Giriş
(2)

web siteden dün silinen yazıyı nasıl görürüm

semenderr
donanımhaberde dün yazdığım bir şeyi silmişler. web.archive adresinden çıkaramadım, yardım eder misiniz?yazı bulundu :) teşekkürler veritaslibertas
donanımhaberde dün yazdığım bir şeyi silmişler. web.archive adresinden çıkaramadım, yardım eder misiniz?

yazı bulundu :) teşekkürler veritaslibertas
0
semenderr
(31.05.18)
özel değilse tam ne yazdınız? başlık neydi? nickiniz ne? bunları yazarsanız bulunabilir. Özelden bi atın olmadı.
0
veritaslibertas
(31.05.18)
cache:.... ile başlayan linki adres çubuğuna yapıştır. şanslıysan cache de görebilirsin.

linkin başına cache: ekle
0
buckethead
(31.05.18)
(2)

Onetab benzeri ipad ve windows pc uyumlu program

filmlovepenguin
Var midir?Sorun su ki, atiyorum pc den onemli bir konuda arastirma yapiyorum. Tamam onetab olursa hemen kolayca pc de kontrol oluyor ama ayni seyleri tablette acmam icin tek tek messengerdan veya whatsapptan kendime gondermem ve yine tek tek tablette acmam lazim.Firefox olabilir diye dusundum ama se
Var midir?

Sorun su ki, atiyorum pc den onemli bir konuda arastirma yapiyorum. Tamam onetab olursa hemen kolayca pc de kontrol oluyor ama ayni seyleri tablette acmam icin tek tek messengerdan veya whatsapptan kendime gondermem ve yine tek tek tablette acmam lazim.

Firefox olabilir diye dusundum ama senkronizayon 2 alet de acikken olabiliyor sanirsam. Bana kendi sisteminde saklayacak uygulama lazim.
0
filmlovepenguin
(31.05.18)
keep.google.com

"Keep" in ios ve android uygulaması da var istediğin alete kurarsın. Bir link, yazı, foto vs ne atarsan öbür cihazda ve keep.google.com'da görebiliyorsun. Pc'de web sitesinden, mobilde uygulamalardan kullanırsın mesela.
(google hesabına bağlanıyor)
0
nhk ni youkosu
(31.05.18)
apple, google ve windows eko sistemlerinde söylediklerine uygun uygulamalar var. ücretsiz kullanabilirsin. kendi programlarını kullan.
0
cliquot
(31.05.18)
(1)

Veritabanlarını otomatik tarama

amuda kalkan solucan
merhabalar, benimki ne kadar teknik olacak bilmiyorum ama çok spesifik bir ihtiyacım var.sürekli kullandığım, science direct, pubmed ya da elsevier gibi makalelerin yayınlandığı veri tabanlarını, önceden belirlenmiş kelimeler üzerinden düzenli olarak tarayıp bunu mail olarak iletebilecek bir sistem
merhabalar,
benimki ne kadar teknik olacak bilmiyorum ama çok spesifik bir ihtiyacım var.

sürekli kullandığım, science direct, pubmed ya da elsevier gibi makalelerin yayınlandığı veri tabanlarını, önceden belirlenmiş kelimeler üzerinden düzenli olarak tarayıp bunu mail olarak iletebilecek bir sistem var mıdır?

otomatik olmayacaksa da tek tuşla 50 farklı isim için tarama gerçekleştirebilse mesela..

hali hazırda yoksa bunu kurabilmek için nasıl bir yol izlemek gerekir?
tüm veri tabanlarını tek tek bu kadar kelime üzerinden aramak çok eziyetli. kolaylaştıracak bir şey var mıdır merak ettim.

şimdiden çok teşekkür ederim :)

not: para ile üye olunabilecek bir program v.b bir şeye de razıyım.
0
amuda kalkan solucan
(30.05.18)
Google Scholar yapabilir mi acaba böyle bir şey?
0
atom karincanin torunu
(30.05.18)
(2)

Mikrofon tavsiyesi

fragile lady
Sizlerin tavsiyesi ile bir tripod aldım ve memnunum. Bu nedenle şimdi de mikrofon konusunda tavsiyelerinizi bekliyorum.Evde video çekeceğim ve mikrofon gerekiyor. Öyle profesyonel falan olmasına gerek yok. Sorun çıkarmadan iş görmesi yeterli. Fiyat performans olarak can sıkmayacak öneriler istiyorum
Sizlerin tavsiyesi ile bir tripod aldım ve memnunum. Bu nedenle şimdi de mikrofon konusunda tavsiyelerinizi bekliyorum.

Evde video çekeceğim ve mikrofon gerekiyor. Öyle profesyonel falan olmasına gerek yok. Sorun çıkarmadan iş görmesi yeterli. Fiyat performans olarak can sıkmayacak öneriler istiyorum. Canımsınız.

edit: tripod olarak bunu aldım: urun.n11.com
0
fragile lady
(30.05.18)
Ses kartı da lazımsa maudio vocal stüdyo pro
www.google.com
0
kisa
(30.05.18)
tripod ne aldın çok merak ediyorum. ona göre mikrofona vereceğim cevap şekillenecek.
0
Photographer
(30.05.18)
(3)

Kobo Aura One Kitap Yükleyememe

kahvegibi
Selamlar,Bir adet Kobo Aura One sahibiyim. Şimdiye kadar hep orijinal kitap aldım kobo'nun kendi sitesinden. Şu anda bir arşivden bir kaç kitap atmak istiyorum. ePub dosyasını seçip send to kobo diyorum (tıpkı flash bellek gibi) ama maalesef atmıyor. Daha doğrusu atmış gibi oluyor, ben aleti usb kab
Selamlar,

Bir adet Kobo Aura One sahibiyim. Şimdiye kadar hep orijinal kitap aldım kobo'nun kendi sitesinden. Şu anda bir arşivden bir kaç kitap atmak istiyorum. ePub dosyasını seçip send to kobo diyorum (tıpkı flash bellek gibi) ama maalesef atmıyor. Daha doğrusu atmış gibi oluyor, ben aleti usb kablodan çıkartıyorum. İçeri yükleniyor gibi bir mesaj oluyor ekranda %6'da filan bitiyor ve kitabın sadece kapağı oluyor. İçi tek bir boş sayfadan ibaret oluyor.

Kobo kullananlardan böyle bir sorun yaşayan var mı aranızda?
0
kahvegibi
(30.05.18)
Sorunun cevabını bulabildin mi acaba?
0
keten prens
(12.06.18)
ben normal de atabiliyorum ama calibre kullanarak atabilirsin daha pratik.
0
signore
(12.06.18)
Maalesef hala bulamadım @keten prens
0
🌸kahvegibi
(13.02.19)
(1)

kırklareli'nde mezar

superb
bir mezar yaptırıcamkırklareli babaeski'de kime yaptırabilirim fikri olan var mı?
bir mezar yaptırıcam
kırklareli babaeski'de kime yaptırabilirim fikri olan var mı?
0
superb
(30.05.18)
mezarlığın dibinde mermerci vardır zaten
0
habula
(30.05.18)
(1)

Kablosuz çiftli bluetooth kulaklık

kafayamahsus
Hem telefonla konuşabileceğim, hem de müzik dinleyebileceğim bir kulaklık alacağım. Ancak bu kablosuz bluetooth kulaklıkların çoğu tekli. - Çiftli ve kablosuz olacak şekilde önerebileceğiniz bir kulaklık var mıdır ?Mesela linkte yer alan Xiaomi kulaklığın tasarımı bana göre harika, ama maalesef tekl
Hem telefonla konuşabileceğim, hem de müzik dinleyebileceğim bir kulaklık alacağım. Ancak bu kablosuz bluetooth kulaklıkların çoğu tekli.

- Çiftli ve kablosuz olacak şekilde önerebileceğiniz bir kulaklık var mıdır ?

Mesela linkte yer alan Xiaomi kulaklığın tasarımı bana göre harika, ama maalesef tekli. Bu tasarıma sahip çiftli kablosuz var mıdır ?

urun.gittigidiyor.com

Bir de bunları buldum, kablosuz ve çiftli. Bunları kullanmış olan var mı ?

tr.gearbest.com

tr.gearbest.com
0
kafayamahsus
(30.05.18)
şöyle bişe alıp hali hazırdaki kulaklığına takabilirsin, bunun daha ucuz versiyonları da var aliexpresste a2dp diye ararsan çıkıyo.

tr.aliexpress.com

veya şöyle şeyler var
tr.aliexpress.com

tr.aliexpress.com

tr.aliexpress.com

veya edifier'lar var
edifierglobal.tr.aliexpress.com
0
yuto
(30.05.18)
(2)

Lingo optimizasyon programı

uyusam iyi olur
Yazdığımız model çok büyük olduğu için lingonun öğrenci sürümü yeterli gelmedi. Cracklisini de bulamadım. Gams programında da sınır varmış. Crack var mıdır bakmadım. Cplex kullanmayı da tam olarak bilmiyorum. Bu programın muadili var mıdır?Edit: lingonun cracklisini internette buldum. Ama antivirüsü
Yazdığımız model çok büyük olduğu için lingonun öğrenci sürümü yeterli gelmedi. Cracklisini de bulamadım.

Gams programında da sınır varmış. Crack var mıdır bakmadım.
Cplex kullanmayı da tam olarak bilmiyorum.

Bu programın muadili var mıdır?

Edit: lingonun cracklisini internette buldum. Ama antivirüsü kapatıp yüklemek gerekiyor. Birilerine lazım olur belki.
0
uyusam iyi olur
(29.05.18)
Arkadaş cplex kolay dedi, öğreniliyormuş. IBM edu mail ile bedava veriyormuş. Gams torrentte olabilir bi bak bence
0
glamdr1ng
(29.05.18)
AMPL bedava ve sinirsiz. GAMS ile ayni kisiler tarafindan gelistirilmis, GAMS'e benziyor dili.
GAMS torrentte var.
0
aychovsky
(29.05.18)
(3)

Icloud sorunu

sinerjiicecegi
Reset, sifre degistirme, ag ayarlarini sifirlama vs. Bir ton yol denememe ragmen cihaz iclouda baglanmiyor. Sifre dogru, bilgisayardan giriyor ama cihazdan girmiyor. Fikri olan var mi? Tum numaralar veriler gitti.
Reset, sifre degistirme, ag ayarlarini sifirlama vs. Bir ton yol denememe ragmen cihaz iclouda baglanmiyor. Sifre dogru, bilgisayardan giriyor ama cihazdan girmiyor. Fikri olan var mi? Tum numaralar veriler gitti.
0
sinerjiicecegi
(29.05.18)
bilgisayardan giriyorsa numaralar vs görünüyor olması lazım. icloud.com a baktığın zaman görünüyor mu?

eğer görünüyorsa telefonun ağ ayarlarını sıfırla başka bir wifi ya da hücresel veriden dene. yine olmuyorsa telefona restore atıp dene

eğer icloud.com da da görünmüyorsa icloud.com da sayfanın alt kısmında veri kurtarma linkleri var. bir kere icloud a girmişse her türlü kurtarabilirsin.
0
sipsiyah
(29.05.18)
Ag ayarini da sifirladim olmadi. Bilgisayarda gorunuyor hepsi.

Telefona restore atarsam tum diger veriler uygulamalar vs gitmeyecek mi?
0
🌸sinerjiicecegi
(29.05.18)
silinecek ama icloud da gördüğün her şey oturum açınca geri gelecek. restore atmadan önce fotoğrafları manüel olarak bilgisayara at, sonra bas gitsin, bazen sürümler arasında olabiliyor bu tip buglar ya da uzun süredir restore atılmadıysa olabiliyor.

support.apple.com burdan restore konusunda bilgi alabilrisin, mutlaka itunes ile yap telefonun kendi içinden yapınca mevcut yazılım değişmez.

anket gelince de bana güzel puan verirsen sevinirim :P
0
sipsiyah
(29.05.18)
(2)

istanbul'daki en iyi diksiyon kursu

superb
hangisidir sizce?
hangisidir sizce?
0
superb
(29.05.18)
baskent akademi en iyisi sanirim.
0
in vino veritas
(29.05.18)
Ben Baskent Akademi'ye gittim, cok etkisi yok ama bunda kurumun etkisi olmayabilir cunku tek basina kursa gitmek yeterli degil.
0
Traveller
(29.05.18)
(1)

Sd karta uygulama tasimak

tempor
Samsung j2 telefonda whatsapp'a gelen giden tum foto ve videolar sd kartta biriksin istiyorum ama nasil yaparim?
Samsung j2 telefonda whatsapp'a gelen giden tum foto ve videolar sd kartta biriksin istiyorum ama nasil yaparim?
0
tempor
(29.05.18)
www.howtogeek.com

Maalesef tek tek bütün uygulamalara girip değiştirebildiklerini "Local Storage" kısmından SD Kart olarak seçip taşıman gerekiyor. Her uygulama taşınamıyor, Spotify gibi uygulamaların taşıma işlemi kendi içindeki ayarlardan yapılıyor, bundan sonra yüklediğim uygulamalar karta yüklensin de diyemiyorsun.
0
chicha
(29.05.18)
(3)

excel'de aynı olmayan benzer kayıtları tespit edebiliyor muyuz?

tolga asp
mesela - istanbul şehrindeki boya badana yapan kişiler- istanbul'daki boya yapanlarbu iki kayıt arasında ortak kelimeler var, bu ortak kelimelerden yola çıkarak "bu hücreler birbirine benziyor" gibi bir tespitte bulunabilen bir sistem var mı? bana pek mümkün değil gibi geldi, yapay zeka falan olsa a
mesela

- istanbul şehrindeki boya badana yapan kişiler
- istanbul'daki boya yapanlar

bu iki kayıt arasında ortak kelimeler var, bu ortak kelimelerden yola çıkarak "bu hücreler birbirine benziyor" gibi bir tespitte bulunabilen bir sistem var mı?

bana pek mümkün değil gibi geldi, yapay zeka falan olsa anca ama excel o kadar zeki değil diye düşünüyorum.

fikri olan var mı?
0
tolga asp
(29.05.18)
exceljet.net
bir bakın isterseniz
bu arada vlokkup ın son parametresini false yerine true verirseniz yaklaşık sonuçları da bulur
0
kisa
(29.05.18)
Elbette. Joker karakter ile yapabilirsiniz. Bir de countif kullanarak yapabilirsiniz.

Örneğin A1 Hücresinde “İstanbul”, A2 Hücresinde “Şişli İstanbul” yazsın.

B1 hücresine

IF(COUNTIF(A1;”*istanbul*”)<>1;”Mevcut Değil”;”Mevcut”)
yazıp formulü aşağıya doğru çekerseniz “İstanbul” yazan tüm hücrelerde MEVCUT yazdırabilirsiniz.

Ya da formülsüz yapmak isterseniz:

Aralığı seçin; Giriş>Sitiller>Koşullu Biçimlendirme>Hücre Kurallarını Vurgula>İçeren Metin

yerine “İstanbul” yazıp bir sitil seçin; misal kırmızı.

Sonra CTRL+SHIFT+L ile filtreleneyim açıp renge göre filtreleme diyin. Kırmızıyı seçerseniz, içerisinde İstanbul geçen tüm kayıtlar filtrelenecektir.
0
birdenbire
(29.05.18)
Şurada örnek mevcut.

i.hizliresim.com
0
birdenbire
(29.05.18)
(2)

sql server database karşılaştırma

altinci nesil caylak
merhaba,çok eskiden kullandığım, iki database arasındaki obje farklarını gösteren bir uygulama vardı, sqldiff diye. bunu veya benzer işlemi yapabilecek bir uygulama arıyorum.teşekkürler.
merhaba,

çok eskiden kullandığım, iki database arasındaki obje farklarını gösteren bir uygulama vardı, sqldiff diye. bunu veya benzer işlemi yapabilecek bir uygulama arıyorum.

teşekkürler.
0
altinci nesil caylak
(29.05.18)
povero
(29.05.18)
teşekkürler, kullanım sonrası deneyimleri paylaşacağım :)
0
🌸altinci nesil caylak
(29.05.18)
(4)

xiaomi mi a1 bildirimler gelmiyor

je te promets
ekşi sözlük android uygulaması olsun diğer uygulamalar olsun bildirimler gelmiyor. google'da çıkan bütün forumları gezdim. sonuca ulaşamadım. yardımcı olabilirseniz sevinirim.
ekşi sözlük android uygulaması olsun diğer uygulamalar olsun bildirimler gelmiyor. google'da çıkan bütün forumları gezdim. sonuca ulaşamadım. yardımcı olabilirseniz sevinirim.
0
je te promets
(29.05.18)
xiaomi özelinde yanıtım yok ama güç koruma ayarlarının bu tür sorunlara yol açabileceğini biliyorum. batarya ömrünü uzun tutmak için arka plandaki uygulamaları kapatabiliyor sistem. ayarlarınızdan kontrol edebilir misiniz?
0
givemesomesubstance
(29.05.18)
güç koruma ayarlarından bildirim almak istediğim uygulamaların kısıtlamalarını kaldırdım. sonuç yine değişmedi.
0
🌸je te promets
(29.05.18)
güç ayarlarında bütün uygulamalara izin verin bir de öyle deneyin. ek olarak sistem herhangi bir düzenleme yapmasın, kısıtlama koymasın batarya ömrü üzerinde.
0
givemesomesubstance
(29.05.18)
yardımınız için teşekkürler.

bütün uygulamalar izinli, bütün uygulamalarda batarya düzenlemesini kapattım. hiç bir kısıtlama yok bataryada. benim gibi bildirimlerde sorun yaşayan çokmuş.android 8.0'ın bir hengamesi galiba. o da bana denk geldi. güncelleme beklemekten başka çare yok gibi.
0
🌸je te promets
(30.05.18)
(4)

bana kulaklık alalım

runagain
Kulak içi ya da kulak üstü, ama mutlaka;-bluetooth özellikli,-şarjı uzun süre dayanan,-ses kalitesi iyi ve bass yüksek,- kullanımı en rahat ve ergonomik olan,Ve mümkünse ekonomik bir kulaklık istiyorum.Üst sınırım, aradığım özellikleri en iyi karşılayan ürün olması halinde, 600-700 tl. Ama mümkünse
Kulak içi ya da kulak üstü, ama mutlaka;

-bluetooth özellikli,

-şarjı uzun süre dayanan,

-ses kalitesi iyi ve bass yüksek,

- kullanımı en rahat ve ergonomik olan,

Ve mümkünse ekonomik bir kulaklık istiyorum.

Üst sınırım, aradığım özellikleri en iyi karşılayan ürün olması halinde, 600-700 tl. Ama mümkünse f/p olarak ortalama bir şey olsun. 150 tl’ye kadar f/p bir kulaklık bulsam şahane olur.

Teşekkürler...
0
runagain
(29.05.18)
anker'e de bakın derim. kullananlar memnun. hepsiburada satıyordu. aliexpress'te de var beklerim derseniz.
0
bir fincan kahve ile film izlemek
(29.05.18)
jabra halo smart almayın. bir yıl içinde iki kere aynı sorundan servise gönderdim.
0
inheritance
(29.05.18)
Benim duyurum var, o duyuruda tavsiye edilen anker kulakligi aldim, baya da memnunum.
0
kuehles blondes
(29.05.18)
Ben şunu düşünüyorum.

www.dr.com.tr
0
birdenbire
(29.05.18)
(5)

Lityum pil için bms den anlayan

dizzty
Kendi yapmiş oldugumuz elektrikli bisiklette kullanmak uzere aldigim 66 adet lityum pili en verimli sekilde kullanabilmek icin nasil bir yol izlemem gerektigi konusunda yardimci olacak arkadas var mi? Ornegin; pilin datasheet inde 2bucuk volta kadar desarj edilebilecegi yazdigi halde internette okud
Kendi yapmiş oldugumuz elektrikli bisiklette kullanmak uzere aldigim 66 adet lityum pili en verimli sekilde kullanabilmek icin nasil bir yol izlemem gerektigi konusunda yardimci olacak arkadas var mi? Ornegin; pilin datasheet inde 2bucuk volta kadar desarj edilebilecegi yazdigi halde internette okudugum kaynaklarda 3 voltun altina yapilan desarjlarda pile zarar verdigi yaziyor. Bu tarz aklimi karistiran sorular var. Bilgisi olan arkadaslar yardimci olursa sevinirim. Ankarada yasiyoruz. Gerekirse ankara ici yuz yuze de gorusebiliriz.
0
dizzty
(28.05.18)
efenim bisiklet kismini anlamam ama pilin katodunun anodunun ne olduguna gore degisir hangi voltaj araliginda kullanilmasi gerektigi. standart olanlarda 2.5 V makul (lacoo3 olsa gerek). Pile zarar verme olayi uzun vade icin gecerli. 3 yil yerine 2.5 yil icinde kapasitesi dusuyor mesela. Ama zaten mobil telefonlarda falan da hep 2.5 V'a iniyorlar. cok takilmaya gerek yok ona :)
0
hophophoba
(28.05.18)
Cevap icin tesekkurler. Elimdeki piller panasonic ncr18650b 3400 mah.

Datasheetinde 4.20 - 2.5 v araliginda kullanirsam 500 dolum yapilabilecegi yazilmis. Ancak 300 dolum civarinda 2500 mah. 500 dolum civarinda da 2300 mah a kadar düşüyor. 500 dolum iyi bir deger olsada kapasitesi baya düşüyor. O yüzden daha verimli kullanmak istiyorum. Pilleri eger 3v da desarji keserek kullansam ömrü uzar mi. Ne kadar uzar.
0
🌸dizzty
(28.05.18)
www.google.com link budur bakabilirsiniz.
0
🌸dizzty
(28.05.18)
BMS sadece voltaja değil ısıya ve pillerin balanslanmasına da dikkat ediyor. aslında elektrikli araba projeleri için onlarca hazır bms projesi var. birini inceleyin derim.
0
orpheus
(29.05.18)
Evet bmsleri calisma sekillerini inceledim. Onlarin da desarji durdurma siniri genelde 2.5v oluyor. 3 voltta desarji durdurmam verimliligi arttirir mi. Onu ogrensem iyi olacak.
0
🌸dizzty
(29.05.18)
(1)

Ferforjeci ve avize

kimsesiz kimse
Merhabalar duyurunun demir ustaları,Uzun zamandır beğendiğim bir avize var. Alüminyumdan yapilma, çok basit bir yapısı var. Bir Alman markasının ve ne yazık ki fiyatları biraz uçuk kaçık (1500 euro). Acaba bir ferforjeciye falan gitsem, versem çizimini yapıp, pürüzsüz, düzgün bir biçimde yapabilirle
Merhabalar duyurunun demir ustaları,

Uzun zamandır beğendiğim bir avize var. Alüminyumdan yapilma, çok basit bir yapısı var. Bir Alman markasının ve ne yazık ki fiyatları biraz uçuk kaçık (1500 euro). Acaba bir ferforjeciye falan gitsem, versem çizimini yapıp, pürüzsüz, düzgün bir biçimde yapabilirler mi? Veya nasıl yaptirabilirim? Var mı böyle bir demir falan işi yaptiraniniz?

Hadi hayırlı işler.
0
kimsesiz kimse
(28.05.18)
fotoğrafı var mı acaba?
0
kisa
(28.05.18)
(1)

taşınabilir hard disk önerileri

bir bucuk adana
*genellikle kurulum için, demo-araştırma amaçlı sanal makineleri bulundurmak için kullanacağım.*az biraz film, dizi ve fotoğraf depolayabilirim.*ssd olanlarının almış başını gitmiş --ama göz kırpmıyor değilim. (ya da gerek yok mu? tavsiyeniz nedir.)f-p açısından , 1tb civarı marka önerebilir misini
*genellikle kurulum için, demo-araştırma amaçlı sanal makineleri bulundurmak için kullanacağım.
*az biraz film, dizi ve fotoğraf depolayabilirim.
*ssd olanlarının almış başını gitmiş --ama göz kırpmıyor değilim. (ya da gerek yok mu? tavsiyeniz nedir.)

f-p açısından , 1tb civarı marka önerebilir misiniz.
0
bir bucuk adana
(28.05.18)
bence ssd hdd arasında bir seçim durumu yoksa rastgele al bir tane. wd seviyorum ben. seagate uzun zaman önce gözümden düştü. hitaci (kendi ürettiği diskler bulursan, ben bulamadım) şu an hata ve arıza oranı en düşük diskler. ama pahalı. bu yüzde wd'nin herhangi bir modelini al olsun bitsin. farkındaysan artık diskler değil harici özellikleri konuşulıyor sadece. yok wifili harici disk blutut usb 3 lan vs vs. hiç kimse disjlerin speclerine bakmıyor. hddlerin hızları da artık 100-120 ye dayandı ve ondan yıkarı yukarı da çıkamıyor. bu yüzden usb 3 olmsaın dışıda bir özellik seçmen tamamen anlamsız. (özellikle de pro kullanım için. gidip ters çevirince yedekleyen yedeklerini asla aklına gelmeyecek bir şifre ile kedni şifreleyeyn dahaili yazılımları olan vs vs. bunlara gerek yok :)
0
i dont know i dont care
(29.05.18)
(2)

Laptopun icini acinca garantiden cikiyor degil mi?

stavro
Fanin icine bir sey kacmis muhtmelen, traktor gibi ses cikariyor. Alttan vidadlari acip ne takildiysa cikarayim diyorum ama garantiden cikar degil mi acinca?
Fanin icine bir sey kacmis muhtmelen, traktor gibi ses cikariyor. Alttan vidadlari acip ne takildiysa cikarayim diyorum ama garantiden cikar degil mi acinca?
0
stavro
(28.05.18)
Teknik servisin takdirinde. Bant koyuyorlar genelde içine. Kapağı sökünce kopuyor anlıyorlar açıldığını. Öyle bir şey yoksa açılabilie ama vardır kesin
0
glamdr1ng
(28.05.18)
açmadan önce firmaya sorun derim. bazı firmalar garanti sonlandırmak için resmen bahane arıyor ama mesela dell'de harddisk, ram değişimi ekleme çıkartma garantiyi bozmuyor.
0
delidir yakalayin
(28.05.18)
(1)

after effectste trapcode particular arkaplan

livaist
merhabalar, alttaki videoyu takip ederek buz üflemek tarzı bir şey yapmaya çalışıyorum. Particular eklediğimde direkt videonun üstüne değil de siyah bir arkaplan üstünde geliyor. Ne yaptıysam videoya apply edemedim. Particular ayarlarından mı yapmam gerekiyor?şimdiden teşekkürler.(git:https://www.yo
merhabalar, alttaki videoyu takip ederek buz üflemek tarzı bir şey yapmaya çalışıyorum. Particular eklediğimde direkt videonun üstüne değil de siyah bir arkaplan üstünde geliyor. Ne yaptıysam videoya apply edemedim. Particular ayarlarından mı yapmam gerekiyor?
şimdiden teşekkürler.

(git:www.youtube.com )
0
livaist
(28.05.18)
Sol üstteki efekt ayarlarını yaptığın yerde: composite mod ya da transfer mod yazar, onu değiştir. On transparent yap. Eğer öyle bir ayar yoksa sol alt kısımdan layerı screen moda al.
0
kapitalist gerilla
(28.05.18)
(4)

Laptop uyandırma

sdgs
Sorunum aslında çok basit, elektrik varken laptop sürekli çalışıyor elektirik gidince laptop pile geçiyor ve 10 dakika sonra uykuya geçiyor ayarlarım bu şekilde yaptım. Elektrik gelince uyansın istiyorum yani pil dolmaya başladığında, ben evde olmayınca tuşa basıp uyandıracak birisi yok. Bunu nasıl
Sorunum aslında çok basit, elektrik varken laptop sürekli çalışıyor elektirik gidince laptop pile geçiyor ve 10 dakika sonra uykuya geçiyor ayarlarım bu şekilde yaptım. Elektrik gelince uyansın istiyorum yani pil dolmaya başladığında, ben evde olmayınca tuşa basıp uyandıracak birisi yok.

Bunu nasıl yapabilirim?
0
sdgs
(27.05.18)
teamviewer ticari sürümü ile uzaktan kapalı bilgisayarı dahi açabilirsin.
0
bazenuyur
(27.05.18)
ayarları oradan yaptım, bilgisayar uykuya geçince elektrik gelince ben evde yokum açılmasını istiyorum.güç seçeneklerinde öyle bir durum yok.
0
🌸sdgs
(27.05.18)
Bios üzerinde ilgili bir ayar mevcutsa yapabilirsiniz.

www.wintips.org
0
vampir akrep
(27.05.18)
mouse sağa sola bile oynayınca uyanıyor ama pil dolmaya başlayınca uyandıran program bulmadım sizleri yordum teşekkür ederim
0
🌸sdgs
(27.05.18)
(4)

Logitech fare min usb sini kaybettim

ugrcn
Merhaba,Logitech m238 model faremin usb adaptörünü kaybettim. Nereden edinebileceğim konusunda bilgi verebilecek var ise sevinirim.sevgiler
Merhaba,

Logitech m238 model faremin usb adaptörünü kaybettim. Nereden edinebileceğim konusunda bilgi verebilecek var ise sevinirim.

sevgiler
0
ugrcn
(27.05.18)
bu vesileyle bana da m165 modelinin usb alıcısı lazım.
Gönderebilecek olana tutarı kadar ücret, kitap, hediyelik bir şeyler gönderebilirim.
0
1adam
(27.05.18)
Yarın müşteri hizmetlerini arayacağım, seninkinide sorar bilgi alırım.
0
🌸ugrcn
(27.05.18)
internet sitesine girip destek bölümüne yazın. biraz geç cevap veriyorlar ama veriyorlar. oradan gelebilir yani.
0
sutlu nescafe
(28.05.18)
mail atıp adreslerine gönderilenler vardı,şansınız deneyin.
0
dadas9
(28.05.18)
(2)

Word dosyası sorusu

banusa
Dosyaya bilgisayarda baktığımda her şey düzgün yerli yerinde gözüküyor, ama tabletten ve telefondan baktığımda sayfalardaki yazılar değişmiş oluyor, misal 10.sayfadaki yazı 11'e taşmış falan. Neden oluyor bu ve nasıl çözebilirim?
Dosyaya bilgisayarda baktığımda her şey düzgün yerli yerinde gözüküyor, ama tabletten ve telefondan baktığımda sayfalardaki yazılar değişmiş oluyor, misal 10.sayfadaki yazı 11'e taşmış falan. Neden oluyor bu ve nasıl çözebilirim?
0
banusa
(27.05.18)
mobil uygulamalar karmaşık dokümanları yorumlamada PC kadar iyi değil. basit görünümlü bir dosya olsa bile farklı platformlarda farklılıklar olabilir.
0
celeron 300a
(28.05.18)
eğer üzerinde değişiklik yapmayacaksa sadece okuyacaksan pdf'e çevir.
0
bazenuyur
(28.05.18)
(2)

Hp laptop siyah ekran hatası

olaylar olaylar
Geçen akşam elektrik gidince küt diye kapandı, zaten batarya bitikti. Daha sonra açma düğmesine basınca resimdeki gibi kaldı. Caps lock ışığı üç kez yanıp sönüyor. Sorunun kaynağını bilen varsa yazabilir mi lütfen. Şimdi bir de tamir parası vermek çok zor gelecek.
Geçen akşam elektrik gidince küt diye kapandı, zaten batarya bitikti. Daha sonra açma düğmesine basınca resimdeki gibi kaldı. Caps lock ışığı üç kez yanıp sönüyor. Sorunun kaynağını bilen varsa yazabilir mi lütfen. Şimdi bir de tamir parası vermek çok zor gelecek.
0
olaylar olaylar
(27.05.18)
benimkinde de caps lock ve scroll aynı anda yanıp sönüyordu tamire götürdüm kuzey köprüsü arızalanmış dediler. 4 ay önce falandı 250 lira vermiştim tamirine. aynı şey mi bilmiyorum tam ne oluyorsa laptopa google a aynen yaz arat genel bir durumsa geliyor zaten.
0
nrn
(27.05.18)
Google a baktım. Farkli farklı sorunlar ve çözümler var. Kendim birkaç yöntem deneyeyim olmazsa yapacak bir şey yok. Teşekkürler.
0
🌸olaylar olaylar
(27.05.18)
(2)

android recovery

skooma
Küfretmemek için kendimi zor tutuyorum. B.ktan hazılanmış bir rom güncellemesini (offical ha bir de) yüklerken karşılaştığım bir dizi sorun sonucunda telefon brick olma noktasına gelince el mahkum, reset atmak durumunda kaldım. İşlerim için çok önemli fotoğraflar vs. vardı telefonda. 1-2 recovery pr
Küfretmemek için kendimi zor tutuyorum. B.ktan hazılanmış bir rom güncellemesini (offical ha bir de) yüklerken karşılaştığım bir dizi sorun sonucunda telefon brick olma noktasına gelince el mahkum, reset atmak durumunda kaldım. İşlerim için çok önemli fotoğraflar vs. vardı telefonda. 1-2 recovery programı da denedim ama onlar sadece OS içerisindeyken kazayla silinen resimleri hemen geri getirmek dışında bir işe yaramadı.

Nasıl kurtarabiliriz bunları? Kısmen de olsa kardır. Yeter ki hepsi gitmesin. Deli olmamak işten değil.
0
skooma
(27.05.18)
oncelikle bir musibet bin nasihat olayi :) yedeklemek onemli.

google drive veya samsung drive gibi bir seyde yedekler tutuluyor olabilir mi?

soyle bir sey yapmistim ben benzer durumda, birkac fotograf cikmisti. tam yontem bu mu bilmiyorum ama mesakkatliydi: www.lordiz.com
0
fakyoras
(27.05.18)
Cloud sistemlere yüklemeyi gizlilik konusundaki şüphelerden ötürü tercih etmedim bu zamana kadar. Elle yedeklemeyi de bir kere unutunca böyle oluyor işte...

Linke baktım, android 4.3 üzeri çalışmıyor denmiş. Sanırım 4.3 itibariyle şu meşhur TRIM teknolojisi geldiği için eski yöntemler işe yaramıyor. Vallahi param olsa özel şirketlere falan vereceğim telefonu, o derece üzüldüm.

1-2 bir şey daha deniyorum çaresizce ama bakalım...:/
0
🌸skooma
(27.05.18)
(2)

Avize asma ve kablolar hakkında

kimsesiz kimse
MerhabalarAvize takayım derken önceki duyu çıkardım ve 3 tane kablo çıktı. Hiçte bakmadın çıkarırken. Siyah olan faz. Biri balkona falan götürüyor elektriği. Nasıl baglayacagim ben bunları? Teşekkürlerhttps://i.hizliresim.com/vPYd9v.jpg
Merhabalar

Avize takayım derken önceki duyu çıkardım ve 3 tane kablo çıktı. Hiçte bakmadın çıkarırken. Siyah olan faz. Biri balkona falan götürüyor elektriği. Nasıl baglayacagim ben bunları?

Teşekkürler

i.hizliresim.com
0
kimsesiz kimse
(26.05.18)
İki ihtimal var;

1. Siyah nötr, sarı adet faz. Tesisat iki girişli avizeye uygun, yani açma kapama tuşu çiftli (komitatör) avizeyi iki farklı konumda açabiliyorsun. (3+2 ampül ya da 2+2 ampül gibi)

2. Siyah faz, sarı hem salona hem de balkona giden nötr. Sarıları birleştirip avizene tek gireceksin.
0
John Bloor
(26.05.18)
2.si doğru çıktı her yerinizden öpüyorum.


Ben de sarilardan biri fazi balkona taşıyacak, avize de paralel bağlı olacak sanıyordum. Teşekkürler tekrar.
0
🌸kimsesiz kimse
(26.05.18)
(3)

1500-2500 tl arası led tv önerisi

dont judge me mom
merhaba. bir led tv alacağım ama çok kararsızım. en az 43 en fazla 50 inc olsun diyorum ama 49-50 daha iyi olabilir.öncelikle 4k olmasını isterim, muhtemelen bir kaç sene sonra filmler 4k çıkacaktır. ayrıca netflix gibi platformlar yaygınlaşıyor. şu an pc-hdmi bağlatısı kullanacak olsam da ilerde sm
merhaba. bir led tv alacağım ama çok kararsızım. en az 43 en fazla 50 inc olsun diyorum ama 49-50 daha iyi olabilir.

öncelikle 4k olmasını isterim, muhtemelen bir kaç sene sonra filmler 4k çıkacaktır. ayrıca netflix gibi platformlar yaygınlaşıyor. şu an pc-hdmi bağlatısı kullanacak olsam da ilerde smart olması pratik olabilir. hatta işlemcisi iyi bir makine olursa pc'ye gerek kalmayabilir.

evet arkadaşlar tavsiyelerinizi bekliyorum.

bu arada şöyle bir şey var;

www.mediamarkt.com.tr
0
dont judge me mom
(26.05.18)
O paraya 4k alma hocam. Dolar uçmuş gitmiş, o paraya alacağın 4k Vestel olur, sunny falan olur.

Ya bütçeni artır, ya da 40 inç bir Samsung/LG tv’ye razı ol. Ha dersen ki abi ses kalitesi önemli değil, paneli de siktir et, multimedya da iş görse yeter, o zaman Vestel/Seg/Sunny/Regal bakabilirsin
0
jihat
(26.05.18)
Arçelik'te güzel şeyler var yakın zamanda alacağım bende göz at istersen, Samsung a güvenim kalmadı ailem 55inç 4K tv aldılar garanti bittigi günden itibaren led lambaları pıt pıt düşmeye başladı. Hatta düşerken takır tukur sesleri geliyor, ekranda sarı sarı lekeler var zevkle izletmiyor artık dizi, film, vs. Tecrübemi paylaşayım dedim.
0
Uncle Sam
(26.05.18)
vestel televizyon konusunda iyiymiş diye okumuştum. şahsen ben tvyi değiştirecek olursam vestel'e şans vereceğim
0
demirr
(26.05.18)
(2)

iphone 5s ekranında dokunmatik sorunu

nanesekeri
telefonun ekranında, sağ tarafta yaklaşık bir ay önce dört tane ince çizgi belirdi. durumu fazla ciddiye almamıştım fakat şuan telefonun dokunmatiği ara ara kendi kendine uygulama açıp kapıyor, veya dokunmatik hiç algılamıyor. daha önce aynı durum başına gelmiş olan var mıdır? ekran değişimi sorunu
telefonun ekranında, sağ tarafta yaklaşık bir ay önce dört tane ince çizgi belirdi. durumu fazla ciddiye almamıştım fakat şuan telefonun dokunmatiği ara ara kendi kendine uygulama açıp kapıyor, veya dokunmatik hiç algılamıyor. daha önce aynı durum başına gelmiş olan var mıdır? ekran değişimi sorunu çözer mi veya sorun çip ile mi ilgilidir bilemedim.
0
nanesekeri
(26.05.18)
Bu tip çizgiler belirdikten sonra problem sadece çizgi ile kalmıyor ve zamanla kullanılmaz hale geliyor, ben de benzer bir problem yaşadım, uygulama açıp kapattığını hatırlamıyorum ama dokunmatiği çalışmaz oldu ve telefonu kullanamaz hale geldim, ekranı değiştirince düzeldi ama orijinal ekran bulamadım, çamur gibi görüntüye razı olarak kullanabilirsiniz büyük ihtimal telefonu, bir tamirciye gösterin bence.
0
(26.05.18)
Ekrandan olduğunu tahmin ediyorum. 140TLye orjinal ekran takarım isterseniz. (İstanbul)
0
excespeace
(30.05.18)
(2)

Macbook Pro- 7. Nesil İşlemci??

hana bi
Merhaba,Linkteki özelliklerdeki Macbook Pro için halen 7. nesil işlemci görülüyor; 8. nesiller farklı markalarda Türkiye'de dolaşırken biraz şaşırtıcı bir durum değil mi sizce, özellikle bu modelin Fiyat/Performans oranı düşünülünce?8. Nesil ile ne zaman güncellenir tahminen, bilgisi olan var mı?htt
Merhaba,

Linkteki özelliklerdeki Macbook Pro için halen 7. nesil işlemci görülüyor; 8. nesiller farklı markalarda Türkiye'de dolaşırken biraz şaşırtıcı bir durum değil mi sizce, özellikle bu modelin Fiyat/Performans oranı düşünülünce?

8. Nesil ile ne zaman güncellenir tahminen, bilgisi olan var mı?

www.apple.com

Çok teşekkürler..
0
hana bi
(25.05.18)
www.macworld.co.uk
kısaca diyor ki haziran ya da eylül sonrası gelebilir. yalnız gerçek 8. nesil ile gelmeyebilir kısmına dikkat etmek lazım. intel'in bahsettiğin farklı markalarda da kullandığı, 7. neslin yenilenmiş versiyonu "kaby lake r" da 8. nesil diye yutturulmaya çalışılıyor intel tarafından. böyle de olabilir her yeni macbook en güncel işlemciyle çıkmayabiliyor.

bunların ötesinde, 8. nesil çekirdek farkı getiriyor da olsa özellikle beklenecek kadar özellikli bir seri değil diye kendi görüşümü de ilave ediyim.
0
Bruce
(25.05.18)
Apple'lar her zaman bir önceki işlemci neslini takip ediyor. Daha kötüleri de var (mesela Mac Pro'ya bak, ya da Mini'ye, en az 5 senelik işlemciler kullanılıyor)
0
roket adam
(25.05.18)
(2)

İştirak Nafakası

liriamer
Herkese selamlarbaba 6k anne yaklaşık 10-15k arası kazanıyorboşanma durumu söz konusu. biliyorum bir sürü etken var ama, hayali bir çekişmeli boşanma davasında (anlaşmalı olması için kasıyoruz) baba iştirak nafakası olarak ne kadar verir ?çocuk tam 1 yaşında.
Herkese selamlar

baba 6k
anne yaklaşık 10-15k arası kazanıyor

boşanma durumu söz konusu. biliyorum bir sürü etken var ama, hayali bir çekişmeli boşanma davasında (anlaşmalı olması için kasıyoruz) baba iştirak nafakası olarak ne kadar verir ?

çocuk tam 1 yaşında.
0
liriamer
(25.05.18)
anne bu kadar alıyorsa babanın bişi vermemesi gerek mantıken. belki çocuğun eğitim masrafıyla ilgili olabilir o da olsun olsun 1.5k olsun yasal olarak.
0
hosein
(25.05.18)
Tamamen kişilerin durumlari değerlendirilir. Su anda cocuk da küçük kendinizi 1.000 1.500 e hazırlayın. Ancak boyle birsey gelirse cocugun okula başlatacagi donemde tekrar arttirirma icin dava acmaniz gerekebilir. Ya da sizin eviniz kiradir su anda cocuk icin tuttuğunuz bakici vardir bilgileri ektedir bunlarla yuksek tutmaya çalışabilirsiniz. Boyle durumlarda anlasmali boşanmalarda daha yuskek nafalar aliyoruz ve hem de cocuk su okula gidicek masrafini da sen ödeyeceksin tarzi seylere de ikna edip protokole yazdirabiliyoruz. Detaylari bilmiyorum ama kendinizi korumaniz ve isin sonunda zararli cikmamaniz icin boyle bir durumda kesinlikle bir avukatla calisin ve anlasmali bosanmaya gayret edin.
0
mabesa
(26.05.18)
(2)

wix'ten anlayan birisi bakabilir mi?

a man alone
şu sitede clips kısmının üzerine gelince alt menüler çıkıyor. onu nereden yapıyorlar? bir türlü bulamadım.https://www.wix.com/explore/explore-inner/malicieuse
şu sitede clips kısmının üzerine gelince alt menüler çıkıyor. onu nereden yapıyorlar? bir türlü bulamadım.

www.wix.com
0
a man alone
(24.05.18)
sayfalarımı yönet dediğinde, alt alta duran iki sayfadan alttakini sağa doğru ittirdiğinde onu alt sayfası yapar ve dolayısıyla menüde üzerine gelince açar.
0
icimdeki sey gibi bilmem ki ney gibi
(24.05.18)
çok teşekkür ederim, yaptım. fakat şimdi açılan pencerede alt başlıkların adı yazmıyor. beyaz bir kutucuk var sadece. onun tasarımını nasıl yapabilirim?
0
🌸a man alone
(24.05.18)
(3)

oto yedek parça üzerine erp sistemi arıyorum

aşksız prens
kullanmaktan memnun olduğunuz bişeyler varsa tavsiye edin lütfen.
kullanmaktan memnun olduğunuz bişeyler varsa tavsiye edin lütfen.
0
aşksız prens
(24.05.18)
Yedek parca üzerine özel bir ERP yoktur sanırım özel spesifik beklentiniz yoksa. Firma büyüklüğüne göre değişir. Maliyet hesaplaması önemli değilse canias kullanmıştık güzeldi. Firma büyüklüğüne göre sap B1 var. Burada önemli olan sizin büyüklüğünüz ve neye ihtiyacınız var. Bir de fiyatlara bakmak lazım.eger ihtiyacınız olursa birlikte bakabiliriz
0
seyyar satıcı
(25.05.18)
biz sap business one kullaniyoruz.
0
ezeriko
(25.05.18)
Logo, go 3 işini görür
netsis entegre
Fiyat için mikro.

Oto yedek parça işi olarak alım, satım.
Toplu aktarım vs yapacaksın sanırım.
sap falan gerek yok.
0
neymis
(25.05.18)
(2)

İkinci El Ekran Kartı Alınır Mı?

g man
Selamlar.Çoktandır çata pata ilerleyen bir bilgisayarım var. Malum, kur yerinde durmuyor. Yeni bir sistem toplasam ve şimdiki gibi 5+ yıl kullanmak istesem 5000 lirayı gözden çıkarmam gerek. O kadar maddi gücüm yok. Sanırım değiştirmeye en müsait parça ekran kartı şu anki sistemde. Ben de yenisine b
Selamlar.

Çoktandır çata pata ilerleyen bir bilgisayarım var. Malum, kur yerinde durmuyor. Yeni bir sistem toplasam ve şimdiki gibi 5+ yıl kullanmak istesem 5000 lirayı gözden çıkarmam gerek. O kadar maddi gücüm yok. Sanırım değiştirmeye en müsait parça ekran kartı şu anki sistemde. Ben de yenisine bakayım dedim; ama fiyatlar uçmuş.

2. El ekran kartı alınır mı? Alınırsa hangi modelleri almak lazım? Orijinali 800 900'a satılan bir karta 500 lira verilir mi mesela?

İkinci elde fiyat performans olarak, misal en fazla 500 TL'ye hangi ekran kartını alabilirim?

"Bizim komşu çocuğu kendine 10X0 aldı, onun eskisi boşta duruyor bi' sorayım istersen" diyecek varsa hiç çekinmesin, buyursun.
0
g man
(24.05.18)
1000 liraya kadar ekran kartini 2.el almanin zarari oldugunu dusunmuyorum mining yapilan kartlar belli rx570 580 1070 1080 le falan yapiliyor bunlarin 2. elleri sikinti olabilir. 500 civari 2.el 1050 bulursaniz faydasi en yuksek kart oldugunu dusunuyorum rx 560 4gb da olabilir
0
eipcack
(25.05.18)
1050ti ile mining yapan yoktur, al geç; mevcut popüler triple a oyunları full hd'de orta-üst detayda 60 fps'de oynarsın.

şimdi baktım 750 tl diyor en ucuz sahibinden'de. 250 lira için düşeceğin seviye çok olacaktır, 1050 bile 600'lere var ki 2gb vram ile sıkıntı yaşarsın. yine de 750 fazla gelirse rx460 4gb sana en uygun model gibi duruyor, 550 tl en ucuz sahibinden'de.
0
Bruce
(25.05.18)
(3)

Şu cila rengi nedir?

ilkinci
Merhaba. Eklediğim görseldeki sandalyenin gül kurusu gibi bi cilası var sanki. Aynısını kendi gürgenden yapılma mobilyama uygulamak istiyorum. Bu rengi nasıl elde edebilirim? Hangi tür vernik kullanmalıyim ve içine renk verici başka bişey katılmalı mı? Bilen varsa ne güzel olurNe düşünüyorsun? https
Merhaba. Eklediğim görseldeki sandalyenin gül kurusu gibi bi cilası var sanki. Aynısını kendi gürgenden yapılma mobilyama uygulamak istiyorum. Bu rengi nasıl elde edebilirim? Hangi tür vernik kullanmalıyim ve içine renk verici başka bişey katılmalı mı? Bilen varsa ne güzel olur

Ne düşünüyorsun? pin.it
0
ilkinci
(23.05.18)
www.dekorasyonvetasarim.com

balsa tarçın arası gibi geldi belki karıştırmışlardır
0
yuto
(24.05.18)
Bana herhangi bir renk yok gibi geldi, tik yağı ve cila ile gürgenden bu ton çıkar zaten.

Renklendirme yok yani şeffaf cila.
0
John Bloor
(24.05.18)
Bu ciladan dolayı değil, masif ve kaplamadan dolayı bu renkte. Arkadaşların da dediği gibi teak yağı vardır bunun üzerinde.
0
kablelvuku
(24.05.18)
(9)

“Bunu da bilmemek ayıp” dediğiniz yazılımlar, uygulamalar, araçlar

aychovsky
Çevremdeki bazı insanların uzun zamandır kullandığı uygulamalardan ve çeşitli zamazingolardan şans eseri haberim oluyor, “Mağara soğuk muydu” havası oluyor. Örneğin, venmo diye bir şey varmış, para alınıp gönderiliyormuş. Millet “Nasıl bilmezsin” diye kınadı. Fitbit’in de ne olduğunu bu kış öğrendim
Çevremdeki bazı insanların uzun zamandır kullandığı uygulamalardan ve çeşitli zamazingolardan şans eseri haberim oluyor, “Mağara soğuk muydu” havası oluyor. Örneğin, venmo diye bir şey varmış, para alınıp gönderiliyormuş. Millet “Nasıl bilmezsin” diye kınadı. Fitbit’in de ne olduğunu bu kış öğrendim.

Böyle son 3-5 yılda çıkan yazılım olur, uygulama olur, alet edevat olur; platformları ile (Windows, Mac, Android, vb) yazar mısınız?
0
aychovsky
(23.05.18)
mac için uygulama - alfred, bettertouchtool, duet, notability, pdf expert
pocket seviyorum haberler için falan, feedly de güzel.
alet edevat - apple pencil, airpods, belki homepod falan.
marka olarak xiaomi ve ürettikleri popüler.
yayın teknolojisi olarak 4k. ama tv'lerin 4k çözünürlüğü ile gerçek 4k farklı.
kritopara, blokzincir, bitcoin falan.
akıllı ampuller var hue, lifx, yeelight falan.
vr gelişti. psvr, htc vive, oculus rift.
nintendo switch en hızlı satan konsollardan oldu.

akademisyen olduğun için: scrivener, mendeley (elsevier'e satıldı)
0
passion rules the game
(23.05.18)
Bence bu kadar spesifik bir konuda herhangi bir şeyi bilmemem ayıp sayılabilecek bir şey değil. Ama illa zorlayacaksak, yazılım ile ilgilenip Apple Swift hakkında hiç bilgisi olmayana şaşırırım Ayıplamam.
0
himmet dayi
(23.05.18)
Bu yazdığın iki şeyi ben de bilmiyordum.
0
John Bloor
(23.05.18)
Yoksa bu iki uygulamanın developer ı duyuruyu açan arkadaş da viral mi yapıyor :D
0
behlulkacanzi2
(23.05.18)
Sadece başlıktaki soruya yanıt verecek olursam: WhatsApp

Bizim mahalledeki yaşlı teyzeler bile kullanıyor çünkü.
0
dissendium
(23.05.18)
Alacağımdan, indireceğimden ya da kullanacağından değil, sadece böyle şeylerin varlığını bilmemek rahatsızlık veriyor. Kullanmak önemli değil de, teknolojinin üstel ve yaşımın doğrusal artışı ile geride kalmak istemiyorum bir şeylerde.

Yoksa Fitbit olmadan da hayatına devam edebilirim ama telefonumda Pedometre var, fıtır fıtır adım saydığı için memnunum. Günde 10000 adım kasıyorum ya da Pages diye bir yazılım geçen gün Word’de bir saat çözemediğim sorunu on saniyede çözdü. Biraz daha çözemesem, azarı yiyecektim. Ötesinde, o günkü problem çözme sonrası danışmanımın bana teşekkür etme muhabbetini kaçıracaktım ve o muhabbetten çıkan “Ya sana iş bağlasak ya” demeyecekti, bana iş bağlamayacaktı. Bu da eşittir bir süre maaşsız kalacaktım ve hepsinin kökeni Pages’e bakıyor. Anladığım kadarıyla camia böyle işliyor.

Bir de şimdi yaşıyoruz da, örneğin, millet 10 yıl önce akıllı telefon bilmezken, şindi akıllı telefon olmadan yaşam zorlaşıyor. Belki böyle bilmediğim şeyler vardır. İnanmazsınız, Venmo’ya gerçekten “Okuma yazmayı bilmiyor musun” gibi tepki aldım. O gün bu kadar bilindiğine şaşırmıştım, ne bileyim, “Demek ki çok ünlü” dedim. Bugün de bilinmdiğine şaşırdım.
0
🌸aychovsky
(23.05.18)
Shazam olabilir mesela?
0
roket adam
(24.05.18)
(bkz: camscanner)
biliyorsunuzdur muhtemelen, çok kullanıyorum ben.
0
veritaslibertas
(24.05.18)
hiçbir şey bilmediğime kanaat getirdim
0
mysql34
(24.05.18)
(6)

merkez bankasını

probiyotik
arasak ve siz tatilde misiniz? kur ne halde diye hesap sorsak nasıl olur?çok mu gerici oluruz?içeri atılır mıyız?fetöcü olur muyuz?
arasak ve siz tatilde misiniz? kur ne halde diye hesap sorsak nasıl olur?

çok mu gerici oluruz?

içeri atılır mıyız?
fetöcü olur muyuz?
0
probiyotik
(23.05.18)
tamam basayim faizi ama sirketin kuculmeye giderse / batarsa isten cikartirlarsa aglamak yok derse?
0
robokot
(23.05.18)
Dememeli. Sakkanadak hayata geçireceği yapisal reformu yoksa Öyle ya da böyle o faiz artacak.
0
valentinov
(23.05.18)
merkezin faizi arttırmasını beklemekten ömrüm çürüdü. dolar borcum var, bekliyorum..

faiz arttırınca kim niye batıyor bi deyin hele. anca bankalar küçülmeye gider, kaldı ki akbank zaten %40 küçüldü vs. bi şey diyince bari acıklama yapın yahu
0
🌸probiyotik
(23.05.18)
abi kredi alamiyorsun daha nedeni mi var?

harcama yapamiyorsun, ev alamiyorsun araba alamiyorsun ihtiyac kredisi cekemiyorsun... ekonomi donmuyor. satis yapamayan zaten borc bataginda, batiyor, issizlik artiyor. issiz adam harcama yapamiyor, daha cok kisi batiyor.

son 20 senede kredi cekip tatile giden balayina giden dugun yapan insanlar olduk. cep telefonlarini kredi kartiyla cok aliyoruz diye devlet telefonu kredi kartiyla taksitli almayi yasakladi, simdi krediyle aliniyor direk sitelere entegre, satin al diyorsun sepetine ekliyorsun, banka kredin cikiyor.

faizler uygun olmayinca millet bunlari yapamayinca bu urunleri evleri otu boku satan sirketler, onlarin tedarikcileri vs ne olacak hepsine? oralarda calisanlara? bu sirketlerin senin gibi dolar borcu da var, milyarlarca dolar. gelirleri de TL ustelik.

faiz arttirilmasin demiyorum. dolar borcun var cok haklisin... onlemler zamaninda alinmadi ve bu isin kolay cozumu yok, ya battik ya battik durumu su an. bu gece 2 dakikada dolar 4.66'dan 4.82 ye firladi artik yabanci yatirimcilar kavanozda balik misali avliyorlar bizi. yurek yemedilerse yarin daha oglen olmadan ciddi bir mudehale garanti diyorum ama ne kadar isine yarar bu saatten sonra?
0
robokot
(23.05.18)
bakın ne dedim???
0
valentinov
(24.05.18)
oo insider mısın valentinov bey?
uzun süre oldu işte adamlar uyudu kaldı..
0
🌸probiyotik
(24.05.18)
(7)

Grafik kartım çalışmıyor mu?

senolll
Merhaba,Geçen hafta Gta 5 yükledim oynamaya başladım. Normal gibiydi her şey sonra bir gün iki defa mavi ekran hatası aldım. Durdurma Kodu: Video Schedular_Internal Error diyordu.Neyse sonra hem windows güncellemesi vardı onu yükledim, biraz büyük güncellemeydi sanırım baya şey değişti, bir de ekran
Merhaba,

Geçen hafta Gta 5 yükledim oynamaya başladım. Normal gibiydi her şey sonra bir gün iki defa mavi ekran hatası aldım. Durdurma Kodu: Video Schedular_Internal Error diyordu.

Neyse sonra hem windows güncellemesi vardı onu yükledim, biraz büyük güncellemeydi sanırım baya şey değişti, bir de ekran kartını güncelledim. Sonraki oynayışlarımda hep böyle takılıyor gibiydi oyun, görüntü ayarlarını düşürdüm ama çok dandik oldu. Yine yükselttim ama şu an görüntü felaket kasıyor, güç planlarını en yüksek performans falan yapmış olsam da.

sistem takibini açtım oyun oynarken GPU %0 hiç kıpırdamıyor. Ne olmuştur nasıl çözerim ben bunu?

msi gs63vr 7rf
ram 16 gb
i7 7700hq 2.80 ghz
gtx 1060 6gb

şimdi sistem bilgisi'ne bakarken gördüm sorunlu aygıtlar kısmında ekran kartı var, hata kodu 43 diyor.
Ekran kartı mı bozulmuş? benim yapabileceğim bir şey var mı?

Teşekkürler
0
senolll
(22.05.18)
biraz basit olacak ama, uygulamalar için hangi ekran kartını kullanması gerektiğini seçebileceğiniz bir arayüz vardı ekran kartının yazılımında, basit şeylerde entegre grafik çipseti, güçlü grafik gerektirenlerde de harici ekran kartını seçebileceğiniz yerden bahsediyorum.
bilgisayar, oyunu işlemciye entegre çiple oynatmaya çalışıyor olmasın?
0
gkhncnzdgn
(22.05.18)
onu da düşündüm ancak şimdi yeni şeyler fark ettim ki geçenki ekran kartı sürücüsü yüklenmemiş görünüyor nvidia geforce experience uygulamasında tekrar tekrar yükledim yeniden başlattım hala güncelleme görünüyor. websitesinden indirdim hata verdi windowsun bu sürümüyle uyumlu değil diye. :/ zannedersem windowsun güncellemesi bok etti ve ekran kartı sürücüsü uyumlu değil :(
0
🌸senolll
(22.05.18)
Win orjinal mi
Genelde win karışmaz ekran karti driver ina
Ddu ile driverlari sil restart at tekrar kur
0
kingcyrax
(22.05.18)
@king

win orijinal
yok olmuyor o ddu ile de. kaldır dedim sürücüyü, yeniden başlattı bilgisayarı. nvidia sitesinden güncel sürücüyü indirdim gene aynı hatayı veriyor.

s2.eksiup.com
0
🌸senolll
(22.05.18)
Hocam kasayi ac baska pci port una tak
0
kingcyrax
(22.05.18)
@king, laptop ve kasayı açamıyorum garantiden ötürü. bir şekilde en yeni ve önceki sürücüyü yükledim ama yine de aygıt yöneticisinde Sorun bildirdiğinden Windows bu aygıtı durdurdu. (Kod 43) yazıyor :/

support.microsoft.com

bu sayfadakiler de işe yaramadı maalesef, çalışmıyor ekran kartı
0
🌸senolll
(22.05.18)
hocam garantiye goturun
ama donanımsal bir sıkıntı var
0
kingcyrax
(22.05.18)
(3)

4k video edit için en iyi laptop?

yoldaki
adobe premiere kullanıyorum ve sürekli seyahat halinde olacağımdan imac veya desktop seçeneklerim yok. macbook pro yada şu monster gaming laptopları falan düşünüyorum. özellikle premiere ile tecrübesi olanlar fikir verebilirse çok sevinirim. i7 işlemci düşünüyorum ama bir kaç yerde i5-8300 işlemcile
adobe premiere kullanıyorum ve sürekli seyahat halinde olacağımdan imac veya desktop seçeneklerim yok. macbook pro yada şu monster gaming laptopları falan düşünüyorum. özellikle premiere ile tecrübesi olanlar fikir verebilirse çok sevinirim. i7 işlemci düşünüyorum ama bir kaç yerde i5-8300 işlemcilerin daha iyi performans verdiğini okudum.
0
yoldaki
(22.05.18)
i5 i geç.
monster falan yerine paran varsa dell workstation laptop lara bak.
0
rentts
(22.05.18)
MSI GS63VR Stealth Pro

şöyle de bir alet buldum sanırım en mantıklılardan biri, dell workstationlara da bi bakayım hele.
0
🌸yoldaki
(22.05.18)
Msi ın o modelini kullanıyorum. Böyle güçlü bir bilgisayar için çok hafif ve ince. Birtakım problemler var ama sanırım benimkiyle alakalı, servise göndermem lazın. Yoksa genel olarak memnunun

bir üst modeli çıkmış galiba, dolarla beraber araba parası tabii ama baya daha iyi görünüyor.

www.akakce.com
0
senolll
(22.05.18)
(1)

E kitap okuyucum ikinci gününde arızalandı, ne yapmalıyım?

resat nuri aytekin
3 gün önce kobo marka elekronik kitap okuyucum elime geçti. Açıldı sorun falan yoktu. Birkaç kitap yükledim. Okuma falan da yaptım. Ertesi gün açılmadı. Şarja taktım, pc ye taktım, güç düğmesine basılı tuttum, hiçbir değişiklik olmadı. Kapattığım gibi ekran duruyor. Ne yapmam gerekiyor, aldığım yeri
3 gün önce kobo marka elekronik kitap okuyucum elime geçti. Açıldı sorun falan yoktu. Birkaç kitap yükledim. Okuma falan da yaptım. Ertesi gün açılmadı. Şarja taktım, pc ye taktım, güç düğmesine basılı tuttum, hiçbir değişiklik olmadı. Kapattığım gibi ekran duruyor. Ne yapmam gerekiyor, aldığım yerin değiştirmesi mi, garantiden tamir mi ettirmesi gerekiyor?
0
resat nuri aytekin
(22.05.18)
değiştirmesi gerekir bence
zaman kaybetmeden direkt irtibata geçin
0
superb
(22.05.18)
(1)

telefon micro sd kart değisimi

tabudeviren
dolan micro sd karti daha buyuk boyutlu olanla degistirmek istedigimde sadece kopyala yapistir yapmam yeterli olur mu yoksa farkli bir sekilde mi yapmaliym?
dolan micro sd karti daha buyuk boyutlu olanla degistirmek istedigimde sadece kopyala yapistir yapmam yeterli olur mu yoksa farkli bir sekilde mi yapmaliym?
0
tabudeviren
(21.05.18)
Ben 8'likten 16'ya geçerken öyle yapmıştım. Tabii her ihtimale karşı ben yine de telefon kendi formatına göre klasör oluştursun diye boş hafıza kartını taktım önce. Klasörler otomatik oluşunca da eski hafıza kartını doğrudan kopyaladım ilgili klasörlere uygun şekilde.
0
m e b
(22.05.18)
(2)

Onarılmaz uygulama hatası

archery
Bir süredir bu hatayı alıyorum, tamam diyorum yine geliyor, arka arkaya 4-5 defa tamama basmam gerekiyor. Bilgilsayar açılır açılmaz karşıma çıkıyor.Bu bir virüs olabilir mi? :(
Bir süredir bu hatayı alıyorum, tamam diyorum yine geliyor, arka arkaya 4-5 defa tamama basmam gerekiyor. Bilgilsayar açılır açılmaz karşıma çıkıyor.

Bu bir virüs olabilir mi? :(
0
archery
(21.05.18)
biraz arastirdim, virus sebepli olabilir de olmayabilir de. verilen hata bazi uygulamalarda sik kullanilan bir kutuphane kodundan geliyor. bu sorun basladigi donemde kurulmus sisteme yerlesen bir program hatirliyor musun? birileri winzip sebepli oldugunu ve winzip'i uninstall edince duzeldigini soylemis. oyle bir durum varsa winrar kullanilabilir...
0
robokot
(21.05.18)
Evet ya winzipi yükledikten sonra oldu gerçekten de, uninstall edeyim bir deneyeyim hemen.
0
🌸archery
(21.05.18)
(1)

Word sorusu

aychovsky
Bir Word dosyasi gonderdiler simdi bana. Zamaninda biri Word dosyasinda bir form olusturmus. Textbox gibi bir seyler var, yazi yazmak icin icine tiklamak gerekiyor. Ici dolu bir dosyayi baska bir yere kopyalayip yapistirmam gerekiyor ama kopyalayip yapistirince o kutulardaki icerik yapismiyor, kutul
Bir Word dosyasi gonderdiler simdi bana.

Zamaninda biri Word dosyasinda bir form olusturmus. Textbox gibi bir seyler var, yazi yazmak icin icine tiklamak gerekiyor.

Ici dolu bir dosyayi baska bir yere kopyalayip yapistirmam gerekiyor ama kopyalayip yapistirince o kutulardaki icerik yapismiyor, kutular bombos yapisiyor.

Boyle bir sey goren, eden, bilen var mi ve ici dolu sekilde nasil yapistirabilirim hepsini? Google'la cebellesiyorum ama simdilik cok ise yarar bir yontem bulamadim.

Edit: Ekran goruntusu ekledim. Soyle dandik bir dosya. Kopyalayip yapistirdigimda yazilar yok oluyor ve gri renkte arkaplan rengi gorebiliyorum sadece.
0
aychovsky
(21.05.18)
Paste special olmadi ama su ise yaradi: Pages diye bir yazilim varmis. Once Pages'e kopyalayip, sonra Word'e aktarinca aldi nedense.
0
🌸aychovsky
(21.05.18)
(2)

windows 2012 r2 sunucu nereden alınır?

ensar
en iyisi nereden bulunur bu meretin, yardımcı olabilecek kimse var mıdır?
en iyisi nereden bulunur bu meretin, yardımcı olabilecek kimse var mıdır?
0
ensar
(21.05.18)
winston
(21.05.18)
sadece işletim sistemi mi alacaksınız ? komple sunucu mu alacaksınız ?
0
delidir yakalayin
(21.05.18)
(5)

Doldurduğum kartuş sarı rengi vermiyor

iddaaci
Dolumcu tıkandığını söyledi. Açarsam pulu düşer kullanamazsın kartuşu dedi. Şimdi sarı vermeyince diğer renkler de kötü çıkıyor. Nasıl çözebilirim bunu?
Dolumcu tıkandığını söyledi. Açarsam pulu düşer kullanamazsın kartuşu dedi. Şimdi sarı vermeyince diğer renkler de kötü çıkıyor. Nasıl çözebilirim bunu?
0
iddaaci
(19.05.18)
sari bir sekilde dolmadikca / kullanilmadikca, renkli baski alacaksan cozemezsin. ya yeni kartus, ya cikma kartus vs...
0
robokot
(19.05.18)
gözünü karartıp iğneyle ucunu açmaya çalışabilirsin. ama çöp olabilir.
0
neverlose
(19.05.18)
iğne ucu o delikler için çok büyük. ince tellerden oluşmuş kablolardan birini parçalayıp o tellerden birini kullanmayı deneyebilirsiniz.
0
sttc
(19.05.18)
Full sari renkte 50 sayfa yazdir, biter ?
0
her giriste sifresini unutan adam
(19.05.18)
muadil kartuş ucuzdur.
0
binder dandet
(19.05.18)
(3)

Ses kendiliğinden yükseliyor. (Realtek HD Audio)

siz tek ben hepiniz
Laptopumu windows 10 çıkmadan önce almıştım ve windows 10'a yükseltmeden önce böyle bir sorun yaşamıyordum.Realtek sürücüsünü kullanırsam videoları durdurduktan sonra tekrar başlatınca veya bir başka youtube videosuna geçince ses kendiliğinden yükseliyor ama ses karıştırıcısında seviye eskisi gibi d
Laptopumu windows 10 çıkmadan önce almıştım ve windows 10'a yükseltmeden önce böyle bir sorun yaşamıyordum.Realtek sürücüsünü kullanırsam videoları durdurduktan sonra tekrar başlatınca veya bir başka youtube videosuna geçince ses kendiliğinden yükseliyor ama ses karıştırıcısında seviye eskisi gibi duruyor. Çubuğu 1 birim oynattığımda ses normale dönüyor.

Çözüm bulamadığım için Microsoft HD device sürücüsüne geçtim. Bunun haricinde realtek sürücüsünü kullanmak istersem sorunu nasıl çözebileceğimi bilen var mı?
0
siz tek ben hepiniz
(18.05.18)
loudness equalizer var ayarlarda o tiklidir belki
0
glamdr1ng
(18.05.18)
Değil maalesef, Tüm geliştirmeler kapalı. Birçok şey denedim, regedit'te aradım ama bir çözüm bulamadım.
0
🌸siz tek ben hepiniz
(18.05.18)
Sağ alttaki ses simgesine sağ tık, ses efekti, kayıttan yürüt, ilgili cihaza çift tık, geliştirmeler, tüm ses efektlerini engelle.
Bu geçmişte benim sorunumu çözmüştü.
0
zkys12
(19.05.18)
(1)

React native hk. (push notifications vs.)

tchuck
react native konusunda yeniyim ve bir şeyler yapıp tecrübe kazanmaya çalışıyorum. genelde de yabancı kaynaklardan yürüyorum ancak bazı takıldığım noktalar olabiliyor.örneğin şuan kafamı karıştıran (ve okumuş olmama rağmen tam anlayamadığım) bir konuyu sormak istiyorum;- kullanıcımız bir test yapıyor
react native konusunda yeniyim ve bir şeyler yapıp tecrübe kazanmaya çalışıyorum. genelde de yabancı kaynaklardan yürüyorum ancak bazı takıldığım noktalar olabiliyor.

örneğin şuan kafamı karıştıran (ve okumuş olmama rağmen tam anlayamadığım) bir konuyu sormak istiyorum;
- kullanıcımız bir test yapıyor.
- test bir admin tarafından incelenip sonuç yazılıyor ve bu da veritabanında bildirimler kısmına düşüyor "testinizin sonucu geldi" diyerekten.

şimdi, sunucu tarafım php. devam edelim.

bu noktada ben istiyorum ki;
admin testin sonucunu yazdırır yazdırmaz php ile, notification'ı tetikleyeyim ve kullanıcıya "testinin sonucu geldi" mesajı dönsün. ancak bir türlü nasıl yapmam gerektiğine dair (işin tekniğini) anlayamadım.

bir kesim; php'den bildirimleri firebase tarafına atmamı ve firebase üstünden notification göndermemi söylemiş. (daha önce firebase kullanmadığım için buunn niçin gerekli olduğunu anlamadım)

bir kesim başka yöntemler s öylemiş ancak onlar remote değil, local notificationlar anladığım kadarıyla.
remote notification örneği verenler hep tüm app kullanıcılarına aynı anda veri gönderiyor. (yani herkese 'merhaba mesajı' göndermek gibi).

ben nasıl bir yöntem izlemeliyim?
ben sadece mesaj alan kullanıcıya gönderim yapmak istiyorum.

- bu noktada bir interval belirleyip 1 dakikada bir "notification var mı diye kontrol et api'yi" mi demeliyim? ki bu sunucu tarafına büyük bir yük yüklemez mi, 1 dakikada bir app kullanıcıları sorgulayıp duracak?
- app kapalıyken bu interval nasıl sorgulayacak? yani app kapalı da olsa "sonuç geldi" mesajı alabilmeliler neticede?

yani işi nasıl yyapmalıyım?

bana bu konuda bi yol gösterebilirseniz süper olur.
0
tchuck
(18.05.18)
firebase'i mobil cihazların veritabanı gibi düşünebilirsin. sen firebase'in push notification servisine hangi bildirimi yapmak istiyorsan bunu post ediyorsun, o da daha sonra mobil cihaza post işlemini yapıyor. bir anlamda web servis gibi düşün.

bildirimi gördermek istediğin mobil cihazın device tokenı elinde olmalı. bunuda kullanıcı mobil cihaza giriş yapınca scihaz id'sini user id ile birlikte kendi web servisine göndererek tutabilirsin. firebase e verileri post ederken bu device tokenı da göndermen gerekiyor.

php ile kullanacağın servis detaylarına aşağıdaki linkten ulaşabilirsin:

firebase.google.com

konu ile ilgili arama yaparken firebase cloud messaging diye aratırsan daha çok kaynak bulabilirsin.
0
amour fou
(18.05.18)
(3)

Outlook yedekten geri yükleme

winston
Merhaba. Bilgisayara format atmadan önce outlook hesabımın pst olarak yedeğini aldım. formattan sonra outlook kurup hesabımı girdikten sonra yedeği geri yüklemeye çalıştığımda halihazırdaki hesaba değil yeni bi klasöre ekliyor. bu yedekteki mailleri kurulu hesaba eklemenin bir yolu yok mu?
Merhaba. Bilgisayara format atmadan önce outlook hesabımın pst olarak yedeğini aldım. formattan sonra outlook kurup hesabımı girdikten sonra yedeği geri yüklemeye çalıştığımda halihazırdaki hesaba değil yeni bi klasöre ekliyor. bu yedekteki mailleri kurulu hesaba eklemenin bir yolu yok mu?
0
winston
(18.05.18)
ilk kurulum ekranında yedek pst yi seçiyor msunuz outlook 2010 a göre söylüyorum
0
revi
(18.05.18)
kurulum ekranında yedek değil de hesap bilgisi istiyor. 2016 kullanıyorum.
0
🌸winston
(18.05.18)
Seçenekler - hesap ayarları - veri dosyaları yoluyla veri dosyası ekleyebiliyorsun. Sol tarafta mevcut mail adresinin altında yeni veri dosyasını da görebilirsin. Ben arızalı bir veri dosyası yüzünden 1 hafta boyunca uğraşıp hayati öneme sahip yedeği kaybettim. Seninki de arızalı vs. değilse eğer anlattığım kadar kolay olmalı.
0
IncredibleMau
(18.05.18)
(6)

Ram sorusu

revi
Elimde üzerinde 1Rx8 PC3-12800u-11-12-A1 yazan ram var. 2gb olduğundan ek olarak yanına ram almak istiyorum tam olarak elimdekine uyumlu hangi model ve özellikte olandan almalıyım?anakart modeli : (git: https://urun.gittigidiyor.com/bilgisayar-tablet/dell-optiplex-3010-anakart-i214-329669668)** Elim
Elimde üzerinde 1Rx8 PC3-12800u-11-12-A1 yazan ram var. 2gb olduğundan ek olarak yanına ram almak istiyorum tam olarak elimdekine uyumlu hangi model ve özellikte olandan almalıyım?


anakart modeli : (git: urun.gittigidiyor.com)
** Elimdeki ramlardan uyan var mıdır ?
KVR1333D3N9K2
DDRIII 1333
KVR533D2M
KVR400X64C3A
KVR800D2N5
0
revi
(18.05.18)
1600 mhz ddr3 bir ram alabilirsiniz gibi görünüyor (pc3l 12800 olduğundan). tabi anakartınız daha yüksek bir mhz destekliyor ise ondan da alabilirsiniz. onu bilmiyorsanız garanti olsun 1600 mhz alın.
0
givemesomesubstance
(18.05.18)
DDR3-1600 olacak evet.

Daha hızlısını alsanız da anakarta takılı olan RAM'in hızında çalışacak. O yüzden aynısı almanız daha mantıklı.

Bu arada anakartın maksimum RAM kapasitesini öğrenmeye çalışın. Maksimum 4GB kapasite varsa gidip 2+4 yapmanız bir şey ifade etmeyebilir. Bir de şu an 2GB RAM olduğu için işletim sisteminiz muhtemelen 32-bitlik bir sistem. 3GB üstünde RAM kullanmayı planlıyorsanız işletim sisteminin 64-bit olması gerekir.
0
himmet dayi
(18.05.18)
pc3L olarak almayı unutmayın
pc3 calısmaz
soketin resmini gosterir misin bir
makinada 1 + 1 = 2 gb mı ram var?
2 gb tek ram mi var?

ram in de bir resmini at.
0
kingcyrax
(18.05.18)
@kingcyrax (git: images-na.ssl-images-amazon.com )
0
🌸revi
(18.05.18)
@revi

görselini paylaştığın linkte ram üzerinde pc3 yazıyor, duyurunda ise pc3L. hatalı önerilerde bulunulmasını istemeyeceğini düşünüyorum.
0
givemesomesubstance
(18.05.18)
@giveme uayarı için teşekkürler düzeltidi
0
🌸revi
(18.05.18)
(2)

Blutv den video nasıl indirilir?

denizaya
Blutv den bir şekilde video indirebilir miyim bilgisi olan var mı ?ek: ücretli üyeliğim var, indirip çevrimdışı izlemek istiyorum.
Blutv den bir şekilde video indirebilir miyim bilgisi olan var mı ?

ek: ücretli üyeliğim var, indirip çevrimdışı izlemek istiyorum.
0
denizaya
(17.05.18)
en kötü durumda ekranı kaydedebilirsin.
0
babilbaligi
(18.05.18)
videodownloadhelper firefox eklentisi dene bakalım belki olur
0
hitsumo
(18.05.18)
(3)

instagram storyde spotify

bruceandwayne
paylaşan bazı insanların paylaştıkları şeyi bir bukle de olsa dinletiyor spotify, bunu iphone da nasıl yapabiliriz?
paylaşan bazı insanların paylaştıkları şeyi bir bukle de olsa dinletiyor spotify, bunu iphone da nasıl yapabiliriz?
0
bruceandwayne
(17.05.18)
eazy
(17.05.18)
spotify'ın instagram share özelliği var.
newsroom.spotify.com
0
gkn
(17.05.18)
instagram share ile sadece foto paylaşılıyor, ekran kaydederek yapılabiliyor, teşekkürler.
0
🌸bruceandwayne
(17.05.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.