Giriş
(3)

Taksim’den Kadıköy’e gece ulaşım

kuehles blondes
Taksim’den kadıköy’e gece en iyi ulaşım şekli nedir? Dolmuşlar vardı ama çok azalmışlar, geçenlerde çok uzun beklemek zorunda kaldım. Teşekkürler
Taksim’den kadıköy’e gece en iyi ulaşım şekli nedir? Dolmuşlar vardı ama çok azalmışlar, geçenlerde çok uzun beklemek zorunda kaldım.

Teşekkürler
0
kuehles blondes
(08.06.23)
karaköye inip vapura da binebilirsin.
0
bohr atom modeli
(08.06.23)
haftasonuysa metroyla zincirlikuyu -->metrobüs
haftaiçi metro kapandıktan sonraysa taksiyle mecidiyeköy metrobüs --> metrobüs

vapurun marmarayın bir bitiş saati var ama metrobüsün yok.
0
nhk ni youkosu
(08.06.23)
vayy be istanbul'a ilk geldiğimde direkt otobüsler vardı gece bile binerdim taksim'den kadıköy'e...
0
fakat
(09.06.23)
(4)

Fast food gerçekten zararlı mı?

sassot
haftada 2 kere fast food zararlı mı, zararlıysa sonucu ne oluyor kanser vs mi ?
haftada 2 kere fast food zararlı mı, zararlıysa sonucu ne oluyor kanser vs mi ?
0
sassot
(08.06.23)
gule gule
(08.06.23)
Obez olunur.
0
put it in your appropriate place
(08.06.23)
Kan sekerini sicratacak tonla etken madde var, beyaz un, glikoz surubu vs. Yuksek kan sekeri karaciger yaglanmasini beraberinde getirir ve tabii obeziteyi de. Bunlarin da nelere yol açacagini söylememe gerek yok.

Öte yandan trans yaglar ve diger katki maddeleri de ileri derecede kansojerendir.

Tek tip beslenmenin de vücuda nasil zararli oldugunu yazmiyorum bile.
0
Yourcousinmarvinberry
(08.06.23)
Hem de ne. Tum malzemeler hazir, etinden burger ekmegine tum malzemeler hazir, endustriyel uretiliyor, Tr'de patates soyuyorlar mi bilmiyorum ama y.disinda patates bile dilimlenmis paketinde geliyor. Evinde kuru sogan, domates, salatalik, ekmek ye 1 milyon kat daha sagliklidir.

Bir arkadasim Ingiltere'ye tasindi, bu ucuz diye ilk senelerde paso Mc donalds'a yuklenmis, cunku toplu tasimada dagitilan beles gazeteyi aciyormus indirimli kupon cikiyormus £1.99'a big mac+patates falan, app'ini indirmis paso indirim yapiyormus app. Adam bagimlisi olmus mc donaldsin. Sonra bunda tansiyon cikti genc yasta, Adam tansiyondan bastigim tyeri bilmiyorum dusup bayilacak gibi oluyorum diyordu. Eczaneye gidiyorum tansiyon olcturmeye sasiriyorlar diyor daha gencsin diye. Neyse eve almis tansiyon aletini sonra 1 ay falan sabah aksam olcup not aliyordu, doktora gidiyordu falan. hayat tarzini degistirdi duzenli kosu yuruyus yapti, fast food'u sekeri birakti, azalti, kilo verdi falan toparladi kendini simdi.
0
speedy
(08.06.23)
(1)

euro

Ladymermaid
giderek artıyor. apustosta avrupa bölgesine gideceğim iş için. ne zaman alayım da cebe ataıym bu euroyu?
giderek artıyor. apustosta avrupa bölgesine gideceğim iş için. ne zaman alayım da cebe ataıym bu euroyu?
0
Ladymermaid
(08.06.23)
22 Haziran'da faiz arttırırlarsa, 1-2 günlüğüne biraz düşebilir belki. O zaman alabilirsiniz. Tabii (yeterince) arttırmazlarsa fırlayabilir de. O riski göze almanız lazım.
0
PhoenixRising
(08.06.23)
(4)

Dolandırılıyor muyum ? Adıma dava açılmış e-devlete ne zaman düşer

ayağiniza gelen overlokçu
Merhaba duyuru halkı Pttden arandım adıma dava açılmış tebligatınız var dediler.Arayan bir cep telefonuydu dolandırıcı olmasından şüphelendim . Kabahatler kanuna göre açılmış çankaya adliyesinden sorgulayabilirsiniz dediler.Bir de bana zarfın üzerinde yazan avukatın numarasını verdiler, avukatı arad
Merhaba duyuru halkı

Pttden arandım adıma dava açılmış tebligatınız var dediler.Arayan bir cep telefonuydu dolandırıcı olmasından şüphelendim . Kabahatler kanuna göre açılmış çankaya adliyesinden sorgulayabilirsiniz dediler.Bir de bana zarfın üzerinde yazan avukatın numarasını verdiler, avukatı aradım ben de böyle bir isim de bir tebligat da yok dedi. arayan ptt kargocu hemen düşmez e-devlete falan demişti. Bu adıma açılan dava gerçek mi değil mi dolandırılıyor muyum nasıl öğrenebilirim?

bir de bu kabahatler kanunundan dava açılmışsa, sadece idari para cezası ile mi halledilir daha ileri gider mi ?
0
ayağiniza gelen overlokçu
(08.06.23)
kolpa hocam. aynısını geçen gün ben de yedim. 2 hafta süresi dolmuş adınıza dava var falan dedi. edevlete düşmüyor mu hatta bu dedim karşıdaki kadın oradan bakarsınız işte falan dedi. şüphelendim ama yine de kalkıp postaneye gittim. yıllardır ilk kez böyle bir tongaya düştüm hatta. postaneye gittim böyle dolandırıcılar çok var dedi görevliler. bi güzel ana avrat küfredip evime geldim.
0
deranzo1
(08.06.23)
bunu bu ara çok sık yapıyorlar. benzeri yine burada sorulmuştu. uyap'a düşmediyse sallamayın. dava açılınca tebligat elinize gelirdi zaten.
0
false pretension
(08.06.23)
@deranzo bana da öyle geldi verdikleri avukat numarasını aradım . fakat kadın gayet ciddi bir şekilde böyle bir isim ve tebligat ben de yok dedi.
0
🌸ayağiniza gelen overlokçu
(08.06.23)
uyap vatandaş portalına girin, dosya sorgula kısmından bakın. tebligat daha adliyeden çıkmadan evraklar kısmına girer eğer dava açılmışsa. orada açılan bir dava dosyası görünmüyorsa kolpadır. ayrıca yukarıda söylendiği gibi ptt arayıp tebligatınız var demez, kapıya gelir bulamazsa adreste bulunamadı diye mahkemeye geri gönderir.
0
mustafakesekci
(09.06.23)
(2)

iş alamama. bir freelance dertleşmesi

dreamdjarum
okuyan herkese selamlar. bir freelance fotoğrafçı ve videolu içerik üreticisiyim. yazacaklarımı benim mesleğimden bağımsız freelancer derdi olarak değerlendiriniz. 15 yıldır mesleğimi, severek ve gelişerek icra ediyorum. çok güzel işler yapma imkanı buluyorum zaman zaman. genel olarak işlerim beğeni
okuyan herkese selamlar. bir freelance fotoğrafçı ve videolu içerik üreticisiyim. yazacaklarımı benim mesleğimden bağımsız freelancer derdi olarak değerlendiriniz. 15 yıldır mesleğimi, severek ve gelişerek icra ediyorum. çok güzel işler yapma imkanı buluyorum zaman zaman. genel olarak işlerim beğeniliyor, takdir görüyorum. kazanç noktasında büyük bir telaşım yok. ancak derdim bir akışımın olmaması. sabit ve sürekli gelir elde edeceğim müşteriler bulamıyorum. aldığım işleri çoğunlukla çevremdeki meslektaşlarımdan alıyorum, bir çeşit Back-Up adam durumundayım. kimin başı sıkışsa beni arar ve iş bir şekilde çözülür. yetişemedikleri işleri bana paslarlar. çevremde benim gibi çalışan insanların kendi müşterileri ve rutin yaptıkları işler var. bu imkana ben de kavuşmak istiyorum. ancak bunun yolu, yöntemi nedir bilmiyorum. fikirlerinize ihtiyacım var. teşekkürler
0
dreamdjarum
(08.06.23)
Selamlar bunun için kendi markanızı oturtmalısınız. Maalesef şu an fason üretici konumundasınız yani işlerin çoğu ajanslardan geliyor diye anladım.

İşinizin doğası gereği müşterileri doğrudan bulma şansınız zor. Çünkü fotoğraf ihtiyacı olan adam ajansa gider, ajansı üstünden fotoğrafçı bulur. Haliyle sizin ajanslara iş üretmeniz kaçınılmaz.

Gelir sürekliliği de aynı şekilde, fotoğraf projeleri proje bazlı olduğu için iş gelir parası ödenir gider.

Ama dediğiniz gibi rutin fotoğraf işleri var mesela ürün fotoğraf çekimleri, katalog çekimleri vb...

Bence burada en önemli konu markalamanız kendinizi. Ve spesifik bir alana yoğunlaşmanız. Modaysa moda, ürün fotoğrafçılıysa ürün fotoğrafçlığı, mekansa mekan... Hepsini aynı anda yapıyorum diyen fotoğrafçı genelde çok rağbet görmez.

Çünkü müşteri neye ihtiyacı var onunla ilgilenir. Araba fotoğrafçısı arayan adam moda fotoğrafları çekiyor diye iş vermez, iyi araba fotoğrafçısı arar.

O yüzden bence bir alana yoğnulaşın portfolyonuzda ne güçlüyse...

Çok iyi bir sosyal medya oluşturun kendinize. Çünkü müşterilerinizin çoğunu oradan tavlayacaksınız.

Freelance konusunda network çooook önemli. Kimse işe bakmıyor genelde, güvendiği tanıdığı ya da tavsiye edilen insanlarla çalışıyor.

Yani çevrenizi genişletin, müşterilerinizle irtibatta kalın, ve sizi başkalarına tavsiye etmelerini sağlayın.
0
anten
(08.06.23)
sevgili Anten, cevabını dikkatle ve uzun zaman ayırarak okudum. durumla ilgili tespitleriniz çok yerinde ve önerileriniz zaman içerisinde ulaştığım çıkarımların başka bir ağızdan teyidi ve sağlaması şeklinde. çok faydalandım ve çok teşekkür ederim.

kimsenin işe bakmadığı hususu her seferinde hayretler içerisinde kalarak deneyimleğim bir durum. daha önceki yıllarda ne kadar iyi iş üretirsem o kadar bilinir olacağımı sanarak sadece buna çabaladım. genel olarak işin neticesi ile değil de freelancer'in nasıl göründüğü ve enerjisi ile daha çok ilgili insanlar. bu konuda kendime çok güvenmesem de dostlarım hal ve görüntüm ile mesleğimi taşıdığımı söylerler.

güvenilir kalmaya ve bu konuda tavsiye edilir olmaya ciddi değer veriyorum, ancak belirttiğim gibi işi aldıklarım hep kendi meslektaşlarım. meslektaşlarım tarafından birbirlerine öneriliyor olmak gurur okşasa da ulaşmak istediğim netice noktasında bana mesafe kazandırmıyor. network konusunda farklı sistemler kurmam gerektiğini biliyorum, bunun nasıl olacağını bilmesem de dikkatimi ve çabamı bu yöne çevirmeliyim sanırım. bu yönde okumalar ya da izlemeler yapmayi planlıyorum. önerileriniz olursa müteşekkir okurum.

sosyal medyayı iyi kullandığımı düşünüyordum ancak bu konuda bir uzmandan fikir aldım. muhteşem bir cevap geldi bu noktada, sosyal medya işlerini gösterdiğin değil kendini gösterdiğin bir mecradır" demişti. sanıyorum bu noktada fortfoy ve iyi işler gösterme çabasına girerek hata yapıyorum.

spesifik konularda uzmanlaşarak bu konuda bilinirliği artırma konusunda çok haklısınız, mesleğe benden sonra başlayan arkadaşlara en önce bunu anlatıyorum, spor müsabakaları, konser ve festival tarzı eventler vs gibi işlerle birlikte mimari fotoğrafçılık konularinda işler üretiyorum. altta yorum yapan "koela" arkadaşın dediği gibi iş seçmek demeyelim de, belirli iş tarzlarında iş üretmemek şeklinde bir disiplin içindeyim.

yazdıklarınız için teşekkür ederim tekrar, vaktiniz olursa değerli başka fikirleriniz ve başka arkadaşların yazmaları muhtemel satırlar için burayı takip edeceğim.
0
🌸dreamdjarum
(10.06.23)

bursa osmangazi mehmet aker ilkokulu vs tolga taştan ilkokulu

kakamelsokoban
merhaba arkadaşlar, kısmetse 2-3 haftaya kadar bursaya taşınıyoruz, tayin yazımız onaylandı. tuttuğumuz evin yakınında 2 tane ilkokul görünüyor yakın olarak. kızım bu sene 1. sınıfa başlayacağı için iyi bir okul arayışımız sürüyor. adrese dayalı sistemden otomatik olarak tolga taştan çıkıyor ama meh
merhaba arkadaşlar, kısmetse 2-3 haftaya kadar bursaya taşınıyoruz, tayin yazımız onaylandı.

tuttuğumuz evin yakınında 2 tane ilkokul görünüyor yakın olarak. kızım bu sene 1. sınıfa başlayacağı için iyi bir okul arayışımız sürüyor.

adrese dayalı sistemden otomatik olarak tolga taştan çıkıyor ama mehmet aker aslında daha yakın mesafede fakat farklı mahalleye bağlı olduğu için çıkmıyor. internetten biraz araştırdım, çok bir bilgi bulamadım ama mehmet aker sanki ders dışı etkinlikler olarak daha başarılı gibi, bir de okul binası 2 katlı ve öğrenci sayısı daha az olduğu için daha çok hoşuma gitti. daha yakın oluşu da cazip geldi çünkü ağustosta doğum yapıp ufak bebekle kızımı okula götürüp getireceğim, daha az yol yürümek daha çok işime geliyor.

bu 2 okul hakkında bilgisi olanlar varsa duymak isterim. cevap verenlere şimdiden teşekkürler, sevgiler...
0
kakamelsokoban
(08.06.23)

Shopify Maliyetleri Ne Kadar?

calmdown
selamlar, shopify'da aylık/yıllık paket ücreti haricinde nasıl giderler var? iyzico sanal pos kullanırsam shopify benden işlem başına herhangi bir ücret yine de alıyor mu? Bilgili arkadaşlar cevaplayabilirse sevinirim.
selamlar,

shopify'da aylık/yıllık paket ücreti haricinde nasıl giderler var? iyzico sanal pos kullanırsam shopify benden işlem başına herhangi bir ücret yine de alıyor mu? Bilgili arkadaşlar cevaplayabilirse sevinirim.
0
calmdown
(08.06.23)
(5)

soyle bir hesaplama nasil yapilir

buenosdias
diyelim 3 urun alacagim.bir yerde 30.000 lira ve 12 ay vade farksiz taksit yapiyor.diger yerde 27.000 lira ama nakit.hangisini almak daha mantikli bunu kendimce nasil bulurum?
diyelim 3 urun alacagim.

bir yerde 30.000 lira ve 12 ay vade farksiz taksit yapiyor.
diger yerde 27.000 lira ama nakit.

hangisini almak daha mantikli bunu kendimce nasil bulurum?
0
buenosdias
(08.06.23)
şahsi fikrim bu enflasyon ortamında hiçbir ürün nakitle alınmamalı. şöyle basit bir mantık kurulabilir. arada %11'lik bir fark var. geliriniz 12 aylık süreç içerisinde %11'den fazla artacaksa, ki artacağı aşikar, tabii ki taksitli alın. hem nakitiniz cebinizde kalsın, altında dolarda bi yerde, hem de maddi olarak sıkışmayın, hem de almak istediğiniz şeye de sahip olmuş olun.
0
vaveylababa
(08.06.23)
bakkal hesabı ile bunu söyle hesaplayabilirsiniz; verdiğiniz örnekte 30.000 liralık ürünü kartın kesildiği gün taksitle aldınız, dolayısıyla 40 gun sonra ilk taksit olan 2500 lirayı ödeyeceksiniz, yani para hala sizde. bugün için yıllık 36 ile aylık mevduat yaptınız, ay sonunda 843 lira faiz aldınız, 2500 lira taksiti ayırıp kalanı yine aylık mevduat yaptınız. bu şekilde peşin alimdaki 3000 lira farkı çıkardığınız gibi üste faiz geliri bile elde edebiliyorsunuz. elbette enflasyonist ortamda reel bir getiri değil bu ama peşin almaktan finansal açıdan avantajlı.

bu örnekte taksit mantıklı yani.
0
orient blue
(08.06.23)
şuanki kredi kartı faiz oranlarına göre ikisi kafa kafaya.
bu şu demek : bugün kredi kartı ile 27bin tl tek çekim alıp sonradan taksitlendirdiğinizde toplam ödeyeceğizi rakam 30.075tl olur.

faiz oranları artarsa 12 ay vade avantajlı olur.
0
nuisance
(08.06.23)
Bir de şunu düşünmeyi unutmayın. Eğer sizin geliriniz bu vade süresince paranın kaybettiği değer ölçüsünde artmayacaksa o zaman bugun 30bin kazanıp 30 bin tllik ürünü nakit almakla,
Önümüzdeki 3 ay 30 bin tl kazanmaya devam edip ürünü 3 ay taksitle almanın bi farkı yok. Bu durumda ucuz alternatife taksitsiz de olsa gitmeniz daha mantıklı.
0
zimbirik
(08.06.23)
27 bin tlniz nakit olarak mevcutsa faize koysanız ortalama 1 yılda 9 bin tl faiz geliri elde edersiniz. Eğer 27 bintlyi faize koyup 30 bin tlyi 12 taksit şeklinde ödemek sizi sıkıntıya sokmayacaksa tabi ki taksitli olanı almak daha mantıklı.
0
Depik
(08.06.23)
(4)

Bankadan dovizler cekilemiyor mu su an?

speedy
https://youtu.be/5YO7GvtOYbI?t=500 O asamaya geldik mi?
youtu.be O asamaya geldik mi?
0
speedy
(08.06.23)
çekiliyor
0
abelardo
(08.06.23)
özeller veriyor kamular vermek istemiyor. ama adamını bulursan onlar da veriyor. sıkıntı yok şu anda
0
paintov
(08.06.23)
yakın zamanda çektim sorunsuz, sadece eskiden talep ediyordun ertesi gün alabiliyordun şimdi yoğunluktan dolayı bir kaç gün bekletebiliyorlar. (Ben özel bankadan çektim kamuları bilmiyorum)
0
solo
(09.06.23)
dün hem kamu hem özel bankadan olmak üzere iki farklı bankadan döviz çektim. atmden değil şubeden. özeldeki görece fazla bir miktardı ve önceki gün arayıp randevu almıştım sonraki güne hemen verdiler.
0
ezkaza
(09.06.23)

ortopedik terlik önerisi

fistikthecat
topuk arkasındaki aşil tenditi benzeri kemik çıkıntısı sebebiyle yüksek ökçeli erkek terlik alınmalıymış. ne alınabilir?
topuk arkasındaki aşil tenditi benzeri kemik çıkıntısı sebebiyle yüksek ökçeli erkek terlik alınmalıymış. ne alınabilir?
0
fistikthecat
(08.06.23)
(1)

mahkeme ve yurtdışı

avianthem
Merhabalar. Ev sahibim imzalamadığım halde tahliye taahhütnamesi imzaladığımı iddia ederek bana ihtarname yolladı. Gereken cevabı noterden verdim de sorum başka. Ben bu yaz, önümüzdeki sonbahar vs. yurtdışına gitmek için üniversitelerden kabul bekliyorum (en kötü dil okulu vs. aracılığıyla gitmeyi d
Merhabalar.

Ev sahibim imzalamadığım halde tahliye taahhütnamesi imzaladığımı iddia ederek bana ihtarname yolladı. Gereken cevabı noterden verdim de sorum başka.

Ben bu yaz, önümüzdeki sonbahar vs. yurtdışına gitmek için üniversitelerden kabul bekliyorum (en kötü dil okulu vs. aracılığıyla gitmeyi düşünüyorum). Bu ev sahibi denen japon balığı yüzünden mahkemelik olursam yurtdışına çıkışımda herhangi bir sıkıntı olur mu? Ona göre aksiyon alayım.

Teşekkürler.
0
avianthem
(08.06.23)
Yoo. mahkemen var diye ydisi yasagi gelmez
0
ala09
(08.06.23)
(5)

bir yatırım aracı olarak ıphone yenilemek

Filinta61
bir çocuğum var çocuğuma sınav sonrası ıphone 12 almıştım. 2 yıllık garantisi ekim ayında bitecek.uzun süre kullansın diye aldığımız telefonu şimdi, değeri artınca satalım üstüne ekleyip 14 alalım diyor yurtdışından. yine kayıt ücreti filan cepten 15 20 bin civarı para çıkacak.satılacak telefon kaç
bir çocuğum var çocuğuma sınav sonrası ıphone 12 almıştım. 2 yıllık garantisi ekim ayında bitecek.

uzun süre kullansın diye aldığımız telefonu şimdi, değeri artınca satalım üstüne ekleyip 14 alalım diyor yurtdışından. yine kayıt ücreti filan cepten 15 20 bin civarı para çıkacak.

satılacak telefon kaç para çok bilimyorum.10 bin liraya almıştık. şimdi bugün sıfırı 37 bin lira. ikinci eli 22 23 civarı sanırım.

ben de, buna böyle bakarsak cepten her iki senede bir para çıkacak diye bakıyorum. ama onun bakış açısı da doğru.

sizce ne yapmalı. demek istediğim bu telefonu 22 civarı satıp 16 lira masraf ile ıphone 14 almak mantıklı mı, yoksa bu telefonu 3 veya 4 sene daha kullanması mantıklı mı. evet bir kar var ama o karı elde tutmak için durmadan para harcamak gerekiyor.

bu arada telefon olayına bakış açım şöyle; kendim 4 senelik en düşük samsung modelini kullanıyorum. bana kalsa bir 4 sene daha kullanırım. bozulursa en ucuz telefonu alır kullanmaya devam ederim. ayrıca hayatımda hiç ikinci el bir elektronik eşya almadım satmadım. telefon satmak ürkütücü geliyor.
0
Filinta61
(08.06.23)
şu an satacağınız telefonun piyasası kaç lira? ne kadara satmayı düşünüyorsunuz?
0
mustafakesekci
(08.06.23)
satıp yurtdışından sıfırını alabilirsiniz cüzi fark olur. ama yurtdışından aldığınızı 3 yıl satamazsınız alan kişi kullanamaz kendi üstüne kayıt yaptırmazsa.
0
jelly bear
(08.06.23)
iphone kolay bozulan bir cihaz değil ki garanti bitince paniğe kapılasınız. eğer maddi olarak çok rahat bir hayatınız toksa gereksiz bir harcama olur bence.

eşime çıktığı zaman iphone xs almıştık, bu sene yenileyelim diyip geçen ay 14 aldık yurtdışına çıktığımızda. ki telefon halen cayır cayır çalışıyor.

bence ufaklık yeni telefon almak istiyor ve kısmen geçerli argümanlar hazırlamış :))
0
teritori
(08.06.23)
12im olsa degistirirdim. asiri karli bi sey degil bence ama
0
ala09
(08.06.23)
2 sene erken bir sure bence. Hadi 3-4 olsa anlarim? Zaten bozulacak, bozulunca daha pahaliya almak var isin ucunda ama su an bir sorun yokken sifirlamaj cok mantikli gelmedi. Kendimden ornek vereyim; ben gecen hafta 14 pro aldim mesela ama benim eski cihax 11 idi ve 4 yila varmisti. Zam gormeden alayim dedim iyi ki de oyle yapmisin, son 2 zammi yemeden aldimx
0
mor oje
(08.06.23)
(1)

İphone bahis mesajlarını engelleme

Weeze3r
Selamlar, sürekli olarak farklı numaralardan bahis mesajları geliyor. Özellik olarak bu mesajları kelime ile engellemek mümkün mü? Ya da ücretli bir uygulama var mıdır?
Selamlar, sürekli olarak farklı numaralardan bahis mesajları geliyor. Özellik olarak bu mesajları kelime ile engellemek mümkün mü? Ya da ücretli bir uygulama var mıdır?
0
Weeze3r
(08.06.23)
sms management diye bi app var ordan engellemek istediginiz anahtar kelimeleri yazin
0
ala09
(08.06.23)

MSC mülakatı

dakota
Merhabalar. Daha önce de konu açtım ama cevaplayan olmadı malesef. MSC iş görüşmesi ve mülakatlar, elemeler hakkında bilgi ve önerisi olan arkadaşlar var mı acaba?
Merhabalar. Daha önce de konu açtım ama cevaplayan olmadı malesef. MSC iş görüşmesi ve mülakatlar, elemeler hakkında bilgi ve önerisi olan arkadaşlar var mı acaba?
0
dakota
(08.06.23)
(8)

esnaflar ne kadar kazanıyor?

biseysorcaktim
mahalle bakkalı, ana caddede büfe sahibi, 3-4 çalışanı olan bir kafe sahibi, mahallede elektrik-su gibi işlere bakan tesisatçı vs. bu tarz meslek grupları ne kadar kazanıyor? yakınım yok bu işleri yapan, bilmiyorum, ama yaşam tarzlarına vs baktığımda günümüz koşullarında aylık ortalama 100bin kazanı
mahalle bakkalı, ana caddede büfe sahibi, 3-4 çalışanı olan bir kafe sahibi, mahallede elektrik-su gibi işlere bakan tesisatçı vs.

bu tarz meslek grupları ne kadar kazanıyor? yakınım yok bu işleri yapan, bilmiyorum, ama yaşam tarzlarına vs baktığımda günümüz koşullarında aylık ortalama 100bin kazanıyorlar gibime geliyor. üstelik dolardaki ya da ülkedeki pahalılığı da hemen fiyatlarına yansıtıyorlar. yani kısaca bi esnaf, kral maaş alan bi beyaz yakalıdan daha çok kazanıyor. doğru mu?
0
biseysorcaktim
(08.06.23)
günümüzün ekonomik durumu en çok sabit gelirliyi etkiledi. çünkü yapılan iş sözleşmeleri gereği yıllık veya 6 aylık enflasyona göre güncellenen ücretler var. maaşlardaki olan artış zam da değil enflasyona karşı güncelleme aslında.

dolayısıyla esnek olan ve malına hizmetine periyodik olarak zam yapabilen esnaf, tüccar, patron gücünü kısmen koruyabildi. çok etkilenmedi. ancak bir daralma dönemi olacak ve talep azalında hepimiz çökeceğiz muhtelemen. esnaftan da bu güzel günleri vergilerle toplayacaklar gibime geliyor.
0
calmdown
(08.06.23)
Ustalar 100k üstü kazanabilir. Bir dairenin kapsamlı tadilatı 400 bin TL tuttu ve bunu yapan kişi 2 ayda bitirdi işini. Bir örnek mesela.
0
roe
(08.06.23)
çok değişken ama neredeyse bütün maaşlı çalışanlardan çok daha fazla kazanıyorlar. yani senelerce ders çalış, yüksek yap, müdür falan ol, iyi şirketlerde çalışmak için yırt kendini, bir ömrü heba et falan boş iş :)
0
candide
(08.06.23)
o kadar değişiyor ki, ana caddedeyse hele gıda yeme içme sektöründe milyon ciro yapabilir.

Şöyle diyeyim, işinin ehli bir zanaatkar (Tesisatçı, inşaatçı, elektrikçi, berber, kuaför, marangoz vb.) iyi bir lokasyonda dükkan açtıysa üst düzey beyaz yakalılardan bile fazla kazanabilir.

İyi bir lokasyondaki cafe, restoran, büfe vb işletmelerin sahipleri de herhangi bir beyaz yakalıdan fazla kazanıyor. Zincir markalardan bahsetmiyorum şahıs işletmesi olarak düşünebilirsiniz.

Beyaz yakalıları kariyer yalanıyla çok güzel oyalıyorlar yani:)
0
anten
(08.06.23)
Biz geçen okul kermesi yaptık 3 gün boyunca her şey piyasa altından satıldı. 120 bin tl küsür karımız oldu.
0
ruhen hastayim ben
(08.06.23)
Yılların esnafiyim. Klasik mahalle bakkalı vs çok kazanmaz ama işinin ehli ve çalışkan ekibi olan bir usta yılda bir daire parasi kazanır. Bakkal,gıda, tekstil gibi yerler çok ciro çevirir ama az kazanır riski de çoktur. Asıl parayı ihtiyaca dayalı değil de keyfe dayalı ürün satan esnaflar kazanir. Tekstilde falan kar marjı çok komik. Ama bizim tarz iş yapanlarda kar marjinin sınırı yok.
0
deer hunter
(08.06.23)
bufe, kafe gibi yerlerde genelde konusulan cirodur. mesela bir kafenin gunde 25 bin kar birakmasi ne demek? kafenin aylik gideri, ama gunluk geliri vardir. dolayisiyla gunluk kardan degil aylik kardan bahsedilebilir.

bakkal, bufe falan bunlar toptancidan aldigi urunu satiyor. yani surumden kazanmasi lazim teoride. cok islek yerde degilse cok kazandirmaz.
0
antikadimag
(08.06.23)
Yılların esnafıyım. o paralar çok komik. Maksimum kazanan , normal düzeyde çalışanın maaşını %30-50 fazlasını kazanıyordur bu devirde
0
ayağiniza gelen overlokçu
(08.06.23)

sahibinden kasıyo

cosmicgadin
telefondan girebiliyorum ama masaüstü yüklenip duruyor. nedir acaba olay?yutup ve fb denedim şimdi, onlar da sıkıntılı
telefondan girebiliyorum ama masaüstü yüklenip duruyor. nedir acaba olay?

yutup ve fb denedim şimdi, onlar da sıkıntılı
0
cosmicgadin
(08.06.23)

Loprox şampuan alternatifleri

Weeze3r
Selamlar, cildiye doktorunun tavsiyesi ile (egzamadan) dolayı loprox şampuan kullanıyorum. İçeriğinden dolayı bunu önerdi. Bu şampuana muadil head and shoulders vb markalarda aynı içerikte şampuanlar var mıdır? Loprox çok küçük olduğu için çabuk bitiyor.
Selamlar, cildiye doktorunun tavsiyesi ile (egzamadan) dolayı loprox şampuan kullanıyorum. İçeriğinden dolayı bunu önerdi. Bu şampuana muadil head and shoulders vb markalarda aynı içerikte şampuanlar var mıdır?
Loprox çok küçük olduğu için çabuk bitiyor.
0
Weeze3r
(08.06.23)
(3)

paketli hazır yemek'ler kötü bir fikir mi?

biseysorcaktim
yayla marka olan paketli hazır yemekleri, lezzet, pratiklik ve fiyat açısından beğeniyorum. evde bulunduruyorum hep. yemek yapmaktan daha pratik geliyor. peki bunların sağlığa zararı var mıdır/nedir?dışarıdan verilen siparişlerden daha makul buluyorum bunları. bozulmasın diye katkı maddesi vardır be
yayla marka olan paketli hazır yemekleri, lezzet, pratiklik ve fiyat açısından beğeniyorum. evde bulunduruyorum hep. yemek yapmaktan daha pratik geliyor.

peki bunların sağlığa zararı var mıdır/nedir?

dışarıdan verilen siparişlerden daha makul buluyorum bunları. bozulmasın diye katkı maddesi vardır belki. çok sık tüketmiyorum zaten ama yine de emin olamıyorum.
0
biseysorcaktim
(08.06.23)
Koruyucu olaylarına ben takılmıyorum pek, pazardan aldığın ıspanak bile ekim esnasında 50 tane tarım ilacına kıla yüne maruz kalıyor, paketli gıdaya girmiş koruyucu kadar sıkıntılı aslında. Onun dışında marketten ya da internetten "organik" diye aldığın ürünlerin bile sertifikalarını incelersen ne kadar organik ne kadar değil anlaşılabiliyor. Bence bu yüzyılda bu işlere çok kafa yormamak gerekiyor.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(08.06.23)
yayla'da katkı maddesi, koruyucu, endüstriyel ürün bulunmuyor diye biliyorum. açıkçası nohutla şununla bununla uğraşmaktansa ben de son zamanlarda yayla'yı tercih etmeye başladım.

kaleci +1
0
black holes in the sky
(08.06.23)
rusyaya sattığımız narlarda pestisit oranı yasal sınırın üzerinde olduğu için geri gönderiliyor ama biz aynı narı marketten alıp yiyoruz. yani buna bakarsan bence paketli gıda = ölüm gibi bir şey değil bence. yiyen öldü de yemeyen ölmedi mi ayrıca, meyve ve sebzeni bile arka bahçende kendin yetiştirip yemiyorsan bu kadar takmaya gerek yok.
0
elorelia
(08.06.23)

İstanbulda ikinci elci

adwokat
Böyle büyük bilinen bir yer var mı? İkinci el ile ev dizmek için. Mahalle spotçularından ziyade bilinen büyük bir yer var mı?
Böyle büyük bilinen bir yer var mı? İkinci el ile ev dizmek için. Mahalle spotçularından ziyade bilinen büyük bir yer var mı?
0
adwokat
(08.06.23)

Avec Digiturk Indirim Kodu

PuraVida
rica etsem digiturk online islemlerden bana bir avec rent a car indirim kodu gonderebilecek bir yardimsever var midir?cok makbule gecer"Kampanyaya katılmak için Digiturk Online İşlemler’e giriş yaparak FIRSATLAR kategorisinden yer alan AVEC Rent a Car’a ait görseli tıklayıp kampanya kodu alınması ge
rica etsem digiturk online islemlerden bana bir avec rent a car indirim kodu gonderebilecek bir yardimsever var midir?
cok makbule gecer

"Kampanyaya katılmak için Digiturk Online İşlemler’e giriş yaparak FIRSATLAR kategorisinden yer alan AVEC Rent a Car’a ait görseli tıklayıp kampanya kodu alınması gerekmektedir"
0
PuraVida
(08.06.23)
(3)

Resim Malzemesi

Zaphod
Kız arkadaşım şu ekteki gibi şeyler çizmeyi seviyor. bir süredir hayat (ve sanırım biraz da ben) yordu ki hiç böyle şeylerle uğraşamadı ama biliyorum tekrar başlamak istiyor.doğumgününde ona işte kalem, kağıt, tuval, şövale falan gibi bir set alayım diyorum ama hiç anladığım şeyler değil. anlayan ve
Kız arkadaşım şu ekteki gibi şeyler çizmeyi seviyor. bir süredir hayat (ve sanırım biraz da ben) yordu ki hiç böyle şeylerle uğraşamadı ama biliyorum tekrar başlamak istiyor.
doğumgününde ona işte kalem, kağıt, tuval, şövale falan gibi bir set alayım diyorum ama hiç anladığım şeyler değil. anlayan ve zamanı olanlar bana şunları al mutlu olsun sevdiceğin şeklinde link paylaşırsa çok makbule geçer.

Görsel
www.hizliresim.com
0
Zaphod
(08.06.23)
ek yok.
0
teritori
(08.06.23)
kadıköye yakınsanız direkt güven sanat a gidip konuşun yardımcı olurlar.
0
kisa
(08.06.23)
istanbul'daysan hakikat kirtasiye'ye gidip rehberlik alman tavsiye olunur. secenek cok fazla ve fiyatlar piyasanin altinda. web sitesi/sosyal medya hesabi da aktif gibi. islamik motifi korkutmasin :)
0
dasein'daki olmak
(09.06.23)
(8)

Yurtdışı uçuşlarda kaç saat önce havaalanına gidilmeli?

roe
İç hatlara kıyasla farklı uygulamalar nelerdir?
İç hatlara kıyasla farklı uygulamalar nelerdir?
0
roe
(08.06.23)
pasaport kuyrugu. ist airportta mesafeler yurumeler uzun suruyor o yuzden oraya min 3 saat kala varmak iyi olur
0
ala09
(08.06.23)
pasaportta kuyruk olmuyor, daha doğrusu insanlar e-pasaporttan otomatik geçmeyi bilmediklerinden bankolarda kuyruk oluyor, çok da basit bir işlem. pasaportu okutup turnikeye giriyosun, parmak izini okutup geçiyosun. toplam 1 dakika sürmüyor. check-in için de online check-in yaptıktan sonra self-servis bagaj teslim gişeleri var, ordan 1-2 dk içinde valizini otomatik verip gönderiyosun. 2 saat önce orda olsanız rahatlıkla yeter. sadece güvenlik kontrolde 10-15 dk belki sıra olur, o da maksimum.
0
mustafakesekci
(08.06.23)
2 ila 2,5 saat arası idaaldir.
0
PuraVida
(08.06.23)
3 saat genel tavsiye edilen, bir aksaklik cikma ihtimalini de goze alarak.

Ben hic epasaporttan gecmedim istanbul havalimaninda cunku hic gormedim. Yani nerede nasil bu epasaportlar belli degil. O yuzden "pasapaortta kuyruk yok aslinda" uygun bir tavsiye mi bilemedim.

Binilecek ucaga gore thy'ye bagaj valizi verebilmek icin cok yogunluk olabiliyor. orada 1 saat bekledigim oldu. Self servis bagaj teslimini de hic gormedim.
0
hot potato
(08.06.23)
epasaportta da kuyruk oluyor. sabihada cok denk geldim ist airporttaki daha azdi. fyi
0
ala09
(08.06.23)
@hot potato

son 1 yılda 8 kere istanbul havalimanından yurtdışına uçtum. e-pasaport turnikeleri pasaport kontrol sırasının en solunda, mutlaka deneyin bugüne kadar neden kullanmadım diyeceksiniz. self servis bagaj teslim de E ve F kontuarlarında yanlış hatırlamıyorsam, herhangi bir görevliye sorarsanız yönlendirir. uçuşa 10 saat kala bile valizinizi ordan verip kafanız rahat havaalanında vakit geçirebilirsiniz. bu arada bu iki kolaylık sabiha gökçen'de de var. teknoloji artık işleri hem kolaylaştırdı, hem hızlandırdı. kullanmayı ihmal etmeyin derim.

www.youtube.com

www.youtube.com
0
mustafakesekci
(08.06.23)
3 saat her zaman en garantisidir.
0
mstiteltr90
(08.06.23)
hep gider gelirim. 1 saat kala giderim ama hep pisman olurum yetisemiycem diye. guvenliklere pek guvenmiyorum. bir umre grubuna denk gelirseniz yandiniz.

e-pasaport bos oluyor.
pulunuzu neyin hazirlayin onu gene sormak icin polisle konusmaniz gerekiyor cok kisa.

iki guvenlik var biliyorsunuz. ikincisinde cantalarda sivi mivi olmasin ki ac cikar uzun surmesin. ikisinde de hizlica hecmek gecmek icin ustunuzde cok metalli seyler giymeyin. saatiniz yuzugunuz filan her seyinizi onceden cikarip cantaniza veya montun cebine koyun ki hazir olsun.

1. guvenligi gectikten sonra asagi verilecek bavul varsa hemen kosup onu halledin. pegasus'ta otomatik bagaj teslim var otomatla o guzel (benim gene bankoya gitmem gerekti bagaj etiketi vermedigi icin ama gene de hizliydi)

onu verdikten sonra pasaporttan gecip ikinci guvenlikten gececeksiniz. sonra tek kalan kapiya gitmek oluyor. bunda zaten sira olur. yarim saat once bu noktada olsaniz sorun cikmaz. hatta son dakka gecmisligim var ama yatirim tavsiyesi degildir, bazen kapilari erken kapatiyolar.
0
supergirl
(08.06.23)
(10)

torunum oturacak evden çık diye ev sahibi

ilgeru
kontratın 4. yılı dolmak üzere. torunum oturacak kontratın yılı dolunca çıkar mısın dedi, ben de ihtar çekmesi gerektiğini söyledim. bu durumda zorunlu olarak çıkarabilir mi? yüzde 25 zammı kiraya ekleyip oturmaya devam edebilir miyim? kanunen böyle hakkım var mı veya ihtar çektikten sonra çıkmazsam
kontratın 4. yılı dolmak üzere. torunum oturacak kontratın yılı dolunca çıkar mısın dedi, ben de ihtar çekmesi gerektiğini söyledim. bu durumda zorunlu olarak çıkarabilir mi? yüzde 25 zammı kiraya ekleyip oturmaya devam edebilir miyim? kanunen böyle hakkım var mı veya ihtar çektikten sonra çıkmazsam ne kadar zaman sonra gelip çıkarabiliyorlar?

açıkçası zaten çıkma planım vardı ancak madem öyle; boya badana yaptırmadan, depozitomu tam olarak ve taşınma parası da isteyerek çıkma pazarlığı yapacağım fakat kanunen durum nedir öğrenmek istiyorum.
0
ilgeru
(08.06.23)
mahkeme kararı dışında çıkmanı zorunlu kılan bir şey yok. karşılıklı oturup anlaşırsanız sorun kalmaz.
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(08.06.23)
mahkemede ispatlarsa durumunu evet tahliye edebilir.
0
nuisance
(08.06.23)
Torun sanki 1. derece akraba degil ya. Akrabam oturacak cik meselesi 1. derece icin gecerli onun da sartlari var.

Anlasabilmek en guzeli su donemde cunku kanun huku da bu konuda dolmus durumda cozum yok yani.
0
wallcan
(08.06.23)
Torun alt soy olsa da birinci derece değil. Madem çıkmayı düşünüyordunuz pazarlık yapıp taşınma masraflarınızı isteyip çıkın.
0
ruhen hastayim ben
(08.06.23)
Altsoyu olduğu için kanunen çıkarabilir.
Siz de %25 zam yaparak oturmaya devam edebilirsiniz mahkeme sonuçlanana kadar.

Topuğunuza sıkacağını veya huzurunuzu kaçıracağını düşünmüyorsanız mahkeme yoluna gitmesini söyleyin. Mahkemeyi kazanıp sizi evden çıkaracağı çok yüksek ihtimal ama 1-2 yıl sürecek. O süreçte de kiranız yükselmiş gibi kenara para atın ki hem mahkeme masrafını hem de yeni evin depozitosunu vs. biriktirmiş olun.

Şu an evimdeki kiracı "100 bin TL ver, evinden çıkayım" dese hiç düşünmeden öderim. Bu ev çok pahalı veya büyük bir ev de değil ama sonuçta daha kazançlı çıkıyorum 100 bin TL ödeyince. O yüzden bir ev sahibinin torununu bahane edip kiracısını çıkartmak istemesi gayet olası.
Aynı şekilde ev sahibin "100 bin TL vereyim evden çık" dese kabul etmem. Garip bir ortamdayız.

Aklınızda olsun ki sadece ihtar çekerse ve siz evden çıkarsanız başkasına kiraya verebiliyor sanırım. Başkasına kiraya verse de sizin hukuki bir hakkınız olmuyor mahkeme sonucu olmazsa.
0
michael_knight
(08.06.23)
altsoy ustsoy degil. birinci derece akraba gerekiyor.

o yuzden torununun sorunuyla torununun birinci derece akrabalari ilgilebilir. kardes bile ikinci derece akrabadir.
0
alperz
(08.06.23)
Torunu kişinin altsoyudur.
"Türk Borçlar Kanunu - Madde 350" olarak arayıp ilgili kanun maddesini bulabilirsiniz.
0
michael_knight
(08.06.23)
aa birinci derece akraba demiyormus. ogrenmis olduk vay be…
0
alperz
(08.06.23)
Ben bu hikayedeki torun oluyorum. Gerçi şu anki gibi kiraların saçmalamadığı bir dönemdi.

Gerçekten böyle bir hakkı var. Noterden usülünce ihtar çektik. Süreç uzamasın diye taşınma masraflarını karşıladık.

Fakat belli bir süre kiraya vermeme şartı da var yani takip etmenizi de öneririm torun ayağına çıkarıp kiraya verirse öttürün onu.
0
denizgonen
(08.06.23)
Evden çıkmak istiyorsanız, depozito, emlakçı ve taşınma masraflarımı karşılayın diyin.
Çıkmak istemiyorsanız, ihtarname çeksin, kontrat yılınız dolunca dava açar. İlk celsesi, 6-7 ay sonra görülür. Dava 1-2 yıl sürer. Kaybedince masrafları siz ödersiniz ama %25 zamla oturacağınız için karda olursunuz zaten. Bu arada, 3 sene botunca, evi başkasına kiraya veremez. Eğer verirse dava açabilirsniz. 12 ay kira paranız kadar tazminat alırsınız.
0
PhoenixRising
(08.06.23)
(2)

udemy de dış ticaret instagram linkedin ile alakalı eğitim alıp faydasını

hopp
gören var mı?instagram linkedin sureklı paylasım yapıyoruz ama bır tane bıle musterı gelmıyor, gercekten bu konuda uzman bırı hatalarımızı soylesın ıstıyorum ama bulamıyorum var mı boyle bırılerı
gören var mı?

instagram linkedin sureklı paylasım yapıyoruz ama bır tane bıle musterı gelmıyor, gercekten bu konuda uzman bırı hatalarımızı soylesın ıstıyorum ama bulamıyorum var mı boyle bırılerı
0
hopp
(08.06.23)
Sektör nedir?
Ürün ya da hizmet nedir bilmeden konuşmak zor.

Sosyal medyada içerik çıkmak tek başına müşteri çekmez. Doğru hedef kitleye ulaşamıyor olabilirsiniz. Çıktığınız içerikler iyi değildir vb.

Bu tarz işleri kendi başınıza yapmaya çalışmak yerine bütçe ayırıp profesyonel bir sosyal medya yöneticisine devretmek daha iyidir her zaman.
0
anten
(08.06.23)
Udemy den aldığım hiçbi eğitimin faydasını görmedim
0
gadlemler
(08.06.23)
(5)

zamlardan önce ?

sweetoffice
her şeye zam geliyor veya gelecek, tüketim malları olur, ihtiyaç olur; en çok ne alıyor ya da stokluyorsunuz ?
her şeye zam geliyor veya gelecek, tüketim malları olur, ihtiyaç olur; en çok ne alıyor ya da stokluyorsunuz ?
0
sweetoffice
(08.06.23)
teknoloji
tuvalet kağıdı
deterjan
yağ
0
jelly bear
(08.06.23)
alisveriste anlik ihtiyacimin otesine gecmedim ama aldigim seyin iyi, marka olmasina dikkat ediyorum ömru uzun olsun diye ya da sıkılırsam satabilexegim potansiyelde olsun. bi de kisisel bakim hizmetlerini yaptirdim panik olunca xd
0
ala09
(08.06.23)
Ticaretle ugrastigim için bütün limitlerimi zorlayıp ürün aldım. Borsanın ralli yapacağını bile bile borsadaki parami bile çekip ürün aldım. Çünkü hiçbir şey ticaret kadar kazandırmayacak.
0
deer hunter
(08.06.23)
Şu an evde, 6 ay hiçbir şey almadan yaşamımı aynı şekilde devam ettirebileceğim erzak ve temizlik maddesi var. Hepsi raf ömürleri gözetilerek stoklanmış durumda. İflah olmaz bir stokçuyum :)

Meyve yemem zaten de, sebze ve su hariç.
Suyu da Brita sürahi ve kartuşlarıyla çözmeyi denedim. Şebeke suyu haddinden fazla kireçli olduğu için sonuç alamadım.
0
Mirket
(08.06.23)
Dolar üzerinden satılan kurslar vardı erteliyordum, bugün hepsini alıcam.
0
mirty
(08.06.23)
(4)

Mal sahibinin iş yerinden çık demesi

solo
Merhaba arkadaşlar,bundan 2 yıl önce bir daireyi ofis olarak kiraladım, sözleşme senelik olarak yapıldı, daireyi ilk kiraladığımda günlerce boyasını badanasını yaptık, eskimiş dolap kapaklarını tek tek zımparalayıp boyadık. WC eski tip alaturka idi kırdırdım sıfırdan klozet taktırdım yerleri fayans
Merhaba arkadaşlar,

bundan 2 yıl önce bir daireyi ofis olarak kiraladım, sözleşme senelik olarak yapıldı, daireyi ilk kiraladığımda günlerce boyasını badanasını yaptık, eskimiş dolap kapaklarını tek tek zımparalayıp boyadık. WC eski tip alaturka idi kırdırdım sıfırdan klozet taktırdım yerleri fayans döşettim. ofisin tamamını halıfleks yaptırdım eski bozuk jaluzileri söküp sıfır zebra perde yaptırdım tüm pencerelere.

enflasyonun artmasıyla en son geçen kasımda mal sahibi ile konuşup %45 zamlı olarak ödedim kirayı, kendisine de hak verdiğimi imkanım olsa daha da fazla zam yapılmasına razı olacağımı da ilettim.


Bu arada işim gereği ofise bir sürü yatırım yapmak zorunda kaldım, özel internet bağlantısı, güvenlik kamerası, alarm sistemi, yangın alarmı, ups bağlantısı vs.

Neyse geçenlerde hiç gelmeyen dükkan sahibi çaldı kapımı, hoş geldin hoş gördük filan derken çıkardı ağzından baklayı, kendi ofisinin sahibi bunu ofisinden çıkartıyormuş bu da benim ofise geçecekmiş o yüzden çıkmamı istedi, böyle bir şey olmasa sittin sene kal önemli değil ama beni de çıkartınca ben de senden istemek zorunda kaldım dedi.

O anki stres ve kafa karışıklığı ile peki dedim, şaşırdı adam hatta yüzü gülerek çıktı çıkarken de sağol anlayışla karşıladığın için dedi.

Sonra eşimi aradım anlattım neden hemen kabul ettiğimi, neden itiraz etmediğimi sordu ben de ona anlamadım bir anda kabul ettim basiretim bağlandı dedim. Aradan geçen zaman diliminde kiralık/satılık daire ararken iyice sinirlerim gerildi günlerdir uyuyamıyorum en son dün aradım mal sahibini ve ben o an düşünemeden cevap verdim ama benim buraya yaptığım yatırım ve buradaki tüm alt yapının başka bir yere taşınmasının maliyeti 150K'dan fazla bunları ben o an düşünemedim vs dedim, peki ne yapacağız dedi ne önerirsin dedi ben bilemem ben bu şartlar altında buradan çıkamam sadece 2 yıl oturacağımı bilseydim bu kadar masraf yapmazdım dedim. biraz düşünelim o zaman bir çözüm bulalım dedi kapadı telefonu.

Şimdi sorum şu, bugün yarın aradığında bana ne gibi çözümle gelebilir ve tavrım ne olmalı, aynı baştaki hatayı tekrar yapmak istemiyorum.
0
solo
(08.06.23)
Bence bir avukata vekaletname verin, ücreti neyse ödeyin, durumu da anlatın, sözleşmenizi, dairenin eski fotoğrafları, yaptığınız masrafların faturaları vb. hepsini toplayın, güzel bir dosya oluşturun ve avukata teslim edin. Sonra sizin yerinize o telefon etsin. Şimdi nereden baksanız 10 bin avukata vereceksiniz diyelim, diğer türlü 250 bin zarardasınız...
0
malheiros
(08.06.23)
@malheiros, henüz o seviyeye gelmedi muhtemelen durum, zaten o seviyeye gelirse tek seçenek hukuki yollar ve avukat aracılığı ile çözüm ama benim sorum bu noktaya gelmeden önce mutlaka arayacak beni ne sunabilir, ne önerebilir ve benim tavrım ne olmalı?
0
🌸solo
(08.06.23)
Hocam adam şimdiden sizin yeri kiraya verme, kendi eşyalarını taşıma vb. işlemleri başlatmıştır. Yarın kapınıza nakliyeci dayanır, sizin tavrınızdan mal sahibi "ben eşyalarımı getirir, bunun eşyaları da aynı nakliyeciye yükletir gönderirim" diye bile düşünmüştür. Siz hemen ya kendiniz (veya eşiniz) açın konuşun, ya da avukata konuşturun ki bence avukat olması adamın gözünde "ya bu o kadar da kolay lokma değilmiş" diye düşünsün.
0
malheiros
(08.06.23)
onun yaptığı gibi yapacaksınız :)

ne teklifle gelirse gelsin, 'biraz düşünüp döneyim' diyeceksiniz. gelen teklif olumlu bile görünse. sonra etraftan bi kaç kişiye danışırsanız zaten artısını eksisini daha rahat görürsünüz.
0
brkylmz
(08.06.23)
(3)

zorlu konser bileti hk

tuborg yesili
isim kontrolü yapıyorlar mı? başkasından satın aldım doğal olarak başkasının adına, bu sorun yaratır mı?
isim kontrolü yapıyorlar mı? başkasından satın aldım doğal olarak başkasının adına, bu sorun yaratır mı?
0
tuborg yesili
(08.06.23)
Sorun olmaz
0
ala09
(08.06.23)
Sorun olmadı hiç
0
kisa
(08.06.23)
isim sorun olmaz da indirimli biletse öğrenci kartı vs sorarlar
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(08.06.23)

11 haziran fener başakşehir bileti satacak var mıdır?

kavun karpuz peynir
Ziraat türkiye kupası finaline bilet arıyorum satan varda ilgilenirim
Ziraat türkiye kupası finaline bilet arıyorum satan varda ilgilenirim
0
kavun karpuz peynir
(08.06.23)
(2)

tatil yapmayı biliyor musunuz?

karayel
Ben hiç anlamıyorum bu işlerden nereye gitsem ne yapsam?
Ben hiç anlamıyorum bu işlerden nereye gitsem ne yapsam?
0
karayel
(08.06.23)
Ne yapsama vereceğiniz cevap sizi zaten bir yerlere götürüyor.

Ülke içinde; Deniz kum güneş, yemek turizmi, kültür turizmi (tarihi yerler vs.), otel tatili (spa, havuz, lüks vs.), Yolculuk ve spor amaçlı (trekking, tren turları vs.), Kafa dinleme (yazlık vs.) amaçlı tatil gibi seçenekleriniz var.

Yurtdışı için yukardakilere ek; şehir & alışveriş turizmi, sanat ve moda üzerine seyahat, etkinliğe dayalı (festival, safari vs ) tatil. Gibi seçenekleriniz var.

Siz hangisinden hoşlanacağınızı saptarsanız gerisi gelir.
0
akhenaten
(08.06.23)
Kaç kişisiniz, kaç yaşındasınız, ne kadar bütçeniz var, ne kadar hareket ne kadar sakinlik peşindesiniz, arabanız var mı, neredesiniz... Hiçbir şey bilmeden verebileceğimiz tavsiye pek yerinde olmayacaktır.

Ama yine de diyorum ki Kadir'in Ağaç Evleri'ne veya Kabak Koyu'nda "Sea Valley Bungalows"a gidin.
İyi tatiller,
0
michael_knight
(08.06.23)
(3)

Cambly indirim kodu

austenn
Merhaba,Cambly yillik abonelik satin alacagim. 60% indirim kodu ariyorum normalde hep karsima cikardi ama simdi bulamadim. Nereden bulabilirim? Tesekkurler smdiden
Merhaba,
Cambly yillik abonelik satin alacagim. 60% indirim kodu ariyorum normalde hep karsima cikardi ama simdi bulamadim. Nereden bulabilirim? Tesekkurler smdiden
0
austenn
(08.06.23)
Bi iki gün önce oitheblog instagramda paylaşmıştı. Bi mesaj atarsanız dönerler muhtemelen.
0
nundu
(08.06.23)
yaz2023 www.cambly.com
0
Kahvedesu
(08.06.23)
biraz konuşabilir miyiz? podcastinde şöyle bir şey bu hafta

Cambly'de aylık 279 TL'den başlayan yaz fırsatları! Hem 1-1 derslerde hem grup derslerinde geçerli 3 ayda %30, 12 ayda %50 indirim! Kod: 30sohbet
0
teritori
(08.06.23)
(4)

köpek ve ata arabasına karşı yarıştırılan 100 metreci kimdi ?

mvpatakan
ben böyle bir akşam haberi izlediğimi hatırlıyorum çocukluğuma dair.90'lar sonu.Bir siyahi atlet; köpek ve at arabasına karşı yarışıyordu. ya da öyle bir şey.iş yerinde arkadaşlarla konuşurken bahsettim kimse anımsamadı. google'da baktım bulamadım. acaba ben mi uydurdum bu haberi ? var mı hatırlayan
ben böyle bir akşam haberi izlediğimi hatırlıyorum çocukluğuma dair.
90'lar sonu.

Bir siyahi atlet; köpek ve at arabasına karşı yarışıyordu. ya da öyle bir şey.

iş yerinde arkadaşlarla konuşurken bahsettim kimse anımsamadı. google'da baktım bulamadım. acaba ben mi uydurdum bu haberi ? var mı hatırlayan?
0
mvpatakan
(08.06.23)
Öyle bir yarış hatırlamıyorum ama Usain Bolt 100 metre rekorunu kırdığında pek çok belgeselde böyle karşılaştırmalara yapıldığını hatırlıyorum.

Zaten köpeğin, at arabasının vs. hızının ne olduğu belli. Onlarla aynı anda yarışmayı kabul edecek bir atlet olmamıştır gibi geliyor bana.
Belki aklınızda kalan buna benzer bir belgeseldir:
youtu.be
0
michael_knight
(08.06.23)
ben de at arabası ve spor araba ile yarıştığını hatırlıyorum bir atletin. hatta Donovan Bailey diyesim var ama googleda bulamadım.

yarışı bile hatırlıyorum. akşam saatinde yapılmıştı.
0
teritori
(08.06.23)
Jesse Owens
At ile yarışmıştı. Videoları var.
0
Ruprect
(08.06.23)
teşekkürler cevaplar için.

hatırladığım kadarıyla at arabasını geçip köpeğe geçiliyodu.
jesse owens 1930'lardan, benim dediğim 90'lı yıllarda bir şeydi. kim bilir belki de hiç böyle bir şey yaşanmadı! :)
0
🌸mvpatakan
(09.06.23)
(4)

Trendyol mağazamı kapıyorum, satacak ürün bulamadım

havadakarada
Aklımdaki birkaç proje sebebiyle şirket kurdum. Projeler iptal oldu. Trendyol üzerinden devam edeyim henüz şirket varken diye düşündüm ama satacak bir şey bulamadım, sirketi kapatıyorum. Kapama şuradan şunu al sat diye bir öneriniz varsa kapamadan denersem memnun olurum.
Aklımdaki birkaç proje sebebiyle şirket kurdum. Projeler iptal oldu. Trendyol üzerinden devam edeyim henüz şirket varken diye düşündüm ama satacak bir şey bulamadım, sirketi kapatıyorum. Kapama şuradan şunu al sat diye bir öneriniz varsa kapamadan denersem memnun olurum.
0
havadakarada
(08.06.23)
Benim gördüğüm şöyle 1 milyoncu tarzı, pratik ürünler diye geçen şeyler çok satılıyor. Kalorifer temizleme fırçası, makyaj süngeri, kedi tüyü toplama aleti vs. gibi. Sadece bunlar çok kar bırakır mı emin değilim belki sürümden kazanırsın.

Bebekle ilgili her şey deli dehşet satılıyor. Oyuncak, bez, ıslak mendil, kıyafet ne olursa...

Bir de kedi, köpek vs. hayvan ürünleri. Fiyat farkları nedeniyle tüm arkadaşlarım pet ürünlerini netten alır.
0
hiçmiyok
(08.06.23)
Bütün Avrupa ve ABD tahtakaleden ürün alıp dünyanın her yerine ürün satıyor. Tahtakale varken satacak bişey bulamamak imkansız diye düşünüyorum. Binlerce kategoride milyonlarca ürün var.
0
deer hunter
(08.06.23)
Pet ürünleri+
Petshoplar çok pahalı satıyor hep internetten alırım. En ufak şeyi bile.
0
yenibirgüzelnick
(08.06.23)
@deerhunter oraya gidip gezince pek bir şey bulamamıştım. Ürün başı 3-5 TL bırakan sürümden kazanılacak seyler satmak istemiyorum. İnternet üzerinde ürünlere bakabileceğim bir yer var mı?
0
🌸havadakarada
(08.06.23)
(1)

Bu hangi marka/model?

Symbelmyne
https://youtu.be/hGt39hZTVpAHi guys, şu videodaki hamile bayanın ayakkabısı hangi marka model oluyor tanıdık geldi mi acaba?
youtu.be

Hi guys, şu videodaki hamile bayanın ayakkabısı hangi marka model oluyor tanıdık geldi mi acaba?
0
Symbelmyne
(08.06.23)
diyecevaplandı
(08.06.23)
(1)

Vodafone ESIM

mirafiori
Vodafone sim kartımı bulamıyorum biraz acil lazım, mevcut hattımı eSim olarak alabiliyormuşum ama sitede net bir bilgi de bulamadım bayiye git qr kod al diyor online yapmanın yolu var mıdır? Üstelik şirket hattı olduğu için muhtemelen ben gitsem vermeyecekler de bayide. Hemen çıkan birşey mi ilgilen
Vodafone sim kartımı bulamıyorum biraz acil lazım, mevcut hattımı eSim olarak alabiliyormuşum ama sitede net bir bilgi de bulamadım bayiye git qr kod al diyor online yapmanın yolu var mıdır? Üstelik şirket hattı olduğu için muhtemelen ben gitsem vermeyecekler de bayide. Hemen çıkan birşey mi ilgilenen kişi gitse 5 dakikada alabilecek mi?

Bonus soru; Tamamen online alınabilecek herhangi bir operatör var mıdır?
0
mirafiori
(08.06.23)
Selamlar, dün benzer bir problem yaşadım bilgi vereyim.

Vodafone şirket hattımı bayi üzerinden eSim e çeviremedim, şirkete bilgi verdim onlar ilgili QR kodu benimle paylaştılar 5 dk içinde hat aktif oldu.

Şirketin IT birimine ulaşırsanız ellerinde eSim mevcutsa oldukça basit bir süreç.
0
prezarlatif
(08.06.23)
(2)

Hassas Ciltliler için İç Çamaşırı Önerileri

jjimyl
Çok hassas bir cildim var, kıyafetler ve iç çamaşırlarının kumaşı aksesuarı vs cildimde kızarıklık, kaşıntı gibi alerji yapabiliyor. Dün de yine aynı şekilde Penti'den aldığım straplez sutyeni giymiştim. Standart sutyenlerden daha büyük demirli olan kopçası cildimde gün sonunda kırmızı kabarıklık ya
Çok hassas bir cildim var, kıyafetler ve iç çamaşırlarının kumaşı aksesuarı vs cildimde kızarıklık, kaşıntı gibi alerji yapabiliyor. Dün de yine aynı şekilde Penti'den aldığım straplez sutyeni giymiştim. Standart sutyenlerden daha büyük demirli olan kopçası cildimde gün sonunda kırmızı kabarıklık yapmış+kaşıntı

Hassas ciltli olanlar iç çamaşırında hangi markaları tercih ediyorsunuz?
0
jjimyl
(07.06.23)
Kirmizi kabariklik+kaşıntı; nikel alerjisi muhtemel. Bende de kemerlerde olur.
Onun dışında sıfır fikrim var. Sadece demir parça konusunda yorum yapmaya geldim :(
0
logisticsmanager
(07.06.23)
Yüzde yüz pamuk alt giyim seçin. Pamuklu ve boyasız Atlet giyin (kıyafetin zararından cildi de koruyor)
(Sutyende imkansız tabi,)
0
photo85
(07.06.23)
(14)

0 otomobili akrabaya emanet verir misiniz?

ikiicidisibirkisi
otomobille birlikte gidilmesi planlanan bir tatile siz zorunlu olarak iş kaynaklı gidemiyorsunuz diyelim.diğer kişilerin planı bozulmasın ve rahat etsinler diye onlara emanet verip siz gidin der misiniz.aynı yere çok rahat otobüs veya uçakla gideblicekler bu arada.birde kaçıncı derece yakınlık ölçüt
otomobille birlikte gidilmesi planlanan bir tatile siz zorunlu olarak iş kaynaklı gidemiyorsunuz diyelim.

diğer kişilerin planı bozulmasın ve rahat etsinler diye onlara emanet verip siz gidin der misiniz.

aynı yere çok rahat otobüs veya uçakla gideblicekler bu arada.

birde kaçıncı derece yakınlık ölçütünüz olur.

yaklaşık 1 hafta onlarda kalacak ve sizin otomobile ihtiyacınız olmayacak.
0
ikiicidisibirkisi
(07.06.23)
Bugüne kadar kimsenin direksiyonuna oturmadım.
Ailem dışında hiç kimse arabamın direksiyonuna oturamaz.

Kardeşlerim bile o 'hiç kimse'ye dahildirler ve bilirler.
0
Mirket
(07.06.23)
Ekşi'de arabayı bi tanıdığa veren ve sonucunda başına türlü belalar gelen biriyle ilgili bi entry/başlık vs vardı, konuyu araştır ve esasında masum gibi görünen bu hareketin ne komplike bir probleme yol açtığına kendin şahit ol. Kısacası emanet araba verilmez de alınmaz da, en yakınım kardeşimdir çok çok çok uç bir durum olmadığı sürece ondan da almam ben de çok çok çok uç bir durum olmadığı sürece kimseye vermem. Aklı başında kimse de araba alıp vermez zaten.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(07.06.23)
kücükken bisikletimi büyüyünce de arabami kimseye vermem
0
sonsuz
(07.06.23)
İsterse verirdim.

Ama o istemeden teklif etmeyin derim.

Benim için yakınlık ölçütü olarak kuzenlerime arabayı veririm ama bu kişiden kişiye değişecektir. Kimisi kardeşini bile yakını hissetmez. Veya kardeşi serseridir, ona güvenmez de amcasının oğlunun kaynına güvenir ve verir arabasını.

Bu arada kasko yoksa veya kaskoda farklı şoförlerin hasarını karşılamak maddesi yoksa kolay kolay vermezdim. Arabayı isteyenin biraz ısrar etmesi gerekirdi.
Yeniden hatırlatırım ki onlar istemeden vermeyin, istesinler.

Edit: Arabanın sıfır olduğunu yeni farkettim. "o" harfi olarak okumuşum.
Sıfır aracımı (birkaç aylık da olsa) hiçbir şekilde vermezdim. Zaten bunu isteyebilecek karakterde biriyle samimiyetim de olmaz. Varsa bile olmasın samimiyetimiz. Zorda kalır, mecbur kalır o başka. Ama ille de vermem gerekse bile "sana araba kiralayayım" diyerek başımdan savardım. Mecbur kalırsam gerçekten 4-5 bin lira verip araba kiralar bu derdi başımdan def ederdim.
0
michael_knight
(07.06.23)
Araba emanet verilmez. Olası bir kazada sorumlu sensin.
0
socially awkward
(07.06.23)
Akraba ya da arkadaş farketmez böyle uzun süreli vermem. Belki bir kaç saat ihtiyaç halinde neyse.
Güven, samimiyette ayrıca önemli bu tür hallerde.

Onların rahatlığı ve planları benim için risk unsuru olmamalı. Onların planlarına sizin araba dahil olmasın.
Kiralık araç baksınlar.
0
diyecevaplandı
(07.06.23)
Kişiye özel ruhsatı olan bişeyden söz ediyoruz. Gitse birine çarpsa araç sahibi olarak belası gelip sizi de bulacak. Araba kimseye ödünç verilmez. İstemek de ayıp bence
0
photo85
(07.06.23)
Araba ödünç verilmez. Çok yakın arkadaşa gün içerisinde bir yere gidip gelme konusunda neyse de uzun süreli olmaz. Çok fazla vicdan yapıyorsan ortak olabilirsin kiralayacakları araca.

Hani herhangi bir sorun çıktığında kimseye bir zarar gelmese de sigortan geçerli olmayacağı için karşılamayacak hiçbir şeyi ya da koşa koşa gidip tutanağa kendini tutturacak evrakta sahtecilik yapacaksın. Sana kalmış.
0
nawar
(08.06.23)
burada yakınlıkla birlikte en önemli ölçütüm arabayı pert ederse parasını ödeyebilecek finansal gücü olup ve bu konuda tatava yapmayacak kişilere veririm sadece.
0
The_Lollok
(08.06.23)
Hakikaten iyi ve tecrübeli bir şoför varsa verilebilir.
0
etna
(08.06.23)
veririm tabii ki neden vermeyeyim. böyle zamanlar için dostluk kuruyoruz. yoksa yemişim dostluğunu.
0
yazar yazmaz yazan yazar
(08.06.23)
Bir kişiye, zarar verdiği zaman üzülmeyeceğim kadar emanet veya borç veriyorum.

Biri borç istedi, bu kişi kaç TL'yi geri vermezse üzülmem ona bakıyorum. Emanette de aynı şekilde.

Bu akrabanız arabayı pert etse üzülmezseniz, "canın sağolsun" derseniz, verin.


.
0
kartallar yuksek ucar
(08.06.23)
ruhsati bana ait bir arabayi kardesime bile kullandirmam.

olumlu kazada seni de alirlar. cok lazimsa kiralasin.
0
alperz
(08.06.23)
annem ve babam dışında kimseye vermem. çünkü arabanın başına bir şey geldiğinde kaza yapacak kişiden masrafları almak için dilencilik yapamam. ki zaten kazanın maddi boyutu kolaylıkla ölçülebilecek bir şey değil. değerinin ne kadar düştüğü alıcının ödemeye razı olduğu fiyata göre karar verilebilecek bir şey.

bir de onun kazasını falan takip etmekle uğraşamam.
0
bohr atom modeli
(08.06.23)
(5)

fethiye,marmaris,antalya aylık ev kiralarını nasıl öğrenebilirim?

Slynmaster
sahibinden tarzı sitelerden bakınca sürekli günlük ücretler çıkıyorbu bölgelerinde ortalama lokasyon yada ortalama fiyat öğrenmeye çalışıyorum.hani istanbuldaki bölgelerden daha mı pahalı yada ucuz olur yaşamak istesek diye kafa yoruyorum.biliyorsanız rakamda verebilirsiniz
sahibinden tarzı sitelerden bakınca sürekli günlük ücretler çıkıyor
bu bölgelerinde ortalama lokasyon yada ortalama fiyat öğrenmeye çalışıyorum.
hani istanbuldaki bölgelerden daha mı pahalı yada ucuz olur yaşamak istesek diye kafa yoruyorum.

biliyorsanız rakamda verebilirsiniz
0
Slynmaster
(07.06.23)
Sahibinden.com'da neden bulamadığınızı anlamadım.

Mesela Antalya'nın merkezi olan Muratpaşa ilçesi için çıkan sonuçlar gayet doğru görünüyor. (Eşyalı ev seçeneğinde "hayır" işaretledim)
www.sahibinden.com

Sorunuzun tam cevabı değil ama sahibinden.com'daki şu endeks kısmı da ilginizi çekebilir.
Endekse göre apartman dairesini seçince İstanbul-Beşiktaş kiralık metrekare fiyatı ortalaması 227 TL, Antalya-Muratpaşa 137 TL
www.sahibinden.com
0
michael_knight
(07.06.23)
@michael_knight

hocam fiyatlar günlük mü aylık mı belli değil onu anlamadım. ben aylık ücret arıyorum
0
🌸Slynmaster
(07.06.23)
@slynmaster ev eşyasızsa günlük değil aylık (yani 12 aylık sözleşme yaparak) olduğu belli oluyor.
Evi 5 gün kiralayıp eve buzdolabı, koltuk almayacağız ya.

İlanlardaki ucuz evler 7-8 bin liradan başlıyor, fotoğraflarına bakınca günlük 7 bin lira olmadıkları anlaşılıyor. Günlük 7 bin liraya verilen evler müthiş evler, anında farkedersiniz.
0
michael_knight
(07.06.23)
biz fethiyede ev kiralık veriyoruz, yaz aylarında genelde günlük haftalık kiralanır. aylık fiyatlar çok absürt rakama çıkar.

örneğin bizim villa kasım ayında günlük 50 usd, aylık en fazla 1350 usd oluyor. ancak bu villa temmuz ayında günlük 300 usd. aylık gelsen minimum 8000 usd vs. derdik.
0
fistikthecat
(07.06.23)
Arkadaslar cok sagolun aydinlattiginiz icin
0
🌸Slynmaster
(07.06.23)
(2)

Su tüketim soru 3; şofben

logisticsmanager
Evet serüvenim devam ediyor.Su firmasında teknik kısımdan sorumlu tanıdık buldum.Su ana kadar yaptıklarım;Iki gece yatmadan sayaca baktim, sabah kalkinca baktım. Değişim yok, varsa da çok minimal 1-2 fl anca olabilir. Ama farki aciklayacak bir şey yok.Duş; 1 dakikada 10 litre.Sifon; 1 çekişte 13l...
Evet serüvenim devam ediyor.
Su firmasında teknik kısımdan sorumlu tanıdık buldum.
Su ana kadar yaptıklarım;
Iki gece yatmadan sayaca baktim, sabah kalkinca baktım. Değişim yok, varsa da çok minimal 1-2 fl anca olabilir. Ama farki aciklayacak bir şey yok.

Duş; 1 dakikada 10 litre.
Sifon; 1 çekişte 13l... Bu baya fazla çünkü eski tip, önceki ev yeniydi ici haliyle sistem de yeniydi. Burada yüzde 40-50 fark olabiliyor kullanimda. Yeni sifon sistemi takacagim (küçük buton 3l, büyük 6 l kullanan). Eşim sürekli evde, ben de haftada 4-5 gun evdeyim haliyle sifon baya cekiliyor.
Bulaşık;10l civarı. Günde bir.
Çamaşır;50 civarı. Haftada iki.
Musluk; 1 dakikada 5 l.

Bunlardan sonra her şeyi hesaplayinca günlük 340-350l civari çıkıyor (dus+tahmini musluk+bulaşık+14-15 kere sifon cekmek)
Şu an son 3 günde ortalama 450-550 arasi bir tüketimim var. Yani günlük 100-120 litreyi aciklayamiyorum.
Bugün her şeyi takip ettik, 100l civari fark çıktı gün içinde.
Ama sayacta sorun yok. Duş alirken takip ettim, doğru hesaplama. 30 lt su doldurdum, doğru hesapladi vs. Yani hiçbir şekilde sayacta yaptığım testlerde sorun olmadi.

Neyse adami aradim, açıkladım. Adam da dogruladi çok tüketim olduğunu. Ya dedi bulunmasi zor bir yerde kaçak var ve o noktada tesisatci lazım. Ya da elektrikli sofbende dışarı cikmayan bir kaçak var dedi ve Fransızca "groupe de sécurité" denilen bir şeyin doğru calismazsa sofben cok isindigi zaman suyu baska yerlere salabilecegini söyledi. Bunun adi galiba güvenlik musluğu mu ne fotosu şu;
www.leroymerlin.fr

Şimdi merak ettiğim; şofbenin böyle bir kaçağı olabilir mi? Altından o fotodaki beyaz seyden su damliyor ama altinda büyük kap var, imkansiz 100l olmasi günde.

Fikirlerinizi merak ettim sofben konusunda. Ev sahibi tesisatci tanıdığa soracak ne olabilir diye.
0
logisticsmanager
(07.06.23)
hiç bahsedilmemiş, acaba evde su arıtma cihazı olabilir mi ?Günde ortalama 10 litre arıtma cihazı kullanılsa 100L atık su atar.
0
janavarorion
(07.06.23)
@janavarorion; hayır yok.
Su direkt dağdan geliyor eve.
0
🌸logisticsmanager
(07.06.23)

Tarife değişikliği sonrası numara taşıma.

niedy
Vodafon kullanıyorum. Memnun değilim. Numaramı taşımak istiyorum ancak şu an taahhüdümün 6ncı ayında olduğum için 1000₺ cayma bedeli var. Bunu. Yerine başka bir tarifeye geçsem, taahhüdün başında olduğum için cayma bedeli 200-300 ₺ gibi düşük olur ve ben numaramı taşırken daha az ceza ödemiş olur mu
Vodafon kullanıyorum. Memnun değilim.
Numaramı taşımak istiyorum ancak şu an taahhüdümün 6ncı ayında olduğum için 1000₺ cayma bedeli var.
Bunu. Yerine başka bir tarifeye geçsem, taahhüdün başında olduğum için cayma bedeli 200-300 ₺ gibi düşük olur ve ben numaramı taşırken daha az ceza ödemiş olur muyum?
Var mı tecrübe eden kimse?
0
niedy
(07.06.23)
(3)

Samsung cu serisi tv de blutv sorunu

Weeze3r
Selamlar, söylediğim seri tvyi yeni aldık markette blutv uygulaması yok. Nu7400 diğer samsung tvmizde bu sorun yok. Çözümü nedir acaba?
Selamlar, söylediğim seri tvyi yeni aldık markette blutv uygulaması yok. Nu7400 diğer samsung tvmizde bu sorun yok. Çözümü nedir acaba?
0
Weeze3r
(07.06.23)
bazı uygulamalar bazı tvlerde yok onu iyi araştırmak lazım almadan. çözümü yok maalesef pc falan bağlayacaksınız artık blutv izlemek istiyorsanız ya da tv'nin tarayıcısından gireceksiniz.
0
semaforo de medianoche
(07.06.23)
blutv'nin uygulaması yok büyük ihtimalle. ben de roku için 2.5 sene önce yazmıştım ama halen applikasyonu yapmadılar. tok satıcılar malesef.
0
false pretension
(07.06.23)
Tizen işletim sistemi, nu7400 55” var onda böyle bir sorun yok. Valla 30 bin para verip bir de mi stick almak istemiyorum :)
0
🌸Weeze3r
(08.06.23)
(3)

KMH Kullanımı ile ilgili bir soru

sasailic
Merhaba,Diyelim 20.000₺ çektim, önümüzdeki ay 20.000₺ + faiz tutarının tamamını ödemem gerekiyor mu yoksa sadece faiz tutarlarını ödeyerek parayı istediğim kadar kullanabilir miyim?
Merhaba,

Diyelim 20.000₺ çektim, önümüzdeki ay 20.000₺ + faiz tutarının tamamını ödemem gerekiyor mu yoksa sadece faiz tutarlarını ödeyerek parayı istediğim kadar kullanabilir miyim?
0
sasailic
(07.06.23)
Hayır. Sadece faizi.

Bazı bankalarda, KMH'de daha para varsa faizi de ondan alıyor. Bir şey yatırmana gerek olmuyor.
0
Mirket
(07.06.23)
uzmani degilim de bu aralar sinirlama geldi maximum 10. 000 cekebiliyorsunuz diye biliyorum
0
speedy
(07.06.23)
Asgari tutarı ödemeniz yeterli kredi puanınızın düşmemesi için. Kmh ya da nakit avası fazile para satın almak gibi düşünün. Nakit avans olunca taksit de yapılabiliyor. Kredi kartı borcunuzu ödemezseniz kmh da da aynısı olur. Asgarisini öderseniz (ya da hesaptan otomatik düşecektir) aynısı olur.
0
niedy
(07.06.23)
(6)

Ne tip ayakkabı giymeyi seversiniz?

abelardo
Ve kaç çift ayakkabınız var?Her şeyin altına aynı ayakkabı giyenlerden misiniz yoksa her şey için ayrı ayakkabı saklayanlardan mı?
Ve kaç çift ayakkabınız var?
Her şeyin altına aynı ayakkabı giyenlerden misiniz yoksa her şey için ayrı ayakkabı saklayanlardan mı?
0
abelardo
(07.06.23)
Spor.
0
dissendium
(07.06.23)
Spor.
0
brnbrs
(07.06.23)
8 çift ayakkabım var.

özel günler, yemekler vs için vs off white ve alexander mcqueen giyiyorum. ya da şık bir yere gideceksem.

günlük olarak yeezy giyiyorum, her şeyin altına gidiyor.

iş için de adidas ozweego vs. ama kullanım %70 tek ayakkabı.

genel olarak spor.
0
garavel
(07.06.23)
Öğrenciyken her şeyin altına aynı şeyleri giyiyordum. Şimdi dolaplara sığmıyor. En çok klasik modelleri seviyorum. Hatta geçen bir arkadaşım çizmelerimle ilgili bir tespit yaptı. Farkında olmadan siyah, krem ve beyaz renk çizmelerden uzun, kısa, topuklu ve topuksuz her modelden edinmişim. O söyleyene kadar dikkatimi çekmemişti. Yılların acısını mı çıkartıyorum bilmiyorum ayakkabı almayı çok seviyorum.
0
ruhen hastayim ben
(07.06.23)
Ayakkabılarıma çok iyi bakarım belki 15 yıllık ayakkabım terliğim bile hala giyilir durumdadır. O nedenle en az 40-50 çift ayakkabım var diyebilirim. (Şu ekonomik koşullarda da her yıl yeni bir ayakkabı almak bence hayal oldu...)

Kışın daha çok bot ve spor ayakkabı yazın da sandalet ve terlik giyerim. Rahat olan 2-3 tanesi döner durur ayağımda. Günlük kullanımım rahat olanlardır.

Diğerleri de özel gün, fazla yürümeyeceksem vs. zamanlarda giyerim işte.
0
hiçmiyok
(08.06.23)
Bir şeyi bir şeyle kombin yapmaktan hiç anlamıyorum ama Reebok club c revenge vintage ile duygusal bir bağım var, giydiğim ayakkabıların tamamı bu ya da benzer modeller.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(08.06.23)
(3)

Türkiyeden kiralanan araç ile balkan turu fikri?

1837837
Yapan eden var mı? Tavsiyesi olan. Kısa bir tur. 5-6 gün. Uçakla git arabayı orada kirala ve uçakla dön. Yada arabayla git Şuraya git yada gitme türü tavsiyelerde olur.
Yapan eden var mı? Tavsiyesi olan. Kısa bir tur. 5-6 gün. Uçakla git arabayı orada kirala ve uçakla dön. Yada arabayla git Şuraya git yada gitme türü tavsiyelerde olur.
0
1837837
(07.06.23)
Genelde kiralanan araba ile yurtdışına çıkmak yasak kurumsal firmalarda. türkiye'den çıkışta ruhsatı size ait olmayan bir araba ile nasıl çıkış yapılabilir bunu araştırmanız gerekir.
0
morqos
(07.06.23)
Kiralık araç yurtdışına çıkamıyor.
0
fayfim
(07.06.23)
kiralık araç yurtdışına çıkabilir, kiralayan şirketin politikasına bağlı. bunun için size muvafakatname vermeleri gerekiyor ama bana sorarsanız balkanlara uçak zaten ucuz, uçakla gidip ordan araç kiralayın. sınır kapılarında uğraşıp durmayın. bir sürü kağıt kürek işi olacak ve yurtdışı çıkışı için muhtemelen kiralayan firma da maliyeti yüksek tutar. mantıklı bir hareket olmaz. ben üsküp'e gittiğimde uçakla gidip havaalanından kiraladım aracı.
0
mustafakesekci
(08.06.23)
(4)

Mühendislik bölümlerinde işsizlik ne durumda?

socially awkward
Makina, elektrik elektronik, bilgisayar müh gibi popüler mühendisliklerde iş bulma sıkıntısı ne durumda?
Makina, elektrik elektronik, bilgisayar müh gibi popüler mühendisliklerde iş bulma sıkıntısı ne durumda?
0
socially awkward
(07.06.23)
ing bilen konuşan, işten korkmayan, gelişime açık bir bilg. müh. iş bulamıyorsa çok ciddi bir sorunu vardır
0
azeroth
(07.06.23)
pcde iş bulamama çok zor.
diğerleri de bi şekilde buluyor.
0
jelly bear
(07.06.23)
Makine zor açıkçası. Teknik bölümler zor. Çok şey istiyorlar. İşsiz kaldığım zamanlar olsa da hep buldum. Ama çalışma ortamı olarak zor. Ortam sorun olmaz dersen kısa sürede bulabilirsin. Bilgisayar zaten altın çağını yaşıyor ama o da sıkıntıya girecek. Çok fazla başlangıç seviyesinde insan var. İşlerin yürümesi için daha tecrübeli kişiler gerekiyor. Elektronik pek parlak değil. Makinede en temelden başlarsan bir gün fabrika müdürü, genel müdür, patron olabilirsin. Önü çok açık. Ama bu da yıllar alıyor. Çaba gerekiyor. Mühendislik genel olarak kolay değil.
0
dissendium
(07.06.23)
simdiki aklim olsa muhendislik okumazdim. is bulsan da maaslar dusuk.
yok illa muhendis olacam diyorsan tavsiyem makina olur.
0
cooperr
(08.06.23)

Belçika’dan xbox series s almak

Weeze3r
Selamlar, Almanya’dan arkadaşım alacaktı ama Türkiye dönüşünü Belçika’dan yapacakmış. Belçika’dan nereden xbox series s aldırayım?
Selamlar, Almanya’dan arkadaşım alacaktı ama Türkiye dönüşünü Belçika’dan yapacakmış. Belçika’dan nereden xbox series s aldırayım?
0
Weeze3r
(07.06.23)
(5)

Deniz taşımacılığı

dissendium
Deniz taşımacılığı maliyetini şirketler nasıl karşılayabiliyor? Gemi inanılmaz yakıt harcıyor. Kaptanın ücreti bir sefer için ne kadar? Rusya'nın Karadeniz'deki bir limanından İstanbul'a geldiğini düşünebilirsiniz. Bir de sanırım hemen limana giremiyorlar. Beklemeleri gerekiyor. Direkt zaman kaybı.
Deniz taşımacılığı maliyetini şirketler nasıl karşılayabiliyor? Gemi inanılmaz yakıt harcıyor. Kaptanın ücreti bir sefer için ne kadar? Rusya'nın Karadeniz'deki bir limanından İstanbul'a geldiğini düşünebilirsiniz. Bir de sanırım hemen limana giremiyorlar. Beklemeleri gerekiyor. Direkt zaman kaybı. Taşınan ürünlerin satış fiyatı çok yüksek olmaz mı?
0
dissendium
(07.06.23)
yüksek hacim sayesinde olabilir, süre kontratları da ona göre yapılıyordur
0
freebird5406_2
(07.06.23)
Taşımacılık maliyetleri (Ucuzdan pahalıya) sıralaması :

Denizyolu
Demiryolu
Karayolu
Havayolu
0
Mirket
(07.06.23)
Soruyu anlamadım.
Eğer konteyner soruyorsaniz misal biz şu an cin'den almanya'ya konteyner başı 3bin dolar civarı veriyoruz.
15 bin konteyner desek biz ki uzun dönem anlasmaliyiz, parsiyel yapanlar ya da spontane yapanlar çok daha fazla öder, 5 bin ortalama desek bir gemide 75 milyon dolar para yapar.

Denizyolu mirket dediği gibi çoğu zaman en ucuz. Ama her zaman değil. Misal amerika'dan bir paleti Avrupa'ya yollamak havayolu ile daha ucuz.

Kısacası hayır olmaz. Ne sattığını bağlı. Eğer konteynera 5 tane ürün sigdirirsan bizim için konteyner başına lojistik maliyeti 600 dolar olur. Eger 300 ürün koyarsan ürün başına 10 dolar olur.
0
logisticsmanager
(07.06.23)
inheritance
(08.06.23)
gemiciliğe armatörlüğe bir yerden tutunup filosunu büyütmeyeni multi milyoner olmayanı dövüyorlar
kazanç karşısında maliyetler ufak kalıyor
30 sene önce itüden düz deniz inşa mühendisi olarak çıkıp tersane sahibi filo sahibi olanlar var
0
mimo
(08.06.23)
(2)

altın sertifikası vs altın

huzurlarinizda huzursuzluk
Elimde altın sertifikası var 100k kadar.Bu altın ile aynı oranda artar diyebilir miyiz ?Satıp altın almaya lüzum var mı sizce, fazla bildiğim bir şey değil aslında seçim öncesi TL 'de kalmamak için almıştım.
Elimde altın sertifikası var 100k kadar.

Bu altın ile aynı oranda artar diyebilir miyiz ?

Satıp altın almaya lüzum var mı sizce, fazla bildiğim bir şey değil aslında
seçim öncesi TL 'de kalmamak için almıştım.
0
huzurlarinizda huzursuzluk
(07.06.23)
ben de senin gibi düşünüp aldım ama çok fayda göremedim gibi. yani artıyor ama normal altına ve dolara göre az artıyor gibi geliyor bana. bilen biri yanıtlarsa daha iyi olur
0
paintov
(07.06.23)
@anlatamiyorum, çok teşekkür ederim.
0
🌸huzurlarinizda huzursuzluk
(09.06.23)
(1)

Citroen C1 ve Peugeot 107 Otomatik

AlsterWasser
Nasıl bilirsiniz? zaten bunlar aynı araba heralde marka farklı sadece.neyse şehir içi kısa mesafede tek kişi ev iş yeri arasında günlük git gel için kullanılcak başka bir amacı yok.ya da bu muadil ne önerirsiniz bir de smart var heralde.
Nasıl bilirsiniz? zaten bunlar aynı araba heralde marka farklı sadece.

neyse şehir içi kısa mesafede tek kişi ev iş yeri arasında günlük git gel için kullanılcak başka bir amacı yok.

ya da bu muadil ne önerirsiniz bir de smart var heralde.
0
AlsterWasser
(07.06.23)
2008-12 yilları arasında 4 sene dizel manuel sıfır c1 kullandım, 140 bin kilometreden fazla yol yaptım. Hiçbir sorun çıkarmadı, fiyatına ve sınıfına göre değerlendirirsem gayet yeterli bir araçtı şehir içi için. Pejo ile aynı araç evet, hatta Türkiye’de olmayan bir üçüzü de var; Toyota aygo.

Bendeki ile aynı motor yok elbette ama benzinli olan sizin senaryonuza uyar. Fakat otomatik olanı aslında otomatikleştirilmiş manuel bir şanzıman dolayısıyla vites geçişlerinde biraz silkeler ve yavaş değiştirir. Çok dur kalklı bir trafik ve dik yokuşlar yoksa, şanzımanı da dert etmeyecekseniz bence olur.
0
orient blue
(07.06.23)
(4)

Ayakkabı numarası

dissendium
Bir Nike ayakkabı aldım. 43 giyiyorum. 45 oldu. 45'ten büyüğü yokmuş. Bir büyüğünü almak istesem ne yapacağım?
Bir Nike ayakkabı aldım. 43 giyiyorum. 45 oldu. 45'ten büyüğü yokmuş. Bir büyüğünü almak istesem ne yapacağım?
0
dissendium
(07.06.23)
alamayacaksın çünkü yok
0
AlsterWasser
(07.06.23)
Ayağı daha büyük olanlar ne yapıyor?
0
🌸dissendium
(07.06.23)
başka model/marka alıyor abi. o nike ayakkabı için demiştim ben çünkü daha büyüğü yokmuş.
0
AlsterWasser
(07.06.23)
ülkeye göre değişebiliyor numara meselesi. abd'de nike'ın 56 numara ayakkabısını gördüm. yurtdışından alabilirsiniz belki web üzerinden.
0
mustafakesekci
(08.06.23)
(2)

Asker Yoklama Kaçağı - Yurtdışı

JusticeBooster
Merhaba, Haziran 2022'de doktoramı bitirdim. Şimdi post doktora için eylül'de bir yıl için İngiltere'ye gideceğim. Bugün e-devlet'ten mesaj geldi. Bir yıldır asker yoklama kaçağı olarak gözüküyormuşum. (E-devlette 2024'e kadar tecilim olduğu yazıyordu ama doktora bitince aslında tecil kalkıyormuş.)
Merhaba,

Haziran 2022'de doktoramı bitirdim. Şimdi post doktora için eylül'de bir yıl için İngiltere'ye gideceğim. Bugün e-devlet'ten mesaj geldi. Bir yıldır asker yoklama kaçağı olarak gözüküyormuşum. (E-devlette 2024'e kadar tecilim olduğu yazıyordu ama doktora bitince aslında tecil kalkıyormuş.)

Eylül'de İngiltere'ye gitmeden önce gümrükte sorun yaşamamak için nasıl bir yol izlemeyelim sizce? Anladığım kadarıyla şimdilik yurtdışına çıkışım için bir problem yok, ancak soruşturma açılır mı diye endişleniyorum.


İstisnai bir durumun içindeyim. Böyle bir durum yaşamış olan veya ne yapılacağını bilenler yardımcı olabilir mi?
Teşekkür ederim.
0
JusticeBooster
(07.06.23)
Hakkinizda bu sebepten acilmis dava ve hatta sanirim daha dogrusu mahkeme sonucu kesinlesmis ceza, yurtdisina cikis yasagi vs. olmadikca yurtdisina cikmanizda bir engel yok.

Olup olacagi gbt yaptiklarinda(pasaport kontrolunde buna bakilmiyordu gibi sanki) size tutanak tutar, imza attirir ve birakirlar.

Bu tutanak sonrasi veya kendiliginden eger askerlik subeniz savciliga bildirir sonra da savci sorusturma acarsa o asamada basiniz agrimaya baslayabilir ama bu durumda birkac yuzbin insan var sanirim. Pek uzerine gidilen bi mevzu degil.

Ha ama idari para cezasini yapistirirlar. Bir sonraki afta silinir veya odersiniz veya askere artik. Tipik dongu bu sekilde.
0
jnlbnnn
(07.06.23)
Böyle bir durumda olanlar için güncelleme:
Yoklamamı yaptırdım 31 Aralık tarihine kadar yoklama içerisindeyim. O döneme kadar yurtdışına gideceğim için konsolosluktan erteleteceğim.
0
🌸JusticeBooster
(09.06.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.