Giriş
(1)

Bebek gelisimindeki bir hastalik.

enchantress
Canlarim, bazi bebekler dogdugunda kafataslari acik oluyor bebegin beyni gorunuyor. Cocuk haliyle yasamiyor. Neydi o hastaligin/sendromun adi?
Canlarim, bazi bebekler dogdugunda kafataslari acik oluyor bebegin beyni gorunuyor. Cocuk haliyle yasamiyor. Neydi o hastaligin/sendromun adi?
0
enchantress
(04.03.11)
Anensefali
0
croswell
(04.03.11)
(4)

Boyun Tutulması

ajkl89
çok kötü boynum tutulmuş geçmesi için napabilirim? evde kas gevşetivi ve herhangi bir ilaç yok.
çok kötü boynum tutulmuş geçmesi için napabilirim? evde kas gevşetivi ve herhangi bir ilaç yok.
0
ajkl89
(04.03.11)
bir havlu, eşarp...vs artık boynuna sarabileceğin düzgün ne varsa onu ocakta kaynattığın şuyun buharıyla güzelcene ısıt sonra da boynuna sar.
0
emrag
(04.03.11)
ütü varsa bi havluyu ısıt sar buynuna...biraz dursun ısındığını hissettiğinde herhangi bi kremle ov kendin,gevşetmeye çalış sonra tekrar havluyu ısıt koy boynuna faydasını görürsün..
0
action_f0rever
(04.03.11)
sıcak,uzun süreli bir duşun üzerine üstteki arkadaşların dediklerini yaparsan daha iyi verim alırsın.geçmiş olsun...
0
p a t r i o t
(04.03.11)
Havlu ütüleyip boynuna sar, kas gevşetici krem varsa sür. Ağrı kesici varsa zaten almışsındır.
0
uyku inadim inat
(04.03.11)
(2)

Köpeklerde kalça çıkığı

aredhelrim
1 yaşında golden, labrador ya da bir şeylerin kırması bir köpeğim var. yarın 1 yaşına girecek. bugüne kadar hiç bir problemi yoktu. sabahta yoktu akşam otururken ve kalkarken zorlandığını gördüm. kalça filmini çektirdim filme sadece bakarak kalça çıkığı olma ihtimali yüksek dediler. ölçüm için filmi
1 yaşında golden, labrador ya da bir şeylerin kırması bir köpeğim var. yarın 1 yaşına girecek. bugüne kadar hiç bir problemi yoktu. sabahta yoktu akşam otururken ve kalkarken zorlandığını gördüm. kalça filmini çektirdim filme sadece bakarak kalça çıkığı olma ihtimali yüksek dediler. ölçüm için filmi bir yerlere göndereceklermiş ve c.tesi belli olurmuş ne olduğu.

böyle bir şey mümkün olabilir mi ? yani kalça çıkığı olan bir köpek sabah canavar gibiyken akşam bu duruma gelebilir mi ? 7-8 saat içinde bu hale nasıl geldi anlayamıyorum.
0
aredhelrim
(03.03.11)
genetikle taşındığı söylenir, bir de merdiven inip çıkmanın tetiklediği. bir de bildiğim kadarıyla öncesinde farkedebilirsiniz. yani kıçını normalden daha çok sallar yürürken. böyle bir şey gözlemlediniz mi? durduk yere aniden olmaz, belki öncesinde farketmediniz ya da başka bir eklem sorunu olabilir.
hekim değilim, yaşlı bir köpeği sahibiyim sadece. mesaj atacağım bir de.
0
pyro clustic flow
(03.03.11)
aynı durum geçen hafta benim köpeğimin başına geldi (golden ret. 4yaş). gece boyunca oturup kalkmakta zorlandı, hatta bir ara ayağa kalkabilirmi diye biraz destekleyerek üstelemeye çalıştık ancak arka bacaklar tutmuyordu resmen iki yana ayrılıyor biz ayakta tutmaya çalıştıkça. sonraki sabah geçti gitti. veterinere gittiğimizde de yürüyüşünü kontrol etti ve film çekmeye gerek görmedi. ters bi hareket yapmış muhtemelen ağrı vs oluşmuştur o kadar endişe edecek birşey yok dedi. tabi köpeklerimizin arasında bayağı bir yaş farkı var ve filmden de şüphelenildi diyorsunuz. kalça çıkığında belirtiler ne şekidle oluyor bilmiyorum ancak demek istediğim, bu sonucu doğurabilecek başka nedenler de olabileceği. umarım köpeğinizin sonuçları sizi rahatlatır.
0
smash
(04.03.11)
(2)

Aniden beliren yuksek tansiyon sorunu

degisim90
Teyzemin tansiyonunda iki gundur yukselme varmis.Dun 17-10,bugun 17-12.Ciddi bir sey olabilir mi?Su anda kontrol altinda.Yas 43.Ailede yuksek tansiyonda mevcut acaba baslangici olabilir mi bu rahatsizligin?
Teyzemin tansiyonunda iki gundur yukselme varmis.Dun 17-10,bugun 17-12.Ciddi bir sey olabilir mi?Su anda kontrol altinda.Yas 43.Ailede yuksek tansiyonda mevcut acaba baslangici olabilir mi bu rahatsizligin?
0
degisim90
(03.03.11)
Babamda da birşey yoktu (48 yaşında ve toplasan ömrü boyunca 10 kez bile hastahaneye gitmemiştir) birgün fenalaştı, tansiyonunu ölçütüler baya yüksek çıktı... Doktora gitti, 1 hafta boyunca düzenli olarak tansiyonu ölçüldü sonra doktor tansiyon ilacı kullanmasına karar verdi.
Tansiyon şakaya gelmez, mutlaka zaman kaybetmeden doktora gözükmeli.
0
livaneli kadir
(03.03.11)
kullanmaya başladığı bir ilaç, normalde yemediği başka yiyecekler var mı bilmiyorum ama 3-7 gün arasında hergün aynı saatte aynı koşullar altında tansiyon takip edilmeli hala yüksekse sıkıntı vardır bence. stres kaynağı var mı, o da etkileyebilir bence.
0
si13el
(04.03.11)
(3)

tansiyon hakkında ufak bi soru.

aydogank
bugün ölçtüm. sonuçlar:tansiyon: 14 'e 7kalp atışı: 130ne anlama geliyor. bi yorumlarsanız sevinirim. :(
bugün ölçtüm. sonuçlar:
tansiyon: 14 'e 7
kalp atışı: 130

ne anlama geliyor. bi yorumlarsanız sevinirim. :(
0
aydogank
(03.03.11)
eğer fiziksel efor sonrası ölçmediysen özetle yüksek.
öncelikle en yakındaki sağlık ocağı ya da aile hekimine git. birkaç gün üst üste aynı saatte çağırıp kaydediyorlar sonuçları. gerekirse hastaneye sevkediyorlar.
0
olivia
(03.03.11)
evet 130 nabız epey yüksek ben 5 dakka koştuktan sonra nabzım o kadar oluyor, onu bir kontrol ettir..
0
kalim
(03.03.11)
Bu ölçümleri ne zaman, nasıl yaptığınız önemlidir. Tansiyonunuzu ölçmeden evvel bir süre dinlenmiş olmanız, sigara içmemiş olmanız gerekir. Mutlaka oturur pozisyonda, kolunuz kalbinizin seviyesinde olacak şekilde ölçüm yapılmalıdır ve ölçüm sayısı 1'den fazla olmalıdır. İlk ölçümde genelde insanlarımız heyecan yapar ve değerler yüksek çıkabilir.

Yok ölçüm doğruydu ve değerlerim böyle diyorsanız vakit geçirmeden bir kardiyologa başvurmanızı tavsiye ederim. Bu değerler normalin üzerinde çünkü.

Geçmiş olsun, hekime görünmeyi ihmal etmeyin.
0
bu bir kullanici adidir
(04.03.11)
(5)

yanik/ yara izi kremi/jeli?

kedifelix
benim bi iki sene once tanesi 30'dan (33tu hatta sanki) aldigim bi jel vardi, yanik icin miydi yara izi icin miydi hatirlamiyorum, ufakti, ama cok yogun bi jeldi ve cok etkiliydi, neydi adi, boyle bir sey hatirlayan var mi?baktim ona, kucuk bi tupte satiliyor benim dedigim, sanki icinde de bi m harf
benim bi iki sene once tanesi 30'dan (33tu hatta sanki) aldigim bi jel vardi, yanik icin miydi yara izi icin miydi hatirlamiyorum, ufakti, ama cok yogun bi jeldi ve cok etkiliydi, neydi adi, boyle bir sey hatirlayan var mi?

baktim ona, kucuk bi tupte satiliyor benim dedigim, sanki icinde de bi m harfi var, rengi kirmizi beyaz, ve jel bu, krem falan degil. ozellike bunun adi lazim
madecassol'u biliyorum, ama o da degil.
burda bi yanik durumu yok, ben sadece bunun adini hatirlamak istiyorum.

dogrusu scarex mi aklima gelmedi ama resmi ve fiyati anlattigima cok uyuyor, hakkaten oyle 15 gramlik bisiydi. buna benzeyen baska bisiy bilen varsa cekinmesin yazsin. aslinda sanki scarex de degildi, daha uzun bi isimdi ama hafizama da guvenemiyorum.
cevaplar icin tesekkurler

dusunuyorum da, sahiden scarex gel gibi gelmeye basladi simdi de... neyse
0
kedifelix
(03.03.11)
neden bahsettiniz bilemedim ama mevzu yanık ve yara iziyle ilgiliyse şahanesi silverdindir. bilginize...
0
bika
(03.03.11)
madecassol mü acaba?
0
kibritsuyu
(03.03.11)
madecasol +1 , muhteşem bir hücre yenileyici. açık yaraya sürmemek kaydıyla her türlü yara ve yanık izi için olağanüstü işe yarıyor.
0
olivia
(03.03.11)
scarex jel?

www.eczanemizde.com
0
cubuk kraker
(03.03.11)
bu tip durumlarda kullanılan contratubex jel var. o olabilir mi?
0
yedek ruh
(03.03.11)
(7)

Gripken Diş Fırçalama

the great pretender
Gece gece aklıma takıldı. Şimdi ben üzerinize afiyet grip olmuşum. Az önce de dişlerimi fırçaladım. Sonra aklıma bu soru düştü. Mikroplar diş fırçasına geçmiştir. İyileşince tekrar ondan bana bulaşmazlar mı? Değiştirmek gerekir mi?27 yıllık insanlık kariyerimde ilk kez merak ettim bunu. Daha önce gr
Gece gece aklıma takıldı. Şimdi ben üzerinize afiyet grip olmuşum. Az önce de dişlerimi fırçaladım. Sonra aklıma bu soru düştü. Mikroplar diş fırçasına geçmiştir. İyileşince tekrar ondan bana bulaşmazlar mı? Değiştirmek gerekir mi?

27 yıllık insanlık kariyerimde ilk kez merak ettim bunu. Daha önce gripken kullandığım diş fırçalarım oldu, sonrasında bir şey olmadı muhtemelen. Nedir bunun olayı?
0
the great pretender
(03.03.11)
bişey olmaz ya. yine de için rahat edecekse benim ayda 1 yaptığım şeyi söyleyeyim; tuzlu kaynar suda gezdiriyorum fırçayı biraz. (tuzu eksik etmiyorum ki mikrobunu iyicene kırsın) :D
0
jangara
(03.03.11)
hayatım boyunca dikkat etmedim ben böyle bir şeye.

burada mikrobiyolojide master yapan bir arkadaşım var. geçen gripken içtiğim koladan arkadaşım içmek istedi dedim mikrop bulaşır falan içme. master yapan arkadaşım da böyle bir ihtimalin olduğunu ama düşük olduğunu söyledi.
0
passion rules the game
(03.03.11)
@divit: o benim de aklıma gelmişti de bi yan etki göremediğimden devam ettim.

niye söyledin ki 300 derece falan, ne güzel içim rahattı:/

diş macununun öldüreceği konusunda hemfikirim.
0
jangara
(03.03.11)
en son lisede gordugum biyoloji dersine guvenerek yapilmis cok bilmis yorumum: e sen iyilestiginde o hastaliga karsi gecici de olsa bi bagisiklik kazaniyorsun zaten.. vucudun antikor uretiyor, bu sayede iyilesiyorsun yani.. sana bulassa bile hastalanmazsin..
0
buzzlightyear
(03.03.11)
Aynı grip mikrobunun seni ikinci kez hasta etmemesi lazım diye biliyorum ben, bağışıklık kaznıyor olman lazım.
0
eigon
(03.03.11)
Dis macununun antibakteriyel oldugunu varsayarsak, dis fircasinda virus kalmamasi lazim. Ama eger oyleyse, gripken dis macunu yesek yutsak, gribi gecirir mi ?
0
LordofDrinkzz
(03.03.11)
süper fikirler türemiş, hepsini birleştirdiğimde derdime derman buldum :)
çok teşekkürler, tek derdimiz bu gibi şeyler olsun...
0
🌸the great pretender
(03.03.11)
(3)

Ilac sorusu

please dont die
Gecenlerde doktora gittim sirt agrisi icin, kas spazmi varmis. Neyse iki tane ilac verdi kadin. Bunlardan biri (Cyclobenzaprine, jenerik adi da flexeril sanirim) biraz uyku getirebilir dikkat et dedi. Dun gun icerisi aldim bi tane, bildiginiz kafam iyi oldu. ama oyle boyle degil. bi ara bilincsiz ha
Gecenlerde doktora gittim sirt agrisi icin, kas spazmi varmis. Neyse iki tane ilac verdi kadin. Bunlardan biri (Cyclobenzaprine, jenerik adi da flexeril sanirim) biraz uyku getirebilir dikkat et dedi. Dun gun icerisi aldim bi tane, bildiginiz kafam iyi oldu. ama oyle boyle degil. bi ara bilincsiz hareketlerde dahi bulundum. mesela bi 5dk kopmusum tamamen, kendime geldigimde telefonda mesaj yazmaya calisiyorken buldum kendimi. 7 saat gozler yari acik, yari kapali baygin gezdim resmen. normal midir boyle olmasi? yoksa benim bunye fazla mi tepki verdi?
0
please dont die
(02.03.11)
doktor ve ya eczaci degilim ama eger ilaclardan biri kas gevsetici turde ise normal bi durum bende buna yakin seyler yasadim. eger kas gevsetici filansa gece yatmaya hazirlaniken ic .
0
1917
(02.03.11)
fizik tedavi yerine böyle kimyasal yolları tercih etmeyin lütfen.Fizyoterapiste gidip çözülebilir bu sorununuz.Hemde vücudunuzun kendi kendine oluşturduğu doğal mekanizmayla.
0
alcapon
(02.03.11)
@layer26

yok. plaseboluk bir durum olmadigindan eminim.
0
🌸please dont die
(02.03.11)
(3)

bayılırken göz kapaklarının durumu

yasaluyari
ne olur? gözü açık bayılan görülmüş müdür?
ne olur? gözü açık bayılan görülmüş müdür?
0
yasaluyari
(02.03.11)
açık da olabilir diye biliyorum.
0
grgn
(02.03.11)
gözü açık bayılan görülmüştür. çok az rastlanan bir şey olduğunu da sanmıyorum pek.
0
in case i dont see ya
(02.03.11)
ben çok bayıldım. çok fazla tansiyonum düşer. hep gözlerim açık bayılmışım.
0
kitipiyoz
(02.03.11)
(3)

diş apsesi - cipro antibiyotik

iddaaci
bir adet yirmilik diş çıkarken sanırım apse yaptı. çenemin altı hafif şişti. ağrı var. dişlerimi bastırınca acıyor. cipro antibiyotiği buldum, yuttum, doğru yaptım mı?
bir adet yirmilik diş çıkarken sanırım apse yaptı. çenemin altı hafif şişti. ağrı var. dişlerimi bastırınca acıyor. cipro antibiyotiği buldum, yuttum, doğru yaptım mı?
0
iddaaci
(01.03.11)
geçen gün apse yüzünden dişimi çektirmek zorunda kaldım. geç kalmıştım devasa boyutlara ullaşmış başka çare yoktu. bence bir an önce doktora git
0
elektromaniac
(01.03.11)
antibiyotik sorunu erteler. bir diş hekimine git ve kurtul.
0
bluedescada
(01.03.11)
geçen hafta bana aynısı oldu, dr gittim ve apse olduğu için dişi çekemeyeceğini hemen antibiyotik tedavisine başlamam gerektiğini böylece apse nin yok olup dişi çekebileceğini söledi ve aynen böyle oldu. bence hemen yarın dr git hocam, ben ertelemiştim sonraki o acıyı unutamam 3 gün uyku uyumadım.
0
habula
(01.03.11)
(2)

dişler arası siyahlık

aliscan
ön alttaki en ortadaki 3 diş aasında siyahlık var. diş etinin tamamında değil dişler arasında var bu(dişler arasında bir çizgi olarak değil). neden olur nedir fikri olan var mı
ön alttaki en ortadaki 3 diş aasında siyahlık var. diş etinin tamamında değil dişler arasında var bu(dişler arasında bir çizgi olarak değil). neden olur nedir fikri olan var mı
0
aliscan
(01.03.11)
ön dişler de çürüyebiliyor.
0
kayranin kedisi
(01.03.11)
diş taşi o
0
inthechaos
(01.03.11)
(16)

ağız yarası

asilsiz suclama
uzun süredir periyodik olarak her ay bir veya 2 defa ağzımın içerisinde yaralar çıkıyor ve çok acı veriyor. yemek yerken sıcak soğuk bir şey içerken baya zorlanıyorum. ilk önce ufak beyaz bir nokta olarak çıkmaya başlıyor sonra o nokta büyüyor ağzımın içerisinde beyaz kocaman bişey oluyor son evresi
uzun süredir periyodik olarak her ay bir veya 2 defa ağzımın içerisinde yaralar çıkıyor ve çok acı veriyor. yemek yerken sıcak soğuk bir şey içerken baya zorlanıyorum. ilk önce ufak beyaz bir nokta olarak çıkmaya başlıyor sonra o nokta büyüyor ağzımın içerisinde beyaz kocaman bişey oluyor son evresi de -işte burası en acı veren kısmı- o beyaz deri patlıyor ve altta bir yarık şeklinde ağzımın içinde duruyor bir süre ve kendiliğinden geçiyor.. tüm bu süreç 1 haftayı buluyor çoğu zaman.

şimdi sorum şudur ki bu yaralar için bir şeyler yapabilir miyim yada bir vitaminin eksikliğine bağlı olarak mı çıkıyor yoksa başka sebebi mi var?

bilemedim ben..
0
asilsiz suclama
(01.03.11)
aynı ya da benzer sıkıntıdan doktora götürdüğümüz küçük yeğenime doktor, yaralar için tespit edilmiş, kanıtlanmış bir sebebi yok, özellikle vitamin eksikliğindendir diyemiyoruz dedi,ayrıca sık sık tekrar ediyorsa, behçet hastalığı olabilir dedi(ki boyle bir tekrar yok),
sizi korkutmak istemem ve ben bir doktor değilim
ayrıca yaralar için da jel verdi
0
rn
(01.03.11)
gün içerisinde 2-3 kere dişimi fırçalıyorum ipana'nın tam koruması var benim elimde. ancak bu yaranın son evresinde fırçalamalarım baya acı veriyor bana.
0
🌸asilsiz suclama
(01.03.11)
birazcık araştırdım ancak behçet hastalığı bulgularından sadece ağız yarası olan aftlardan var. ağrılı genitial bölge yaram yok. ihtimal dahilinden çıkıyor sanırım böylece. ben de bir kere gittim doktora ve aynı şekilde sebepsiz oldugunu söyledi. hap ve fıs fıs verdi geri döndüm. çok da etkili olmadılar.
0
🌸asilsiz suclama
(01.03.11)
karadut pekmezi bu konuda çok işe yarıyor. zaten koyu bir kıvamı var. ağzınız içinde iki dakkika gezdirmeniz ve bunu iki üç gün, günde 1-2 defa tekrarlamanız yetecektir. vitamin olarak benim bildiğim b12 vitamin eksikliğinin sonuçlarından biri bu dil ve ağız yarası
0
ermoo
(01.03.11)
dut şurubu iyi geliyor, eczanelerde bulunuyor. bi yudum ağza alıp biraz dil ile yuvarlanacak yaralı yerlere.

he ermo yazmış zaten
ama benim dediğim pekmez değil şurup.
0
kediebesi
(01.03.11)
ben de bir annem bana pekmez içirmek için uyduruyor bunu sanırdım :) demek gerçekmiş..
0
🌸asilsiz suclama
(01.03.11)
c vitamini eksikliği de aftlara neden olur.
0
sirena
(01.03.11)
(bkz: kenacort a) bu güzel ve işe yarayan bir merhem. bunun dışında ağız yarasının belli bir sebebi olduğunu söylemek zor. ben de doktora çok gittim bu şikayet yüzünden. sadece vitamin eksikliği ve stres diyebildiler. gerçekten de düzgün beslendiğim zamanlarda çıkmıyor hiç.
0
soap
(01.03.11)
kenacort-a pomad alın. daha çıkacağını ilk hissettiğiniz anda devamlı kullanırsanız hemen baskılıyor.
doktor bana da sebebinin tam bilinmediğini söylemişti. bir de paradontax tuzlu diş macunu kullan demişti.
0
quasiromantic
(01.03.11)
geçen senelerde benim de ağzımda mütemadiyen yaralar oluyordu. temizlikle falan da ilgisi yoktu. bir eczacı bana bazen (özellikle) somun ekmekte pişmeyen hamurda kalan maya yüzünden olabileceğini söylemişti. hakikaten de öyle çıktı. ekmek aldığımız fırını değiştirince yaralar hızla iyileşti.
0
vito andolini
(01.03.11)
bende sıkıntı ile dudakta uçuk çıkmaz ama dediğin aft çıkar.

onun bakterisi sıcağa dayanıksız,ilk belirti verdiği zaman,yani ilk acıyı hissettiğin zaman biraz su kaynat,bir çay kaşığını o suya batır,beklet sonra afta bastır birazda orada beklet,o an birkaç kere tekrar et,biraz acı verir ama aft büyümeden geçer.

vitamin eksikliği değil,bağışıklık sistemi zayıfladığı zaman ya da sıkıntı ile olur.

birde birşey yemeden önce anestol sür,uyuşturur.
0
password
(01.03.11)
elma yeme.

not: ciddiyim.
0
nuisance
(01.03.11)
Dut şurubu artık bende işe yaramamaya başladı, aktardan keşis otu tozu alıyorum, çok iyi geliyor. ananemin ağzı berbat durumdayı şimdi keşis otuyla hiçbir şey kalmadı. Tatsız bir şey bi de
0
anlergl
(01.03.11)
pekmezi ısıtıp agzında beklet bi muddet
0
tommyknockers
(01.03.11)
majör aft. cips, patlıcan vs. travmatik yiyeceklerden uzak dur. anestezik pomadlar kullanabilirsin rahat yemek yemek için. (anestekain vs) kenacort a orabase pomad iyileşmeyi hızlandırır. behçet için iritis,genital ülser gibi diğer tanılar önemlidir, bir ara yaptır. andorex vs. gibi gargaraları fazla önermiyorum.
0
bluedescada
(01.03.11)
doktora gittim ve stres kaynaklı olduğunu söyledi. burdan öğrendiğim bilgiler çok işime yaradı bide :) verdiği ilaçları yazmak istedim.

benexol (b12+b1+b6 vitamini)
virosil tablet
klodamin (oral sprey)
aftojel (jel)
kenacort-a ( ancak bunun fazlaca kullanımını eczacım önermedi hatta mümkünse hiç kullanma dedi. içerisindeki koritzondan ötürü ağızdaki aftı kapatsa dahi başka bi yerde oluşabilecek yaraya sebebiyet verebilirmiş.)
0
🌸asilsiz suclama
(03.03.11)
(4)

Acımız büyük.

robin crusoe
Menemene doğradığım biber acıymış elimi burnumun ucuna değdirme gafletinde bulundum şu an tarifsiz acılar içerisindeyim. Ne kadar yıkadıysam da geçmedi ne yapayım da dindireyim bu acıyı?
Menemene doğradığım biber acıymış elimi burnumun ucuna değdirme gafletinde bulundum şu an tarifsiz acılar içerisindeyim. Ne kadar yıkadıysam da geçmedi ne yapayım da dindireyim bu acıyı?
0
robin crusoe
(01.03.11)
sabun değil de bulaşık deterjanı çıkarır derler.
0
ayiadam
(01.03.11)
yağ ya da yağlı bir krem gibibir şey sürün. acı molekülleri yağa benzedikleri için su söküp atamazmış. öle okumuştum bi yerde. yağlı bişi belki söker. krem falan belki
0
kedili madam
(01.03.11)
bende de aynı sorun var. daha önce bu nedenle 3 kere hastanelik oldum, gittiğimde adını bilmediğim bir iğne yapmışlardı. ancak birkaç saat sonra kendime gelebilmiştim yine de. yakınlarınızda sağlık ocağı falan varsa gidin bence.
0
tek
(01.03.11)
polisin biber gazını yiyen gözüne limon sıkıyor. işe yarıyor demek ki. limon sürmeyi deneyin.
0
kibritsuyu
(01.03.11)
(5)

Surekli idrara cikma ( muhtemel Over Active Bladder )

Mccknightt
24 yasinda 84 kg, 1.76 cm boyundayim. Yaklasik 4-5 senedir cok sik tuvalete cikiyorum. Bazen cosuyo, her 25-30 dakikada bir ufak abdeste cikiyorum, bazense duruyo, 1-2 saat hic bir ihtiyac hissetmiyorum. Ayni zamanda gunde 2-3 defa buyuk abdestede cikiyorum. herseyi kontrol ettirdim. Buyuk abdest i
24 yasinda 84 kg, 1.76 cm boyundayim.
Yaklasik 4-5 senedir cok sik tuvalete cikiyorum. Bazen cosuyo, her 25-30 dakikada bir ufak abdeste cikiyorum, bazense duruyo, 1-2 saat hic bir ihtiyac hissetmiyorum. Ayni zamanda gunde 2-3 defa buyuk abdestede cikiyorum. herseyi kontrol ettirdim. Buyuk abdest icin rengi, yapisi herseyi normal. O sknti yaratmiyor zaten. 4 hafta oncesine kadar kafama takmiyordum.
Body building davasina bi dunya protein tozu kullandim, ama hep kararinda, ve duzugn beslenme. Protein tozundan ziyade bol tavuk,yumurta ve kirmizi et tukettim son bir kac senede. Bunlarin yaninda bol meyve sebze ve bol su. Simdi bol sudan kastimiz nedir? ortalama 2 lt souk su iciyorum, bunlarin disinda 1 fincan kahve, 1-2 bardak meyve suyu, 1 kutu enerji icecegi ( aslen gatorade ama turkcesini cikartamadim, powarede gibi bisi). Her gun spor yapiyorum. 4 hafta once cok ateslendim yillardan sonra ilkkez, malum gurbette hastalik zor, neyse atlattim, sora idrar akisi costu, bazen ole bi cosuyo ki her 20 dakikada bir, renksiz, kokusuz, acisiz idrara cikiyorum(3-4 gunde 1 defa bole oluyo kesin). Onun disinda her saat idrar cikiyorum, bazen 2 saatte bir. Altima kacirma kesinlikle yok. tutabiliyorum. Bazen idrara cikmama ragmen idrar varmish gibi hissediyorum.
2 farkli doktora gorundum. ilki idrar yolunda tahris ve bakteri dedi( idrar tahlili ile) 1 hafta antibiyotik kullandim, bsey degismedi.
2. doktor kan ve idrar tahlili yapti, birde muayne etti. Kisaca sunlari soyledi:
-Seker hastaligi veya prostat belirtisi kesinlike yok.
-Idrarin normal renkte ve ozelliklerde.
-Beslenmenden kaynakli tas sayilmayacak kadar bir kum ya da tas diyelm bobreginde bulunuyo olabilir cunku cok ama cok az miktarda kan bulundu idrarimda. Yapicak bisi yok kendisi dusecek dedi.
2 hafta gecti, ben bol sivi aliyorum ama cisede cikiyorum. Canim zerre yanmiyor, agrim yok, ve idrarim hep renksiz. yola cikicaim zaman gelmio Allahtan ama evde oturiym mesela ya da derste, net 1 saatte bir lavabodayim. bazen cildir mode on oluyo, her 20-40 dakikada bir, sora duruluyo tabi sivi gidince.
Bobrek kumu desem bazi belirtiler uyuyo (sik idrara cikma) ama agri sifir
Overactive bladder desen bazi belirtiler uyuyo (sik idrara cikma) ancak anidan altima kacirma falan yok.
ANNEMe gore metobolizmam davasa hizli ( evet baya hizli surekli yuruyus,tenis,basketbol,fitness,agirlik idmani) ve bobreklerim hizli calisiyor, buna cok sivi alinimi eklenince bole oluyor, bazen cok kafama takiyorum bazense doktor sorun diil dedi diyorum kafama takmiyorum, genede sizlere danismak istedim, uzun oldu biraz, vaktiniz ve zamaniniz icin tesekkur ederim, saygilar dilerim.
0
Mccknightt
(01.03.11)
"yola cikicaim zaman gelmio Allahtan ama evde oturiym mesela ya da derste, net 1 saatte bir lavabodayim"

bana psikolojik gibi geldi , yazdıklarınızı hepsini okudum . stress'ten olabilir. sadece fiziksel verilere bakmayın bence. ne kadar sağlıklı olsanızda pskolojik veyahut hormanal bir sıkıntı varsa bundan dolayı olabilir gibime geliyo.

not: doktor falan değilim , sadece tahmin ^ ^

geçmiş olsun
0
busuta
(01.03.11)
aynı sıkıntı bende de var. seninki kadar sık değim ama çevremdeki herkesten daha fazla. ben de bir sürü tahlilden geçtim. bir kısmı işkence gibiydi. sonuç sıfır. hiç bir şey bulamadılar. bir ara ben de tekrar gitmeyi düşünüyorum ama daha fazla ne yapılabilir ki.geçmiş olsun.
0
fikrettin cirriklibatir
(01.03.11)
ilaçlı filmle böbreklerine ve idrar yollarına baktırmanı tavsiye ederim...
0
groove salad
(01.03.11)
ilgimi çeken şey ''84 kg, 1.76 cm boyundayim'' ve ''ANNEMe gore metobolizmam davasa hizli ( evet baya hizli surekli yuruyus,tenis,basketbol,fitness,agirlik idmani) ve bobreklerim hizli calisiyor'' cümleleri 1.76 boy/84 kg orantısı bir metabolizmaya hızlı demek için çok orantısız. yani metbolizman hızlı olsa çok daha zayıf olman gerekirdi.
0
you don t goff me
(01.03.11)
nerdeyse birebir şikayetlerim vardı. ben de tahlil vs. falan yaptirdim. doktor sonunda stresten dedi. genclerde son zamanlarda cok var bu durum dedi... harbiden stresten heralde. garip bi durum ya...
0
enkolaykullaniciadi
(01.03.11)
(3)

guatr hastalığı

contavolta
selam hipokratlar. bundan 5-6 sene önce tahlil yaptırdığımda doktor az da olsa guatr hastalığımın olduğunu söylemişti. çok önemli bi şey olmadığını belirtip bi tane ilaç vermişti adını hatırlayamadım şimdi ama küçük tırnak büyüklüğündeydi haplar ve ben onları 4'e bölüp her sabah bi tanesini atıyordu
selam hipokratlar. bundan 5-6 sene önce tahlil yaptırdığımda doktor az da olsa guatr hastalığımın olduğunu söylemişti. çok önemli bi şey olmadığını belirtip bi tane ilaç vermişti adını hatırlayamadım şimdi ama küçük tırnak büyüklüğündeydi haplar ve ben onları 4'e bölüp her sabah bi tanesini atıyordum. ilaçlarım bitti ve bir daha da doktora gitmedim.

bu süre zarfı içinde saçlarım döküldü baya. bazen böyle çok uyuşuk oluyorum. çok fazla hasta oluyorum özellikle kışları. ayaklarımda yanma oluyor(genelde yazın), geceleri uyuyamıyorum. bir de şöyle bir şey var. diyelim bugün çok fazla uyudum. yarın az uyursam, o gün vücudumu çok kötü hissediyorum.böyle kırılıyorum resmen. belki bu anlattığımın bunla alakası olmayabilir hepimiz yaşıyoruz bunu diyebilirsiniz ama alakası vardır belki diye söyledim.

doktora gitmeyi çok sevmediğimden devamlı erteledim durdum. sizce gitmeli miyim? yukarıdaki belirtiler neyi gösteriyor? yoksa ölecek miyim lan...
0
contavolta
(28.02.11)
kesinlikle gitmelisiniz, hipotiroidiyi gösteriyor. ilaçla, hormon replasmanı ile bu şikayetlerinin çoğundan kurtulma ihtimaliniz var. (yüksek bir ihtimal.) doktora giderseniz kan tahlili yaparlar. verilecek ilaçları düzenli kullanmalısınız, bir kutu ilaç kullanımı sonrası düzelecek bir durum olmayabilir, uzun süreler ilaç kullanmanız gerekebilir.
0
algor mortis
(01.03.11)
3 ay kullanmıştım ilaçlarımı.
0
🌸contavolta
(01.03.11)
aşırı yorgunluk, saç dökülmesi gibi durumlar belirti olarak yorumlanabilir. guatr hastalığı öyle grip gibi ilaç kullandıktan sonra geçen bir olay değil aslında, düzenli olarak takip edilmesi gerekiyor çünkü bünyedeki temel dengeyi sağlıyor bir anlamda. verilen ilaçlar hastalığı kontrol altında tutmak için, dolayısı ile uzun süreli oluyor.
doktora gidin, boşuna ilerlemesin durum. sonu ameliyat ve ömür boyu ilaç kullanımına kadar varabiliyor çünkü.
0
exexex
(01.03.11)
(15)

stresle ilgili yardım lütfen

kedili madam
stres kaynağını ortadan kaldırmamıza en az 9 gün var. bu süre aylara da uzayabilir. bünye zaten bipolar.(teşhisli-tescilli) lakin ilaç kullanmamaktayım efendim. yoğun stresim olmadığı dönemlerde manik manik takılıyorum. iyiyim. çevremden de şikayet olmuyor. sorun yok. lakin stres altına girdiğimde,
stres kaynağını ortadan kaldırmamıza en az 9 gün var. bu süre aylara da uzayabilir. bünye zaten bipolar.(teşhisli-tescilli) lakin ilaç kullanmamaktayım efendim. yoğun stresim olmadığı dönemlerde manik manik takılıyorum. iyiyim. çevremden de şikayet olmuyor. sorun yok. lakin stres altına girdiğimde, özellikle de sürme süresi belirsiz bir stres ise bu direkt olarak depresif modu açıyor beynim ve işte o beni mahvediyor. bütün hayatımı etkileyecek kararlar alabiliyorum.
şimdi gelelim istediğim yardıma; dediğim gibi ilaç kullanmıyorum, kullanmak da istemiyorum. hafif bir şeyler olsa bile. o ilaçların verdiği aptallaştırma ve uyuşukluğa tahammül edemiyorum. sonuç olarak stres kaynağını da defetmeme daha çok uzun süre var. (9gün uzun mu demeyin. çoktan depresyonun dibine vurmuş durumdayım.) çevremdekiler her ne kadar destekleyici davransalar da gayet köstek olabilenleri de var. bu durumda da beynim köstekleyenleri algılamakta ısrar ediyor. şimdi sizlerden ricam bünyeme ilaç sokmadan, terapiye gitme imkanım (maddi anlamda) olmadığını da göz önünde tutarak bana bir yol önermeniz.
meditasyon falan da demeyin allah aşkına. öle dingin çayırlar, engin serin sular falan değil direkt sorunlarım üşüşüyor beynime o anlarda.
0
kedili madam
(28.02.11)
bunun direkt bir cevabı olsa da versem. beni stresten uzaklaştıran en güzel şey, şöyle vosvos bile olsa üstü açık br arabayla hız yapmak. cinsellik de iyi gelir.

tavsiyem, sakın kafa dağıtayım diye film izleme, müzik dinleme. hepsi başka başka düşüncelere sevk ederek canını yine sıkabilir.
0
yildirimba
(28.02.11)
teşhis edilmiş bir rahatsızlığınız var ve ilaçla tedavi edilebiliyor. ancak yan etkileri vs yüzünden size göre kabul edilebilir sebeplerden almıyorsunuz. terapiye de gitmiyor, gidemiyorsunuz.

peki biz burdan nasıl yardım edelim? sizin beyin kimyanız değişmiş durumda. bizim burda söyleyeceğimiz iki laf beyin kimyanızı nasıl değiştirecek???
0
mea maxima culpa
(28.02.11)
@yildirimba iyi güzel hoş demişsiniz de şu an zaten ofisin kaloriferi yanmamakta donuyorum üstü açık araba deyince direkt kutuba atılmış gibi hissettim kendimi.vıy vıy vıy. eee bu soğukta ne halt edebilirim peki? simülasyonu falan yok mu ki bunun?
0
🌸kedili madam
(28.02.11)
@mea maxima culpa ben de demiyorum ki beyin kimyamı değiştirin, beni tedavi edin diye zaten. sadece strese ne iyi gelir diyorum. ilaç falan içmeden böle ne bilim bitki çayıdır şudur budur. sorum stresle ilgili yanlış anlaşılmasın. stres kaynağını da ortadan kaldıramıyorsak en mantıklısı ne yapmak olabilir diye öğrenmek istiyorum.
0
🌸kedili madam
(28.02.11)
o zaman sıkı giyinmek kaydıyla, en sevdiğiniz arkadaşlarınızla beraber 2-3 tur go-kart yapın :) hem hız daha az olduğu için az üşürsünüz. ya da kapalı go-kart salonları var, orada yapabilirsiniz. tavsiye rüzgarı hissetmek.


not: bilerek bir araç kullanmanızı tavsiye ediyorum. çünkü kullanacağınız araç, normal bir arabaysa 1 ton, go-kart ise 150-200 kg. bu ağırlıktaki demir yığınlarına tek hamlede idare etmek insanı güçlü hissettiriyor.
0
yildirimba
(28.02.11)
bitki çayı vs. görünce anladım ki, siz geçici kafa dağıtıcı şey aramıyormuşsunuz. o zaman sarı kantoron bitkisi işe yarar derler.
0
yildirimba
(28.02.11)
arabayla hız yap +1. ama ölmemeyi becermek lazım. (3 kez becerdim kısmet 4 e)

baktın olmuyor sık kafana, çok ağlamaz arkandan kimse zaten manyağın biriydi diye.
0
pisekarv2
(28.02.11)
spor yapın, bol bol yürüyüş yapın. bunlar da bir nevi meditasyondur. dingin çayırlara, engin sulara gerek duymadan.
0
mea maxima culpa
(28.02.11)
yok öle ölesim falan yok. iş o boyutta değil henüz. kendimi o kadar kötü hissedip hissetmiyceğim sanırım bi 10 güne belli olucak :) yine de teşekkürler. sarı kantoron ha? denerim bakalım.
0
🌸kedili madam
(28.02.11)
para harici stres kaynaklarını boşver. eğer parasızlıkla ilgili bir problem değilse şu hayatta her şeyin bir muadili bulunur :) hep söylerim para iyidir, para :)
0
pisekarv2
(28.02.11)
geceleri uyumada zorluk çekiyorsan kedi otu içeren "cirkulin valerian" isimli bitkisel ilaç var, reçetesiz satılıyor.

www.bakimstore.com
0
mea maxima culpa
(28.02.11)
Fosfatidilserin içeren besin takviyeleri olabilir. Solgarda falan vardır. Kortizol seviyelerini düşürerek stresi azaltır. Ama biraz uzun kullanmak lazım ki fayda sağlasın
0
groove salad
(28.02.11)
panpa benim en büyük stres atma kaynağım koşu yapmak. ama gidip mal mal statta pistte koşmak değil. dalacaksın yeşillik bir alana bir iki saat götün patlayana kadar koşacaksın. koşu boyunca insanın aklında sadce şu tepeyi çıkayım mola vereyim, şu ağacı geçeyim iki yudum su içeyim, oha kalbim ne hızlı çarpıyordan başka hiçbir şey olmayacak. tabi o ormanlık alanı bulmak zor.

sonracığıma stres kaynağın kişiler mi_? kişilerse kim olursa olsun görüşmeyi kes. direkt olarak ben senle görüşmeyeceğim diyemezsen seni aradığında açma, bırak arasın. aradan 5-6 saat geçtikten sonra ara görmemişim de. bir iki kereden sonra aramaz zaten.

stresin ilaçsız tek çözümü vücudu yormak. çünkü beyin hiç yorulmuyor anasını satayım. beni bıraksan mesela 72 saat durmadan düşünürüm. ama rahatsız ediyor o düşünmeler beni. stres yaratan şeyleri düşünme. yattığında, yalnız kaldığında düşünüyorsan kendine hemen bir uğraş bul. bilgisayar oyunu olur, içinde ağır düşüncelerin, felsefelerin olduğu anlamakta zorluk çekeceğin kitaplar olur. sevdiğin ama insanı depresyona sokmayacak filmler, müzikler olur. şahsen ben kendimi öyle iyi eğittim ki bir şeyi düşünmek istemiyorsam direkt atabiliyorum beynimden. herhangi başka bir konuya hemen kanalize ediyorum beynimi.

ayrıca etrafına bak etrafındaki iyilikleri görmeye uğraş. genel olarak hayatım bok gibi gitmesine rağmen şahane bir ailem, süper arkadaş gruplarım var. bunlar için şükret. artık tanrıya kendine kime şükredersen et. önemli olan o iyiliklerin seni mutlu etmesini sağlamak.

bir de düşünmekten uyuyamıyorsan, bir noktada dur ve düşüncelerini geri takip etmeye çalış. bu düşünceye nerden geldim. hiç anlamadan uyuyor olacaksın.
0
ayiadam
(28.02.11)
gençler ve kendini genç hissedenler. hepinize çok teşekkür ederim. tavsiyeleri tek tek değerlendireceğim. inşallah tutan bişiler çıkar :))
0
🌸kedili madam
(28.02.11)
cesit olsun diye yazayım ben de. son 4 haftadır oyle dindar olmamama ragmen allahın guzel isimlerini soyluyorum icimden. gugılla (ben de boyle buldum bu muhabbeti), gorursun. aklına geldikce soyle icinde. işe yarıyor.
0
hubble
(28.02.11)
(5)

iyi balgam sökücü ilaç

dieselsingle2
doğan cücükoğulları!ne önerirsiniz? yutkunamıyorum lan!
doğan cücükoğulları!
ne önerirsiniz? yutkunamıyorum lan!
0
dieselsingle2
(28.02.11)
viski+ zencefil
0
gumburdettin kuyruklubeze
(28.02.11)
kesinlikle ve kesinlikle meyan balı şekeri
0
mahnita
(28.02.11)
zencefil+bal karışımı
bir de keçiboynuzu (harnup) pekmezi
0
paspasanahtarinustunde
(28.02.11)
assist toz ilaç, çok iyi geliyor
0
dessy
(28.02.11)
su+sirke+tuz gargarası.
0
african rain
(28.02.11)
(2)

karın fıtığı?

srkn9191
1 haftadır spora gidiyorum çok zorladım galiba karnımın sol altında baş parmağıma benzeyen bi şişlik çıktı yeni farkettim biraz ağrıyor karın fıtığı mı acaba ? önemi nedir ?
1 haftadır spora gidiyorum çok zorladım galiba karnımın sol altında baş parmağıma benzeyen bi şişlik çıktı yeni farkettim biraz ağrıyor karın fıtığı mı acaba ? önemi nedir ?
0
srkn9191
(28.02.11)
leğen kemiğimidir nedir onun bi cm üzeri
0
🌸srkn9191
(28.02.11)
(bkz: kasık fıtığı)
zorlamadan kaynaklaniyor. 6-7 yil once bende de olmustu. karin zari incelmis veya yirtilmis olmali. buyumeden hemen mudahalede fayda var. ilerlerse operasyonla dikilmesi gerekebilir.
0
hd
(28.02.11)
(4)

sigortasız muayene ücreti

zittirulp
selamlar.. 7-8 aydır lansorla başa çıkmaya çalıştığım mide yanması bi kaç gündür ağrıya dönüştü. sigortam yok diye erteledim ama artık dayanamıyorum. yarın hastaneye gitmeyi düşünüyorum ama muayene ücreti ne kadardır? tahlil, endoskopi falan isterse kaça patlar? bilgisi olan paylaşırsa sevinirim..
selamlar.. 7-8 aydır lansorla başa çıkmaya çalıştığım mide yanması bi kaç gündür ağrıya dönüştü. sigortam yok diye erteledim ama artık dayanamıyorum. yarın hastaneye gitmeyi düşünüyorum ama muayene ücreti ne kadardır? tahlil, endoskopi falan isterse kaça patlar? bilgisi olan paylaşırsa sevinirim..
0
zittirulp
(28.02.11)
maddi durumunuz iyi değilse ve semtinizde kızılay varsa kızılay'a gidin derim. muayene fiyatları ortalama 15 ila 45 lira arasındadır.
0
mayeskuel
(28.02.11)
muayene sorusuna kocakarı ilacı vereceğim ama mide yanması,gastriti çekmiş biri olarak ilaçlardan bulamadığımı kudret narı denen bir bitki yağda ya da bal içinde olabiliyor çok işime yaradı.siz gene de önce @mayeskuel in dediği gibi kızılayı tercih edin.sonrasında bi de bunu deneyin.
0
garnet
(28.02.11)
Kızılay'da endoskopi 5 yıl önce 400 500 civarlarındaydı yanlış hatırlamıyorsam.
0
hair freak
(28.02.11)
1 hafta önce gittim, muayene 90TL idi (izmir çesav). Test yaptırırsan ekstra ücret çıkıyor. Gideceğin hastaneyi ararsan bilgi verirler.
0
kimlanbu
(28.02.11)
(5)

Göz doktoru veya göz doktor adaylarına soru

you don t goff me
aşağıda linkte verilen numaralarının ne anlama geldiğini ve ne kadar ilerleyeceğini durumunu ne yapılması gerektiği ile ilgili tavsiyeleri bekliyorum.http://i1102.hizliresim.com/2011/2/27/16412.jpg
aşağıda linkte verilen numaralarının ne anlama geldiğini ve ne kadar ilerleyeceğini durumunu ne yapılması gerektiği ile ilgili tavsiyeleri bekliyorum.

i1102.hizliresim.com
0
you don t goff me
(27.02.11)
doktor değilim; ama çokça göz doktoruna gittim.

iki gözünüz de 0.50 derece miyop.ayrıca sağ gözünüz 0,75 sol gözünüz de 1.50 derece astigmat var. eğer yaşınız -18,20 falansa ve de göz tembelliği varsa ilerleme riski var.
0
mayeskuel
(28.02.11)
yaşım 23. buna bakan doktor sadece astigmat olduğunu söyledi. ve astigmat gözlüğü yazdı. devlet hastanesi olduğu ve aşırı kalabalık olduğu için detaylıca konuşamadım doktorla. bu kağıda göre gözlük almam gerekiyormuş.??
0
🌸you don t goff me
(28.02.11)
evet alacaksın. o yüzden gözlük reçetesi vermiş. 0.75 numaralara genelde dinlendirici verirler o yüzden kaale almamış heralde.
0
mayeskuel
(28.02.11)
dostum turptan biraz hallicesin. normal göz zaten 0.25- 0-50 arası oluyor. seninki biraz meme yapmış. eğer gözlüğüm yatmadan yatmaya çıkarırsan, tez zamanda iyileşir.

ama yaşın 18 21 arası ise.. işte o zaman kork. gözlerim 3 e çıktı bu yaş aralıgında. hala öyleyim. bi yerde duruyor. 23 24 sanırım.
0
nezareten taharet
(28.02.11)
numaraya baakarak ne kadar ilerleyeğini bilemezsin
0
efx
(28.02.11)
(7)

Koku karşısında nefes darlığı ne hastalığıdır?

ya ben lan neyse
selamlar koku karşısında nefes darlığı yaşayan duyuru sakinleri,nefes ve koku yazılınca arama motorları ağız kokusudur diye coşuyor. aradığım bu değil.herhangi bir koku biraz yoğun olmaya görsün. hemen nefes almayı güçleştiriyor. nefes zorluğu yaşatıyor. öksürük yok. balgam yok.ne hastalığıdır bu? a
selamlar koku karşısında nefes darlığı yaşayan duyuru sakinleri,

nefes ve koku yazılınca arama motorları ağız kokusudur diye coşuyor. aradığım bu değil.

herhangi bir koku biraz yoğun olmaya görsün. hemen nefes almayı güçleştiriyor. nefes zorluğu yaşatıyor. öksürük yok. balgam yok.

ne hastalığıdır bu? adı nedir? böyle bir hastalık var mıdır? parfüm sıkmış insan geçemeyecek mi yandan?

saolun, varolun.
0
ya ben lan neyse
(27.02.11)
belli bir maddeye alerji olabilir. psikolojik de olabilir.
0
ayiadam
(27.02.11)
benim de böyle bir sorunum vardı, doktora gittim alerjik astım çıktı, inhaler falan kullandım geçti şimdi, bir doktora git istersen.
0
ekaterina
(27.02.11)
bence hemen bir doktora gözükün. uzaktan bir arkadaşımın annesinde böyle bir durum vardı. kendisi yemek kokusundan tutun, parfüm kokusuna, sigara kokusuna v.s her türlü farkedilir kokuya karşı nefes darlığı yaşıyordu. eğer ilaçlarını almazsa bayıldığı fenalaştığı da oluyordu. ve galiba astımın bir çeşidi demişlerdi. umarım sizin için ciddi bir şey yoktur lütfen ihmal etmeyin ve bir dokyora gözükün.
0
ogzi
(27.02.11)
aynı şey annemde vardı. doktor alerji dedi. annem parfüm ve benzeri kokulara dayanamıyor. doktora gidin. basit ilaçlar veriyorlar. bir de benim tavsiyem havasız ortamlarda pek bulunmayın. pencerenizi sürekli açın.
0
silver apple
(27.02.11)
alerjik astım olabilir belki. DOktora görünmenizde fayda var.

edit:@ekaterina yazmış zaten aynısını...o zaman siz mutlaka doktora görünün efem..
0
skywalkeremre
(27.02.11)
alerjik astıma benziyor ama en iyisi doktora gitmek tabi. astımda öksürük olacak diye bişey yok bu arada, olay nefesin daralması zaten.
0
cygnet
(27.02.11)
ruh
0
cisterna
(27.02.11)
(2)

Have you ever seen the rain?

aslagülümseyenbirkediyegüvenme
http://www.youtube.com/watch?v=TS9_ipu9GKwYukarıdaki linkteki şarkıyı türkçeye çevirebilir misiniz? Bugün rastladığım bir şarkı sabahtan beri çalıyor bilgisayarımda. İngilizce sözleri var ama ingilizcem biraz zayıf ta..Teşekkür ederim :)
www.youtube.com
Yukarıdaki linkteki şarkıyı türkçeye çevirebilir misiniz? Bugün rastladığım bir şarkı sabahtan beri çalıyor bilgisayarımda. İngilizce sözleri var ama ingilizcem biraz zayıf ta..Teşekkür ederim :)
0
aslagülümseyenbirkediyegüvenme
(27.02.11)
CCR'ın tüm şarkıları güzeldir, diğerlerine de bir göz atın.
0
pyro clustic flow
(27.02.11)
(5)

Size de oluyor mu?

ya ben lan neyse
bazen küçük lokma yutarken ya da hap yutarken yuttuğunuz şey boğazınıza yapışıp saatlerce gitmez hani. su içersiniz, ekmek yersiniz gitmez. bu sizde de oluyor mu?bir de bu yapışmadan sonra nefes alamayıp boğulacağım sanıp telaş yapıyorum. (panik atak rahatsızlığım yok) ayriyetten bu da oluyor mu siz
bazen küçük lokma yutarken ya da hap yutarken yuttuğunuz şey boğazınıza yapışıp saatlerce gitmez hani. su içersiniz, ekmek yersiniz gitmez. bu sizde de oluyor mu?

bir de bu yapışmadan sonra nefes alamayıp boğulacağım sanıp telaş yapıyorum. (panik atak rahatsızlığım yok) ayriyetten bu da oluyor mu sizde?

başkalarında oluyor mu bunlar merak ediyorum.
0
ya ben lan neyse
(26.02.11)
hiç olmadı şimdiye kadar. arada dediğin gibi yapışmış gibi oluyor ama öküz gibi abanıyorum ekmeğe suya geçiyor. bağulmamaya dikkat ederek daha büyük lokmalar yutmaya çalışabilirsin düzeltir. öksür filan böyle kendini yırtar gibi sonra hemen kocaman ekmek yut filan. zorla yani. dikkat et ama ölme boğulup. çok telaş yapıyorsan böyle bayağı fenaysa kendini kusturmayı dene parmağınla.
0
cagdassalur
(26.02.11)
hap yutarken oluyor lakin danalar gibi bir antibiyotik yutarken boğazı tahriş ettiğinden öyle bir his oluşuyor diye tahmin ediyorum. Gerçekte yapışmıyordur herhalde.
0
kimlanbu
(26.02.11)
birçok kişiye oluyor diye biliyorum. çoğunlukla psikolojik. ilacınızı bol su ile alınız.
0
vampir akrep
(26.02.11)
oluyor arada. yapışmıyor. oradaki sinirleri falan uyarıyormuş, ondan öyleymiş. buralarda bir açıklaması yapılmıştı sanki evvelden.
0
jangara
(26.02.11)
panik atağı olmayıp da aynı telaşı yaşayan birini biliyorum. hatta şehirler arası otobüste aynı paniği yaşayıp, otobüsü otobanda kenara çektirip, boğuluyorum ölücem diye yolcuları ayağa kaldırıp, kendisini ismini bilmediğim şu arkadan mideye baskı yapıp hoplatma hareketini yaptıran, kendisini kusturan birini tanıyorum. tek değilsiniz. (hayır ben değilim kesinlikle)
0
girl in a coma
(27.02.11)
(5)

izmir de özel hastane tavsiyesi

surprise
bir yakınıma dokuz eylül tıp dan holter için mart ayına randevu vermişler. benden izmir de özel hastane araştırması yapmamı rica etti. izmir de kardiyoloji konusunda tavsiye edeceğiniz özel hastaneler hangileridir? bir de özel hastanelerin hepsi bağkur ile anlaşmalı mı? teşekkürler.not: ilk teşhis r
bir yakınıma dokuz eylül tıp dan holter için mart ayına randevu vermişler. benden izmir de özel hastane araştırması yapmamı rica etti. izmir de kardiyoloji konusunda tavsiye edeceğiniz özel hastaneler hangileridir? bir de özel hastanelerin hepsi bağkur ile anlaşmalı mı? teşekkürler.

not: ilk teşhis ritim bozukluğu.
0
surprise
(26.02.11)
Aslında özel değil de tıp fakülteleri iyidir ki sizde dokuz eylül'e gitmişsiniz. en iyi ihtimal bir de ege'yi deneyin.
0
nedendir bilinmez
(26.02.11)
dokuz eylul kardıyoloji cok ıyı. illa ozel dıyorsanız kent hastanesi.
0
atmacaged
(26.02.11)
9 eylül hastanesinden uzak durun, canınızı seviyorsanız.
0
the child of the sea
(26.02.11)
kent hastanesi var çiğli tarafında. peder bey orada by-pass filân oldu. doktoru kontrolleri için eve kadar dahi geliyordu. parasını veriyorsun, belli kısmı sonradan dönüyordu en son. arayıp görüşün.
0
yapacakbirseyyok
(26.02.11)
Şifa Hastanesi Uzm. Dr. Ahmet Taştan. Muayene farkı alınmıyor.
0
plastik turambar
(26.02.11)
(1)

kadıköy - dişçi?

arkturus
kadıköy'de (caferağa, bahariye civarında) bildiğiniz güvendiğiniz, uygun fiyatlı, eli hafif dişçi var mıdır? teşekkürler
kadıköy'de (caferağa, bahariye civarında) bildiğiniz güvendiğiniz, uygun fiyatlı, eli hafif dişçi var mıdır? teşekkürler
0
arkturus
(25.02.11)
turkuaz diş polikliniğinden İrfan Bey. Bankacı Gülşah'ın selamı var deyin. Eli kesinlikle hafif ve fiyatları çokl uygun. Üstelik manyak ötesi bi doktor.

0 216 336 42 40
0
dessy
(25.02.11)
(7)

Süt faydasız mı?

canerik
Yetişkin bir insana yararı yok diyorlar. Boşuna mı içiyorum ben?
Yetişkin bir insana yararı yok diyorlar. Boşuna mı içiyorum ben?
0
canerik
(24.02.11)
kemik erimesini geciktirir, yavaşlatır mesela. mideye faydalıdır falan. ben de içiyorum, bi gün işimize yarayacak:)
0
jangara
(24.02.11)
kalsiyum lazım her zaman hacıt.
0
ronaldo17
(24.02.11)
yatmadan önce bir bardak süt bütün gece mideyi oyalar mesela. Spor falan yapıyorsan faydalı bir durum. Hoş yapmıyorsan da öyle ya. Süt iyidir iyi, süt candır! Sağlık için, süt için efem!
0
cmysn
(24.02.11)
0'dan 100'e süt herkese faydalıdır.
Her ne kadar ben nefret etsem de, siz için dostlar :)
0
livaneli kadir
(24.02.11)
geçenlerde benzer bir duyuru vardı.
biri ekşiden bir entrye link verip ırzına geçmişti sütün. yarardan çok zararı var falan diye anlatmıştı.
0
natnan
(24.02.11)
diyorlar ki avrupalılar şu kadar süt içiyorlar, lan onlar biizm kadar peynir yoğurt ayran v.s. tüketiyorlar mı? bence zaten bu dediklerimi tüketiyorsanız çok da kafaya takmayın
0
radikalherif
(25.02.11)
süt yerine yoğurt ve kefiri tercih edin. çok daha faydalı. uht süt içiyorsanız onun zaten içinde faydalı bir şey kalmıyor. ille süte içecekseniz günlük süt tercih edin.
0
sijwocaq
(25.02.11)
(2)

obezite ile ilgili

morte
kaynak,tez,makale,dökumanteri (video,animaston kısa film) reklam kampanyası arastırma nerelerden bulabilirim.türkce ingilizce fark etmez. google die bi site varmıs orayada baktım hatta super size gibi bi belgesel buldum ve ama işte yabancı kaynak dokumanteri yok bi buldurun be canlarim.öptüm
kaynak,tez,makale,dökumanteri (video,animaston kısa film) reklam kampanyası arastırma nerelerden bulabilirim.türkce ingilizce fark etmez. google die bi site varmıs orayada baktım hatta super size gibi bi belgesel buldum ve ama işte yabancı kaynak dokumanteri yok bi buldurun be canlarim.öptüm
0
morte
(24.02.11)
www.kilokontrolhareketi.com
0
vejeteryan vampir
(24.02.11)
emea veya fda sitelerinde aratabilirsin.

bunun yanında türkçe bilimsel makale için yükseköğretim kurulu ulusal tez merkezinin adresi tez2.yok.gov.tr

bir de bonus olarak
www.ncbi.nlm.nih.gov
www.sciencedirect.com
gibi şirin oluşumları dene
0
elenika
(24.02.11)
(2)

reçete ilaç sgk vs

galadnikov
sgk'nın sitesinde doz bitiş tarihi 26'sı görünüyor (26'sında son ilacı almış oluyorum yani), ben bu ilacı yarın yazdırsam ödeyecekler mi, 3 gün falan gibi bir opsiyonları var mı? ya da yarın yazdırsam ama cumartesi alsam problem çıkar mı? yarın cuma bu arada.
sgk'nın sitesinde doz bitiş tarihi 26'sı görünüyor (26'sında son ilacı almış oluyorum yani), ben bu ilacı yarın yazdırsam ödeyecekler mi, 3 gün falan gibi bir opsiyonları var mı? ya da yarın yazdırsam ama cumartesi alsam problem çıkar mı? yarın cuma bu arada.
0
galadnikov
(24.02.11)
ödemeseler bile tanıdık (size yakın) bir eczane bulun. ilacı versinler ama reçete onlarda kalsın. cumartesi yazsınlar.
0
ben smyrna
(24.02.11)
reçetelerin 3 gün süresi var. yazdırdıktan sonra 3 gün içinde alman lazım. 26'sında bitiyorsa 26'sında alabilmen lazım.
0
sutlu nescafe
(24.02.11)
(5)

Sersemlik hissi - Hafif baş dönmesi

damacana
arkadaşlar yaklaşık 3-4 gündür nadiren(günde 2 kere örneğin) bir yerde otururken veya yürürken saniyelik olarak çok hafif bir baş dönmesi oluyordu. bu olay öyle dengemi kaybettirecek kadar değil ama sersemlediğimi hissediyordum. bu sabah daha fazla hissediyorum sanki üzerimde sürekli bir sersemlik h
arkadaşlar yaklaşık 3-4 gündür nadiren(günde 2 kere örneğin) bir yerde otururken veya yürürken saniyelik olarak çok hafif bir baş dönmesi oluyordu. bu olay öyle dengemi kaybettirecek kadar değil ama sersemlediğimi hissediyordum. bu sabah daha fazla hissediyorum sanki üzerimde sürekli bir sersemlik hali var ve bazen başım hafiften dönüyor gibi oluyor. sanki kafam hafif güzelmiş gibi :) ani hareketlerde daha fazla oluyor. allahtan şiddetli değil eşyalar 15-20 derecelik bir açıyla oynuyor :D ama sabit bir yere bakınca olmuyor sanki daha ben de çözemedim. yalnız sinirimi bozuyor neden olabilir fikrim yok. acaba allerjir birşey mi? bir de lens kullanıyorum ama lens takılı vaziyette değil şu an.
0
damacana
(24.02.11)
Doktor değilim!!!!!!!!!!!!!

Düşük kan basıncı veya postural/ortostatik tansiyon (ayağa aniden kalktığında yaşanan tansiyon düşmesi) olabilir. Görme sorunlarına neden olması illa gözlerinle ilgili bir problemi göstermez (gösterebilirde) sonuçta tansiyon gözü de etkileyebilir. Kan şekerin düşmüştür belki de en basit haliyle.
Doğal yollarla vücudu biraz uyarmak işe yarayabilir. Koyu bir kahve, tuzlu ayran veya bol şekerli çay içebilirsin. İki aspirin alabilirsin. Emin olmak için herhangi bir eczaneden tansiyonunu ölçtür. Bu aralar araba felan kullanma. Çok aç kalma, sık sık birşeyler atıştır. Tuzlu kraker felan taşı yanında.
Geçmiş Olsun.
0
cinematography
(24.02.11)
kulaklara baktırmak da iyi olabilir.astigmat da bazen yapabilir. ama hareketle oluyo dediğiniz için kulak içindeki bi durum gibi geldi bana... doktor değilim tabi.
0
kediebesi
(24.02.11)
aynısı bende de oluyordu. mesela uzun süre oturunca ayağa kalktığımda başım dönüyordu. keza uzanırken kalktığımda da. ani kalkışları azalttım. şimdi çok çok çok nadir oluyor. doktora da gitmedim.
ama benim tavsiyem doktora git. ihmal edilecek bir şey değil baş dönmesi.
0
lorenzen
(24.02.11)
aynı şey bana da oluyor bir süredir.
bi tahlil için bayagı bi kan almışlardı, hemen ertesi sabah başladı. aile hekimine sordum, demir eksikliği olabilir dedi. bol bol su için, içebilirseniz günde 2-3 lt tüketin dedi, eğer 15 gün içinde geçmezse mutlaka kan tahlili yaptırın dedi. (demir eksildi mi kolay kolay yerine gelmez takviye edilmeden dedi hatta)
ben bol su tükettiğim için zaten normalde, bayağı azaldı.. ama hala tam geçmedi...
doktora gidin siz..
0
islakkedicorbasi
(24.02.11)
bende de oluyordu. demir eksikligi cikmisti ve dusuk tansiyonlu oldugum. bazi insanlar dogustan dusuk tansiyonlu oluyor. mutlaka doktorla konusp detayli bir kan tahlili yaptirin. bazen yanlis cikiyor, baska bir yerde bir kez daha yaptirin. neyse ben yanimda hep seker cikolata tasiyorum, boyle hissettikce atiyorum agzima. doktor soylemisti.
0
leyla3
(24.02.11)
(12)

Yavru Kedi / çok acil yardım

nezareten taharet
kendisi 2 veya 3 aylık. 1 kilo yok. bahçemizden evime girdi. ilk önce annesini aradım bulamadım. sonra aldım içeri. sıcak bi köşeye genişçe bir kum ve süt koydum. 2 gün besledim.sorun şu;1) dün ciğer aldım. ve cahilliğimden dolayı çiğ çiğ verdim. öyle bi iştahla yedi ki şaşırırsınız. bir iki saat so
kendisi 2 veya 3 aylık. 1 kilo yok.

bahçemizden evime girdi. ilk önce annesini aradım bulamadım. sonra aldım içeri. sıcak bi köşeye genişçe bir kum ve süt koydum. 2 gün besledim.

sorun şu;

1) dün ciğer aldım. ve cahilliğimden dolayı çiğ çiğ verdim. öyle bi iştahla yedi ki şaşırırsınız. bir iki saat sonra kustu, ve kusmuğunda 2 3 santimlik kurtlar vardı.

hayvan aşırı derecede temiz. gözle görülür bi bit, kesik, göz akması flan yok. bildiğin oyuncak gibi. bu neden olmuş olabilir, ne yapmam gerekir.

2) aşırı derecede ilgisiz, halsiz gibi, hiç oynaması etmesi, bi heyecanı yok. arada kapılara miyavlıyor, annesi için büyük ihtimal. bunlarda üzülme durumu var mı? aşabilir mi bunu?

3) devamlı uyuyor. ayakta durması nadir, olduğu yere çöküyor.

not: dediğim gibi, gözleri filan çakmak gibi, o yönden sıkıntı yok, hasta gibi değil.
0
nezareten taharet
(24.02.11)
yine de en güzelini vete giderek yaparsınız.
iç dış parazit ilaçları alsın, gerekiyorsa, su kaybı varsa onun için takviye yaparlar. uzun zaman aç perişan kaldıysa toparlaması zaman alır. ama parazit ilaçlarını mutlaka yapın. çok ucuz ve basit bişi. ankara'daysanız bi mesaj atın.
sırtını tutup bi çekin bırakın bakalım öylece duruyor mu yoksa hemen düzeliyor mu... öylece katı kalıyorsa bir süre su kaybı vardır, müdahale gerekir.
0
kediebesi
(24.02.11)
bugün gidip iç parazit hapı almayı düşünüyorum. tedavi yaptırmak için veya aşı yaptırmak için ekstra bi durumum yok. güzelce temizledim, derisinde tek bir tane pire bit yok. onun hareketlenmesini çok istiyorum :/

tedavi uygulanırsa, durgunluğu gider mi? veya alacağım hap'tan sonra? ya da şöyle diyeyim, kurtlarını döktükten snra?

not: istanbul
0
🌸nezareten taharet
(24.02.11)
tabi sıkıntısına neden olan şeyi bertaraf ettiğiniz an hızla toparlayacaktır. ama tabi bugüne kadar neler geçirdiğini, annesini ne kadar emdiğini, veya ne kadar zarar gördüğünü bilemeyiz. veteriner size daha kesin yanıtlar verecektir muayene edince.
aşıları filan da vet fak ten temin edip yaptırabilirsiniz, biraz daha ucuza gelecektir. ankara da olsa sokak hayvanıyla ücretsiz ilgilenenler var ama ist için bilemiyorum.
0
kediebesi
(24.02.11)
barınaklar sokaktan sahiplendiyseniz bakımını, aşılarını felan ücretsiz yapıyor. yakininizdaki bir barınağa mutlaka goturun. halsizligi iç parazitten kaynaklaniyordur aşılarının yapılması lazım. özel veterinerler bile en fazla 20 lira isterler yani
0
zozjotejmnk
(24.02.11)
bi sorununun olduğu kesin. vicdan azabı çekiyorum, ellerim kırılsaydı niye çiğ ciğer veriyorum. resmen içindeki bakterileri besledim hayvanın.

bir de şöyle bişey var, misal kucağa alışmamış. yemek yerken memeye bastırma hareketi olsun, emme hareketi olsun, bunları yapmıyor. bu annesinden sağlıklı bi şekilde ayrıldı mı demek oluyor? zaten 2 3 ay süt için ideal, emmiştir yani.

boka püsüre basıp, bok püsür yedirmiş demek ki annesi, kurt filan oluşmuş :/

bugün gidip veterinerle görüşeceğim, yakın bi arkadaşım aşılarının toplamının 150tl filan tutacağını söylüyor :/ 1 yaşındaki kedisi var ordan söylüyor.

yakında barınak da yok, çapadayım. bilmiyorum en azından hiç duymadım :/
0
🌸nezareten taharet
(24.02.11)
hayvan barınağına götürün. ucuza veya ücretsiz yaparlar. o kadar küçükhayvana parazit hapı verilmez. hap verilmez.
halsiz değil. o bebek. uyur bol bol.
2-3 ay ise yemesi gereken şey anne sütü. olmadığına göre sulandırılmış süt en iyisidir.

www.siyamkedi.com bu yazı işinize yarar.
bakamayacaksanız eve ve bakıma alıştırmayın. ilgilenecek birini arayın.
0
ben smyrna
(24.02.11)
yakın mı bilmiyorum ancak:
www.fatihbelediyesiyedikulehayvanbarinagi.com

bunun yanında hayvanlar bizden farklı olarak doğal nedenlerle parazit bulundurabilir. bok basmış diyorsunuz ama kedilerin (ve bir çok hayvanın) temizlik için anüslerini yaladıklarını unutuyorsunuz sanırım.
0
ben smyrna
(24.02.11)
bebek değil, en az 2.5 aylık. 3 aydan küçük kedilerin deli gibi at koşturduğunu hepimiz biliyoruz. uyumuyor değil, uyuyor ama neredeyse 20 saat. ayakta olduğu vakit bile öylece oturuyor, sonra yine uykuya dalıyor. bu sürekli devam ediyor. tek bir tüyü dökülmüyor, pofuduk bi kedi olmasına rağmen, tırnakları ağızı gayet sağlıklı. çok acayip geliyor.

dediğim gibi barınak olayını bilmiyordum, öğrendiğim iyi oldu, bugün veterinerle görüşür, olmadı barınağa giderim.
0
🌸nezareten taharet
(24.02.11)
paranız yoksa, veterinerle konuşun... facebook ta sokak kedisi diye bir grup var. maddi oalrak yardım toplayabilirsiniz. kedinizi aniden kaybedebilirniz. lütfen veterinere götürün..gerekirse burada bir duyuru açın maddi destek için..
0
ser
(24.02.11)
150 tl tutar ama bütün aşıları o. tamamını yaptırmanıza suan gerek yok. zaten herhangi bir hastalığı varsa asi da yapmazlar.

sürekli evde bakma imkanınız varsa sadece iç-dis parazit ve karma aşıları yeterli bence.

edit: ayrıca bebek o daha uyur sürekli demişler ama ben tam tersi olarak biliyorum. suan tam kosturup oynama zamanı. bizimki 4-5 saat uyusa sevinirdik o zamanlar:)
0
zozjotejmnk
(24.02.11)
derisini kontrol ederek su kaybetmiş mi bakın bence. deriyi iki parmağınızla çektiğinizde yerine yavaşça geliyorsa acil seruma ihtiyacı var demektir. su kaybından ötürü halsizlik ve hatta bilinç kaybı bile olabilir.
0
demetrius
(25.02.11)
daha önceleri ne yaşadığını bilemiyorum. pofur pofur bi kedi ama kemikleri elime geliyor. bir de hala yumuşak sanırım kemikleri. olabildiğimce nazik olmaya çalışıyorum.

umarım bu hayata küsmüş tavrı iyileşince sona erer. yoksa hakikaten vicdan azabından biterim.
0
🌸nezareten taharet
(25.02.11)
(2)

diş kaplaması / köprü protez

carnicero
canlar daha hayatımın baharındayken dişçim ön dişlerimi kaplama (aslında zirkona köprü) yapmaya karar verdi. hem de üst tarafta 2 köpek dişi arasındaki 4 taneyi birden (1'inde kısmı çürük vardı zamanında, arkasından dolgu yapıldı, düştü, ondan yanındakine bulaştı, ikisinin arası sonradan karardı vs.
canlar daha hayatımın baharındayken dişçim ön dişlerimi kaplama (aslında zirkona köprü) yapmaya karar verdi. hem de üst tarafta 2 köpek dişi arasındaki 4 taneyi birden (1'inde kısmı çürük vardı zamanında, arkasından dolgu yapıldı, düştü, ondan yanındakine bulaştı, ikisinin arası sonradan karardı vs.)

bilemedim ne yapsam. köprü yerine kaplama (lamine) mı yaptırsam, dişin de arkasını dolguyla düzleştirip sandviç mi yaptırsam? yoksa paşa paşa kestirip 3-4 lü köprü mü yaptırsam? ön taraflara köprü yaptırmak hakkında ne düşünüyorsunuz, kesecekler dişleri.

dişçim dediğime bakmayın, 2 sene sonra 2. seansım olacak. dişleri kendi üretiyor. hevesli olmasının sebebi parası değil.
0
carnicero
(23.02.11)
ist. anadolu yakasındaysanız bir yer tavsiye edebilirim. güvenilir ve doğru bilgi alırsınız
0
kisa
(23.02.11)
kızarkadaşım diş hekimi, mecidiyeköyde. patronu bu konularda uzman bi adam dilerserniz oraya da bir muayene olabilirsiniz. epey sağlamdır.
0
liriamer
(23.02.11)
(5)

[ supplement ] Tonalin (CLA) ve L-Carnitine aynı anda kullanılır mı?

enola gay
bunların biri ya da ikisi böbrek-karaciğer yoran madde içerir mi? ikisini aynı anda kullanmamda bir sakınca var mıdır?edit: tonalin CLA olarak düzelttim, teşekkürler "sage"edit2: 1.76 boy 70 kilo.. yağ %20.. 1,5 aydır düzenli olarak 45 dakika kardiyo (25 koşu+20 cross) + ağırlık 2x20 çalışıyorum.. h
bunların biri ya da ikisi böbrek-karaciğer yoran madde içerir mi? ikisini aynı anda kullanmamda bir sakınca var mıdır?

edit: tonalin CLA olarak düzelttim, teşekkürler "sage"

edit2: 1.76 boy 70 kilo.. yağ %20.. 1,5 aydır düzenli olarak 45 dakika kardiyo (25 koşu+20 cross) + ağırlık 2x20 çalışıyorum.. haftada 3 ya da 4 gün gitmeye çalışıyorum.

geceleri pizza ve kebap yemiyorum artık :)
0
enola gay
(23.02.11)
sanmam. sakıncası olacağını düşünmüyorum.
0
groove salad
(23.02.11)
zararı olmaz. Tonalin CLA ile L-Carnitine diyecektin sanırım. Eğer ağırlık idmanıyla kilo vermeye çalışıyorsan sunu belirteyim. Araştırmaların gösterdiği kadarıyla Tonalin CLA en çok obez seviyesindekilere hitap ediyormuş, ama L-Carnitine candır. Abartmamaya dikkat bol cardio, kolay gelsin :)
0
sage
(23.02.11)
hocam ilk önce düzenli olarak spor yapmıyorsan hiç kullanma.. hatta evde sadece şınav mekik çekiyorsan bile kullanma.. ha düzenli olarak spor yaptığını varsayarsak bunların ikisi aynı şey zaten birinden birini kullansan yeter.. herhalde tonalin için gnc nin ürününden bahsediyorsun eğer onu kullanıyorsan cla yı bırak sadece onu kullan.. eğer ikisini birden kullanırsan senin yaptığın optimum protein tozu içip sonra nitro tech protein tozu içmek gibi abes bir durum olur.. birisini kullan aksi takdirde bilmeden metabolizmayı bozarsın..
bu arada eğer cla kullancaksan sporu da onu göre yapmalısın.. ağırlık idmanların ağır olmamalı mesela, cardio çalışmalısın bol bol, çünkü burada amaç yağ yağmak.. sen eğer hem cardio yapıp hem de ağırlıkları basarsan bir sonuç alamazsın.. o yüzden cla kullanacaksan yoğun bir cardio ile desteklemelisin.. ha böbrek-karaciğer olayına gelince, antreman sırasında 2 litre su içip toplam günde çay-kahve ile beraber 4 litreye yakın su içersen hiç birşey olmaz..
0
kalim
(23.02.11)
ben şahsi fikrimi söyleyeyim dediklerimi yapmak zorunda değilsin tabii salondaki hocalarınla da konuşabilirsin ama bana göre fazla kilolu değilsin sorun yağ oranın ama da abartılacak kadar çok değil ben de spor salonuna ilk gittiğimde gayet fittim 40 tane şınav çekiyordum falan adam bana yağ oranın %22 deyince nasıl amk olmuştum.:) bence sorun kas yapmakta.. yani yağı kasa çevirmekte 76 boya 85*90 kilo olsan anlarım ama 70 kilosn şimdi bunu kullandın diyelim kaça düşeceksin?? 65 oldun.. ee şimdi bu daha mı iyi? üstelik kardio adamın yağlarını eritir ama kaslara da aynı anlamda olumsuz etki yapar.. bu yüzden fazla kardio yapmaz vücut geliştirenler.. haftada 7gün spor yapan adam 1-2 defa 40 dakika yapar en fazla.. muscle and fitness dergisinde yazıyordu ağırlıktan sonra cardio çalışın kaslara olumlu etkisi var diye, bana kalırsa sağlam ağırlık çalış abi arkasından 30 dakka cardio nu yap en ideali bu.. bir de karın bölgesindeki yağlanmayı aşmak için karın ı da bir kas olarak düşün.. yani nasıl göğüslerini geliştirmek içiin bench press yapıyorsan, karın ın şekle girmesi içinde karın hareketleri yap.. eğer bulunduğun spor salonunda pilates dersi varsa haftada en az 2-3 gün pilates e gir, iki gün karnın acıyınca o zaman hissedeceksin işte gelişmeyi..
çok uzattım ama sözün özü ben senin yerinde olsam ağırlık antremanına öncelik veririm ve haftada en az 2-3 gün veya her antremanın sonunda karın çalışırdım.. düzgün beslenirsen zaten o karın gidecek merak etme ama karnın şekle girmesini sağlayacak olan şey karın antremanıdır unutma.. antremandan sonra da 30 dakka cardio yapsan kralsın, hiç cla falan kullanma bence çünkü kilon az abi, haa illa bir şey kullanıcam diyosan antremandan sonra whey protein iç o kaslarını destekler..
bu dediklerimi yaparsan 2 ay sonra kilon gene 70 olur hatta 72 olur ama yağ oranın 13-14 lere düşer aldığın kiloları hep kastan alırsın.. ben başladım senin gibiydim ilk önce hiçbir gelişme yoktu ondan sonra bunları bir yaptım fazla ağır birşey de yemedim 1 ayda 81 kiloydum 79 a düştüm üstelik 3 kilo yağ kaybederken 1 kilo kas kazandım.. sen bilirsin tabii ama benim düşüncelerim bu yönde..
0
kalim
(23.02.11)
@kalim, agirlikla beraber cardio ise yarar, hatta agir calistiktan sora proetin tozu alip 5-10 dk sora cardio ya baslarsan daha da ise yarar.

ama dersen de kicini yirtarcasina basip diet yaparsan etkili olmaz, ona katilirim.

bi de o kazanılan kastan öte kas + su :) o kadar kas kazanabilyiorsan o kadar kısa sürede tanrısın sayılır :p
0
sage
(23.02.11)
(2)

Alerjik Astım & Gebelik

Kazmapolitan
Ya...Sanırım şimdi ben baba olacağım galiba. Kitte pozitif çıktı ama kesin şey için bugün doktora gideceğiz kan testi filan. Neyse sorunum şudur. Eşim alerjik astım hastası. 100 mg teofilin ve adını hatırlamadığım bir antihistaminik kullanıyor. Bir de çok sıkışırsa simbicort adı altında steoid kulla
Ya...
Sanırım şimdi ben baba olacağım galiba. Kitte pozitif çıktı ama kesin şey için bugün doktora gideceğiz kan testi filan.

Neyse sorunum şudur. Eşim alerjik astım hastası. 100 mg teofilin ve adını hatırlamadığım bir antihistaminik kullanıyor. Bir de çok sıkışırsa simbicort adı altında steoid kullanıyor.

Dün sonucu görünce ilaçlarının hepsini bıraktı. Bugün astımı sıkıştırdı.

Şimdi ben diyorum ki bir tane oksijen tüpü alsam eve hipoksiye girmese, bir de Sinbo'nun filan hava temizleme aletleri filan oluyor onlardan alsam faidesi olur mu acabını.

İşte o oksijen tüpünü sağlık raporu ile ücretsiz olarak alabiliyor muyuz? Ne yapmamız gerekir acaba?
0
Kazmapolitan
(23.02.11)
çok bilerek söylemiyorum ancak medikal oksijenler de diğer tüpler ile yakın fiyatlarda ise çok pahalı değiller.(hani ihtiyaç olursa. zaten size lazım olacağı süre 6-7 ay (gebe ise zaten en az 30-40 gün geçmiştir)
bunun yanında en güzel cevabı size jinekologunuz + göğüs hastalıkları doktorunuz ortak verecektir. lütfen bu kadar ciddi bir konu için buradaki gerçek doktorlar dahil kimseden fikir almayın. gerçek doktorlar eminim bu sözüme kızmayacaktır. çünkü sorduğunuz soru "karnım ağrıyor ne yapayım" gibi basit bir yönlendirme değil. eminim ki en iyi doktor bile buradaki yazdıklarınızın dışında bilgi almak ve muayene etmek isteyecektir. acilen ve koşarak kendi doktorunuza gidin.
bol şanslar.
0
ben smyrna
(23.02.11)
o çocuk belediye başkanı olacak. Zamanı gelince müridim olursunuz. Ayrıca doktora sorunuz bence de .
0
dodi el ford
(23.02.11)
(4)

Boğazdaki Gıcık

zaugnakhaldun
Selamlar,Geçtiğimiz hafta soğuk algınlığı / nezle geçirdim; ancak haftasonundan beri hiçbir şeyim yok. Ancak dün öğlenden beri boğazdıma bir gıcık var: Yemek parçası takılmış gibi değil, hastaymışım gibi de değil ama boğazımda bir şey var sanki ve bir türlü çıkmıyormuş gibi hissediyorum. Bu gıcığı g
Selamlar,

Geçtiğimiz hafta soğuk algınlığı / nezle geçirdim; ancak haftasonundan beri hiçbir şeyim yok. Ancak dün öğlenden beri boğazdıma bir gıcık var: Yemek parçası takılmış gibi değil, hastaymışım gibi de değil ama boğazımda bir şey var sanki ve bir türlü çıkmıyormuş gibi hissediyorum. Bu gıcığı gidermek için öksürmeye kalktığımda 8-9 defa kuru bir şekilde öksürüyorum ancak hiçbir değişiklik olmuyor.

Boğazımın fotoğrafını koyamıyorum elbette ahaha; ama fikri olan var mıdır bu nedir ve nasıl geçer diye?
0
zaugnakhaldun
(23.02.11)
Asist Plus diye bi toz var sıcak suya karıştırıp içiyorsun eczanelerde 20 lira falan olması lazım al onu 1 hafta kullanman yeterli diye düşünüyorum sonra geçer öksürüğün falan.
0
nabruknabruknabruk
(23.02.11)
(bkz: strefen)
0
catamenia
(23.02.11)
Asist Plus toz karışım, 4-5 kullanım sonrası işi çözüyor (günde bir kez)ama tabii prospektüsü oku.
0
morartu
(23.02.11)
o sinüslerinizden mideye akan iltihabın akıntısı olabilir. ama öyle olsaydı öksürdüğünüzde bir miktarı balgam şeklinde tükürebilirdiniz. siz hiç bir şey gelmiyor kuru öksürük var demişsiniz. doktora görünmeniz en iyisi.
0
geldiler
(23.02.11)
(1)

ankara'da alerji doktoru

deeperdown
selam sevgili osman pamukoğlu'lar!yaşadığı şehirde alerji tedavisi görecek bir yakinim ankara'ya taşınmak zorunda olmasından kelli buna ankara'da devam etmek zorunda kalacak.ve bunun devamı için ankara'da, mümkünse büyükçe bir hastanede görev yapan, daha önce hizmetinden memnun kaldığınız bir iyi do
selam sevgili osman pamukoğlu'lar!

yaşadığı şehirde alerji tedavisi görecek bir yakinim ankara'ya taşınmak zorunda olmasından kelli buna ankara'da devam etmek zorunda kalacak.

ve bunun devamı için ankara'da, mümkünse büyükçe bir hastanede görev yapan, daha önce hizmetinden memnun kaldığınız bir iyi doktor arayışı içindeyiz.duyurulur.

not: teşhis koymaca falan elzem olmadıkça yok, tedavinin gereğini hakkınca yapması tek dileğimiz.
0
deeperdown
(23.02.11)
prof dr. zeynep mısırlıgil. aile doktorumuz. uzun süre gittim kendisine.

www.medicine.ankara.edu.tr

dünya iyisi bir insandır. her hasta ile uzun uzun ilgilenir. o yüzden çok beklersiniz kapısında.
0
mea maxima culpa
(23.02.11)
(1)

doktorlar ya da diş hekimleri yardım edebilir mi?

lule
Bir hafta önce dişimden bir ameliyat geçirdim ancak ameliyat kapsamında diş köküyle beraber sinüs kemiğine yapışık bir iltihap kesesi de vardı ve daha önce aynı sinüs kemiğimin delinmiş olmasında dolayı da bir operasyon geçirmiştim. şu anki sorun şu ki, operasyon geçirdiğim taraftaki burnum(yani o t
Bir hafta önce dişimden bir ameliyat geçirdim ancak ameliyat kapsamında diş köküyle beraber sinüs kemiğine yapışık bir iltihap kesesi de vardı ve daha önce aynı sinüs kemiğimin delinmiş olmasında dolayı da bir operasyon geçirmiştim. şu anki sorun şu ki, operasyon geçirdiğim taraftaki burnum(yani o taraftaki delik) sürekli kanıyor.. bu normal midir? acile gitmemi gerektirecek bir durum mudur? şimdiden teşekkürler...
0
lule
(22.02.11)
Aslında kemik kırılmadı. İltihap sinus kemiğini 10 mm kadar delmiş ve bunada daha önce dişimi çeken bir hekimin unuttuğu kök neden olmuş. İlk açıldığında oradan hava çıkıyordu dikilmeden önce. Bu yüzden oradan kaynaklanıyordur diye rahattım fakat bugün bir hafta olmasına rağmen 6-7 kere kanadı yani çok az öyle sürekli değil. Yarın zaten kontrol var ama endişelendim acep acile gideyim mi dedim sabahı beklemeden.
0
🌸lule
(22.02.11)
(7)

goz alti sisligi

nawres
goz alti sisligi, ozellikle de sabahlari cok oluyor. oyle icince, bisey yapinca falan degil, kronik olarak var.ne yapilabilr panpalar bunun icin?
goz alti sisligi, ozellikle de sabahlari cok oluyor. oyle icince, bisey yapinca falan degil, kronik olarak var.

ne yapilabilr panpalar bunun icin?
0
nawres
(22.02.11)
çaya pamuğu batır gözlerinin altına koy derler annelerimiz. hiç denemedim ama öyle bir şey var.
0
rubiks cube
(22.02.11)
bir arkadaşım sabahları garnier göz altı roll on kullandığını ve biraz işe yaradığını söylemişti. market ürünlerini tavsiye etmem ama bir deneyebilirsin.
0
purkinje
(22.02.11)
@purkinje

goz alti roll on dedigin oyle makyaj malzemesi gibi bsey mi? ben boyle kapatici tarzi degil de, o sisligi indirici biseyler ariyorum daha cok.
0
🌸nawres
(22.02.11)
yok hayır makyaj malzemesi değil, yani sürdüğünde belli olmayacaktır. gugıllayınca çıkan ilk link ise şöyle olmakta,

bit.ly

bir de rubiks cube un dediği gibi, ılık kıvamdaki poşet çayı mendile sarıp gözlerine koyabilirsin. yorgunluktan falan oluşuyorsa işe yaracaktır.
0
purkinje
(22.02.11)
o roll-on'dan bende var ve bende bir işe yaramıyor, bilemedim.
0
ley ley
(22.02.11)
cayla her gun ugrasamam da, bu roll-on'u bi deniyim, belki bende ise yarar.

tesekkurler cevaplar icin.
0
🌸nawres
(22.02.11)
mac-fast response eye cream bence senin çaren, çok uyuduğum zamanlarda oluyor bende de şişlik, bunu sürüyorum. daha hızlı etki ettiğini söyleyenler de var ama 10 dk sonra falan daha iyi görünüyorum. o roll-on hiçbir işe yaramıyor bu arada, azcık serinletiyor sadece, psikolojiktir o biraz etkisi de.
biraz geç cevap vermişim tabi ben, msj da attım görmezsin belki diye.
0
ekaterina
(22.02.11)
(2)

kol acıması deri altı

terp
ön kolumun dirseğe yakın kısmında bir acı var. ama böyle dokununca içinde sanki kolumun. derimin altında bi sürü iğne batığı gibi, yanık gibi. ne bu şimdi?
ön kolumun dirseğe yakın kısmında bir acı var. ama böyle dokununca içinde sanki kolumun. derimin altında bi sürü iğne batığı gibi, yanık gibi. ne bu şimdi?
0
terp
(21.02.11)
sinirlerin geçtiği yer sanırım orası masaya falan uzun süre dayadıysanız olabilir bir süre dinlendirin geçer
0
eter
(21.02.11)
yok kolumun üst kısmı. masaya dayadığım yerin tersi. uzun süredir var bugün fark ettim.
0
🌸terp
(21.02.11)
(1)

küçükyalı-bostancı civarı psikiyatr/psikolog

croupier
merhaba, öncelikle klasik psikolog mu psikiyatr mı sorunsalıyla başlamak istiyorum. normalde gayet hayat dolu, sosyal, sporcu mporcu bir adam olan bir yakinimin son zamanlarda hiç bir şeyden tad alamaz, hiç bir şey yapmak istemez, sürekli bir mutsuzluk içerisinde olduğunu öğrendim. kendisinin de tal
merhaba,

öncelikle klasik psikolog mu psikiyatr mı sorunsalıyla başlamak istiyorum. normalde gayet hayat dolu, sosyal, sporcu mporcu bir adam olan bir yakinimin son zamanlarda hiç bir şeyden tad alamaz, hiç bir şey yapmak istemez, sürekli bir mutsuzluk içerisinde olduğunu öğrendim. kendisinin de talebiyle profesyonel yardım almasına karar verdik ama bu durumda önceliği psikiyatriste mi versek, psikoloğa mı sizce? sorun spesifik değil, genel bi bunalım hali var gibi görünüyor.

hemen ardından;

başlıkta yazılı bölgede önerebileceğiniz psikiyatr/psikolog var mı? çok pahalı olmaması tercihimiz tabii ki ama ilgilenen, güvenilir birini aradığımız da muhakkak.

şimdiden teşekkürler.
0
croupier
(21.02.11)
sabri yurdakul

www.psikiyatri.com

size göre karşıdadır. ama çok çok iyi bir adamdır. ayrıca tv'lerde görüse de zaman zaman sosyetik değildir.

doğrudan doktora gitmek daha iyi. sabri bey kesinlikle "benlik değil" diyebilen "para peşinde" doktorlardan değildir. gerekirse sizi uygun doktor veya psikolog'a da yönlendirir.
0
ben smyrna
(21.02.11)
(1)

Boğazımda ödem var çok tırstım

ya ben lan neyse
selamlar ödemli duyuru sakinleri,geçtiğimiz cumadan beri kendi tükrüğümde boğuluyorum gibi bir his peyda oldu. özellikle yemek yiyip su içtikten sonra artıyor. sürekli yutkunmazsam boğulacak gibi oluyorum. boğazımda da bir şey var yutuyorum yutuyorum gitmiyor.sağlık güvencem olmadığı için kayıtlı ol
selamlar ödemli duyuru sakinleri,

geçtiğimiz cumadan beri kendi tükrüğümde boğuluyorum gibi bir his peyda oldu. özellikle yemek yiyip su içtikten sonra artıyor. sürekli yutkunmazsam boğulacak gibi oluyorum. boğazımda da bir şey var yutuyorum yutuyorum gitmiyor.

sağlık güvencem olmadığı için kayıtlı olduğum aile hekimine gittim. boğazında ödem var dedi. bu ödem tıkarmı boğazımı falan dedim çok zor ihtimal dedi.

gece ilerledikçe boğazımdaki sorun artıyor.

tecrübeli dostlardan -belki aynı sorunu daha önce yaşamış olanlar vardır. özellikle sigara içenlerde çok olayormuş- tavsiye almaya açığım. ilaç, diyet ne olursa.

saolun, varolun.
0
ya ben lan neyse
(21.02.11)
grip falan mı oldunuz? grip olduğumda benim de boğazımda ödem oluşmuştu, gribi atlatınca o da gitti doğal olarak.
bir seferinde de bademciklerimde aft çıkmıştı o da ödem yapmıştı.

yanlış bilgi vermiş olmayayım ama guatr da olabilir bu konuda pek emin değilim.
0
Sabac
(21.02.11)
(2)

Boynumda durduk yere çıkan şeyler

UnWaNTeD
SelamlarBoynumda son 6 aydır önce toplu igne ucu gibi, şimdi baya baya kalem ucu kadar minik minik "şeyler" çıkıyor.Deri renginde bunlar, bi acaiplik yok gibi?Ne olabilir, ve neden durduk yere çıkıyor bunlar?Şu an boynumun çeşitli yerlerinde 5 tane falan var.
Selamlar

Boynumda son 6 aydır önce toplu igne ucu gibi, şimdi baya baya kalem ucu kadar minik minik "şeyler" çıkıyor.
Deri renginde bunlar, bi acaiplik yok gibi?

Ne olabilir, ve neden durduk yere çıkıyor bunlar?

Şu an boynumun çeşitli yerlerinde 5 tane falan var.
0
UnWaNTeD
(21.02.11)
viral olmasi lazim, kardesimde cikmisti bir ara. tedavisi yok bildigim kadariyla, vucut bagisiklik kazandikca zamanla kayboluyor.
0
freefroglet
(21.02.11)
Et beni olabilir, çoğusu sayfadaki kadar kötü değil ama yaşlandıkça bu hali alıyor. www.uzmantv.com
0
livaneli kadir
(21.02.11)
(4)

El ve Ayak üşümesi hk.

1917
28 yaşındayım ve bu seneye kadar elim ayağım hiç üşümezdi. Ayaklarımı geçtim ellerim hiç üşümezdi ama bu sene özellikle ellerim çok üşüyor bu neden olabilir?Kendim hakkında bilgiler: 28 yas erkek - düzensiz beslenme (bekar hayatı) -sigara yok alkol: pazar geceleri behzat ç. ile birlikte 4-5 bira haf
28 yaşındayım ve bu seneye kadar elim ayağım hiç üşümezdi. Ayaklarımı geçtim ellerim hiç üşümezdi ama bu sene özellikle ellerim çok üşüyor bu neden olabilir?

Kendim hakkında bilgiler: 28 yas erkek - düzensiz beslenme (bekar hayatı) -sigara yok alkol: pazar geceleri behzat ç. ile birlikte 4-5 bira hafta içi çok sık olmamakla birlikte 1-2 duble votka veya bira veya şarap veya rakı ama 1-2 duble . alkol alma konusunda bir değişim yok yani eskiden çok içerdim şimdi azalttım yada az içerdim çoğalttım durumu yok.
0
1917
(21.02.11)
havlar soguk panpa ondan olaiblir.
0
bryan fury
(21.02.11)
kansızlığın belirtilerinden biridir.
0
mermaid
(21.02.11)
havalar hakkaten çok soğuk.

bryan fury +1
0
ykyt
(21.02.11)
(git: 219262)
0
sen git ben geliyorum
(21.02.11)
(10)

köpek pil yuttu

ssyumusakg
1 yaşındaki golden köpeğimiz pili parçalayıp yuttu bir şey olur mu?
1 yaşındaki golden köpeğimiz pili parçalayıp yuttu bir şey olur mu?
0
ssyumusakg
(21.02.11)
ölebilir bile. acilen veterinere götürün
0
matilda
(21.02.11)
pil çelik ise ve kolay çıkarabilirse birşey olacağını sanmıyorum. Ancak uyduruk piller çelik olmadığından zarar verebilir siz yine de veterinere götürün danışın.
0
inugard
(21.02.11)
parcalayip yuttu ise zehirlenebilir. iclerinde turune gore farkli kimyasallar oluyor. cogu da agir metal. bir veterinere goturun.
0
entrapmen
(21.02.11)
bence ölür
0
skutsk
(21.02.11)
gitti gider. buraya yazdığınız hata. hemen veterinere götürün en yakın.
0
locco
(21.02.11)
ayran içirdik efendim
0
🌸ssyumusakg
(21.02.11)
valla güldürdü :)
0
takimdanayriduzkosuyapanyazar
(21.02.11)
gitti veterine bir şey olmaz denmiş ayranı ciddiye alanlara selam yolluyorum burdan :)
0
🌸ssyumusakg
(21.02.11)
duracell reklamındaki ayıcıklar pille çalışıodu. belki bu goldie'de öyledir hocam :))
0
daglien
(22.02.11)
olur.
0
orpheus
(22.02.11)
(2)

(ortopedi) spor sonrası kasta şişlik

medievalman
selamlar,ağır bir spor seansından sonra, az önce wikiden baktığım kadarıyla, trapazeius denilen, omuzla boyun arasımdaki kas bölgemde bir şişlik oluştu. sol tarafta yok ancak sağ tarafımda dışarıya doğru hafif bombemsi bir şekilde. kolumu çevirdim, acı yok, sadece üzerine çok bastırınca biraz acıyor
selamlar,
ağır bir spor seansından sonra, az önce wikiden baktığım kadarıyla, trapazeius denilen, omuzla boyun arasımdaki kas bölgemde bir şişlik oluştu. sol tarafta yok ancak sağ tarafımda dışarıya doğru hafif bombemsi bir şekilde. kolumu çevirdim, acı yok, sadece üzerine çok bastırınca biraz acıyor.
kasta bir problem olabilir mi? yoksa geçici midir, nedir?
0
medievalman
(20.02.11)
benimde triseps imde yuvarlak 1 cm2 lik bir şişlik oluşmuştu spora ilk başladığım zaman 4 sene oldu geçmedi malesef. ve geçmicekte sanırım. ama herhangi bir sorun yaşatmadı bana.
0
elektromaniac
(20.02.11)
Ne olduğu buradan anlaşılmaz, buradan söylenen şeylerin sizin için geçerli olma ihtimali son derece düşüktür. Kimse sizi görmeden, muayene etmeden bir şey diyemez, dememelidir.

Doktora görünmeniz gerekir.
İhmal etmeyin, geçmiş olsun.
0
bu bir kullanici adidir
(24.02.11)
(3)

diş apsesi

habula
sağ arka dişim gün içinde dışarıya doğru baloncuk gibi apse yaptı ve şişti. ancak bir süre sonra bu apse patladı. deli gibi olan ağrımda apsenin patlamasıyla bir anda yok oldu. antibiyotik tedavime devam ediyorum. bu apsenin antibiyotiğe devam ederken tekrarlama ihtimali varmıdır acaba?
sağ arka dişim gün içinde dışarıya doğru baloncuk gibi apse yaptı ve şişti. ancak bir süre sonra bu apse patladı. deli gibi olan ağrımda apsenin patlamasıyla bir anda yok oldu. antibiyotik tedavime devam ediyorum. bu apsenin antibiyotiğe devam ederken tekrarlama ihtimali varmıdır acaba?
0
habula
(19.02.11)
antibiyotiği diş hekimi yazdıysa doğru dozu kullandığınız sürece sıkıntısı olmaz.
0
rubiks cube
(19.02.11)
antibiyotiği kullanırken apsenin tekrarlama ihtimali yok. zaten hali hazırda patlamış ve iltihap akmış. ama kısa zamanda diş hekiminize gözüküp oradaki sorunu berteraf edin. çünkü antibiyotik bitince tekrarlama ihtimali kuvvetle muhtemel
0
tai
(19.02.11)
yok
0
milk it
(20.02.11)
(3)

airfix denen ilaç böylesine yorgunluk yapar mı?

alouqua
airfix denen ilacı bir haftadır kullanıyorum, bir haftadır kılımı kıpırdatacak halim yok. yorgunluğum bu ilaçtan mı kaynaklanıyor sizce?
airfix denen ilacı bir haftadır kullanıyorum, bir haftadır kılımı kıpırdatacak halim yok. yorgunluğum bu ilaçtan mı kaynaklanıyor sizce?
0
alouqua
(19.02.11)
airfix montekulast sodyum içerir
www.ilacpedia.com

Montelukast’ın Yan Etkileri
Alerjik reaksiyon belirtileri olan şu sıkıntılardan herhangi bir ya da birkaçına sahipseniz acil sağlık yardım desteği alınız: ürtiker (kurdeşen); nefes almada zorluk; yüzde, dudaklarda, dil ya da boğazda şişkinlik.

Aşağıdaki durumlardan herhangi birine sahipseniz hemen doktorunuzu arayınız ve acil sağlık desteği isteyiniz:

■cilt döküntüsü, çürük oluşumu, ciddi sızlama, hissizlik, ağrı, kas güçsüzlüğü; ■ruh hali veya davranış değişimleri, anksiyete, huzursuzluk, kabuslar da dahil olmak üzere rüya anormallikleri, halüsinasyonlar;
■titremeler veya sarsıntı;
■astım belirtilerinde kötüleşme.
Daha hafif yan etkiler de görülebilir, bunlar:
■baş ağrısı, baş dönmesi;■ağız kuruluğu;■eklem ağrısı;■karın ağrısı, mide bozulması, bulantı, ishal;■grip;■yorgunluk hissi, uyku hali; ■ateş, burun tıkanıklığı, boğaz ağrısı, öksürük, ses kısıklığı;■sinüzit.
0
baydemir
(19.02.11)
prospektüsü ben de okumuştum ama yan etkiler genelde hafif düzeyde görülür gibime geliyor.
bırakayım mı ilacı yani?
0
🌸alouqua
(19.02.11)
ilacı ne zaman alıyorsunuz? akşam yatarken içmeyi denediniz mi?
0
cubuk kraker
(19.02.11)
(3)

ilaçların son kullanma tarihi

sva
son kullanma tarihi 3/2011 olarak belirtilen bir ilaç 31/3/2011'e kadar mı kullanılabilir?ilaçları buzdolabında saklayarak ömürlerini uzatabilir miyiz?geçenlerde bi yerlerde ilaçların son kullanma tarihlerinin aslında o kadar da önemli olmadığını fln okumuştum sanki. böyle bir şey duyan var mı?
son kullanma tarihi 3/2011 olarak belirtilen bir ilaç 31/3/2011'e kadar mı kullanılabilir?

ilaçları buzdolabında saklayarak ömürlerini uzatabilir miyiz?

geçenlerde bi yerlerde ilaçların son kullanma tarihlerinin aslında o kadar da önemli olmadığını fln okumuştum sanki. böyle bir şey duyan var mı?
0
sva
(19.02.11)
skt'si 03.11 olan ilacı 31.03.2011'e kadar kullanmanızda bir sakınca yoktur.

ilaçları buzdolabında tutarak ömürlerini kısaltabilirsiniz. üzerinde kaç derecede tutulması gerektiğini yazar fakat Türk insanı genelde buzdolabına koyarak ilacın etkin ömrünü kısaltmaya çalışmakta ısrar eder. özellikle tablet, kapsül tipi ilaçlarda buzdolabına koymak, ambalajı açıp güneşin gözüne koymak kadar tehlikeli olabilir.

ayrıca bir eczacı olarak skt'si üzerinden en fazla 6 ay geçmiş ilacı güvenle kullanırım fakat hiç kimseye kullanmasını tavsiye etmem çünkü hangi insanda hangi bozunma oranının istenmedik etki yaratacağı belli olmaz, böyle bir sorumluluk üstlenmem. ne demiş atalarımız; imamın dediğini yap, yaptığını yapma :)
0
elenika
(19.02.11)
bildiğim kadarıyla ilacın tarihi geçince sadece etkisi azalıyor. atıyorum 500 mg parasetamol içeren bi hapı son kullanma tarihinden 10 ay sonra içince 300mg parasetamol almış gibi olabiliyorsun. rakamları kafadan attım.
yani son kullanma tarihi geçti diye gıdalardaki gibi bakteriler üremediğinden hasta yapma gibi bi durum yok. etkileri azalıyor sadece.
0
durdenist
(19.02.11)
ilaç fabrikasında çalıştım.

2 3 ayda bir periyodik olarak ilaçları o ideal ortamdaki numune depolarından (şu düşük nem, 18 derece sıcaklıklı oda) alıp madde sayısını test ediyorlar.

1 2 hafta hatta 1 ay geçse bile çok bir şey olmayacaktır. fakat 2 3 ay da geçmesin. içindeki aktif madde neye parçalanıyor ilacı bilmeden bilemeyiz.
0
soulsmasher
(19.02.11)
(5)

20 yas dişi agrisi

morte
efendim 20lik dişimi 23 aralıkta cektirmiştim ama hala cikulata yedigimde yada soguk bir sey ictigimde sizlioyor.eskiden hiç böyle birsey olmazdi bu sürec normal midir hala sizlamasi?
efendim 20lik dişimi 23 aralıkta cektirmiştim ama hala cikulata yedigimde yada soguk bir sey ictigimde sizlioyor.eskiden hiç böyle birsey olmazdi bu sürec normal midir hala sizlamasi?
0
morte
(19.02.11)
dişi çektirdin de sinirleri tam alamamış doktor herhalde. pamukla rakı ya da başka bir tür yüzdesi yüksek alkol (ağza soktuğundan içilebilir alkol) bas uyuştur sinirleri. rahatlarsın en azından
0
soulsmasher
(19.02.11)
peki bu gecici bir tedavi yontemi mi olacak?
0
🌸morte
(19.02.11)
geçici evet. rahatlaman için yazdım. ağrı kronikleşirse doktora gözük en kısa zamanda, çünkü 24 saat rakı basarak muhtemelen alkolik olursun :p
0
soulsmasher
(19.02.11)
çeken diş hekimine danış,alkol ile olacak iş değil o.

hala ağrı normal değil,ben 2 hafta ara ile 3 tane çektirdim,sorun olmadı.
0
password
(19.02.11)
çene ağrısı sızısı 1 aya yakın azalarak devam eder. ama bu süre sende pek normal görünmüyor. hemen bir çene cerrahına görün, dişçi değil çene cerrahı.
0
snowman
(19.02.11)
(3)

doktorlar-hasta hakları-etik vs.

heyamo
merhaba duyuru sakinleri,özellikle tıp bilim ve sanatıyla ilgili olanlara, genel olarak da doktorlarla bası sıkıntıda olanlara sorum. bugun annem kadın-dogum bolumune gitti, kistlerinin kontrol edilmesi lazımdı; ancak alttan muayeneden tedirgin olan biri olarak zar zor ikna ediyoruz doktora gitmeye.
merhaba duyuru sakinleri,
özellikle tıp bilim ve sanatıyla ilgili olanlara, genel olarak da doktorlarla bası sıkıntıda olanlara sorum. bugun annem kadın-dogum bolumune gitti, kistlerinin kontrol edilmesi lazımdı; ancak alttan muayeneden tedirgin olan biri olarak zar zor ikna ediyoruz doktora gitmeye. bilen vardır belki, bir örtü verilir soyunan hasta onu ust kısmına orter ve muayene/ultrasonografi öyle gerçekleşir. ama malesef bugun doktorda hijyeni gerekçe gostererek ortu vermemişler, annem de cok rahatsız olmasına ragmen o anın heyecanıyla birşey deyip/yapamamıs. zaten sedyenin ustundeki ortu ortak kullanım, ve kadın kendini kastıgı için muayene de saglıklı olamamıs. doktor da ben işimi yapamıyorum falan diye bi de ayar cekmiş. sonra cocuguyla vs. ilgili sorular sorarak guya rahatlatmaya calısmıs bunu da soylemiş, seni rahatlatmaya calısıyorum diye falan. genel olarak asagılayıcı bir tavır icine girmiş yani.
birkaç gun once de bir arkadas hasta haklarıyla ilgili bir soru sormustu ama bulamadım, nedir bu olayın okuması sizce, bunu o adamın yanına bırakmak istemiyorum.
0
heyamo
(18.02.11)
malpraktis ?
adam yazmış doğrusu budur.
0
seyduna6687
(18.02.11)
seyduna, malpraktis dogrudur da ne yapmak lazım.
0
🌸heyamo
(18.02.11)
böyle bir dernek vardı, etkinlik düzenlediklerine göre aktifler sanırım. www.hayad.org.tr
0
kaset
(19.02.11)
(7)

Alerji ve Alerji Testi

livaneli kadir
Hipokrat dostları toplanın yamacıma... 1..Her sabah uyandığımda hapşırık nöbetleri geçiriyorum ve ardından burnum akıyor. Bazen bu olay gün içerisinde de tekrarlıyor. Bu tarz bir alerjiden haberi olan var mı? 2..Alerji testi yaptırmayı düşünüyorum ama bilgim olmadığından tırsıyorum. Testi yaptıran v
Hipokrat dostları toplanın yamacıma...
1..Her sabah uyandığımda hapşırık nöbetleri geçiriyorum ve ardından burnum akıyor. Bazen bu olay gün içerisinde de tekrarlıyor. Bu tarz bir alerjiden haberi olan var mı?
2..Alerji testi yaptırmayı düşünüyorum ama bilgim olmadığından tırsıyorum. Testi yaptıran var mı?
3..Alerji testi nasıl yapılıyor? Hastahaneye nasıl gitmeli Aç? Tok?
Süreç nasıl işliyor?
0
livaneli kadir
(18.02.11)
her hastanede olmuyor sanırım alerji bölümü o yüzden gidilecek yeri iyi seçmek gerekiyor. göğüs hastalıkları ile ilgili bölümde yapılıyor alerji testleri diye hatırlıyorum. eğer alerjik bir durumdan şüpheleniliyorsa, kol üzerine çizikler atılıp çeşitli uyaranlara verilen tepkiler gözleniyor. alerjiden alerjiye bu test şekli değişir mi bilmem ama, çiziklerin sayısı şikayetlere göre değişiyor. ağrı-sızı sancı hissedecek bir durumu da yok...
aç-tok konusunda hiçbir şey bilmiyorum...
0
aksiyom
(18.02.11)
gögüs hastalıkları ve cildiye bölümlerinde yapılıyor,aç ya da tok farketmiyor. kolunuzun iç kısmına aralıklı bi şekilde ismini bilmediğim sivri uçlu bi cisim batırarak minik minik deliyorlar. daha sonra allerjen etkeni olabilecek maddelerden her deliğin üzerine birer damla damlatıyorlar. bir süre bekliyorsunuz, kızarıklık,kabarıklık veya kaşıntı olup olmadığına bakılıyor. iğneyle delerken çimdik atılır gibi bi acı oluyor sadece,fazla değil:)

*yaptırmadan bi hafta önce eğer kullanıyorsanız antihistaminik ilaçları kesmeniz gerekiyor,unutmuşum söylemeyi.
0
aseton
(18.02.11)
önce kola yapılıyor. orda çıkmazsa sırta daha kapsamlı bir test yapılıyor. misal benim kolda çıkmadı neye alerjim olduğu.
0
ayiadam
(18.02.11)
kan da alırlar muhtemelen. kan alınacaksa eger de aç gidilmeli. kandaki bir degere de bakiyorlar bazen.
0
sage
(18.02.11)
1- battaniye hapşırtabilir. ortamdaki tozlar tahmin edebileceğinden çok daha fazla etkiler. mesela ev süpürmek, silmek, halıya oturmak, bir şeyler çırpmak, havadaki tozlar, polenler ve daha bir sürü şey bu akıntıya, hapşırmaya neden olur. aynı dertten muzdaribim ordan biliyorum. yediğin içtiğin şeyler de çok etkiler.mesela turşu, baharatlı şeyler beni çok etkiliyor.hapşırtıyor, sürekli mendille geziyorum. hatta çok yersem vücudum kaşınıyor.
2.test yaptırdım. korkacak hiçbir şey yok. küçük bir iğne var onunla kolunda minik delikler açıyor sonra alejin olabilecek şeylerin sıvıları var onları damlatıyor. biraz bekliyor. alerji olduğun şeyleri damlattığı yerler azıcık kızarıp kabarıyor. kabarıklığın büyüklüğüne göre o şeye ne kadar duyarlı olduğun anlaşılıyor.
3-hastaneye gitmedim. özel muayenede yaptırdım. sadece muayene ücreti verdim ek bir ücret vermedim. aç gittim diye hatırlıyorum emin değilim. randevu alırken sorabilirsiniz.

göz korkutma notu: sakın boşverme. nelere alerjin olduğunu mutlaka bilmen gerekir.ilç kullaman gerekebilir. eğer ciddi bir alerji sorunun varsa ve önlem almazsan astıma çevirebilir!!!
0
hukukcu6
(18.02.11)
yazan herkese ek olarak Çapa nın alerji bölümünde iki yıldır aşı tedavisi görüyom.çok memnunum.Nefes sorunum azaldı.test de korkacak hiçbir şey yok.acı bile hissetmezsiniz.sizinki sadece toza karşı gibi gözüküyor belki de basit bi ilaç tedavisi yeterli olacaktır.

evinizdeki eşyaları düzenleyerek de baya bi fayda sağlayabilirsiniz.
0
garnet
(19.02.11)
@garnet: beyimin doktoru ona aşı tedavisini önermediydi. yıllarca sürüyor, bir kez bile aksatırsan tüm tedavi sıfırlanıyor gibi şeyler söylemiş. o nedenle pek hevesli değildi. yazdıklarına istimaden ona gaz versem mi? reflüsü de olduğu için karşılıklı tetikleşebiliyorlar, alerjik astım vs de cabası :s ilaç alıyor durumuna göre fıs fıs ama...
0
pyro clustic flow
(19.02.11)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.