Giriş
(4)

dişçi (mecidiyeköy, kadıköy, kozyatağı, taksim, bostancı vb) ve maliyet?

p shadow
ön dişimden biri muhtemelen çekilecek ve köprü yapılacak.. köprüden sonra da seramik mi kaplanıyor bilmiyorum işte normal diş gibi duracak kısaca.. tahmini kaç para tutar ve taksit yaparlar mı? (kredi kartı olmadan)tabi daha önemlisi, sizin tavsiye edebileceğiniz mümkünse ucuz ama yaptığı işten son
ön dişimden biri muhtemelen çekilecek ve köprü yapılacak.. köprüden sonra da seramik mi kaplanıyor bilmiyorum işte normal diş gibi duracak kısaca.. tahmini kaç para tutar ve taksit yaparlar mı? (kredi kartı olmadan)

tabi daha önemlisi, sizin tavsiye edebileceğiniz
mümkünse ucuz ama yaptığı işten sonra aynı dişimde tekrar sorun olduğu için değil de kontrol amaçlı gidebileceğim bir dişçi var mıdır?

~
edit: sigortam var
0
p shadow
(07.02.11)
bildiğim iki yer var fiyatları da uygun diş çekimi 40 tl kanal 120 dolgu vs. 80 civarında olması lazım. istersen özelden mesaj atabilirim
0
boran79
(07.02.11)
Mecidiye Diş Kliniği.Ben bu klinikte Murat Bey'e muayene olmuştum.Kesinlikle işinin eğli.Temizletme işine 50 TL verdim.Buradan bir kıyaslama yapabilirsin.Kazık yemezsin ama orası garanti.Gitmeden araman gerekli hergün orada değil.Teknosa'nın ilerisindeki halk ekmek büfesinin olduğu sokakta.

Fulya Mah. Garaj Sok. Say Apt. No:3 K:3
Esentepe, Şişli, İstanbul - Avrupa
+90 212 288 49 89
0
Evocati
(07.02.11)
Çekilecek diş önde olduğundan köprü yerine implant yaptırmak daha mantıklı olacaktır. Eğer sigortanız varsa ve çok cüzi miktar(30 tl) para vermek istiyorsanız, ADSM'lerde köprü tedavisini yaptırabilirsiniz.
0
blackmaidu
(07.02.11)
ek; evet belirtmeyi unuttum ama sigortam var..
0
🌸p shadow
(07.02.11)
(1)

tıpla ilgili kitaplar

night fury
evet, kitap veya kitaplar arıyorum ama kriterler aşağıdaki gibi1- tıp terimlerini içeren geniş arşivli ve güvenilir kaynak olması.2- hastalıklarla ilgili geniş bilgiler içermeli. hastalığın belirtileri, başlangıcı, tedavisi vs. içeren güvenilir bir kaynak.ikisinin aynı kitapta olması gerekmez, madde
evet, kitap veya kitaplar arıyorum ama kriterler aşağıdaki gibi

1- tıp terimlerini içeren geniş arşivli ve güvenilir kaynak olması.
2- hastalıklarla ilgili geniş bilgiler içermeli. hastalığın belirtileri, başlangıcı, tedavisi vs. içeren güvenilir bir kaynak.

ikisinin aynı kitapta olması gerekmez, maddelerden bir tanesine uyan kitap veya kitaplar biliyorsanız haberdar edin beni de.
0
night fury
(07.02.11)
Hangi branştan kitaplar arıyorsunuz?
0
bu bir kullanici adidir
(07.02.11)
(2)

Ortodonti Tedavisi Yarıda Bırakılır Mı?

derman
Ya askerlik tecilli 1 sene. Tedaviye başlayıp arada askere gidip gelsem nasıl olur? Askere giderken sen 1 sene daha bekle sonra alalım askere demezler heralde. Bu durumda acaba askerden sonra mı başlamak daha mantıklı olur?
Ya askerlik tecilli 1 sene. Tedaviye başlayıp arada askere gidip gelsem nasıl olur? Askere giderken sen 1 sene daha bekle sonra alalım askere demezler heralde. Bu durumda acaba askerden sonra mı başlamak daha mantıklı olur?
0
derman
(06.02.11)
Hobokenfour a katılıyorum aynen. Bırakılmaz, bırakılır diyen doktor olsa bile inanma.
0
eloharp
(06.02.11)
ben bıraktım. ama 4-5 yıl taktıktan sonra. sonlarına yaklaştığım için heralde pişman olmadım. ama belki bikaç sene daha devam edip daha süper sonuç alacaktım. bilmiyorum. dediğiniz herhalde başlarında ara vermek ki olmaz kesinlikle.
0
geldiler
(07.02.11)
(1)

Ağız diş çene cerrahisi

vasıfsız eleman
Hastanın bir adet gömülü dişi çekilip yumuşak dokusu düzeltilecek.Bu operasyon ne kadar sürer?Ne zaman taburcu edilir? Hastanede kalmak gibi bir durum söz konusu olur mu? Ağrı sızı ne kadar sürer? Hasta bu süreçte nasıl beslenir?
Hastanın bir adet gömülü dişi çekilip yumuşak dokusu düzeltilecek.Bu operasyon ne kadar sürer?Ne zaman taburcu edilir? Hastanede kalmak gibi bir durum söz konusu olur mu? Ağrı sızı ne kadar sürer? Hasta bu süreçte nasıl beslenir?
0
vasıfsız eleman
(06.02.11)
ortalama 1 saat sürüyor, hastanede kalmak fln söz konusu değil, ağrı kişiye ve doktora göre değişiyor, benim mesela 2 günde iyi durumdaydı ama 1 hafta süreninide gördüm. çene açılamadığı için çorba türü gıdalar en uygunudur.
0
habula
(06.02.11)
(5)

dudaklarım yanıyor

kamile
öğlenden beri dudaklarım sanki kuruyor gibi oluyor ve su içme ihtiyacı doğurtuyor bu durum. su içiyorum, anlık ferahlama sonra tekrar yanma hissi. ne sebep olabilir ki buna. baya rahatsız ediyor. sanki dudakların olması gerekenden daha fazla sıcaklığı var gibi bir de.
öğlenden beri dudaklarım sanki kuruyor gibi oluyor ve su içme ihtiyacı doğurtuyor bu durum. su içiyorum, anlık ferahlama sonra tekrar yanma hissi. ne sebep olabilir ki buna. baya rahatsız ediyor. sanki dudakların olması gerekenden daha fazla sıcaklığı var gibi bir de.
0
kamile
(05.02.11)
hararet yapmissin, cay icersen kesebilir.
0
samfisher
(05.02.11)
ayazdan yanmış gibi bir şey olabilir. nemlendirici sürün bol bol. bepanthen varsa süper olur. çok yalama dudakları.(bu da bir garip cümle oldu beh)
0
girl in a coma
(05.02.11)
@girl bepanthen'i yanağıma sürdükten sonra başladı. acaba o sırada kremi dudağıma da sürdüm de ondan mı oluyor diye şüpheliyordum hatta.
0
🌸kamile
(05.02.11)
yok yahu daha neler. sanmam kremden olduğunu. denk gelmiştir ondan sonra başlaması. krem iyidir.
0
girl in a coma
(05.02.11)
dunden beri bende de var aynisi... blistex med plus, mavi kutu kullanmaya basladim.

simdi daha iyi.
0
yardimci
(06.02.11)
(8)

kedi

Monat
merhaba dyuru büyük bir sorunum vr.bizimkiler 2 hafta önce ölmek üzere olan bi sokak kedisi bulup veterinere bırakmışlar nihyetinde bugün taburcu olmuş.iyileşmiş olur biz de sokağa tekrar bırakırız diye düşündük.fakat kedinin durumu baya garip 15 gün büyük ölçüde serum tükettiği için hayvan resmen
merhaba dyuru
büyük bir sorunum vr.bizimkiler 2 hafta önce ölmek üzere olan bi sokak kedisi bulup veterinere bırakmışlar nihyetinde bugün taburcu olmuş.iyileşmiş olur biz de sokağa tekrar bırakırız diye düşündük.fakat kedinin durumu baya garip 15 gün büyük ölçüde serum tükettiği için hayvan resmen erimiş.sürekli miyavlıyor yemek yemiyordu su içmiyrdu.gidip şırınga aldık ve şırıngayla sütü kana kana içiyor fakat sürekli mutsuz ve miyavlıyor.kedi kumunun üzerinde gezip duruyordu çişini yaptırdk ama hala mutlu deil.gözümüzün içine bakıp miyavlıyor sizce ne yapmalıyız.artık iyileşmek için burda kalacak ama yemek yemezse ne yapacaz bilmiyruz.sürekli uykulu yatıyor fakat pek uyumuyor gibi gözleri tam kapalı deil yarı açık ne yapalım
not:kedi muhtemelen 8-9 aylık
0
Monat
(05.02.11)
tekrar veterinere götürseniz? çünkü benim de kedim yemek yememişti, ağzının dibine kadar götürüyoduk sevdiği şeyi burun kıvırıyodu. zayıflamıştı, mutsuzdu. sesi az çıkıyodu. sonra ölmek için evi terk etti :( biz de çözümlemeye çalışmıştık ama olmamıştı keşke götürseydik, o kadar ciddi olduğunu bilmiyoduk.
0
panina manina
(05.02.11)
kabız. süt vermeyin. özel sıvı mama verin. kakasını yapana kadar bağıracak. çiş yeterli değil. foto gönderir misiniz mümkünse aydınlık ve yandan olsun.
0
ben smyrna
(05.02.11)
şu anda veterinere götürme şansımız yok anca yarın götürebiliriz.dediğiniz gibi kabız olduğunu biz de farkettik.mama hiç yemediği için sıvı mamayı kabul etmiyor ve hayvan aşırı derecede zayıf.sizce zeytinyağı versek bu gecelik hayvan faydalı olur mu?
0
🌸Monat
(05.02.11)
şu an evimde ev arkadaşımın 2-3 aylık kedisi var ilk 1 aydan sonra sütü kesti o.

su ve tombalığı, sosis gibi şeyler yiyor şu an ve derdi varsa miyavlıyor, mesela benim odamda oynuyor zıplıyor atlıyor çişi gelirse kapıya gidip miyavlıyor açınca işini görüyor tekrar geliyor, ya da mesela ev kapısını açtınız kapadınız (sesini belledi artık bi kere) mutlaka 1-2 dakika kapıda bekliyor biraz miyavlıyor açılmayacağını anlayınca işine bakıyor ya da sabahları uyanıp mutfakta yakalanırsanız miyavlıyor yemek ver ya da oyna benle diye.
0
saiko
(05.02.11)
zeytinyağını abartmadan verebilirsiniz. eldiven (muayene) takıp kıçına (çok zorlamadan tabi) parmak atmanız iyiolabilir. ama dikkatli olun. canını yakmayın. kesinlikle süt vermeyin. aç kalsın daha iyi. (kabızı geçene kadar en azından tabii ki)
0
ben smyrna
(05.02.11)
hayır hayır parmakla olmaz. şu kulak temizleme çubukları var ya (iki ucunda pamuk olan) onlarla canını acıtmadan, derine gitmeden yapabilirsiniz.

yarın da ilk iş veteriner gibi görünüyor.
0
merdümgiriz...
(06.02.11)
benim parmaklarım "kız parmağı" gibidir. o yüzden parmak dedim sanırım. tabi o tür bişey daha iyi olur. zaten amaç itip çekmek değil dürtmek(tetiklemek). :)
0
ben smyrna
(06.02.11)
yorumlar için teşekürler.kediyi ertesi gün veterinere götürdük ve veterinerde 2 gün sonra ölmüş.kediyi sağlıklı mı diye kontrol etmeden geri vermişler.zaten durumunun çok kötü olduğunu tahmin ediyoduk.diyecek bişey de yok.
0
🌸Monat
(12.02.11)
(7)

1,5 yıldır geçmeyen aşk acısı

appdata
tam bir buçuk yıl oldu ayrılalı...bazen kendi kendimi kandırmaya çalişiyorum.. "yaa siktiret, şimdiki sevgilisiyle sikişiyor çatir çatir, sen burda mal gibi onun üzüntüsünü çekiyorsun.. baksana sen de etrafindaki hatunlara, allahın malı" diyorum...ama kendimi pozitif telkin ile kandırmaktan öteye gi
tam bir buçuk yıl oldu ayrılalı...

bazen kendi kendimi kandırmaya çalişiyorum.. "yaa siktiret, şimdiki sevgilisiyle sikişiyor çatir çatir, sen burda mal gibi onun üzüntüsünü çekiyorsun.. baksana sen de etrafindaki hatunlara, allahın malı" diyorum...
ama kendimi pozitif telkin ile kandırmaktan öteye gidemediğim farkındalığına varınca başlıyorum gene ağlamaya..
ulan 1,5 yıl geçmiş ayrılalı...
millet birbirinin aşk acısı sorusuna cevap verirken "hacı 2 ay olmuş ayrılalı, daha ne düşünüyorsun, saçmalama" falan diyor..
yani norm-al olan, norma uyan en fazla 2-3 ay...
ben oldukça ağır bir okb hastasiyim.. bunun da etkisi var diye dusunuyorum...
ulan bir buçuk sene geçmiş.. hala bir başka kiza bakamıyorum.. hala başka bir kıza yakınlaşıp çivi çiviyi söker denemesini yapmaya çalışsam, o'nu aldatiyormuşum hissi geliyor içime... o his beni çürütüyor hızlıca.. ve kaçıyorum...
eve gelip facebook'una fake bir profil hesabından girip profil fotosuna bakiyorum...
"in a relationship with eseginzikinincocugu orospucocugu" yazisi o kadar acitiyor ki icimi...
niye bakiyorsam... salagim o yuzden bakiyorum...

n'olacak benim halim?... n'apacam?..
hiç benzer bir durum yaşayan var mı?
zira alemin tek salağinin ben oldugunu düsünüyorum...

insan bir bucuk yil sonra bile agliyor olur mu ya... her gece hem de..
yoksa "tam dört sene olmuş dün.. az once farkettim" gibi sözler sadece popüler kültür şarkılarında olan şeyler değil mi?!!
0
appdata
(05.02.11)
senin durumunda olan milyonlara insan var. milyon derken ciddiyim.

dert etme.

nasıl dert etmem böhüüeee de deme. kim ne derse desin nasıl dert etmeyeceğini sen bileceksin.
0
drip nick i zaten kullanilmakta
(05.02.11)
normalsin bi süre sonra o süre senin icin 1 yıl daha olabilir her şey normale döner veya o süre 1 haftada olabilir.
0
rurouni
(05.02.11)
yaşını maşını ilişkini bilemeyiz bu kadarıyla, ne yaşamışsın ne yaşamamışsın.
ama süre önemli değil, bak ben de acı çekiyorum. ama daha olgun daha içten daha kendi başına olmalı eğer yaş biraz kemale ermişse.
diğer kızlara bak, illaki aklını çeleceklerdir. ha dediğin gibi iş başka kızın çivi olma kısmına geldiğinde senin bütün istekliliğin bir anda sönüyorsa sen asıl kızı kafanda fazla kurmuşsun kendini fazla adapte etmişsin demektir bu, biraz yalama olmuşsun zorladığın kilitten başkasına anahtarın sökmez işte. ama o kilit de bir şekilde yalama olduğu için alabildiğini alacak, sen de çıldıracaksın. ben bile düşününce tüylerim ürperiyor, çok korkuyorum bir gün birisini sevip gidecek diye. e bu süre içerisinde olmadı mı ilişkim, oldu ama hep işte hormon dengeleyici türden şeylerdi filan.
zaman her şeyin ilacı değil, eğer gerçekten seviyorsan git peşiini bırakma. ya da sike sike unutacaksın.
0
radikalherif
(05.02.11)
yaş 25... 26 da diyebiliriz...

bir buçuk yıl olmuş... ne peşini bırakmaması...
başka sevgilisi var hemşu anda..

ancak şuna eminim ki;
beni severken, sevdiği halde terk etti.. "1-2 ay ağlarım, sonra geçer, ancak appdata ile olmayacaği belli, bitireyim" gibi bir güvensizlik içine girdi.. ve bitirdi...
(çok severken ne olursa olsun terk etmez insan biliyorum... sevgisi azaldı ama seviyordu gene de... anlayın işte... takilmayin anlatim bozukluguna... formal ve apacik, net cumle kurma yetisini, becerisini toplayamıyorumsu anda..)

ama üzerinden 1 bucuk yil gecti..
iliskiyi bitirmek istiyordu... bye bye deyip, 2 gun sonra yanima kendi ayaklariyla geliyordu... bir kac defa oldu bu.. sonra sevgilim, eşim gibi değil de sanki kanki gibi, arkadasimmis gibi davran bana dedi.. konusma adabımı, tavrımı bir süre o yönde değiştirmemi istedi... beni çok boğdun, biraz izin ver, fazla muhattap olma, seni özleyeyim... seni çok seviyorum dedi... ancak ben kontrolümü kaybetmisim.. sevgilim, bir tanecik kadinim, askim gidiyor elimden... 15 gunde tan 13 kilo verdim!! ölmüşten beter haldeyim.. o psikolojik çöküntüyle saçmaladım, durumu kotaramadım...
hani benim sucum yok muydu iliskinin bitmesinde, elbette vardi, cok sucum vardi hem de.. kontrolümü kaybetmistim onu kaybediyor oldugum icin... o kadar asiktim ki... o kadar asiktim kiii.. o kontrol kaybi ile saçma saçma şeyler soyledim... bir gun siyah deyip, bir gun beyaz dedim.. ve tamamen birakti gitti...

aldatmak falan gibi bir durum yok kesinlikle... monogamik ("tek eşli" mi nedir türkçesi) bir erkeğim ben... okb'liyim işte, dedim ya... aldatmam değil, "aldatamam"... bambaşka bir olay.. büyük ve derinden bağlanıyorum ve aşk hissediyorum kadınıma... kaç defa yazılan hatunları tersleyip evime kaçtığımı bilirim ilişkimiz boyunca, yani 2 buçuk yıl boyunca.. kimseye dokunmak istemem ondan başka... lanet olsun bu hisse yaa...

sonra zamanla kontrolüm yerine geldi... ancak ne çare... giden gitmiş...

oysa bütün saçmalıklarım ona çok ama çok derinden aşık olduğum içindi, bunu anlayamadığı ve profesyonelce erkeğini idare eden güçlü bir kadın olmadığı için de o'na kızıyorum tabi.. her ne kadar oto-kontrolünü kaybeden -ahmak- bir erkek modeli oldugum için kendime kızıyorsam, arkamda duran ve sakinlestiren bir kadın anlayışı göstermedigi icin o'na da kızıyorum...

ancak bitti işte.. bir buçuk yıl da oldu... daha ne peşinden koşması...
var mı böyle örnekler... 1 buçuk yıl sonra geri kazanmalar... eğer varsa koşacam valla :((((
sadece ne yapmam gerektiğini bilmiyorum...
0
🌸appdata
(05.02.11)
ne denir bilmem senin yollarından ben de geçtim herkesin hikayesi yaşadıkları farklıdır benimki de böyleydi (git: 161292) , 4 haziranda düğünümüz var.
0
JD
(05.02.11)
ummadığın anda başkası çıkar muhtemelen, sonra da buna mı ağladım lan ben dersin.
0
e1c1e1m
(05.02.11)
hiç huyum değildir sen aç duyuruyu üçüncü sayfaya kadar oku, nerden çıktı bu soru karşıma. 8. ayda bulunan bir salağım ben de, merak etme senden çok var.
0
ecece
(05.02.11)
(19)

insanın evrimini yönlendirmek, tıp bilimi, evrim..

appdata
en tehlikeli insan hiç bilmeyen de değildir, oldukça sağlam profesyonelce bilen de değildir.. en tehlikeli adam yarım bilen adamdır" demişler ya, doğru demişler..şimdi kafama bir kaç şey takıldı.. evrimle ilgili...1) dogal seleksiyon geregi ortama uyum saglayabilen neslini devam ettirir.. ortama uy
en tehlikeli insan hiç bilmeyen de değildir, oldukça sağlam profesyonelce bilen de değildir.. en tehlikeli adam yarım bilen adamdır" demişler ya, doğru demişler..

şimdi kafama bir kaç şey takıldı.. evrimle ilgili...

1) dogal seleksiyon geregi ortama uyum saglayabilen neslini devam ettirir.. ortama uyumsaglayamayan yapılar veya türler elenir.. çevre/ortam değişince bu ortama uyum sağlayacak özellikler de otomatikman gelişir ya..
şimdi evrim dediğimiz olay da öyle 50-100 yılda olan bir şey değil... 500.000, hatta 1.000.000 senede oluyor.. oysa biz insanlık olarak cro magnon, erectus, sapiens, sapiens sapiens falan şeklinde 60-70.000 senedir variz bu dünyada (yanlissa duzeltin lutfen)
ve son 100-200 yildir da modern tip var.. ve biz bir tarafimiz bozulunca, bir terslik olunca ölüp gitmemiz gerekirken, düzeltiyoruz kendimizi.. dediğim gibi bu olay 100-200 yildir yapiliyor.. bu evrimsel ilerlemeye karşi kötü bir direnç oluşturmuyor mu?

2) evrimimizi bilinçli bir şekilde, kontrollü şekilde kendimize yapay seçilim uygulayarak harika özellikler kazanacak şekilde yönlendiremez miyiz?
mesala ortamı öyle hale getirelim ki, veya bir şeyler yapalım ki, 500.000 sene sonraki insanlarin uçma yeteneği olsun mesala.

tamamen evrim konusunda "yari-bilgili" bir insan oldugum için soruyorum..
kafa bulan cro magnon insanıdır.
0
appdata
(05.02.11)
1)evrim o kadar uzun sürede olmaz, ortalama ne kadar sürede olur bilmiyorum ama. evrime karşı direnç meselesinde haklısın mesela benim gözler feci bozuktur, gözlük falan olmasaydı ben ve gelecek nesillere aktaracağım göz bozukluğum tarihe karışırdı, vahşi bir ortamda olsaydık gözü bozuk insan kalmayabilirdi bile diyebilirim hatta.
2)bunu ben de düşünmüştüm mesela şöyle olabilir; doğan her insanı çocuk doğurmadan önce(kesin olsun ergenliğe girmeden 10 yaşında diyelim) yüksek bir yerden atarız. bir şekilde hayatta kalanlar çoğalır ve her nesilde bunu yaparız. bir süre sonra insanlar kuş gibi uçmaz belki ama en azından az biraz süzülebilir diye düşünüyorum veya o olmaz düşmeye karşı direnç kazanırlar.

edit: şu evrim süresine kafam takıldı biraz araştırayım dedim mesela şöyle bir şey varmış "Günümüz modern fillerin bilinen en eski atası 60 milyon yıl önce evrim geçirmiştir. 37 milyon yıl önce fillerin atası bir su aygırı ile benzer bir yaşam tarzı vardı." ama benim kafamda evrim böyle bir şey değil pokemon evrimi gibi zort diye dönüşmüyor ki, 60 milyon yılda ortam şartları hiç mi değişmemiş?

edit2: bir şeyler daha buldum "Örneğin Danua ve Çivava köpek cinslerinin arasındaki cüsse farkı yapay seçilimin bir sonucudur. Çok farklı görünmelerine rağmen, her iki köpek cinsi de -diğer tüm evcil köpek cinsleri gibi- günümüzden yaklaşık 15.000 yıl önce Çin'e denk gelen bölgede evcilleştirilmiş olan birkaç kurdun soyundan gelir" demek ki evrimin ne kadar değişiklik yarattığına bağlı olarak süresi de değişiyor, yeni bir cins 15.000 yıl yeni bir tür 60 milyon yıl gibi gibi.
0
ziplayan meksika bamyasi
(05.02.11)
1- bu mantıktan yola çıkarsak, insan aklı seçilimi önlediği kadar hızlandırıyor da. ara ara büyük savaşlar çıkıyor, dünya kirleniyor, küresel ısınma yüzünden buzullar eriyor falan filan. bunlar da insan aklının ölümü hızlandıran etkileri.

verdiğiniz örnek olsa olsa matrix'te birer dalgalanmadır. uzun vadede evrim konusunda ineklerden daha önde ya da geride olduğumuzu söyleyemeyiz.
0
makineci
(05.02.11)
3. soru)
şu sürekli "ara form, missing link gösterin bir tane" diyip duran "kedi canli yaratilişçiya" birisi neden "ee insan da bir ara form işte... insandan önceki tür ile, sonra gelecek olan türün arasindaki tür" demiyor? adam ara form gösterin, gösteremezsiniz diye milyon tane konferans verdi, milyon kitap yazdi..
sinirden kendimi sikiyorum burda youtube'da izlerken..
0
🌸appdata
(05.02.11)
1)evrimsel ilerleme adı altında bilinçli bir ilerleyiş söz konusu değildir. sonuçta zekamız da evrimsel süreç sonucunda oluştuğu için zekamız ile çevre koşullarına direnç geliştirmemiz gayet doğal. bu insan türünün başarısını gösterir ve yanlış birşey değildir. insansı maymun ve ilkel insan türlerinin varlığı 60-70 bin seneden daha fazla bu arada. ayrıca farklı türlerden söz ettiğimiz için hepsine birden insan diyemeyiz. homo sapiens türüne koyduğumuz bir isim insan.

2)yapay seçilim, daha doğrusu seçilimde insan faktörü zaten etkin. ama verdiğin örnek mümkün ve mantıklı değil. genlerle oynama sonucunda mümkün olabilir, ama buna doğal seçilim diyemeyeceğimiz için evrimin doğal işleyişi de diyemeyiz.
0
cro magnon
(05.02.11)
3) yani nasıl söylesem, adamın bir inancı var buna karşı olan her şeye de gözlerini kapatıyor. sen önüne çıkıp "al ulan yarı kuş-yarı kedi iskeleti all alll!!" desen de evrimi kabul etmeyecek.
0
ziplayan meksika bamyasi
(05.02.11)
3)ara form biraz karmaşık bir konu. aslında teknik olarak hiçbir canlı türü ara form olmak için varolmaz. ama günümüzde yaşayan iki farklı canlı türü arasında, bu iki tür arasındaki farklılaşım sürecinde ortaya çıkmış ve yok olmuş türlere ara form diyebiliriz. ama dediğim gibi, teknik açıdan doğru bir yaklaşım değil.

ara form niye yok diye bir soru olamaz. götünden anlamıştır olayı. şu soru olabilir: şempanze bugün insana en yakın akraba olan tür, ama şempanze birden bire insana evrimleşmediğine göre, aradaki türler nerede? bunun cevabı türler arası rekabete, yani basitçe yaşamkalıma dayanır. habitat ortaklığı ve beslenme şekillerindeki benzerlik homo sapiens türünü diğer bir türle, örneğin cro magnon türüyle rekabete sokar. sonucu bu.

bugün şempanze türü hala mevcutsa habibatımızdaki ve beslenme şekillerimizdeki farklılıktan kaynaklanır. yani birbirimize rakip değiliz. ha, insan hepsinin yaşam alanını sikip atmakta, o ayrı bir konu.
0
cro magnon
(05.02.11)
hayır bir hayvan neden yarı kuş ve yarı kedi olsun ki... kedi baştan itibaren ağaca tırmanma, memeli ailesi kapsamında takılmakta, pençelerini kuvvetlendirme, dislerini guclendirme vs. vs. yolunda gidiyor.. butun organlari ve yetenekleri bu dogrultuda gelisiyor..

kus da uçma, minik tohumlari yeme, agac dalina tuneyebilme, yumurta ile cogalma vs. vs. ozelliklerini gelistirecek yolda gidiyor ve bütün organları bu dogrultuda birbirine uyumlu, koordine olarak gelisiyor..

bir hayvanın yarısı kedi yarısı kus nasıl olsun ki.. gittikleri yollar cok farkli.. gel de anlat bu yobazlara...
cogunluk olmalari sinir bozucu...
0
🌸appdata
(05.02.11)
ara formdan öyle bir anlam çıkaramazsın. sen niye onları takıyorsun ki. bilim bilimdir. bırak ne diyorlarsa desinler. doğru bilgidir aslolan, kimin ne dediği değil. iq'su iki haneli adamlarla sidik yarıştırmak haybeye.
0
cro magnon
(05.02.11)
@ziplayan meksika bamyası: ortam şartları değişti diye illa o tür ortadan kalkacak diye birşey yok. ortam şartları değişince farklı türler evrimleşmiş işte, ama fil türü de yaşamını devam ettirebilmiş ve tükenmeden üreyebilmiş. evrim filde tıkanmış gibi birşey söz konusu değil ki. eğer tür ortam şartları değişmesine rağmen yaşamını devam ettirebiliyor ve üreyebiliyorsa bugün hala yaşar tabii ki.
0
cro magnon
(05.02.11)
@cro magnon yok benim takıldığım yer o değildi, neden hala maymunlar var gibi bir şey oluyor o :) takıldığım yer evrimin böyle tık diye olan bir şey gibi söylenmesi oysa evrim canlıların doğumu ve ölümüyle her an devam eden bir süreç değil mi? ama o başka bir şey kastetmiş, o canlının zaman içinde çok değişip farklı bir tür oluşturduğunu söylemiş anladım şimdi.
0
ziplayan meksika bamyasi
(05.02.11)
hea.
0
cro magnon
(05.02.11)
2. soru hakkında bilgim yok, ama antropologlar tıbbi gelişimin, ilaçların, tedavilerin evrimi olumsuz etkilediği düşüncesindeler.
0
kaburga
(05.02.11)
o dediğin konuya hitler zamanında baya bi kafa yormuş ama eline yüzüne bulaştırmış, iyiki bulaştırmış yani... bundan sonraki evrim laboratuvar ortamında olacak, superhuman dedikleri kavram tartışılıyor şu an. doğal/yapay seçilimle öyle bir olayı hızlandırmak için 10 milyon baş, kontrol edebildiğin bir insan çiftliği kurman lazım.
0
arph
(05.02.11)
hitlerin arkasındayım bu konuda. biraz malca yapmış ama mantığın arkasındayım.
0
cro magnon
(05.02.11)
hitler (ayni sekilde lavey'de) nietzsche'nin evrime felsefik yaklasimini (nietzsche'nin kız kardesi olacak orospunun da katkisi ile) kicindan anlayip, sahip oldugu kisilik ozelliklerinin, karakter ozelliklerinin de zemin olusturmasiyla sicip sivamis bir adam.

bu arada ben çevre degisince türler de kesinlikle degisir demedim ki, ayni turler kalir eger kalabiliyorlarsa, adapte olur yeni cevreye.. cok radikal bir degisim olursa bu süreçte tür degisir...
mesala bocekler taa en basindan beri pek degismemis.. ama diger canlilar degistikce degismis..
0
🌸appdata
(05.02.11)
konu sosyal darwinizm e gitmesin, yapmayın etmeyin... sosyal darwinizmin darwin ve evrim teorisi ile alakası yoktur, liderlerin insan gütmek için kıçlarından icad ettikleri bir şey ve ucundan tutulur yanı yok. böyle bir fikre kapıldıysanız iyi okuyun, araştırın, bilin,hatta düstur vermek haddime değil ama bu hevesten vazgeçin, insanları sahip oldukları bütün değerlerden soyutlayan, basitleştiren bir kavram... geyiğe alınacak bir tarafı yok.
0
arph
(05.02.11)
sosyal darwinizm ne yahu? geyik mevzuu bu nihayetinde, ben kendi bakış açımı söylüyorum, liderlerin yaptığından bana ne. hitler'i savunduğum falan yok. benim elimde güç olsa genetik olarak daha kapasitif(fiziksel ve zihinsel) insanları seçer çiftleştiririm. bu da benim fantezim, liderler sikime kadar yoksa.
0
cro magnon
(05.02.11)
bu arada belirteyim, böcekler fena şekilde evrimleşmiş canlılar, karaya ilk çıkanlar oldukları için evrim süreçlerini tüm canlılardan bir adım önden gerçekleştirmişler, dünyadaki en hakim türler onlar şu an.

Bu konuda birkaç tavsiye verebilirim.

Journey of Life (2005) imdb: tt0455259
Life in the Undergrowth (2005) imdb: tt0760222
0
arph
(05.02.11)
darwin zamanında daha dna'nın varlığı dahi bilinmiyor bunu da belirtelim ama. genetiğe yapılan insan müdahalesi de evrimi yönlendirmektir bir nevi.
0
cro magnon
(05.02.11)
(10)

antidepresan ve alkol

appdata
beyler/leydiler,biliyorsunuz gundemde alkol üzerine ilaç kullanımı ve yaşanan bir ölüm konuşuluyor..(seven herkesin basi sagolsun, "bir kadinin aldatirken ölmesi" olayinda "ölmesi" kısmından çok "aldatmasi" kismina takilan "recm" kafali kisilerin de zeus belasini versin..)ben her gun 100 mg'lık lust
beyler/leydiler,

biliyorsunuz gundemde alkol üzerine ilaç kullanımı ve yaşanan bir ölüm konuşuluyor..
(seven herkesin basi sagolsun, "bir kadinin aldatirken ölmesi" olayinda "ölmesi" kısmından çok "aldatmasi" kismina takilan "recm" kafali kisilerin de zeus belasini versin..)

ben her gun 100 mg'lık lustral kullaniyorum.. eskiden (yıllarca, 6 yıl kadar) çok ağır ilaçlar kullanırdım, antidepresan, antipsikotik, anksiyolitik, beta bloker dörtlüsünü aynı anda, ve türlerinin en ağır olanlarından.. bir tedavi süreciydi..
ancak cok fazla yan etkileri olması ve kaş yaparken göz çıkarması sebebiyle biraktim bunlari, doktoru da biraktim..

lustral gibi hafif bir ilaci, yillarin verdigi tecrubeyle feedback'ler alaraktan doz ayarlamasi yaptim, doktor kontrolü olmadan..
100 mg'da karar kildim..
ancak ben her gece 5 tane efes extra içen bir insanim.. ve yaklaşık 10 yıldır da hemen hemen her gece (bir yıl 365 gün.. 320 günü içiyorumdur) içiyorum..

ancak yaşanan bu son ilaç etkileşimi ve ölüm olayından sonra feci tırstım.. 3 gündür içmiyorum.. ve şu anda çıldıracak gibiyim.. hipomani ""gibi"" bir etki gözlemliyorum kendimde.. ancak farkında olduğum için oto-kontrolü kaybetmiyorum.. (şu anda hipomani gibi bir etki var,.. şu anda hipomani gibi bir etki var, sakin ol.. normal hareketler yap... saçma şeyler yapma.. pişman olacaksin sonra vs. vs. vs şeklinde self-telkin, self-terapi)

düzenli antidepresanlar ve her gece alkol beraber kullanımı ciddi bir tehlike midir?
10 yıldır bir şey olmadı..
0
appdata
(05.02.11)
sonuçta ikisi de central sinir sistemini etkileyen, oranın kimyasini degistiren maddeler..
birlesip ters teperlerse diye korkuyorum..
karaciger kaygi siramda ikinci sırada.. esas korkumcentral sinir sistemi, yani beyin ve omurilik..
0
🌸appdata
(05.02.11)
hocam 10 yildir olmadi demek guzel ama beden bu, neyi ne zaman kusacagi belli olmaz. ilk asamada bi kan tahlili ve karaciger testi yaptir bence. bira iciyorsan belki sigara da iciyorsundur, aklara da baktir hastaneye gitmisken.
sikinti karacigerde, dayanir dayanir sonra fark ettirmez,birden kotu oluverir kuzenimde cigerinin iflas etmesi gibi. her gece alkol sigara redbull agri kesici derken gitti karaciger. arada gdiyor toparlatmak icin. ki sikintilari hic bitmeyecekmis kuzenimin.
aldigin ilaci bilmem ama gencsin galiba, baska seylerle ayarlamaya calis, ben olsam ilk ilaci birakirdim:)
0
hubble
(05.02.11)
appdata, sorduğun soru değil de başka bir şeye değineceğim. bugün hangi biralarda glikoz şurubu kullanılmadığını sormuştum. bilindiği üzere efes'in ürünlerinde glikoz şurubu kullanılmakta. bu madde de diyabeti tetiklemekte. aman diyeyim, her gece efes extra içmenin sağlıkla ilgili başka kötü sonuçları olmasın.
0
microfiction
(05.02.11)
yasim 26.. ilaci birakamam.. o olmadan hayat boka sariyor, anksiyete icinde boguluyorum..
alkolu birakabilirim ama kademeli sekilde.. azalta azalta..
ilginç gelecek belki ama hayatimda hic sigara kullanmadim.. tabi yesilayci oldugumdan veya sagligimi dusundugumden degil.. cocukken cok sigara icildi yanimda, bir tiksinmislik var.. bir de sigara, puro gibi nefes çekerek (bkz: nefes çekmişler) içilen şeyleri sevmiyorum..

en iyisi alkolu azaltarak bırakayim ben... şu son olaydan sonra feci tırstım, ders aldım...
0
🌸appdata
(05.02.11)
hacı cidden bi kan testi yaptır karaciğere bi baksınlar, doktora git bir de doktora anlat böle ben şu kadar içiom diye en fazla hoşlanmayacağın şeyler söyler, görüş almak iyidir.
efes içme be hacı çok boktan glikoz şurubu falan,
0
drip nick i zaten kullanilmakta
(05.02.11)
efes'te eski bir mühendisim ben (3-4 ay kadar çaliştim, fazla değil)
efes candir, harikadir..
glikoz şurubu olayi uzun hikaye şimdi..

doktora gideceğim, yapsınlar bir kan testi..
zaten 2 buçuk yıldır bir "aids miyim acaba" şüphesi yaşıyorum.. feci kaçıyorum kan testi yaptırmaktan.. bu da çıkmış olur açikliğa..
ne pis bir korku bilseniz. (belki de biliyorsunuzdur)
0
🌸appdata
(05.02.11)
doktoruna da danışarak 'cipralex'e geç derim. alkolle birlikte çok rahat kullanılabiliyor. alkolü de her akşamdan hafta 1-2 ye çekersin giderek.
kolay gelsin
0
olivia
(05.02.11)
aynı deneyimden geçmiş biri olarak cevaplıyorum.
lustral ve alkol kullanımı karaciğeri yorduğu gerçek. çünkü yan etkisi zaten ishal olan bir ilaç, e alkolde zaten mideyi sulandırıyor pek sağlıklı değil.

bence şu sisteme geç, hem psikolojik hem fizyolojin için.

3 günde bir iç. çok abartmadan, zaten lustral etkisiyle 5 extrada ulaşabilecek kafaya 3 extrada ulaşabiliyor insan. hem de alkolün bir anlamı oluyor insanın içinde.

yardımcı olabildiysem ne mutlu.
0
bira patates ketcap mayonez tuz hardal
(05.02.11)
yazılanların hepsini okudum. bir kişi de işgüzarlık edip, içki içme dememiş. en fazla diyen, az iç diyor, o da "3 günde 1" diyor:)
0
elseif
(15.05.12)
herkes bir şey söylemiş ama atladıkları bir olay var:

alkol bağımlısı olabilirsin.

alkol yoksunluk sendromuna giriyor olabilirsin. hepsi deliriumla sonuçlanmaz. ama kendin de fark ediyorsun bir şeylerin ters gittiğini. alkole fiziksel bir bağımlılık da söz konusu, ve aniden bırakınca beyindeki reseptör etkileşimleri bozuluyor. bir de yine beyne etki eden ilaç kullanıyorsun.

kendinin bu kadar farkındaysan, vücudunu bu kadar iyi tanıyorsan niye kendini riske atıyorsun? abartmadan iç diyenler karaciğer falan demişler ama karaciğerden çok daha akut etkiler görülebilir. riske atmaya hiç gerek yok.

alkol bağımlılığın ya da kötüye kullanım için yardım almanı öneririm. alkolü tek başına bırakmak da büyük bir risk

sen ve senin vücudun değerli. bunu unutma
0
la noix
(15.05.12)
(1)

kongest

wichniarek
abi napıyoruz bunu çiğniyo muyuz yutuyo muyuz? yazmıyo hiç bi yerinde?
abi napıyoruz bunu çiğniyo muyuz yutuyo muyuz? yazmıyo hiç bi yerinde?
0
wichniarek
(04.02.11)
yut
0
drip nick i zaten kullanilmakta
(04.02.11)
(3)

düztabanlıkla ilgili

birbilsem
özetle; 1 ay 10 gün gibi sağ ayağımın üzerine basamadım.Basınca baya ağrı ve acı oluyordu. 4 gün içinde biraz daha iyi olup sonra eski haline dönüyordu. ilk 1 hafta ağrı ve acı olunca haliyle doktora gittim.merhem,ağrı kesici,röntgen derken düztabanlık teşhisi konuldu. benim merak ettiğim o zamanlar
özetle; 1 ay 10 gün gibi sağ ayağımın üzerine basamadım.Basınca baya ağrı ve acı oluyordu. 4 gün içinde biraz daha iyi olup sonra eski haline dönüyordu. ilk 1 hafta ağrı ve acı olunca haliyle doktora gittim.merhem,ağrı kesici,röntgen derken düztabanlık teşhisi konuldu. benim merak ettiğim o zamanlar (şansıma mı artık!!) çalışmıyordum. boş boş otururken bir sürü iş başvurusunda bulundum ve 7-8 yere gidicem görüşmeye önümüzdeki hafta(ayak tam iyileşsin diye bekliyorum.) atıyorum 2 hafta sonra işe başladım ve tabanlık,ilaç kullanıyorken bile aynı durum olabilir mi ayağımda? olursa işe gitmekte baya zorlanırım da,tek derdim bu şimdilik.

(doktora da sordum tabiki ama o 3-4 güne geçer demesine rağmen 1 ay geçmediği için,belki bunu yaşayan birileri vardır diyerekten)
0
birbilsem
(04.02.11)
benzer bir seyler oldu: ayagimi biraz zorladigim bir yuruyusten iki gun sonra agrimaya basladi, iki gun sonra doktora gittim. agri kesici krem + agri kesici + tabanlik verdi. agri kesiciyi kullanmadim bile. bir haftada agrisi tamamen gecti. ise gitmeye de devam ettim bu sure icerisinde. cok zorlamadim ama.
simdi yine cok cok zorlayinca ve tabanligi kullanmayip acayip ayakkabilar giyince agriyor. o da ilk bastaki gibi ustune basamayacagim seviyede degil.

bence tabanligini kullan. bir iki gun de evden cikma ayaklarini tavana dikip uyu. agri kesici kremi surup sar ayagini. iyilessin.
bir de kilo ver dedi bana doktor ama bilmiyorum sizin durumunuzla ilgisi var mi...
0
leci
(04.02.11)
bana bişey demedi doktor ama bilmiorum. yaş27 1.78cm 77kg . vermem gerekir mi ki?
0
🌸birbilsem
(04.02.11)
madem dememis ve kilonuz normal gerekmez. cok zorlamamak lazim iste kilit nokta orasi.

gecmis olsun.
0
leci
(04.02.11)
(9)

tetanoz

beaylem
dün ayağıma çivi battı paslı değildi ve ben aşı olmadım ama tetanozdan korkuyorum. aşı olmam gerekir mi?
dün ayağıma çivi battı paslı değildi ve ben aşı olmadım ama tetanozdan korkuyorum. aşı olmam gerekir mi?
0
beaylem
(04.02.11)
tetanoz riski az da olsa mevcuttur lakin 24 saat geçtiyse üstünden zaten aşı fayda etmez üzülme.
0
sos fistik olsun mu
(04.02.11)
aşı olun, hiçbir şey olmasa dahi içiniz rahat etsin.
0
cntkn
(04.02.11)
tetanozun ölümü cok pistir, sırf öyle ölmemek icin tetanoz serumu yaptirmak gerekir. aşı önceden yapilan koruyucu, civi battiktan sonra yapilan serum.
0
atmacaged
(04.02.11)
tetanozun pas ile ilgisi yoktur. topraktan bile tetanoz kapılabilir. 1 aşı sadece gidin yaptırın. korkmayın :)
0
ben smyrna
(04.02.11)
lütfen ihmal etmeyin, gidin bi sağlık ocağına yaptırın bitanecik iğneyi.
çaresi bu kadar basitken tetanozdan ölmek o kadar saçma ki.
ve çok da korkunç bi ölümdür.. allah korusun..
0
cisterna
(04.02.11)
aşının ömrü 5 sene. askerde yapacaklar zaten. bazen bana da batıyo da her battığında tetanoz olmuyorum. ayrıca dediği gibi pasla alakası yok topraktan geçer.
0
lamedpilgrims
(04.02.11)
iğnesi miniminnacık hiç acıtmıyor sinek ısırığı gibi bişey. vurduğunu farketmemiştim ben.
0
lamedpilgrims
(04.02.11)
elimi tertemiz bıçakla kestiğim halde tetanoz iğnesi yaptılar. yaptırmaktan zarar gelmez.
0
sutlu nescafe
(04.02.11)
"pasla alakası yok" nedir yahu? :) nerden çıkardınız kırk yıllık tetanozun pasla ilgisi olmadığını anlayamadım.
hastalığa sebep olan colostridium tetani, pasta ve toprakta üreyen bir bakteridir..
0
cisterna
(04.02.11)
(6)

recetesiz satilan ereksiyon hapi var mi piyasada??

demlikposet
kimisi var diyor kimisi yok diyorozellikle 4 buyuklerden recetesiz satilani var ml
kimisi var diyor kimisi yok diyor

ozellikle 4 buyuklerden recetesiz satilani var ml
0
demlikposet
(04.02.11)
aksarayda her türlüsü satılıyor.ama tezgahta tabii.
0
nekodunlangafana
(04.02.11)
eczaneden recetesiz aliyordu bir arkadasim :S 2 tane alinca 1 tane de bedava diyordu :/
0
madworld
(04.02.11)
e parasını verip alıyorsun zaten. yüksek tansiyon gibi bir soru yoktur umarım ama?
0
merena
(04.02.11)
zaten recetesız degıl mı ki ? yesıl receteli olanlar haric diger tum ılacları receretız alabiliyorsun diye biliyorum ben.
0
bryan fury
(04.02.11)
viagra bunlardan biri ise izmir Alsancak Kıbrıs Şehitleri Caddesi üzerinde Kilise ile McDonald's arasında kalan ilk eczanenin camında "No Prescription for Viagra" yazıyor. (orada bir needed olmalı farkındayım ama öyle yazmışlar)
0
homeless
(04.02.11)
homeless-onu yabancılara istinaden demişlerdir bence. zira onların ülkesinde reçetesiz satılmıyor ya. hatta reçeteyle gelince şaşıran eczane çalışanları bile biliyorum 'bunun için bi de reçete mi yazdırmış' diyerek...
özetle gir bi eczaneye ver parasını al
0
merena
(04.02.11)
(1)

acil! ekşi doktorları lütfen bir bakın! bel fıtığı, geçmeyen ağrı sorunu!

very pigmented melanosome
sevgili duyuru doktorları bir derdim var!öncelikle temel bilgileri vereyim. yurtdışında postdoc'um, iki ay sonra türkiyeye dönüyorum. yakın zamanda sağlık sigortamın süresi doldu, 6 aydan az zamanım kaldığı için sigortamı uzatamıyorum ya da yeni sigorta poliçesi yapamıyorum. Ücretsiz sağlık hizmetin
sevgili duyuru doktorları bir derdim var!

öncelikle temel bilgileri vereyim. yurtdışında postdoc'um, iki ay sonra türkiyeye dönüyorum. yakın zamanda sağlık sigortamın süresi doldu, 6 aydan az zamanım kaldığı için sigortamı uzatamıyorum ya da yeni sigorta poliçesi yapamıyorum. Ücretsiz sağlık hizmetinin olmadığı ve hastane, ilaç vs.nin çok aşırı pahalı olduğu bir ülkede yaşamaktayım. yani şu anda yaptığım bütün sağlık harcamaları direk cebimden çıkıyor ve cepte baya büyük bir delik açıyor.

7 senedir L4-L5 bel fıtığım var. yüzerek, kilomu kontrol altında tutarak vs. idare ediyordum. ancak son zamanlarda yaşam şeklimde ve çalışma şartlarımda bir takım değişiklikler oldu. neyse 3 hafta önce başladı belim ağrımaya.

ben de tecrübeli olduğum için hemen günde 3 defa 400mg ibuprofen + 1g paracetamol'e başladım. bir hafta devam ettim geçmedi. geçmeyince bunu yanına bir de 50 mg tramadol ekledim. 3-4 gün tramadole devam ettim ama ağrıda bir değişiklik yok. sonunda dayanamayıp doktora gittim.

sen zaten gerekli ilaçları almışsın dedi, eğer ibuprofen işe yaramadıysa steroid anti-inflamatuvar deneyelim dedi. dexamathasone verdi, ilk 4 gün 3x4mg sonra 3 gün 3x3mg sonra da 4 gün 2x2mg. neyse dex ilk başta biraz iyi geldi yanında bir de sirdalut vermişti sirdalut da belimin sola doğru kasılmış halini çözdü ama ağrı yine de tümüyle geçmedi. dex bitip ağrı geçmeyince ben yine ibuprofen + paracetamol'e döndüm.

bu arada unutmadan, zaten gastritim var, mide sorunlu o yüzden bu ilaçları aldığım dönemde sabah aç karnına proton pompasi inhibitörü mutlaka alıyorum ama son birkaç gündür mide alev alev.

biraz rahatlamıştım 1-2 gün ama sonra yine ağrı artmaya başladı, ve yine kalçam sola doğru kaymaya başladı. dün yine gittim kliniğe, adamlar da ne yapacaklarını bilmiyorlar. neurosurgeonla görüşüp ameliyat, fizik tedavi vs. seçeneklerini düşünmen lazım diyorlar haklı olarak. ama sigorta durumumu da bildikleri için, en iyisi sen türkiyeye dönene kadar ağrıyı konrtol altında tutalım dediler. morfin ya da tramadol'un yeni bir versiyonunu önerdiler. ben de 2 ay morfin kullanıp Dr. house olmak istemediğim için tramadol dedim. şimdi bugün tramadol'un bu yeni yavaş salınan 24 saat etkili versiyonuna başladım. bunun yanında mide ilacının da dozunu arttırdılar. tramadolun yanında yine ibuprofen ve paracatamole de devam.

şimdi sorum şu, ağrının geçmemesi durumunda 2 ay daha tramadol, ibuprofen, pracetamol kullansam ne olur benim midemin böbreklerimin hali?

bir de işin ilginç yanı, normalde belimin ağrılı olduğu dönemde, sol bacağımda çok feci siyatik ağrısı, parmaklarda uyuşma vs. olur bu sefer bacağımda neredeyse hiçbir şey yok. o yüzden de doktor aslında başka bir sorun bile olabileceğini söylüyor ama sigorta durumundan dolayı, MR, tomogrofi vs yaptıramıyorum.

not: moderatorlerden ricam, bir süre üstte kalabilir mi? kaç haftadaır ağrı çekiyorum. durumum hiç iç açıcı değil
0
very pigmented melanosome
(04.02.11)
yaş 28, cinsiyet bayan, alkol sigara vs sıfır, hatta kafeinli kahve bile içmem. gastritim son zamanlarda baya iyiydi en son yaklaşık 3 sene önce çok kötü olmuştu, endoskopi raporunu bulamadım şimdi ama çok aşırı inflamasyon yoktu.
0
🌸very pigmented melanosome
(04.02.11)
(9)

çok içtim

infamis
saat 13.00de antibiyotik almıştım. akşam 21.00 de içmeye başladım. gece 1.00de antibiyotiğin devamını alıp bi bira daha içtim. eve döndüm bi yudum daha bira içtim. şu an midem anormal bulanıo ve uyuyamıorum. ölücek miyim sizce? bu bulantıyı geçiricek sihirli bi formulü olan var mıdır?edit: öldüm öld
saat 13.00de antibiyotik almıştım. akşam 21.00 de içmeye başladım. gece 1.00de antibiyotiğin devamını alıp bi bira daha içtim. eve döndüm bi yudum daha bira içtim. şu an midem anormal bulanıo ve uyuyamıorum. ölücek miyim sizce? bu bulantıyı geçiricek sihirli bi formulü olan var mıdır?

edit: öldüm öldüm dirildim...öyleyse artık bir zombiyim :p
gayet iyiyim arkadaşlar, ne kustum ne fenalaştım...yorumlar için teşekkürler.

not: siz siz olun sakın ha denemeyin bunu ey ahali. mideniz bok oluyor.
0
infamis
(04.02.11)
muhtemelen yarına ölürsün. birine haber verin arada yoklasınlar sizi
0
zozjotejmnk
(04.02.11)
antibiyotik 1000mg değildir umarım da nasıl bi kafa yaşıyorsun yahu bile bile de lades yapılmaz ki.zozjotejmnkin dediği gibi birine haber verin yoklasınlar sizi.Ya da uyumamayı deneyin.
0
skywalkeremre
(04.02.11)
bombasın yahu... ben de ara ara yaptım bunu ama senin gibi antibiyotiği aldıktan sonra bi bira daha cekmemistim hiç... hep 6 7 saat sonra içerdim... bende bi şey olmuyordu ama seninki biraz bile bile lades olmus... bilemedim olmadı kusmayı dene...
0
les
(04.02.11)
bulantı sadece içkiden de olabilir korkma o kadar ama bi daha yapma böyle bi salaklık
su iç bol bol
0
cisterna
(04.02.11)
alkoldendir bişi olmaz. ama olabilir de
0
merena
(04.02.11)
bir iki kere istifra edebilirsin. bünyene bağlı olarak serum yeme olasılığın var. antibiyotiği bütün şekilde görebilirsin çıkanlardan. şarap daha beter yapıyor biradan bilgin olsun..
0
thingol
(04.02.11)
ölmeden önce şahadet getiriver. belki fırsatın olmayabilir hacı:p

şaka bi yana kusmayı dene iyi gelir
0
sert yerden yavass
(04.02.11)
bir arkadaşımböyle bi durumda hastanelik olmuştu duş al bence bişiler yemeye çalış ne bilim yap bişiler uyumak için uğraşma
0
tülay
(04.02.11)
bir şey olmaz.
0
girl in a coma
(04.02.11)
(12)

Spor yapmaya nereden başlamalıyım?

ataman
Artık bu tembelliğe son vermek istiyorum..İyice şiştim 1.74 boy,100 kg... Mart ayının gelmesiyle birlikte kendime bir program yapayım diyorum...Bunun için şimdiden motive olmak istedim.Haziran ayına kadar 3 aylık sürede 20 kg vermek hedefim....Spor imkanı olarak sadece koşabilirm...fitness falan uğr
Artık bu tembelliğe son vermek istiyorum..İyice şiştim 1.74 boy,100 kg... Mart ayının gelmesiyle birlikte kendime bir program yapayım diyorum...Bunun için şimdiden motive olmak istedim.Haziran ayına kadar 3 aylık sürede 20 kg vermek hedefim....
Spor imkanı olarak sadece koşabilirm...fitness falan uğraşamam...beslenmede önemli tabi ama spora nasıl ve nerden başlayayım? süresi ne kadar olsun? çünkü biliyorum kendimi birgün abartırsam ertesi gün yorgunum deyip gitmeme ihtimalim yüksek olur...
Birde annem geçen tv den görüp "sauna eşofman" almış bana,terleretek kilo verdiyormuş...İşe yararmı?terleyerek kilo verilirmi ? değerli fikirleriniz için şimdiden teşekkürler :)
0
ataman
(04.02.11)
bence hedefini düsükten yükseğe doğru cıkart.
ilk 3 gün 2 km ya da 30 dk kos
sonra 4 km ve ya 1 saat
ole ole kafana gore
birden yüklenme vucuda
uzman değilim ama bence boyle daha iyi olur nacizane fikrim budur.
ha bide şu ısınma hareketleri önemli onları öğren. spora baslamadan once muhakkak yap.
0
platoniclover
(04.02.11)
ya yemeği kesersen gayet iyi kilo verirsin. spor yapıp hayvan gibi yersen gene bir halt olmaz. koş, yürü ama ille de yemeğine dikkat et derim ben.
0
e1c1e1m
(04.02.11)
@e1c1e1m Benim amacım da hem yemeğe dikkat edip hem spora devam etmek ancak böyle yaparsam sonuc alabileceğimi tahmin ediyorum..Tersini denedim çünkü..Spor yapmadım ve aylarca makarna,pilav,ekmekten uzak durdum...bi halt olmadı..Metobolizma olayları..
0
🌸ataman
(04.02.11)
sauna eşofman hiçbir halta yaramaz. fazlasıyla su kaybedersin sadece, su içince geri alırsın. beslenme konusunda da bir uzmandan tavsiye alman daha hayırlı olacaktır. Eldeki verilerle bir şey söylemek zor. yemeği keserek kilo verilmez. sağlıklı değildir. çok hızlı kilo vermek de yağ yerine kas kaybetmene sebep olur.
0
fortisvita
(04.02.11)
Hastanelerde "diyetisyen" haricinde nereye başvurabilirm?
0
🌸ataman
(04.02.11)
dahiliyelerin obezite bolumleri var. onlar yardımcı oluyor.
0
platoniclover
(04.02.11)
bisiklet sür kalıcı zayıflık yakala, ayrıca yediklerini azalt giren gıda azalacağından kilo alman imkansızlaşacak ve bisiklet sayesinde de içeriden yakıcaksın.
0
karlmarx
(04.02.11)
hesap görünürde basit; alınan kaloriyi azaltıp yakılan kaloriyi artırırsanız kilo verirsiniz.

bir kere sporu düzene sokun ki vücudunuz disipline girsin. bu orta vadede metabolizmanızı hızlandırır, artık "ne yeseniz yaramamaya" başlar. programınızı yapın, önceliğiniz o olsun. (disipline girmekten kastım bayılana kadar spor yapıp 1 hafta sonra vazgeçmeniz değil, sınırlarınızı en iyi siz çizersiniz)

kola, çikolata, cips, mayonez, çerez, gibi kalori depolarından mutlaka uzak durun. çaya şeker atmayın(ya da olabildiğince azaltın). bunlar zayıflamanın yöntemleri değil ama saatlerce spor yaparak yaktığınız kalorileri 2 lokmada geri almamanız için dikkat edilmesi gereken şeyler.yapacağınız diyeti de dikkatli seçin. makarnayı kestim demişsiniz, makarnayı tamamen kesmeyi geçtim, diyetisyenler az yağlı ve sossuz makarnayı diyetlere koyarlar genellikle. dengesiz beslenme kilo verdirmez, kilo aldırır.

kısacası; herkesin bildiği şeyler. olay o disipline girebilmekte.
0
dave87
(04.02.11)
şubatın başındayız ve sen mart ayında başlarım diyorsun. üşengeçlik diz boyu.
20 kg. verdiğinde tüm gardrobun değişecek. 174 boy için 70 kilo dolaylarına düşersen fit görünürsün. 80 de bile göbek baki. bol şans.
0
tanimazsin
(04.02.11)
Mart ayından başlarım demem o ki hava çok soğuk bu ara ondan dedim .. Belki o zamana biraz yumuşar...
0
🌸ataman
(04.02.11)
marta kadar evde bir takım hareketler yaparak kendini yavaş yavaş hazırlaman da senin için gayet yararlı olur. hem alışkanlık edinmiş olursun hem de o kadar yorulmazsın yeni başlamamış olacağın için. böylece vazgeçip bırakma ihtimalin de ortadan kalkar.
0
nesenbilneben
(04.02.11)
bu arada 3 ayda 20 kilo vermeyi hedeflemeyin, hem gerçekçi bir hedef değil, başarılsa bile sağlıksız. 6 ayda %10 sağlıklı ve kalıcı kilo verme şekli. öbür türlü verilen kilo hızla geri alınır.

6 ay sonra 90, 1 sene sonra 80, 1,5 sene sonra da 70e inmiş olmak en ideal hedef bence.
0
dave87
(04.02.11)
(10)

Protein Tozu

Bravefart
Sayın duyuru sakinleri; Ben kilo almak için protein tozu kullanmaya karar verdim aldımda bir tane, içinde %15 protein %75 karbonhidrat %10 da garip şeyler var. Şimdi esas soruya gelirsek ben bu tozu spor yapmadan kullanırsam bana çok bi zararı olur mu ?
Sayın duyuru sakinleri; Ben kilo almak için protein tozu kullanmaya karar verdim aldımda bir tane, içinde %15 protein %75 karbonhidrat %10 da garip şeyler var. Şimdi esas soruya gelirsek ben bu tozu spor yapmadan kullanırsam bana çok bi zararı olur mu ?
0
Bravefart
(04.02.11)
%15 protein oranı çok ekstrem bir oran değil. bence abartmadıkça bir sorun olmaz.
0
cro magnon
(04.02.11)
yatmadan önce 1 ölçek alsam yeterli olur sanırım ?
0
🌸Bravefart
(04.02.11)
spor yapmadan kullanırsan karaciğerine zarar verir. ayrıca senin dediğin protein tozu değil weight gainer yani protein destekli kilo aldırıcı, bunu kullanırsan kilo alırsın ama şöyle düşün bunun bir günlük kulllanımında 1 porsiyon tavuk şiş+ 1porsiyon makarna+ bir büyük pizza yemiş gibi olursun.. ee şimdi sen spor yapmadan vücudun olduğu gibi yağa çevirecek bunları başına iş alacaksın..
0
kalim
(04.02.11)
ayrıca önemli olan gainerlarda protein oranı değil whey değil ki bu optimum da 1250 kalori var ee sen spor yapmazsan nereye gidecek bu kaloriler? kaldı ki kafana göre kullanmanda yanlış, akşam yatarken süt ile içmek falan, çünkü adam bunları düzenli kullanım için yazıyor düzenli kullanım dediğim de 3-4 ölçek içmen gerekiyor her gün.. yani yaşını bilmiyorum ama eğer 20 den küçüksen 20 den sonra nasılsa kilo alacaksın o yüzden kullanma derim, eğer 20 den büyüksen yine kullanma protein ağırlıklı beslenmeye çalış.. gainer çok lüzumsuz bir ürün..
0
kalim
(04.02.11)
22 yaşındayım ama ciddi bir kilo sorunu var bende, bir insanın yiyebiliceği yemeğin en az iki katını yiyorum ama tık yok. bari dedim böyle takviye yapayım belki kilo alırım.
0
🌸Bravefart
(04.02.11)
ya yine de spor yapman şart önemli olan zayıf olmak veya şişman olmak değil, sağlıklı olmak. tr deki insanlar bunu anlamıyorlar hakketen.. şimdi bunu içtin, içtin göbeğin yağ bağladı daha mı iyi olacaksın?? aslında ne güzel zayıfsın spor yapıp kasa çevirebilirsin bunları, millet senin gibi zayıf olabilimek için aylarını harcıyor unutma, ayrıca spor salonlarında da ağırlık antremanları genelde belli bir kiloya ulaşılınca verilir, yağlar eritlir ilk önce sonra kas çalışılır..
bence sen spor salonuna yazıl, kas yapmaya çalış, eğer param yok diyorsan da iki tane dumbell al eve onlarla çalış beslenme aynen devam et kilo almaya başlarsın..
0
kalim
(04.02.11)
senin o dediğin protein tozu deil. onla alacağın kilo ancak yağ olarak depolanır. o da görüntüyü zayıf halindekinden daha beter hale getirir emin ol. çünkü kilo alınca kızlar bana bakacak seksi olacam diye umuyosan havanı alırsın. değişen tek şey sadece göbek bölgendeki şişme olacak. tabi çok zayıfım yine yağa da razıyım diyosan al. ama en iyisi kiloyu yağ olarak değil kas olarak almaktır.çünkü görüntüyü yağ deil kas kütlesi güzelleştirir
0
you can go suck a fuck
(04.02.11)
abi olay güzel görünmeye çalışmak felan değil. benim tek istediğim "S" beden elbise giyinmemek. ama haklısınız sonuçta en sağlamı spora başlamak olucak gelbası.
0
🌸Bravefart
(04.02.11)
fitness'e git.kilo almak istediğini söyle.ne yemen gerektiğini söylüyorlar zaten.herşeyin doğalı iyidir.protein tozu sağlıga zararlı karaciğere
0
sidd79
(04.02.11)
yiyerek kilo alabiliyo olaydın zaten bu güne kadar alırdın.

görünüşe göre ektomorf bir bünyeye sahipsin, spor yapmadan gainer kullanmanın bir faydası yok. vucudun yağ yapamk istemiyor bu durumda kilo almanın ve hacim kazanmanın yolu uzun vadeli bir fitness+diyet programı.
0
orpheus
(04.02.11)
(16)

Kilo alamamak.

xenophobe
Kilo almam gerek. Yemek yeme problemim yok her şeyi yiyorum, hatta devamlı yağlı şeyler yiyorum sabahları erken kalktığım için. Börek, poğaça falan filan. Günümün büyük bir kısmı da bilgisayar başında geçiyor, spor falan da yok sayılır. Ama kilo alamıyorum, çok değil 5-6 kilo alsam güzel olacak. Kim
Kilo almam gerek. Yemek yeme problemim yok her şeyi yiyorum, hatta devamlı yağlı şeyler yiyorum sabahları erken kalktığım için. Börek, poğaça falan filan. Günümün büyük bir kısmı da bilgisayar başında geçiyor, spor falan da yok sayılır. Ama kilo alamıyorum, çok değil 5-6 kilo alsam güzel olacak. Kimyasal kullanmak istemiyorum. Var mı öneri?
0
xenophobe
(03.02.11)
(bkz: #21922484)
0
sen git ben geliyorum
(03.02.11)
patates kızartması ye bol bol. aburcubur tabir edilen cips felan filan. kilo yapar heralde. zaten obeziteyi festfutcular dünyaya yaydı diyolar.
0
platoniclover
(03.02.11)
geceleri salya falan akıyor mu çok? kurt ihtimalini düşünmüşsünüzdür ama.
0
cro magnon
(03.02.11)
Spor yapın. Spor sadece zayıflatmaz, vücudu dengeler.
0
sourlemonade
(03.02.11)
@platoniclover yiyorum devamlı, yemekten sonra da cips parlatıyorum haftada 2-3 kere hatta. ama yok tık etmiyor.
@cro magnon yok, öyle bir problemim olmadı.
@akalmor sen abartmışsın o kadar da demedik :)
@cosmicstring spor yaptığım zamanlar daha çok kilo veriyorum.
0
🌸xenophobe
(03.02.11)
@cro magnon

ben de kilo alamıyorum ve evet, salya problemim de var. bu kurt meselesi nedir acep?
0
yasakani
(03.02.11)
@akalmor ağırlıklı olarak bisiklet bir de futbol.
Bim'den böyle direk tavsiye versenize, şunu al bunu al diye. çok mu zahmetli oldu? ben de yiyorum çikolataydı, cipsti ama fayda etmiyor
0
🌸xenophobe
(03.02.11)
@yasakani
bagirsak kurdu, tenya. bunlar bağırsakta yaşar, senin yediklerinle falan beslenir diye biliyorum. böylece kilo almanı da engeller. sen yine de başlıktakileri oku.
0
🌸xenophobe
(03.02.11)
spor, koşma, yüzme filan değil de kas geliştirme odaklı olunca ve beslenmeyi protein ağırlıklı yapınca kilo aldırıyor diye biliyorum.

özet: dambıl al, et ye.
0
kamile
(03.02.11)
Bim'de un kurabiyesi vardır Kurabiyecizade marka. Lezzetli fazlaca. Sanırım benim götte de katkısı büyük. (Aslında başka kurabiyeleri de var ama denediklerim içinde en iyisi ve en kalorilisi un kurabiyesi.)
0
sesee
(03.02.11)
@akalmor yok ya ilaç kullanmam. bim den isim ver bana sen :) lezzetli bişi olsun ama gidip alayım 15-20 paket.
0
🌸xenophobe
(03.02.11)
akalmor yapma etme 1 metrelik tenya çıkıyor adamların bağırsaklarından.
0
cro magnon
(03.02.11)
kamile bi siktir git.

"İnce bağırsağa yapışan skoleks ile bağlantılı boyun kısmından gelişen proglottidler 2-3 ay içinde parazitin erişkin formunu almasıyla döngüsünü tamamlar. Domuz tenyası 3 ile 5 metre arası uzunlukta olup skoleksinde rostellum ve çekmenler barındırır. Proglotidler düzenli yapı ve dizilim gösterir. Sığır tenyası 6-10 metre arası uzunluktadır, skolekste sadece dört çekmeni bulunur, proglottidlerin yapı ve dizilimi düzensizdir. Balık tenyası ise 20 metreye kadar uzanabilmekte fakat skolekste çekmen ya da rostellum barındırmaz, proglottidleri çok düzenli ve sık dizilmiştir.
Domuz ve İnsan dokuları ve özellikle de beyin dokuları birbirine benzer olduğundan, domuzlarda meydana gelen cysticercosis vakaları insanda da görülebilmektedir. Bu bağlamda insanlar, domuz tenyasının konağı olduğu gibi aynı zamanda ara konağıdır da. Beyinde meydana gelen durumlara Neurocysticercosis adı verilir, ölümle sonuçlanabilmektedir. Domuz ve insan dokularının bu yapısal benzerliği ikisininde hepçil türler oluşundan sebep alır. Sığır ve boynuzlu hayvanlardan geçen parazitler, otobur canlıları ara konak aldığından insanın ara konağı değildir."
0
cro magnon
(03.02.11)
geceleri yatmadan önce yemek ye ve yat. kilo almaya birebir.
0
balpolen
(04.02.11)
sigara kullanıyosan bırak ve spora başla
0
bushido77
(04.02.11)
sigara içiyorsan bi kere onu kesinlikle bırakman lazım. En azından 2-3 aylığına. sonra eğer öyle bir imkanın varsa 1 haftalığına açık büfe tam pansiyon bi yerde tatil yap. yemekleri abart. sömür açık büfeyi, hayvan gibi ye. tatlısından yeşilliğine salatasına kadar tabağındaki her şeyi bitir. miden açılacak zaten 1- 1,5 ay böyle çok yemeye devam et. denedim %100 çalışıyor :)
0
otonomo
(14.07.11)
(9)

Plastik kol saati kayışının sararması?

aussteiger
Evet pek muhterem sözlük milletinin insanları tuhaf bir durumla karşı karşıyayız. Kardeşime aldığımız plastik kol saati kayışları hangi renk olursa olsun bir süre sonra sararmaya başlıyor. Ve bu saatler, orjinal Adidas ve Swatch marka. Bu markaların defolu ürünleri de denk gelmedi çünkü, sırf bu sar
Evet pek muhterem sözlük milletinin insanları tuhaf bir durumla karşı karşıyayız.

Kardeşime aldığımız plastik kol saati kayışları hangi renk olursa olsun bir süre sonra sararmaya başlıyor. Ve bu saatler, orjinal Adidas ve Swatch marka. Bu markaların defolu ürünleri de denk gelmedi çünkü, sırf bu sararma nedeniyle Adidas 3 kere aynı ürünü değişme yaptı ve onlar da anlam veremediler. Var mıdır konu hakkında bilgisi olan, şimdiden çok teşekkür ederim.
0
aussteiger
(03.02.11)
zigara diyeceem ama... :P
0
ucan sincap
(03.02.11)
sizin terinizde farklı bir şeyler olabilir belki... bileğiniz terledikçe kayışı sarartıyordur. Benzer durumları altın takanlarda gördüm zira.
0
pposeidon_1
(03.02.11)
12 yaşında:)
0
🌸aussteiger
(03.02.11)
terden kaynaklanıyor bu durum. benim de kol saatim sararıyor bazen deri kayışlı vs.
0
sert yerden yavass
(03.02.11)
hmm ter diyorsunuz. başka bilgisi olan varsa duymak isterim, sağolun tekrardan.
0
🌸aussteiger
(03.02.11)
bir de sürekli ellerini yıkasın. yani terledikçe bileklerini vs. yıkasın ki daha da yavaşlasın kol saatinin sararması.
0
sert yerden yavass
(03.02.11)
benim de sigaradan bıyıklarım sararıyor, ama sizin anlattığınız ter..
0
Her Yer Kara
(03.02.11)
benim de swatch saatin plastik kayışı sararmıştı. terle alakalı bişey olsa gerek. metal kayışa geçince bi sorun olmadı. bi akrabamız altın dışında hiç bişey takamaz mesela, herşey kapkara oluyor, tenine değdiği anda.
0
halanne
(03.02.11)
plastik dediğin malzeme ısı, ışık vb durumlar nedeniyle illaki bozunur ve rengi sararır, bozarır, markayla değil kullanılan malzemeyle alakalı direkt olarak
0
elftelya
(09.03.13)
(1)

lomber spinal mr sonucu

arkturus
selam,boyun ve bel agrısı şikayetleri ile mr çektirmiştim, sonucu aldım ama doktora tekrar ne zaman randevu alabilirim henüz bilmiyorum, o zamana kadar meraktan çatlamamak için doktor arkadaşlar varsa aşağıdaki sonuç ile ilgili açıklama/yorumlarınızı bekliyorum. "L4-5 diski minimal santral protrüzyo
selam,

boyun ve bel agrısı şikayetleri ile mr çektirmiştim, sonucu aldım ama doktora tekrar ne zaman randevu alabilirim henüz bilmiyorum, o zamana kadar meraktan çatlamamak için doktor arkadaşlar varsa aşağıdaki sonuç ile ilgili açıklama/yorumlarınızı bekliyorum.

"L4-5 diski minimal santral protrüzyon göstermekte olup, anterior epidural aralığı oblitere etmektedir."
not:bunun haricindeki diğer açıklamalar hep doğal, normal vs diyor, ondan yazmadım.

teşekkürler şimdiden
0
arkturus
(03.02.11)
l4 ve l5 omurunun arasında miniminicik bir fıtıkçık olmuş demek. öndeki epidural boşluğu kapatıyor demiş. geçmiş olsun.
0
kediebesi
(03.02.11)
(1)

kontakt lens sorusu acuvue advance vs focus night & day

kibritsuyu
daha önceden lens kullandım. son kullandığım lens acuvue advance idi. sözlükte yazanlardan gaz gelip acuvue oasys aldım. lakin bir süre kullanımdan sonra bir batma, bir acıma. temziledim falan yok. attım yenisini açtım, yok. meğersem oasys efendinin BC değeri 8.4 imiş. benim gözüm ise 8.6. bunu ve ö
daha önceden lens kullandım. son kullandığım lens acuvue advance idi. sözlükte yazanlardan gaz gelip acuvue oasys aldım. lakin bir süre kullanımdan sonra bir batma, bir acıma. temziledim falan yok. attım yenisini açtım, yok. meğersem oasys efendinin BC değeri 8.4 imiş. benim gözüm ise 8.6. bunu ve önemli olduğunu dün doktordan öğrendim. alırken sormuştum da tolore eder demişlerdi.

her neyse açılmadık kutuları iade edip değiştireceğim ama ne alayım? yine acuvue advance mi alayım, yoksa focus night and day var çok övülen onu mu alayım? advance'den memnundum. purevision da kullandım fena değildi ama biraz kalındı.

not: astigmat yok. gece gündüz çıkarmadan kullanayım gibi bir derdim de yok.
0
kibritsuyu
(03.02.11)
focus night and day kullanıcısı olarak tavsiye edebileceğim bir lens. oksijen geçirgenliği yüksek olduğundan uzun süreli kulanıma müsait.
inanmayacaksınız biliyorum ama ben bir çift lensi iki ay boyunca hiç ama hiç çıkartmadan kullanıyorum! neden bilmiyorum ama sadece ilk taktığım gün çıkarıp solüsyon ile yıkamam gerekebiliyor o kadar.
bana iki kutu lens bir yıl yetiyor.
en son buradan almıştım:www.lensoptik.com.tr
0
akks
(03.02.11)
(4)

minoxidil kullananlar

tabudeviren
minoxidil kullanınca saçlar çıkıyor, bırakınca eski halinde dönüyor ya...minoxidil kullanarak saç çıkartan, fakat minoxidil'i bırakınca saçları eski haline dönmeyen var mıdır?
minoxidil kullanınca saçlar çıkıyor, bırakınca eski halinde dönüyor ya...
minoxidil kullanarak saç çıkartan, fakat minoxidil'i bırakınca saçları eski haline dönmeyen var mıdır?
0
tabudeviren
(03.02.11)
ben rogaine kullandım çok faydasını gördüm, bıraktım ve direk döküldü
0
habula
(03.02.11)
panpa ben 1 yil kullandim sikildim biraktim dokuldu 6-8 ay icinde eski haline geldi:/ simdi yeniden kullaniyorum masamin ustunde bak hatirlattin kullaniyim hadi iyi geceler.
0
madworld
(03.02.11)
minoxidil derideki damarları açıyor. o yüzden saç çıkıyor.Minoxidil kullanmayınca damarlar kapanıyor tekrar haliyle saç kökleri beslenemiyor ve dökülüyor. Arkadaşım önermişti 6 ay kullandım sonra saç mezoterapisi yaptırdım 6 ay oldu bir sıkıntı yok.
0
eternal disgust
(03.02.11)
maalesef kullandığın süre boyunca saç çıkmaya devam eder. hayat çok acımasız:(
0
merena
(03.02.11)
(4)

diş eti tedavisi için dişçi yavsiyesi

elektromaniac
merhaba arkadaşlar,acilen dişlerimi ve diş etlerimi tedavi ettirmem gerekiyor sizin gittiğiniz yada önerebileceğiniz bir dişçi var mı?birde netten dentacell diye biyer buldum giden varmı?
merhaba arkadaşlar,

acilen dişlerimi ve diş etlerimi tedavi ettirmem gerekiyor sizin gittiğiniz yada önerebileceğiniz bir dişçi var mı?

birde netten dentacell diye biyer buldum giden varmı?
0
elektromaniac
(02.02.11)
aa unutmusum

istanbul'dayım
0
🌸elektromaniac
(02.02.11)
istanbul' da nerde hocam beylikdüzü var gebze var.
0
habula
(02.02.11)
yer mekan farketmez arkadaşlar beşiktaştayım ama düzgün biyer olursa giderim heryere
0
🌸elektromaniac
(02.02.11)
dostum kesinlikie www.istanbulimplantoloji.com tavsiye ederim. ben bir çok kez gittim ve acaip memnun kaldım. 20 lik diş çekimi sonrası en ufak bir şişme ile bile karşılaşmadım.
0
habula
(02.02.11)
(4)

Öksürük Krizi! Acil Yardım!

aslıgibidir
2 gündür dur durak bilmeyen, sadece bazen kriz şeklinde şiddetlenen; doktorun verdiği ilaçlara rağmen azalmayıp aksine artan, ciğerlerimi itinayla söken öksürük nasıl geçer? Çok şahane işe yarıyor dedirten bir çözüm var mıdır?
2 gündür dur durak bilmeyen, sadece bazen kriz şeklinde şiddetlenen; doktorun verdiği ilaçlara rağmen azalmayıp aksine artan, ciğerlerimi itinayla söken öksürük nasıl geçer? Çok şahane işe yarıyor dedirten bir çözüm var mıdır?
0
aslıgibidir
(02.02.11)
kocakari ilaci olabilir de, aktardan 50$er gram zencefil,zerdecal ve havlican aliyorsun, ucunu 50gr kadar toz $eker de koyarak kari$tiriyorsun, sonra iki tatli kasigi yut.. dunyan $a$iyor ilk ba$ta biraz ama sonra cillop..
0
her yerde is goren
(02.02.11)
balgam var mı kuru mu?
0
merena
(02.02.11)
eğer ne var ne yoksa çıksın, rahatlayayım diyorsan meyan kökü balı var siyah iirenç tadı var tabi kimisi de sever. o söktürür balgamı neyi. geçmiş olsun.
0
mahnita
(02.02.11)
İşin kötüsü kuru bir öksürük. Sanki toz yutmuşum gibi:(
0
🌸aslıgibidir
(03.02.11)
(1)

ankara'da tek tek kontakt lens - acil

kibritsuyu
arkadaşlar, ankara'da kutuyla değil de tek tek kontakt lens alabileceğim bir yer var mıdır? son bitirdiğim kutudan çok memnun kalamadım. muayeneye gittiğimde de verilen numara ve bc değeri de tatmin etmedi beni. pek rahat edemedim. tek tek alıp deneye deneye en iyisini bulmak istiyorum. ayrıca acil
arkadaşlar, ankara'da kutuyla değil de tek tek kontakt lens alabileceğim bir yer var mıdır? son bitirdiğim kutudan çok memnun kalamadım. muayeneye gittiğimde de verilen numara ve bc değeri de tatmin etmedi beni. pek rahat edemedim. tek tek alıp deneye deneye en iyisini bulmak istiyorum. ayrıca acil olarak da lense ihtiyacım var. hani hiç olmadı eski lesimden bir çift alıp kullanabileyim istiyorum. var mıdır?

ikinci sorum da, lens muayenesi için maltepe'deki maya göz hastanesi nasıldır? bağkur ile anlaşması varmış, fark almıyorlarmış. dünya göz dünyanın farkını istediği için tercih etmedim. veya başka önerebileceğiniz göz doktoru/hastanesi var mıdır bağkur ile anlaşmalı?
0
kibritsuyu
(02.02.11)
karafil sokak birlik is merkezinde serdar optik var. tavsiye ederim.
0
helenart
(02.02.11)
(4)

diş etim sallanıyor

cn123
yirmi yaş dişimin çıktığı yerdeki diş etim dişimi fırçalarken kopma noktasına geldi sallanıyor. sizce normal mi hiç başınıza geldi mi?
yirmi yaş dişimin çıktığı yerdeki diş etim dişimi fırçalarken kopma noktasına geldi sallanıyor. sizce normal mi hiç başınıza geldi mi?
0
cn123
(02.02.11)
bende kopma derecesine gelmedi ama dilimle gayet oynatabiliyordum dostum. bence normal
0
habula
(02.02.11)
aslında sallanan üstünde ufak bir parça kapak gibi kaldırınca alttan çıkan diş ortaya çıkıyor. tamamen koparsam mı bir şekilde zararı var mıdır?
0
🌸cn123
(02.02.11)
Bende de çıkarken sağ tarafta kocaman bir parça sallanıyordu, kendi kendine düzeldi. Kopartmak azıcık köt ister, dişçiye git en temizi.
0
kimlanbu
(02.02.11)
yok ya ne koparmasi dilinle oynaya oynaya zamanla kopuyr kopmasa bile yok oluyor bir sekilde, rahat ol zamana birak.
0
samfisher
(02.02.11)
(3)

noluyor

perrantel
görme ve harekette bozukluk. vücudum birden bire karıncalanmaya başladı. her yerim git gide karıncalanıyor. gözlerim görüyor ama nokta nokta böyle. konuşurken de zorlanıyor gibiyim. nedir bu? tansiyon falan mı? yoksa ne olabilir?
görme ve harekette bozukluk. vücudum birden bire karıncalanmaya başladı. her yerim git gide karıncalanıyor. gözlerim görüyor ama nokta nokta böyle. konuşurken de zorlanıyor gibiyim. nedir bu? tansiyon falan mı? yoksa ne olabilir?
0
perrantel
(02.02.11)
acile gidin bence. basit bir şeye benzemiyor. stres kaynaklı bir şey de olabilir. dr değilim ama gidin.
0
sen git ben geliyorum
(02.02.11)
tansiyon düşmüştür sakin. uzanın biraz. tuzlu birşeyler için.
0
cro magnon
(02.02.11)
ayaklarını da hafif yüksek bi yere kaldır uzanırken. tansiyonuna baktır. geçniş olsun.
0
mahnita
(02.02.11)
(3)

intralase lasik ameliyat sonrası

innuendo
geçtiğimiz haziran ayında intralase lasik yöntemiyle ameliyat olmuştum. bu yöntem sonrası 3-5 yıl sonra gözde ameliyat izi tespit edilebilir mi?
geçtiğimiz haziran ayında intralase lasik yöntemiyle ameliyat olmuştum. bu yöntem sonrası 3-5 yıl sonra gözde ameliyat izi tespit edilebilir mi?
0
innuendo
(01.02.11)
ameliyat izi derken??? ameliyat olduğunuz anlaşılabilir mi onu mu soruyorsunuz?
0
mea maxima culpa
(01.02.11)
doğrudur, onu soruyorum.
0
🌸innuendo
(01.02.11)
yanlış bilgilendirmek istemem ama o ömür boyunca tespit edilebiliyor diye biliyorum. gerçi bakanın kim olduguda önemliymiş bu durumda tabi ameliyatı yapanın calısmasıda.
0
layer26
(02.02.11)
(1)

iç hastalıkları bölümüne hangi tahlilleri yaptırtabilirim??

kalim
endoskopi yaptırtıcam ama gitmişken alakasız olarak kan şekerimi başka önemli tahlilleri falan da yapayım diyorum, iç hastalıkları doktoru bana bu tahlilleri yazar mı??
endoskopi yaptırtıcam ama gitmişken alakasız olarak kan şekerimi başka önemli tahlilleri falan da yapayım diyorum, iç hastalıkları doktoru bana bu tahlilleri yazar mı??
0
kalim
(01.02.11)
özel hastaneyse yazar :-)

ama sağlık ocaklarında bu testleri ücretsiz yapıyorlar.
0
ky.ozgur
(10.02.11)
(5)

V-pills

ferrariye carpan kaskosuz sahin
V-pills kanı sulandırırmı? Bilgisi olan varmıdır? Yarın bir operasyon geçireceğim ve kendi doktorum dahi net bir cevap veremedi. Bilgisi olan var ve aydınlatırsa çok memnun olacağım.Teşekkürler.
V-pills kanı sulandırırmı? Bilgisi olan varmıdır? Yarın bir operasyon geçireceğim ve kendi doktorum dahi net bir cevap veremedi. Bilgisi olan var ve aydınlatırsa çok memnun olacağım.

Teşekkürler.
0
ferrariye carpan kaskosuz sahin
(01.02.11)
Onu bilmem de ilacın faydasını gördün mü? Merak ettim.
0
trinitrotoluen
(01.02.11)
Henüz 1. ay bitti. Söyledikleri üzere kalınlaşma var. Büyüme 2. ayın ortalarında başlıyomuş bakalım.
0
🌸ferrariye carpan kaskosuz sahin
(01.02.11)
Tahmin sadece: Viagra ve türevleri kanı inceltir daha akışkan hale getirir(sulandırır) ama bence vpills vb. benzer etki yapmaz. Sadece şahsi fikrim.
0
pposeidon_1
(01.02.11)
Teşekkürler. Olumsuz yorum olmadığına göre en azından psikolojik olarak rahatlayabilirim. :)Gerçektenden de yoktur umarım.
0
🌸ferrariye carpan kaskosuz sahin
(01.02.11)
içeriğini bilmiyorum ama yüzde 99 ginseng ve ginkgo vardır içinde onun. Bunlar da kanı sulandırma özelliğini olan bitkiler. temkinli davranmak gerekir.
0
cubuk kraker
(01.02.11)
(3)

Burun Eti

hizari
Merhaba DostlarBurnumda et olduğundan süpheleniyorum.İstanbul Bahçelievlerde oturuyorum.Hangi hastaneye hangi uzmana nasıl gidilir? Saygular
Merhaba Dostlar

Burnumda et olduğundan süpheleniyorum.İstanbul Bahçelievlerde oturuyorum.Hangi hastaneye hangi uzmana nasıl gidilir? Saygular
0
hizari
(01.02.11)
çalışlarda oturuyorum gittim baktım bulamadım öyle bir hastane.medicana var ona da güvenmiyorum.
0
🌸hizari
(01.02.11)
incirli caddesinde ent var orda ameliyat olan bir tanıdığım vardı. baya da memnun kalmışlardı. oraya bir bakın isterseniz.

www.ent.com.tr
0
meliannn
(01.02.11)
hizmet hastansinden randevu aldım.

@meliannn dediğin yer 160 tl ücret istiyor.yine de teşekkür ederim
0
🌸hizari
(01.02.11)
(11)

Avcumun ortasında bir oluşum

lapse of reason
Sağ avcumun tam ortasında, sivilce gibi, 1 mm çapında, 0,2 mm yüksekliğinde, tepesi 0,2 mm çapında beyaz noktalı bir oluşum var. Kaşıntı ya da dokununca acı sözkonusu değil. Ne olabilir?Teşekkürler şimdiden.
Sağ avcumun tam ortasında, sivilce gibi, 1 mm çapında, 0,2 mm yüksekliğinde, tepesi 0,2 mm çapında beyaz noktalı bir oluşum var. Kaşıntı ya da dokununca acı sözkonusu değil. Ne olabilir?

Teşekkürler şimdiden.
0
lapse of reason
(01.02.11)
siğil başlangıcı olabilir mi?
0
teritori
(01.02.11)
akalmor'un dediği gibi, fotoğrafını çekip yükleseniz buraya, hekimler falan daha çok yardımcı olabilirler.
0
sen git ben geliyorum
(01.02.11)
>akalmor
Şu anda resim çekmem mümkün değil, zaten resimden bir şey anlaşılır mı ondan da emin değilim.

>teritori
Benim de ufak çaplı bir araştırmadan sonra vardığım sonuç siğil başlangıcıydı, ama yönlendirmiş olmamak için o şekilde sormadım.

ota boka doktora gitmeyi sevmiyorum, ama gitmeme gerek var mıdır? önemsiz görünüyor, ama sonra misket kadar olmasın.
0
🌸lapse of reason
(01.02.11)
e var tabi.
0
cedric tweedledee
(01.02.11)
siğile benziyor. kurbağalardan uzak durun denirdi biz küçükken ;)
0
ozdek
(01.02.11)
3 sene evvel siğil belası bulaşmıştı bana. ne kurbaga ne kaplumbagalar ile temasta bulunmustum. pis bir insan da değilimdir. dedigin şekil de çıkmıştı. dermatolojiste git derim
0
cry baby
(01.02.11)
Buradan tanı almanız sağlıklı değildir. En kısa zamanda bir dermatoloji uzmanına başvurunuz, sağlık işleri ihmale gelmez.

Geçmiş olsun.
0
bu bir kullanici adidir
(01.02.11)
Yanıtlar için teşekkürler. Cuma gününe doktor randevusu aldım bile.

>cry baby
Tedavisi ne kadar sürmüştü?
0
🌸lapse of reason
(01.02.11)
bende de vardı zamanında siiil. doktora göstermiştim siğil demişti sallamamıştım. sonra aradan zaman geçmişti baya baymıştım siğilden ve eczanede satılan ojemsi garip bir jel almıştım. 1 ay mı desem 3-4 hafta mı desem bir sürede geçmişti. belki birazcık daha uzun sürmüş olabilir. ama tedavisinde bir şey yok.

ama siğil olduğudnan emin olmak için gösteriniz dermotoloğa.
0
cedric tweedledee
(02.02.11)
15 dakika. arkadasımın annesi dermatologtu. gittim. ucu top olan metal bir alet ile yaktı. geçti. hiçbir şey hissetmedim, bölgeyi hissizleştiren bir iğne yapmıstı evvela.
0
cry baby
(02.02.11)
Dediğiniz gibi siğil başlangıcıymış, doktor sıvı azotla dondurdu. Zamanla kabuk bağlayıp düşermiş.

Tüm yanıtlar için teşekkürler.
0
🌸lapse of reason
(04.02.11)
(3)

şeker hastalığı

bukafelos
merhabalar.yakın bir akrabamın kan testi sonucununda insülin değerleri çok düşük çıktı.sonuçlarını doktora göstermedi henüz.şu an için nasıl bir beslenme programı izlemeli? hangi besinleri tüketmeli.teşekkürler
merhabalar.yakın bir akrabamın kan testi sonucununda insülin değerleri çok düşük çıktı.sonuçlarını doktora göstermedi henüz.şu an için nasıl bir beslenme programı izlemeli? hangi besinleri tüketmeli.teşekkürler
0
bukafelos
(01.02.11)
şimdilik çikolata, şeker gibi şekerini aniden yükseltecek besinlerden uzak dursun glisemik indeksi düşük olan besinler en yararlı olanlar onun için(internetten bulabilirsiniz bunları), klişe olucak ama ara öğün yaparak kan şekerinin dalgalanma oluşturmadan sabit kalmasını sağlamaya çalışsın. spor, mevcut insulinin hücreler tarafından daha efektif kullanılmasını sağlar. ondan egzersiz muhakkak yapılmalı. doktor zaten tedavisini, ilaçlarını da daha ayrıntılı anlatır.. geçmiş olsun.
0
merena
(01.02.11)
akalmor ve merena'nın söyledikleri ve bir iki öneri daha. Kesinlikle beyaz ekmek yemesin. Çok tahıllı veya diğer unlardan(çavdar, yulaf vs.) yapılmış ekmeklerden tüketsin. Günde bir saat yürüyüş kesinlikle olmalı. Bilgilensin.
0
july14
(01.02.11)
sözlükte
taş devri diyeti
entrysini incelesin mümkün mertebe ona göre beslensin.
0
joepiscopo
(01.02.11)
(9)

babam ve onun sedef hastalığı

foreignsilhouette
selam dostlar. babamın uzun süredir cildinde sedef var. doktorlardan memnun kalmamaya meyilli bir yapısı var. kendi bildiğini okuyarak "dermovate" diye bir krem kullandı uzuuun süre. muhteviyatındaki kortizon sebebiyle cildi pamuk gibi yapıyor tabi, sedefi geçici olarak susturuyor. ama sonra yeniden
selam dostlar. babamın uzun süredir cildinde sedef var. doktorlardan memnun kalmamaya meyilli bir yapısı var. kendi bildiğini okuyarak "dermovate" diye bir krem kullandı uzuuun süre. muhteviyatındaki kortizon sebebiyle cildi pamuk gibi yapıyor tabi, sedefi geçici olarak susturuyor. ama sonra yeniden hortluyorlar. psikosomatik olduğu kesin, ama o tarz ilaçları almayı reddediyor.

sedef için etkili bir tedavi önereniniz var mıdır? kocakarı ilacı gibi şeyler de olur.
0
foreignsilhouette
(01.02.11)
gitmissinizdir belki ama sivastaki balıklı göle gidip de iyileşen yakinlarimiz oldu.
0
atmacaged
(01.02.11)
www.iherb.com

www.iherb.com

iherbden şu iki ürünü buldum ama bilmem işinize yarar mı..
0
kalim
(01.02.11)
sivas kangalda balıklı (çermik) göl
baban gibi rahatsızlığı olan bir sürü insanla doluyor her gün.
ama işe yarar mı bilmiyorum.
çevremde bu hastalıktan oraya giden yok.
ama gelen çok var balıklı göle.
bi araştır.
0
seyduna6687
(01.02.11)
Annemde 20 seneden beri var ilk olarak doktor tedavisi tam olark işe yaramayınca balılı göle gitti iyileşti tamamen en ufak bir yara bile kalmamıştı sonra 1 sene sonra eski haline döndü,sonra Ankara Numuneye yattı 1 at kdar falan ordada iyileşti 1,5 sene falan yine sağlıklıydı..Yine çıktı ve vücudu dünya haritası gibi oldu resmen..Antalya Eğitim ve arştırmaya yatırdık bu defa... Orda bi hap kullandırdılar halada kullanır..o hapın adını öğrenip yine yazarım..Şimdi çok şükür yine geçti...ve cildi izler kaldı sadece su anda kaşıntı falan hiç yok geceleri çok rahat uyuabiliyor... ama mide rahatsızlığı olanların kesinlikle kullanmaması gereken bi hap bu.. Kocaman bişey zaten zor yutuluyor..Antalyadaki doktor kullandığı kocakarı ilaçlarından dolayı hastalığının arttığını söylemişti..YAni kesinlikle rastgele her duyduğunuza inanıp kocakarı ilacı kullanmayın.....
0
h_demir
(01.02.11)
Yani dostum bu sedef hastalığı tamamen sinirsel bir olay...İstedğin kadar doktora götür iyileşsin ama,sinir olayını halledemedikten sonra gene çıkıyor..
Kocakarı ilaçlarını sadece rahatlatıcı etkisi olanları kullandırabilirsin mesela annem hergün 2-3 bardak melisa çayı içiyor şimdi sinir durumlarıda azaldı biraz eskisi gibi değil..Gerekirse bir psikaytrdanda yardım alabilirsiniz...
Allah kolaylık versin geçmiş olsun babanıza...
0
h_demir
(01.02.11)
kangal çermik +1 oralıyım ben yani sana istemediğin kadar örnek verebilirim. sedeften tut en küçük yara izini bile iyileştiriyor. çocukken elimde termos patlamıştı. bir ton ilaç vs işe yaramadı yazın oraya gittik ve şimdi bir leke bile yok. imkanınız varsa oraya gidin. ama kışın... çünkü daha sakin ve boş oluyor. içerisinde oteller apartlar da var.
0
zenc
(01.02.11)
Balıklı göl kesinlikle temizliyor evet...
0
h_demir
(01.02.11)
sedefin tamamen geçmesi gibi bir şey olmayacağını ancak kontrol edilebileceğini bilmesi işleri kolaylaştırır.
fototerapiden, bağışıklık sistemini baskılayıcı ilaçlara, biyolojik ilaçlara kadar onlarca seçenek var, bir dermatoloğa başvurun uygun tedavi hakkında bilgi alın.
0
anatomik durus
(02.02.11)
fototerapi ne ?
0
h_demir
(03.02.11)
(2)

Rahim ağzı kanseri: teşhis ve tedavi

kiraz
Bir tanıdığım PAP smear testi sonucu Low-grade SIL(LSIL) sonucu aldı. Bir doktor kolposkopi ve biyopsi, ardından da cerrahi müdahale önermiş. Şurada bulduğum yazıya göre ise http://www.egejinekoloji.com/konu.php?konu=Jinekolojik_Kanserler&bilgi=Anormal_Semear_Testi_Varl%FD%F0%FDnda_Yakla%FE%FDm&bid=
Bir tanıdığım PAP smear testi sonucu Low-grade SIL(LSIL) sonucu aldı. Bir doktor kolposkopi ve biyopsi, ardından da cerrahi müdahale önermiş. Şurada bulduğum yazıya göre ise
www.egejinekoloji.com

LSIL aşamasında ameliyat önerilmiyor, kolposkopiden önceyse yakın takip edilir diyor. Önce bir doktora daha danışmayı düşünüyoruz. Bu konuda bilgisi olanlar paylaşırlarsa çok sevinirim.
Ayrıca LEEP veya dondurma gibi cerrahi müdahaleler hakkında(zorluğu, masrafı, taburcu olma süresi) hakkında bilgiler çok makbule geçer.
0
kiraz
(31.01.11)
-bu arada kesinlikle hekim değilim ve lütfen bu yazdıklarımı "kulaktan dolma" olarak kabul edin. -

aynısı başıma geldi. cerrahpaşa jinekolojik onkolojide kolposkopiye girdim ve biyopsi yaptılar kolposkopide.

en garanti yöntem kolposkopi. ama mümkünse bi prof yapmalı derim. lezyonlu bölgelerden biyopsi alacak gerçi, çok aman zaman bişi değil ama...
cerrahpaşa jinekolojik onkolojide "bana prof baksın" dersen, 100 mü, 150 mi ne bi ek ücret veriyosun ve yakın zamana randevu alıyosun (telefonla galiba bu)

kolposkopide lezyon görürlerse (çıkmayabilir de) biyopsi yapacaklar. biyopsi sonucunu 3 haftaya veriolar. alınan bulgulara göre (benim biyopsim temiz çıkmıştı, 6 ayda bir smear yaptırıyorum şu an sadece) leep veya konizasyon yapıyorlar.

en yakın arkadaşımda da çıktı. o da aynı yerde önce kolposkopi, sonra biyopsi, sonra leep, sonra da konizasyon geçirdi. şu an temiz.
bak biyopside lezyon (karsinoma in situ vs) çıkarsa leep olucak. karsinoma öncesi cin1-2- ve 3 e leep yapmıyorlar bildiğim kadarıyla.

leep şey gibi, elma kabuğı soyarsın ya. rahim ağzının çerçevesini (lezyonlu bölgeyi) elma kabuğu gibi soyarlar. ve o parça tıpkı biyopsiden alınanlar gibi patolojiye gider.
iç kısımda lezyon bulunursa, bu sefer konizasyon oluyor. onda da rahim ağzını -kesitten bakınca- konik olacak şekilde oyuyorlar. gene pataloji. temiz çıkıyor işte o da sanırım o zaman.

bu arada biyopsiyi narkozsuz yaptılar bana. leep ve konizasyon narkozlu ama 2 ameliyatında da yanındaydım arkadaşımın. anormal basit işlemler. yarım saatte girdi çıktı, 2 saat yatıp dinlendi, akşama yürüyerek eve döndü. tabii bikaç ay seks yasak.

bu arada nerede yaptıracaksanız yaptırın, ama bence bu tip vakalarla yoğun ilgilenen bir hastane/bölüm (tercihen jinekoloik onkoloji) her zaman tercih edin. tecrübe çok önemli tıpta...
hem eski bir hasta, hem 2 yıl bir jinekologla sevgili olmuş bir kadın olarak tavsiyem budur. tecrübe çoook önemli. o da ne yoğunlukta vaka gördüğüyle ilgili filan feşmekan...
0
delfina
(31.01.11)
takıldığın kişi büyük ihtimal başkalarıyla da yatıyor önce ondan kurtul yoksa virusu yine kaparsın.
0
loquacious
(26.02.11)
(12)

Bademcik ameliyatı

ataman
En ufak bir soğukta bile bademciklerim hemen iltihaplanıyor... Acaba aldırsammı ? bazı doktorlar aldır , bazı doktorlarda kendini kolla aldırma diyorlar.... aldırıp ta hasta olan varmı? ve nasıl bir ameliyat bu... 24 yaşındayım hayatımda hiç ameliyat olmadım... Cesaretimde yok hiç... Komple mi bayıl
En ufak bir soğukta bile bademciklerim hemen iltihaplanıyor... Acaba aldırsammı ? bazı doktorlar aldır , bazı doktorlarda kendini kolla aldırma diyorlar.... aldırıp ta hasta olan varmı? ve nasıl bir ameliyat bu... 24 yaşındayım hayatımda hiç ameliyat olmadım... Cesaretimde yok hiç... Komple mi bayıltıyolar yoksa lokalmi nasıl oluyor bu ameliyat...
0
ataman
(31.01.11)
aynı dertten muzdarip bir insan(d)ım. senin yaşlarını geçtikten sonra iltihaplanma sıklığı azaldı. şimdi de olacak gibi olduğunda hemen gargara yaparak ilerlemesini engellemeye çalışıyorum. ergenlik dönemimde dr. ameliyat demişti ama korkudan aldırmamıştım. ameliyat lokal anestezi ile yapılıyor.
0
aklimdan zorum var
(31.01.11)
en iyi ameliyat hiç yapılmayandır.
0
karlmarx
(31.01.11)
şurda bir 50-60 yıl sonra antika olacaksın, hiç orijinal dizaynını bozma derim :)

Şaka bir yana ben de çok çektim o bademciklerden. En son doktor ya illallah etmiş ya da imana gelmiş olacak ki taifesine "Buna 3 haftada bir iğne vurun göt üstü oturamasın!" dedi. İlacın ismini hatırlamıyorum, emedur olabilir bir ihtimal, zaten reçetesiz vurmuyorlar. Bir kaç ay yedim o iğneleri. Çok sancılı, daha doğrusu "ağrılı, sızılı" bir dönem geçirdim ama netice mükemmeldi!

Sen o işi bir sor doktoruna. Ya da istersen bahsettiğim doktorun ismini hastanesini yazarım sana ona bir danışırsın.
0
lazor
(31.01.11)
doktor dediyse yaptır,korkulacak birşey yok.
sık sık iltihap ilerde kalp hastalığı bile yapıyormuş,doktoruna sorabilirsin.
7 yaşındaki yeğenime yaptırdık,ağlamadı bile.
0
password
(31.01.11)
Lazor ;

Bende aynı dertten müzdaribim......

Hadi bi zahmet yazıver be :D ilazım olcak gibi istanbulda mı acaba ?
0
h_demir
(31.01.11)
@lazor penadur?
0
richthofen
(31.01.11)
Ya sonuçta o bademcikler oradaysa bir işleri olduğu için oradalar. Doktor aldır dedi diye güvenip de aldırma sakın. Aldırma diyen de doktor öyle değil mi? Hem biliyorsun ki güzel ülkemizde ne doktorlar, insanların ne gereksiz yere ne ameliyatlar yaptırmasına neden oluyor.

edit; @richthofen evet penadur olsa gerek :)

e2: Atla deve de değilmiş be. Sözlüğe baktım bilinen bişeymiş bu penadur. Ben de benim sakallı doktoru Gregory House falan sanmışım demek... =/
0
lazor
(31.01.11)
Ben de ayni dertten muzdariptim ve dusunuyordum, sozluktekileri okuyunca vaz gectim. son 1 senedir de hastalanmadim. birak kalsinlar.
0
curt
(31.01.11)
24 yasimda oldum ben de.. doktor alinmasi lazim diyorsa ameliyat olursun, buyutulecek bir sey yok. acisi, derdi fazla degil. her gun giderek iyilesip 10 gun sonra eskisinden iyi oluyorsun. bademciklerim varken hep agir gecerdi hastaliklarim, aldirdiktan sonra ciddi ciddi hasta oldugumu bile hatirlamiyorum.
0
zakk
(31.01.11)
çocuk denecek yaşta aynı durumdan bademciklerimi aldırdım. ama artık kronik bir farenjit hastasıyım. en ufak bir soğuk algınlığında davul gibi bir boğazla dolaşıyorum, ağrısı da cabası. çoğu doktor bademcikleri almak isteyecektir, ancak çekilmez bir durumda ise ve sürekli tekrarlıyorsa aldırılmalı bence.
0
herocka
(31.01.11)
şimdi bu bademcikler klasik söylem olarak "vücudun kalkanıdır" derler ya, bu doğru. mikropların vücuda ağızdan direkt olarak girişini engelliyor. ancak bu işi yaparken aynen bir yelpaze gibi açılıyor, mikropları savuşturduktan sonra da geri kapanıyor. ama doktorumun söylemesine göre bunlar çok sık iltihaplanırsa artık o yelpaze deforme oluyor ve açık kalıyor, geri kapanmadığı için de mikrop yuvası olarak sizi sürekli hasta tutmaya evam ediyor. bu durumda aldırmaktan başka çare yok. ama 24 yaş için bir yorum yapamayacam, iyi bir doktora danış zira bu bilgiler max. 7-8 yaşa dek geçerliydi.
0
morartu
(31.01.11)
10 yaşında mı ne aldırmıştım, ilk günler dondurma falan kandırıyorlar ama tükürüğünü bile yutamıyorsun :) artık benim bünyemin sağlamlığından mıdır bilmem ama cidden çok çok az hasta olurum.
0
ziplayan meksika bamyasi
(31.01.11)
(9)

düz taban ^ ^

busuta
bunca sene sonrasında düz taban olduğumu öğrendim. doktor bey bi tabanlık verdi (silikon ) ama gelin görün ki işkenceye döndü yürümek , ağrım geçti ama çok rahatsız bu silikonlar. bende gidip wolly marka çok ince deri ( sanırım ) bir tabanlık aldım ( dışardan baktığımda aynı çıkıntılar , yükseltiler
bunca sene sonrasında düz taban olduğumu öğrendim. doktor bey bi tabanlık verdi (silikon ) ama gelin görün ki işkenceye döndü yürümek , ağrım geçti ama çok rahatsız bu silikonlar. bende gidip wolly marka çok ince deri ( sanırım ) bir tabanlık aldım ( dışardan baktığımda aynı çıkıntılar , yükseltiler var. ortopedik vs. )

siz sevgili düz taban yoldaşlarım , ne önerirsiniz bana ? nasıl tabanlık almalı ? nasıl ayakkabı almalı ?

deneyimleriniz , tecrübeleriniz , öğütleriniz , paylaşırsanız sevinirim

saygılar . . .
0
busuta
(29.01.11)
direk ayağının kalıbını alıp yapanlar var. onlardan kullanırsan, ve kaliteli bi malzemeden yaptırırsan sorun olmaz diye düşünüyorum.
0
rentts
(29.01.11)
nerde yaptırabilirim acaba ? istanbuldayım ¿
0
🌸busuta
(29.01.11)
www.fulyaayakcerrahisi.com

dr. selim muğrabi.

edit: yaklaşık 2 sene önce sadece tabanlık 300 liraydı. muayene hariç.
0
sutlu nescafe
(29.01.11)
tıbbi malzeme satan yerler var ya hani önünde manken oluyor hasta bezi bağlanmış vs. onlar yapıyor. kadıköy için tarif edeyim bahariyeden çıkarken sol kolda nazım hikmet kültür merkezine giden bir ara var. o arada yapan bir iki dükkan var.
0
rentts
(29.01.11)
(bkz: kifidis)
0
humin zararlisi
(29.01.11)
peki bu satılan tabanlıklar hiç mi bi işe yaramaz , 300 lira çokmuş :/ hemde 2 sene önce :/
0
🌸busuta
(29.01.11)
kadıköyde bahariye caddesinde, boğadan yukarı doğru çıkarken solda starbucks ın köşesinden gir. eczanenin yanındaydı sanırım, silikondan ayağınıza uygun yapıyorlar. çok da pahalı değildi hatırladığım.
0
pisekar v2
(29.01.11)
bir de alışman lazım biraz. yani ben de ilk kullanmaya başladığımda tabanımı resmen acıtıyordu tabanlık. ama bir kere alıştıktan sonra da inanılmaz derecede bir rahatlık sağlayacaktır.

tabii tabanlığının ayağının ölçüsü alınarak, uygun sertlikte vs olacak şekilde sana özel hazırlandığını varsayıyorum.

ayakkabı olarak zaten tercih şansın yok. her ayakkabıyı giyebilirsin tabanlık kullandığın sürece. kendiliğinden tabanlıklı, yok efendim bu zaten ortopedik türden ayakkabılar hibçir işine yaramaz.
0
kurzon
(29.01.11)
her ayakkabı olmuyor maalesef. zaten doktor sana tabanlığı çıkan ayakkabı kullanacaksın der. onu da heryerde bulamıyorsun. ayakkabı dünyasına ya da yeşil kunduraya gideyim de alayım diyemiyorsun çünkü yok. çok aradım ben. ayağının durumunu bilmiyorum ancak eğer tabanlığın kalın olursa, içindeki tabanlığı çıkartıp yaptırdığın tabanlığı koyabileceğin ayakkabı lazım. o da 400 liraydı 2 sene evvel. pek fazla model seçme şansın da yok. markası finn comfort.

terlik içinse crocks kullanabilirsin. ben ayağıma uygun bulamadığım için alamadım.
0
sutlu nescafe
(30.01.11)
(6)

Çok Fenayım Alerji mi bu ne ?

arpa
Şimdi bende çok garip şişlikler oluyor. Zaten depresyonumu atlatmaya çalışıyorum. 1.5 senedir doktor kontrolünde veniba diye bi antidepresan kullanıyorum. Depresyonum düzeldi gibi. ilacın dozajını düşürdük. Ama sıkıntılarım var, işlerin yolunda gitmemesi ve para sıkıntısı günlerimin düzensiz olmasın
Şimdi bende çok garip şişlikler oluyor. Zaten depresyonumu atlatmaya çalışıyorum. 1.5 senedir doktor kontrolünde veniba diye bi antidepresan kullanıyorum. Depresyonum düzeldi gibi. ilacın dozajını düşürdük. Ama sıkıntılarım var, işlerin yolunda gitmemesi ve para sıkıntısı günlerimin düzensiz olmasından ötürü. Bir de aile problemleri eklenince çok daralıyorum.
2 ay önce bir gün dilim şişti. O kadar çok şişti ki nefes almakta zorlandım, ağzımdan dışarı taşıyordu. Acile gittim ine yaptılar indi. Bir de alerji hapı verdiler. Gıda alerjisi havadan bulaşan alerji olabilir dediler. Paslı bir ortamda bulunduğum için olabilir dedim önemsemedim fazla. normalde olmazdı bende böyle bir şeyler. Sonra bir gün gözüm şişti. arpacık çıkıyo zannettim ama çevresi de şişti göz kapağım kapandı. yine acile gittim, göz hastanesine yönlenrirdiler. Orada da aynı şeyler oldu. ine ve alerji hapı yazdılar. gıda alerjisi olabilir dendi. Sonra ayağımın altı, elim şişti. Şişeceğini anlayınca Alerji hapı aldım indi. Bir labaratuarda alerji testi yaptırdım hiçbirşey çıkmadı. Ama zaten bütn herşeye bakamıyorlardı. Yurtdışına gideceğim için zamansızlıktan uzman doktora vaktinde görünemedim. 1 ay boyunca da Almanya'daydım. Orda gözüm tekrar şişti, ayağım şişti dudağım şişecek gibi oldu. Alerji hapı alınca iniyordu.
3 gün önce alt dudağım öyle bir şişti ki canavara dönüştüm. gece uyurken olmuş. Uykumdan uyandım. Hemen acile gittim tabii. (taksim ilkyardım) 2 tane ine yaptılar. inmedi şişmeye devam etti. Normalde hemen iniyodu ineden sonra. İnmeyince beni çapa tıp fakültesine yönlendirdiler. Oranın aciline gidin, bizim uzmanlık alanımıza girmiyor anlayamıyoruz dediler. Hemen taksiye binip gittim. Sabah 6 gibiydi. orada da ine yaptılar. Yine alerjik bir reaksiyon dediler. inmedi. tekrar ine. yine inmedi. sabah 8 de alerji bölümüne yazı yazdılar randevusuz muayneye gittim. dudağım patlayacak gibiydi sanki. Konuşamıyordum, su bile içemiyordum. Doktor 3 tane ilaç verdi. Biri kortizon hapı 2 tanesi alerji hapı. Bu ilaçları alırsam eğer günde 6 tane hap içmiş olucaktım. bir de lansor verdi tabii mideme dokunmasın diye. Ben ki ilaç kullanmayı hiç sevmem :(
Bu kortizon hapını 5 gün kullanacakmışım. diğerlerini ise 1 ay. Sonra 1 ay sonra çapa tıp fakültesinde kontrole gelip tahlil neyin yaptıracakmışım.
dudağım hafiften inmeye başladı. eve gelip ilaçlarımı istemeyerek alıp uyudum. Uyandığımda yemek yiyiebiliyor, konuşabiliyordum.
şimdi 3. gün. dudağım indi. ama sol yanağımda şişlik var biraz:/ avusturya sen jorj hastanesinin cildiye bölümüne gittim bu sabah. bir de başka bi doktora sorayım dedim. Fotoğrafımı çekmiştim onu gösterdim. Noluyo böyle diye. O da alerji dedi ama ruhsal bir sıkıntın var mı diye sordu. Var dedim. Çok sıkıntılı bir dönemdeyim uzun bir zamandır. Kullandığım antidepresanın içeriğine baktı. Çapa tıp fak. doktorun verdiği ilaçlara baktı. Sen bunları hiç kullanma dedi. Ben şimdi sana bir ine vericem. Bu bir seferlik, bunu yaptıracaksın bir de hapın var bunu da akşamları al 1 ay boyunca dedi. o hap da atarax. Bunları boşver hiç kullanma dedi. Ben de zaten kullanmak istemiyordum. Gelişmeleri izle dedi. Sonra bi alerji kliniğine git dedi. onun verdiği ineyi oldum. Zaten diğer hapları kullanmak beni çok geriyordu. Ama bu atarax alerji için değil sanırım. benim alerjim mi var, sıkıntıdan mı? kime inanıp ne yapsam?
Ben zaten ÇapaTıp Fak. 1 marta randevu almıştım.
Ne yapmalıyım, bir doktor, bir tıp öğrencisi varsa bana fikir verebilir mi? bana noluyo?
Öyle bir yerim şişince engelleniyorum, dışarı çıkıp bişey yapamıyorum:/:/
0
arpa
(29.01.11)
almanya'da değilim şimdi. İstanbul'dayım. Almanya'da turist vizesiyle bulunuyordum. doktora gidemedim ki, param yoktu. Muayne parası bile ödemek güçtü.
çok gerildim artık çook.
İşte acile gidince geçici bir çözüm buluyorlar. evet evet, hiç sormuyorlar başka bir ilaç kullanıyor musun? diye.. ben soruyorum onlara "bu ne için? bu ilacın içinde ne var? diye..zorlanarak cevap veriyorlar zaten yarım ağızla. açıklayıcı tatmin edici bir yanıt alamadım malesef.
:/
0
🌸arpa
(29.01.11)
ben atarax'ın alerjiye de kullanıldığını biliyorum. anksiyolitik ve antihistaminik deniliyor. hata olmasın diye google'dan prospektüsünü inceledim, bakın:

"Psikonörozlara bağlı anksiyete ve gerginliğin semptomatik tedavisinde ve anksiyetenin ortaya çıktığı organik hastalıklarda yardımcı tedavi olarak kullanılır. Kronik ürtiker, atopik ve kontakt dermatozlar gibi allerjik durumlara bağlı pruritler ve histaminle oluşan pruritlerin tedavisinde yararlıdır."

madem ikinci tedavi içinize sindi, onu deneyin. olmazsa çapa'ya başka zaman randevu alırsınız.

antidepresan kullandığım sıralarda bende de farklı şekilde alerjik durum olmuştu. ilaçları bir süre kullandım, ilaç torbasıyla gezmekten fenalık gelince, hem alerji ilaçlarını, hem de antidepresanları bir süre sonra bıraktım. daha sonra sorunum olmadı. şişme şeklinde ise bir arkadaşımda olmuştu, bir daha tekrar etmedi. tabii size benim yaptığımı yapın demiyorum.

geçmiş olsun.
0
tedirginlik hucresi
(29.01.11)
Öykünüz "anjioödem" olarak adlandırılan bir allerjik reaksiyon tipine benzerlik gösteriyor, ki bu reaksiyonlar genellikle ilaç kaynaklıdır. İlaç dışında ise birtakım genetik, nedeni bilinmeyen şekilde görünebilmektedir. Ben iyi bir allerji uzmanına başvurmanızı tavsiye ederim bir an önce, çünkü solunum yolunuz tıkandığı takdirde olacakların geri dönüşü olmayabilir. İsim önerin derseniz Çapa'daki allerji hocalarımızın isimlerini size verebilirim.

Geçmiş olsun, lütfen ihmal etmeyin ve "allerji" uzmanlarına görünmeye çalışın.
0
bu bir kullanici adidir
(29.01.11)
Ben de araştırdım, atarax antihistaminikmiş. Yani alerji için kullanılıyormuş. o içime sindi bir nebze. 2. tedavi şeklini uygulayıp randevu aldığım tarihtte Çapa'ya alerji bölümüne gitmeyi düşünüyorum :/
Oradaki hocaların hepsi de aynıdır heralde diye tahmin ediyorum bilemedim ki :/
Dudağım indi yüzüm de iner demi zamanla? bi şok yaşayıp da böyle kalmamıştır demi?
0
🌸arpa
(29.01.11)
İkinci tedavi şeklinden kastettiğiniz cildiye uzmanının verdiği tedavi olsa gerek. Allerji polikliniği ile cildiye polikliniğinin önerdiği tedavilerden birini seçme konusu size kalmış. Henüz öğrenci olduğumdan ve genel durumunuzu bilmediğimdem, sizi görmediğimden dolayı size herhangi bir öneride bulunmam doğru olmaz.

Bu işin ciddiyetini tekrar hatırlatmak isterim, soluk yolunuz tıkandığı takdirde hayatınız tehlikeye girer.

Şişliklerin ise zamanla çözülmesi beklenir.
0
bu bir kullanici adidir
(29.01.11)
kortizon hapı kullanmak istemiyorum ben :(
moralim çok bozuluyo .
0
🌸arpa
(06.02.11)
(7)

Şişmanım Sişmansınız Şişmanlar!

aslıgibidir
Kıymetli tosuncuklar ve incecik kalmaya tutkun Heidi Klum'lar. Tercihen Kadıköy/Mecidiyeköy civarlarında hayvan gibi para istemeyen ve işinin ehli bir diyet kliniği ya da diyetisyen önerseniz çok makbule geçer??? Bir de bildiğiniz güncel ücretleri yazarsanız tadından yenmez.
Kıymetli tosuncuklar ve incecik kalmaya tutkun Heidi Klum'lar. Tercihen Kadıköy/Mecidiyeköy civarlarında hayvan gibi para istemeyen ve işinin ehli bir diyet kliniği ya da diyetisyen önerseniz çok makbule geçer??? Bir de bildiğiniz güncel ücretleri yazarsanız tadından yenmez.
0
aslıgibidir
(28.01.11)
kadıköy sayılmaz tam koşuyolu diye geçer ama e5 üzerinde medipol var.
diyetisyen esra baş iyidir. ücreti 75 tl idi 4 ay önce..arayıp öğrenebilirsin.

tabi en başta tam kan sayımı yapıyorlar, onun ücretini de öğren..
0
purkinje
(28.01.11)
boşver diyetisyeni akapuntura git.3 ayda 10 kg verirsin.garantili.yan etki sıfır
0
sori
(28.01.11)
Evet Sori onu da düşündüm hatta sana mesaj bile atmıştım. Akapunktur mekanı da tavsiye edin o vakit:)
0
🌸aslıgibidir
(28.01.11)
binlerce var.google a bak üşenme.en kötü fizyoterapiste git tavsiye al.ne kadar tembelsin? senin derdin zayıflamak değil sadece şikayet etmek...
0
sori
(28.01.11)
Uvvvv! No pain no gain diyosun:) Acayip motive oldum. Spor salonuna da yazıldım. Bu da bir gelişme:)
0
🌸aslıgibidir
(28.01.11)
ben zamanında akupunktura gitmiştim ve 20 kilo vermiştim ama diyeceğim tek şey; gitme. o kadar hızlı kilo vermek ve o şekilde sağlıksız beslenmek vücuduna çok zarar verecektir. ayrıca hızlı verilen kilolar aynı şekilde maksimum 2 sene sonra geri alınır. o kadar hızlı kilo verirken yağlarla beraber kaslar da eriyor. (ankara sosyetesinin bir numaralı akupunkturcusu kendisi, ta 2006 yılında 2-3 milyar verdim. şimdi kim bilir kaç lira olmuştur. herhangi bir akupunkturcu değildi yani.)

yapman gereken şey hayat tarzını değiştirmek. yediklerine dikkat edip haftada 3 gün de spor yaparsan belki daha uzun vadede olursun ama taş gibi olursun. spor şart.
0
kayranin kedisi
(28.01.11)
Şöyle söyleyeyim Kayranınkedisi; 12 kiloyu 3-4 ayda verirsem mutluluktan ölebilirim:) Çok da şok zayıflama modunda değil yani. Spora da başlıyorum 2 gün sonra:)

Başka öneri?
0
🌸aslıgibidir
(28.01.11)
(2)

kan vermeyle ilgili

ses veriyorum korkma
bir arkadaşım kan vermek istiyormuş, ama esrar kullanmış. kan verebilmesi için üzerinden kaç gün geçmesi lazımmış? bi bildiren be
bir arkadaşım kan vermek istiyormuş, ama esrar kullanmış. kan verebilmesi için üzerinden kaç gün geçmesi lazımmış? bi bildiren be
0
ses veriyorum korkma
(28.01.11)
2 yada 3 yıl sanırım.

esrar mı? düzelttin yazanı o zaman..iş değişti, geri alıyorum 2-3 yılı..her zaman verebilir.
0
purkinje
(28.01.11)
aynı durum benimde başıma geldi ole yıl geçmesine falan gerek yok 3 gün sonra wermesi yeterlidir. esrar içimi kanda cannabis düzeyi olarak görülür we ölçülür, kandan tamamen temizlenmesi 5-6 ayı bulur.
0
GurhanYagmur
(28.01.11)
(6)

Sabah koşusu ve kalp sağlığı

yigit abi
Selam zki doşşağına denk, adeta gagasını havaya kaldırmış yavruguşun anasını beklediği gibin soru bekleyen hipokrat anaya yemin etmiş ya da etmemiş duyurucular:1.Çarpıntısı olan kalbinde sorun olduğunu sanan birisinin yağ yakımı için sabah hafif tempo koşu yapması tehlikeli midir? Yoksa sağlıklı mıd
Selam zki doşşağına denk, adeta gagasını havaya kaldırmış yavruguşun anasını beklediği gibin soru bekleyen hipokrat anaya yemin etmiş ya da etmemiş duyurucular:

1.Çarpıntısı olan kalbinde sorun olduğunu sanan birisinin yağ yakımı için sabah hafif tempo koşu yapması tehlikeli midir? Yoksa sağlıklı mıdır?

2.Adidas orion ayakkabı sahilde koşu yapmak için bir süre idare eder mi?

3.Böyle bir yağ yakımı koşusu için ( jogging herhalde diğer adı) sabah kanda yağ asitleri serbest dolaşır daha iyidir denir. Ancak farklı kaynaklar da sabah kan basıncı yüksek olur riskldir demektedir.Napmak lazım? İdeal saat kaçtır koşmak için? Sabah 5 mi 6 mı? kaçtır kaç?

4. Sevgiylen ve saygıylan.
0
yigit abi
(28.01.11)
çok alakalı değil ama,

kahvaltısız koşmamanızı öneririm; ee yemek yedikten sonra da bi 45 dakika beklemek gerekir. eğer 2 saat sonra kahvaltı yapmayacaksanız 5te koşamazsınız.
kalbinde sorun olduğunu sanan birinin bence yapması gereken şey doktora koşmaktır. muhtemelen birşey çıkmaz ve gönül rahatlığıyla koşarsınız.
0
baroni
(28.01.11)
uzmanlar akşama yakın diyorlar.
kalp ile ilgili sorunların sabah daha çok olduğu gözlenmiş,özellikle spor yaparken.
0
password
(28.01.11)
Yine de bu sabah saat 6 da ballı süt içip sahile çıkıp 20dakika hafif tempo ( yürümeye ykaın hızda) koşu yapmayı deniycem... bir zararı olmaz dimi?
0
🌸yigit abi
(28.01.11)
biz birşey olmaz dersek olmayacak mı?

eh,hadi deyim bari.

olmaz merak etme,10 dakikada benden olsun 30 dakika yürü...
0
password
(28.01.11)
hocam bize değil bir kalp doktoruna git önce tetkik yaptır. sonra bu işlere gir.
0
tensai
(28.01.11)
Sağlıklı bir cevap alabilmeniz için göğüs hastalıkları ile ilgili iyi bir hastanede(Dr. Diyami Ersek Hastanesi mesela) kalp elektrosu ve akciğer grafisi çektirip iyi bir muayeneden geçmeniz gerekir. Sağlık işleri afâki bilgilerle yürütülecek işler değildir.
0
trawmatolog
(28.01.11)
(3)

Alerjim de alerjim

canerik
Alerjik olduğu iddia edilen bir geniz akıntım var. Bu su içince, öğle saatlerinde ve durduk yere azıyor. durduk yereyi geçelim, neticede alerji bu. peki alerjinin suyla, saat dilimlerine göre azalıp artması anlamlı mıdır?
Alerjik olduğu iddia edilen bir geniz akıntım var. Bu su içince, öğle saatlerinde ve durduk yere azıyor. durduk yereyi geçelim, neticede alerji bu. peki alerjinin suyla, saat dilimlerine göre azalıp artması anlamlı mıdır?
0
canerik
(27.01.11)
sudan alerji olmaz toza karşıdır büyük ihtimal
0
sidd79
(28.01.11)
su alerjisi vakası okudum ben. kız yıkanamıyormuş, siliniyormuş :/
su içince artıyor baya?
0
🌸canerik
(28.01.11)
psikolojik sanırım senin durumun
0
sidd79
(29.01.11)
(4)

bicak parasi

bipot
Bu para doktora neden verilir?Vermek zorunda miyiz?Bunu talep eden doktoru sikayet etme hakkimiz var midir? Edersek doktor ceza alir mi?
Bu para doktora neden verilir?
Vermek zorunda miyiz?
Bunu talep eden doktoru sikayet etme hakkimiz var midir? Edersek doktor ceza alir mi?
0
bipot
(27.01.11)
ameliyat yapan doktor el altından istemiyor mu bu parayı? vermek zorunda değilsiniz tabi ki. şikayet edin. kanıtlanırsa kesin cezası var.
0
elorelia
(27.01.11)
Adam sizden rüşvet istiyor,sağlık bakanlığına ya da hastane yönetimine bildirebilirsiniz.Ama daha sonra mutlaka aynı doktorun ameliyata girmesine izin vermeyin doktor değiştirin.
0
skywalkeremre
(27.01.11)
sikayet edin ve baska doktor bulun... mumkunse farkli hastanede ki adiniz cikmis olmasin
0
no avalon
(27.01.11)
Sağlık Bakanlığına bağlı bir hastaneyse alo 184'ü arayıp şikayet edebilirsiniz.
0
plastik turambar
(27.01.11)
(4)

gözde arpacık çıban vb.

mahallenindelisi
gözümde bir acı var, çıban ya da arpacık benzeri bi şey çıkacak sanırım. çıkmadan önce nasıl bir tedbir almalıyım ki çıkmasın, çıksa da süründürmesin...
gözümde bir acı var, çıban ya da arpacık benzeri bi şey çıkacak sanırım. çıkmadan önce nasıl bir tedbir almalıyım ki çıkmasın, çıksa da süründürmesin...
0
mahallenindelisi
(27.01.11)
ilginç gelebilir ama , sarımsağı dişinizle ikiye ayırdıktan sonra, o suyuyla birlikte ağrıyan/kızaran yere sürünüz. kesinlikle iyi geliyor, kendimden biliyorum, bende de sürekli çıkıyor çünkü.
0
violetsky
(27.01.11)
Sıcak suyun içine bir miktar bebe şampuanı (saç kremsiz olsun, mesela Dalin olabilir) damlatın, bir kaşıkla karıştırın ve daha sonra pamuk yardımıyla gözünüzü bu karışımla pansuman yapın. Günde birkaç defa, 2-3 gün boyunca bunu uygulayın, mutlaka yararını görürsünüz. Merak etmeyin gözünüzü yakmaz, aksine rahatladığınızı hissedersiniz. Geçmiş olsun.
0
marcelle
(27.01.11)
sakın gözünle oynama, kaşınsa da kaşıma.
0
awp ua
(27.01.11)
sozlukteki arpacik basligina bakin. (bkz: arpacik)
0
sankaranarayanan
(27.01.11)
(2)

20lik diş, çılgın çocuk

natnan
sevgili duyuru sakinleri,yaklaşık 1 yıldır küçük küçük ağrılarla azıcık şişmelerle bir adet alt taraftaki yirmilik dişim çıkıyor. İlk başını sanırım 6-7 ay önce gösterdi. Öyle kendi halinde takılıp çıkıyor yani. 6 ay önce de dişçiye gösterdiğimde şimdilik bir problem yok dedi bunda, röntgen çektirme
sevgili duyuru sakinleri,

yaklaşık 1 yıldır küçük küçük ağrılarla azıcık şişmelerle bir adet alt taraftaki yirmilik dişim çıkıyor. İlk başını sanırım 6-7 ay önce gösterdi. Öyle kendi halinde takılıp çıkıyor yani. 6 ay önce de dişçiye gösterdiğimde şimdilik bir problem yok dedi bunda, röntgen çektirmedi.

gördüğüm kadarıyla diş hala düz ve normal çıkıyor ama bugün dilimle orayı yandan dürttüğümde bir tür şişkinlik, çıkıntı hissettim. ulan dedim apse geliyor sanırım, yandık. Şimdi eve gelip dikkatli inceleyince sanırım oradan yani diş kenarından(iç) da küçük bir diş dalı çıkıyor :|?.

nedir bu, başına gelen var mı, streslenmeli miyim?

durum şu ki şu an lojistik ve finansal sebeplerden dolayı bir dişçiye gitmem bana çok meşaketli gözüküyor.
0
natnan
(27.01.11)
dişçi olan sözlükçü varsa bana da pm atıversin sevabına
0
lord randal
(27.01.11)
diş yarı sürmüş vaziyette ise dişin çevresindeki diş eti ile diş arasında bir cep bulunur. bu cebin içerisine giren yemek artıkları,plak vs. diş çevresindeki diş etinde bazen de kemikte enfeksiyona neden olur. ağız açıklığında kısıtlama ve ağrıya neden olabilir. kesin çözüm dişin çekilmesidir,diş yarı çıkmış vaziyette orada bulunduğu sürece belirli aralıklarla tekrar eder durur. ilaçla şikayetlerden kurtulmak mümkündür. ilaç adı pm ile yollayayım.
0
bluedescada
(27.01.11)
(4)

alkol oda sıcaklığında nasıl uçar?

gubarrak
merhaba,ağzının tam kapanmadığını sonradan farkettiğim, hatırası olan bir şişe viskim var.merak ettiğim, bu alkol meretine buharlaşma için 78 derece lazımmış. oda sıcaklığında nasıl uçup kaçıp gidiyor?
merhaba,
ağzının tam kapanmadığını sonradan farkettiğim, hatırası olan bir şişe viskim var.
merak ettiğim, bu alkol meretine buharlaşma için 78 derece lazımmış. oda sıcaklığında nasıl uçup kaçıp gidiyor?
0
gubarrak
(27.01.11)
sıvılar her sıcaklıkta buharlaşır. 78 derece filan onlar kaynama sıcaklığıdır.
suyun da 100 derece o zaman, yıkanan elbiselerin 100 derece olmadan kurumaması lazım o takdirde?
0
eyke
(27.01.11)
buharlaşma her sıcaklıkta da olur. Sıcaklığın artması buharlaşmayı hızlandırır.ekleme: eyke ile aynı şeyi yazmışım
0
mr fusion
(27.01.11)
Alkol dahil tüm sıvılar sıcaklıkla artan belli bir "buhar basıncı"na sahiptir. Söz konusu maddenin bulunduğu ortamdaki kısmi gaz basıncı bu buhar basıncına eşit oluncaya kadar sıvı yüzeyinden buharlaşma olur. Bu basınçlar dengelendiğinde buharlaşma durur. (Aşırı nemli ortamda giysilerin kurumaması bundandır.) Bir şişe viskinin içindeki alkolün buharı koskoca evde yeterli kısmi basıncı sağlayamayacağından (sağlasa dahi kapı açılır, cam açılır, o buhardan eser kalmaz) yeterli zaman sonra tamamen uçabilir.

Baktığınız 78 derece buharlaşma değil, "kaynama" sıcaklığı. Kaynamada yeterince ısıtılan sıvının buhar basıncı, kısmi basıncı da aşarak ortam basıncına eşit olur. (Dolayısıyla kaynama sıcaklığı ortam basıncına bağlı bir değerdir, genelde deniz seviyesindeki basınca göre belirtilir.) Bu durumda sadece yüzeyden değil, sıvı kütlesinin (sıvının kendi basıncıyla dengelenmedikçe) her yerinden buharlaşma olur.
0
valthoron
(27.01.11)
cevaplar için çok teşekkürler. sayenizde google ile 2 günde bulamadığım bilgiye 2 dakikada ulaştım.
0
🌸gubarrak
(24.02.11)
(2)

agri neyin nesi?

ozoz
gunlerdir midenin sag ust kisminda hissedilen agri ne olabilir acaba duyuru arkadaslari? var mi tahmini ya da bilgisi olan?
gunlerdir midenin sag ust kisminda hissedilen agri ne olabilir acaba duyuru arkadaslari? var mi tahmini ya da bilgisi olan?
0
ozoz
(27.01.11)
kalp olabilir. yarın öleceksiniz desem? sadece söylediklerinize dayalı yorum yapabilecek biri varsa o da Gregory House'dur.
0
badiparmagi
(27.01.11)
sağ kaburgalerın bittiği yeri tarif ediyorsanız mide ile ilgili bir sorun olabileceği gibi safra kesesi çok daha yüksek olasılık olmak üzere,karaciğeri de ilgilendiren bir durum olabilir.
0
blinking neon roadside attraction
(27.01.11)
(2)

kulak memem meme yaptı.

mr fusion
selamlar, kulak mememde yağ bezesi gibi ufak bir şey vardı. o şimdi şişti,büyüdü ve kızardı iltihaplandı sanırım patlatılması gerekli. Anadolu yakasında bu işlemi yaptırabileceğim fiyatı uygun bağkur anlaşması olan hastane, dispanser vs önerileriniz nelerdir? ne kadara malolur bu işlem?
selamlar, kulak mememde yağ bezesi gibi ufak bir şey vardı. o şimdi şişti,büyüdü ve kızardı iltihaplandı sanırım patlatılması gerekli. Anadolu yakasında bu işlemi yaptırabileceğim fiyatı uygun bağkur anlaşması olan hastane, dispanser vs önerileriniz nelerdir? ne kadara malolur bu işlem?
0
mr fusion
(26.01.11)
yüzücü kulağı denilen bir hastalık var eğer ona yakalanmışsan sana önerebileceğim bir iki merhem var. aynısı bende olmuştu merhem sürdüm geçti. ama benimki deniz suyundan ve geüneşten olmuştu.
0
boran79
(27.01.11)
yağ bezesi gibi bir şey patlatmak gerekli
0
🌸mr fusion
(27.01.11)
(2)

elimdeki garip lekeler??

kalim
şimdi baktım elimde bazı turuncu bazı yeşilimsi renkler oluşmuş yuvarlak yuvarlak.. hiçbir yere de dokunmadım halbuki, etrafımda ne bu renklerde bir şey var ne de bu renkte kaleme falan dokundum.. ne olabilir bunun sebebi?
şimdi baktım elimde bazı turuncu bazı yeşilimsi renkler oluşmuş yuvarlak yuvarlak.. hiçbir yere de dokunmadım halbuki, etrafımda ne bu renklerde bir şey var ne de bu renkte kaleme falan dokundum.. ne olabilir bunun sebebi?
0
kalim
(26.01.11)
sadece elinizde mi var, vücudunuzun başka yerlerinde de var mı?
0
efx
(26.01.11)
a vitamini yüklenmesi? havuc suyu içmek-yemek fazlaca?
0
medre
(26.01.11)
(7)

kedim hastalandı mı?

McEvely
4,5 aylık bir kedim var, ankara'da kaloriferli bir evde yaşıyordum, kedimle beraber antakya'ya geldim. burda ev sobalı. pek dışarıya çıkarmam kedimi, başka kedilerle de münasebeti yoktur pek ama antakya'ya geldim geleli hayvan uyuyor. tamam biliyorum kediler günde 15 saat uyurlar ortalama ama bu çok
4,5 aylık bir kedim var, ankara'da kaloriferli bir evde yaşıyordum, kedimle beraber antakya'ya geldim. burda ev sobalı. pek dışarıya çıkarmam kedimi, başka kedilerle de münasebeti yoktur pek ama antakya'ya geldim geleli hayvan uyuyor. tamam biliyorum kediler günde 15 saat uyurlar ortalama ama bu çok daha fazla uyuyor. eski canlılığı da yok. ısırırdı, atlar zıplardı şimdi onlar da yok. kedim hasta mı oldu?
0
McEvely
(26.01.11)
yolculuk sarsmıştır yavrucağı.
0
iloushka
(26.01.11)
yer değişikliği ile alakalıdır herhal, ben bile eskişehir'den izmir'e geldim, ilk gün hastalandım kedi napmasın:)
0
dwyn
(26.01.11)
cumartesi gününden beri buradayım ama şimdi mi aklına geldi sarsılmak :) evinden çıkıp geliyor kucağımda yatıyor ki hiç yapmadığı bir şeydir bu. veterinere götürmeme gerek var mıdır yani?
0
🌸McEvely
(26.01.11)
tüyleri sağlıklı ve parlaksa, gözleri canlı bakıyorsa, burnu kuru değilse, iştahında ciddi bir değişme yoksa, kakası ve çişinde ciddi değişimler yoksa ve siz oynamak istediğinizde oynuyorsa büyük ihtimalle hava değişimi sarsmıştır yavrucağı. ayrıca benim şebeklerde gördüğüm kadarıyla soğuk bir ortamda uyumaya daha meyilli oluyorlar. sanırım vücut sıcaklıklarını muhafaza etmekle ilgili bir durum. kucağa gelmesinin sebebi de vücut ısınızdan faydalanmak olabilir. biraz çıkarcı hayvanlardır netekim o konuda :) eğer yukarda saydıklarımda değişimler görüyorsanız bir veterinere danışıp içinizi rahatlatın derim. ancak hassas hayvanlardır. ve suyun tadının ve bileşiminin değişmesi bile mızmızlanmalarına sebep olabiliyor.
0
kedili madam
(26.01.11)
kediler yaşadıkları ev ile özdeşleşirler. ev değiştirince şartlar değişikse depresyona girebiliyorlarmış.
0
mea maxima culpa
(26.01.11)
gözleri dolu dolu, ateşi de var. valla hasta ettim güzelim hayvanı. depresyona girdiyse napacam ki ben? çikolata mı vereyim, oynayayım mı kendisiyle bol bol?
0
🌸McEvely
(26.01.11)
öncelikle fiziksel bir rahatsızlığı olup olmadığını öğrenmek için veterinere gidin
0
mea maxima culpa
(26.01.11)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.