Giriş
(4)

Dota oynaamalık pc veya laptop

tchuck
elde macbook pro 2015 var ama canavar gibi ısınıyormuş dota-2de.2013 yılından beri dota oynamıyorum ama artık daha az çalışıp böyle oyunlara falan vakit ayırmak istiyorum.dota-2 oynayacağım , belki arada counter oynayacağım bir pc veya laptop almak istesem ne almalıyım? nasıl almalıyım?macbook kulla
elde macbook pro 2015 var ama canavar gibi ısınıyormuş dota-2de.

2013 yılından beri dota oynamıyorum ama artık daha az çalışıp böyle oyunlara falan vakit ayırmak istiyorum.

dota-2 oynayacağım , belki arada counter oynayacağım bir pc veya laptop almak istesem ne almalıyım? nasıl almalıyım?

macbook kullandığımdan beri hiç bilgisayar falan toplamadım.
hazır bilgisayar mı almak gerekir? ve toplamak mı gerekir? aşağı yukarı kaç kuruş tutar (ekran var.)

tercihen 2k ekranımda oynamak istiyorum bu arada.
0
tchuck
(19.04.18)
dolar 4 oldu malum her şey pahalı iyice. hele mining denen muhabbet ile ekran kartları uçtu.
0
susadım çeşmeye varmaz olaydım
(19.04.18)
2013'teki dota ile bugünkü dotayı kıyaslama. bana kalırsa başka oyun bak. cs go da dota da max 15 yaşında küfürbaz ergenlerden geçilmiyor. sinirin bozulur boşu boşuna değerli vaktine yazık. dota da cs go da cok rahat her pc'de oynanır hemen hemen yani hazır toplanmış kasa da alabilirsin.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(19.04.18)
hocam
dota oynama bence
heroes of the storm oyna
daha az toxic community ve oyun mekanikleri guzel
kill imi caldin pic kavgası yok
istedigin hero ile girip auto matchmaking yapabiliyorsun yani istedigim heroyu alamadım oyunda feedlerim yok
oyunlar ortalama 20 dk suruyor
tavsiye ederim
pc toplamak ayrı bir hikaye
0
kingcyrax
(20.04.18)
arkadaşlar "futbol oynayacak halısaha arıyorum" diyen birine "futbolu bırak tenis daha güzel" diyorsunuz.
ben bir süredir youtube'da dota videoları izliyorum ve canım çekti, dota dışında oyun oynamayı düşünmüyorum. teşekkürler.

bilgisayar önerisi olan var mıdır? 4000tl'ye kadar bütçem var aslında, ama işin 3000'e kadar çözülme yolu varsa daha çok memnun olurum.
0
🌸tchuck
(21.04.18)
(3)

Flash Belleği HDMI'ya dönüştürebilir miyim?

iddaaci
Eski bir televizyon var. Üstünde sadece HDMI girişi var. Asında USB girişi var da SERVICE ONLY yazıyor. Neyse. Ben elimdeki USB Flasha fotoğraflar attım. Bu Flashı TV'nin HDMI girişine takmak istesem bunun için bir aparat var mı? Attığım fotoğrafları televizyonda durmadan dönmesini istiyorum. O apar
Eski bir televizyon var. Üstünde sadece HDMI girişi var. Asında USB girişi var da SERVICE ONLY yazıyor. Neyse. Ben elimdeki USB Flasha fotoğraflar attım. Bu Flashı TV'nin HDMI girişine takmak istesem bunun için bir aparat var mı?

Attığım fotoğrafları televizyonda durmadan dönmesini istiyorum. O aparat olsa bile HDMI girişi flashdaki resimleri okur mu?
0
iddaaci
(19.04.18)
nope
0
washe
(19.04.18)
USB dosya sistemi olarak çalışırken, HDMI bir veri aktarım arayüzüdür.

Sizin ihtiyacınız olan chromecast, fire tv, roku gibi bir cihazdır.
0
atom karincanin torunu
(19.04.18)
hdmi çıkışlı android stickler var. onunla olur.
0
sutlu nescafe
(19.04.18)
(1)

Bilgisayarda herhangi bir medya oynatırken takılma

winston
selamlar.windows 10 yüklü ve driverları güncel bir bilgisayarda bir medya oynatırken (mp3, video, youtube, bluetooth ile hoparlöre aktarma vs) ufak ufak takılmalar oluyor. ses atlaması değil de hani cd takılır da crrrt zrrrt sesler olur ya öyle. sebebi nedir?
selamlar.

windows 10 yüklü ve driverları güncel bir bilgisayarda bir medya oynatırken (mp3, video, youtube, bluetooth ile hoparlöre aktarma vs) ufak ufak takılmalar oluyor. ses atlaması değil de hani cd takılır da crrrt zrrrt sesler olur ya öyle. sebebi nedir?
0
winston
(19.04.18)
hocam
latencymon diye program var onu kur
oradan sana latency yaratan olayı gosterir.

2. olarak da
win 10 temiz kur
driver olarak sadece spesifik ( ekran kartı - ses kartı vs. ) ayrıca kur
win 10 in standart driverlari yeter
0
kingcyrax
(19.04.18)
(1)

windows ürün anahtarı sorunu

pinositoz cebi
arkadaşlar bilgisayara format attım formattan sonra saat başı bildirim geliyor windowsu etkinleştir diye. oyundan falan atıyor. ben kendi windows keyini bulmak için bir program indirdim. kendine ait keyi buluyor. formattan öncede bu sorun vardı bu programla halletmiştim. bu sefer işe yaramadı. aynı
arkadaşlar bilgisayara format attım formattan sonra saat başı bildirim geliyor windowsu etkinleştir diye. oyundan falan atıyor. ben kendi windows keyini bulmak için bir program indirdim. kendine ait keyi buluyor. formattan öncede bu sorun vardı bu programla halletmiştim. bu sefer işe yaramadı. aynı keyi yazıyorum. bu anahtar çalışmadı. ''lütfen anahtarı kontrol edin ve yeniden deneyin ya da başka bir anahtar deneyin'' yazısı çıkıyor. windows 8.1 single language kullanıyorum bu arada. key aynı key arkadaşlar. formattan önce de bu keyi kullanmışım. kaydettiğim aklıma geldi oradan baktım sonra. key aynı.
0
pinositoz cebi
(18.04.18)
windows 8 key'i olmasın o sizdeki. ben öyle bir hata yapmıştım oradan biliyorum. belki siz de yanlış windowsu kurmuşsunuzdur
0
rosencruz
(18.04.18)
(1)

java hatası

iwasbornonamountainside
İnternet Explorer 11 kullanıyorum, işletim sistemim windows 7 SP1. Java'nın dün yayınlanan son güncelleştirmesini yapmama rağmen bir sitede aşağıdaki uyarıyı veriyor. Bunu nasıl düzeltebilirim? Genel Sistem Hatasi java.lang.NumberFormatExceptionat java.math.BigDecimal.(BigDecimal.java:494)at java.ma
İnternet Explorer 11 kullanıyorum, işletim sistemim windows 7 SP1. Java'nın dün yayınlanan son güncelleştirmesini yapmama rağmen bir sitede aşağıdaki uyarıyı veriyor. Bunu nasıl düzeltebilirim?



Genel Sistem Hatasi
java.lang.NumberFormatException
at java.math.BigDecimal.(BigDecimal.java:494)
at java.math.BigDecimal.(BigDecimal.java:383)
at java.math.BigDecimal.(BigDecimal.java:806)
at tr.gov.dtm.core.CSHashMap.getBigDecimal(CSHashMap.java:88)
attr.gov.dtm.component.lisans.LisansIslemManager.ithFirmaGiris(LisansIslemManager.java:6005)
at tr.gov.dtm.component.lisans.IthFirmaGiris.execute(IthFirmaGiris.java:14)
attr.gov.dtm.core.ejbServiceDispatcher.ServiceDispatcherBean.serviceCall(ServiceDispatcherBean.java:109)
attr.gov.dtm.core.ejbServiceDispatcher.ServiceDispatcherBean.executeCommon(ServiceDispatcherBean.java:166)
attr.gov.dtm.core.ejbServiceDispatcher.ServiceDispatcherBean.execute(ServiceDispatcherBean.java:58)
attr.gov.dtm.core.ejbServiceDispatcher.serviceDispatcherBean_1dkd5s_ServiceDispatcherImpl.__WL_invoke(Unknown Source)
atweblogic.ejb.container.internal.SessionRemoteMethodInvoker.invoke(SessionRemoteMethodInvoker.java:34)
attr.gov.dtm.core.ejbServiceDispatcher.serviceDispatcherBean_1dkd5s_ServiceDispatcherImpl.execute(Unknown Source)
attr.gov.dtm.core.ejbServiceDispatcher.serviceDispatcherBean_1dkd5s_ServiceDispatcherImpl_CBV.execute(Unknown Source)
at sun.reflect.GeneratedMethodAccessor4122.invoke(Unknown Source)
atsun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:43)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:498)
atweblogic.ejb.container.internal.RemoteBusinessIntfProxy.invoke(RemoteBusinessIntfProxy.java:84)
at com.sun.proxy.$Proxy115.execute(Unknown Source)
attr.gov.dtm.core.ServiceDispatcherHelper.dispatch(ServiceDispatcherHelper.java:118)
attr.gov.dtm.servlet.RequestDispatcherServlet.processRequest(RequestDispatcherServlet.java:201)
attr.gov.dtm.servlet.RequestDispatcherServlet.doGet(RequestDispatcherServlet.java:58)
at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:731)
at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:844)
atweblogic.servlet.internal.StubSecurityHelper$ServletServiceAction.run(StubSecurityHelper.java:280)
atweblogic.servlet.internal.StubSecurityHelper$ServletServiceAction.run(StubSecurityHelper.java:254)
atweblogic.servlet.internal.StubSecurityHelper.invokeServlet(StubSecurityHelper.java:136)
at weblogic.servlet.internal.ServletStubImpl.execute(ServletStubImpl.java:346)
at weblogic.servlet.internal.ServletStubImpl.execute(ServletStubImpl.java:243)
atweblogic.servlet.internal.WebAppServletContext$ServletInvocationAction.wrapRunWwebAppServletContext.java:3447)
atweblogic.servlet.internal.WebAppServletContext$ServletInvocationAction.run(WebAppServletContext.java:3417)
atweblogic.security.acl.internal.AuthenticatedSubject.doAs(AuthenticatedSubject.java:321)
at weblogic.security.service.SecurityManager.runAs(SecurityManager.java:120)
at weblogic.servlet.provider.WlsSubjectHandle.run(WlsSubjectHandle.java:57)
atweblogic.servlet.internal.WebAppServletContext.doSecuredExecute(WebAppServletContext.java:2280)
atweblogic.servlet.internal.WebAppServletContext.securedExecute(WebAppServletContext.java:2196)
atweblogic.servlet.internal.WebAppServletContext.execute(WebAppServletContext.java:2174)
atweblogic.servlet.internal.ServletRequestImpl.run(ServletRequestImpl.java:1632)
Atweblogic.servlet.provider.ContainerSupportProviderImpl$WlsRequestExecutor.run(ContainerSupportProviderImpl.java:256)
at weblogic.work.ExecuteThread.execute(ExecuteThread.java:311)
at weblogic.work.ExecuteThread.run(ExecuteThread.java:263)
0
iwasbornonamountainside
(18.04.18)
cok buyuk ihtimal browser ayarlarin turkce, ve orada bir rakam gonderiyorsun. Bu gonderdigin rakam 123,45 gibi bir rakam. yani virgullu bir rakam gonderiyorsun. o rakam da ithFirmaGiris tarafindan cagiriliyor, cagirilirken de sanirim BigDecimal formata donduruluyor. o donusum sirasinda da java BigDecimal sadece 123.45 gibi noktali (.) US formatinda decimal kabul ediyor. o ndenele numara formatin uyumsuzlugundan kaynakli NumberFormatException hatasi aliyorsun.
0
emrahday
(18.04.18)
(7)

Bluetooth Kulaklıklar Zararlı Mıdır?

tipcigamer
Bluetooth 2.4 GHz frekansında, yani 2,4 x 10 üzeri 9 frekansta.Fakat her yerde her zaman cildimize gözümüze temas eden görünür ışığın frekansı, bunun 100000 güçte. (10 üzeri 5 katı fark var) Yani ışığın yanında gücü neredeyse sıfır.Bu bakımdan düşününce, bluetooth ve wifi gibi bağlantılar, bize zara
Bluetooth 2.4 GHz frekansında, yani 2,4 x 10 üzeri 9 frekansta.
Fakat her yerde her zaman cildimize gözümüze temas eden görünür ışığın frekansı, bunun 100000 güçte. (10 üzeri 5 katı fark var)

Yani ışığın yanında gücü neredeyse sıfır.

Bu bakımdan düşününce, bluetooth ve wifi gibi bağlantılar, bize zarar vermez gibi duruyor.

Fakat kafamı karıştıran nokta; elektromanyetik alan.
Sonuçta bunlar akıma bağlı güçler (wifi ve bluetooth), elbet bir manyetik alanı var. Hatta bluetooth kulaklıklar manyetik alan konusunda bana göre en kötüsü çünkü direkt kafaya sıfır mesafede duruyor.

Bu konuda araştırma yapmış bilgili arkadaşlara sorum şu;
bluetooth kulaklık almayı düşünüyorum, "tamamen veya tolere edilebilir" şekilde zararsız mıdır? Yoksa elektromanyetik alandan korkmalı mıyım?

Örneğin epigenetik modifikasyonlar diye bir dersimiz vardı, bu modifikatörler içinde elektromanyetik alanın da olduğunu görmüştüm.

Ayrıca şöyle iki makale buldum : www.ncbi.nlm.nih.gov
www.ncbi.nlm.nih.gov

ekleme: www.youtube.com
0
tipcigamer
(18.04.18)
telefonu kulağa dayamaktan daha az zararlıdır
0
rentts
(18.04.18)
amacımı tam belirtmemişim, yürüyüş yaparken müziği kablolu kulaklık değil de bluetooth kulaklık ile dinlemek istiyordum, buna göre seçim yapacağım.

Telefon ile konuşma konusunda en sağlıklısı kulağa dayamaktansa kablolu kulaklık evet katılıyorum
0
🌸tipcigamer
(18.04.18)
biraz bakındım, bu konuda çok fazla araştırma yapılmamış. ilk sebebi wi-fi ile aynı mantıkla işlediği için ve wifi sinyalinden daha az güçlü olduğu için, wifi sinyallerinin de zararları direkt olarak kanıtlanamadığı için(bu kısmı tartışılır gerçi) otomatik olarak gözardı edilmiş. ikinci sebep ise yakın zamana kadar bluetooth kulakların bu kadar yaygınlaşmaması.

şurada gerçek anlamda bilimsel bir makale var, kısa dönemde zararı olmadığına, telefondan çok daha az zararlı olduğuna dair. yalnız yayın tarihi 2013, o zamandan bu yana bluetooth protokolü değişmediyse de versiyonları yükseldi ve daha fazla bilgi taşıma kapasitesine ulaştı. ne kadar fark eder bilemiyorum tabii...
onlinelibrary.wiley.com

şurada ise tam anlamıyla bilimsel bir makale olmayan bir yazı var, uzun dönemde zararlı olabileceğini söylüyor.
www.techulator.com

uzun dönemden kastın ne olduğunu bilemiyoruz ancak her gün 3-4 saat ve 1-2 yıl takmadıkça ciddi bir problem yaşayacağını sanmıyorum. neticede yürüyüş saatin belli, her gün de yapamayacaksın. sırf bu sebepten vazgeçmezdim ben olsam.

şimdi denk geldim, birkaç yerde bluetooth kulaklıkların yaydığı elektromanyetik dalgaların herhangi bir kafaüstü kulaklıktan daha fazla olmadığından bahsetmişler.
0
Bruce
(18.04.18)
4-5 senedir günde ortalama 2-3 saat bluetooth, 4-5 saat de yine 2.4 ghz de çalışan kendi vericisi olan kablosuz kulaklık kullanıyorum. hiçbir sorunum olmadı.
0
washe
(18.04.18)
Bunlar kanıtlaması ya da çürütmesi pek mümkün olmayan şeyler. Adam 30 sene taktı kanser oldu, nereden bileceksin niye oldu? Belki taktığı kulaklığın da etkisi var ama kanıtlayabilir misin? Çok takma yani kullan gitsin hepimiz öleceğiz.
0
i was made for you
(18.04.18)
kulaklığın kendi içerisindeki mıknatısın yarattıüı manyetik alan çok daha güçlü değil mi?
0
beyteper canavari
(19.04.18)
Frekans ile güç tamamen farklı şeyler ki bir arkadaş bundan bahsetmiş zaten. o konuyu geçiyorum. diğer yandan bluetooth zayıf bir sinyal kullandığı için pek zararı olmaz ama tabii ki hiç zararı olmaz diyemeyiz. kulaklık jakı olan bluetooth kulaklıklara bakabilirsin. yani bluetooth modülüne cihazın kulaklığını ya da istediğin herhangi bir kulaklığı takıp stereo olarak müzik dinleyebilirsin. bluetooth modülünü de kafandan uzak bir yere tutturursun. bende samsungun bir kulaklığı vardı, klipsi kırıldığı için bayadır kullanamıyorum. hem çift cihaz desteği de var aletin. tavsiye edebilirim.
0
nikmikdemebana
(20.04.18)
(2)

Arsa Parsel Sahibi Öğrenme

herşeyi soran adam
Merhaba,Çok eskiden alınmış bir arsanın(tapusuz) kime ait olduğunu kime sormak gerekiyor?Yani “23 numaralı parsel muhtemelen sizin” deniyor ama gerçekten bizim mi diye kime, hangi kuruma sormak gerekiyor? Neresi bize yardımcı olabilir?Konu hakkında 0 bilgim olduğu için, nasıl soru sorulur onu da bil
Merhaba,

Çok eskiden alınmış bir arsanın(tapusuz) kime ait olduğunu kime sormak gerekiyor?
Yani “23 numaralı parsel muhtemelen sizin” deniyor ama gerçekten bizim mi diye kime, hangi kuruma sormak gerekiyor? Neresi bize yardımcı olabilir?

Konu hakkında 0 bilgim olduğu için, nasıl soru sorulur onu da bilmiyorum ama umarım derdimi anlatabilmişimdir.

Teşekkürler
0
herşeyi soran adam
(17.04.18)
Belediyenin tapu kadastro kısmı yardımcı olur.
0
ovungec zeus
(17.04.18)
Belediye veya tapu dairesi
0
dreadplayer
(17.04.18)
(5)

binaryden ascii dönüşüm?

estimated time left
merhaba. aklıma takılan bir soru var. bu konuların üzerinden uzun zaman geçtiğinden hatırlamadığım noktalar olabilir. teorik olarak düşünelim. 8 bit bir işlemcimiz olsun. toplama işlemi yapmak istiyorum. decimal olarak 9 ve 1'i toplayalım. sonuç 10. binary olarak 0000 0001 0000 1001+---------- 0000
merhaba. aklıma takılan bir soru var. bu konuların üzerinden uzun zaman geçtiğinden hatırlamadığım noktalar olabilir. teorik olarak düşünelim. 8 bit bir işlemcimiz olsun. toplama işlemi yapmak istiyorum. decimal olarak 9 ve 1'i toplayalım. sonuç 10. binary olarak

0000 0001
0000 1001
+----------
0000 1010

sonucunu elde ettim ve registerimda bu veriyi tutuyorum. şimdi bu adımdan sonra ben bu verinin çıktısını ascii olarak basmak istiyorum.

ascii olarak
1 > 011 0001
9 > 011 1001

işte bu kısımda sıkıntı yaşıyorum. decimal olarak 9 ve 1'i topladığımda 10 elde ediyorum ama 10 ekrana iki karakter olarak basılmalı. yani 1 ve 0 olarak yan yana basılması gerekiyor. registerdaki veriyi doğrudan ascii olarak basarsam ":" basıyor. buradaki dönüşümü nasıl yapıyoruz? kaydırma felan mı yapmam gerekiyor? biraz araştırma yapınca karakter rom falan ile karşılaştım. fakat anlayamadım. burada farklı değerler düşünülebilir. mesela decimal olarak 15 registerda 0000 1111 olarak ifade edilirken ekrana basmak için 1 ve 5'i acii olarak yanyana yazdırmam gerekiyor.

1> 011 0001
5> 011 0101

binary 0000 1111'i doğrudan ascii çevirdiğimde ? ile karşılaşıyorum.

buradaki karakter kodlamasına takılmayın örnek olması açısından bunu verdim. anlamak istediğim nokta cpu tarafında aritmetik işlemleri yaparken eldeki bir ekrana bunun çıktısını anlamlı olarak verebilmek. eski bilgisayarlardaki text tabanlı ekranı düşünecek olursak 9'a basıyorum ekranda 9 yazıyor, sonra 1 e basıyorum ekranda 1 yazıyor, ikisini toplama işlemine tabi tutunca ekranda 10 yazıyor. arka planını merak ediyorum. nedir buradaki teknik? umarım anlatabilmişimdir.
0
estimated time left
(17.04.18)
islemciniz 16 bit, bu yuzden utf-16 kullaniyor,
asecuritysite.com

buradan : ve ? karakterlerine bakarsaniz aslinda dogru cikti aldiginizi gorursunuz. siz UTF-8 ile calisiyor ancak UTF-16 cikti aliyorsunuz.

su tablo da UTF-8
asecuritysite.com

benim de yillar olmus bakmayali, umarim dogrudur yukaridakiler :)


teknik olarak da sizin 1 ve 0 i ayri ayri basmamaniz gerekiyor, yani aslinda siz sistemleri birbirine ceviriyorsunuz. 2li sistemden 10luk sisteme ceviri yapiyorsunuz gibi dusunun. 10 rakamini 1 ve 0 olarak dusunmeyin. siz binary olarak 0000 1010 degerini bastiginizda zaten 10 yazilacak ekrana.
0
ekyil
(17.04.18)
oradaki dönüşüm işlemini printf komutu yapıyor zaten.

ya da en basiti printf kullanmadan sayı basmak istiyorsan bir şekilde ondalıklarına ayırır ve sayı üstüne 0x40 değeri eklersin. bu ascii tabloda 0 dan 9 a kadar olan değerlere denk gelir.
0
orpheus
(17.04.18)
"Ekrana basmak" dediğiniz kısımda bir fonksiyon kullanıyor olmalısınız. Eğer direk assembly'de yazıyorsanız printf olabilir mesela. Bu sayının ekrana nasıl yazıldığı tamamen bu fonksiyon ile alakalı durum. C'de de mesela printf'in bir format argümanı vardır, bu argümana verdiğiniz değere göre ekrana yazacağı formatı belirler.

printf("%c", 97) --> "a" çıktısı verir.
printf("%d", 97) --> "97" çıktısı verir.

Yani burdaki teknik, ekrana basma fonksiyonun kendi yapısı ile alakalı. Bildiğim kadarıyla ne assebly'deki nede C'deki printf fonksiyonunda binary olarak çıktı alma opsiyonu yok. Ama şu linkten ikisi için de örnek görebilirsiniz.

stackoverflow.com
0
talasas
(17.04.18)
cevaplar için teşekkür ederim ama biraz daha low level tarafına takılmıştım. biraz daha araştırınca sorunu çözdüm. uzun zaman olunca hatırlayamamışım. sormak istediğim şey aslında bcd'den ascii'ye dönüşümmüş. verdiğim linklerden tam olarak ne demek istediğimi anlayabilirsiniz.

jjmk.dk

ayrıca şu slaytta section 6.5'i inceleyebilirsiniz.
slideplayer.com
0
🌸estimated time left
(17.04.18)
ascii kodlarının toplamayla çıkarmayla yada binaryle alakası yok ki.
yaptığın işlemin sonucunda 15 sayısı çıktı ve ascii kodu kabul eden ekrana ya da yazıcıya bunu bastırmak mı istiyorsun ?
gerekli format icinde 1 ve 5 in ascii kodunu yani 49 ve 53 göndereceksin.
tabi bilgisayarlarımız binary digital oldugundan ikili kodda gönderilecek.
0
herhaltibiliyoring
(18.04.18)
(1)

word

tenceredibi
bir word dosyasının tüm biçimlerini nasıl kopyalarım?
bir word dosyasının tüm biçimlerini nasıl kopyalarım?
0
tenceredibi
(16.04.18)
"stilleri" demek istediyseniz bu şekilde: www.extendoffice.com
0
celeron 300a
(16.04.18)
(4)

evdeki kablosuz ağ ile telefonumda yaşadığım hız sorunları

theos ek mekhanes
merhaba,turkcell fiber 100 mbps internetim var, hız testlerinde wi-fi üzerinden bile 95 üstü sonuç alıyorum, torrent, steam vs wi-fi ile pc'nin indirme performansı çok iyi. sorun şu ki, cep telefonum ile çok basit bir instagram videosu bile takılarak izleniyor bu ağa bağlıyken. spotify da keza aynı
merhaba,

turkcell fiber 100 mbps internetim var, hız testlerinde wi-fi üzerinden bile 95 üstü sonuç alıyorum, torrent, steam vs wi-fi ile pc'nin indirme performansı çok iyi.

sorun şu ki, cep telefonum ile çok basit bir instagram videosu bile takılarak izleniyor bu ağa bağlıyken. spotify da keza aynı yavaş yüklüyor. bu nedenle wi-fi kapatıp operatör internetine dönüyorum çoğu kez.

bunun nedeni ne olabilir? pc'de hızlı olan internet neden telefonda yavaş ki?
0
theos ek mekhanes
(16.04.18)
telefonda ayrıca dns yazmış olabilir misin?
ya da vpn servisi falan çalışıyor olabilir mi?
0
antipodes
(16.04.18)
telefonla modemin dibindeyken speedtest'in uygulamasıyla hız testi yapsan bi de?

telefonun eksi ya da yeni olsa bile alt seviye bi telefonsa eski wifi teknolojilerini destekliyorsa ondan da olabilir ama bu düşük bi ihtimal.
0
washe
(16.04.18)
@antipodes telefonda dns-vpn yok
0
🌸theos ek mekhanes
(16.04.18)
@washe telefonla olan testte de iyi sonuçlar alıyorum gariptir ki (iphone x)
0
🌸theos ek mekhanes
(16.04.18)
(2)

Iphone kamera

malwethiel
Telefonu ekranın üzerine düşürdüm, şimdilik farkettiğim başka sıkıntı yok ama ne ön kamera ne de arka kamera açılıyor. Siyah ekran çıkıyor sadece. Ne olmuş olabilir?Teşekkür ederim.
Telefonu ekranın üzerine düşürdüm, şimdilik farkettiğim başka sıkıntı yok ama ne ön kamera ne de arka kamera açılıyor. Siyah ekran çıkıyor sadece. Ne olmuş olabilir?

Teşekkür ederim.
0
malwethiel
(16.04.18)
benimkisi de oyle olmustu. iphone 5s oldugu icin garanti yok. tamirciye goturdum, adam acti, icindeki birbirine takmalik kablosu cikmis dedi, takti ve para falan da almadi. calisiyor cin gibi.
0
tomcruise
(16.04.18)
İcini acabilirsen kamera icin olan kablolar gorunur yerlerde. Cikip cikmadigini kontrol edebilirsin.
0
alwayschargeneverbend
(16.04.18)
(4)

laptop oyunda kapanıyor açılmıyor

pinositoz cebi
arkadaşlar bilgisayarda gezinirken hiçbir problem yok ama oyuna girdiğimde 10-15 dk içinde laptop kapanıyor sonra açılmıyor. çok fazla denersem şansım varsa açılıyor. açılmazsa format atıyorum. öyle açabiliyorum anca. bilgisayarda oyun oynarken ısınma sorunu hiç olmuyor. sıcaklık gayet iyi. neden bö
arkadaşlar bilgisayarda gezinirken hiçbir problem yok ama oyuna girdiğimde 10-15 dk içinde laptop kapanıyor sonra açılmıyor. çok fazla denersem şansım varsa açılıyor. açılmazsa format atıyorum. öyle açabiliyorum anca. bilgisayarda oyun oynarken ısınma sorunu hiç olmuyor. sıcaklık gayet iyi. neden böyle oluyor anlayan var mı.

daha önce hiç böyle bir problem olmadı. bi ara bilgisayarı okula götürmüştüm ders için. ders arasında oyun oynamıştım. şarj için kabloyu takmıştım orada oyun kasmıştı. (normalde kasmaz)o günden 2-3 gün sonra bu problem çıktı. acaba voltajla alakalı mı problem. eğer öyleyse ne yapmalıyım.

hdd taraması da yaptım. hd tune pro ile taradım diskte sıkıntı çıkmadı ama health kısmında calibration retry count kısmında warning yazıyor. diğer bölümlerde sıkıntı yok. data değeri 56. bu önemli bir durum mu bilgisayarın birden kapanmasını bu açıklar mı acaba. internette baktım bu değer bir çok kişide yüksek. bilgisayarlarının kapanması gibi bir şikayetleri yok. genelde hdd de ses çıkıyormuş o kadar.
0
pinositoz cebi
(16.04.18)
formatı laptopta bulunan onekey recovery tuşuyla atıyorum. kolay bir şekilde atılıyor format. benim sorunum, oyun oynarken birden bire kapanıyor hiçbir belirti vermeden. ne bir ısınma ne bir zorlanma... hiçbir şey yok. kapanıyor ve açılmıyor. açma tuşuna bastığımda ses geliyor ama ekran siyah.şöyle ki. tuşa bastığımda lenovo yazısı beliriyor(her zaman olduğu gibi) windows başlangıçta oturum şifremi yazıyorum. ama oradan sonrası açılmıyor. ekran siyah biçimde kalıyor ama sanki bilgisayar çalışıyormuş gibi ses normal geliyor.(fan sesi falan)

bir tek cs go oynuyorum. başka oyun yok bilgisayarda.
0
🌸pinositoz cebi
(16.04.18)
bataryasız kullan bi süre ve bak bakalım yine aynı şey oluyor mu? olmuyorsa batarya kaynaklıdır.
0
susadım çeşmeye varmaz olaydım
(16.04.18)
Muhtemelen ekran kartı ısınıyor, ısındığı için sistemi force shutdown’a zorluyor ama bu esnada çok fazla ısındığı için bu da mümkün olmayıp bilgisayar kendini kapatıyor. Bunun akabinde hdd sektörlerinden bir veya birkaçı zarat görüp boot edemiyor, siz her seferinde format atıp bu sektörleri deaktif ediyorsunuz bla bla...

Laptop kasasını sökün, ekran kartına (harici ise) giden bakır renkli parçaları takip edin, vidalarını söküp termal macununu temizleyip yenileyin.

Ama önce bir hdtune kurun (fullprogramlarindir.com’dan indirin) hdd yi taratıp sektörlerin durumuna bakın. Eğer fazla bad sector varsa yukarıdaki olay gerçekleşmiştir.
0
Tears of Devil
(16.04.18)
hocam söyledikleriniz mantıklı geldi. ekran kartı ısınsa bile hissetmem herhalde. çünkü bilgisayarda hiç sıcaklık yok sadece fan sesi aşırı geliyor. muhtemelen ekran kartıyla alakalıdır. benim laptopta 2 ekran kartı var. 3 senedir kullanıyorum daha cesaret edemedim termal macunu değiştirmeye.

korkudan oyun açamıyordum ama az önce yaklaşık 70-80 dk oynadım. laptop kapanmadı. ısınma olmadı. fan sesi fazlaydı. fps çok iyiydi. şaşırdım biraz. oyunu açmadan önce ilk başta anlattığım şarj meselesinden dolayı statik elektrikten şüphelenmiştim. o yüzden cihaza topraklama yaptım. işlemci güç yönetiminden max değeri 90 yaptım. bu değer 100 dü. baya kurcaladım cihazı.

hdtune yi kurmuştum. hdd taramasında sıkıntı çıkmadı. calibration retry count kısmı warning yazıyor değeri 56. eğer bir daha kapanırsa ilk iş termal macun değişimi...
0
🌸pinositoz cebi
(17.04.18)
(4)

epson muadil kartuşla kullanma

nickfury
Epson Stylus Office BX525WD kullanıyorum. Orijinal kartuş kullanıyordum ama bu sefer de orojinal olmayan kartuş deneyeyim dedim. Sorunsuz gayet güzel gitti. 4-5 ay sorun çıkmadı ama birkaç hafta önce bu kartuş orijinal değil, orijinal kullanmanızı öneriririz dedi. He he dedim geçtim, sorun çıkmadı g
Epson Stylus Office BX525WD kullanıyorum. Orijinal kartuş kullanıyordum ama bu sefer de orojinal olmayan kartuş deneyeyim dedim. Sorunsuz gayet güzel gitti. 4-5 ay sorun çıkmadı ama birkaç hafta önce bu kartuş orijinal değil, orijinal kullanmanızı öneriririz dedi. He he dedim geçtim, sorun çıkmadı gayet iyi de devam etti ama birkaç gündür renkler sapıtmış durumda. renkli yazdırınca soluk bir şekilde ve renkleri karıştırmış biçimde yazdırıyor. Bakım bölümünden başlık temizliği yaptım, sürücüyü kaldırıp yeniden kurdum, ayarları resetledim ama hala devam ediyor. Bir fikri olan var mı? teşekkürler
0
nickfury
(15.04.18)
e kartuş bitmiştir?
0
binder dandet
(16.04.18)
kartuş oranları hepsinde dolu
0
🌸nickfury
(16.04.18)
muadil kartuştaki okunan çipe inanıyorsun da gölün maya...
neyse.
mudail kartusun çipi güvenilemez.

not: adamın 20 ml yerine 10 ml atmadıgının bir garantisi yok. orjinal kalitesi bekleme.
0
binder dandet
(16.04.18)
Yeni yazıcı alan arkadaşlar Yazıcının firmvare Yazılım güncellemerini kapatın. Bazı firmvare güncellemesi ile sorunlar olabilir
0
karabela
(16.04.18)
(1)

ipad pdf acma sorunu

konets
arkadaslar selamindirdigim 260 mb lik 2000kusur sayfalik pdf bilgisayarda sorunsuz aciliyor fakat ipad de adobe ve ibooks kullanarak dosyayi goruntuleyemiyorum hata veriyor. pc den tum pdf yi yazdirmayi denedigimde ise cikti alamiyorum yeniden hatalar zinciri. sizce sorun kullanici kaynakli mi yoksa
arkadaslar selam

indirdigim 260 mb lik 2000kusur sayfalik pdf bilgisayarda sorunsuz aciliyor fakat ipad de adobe ve ibooks kullanarak dosyayi goruntuleyemiyorum hata veriyor. pc den tum pdf yi yazdirmayi denedigimde ise cikti alamiyorum yeniden hatalar zinciri.

sizce sorun kullanici kaynakli mi yoksa bu pdf baska bir formata donusturulup ipad uyumlu hale gelebilir yahut yazdirilabilir mi

tesekkurler
0
konets
(15.04.18)
Adobeyi kaldir baska bir pdf programi indir.adobe hem cok agir hem yaninda bir suru yazilimla geliyor.basit sadece pdf programlari daha kullanisli.ipad icin bende readpdf diye basit bir app var simdiye kadar hic sorun yasamadim.
0
duptıs
(15.04.18)
(1)

PDF'te yazılar bozuk gözküyordu, fontu yükledim düzeldi. Neden böyle?

gijilti
YÖK'ün tez veritabanından indirdiğim bir tezde birçok özel karakter okunmuyordu. Lazım olduğu için tezin sahibine mail atıp bana tezini yollamasını rica ettim. Ancak o kişi bana özel bir font gönderdi. Yükleyince PDF'teki özel karakterler düzeldi.Word belgesi için olsa anlarım ama PDF belgede böyle
YÖK'ün tez veritabanından indirdiğim bir tezde birçok özel karakter okunmuyordu. Lazım olduğu için tezin sahibine mail atıp bana tezini yollamasını rica ettim. Ancak o kişi bana özel bir font gönderdi. Yükleyince PDF'teki özel karakterler düzeldi.

Word belgesi için olsa anlarım ama PDF belgede böyle bir şey olmasına çok şaşırdım. Ben PDF'i bir çeşit resim belgesi sanıyordum, yani neyi çevirseniz her bilgisayarda bozulmadan açılır sanıyordum.

Bu olayın aslı nedir?

Ben de tez yazıyorum ve YÖK'e word veya PDF olarak yükleyeceğim zamanı gelince. İndirecek olan insanların sorun yaşamaması için şimdiden almam gereken önlemler var mı?
0
gijilti
(15.04.18)
Bazı fontların üreticisi fontları gömülemez olarak ayarladığından sizin harici olarak indirip öyle görüntülemeniz gerekebiliyor. Standart fontları kullandığınızda böyle sorunlar yaşamazsınız
0
kompisko
(15.04.18)
(3)

Excel'de kelime tarama

givemesomesubstance
excel guruları,diyelim "data" adlı sheetin B sütununda 4000 satırlık bir data var. B1, B2.. ,B4000 - her birinde farklı cümleler olsun. A sütununda ise 1, 2, 3 diye sıralı rakamlar gidiyor."keyword" adlı bir başka sheetin A sütununda ise taramada bulmayı umduğumuz kelimeler olsun.örneğin,-toplantı-f
excel guruları,

diyelim "data" adlı sheetin B sütununda 4000 satırlık bir data var. B1, B2.. ,B4000 - her birinde farklı cümleler olsun. A sütununda ise 1, 2, 3 diye sıralı rakamlar gidiyor.

"keyword" adlı bir başka sheetin A sütununda ise taramada bulmayı umduğumuz kelimeler olsun.

örneğin,

-toplantı
-finans
-bugün

kelimeleri gibi. öyle bir formül yazalım ki, keyword sheetinde bu kelimelerin yanındaki hücrede aranan kelimelerin "data" sheetinde hangi satırlarda olduğunu göstersin, 1, 298, 3610 gibi.

vlookup ile olmuyor çünkü aranan verinin, misal "toplantı" kelimesinin o hücrede tek başına olması gerekiyor. cümle içinde de arama yapabilmesi lazım formülün. kaldı ki vlookup tek bir sonuç getiriyor, bana eğer kelime birden çok hücrede geçiyorsa hangilerinde olduğunu da göstersin istiyorum.

edit: ctrl+f ile çok daha uzun sürer, olasılık dışı.
0
givemesomesubstance
(13.04.18)
İlk aklıma gelen yanıtı söylüyorum, çözebilirsin belki bu şekilde,
vlookup alırken aramak istediğin hücreyi şöyle yazarsan içinde geçen kelimeleri de bulurun
"*"&A1&"*"

yani mesela şöyle

=DÜŞEYARA("*"&$A$1&"*";$B1:$C1;2;0)

Arama yapmak istediğin kelime binlerce değilse bu yöntemle bulabilirsin. Gerçi belki binlerceyse de bulabilirsin.

Yine de bulamazsan ve yardımcı olan olmazsa tekrar bakarım mesaj atarsan. Şuan detaylı bakamıyorum.
0
veritaslibertas
(13.04.18)
Makrolar kanalıyla kullanılan Instr formülü işini görür.
Çözemezsen özelden ulaş bana.
0
cakabo
(13.04.18)
Makro ile daha kolay olur ancak formülle de yapabilirsin birazcık kasarak. Muhtemelen sorunu çözmüşsündür ama merak edersen formülle nasıl olacağını gösterebilirim.
0
nikmikdemebana
(24.04.18)
(3)

Windows 10 - Disk %100 Sorunu

ugursuz
Selamlar;Bilgisayarım 1,5 senelik 7. nesil i5 işlemcili donanımı fena olmayan bir dell dizüstü fakat işletim sistemi (win 10) ilk açıldığı zaman görev yöneticisinde belki 1 saat disk %100' lerde geziyor, delirdim ssd almaya karar verdim okuyup yazma hızına yetişemiyor diye, forumlarda ssd' lerinde m
Selamlar;

Bilgisayarım 1,5 senelik 7. nesil i5 işlemcili donanımı fena olmayan bir dell dizüstü fakat işletim sistemi (win 10) ilk açıldığı zaman görev yöneticisinde belki 1 saat disk %100' lerde geziyor, delirdim ssd almaya karar verdim okuyup yazma hızına yetişemiyor diye, forumlarda ssd' lerinde muzdarip olduğunu gördüm. Win seach, superfetch vs netteki bir sürü şeyi uyguladım ama maalesef kalıcı bir çözüme ulaşamadım. küçük bir ihtimal virüs dedim, komple win tekrar yükledim aynı hikaye.

sorun gerçekten nedir bir fikri olan var mıdır? bilgisayar yeni fakat tuğladan bir farkı yok.

şimdiden teşekkür ettim.
0
ugursuz
(13.04.18)
Windowsu 1803 e guncelle.
0
imelih
(13.04.18)
diski kullanan ne, görebiliyor musun?
0
rhan
(13.04.18)
ssd al sorun hallolur
zaten ssd siz makina kullanılmaz
cok fazla dosya varsa indekslemeye calisiyor
0
kingcyrax
(13.04.18)
(6)

Bir excel sorusu.

Camelar
Arkadaşlar merhaba.Ben ortalama bir bilgisayar kullanıcısıyım. Excel ile liste tutacağım fakat bu listeyi tek bir ekrana sığdıramadığım için bir çözüm arıyorum. Örnek vereyim:Michael Jackson / Elma / Kırmızı / Ekşi / BeğendimJohn Lennon / Bardak / Plastik / Yumuşak / AldımTablo bu şekilde. Ama ben l
Arkadaşlar merhaba.

Ben ortalama bir bilgisayar kullanıcısıyım. Excel ile liste tutacağım fakat bu listeyi tek bir ekrana sığdıramadığım için bir çözüm arıyorum. Örnek vereyim:


Michael Jackson / Elma / Kırmızı / Ekşi / Beğendim
John Lennon / Bardak / Plastik / Yumuşak / Aldım

Tablo bu şekilde. Ama ben listede sadece isim ve soyisim olsun, üzerine tıkladığımda ise yanında verdiğim bilgiler altına açılsın istiyorum.

Mümkün mü? Mümkün ise çok büyük bir hammallıktan kurtulacağım.

Herkese teşekkür ediyorum şimdiden.
0
Camelar
(12.04.18)
Her türden çözüme açığım. Bahsettiğiniz yöntemi nasıl yapabilirim?
0
🌸Camelar
(12.04.18)
Sanırım bu sadece gizlemeye yaradı. Aslında istediğim şey tam olarak şu: sadece isimleri göreyim, o isimle ilgili bilgi almak istediğimde sadece ona bir bölüm açılsın.
0
🌸Camelar
(12.04.18)
Pivot table ı kurcala yaparsın diye düşünüyorum. Orada grupla seçeneğinden yapılıyordu. Şu anda tam gözümün önüne getiremedim, kusura bakmayın.
0
filmlovepenguin
(12.04.18)
Sanırım Pivot Table işime yarayacak. Çözebilirsem yazacağım. Teşekkür ederim.
0
🌸Camelar
(12.04.18)
data gruplamaya bakın derim.

support.office.com
0
altinci nesil caylak
(13.04.18)
Hazırladığın veriyi seçip CTRL + T ile tabloya dönüştür.
İstersen direk tablo halinde Slicer ekle ya da Pivot Tablosuna çevirip Slicer ekle slicer'da seçtiğin isimler için verileri tabloda görüyor olacaksın.
0
hayyam ara
(16.04.18)
(2)

Facebooktan şifre kurtarma mesajı...

lazarus
...geldi. Görseldeki gibi. Bunun aldatıcı bir mesaj olduğunu düşündüm. Sizce de haklı mıyım? Bu tarz bir mesaj gönderiyor mu facebook?Ayrıca alttaki eposta benim doğru, ama facebookta kullandığım eposta bu değil? Yalnız birbiriyle ilintilendirmiştim hesapları.
...geldi. Görseldeki gibi. Bunun aldatıcı bir mesaj olduğunu düşündüm. Sizce de haklı mıyım? Bu tarz bir mesaj gönderiyor mu facebook?

Ayrıca alttaki eposta benim doğru, ama facebookta kullandığım eposta bu değil? Yalnız birbiriyle ilintilendirmiştim hesapları.
0
lazarus
(12.04.18)
Link doğru ise bile şifreni bu link üzerinden değiştirme.
Facebook sayfasından git değiştir.
0
cakabo
(12.04.18)
monogram
(12.04.18)
(1)

metal boru bağlantı aparatı

margi kleinjan
İşaretli aparatın adı nedir?
İşaretli aparatın adı nedir?
0
margi kleinjan
(12.04.18)
mafsal
0
paudi
(12.04.18)
(9)

Ryzen 1500x vs 1600 + gtx 1070 vs 1060

ayiadam
Bilgisayar siparişi vereceğim yarın çok arada kaldım. Amaç oyun oynamak. Pubg Dota ağırlıklı olarak.fiyat farkları da şöyle 1600 + 1060 vs 1600 1070 : 500 tl 1500x + 1070 vs 1600 + 1070: 250 tlHangisini seçmek lazım bir akıl verin lütfenanakartlar hep aynı. GIGABYTE GA-AB350M-HD3. bu anakarta yorum
Bilgisayar siparişi vereceğim yarın çok arada kaldım. Amaç oyun oynamak. Pubg Dota ağırlıklı olarak.

fiyat farkları da şöyle

1600 + 1060 vs 1600 1070 : 500 tl
1500x + 1070 vs 1600 + 1070: 250 tl

Hangisini seçmek lazım bir akıl verin lütfen

anakartlar hep aynı. GIGABYTE GA-AB350M-HD3. bu anakarta yorum var mı?

Ramler güç kaynakları kasalar fanlar vs hep aynı.
0
ayiadam
(12.04.18)
Amaç oyun ise 1070'li herhangi bir kombinasyon. İki işlemci de belirli seviyenin üstündeler, multiplayer'da sorun yaşatmazlar ya da bu kartlara darboğaz oluşturmazlar.

PUBG ve dota grafik gücünü zorlayan oyunlar değiller ama seneye oynamak istediğin oyunu 1070 daha iyi oynatacaktır.
0
Bruce
(12.04.18)
dota neyse de pubg grafik gücünü zorlayan oyun değil mi? lol :)

minimum GTX 960 isteyen oyundan bahsediyoruz :)

neyse 1070 olsun işlemci fark etmez.
0
washe
(12.04.18)
@washe, minimum 660
www.pcgamer.com

Ama bunun önemi yok, gtx 1070 piyasadaki orta üstü seviyede bir kart ve full hd ultra ayarlarda 80-90 küsür fps alıyorsun pubg'de. Günümüzdeki birçok AAA oyun bundan daha düşük fps sağlıyor bu kartta, yani mevcut oyunlar ve kartlar içerisinde "grafik gücü zorlayan" oyunlardan değil.
0
Bruce
(12.04.18)
gpu.userbenchmark.com

Bu siteden karşılaştırmalı olarak tüm donanımların oyun performanslarına bakabilirsiniz.
0
cloudybloody
(12.04.18)
gtx 1070 + intel işlemci diyorum. bende r5 1600 var. cpu isteyen oyunlarda darboğaz yapıyor. i5 8400e falan bak
0
glamdr1ng
(12.04.18)
i5 ile ryzenler arasında çok fiyat farkı var o yüzden ryzen.
0
🌸ayiadam
(12.04.18)
Uygun fiyatlı bir kasa mevcut hocam bende incelemek istersen ilanlara bakabilirsiniz :)
0
gozu acik sevisen yahudi
(12.04.18)
Bende 1070 var. Her oyunu 1440p@60 fps oynuyorum. 1070'li bir sistem toplamanı öneririm oyun için.
0
mirafiori
(12.04.18)
yurtdışındayım olmasam belki bakardım.
0
🌸ayiadam
(12.04.18)
(2)

Kaldıramadığım oyun (Civilization 5)

ya ben lan neyse
skidrow oyunu...kurdum ama ne bir uninstall ne reinstall... program kaldırda yok, ccleaner, revo uninstall da görmüyor. avast, spy hunter, adw cleanerda da gözükmüyor. nasıl kaldırabilirim bu oyunu (kök dizini silmek dışında)
skidrow oyunu...

kurdum ama ne bir uninstall ne reinstall... program kaldırda yok, ccleaner, revo uninstall da görmüyor. avast, spy hunter, adw cleanerda da gözükmüyor. nasıl kaldırabilirim bu oyunu (kök dizini silmek dışında)
0
ya ben lan neyse
(11.04.18)
skidrow'u görünce bi heyecanlandım ama...
0
skid row
(11.04.18)
yüklü olduğu dosya içinde vardır belki. setup varsa çalıştır ordan da gelebilir. yüklerken nasıl yükledin? bazıları rar'dan çıkar ve oyna şeklinde oluyor. onları direkt siliyoruz zati.
0
hasmetizm 2046
(11.04.18)
(2)

whatsapp önceki backup geri alma

eskidenküçüktüm
SelamlarIphone'da whatsappımın önceki backupını yükleyeceğime boş halini backupladım. Önceki backupımı geri almanın bir yolu var mıdır? Whatsapp ve apple servisi yardımcı olamayacaklarını söyledi. Bunun için bir uygulama vs. varsa tüm önerilere açığım.Teşekkürler şimdiden
Selamlar

Iphone'da whatsappımın önceki backupını yükleyeceğime boş halini backupladım. Önceki backupımı geri almanın bir yolu var mıdır? Whatsapp ve apple servisi yardımcı olamayacaklarını söyledi. Bunun için bir uygulama vs. varsa tüm önerilere açığım.

Teşekkürler şimdiden
0
eskidenküçüktüm
(11.04.18)
off aynı sıkıntıyı ben de yaşadım, gitti 2-3 yıllık fotolar :(
google drive'a yedekleme var ama onda da eski sürümler whatsapp gibi 3. uygulamalarda kaydedilmiyormuş, en sonuncusu duruyormuş sadece. drive'ın forumuna sormuştum orada yetkili bir abi cevaplamıştı.

belki icloud için de benzer bir durum vardır diye belirtiyim dedim.
0
Bruce
(11.04.18)
bahsettiğin yedek whatsapp'ın kendi aldığı yedekse ve icloud'a da yedek alıyorsan -iphone'un kendi yedeğinden bahsediyorum- o yedeği geri yüklersen konuşamaların geri gelir.

aksi durum için geçmiş olsun :/
0
washe
(11.04.18)
(5)

Ip numarası ile cihaz tespiti yapılabilir mi?

sifirdokuzucuolanvarmi
Arkadaşlar bir cep telefonun ıp adresiyle o numara ve kişi adı bulunabilir mi? bulunursa nasıl bulunur ?
Arkadaşlar bir cep telefonun ıp adresiyle o numara ve kişi adı bulunabilir mi? bulunursa nasıl bulunur ?
0
sifirdokuzucuolanvarmi
(11.04.18)
Evet bulunabilir, GSM firması bunun kaydını tutar ve talep gelmesi durumunda savcılık ile paylaşır.Bu sebeple savcılık üstünden ilerlemeniz lazım.

Eğer telefon WiFi üstünden IP aldıysa o zaman internet abonesinin bilgisine ulaşabilirsiniz.
0
crown
(11.04.18)
peki savcılık talep eder mi? benim hesabımdan bi para çalınmıştı. hangi telefon ıp si aracılığıyla olduğunu bankadan öğrendim. ben savcılığa dilekçe verdiğimde sadece çalındığını söylemiştim. wifi üstünden olduğunu sanmıyorum. ben sorarak öğrenemez miyim gsm operatörünü arasam?
0
🌸sifirdokuzucuolanvarmi
(11.04.18)
crown +1

hiç bir operatör savcılık üzerinden gelmeyen bu tür bireysel taleplere cevap veremez. IP adresi ve işlem zamanı bilgilerini içeren ek dilekçeyi savcılığa sunun.
0
crevasse
(11.04.18)
bazı programlarla ıp leri değiştirme gibi bi durumları var mı yoksa bu ıp değişmez bir şey mi?
0
🌸sifirdokuzucuolanvarmi
(11.04.18)
bu Ip adresi internete her bağlandığımda değişiyor arkadaşlar
0
🌸sifirdokuzucuolanvarmi
(11.04.18)
(2)

Swiftkey klavyedeki mavi iz

devilred
Swiftkey klavyenin kaydırma özelliği açıkken çıkan mavi izi kaldırmanın yolu var mı? Yok gibi görünüyor ama belki bir beceren vardır aranızda. Lazımsa diye söylüyorum, işletim sistemi IOS.
Swiftkey klavyenin kaydırma özelliği açıkken çıkan mavi izi kaldırmanın yolu var mı? Yok gibi görünüyor ama belki bir beceren vardır aranızda. Lazımsa diye söylüyorum, işletim sistemi IOS.
0
devilred
(11.04.18)
tema değiştirince gitmedi mi?
0
kutukcu
(11.04.18)
Teşekkür ederim, bu aklıma gelmemişti. Tema değiştirince tamamen gitmedi ama daha şeffaf halini buldum, bu da işimi görür.
0
🌸devilred
(11.04.18)
(1)

youtube playlist video indirme

ev kargasi
evet arkadaşlar,gerçekten bedava olan, crack istemeyen (video sayısı, süre vs kısıtı olmayan) youtube playlistini video olarak indiren program var mı?cevap mediahuman, freemake falan değil.
evet arkadaşlar,
gerçekten bedava olan, crack istemeyen (video sayısı, süre vs kısıtı olmayan) youtube playlistini video olarak indiren program var mı?

cevap mediahuman, freemake falan değil.
0
ev kargasi
(11.04.18)
hem de cross platform bir şükela uygulama mevcut. (bkz: jdownloader)
(git: jdownloader.org )
uygulamayı çalıştırdıktan sonra youtube veya aklınıza gelebilecek çoğu platformadan video, dosya indirme url'ini kopyaladığınız anda programın link kısmına düşer. Youtube playlist linkini kopyaladığınızda tüm playlisti indirmek isteyip istemediğinizi sorar ve isterseniz video/mp3 olarak indirmenize olanak tanır. Dosyalarınızı normale göre çok daha hızlı bir şekilde indirir ve server desteklerse yarıda kalan indirmeyi kaldığı yerden devam ettirir.
0
jython
(16.04.18)
(2)

httrack macos

tchuck
macos için ne kullanıyorsunuz httrack yerine?(httrack = bir websitesini komple download etmeye yarayan program)
macos için ne kullanıyorsunuz httrack yerine?

(httrack = bir websitesini komple download etmeye yarayan program)
0
tchuck
(10.04.18)
app store'da ücretli uygulamalar var (sitesucker) ama yorumlara bakınca httrack'e alternatif mi karar vermek zor. en azından deneme sürümleri gibi bir şey olsa idi, memnun kalındığında alınabilirdi. para önemli değil derseniz bir bakın derim.

ben geçen sene makineyi tekrar kurana kadar httrack kullanmaya devam ediyordum. artık ihtiyacım kalmayınca tekrar kurmamıştım. httrack memnun etmedi mi sizi? ya da mac os'a kuramadınız mı? (kurulum biraz karışık görünür, komut satırı ile vs.)

httrack ve alternatifi uygulamalar için buradan gelebilecek geri bildirimlerin subjektif olacağını da aklınızda bulundurun. bir kişi uygulamayı, sevdiği bir websitesinde gayet sorunsuz kullanıyordur, tavsiye eder. Ama siz uygulamayı tercih ettiğiniz sitede deneyince, yarıda kalma, hiç başlayamama gibi sorunlarla da karşılaşabilirsiniz.
0
crevasse
(11.04.18)
wget -m ile yapabilirsiniz, wget yoksa homebrew miydi neydi onunla kurabilirsiniz, python vs ile yazılmış bir sürü crawler da bulabilirsiniz.

günümüz siteleri html yerine js ile oluşturulduğundan crawlerlar düzgün çalışmayabilir, o zaman da phantomjs veya headless chrome kullanabilirsiniz.
0
selam
(16.04.18)
(2)

bu metin nasıl parse edilir?

contavolta
aşağıdaki linkteki dataları java'da nasıl parse edebiliriz? tag olmadığı için jsoup ile olmuyor sanırsam, başka nasıl yöntem izleyebiliriz?https://www.tuttur.com/draw/events/type/football
aşağıdaki linkteki dataları java'da nasıl parse edebiliriz? tag olmadığı için jsoup ile olmuyor sanırsam, başka nasıl yöntem izleyebiliriz?

www.tuttur.com
0
contavolta
(10.04.18)
JSON bu

google "java json parse"
0
eksimtrak
(10.04.18)
Javada Google'in gson kütüphanesi var json için. Native json kütüphanelerinden biraz daha kullanışlı, ona bakabilirsin.
0
talasas
(11.04.18)
(3)

Mercedes-iPhone Baglanti Sorunu

crown
Telefonda Mercedes Me'nin uygulamasi kurulu. Arabaya her bindigimde telefon "Baglantiya izin veriyor musun?" gibisinden onay istiyor. Onay verince aracin verileri sorunsuz sekilde telefona geliyor.Ses sistemi (Spotify vb) herhangi bir onay istemeden baglaniyor.Her seferinde onay istemeden, telefonla
Telefonda Mercedes Me'nin uygulamasi kurulu. Arabaya her bindigimde telefon "Baglantiya izin veriyor musun?" gibisinden onay istiyor. Onay verince aracin verileri sorunsuz sekilde telefona geliyor.

Ses sistemi (Spotify vb) herhangi bir onay istemeden baglaniyor.

Her seferinde onay istemeden, telefonla aracin ses haricinde direkt baglanmasini saglamanin bir yolu var mi?
0
crown
(10.04.18)
bağlantıyı silip bir daha mı kursanız? ben bağlandığımda bir daha hiç sormuyordu direkt bağlanıyordu. şimdi uzağım arabadan bi kaç ay daha deneyemiyorum ama her seferinde sormuyor. direkt bluetoothla bağlanınca ne yapıyor?
0
c1b2k3
(10.04.18)
iki ayri telefon tanittiniz mi?
benim aracimda da ikinci telefonu tanitinca benzer bir seyler olmustu.
0
cedex
(11.04.18)
İki ayrı telefonla bile sorunsuz bağlanıyor bizde. İlk giren ilk bağlanır hesabı. Ama manuel olarak değiştirebiliyorsun.

Şu ekli manuelden "my phone" adımını yaparsanız olur

www.mercedes-benz-mobile.com/manualfiles/live/.../Pairing_Instructions(en_US).pdf
0
SiyamkedisiZorro
(11.04.18)
(5)

macbook icloud - delirecem

tchuck
yeminle kafayı yyiecem. telefondan bağlanıyorum şuan internete, icloud 6gb'lık desktop'ı upload ediyor. hiçbir şekilde durduramıyorum.senkronizasyonu iptal edersem "biligsayarından silinir bak" diyor.ne yapacam nasıl durduracam bu işi??? upload etmesin soktumun icloudu.
yeminle kafayı yyiecem. telefondan bağlanıyorum şuan internete, icloud 6gb'lık desktop'ı upload ediyor. hiçbir şekilde durduramıyorum.

senkronizasyonu iptal edersem "biligsayarından silinir bak" diyor.

ne yapacam nasıl durduracam bu işi??? upload etmesin soktumun icloudu.
0
tchuck
(10.04.18)
i.hizliresim.com

Cevabınız bu aslında da, şu an aktif sync işlemini keserseniz ne olur o konuda tecrübem yok.
0
hedep
(10.04.18)
hedep+1
0
skid row
(10.04.18)
bu işlemi yaptığımda masaüstümdeki her şeyi tamamen siliyor.
0
🌸tchuck
(10.04.18)
wifi'yi kapatın. böylelikle upload işlemi kesilecek. sonra her ihtimale karşı desktop'ın bir yere yedeğini alın. sonra da @hedep'in bahsini ettiği işlemi yapın.
0
crevasse
(10.04.18)
sanırım apple ürünü kullandığım son günlerim. sinir krizi geçiriyorum çünkü.

hizliresim.com

bütün masaüstümü sildim senkronizasyonu kapatarak. ancak icloud uploada devam ediyor. hayatımda bu kadar tatsız, bu kadar iğrenç bir dayatma görmedim.
0
🌸tchuck
(10.04.18)
(2)

MacBook Air hafıza sorunu

babilbaligi
MacBook Air kullanıyorum. Daha alalı 3-4 ay kadar oldu. Şimdi baktım, 18 gb sistem dosyası gösteriyor. Biraz çok değil mi bu?
MacBook Air kullanıyorum. Daha alalı 3-4 ay kadar oldu. Şimdi baktım, 18 gb sistem dosyası gösteriyor. Biraz çok değil mi bu?
0
babilbaligi
(10.04.18)
Eğer sistem kendini sürekli yedekliyorsa öyle oluyor. Şurada çözümü var: discussions.apple.com
0
crown
(10.04.18)
18gb normal bir rakam. Zaten ilk kurulumda 10-15gb arası yer tutuyor sistem. Ofisteki makineme baktım şimdi, 22gb sistem gösteriyor, high sierra ilk çıktığında temiz kurulum yapmıştım, epeydir kullanılıyor yani.
0
battal gemalmaz
(10.04.18)
(4)

IP adresinin başka konumu göstermesi

sanquis
Steam üzerinden aldığım oyunun faturasında Bu sipariş bu IP adresinden gönderildi:xx.xx.xxx.xxDevrek, ZonguldakTürkiyeyazmakta fakat ben istanbulda yaşıyorum. Zaten uzun süredir de steam oyunlarında zonguldak kanalına atıyordu beni. Sebebi nedir? (Turknet)
Steam üzerinden aldığım oyunun faturasında

Bu sipariş bu IP adresinden gönderildi:
xx.xx.xxx.xx
Devrek, Zonguldak
Türkiye

yazmakta fakat ben istanbulda yaşıyorum. Zaten uzun süredir de steam oyunlarında zonguldak kanalına atıyordu beni. Sebebi nedir? (Turknet)
0
sanquis
(10.04.18)
İnternete bağlandığınız şirketin, bağlı olduğunuz pop noktası Zonguldak'ta kayıtlıdır.
Normalde ip adresleri bittiği için şirketler bir ip yi birden çok kişiye paylaştırır. Bu paylaşımı yapan cihaz Zonguldak ta diyebiliriz
0
kisa
(10.04.18)
size ip'nin lokasyonunu gösteren veritabanı henüz güncellenmemiştir. Şirket yeni bir IP bloğu satın almıştır. Önceden zonguldak kayıtlıdır bu yüzden öyle çıkıyordur
0
kompisko
(10.04.18)
bkz. carrier grade nat
0
kobretti
(10.04.18)
CGNAT'la alakası olduğunu sanmıyorum. IP adresi hiçbir zaman lokasyon için kesin sonuç veren bir şey olmadı, olamaz da zaten. detayları düşünmeye gerek yok, kafaya takacak bir şey de yok.
0
washe
(10.04.18)
(2)

Excel - Word

pccopath
selamlar ahaliexcelde farklı satırlarda ve sütunlarda bulunan yazıları kopyala-yapıştır haricinde otomatik olarak word'e yazdıramıyor muyuz?misal,a3'deki sayıları 3. paragrafın 2. satırına (ya da imlecin oraya) yazdırmak istiyorum.selamlar...
selamlar ahali
excelde farklı satırlarda ve sütunlarda bulunan yazıları kopyala-yapıştır haricinde otomatik olarak word'e yazdıramıyor muyuz?

misal,a3'deki sayıları 3. paragrafın 2. satırına (ya da imlecin oraya) yazdırmak istiyorum.


selamlar...
0
pccopath
(09.04.18)
olur da, biraz VBA gerekir öyle çatank diye kolay olmaz.:

www.makeuseof.com
0
507
(09.04.18)
Bunun kolay bir yolu var.
Adı mail-merge
Mektup birleştirme yada.
0
veritaslibertas
(09.04.18)
(5)

Taşınabilir HDD'yi göstermiyor

skooma
Win 7 64-bit laptop'a 3 TB taşınabilir HDD'yi bağlayınca, cihazı kullanamıyorum. Şöyle, Hard Disk Sentinel üzerinden cihazı görebiliyorum, kontrol edebiliyorum, test yapabiliyorum. Ancak windows üzerinden cihaz görünmüyor. Anladığım kadarıyla win 7 3TB hdd desteklemiyor. Var mıdır bir driver, güncel
Win 7 64-bit laptop'a 3 TB taşınabilir HDD'yi bağlayınca, cihazı kullanamıyorum. Şöyle, Hard Disk Sentinel üzerinden cihazı görebiliyorum, kontrol edebiliyorum, test yapabiliyorum. Ancak windows üzerinden cihaz görünmüyor. Anladığım kadarıyla win 7 3TB hdd desteklemiyor. Var mıdır bir driver, güncelleme vs?

Ne yapacağız?
0
skooma
(09.04.18)
diskpart'ı dener misiniz: uzmanim.net
0
crevasse
(09.04.18)
Yönetimsel araçlar'dan sürücü harfi ata. Düzelir.
0
Son Müzakereci
(09.04.18)
@crevasse, Linkten inceleyip uyguladım. İşe yaradı, teşekkürler. Yalnız bu GPT-MBR disk bölümlendirme olayı nedir? HDD'ye bir etkisi var mı, merak ettim şimdi?
0
🌸skooma
(09.04.18)
@skooma, basitçe ikisi arasındaki farklar için şu makaleyi okuyabilirsiniz: www.technopat.net

işin daha teknik kısmına girecek olursak:

MBR, seksenlerden kalma bir disk bölümleme şemasıdır ve bir partition için maksimum 2 üzeri 32 adet sektörü adresleyebilir.

MBR'ın limiti tek partition için 2TB kabul edilir ama bu tam olarak doğru değildir. Bunun genel geçer bir doğru olarak kabul edilmesinin nedeni ise, "geleneksel sektör standartı" olarak her bir sektör 512 byte formatlandığında, 512 x 2 üzeri 32 işlemi, küsuratları bir tarafa bırakırsak yaklaşık olarak 2TB gibi bir sonuç verecektir. bu da sektör 512 byte baz alındığında toplam adresleme limitinin 2TB olduğunu gösterir. siz, elinizdeki 3TB diski bu şekilde formatlasaydınız maksimum 2TB görecektiniz.

halbuki ilk paragrafta yazdığım gibi aslında MBR'ın limiti, diskin boyutu değil, adreslenecek sektör limitidir ve 2 üzeri 32 adet sektördür. örneğin her bir sektörü 512 byte değil de 4096 byte (512 byte'ın 8 katı) olarak formatlarsanız teoride MBR ile 16 TB adresleyebilirsiniz. fakat teori ile pratik her zaman uyuşmaz. eski işletim sistemleri ve programlarıyla uyumluluk 512 byte kullanımını zorunlu kılıyor(du). bir yapı düşünün ki, işletim sistemi ve uygulamaları, verilerini 512 byte'lık sektörlere yazmak için ayarlanmış ve siz veri yazılacak diski 4096 byte/sektör formatladınız. işte bu durumda okumada değil ama disk yazma işleminde bir sıkıntı var. özellikle eski tip disklerde bu yanlış konfigürasyon; performans sorunları haricinde, disk blokunu iki defa oku-düzenle-değiştir durumu ile yüzleştirecek ve büyük sorunlara neden olacaktı. çünkü diske yazmayı kontrol eden iki farklı format var.

disklerde 512 byte üzerinde, AF (advanced format) dediğimiz yapının, örneğin özellikle 4096 byte'ın (4 KiB)** oturması ve yaygınlaşması ise 2010'lu yıllara, microsoft tarafında ise windows 8 ve sonrasına denk geliyor.*

64 bit mimarinin nimetlerinden olan GPT de ise 2 üzeri 64 adet sektör bloklanabilir. Yani GPT ile teoride 512 byte'lık sektörlerle yaklaşık olarak 9ZB (zetabyte) adresleme yapılabilir. Bu ve başka gelişmiş özellikleri daha modern olan GPT'yi tercih edilir kıldı.

Fakat yukarıda bahsettiğim geriye dönük uyumluluk sorunları yüzünden, örneğin microsoft pat diye "ben yeni işletim sisteminde tamamen GPT'ye geçtim, MBR desteğimi kestim, herkes başının çaresine baksın" diyemedi. Hala da tam olarak geçemedi* Daha geçen aylarda Windows 10'a getirdiği bir güncelleme ile, MBR diskin içindeki dosyalar silinmeden GPT'ye dönüştürülmesine olanak sağlayan, "MBR2GPT" adında bir toolu kullanıma anca sunabildi. O da görsel arayüz yerine komut satırıyla mümkün. Microsoft ürünleri açısından GPT dahil modern sistemlerin yaygınlaşması; bir süreç doğrultusunda 64 bit mimari, EFI v.b. yapılarla beraber zamanla yerine oturuyor. Fakat MBR ile uğraşmak, eski sistemlerle yeni tip diskleri/sistemleri beraber kullanmak zorunda olanların hala yaşadığı sıkıntılardan biridir.

*Aslında microsoft, GPT'ye okuma ve yazma desteğini işletim sistemi mimarisi bazında 32 bit olarak Windows Server 2003, 64 bit olarak Windows XP'den beri veriyor. boot desteğini ise 32 bitte Windows 8, 64 bitte Windows Server 2003'ten beri veriyor. Ama hepsinde de GPT ve MBR'dan oluşan karma bir disk yapısı varsa, öncelik MBR'ın.

Peki neden diski direkt olarak taktığınızda erişemediniz. GPT şemasında Protective MBR adında bir bölüm vardır. Bu bölüm, varsayılan olarak MBR kullanan windows 7 işletim sisteminiz karşısında savunmasız kalabilecek diske yanlışlıkla erişilip içindeki kritik verilerin silinmesini engeller. Bunun yerine siz diskpartı kullanarak, "durum kontrolüm altında, diski sil ve gpt'ye çevir" diyorsunuz. sonra da disk yönetiminden bölümlendiriyorsunuz. GPT'ye çevirmek zorundasınız, aksi halde elinizdeki 3TB, 2TB olarak adreslenecek.

**Bildiğiniz üzere dijital bilgi ikilik sayı sistemi üzerinden yürür. Biz günlük hayatımızda ondalık sayı sistemini kullandığımız için, 1GB=1000MB diyip geçiyoruz. Ufak sayılarda önemsiz görünen, ikilik sistemle ondalık sistem arasındaki fark, iş devasa kapasiteli disklere gelince gözardı edilemez duruma gelir. Bu aynı zamanda elinizdeki 3TB diski, 2.7 küsur TB olarak görmenizin nedenidir. Sıradan tüketiciyi bilimsel jargonla boğmamak adına ticari ürünlerde kullanılan KB, GB, TB yerine bilgisayar bilimlerinde KiB, GiB, TiB ... kullanılır. Yukarıda yazdığım veri boyutu bilgilerini bu gözle değerlendiriniz. Konu hakkında bilgi için sayfadaki tablo ve renkli grafiği inceleyiniz: www.wiki-zero.com
0
crevasse
(10.04.18)
@crevasse, son zamanlarda duyuru'daki belki de en açıklayıcı ve bilgi dolu cevap için teşekkür ederim. Üşenmeyip copy/paste yerine emek verip yazdığın için de ayrıca teşekkürler.
0
🌸skooma
(10.04.18)
(4)

Youtubedan direkt ipad e video indirme?

allstar
Youtubedan bir kac video indirmem gerek.Yanimda pc olmadgi icin direk ipade indirmek zorundayim bir kac tutorial izledim ama anlatilan uygulamalarin cogu ya bir ise yaramiyor ya da app storeda yok. offliberty.com uzerinden denemedim fakat download butonuna basinca video oynamaya basliyor,indirme fal
Youtubedan bir kac video indirmem gerek.Yanimda pc olmadgi icin direk ipade indirmek zorundayim bir kac tutorial izledim ama anlatilan uygulamalarin cogu ya bir ise yaramiyor ya da app storeda yok. offliberty.com uzerinden denemedim fakat download butonuna basinca video oynamaya basliyor,indirme falan baslamiyor. Arada bilgisayar olmadan youtube videolarini ipad e indirmenin ya da offline izlemenin bir yolu var mi?
0
allstar
(09.04.18)
mephistoo
(09.04.18)
download ya da offlin izleme gibi bir secenek goremedim appde
0
🌸allstar
(09.04.18)
Offliberty bayadir bozuk

convert2mp3.net/en/ bu site sorunsuz.
0
leben
(09.04.18)
işte burada

i.hizliresim.com
0
mephistoo
(09.04.18)
(6)

Fren diskindeki pas

the kene
Bisikletimin fren diskinin orta kisimlarinda paslanma oluştu. Bunu balataya zarar vermeden nasıl temizlerim?
Bisikletimin fren diskinin orta kisimlarinda paslanma oluştu. Bunu balataya zarar vermeden nasıl temizlerim?
0
the kene
(09.04.18)
Diskteki pası temizlemenin en iyi yolu frene basmaktır :)

bas frene balata temizler onu, bilmediğim özel bir durum varsa bilemem.
0
John Bloor
(09.04.18)
Orta kısmı dediğin fren yüzeyinin dışında kadroya bağlantı yerlerine doğruysa bir beze pas sökücü sprey sıkıp onunla ovalayabilirsin.

Dikkat et fren yüzeyine sıçramasın ama.
0
chicha
(09.04.18)
disklere wd40 sıkmanı önermem. fren performansını ciddi şekilde düşürür. Google'dan wd40 on break disk yazarsan tecrübeleri görebilirsin.

Görüntü mü seni rahatsız ediyor yoksa ses veya performans düşüklüğü mü oluştu?
0
okumayi sevmeyen okur
(09.04.18)
WD40 ya da türevi yağlayıcı temizleyiciler frene sıkılmaz, intiharla eşdeğer.

Sadece fren balata ve disk temizleyici sıkabilirsin ama pasa birşey yapmaz o.
0
John Bloor
(09.04.18)
İnce zımpara ile temizlenir bir miktar. Balatanin dışında kalan bir alandır zaten, kalsa da olur. Diskin ömrü dolana kadar bisikleti değiştirirsiniz muhtemelen.
0
orient blue
(09.04.18)
Balatanın değmediği yerler paslandı evet. En güzel fikir ince zımpara gibi duruyor. Hepinize teşekkür ederim.
0
🌸the kene
(14.04.18)
(2)

internette ürün arama

rhan
mesela x şampuanı için resim, açıklama gibi bilgileri toplu bulabileceğim bir sistem var mı ?n11, gittigidiyor dan toplu veri çekebilir miyiz mesela
mesela x şampuanı için resim, açıklama gibi bilgileri toplu bulabileceğim bir sistem var mı ?

n11, gittigidiyor dan toplu veri çekebilir miyiz mesela
0
rhan
(09.04.18)
ilgili ürün grubunun satışını yapan internet sitelerinden xml paylaşmalarını isteyebilirsin.
0
boyle buyurdum
(09.04.18)
nasıl istiyoruz peki?
kimden isteyebiliriz.
0
🌸rhan
(09.04.18)
(7)

italyada araba kiralamak

superb
sadece türkiye ehliyeti, pasaport ve kredi kartı yetiyor mu?europecar'dan kiraladıkbaya sıkıntılı hikayeler duydum sormak istedimbelki eklemek isteyeceğiniz şeyler de olur
sadece türkiye ehliyeti, pasaport ve kredi kartı yetiyor mu?
europecar'dan kiraladık
baya sıkıntılı hikayeler duydum sormak istedim
belki eklemek isteyeceğiniz şeyler de olur
0
superb
(09.04.18)
europecar konusunu bilemem ama ehliyet pasaport ve limiti açık bir kk yeterli oluyor araç kiralamalarda.
0
lcha
(09.04.18)
ben de o muabbetlerden korkup kiralamadım ama pişmanım. sıkışık gezi planında trenle şehir şehir gezmek beni mahvetti.
0
mikahakkinen
(09.04.18)
ab yasalarına göre uluslararası ehliyet gerekiyor ama araç kiralama firmaları normal ehliyeti kabul ediyor. ben sicilya'da kiraladım.

kazaya karışmadığın sürece sıkıntı olmuyor. kaza durumunda ne oluyor onu bilmiyorum.
0
merhum
(09.04.18)
Öncelikle yeni ehliyete sahipseniz sıkıntı yok o yüzden eski tip ehliyetiniz varsa derhal değiştirin. İtalya’da araç kiralamak başlı başına bir facia. Türkiye’de ki araç kullanım alışkanlığı ile büyük ihtimalle seyehatiniz sonunda yüklü miktarda ceza çekilecek kartınızdan. Ben uyarıyım her yer radar kamera, hız ölçümü. Sokaktan ana caddeye geri geri çıkarken bile cezası var. Ben olsam bir daha düşünürdüm.
0
kompisko
(09.04.18)
europcar'dan sicilyada kiraladım. sadece tr ehliyetim, pasaportum ve kredi kartım vardı.

@kompisko'nun dedigi durumları yaşamadım, havaalanına yetişmek için trafiği alt üst etmeme rağmen. belki italya anakara daha hassastır diyeceğim ama sicilya'da da trafik kurallarına riayet hassas seviyedeydi.
0
kitap arasında kalmış silgi tozu
(09.04.18)
türk ehliyeti ile kiralayabilirsin tabi ki.

şehir merkezlerinde ''ztl'' (limites traffic zone) diye bir muhabbet var ona çok dikkat, izinli araçlar dışında o sokak ve yollara giriş kesinlikle yasak.

park etmek büyük bela malesef. italya genelinde otoparklar çok yetersiz, şehir merkezlerinde inanılmaz bir eziyete dönüyor. arabayı parka uygun olmayan bir yere bırakırsanız ve araba çalınır veya birisi vurursa sigorta karşılamıyor. onun için geceliği 25-30 euro olan güvenli otoparklara bırakın, fişini de yanınıza alın. yok ben bunlara koymam diyorsanız yol kenarında mavi çizgilerle ayrılmış alanlara bırakabilirsiniz, buralar gündüz ücretsiz gece paralı. arabayı koyduktan sonra orada bulunan park otomatına parayı yatırıp, fişi aracın ön camına koyacaksınız. koymazsanız arabayı çekerler ve ceza ödersin.

döner kavşaklarda kavşakta dönen araçlar çıkmadan dönmeye çalışma, sol şerit sollamak için türkiye'deki gibi devamlı oradan gidenlere sağlam ceza geçiriyorlar. arkadaşlarında dediği gibi daracık sokaklarda bile kameralar var. azami dikkat ederseniz sorun yaşamazsınız.
0
ada meltemi
(09.04.18)
sana bir tüyo vereyim. araba kiralarken onların deyişiyle tomtom yani navigasyon da eklet. navigasyonun uyardığı biçimde araç kullanırsan ceza yemezsin. ayrıca bu meret yolda hız kameraları olduğunda uyarıyor. parkometre olayına çok dikkat et. bir de aracın camında bir zımbırtı göreceksin onun ne olduğunun açıklamasını aşağıya bırakıyorum.

en.wikipedia.org
0
delidir yakalayin
(09.04.18)
(7)

Amazon.co.uk ödemesi

long live rock n roll
Amazon İngiltere'den Kindle almaya çalışıyorum. Londra'daki bir adrese göndereceğim, arkadaşım ordan alıp getirecek. TEB kredi kartımı girdim. Ancak son aşamada, GBP kurunu 6.07'den hesaplıyor. An itibariyle pound 5.70 dolaylarında. Bu aşırı farkın nedeni nedir? Bir şeyleri yanlış mı yapıyorum?
Amazon İngiltere'den Kindle almaya çalışıyorum. Londra'daki bir adrese göndereceğim, arkadaşım ordan alıp getirecek. TEB kredi kartımı girdim. Ancak son aşamada, GBP kurunu 6.07'den hesaplıyor. An itibariyle pound 5.70 dolaylarında. Bu aşırı farkın nedeni nedir? Bir şeyleri yanlış mı yapıyorum?
0
long live rock n roll
(09.04.18)
amazon hep yüksek çevirir, bankaya çevirtiniz.
0
passion rules the game
(09.04.18)
ödemeyi tl'ye çevirmeden yap, gbp olarak. amazon'un kuru yüksek oluyor biraz. gbp olarak yaparsan banka kendi kurundan hesaplar, daha uyguna gelir.
0
lemmiwinks
(09.04.18)
Bankaya çevirtmek ne demek? Kredi kartımdan pound satın alıp, payment currency'yi GBP olarak mı çevirmem gerekiyor?
0
🌸long live rock n roll
(09.04.18)
Haa o zaman, doğrudan ödemeyi GBP seçip bankaya güveneceğim bu durumda. Tam kaç çekeceğini söylemiyor ama daha düşük olacak diyorsunuz?
0
🌸long live rock n roll
(09.04.18)
Daha dusuk olacaktir ama yabanci kur oldugu icin banka ekstra kesinti yapabilir onu da ayri olarak gorursun islemlerinde. Artik yuzde 2,3 falan olabilir.
0
baldur2
(09.04.18)
www.teb.com.tr
www.cepteteb.com.tr

gbp'yi önce usd'ye çevirir, sonra usd'yi tl'ye çevirir. bunların hepsini kendi kurundan yapar. her türlü amazon'un kurundan ucuza gelir.
0
lemmiwinks
(09.04.18)
Teb tl hesabımla 500 poundluk ürün aldığımda 510 pound kadar ödemiştim. Yani tebde tl hesabınızla pound harcaması yaparsanız yüzde 2 kadar fark ediyor. 5.70lik kuru 5.81 gibi düşünebilirsiniz.
0
hohoho
(09.04.18)
(2)

iphone 6 - safari / uygulama erişim sorunu (vodafone)

bir bucuk adana
hücresel veri kullanırken;* bir haftadır falan, instagram a giremiyorum. sunucu için olan sertifika geçersiz diye uyarı veriyor.* safariden sosyal medya sitelerini açamıyorum. "safari sunucuyla güvenli bağlantı kuramadığı için sayfayı açamıyor." diye uyarı veriyor.operatör kaynaklı mı? nasıl çözec
hücresel veri kullanırken;

* bir haftadır falan, instagram a giremiyorum. sunucu için olan sertifika geçersiz diye uyarı veriyor.

* safariden sosyal medya sitelerini açamıyorum.
"safari sunucuyla güvenli bağlantı kuramadığı için sayfayı açamıyor." diye uyarı veriyor.

operatör kaynaklı mı? nasıl çözeceğiz?
0
bir bucuk adana
(09.04.18)
telefonun tarih ve saatini kontrol edin. otomatik değilse otomatik yapın.
0
himmet dayi
(09.04.18)
@himmet dayı, otomatik görünüyor.
0
🌸bir bucuk adana
(09.04.18)
(1)

windows 10 wifi problemi

ucankurbaga
merhaba, windows 10 işletim sistemine sahip asus marka laptop'umda iki gündür wifi ve hatta ethernet problemi yaşıyorum.şöyle ki; laptopu yeniden başlattığımda ethernet kablosuyla bağladığım internet ve telefonuma internet sağlamak için kullandığım mobil veri düzgün çalışıyor. wifi da düzgün çalışıy
merhaba, windows 10 işletim sistemine sahip asus marka laptop'umda iki gündür wifi ve hatta ethernet problemi yaşıyorum.

şöyle ki; laptopu yeniden başlattığımda ethernet kablosuyla bağladığım internet ve telefonuma internet sağlamak için kullandığım mobil veri düzgün çalışıyor. wifi da düzgün çalışıyor; civardaki wifi bağlantılarını görüyor. fakat bir süre sonra kendiliğinden bilgisayarda wifi ve mobil veriye dair her şey gidiyor. ağ ayarlarında wifi ve mobil veri bölümleri siliniyor. hatta aygıt yöneticisinden wireless driverı dahi gidiyor. en başta problemim buydu. şimdi normal ethernet kablosu ile bağladığım internet de gitmeye başladı. komple internet gidiyor yani.

internette araştırdım ve önerilen çözümlerin çoğunu uyguladım. driverları güncelledim, her şey normal olarak çalışırken driverların özelliklerine baktığımda düzgün çalışıyor yazıyor ve driverın güncel olduğunu söylüyor. hatta elim değmişken komple bütün driverlarımı da güncelledim belki başka bir driver dolayısıyladır diye.

şimdi maalesef formattan başka ne yapacağımı bilmiyorum. geçmiş tarihli sistem geri yükleme noktası da olmadığından o da seçenek dışı...
0
ucankurbaga
(09.04.18)
düşük bir ihtimal ama belki de ağ kartları sorunludur. problemin, formatlamayı düşündüğünüz işletim sisteminden kaynaklandığına emin olmak için, bilgisayarda linux live usb çalıştırıp bir süre internette gezinerek ağ bağlantılarının gidip gitmediğini kontrol edebilirsiniz.
0
crevasse
(09.04.18)
(1)

linux ve windows dual boot

nickfury
amacım açılışta hangi sistemle çalışayım diye soran bir bilgisayar elde etmekti. Çalışan windows 10 yanına mint kurayım dedim. Kurdum da ama açılışta hangi sistemle çalışayım sorusu gelmiyor, direk Linuxla başlıyor. Bu durumda başaramadım galiba değil mi? Çok önemli değil yedek bilgisayarım ve macer
amacım açılışta hangi sistemle çalışayım diye soran bir bilgisayar elde etmekti. Çalışan windows 10 yanına mint kurayım dedim. Kurdum da ama açılışta hangi sistemle çalışayım sorusu gelmiyor, direk Linuxla başlıyor. Bu durumda başaramadım galiba değil mi?

Çok önemli değil yedek bilgisayarım ve macera olsun arada açar alışırım diye linux da yükleyeyim dedim ama galiba varolan windowsu da hiç ettim. Bilemedim. BU arada Linux Mint denedim, beğenmedim, bu muymuş bu kadar övülen linux dedim. O kadar da sığ bir yaklaşım, farkındayım ama ne bileyim o kadar tantanaya girince ortaya vuhuhuu dedirtecek bir şey çıkacak sandım. Ne bekliyordum, ondan da emin değilim ya, neyse iş olsun diye bir şey yaparken iş çıkardım başıma galiba.
0
nickfury
(09.04.18)
windowsu hiç edip etmediğinizden emin olmak için mint'te boot repair programını kurup çalıştırdığınızda bootinfo'ya tıklayıp bakın, windows bölümü hala yerinde mi? repair de bir seçenek: www.sistemlinux.org

eğer windows yerindeyse, şu anki bootloader olarak görünen grub'ın açılış ayarlarını "grub customizer" programı vasıtasıyla değiştirebilirsiniz. yalnız, bu programı kullanmayı düşünürseniz neyi niçin yaptığınıza dikkat edin. sistemi hepten hiç edebilirsiniz: launchpad.net
0
crevasse
(09.04.18)
(4)

turkcell tv ve formula 1

kibritsuyu
turkcell tv+ kullanıyorum. alırken en sevindiğim şeylerden biri, formula 1'i yayınlayan s sport'un olmasıydı.dün baktım tv rehberinden, bahreyn gp'si saat 22:00 diyor, hatırlatma koydum, saati gelince açtım. canlı olarak moto gp gösteriyodu. saat 22:10'u geçti, bi de sövdüm ulan aynı saate konur mu
turkcell tv+ kullanıyorum. alırken en sevindiğim şeylerden biri, formula 1'i yayınlayan s sport'un olmasıydı.

dün baktım tv rehberinden, bahreyn gp'si saat 22:00 diyor, hatırlatma koydum, saati gelince açtım. canlı olarak moto gp gösteriyodu. saat 22:10'u geçti, bi de sövdüm ulan aynı saate konur mu f1'in startını kaçırdık diye. neyse moto gp bitti, f1 başladı, aa o da ne, yarış banttan. girdim baktım kaçtaymış, meğer türkiye saati ile 18:10'daymış. kanal geri sarma özelliği var ya, sardım baktım 18:00'de futbol maçı var.

lan banttan izlemeye mi o kadar heves ettik derken yine girdim baktım internetten, turkcell tv'de 5 numaralı kanaldaki lifeplus tv veriyormuş maçı. 5'e bastım, yok. lifeplus tv'yi bırak, 5 numaralı kanal yok, 4'ten 13'e geçiyor.

lan peki nasıl canlı izleyecez biz f1'i?

yani turkcell tv üzerinden nasıl izliycez? yoksa internetten izlemek ayrı bir yöntem, sorduğum o değil.
0
kibritsuyu
(09.04.18)
ne zaman olduğu için:

www.f1countdown.com

nasıl olduğu için:

özel mesaj
0
ron dennis
(09.04.18)
s sport kanalının yayınlandığı diğer 2 platform olan bein ve dsmart'ta EPL ile çakışan sıralama turları ve yarışlar farklı bir kanaldan yayınlanıyor. Ama lanet olası TV+'ta, sadece web tv ve mobil'de olan, TV'de olmayan life+ diye bir kanaldan yayınlanıyor. Geçen sene de böyleydi, bu sene de aynen devam ediyor bu rezillik. Bir yarış keyfimiz var, onun da içine sıçılıyor. 20 kere yazdım, müşteri destek'ten, twitter'dan ama her zaman kopyala-yapıştır bir cevap veriyorlar.

Antrenman turları, sıralama ve yarış saatlerini takip etmek için ben F1'in mobil uygulamasını kullanıyorum. En yakın etkinliğe ne kadar süre kaldığı araç takımında görünüyor. Tavsiye ederim.
0
battal gemalmaz
(09.04.18)
f1.com'da ortalarda next race bilgileri var. Aşağıda ok ile gösterdiğimn yerde 'convert to your local time' diye bir ibare oluyor. ona basarsan resimdeki gibi TSİ ile yarış zamanını görebiliyorsun. Mesela Çin GP 09:10'daymış.

prnt.sc

Bu hafta yarış 18:10'da başladı. Tam böyle maç saatleri yoğunluğuna denk geldiği için S Sport vermedi. Ben digiturk'ten başka bir kanaldan izledim. Avrupa GP'lerine gelindiğinde bu sorun da ortadan kalkar muhtemelen. Öğlen saatinde olacağı için maçlara denk gelmez diye düşünüyorum. Kaldı ki 2 ay sonra futbol sezonları bitecek. Yani en fazla 4 yarış daha futol sezonunda yayınlanır. Onun da hepsi bu haftaki gibi olmaz.

Böyle değişiklikler için twitter'dan serhan acar'ı takip edersen o bilgi geçiyor.

twitter.com
0
himmet dayi
(09.04.18)
f1 yayıncısı ssport. eğer o saatlerde premier lig olursa smartspora aktarıyor. ancak diğer platformlardada geçici bir kanala aktarıyorlar.
0
mikahakkinen
(09.04.18)
(2)

Wordpress,SEO, Site Tasima

fikir iscisi65
Selamlar herkese, Wordpress, seo, site taşıma islerinde calisan var mi?su an elimizde mevcut bir site var, Sitemiz biraz yavas,bunun farklı bir temaya tasinamasi yapilacak ve seo calismalari ile google aramalarda daha iyi bir sonuc almaya hedefliyoruz. Site wordpress tabanla su an. Bu konuda calisan
Selamlar herkese,

Wordpress, seo, site taşıma islerinde calisan var mi?

su an elimizde mevcut bir site var, Sitemiz biraz yavas,bunun farklı bir temaya tasinamasi yapilacak ve seo calismalari ile google aramalarda daha iyi bir sonuc almaya hedefliyoruz. Site wordpress tabanla su an. Bu konuda calisan birilerini arıyoruz.
0
fikir iscisi65
(09.04.18)
evet, su an elimizde mevcut bir site var, Sitemiz biraz yavas,bunun farklı bir temaya tasinamasi yapilacak ve seo calismalari ile google aramalarda daha iyi bir sonuc almaya hedefliyoruz. Site wordpress tabanla su an. Bu konuda calisana birilerini arıyoruz.
0
🌸fikir iscisi65
(09.04.18)
[email protected] iletişime geçin, yardımcı olalım.
0
retiredcolonel
(09.04.18)
(1)

python sorusu

false pretension
a = 20b = 30c = 40d = a * b * cprint("A x B x C =", d)print(d,sep = "/")d sonucu 24000 çıkıyor. ben bu değerler arasına / işareti koymak istiyorum.böyle gözükmesi lazım = 2/4/0/0/0 neyi yanlış yapıyorum?
a = 20
b = 30
c = 40
d = a * b * c
print("A x B x C =", d)
print(d,sep = "/")

d sonucu 24000 çıkıyor. ben bu değerler arasına / işareti koymak istiyorum.

böyle gözükmesi lazım = 2/4/0/0/0

neyi yanlış yapıyorum?
0
false pretension
(08.04.18)
Son satir soyle olacak:

print('/'.join(str(d)))

colab.research.google.com
0
evrim halkasi
(08.04.18)
(9)

Yasaklı sitelere giriş. VPN? Modemden? Başka?

kizil sakalli sari
Merhaba,Ben normalde güzide özel üniversitelerimizden birinde imgur'a girebiliyorum. Tabii ki wikipedia'ya ulaşamıyorum. Artık bir ara yapılan bir değişiklikle belki imgur içeride kaldı da wikipedia dışarıda kaldı, bilmiyorum. Neyse derdim kendimle ilgili değil de gariban ebeveynlerimle ilgili. Evde
Merhaba,

Ben normalde güzide özel üniversitelerimizden birinde imgur'a girebiliyorum. Tabii ki wikipedia'ya ulaşamıyorum. Artık bir ara yapılan bir değişiklikle belki imgur içeride kaldı da wikipedia dışarıda kaldı, bilmiyorum.

Neyse derdim kendimle ilgili değil de gariban ebeveynlerimle ilgili. Evde oturuyorlar (ya da ben eve geldiğimde de), ne imgur var ne wikipedia ne de başka bir şey. VPN'ler de engellenmeye başladı.

sözlük'te kişiye özel VPN kurulumu talimatları veren entry'ler var, gördüm, onlar uygulanabilir belki de. Yapma diyeniniz var mıdır, nedendir?

Bir soracağım da -aileme kolaylık olması açısından- modemden bir ayar yapılabilir mi? Modemden bir ayar yapılabilirse ISP'miz sıkıntı çıkarır mı? Beni bunları cevaplayan sitelere de yönlendirebilirsiniz, illa sizin tek tek anlatıp yorulmanıza gerek olmayabilir.

Teşekkürler şimdiden.
0
kizil sakalli sari
(08.04.18)
Ben opera kullanıyorum oldukça başarılı
0
Nature Works
(08.04.18)
Kişiye özel VPN kur. Bir sıkıntısı yok.
0
yüzyıllık yalnızlık
(08.04.18)
kontratlari yoksa turk.net e gecsinler, https uzerinden butun siteler acik.
0
robokot
(08.04.18)
digitalocean'dan server alıp üstüne vpn kurabilirsin. torrent ve benzeri illegal işlere bulaşmadıkca ip ve benzeri bilgileri kimseyle paylaşmıyorlar :)

eksisozluk.com

bu arada digitalocean'da vpn kurunca aynı anda sadece 2 adet cihaz vpn'i kullanabiliyordu. 2 ve üstü cihazın aynı anda vpn'i kullanması için ayrı bir paket alınması lazım sanırım.
0
false pretension
(08.04.18)
Aws ya da google dururken digitalocean kullanmak mantıklı değil. Hem ikisi de 1 yıl ücretsiz. Siz ikisinden birinden bir hesap açın size kurulumu ben yaparım. Hem de openvpn gibi dandik sistemle değil ipsec ike. Cihaz kişi sınırı da olmaz.
0
kompisko
(08.04.18)
opera ile, hiçbir değişiklik yapmadan, direkt girebiliyor muyuz yasaklı sitelere?
0
runagain
(08.04.18)
digital ocean'daki vpn server'ıma evdeki modemimi bağlıyorum. sadece engelli siteleri vpn'e yönlendiriyorum.

bunu yapabilecek modemler/routerlar öyle ucuz değil yalnız diyeyim.
0
washe
(08.04.18)
@runagain evet ama güvenlik konusunda sıkıntıları var. sadece yasakları delmene yarayan bir vpn :)
0
false pretension
(08.04.18)
öteki ben
(08.04.18)
(1)

Araba eksper raporu

skoylu
Aracı cok önceleri ekspere soktuğumda güç bilgilerine ilişkin şöyle bilgi vermişti. Bu tam olarak ne demek?Düzeltilmiş güç/Motor gücü denilen olması gereken midir? Neye göre hesaplanıyor?Tekerlek gücü dedikleri de reel olan güç müdür? Ben bu arabayı satarken kaç beygir diyeceğim?
Aracı cok önceleri ekspere soktuğumda güç bilgilerine ilişkin şöyle bilgi vermişti. Bu tam olarak ne demek?
Düzeltilmiş güç/Motor gücü denilen olması gereken midir? Neye göre hesaplanıyor?
Tekerlek gücü dedikleri de reel olan güç müdür? Ben bu arabayı satarken kaç beygir diyeceğim?
0
skoylu
(08.04.18)
fabrika değeri ile araç alınırken söylenen değerler farklı gibi o yüzden tam çözemedim.
Resimde görünen değerler neyi ifade ediyor onu biliyor musunuz?
0
🌸skoylu
(08.04.18)
(2)

Beko Pos hk. Acil yardım lazım

kcbilir
arkadaşlar ankarada bir festivale katıldık, birşeyler satıp para kazanacağız güya ama fotoğraftaki beko 300tr cihazın şarjı bittiğinde farkettim ki şarj olmuyor. şarj oluyor diyor olmuyor. acil çözmem lazım, aksi gibi bugün pazar. sanırım sorun pilde, nereden bulabilirim bu pilden acaba?
arkadaşlar ankarada bir festivale katıldık, birşeyler satıp para kazanacağız güya ama fotoğraftaki beko 300tr cihazın şarjı bittiğinde farkettim ki şarj olmuyor. şarj oluyor diyor olmuyor. acil çözmem lazım, aksi gibi bugün pazar. sanırım sorun pilde, nereden bulabilirim bu pilden acaba?
0
kcbilir
(08.04.18)
🌸kcbilir
(08.04.18)
Pilden bulamazsaniz elektronikci bulun. Bataryayi calisir hale getirir. İcini degistirerek
0
ykyt
(08.04.18)
(3)

Mobil internet paylasimi

steward
Telefon zte axon 7 mobil internette sıkıntınyok paylasım yapmıyor ayarlar ok internette herseyi hatim ettim telefonu iki kere sıfırladım ama ııh olmuyor varmı bi bilgisi olan
Telefon zte axon 7 mobil internette sıkıntınyok paylasım yapmıyor ayarlar ok internette herseyi hatim ettim telefonu iki kere sıfırladım ama ııh olmuyor varmı bi bilgisi olan
0
steward
(08.04.18)
Hangi hatti kullaniyorsunuz? Yurtdisindaysaniz bazi sirketler tethering e izin vermiyor kesinlikle.
0
kuehles blondes
(08.04.18)
Ben de zte axon 7 kullanıyorum. Benim telefonda hiçbir sıkıntı yok.
0
Barbaros59
(08.04.18)
Vodafone kullanıyorum guncellemeden sonra kırdı kafayı sanırım
0
🌸steward
(08.04.18)
(3)

Solidworks-Motion analyiz modülü

kararsızataletfilozofu
Bu modül konusunda yardıma ihtiyacım var.bitirme projesi kapsamında parçaları hazırladım montajlarını yaptım.hareket analizi bölümüne geldiğimde lineer motor hareketi veriyorum hareket ediyor fakat temas ettiği parçaları hareket ettirmiyor.Amacım ilk etapta girdi ve cevap çıktılarının grafiklerini o
Bu modül konusunda yardıma ihtiyacım var.
bitirme projesi kapsamında parçaları hazırladım montajlarını yaptım.
hareket analizi bölümüne geldiğimde lineer motor hareketi veriyorum hareket ediyor fakat temas ettiği parçaları hareket ettirmiyor.

Amacım ilk etapta girdi ve cevap çıktılarının grafiklerini oluşturmak.
ikinci etapta ise motor verilerinin grafiklerini oluşturmak.

Şimdiden teşekkür ederim yardımlarınız için.
0
kararsızataletfilozofu
(07.04.18)
Hareket edecek olan parça fixed yapılmış olabilir mi? Montaj hatası gibi duruyor. Ekran görüntüsü paylaşırsanız yorumlamak daha kolay olur.
0
dissendium
(07.04.18)
Linear motorla çevirdiğiniz parcayi cursor İle tutup çevirin. Dönüyor mu?
0
o kadar da degil aga
(07.04.18)
çakışık ilişkisi tanımladım iki parça arasında, lineer bir hareket yapabiliyor ikiside fixed değiller.
0
🌸kararsızataletfilozofu
(08.04.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.