolladı şikayetim arttı 1 hafta sonra özele gittim verem dediler tam rezillik, özeldeki uzman anlıyo sağlık ocağındaki hanfendininde kapısında uzman yazıyo ama boşşşş
0
🌸semson
(05.03.11)
dostum öncelikle geçmiş olsun.

nasıl bulaştığı hakkında bilgi verebilir misin? tedbirli olalım biz de.
0
lupelius
(05.03.11)
o sorunların hakkında yazmamışsın, onlar hakkında bir şey diyemem. kusura bakma zor tabii. ama veremle savaşın farklı ayrıcalıkları var ve o ilaçların o şekilde verilmesi bilinçsiz kesim de hesaba katıldığında yerinde bir karar halk sağlığı açısından.
bulaşıcılık konusunda ise bakteriyi taşıyan kişilerden hava yoluyla falan bulaşıyor işte. bizim gibi sosyoekonomik olarak geri olan bir ülkede verem mikrobuyla temas etmemiş insan pek bulunmaz zaten. ama herkes de hasta olmuyor.
0
dr cucu
(06.03.11)
evet her 3 kişiden biri bu mikropla tanışıyo, ama vücudü sağlam olanda gelişip hasta yapamıyo, ama ilerde direncin düşerse ortaya çıkar dostum, tamamen hava yoluyla öksürükle hapşırıkla, aynı havayı soluyarak bulaşıyo.bizde hasta olunca öğrendik , araştırdık, dünya sağlık örgütü tarafından en bulaşıcı ölümcül hastalık diye geçio, ben aids, kuş gribi fln zannediyodum mesela, ama değilmiş.yıl 2011 olmasına rağmen dünya sağlık örgütü tarafından acil hastalık ilan edilen hastalıklar arasında yer almaya devam edio.
0
🌸semson
(06.03.11)
turkiye'de tamamen devletin ipin ucunu kacirmasindan dolayi cosan, dip dibe degil, konserve seklindeki otobuslerden bulasir istanbul'da aman dikkat. elinizi yuzunuzu eve gelince duzgunce yikayin. oksurenden aksirandan kacin. kacabiliyorsaniz. kac kere osuruluyorsa bi o kadarda bu bakteri otobuslerde dolasiyor. verem bu ulkeden gitmedikce kimse bana bu ulke gelismistir demesin. akcigerimin bir kismini fakirlik kisvesi altinda iett'de verem ettik. cok dikkat edin. hastane'de karantina altinda kalbilirsiniz eger bulasici seviye tasiyorsaniz bakteriyi. cigerinizden sivi cekecekler, cigerinizden ufak parca lacaklarve sonra 2+4 ay ilac iceceksiniz, 2 ay yaklasik 10-12 hap, sonra 4 ay 4-5 hap. her ay saglik kontrolu. haplar bitince azalan frekanslarda yine saglik kontrolu. yasam kalitenizde ufak bir kalite dususu, ve ilaclarin biraktigi hafif sinirsel kalintilar... buradan herkese not olsun.
0
tanbulis
(12.11.11)
(5)

ayak kokusuna ne sebep olabilir?

farabi
soru başlıkta ilginiz için teşekkürler
soru başlıkta ilginiz için teşekkürler
0
farabi
(05.03.11)
Uzun süre hava almayan bir ayakkabı ve kalın bir çorapla dolaşmak.
Mantar vs. gibi ayak yaraları.
0
g man
(05.03.11)
kalitesiz malzemeden yapılan ayakkabılar.
0
bernayben
(05.03.11)
naylon çorap
0
yuto
(05.03.11)
çıplak ayak ile ayakkabı giymek.

ıslak ayakla terlik giymek.

ayağın terleyeceği koşullarda aynı ayakkabıyı sürekli giymek.
0
ayiadam
(05.03.11)
biraz da yapı meselesidir, benimkiler de kokar, uygun şartlar şağlanırsa bir fili bile öldürebilirim. dikkat edilmesi gereken ayakları nemli bırakmamak, uzun süre havasız kalmamalarını sağlamaktır. Stilin ayakkabı spreyleri var. Spor ayyakkabı temizleyici süngerin yanında set halinde ya da ayrı satın alınabiliyor. İşe de yarıyor. Tavsiye ederim.
0
neosphere
(05.03.11)
(2)

Kalp sorunu

same
merhaba arkadaslar benim bi arkadas var kiz,simdi bu 20 yasinda ve haftada 2-3 kere kalbinden rahatsizlaniyor.Durum soyle gece veya sabah aniden kalbi tikaniyor nefes nefese kaliyor kalkmak istiyor kalkamiyor bu durum yaklasik 15-20 dakka suruyor.neden boyle oldun diye sordugumda ise kucukken anne v
merhaba arkadaslar benim bi arkadas var kiz,simdi bu 20 yasinda ve haftada 2-3 kere kalbinden rahatsizlaniyor.Durum soyle gece veya sabah aniden kalbi tikaniyor nefes nefese kaliyor kalkmak istiyor kalkamiyor bu durum yaklasik 15-20 dakka suruyor.neden boyle oldun diye sordugumda ise kucukken anne ve babasi bosanmis maddi sikintilar ve kiz yurtdisinda okumus simdi doktora gorunmesini soyledimde diyorki onemli bisey yok ben alistim ama ben uzuluyorum onun durumuna sizce nasil bir rahatsizliktir bu?tehlikelimidir?ne oneriyorsunuz?nasil yardim edebilirim?
0
same
(05.03.11)
(bkz: panik atak)

yine de emin olmak için bir kardiyologa görünüp kalp ultrasonu yaptırmasında fayda var.
0
boo ya moon
(05.03.11)
bence de panik atak. benim bi arkadaşımda da vardı. aynı. (bkz: kaynımda da var)
0
ilgincible
(05.03.11)
(2)

proton pompası inhibitörü

s e
esomeprazol, pantoprazol, lansoprazol, omeprazol ve demeprazol arasında ne gibi farklar var?
esomeprazol, pantoprazol, lansoprazol, omeprazol ve demeprazol arasında ne gibi farklar var?
0
s e
(04.03.11)
babam bu proton pompasi inhibitoru yazan ilaclardan mide yanmasi icin kullaniyor ve ozellikle panto olanindan istiyor.galiba en iyisi o.
0
hizari
(04.03.11)
ama neye göre iyi oluyorlar işte acaba. ne farkları var ki?
0
🌸s e
(04.03.11)
(2)

Tatlinin bile tuzlu gelmesi

acar
Meraba,olay bir house md vakasi olmasa da bence ilginc:) Bir arkadasim gecen dislerini temizletmis ama bayaa deep cleaning dedi.Bir haftadir da ne yese herseyin tadi tuzlu geliyormus. Kurabiye, tatli bile tuzlu.Neden olabilir veya ne icerek yiyerek onlenebilir onerisi olan var mi?tesekkurler!
Meraba,
olay bir house md vakasi olmasa da bence ilginc:) Bir arkadasim gecen dislerini temizletmis ama bayaa deep cleaning dedi.
Bir haftadir da ne yese herseyin tadi tuzlu geliyormus. Kurabiye, tatli bile tuzlu.
Neden olabilir veya ne icerek yiyerek onlenebilir onerisi olan var mi?
tesekkurler!
0
acar
(04.03.11)
bence dişhekiminize telefon açıp sorun, daha doğru olacaktır
0
kisa
(04.03.11)
derin temizlik yapıldığına göre periodontal hastalık sahibi bir ağızdı arkadaşınızınki. tedavinin idamesi için klorheksidinli gargara verilir genelde. o gargara tat duyusunda değişiklik yapar. bir de apseli olan bir dişi vardıysa eğer o apsenin boşalabilmesi için dişetinin içinden yol açmış olabilirler, o iltihabi sıvı tuzlu algılanır, apsenin boşalmasıdır, kısa sürede geçer. yoksa öyle tat cisimciklerine zarar vermek falan mümkün şeyler değil.
0
inthechaos
(04.03.11)
(1)

boğaz ağrısı

schizophrenia
2 gündür boğazımda ağrı ve mukoza oluşmaya başladı. bu benim hasta olacağımın işareti mi ? yoksa sadece bi boğaz ağrısı mı? ateşim yükselmeden, hastalığa dönüşmeden nasıl halledebilirim bu sorunu ilaç kullanmadan?
2 gündür boğazımda ağrı ve mukoza oluşmaya başladı. bu benim hasta olacağımın işareti mi ? yoksa sadece bi boğaz ağrısı mı? ateşim yükselmeden, hastalığa dönüşmeden nasıl halledebilirim bu sorunu ilaç kullanmadan?
0
schizophrenia
(04.03.11)
kamilinsan
(04.03.11)
(6)

Boğazım şişiyor, Farenjit'e dönmeden müdahele

kamilinsan
Dün geceden boğazımda hassasiyet vardı, bu sabah yavaş yavaş farenjite dönüyor, henüz iltihap toplamamış yalnız kırmızı ve hafif şiş bir boğazım var.Şu aşamada ılık su tüketmek ve vitamin desteği dışında ne yapabilirim?Yutkunurken konuşurken acım var, tantum gargara geldi benim aklıma ilk ne önerirs
Dün geceden boğazımda hassasiyet vardı, bu sabah yavaş yavaş farenjite dönüyor, henüz iltihap toplamamış yalnız kırmızı ve hafif şiş bir boğazım var.

Şu aşamada ılık su tüketmek ve vitamin desteği dışında ne yapabilirim?

Yutkunurken konuşurken acım var, tantum gargara geldi benim aklıma ilk ne önerirsiniz?

teşekkürler
0
kamilinsan
(04.03.11)
Aynısını ben de yaşamıştım. doktorumun tavsiyesi üzerine antibiyotik+pastil almıştım, hastalanmadan atlattım.
Birde bal+zencefil karışımını tavsiye ederim. Biraz yakar ama iyi gelir.
0
lucky_meh
(04.03.11)
ne yapacağınızı bilemem ama ne yapmamanız gerektiğini söyleyebilirim. antibiyotik almayın. mecbur kalmadıkça antibiyotik almak orta ve uzun vadede antibiyotiklerin faydasını ortadan kaldırmaktadır.
0
aegis the genuine
(04.03.11)
kafanıza göre antibiyotik kullanmayın.
tereyağında eritilmiş pekmez ye.
pastil kullanabilirsin.
tuzlusu ile yatmadan gargara.
odan kuru olmasın nemli olsun.
geçmiş olsun.
0
seyduna6687
(04.03.11)
bence de antibiyotik alma.
Taze zencefilden bikaç parça kes, ıhlamur, 2 tane karanfil, bol limon koy kaynat. Sabah akşam iç bişeyin kalmaz
0
euryale
(04.03.11)
antimiyogram yaptırın diyeceğim ama günümüz hastanelerinde imkansız. önünüze gelen antibiyotiği almanız bu durumda ne kadar doğru olur bilemem tabi de doktorun yazdığıyla yetinmeniz gerek. oyüzden doktora gidiniz.
0
rubiks cube
(04.03.11)
tantum verde sprey, günde 4, 5 kez her seferde 4 fıs yapıyorum. en temiz ve garantili yöntem. bir de hakiki bal. bal sonrası bir süre bir şey yiyip içmemek lazım, boğazda yapışık kalmalı biraz.

bir de sokakta yürürken ağzınızı kapatın , soğuk havayı direkt solumayın. en ideali buff kullanmak.
0
pyro clustic flow
(04.03.11)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.