Giriş
(6)

GAMS'te alınan hata

peanutbutterpuddingsurprise
ne olabilir? 149 nolu hatayı alıyorum. açıklaması Uncontrolled set entered as constant. Ilgilenen olursa da dosyaları atabilirim. Çok teşekkürler :)
ne olabilir? 149 nolu hatayı alıyorum. açıklaması Uncontrolled set entered as constant. Ilgilenen olursa da dosyaları atabilirim. Çok teşekkürler :)
0
peanutbutterpuddingsurprise
(17.05.18)
Ekran çoktısını duyuruya eklemeniz mümkün mü? Büyük olasılıkla hem bir set olarak hem bir scalar olarak aynı deüişken adını girmiş olabilirsiniz. Başka bir iki olasılık da var. Kodu görerek yardımcı olmak daha kolay.
0
aychovsky
(17.05.18)
ekran çıktısı olmadan zor ama benim anladığım seti tanımlamadan fonksiyona yazmışsın.

yani x'i tanımlamadan x+y yazmışsın gibi.
0
logisticsmanager
(17.05.18)
i.hizliresim.com
i.hizliresim.com
i.hizliresim.com

ekran çıktıları bu şekilde, teşekkür ederim :)
0
🌸peanutbutterpuddingsurprise
(17.05.18)
normalde gams'de hata mesajına tıkladığında hatayı göstermesi lazım, nerede gösteriyor hatayı?
0
logisticsmanager
(17.05.18)
Modelde birden fazla hata var gibi görünüyor, hepsini görmediğimiz için hangilerini tanımladınız ya da hangileri yok bilemiyorum.

Ama en basitinden constraint 5'te ne demek istediğinizi anlamadım.
0
yaraticinick
(18.05.18)
@logisticmanager örneğin sarı işaretli kısma tıkladığımda sol tarafta imlecin bulunduğu yerde gösteriyor hatayı.

i.hizliresim.com

@yaraticinick modelde 149 numaralı hatadan birden farklı yerde var ancak onun dışında farklı çeşitte hata yok. yani 257 numaralı hata var o da çözdürme yapamadığı için, 149 hallolunca o da ortadan kalkar diye düşünüyorum. constraint 5 ise şunu anlatıyor, "eğer t ayındaki tüm modellerin toplam üretim miktarı 0dan küçükse üretim yapılmalı" cümlesinin matematiksel hali gibi. ama yanlış yazılmış olabilir tabi. bi de siz bakarsanız çok güzel olur :)

bu arada modelin txt dosyasi ve çıktının txt dosyasını paylaşıyorum. teşekkür ederim ilgilerinize.

dosya.co

dosya.co
0
🌸peanutbutterpuddingsurprise
(18.05.18)
(5)

araç muayenesi için önceden bakım yaptırmalı mı?

eja
İlk defa iş başa düştü. Randevumu aldım, yönergeleri okudum en az 1 saat önceden gidicem sıra numarası alıcam. Yalnız gitmeden önce aracı sanayide bir yere göstermek gerekir mi? Gerekirse ne kadar tutar bu ayarlamalar? Bir önceki muayenede çamurluklar, yangın tupu suresi, far ayarı gibi hafif kusur
İlk defa iş başa düştü. Randevumu aldım, yönergeleri okudum en az 1 saat önceden gidicem sıra numarası alıcam. Yalnız gitmeden önce aracı sanayide bir yere göstermek gerekir mi? Gerekirse ne kadar tutar bu ayarlamalar? Bir önceki muayenede çamurluklar, yangın tupu suresi, far ayarı gibi hafif kusur bulunmuş, en son bakım 1.5 sene önce yapıldı arabada bir sorun yok ama ağır kusur alıp uğraştırılar diye telaş yaptım. Önceden bi sanayiye göstermek gerekir mi?
0
eja
(17.05.18)
Boşuna neden para harcayasınız ki? Muayenede bir eksiklik varsa söylerler gider sadece onu yaptırırsınız. Bir ay zamanınız oluyor bunun için, aynı gün kusuru giderip muayene tekrarı yaptırabilirsiniz.
0
John Bloor
(17.05.18)
Bunun net bir cevabi yok. Baktirsaniz da olur, baktirmasaniz da. Baktirmazsaniz ne olur? Agir kusur varsa onu yaptirip 1 kez daha muayene yaptirma hakkiniz var. He hic bakim yaptirmiyorsaniz(1,5 sene oldu diyorsunuz.)aracin yagini degistirmiyor musunuz? Kendi guvenliginiz icin bir bakim yaptirtin. Araci lifte kaldirtip bi baktirtin. Patlak Körük var mi? On takimda sikintili bir goruntu var mi? Bunlari ara sira kontrol ettirtin. Kendi guvenliginiz icin.
0
ykyt
(17.05.18)
@ykyt bakımdan kastım yetkili servis bakımı araçla çok km yapılmadığı için servise gidicek bir durum oluşmadı ama yağ su olarak sanayide baktırıldı yakın zamanda. evde iki araç var muayenesi gelen genelde kapalı otoparkta yatıyor, yoksa tabi ki hem kendi hem başkalarının güvenliğini tehlikeye atmıyoruz.
0
🌸eja
(17.05.18)
TUV muayenesinden bağımsız olarak, arabaya düzenli bakım yaptırmak lazım zaten. Aracın bakımsız olmasıyla muayeneden geçip kalması arasında çok kuvvetli bir bağ yok. İstisnai durumlar var, mesela frenler, fren testinden gerekli puanı alamazsan kalırsın muayeneden.
Madem 1,5 senedir bakım yapılmamış arabayı ustanıza ya da servisinize götürüp bakımlarını yaptırın bence.
Km yapmasa bile senelik rutin bakımlarını yaptırmak lazım. O yağların km olarak olduğu gibi süre olarak da bir kullanım süreleri var.
0
battal gemalmaz
(17.05.18)
plakada vida olması nedeniyle, ki harfin siyah kısmı üzerinde ve görünüşü engellemiyor olması nedeniylr, geçememiştim. sonrasında boşuna emniyete gittim. olur da böyle bir durum olursa muayene kağıdındaki ağır hasar yazısı ile şoförler odasından yarım saat içerisinde bastırıp yeniden aynı gün muayene tekrarı yaptırabilirsiniz.

bunun dışında, far, fren'de sorun yoksa, yağ sızıntısı filan yoksa baktırmayabilirsiniz. ancak 1.5 yıl uzun süre, muayeneden önce genel baktırmanız uygun olabilir.
0
altinci nesil caylak
(17.05.18)
(8)

silahların menzil/güç üzerindeki etkisi

kibritsuyu
anlamadığım bir husus var. birbirinden farklı tabancaların (veya tüfeklerin) özellikleri anlatılırken işte etkili menzili şu kadar, tahribat gücü bu kadar falan. "ooo magnum 435xzy bununla bir fili bile öldürebilirsin dostum".abi tabanca dediğin basit bir mekanizma değil mi, merminin götündeki barut
anlamadığım bir husus var. birbirinden farklı tabancaların (veya tüfeklerin) özellikleri anlatılırken işte etkili menzili şu kadar, tahribat gücü bu kadar falan. "ooo magnum 435xzy bununla bir fili bile öldürebilirsin dostum".

abi tabanca dediğin basit bir mekanizma değil mi, merminin götündeki baruta vurup patlatıyor, merminin ucundaki çekirdek de fırlıyor. menzildir, tahrip gücüdür falan bunlar merminin numarası değil mi? osuruktan bi tabancayla, fili öldüren magnum 32432xz farklı ne yapıyor ki biri osurukken biri fili öldürüyor? ikisinin de tek fonksiyonu merminin götüne vurup patlatmak değil mi? asıl işi mermi yapmıyor mu burada?

ha belki namlusundaki yiv ve setler olabilir ama o da osuruktan bir tabancayı fil öldürecek hale getirmez herhalde.

neyi gözümden kaçırıyorum?

(elbette ki şarjörün aldığı mermi sayısı, seri atış hızı, vs gibi tabancasal tüfeksel özelliklerde birbirlerine göre üstünlükleri vardır da atış menzili ve gücü açısından ne fark yaratıyor onu anlamadım).
0
kibritsuyu
(17.05.18)
Kalibre ile alakali olsa gerek. Yani silahin namlusunun eni.

Daha buyuk kalibre = daha buyuk mermi = daha cok barut = daha yuksek hiz = daha cok mesafe / tesir

Daha uzun namlu da bunlari arttirmaya yariyor olsa gerek, namlunun icindeki basinc daha gec disari cikip etkisini yitirdigi icin.

Mantik yurutmeye calistim, yoksa bildigimden degil.
0
common of demons
(17.05.18)
Namlunun uzunluğu merminin hızı için çok önemli. Kısa olursa gazın itme gücünün çoğu kullanılamadan mermi namludan çıkar. Uzun olunca da hem silah kullanışsız oluyor hem de verim düşmeye başlıyor. Bunun dışında yivli vs olması merminin kendi etrafında dönüşünü, isabeti ve çıkış yarasını etkiler.
0
cleric
(17.05.18)
upload.wikimedia.org

9 mm ile 50ae

herşeyi açıklamıyor mu sence?

daha çok barut, daha çok patlama, daha yüksek hız, daha büyük çekirdek, daha büyük tahribat.

bunun dışında çekirdeğin tipi
i.pinimg.com

bunlar da hıza etki ettiği gibi, tesir oranını da arttırıyor.

nebula.wsimg.com

bazı mermiler içerde parçalara ayrılıp çok tahribat yapar, sağ kalsan bile bu çekirdke parçalarını çıkarmak, daha çok tahribat vereceği için çıkarılamaz.

fil için bunu üretti adamlar, şaka gibi

vignette.wikia.nocookie.net
0
Photographer
(17.05.18)
@photographer Soruyu soran aynı mermiyi iki farklı silah atsa ne farkediyor diye sormuş diye düşündüm ben.
0
cleric
(17.05.18)
Ben de "aynı mermi farklı silahta nasıl farklı sonuç doğurabilir" anladım soruyu.

Eğer doğru anladıysak namlu uzunluğu, yiv set sayısı ve kalitesi, tabancanın gaz kaçırma toleransı, revolver (toplu) ya da şarjörlü olup olmaması hesapları etkiliyor.

Ha tabi hiç bir tabanca ile bir fili öldüremezsin, ayıyı da hatta domuzu da öldüremezsin. Tabanca lan bu insanı zor öldürüyor :)
0
John Bloor
(17.05.18)
Sadece mermi degil, namlu uzunlugu, yivleri vs. de etkili ornegin. Bunu sen de soylemissin zaten gerci.
Ama dedigin gibi asil olay mermide bitiyor. Mesela ayni silahla farli mermiler kullanarak bambaska tahribat gucu yaratabiliyorsun.
Zirh delici mermi en iyi ornek, burada is mermi teknolojisinde bitiyor mesela. Disinda yumusak kabuk var merminin, zirha carptiginda dis kabuk parcalaniyor ve icerideki daha ince cekirdek zirhi delip geciyor. Burada olay direkt mermi. Cekirdegi ve kovaniyla birlikte merminin yapisi. Farkli farkli amaclar icin farkli mermiler var bildigin gibi.
Arabada da performanstan bahsediyorsak olay aslinda genel olarak motor ama biz yine de arabanin kendisinden bahsediyoruz soyle yuksek performansli, boyle guclu falan filan.
Ford f150 tas gibi araba ornegin. Ama Ford f150 degil, aslinda motoru tas gibi ve o yuzden tas gibi araba olarak kabul ediliyor.
0
stavro
(17.05.18)
Zehir ya da narkozun dozu olarak bak olaya. Doz artınca bu dünyaya veda ihtimali de artıyor.
Balistik mevzusunu araştır.
0
1adam
(17.05.18)
burada üç önemli faktör var;

1- mermi ne kadar barut içeriyor? ya da merminin namlu çıkış hızı ne? yani sen tetiği çekince ne kadar barut patlatıyorsun, dolayısıyla mermi ne kadar hızlanıyor? bu silahtan silaha çok fark ediyor? tabi silahın o kadar barutun patlamasına dayanması, belli hızda çıkan mermiyi titretmeden düz bir biçimde çıkarabilmesi lazım. namlu kenarlarına çarparsa namluyu, tetik kısmını falan yaran bir sürü sorun çıkabiliyor. pasif soğutmalar, titanyum alaşımlar, döküm gövdeler falan gırla gidiyor.

2- tesir büyüklüğü ne? kalibre, uzunluk, yapı, malzeme dolayısıyla gelen mermi ne kadar büyük ve etkili? kalibre de buna dahil ama ağırlık, uç geometrisi derken mermi özellikleri tesiri çok değiştiriyor. namlunun bu mermiyi hedefe düz bir şekilde gönderebilmesi için içeri ile ilgili ne hesaplar yapılıyor, anlatamam...

3- mermi özellikleri nasıl? merminin yiv seti ile dönüş hızı ne? girdiği yerde tekrar patlayan mermi yapısına kadar binbir çeşit mermi var.

yani bir tabancadan çıkan mermi de aynı yöntemle ateşleniyor, uçaksavar mermisi de. ama ikisinin (hem ateşleyen silaha, hem de hedefe) yaptığı tahribat arasında dağlar kadar fark var.
0
babilbaligi
(17.05.18)
(5)

excel'de yinelenen rakamları toplama

tolga asp
elimde şöyle bir tablo var;kalem - 5defter - 2silgi - 4kalem - 4silgi - 3ben yinelenen değerleri birleştirip yanına da toplam sayıyı yazmak istiyorum fakat ilgili formülün adı aklıma gelmediği için google'dan aradığımı bulamadım.bi el atabilir misiniz?
elimde şöyle bir tablo var;

kalem - 5
defter - 2
silgi - 4
kalem - 4
silgi - 3

ben yinelenen değerleri birleştirip yanına da toplam sayıyı yazmak istiyorum fakat ilgili formülün adı aklıma gelmediği için google'dan aradığımı bulamadım.

bi el atabilir misiniz?
0
tolga asp
(17.05.18)
yandaki rakamları toplamak istediğinizi anlıyorum.
hücreleri seçin, yukarıdan data sekmesine gidin ve oradan text to column butonuna basın.
orada hüceredeki sayıları ayrıştırıp farklı bir hücreye alabilir ve rahatça toplarsınız.
0
teritori
(17.05.18)
İsim ve değerler ayrı hücrelerdeyse subtotalle yapabilirsiniz.
0
kint
(17.05.18)
siz acaba şu şekilde bir tablo mu oluşturmak istiyorsunuz:

kalem 9
defter 2
silgi 7

eğer böyleyse ve illa data üzerinde formülle çalışmak zorunda değilseniz pivot table ile kolayca yapabilirsiniz. Eğer data üzerinde formülle çalışmak zorundaysanız değerlere key atayarak formülü kurabilirsiniz fakat bu biraz uğraştırıcı.
0
unionall
(17.05.18)
anladım kalemleri toplayıp yanına yazsın istiyorsunuz. etopla ile yapabilirsiniz.
0
naksidil
(17.05.18)
evet etopla ile işimi gördüm, teşekkürler herkese.
0
🌸tolga asp
(17.05.18)
(4)

bebek kamerası önerisi

tchuck
- wifi ile uzaktan telefonla bağlanabilmek- kendine ait ayrı ekranı olması- ses de algılayabiliyor olmasıihtiyacım olan özellikler.500-600 lira civarı bütçem var. hangi marka ve modeli önerirsiniz arkadaşlar?
- wifi ile uzaktan telefonla bağlanabilmek
- kendine ait ayrı ekranı olması
- ses de algılayabiliyor olması

ihtiyacım olan özellikler.

500-600 lira civarı bütçem var. hangi marka ve modeli önerirsiniz arkadaşlar?
0
tchuck
(17.05.18)
xiaomi'nin IP kemaralarını önerecektim ama ekranlı modeli yok galiba.
0
zombi
(17.05.18)
ya bu ekran meselesi de, evde anneler babalar falan da olunca onların daa ortak biyerden bakabilmeleri için. (kontrol amaçlı)

ip kameralara sanırım aynı anda 1 kişi bağlaanbiliyor sırf.

ya bu işi siz nasıl çözdünüz ne taavsiye edersiniz.
0
🌸tchuck
(17.05.18)
piotr
(17.05.18)
ip kameralarda birden fazla kişi bağlanabilir,kendi üzerinde ekran olması genel olarak gereksiz birşey,ip üzerinden bilgisayar veya telefondan bakabilirsiniz.
urun.n11.com
urun.n11.com

ucuz birşey olsun dersen piotr verdiği linkte ki kamera da olur.
0
sealth
(17.05.18)
(2)

acil buzdolabi sorunsali

cossecant
Sabah fark ettim buzluktakiler erimeye baslamis. Ama alt taraf calisiyor. Buzdolabinin ustundeki gostergede unlem isareti yanip sonuyor. Bir de buzdolabi kapisi cok sicak, kenarlari da ayni sekilde su an oldukca sicak.Ay ne yapalim, buzluktakiler bozlmadan bi cozum bulamaz miyiz? Bu arada buzfolabi
Sabah fark ettim buzluktakiler erimeye baslamis. Ama alt taraf calisiyor. Buzdolabinin ustundeki gostergede unlem isareti yanip sonuyor. Bir de buzdolabi kapisi cok sicak, kenarlari da ayni sekilde su an oldukca sicak.

Ay ne yapalim, buzluktakiler bozlmadan bi cozum bulamaz miyiz?

Bu arada buzfolabi modeli Beko 9621 NE. Beko musteri hizmetlerine hatta cok beklememe ragmen baglanamadim :(( cok uzgunum.
0
cossecant
(17.05.18)
civarınızdaki beko teknik servisin numarasını netten bulup hemen arayın, gün içerisinde randevu oluşturup gelirler
0
bizansa karsi memleket takimi
(17.05.18)
Aynen oyle yaptim 400 tl dediler. :( yaptiricaz mecbur
0
🌸cossecant
(17.05.18)
(1)

gamepower helios cube bilgisayar kasasını önerir misiniz?

synche
kendime bilgisayar toplamaya karar verdim.. yer kaplamayacak ufak tefek bir kasa arayışındayım.. 400 tl fiyat aralığında alternatif bir tavsiyeniz var mı? kaliteli bişey olsun istiyorum.. kullanan veya kanlı canlı görenlerin yorumlarını alabilir miyim?https://gamepowerpc.com/cases/helios/
kendime bilgisayar toplamaya karar verdim.. yer kaplamayacak ufak tefek bir kasa arayışındayım.. 400 tl fiyat aralığında alternatif bir tavsiyeniz var mı? kaliteli bişey olsun istiyorum.. kullanan veya kanlı canlı görenlerin yorumlarını alabilir miyim?

gamepowerpc.com
0
synche
(16.05.18)
valla hocam ne o küp gibi, pek beğenmedim, oyun oynarken ışıkları adamın gözünü alır.

sade bi tasarım baksan olmaz mı?
0
Photographer
(16.05.18)
(1)

çok uzun ses kaydının ses olan bölümleri

termin8tor
merhabalar, elimde yaklaşık 10 saat süren bir ses kaydı var. uzun bir süresi sessizlik. sesin yükseldiği yerleri bulabileceğim bir program/yöntem var mı?teşekkürler.
merhabalar, elimde yaklaşık 10 saat süren bir ses kaydı var. uzun bir süresi sessizlik. sesin yükseldiği yerleri bulabileceğim bir program/yöntem var mı?
teşekkürler.
0
termin8tor
(16.05.18)
tabiki. audacity işinizi görecektir. premiere gibi video düzenleme programları halihazırda varsa işinizi görür.
0
kutukcu
(16.05.18)
(2)

hotmail de 10.000 maili ayırmak

seindfeld
Başlıktan gördüğünüz üzere biraz üşengecim. Yıllardır silmedim maillerimi fakat önemli olan yerlerden gelenleri ayrı klasörlemek istiyorum.Mesela garanti bankasından gelen tüm mailleri "süpür" deyip silebiliyorum ama hepsini seçip nasıl bir klasör e atabilirim.Aynı mailden gelenlerin hepsini seç diy
Başlıktan gördüğünüz üzere biraz üşengecim. Yıllardır silmedim maillerimi fakat önemli olan yerlerden gelenleri ayrı klasörlemek istiyorum.
Mesela garanti bankasından gelen tüm mailleri "süpür" deyip silebiliyorum ama hepsini seçip nasıl bir klasör e atabilirim.
Aynı mailden gelenlerin hepsini seç diye bir eklenti göremedim. Aydınlatırsanız sevinirim
0
seindfeld
(16.05.18)
rule olusturma var mi diye bakar misin bi? varsa yapabilirsin.
0
fakyoras
(16.05.18)
Arama kısmına garantinin mailini yaz tüm hepsi gelir onunla alakalı ardından hepsini seç tiki var yukarda ona basar yollarsın.
0
bir peynir kutusu kibrit
(16.05.18)
(2)

Laptopu oturum kapalı halde teknik servise versem düzelir mi

her gece aç
Sarj olmama sorunu var. Sifreyle oturum acilir hale getirdim. Tamirci bu halde de tamir edebilir diye umuyorum yoksa masaüstünde bi sürü dosya var onları gizlemekle ugrasamam
Sarj olmama sorunu var. Sifreyle oturum acilir hale getirdim. Tamirci bu halde de tamir edebilir diye umuyorum yoksa masaüstünde bi sürü dosya var onları gizlemekle ugrasamam
0
her gece aç
(16.05.18)
muhtemelen düzelir fakat bence yine de 'misafir' oturum hesabı açın. 2dk sürer.

bu arada art niyetli biri dahili depolama birimini söküp de içindekilere ulaşabilir. yani çok çok önemli veriler varsa tekrar düşünün.
0
icim urperiyor
(16.05.18)
harddiski cikarip oyle ver. cikarmak dunyanin en kolay isi zaten. sadece bi tornavidaya bakar.
0
hopeless
(16.05.18)

AutoCAD 2018 dosyasını AutoCAD 2015'e çevirebilecek biri var mıdır?

Ranchoddas
AutoCAD 2018 dosyasını AutoCAD 2015'e çevirebilecek biri var mıdır? biraz acil de
AutoCAD 2018 dosyasını AutoCAD 2015'e çevirebilecek biri var mıdır? biraz acil de
0
Ranchoddas
(16.05.18)
(2)

AWS bir s3 bucket'a izin vermek (bir email adresi için)

tchuck
amazona kayıtlı bir email adresi için, sahip olduğum 10 buckettan yalnızca 1 bucketı tam yetki ile ynetmesi için izin vermek istiyorum ama beceremedim.nasıl oluyor?ıam üzerinden tanımlama yapmaya çalıştım ama o tüm bucketlara izin veriyor.
amazona kayıtlı bir email adresi için, sahip olduğum 10 buckettan yalnızca 1 bucketı tam yetki ile ynetmesi için izin vermek istiyorum ama beceremedim.

nasıl oluyor?

ıam üzerinden tanımlama yapmaya çalıştım ama o tüm bucketlara izin veriyor.
0
tchuck
(15.05.18)
Bucket policy’den ilgili aws accountindaki user’in arn’sine izin vereceksin.
0
eksi sozlukte eksiyen adam
(15.05.18)
VPC ile alakasi yok ki, neden ayri VPC sordun anlamadim. Bucket policy uzerinden belirli iam arn'lerine izin verince calismasi lazim. email adresine degil iam user'ina izin verebilirsin.
0
eksi sozlukte eksiyen adam
(16.05.18)
(2)

excel'de işaretçi çubuğu

kibritsuyu
geniş bir tablonun en baştaki hücresiyle en sonraki hücresini kontrol etmem lazım aşağı kaydıra kaydıra.ok tuşlarıyla sadece tek hücrenin etrafındaki çerçeveyi gezdirebiliyorum.böyle tüm satırı baştan sona kaplayan, ekrana cetvel dayamış gibi aşağı yukarı kaydırabileceğim bir işaretçi var mı?
geniş bir tablonun en baştaki hücresiyle en sonraki hücresini kontrol etmem lazım aşağı kaydıra kaydıra.

ok tuşlarıyla sadece tek hücrenin etrafındaki çerçeveyi gezdirebiliyorum.

böyle tüm satırı baştan sona kaplayan, ekrana cetvel dayamış gibi aşağı yukarı kaydırabileceğim bir işaretçi var mı?
0
kibritsuyu
(15.05.18)
Pencere ekran boyutunu aşıyor ve scroll kullanmak zorunda kalıyosanız eğer üstteki iki öneri++

Şu durumda daha az işe yarayan ama benzer durumlarda ihtiyaç duyacağınız alternatif yöntem: shift+space bulunduğun satırın tamamını işaretler, göz hizası kaybolmaz böylece.
0
IncredibleMau
(15.05.18)
hah işte o shift+space ile tüm satırı işaretleyince çıkan maviliği ok işaretleriyle aşağı yukarı kaydırabilmek istiyorum.

aradaki sütunları gizleyemem, onlara da bakmam lazım.

ekranı aşmıyor, bakmak istediğim şey dışarıda kalmıyor (ya dakalıyorsa bile küçültüp aynı ekrana sığdırırım. ama satırın bir başına bir sonuna, bir ortasına, tekrar başına falan bakmam lazım. bunu yaparken aynı satıra baktığıma, aşağı yukarı satıra kaymadığıma emin olmam lazım.

i.hizliresim.com şu maviliği aşağı yukarı oynatabileyim istiyorum.

bakın muhasebe programımdan gif yaptım, bunun excel'ini istiyorum: i.hizliresim.com
0
🌸kibritsuyu
(15.05.18)
(2)

Word de belge bozuldu açılmıyor

çılgındünya
Ben bunu nasıl açarım dostlar?Ne denediysem kurtaramadım.protected açmaya çalıştım repair halinde açmaya uğraştım.Zip haline getirip html olarak açmaya kadar.3.parti programla remo repair word software kurdum yaptım ama yine olmadı.Başka fikri olan var mıdır?
Ben bunu nasıl açarım dostlar?
Ne denediysem kurtaramadım.protected açmaya çalıştım repair halinde açmaya uğraştım.Zip haline getirip html olarak açmaya kadar.

3.parti programla remo repair word software kurdum yaptım ama yine olmadı.
Başka fikri olan var mıdır?
0
çılgındünya
(14.05.18)
kardeş, ne oldu da bozuldu? öncelikle dosyayı bir yerlere upload etme şansın yok mu? insanlar denesinler falan.. yani özel bilgiler yada herhangi bir sebeple dosyayı paylaşamıyorsan, biraz daha detay verebilirsin bence. ne oldu da çalışmamaya başladı? kaydederken elektrik mi gitti? bozuk hdd'den mi kurtarıldı? nedir yani?
0
sokak capkini degilim
(15.05.18)
@sokak capkini degilim o kadar şey yaptım olmadı bir kapatıp yeniden açtım bilgisayarı oldu.Microsoft bana tatlı panikler yaşatıyor.iş yeri dökümanı olduğu için paylaşamadım.
0
🌸çılgındünya
(16.05.18)
(2)

GAMS

piranase
merhaba. gams'te kurduğum bir modelde minlp tipinde çözmeme rağmen değişkenler solver sonucu reel değerler alıyor. kısıtlar da genelde 0 veya 1 e eşit olması ile ilgili (modeller de TSP ve CPP yapısında). neden kaynaklanıyor olabilir?bir de demo sürümünde problem çok küçük olmasına rağmen solvar men
merhaba. gams'te kurduğum bir modelde minlp tipinde çözmeme rağmen değişkenler solver sonucu reel değerler alıyor. kısıtlar da genelde 0 veya 1 e eşit olması ile ilgili (modeller de TSP ve CPP yapısında). neden kaynaklanıyor olabilir?
bir de demo sürümünde problem çok küçük olmasına rağmen solvar menüsünü göremiyorum bazen, neden olabilir?
teşekkürler.
0
piranase
(13.05.18)
problem optimal sonucu veriyor mu kontrol eder misiniz ? optimalde imkansız minlp ile çözdüğünüzün mip gibi sonuç vermesi benim bildiğim kadarıyla.
0
yaraticinick
(18.05.18)
Eger son kismi I harfi iceren bir seyle cozduruyorsaniz (MIP, MILP. MINLP, vb), degiskenleri integer ya da binary tanimlamissaniz; problemin tamsayi ya da binary sonucu veren bir cozumu yok demektir. Ortaya "integer infeasible" cozumu atmak yerine de LP cozumunu atiyordur. Kisitlardan en az biri sorun cikariyor. demektir. Olurlu oldugunu biliyorsaniz, orada bir yerde bir yanlis kodlama var demektir.

Soylediginiz sorun en cok isletim sistemi uyusmazliginda ortaya cikiyor. Ornegin 32 bitlik Windows'a 64 bitlik GAMS yuklerseniz, vb. boyle seyler oluyor. Genelde oyle oldugunda kapatip bastan aciyorum.
0
aychovsky
(18.05.18)
(4)

PS4 için hangi ekran?

kaledekiyalnizlik
PS4 slim modelini edindim Turkcellden. Ama evde TV de yok. Salona değil kendi odama yatağın yanıbaşında kuracağım için büyük ekran düşünmüyorum da bu 3 seçenek arasında kaldım.LG HD TV https://www.hepsiburada.com/lg-24mt49u-24-uydu-alicili-61-ekran-hd-led-televizyon-p-HBV000007HSZU?magaza=Hepsiburad
PS4 slim modelini edindim Turkcellden. Ama evde TV de yok. Salona değil kendi odama yatağın yanıbaşında kuracağım için büyük ekran düşünmüyorum da bu 3 seçenek arasında kaldım.

LG HD TV www.hepsiburada.com

Samsung HD TV www.hepsiburada.com

Asus HD monitör mobile.donanimhaber.com
0
kaledekiyalnizlik
(12.05.18)
Bunlarla zevk alamazsin. En azindan 32” bak
0
kaptan memo
(12.05.18)
850-900 lira civarına 1080p 82 ekran Samsung almıştım yatağımın tam karşısında efsane memnunum istersen link atarım
0
hayati cozemeyen adam
(12.05.18)
Bütçeyi arttırıp seçenekleri ikiye çektim

1 numaralı seçenek www.hepsiburada.com

2 numaralı seçenek www.hepsiburada.com
0
🌸kaledekiyalnizlik
(12.05.18)
ikisi arasında kalıp samsung aldım pişman değilim. 1080p 60fps görüntü veriyor incecik ön yüzü, arkası kalın sadece. O da önemsiz bence
0
hayati cozemeyen adam
(12.05.18)
(3)

C://Desktop'da ki büyük boyutlu klasörü D:// içine neden taşıyamıyorum?

fucking machine in my head
Masaüstünde ıvır zıvır yüzlerce(belki binlerce) dosyanın(50gb) içinde biriktiği bir klasörü masaüstünden D: diskine taşımak istiyorum ama ne normal yöntemle sürükle bırak'ta ne de teracopy ile taşımaya çalıştığımda işletim sistemi oralı olamıyor. içindeki klasörleri de tek tek sürüklemek istediğimde
Masaüstünde ıvır zıvır yüzlerce(belki binlerce) dosyanın(50gb) içinde biriktiği bir klasörü masaüstünden D: diskine taşımak istiyorum ama ne normal yöntemle sürükle bırak'ta ne de teracopy ile taşımaya çalıştığımda işletim sistemi oralı olamıyor. içindeki klasörleri de tek tek sürüklemek istediğimde yine işlem yapmıyor. Bu sorunu ben hep yaşıyorum nasıl çözebilirim?

windows 10 home
16 gb ram,
i7-5500u
0
fucking machine in my head
(11.05.18)
yerin yoktur.
0
rhan
(11.05.18)
D sürücü fat3 ise tek seferde bilmem kaç mb'dan büyük dosyaları kopyalayamazsın. Onu bi kontrol et, başka açıklaması olmaz herhalde.

Ya da sürücüyü yazmaya karşı korumalı filan mı yaptın bi kurcala ayarlarını.
0
John Bloor
(12.05.18)
bilgisayarımda teracopy yüklü olduğu için onun yarattığı bir çakışma sebebiyle transfer edememişim. bir gün birisi benzer bir sorunla karşılaşırsa belki yardımcı olur diyerek çözümümü bırakıyorum. (pc'den kaldırınca düzeldi.)
0
🌸fucking machine in my head
(17.05.18)
(1)

iOS Stocks uygulaması güncelleme yapmıyor sizde de aynı mı?

Gucci
Bildiğiniz bir çözümü var mıdır başka program yüklemek dışında; dns, bölge değiştirmek, vpn vb gibi?!
Bildiğiniz bir çözümü var mıdır başka program yüklemek dışında; dns, bölge değiştirmek, vpn vb gibi?!
0
Gucci
(11.05.18)
yok ya stocks o verileri yahoodan cekiyor. bazi gunler iyi calisiyor bazi gunler cat diye gidiyor.
0
robokot
(11.05.18)
(1)

laptop sesi aniden kesildi kulaklık takınca ses geliyor

dexter z
laptopta dizi izlerken ses bir anda gitti. kulaklığı takınca ses geliyor. bilgisayarı kapatıp açtım düzelmedi, sürücü güncel mi diye baktım günceldi. ne yapabilirim başka? bir fikri olan, benzer durum başına gelen varsa yardımcı olursanız sevinirim
laptopta dizi izlerken ses bir anda gitti. kulaklığı takınca ses geliyor. bilgisayarı kapatıp açtım düzelmedi, sürücü güncel mi diye baktım günceldi. ne yapabilirim başka? bir fikri olan, benzer durum başına gelen varsa yardımcı olursanız sevinirim
0
dexter z
(11.05.18)
evet yeşil bir şey yükseliyor. ne anlama geliyor bu?
0
🌸dexter z
(11.05.18)
(1)

PHP ile access token'la erişilir api geliştirmek

tchuck
boktan yazdığımın farkındayım.api'lere daha önce çok bağlandım ancak hiç api yazmadım. haliyle authentication hakkında çok bilgim yok. biraz bilgi edinebilmek için kendime basit bir api yazmak ve üstünde oynamak istiyorum.sormak istediğim soru ise olabilecek en beginner soru;api tarafında çalışır b
boktan yazdığımın farkındayım.

api'lere daha önce çok bağlandım ancak hiç api yazmadım. haliyle authentication hakkında çok bilgim yok. biraz bilgi edinebilmek için kendime basit bir api yazmak ve üstünde oynamak istiyorum.

sormak istediğim soru ise olabilecek en beginner soru;
api tarafında çalışır bir access token nasıl üretiliyor? neye göre hangi şartlara göre?

kullanıcı bilgileri ile login oluyor.
ben ona access token tanımlıyorum --> bu access token neye göre tanımlanıyor, neler içeriyor. veritabanında kullanıcı bölümünde "access_token" sütunu açıp kalan işlemleri o eşleşmeye görem i yapmak gerekiyor.
php tarafta access token'ı neye göre ne amaçla refresh etmek gerekiyor ve kullanıcıdan gelen token'ı neye göre eşleştiriyoruz.

vs. vs.

en basit seviye anlatabilriseniz veya bir ders önerebilirseniz baya makbule geçer.
0
tchuck
(11.05.18)
ben kendi yazdığım web servis'i anlatayım umarım faydası olur.

bağlanmak isteyen her kullanıcı için Api Key ve Secret Key adında 2 alan oluşturuyorum. Api key'i header a eklerken, secret key'i ise post etmek istediğim verileri şifrelemek için kullanıyorum.

Örnek olarak: post edeceğim veriler;

{ id: 5, text: xxxxxxx } olsun bu veriye ek olarak o anki zamanın timestamp'ini (şiömdilik 12345678 olsun) da verilere ekliyor ve http_build_query ile "id=5&text=xxxxxxx&date=12345678" olarak çevirip daha sonra bana verilen secret_keyi kullanıp sha256 ile şifreliyorum ve oluşan şifrelenmiş eriyi signature değişkeni ile post edeceğim verilere ekliyorum. son durumda post ettiğim veriler şunlar oluyor;

{ id: 5, text: xxxxxxx, date: 12345678, signature: xyxyxyxyxyxyx }

server tarafında ise gelen post isteğindeki api key i alıp veritabanında var mı diye kontrol ediyorum. eğer var ise gelen post verileri içerisinde signature hariç diğerlerini veritabanında api key in sahip olduğu secret key ile şifreliyorum. daha sonra da post edilen signature ve benim oluşturduğum signature aynı mı diye bakıyorum. aynıysa bir problem yok, değilse hata mesajı gönderiyorum.

yukarı yazmayı unuttum ancak date i kullanmamın amacı da date eğer şuanki zamandan örnek vermek gerekirse 4 saat daha önce oluşturulmuş ise yine tekrar hata döndürüyorum. tarihi geçmiş daha önce oluşturulan bir post isteği olabilir diye.

umarım anlatabilmişimdir =)
0
amour fou
(11.05.18)
(3)

Turksat Kablo internet 100Mbit hız sorunu

ufoozgur
Turksat Kablo'nun internet hizmetini kullanıyorum ve 100Mbit'lik pakete geçtim. Ancak alabildiğim hız 60Mbit. Bakırköy/Zuhuratbaba'da oturuyorum. Yakın bir mesafede bu paketi kullanıp daha yüksek ya da düşük hız alan var mı?
Turksat Kablo'nun internet hizmetini kullanıyorum ve 100Mbit'lik pakete geçtim. Ancak alabildiğim hız 60Mbit. Bakırköy/Zuhuratbaba'da oturuyorum. Yakın bir mesafede bu paketi kullanıp daha yüksek ya da düşük hız alan var mı?
0
ufoozgur
(10.05.18)
bakirkoyde belediye izin vermiyormus kazilara, ben b.evlerdeyim altyapim 100mbit alabiliyor, incirlide bircok kuruma max 16 mbit verebiliyorlar fiber doseyemedikleri icin, o hizi alabilmen cok iyi, turk telekomu ara, hattin kac mbit destekliyor ogren ona gore kiyaslama yaparsin, kablonet 100mbit kullanan birine denk gelmen zor buradan bakirkoy icinde, ayrica sokak sokak degisen bir sey bu.
0
müptezel dostoyevski
(10.05.18)
hocam yerinde olsam gereken hızı alamıyorum diyip bir alt pakete geçerdim, tasarruf açısından
0
binder dandet
(10.05.18)
uydunet genelde tam hızı veremeyeceği yerlere hizmet taahhüt etmez. bir arayın sorun problem var bence.
0
kutukcu
(17.05.18)
(1)

Uyku modu- bilgisayar

coca cola
Bilgisayarım otomatik olarak uyku moduna geçmiyor. Ne yapmalıyım?Güç ayarlarını yaptım olmadı. Windows 10
Bilgisayarım otomatik olarak uyku moduna geçmiyor. Ne yapmalıyım?
Güç ayarlarını yaptım olmadı. Windows 10
0
coca cola
(10.05.18)
çalışan programlardan birisi uyku modunu engelliyordur. Bu programı bulmak için :

www.howtogeek.com

edit : açmaya üşenirsen cmd.exe'yi yönetici modunda çalıştır ve powercfg /requests komutunu çalıştır
0
kimlanbu
(10.05.18)
(4)

Sıfır laptop'a çay dökmek

gattsu
Pek değerli ev arkadaşım, yeni aldığım laptop'ın üzerine çay dökmeyi başardı (kutusundan çıkalı 2 saat olmadan). Böyle şanslı bi insanım işte, neyse hemen kapatıp, fişini çekip kuruladık ve ters çevirdik. Şimdi servise yollamayı düşünüyorum, ama bu durum bilgisayarın ömrünü ve performansını etkiler
Pek değerli ev arkadaşım, yeni aldığım laptop'ın üzerine çay dökmeyi başardı (kutusundan çıkalı 2 saat olmadan). Böyle şanslı bi insanım işte, neyse hemen kapatıp, fişini çekip kuruladık ve ters çevirdik. Şimdi servise yollamayı düşünüyorum, ama bu durum bilgisayarın ömrünü ve performansını etkiler mi?

Eğer bu laptop iflah olmazsa söyleyin de iade etmeye çalışayım.
0
gattsu
(10.05.18)
Bir çok laptopta buna, klavye üstüne sıvı dökülmesine, karşı önlem var. Çay şekerli ise kuruduktan sonra tuşlarda yapışma olabilir. Laptop kalsın, değerli ev arkadaşını garantiye gönder.
0
wampex
(10.05.18)
İade etmen çok zor. İyice kurulayın hatta klavyenin üzerine biraz pirinç döküp bekletebilirsiniz. Üstteki arkadaşın dediği gibi su geçirmez olmaz da dayanıklıdır diye düşünüyorum. Marka modeli ne? Bir sorun olacağını sanmıyorum, kullanmaya devam edin bence.
0
kutukcu
(10.05.18)
serviste temizlik yapacaklarını sanmıyorum. değişim önerirler, faturasını da size keserler. o sıvı devrelere değdiyse, kurusa bile sıkıntı olabilir. o yüzden açıp bakmak, ne kadar ıslandığını görmek şart.
0
sttc
(10.05.18)
sttc +1
0
pgup
(10.05.18)
(7)

Bu nasıl bir motor?

mirafiori
https://www.youtube.com/watch?v=mpymZwPQjIwBurada nasıl bir motor koymuşlar, milin etrafında mı motor var, şaft nasıl dönüyor bir türlü anlayamadım 2 gündür kafayı yedim. Adamların 2000'lerden kalma sitesinde yazan bilgi hariç bilgi de bulamadım. Anlayabilen varsa anlatsın lütfen.
www.youtube.com

Burada nasıl bir motor koymuşlar, milin etrafında mı motor var, şaft nasıl dönüyor bir türlü anlayamadım 2 gündür kafayı yedim. Adamların 2000'lerden kalma sitesinde yazan bilgi hariç bilgi de bulamadım. Anlayabilen varsa anlatsın lütfen.
0
mirafiori
(10.05.18)
Şöyle bir şey sanırım.

www.faltraeder.com
0
dissendium
(10.05.18)
Şaft var zaten fakat elektrikli olduğunu söylüyor, nasıl elektrikli, elektrik motoru neresinde, şaftı neresinden döndürüyor onu anlamak istiyorum. Motor ortada ya da tekerin içinde değil diyor, videonun yaklaşık 1. dakikasındaki verdiği kesitte sanki ortadaki milin etrafında dönüyor olay gibi, ama ne olabilir ki...
0
🌸mirafiori
(10.05.18)
dual shaft dc motor var muhtemelen

i.ebayimg.com
0
icim urperiyor
(10.05.18)
Elektrikli motor varsa akü nerde? Hani şaftın etrafına ya da içine motor yerleştirdin diyelim, e akü yok?
0
John Bloor
(10.05.18)
@john bloor, bataryalar zannedersem kadronun alt borusunun üzerindeki 2. boruda.

bi de @icim urperiyor'un dediği gibi zannedersem. aynakolun hemen arkasında, videonun başında zoom yapıyo yazılı bi zımbırtı motor nuöber hede falan diyo.
0
yuto
(11.05.18)
TEşekkürler cevaplar için. Akü evet borunun altındaki boruda olmalı.
0
🌸mirafiori
(11.05.18)
vidyonun sonunda da yaziyor bu bir "konsept" belki gercegini bir kere bile bir araya getirmemislerdir. boyle sonsuz enerji ureteci konseptleri de var sonucta. eger yapilmis calisan bir ornegi yoksa bir designer'in cizip animasyonunu yaptigi seyleri cok ciddiye almazdim. kickstarter bile bunlarla dolu.
0
robokot
(11.05.18)
(6)

taranmış pdf'yi düzgün pdf e çevirmek.

Aerdem
word e bile çevrilebiliyorken, direk seçilen, altı çizilebilen düzgn pdf dosyasına çevirmek mümkün müdür? var mı böyle bir teknoloji? olması lazım. teşekkürler.
word e bile çevrilebiliyorken, direk seçilen, altı çizilebilen düzgn pdf dosyasına çevirmek mümkün müdür? var mı böyle bir teknoloji? olması lazım. teşekkürler.
0
Aerdem
(09.05.18)
Ocr yi araştır bunu destekleyen programlar var.
0
1adam
(09.05.18)
abbyy finereader
0
o kadar da degil aga
(09.05.18)
bu işi en iyi yapan program nitro pdf. ama maalesef ücretli. malum ortamlarda ilaçlı versiyonu mevcut.
0
delidir yakalayin
(09.05.18)
ocr yi gördüm de sanki hep word e çevirme odaklı gibi programlar. bakayım dediklerinize, teşekkürler.
0
🌸Aerdem
(09.05.18)
adobe acrobat dc de iyi yappıyor mu acaba? onun üyeliği yine diğer programlarla en uygunu ve mantıklısı. mac kullandığım için nitro yok.
0
🌸Aerdem
(09.05.18)
tramanın kalitesi asıl belirleyici olan. hemen hepsi yapabiliyor bu durumda. Adobe acrobat pro bi ay ucretsiz internetten indirebilirsiniz.
0
halanne
(10.05.18)
(5)

samsung note 5 ekran ışığı kendi kendine yanıyor

kibritsuyu
bugün yeni peydah oldu bu problem. ekranı kapalı, kilitli şekilde masada dururken birden ekran ışığı yanıyor, sanki menü tuşuna basmışım gibi, sonra geri kapanıyor. gelen herhangi bir bildirim yok, arama yok. hani bazen operatörden sessizce ekranın ortasına gelen saçma bildirimler olur, ondan yok. h
bugün yeni peydah oldu bu problem. ekranı kapalı, kilitli şekilde masada dururken birden ekran ışığı yanıyor, sanki menü tuşuna basmışım gibi, sonra geri kapanıyor.

gelen herhangi bir bildirim yok, arama yok. hani bazen operatörden sessizce ekranın ortasına gelen saçma bildirimler olur, ondan yok. hiçbir şey yok.

yeni bir uygulama falan da yüklemedim. bir tek "brain it on" isimli oyuna girerken "google play oyunlar güncel değil güncellensin mi" dedi, onu güncelledim play store'dan, ek bir izin falan da istemedi. açık uygulamaları da kapattım, düzelmedi.

ne oldu telefona, niye ışığını yakıp yakıp duruyor olabilir? lassi bize bir şey mi anlatmaya çalışıyor?
0
kibritsuyu
(09.05.18)
Kılıf var mı? Kılıf kilit tuşuna basıyor olabilir. Ya da menü/kilit tuşu basılı olacak şekilde takılıyor olabilir. Bunu anlamak için telefonun ekran kapanma süresini mesela 10 dakika yapıp bakın, bir uygulama içindeyken menüye dönüyor mu? Ya da ekran kararıyor mu?

Bunun dışında arka planda çalışan uygulama olabilir. Tüm uygulamaları kapatmak yerine uyku moduna alıp gözlemleyebilirsiniz.
0
senolll
(09.05.18)
dene bakalım ekran kapandığında parmağını proximity sensorlerin olduğu bölgenin önünden geçir. o zaman mı açılıyor.

büyük ihtimalle dokunmadan ekran açmayı aktif etmişsin.


bu arada bu söylediklerimin telefon bir yerde hareket etmeden sabitken olması gerekiyor.
0
baharat
(09.05.18)
çevreleyen bir kılıf var ama power tuşuna basmıyor. ekran kapanma süresi zaten 1 dakika ama şifreyi çizip açtıktan sonra 1 dakika. hala kilitliyken ekranı yaktığımda zaten hemen 4-5 saniye içinde geri kapanıyor. onun da ayarı var mı bulamadım. hem kılıf 1 yıldır var, hiç değiştirmedim. herhangi değişik bir şey yapmadım.

ekran kapandığında elimi sensörlerin önünden geçirince açılmıyor. zaten de telefon elimin kolumun epey uzağındayken yapıyor bunu, dokunmadan ekran açma, sensör vs işine de benzemiyor.

uygulamanın biri dürtüklüyor gibime geliyor ama yeni bir şey de yüklemedim. ne olabilir ki?

2-3 gün önce güncelleme aldı telefon, onu yükledim. galeri uygulaması da kendini güncellemiş galiba, simgesi sarıydı, turuncu gibi olmuş. şimdi bu iki olaydan şüpheleniyorum ama.
0
🌸kibritsuyu
(10.05.18)
hiç ellemeden telefonu uzaktan izledim. tam 10 dakikada bir yapıyor bu işi. yani bir program 10 dakikada bir, bir şeyler yapıyor.

şimdi aklıma geldi. geçen hafta teamviewer yükledim. onunla alakalı olabilir mi?
0
🌸kibritsuyu
(10.05.18)
bana yazılımdan gibi geldi. bazı uygulamalar hangi uygulamaların telefonu kaç dakikada bir uyandırdığını gösteriyor. greenify'ın bu işi yapıyor olması lazım. nette bulduğum başka bir tanesi: www.howtogeek.com
0
kutukcu
(17.05.18)
(4)

Oyun laptopı tavsiyesi

uyku inadim inat
Merhabalar efe'm,Oyun laptopı bakıyorum kendime, 4000-6000 TL arası bir bütçe var kafamda. Araştırdım bir miktar, Monster'ın şu bilgisayarı aklıma yattı gibi: https://www.monsternotebook.com.tr/tulpar/MONSTER-TULPAR-T5-V17-1.html#.WvIsRn--m00Ne dersiniz, ne önerirsiniz, başka bir bilgisayar öneriniz
Merhabalar efe'm,

Oyun laptopı bakıyorum kendime, 4000-6000 TL arası bir bütçe var kafamda. Araştırdım bir miktar, Monster'ın şu bilgisayarı aklıma yattı gibi: www.monsternotebook.com.tr

Ne dersiniz, ne önerirsiniz, başka bir bilgisayar öneriniz olur mu?

Sürekli bir yerlerden bir yerlere gitmem gerektiği için masaüstü pek uygun kaçmıyor bana ne yazık ki :/ Belirteyim.
0
uyku inadim inat
(09.05.18)
2018 yılı ile masaüstünün ne alakası var ben çözemedim :)
masaüstü bilgisayar toplamak dizüstünden ucuz olacaktır.
masaüstünde ısınma vs gibi dertler yoktur. ama malesefki bütün laptoplar eninde sonunda bu derdi tadacaktır :)
masaüstünde 2 sene sonra bir iki parça değiştirip devam edebilirsin. ama laptopda bu iş hem daha sıkıntılı hem daha pahalı.
yani şu an biri benim hayatım oyun oynamak diyorsa masaüstü alması lazım. yok oyun oynarım ama taşınabilirlik de önemli dersen dizüstü.
onun dışında bence güzel bilgisayar :)
edit. ki zaten yıl olmuş 2018 ne masaüstüsü olsaydı bütün twitch yayıncıları, progamerlar vs masaüstü kullanmazdı.
not: 7 yıllık dizüstü sahibi ve vice city falan oynayan adam.
0
logisticsmanager
(09.05.18)
Asus rog aldim keyfime baktim. Tavsiye ederim.
0
bir ileti paylastim
(09.05.18)
Yıl 2018, ama tüm pro oyuncular masaüstü kullanıyor. çünkü hepsi geri zekalı.
0
himmet dayi
(09.05.18)
monster var bende de. performanstan gayet memnunum, öneririm. özellikle teknik servis çok ilgili ve hızlı.
0
lesmiserables
(09.05.18)
(1)

Ses kaydi isleri

fiber
Merhabalar, kitap okuyup kaydetmeye basladim ama bunu en guzel sekilde yapabilmek icin bilgiye ihtiyacim var. Software ve hardware konusuda tavsiyelerinizi bekliyorum.
Merhabalar, kitap okuyup kaydetmeye basladim ama bunu en guzel sekilde yapabilmek icin bilgiye ihtiyacim var. Software ve hardware konusuda tavsiyelerinizi bekliyorum.
0
fiber
(08.05.18)
audacity kullaniyorum ben. kullanimi kolay, arayuzu sade. mikrofon olarak da bunu kullaniyorum: www.hepsiburada.com
0
pide
(08.05.18)
(4)

Macbook air alMamak için nedenler

ırene adler
>>> 3000 bandına çıkınca direkt aklım kayıyor. Ama çok kararsızım. Tarayıcı olarak hard operacıyım, ofis işim için olmazsa olmaz bi olay. Bunları macbookta da kullanabilceğimi biliyorum ama tam olarak verimli olur mu veya sorun çıkar mı bilmiyorum. >>>Bir yandan 3 bin asus,dell vb markalara verceğim
>>> 3000 bandına çıkınca direkt aklım kayıyor. Ama çok kararsızım. Tarayıcı olarak hard operacıyım, ofis işim için olmazsa olmaz bi olay. Bunları macbookta da kullanabilceğimi biliyorum ama tam olarak verimli olur mu veya sorun çıkar mı bilmiyorum.

>>>Bir yandan 3 bin asus,dell vb markalara verceğime biraz daha koyayım air alayım diyorum. Dışarda da çok çalışırım bilgisayarla. Taşınabilirlik böylece ilgimi çekiyor. Apple ürünü çok kullandım ama fanlık bir durumum yok.

>>Almak için tonla neden var biliyorum. Almamak için nedenler neler olabilir sizce?
0
ırene adler
(08.05.18)
batarya ömrü dışında bi olayı yok. onu da aynı paraya macos olmayan cihazlar da sağlayabiliyor artık, yani sen boşu boşuna hiç bilmediğin bir os'e alışmaya çalıştığınla kalıyorsun.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(08.05.18)
Batarya süresi yalan. 5 senelik Hp elitebook var elimde şu an 12 saat pil süresi veriyor.

Hafiflik incelik desen onda da tonla rakibi muadili mevcut artık.

Sanırım tek olayı donanım optimizasyonu. Çünkü Macbook ile 3d görüntü işleme falan oldukça az kasıntıyla olabiliyor.

Macbook alacaktım ucuza buldum gittim Elitebook 840 aldım iyi ki de almışım diyorum şimdi.

Thinkpad, Latitude, Elitebook, Lg gram, Surface vb üst klasman aletler Macbook ile yarışır düzeyde bana kalırsa.
0
bos gezenin bos ustasi
(08.05.18)
almamak için tek sebebin macOS kullanmak istememek olabilir. gerisi boş. işim gereği çeşit çeşit işletim sistemi kullaniyorum. kendi sahsi işlerim için hala 10 senelik mbp'u kullanırım. macOS rahatlığında takılırım. isteyen sever, istemeyen sevmez.
0
helenart
(08.05.18)
program uyumsuzlukları. çıldırıcam artık. bu benim kişisel bilgisayarım. firmadaki bilgisayarda solid vs. kullanıyorum ama küçük düzeltmeleri işleri vs. bu bilgisayarda yapamıyorum.

oyun performanssızlığı... bi euro truck2 oynayayım dedim yemin ederim altta soğutucu, bir de küçük döner pervane çevirdim önüne yine de soğumadı alet ve sıfır performans...

kim ne derse desin, windows kolaylığı, program alternatifleri asla yok.
0
c1b2k3
(08.05.18)
(1)

Yol bilgisayarı benzin tüketimi

iddaaci
Yol bilgisayarı benzin tüketimini nasıl hesaplıyor? Gaza basma ivmesine göre mi yoksa benzin hortumundan geçen benzin miktarına göre mi? Bunu ölçüp ekranda gösteren şey nedir? Müşir mi? Yani o sistemi anlatabilir misiniz?
Yol bilgisayarı benzin tüketimini nasıl hesaplıyor? Gaza basma ivmesine göre mi yoksa benzin hortumundan geçen benzin miktarına göre mi? Bunu ölçüp ekranda gösteren şey nedir? Müşir mi? Yani o sistemi anlatabilir misiniz?
0
iddaaci
(08.05.18)
Valla sallıyorum ama muhtemelen pistonlara püskürtülen karışım için gönderilen yakıtın miktarına göre o bilgiyi veriyordur. O miktarı zaten beyin kendisi ayarlayıp yolluyor. Araçların gaz pedalı eskisi gibi mekanik değil.
0
himmet dayi
(08.05.18)
(3)

Wacom mu yoksa XP-Pen mi?

çılgındünya
Wacom Intuos Draw Beyaz (CTL-490DW-N) https://store.wacomturkiye.com/index.php?_route_=Wacom-intuos-pen-small-ctl-490yoksa XP-Pen Deco 03https://www.storexppen.com/buy/56.html?channel=officialwebsite Bu iki modelden hangisini önerirsiniz? Benim için fiyatı da önemli performansı da. Uzun süre kullana
Wacom Intuos Draw Beyaz (CTL-490DW-N)

store.wacomturkiye.com

yoksa
XP-Pen Deco 03
www.storexppen.com

Bu iki modelden hangisini önerirsiniz?
Benim için fiyatı da önemli performansı da.
Uzun süre kullanabilmek istiyorum.
0
çılgındünya
(08.05.18)
wacom daha başarılı ürünler üretse de bu kıyaslamada xp-pen bir adım önde bence. zira wacom için kablosuz bağlantı parçalarını da fiyata eklemek durumundasınız. eğer kullanacağınız bir yazılım varsa bence xp-pen'i seçin. yoksa wacom'un yanında yazılım da geliyor (lite versiyon)

xp-pen kablosuz bağlanabiliyor, 6 programlanabilir butonu + kırmızı dairesi var, daha iyi sensivity ve yanında eldiven de geliyor, solaklara uygun tasarım.
0
givemesomesubstance
(08.05.18)
@givemesomesubstance Ben de solaklara uygun tasarımı olduğu için hem de daha büyük olduğu için XP-Pen'e daha sıcak bakıyorum.Photoshop ve Illustrator var onlarla uyumluymuş.
Tek sorun Türkiye'de satan bir yer bulamadım.Bu site yolluyor ama gümrük olayında sıkıntı yaşar mıyım?O konuda bilgin var mı nereden bulabilirim?
0
🌸çılgındünya
(08.05.18)
bilgim yok ama linkin altındaki yorumlarda bir çok insan gümrükte sorun yaşar mıyım, vergi doğar mı, şu ülkeye yolluyor musunuz, kaç günde gelir gibi sorular sormuş. firma hepsini tek tek yanıtlamış. bence siz de sorabilirsiniz.
0
givemesomesubstance
(09.05.18)
(2)

Açılışta Bios ekranına giremiyorum

denizaya
Eski laptopuma format atıp temiz kurulum Windows 10 kurmak istedim ama farkettim ki, power tuşuna basınca direkt F2'ye basacağım ekran gelmeden Windows 10 ekranı geliyor karşıma.Yeni bilgisayarımda masaüstünde başlat shift basık tutup yeniden başlat yaptığımda bios ekranına gidebiliyordum ama bu yen
Eski laptopuma format atıp temiz kurulum Windows 10 kurmak istedim ama farkettim ki, power tuşuna basınca direkt F2'ye basacağım ekran gelmeden Windows 10 ekranı geliyor karşıma.

Yeni bilgisayarımda masaüstünde başlat shift basık tutup yeniden başlat yaptığımda bios ekranına gidebiliyordum ama bu yeni bilgisayarlarda oluyomuş, eskisinde bu olmuyor.

Eski bilgisayarın ekranı bozulduğu için hdmi girişinden Tv'ye bağlı tutuyordum bilgisayarı, bunu yapmadan önce kendi monitöründen bios ekrana gidebiliyordum, saçma ama bu mudur sorun?

Peki bu eski bilgisayarda masaüstünden bios a gidebileceğim bir seçenek var mı veya alternatif şeyler?
0
denizaya
(08.05.18)
BIOS yolu standart olarak F2 değildir normalde. DEL tuşunu deneyin.

Olmaz ise F10, F11 ve F12 tuşlarını deneyin.

Bir de anakart modeli nedir? Ordan çıkar BIOS'a nasıl girileceği...
0
himmet dayi
(08.05.18)
pc yi ac
guc seceneklerinde
kapak kapatılınca ne yapılacagını secin e tıkla
orada
hizlı baslat var
simdi degistirilemeyen ayarlari degistir e tıkla
hızlı baslat ın tickini kaldır
0
kingcyrax
(08.05.18)
(3)

Grafik tabletlerden iyi anlayanlar var mı?

a man alone
birkaç sorum olacaktı.animasyon yapan bir arkadaşıma sordum. bana vacom cintiq'i önerdi ama fiyatı 2-3 bin euro civarında.ilk defa tablet alacağım bu yüzden en iyisini para dökmeye gerek yok diye düşünüyorum. mümkünse vacom'dan orta kalitede de olsa bir şey önerebilir misiniz?tablet ne olursa olsun
birkaç sorum olacaktı.

animasyon yapan bir arkadaşıma sordum. bana vacom cintiq'i önerdi ama fiyatı 2-3 bin euro civarında.

ilk defa tablet alacağım bu yüzden en iyisini para dökmeye gerek yok diye düşünüyorum. mümkünse vacom'dan orta kalitede de olsa bir şey önerebilir misiniz?

tablet ne olursa olsun neticede kullandığınız program önemli değil mi?
0
a man alone
(08.05.18)
ekranlı tabletler rahat oluyor, buna nazaran tablet göründüğü kadar kolay bişey değil.

çizim kabiliyeti çok önemli, çizim kabiliyetin yoksa eğer, en iyisi de olsa çizemezsin

çin malı tabletler var arkadaş aldı memnun.

tr.aliexpress.com

türkiyede 300 tl ye bulmak mümkün.

bunun wacom versiyonunu alırsan 500 tl civarı tutuyor, daha ufak ve düğmeleri falan az oluyor, sonuçta marka fiyatta çok önemli bi faktör
0
Photographer
(08.05.18)
öğrenip geliştirmek istiyorsan wacom'un giriş seviyesi modellerinden birini alabilirsin. tabii ki kullanım kolaylığı ve hızı açısından cintiq daha iyi bir model, ama profesyonel olarak kullanmayacaksın başta. o yüzden aşağıdakilerden birinden başlangıç performansı alırsın. ekmeğini illüstrasyondan kazanan illüstratörlerin bile hepsinin cintiq'i yok. çok pahalı amk.

store.wacomturkiye.com
0
nilmiye
(08.05.18)
@Photographer Çin malı bir marka değil de Vacom tercih edeceğim galiba. Bu arada yaklaşık 15 yıldır çiziyorum, zorlanmam sanırım.

@nilmiye teşekkür ederim. yolladığın linkteki ilk üç modelden hangisi daha iyidir sence? teknik özellikler pek anlamıyorum da...
0
🌸a man alone
(08.05.18)
(3)

Masaüstü PC için bluetooth kulaklık?

mr rosebud
Selamlar.Masaüstü bilgisayarımda kablosuz kulaklık kullanmak istiyorum fakat bluetooth bağlantısı bulunmuyor haliyle. Piyasada 25-30 liraya satılan bluetooth dungle'lardan alıp PC'ye taksam, bluetooth kulaklığı verimli şekilde kullanabilir miyim? Sesin gelişinde gecikme, cızırtı, seviye düşüklüğü gi
Selamlar.

Masaüstü bilgisayarımda kablosuz kulaklık kullanmak istiyorum fakat bluetooth bağlantısı bulunmuyor haliyle. Piyasada 25-30 liraya satılan bluetooth dungle'lardan alıp PC'ye taksam, bluetooth kulaklığı verimli şekilde kullanabilir miyim? Sesin gelişinde gecikme, cızırtı, seviye düşüklüğü gibi sıkıntılar yaşar mıyım?
0
mr rosebud
(08.05.18)
kulaklık modeli ile mi alakalı donanım ile mi alakalı yoksa yazılımla mı alakalı bilmiyorum ben bir kısa dönem kullanmıştım eski bilgisayarım ile ve filmlerde gecikme oluyordu, olmama ihtimali de var bu yeni bilgisayarımda gecikmesiz izlediğim olmuştu sanki. ya da vlc ile oynatırken ses izini biraz geriye almıştım. Ama gecikme muhtemel.

Bunun dışında seviye düşüklüğü olmaz ama ses kalitesi yönünden telefonda aldığım verimi alamıyorum gibi geliyor bana.
0
atom karincanin torunu
(08.05.18)
20 liralık bt alıcı ile kulaklık + xbox one kolu aynı anda bağlı. Hiç sorun yaşamadım yıllardır. Win10 çok kullanışlı bu konuda.

eksisozluk.com
0
hasmetizm 2046
(08.05.18)
selamlar.

dungle yerine direkt bluetooth kartı alırsan daha iyi performans alırsın. zaten bilgisayar masaüstü. tabii garanti süresi devam eden bir bilgisayarsa kasayı açtırmak mantıklı olmaz.
0
himmet dayi
(08.05.18)
(1)

Klsörün içindekilerin listesini txt olarak alma

denizaya
Bunu basit bir programcık ile yapabilir miyim? komutlarla uğraşmadan? var mı bildiğiniz?windows10
Bunu basit bir programcık ile yapabilir miyim? komutlarla uğraşmadan? var mı bildiğiniz?
windows10
0
denizaya
(07.05.18)
klasorun icindekilerin tumunu sec


shift tusuna basarak sag click "yol olarak kopyala" sec ve istedigin yere yapistir
"copy as path"
0
exlibris
(07.05.18)
(4)

Wordpress - hata This server could not verify that you are authorized to...

la traviata
web siteme 3-4 kez sanirim yanlis sifre girdim.This server could not verify that you are authorized to access the document requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g., bad password), or your browser doesn't understand how to supply the credentials required.hatasi veriyor admin girisi
web siteme 3-4 kez sanirim yanlis sifre girdim.

This server could not verify that you are authorized to access the document requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g., bad password), or your browser doesn't understand how to supply the credentials required.


hatasi veriyor admin girisi yapmak istedigimde.
baska browserdan da bu hatayi veriyor, yonetemiyorum siteyi bu yuzden.

Ama site calisior.

Nasil cozerim admin olarak girme isini?
0
la traviata
(07.05.18)
Ben olsam "forgot password" seçeneğini kullanır şifremi yenilerim. Sitenin çalışması normal çünkü konu burada admin hakları. İlk seçenek sonuç vermezse WP support sayfalarından destek almak mantıklı.
0
Nocturne
(07.05.18)
@nocturne

10 dk sonra duzeldi.
demek ki gecici olarak deaktif yapiyormus?
0
🌸la traviata
(07.05.18)
Ya da WP'de sıkıntı varmış. Düzeldiğine sevindim.
0
Nocturne
(07.05.18)
güvenlik pluginleri oluyor onlardan birinin marifetidir
0
yuto
(07.05.18)
(2)

Çamaşır makinası 15 dk'lık programda sıkma yapmıyor

iddaaci
Merhaba, çamaşır makinası Bosch. 8 ay oldu alalı. Normal programlarda sıkma yapıyor sorun yok ama kısa programda sıkma yapmıyor. Ayrıca sadece sıkmayı seçip çalıştırdığımda çalışıyor ama yine sıkmıyor. Sulu olarak veriyor çamaşırı. Alttaki tıpasını açtım suyu boşalttım filan ama değişen bir şey yok.
Merhaba, çamaşır makinası Bosch. 8 ay oldu alalı. Normal programlarda sıkma yapıyor sorun yok ama kısa programda sıkma yapmıyor. Ayrıca sadece sıkmayı seçip çalıştırdığımda çalışıyor ama yine sıkmıyor. Sulu olarak veriyor çamaşırı.

Alttaki tıpasını açtım suyu boşalttım filan ama değişen bir şey yok. Uzun programda yıkadım biraz önce yine sorun yok.

Anlamadım bu olayı anlayan var mı?
0
iddaaci
(06.05.18)
Rinsehold seçeneği basılı olabilir mi?
0
lion de la Turquie
(06.05.18)
sıkma deviri ayarlayan bir bölüm var kısa programı seçip birde oradan ayarlamayı denediniz mi?
0
ferrarimizolaydisatardik
(07.05.18)
(1)

Dosya isimlerini yeniden adlandırma hakkında (windows 10)

denizaya
Klsörlerdeki Türkçe karakterler benim için sorun oluyor..Bunları benim için ingilizce karakterlere otomatik yeniden adlandıracak bir yazılım veya yöntem var mı?
Klsörlerdeki Türkçe karakterler benim için sorun oluyor..

Bunları benim için ingilizce karakterlere otomatik yeniden adlandıracak bir yazılım veya yöntem var mı?
0
denizaya
(06.05.18)
www.fastfilerenamer.com

bu program isinizi gorur
0
lifeframe
(06.05.18)
(1)

Windows10 klasör içindeki dosyaları dile göre sıralama

denizaya
Şimdi Windows 10 klasörü içinde onlarca ingilizce, korece, japonca, Türkçe dosya var farklı uzantılarda.Ben bunları dillere göre sıralayabilir miyim? Yani ingilizce dosyalar altalta sıralanacak, ardından diğer dilde olanlar.
Şimdi Windows 10 klasörü içinde onlarca ingilizce, korece, japonca, Türkçe dosya var farklı uzantılarda.

Ben bunları dillere göre sıralayabilir miyim? Yani ingilizce dosyalar altalta sıralanacak, ardından diğer dilde olanlar.
0
denizaya
(06.05.18)
dosyaların uzantıları dillere göre farklılık gösteriyor mu? örneğin, türkçe içeren dosyaların uzantısı ".tr" iken ingilizce içeren dosyanın uzantısı ".en" mi? eğer böyle ise klasördeki dosyaları ada göre değil, türe göre sıraladığında amaca ulaşılır.

eğer dosya uzantısından dil anlaşılmıyorsa, örneğin, ".txt" uzantılı hem türkçe hem ingilizce dosyalar varsa, o zaman benim aklıma gelen ilk çözüm şu olurdu: her bir dosyaya sağ tıklayarak ve özellikler komutu seçilerek, dosyaların "attribute" dediğimiz kısmına ilgili dilin adı yazılır ve sonra klasördeki dosyalar bu "attribute"e göre sıralanırsa yine amaca ulaşılır. bu, biraz zahmetli. öte yandan, yine, eğer dosyalara farklı diller için farklı "attribute"ler eklenmişse, bu özellik yeni bir müdaheleye gerek duymadan da kullanılabilir.
0
typhoon r
(07.05.18)
(1)

telefonuma mht. uzantili bir mail eki indirdim

diskbudur
telefondan, musterinin adini kullanan bir mail aldim, dikkatsizligime geldi maili ac dedim "dosya acilamiyor" dedi. sonra supheledim maile baktim, gelen mail musterinin degil. dosyayi hemen sildim telefonumdan. tehlikeli bir durum olup olmadigini tam kestiremedim. bu dosyalar ile insnalarin telefon
telefondan, musterinin adini kullanan bir mail aldim, dikkatsizligime geldi maili ac dedim "dosya acilamiyor" dedi. sonra supheledim maile baktim, gelen mail musterinin degil. dosyayi hemen sildim telefonumdan. tehlikeli bir durum olup olmadigini tam kestiremedim. bu dosyalar ile insnalarin telefon bankacilik uygulamalarina ve sms'lerine ulastiklarini duymustum. sizce ne yapmam gerekir? bir antivirus indirip telefonu taradim ama faydali olur mu bilmiyorum. ne yapmam gerekir dersiniz? tesekkurler.
0
diskbudur
(06.05.18)
mht dosyası normalde websayfası formatıdır, bütün olarak bir sayfayı barındırır, pc'de bir tarayıcı ile açılabilir.
0
atom karincanin torunu
(06.05.18)
(6)

Hangi bisikleti seçmeli?

Novitas
Selam arkadaşlar, aşağıdaki 3 bisikletten birini alacak olsanız hangisini seçerdiniz? Neden? https://carrarobisiklet.com/sehir-bisikletleri/carraro-sportive-220-erkek-sehir-21-v-vb-28-2/http://bianchi.com.tr/sehir-bisikletleri/bianchi-28-touring-411-erkek-sehir-21-v-vb/http://www.dorukbisiklet.com/P
Selam arkadaşlar, aşağıdaki 3 bisikletten birini alacak olsanız hangisini seçerdiniz? Neden?

carrarobisiklet.com

bianchi.com.tr

www.dorukbisiklet.com
0
Novitas
(04.05.18)
vitesinden frenine hepsi aynı bisiklet, seçenekleri bu kadar özenli daralttıysan başka önerilerle kafanı bulandırmayalım, bundan sonra gözüne güzel geleni seç, ben carraroyu beğendim.
0
freebird5406_2
(04.05.18)
Neden amortisörlü maşa alıyorsun? Eger arazide kullanmayacaksan gerek yok. Carraro ve türk bianchi accell visiklet tarafindan üretiliyor tamamen aynı sayılır. Tavsiyem sedona 410.
0
karacigerim vur kadehlere
(04.05.18)
@freebird5406_2 evet aslında hangisinin tipini beğendiniz tarzında bir soruydu:)

@madafaka bütçe bu kadar hocam

@karacigerim vur kadehlere ya accellden ya da cycle europedan alicam zaten bunlar en makulları gibi
0
🌸Novitas
(05.05.18)
bir de geçen senenin carraro 321 modeli vardı
carrarobisiklet.com

ellerinde kaldıysa belki 1000 lira altına bir fiyatla alabilirsin, amortisörsüz v fren

hatta geçen senenin carraro 220 modeli yukarıdaki gibi koyu yeşil değil turuncu renkliydi, onda da önceki senenin modeli diye indirim yapabilirler

bisiklette güzel görüneni dikkat çekeni değil daha az güzel duranı seçiyorum :) hırsızlık çok oluyor, birçok bisiklet arasından şu anki bisikletimi seçmezler bence, gerçi çalınacağı varsa tipine de takılmıyorlar en kolay olanı alıp gidiyorlar :)
0
freebird5406_2
(05.05.18)
tip olarak carraro daha güzel zaten bisikletler birbirinin benzeri.
0
mikahakkinen
(05.05.18)
hangisinin kadrosunu beğendiysen ve oturuş geometrisi uyduysa onu al, donanımları aynı zaten +1

bi de kron da bak sahibinden'de uygun sıfır satan dükkanlar oluyo, belki tourney yerine altus donanımlı bi şeyler çözebilirsin aynı paraya.
0
yuto
(05.05.18)
(3)

Pioneer araba teyibi/radyosu

kayone
Arabayi her calistirisimda manuel yükleme ekranina basa dönüyor. Ayni sekilde kaydettigim istasyonlar vs. hepsi gidiyor. Nasil cözerim?
Arabayi her calistirisimda manuel yükleme ekranina basa dönüyor. Ayni sekilde kaydettigim istasyonlar vs. hepsi gidiyor. Nasil cözerim?
0
kayone
(04.05.18)
elektrik kesiyor gibi geldi bana bu. akünüzde bi problem yok ise bağlantılarını kontrol ettirin.
0
kablelvuku
(04.05.18)
evet, elektrik bağlantılarında veya (belki) aküde olabilir sorun. aracın kontağı kapalı olsa da elektrik olur, teyp de hafızasında bu sayede tutar bilgileri, sizinkinde tamamen kesiliyor gibi akım.
0
gkhncnzdgn
(04.05.18)
Teybin kıçında iki adet +12V bir adet -12V girişi olur.

Genelde -12V siyah, kırmızı +12V ana besleme, sarı +12V tetik/kontak kablosudur.

Yani kırmızı kablo direkt aküden gelen bir besleme kablosuna, sarı olan da kontak açıldığında +12V veren bir hatta bağlanır.

Böylece teyp sürekli enerji aldığı için ayarları kayıtları silmez, kontak açıldığında +12V sinyal alınca da teyp açılıyor.

Aslında özet geçersek teybini bağlayan kişi iki kabloyu da birleştirip kontaktan enerji vermiş, teybi söküp dediğim gibi yapman lazım.
0
John Bloor
(04.05.18)
(8)

zirkonyum kaplama + implant fiyat

superb
istanbul'da özel bi hastaneden 1 tane kaplama için 1200 tl fiyat aldımnasıl sizce?isveç implant fiyatı ise 3500
istanbul'da özel bi hastaneden 1 tane kaplama için 1200 tl fiyat aldım
nasıl sizce?
isveç implant fiyatı ise 3500
0
superb
(04.05.18)
Normal fiyat, annem için bizde hemen hemen o fiyatlarda yaptırdık. 1000-1300 arası.
0
goodenuff
(04.05.18)
İsviçre olabilir mi o? Straumann?? 500 euro civarı zaten malzemesi.

1200 de değişken. İyi yerse normal. Kötü yetse çok.
0
bir ileti paylastim
(04.05.18)
normal.
0
carabelli
(04.05.18)
yav o paraya araba kaplıyor adamlar. bizi yiyolar kesin. bana da 1200 lira çektilerdi. doktora araba falan deyince sallamadı..
0
Tears of Devil
(04.05.18)
tek diş kaplama 1200 ise çok fazla. ha dr çok ünlüdür fln bir nebze. ama 600 tl fln kaplama fiyatları ki uzman doktor yapıyor protez uzmanı
0
oscar
(04.05.18)
Zirkonyum 800 civarıydı en son geçen yıl yaptırdığımda. İmplant da çok değişken, aldığınız fiyatlar orta-üst arası fiyatlar.
0
vampir akrep
(04.05.18)
fazla olmuş olabilir, geçen sene dişçime 3000tlye yaptırmıştım.
0
vasco de gama
(05.05.18)
diş hekimi değilim ama bir entry yazdım implant hakkında özellikle fiyat konusunda.

eksisozluk.com
0
blue eyes white dragon
(05.05.18)
(1)

HD dizüstü bilgisayar ekranını full HD ile değiştirmek

kadirgali huseyin olmayan adam
Asus X550JX-XX171D dizüstü bilgisayarım var ve maalesef ekranı kırıldı. Söküp baktığımda ekranın InnoLux N156BGE-E42 Rev. C1 olduğunu gördüm. 30 pin eDP bağlantılı HD bir ekran. Şimdi ben hazır yeni bir ekran alıyorken yine aynı şekilde 30 pin eDP girişli full HD bir ekran alıp taksam sorun yaşar mı
Asus X550JX-XX171D dizüstü bilgisayarım var ve maalesef ekranı kırıldı. Söküp baktığımda ekranın InnoLux N156BGE-E42 Rev. C1 olduğunu gördüm. 30 pin eDP bağlantılı HD bir ekran. Şimdi ben hazır yeni bir ekran alıyorken yine aynı şekilde 30 pin eDP girişli full HD bir ekran alıp taksam sorun yaşar mıyım? Bunu yaparken ekranın bağlantı kablosunu da yenilemem gerekir mi? Kablo üzerinde eDP LVDS yazıyor gerçi. Bilgisayaron yurtdışı muadillerinde full HD ekran kullanılmış bu arada.

Bu benim ekran: www.amazon.com

Bunlar da almayı düşündüklerim:
www.dunyagrup.com
m.n11.com
0
kadirgali huseyin olmayan adam
(04.05.18)
geçen sene 3-4 tane laptop ekranı değiştirmiştim ve epey araştırmıştım bu konuyu

1- birebir aynı modelini almıyorsan bir kere büyük risk alıyorsun. pin'i uyuyorsa bazen farklı modeller de çalışabiliyor. ama adam tamirci elinin altında onlarca led var takıyor deniyor tutarsa koyup yolluyor. senin böyle bir lüksün yok. büyük risk.

2- hd - full hd ayrımını yaparken sanırım çözünürlüğe vurgu yapmak istiyordun. senin ekran 1366x768 iken linklerini verdiğin ekranlar 1920-1080. yurtdışı muadillerinde bu ekranların kullanıldığını yazmışsın ama farkında olmadığın küçük bir detay senin bu ekranı kullanmanı engelleyebilir.

3- mecdiyeköy bilgisayarcıların olduğu pazar sokağında bir dükkan vardı acayip ucuza getiriyordu bu ekranları. yerini hatırlıyorum kartı da vardı bulabilirsem yazarım istersen.
0
makbur
(04.05.18)
(3)

R'da plot

yaraticinick
Bir ülke üzerindeki koordinatlardan oluşan 100 cluster'ı en iyi nasıl gösterebilirim? Renk, sembol vs. var mı herhangi bir fikri, bilgisi, önerisi olan?
Bir ülke üzerindeki koordinatlardan oluşan 100 cluster'ı en iyi nasıl gösterebilirim? Renk, sembol vs. var mı herhangi bir fikri, bilgisi, önerisi olan?
0
yaraticinick
(03.05.18)
Ne yapmak istedigini anlamadim ama biraz daha acik yazarsan yardimci olurum.
0
evrim halkasi
(03.05.18)
i.hizliresim.com

buna benzer bir grafiğim var, burada renkler cluster'ların içindeki noktaları gösteriyor.
Clusterlar bir bütün olarak gösterilsin istiyorum ben, şekli elipse yakınsa elips gibi göstersin mesela.
0
🌸yaraticinick
(03.05.18)
Hizliresim bizim buralarda calismiyor :(

Eger dogru anladiysam ggplot'ta stat_ellipse() kullanabilirsin, diger bir secenek de geom_polygon. Harita icin de rworldmap pakedini kullaniyorum ben.
0
evrim halkasi
(03.05.18)
(1)

MS SQL Bilen bir arkadaş yardımı aranıyor

kismisolungac
Yardım edebilecek biri mesaj atabilir mi? Ufak bir dosya göndermem gerekiyor sormak için.Çok teşekkürler şimdiden.
Yardım edebilecek biri mesaj atabilir mi? Ufak bir dosya göndermem gerekiyor sormak için.

Çok teşekkürler şimdiden.
0
kismisolungac
(03.05.18)
yolla panpa
0
rhan
(03.05.18)
(9)

Arabadan Çıkan Ses

silah taciri
Merhaba. Kontağı çevirip arabayı çalıştırırken keskin bir çığlık gibi ses çıkıyor bazı araçlarda. Bunun sebebi nedir? Ne şekilde düzeltilir bu?
Merhaba. Kontağı çevirip arabayı çalıştırırken keskin bir çığlık gibi ses çıkıyor bazı araçlarda. Bunun sebebi nedir? Ne şekilde düzeltilir bu?
0
silah taciri
(03.05.18)
Marş motoru dişlisi motoru ( volant) cevirirken kaciriyordur.
0
ykyt
(03.05.18)
ykyt
(03.05.18)
Araç Seat VW AUDI ya da Skoda mı?
0
ThomasJefferson
(03.05.18)
Trigerden gelir o ses
0
westblack
(03.05.18)
6 yasimdan beri metal dinliyorum
(03.05.18)
trigger kayışı enine dişlidir, kaçırma yapmaz.
Büyük ihtimalle devir daim pompasının, alternatörün bağlı olduğu kayıştır. Bu sertleşmiş veya gerginliğini ayarlayan yayda gevşeme olabilir.

Özetle kayışın en başka kaymasından dolayı sürtünme sesidir. Bir kere kasnaklarla beraber dönmeye başlayınca kesilir.
0
burfak
(03.05.18)
Hee arkadaslarin dedigi de olabilir. Ben marş kaciriyor sandim. Sarj kayisidir o. Calistiktan sonra da devam ediyor dimi? Gaza yuklenince falan kesiliyor?
0
ykyt
(03.05.18)
çalıştıktan sonra 5-6 saniye daha devam ediyor sonra ses kesiliyor
0
🌸silah taciri
(04.05.18)
kayislara baktir, buyuk ihtimal gerginlik problemi, gerginligi saglayan parcanin degismesi gerekebilir. ben olsam kayislari da yenilerdim zira pahali degiller genelde.
0
cooperr
(07.05.18)
(1)

havaalanında oy kullanmak

ocanal
türkiye'deyken ülkeden çıkış yapmada havaalanına gidip oy kullanıp dönebiliyor muyuz?sandıkları nereye kuruyorlar, uluslararası alana mı?bir de hangi havaalanlarında sandık kurulacağı ne zaman açıklanıyor, şimdiden belli mi?
türkiye'deyken ülkeden çıkış yapmada havaalanına gidip oy kullanıp dönebiliyor muyuz?
sandıkları nereye kuruyorlar, uluslararası alana mı?

bir de hangi havaalanlarında sandık kurulacağı ne zaman açıklanıyor, şimdiden belli mi?
0
ocanal
(03.05.18)
eğer yurtdışı seçmen listesinde seçmen kaydı varsa, havaalanlarında daha güvenlik taramsından geçmeden (binadan içeri girerkenki ilk güvenlik taraması değil, kontuarlardan sonra kapılara gitmeden önceki güvenlik taraması) sandıklar kuruluyor. orada zaten gümrük çıkışı yapmadan oy kullanılabiliyor. yani cevap evet.

başkonsolosluk'tan gelen bilgiye göre, havalimanlarından 7-24 Haziran 2018 ile 30 Haziran – 8 Temmuz 2018 tarihleri arasında oy kullanılabilecek.
0
typhoon r
(07.05.18)
(3)

word'de enter'a basmak

tabudeviren
word'de bir şey yazıp enter'a bastığımızda dosya seksen sayfaysa mesela, bütün sayfalardaki yazılar aşağı kayıyor ya hani.. bunu önleyebilir miyiz?mesela resimde abcd'nin üstündeki yerde enter'a bassam hem abcd, hem efg kayıyor ya.. abcd alt sayfaya geçene kadar diğer sayfalarda bir değişiklik olmas
word'de bir şey yazıp enter'a bastığımızda dosya seksen sayfaysa mesela, bütün sayfalardaki yazılar aşağı kayıyor ya hani.. bunu önleyebilir miyiz?


mesela resimde abcd'nin üstündeki yerde enter'a bassam hem abcd, hem efg kayıyor ya.. abcd alt sayfaya geçene kadar diğer sayfalarda bir değişiklik olmasını istemiyorum.

yani sayfaların birbirinden bağımsız olmasını istiyorum.

nasıl olur bu?
0
tabudeviren
(02.05.18)
abcd'nin altına gidip ekle > sayfa sonu yapacaksın
0
malheiros
(02.05.18)
Enter'lamaya başladığınız noktada yukarıdan Ekle>'Sayfa sonu' derseniz ilgili sayfanın sonunu getirip (enterları sildiğinizi varsayıyorum bu noktada), altındakileri bir sonraki sayfaya alacaktır. Sonrasında sonlandırdığınız sayfaya birşeyler ekleseniz bile aşağıdaki sayfaları etkilemez sayfayı bitirmediğiniz takdirde.
Bahsettiğiniz aradaki boşluk için (asdf - efg arası) enterları silmeniz gerekiyor.

Belki vardır başka bir yöntemi ama dökümanlarda enter yerine 'sayfa sonu' demek daha kolay oluyor daha sonra format açısından benim için. Özellikle daha sonra birşeyler eklenmesi/düzeltilmesi gibi bir durum varsa.

edit: resmen cevap yağmış ben yazana kadar.
0
deluhathol
(02.05.18)
Ek olarak Ctrl+enter
0
westblack
(03.05.18)
(5)

videoyu 3 oled tvye yayma hk.

synche
merhabalar, elimizde 3 adet oled tv var.. bilgisayar kullanmadan görüntüyü nasıl resimdeki gibi yayarız.. aliexpresste veya tr sitelerinde falan bununla ilgili bir cihaz satılıyor mu.. konu hakkında bilgi sahibi olanların yardımını rica ederim..
merhabalar, elimizde 3 adet oled tv var.. bilgisayar kullanmadan görüntüyü nasıl resimdeki gibi yayarız.. aliexpresste veya tr sitelerinde falan bununla ilgili bir cihaz satılıyor mu.. konu hakkında bilgi sahibi olanların yardımını rica ederim..
0
synche
(02.05.18)
görüntü kaynağınız nedir, kabloyla mı kablosuz mu aktarım yapmaya açlışacaksınız, tv'ler smart mıdır değil midir bilmiyoruz, smart ise hangi girişler mevcut, bunların hepsi önemli.
0
gkhncnzdgn
(03.05.18)
@gkhncnzdgn

hdmi, usb.. görüntü kaynağı pc hariç her şey olabilir yani.. cihazda her türlü giriş var.. lg 55" oled tv'ler.. normalde pc kullanıp bunu yapabilirim, sıkıntı yok.. ama pc kullanamam..

lg 55eg9a7v
lg 55b7v
lg 55eg910v

normalde her tv'ye aynı görüntüyü alabildiğim switch var.. bana bu görüntüyü 3 tv'ye yayacak aparat veya cihaz varsa ondan lazım.. istediğim şey şunun daha basit hali;

www.youtube.com
0
🌸synche
(03.05.18)
ne kadar güvenilir olur bilmiyorum ancak size böyle birşey lazım sanırım:
www.amazon.com
0
gkhncnzdgn
(03.05.18)
şimdi bende bunlara bakıyordum .. bütçe çok kısıtlı.. aliexpress tarzı yerlerde araştırıyorum.. bana 1x3 lazım.. bu işi görecek bi bilgisayarla aynı fiyata geliyor.. işin içinden çıkamadım.. neyse teşekkür ederim.. :)
0
🌸synche
(03.05.18)
bu iş çok yaygın değil sanırım bizim memlekette, video wall da çok talep olan bir konu değil sonuçta. ben de bir ara araştırdım da en mantıklı çözüm bir bilgisayar kullanmak gibi duruyordu, hala da öyle sanırım.
0
gkhncnzdgn
(03.05.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.