Giriş
(1)

twitch paramı yedi resmen

tchuck
bi kanala abonelik açayım dedim.karttan 4.99 doları çekti, twitche giriyorum "satın alım işlemi yok " "abonelik yok" diye gözüküyor.mesaj atabileceğim, desteğe başvurabielceğim hiçbir haltı da yok buranın.ben nereye nasıl anlatacam derdimi bilen var mı?
bi kanala abonelik açayım dedim.

karttan 4.99 doları çekti, twitche giriyorum "satın alım işlemi yok " "abonelik yok" diye gözüküyor.
mesaj atabileceğim, desteğe başvurabielceğim hiçbir haltı da yok buranın.

ben nereye nasıl anlatacam derdimi bilen var mı?
0
tchuck
(01.05.18)
0
veritaslibertas
(01.05.18)
(5)

god of war

tchuck
daha önce hiç oynamadım. direkt son oyunu oynasam olur mu? yoksa eski oyunları mı oynamak gerekir.ps4 store'da sadece god of war 3 vardı bu sonuncu dışında, diğer oyunları bulmak mümkün değil mi?
daha önce hiç oynamadım. direkt son oyunu oynasam olur mu? yoksa eski oyunları mı oynamak gerekir.

ps4 store'da sadece god of war 3 vardı bu sonuncu dışında, diğer oyunları bulmak mümkün değil mi?
0
tchuck
(01.05.18)
oynamak istemezsen, hikayenin anlatımları mevcut:
www.youtube.com
www.youtube.com
0
late viper
(01.05.18)
oynasan daha iyi olabilir ama çok zamanın yoksa internetten kısa bir oyunun hikayesini okuyup güzelce oynanır bence.
0
Neill
(01.05.18)
ilk üç oyun pata küte aksiyon gibi gözükse bile arkada güzel bir intikam hikayesi dönüyor. Mesela 3. oyun, 2. oyunun tam olarak bittiği yerden başlıyor. Bence oynanması gerekir. Ps3 için varlar diye biliyorum. Ps3 varsa bulunur.

ps3 yoksa, varsa bile uğraşamam deniyorsa youtube'da hikaye özetleri var. onlara baktıktan sonra 3. oyunu oynayabilirsin ya da oynayamayıp direk son oyunu oynarsın.

*ben son oyunu henüz oynamadım. Psn türkiye'nin 1 gün içinde 90 lira zam yapmasını kendime yedirip alamadım. indirim bekliyorum.
0
eazy
(01.05.18)
diğer oyuncular yunan mitolojisi üzerine bu ise iskandinav mitolojisi. her açıdan çok değişiklik var oyunda kamera, oynanış, hikaye ilerleyişi vs neredeyse sadece kratos sabit kalmış gerisi onun etrafında kurulmuş diyebiliriz. çok güzel oyun lan ayrıca valla. çok bi şey kaybetmezsin diğer oyunları oynamadığın için. bu ne lan şimdi neden böyle bi şey var falan demezsin.
0
Jimmy McNulty
(01.05.18)
Son God of War gerek dinamikleri gerekse içeriği itibariyle diğer serilerden ayrılıyor o yüzden direkt oynayabilirsin.
0
halitkin
(01.05.18)
(2)

excel sorusu

celik comak
elimde aşağıdaki gibi bir tablo var, 1. satırdan başlıyor ve 588. satıra kadar devam ediyor. a sütunu satırlarında kullanıcı isimleri var, bunları 3' erli gruplamak istiyorum, yani; "a b c" şeklinde... şimdi ben b1 hücresinden başlayarak b sütununa öyle bir formül yazayım ki bana "a b c", "d e f" ş
elimde aşağıdaki gibi bir tablo var, 1. satırdan başlıyor ve 588. satıra kadar devam ediyor. a sütunu satırlarında kullanıcı isimleri var, bunları 3' erli gruplamak istiyorum, yani; "a b c" şeklinde...

şimdi ben b1 hücresinden başlayarak b sütununa öyle bir formül yazayım ki bana "a b c", "d e f" şeklinde birleştirsin bu kullanıcı isimlerini. Ya da nasıl yapılabilir?

1 a
2 b
3 c
4 d
5 e
6 f


588 x
0
celik comak
(01.05.18)
Tam anlayamadim ya. Ornek dosya ya da excel üstünden ekran görüntüsü olarak koysaniz
0
veritaslibertas
(01.05.18)
kimse yazmamış, ben uyduruk yöntemi söyleyeyim:

C sütununa 1 2 3 1 2 3 1 2 3 yaz hep böyle devam etsin.

D1 sütununa

= IF(c1=1; b1&" "&b2&" "&b3; "") yaz. Excel türkçe ise IF yerine EĞER ve ; yerine , kullan.

D1 sütununu aşağı çektir.

D1 sütunu istediğin gibi ama boşluklu olacak. C sütununa tıkla, tüm sütun seçilsin. Sıralamayı seç (üzerinde A'dan Z'ye gibi bir şey yazan tuş). Orada küçükten büyüğe sırala. Seçimi genişlet seçeneği aktif olsun. D sütunu istediğin gibi olacak.
0
kanepeee
(01.05.18)
(3)

Samsung tv ekranda yeşil çizgi

mcserci
3 senelik uhd televizyonumda birden bire tam ortadan geçen yeşil çizgi oluştu. Garantisi yok, bunu firmaya yaptırabilir miyim? Yaptıramaz isem nerede kaça mal olur, 42inchlik akıllı olmayan tv için yaptırmaya değer mi?
3 senelik uhd televizyonumda birden bire tam ortadan geçen yeşil çizgi oluştu. Garantisi yok, bunu firmaya yaptırabilir miyim? Yaptıramaz isem nerede kaça mal olur, 42inchlik akıllı olmayan tv için yaptırmaya değer mi?
0
mcserci
(01.05.18)
hocam kısıtlı elektronik bilgime dayanarak panelin degismesi gerektigini dusunuyorum. ki panel denilen sey de tv nin kendisi zaten...

Ama yapılır. nette model+panel diye bir aratıver.
0
binder dandet
(01.05.18)
panelden olma ihtimali var ama biraz düşük. o şeritteki rgb ledlerin red ve blue olanları çalışmıyor demek ki. bu bilgi de karttan gelir. bence servise bi danışın, panel dışında bir parçaysa çıkma olarak bulma ihtimaliniz var. sorun paneldeyse değmez tabi, uçuk rakamlar çıkar.
0
icim urperiyor
(01.05.18)
çoğu serviste ücretsiz arıza tespiti var. yapıp fiyat veriyorlar. fiyatına göre bakıp karar verirsiniz. 500 lira ve üstüyse değmez, 100 - 200 liraysa değer, 300 - 400 lira da size kalmış.
0
Neill
(01.05.18)
(6)

sebepsiz wifi sinyali kesintisi

dafaisss
1-1,5 dk.'da bir kesiliyor. bağlantı sinyali modemden laptopa geliyor. internete bağlanbildiğim esnada da sinyal en zayıf düzeyde; ki arada üç kat mesafe olan evlerdeki modemlerin sinyali daha güçlü. neden olabilir?modemi değiştirdim bu sebepten daha önce. bilgisayarın donanımında da bir problem yok
1-1,5 dk.'da bir kesiliyor. bağlantı sinyali modemden laptopa geliyor. internete bağlanbildiğim esnada da sinyal en zayıf düzeyde; ki arada üç kat mesafe olan evlerdeki modemlerin sinyali daha güçlü.

neden olabilir?

modemi değiştirdim bu sebepten daha önce. bilgisayarın donanımında da bir problem yok.
0
dafaisss
(01.05.18)
min çekiyorsa kopabilir
0
sttc
(01.05.18)
ama işte neden min çekiyor olabilir, aynı odada modem ile bilgisayar?
0
🌸dafaisss
(01.05.18)
modemi etkileyen bi şey vardır. ya da ayarları vardır. müşteri hizmetlerini arayın.
0
ergenpezeveng
(01.05.18)
modemin değiştiğinden emin misiniz? aynı modemi geri göndermiş olabilirler mi?
0
sttc
(01.05.18)
Laptop ise güç tasarrufu Wifi'yi kesebilir zaman zaman.

Sorun muhtemelen ya bu ya da wifi alıcısı bozuk cihazının.
0
bos gezenin bos ustasi
(01.05.18)
laptop da bluetooth acıksa onu kapatıp oyle deneyın
0
Sir Anthony Hopkins
(01.05.18)
(7)

PC toplama? (yeter mi bu?)

tchuck
genelde dota-2 oynamak için, belki arada cs veya pubg oynayabilirim ama çok nadir.iş çıkışları, günde 1-2 saatten fazla oynayabileceğimi düşünmüyorum.iş için macbook pro kullanıyorum, belki bunu da bazı işlerim için kullanabilirim ama zor. (yazılımcıyım)evdeki 2k monitörüme bağlayarak oyun oynayacağ
genelde dota-2 oynamak için, belki arada cs veya pubg oynayabilirim ama çok nadir.

iş çıkışları, günde 1-2 saatten fazla oynayabileceğimi düşünmüyorum.
iş için macbook pro kullanıyorum, belki bunu da bazı işlerim için kullanabilirim ama zor. (yazılımcıyım)
evdeki 2k monitörüme bağlayarak oyun oynayacağım. (2k'yı bilerek sordum ki ekran kartı yeter mi diye öğreneyim)

şimdi bu şartlar altında aşağıdaki bilgisayar benim için yeterli midir? 2-3 sene en azından kullanabilir miyim?
veya daha düşük seviye bir bilgisayar da işimi görür mü 2-3 seneliğine, görürse buradaki parçalar yerine ne önerirsiniz?

ekte foto.

i.hizliresim.com
0
tchuck
(30.04.18)
dota ve csgo için yeter de artar bence. pubg için birşey diyemeyeceğim.

ram 16 gb olsun derim ek olarak.
0
false pretension
(30.04.18)
Yani bunlardan başka oyun oynamayacaksanız Gtx 970'e falan düşürebilirsiniz ama ben hiç uğraşmayın derim. Malum kırıma uğrayasıca miningciler yüzünden ortalıkta ekran kartı kalmadı, şu anda alabiliyorsanız 1050 yapıştırın derim. Genelde 1050 ben dahil oyuncuların burun kıvırdığı bir kart ama size yeter de artar belirttiğinz şartlarda.8 gb ram de artık yetmiyo, zaten bilgisayarlar kendi işlemleri için minimum 2-3 gb ram harcıyor, false pretension' ın da dediği gibi 16 olsa iyi olur.
0
İnatçılığın yeryüzündeki temsilcisi
(30.04.18)
ram i sonradan da arttırsanız olur bence. 8gb vs 16gb kıyaslamaları var yutupda çok farketmiyor. bence amd yerine intel toplayın mümkünse. amd de sıkıntı yaşayan arkadaşım oldu pubg de.
0
tukenmez adam
(30.04.18)
gtx 970'e düşürebilirsiniz?

gtx 970, 1050ti'yi her türlü tokatlar.

gtx 980'im var 2k'ya ucu ucuna yetiyor. 1050ti 1080p ye bile meh. bu sene var seneye yok.
0
washe
(01.05.18)
bu arada bunlar şuan 4200tl ediyor (klavye mouse la beraber)

aynı parçaları googleda ayrı ayrı bulduğumda 3860tl'ye denk geldi. bu şekilde toplayıp birleştirsem bi zararı olur mu sizce?
0
🌸tchuck
(01.05.18)
şu devirde mininciler yüzünden pc toplamak pahalıya geliyor. açıkçası hazır kasalara da iyice bak bence.
0
washe
(01.05.18)
bu arada bi çok kişi amazondan, gümrük bedeli ödeyerek alıyor. gümrük ödeyerek almaya rağmen uygun olduğu söyleniyor, acelesi yoksa bir o yolu araştır.

hani genelde ufak şeyleri oradan alıyolar, kasa, ekran, klavye gibi şeyleri türkiyeden, nispeten ufak, anakarat, ekran kartı, ram vb gibi şeyleri amazondan.
0
Photographer
(01.05.18)
(1)

sözlük chrome tarayıca böyle görünüyor

hayatbirfilm_basroldesensin
neden ki? uzun zamandır böyle düzeltemiyorum.
neden ki? uzun zamandır böyle düzeltemiyorum.
0
hayatbirfilm_basroldesensin
(30.04.18)
3 farklı seçenek denenebilir:
1) CTRL + F5 kombinasyonu
2) Incognito ile girmeyi deneme
3 )Ayarlardan geçmişi güzelce bir temizleme
0
quaker
(30.04.18)
(1)

Twitter'daki hashtag virüsü hakkında

masmeleddin erdogan
Virüs olduğunu düşünüyorum çünkü takip ettiğim bir arkadaşın hesabından paylaşılıyor bu aralar, kendisinden habersiz. Şu an türkiye gündeminde "sarıgülkomedisi" ve "ankaradamustafayasinakgül" şeklinde iki tane saçma hashtag popüler. iki hashtaglw ilgili tweet arkadaşımın hesabından da paylaşılmış am
Virüs olduğunu düşünüyorum çünkü takip ettiğim bir arkadaşın hesabından paylaşılıyor bu aralar, kendisinden habersiz. Şu an türkiye gündeminde "sarıgülkomedisi" ve "ankaradamustafayasinakgül" şeklinde iki tane saçma hashtag popüler. iki hashtaglw ilgili tweet arkadaşımın hesabından da paylaşılmış ama arkadaşıma sorduğumda profilimde gözükmüyor diyor.

Sormak istediğim şu:
1)bu bir virüs mü?
2)virüsse nasıl kaldırılır?
3)Sadece ben mi görüyorum yoksa arkadaşımı takip eden herkes görüyor mu bu tweetleri?
4)eğer sadece bende gözüküyorsa benim hesabıma virüs bulaşmış mı oluyor?
0
masmeleddin erdogan
(30.04.18)
muhtemelen arkadaşın üçüncü parti yazılımlara erişim izni vermiş. takipçi kasmaya yarayan uygulamalar vs.

onlar paylaşıyordur. izni kaldırması gerekiyor kurtulmak için.

herkes görüyor, seninle ilgili değil.
0
air
(30.04.18)
(2)

Steam oyunları C D?

senolll
Merhaba, Steamden oyun yüklicem de c ssd'de kurulu 256 gb toplam onda da pek yer yok 90 falan var. d ise normal hdd 1 tb. şimdiki oyun 50 gb. d ye kursam sıkıntı olur mu oynanışta? c ye kurarsam yer kalmıcak :/Teşekkürler
Merhaba,

Steamden oyun yüklicem de c ssd'de kurulu 256 gb toplam onda da pek yer yok 90 falan var. d ise normal hdd 1 tb. şimdiki oyun 50 gb. d ye kursam sıkıntı olur mu oynanışta? c ye kurarsam yer kalmıcak :/

Teşekkürler
0
senolll
(30.04.18)
oynamadıklarını "D:" ye yedekle steam üzerinden. oynayacağın zaman kurarsın iki dakka.
0
hasmetizm 2046
(30.04.18)
her bir partition/drive için (c, d gibi) kurulum klasörü oluşturabiliyorsun steam ayarlarından. bir kısmını ssd üzerinde tutabilirsin dilersen.
0
givemesomesubstance
(30.04.18)
(1)

basic rf devresi için malzeme listesi

obez kirpi george
https://www.youtube.com/watch?v=RHJVyMYJ1XQ&feature=youtu.be&t=137 bu videonun bu saniyesindeki devreyi evde yapmak istiyorum, bu malzemelerin adını ve sayısını verebilir misiniz ey bu işlerden anlayanlar,
www.youtube.com bu videonun bu saniyesindeki devreyi evde yapmak istiyorum, bu malzemelerin adını ve sayısını verebilir misiniz ey bu işlerden anlayanlar,
0
obez kirpi george
(30.04.18)
jumper kablolar dişi-erkek uçlu.
arduino uno
push button 4 pin
RF Alıcı Verici Modül
led (led için) 10 ohm direnç muhtemelen

şu gruba da üye olabilirsin. www.facebook.com
0
qobel
(30.04.18)
(10)

basit rf elektronik devre - yardım

obez kirpi george
EDİT: https://youtu.be/RHJVyMYJ1XQ?t=137istediğim bu galiba, bana bu videodaki o dakikadaki devre lazım, anlayan varsa parça listesi çıkarabilir mi bana, sipariş edeyim internetten------------------------merhaba, çok basit bir deney devresi yapmak istiyorum -> ben switchi on durumuna getireyim, veri
EDİT: youtu.be
istediğim bu galiba, bana bu videodaki o dakikadaki devre lazım, anlayan varsa parça listesi çıkarabilir mi bana, sipariş edeyim internetten
------------------------

merhaba, çok basit bir deney devresi yapmak istiyorum -> ben switchi on durumuna getireyim, verici bunu algılasın, kablosuz olarak bir alıcıya iletsin, o alıcı da bu durumda bir şey yapsın (mesela bir ampül yaksın)

bana neler lazım, elektronikten anlayan arkadaşlar yardımcı olabilir mi?

urun.gittigidiyor.com işimi görecek alıcı verici bu oluyor sanırım ama tam olarak ne yapacağımı kestiremedim.

dediğim gibi istediğim devre şöyle bişey, verici devreyi + ve gndlerini bağlıyorum (pile? aküye? adaptöre? board da lazım tabi?) alıcı devreyi de bağlıyorum. bir switch(ya da buton oluyor ya, basmazsan 0, bastıkça 1)e de elektriği veriyorum, çıkışını vericinin inputuna bağlıyorum. sonra bir kabloyu da alıcının outputuna bağlıyorum. outputu da mesela küçük fener ampülüne bağlıyorum(duy deniyor galia ampül takılan şeye). ben switchi 1 yapıyorum, ampül yanıyor, 0 yapıyorum sönüyor.

bu anlattıklarım doğru mu, eksik mi? devreyi gözünde canlandırabilenler bi yardım edebilir mi? bana neler lazım listeleyebilir mi? direnç mirenç lazım mı, iki tane pille falan(pil yatağı da lazım o zaman?) çalışır mı? bu board denilen elektronik tahta için özel kablo lazım mı? yardımlarınızı bekliyorum hobi elektroniği severler.
0
obez kirpi george
(30.04.18)
o modülleri bodozlama kullanamazsın. PT2272 ve PT2262 decoder/encoder entegresi de kullanman gerekir. Ya da bir mcu ile gelen/giden dataları encode/decode edebilmen gerekli (sanırım bu senin durumunda ihtimal dahilinde değil)

İnternette hazır şemalar var, kurunca 4 bit veri gönderip alabilirsin. Ben açık havada 70-80m'ye kadar sıkıntısız çalıştırdım.
0
kimlanbu
(30.04.18)
illa rf mi.

amacın uzaktan bir led aç/kapa ise nodemcu işini görecektir. ya da elinde arduino varsa wifi shield alarak da yapabilirsin.

yerinde olsam wifi üzerinden bu işi yaparım. daha basit gibi... :)

www.youtube.com
0
qobel
(30.04.18)
@kimlanbu
abi ben decoder-encoder gerektiren bişey istemedim ki, 1 giriş 1 çıkış olsun istiyorum, 4 bite gerek yok yani, 1 ya da 0. devrenin dandikliği sayesinde bodoslama kullanabilirim gibime geldi bu iki çipi(çip dimi adı, modul?). yine de şemaların linkini de inceleyebilirim paylaşırsan.

@qobel
amacım arada kablo bağlantısı olmadan çalışan bişey yapmak. rf wireless farkını da bilmiyorum zaten. hani ilkokulda deney yapar, iki tane pille bir ampül yakarsın ya onun kadar basit bişey üretmek istiyorum, hobi olarak. nodemcuyu googleda arattım şimdi, sanırım bu arduino gerektiren bişey, şu anda ilgi alanım değil.
0
🌸obez kirpi george
(30.04.18)
Sinyal verdiğinde üzerindeki bir röleyi açıp kapatan bir alıcı/verici lazım sana, yine duyuruda biri için bir kaç seçenek bulmuştuk aliexpress'te.

Tekrar bakayım, şöyle bir şey mesela;

www.aliexpress.com

Elindeki kumandaya basıp sinyal göndereceksin, alıcı da sinyali alınca röleyi açacak/kapatacak.

Artık o röleye uygun yükte ne bağlarsan bağla açar kapatırsın, o rölenin tetiklediği başka güçlü röleler ekleyerek garaj kapısından tut otomatik panjura kadar her şeyi çalıştıraiblirsin.
0
John Bloor
(30.04.18)
@john bloor
hah bunun kumandasızı, yani kumandasının da çip halinde olanı
0
🌸obez kirpi george
(30.04.18)
Anlamadım ama kumandanın kapağını sök devre olarak kalır elinde, bunu mu demek istedin?
0
John Bloor
(30.04.18)
Bu dekoder/encoder çifti adresleme yaparak gönderilen verinin sadece istenen adrese gitmesini sağlar, alıcı tarafında ise demodülasyon yaparak veriyi ayrıştırır. ASK (Amplitude Shift Keying) modülasyonu kullanır.

PT çiftini kullanmazsan modülasyon/demodülasyon işini senin mikrokontroller ile halletmen gerekir. Arduino ile yapacaksan hazır kütüphanesi var. Yalnız bir amatör için oldukça gereksiz programlama yükü getirir.

Burada örnek şema var, breadboard üstüne kur dene.

picdevreler.wordpress.com
0
kimlanbu
(30.04.18)
@kimlanbu

yolladığın şemada sadece rf1 ve rf2yi alsam, diğer parçaları kullanmasam, www.youtube.com buradaki devre oluyor dimi? tek yapmam gereken "data in" için elle çalışan bir switch kullanmam, "data out"u da küçük bir lambaya bağlamam.

öyle ise robotistan, robotsepeti vb. bir siteden temel bu parçaları tespit edip sipariş edeceğim. çok merak ettim.
0
🌸obez kirpi george
(30.04.18)
sadece o modülleri alırsan cep telefonu çalsa bile hatalı çıkış alırsın.
0
kimlanbu
(02.05.18)
sağol, arduino başlangıç seti alayım madem
0
🌸obez kirpi george
(02.05.18)
(4)

Laptop Ekran kartını görmüyor

kollaps
monster marka laptopum var, arıza sebebiyle bilgisayarcıya gitti, ekran kartında sorun varmış dediğine göre düzelttim dedi aldım eve geldim cihazı. fakat gtx960m ekran kartı gözükmüyor. sadece entegre intel kartı gözüküyor. aygıt yöneticisinden gizli aygıtları göster dediğimde silik bir şekilde 960m
monster marka laptopum var, arıza sebebiyle bilgisayarcıya gitti, ekran kartında sorun varmış dediğine göre düzelttim dedi aldım eve geldim cihazı. fakat gtx960m ekran kartı gözükmüyor. sadece entegre intel kartı gözüküyor. aygıt yöneticisinden gizli aygıtları göster dediğimde silik bir şekilde 960m gözüktü ama o kadar, aktif olmuyor, nvidia sitesinden sürücü indirdim kart gözükmediği için kurmuyor sürücüyü. ben de cihazı kaldır dedim komple gitti. adamı aradım yazılımsal diyor. format attım hala sadece entegre intel kartı görüyor, nvidia yok. pazartesi tekrar götüreceğim olmadı ama acayip canım sıkıldı bu duruma, bir fikri yöntemi olan var mı? biosa girdim pek bir şey anlamadığım için kurcalamak istemedim.
0
kollaps
(28.04.18)
bios tan pasif yapmıştır.
0
paudi
(28.04.18)
30 nisanda gelecek olan windows 10 1803 sürümünde windows ekran kartı seçmeye izin verecek.

pc güç tasarrufu modunda ya da pil ile çalışıyorsa o nedenle 960m pasif görülebilir.

tutup da windows 8 hatta 7 kullanıyorsan allah sabır versin. yazdığım cevaba acırım.
0
washe
(28.04.18)
biostan nasıl açabilirim advanced sekmesi altında advanced chipset control bölümünde bir ayar disable durumunda onunla mı alakalı bilemedim? nv cpu pstate for cps diye bir ayar.

bu arada w10 kullanıyorum ama şu an pasif durumda da değil hiç gözükmüyor kart.
0
🌸kollaps
(28.04.18)
primary display gibi bişiler varsa o olabilir. laptopların biosları (çok gelişmiş gamer laptobu olsa dahi) çok yüzeysel oluyor. anlamadığın ayarı google da arat.

aygıt yöneticisinden "donanım değişikliklerini tara" dersen tekrar görünür tahminimce.
0
washe
(28.04.18)
(4)

excel gurularına ikinci soru

kibritsuyu
ben bunu excel'de vergi iade zarfı doldururken yapmıştım 15 yıl önce ama unutmuşum.a sütununda "1" yazan satırların c sütünlarını toplasın bir yere yazsın. "2" yazanların c sütunlarını toplasın bir yere yazsın vsvs. böyle gidiyor.yani a sütununda 1 yazanların c sütununu mouse ile seçerim, alt bilgi
ben bunu excel'de vergi iade zarfı doldururken yapmıştım 15 yıl önce ama unutmuşum.

a sütununda "1" yazan satırların c sütünlarını toplasın bir yere yazsın. "2" yazanların c sütunlarını toplasın bir yere yazsın vsvs. böyle gidiyor.

yani a sütununda 1 yazanların c sütununu mouse ile seçerim, alt bilgi çubuğunda toplamı yazıyor, onu bir yere yazarım, 2 yazanları seçer, alttan toplamını yazarım, elle böyle yaparım da tablo uzun, formülü vardı bunun. formülle yapsam 3 dakika, elle yapsam yarım saat :)
0
kibritsuyu
(28.04.18)
(bkz: pivot table)
0
veritaslibertas
(28.04.18)
Countif formülü:
www.ablebits.com

Pivot tablella da yapabilirsin daha kolay olur.
0
cokponcik
(28.04.18)
Sadece iki değişken varsa (1 ve 2) ve tek seferlik bir işse formülden de kolayı var. A sütununu büyükten küçüğe sirala. Önce birleri sonra ikileri topla. Ama illa formül kullanılacaksa senin ilacın etopla formülü ;)
0
nihayet
(28.04.18)
sadece 2 değişken yoktu, 12 değişken vardı.

cevap gelmeden önce hatırladım vergi iade zarfını. etopla (sumif) ile yaptım.

countif (eğersay) sadece kaç adet olduğunu sayıyor, toplamıyor.
0
🌸kibritsuyu
(28.04.18)
(4)

excel gurularına soru

kibritsuyu
internetteki bir sayfadan bir tabloyu kopyalayıp excel'e yapıştırmam gerek. tablo excel'e tam olarak oturuyor, hücreler kaymıyor, orada bir problem yok.fakat c ve d sütununda 4.16 5.27 gibi sayılar var. kopyaladığım site ondalık ayracı olarak virgül yerine nokta kullanmış. ben bunu yapıştırınca 4.16
internetteki bir sayfadan bir tabloyu kopyalayıp excel'e yapıştırmam gerek. tablo excel'e tam olarak oturuyor, hücreler kaymıyor, orada bir problem yok.

fakat c ve d sütununda 4.16 5.27 gibi sayılar var. kopyaladığım site ondalık ayracı olarak virgül yerine nokta kullanmış. ben bunu yapıştırınca 4.16 olan sayı Nis.16, 5.27 olan sayı May.27 gibi tarihlere dönüşüyor. excel bunları tarih zannediyor. menit yap veya sayı yap dediğimde ise 40461 falan gibi abuk sayılara çeviriyor (o tarihin sayı karşılığı sanırım).

sadece 4.16 yazsın, 5.27 yazsın istiyorum yahu, ne görüyorsa onu yapıştırsın. tarih zannedip çevirmesin. yapıştırmadan önce hücreyi seçip metin yap, sayı yap dedim ama yemedi.

nasıl yapıcaz?
0
kibritsuyu
(28.04.18)
Yapistirdiktan sonra sayi yap dediginde olmasi lazim aslinda. Metin yap dediginizde olmaz zaten. Bir de genel yapmayi dener misini? Yapistirmadan once ve yapistirdiktan sonra deneyin.
Bir de ozel yapistirdan "degerleri" olarak deneseniz?
0
veritaslibertas
(28.04.18)
genel, sayı ve metin diyince olmadı.

ben aynen yapıştırsın, sonra noktaları bul/değiştir ile virgül yapar sayıya çevirtirim diyodum, ayarlarda "onsalık ayracı olarak nokta kullan" varmış. öyle yapınca hepsini sayı olarak yapıştırdı.
0
🌸kibritsuyu
(28.04.18)
Guru olarak değil acemisi olarak yazayım.
Nokta rakamın içinde gelmiştir diye tahmin ediyorum. Yani rakama tıklayınca üst şeritte de 4.16 şeklinde görüyosundur bence. Öyleyse eğer hücreleri seçip ctrl+h ile noktaları boşlukla değiştirebilirsin. Tamamen sallıyor da olabilirim.
0
IncredibleMau
(28.04.18)
hücrenin üstündeyken ya da tüm sütunu seçip sağ tık hücreleri biçimlendiri tıklayın soldaki seçeneklerden "sayı"yı seçip sağ tarafta bin ayırıcısını kullan kutucuğuna tik atıp tamam dediğinizde olacaktır istediğiniz.
0
naksidil
(28.04.18)
(4)

Termal macunlar arasındaki fark

evek
merhabalar. bir süre önce 30 gramı 15 liraya satılan altın alaşımlı bir termal macun sipariş edip işlemcime uygulamıştım fakat sonradan internette şöyle bir gezinince arctic veya thermal grizzly gibi daha kaliteli macunlar olduğunu gördüm. aralarında çok büyük fark var mıdır? bilenler bilgilendirebi
merhabalar. bir süre önce 30 gramı 15 liraya satılan altın alaşımlı bir termal macun sipariş edip işlemcime uygulamıştım fakat sonradan internette şöyle bir gezinince arctic veya thermal grizzly gibi daha kaliteli macunlar olduğunu gördüm. aralarında çok büyük fark var mıdır? bilenler bilgilendirebilirler mi?

arctic mx-4 var mesela 4 gramı 35 türk lirası şu an. bendekinin 4 gramı 2 liraya falan denk geliyor :D
0
evek
(28.04.18)
Kırk yıllık alışverişçiyim parayla kalitenin örtüştüğünü çok az kez gördüm.

review-incelemelere bak. O doğru yolu söyler sana.
0
binder dandet
(28.04.18)
incelemelere baktığında belirgin bi performans farkı görülüyor. en dandikler ile normal olanlar arasındaki fark normal ile iyi olanların arasındaki farktan daha büyük. o yüzden arctic ile thermal grizzly arasındaki fark normal bir kullanıcı için önemli değil.

eğer bu macun yenilemeyi bakım amacı ile yapıyorsan bilindik bir marka yeterli. ama sıcak bi ortamda ise bilgisayar, ve sıcalıkla ilgili sorunun varsa veya overclock ile ilgileniyorsan her derecenin önemi büyük. o yüzden bütçeyi biraz zorlayıp bulabileceğin en iyi ürünü almak mantıklı çünkü bir tüp ile 5-6 kez uygulama yapabilirsin.
0
sttc
(28.04.18)
thermal baya bir pahalıymış ama anladığım kadarıyla arctic, ucuz bir macundan daha iyi sanırım. benim sıcaklık ile ilgili tam olarak problemim bilgisayarı adana'da kullanıyor oluşum ve evde klimanın olmaması :D

arctic mx-4'ü sipariş ettim. deneyeceğim.

arada bu kadar fazla fiyat farkı olması ve incelemelerde arctic'e pozitif yorumlar yapılmış olması cezbetti.
0
🌸evek
(28.04.18)
dandikler 3-4 ay sonra kurur. diğerleri 2 sene sonra bile kıvamını korurlar.

eski işlemcimde de yenisinde de noctua kullandım kullanıyorum. şu model;

www.sanalmarketim.com

daha pahalısı yok sanırım. eski işlemcimde 2 seneye yakın süre sonra soğutucuyu çıkarttığımda en ufak kuruma olmamıştı. daha önceki tecrübelerimde kupkuru kalmış, fanı çıkarttığımda dökülen termal macunlar gördüm.
0
washe
(28.04.18)
(1)

venüs şarj sorunu

firemanjonny
vestel venüs 5020 cep telefonu kullanmaya başladım ve kanser olmak üzereyim, şarz almıyor internette soket ile ilgili bişiler var ama tam anlatım yok. kendi orjinal şarz aleti ile mi şarz etmem lazım android ama fişi takınca kendini kapatıyor.
vestel venüs 5020 cep telefonu kullanmaya başladım ve kanser olmak üzereyim, şarz almıyor internette soket ile ilgili bişiler var ama tam anlatım yok. kendi orjinal şarz aleti ile mi şarz etmem lazım android ama fişi takınca kendini kapatıyor.
0
firemanjonny
(28.04.18)
kabloyu değiştir bir de öyle dene. yaklaşık 500 tane kablo değiştiren biri olarak bu meretlerin çabuk patates olduğunu söyleyebilirim. çok dandik değil, çok da pahalı değil, orta karar bir şey al ki kablodan değilse paran da boşa gitmesin. şarj olmazsa veya yarım yamalak biraz şarj olup, kendini kapatmaya devam ederse hiç uğraşıp kanser olma direk servise ver. başka da yapabileceğin pek bir şey yok zaten.
0
Neill
(28.04.18)
(2)

samsung s4 mini durduruldu problemi

tabudeviren
ablamin telefonunda guncelleme mi ne olduysa her sey durduruldu hatasii veriyor.google+google playgoogle .. hizmetlerifacebook vs..messenger..."... durduruldu" diye hata veriyor. art arda popup seklinde su durduruldu, bu durduruldu diye hata veriyor.uygulamalardan durdur, önbelleği temizle falan yap
ablamin telefonunda guncelleme mi ne olduysa her sey durduruldu hatasii veriyor.

google+
google play
google .. hizmetleri
facebook vs..
messenger...

"... durduruldu" diye hata veriyor.
art arda popup seklinde su durduruldu, bu durduruldu diye hata veriyor.
uygulamalardan durdur, önbelleği temizle falan yaptim, yine de düzelmedi.
nasil cozeriz?
0
tabudeviren
(28.04.18)
en temiz yöntem, içindeki resimleri, verileri vb. yedekleri alındıktan sonra factory reset atılması. garantisi bittiyse root atıp, aynı yazılımı tekrar atmak.
0
false pretension
(28.04.18)
ilk önce ayarlara girip uygulama yöneticisinden bu uygulamaları durdurun. Google Play hizmetlerini de durdurun. telefona restart da atın.

çözüm olmazsa, yone cihazın ayarlar kısmına girip fabrika ayarlarına geri yükle deyin. yalnız bunu yapmadan alacağınızı alın. her şey silinir.
0
Neill
(28.04.18)
(5)

Araçta klima tuşu kapalı ama araç soğuk hava üflüyor.

iddaaci
Aracım Polo. Klima tuşu kapalı. Fan mavi soğuk havaya ayarlı. Dışarının havasını vermesi gerekirken bayağı bayağı soğuk hava veriyor. Bu sıcakta camları açmadan gidiyorum. Nedir sorun?
Aracım Polo. Klima tuşu kapalı. Fan mavi soğuk havaya ayarlı. Dışarının havasını vermesi gerekirken bayağı bayağı soğuk hava veriyor. Bu sıcakta camları açmadan gidiyorum. Nedir sorun?
0
iddaaci
(28.04.18)
fan mavi soğukta olduğu için öyle üflüyor, fanı ortaya getir ılık üfler.
0
ada meltemi
(28.04.18)
Klima tuşun bozulmuş ve on şeklinde kalmış olabilir.

Normalde klima kompresörü çalışırken performans düşer tüketim artar. Yine çoğu araçta çift fan vardır klima fanı dönüyor mu diye bir bak derim radyatörün orada.

Ya da muhtemelen klima uzun süre çalıştığı için borular soğuk halen o nedenle gelen havayı soğutuyor da olabilir.
0
bos gezenin bos ustasi
(28.04.18)
@ada meltemi: sıcaklık ayarı mavi en soğukta ve klima kapalı iken aracın dışarıdan aldığı havayı aynen vermesi lazım. sıcaklık ayarı, motorun sıcaklığı ile havayı ısıtmak için, dolayısıyla en kapalı konumunda ısıtmaz da, soğutmaz da, neyse onu verir. klimayı açarsan soğutur. adam şikayeti olduğu için, üşüdüğü için değil, sebebini öğrenmek için soruyor. bu sıcakta niye kalorifer açsın şimdi.

klima açık değilken dışarının havasını soğutuyorsa bir arıza olmalı.

klimanın hala soğuk olması cevap değil, anında ısınır, 2 dakika bile gidemezsiniz. belki içerideki soğuk havayı çeviriyor, dışarıdan almıyor diyeceğim ama o da anında ısınır.
0
kibritsuyu
(28.04.18)
@kibritsuyu ebleh ebleh açıklama yazmadan düşünsen keşke.. yazdığın yorumda işin içinden çıkamayıp, kendi kendinle çelişmişsin zaten anlamadığın ortada.

sıcak havada fan açsın demedim zaten, arabadan 3 gram anlasanız ne demek istediğimi algılayabilirdiniz. fan istediği kadar kapalı olsun, fan sıcaklık modu kırmızıda ise sıcak, mavi de ise soğuk ince ince üfürür. buna engel olamazsın, bahar havalarında bu kendini daha fazla hissettirir çünkü hava sıcaklıkları ılıman gittiği için sıcakta soğukta etkisi bir hayli fazla olur.
0
ada meltemi
(28.04.18)
bence sen ılık bi süt içip azıcık sakinleşsen iyi olur. atarlanacak ne var anlamadım.

kendi içimde de çelişmiyorum. arabadan biraz anlayan arabada bir tane soğutma tesisatı, bir tane de ısıtma tesisatı olduğunu bilir. ısıtma tesisatını açmazsan (yani o maviden kırmızıya olan düğmeyi kırmızı tarafa doğru çevirmezsen) araba havayı ısıtmaz, soğutma tesisatını açmazsan (yani klimanın on düğmesine basmazsan) araç o havayı soğutmaz.

yani aracın kliması kapalıyken, maviden kırmızıya olan düğme de en mavi tarafta ise araba o havayı soğutmaz. klima kapalıyken o düğmenin mavide olması "havayı soğut" anlamına gelmez, "havayı ısıtma" anlamına gelir. dışarıdaki havanın aynısını verir. yani sinbo ayaklı vantilatörden farkı yoktur. sadece fan döner, hava üfler.

soğutuyorsa arıza vardır.

yukarıda da bunu dedim, yine bunu diyorum. çelişen neyse ergen gibi hakaret etmek yerine sen söyle. azıcık da medeni ol. yazılanı oku, medeni şekilde karşı çık, insan gibi tartış. "ebleh ebleh konuşacağına düşünsen", "üç gram bilsen anlardın anlamamışsın" şeklinde resmen "gerizekalı" demeye getirdiğin cevaplar vermek yerine tartışacaksan medeni şekilde tartışmayı öğren. yukarıdaki cevabımda sana "bilmiyorsun, cahilsin, o iş öyle mi olur, ebleh ebleh cevaplar vermişsin" falan demedim dikkat ettiysen, güzel güzel bildiğimi anlattım. yanlış biliyorsam sen de güzelce, öyle değil böyle dersin, ortasını buluruz.
0
kibritsuyu
(28.04.18)
(3)

problem modemde mi?

semaforo de medianoche
evde türk telekom 50 mbps internet var internete kabloyla bağlanıp hız testi yapınca 48 mbps civarı bi sonuç gösteriyor, modemin hemen dibinde wifi'la bağlanınca 30-35 mbps civarı oluyor, benim odamda 2 mbps civarına düşüyor. tt'nin kendi modemi bağlı da bu modemin dandikliğinden kaynaklı bi durum m
evde türk telekom 50 mbps internet var internete kabloyla bağlanıp hız testi yapınca 48 mbps civarı bi sonuç gösteriyor, modemin hemen dibinde wifi'la bağlanınca 30-35 mbps civarı oluyor, benim odamda 2 mbps civarına düşüyor. tt'nin kendi modemi bağlı da bu modemin dandikliğinden kaynaklı bi durum mudur internet kalitesiyle mi ilgili? modemin dandikliğiyse wifi hızını arttırıcak güzel bi modem önerebilir misiniz? (türk telekom'da kendi modemi dışında kullanınca sorun yaşarsan müşteri hizmetlerinden müdahale edememe gibi bi durum var mı onu da bilmiyorum superonline'da vardı böyle bi şey)
0
semaforo de medianoche
(28.04.18)
türk telekom'un kendi müşteri hizmetlerinin olaya uzak olması çözüm sürecini epey yavaşlattı ama sonunda modemin kendi müşteri hizmetlerini arayarak çözüme ulaştım, yapılması gereken 2 ayar varmış onları yapınca modemin yanında 40'lara odamda 25'e çıktı hız olması gerektiği gibi, benzer sorun yaşayanların bilgisine
0
🌸semaforo de medianoche
(28.04.18)
channel ayarı ...
0
binder dandet
(28.04.18)
müşteri hizmetleri uzaktan ayarlayabilmeleri lazım. olmadı modemin arayüzüne girip, channelları tek tek speedtestte hız testi yaparak denemen.
0
false pretension
(28.04.18)
(2)

rapor hazırlama sistemi yapmak

capkin degilim yuksek muhendisim
Rapor hazırlayan bir sistem yapmak istiyorum. Hani bu gayrimenkul değerlemelerinde vs. kullanılan gibi.Önceden belirlenmiş bir şablon olacak ve alanlara uygun değerleri cümleleri yazacağım. Önceden isimlendirilmiş fotoğrafları da sisteme yükleyeceğim. En son tamamladığımda bana istediğim formatta (.
Rapor hazırlayan bir sistem yapmak istiyorum. Hani bu gayrimenkul değerlemelerinde vs. kullanılan gibi.

Önceden belirlenmiş bir şablon olacak ve alanlara uygun değerleri cümleleri yazacağım. Önceden isimlendirilmiş fotoğrafları da sisteme yükleyeceğim. En son tamamladığımda bana istediğim formatta (.pdf .doc vs.) bana raporu hazırlanmış halde verecek. Mesela sayfa başına kaç fotoğraf koyacağını vs. seçebileceğim.

Bu arada sistem yapmak istiyorum derken becerebilirsem ben yaparım, beceremezsem profesyonel bir firmaya hazırlatırım. Ama bu işleri kim yapar, hangi dil ile yapılır, bunun teknik bir adı var mıdır nedir ne değildir bilmiyorum. Başkası yapacaksa bile en azından nasıl yapıldığını bir araştırayım, bakayım, yapmaya çalışayım ki verdiğim paraya üzülmeyeyim. Google ile uygun kelimeleri bulamamış olacağım ki saçma sapan şeyler çıktı hep karşıma.

1-2 ay evde boş boş takılacağımdan işim için yararlı bir şeyler yapmak istedim ama henüz başlayamadım.

Mesela aşağıda internetten buduğum, bu sistem ile hazırlanmış bir rapor koydum örnek olması açısından. Ben değerleme üzerine değil farklı bir konuda yapmak istiyorum.

www.kap.org.tr
0
capkin degilim yuksek muhendisim
(27.04.18)
hocam şöyle bunu kendi localinde yaparsın...

bir localhost/nodejs/ işini görür.

ben yapacak olsam.

node.js + vue js duruma göre pdfmake ya da wkhtmltopdf....

aslında işler basit gibi. siz kendiniz bi html sayfa ayarlayacaksanız datayı da vue/react/angular gibi frameworklerle çok güzel yönetirsiniz. çıktıyı da bu pdf olarak yukarıda saydığım tool'lar ile alırsınız.

milletin sağlıklı cevap verebilmesi için: siz bu işi kendiniz bir yazılım dili kullanarak mı yapmak istiyorsunuz yoksa online/desktop app ile mi?
0
qobel
(28.04.18)
Ben php ile yaptım bunu. Phpword kullandım bunun için github sayfasını inceleyebilirsiniz. Direkt pdf almada çok sorun yaşadığım için önce word oluşturup onu otomatik olarak pdf’e çeviren bir sistem yazdım.
0
kompisko
(28.04.18)
(4)

Kopyalanamaz Eğitim Setini Kopyalama Yöntemi.

rawr
Merhaba arkadaşlar,Elimde ismini belirtmek istemediğim bir markanın ingilizce eğitim seti bulunmakta ve bu MP3 çalar şeklinde. Mp3 çaları bilgisayara taktığımda 8 gb'lık hafızanın sadece 4 GB'ını kullanılabilir olarak görüyorum ve tahmin edeceğiniz üzere hiçbir şekilde içerisindeki korunan dosyalara
Merhaba arkadaşlar,

Elimde ismini belirtmek istemediğim bir markanın ingilizce eğitim seti bulunmakta ve bu MP3 çalar şeklinde. Mp3 çaları bilgisayara taktığımda 8 gb'lık hafızanın sadece 4 GB'ını kullanılabilir olarak görüyorum ve tahmin edeceğiniz üzere hiçbir şekilde içerisindeki korunan dosyalara ulaşamıyorum. Bu dosyalara ulaşabilmenin veyahut bir şekilde bilgisayardan çalarak aynı zamanda kaydederek dosyaları muhafaza edebilmenin yolu var mıdır?
0
rawr
(27.04.18)
var tabi audio olarak kaydedebilirsin.
0
Photographer
(27.04.18)
iyi peki ama nasıl?
0
🌸rawr
(27.04.18)
mp3 playerın kulaklık çıkışından bilgisayarın line-in ine gir. herhangi bir daw ile audio olarak kaydet. kayıt kaynağını line in olarka seç tabi. bu kadar.

sonra mp3 e mi çevirirsin ne yaparsın.
0
Photographer
(27.04.18)
Ben de şeyi merak ettim şimdi hirenle falan görebilir miyiz acaba içini? Daha önce hiç görmedim böyle disk tamamen sallıyorum ama açınca her şeyini görüyoruz ya diskin o şekilde olmaz mı acaba?
0
Giovanni Pipitto
(27.04.18)
(4)

E-posta senkronizasyonu konusunda yardım

m e b
Günaydın.Kısaca anlatacağım. Elimde şirket telefonu ve bunda da şirketin kendi alan adıyla şahsım için oluşturulmuş e-posta kurulu. Ancak ofisteki bilgisayardan gönderdiğim e-postalar telefondan, telefondan gönderdiğim e-postalar da bilgisayardan görünmüyor. Sadece gelen e-postalar sorunsuz ama gide
Günaydın.
Kısaca anlatacağım. Elimde şirket telefonu ve bunda da şirketin kendi alan adıyla şahsım için oluşturulmuş e-posta kurulu. Ancak ofisteki bilgisayardan gönderdiğim e-postalar telefondan, telefondan gönderdiğim e-postalar da bilgisayardan görünmüyor. Sadece gelen e-postalar sorunsuz ama giden e-postalar senkronize değil. Yazışmaları telefondan yapmam gereken zamanlar oluyor haliyle ama kişi listesini bile öngöremeyen bir telefonla ben ne yapacağım bu durumda?

Teknik olarak işe yarar mı bilmiyorum ama ofiste MS Outlook, telefonda ise telefonun kendi e-posta uygulamasını kullanıyorum. Acaba Outlook uygulamasını telefona kursam senkronize olur mu e-postaya dair BÜTÜN HER ŞEY?
0
m e b
(27.04.18)
imap ya da exchange olarak kurarsanız iki tarafta da sıkıntı kalmaz. en az bir tanesi pop3 kurulmuş gibi duruyor. outlook uygulaması da çare olur gayet güzel çalışıyor eğer exchange ise. ama iphone native posta da exchange destekler.
0
ozdek
(27.04.18)
@ozdek: Teşekkürler bilgi için ama Exchange ne oluyor? Şimdi, Outlook uygulamasını indirsem ve şirket e-postasını ve şifresini girsem senkronizasyon olacak mı? Çünkü mümkünse uğraşmadan doğrudan kullanayım, ek ayarlara gerek olmasın istiyorum da.
0
🌸m e b
(27.04.18)
@camussar: Maalesef çözüm değil, sabah denedim ve sonuçsuz kaldı. Yine sadece gelen postalarda senkronize oluyor, gidenlerde değil.
0
🌸m e b
(27.04.18)
kurulumda giden eposta ayarlarını pop3'e göre yapmışsınızdır. onu imap olarak düzeltin hallolur. ayarlar için mail hizmeti aldığınız şirketin sitesine göz atabilirsiniz.
0
nrmnm
(27.04.18)
(2)

GoDaddy'de promosyondan faydalanmak için yeni kullanıcı açıp

pass
Domaini 5 TL'ye satın aldıktan sonra kendi kullanıcımıza aktarmamız mümkün oluyor mu? Ölücülükte son nokta ama dolar oldu 4 TL.
Domaini 5 TL'ye satın aldıktan sonra kendi kullanıcımıza aktarmamız mümkün oluyor mu? Ölücülükte son nokta ama dolar oldu 4 TL.
0
pass
(27.04.18)
Kendi godaddy hesabınıza aktarmanız risk taşır bence, fişlerler. Aynı zamanda taşıma dediğimiz alan adı transferi ise, transfer için +1 yıl almanız gerekir ve transfer için 90 gün doldurma şartı vardır.
Ne yapılabilir derseniz? Aldıktan sonra uygun bir zamanda +1 yıl ile farklı bir firmaya taşınabilir.
0
atom karincanin torunu
(27.04.18)
@atom karincanin torunu Haklısın. 30 lira için gerek yok. Aldım gitti.
0
🌸pass
(27.04.18)
(1)

bluetooth hoparlör karşılaştırma

mor.inek
https://www.hepsiburada.com/anker-soundcore-pro-25w-bluetooth-hoparlor-p-HBV000007VL43yoksa bu mu?http://www.idefix.com/elektronik/sony-srsxb20w-ce7-bluetooth-speaker-beyaz/ev-elektronigi/speaker/urunno=0001699879001+ ve -'lerini söylereseniz sevinirim, çok anlamıyorum da.
www.hepsiburada.com

yoksa bu mu?

www.idefix.com

+ ve -'lerini söylereseniz sevinirim, çok anlamıyorum da.
0
mor.inek
(26.04.18)
amazon'daki kullanıcı yorumlarına çok az baktım. sony yorumları daha iyi gibi. fakat anker daha güçlü olabilir, sony watt vermemiş.
bana sony daha sevimli geldi.
0
pick
(26.04.18)
(3)

Yedek yükleme soruları

devilred
iPhone'a yedek yüklendiği zaman her şey tamamen eskisi gibi mi kalıyor? Yani mesela bir uygulamanın sesini kıstıysam kısılmış haliyle mi yükleniyor? Yoksa uygulama ayarlarını teker teker tekrar mı yapıyoruz? Telefon ayarları için de soruyorum aynı şeyi, seçtiğimiz klavye filan aynen kalıyor mu? Ha b
iPhone'a yedek yüklendiği zaman her şey tamamen eskisi gibi mi kalıyor? Yani mesela bir uygulamanın sesini kıstıysam kısılmış haliyle mi yükleniyor? Yoksa uygulama ayarlarını teker teker tekrar mı yapıyoruz? Telefon ayarları için de soruyorum aynı şeyi, seçtiğimiz klavye filan aynen kalıyor mu? Ha bir de iTunes ya da iCloud üzerinden yedek yüklerken iPad yedeği ile karışmaz değil mi? Hiç yedek yüklemedim, bu ayrıntıları da yazan yok ve ayar yapmaktan nefret ediyorum.
0
devilred
(26.04.18)
"Uygulamanın sesini kıstıysam"dan kastın bildirim sesi ise evet öyle kalıyor. Klavye vs de yedeği nasıl aldıysan o haliyle geri dönüyor. Yedeği geri yükleme ekranında zaten hangi yedeği geri yükleyeyim diye soruyor.
0
10032007
(26.04.18)
Bildirin sesinden bahsetmiyorum, uygulamanın kendi sesinden bahsediyorum.
0
🌸devilred
(26.04.18)
yarım bıraktığın mesaj bile yarım bıraktığın haliyle geri geliyor. daha uç detay olarak ne verebilirim bilmiyorum.

tekrar ayarlaman gereken şeyler sadece ve sadece;

- tuş kilidi şifren.
- face id ya da touch id
- banka uygulamalarının bazılarına tekrar SMS aktivasyonu.
- ben hiç rastlamadım ama iddia edilenler için diyorum, şayet kullanıyorsan google authenticator gibi authenticatorlar. benim kullandığım 4 tane farklı var hiçbirisi tekrar ayarlama istemiyor misal.

kalan HER ŞEY evet HEPSİ bıraktığın gibi geri geliyor.
0
washe
(26.04.18)
(2)

Ücretsiz VPN

insan opusen hayvandir
merhaba Bilgisayarda (chrome app'i de olur, Opera iyi çalışıyor ama çok yavaş) ücretsiz 1'den fazla lokasyonla kullanabileceğimiz VPN servisleri neler?en son https://www.eksiduyuru.com/duyuru/1253804/ucretsiz-vpn şöyle bir duyuru açmıştım, yorumlara göre Windscribe kullanmaya başlamıştım o da patlam
merhaba

Bilgisayarda (chrome app'i de olur, Opera iyi çalışıyor ama çok yavaş) ücretsiz 1'den fazla lokasyonla kullanabileceğimiz VPN servisleri neler?

en son www.eksiduyuru.com şöyle bir duyuru açmıştım, yorumlara göre Windscribe kullanmaya başlamıştım o da patlamış sanırım.

teşekkürler
0
insan opusen hayvandir
(26.04.18)
bilgisayardan opera, telefondan windscribe kullaniyorum. opera bende gayet hizli. telefondaki de hizli. bunlar haricinde bildigim bir yol yok. daha fazla hiz icin paraya kiyacaksin artik.
0
tomcruise
(26.04.18)
zenmate kullanıyorum ben çalışıyo
0
yuto
(27.04.18)
(3)

kVA'dan kW hesaplama

kibritsuyu
şimdi bu anasına çay ısmarladığımın yıllık işletme cetvelinde "tesisin kurulu güvü (kW)" diye bir soru var. bakıyorum tesisin elektrik faturasına, "kurulu güç: 250 kVA" diyor.yani kaç kW oluyor hacı? elektrikle sevişen arkadaşlar bir yardımcı olabilir mi?
şimdi bu anasına çay ısmarladığımın yıllık işletme cetvelinde "tesisin kurulu güvü (kW)" diye bir soru var. bakıyorum tesisin elektrik faturasına, "kurulu güç: 250 kVA" diyor.

yani kaç kW oluyor hacı? elektrikle sevişen arkadaşlar bir yardımcı olabilir mi?
0
kibritsuyu
(26.04.18)
kaba hesapla 0,8 ile çarpabilirsin, 200 kW olur.
ayrıntılı hesap içinse floresan sayısından tut elektrikli motora, klimadan fırına kadar herşeyi hesaplaman gerek. hepsinin kendi cosfi'sine göre hesaba katarsın.
0
hosein
(26.04.18)
p(kw)=v*i*cos seklindedir. cos degerini bilmeniz gerekiyor. idealde 1 alinir ama pratikte farklidir tabi. 1'e ne kadar yakinsa o kadar iyi. eger anormallik varsa kompanzasyonla duzeltme yapilir. 0.8 ise 200w olur, aradaki 50w fark kayip olur, faturada yine de odersiniz.
0
icim urperiyor
(26.04.18)
Denildiği gibi “Volt*Amper” ~ “Watt”. (Watt= Amper * Amper * Direnç) (Volt= Amper * Direnç)

0.8(yada güç faktörü neyse)’le watt’ı çarparsan volt amper cinsinden görünür gücü bulursun.
0
Golden Ratio
(26.04.18)
(2)

3D program?

calucifer
ücretsiz 3D tasarım programı olarak tavsiyeleriniz var mıdır? SketchUp'ı kullanıyorum ama buna muadil bir program varsa denemek isterim.
ücretsiz 3D tasarım programı olarak tavsiyeleriniz var mıdır? SketchUp'ı kullanıyorum ama buna muadil bir program varsa denemek isterim.
0
calucifer
(26.04.18)
oyun sektöründe çokça blender kullanılıyor: www.blender.org
0
talemon
(26.04.18)
@talemon süper tavsiye. bakıyorum.
0
🌸calucifer
(26.04.18)
(5)

Durduk yere bilgisayar bozuldu, acilmiyor.

koskoca kirpi
Dun gece download'a (steam) birakmistim. Sabah normal kapattim ciktim evden, simdi geldim calismiyor. Asagiya ozetliyorum durumu, belki bir bilen cikar.*Guc kaynaginin fani, kasanin fani, bilimum ic isiklar, ekran kartinin isigi vs. calisiyor.*Ekrana goruntu gelmiyor. (No source hatasi)*Harddisk'ten
Dun gece download'a (steam) birakmistim. Sabah normal kapattim ciktim evden, simdi geldim calismiyor. Asagiya ozetliyorum durumu, belki bir bilen cikar.

*Guc kaynaginin fani, kasanin fani, bilimum ic isiklar, ekran kartinin isigi vs. calisiyor.
*Ekrana goruntu gelmiyor. (No source hatasi)
*Harddisk'ten ses gelmiyor. (Ilk acilista cok kisa bir tur o kadar)
*USB klavye isiklari calismiyor, acilista tepki vermiyor. Guc gelmiyor mu diye baska yerleri de denedim olmadi, ama usb'ye guc geliyor. Denemek icin telefonu bagladim sarj ediyor.
0
koskoca kirpi
(25.04.18)
aynısı yıllar yıllar önce bana olmuştu. power suplyden ekran kartına güç gitmiyormuş. power değişmişti. ekran kartının fanları falan dönüyor mu?
0
karlmarx
(25.04.18)
@karlmarx ekran kartinin isiklar yaniyor, fani da donuyor hala cozemedim problemi
0
🌸koskoca kirpi
(25.04.18)
benzer problem yıllar önce yaşamıştım, sorun anakartta çıkmıştı ancak sizde öyle olmayabilir, en iyisi anakarta bağlı parçaları (ekran kartı, ram, hdd vs.) çıkartıp teker teker takarak test etmek olacaktır.
muhtemelen anakart üzerinde ekrana görüntü alabileceğiniz bir port vardır (dvi/hdmi gibi) ekran kartını çıkardığınızda bu portu kullanabilirsiniz görüntü almak için. (en son ekran kartını takın derim eğer ondan şüpheleniyorsanız)
imkan varsa farklı bir PSU ile denemekte de yarar var sonuç alamazsanız bu yöntemle de.
ek olarak sorun anakartta değilse ya da anakarttaysa da yine hata kodu verebilecek durumdaysa; anakartın üzerinde normalde yanmayan ya da yansa da şu an normalden farklı renk ya da şekillerde yanan LED'ler varsa onları anakart kitapçığından bulup ne anlama geldiğini anlayabilirsiniz, üreticiler genelde bu tarz LED kombinasyonlarını sorun çözme amaçlı hata kodu gösterceci olarak koyabiliyorlar özellikle yeni nesil anakartlarda. Ya da varsa sayı gösteren bir led ekran olabilir bu. En olmadı kasanızda speaker varsa ilgili yere (kasanın power tuşunun vs. bağlantığı noktada speaker out vardır) yine bağladığınızda ses kodunu (3 uzun, 2 kısa vs şeklinde olabilir örneğin) googleda aratabilirsiniz kitapçıkta yoksa, PC açılırken bip sesi çıkıyorsa zaten bu takılıdır.

led ışıkla debug için örnek:
athomecrypto.files.wordpress.com

led ekran için örnek:
images.hardwarecanucks.com

bahsettiğim speaker'ın bağlanmasını gösteren video (ayrı bir parça olarak değil de direk kasanın ön panelinden gelen bir kablo da olabilir, üzerinde Speaker ya da SPK gibi bişey yazar bağlantı noktasının)
www.youtube.com

kolay gelsin şimdiden, özellikle anakarttaysa problem anlamak oldukça güç olabiliyor.
0
deluhathol
(25.04.18)
@deluhathol ayrintili cevap icin cok tesekkur ederim. Deneyecegim, umarim sorunu cozebilirim.
0
🌸koskoca kirpi
(25.04.18)
@deluhathol +1

HDD fişini ve ekran kartını sök, monitörü anakartın onboard girişine tak. Elektrik verince monitöre ekran geliyor mu bak, geldiyse sorun ekran kartındandır. HDD bozuk olsa böyle yapmaz, gelmediyse fişi çekip ramleri de sök, hatta klavye mouse usbde takılı ne varsa sök.

Sadece anakart, işlemci ve monitör bağlı kalsın bu şekilde de ekran gelmezse işlemciyi de sök. Sadece PSU anakart monitör bağlı kalsın, yine gelmezse büyük ihtimal anakart bozuk, ama yine de başka bir psu ile denemeden karar verme psu da bozuk olabilir.

Lan! Monitör sağlam di mi?
0
John Bloor
(26.04.18)
(1)

ekşiduyuru da yazdığım cevaplar gitmiyor

çılgındünya
neden olabilir?
neden olabilir?
0
çılgındünya
(25.04.18)
@liberal sanırım kullandığım tarayıcıdan kaynaklandı.chrome da yaptım çalıştı.teşekkürler
0
🌸çılgındünya
(25.04.18)
(1)

Videowall (çoklu led ekran ana haber bültenlerindeki gibi)

galas
Arkadaşlar nette aratınca fiyat bilgisi bulunmuyor, ürün hakkında bilgisi olan var mı? Vestel sanırım Türkiye'de tedarik edebiliyor ama sitede fiyat hakkında bir şey yazmamışlar. Nasıl temin edebiliriz? Ne şekilde daha kullanışlı ve hesaplı olur?
Arkadaşlar nette aratınca fiyat bilgisi bulunmuyor, ürün hakkında bilgisi olan var mı? Vestel sanırım Türkiye'de tedarik edebiliyor ama sitede fiyat hakkında bir şey yazmamışlar. Nasıl temin edebiliriz? Ne şekilde daha kullanışlı ve hesaplı olur?
0
galas
(25.04.18)
bu işi yapan firmalar ile irtibata geçmen lazım, yerli markalardan sadece vestel cihaz üretiyor. bunun yanında bir dolu yabancı markanın ürününü de bulabilirsin
0
dunyanin dans eden sarki soleyen pisligi
(25.04.18)
(1)

Youtube'a takipci botu atmak mumkun mu?

kasa kasa berg
Varsa yolunu soyler misiniz? Kendim icin degil bu arada.
Varsa yolunu soyler misiniz? Kendim icin degil bu arada.
0
kasa kasa berg
(25.04.18)
Bot abone arıyorsunuz sanırım. Abone sayısı belirtirseniz yardımcı olabilirim
0
d0RuK
(07.05.18)
(1)

Vokali müzikten ayırma

old possum
Allahını seven yardım etsin. Audacity de saatlerce denedim beceremedim. Bir yardımsever varsa konudan anlayan n'olur rica edeceğim. Yapabilir mi? Bana yalnızca müziği lazım. (bkz: )https://www.youtube.com/watch?time_continue=46&v=mZQo0bNxYbUNot: Fotoğraf ajansında çalışıyorum ben de uzmanı olduğum k
Allahını seven yardım etsin. Audacity de saatlerce denedim beceremedim. Bir yardımsever varsa konudan anlayan n'olur rica edeceğim. Yapabilir mi? Bana yalnızca müziği lazım. (bkz: )www.youtube.com

Not: Fotoğraf ajansında çalışıyorum ben de uzmanı olduğum konuda size yardım edebilirim, eğer isterseniz.

Tişkkirlir.
0
old possum
(25.04.18)
sen böyle ya da tam tersini yapmak istiyorsun ama teknik olarak mümkün değil

www.youtube.com bak bu stüdyodan sadece vokaller alınarak yayınlamış bir klip yani burada müziği silme diye bişey yapılmamış. arka planda duyabileceğin ufak tefek müzik sesleri müzik silme değil, kapalı stüdyo kulaklığından mikrofona kaçan, vokalin şarkıyı söylerken dinlediği müziğin sesi.

ama eğer bunu sen yapmaya çalışırsan www.youtube.com şu şekilde bişey olur en iyi ihtimal. frekansları traşladığın ve çeşitli efektler kullandığın için aşırı şekilde bozulma olur

kaldı ki senin şarkı buna hiç müsait değil, cızırtılı karman çorman bişey.
0
Photographer
(25.04.18)
(5)

com.android.systemui hatası geldi gitmiyor. tablet kaldı öyle [vidyolu]

error522
şimdi zaten vidyodan da anlayacaksınız böyle salak bi uyarı var. tamam diyorum geri geliyor. o gittiği esnada orta tuşa basıyorum etki etmiyor. kapatmaya çalıştım yine kapanmadı. virüs gibi sardı aygıtı.napacaz bunu? keşke tableti şarj etmeseydim. şarjı bitince kapanırdı ama 5000 mahlık aygıt şuan %
şimdi zaten vidyodan da anlayacaksınız böyle salak bi uyarı var. tamam diyorum geri geliyor. o gittiği esnada orta tuşa basıyorum etki etmiyor. kapatmaya çalıştım yine kapanmadı. virüs gibi sardı aygıtı.

napacaz bunu? keşke tableti şarj etmeseydim. şarjı bitince kapanırdı ama 5000 mahlık aygıt şuan %98 de falandır. en kötü şuan %90 a düşmüştür.

vidyo: streamable.com
0
error522
(25.04.18)
restart atmaktan, atilmıyorsa şarjının bitmesini beklemekten başka çare yok gibi görünüyor. ekranı açık tut, yoksa bitmez o şarj.

bir de yeniden başlasa bile açılmayabilir, başlangıç ekranında takılır kalır öyle bir durumda. o zaman tabletin orjinal android romunu bulup cihaza bilgisayar aracılığıyla yüklemen lazım. sen yapamazsan ver telefoncuya.
0
Neill
(25.04.18)
www.ifixit.com

I just ran into this problem yesterday at the shop and I was able to resolve the issue by going to Settings - Application Manager - Google App - Uninstall updates.
0
zebragibi
(25.04.18)
zebra bu tarz çözümlere ben de ulaştım fakat sorun şu ki ben tableti kullanamıyorum. menüye gelme ayarları açma falan gibi şeyler olmuyor. vidyoda da gösterdim zaten. öyle mal gibi kaldı tablet.
0
🌸error522
(25.04.18)
o zaman usb storage olarak bağlanıp pc üzerinden yapabilirsiniz aynı olayı.
0
zebragibi
(25.04.18)
az önce yaptığım şeyin aynısını umutsuzca yapmaya devam ettim ve tableti yeniden başlatabildim. buna tam olarak ne sebep oldu bilmiyorum ama yeniden başlatınca kullanabilmeye başladım. google'ı sildim. şuan normal çalışıyor.
0
🌸error522
(25.04.18)
(2)

iphone 7 şarj aleti önerisi

umutlarivarolankisi
merhabalar. telefonumun şarj aletini kaybettiğim için şarj aleti almak durumundayım. az önce apple'ın sitesine baktım; adaptör ve kablo yaklaşık 180 TL tutuyor. bu kadar para vermek istemiyorum açıkçası. var mı şöyle şükela bir öneriniz? :)
merhabalar. telefonumun şarj aletini kaybettiğim için şarj aleti almak durumundayım. az önce apple'ın sitesine baktım; adaptör ve kablo yaklaşık 180 TL tutuyor. bu kadar para vermek istemiyorum açıkçası.

var mı şöyle şükela bir öneriniz? :)
0
umutlarivarolankisi
(25.04.18)
Anker ürünlerini amazon'dan alabilirsiniz.
0
orient blue
(25.04.18)
anker +1. hepsiburada'da da satılıyor anker. şahsen ben kendi ayfonumu da anker adaptörle şarj ediyorum. orjinalini kullanmıyorum
0
washe
(25.04.18)
(4)

anakartı bitik macbook air

vital
2012 model bi macbook air var elimde.anakartı yanmış.ya yedek parça olarak kullanılması için okutcam ya da çıkma (600-700₺’ye) anakart taktırıp bi şansımı deneyeceğim. ne önerirsiniz?
2012 model bi macbook air var elimde.
anakartı yanmış.

ya yedek parça olarak kullanılması için okutcam ya da çıkma (600-700₺’ye) anakart taktırıp bi şansımı deneyeceğim.
ne önerirsiniz?
0
vital
(25.04.18)
yedek deposu olarak para etmez. anakart tak öyle sat her türlü daha iyi.
0
507
(25.04.18)
çıkma anakart olur mu peki? çalışırsa bi süre kullanırım da belki
0
🌸vital
(25.04.18)
olur neden olmasın. çıkma olunca neden illa bozulacak ki? takıp çalıştığını görüp öyle alırsın. letgo, sahibinden gibi sitelere bak. bulamazsan mac tamircilerinde mutlaka olur ama düz kullanıcılara kıyasla bol kar marjı koyarlar elbette.
0
507
(25.04.18)
@507 teşekkürler.
sahibinden de baktım, bir şeyler buldum arayıp soracağım. çıkma anakart ile blank board diye bir şey daha varmış aralarındaki fark nedir. bir tavsiyeniz var mıdır?
0
🌸vital
(25.04.18)
(2)

kaynak kod inceleme?

estimated time left
merhaba. githubda falan böyle dökümantasyonu olmayan ama çok fazla dosyaya shaip projeler var. atıyorum c++ ile yazılmış, bir sürü dosyadan oluşan bir projenin kodunu nasıl incelemeliyiz? nasıl bir yol izlemeliyiz? bir sürü dosya, bir sürü sabit, değişken, metot vs. kodun ne aşamasında ne yaptığını
merhaba. githubda falan böyle dökümantasyonu olmayan ama çok fazla dosyaya shaip projeler var. atıyorum c++ ile yazılmış, bir sürü dosyadan oluşan bir projenin kodunu nasıl incelemeliyiz? nasıl bir yol izlemeliyiz? bir sürü dosya, bir sürü sabit, değişken, metot vs. kodun ne aşamasında ne yaptığını anlamak için bir yöntem var mı? oturup kodu tek tek incelemek bir yol ama daha kısa bir yöntemi vardır diye soruyorum.
0
estimated time left
(25.04.18)
c ve c++ ile yazilmissa oncelikle kolay gelsin diyorum.
eger hic bir referans yoksa main'den baslayip flow'u takip ederek dallanmalari kesfetmek bir yontem olabilir
0
jedilance
(25.04.18)
www.sourcetrail.com

Bireysel kullanımı ücretsiz.
0
hayirsiz
(25.04.18)
(3)

lg g3 sist arayüzü durdu hatası döngüye girdi.

bu ne nickim istir yahu
arkadaşlar iyi akşamlar.lg g3 denn illet telefon akşamüzeri devamlı sist arayüzü hatası vermeye başladı.telefon açık ama durmadan aynı hatayı veriyor ve ekran cevap vermiyor haliyle. hard reset dahi atamıyorum.güvenli modda bile aynı hatayı yapıyor. Pc ye takınca ise yetkilendirme istediği için ve e
arkadaşlar iyi akşamlar.lg g3 denn illet telefon akşamüzeri devamlı sist arayüzü hatası vermeye başladı.telefon açık ama durmadan aynı hatayı veriyor ve ekran cevap vermiyor haliyle. hard reset dahi atamıyorum.güvenli modda bile aynı hatayı yapıyor. Pc ye takınca ise yetkilendirme istediği için ve ekranı kullanıp yetki veremediğim için bağlanamıyorum.içindeki verilerim kalmış durumda. hiç değilse verileri kurtarma yolu var mıdır?
not: ses kısma ve güç düğme kombinasyonları dahi işe yaramıyor.Pc görmüyor.Lg pc suit görmüyor.
0
bu ne nickim istir yahu
(25.04.18)
Benim de galaxy s7 döngüye girmişti, tuş kombinasyonlarına bile cevap vermiyordu. Mecburen pili tamamen bitip kapanana kadar bekledim. Daha sonra %5 civarında şarj edip açtım ve normal açıldı. Umarım sizde de işe yarar.
0
faithless
(25.04.18)
Wifi en son bıraktığınızda açık ise veya internete bağlı ise google play store'dan bir launcher yüklemeyi deneyin, tarayıcıdan talimat verirseniz, telefon yüklemeye başlar. Sist arayüzü cihazın launcher yazılımı olmalı, yeni launcher gelince, varsayılan olarak birini seçmeniz gerekecektir, diğerini seçerek sorunu kısmen aşabilirsiniz sanırım.

Tabi dediklerim tamami ile hatalı olabilir ama daha bir launcher sorunumu böyle çözmüştüm.
0
atom karincanin torunu
(25.04.18)
malesef , launcher dahi seçemiyorum.telefon çalışıyor, ancak arayüz hatası nedeniyle ekranı kontrol edemiyorum.
0
🌸bu ne nickim istir yahu
(25.04.18)
(4)

chrome dosyaları indirip kaydetmesin

kibritsuyu
hep firefox kullanmıştım, chrome'u sevememiştim. ihtiyacımı görmemeye, bazı sitelerde sorun çıkarmaya başlayınca mecbur geçtim ama hala firefox kadar memnun değilim bundan.bazı sitelerdeki dosyaları açmam lazım. pdf dosyası, tıklıyorum indirip bilgisara kaydediyor. yahu lazım değil, kaydetme. firefo
hep firefox kullanmıştım, chrome'u sevememiştim. ihtiyacımı görmemeye, bazı sitelerde sorun çıkarmaya başlayınca mecbur geçtim ama hala firefox kadar memnun değilim bundan.

bazı sitelerdeki dosyaları açmam lazım. pdf dosyası, tıklıyorum indirip bilgisara kaydediyor. yahu lazım değil, kaydetme. firefox sorardı, açayım mı kaydedeyim mi diye. aç diyince ayrı pencerede açardı, işim bitince kapatırdım. bu illa kaydediyor. kaydetmesin. bana sorsun. kaydedilecekse kaydet diyeyim, kaydedilmeyecek şeyi bilgisayara indirmesin. aradım taradım bulamadım. yok mu öyle bir şey?

3-4 sekme açıkken çarpıya basıyorum hop kapanıveriyor. firefox sorardı "birden çok sekme açık, kapatayım mı" diye. daha doğrusu bunu sorup sormayacağını ayarlardan seçiyorduk, bunda o da yok.

nasıl edecük?
0
kibritsuyu
(24.04.18)
firefox da kaydediyordu aslında. sadece görünen o ki sen nereye kaydettiğini bilmiyormuşsun :)

çoklu sekme kapatmaya gelirsek, onun için de chrome'un eklentisi vs vardır. biraz araştır.

artı, firefox nasıl sorunlar çıkarttı bilmiyorum ama en güncelini kurup sıfırlamayı deneyebilirsin.
0
washe
(24.04.18)
firefox devletin sitelerine uymadı. devlet siteleri hep internet explorer istiyor. chrome eh işte ama firefox ile hepsi sorunlu. yarım veya çalışmayan butonlar, açılmayan linkler, sürekli pop-up uyarısı çıkaran login şifre sayfaları. bunlar chrome'da çalışıyor. firefox güncel ama çalışmıyor.

firefox kaydediyorsa bile ever gelip karşıdan yüklenenler sayfamı doldurmuyor. hatta bence kayıt da etmiyor. mesel whatsapp'tan evrak fotoğrafı atıyorlar. ben firefox'ta whatsapp web'den açardım, kaydetmezdim. sonra onun çıktısını alır kapatırdım. bu illa karşıdan yüklenenler klasörüne indiriyor onu. lazım değil ki tekrar. hem lazıma bile telefonda var zaten, girer tekrar indiririm. niye bilgisayara illa iniyor o?

firefox da zaten indiriyorsa nerede bunlar bi göreyim. nereye indiriyor?
0
🌸kibritsuyu
(24.04.18)
Temp dosyasına indiriyordur.

kapatma korumasını eklenti ile yapabilirsin. chrome.google.com
0
teknikekip
(24.04.18)
kapatma koruması çok umurumda değil de sormadan kaydetmesi çok canımı sıkıyor.

hayır indiriyorsa yine temp dosyasına indirsin. onu da çıkarken ya da geçmişi sildiğimde siliyordur zaten. mesele yer kaplaması değil. mesele benim özenle oluşturduğum karşıdan yüklenenler klasörüme gerekli gereksiz her şeyi doldurması, hem de sormadan. hayır firefox'ta "kaydet" dediğimde bile "kaydedeyim mi" diye soruyor, en azından güvenlik icabı soruyor, belki virüs, belki trojan, belki yanlışlıkla tıkladım. bu tıklar tıklamaz hop kaydediyor en kullandığım klasöre. bu nasıl bir saçmalık?

torrent sitesinden torrent dosyasına tıklıyorum, hop iniyor. lan onu niye indiriyon, onu aç, torrent programı indirmeye başladıktan sonra ona tekrar ihtiyacım olmayacak ki. şimdi benim klasörde iş evraklarımımn içinde abuk subuk torrent file'lar var. bi ara tek tek ayıklamam lazım gelecek.
0
🌸kibritsuyu
(25.04.18)
(2)

Basılı metnin yazı stilini öğrenme

skdk
Merhabalar,Arkadaşlar ekte gönderdiğim program kataloğunun yazı stilini nasıl öğrenebilirim? Bu yazı stilini bilen veya öğrenebileceğim bir yol önerecek olan var mıdır?Teşekkürler.
Merhabalar,

Arkadaşlar ekte gönderdiğim program kataloğunun yazı stilini nasıl öğrenebilirim?
Bu yazı stilini bilen veya öğrenebileceğim bir yol önerecek olan var mıdır?
Teşekkürler.
0
skdk
(24.04.18)
Biraz daha yüksek çözünürlüklü olursa fotoğraf içinden bir satırı kesip şu siteden bulabilirsiniz.

www.fontsquirrel.com
0
talasas
(24.04.18)
roboto condensed gibi gözüküyo ama görsel çok ufak emin olamadım. daha yüksek çözünürlüklü tek bi cümlelik alanın fotoğrafını çekip whatthefont'a falan yüklersen çıkarır muhtemelen.

bi de roboto condensed değilse de yine google fonts'daki condensed fontlardan biri olabilir. (open sans condensed, pt sans narrow vs.) şurdan bakabilirsin kendin

fonts.google.com
0
yuto
(24.04.18)
(4)

Projeksiyon danışma (LG PH550G)

dadas9
Evde sadece film,maç izleme ve bilgisayardan ara sıra oyun oynamak amaçlı (PES,Araba yarışı vs) projeksiyon almayı istiyorum fiyat olarak da orta halli bir şey baktım ve sadece gece kullanılacak sizce linkteki cihaz işimi görür mü ya da bu civarda başka tavsiyeniz var mıdır? https://www.teknosa.com/
Evde sadece film,maç izleme ve bilgisayardan ara sıra oyun oynamak amaçlı (PES,Araba yarışı vs) projeksiyon almayı istiyorum fiyat olarak da orta halli bir şey baktım ve sadece gece kullanılacak sizce linkteki cihaz işimi görür mü ya da bu civarda başka tavsiyeniz var mıdır?

www.teknosa.com
0
dadas9
(24.04.18)
kac metrekarelik bi alanda kullanacaksiniz? uzman degilim ama gecen sene ben de almak icin arastirmistim. lumen siddeti oda buyukse sorun olabilir. biraz daha pahali ama sunu aldik biz memnunuz: m.akakce.com
0
pide
(24.04.18)
2. el almalısınız. Bu fiyata bu cihaz çok gereksiz. 1 sene 2. el Lg Pb60g (500 lümen) kullandım( 500 liraya almıştım) işimi görmüştü. Daha sonra satıp 800 liraya 2. el Lg Pa70g (700 Lümen) aldım. 2000 lira o model için çok fazla zaten led cihazların 30.000 saat ömrü var. Güvenebileceğiniz birisinden 2. el alın derim. 2200 bütçeniz varsa 1800-2000 tl bandında 2. el Pf80g modelleri gidiyordu en son. Pf80g 1080p 1000 lümen cihaz, neredeyse gündüz bile kullanabilirsiniz.
0
Golden Ratio
(24.04.18)
@golden ratio işte 2.el güvenip alabileceğim birisi yok maalesef,sizce bir kere alsam işimi görmez mi baya uzun 30 bin saat zaten çok aşırı bir beklentim de yok cihazdan gündüz kullanmak gibi
0
🌸dadas9
(24.04.18)
Gece kullanımında 70-80 inçe kadar tatmin edecek optimum görüntüyü verir. 90-100 inçlerde animasyonlarda sorun olmaz ama normal gilmlerde kontrast problemi yaşarsınız. Led cihazların zoom özelliği yok. Aşağı yukarı 3.5 metreden yansıtacaktır 80 inç görüntüyü odanız ufaksa problem yaratabilir. Eğer bu ürünü alacaksanız, duvara asmayı düşünmüyorsanız yanında kesinlikle tripod da alın.
0
Golden Ratio
(24.04.18)
(2)

sözlüğü kendi tayin ettiğim renklerle görmek istiyorum

tabudeviren
google chrome'da bazı eklentler var (stylish vb.) ama beceremedim.yardım edebilecek arkadaş var mı?arkaplan rengi: #ccccccyazı rengi: #000000link rengi: #000080
google chrome'da bazı eklentler var (stylish vb.) ama beceremedim.
yardım edebilecek arkadaş var mı?

arkaplan rengi: #cccccc
yazı rengi: #000000
link rengi: #000080
0
tabudeviren
(24.04.18)
Tema++ bununla yapabilirsin galiba
0
sutlu nescafe
(24.04.18)
Stylish aslında çok kolay, yapılışını anlatayım yap, öncelikle eklentiyi kuruyorsun sonra ekşiye giriyorsun sağ üstte stylish ikonu beliriyor ona tıklayıp create new style diyeceksin yeni bi pencere açılıyor, buraya yazdığın her kod ekşiye müdahale eder bu ilk adım.

Sonra değiştirmek istediğin şeye sağ tıklayıp incele diyorsun sağdaki panelden ilgili kodu alıyorsun örneğin atıyorum ama body{background:#ccc;}

Aynı şekilde linke de sağ tıklayarak o ilgili kod bütününü alıp stylish kod penceresine yapıştırıp renk değerini değiştiriyorsun ve kaydediyorsun. İşlem tamamdır.
0
freetakilir
(24.04.18)
(5)

İphone şarj/batarya problemi

archery
3.5 yıllık iphone 6 kullanıcısıyım. Bugüne kadar hiç şarj ve batarya problemim olmamıştı ta ki 2 ay önce aldığım x markalı şarj aletini kullanana kadar. Orjinal kablom koptuğu için bilinen bir teknoloji markasının iphone kablosundan aldım ve telefon artık yüzde 40'ken kapanıyor. Yüzde 80den birden y
3.5 yıllık iphone 6 kullanıcısıyım. Bugüne kadar hiç şarj ve batarya problemim olmamıştı ta ki 2 ay önce aldığım x markalı şarj aletini kullanana kadar.
Orjinal kablom koptuğu için bilinen bir teknoloji markasının iphone kablosundan aldım ve telefon artık yüzde 40'ken kapanıyor. Yüzde 80den birden yüzde 20ye düşüyor vs.

Sizce bataryayı değiştirmek dışında bir yol var mıdır?
0
archery
(23.04.18)
batarya değişimleri ucuzladı apple'da... hiç kasma. direk apple.com.tr den kontrol et 129 mu ne öyle bişey oldu. ver servise taksınlar hemen.
0
Tears of Devil
(23.04.18)
ben de 129 lira diye hatirliyorum. direk degistir :)
0
fakyoras
(23.04.18)
aynı durum bende de var yaklaşık 1 senedir. powerbank olmadan dışarı çıkmam imkansız. bir çok şey denedim, internette %0a kadar düştükten sonra kapalıyken tam şarj edin vs gibi teknikler var, hepsini denedim bir sonuç yok. Apple'ın sitesinden kontrol ettim gerçekten değişim 129 Lira. Ama bir dipnot var, bu fiyattan batarya değişimini yalnızca bir defa yapıyorlar. bu durumda değişimden sonra sürekli orijinal şarj aleti mi kullanmamız gerekecek? Çünkü apple'ın dandik şarj aletini kopmadan önce 2 ay kullanabiliyorken diğer markalardan kumaş örmeli şarj aletini yıllarca kullanıyorum.
0
unionall
(23.04.18)
ios 11.3'ü yüklersen pilinin mevcut durumunu sana söylüyor. yine de anlattıklarına göre o pilin pert olduğu belli diyebiliriz.
0
washe
(24.04.18)
Benim batarya da ölmüştü, kafasına göre kapanıyordu geçen sene kendim açıp değiştirdim sıfır gibi oldu. Bu zamana kadar işkence çekmişim (5s) Direkt değiştir ya da değiştirt.
0
sanquis
(24.04.18)
(3)

VPN kullanınca internet tarayıcısı otomatik kapanıyor.

chess.is.my.life
merhaba,vpn açınca, bulunduğum site yaklaşık 30 saniye sonra hata veriyor. sebebini bir türlü anlamadım. chrome üzerinden browsec, zenmate, hotspot shield olmak üzere birçok vpn kurdum fakat yine de sonuç değişmedi.site beni atmayacak şekilde nasıl vpn kullanabilirim?
merhaba,

vpn açınca, bulunduğum site yaklaşık 30 saniye sonra hata veriyor. sebebini bir türlü anlamadım. chrome üzerinden browsec, zenmate, hotspot shield olmak üzere birçok vpn kurdum fakat yine de sonuç değişmedi.

site beni atmayacak şekilde nasıl vpn kullanabilirim?
0
chess.is.my.life
(23.04.18)
Dostum Opera tarayıcı indir. Kendi içinde yerleşik VPN var onu bir dene.
Tarayıcı kaynaklı mı yoksa ISS kaynaklı mı onu bir anlayalım.
0
Polaroid
(23.04.18)
@polaroid, hemen deniyorum, ilgili sonucu editleyeceğim.

edit: malesef direk ünlem işareti çıkıyor.
şu ana kadar en iyi dayanan, chrome üzerinde browsec eklentisi.
onunla 30 saniye kadar açık kalıyor sayfa.
0
🌸chess.is.my.life
(24.04.18)
PM attım.
0
Polaroid
(24.04.18)
(1)

windows 8 için start menu

tenceredibi
daha önce start 8 kullanıyordum ama süresi bitti. ne kurabilirim? link verirseniz tam şukela olur :)
daha önce start 8 kullanıyordum ama süresi bitti. ne kurabilirim? link verirseniz tam şukela olur :)
0
tenceredibi
(22.04.18)
win 10 kur;)

Not: ücretsiz win10 yükseltme halen aktif.
0
late viper
(22.04.18)
(1)

şu videonun sesi alınarak netleştirilebilir mi?

tabudeviren
https://www.youtube.com/watch?v=-M1R8OfhrBM`böyle bir şey olabilir mi`?yoksa umutsuz vaka mı?
0
tabudeviren
(21.04.18)
(bkz: udacity)
(bkz: adobe audition)

ve tercihen asus xonar serisinden veya muadillerinden bir ses kartı.

ancak çok bi' şey olmaz, mal kötü.
0
Jimmy McNulty
(21.04.18)
(5)

Turnitin programı arıyorum (Öncelikli, acil)

i love sleeping
Merhaba, yüksek lisans tezi yazıyorum ve tezimi 1 ay içerisinde intihal programına sokmam gerek. Konum çok işlenen bir konu ve kaynağım da kıt. İntihal illa ki çıkacaktır. Ben intihal oranının yüksekliğinden çok endişeliyim. Bu programdan (Sadece Turnitin, diğer programlar profesyonel bağlamda YÖK i
Merhaba, yüksek lisans tezi yazıyorum ve tezimi 1 ay içerisinde intihal programına sokmam gerek. Konum çok işlenen bir konu ve kaynağım da kıt. İntihal illa ki çıkacaktır. Ben intihal oranının yüksekliğinden çok endişeliyim.
Bu programdan (Sadece Turnitin, diğer programlar profesyonel bağlamda YÖK ile çalışmadığından, bire bir kopya yapsanız bile intihal çıkmıyor) elinde bulunan ya da bir kereliğine bana yardımcı olabilecek biri var mıdır? Şu an işsizim ve bana yardım edilip bu kişi tarafından mali bir beklenti olursa, temmuz ayında işe başlayıp istediği makul bir ücretse kendisine bunu veririm. Ama hakikaten yardım amaçlı yaklaşacak olursa da, iki cihanda işi rast gitsin inşallah.

Şimdiden çok teşekkür ederim.
0
i love sleeping
(21.04.18)
mesaj gönderdim kontrol et.
0
helenart
(21.04.18)
Tezini intihal programına danışmanın yükleyip rapor alacak. Sen alıntılarını doğru bir şekilde yapıp kaynak göstermeye bak, tesadüfi benzerlikler için belli bir orana kadar sorun çıkmıyor zaten. Ön kontrol amaçlı istiyorsan endişelerini danışmanınla paylaşsan belki yardımcı olur.
0
mezzosprite
(21.04.18)
Yanlış biliyorsam biri düzeltsin lütfen ama Turnitin’e kontrol için yüklediğinizde o dosya orada kalıyor ve hocanız da kontrol ettiğinde yüksek oranda intihal görüyor diye biliyorum ben. Google’ın bulamayacağı kağıtlar arası intihali de görmüş oluyorlar böylelikle. Bir kağıdı kontrol edip sistemden çıkarma gibi bir şeyin varlığından emin değilim. Böyle bir şey varsa bile kontrol eden kişinin bu seçeneği seçtiğinden emin olun.
0
pike
(21.04.18)
Şimdi sen turnitine yüklersen sonra hoca kontrol ederse benzerlik %100e yakın çıkacak yalnız. Hocaya dert anlatırsın :D %40 çıkmasından iyidir aslında. Eski sonuçları gösterir mi bilmiyorum
0
glamdr1ng
(21.04.18)
@pike. yanlış değil ama eksik biliyorsun. dosyayı turnitin'e yüklerken "no depot" seçeğini işaretlersen dosya depolanmaz intihal %100 cikmaz. diger türlü depoya atarsan ikinci turda intihal %100 cikar ki bu durumda kurum üst yöneticisine bilgi verip tezin depodan sildirilmesi gerekir.
0
helenart
(21.04.18)
(3)

Fiat Doblo 2015 aux girişinde kısık ve boğuk ses

sodakapagi
Merhabalar duyuru ahalisi. Bir çok teknik sorunumu artık forumlar yerine burada çözebiliyorum, günlerdir forumlarda cevap alamadığım sorum şu, 2015 Fiat Doblo'nun aux girişinden şarkı dinlerken hiçbir sıkıntımız yoktu. Bir kablo aldık ve o kablosuyla ses alamadık. Ardından farklı kabloyla bir kaç gü
Merhabalar duyuru ahalisi. Bir çok teknik sorunumu artık forumlar yerine burada çözebiliyorum, günlerdir forumlarda cevap alamadığım sorum şu, 2015 Fiat Doblo'nun aux girişinden şarkı dinlerken hiçbir sıkıntımız yoktu. Bir kablo aldık ve o kablosuyla ses alamadık. Ardından farklı kabloyla bir kaç gün düzgün ses aldık sonrasında ses boğuk ve kısık gelmeye başladı. belirgin bir parazit sesi yok aşırı derecede kısık ses ve hafif bir boğukluk var. Neden olur? Çözümle ilgili fikri olan var mı? Teşekkürler.
0
sodakapagi
(20.04.18)
Muhtemelen kablodan kaynaklı sorun yaşıyorsunuz.
0
oligomer
(20.04.18)
@oligomer hocam, o kablo bir zarar vermiş olmalı ama ne? İşte onu pek çözemedim malesef. Farklı kablolar ve telefonla da deniyoruz durum aynı çünkü. Keşke sadece o kablodan olsaydı da tamamen bambaşka bir evrene kendisini yollayıp kurtulabilseydik. *
0
🌸sodakapagi
(21.04.18)
O zaman aux girişini ya da bulunduğu kısımı söküp arkadan bağlantılarına bir bakın.

İçine yabancı bir cisim girmiş de olabilir, şase yapıyor olabilir.

Sondan başa doğru sırasıyla deneyip arızayı bulmanız lazım, farklı telefon ve farklı kablo denediğinize göre sıra aux girişine geldi.

Girişin arkasındaki kablolara sinyal verip sesi almaya çalışın, problemi aşarsanız girişi değişir ya da içini açıp tamir etmeye çalışırsınız.

Ordada problem yoksa teybe kadar yolu var, kabloları ve yolları takip edin.
0
John Bloor
(21.04.18)
(3)

twitter tag engelleme

winston
olabiliyor mu bu? teknik anlamda soruyorum. mesela yukarılardan biri emrettiğinde abc tagında atılan tweetler sıfırlanabiliyor mu? kuruntu mu yoksa?
olabiliyor mu bu? teknik anlamda soruyorum. mesela yukarılardan biri emrettiğinde abc tagında atılan tweetler sıfırlanabiliyor mu? kuruntu mu yoksa?
0
winston
(20.04.18)
Teknik anlamda soruyorsaniz evet, dediginiz gibi belli hashtag ile paylasilan twitler bosluga gonderilebilir.
0
crown
(20.04.18)
bu twitter'ın izni ile mi olabiliyor sadece yoksa dışarıdan müdahale mümkün mü?
0
🌸winston
(20.04.18)
Twitter yapabilir bunu zaten, yukaridan birinden kastin Twitter'daki ust duzey bir yonetici oldugunu varsaydim.
0
crown
(21.04.18)
(4)

God of war oyunundaki ilk boss'un adı ne

denizaya
Ps4'e çıkan oyunda gelen ilk boss yabancının mitolojideki adını bilen var mı?
Ps4'e çıkan oyunda gelen ilk boss yabancının mitolojideki adını bilen var mı?
0
denizaya
(20.04.18)
oyunu oynamadım. YouTube'tan izlediğim bir videoya göre daudi kaupmaor.
0
sanat guresi
(21.04.18)
O verdiğin isme Google dan baktım. Ondan sonraki boss imiş benim merak ettiğim. Krotoss'un evine gelen yumtuk yumruğa kavga ettiği.
0
🌸denizaya
(21.04.18)
Onun kim olduğuyla ilgili epey bir tartışma var nette ama son karar Baldur olduğu yönünde.

godofwar.wikia.com
0
eazy
(21.04.18)
Aynen Baldur o karakterin ismi.
0
rhinwedd
(23.04.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.