Giriş
(9)

Xiaomi Mi Hi-Fi kulaklık

bahaaaratyolu
arkadaşlar bu kulaklığı almayı düşünüyorum ama hakkında pek yorum bulamadım. kullanan memnun olan-olmayan, onu alma bunu al diyen varsa yardımcı olabilir mi ?https://www.teknostore.com/products/xiaomi-mi-hi-fi-kulak-ustu-kulaklik
arkadaşlar bu kulaklığı almayı düşünüyorum ama hakkında pek yorum bulamadım. kullanan memnun olan-olmayan, onu alma bunu al diyen varsa yardımcı olabilir mi ?

www.teknostore.com
0
bahaaaratyolu
(07.04.18)
ne yap ne et on-ear değil over-ear kulaklık al. bu ve on-ear olanlar kulağının üstünde durup kulağına ne kadar rahat olurlarsa olsunlar baskı yapacaklar ve uzun kullanım sonrası ki çok da uzun sayılmaz 1 saat bile yeterli, rahatsızlık verecek ve çıkarttığında kulağında kısa süreli acı olacak.

mümkünse denemeden alma. herkesin kulak boyutu ve müzik dinleme zevki farklı.
0
washe
(07.04.18)
yerinde olsam, xiaomi marka turşu bile almazdım.
0
pangea
(07.04.18)
Xiaomi markası şu bir kaç senedir oldukça tutuluyor. Xiaomi Türkiye face grubuna bir dalış yapman gerek bilgi için.
0
1adam
(07.04.18)
bu paralara daha iyileri var, mesela akg'nin f/p ürünleri var 100 dolar civarına. sony'nin de vardır kesin, araştırmanı yap derim. washe +1, ayrıca dışarı daha çok ses veriyor on ear'lar ama bu fiyata kaliteli over ear bulmak daha zor. audio techinaca da bakabilirsin.
0
Bruce
(07.04.18)
xiaomi kulaklık vs işinde gayet kötü bir marka - bu mesaj mi5s den yazılmıştır - ancak işte kendi fanboyları var onların da ne çıkarsa abi çok iyi abi adamlar yapmış diye gezen. 400 lira hayatta verilmez. o paraya ne gradolar ne athler alırsın.
0
Jimmy McNulty
(07.04.18)
Fiyat şişirme gibi geldi bana. xiaomi'nin piston 3 kulakici kulaklığını kullanıyorum, oldukça memnunum ses kalitesi ve malzeme kalitesinden ama kafaüstü modellerini bilemeyeceğim.

İyi bile olsa 400 lira verilmez. f/p olmaktan çıkmış. Ben n11'den 260 liraya indirime denk getirip akg y50 almıştım. Hala da kullanırım. Biraz daha araştırın, bulursunuz bence.
0
bir fincan kahve ile film izlemek
(07.04.18)
Şimdi baktım, yorumlar genel olarak iyi. Detaylı incelemedim ama memnun olmayan görmedim.

Hoşuna gittiyse al gitsin, xiaomi'nin ses getiren birkaç kulaklığı var. Kötü değiller. Fikir sahibi olmadan konuşmamak lazım. Fiyatı da amazon'da bile neredeyse $100.

Yalnız iki jenerasyonu varmış, aralarında birkaç fark var, ona dikkat etmek isteyebilirsin belki.
0
cikmaz sokaktan cikagelen cocuk
(07.04.18)
Daha iyi çinli kulaklıklar var. Bence parasını hak etmiyor. Benim kenarda duruyor az kullandım.
audiobudget.com
0
superjax
(08.04.18)
head-fi'den incelemelerine ve thomann.de'den fiyat performans durumunu araştırmanı tavsiye ederim

www.thomann.de
0
aşksız prens
(08.04.18)
(4)

Laptop'ın Kasmaya Başlaması

uzunbacakli edward
Eski bir (en az 5 senelik) bir laptop var. İki üç gündür kasmaya başladı. Önce opera ve chrome ciddi miktarda kasmaya başladı ardından genel olarak pc. Geçen ısınma uyarısı vermişti, çok bağırıyor cihaz. Sistem özelliklerine hiç bakmamıştım şu anda da bakamıyorum çok kasıyor. Virüs tarattım temiz de
Eski bir (en az 5 senelik) bir laptop var. İki üç gündür kasmaya başladı. Önce opera ve chrome ciddi miktarda kasmaya başladı ardından genel olarak pc. Geçen ısınma uyarısı vermişti, çok bağırıyor cihaz. Sistem özelliklerine hiç bakmamıştım şu anda da bakamıyorum çok kasıyor. Virüs tarattım temiz dedi, dün windows (orj) güncelledim, hava çektim çıkışlarından. Sizce neden olmuş olabilir, eskidi diye mi, donanımsal bir problem mi? Şundan soruyorum acaba tamire uğraşayım mı yoksa ölmüş bu git yenisini al mı dersiniz?
0
uzunbacakli edward
(07.04.18)
Ssd format 5 sene daha götürür
0
gozu acik sevisen yahudi
(07.04.18)
Isınma problemidir, hava çekme ya da hava tutma ile 5 yıllık pislik çıkmaz. Sökün bakın parmak kalınlığında kir yumağı birikmiştir.
0
John Bloor
(07.04.18)
Büyük olasılıkla ram'in düşük (4GB?)
HDD yerine SSD taktır 10 kat hızlanır. Yine olmazsa ram'i yükseltirsin, canavar gibi olur..
0
Fayfa
(07.04.18)
Eğer çok ısınıyor ve kasıyorsa laptopu sök, fanı temizle. Termal macunu da yenile. Ama macunun dengesini iyi tutturman lazım. Çok sürersen bir faydası olmaz. Bunları yapınca eskisinden daha iyi hale gelecektir. 2 senede bir macunu yenile.
0
İnatçılığın yeryüzündeki temsilcisi
(08.04.18)
(4)

facebook fotograf ekleyeyim ama hiç öne çikmasin

icim urperiyor
boyle sessiz sedasiz profilimi guncellemek istiyorum, yeni foto ekleyince herkesin profilinde cikiyor ya o olmadan olmuyo mu? arkadas ve akraba akinina ugruyorum fotograf ekleyince ama profilimi de guncellemem lazim.
boyle sessiz sedasiz profilimi guncellemek istiyorum, yeni foto ekleyince herkesin profilinde cikiyor ya o olmadan olmuyo mu? arkadas ve akraba akinina ugruyorum fotograf ekleyince ama profilimi de guncellemem lazim.
0
icim urperiyor
(07.04.18)
sadece sen gör. foto yüklerken arkadaşlar kısmına tıkla.

i.hizliresim.com
0
blue eyes white dragon
(07.04.18)
Facebook sayfanizdaki "Hareketler Dökümü" kismindan zaman tunelinizde gorunup gorunmemesini de secebilirsiniz.
0
common of demons
(07.04.18)
Fotoğrafı yükledikten sonra hesabınızı dondurup yeniden açın.
0
altin gol atan stoper
(07.04.18)
insanlar gorsun profilime ama 'x profil fotosunu guncelledi' diye kocaman cikmasin herkesin onune. sadece profilime girince gozuksun diyorum yani.
0
🌸icim urperiyor
(07.04.18)
(3)

bu görsel hangi programla yapılmıştır?

tabudeviren
https://twitter.com/Bilim_Akademisi/status/982337723259289600
0
tabudeviren
(06.04.18)
3d max gibi uygulamalar "sanırım". sanırım diyorum bir takip ettiğim adam vardı. sürekli yaptığı uygulamayı da yazıyordu. oradan öyle kaldı aklımda. çok kişi takip ettiğim için bulamam kimdi diye. ama 3dmax olmalı.
0
i dont know i dont care
(07.04.18)
maya - after effects.
0
brakgn
(07.04.18)
şuradaki linke göre lightwave 3d kullanmış da olabilir: www.facebook.com
0
crevasse
(07.04.18)
(1)

Macbook Pro SSD Update hk.

Fayfa
Merhaba,Macbook Pro 13'' A1278 (Late 2011) kullanıyorum.4GB ram ve 750 GB HDD var üzerinde.İnanılmaz bir yavaşlama ve pil şişmesi var. Pili değiştirip, ram'lere dokunmadan SSD taktırmak niyetindeyim.önümde 2 yol var;1) ya Samsung 850 EVO 500GB taktırıp ram.lere dokunmadan devam edeceğim. Ama bu seçe
Merhaba,

Macbook Pro 13'' A1278 (Late 2011) kullanıyorum.
4GB ram ve 750 GB HDD var üzerinde.

İnanılmaz bir yavaşlama ve pil şişmesi var. Pili değiştirip, ram'lere dokunmadan SSD taktırmak niyetindeyim.

önümde 2 yol var;

1) ya Samsung 850 EVO 500GB taktırıp ram.lere dokunmadan devam edeceğim. Ama bu seçenekte 750gb hdd işlevsiz kalacak.
2) ya da Samsung 850 EVO 250GB taktırıp yine ram.lere dokunmadan CD rom yerine kızak taktırarak HDD'yi buraya taşıyacak; işletim sistemini SSD üzerine kurup 750 GB HDD'yi de belgeler ve dmg dosyalar için kullanmaya devam edeceğim.

Soru 1: Ne önerirsiniz? Hangi yolu tercih edeyim? ''SSD taksan da kasar, ramleri de yükselt'' der misiniz?

Soru 2: 250 GB'lik SSD taktır 700 GB'lik HDD'yi de kızakla cd-rom kısmına ekle diyorsanız bu performansta sorun yaratır mı? Dosya, belge ve uygulamaları kullanırken performans düşer mi? (şuan bir word dosyasını dahi 1 dk'nın altında açamıyorum, o kadar yavaş ve fan sesi uçak motoru gibi)

Soru 3: Samsung EVO 850 mi EVO 860 mı alayım? Aralarındaki fark nedir ve hangisi işimi görür. İkisi arasında çok büyük bir fiyat farkı yok.

850 EVO 250GB: bilendenal.com
850 EVO 500GB: www.bilisimport.com
860 EVO 500GB: www.incehesap.com

Soru 4: Pilin orjinali 750 TL civarında. Bu kadar bütçe ayırmak istemiyorum, muadil bir ürün alma niyetindeyim. A1278 Late 2011 için hangi marka ve model ürünü önerirsiniz?

Şimdiden teşekkürler..
0
Fayfa
(06.04.18)
merhaba,

yapmayı planladığınız yükseltmenin benzerini macbook pro mid 2012 ile yapmıştım. 250 gb 2 adet ssd ve 8 gb ram olarak yükseltmiştim.

cevap 1: işlemciniz core 2 duo olmasına rağmen ssd, performansınızı gözle görülür şekilde yükseltecektir. ben ram'i 8'e yükseltmiştim. bilgisayarımda safaride 12 sekme açık, mail ve preview çalışıyor.kullanılan ram şu anda 3,65 gb. bir iki uygulama daha açsam 4'ü geçecek. sonuçta, rami 8'e yükseltmenizi tavsiye ederim. ayrıca şu şekilde ölçüp fikir edinebilirsiniz:
gün içinde rutin kullanımdayken "activity monitor" uygulamasını açıp bellek (memory) sekmesinde ram'in ne kadar kullanıldığına bakın. yüksek ram; ram'e yer açmak için uygulamaları sürekli kapatmak derdinden sizi kurtarır.

ben olsam, dosyalarım büyükse 500 gb takarım. eski disk için ise cd kızağı haricinde, harici usb disk olarak kullanma seçeneği de var.

cevap 2: 250 gb ssd ve 700 gb kızaklı diskler hususunda ise, performansı etkileyecek şeyler eski diskin performansı, dosyalarınızın büyüklüğü ve buna göre dosyaları nerede tuttuğunuz. eski diske her ihtiyaç duyulduğunda, performans o diskin erişim hızına göre belirlenecektir. 700 gb mekanik disk kasa içerisinde bir ısı kaynağı oluşturur. bu durum fanı etkiler. başka bir yedekleme planım yoksa, eski diski "time machine" diski olarak kullanırdım. ya da eski diski, alacağım boş bir harici usb kutusuna takıp kullanırım. sonuç, deneyip kararı siz vereceksiniz. basit bir word dosyasının açılması eskiye nazaran kısa sürecektir.

cevap 3: linkleri detaylı incelemedim fakat, "ikisi arasında çok büyük fiyat farkı yok, daha yüksek modelini alın" firmaların sık sık başvurduğu "kurnazlıklardan" biridir. ileride söker başka bir cihazda kullanırım demiyorsanız markaya da çok takılmayın derim. bendekilerden biri kingston diğeri sandisk ve bunları 3 yıl önce aldığımda piyasadaki en uygun fiyatlı olanlardı.tabii şimdi dolar uçtu... geçen sene bir arkadaşın disklerini hi-level marka disklerle değiştirdim gayet memnun.

cevap 4: şu linkteki tabloya göre apple servisinde orijinal pil değişim hizmeti 599 TL, 750 TL değil: support.apple.com

macbook pro pili için muadil bir ürünü kesinlike önermem. şişme, bozulma ve kapasite problemleri ile karşılaşma ihtimaliniz çok yüksektir.
0
crevasse
(07.04.18)
(4)

alınır mı?

sayha
alınırsa neden?alınmazsa neden?bilgisayar alana kadar başınızı ağrıtacağım.https://www.hepsiburada.com/msi-gv62-7rc-082xtr-intel-core-i7-7700hq-8gb-1tb-mx150-freedos-15-6-fhd-tasinabilir-bilgisayar-p-HBV000008GUEL
alınırsa neden?
alınmazsa neden?

bilgisayar alana kadar başınızı ağrıtacağım.

www.hepsiburada.com
0
sayha
(06.04.18)
alınmaz.

ssd yok, ekran kartı giriş seviyesi,
0
susadım çeşmeye varmaz olaydım
(06.04.18)
alınır: 7700HQ iyi bir işlemci
alınmaz: SSD yok

alternatifi: 256GB SSD yanına U serisi işlemcili bir laptop almak (benzer fiyata)
0
507
(06.04.18)
üstad nereden bulacağız onu? ssd eklendiği anda 4 civarına çıkıyor. önerin var mı?
0
🌸sayha
(06.04.18)
(3)

Sıfırdan web geliştiricisi olmaya giden yol nedir?

koalisyon kuvvetleri
Bilgisayar mühendisi olmayan bir için yazılım öğrenmek zor. Uzun süren bir çaba ve sürekli tekrar gerektiriyor. İnternette birçok ücretli/ücretsiz kaynak var. Kaynak sayısının fazla olması avantaj gibi görünüyor ama nereden başlasam karmaşasını da beraberinde getiriyor.Sıfırdan, HTML, CSS, JS, Sketc
Bilgisayar mühendisi olmayan bir için yazılım öğrenmek zor. Uzun süren bir çaba ve sürekli tekrar gerektiriyor. İnternette birçok ücretli/ücretsiz kaynak var. Kaynak sayısının fazla olması avantaj gibi görünüyor ama nereden başlasam karmaşasını da beraberinde getiriyor.

Sıfırdan, HTML, CSS, JS, SketchApp öğrenip Frontend geliştiricisi olmak isteyen biri için tavsiye edebileceğiniz kaynaklar / linkler nelerdir? Bir de Udemy hakkında düşünceniz nelerdir, bu konuda udemy kursları tercih edilmeli mi?
0
koalisyon kuvvetleri
(06.04.18)
Kaynak denizinden yararlanmak, karisikligindan yorulmamak icin belli seylerin bilinmesi gerekiyor. Internetti kaynaklarin bazilari belli bir programi olan, adim adim ilerlerken, bazilari sadece belli teknik konulara egilir. Kimileri zaten bilinen seyleri farkli sekilde anlatirken, bir cogu da guncelligini yitirmistir.

Javascript dunyasi son birkac yilda inanilmaz hizli gelisiyor, heryerden yeni toollar, konseptler, syntax updateleri firliyor. Yazilan kodlari debug etmek, build etmek hepsi icin binlerce secenek var. Bu yuzden bu dunyanin(frontend) temelini iyi kavramak gerekiyor.

Gelistirilen konseptlerin neden gelistirildigini, neyi cozdugunu bilmeden ustunkoru problemlerin cozumunu ogrenmek gecici bir cozum sagliyor ve benzer sorunlarla karsilasinca kafa bayagi karisiyor.

Bu yuzden egitim materyallerini siniflandirmak ve ihtiyacimiza gore kullanmak onemli.

Edx, Coursera, Udacity grubu;

Burdaki kurslar genelde 3-12 ay arasi suren, komple egitim saglayan, cogunlukla ucretsiz olup, belli ucret karsilingda(Khan haric) size gecerli bir sertifika bile saglayan kaynaklardir. Bence mantikli olan bunlardan sececegimiz bir kursa baslamak ve devamliligi, temel egitim yolunu bunlara dayandirmaktir.

Burada ogrenilen seylerin konsepti daha genel olarak ogretildiginden olayin neresinde oldugunu anlamamiz daha kolaydir. Bu da kendimizi tamamlamamiz gereken yerleri belirlememize yardimci olur.

Bu siteleri okul, universite gibi dusunebiliriz. Ciddi bir yola girmek istiyorsak bence kesinlikle bunlardan biriyle baslanmalidir.

Udemy, Egghead, Codecademy grubu;

Bu kurslar genelde belli konseptler uzerine, detayli kurslar saglarlar. Ama genellikle cozumun kendisine neden ihtiyacimiz olduguna dair cok bilgi vermezler. (Ornegin egghead'de redux kursu almak isteyebiliriz, ama redux'a ihtiyacimiz olan bir noktaya gelmeden redux kursunu bitirmek bize cok bisey katmayacak.)

Bence bu kurslar ozel ders gibi dusunulebilir. Asil alinan kurslarin belli haftalarindaki odevler, daha ozel konseptler, uc durumlarla karsilastikca buradan kurslar alinabilir. Ve ya uzun suren bir kursu tamamladiktan sonra bir proje elde etmek, ogrenilenleri gozden gecirmek, arada atlanmis olabilecek seyleri yakalamak icin.


Sifirdan baslayacak birine su yolu tavsiye edebilirim;
Codecademy HTML/CSS, Javascript kurslari
Codecademy React kurslari

Coursera, Edx ya da Udacity'den ihtiyaclarina gore bir kursa baslamak ve ona odaklanmak.

Diger gruptan olan(Udemy) kurslari, projeler yazmaya basladikca, derslerde ilerlemeye basladikca, konsepte daha iyi hakim olunca baslayabilirsiniz.


Ayni zamanda en onemli sey aramaya inanmak. Harvard universitesinin cs50 (Bilgisayar Bilimi) bolumunun nerdeyse tum dersleri internette oylece duruyor ve bedava! Cogu kisi bundan bi haber. Ciddi bir yola girecek kisilerin burdaki temel bilgisayar bilimi derslerini de takip etmesini tavsiye ederim.

Javascript 0 dersi;
video.cs50.net

Javascript 1 dersi;
video.cs50.net

Ayni zamanda sadece kurslari almak bize sadece teorik bilgi verecektir. Genelde soylendigi gibi, gercekten biseyler ureetmeye basladigimiz zaman ogrenmeye basliyoruz. Gercek bir proje uretmeden, kod yazip saatlerini cok basit cozumu olan seylere ayirmadan binlerce saatlik kurs izlemenin bir faydasi yok.


Bir diger onemli unsur yasam tarzini da buna uygun hale getirmek. Programlama komunitelerine dahil olmak, acik kaynak projelerini takip etmek(github.com), mumkunse katkida bulunmak, yararli newsletterlara abone olarak haftalik gonderilen mailleri okumak(Ruby weekly, Rails weekly, react weekly, mobile weekly, postgres weekly, name it...), alaninda uzman insanlarin bloglarini hatta twitterlarini takip etmek, yazilim konferanslarinin videolarini izlemek(React Conf, pyConf, RubyConf, etc...), Hackernews okumak(news.ycombinator.com), Reddit (Web dev, javascript, etc....) cok fayda saglayacaktir. Bu yasam tarzini benimsemek oluyor aslinda, zaten sevdigimiz isi yapiyorsak calismis sayilmayiz. O yuzden programlamayi seviyorsaniz bunlari yapmak dogal gelecektir.
0
Wilhelm
(06.04.18)
i.hizliresim.com

bu kod geliştirme için ama çok da farkı yok.
0
washe
(06.04.18)
@washe, sanirim eklemek iyi olur,

Ders 0.0.0 Ingilizce, tum yazilim evreninin dogdugu dili bilmeden bu isi yapmak, en azindan hakkiyla yapmak mumkun degil. Hazir site kurmaktan, wordpress satmaktan, bilmeyen insanlari kafalamaktan bahsetmiyorum. Ama isin ozu budur. Ingilizce bilmeden yazilim yapilamaz.

Ayrica Khan academy muhtesem bir hareket. Bedava egitim hareketi. Ilkokul lise seviyesindeki eksiklerinizi gidermek icin muhtesem. (Yapay zeka ogrenmek icin linear algebra, matris bilmek gerekiyor. Bana cok yardimci oldu burdaki kurslar.)
0
Wilhelm
(06.04.18)
(1)

iddaa maçları için api

contavolta
iddaa bültenini(maçları, oranları) sunan ücretsiz bir api var mıdır? Ayrıca sonuçlarını da almam gerekiyor.aklımdaki bi proje için kullanabilir miyim?
iddaa bültenini(maçları, oranları) sunan ücretsiz bir api var mıdır? Ayrıca sonuçlarını da almam gerekiyor.

aklımdaki bi proje için kullanabilir miyim?
0
contavolta
(06.04.18)
İddaa'nın böyle bir API'si yok. Aslen bir canlı sonuç firması olan Broadage ile konuşabilirsiniz. Ücretsiz vereceklerini sanmıyorum ama gelir modeli nedir bilmiyorum.
0
artvandelay
(06.04.18)
(5)

Arabanin telefondaki itunes muziklerini calmasini engelleme

mononoke
Biraz spesifik bir soru olacak ama, cep telefonumu bluetooth veya USB ile arabaya bagladigim zanman arkadas kafasina gore telefondaki itunes muziklerimi calmaya basliyor. Bir sekilde telefonun ekraninda ordan burdan kurcalayip durduruyorum. Sonra diyelim markete gittim 5dk sonra bindim arabayi calis
Biraz spesifik bir soru olacak ama, cep telefonumu bluetooth veya USB ile arabaya bagladigim zanman arkadas kafasina gore telefondaki itunes muziklerimi calmaya basliyor. Bir sekilde telefonun ekraninda ordan burdan kurcalayip durduruyorum. Sonra diyelim markete gittim 5dk sonra bindim arabayi calistirdim.
Yallah yine itunes basliyor calmaya :)

internette bir suru alternatif cozum var ama:
-Itunes'a 60 dakikalik sessiz bir parca yukle diyenler var.
-itunes'i telefondan sil diyenler var.

Bunlarin hic biri cozum olarak gelmiyor bana. Benzer durumdan muzzdarip olan var mi?
Araba modeli (nissan pathfinder 2018)

tesekkurler simdiden.
0
mononoke
(06.04.18)
Aynisi oluyor, ustelik hep ayni sarki caliyor, nedenini bilemedim:) ama seviyorum sarkiyi allahtan bi tur dinleyip değiştiriyorum:))
0
her giriste sifresini unutan adam
(06.04.18)
"arkadas kafasina gore telefondaki itunes muziklerimi calmaya basliyor"

Benim telefonumu ne karıştırıyor, o nasıl bir arkadaş? diyecektim. Eminim bir çok kişi de ilk başta benim anladığım gibi anlayacak :)

Sanırım sıkıntı araçta değil, bir medyaya bağlandığını anlayan Itunes direkt listeyi çalmaya başlıyor. E bu çok saçma, buna bir ayar bir müdahele olmaması yazılımcının ayıbıdır.

"Cihaz bir medyaya bağlandığında müzikleri otomatik çal" diye bir ayar olmalı ve ben bunu istersem seçerim istersem seçmem.

Soruya cevap olmadı kusura bakma.
0
John Bloor
(06.04.18)
Eşimin arabasında da oluyor aynı durum. 2015 civic hatchback.
Bizde şöyle oluyor, eğer apple music telefonda açıksa, arabaya bluetooth ile bağlanınca direk arabadan çalmaya başlıyor. Apple music kapalıysa spotify açık olsa bile herhangi bir müzik çalmıyor. Biz otomatik bağlanıp spotify'dan çalsın istiyoruz ama o şekilde olmuyor.
0
battal gemalmaz
(06.04.18)
benim de öyle. ama telefonun ekranında player çıkıyor. oradan durduruyorum. sonra istediğim uygulamayı açıp, oradan da şarkıyı açıyorum.
0
c1b2k3
(06.04.18)
Aynısı oluyor, hem de hiç müzik yok, U2'nun sikik bir albümünü çalıyor. Her seferinde elle kapatıyorum.
0
roket adam
(06.04.18)
(1)

Hosting Firması Kurmanın Hukuki Gereklilikleri

anten
Türkiye'de epey bir süredir çok pompalanan bir konu gibi geliyor bu.Mesela: https://shiftdelete.net/kendi-hosting-sirketini-kur-74148yerli firmalar da insanları ek gelir elde edebilirsiniz diye bu alana yönlendiriyor. Ama yasal yükümlülüklerden kimse bahsetmiyor?Bu konuyla ilgili bir süredir araştır
Türkiye'de epey bir süredir çok pompalanan bir konu gibi geliyor bu.
Mesela:
shiftdelete.net

yerli firmalar da insanları ek gelir elde edebilirsiniz diye bu alana yönlendiriyor. Ama yasal yükümlülüklerden kimse bahsetmiyor?

Bu konuyla ilgili bir süredir araştırma yapıyorum.
Malum türkiye'de bu işlerin yasal zemini bir hayli kapsamlı.

Diyelim ki yabancı bir şirketten reseller hosting paketleri satın alıp kendi şirketim üzerinden satıp ek gelir oluşturmak istiyorum.

Türkiye'deki barındırma hizmeti sağlayıcıların 2 yıl log tutma gibi zorunlulukları var yanılmıyorsam. Bunlar da bir hayli maliyetli hizmetler.
ciddi maddi cezaları var.

Bunlarla ilgili daha kapsamlı bilgileri nerelerden edinebilirim? ya da bilen varsa aydınlatabilirse sevinirim.
0
anten
(05.04.18)
Northern Mariner
(05.04.18)
(9)

xiaomi powerbank orijinallik sorgulama

spirit crusher
powerbank kutusundaki kartı kazıyıp çıkan 20 haneli numarayı mi.com sitesinde sorguladığımda ilk görüntüleyen mi olmamız lazım 2. mi?kartı kazıyıp girdim numaraları 2. görüntüleyen olduğumu söyledi de, kafam karıştı.
powerbank kutusundaki kartı kazıyıp çıkan 20 haneli numarayı mi.com sitesinde sorguladığımda ilk görüntüleyen mi olmamız lazım 2. mi?

kartı kazıyıp girdim numaraları 2. görüntüleyen olduğumu söyledi de, kafam karıştı.
0
spirit crusher
(05.04.18)
ilk olman lazim

%95 ihtimal fake
%5 ihtimal senden once birisi bir rastlantiyla ayni numaralari siteye girdi.
0
eksimtrak
(05.04.18)
satıcıya sordum, şöyle cevap verdi;

"Ürün size geldiğinde sorgulama yaptığınız numarayı siz kazıdınız değil mi?
Sistemde neden 2 defa sorgulama görünüyor sebebini bilmiyorum çok fazla sahtesi olan bir ürün ama bizden aldığınız üründen emin olabilşrsiniz direkt Türkiye distribütöründen almaktayız 2 yıl boyunda tüm garanti süreçlerinde bizden destek alabilirsiniz."
0
🌸spirit crusher
(05.04.18)
Muhtemelen ürün sahte. Tabi adam sahte ürün satıyoruz demeyecektir. Kime sorsan bizimki orijinal diyor.
0
shotcrete
(05.04.18)
Powerbankin orijinali ile sahteleri arasinda kucuk tasarim farklari da var. Bir de oyle bak istersen.
0
bos gezenin bos ustasi
(05.04.18)
xiaomi fake powerbank diye aratırsanız epey bir görsel ve video çıkıyor minik font farklılıkları, girinti çıkıntı işçiliklerinden ak ve kara döt çıkıyor ortaya.
0
hedep
(05.04.18)
Xiaomi gerçek-sahte ayrımı ile ilgili youtubeda videolar var ona da bak. Gerçi sahteciler çılgın atmaya başladılar son 2 senedir.

Madem o kadar müşteri memnuniyetine önem veren bir firma, yenisini iste bakalım ne yapacaklar.
0
cleric
(05.04.18)
sahte olsa daha fazla görüntüleme olması gerekir diye düşünüyorum.
adamlar üşenmeyip 1 orjinal ürüne 1 sahte yapmak gibi (ki bunu da satın alıyor mecburen-adam sahte üretip satacak neden yarısını gidip orjinal alsın?) dahiyane bir fikri uyguladılarsa şapka çıkarıyorum.
0
ozdek
(05.04.18)
ben sorguladigimda 1.ydim
0
jedilance
(05.04.18)
bi kaç inceleme vidyosu izledim, çakma ürünlerde detaylarda gizli farklar var. ürünün orijinal olduğuna kanaat getirdim.tabii neden 2. görüntüleme olduğu hep bi soru işareti kalıcak :)
0
🌸spirit crusher
(05.04.18)
(5)

Uzun bir videoyu ses dosyasına çevirme

kaledekiyalnizlik
Merhaba duyuru sakinleri. Sorum şöyle YouTube daki sesli kitapları ve bazı stand up ları MP3 yapıp telefona atmak istiyorum ama çoğu çevirici uzunluktan dolayı bunu yapamıyor önerisi olan var mı?
Merhaba duyuru sakinleri. Sorum şöyle YouTube daki sesli kitapları ve bazı stand up ları MP3 yapıp telefona atmak istiyorum ama çoğu çevirici uzunluktan dolayı bunu yapamıyor önerisi olan var mı?
0
kaledekiyalnizlik
(05.04.18)
Androidde keepvid ile videolari mp3 olarak indirebiliyorsun.
0
nickfury
(05.04.18)
youtubedan indirmek istediğin videonun linkini alıp tarayıcına kopyala. www. kısmından sonra youtube un önüne ss koy. yani link "www.ssyoutube.com/falalsdşasd" gibi olsun
açılan sayfada indirme seçenekleri var. yalnızca ses dosyası olarak indirme seçeneği de var.

kolay gelsin.
0
baharat
(05.04.18)
SS koyunca ses dosyası olarak indirme çıkmıyor. Keşke çıksa.
0
🌸kaledekiyalnizlik
(06.04.18)
@kale aa çıkmıyormuş hakikaten. bi dönem çıkıyordu üzüldüm bak.
0
baharat
(06.04.18)
onemoremile
(06.04.18)
(4)

İzlanda kamp çadırı seçimi

odlek bedenin kancik kellesi
Agustos ortasinda Izlanda'ya gidecegiz 13 gun cadirda kalmayi planliyoruz. Dolayisiyla da 3 ya da 4 mevsim ruzgara dayanikli bir cadir arayisi icerisindeyiz. Maksimum 600-700 gibi bir butce ayirdik cadira ve tavsiyelere acigiz :)
Agustos ortasinda Izlanda'ya gidecegiz 13 gun cadirda kalmayi planliyoruz. Dolayisiyla da 3 ya da 4 mevsim ruzgara dayanikli bir cadir arayisi icerisindeyiz. Maksimum 600-700 gibi bir butce ayirdik cadira ve tavsiyelere acigiz :)
0
odlek bedenin kancik kellesi
(05.04.18)
Husky Flame hocam, kırmızı kırmızı ne de tatlı olur. Ama bütçeyi biraz yükseltmek gerekebilir.
0
Nature Works
(05.04.18)
Husky beast 750 TL hocam bana göre piyasada alınabilecek en güzel çadırlarda biri bütçeyi artırırım derseniz husky fighterda alınabilir ama o 1200 TL bandında.
0
alp9900
(05.04.18)
decathlon.
0
beyteper canavari
(05.04.18)
Ben Ağustos sonu Eylül başı İzlandada kamp yaptım.

şu web sitesinden www.iceland-camping-equipment.com şunu kiralamıştık. Gayet yeterli olmuştu. Uçak vs. derken taşımakla uğraşmamak için orda kiraladık ekipmanları. Çok şirin güvenilir (zaten İzlandadan bahsediyoruz :D) bir çift işletiyor, Reykjavikte.

Belki işinize yarar diye paylaşıyorum.
0
AlsterWasser
(05.04.18)
(4)

nasıl açılır bu dosya???

tururo
İyi geceler duyuru ahalisisorun şöyle;elimizde farklı bilgisayarlarda hazırlanmış bir powerpoint sunumu var (pptx uzantılı). bu dosya ne powerpoint 2010 ne de powerpoint 2016da açılmıyor. bu dosyanın açılabilmesi için ne yapmak gerekir anlatan bir duyurucu çıkarsa minnettar olurum.
İyi geceler duyuru ahalisi
sorun şöyle;
elimizde farklı bilgisayarlarda hazırlanmış bir powerpoint sunumu var (pptx uzantılı). bu dosya ne powerpoint 2010 ne de powerpoint 2016da açılmıyor.
bu dosyanın açılabilmesi için ne yapmak gerekir anlatan bir duyurucu çıkarsa minnettar olurum.
0
tururo
(04.04.18)
Apple de açman lazım. Kendisi apple dosyası çünkü ya da sondaki x harfini silip öyle açmayı dene belki olur.
0
fasko
(04.04.18)
x apple sürümü filan değil office 2007 sonrasında uzantısı değişti ppt yerine pptx doc yerine docx kullanmaya başladı. sonunda ki x sadece 2007 üstü bir versiyonda yaratıldığı anlamına geliyor. eğer özel değil ise dosyayı bize at bir de biz deneyelim mantıklı bir şey değil çünkü açılmaması.
0
belkider
(04.04.18)
belkider +1

mac veya windows olmasi farketmiyor office programi oldugu surece bu dosyanin acilmasi lazim.
side note: alternatif ofis programlarini denediniz mi (bkz: libreoffice)
0
jedilance
(04.04.18)
bozulmuştur. ya da powerpoint dosyası dahi değildir.
0
washe
(05.04.18)
(1)

Tekla Programı İdecad gibi mi SAP2000 gibi mi ?

mete kudur
sb.
sb.
0
mete kudur
(04.04.18)
3 boyutlu celik cizim programi ideye daha cok benziyor. Sap gibi frame point olarak gormuyorsun.
0
Take it away honey
(04.04.18)
(4)

Türkçe online google adwords reklam kursu

cccbehzatccc
araştırıyorum. udemy'de ingilizce hep. önerebileceğiniz bir yer var mı acaba?
araştırıyorum. udemy'de ingilizce hep. önerebileceğiniz bir yer var mı acaba?
0
cccbehzatccc
(04.04.18)
Kendimi geliştirmek adına söylüyorum, eğer bulursanız benimle de paylaşın lütfen. Adwords konusunda naçizane deneyimlerim var, takıldığınız bir yer olursa yetenek ve bilgim dahilindeyse yardımcı olabilirim.
0
thereisnospoon
(04.04.18)
support.google.com
Bu işinize yaramaz mı? baya detaylı anlatmış google.
0
kismisolungac
(04.04.18)
thereisnospoon, tabi sizinle de paylaşırım, desteğiniz için de teşekkür ederim :)
kismisolungac, hemen inceliyorum :)
0
🌸cccbehzatccc
(04.04.18)
youtube videoları izleyebilirsin. orada detaylı anlatımlar mevcut. Ben d sana yardımcı olabilirim. Eksiğin yönünde.
0
ir10
(04.04.18)
(4)

Browser Kilidi

winston
Merhaba.Hangi browser olduğu fark etmez, açıldığında kullanabilmek için benden şifre isteyen bir browser var mı? firefox denedim ancak eklenti uyumsuzluğu diyor. eklentiyi güncellememişler henüz.
Merhaba.

Hangi browser olduğu fark etmez, açıldığında kullanabilmek için benden şifre isteyen bir browser var mı? firefox denedim ancak eklenti uyumsuzluğu diyor. eklentiyi güncellememişler henüz.
0
winston
(04.04.18)
yandex browser'da sistem şu şekilde işliyor. kullanıcı adın ve şifren var. herhangi bir bilgisayarda eşitlemeyi açıp kullanıcı adın şifreni girince 3-5 dk içerisinde geçmiş, eklentiler, favorileri yüklüyor. kaldığın yerden devam ediyorsun.
0
caletti
(04.04.18)
@caletti beni yanlış anladınız sanırım. senkronizasyonu biliyorum, benim istediğim; benden başkası şifreyi girmeden o bilgisayarda o browser'i kullanamasın. direkt açılışta şifre istesin yani.
0
🌸winston
(04.04.18)
chrome icin su eklenti ise yariyor.

chrome.google.com
0
lifeframe
(04.04.18)
brkylmz
(04.04.18)
(8)

OnePlus 5T vs Note 8 vs Mate 10 Pro

herp
Para mühim değil, hangisini alırdınız?
Para mühim değil, hangisini alırdınız?
0
herp
(04.04.18)
Diğerlerine bakmam bike, note 8
0
senolll
(04.04.18)
5t kullanıyorum aşırı memnunum. İhtiyaca göredir böyle şeyler. Ne için kullanacaksın ağırlıklı olarak? Ben hayatımda toplasan 50 fotoğraf çekmemişimdir mesela. Mate 10 pro almam gereksiz olur. Gibi.
0
Giovanni Pipitto
(04.04.18)
5t
Hayvan gibi şarj, hayvan gibi hız.
0
chavezding
(04.04.18)
note 8. mate 10 pro'nun kamerası daha iyi ama arayüzü beni çekmiyor.
5t'nin kamerası diğerlerinin 2-3 seviye altında. ayrıca oneplus kullanıcı bilgilerini çatır çutur çalıp çin'deki merkezine gönderdiğini kabul etmiş, benim için o bağımsızlığından güvenilirliğini yitirmiş bir marka. diğerleri de bunu yapıyorsa bile bu derecede yapmıyor, usturuplu yapıyor ki duymadık etmedik.
www.engadget.com
www.tomsguide.com

huawei'ye de pek güvendiğimi söyleyemem, çinli üreticilerin çin devletinin "şu bilgileri bana ver" lafına direnemeyeceğini düşünmek zor değil.
0
Bruce
(04.04.18)
para mühim değilse note 8 tabi ki. yaklaşık yarım yıldır kullanıyorum efsane telefon.

note 8 > oneplus > huawei
0
givemesomesubstance
(04.04.18)
Mate 10. Note'un parmak izi okuyucusu ve uzunluğunu beğenmiyorum.

Para mühim değilse s9+ hepsinden iyi şu an.
0
bos gezenin bos ustasi
(04.04.18)
Bir de facebook ve google skandallarından sonra hala çinlilere güvenmiyorum demek komik oluyor. Verim kullanılmasın diyen birisi telefon internet falan kullanmamalı.
0
bos gezenin bos ustasi
(04.04.18)
@bos gezenin bos ustasi, veriyi kimin kullandığı burada önemli olan. kişisel verimin çin'in elini düşmesini istemiyorum. ayrıca kişisel verimin BİLE İSTEYE, KENDİ SİSTEMİNDE ARKA KAPI AÇILARAK kullanılmasını istemiyorum. birinde kötü niyet olduğu su götürmez, diğerlerinin kaza-hatayla yapılıyor olma durumu var. eşek sikmenin bile bir adabı var dememişler boşuna.
0
Bruce
(04.04.18)
(2)

hizliresim.com linkleri bir bende mi açılmıyor?

nickfury
Yurtdışındayım ve birkaç gündür hizliresim.com üzerinden paylaşılan linklerde 403 Forbidden diyor.
Yurtdışındayım ve birkaç gündür hizliresim.com üzerinden paylaşılan linklerde 403 Forbidden diyor.
0
nickfury
(04.04.18)
Turkiye disinda acilmiyor:

(git: 1271378)
0
crown
(04.04.18)
türkiye'de imgur, türkiye dışında hizliresim açılmıyor. değişik kafalar bunlar.
0
diffarentiationation
(04.04.18)
(2)

Lazer yazıcı önerisi

efreet sultan
Max 1000 TL civarında, renkli bir yazıcıya ihtiyacımız var. 4-5 makine de bağlanacağı için wireless olmalı. Genelde müşteriden gelen revize çıkışları, fatura, belki özel kağıt baskı çıkışları için kullanılacak.Bugün gidip Teknosa'dan alacaktım 600 TL'ye filan ama "abi bunlar lazer değil, lazerler da
Max 1000 TL civarında, renkli bir yazıcıya ihtiyacımız var. 4-5 makine de bağlanacağı için wireless olmalı. Genelde müşteriden gelen revize çıkışları, fatura, belki özel kağıt baskı çıkışları için kullanılacak.

Bugün gidip Teknosa'dan alacaktım 600 TL'ye filan ama "abi bunlar lazer değil, lazerler daha da pahalı" dedi eleman. Pek anlamıyorum bu yazıcı işlerinden. Var mı önerisi olan?
0
efreet sultan
(04.04.18)
ricoh'un jel jet yazıcıları var. lazer kalitesinde çıktı alabiliyorsun.
0
orpheus
(04.04.18)
xerox 6020v
hp M254nw
0
507
(04.04.18)
(7)

5k civarı laptop almayı planlıyorum? ne alsam?

stanhiver
merhabalar, asıl istediğim şeyler uzun süren şarj ve hafiflik çünkü derslere götürüp getirmek niyetindeyim. arada oyun oynamak istediğimde de ne bileyim bi gta 5 kaldırsın istiyorum. var mı böyle bir laptop yoksa hem ince hem bu fiyata hemde gta 5 kaldırıcak laptop hayal mi? not: gta 5 ful özellikle
merhabalar,

asıl istediğim şeyler uzun süren şarj ve hafiflik çünkü derslere götürüp getirmek niyetindeyim. arada oyun oynamak istediğimde de ne bileyim bi gta 5 kaldırsın istiyorum.

var mı böyle bir laptop yoksa hem ince hem bu fiyata hemde gta 5 kaldırıcak laptop hayal mi?


not: gta 5 ful özelliklerde olmak zorunda değil.
0
stanhiver
(03.04.18)
gtx 1050-1060(bilmiyorum grafik belleği seçeneği var mı bu modellerde ama varsa en az 2 tercihen 3gb'lık olanlardan seç), ssd olsun, i7 8650u(bir alt modeli de olabilir), 8 gb ram(en az tercihen daha fazla), full hd panel. bunlara göre filtrele işte.

bu en yeni seri işlemci ve ekran kartları güç konusunda bayağı bir verimli olduğu için ince bulmakta sıkıntı çekmezsin.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(03.04.18)
uzun süreli şarj ve hafiflik için Chromebook al ucuzlarından. Kalanıyla da oyun için bilgisayar al.
0
idonthaveatvset
(03.04.18)
3,5k'ya toplayacağın bir masaüstüyle çok daha verimli oyun oynarsın. 1,5k'ya da mütevazı ufak bi bilgisayar bulabilirsin bence. konuyla ilgili tavsiyem bu şahsen. :)

edit: ki benden önce de yazan olmuş. bunu bi düşün
0
foseptik çukuru
(03.04.18)
göçücem muhtemelen ülkeden master için, iki bilgisayar olayına giremiyorum malesef.

son bilgisayarımı 6 yıldır kullanıyorum asus'tu anca bozuldu. iyi baktığım için ve uzun süre kullancağım için iyi bişey olsun istiyorum .
0
🌸stanhiver
(03.04.18)
monster abra serisi
0
oekuklu
(03.04.18)
Asus zenbook serisinde harici giremez kran kartı olan i7 bir tane alırsan orta grafikte falan çalışır 30 fps görürsün.
0
i ve been mistreated
(03.04.18)
marka olarak msi derim. Bütçeyi biraz daha artırım 5400 e esnetirseniz:

7700hq
Gtx 1050
Min 128 gb ssd
Min 8 gb ram
17” ekran tercih edin derim. (F/p) için. Özellikle msi ge72 apachi modeli ideal geliyor bana
0
filipis
(03.04.18)
(6)

teknolojiden anlayanlara bi soru

sayha
https://www.hepsiburada.com/dell-inspiron-5570-intel-core-i7-8550u-8gb-256gb-ssd-radeon-530-ubuntu-15-6-fhd-tasinabilir-bilgisayar-fhds55f8256c-p-HBV00000ANX9V?magaza=Hepsiburadalinkteki bilgisayarın muadillerine göre(i7 işlemcili) ucuz olmasının sebebi nedir acaba? işletim sistemi demeyin baktıklar
www.hepsiburada.com

linkteki bilgisayarın muadillerine göre(i7 işlemcili) ucuz olmasının sebebi nedir acaba? işletim sistemi demeyin baktıklarımın hepsi ubuntu veya freedos zaten. nedir bu bilgisayarın eksi yönü?
0
sayha
(03.04.18)
u serisi işlemci var.
0
alperz
(03.04.18)
şu anda hangi seri işlemci daha iyi?
0
🌸sayha
(03.04.18)
ekran kartı çöp
0
yavru tosun
(03.04.18)
www.hepsiburada.com

bu cihazı önerir misiniz?
0
🌸sayha
(03.04.18)
üstad dell veya asus önerin varsa çok makbule geçer. i7 işlemcili bahsettiğin özelliklerde ve fiyat skalasında ne alabilirim en iyi?
0
🌸sayha
(03.04.18)
ekran panel tipi: TFT
yazık
0
yuto
(04.04.18)
(2)

unity - c# ile android

dracox
selamlar,unity üzerinden c# ile ios için küçük bir oyun yazmıştım. bu oyunu direkt olarak android'de build etmenin bir yolu var mıdır?Teşekkürler.
selamlar,

unity üzerinden c# ile ios için küçük bir oyun yazmıştım. bu oyunu direkt olarak android'de build etmenin bir yolu var mıdır?
Teşekkürler.
0
dracox
(03.04.18)
bedbed
(03.04.18)
android sdk ve jdk kurulu ise build settings, soldan androidi seçip switch platforms demelisin daha sonra build settingste sağdan paket adını değiştirip build demen yeterli.
0
kahoan
(03.04.18)
(2)

youtube videolarının sonunda çıkan çerçeveler

kibritsuyu
bazı youtube videolarının sonunda "şu videolarımızı da izleyin" minvalinde videonun orta yerinde nal gibi çerçeveler çıkıyor. kenarda köşede 1 tane küçük çerçeve de değil. ekranın 4 köşesinde 4 tane kocaman çerçeve çıkıyor ve videonun son kısmının içine ediyor.bu köşesindeki çarpıya basınca kapatıla
bazı youtube videolarının sonunda "şu videolarımızı da izleyin" minvalinde videonun orta yerinde nal gibi çerçeveler çıkıyor. kenarda köşede 1 tane küçük çerçeve de değil. ekranın 4 köşesinde 4 tane kocaman çerçeve çıkıyor ve videonun son kısmının içine ediyor.

bu köşesindeki çarpıya basınca kapatılan, veya alttaki dişliye tıklayınca çıkan "ek açıklamalar" düğmesini kapatınca kurtulduğumuz çerçeveler değil. kapatma seçeneği göremedim. videoya gömülü gibi, ama tıklanabiliyor, demek ki gömülü de değil.

bunlardan nasıl kurtuluyoruz? videonun sonunu aradan görmeye çalışarak izlemek zorunda mıyız?
0
kibritsuyu
(03.04.18)
Buna ben de tav oluyorum. Tam ekran izlemeden çıkınca kapanıyorlar en azından ama başka bir çözümü de vardır mutlaka.
0
orient blue
(03.04.18)
Çözümü varsa biri yazsın lütfen, kurtulalım bu saçmalıktan

edit: buldum, deneyeceğim.

www.youtube.com
0
mephistoo
(03.04.18)
(5)

ücretsiz windows 10 yükseltmesi halen var mı?

late viper
windows7/8'den ücretsiz windows 10'a geçiş halen var mı? windows'un sitesinde 2016'da doldu diyor nette, 2017'de de sistemin aktif olduğu yazılmış. son durum nedir? elime win7 bir alet geçti, imkan varsa win10 yapayım dedim. teşekkürler.Not: legal ve ücretsiz çözüm yoksa, win7 devam edilecek.
windows7/8'den ücretsiz windows 10'a geçiş halen var mı? windows'un sitesinde 2016'da doldu diyor nette, 2017'de de sistemin aktif olduğu yazılmış. son durum nedir? elime win7 bir alet geçti, imkan varsa win10 yapayım dedim.

teşekkürler.

Not: legal ve ücretsiz çözüm yoksa, win7 devam edilecek.
0
late viper
(02.04.18)
15-50 tl arasında lisans satılıyor n11'de. Yükseltemezsen, satın almayı düşünebilirsin belki.
0
neyehbe
(03.04.18)
amazon.de'den de key alabilirsin, n11'den ucuz olma ihtimali var
0
jedilance
(03.04.18)
win 7 key in varsa
windows 10 yukle
onun keyini gir
denedim %100 calisiyor
0
kingcyrax
(03.04.18)
@neyehbe, jedilance

alet benim değil, key almak istemiyorlar. dediğim gibi olursa olsun, olmazsa kalsın.
0
🌸late viper
(03.04.18)
son durum:

windows sitesinden mediacreationtool.exe'yi indirdim, açtım. "bu bilgisayarı yükselt" seçeneğini seçtim. key sormadı, windows 10 kurdu. özelliklere baktım, alet etkinleştirilmiş görünüyor(mevcut win 7 anahtarını kullanmış). bilgilerinize.
tişikkirler mikrosof.
0
🌸late viper
(08.04.18)
(4)

4'' 18 ve 4'' 22 kablo?

sanat guresi
tam olarak nedir? 18 ve 22 awg denen amerikan kablo ölçüsü. peki 4'' nedir? 4 iletkenli mi? burada internetten nereden bulabilirim bu tür kabloları?
tam olarak nedir? 18 ve 22 awg denen amerikan kablo ölçüsü. peki 4'' nedir? 4 iletkenli mi? burada internetten nereden bulabilirim bu tür kabloları?
0
sanat guresi
(02.04.18)
4 Conductor 18 AWG demek o tanım
0
orpheus
(02.04.18)
tamam bunu doğru bilmişiz. bir de netten nereden alabileceğime dair bilgi gelirse süfer olacak.

www.direnc.net

misal burada var ama kaç iletken olduğu belli değil.
0
🌸sanat guresi
(02.04.18)
o baktıkların hobi siteleri oralardan alacağın kablolar da haliyle oyuncak sınıfında olur. öyle awg, core falan anlamazlar. onlar için kablo işte led yansın yeter.

alacağın kabloların awg değeri kaç mm denk geliyorsa ya perpa ya da yüksek kaldırımdaki kabloculardan kaliteli kablolar alabilirsin.
0
orpheus
(02.04.18)
yok yahu, direnc ve robotistan'a baktım. o kadar da hobi sitesi değil bunlar. oyuncaksepetim ayarında hobi sitesi değiller en azından. örneğin 22 awg demiş zaten direnc.net. perpa'dan 1000 km uzaktayım. fikir için teşekkür ederim.
0
🌸sanat guresi
(02.04.18)
(2)

Arızalı Toshiba Laptop ile Ne Yapmalıyım?

rory
Merhaba,2014 Ekim'de Hepsiburada'dan bir Toshiba Notebook aldım. Aldıktan yaklaşık 1,5 sene sonra bataryası bitti. Benim aldığım laptop modelinde batarya çıkmıyordu laptoptan ve bataryasız kullananmıyordum. Fişe takılı olmasına rağmen batarya bitti diyip kapanıyordu. Dolayısıyla servise götürdüm bat
Merhaba,

2014 Ekim'de Hepsiburada'dan bir Toshiba Notebook aldım. Aldıktan yaklaşık 1,5 sene sonra bataryası bitti. Benim aldığım laptop modelinde batarya çıkmıyordu laptoptan ve bataryasız kullananmıyordum. Fişe takılı olmasına rağmen batarya bitti diyip kapanıyordu. Dolayısıyla servise götürdüm bataryanın değişmesi gerektiğini ya da fişe taktığımda çalışır hale gelmesini istedim.

Anakartı bozuk dediler anakartı değişip geri verdiler. Orda denememiştim güvenerek eve geldim baktım yine açılmıyor.

Tekrar servise gittik (böyle kısa yazıyorum ama 15 günlük süreçler oluyor tabi bunlar). Sorun bataryada demiştim düzelmemiş boşuna anakartı değiştirdiniz dedim. Tamam dediler yine 15 gün bekledim yine gittim almaya bu sefer orda denedim baktım yine çalışmıyor. En sonunda isyan edince bataryayı değiştirdiler bi ücret karşılığıda. 250 tl gibi bir şey ödedim.

Daha sonra artık sorun olmadığına emin olarak geldim ve kullanmaya başladım. 1 hafta içinde yine bir sorun verip çöktü. Asla açılmadı. Maalesef geziden yeni döndüğüm için tüm fotoğraflarım içinde kaldı ve alamıyorum onları.

Çok sinirlendiğim ve tekrar geri dönmek istemediğim için (bir de başka kullandığım bir laptop daha olduğu için) servise götürmeyi baya bi erteledim. (10 ay) bu sırada sanırım üstüne ağır bişey koymuşum ekran bozulmuş şu an garip şekiller renkler beliriyor ekranda. bugun bi açtım belki düzelmiştir diye.

Garantisi devam ediyor. (Bir kampanya vardı garanti uzatmayla ilgili neyseki) Şimdi servise götürsem masaüstündeki dosyayı kurtarabilir misiniz desem yardımcı olurlar mı? Sanmıyorum ama o da bana lazım.
Ekran için kesin para isterler. Vermek asla istemiyorum çünkü eminim yine bozulacak.
O zamanda sadece 1.5 yıl kullanabildiğim bir laptopa para ödemiş kalacağım.
Tekrar yaptırmasam ne yapacağım bununla satamam da bozuk bilgisayarı kimseye
Kafam gerçekten karıştı siz olsanız ne yapardınız?
0
rory
(02.04.18)
ben olsam su anki blgisayarima google photos kurarim(git: www.google.com ), tum fotograflari otomotik depoluyor senin hesabina, bilgisayar geberse de yillar yillar sonra fotograflarina baska cihazlardan ulasabiliyorsun.

su anki laptop'undaki fotograflar senin icin onemli sanirim. ben olsam bilgisayari alir, bir tamirciye goturup yaptirmaya calisirim, olmazsa da fotograflarimin bulundugu parcayi alsinlar, baska bir bilgisayara taksinlar ve onlari flash bellegime atsinlar..falan iste.
0
tomcruise
(02.04.18)
aç içini, sök diski, sonrada harici yolla bağla bilgisayara. al içindekileri.
0
sutlu nescafe
(02.04.18)
(2)

pivot tablo yenileme

EasyTiger
saygıdeğer excel uzmanları,bir tablo oluşturdum. dinamik tabloya çevirdim. tabloya isim verdim.sonra bir pivot tablo oluşturuyorum. kaynak da yukarıda oluşturduğum tablonun adı.ardından dinamik tabloda bir değişiklik yaptığımda pivot tabloya akması gerekiyormuş. fakat akmıyor. ancak yenile yapınca d
saygıdeğer excel uzmanları,

bir tablo oluşturdum. dinamik tabloya çevirdim. tabloya isim verdim.

sonra bir pivot tablo oluşturuyorum. kaynak da yukarıda oluşturduğum tablonun adı.

ardından dinamik tabloda bir değişiklik yaptığımda pivot tabloya akması gerekiyormuş. fakat akmıyor. ancak yenile yapınca değişiklikler özet'e akıyor.

sebebi ne olabilir?
0
EasyTiger
(02.04.18)
100% emin olmamakla beraber, manuel yenileme yapmak dışında bir çözümü yok diye biliyorum. Makro ile bir çözümü olabilir belki.

edit: www.excel.web.tr
0
veritaslibertas
(02.04.18)
pivot özelliklerinde veri kaynağı yenileme sıklığı var.
0
rhan
(02.04.18)
(2)

sony bravia chromcast tv'ye pc'den yayın

herospower
şimdi tv'de chromcast özelliği var, pc'de google chrome ile gerek sekmeyi gerek tüm masaüstünü kolaylıkla tv'ye kablosuz yansıtabiliyorum.ancak ben özellikle video yayınlamak istediğimde google chrome kullanmak istemiyorum. acaba bu özelliği kullanabilecek bir video oynatıcı programı biliyor musunuz
şimdi tv'de chromcast özelliği var, pc'de google chrome ile gerek sekmeyi gerek tüm masaüstünü kolaylıkla tv'ye kablosuz yansıtabiliyorum.

ancak ben özellikle video yayınlamak istediğimde google chrome kullanmak istemiyorum. acaba bu özelliği kullanabilecek bir video oynatıcı programı biliyor musunuz?

ayrıca güya windows 10'un ekran yansıtma özelliği var ancak sony bravia'da ki chromcast özelliği sanırım yansıtmada yeterli değil.

bu ara bu işe kafayı taktım. bakalım...
0
herospower
(02.04.18)
VLC Player Chromecast destekliyor.
0
crown
(02.04.18)
Videostream diye bir eklenti var o da işe yarıyor, sorunsuz sayılır.
0
espandon
(02.04.18)
(1)

Dosyaları yeniden isimlendirme programı (macos)

tchuck
şimdi bir klasörüm var,bu klasörün altında 20 klasör var,20 klasörün her birinin altında 10'ar klasör var.bu 10'ar klasörün altında da 3'er 4'er resim var.benim istediğim şey de şu: her klasörün altındaki resimleri 1.jpg, 2.jpg, 3.jpg diye isimlendirsin.örneğin;tchuck klasörü altında; 1.jpg, 2.jpg,
şimdi bir klasörüm var,

bu klasörün altında 20 klasör var,
20 klasörün her birinin altında 10'ar klasör var.

bu 10'ar klasörün altında da 3'er 4'er resim var.

benim istediğim şey de şu: her klasörün altındaki resimleri 1.jpg, 2.jpg, 3.jpg diye isimlendirsin.

örneğin;
tchuck klasörü altında; 1.jpg, 2.jpg, 3.jpg olsun.
tchuck3 klasörü altında; 1.jpg 2.jpg, 3.jpg olsun.

vs. vs.

bunu yapmamı sağlayacak bir program neyin var mıdır?
0
tchuck
(02.04.18)
Automator diyecektim şöyle birşey buldum ;
Applescript önermiş.
stackoverflow.com
Program olarak da ABetterFinderRename var imiş.
0
hayyam ara
(02.04.18)
(3)

Yatırım For Dummies: Hisse Senedi

herşeyi soran adam
Selamlar,Yatırım yapmak konusunda cahil bir kişi olarak;Hisse senedi işlemleri konusunda yönlendirmeye ihtiyacım var.Aklıma gelen sorular şöyle:1) Hisse senedi işlemlerini internet bankacılığı üzerinden yapmayı düşünüyorum. Tavsiye eder misiniz?2) "Hangi hisse senedini almalıyım?" sorusuna nasıl cev
Selamlar,

Yatırım yapmak konusunda cahil bir kişi olarak;
Hisse senedi işlemleri konusunda yönlendirmeye ihtiyacım var.

Aklıma gelen sorular şöyle:

1) Hisse senedi işlemlerini internet bankacılığı üzerinden yapmayı düşünüyorum. Tavsiye eder misiniz?
2) "Hangi hisse senedini almalıyım?" sorusuna nasıl cevap vermek gerekiyor? -
- Senetler veya şirketler ile ilgili yorumlar mı okunmalı, evet ise hangi kaynaktan?
- Grafikler mi incelenmeli, evet ise nasıl?
- Veya başka neler yapılmalı?
3) Bu konuda bilgi seviyemi geliştirmek ve stratejileri öğrenmek için önerebileceğiniz; bir youtube kanalı, medium sayfası, köşe yazarı, sözlük yazarı, kitap vs. var mı?
4) Hisse senedi dışında, buna benzer başka hangi yatırım araçlarını dikkate almamı tavsiye edersiniz? (Fon, bono vs.)
5) Bir yatırımcı olarak, yaptığınız yatırım türü ne ise, onunla ilgili rutin yaptığınız eylemler neler? Her gün şunu okurum, her hafta şunu incelerim, gün içinde sürekli şunu takip ederim gibi.

Sorular çok oldu ama faydalı bir rehber olabilir gelecek nesiller için :)
Şimdiden çok teşekkürler.
0
herşeyi soran adam
(02.04.18)
1) soru net değil. hisse alıp almama arasında mı kararsınız yoksa zaten alacaksınız da internet üzerinden yapıp yapmamayı mı soruyorsunuz? 2. ise evet yapın. 1. ise; rastgele borsada "oynanmaz". Analiz ve planlama gerekir.

2) Hiçbir şey yapmadan yönlendirme istiyorsunuz. Elbette hepsini yapacaksınız... Tombala gibi girmeyecekseniz eğer.

3) www.hisse.net

4) Benzer derken? Saydıklarınız farklı farklı piyasalar. Benzerliği neye dayandırdığınızı anlayamadım. Hepsine "finansal yatırım" diyoruz tek ortak noktaları bu. Aralarındaki tercih, ne kadar risk alıp ne kadar yüksek getiri hedefi koydugunuza bağlı. En risksizi mevduat. En risklisi de hisse. Diğerleri bunların arasında sıralanıyor.

5) Soru aşırı genel. Her piyasanın ve her yatırımcının yöntemi farklıdır. Çok daha spesifik sorarsanız daha anlamlı cevaplar gelebilir. Atıyorum "dolar aldım, kaç saatlik/günlük grafiklere bakayım?" gibi.

Bence şöyle bir 2-3 ay bolca okuyun araştırın. Biraz piyasaları anlamadan hoppanak hiçbir şeye girmeyin.
0
507
(02.04.18)
Bilgi seviyeni geliştirmek için hisse.net’e bakacağına hiç bakma daha çok gelişir.
0
Mcfly
(02.04.18)
1) Hisse senedi işlemlerini internet bankacılığı üzerinden yapmayı düşünüyorum. Tavsiye eder misiniz? >
ederim. bir cok banka kullaniyorsaniz, komisyon/masraf kalemlerini karsilastirip en uygununu secebilirsiniz.

2) "Hangi hisse senedini almalıyım?" sorusuna nasıl cevap vermek gerekiyor? -
- Senetler veya şirketler ile ilgili yorumlar mı okunmalı, evet ise hangi kaynaktan?
- Grafikler mi incelenmeli, evet ise nasıl?
- Veya başka neler yapılmalı?
turkiye'deki piyasa dinamikleri diger ulkeler gibi islemiyor. o yuzden teknik analiz ile alim satim yapmak zaman zaman istediginiz istediginiz kar oranlarini veremeyebilir. yine de bist 30 veya bist 50 sirketleri ilk yatirimlar icin daha iyi olabilir.
3) Bu konuda bilgi seviyemi geliştirmek ve stratejileri öğrenmek için önerebileceğiniz; bir youtube kanalı, medium sayfası, köşe yazarı, sözlük yazarı, kitap vs. var mı?
investing.com sitesinden pek cok sey ogrenebilirsiniz.
4) Hisse senedi dışında, buna benzer başka hangi yatırım araçlarını dikkate almamı tavsiye edersiniz? (Fon, bono vs.)
cesitli tiplerdeki fonlari inceleyerek, kendinize uygun olani secebilirsiniz.
5) Bir yatırımcı olarak, yaptığınız yatırım türü ne ise, onunla ilgili rutin yaptığınız eylemler neler? Her gün şunu okurum, her hafta şunu incelerim, gün içinde sürekli şunu takip ederim gibi.
bloomberg konsolu, dunya gazetesi, yatirim yapilan sektore iliskin dunya ve turkiye'de cikan yayinlar.
0
for the record
(02.04.18)
(1)

şu websitesi hangi template i kullanmış ?

charlotte blanc
https://evdencikiyorum.comçok hoşuma gitti. çok basit. aynısını kullanmak istiyorum sitemde.
evdencikiyorum.com


çok hoşuma gitti. çok basit. aynısını kullanmak istiyorum sitemde.
0
charlotte blanc
(02.04.18)
0
tomcruise
(02.04.18)
(2)

İnstagram face video programı

ground
Hani bir yemeğin yapılışı, bir resmin yapılışı vs gibi hızlı bir şekilde fotılarla veya kısa videolarla hızlandırarak yerine göre gösteren programların adı nedir? Ücretli de olabilir
Hani bir yemeğin yapılışı, bir resmin yapılışı vs gibi hızlı bir şekilde fotılarla veya kısa videolarla hızlandırarak yerine göre gösteren programların adı nedir? Ücretli de olabilir
0
ground
(02.04.18)
herhangi bir kurgu programı ile yapılabilir.
adobe premmiere, edius, hatta tam amacı bu olmasa bile after effects. moviemaker ile bile yapılabilir.
0
bekri
(02.04.18)
(bkz: Adobe spark )incelemenizi tavsiye ederim.
0
murtiii
(02.04.18)
(9)

belli saatler arasında laptopu wireless erişimine kapatma

false pretension
ablam sağolsun uyumadan önce netflixi açıp uyuduğu için kota mota kalmıyor. Kullandığı laptopu belli saatler arasında ağdan çıkarmak istiyorum. mesela gece 00 ile 6 arasında o laptopu modeme bağlantısını kesmek istiyorum. modeme bağlanmak için beyazliste kullanıyorum. Modeme eklediğim MAC adresleri
ablam sağolsun uyumadan önce netflixi açıp uyuduğu için kota mota kalmıyor. Kullandığı laptopu belli saatler arasında ağdan çıkarmak istiyorum. mesela gece 00 ile 6 arasında o laptopu modeme bağlantısını kesmek istiyorum.

modeme bağlanmak için beyazliste kullanıyorum. Modeme eklediğim MAC adresleri bağlanabiliyor.

Modem ayarlarını kurcaladım fakat ip kiralama süresi dışında başka birşey yok. Bende ip kiralama süresi kapalı bu arada.

Googledan arattım fakat tam anlamıyla birşey bulamadım. Ne yapmalıyım?
0
false pretension
(01.04.18)
direk modem üzerinden halletmek istiyorum...
0
🌸false pretension
(01.04.18)
ebeveyn kontrolü diye bişey varsa oradan yaparsın. onun mac adresine erişimi istediğin vakit kapatırsın.
0
sutlu nescafe
(01.04.18)
gece saatlerinde zaten akn'den gitmiyor diyorlardı?
0
blue eyes white dragon
(01.04.18)
@sutlu

modem arayüzünden mac adresini çıkarıp ekleyebiliyorum ama bunu otomatik yapan bir program varmıdır merak içersindeyim.

@blue

saatleri farazi verdim. aslında 2'den 18'e kadar ayarlamak istiyorum.
0
🌸false pretension
(01.04.18)
programa gerek yok ki işte. ebeveyn kontrolünde bir kere ayarlayacaksın. istediğin saatlerde internet erişimi olmayacak o bilgisayarda.
0
sutlu nescafe
(02.04.18)
Ancak QOS ayarları bol seçenekli olan ve misafir ağı özelliği bir modemle yapılır bu istediklerin.

Mesela benim modemde misafir ağı için erişim zamanı ve hız sınırı ayarları yapılabiliyor. Sadece ablanızın bilgisayarı bağlı olursa o ağa istediğinizi yapmış olursunuz.

edit: ebeveyn denetimi de varmış benim modemde, tam istediğin gibi bir şey. Asus modemlere bakabilirsni
0
atom karincanin torunu
(02.04.18)
modem çok çok eski değilse mutlaka ebeveyn ayarı vardır. kablonetin dandik modemlerinde bile var.
0
sutlu nescafe
(02.04.18)
ebeveyn ayarı olsa bu soruyu sormam zaten :)

modemi değiştirmek lazım o zaman teşekkürler :)
0
🌸false pretension
(02.04.18)
netflix’te otomatik sonraki bölüme geçme özelliği kapatılabiliyor. bu sayede ablan bir bölümde uyuyakalırsa sonraki bölüm kendiliğinden başlamaz. tam olarak sorunun cevabı değil ama belki iş görecek bir çözüm olur.
0
typhoon r
(02.04.18)
(1)

bir internet sitesinde anahtar kelimeli bildirim

aynadakiyabanci
bir internet sitesi hayal edelim: eksihaber.com mesela bir gazete sitesi, siz de bu sitede sürekli sayfa güncelleyip "compumaster" ile alakali ya da onun yazdigi duyurulari takip etmeye calisiyorsunuz. sitede yeni icerik saatte bir falan geliyor, sürekli olarak güncelleyip arattan compumasteri arama
bir internet sitesi hayal edelim: eksihaber.com mesela bir gazete sitesi, siz de bu sitede sürekli sayfa güncelleyip "compumaster" ile alakali ya da onun yazdigi duyurulari takip etmeye calisiyorsunuz. sitede yeni icerik saatte bir falan geliyor, sürekli olarak güncelleyip arattan compumasteri aramak uzun is, cok da nadir oluyor.

bunu otomatiklestirmek mümkün müdür? bir chrome eklentisi ya da bir metot var midir bu teknoloji cahili kullaniciya?
0
aynadakiyabanci
(01.04.18)
google alerts bu konuda iş görür
www.google.com.tr
0
Sir Anthony Hopkins
(02.04.18)
(1)

kulaklık hoporlor

douglas
Bilgisayarıma bunları aynı anda takıp basitçe hangisini kullanacağıma karar vermek istiyorum diyelim. 2 kablosuz ev içi kulaklığım 1 kablolu oyuncu kulaklığım 1 hoporlor ve bir de kablolu müzik kulaklığım var. Hepsini pcye takip (ne kadar takabiliyorsam) basitçe hangisinden ses geleceğini değiştirme
Bilgisayarıma bunları aynı anda takıp basitçe hangisini kullanacağıma karar vermek istiyorum diyelim. 2 kablosuz ev içi kulaklığım 1 kablolu oyuncu kulaklığım 1 hoporlor ve bir de kablolu müzik kulaklığım var. Hepsini pcye takip (ne kadar takabiliyorsam) basitçe hangisinden ses geleceğini değiştirmek istiyorsam ne yapmalıyım?
0
douglas
(01.04.18)
www.amazon.com

bu var da 4'lüsünü hiç görmedim.
0
alperz
(01.04.18)
(3)

c# api-web service kullanımı

golgi aygıtı
merhaba sevgili coderlar. bir işin altından kalkamadım ve sizden yardım bekliyorum. elimde bir api'nin url'i var ve yazcağım program buraya erişip bir iş yapmalı. fakat ben apiden istek yapacağımı anladığım halde bir türlü bu bağlantıyı sağlayamadım. Özetle elimde bir api linki var ve ben bu apiyi c
merhaba sevgili coderlar. bir işin altından kalkamadım ve sizden yardım bekliyorum. elimde bir api'nin url'i var ve yazcağım program buraya erişip bir iş yapmalı. fakat ben apiden istek yapacağımı anladığım halde bir türlü bu bağlantıyı sağlayamadım.

Özetle elimde bir api linki var ve ben bu apiyi c#'da nasıl bağlayabilirim? nasıl bundaki verilere uygun bir şekilde istek gönderip işimi yapabilirim? bilale anlatır gibi anlatma şansı olan olursa çok makbule geçer zira benim için çok önemli bir konu :/
0
golgi aygıtı
(01.04.18)
api'den gelen datanın türü nedir, xml, json?
0
ocanal
(01.04.18)
xml hocam
0
🌸golgi aygıtı
(01.04.18)
rextester.com

Merkez bankasının xml servisinden usd ve euro kurunu gösteren bir örnek yazdım, sanırım mantığı anlamana yardımcı olacaktır.

www.tcmb.gov.tr

xml'i görmek istiyorsan kaynağını görüntüleyebilirsin,

view-source:www.tcmb.gov.tr

edit: bu arada camussar'ın dediği gibi api eğer soap servisi filansa işi daha kolay ve farklı bir yoldan yapıyorsun.
0
ocanal
(01.04.18)
(3)

Sıfırdan bir sayıya kadar olan tüm sayıların alt kümelerinin listesi lazım?

gezegen olan pluton
Örnek 15 sayısı, 1'den 15'e kadar olan sayıların tüm alt kümelerini veren liste, bunun algoritması değil direkt liste halinde veren bir yer arıyorum. evdeki bilgisayarda 10'dan sonra hesaplamak zor hatta imkansız bir hal alıyor, bu yüzden birileri listeleri çıkarmış yayınlıyorsa çok iyi olur?
Örnek 15 sayısı, 1'den 15'e kadar olan sayıların tüm alt kümelerini veren liste, bunun algoritması değil direkt liste halinde veren bir yer arıyorum.

evdeki bilgisayarda 10'dan sonra hesaplamak zor hatta imkansız bir hal alıyor, bu yüzden birileri listeleri çıkarmış yayınlıyorsa çok iyi olur?
0
gezegen olan pluton
(01.04.18)
wolfram alpha diye bir yer vardı.
0
silver apple
(01.04.18)
Olay basit, 3 diyelim sayıya bunun alt kümleri
1
2
3
1,2
1,3
2,3
1,2,3

şeklinde olur, bunun gibi mesela 30 sayısının tüm alt kümeleri, bana 1'den 40'a kadar tüm sayıların bu şekilde alt kümeleri gerek.

Algoritmasını merak edenler:

www.programcreek.com
0
🌸gezegen olan pluton
(01.04.18)
Bilgisayarınızda zorlanmanızın sebebi işlemci gücü ise kodunuzu çalıştırabileceğiniz bir cloud platformu aramalısınız. Aşağıya ekleyeceğim soruda Cloudbees ve Openshift diye iki platform önerilmiş.

stackoverflow.com
0
cmertd
(01.04.18)
(3)

notebook önerisi

sayha
açıkcası macbook air almayı düşünüyordum ama football manager oynarken sorun yaşatacağını düşündüğümden vazgeçtim. bilgisayar piyasasını çok takip edemedim ama dell veya asus i7 işlemcili notebook tavsiyesine ihtiyacım var. oyun(fm) müzik film dizi ve office programlarını kullanıyorum. ssd modeller
açıkcası macbook air almayı düşünüyordum ama football manager oynarken sorun yaşatacağını düşündüğümden vazgeçtim. bilgisayar piyasasını çok takip edemedim ama dell veya asus i7 işlemcili notebook tavsiyesine ihtiyacım var. oyun(fm) müzik film dizi ve office programlarını kullanıyorum. ssd modeller de olabilir. 3500 tl bandını geçmeyecek şekilde önerilere açığım. yardımcı olursanız sevinirim.
0
sayha
(01.04.18)
dün de sormuştun galiba bunu; düşünmeden al macbook air'i.
windows kullandığın yılları kayıp yıllar olarak anacaksın. football manager'da da kasma olmaz, canavar gibi oynarsın. haa 15 inç alsan oyunlarda daha rahat edersin tabi 13 inç pek tat vermeye bilir ama ferrari ile audi'yi karşılaştırmak gibi mac ile asus i7karşılaştırması.. öyle düşün
0
Fayfa
(01.04.18)
ASUS GL502VE-DM032 üzerinde gtx 1050ti ve 256gb ssd var. Ayrica hdd yuvasi da boş ileride kendin ssd veya hdd ekleyebilirsin. Zam gelmis ben şubatta kupon ile 3200e aldım. 3500 bandına daha iyi bir laptop yok. Kampanya kupon filan denk getirip yapıştır.

Edit:www.gittigidiyor.com
0
karacigerim vur kadehlere
(01.04.18)
dün macbook air alınır mı diye sormuştum ama oradan gelen cevaplar oyun konusu sıkıntılı şeklinde oldu. fm kasmıyor diyorsunuz yani. açıkcası hala aklımın bi köşesinde ama bakalım.
0
🌸sayha
(01.04.18)
(1)

Bebek monitörü

tchuck
bunlarda hangi özelliklere bakmak gerekiyor?bütçe vermeden soruyorum: en tavsiye edeceğiniz model ve marka hangisdir ve niçin bunu tercih ettiniz?
bunlarda hangi özelliklere bakmak gerekiyor?

bütçe vermeden soruyorum: en tavsiye edeceğiniz model ve marka hangisdir ve niçin bunu tercih ettiniz?
0
tchuck
(31.03.18)
birbirine otomatik baglananlardan var bizde.

luvion diye bi marka. ben ikinci el aldim. 80 lira verdim bir monitoru bi tane de kamerasi var. kamerayi istedigin bir yere zulaliyorsun. monitorle evin icinde istedigin yerden canli yayinla takip ediyorsun. istersen tek tusla ninniyi baslatiyorsun. istersen tek tusla kameranin ustundeki ledleri yakip bebegi cam gibi net gorebiliyorsun. gece gorusu var. ses artirma azaltma var. telsiz ozelligi var istersen konusuyorsun. evdeki modeme baglayip uzaktan erisebiliyorsun. kirik ya da catlak olmadiktan sonra ikinci el alin. fise taktigin gibi otomatik baglaniyor herhangi bir ayar ya da internet ihtiyacin yok. son olarak 4 kamera daha baglanabiliyor ama bize bir tane yetti.

benim aldigim bu: www.youtube.com
0
maresalx
(31.03.18)
(2)

macbook air alınır mı?

sayha
almayı düşünüyorum ama apple desteği kesecekmiş sanırım. ayrıca bir de oyun performansı düşük deniyor. ben sadece fm serisini oynuyorum. football manager oynarken ısınma sorunu olur mu acaba? ne dersiniz almaya değer mi air?
almayı düşünüyorum ama apple desteği kesecekmiş sanırım. ayrıca bir de oyun performansı düşük deniyor. ben sadece fm serisini oynuyorum. football manager oynarken ısınma sorunu olur mu acaba? ne dersiniz almaya değer mi air?
0
sayha
(31.03.18)
Emin olmamakla birlikte oyun konusunda sorun yasayabilecegini dusunuyorum.
0
cocuklugundan optum seni
(01.04.18)
Early 2014 ile sorunsuz CS-GO oynamışlığım var (gerçi birkaç kez oynadım, pek oyun insanı olduğum söylenemez). FM bildiğim kadarıyla öyle çok grafiksel bi oyun değil. Kaldırır gibi geliyor.
0
gonion
(01.04.18)
(1)

Modeme port açmak

caner555
Sayın kullanıcılar sizden şahsiyetim adına bir kaç bilgi isteyeceğim.öncelikle 10 seneye yakındır warcraft 3 fronzen throne oynayan birisiyim, sürekli olarak eski modemlerim varken çok rahat port açıp hostluk yapabilen birisiydim ve şuanda kullandıgım modeme 1 aya yakındır port açmaya çalışıyorum fa
Sayın kullanıcılar sizden şahsiyetim adına bir kaç bilgi isteyeceğim.öncelikle 10 seneye yakındır warcraft 3 fronzen throne oynayan birisiyim, sürekli olarak eski modemlerim varken çok rahat port açıp hostluk yapabilen birisiydim ve şuanda kullandıgım modeme 1 aya yakındır port açmaya çalışıyorum fakat başaramıyorum topu topu 2 tane port açıcam fakat arayüzü farklı oldugundan nasil yapılacağını gösteren sitelerde bir tek benim modemimimn marka modeli yok eğer bu konu hakkında bana yardım edebilecek bilgili birisi varsa marka modem ve açmak istediğim portların numaralarını paylaşacagım kendisiyle benim için önemli bir durum yardımcı olacak arkadaşları bekliyorum.. sağolun
0
caner555
(31.03.18)
Şurda bire bir aynısı olmasa bile bir yaklaşık olanı vardır, diye düşünüyorum: portforward.com
0
idonthaveatvset
(01.04.18)
(2)

ek tuş klavyesi

dahinnotha
merhaba,101 tuşlu standart laptop klavyesi ve fn tuşu yetmiyor. kendime hazırladığım onlarca kısayol var. her programda her türlü tuş kombinasyonu neredeyse doldu.numpad gibi ekstra bir 10 15 tuş olsa kısayollarımı o tuşlara atardım. bu amaçla kullanabileceğim bir ekstra tuş klavyesi var mı bildiğin
merhaba,

101 tuşlu standart laptop klavyesi ve fn tuşu yetmiyor.
kendime hazırladığım onlarca kısayol var. her programda her türlü tuş kombinasyonu neredeyse doldu.

numpad gibi ekstra bir 10 15 tuş olsa kısayollarımı o tuşlara atardım.
bu amaçla kullanabileceğim bir ekstra tuş klavyesi var mı bildiğiniz?
0
dahinnotha
(31.03.18)
Logitech'in oyuncu klavyeleri var. En ucuzlarından birisi G105. Ben de kullanıyorum.

G1...G6 şeklinde 6 tuş var, M1..M3 şeklinde 3 tuş var. M'lere bastıkça farklı farklı 6 şar makro kullanabiliyorsun.

3 x 6 = 18 adet makroyu bu tuşlara atayabiliyorsun. Arka aydınlatması da var, bence tam aradığın klavye...

www.hepsiburada.com
0
kimlanbu
(31.03.18)
evet, tam aradığım özelliklere sahip. teşekkür ederim.

bu tarz klavyeler hep oyuncu klavyesi şeklinde. tasarım olarak çirkin buluyorum bu cihazları. gösterişli olmayan, tasarımı sade olan ama böyle ekstra fonksiyon tuşuna sahip bir klavye gördünüz mü hiç?
0
🌸dahinnotha
(31.03.18)
(3)

5-6 yıllık laptopun fanı

anon1m
uçak kaldırır gibi ses yapıyor sonra vurunca düzeliyor temizletmeye götüreyim mi hiç açılmadı daha önce biraz utangaç.
uçak kaldırır gibi ses yapıyor sonra vurunca düzeliyor temizletmeye götüreyim mi hiç açılmadı daha önce biraz utangaç.
0
anon1m
(31.03.18)
youtube'ta nasil acilacaginin videosu vardir. (model adi + disassembly guide)

sen de acip temizleyebilirsin
0
fakyoras
(31.03.18)
Elin tornavida tutuyorsa aç temizle, temizlemek için açtığında şaşıracaksın bir parmak sünger gibi toz birikmiş olur.
0
John Bloor
(31.03.18)
termal macunu etkisini yitirmiş olabilir. onuda yenile. hatta bulursan direkt fanı yenile.
0
sutlu nescafe
(31.03.18)
(2)

Xiaomi dual sim taktım, tavsiyeler neler

Cursed Chico
mesaj, sms defaultu olarak 1.sini yaptım.kişiler zaten ortak, clouda kayediyor. 2. hatta kaydetmm gerken kişileri de yine clouda kayderim. bulmak zor olacak ama o kişiyi ararken. sadece 2. sim karttaki kişilere bakmak yerine 2000 kişiye bakmak yüzündenbunun için 3. parti uyglamalar lazım ayırması iç
mesaj, sms defaultu olarak 1.sini yaptım.

kişiler zaten ortak, clouda kayediyor.

2. hatta kaydetmm gerken kişileri de yine clouda kayderim. bulmak zor olacak ama o kişiyi ararken. sadece 2. sim karttaki kişilere bakmak yerine 2000 kişiye bakmak yüzünden

bunun için 3. parti uyglamalar lazım ayırması için sanırım da uğraşmak istemiyorum.
0
Cursed Chico
(31.03.18)
2000 kişi gerekiyor mu gerçekten otur temizle rehberi o kadar adam neye lazım. ikinci sim aktifken daha fazla batarya harcar bu arada aklında bulunsun.
0
The_Lollok
(31.03.18)
Kadın da var queerler de var aslında.


O batarya harcama sorunu için tüm aramaları diğerine yönlendirecektim de. amacım şirket hattının internetini kullanmak olduğu için sorun oluşturuyor. ana hattıma gelen aramaları şirket hattına yönlendirsem, sms ler gelmeyeceği için kötü olacak.
0
🌸Cursed Chico
(02.04.18)
(2)

Online Oyunlarda FPS Neden önemli ?

mete kudur
Eğer bilgisayar sizin farkedebileceğiniz bir ''donma'' hissettirmiyorsa bu 60fps olayı nedir acaba ? Yani ben dota2 oynuyorum ama fps'min kaç olduğunu bilmiyorum, oyun sıklıkla benim hissedebileceğim şekilde donuyor acaba bunun haricinde farkında olmadığım bir gecikmenin de esiri olabilir miyim ?
Eğer bilgisayar sizin farkedebileceğiniz bir ''donma'' hissettirmiyorsa bu 60fps olayı nedir acaba ?

Yani ben dota2 oynuyorum ama fps'min kaç olduğunu bilmiyorum, oyun sıklıkla benim hissedebileceğim şekilde donuyor acaba bunun haricinde farkında olmadığım bir gecikmenin de esiri olabilir miyim ?
0
mete kudur
(30.03.18)
akıcılıkla alakalı tamamen. mesela;
www.youtube.com

oyun ne kadar akıcıysa o kadar fark ediliyor. en hızlı hareket edilen ve ekranın tamamen değiştiği tür fps, o yüzden en çok fps'de anlaşılıyor fark. tabii oyun türü olan first person shooter, bahsettiğimiz düşen şey ise frame per second.

dota'daki donmanın alakası fps ile olabilir ama 24'ten düşükse. kabaca tabir etmek gerekirse insan gözünün gerçek dünyaya en yakın algılayabildiği fps 24, hatta 23,976 fps; standart filmler bu kare hızında çekilir mesela. 24'ün altına düşerse o kadar ağır çekim gibi gelir.

şöyle açılıyormuş mesela dota'da.
www.youtube.com
0
Bruce
(30.03.18)
Online olanlarda daha önemli. Ping gibi olmasa da oyun kalitemi etkiliyor benim.

first person shooter tarzı oyunlarda berrak görüntü, saniye başına düşen görüntü , frekans vs çok önemli.
0
bir ileti paylastim
(30.03.18)
(2)

Truecrypt Şifreli Bilgisayarı Fethetmek

silah taciri
Merhabalar. Bundan yaklaşık 5 sene önce Gezi olayları esnasında her ihtimale karşı truecrypt ile bilgisayarımı şifrelemiştim. Sağlık sorunlarım nedeniyle hafızamda sıkıntı var ve ben bu güzel babayiğitin şifresini unuttum yaklaşık 2-3 sene önce. Muhtemelen şifre sadece C'yi kapsıyordur. Şimdi size 2
Merhabalar. Bundan yaklaşık 5 sene önce Gezi olayları esnasında her ihtimale karşı truecrypt ile bilgisayarımı şifrelemiştim. Sağlık sorunlarım nedeniyle hafızamda sıkıntı var ve ben bu güzel babayiğitin şifresini unuttum yaklaşık 2-3 sene önce. Muhtemelen şifre sadece C'yi kapsıyordur. Şimdi size 2 sorum var:

1- Günümüz teknolojisiyle truecrypt'i aşmam mümkün mü?
2- Masaüstü bilgisayarımdaki diğer harddiskleri söküp laptop'a bağlama şansım var mı ve nasıl?
0
silah taciri
(30.03.18)
1. Hayır
2. Var IDE / Sata 'yı USB ye çeviren bir aparat ile bağlayabilirsin. ("Sata to USB" diye arayabilirsin.)
0
hayyam ara
(30.03.18)
truecrypt yanlış hatırlamıyorsam içerisindeki buglardan ötürü güvenli olmaktan çıktı ve proje durdu, hz. google'da truecrypt decrpyt veya truecrypt crack vs. diye aratırsan bir takım makalelere ulaşman mümkün (tabii ki ingilizce) buradan edineceğin bilgilerle denebilirsin ancak indireceğin uygulama vs. için dikkatli olmanı öneriririm.

birde içerisindeki bilgilerin senin için önemini iyice tartıp çokda şaapmamak lazım diye bi bak derim, belki vaz geçersin.
0
selam
(31.03.18)
(3)

Telefon için hafıza kartı önerisi?

chicha
Gearbest'te Samsung Evo'lar, Sandisk Ultra'lar havada uçuşuyor ama hangisini alayım bilemedim.Bu siteden olmasa bile alıp memnun kaldığınız hafıza kartlarını yazar mısınız?32 veya 64 alabilirim fiyata göre. Teşekkürler.
Gearbest'te Samsung Evo'lar, Sandisk Ultra'lar havada uçuşuyor ama hangisini alayım bilemedim.

Bu siteden olmasa bile alıp memnun kaldığınız hafıza kartlarını yazar mısınız?

32 veya 64 alabilirim fiyata göre. Teşekkürler.
0
chicha
(30.03.18)
daha yeni samsung evo 128 uhs3 gblik versiyonunu aldım. bi sıkıntı yaşamadım. 1.5 aydır kullanıyorum.
0
false pretension
(30.03.18)
@false Ne kadara aldın hocam?

tr.gearbest.com

Bu mu arkadaş?
0
🌸chicha
(30.03.18)
evet bu, 180 tl'ye almıştım :)
0
false pretension
(30.03.18)
(4)

Internet hızi iyi fakat sayfalar geç açılıyor?

gezegen olan pluton
Sebebi ne olabilir, ping süreleri 10 ms altında hız 30-35 mbps ama gel gör ki her sayfada saniyelerle süren boş sayfaya bakma süresi var, Google aramasında bile 5-6 sn beklemek sinir bozucu, sebebi nasıl bulabiliriz, servis sağlayıcı, modem, Telekom, browser ilk akla gelenler?
Sebebi ne olabilir, ping süreleri 10 ms altında hız 30-35 mbps ama gel gör ki her sayfada saniyelerle süren boş sayfaya bakma süresi var, Google aramasında bile 5-6 sn beklemek sinir bozucu, sebebi nasıl bulabiliriz, servis sağlayıcı, modem, Telekom, browser ilk akla gelenler?
0
gezegen olan pluton
(30.03.18)
reklam engelleyici kullan. tarayıcın sayfalardaki gerizekalı reklamların yüklenmesini bekliyor olabilir.
0
washe
(30.03.18)
reklam engelleyici varsa kaldir. once reklamlari kaldirip sonra sayfayi gosteriyor olabilir.
0
brkylmz
(30.03.18)
Bir sürü sebebi olabilir. Reklam engelleyiciye ek olarak aklıma gelenler:

1. DNS ile de ilgili olabilir, farklı bir DNS ile deneyin
2. Tarayıcının ön belleği ile ilgili olabilir. Gizli pencerede veya başka bir tarayıcı ile deneyin. Eğer düzeldiyse clear cache and cookie yapın
3. Modemin kullandığı kanal etraftaki başka bir modemden etkileniyor olabilir, kanalı değiştirin
0
crown
(30.03.18)
adblocktandır
0
cedex
(30.03.18)
(2)

Laptopa sıvı dökülmesi 2

mehmed resad
Dün de bu soruyla gelmiştim..Bu vahim olayın üstünden 9 saat geçti, ben laptopu anakartina kadar söktüm. Şu an öyle duruyor, herhangi bir islaklik yok içinde. Ama fişe takınca açılmıyor, ışık da yanmıyor. Bu durumda yapabileceğim bir şey var mı pirince koymaktan başka??
Dün de bu soruyla gelmiştim..

Bu vahim olayın üstünden 9 saat geçti, ben laptopu anakartina kadar söktüm. Şu an öyle duruyor, herhangi bir islaklik yok içinde. Ama fişe takınca açılmıyor, ışık da yanmıyor. Bu durumda yapabileceğim bir şey var mı pirince koymaktan başka??
0
mehmed resad
(29.03.18)
anakart oksitlenmeye başlamıştır muhtemelen. yapılacak bir şey yok, servis size ne kadar hasar verdiğini söyler.
0
a darkness coming
(29.03.18)
abicim sana pirince göm 4-5 gün bekle dedikçe sen takıp takıp açmaya çalışırsan kuruyup düzelmez ki o alet. zaten ilk başta en yapılmaması gereken şeyleri yapmışsın. bari 9 saat değil, 4-5 gün pirinçte beklet öyle dene ki bir şansın olsun. gerçi daha kurumasına fırsat vermeden elektriği beline beline vermişsen o şansın da pek kalmamıştır sanki ama yine de çöpe atmadan önce dene bari.
0
kibritsuyu
(30.03.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.