Giriş
(2)

Aranizda SAP isi ile uğraşan varmi

seyyar satıcı
Danışman ya da firmada kullanici
Danışman ya da firmada kullanici
0
seyyar satıcı
(03.07.19)
var
0
kisa
(03.07.19)
ugh!
0
zakk
(04.07.19)
(3)

MariaDB Null Olmuyor

kendi helvasını kavuran zombi
Sistemci eleman Mysql veritabanını MariaDB'ye güncellemiş. (daha güvenliymiş vs. neyse) Sorun şu, benim tablolarla double alanlar var ve NULL olabiliyorlar. Eskiden sorun yoktu. MariaDB'ye geçtikten sonra hata veriyor. İlla 0 bile olsa bir şey göndermek zorunda mıyım?
Sistemci eleman Mysql veritabanını MariaDB'ye güncellemiş. (daha güvenliymiş vs. neyse) Sorun şu, benim tablolarla double alanlar var ve NULL olabiliyorlar. Eskiden sorun yoktu. MariaDB'ye geçtikten sonra hata veriyor. İlla 0 bile olsa bir şey göndermek zorunda mıyım?
0
kendi helvasını kavuran zombi
(03.07.19)
Bu sql_mode ayarınız ile alakalı bir konu. MariaDB'de standart böyle geliyor ama değiştirebilirsiniz.
0
talasas
(03.07.19)
sql mode şöyle görünüyor

STRICT_TRANS_TABLES,ERROR_FOR_DIVISION_BY_ZERO,NO_AUTO_CREATE_USER,NO_ENGINE_SUBSTITUTION

buna şunu eklesek olur mu?
EMPTY_STRING_IS_NULL
0
🌸kendi helvasını kavuran zombi
(03.07.19)
%100 emin değilim, dökümantasyona da bakamadım şimdi ama STRICT_TRANS_TABLES'dan geliyor sanırım bu. Onu kaldırıp deneyebilirsiniz bi
0
talasas
(03.07.19)
(1)

word şablon sorusu-balık tutmayı öğretir misiniz?

fistikthecat
rapor yazarken hazır kalıplarım var, sürekli copy paste etmekle uğraşıyorum. ancak word ün şablon veya bir başka özelliğiyle bunları kolaylıkla çağırabilmek istiyorum, hatta rapor formatım öyle olsun istediğimi çağırıp çıkarayım. bana balık tutmayı öğretir misiniz?
rapor yazarken hazır kalıplarım var, sürekli copy paste etmekle uğraşıyorum. ancak word ün şablon veya bir başka özelliğiyle bunları kolaylıkla çağırabilmek istiyorum, hatta rapor formatım öyle olsun istediğimi çağırıp çıkarayım. bana balık tutmayı öğretir misiniz?
0
fistikthecat
(03.07.19)
docs.microsoft.com

Şuraya göz atmanız faydalı olabilir, kastettiğiniz böyle bir şeyse tabii.
0
Beherit
(03.07.19)
(5)

Transparan 3D Obje

loveinaflipbook
selamlar,transparan bir 3d obje tasarımımı hayata geçirmenin en kolay yolu hangisi? 3d baskı evleri şeffaf baskı alıyor mu mesela? ya da silikon kalıp oluştursam (nasıl oluyor hiçbir fikrim yok) onun içine şeffaf reçine falan döksem?var mı başka yöntem?
selamlar,

transparan bir 3d obje tasarımımı hayata geçirmenin en kolay yolu hangisi? 3d baskı evleri şeffaf baskı alıyor mu mesela? ya da silikon kalıp oluştursam (nasıl oluyor hiçbir fikrim yok) onun içine şeffaf reçine falan döksem?

var mı başka yöntem?
0
loveinaflipbook
(03.07.19)
Şeffaf filament var 3d baskı alacağınız yere sorun. Yada kalıp oluşturup içine silikon dökebilirsiniz ama kalıbı nasıl oluşturacaksınız? Belki negatifini 3d baskı alıp sonra silikon dökebilirsiniz.
0
ykyt
(03.07.19)
Kalıp oluşturup şeffaf epoksi reçine ile yapabilirsin.

3d baskıda cam berraklığı alamazsın. Anca uv 3d yazıcılar var, onlarla saydama yakın çıktılar alman olası.

www.youtube.com
0
kimlanbu
(03.07.19)
@kimlanbu, kalıp oluşturmak için de onu da bastırmak gerekiyor anladığım kadarıyla. 3D tasarladığım bir obje çünkü bu, büyük ihtimalle elle falan yapamam. böyle kalıp basabilmek ya da oluşturabilmek mümkün mü?
0
🌸loveinaflipbook
(03.07.19)
Eğer mevcut bir obje olsaydı onun kalıbını çıkarması görece kolay :

www.youtube.com

Kendi tasarladığın bir objede ise 3d printerda bastırıp arkasından zımpara ve düzleştirme için astar vs ile uğraşman gerekir. Pahalı olsa da uv 3d printerlar ile alacağın baskılar daha pürüzsüz bir yüzeye sahip olacaktır.

Dikkat etmen gereken şey 2 kere kalıp alınıyor.

1) 3D printerda alacağın baskı şeklin kendisine değil, kalıbına ait olacak
2) Silikon ile printerdan aldığın kalıbı kullanarak silikondan yeni bir kalıp yapacaksın
3) Epoksi reçineyi bu silikon kalıba boşaltıp tasarladığın ürünü çıkartacaksın.

www.youtube.com
0
kimlanbu
(03.07.19)
şeffaf akrilik alıp dökebilirsin. çok basit.
0
neverlose
(03.07.19)
(1)

MacBook Pro 2015 13" Şarj Sorunu

portakalli sodyum
Merhaba,Bilgisayarımın pil döngüsü 600'de. Bir ara "service battery" uyarısı veriyordu. Sonra temiz kurulum ile bilgisayarı high sierra'ya yükseltip beğenmediğim için tekrar sierra'ya düşürdüm. Bu uyarı kayboldu. Yaklaşık iki hafta önce ise pil dolmamaya başladı. Magsafe 2 kablosunda ne yeşil ne de
Merhaba,

Bilgisayarımın pil döngüsü 600'de. Bir ara "service battery" uyarısı veriyordu. Sonra temiz kurulum ile bilgisayarı high sierra'ya yükseltip beğenmediğim için tekrar sierra'ya düşürdüm. Bu uyarı kayboldu. Yaklaşık iki hafta önce ise pil dolmamaya başladı. Magsafe 2 kablosunda ne yeşil ne de turuncu ışık yanıyor ancak bilgisayar güç alıyor. Güç adaptöründen enerji kullanarak çalışmaya devam ediyor.

Ben de bunun için devre temizleyici aldım ve hem şarj kablosunun ucuna hem de şaj soketine best markalı yağsız devre temizleyiciyi sıktım. Problemim düzeldi ancak birkaç saat sonra tekrar aynı sorun baş gösterdi. Şimdi her ne zaman bu spreyi sıkıp ardından şarja taksam şarj oluyor ama bir iki saat sonra tekrar eski haline dönüyor. Bu ne garip bir sorundur anlayamadım. Sizce ne yapmalıyım?
0
portakalli sodyum
(02.07.19)
bu sorunun çok benzerini ben de yaşadım. öncelikle pili değiştirdim, sıfır pil alıp taktım yemedi, sonrasında sırf denemek için yine çalıştığına emin olduğum arkadaşıma ait şarj adaptörü ile iki üç gün denedim yine olmadı. Şarj aletinin takıldığı sokete odaklan. arka kapağı açtığında anakarttan bağımsız bir güç girişi var. şunun gibi bişey:
urun.n11.com

avometreyle bu küçük karttan çıkan güç değeri ile pilin takılmış olduğu soketin pinlerindeki güç değerine baktım olması gereken output değerini (pil üzerinde yazan input değer oluyor o) göremedim. bana kalırsa linkte gönderdiğim karta yoğunlaş. aliexpresste 10 dolara satılıyordu bu kartlar tabi modele göre değişir.

ben sonradan s*kerler diyip uğraşmadım, tadım da kaçtı anlayacağın zaten 2011 early eski macbook pro vardı bende. muhtemelen o kart sıkıntı çıkartıyor.
0
foolrules
(03.07.19)

iPhone 8 takili kaldi

theonewhocoughs
iPhone 8 telefon muhtemelen son bir kac guncellemeyi yapmamisimdir. Bir anda hafizasinin tamami doldu 64 gb ve safarideki butun tab'lerim silindi. whatsapp calismamaya basladi yeterli hafiza olmadigi icin (ki 30 gb falan olmasi lazimdi). Birkac dk sonra telefon tamamen coktu ve siyah ekran beyaz app
iPhone 8 telefon muhtemelen son bir kac guncellemeyi yapmamisimdir. Bir anda hafizasinin tamami doldu 64 gb ve safarideki butun tab'lerim silindi. whatsapp calismamaya basladi yeterli hafiza olmadigi icin (ki 30 gb falan olmasi lazimdi). Birkac dk sonra telefon tamamen coktu ve siyah ekran beyaz apple logosunda takili kaldi. Boot-lapse mi ne problemi degil cunku yanip sonmuyor logo, hep acik. Hard reset attigimda da kapanip tekrar aciliyor. Sarjinin bitmesini bekleyecegim artik ama yapabilecegim bir sey var mi ne olmus olabilir?
cok tesekkurler simdiden zamaniniz icin
0
theonewhocoughs
(02.07.19)
(12)

Araba çalışmıyor

babilbaligi
Selamlar.Sabah araba çalışmadı. Önce kapıları uzaktan kumanda ile açmadı, ama anahtarla açınca açıldı. Ardından konağı çevirdim, neredeyse bütün ışıklar yanık kaldı ve marş hiç basmadı. Bu neden olur, ben şimdi ne yapayım?Teşekkürler.
Selamlar.

Sabah araba çalışmadı. Önce kapıları uzaktan kumanda ile açmadı, ama anahtarla açınca açıldı. Ardından konağı çevirdim, neredeyse bütün ışıklar yanık kaldı ve marş hiç basmadı.

Bu neden olur, ben şimdi ne yapayım?

Teşekkürler.
0
babilbaligi
(02.07.19)
Akü yenile
0
basond
(02.07.19)
Akü +1
0
westblack
(02.07.19)
akü bitmiş. hemen akünü değiştir.
0
mikahakkinen
(02.07.19)
akü + 1
0
mkrk
(02.07.19)
dün burda akü bitince anlar mıyım diye soran bir arkadaş vardı, sen miydin o yoksa? :))

eğer bu satırları okuyorsa o arkadaş ile tecrübelerini paylaşabilirsin.
0
reanarchy
(02.07.19)
akü
0
proteus
(02.07.19)
Kimse yazmamış hayret, akü yerinde mi
0
(s)AINT
(02.07.19)
- baba akü yooğ.
0
paudi
(02.07.19)
aracı eğer uzun süre kullanmadıysan aküyü değiştirmeden önce şarj ettir.
eğer akşam bıraktığında araba çalışıyodu ve sabah bi anda olduysa bu söylediklerin muhtemelen parkları açık unuttun veya elektronik aksamda bi kaçak var ve aküyü boşaltıyo.
0
johnnie w lker
(02.07.19)
Bunun neden oldugunu bilmiyorsan direk sat arabayi toplu tasima tavsiye ederim sana
0
themanhekilled
(03.07.19)
Marka model yazmamissiniz o nedenle emin degilim ama benim toyotanin anahtariyla denize girmistim. Uzaktan kumandayla acamayinca anahtarla acmistim. Aracta toyota alarm sistemi takiliydi bu sistem de buu tip durumlari hirsizlik olarak algilayarak motoru kilitliyormus. Alarmi devreden cikarinca calismisti.
0
justathought
(03.07.19)
sonuç şöyle; arabayı vurdurarak çalıştırdım, aküyü değiştirdim, sorun çözüldü. herkese teşekkür ederim.
0
🌸babilbaligi
(03.07.19)
(1)

office / word / Mac / macro sorusu

dysbaricosteonecrosis
merhaba,windows için yazılan bir word dosyası template var elimde. bunu kullanmak zorundayım, içerisinde track changes ile bir şeyler eklenebiliyor ve birçok şey kilitli olduğu için track changes ve yorumlar kapatılamıyor. ancak çıktı alabilmek için word içerisine (macro olduğunu düşündüğüm) butonla
merhaba,

windows için yazılan bir word dosyası template var elimde. bunu kullanmak zorundayım, içerisinde track changes ile bir şeyler eklenebiliyor ve birçok şey kilitli olduğu için track changes ve yorumlar kapatılamıyor. ancak çıktı alabilmek için word içerisine (macro olduğunu düşündüğüm) butonlar eklenmiş ve siz tıklayınca otomatik track changes ve yorumlar olmadan Pdf e çevirip kaydediyor.

ancak, bende (mac) bu butonlar işe yaramıyor. Preferences kısmından macroları enable olarak işaretledim ancak faydası yok. bu işlevi mac'te kullanmanın bir yolu var mıdır?
0
dysbaricosteonecrosis
(01.07.19)
pek mümkün değil. yani kodlamayı baştan aşağı değiştirmen gerekiyor. çünkü o kodlama windows'un temel sistemlerini kullanarak çalışıyor.

örneğin benim bir excel dosyamda internetten kur bilgisini çekiyorum. bunun yöntemi arkaplanda bir internet explorer sayfası açıp, class bilgisini çekmektir. aynı excel mac'te çalışmıyor. çünkü mac'te internet explorer yok.
sizdeki makroda da windows uygulamalarına atıfta bulunulan kodlamaları değiştirebilirseniz çalışır.
0
himmet dayi
(02.07.19)
(2)

aoc monitör seçimim hk.

synche
aşağıdaki iki monitör arasında kalmıştım.. geçtiğimiz gün vatan bilgisayar mağazasından aoc monitörü satın aldım..benq xl2411phttps://urun.n11.com/monitor-ve-ekran/benq-24-xl2411p-1ms-144hz-fullhd-pivot-gaming-monitor-P70700466aoc g2460pfhttps://www.vatanbilgisayar.com/aoc-24-g2460pf-1ms-144hz-full-
aşağıdaki iki monitör arasında kalmıştım.. geçtiğimiz gün vatan bilgisayar mağazasından aoc monitörü satın aldım..

benq xl2411p
urun.n11.com

aoc g2460pf
www.vatanbilgisayar.com

siz olsanız hangisini tercih ederdiniz? benq modelinde black equalizer özelliği var.. espor oyunlarında karanlık bölgeleri kendi teknolojisi ile aydınlatıyor, düşmanları gösteriyor.. 1ms 144hz.. freesync veya gsync yok..

aoc f/p freesync ve yazılımsal gsync geldi.. ben yazılımsal gsync ve bazı sebeplerden aoc seçtim.. iyi yapmış mıyım? arkadaş benq alırdım falan diyor aklım karıştı.. hoş iade şansım yok ama içimi rahatlatmak istedim..
0
synche
(01.07.19)
ben ağır aoc'ciyim. o black equalizer özelliğini de sevmedim, düşmanlar görünecekse ne anlamı var.

güle güle kullan.

edit: geçen alt komşumun da aoc aldığını görüp gururlandım. burada paylaşmak istedim.
0
allineed
(01.07.19)
aoc nin 28 lik bir monitörü var. Çok memnunum. iyi seçim yapmışsın.

Aoc candır.
0
binder dandet
(01.07.19)
(4)

avrupa'da yaşayan ve bana nokia 9 pureview'un fiyatını söyleyebilecek olan?

avianthem
var mı??özellikle de fransa'da. yakın zamanda fransa'dan gelecek olan biri var da, eğer alabileceğim bir eğrideyse ona almasını söyleyeceğim.bu kişiye fiyat araştırması yapmasını söyleyemem çünkü o kadar samimi değilim. bilen ya da bakabilecek olan varsa yazabilir mi?teşekkürler.
var mı??

özellikle de fransa'da. yakın zamanda fransa'dan gelecek olan biri var da, eğer alabileceğim bir eğrideyse ona almasını söyleyeceğim.

bu kişiye fiyat araştırması yapmasını söyleyemem çünkü o kadar samimi değilim. bilen ya da bakabilecek olan varsa yazabilir mi?

teşekkürler.
0
avianthem
(01.07.19)
Ecnebi memleketlerde yaşamıyorum ama Amazon'un Fransa sitesindeki fiyatı şöyle:

www.amazon.fr
0
cemallamec
(01.07.19)
İngiltere fiyatı: (Argos, Uk'in tekellerinden birdir) www.argos.co.uk
0
neck_and_neck
(01.07.19)
sameidiott
(01.07.19)
çok teşekkürler.
0
🌸avianthem
(02.07.19)
(2)

Chrome yazdırma sorunu

corneillus
Bilgisayara 4 tane yazıcı bağlı. Çok yoğun çıktı alıyorum. Bİlgisayara kayıtlı herhangi bir word yada pdf yazdırırken sorun yok, istediğim yazıcıya gönderebiliyorum.Google Chrome üzerinden bir sayfayı yazdırmak için ctrl + p yaptığımda "seçilen yazıcı kullanılamıyor veya doğru yüklenmemiş" şeklinde
Bilgisayara 4 tane yazıcı bağlı. Çok yoğun çıktı alıyorum. Bİlgisayara kayıtlı herhangi bir word yada pdf yazdırırken sorun yok, istediğim yazıcıya gönderebiliyorum.
Google Chrome üzerinden bir sayfayı yazdırmak için ctrl + p yaptığımda "seçilen yazıcı kullanılamıyor veya doğru yüklenmemiş" şeklinde hata alıyorum. yazıcı değiştirme veya pdf olarak kaydetme seçenekleri de pasif olduğundan seçemiyorum.
İnternet Explorer veya Mozilla Firefox kullanırken ctrl + p yaptığımda ise hata verip uygulama kapanıyor.

Çözümü bilen var mı?
0
corneillus
(01.07.19)
crtl+shift+p yapıp sistem pencesiyle yazdırmaya çalıştığınızda oluyor mu?
0
bagcivan
(02.07.19)
Maalesef olmuyor
0
🌸corneillus
(02.07.19)
(5)

araç aküsü

avianthem
arabanın aküsü biter mi? biterse ne zaman biter? bittiğini nasıl anlarız?teşekkürler.
arabanın aküsü biter mi? biterse ne zaman biter? bittiğini nasıl anlarız?

teşekkürler.
0
avianthem
(01.07.19)
marşa bastığında çivv çivvv çivvv yapıp araba çalışmadığında bittiğini anlarsın :)
0
jugador
(01.07.19)
akü biterse araba çalışmaz oradan anlayabilirsin mesela. evet biter ayrıca. akü zayıflayınca ekranda uyarı verebilir, veya kontak açarken falan arabanın ışıkları kısılabilir.
0
reanarchy
(01.07.19)
Genelde 4-5 yılda bir bitiyor.
0
kitik
(01.07.19)
arabanın iç tavan lambası eskisi gibi güçlü yanmıyorsa veya arabanın farları nispeten sönükse akün azalmış demektir.

anahtarı çevirdiğinde @jugador 'un dediği gibi çiiuv çiiiiuv ses geliyor ve araba çalışmıyorsa akün bitmiş demektir.

motor çalışmadan araçta radyo-iç tavan ışığı, far gibi şeyler açıksa 1 gecede bitebilir akün.

ortalama 5 yıldır akü ömrü.
0
mutantking
(01.07.19)
Çivvçivvçivv yapıp da araba çalışmıyorsa akünüz sapasağlamdır. Sorun yakıt sistemi, ateşleme sistemi gibi bambaşka bir yerdedir.

Aküsü biten arabanın kontağını çevirdiğinizde tık eder sadece. En fazla çiüü yapar kesilir. O çivv çivv sesi, aküden gelen elektrikle dönen marş motorundan gelir. Akü bitmişse marş motoru da dönemez.

Lambaların, göstergenin yanıyor olması yanıltmasın. Dijital fotoğraf makinesini çalıştırmayan pilin duvar saatini 1 sene daha götürmesi gibi, akünün kalan gücü lambayı yakabilir, ama fazlaca akım çeken marş motoruna yetmez.
0
kibritsuyu
(01.07.19)
(1)

Primavera eğitimi

stanley weber
Merhaba;Primavera eğitimi almak istiyorum, piyasadaki kurslar hakkında bir fikri ve önerisi olan var mı acaba?
Merhaba;

Primavera eğitimi almak istiyorum, piyasadaki kurslar hakkında bir fikri ve önerisi olan var mı acaba?
0
stanley weber
(01.07.19)
udemy'de kurslar vardı.
0
kveldulv
(01.07.19)
(2)

flac dosyası indirmek için torrent sitesi arıyorum

semenderr
yardımcı olur musunuz?
yardımcı olur musunuz?
0
semenderr
(01.07.19)
rutracker.org
0
rich brian
(01.07.19)
çoğu torrent sitesinin birleşimi olan bu var

btkittyla.xyz

malum çoğu torrent sitesi gibi virüslü olabiliyor
kategoriye popüleriteye vs göre sıralamada yapabilirsin dosya sayısı çok her türü rahat bulurusn

düz çalışmıyorsa vpn ile dene veya farklı domainlerde
0
stocker16
(01.07.19)
(5)

dayıoğluna düğünde takı

superb
baya yakınızsiz ne takıyorsunuz kayın olduğunuz akrabalarınıza?not: nişanda ben ve kardeşim için birer küçük taktık
baya yakınız
siz ne takıyorsunuz kayın olduğunuz akrabalarınıza?

not: nişanda ben ve kardeşim için birer küçük taktık
0
superb
(01.07.19)
annen bilezik takiyorsa ceyrek yeterli olabilir,

sen evli ve aile sahibi isen bilezik zorlarsa yarim takmak iyi olabilir

kuzenin cok yakin cunku
0
exlibris
(01.07.19)
yaklaşık 50 kuzenim var o yüzden ben çeyrek takıyorum. çok yakınsam çaktırmadan bilezik takıyorum. yakınlık derecesi önemli bence. içinizden ne gelirse.
0
carabelli
(01.07.19)
şimdi ben bütün kuzenlerime çeyrek takıyorum. Ama babamlar zaten bilezik falan gibi büyük şeyler takıyorlar, o sebeple çeyrek yeterli oluyor. Ama yakınsanız yarım ya da 100 dolar olabilir. 100 dolar çeyrek ile yarım arasında bir yerde oluyor zaten.
0
kraldan cok kralci
(01.07.19)
Sevdigim kuzenime çeyrek taktım. O ara maddi sıkıntım ve kendi evlilik planım olmasaydı en az yarım takardim. Nişanında 50 TL takmıştim ama bizde nişanda büyük takı takilmaz. Nişanda çeyrek taktiysan ve su an durumun çeyreğe müsait ise çeyrek tak.
0
elorelia
(01.07.19)
ailece takıyoruz, çünkü bekarlık.

ailece takınca 10-15 gr bilezik maddi olarak yoğun bir dönemse tam altın.

çift olarak katılsaydım çeyrek takardım.
0
damla sakızlı dondurma
(01.07.19)
(2)

python zaman serisi analizi

kuul
print("selam genşler !")ya ben bir süredir data science ile yatıp kalkıyorum. değişik teorik ve pratik bilgiler edindim bu süreçte. amma velakin şimdi önüme bir time series analizi geldi ve ben bunu daha önce hiç yapmamıştım. neyse günlerdir google ve youtube deryalarında sorularıma cevap arıyorum a
print("selam genşler !")

ya ben bir süredir data science ile yatıp kalkıyorum. değişik teorik ve pratik bilgiler edindim bu süreçte. amma velakin şimdi önüme bir time series analizi geldi ve ben bunu daha önce hiç yapmamıştım. neyse günlerdir google ve youtube deryalarında sorularıma cevap arıyorum ama hiçbiri bana uymuyor.

elimde tarih-para çekme-para yatırma şeklinde 3 tane kolonu olan VE bazı kolonlarında eksik veri olan bir dataset var. bu eksik verileri moving average ile doldurmaya çalışıyorum ama olmadı gitti emenike ! sonrasında da işte ileriki aya ait tahmin falan yapmam lazım.

bunu böyle anneye anlatır gibi anlatacak türkçe-ingilizce kaynak veya burdan bir baba hindi yok mu yha günlerdir ciğerim soldu yemnederim :'(
0
kuul
(01.07.19)
sizi eksicode.org gruplarımıza alalım. bir çok dilde gayet güzel gruplarımız var.

www.eksicode.org
0
undertaker
(01.07.19)
kalman filter'da smoothing kısmı, zaman serilerindeki eksik elementleri tahmin etmenizi sağlıyor. hamilton'In time series analysis kitabına bakabilirsiniz, ya da google'da direkt kalman filter smoothing lecture notes diye aratın.
0
slhmlr
(01.07.19)
(4)

Sistemimiz, bilgisayar ağınızdan gelen sıra dışı bir trafik algıladı-Google

Camelar
Google'a neredeyse her girmeye çalıştığımda bu hatayı alıyorum ve robot testine giriyorum. Aynı modemden sadece 1 bilgisayar, 1 tablet ve 2 telefon kullanıyorum. Sebebi nedir?
Google'a neredeyse her girmeye çalıştığımda bu hatayı alıyorum ve robot testine giriyorum. Aynı modemden sadece 1 bilgisayar, 1 tablet ve 2 telefon kullanıyorum. Sebebi nedir?
0
Camelar
(30.06.19)
vpn, proxy falan var mı?
0
sutlu nescafe
(30.06.19)
ip kıtlığından dolayı servis sağlayıcılar artık tek bir ip adresini aynı anda 65 bin kişiye kadar verebiliyor. yani sen 1 bilgisayar 1 tablet diyorsun ama aynı ipyi kullanan binlerce kişi olabilir. eskisi gibi 1 ip aynı anda tek kişiye değil artık. her neyse bi modemi yeniden başlatıp farklı ip almayı dene istersen.
0
rotten head
(30.06.19)
Ne vpn ne de proxy kullanıyorum. Tek plugin var o da ublock. Modemi resetlemeyi deneyeceğim.
0
🌸Camelar
(30.06.19)
bulunduğun ağdaki bir cihaz herhangi bir siteye bir insanın davranamayacağı şekilde girmeye çalışıyordur.

bu ne olabilir. ağdaki bir cihaza virüs girmiş olup xyz.com mesela sürekli saniyede 10 defa istek atıyor olabilir.

veya kullandığın eklentilerden programlardan biri sürekli gene bir siteye/ip'ye trafik göndermeye çalışıyor olabilir. mesela bi yere login olma, eklentinin herhangi birinin başka bir siteye seni yönlendirmeye çalışması.

bunu sen elle de yapıyor olabilirsin sürekli f5 yapıp siteye login olmaya çalışma.. ama çok tetiklemez.

modem reset at. tarayici geçmiş/cookie sil geçer. sonra normal kullanıcı gibi sitelerde gezin.

yukarıda arkadaşın bahsettiği gibi de olabilir ama düşük... öyle bir olay var mı bilmiyorum ama yukarıda bahsettiğim şekilde bir ip sana denk gelmiş olabilir.
0
qobel
(30.06.19)
(2)

Macos ile zip dosyasını unzip yapmadan görüntüleme

kvlknctk
Çift tıkladığımız zaman direkt dosyaları unzip yapıyor fakat ben unzip yapmadan önce dosyanın içeriğine bakmak ya da bir kısmını unzip yapmak istiyorum. bunu bir uygulama yüklemeden yapmak istiyorum. biraz araştırdım ama hep uygulamalı çözümler gördüm. teşekkürler.
Çift tıkladığımız zaman direkt dosyaları unzip yapıyor fakat ben unzip yapmadan önce dosyanın içeriğine bakmak ya da bir kısmını unzip yapmak istiyorum. bunu bir uygulama yüklemeden yapmak istiyorum. biraz araştırdım ama hep uygulamalı çözümler gördüm.

teşekkürler.
0
kvlknctk
(30.06.19)
Terminalden kullanabileceğin zipinfo ve unzip komutları var. "zipinfo arşivadı.zip" yazdığında listeliyordu içindeki dosyaları.
0
freezetimes
(02.07.19)
terminalsiz bir çözüm yok mu?
0
🌸kvlknctk
(03.07.19)
(4)

IP engelleme

november rain
Modemin arayüzünden websitesi engelleyebiliyorum. Örneğin İnstagram.com u engelledim. Fakat iOS uygulaması yine de erişilebiliyor. Uygulamanın internete bağlanmasını modem arayüzünden nasıl yapabilirim? Uygulamanın ip adresini mi öğrenmek gerekir?
Modemin arayüzünden websitesi engelleyebiliyorum. Örneğin İnstagram.com u engelledim. Fakat iOS uygulaması yine de erişilebiliyor. Uygulamanın internete bağlanmasını modem arayüzünden nasıl yapabilirim? Uygulamanın ip adresini mi öğrenmek gerekir?
0
november rain
(30.06.19)
ipler zaman zaman değişiyor ip ile engellemeden pek verim alamazsın,
uygulama farklı bir url kullanıyordur,
"api.instagram.com" da modem arayüzüne ekleyip deneyin.
0
Sir Anthony Hopkins
(30.06.19)
api.instagram.com işe yaramadı.
0
🌸november rain
(30.06.19)
Instagram private apileri api.instagram.com üzerinde değil. i.instagram.com üzerinde bir çoğu. Bunu engelleyin.
0
talasas
(01.07.19)
O da işe yaramadı.
0
🌸november rain
(01.07.19)
(2)

Ses acip kapayinca cikan kocaman pop-up'tan kurtulma

howfaristhesky
Hangi anahtar sozcukle arasam bilemedim bile https://hizliresim.com/XboZJ6 linke bakabilirsiniz. YouTube ya da Netflix'ten bir sey izlersem kocam beliriyor ve ekrani kapliyor. Bir de bunun adi ne? Cikmasin bir zahmet
Hangi anahtar sozcukle arasam bilemedim bile
hizliresim.com linke bakabilirsiniz. YouTube ya da Netflix'ten bir sey izlersem kocam beliriyor ve ekrani kapliyor.

Bir de bunun adi ne? Cikmasin bir zahmet
0
howfaristhesky
(28.06.19)
bende de peydahlandı bu lanet.
eskiden sadece soldaki bar çıkıyordu. şimdi sağdaki zebellah gibi şey de çıkmaya başladı son güncelleme ile.

takipteyim.
0
teritori
(28.06.19)
Chrome'a bunu yaz

chrome://flags/

Hardware Media Key Handling bu sozcugu ara

Default'tan Disabled'a cevir

yabanci bir forumdan buldum


Spotify'da da bunu kapa

Spotify -> Edit -> Preferences -> Display -> "Show desktop overlay when using media keys"
0
🌸howfaristhesky
(28.06.19)
(5)

tasarım fikri nasıl tescillenir?

kibritsuyu
aklımda gayet yapılabilir, uygulanabilir bir tasarım, bir ürün var. internette de araştırdım biraz, ne yerli, ne yabancı hiçbir sitede benzerini göremedim. bugüne kadar nasıl kimsenin aklına gelmediğini de anlamadım. ne olduğunu burada söylemeyeceğim.iş yapar, yapmaz, ürün tutar tutmaz bilemem. ama
aklımda gayet yapılabilir, uygulanabilir bir tasarım, bir ürün var. internette de araştırdım biraz, ne yerli, ne yabancı hiçbir sitede benzerini göremedim. bugüne kadar nasıl kimsenin aklına gelmediğini de anlamadım. ne olduğunu burada söylemeyeceğim.

iş yapar, yapmaz, ürün tutar tutmaz bilemem. ama ben bu fikrimi tescillemek istiyorum. nasıl yaparım? yani notere gidip" ben şöyle bir şey düşündüm" diyince olmuyordur herhalde. bir teknik çizim, bir proje falan mı hazırlatmak gerekiyor acaba?
0
kibritsuyu
(28.06.19)
bir marka vekili aracılığıyla tasarımınızı tpmk nezdinde tescil ettirebilirsiniz. ayrıca sınai mülkiyet kanunu uyarınca tescilsiz olsa dahi tasarımınız gerekli şartlara sahip olduğu takdirde korunabilecektir.
0
karsiyakaliyiz
(28.06.19)
@izmirbirdeniz

dogru diyor. büyük ihtimalle yapilmistir ya da belli ölcülerde korunma altina alinmistir.

noter degil patent. diyazn mi yoksa faydali model mi bu önemli. dizayn patenti alabilirsiniz ama zerre koorumasi yok bence ufacik degisiklikle cikilabiliyor isin icinden.

burada bir arkadas vardi patent isleri ile ilgilenen onunla bir iletisime gecin dilerseniz. cok yardimci olan bir arkadasti.
0
black fridayde bos kutuya talim eden adam
(28.06.19)
endüstriyel tasarım tescili.

marka vekili bakmaz, patent vekili bakar.

edit: o arkadaş benim, merak ettiğiniz bir şey varsa sorun.
0
babilbaligi
(28.06.19)
süreci maalesef bilmiyorum ama alınmıştır diyenlere bakmayın, teknolojinin sonuna geldik artık keşfedilecek hiç bir şey yok diyen adama benziyor bu.
0
Big bada bum bum
(28.06.19)
fiziksel bir ürünse patent alman gerekir. (türkiyede yazılım patentlenemiyor)

bir de " bugüne kadar nasıl kimsenin aklına gelmediğini de anlamadım" cümlesine ithafen genelde patent alınmış oluyor ama fikrinize ait patent olup olmadığı öyle bir google araması ile çıkmayabiliyor. sitede olup olmaması, şu anda satılıp satılmaması da ürünün patentlenmediği anlamına gelmez.
0
alembic
(28.06.19)
(5)

Şu vantilatör iş görür mü?

kerkük zindanı
https://m.n11.com/turbo-fan-56cm-buyuk-boy-serinletici-sanayi-tipi-vantilator-P354859385?gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAjw0tHoBRBhEiwAvP1GFTDyzfc2oIqP4R2-8-5XfhoBR2ET-EXkvT4DLUqnvvR2EV9WTDv9mRoCd-IQAvD_BwE
0
kerkük zindanı
(27.06.19)
Bunu bilmem ama sanayi tipi gayet iyi oluyor.
0
dont eat me
(27.06.19)
sanayi tipi olanların gürültülü olduğu söyleniyor.
0
sutlu nescafe
(27.06.19)
Hava debisi 1000 M3 diyor başka bir tanesinde. Benim için bir şey ifade etmiyor maalesef bu. Bilgisi olan yardımcı olabilir mi
0
🌸kerkük zindanı
(27.06.19)
kapanınca oh be dedirtecek kadar ses çıkarıyor onun dışında gayet iyi
0
olaylar olaylar
(27.06.19)
Bizim spor salonunda sanırım bundan vardı. Oldukça işine yarar ama üstteki yorumlarda dendiği gibi çok ses çıkartıyor.
0
kullanıcı adını aktif edemeyen insan
(28.06.19)
(1)

Bu videonun orjinali hangisi?

tchuck
https://twitter.com/saykofalitiko/status/1142919755499757568adı ne bu videonun veya çekenin vs. ekşide başlığını aratıcam yav baya gülüyorum, illa ki bi orjinali vardır bunun.
twitter.com

adı ne bu videonun veya çekenin vs. ekşide başlığını aratıcam yav baya gülüyorum, illa ki bi orjinali vardır bunun.
0
tchuck
(27.06.19)
Beherit
(27.06.19)
(3)

telefon önerisi

mojiziku
27 yaşında teknoloji özürlü bir kadın olarak kendime telefon arıyorum. en önemli kıstas dayanıklı olsun, çok sık düşürürüm. ikinci önemli kıstas çok pahalı olmasın.telefonu aramak, not almak, whatsappta yazışmak ve instagrama bakmak için kullanıyorum. defalarca s7edge telefonumu ve bir defa da ipho
27 yaşında teknoloji özürlü bir kadın olarak kendime telefon arıyorum.
en önemli kıstas dayanıklı olsun, çok sık düşürürüm.
ikinci önemli kıstas çok pahalı olmasın.
telefonu aramak, not almak, whatsappta yazışmak ve instagrama bakmak için kullanıyorum.
defalarca s7edge telefonumu ve bir defa da iphone 5'in iç ekranlarını ve tabi dış ekranını da kırmışlığım var. o yüzden dayanıklılık önemli.
0
mojiziku
(27.06.19)
cinsiyetin ve yasin bence cok önemi yok.

her telefonu alabilirsiniz, ona uygun kilif alin sadece.

ben sunu kullaniyorum, 50 kere düstü yere cok saglam.
www.aliexpress.com
0
black fridayde bos kutuya talim eden adam
(27.06.19)
huawei mate 20lite al bence
ya da bana al ben benim j7prime'ı sana vereyim, teknik destek garantili
0
sameidiot
(27.06.19)
mate 20 lite +1
0
datnet
(27.06.19)
(2)

webcilere dikey - yatay scrool sorusu

ravenudon
arkadaşlar selam,apple in bir sayfasında denk geldim, aşağı kaydırdıkça sayfa sağa gidiyor, ama dikey scrool aşağı gidiyor, bunu nasıl yapıyorlar, bu tarzın bir adı var mı.örn.https://www.apple.com/tr/ipad-pro/
arkadaşlar selam,

apple in bir sayfasında denk geldim, aşağı kaydırdıkça sayfa sağa gidiyor, ama dikey scrool aşağı gidiyor, bunu nasıl yapıyorlar, bu tarzın bir adı var mı.

örn.
www.apple.com
0
ravenudon
(27.06.19)
dikey scroll göz boyama.

yan yana koyulan elemanların toplam genişliği hesaplanıp container'ın yüksekliği olarak set ediliyor. haliyle dikey scroll var oluyor.

sen scroll ettikçe de dikey scroll'un pozisyonu javascript ile handle edilip ona göre yatayda gösterdiği alanı transform: translateX(xx) ile kaydırıyor.

edit: şurada da benzer bir yöntemle örnek basit bir kod var.

stackoverflow.com
0
aziz dostum jack
(27.06.19)
javascript de 'scroll' denilen bir event var. bu event kulllanici scroll yaptiginda tetiklenir. eger gelistirici "window.addEventListener('scroll', event => console.log(event))" gibi bir kod yazarsa yani bir event listener ile bu 'scroll' islemini dinlemeye alir ise bu scroll olayini diledigi fonksiyonda kendisi degistirebilir. scroll islemide sayfa offsetinin x ve y duzleminde degistirilmesi olayi. yaptiklari is de asagi dogru scroll yapinca artan window.pageYOffset degerini alip window.pageYOffset degerini degistirmek. yani x ile y offset degerlerinin yerini degistirmek.

Bunu yapabilmek icin elbette html, css, ama en onemlisi javascript bilmek gerekir.
0
emrahday
(27.06.19)
(3)

Bir Firmanın IT'sinde Çalışmak vs IT Firmasında Çalışmak

my entries are my weapons
Bir üniversite son sınıf ögrencisi olarak 8 aydır bankalara yazılım üreten kurumsal bir firmada yarı zamanlı iş analisti olarak çalişiyordum. Mezun olduğum için tam zamanlı bažlayacaktım normal şartlarda. Fakat simdi çalıştığım firmaya yakın ölçekte kurumsal bir firmanın it biriminde calışma ihtimal
Bir üniversite son sınıf ögrencisi olarak 8 aydır bankalara yazılım üreten kurumsal bir firmada yarı zamanlı iş analisti olarak çalişiyordum. Mezun olduğum için tam zamanlı bažlayacaktım normal şartlarda. Fakat simdi çalıştığım firmaya yakın ölçekte kurumsal bir firmanın it biriminde calışma ihtimalim de doğdu. Buranın maaş konusunda bir avantaji yok maaşlar yakın. Bu konuda tecrübeli insanlara şunu sormak istiyorum. Teknoparkin içindeki bir yazilim firmasinin rahatliğini gördükten sonra böyle bir işte çalişmak benim açımdan sıkıcı, yorucu olur mu sizce? Veya burada çalişmak ilerde bilişim sektöründeki bir firmada çalişmami zorlaştirir mi? Sizce ayni yerde tam zamanli mi başlamaliyim yoksa iş değiştirmeli miyim? Görüşlerinizi merak ediyorum.
0
my entries are my weapons
(27.06.19)
ikisi de benzer. cok buyuk fark yok. kurumsal firma adi vereydin, daha iyi yorum yapardim.

su an rapor ettigin yoneticinden memnun isen, maas farki cok yoksa, degistirmemen daha dogru bence.
0
ebabil curnatasi
(27.06.19)
Degistireceksen de maaş farkı olmalı ya da yan haklarda değişiklik olmalı. Eğer su an çalıştığın ortamdan
0
seyyar satıcı
(27.06.19)
Intertech?

Yani soyle, bir IT firmasinda calismak farkli bolumler arasinda gecis yapma sansi taniyabilecegi icin daha iyi olabilir. Kredilerden CRM'e kredi kartlarindan DWH'a falan (En azindan teoride) gecebilirsin. Bir firmanin IT'sinde ise bu gecislilik gorece daha zor olabilir. Burada firmanin hangi sektorde oldugu da onemli tabi. Diger taraftan rahatlik - rahatsizlik konusuna cok egilmeyin, kariyerinizin basindaysaniz ortalama maas alip yatacaginiz gorece "rahat" zamanlar sonrasinda donup sizin kariyerinizi baltalayabilir.
0
salihdt
(27.06.19)
(13)

LPG devir ilişkisi

kerkük zindanı
Çoğu zaman opetten almıyorum gazı. Bugün opetten aldım araba 110 dayken devir 3binin altındaydı. Başka markadan aldığımda (tp, go, Milangaz vs) 3.5 ve üzerinde oluyor. Bu mantıklı mı?
Çoğu zaman opetten almıyorum gazı. Bugün opetten aldım araba 110 dayken devir 3binin altındaydı. Başka markadan aldığımda (tp, go, Milangaz vs) 3.5 ve üzerinde oluyor. Bu mantıklı mı?
0
kerkük zindanı
(26.06.19)
Hayır. Alakası yok. Tamamen motor şanzuman ilişkisine bağlıdır devir.
0
cizgilerebasancocuk
(26.06.19)
Alakası yok diyen arkadaş motorun yakıtla çalıştığını bilmiyor galiba. Yakıt kalitesi motor performansını etkiler. Ama 600-700 devir fark etmez bence.
0
fakatmuzeyyenbuderinbirtutku
(26.06.19)
Bazı firmalar lpg'den kar etmek için değişik bir gaz katıyormuş. Arkadaş söylemişti. Bilmiyorum Doğru mu?

Ondan olabilir.
0
komando kani var bende
(26.06.19)
araçta tam otomatik şanzıman mı var?
0
reactionic
(26.06.19)
Aynen hocam, tam otomatik.
0
🌸kerkük zindanı
(26.06.19)
4 ileri ise, 4. viteste gaza sabit hızda gidecek kadar basınca şanzıman kitlenir ve devir bir tık daha düşer. Eğer diğer markaların gazında çekiş düşüyorsa belki gaza daha fazla basıyorsundur araç yürüsün diye şanzıman kitlemiyordur ve devir yüksek kalıyordur.
0
reactionic
(26.06.19)
4 ileri hocam, teşekkür ederim baya bilgilendirici oldu.
0
🌸kerkük zindanı
(26.06.19)
Mobildeyim editleyemiyorum, bu durumda gazı opetten alırsam daha tasarruflu olur değil mi?
0
🌸kerkük zindanı
(26.06.19)
mantıken daha tasarruflu olması gerek. Aynı istasyon ve aynı pompada dolum yaparak ölçüm yapılabilir.
0
reactionic
(26.06.19)
O bana laf söyleyen arkadaş burada mı?cahil cahil konuşup laf kalabalığı yapıyorsunuz. Bir de çıkarıma varmışsınız. Her aracın belirli lastik ölçüleri ile hangi motor devrinde vitese bağlı olarak hangi hızda gideceği bellidir. Otomatik viteste belirli devirde istenen tork sağlanamazsa araç vites düşürerek torkunu yükseltmeye çalışabilir. Ancak sanmıyorum ki yakıt vites değişikliği yaratacak kadar fark ettirsin.

Tekrar söylüyorum. Aracın hangi devirde vitese bağlı olarak kaçla gideceği tamamen motor şanzuman oranlarına ve teker çaplarına bağlıdır. Motor 3000 devirde dönüyorsa 3000xvitesorani x 2pr(tekerlek) eşittir alacağınız mesafe/zaman

Adamı delirtmeyin.
0
cizgilerebasancocuk
(26.06.19)
Mobil editi. Tam otomatik araçlar için diğer arkadaşın belirttiği ise doğrudur. Onlarda mekanik bir bağlantı olmadığı için devir hız değişkenlik gösterebilir kitleme durumlarında. Onun dışında manüel ya da yari otomotik bir aracı viteste yokuş aşağı da salsanız motor ve hız arasında aynı korelasyonu görürsünüz.
0
cizgilerebasancocuk
(26.06.19)
Boş tartışmalara girmeyin,
Bu fark tamamen yolun durumuyla alakalı.
Eğimi, o eğime kaç devirde girdiğin vs.
Ara gazı araştırmanızı da tavsiye ederim.
0
Yavuşuhlu
(27.06.19)
Hocam aynı yolda kontrol ettim
0
🌸kerkük zindanı
(27.06.19)
(1)

ses sistemi ayarları

telaffuzu cok tatli fransizca kelime
sistem demeye bin sahit isteyen su cihazimiz icin ayarlari nasil yapmaliyiz? playlistlerimiz icin yaklasik 90 metrekare bi alanda kullanicaz.. simdiden tesekkurler
sistem demeye bin sahit isteyen su cihazimiz icin ayarlari nasil yapmaliyiz?

playlistlerimiz icin yaklasik 90 metrekare bi alanda kullanicaz..

simdiden tesekkurler
0
telaffuzu cok tatli fransizca kelime
(26.06.19)
echo rep, delay sifirda olsun, balance ortada. ses kartinin left rigt cikislarini da mic 1-3’e girin. onu da saat 10–11 pozisyonunda tutun. son ayar tamamen tahminidir. en sagdaki potans muhtemelen master volume oradan da seviyeyi ayarlayin. bu arada bu alet anons isleri icin kullanilir. size gelmez aslinda.
0
alperz
(26.06.19)
(1)

Ucuz bluetooth kulaklıklar

Trene çelme atan adam
Aşırı ucuz kulaklıklar konuşma için yeterli mi, kısa sürede elimizde kalır mı?Cevap evet ise iş görecek marka model link önerebilir misiniz bu tarz?Örnek:https://www.hepsiburada.com/sky-castle-gz05-suya-dayanikli-metal-manyetik-kablosuz-bluetooth-kulaklik-p-HBV0000089OR0?magaza=Maxfoni
Aşırı ucuz kulaklıklar konuşma için yeterli mi, kısa sürede elimizde kalır mı?

Cevap evet ise iş görecek marka model link önerebilir misiniz bu tarz?

Örnek:
www.hepsiburada.com
0
Trene çelme atan adam
(26.06.19)
yetersiz ama elbet yeterli olanı da vardır. yorum okumak gerekli.

pahalı olanlar bile konuşma konusunda çok yetersiz olduğu için yorumumu bu yönde yaptım.
0
a darkness coming
(26.06.19)
(4)

anneme xiaomi mi a2 lite alıyorum. itirazı olan var mı?

alperz
whatsapp falan filan işlerinde kullanılacak. oyun falan yok. o paralara daha iyi alternatif yok araştırdığım kadarıyla. yine de sorayım dedim. teşekkür ederim.
whatsapp falan filan işlerinde kullanılacak. oyun falan yok. o paralara daha iyi alternatif yok araştırdığım kadarıyla. yine de sorayım dedim. teşekkür ederim.
0
alperz
(26.06.19)
Lite olmayan a2 alabilirsen işlemcisi daha iyi diye hatırlıyorum.
0
Trene çelme atan adam
(26.06.19)
Ben. Annen bunu hak etmiyor, babana al.
0
cay sigara
(26.06.19)
benim telefon. gayet iyi şarjı uzun gidiyor. tavsiye ederim.
0
gonul_isleri
(26.06.19)
Kendine bile alabilirsin, 9aydır bir yamuğunu görmedim. Dezavantajları fotoğrafa çok önem veriyorsanız almayın, NFC özelliği yok.
0
Tutkun
(26.06.19)
(1)

lpg filtre değişimi sonrası yakıt kullanımı arttı

kerkük zindanı
eskiden 380 km yapıyordum 32 lt gazla, şimdi değişim sonrası ilk depo ile 320 ikinci depo ile 330 yaptım. bu normal mi? Ustaya gittim kaçak kontrolü vs yaptı bir sıkıntı yok dedi
eskiden 380 km yapıyordum 32 lt gazla, şimdi değişim sonrası ilk depo ile 320 ikinci depo ile 330 yaptım. bu normal mi? Ustaya gittim kaçak kontrolü vs yaptı bir sıkıntı yok dedi
0
kerkük zindanı
(26.06.19)
normal artması performans artıyor sonra normale dönüyor.
0
mikahakkinen
(26.06.19)
(3)

hangi telefon?

babilbaligi
selamlar,telefon değiştirmem lazım. tek isteğim çift hatlı olması. bir de şarjı gün boyu giderse şahane olur. başka bir beklentim yok.hangi telefonu alayım ben? bi buldurur musunuz?p.s. fiyat çok önemli değil.
selamlar,

telefon değiştirmem lazım. tek isteğim çift hatlı olması. bir de şarjı gün boyu giderse şahane olur. başka bir beklentim yok.

hangi telefonu alayım ben? bi buldurur musunuz?

p.s. fiyat çok önemli değil.
0
babilbaligi
(26.06.19)
Xiaomi Redmi Note 7 2200 TL

Xiaomi Redmi Note 7 Pro - Fiyat bilmiyorum


Xiaomi alın, pişman olursanız nickim belli :D
0
Etanglement
(26.06.19)
samsung s8.
0
pangea
(26.06.19)
bulabilirsen lenovo p2
0
mirty
(26.06.19)
(5)

birinci kattaki internetten beşinci katta da kablosuz yararlanmak mümkün mü

theos ek mekhanes
merhaba, birinci kattaki dairemizdeki interneti aynı apartmandaki beşinci kattaki dairemize wireless olarak taşıyabilir miyiz? hangi cihazlarla bunu yapabiliriz? elektrik hattından sinyal dönüştüren extender vs işe yarar mı?
merhaba, birinci kattaki dairemizdeki interneti aynı apartmandaki beşinci kattaki dairemize wireless olarak taşıyabilir miyiz? hangi cihazlarla bunu yapabiliriz? elektrik hattından sinyal dönüştüren extender vs işe yarar mı?
0
theos ek mekhanes
(26.06.19)
elektrik hattından olmaz.
0
sutlu nescafe
(26.06.19)
Direkt kablo cekin temiz.
0
black fridayde bos kutuya talim eden adam
(26.06.19)
@black friday maalesef kablolu taşıma seçeneğimiz yok
0
🌸theos ek mekhanes
(26.06.19)
urun.n11.com

şundan 3-4 tane alıp, ayarlayıp, her kattaki komşununuza prize takmasını söyleyin :)
0
altinci nesil caylak
(26.06.19)
duvarla engellenmeyecek şekilde (apartmanın dışına) kurulum yapabilirseniz olur. yukarıdaki tp-link ürünü işinize yarar. ama 4-5 tane alıp, kombo yapmayı denemeyin. işe yaramaz.
0
turkay
(28.06.19)
(1)

Wordpress - SEO - Meta Tagler hk?

tchuck
selam arkadaşlar,benim sayfamda yoast seo kullanıyorum. şimdi sayfa kaynağını görüntülediğimde meta tago larak sadece<meta property="og:description" vs. gibi og taglerini kullanmış.standart<meta name="description" modelinde hiçbir kullanım yok. bu seo problemi yaratır mı? yoksa google og description
selam arkadaşlar,

benim sayfamda yoast seo kullanıyorum. şimdi sayfa kaynağını görüntülediğimde meta tago larak sadece

<meta property="og:description" vs. gibi og taglerini kullanmış.

standart

<meta name="description"

modelinde hiçbir kullanım yok. bu seo problemi yaratır mı? yoksa google og descriptionları mı okuyor artık?
0
tchuck
(25.06.19)
Meta tag'leri postlar içindeki ilgili yerlere girdiniz mi?

OG tag'leri sosyal medya için kullanılıyor.
0
kaset
(27.06.19)
(1)

javascript ile scroll işleri

kirmizi balik
sevgili javascriptseverler!bir proje için ekşi sözlüğün sol frame'inde kullanılan javascript numaralarından bir tanesini çevirebilmem gerekiyor. ama gel gör ki işin %90'ını yapabiliyor olmama rağmen bilgi eksiğimden dolayı sonuçlandıramıyorum. ve maalesef javascriptte birazcık zayıfım.ne var bu kodd
sevgili javascriptseverler!

bir proje için ekşi sözlüğün sol frame'inde kullanılan javascript numaralarından bir tanesini çevirebilmem gerekiyor. ama gel gör ki işin %90'ını yapabiliyor olmama rağmen bilgi eksiğimden dolayı sonuçlandıramıyorum. ve maalesef javascriptte birazcık zayıfım.

ne var bu kodda:
sol div'in içerisinde başlıklarda aşağıya doğru scroll edip bir linke tıklıyorsun. Açılan sayfa yüklenir yüklenmez önceki sayfadaki scroll ettiğin yere otomatik olarak scroll oluyor.

ben ne yapabiliyorum:
ben div içerisindeki scroll seviyesini "scrollTop" ile bulabiliyorum. Ve "scrollTo(x, y)" ile yeni bir sayfada otomatik scroll yapabiliyorum.

bana ne lazım:
sayfada örneğin 300px aşağıya scrol edip orada bir linke tıkladığımda bu "300" değerini bir şekilde gizli bir şekilde yeni sayfaya post edebilmeliyim ki yeni sayfada scrollTo ile oraya otomatik olarak gidebileyim.

burada tıklanan şey bir link olduğu için bu post methoduyla göndermeyi nasıl yapacağımı bilemedim. muhtemelen birçok kişi için çok kolaydır.

yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
0
kirmizi balik
(25.06.19)
Post etmeden de localStorage ile yapılabilir.

www.w3schools.com
0
sacco
(25.06.19)
(3)

dizüstü açılmıyor

MtKrt
https://eksiup.com/p/yw40419qjtn9kardeşiminkinde durum bu. harddiskte sorun olduğunu söylüyor ama sorun ekran kartında değil mi? bunu nasıl ve kaça giderebiliriz?
eksiup.com

kardeşiminkinde durum bu. harddiskte sorun olduğunu söylüyor ama sorun ekran kartında değil mi? bunu nasıl ve kaça giderebiliriz?
0
MtKrt
(25.06.19)
ekranda sorun olduğu kesin de, hdd de problemli gibi. düştüyse falan yerinden oynamış olabilir. bad sector fazlaysa değiştirmeniz gerekebilir.
0
winston
(25.06.19)
diski görmüyor muhtemelen.

sorun ekran kartında değil ekranda, yeni nesil intellerde işlemci bütünleşik ekran kartı var, harici bozulsa bile onla devam eder (zaten boot sırasında harici ekran kartının bi olayı olmaması lazım)
0
cern de cayci olmak vardi
(25.06.19)
hdd veya anakart sorunu .
hdd'yi başka bir pc'ye takıp denemek lazım. Denemeden bir şey söyleyemeyiz.
0
ycaycayca
(25.06.19)
(2)

TTNET internet bağlantısında bir garip işlemler?

error522
Şimdi ben yeni internet bağlattım ama gelen teknisyen arkadaşların yaptığı iş ne biliyim neden böyle yaptılar anlamadım.öncelikle duvarın içinde bulunan şu kabloyu komple çıkardılar: https://i.hizliresim.com/dL24GX.jpgsonra telefon hattının geldiği yerde şöyle bi görüntü var şu an: https://i.hizlire
Şimdi ben yeni internet bağlattım ama gelen teknisyen arkadaşların yaptığı iş ne biliyim neden böyle yaptılar anlamadım.

öncelikle duvarın içinde bulunan şu kabloyu komple çıkardılar: i.hizliresim.com

sonra telefon hattının geldiği yerde şöyle bi görüntü var şu an: i.hizliresim.com

yani böyle bi idaretenlik bir rastgelelik hakim. arkadaşım bu kablo neydi, neden çıkarıldı adamlar gidince gördüm böyle sarıp koymuşlar.

sonra bizim evde fiber var. işte fibere uygun modem almanız lazım dediler. bendeki modem fibere uygun dedim. yok dedi bizimki olması lazım çünkü aboneye özel tanımlıyoruz vs. şimdi bu sırf daha çok kazanmak için yaptıkları bişey mi çünkü bende zyxel vmg1312-b10d var ve fiber destekliyormuş. Bunu kullanayım dedim olmaz dediler.

Şimdi burada bi katakulli ya da bi gariplik var mı abi mis gibi kablo niye söküldü ben anlamadım. Ben şimdiye kadar hiç böyle bişey yapmamıştım.

3 ev değiştirdim. ilki kablo tv idi bi modem onlardan aldık. ikinci evde kablo tv hattı yoktu mecbur bi modem aldım işte bu zyxel olan. şimdi başka bi evdeyim yine modem almak zorunda kaldım. neyse hepsinde de böyle kablo sökme falan olmadı? bu işler doğru mudur şimdi geri dönüşü olmayan bi iş yaptı bu adamlar mis gibi inşaat halinde döşenen sıfır kabloyu sökmüş atmış adamlar!

bi de bu telefon priz çıkışında kablo böyle mi duracak bu ne saçma şeydir abi bunun böyle yerine oturan kablosu vardı ben hep onu kullandım böyle şimdi saçmasapan idareten orada duran bi kablo gibi duruyor.
0
error522
(25.06.19)
sokette arıza varsa kabloları içerden bağlamış olabilirler. salla pati iş yapmışlar biraz ama iş görür. çok kafanıza takıyorsanız elektrikçi halleder.

modem olayına gelirsek, uzaktan ayar göndermek, sorun gidermek için kendi modemlerini kullanıyorlar. aslında siz kendi modeminizi kullanabilirsiniz ama herhangi bir arıza durumunda modeminize bağlanamazlar.
0
false pretension
(25.06.19)
2. resimdeki kablo fiber kabloya benziyor. Uç kısmını çekip atabilir misiniz? Normalde bina girişinde ONT cihazı olur. Fiber ONT'ye girer ve evdeki modeme 2.resimdeki CAT6 kablo gelir. (FTTH: Fiber to the home)

Ya da fiber direk eve kadar gelir ve bir fiber-dönüştürücü kutuya girer. Modeme dönüştürüceden gelen CAT6 kablo takılır. (FTTB: Fiber to the building) Bu yapı ADSL/VDSL değil GPON teknolojisi olarak isimlendirilir. Elinizdeki zyxel modemden kullanamazsınız. Turk Telekom gerekli olan modem, kutuyu ilk abonelikte veriyor diye biliyorum. Nakilde veriyor mu bilmiyorum. Siz 2.resimdeki kablonun ucunu çekip atın gerçekten fiber patchcord mu anlayalım. Özelden de yazabilirsiniz.
0
Kirmizibavul
(25.06.19)
(1)

HP laptop batarya

jegapw
3 senelik hp gaming laptop sahibiyim. bataryası öldü gibi, sadece şarjdayken çalışıyor. yeni bir batarya almaya karar verdim. halihazırdaki bataryada "Replace with hp spare 800050-001" yazısı var. ancak internette araştırdığımda bu model batarya sadece amerikada falan satılıyor. türkiyede ise benim
3 senelik hp gaming laptop sahibiyim. bataryası öldü gibi, sadece şarjdayken çalışıyor. yeni bir batarya almaya karar verdim. halihazırdaki bataryada "Replace with hp spare 800050-001" yazısı var. ancak internette araştırdığımda bu model batarya sadece amerikada falan satılıyor. türkiyede ise benim laptop için muadil olan bataryalar satılıyor. 100 lira civarlarında. bu muadilleri satın almalı mıyım? Bilgisi olan yazarsa sevinirim. teşekkürler
0
jegapw
(25.06.19)
muadillerin ömrü daha kısa olacaktır yan sanayiyse. Başka seçeneğiniz yoksa değerlendirebilirsiniz ama önce hp teknik servisi arayıp bataryayı sorun. Türkiyede olmasa bile teknik servis sipariş ile orjinal batarya getirebiliyor. Tabi fiyatı da biraz pahalı olabilir.
0
ayin yazari
(25.06.19)
(1)

torrente seeder'a bağlanamama sorunu

hoot
soruyu geçen hafta sormuştum ancak aradığım cevabı bulamadım. asıl sormak istediğim birinci resimde 0(0) görülüyor. oysa aşağıda tracker listesinde seeder sayıları resimdekinden daha farklı olarak daha yüksek sayılar oluyor. ancak bunlara bağlanıp indirme yapmıyor. sorunu nasıl çözerim port açmna il
soruyu geçen hafta sormuştum ancak aradığım cevabı bulamadım. asıl sormak istediğim birinci resimde 0(0) görülüyor. oysa aşağıda tracker listesinde seeder sayıları resimdekinden daha farklı olarak daha yüksek sayılar oluyor. ancak bunlara bağlanıp indirme yapmıyor. sorunu nasıl çözerim port açmna ile ilgili şeyleri yaptım.
teşekkürler
0
hoot
(25.06.19)
Başka bir torrent bulun. Sitedeki güncel değil demek ki. O dosyadan hayır gelmez.
0
neymis
(25.06.19)
(1)

huawei vs google

nickfury
Android tablet arayışındayım. Huawei'nin tabletlerini gördüm ama aklıma google huawei çekişmesi geldi. Her ne kadar şu anki kullanıcılar etkilenmyecek dense de ileride google uygulamalarının çalışacağının garantisi var mı? youtube, drive vb uygulamalar da bir süre sonra güncelleme almayabilir mi? BU
Android tablet arayışındayım. Huawei'nin tabletlerini gördüm ama aklıma google huawei çekişmesi geldi. Her ne kadar şu anki kullanıcılar etkilenmyecek dense de ileride google uygulamalarının çalışacağının garantisi var mı? youtube, drive vb uygulamalar da bir süre sonra güncelleme almayabilir mi? BU konuda ne düşünüyorsunuz?
0
nickfury
(24.06.19)
şuan alacağınız tablet android olacak, o yüzden sorun yok.
0
veritaslibertas
(24.06.19)
(1)

kaykay öğrenmek

superb
istanbul'da nerde kimden öğrenilir?var mı dikkat etmek gereken şeyler?
istanbul'da nerde kimden öğrenilir?
var mı dikkat etmek gereken şeyler?
0
superb
(24.06.19)
beşiktaş barbaros heykelinin ordaki gençlerle takılabilirsin. konusunda iyiler.
0
heidi'nin dedesi
(24.06.19)
(4)

Bulut depolama

winston
200-300gb kesin, en fazla 500gb bir alana ihtiyacım var. çok kullanmayacağım ama silinmesini istemediğim dosyalar var. siz bu tür bir durum için ne kullanıyorsunuz? hangi servisi kullanıyorsunuz?
200-300gb kesin, en fazla 500gb bir alana ihtiyacım var. çok kullanmayacağım ama silinmesini istemediğim dosyalar var.

siz bu tür bir durum için ne kullanıyorsunuz? hangi servisi kullanıyorsunuz?
0
winston
(23.06.19)
gdrive, 1tb
0
vladimirdökümov
(23.06.19)
yakın bir zamanda baktığımda TL fiyatı olarak en uygunu google drive.

fakat bence bu işin kralı dropbox'dır. windows desktop uygulaması çok stabil ve düzgün çalışıyor. pek çok mobile app ile entegre (mesela ms office uygulamaları). fakat yerel bir fiyatlandırması yok. dolar üzerinden ödüyorsunuz. fiyatları yüksek.
0
maden suyu
(23.06.19)
ben google drive kullanıyorum 100 gb'lik. şuan için memnunum. cebimden para çıkmıyor çünkü zamanında google'ın anket applikasyonuyla baya bi para kazanmıştım. sadece google play üzerinden harcayabiliyorsun.
0
false pretension
(23.06.19)
google drive için ufak bir not: mobil uygulamadan alan satın almak için "depolama alanı satın alın" kısmına gelince fazla fiyat çekiyor. internet sitesinden yapınca google one adı altında daha ucuz fiyat çıkıyor.
0
solitude ov the lonliest star
(23.06.19)
(3)

2 adımlı doğrulama için tek kullanımlık kodlarınızı...

celeron 300a
...nasıl saklıyorsunuz? Google Keep'e koyuyorum, orası da 2FA; LastPass aklıma geliyor, o da 2FA, print etsen her zaman erişilir değil.Siz nasıl yönetiyorsunuz bu işi?
...nasıl saklıyorsunuz? Google Keep'e koyuyorum, orası da 2FA; LastPass aklıma geliyor, o da 2FA, print etsen her zaman erişilir değil.

Siz nasıl yönetiyorsunuz bu işi?
0
celeron 300a
(23.06.19)
evernote
0
rotten head
(23.06.19)
Print edip cüzdana
0
i ve been mistreated
(23.06.19)
bi şifre yönetici programım var. orda saklıyorum. 200 e yakın şifre kayıtlı.
1password
0
sttc
(25.06.19)

SSD'ye Windows Klonlama Sorunu

dizicolleague
SSD aldım, laptopta harddisk yerine SSD'yi, CD'rom'a da harddisk'imi taktım. AOMEI isimli programı kullanarak windows'umu SSD'ye klonladım. Bios'tan boot priorities'den SSD'yi ilk sıraya almama rağmen, bilgisayar ısrarla HDD'den başlatıyor PC'yi. (Disk Yöneticisinden ekran fotosunu da eke koydum) Ay
SSD aldım, laptopta harddisk yerine SSD'yi, CD'rom'a da harddisk'imi taktım. AOMEI isimli programı kullanarak windows'umu SSD'ye klonladım. Bios'tan boot priorities'den SSD'yi ilk sıraya almama rağmen, bilgisayar ısrarla HDD'den başlatıyor PC'yi. (Disk Yöneticisinden ekran fotosunu da eke koydum) Ayrıca internetten araştırdığımda "UEFI harddisk drive bbs priorities" diye bir ayar benim BIOS'da yok. Nasıl yapılacak bu iş?
0
dizicolleague
(23.06.19)
(2)

svg format ile ilgili sorular

a man alone
görsel yapıp svg ile kaydediyorum fakat save esnasında görüntüdeki kısım dikkatimi çekti. orayı svg olarak ayarlamamın bir önemi var mı? convert to outline olarak dursa ne değişir? yani farkı nedir?
görsel yapıp svg ile kaydediyorum fakat save esnasında görüntüdeki kısım dikkatimi çekti. orayı svg olarak ayarlamamın bir önemi var mı? convert to outline olarak dursa ne değişir? yani farkı nedir?
0
a man alone
(22.06.19)
svg olarak kaydetmeye calistigin gorselde eger text varsa ve export alirken convert to outline yapmazsan, o gorseli goruntuleye kisinin bilgisayari render eder o text'i. mesela sen Gotham font'uyla "01 ADANA" yazdin gorselin bi tarafina, convert to outline yapmadan web sitene koydun o gorseli, bu sefer o siteye giren kisilerin bilgisayarinda Gotham font'u yoksa sistem font'uyla (Arial vs.) goruntulerler o yaziyi.
0
hjarteblod
(22.06.19)
ha senin icin dezavantaji da su olur; outline'a cevirdigin text'i gidip kolayca duzenleyemezsin, icine girip karakter ekle/cikar yapamazsin. sanki o harfleri elle cizmissin gibi, vektorel bir shape'ler butunu gibi olur o.
0
hjarteblod
(22.06.19)
(3)

micro sd kartı hiçbir cihaz görmüyor

scottish
ne android telefonum, ne de bilgisayarım...hiçbirisi sd kartımı görmüyor. ne yapsam ki?telefonuma takılıydı, daha geçen hafta sd kartı okuyordu. hiç sorun yoktu.bu süre içinde hiç tak-çıkar da yapmadım sd kartı.bir baktım ki telefonda sd kart görünmüyor. oysaki takılı sd kart.bilgisayar da okumuyor,
ne android telefonum, ne de bilgisayarım...
hiçbirisi sd kartımı görmüyor. ne yapsam ki?
telefonuma takılıydı, daha geçen hafta sd kartı okuyordu. hiç sorun yoktu.
bu süre içinde hiç tak-çıkar da yapmadım sd kartı.
bir baktım ki telefonda sd kart görünmüyor. oysaki takılı sd kart.
bilgisayar da okumuyor, telefon da okumuyor şu an sd kartı.
ne yapsam çözülür?
denediğim yöntemler: çıkarıp başka sd kart takıp çalıştığını görüp tekrar bu sd kartı takıp çalışmadığını görmek ve üflemek.
0
scottish
(22.06.19)
Eğer 2-3 cihaz kartı görmüyorsa. Kart bozulmuş olabilir.
Umarım ciddi bir veriniz yoktur.
0
ycaycayca
(22.06.19)
bence sd kartta sorun yok ya telefon ya da bilgisar bozulmuştur
0
vladimirdökümov
(22.06.19)
@ycaycayca evet bozulmuş olabilir bence de. ciddi bir veri yoktu ancak fotoğraflar falan vardı. verileri kurtarabilirsem iyi olur, kurtarmanın bir yolu var mıdır?
@vladimirdökümov yok be. ehehe.
0
🌸scottish
(22.06.19)
(3)

facebook profili indirme

megastalker
bir facebook profilindeki görebildiğimiz tüm verileri indiren bi eklenti ya da program var mı?yorumlardan videolara resimlere like bilgilerine kadar. sanki yıllar önce benzer bi eklenti kullandığımı hatırlıyorum ama bir türlü bulamadım şimdi.
bir facebook profilindeki görebildiğimiz tüm verileri indiren bi eklenti ya da program var mı?

yorumlardan videolara resimlere like bilgilerine kadar. sanki yıllar önce benzer bi eklenti kullandığımı hatırlıyorum ama bir türlü bulamadım şimdi.
0
megastalker
(22.06.19)
facebook'un ayarlarında var böyle bir özellik.
www.facebook.com
0
heavy smoker
(22.06.19)
biliyorum o bizim profilimizdeki verileri indiriyor, benim bahsettiğim herhangi bir profildeki görebildiğimiz tüm verileri ona benzer şekilde indirme.
0
🌸megastalker
(22.06.19)
yanlış anlamışım. ama şöyle bir şey buldum. belki işinize yarar.
www.httrack.com
0
heavy smoker
(22.06.19)
(2)

gmail'in pop3 ayarları mı değişti?

kibritsuyu
gmail'i bilgisayardaki mail client'i aracılığıyla kullanıyorum. bir sıkıntı yoktu, fakat birkaç gündür mail kontrol etme aşamasında kullanıcı adı ve şifre soruyor. hesap hacklendi falan zannettim ama aynı kullanıcı adıyla web'den de girebiliyorum, telefondan da girebiliyorum, mail atıp yollayabiliyo
gmail'i bilgisayardaki mail client'i aracılığıyla kullanıyorum. bir sıkıntı yoktu, fakat birkaç gündür mail kontrol etme aşamasında kullanıcı adı ve şifre soruyor. hesap hacklendi falan zannettim ama aynı kullanıcı adıyla web'den de girebiliyorum, telefondan da girebiliyorum, mail atıp yollayabiliyorum. hatta log out yapıp tekrar girdim, sorunsuz giriyor. ama bilgisayardaki mail programı ısrarla kullanıcı adı ve şifre soruyor.

acaba gmail'in pop3 ayarları mı değişti, başka bir şey mi oldu? sitede herhangi bir şey bulamadım, orada yazan pop3 ayarları da doğru görünüyor.

sıkıntı nerede?
0
kibritsuyu
(21.06.19)
pop3 mü kaldı imap kullan
0
nahtoderfahrung
(21.06.19)
hocam
outlook u yabancı uygulama olarak goruyor ya da mail uygulaması ne ise
uygulamaya ozel sifre olayını ac
mail uygulamasında o sifre ile gir
0
kingcyrax
(21.06.19)
(1)

nikon d90 af çalışmıyor

50promil
iki objektifle denedim netleme yapmıyor. netlik halkası dönüyor fakat netleyemiyor. firmware güncelledim. fabrika ayarlarına döndürdüm.objektif ve makinanın üzerinde ki metal tırnakları gözlük bezi ile sildim düzelmedi. bu neden olur ? ne yapmam lazım ? düşme çarpma olmadı. senede 1-2 defa çantasınd
iki objektifle denedim netleme yapmıyor. netlik halkası dönüyor fakat netleyemiyor. firmware güncelledim. fabrika ayarlarına döndürdüm.objektif ve makinanın üzerinde ki metal tırnakları gözlük bezi ile sildim düzelmedi. bu neden olur ? ne yapmam lazım ? düşme çarpma olmadı. senede 1-2 defa çantasından çıkıyor.
0
50promil
(20.06.19)
Aynı serinin filmlisini kullanıyordum. Pillerini değiştirince düzeliyordu. Sendeki muhtemelen bataryalıdır gerçi. Bataryasını bi sök tak,tekrar full sarj et, bi dene bence bunları da. Daha kötüsü : bu makinalar genelde autofocus modunda kalıyor, bilmeyen birinin eline geçince nedense direk o netlik halkasını ceviriyor ve geçmiş olsun, netlik halkası kırılıp boşa dönüyor. Umarım öyle bir durum yoktur..
0
primetime
(20.06.19)
(4)

Excel ustalari bi bakin hele

reshad the lionheart
merhabalar,elimde iki ayri excel sayfasi var. birinde 30,000 okul adi varken digerinde 1500 okul adi var. ikinci listedeki butun okullar ilk listenin icinde.benim amacim, 30k olandaki bilgileri 1500'luk olana aktarmak ama bunu yaparken zamandan tasarruf etmek amaciyla buyuk liste ile ufak liste aras
merhabalar,

elimde iki ayri excel sayfasi var. birinde 30,000 okul adi varken digerinde 1500 okul adi var. ikinci listedeki butun okullar ilk listenin icinde.

benim amacim, 30k olandaki bilgileri 1500'luk olana aktarmak ama bunu yaparken zamandan tasarruf etmek amaciyla buyuk liste ile ufak liste arasinda isimleri kesisen okullarin bilgilerini otomatik olarak almami saglayacak bi excel sihirbazligi aramaktayim.

var midir bunun bir yolu?

pesinen tesekkurler!
0
reshad the lionheart
(20.06.19)
vlookup
0
veritaslibertas
(20.06.19)
düşeyara yeni bir sütün aç çakışanlarde =düşeyara
youtube da video var anlatamıyorum.
0
hitsumo
(20.06.19)
@veritaslibertas

ustad cok tesekkurler! acaba bu tool'u bahsettigim amac icin nasil kullanacagimi da aptala anlatir gibi aciklamaniz mumkun mu? eger bunun icin zamaniniz yoksa tekrar tesekkurler.
0
🌸reshad the lionheart
(20.06.19)
www.youtube.com
buradan izle anlarsın diye düşünüyorum, basit oldukça. yazarak anlatması zor.
0
veritaslibertas
(20.06.19)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.