Giriş
(4)

lol'de smurf hesap açmak legal midir?

dirilis 1209
yıllar önce sitelerinde sormuşlar, sıkıntı yok denmiş ama, çok zaman geçmiş sormalarından. ikinci hesap açmak serbest mi, ban yemek, silinmek gibi bir şey olabilir mi?
yıllar önce sitelerinde sormuşlar, sıkıntı yok denmiş ama, çok zaman geçmiş sormalarından. ikinci hesap açmak serbest mi, ban yemek, silinmek gibi bir şey olabilir mi?
0
dirilis 1209
(29.03.18)
tabikide legal, neyi illegal olabilir ki.
0
veritaslibertas
(29.03.18)
Zannetmem
0
nodrama
(29.03.18)
Serbest yani
0
nodrama
(29.03.18)
Gel onun yerine DOTA hesabı aç. :)
0
idonthaveatvset
(30.03.18)
(1)

natro ve wordpress

charlotte blanc
merhaba ben kurumsal bir sağlık turizmi şirketi kurucam. aşağı yukarı şuna benzeyecek bir tema arıyorum. http://www.remedassistance.comaynı işi yapıyoruz bu site ile. işte aramalarım devam ediyor sizin bildiğiniz buna benzer tema varsa lütfen yazın.ikinci sorum da şu. ben wordpressin kod bilgisi bil
merhaba ben kurumsal bir sağlık turizmi şirketi kurucam. aşağı yukarı şuna benzeyecek bir tema arıyorum.

www.remedassistance.com

aynı işi yapıyoruz bu site ile. işte aramalarım devam ediyor sizin bildiğiniz buna benzer tema varsa lütfen yazın.

ikinci sorum da şu. ben wordpressin kod bilgisi bilmeden içerik yönetmeme imkan verdiği için kullanmak istiyorum. hangisini yaparsam içeriği daha kolay ve verimli yönetirim ?

a- natrodan wordpress hosting alarak

b- normal hosting alıp cpanel ve filezilla kullanarak

?
0
charlotte blanc
(29.03.18)
Hestia, Zerif, Sydney gibi tek sayfa temalar is görür.
Natroyu bilmiyorum ama benim baska bir firmadan aldigim WordPress hosting hizmetinde yine cPanel mevcut. FTP ile ugrasmadan cPanel üzerindeki yazilim ile kurabiliyorsun siteyi.

edit:Natro'nun "jetpress" diye bir olayi varmis. Tam olarak nasil bir sey bilmiyorum.
0
reactionic
(29.03.18)
(3)

Excel'de Normal Dağılıma Göre Rastgele Sayı Üretme

himmet dayi
Selamlar,Excel'de =RASTGELEARADA() formülü ile üretilen sayılar çok dengesiz dağılıyor. İstiyorum ki Normal dağılıma uygun bir dağılım olsun.Bunu yapabilir miyiz?Normal Dağılım: http://img03.blogcu.com/images/s/r/k/srknzks/d1602db985516d2baf87dfe8a2f62e7b_1349172104.jpg
Selamlar,

Excel'de =RASTGELEARADA() formülü ile üretilen sayılar çok dengesiz dağılıyor. İstiyorum ki Normal dağılıma uygun bir dağılım olsun.

Bunu yapabilir miyiz?

Normal Dağılım: img03.blogcu.com
0
himmet dayi
(29.03.18)
İki sayı üretip toplamlarını aldırırsan normal dağılıma yakın bir sonuç çıkması gerekir sayı adedi arttıkça.
0
cakabo
(29.03.18)
=NORMINV(RAND();80;10)
rand yerine probability de girelebilir

80 ortalama,
10 standart sampma
0
lifeframe
(29.03.18)
@lifeframe

i.hizliresim.com

pek normal dağılıma benzemedi.

Formül: =NORMTERS(S_SAYI_ÜRET();13,6;0,1)

edit: yok yok. olmuş. benim grafiğim doğru değildi. düzeltince normal dağılıma uygun veri elde ettim.
0
🌸himmet dayi
(29.03.18)
(1)

Oracle advance analytics option

bir bucuk adana
bu konu hakkında bilgi sahibi olan?
bu konu hakkında bilgi sahibi olan?
0
bir bucuk adana
(29.03.18)
@camussar,aynen biraz genel oldu.

oracle 12c ile R ı entegre edip, db üzerinden R fonkisyonu çağırmak istiyorum. R üzerinden db ye erişim tamam ama tam tersi üzerine konfigürasyon için pek kaynak bulamadım. bu konu hakkında bilgin var mı?
0
🌸bir bucuk adana
(29.03.18)
(4)

Şu nasıl

skooma
https://www.teknosa.com/urunler/125420643/wd-elements-intellipower-3tb-25-tasinabilir-disk-siyahTaşınabilir hdd almam lazım. Bu modelin fiyatı iyi gibi ama internette nedense bu modelle ilgili hiçbir bilgi bulamadım. Nasıldır? Var mı bilen, tavsiye eden?
www.teknosa.com

Taşınabilir hdd almam lazım. Bu modelin fiyatı iyi gibi ama internette nedense bu modelle ilgili hiçbir bilgi bulamadım. Nasıldır? Var mı bilen, tavsiye eden?
0
skooma
(29.03.18)
western digital iyi bir hdd markasıdır. ürün hakkında bilgim yok.
0
booty hunter
(29.03.18)
wd marka olarak iyidir +1
0
veritaslibertas
(29.03.18)
intellipower diskte kullanılan bir teknoloji, başlığa yazılmış olması kafa karıştır, elements en çok satılan modellerden biridir, 1tb'lığını 5 senedir kullanıyorum.
0
atom karincanin torunu
(29.03.18)
@atom, açıklayıcı cevap için teşekkürler. Evet, benim de kafam orada karışmıştı. Zira, o şekilde yazınca hiçbir şey çıkmıyor. Aktarım hızı iyiyse benim için yeterli.
0
🌸skooma
(29.03.18)
(13)

Eczaneler bizi kazıklıyor mu?

neymis
Reçete yazdırdık, dedi ki 20 lira.bunun içeriğini söylemiyor belki muayene 9 lira ilaç 3 lira 8 lira kazıklıyor beni.nerden bileceğim?fiş isteyince vermiyor çakallar.Edit. Matematik bile isyan etti sinirden.
Reçete yazdırdık, dedi ki 20 lira.
bunun içeriğini söylemiyor belki muayene 9 lira ilaç 3 lira 8 lira kazıklıyor beni.
nerden bileceğim?
fiş isteyince vermiyor çakallar.

Edit. Matematik bile isyan etti sinirden.
0
neymis
(29.03.18)
ilaç fiyatları standarttır. eczaneler kamunun belirlediği fiyatlar dışında fiyatta ilaç satamaz. fiyat listesine www.titck.gov.tr adresinden erişebilirsin.
0
altinci nesil caylak
(29.03.18)
ilaçta yapamazlar fiyatlar belli her yerde aynı da diğer şeylerde kazım kazım kazıklıyorlar. pazarlık etmek şart. şampuan alırken fark ettim. biri asla inmem dedi diğer eczane 10 lira atına verdi.
0
naksidil
(29.03.18)
Fis vermek zorundalar. O fis mutlaka kesilir. Elinize vermediyse isteyin, sizden sonra kesip cope atiyordur. 20 tl nin icinde ne var merak ediyorsaniz eczaciniza sorabilirsiniz ayrica, kazikliyorrrr diye ayaklanmak yerine. Soylemiyorsa soylemesi gerektigini soyleyin, sonra bir dhaa da oradan almazsiniz ilaclarinizi.

Ayrica kozmetik vb elbette daha pahali, gratis'in satis fiyati eczaneye gelis fiyatindan ucuz oluyor bazen, eczaci napsin, zararina mi satsun yani? (Bu dedigim gercektir bu arada)
0
kuehles blondes
(29.03.18)
onlar sgk'ya verilen para. e-devletten muayene katkı payı sorgula ekranına git orada görürsün zaten. asıl kazıklayan devletin kendisi yani. o para eczaneye değil devlete gidiyor.
0
hosein
(29.03.18)
elorelia
(29.03.18)
Devlet de kazıklamıyor eczane de kazıklamıyor. Tamamen ücretsiz sağlık sistemi diye bir şey söz konusu olamaz. Bizdeki dünyadaki diğer örneklerle karşılaştırılınca hiç de kötü değil. Tabii bu hastalar açısından böyle, doktorlar için çok da iyi değil sistem.

Ben kredi kartıyla ödediğim için slip alıyorum ama onda da ayrıntılı bir şey yazmıyor, neye ne kadar gidiyor görmek istiyorsan göstermeleri lazım.
0
i was made for you
(29.03.18)
İlaçta geçirmeye çalıştıkları oluyor. Oracıkta ilacın adını yazıp fiyatına bakın.
0
bass solo take one
(29.03.18)
Hayır kazıklamıyor. Birikmiş muayene borcunuzu da tahsil etme sorumluluğunu üstleniyor sadece. Doğrudan devlete gidiyor o sonra. Ama bazen 200 küsür liralık alılveriş yapıp bozuğum yok diyip üç beş kuruşun karını göz edenlerle uğraşamayıp "he amca he sen 10 lira ver o şampuana" diye kestirip atabiliyorlar. Otc diye tabir ettiğimiz ilaç dışı ürün ya da kozmetiklerdeki fiyatları da belli bir oran içinde belirleyip satmak eczacının yasal hakkıdır.
0
haykorsamdunyaya
(29.03.18)
Hayır kazıklıyor diyen arkadaşlar neye güvenerek bunu söylüyorlar?
0
🌸neymis
(30.03.18)
10 liralık bepantholü 18 liraya satmaya çalıştığına dayanarak söylüyorum. Reçetesiz.
0
bass solo take one
(30.03.18)
@bass solo

tamam da bepantholun bin tane cesidi var, 10 liralik da yok ki zaten. En ucuzu eczanede gercekten 18 lira. Yani adam seni kaziklamiyor. Eczane fiyati o.
0
kuehles blondes
(30.03.18)
Dozu, türü neyse doğruya doğru baktık. Mesele bepanthol değil başka ilaçta da benzer kazıklanmayı bir arkadaşım yaşadı. Bu arada internette kdvsiz fiyatı yazar. Ona dikkat edin.
0
bass solo take one
(31.03.18)
@bass solo

Tamam, ben de sordum eczaci tanidigima ve eczanede en ucuz bepantolun fiyatinin. 18 tl oldugunu soyledi.
Internette farkli olabilri, bepantol pek ilac gibi degil artik, her yerde rahatca bulunuyor.

Baska ilac diye bahsettiginiz nedir bilmiyorum ama bu tarz bir sey oldugunu dusundum, eger oyleyse eczane daha pahali. Cunku eczanede satis fiyati belli. Internet fiyatiyla ayni olmasini beklemek garip.

Neyse gecmis olsun.
0
kuehles blondes
(05.04.18)
(4)

Alan Adını ip Adresine yönlendirme?

atom karincanin torunu
Geçtiğimiz günlerde google cloud compute engine ile ilgili bir soru sormuştum, oradaki sorunumu çözdüm ve bir uygulamayı yayına aldım. yani 25.25.252.252/test gibi bir adreste yayında bir uygulama var fakat alastyr'de bulunan alan adımı bu ip'ye nasıl yönlendireceğimi çözemedim. ns yok elimde.
Geçtiğimiz günlerde google cloud compute engine ile ilgili bir soru sormuştum, oradaki sorunumu çözdüm ve bir uygulamayı yayına aldım. yani 25.25.252.252/test gibi bir adreste yayında bir uygulama var fakat alastyr'de bulunan alan adımı bu ip'ye nasıl yönlendireceğimi çözemedim. ns yok elimde.
0
atom karincanin torunu
(29.03.18)
domain kontrol panelinde dns records girebileceğin bir alan var sa "A" kaydı oluştur A @ XX.XX.XX.XX şeklinde. x ler senin ip adresin
0
Sir Anthony Hopkins
(29.03.18)
xxx.info ana makinesinin sunucu IP adresi bulunamadı hatası dönüyor global dns checkerlar doğru ip adresi döndürüyor ama siteye ulaşamıyor. Ben bir kaç gün daha döküman okuyayım :D

Teşekkürler sherlockun yazarı.
0
🌸atom karincanin torunu
(29.03.18)
Sadece dns kaydi girmek yetmez. Wwb sunucu tarafinda da istenen domain icin o ip den yanit verilmesini saglayacak ayar yapilmasi gerekir.
0
mikro patlama
(29.03.18)
Evet şu anda oldu başardım galiba :D
25.25.252.252/test adresinde açılan site xxx.info/test'de açılıyor normal olarak, bundan sonrası kolay gibi görünse de bu uygulamayı direk ana alanadına nasıl taşıyabileceğime dair bir ipucunuz var mı?

edit: buna cevaba gerek yok, çözdüm sayılır.
0
🌸atom karincanin torunu
(29.03.18)
(3)

TP-Link Extender

misericord
Merhaba, media markt'tan tp-link'in ağ genişleticisinden aldım. şu priz gibi olup takılanlardan.Eve getirdim prize takınca normalde güç ve wifi ışıklarının yanması lazım. işte ethernet ışığı var mesela kablo takınca yanmalı. sağ tarafta ne kadar çektiğini gösteren ışıklar var. en tepede benim modeml
Merhaba, media markt'tan tp-link'in ağ genişleticisinden aldım. şu priz gibi olup takılanlardan.

Eve getirdim prize takınca normalde güç ve wifi ışıklarının yanması lazım. işte ethernet ışığı var mesela kablo takınca yanmalı. sağ tarafta ne kadar çektiğini gösteren ışıklar var. en tepede benim modemle bağlantısını gösteren ışık var.

Taktım, takar takmaz pavyon gibi tüm ışıkları yandı. ne bağlantı kurabiliyor ne evdeki cihazlar onun ağını görebiliyor. wps tuşu mu deniyor üstteki tek tuş tepki vermiyor. reset tuşuyla oynadım baya (bas-çek, basılı tut)

Teknik servis telefondan destek vermiyormuş, web sitesinden chatlaştık, reset atın düzelmezse götürün değiştirsinler dedi.

Ben gene de bilenlere bir sorayım dedim, bir şeyi yanlış yapıyor olabilir miyim? Ve bu rastlanan bir sorun mudur gidip aynısından tekrar alsam gene aynı şey olursa diye endişeliyim.
0
misericord
(29.03.18)
Kullanım kılavuzundaki yönergeleri takip ettiniz değil mi?

Kullanmadım bilmiyorum ama ışıkların hepsi yanık kalıyorsa evet problem olması muhtemeldir fakat iki tane olduklarını düşünürsek ikisi de aynı mı davranıyor?
0
atom karincanin torunu
(29.03.18)
@atom karincanin torunu

iki tane dediğiniz, modem ve genişletici ise modem önceden vardı onda hiç sorun yok akıyor.

kullanım kılavuzu takın, güç ışığı yanacak, sonra gidip wps tuşlarına basın (hem modem hem cihaz) wps ışığı da yanacak sonra arayüze girip kurulumu yapın bitti gibi minicik bir kağıttan ibaret.

ancak benimkinin tüm ışıkları yandığı için wps'i açma işlemi de olmuyor, ağ da olmuyor, ancak ışıl ışıl yanıyor
0
🌸misericord
(29.03.18)
Farkli prizde deneyin, mumkunse topraklamali prizde, elektriksel ariza gibi. Muhtemelen urun sorunlu
0
rockinside
(29.03.18)
(8)

Laptopa cay döktüm help:(

mehmed resad
Laptopu baya bi salladım, içindeki suları çıkardım iyice. Sallarken bi ses geldi, kapandı açılmadı bi daha. Pilini falan çıkardım, açıkken klavye de calismiyordu zaten. Şu an 1 saat oldu, yan yatırdım sular aksın diye arkasını açtım kapağın arkası nemliydi onları sildim, kapak nemliydi ama ram in üs
Laptopu baya bi salladım, içindeki suları çıkardım iyice. Sallarken bi ses geldi, kapandı açılmadı bi daha. Pilini falan çıkardım, açıkken klavye de calismiyordu zaten. Şu an 1 saat oldu, yan yatırdım sular aksın diye arkasını açtım kapağın arkası nemliydi onları sildim, kapak nemliydi ama ram in üstünde vs hiç islaklik yoktu daha çok cd rom su olmuş ordan su geldi biraz napiyim ben hiç açılmıyor şimdi :((
0
mehmed resad
(28.03.18)
hocam çözümü pirinç. pirinç dehşet şekilde nem'i ve suyu emiyor. linkteki yönergeleri takip edin.

www.wikihow.com
0
maden suyu
(29.03.18)
koçtaş'ta nem alıcı bir ürün var poşette dağınık halde veya tek parça olarak satılıyor. akşamdan poşete koy pirince yatır yarın sabahtan da git mutlaka dediğim ürünü al.

ama laptop'ı malzemeye temas ettirmeyeceksin, bi poşete laptop'ı koyarsın altına dört köşeden eşit bi şeyler koy yükselt(pet şişe kapağı gibi.), sonra tüm malzemeyi tabana ser. poşeti kapatmana gerek yok 1-2 saate zaten o malzeme nemi çekip su olarak tabana bırakacaktır.
0
zebragibi
(29.03.18)
Yapılacak en kötü şeyi yapmışsın. Su çıksın diye sallamak nedir? Hele de batarya takılı ve aktif iken.

Büyük ihtimalle anakart yandı. Zaten kapanması demek bir yerde kısa devre olması demek.

Geçmiş olsun. Moralini bozmak istemem fakat kurtulması zor. Tamiri ise çok masraflı.
0
giovanne
(29.03.18)
balkona güneşe koymuştum ben çalışmıştı daha sonra.
ancak en büyük lokman hekim çözümü pirinç +1 kesinlikle.
0
ketcapli dondurma
(29.03.18)
Hocam pirince koy 4-5 gün sakın çalıştırma.
0
birdposing
(29.03.18)
Açmaya çalışmasaydınız keşke, şekersizse hemen twrs çevirip pili çıkarıp. 3-4 güm sonra açınca hiç sorunsuz çalışabiliyor ama siz elektrik yollamaya çalışmışsınız. Ama yine de insaflı birine açtırıp baktırın hallolur belki yine de.
0
red g
(29.03.18)
Tahminen o ses kisa devre sesiydi. Su iletkendir di mi hocam, cevirip koymak varken sallamak neden
0
her giriste sifresini unutan adam
(29.03.18)
Ben biraz yanlış anlattım galiba.

Döküldüğünde bilgisayar acıktı, klavye çalışmadı. Ben bilgisayarı kapattım sadece klavyeyi silip, sonra açtım, bios ta yapılan bi değişiklik bilmem ne dedi kapandı. Sonra içindeki suyu akıttım dışarı, yan koydum ama bi daha su falan çıkmadı, fon makinesi tuttum biraz, yine bana mısın demedi. O ses de bilgisayar kapalıyken geldi zaten, pili falan da yoktu içinde. Galiba tek yol pirinç :(
0
🌸mehmed resad
(29.03.18)
(1)

Harita düzenleme

cemallamec
Elimde png formatında bir harita var ve haritadaki yer adlandırı İngilizce fakat ben bunları Türkçe yapmak istiyorum. Bunu nasıl yapabileceğime dahil herhangi bir program bilgim de yok. Bu konuda bana yardımcı olabilecek (şu programı indir, şu adımları yap...) biri var mı?Teşekkürler şimdiden
Elimde png formatında bir harita var ve haritadaki yer adlandırı İngilizce fakat ben bunları Türkçe yapmak istiyorum. Bunu nasıl yapabileceğime dahil herhangi bir program bilgim de yok. Bu konuda bana yardımcı olabilecek (şu programı indir, şu adımları yap...) biri var mı?

Teşekkürler şimdiden
0
cemallamec
(28.03.18)
Haritanın üzerinde değiştirmek istediğiniz yazıların arka planı beyazsa mspaint bile iş görür. Bu konularda hiç bilginiz yoksa photoshop'ta söz konusu yazıları değiştirmeyi bırakın, hangi aparatları ne şekilde kullanacağınızı çözmeniz bile ciddi zaman kaybı yaratabilir.

Ha ama diyorsanız ki arka plan rengi önemli değil / veya yeni yazıyı eskisinin üzerine çerçeveyle birlikte oturtup o sıkıntıyı aşarım --> o zaman yine mspaint diyorum. Mspaint'i hafife almayın, iyi programdır. Mac'te en çok aradığım programlardan hatta.
0
gonion
(28.03.18)
(3)

Domain blacklist hk.

tchuck
ilk kez başıma geliyor.acil desteğinize ihtiyacım var.dün satın aldığım domaini, dün açtırdığım bir hostingde aktif ettim ve içine bir basit site koyduk. (tek sayfa bir şey, davet tarzında)ancak bunu gönderdiğimiz firmalar siteyi görüntüleyemedi çünkü onların blacklistindeymiş ve bu yüzden görüntüle
ilk kez başıma geliyor.

acil desteğinize ihtiyacım var.

dün satın aldığım domaini, dün açtırdığım bir hostingde aktif ettim ve içine bir basit site koyduk. (tek sayfa bir şey, davet tarzında)

ancak bunu gönderdiğimiz firmalar siteyi görüntüleyemedi çünkü onların blacklistindeymiş ve bu yüzden görüntüleyemiyorlarmış.

blacklist sorgulaması yapınca aşağıdaki sonuca ulaştım.

ben bu domaini blacklistten nasıl çıkartabilirim? acil desteğinize ihtiyacım var. teşekkürler

not: domaini natrodan aldım, hosting de natroda.
0
tchuck
(28.03.18)
Olay alan adıyla değil, bulunduğu sunucuyla alakalı olabilir. Bunu kontrol edin. Gerekirse Natro'dan siteyi başka bir sunucuya taşımasını isteyin.
0
teknikekip
(28.03.18)
Hosting ip degistir. Ozel ip de satin alabilirsin.
0
imelih
(29.03.18)
evet suserlerin dediği gibi muhtemelen sunucu IP'sinde bi sıkıntı vardır. değiştirsinler.
0
arcexo
(29.03.18)
(3)

Eskiden Radyoculuk Nasıl Yapılıyordu?

iddaaci
Şimdi diyelim adam telefonla aradı istek parça istedi. O zaman sadece kaset var. CD filan çıkmamış. Çıksa bile hangi cD'yi nereen bulup hemen takıp dinletiyorlardı? Nasıl işliyordu işler?
Şimdi diyelim adam telefonla aradı istek parça istedi. O zaman sadece kaset var. CD filan çıkmamış. Çıksa bile hangi cD'yi nereen bulup hemen takıp dinletiyorlardı? Nasıl işliyordu işler?
0
iddaaci
(28.03.18)
istekler telefon görüşmesi başlamadan, dinleyiciyi arayan radyo asistanına dinleyici tarafından söyleniyor, ardından dinleyici canlı yayına bağlanıyor ve dj ile sohbet ediyordu. o sohbet sırasında geçen sürede asistan veya dj kaseti bulup istek yapılan parçayı hazırlıyordu..
0
Fayfa
(28.03.18)
Kaset deckleri ile.

O şarkı o kasedin hangi dakikasında ise, o dakikaya fast forward edilir. CD de aynı şekilde, o şarkı hangi dakikada başlıyorsa oraya ilerletilir. Belirli bir kaset ve CD arşivleri olur ellerinin altında.

Elbete telefonu kapatır kapatmaz dinleyemezsiniz, az da olsa zaman geçer.
0
cymbelina
(28.03.18)
Öğrenciliğimde kısa bir süre radyo tecrübem olmuştu. 2000'lerin başında. Teknik DJ'in önünde aynı anda birden çok kanaldan ses girebildiği bir mixer vardı. İstek gelen şarkıyı kanallardan birinde hazırlar sunucuya işaret ederdi. Sunucu gir dediğinde şarkıya girerdi.

Dip not: Radyoda müzik çalarken teknik DJ kendi monitöründen başka bir şey dinlerdi. Ses kayıtlarını DATA veya DAT (tam hatırlayamadım) denilen kaset benzeri bir sistemde tutuyorlardı. Şarkılar da bu formatta mıydı yoksa sadece radyo programlarını mı bu şekilde kaydediyorlardı tam bilemiyorum.
0
zombi
(28.03.18)
(1)

yazıcı neden böyle çıktı veriyor olabilir? (capsli)

tabudeviren
bir a4 kağıdını komple siyah çıktı aldığım zaman üst kısmında iki parmak daha koyu çıkıyorken, geri kalan kısımlar daha silik çıkıyor. neden olabilir? drumdan olsa tekrarlaması gerekirdi.
bir a4 kağıdını komple siyah çıktı aldığım zaman üst kısmında iki parmak daha koyu çıkıyorken, geri kalan kısımlar daha silik çıkıyor. neden olabilir? drumdan olsa tekrarlaması gerekirdi.
0
tabudeviren
(28.03.18)
lazerse toneri cikarip salla
olmadi tambur problemidir

murekkepliyse bi alignment page yazdir raporlardan
0
mayeskuel
(28.03.18)
(2)

uludağ sözlük

zugas
acaba uludağ sözlükte yazar olan var mı? iki şey soracağım kendisine bir tane de ricada bulunma ihtimalim var
acaba uludağ sözlükte yazar olan var mı?

iki şey soracağım kendisine bir tane de ricada bulunma ihtimalim var
0
zugas
(28.03.18)
var
0
mete kudur
(28.03.18)
var ama 5 yıldır yazmıyorum. yada 6
0
bana lukslerimi verin
(31.03.18)
(1)

Logo tasarlamaca

neymis
İnnovaBu şekilde bir logo tasarlayabilecek bir hayırsever arıyorum. İ harfini ünlem gibi yapabiliriz mesela.Yazılım Danışmanlık firması olacak param yok şu an için, olunca kola bira neyin ısmarlarım.isterse kod yazarım, program yazarım yapan arkadaşa.
İnnova

Bu şekilde bir logo tasarlayabilecek bir hayırsever arıyorum. İ harfini ünlem gibi yapabiliriz mesela.
Yazılım Danışmanlık firması olacak

param yok şu an için, olunca kola bira neyin ısmarlarım.
isterse kod yazarım, program yazarım yapan arkadaşa.
0
neymis
(28.03.18)
fiverr.com'dan 5 (beş) dolara tasarlatın. Beş dolarınız da vardır, firma kuracağınıza göre. www.fiverr.com
0
idonthaveatvset
(01.04.18)
(7)

Mobil Uygulama Yapmak

mkrk
Selamlar,Mobil uygulama yapmak çok mu zor? Sıradan su içme hatırlatma bildirimi veren, ya da not alma hatırlatma vs gibi işlevleri olan bir uygulama yapmak çok mu zor? Çok mu teknik bilgi gerekiyor?Hedef milyonlara ulaşan bir indirme tıklanma olsun değil. Max 100 kişinin aktif kullanabilmesi kafi. N
Selamlar,

Mobil uygulama yapmak çok mu zor?

Sıradan su içme hatırlatma bildirimi veren, ya da not alma hatırlatma vs gibi işlevleri olan bir uygulama yapmak çok mu zor? Çok mu teknik bilgi gerekiyor?

Hedef milyonlara ulaşan bir indirme tıklanma olsun değil. Max 100 kişinin aktif kullanabilmesi kafi. Ne bileyim yada kişisel bir uygulama olsun istiyorum sadece kendi kullandığım fln.


Hazır web sitesi yapan araçlar gibi kolay yöntemler yok mudur bu işte?

Teşekkürler.
0
mkrk
(28.03.18)
Bunu bende merak ediyorum. Kendime bir program yapmayı çok isterdim. Kişisel bir şey.
0
Angelismeee
(28.03.18)
charlotte blanc
(28.03.18)
az önce teslimini yaptığım bir uygulamadan sonra, bu soruyu görünce geriye dönüp bir baktım ki şimdiye kadar kolaymış fakat o anlık zormuş bütün olan biten :) programlama bilgisine sahipsen
ios için swift veya objective-c
android için java veya kotlin
her ikisi için de react native tarzı diller var.

bunlara adapte olman kolay olur. dediğin özellikteki bir uygulamayı yapmak için nolursa olsun biraz dile hakim olman gerekiyor.
0
skid row
(28.03.18)
www.youtube.com şurdan biraz bora kaşmer...

bu dediğin şeyleri yapmak için native bir uygulama yapmaya gerek yok. javascript ve biraz kafa varsa hybrid şekilde uygulamalar yazabilirsin. native sana cihaz özelliklerine tamamen erişmeni sağlar ama hybrid yazarsan belli kısmına erişirsin. native ve hyrbid ne zaman gerekli olduğunu bilmen lazım...

araştıracaksan ionic/framework7/jquery mobile bunlar html bazlı mobile app olayları. bunların da işlevsel hale gelmesini sağlayan angular, vue, react, js. (içe girdikce biraz dallanıp budaklanıyor :/)
0
qobel
(28.03.18)
d e j i n
(28.03.18)
Hocam bu jargon cok agir egitim almadan ogrenmek mumkun mu?
0
🌸mkrk
(29.03.18)
appinventor için diyorsan bir yazılım bilgim olmadan kendimce eğlencelik şeyler yapabiliyorum.
temel mantık bilmek kurtarıyor (ise önermeleri filan)
0
d e j i n
(03.04.18)
(3)

sekreter bilgisayarı

charlotte blanc
https://resmim.net/f/w15WD5.jpegne olmuş buna ? düzeltmek için ne yapmam gerekiyor ? bir tek esc ve enter a cevap veriyor bilgisayar.
resmim.net

ne olmuş buna ? düzeltmek için ne yapmam gerekiyor ? bir tek esc ve enter a cevap veriyor bilgisayar.
0
charlotte blanc
(28.03.18)
Bilgisayar çökmüş, yeniden kuracaksın.
0
neymis
(28.03.18)
Hdd de tam oturmuyor olabilir.
0
neymis
(28.03.18)
İşletim sisteminin cd'sini takıp onarma seçeneği ile eksik olan ya da bozulan dosyaları düzeltmeyi deneyin. Olmazsa son çare yeniden işletim sistemi kurmak olacaktır.

Bilgisayarda önemli belgeler varsa işlem yapmadan önce harddiski söküp başka pc ile belgeleri alın, ne olur ne olmaz.

Bilgi/belge yoksa bas formatı gitsin.
0
John Bloor
(28.03.18)
(11)

En iyi teknik servis sağlayan teknoloji mağazası

her gece aç
Bimeksten 2 sene önce laptop aldım garanti var falan fıstık dediler satarken bugün götürdüm aldığım yere kapanmis. Kendi kendime dedim toplama bilgisayar veya internetten alayim daha iyi sattiktan sonra ilgilenmeyecekse diye.Size sorum şu ki cep telefonu bilgisyar yazıcı ve diğer teknolojik ürünler
Bimeksten 2 sene önce laptop aldım garanti var falan fıstık dediler satarken bugün götürdüm aldığım yere kapanmis. Kendi kendime dedim toplama bilgisayar veya internetten alayim daha iyi sattiktan sonra ilgilenmeyecekse diye.

Size sorum şu ki cep telefonu bilgisyar yazıcı ve diğer teknolojik ürünler satan ve bunlara uzun süre teknik destek sağlayan hangi firma var. Bimeksin öyle olmadığı açık diğerlerinde durum nedir?
0
her gece aç
(27.03.18)
satis sonrasi destegi sebebiyle telefon/bilgisayarda apple'a gectim.
0
fakyoras
(27.03.18)
@apple samsung gibi dkrekt ürüne ismini veren firmalar hariç
0
🌸her gece aç
(27.03.18)
Aldığım ürün bozulursa üreticiyle iletişime geçerim, satıcıyla değil.
0
i was made for you
(27.03.18)
@o zaman seyyar satıcıdan cakma marka telefon alip bozulunca markaya mi cemkireyim
0
🌸her gece aç
(27.03.18)
mağazalar ilk 1 aydan sonra servise yönlendiriyor genelde, yani mağazanın pek önemi yok, markanın servisi ile iletişme geçin.
0
gezegen olan pluton
(27.03.18)
bimeks battı gitti o yüzden yok zaten piyasada. mağazanın bir önemi yok, onların en fazla yapacağı ürünü sizden alıp markanın kendi teknik servisine göndermek. bunu kendiniz de daha kısa sürede ve daha kolay yoldan yapabilirsiniz zaten. mağaza sadece iade, değişim gibi konularda bir avantaj sağlayabilir fakat bunlar açısından da aralarında pek bir fark yok.
0
nrmnm
(27.03.18)
@marka neden ürünü iade alsın laptop hp marka ben hic hp servisi görmedim. Ayrıca olsa bile Neden sordugum soruya cevap vermek yerine kendi yorumunuzu yazıyorsunuz. Illa bilgisayar tamircisine mi gidelim yani
0
🌸her gece aç
(28.03.18)
Milet sana yol yordam gosteriyor, sende ukalalik yapiyorsun.

Devam et dogru yoldasin.
0
kaiserr76
(28.03.18)
hacı herkes olayın doğrusunu söylüyo sen yanlışta ısrar ediyosun. Hp'nin kendi servisi var ayrıca nasıl yok. Her şirketin kendi teknik servisi olur, yaz internetten nerde olduğunu öğren götür laptopu. Bu işin yöntemi budur yani millet kendi yorumunu söylemiyor.

Ayrıca bimeks battı gitti hala öyle olmadığı açık falan diye laf sokuyosun ona da ayrı güldüm. İflas eden şirket napsın mesela, senin laptopun yüzünden şubeyi açık mı bıraksın? Dediğim gibi yaşadığın yerdeki hp servisini bul, laptopu al git garanti belgesiyle faturasıyla. Yapacağın bu zaten garanti olayının işlevi bu.
0
nundu
(28.03.18)
Satıcı bayinin işi ürünü sadece satmaktır, servis ile ilgilenmez (aynı zamanda yasal ve yetkili servis değilse)

Yani siz ürünü Bimeks ya da Teknosa'dan aldıktan sonra yasal sorumlu sadece ürünü üreten ya da ithal eden firmanın yetkili servisleridir. Mağazalar müşteriye kolaylık olsun diye ürünü götürdüğünüzde sizin yerinize kargoyla servise gönderip geri geldiğinde size teslm ediyor.

Boşuna zaman kaybı aslında, doğrudan yetkili servis ile ilteişime geçmek daha hızlı bir çözüm olur. Kaldı ki satıcı dükkanını kapamış olabilir, iflas etmiş olabilir, farklı sektörde ticaret yapmaya karar vermiş olabilir.

Ama sizin garanti hakkınız kaybolmaz, yasal hakkınızdır. Bu sorumluluk asla satıcıda değildir.
0
John Bloor
(28.03.18)
@cihazı alalı 2 seneye yakın zaman geçti internette bulunmaz mi garanti belgesi
0
🌸her gece aç
(30.03.18)
(1)

Monster a5 display

a man alone
Monster a5 model laptop un display sorunu var. Display kablosuna dokununca ekranın bir kısmı bozulup düzeliyor. Almanya'da bir tamirci display sorunlu dedi ve 120 Euro fiyat söyledi. Her display bendeki bilgisayara uyar mı bilmiyorum ve internette fiyatları daha ucuz gördüm. Monster a özel display m
Monster a5 model laptop un display sorunu var. Display kablosuna dokununca ekranın bir kısmı bozulup düzeliyor.

Almanya'da bir tamirci display sorunlu dedi ve 120 Euro fiyat söyledi.

Her display bendeki bilgisayara uyar mı bilmiyorum ve internette fiyatları daha ucuz gördüm.

Monster a özel display mi var? Ve bu fiyat aslında normal mi?
0
a man alone
(27.03.18)
display??????

ekran mı yani?
0
binder dandet
(27.03.18)
(11)

kafaların almadığı kuruş hesabı hk.

kcbilir
merhaba. ortamda inatçı birkaç arkadaşım var, bir gerçeği anlamamakta ısrar ediyorlar. bir de sizden duysunlar. soru basit; 8 kuruş tl cinsinden nasıl yazılır?a) 0,008tlb) 0,08tlşimdiden teşekkürler.
merhaba. ortamda inatçı birkaç arkadaşım var, bir gerçeği anlamamakta ısrar ediyorlar. bir de sizden duysunlar. soru basit; 8 kuruş tl cinsinden nasıl yazılır?

a) 0,008tl
b) 0,08tl

şimdiden teşekkürler.
0
kcbilir
(27.03.18)
0,08 TL
0
cakabo
(27.03.18)
0,08
0
angelus
(27.03.18)
0,008 ney lan? şeker tanesinin fiyatını mı hesaplıyor senin arkadaşlar :s
0
Tears of Devil
(27.03.18)
B
0
chitosan
(27.03.18)
yuh a diyen arkadaşı ilkokul matematik dersine yollayalım.
0
hosein
(27.03.18)
10 tane 10 kuruş 1 lira eder. Bir on kuruş 0.10tl yani.
10 kuruş 0.10 tl ise
8 kuruş 0.08 tldir.
0
bass solo take one
(27.03.18)
Ver eline hesap makinesini;

8/100=0.08

ikna olmadıysa dövelim.
0
John Bloor
(27.03.18)
arkadaşlar A diyen kişi kuruşu, liranın yüzde biri değil, binde biri sanıyor da olabilir. matematik dersinden önce hayat bilgisi dersine göndermek gerek.
0
kibritsuyu
(27.03.18)
@kibritsuyu sorunu buradan ele almalıyız
youtu.be
0
güneyli çocuk
(27.03.18)
yoo biz isim vermedik. 0,008 diyen üstüne alınsın.

ayrıca siz de 0,8 diyerek olaya bambaşka boyut getirmişsiniz ama 0,8 = 80 kuruş yapar. o da değil.

8 kuruş 0,08 liradır.
0
kibritsuyu
(27.03.18)
teşekkürler arkadaşlar :) bir arkadaşımız a diyenin ben olabileceğim ihtimalinden bahsetmiş, şüphesinde haklı ancak ben değilim tabi ki :)

bu anlamamakta ısrar eden dostlarım 0,008 kuruşa sms satıyoruz diyorlar ve sekiz kuruş olarak telafuz ediyorlar, ona sekiz kuruş denmez 1 kuruşun 4/5'i denir dedim oradan çıktı tartışma :)
0
🌸kcbilir
(27.03.18)
(3)

Laptop almak için en uygun dönem

skooma
Var mıdır? Varsa ne zamandır?Güzel bir laptop almam lazım. Kafaya koydum, almışken sağlam bir şey alacağım oyun için falan. Yurtdışından da alabilirim. Aklımı kurcalayan tek şey, ben aldıktan 1 gün sonra bütün teknolojinin birden çağ atlamaması. Şöyle izah edeyim: Bilmem hatırlayanınız var mıdır ama
Var mıdır? Varsa ne zamandır?

Güzel bir laptop almam lazım. Kafaya koydum, almışken sağlam bir şey alacağım oyun için falan. Yurtdışından da alabilirim. Aklımı kurcalayan tek şey, ben aldıktan 1 gün sonra bütün teknolojinin birden çağ atlamaması. Şöyle izah edeyim:
Bilmem hatırlayanınız var mıdır ama sene 2005 civarıydı sanırım, AGP girişli ekran kartlarından ve 478 pin işlemcilerden (yani şimdi anakartlarda olduğu gibi değil, onun tam tersi olarak işlemcilerin altında pinlerin olduğu sistem) PCI-Express kartlara ve 775 pin işlemcilere hızlı bir geçiş olmuştu ve evet, işte ben o kadar para döktüğüm pc'mi bu olaydan çok kısa bir süre önce almıştım.

Demek istediğim şey bu tür bir durumun olmaması. Niye? Çünkü iyi harcama yapıp uzun süre idare edecek (oyun vs.) bir bilgisayar almak istiyorum, ancak artık piyasaları pek takip edemediğimden, son durum nedir, yakın zamanda yeni bir işlemci teknolojisi gelecek mi, mesela NVIDIA'nın yeni serileri ne zaman çıkacak bilmiyorum. Yani, yine benzer bir şekilde, ben pc'yi aldıktan 1 hafta sonra NVIDIA yeni kart serisi çıkartırsa hiç iyi hissetmem. Bunu demek istiyorum.

Buraya kadar okuyanlar için; teknolojide son durum nedir? Ufukta yeni bir şey var mı yakın zamanda? Yeni ekran kartları bu sene yayılır mı piyasaya? Bu sene sonuna kadar bekleyebilirim sanırım. Sene sonu aman aman bir şeyler çıkacaksa biraz daha mı bekleyeyim, ne yapayım?

Not: Masaüstü diyecekler gelmeden söyleyeyim. Mobilim ve 1 masaüstü 1 dizüstü alacak durumum da olmadığı için dizüstü almak istiyorum. Yoksa ben de biliyorum masaüstü daha ekonomik, performanslı ıvır zıvır.
0
skooma
(27.03.18)
şu an için çağ atlayacak bir teknoloji yok, varsa yoksa ssd. ekran kartı ve oyun için monster'lara bak derim.
0
rhan
(27.03.18)
@rhan, öyleyse almak için uygun zaman yani?

Monster için çok iyi diyen de var çok kötü diyen d evar garip bir şekilde. Alienware nasıl peki?
0
🌸skooma
(27.03.18)
uygun zaman diye birşey yok maalesef. dolar düşerse belki. bunu beklersen işin zor.
benim 2 sene önce 2300'e aldığım i7 makine şimdi 4500 lira olmuş. özellik aynı, değişen tek şey fiyatı.
ekonomik dediğin fiyatlara araba alınıyor bu aralar :)

www.vatanbilgisayar.com
www.monsternotebook.com.tr
0
rhan
(28.03.18)
(4)

worldpuan kullanma sorusu

superb
119 tl worldpuanım varbunu kullanmak istedim 149 liralık bir alışverişte olmadıilla aldığım ürün bedeli veya fazlası kadar worldpuan olması lazımmışkart benim değilbu durum her yerde böyle midir?
119 tl worldpuanım var
bunu kullanmak istedim 149 liralık bir alışverişte olmadı
illa aldığım ürün bedeli veya fazlası kadar worldpuan olması lazımmış
kart benim değil
bu durum her yerde böyle midir?
0
superb
(27.03.18)
yoo 119 tl lik kısmını puandan çekerler, geri kalanı da normal çekerler, normal şartlar altında.
0
interview with the vampire
(27.03.18)
Bu kural genelde internette oluyor ama fiziki alışverişte hiç kaşlaşmadım.
0
atom karincanin torunu
(27.03.18)
sizin dediğiniz gibi oluyormuş
mağazadaki eleman beceremedi sonrasında düzelttirdik
0
🌸superb
(05.04.18)
bunları alışverişte kullanırsanız bire bir kullanılır.Hiç karlı değil.Seyehat hattından otel yada uçak bileti alırken kullanın bence
0
turkuaz
(05.04.18)
(5)

şunlardan hangisini alırdınız? (telefon tarifesi)

sanat guresi
+9 liraya aylık toplam 6 gb mı?+15 liraya aylık toplam 10 gb mı?pakette şu anda aylık 4 gb var ama yetmiyor.
+9 liraya aylık toplam 6 gb mı?
+15 liraya aylık toplam 10 gb mı?

pakette şu anda aylık 4 gb var ama yetmiyor.
0
sanat guresi
(27.03.18)
6 gb pakedi alırdım, ofiste evde vaylıs var zaten.
0
chicha
(27.03.18)
10 gb olanı alırdım. 6 liranın hesabını yapmaya gerek yok. 4 gb bir gün hayat kurtarır.
0
Tears of Devil
(27.03.18)
6 liranın hesabını yapmaya gerek yok bence de.
0
noluyo yaa
(27.03.18)
evinde internet varsa ve iş yerinde/okulunda internet varsa 6 gb olan işini görür. aksi takdirde 10 gb'lik paketin bile yetmeme ihtimali var.
0
booty hunter
(27.03.18)
evde de net olmasına rağmen nedense bu ay 4gb 15 günde suyunu çekti.
0
🌸sanat guresi
(27.03.18)
(2)

arabayı nereye götüreyim?

sanat guresi
fiat punto. 2008 model. yarı otomatik. mekan trabzon.uzun yolda şanzıman arıza veriyor. 1. vitese geçmiyor. geçmediğinden olduğu yerde bırakıyorum. kısa mesafede sorun yok.bunun üzerine iş garanti çözülsün diye yetkili servisten randevu aldım yarına. duyanlar "yetkili servise gitme, bütçeyi patlatır
fiat punto. 2008 model. yarı otomatik. mekan trabzon.

uzun yolda şanzıman arıza veriyor. 1. vitese geçmiyor. geçmediğinden olduğu yerde bırakıyorum. kısa mesafede sorun yok.

bunun üzerine iş garanti çözülsün diye yetkili servisten randevu aldım yarına. duyanlar "yetkili servise gitme, bütçeyi patlatırsın" dediler. bir bilen arkadaşa sordurdum. o da gitmiş bir otomatik ustasına sormuş. "yarı otomatik olmasaydı bakardım ama bence en kesin çözümü yetkili servise götürmesi. çok bilinen şanzıman değil bunlar" demiş. bunları aktaran arkadaş da ustayla hemfikir; "yetkili servise bir götürelim, en azından fikir alırız" diyor.

ne yapayım sizce?
0
sanat guresi
(27.03.18)
yarı otomatik dediğimiz şey manuelden farklı değil. sadece bir robot sizin yerinize debriyaja basıyor.

sorununuz ya baskı balata, ya da robot arızası. bildiğim kadarıyla o robotların çıkması 700-750. sıfırı 1250 tl falan. 200 de işçilik verseniz biter. ama şanssızlığınız Anadolu'da olmanız. Yetkili servise mahkum gibisiniz malesef.
0
deveyi diken adamin ta kendisi
(27.03.18)
punto forumlarından pek yanıt alamamıştım. yazayım.

robotize şanzıman, evet. zaten sizin de dediğiniz gibi ya robot, robot yağı ya da baskı balata imiş sorunun kaynağı anladığım kadarıyla. haftasonu telefonda konuştuğum bir usta minimum 2000-2500 tutacağını, 4000'e kadar yolu olduğunu söyledi. bu arada ikamet ettiğim yer daha da taşra bir yer aslında. trabzon en yakın ve en iyi seçenek.
0
🌸sanat guresi
(27.03.18)
(4)

Excel sorusu

kartonpiyer
Selam,Bir tablo var, mesela 3 satir ve bu satirlarda model isimleri var 3 farkli model. a b c ... diyelimHer modelin 3 farkli rengi var. sari mavi yesil...Ben bu tabloyu su hale getirmek istiyorum:a saria mavia yesilb sarib mavib yesil... boylece urun/renk kombinasyonunun tamaminin oldugu bir tablo
Selam,

Bir tablo var, mesela 3 satir ve bu satirlarda model isimleri var 3 farkli model. a b c ... diyelim

Her modelin 3 farkli rengi var. sari mavi yesil...

Ben bu tabloyu su hale getirmek istiyorum:
a sari
a mavi
a yesil
b sari
b mavi
b yesil
.
.
. boylece urun/renk kombinasyonunun tamaminin oldugu bir tablo yaratmis olacagim. Sayilar 3'er tane degil tabi 500 urun, 72 renk var aslinda.

Nasil kolayca halledebilirim fikri olan?
0
kartonpiyer
(27.03.18)
basit bir makro ile olur.
dosyayı bana yollarsanız yapabilirim saat 1 gibi. uygunsa mail adresimi mesajla iletirim.
kabaca, önce transpoze yaparsınız, sonra makro kaydet değil ctrl shift end ile ikinci kolonu seçip birinci kolonun sonuna kopyalaıp ikinci kolonu silersiniz. makroyukaydedip bunu sürekli çalıştırdığınızda da sonuca ulaşırsınız.
0
kisa
(27.03.18)
unpivot

www.excel-university.com

tablonu seç
data -> from table/range
açılan query ediyor'den unpivot edilecek kolonları seç (a b c'nin, yani ürün adı dışında kalan kolonları seç)
transform -> unpivot column
tablo düzelecektir, sonrasında query editor ribbon'dan
file -> close & load

yeni bir sheet'e istediğin şekilde düzelecektir. satır sayın ürün adeti * kolon sayısı olacaktır.

i.hizliresim.com
i.hizliresim.com
0
altinci nesil caylak
(27.03.18)
Filtre bu iş için yeterli. Özel filtresi seçip düzey ekleyerek sıralayabiliriz. Birinci düzey model sütunu ikinci düzey renk sütunu olacak şekilde sırala derseniz tam da istediğiniz şey olacak.
0
nihayet
(27.03.18)
@altinci nesil caylak sahanesin. hepinize tesekkurler, altinci nesil caylak'tan gelen oneriyle kolayca hallettim. Su anda tablom 36.000 satirlik seker bir tablo haline geldi. Bu kolay yol olmadan yapmak olanaksizdi.
0
🌸kartonpiyer
(29.03.18)
(2)

excel vba hakkında

peanutbutterpuddingsurprise
merabalar, vba hakkında ortalama üstü güzel insanlar yeşillendirirse çok mutlu olurum, bir insan mutlu herkes mutlu...................
merabalar, vba hakkında ortalama üstü güzel insanlar yeşillendirirse çok mutlu olurum, bir insan mutlu herkes mutlu...................
0
peanutbutterpuddingsurprise
(27.03.18)
Hi, nedir konu
0
neymis
(27.03.18)
raporlama hakkında, girilen kriterlere göre vba ile verileri göstermek istiyorum. hatta o verileri takvim uzerinde göstermek istiyorum ama önceliğim ilk kısım.
0
🌸peanutbutterpuddingsurprise
(27.03.18)
(4)

adobe illustrator | cmyk sorunsalı

henrychinaski
selamlar,freepik, vecteezy gibi sitelerden indirdiğim rgb renk düzenindeki vektörleri, cmyk renk düzenine sahip artboard'a yapıştırdığımda simsiyah görünüyor? nasıl renklendirebilirim?renkli versiyon: http://prntscr.com/iwonbtaynı vektörün cmyk artboard'undaki versiyonu: http://prntscr.com/iwomo0ilg
selamlar,

freepik, vecteezy gibi sitelerden indirdiğim rgb renk düzenindeki vektörleri, cmyk renk düzenine sahip artboard'a yapıştırdığımda simsiyah görünüyor? nasıl renklendirebilirim?


renkli versiyon: prntscr.com

aynı vektörün cmyk artboard'undaki versiyonu: prntscr.com


ilgili dosya: www.vecteezy.com
0
henrychinaski
(26.03.18)
yeni bir cmyk dosya yapıp oraya yapıştırıp elindeki çalışmayı da yeni bir CMYK düzenli dosyaya aktarmayı denedin mi ?
şeffaf bir şekilde gözüküyor vektör herhangi bir sıkıntı yok.
0
hayyam ara
(26.03.18)
@hayyam ara,

tam olarak dediğini yaptım, bende de şeffaf görünüyor ama siyah beyaz görünüyor. stroke veya fill üzerinden renk değiştirmek için tıkladığımda vektörün renginde hiçbir değişiklik olmuyor.
0
🌸henrychinaski
(26.03.18)
Siyah beyaz görünüyorsa renk paleti grayscale'e dönüyor birşekilde.
Tekrar kontrol etmen lazım Şöyle => www.youtube.com
0
hayyam ara
(27.03.18)
file > place kısmından indirdiğim vektörü cmyk renkli artboard'a embed edince düzeldi. ben davar gibi direk copy + paste yaptığımdan olmuyormuş :)

ama o şekilde yapınca bu sefer de illustrator inanılmaz yavaşladı. anlamadım.
0
🌸henrychinaski
(27.03.18)
(10)

m4a uzantılı ses kaydını bilgisayarda nasıl dinlerim?

Speed writer
Hiçbir şekilde dinleyemiyorum. Bs player,vlc,media player en son k-lite codec paketi falan da indirdim hiçbir şekilde dinleyemedim. Telefon samsung ses kaydı yaptım telefonda açıyor ancak bilgisayardan dinleyemiyorum maalesef. Var mıdır acil yardımcı olabilecek?
Hiçbir şekilde dinleyemiyorum. Bs player,vlc,media player en son k-lite codec paketi falan da indirdim hiçbir şekilde dinleyemedim. Telefon samsung ses kaydı yaptım telefonda açıyor ancak bilgisayardan dinleyemiyorum maalesef. Var mıdır acil yardımcı olabilecek?
0
Speed writer
(26.03.18)
dropbox, google drive falan yükle bir yere mp3'e çevirip göndereyim.
0
10032007
(26.03.18)
m4a ses format değil. içinde bulundurabildiği iki ayrı ses codec vardır.
(bkz: aac)
(bkz: alac)

yani bu bir zil sesi. o nedenle bilgisayardan binleyememen normal. convert ederek mp3 ve/ya mpeg4'e çevirmen lazım.
şuradan convert edebilirsin dosyayı; online-audio-converter.com
0
Fayfa
(26.03.18)
@fayfa olmadı maalesef.Hata veriyor.10032007 yöntemini öğretirseniz kendim yapayım.
0
🌸Speed writer
(26.03.18)
dosyayı seçtikten sonra 2.seçenekteki dönüştürmek istediğin formatı (mp3) seçtin değil mi??

Bir de bu siteyi denesene.. convertio.co

Olmadı Google'a '' ma4 to mp3 online convert'' yazarsan bi yığın site çıkacak. Mutlaka birinde codec sorunu olmadan convert edersin diye tahmin ediyorum.
0
Fayfa
(26.03.18)
handbrake.fr bu programla deneyecektim.
0
10032007
(26.03.18)
resmim.net
bs player dosyayı açıyor, bu codecler eksik diyor.Ancak hepsi farklı bs player sürümünde yüklenebildiğinden maalesef onları indiremiyorum. @fayfa olmadı maalesef yüklemeden dosyanız bozuk diyor halbuki dosya sağlam.@10032007 o da olmadı o da dosyayı kabul etmiyor. Bu kadar komplike olmaması lazım bence bu işin ama beceremedim. Normal samsung telefonun kendi orijinal ses kaydetme uygulamasından sesi kaydettim halbuki.
0
🌸Speed writer
(26.03.18)
dosyayı bilgisayara aktarırken bir hata olmuş olmasın? m4a o kadar da zor bir codec değil. :/
0
10032007
(26.03.18)
iTunes yükle.
0
i was made for you
(26.03.18)
10032007 +1, açılması lazımdı.

Bozuk bir şekilde aktarılmış olabilir, tekrardan atmayı denesen iyi olur.
0
cikmaz sokaktan cikagelen cocuk
(26.03.18)
arkadaşlar tamam, bs playeri tekrardan başka bir yerden indirip yükledim, o codecleri indirdi şu an dinliyorum. Dediğiniz şeyleri yaptım ama olmadı dosya da sağlamdı :/ Yine de hepinize teşekkür ediyorum.
0
🌸Speed writer
(26.03.18)
(6)

biosa giremedim

yons
bilgisayarı windows 10'a geçireceğim, usb oluşturdum. açılış şeklini değiştireceğim lakin bios'u açamadım. delete, f10, f11, f1, esc tuşlarını denedim yemedi. hazır pc olarak almıştık.bilen eden?edit: veya windows10u farklı bir sürücüye kuracağım nasılsa. mevcut windows8 çalışırken bunu yapsam, sonr
bilgisayarı windows 10'a geçireceğim, usb oluşturdum. açılış şeklini değiştireceğim lakin bios'u açamadım. delete, f10, f11, f1, esc tuşlarını denedim yemedi. hazır pc olarak almıştık.
bilen eden?

edit: veya windows10u farklı bir sürücüye kuracağım nasılsa. mevcut windows8 çalışırken bunu yapsam, sonra c sürücüsünü formatlasam sağlıklı olur mu?
0
yons
(26.03.18)
bilgisayarınızın tam modelini + bios (ör. Lenovo Ideapad 520-15IKB bios) diye yazarak nette aratırsanız bulabilirsiniz belki, bazen farklı kombinasyonlar olabilir.
0
veritaslibertas
(26.03.18)
onu nereden görürüm? kasada bir amblem vs yok.
0
🌸yons
(26.03.18)
kasanın değil anakart'ın modeline bakman lazım. www.computerhope.com burası yardımcı olabilir.
0
mirafiori
(26.03.18)
Ben notebook diye düşündüm nedense bir an. arkadaşın dediği gibi bakabilirsiniz.
0
veritaslibertas
(26.03.18)
klavyende fn tuşu varsa aynı tuşları fn ile dene bir de. benim anakart normalde f12 ile açılıyor yeni aldığım klavyede fn+f12 basmak gerekiyor mesela.
0
jamiro
(26.03.18)
bilgisayarı açtıktan hemen sonra klavyeden "tab" tuşuna sürekli bas. böylece önde splash görüntü vs. varsa onlar yerine hangi tuşla ne yapılacağını görürsün. ya da o ekranda bios bilgileri yazar. "american mega trends" ya da "intel" gibi sonra oradan bulursun tuşu kombinasyonunu. eğer F tuşları olmadı ise muhtemelen delete olabilir. bir de bazen f2 oluyor.
0
helenart
(26.03.18)
(4)

Adaptörlerin hepsini atıp yerine power supply koysak?

Sir Anthony Hopkins
evde 4,5 tane sürekli prize takılı adaptör var 5v-12v arası,bildiğim kadarı ile bunlar boşta iken de akım çekiyorelimde birtane boşta 650w psu var, bu adaptörleri atıp hepsini psu dan beslesem bir kazancım olur mu?
evde 4,5 tane sürekli prize takılı adaptör var 5v-12v arası,bildiğim kadarı ile bunlar boşta iken de akım çekiyor

elimde birtane boşta 650w psu var, bu adaptörleri atıp hepsini psu dan beslesem bir kazancım olur mu?
0
Sir Anthony Hopkins
(26.03.18)
Olmaz. Ayrıca gürültü olur.

Boşta duran adaptör neden enerji harcıyor?
0
malheiros
(26.03.18)
boşta iken çok çok çok az çekiyorlar. yıllık maliyeti 5 lira bile etmez.

kablo karmaşası olmasın vs dersen, psu ile o iş sakat, çok usb çıkışı olan güçlü bi adaptör alabilirsin. neden sakat dersen; telefonda da adaptörlerde de çıkışı ve girişi optimize eden çipler var. o çipler olmayınca telefonu/tableti eline alabilirsin.
0
washe
(26.03.18)
www.donanimhaber.com bende düşünüp araştırmıştım. Yılda 6 adaptörden 1 lira tasarruf ediliyormuş. Ben olsam bu para için hepsini psuya almazdım ha kablo kirliliği varsa durum ayrı tabi ama düşündüğüm en kullandığım elektrik bandına bile değmeyen bir para.
0
alp9900
(26.03.18)
o psu da boştayken o adaptörler kadar akım çekeceğinden hiçbir kazancınız olmaz (:
0
vhs kaseti
(26.03.18)
(1)

facebook yorum trick

patronaj
selamlar.facebook'ta ara ara şunu şunu yaz şunu söyleyelim diye şeyler var.mesela zamanında ben şunu da yapmıştım. yorum yazıyordun, hangi hogwards kulesinden olduğunu söylüyordu.http://metro.co.uk/2017/06/20/harry-potter-facebook-trick-will-tell-you-which-hogwarts-house-you-belong-in-6719016/bunun
selamlar.
facebook'ta ara ara şunu şunu yaz şunu söyleyelim diye şeyler var.
mesela zamanında ben şunu da yapmıştım. yorum yazıyordun, hangi hogwards kulesinden olduğunu söylüyordu.
metro.co.uk

bunun bir adı var mı? nasıl yapılıyor? iş için lazım oldu, çok önemli şu an benim için.
0
patronaj
(26.03.18)
genel adı facebook contest. ya da facebook timeline contest. gönderiyi beğen, yorum yaz, resim yükle v.b. çeşitleri var.

www.postplanner.com
0
crevasse
(26.03.18)
(6)

iPhone 6 alayım mı?

babilbaligi
selamlar,telefonum kırıldı. bilgisayar MacBook olduğu için telefonu da Apple alayım diyorum.telefon ile pek işim yok, şu an General Mobile kullanıyorum ve bütün işimi görüyor. 3-4 uygulama, telefon, Spotify ve e-mail için bir telefon seçmem lazım.iPhone 6 alsam işimi görür mü? yoktan yere fazla para
selamlar,

telefonum kırıldı. bilgisayar MacBook olduğu için telefonu da Apple alayım diyorum.

telefon ile pek işim yok, şu an General Mobile kullanıyorum ve bütün işimi görüyor. 3-4 uygulama, telefon, Spotify ve e-mail için bir telefon seçmem lazım.

iPhone 6 alsam işimi görür mü? yoktan yere fazla para vermek istemiyorum.

edit: sıfır alacağım.
0
babilbaligi
(26.03.18)
Görür, bu saydıklarınızı ama.
0
lana del rey
(26.03.18)
görmez. appleın yavaşlatma politikasından nasibini almış bir telefon iphone 6. bence en az 7 almalısınız.
0
carabelli
(26.03.18)
apple'ın telefonları neden yavaşlattığını ve nasıl tekrar normal hızına kavuşturabileceğini de araştırsak keşke.

sıfır alırsan işini görür, pili yıpranmış alırsan pilini değiştirdikten sonra yine işini görür.
0
washe
(26.03.18)
apple yavaşlama işini kapatma olayını da ekledi diye biliyorum. o nedenle iş görür.
0
avianthem
(26.03.18)
6s al en az, ram 2gb oluyor 6s ve sonraki modellerde.
0
nuisance
(26.03.18)
aldım. şu an itibariyle gayet güzel. işimi fazlasıyla görüyor. teşekkürler.
0
🌸babilbaligi
(28.03.18)
(3)

Kulaklık bluetoothlu

ırene adler
https://www.hepsiburada.com/anker-soundbuds-slim-kablosuz-bluetooth-spor-kulaklik-p-HBV000008CL1I>>Yukardaki kulaklığı almak üzereyim.Markası Anker. Bu tarz başka öneriniz olur mu?Bunu alayım mı? Bütçe olarak 180 tlye kadar çıkabiliirm yalnızca.
www.hepsiburada.com


>>Yukardaki kulaklığı almak üzereyim.Markası Anker. Bu tarz başka öneriniz olur mu?Bunu alayım mı? Bütçe olarak 180 tlye kadar çıkabiliirm yalnızca.
0
ırene adler
(25.03.18)
Xiaomi+1
Hazır yıl dönümü indirimleri gelirken kaçırmayın bence.
0
bir fincan kahve ile film izlemek
(25.03.18)
Meizu ep51
Sözlükteki başlığında indirim kodu da vardı, yeni aldım ve çok memnunum.
0
kisa
(26.03.18)
Kulaklığını bilmem ama ankerin Bluetooth hoparlörünü aldım. 1 ayda anca bitti şarjı, ses de baya güzel. Son ses bile olsa bozulmuyor. Arkadaşım da baya bitiyor ne iyi hem de çok ucuzmuş diye
0
senolll
(26.03.18)
(3)

gömülü batarya değişimi yaptıran var mı?

plastic_angel
samsung S6 kullanıyorum ve batarya ölmüş durumda... değişim yaptırcam ama nereye kime? önerebileceğiniz bir yer var mı? istanbul anadolu
samsung S6 kullanıyorum ve batarya ölmüş durumda... değişim yaptırcam ama nereye kime? önerebileceğiniz bir yer var mı? istanbul anadolu
0
plastic_angel
(25.03.18)
Kadıköy’de bir pasajın içind samsung servisi var
0
cemallamec
(25.03.18)
yazıcıoğlunun karşısındaki binada olacaktı samsung servisi.
0
sutlu nescafe
(25.03.18)
gsm iletişim var, kadıköy'de. 15 dakika içinde değişim yapıp veriyorlar cihazı.

netten fiyata da bakabilirsiniz.
0
avianthem
(25.03.18)
(10)

kişisel vpn

avianthem
kişisel vpn ne kadar güvenli?cevaplar için teşekkürler. tick'ler gelecek.
kişisel vpn ne kadar güvenli?

cevaplar için teşekkürler. tick'ler gelecek.
0
avianthem
(25.03.18)
vpn ile ne yapacaksın?
0
sutlu nescafe
(25.03.18)
@sutlu nescafe

banka uygulamalarına vs. girerken kullanıyorum, güvenlik sorusu bununla ilgiliydi.

onun haricinde netflix'in türkiye içeriği leş olduğu için abd netflix'in bağlanmak gibi planlarım var. kullandığım vpn'ler yavaş oluyor genelde, hızlı ve daha sorunsuz olduğu için kişisele geçeyim diyorum. ama ne kadar güvenli kestiremiyorum.
0
🌸avianthem
(25.03.18)
digitalocean uzerinden kendi openvpn server'imi kurdum, bankacilik dahil kullaniyorum sikinti yasamadim
0
jedilance
(25.03.18)
@jedilance

digitalocean çok dillendiriliyor bu ara. ona da engelleme gelebilir.
0
🌸avianthem
(25.03.18)
ben google üzerinden kurdum kendi vpn serverımı. Engellenmesi imkansız gibi çünkü engellenirse google servisleri de engellenir. Kendime özel bir ip adresim'de var. Firewall ayarlarını da kendim yaptım. Bankacılık dahil tüm uygulamalarımı da üzerinden yapıyorum. Hatta şirkette vpn dahil hemen her site ve torrent vs engelli olduğu için sunucuya torrent kurdum(hız 1Gbps) oradan indirdiklerimi IP üzerinden çekebiliyorum inanılmaz hızlı oluyor.
0
kompisko
(25.03.18)
banka uygulamalarına girerken niye kullanıyorsun? cidden merak ettim.
0
sutlu nescafe
(25.03.18)
@sutlu nescafe

3g/lte ile bağlanırken değil de özellikle orada burada cafelerde vs. public wifi ağlarına bağlıyken vpn kullanmazsam rahat edemiyorum. sadece bankacılık da değil aslında, tüm kullanıcı adı ve şifre isteyen siteler için. ama en önemlisi bankacılık. (;
0
🌸avianthem
(25.03.18)
mantıklıymış :)
kafamda biryere oturtamadım çünkü.
0
sutlu nescafe
(25.03.18)
valla ben de soru sormaya geldim de yüzüm yok. cevaptan çok soru var duyuruda :))
0
boyle buyurdum
(26.03.18)
@lonely penguin

ziraat baştan kabul etmiyor zaten y.dışı ip diye vpn'i. ona hücresel bağlantıyla giriyorum. ama enpara mesela hiç sorun çıkarmadı daha, ki en yoğun kullandığım hesap.
0
🌸avianthem
(26.03.18)
(5)

bluetooth hoparlör seçimi

tumbaleyyo
jbl flip 3-4jbl charge 3beats pillbose soundlink-revolveharman kardon onyx 1-2-3-miniya da xiaomi square falan.değer olduğunu düşünen varsa bose, harman kardon onyx 3 de düşüneceğim.var mıdır öneriniz?
jbl flip 3-4
jbl charge 3
beats pill
bose soundlink-revolve
harman kardon onyx 1-2-3-mini
ya da xiaomi square falan.

değer olduğunu düşünen varsa bose, harman kardon onyx 3 de düşüneceğim.

var mıdır öneriniz?
0
tumbaleyyo
(24.03.18)
Jbl al
0
westblack
(24.03.18)
@westblack 4 modeli var
0
🌸tumbaleyyo
(24.03.18)
jbl go
0
teknikekip
(24.03.18)
Jbl Go ve Jbl bt450 var bende. Marka olarak tavsiye ederim bir sıkıntıları yok.
0
ravenclaw
(24.03.18)
bunları ve birçok bt hoparlörü uzun bir süre dinleme şansım oldu. jbl flip serisinin bassları fiyatlarına göre çok iyi. flip 4 alabilirsin kampanya falan yakalayıp.
ue boom2 nin fiyatı jbl flip 3'ün neredeyse 2 katı, artılarıysa biraz daha iyi tizler, yüksek seste daha az bozulma ve daha uzun pil ömrü.
bose ve harman kardonlar da iyi fakat fiyatları gereksiz yüksek.
0
kibrit kutusu
(25.03.18)
(3)

Monster ekran sorunu

a man alone
Sorun ekteki gibi. ekranın belli bir kısmında şerit oluşuyor ve ekranı oynattığım zaman düzelip bozuluyor. çerçeveyi açtım, benim yapabileceğim bir şey midir bu? sorun neden oluyor olabilir.Monster sadece kadıköy'de ve zaten benim şu an oraya gitmem mümkün değil.https://resmim.net/f/XJQWaZ.jpg
Sorun ekteki gibi. ekranın belli bir kısmında şerit oluşuyor ve ekranı oynattığım zaman düzelip bozuluyor.
çerçeveyi açtım, benim yapabileceğim bir şey midir bu? sorun neden oluyor olabilir.

Monster sadece kadıköy'de ve zaten benim şu an oraya gitmem mümkün değil.

resmim.net
0
a man alone
(24.03.18)
görüntüyü panele aktaran kaploda sıkıntı var büyük ihtimalle güvenilir başka bir bilgisayarcı da yapar ama bence riks. garantisi yok mu? yoksa bile ara sor kargoyu karşılarlar mı falan diye bence çünkü güvenilir bilgisayarcı denen şeyi ben görmedim.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(24.03.18)
alalı min. 2,5 yıl oldu. yurtdışındayım bu yüzden kargo işi de yatar gibi.

haklısın galiba. ekranı açtım ve kabloya dokundukça ekranda titremeler oluyor.
0
🌸a man alone
(24.03.18)
benzer sorunla karşılaştım, ekran pembeleşmesi yaşıyordum.

servis çözdü sorunu, ben ne denesem olmadı maalesef.

hatta resimden gördüğüm kadarıyla kasalarımız da aynı.
0
dilligaf
(24.03.18)
(2)

uydunet şifresi

patronaj
Selamlar.Eski modeme yeni internet bağlattık. Kuran görevli şifresi aynı, olmazsa bir şey bir şey yapın yine aynısı olur dedi ama anlamadım.Reset attım, kabloları çıkartıp yeniden taktım ama olmadı. Ne yapmam lazım? Modemin arkasında yazan şifre hala geçersiz.
Selamlar.
Eski modeme yeni internet bağlattık. Kuran görevli şifresi aynı, olmazsa bir şey bir şey yapın yine aynısı olur dedi ama anlamadım.
Reset attım, kabloları çıkartıp yeniden taktım ama olmadı. Ne yapmam lazım? Modemin arkasında yazan şifre hala geçersiz.
0
patronaj
(24.03.18)
192.168.1.1
buradan bağlanıp değiştirin. zaten kullanıcı adı ve şifre kısmını geçtikten sonra wifi şifresini değiştireyim mi diyecek. veya da online şifreniz varsa internet üzerinden de modemin şifresini değiştirebilirsiniz.
0
sutlu nescafe
(24.03.18)
şifre dediğin şeyi wireless şifresi olarak kabul ediyorum. arkasındaki reset tuşuna modem açıkken basılı tut. 10-15 saniye belki daha fazla. ne zaman bırakman gerektiğini modeme bakıyorsan anlarsın zaten.
0
washe
(24.03.18)
(3)

Whatsapp kullnacak en ucuz telefonlar

ırene adler
>>>Whatsapp kullanabilceğim en ucuz telefonlar hangileri? Kullanan var mı bu tarz bişi? İphone'um öldü:S Zaten pasaport kaydı yoktu, 1 ay sonra süresi dolcaktı.>> Daha iyi bir telefon alana kadar idareten bişiler istiyorum.Hangilerine bakayım??
>>>Whatsapp kullanabilceğim en ucuz telefonlar hangileri? Kullanan var mı bu tarz bişi? İphone'um öldü:S Zaten pasaport kaydı yoktu, 1 ay sonra süresi dolcaktı.

>> Daha iyi bir telefon alana kadar idareten bişiler istiyorum.Hangilerine bakayım??
0
ırene adler
(24.03.18)
Bütçe çok önemli bir kıstas.
0
murtiii
(24.03.18)
2. el
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(24.03.18)
iPhone'a ne oldu?
0
excespeace
(24.03.18)
(2)

facebook'ta başkasının paylaştığını paylaşamamak

kibritsuyu
muhalif paylaşımlar yapam tipik yaşlı modeli babam dün geldi dedi ki feysbukta paylaşım yapmayı kapatmışlar, biz bunları paylaşmayalım diye oraya da elleri uzanmış vsvs. dedim baba olur mu öyle şeyi feysbukun bütün olayı paylaşım yapmak zaten. gir bak dedi, girdim baktım.babamın dediği gibi olmasa d
muhalif paylaşımlar yapam tipik yaşlı modeli babam dün geldi dedi ki feysbukta paylaşım yapmayı kapatmışlar, biz bunları paylaşmayalım diye oraya da elleri uzanmış vsvs. dedim baba olur mu öyle şeyi feysbukun bütün olayı paylaşım yapmak zaten. gir bak dedi, girdim baktım.

babamın dediği gibi olmasa da hakikaten arkadaşım olan kişilerin bazı paylaşımlarının altında paylaş butonu yok. bazılarında var. babamın komplo teorisine göre baktım, muhalif paylaşımların da bazılarında var, bazılarında yok. sadece beğen ve yorum yap var.

hadi arkadaşım olmayanların paylaştıklarını anlarım. niye arkadaşlarımın paylaştığı şeyleri ben tekrar paylaşamıyorum? belirli bir kurala da oturtamadım, "şunlarınki paylaşılamıyor, bunlarınki paylaşılabiliyor" diye.

şimdi aklıma geldi. geçen hafta liseden çok sevdiğimiz bir hocamız öldü. lise grubunda, aynı zamanda arkadaş listemde de olan grup yöneticisi vefat haberini paylaştı. ben de paylaşayım dedim, altında paylaş butonu yok.

ben oğlumun basketbol fotoğrafını paylaştım, babam dedi ben de paylaşnak istiyorum ama paylaş butonu yok.

niye yok bazılarında paylaş butonu?
0
kibritsuyu
(24.03.18)
gizlilikle alakali bir sey olabilir.

Ornegin twitter’daki gizli hesaplarin tivitlerini retweet yapamiyorsunuz.
0
fakyoras
(24.03.18)
şöyle olabilir mi? ben "sadece arkadaşlarım" şeklinde paylaşıyorum. babam görebiliyor. ama onu paylaştığı zaman, onun arkadaşı olup, benim arkadaşım olmayanlar da görebilecek diye paylaşmasına izin vermiyor olabilir mi?
0
🌸kibritsuyu
(24.03.18)
(2)

bu güvenlik resmi / captcha vs. ne işe yarıyor?

kibritsuyu
bu dangalak kafam anlayamıyor bi türlü. ben robot değilim, yok efendim resimdeki abuk karakterleri gir falan filan.niye ki? robot olsak ne oluyor?bak benim muhasebe programımın (robottan kast ettikleri bu olsa gerek, robocop falan değil) sgk e-bildirge sistemine girip onlarca mükellefin sgk bildirge
bu dangalak kafam anlayamıyor bi türlü. ben robot değilim, yok efendim resimdeki abuk karakterleri gir falan filan.

niye ki? robot olsak ne oluyor?

bak benim muhasebe programımın (robottan kast ettikleri bu olsa gerek, robocop falan değil) sgk e-bildirge sistemine girip onlarca mükellefin sgk bildirgelerinin pdf'lerini indirmesi gerekiyor. programda her birinin şifresi tanımlı. eskiden hepsini seçip indir derdim, tıkır tıkır indirirdi. şimdi siteye captcha koymuşlar. illa abuk karakter girilecek her mükellef için girerken.

ama ulan robotun, makinenin indirmesi lazım işte, illa tek tek captcha giriyoruz şimdi.

elleşmesen de makine bağlanıp tek tek indirse ne oluyor, kime ne zararı var bunun?
0
kibritsuyu
(24.03.18)
(bkz: ddos)

soy bilgisi öğrenmek için zibilyon insan aynı anda e-devlet'e girmeye çalışınca çökmüştü sistem, bunu bilinçli bir şekilde belirli bir hedefe yapmaya ddos saldırısı deniyor. o hizmeti durdurmak için bir saldırgan onbinlerce zombi bilgisayardan senin yaptığın işlemi yapmaya çalışırsa sistem işlevini kaybeder, o kadar isteğe yanıt verecek kapasitesi yoktur. en basitinden senin programın bile otomatik yapıyormuş bunu, düşün saldırgan için ne kadar kolay.

pratikte direkt ddos olmasa bile amaç aynı anda birden fazla istek gönderen, aynı anda birden çok oy kullanmaya çalışan, kısaca bunlar gibi sistemi işlevsiz ya da yanıltıcı hale getirmeye çalışan saldırıları engellemek.

bi de trivia yapalım, captcha "Completely Automated Public Turing Test to Tell Computers and Humans Apart" ın kısaltılmışı.
0
Bruce
(24.03.18)
Senin ayni anda yuzlerce şeyi indirmen nedeniyle ben kilitlenen sisteme giremeyebiliyorum mesela. Bir de bunun disinda, bu tarz programlarla ayri birer veri banksi vs. Olusturup programlar yardımıyla tum bilgileri cekebiliyorlar. Ha bunu tek tek yapmalarini da savunuyor degilim, hele ki sifreyle girilen yerleri ayrica fazlaca zorlastirmak da mantikli gelmiyor ama programlamayi yapablar muhtemelen bu sistemin asil kullanicilari olmadiklari icin oturulan yerden devam
0
her giriste sifresini unutan adam
(24.03.18)
(3)

excel sorusu (capsli)

tabudeviren
enter'a bastığımda alt sütuna geçmek yerine alt satırın ilk sütununa geçmesini sağlayabilir miyim?
enter'a bastığımda alt sütuna geçmek yerine alt satırın ilk sütununa geçmesini sağlayabilir miyim?
0
tabudeviren
(23.03.18)
A8 hücresinden başlamak şartıyla E8 hücresine tab tuşuna basarak geçiş yaparsınız.
E8 den enter atın. eğer A9 geçmezse bu işlemi tekrarlayın. ikincisinde bilgisayar otomatik tanımlayacaktır.
0
kurmalifare
(23.03.18)
bir kereliğine oluyor. her defasında olacak şekilde yapabilir miyiz? yani enter bir alt sütüna değil de, alt satırın başına geçecek şekilde?
0
🌸tabudeviren
(23.03.18)
tab tuşuyla geçiş yaparsanız alt hücreye değil kendiliğinden satırın başına geçer. bi üstüne düşün isterseniz.
0
kurmalifare
(24.03.18)
(2)

pdf'den excel'e - ACİL

kibritsuyu
80 küsur sayfalık pdf dosyası şeklindeki bir tabloyu sıkıntısız bir şekilde excel'e çevirebileceğim (elbette hücre hücre aırmasını bekliyorum) birp program ya da site var mı?birkaç online site buldum, ya düzgün çevirmedi, ya da ücretsiz diye 2-3 sayfasını çevirip para istedi.nasıl yaparım, acil yard
80 küsur sayfalık pdf dosyası şeklindeki bir tabloyu sıkıntısız bir şekilde excel'e çevirebileceğim (elbette hücre hücre aırmasını bekliyorum) birp program ya da site var mı?

birkaç online site buldum, ya düzgün çevirmedi, ya da ücretsiz diye 2-3 sayfasını çevirip para istedi.

nasıl yaparım, acil yardım edebilir misiniz?

edit: acil kısmını çözdüm teşekkürler. ama sonradan yine lazım olacak.
0
kibritsuyu
(23.03.18)
Hiçbir şey bulamazsan upwork ya da others'dan ilan oluşturup o şekilde çözersin. Hem işin görülür hem de birileri kazanır.
0
Nature Works
(23.03.18)
smallpdf.com

burada ben hep word to pdf ya da pdf to word yapıyorum, ama excel'i nası yapıyor bilemiyorum.
0
noluyo yaa
(23.03.18)
(3)

MacBook Pro'nun SSD'si değiştirilebilir mi?

patates
Merhaba,2017 yılında alınmış bir MacBook Pro var. SSD kapasitesi 256 GB ve yetersiz. Bu SSD'yi daha yüksek kapasiteli farklı bir versiyonu ile değiştirilmesi mümkün mü?
Merhaba,

2017 yılında alınmış bir MacBook Pro var. SSD kapasitesi 256 GB ve yetersiz. Bu SSD'yi daha yüksek kapasiteli farklı bir versiyonu ile değiştirilmesi mümkün mü?
0
patates
(23.03.18)
hangi model olduğuna bağlı. 2016 sonu modellerin giriş seviyesi olanlarında ssd çıkarılabilir tipte, daha üst modellerde ise lehimli. ancak yine de apple'ın 2016 cihazlarda farklı bir ssd kullandığı ve değişimin eski modellere nazaran çok daha pahalıya patlayacağı yazılmış.
0
naufrago
(23.03.18)
2017 yazında alınmıştı. En ucuz modeli idi sanırsam. TouchBar olmayan.

Apple kendisi değiştirir mi acaba?
0
🌸patates
(23.03.18)
psd değiştirilmiyor diye biliyorum ben harici bellek almayı düşünebilirsin usb-c ile veri aktarımı ayağa hızlı oluyor bi apple destek hattını ara sor bence
0
nymphe
(23.03.18)
(1)

Twitter- Demografi

EyLüL Kizi
Twitter'daki takipçilerin yaş oranlarını gösteren datayı nerden görüyoruz? Hani 18-24 %35, 24-40 % bilmem ne falan gibi.
Twitter'daki takipçilerin yaş oranlarını gösteren datayı nerden görüyoruz? Hani 18-24 %35, 24-40 % bilmem ne falan gibi.
0
EyLüL Kizi
(23.03.18)
analytics.twitter.com adresine giriş yaparak hedef kitle bölümünden görebilirsin.
0
naufrago
(23.03.18)
(2)

ios sistem dosyaları

tchuck
valalhi delirecem ya.16b se var, eşimde de aynısı var. onda sistem 6gb yer kaplıyor, bende 11.5gb yer kaplıyor.iphone'u sil dedim, yedeklerimi geri çağırdım sistem yine 11.5gb oldu.bu sistemi nasıl sıfırlayacam arkadaş, whatsappı açamıyorum doluluktan.yeni telefon kesinlikle almak stemiorum.
valalhi delirecem ya.

16b se var, eşimde de aynısı var. onda sistem 6gb yer kaplıyor, bende 11.5gb yer kaplıyor.

iphone'u sil dedim, yedeklerimi geri çağırdım sistem yine 11.5gb oldu.

bu sistemi nasıl sıfırlayacam arkadaş, whatsappı açamıyorum doluluktan.
yeni telefon kesinlikle almak stemiorum.
0
tchuck
(23.03.18)
iPhonu'u sil dedikten sonra, yedek yüklemeden sıfır cihaz olarak kurmayı denediniz mi?
0
battal gemalmaz
(23.03.18)
itunes'u açın, yeni filmlerden birini seçip satın al'ı tıklayın. filmi satın almaya çalışacak ancak yeterli yer olmadığı uyarısı verecek. bu esnada uygulamaların geçici dosyalarını filan sildiği için size 2-3 gb boş alan açacak.
bir de fotoğrafları telefonda tutuyorsanız google photos yükleyin. fotoğrafları cloud'a yükleyip cihazdaki kopyalarını silin.
0
naufrago
(23.03.18)
(3)

macbook pil döngüsü ile ilgili

amour fou
Yazılımla uğraştığım için 2 gün önce 2017 macbook pro aldım. Günde yaklaşık 12 saat kullanıyorum ve daha 2. gün dolmadan pil döngü saısı 6 oldu. Bir anormallik var mı acaba? bana fazla gibi geldi. 1 yıla kalmadan 1000 dngüyü geçmiş olacak bu hesapla.
Yazılımla uğraştığım için 2 gün önce 2017 macbook pro aldım. Günde yaklaşık 12 saat kullanıyorum ve daha 2. gün dolmadan pil döngü saısı 6 oldu. Bir anormallik var mı acaba? bana fazla gibi geldi. 1 yıla kalmadan 1000 dngüyü geçmiş olacak bu hesapla.
0
amour fou
(23.03.18)
günde 12 saat kullanıyorsan 2 günde 24 saat eder. 24/6=4. Yani bilgisayarın şarjı 4 saat gidiyor. Muhakkak 4 saatten fazla gidiyordur ama sen fazla yükleniyor olabilirsin.
0
kompisko
(23.03.18)
Bilgisayar fise takili sekilde calisirsan surekli full sarj etmek zorunda kalmazsin, boylece belki 10 gun sonra 1 dongu artmis olur.

Ben evdeyken genelde fise takili kullaniyorum, yazilim vb yapmiyorum, cok normal internet, video, muzik, not alma, ppt acik pdf acik vs, 10-12 sekme acik takiliyorum, 10-12 saat gidiyor valla.
0
kuehles blondes
(23.03.18)
e şarja taksanız? sürekli ipad muamelesi mi yapıyorsunuz?
0
ozdek
(23.03.18)
(4)

PS4 almadan, 1 yıllık PSN plus üyeliği aldım

denizaya
Şimdi bu soruyu içimi rahatlatmak için soruyorum.Sınava çalışamam diye ps4 almadım, birkaç ay sonra alacağım.Internet'ten psn profili açıp, indirime girmişken, 134 tl ye 1 yıllık psn plus aldım.Amacım aylık verilen oyunları toplayıp, ps4 aldığımda büssürü oynamaya hazır oyunum olmuş olacak.Sormak is
Şimdi bu soruyu içimi rahatlatmak için soruyorum.

Sınava çalışamam diye ps4 almadım, birkaç ay sonra alacağım.

Internet'ten psn profili açıp, indirime girmişken, 134 tl ye 1 yıllık psn plus aldım.

Amacım aylık verilen oyunları toplayıp, ps4 aldığımda büssürü oynamaya hazır oyunum olmuş olacak.

Sormak istediğim şimdi 4-5 ay sonra ps4'ü alıp, bu psn e-mail ile giriş yaptığımda bu bedava oyunları indirebileceğim değil mi? Sorun yok?

not: bu arada forumlarda insanların kredi kartı tanıtamadığını falan okumuştum. Garanti paracard ile sorunsuz aldım. Bilginize. Kredi kartı bile değil o, hatta bakiyede toplam 150 tl vardı, buna rağmen sorunsuz işe yaradı.
0
denizaya
(23.03.18)
O oyunlari her ay kutuphanene eklemen gerek unutma. O muhabbet biraz degisik. Sony yillardir duzeltmedi, acayip bir sey
0
giovanne
(23.03.18)
psn internet sayfasından her ay o oyunları 0tl karşılığı satın alma işlemi yapmanız lazım. zaten plus kısmına geçince direk o şekilde alabiliyorsunuz. size 0tl lik fatura geliyor. kütüphanenize o şekilde eklenmiş oluyor. sonra ps plus aboneliğiniz boyunca sizin oluyor. arada ps plus kesintiye uğrasa bile ps plus u tekrar satın aldığınızda oyunlara erişebiliyorsunuz diye okumuştum geçen gün ama denemedim %100 emin değilim.
0
tukenmez adam
(23.03.18)
psn plus devam ettiği sürece geçerli olacak.
0
dafaisss
(23.03.18)
@tukenmez adam evet misal 3 ay psn plus aboneliği kullanmadın o sürede daha önce edindiğin oyunları oynayamıyorsun ama tekrar psn plus aldıktan sonra kütüphanendeki daha önce psn plus ile edindiğin oyunları tekrar oynayabilirsin.
@denizaya daha önceki arkadaşlarda yazmış ama bende tekrar edeyim. her ay psn store web sitesine girip verilen hediye oyunları sepetine ekleyip alışveriş yap 0 tl tutacaktır. bu işlemi yapmazsan oyunlar kütüphanene eklenmez ve oynama şansın olmaz.
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(01.04.18)
(1)

SQL Sorgusu hakkında yardım

a340
Merhaba arkadaşlar,Ekteki şekilde bir tablom var. Yapmak istediğim sorgu şu şekilde:User, subject, PN, SN bilgileri aynı olan satırlar arasında eğer date kısmında hiçbir şekilde 2015 yılına ait giriş yoksa bilgileri çekmek. Eğer 2015 yılına ait bir giriş varsa geçmiş yıllardaki bilgileri de çekmemek
Merhaba arkadaşlar,

Ekteki şekilde bir tablom var. Yapmak istediğim sorgu şu şekilde:

User, subject, PN, SN bilgileri aynı olan satırlar arasında eğer date kısmında hiçbir şekilde 2015 yılına ait giriş yoksa bilgileri çekmek. Eğer 2015 yılına ait bir giriş varsa geçmiş yıllardaki bilgileri de çekmemek.

Tabloya bakarsanız SN kısmı 222 olan 2 satırdan bir tanesinin 2015 yılı. O yüzden SN 222 olan hiçbir satırı çekmemek gerekiyor.

Aşağıdaki şekilde sorgu kullandım ama bu sefer sadece tek satır çekiyor.
Ekteki 2. tabloda yer aldığı gibi satır satır çekmek istiyorum.

SELECT * FROM ( SELECT ID, USER, SUBJECT, PN, SN, MAX(DATE) AS MAXDATE FROM table GROUP BY ( SN ) ) AS data WHERE ( MAXDATE <= '2015-01-01' )
0
a340
(22.03.18)
select * from table where sn not in (select sn from table where year(date)=2015)

olur gibi. 2015 yılın ait kayıtları olan sn'lerin hiçbir kaydını getirmez.
0
altinci nesil caylak
(22.03.18)
(1)

iphone sıfırlama

tchuck
macbooka bağlayıp itunes'tan yedekleme yaptım tamamlandı.şimdi iphone'dan tüm içerik ve ayarları sıfırla dedikten sonra yedekleri geri yüklediğimde; fotoğraf ve videolarımla beraber whatsapp geçmişimi falan alabiliyorum demi? başka bir şey yapmama gerek yok yani?
macbooka bağlayıp itunes'tan yedekleme yaptım tamamlandı.

şimdi iphone'dan tüm içerik ve ayarları sıfırla dedikten sonra yedekleri geri yüklediğimde; fotoğraf ve videolarımla beraber whatsapp geçmişimi falan alabiliyorum demi? başka bir şey yapmama gerek yok yani?
0
tchuck
(22.03.18)
aynen her şey geri gelir
0
stanley weber
(22.03.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.