Giriş
(4)

Karın Kası?

nabruknabruknabruk
3 Ayda 12 kilo falan verdim dolayısıyla karnımda baya bi sarkma oldu yüzmeyle toparlayabilir miyim onları yoksa mekik falan mı çekmeliyim illa hayvani baklavalar istemiyorum yani birazcık olsun yeter .
3 Ayda 12 kilo falan verdim dolayısıyla karnımda baya bi sarkma oldu yüzmeyle toparlayabilir miyim onları yoksa mekik falan mı çekmeliyim illa hayvani baklavalar istemiyorum yani birazcık olsun yeter .
0
nabruknabruknabruk
(17.02.11)
mekik.
0
sen git ben geliyorum
(17.02.11)
deri yüzünden sarkma hep olacak kas yapman birşeyi değiştirmez.
0
cro magnon
(17.02.11)
mekik guzel topluyor ama dogru yapmak lazim. mekik tahtasi almistim: www.emekticaret.net gun asiri calistim, ilk 2 hafta cok zor oluyor ama zamanla vucut alisiyor.
0
cench
(18.02.11)
toplar mekik. adele büyüyecegi icin oradaki deriyi de dolduracaktır bir miktar. ha zaten hayvani baklavalar da olmaz :)

mekik demisken arkadas haklı, crunch o. mekik core egzersizidir temelde, karın kası degil.
0
sage
(18.02.11)
(4)

Prozac

civardanegezer
Doktor uzun süreli baş ağrılarının sebebini strese ve migrene bağladı. ve altı aylık prozac tedavisi önerdi.Bu prozac nedir,uzun süreli kullanımda zarar verir mi ,bağımlılık yapar mı ? ? ?
Doktor uzun süreli baş ağrılarının sebebini strese ve migrene bağladı. ve altı aylık prozac tedavisi önerdi.
Bu prozac nedir,uzun süreli kullanımda zarar verir mi ,bağımlılık yapar mı ? ? ?
0
civardanegezer
(17.02.11)
prozac sanırım hafif sayılabilecek bir anti-depresandır.
stres kaynaklı migrense bir ay sonra baş ağrılarınız azalır. Doğru tespitse altı ay sonunda iyileşirsiniz. fakat prozac'a başlamadan önce bir psikatriste de danışmak sağlıklı olacaktır.
0
redlinetheturk
(17.02.11)
prozac uykuyu azaltır, zayıflatır, kullanılırken alkol kullanımına müsade etmez. bırakınca da boşluğa düşürür insanı.
başlamadan bir doktora daha danışın derim, birkaç ay kullanmış biri olarak.
0
bambalak
(17.02.11)
seçici seratonin geri alım inibitörüdür(SSRI)
antideprasan bir ilaç.
eski yapılara göre daha guvenli ve bagımlılık gibi riskleri çok daha az.
başlangıç seviyesi genel kullanıla antidepresan desek cok yanlış olmaz sanırım.
etkinin görülmeye başlaması birkaç hafta alabilir aklınızda bulunsun..
görece güvenlidir ama sonuçta ilaçtır zehirdir..içinizden gelmiyorsa bir doktora daha danışın...
uzun süre baş agrısı, uyku düzeni ve süresiyle, odanın havasının temizliği, yatagın ve vucudun temizliği, ses çıkaran saat gibi nesnelerle uyuma gibi basit şeylerden de kaynaklanabilir...
0
ne adrenerjik ne kolinerjik
(17.02.11)
bağımlılıktan hiç korkmayın. 2 yıl düzenli kullandıktan sonra çat diye bıraktım hiçbir şey olmadı. boşluğa falan da düşmedim. hayat kalitemi arttırdı, kendisine çok şey borçluyum.

kullandığınız ilk 2 haftada mide bulantınız olması muhtemel, pes etmeden kullanın. bir de bambalak'ın dediği gibi en az 2 ay dolana kadar alkol almayın. fena yapıyor.
0
boo ya moon
(18.02.11)
(4)

sgk ve yararlanma

gerenkyok
Ocak sonu itibarı ile çalışmakta olduğum işyerinden ayrıldım ve sigortam da Şubat için ödenmemiştir sanıyorum. Aynı zamanda AÖF'de okumaktayım. Bir gözlük almam gerekti, benim bildiğim sigorta bittikten sonra, belli bir süre sağlık hizmetlerinden yararlanılabiliyor ama ne kadar süre boyunca ?
Ocak sonu itibarı ile çalışmakta olduğum işyerinden ayrıldım ve sigortam da Şubat için ödenmemiştir sanıyorum. Aynı zamanda AÖF'de okumaktayım. Bir gözlük almam gerekti, benim bildiğim sigorta bittikten sonra, belli bir süre sağlık hizmetlerinden yararlanılabiliyor ama ne kadar süre boyunca ?
0
gerenkyok
(17.02.11)
90 gun.
0
bryan fury
(17.02.11)
ortalığı iyice bulandırayım: en son bir değişiklikle 10 güne çekildi diye biliyorum ben de. ilgili düzenlemeyi bulmak lazım sağlık bakanlığı'ndan
0
supercalifragilisticexpialidocious
(17.02.11)
o 10 gunu yıne degistirmısler panpa, 90 a cekmısler tekrar.
0
bryan fury
(17.02.11)
merak edenler için:

geçen ayın 18'inde sigortam kesildi, dün göz muayenesine gittim ve 25 tl civarı bir muayene ücreti ödedim. 90 gün olmadığından, en fazla 30 gün olduğundan artık eminiz, evet.
0
supercalifragilisticexpialidocious
(24.03.11)
(2)

sgk nın bir ilacı ödeyip ödemediğini nasıl anlarım ( oturduğum yerden)

McCoy
eczaneye gidip sormadan URSOFALK 250 MG 100 KAPSÜL ün ödenip ödenmediğini bulabilir miyim?
eczaneye gidip sormadan URSOFALK 250 MG 100 KAPSÜL ün ödenip ödenmediğini bulabilir miyim?
0
McCoy
(17.02.11)
İç hastalıkları veya genel cerrahi uzman hekimlerince reçete edilmesi halinde bedeli ödenir.
0
cubuk kraker
(17.02.11)
eczaneye telefon edebilirisiniz.
0
african rain
(17.02.11)
(2)

Parmak ucu uyuşması...

cezacifan
Googel'dan aradım ancak benimki biraz farklı: Geçende basketbol oynarken parmağıma vurmuşlardı ve burkulmuştu.Akşama doğru geçti biraz en fazla 2 günde tamamen geçti. Ancak şimdi aynı parmağımın ucu (sağ yüzük parmağım) ellerim üşüdüğü zaman uyuşmaya başladı (hani kolunuzun üstüne yatarsınız da uyuş
Googel'dan aradım ancak benimki biraz farklı:
Geçende basketbol oynarken parmağıma vurmuşlardı ve burkulmuştu.Akşama doğru geçti biraz en fazla 2 günde tamamen geçti. Ancak şimdi aynı parmağımın ucu (sağ yüzük parmağım) ellerim üşüdüğü zaman uyuşmaya başladı (hani kolunuzun üstüne yatarsınız da uyuşurya). Parmağım bir yere değince çok rahatsız edici oluyor... Sizce neden olabilir.

Not: Cumartesi günü burkulmuştu parmağım uyuşma geçer diye düşündüm geçmedi.Doktora gideceğim. Ama belki fikri olan vardır?
0
cezacifan
(16.02.11)
uyuşma için genelde sinirlere bakıyolar -başıma geldi- baya bi uzun süre sol kolum uyuşmuş halde gezdim bi sürü MR çektiler vs bişey bulamadılar kendiliğinden geçti

ama sen yine de git bi doktora
0
mushtopus
(16.02.11)
sinirlerde incinme falan olmuştur b vitamini falan alın doktora gitmenizi tavsiye etmem çünkü büyük ihtimalle bir şey çıkmayacaktır. kendiliğinden geçecektir sabırlı olun.
0
fayfim
(16.02.11)
(4)

1 Hafta Ara versem Fitness'a... Ne olur?

pangea
Değerli Arnold Sivastanegherler Şimdi şöyle bi durum var: Normalde haftada en az 3-4 gün düzenli fitness yapan bir adammım. Şınavdır, barfikstir, dumb-bell dır hiç aksatmadım. Neredeyse 1 yıl oldu, olmadı; bayağı da faydasını gördüm hani. Şimdi akrabay-ı tağlukat(böyle mi yazılıyodu bu? Havalı oluy
Değerli Arnold Sivastanegherler Şimdi şöyle bi durum var: Normalde haftada en az 3-4 gün düzenli fitness yapan bir adammım. Şınavdır, barfikstir, dumb-bell dır hiç aksatmadım. Neredeyse 1 yıl oldu, olmadı; bayağı da faydasını gördüm hani. Şimdi akrabay-ı tağlukat(böyle mi yazılıyodu bu? Havalı oluyo da. ) ziyareti için şehir dışındayım. 1 hafta kalıcam. Malum ekipman felan yok yanımda. acep bu süre içinde hiç bi aksyona girmesem bi bok olur mu? yoksa ufak ufak şınavdır mekiktir çekeyim mi yine de?
0
pangea
(16.02.11)
hiç bir şey olmaz. vücudunuz soğur biraz. 1 hafta sonunda tekrar çalışınca hamlarsınız. şınav mekik iyidir.
0
ronaldo17
(16.02.11)
hiçbi şey olmaz. hatta iyi de olur azcık nadasa bırakmış olursunuz. çıkmışken 2 hafta ara verin tam dinlenme olsun sonra tekrar başlayın.
0
terp
(16.02.11)
bir sey olmaz. genetikte onemli burda, vucut yapisi, ama genel manada bir sey olmaz. ekstradan muscle memory denilen bir sey vardir, atiyorum 1 yil bile calismasan, o anki vucuduna donmen yine yillraini almaz, cok daha kisa bir sureyi alir.

hem kevin levrone amca mesela 4 ay falan yatiyodu yilda sanirim, rahat adammis :)
0
sage
(16.02.11)
geçenlerde yabancı bir body sitesinde şampiyon olmuş sporcular senede 1 ay çalışmadan geçirdiklerini okumuştum. linki aradım şimdi bulamadım ama google araması ile gitmiştim siteye. çok da bilinen bir site olması lazım. siz de bulabilirsiniz yani.
0
sijwocaq
(16.02.11)
(7)

lens sorusu

drink the stars
aslında bende astigmat da var da, pahalıya patladığından sadece miyop için lens kullanıyorum. 6 aylık lens aldım yeni, sağ göz için olanların birinin kutucuğundan lens çıkmadı. hayır kör değilim, çıkmadığına da eminim. bir diğerini de sanırım çıkarırken ben hafifçe yırtmışım. çok acıttı gözümü, taka
aslında bende astigmat da var da, pahalıya patladığından sadece miyop için lens kullanıyorum. 6 aylık lens aldım yeni, sağ göz için olanların birinin kutucuğundan lens çıkmadı. hayır kör değilim, çıkmadığına da eminim. bir diğerini de sanırım çıkarırken ben hafifçe yırtmışım. çok acıttı gözümü, takamadım el mahkum attım. 4 sağ, 6 sol lens var elimde :) doğal olarak sağ göz için olanlar daha erken bitecek.

sorularım:
1) sağ göz için olanları düzgün kullanıp 1 ay yerine 1.5 ay kullanıp koşulları eşitlesem ne olur?
2) yine de erken bitmesi ihtimaline karşı, bunları tek tek, gözlükçülere gidip öylece alabiliyor muyuz? illa göz doktoruna gitmeye gerek var mı?
0
drink the stars
(16.02.11)
1- Aylık lens denilen olay zaten 30 gün bitti mi at demek olmuyor, temiziğine özen gösterirseniz biraz daha fazla kullanmaktan teoride zarar gelmez.

2- Doktora gitmek yerine tanıdık bir optikçiye gidip tester isteyin (önce deneyeyim uyuyorsa sonra kutuyla alayım vs diyerek) , firmayı arayıp ellerinde sizin göz numaranız var mı yok mu diye sorup getirtiyorlar.
0
mefetseger
(16.02.11)
1) aslında doktorlar tavsiye etmiyor ama ben bir lensi 2 ay kullanıyorum bir problem olmadı, yine de sana kalmış.
2) tek tek alamıyorsun.
0
egszsi
(16.02.11)
2)gözlükçüden tester iste, ben istediğimde her göz için birer tane vermişlerdi.
0
elenika
(16.02.11)
Soruya cevap degil ama ben yine de uyarayim: Hoca ne yaptin! Torik olmayan lens kullaniyorsun da iyi gorebiliyor musun bari? Sakata gelme sonra ekonomi yapacagim diye!
0
ucan sincap
(16.02.11)
@ucan sincap: astigmatım çok düşük. asıl derdim miyop. pek bi sıkıntım yok o sebepten. bi de benim gözlerim normal insan gözünden daha az bombeliymiş. o yüzden önce lens olayını bi sevebiliyo muyum diye bakalım dedi doktorum. eğer sorunsuz olursa, 6 ay sonra bombesi az, torik morik hepsini yaparım parayı basıp. :)
0
🌸drink the stars
(16.02.11)
temiz kullanirsan 1 aydan uzun sure kullanmanda bir sakinca yok. ben genellikle 1.5 aydan once atmam lensi.
0
achelon
(16.02.11)
1) bu lenslerin esas süreleri 15 gündür, uzatılmış hali 1 aydır, demişti doktorun biri..uzatmamanı tavsiye ederim.

2)lenslerini doktordan almıyorsundur umarım, öylesyse en az iki katı fiyatına satın alıyorsun haberin olsun. reçeten var ise-ki doktora gittiğine göre sana bir lens ve gözlük reçetesi yazmış olmalı- internetten de sipariş verebilirsin, istersen 1 kutu istersen 10 kutu. Markasına göre değişmekle birlikte genelde 1 kutuda 3-6 lens olur. (bkz: lensal.com)
0
african rain
(17.02.11)
(2)

keçi gribi tavsiye

ravioli
bu merede yakalandım. doktora gitmeye mecalim yok. birazdan izin alıp eve gidicem. ne içeyim, ne yiyeyim, nasıl dinleneyim de şu lanet ağrılar hafiflesin biraz?
bu merede yakalandım. doktora gitmeye mecalim yok. birazdan izin alıp eve gidicem. ne içeyim, ne yiyeyim, nasıl dinleneyim de şu lanet ağrılar hafiflesin biraz?
0
ravioli
(16.02.11)
(git: 223974)
0
ronaldo17
(16.02.11)
hocam teraflu + tylolhot + c vitamini

arkadaşım çok hızlı iyileşti.
0
winston insani
(16.02.11)
(2)

Ankara'da Sağlık Raporu verecek devlet hastanesi

paltar yuyan masin
Merhaba Gregory House'lar,iş işin gereken "Tam teşekküllü hastane"den alınacak sağlık raporu (heyet) 'na ihtiyacım var. Devlet hastanesi olması gerekiyormuş.Bu işi hızlı bir şekilde halledebileceğim ve merkezî bir hastane arıyorum. Başlıkta da belirttiğim gibi olay Ankara'da geçiyor.Şimdiden teşekkü
Merhaba Gregory House'lar,

iş işin gereken "Tam teşekküllü hastane"den alınacak sağlık raporu (heyet) 'na ihtiyacım var. Devlet hastanesi olması gerekiyormuş.

Bu işi hızlı bir şekilde halledebileceğim ve merkezî bir hastane arıyorum. Başlıkta da belirttiğim gibi olay Ankara'da geçiyor.

Şimdiden teşekkürler
0
paltar yuyan masin
(15.02.11)
numune. hem daha hizli hem daha ucuz. gecen sene 110 TL idi.
0
helenart
(16.02.11)
gazi devlet hastanesi(eski tcdd hastanesi) fazla kalabalık olmaz
0
hadii
(16.02.11)
(8)

Aft

achelon
agzimda aft cikti. yemek yerken hayattan soguyorum resmen.var midir bir caresi, ben sunu denedim, gecti diyebileceginiz bir seyler?
agzimda aft cikti. yemek yerken hayattan soguyorum resmen.

var midir bir caresi, ben sunu denedim, gecti diyebileceginiz bir seyler?
0
achelon
(15.02.11)
kenacort a afta çare en iyi ilaç. küçük tüpün yarısı havayla doludur ama değer. pahalı da değil pek
0
ymerdiveni
(15.02.11)
kenacort orabase. 3 tl fiyatı.
0
yigitkaraca
(15.02.11)
ermanen
(15.02.11)
aftadur
0
kisa
(15.02.11)
kenacort hem aftın üstünü kapatarak o ölümcül acıyı bloke ediyor hem de yamanın altında iyileştiriyor bölgeyi. test edildi onaylandı.
0
mordorlu ziya
(15.02.11)
tek çözümü söylüyorum. oralmedic. 10 dk süre veriyorum sürdükten sonra. acı kalmaz. biraz pahalı ama etkili.
0
ykyt
(15.02.11)
şimdi gidip bişey alamam dersen tuzlu suya gargara derim..
0
iloushka
(15.02.11)
ben de eskiden piraldyne kullanırdım ama belli bi zaman sonra işlemez oldu, neden bilmiyorum. annemin formülünü vereyim ben, %100 çalışıyor:

1 çay kaşığı karbonat + 1 çay kaşığı tuz + 1 çay bardağı su

bunu banyo gibi bir yerde tut, git gel gargara yaparak bitir. 3 güne kalmadan geçiveriyor.
0
drink the stars
(16.02.11)
(2)

L-carnitine ve Tonalin'in Diabete etkileri.

mhm
Sporla beraber bu enzimleri (ya da her neyse) kullanmayı düşünüyorum.Lakin diyabetle etkileşimleri hakkında fikrim yok; internette de çok net bilgiye ulaşamadım. Konu hakkında bilgiye haiz olan varsa yardımlarını rica ederim.Şimdiden teşekkür ederim :]
Sporla beraber bu enzimleri (ya da her neyse) kullanmayı düşünüyorum.
Lakin diyabetle etkileşimleri hakkında fikrim yok; internette de çok net bilgiye ulaşamadım. Konu hakkında bilgiye haiz olan varsa yardımlarını rica ederim.

Şimdiden teşekkür ederim :]
0
mhm
(15.02.11)
tonalin cla obezlerde ise yariyormus genelde, oncelikle onu soyleyeyim.

l-carnitine bi aminoasittir, diyabete karsi bi negatif etkisi olacagini sanmiyorum. ama belki icin rahat etsin diye doktor sitelerine falan sorabilirsin.

ama kücük bi arastirma yapiyorum;
anladigim kadariyla l-carnitine iyi bile geliyormus insulin-direnci ile alakali diabete.
0
sage
(15.02.11)
L-carnitine ile ilgili beslenmebulteni.com'dan Prof.Dr. Ahmet Aydın'a sorabilirsiniz. bildiğim kadarıyla karnitin ile ilgili bir tez çalışması yaptırmış zamanında.
0
sijwocaq
(15.02.11)
(2)

Fizyoterapi turu

curt
Yillar once bir ulkede sirt agrilarim sebebiyle fizyoterapi gormustum. Fizyoterapist bir yerlere bastiriyor bir yerleri cekiyordu. Bu sirada bazen nefes almami bazen nefes vermemi bazense verip tutmami istiyordu.Bu yountemin bir adi var midir?
Yillar once bir ulkede sirt agrilarim sebebiyle fizyoterapi gormustum. Fizyoterapist bir yerlere bastiriyor bir yerleri cekiyordu. Bu sirada bazen nefes almami bazen nefes vermemi bazense verip tutmami istiyordu.

Bu yountemin bir adi var midir?
0
curt
(15.02.11)
manuel terapi-osteopati
0
alcapon
(16.02.11)
petra7
(26.11.11)
(5)

Aşil Tendonu İncinmesi

archetype
Günlük egzersizimi iki katına çıkarınca aşil tendonumu incittim. Dün egzersiz yapmadım, şimdi en azından yürürken acı çekmiyorum. Elle yokladığımda, tendonun topukla bağlandığı kısmın biraz üstünde zedelenme olduğunu farkettim. Ayağımı yukarı-aşağı hareket ettirdiğimde tam orada, sorunsuz olan sol a
Günlük egzersizimi iki katına çıkarınca aşil tendonumu incittim. Dün egzersiz yapmadım, şimdi en azından yürürken acı çekmiyorum.

Elle yokladığımda, tendonun topukla bağlandığı kısmın biraz üstünde zedelenme olduğunu farkettim. Ayağımı yukarı-aşağı hareket ettirdiğimde tam orada, sorunsuz olan sol ayağımın aksine, hissedilir şekilde gerilme ve boşalma hissediyorum. Acı olmasa da rahatça farkedebildiğim bir "toplanma-dağılma" var.

Sözlükteki aşil tendonu başlığını okudum ve korktum. Bir daha başıma gelmemesi için ne yapmam gerektiğini öğrendim. Merak ettiğim:

Bende oluşan durum kopma belirtisi mi yoksa zedelenme belirtisi midir?
Tamamen iyileşmesi ne kadar zaman alır?

(Günde 7-8 km/s ile 30-45 dakika koşuyorum)
0
archetype
(15.02.11)
Bence öncelikle bir doktora görünün. Lif zedelenmesi için bile alçı yapıldığını düşünrsek benzer bir tedavi gerekebilir. İyileştiğini düşündüğünüz bir an da(örn. koşu sırasında) tendon kopması yaşamak göze alınamayacak bir risk sonuçta. Geçmiş olsun.
0
ehlana
(15.02.11)
Geçmiş olsun. Günaşırı koşarsan bu tür problemlerle karşılaşma ihtimalin çok azalır. Zedelenme olabilir, koşmak yerine 1-2 hafta yüzersen iyileşirsin.
0
doabydur
(15.02.11)
2-3 ay koşmayı bırak, ben de benzer bir sorun yaşadım iyileşmesi 1 seneyi buldu hala biraz zorlayınca ağrı yapıyor, çok hassas bir bölge iyileşmesi uzun zaman alıyor.
0
majestik
(15.02.11)
Teşekkürler. Tamamen iyileşene kadar bisiklet sürmeyi düşünüyorum. Bugün 20 dakika kadar denediğimde zorlanma hissetmedim.
0
🌸archetype
(15.02.11)
Tendon su toplamış. Merhem verdiler, 2-3 hafta iyileşmesi sürecekmiş. Ayrıca doktorun dediğine göre bisiklet sürmek tendonu yoruyormuş. Arayan olursa diye güncelliyorum.
0
🌸archetype
(18.02.11)
(2)

Bel ağrısı - koltuk

MBrain
Şuanda arkasına yaslanıldığı zaman tamamen geriye doğru giden bozuk bi koltuğum var. Günde 4-5 saatten fazla pc başındayım, bel,sırt ve boyun ağrılarım var. Bu koltuk ağrılarımı hafifletir mi? Önce doktora gidip daha sonra mı alsam koltuğu? Bi de bu paraya değer mi merak ettim.http://www.ereyon.com.
Şuanda arkasına yaslanıldığı zaman tamamen geriye doğru giden bozuk bi koltuğum var. Günde 4-5 saatten fazla pc başındayım, bel,sırt ve boyun ağrılarım var. Bu koltuk ağrılarımı hafifletir mi? Önce doktora gidip daha sonra mı alsam koltuğu? Bi de bu paraya değer mi merak ettim.

www.ereyon.com.tr

edit:link
0
MBrain
(15.02.11)
kesinlikle doktora git; bel kemiği çok önemli bir organ;

koltuk fena değil gibi; ben destekli bir tane aldım, (www.ikea.com.tr)
bel kısmında mindere benzer bir destek var; çok rahatlatıyor; ama denemeden almayın derim, herkesin ihtiyacı farklı.
ayrıca spor yapmak lazım biraz..
0
mhm
(15.02.11)
o hantallıktan ve rahatsız koltuktandır.. şu hareketleri yapın ağrılar gider..:

4.bp.blogspot.com

ha koltuk güzel al yani zararı yok..

bak ablamız ne güzel gösteriyor burada:

www.dailyhaha.com
0
kalim
(15.02.11)
(5)

Grip/nezle başlamadan kurtulmak istiyorum.

jpsartre
bu sene feci derecede grip oldum ya artık bu da başlamadan kurtulsam diyorum.şuan sadece hafif burnum akıyor ama hissediyorum hasta olucam gibi.napmalıyım sizce şu first defence filan işe yarar mı?
bu sene feci derecede grip oldum ya artık bu da başlamadan kurtulsam diyorum.şuan sadece hafif burnum akıyor ama hissediyorum hasta olucam gibi.napmalıyım sizce şu first defence filan işe yarar mı?
0
jpsartre
(14.02.11)
tylol hot iyi geliyor başlangıç safhasında. c vitameni içeren meyveler ye bir de
0
kamile
(14.02.11)
sardunya ciceginin koklerinden yapilan bir damla var, bagisiklik sistemini saglamlastirip direnci arttiriyor. tamamen bitkisel yani, ben cok faydasini gordum.
reklam olmayacaksa adi UMCA. eczanelerde satiliyor.
0
morartu
(14.02.11)
bu sene grip olup atlatti isen tekrar grip olmazsin. Cunku bu mevsim icin grip bagisikligi kazanmissindir, eger grip gecirmissen.
tylol hot ilac olarak alabilirsin. Limon alip limonata yap, cay yerine ihlamur ic hatta icine hatmi cicegi kusburnu ekle. Ihlamur alirken aktara sorabilirsin baska ne lazim olur bu kis sartlarinda diye.
0
1917
(14.02.11)
gribin kesin tedavisi yoktur. semptomatik tedavisi vardır. tylol hot, aferin, aferin forte, thera flu vb ilaçların üzerine bakın şu yazar: "grip/nezle ve soğuk algınlığının semptomatik tedavisinde" yani burun akıntınızı geçirir, daha rahat nefes almanızı sağlar vs. ama bunlar aynı zamanda parasetamol içerdiğinden halsizlik ve uyku yapar.
www.eksisozluk.com
kısaca geçmiş olsun daha önce de yazmıştım benzer şeyleri üşenmedim bi daha yazdım;
ilaçla 1 hafta ilaçsız 7 günde geçer demiş atalar. çok doğru demişler.
0
rentts
(14.02.11)
Hasta olacağınızı hisseder hissetmez 3 saatte bir corsal alın,o yoksa kongest diye bi ilaç var.2 si de başlangıçta işe yarar.sonrasında da hafif geçirmenizi sağlar.
0
karamell
(15.02.11)
(3)

sgk ile anlaşmalı olan dişçi

zoyee
emekli sandığı ile anlaşmalı olan özel diş hastenesi, pliklinikleri falan arıyorum.. aslında sadece muayne için değil tedavimi yaptırabileceğim bir yer arıyorum.. yine de herşeyi göze alıp devlet hastanesine mi gitsem? mesela ok meydanındanki hastane nasıldır?asıl meselem şu ki azı dişlerimden biri
emekli sandığı ile anlaşmalı olan özel diş hastenesi, pliklinikleri falan arıyorum.. aslında sadece muayne için değil tedavimi yaptırabileceğim bir yer arıyorum.. yine de herşeyi göze alıp devlet hastanesine mi gitsem? mesela ok meydanındanki hastane nasıldır?
asıl meselem şu ki azı dişlerimden biri arkasından kırıldı.. sanırım dişimi ya çekecekler ya da kaplama falan yapıcaklar bilmiyorum daha muayne de olmadım ama.. ne etsem bilemedim.. sgkayla anlaşmalı olan özel hastaneler bulamadım.. bazı hastaneler anlaşmalı ama diş hekimliğinin anlaşması yok falan..
0
zoyee
(14.02.11)
kadıköy'de ağız ve diş sağlığı merkezi var, devlet ama bayağı iyidir.
0
whoosie
(14.02.11)
okmeydanı iyi değil mi? kadıköy uzak kalıyo biraz.. okullar da açıldı hergün tedavi için gitmek olmıycak oraya..
0
🌸zoyee
(14.02.11)
dişini çekerlerse bile asla çektirme. dolgu yapılır. olmadı istersen kaplama yapılır. onun dışında hastane tavsiyem yok yazık ki.
0
girl in a coma
(14.02.11)
(8)

sol böbreğim ağrıyo hafif hafif

jirki
ama gittikçe artıyo, böyle bi gelip bi gidiyo işte. önce uzun aralıklarlaydı şimdi daha kısa aralıklarla gidip geliyo ağrı işte.. 2-3 saat önce başladı. şu an o kadar kötü değil ama ne olabilir niye olabilir ciddi bişey olabilir mi teşekkürler iyi geceler.
ama gittikçe artıyo, böyle bi gelip bi gidiyo işte. önce uzun aralıklarlaydı şimdi daha kısa aralıklarla gidip geliyo ağrı işte.. 2-3 saat önce başladı. şu an o kadar kötü değil ama ne olabilir niye olabilir ciddi bişey olabilir mi teşekkürler iyi geceler.
0
jirki
(14.02.11)
taş düşürüyo olma
0
benimneyimeksikki
(14.02.11)
Çokça su iç. Diğer gün ağrısı geçmediyse böbrekte sorun var demektir. Taş, kristal,.... Doktora gidersin birkaç güb sonra.
0
shah_mardaan
(14.02.11)
üşütmüş de olabilirsin
0
restlesss
(14.02.11)
doktor.
0
ermanen
(14.02.11)
açılın ben ameliyat oldum, kusuyorsan apandist olabilir.
0
wessago
(14.02.11)
tamam yav geçti abartmışım biraz..

niye oldu ki bu şimdi olduysa niye hemen geçti ki anlamadığım şey bu. kontrole falan gideyim mi ki?
0
🌸jirki
(14.02.11)
kesinlikle kontrole git. taş düşürme olayı pek fenadır. ben kumunu düşürürken kendimi duvarlara çalıyordum. artık taş düşürmeyi sen düşün!
0
silver apple
(14.02.11)
Durumunuzu bilmeden buradan net bir şey söylemek imkansız, bunu belirteyim.

Ağrınızın şiddeti, başladığı ve yayıldığı noktalar burada oldukça önemli. Aralarda gelen, insanı kıvrandıran, yerinde oturamamasına yol açan, belden kasıklara doğru vuran ağrılar renal kolik olarak isimlendirilir ve bir tıkanmaya, sıklıkla da taş varlığına işaret eder.

Bu tarz sorunlar ihmale gelmez, bir an önce doktora başvurmanızı tavsiye ederim.

Geçmiş olsun.
0
bu bir kullanici adidir
(14.02.11)
(5)

laptop sogutucu

risko
sayin duyuru sakinleri, gerek 1080p film izlerken gerekse oyun oynarken laptop asiri derecede isiniyor ve kasmaya basliyor. bu sebeple sogutucu almaya karar verdim. bildiginiz kaliteli ve fazla gurultu cikarmayan sogutucu tavsiyelerinizi bekliyorum. bir de istanbul'da bulabilecegim bir urun olursa s
sayin duyuru sakinleri, gerek 1080p film izlerken gerekse oyun oynarken laptop asiri derecede isiniyor ve kasmaya basliyor. bu sebeple sogutucu almaya karar verdim.

bildiginiz kaliteli ve fazla gurultu cikarmayan sogutucu tavsiyelerinizi bekliyorum. bir de istanbul'da bulabilecegim bir urun olursa sevinirim. simdiden tesekkurler.

edit: zalman turkiye'de yok zannediyodum fakat simdi tekrar arayinca gordum ki vatan computer bir guzel geciriyomus.
0
risko
(14.02.11)
bulunurlugu konusunda pek bi fikrim yok ama her turlu zalman alin derim ben..
0
buzzlightyear
(14.02.11)
Bir soğutucu standına 150 tl vericek kadar zengin olduğumda D&r daki hareket kabiliyeti oldukça başarılı olan soğutucuyu alırdım.Hem başarılı bir soğutucu hem de her pozisyona giriyor.
0
skywalkeremre
(14.02.11)
bir notebook'un normal şartlar altında saat hızlarını downclock edecek kadar ısınmaması lazım, doğrudur bazı notebooklar daha sıcak çalışır ama downclock ettirecek seviyeye gelmemeli hiç bir notebook, yani soğutucuya ihtiyaç duymamalı. kendiniz başarabiliyorsanız içini açın temizleyin termal macunu değiştirin, şöyle bir bakım yapın. yok eğer notebook yeniyse ve bunları yapıyorsa servise verin bir baksınlar. boşu boşuna soğutucuyla falan uğraşmayın. bu soğutucu muhabbeti nereden çıktı vallahi anlamıyorum. notebook'u soğutucusuz rahat biçimde kullanmak gerek, kullanamıyorsam sorun vardır notebook'ta diye düşünürüm ben. ayrıca verdiğin paraya aldığın performans soğutucularda hiç iç açıcı değil.

sadece yatarken veya yerde oturur pozisyonda falan kullanmak için kullanışlı soğutucu standlar var onlardan almak mantıklı olabilir diye düşünüyorum...
0
neverdom
(14.02.11)
thermaltake in güzel ve ucuz modelleri var.çok da sessiz.
0
nekodunlangafana
(14.02.11)
eğer zalman diyorsan zalman nc2000 modelini kullanıyorum ve gayet memnunum. ses konusunda da gerçekten sessiz.
0
ahmet demir
(14.02.11)
(5)

Boşalma Sonrası Spermle Beraber Eksilen Vitamin ve Mineral Kayıpları

kanka smart
Sevgili erkek sözlük yazarları ve dış mihraklar. Sperm hücrelerinin protein ve bazı vitaminlerden oluştuğunu ergenlik dönemlerinden beri muhakkak duymuş olmanız lazım. Peki 1 turluk(!) ejekülasyon sonrası vücuttan hangi çeşit vitaminler, mineraller, enzimler vb. eksiliyor hiç düşünmüş müydünüz ? Ert
Sevgili erkek sözlük yazarları ve dış mihraklar. Sperm hücrelerinin protein ve bazı vitaminlerden oluştuğunu ergenlik dönemlerinden beri muhakkak duymuş olmanız lazım. Peki 1 turluk(!) ejekülasyon sonrası vücuttan hangi çeşit vitaminler, mineraller, enzimler vb. eksiliyor hiç düşünmüş müydünüz ? Ertesi gün üzerinize çöken anlamsız yorgunluğun ya da şaşkınlık veren vücut hallerinizin sebebi kaybettiğiniz vitaminler olabilir mi ?
0
kanka smart
(14.02.11)
2-3 damla sıvıda ne kadar protein cart curt olabilir ki demek istiyorum. yorgunluk ya seks sırasındaki hareketten ya da 31deki kolun periyodik hareketinden geliyordur.
0
ronaldo17
(14.02.11)
olamaz. o spermler zaten üretiliyor. dışarı atmadığın o protein/vitaminleri çeyizlik olarak kullanmıyorsun. kaldı ki, daha önceden üretmiş olduğun spermleri boşaltıyorsun. iki dakkada sperm ürettim attım değil yani.
0
cro magnon
(14.02.11)
eğer cinsel ilişkiye girdikten sonra kendinizi yorgun hissediyrsasnız bunun nedeni kaybettiğiniz vitamin veya minerallerden ziyade kan dolaşımınızın sağlıklı olmayışı olabilir. kan dolaşımını direk etkileyen bir kaç şey saymak gerekirse aşırı kilo , sigara ve alkol kullanımı , yeterince hareketli bir güdelik yaşamın olmayışı göz önünde bulundurulabilir. ama yine de ben kaybettiğim vitamin ve mineralleri geri kazanacağım diyorsanız ertesi gün protein ağırlıklı beslenebilirsiniz.
0
atipasha
(14.02.11)
orgazm sonrası kendini yorgun ve uykulu hissetmenin sebebi köpek gibi salgılanan mutluluk hormonları, hastalık falan değil.
0
roket adam
(14.02.11)
disari cikan meni besin degeri kaybina yol acmaz.
0
sage
(14.02.11)
(4)

idrar yanması şikayetiyle ilgili randevu almak isteyen bayan

diaspora
hastanede hangi bölümden randevu almalıdır?
hastanede hangi bölümden randevu almalıdır?
0
diaspora
(13.02.11)
normal insanlar için üroloji ama bayanı bilemiyorum..
0
:/
(13.02.11)
ürologi
0
sokakkedisi
(14.02.11)
bayanlar kadın doğum'a giderler, başka sebeplerle olabilir çünkü. olmadı ürolojiye yönlendirirler.
0
dasher
(14.02.11)
jinekoloji
0
mahnita
(14.02.11)
(4)

Parmak Kırılması Hakkında

alone
Evet arkadaşlar daha önceden de bu soruyu yönelttim ancak tam olarak cavap alamadım.Yaklaşık 4 ay önce parmağım kırıldı.1 ay alçıda kaldı.Şuan parmağımı kullanabiliyorum ancak bazen bişeyleri felan sıkarken acı hissediyorum.Normal bir durummudur bu.İllaki böyle bir tecrübe yaşayan birileri vardır di
Evet arkadaşlar daha önceden de bu soruyu yönelttim ancak tam olarak cavap alamadım.Yaklaşık 4 ay önce parmağım kırıldı.1 ay alçıda kaldı.Şuan parmağımı kullanabiliyorum ancak bazen bişeyleri felan sıkarken acı hissediyorum.Normal bir durummudur bu.İllaki böyle bir tecrübe yaşayan birileri vardır diye düşünüyorum.
0
alone
(13.02.11)
normal olabilir ama yinede doktoruna görünmende fayda var.Birde parmağının tekrar eski işlevini kazanabilmesi için egzersiz yap parmaklarını güçlendir.GEçmiş olsun.
0
ksukan
(13.02.11)
sağ orta parmağımda yaşadım 2002de lisedeyken. geçenlerde artık elimi kastığımda ağrımadığını farkettim. bir ay önce falan. yani o ağrı hissi var ama artık ağrı değil. çoook uzun yıllar sürer eğer benimki gibiyse. azalarak azalıyor hiçbir zaman bitmiyor.
0
aşksız prens
(13.02.11)
benimki eklemden yanlız.
0
aşksız prens
(13.02.11)
Şöyle ki 2 sene önce sağ el 5.parmak tarak kemiğimde boksör kırığı oluşmuştu, kemik elimin yanından dışarı çıkmıştı. 3 haftalık alçının ardından, küçük bir yamukluk kaldı ve elimi tam randımanla kullanmam 2 ayı buldu, hala da arada çok yazı yazınca falan hafif ağrı hissederim, bana normal göründü ancak çok rahatsızsan doktoruna danış.
0
candy'ye müslüman
(14.02.11)
(2)

burnu tıkalı muhabbet kuşu

ayheytmayselfenvanttuday
merhaba,aramıza yeni katılan mubişin bir burun deliği bir kaç gün sonra tıkandı..endişe edecek bir durum var mı, kendi kendine geçer mi, nasıl müdahale edebiliriz deneyimli arkadaşlardan tavsiye bekliyoruz..
merhaba,

aramıza yeni katılan mubişin bir burun deliği bir kaç gün sonra tıkandı..

endişe edecek bir durum var mı, kendi kendine geçer mi, nasıl müdahale edebiliriz deneyimli arkadaşlardan tavsiye bekliyoruz..
0
ayheytmayselfenvanttuday
(13.02.11)
bir kürdan ucuyla yavaşça açabilirsiniz, eğer soğuk algınlığı varsa şekersiz ılık ıhlamur çayı verin içersini de sıcak tutun.
0
sebnamy
(13.02.11)
kürdan mürdan sakın ha! eğer bi rahatsızlık belirtisi gösterirse hayvan direkt kuşçuya götürün. hiçbi şekilde kendiniz müdahale etmeyin.
0
be forever young
(14.02.11)
(7)

Göz Lazer Tedavisi hakkında bilgi..

nezareten taharet
gözlerimin numarası `2.75` / `3` yaş `22` erkeklazer tedavisine uygun mudur değil midir? tamamen` 0` a inebiliyor mu?bir de üniversite öğrencisiyim, baba `memur`, nerde nasıl tedavi olabilirim?bilenler varsa, çok makbule geçicek.şimdiden teşekkür ediyorumç
gözlerimin numarası 2.75 / 3 yaş 22 erkek

lazer tedavisine uygun mudur değil midir? tamamen 0 a inebiliyor mu?

bir de üniversite öğrencisiyim, baba memur, nerde nasıl tedavi olabilirim?

bilenler varsa, çok makbule geçicek.

şimdiden teşekkür ediyorumç
0
nezareten taharet
(13.02.11)
1. lazer %100 cozum vermiyor.
2. 22 yas biraz erken
3. gozluk lens oyle deli rahatsiz etmiyorsa bekle derim.
0
compumaster
(13.02.11)
polislik sınavı var 1 sene içinde. gözümün tamamen iyileşmesi lazım.
0
🌸nezareten taharet
(13.02.11)
lazer tedavisine uygun olup olmadığını öğrenmek için muayene olman şart. en önemli kriter kornea kalınlığı. belli bir sınırın altında olursa yapamıyorlar, ölçümleri yaptırman gerek önce. 22 yaş erken değil, ben 19 yaşında yaptırdım. Şu an 26 yaşındayım, gözler kartal..
0
winstoncash
(13.02.11)
erken, şöyle erken. göz numaranızın artmayacağından eminseniz yaptırın. lazer yaptırdıktan iki sene sonra göz numarası 3.5 falan olacaksa, yani yeni durumunuza göre 0.75 daha miyop olup gözlük takacaksanız o lazer boşa gider. lazere rağmen gözlükle gezersiniz. bir kere daha yapılamıyor bildiğim kadarıyla. 32 yaşındayım, göz numaram hala artıyor. cesaretim yok benim bu yaşta.
0
kibritsuyu
(13.02.11)
benim hatun yaptırdı, hakkaten gözler kartal. öbür odadan kiminle, ne yazıştığımı görebiliyor valla..

neredeyse yarım gün süren bi muayene var. bu muayene sonunda gözlerinizin lazere uygun olup olmadığı, ve hangi lazer tipine (bkz: lasik )(bkz: lasek )uygun olduğuna karar veriliyor. en önemli kriterler, numaranın ilerleyişinin durması, kornea kalınlığı, göz tansiyonun olmaması vs.

ertesi gün bile gözün tamemen grüyor ve iyileşiyor ama bizim hatun 1 hafta vampir gibi dolaştıydı. gözlerinin içi kıpkırmızıydı. ama normalmiş bu, sonuçta gözün zarını kaldırıyolar.

biz izmirde yaptırdık. muayeneyi ve ilaçları babanın emekli sandığı öder ama ameliyat ücretini ödemiyor maalesef.
0
anonimyususer
(13.02.11)
19 yaşıma geldiğimde ameliyat olabilceğimi söylediler çünkü 18 e kadar düzelme gösterebilirmiş ve o zaman ameliyatlı göz ters tepebilirmiş falan filan. yani ben 19uma girince lazerle çizdirdim 7 numaraydı astigmat ve miyop vardı hepsi gitti ama sol gözümü tak düzeltemediler sağ gözümle bakıyorum genellikle. yani %100 değil ve zamanla bozulabiliyor. ben ameliyat olalı 5 6 sene oldu henüz bi bozulma yok ama öyle diyorlar bilmiyorum. parası konusunda hiçbir fikrim yok ben kızılayda muayene oldum aynı doktor ameliyatımı özel bi hastanede yaptı 1milyar falan gitmiştir ona
0
neira
(13.02.11)
tamamen şans işi..
öncelikle sorunun cevabı şöyle 3 numara miyop için büyük ihtimal kornea kalınlığın yeter.. 400nm ye kadar traşlamaya izin veriliyor, senin korneanın 500nm çıkması yeterli olur ki bu da ortlam değerlerde bir rakam. ama tekrarlama konusunda kumar oynayacaksın.. ben çok hastane dolaştım.. kimisi sıfırlanır dedi, kimisi ertesi gün ameliyata çağırdı, kimisi %90 görme oranın olur dedi, kimisi yüksek miyopta keratokonus ihtimalini arıtırrsın dedi, kimisi geri dönüşü olmaz yaptırma dedi.. sonuçta ben vazgeçtm.. sgk ile anlaşmalı hastaneler çok makul ücretlere ameliyat yapıyorlardı.. en son 3 sene önce kudret göz 900 tl civarıydı galiba.. ama son dönemde hastalardan aldıkları pay arttı.. ucuz diye kalitesiz bir yere gitme sakın.. sonuçta en önemli organ göz.. ameliyatın çok büyük riskleri var( tek tek yazmak çok uzun sürer) ama hayat kalitesini de müthiş arıtıyor.. Biraz kumar gibi yani..
0
sarcophagus
(13.02.11)
(2)

bir kaç günde ALT düşürmek

McCoy
arkadaşlar aramızda belki tıpçı arkadaşlar vardır mümkün mü diye sormak istiyorum.1 -1.5 yıl önce karaciğerimin oldu yerde bir tuhaflık hissetmeye başlamıştım. geçen mayısta doktora gittim ultrasonla baktılar az bişi yağlanma varmış. Alt de sınırı az bişi geçmişti. 50 ise 56 felandı. doktor bana işt
arkadaşlar aramızda belki tıpçı arkadaşlar vardır mümkün mü diye sormak istiyorum.
1 -1.5 yıl önce karaciğerimin oldu yerde bir tuhaflık hissetmeye başlamıştım. geçen mayısta doktora gittim ultrasonla baktılar az bişi yağlanma varmış. Alt de sınırı az bişi geçmişti. 50 ise 56 felandı. doktor bana işte zayıfla spor felan yap dedi. o zamana göre 3-4 kilo zayıfladım ama genelde bu tarz yağlanmanın geçmesi için vucud ağırlığının %10 nu kadar zayıflamak gerekirmiş benim 70 kiloya felan düşmem lazım ki 79-80 kiloyum.

neyse şimdi bu karaciğer bölgesindeki tuhaflık hala oluyor. (mütemadiyen değil) çok yağlı yemiyorum zaten yumurta yiyince felan ağrıyordu haftada 1 felan yiyorum.

şimdi muhtemelen benim ALT hala yüksektir umarım daha fazla yükselmemiştir. benim bunu geçici de olsa sınır değerlere döndürmem için ( sağlık raporu alcam ) söyleye bileceğiniz taktikleri bekliyorum.

mesela kereviz enginar ye deyin 3 öğün aç kal su iç deyin maydonoz limon iç deyin ama bir GAME plan verin olmamı? söz daha sonra 70 kiloya incem. :) (umarım inince yağlanma geçer)

teşekkürler sevgiler

not:içki sigara yok. sporda yok :) kalıcı düşürmekten değil geçici olarak düşürmekten bahsediyorum.
0
McCoy
(13.02.11)
Valla kardeş 96 kg dan 80 e düştüm 5 ayda spor ve düzenli diyet ile.Fakat alt sınırlarım yine düşmedi.Sen enginara devam et :D
0
free bird
(13.02.11)
alkol ve sigaradan da uzak dur derim ilk önce sonra da bu işlerin bi uzmanına görün derim hatta parayı kıy özele git.
0
uykusuz her gece
(13.02.11)
(1)

B9 (Folik Asit) Eksikliği ve Tedavisi

kanka smart
Folik Asit eksikliği şikayetiyle ek vitamin desteği alanlar tavsiyelerini, eksikliğinde doğru anlamda yapılması gerekenleri ve süreç izlenimlerini paylaşırlarsa memnun olurum.
Folik Asit eksikliği şikayetiyle ek vitamin desteği alanlar tavsiyelerini, eksikliğinde doğru anlamda yapılması gerekenleri ve süreç izlenimlerini paylaşırlarsa memnun olurum.
0
kanka smart
(13.02.11)
bende uzun süredir vardı. sadece ilaç takviyesiyle düzelebildi. şunu ye bunu ye diyorlar falan da onların uzun vadede bir farkı oluyor.
gyno ferro sanol denen bir ilaç var. folik asit demir ve b 12 ondan aldım iki sene boyunca. bir daha düşmedi.
bir de ferroplex denen bir şurup var,ufak ufak miktarlarda minik sempatik şişelerde vişneli bir bileşim.
demir ve folik asit. o da çok işe yarıyor.
0
jassinpera
(13.02.11)
(3)

sivilce kremi önerisi

kamile
esasında çok bir sivilcem yok. ondandır ki doktora filan gidesim yok. şu an yüzümde biri gözükmeyen deri altında olan, biri de görünür iki sivilce var aktif. ara ara çıkıyorlar. sıkıyorum tabii, sonrasında iz kalmıyor ama o sıktıktan sonraki kırmızılık 1 hafta duruyor. sanki hep sivilcem varmış gibi
esasında çok bir sivilcem yok. ondandır ki doktora filan gidesim yok. şu an yüzümde biri gözükmeyen deri altında olan, biri de görünür iki sivilce var aktif. ara ara çıkıyorlar. sıkıyorum tabii, sonrasında iz kalmıyor ama o sıktıktan sonraki kırmızılık 1 hafta duruyor. sanki hep sivilcem varmış gibi dolaşıyorum.

ondandır ki çıkmasını önleyici bir krem arıyorum. cildim çok yağlı değil, çok hassas değil, herkesin kullanıp memnun kaldığı, etkin bir şey arıyorum.
0
kamile
(13.02.11)
azelderm diye bir krem var. ben de doktor tavsiyesi ile almadım.bi yakınımda gördüm. yüzüne sürüyosun yakıyor biraz, çıkmış sivilceleri kurutuyor cildin geriliyor azıcık. bir de günlük kullanman gerekiyor. bilmiyorum işine yarar mı...
0
hukukcu6
(13.02.11)
kozmetik ürünlerinin var ufak sivilceler için...clean&clear markasının var bildiğim kadarıyla bide oriflamenin ufak tüpte bi sivilce kremi var biraz araştırırsan bulursun gibime geliyor işede yarıyor...
0
neysene
(13.02.11)
kesinlikle benzamisin kullan ( benzamycne diye yazılması lazım ) kutusunda böyle alkol falan var. karışımı sen hazırlıyorsun,müthiş etkili. gençliğimde az kullanmadım :)
0
siypancak
(13.02.11)
(11)

Muayene ücreti niye bu kadar pahalı olur ki

matilda
Annem astım hastası, aslında astım değil, kronik bronşit. Neyse, bi doktor bulmuş. Adı Ahmet Rasim Küçükusta. Muayenehanesini aramış, muayene ücreti 300 TL demiş sekreteri. Bir muayene ücreti neden 300 tl olur. Anlamadım ki alt tarafı öksür diyecek, ilaç yazacak. Daha bunun tahlili var, ilacı var v
Annem astım hastası, aslında astım değil, kronik bronşit. Neyse, bi doktor bulmuş. Adı Ahmet Rasim Küçükusta. Muayenehanesini aramış, muayene ücreti 300 TL demiş sekreteri. Bir muayene ücreti neden 300 tl olur. Anlamadım ki alt tarafı öksür diyecek, ilaç yazacak. Daha bunun tahlili var, ilacı var var oğlu var..
0
matilda
(12.02.11)
sonra kontrollere gittiğinde para almıyor ama yinede cok be
0
platoniclover
(12.02.11)
Aile hekiminize başvurun! Ücretsiz
0
voyager
(12.02.11)
aile hekimi pretisyen değil mi. ciddi birseyse yine oraya yönlendirecek. aha evet mantıklı. ama ya ciddi birşeyse farketmezse. ben pretisyen hekime pek güvenmiyorum acıkcası. grip değilsem gitmem.
0
platoniclover
(12.02.11)
özel hastaneler ve muayenehaneler insanlık için birer yüz karasıdır.bundan kaç yüzyıl sonra olacak bilmiyorum ama sağlığın paralı hale getirilmesinden dolayı gelecek nesiller bizi affetmeyecek.hele bir de özel hastane açılışı yapan başbakan var ki oraya hiç girmiyorum.

bir devlet vatandaşını başka hiçbir yere muhtaç etmeden "kaliteli sağlık" hizmetide sunmayacaksa ne işe yarar bu devlet?!!

asgari ücretin 600 tl olduğu bir memlekette 300 lira doktor ücreti.

hocam işinize karışmak gibi olmasın ama bence şehrinizde bulunan tıp fakültesine gidin,bu rakam gerçekten çok yüksek.
0
sfteses
(12.02.11)
(bkz: kapitalizm)
demek ki 300 tl veren var, o da dükkanı çeviriyor.
0
domine deyus
(12.02.11)
Adı üzerinde, özel muayenehane. Vergisini verdikten sonra 10 tl de isteyebilir 1000 tl de.
0
efx
(12.02.11)
efx, gerçekten önyargılı yaklasmak istemiyorum ancak nasıl boyle bir şey soyleyebildiniz anlamadım.
gerçek mi bu
0
heyamo
(12.02.11)
@heyamo, devlet lisesi ücretsiz, kolejler ücretli, devlet üniversiteleri (harç vs dışında) ücretsiz, vakıf üniversiteleri ücretli, devlet hastaneleri (neredeyse) ücretsiz, özel hastaneler, muayenehaneler ücretli. Eğer özel muayenehanelerde ücret alınmamalı diyorsanız bu ayrı bir durum, neden pahalı diyorsanız ayrı bir durum.

Her işin bir rayici var, özel muayenelerin rayici de, muayenehanenin yeri, doktorun popülerliği / akademik titri vs bir çok faktöre bağlı olarak değişiyor. Adam yaptığı işin karşılığının bu olduğunu düşünüyor, eğer bu kadar etmeyeceğini düşünüyorsanız gitmezsiniz olur biter.
0
efx
(13.02.11)
kronik bronşit için gideceğiniz muayenehanesi olan doktorun istediği testler genelde ancak özel hastanelerde ya da üniversite hastanelerinde yapılıyor.
gereksiz oraya gitmek. üniversite hastanesinden randevu almaya çalışın. marmara-çapa-cerrahpaşa gibi.
0
jassinpera
(13.02.11)
@sivrisinek nah ücretsiz bakıyorlar,nah sağlık ücretsiz.devlet hastanesine bile gitmediğin ortada,hiç konuyla alakası bile yokken iktidar yalakalığı yapmak için ortaya atılmış bir sazansın.

daha geçen gün devlet hastanesine dişini çektirmek için giden emekli bir akrabamın maaşından 25 tl muayene ücreti kestiler.ilaçlara verdiği paralara hiç girmiyorum bile.ayda 500 lira emekli maaşı alan kadından devlet hastanesinde yaptırdığı diş çektirme işlemi için dünyanın haracını kesti devlet.

tabi senin bu acı gerçekleri görebileceğini zannetmiyorum çünkü iktidar yalakalığı yapmaktan gözlerin kararmış.

"en güzeli özel hastaneymiş" bak sen şu işe.ulan madem devlet sağlık hizmetini adam gibi kaliteli bir biçimde veriyoda o zaman niye özel hastaneler ortaya çıkıyo?!!vatandaşına sağlık hizmeti bile veremeyen aciz bir devletin yetiştirdiği insanlarda(!) aynı senin gibi biaatçı yaratıklar olur.

ayrıca devlet hastanesinde gelen hastaya "kartını" uzatan doktorlara hiç girmiyorum bile çünkü midem daha fazlasını kaldırmayacak.
0
sfteses
(13.02.11)
ana bilim dalı başkanı falansa normal. ben öyle veriyorum her gittiğimde. muayenenin ardından bir kez ücretsiz kontrol ediyor. ondan sonraki yine ücretli. yani iki muayene 300 tl oluyor.
0
köfte
(13.02.11)
(5)

Genel Anestezi Sorusu

burbat
merhabalar. aklıma geldi sorayım dedim. bu 10'dan geriye saymanın olayı nedir? bana 10'dan geriye say demişlerdi, nip tuck'ta falan denk geldim orda da ya 10 ya da 100'den geriye saydırıyolar. niye ki? yani niye 1'den 10 kadar değil? ya da kısacası niye illa bir şey yapmamız gerekiyor? direkt o mask
merhabalar. aklıma geldi sorayım dedim. bu 10'dan geriye saymanın olayı nedir? bana 10'dan geriye say demişlerdi, nip tuck'ta falan denk geldim orda da ya 10 ya da 100'den geriye saydırıyolar. niye ki? yani niye 1'den 10 kadar değil? ya da kısacası niye illa bir şey yapmamız gerekiyor? direkt o maskeyi burnmuza dayasalar yine bayılmayacak mıyız?
teşekkür ettim.
0
burbat
(12.02.11)
Bakalım bu kaçta gidecek geyikleri yapıyor olabilirler
Narkoza dayanıklılığını ölçüyo olabilirler
Sen uyandıktan sonra "abi x e kadar saydım, gerisini hatırlamıyorum" geyiği yapasın diye olabilir
0
roket adam
(12.02.11)
hiç bir olayı yok!
neden mi?
bana sormadılar öyle bir şey.
-sevgilin var mı?
-evet
-iyi bakalım uyanınca gelir herhalde?
-noluya lan

en son hatırladığım bu
0
seyduna6687
(12.02.11)
Bilinç durumunun kontrolü, normalde sorulduğunda/söylendiğinde şıp diye yapabileceğiniz şeyleri yapıp yapamadığınızını test ediyorlar. Yapamıyorsanız "ahanda gitmiş bu" deyip vuruyorlar neşteri.
0
denize karsi icen keci
(12.02.11)
valla ben maske falan dayadıklarını hatırlamıyorum. çıplaktım, üşüyordum ve içerde bir sürü kişi vardı, niye bu kadar kalabalık diye sordum, damar yolundan ilacı bastılar ve anestezici de odadakilerin kim olduklarını saymaya başladı, 2. hemşirede gittim. :)) sayımı bana yaptırmadı yani.
0
ebizlanka
(12.02.11)
@ebizlanka onlar sen daldıktan sonra takmışlardır boruyu merak etme ;)

bir numarası yok o işin de geyiği güzel olabilir..
-7 de gider, 10lira
-6 da, 10lira da benden
-bodur bişey bu, 8demeden gider, 5lira
-yok be olum g*tü yere yakından kork, 2ye kada yolu var, 15lira

ya da

-güzel hatun ha, narkoza da dayanıksızsa ben yarın buluşma teklif ederim, 2 kadehde uyur kalır zaten...
0
ne adrenerjik ne kolinerjik
(12.02.11)
(4)

sol kulağım duymuyor

farabi
Öğlen 2.45 gibi uçaktan indim ve halen sol kulağım -nerdeyse hiç- duymuyor. Normal midir?
Öğlen 2.45 gibi uçaktan indim ve halen sol kulağım -nerdeyse hiç- duymuyor. Normal midir?
0
farabi
(12.02.11)
Normaldir. Endişelenmene gerek yok. Uyuduktan sonra eski haline gelir.
0
norelpy
(12.02.11)
ucaga bindiginizde burnunuz tikaliymis, basinc degisikligi sirasinda kulaginiz gerekli ayarlamayi yapamamis. duzelmesi 3-4 gun kadar surebiliyor.
0
cench
(12.02.11)
fazla basınçtan dolayı kulak zarında içe doğru bir esneme olmuştur.
biraz zaman sonra kendine gelir.
fazla zaman alacağını sanmam
ama düzelmezse bir doktora görün.
geçmiş olsun.
0
seyduna6687
(12.02.11)
tekrar uçağa bindiğinizde sakız çiğnemeyi ihmal etmeyin,özellikle nezleyseniz.
0
password
(12.02.11)
(7)

kedi tırmalaması

dokunmatik ekran
aramaya inandım ama 5.sayfadan sonra pes ettim. dün öğlen saatlerinde dişi bir kediyle oynarken beni istemeyerek tırmaladı. kolonya ile temizledim dert etmedim. az önce aynada gözlerimin sarı olduğunu fark ettim biraz ağrı ve ateşim var. biraz panik yapmadım değil. bu saatte aşı nerde olabilirim? ya
aramaya inandım ama 5.sayfadan sonra pes ettim. dün öğlen saatlerinde dişi bir kediyle oynarken beni istemeyerek tırmaladı. kolonya ile temizledim dert etmedim. az önce aynada gözlerimin sarı olduğunu fark ettim biraz ağrı ve ateşim var. biraz panik yapmadım değil. bu saatte aşı nerde olabilirim? ya da ne yapabilirim?

edit:arkadaşlar kediyle ilgili bir sıkıntım çıkmadı. nolur nolmaz bir tetanoz aşısı yaptılar. tahlillerde sarılık çıktı. sakatat kaynaklı diye düşünüyorum. böyle bir şey yaşama ihtimalinize karşı haseki hastanesi'ne gitmenizi öneririm. kuduz takibin orası yapıyormuş. hepinize teşekkürler.
0
dokunmatik ekran
(12.02.11)
acile gidin hemen
0
sidd79
(12.02.11)
seni bi acil paklar.
0
uykusuz her gece
(12.02.11)
sokak kedisiyle mi oynuyordunuz?
0
hurin
(12.02.11)
tırmalandıktan veya ısırıldıktan sonra 24 saat içinde doktora görünmelisin. önce tetanoz sonra kuduz aşıların yapılır. kuduz aşılarını yaptırmazsan kudurdun mu diye evine kontrole gelebilirler :)
0
mellifica
(12.02.11)
valla yıllardır kuduz vakası görülmedi. binde bir ihtimal bile yok sizin kuduz olmanızın. hele ki ufacık bir kedi tırmalaması ile 1 gün içinde belirtiler hayatta görülmeye başlamaz.

siz hepatit filan olmayasınız?
0
mea maxima culpa
(12.02.11)
kuduz mikrobu almış olsanız bile kuluçkası uzun sürdüğünden şimdiden belirti gösteriyor olamazsınız. yine de tırnaklardan başka bir mikrop kapmış olmanız olası. acilen doktora görünmelisiniz.
0
boo ya moon
(12.02.11)
doktora gidin,
kuduzdan ziyade kedi tırmalama hast. diye bir durum var.
0
ForzAras
(12.02.11)
(5)

genel olarak insanı hareketlendirecek bir vitamin/ilaç tavsiyesi

rosenrot
arkadaşlar önceden turuncu kutuda satılan bi vitamin içerdim sınav dönemi adını unuttum şimdi heyecanla. ama toplamda 3. kutuyu bitirmemle beraber bana yararının daha çok psikolojik olarak yansıdığını düşünmeye başladım. beklentilerime gelince; boyuma göre kilom 15-20 kilo düşük alakası var mı bilmi
arkadaşlar önceden turuncu kutuda satılan bi vitamin içerdim sınav dönemi adını unuttum şimdi heyecanla. ama toplamda 3. kutuyu bitirmemle beraber bana yararının daha çok psikolojik olarak yansıdığını düşünmeye başladım. beklentilerime gelince; boyuma göre kilom 15-20 kilo düşük alakası var mı bilmiyorum ama bende halsizlik yapıyor ve yüzüm devamlı bembeyaz geziyorum. yüzüme renk getirecek ve genel olarak bi hareketlenme yapacak (cinsel anlamda değil) bi vitamin hapı olsun ilaçlar olsun aramadayım. ayrıca çok kilo aldırsın istemiyorum çünkü kilo alınca sanki sadece suratım etkileniyor ve tombul bi çocuk oluyormuşum gibi hissediyorum. beklentilerimi karşılayabilecek bir şeyler bekliyorum sizden. teşekkürler.
0
rosenrot
(11.02.11)
uzum cekirdegi ozu hapi alip havuc suyu iciyoruz
0
anorexic penis
(11.02.11)
folik asit içeren demir solüsyonu.
ya da gyno ferro sanol.
0
jassinpera
(11.02.11)
spor yapmadığın anlaşılıyor.zamanın varsa spor yap zaten arkasından kendiliğinden yeme isteği duyacaksın o isteğini bastırma :D sana garanti hiçbirşeyin kalmaz turp gibi olursun 1 aya :D
0
KappadoX
(11.02.11)
arcalion 200 mg

belirtilen yan etkisi yok. sabah kahvaltıda 2 tane alıyorsun.
www.noprescriptiondrugs.com
0
keyser_soze
(11.02.11)
@keyser, arcalion'u araştırdım biraz internette ve genel olarak herkes övmüş yararını gördüğünü belirtmiş fiyatı da ucuz 10tl -gerçi 10lira olmasına biraz kıllandım 100 200 beklerken :)- o da iyi. ben bunu denerim arkadaş :)
0
🌸rosenrot
(11.02.11)
(6)

mide bulantısı

squatterbloat
5-10 dk önce dünden yapılmış, tencerede azcık kalan yoğurt çorbasını içtim ve birden midem bulanmaya başladı. cam fln açıp derin nefes alınca geçti. acaba kusmalı mıydım? zehirlenir miyim 2 kaşık çorbayla?evhamlı bi insan değilim de evdekiler yattı. birilerine bi sorayım dedim.
5-10 dk önce dünden yapılmış, tencerede azcık kalan yoğurt çorbasını içtim ve birden midem bulanmaya başladı. cam fln açıp derin nefes alınca geçti. acaba kusmalı mıydım? zehirlenir miyim 2 kaşık çorbayla?

evhamlı bi insan değilim de evdekiler yattı. birilerine bi sorayım dedim.
0
squatterbloat
(11.02.11)
dün yapılmış çorba bugün bozulmaz ama. bişey olmaz bence.
0
elorelia
(11.02.11)
yoğurt çorbası ekşi miydi?

ayrıca yayla çorbası bekledikten sonra mide bozabiliyor. belki bir benzerlik vardır.
0
silver apple
(11.02.11)
zehirlensen anlarsin haci, ishal olursun, kusarsin, yani hik diye olmuyosun, baya bi aci cekiyosun gunlerce, hem ishal hem kusma olursa hastaneye git, yoksa bol bol su ic, portakal, mandalina falan ye, gecmezse, direk doktora.
0
anorexic penis
(11.02.11)
parmak yöntemini kullan hep işe yarar :D
0
KappadoX
(11.02.11)
zehirlenmelerde mide öyle birden bulanmaz. en azından bi bir iki saat geçer.
gıda zehirlenmesi değildir.
0
alouqua
(11.02.11)
iyi haberlerim var ölmedim :D midemi falan üşütmüşüm sanırım. şimdi bişeyim yok. cevap verenlere teşekkürler :)
0
🌸squatterbloat
(12.02.11)
(1)

Kırılan parmağın tam olarak iyileşme süresi ?

alone
evet arkadaşlar yaklaşık 3 ay önce küçük bir kaza geçirdim.Hastaneye gittiğimde parmağımda küçük bir kemiğin kırıldığını öğrendim.parmağım Alçıya alındındı 15 gün sonra yalnızca birkez kontrole gittim ve doktor kemiğin gayet güzel bir şekilde kaynamaya başladığını ve 3 hafta sonra tekrar gelmem ger
evet arkadaşlar yaklaşık 3 ay önce küçük bir kaza geçirdim.Hastaneye gittiğimde parmağımda küçük bir kemiğin kırıldığını öğrendim.parmağım Alçıya alındındı 15 gün sonra yalnızca birkez kontrole gittim ve doktor kemiğin gayet güzel bir şekilde kaynamaya başladığını ve 3 hafta sonra tekrar gelmem gerektiğini söyledi.bu olayın üstünden 17-18 gün geçti ancak birkaç sebebden dolayı alçıyı çıkarmak zorunda kaldım.Yani ortalama 33 gün felan parmağım alçıda kalmış oldu.aradan 2 ay felan geçti yalnız sürekli olmasa da bir nesneyii tutarken , sıkarken felan hafif bir acı hissediyorum.Sizce Durum normal mi parmağın yanlış kaynama ihtimali felan var mı ?
0
alone
(10.02.11)
Doktor kontrolü olmadan ve görmeden birşey söylemek zor ama anlattığına göre gayet güzel kaynamış.
0
t3hn0
(10.02.11)
(7)

Şekeri düşen kişinin ağzına boşalmak?

troII
Asansörde mahsur kalma gibi bir durumda şekeri hızla düşen kişinin ağzına boşalsak onu kurtarabilir miyiz? Bilgiğim kadarıyla dölün içinde glikoz var dimi
Asansörde mahsur kalma gibi bir durumda şekeri hızla düşen kişinin ağzına boşalsak onu kurtarabilir miyiz?

Bilgiğim kadarıyla dölün içinde glikoz var dimi
0
troII
(10.02.11)
yeterli miktarda şeker var mı peki?

mesela bir kadının günlük protein ihtiyacını karşılamak için "yutması" gereken meni miktarı 1 lt civarı bir şey diye duymuştum. hemen hemen aynı hesapla şeker de gerekeceğinden bence hapse girmen dışında bir işe yaramaz.
0
sen git ben geliyorum
(10.02.11)
çenesi kilitlenirse kopar mopar.
ne fanteziler var...
0
tanimazsin
(10.02.11)
bunu yazarken şekerin düşmediyse sorun yok.
0
platoniclover
(10.02.11)
şeker falan hikaye,sen asansörde birini kıstırırsan affetmezsin gibi geliyor bana.
0
sfteses
(10.02.11)
Amacın hayat kurtarmaksa cebin de her daim bir şeker bulundur.Sapıksan yapçak bişi yok panpa.
0
skywalkeremre
(10.02.11)
semende glikozdan çok fruktoz var. eğer kişide fruktoz intoleransı varsa (ki bu genelde hipoglisemiye yol açan bir durum) fruktoz, glikojenin glikoza çevrilmesini yavaşlatıyor hatta engelliyor. bu yüzden semen yemek daha kötü olabilir. fruktoz intoleransı yoksa işe yaramaz sanırım çünkü yeterli değil. aslında glikoz böyle durumlarda daha etkili ama fruktoz da kan şekerini dolaylı yoldan arttırıyor. insulin salgısını da tetikliyor.

haha ciddi ciddi cevapladık :)
0
ermanen
(10.02.11)
kurtarmayi cok istiyorsan bir yerini kesip kendi kanini icirebilirsin biraz. o da bir yontem olabilir.
0
leci
(10.02.11)
(1)

solgar nero nutrients kullanım süresi

jeekar
şimdi önümde önemli bir sınav için 7 aylık bi süre var. yoğunlaşma sorunum var solgar nero tavsiye ettiler kullanalım dedik. internetten bir kutu sipariş ettim ancak ne kadar kullanmam gerektiğiyle ilgili bilgiye ulaşamadım. hiç bi yerde yazmamışlar eczacıya sordum o da doğru dürüst bi cevap veremed
şimdi önümde önemli bir sınav için 7 aylık bi süre var. yoğunlaşma sorunum var solgar nero tavsiye ettiler kullanalım dedik. internetten bir kutu sipariş ettim ancak ne kadar kullanmam gerektiğiyle ilgili bilgiye ulaşamadım. hiç bi yerde yazmamışlar eczacıya sordum o da doğru dürüst bi cevap veremedi. yani şimdi bu 7 ay boyunca sürekli kullanmam mı gerekiyor yoksa bir iki şişe kullandıktan sonra etkisi kalıcı mı? kullanırken ara vermek gerekiyor mu? bu ürünü kullanıp faydasını görenler siz ne kaç şişe kullandınız bu solgardan? teşekkürler.
0
jeekar
(10.02.11)
şimdi bir şişe kullan birkaç ay bekle bir şişe daha patlat sonra biraz daha bekle ve sınav tarihinde bitecek şekilde bir kez daha kullan. randımanlı olur.
0
frzn
(10.02.11)
(5)

dudağım uçukladı balon gibi oldu

srkn9191
napak patlatakmı ?
napak patlatakmı ?
0
srkn9191
(10.02.11)
(bkz: aklovir) 1 günde kaybolur gider.

ayrıca patlatırsan içinden akan sıvı değdiği yerlerde yeni uçuklar çıkarır. oynama, patlatma.
0
ronaldo17
(10.02.11)
Eczaneden bir krem alın, sürün yarına geçer.
Patlatmak gibi bir hata yapmayın, onu sivilce mi zannettin arkadaş :)
0
livaneli kadir
(10.02.11)
zovirax
0
köfte
(10.02.11)
asiviril aldım vectavir le aklovir öğrenciyi ekonomik sıkıntıya sokacak cinstendi ctesi ye kadar geçmesini umut ediyorum
0
🌸srkn9191
(10.02.11)
çıktıktan sonra işe yaramıyor ilaç
0
sttc
(10.02.11)
(6)

Diş çekimi - implant

Sir.Fitih
Selam Turcos.3 hafta önce 20lik disim cekildi, muhallebi yerken kırdım kendisini çektirmek zorunda kaldım ayrıca yaklaşık 1 sene önce 3 doktorun cebelleştiği fakat halen içinde bir kök olan bir azı dişim var. Bu inatçı kökü yok edip, yerine güzel bir implant istiyorum. Hem 20'lik diş, hem de azı diş
Selam Turcos.


3 hafta önce 20lik disim cekildi, muhallebi yerken kırdım kendisini çektirmek zorunda kaldım ayrıca yaklaşık 1 sene önce 3 doktorun cebelleştiği fakat halen içinde bir kök olan bir azı dişim var. Bu inatçı kökü yok edip, yerine güzel bir implant istiyorum. Hem 20'lik diş, hem de azı dişi mevzusu + implantı ne kadara getirebiliriz ?

Saygılar.

@karamelsiz, açtığım duyurunun 1 paket çikolata kaça gelirden farkı yok.
0
Sir.Fitih
(10.02.11)
bunu doktoruna sorsan daha mantıklı olur bence. dişdoktorlarının burdan sana fiyat vermesini beklemiyorsun heralde
0
karamelsiz
(10.02.11)
implant tedavisi, implantın türü, üzerine yaptıracağın dişin kalitesi ve nerede yaptıracağına göre değişir. 1500-2000 tl civarı olur tek diş için.
0
nesenbilneben
(10.02.11)
çööşşşş!!
o kadar olması mümkün değil!!1 max 100o tl
0
köfte
(10.02.11)
geçen hafta 700 euro dediler bana bir diş için.
0
eli eli lema sevaktani
(10.02.11)
mümkün, kendim bizzat yaptırıyorum ki söylüyorum.
0
nesenbilneben
(10.02.11)
gideceğin diş hekimine göre değişir. nişantaşındaki klinikte implantı 600 dolara yapıyorlar, pendikte klinikte 200 liraya.
0
jassinpera
(10.02.11)
(1)

Kan tahlilinden önce antibiyotik

seyn
Selam ey sağlıklı ahali,Yarın sabah 10:00 da tam kan tahlili hatta hormon tahlili ve karaciger enzimlerimi kontrol ettırecegım hbg hga sanırım kodları ancak 3 gundur grip dolayısıyla antibiyotik kullanıyorum, bu akşam ılacları ıcmemeyı dusunuyordum kı genelde ıcmeyı unutan bu bunye bu sefer ıcmeme
Selam ey sağlıklı ahali,

Yarın sabah 10:00 da tam kan tahlili hatta hormon tahlili ve karaciger enzimlerimi kontrol ettırecegım hbg hga sanırım kodları ancak 3 gundur grip dolayısıyla antibiyotik kullanıyorum, bu akşam ılacları ıcmemeyı dusunuyordum kı genelde ıcmeyı unutan bu bunye bu sefer ıcmemeyı unuttu ve ıctım

yarın ıcın ne sıkıntı yaratır mı bu antıbıyotıkler?
Hepatit kontrollerı ıcın etmez dıye bılıyorum ama ondan da emın olamadım
0
seyn
(09.02.11)
+ kan tahlili ac karna yapilir. 9 saat bir sey yememek gerekiyor diye biliyorum, pek bir sey degismez.

grip eger iltihabik bir durum yarattiysa antibiyotik kullanilabilinir.
0
sage
(10.02.11)
(3)

Siğil ve Şeker Hastalığı

annebenyazarolucam
merhabalar, ablam tip 1 şeker hastası, 26 yaşında. Ayağında nasır sanıp da aldandığımız fakat doktora gidince siğil olduğu anlaşılan şeyler çıktı. Doktor gittiği gibi yakmış bunları. Daha sonra sürmesi için cila gibi bir şey vermiş. Peki yakıldıktan sonra siğilin geçmesi ne kadar sürer, bunun şeker
merhabalar,
ablam tip 1 şeker hastası, 26 yaşında. Ayağında nasır sanıp da aldandığımız fakat doktora gidince siğil olduğu anlaşılan şeyler çıktı. Doktor gittiği gibi yakmış bunları. Daha sonra sürmesi için cila gibi bir şey vermiş. Peki yakıldıktan sonra siğilin geçmesi ne kadar sürer, bunun şeker hastası olmakla bir bağlantısı var mıdır? ağrı da yapıyormuş hala ayağında. bilenler varsa cevap bekliyorum.
0
annebenyazarolucam
(09.02.11)
Siğilin tek çaresi nefesi kuvvetli bir hocaya okutmak.Bunu sadece ben söylemiyorum doktorlar bile bu fikirde.
Hele ki şeker hastası birinin zaten diyabetik ayak,ayak ülserleri gibi tehlikelerle karşı karşıya olduğunu bile bile ayağına siğil yüzünden kriyoterapi uygulamışlar ya helal olsun
0
ladybug
(10.02.11)
ne hocası yahu lütfen. yakılıyor bitip gidiyor siğilin işi. tekrarlayacak diye bir şey yok. yanlisim yoksa seker hastalarinin yaralari biraz daha yavas iyilesir, ancak sigil seker hastaligindan olur diye bir sey yok, cocuklarda da sıklıkla olabilir.
0
sage
(10.02.11)
@ladybug; hangi doktor söylüyormuş, adres ver geliyorum.
diyabetikse de yapılır kriyo, biraz daha hafif yapılır tabi ki.
0
anatomik durus
(11.02.11)
(2)

bu saatlerde sarhoş oluyorum, içmeden

appdata
arkadaşlar ben 10-11 yıl kadar her gece içtim.. hem de sarhoş olana kadar, öyle 2 kadeh içip çakırkeyf olmak değil... yani içerdim baya...1 aydan fazladır bırakmaya çalışıyorum... bu bir ay içinde bir gece 2 tane bira içtim sadece.. yani gayet iyi gidiyorum..ama bu saatlerde (mesala şu anda!!) içmed
arkadaşlar ben 10-11 yıl kadar her gece içtim.. hem de sarhoş olana kadar, öyle 2 kadeh içip çakırkeyf olmak değil... yani içerdim baya...
1 aydan fazladır bırakmaya çalışıyorum... bu bir ay içinde bir gece 2 tane bira içtim sadece.. yani gayet iyi gidiyorum..

ama bu saatlerde (mesala şu anda!!) içmediğim halde sarhoş oluyorum.. böyle sarhoşluk gibi değil de, garip bir şey işte.. etraf garip görünmeye başlıyor, sarhoş gibi değil gibi..

hani içkili bir gecenin ardından sabah kalktığınızda akşamki sarhoş halinizi hatırlarsınız ya, hah işte, sabah kalktığımda da şu anlarımı sanki sarhoşken yatmışım da uyuyakalmışım gibi hatırlıyorum

nedir bu???
geçecek heralde.. korkutuyor.. önümüzdeki ay yoğun işlerim var, bu saatlerde çalışıyor olacağım dikkat, zeka, konsantrasyon gerektiren işlerde...
0
appdata
(09.02.11)
geçer ama 1 aya geçer mi bilmem.
0
grgn
(09.02.11)
11 yıl boyunca her gece içtikten sonra pat diye içkiyi bırakıp kafanı duvarlara vurmuyorsan iyidir. ilaç kullanıyor musun? anti-depresan veya başka bir ilaç ile bırakmaya çalışıyorsan ilaçlar yapabilir. anti deprasanırın kafası alkolden daha iyidir söyleyeyim (ilk bir kaç hafta).
0
mahallenindelisi
(09.02.11)
(4)

obsesif kompulsif bozukluk

inthechaos
belirtileri, tedavisi vs. ile ilgili bilgi edinebileceğim, ama çok da teknik olmayan kitap tavsiye edebilir misiniz?
belirtileri, tedavisi vs. ile ilgili bilgi edinebileceğim, ama çok da teknik olmayan kitap tavsiye edebilir misiniz?
0
inthechaos
(08.02.11)
Kemal Sayar - Ruh Hali
O bölümü ayaküstü de okuyabilirsiniz kitapçıda :P kısadır.
0
yarmasimo
(09.02.11)
cok teknik bir konuda cok teknik olmayan kitap ariyorsunuz.
0
harveydent
(09.02.11)
çok teknik olmayan bir kitap neden arıyorsunuz anlamadım ama lise psikoloji kitabında da anlatılıyor.
0
jassinpera
(09.02.11)
psikoloji konusunda bilgi düzeyimin çok teknik olursa anlamaya yetmeyeceğini düşündüm. ayrıca önceden okumaya yeltendiğim 'psikosomatik bozukluklar' gibi sabrım yetmediği için bıraktığım, çok ilginç konular hakkında yazılmış çok sıkıcı kitaplar da olabiliyor. o yüzden istatistik verileri yerine daha günlük dille yazılmış, ders çalışır gibi değil, roman okur gibi okunabilecek birşeyler kastetmiştim.
0
🌸inthechaos
(09.02.11)
(3)

diş hekimi arkadaşlara bi sorum var

josephinebrunsvik
bugün ağrıyan dişimle ilgili dişçiyle görüştüm kanal tedavisi yapıcaz dedi cuma gününe randevu aldım. fakat şimdi nette araştırıyorum kanal tedavisi olan dişin rengi zamanla sararmaya hatta siyahlaşmaya başlıyomuş, dişim de çok önde estetik kaygısı yüksek biriyimdir de. şimdi ben napıyım başka bi yö
bugün ağrıyan dişimle ilgili dişçiyle görüştüm kanal tedavisi yapıcaz dedi cuma gününe randevu aldım. fakat şimdi nette araştırıyorum kanal tedavisi olan dişin rengi zamanla sararmaya hatta siyahlaşmaya başlıyomuş, dişim de çok önde estetik kaygısı yüksek biriyimdir de. şimdi ben napıyım başka bi yöntemi var mıdır? tamamen çektirip implant mı yaptırsam?
0
josephinebrunsvik
(08.02.11)
implant yaptırsanız da çekim sonrası kemik dolsun diye, implant kısmı kemiğe uygulanınca da sağlamlaşana kadar, bi kaç aylık bir süre dişsiz dolaşmanız gerekir.
kanal tedavisi yaptırın. renk değişimi olabilir, ama bir kaç yıl içinde olur, hemen değil. olduğunda da zaten buna özel beyazlatma yöntemleri var. eski haline getirilir.
0
inthechaos
(08.02.11)
implant sanıldığı kadar kolay bir tedavi yöntemi değil. her halükarda mevcut dişinizi korumaya çalışın. ben mecburen implant yaptırıyorum ve tedavi aşaması çok uzun sürdüğü ve kayıp dişim önde olduğu için zorlanıyorum. doktorun önerdiği şekilde tedaviye devam edin, o tarz bir durumla karşılaşırsanız en kötü ihtimal dişin ön yüzüne kaplama yapılır. ki daha farklı tedavi yöntemleri de vardır mutlaka durduk yere dişinizden olmayın.
0
nesenbilneben
(08.02.11)
kanal tedavisi dişin sinirinin alınmasıdır. eger siz o dişe iyi bakarsanız sararıp niye kararsın ki? genelde agrı vermedigi icin yine cürükler farkedilmez, o yüzden kararır solar. ama cok isteniyorsa eger o diş kesilir, kökü kalır, üstüne kaplama yapilir, güzel durur. rengi falan da ayarlanıyor cünkü digerlerine göre.
0
sage
(09.02.11)
(3)

talcid kullanımı

c1b2k3
gastird var bende ve talcid kullanıyorum ama hep alkolden sonra aldım. acaba önce alsam bir şey olur mu? nasıl kullanmalıyım?
gastird var bende ve talcid kullanıyorum ama hep alkolden sonra aldım. acaba önce alsam bir şey olur mu? nasıl kullanmalıyım?
0
c1b2k3
(08.02.11)
talcit dedigin kısa süreli olarak mide asitliğini düzenler. dolayısı ile midenin ağrıdığını yandığını hissettiğinde alırsın. bundan kelli alkolden öncesi veya sonrası pek mühim değildir.

ama yine de gastrit in var ise pek alkol kullanmanı önermiyorum.
0
vampir akrep
(08.02.11)
1 biradan sonra sanki miğdemde gaz sıkışması oluyormuş gibi olduğu için 1 den fazla içemiyorum. içtiğimde zaten ayda yılda birdir. hani daha fazla içebilmek için sordum bu soruyu. zehirleme ve o tür bir şey yapmaz sanırım. hastahanelik olmayayım sonra
0
🌸c1b2k3
(08.02.11)
antibiyotikle almayacaksan hiçbirşey olmaz. hoş antibiyotikle alsan da hangi dozda aldığın, ne kadar alkol aldığın, o günkü metabolizma durumun vs vs birsürü etken nedeniyle hiçbir yan etkisini görmeyebilirsin.

özetle 1 biradan bişey olmaz, daha fazlası için zeytinyağlı birşeyler ya da meze tarzı atıştırmalıklar ye.
0
vampir akrep
(08.02.11)
(5)

antidepresan nasıl bırakılır?

burty
doktor kontrolünde 6 aydır citoles isminde bir antidepresan kullanıyorum. şu an işimden dolayı doktora gitmeyi bırakın başımı kaldıracak vaktim yok. doktorum 6 ay kullanmamı önermişti. şu an nasıl bırakabilirim. bildiğim kadarıyla birden kullanmayı kesmemem gerekiyor.
doktor kontrolünde 6 aydır citoles isminde bir antidepresan kullanıyorum. şu an işimden dolayı doktora gitmeyi bırakın başımı kaldıracak vaktim yok. doktorum 6 ay kullanmamı önermişti. şu an nasıl bırakabilirim. bildiğim kadarıyla birden kullanmayı kesmemem gerekiyor.
0
burty
(08.02.11)
doktora danışarak ? (gidemiyorsanız telefon edin en azından)
0
ermanen
(08.02.11)
öncelikle elbette doktorunuzun tavsiyesine uyun fakat antidepresan genelde 6 ay gibi kısa süreler için kullanılmamalı, zaten tam etkisini 1 aydan sonra göstermeye başlıyor. İlacı kullanma nedeninizin semptomları tamamen kayboldu mu, kendinizi ilacı bırakacak kadar güçlü hissediyor musunuz (nüksedeceğinden korkuyor musunuz) onu sorgulayın. Eğer ilaçla işinizin tamamen bittiğine inanıyorsanız aşamalı bırakmanız gerekiyor. Her gün 1 kere alıyorsanız 2 günde bir almaya başlayın. 10 gün sonra 3 günde bire düşürün. Bu şekilde aşamalı bırakın. Bırakma sürecinde moralinizde düşüş ve anksiyete gibi etkilerle karşılaşmanız çok mümkün.
0
boo ya moon
(09.02.11)
azaltarak konusu doğru. ancak hergün bir alıyorsanız hemen gün aşırıya geçmeyin. önce yarım. bu şekilde en az 20-30 gün. sonra yarım'ı gün aşırı yapın. sonra 2 günde bir (10'ar gün olabilir mesela) 3 günde bir.. diyerek iyice azaltabilirsiniz. sorununuz çok ciddi değil sadece kafa toplamak için alıyorsanız, hızın biraz fazla olmasında ruhsal anlamda sakınca olmayabilir. bu sadece kişisel bir öneridir. hızlı ve zararsız bırakmış birisi olarak sıkıntı yaşamadığıı söyleyebilirim.
0
ben smyrna
(09.02.11)
evet bırakmak istiyorum zaten ama daha önce 2 gün üste üste kullanmayı unuttum mide sancısı baş ağrısı gibi problemler oldu o yüzden korkuyorum. söylediğiniz gibi günde yarım almaya başlayacağım daha sonra 2 günde bire düşürürüm. yardımınız için teşekkür ederim.
0
🌸burty
(09.02.11)
iki günde bire düşürmek yanlış. her gün aynı saatte azaltılmış doz alınması gerekiyor. önemli olan kan seviyesindeki ilaç miktarını yavaşça düşürmek. 2 günde bir yaparsanız ani artışlara ve düşüşlere neden olursunuz. böyle yaparak da azalarak bırakılmasındaki tüm espri gider. moral de bozulur her şey olur. o yüzden 1-2 hafta yarım alın. sonra bırakın.
0
merena
(09.02.11)
(1)

hangi doktor??

bibakalim
makattan kan gelmesi ya da kanlı dışkılama şikayetlerinde hangi doktora gidilir?
makattan kan gelmesi ya da kanlı dışkılama şikayetlerinde hangi doktora gidilir?
0
bibakalim
(08.02.11)
(bkz: genel cerrahi)
(bkz: anal fissür)
(bkz: hemoroid)
(bkz: rektoskopi)
0
villeneuve
(08.02.11)
(3)

tahlil

hadtobeyou
duyurunun doktorları ricam sizden. ben vücudumda başlayan yersiz tüylenmelerle ilgili doktora gitmeye karar verdim. bu gibi durumlarda reglin 3. günü yapılması gereken belli başlı tahliller varmış ve belli ki benim doktorum da bunları benden isteyecek. ancak ben randevuyu bu tarihlerden önce alamadı
duyurunun doktorları ricam sizden.
ben vücudumda başlayan yersiz tüylenmelerle ilgili doktora gitmeye karar verdim. bu gibi durumlarda reglin 3. günü yapılması gereken belli başlı tahliller varmış ve belli ki benim doktorum da bunları benden isteyecek. ancak ben randevuyu bu tarihlerden önce alamadım yani reglim muayenenin öncesine denk geliyor; bu da tahiller ve dolayısıyla bir problem varsa tedavi için bir ay daha beklemem gerekecek demek oluyor.
ben de düşündüm ki hazır regl olmuşken yaptırabileceğim tahlillerimi önceden yaptırayım, bir ay daha beklemeyeyim ama doktoruma ulaşamıyorum.
bu durumda hangi değerlere bakılması gerekir?
0
hadtobeyou
(08.02.11)
Testesteron hormonuna bakarlar.Sabah aç karnına bir hastanenin endokronoloji bölümüne giderek tahlil yaptırabilirsiniz.
0
Kierkegaard
(08.02.11)
1-fsh
2-lh
mutlaka bakılmalıdır.oranı önemlidir.
0
senestezi
(08.02.11)
serbest testosteron, dhea so4, fsh, lh, e2.
eşlik eden adet düzensizliği yoksa bunlar yeterli. eğer adet düzensizliği de varsa prolaktin ve tsh da bakılmalı.
0
gyne
(08.02.11)
(7)

antidepresan (ve/ya diğer tür psikiyatrik ilaçlar) - kolesterol korelasyonu

appdata
arakdaşlar ben 2004'te okb ve okb disinda baska sorunlara da yol açan yuksek anksiyete sebebiyle psikiyatrik tedaviye başladım.. kaygı sebebiyle bazı şeylere gereğinden fazla takılıyorum malesef..2004'ten bu yana ilaç kullanıyorum... piyasada kullanmadiğim antidepresan sanirim kalmadi.. "antidepresa
arakdaşlar ben 2004'te okb ve okb disinda baska sorunlara da yol açan yuksek anksiyete sebebiyle psikiyatrik tedaviye başladım.. kaygı sebebiyle bazı şeylere gereğinden fazla takılıyorum malesef..
2004'ten bu yana ilaç kullanıyorum... piyasada kullanmadiğim antidepresan sanirim kalmadi.. "antidepresan ve antipsikotik" sürekli kullandım, düzenli..

anksiyolitik, beta blocker, central sinir sistemi stimulanti vs. gibi ilaçları da ihtiyaç olduğunda kullandım..

2004'te basladi tedavi.. 2005 yilinda okb'den alakasiz baska fiziksel bir rahatsızlık sebebiyle kan testim alındı.. kan testim alınırken laboratuvar elemanları kan ile ilgili ne var ne yok her şeyi ölçmüşler.. aids'i bile... ve tesadüfen öğrendik ki yüksek kolestrol'üm varmış..
kolesterol değerinden anlayanlar için söyleyeyim, 360 çikti kolesterolüm...
ki babam 58 yaşında, onun kolesterolü 310... anneannemin kolesterolü 345...
ve ailemdeki herkesin kolesterolü 50-55 yaşindan sonra yukseldi, yaşlılığa bağlı..

ben 2005 yılında 20 yaşındaydım... ve kilolu değil, tam aksine normalden de zayıftım... body mass index formulune göre 5-6 kilo almam gerekiyordu normal kilolu olmak için..
yani yuksek kolesterol çikacak en son kişiydim.. zayıf, genç...

genetik faktörlere bağlı desem, ailemde herkeste kolesterol 60'a yaklaşırken çıkıyor...

ayrica okb sebebiyle ilaç tedavisine başlamadan önce de bir çok kez kan testim yapılmıştı, eğer o zamanlar kolesterolüm olsaydı o testlerde de çıkardı diye düşünüyorum..

işte bütün bu faktörleri toplayıp durumu analiz ettiğimde yüksek kolesterolü antidepresanlar ile ilişkilendiriyorum... tabi tıp doktoru değilim ben..
google'da da aradım bir çok defa, sonuç alamadım.. doktora da sordum, o da şaşırdı, prospektüs'te, antidepresanlarda kolesterol ile bir ilişki hiç duymadım.. bir bakayım gene de ben, size söylerim dedi.. ki bu adam türkiyece ünlü bi psikiyatr.. habire tv'lere falan çıkıyor, programlara..

yıllardır kafamı kurcalıyor bu durum..
en son rıdvan dilmen kalp krizi geçirdi ve beni gene aldı bir korku...
adamın bütün hayatı spor yaparak geçti.. halen her hafta halı saha maçı yapıyor..
o kalp krizi geçiriyorsa eğer.........

var mı böyle bir ilişki, bilginiz var mı?
0
appdata
(08.02.11)
tek basina antidepresanlar kolesterol regulasyonunu etkileyecek bir degisiklik yapmiyor vucutta (burada SSRI'lerden bahsettigimizi varsayiyorum). antidepresanlarin degil de beta blockerlarin hiperkolesterolemi sebebi olmasi daha yuksek ihtimal. ridvan ile ilgili yaptiginiz karsilastirma da mantiksiz. spor kalp krizini kesinlikle engelleyecek diye bir sey yok. genetik faktorler de kalp krizi olusumunda onemli bir faktor. ve de kolesterol yuksekligi kalp krizinin tek sebebi degil.
0
tom riddle
(08.02.11)
yıllardır kafanızı kurcalıyor da önlem alıyor musunuz siz buna? kolesterol dediğiniz düşürülebilen bir şey sonuçta?
0
galadnikov
(08.02.11)
bir süre aldım önlem..
etken maddesi "atorvastatin" olan bir ilaç kullandım..
ancak halihazırda bir çok ilaç kullandığım için ekstra bir ilaca tahammulum kalmadı..

bıraktım kolesterol ilacını..
geri başlayabilirim..

ancak merak ediyorum, bir ilişki var mı antidepresanlar ile kolesterol arasında..
0
🌸appdata
(08.02.11)
bir de şu soruyu ekleyeyim;

eğer antidepresan (veya beta reseptor blocker'ları) sebebiyleyese kolesterol,
ilaçları bırakırsam, zamanla geçer mi acaba?
0
🌸appdata
(08.02.11)
hiç böyle bir korelasyon duymadım. ama ailende varsa sende de olması normal. sayrıca senin babanların gençliğinde kolestrol üst değeri 300 civarıydı, benim gençliğimde 250 oldu, atorseverler yüzünden 200'e geldi. kolestrol diyeti yapıp ölçtürmeyi denedin mi?
0
no avalon
(08.02.11)
genç yaşta kolesterol günümüzde oldukça sık görülüyor. dengesiz beslenmeden, fastfoodlardan, poğaça vb. gibi besinleri sürekli yemekten dolayı 25 yaş altında yüksek kolesterole sahip bir sürü tanıdıklarım var. iyi bir diyetle ve doktor yönlendirmesiyle değerler düşüyor. antidepresanlarla ilişkilendirmeden önce bir dahiliye uzmanına görünüp, kolesterolünü düşürmeyi denemeni tavsiye ederim.
0
ebizlanka
(08.02.11)
bahsettiğiniz ilaç gruplarını inceledim. kolesterol ile ilgili yan etkisi veya etkileşmesi yok hiçbirinin. endişelenmenize gerek yok. kolesterolün de kalp krizi üzerine etkisi biraz tartışmalı zaten. diyetinize biraz daha özen gösterip aktivitenizi artırmayı deneyin ilk önce. bunların üzerine düşerseniz mutlaka faydası olur.
0
cubuk kraker
(09.02.11)
(2)

Taş Devri Diyeti ?

turkishjohndoe
Ekmek yerine yenebilecek bir nimet var mı ?*etgillerden başka yemek ünerileride sunabilir misiniz ?
Ekmek yerine yenebilecek bir nimet var mı ?

*etgillerden başka yemek ünerileride sunabilir misiniz ?
0
turkishjohndoe
(07.02.11)
sanırım yok. bildiğin uno kepekli ekmek kullanmanı tavsiye ederim.
etgile en büyük alternatif balık eti. yine marka vericem ama dardanel light var, suda haşlanmış. bu ve kepekli ekmek kombinasyonunu mükemmel bir diyet için tavsiye ederim. biraz egzersizle destekleyin tabii.
0
archetype
(09.02.11)
paleocafe.org da bol miktarda öneri var.
0
starrider
(13.06.11)
(1)

Ağızaki İğrenç Tad

Bravefart
Muhterem duyuru sakinleri ; hastalıktan çıkalı yaklaşık 3 gün oldu ama hala o iğrenç tad ağzımda, gitmiyor bir türlü. birşey yiyip içemiyorum, nedir bunun devası ?
Muhterem duyuru sakinleri ; hastalıktan çıkalı yaklaşık 3 gün oldu ama hala o iğrenç tad ağzımda, gitmiyor bir türlü. birşey yiyip içemiyorum, nedir bunun devası ?
0
Bravefart
(07.02.11)
sıcak suya karanfil at on tane falan. iyice kokusunu versin. sonra su ılıdığında karanfilleri süzüp bal ve limon karıştır. aynı zamanda hem balı hem limonu bol olsun. afiyetle iç.

ben kustuktan sonra falan hep bunu yapıyorum. tabii bir de dili, damağı falan iyice fırçala tercihen naneli bir diş macunuyla.
0
sen git ben geliyorum
(07.02.11)
(3)

Kontakt lenste su oranı

kollaps
lensteki su oranının etkisi nedir? uyurken kullanılabilen bir lenste oksijen geçirgenliği fazla olmasına rağmen su oranı %36 da. günlük lenste %59 yazıyor. bunların hangisi daha iyi şimdi? günlük kullanımda gözde kuruluk, rahatsızlık yapmasın istiyorum.
lensteki su oranının etkisi nedir? uyurken kullanılabilen bir lenste oksijen geçirgenliği fazla olmasına rağmen su oranı %36 da. günlük lenste %59 yazıyor. bunların hangisi daha iyi şimdi? günlük kullanımda gözde kuruluk, rahatsızlık yapmasın istiyorum.
0
kollaps
(07.02.11)
11 yıldır lens kullanıyorum...
ilk 5-6 sene sabah tak-akşam çıkar lensleri kullandım..
sonra sabit lensleri kullandım...
sabit lensler harika bişey.. şu anda gözümde olan lensi yaklaşık 15 gün önce takmıştım...
tabi ben çok temiz kullanıyorum, ne yapmam gerektiğini, ne yapmamam gerektiğini çok iyi biliyorum.. organım gibi oldu artık lens..

temiz kulandıktan sonra sabit lensler harikadır bence.

ekleme: sabit lens göz kuruluğu yapıyor... "natural tears" gibi göz yaşı damlalarından damlatıyorum ara sıra, göz kuruluğu çekiyorsam..
0
appdata
(07.02.11)
bausch&lomb'un purevision lenslerinde su orani %36'ymis.. herhangi bi fikrim yok gece takilabilirligi konusunda ancak olur da lensler gozumdeyken uyuyakalirsam, uyandigimda yaklasik yarim saat kadar rahatsizlik veriyor..
0
buzzlightyear
(07.02.11)
10 senedir lens kullanıyorum.
bausch&lomb'un aylık lenslerinden.
yani hergün çıkarıp takman ve bir ay sonra çöpe atman gerekenlerden. ben geceleri yatarken çıkarmıyorum hiçbir sorun da yaşamıyorum. hatta bazen bir ay bile gözümde kaldığı oluyor.. biliyorum çok sağlıksız bir şey ama bu lenslerle gece yatabilme olayı kişiden kişiye göre değişebiliyor.
normalde insanlar bir gece bile yatınca lenslerle gözleri feci oluyor benimkiler aksine hergün çıkarıp takınca daha kötü oluyor.
0
dracox
(07.02.11)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.