Giriş
(2)

video dönüştürücü arıyorum

semenderr
elimdeki 100 kadar avi mp4 ve ts uzantılı videoyu mkv ye çevirmek için video dönüştürücü arıyorum. free studio vardı 29 dolar olmuş. ücretsiz versiyonu da ekrana reklam ekliyor. toplu çeviri yapabilen, hızlı ve ücretsiz bir yazılım var mı bildiğiniz?
elimdeki 100 kadar avi mp4 ve ts uzantılı videoyu mkv ye çevirmek için video dönüştürücü arıyorum. free studio vardı 29 dolar olmuş. ücretsiz versiyonu da ekrana reklam ekliyor. toplu çeviri yapabilen, hızlı ve ücretsiz bir yazılım var mı bildiğiniz?
0
semenderr
(28.04.19)
ron dennis
(28.04.19)
anyvideoconverter
0
camdan bakinca gordugun adam
(28.04.19)
(3)

Excel'de sayı tipini değiştirmek

efreet sultan
imdb'den izlediğim filmleri export ettim. filmlerin rating kısmını alakasız bir şekilde aşağıdaki gibi gösteriyor. birkaç tanesi doğru sadece. her şeyi denedim ama olmuyor. imdb'den mi kaynaklı bu durum acaba?https://s1.eksiup.com/16f358ad6538.jpg
imdb'den izlediğim filmleri export ettim. filmlerin rating kısmını alakasız bir şekilde aşağıdaki gibi gösteriyor. birkaç tanesi doğru sadece. her şeyi denedim ama olmuyor. imdb'den mi kaynaklı bu durum acaba?

s1.eksiup.com
0
efreet sultan
(27.04.19)
yok oradaki her şeyi denedim, olmuyor. var mı bunun için bir formül?
0
🌸efreet sultan
(28.04.19)
oraya girilen sayıyı tarih olarak algılıyor ve o tarihin sayı karşılığını veriyor. yani örneğin 8.2'yi 8 şubat 2019 olarak algılayıp onun sayı karşılığını yazıyor. düzgün çıkanlar da sonu sıfır olanlar, 8.0'ı tarih olarak tanımlayamadığı için aynen bırakıyor.

hücreyi "tarih" olarak değiştirin. ben sizin sayıyı yazıp tarih olarak değiştirdim, ilk sıradaki 07.07.2019, ikinci sıradaki 08.02.2019 oldu. daha sonra hücreye sağ tık, hücre özelliklerinden de tarih formatını sıfırlı olmayan şekli seçerseniz 7.7 ve 8.2 şeklinde görebilirsiniz.

daha da olmuyorsa "excel'de sayıyı tarihe çevirme" diye aratın.
0
kibritsuyu
(28.04.19)
kibritsuyu +1

oradaki puanları tarih olarak algılıyor. imdb'nin hatası değil. sizin dil ve bölge seçeneklerinizle alakalı. türkiye'de ondalık birimler virgülle ayrıldığı için 8.3 gibi bir sayıyı 8 mart 2019 olarak algılar excel. bölge ayarlarınız abd olsaydı mesela direkt puan olarak gelecekti sayılar. öçünkü 8.3 yazımı doğru olacaktı.

kibritsuyu'nun anlattığı yöntem olmaz ise şunu deneyin:
sütunu seçip biçimini kısa tarih olarak belirleyin.

sonra boş bir sütuna şu formülü yazın: =EĞERHATA(GÜN(G2)&"."&AY(G2);G2)

formülü aşağı çekin. tüm puanlar gelecek. sonra o sütunu kopyalayıp G sütununa 'değerleri' yapıştırın.
0
himmet dayi
(28.04.19)
(4)

viyana'dan alınan iphone'un...

avianthem
burada başına bişey gelse, arızalansa, ölü pikselli falan çıksa, garanti vs. işi nasıl oluyor?
burada başına bişey gelse, arızalansa, ölü pikselli falan çıksa, garanti vs. işi nasıl oluyor?
0
avianthem
(27.04.19)
genel olarak olmuyor, apple bir çok yurt dışı cihaza bakmıyor. harici servislere yaptırmak gerekiyor.
0
vladimirdökümov
(27.04.19)
değişmediyse 1 yıl garanti var diye biliyorum. almanyadan aldığım telefona zorlu'da garanti kapsamında bakmışlardı. bir defa da pil değişimi yaptılar program kapsamında.
0
scudman1
(27.04.19)
Artık yurtdışı telefonlara zorlu ve akasyada bakmıyolar, diğer yetkili servislere gitmek zorundasınız
0
azeriturku
(27.04.19)
apple ürünlerine uluslararası garantiyi model numaralarına göre verir. viyana'dan aldığın cihazın model numarasını apple'ı arayıp veya chatten bağlanıp sorman gerekir tr'de servisi var mı diye.

o an "servis var" deseler bile birkaç ay sonra olmayabilir de. bunlar değişken anlaşmalar.
0
alliswell
(28.04.19)
(1)

Facebook manager’dan anlayan?

maryjane
Selamlar,Hemen konuya gireceğim; fb manager’da bir şirketin bir de kendime ait hesabım var. Şimdi ben başka bir işi de almak istiyorum ama anlamadığım şey şu; bu işlere bulaştırmadan farklı bir hesap nasıl ekleyeceğim ya da var olan bi reklam hesabına nasıl talep göndereceğim?
Selamlar,

Hemen konuya gireceğim; fb manager’da bir şirketin bir de kendime ait hesabım var. Şimdi ben başka bir işi de almak istiyorum ama anlamadığım şey şu; bu işlere bulaştırmadan farklı bir hesap nasıl ekleyeceğim ya da var olan bi reklam hesabına nasıl talep göndereceğim?
0
maryjane
(27.04.19)
Şirket hesabınızı bir kenara koyarsak, başka bir reklam hesabına erişim almak için kendinize ayrıca bir bussines manager hesabı kurmalısınız. "kendime ait hesabım" derken o zaten kişisel hesap oluyor. yani farklı markaları yönetmek için kendinize bir x hesabı daha açmalısınız. ardından başka kimsede mevcut olan reklam hesabına ortak olma talebi iletmelisiniz.

şu linke tıklayıp kendinize farklı markaları yönetmek için yeni hesap açın, ama bağlantıya öncelikle fb'a login olmadan gizli pencerede tıklayın: business.facebook.com
0
sethplay
(27.04.19)
(3)

Arabayı satıp paylaşımlı araç kullanmak mantıklı mı?

kumulatifvergimatrahi
Biliyorsunuz artık araba sahibi olmak aşırı lüks birşey türkiye'de. 2014 model seat ibizam var. Yıllık sabit maliyetini çıkarttığımda 6.000 TL'yi geçiyor. Arabayla zaten yılda yaptığım ortalama kilometre 8.000. Arabayla gideceğim her yere taksi veya saatlik araç paylaşımı(moov vb) kullansam daha ucu
Biliyorsunuz artık araba sahibi olmak aşırı lüks birşey türkiye'de. 2014 model seat ibizam var. Yıllık sabit maliyetini çıkarttığımda 6.000 TL'yi geçiyor. Arabayla zaten yılda yaptığım ortalama kilometre 8.000. Arabayla gideceğim her yere taksi veya saatlik araç paylaşımı(moov vb) kullansam daha ucuza gelir gibi geliyor. Üstelik satarak kenara koyacağım para da şu yüksek faizli ortamda ayda 1.000 tl getiriyor. Siz olsanız satar mıydınız? Şehir İstanbul.

Maliyetler kalemleri de şöyle

2.000 tl benzin
600 tl mtv
1.500 kasko
800 trafik
800 bakım
279 muayene
65 egzoz muayenesi
Toplam 6.044 tl

Üstelik daha rutin olmayan lastik değişimi veya diğer bakım gibi giderler de var.
0
kumulatifvergimatrahi
(27.04.19)
Senin gibi düşünüp sattım. Araba rahatlığı denen şeyin yarattığı rahatsızlığı yaşıyorum şu sıralar.

Maliyeti düşünüyorsan eski, lpg ve sağlam araba almalısın. Yakmaz gider. Kasko olmaz falan.

1k faiz tl de değerini yitirir ama sabit asset değerini artan koşullarda korur.
0
baldan kaymak
(27.04.19)
yıllık 8000 km için boş yere arabayı yatırmaya değmez.

evimle işim arası 5dk. gün içinde arabaya ihtiyacım olmuyor. gerektiğinde şehir içinde toplu ulaşım ve taksi işimi fazlasıyla görüyor. gerektiğinde de araba kiralıyorum. bu yüzden arabayı sattım elime geçen parayla yatırım yaptım. sendekilere ek ben her ay 300tl otopark parası da ödüyordum. özetle sat gitsin.
0
scudman1
(27.04.19)
17 yaşında bir japon vardı. Şu an yok ve ilk arkadaşın dediği rahatsızlığı 3 günde attim üzerimden. Para birikiyor ve daha konforlu hissediyorum.

Araba sürekli para yiyor.
0
lion de la Turquie
(27.04.19)
(3)

opera browser silinen hızlı arama (çok önemli)

mind mischief
selamlar, yaklaşık 1 saat önce programlardan opera'yı kaldırıp tekrar kurdum. ancak yeniden kurulum sırasında tüm verilerin silindiğini gördüm. şifreleri google passwords ile kurtardım da diğerlerini kurtaramadım. developer sürümünü silip beta kurduğum için yüklenmedi büyük ihtimalle.benim için geçm
selamlar, yaklaşık 1 saat önce programlardan opera'yı kaldırıp tekrar kurdum. ancak yeniden kurulum sırasında tüm verilerin silindiğini gördüm. şifreleri google passwords ile kurtardım da diğerlerini kurtaramadım. developer sürümünü silip beta kurduğum için yüklenmedi büyük ihtimalle.

benim için geçmişten gelen çok önemli birinin bir youtube kanalı vardı. sadece adını yazdığı için de arama ile bulmam imkansız. kanal kodunu da aklımda tutamadım doğal olarak.

soru şu; developer dosyalarından temp klasöründen falan bu kanalı tekrar gün yüzüne çıkaramaz mıyız? herhangi bir yer imine kaydetmedim bu kanalı. sadece hızlı aramalarda youtube.com/userxxxxx yazınca çıkıyordu.

ikinci soru şu: google geçmiş etkinlikleri kaydetme açık. ancak oradan da arama kutusundan yazınca bulamadım. kanal falan kaydetmiyor mu bu meret?

çözebilirsek sözlüğe ve duyuruya çok büyük minnet duyacağım. yok mu olm aranızda hacker falan ya :(
0
mind mischief
(27.04.19)
tam anlamadım ama kanalın videolarından birini youtube hesabınızla izlediyseniz video geçmişinde görebilirsiniz.
0
m4a87td
(27.04.19)
youtubeta hesabınız açıktıysa ve telefonda da öyleyse telefondan da bulabilirsiniz
0
senolll
(27.04.19)
cevaplar için teşekkürler.

kanalın hiçbir videosu yoktu. etkinlik geçmişinde sadece aramalar ve videolar görünüyor. (benim ayarlardan da kaynaklanıyor olabilir)

ben de kanalın aklıma gelen oynatma listelerinden birini youtube'da kişinin ismiyle birlikte aradım. 600 küsur sonuç çıktı. biraz zamanımı aldı ama kanalı buldum.bulur bulmaz da 2 ayrı yere url'ini yapıştırdım. artık sıkıntı çıkmaz sanırım.

son olarak benzer durumlar yaşayıp da buralara yolu düşenler için not: chrome tabanlı browserlarda eğer c'deki dosyalar silinmemişse temps klasöründen senkronize ederek tüm verileri geri yükleyebiliyormuşsunuz. çok daha detaylı anlatımları var birkaç forumda.
0
🌸mind mischief
(27.04.19)
(5)

i9-9900K çalışma ısısı hakkında

nohutcan
İşlemcim i9-9900K %100 load durumundayken ısı 88-90 civarında seyrediyor. Soğutucu H100i v2. Daha önceki işlemcim i7-6700K idi ve hiç böyle bir ısı seviyesi ile karşılaşmamıştım. Normal midir? Bir de H150i alsam çok bir şey değişir mi acaba?
İşlemcim i9-9900K %100 load durumundayken ısı 88-90 civarında seyrediyor. Soğutucu H100i v2. Daha önceki işlemcim i7-6700K idi ve hiç böyle bir ısı seviyesi ile karşılaşmamıştım. Normal midir? Bir de H150i alsam çok bir şey değişir mi acaba?
0
nohutcan
(26.04.19)
işin aslı, her zaman bu seviyede çalışmıyor tabii, oyun oynerken mesela 65-66 civarında seyrediyor, max 70... ama video edit sonrası render alırken böyle yükseliyor. youtube videolarından da net bir sonuç alamadım...
0
🌸nohutcan
(26.04.19)
render alırken yükselmesi normal fakat soğutucu görevini tam yapamıyor gibi geldi. ayrıca 88-90 yüksek olmasına karşın korkulacak bir seviye değil. Yanacak diye korkuyorsanız bios kendiliğinden bilgisayarı kapatacaktır.

işlemcinize oc yaptınız mı?
0
false pretension
(26.04.19)
oc yapmıyorum. soğutucuda da arıza yoktur diye düşünüyorum, macunu montajı her şeyi düzgün. ama yaptığım araştırma sonucu bu işlemci soğutması biraz zor bir işlemciymiş onu öğendim. h150i alsam kayda değer bir rahatlama olur mu bilmiyorum ama biraz daha araştıracağım galiba...
0
🌸nohutcan
(26.04.19)
delidsiz kullanmıyorlar 9900k yı. 10-18 derece arası düşüş oluyor. mevcut almış olduğunuz değerler normal sayılır. 9700k yı 72 maxda kullanıyorum. delid + custom sıvı soğutmayla.
0
cetoxim
(26.04.19)
öncelikle cevaplar için teşekkürler. bugün itibariyle h150i pro'ya geçtim, aynı render işlemini yaptım, %100 load durumunda bile işlemci ısısı 70'i geçmiyor. ayrıca diğerine göre oldukça sessiz; h100i öyle bir ses çıkarıyordu ki odada saç kurutma makinesi çalışıyor gibiydi... bunun neredeyse sesi yok diye bilirim. özetle, i9-9900K ya da muadili işlemci düşünenler bence gözü kapalı H150i pro alabilir.
0
🌸nohutcan
(27.04.19)
(1)

spam maillerden kurtulmak

winston
merhaba. kendi domainim ile yandex üzerinden mail hizmeti alıyorum. ama sürekli spam mailler geliyor. ve benim adresimden gönderilmiş görünüyor. günden en az 20 mail geliyor saçma sapan. nasıl çözeriz?
merhaba. kendi domainim ile yandex üzerinden mail hizmeti alıyorum. ama sürekli spam mailler geliyor. ve benim adresimden gönderilmiş görünüyor. günden en az 20 mail geliyor saçma sapan. nasıl çözeriz?
0
winston
(26.04.19)
www.spamhero.com tarzı bir servis kullanmak.
0
deligine yuvarlanmis tavsan
(26.04.19)
(1)

Gizlilik Politikası - Hizmet Sözleşmesi Metinleri Nasıl Oluşturulur?

herşeyi soran adam
Selamlar,Geliştirdiğimiz mobil uygulamada, kullanıcılara üye olurken göstermek için, Gizlilik Politikası, Hizmet Sözleşmesi, Kullanım Koşulları metinlerini hazırlamak istiyorum.Bu metinleri, diğer benzer mobil uygulamalardan vs. bakarak, ürünümüze kendim uyarlayabilirim.Ancak sorum şu: bu şekilde ke
Selamlar,

Geliştirdiğimiz mobil uygulamada, kullanıcılara üye olurken göstermek için, Gizlilik Politikası, Hizmet Sözleşmesi, Kullanım Koşulları metinlerini hazırlamak istiyorum.

Bu metinleri, diğer benzer mobil uygulamalardan vs. bakarak, ürünümüze kendim uyarlayabilirim.

Ancak sorum şu: bu şekilde kendimizin hazırladığı metinler geçerli midir? Yoksa noterde, hukuk bürosunda vs. bu metinleri onaylatmak, tescilletmek vs. gerekiyor mu?

Teşekkürler.
0
herşeyi soran adam
(26.04.19)
deligine yuvarlanmis tavsan
(26.04.19)
(2)

Sitenin jeneratör.sesi

nop
Yan siteden essek gibi ses geliyor elektrik kesilince.Dev jeneratorleri var dışarıda duruyorlarBunun bir mevzuatı ses limiti vs yok mu?Tren geçiyor sanki
Yan siteden essek gibi ses geliyor elektrik kesilince.

Dev jeneratorleri var dışarıda duruyorlar

Bunun bir mevzuatı ses limiti vs yok mu?


Tren geçiyor sanki
0
nop
(26.04.19)
Elektrik ayda , yılda 1 gidiyorsa önemli olmayan durum ancak sık sık gidiyorsa bilemem
0
KendineAteist
(26.04.19)
evet var. sınırdan şu kadar metre içeride olucak şu desibel olucak diye kuralları vardı sanırım. galiba belediye ilgileniyor bu konuyla, gidip dilekçe verin.
0
bidakikanizialicam
(26.04.19)
(4)

aşırı önemli corrupted/bozuk dosya kurtarma

yeteramadenedimherseyi
iphone ses kaydı aldım. ses kaydı aldıktan sonra sıkıntı yoktu ama az önce baktığımda ses kaydını çalmıyor, paylaşmıyor. zar zor bi programla bilgisayara attım dosyayı.dosya boyutu 37 mb ama hiç bir oynatıcı oynatmıyor. sanırım corrupted filan oldu.bunu ücret karşılığında onarabilecek biri, servis f
iphone ses kaydı aldım. ses kaydı aldıktan sonra sıkıntı yoktu ama az önce baktığımda ses kaydını çalmıyor, paylaşmıyor. zar zor bi programla bilgisayara attım dosyayı.

dosya boyutu 37 mb ama hiç bir oynatıcı oynatmıyor. sanırım corrupted filan oldu.

bunu ücret karşılığında onarabilecek biri, servis filan var mıdır?

benim için çok önemli çünkü. lütfen.

dosyanın uzantısı m4a bu arada.
0
yeteramadenedimherseyi
(25.04.19)
(git:online-audio-converter.com ) şurdan mp3 yada farklı bir formata çevirip deneyebilirsin. codec sorunu da olabilir.
0
scudman1
(26.04.19)
denedim olmuyor.
0
🌸yeteramadenedimherseyi
(26.04.19)
senin o dosya icloud'a yüklenmiş olmasın?
0
pccopath
(26.04.19)
hayır :(
0
🌸yeteramadenedimherseyi
(26.04.19)
(3)

logo çözünürlüğü

halken
merhabalar.kendi imkanlarım ile paint üzerinden basit bir şekilde yaptığım logo var fakat logonun altında yazan yazılar ve logoda kullandığım resim görüntüyü büyütünce çözünürlük düşük olduğu piksel piksel oluyor. benim amacım da bu logonun çözünürlüğünü artırmak fakat bu işlerde uzman olmadığım içi
merhabalar.

kendi imkanlarım ile paint üzerinden basit bir şekilde yaptığım logo var fakat logonun altında yazan yazılar ve logoda kullandığım resim görüntüyü büyütünce çözünürlük düşük olduğu piksel piksel oluyor. benim amacım da bu logonun çözünürlüğünü artırmak fakat bu işlerde uzman olmadığım için nasıl yapılacağını da bilmiyorum. yardım edecek biri çıkarsa çok sevinirim.

edit: @tmm nickli yazar sorunu çözüme kavuşturdu. çözüm için yardım eden herkese teşekkürler.
0
halken
(25.04.19)
uzun zaman oldu paint kullanmayalı ama sanki çözünürlüğü yükseltme gibi bişeyler vardı paintte.
0
scudman1
(26.04.19)
logolar vektörel olarak tasarlanır (illustrator vs) sonra istenen boyutta render edilir. böyle piksel sorunları ortadan kalkar. ama idareten bi çözüm arıyosanız tabi ki daha kolay çözüm bulunabilir. bu işle uğraşan biri umarım yanıtlar.
0
sttc
(26.04.19)
www.canva.com buradan baştan tasarlayabilirsiniz zahmet olmazsa.
0
aydogank
(26.04.19)
(2)

android reklam engelleme

belki de
youtube'un kendi uygulamasında çıkan reklamları engelleme yolu var mı android'de? tarayıcı değil uygulamadan bahsediyorum.teşekkürler.
youtube'un kendi uygulamasında çıkan reklamları engelleme yolu var mı android'de? tarayıcı değil uygulamadan bahsediyorum.

teşekkürler.
0
belki de
(25.04.19)
YouTube vanced
0
zaman
(25.04.19)
vanced.app telefondan yaz. halledersin.

tarayıcı ve uygulama reklamları için: blokada
0
aydogank
(26.04.19)
(2)

hesaplarım neden çalınıyor olabilir?

ya ben lan neyse bi sey demiyorum
bir iki ay önce yeğenim için saçma sapan bir program yüklerken bilgisayara virüs girdi (windows güvenlik merkezi hiçbir uyarı vermedi). virüsün ne olduğunu bir türlü bulamadım, tam olarak temizleyebildim mi ondan da emin değilim. bir dünya program indirip temizlediğimi düşünüyorum sadece. virüsün gö
bir iki ay önce yeğenim için saçma sapan bir program yüklerken bilgisayara virüs girdi (windows güvenlik merkezi hiçbir uyarı vermedi). virüsün ne olduğunu bir türlü bulamadım, tam olarak temizleyebildim mi ondan da emin değilim. bir dünya program indirip temizlediğimi düşünüyorum sadece. virüsün gördüğüm tek etkisi chrome'un ve bazı uygulamalarının çalışmamasıydı ama temizledikten sonra tekrar çalışmaya başladı. en azından temizlediğimi düşünüyorum.

bundan belli bir süre sonra mailime playstation hesabımın şifresinin değiştirildiğine dair mail aldım. sony destek hattını arayıp hesabı geri aldım.

daha sonra ubisoft hesabıma malezya'dan giriş yapıldığına dair mail aldım, onun da şifresini değiştirdim.

sonra daha yeni açtığım twitch hesabına yine malezya'dan giriş yapıldı, onu da değiştirdim.

en son sadece tek bir gruba üye olmak için, yeni bir maille, farklı bir şifreyle kaydolduğum facebook şifresinin istanbul'dan şifresinin değiştirildiğinin mailini gördüm.

20 seneden fazladır internet kullanıyorum, ilk defa hesabım çalınmış oldu. benim düşüncem virüsün hala bilgisayarımda olduğu ve chrome'daki şifrelerin çalınmış olduğu yönünde ama chrome'daki şifreleri görmek için de işletim sistemi şifresini girmek gerekiyor.

neyse çok uzattım, bu saatten sonra yapmam gereken nedir? bilgisayara format atıp chrome'da kayıtlı olan yüzlerce sitenin şifresini değiştirmek mi? bilgisayarda bulamadığım virüsü temizlemek için sağlam bir program var mıdır? (spybot, hitman pro, malwarebytes antimalware ile tarattım)
0
ya ben lan neyse bi sey demiyorum
(25.04.19)
eset, kaspersky...
0
sutlu nescafe
(25.04.19)
2 aşamalı doğrulamaya geçin. Kullanmadığınız sitelerdeki hesapları silin. Daha geçen gün bir oyun firması blank media mıydı neydi bilgilerinizi kaptırdık şifrelerinizi yenileyin diye mail attı. Üye olmadan önce bin kere düşünmek lazım.
0
bahoho
(25.04.19)
(5)

Muhasebeci mi satın almalı, biz mi?

tchuck
earşiv fatura sistemine geçtik.earşiv sistemi, bize tüm faturaları excel formatında çıktı sunabiliyor.muhasebeci cırlayıp durduğu için bir süre kendimiz onun programına entegre edilebilecek XML formatında getirip teslim ediyorduk. ama bu bizim işimiz değil, çıkan hatalarla falan da biz ilgilenmek is
earşiv fatura sistemine geçtik.

earşiv sistemi, bize tüm faturaları excel formatında çıktı sunabiliyor.

muhasebeci cırlayıp durduğu için bir süre kendimiz onun programına entegre edilebilecek XML formatında getirip teslim ediyorduk. ama bu bizim işimiz değil, çıkan hatalarla falan da biz ilgilenmek istemiyoruz açıkçası. bu muhasebecinin işi, bildiğim kadarıyla gerekrise onlara earşiv programından gelen kayıtları excelden tek tek girmeleri gerekiyor.

neyse, onların programına excel ile import sağlayan bir modülleri varmış. 2000 küsur tl imiş.

bu 2000 küsur tl'lik modülü biz mi almalyıız?

bana hiç böyle olması gerekiyormuş gibi gelmiyor. çünkü bu muhasebecinin kendi programına alacağı bir özellik. almazsa tek tek elle girsin?

tasarımcı adam photoshop ve illustrator lisansını müşterisine ödetmiyor neticede.

bu işin olması gereken hali nedir?
0
tchuck
(25.04.19)
modülün ücretini niye siz ödeyesiniz ki aşırı saçma bir iş olur. o senin işin bana ne yani istersen tek tek elle gir her veriyi. ayrıca o modülü sadece sizin için mi kullanacak ya da yarın bi şey olsa değiştirmeye kalksanız muhasebecinizi alın bu da lisansınız mı diyecek.
0
denek hayatım
(25.04.19)
olur mu öyle saçmalık.
excel to xml deneyin
0
wolfg
(25.04.19)
Luca kullanıyor ise Excel den alabilir. Sizi yemiş biraz.
0
neymis
(26.04.19)
muhasebeciyi değiştirmek.
0
mutlu yillar sana
(26.04.19)
o muhasebeciden koşarak kaçın diycem, ama kaçacağınız yer de çok farklı olmayacak.

excel falan vermeyin, çıktısını alıp kağıt olarak verin. sistem bozuldu, export edemiyoruz dersiniz. tek tek işlesin.
0
babilbaligi
(26.04.19)
(1)

Akülü Forklift Kullanımı İçin Ehliyet

zgrydn
normal forkliftte G sınıfı ehliyet gerekiyormuş lakin akülüsü için prosedür nedir sevgili İSG uzmanları?
normal forkliftte G sınıfı ehliyet gerekiyormuş lakin akülüsü için prosedür nedir sevgili İSG uzmanları?
0
zgrydn
(25.04.19)
hepsi aynı sorun yok
0
topkapiaksaray
(26.04.19)
(8)

ATM lerde para yatırma ve çekme kasaları aynı mı ayrı mı?

nop
Başkasının yatırdığı parayı bize veriyor mu bu aletler yoksa ayrı bir kasada mı toplanıyor?
Başkasının yatırdığı parayı bize veriyor mu bu aletler yoksa ayrı bir kasada mı toplanıyor?
0
nop
(24.04.19)
ayrı.
0
helenart
(24.04.19)
bence aynı. bir gün yapı krediden para çekicektim para kalmamıştı. arkamdaki adam ben yatırıcam ondan sonra bi daha dene demişti. o yatırdıktan sonra çekebilmiştim. yani buna bakarak aynı olduğu sonucunu çıkarıyorum.
0
bidakikanizialicam
(24.04.19)
ayrı olduğunu düşünüyorum para yatırıldığı halde para yok diyen bankamatiklere denk geldim.

edit:yapıkredi
0
basond
(24.04.19)
Ayrı genelde, aynı olanların da kullanıldığı oluyor ama 3-4 sene önce aynı kasayı kullananlar yeni olarak tanımlanıyordu bankacılar arasında. Bence ayrı kullanılması bazı yönlerden daha mantıklı.
0
atom karincanin torunu
(24.04.19)
Teb ve halk bankası'nda aynı. Bazen 5000 tl civarında çekim yapacağım zaman vermiyor miktarı, biraz oyalanıyorum bankamatiğin civarında, 3-4 kişi para yatırınca kalanını çekebiliyorum. Bu bankamatikler şubeye bağlı olanlar oluyor genelde.
0
synax
(24.04.19)
ATM'nin farklı modelleri var. Bankaların çoğu her iki modeli de birden kullandığı için X bankası şöyle Y bankası böyle denemez.

RTM ise tek kasa; BTM ise çift kasalıdır.

Nasıl anlaşılır?

Para yatırma ve çekme bölmesi tekse o RTM'dir. Yani yatırdığın parayı senden sonraki kişi çekebilir.

Buradan yatırın, buradan çekin diye ayrı ayrı ise BTMdir yani yatırdığın başka kasada durur.
0
lcha
(24.04.19)
kasa (çelik kasa) aynı. çekme ve yatırma cihazları ayrı da olabiliyor, aynı da olabiliyor (cash recycler). recycler olduğu durumda bazen biri bozulduğunda diğeri işlem yapabilsin diye bir tane recycler, bir tane de para çekme cihazı olabiliyor.
0
inheritance
(24.04.19)
Modeline göre ayrı veya aynı olabiliyor.
0
roket adam
(25.04.19)
(2)

Android App Bulmaca

ManikD
Selam HerkeseŞimdi vakti zamanında Asus bir cihaz kullandım. İçerisinde "Asus What's Next" diye bir uygulama vardı. İnanılmaz verimli bir uygulamaydı. Özetlemek gerekirse yapılacak işler listesini, ajandayı falan dolduruyordunuz, sonra kilit ekranında bu app size bir timeline çıkarıyordu, bir sonrak
Selam Herkese

Şimdi vakti zamanında Asus bir cihaz kullandım. İçerisinde "Asus What's Next" diye bir uygulama vardı. İnanılmaz verimli bir uygulamaydı. Özetlemek gerekirse yapılacak işler listesini, ajandayı falan dolduruyordunuz, sonra kilit ekranında bu app size bir timeline çıkarıyordu, bir sonraki işiniz ne ve ona ne kadar süreniz kaldı gösteriyordu. Verimlilik programlarında sürekli ya bildirime bakmak gerekiyor (bazen o an yapamayınca siliyorum gidiyor) ya da sürekli app'i açmak gerekiyor. zaten app'i açma alışkanlığı kazansam büyük ihtimalle böyle bir app'e ihtiyaç kalmayacak. Neyse dediğim gibi bu asusun app sürekli kilit ekranında olduğundan dolayı sürekli bir sonraki işimi telefondan saate bakarken falan görüyordum.

Şimdi tüm cihazlarım android ama samsung, huawei gib markaların. Asusun bu app kendi arayüzünde çalışıyor galiba. Hal böyle olunca bu app'e benzeyen bir app aramaya başladım. Var mıdır gördüğünüz duyduğunuz?

Teşekkürler.
0
ManikD
(24.04.19)
SplenDO olabilir, aslında bi' çok to do list uygulaması işinizi görür ama widget özelliklerine bakmanız lazım.
0
Beherit
(24.04.19)
ben soruyu anlamadim sanirim. tarif ettiginiz sey bildigimiz takvim uygulamasi degil mi? yapilacak isleri takvime ekleseniz, o da ayni sekilde bildirim gosterir, kilit ekraninda ve ana ekranda surekli bir sonraki event'in ne zaman oldugunu vs. gosterir.
0
crucio
(24.04.19)
(2)

Huawei P30 mu yoksa?

liberal
Huawei P30, 4.785 TL.Tek önceliğim kamerasının iyi olması, ekran büyük küçük çok umrumda değil.Bu telefon yerine daha uygun ne alınabilir?
Huawei P30, 4.785 TL.
Tek önceliğim kamerasının iyi olması, ekran büyük küçük çok umrumda değil.
Bu telefon yerine daha uygun ne alınabilir?
0
liberal
(24.04.19)
s9+ önerebilirim mevzu sadece kameraysa.
0
a darkness coming
(24.04.19)
kıyas videolarını izlemeni öneririm, p30 pro kamera olarak güçlü zoom özelliği olsa da görüntülerde canlılık pek yok gibi.
0
m orak
(24.04.19)
(3)

Modem önerisi

draconas
Arkadaşlar merhaba, Uzun araştırmalarım sonucu iki modem arasında kaldım. Derdim aslında evin içinde WiFi kopmaları. Tp-link archer vr600Tp-link archer vr400Anten iletim gücü >20dBm (EIRP) diyor ama sizce gerçek midir?Bu modemleri kullanan var mı aranızda ya da teknik açıdan değerlendirip al ya da a
Arkadaşlar merhaba,

Uzun araştırmalarım sonucu iki modem arasında kaldım. Derdim aslında evin içinde WiFi kopmaları.

Tp-link archer vr600
Tp-link archer vr400

Anten iletim gücü >20dBm (EIRP) diyor ama sizce gerçek midir?

Bu modemleri kullanan var mı aranızda ya da teknik açıdan değerlendirip al ya da alma diyecek?

Teşekkürler
0
draconas
(23.04.19)
duyuruya sanırım 5. yazışım, piyasadaki herhangi bir router/modem, hangisi olursa olsun çekim gücü daha fazla olanı yok, sadece çekim gücü olması gerekenden daha az olanı var. çok katı kurallarla modemlerin wi-fi güçleri belli seviyede tutuluyor ve kimse de onun üzerine çıkamaz.

www.vatanbilgisayar.com

bunu kullanıyorum. eski işim sağolsun, 20+ farklı modem denemişliğim var ve yukarda söylediğim gibi, anteni en güçlüsünü vs almak sana nerdeyse hissetmeyeceğin kadar bi artı sağlar sadece.

ek olarak; ölçen cihazı modemin dibine sokarsan zaten aşağı yukarı görmen gereken değer 18-20 dBm. dibinde bile ~30 üzeri çıkıyorsa o modemde muhtemelen sorun vardır.
0
washe
(23.04.19)
@washe
Şu an kullandığım modem zyxel vmg3312 rezalet durumda. Yani o kasa kötü ki iki oda arasında WiFi kopuyor.

Paylaştığın modemi alacak kasa bütçe ayıramam. Yani bir modem için 1800 liraya kadar çıkamam.

Sence bu paylaştığım modemler iş görür mü? Kaç gündür forumlarda geze geze biraz bilgi sahibi oldum gibi.

Hazır bu işin uzmanını bulmuşken sorayım. :)
0
🌸draconas
(23.04.19)
eski işim dediğim zyxel zaten. ben ordan ayrılmadan hemen önce çıkartılar vmg3312'yi. ablamlar uzun süre sorunsuz kullandılar onu. açıkçası sıkıuntı olduğunu düşünüyorsan önce zyxel müşteri hizmetlerini ara konuş.

birkaç gün internetsiz kalamam diyorsan şayet bilemem tabi. TP-link kullanmadım hiç. kullanıcı yorumlarına bakıp aklına yatıyorsa alabilirsin. donanımhaber'e bak. ordaki insanlar çılgın bilirsin :)

asus fan boyum ben, benzer fiyatlara özellik açısından tp-link'ten daha kötü özelliklere sahip asus modemler var. o yüzden bişi diyemedim
0
washe
(23.04.19)
(2)

Video kaydı için ses tonunu değiştirecek bir uygulama

İnatçılığın yeryüzündeki temsilcisi
Merhaba arkadaşlar,Değer verdiğim birisi için video kaydı yapacağım ama sesimden nefret ediyorum. Çok iğrenç geliyor. O yüzden video kaydı yaparken sesimde düzenleme yapmama izin verecek bir Android veya Windows uygulaması arıyorum. Bildiğiniz uygulamaları belirtirseniz sevinirim. Teşekkür ederim.
Merhaba arkadaşlar,

Değer verdiğim birisi için video kaydı yapacağım ama sesimden nefret ediyorum. Çok iğrenç geliyor. O yüzden video kaydı yaparken sesimde düzenleme yapmama izin verecek bir Android veya Windows uygulaması arıyorum. Bildiğiniz uygulamaları belirtirseniz sevinirim. Teşekkür ederim.
0
İnatçılığın yeryüzündeki temsilcisi
(22.04.19)
Windows için adobe audition'u önerebilirim. Sesle istediğiniz gibi oynayabiliyorsunuz diye biliyorum.
0
ombutosman
(22.04.19)
Teşekkür ederim. Bir bakayım.
0
🌸İnatçılığın yeryüzündeki temsilcisi
(22.04.19)
(3)

görüntüden metne çeviren

babilbaligi
düzgün çalışan bir uygulama var mı? bilgisayar, tablet ya da telefon için bu işi yapmanın en kolay yolu ne? online bir çözüm de olur...bi buldurur musunuz?teşekkürler.
düzgün çalışan bir uygulama var mı? bilgisayar, tablet ya da telefon için bu işi yapmanın en kolay yolu ne? online bir çözüm de olur...

bi buldurur musunuz?

teşekkürler.
0
babilbaligi
(22.04.19)
Google çeviri
Camscanner pro
0
her giriste sifresini unutan adam
(22.04.19)
onenote, google keep

ucretislzer
0
mayeskuel
(22.04.19)
readiris kullanıyorum.
0
m orak
(22.04.19)
(4)

Fortnite: Dünyayı Kurtar - Standart Kurucu Paketi

liberal
Bu paketi almak istiyorum, playstation4'de oynayacagım.Bunu ps4 store'den mi yoksa epicgames storeden mi almam gerekir?
Bu paketi almak istiyorum, playstation4'de oynayacagım.
Bunu ps4 store'den mi yoksa epicgames storeden mi almam gerekir?
0
liberal
(22.04.19)
PS Store'dan.
0
Beherit
(22.04.19)
beherit teşekkürler,
PS4'de bu yama mı artık neyse paketi alınca, otomatik tanımlama mı gerçekleşecek yoksa herhangi bir dosya indirmem gerekecek mi?
0
🌸liberal
(22.04.19)
Şimdi şöyle, PS4'de Fortnite kurulu durumdaysa aldığın paketi indirdiğinde içeriğe otomatik yüklenecek, ekstra bi' şey yapmana gerek yok. Oyunu henüz almadım sıfırdan paket olarak (bundle gibi) alıyorum dersen yine sadece indirip kurman yeterli. Yani her türlü indirmen gereken bi' dosya var skin'lerin oyunda gözükmesi için.
0
Beherit
(22.04.19)
Anladım, ödeme yapılıyor sonra benim hesabıma yeni özelliklerin gelmesi için güncellemeyi yapmam gerekecek.
0
🌸liberal
(22.04.19)
(2)

mp-4 çalar datasi kurtarmak

efemsradyo
2009 yılından kalma mp-4 çalarımı buldum bugün ve parçaladım. üstünde usb yazan bir çipin de bulunduğu anakartı kenara ayırdım; zira bu muzik çaların sahip olduğu 4gb hafızadaki müzik dosyalarının kurtarılabileceğini öğrendimhttps://youtu.be/_catjb73li8ne yapmalıyım, kime gitmeli nasıl bu işi hallet
2009 yılından kalma mp-4 çalarımı buldum bugün ve parçaladım. üstünde usb yazan bir çipin de bulunduğu anakartı kenara ayırdım; zira bu muzik çaların sahip olduğu 4gb hafızadaki müzik dosyalarının kurtarılabileceğini öğrendim
youtu.be

ne yapmalıyım, kime gitmeli nasıl bu işi halletmeliyim?
0
efemsradyo
(22.04.19)
hocam afedersin
c.p. olayına girmediysen
kır cipi at kimse ugrasmaz ondan bilgi kurtaracagim diye
0
kingcyrax
(22.04.19)
Link çalışmıyor.
0
tabudeviren
(22.04.19)
(1)

Orijinal Windows 10 Formatlamak

mr rosebud
Selamlar. Geçen sene Vatan Bilgisayar dan satın aldığım kutulu Windows 10 Home var elimde. İçerisinde win10 usb si ve product key var. Şimdi bilgisayara format atmak istiyorum fakat kafam karıştı. Direkt ayarlardan bilgisayarı sıfırla bölümünden mi yapmalıyım?Kutulu windowsun içindeki usb yi takıp o
Selamlar.

Geçen sene Vatan Bilgisayar dan satın aldığım kutulu Windows 10 Home var elimde. İçerisinde win10 usb si ve product key var.

Şimdi bilgisayara format atmak istiyorum fakat kafam karıştı.

Direkt ayarlardan bilgisayarı sıfırla bölümünden mi yapmalıyım?

Kutulu windowsun içindeki usb yi takıp ordan mı boot etmeliyim?

Yoksa microsoft un sitesinden media creation tool kullanıp başka bir usb ye yazdırıp ordan mı boot etmeliyim?

En sonunda en güncel haline gelmiş ve key konusunda sorun çıkarmayan temiz bir windows için hangisi yöntem en sağlıklısı.

Şimdiden teşekkürler. Tikler sabaha..
0
mr rosebud
(22.04.19)
Windows'un icinden yapabilirsin ayni sey.
0
tezek
(22.04.19)
(5)

Bilgisayarda Göz Dinlendirme Uyarısı?

jacque
8-9 saat bilgisayar ekranına bakmak durumunda olduğum bir işte çalışmaya başladım. Fakat bir süredir gözlerimin uzaktaki yazıları okumakta zorlandığını fark ediyorum ve uzun süre ekrana bakınca acıyor. Bilgisayardaki mavi ışık filtresini 9-6 saatleri arası için aktifleştirdim. Bunun haricinde, saat
8-9 saat bilgisayar ekranına bakmak durumunda olduğum bir işte çalışmaya başladım. Fakat bir süredir gözlerimin uzaktaki yazıları okumakta zorlandığını fark ediyorum ve uzun süre ekrana bakınca acıyor. Bilgisayardaki mavi ışık filtresini 9-6 saatleri arası için aktifleştirdim. Bunun haricinde, saat başı bana gözlerini dinlerdir, sağa sola bakın şeklinde uyarı verecek bir program veya uygulama var mıdır?

Göz dışında bel, boyun, ayak vs. korumak için önerileriniz varsa onlara da açığım.
0
jacque
(21.04.19)
helenart
(21.04.19)
Bel için bel yastığınız olsun derim. Tabii bu sadece otururken doğru duruşunuza yardımcı olur. Saat başı kalkıp 2-3 dk dolanın, ilkokulda otururken yaptırdıkları armut toplama hareketi yapın. Gerebildiğiniz kadar gerin eklemlerinizi.

Boyun için de temel egzersizleri uygulayabilirsiniz. Avcunuzu alnınıza koyup karşı direnç uygulayarak itmeye çalışın. Tabii ki kafanız ve eliniz hareket etmeyecek. Eşit dirençlerde uygulayarak ense kaslarınızı güçlendirirsiniz. Bunu kafanızın sağ, sol ve arkasına da aynı şekilde uygularsanız boyun kaslarınızı diri tutarsınız.

Olası ağrılardan korunmak için bu ağrılardan etkilenmesi muhtemel kaslarınızın güçlü olması gerekir. Sadece güçlü olması yetmediği gibi bir de düzenli olarak çalıştırmanız gerekir. Ofis haricinde yatmadan önce de bel egzersizleri yapmanızı bir bel fıtığı hastası ve masa başı çalışanı olarak tavsiye ederim.

1 senedir ne ağrım var ne de başka bir şikayetim. Egzersiz ve hareketi ihmal etmeyin.
0
desdenova34
(21.04.19)
workrave benim favorim
0
izole
(21.04.19)
eger laptop kullaniyosan sunu oneririrm (git:www.google.com )
boyun agrilarimi buyuk olcude azaltti.
0
lamartin
(22.04.19)
ben göz dinlendirme işlemi için 20dk da bir hatırlatıcı koymuştum. 20 dakikada bir 20 saniye en az 20 metre uzağa odaklanmaya çalışıyordum. gözlerim 25'inden sonra bozuldu benim, hep iş yüzünden. lanet olasıca kapitalizm. hıh. konu nereye geldi.

neyse bu 20/20/20 yöntemini de biyierlerde okumuştum ama ne kadar bilimsel bilmiyorum, amacım göz kaslarını çalıştırmaktı. bazen de parmağımı gözümün önüne koyup bi parmağıma bi uzakta bir noktaya odaklanıyordum.
0
taurina
(22.04.19)
(1)

Adobe Creative Cloud Üyeliği

mr rosebud
tüm uygulamaların yıllık taahhütle aylık ödemesi 159 tl. öğrenciler için bu fiyat 106 tl.1) öğrenci için üye olurken yalnızca opsiyonel olarak k12 veya edu uzantılı mail adresi istiyor. ben öğrenci olmamama rağmen kendi gmail mailimle öğrenci üyeliği alsam sıkıntı yaşar mıyım?2) yıllık taahhüt yaptı
tüm uygulamaların yıllık taahhütle aylık ödemesi 159 tl. öğrenciler için bu fiyat 106 tl.

1) öğrenci için üye olurken yalnızca opsiyonel olarak k12 veya edu uzantılı mail adresi istiyor. ben öğrenci olmamama rağmen kendi gmail mailimle öğrenci üyeliği alsam sıkıntı yaşar mıyım?

2) yıllık taahhüt yaptık ama mesela 5. ayda ödeme yapmayı bıraktım veya üyeliğimi iptal etmek istedim günahım ne oluyor?
0
mr rosebud
(21.04.19)
Yıllık Taahhüt değildir, yıllık peşin ödemede aylık maliyettir o gösterilen, "k12 veya edu uzantılı mail adresi istiyor" demişsin, gmail nasıl kullanacaksın ki?
0
atom karincanin torunu
(21.04.19)
(2)

Kartuşa ne kadar mürekkep koyayım?

Fusha
Renkli bitmedi hala. Siyahı ise birkaç defa doldurdum. 10 ml koyuyorum ve çabuk bitiyor. 20 ml alır mı sizce Canon e 414 kartuşu?
Renkli bitmedi hala. Siyahı ise birkaç defa doldurdum. 10 ml koyuyorum ve çabuk bitiyor. 20 ml alır mı sizce Canon e 414 kartuşu?
0
Fusha
(21.04.19)
Güncel
0
🌸Fusha
(21.04.19)
Güncel
0
🌸Fusha
(27.04.19)
(3)

Macbook air

plutongezegendegilmi
Şu an elimde 650 liralık bi laptop var, bilgisayar mühendisiyim, acı çekiyorum. Yeni bişeyler almam lazım.Yapacağım iş atla deve değil, js falan, web dev işte. En fazla 2-3 ide açık oluyor aynı anda, belki ucundan docker'a bulaşırım ama en fazla o.Böyle bir durum için macbook air iş görür mü? Yeni p
Şu an elimde 650 liralık bi laptop var, bilgisayar mühendisiyim, acı çekiyorum. Yeni bişeyler almam lazım.

Yapacağım iş atla deve değil, js falan, web dev işte. En fazla 2-3 ide açık oluyor aynı anda, belki ucundan docker'a bulaşırım ama en fazla o.

Böyle bir durum için macbook air iş görür mü? Yeni pro'ları hiç beğenmiyorum, iş görmez derseniz temelli ubuntuya göçeceğim muhtemelen.
0
plutongezegendegilmi
(21.04.19)
Yeni Air'den bahsediyorsanız pek bir numarası yok. Macbook Pro'dan daha hafif ama daha kalın ve fiyat olarak da çok yüksek. Bunun yerine ikinci el Dell XPS 13 veya 15 bakabilirsiniz.

Bunun yanında bence 2. el bir Macbook Pro da iyi bir tercih olacaktır. Çünkü development için MacOS daha iyi kanaatindeyim.
0
synthetic a priori
(21.04.19)
görür. benzer işler için kullanılıyor. yenileri azcık pahalı yalnız...
0
babilbaligi
(22.04.19)
Update: 2017 mac pro aldım. Az pahalı ama fena değil.
0
🌸plutongezegendegilmi
(05.07.19)
(3)

satranç / ios

avianthem
iki iphone'da karşılıklı ve gerçek zamanlı satranç oynamamıza izin veren bir oyun var mı? varsa linkini / ismini atabilir misiniz?teşekkürler.
iki iphone'da karşılıklı ve gerçek zamanlı satranç oynamamıza izin veren bir oyun var mı? varsa linkini / ismini atabilir misiniz?

teşekkürler.
0
avianthem
(21.04.19)
itunes.apple.com

itunes.apple.com

itunes.apple.com (iki ayrı telefondan olanı sormuşsunuz kaçırmışım, bu işinizi görür)
0
Beherit
(21.04.19)
İnternet bağlantısı olmadan kullanabileceğiniz bir uygulama soruyorsanız bilmiyorum fakat internet bağlantısıyla kullanılan, süresini opsiyonel olarak uzatıp kısaltabildiğiniz en iyi karşılıklı satranç uygulaması bence chess.com'un uygulaması. İşletim sistemi fark etmeden tüm kullanıcılara açık.

itunes.apple.com
0
desdenova34
(21.04.19)
Lichess
0
aylakadam
(21.04.19)
(10)

USB belleği ntfs ile mi fat32 ile mi biçimlendirmeliyim?

Cesario
16GB hafızası.çok zor açılıyor, içindekileri zor kurtardım.şimdi biçimlendircem. ne seçmeliyim?
16GB hafızası.

çok zor açılıyor, içindekileri zor kurtardım.

şimdi biçimlendircem. ne seçmeliyim?
0
Cesario
(21.04.19)
4gbtan büyük dosya atacaksan mutlaka ntfs. atmayacaksan istediğini seç.
0
sutlu nescafe
(21.04.19)
ne amaçla kullanacağınıza bağlı diye biliyorum. büyük boyutlu dosyalar için ntfs yapın gitsin.
0
g7mor
(21.04.19)
@sutlu nescafe
@g7mor

Müzik, resim vs atıcam. 4gb'tan büyük derken tek dosya olarak mı 4gb'dan büyük olmasını kastettiniz yoksa küçük küçük müzik gibi dosyaların toplamı 4GB'tan büyükse de aynı şey mi?
0
🌸Cesario
(21.04.19)
tek parça 4gbtan büyük dosya.
0
sutlu nescafe
(21.04.19)
@sutlu nescafe

FAT32'yi seçiyorum o zaman, önerileni yani. Peki ayırma birimi boyutu önemli mi? Kaç kilobayt ya da bayt olacağı?
0
🌸Cesario
(21.04.19)
ben hiç ellemem onları. standart ayarda bırakırım.
ancak çok zor açılıyor, içindeki zor kurtardım demen midemi bulandırdı. bellek bozulmuş olabilir.
0
sutlu nescafe
(21.04.19)
çok zor açılıyor ve içindekileri zor kurtardım diyorsan önce bir bozulmadığından emin ol. dosya sisteminin hızla ilişkisi yoktur.
kullandığın bilgisayarlar sadece pc ise ntfs iyi iş görür. ancak mac ve pc arasında dosya aktarımı yapacaksan exfat kullanman gerekir. ya de smart tvlerde film filan seyredeceksen de fat32 gerekir.
ancak fat32 ya da exfat için 4 gbden büyük dosyaları usb ye yükleyemezsiniz.
0
tururo
(21.04.19)
@tururo
exfat 4gb'dan büyük dosya alır. exfat'ın olayı o zaten fat sistemine büyük dosya özelliğini getirmek.

ntfs seç gitsin çok bi önemi yok bu kadar takılacak.
0
rotten head
(21.04.19)
Arabada müzik flaan için fat32 gerekir. Eski mp3 çalan teypler fat32 dışında görmüyor. Hatta 4 gb üstü de görmüyor.
Onun dışında ntfs yapın geçin
0
neymis
(21.04.19)
fat32 ile biçimlendirmiştim tekrardan aynısı oldu. çok yavaş açılıyor ve okumuyor, zor erişiyorum dosyalara. son kez ntfs ile format atıcam, aynısı olursa tekrar usb'yi çöpe atıcam.
0
🌸Cesario
(23.04.19)
(4)

fiş prize yeterince tutunmuyor

hjarteblod
selam, magsafe kablosu aldim macbook icin ama tam prize giren kisim yeterince tutmuyor prizi. priz yerdeyse sorun olmuyor cok ama yukardan asagiya dogru bakan veya yana dogru bakan prizlerde allah'a emanet sekilde duruyor, dusuyor falan. bunu duzeltebilir miyim kendim? bu parca tam olarak, anlatamad
selam, magsafe kablosu aldim macbook icin ama tam prize giren kisim yeterince tutmuyor prizi. priz yerdeyse sorun olmuyor cok ama yukardan asagiya dogru bakan veya yana dogru bakan prizlerde allah'a emanet sekilde duruyor, dusuyor falan. bunu duzeltebilir miyim kendim?

bu parca tam olarak, anlatamadiysam: img.tvc-mall.com
0
hjarteblod
(20.04.19)
@hedep
yok orijinal degil zaten, ben de bahsettiginiz sekilde aldim. yine yan sanayi uc alsam yine ayni sorunu yasayabilirim diye ugrasmak istemedim, kendim bunun icin yapabilecegim bisi var mi diye sormak istedim. penseyle yandan hafif kavis versem mesela bir uca...
0
🌸hjarteblod
(20.04.19)
Şunlar işini görebilir
www.3faz.com
www.hepsiburada.com
0
prizmatik
(20.04.19)
@prizmatik, oncelikle harika bi username'iniz var. benim sorunum fisle ilgili daha cok, cunku hicbir prizi tutmuyor, evde bunlardan birini kullansam iste/okulda yine patlarim :(
0
🌸hjarteblod
(20.04.19)
@hj teşekkürler.
Senin sorunun anladığım kadarıyla, topraklı prizlere, topraksız fiş (biraz da kalitesi muhtemelen) takmandan kaynaklanıyor. önceki yazimdaki ilk adaptörü ya da benzerini alıp yanında taşıyabilirsin. Zaten ucuz birşey. İkincisinde tam senin fisi sabitleyecek yuva var ama dediğin gibi portatif değil. Bir elektrikciye danisabilirsin farklı ürünler de olabiliyor.
0
prizmatik
(21.04.19)
(1)

Telefonuma ara kablo ile bağladığım pc.den video atamıyorum neden olabilir?

gijilti
jpg, mp3 gibi dosyalar kopyalanıyor.ancak mp4 uzantılı dosyalar kopyalanmıyor.
jpg, mp3 gibi dosyalar kopyalanıyor.

ancak mp4 uzantılı dosyalar kopyalanmıyor.
0
gijilti
(20.04.19)
telefon android mi?
0
false pretension
(20.04.19)
(1)

sadece ekran kartı mı etkilidir?

aretwoane
merhaba, aynı ekran kartı farklı cihazlarda olsa ve birisinde ram daha yüksek ve işlemci daha güçlü olsa daha iyi FPSler alınır mı yoksa ekran kartı aynı olduğu için FPS aynı mıdır?
merhaba, aynı ekran kartı farklı cihazlarda olsa ve birisinde ram daha yüksek ve işlemci daha güçlü olsa daha iyi FPSler alınır mı yoksa ekran kartı aynı olduğu için FPS aynı mıdır?
0
aretwoane
(20.04.19)
En büyük etken ekran kartıdır. Daha sonra işlemci gelir. Ram'in tavsiye edilen düzeyde olması yeterlidir, fazlası FPS kazandırmaz. HDD ve SSD oyun yükleme hızlarını artırabilir ama FPS'ye etkisi yoktur. Anakartın FPS'ye direkt olarak hiçbir etkisi yoktur, işlemci ile dolaylı yoldan etki eder.
0
Beherit
(20.04.19)
(1)

wps writer'da fazla boşluk sorunu

ninjatuner
Selamlar. Metnin sonuna uzun bir link geldiğinde resimde görebileceğiniz gibi kelimelerin arasında sadece bir karakter boşluk olmasına rağmen çok fazla boşluk varmış gibi görünüyor. MS Word'de de bu sorun başıma geliyordu, çözememiştim. Word'de bu sorunu çözmüş olanlar lütfen nasıl yaptığını yazsın,
Selamlar. Metnin sonuna uzun bir link geldiğinde resimde görebileceğiniz gibi kelimelerin arasında sadece bir karakter boşluk olmasına rağmen çok fazla boşluk varmış gibi görünüyor. MS Word'de de bu sorun başıma geliyordu, çözememiştim. Word'de bu sorunu çözmüş olanlar lütfen nasıl yaptığını yazsın, WPS bayağı benziyor Word'e, aynı çözüm işe yarayabilir.

eksiup.com
0
ninjatuner
(20.04.19)
Tüm seçili karakterler arasındaki boşluğu eşit olarak genişletme veya daraltma;

Değiştirmek istediğiniz metni seçin.

Giriş sekmesinde Yazı Tipi İletişim Kutusu Başlatıcısına ve sonra Gelişmiş sekmesine tıklayın.

Aralık kutusunda Geniş’e veya Dar’a tıklayın ve sonra Değer kutusunda istediğiniz aralık miktarını belirtin.

Office 365 için Word, Word 2019, Word 2016, Outlook 2016, Word 2013, Outlook 2013 uygulamalarında böyle hallediliyor.
0
Beherit
(20.04.19)
(1)

Pili Değiştirilen Makinenin Sapıtması

dizicolleague
Philips tıraş makinemin artık çok iyi şarj tutmadığını düşünerek iki adet şarj edilebilir pil aldım ve içini açıp değiştirdim. eski piller lehimlenmişti, onları söküp aynı yere sadece metallere değidirerek(kablo bandıyla) deneme amaçlı taktım. şarj olması için fişe taktığımda anormal derecede hızlı
Philips tıraş makinemin artık çok iyi şarj tutmadığını düşünerek iki adet şarj edilebilir pil aldım ve içini açıp değiştirdim. eski piller lehimlenmişti, onları söküp aynı yere sadece metallere değidirerek(kablo bandıyla) deneme amaçlı taktım. şarj olması için fişe taktığımda anormal derecede hızlı çalışıyor ama şarjdan çıkarınca düğmesine basınca çalışmıyor(normalde şarjdayken çalışmaması gerekiyor). aynı 750 maH aaa tip pil takmama, her şeyi düzgün yapmama rağmen bu neden olmuş olabilir?

not: eski pilleri geri taktım ama yine aynı tepkiyi veriyor.
0
dizicolleague
(20.04.19)
eski piller ile yeni pillerin voltaj değerleri aynı mı?
eski piller ile yeni piller aynı tipte mi? (Li-ion veya NiMh vs)
0
sttc
(20.04.19)
(2)

ekran kartı değişikliği tavsiyesi

ben hastayim
MSI R9 380 4gb gaming 4g ekran kartı kullanıyorum, MSI RX 580 ARMOR 8G OC indirimde görünce alıp almamak arasında kaldım.adettendir, sistem: msi h97 gaming g3 anakartım, 8gb ddr3, i5-4690k. psu: evga 550w g2sizce mantıklı bir şey mi?
MSI R9 380 4gb gaming 4g ekran kartı kullanıyorum, MSI RX 580 ARMOR 8G OC indirimde görünce alıp almamak arasında kaldım.

adettendir, sistem: msi h97 gaming g3 anakartım, 8gb ddr3, i5-4690k. psu: evga 550w g2

sizce mantıklı bir şey mi?
0
ben hastayim
(19.04.19)
Rx 580 üzmez, tavsiye ederim.
0
kovboysuz at
(19.04.19)
1200'lere düşmüş, mantıklı geldi bana da gayet.
0
washe
(19.04.19)
(1)

Yamuk plak ucu düzleştirmek

tel tokasini duzelten samuray
Merhabalar!Geronimo Türkçesi ile attığım başlık, konuyu gayet güzel özetliyor esasında. Plak veya genel itibariyle yapıldığı materyal olan PVC konusunda fikri olan herhangi biri varsa, memnuniyetle karşılayacağım.https://i.hizliresim.com/JZm2NJ.jpghttps://i.hizliresim.com/16qd0N.jpgEklediğim görsell
Merhabalar!

Geronimo Türkçesi ile attığım başlık, konuyu gayet güzel özetliyor esasında. Plak veya genel itibariyle yapıldığı materyal olan PVC konusunda fikri olan herhangi biri varsa, memnuniyetle karşılayacağım.

i.hizliresim.com
i.hizliresim.com

Eklediğim görsellerde göründüğü üzere; plağın kendisinde değil, kenarında bir yamukluk var ve daha ilk şarkıya gelmeden bitiyor bu deformasyon. Çok küçük bir kısım yani gerçekten.

ekşi sözlük'te yazılan şahane bir entry vardı bununla alakalı (bkz: #21178440). Yazarına sordum az evvel, "Düz bir zemin üzerin önce plağı, ardından plağın üzerine kalın bir ansiklopedi koymamı; ansiklopedinin de üzerine, içi sıcak su dolu tencere yerleştirip soğuyana dek bekletmemi." söyledi.

Plak tamamen yamuk olmadığı için çekiniyorum böylesine büyük bir işe girişmeye. Plağa zarar gelsin istemediğimden elim ayağıma dolaştı, resmen bildiğim her şeyi unuttum. Her neyse, ornette rumuzlu kullanıcının önerisi midir en doğru ya da mantıklı olan, başka bir alternatifiniz var mıdır?

Düzenleme: Düzenleme: herseyi birakip gitmek istiyorum'un önerisi olan 'sıkıştırarak ısıtma' haricinde, gunesimden kac rumuzlu kullanıcı da şunu önerdi, noktasına virgülüne dokunmadan iletiyorum, belki birilerinin işine yarar: "2 adet 33x33 düz seramik, aynı ebatta kesilmiş 2 adet kasaplardan alınan yağlı kağıt ve 33x33 ebatlarında 10 mm sanayide kestirilmiş saç. Malzemeler bunlar. Bol Güneşli bir günde en alta seramik, üste yağlı kağıt, plak. Üstüne yağlı kağıt, üstüne tekrar düz yüzeyi plağa bakan seramik konulacak. En üste kesilmiş saç plaka. Plakanın üstü siyaha boyanırsa daha iyi olur, sıcağı toplar. Bir gün akşama kadar duracak. Plaka soğuyana kadar beklenecek."
0
tel tokasini duzelten samuray
(19.04.19)
Facebook’ta plak Pazar’ı diye bir grup var oraya sorabilirsiniz. Sanırım zihni müzik de düzeltme için alet var ama pahalınolabilir elinizdeki plak kıymetliyse iş görür. Benim duyduğum yöntem ise iki cam arasına koyup sıcak bir şeyi üstüne koyuyorlardı sanırım.
0
herseyi birakip gitmek istiyorum
(20.04.19)
(9)

vpn kullanıyor musunuz?

asaf
1) telefonda mı pc de mi?2) alışveriş yaparken bilgilerinizin çalınabilme ihtimali gözünüzü korkutmuyor mu?
1) telefonda mı pc de mi?
2) alışveriş yaparken bilgilerinizin çalınabilme ihtimali gözünüzü korkutmuyor mu?
0
asaf
(19.04.19)
1- ikisinde de. telefonda aloha tarayıcının dahili vpnini kullanıyorum. bilgisayarda operanın dahili vpnini.

2- hayır korkutmuyor. zaten neredeyse sadece facebook, sözlük, reddit bir de netflixe bakıyorum. arada başka yere girersem reklam engelleyiciler hallediyor birçok şeyi. bir yerden kötü amaçlı yazılım kapmam çok zor. zaman zaman bir anti virüs indirip tarama yapıp, hiçbir şey çıkmadığını görüp geri siliyorum.
0
mentuhotep
(19.04.19)
1- pc.
2- hayır, vpn sürekli açık değil.
0
diffarentiationation
(19.04.19)
Sadece belli zamanlarda. . .
0
siyah giyen adam
(19.04.19)
1- ikisi de
2- kendi sunucum uzerinden oldugu icin cok endiselenmiyorum, ama her zaman acik degil zaten
0
jedilance
(19.04.19)
Evet.
1. Pcde
2. Korkutmuyor.
0
Amaranta ursula
(19.04.19)
Pc de değil ama mobilde kullanıyorum blokada var, dns değişimi yapmıyorum
0
Topalordek
(19.04.19)
1) istediğimde ikisinde de kullanıyorum(opera).

2) sanal kart kullanıyorum.
0
late viper
(19.04.19)
1-pc.
2-evet. vpn açıkken, alışveriş yapmıyorum.
0
pangea
(19.04.19)
1. ikisi de ama ihtiyaç halinde.
2. alışveriş yaparken vpn kullanmıyorum.
0
sanal uyku
(20.04.19)
(4)

Win XP - SSL protocol error

miss copernicus cadisi
Merhaba ahali,Biliyorum ne Windows kaldı artık ne XP ama işte herkesin popisi kendine, benimki de şöyle:Chrome üzerinden sadece google'a ve google aramalarında gelen önbelleklere ulaşabiliyorum.DNS ayarlarım temiz, anti virüs çalışmıyor, dns ve firewall'u flush eyledim, komut satırından hem nslookup
Merhaba ahali,

Biliyorum ne Windows kaldı artık ne XP ama işte herkesin popisi kendine, benimki de şöyle:

Chrome üzerinden sadece google'a ve google aramalarında gelen önbelleklere ulaşabiliyorum.

DNS ayarlarım temiz, anti virüs çalışmıyor, dns ve firewall'u flush eyledim, komut satırından hem nslookup hem de ping komutu diğer siteler için makul cevaplar veriyor. Ancak chrome (ya da explorer) üzerinden Google dışında bir siteye girmeye kalktığımda SSL PROTOCOL ERROR veriyor. SSL ayarlarımın da düzgün olduğunu sanıyorum ama belli ki gözden kaçırdığım bir şey var.

Eh on yıl oldu Windows kullanmayalı, belki aranızda benim gibi challenge sever antika ruhlu kimse vardır diye bir de size sorayım dedim. Nedir bu antika dostumuzun derdi dersiniz?
0
miss copernicus cadisi
(19.04.19)
Hosts dosyasini duzelt
0
kingcyrax
(19.04.19)
Xp Chrome / Firefox üzerinden internet bağlanıyor.
Nereden biliyorum. İş yerimde hala xp kullanıyorum.
Püf nokta doğru chrome sürümünü bulmakta. Google sitesinden indirdiğiniz sürüm üzerinden giremiyordu. Eski bir sürümünü kurup girmiştim.

Firefox içinde aynı şey geçerli. Eski sürümleriyle internete girebiliyorsunuz.
0
ycaycayca
(19.04.19)
Bilgisayarın saati yanlışsa da alırsınız bu hatayı.
0
goodman
(19.04.19)
@kingcyrax hosts dosyasında sorun yok, teşekkürler.

@goodman tarih düzgün, teşekkürler

@ycaycayca farklı sürüm deneyeceğim, sanırım sorunu bu çözecek. teşekkürler.
0
🌸miss copernicus cadisi
(20.04.19)
(1)

.jet dosyalarını açma ve editleme

bidakikanizialicam
elimde .jet isminde bir veritabanı var. ilk kez karşılaşıyorum böyle bir uzantıyla. bunu nasıl açıp editlerim(ekleme/çıkarma vs) bilen var mı?
elimde .jet isminde bir veritabanı var. ilk kez karşılaşıyorum böyle bir uzantıyla. bunu nasıl açıp editlerim(ekleme/çıkarma vs) bilen var mı?
0
bidakikanizialicam
(19.04.19)
@cosmic yalan söylemişler işe yaramadı :/
0
🌸bidakikanizialicam
(19.04.19)
(7)

bu telefon alınır mı

unabomber
lenovo p2. şimdi: -çok sık kamp yapan-şebeke dışına çıkan biriyim. -kamerayı hemen hemen hiç kullanmam zerre önemi yok -işlemci, ekran, ram hiç anlamam. hiç önemi yok. -uygulama vb. kullanmam. şişme derdi olmaz -sanırım- telefondan iki beklentim var: clash of clans çalıştırsın. ve şarjı at
lenovo p2.

şimdi:
-çok sık kamp yapan-şebeke dışına çıkan biriyim.
-kamerayı hemen hemen hiç kullanmam zerre önemi yok
-işlemci, ekran, ram hiç anlamam. hiç önemi yok.
-uygulama vb. kullanmam. şişme derdi olmaz -sanırım-

telefondan iki beklentim var: clash of clans çalıştırsın. ve şarjı at gibi gitsin. arada da bluetooth dan müzik yeterli.

bakınca lenovo p2 benim için biçilmiş kaftan sıfırını 1700 civarına alabiliyorum. sürekli powerbank taşımak bir de onunla uğraşmak cazip gelmiyor. yine de fazla mı eski veya benzer at şarjlı telefon tavsiyesi varsa dinlerim.
0
unabomber
(19.04.19)
Çok eski bir telefon kesinlikle alınmaz. Asus max pro m1 diye bir telefon var o daha mantıklı. Redmi note 7 ya da mate 20 lite da olabilir.
0
signore
(19.04.19)
asus pil ömrü iyiymiş teşekkür ederim, bakıyorum ona.
0
🌸unabomber
(19.04.19)
Yaklasik bir haftadir kullaniyorum ama cok memnunum bir de samsung m20 ye baksaniz.
0
allah yazdiysa bozsun
(19.04.19)
P2 eskidi, batarya için üretilmiş telefonlar var onlara bakın. M20 de fena değil. Xiaomi mi max 2-3 de olur.
Şuradaki test sonucları fikir verir:
www.gsmarena.com
0
karacigerim vur kadehlere
(19.04.19)
bu yazı p2 den yazılıyor :) tüm gün wifi- bluetooth-gps açık, sabahtan akşama kadar manitayla mesajlaşma-konuşma, boş zamanlarda fb, ig, telefonda kurulu 95 app yine de 2 gün çok rahat çıkarıyor. azalttığımda özellikle manita öncesi ve akıllı bilekliği almadan önce çok defa 4 5 günü gördüm. sabah 6 da şarjdan çıkardım, saat şu an 14 manitayla iki saat telden kalanında da mesajlaşma ama yine de şarj 87 :)
0
bidakikanizialicam
(19.04.19)
@kvk o listede de birinci lenovo p2. o yüzden aklım onda işte. kaç senelik telefon ama ekran süresinde rakipsiz hala. neden kamerası olmayan, ekranı basit bataryası hayvani akıllı telefon yapmıyorlar ki?

@ayb güzel ama biraz büyük. teşekkür ederim yinede.

@bda biliyorum hacı. yaklaşan olmadı daha.
0
🌸unabomber
(19.04.19)
samsung m20 bataryası bayağı iyi. Huawei m20 lite'da oyun ve batarya testlerinde iyi puanlar veriyor. İkisini düşünebilirsin p2 çok eski.
0
ayin yazari
(19.04.19)
(4)

DELL G315 1060 Max Q vs 1050Ti

herp
Aynı model serisinin tek farkı ekran kartı olan bilgisayarları. Fiyat farkı 1300 öyle gamer değilim önümüzdeki yıllar içinde casual gaming takilacagim. Bu farka değer mi? Bir İki seneye çöp olur mu sizce?
Aynı model serisinin tek farkı ekran kartı olan bilgisayarları. Fiyat farkı 1300 öyle gamer değilim önümüzdeki yıllar içinde casual gaming takilacagim. Bu farka değer mi? Bir İki seneye çöp olur mu sizce?
0
herp
(19.04.19)
cop olmaz
ama 1060 farklı hocam
0
kingcyrax
(19.04.19)
Bu mobil hızi düşük 1060 modeli ama. Aradaki farka yine de değer mi ne diyorsunuz?
0
🌸herp
(19.04.19)
dell'in o modeli çok ısınıyor. 1060 her zaman daha iyidir orası ayrı.
0
dieselsingle2
(19.04.19)
1300e degmez
0
eipcack
(19.04.19)
(1)

Ekran kartı olmayan bilgisayara ekran kartı nasıl takılır?

tabudeviren
• ekran kartı takılı değilken (monitör anakart vgadan bagliyken) kutudan çıkan cd yi yükleyip bilgisayarı kapatıp kartı monte edip dvi baglayip öyle mi açmalı?• ekran kartını direkt takıp bağlantıyı dvi soketine takıp öyle mi açmalı?
• ekran kartı takılı değilken (monitör anakart vgadan bagliyken) kutudan çıkan cd yi yükleyip bilgisayarı kapatıp kartı monte edip dvi baglayip öyle mi açmalı?

• ekran kartını direkt takıp bağlantıyı dvi soketine takıp öyle mi açmalı?
0
tabudeviren
(19.04.19)
pc yi kapat
ekran kartını tak
dvi soketine baglantıyı tak
cıkan cd ile ugrasma
direk nvidia ya da amd sitesindeki son guncel driver i kur
eski ekran kartı ise - sistem eski ise
windows 10 un kendi kurdugu driver kalsin güncelleme
0
kingcyrax
(19.04.19)
(3)

VR sahibi olan var mı?

matrix
varsa markası modeli nedir? memnun musunuz? hangisini almak daha avantajlı olur mesela şu anda?sadece gözlükten ibaret olan, cep telefonu ile kullanılanları kastetmiyorum. ciddi ciddi kendi oyunları olan, daha prof. modelleri kastediyorum.
varsa markası modeli nedir? memnun musunuz? hangisini almak daha avantajlı olur mesela şu anda?

sadece gözlükten ibaret olan, cep telefonu ile kullanılanları kastetmiyorum. ciddi ciddi kendi oyunları olan, daha prof. modelleri kastediyorum.
0
matrix
(18.04.19)
HTC Vive baya iyi bir cihaz ama boş bir alana, düzgün ekran kartlı bir bilgisayara da ihtiyacın var. (GTX 1070-1080 ve üstü gibi!) Ben birkaç kere VR kafeye gidip oynadım bunu. Kablo muhabbeti de sıkıntı, orada tavandan bi mekanizmayla halletmişlerdi mesela. Evde ofiste zor olabilir.

PS4 Pro ile Playstation VR olayı iyi olabilir. Daha ucuz ve sorunsuzdur herhalde ama Vive'daki gibi hareket olayı yok. Ayrıca bunda PS4'e çıkan şeylerle kısıtlısın, diğerinde Steam'de çok daha fazla şey vardı.

Tak-çalıştır kafası için PS4'ünkü daha iyidir ama bence.
(çözünürlükler hala yetersiz. Ama Vive rahatsız etmemişti. Bir oturuşta 40-50dk sorunsuz oynadım)
0
nhk ni youkosu
(18.04.19)
cep telefonu ile kullanılanları istememişsiniz ama ben yine de merak edenler için söyleyeyim. samsung gear vr kullanıyorum s7 ile birlikte. hem de oldukça fazla kullanıyorum. elbette ki görüntüler pc'ye takılanlar kadar iyi değil ama beni memnun ediyor. diğerlerindeki pc'ye bağlılık beni hiç sarmıyor. telefonla daha özgürsünüz.
0
0203
(19.04.19)
HTC Vive kadar aşmış bir alet görmedim. Ama nhk'nin dediği gibi çok üst düzey bilgisayar + alan lazım ve kablo durumu çok sıkıntı. Eğer fiyat önemli değil derseniz Vive.

Video vs tarzı eğlenceler için telefonu koyduklarınız da bence çok güzel. Bobo VR Z4 kullanıyorum, telefon ekranım 5.5 inc ve 2560 x 1440 olduğu için gayet güzel performansı var.
0
awareim
(19.04.19)
(2)

İş yerimdeki bilgisayarda word programı bazı espasları yok ediyor, neden?

gijilti
Evde bir yazı hazırlıyorum.İş yerinde çıktı almak için bilgisayarda açıyorum.Bir bakıyorum birçok kelimeden önceki espas kaybolmuş ve iki kelime birleşmiş. Ben de pdf'e çevirip götürüyorum belgeleri. Ama bu da vaktimi alıyor. Ve orda belgede değişiklik yapamıyorum.Nedeni ne olabilir?Bu sorunu nasıl
Evde bir yazı hazırlıyorum.
İş yerinde çıktı almak için bilgisayarda açıyorum.

Bir bakıyorum birçok kelimeden önceki espas kaybolmuş ve iki kelime birleşmiş. Ben de pdf'e çevirip götürüyorum belgeleri. Ama bu da vaktimi alıyor. Ve orda belgede değişiklik yapamıyorum.

Nedeni ne olabilir?

Bu sorunu nasıl çözebilirim?
0
gijilti
(18.04.19)
word'un zoom ayarı ile alakalı olabilir mi? daha düşük zoomda kelimeler iç içe geçmiş gibi görünüyor ekranda ama çıktıda doğru görünmesi lazım.
0
taurina
(19.04.19)
evde yazıyı hazırladıktan sonra pdf olarak kaydedin. ofiste pdften çıktı alın.
0
inheritance
(20.04.19)
(3)

diigtalocean ekstra disk

tchuck
bir senedir 80gb lık bir sunucuda çalışıyorum.bugün dolduğunu gördüm.ek alan nasıl alıyoruz digitaloceanda?volumes dediği şeyi aldığımızda bu bize ekstra alan mı sağlıyor?
bir senedir 80gb lık bir sunucuda çalışıyorum.

bugün dolduğunu gördüm.
ek alan nasıl alıyoruz digitaloceanda?

volumes dediği şeyi aldığımızda bu bize ekstra alan mı sağlıyor?
0
tchuck
(18.04.19)
evet volumeyi kullandigin vps e disk olarak mounth ediyor
0
Sir Anthony Hopkins
(18.04.19)
yapmaya çalıştığımda manual format & mount diye bir opsiyon çıkıyor. benim disk automatici desteklemiyormuş. bu işin riski var mıdır?
0
🌸tchuck
(19.04.19)
eklerken bu işin riski var siz yedeklerinizi alın diye uyarıyor. bir kere yaptım bu işlemi sıkıntı çıkmadı.
0
delidir yakalayin
(24.08.19)
(3)

televizyonun sesin gitmesi ve ardından gelen koku

ravenclaw
selamlar. dün gayet normal bir şekilde televizyon izliyordum. birden sesi gitti. uydu alıcısıyla ilgili bir şey sandım fakat salondakinde bir sorun yoktu. yakından bakmaya gittiğimde ise yanık plastik kokusu aldım.neye delalet bu durum? patladı mı tv? niye böyle oldu ki durduk yere?
selamlar. dün gayet normal bir şekilde televizyon izliyordum. birden sesi gitti. uydu alıcısıyla ilgili bir şey sandım fakat salondakinde bir sorun yoktu. yakından bakmaya gittiğimde ise yanık plastik kokusu aldım.

neye delalet bu durum? patladı mı tv? niye böyle oldu ki durduk yere?
0
ravenclaw
(18.04.19)
ses mi gitti ? görüntü mü gitti ? bir daha açılmadı mı ?
0
kitik
(18.04.19)
görüntü var da ses yok. gelmedi bir daha.
0
🌸ravenclaw
(18.04.19)
Patladığını sanmam çünkü tv kolay kolay 'patlamaz'. Besleme devreleri yanmıştır belki. Bilmiyorum. En iyisi bir tamirciye gösterin.
0
anarres
(18.04.19)
(4)

Iphone- kulaklıktan ses alamama

lambada
Bir adet 7 plus ım var. Dönüştürücü ile normal kulaklıkla kullanırken birden kulaklıktan ses alamamaya başladım. Yani kulaklık ve dönüştürücü takılıyken sesi dışarı veriyor. Başka bir dönüştürücü aldım. Onunla da aynı sorun devam etti. Kulaklık normal çalışıyor başka telefonlarda, onda sorun yok. So
Bir adet 7 plus ım var.
Dönüştürücü ile normal kulaklıkla kullanırken birden kulaklıktan ses alamamaya başladım. Yani kulaklık ve dönüştürücü takılıyken sesi dışarı veriyor.

Başka bir dönüştürücü aldım. Onunla da aynı sorun devam etti.
Kulaklık normal çalışıyor başka telefonlarda, onda sorun yok.

Sorun telefonda mı yoksa dönüştürücülerde mi nasıl anlayabilirim?
Sorunu çözmek için naapmak gerek?

Teknik bilgim sıfıra yakın:) belki de hemen 1 dakikada çözülebilecek bişidir.(öyle olsun lütfen çünkü) ama ben haftalardır telefonla müzik dinleyemiyorumdur boşuna:))

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
0
lambada
(18.04.19)
dönüştürüyücü taktığınız yer tozlanmış olabilir mi ? güzelce temizleyip tekrar deneyin
0
kitik
(18.04.19)
Güncellemeyi dene.
0
pavlov un kedisi
(18.04.19)
zamanında aynı problemi yaşamıştım, nedeni kulaklık girişine su girmesiydi. girişi iyice temizledikten sonra düzelmişti, aynısı mı bilemiyorum ama deneyebilirsin.
0
ludwig boltzmann
(18.04.19)
Kulaklık girişini temizledim ama işe yaramadı.
Güncellemeyi de deneyeyim.
0
🌸lambada
(18.04.19)
(4)

Ev için en ideal Kesintisiz Güç Kaynağı (UPS)

solo
Merhaba dostlar,Mesleğim gereği evimde bilgisayar ve yazıcımın sürekli olarak açık kalması gerekiyor, bunun dışında evin farklı odalarında da çalışması gereken cihazlar var örneğin Kablo Modem, vb. Normalde çalıştığım odada 3kw'lık bir ups var ama o işimi tam olarak görmüyor en fazla 20 dakika dayan
Merhaba dostlar,

Mesleğim gereği evimde bilgisayar ve yazıcımın sürekli olarak açık kalması gerekiyor, bunun dışında evin farklı odalarında da çalışması gereken cihazlar var örneğin Kablo Modem, vb. Normalde çalıştığım odada 3kw'lık bir ups var ama o işimi tam olarak görmüyor en fazla 20 dakika dayanıyor sadece bilgisayar (2 adet 12v akülü versiyon) Bu yüzden evin tamamını besleyecek 10 kw'lık bir ups almayı düşünüyorum.

Araştırınca Inform markasının Dobule Serisini gördüm ama tam olarak ihtiyaçlarımı giderir mi bilemedim. Evdeki Elektrik kesintisi senaryosunu yazayım ki seçimimde yardım etmenize yardımcı olsun.

Öncelikle Elektrik kesilmesi durumunda evdeki gereksiz her şeyi kapatacağız, Örn: Işıklar, çalışıyorsa çamaşır bulaşık makinası vb. Sadece Buzdolabı sabit prize bağlı olduğu için o sürekli açık kalır muhtemelen. Evde bunun dışında Kablo Modem, iMac bilgisayar ve 1 adet Lazer yazıcı sürekli çalışıyor olmalı.

Sorum şu 10kw bir UPS ile bir kaç saat kesintisiz bu birimleri çalıştırmam mümkün mü ya da hangi ürünü tercih etmeliyim. Elektrik kesintisi durumunda elektrik gelene kadar UPS'in dayanması için acil durumlar dışında kalan sürede bilgisayarı ve yazıcıyı uyku moduna alabilirim.

Bu konuda yardımlarınıza ihtiyacım var.

Saygılarımla
0
solo
(17.04.19)
Eğer direk olarak bütün evin elektrik sistemine bağlayıp, elektrik kesintisi olunca diğer aletleri kapatmayı planlıyorsanız, bu iş size çok pahalıya patlar. Çünkü elektrik gittiği anda sistemde çok fazla yük olacağı için, UPS kendini kapatmasın istiyorsanız bunu destekleyecek bir UPS almanız gerekecek, aslında böyle bir ihtiyacınız yok.

Modem için şu tarz birşey daha mantıklı olabilir. (git: www.hepsiburada.com

Bilgisayar ve yazıcı tarafında ise;
Şurdan kullandığınız imac'in enerji tüketimine bakın (git: support.apple.com)

Lazer yazıcı ise bekleme modunda iken 30W/h civarı, baskı modunda iken 500W/h civarı tüketir yazıyor.

Bilgisayar için, ortalama 250W desek, sizin 750W/h gibi bir tüketiminiz olur (saatlik).

Yani normal şartlarda 1500 KW'lık bir UPS'sin sizi 2 saat civarı götürmesi gerek. FAKAT Ups'ler genelde KW üzerinden değil KVA üzerinden derecelendirilerek satılıyor. KVA ise aslında kullanım süresini değil, aynı anda çekebileceğiniz maximum yükü (ilk kısımda bahsettiğim konu) belirleyen etken. Sizin ihtiyacınız ise, maximum yükten ziyade, uzun süreli enerji sağlayabilecek bir UPS.

Özet olarak akü takviyesi yapabileceğiniz bir çözüm düşünebilirsiniz :)
0
talasas
(17.04.19)
3kwlik ups 20dk dayaniyor demissin. ayni sisteme 10kw'lik takarsan anca 1 saat dayanir. ekstra aletler de takarsan sisteme daha az dayanir. bu kadar kritik bir durum varsa jenerator alsan sanki daha mi uyguna gelir?
0
crucio
(18.04.19)
Lazer yazıcı ve buzdolabı akü düşmanıdir. Online ups alırsanız akünün ömrünü yersiniz.

Inform a sorun bakalim 4 veya 6 amper şarjör kartlı 3-5 KVA lik sistem opsiyonları var mı.

Eger varsa tek yapmanız gereken akuleri araba aküsü gibi büyük bir akü ile değiştirin. İşinizi görür ama yoksa,

Jeneratörden başka seçenek yok maalesef
0
vhs kaseti
(18.04.19)
hiç değinilmemiş ama, apartmanda kablo modemin kutusu var, eğer o böyle durumlar için korunmuyorsa siz modeme elektrik sağlasanız da internet alamazsınız. apartmandaki kutuda da ups veya apartmanda jeneratör yoksa internet olmuyor kabloda.
bu arada tunçmatik nano ups'ler 12V 2A için yetersiz deniyor yorumlarda, yanlış hatırlamıyorsam da bir çok kablo modem o değerlerde çalışıyor, daha güçlü bir şey bakarsanız iyi olur. (binanızdaki kablonet kutusunun enerji problemi yoksa. varsa kesintisiz internet olmuyor, dsl gerek, o bakır telefon kablosundan çalıştığı için o modemleri bu tür ups'ler ile beslerseniz internet kesilmez.)
0
gkhncnzdgn
(17.06.19)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.