Giriş
(1)

Sürücüde Disk Yok [Windows]

karapolisnas
Flash diskimi takınca oluyor bu mevzu, formattan sonra oldu. Takınca bu uyarı çıkıyor ve 6-7 deva devam ya da iptal'e basmadan gitmiyor. ama flash diskin çalışmasını da etkilemiyor.Başına gelen, çözüm yolu bilen?
Flash diskimi takınca oluyor bu mevzu, formattan sonra oldu. Takınca bu uyarı çıkıyor ve 6-7 deva devam ya da iptal'e basmadan gitmiyor. ama flash diskin çalışmasını da etkilemiyor.

Başına gelen, çözüm yolu bilen?
0
karapolisnas
(13.09.08)
benim de başıma gelmişti.Virüsten kaynaklanıyor.Ben direk format atarak kolaya kaçmıştım
0
werderweremem
(15.09.08)
(1)

media player

enter saltman
şarkıların yanında albüm kapakları vardı dün bi tuşa basınca gitti nası geri getirilir
şarkıların yanında albüm kapakları vardı dün bi tuşa basınca gitti nası geri getirilir
0
enter saltman
(13.09.08)
sanırım o tuşa tekrar basarsanız geri gelir. (pardon ben uyuzum da windows media playera)
0
bodom
(13.09.08)
(3)

word dosyasına şifre koymak

psyche
böyle bir şey yapan bir program vardır herhalde. bir link verebilir misiniz? ya da zaten word'de de böyle bir özellik var mı? ama cancel'a basınca da dosyayı açan fake şifre istemiyorum.
böyle bir şey yapan bir program vardır herhalde. bir link verebilir misiniz? ya da zaten word'de de böyle bir özellik var mı? ama cancel'a basınca da dosyayı açan fake şifre istemiyorum.
0
psyche
(13.09.08)
dosyayi farkli kaydet de, acilan pencerenin sag tarafinda "araclar" butonunu göreceksin. oradan "güvenlik secenekleri"ne gir. acma parolasi tam karsina gelecektir.
0
trimpot
(13.09.08)
(bkz: open office)
0
alkolik imam
(13.09.08)
.rar olarak kaydedip şifrelemeniz de mümkündür. winrar bunu başarır kolaylıkla.
0
bu nick kullanimda
(14.09.08)
(5)

notebook'a ram alıcam, nereden alayım ? nasıl alayım ?

sql
hp pavilion dv4000 model notebook bilgisayarıma ram almak istiyorum.donanımhaber de birisi "2*1024 ddr2 667Mhz twinmoss notebook ram al" dedi.ama ben `overlock` lu diye bir ürün daha gördüm, biraz araştırdım bu overlock yararlı birşeymiş. overlock lu mu alsam ne yapsam?aşağıdaki donanım a sahip note
hp pavilion dv4000 model notebook bilgisayarıma ram almak istiyorum.
donanımhaber de birisi "2*1024 ddr2 667Mhz twinmoss notebook ram al" dedi.

ama ben overlock lu diye bir ürün daha gördüm, biraz araştırdım bu overlock yararlı birşeymiş. overlock lu mu alsam ne yapsam?


aşağıdaki donanım a sahip notebook.
Intel Centrino 1.73 GHz
512 MB DDR2 (Maksimum Bellek: 2048MB)


hatta mevzu burada geçiyor: tinyurl.com
0
sql
(13.09.08)
2 gb kingston al sorunsuzca uzun yıllar kullan overclock önermiyorum
0
enter saltman
(13.09.08)
overclock demiyor canim kardesim, overlock diyor arkadas.
0
osuruklu
(13.09.08)
e icindeki ram i ne yapacaksin?
0
algoritma
(13.09.08)
algoritma;
zaten 256 mb lik 2 ram var içinde.. yeğenlerime veririm artık oynamaları için :)
0
🌸sql
(13.09.08)
overlock lu alıyorum 2 adet. elimde patlamaz umarım :|
0
🌸sql
(13.09.08)
(5)

Bilgisayarın görüntüsünü alma

3200
Ya bböyle yeni bir sistem kurup, programları yeni kurmuşken, bilgisayar stabil çalışırken bir programla bilgisayarın görüntüsünü (image) alıyorduk. Sonra bilgisayara bişi olurda sorun çıkarsa o görüntüye geri döndürüyorduk bilgisayarı. Neydi o programın ismi?
Ya bböyle yeni bir sistem kurup, programları yeni kurmuşken, bilgisayar stabil çalışırken bir programla bilgisayarın görüntüsünü (image) alıyorduk. Sonra bilgisayara bişi olurda sorun çıkarsa o görüntüye geri döndürüyorduk bilgisayarı. Neydi o programın ismi?
0
3200
(13.09.08)
acronis true image
0
bryan fury
(13.09.08)
norton ghost var bi de tee ne zamandan beri.
0
talemon
(13.09.08)
şurada anlatılmış nasıl olacağı;
64.233.183.104
0
sql
(13.09.08)
hiren's boot cd'yi indir. programı kurmana filan gerekte kalmaz. en temizi o.
0
darknum
(13.09.08)
tamamen bedava olan microsoft'un imagex veya ximage'i var handigisiydi unuttum adi, baya bir kastiriyor ayarlamasi ama calisinca super.
0
compumaster
(13.09.08)
(2)

İnternet Bağlantı Sorunu

annem bana kiz bul evlen dedi
Aynı evde 2 kablolu, 1 kablosuz bağlantı yapan 3 farklı makineyiz.2 bağlantıda sorun olmaz iken, kablolu bağlananlardan birinin bağlantısı makine açıldıktan 1-2 saat içinde kendiliğinden kopuyor ve makine bir süre kapalı kalmadan bağlantı zinhar sağlanamıyor.Nedir bu, nasıl çözerim?
Aynı evde 2 kablolu, 1 kablosuz bağlantı yapan 3 farklı makineyiz.

2 bağlantıda sorun olmaz iken, kablolu bağlananlardan birinin bağlantısı makine açıldıktan 1-2 saat içinde kendiliğinden kopuyor ve makine bir süre kapalı kalmadan bağlantı zinhar sağlanamıyor.

Nedir bu, nasıl çözerim?
0
annem bana kiz bul evlen dedi
(13.09.08)
IP çakışması oluyordur belki, IP'sini elle verin kablolu makinenin ve üstlerden verin. Yani modem'in adresi 10.0.0.2 ise makinaya 10.0.0.3 değil de 10.0.0.55 gibi bir adres verin...
0
crown
(13.09.08)
mac a adres sabitleme özelliği varsa client lerin ip adreslerini mac adreslerine göre modemin otomatik vermesini sağlayabilirsiniz.
0
ned flanders
(13.09.08)
(5)

ses ile tetiklenen devre

kibritsuyu
zamanında kafayı bozup sonra vazgeçtiğim ses ile tetiklenen devre olayı yeniden aklıma geldi(rölesiz olacak zira rölenin mıknatıslanıp çekme gecikmesine tahammülü yok olayın).şimdi netten iki tane devre buldum. elektronikten falan pek anlamam ama parçaları bulursam bunları kendim yapmam çok zor mudu
zamanında kafayı bozup sonra vazgeçtiğim ses ile tetiklenen devre olayı yeniden aklıma geldi(rölesiz olacak zira rölenin mıknatıslanıp çekme gecikmesine tahammülü yok olayın).

şimdi netten iki tane devre buldum. elektronikten falan pek anlamam ama parçaları bulursam bunları kendim yapmam çok zor mudur? (özellikle küçük olanını devre şemasından az çok yapabilirim gibime geliyor) kablo alıp lehimlesem olur mu, yoksa karta falan mı takmam lazım pek anlamıyom ki bu işlerden. yoksa ankara'da konya sokak'taki elektronikçiler çarşısında yapın desem yaparlar mı, yaparlarsa kaç para isterler?

dahası çalışır mı bunlar, güya test edilip onaylanmış. tek amacım, balon patladığı anda o sesle harici flaş tetiklenip patliycak. röle olunca birkaç milisaniye gecikiyor ki bu da balon patlamasını yakalayamıyor.
0
kibritsuyu
(13.09.08)
bunları ... et, elektronikçilerde hazır kitler satılıyor onlardan al. Baskı devre kartı da hazır, elemanlar da hazır, sana sadece lehimlemek düşüyor. Çalışacağı da garanti.

Ayrıca bunu sanırım deneyen olmuştu ya da sen önceden de sormuştun, ekşi duyuru'da bir arat derim.
0
kimlanbu
(13.09.08)
işte hazır satılanlar röleli. sesi duyup, rölenin mıknatıslanıp, çekip devreyi tamamlaması gecikiyor. istediğim gibi olmuyor. o yüzden vazgeçmiştim zaten önceden de. herkesin de başına aynısı gelmiş. ben de ararken bunları buldum bakalım işe yararsa. aslında istediğim şeyi yapan kitler de var da 150 dolardan başlıyor hehe veremem o parayı.

evet sanırım ben sormuştum ilk heves ettiğim zaman.
0
🌸kibritsuyu
(13.09.08)
Eğer bilginiz ve imkanınız varsa devreyle falan uğraşmadan micro controller seviyesinde yazacağınız bir assembly programı ile bu işi halledin. Hem değişik parametrelere göre farklı ayarlar yapabilirsiniz, yani esnek bir sistem olur. Analog to digital convertor diye aratırsanız fikir edinmeniz lazım. Biz okulda ısıyla çalışan bir termostat sistemi yazmıştık ama olay ses olunca değişen tek şey ısı alıcısı yerine ses alıcısı takmak olacaktır...
0
crown
(13.09.08)
hızlı işlem yapacaksanız yüksek frekansta çalışan bir işlemciye ihtiyaç duyacaksınız o halde. ya da böyle hızlı çalışan bir röle vardır belki, ben bilmiyorum.
0
tom riddle
(13.09.08)
hazır satılan röleli devrelerden röleyi sökün. çektirme bobinine bağlanan uçları tetikleme yapmak için kullanabilirsiniz.

fakat yine de bi gecikme olacaktır. mikrofonun patlama sesini algılaması + devrenin tetiklemeyi gerçekleştirmesi + flaşın patlaması, röle olmasa bile yine de bi kaç milisaniye sürer.
0
cruor
(13.09.08)
(6)

ekran kartı. ama hangisi?

mistiqkedi
bugünün erken saatlerinde, ekran kartıyla ilgili bir sorum olmuştu. şimdi onu bir üst seviyeye taşıyayım. düne kadar radeon 9600 pro kullanıyordum ve fakat kendisi yanmayı tercih etti. ben de gidip çok para harcamayayım diye, geforce fx 5500 aldım ve fakat performansından hiç memnun kalmadım.şimdi s
bugünün erken saatlerinde, ekran kartıyla ilgili bir sorum olmuştu. şimdi onu bir üst seviyeye taşıyayım. düne kadar radeon 9600 pro kullanıyordum ve fakat kendisi yanmayı tercih etti. ben de gidip çok para harcamayayım diye, geforce fx 5500 aldım ve fakat performansından hiç memnun kalmadım.

şimdi sorum şudur ki, yine çok para harcamadan en azından radeon'un yaptığı işi yapacak (yahut biraz daha iyi yapacak) bir kart bulma şansım var mıdır? öyle hayvani grafiklerle uğraşmıyorum, oyun falan oynayabileyim insan gibi bana yeter :D
0
mistiqkedi
(13.09.08)
fx 5700
0
Bravefart
(13.09.08)
yalnız geforce 8800 pci-exp. mistiqkedi'nin anakart ise agp destekli belli ki.
0
deckard
(13.09.08)
agp olup da orta karar bir kart yok orta karardan kastınız 70-80 ytl arası ise eğer. ha bi 100 milyon verirseniz geforce 7600 veyahutta ati x1650 falan alabilirsiniz. biraz daha verirseniz 150-200 ytl civarı atinin hd3000 serilerinden bir kart ta alabilirsiniz. ben de elimdeki eski bilgisayarı değerlendirmek istiyorum htpc kurmak için çok güzel radeon 9600 xt vivo ekran kartım benim de yandı yani artık ekranda donmalar artifactler falan yaratmaya başladı ben de çok eski ekran kartım olan geforce4 mx 440 e döndüm pardus ta compizfusion tamamen açık çatır çatır çalışmakta ekran döndürme fonsiyonlarında sadece fps değerleri 40lara düşmekte ama oyun tabi ki hak getire
0
winniethepooh
(13.09.08)
"palit 8600 gt super"

memnunum diye yazdım aslında ama düşündüm de sana satabilirim ilgilenirsen
ben baya üst seviye bir kart alıcam
0
desdinova
(13.09.08)
nvidia 7300gt?
0
enter saltman
(13.09.08)
6600gt nin nin agp modeli var iyi karttır crysis bilem açar düşük grafiklerde.
0
yuto
(13.09.08)
(3)

windows un virüsü

Bravefart
pc 1 haftaır çok fenalık ağırlaştı diye bi cc cleaner yaptım otu bku biraz temizledim ama yine aynı windows u bi açiim bakim ne var içerde dedim bi baktım benim pc ilk açılışından itibaren her dakika resimleri çekilip windows dizinine atılmış hepsini tutuyorum tam silicem birden kayboluyolar arada d
pc 1 haftaır çok fenalık ağırlaştı diye bi cc cleaner yaptım otu bku biraz temizledim ama yine aynı windows u bi açiim bakim ne var içerde dedim bi baktım
benim pc ilk açılışından itibaren her dakika resimleri çekilip windows dizinine atılmış hepsini tutuyorum tam silicem birden kayboluyolar arada denk getirip siliyorum makina açılıp kapanınca geri geliolar var tomarla resim nerden şeyettirsen 2bin tane vardır

resimdeki gibi aşşa kadar gidior nod32 ye baktırdım ben anlamam bu işlerden dedi bi iki torocan gösterdi okadar

format ?
0
Bravefart
(13.09.08)
ahaha.
ben size ne diyeyim yahu.
trojandır en sağlamında. nod32 sırf antivürüsse, eset smart security'ye geçiş yapın. olmuyorsa spyware doctor ya da en azından adaware türü bir antispy'la taratın sisteminizi. bu işin görünen kısmı sadece, kesin keylogger da vardır. muhtemelen bilumum şifreleriniz filan elemandadır da sizi uyandırmak istemiyordur. kredi kartı filan kullanırsınız diye bekliyordur. bu durumda en küçük porbleminiz kardeşinizin bir iki link bularak sevinmesi, sizinle taşak geçmesi olur.

perfect keylogger diyeceğim ama nod'un onu tanıması lazım hem de resim dosyalarını windows'da saklaması söz konusu değil.

edit: ha bu arada illa komşunun msn'ini alacam diyorsanız yukarıda bahsettiğim programı kendiniz kurun, gizli modda çalıştırın. bilgisayarınızla ilgili her türlü bilgiyi görün. tek tek girilen şifreler, siteler vs raporlanır.
0
tannhauser
(13.09.08)
eneee len bu benim kardeşim knight hedesi oynuyodu arkadaşlarını eve getirip soymak için ardamax keylogger indirmişti onun başının altından çımış olmasın bu ?
0
🌸Bravefart
(13.09.08)
bol şantajlı az huzurlu günler bekliyor seni:)
kardeşinin yerinde olmak isterdim:)
0
tannhauser
(13.09.08)
(5)

virüs mü?

dorian greyfurt
taşınabilir diske sağ tıkladığımda "aç" "araştır" yerine bu anlamsız harfler çıkıyor ve çif tıklama ile açılmamakta. klasörlerimden falan bakınca gayet ulaşılabilir ve kullanılır durumda.ayrıca format öncesi taşınabilir olarak gördüğü mybook u şu an yerel disk olarak görüyor.nod32 ve kaspersky so
taşınabilir diske sağ tıkladığımda "aç" "araştır" yerine bu anlamsız harfler çıkıyor ve çif tıklama ile açılmamakta. klasörlerimden falan bakınca gayet ulaşılabilir ve kullanılır durumda.
ayrıca format öncesi taşınabilir olarak gördüğü mybook u şu an yerel disk olarak görüyor.
nod32 ve kaspersky sonuçları temiz.
nedir.

c: ve d: ye sağ tıklayınca normal.
0
dorian greyfurt
(12.09.08)
rapidshare.de

doktorumuz bunu öneriyor.
0
trimpot
(12.09.08)
@trimpot
read me dosyasındaki sorunlar yoktu ama düzeldi sağol.
nod32 ile kasp niye bön bön seyretti anlamadım ama.
0
🌸dorian greyfurt
(13.09.08)
(bkz: #11612278)
0
alan shearer
(13.09.08)
windows'un autorun özelliğini kapatmanızı öneririm. çünkü autorun olayı, bilgisayara virüslü bir usb bellek taktığınızda otomatik olarak virüsü çalıştırıyor. autorun özelliğinin nerden kapatıldığını hatırlamıyorum. bunu kapatınca oyun cd'lerinin autorun'ları da gelmeyecek, ama bilgisayarımdan çift tıkladığınızda gelir. bi usb bellek taktığınızda, sağ tıklayıp "aç" diyerek açın flash belleği.

şu an probleminizi çözmüşsünüz, ama gelecek için söyledim.
0
edge_nabby
(13.09.08)
virüs.. bulduğu drivelarda en üst dizine .inf soyisimli bir dosya atarak driveların açılmamasını sağlıyor. Run komut satırından drivelara ulaşılarak, bu dosyalar görünür hale getirilir ve silinirse çözüm olabilir. Ama bu virüs ün farklı türlerinin de ortaya çıktığını duydum.
0
cruikshank
(13.09.08)
(9)

En Kullanisli MSN

ermanen
Normal MSN sirketten girilmiyor, buraya kadari tanidik gelmistir cunku daha once soruldu biliyorum ama diger yontemlerden en kullanislisi hangisi? Simdi ebuddy gibi duruyor ama kisi ekleme seysi sinir etti mesela, ebuddy'den daha iyi var mi?
Normal MSN sirketten girilmiyor, buraya kadari tanidik gelmistir cunku daha once soruldu biliyorum ama diger yontemlerden en kullanislisi hangisi? Simdi ebuddy gibi duruyor ama kisi ekleme seysi sinir etti mesela, ebuddy'den daha iyi var mi?
0
ermanen
(12.09.08)
meebo.com
0
passion rules the game
(12.09.08)
meebo da cok kucuk gosteriyor herseyi, onu da denemistim
0
🌸ermanen
(12.09.08)
e arkadaşım aç meebo'yu Ctrl ve + tuşlarına bas bir iki kez. al sana büyük büyük yazılar. firefox için sölüyorum tabi.
0
bodom
(12.09.08)
webmessenger.msn.com lisanslı
0
enter saltman
(13.09.08)
yazilar degil sadece, avatar kismi, pencereler falan hersey kucuk
0
🌸ermanen
(13.09.08)
ctrl+ sadece yazıyı büyütmez, bütün görüntüyü büyütür. en azından opera'da öyle yapıyor.
0
sallayancay
(13.09.08)
www.ebuddy.com

www.iloveim.com
0
arche
(13.09.08)
o zaman da cozunurluk gidiyor, yazilar kayboluyor

herseye cevap yetistiriyorum ben de:)


@arche yazdiklarimi hic okumadin heralde
0
🌸ermanen
(13.09.08)
@sallayancay
firefox 2'de sadece yazılar büyüyordu. firefox 3'le birlikte her şeyi büyütebiliyoruz artık. sadece yazı büyütme olayı da var.

webmessenger.msn.com kullanmıştım ben de official olduğu için. opera'daki görüntüsünü daha çok beğenebilirsin.
0
edge_nabby
(13.09.08)
(6)

DVI? LCD?

kofteburger
Yeni bilgisayar topluyorum. En son aldığım ekran kartı Geforce 2 monitör CRT olduğu için bilemiyorum. Artık VGA değil DVI mı lazım nedir olay? (Ekran kartı Sapphire HD 4870)
Yeni bilgisayar topluyorum. En son aldığım ekran kartı Geforce 2 monitör CRT olduğu için bilemiyorum. Artık VGA değil DVI mı lazım nedir olay? (Ekran kartı Sapphire HD 4870)
0
kofteburger
(12.09.08)
dvı genelde lcd monitörlerde bulunan daha kaliteli görüntü veren bi giriştir cd monitörlerde hem vga hem dvi girişi bulunur istediğini kullanısın
0
enter saltman
(12.09.08)
üzülerek enter saltman'ın yazdığını düzeltmem lazım. her lcd monitörde dvi+vga çıkışı yoktur. dvi olmayan bir lcd monitöre ise kesinlikle yaklaşmamanızı öneririm. bakmadım ama bildiğim kadarıyla ekran kartınızda dvi var. bu arda netten alacaksanız iki kere düşünün. (bkz: #12140580) samsung'un 500 ytl'lik bir ürünü vardı, onu tavsiye ederim.
0
tannhauser
(12.09.08)
dvi girişli almayacaksanız, almayın zaten.
0
joe cole
(12.09.08)
@tannhauser genelde dedim
0
enter saltman
(13.09.08)
@enter saltmanenter saltman: af edersin.
0
tannhauser
(13.09.08)
böyle bir ekran kartını tam performansla kullanabilmek için elbetteki dvi girişi olan bir lcd olmalı. kaldı ki bu ekran kartının bildiğim kadarıyla 2 adet dvi çıkışı var ve vga çıkış için çevirici kullanmanız gerekir. ben de haftaya benzer bir ekran kartı ve samsung 19" monitör alacağım ve yaptığım araştırmalara göre şu model fena değil.

www.exa.com.tr
0
alan shearer
(13.09.08)
(4)

ekran kartı sorusu.

mistiqkedi
efenim ben düne kadar radeon 9600 pro 256mb ekran kartı kullanıyordum, ve fakat dün ekran kartım pat diye yandı. an itibariyle çok da çılgın bir para harcamayayım diye, geforce 5500 fx ekran kartı aldım. windowsta görünür bir sıkıntı yok, lakin bazı oyunlarda hafiften takılarak ilerliyor, hatta 1-2s
efenim ben düne kadar radeon 9600 pro 256mb ekran kartı kullanıyordum, ve fakat dün ekran kartım pat diye yandı. an itibariyle çok da çılgın bir para harcamayayım diye, geforce 5500 fx ekran kartı aldım. windowsta görünür bir sıkıntı yok, lakin bazı oyunlarda hafiften takılarak ilerliyor, hatta 1-2sn'liğine ekran donabiliyor. neden oluyor bu? nasıl düzeltirim?
0
mistiqkedi
(12.09.08)
biraz eski bir kart olduğu için driver güncellemesi gerekiyor olabilir. sitesine bir uğrayın.
0
cashkopat
(12.09.08)
Bazı oyunlardan kastın nedir?
zamanında ben de kullandım o karttan. pek başarılı bir kart değil ama düşük detaylarda pes 2006 ve homm 5 gibi oyunları da sorunsuz oynadım. Yani oyunların istediği konfigrasyona göre takılma oluyor olabilir.
0
teritori
(12.09.08)
çok da çılgın bir para harcamadığından dostum, kendin demişsin
0
desdinova
(12.09.08)
tynerci
(12.09.08)
(6)

flv dosyalarını mp4'e çevirmek.

joehigashi
Video sitelerinden indirdiğim flv uzantılı videolarımı mp4'e çevirecek free programlar arıyorum. Var mı böyle bir programcık ? Youtube kapanınca malesef vixy.net'ten faydalanamıyorum.
Video sitelerinden indirdiğim flv uzantılı videolarımı mp4'e çevirecek free programlar arıyorum. Var mı böyle bir programcık ? Youtube kapanınca malesef vixy.net'ten faydalanamıyorum.
0
joehigashi
(12.09.08)
youtube acilmis. (bkz: #14004141)

benim bildigim ücretsiz program yok ama ucretli* olan programlar var. mesela Xilisoft Video Converter Ultimate
0
trimpot
(12.09.08)
Evet ücretsiz program yok benim bildiğim. Ama mesela Tube Hunter Ultra adında muhteşem bir program var. Hem sadece flv'yi değil wmv...vs gibi onlarca formatı tanıyıp çok hızlı bir şekilde indirebiliyor hem de indirdiği videoları onlarca formata convert edebiliyor.
0
eftalit
(12.09.08)
ubuntu'da avidemux diye süper bi program kullanıyorum. format dönüştürme yapıyor, videonun altını üstünü sağını solunu kesebiliyorsunuz, videonun istediğiniz kısmını ayırabiliyorsunuz, videonun sesini ve görüntüsünü ayırabiliyorsunuz, altyazı gömebiliyorsunuz (!). kullanımı da çok kolay. şimdi "ben windows kullanıyom, neden bunları bana sölüyon?" diyosundur. geçen gün sitesinde girdim. cross platformmuş program, yani windows ve mac os'ta da çalışan sürümleri mevcut. ayrıca program sadece free değil, hemi de open source. linkini de vereyim tam olsun:
avidemux.sourceforge.net

windows kullanırken total video converter kullanıyordum. ama bedava değil.

bu arada, flv dosyalarınızı izleyebiliyorsunuz değil mi? çünkü izleyemiyorsanız, gerekli codec yüklü değil demektir. gerekli codec yüklü değilse de, format dönüştürücü programlarla dönüştüremezsiniz başka formata. hatırlatayım dedim sadece.
0
edge_nabby
(12.09.08)
ayrıca download.com'dan "video convert" (tırnaklar olmadan) şeklinde arama yaparsanız ve sol taraftan "free"ye basarsanız, yine sol taraftan işletim sisteminizi seçerseniz ve son olarak bulunan sonuçları popülariteye, cnet'tekilerin puanlarına ya da kullanıcı puanlarına göre sıralatarak bir çok programa bakabilirsiniz. indirirsiniz, denersiniz, bedava zaten.
0
edge_nabby
(12.09.08)
allok total video converter 5.1 diye google da arat.Hem ücretsizdir hemde çok sayıda formatı birbirine çevirebilir.Tavsiye ederim ;)
0
huleyn
(12.09.08)
mediacoder bütün ses ve video formatlarını birbirine çevirebilen bir program. açık kaynak kodlu ve ücretsiz...
mediacoder.sourceforge.net
0
urubitinga
(12.09.08)
(6)

2 tane Opera.exe

colg fusion
Opera 9.10(biliyorum eski ama güncelleyemem şimdi) kullanıyorum. Bu opera iki tane Opera.exe çalıştırıyor. Hatta tarayıcıyı kapatınca Opera.exe'lerden biri hala çalışıyor. Kendini opera olarak gösteren bir trojan falan mı var ne iş? Eğer bu normalse niye böyle bir şey yapıyor Opera?
Opera 9.10(biliyorum eski ama güncelleyemem şimdi) kullanıyorum. Bu opera iki tane Opera.exe çalıştırıyor. Hatta tarayıcıyı kapatınca Opera.exe'lerden biri hala çalışıyor. Kendini opera olarak gösteren bir trojan falan mı var ne iş? Eğer bu normalse niye böyle bir şey yapıyor Opera?
0
colg fusion
(12.09.08)
Process Explorer ile diger opera.exe'nin kim tarafindan ne islem icin kullanildigina bakani öneririm. technet.microsoft.com
0
trimpot
(12.09.08)
ben baska bisey onerecem:

www.opera-usb.com install neyin etmeden, zip'i aciyosun. opera.exe ile kullaniyosun.

ayriaten firefox ve bilmumum baska program icun de portableapps.com var.
walla kullan, install registry su bu derdinden kurtul.
kac aydir dunya var diyorum.
0
rusdemezale
(12.09.08)
@trimpot : ben de tam şöyle bir şey olsa da gösterse diye düşünüyordum. kurdum baktım, ikisi de command line'da aynı opera'yı gösteriyor. Ancak Current Directory kısmında biri aynı Opera'exe'yi gösterirken diğeri masaüstündeki kısayolu gösteriyor. Masaüstünü gösterenin Parent kısmında Explorer.EXE(1492) derken öbüründe <Non-existent Process>(724) diyor. Tam bir şey çıkarılamıyor açıkçası.

@rusdemezale : iyi güzel ama opera'nın bütün özelliklerini kullanabiliyor muyuz bunda?
0
🌸colg fusion
(12.09.08)
bunu en iyi anlamanin yolu opera'yi kaldirip tekrar process ile bakmak olacaktir. baktin opera.exe yok, tekrar opera'yi kur derim.
0
trimpot
(12.09.08)
yillarin opera'cisiyam.
usb opera'da hic fark gormedim daha. aynisinin tipkisi.
ivir zivirla ugrasmiyon. baska bi folderda bi tane daha unzip yap falan..
0
rusdemezale
(12.09.08)
taracıyı kapatıyosun, ama opera bi süre sonra kapanıyor, hatta uzun bir süre de olabilir. tekrar operayı açmak istersen de, tıkladığın sayı kadar opera.exe açılıyor, telaşa gerek yok yani. en fazla ram kullanan opera açılı olan operadır, diğerlerini işlem sonlandır ile kapatabilirsin.
0
baldur
(13.09.08)
(1)

google chrome

enter saltman
canım ciğerim sevgili tarayıcımı güncellediğimden beri bi ağırlaşma var nedir bu (bağlantıdan değil o firefox denen tarayıcı(?) bile seri çalışıyor)
canım ciğerim sevgili tarayıcımı güncellediğimden beri bi ağırlaşma var nedir bu (bağlantıdan değil o firefox denen tarayıcı(?) bile seri çalışıyor)
0
enter saltman
(12.09.08)
e düzelir zamanla, beta işte.
0
thefirstfbli
(12.09.08)
(3)

dizüstü bilgisayar sorunu

taipan
toshiba satellite a100 model bilgisayara sahibim. dün geceden beri bilgisayarımda ses sorunu var. sağ altta ses simgesinin olduğu yerde bir çarpı var ve yüklü ses çıkış aygıtı yok yazıyor. bu nasıl bir sorundur acep nasıl çözebilirim. işletim sistemim vista bi el atıp yardım etseniz.
toshiba satellite a100 model bilgisayara sahibim. dün geceden beri bilgisayarımda ses sorunu var. sağ altta ses simgesinin olduğu yerde bir çarpı var ve yüklü ses çıkış aygıtı yok yazıyor. bu nasıl bir sorundur acep nasıl çözebilirim. işletim sistemim vista bi el atıp yardım etseniz.
0
taipan
(12.09.08)
sound driver'i indirip bastan yükle, üstüne bir de reset at tamamdir.

support1.toshiba-tro.de
0
trimpot
(12.09.08)
abi yaptımda bu dediğini realtek yüklenemedş hatası veriyor. yüklemeyi yapamıyorum yani.
0
🌸taipan
(12.09.08)
vista'yi da bilmiyorum ki... neyse anlatmaya calisayim, altyapi ayni sonucta.

sistemden aygit yöneticisine gir, orada; basinda ünlem isareti olan bir aygit adi yaziyor mu onu kontrol et. varsa sag mouse ile tikla, kaldir de. sonra sistemdeki degisiklikleri tara de. yeni donanim bulursa driveri elle yüklemek istedigini belirt. bu indirdigin driver klasorunu yerini gösterip yükle. sonra yeniden baslat.
0
trimpot
(12.09.08)
(11)

Winamp'ın farkı ne? (MP3)

late viper
Söz konusu MP3 dinlemekse, diğer medya oynatıcılar aynı performansı vermiyor. Aynı `eq` ayarı ile deniyorum yok Winamp(2.9x) daha başarılı, bunu nasıl yapıyor?Misal son gözdem KMPlayer ile de denedim yok aynı performansı vermiyor. Winamp'ın bu üstünlüğü nerden gelmekte?Yoksa tamamen duygusal mı?(İki
Söz konusu MP3 dinlemekse, diğer medya oynatıcılar aynı performansı vermiyor. Aynı eq ayarı ile deniyorum yok Winamp(2.9x) daha başarılı, bunu nasıl yapıyor?
Misal son gözdem KMPlayer ile de denedim yok aynı performansı vermiyor. Winamp'ın bu üstünlüğü nerden gelmekte?
Yoksa tamamen duygusal mı?(İkibinindokuzunda Winamp ile birlikteliğimin 10. yılı olacak.)

Lütfen wmp, aimp ya da foobar2000 ile gelmeyin...
0
late viper
(12.09.08)
sistemini winamp ve ornegin windows media player ile ayni sesi verecek sekilde ayarla, kulakligi tak, bir arkadasindan cesitli muzikleri senin bilgin olmadan herhangi birinde calistirmasini iste, eger winamp'i ayirtedebiliyorsan o zaman winamp gercekten superdir. eq ayarlari kapali olmasi lazim bunu yaparken cunku evet belki winamp daha basarili bir eq ayari algoritmasina sahiptir.
0
compumaster
(12.09.08)
winamp ın üstünlüğü olsa olsa aşina olmakla alakalı. misal ben jetaudio kullanıyorum aradaki bariz farkı teneke kulaklarımla anlayabiliyorum.
0
macheng
(12.09.08)
eq kapalı olduktan sonra zaten anlamı kalmıyor...
0
🌸late viper
(12.09.08)
Daha önce de çeşitli yerlere yazmıştım burada tekrarlayayım: mp3 standardının "tek" dekoderi vardır. Bütün pogramlar herhangi bir post-process öncesi(eq dadahil olmak üzere) biti bitine aynı çıktıyı verirler, verilen bri dosya için.

Bir fark hissediyorsan, farkı neyin yarattığını kendin söylemişsin zaten: eq

eq denilen şey bir dsp işlemidir, yani sinyal üzerinde matematiksel işlemler yaparak istediğin frekansları belirli performanslar ile arttırır ve/veya azaltırlar. Her yaızlımın ve donanımın ayrı ayrı eq devreleri/algoritmaları birbirinden farklıdır ve farklı sonuçlar verirler. Yani iki farklı yazılımda aynı eq değerleriyle aynı sonucu almayı beklemek yanlış olur. Farklı algoritmalar farklı sonuçlar üretir.
0
kurukafa
(12.09.08)
Eyvallah...
Winamp'ın içinde neler dönüyorsa artık, cillop gibi çalıyor mp3leri. Ekolayzırına kurban olduğum.
(bkz: biz ayrılamayız)
0
🌸late viper
(12.09.08)
diğer cevaplara göre gayet saçma sapan bir yorum olacak da:

benim duyduğum müzik kalitesi winampte kullandığım skine göre bile değişiyor.
psikolojik yönü var yani. epey bence :)

pipboy skininden başkasını kullanamıyorum misal...
0
mortifera
(12.09.08)
winanmp daha az sanal bellek(ram yani) harcar media playera nispeten . bide winanp dinlerken j ye basarsin arama menüsü cikar yazarsin oraya sarki ismini hemencecik bulur o sana. ara sira wistada durup dururken çalişmayi durdurdu filan der ama iyidir hoştur severim lamayı.
0
kasar
(12.09.08)
@mortifera
www.fliptech.net adresindeki skinin modifiye ettiğim şeklini kullanıyorum(yeşil yerleri gri yaptım).

@kasar
performans derken, sesi kastetmiştim. sağol yine de.
0
🌸late viper
(12.09.08)
"not bad, not bad at all."

--col. bat guano
0
mortifera
(12.09.08)
jet audio deneyiniz winamp'la farkini gorunuz derim ben..
edit: bi de, muzigin en akustik ani her bi ayarin flat oldugu zamandir. (gitmeseeek deee gormeseek dee)
0
paradoxical
(12.09.08)
jet audio'yu yıllar önce denemiştim(Winamp kullandığım ilk yıllarda). Ama ısınamamıştım, sonra belki elli defa yenilemişlerdir ama yok beni zamanında kaybetti...
"Lütfen wmp, aimp ya da foobar2000 ile gelmeyin..." dememdeki neden bu idi, yıllar içinde hemen her oynatıcıyı denemişliğim var(tek tek yazamadım).
0
🌸late viper
(12.09.08)
(3)

ses kartı driver

dorian greyfurt
efendim epox mf570sli anakart üzerindeki ses kartı için sürücü bulamamaktayım.http://enthusiast.hardocp.com/image.html?image=MTE1MzM2MDc0NDZzTUREaThKZWFfMV8yX2wuZ2lmlinkte görünen on board ses kartını kullanmakta. allahını seven bi driver bulabilir mi. epoxun sitedeki link çalışmadı realtekten sonuç
efendim epox mf570sli anakart üzerindeki ses kartı için sürücü bulamamaktayım.

enthusiast.hardocp.com

linkte görünen on board ses kartını kullanmakta. allahını seven bi driver bulabilir mi. epoxun sitedeki link çalışmadı realtekten sonuç alamadım. lütfen.
0
dorian greyfurt
(12.09.08)
aradigin realtek alc883 sound driver sanirim?

dlsvr01.asus.com

***link calisiyor.
0
trimpot
(12.09.08)
bulmuştum o linki de hızı 20 nin üstüne çıkmadı ve 3-4 kere de tamamlanmadan gitti. tekrar deniyorum bakalım sağol.
0
🌸dorian greyfurt
(12.09.08)
100kb/sn ile indiriyorum suan.

edit: indirdim
0
trimpot
(12.09.08)
(5)

Cd kopyalama

naithan
Bir arkadaşıma cd kopyalıcam ancak o cdye ayrıyetten bilgisyarın içindende bişeyler atmak istiyorum mümkün mü?Ben `nero` kullanıyorum..aradımda bulamadım programda o tarz bişey?
Bir arkadaşıma cd kopyalıcam ancak o cdye ayrıyetten bilgisyarın içindende bişeyler atmak istiyorum mümkün mü?

Ben nero kullanıyorum..aradımda bulamadım programda o tarz bişey?
0
naithan
(11.09.08)
şimdi umarım seni doğru anlamışımdır ve umarım doğru anlatabilirim simdi kopyalarken altta "daha sonra üstüne yazılmasına izin ver" gibi bişey diyo onu seçip kopyala cdyi daha sonra normal bi veri diski yaratıyomuş gibi aç neroyu ve o kopyaladığın cd içinde kalsın böylece onun üstüne yazabilirsin
pek anlatamadım sanki ama :) anlamadığın bişey olursa sorarsın
0
slzng
(11.09.08)
dvd-rw değil..buna rağmen yapılabilir mi..daha sonra üstüne yazılmasına izin ver kısmını bulamadımda.
0
🌸naithan
(11.09.08)
galiba kopyladığın cd nin nasıl olduğuna bağlı eğer o cd yapılırken o dediğim "daha sonra eklenmesine izin ver" seçilmişse üstüne yazılabilinir fakat bunu nasıl anlayabilirsin onu bilmiyorum istersen bi kopyala daha sonra eklemeyi denersin
0
slzng
(11.09.08)
CD'nin audio cd olmadığını ve bir tek cd writer olduğunu farz ediyorum.
En basit(hızlı, çabuk demiyorum, basit diyorum) şekli:
masaüstünde yeni bir klasör açın, arkadaşın cdsi içindeki dosyaları oraya kopyalayın, cdyi çıkarın. Sonra eklemek istediğiniz dosyaları da o klasöre atın. Boş bir cdye o klasörü yazdırın.
0
late viper
(11.09.08)
cd'nin üzerine ekleme yapmak için cd'nin rewritable olmasına gerek yok. sadece cd'yi kopyalarken yeni dosya eklenmesine izin verecek şekilde kopyalayın.
0
edge_nabby
(12.09.08)
(4)

tv siyah beyaz

cymbaline
sony 63 ekran trinitron bir tv var bende eski bi alet. normal normal renkli renkli çalışırken birden siyah beyaz çalışmaya başladı. sizce tüpünde mi sorun vardır yoksa elektronik devrelerinde mi yani diyotlarda ya da kapasitelerde? bir de tvnin üzerinde digiturk kutusu var o etkilemiş olabilir mi?te
sony 63 ekran trinitron bir tv var bende eski bi alet. normal normal renkli renkli çalışırken birden siyah beyaz çalışmaya başladı. sizce tüpünde mi sorun vardır yoksa elektronik devrelerinde mi yani diyotlarda ya da kapasitelerde? bir de tvnin üzerinde digiturk kutusu var o etkilemiş olabilir mi?
teşekkürler.
0
cymbaline
(11.09.08)
içini açıp bakmak gerekir. Vida sökmek 20 liradan başlar.
0
alkolik imam
(11.09.08)
renklerin ayarlandığı bri kontrol vardır üzerinde onla oynasan düzelir belki.
0
kurukafa
(11.09.08)
renk veren bi lambası mı ne varmış. o patlamış olabilirmiş. miş miş..
0
girl in a coma
(11.09.08)
digiturk kutusundan olacağını sanmıyorum. benim tahminim, eğer alet 5 yıldan yaşlı ise sorun tüpünden kaynaklanıyor olabilir. ayrıca ani elektrik watt yükselip inmiş olmasından kaynaklı bir problem de olabilir. bizim 72 ekran bir tv vardı, ekran anormal renklere bürünmüştü. yayın sırasında yarısı kırmızı yarısı yeşil şekilde gösteriyordu. servise götürdüğümüzde sorun elektrik problemi olarak açıklandı ve tabiatıyla garanti kapsamı dışında değerlendirildi. o zamanın parasıyla 35 ytl bayılmıştık yeni parça için. sonrasında normale dönmüştü cihaz. sana tavsiyem, kendini orda burda "tv hastanesi" olarak tanıtan öyle alelade tamirci dükkanlarına gösterme. çünkü bu tip pahalı cihazların içindeki bazı parçalar piyasada zor bulunduğundan, çok değerli olabiliyor ve maalesef kötü niyetli tamirci bozuntuları içindeki bu parçayı ucuz kopyasıyla değiştirebiliyorlar. sen sen ol, garantisi bitmiş bile olsa sony servisinden başka bir yere götürme bu cihazı.
benden söylemesi...
0
trawmatolog
(12.09.08)
(9)

tv rengarenk

flame of feanor
55 ekran, 3 yaşında shov marka televizyonum var. kendisi 1 aydır ekranın üst kısmı yeşil, alt kısmı kırmızı, orta kısmı normal olarak gösterime devam etmekte. bunu tamir ettirmeye kalksam bana kaça patlar? gidip yeni bir tv alsam daha mı iyi?
55 ekran, 3 yaşında shov marka televizyonum var. kendisi 1 aydır ekranın üst kısmı yeşil, alt kısmı kırmızı, orta kısmı normal olarak gösterime devam etmekte. bunu tamir ettirmeye kalksam bana kaça patlar? gidip yeni bir tv alsam daha mı iyi?
0
flame of feanor
(11.09.08)
Mıknatıslanmış olabilir. Çevrede ses sisteminin hoparlörü filan varsa uzaklaştırın, bir süre sonra normale dönebilir. (bkz: degauss)
0
nicin ben
(11.09.08)
shovlarda renk karışması çok sık oluyor. tüpünde sorun vardır. servisi de çok dertliymiş shovun. verip 2-3 alamayan bile var. servis dışında bir yere yaptıracaksanız tüpü tamamen değişecekse biraz tuzlu olabilir. bizim balkonda duran eski 51 ekran tvnin tüpü kaymıştı. 20 ytlye yapmışlardı.
0
joe cole
(11.09.08)
aralarında 2 metre kadar mesafe var. ama önceden 2 minik hoparlör duruyordu yanında.şu an etrafı boş. acaba onlardan ebediyete kadar etkilenmiş olabilir mi?
0
🌸flame of feanor
(11.09.08)
tv'lerde; her kapatildigi zaman auto degauss yapmasini saglayan parcasi arizalanmis olabilir. yani bu sorun tüpten kaynaklanan birsey degildir. ya da tüpe akimi dogru bir sekilde dagitan ptc adi verilen bobin gitmistir.
0
trimpot
(11.09.08)
ya değerlendirsene bunu.. oynasana mıknatısla doya doya..
0
forgotten hopes
(11.09.08)
garanti kapsamındaysa (ki üç yılda bitmiştir garanti maranti) verin servise gitsin, ama değilse shov için değmez o kadar masraf.
0
actionary
(11.09.08)
eğer hiçbir düzelme olmazsa, ve kaybedecek pek bir şey yoksa kuvvetli bir mıknatıs al ve ekranda gezdir.

ama bu görüntüden çok rahatsızsan yap. diğer türlü kesin daha kötü olur zaten.

ben yapmıştım vallahi... hem de bilgisayar monitörüne...
0
mortifera
(11.09.08)
eskiden mıknatizasyon aletleri vardı, yuvarlak bişey. tanıdık bi tamirci varsa 5 dk ödünç al düzeltirsin. zaman içinde tekrardan oluşabilir ama...
0
the great pretender
(11.09.08)
bizim evde de aynı dertten muzdarip çok eski bir televizyon var(şu kasası tahta olanlardan). köşelerine koyduğumuz mıknatıslarla bi nebze düzeltebiliyoruz. sizde bi deneyin isterseniz.
0
posteriti
(12.09.08)
(7)

Accordion menü

amarat
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex17/ddaccordionmenu-apple.htmArkadaşlar yukarıdaki linktede görüldüğü üzere bu menü yukarıdan aşağıya doğru hareket edebilen bir menü iken ben onmauseover olunca sağ tarafa dogru açılan menüler istiyorum.Bununla ilgili yardım eden arkadaşlara teşekkür ederim.
www.dynamicdrive.com

Arkadaşlar yukarıdaki linktede görüldüğü üzere bu menü yukarıdan aşağıya doğru hareket edebilen bir menü iken ben onmauseover olunca sağ tarafa dogru açılan menüler istiyorum.Bununla ilgili yardım eden arkadaşlara teşekkür ederim.
0
amarat
(11.09.08)
www.leigeber.com

$u an duyurunuza cevabı pentium iii, 256 mb ramli bi bilgisayardan yazıyorum. Ve sonuçları tararken bilgisayar zibilyon kere kilitlendi java menuler yuzunden. Eski konfigürasyonlu bilgisayarların da sitenizi karınları ağrımadan ziyaret edebilmesini isterseniz daha basit menülere de bir göz atın derim. böyle pure css le $ekillendirilmi$ oh mis.

(phoenity.com)
0
durum serserisi
(11.09.08)
durumserserisi teşekkürler, ikincisi değilde ilk link benim istedigim gibi ama burada resimler kayıyor yana doğru ben burada içeriği nereye ekleyebilirimki ?

iyi güzel hoş ama o giflerin içine içerigi gif dışında girme imkanım yok mu ?
0
🌸amarat
(11.09.08)
"horizontal accordion menu"
"jQuery horizontal accordion"
ve benzerlerini google da uratırsan farklı alternatiflere de yönlendirir.
0
joe cole
(11.09.08)
Açıkçası amarat benim de çok bir bilgim yok bu konularda. Çok az. Ama aklıma ilk gelen bir resim editörüyle indirdiğiniz dosyadaki gifleri isteğinize göre düzenlemek oldu.

Konu hakkında geni$ bilgiye sahip arkada$lar umarım yardımcı olacaktır.
0
durum serserisi
(11.09.08)
joe cole birincisi güzel teşekkürler.*1 yazan yerlere birer frame ekledik mi tamamdır :=)
0
🌸amarat
(11.09.08)
trimpot
(11.09.08)
(2)

formattan sonra dosya kurtarmak

etna
çok önemli bir excel dosyamı formata kurban vermiş bulunuyorum.geri getirmem mümkünmüdür? değilse mümküne en yakın yöntemler nelerdir?
çok önemli bir excel dosyamı formata kurban vermiş bulunuyorum.
geri getirmem mümkünmüdür?
değilse mümküne en yakın yöntemler nelerdir?
0
etna
(11.09.08)
flame of feanor
(11.09.08)
formattan sonra üzerine bir şeyler yazmadıysan diskin kurtarabilirsin büyük ihtimalle. ama üzerine tekrar işletim sistemi kurduysan kurtarman mümkün olmayabilir. Dosyanın bulunduğu bilgisayarı kullanmamaya çalış kurtarana kadar.
0
kurukafa
(11.09.08)
(17)

avast mı? avg mi?

co2s2
benim kullanmayacağım bir kaç laptop'a anti-virüs programı kurmam lazım.avg mi avast mı?kararsız kaldım. bedava olanlardan kurmak istiyorum.
benim kullanmayacağım bir kaç laptop'a anti-virüs programı kurmam lazım.


avg mi avast mı?

kararsız kaldım. bedava olanlardan kurmak istiyorum.
0
co2s2
(11.09.08)
pek hoşuma gitmez bu tarz cevaplar ama dayanamıcam bu soruda. avira'nın bedava versiyonunu 5 aydır kullanıyorum. herhangi bir sorunla karşılaşmadım. ultra bir koruma içinse -lisanslı olarka aviranın "Avira Premium Security Suite" tavsiye ediyorlar.(kullanmadım)

www.free-av.com'dan bedava sürümü indirebilirsiniz. fazla kasmaz. işini yapar gerisine karışmaz.
0
joe cole
(11.09.08)
Avast inanılmaz yavaşlatıyor bilgisayarı, ben baya uzun süre kullandım ama dayanamadım sonunda. Ayrıca birkaç kere virüs/trojan yakalayamadığına da şahit oldum o yüzden tavsiye etmiyorum.
0
pathetique
(11.09.08)
benim şu anda kullandıgım bilgisayarda avg var, sözlüğe her girdiğimde, özellikle "bugun" ve "badi" butonlarına bastıgımda "threat detected" uyarısı veriyor. insanı deli edebiliyor haliyle.
0
light beam
(11.09.08)
2 yıldır avast kullanıyorum hiç yavaşlattığını görmedim. ayrıca çok güzel bir program, şahsen memnunum ve tavsiye ederim.
0
akcelik
(11.09.08)
ben avg kullanıyorum, bariz bir yavaşlama yok. ve hemen hemen hergün "update" kontrolünü otamatık olarak yapıyor ve kendini güncelliyor. yalnız bu güncelleme işi kablosuz bağlantıda biraz sorun yaratıyor galiba, en azından ben kablosuz bağlantıda güncellemeyi başaramamıştım. avast kullanmadım, karşılaştırma yapamayacağım ama AVG iyidir, temizdir.
0
arpaci kumrusu
(11.09.08)
bedava olanından avg kullanıyorum yaklaşık bir yılı aşkın süredir, bilgisayarda herhangi bir yamulma olmadı.

avg ye oy veriyorum ben de.
0
lejant
(11.09.08)
(bkz: #13175430) avast
(bkz: #13883136) avg
(bkz: #13485452) avira

mikrofonlarımız sende mutluhan.
0
joe cole
(11.09.08)
Son testlere ulaşmak için

www.virusbtn.com
0
akiskan
(11.09.08)
nod32 öneriyorum şahsen.
0
bodom
(11.09.08)
Bundan bir kaç önce avast kurulu bilgisayarım enfeksiyona kapılınca avg'ye geçmiştim, sonra avg kullanırken gaelicum.a denen virüse kurban gittim. virüsü temizledikten sonra avira'ya geçtim. Birkaç aydır da avira kullanıyorum. Avira bedava anti-virüsler arası testlerde genelde en yüksek puanları alıyor. Ama Avira'nın da tek başına bir PC'yi koruyabileceğine pek inanmıyorum.
0
uzunbinik
(11.09.08)
@uzunbinik,

elbette bedava sürümlerden tam bir koruma beklemek haksızlık olur. son testlere baktığımızda "Avira Premium Security Suite" klasını göstermiş. avk g data'nın ise göze çarpan 2009 sürümü daha kendi resmi sitesinde bile gözükmüyor.

hafif program olsun, hızlı tarama yapsın, güncellemelerini sessiz sedasız rahatsızlık vermeyecek şekilde yapsın, ve virüs bulma ve yok etme kabiliyeti üst seviyede olsun, üstüne üstlük bedava olsun diyorsanız avira derim. (bedava sürümlerden avast, avg, nod32 hepsini belli bir süre kullanıp, kullandırttım ta ki avirayla tanışana kadar)ama aslında özünde hepsi iyi programlardır :)

bu kadar.
0
joe cole
(11.09.08)
avira premium security suite öneririm kesinlikle. oldukça memnunum.
bedava değil ama bulabilirsin bir şekilde.
yanına birde spybot tarzı bişey ekledinmi taş gibi olur.
0
etna
(11.09.08)
test sonuçlarına şöyle üstünkörü bir göz attıktan sonra avira seçmeye karar verdim.

bu arada nod32 diyen arkadaşa da kesinlikle katılıyorum, gördüğüm en temiz anti-virüs programı. normalde şirketlere iş yaparken gidiyorum onlardan alıyorum ancak bu sefer bedava yüklemem gerekti.

herkese çok teşekkürler cevaplar için...
0
🌸co2s2
(11.09.08)
ubuntu! :p

$aka bi yana tamamen ki$isel tecrübelerime dayanarak avast diyorum. Ne testini $ey ettim ne birilerinin dediklerini okudum ettim yani yanlı$ yönlendirmek istemem. Fakat $öyle güzel bi anım var. Bilgisayarımda manasız beliren problemlerden dolayı mevcut kullandığım avg yi göz ardı edip, avast ile bi taratmamı istemi$ti bi arkada$ım. Tarattı pühüüüüvvv truvacılar mı dersin, acanlar mı dersin kol geziyolardı. O gün bugündür de avast kullanıyorum. Zerre de yava$latıyo ediyo sıkıntısı ya$amadım.
0
durum serserisi
(11.09.08)
durum serserisi'nin yaptıklarından sonra 'lan bu avast da yalan olmasın' deyu bir de avira'yla taratmış idim. pühüüüüvvv truvacılar mı dersin, acanlar mı dersin kol geziyolardı. o gün bugündür de avira kullanıyorum. zerre de yava$latıyo ediyo sıkıntısı ya$amadım.
0
sallayancay
(11.09.08)
bilgisayarın alerjik değilse avg. (bazı bilgisayarı gerçekten bertaraf ediyor)
0
mortifera
(11.09.08)
avira'nın iyi olduğunu hep duyuyorum, hiç kullanmadım, ama testlerde falan da iyi puan alıyor, iyidir heralde.

ben avg ve avast kullandım. avast çok karizmatikti, virüs bulunca karizmatik bir sesle söylüyordu bunu. sonra bilgisayarın yavaşlamasından mütevellit, avg'yi deniyim dedim. hiç karizmatik değil. ama avast'ın üstüne virüsler buldu. bilgisayarımı da yavaşlatmadı, ferahladım avg'yi kurunca.

avg kurarken spyware için olan bileşenini, e-mail bileşenini ve link checker bileşenini yüklememenizi ya da kurulumdan sonra devre dışı bırakmanızı öneririm. e-mail bileşeni outlook falan kullanmıyosanız gereksiz zaten. link checker'ın sörfü yavaşlatçağını düşünüyorum, ayrıca ekşi sözlük kullanımında da sorun oluyormuş (light beam'in dediğine göre), link checker'ı pasifleştirirseniz bu sorun olmaz. spyware bileşeninin de başarılı olduğunu düşünmüyorum.
0
edge_nabby
(12.09.08)
(4)

[driver] d-link dsl-2640t

vampyria
deliler gibi aramama ragmen bulamadim, dlink sayfasinda da yok.galiba avrupada farkli bi model diye geciyor.nerden bulurum ben bunu?
deliler gibi aramama ragmen bulamadim, dlink sayfasinda da yok.galiba avrupada farkli bi model diye geciyor.nerden bulurum ben bunu?
0
vampyria
(11.09.08)
modemi ethernetten bağlarsanız, router şeklinde driver olmadan çalışması gerek...
0
tcp0203
(11.09.08)
Driver isteyen bir sey degil ki bu?
Web arayuzunden (192.168.1.1 olmasi lazim) baglanip istediginiz ayari yapabilirsiniz.
0
wpi
(11.09.08)
cardioid
(11.09.08)
arkadaşın bilgisayarı olduğu için bilmiyorum tam denemedim, onun adına açtım duyuruyu.teşekkürler..
0
🌸vampyria
(13.09.08)
(5)

Trackleri Mp3 e çevirmece

rectoa
bunu yapan bir sürü program var biliyorum ama "şimdi yarısı, parayı verince tamamını çeviririz." demeyecek, helal süt emmiş, bir albümü olduğu gibi mp3 e çevirebilecek program bilen eden varsa sevindirsin beni.
bunu yapan bir sürü program var biliyorum ama "şimdi yarısı, parayı verince tamamını çeviririz." demeyecek, helal süt emmiş, bir albümü olduğu gibi mp3 e çevirebilecek program bilen eden varsa sevindirsin beni.
0
rectoa
(11.09.08)
sanırım dbpoweramp.
0
boshi
(11.09.08)
msj gönderdim, tamam.
0
trimpot
(11.09.08)
(bkz: cdex) freeware ve çok başarılı...
0
crown
(11.09.08)
itunes
0
oceano
(11.09.08)
wmp bile yapiyor abi bu isi.
0
osuruklu
(11.09.08)
(4)

çıldırtan internet

deckard
dünden beri tuhaf bir sorunla karşı karşıyayım. firefox'te bazı siteler açılmıyor, bazılarıysa açılıyor (yahoo, facebook, ekşi sözlük, ekşi duyuru açılmayanlar arasında). açılmayanlar genelde status bar'da "waiting for hedehodo.com" diye yükleme esnasında öyle kalıyor, bazense "connection interrupte
dünden beri tuhaf bir sorunla karşı karşıyayım. firefox'te bazı siteler açılmıyor, bazılarıysa açılıyor (yahoo, facebook, ekşi sözlük, ekşi duyuru açılmayanlar arasında). açılmayanlar genelde status bar'da "waiting for hedehodo.com" diye yükleme esnasında öyle kalıyor, bazense "connection interrupted" hatası veriyor. internet explorer'da ise sorun yok, açıyor hepsini. dün denediğimde zararlı bir yazılım kurbanı olduğumu anladım ve spybot search and destroy ile taradım sistemi. bisürü şey buldu, temizledim falan ve dün gece itibarı ile firefox'ta da bu sitelere girebilmeyi başardım. fakat sabah pc'yi yeniden açtığımda yine bu sitelere giremedim. spybot yine bişeyler buldu temizledi ama nafile. yine giremiyorum firefox ile. bir spy bunlara kadir midir? firefox'umla nasıl sörf'e devam edebilirim?
0
deckard
(11.09.08)
aynisi bana da olmustu tüm herseyi sildirip temizliyordum sonra yine giremiyordum en sonunda format atmak zorunda kaldim cünkü düzelmiyor o günleri bir ben bilirim...
0
pembeli kiz
(11.09.08)
1) firefox'ta "araçlar" menüsünde "özel verileri temizle" yapsanız sorun çözülür mü acaba?

2) windows'u güvenli modda açarak, ilk olarak antivirüs programınızla, daha sonra da spybotla taratabilirsiniz. (2 programın da güncel olmasına dikkat edin.)

3) olmazsa firefox'u uninstall edip tekrar kurmak sorunu çözebilir. ama uninstall ettikten sonra kendi profil klasörünüzü falan da silin, firefox'a dair bi şey bırakmamaya çalışın.

4) aslında yeni bir firefox profili oluşturup onda sorun olup olmadığına bakabilirsin.
0
edge_nabby
(11.09.08)
öyle virüsler var. mesela bende orjinal bir tanesi vardı sadece google ın açılmasına izin veriyordu.

avg dene. avg bulamadı diyelim, registryi kurcala... şüphelendiğin dosyaları internetten googlela.
0
mortifera
(11.09.08)
evet virüsmüş. hem de ne illet bir virüsmüş öyle. sistem scan manyağı oldu anca kurtuldum.
0
🌸deckard
(12.09.08)
(5)

Lcd Monitör çözünürlüğü

darknum
Lcd Monitörleri doğal çözünürlüğünden düşük kullanmanın zararları neler acaba? Gidip full hd monitör alacam 24" pişman olmayayım sonrasında. (mesela 480p wii bağlayacam alete)
Lcd Monitörleri doğal çözünürlüğünden düşük kullanmanın zararları neler acaba? Gidip full hd monitör alacam 24" pişman olmayayım sonrasında. (mesela 480p wii bağlayacam alete)
0
darknum
(11.09.08)
paranormal
(11.09.08)
Bu arada 24" LCD'lerde hala teknik bir takım sıkıntılar olduğunu okumuştum. Doğal çözünürlüğü dışında kullanmanız görüntünün biraz bozulması dışında bir şeye sebep olmaz fakat sanırım LCD teknolojisinin şu anda sıkıntı yaşadığı bir boyut 24".
0
paranormal
(11.09.08)
az kafadan atarak konuşuyorum. doğal çözünürlüğün dışında kullanınca lcd'ye ne olacağı değil, sizin gözlerinize ne olacağı önemlidir.

görüntü biraz bulanıyor bazen. gözlere zararlı tabii bu. hoş durmuyor ama tabii wii falan başka, hareketli görüntülerde daha iyi oluyor.
0
co2s2
(11.09.08)
24" monitör fiyatlarında lcd tv bulabilirsiniz sıkıntı yaşamadan kullanabilirsiniz
0
enter saltman
(11.09.08)
teşekkürler ama 24" monitörü sadece wii için almıyorum elbette. full hd olmasının ayrıca sebepleri var. sanıyorum wii oynarken o bulanıklık gözükmeyecek. (wikipedia'da da bu yazıyor)
0
🌸darknum
(11.09.08)
(4)

Basit Rapidshare sorusu

rurouni
premium hesabını cogu zaman sadece upload icin kullanıyorum. başka yerden bulamadık rapidten indiricem ama gunluk 5gb falan muhabbetleri var arkadasın hesap kavga cıksın istemiyorum :) Traffic left: 49.467 MB burda yazan degerin gunluk 5gb la olan alakası nedir?
premium hesabını cogu zaman sadece upload icin kullanıyorum. başka yerden bulamadık rapidten indiricem ama gunluk 5gb falan muhabbetleri var arkadasın hesap kavga cıksın istemiyorum :) Traffic left: 49.467 MB burda yazan degerin gunluk 5gb la olan alakası nedir?
0
rurouni
(11.09.08)
sen gülük 5 gb hakkını kullanmazsan, hakların birikir. ama maksimum 50 gb birikebiliyo olması lazım.
0
edge_nabby
(11.09.08)
2 eylülde değiştirdiler, şimdi günde 10 gb birikiyor, 5 değil.

günlük 10 gb hakkın var eğer kullanmazsan 50gb a kadar kotana ekleniyor bu indirme hakkın sonrasındaysa 6. günde de indirmezsen 50 gb sabitleniyor, 60 gb olmuyor yani.
0
lejant
(11.09.08)
evet. ama 50 gb olduktan sonra sabitleniyor. yani 5 gün indirmezsen 50 gb hakkın oluyor 6. gnde.
0
macheng
(11.09.08)
kısaca günlük 10 gb değil 5 günlük 50 gb kota diyoruz biz buna.
kafa karıştırmaya gerek yok :)
0
natnan
(11.09.08)
(2)

[ openDNS tutarsızlığı ]

baklagil
masaüstü bilgisayarımı(xp) ve laptopu(vista) 208.67.222.222 ve 208.67.220.220 şeklinde opendns'nin kendi sitesinde gösterdiği şekilde ayarladım. fakat ne hikmetse pc'nin sorunsuz girdiği sitelere (örnek: sharebus) laptop giremiyor, mahkeme kararınca erişim engellendi uyarısı çıkıyor.nedir bunun nede
masaüstü bilgisayarımı(xp) ve laptopu(vista) 208.67.222.222 ve 208.67.220.220 şeklinde opendns'nin kendi sitesinde gösterdiği şekilde ayarladım. fakat ne hikmetse pc'nin sorunsuz girdiği sitelere (örnek: sharebus) laptop giremiyor, mahkeme kararınca erişim engellendi uyarısı çıkıyor.

nedir bunun nedeni anlamakta yine güçlük çektim.
0
baklagil
(11.09.08)
yahu aynı sorun bende de var... giremiyorum sitelere...çildiriiciğim
0
point guard
(11.09.08)
ipconfig /flushdns
yazdıktan sonra restart edip deneyelim. bu bir.

bir de laptop'la wireless bağlanıyorsan wireless kartının dns ayarları başka wirE'lı bağlanıyorsan onun ayarları başkadır. dns ayarlarını her ikisine de yapalım.
0
cardioid
(11.09.08)
(3)

[ komşunun kablosuz interneti vasıtasıyla bağlanmak ]

baklagil
böyle bir şey yapıldığında; girdiğiniz illegal siteler veya indirdiğiniz illegal dökümanlar bir şekilde tespit edildiğinde (nasıl tespit edildiğinden zerre bilgim yok ve de karşıyım açıkçası) internetine şifre koymayan komşunun başı yanar değil mi?böyle bi kampanya vardı bi zamanlar, tabi herkes evi
böyle bir şey yapıldığında; girdiğiniz illegal siteler veya indirdiğiniz illegal dökümanlar bir şekilde tespit edildiğinde (nasıl tespit edildiğinden zerre bilgim yok ve de karşıyım açıkçası) internetine şifre koymayan komşunun başı yanar değil mi?

böyle bi kampanya vardı bi zamanlar, tabi herkes evine adsl alsın diyeydi ama diyelim ki şifre koymadım ve teröristi, sapığı, satanisti benim kablosuzum sayesinde illegal içerik indiriyo. şimdi bu durumda benim başım yanar değil mi?

tahminimce, böyle bir durumda illegal içerik indiren kişinin bulunması imkansız. tabi kablosuzun çektiği tüm dairelerdeki bilgisaylar incelenmezse...

sorum bu kadar, beni aydınlatırsanız sevinirim.
0
baklagil
(11.09.08)
walla mac adresiyle senin girmedigin belki(modem kayit tutuyorsa) anlasilabilir ama bilerek baska adresten girdin derlerse sicarsin:P
0
algoritma
(11.09.08)
madem -youtube olayı gibi- illegal buldukları içeriğe kendilerince yasak, sınırlama getiriyorlar; buradan tt'nin illegal içeriğe erişimi kendi sorumluluğuymuş gibi gördüğünü kabul edebiliriz.
0
perloneth
(11.09.08)
hayır birinci sorumlu siz değilsiniz kesinlikle. ttnet'in yaptığı anlaşmaların hiçbir yerinde kablosuz ağınıza şifre koyun diye bir şey yazmıyor (tümünü okumuş bir insan olarak). ayrıca diyelim benim şifrem var ve bu şifre kırıldı, kırılıp kırılmadığı mı araştırılacak, ya da o an şifreliydi, daha sonra şifresiz kullanmaya başladım vs. vs.

Suçlu kişi suçu işleyendir. Sizin suçu kimin işlediğini kanıtlamanız gerekir, bu da biraz sıkıntılı ancak bu sizi doğrudan suçlu yapmaz, şüpheli yapar, sanık yapar belki hükümlü :)

Bu gibi durumlarda çok ayrıntılı incelemeler gerçekleştiriliyor, an azından benim gittiğim ülkelerde (almanya, abd) durum böyleydi.

bence şimdilik korkulacak bir şey yok ülkemizde.
0
bu nick kullanimda
(11.09.08)
(4)

flash player ımın sesi gitti!?(firefox)

n v13c
bi anda browserımın flash ının sesi gitti. ses çıkarması gereken hiç bi flash animasyonundan ses çıkmıyo. hoparlörlerde sorun yok müziklerim çalıyo. last.fm in flashları ve youtube un flashlarından ses çıkmıyo. bir anda oldu anlayamadım... ne yapmış olabilirim? (browserı kapayıp açtım)acil yardımlar
bi anda browserımın flash ının sesi gitti. ses çıkarması gereken hiç bi flash animasyonundan ses çıkmıyo. hoparlörlerde sorun yok müziklerim çalıyo. last.fm in flashları ve youtube un flashlarından ses çıkmıyo. bir anda oldu anlayamadım... ne yapmış olabilirim? (browserı kapayıp açtım)
acil yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
0
n v13c
(11.09.08)
işletim sistemi ne ki?
0
forgotten hopes
(11.09.08)
bi ara adobe flash player'ın yeni sürümüyle alakalı bi problem vardı. aynı problem olabilir. google'da araştırma yapmanızı tavsiye ederim.

araştırma yapmak zor geliyosa, önce bi uninstall edip tekrar yüklemeyi deneyebilirsin. uninstall etmek için adobe'nin uninstaller'ını kullan. linkini verdim.

www.adobe.com/support/flashplayer/downloads.html#uninstaller
0
edge_nabby
(11.09.08)
aynı sorun bende de vardı... o kadar araştırmaya rağmen 2-3 ay çözüm bulamadım... en son geöçen haftalarda düzeldi kendi kendine... flash ile doğrudan alakalı birşey olduğunu sanıyorum.
0
tcp0203
(11.09.08)
bilgisayar kapanınca düzelmiş. ama niye olduğunu anlamadım. vidyo izlerken bi anda ses gitti.

forgotten hopes: win XP SP2
0
🌸n v13c
(11.09.08)
(3)

mtp device

derindusunur
şimdi efenim iki farklı bilgisayarda denedim aynı zımbırtı oluyor. nette de araştırdım, format at diyo millet. oysaki içinde belgeler var. olay şu:philips sa401x mp3 playerı usbden takıyorum `mtp` device bulundu diyor başka da bişey yaptırmıyor. donanımı kaldır yeniden yükle diyorum yine aynı. nedir
şimdi efenim iki farklı bilgisayarda denedim aynı zımbırtı oluyor. nette de araştırdım, format at diyo millet. oysaki içinde belgeler var. olay şu:
philips sa401x mp3 playerı usbden takıyorum mtp device bulundu diyor başka da bişey yaptırmıyor. donanımı kaldır yeniden yükle diyorum yine aynı. nedir bunun çaresi. bilen varsa bi zahmet.
0
derindusunur
(11.09.08)
Format atmayı düşünmeden önce aleti Linux çalıştıran bir makinede denemek faydalı olabilir.

Bilgisayarınıza kurmadan direkt olarak CD'den çalıştırabileceğiniz bir Linux dağıtımını deneyebilirsiniz ki aklıma 88 MB'lık boyutuyla epey iş gören Puppy Linux geliyor. Benim bilgisayarıda pek çok USB belleği ve MP3 çaları şak diye tanıdı. Tavsiye ederim.
0
homo statisticus
(11.09.08)
hmmm. mantıklı. bi deneyelim bakalım. saolasın.
0
🌸derindusunur
(11.09.08)
işe yaradı. tekrar teşekkür ederim.
0
🌸derindusunur
(11.09.08)
(4)

vista vs xp

submariner
merhaba bugün Toshiba A300-1EC modelini aldım. vista kurmak istiyor tabii ki, daha önce vistayla ilgili çok iyi şeyler duymadığım için kurmakta kararsız kaldım xp kurmak istersem ne yapmam lazım. maalesef çok bilgisizim bu konuda.bir de kullanma kılavuzunda bulamadım ilk kullanımdan önce ne kadar şa
merhaba

bugün Toshiba A300-1EC modelini aldım. vista kurmak istiyor tabii ki, daha önce vistayla ilgili çok iyi şeyler duymadığım için kurmakta kararsız kaldım xp kurmak istersem ne yapmam lazım. maalesef çok bilgisizim bu konuda.

bir de kullanma kılavuzunda bulamadım ilk kullanımdan önce ne kadar şarj etmeliyiz acaba?
0
submariner
(10.09.08)
www.notebook.gen.tr sitesinin forum bölümünü inceleyebilirsin.Vista'dan XP'ye geçiş için tüm kolaylığı sağlıyorlar, gereken yardımı yapıyorlar.
0
oligomer
(10.09.08)
oncelikle sarj konusu ilk sefer icin en az 24 saat olmali tavsiye edilen yani fise takin ve 24 saat battery isiginin yanmasina ragmen oylece birakin 24-36 saat tercihen. daha sonraki kullanimlar icin maksimum performans almak isterseniz battery tam bosalmadan fise takmayin tam dolmadan cikarmayin. tabi bu tavsiye edilen uymazsaniz sorun yaratir diye bi kayide yok.

vistadan xp downgrade mevzusu ise biraz karisik sata hdd yuzunden bir surucu yuklemeniz lazim xp koymadan once, yoksa calismaz. bunu yapabilmek icin ise external cd drive gerekli. bu bir yontem baska bir yontem ise biraz daha karisik belki birilerinden yardim alirsaniz xp cdsinin icine nlite diye bir program mount ederseniz oda olur external birseye gerek kalmadan. ya da bir pc ye gidin o sizin icin yapsin :) ben yine de elimden geldigince yardimci olurum.
0
wish i could fly
(10.09.08)
vista kurmaktan çekinmeyin. vista gayet de başarılı bir işletim sistemidir.
0
actionary
(10.09.08)
şu an için vista kurmaman için herhangi bir sebep yok. sadece butun guncelleştirmeleri kur. oldukça stabil şu anda vista.
0
alperen4
(11.09.08)
(6)

Bu Alet Elektrik Yiyor mu? - AC-AC Converter (220V=>110V)

boshi
Arkadaşlar, Amarigan bir cihazım için kullandığım Ataba kovertörüm var, 220V'yi 110V yapıyor. Hatta buyurun fotosu sağda. Benim merak ettiğim, bu konvertör, cihazı (amfi) kullanmıyorken elektrik yer mi? Yani cihazı kullanmadığım zamanlarda bunu da mı prizden çekmeliyim elektrik sarfiyatı olmasın diy
Arkadaşlar,

Amarigan bir cihazım için kullandığım Ataba kovertörüm var, 220V'yi 110V yapıyor. Hatta buyurun fotosu sağda. Benim merak ettiğim, bu konvertör, cihazı (amfi) kullanmıyorken elektrik yer mi? Yani cihazı kullanmadığım zamanlarda bunu da mı prizden çekmeliyim elektrik sarfiyatı olmasın diye (elektrik sarf ettiğinden şüpheleniyorum zira hırr hırr ses geliyor aletten).

Teşekkür ederim,

boshi
0
boshi
(10.09.08)
lise yıllarından kalan elektrik bilgime dayanarak: birbirine fiziksel teması olmayan iki sargıdan oluşan bobinin 220 tarafından akım geçiyor evet, hırlama da burdan, bağlantıların kötü oluşundan geliyor olabilir. ama bobin voltajı küçültüp diğer tarafta devreyi tamamlayan birşey olmadığı ve bobinin de ihmal edilecek kadar küçük bi direnci olduğu için elektrik çekmiyor diyebiliriz.
0
geldiler
(10.09.08)
100w lık yetiyor mu amfine konuyla alakasız ama?
0
crimson king
(10.09.08)
az da olsa elektrik yer. "hrr" sesini çıkartıyorsa bir titreşim oluşturuyor demektir. titreşim için bir enerji harcamak gerek. enerji de elektrikten işte :)
0
actionary
(10.09.08)
İçinde transformatör var, sen kullanmıyorken de azıcık elektrik harcar yalnız dikkate alınmayacak kadar azdır, önemseme.
0
kimlanbu
(11.09.08)
ihmal ediyoruz yani, süper çünkü çok üşeniyordum aletin fişini çekip takmaya falan.

bu arada crimson king, özür dileyerek düzeltiyorum, aleti kullandığım cihaz naif bir DAC. yetiyor da artıyor yani :)

sağolunuz.
0
🌸boshi
(11.09.08)
elektrik yer ama az yer. misal stand by da kapanmış bi ev eşyası gibi düşün akım çekmeye hazırdır ama çıkışı bağlı olmadığı için çok az bir şey çeker. hır seside transformatörden kaynaklanır. zemini sabitlerseniz yada altına gazete kağıodı gibi bişey koyarsanız o ses te gider.
0
la grande
(11.09.08)
(11)

MSN hacklenmesi

neronas
Az önce köşede "başka bir yerde oturum açtığınızdan oturum kapatıldı" yazıp msn'im offline oldu. Hemen şifremi değiştirdim ama değiştirene kadar da bu 2-3 kez tekrar etti ben oturum açıyorum, bir süre sonra kapanıyor. Şifreyi değiştirden sonra sorun kalmadı.Merak ettiğim, şifremi kimse bilmez. Msn e
Az önce köşede "başka bir yerde oturum açtığınızdan oturum kapatıldı" yazıp msn'im offline oldu. Hemen şifremi değiştirdim ama değiştirene kadar da bu 2-3 kez tekrar etti ben oturum açıyorum, bir süre sonra kapanıyor. Şifreyi değiştirden sonra sorun kalmadı.
Merak ettiğim, şifremi kimse bilmez. Msn e sadece kendi bilgisayarımdan girerim. Virüs konusunda da hassasım warezle uğraşmam. Nasıl olur bu? Bir de kim, nerden log in olmuş görebilir miyim? IP sini öğrenebilir miyim bir şekilde?
0
neronas
(10.09.08)
Bana da olmuştu, böyle o açıyo ben kapıyorum o açıyo ben kapıyorum. Tam şifreyi değiştircektim ki bir msn daha açtığımı farkettim. Msn'i açınca otomatik oturum açtığından beni böyle duruma düşürdü, kendimden tiksindirdi. Böyle bir şey olmuş olmasın?
0
inugard
(10.09.08)
hayır, oturum açan hakkında bilgi almanız pek mümkün değil. belki bir yerde şifrenizi kaydederek oturum açtınız da siz girdikçe o taraftan tekrar otomatik bağlanıyordur?
0
talemon
(10.09.08)
yok, yapmam öyle şey. dikkatliyim bu konularda.
0
🌸neronas
(10.09.08)
hemen hotmail e girin oradan şifrenizi değiştirin. kafanızın rahatına bakın sonrasında..
0
dambil
(10.09.08)
Sizi bloklayanları gösterdiğini vadeden sitelere şifrenizi verdiyseniz onlar listenizdekilere spam atmak için çok kısa süreliğine login olup çıkıyorlar...
0
crown
(10.09.08)
internet explorer'ın entegre messenger zımbırtısını devre dışı bırakın, bende de aynısı oluyordu. meğerse bilgisayar açılırken o nane kendiliğinden online oluyormuş, sonra ben msn açınca da "zaten girmişsin ki hacım sen" diyordu doğal olarak
0
reeper redeemer
(10.09.08)
Olay ciddi ise savcılığa bildirin. TCK' nın bilişim suçları kapsamında msn şifrenizinin kırılması suçtur.

IP öğrenmeksizin davada kişiyi karşınızda görüverirsiniz.
0
pekmezzz
(10.09.08)
sadece sifreni degil, gizli sorunu da degistir istersen..
0
kayranin kedisi
(10.09.08)
aynısı bana da oldu. genel bir hata sanırım. matrix' te bir dalga sadece...
0
cokpissuserim
(10.09.08)
windows messenger diye de bir sey var windows'a entegre. bazen o kendi kafasina gore online oluyor, bu sefer msn messenger (ya da iste her ne kullaniyorsan) seni atiyor "zaten online'sin" diye.
0
layouter
(11.09.08)
internet cafede orada burada falan girmişsinizdir belki?
0
386 dx
(11.09.08)
(3)

bilgisayarım açılıp - kapanıyor

susannah
2 sene önce istanbulda bir eve taşındım, önceki evimde bilgisayarımda bir sorun olmamasına rağmen burada problem çıkarmaya başladı. sanki elektrikler kesilmiş gibi bir anda kapanıyor sonra hemen yeniden başlıyordu. bir müddet kullanmadım (2 ay kadar) sonra 3-4 ay hiç sorun yaşamadım. bu sefer açılıp
2 sene önce istanbulda bir eve taşındım, önceki evimde bilgisayarımda bir sorun olmamasına rağmen burada problem çıkarmaya başladı. sanki elektrikler kesilmiş gibi bir anda kapanıyor sonra hemen yeniden başlıyordu. bir müddet kullanmadım (2 ay kadar) sonra 3-4 ay hiç sorun yaşamadım. bu sefer açılıp kapanmalar tekrar başladı. işim nedeniyle şehir dışında olacağım için bilgisayarı erkek arkadaşıma bıraktım çünkü onun bilgisayarında da problem vardı. orada hiç sorunsuz çalıştı bir kere bile açılıp kapanma yapmadı ki yaklaşık 8 ay gibi bir süre. ben de o zaman ups alayım dedim. ups aldım kurdum aynı tas aynı hamam:(( şimdi sorun internal power supply olabilir mi? taşınırken bir zarar görmüştür belki? elektrik mühendisi bir arkadaşım ise kaçak akım olursa da böyle bir durum olur, ups bir işe yaramaz dedi. bir yardım edin abilerim ablalarım:)
0
susannah
(10.09.08)
-virüs olabilir
-soğutma sorunu olabilir

ama bence psu.
0
desdinova
(10.09.08)
internal power supply'dan ötürü olabilir. tozdan mozdan işlemci fazla ısınıyordur, kendimi koruyacam diye kapatıyodur pc'yi. yine toz vs. olmasa da virüs vardır işlemciyi yoruyordur, aynı şekilde yine kapanabilir.

bu gibi hadiselerde kesin teşhis koymak güç. o yüzden deneme/yanılma yapmak lazım. zaten (genellikle) kendine teknik servis diyen adamların yaptıkları da bu.

*kaçak akımdan olabilir, doğru. priziniz topraklı mı değil mi, herhangi bi kaçak durumu var mı kontrol edin. bi sıkıntı yoksa, internal power supply'ı test edin, yakınlarda eşde dostta aynı güç veya yakın güç değerlerinde bi power supply varsa onu çıkarın kendi pc'nizde deneyin. yine bi sorun yoksa işlemciyi yoklamak lazım. anakartta kuzey köprüsüne bi bakın. yada durun ya, işlemcinin üzerinde bi soğutma aparatı vardır, metal ızgaralı falan. onunla işlemci arasında sakızımsı yapışkan bi madde vardır. onu değiştirin, satılıyo bilgisayarcılarda, 1 ytl falan sanırım.

valla şimdilik aklıma gelenler bunlar.
0
crayze horse
(10.09.08)
sağolun dediklerinizi aşama aşama yapmaya çalışacağım, en sonunda çıldırıp bilgisayarı camdan atmazsam tabi. :) teşekkürler.
0
🌸susannah
(10.09.08)
(2)

Güç kaynağı sorusu

joehigashi
3 hafta önce hizlial.com'dan kesintisiz bien güç kaynağı aldık. Herşey normal giderken hatta güç kaynağını fişten çekip test edip denediğimizde çok iyi sonuç vermesine rağmen bu gün yaşanan bi elektrik kesintisiyle güç kaynağı anında kapandı !! 1 saniye bile tutmadı. Yani güç kaynakları fişleri çekt
3 hafta önce hizlial.com'dan kesintisiz bien güç kaynağı aldık. Herşey normal giderken hatta güç kaynağını fişten çekip test edip denediğimizde çok iyi sonuç vermesine rağmen bu gün yaşanan bi elektrik kesintisiyle güç kaynağı anında kapandı !! 1 saniye bile tutmadı. Yani güç kaynakları fişleri çektiğimizde çalışmasına rağmen şehir hattından elektrik kesildiğinde 1 saniye bile durmuyor. Bu sorunun bir izahı var mı ? Acaba ben bazı kabloları mı yanlış bağlıyorum ?
0
joehigashi
(10.09.08)
Hızlı al dan almamış da olsak bizim şirkette de kesintisiz güç kaynağı fişten çekildiği anda devreye giriyor ama şarj durumu hemen %25 e düşüyordu. Gerçek elektrik kesintilerinde de sizinki gibi hiç devreye giremiyordu. Meğerse bataryalar arızalı imiş. servis gelip değiştirmişti. bir de pişkin pişkin şöyle demişti: " Bu seri bataryalar arızalı, biz de sonradan öğrendik, müşterilerden şikayet geldikçe değiştiriyoruz". şikayet etmesek hiç yani. cık cık...
0
nicin ben
(10.09.08)
ya fazla amper bağlayıp aşırı yüklüyorsunuz veya bataryalar ölüdür. sizin durumda "nicin ben" in dediğine katılıyorum. arızalı ürün.
0
metox
(10.09.08)
(4)

Video işleme..

henry gale
bize güzel bir video işleme programı lazım canlar. şöyle montaj yapabileceğimiz ve basit efektler ekleyebileceğimiz arayüzü kolay bir program. hangi programlar isteklerimize cevap verir acep?
bize güzel bir video işleme programı lazım canlar. şöyle montaj yapabileceğimiz ve basit efektler ekleyebileceğimiz arayüzü kolay bir program. hangi programlar isteklerimize cevap verir acep?
0
henry gale
(10.09.08)
size en uygunu windows movie maker derim. biraz daha kastırmacalı işler yapacam diyorsan adobe premiere
0
anki06
(10.09.08)
youtube videosu yapacaksanız movie maker yeter artar bile! :)

biraz daha ilerisi için adobe premiere veya edius.
0
actionary
(10.09.08)
sony vegas da guzeldir gayet, daha anlasilir ve daha stabil calisiyor.
0
paradoxical
(10.09.08)
(bkz: edius) da deneyebilirsiniz.
0
teletabi
(10.09.08)
(3)

kesintisiz güç kaynağı (ups) sorusu

kofteburger
Ben de şu an Pentium 4 / Geforce 2 bir bilgisayara bağlı bir UPS var.Ben bunu gidip Core 2 Quad / Radeon HD 4870 bir bilgisayara bağlasam patlar mı? Yani power supplylerdeki 600w 300w gibi bir olay var mı? varsa kaldırmayacağı bilgisayarı bağlayıp açmaya çalışınca olan bilgisayara mı olur sadece ups
Ben de şu an Pentium 4 / Geforce 2 bir bilgisayara bağlı bir UPS var.
Ben bunu gidip Core 2 Quad / Radeon HD 4870 bir bilgisayara bağlasam patlar mı?
Yani power supplylerdeki 600w 300w gibi bir olay var mı? varsa kaldırmayacağı bilgisayarı bağlayıp açmaya çalışınca olan bilgisayara mı olur sadece upse mi?
edit: alet powercom ama bilmiyorum modelini çok oldu alalı sorun o zaten.
edit: (git: 60172 )
0
kofteburger
(09.09.08)
patlamaz.
0
tannhauser
(09.09.08)
POWERCOM BNT-600A UPS imiş model. 600w olacak bağlanacak bilgisayar.
patlar mı derken bozulur mu demek istedim tabii :)
0
🌸kofteburger
(09.09.08)
o sadece bir aracı. bozulmaz öyle.
voltajı regüle eder, aşırı akım gelirse korur ve dayanabildiği sürece güç verir kasanıza. ups'in değerine göre sizin 300W'dan 600W'a çıkan harcama değerinize göre elektrik kesildiğinde, pc'yi açık tutucak süresi azalır sadece Watt değeri arttığından.bende 300lük ups var, 650W'lık güç kaynağı var. içiniz rahat olsun. öyle bi kıyaslama yok(:
0
mestre
(10.09.08)
(3)

google chrome

akcelik
şimdi efendiler bu zamazingo güzel ama bir şey ya olmuyor ya da ben ayarlayamadım.tam ismini bilmediğimden anlatayım, mesela google.com a giriyoruz arancak yere bir şeyler yazıyoruz ya, sonra bir gün google girdiğimizde o boş kutuya tıklayınca ne yazdıysak evvelden çıkıyor ve rahatca seçiyoruz, aynı
şimdi efendiler bu zamazingo güzel ama bir şey ya olmuyor ya da ben ayarlayamadım.

tam ismini bilmediğimden anlatayım, mesela google.com a giriyoruz arancak yere bir şeyler yazıyoruz ya, sonra bir gün google girdiğimizde o boş kutuya tıklayınca ne yazdıysak evvelden çıkıyor ve rahatca seçiyoruz, aynısı sözlük içinde geçerli... bu olay google browser da neden olmuyor ? mümkünse nasıl halledebiliriz? bu sorunumu çözsem bana tamamiyle yeten bir browser olcak ama bu haliyle yorucu oluyor.
0
akcelik
(09.09.08)
tam sürüme kadar firefox. büyük ihtimalle tam sürümden sonra da firefox :)
0
edge_nabby
(09.09.08)
o dediğin özellik opera'da da yok ya da ben bilmiyorum.
0
insanimsi
(10.09.08)
valla bende çıkıyor..
0
kokomichu
(10.09.08)
(5)

Bir mp3'ün riplendiği andaki durumu

feelindivine
Arkadaşlar peki yüklediğimiz herhangi bir mp3'ün gerçek kalitesine öğrenme şansımız var mı?(riplendiği andaki) Mesela 128 kbps seçilerek rip edilmiş bir mp3'ü, sırf dosya boyutu sissin diye 320 kbps'a çevirip paylaşan çakallar olabilir ki olmuşdur da. Bunu anlama şansımız var mı? Bunu anlayabilen bi
Arkadaşlar peki yüklediğimiz herhangi bir mp3'ün gerçek kalitesine öğrenme şansımız var mı?(riplendiği andaki) Mesela 128 kbps seçilerek rip edilmiş bir mp3'ü, sırf dosya boyutu sissin diye 320 kbps'a çevirip paylaşan çakallar olabilir ki olmuşdur da. Bunu anlama şansımız var mı? Bunu anlayabilen bir program var mı? Böyle mp3'ü gözden geçiren falan..
0
feelindivine
(09.09.08)
yanlış anlamadıysam varmış.

sozluk.sourtimes.org
0
704
(09.09.08)
"yukledigimiz mp3" kismini anlayamadim tam olarak ama sanirim download etmeden once emin olmak istiyorsun fakat o is imkansiz gibi bir sey. bit rate'i sonradan arttirilan mp3'lerde ancak dinlenildiginde kendini eleverir. bitrate info gosteren programlar var fakat onlar da onceki halini gostermiyorlar.
0
zakk
(09.09.08)
Yüklediğimiz mp3 derken emule, limewire, ares türü paylaşım programlarından indirdiğimiz mp3'leri kastettim. Hayır indirdikten önce emin olmak istemiyorum zaten o imkansızdır bence. 320 kbps bir mp3 indirdiniz diyelim. 320 kbps sandığımız bu mp3 (kulağımızın da iyi olmadığını varsayalım) orijininde 128 kbps ama öylesine 320 kbps yapılmış. Bunu anlamanın bir yolu var mı? Kısacası bir mp3'ün başından neler geçmiş, upsampling ya da downsampling yapılmış mı üzerinde bunu anlayabilir miyiz? Umarım açık olmuştur.
0
🌸feelindivine
(09.09.08)
bu iş için mümkün bir yol olduğunu sanmıyorum. 128kbps lik mp3 ü uncompress ettiğiniz anda o source haline gelir, yeniden sıkıştırdığımız zaman source un niteliği ile ilgili bir yorum yapmak mümkün olmaz demek istiyorum ama belki çok çok ufak bir ihtimal, kullanılan sıkıştırma kütüphanelerini biliyorsak, nasıl çalıştıklarını tanıyorsak, gerekli dsp bilgisine sahipsek, gerekli araçlara erişimimiz varsa, yani kısacası yemiş bitirmiş isek olayı, parça bazında tek tek oturup ince incelemeler yaparak bununla ilgili bir tahmini "belki" yürütebiliriz. bu da tahmin olur, ve baya uzun zaman alır muhtemelen.

her encoderin kendine has bri sıkıştırma algoritması var(mp3'ler için konuşuyorum. bunların decoderları tektir, yani bir diğer deyişle, sese sonradan eq-post processing uygulamayan bütün programlar bit by bit aynı sonucu verirler). sıkıştırmanın neler ile yapıldığını bilirsek, bunların kendilerine has bıraktıkları fingerprintleri çıkarabilirsek, kombinasyonları deneyerek çift ıskıştırmada ortaya çıkacak artifactleri -belki diyorum- gözlemleyebiliriz, ve sonra bununla ilgili tahminler yürütebiliriz. ama pratik olarak pek imkanlı görmüyorum. sonuçta her zaman orijinal bir kanyağın mp3 sıkıştırması benzeri bir işlemden geçmiş olma ihtimali vardır... yani emin olmanın mümkünü yok.
0
kurukafa
(10.09.08)
Hassas kulaklar anlayabilir pekala. Muhtemelen ileri düzeydeki ses işleme programları da bunun hakkında fikir verebilir fakat yorumlamak için epeyce tecrübeye ihtiyaç olur diye düşünüyorum. Zaten 192 ile 320 arasında fark olduğu anlaşılmıyorsa 320 kbps mp3 tercih etmenin de pek anlamı yok.

Düzenli albüm release'i yapan sayfalardan indirilirse böyle şüpheler de bertaraf edilebilir.
0
paranormal
(10.09.08)
(6)

128 kbps olan mp3u 192 kbpsye donusturmek

rurouni
Şimdi boyle bir başlık var arkadaşla kavga edip duruyoruz tamamen 128kbps üzerin mp3lerin ses kalitesinde hiçbir artış olmadıgına dair kaynagı da bu başlık. Benim anladıgım kadarı ile bu başlıkta 128 i 192 yapmak boş bir iş diyor yani orjinal mp3 ripler 256, 192 ne ise yaparsak daha iyi ses alırız.
Şimdi boyle bir başlık var arkadaşla kavga edip duruyoruz tamamen 128kbps üzerin mp3lerin ses kalitesinde hiçbir artış olmadıgına dair kaynagı da bu başlık. Benim anladıgım kadarı ile bu başlıkta 128 i 192 yapmak boş bir iş diyor yani orjinal mp3 ripler 256, 192 ne ise yaparsak daha iyi ses alırız. yok alamıyosak bi ac3 tür dts dir neden var.
0
rurouni
(09.09.08)
evet arkadasın haklı 128 i 192 ye genısletirsen kaybolan sesler geri gelmıyor onun yerıne nefis bi dip gurultusu gleiyor. rip ederken flac tercih etmek en guzeli.
0
bryan fury
(09.09.08)
ac3 -dts vs baştan o şekilde analogdan dijitale çevrildiği için kaliteli.
0
darknum
(09.09.08)
bence sen anlatamıyorsun. :)
"128 i 192 cevirmenin gereksiz oldugu o şekile kalitenin artacagını biliyorum."

bu ne demek ki şimdi? 128kbps de riplenmiş bir mp3 ü uncompress edip, 192 ye çevirirsen sonunda elinde en baştaki 128'likten DAHA KÖTÜ bir medya kalır. 2*2=4

"Benim anladıgım kadarı ile bu başlıkta 128 i 192 yapmak boş bir iş diyor yani orjinal mp3 ripler 256, 192 ne ise yaparsak daha iyi ses alırız. "

Bu cümleyi anlayamıyorum.

"yok alamıyosak bi ac3 tür dts dir neden var."

Bunun da konu ile bağlantısını anlayamıyorum. Bu bahsettiklerin mp3'ten apayrı sıkıştırma algoritmaları içeriyor, bitrateleri karşılaştırılabilir bilr değil, bambaşkalar yani.

"analog kayıttan riplerken bir 256 riplendi bir de 128 bunların ikisi aynı şey mi yani ? sadece kapladıgı yer mi farklı ses kalitesinde bir şey yok. "

analog kayıttan ripleme diye bir şey yok. Bu işlemler sadece ama sadece dijital veri üzerinde yapılabilir. analog kayıdı bilgisayarına aldığın zaman dijitale çevirmiş oluyorsun zaten. ve o ikisi tabii ki aynı şey değil. Bilgisayarına ilk aldığın kayıt "kaynak" yani "sıkıştırılmamış", yani bütün veri onun içinde. Bunu 256kbps olarak mp3 yaparsan kayıplı olarak sıkıştırmış olursun. eğer aynı kaynağı 128kbps de sıkıştırırsan DAHA FAZLA kayıplı oalrak sıkıştırmış olursun(daha fazla kayıp = daa kötü ses). Sıkıştırılmış bir dosyayı açıp tekrar sıkıştırırsan DUBLE KAYIP elde etmiş olursun(çünkü kaynak oalrak en baştaki kaynağı değil, sıkıştırılmış ve kayba uğramış sinyali kullanmış olursun, kayıplı veriyi tekrar kayıplı olarak sıkıştırmış olursun yani).

"bir sürü insan dts müzik dosyası indiriyor gercekten salaklar mı?"

Bunun konu ile ilgilisini anlayamıyorum. Sanırım farklı sıkıştırma sistemlerinin bitratelerini karşılaştırmak gibi bir hata yapıyorsun.
0
kurukafa
(10.09.08)
benim anlatamadıgım kesin bir durum şimdi de. belki basit şekilde bir kaç soru sorabilirim.

256 kbps bitrate e sahip mp3 dosyaları falan var 320 e falan alıp başını gidiyo burdan gözüken. bunlar bir şekilde boyle yapılmıs o ayrıntıları hiç bilmedigimden onceki cevaplarımdaki girip gereksiz konusmak istemiyorum.
256kbps ile 128kbps bitrate e sahip mp3 un dosyasının ses kalitesi olarak bir farkı var mı?

128 den 192 e cevirmedik birileri yapmış en güzelinden biz de indirdik.
0
🌸rurouni
(10.09.08)
evet, kesinlikle var. 256kbps olan, 128kbps olanın 2 katı boyutundadır(constant bit rate olduğunu varsayıyorum). Ve kaynak sese göre "daha az kayıplıdır". Yani aslına "daha sadık", bu durumda "daha kaliteli" diyebiliriz. Ama bu sebeple de boyutu daha fazla.

Fakat briaz kafaları karıştırmak gerekirse, x encoderi(mesela LAME ile) ile riplenmiş 128kbpslik bir mp3, y encoderi ile riplenmiş(mesela dandirik bir öğrenci projesi eencoderi ile) 256kbpslik bir mp3ten daha iyi olabilir. Burada encoderin kalitesi devreye giriyor, ama pratik olarak bunu kafaya takmaya gere kyok, internetten indirdiğiniz mp3ler genelde gayet kaliteli encoderlar ile riplenirler.
0
kurukafa
(10.09.08)
(2)

sistemi fabrika varsayılanlarına geri yükle'yememe sorunu

baklagil
öncelikle:(git: #38323) sonuç olarak c'ye format atmak istiyorum ama acer empowering technology kısmına girip fabrika ayarlarına geri yükleye basıyorum parolayı giriyorum c: silinecek baştan yüklenecek gibisinden bişey çıkıyo onaylıyorum, bilgisayar baştan başlıyo ve kullanıcı ekranı geliyo yine.
öncelikle:
(git: #38323)

sonuç olarak c'ye format atmak istiyorum ama acer empowering technology kısmına girip fabrika ayarlarına geri yükleye basıyorum parolayı giriyorum c: silinecek baştan yüklenecek gibisinden bişey çıkıyo onaylıyorum, bilgisayar baştan başlıyo ve kullanıcı ekranı geliyo yine. oturum açınca da hiç bişey olmamış gibi açılıyo.

aynı işlemi alt+f10 kombinasyonu ile denemek istiyorum ama abuk subuk şeyler çıkıyo.

ben nasıl format atcam bu c'ye yaw :(
0
baklagil
(09.09.08)
acilista o alt+f10'a (f8'miydi yoksa) basacaksin o acilis acer yazisi ciktiginda. o abuk subuk seyler fabriak ayarlarina donduren seyler.
0
fdegir
(09.09.08)
recovery dvdsi ile denedim ve hallettim teşekkürler.
0
🌸baklagil
(11.09.08)
(1)

Facebook Sorusu

hlathguth
"Became o fan" mevzusu için Page açmak gerekiyor ya, sevdiğim bir cazcının fan page'ini açmak istiyorum. Nasıl yapabilirim?
"Became o fan" mevzusu için Page açmak gerekiyor ya, sevdiğim bir cazcının fan page'ini açmak istiyorum. Nasıl yapabilirim?
0
hlathguth
(09.09.08)
trimpot
(09.09.08)
(5)

mp3 kalitesi

feelindivine
Aynı şarkıyı 128 kbps ve 320 kbps olarak bir çok kez dinlediğinizde ilk hissedilen fark nedir? Şarkının hangi bolumlerinde kalite artışı farkedebiliriz? Bu sorum özellikle odyofillere cunku ben 128 kbps ve 320 kbps ile rip edilmiş sarkılar arasında çok ayırt edici farklılıklar duyamıyorum. Sadece 32
Aynı şarkıyı 128 kbps ve 320 kbps olarak bir çok kez dinlediğinizde ilk hissedilen fark nedir? Şarkının hangi bolumlerinde kalite artışı farkedebiliriz? Bu sorum özellikle odyofillere cunku ben 128 kbps ve 320 kbps ile rip edilmiş sarkılar arasında çok ayırt edici farklılıklar duyamıyorum. Sadece 320 kbps biraz daha doğalmış gibi geliyor. 128 kbps ve 320 kbps arasında çok ufak farklar mı var hakikaten kulağı çok çok iyi insanlar ne diyor buna?
0
feelindivine
(09.09.08)
128 ile 320 arasında epey bir fark var aslında; özellikle mp3 çalarla dinlerken arka plandaki sesler daha iyi duyuluyor, ne bileyim, 128'de duyulmayan zil sesleri işitilebiliyor, ya da ritme eşlik eden ikinci gitar farkedilebiliyor. biraz yüksek volümde dinlendiğinde fark edilebiliyor bunlar. bir de 320'de ses daha net ve temiz geliyor.
0
judas priest fan
(09.09.08)
ses sisteminize bakar bu olay.. kötü bir sistemle kulağınız ne kadar iyi olursa olsun zaten farkedemezsiniz.. aynı şekilde ses kartı kalitesiz ise yine farketmez.. flac dinleyin birde, asıl kalite onda..

ha isterseniz 128 kbps lik bir mp3 dosyasını 320 ye de çevirirsiniz. hiçbir fark olmaz yine..
0
metox
(09.09.08)
eklemeyi unutmuşum; iyi bir ses sisteminde 320 kbps lik mp3 ün kalite farkını az da olsa farkedebilirsiniz.. tiz ve basların derinliği açısından yani.. bu aşamada mp3 ün sıkıştırmaya yönelik bir codec olduğunu unutmamak gerekir, kaliteye yönelik değil..

audio cd lerin kalitesinin 1411 kbps olduğunu söylemen bitiremeyeceğim.. high-end bir cd player ve ses sistemiyle tamamlanır bu..
0
metox
(09.09.08)
odyofil miyim bilemem, bunun bir jargonu var mıdır onu da bilmiyorum ancak benim hissettiğim farklar; derinlik, canlılık(bir tane daha var da nasıl anlatsam bilemedim ama bir güç var).
Şarkı 128kbps iken sığlaşıyor, soluk bir hâl alıyor. Özellikle aynı şarkıyı audio cd'den dinlemişliğiniz varsa aradaki fark kulağa daha da batar...
0
late viper
(09.09.08)
mp3'e dönüştürülme aşamasında, duyulabilir frekansların birçoğu atılıyor. bu frekansların büyük kısmı daha alt frekansların (gerçek enstruman seslerinin mesela) harmonikleri.

o harmonikler de işte yukarıda bir yerlerde üst üste binip bambaşka frekanslar oluşturuyor. siz eseri mp3'e dönüştürdüğünüzde o harmoniklerin önemli bir kısmını silip süpürmüş oluyorsunuz. mp3 kalitesi ne kadar küçükse, o kadar büyük bir frekans aralığı yok oluyor, haliyle "sadakat" (fidelity) o kadar düşüyor, ama dosya boyutu da o kadar küçülüyor. bitrate daha da küçültüldüğünde, mesela 48kbps yapıldığında, artık doğrudan duyulabilir frekanslar (harmonik olmayanlar, bizzat sesin kendisi yani) kesilmeye başlanıyor.

peki ne fark hissediliyor siz eserin bitrate'ini azalttığınızda? ses "berraklığını" yitiriyor.

yağın üzerinde kaymaya bırakılan kibrit kutusu gibi değil, kuru bir yüzeyde kaymaya bırakılan kibrit kutusu gibi.
0
actionary
(09.09.08)
(6)

Her sayfayı ayrı PDF yapmak

sui
Diyelim ki mail merge ile oluşturulmuş 100 sayfalık bir dokümanım var, ama aslında her sayfa farklı bir kişiye yazılan aynı içerikli bir mektup. Bunu zort diye 100 ayrı PDF yapmak istersem şansımı çok mu zorlamış olurum?
Diyelim ki mail merge ile oluşturulmuş 100 sayfalık bir dokümanım var, ama aslında her sayfa farklı bir kişiye yazılan aynı içerikli bir mektup. Bunu zort diye 100 ayrı PDF yapmak istersem şansımı çok mu zorlamış olurum?
0
sui
(09.09.08)
adobe acrobat pro 8.0 la yaparsın.
0
soufigay
(09.09.08)
sizin için beleş program aradım (windows kullandığınızı varsaydım) ve şunları buldum:

www.download.com
www.download.com
www.download.com
www.download.com
www.download.com
0
edge_nabby
(09.09.08)
portableapps.com

usb den calsıyor hemde.
0
bryan fury
(09.09.08)
Hepsi pek güzel ama bryan furynin önerisi kralmış. Danke.
0
🌸sui
(09.09.08)
evet. ayrıca pdftk'nin sitesine girdim, bir de ne göreyim, pdftk'nin linux sürümü de varmış. teşekkürler bryan fury.

edit: ubuntu deposunda da varmış.
0
edge_nabby
(09.09.08)
rica ederim.
0
bryan fury
(11.09.08)
(4)

google pagerank?

cokpissuserim
uzun bir süredir web sitemin pagerankı 1' idi. bugün 4 gözüküyor. 3-5 sitede kontrol ettim. google toolbar da 4 diyor. bir güncelleme falan oldu mu? yoksa arada bu pagerank sisteminin şaftı kayabiliyor mu?
uzun bir süredir web sitemin pagerankı 1' idi. bugün 4 gözüküyor. 3-5 sitede kontrol ettim. google toolbar da 4 diyor. bir güncelleme falan oldu mu? yoksa arada bu pagerank sisteminin şaftı kayabiliyor mu?
0
cokpissuserim
(09.09.08)
Bir hafta filan önce güncelleme sanıyorum. Google üzerinde bağlandığım bazı sitelerin sıralamaları değişmiş.
0
ataturkiye
(09.09.08)
bu pagerank olayından açıkçası pek anlamıyorum. sitem alexa rank da 2 milyon küsür, pagerank 4. başka bir site alexa sıralamasında 5000 küsür, o da pagerank 4. esasında kafamı kurcalayan kısım bu oldu.
0
🌸cokpissuserim
(09.09.08)
yaklaşık 1 1.5 ay önce pagerank güncellemesi oldu.
zaten 3 ayda bir güncelleme olur. 1 1.5 ay sonra tekrar güncelleme olması bekleniyor.
0
crystalsoul
(09.09.08)
alexa da siralamaya girmemi$ olsaniz dahi pr degeriniz 7 bile olabilir. pr degerinizin artmasi icin kaliteli ve sizin siteniz ile dogrudan alakali yuksek pr li sitelerden backlink almak super olur.
0
independence
(10.09.08)
(5)

usb hub önerisi

teritori
Efendim bilgisayarıma bağlamam gereken usb alet edevat açısından bir enflasyon yaşadığımdan mütevelit bir usb hub alacağım. Daha önceden de bir tane dandiklerinden almıştım ama çalışmamıştı. Usb Hub kullanıp da memnun kalan vatandaş var mıdır? Var ise hangisidir memnun kalınan hub?
Efendim bilgisayarıma bağlamam gereken usb alet edevat açısından bir enflasyon yaşadığımdan mütevelit bir usb hub alacağım. Daha önceden de bir tane dandiklerinden almıştım ama çalışmamıştı. Usb Hub kullanıp da memnun kalan vatandaş var mıdır? Var ise hangisidir memnun kalınan hub?
0
teritori
(09.09.08)
Çalışmaması sıra dışı bir durum. Hub'ı uzatmayla değil direk anakarta bağlayın. Yani kasanın üstündeki/önündeki usb portlarıan değil direk kasanın arkasındaki anakarta bağlı olan portlara takın zira çalışmaması muhtemelen düşük voltajdan oluyor. Güç kaynağınız da zayıf geliyor olabilir tabi. Eğer laptopta kullanıyorsanız prize takılı değilken de çalışmayabilir. Temelde sorun voltaj sorunu oluyor yani...
0
crown
(09.09.08)
Notebookta kullanıyorum. Prize takılı değilken çalışmaması gibi bir durum olamaz zira elektrik bağlantısı yok. öyle büyük bir hub değildi dörtlü bir çoklayıcıydı. Yine öyle bir şey düşünüyorum zaten.

Ama anladığım kadarıyla adaptörlü almam gerekecek. O zaman da üçlü prizi beşlemem filan gerekecek. Vay benim dertli başım.
0
🌸teritori
(09.09.08)
"Prize takılı değilken"den kastım notebook'un prize takılı olmaması idi zaten, hub'ın değil. Pile geçince voltaj değişiyor bu da usb portlarını etkileyebilir...
0
crown
(09.09.08)
Hayır hiç kullanmıyorum prize takılı olmadan bilgisayarı.
0
🌸teritori
(09.09.08)
pan1.fotovista.com
bundan aldım bimeks'ten. denedim çok da memnun kaldım an itibariyle. 13 liraydı. bundan önce aldığım dalga 5 lira filandı. ben de amma cimriymişim be.
0
🌸teritori
(09.09.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.