Giriş
(1)

acil olmakla birlikte psikiyatrist aranıyor

will
naber deli?kaygı bozukluğu, stres, ankesiyete, ufak ufak panik ataklar gibi problemler ve dahası genel davranış bozuklukları hayattan bıkkınlık sonracıma sürekli başarısızlık düşüncesi ve uyku problemleri gibi bozukluklarla ilgili görüşülecek psikiyatrist aranıyor. hemen yarın gidilecek o yüzden aci
naber deli?


kaygı bozukluğu, stres, ankesiyete, ufak ufak panik ataklar gibi problemler ve dahası genel davranış bozuklukları hayattan bıkkınlık sonracıma sürekli başarısızlık düşüncesi ve uyku problemleri gibi bozukluklarla ilgili görüşülecek psikiyatrist aranıyor. hemen yarın gidilecek o yüzden acil. neden hemen yarın? çünkü zor ikna ettik ve çünkü demir tavında dövülür.
iyi bir psikiyatr arıyorum. özel muayenehane de olur özel hastanede de olur ancak çok fahiş fiyat çekmesinler istiyorum. ha yok devlette çalışır ama karşındaki adamın ağzından girer burnundan çıkar öyle de hayvan doktordur dediğiniz varsa o da kabulüm.

bir de birarkadaşım www.tavsiyeediyorum.com şu kadını tavsiye etti. giden bilen var mıdır? nasıldır?

istanbul şişli-levent civarlarında olursa aslında mükemmel olur.
0
will
(31.03.11)
sabri yurdakul
www.psikiyatri.com (aşağıda istanbul ofis bilgileri var)
0
ben smyrna
(31.03.11)
(3)

Ciltte kabarma/kızarıklık/kaşıntı/yanma

Khaz
Dermatolojiye mi gidilmesi lazım? Kan tahlili alınır mı?
Dermatolojiye mi gidilmesi lazım? Kan tahlili alınır mı?
0
Khaz
(31.03.11)
evet,büyük ihtimal almaz.
0
password
(31.03.11)
Alerji testi yapılır muhtemelen.
0
leviathan
(31.03.11)
durumunuz sürekli olan birşey değilse,mesela yakında antibiyotik kullanıp ondan alerji olmuşsanız test yapmıyorlar.
doktora giderken kullandığınız ilaç varsa götürün ve doktara söyleyin.
yakın bir tarihte antibiyotik alerjisi yaşadım,ondan biliyorum.
geçmiş olsun.
0
password
(31.03.11)
(12)

gözlük vs. lens

bonjurkes
Şimdi durum şöyle ki, orta okuldan beri gözlük takıyorum, gözlük takma meraklısı bir insan değilim. Kullandığım gözlükten de memnun değilim, görünüş ve çerçeve itibari ile, bu yüzden sadece bilgisayar başında gözlük takıyorum, dışarda gözlük takmıyorum. Bilgisayar ekranım 21" olunca aşırı derecede b
Şimdi durum şöyle ki, orta okuldan beri gözlük takıyorum, gözlük takma meraklısı bir insan değilim. Kullandığım gözlükten de memnun değilim, görünüş ve çerçeve itibari ile, bu yüzden sadece bilgisayar başında gözlük takıyorum, dışarda gözlük takmıyorum. Bilgisayar ekranım 21" olunca aşırı derecede baş ağrısı yapıyor aynı şekilde laptop başında da dört göz oluyorum.

Miyop durumu var bende, 0.25 de astigmat olduğunu söylüyor doktor, sol göz yuvarlak hesap 1, buna 0.25 astigmat eşlik ediyor, sağ göz de 1,75 ya da 2 yine 0.25 astigmat eşlik ediyor.

Kısaca, dışarda gözlüksüz olmak pek bi boktan, karşıdan gelen kişinin yüzünü uzaktan net göremiyorum, aynı şekilde arabayı da gözlükle kullanıyorum.

Lens kullanmayı düşündüm, sonra becerebilir miyim dedim sonra vazgeçtim. Gözlükçülerden birine danışayım dedim, malum lens kullanmak göze zararlı, gözde kuruluk, göz yaşı üretiminde sıkıntı, gözde yanma batma vs sorunlar ilerde ortaya çıkıyor diyorlar. Gözlükçü arkadaşa bunu sorunca, lensler çeşit çeşittir, oksijeni bol olan, suyu bol olan lensler vs bişeyler söyledi, ve eğer lensleri ömürlerinden fazla kullanmazsan, düzgün temizlersen vs hiç birşeycik olmaz dedi.

Kısaca sorum, gözlük yerine lense geçmek ve bu sayede lensi sürekli takmak mantıklı mı? Şöyle bir durum da var, günde neredeyse 16 saat bilgisayar ekranına bakıyorum, gözde kuruluk batma vs gibi sıkıntılarım yok şu anda, sadece bahar alerjisi vs durumlarda gözlerim çok kaşınıyor o da çok nadir.

Bu arada, bugün gözlükçüdeki katalogdan baktım, bilgisayara bakarken göz kırpma sayımız azalıyor, katalogdaki dönen şeyden kaç saat bilgisayar başında olduğunu seçince ki max. opsiyon 8 saatti, göz 5000 kere kırpılması gerekirken sadece 1000 küsür kere kırpılıyormuş, maalesef 16 saat için bilgi yazmamışlar.
0
bonjurkes
(30.03.11)
ben 11 senedir lens kullanıyorum. gözüm 3 numara miyop. kullandığım lensler bausch&lomb'un purevision markası. özelliği de 1 ay boyunca gözden çıkarılmadan kullanılabilmesi. yani yatarken de çıkarmıyorum. 11 senedir en ufak bir göz rahatsızlığım olmadı. ayrıca ara sıra göz muayenesine de giderim ve gözde kuruluk falan tarzı hiçbir şey olmadı. tabi bende olmaması kesinlikle başka kimsede olmayacağını ispatlamaz ama lens konusunda çok memnunum. havuza denize girerken suyun içinde gözlerini açmadığın sürece de herhangi bir sıkıntı olmuyor.
0
slowly gencolez
(30.03.11)
uzuuuun yıllardır lens kullanan biri olarak derim ki; kullanımı kısa sürede alışılan bişey, hijyene dikkat edersen de hiç sakıncalı değil.
0,25 astimat da astimat lensi almanı gerektirecek bi rakam değil.
ben de günde en az 14-15 saat bilgisayar başında geçiren biri olarak ara sıra gözyaşı damlasına başvuruyorum. ama lens kullanmadığım zaman bile oluyor kuruluk uzun süre ekrana bakmaktan.
ayrıyetten en ucuz ama bence kalitesi iyi olan freshlook öneririm. yalnız dikkat et galba onun da çin yapımı çakması varmış.
hadi kolay gele....
0
olivia
(30.03.11)
kullanmaya başlıyalı 2 hafta oldu insan ister istemez alışıyor ama arada bazı sıkıntılar oluyor daha önce kullanmadıysan temizliği ve takma sırasında bazı sıkıntılar yaşayabilirsin. bende yaklaşık 9 saat pc başında duruyorum ve lens işe yarıyor gözlükte gözlerde kızarma olurken lenste böyle bir sorunum yok.
0
cetoxim
(30.03.11)
ben de hem gözlük hem lens kullanmış biri olarak şunu diyeyim: evet, takmak çıkartmak, zor değil, zaman içinde alışılıyor. el temizliğine özen gösterilince de problem yok, lenslerin ömrü uzun olur o şekilde. ancaak, her gözün hassasiyeti bir değil.. ben çok kaliteli lens kullandığım zamanlarda dahi 8-10 saat kadar sonra çok rahatsızlık hissediyorum. sizde de böyle bir durum olursa: şu göz damlaları var, sadece nemlendirmeye yarıyor gözü, yapay göz yaşı da deniyor sanırım. küçük beyaz tüplerde satılıyorlar eczanelerde, onlardan bulundurmanızda fayda var devamlı olarak yanınızda.

ve nihai olarak ben ne yapıyorum şu an onu söyleyeyim: artık tamamen gözlüğe geri döndüm açıkçası. ama yedekte bir lensim olsaydı iyi de olurdu =)
0
vercingetorix
(30.03.11)
parmağımı kasıtlı olarak gözüme sokmanın sadistliğinden ziyade acaba ileride ki ne kadar ileride orası da ayrı, lensin yan etkilerini görür müyüm kafam ona takıldı çok pis şekilde. Çıkarıp takaiblirmiyim onu hiç bilmiyorum, olmadı accık düşüneyim sonra doktorla konuşayım o bana güzelinden bişeyler verir umarım.
0
🌸bonjurkes
(30.03.11)
lense ben bile alıştıysam herkes alışabilir bence. diğer arkadaşlar gerekli şeyleri yazmışlar da, bilgisayar kullanımıyla ilgili bir şey göremedim. lensten memnun olmama karşın bilgisayar başında zaman geçirirken fazla takmıyorum. kendini daha fazla hissettiriyor. (nedeninden siz de bahsetmişsiniz zaten. normalde ortalama 5 saniyede bir göz kırparken, bilgisayar kullanırken 25 saniyeye kadar çıkıyormuş bu süre. bir de teknoloji marketlerinde monitörlerin önünden geçerken sıcaklık hissedersiniz, muhtemelen ekran da bir miktar kurutuyordur.)

deneme lensleri verebiliyor bazı yerler. kullanıyorsunuz, memnun kalırsanız satın alıyorsunuz işte. öyle bir şeyle başlayabilirsiniz.
0
sanal uyku
(30.03.11)
1-kıyabildiğin kadar kıy parana göz bu şakaya gelmez
2-lens solüsyonun zamanını asla geçirme gözüm iltihap kaptı geçenlerde
3-nasıl bir lens isediğine karar ver günlük haftalık aylık


ben kullanıyorsam herkes kullanır diyorum ben de ben tembel işi iki haftada bir çıkartılan lens kullanıyorum ama pazar gecesi takıp cuma gecesi çıkartırım genel de memnunum yani lens büyük rahatlık www.acuvue.com.tr
0
hmm
(30.03.11)
yaklaşık 15 yıl lens kullanmış biri olarak şunu söyleyebilrim; gözlükle idare ediyorsan lense geçme. edemiyorsan geç ancak günde 8-9 saatten fazla kullanma; işten eve geldiğinde gözlük kullan. belli bir zaman sonra gözünde mutlaka kalıcı kuruluk yapıyor lens. 1 numara miyop için gözlük ya da lens kullanmaya değmez ama rahatsızsan bilemem.
0
african rain
(30.03.11)
peki bu bir haftalık aylık yıllık olayı ne şekilde oluyor? Paketi açıp gözüne taktıktan sonra mı belirtilen süre geçerli oluyor ? Yoksa net 1 hafta kullanım gibi bir durum var.

Saçma olacak ama, 1 haftalık lensi sadece 2 saat takarsam yine 1 hafta içinde atmam mı gerekiyor, yoksa 1 ay da geçse, 1 haftalık lensi gözümde ortalama 7 gün tuttuğum an mı işi bitmiş oluyor?
0
🌸bonjurkes
(30.03.11)
yıllık lens diye bir şey kalmadı artık, yani var ama hijyen açısından tercih edilmiyor. doktor tarafından aksi önerilmedikçe aylık almalısın. lenslerin kullanım süresi, açıldıktan sonra başlar, 1 aylık lensi 1 aydan fazla asla kullanma ekonomi yapacğım derken gözün mikrop kapabilir. 1 hafta kullanımla neyi kastediyorsun?
0
african rain
(30.03.11)
benim bildiğim lensler haftalık ve aylık olarak diye ayrılıyor. demek istediğim ben bir aylık lens alırsam bunu açıldığı tarihten itibaren kabında sıvısında dursa bile 1 ay sonra çöpe atmam mı gerekir? Yani sadece dışarı çıktığım zaman lense geçeyim, onun dışında etrafta gözlük kullanayım, özellikle pc başında, aşırı lükse mi kaçmış olurum onu merak ettim sadece
0
🌸bonjurkes
(30.03.11)
haftalık lens yoktur, günlük lens, aylık lens ve yıllık lens vardır. sorduğun sorunun cevabını yineliyorum, açıldıktan sonra istersen hiç kullanma, 1 ay sonra atmak zorundasın, kendince az kullandım, diyerek ekonomi yapma sakın. lens alıyorsan mutlaka gözlük de almak zorundasın; lens yokken gözlük kullanmalısın. sadece lensle idare edilmez çünkü.
0
african rain
(30.03.11)
(3)

[ bel fıtığı? ] durduk yere ağrımaya başlayan baldır?

enola gay
merhaba dünya,yaklaşık 2 aydır spora gidiyordum ve son 2 haftadır da bırakmış bulunmaktayım. son 3 gündür de dizlerimin altı, baldır vs. otururken yürürken vs. deli gibi ağrıyor (kaslarım).. bi arkadaşım bel fıtığı belirtisi olduğunu söyledi.. son 2 haftadır ağır bir şey kaldırmadım, spora gitmedim
merhaba dünya,

yaklaşık 2 aydır spora gidiyordum ve son 2 haftadır da bırakmış bulunmaktayım. son 3 gündür de dizlerimin altı, baldır vs. otururken yürürken vs.
deli gibi ağrıyor (kaslarım)..

bi arkadaşım bel fıtığı belirtisi olduğunu söyledi..

son 2 haftadır ağır bir şey kaldırmadım, spora gitmedim, koşmadım özel hiç bişey olmadı. 3 gündür geçmeyen ağrı ne ile ilgili olabilir ki?
0
enola gay
(30.03.11)
ayakkabi degistirdiniz mi?
0
faralya
(30.03.11)
bu aralar doğru düzgün ayakkabı kullanmak yerine pull&bear ya da zara 'nın falan düz taban dandik ayakkabılarına geçmiştim :( onunla mı ilgili acaba
0
🌸enola gay
(30.03.11)
kötü ayakkabı ağrısına benziyor. ben uzun zamandır bel fıtığı illetini çekiyorum, aynen delphin'in dediği gibi...
0
very pigmented melanosome
(30.03.11)
(1)

İzmir Burun Ameliyatı?

calimdor
İzmir'de burun deviasyon ameliyatı olmuş ve ameliyatı yapan doktordan pek memnun kalmış hatta kesin bu doktora/hastaneye git diyen var mıdır? özel hastane devlet hastanesi farketmez. sadece ameliyat, ameliyat sonrası falan minimum sorun yaşamış olmanız önemli.
İzmir'de burun deviasyon ameliyatı olmuş ve ameliyatı yapan doktordan pek memnun kalmış hatta kesin bu doktora/hastaneye git diyen var mıdır? özel hastane devlet hastanesi farketmez. sadece ameliyat, ameliyat sonrası falan minimum sorun yaşamış olmanız önemli.
0
calimdor
(30.03.11)
dokuz eylül, profesör mustafa yılmaz! koş.
0
slavez
(30.03.11)
(8)

bal çayda zararlı mıdır?

brick top
bal çaya atılırsa karaciğeri zorlar, yarardan çok zarar verir diye bi entry okudum.. bilen var mı, doğru mudur bu?
bal çaya atılırsa karaciğeri zorlar, yarardan çok zarar verir diye bi entry okudum.. bilen var mı, doğru mudur bu?
0
brick top
(29.03.11)
sigarayı bıraktım, alkol zaten almıyorum, hap hiç kullanmadım zaten.. şeker yerine bal at dedilerdi de öyle yapıyordum. ama şimdi ikirciklendim :pp
0
🌸brick top
(29.03.11)
evet kaynar sıcaklıkta bişilere koymaman gerek. direk zehir oluyor o zaman. ılındığı vakit eklersen mis gibi olur :)
0
empty space
(29.03.11)
e çay da ılık içilmez ki be yaw :ppp
0
🌸brick top
(29.03.11)
pekmez deneyin bal olmuyorsa
0
sirena
(29.03.11)
yok siz ballı içmeyin, evet.
0
empty space
(29.03.11)
bu işlenmiş şeker alternatifi sorusu benim de aklımı kurcalıyor. zararlı olmasa da yararsızmış sıcak bal, içerik olarak da beyaz şekerden farklı değilmiş. doğal meyve şekeri filan satılıyormuş yurt dışında.
0
lykos
(29.03.11)
balı kaynar suyla zinhar içmeyin:). o zaman toksik etki gösteriyormus, ılıyacak öyle katacaksınız balı. benim gibi sıcak içecekleri kaynar seviyorsanız, bal katmayın.
0
heyamo
(29.03.11)
nee o zaman lipton'un "ballı yeşil çay" ürünü de mi zehir? şimdi baktım ama içindekilerde fırıncılık balı yazıyo onun. belki ondandır..
0
problematik
(29.03.11)
(2)

endokrinoloji bölümü olan hastane

contavolta
guatr'dan şüpheleniyorum nerdeyse bütün belirtileri uyuyor. endokrinoloji bölümüne gitmem lazım galiba. okmeydanı devlet hastanesine bakıyorum ama randevu alamıyorum kaç gündür, dolu oluyor hep. beşiktaş'ta sait çiftçi ye baktım ama endokrinoloji bölümü yok.4.levent, beşiktaş, mecidiyeköy, levent ci
guatr'dan şüpheleniyorum nerdeyse bütün belirtileri uyuyor. endokrinoloji bölümüne gitmem lazım galiba. okmeydanı devlet hastanesine bakıyorum ama randevu alamıyorum kaç gündür, dolu oluyor hep. beşiktaş'ta sait çiftçi ye baktım ama endokrinoloji bölümü yok.

4.levent, beşiktaş, mecidiyeköy, levent civarlarında endokrinoloji bölümü olan hastaneler nerede, hangisi? özel hastaneye gitmek istemiyorum açıkçası çok para alırlar diye. devlet hastanesi olursa iyi olur.

teşekkürler...
0
contavolta
(29.03.11)
şişli etfal olabilir.

bir de geçmiş olsun tabi :) ilk yazarken es geçmişim.
0
empty space
(29.03.11)
herhangi bir dahiliye uzmanı da yeterli olur. bir sabah ac karınla gidin, kan tahlilinde cıkar. ha önemli bir değer cıkarsa o zaman endokronolojiye gidersiniz, daha uzman ellerde olmak üzre..
0
heyamo
(29.03.11)
(1)

Sakatlık?

yarmasimo
Merhaba 2 günde bir spor maksadıyla ip atlıyorum. İlk başta çok az yapıyordum hemen yorulduğum için, egzersiz de yapan biri olduuğmdan hamlama gibi bir problemim olmadı. Ama bugünlerde sol bacağımın diz altında bir yere ağrı giriyor. Bir süre sonra atlamak çok zorlaşıyor. İp atlama dışında bir pro
Merhaba 2 günde bir spor maksadıyla ip atlıyorum. İlk başta çok az yapıyordum hemen yorulduğum için, egzersiz de yapan biri olduuğmdan hamlama gibi bir problemim olmadı. Ama bugünlerde sol bacağımın diz altında bir yere ağrı giriyor. Bir süre sonra atlamak çok zorlaşıyor. İp atlama dışında bir problem yok aynı bölgede. Ya bir yere çarptım üstüne ip atlayıp beter ettim, ya da ilk spor sakatlığımı yaşıyorum. Ciddi bir şey midir, ona göre bir görüneceğim doktora?
0
yarmasimo
(29.03.11)
bir görünün bence. oralar önemli, küçük bir sorun varsa da büyürse ileride çok sıkıntı yaratır sizin için.
0
glosoli
(29.03.11)
(4)

burundan et aldırmak

denizzz
ameliyatı burun ameliyatı gibi ağır mıdr? kaç haftada toparlanır insan? bi de bu operasyon karizmatık ses tonunu yok eder mi?:)
ameliyatı burun ameliyatı gibi ağır mıdr? kaç haftada toparlanır insan? bi de bu operasyon karizmatık ses tonunu yok eder mi?:)
0
denizzz
(29.03.11)
3-5 gune toparlanırsın.
0
bryan fury
(29.03.11)
burun ameliyat dedigin kemik aldirmak mi? eger oysa cok buyuk fark yok, lokal anestezi yapiyorlar. makasla kirt kirt kesiyorlar eti.

3-5 gun tampon kaliyor burunda, sonra cikardiktan sonra da bir kac hafta burun sis olarak geziyosun.

nefes acmak icin mi yapiyorsun? cok iyi oldugundan emin olmadigin doktora falan yaptirma, cogunlukla bi sike yaramiyor bu ameliyat.
0
nawres
(29.03.11)
Ben oldum bu operasyonu ama öyle bi ses değişikliği falan yaşamadım:)
0
alkolik imam
(29.03.11)
radyofrekansla kansız da yapılıyor, o zaman ertesi güne kalmadan toprlanırsınız.
0
lykos
(29.03.11)
(6)

Burun Tıkanıklığı Yardım

calimdor
soğuk algınlığı baş gösterdi, zaten kemik eğriliği yüzünden normalde de pek sağlıklı nefes alamıyordum ama şuan tamamen kapanmış durumda. otrivin pediadrik kullanıyorum ama artık o da tesir etmiyor, onu sıktıktna 1 saat sonra yeniden tıkanıyor.napayım burnuma kompresör falan mı sokayım biri bir el a
soğuk algınlığı baş gösterdi, zaten kemik eğriliği yüzünden normalde de pek sağlıklı nefes alamıyordum ama şuan tamamen kapanmış durumda. otrivin pediadrik kullanıyorum ama artık o da tesir etmiyor, onu sıktıktna 1 saat sonra yeniden tıkanıyor.

napayım burnuma kompresör falan mı sokayım biri bir el atsın nolursunuz.
0
calimdor
(28.03.11)
ne zaman burnum tıkansa otrivine mentollü ya da normal hep işe yaramıştır.
0
rentts
(28.03.11)
çocuk değilseniz otrivine'nin yetişkinler için olanını kullanın. ayrıca kullanılmış olanı 2-3 ay sonra bozuluyor. yenisini alırsanız 100% iş görür. ayrıca nurofen gibi pseudo-efedrin içeren ilaçlar da tıkanıklığı önler. gece yatarken bir tane alın derim
0
spankenstein
(28.03.11)
biberiye yağını merak ettim baya.

otrivin pediadrik sıkma amacım da, diğer otrivinler bağımlılık yapıyormuş doktor söyledi. yani uzun süre o otrivinleri kullanınca, onu kullanmadığın sürece burnun tıkalı kalıyormuş falan.
0
🌸calimdor
(28.03.11)
tuzlu su çek
0
mr fusion
(28.03.11)
septum deviasyonu ameliyatı olmadan önce hatta olduktan sonrada breathe right in oldukça faydasını görmüştüm.
0
ned flanders
(28.03.11)
tuzlu su derken, iyotlu deniz tuzu olucak. nette kargo ile al. 8 10 bişey. yakacak dereceye kadar suya karıştır hergün çek. sinüzite bile iyi geliyor. ben sigara içen adamım, kokuları daha iyi alabilmek için günlük bu bakımı yaparım. bebek burnu gibi oluyor, sıfır.
0
nezareten taharet
(28.03.11)
(7)

cene ve alt dudak uyusmasi

morartu
neden olur? ne yapmali nereye gitmeli?
neden olur? ne yapmali nereye gitmeli?
0
morartu
(28.03.11)
zehirlenme olabilir. ne zamandır oluyor? kötüye gidiyorsa kusmanız gerekebilir.

sinirlerle ilgili durum da olabilir. bunun için nörolojiye gitmek lazım.

dişlerle ilgili durum da olabilir.

kalsiyum eksikliği de olabilir.

en iyisi önce bir acile gidin.
0
ermanen
(28.03.11)
cok hafif ama sabahtan beri var. hani disci igne yapip uyusturur ya o sekil bir durum. acillik olduguma emin misiniz?
0
🌸morartu
(28.03.11)
yani bu saatte doktora gidemeyeceksiniz sanırım. o yüzden içiniz rahat olsun diye acile gitmenizi söyledim. basit de olabilir ciddi de.
0
ermanen
(28.03.11)
nette soyle bir arastirdim, once kbb uzmani gorsun o gerekirse norologa sevkeder diyor. bu yonlenim dogru mudur?
0
🌸morartu
(28.03.11)
pek normal bişey değil. enfeksiyon başlamış olabilir. 1 ay içerisinde bi yere çarptınız mı?
0
andy kaufman
(28.03.11)
sabah uyandığınızda hissetmeye başladıysanız ciddi bir şey olabileceğini sanmıyorum. gün içinde bir anda başladıysa öncelikle nörologa görünmenizi tavsiye ederim.
0
zunuduko relkirbet
(28.03.11)
simdi acilden geliyoruz. birkac hastane gezdik. noroloji bakti once, gecici yuz felci deyip kulaga da bir bakmalari icin kbb ye yolladi. kbb de teshisi onaylayip kortizon tedavisi verdi. bu gece bulabildigimiz doktorlarla bu kadar oldu, sabah kendi kbb doktorumuza gidicez, hepinize yonlendirimleriniz icin tesekkurler.
0
🌸morartu
(29.03.11)
(5)

Sorun midede mi?

burberry
Merhaba doktor veya sağlıkçı abilerim ablalarım. Size danışacağım şey midemle ilgili.Efendim bendeniz zaten midesi çok hassas olan bir insanım. Böyle sürekli yanar, asit çoğalır, beni bir kuru talcid'e muhtaç kılar, hemen üşütür, bulanır garibim. Son iki senede iyice arttı, ömrü hayatımda toplam 3 k
Merhaba doktor veya sağlıkçı abilerim ablalarım. Size danışacağım şey midemle ilgili.

Efendim bendeniz zaten midesi çok hassas olan bir insanım. Böyle sürekli yanar, asit çoğalır, beni bir kuru talcid'e muhtaç kılar, hemen üşütür, bulanır garibim. Son iki senede iyice arttı, ömrü hayatımda toplam 3 kere istifra eden ben, şu son iki senede en az 5-6 kere ettim.

Herneyse, konuya dönelim. Dün gece kıçımı koyduğum yerden telefonu elime alıp bir adet Steakhouse Menu sipariş ettim Burger King'den. Afiyetle yedim söylemesi ayıp. Sonra bir film açtık, izledik, bir iki paket doritos tükettik. Gece 3 gibi yatağa geçtim.

Saat 4 bucuk gibi birden uyandım. Midemin asitle dolu olmasına alışığım fakat bu kez çok farklıydı. Kusma refleksiyle lavaboya koştum, kusamadım, tuvaletim geliyor gibi hissettim, yapamadım. Deli gibi üşümeye, soğuktan tir tir titremeye başladım. Kız arkadaşım geldi yanımda, rengime baktı, tebeşir gibi. "soğuk soğuk terleme" terimini tam anlamıyla yerine getirdim. buz gibi fakat terden sırılsıklam.

yani aynı anda şu belirtileri gösteriyordum.
*kusma hissi (bulantı ve kusma yok) ve tuvalete girme ihtiyacı,
*üşüme, titreme, rengin atması,
*kalp çarpıntısı,
*güçsüzlük, halsizlik

sonra kendi kendine geçti, uyudum. sabah uyandım, gayet sağlıklı hissediyordum. bir paket peynirli çizi yedim. tekrar başladı. yine kusamadım, yine tuvalete giremedim.

nane-limon yaptılar, içtim, yine kusamadım, ki normalde kokusu bile beni benden almaya yeter böyle durumlarda.

sonra ayaklarımı kalorifere dayadım, yarım saat kestirdim, uyandım, gene geçmişti.

yarın doktora gideceğim. fakat şimdiden sizlere sormak istedim. nedir bu yahu? zehirlenme desen kusmam lazım, üşütme desen, karın ağrısı yok, bulanma yok. tansiyon desen, mide ile alakası yok desen, e ağzıma birşey koyar koymaz başlıyor, kalbim midemde atıyor sanki. birşey yemiyorsam sorun yok yine. bu yüzden ağzıma lokma koyamıyorum. bi yardımcı olun allah aşkına.

öpüyorum.
0
burberry
(28.03.11)
bişe çıkmaz psikolojik der yollar doktor psikolog dolaşırsın.kusma hissi gelse bile tuvalete gitme sallama geçer alkol al felan vs.
0
beckett
(28.03.11)
bikere bende arkadaşla kişi başı 2 köfte burger menü yemiştim. üzerinede evde sucuk yemiştim. gece bende aynı şekilde uyanmıştım titreyerek. grip olduğumu sandım. parasetamol içeren grip ilaçları aldım. 3-4 gün boyunca bu titreme sürdü ama grip üşütme gibi deil öyle olduğumu düşünüyordum. o yüzden grip ilaçlarına abandım. sonra bilinxcimi kaybedip gözümü çapa acilde açtıydım (bu kısmı yediklerimle alakalı deil parasetamol çok fazla almışım karaciğer iflas etmiş). vardı bişeyler o titremede ama çözemedim. milletde doktorlarda gribe yordu. sen kesinlikle bi doktora git. ciddi bişey olduğunu düşünmüyorum ama kesin git nolur nolmaz
0
rereroro
(28.03.11)
evet yarın ilk iş gideceğim doktora. gribe benzemiyor gibi, mide üşütmesi olabilir mi diye düşünüyorum.

umarım bu gece adam gibi geçer.
0
🌸burberry
(28.03.11)
ufak çapta zehirlenme oluyor sanırım bu. işin garip yanı çevremde birçok kişi de, bu ara yaşıyor bu rahatsızlığı. geçen gün benim de midemde inanılmaz bir bulantı, karın ağrısı, kulaklar ateşten yanıyor ama soğuktan titriyorum. midedeki rahatsızlık verici şey, her neyse bir türlü atamadım vücudumdan. atamadıkça da halsizleştim. en sonunda kusarak ve 14 saat uyuyarak kendime gelebildim fakat ertesi gün, kahvaltıyla beraber yine aynı belirtiler kendini gösterdi. doktora gitmedim ben de henüz ama yine tekrar edecek diye hiçbir şey yiyip içemiyorum.

dipnot olarak, bahsettiğim bulantıyı ve mide rahatsızlığını en ağır yaşadığım günlerden birinde steakhouse yemiştim ben de. bir süre burger king'e uğramamak gerek sanırım.

geçmiş olsun.
0
falandankorkmamfilandankorktugumkadar
(28.03.11)
burger ile ilgili bir sıkıntı olabilir öyleyse. Berbat bir durum tek kelimeyle.
0
🌸burberry
(29.03.11)
(1)

Bel Agrisi oyle boyle degil

tezek
Sevgili Tipci kardesler. Bundan yaklasik 4-5 gun once agir bir seyi kaldirirken, ters bir hareket sonucu belde bir agri olustu. O gun calismak zorunda oldugum icin, ayakta hafif bir agriyla devam ettim. neyse pek sorun yok gibi gorunmekteydi. Sabah uyandigimda yataktan cikabilmek icin yaklasik 3 dak
Sevgili Tipci kardesler. Bundan yaklasik 4-5 gun once agir bir seyi kaldirirken, ters bir hareket sonucu belde bir agri olustu. O gun calismak zorunda oldugum icin, ayakta hafif bir agriyla devam ettim. neyse pek sorun yok gibi gorunmekteydi.

Sabah uyandigimda yataktan cikabilmek icin yaklasik 3 dakika harcadim. Cehennem azabi gibiydi. Simdi isin ilginc kismina gelelim. Ayaga kalktiktan 30-40 dakika sonra belde herhangi bir agri kalmamakta, is dolasiyla hep ayakta oldugum icin herhangi bir sorun da yok. Lakin aksam eve gelip sandalye veya koltuga yarim saat oturduktan sonra hersey silbastan olmak da. yani o dehset agri geri donmekte. su an oturuyorum ve nasil kalkacagimin hesabi icindeyim.

Var mi? pratik cozumu olan romalilar. Ameliyat demeyin annem fitik ameliyati oldu. sonra daha beter oldu. ameliyatlik durumum oldugunu sanmiyorum. Dedigim gibi 12 saat ayakta is yapiyorum tik yok.
0
tezek
(27.03.11)
maalesef fıtık başlangıcı olabilir bu ve fıtığın tek tedavisi cerrahidir, kim ne derse desin. tavsiyem gidip bir kontrol ettirmenizdir. bir süre sonra bacağınızın arka tarafında çakan bir ağrı ve hareket ettirememe, his kaybı gibi sinirsel durumlar da yaşarsanız kesin fıtık diyebiliriz.
oturunca ağrının artması bel sorunlarında beklenen bir şeydir, çünkü vücudun yükü direkt omurgaya biner. ayrıca öksürükle, ıkınmayla, hapşurmayla da artar bu fıtık ağrıları.

not: ya ben ameliyat dedim de tabi bu komplikasyonları olan (bacakta kas gücü kaybı ağrılar, duyu kaybı vs) olan hastalarda. böyle şeyler gelişmemişse ameliyat düşünülmez.

taksit taksit geliyo: he evet şu an için tavsiyem doktora görünüp uygun bir istirahat, destek tavsiyesi almaktır.
0
dr cucu
(27.03.11)
(4)

dişte leke

dieselsingle2
bir ara düzenli diş fırçalamamam sonucu tavşan dişlerinde -hangilerinden bahsettiğimi anlamışsındır- leke oluştu.doğal mantıklı kolay yöntemler ile lekeyi geçirmek için yardımınızı beklemekteyimdüzenleme: diş minesine zarar vermeden, aşındırmadan işe yarayacak yöntemler arıyorum
bir ara düzenli diş fırçalamamam sonucu tavşan dişlerinde -hangilerinden bahsettiğimi anlamışsındır- leke oluştu.
doğal mantıklı kolay yöntemler ile lekeyi geçirmek için yardımınızı beklemekteyim

düzenleme: diş minesine zarar vermeden, aşındırmadan işe yarayacak yöntemler arıyorum
0
dieselsingle2
(27.03.11)
Diş fırçasına bir miktar karbonat ve tuz dökülerek üzerine birkaç damla limon sıkılır ve dişler fırçalanır yada clinomyn marka diş macunu kullanılarak sorun çözülür.Ancak bu işlemi yaparken diş minelerinizi zayıflatarak ileride başta diş hassasiyeti olmak üzere sorunlar yaşayabileceğinizi bilmelisiniz.
0
cogeneration
(27.03.11)
cogeneration ın dediği gibi bunlar zarar verir dişlerine. en iyisi diş hekimine temizletmek.
0
girl in a coma
(27.03.11)
beyazlatıcı diş macunundan başka kendi uygulayabileceğiniz yöntem yok.
0
inthechaos
(27.03.11)
dişhekimine gitmek bu kadar zor olmamali:)mineye zarar filanda gelmez.ciddiyseniz bana ulaşabilirsiniz hallederiz.
0
dunyayikurtaranadaminhalasininkayni
(28.03.11)
(5)

Dudağımdaki kuruluk

ahmetx6
Selamlar dudağımda kuruluklar oluşuyor, sürekli dudağımı yalıyorum kuruluklar(büzülmeler) gözükmesin diye, ve bu gittikçe bir sorun haline gelmeye başladı bunun bir çözüm yolu yokmu? yada bildiğiniz bir krem yokmu?
Selamlar dudağımda kuruluklar oluşuyor, sürekli dudağımı yalıyorum kuruluklar(büzülmeler) gözükmesin diye, ve bu gittikçe bir sorun haline gelmeye başladı bunun bir çözüm yolu yokmu? yada bildiğiniz bir krem yokmu?
0
ahmetx6
(27.03.11)
dudak koruyucular var.lipstik. hani şu ruj gibi olanlar.renksizleri de var. onlardan kullanbilirsiniz. gece yatmadan filan süreseniz gün içinde de kuruduğunu hissettiğinizde kullanırsanız işe yarayabilir.
0
hukukcu6
(27.03.11)
benim bildiğim kadarıylal lipstickler ısı değişimlerine karşı etkililer. dudak kuruluğu bana göre susuz kalmış bir vücudun etkileri daha çok, tabi sebep olarak bol tuz tüketimi de olabilir pekhala

ayrıca bulunulan havanın "kirli" olması da sebep olabilir.
0
einherjer
(27.03.11)
blistex öneririm ayrıca dudaklarınızı yalamayın kurudukça, yalamak daha çok kurutur.
0
ekaterina
(27.03.11)
Bepanthen sür ve yalamamaya dikkat et.
0
Kreuzberg
(27.03.11)
Çok teşekkür ederim önerileriniz için., yarın eczane yolu gözüktü bana :)
0
🌸ahmetx6
(27.03.11)
(1)

karın üstü sertleşmesi

ne istedigini bilmeden aglayan cocuk
karnımın üst kısmında, mide hizasında bir sertleşme ve şişkinlik var. yediğim her şey ağzımda gibi hissediyorum. dün akşam alkol aldım, bir kadeh şarap ve shot jagermeister, bi shot da sex on the beach. sigara kullanıyorum, ama çok değil. ağrı 2-3 gündür mevcut, ayrıca iştahsızım ve uykusuzluk probl
karnımın üst kısmında, mide hizasında bir sertleşme ve şişkinlik var. yediğim her şey ağzımda gibi hissediyorum. dün akşam alkol aldım, bir kadeh şarap ve shot jagermeister, bi shot da sex on the beach. sigara kullanıyorum, ama çok değil. ağrı 2-3 gündür mevcut, ayrıca iştahsızım ve uykusuzluk problemim var.

hayra alamet mi?
0
ne istedigini bilmeden aglayan cocuk
(26.03.11)
bende aynı şekildeydim ama ıkı sene falan doktora gitmedim sonra ağrılar arttı doktora gıttım ülser varmış midemde bence bı an önce git endoskopi yaptıracak düzeye getırme mideyi..
0
tülay
(26.03.11)
(1)

Safra kesesi

shirakahn
Daha önce ocak ayında çok şiddetli bir ağrı ile acile kaldırılmıştım, gaz sancısı olduğuna kanaat getirip spasmomen hap verip eve yolladılar. Geçen hafta gene böyle bir sancı ile acile gittim, ertesi gün ultrason çekelim dendi ve safra kesemin 100cl olduğu tespit edildi. Doktor da kan değerlerinde e
Daha önce ocak ayında çok şiddetli bir ağrı ile acile kaldırılmıştım, gaz sancısı olduğuna kanaat getirip spasmomen hap verip eve yolladılar. Geçen hafta gene böyle bir sancı ile acile gittim, ertesi gün ultrason çekelim dendi ve safra kesemin 100cl olduğu tespit edildi. Doktor da kan değerlerinde enfeksiyonla ilgili bir değerin yüksek olduğunu belirtip bana Kolsin diye bir ilacı bir hafta kullanmamı ona göre tedaviye karar vereceğini söyledi. Bu kolsin denen nanenin prospektüsünü okuyunca safra kesesi ile alakalı bir şey göremedim, ya da anlayamadım diyeyim. Akdeniz humması ya da gut hastalığı tedavisinde kullanılıyormuş onlar da benim şikayetlerimle alakasız hastalıklar, doktor ne yapmaya çalışıyor? Başka doktora gitmeli miyim? Tırsıyorum ve ağrım devam ediyor sözlük.
0
shirakahn
(26.03.11)
sanırım ailevi akdeniz ateşi'nden şüphelenmiş.
0
dr cucu
(26.03.11)
(3)

uyandım ve sol gözümün üstü şişmiş

efendy
dün bir köpekle oynayıp sanırım elimi yıkamadan da gözüme götürmüş olabilirim. ondan mıdır? bir şey yapmama gerek var mı? tam gözün üstü, kapakçık kızarık ve şiş.ps: genetik sanırım ama hayatımda hiç arpacık vs çıkarmadım. o olacağını hiç ama hiç sanmıyorumps2: hayko cepkin gibi oldum diyorum!
dün bir köpekle oynayıp sanırım elimi yıkamadan da gözüme götürmüş olabilirim. ondan mıdır? bir şey yapmama gerek var mı? tam gözün üstü, kapakçık kızarık ve şiş.

ps: genetik sanırım ama hayatımda hiç arpacık vs çıkarmadım. o olacağını hiç ama hiç sanmıyorum

ps2: hayko cepkin gibi oldum diyorum!
0
efendy
(26.03.11)
arpacık dediğiniz genetik olabilecek bir şey değil. arpacık iltihaplanmadır, herkese olabilir. köpek ise buna neden olabilecek bir şey. tabi sokak köpeği ise ihtimal daha fazla. güzel ve temiz suyla yıkayın. 2-3 saat bekleyin. inmezse doktor yolu görünüyor. neden inebilir diyorum? çünkü bir şekilde şekilsiz yatıp hırpalamış olabilirsiniz ki sanmam.
0
ben smyrna
(26.03.11)
bana da daha once olmustu benzer bir olay, goz kapagim sismisti. doktora gittigimde bir tane krem vermisti (adi impetex sanirim), onunla gecti, muhtemelen allerjidir ya da sinek, bocek birsey isirmisdir. eger sadece goz kapagi ise beklerseniz de muhtemelen gececektir yoksa haricen surulen bir kremle, eczaneye sorabilirsiniz gececektir. eger goz icinde kasinti yanma sislik vs varsa vakit kaybetmeden bir doktora gidin.
0
Labyrinthe
(26.03.11)
Labyrinthe olay tam olarak senin anlattığın gibi. Biraz daha uyku sersemliğini atınca eczaneye gideyim ben en iyisi..
0
🌸efendy
(26.03.11)
(1)

krem...

leyla3
Elimde iki krem var...elidel ve locoid. Bunlari yuzumun ayni bolgelerine gunde ikiser kez surmem onerildi. Ancak bir sorun var:Birini uyguladiktan hemen sonra ikincisini uygulayamiyorum. Etkilesime girer ya da biri tabaka olusturmusken digeri onun ustunden nufuz eder mi diye dusunuyorum.Aradan zaman
Elimde iki krem var...elidel ve locoid. Bunlari yuzumun ayni bolgelerine gunde ikiser kez surmem onerildi. Ancak bir sorun var:

Birini uyguladiktan hemen sonra ikincisini uygulayamiyorum. Etkilesime girer ya da biri tabaka olusturmusken digeri onun ustunden nufuz eder mi diye dusunuyorum.

Aradan zaman gecmis olsa bile, yuzumu temizlemeden digerini ayni sebeplerle surmuyorum, gunes kremi ile temizlenmezse kalinti birakiyor cunku.

Boyle olunca gunde 4 ayri zamanda krem surmem ve yuzumu temizlemem gerekiyor. (yuzumu sadece yatarken temizleyebiliyorum) ve 4 ayri sefer karisiklik zorluk cikariyor.

Soru: ardarda gunde iki kez uygulasam mahsuru olur mu?
Simdiden tesekkurler:)
0
leyla3
(26.03.11)
reaksiyonları konusundan yorum yapamayacağım ama elideli güneşe çıkmadan önce sürmemeniz gerektiği uyarısını yapmak istedim, doktorunuz yapmıştır büyük ihtimalle ama olsun. bir de hem kortizonlu krem hem de elidel verilmesi tuhafıma gitti.

not: doktor değilim
0
susannah
(26.03.11)
(6)

koşu günün hangi saatinde yapılır??

lmss
şimdi koşu yapayım da üzerimdeki şu ataleti atayım gibi bir düşüncem var. sabah 9 ile akşam 8 arası müsait değilim. şimdi bünye için iyi olan, en çok fayda(kilo verme, atikleşme) sağlayacak olanı hangisidir? a) sabah 6 gibi kalkıp 30-45 dk koşmak sonra duş alıp kahvaltı yapıp çıkmak.b) gece yatmadan
şimdi koşu yapayım da üzerimdeki şu ataleti atayım gibi bir düşüncem var. sabah 9 ile akşam 8 arası müsait değilim. şimdi bünye için iyi olan, en çok fayda(kilo verme, atikleşme) sağlayacak olanı hangisidir?

a) sabah 6 gibi kalkıp 30-45 dk koşmak sonra duş alıp kahvaltı yapıp çıkmak.

b) gece yatmadan koşmak sonrasında duş alıp yatmak.

evet hangisi? yada c şıkkını önerebilirsiniz.
0
lmss
(25.03.11)
ne kadar saglikli bilemiyorum ama kendi deneyimimi aktarayim.

gece uyuma sorunu cektigimden sabahlari uykusuz kalkip bir de ustune kosu yapamiyorum ben. gun icinde kendimi toplayamiyorum. o yuzden gecen yaz, yine geceleri yuruyordum/kosuyordum. gece 11-12 civari cikip, 1-1,5 saat yuruyus+kosu yapiyordum. uyumaya da yardimci oluyordu. (hem ortalik da sakin oluyor genelde)
bununla birlikte biraz duzenli beslenip 1 ayda 15 kilo vermistim. benim acimdan iyiydi. havalar guzellesti, tekrar baslayacagim ayni sekilde.
0
fader
(25.03.11)
her iki saat de uygun gayet. ilki bunyeyı zorlar ama, uykudan sonra vucut en dusuk sevıyede zaten.
0
bryan fury
(25.03.11)
sabah yaptığınız spor, metobolizmanızın bütün gün hızlı çalışmasını sağlayacaktır. sporu yapıp uyursanız bunun metobolizmaya fazla bir yansıması olmaz. o yüzden sabah sporu öneriliyor uzmanlar tarafından. (ben de sormuştum zamanında diyetisyene)
0
vejeteryan vampir
(25.03.11)
kilo vermek istiyorsaniz cardio egzersizinizi (kosu, bisiklet, eliptik machine v.s) vucudunuzda karbonhidratlarin olmadigi durumda (glikojen depolariniz bosken) yapmaniz gerekir ki vucut karbonhidrat yerine yag yaksin.

bunun icin de ya sabah bos mideye (acken yani) -bu da genelde yataktan kalktiktan sonra oluyor dogal olarak- yapmalisiniz, ya da aksam yapacaksaniz, agirlik antrenmaninizdan sonra yapmalisiniz.

agirlik antrenmani sirasinda en son alinan karbonhidratlar yakilacagi icin cardio'ya yine tipki ac karna baslar gibi baslamis olacaksiniz.

hint: sabah cardio yapmadan evvel protein tozunuzu icmeyi unutmayin ki kaslariniz degil, yaglariniz yansin.
0
no christ requiress
(25.03.11)
ama aç karna sabah koşusu yapılmaz. bitkin kalmak bir tarafa, özellikle mideniz sonra da kaslarınız için çok zararlı. fazladan asit üretimi oluyordu sanırım. atmayayım ama çok zararlı olduğunu biliyorum. mükellef bir kahvaltı etmeseniz de bir dilim peynir ekmek ve ufak bi çay bile yeter. sonra gelince yaparsınız kahvaltınızı. bir de, koşu alışık olmayan bünyeler için çok sert bir spor aslında. kemikler, eklemler ve kaslar için. dolayısıyla evde biraz (10-15 dk) ısınma/esneme yaptıktan sonra çıkmanızı ve hafif hafif koşmanızı tavsiye ederim. koşarken de rahat ettiğiniz bir tempo yakalayıp onu korumaya çalışın. ve kendinizi deli gibi yormayın ki bir sonraki gün de spor yapmak isteyin :)
0
empty space
(25.03.11)
bir dergide bu konuyla ilgili bir makale okumuştum. Bu makalede bilim adamları belli sayıdaki deneklerin hepsine aynı kalorideki yemekleri veriyor ve eşit miktarda enerji tüketmeleri için aynı sporları yaptırıyorlardı.Yalnız bu grubu ikiye ayırmışlardı.yarısı spor yapıyor yarısı yapmıyordu.Spor yapanlarında yarısı kahvaltıdan önce yarısı da kahvaltıdan sonra spor yapıyolarmış Deneme altı hafta sürmüş. Sonunda spor yapmayan gruptakilerin birkaç beden artış göstermiş. Herbiri en az 3 kilodan fazla almışlar. Aynı zamanda insüline karşı direnç geliştirmişler ve kasları artık insüline tepki göstermez hale gelmiş. Kaslar arasına daha fazla yağ toplamaya başlamışlar.

Spor yapmadan önce kahvaltı yapan grup da kilo almış ama bu miktar hiç spor yapmayanların yarısı kadarmış. Onlar da spor yapmayanlar gibi insüline karşı daha çok direnç gösterip kasları arasında yağ toplamışlar
Sadece kahvaltıdan önce spor yapan grup neredeyse hiç kilo almamış ve insüline karşı direnç geliştirmemişler. Yedikleri gıdadan vücuda giren yağı da daha iyi yaktıkları gözlemlenmiş. KIsacası kahvaltıdan önce sabah yapılan koşu daha faydalı bilimsel olarak da kanıtlanmış.
0
bernosh
(25.03.11)
(4)

bu mukus mudur

petrelli_39
arkadaşlar dışkımda bir görüntü sorunu yok fakat dışkıdan sonra tuvalet kağıdı üzerinde dışkının üzerinde yapışkan parlak bir görüntü oluyor. bazen az bazen çok. bu mukus mudur
arkadaşlar dışkımda bir görüntü sorunu yok fakat dışkıdan sonra tuvalet kağıdı üzerinde dışkının üzerinde yapışkan parlak bir görüntü oluyor. bazen az bazen çok. bu mukus mudur
0
petrelli_39
(25.03.11)
Enfeksiyondur, kıl dönmesi olabilir fistürü patlamış olabilir vs vs. Görünün.
0
liriamer
(25.03.11)
enfeksiyon doktorları hastalarına dışkı sümüklü mü diye soruyor. demek ki böyle bir durum hastalık açısından bir belirti yahut bir işaret.

yalnış hatırlamıyorsam bağırsak florası bozukluğunda buna benzer durumlar yaşanabiliyor. dışkı yağlı falan oluyor.

medikal sorulara verilen klasik cevabı ben de vereyim: doktora görünün.
0
ya ben lan neyse
(25.03.11)
merhaba zaten doktora gittim ama bu sebeple değil, bağırsak rahatsızlığım vardı, kan tahlili ve dışkı tahlili yapıldı. ibs teşhisi koydu doktor ama mukus durumunda kolonoskopi çektirsen iyi olur dedi. ona da anlattım buraya yazdığım şeyi ama o da tam karar veremedi çünkü mukus dışkı üzerinde değil. tuvalet kağıdında parlak yapışkanımsı bir görüntü oluyor.
0
🌸petrelli_39
(25.03.11)
Bu şikayetlerinize ilaveten anüs'te kaşıntı varsa muhtemelen sizin şikayetiniz anal fissür'den kaynaklanmaktadır.
0
cogeneration
(26.03.11)
(4)

su icmek ya da icmemek

Labyrinthe
merhabalar,aslinda uzun suredir boyle ama bu aralar beni rahatsiz etmeye basladi. sanirim bobreklerim fazla iyi calisiyor, oyle cok su icin birisi degilimdir, icmeye gayret ederim genelde ama bu aralar ne zaman su icsem, yarim saate en gec tuvalete gider oldum, ictigim kadar da gidiyor. bastan belir
merhabalar,

aslinda uzun suredir boyle ama bu aralar beni rahatsiz etmeye basladi. sanirim bobreklerim fazla iyi calisiyor, oyle cok su icin birisi degilimdir, icmeye gayret ederim genelde ama bu aralar ne zaman su icsem, yarim saate en gec tuvalete gider oldum, ictigim kadar da gidiyor. bastan belirteyim, oyle idrar yollari vs bir sorunum, agrim sizim yok. dudaklarim, agzim kuruyor ama su icmeye/sivi tuketmeye korkar oldum, ikide bir ara vermemek icin.

cevaplar icin simdiden tesekkurler..

edit: biraz abartmisim sanirim, su icmiyor falan degilim, sadece rahatsiz bir durum ikide bir yerimden kalkmak zorunda olmak.
0
Labyrinthe
(25.03.11)
@dearguest sistit oldugunu sanmiyorum zira sistitte tuvalete bos yere gitme, ya da cok az idrar gelmesi, agrili olmasi gibi durumlar oluyor diye biliyorum okuduklarim kadariyla. oyle bir durum yok.
0
🌸Labyrinthe
(25.03.11)
sudan bişi olmaz ic bol bol.
0
bryan fury
(25.03.11)
çay ve kahve tetikliyor olabilir sık tuvalete gidişinizi. yine de sudan kesmeyin derim ben en azından 1.5 litrenizi kesin için.
0
mahnita
(25.03.11)
Ağız kuruluğuna da bağlı olarak bir şeker testi yaptırın derim. Not: doktor değilim ama olsaymışım yeriymiş aslında.
0
ceska
(26.03.11)
(8)

konsantrasyon ile ilgili ilaç

bacardi cola
vardı aklıma takıldı adını hatırlayan var mı ? kullanacağımda da değil gerçi.
vardı aklıma takıldı adını hatırlayan var mı ? kullanacağımda da değil gerçi.
0
bacardi cola
(24.03.11)
değil sanırım entryler genelde sınav öncesi kullanmaktan bahsediyordu.
0
🌸bacardi cola
(24.03.11)
risperdal , stratera , pharmaton (son yazdığım baya alakasız oldu gerçi o vitamin galiba sınav zamanı kullanmıştım da ) .

edit:bayaa bi gecikmeli imla .
0
nabruknabruknabruk
(24.03.11)
(bkz: modiodal)
0
iustitia omnibus
(24.03.11)
adderall kullaniyorum ben sinavlardan once. turkiye'de bulunuyor mu ve sordugunuz bu mu emin degilim.
0
blackworld
(24.03.11)
evvet freeze doğru cevap budur teşekkür ettim. diğerlerine de bir bakayım neymiş, ne değilmiş.
0
🌸bacardi cola
(24.03.11)
pharmaton dediğimiz ilaç yani vitamin , hem vitamin takviyesi hem de içerdiği ginseng sayesinde konsantrasyon artırıcı bir etki gösteriyo bende , en kritik eğitim ve sınav dönemlerimde inanılmaz işime yaramıştır.
0
expansion pack
(24.03.11)
concerta war bir de.
0
shadowelves
(25.03.11)
pharmaton kullandım gerçekten gayet zinde hissettiriyor insana. ama solgar nero tam olarak aynı şey değil sanırım.
0
🌸bacardi cola
(25.03.11)
(8)

Yanlarım ağrıyor

kafa radyo
Hayatımda ilk kez yanlarım ağrıyor ve feci bir ağrıymış. ne yapmalı?
Hayatımda ilk kez yanlarım ağrıyor ve feci bir ağrıymış. ne yapmalı?
0
kafa radyo
(24.03.11)
taş düşürüyor olmayasın ?
0
rubiks cube
(24.03.11)
bilmem ki hiç öyle bir sorunum olmamıştı. geçen haftayı "keçi" gribi yüzünden yatakta geçirdim ve dün başlayan bu ağrı bugün dayanılmaz oldu. böbreklerimde bildiğim kadarı ile bir sorun yok.

doktor yolları göründü desenize. peki aile hekimine mi gitsem doğrudan hastaneye mi? aile hekiminin test yapma şansı yoktur herhalde
0
🌸kafa radyo
(24.03.11)
bu çok büyük ihtimalle idrar yolları enfeksiyonu. son zamanlarda korunmasız ve pis bir seks aktivitesine giriştiniz mi? böyle durumlarda anında kendini gösteriyor. bence önce eczaneden bir ilaç isteyin, geçmezse gidin doktora.

(bi ilaç var suya koyup içiyorsun, görünüşü -kuru hali- oralete benziyor, o çok etkili. bence ondan alın)
0
wilwarn
(24.03.11)
yanınız neresi?
0
dr cucu
(24.03.11)
evli barklı adamım.

yanımı nasıl tarif etsem?? sırt bölgesinde göğüs kafesinin altında başlayan bölge.
0
🌸kafa radyo
(24.03.11)
bu cevabı otomatiğe bağlıycam...derinizde kabarcıklar falan oluştuysa, kaşıntı varsa falan zona?

şayet zonaysa, bu nedir yahu diyeceğim. ofis arkadaşımda dahil herkes sırayla zona olmaya başladı...
0
Phoebe
(24.03.11)
bu son mesajı okuyana kadar kaşıntı falan yoktu. psikolojik olarak kaşınmaya başladım lan. evet zona'yı eledik. peki bu septomlara neden olan ne olabilir?

house mode on.
0
🌸kafa radyo
(24.03.11)
kas hastalıkları da düşünülebilir ama böbreklerle alakalı gibi sanki tarifiniz. daha derinden geliyor sanki. infeksiyon, tıkanma neyin olabilir. neden olabilecek hastalık çok. eczaneye değil de direkt bir hekime görünün.
0
dr cucu
(24.03.11)
(4)

zihinsel faaliyetlere zarar vermeyen antidepresan

efexor
1 - sınavların çok yoğun olacağı bir dönemdeyim. 1 sene böyle olacak hemen hemen. 2 - aşırı derecede gergin, huzursuz,, endişeli, dikkatsiz ve unutkanım. daha önce bi kaç kez depresyon için tedavi görmüştüm3 - çeşitli bazı sebeplerden dolayı bir doktora muayene olma şansım yok.şimdi, durum böyleyken
1 - sınavların çok yoğun olacağı bir dönemdeyim. 1 sene böyle olacak hemen hemen.
2 - aşırı derecede gergin, huzursuz,, endişeli, dikkatsiz ve unutkanım. daha önce bi kaç kez depresyon için tedavi görmüştüm
3 - çeşitli bazı sebeplerden dolayı bir doktora muayene olma şansım yok.
şimdi, durum böyleyken bana unutkanlık, dikkat dağınıklığı yapmayacak hatta kilo da aldırmayacak bir antidepresan lazım. tavsiyeleriniz?

sürekli olarak omega3, supradyn ve apikobal alıyorum.
0
efexor
(23.03.11)
d3 vitamini al
günde 1 çorba kaşığı cod liver oil iç
magnezyum ve kalsiyum desteği al (bulabilirsen k2 vitamini desteği de al)
b12 vitamini al
bol ciğer, böbrek, kalp, yumurta tüket.
zerdeçal ye
kahve içme.
bunların hafızana da beynine de iyi gelmesi lazım sağlık olarak. ruhsal olarak da az da olsa faydalı olmalı bence.
0
joepiscopo
(23.03.11)
Hap almanız şart mı? Papatya veya melisa çayı için.
0
grgn
(23.03.11)
kesinlikle effexor degil. cipralex yan etkileri en az olan antidepresan olarak bilinir, kilo aldirmaz, belki sinavlari atlatana kadar doktor gozetiminde kullanabilirsiniz...Bir de cayin icine 10 kuru karanfil tanesi kadar kirip atiyorum ben, bir saat kadar super enerjik hissediyorum. maydanoz da tavsiye ediyorlar. ezip, limon sikip sabah ac karnina yiyin diyorlar ki bunu denemedim. Solgar nutrients diyeceklerdir, onu da denemedim. Bir de Bayer in 30 ytl civari bir vitamin seysi var adini hatirlayamadim, cok unlu. bende bir seye yaramadi
0
leyla3
(23.03.11)
antidepresan kullanma. antidepresanlar konusunda çok deneyimli biri olarak söylüyorum, hem aşırı gerginlik, hem de unutkanlık dikkatsizlik gibi özellikleri bir arada taşıyan birisiyim. bu söylediklerine kötü gelmesine rağmen stresimi azaltacak bi ilaç bulsam kullanmaya devam edicektim. ancak ne stresimi ne de bu problemlerimi azaltabilen bi ilaç bulabildim. sana tavsiyem bulduğun her insana yapışıp konuşarak rahatlamaya çalış. malesef ilaçlar sanıldığı kadar etkili değiller.
0
shadowelves
(24.03.11)
(3)

Sert kontakt lens hakkında akıl fikir deneyim

alric
İleri derece miyop birisi olarak (-7 civarında) artık gözlükten ve aylık lenslerden sıkıldım. Açıkçası aylık lenslerde bir ayı tamamlayabildiğim de zordur. Günde 5 6 saatten fazla tutamıyorum, bütün gün de gözümde hissetmem cabası. Net görüyor gibiyim ama yine de net göremediğimi hissediyorum. Yeni
İleri derece miyop birisi olarak (-7 civarında) artık gözlükten ve aylık lenslerden sıkıldım. Açıkçası aylık lenslerde bir ayı tamamlayabildiğim de zordur. Günde 5 6 saatten fazla tutamıyorum, bütün gün de gözümde hissetmem cabası. Net görüyor gibiyim ama yine de net göremediğimi hissediyorum. Yeni aldığım gözlüğe de hala alışamadım, ışık bazen çok farklı kırılıyor.

Gittiğim bir lens ustası (sanki Hammer usta mübarek) sert lenslerin çok daha iyi olduğunu, benim gözüme uygun kesilebileceğini ve daha uzun süre gözümde tutabileceğimi belirtti. Açıkçası çok kompedan gözüküyordu, ben de oldukça inandım. Olayın bir tek maddi boyutu beni düşündürüyor. Almanya'da yaşıyorum ve lenslerin kesilmesi 180 Avro, 6 hafta deneyebiliyorum, sonra satın almak istersem 554 Avro daha. Ya da ayda 32 avroluk garip bir leasing opsiyonu var.

Sert lensin farkını bir kaç yerde okudum ama reklam mı yapıyorlar yoksa gerçekten daha mı üstün emin olamadım.

Kullanıcılardan ricam iki satır fikir belirtmeleri. Fiyat belirtirseniz de çok makbule geçer. Türkiye'de fiyatlar nasıl hiç bilmiyorum.

Bütün gün iş yerinde bilgisayar başında oturan birisi olarak sert lensleri tavsiye eder misiniz?
0
alric
(23.03.11)
ben de aylık lens kullandım 2 sene kadar, ama gözü kuruttuğu için bi kaç ay ara vermemi önerdi doktor(tıp fakültesi bölüm başkanı prof.kendisi) bir de eğer gözünde lensi hissediyorsan o lens sana olmamış demektir demişti ki ben ilk aldığımda hissediyordum, çapı mı yanlış öçülmüş nedir, değiştirdiler cidden çok rahat kullandım 2 sene boyunca ve devam edeceğim. geceleri çıkar taktan yorulduğum için uzun süreli lenslere geçmeyi danıştım kendine, ama sağlıksız olduğu öbür türlü lensin sürekli solüsyonla yıkandığı için daha sağlıklı ve geceleri çıkartıldığı için de göz açısından daha faydalı olduğun söyledi.bilemiyorum söylediklerimin hiç sana faydası olur mu ama öle paylaşmak istedim:p benim yorumlamam bu kadar ben bu şekil lens takarım, o bayan o çeşit lens kullanır bilemedim şimdi ben onu. benim lensimin 6 tanesi tek göz için 50 tl.
0
ironik tavuk
(23.03.11)
-6 ila -10 arası seyretmiş olan gözlerimde, -6 iken aynı zamanda 2 derece de astigmatım olduğu için sert lens kullanmıştım, bu sayede astigmatı 1 dereceye düşürdük ve akabinde yumuşak lense geçiş yaptım.

yirmi yılı aşkın süredir lens kullanıyorum. net hatırlamasam da ilk iki yıl gibi sert lens kullandım. gözden fırladığı oldu birkaç kez. haftada mı ayda mı bir kez protein arıtma solüsyonuna da koyuluyordu o zamanlar. normalde de her gün solüsyona koyuyordum. gözümde hiçbir rahatsızlık hissetmedim. ben de uzun süre bilgisayar başında oturuyordum ve oturuyorum.

görme konusunda ne sert, ne de yumuşak lenste bir sıkıntı çekmedim.

yine yirmi yılı aşkın süredir ayn hekime gidiyorum, işinde iyidir de... ancak sert lensle ilgili bu şekilde bir bilgi vermedi, sert lens kullanmada bir sorunum da yoktu, ciddi bir fark olsa söylerdi diye düşünüyorum.

ama başka görüşler de gelirse daha iyi bilgi edinebilirsiniz.
0
tedirginlik hucresi
(23.03.11)
bende de miyop astiğmat var be ilk lense numarama göre yumuşak lens o zamanlar olmadığı için sert lensle başladım. Bir sene kullandım, sadece bir kez gözümden fırladı, tek olumsuzluğu tozlu dumanlı rüzgarlı havalarda göze bir şey kaçarsa onu atmak için yaşartıyor göz kendisini ve yolun ortasında bir süre ağlıyorsunuz tek göz tek burun, sonra atınca lay lay devam ediyorsunuz ki atıyor. o nedenle serty lens forever... sonra yumuşak lense geçtim, bir sürü sorun çıkardı, lens kullanmaktan soğudum yeminle...
0
deliberte
(29.03.11)
(8)

en düşük dozlu anti-depresan

yildirimba
Halda haldaşlarım, yolda yoldaşlarım, ahiret karındaşlarım,Piyasadaki en düşük dozlu anti-depresan hangisidir? Ben bir de bunu kırıp içeceğim. İçip içmediğim belli olmayacak kadar düşük dozlu olmalı. başka bir rahatsızlığın tedavisi için kullanacağım.
Halda haldaşlarım, yolda yoldaşlarım, ahiret karındaşlarım,

Piyasadaki en düşük dozlu anti-depresan hangisidir? Ben bir de bunu kırıp içeceğim. İçip içmediğim belli olmayacak kadar düşük dozlu olmalı. başka bir rahatsızlığın tedavisi için kullanacağım.
0
yildirimba
(23.03.11)
1. kendi kafanızdan ilaç içmeyin. hele antidepresan.
2. bazı ilaçlar kırılmadan içilir. dışındaki film tabakası gerçekten çözülmesi gereken yerde çözülür. kırarsanız erken veya geç çözülebilir.
3. antidepresan içtiğiniz zaten belli olmaz. uyuşturucu değil kullandığınız. etkisi, işe yaradığıın varsayarsak "mutlu olmak" olacaktır. yani içtiğinizin anlaşılmasının sakıncası yoktur herhalde.
4. kendi kafanızdan ilaç içmeyin. hele antidepresan.
5. kendi kafanızdan ilaç içmeyin. hele antidepresan.
6. kendi kafanızdan ilaç içmeyin. hele antidepresan.
7. kendi kafanızdan ilaç içmeyin. hele başka rahatsızlığın tedavisi için hiç içmeyin. (sanırım erken boşalma için kullanacaksınız. ama antidepresan bir kullanım ile bu işe yaramaz. ağrı kesici gibi çalışan bir ilaç değildir.)
0
ben smyrna
(23.03.11)
o rahatsızlıgın için de belli bir sure kullanmam gerekiyor. pat atıyım geciksin olmuyor. bi de doktor kontrolunde olmali.
0
franz ferdinand
(23.03.11)
uyarılar için çok teşekkür ederim. ekren boşalma için değil de, fibromiyalji için kullanacağım. lustral vardı, o uyku problemi yaptı gibi. o nedenle en az yan etki ile ilaç kullanmak istedim. fibromiyalji için antidepresanı doktorum önermişti. ben başta istememiştim. şimdi hastaneye gidip yazdırma fırsatım yok, bari piyasadakilerden alayım dedim. :)
0
🌸yildirimba
(23.03.11)
duyurudan soracağınıza eczacıdan danışın
0
mea maxima culpa
(23.03.11)
fluoksetin olarak Prozac 20mg en düşüğü. Başka markada daha düşük dozlu varsa bilemem.
Birde alpazoram olarak Xanax 0.5 mg lık tabletin yarısını kırıp içebilirsin ancak problemine göre araştırıp seçmen doğru olur
0
taqster
(23.03.11)
çocuk aspirini iyidir, tadı da güzel...
0
kimlanbu
(23.03.11)
sedaflora al bitkisel bi şurup uyutuyor uyuşturuyor. uyumak için denemiştim işe yaradı da bitince yine almaya üşendim halbusi 5 6 lira bişey..
0
rubiks cube
(23.03.11)
sakin ha kafana gore prozac, xanax falan alayim deme. bunlarin bazi yan etkileri olur ve kisiden kisiye degisir. Doktorun yazmasi lazim.

mesela bana ilk prozac vermislerdi onlarca yan etkisi oldu ve degistirmek zorunda kaldik. yani oyle kafana gore ilac alma sonuclar her zaman iyi olmaz.
0
cyclic chronic loser
(23.03.11)
(3)

sağlık ocağı çalışma saatleri

portakallikek
merhabalar,yarın acil bir iş sağlık ocağından rapor almam gerekiyor ve o raporu çok kısa sürede başka yere yetiştirmem lazım. ancak sağlık ocağı evime çok ters olduğu için tekrar tekrar gidip gelebilme lüksüm yok. acaba ocaklarımız kaçta açılır, aile hekimlerimiz kaçta teşrif eder? hani bi bilen ede
merhabalar,
yarın acil bir iş sağlık ocağından rapor almam gerekiyor ve o raporu çok kısa sürede başka yere yetiştirmem lazım. ancak sağlık ocağı evime çok ters olduğu için tekrar tekrar gidip gelebilme lüksüm yok. acaba ocaklarımız kaçta açılır, aile hekimlerimiz kaçta teşrif eder? hani bi bilen eden olsa da ona göre işlerimi ayarlasam..
0
portakallikek
(23.03.11)
mesai 8de başlıyor ama bazı doktorlar daha geç geliyor. bazısının kapısında erkenden sıra oluyor hastalar..
0
inthechaos
(23.03.11)
adana: 8.30 açılış 9 doktor geliyor.
0
ben smyrna
(23.03.11)
ben istanbul'dayım - mimaroba hatta - ama fark eder mi acaba?
0
🌸portakallikek
(23.03.11)
(6)

göz muayenesi için hastane tavsiyesi

baldur
hangi hastaneye gidersem farklı sonuçlar çıkmasından bıktığım için buraya soruyorum, özel ya da devlet fark etmez, detaylı lens muayenesi olmak istiyorum. işini hakkını vererek yapsınlar yeter, baştan savma yapmasınlar. sigortam var o açıdan az ücret isteyen özel hastaneler tercihim, dünya göz falan
hangi hastaneye gidersem farklı sonuçlar çıkmasından bıktığım için buraya soruyorum, özel ya da devlet fark etmez, detaylı lens muayenesi olmak istiyorum. işini hakkını vererek yapsınlar yeter, baştan savma yapmasınlar. sigortam var o açıdan az ücret isteyen özel hastaneler tercihim, dünya göz falan olmasın. istanbul'dayım.
0
baldur
(22.03.11)
kulaktan dolma abartılardan dolayı beyoğlu göz diyenler olacak. şimdiden söyliyim oraya gitme.

www.istanbulcerrahi.com

giden arkadaş memnun kalmıştı.
0
mayeskuel
(22.03.11)
acıbadem göz tavsiye ederim.
0
alpermete
(22.03.11)
randevu alabilirsen çapa'ya git hacım. geçmiş olsun.
0
dougsampson
(22.03.11)
istanbul cerrahi + 1. orada operatör fatih bey var. çok güzel muayene eder.
0
trocero
(22.03.11)
istanbul cerrahi'de buket hanım da olabilir.
0
african rain
(22.03.11)
yeditepe göz hastanesi de olabilir. maryo cenk kohen var orada. ıncık cıncık bakıyor.
0
deliberte
(29.03.11)
(10)

uyuyamıyorum

rubiks cube
6 aydır sabah 5 gibi uyuyup 8 de uyanıyorum. işin kötü kısmı vücudum garipsemiyor bu durumu, uykum gelmiyor bir türlü. bitki çayları, aşırı yorgunluk ertesi sıcak bi banyo... gibi geçmişte tavsiye edilen çoğu şeyi denedim. şimdi sorum şu; artık bir psikiyatriste gitme zamanı mıdır?aynı zamanda şu s
6 aydır sabah 5 gibi uyuyup 8 de uyanıyorum. işin kötü kısmı vücudum garipsemiyor bu durumu, uykum gelmiyor bir türlü. bitki çayları, aşırı yorgunluk ertesi sıcak bi banyo... gibi geçmişte tavsiye edilen çoğu şeyi denedim. şimdi sorum şu; artık bir psikiyatriste gitme zamanı mıdır?


aynı zamanda şu sorunum da var yemek de yiyemiyorum misal bir dilim ekmek 1 litre suyla tüm gün idare edebiliyorum. bazı günler sadece su ve cips bile yetiyor.
0
rubiks cube
(22.03.11)
gün içinde uykun gelmiyor mu? ben de aynı durumdayım ama gün içinde 12'den sonra geberiyorum. eve düşüp yatıyorum tekrardan birkaç saat, sonra tekrar sabaha kadar uyumuyorum.
0
yildirimba
(22.03.11)
psikiyatri değil,nöroloji
0
password
(22.03.11)
hiç mi hiç gelmiyor ya enerjim yerinde tüm gün çalışıyorum. akşam da okula gidiyorum. saat 23e doğru geliyorum eve. sohbet muhabbet kitaptı derken saat 5 i buluyor.. uyuyamıyorum
0
🌸rubiks cube
(22.03.11)
uyku saatlerimiz tıpatıp aynı. ama kıymetini bil. benim günümün 2 saati yol olmak üzere,4 saati okulda geçiyor, 2 saatinde uyuyorum. bir de senden var bi tane bende günde 3-4 defa da onu bozup çözüyorum. kalan 17-18 saat bilgisayar başında. internet bağımlısı olmadığın için şanslısın. boşver uykuyu. psikolog falan hikaye. aynen devam et.

6 ay önce ne oldu hatırlamaya çalış. sorun o zaman başlamış çünkü?

edit: pardon her gün 3 saat kitaba gidiyordu, unutmuşum :)
0
kisa bisey olsun istemistim
(22.03.11)
yok hiç ilaç kullanmıyorum, alkol de yok. ama bazı zamanlar uçuyormuşum gibi hissetiğimi söyleyebilirim. ciddi manada uçtuğum yok da (: dizler sanki yere basmıyor his yok.
0
🌸rubiks cube
(22.03.11)
hangi şehirde yaşıyorsun?
0
ykyt
(22.03.11)
kilo kaybı da var mı? ve yukarıda da söylenmiş: 6 ay önce bir şey olmuş. onu hatırla. bence psikiyatriye gitmen gerekebilir.
0
bigane
(22.03.11)
söylememe gerek varmı bilmiyorum ama hiç normal bir durum değil. bence gözardı etme hemen bir doktora danış. beyinle ilgili problemler şakaya gelmez. zamanla halüsünasyonlar ve bilinç kaybı yaşayabilirsin maazallah. hiç ummadığın kadar sarpa sarabilir işler. şu anda aklın başındayken hemen doktora danış.
0
locco
(22.03.11)
kanka sen naaptın yaaa?
0
ekacaddesi
(22.03.11)
unisom / insomin tablet
0
siradisi00
(22.03.11)
(9)

Sağlıkla ilgili söylenegelen iki şey

oshamahue
yakından televizyon izlemek yada bilgisayarın başında oturmak gözü bozar mı cidden?bir de terliksiz ve çorapsız soğukta durmak ilerde romatizma gibi hastalıklara neden olur mu? tenks ehed.
yakından televizyon izlemek yada bilgisayarın başında oturmak gözü bozar mı cidden?

bir de

terliksiz ve çorapsız soğukta durmak ilerde romatizma gibi hastalıklara neden olur mu?

tenks ehed.
0
oshamahue
(22.03.11)
ben çocukken çok isterdim gözlük takmak o yüzden az ışıkta kitap okur, televizyonu dibinden seyrederdim. mallık varmış biraz evet. daha sonra göz mütehassısı bi arkadaşım şey demişti bu tür dangalakça eylemler sadece var olan bozukluğu hızlandırmaya yarıyor.ben 14 yaşından beri gözlük 16'dan beri lens kullanıyorum. bilemiyorum ne kadarı benim mallığım yüzünden.
0
will
(22.03.11)
1-crt degilse sorun yok.
2- yok daha neler.
0
bryan fury
(22.03.11)
hayatı göz doktorunda geçen birisi olarak "hayır" cevabını vereceğim. ancak yapmanız gereken en önemli şey gözü kurutmamak. bunun dışında sorun yok.
0
ben smyrna
(22.03.11)
crt ile ne ilgisi var merak ettim. 2 yıl öncesine kadar hiç bir lcd crt'den daha iyi değildi. ha crt deyince 50 hertz kullanmayın tabi. ancak hala lcd'nin arkasında bir ışık olduğu gerçeğini unutmayın. siyahı crt gibi siyah gösteren bir lcd gösterin bana, önce monitörümü pnecereden atacağım (kat 3) sonra da o moitörden bi de size hediye edeceğim.
bu arada hi-end monitör getirmeyin karşıma 3-5000$a satılan. 350 tl'lik crtnin rengi ile 5000'lik lcd veya led karşılaştırmayacağım.
0
ben smyrna
(22.03.11)
catot ray tube den seyolan seyler gozu seyedıyor.
0
bryan fury
(22.03.11)
sana yanlış şey etmişler. o gözü değil bütün vücudu şey ediyor. radyasyon vs ile. öldürüyor doğrudan.
0
ben smyrna
(22.03.11)
crt daha fazla yoruyor aga. O kesin. ama bozuyor mu soru o işte.

sanırım göz bozukluğu 18-24 yaşlarına kadar filan en hayvani ilerlemesini gerçekleştiriyor. o yüzden bilgisayar bölümündeki miyoplar kendinden. bende bilgisayar okudum 10 kişilik bölümden 4 kişinin gözlüğü lensi filan vardı. onlar da zaten okula başladıklarında takıyorlardı. ha ben 12 yaşımdan beni bilgisayar karşısındayım.eşek kadar oldum ama bol bol kaşınıyor ama görmede bozukluk yok.

Soğuk olayı da evde filan yaşlılardan çok büyük psikolojik baskı görüyorum terlik giymem için. Unutup duruyorum.

neyse sağolun.
0
🌸oshamahue
(22.03.11)
crt'nin daha çok yormasının tek sebebi ucuz crt'lerin (banka vs'de bulunan) işyeri tipi ucuz monitörlerin tarama hızının düşük olmasıdır. (gerçi bunda oradaki it'cilerin de kabahatı var. gidip ayarlasana en azından 80 hz'e. benim filibis ile 100 hz kullanıyorum ve gözüm yorulmaz bile. retina dekolmanının ise monitör ve tv ile ilgisi zaten yok.

şu programı kullanın. gayet işe yarıyor ve zevkli oluyor. insan çişe gitmeyi unutuyor bazen:
www.donationcoder.com
0
ben smyrna
(22.03.11)
1 - bozmaz
2 - romatizma ile soğuk arasında bir ilişki saptanmış ama tam olarak ortaya konmuş bir şey de yok. tabi romatizmadan kasıta bağlı, halk arasında geçen romatizma ile tıptaki bambaşka şeyler, zaten belli bir yaştan sonra nerdeyse herkeste dizlerde bacaklarda ağrı oluyor.
0
siradisi00
(22.03.11)

ankara'da psikolog

aaayce
gittiğiniz, etraftan duyduğunuz güvenilir ve ankara'da ikamet eden bir psikolog var mı?
gittiğiniz, etraftan duyduğunuz güvenilir ve ankara'da ikamet eden bir psikolog var mı?
0
aaayce
(21.03.11)
(4)

[ sağlık ] Soğuk Algınlığında alınacak ilaçlar..

enola gay
Thera flu almıştım onun üzerine aspirin plusc alırsam sakıncası olur mu?
Thera flu almıştım onun üzerine aspirin plusc alırsam sakıncası olur mu?
0
enola gay
(21.03.11)
sakincasi olmaz.

agri kesici turevlerini en sik 4 saatle aldiginiz surece de problem olmaz. kaldi ki thera flu agri kesici turevi degil.
0
entrapmen
(21.03.11)
umca al. bağışıklık sistemini güçlendirir ve 2 gün içinde ayağa kalkarsın :P
0
Kreuzberg
(21.03.11)
eğer 20 yaşının altında değilsen alabilirsin, theraflu içerisinde burun tıkanıklığı ve halsizlik kırgınlık giderici maddeler yer almakta. theraflu'yu 4 saatte bire kadar çıkarabilirsin, ancak pek önermem, ideali en fazla günde 3 kez almaktır kanımca.
Ayrıca yapılan son araştırmalara göre soğuk algınlığına yakalanıldıktan sonra alınan C vitamini rahatsızlığın süresine etki etmiyor. Bu nedenle aspirin plus C kırgınlığını azaltmak adına yardımcı olacaktır.
Bol sıvı gıda almanı ve biraz sabretmeni öneririm.

Ayrıca theraflu 650 mg parasetamol içerir ki parasetamolü ağrı kesici bir madde olarak kabul etmek daha uygun düşer sanırım.
Geçmiş olsun.
0
siradisi00
(21.03.11)
parasetamol içeren ilaçlarla asetilsalisilik asit (aspirin) içeren ilaçları birarada kullanmayınız, kullandırtmayınız. İkisinin bbrek üzerine toksik etkisi var ancak farklı mekanizmalarla oluşuyor bu etki. Birlikte kullanırsanız voltranı oluşturabilirler, hasar riskini artırırsınız.
0
efx
(22.03.11)
(2)

sag el isaret parmaginda ariza

irukandji syndrome
Arkadaslar,Sag el isaret parmagimin ikinci bogumunun (tirnaktan yukari sayiyorum) hemen ustunde parmagimi bukmeye calistigimda bir aci var. parmak 15-20 derece bukuldukten sonra acimaya basliyor.Katlanilamaz degil ama sonuc olarak aciyor. 3 gundur gecmedi. Carpel tunnel mi acaba deyip okudum, onun b
Arkadaslar,

Sag el isaret parmagimin ikinci bogumunun (tirnaktan yukari sayiyorum) hemen ustunde parmagimi bukmeye calistigimda bir aci var. parmak 15-20 derece bukuldukten sonra acimaya basliyor.

Katlanilamaz degil ama sonuc olarak aciyor. 3 gundur gecmedi. Carpel tunnel mi acaba deyip okudum, onun belirtileri daha ciddi sanirim. Parmagimi bir yere vurdugumu hatirlamiyorum, haftada 3 gun spor salonuna gidiyorum, sadece isimden dolayi mouse ve klavyeyi sizler kadar kullaniyorum. 2 gece voltaren surup yattim, hicbir sey degismedi. sinir mi, damar mi, romatizmal mi anlamiyorum. Bir yere gostermeden (amerikada hasta olmayi kendime yasak etmistim) sizlere danismak istedim. aranizda konuyla ilgili bilgisi olan, ya da ayni seyi tecrube etmis biri varsa ve yardimci olursa cok sevinirim.

Moderatorlerden rica ediyorum, az bir sure de olsa ustlerde kalirsa bu saglik duyurusu, mutlu olurum. durmazsa da caniniz sagolsun.
0
irukandji syndrome
(21.03.11)
çıkık ihtimalini düşündüm çünkü benim de öyl eoldu çok sızladı çok acıdı ben ertesi gün çıktığını tesadüfen bir doktor arkadaşıma gösterdiğimde öğrendim. şişlik vardı tabi. sanırım sizin şişliğiniz yok. bence mekanik bir durumdur, sinirsel ya da romatizmal değil. çünkü başka parmaklarınızda eklemlerinizde yok. dinlendirin, geçer.
0
bıdıbıdı
(22.03.11)
cevap icin tesekkurler. Halen gecmedi, arada buzla masaj yapiyorum, cok da kullanmiyorum. Bakalim ne olacak:)
0
🌸irukandji syndrome
(25.03.11)
(3)

doktorun yazdığı ilaçlar-internetten görülebilir mi?

bendensin
doktorun hastaya yazdığı(reçeteye) ilaçları, internetten bizim görebilme şansımız var mı? olay ise şu; doktor reçeteye 3 ilaç yazdı gibi geldi, ama eczaneden 2 ilaç verdiler. aklıma takıldı gidip eczaneye soramam da uzak.. içim içimi yiyor. bi yardımcı oluverin be.
doktorun hastaya yazdığı(reçeteye) ilaçları, internetten bizim görebilme şansımız var mı?
olay ise şu; doktor reçeteye 3 ilaç yazdı gibi geldi, ama eczaneden 2 ilaç verdiler. aklıma takıldı gidip eczaneye soramam da uzak.. içim içimi yiyor. bi yardımcı oluverin be.
0
bendensin
(21.03.11)
eczanenin telefonu varsa telefon edin, yardimci olacaklardir.
0
entrapmen
(21.03.11)
goo.gl

reçete ve ilaç kullanım süresi var. tabi eczane ne girdiyse o görünür orda.
0
galadnikov
(21.03.11)
ilacı göremezsiniz bir erişiminiz olsa da. bildiğim kadarı ile reçeteler değil verilmiş ilaçlar sisteme kaydediliyor. yani 4 ilaç varsa biri elinde olmadığı içn yada süresi gelmediği için verilmemişse sadece "verilmemiş" oluyor. kaydı olmuyor. en güzel eczaneye ulaşma. içinizi içinizi yiyorsa bizi sizi daha fazla tutmayalım. (yazar kasa fişi üstünde telefonu olur. kredi kartı slibinde eczane adı olur onu da internetten arayın, teleofnu çıkar)
0
ben smyrna
(21.03.11)
(5)

"tere" bitkisinin boğazımın anasını ağlatması

unidentified
arkadaşlar üzerinize afiyet cumartesi günü nereden önüme geldiyse bir demet tere yedim. hem de afedersiniz geviş getiren hayvanlar gibi yedim. zaten faranjite mütemayil olan boğazım o günden beri "birinci tiryakisi amca" gibi dehşet şekilde yanıyor ve balgamlanıyor.bol bol ıhlamur içiyorum ama daha
arkadaşlar üzerinize afiyet cumartesi günü nereden önüme geldiyse bir demet tere yedim. hem de afedersiniz geviş getiren hayvanlar gibi yedim. zaten faranjite mütemayil olan boğazım o günden beri "birinci tiryakisi amca" gibi dehşet şekilde yanıyor ve balgamlanıyor.

bol bol ıhlamur içiyorum ama daha etkili çözümler var mı boğazdaki bu tahrişi ve balgamı giderecek? nedir bunun çözümü?
0
unidentified
(21.03.11)
ıhlamuru ballı için ben öyle yapıyorum.
0
contavolta
(21.03.11)
adaçayı içiyorum ben ya da ılıkken gargara yapıyorum. BEnce tahriş olduğuna eminsen eczanede gargaralar var boğaz tahrişi için onlardan al. çok sıcak çok soğuk hiç bişi içme derim. oturup bi demet tere yemek ne olaki =)))
0
mahnita
(21.03.11)
--- dalga gecmiyorum. ---

ceyrek sogani al pure haline gelecek sekilde rendele, pelte pelte olsun, sanki suyunu cikarirmiscasina rende isleminden gecir. sogan sivi gibi olsun, balla karistir. 3 yemek kasigi bala ceyrek sogan. yavas yavas bogazindan gecirerek kasikla yut. balin sicak olmamasi onemli yani belli bir soguklukta olmasi gerekiyor, cok akiskan olmasin.

--- dalga gecmiyorum. ---
0
lejant
(21.03.11)
yılların otçugiller familyasından, bir seferde 2 bağ tereyi keyifle yiyen, koyunlarla yarışabilcek düzeyde bir tere yiyicisi olarak bu tip bir yan etkisini 40 yıldır gözlemlemedim. alerjiye neden olur mu ya da sizde neden olmuş mudur bilmiyorum ama onun dışında boğazınızı terenin tahriş etmiş olması kavramı ilk cümlemdeki bilgiler ışığında bana biraz garip geldi.
boğazınız acıyorsa bol bol bal yiyin. karabiberli ve zencefilli olanı daha makbuldür. bir de ıhlamura, kekik, odun tarçın ve bir kaç dal kuru karanfil atın. onlar da iyi yumuşatır.
0
pyro clustic flow
(21.03.11)
Hayırsever arkadaşlar çok teşekkür ederim sırayla hepsini deneyeceğim. Lejant seninki biraz midey kaldıracak ama herhalde. Pyro kardeşim google da da tereden mütevellit bir boğaz enfeksiyonu yok hakiikaten belki de benim zaten soğuk algınlığından dolayı raatsızlanacak olan boğazım için bahane oldu bilemiyorum. Çok çok teşekkürler tekradan.
0
🌸unidentified
(22.03.11)
(2)

Grip nükseder mi?

leylak sarabi
ataturkiye duyuru açamadığı için benden rica etti. Soruları şunlar:"1. yaklaşık 2 ay önce atlatılan grip/üsye hastalık sırasında kullanılan yastık, yorgan, çatal vs'nin yeniden kullanılması nedeniyle tekrar hastalanılır mı?2. Bahar nezlesi nasıldır? Öksürtür mü, burun mu akıtır vs... Genel belirtile
ataturkiye duyuru açamadığı için benden rica etti. Soruları şunlar:

"1. yaklaşık 2 ay önce atlatılan grip/üsye hastalık sırasında kullanılan yastık, yorgan, çatal vs'nin yeniden kullanılması nedeniyle tekrar hastalanılır mı?

2. Bahar nezlesi nasıldır? Öksürtür mü, burun mu akıtır vs... Genel belirtileri nelerdir?"

Kendisi bana ve size şimdiden teşekkür eder.
0
leylak sarabi
(21.03.11)
1- 2 ay önce atlatılmış bir grip esnasında kullanılan yatak, yastık, yorgandan bulaşması pek mantıklı görünmüyor. özellikle defalarca yıkandığını (beyazsa 90 dereceye yakın derecelerde) düşünürsek.

2- Bahar nezlesi dediğimiz genelde polen alerjisidir. (kimyasal maddelere kadar farklı sebepleri de olabilir) Öksürtür, burun da akıtır, aksırtır, boğazınızı yakar, gözlerinizi yaşartır vs. grip belirtileri ile benzerlik gösterir. Burun spreyleri ve alerjik göz damlaları ile rahatlayabilirsiniz.
0
burberry
(21.03.11)
yastık yorgan hiç yıkanmamış olsa bile oda sıcaklığında 2 ay canlı kalmaz virüs.
0
abc321
(21.03.11)
(6)

migrene iyi gelecek bişey

demirr
bitkisel bi çözüm arıyorum.doğal olacak yani.ağrı kesici ve ilaç almak pek iyi değil.zaten bisürü ilaç alıyorum.varmı bildiğiniz etkili bi karışım,tablet olur ama bitkisel olursa... teşekkürler
bitkisel bi çözüm arıyorum.doğal olacak yani.ağrı kesici ve ilaç almak pek iyi değil.zaten bisürü ilaç alıyorum.varmı bildiğiniz etkili bi karışım,tablet olur ama bitkisel olursa... teşekkürler
0
demirr
(21.03.11)
öyle bi önerim yok ama evinde küçük tasarruflu ampul, florosan ışık kullanma. tetikliyor migreni.
0
bak bi
(21.03.11)
sarı kantaron bitkisinin çayı iyi geliyor düzenli kullanıldığında diyorlar ama test edip onaylanmadı tarafımızdan henüz..
0
vercingetorix
(21.03.11)
saraçoğlu tavsiyesi,ben çok fayda gördüm.
yalnız tam tarif yapılacak,dakikalar çok önemli.

ilk bir hafta günde 3,daha sonra günde 2,enaz 2 ay yap.ben 3 sene yaptım,zararını görmedim.

bir tatlı kaşığı biberiyeyi, bir bardak su kaynadıktan sonra at,tam 7 dakika kaynat,ılıdıktan sonra yudum yudum iç.
0
password
(21.03.11)
kesinlikle nane yağı. migren ağrısı geldiği anda ağrının olduğu bölgeye sürüyorsunuz biraz yanma hissi veriyor ama ağrıyı da alıyor. aktarlarda 5 tl'ye bulabilirsiniz.alırken de aktardan detaylı bilgi alabilirsiniz
0
siypancak
(21.03.11)
başka ilaçlar da kullanıyorum demişsiniz. sarı kantaronda karar kılarsanız olası etkileşimlere dikkat..
0
merena
(21.03.11)
@merena: romatizmal rahatsızlığımdan dolayı antibiyotik kullanıyorum.uzun süreli yani
0
🌸demirr
(22.03.11)
(3)

hafta da iki kilo vermek sağlığa zararlı mı?

maresal jedi
hafta da bir hadi bilemedin iki kilo vermek sağlığa zararlı olur mu?az yiyip mevcut durumdan daha çok spor yapmayı planlamaktayım
hafta da bir hadi bilemedin iki kilo vermek sağlığa zararlı olur mu?
az yiyip mevcut durumdan daha çok spor yapmayı planlamaktayım
0
maresal jedi
(20.03.11)
çok genel bir soru sormuşsun, klişe cevap olacak ama kişiden kişiye değişebileceği gibi, o 2 kiloyu verme şeklin de önemli.
0
baldur
(20.03.11)
şimdi biraz bahsedeyim o zaman kendimden. boy 1.80 kilo 106.
sabah genellikle kahvaltı yapmam, yaparsam bir sandviç yerim en fazla. öğle normal bir insanın yiyeceği yemek yiyorum. akşam 6 da işten çıkıyorum dolayısıyla akşam yemeği yersem 7 gibi yiyebiliyorum en erken. gün boyu sadece oturuyorum.

planım sabah düzgün kahvaltı yapıp öğlen yemeklerini kesip yürümek. akşamda mümkünse yememeyi düşünüyorum. öğle ve akşam seanslarını yoğurt ve meyvelerle geçiştirmeyi planlıyorum. ayrıca fazladan yürüyüşlerle de öğle saatlerinde yürüyüşlerimi destekleyeceğim..

planım bu. bu şekilde yaşarsam ölmem ama ciddi sağlık problemlerim olur mu?olmaz mı?
0
🌸maresal jedi
(21.03.11)
öğün atlamanız kendinize yapacağınız büyük bir kötülük olur. 3 ana 3 ara öğün şeklinde planlayın kendinizi. böyle yaparsanız çok aç hissetmezsiniz, doğal olarak aşırı yemek yemezsiniz. ara öğünlerde makul miktarlarda meyve, kuru meyve, badem-fındık v.b., yoğurt, kepekli bisküvi v.b. tüketebilirsiniz. göreceksiniz, bu şekilde gayet iyi kilo vereceksiniz, hele bir de bahsettiğiniz gibi spor yaparsanız, misal yürüyüş, min. 45 dk.

ama tabi herşeyden önemlisi, bütün bunlara başlamadan önce bir doktorlar görüşüp, gerekli bütün testleri v.b. yaptırtmanız. sağlıkla ilgili bir sebeple kilo alıyorsanız ve siz bunu kafanıza göre vermeye çalışırsanız, başka sağlık sorunlarına zemin hazırlamış olursunuz.
0
Phoebe
(21.03.11)
(2)

T4 -TSH değerinin yüksek çıkması ne anlama gelir?

business
Merhaba, Henüz 1 aylık bir yeğenim var. Geçen gün tarama yaptırdığımızda kanda t4-tsh değerinin çok yüksek çıkmasından dolayı başka bir hastaneye sevk ettiler. T4-TSH değeri ve yüksek çıkmasının anlamı nedir? Yeni doğan çocuklarda "zeka testi" denilen bir uygulama yapılıyor. Bu test ve değerleri
Merhaba,

Henüz 1 aylık bir yeğenim var. Geçen gün tarama yaptırdığımızda kanda t4-tsh değerinin çok yüksek çıkmasından dolayı başka bir hastaneye sevk ettiler. T4-TSH değeri ve yüksek çıkmasının anlamı nedir? Yeni doğan çocuklarda "zeka testi" denilen bir uygulama yapılıyor. Bu test ve değerlerinin bununla ilgili var mıdır?


Teşekkürler.
0
business
(20.03.11)
zeka testi değil troid testleri ihtiyacı var.. mutlaka hipotroidi olup olmadığının araştırılması gerekmekte... normalde azlmış t4 artmış tsh aksi kanıtlanana kadar hipotroidi kabul edilir. ilerleyen dönemde zeka geriliği nedenidir. erken dönemde ilaç tedavisi kesin çözümü sağlar.. ancak sizdeki durum öyle değil. t4 de yüksekmiş. kesinlikle araştırılması gerek.. en yakın pediatrik enrokrinoloğa ulaşın..
0
ceyrekakıl
(20.03.11)
genelde kontrol kanı normal çıkıyor. aile hekiminiz size ulaşacaktır merak etmeyin.
0
fayfim
(21.03.11)
(2)

Durmayan burun akıntısı...

cezacifan
1 hafta oldu hala devam ediyor. 5 dakikada bir atıyorum. Sanki hiç atmamışım gibi devamlı geliyor amk. Doktora gitmiştim ama grip olduğum için. Şimdi bunun yarına kadar geçmesi lazım eczaneye gidip ne isteyeceğimi bilmiyorum. Sizin kullandığınız birşey var mı? En azından tıkalı kalsında akmasın yahu
1 hafta oldu hala devam ediyor. 5 dakikada bir atıyorum. Sanki hiç atmamışım gibi devamlı geliyor amk. Doktora gitmiştim ama grip olduğum için. Şimdi bunun yarına kadar geçmesi lazım eczaneye gidip ne isteyeceğimi bilmiyorum. Sizin kullandığınız birşey var mı? En azından tıkalı kalsında akmasın yahu. Var mı bildiğiniz bi ilaç falan?
0
cezacifan
(20.03.11)
actifed diye bi ilaç var 4.50 tl reçetesiz satılıyo al geçsin. biraz uyuşukluk yan etkisi vardır ama o kafa da iyi oluyo:D
0
jack n brooks
(20.03.11)
akıntıyı kısa süreli (1-1,5 saat) engellemek için yarım limonun suyuna bir tatlı kaşığı çekilmiş karabiberi karıştırıp bir kerede içiyorsunuz, bir süreliğine akıntı ve hapşırığı durduruyor.

sakın burnunuzu çekmeye alıştırmayın, sonra postnazal akıntı(burun arkası akıntı)ya çevirirse ömür billah burnunuz normal akmak yerine mide ve akciğerlere doğru akar:s
0
elenika
(20.03.11)
(1)

"fertility pattern" Türkçe'de nasıl geçiyor?

alice in deadland
Tıpçılar varsa daha iyi yardımcı olurlar sanırım. Doğurganlık örüntüsü diye arattığımda tek bir makalede geçtiğini gördüm. Acaba bu şekilde çevirmek doğru olur mu, başka anlamlara da gelebiliyor mu? Teşekkürler.
Tıpçılar varsa daha iyi yardımcı olurlar sanırım. Doğurganlık örüntüsü diye arattığımda tek bir makalede geçtiğini gördüm. Acaba bu şekilde çevirmek doğru olur mu, başka anlamlara da gelebiliyor mu? Teşekkürler.
0
alice in deadland
(20.03.11)
O pattern için yumurtlama döngüsü deniyor. yada doğurganlık döngüsü de iş görür.
0
jesterdvine
(20.03.11)
(4)

geniz kuruması

yigitkaraca
annem hasta ve geniz kurumasından dolayı uyuyamıyor. geniz kurumasını -en azından uyuyana kadar- nasıl geçirebiliriz? ilaçtan ziyade başka bir tavsiyeniz olursa (şu çayı iç, nane-limon iç) gibi daha iyi olur çünkü zaten ilaç alıyor.
annem hasta ve geniz kurumasından dolayı uyuyamıyor. geniz kurumasını -en azından uyuyana kadar- nasıl geçirebiliriz? ilaçtan ziyade başka bir tavsiyeniz olursa (şu çayı iç, nane-limon iç) gibi daha iyi olur çünkü zaten ilaç alıyor.
0
yigitkaraca
(19.03.11)
faranjit iken yeşil bi boğaz spreyi vardı. antibiyotikliydi sanırım. bol mentollü bi kokusu, tadı vardı. genize sıkıldığı an uyuşturuyordu. uyuyana kadar boğaz hissiz olduğundan rahatça uyuyordum.
eczaneden reçetesiz alabilirsiniz muhtemelen.
0
sttc
(20.03.11)
içtiği ilaçlar mukozasını azaltıyor olabilir.
devamlı olarak bitkisel çaylar, sıcak fakat kaynar olmayan (çünkü geniz bölgesini koruyacak mukozadan yoksun, tahriş eder) içecekler boğazını yumuşatır. bir de eğer uzun süre geçmezse kuruluk sebebiyle (yine mikropları engelleyecek mukoza olmadığından) kolayca grip ve türevi solunum hastalıklarına kapılabilir. dikkatli olmalı. geçmiş olsun.
0
hia
(20.03.11)
sttc'nin dediği sprey tantum verde sprey. 3, 4 fıs günde 3, 4 kez.. çok hakkatli ilaçtır.
0
pyro clustic flow
(20.03.11)
odada ne tür ısıtıcı olursa olsun, nemlendirin. klima varsa buhar, kalorifer ise üzerine suluk veya çamaşırlar.. vs. en iyi tedavi budur.
0
ben smyrna
(20.03.11)
(1)

Annem için fizik tedavi?!

şompirik
Arkadaşlar, annem bel ameliyatı olmuştu bikaç ay önce, şimdi de amilyat sonrası fizik olması gerekiyor... Aynı zamanda omzunda ve dizlerinde de sorunlar var, aynı tedaviyi oralarda da uygulamak gerek... beylikdüzünde oturuyoruz... Bu civarlarda fizik tedaviyi iyi uygulayabilen, Bağkur'un geçerli old
Arkadaşlar, annem bel ameliyatı olmuştu bikaç ay önce, şimdi de amilyat sonrası fizik olması gerekiyor... Aynı zamanda omzunda ve dizlerinde de sorunlar var, aynı tedaviyi oralarda da uygulamak gerek... beylikdüzünde oturuyoruz... Bu civarlarda fizik tedaviyi iyi uygulayabilen, Bağkur'un geçerli olduğu, aynızamanda çok faiş fiyatlar istemeyecek bir sağlık kuruluşu var mıdır bildiğiniz? Biz Medicana'yı bulduk ama fiyatlar uçuk biraz... Tavsiyeniz var mı??? Teşekkürler şimdiden...
0
şompirik
(19.03.11)
istanbula dair söyleyemesem de üniversitelerin kendi fizik tedavi merkezleri oluyor. kimisi iyi kimisi kötü ama kesinlikle iş görür. üniversiteleri araştırsanız?
0
medre
(19.03.11)
(3)

ölecekmiyim?

birine bakıp çıkacağım
abi bu sabah kalktıgımda beri boğazım bi garip sanki yapıskan bı madde var. agrıyor dıyemem ama yutkunuyorum sureklı garıp bı sekılde hafıf yanma var gıbı. bırde sureklı balgam gelıyor.
abi bu sabah kalktıgımda beri boğazım bi garip sanki yapıskan bı madde var. agrıyor dıyemem ama yutkunuyorum sureklı garıp bı sekılde hafıf yanma var gıbı. bırde sureklı balgam gelıyor.
0
birine bakıp çıkacağım
(18.03.11)
limon ile gargara yapın, bol bol sıvı alın. yakın zamanda hasta olmanız muhtemel.
0
Sabac
(18.03.11)
öleceksin.
ama ihtimalle bu sebeple değil.evde gargara varsa yap. vücunda belli bir kırgınlık var mı? balgamın şeffaf ve azsa -doktor değilim başıma gelen en moral bozucu hastalıktan yola çıkarak söylüyorum- bademciklerin virüs kapmış olabilir. gecikmeden bir doktora git derim adamı yerden yere vuruyorlar sonra.
0
aritra
(18.03.11)
kırgınlık falan yok domuz gıbıyım. balgam cok gelıyor dakka bası yataktan kalkıp tukuruyorum.
0
🌸birine bakıp çıkacağım
(18.03.11)
(1)

Ayak şişikliğine ne iyi gelir?

sordanski
Ey duyuru doktorları,Daha önce birkaç kez tek günlüğüne giymişliğim olan bir kunduram var. 3 gün üstüste giydim. Dün ayağım biraz ağrıyordu önemsemedim bu akşam işten gelirken çok ağrıyordu. Simdi de şişmiş durumda. Sanırım ayakkabının darlığından dolayı oldu. Bu arada ayakkabı vurmuyor sadece sol a
Ey duyuru doktorları,

Daha önce birkaç kez tek günlüğüne giymişliğim olan bir kunduram var. 3 gün üstüste giydim. Dün ayağım biraz ağrıyordu önemsemedim bu akşam işten gelirken çok ağrıyordu. Simdi de şişmiş durumda. Sanırım ayakkabının darlığından dolayı oldu. Bu arada ayakkabı vurmuyor sadece sol ayağımın büyük başparmagı haric digerleri agrıyor ve baştan 2.ve 3. parmagın birleştiği yer yer şişmiş durumda.

Ne yapayım? Eskiden hamur falan konurdu, bende yapsam olur mu? Bir çare önerin bana.
0
sordanski
(18.03.11)
10 dk sıcak su, 10 dk soğuk su içinde tut ayağını. bu şekilde bi saat uygula. kan akışı hızlanır. burkulmalar için falan öneriliyor.
0
sttc
(18.03.11)
(2)

Endoskopi yapıldı karın ağrılarıyla ilgili olarak

pegasuss90
Uzun süredir var olan periyodik olarak ortaya çıkan ve sürekli psikolojik olduğu söylenerek geçiştirilen karın ağrılarım için son 2 haftada tekrar ortaya çıktığı için 2-3 saat kadar önce endoskopi yapıldı. Sonuçlar Haftaya bugün çıkacak ama bana verilen bir rapor var. ANlayan birileri yorumlasa da b
Uzun süredir var olan periyodik olarak ortaya çıkan ve sürekli psikolojik olduğu söylenerek geçiştirilen karın ağrılarım için son 2 haftada tekrar ortaya çıktığı için 2-3 saat kadar önce endoskopi yapıldı. Sonuçlar Haftaya bugün çıkacak ama bana verilen bir rapor var. ANlayan birileri yorumlasa da ben de biraz rahatlasam:

" ÖZEFAGUS: Z HATTI 43. CMDE DİYAFRAGMATİK KISKAÇ 44. CMDE GÖZLENDİ. LÜMEN VE MUKOZASI NORMAL GÖRÜNÜMDE İDİ.
KARDİYA: GEVŞEK YAPIDA.. MİDEYE GİRİLDİĞİNDE SAFRALI MAYİİ BULUNDUĞU GÖZLENDİ. İŞLEME ASPİRE VE İRRİGE EDİLEREK DEVAM EDİLDİ.

FUNDUS: HİPEREMİK.
KORPUS: OLDUKÇA HİPEREMİK VE ÖDEMLİ OLUP H.PYLORİ VE HİSPATOLOJİK TANI İÇİN BİYOPSİLER ALINDI (MİDE)
ANTRUM: OLDUKÇA HİPEREMİK VE ÖDEMLİ OLUP PREPİLORİK LİNEER EROZYONLAR GÖZLENDİ. H.PYLORİ VE HİSPATOLOJİK TANI İÇİN BİYOPSİLER ALINDI.(MİDE)
PİLOR: FORME
BULBUS: HİPEREMİK VE ÖDEMLİ
POSTBULBER: HİPEREMİK. HİSPATOLOJİK TANI İÇİN BİYOPSİLER ALINDI.

TANI: PANGASTRİR. DUODENO-GASTRİK REFLÜYE SEKONDER?), ANTRUMDA EROZYONLAR, DUODENİT."


Umarım anlayan vardır.
0
pegasuss90
(18.03.11)
doktor olan ablam der ki:
gastritiniz var. biyopsinin sonucunun çıkmasını bekleyip doktorunuzla görüşün.
0
ufukcel
(19.03.11)
Hiç anlamıyorum, doktor değilim, ama tanı kısmındaki şeyler gastrit (ülser?), reflüye bağlı ülser, duodenit (onikiparmak bağırsağı enfeksiyonu) filan gibi şeyler. Tam tanı için biyopsiler yapılmış zaten, bu yazılan şeyleri "ön tanı" diye düşün. genelde çok terslik çıkarmadan, yediğine içtiğine dikkat edip ilaç tedavisiyle geçebilecek şeylere benziyor. geçmiş olsun.

tedavini yaptır, acı yeme filan derse doktorun, söylediklerine uy :)
0
zkurmus
(19.03.11)
(1)

İyi bir Check-up yaptırmak kaça patlar ve nerede yaptırılır?

ekg
Bi arkadaşım için değil, kendim için soruyorum. Tahmini olarak meblağ nedir? İstanbul'da hangi kurumda yapılmasını tavsiye edersiniz?
Bi arkadaşım için değil, kendim için soruyorum.

Tahmini olarak meblağ nedir? İstanbul'da hangi kurumda yapılmasını tavsiye edersiniz?
0
ekg
(18.03.11)
bir tanıdıklarım geçen hafta fulya'daki acibadem'de yaptırmışlar, 745 tl'miş. çok memnun kaldılari otel gibi hastane hiç beklemiyorsun filan dediler. sante'de (kızıltoprak) pazarlıkla 550tl.
0
zkurmus
(19.03.11)
(6)

Radyasyon insana ne yapar?

locco
sevgili cola zero'lar;geçen gün kardeşimle japonya daki felaket hakkında konuşurken konu nükleer santral felaketine geldi ve kardeşim cevabını tam olarak veremediğim başlıktaki soruyu sordu. ben cevap olarak çok hasta eder, zehirler vs gibi şeyler söyleyerek geçiştirdim fakat tam olarak cevabı nedir
sevgili cola zero'lar;

geçen gün kardeşimle japonya daki felaket hakkında konuşurken konu nükleer santral felaketine geldi ve kardeşim cevabını tam olarak veremediğim başlıktaki soruyu sordu. ben cevap olarak çok hasta eder, zehirler vs gibi şeyler söyleyerek geçiştirdim fakat tam olarak cevabı nedir bu sorunun? radyoaktif sızıntı insana tam olarak ne yapar? çernobildekilere ne olmuştu mesela?

ha bir de, bir iki yerde duymuştum radyasyona maruz kalanlar fosforlu oyuncak gibi karanlıkta parlarlar mı? var mı bunun aslı?
0
locco
(17.03.11)
insan dna'sını değiştirebilir (bkz: mutasyon)
insan üreme hücrelerini de değiştirebilir. mutasyon geçirmiş üreme hücrelerinden oluşan yeni canlı (bkz: bebek)te anormallikler meydana gelebilir.
(bkz: kanser) riskini artırır. (en önemlisi bu sanırım)
0
sx
(17.03.11)
eriyorsun baya bildigin. genler hasar gordugu ıcın metabolızma ıflas edıyor fln. etki derecesıne gore hepsı de.
0
bryan fury
(17.03.11)
ionizing(turkcesi iyonlastirici sanirim) radyasyon herseyi etkiler ve yapilarini dengesizlestirir. uzaya yollanan cihazlardaki bilgisayar islemcileri radyasyondan bozulmasin diye guclendirilir mesela.

canli organizmalarda bu, dna'nin bozulmasiyla sonuclaniyor. vucudumuz bir yere kadar bozulmayi tespit ve tamir edebiliyor. iki tane tehlikeli durum var;

birincisi asiri radyasyon sonucu bir bolgedeki dna'larin tamir edilemeyecek kadar bozulmasi. bu dogrudan olume goturebiliyor.

ikincisi tespit edilemeyecek kadar kucuk degisiklikler. bu hucreler bozuk halleriyle cogaliyorlar ve kanser denen bela olusuyor.

karanlikta parlama olayi reaktorlerde oluyor, insanda olmasi icin cok fazla enerjiye maruz kalmasi lazim ki bu durumda yasamasi imkansiz.
0
cench
(17.03.11)
böyle yapar:

www.nma-fallout.com
0
stavrogin
(17.03.11)
kotukediserafettinineskikankasi
(17.03.11)
ben röntgen bölümü stajyeriyim yaklaşık 3-5 aydır staj yapıyorum ama kirpiklerim saçlaım dökülüyor yavaş yavaş en basiti olarak düşün bunu
0
hmm
(17.03.11)
(1)

birinci basamak tanı ve tedavi rehberine benzer kitap

baydemir
Sevgili Doktor halkı,birinci basamak tanı ve tedavi rehberine benzer tavsiye edeceğiniz kitap var mıdır. Amaç hastalıklar hakkında temel bilgi edinmektir. e-kitap varsa daha da süper olur.not: önereceğiniz kitap eczane sınırları içerisinde kullanılacaktır.
Sevgili Doktor halkı,
birinci basamak tanı ve tedavi rehberine benzer tavsiye edeceğiniz kitap var mıdır. Amaç hastalıklar hakkında temel bilgi edinmektir. e-kitap varsa daha da süper olur.
not: önereceğiniz kitap eczane sınırları içerisinde kullanılacaktır.
0
baydemir
(17.03.11)
www.drtus.com
buna bi bakın.kitabı da var.
0
otebostan
(17.03.11)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.