Giriş
(2)

27-28 haziran sokağa çıkma kısıtlaması muafiyeti hk.

vital
merhabalar. kayınvalidemin mr randevusu var. kendisini alıp hastaneye götürmem gerekiyor. sorun olmaz değil mi?
merhabalar. kayınvalidemin mr randevusu var. kendisini alıp hastaneye götürmem gerekiyor. sorun olmaz değil mi?
0
vital
(27.06.20)
Sanmıyorum sorun olacağını. Anladığım kadarıyla boş gezenler ortalıkta çok dolaşmasın diye uygulanıyor artık bu yasak.
0
pass
(27.06.20)
sıkıntı yok. çevirmeye girerseniz randevu kağıdı ya da sms i, elinizde ne varsa ibra ediyorsunuz salıyorlar. lgs de annemi muayeneye götürdüm. özel hastanenin gönderdiği randevu sms isini gösterdim.
0
phonex
(27.06.20)
(1)

Sokağa çıkma kısıtlaması ve sınav

atcapar
Yarın kardeşim sınava girecek ev ile okul arası mesafe takriben 10 km. Kardeşimi sabah okula bıraksam sonra eve dönsem sınavı bittikten sonra tekrar gidip alsam sorun olur mu? Ceza yermiyim yoksa? 3 saat dışarda beklemek istemiyorum
Yarın kardeşim sınava girecek ev ile okul arası mesafe takriben 10 km. Kardeşimi sabah okula bıraksam sonra eve dönsem sınavı bittikten sonra tekrar gidip alsam sorun olur mu? Ceza yermiyim yoksa? 3 saat dışarda beklemek istemiyorum
0
atcapar
(27.06.20)
güzel soru.

bunu suistimal edenler olabileceği için, size niye inansınlar diye düşünüyorum.
kardeşinizin sınav belgesinin fotokopisini alabilirsiniz. aynı soy isim vs ama riskli gibi hala.

belki de hiç umursamazlar bilemiyoruz. turistleri kısıtlamadan muaf tuttular. türsab belgesi bir araçla gidenler turist muamelesi görecek.
0
fezagezgini
(27.06.20)
(11)

uzun yola çıkanlar tuvalet işini ne yapıyorsunuz?

false pretension
pandemi sürecinde tuvalet kullanmak tehlikeli değil mi? kenara çekip ağaç dibi mi arayacağız artık :(
pandemi sürecinde tuvalet kullanmak tehlikeli değil mi? kenara çekip ağaç dibi mi arayacağız artık :(
0
false pretension
(27.06.20)
Yol ne kadar uzun ki? Çıkmadan önce depoyu boşaltsan yetmez mi:))
0
jamiro
(27.06.20)
10 12 saat kadar diyelim
0
🌸false pretension
(27.06.20)
Benzinlik?
(Küçük abdest için söyledim)
0
etna
(27.06.20)
pandemi süreci diyorum hocam benzinliğe girmek riskli.
0
🌸false pretension
(27.06.20)
Tuvalete girer girmez her yere dokunup elinizi agziniza gozunuze mi goturuyorsunuz?

Maskenizle girin, isinizi gorun, elinizi iyice yikayin. Sonra kapi acmaniz gerekiyorsa hala dokunduktan sonra elinizi dezenfektanlayin.
Sorun nedir anlayamadim :/
0
kuehles blondes
(27.06.20)
shell'in tuvaletine girdim dun. kapilar sensorle aciliyor, sabun - musluk sensorlu, hicbir yere dokunmadan ciktim. diger shell'lerin de oyle olabilir.
0
fakyoras
(27.06.20)
opet, temazsız
0
mutlu yillar sana
(27.06.20)
benzinlik tuvaletinde sağı solu yalamayacaksanız bulaşmaz. korkacak bişey yok
0
ismim ibrahim
(27.06.20)
dokunup dokunmamak değil tek sorun. sizden önce birisi tuvalette hapşırsa tıksırsa ters bir hava akımı ile virusu solumanız mümkün maske olsa bile... gerçi ben pandemi sürecinde zorunluluktan hastane tuvaletine girdim birşey kapmadım ama 10 saatlik uzun yolda en az 5 kere tuvalete için durabiliyor insan :)
0
🌸false pretension
(27.06.20)
Sağlam maske ile girin, FFP3 maskeler mesela.
Ya da (cinsiyeti bilmiyorum ama) kuytu bir yerde sağlam torba ya da şişe kullanıp plastikle doğayı kirletin.
0
pro9it9is9
(27.06.20)
Yol kenarı benim tercihim.
0
antihero
(28.06.20)
(5)

Kıdem tazminatı neden çalışanın hakkı?

okuyamıyom ben ya
İyi akşamlar. Bir yanım "çalışan yıllarca emek veriyor eh yüzüstü bırakıldıysa ya da ayrılmak durumunda kaldıysa iş yerine kazandırdıklarına binaen en azından bir ikramiye alsın tabii" diyor, diğer yanımsa "çalışan çalıştığının karşılığı olarak ücretini alıyor zaten, sistem bu. neden bir kıdem tazmi
İyi akşamlar.

Bir yanım "çalışan yıllarca emek veriyor eh yüzüstü bırakıldıysa ya da ayrılmak durumunda kaldıysa iş yerine kazandırdıklarına binaen en azından bir ikramiye alsın tabii" diyor, diğer yanımsa "çalışan çalıştığının karşılığı olarak ücretini alıyor zaten, sistem bu. neden bir kıdem tazminatı gibi bir şeyi kendinde hak görüyor?" diyor. Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?
0
okuyamıyom ben ya
(27.06.20)
Kıdem tazminatı her işten çıkana verilmiyor ki, örneğin kendi isteğimle haklı bir sebep olmaksızın ihbar süreme de uyarak da işten ayrıldığımda kıdem tazminatına hak kazanamıyorum. işveren tarafından işten çıkartılmak, emeklilik sebebiyle işten ayrılmak, fazla mesailerini alamadığı için haklı sebeple işten ayrılmak gibi durumlarda kıdem ödeniyor. Kanunda sayılan kıdem tazminatına olanak sağlayan bazı sebepler bence de saçma (kadının evlenme sebebiyle işten ayrılması gibi). Ama konunun özü iş güvencesi. Tüm planlarını ve hayatını işverene sadık olarak çalışmaya adamış kişinin birkaç ay işsiz kalması durumunda idare edebilmesi lazım. Bir işte çalışırken işten ayrılma niyetimiz olmamasına rağmen sürekli iş arardık öteki türlü.
0
illiyet dağı
(27.06.20)
yaptığı işin karşılığı ücret, yaptığı işin yanında yaşadıklarının karşılığı kıdem tazminatı, bir nevi amortisman.
0
nahtoderfahrung
(27.06.20)
Bu mantıkla sirketler ufak bir kar dususunde hop bin kisi cikarir hop bin kisi alir.
Maasin yuksek mi? Hop isten cikarilirsin yerine daha ucuz eleman alinir. 50 yasina mi geldin? Cikarin isten yerine genc alin.
Sirketlerin isten cikarmasini kolaylastirmak değil zorlastirmak gerekli.

Kapitalizmi seven biriyim ama calisan haklarinin elinden alinmasi en cok is vereni sevindirir. Insanlarin mutlu oldugu ulkelere bakarsan hepsi calisan haklarinin yüksek oldugu yerler.
0
logisticsmanager
(27.06.20)
Kıdem tazminatının en büyük faydası konforlu iş arama sağlaması. Bir yerden çıkartıldın, 2-3 ay yetecek para alırsan, iş ararken kafan biraz daha rahat oluyor. İlk önüne gelen işe girmek zorunda kalmıyorsun.

Ayrıca kıdem tazminatı, 2 tarafında işe bağlılığını sağlıyor. İşçi tazminatım yanmasın diye istifa etmiyor. İşveren tazminat vermemek için kovmuyor.

İşverenin bu işi seveceğini sanmıyorum. %5,5 gibi her işçi için, her ay ödeyeceği bir kalem daha çıkacak. İşçi kadar koymaz ama tabii...

Yasa bu şekilde çıkacaksa, komple kaldırsınlar daha iyi. İşçi yemesin, hükümet yesin yasası olmuş bu haliyle.


.
0
kartallar yuksek ucar
(27.06.20)
insanların işyerine olan aidiyetini artırmak için en büyük etken. mesela şuan çalıştığım yerin avukatlığını yapıyorum, karşı firma dedi ki kardeşim gel bizde başla, şimdiki aldığın maaş+2k maaş, ne olur? hoop karşı firmaya geçilir, şimdiki firmaya dair ne kadar ticari sır, ne kadar açık varsa hepsi kullanılır. yada başka örnek vermek gerekirse teknisyen/mühendislerde de durum bu, karşı yan firma bana gel dediğinde gitmemek için bir sebeptir kıdem tazminatı.
0
trajikomix
(27.06.20)
(1)

Covid testi kaç saatte-günde E-Nabıza giriliyor?

nhk ni youkosu
Dün akşam 7 küsurda kardeşime burundan genizden yapılan test yapıldı. Yarın akşam bakarsınız demişler (bugünü kastedip) fakat 24+ saat geçti bir şey yok.36 saat olayı mı doğru acaba, yaptıran ne zaman ve nereden gördü sormak istedim.(E-nabızda 'tahlillerim' kısmı var orada mı çıkacak?)Teşekkürler
Dün akşam 7 küsurda kardeşime burundan genizden yapılan test yapıldı. Yarın akşam bakarsınız demişler (bugünü kastedip) fakat 24+ saat geçti bir şey yok.

36 saat olayı mı doğru acaba, yaptıran ne zaman ve nereden gördü sormak istedim.
(E-nabızda 'tahlillerim' kısmı var orada mı çıkacak?)

Teşekkürler
0
nhk ni youkosu
(26.06.20)
Tahlillerimde çıkacak. Bazen 24 saati gectigi oluyor
0
65 derece
(27.06.20)
(1)

Iphone 11 cizirtili ses sorunu

nefertarii
Siparis vermistim Turkcell'den yeni geldi; butun gun diger iphone'daki verileri restore etmekle ugrastigim icin daha yeni test edebildim. Hala koruyucu kilif uzerinde duruyor ama ustteki hoparlorun uzerinden kaldirdigimda hafif duzelmesine ragmen sanki tel'den hala bozuk cizirti geliyor hele de son
Siparis vermistim Turkcell'den yeni geldi; butun gun diger iphone'daki verileri restore etmekle ugrastigim icin daha yeni test edebildim. Hala koruyucu kilif uzerinde duruyor ama ustteki hoparlorun uzerinden kaldirdigimda hafif duzelmesine ragmen sanki tel'den hala bozuk cizirti geliyor hele de son ses seviyesindeyken. aramada filan belli oluyor bayagi. iade mi edeyim apple servisine mi gotureyim?
0
nefertarii
(26.06.20)
Koruyucu kılıf dediğiniz yeni iPhone’ların jelatini mi? Eğer oysa ses ondan dolayıdır çıkartın jelatini artık kutuyu açıl onu açmamanın bir avantajı yok:)
0
jamiro
(27.06.20)
(4)

bişeyler dinlerken oynanabilecek oyunlar

avatar is back
youtube'da bişeyler dinlerken oyun oynamayı çok seviyorum (ekrana bakmamın gerekmediği sohbet videoları vs). şeker kaydırma,2048,1010 kadar basit olmasa da bişeyler arıyorum. var mı tavsiyeniz? aşırı da konsantrasyon gerektirmesin tabi de çokta sıkıcı basit şeyler ilgimi çekmiyor. teşekkürler. şimdi
youtube'da bişeyler dinlerken oyun oynamayı çok seviyorum (ekrana bakmamın gerekmediği sohbet videoları vs). şeker kaydırma,2048,1010 kadar basit olmasa da bişeyler arıyorum. var mı tavsiyeniz?

aşırı da konsantrasyon gerektirmesin tabi de çokta sıkıcı basit şeyler ilgimi çekmiyor.

teşekkürler. şimdi bi podcast'e kaçtım, tikler gelecek
0
avatar is back
(26.06.20)
Net ets2. Hem simulator daha gerçekçi oluyor hem de podcastler daha zevkli hale geliyor.
Direksiyonu mousela kontrol edince de tertemiz oluyor.

Bu yaz indirimlerinde ultimate fishing simulator aldım bu da iyi olabilir.
0
cassey
(26.06.20)
farming simulator 19. şu an hem oyun oynuyorum hem poker face dinliyorum hem burada yazıyorum. işçi biçsin tarlayı arada uğrar depoyu boşaltırım.
0
applied57
(27.06.20)
şehir kurma oyunları olabilir. bu oyunlar x hızında yavaş geliyor bana. 3x 4xde oynuyorum. x hızında oynayıp bir şeyler dinleyebilirsiniz arkada zorlamaz.

surviving mars

tropico 5-6

ya da applied57 +1 tycoon oyunları.
0
fezagezgini
(27.06.20)
sudoku quest
0
unabomber
(27.06.20)
(1)

gta v online araba çalma görevi?

matilda
Selam herkese,Online'da araba çalma görevi geldi. Arabayı buluyorum ama bulunduğu evin bahçesindeki bütün kapılar kapalı olduğu için çıkartamıyorum. Kapılar kırılmıyor da, bu durumda nasıl çıkabilirim bu bahçelerden?
Selam herkese,
Online'da araba çalma görevi geldi. Arabayı buluyorum ama bulunduğu evin bahçesindeki bütün kapılar kapalı olduğu için çıkartamıyorum. Kapılar kırılmıyor da, bu durumda nasıl çıkabilirim bu bahçelerden?
0
matilda
(26.06.20)
duvarlardan tırmanabiliyorsun. alçak duvar bulup tırmanmayı dene.

ikincisi garajadaysa garaja yaklaşınca kapılar açılabilir öyle 2 görev hatırladım da tam bulduramadım.
0
hem şişko hem deli
(27.06.20)
(3)

Özel banka mı , kamu mu katılım mı?

undveand
Hangi bankaları kullanıyorsunuz , hangisini önerirsiniz?Özel ,katılım , kamu? Hangisinde paramız hiç olmaz =)
Hangi bankaları kullanıyorsunuz , hangisini önerirsiniz?

Özel ,katılım , kamu? Hangisinde paramız hiç olmaz =)
0
undveand
(26.06.20)
Hepsinde hiç olur, çünkü olayın bankanın rengi amblemi ve ismi ile ilgisi yoktur
0
paramolacak
(26.06.20)
150 binliraya kadar her bankada mevduatta devlet garantisi oluyor. ne kadar oluyor o tartışılır. ama olsaydı 150 binden fazla aynı bankaya koymazdım ben.
0
morcivert
(27.06.20)
kamu kullanıyorum ama özel bir sebepten değil yani tamamen öyle denk geldi. UYAP vakıfbankla entegre olduğu için onu mecbur kullanıyorum. vakıfbank değil kuveyt katılımla entegre olsa onu kullanırdım.
0
trajikomix
(27.06.20)
(8)

Hangi bankayı kullanıyorsunuz

undveand
Hangi banka ile çalışıorsunuz , hangi kredi kartını kullanıyorsunuz? Memnun musunuz?
Hangi banka ile çalışıorsunuz , hangi kredi kartını kullanıyorsunuz? Memnun musunuz?
0
undveand
(26.06.20)
enpara kullanıyorum memnunum, kredi kartı da işimi görüyor. maaşım ingbank'a yatıyor yatar yatmaz aktarıyorum, çünkü ingbank kötü :d
0
nahtoderfahrung
(26.06.20)
yapı kredi eko kart kredi kartı. kart ücreti yok kampanyaları fln daha fazla sanki diğerlerine göre. ininal bugunu kullanarak 3-4 bin lira puan çaktım zamanında.
cebteteb te ilk 50000 müşteride olduğumdam kart ücreti fln yok eft bedava. eft fln için kullanıyorum genelde. mevduat faizleri diğerlerine göre 0.25 fln daha yüksek oluyor genelde.
enparada ise netflix fln indirimi için kullanıyorum. biraz karışık oldu ama devir ekonomi devri ve zengin değilim.
0
morcivert
(27.06.20)
Maaş maalesef ziraat. Asıl kullandığım banka isd YapıKredi. Kart olarak da adiosPremium. Enpara ve papara da sevdiğim yancılar
0
jamiro
(27.06.20)
enpara ve enpara kredi karti. cok memnunum.
0
ehti
(27.06.20)
vakıfbank. uygulaması hariç çok memnunum. enpara kullanmayı denedim, para gönderdikten sonra "dekont göster" seçeneği çıkmadığı için çıldırıp kullanmayı bıraktım. vakıfbank her yönden işlevsel. app'si cortlamasa bir de mükemmel olacak.
0
trajikomix
(27.06.20)
Maaş yapı kredi(sorun yok)
Kredi kartı(iş bankası maximum) sorun yok
0
chemnil
(27.06.20)
Maaş finansbank. Yancısı enpara kullanıyorum. Maaş yatar yatmaz enparaya aktarıyorum.

Fatura ödemeleri ve netflix enpara kredi kartı
Kredi kartı kullanımları garanti bonus.

Son zamanlarda garanti kredi kartını kapatmayı düşünmüyor değilim. Bir sıkıntım yok. Atmlerinden ve uygulamalarından çok memnunum ama eskisi gibi puan kazandırmıyor sanki.
0
denizgonen
(27.06.20)
Abi kaynak yapıyorum. enpara eskisi gibi değil diyorlar doğru mu?
0
komando kani var bende
(27.06.20)
(3)

kırmadan borç nasıl verilir

monicapp
dayım ekonomik yönden sıkıntılı günler geçiriyor son günlerde, paraya sıkışık. ben de ona maddi olarak yardım etmek istiyorum en azından sorunlarını geçici olarak hallettsin. yeğeni olarak nasıl bir yol izlesem alınmaz.
dayım ekonomik yönden sıkıntılı günler geçiriyor son günlerde, paraya sıkışık. ben de ona maddi olarak yardım etmek istiyorum en azından sorunlarını geçici olarak hallettsin. yeğeni olarak nasıl bir yol izlesem alınmaz.
0
monicapp
(26.06.20)
ihtiyacı olan bir şeyi karşılayabilirsin. direk nakiti reddediyorsa market hediye kartı tarzı şeyler. yada ibanının bir şekilde öğrenip yollayabilirsin. kredi kartı borcu varsa direk kredi kartına yollayıp borcunu azaltabilirsin.
0
morcivert
(27.06.20)
kibarca teklif et ama ısrar etme. ihtiyacı olduğu anda o yakınlığı hissediyorsa o senden ister.
0
orpheus
(27.06.20)
Alması gereken ama henüz almadığını kesin bildiğin bir şey varsa (örn. yeni telefon) kılıfına uydurarak hediye edebilirsin. Ona vereceği parayı diğer ihtiyaçlarına harcar.
0
malaika
(27.06.20)
(1)

Film ismi

mehmetcayofficial
Arkadaşlar merhaba bi film izlemiştim ama ismini hatırlayamadım izleyen varsa veya bilen varsa yardımcı olursa sevinirim Film de kadının dilini kesiyorlar kadın hiç konuşmuyor film boyunca zaten dilini kesen herkesi de tek tek öldürüyor sadece biri kalıyordu galiba hatırlayan var mı aceba ?
Arkadaşlar merhaba bi film izlemiştim ama ismini hatırlayamadım izleyen varsa veya bilen varsa yardımcı olursa sevinirim
Film de kadının dilini kesiyorlar kadın hiç konuşmuyor film boyunca zaten dilini kesen herkesi de tek tek öldürüyor sadece biri kalıyordu galiba hatırlayan var mı aceba ?
0
mehmetcayofficial
(26.06.20)
dead silence (2007)
0
nahtoderfahrung
(26.06.20)
(6)

AMD Radeon Pro ile RX farkı

gray
Selamlar,AMD Radeon pro ile rx arasında bir fark var mıdır?https://www.hepsiburada.com/sapphire-pulse-amdradeon-rx-580-8g-oc-256-bit-gddr5-dx12-pci-e-3-0-ekran-karti-11265-05-20g-pm-HB000004VT1Cbu kartı radeon pro ile aynı mıdır?https://technical.city/en/video/Radeon-Pro-570buy kısmına tıkladığınızd
Selamlar,

AMD Radeon pro ile rx arasında bir fark var mıdır?

www.hepsiburada.com

bu kartı radeon pro ile aynı mıdır?

technical.city

buy kısmına tıkladığınızda rx bir karta gidiyor, onu da anlayabilmiş değilim.

Teşekkür ederim.
0
gray
(26.06.20)
radeon pro serisi çizim için optimize edilmiş ekran kartı, driverları farklı. radeon pro 570 ile rx 570 özünde aynılar. radeon pro'da performansı ve güç tüketimi daha düşük olur, lakin farklı driverları olduğu için çizim programlarıyla daha stabil çalışma sağlar.

nvidiadaki karşılığı quadro serisi.
0
nahtoderfahrung
(26.06.20)
aslında şöyle;

adobe premiere kullanıyorum ve helpx.adobe.com burdaki kartları öneriyorlar.

MAC METAL altında 'AMD Radeon Pro 580' yazan için sapphire rx 580'i alabilir miyim? Sapphire kartı mı söylüyor aslında ona emin olamiyorum.
0
🌸gray
(26.06.20)
mac metal'in apple bilgisayarlar için olduğunun farkında mısınız, çok bilgim yok ama bildiğim kadarıyla gpu bilgisayarla beraber geliyor? windows kullanıyorsanız cuda destekli nvidia kartı almanız video rendering için daha performanslı olur.
0
nahtoderfahrung
(26.06.20)
mac kullanıcısıyım ve eski mac pro kasa sahibiyim.

www.youtube.com

bu şekilde kartı upgrade edeceğim, uyumsuzluk yaşamamk adına sadece listede yazan radeon pro ile rx farklı mı onu merak ettim.
0
🌸gray
(26.06.20)
evet farklı, yukarda yazdım farklarını, adobe premiere için radeon pro almanız daha yararlı olur.
0
nahtoderfahrung
(26.06.20)
teşekkür ederim.
0
🌸gray
(26.06.20)
(3)

Bağımlılığı nedeniyle ailesini darlığa düşüren kişi nasıl kısıtlanır?

GoodMorningTeacher
Babam 10 seneden fazladır sürekli çok yüksek paralarla şans oyunları oynuyor. Yiyecek ekmeği olmadığı zamanlarda bile saatlerce şans oyunlarına kafa yorup, son parasını bu lanet şeye yatırmış birisi. Ne eve gerektiği kadar para harcıyor, ne ailesinin masraflarını karşılıyor. Bu ay neredeyse asgari ü
Babam 10 seneden fazladır sürekli çok yüksek paralarla şans oyunları oynuyor. Yiyecek ekmeği olmadığı zamanlarda bile saatlerce şans oyunlarına kafa yorup, son parasını bu lanet şeye yatırmış birisi. Ne eve gerektiği kadar para harcıyor, ne ailesinin masraflarını karşılıyor. Bu ay neredeyse asgari ücret kadar bir parayı şans oyunları için kullanmış, üstelik kriz nedeniyle maaşı yarıya düşürüldü, kredi borcu var.

Hukuki açıdan böyle bir kısıtlama yapılıyor. Ama bunu nasıl gerçekleştirebiliriz? Savcılığa gidip dilekçe mi vermem lazım? Bu yaptıklarını nasıl kanıtlayabilirim kısıtlama için?
0
GoodMorningTeacher
(26.06.20)
Hukuki açıdan kısıtlama yapılması kolay değil. Mümkün ama sanıldığı gibi mahkemeye başvurdumla bitmiyor birinci göz olarak biliyorum. İmza yetkisinin alınması vs gibi şeyler ileride daha büyük sıkıntılar çıkarıyor. Kaldı ki kendisi istemedikten sonra siz aldırtamazsınız zaten.

Kendisi tedavi olmak istemedikten sonra zor. En kesin çözümü paraya ulaşamaması. Bunun için kredi kartlarını kapatması, kara listeye girmesi, bir daha kredi çekecek, kredi kartı alacak duruma gelememesi lazım.

Bu arada tedavi yöntemleri var bağımlılıktan kullanılan naltrexone implant takılması gibi, genelde madde ve alkolde kullanılıyor ama kumar için de uygulanmaya başladı. asgari ücreti 1 ayda yatırmak pek büyük sayılmıyor yanlış anlamayın. Millet onu tek maça basıyor. Tabii ki bu gelirden gelire değişir. Şundan söylüyorum, bu meblalar size göre büyük ise Bu implantlara o kadar para harcamak gerekiyor çünkü ve kaldı ki kesin çözüm de değil.
0
ihanet kac kisilik
(26.06.20)
@ihanet kac kisilik

Teşekkür ederim yanıtınız için. Bu şans oynlarına olan bağımlılığının yanında deli gibi savurgan yanı var. Yemek konusunda alışveriş konusunda her şeyde. Gereksiz olan her şeye kendi bütçesini aşacak şekilde harcama yapıyor. Hele bu kriz döneminde yaptığı savurganlık, harcamaları, bağımlılığı gerçekten ciddi sorunlar yaratmaya başladı.

Bu yaptığı harcamalar sırasında faturalarını geç ödemesi, ailesinin maddi sıkıntısı yaşaması kısıtlanması için yeterli olmaz mı? :(
0
🌸GoodMorningTeacher
(26.06.20)
İlişkinizi, durumu bilmeden yorum yapmak zor ama dediğim gibi önce kendisinin buna ikna olması gerekiyor. Savurganlık başka bir şey kumar bağımlılığı farklı. Konu sadece kumar bağımlılığı olmadığına göre en mantıklı iş kendisi ile ciddi bir şekilde konuşup kendisinin ekonomisi dahil aldığı maaşı size verip sizden birisinin ev ekonomisini idare ettirmesi. ( muhtemelen kabul etmeyecektir)

Yani bir nevi siz ona harçlık vereceksiniz. Kredi kartı kullanmayacak, kredi çekmeyecek. Yakın ailemde çözümü böyle bulanlar oldu ama kumar bağımlılığı olduğunu tedavi olarak kabul etti o kişi zaten. Her 3 ayda 1 implant takılıyor ( ufak bir Operasyon gibi bir ilaç koyuyorlar deri altına) bağımlılığa karşı.

Siz kimseye çok savruk diye para konusunda kısıtlama getiremezsiniz kanuni olarak. Tek yolu boşanma davası ile tehdit edebilir anneniz.

Kısıtlamada tedavi gören kendi istese bile devlet hastanesinin psikayatri bölümünden raporlar gerekiyor. Bir daha iş bulma konusunda büyük sıkıntılar çekiyor o kişi imza yetkisi elinden alındığı için.

İlk başta dostane şekilde durumu konuşup çözülmüyorsa daha sonra annenizin özellikle biraz sert çıkması biraz toparlanması in bir ihtimal görünüyor.
0
ihanet kac kisilik
(26.06.20)
(3)

Telefon bataryasından çıkan gazı içime çektim

işimdeyim gücümdeyim
Batarya değişimi yaptım, eski batarya böyle paketlenmiş gibiydi, merak ettim paketini keserek açtım, içinden uhu kokusu gibi yoğun bir koku çıktı, o anda kokladım. sanki o andan beri ciğerim yanıyor inceden.evet, doğal seçilim böyle bir şey de.bu seferlik torpil istiyorum doğadan.ölür müyüm?edit: öl
Batarya değişimi yaptım, eski batarya böyle paketlenmiş gibiydi, merak ettim paketini keserek açtım, içinden uhu kokusu gibi yoğun bir koku çıktı, o anda kokladım. sanki o andan beri ciğerim yanıyor inceden.

evet, doğal seçilim böyle bir şey de.
bu seferlik torpil istiyorum doğadan.
ölür müyüm?

edit: ölmedim
0
işimdeyim gücümdeyim
(26.06.20)
hidrojen florür olma ihtimali yüksek dostum.
0
syl0w
(26.06.20)
ya ben de macbook bataryasini cikarayim derken patlatmistim yanlislikla yakin mesafeden. odayi havalandirip yogurt yedim aklima bi o geldi :dd
0
hjarteblod
(26.06.20)
alev alıp da dumanını çekmediysen çok bişey olmaz bence, nefes darlığı ve kusma gibi şeyler başlarsa yallah acile.
0
nahtoderfahrung
(26.06.20)
(6)

İkinci el laptop alınır mı şu modele bi bakıverin.

kiriko
Oyun bilgisayarı almayı düşünüyorum aşağda fotoğrafta özellikleri yazıyor.Oyun bilgisayarı düşünüyorum güncel tğm oyunları iyi derecede oynatır mı?
Oyun bilgisayarı almayı düşünüyorum aşağda fotoğrafta özellikleri yazıyor.Oyun bilgisayarı düşünüyorum güncel tğm oyunları iyi derecede oynatır mı?
0
kiriko
(26.06.20)
Oynatmasına oynatır da oynatır da öyle ahım şahım bir performans beklemeyin. Çünkü o ekran kartı çok eskidi. Medium veya low ayarlarda ancak oynarsınız. Bir de ayıptır sorması kaç para vereceksiniz?
0
İnatçılığın yeryüzündeki temsilcisi
(26.06.20)
5 senelik ekran kartı, sanmıyorum. eksisozluk.com şuraya bakabilirsiniz.
0
black holes in the sky
(26.06.20)
ekran çözünürlüğü düşük, bu sebeple oynatabilir. Mediumda veya bazen lowda oynaman gerekebilir yeni oyunları.

1080p ekranlı gtx850m ekran kartlı Asus'ta Gta5 falan oynamıştım. 25 kare alıyordum ortalama (çeşitli ayarlarla) Bunun ekran kartı bi tık üst, ekran çözünürlüğü düşük o yüzden daha iyi. (ama normal kullanımda o çözünürlük düşük be bence :/ )
0
nhk ni youkosu
(26.06.20)
ilanla alakam yok, daha önce ikinci el duyurularına da yapıştırmıştım. satılmıyor bir süredir. ekran kartı bir üst seviye, ssd var, ekran çözünürlüğü daha iyi.

www.sahibinden.com
0
fezagezgini
(26.06.20)
www.hepsiburada.com
Bu ürünle karşılaştırırsak hangisi daha iyi
0
🌸kiriko
(26.06.20)
950m e o para çok fazla aşırı hemde.4000 tl ye sıfır iyi bişey bulamazsın boşa para gider.2 el yokla en az 970m li bişey için
0
othervoices
(26.06.20)
(4)

kocaeli'de belediye otobüslerine para ile ya da temassız kredi kartıyla

mehmed resad
binmek mümkün mü?
binmek mümkün mü?
0
mehmed resad
(26.06.20)
temassız ödeme yapılıyor. nakit doğrudan almıyor şoförler fakat yolculara rica edip onların kartını kullanabilirsiniz nakitle de.
0
nickimin hakkini veremedim
(26.06.20)
ben kredi kartı temassız kullanmıştım gebzede
0
The_Lollok
(26.06.20)
para geçerli değil +1
yolculara rica edince para karşılığı basmışlardı ama
0
birsürüsorumvarr
(26.06.20)
Ek yapayim. Koskoca istanbulda neden temassiz kullanilmiyor? Ne guzel olurdu. Bitmis istanbul kartla ugrasmazdik
0
exlibris
(26.06.20)
(2)

Btk maaşları

mg3929
Mühendislik mezunu bilişim uzman yardımcısının başlangıç maaşı ne kadardır?
Mühendislik mezunu bilişim uzman yardımcısının başlangıç maaşı ne kadardır?
0
mg3929
(26.06.20)
kamuda bütün uzman yardımcılığı maaşları eşitlendi diye biliyorum.
0
antikadimag
(26.06.20)
Kurumdan kuruma değişiyor diye biliyorum ben de döner sermayeden de alıyorlar çünkü. Adli tıp ortalama 7700 veriyor. Fazla fark olmayacaktır aralarında.
0
cilekli pasta
(27.06.20)
(4)

Mutluluk veren bilinç açan şifalı bitkiler

ipmus90
var mı böyle bişey? kahve mesela uyarıcı. ama aradığım kahve değil, hem beden dolayısıyla zihin sağlığını koruyan arttıran şeyler?
var mı böyle bişey? kahve mesela uyarıcı. ama aradığım kahve değil, hem beden dolayısıyla zihin sağlığını koruyan arttıran şeyler?
0
ipmus90
(26.06.20)
ben geçen yıl üzerlik tohumu denedim benzer etkiler alabilmek için. faydasını gören çok olmuş araştırdım biraz ama bende ters tepti biraz. doz vs çok önemliymiş, dikkat edilmesi gereken bir durummuş yani. ilk başlarda müthiş bir zihin açıklığı, öfori yaşadım ama sonra bir takım psikolojik yan etkileri oldu. araştırın belki ilginizi çeker.
0
tmm
(26.06.20)
sarı kantaron var ama bazı olumsuz yan etkilerinden de bahsediliyor.

en iyi kafa açıp mutluluk veren formul ağır spor antremanı, iyi beslenmek, düzgün uyumak ve dehidre olmamaktır.
0
orpheus
(27.06.20)
şifalı bitki diye bir şey yoktur. Üstelik böyle ıvır otu, zıvır tohumu gibi şeyleri deneyerek karaciğerinizi elinize alabilirsiniz. O yüzden uğraşmayın böyle şeylerle.
0
nundu
(27.06.20)
B vitamini, kompleks ya da b12.
0
taurina
(27.06.20)
(3)

dark özet video

condom kurşunu
hep mal mal tiplerin anlatımıyla yüklenen videolar var yutup'ta. adam gibi özet videsou yok mu ya?
hep mal mal tiplerin anlatımıyla yüklenen videolar var yutup'ta. adam gibi özet videsou yok mu ya?
0
condom kurşunu
(26.06.20)
takipteyim.

yarın yeni sezon geliyor. normalde zaten ziyadesiyle karışıktı ,2 sezonu hatırlamamız lazım
0
fezagezgini
(26.06.20)
ben izlemedim ama imdb'ninkini gördünüz mü?

www.youtube.com
0
absel
(26.06.20)
Burada da netflix india'nınkini mevcut

www.youtube.com
0
fezagezgini
(26.06.20)
(1)

uçak yolculuğunda sırt çantası dışında enstrüman da alınabiliyor mu?

antheros
covid nedeniyle valiz el bagajı alarak alınmıyormuş, sadece bir tane sırt çantasına izin varmış, arkadaşım seyahat edecek ve ukulelesini de yanına almak istiyor laptop koyduğu sırt çantası dışında. bu durumda iki tane el bagajı oluyor. hava yolları buna izin vermez mi?
covid nedeniyle valiz el bagajı alarak alınmıyormuş, sadece bir tane sırt çantasına izin varmış, arkadaşım seyahat edecek ve ukulelesini de yanına almak istiyor laptop koyduğu sırt çantası dışında. bu durumda iki tane el bagajı oluyor. hava yolları buna izin vermez mi?
0
antheros
(26.06.20)
bugün sırtındaki sazı ile uçağa binen abimizi gördüm.
0
redlabel
(26.06.20)
(4)

resime yetenekli kardeşe hobi hediyesi

antikadimag
25 yaşında şu anda işsiz. evde çok vakit geçiriyor.çizimi başarılı. bugün de nereden bulduysa suluboya ile çok güzel bi resim yapmış. ilgilense güzel eserler çıkarabilir gibi geldi bana.resimde bir sürü çeşit vardı. guaj, yağlı boya vs vs şeklinde. şöyle bir tuval alsam evde resim yapsa diye düşünüy
25 yaşında şu anda işsiz. evde çok vakit geçiriyor.

çizimi başarılı. bugün de nereden bulduysa suluboya ile çok güzel bi resim yapmış. ilgilense güzel eserler çıkarabilir gibi geldi bana.

resimde bir sürü çeşit vardı. guaj, yağlı boya vs vs şeklinde. şöyle bir tuval alsam evde resim yapsa diye düşünüyorum. ne alayım?
0
antikadimag
(26.06.20)
Neredesiniz?
Kadıköy de iseniz güven sanat yoksa bulunduğunuz yerdeki sanat malzemeleri satan yere gidin derdinizi anlatın çok güzel yardımcı olurlar.
Sunu gördüm ki, basit çizim yapan birisi için bile. Doğru kağıt, doğru boya inanilmaz fark ediyor.
0
kisa
(26.06.20)
Ne seviyor? Sürpriz yapmayacaksanız dümdüz sorun, sürpriz yapacaksanız ağzını arayın.

Çok güzel karakalem ve füzen setleri var, yanında uygun eskiz defteriyle alabilirsiniz.
Ortanın üstü kalitede suluboya seti, 5-6 boy fırça, 10-15 suluboya kâğıdı ya da büyükçe bir suluboya defteri alabilirsiniz.
Tuval alacaksanız yağlı boyanın yanında terebentin, belki tiner, primer gibi detaylar var; kullanacağı tekniğe göre bin türlü fırça var.
Guaj hakkında pek fikrim yok ama onun da ek malzemeleri vardır mutlaka.

Güven Sanat ya da benzeri bir yere gidip derdinizi anlatmaya +1 ama önce derdinizin hangisi olduğuna karar verin ki ona göre yönlendirsinler.
0
kobuzchu kiz
(26.06.20)
ankaradayım. böyle malzemeler satan bi yer biliyorum. oraya gidip konuşayım olmazsa.

sürpriz yapmak istiyorum.

yeni başlayanlar için zor ve yıldırıcı olanlar vardır belki. veya yeni başlayanları daha teşvik eden çeşitler vardır diye fikir almak istemiştim. malzemeleri satan yerle konuşmak güzel fikir ama düşüncelerinize açığım hala.
0
🌸antikadimag
(26.06.20)
bilgisayarı vardır diye varsayıyorum. giriş seviyesi grafik tablet hediye edebilirsiniz.
0
birsürüsorumvarr
(26.06.20)
(1)

bir pc oyunu arıyorum

plastic_angel
arabanın içinde gidiyoruz gta2 gibi görüntü yukarıdan ama son 10 yılda çıkan bir oyun çok eski değil.. sağdan soldan bombalar geliyor arabamıza, kötü adamların arabalarına ateş ediyoruz rehine kurtarıyoruz, genelde çölde geçiyor oyun.
arabanın içinde gidiyoruz gta2 gibi görüntü yukarıdan ama son 10 yılda çıkan bir oyun çok eski değil.. sağdan soldan bombalar geliyor arabamıza, kötü adamların arabalarına ateş ediyoruz rehine kurtarıyoruz, genelde çölde geçiyor oyun.
0
plastic_angel
(26.06.20)
Renegade Ops yada American Fugitive?
0
false pretension
(26.06.20)
(1)

twrp

Euxinos
Bunu kullanmak güvenli mi ?
Bunu kullanmak güvenli mi ?
0
Euxinos
(26.06.20)
bu tarz platformları kullanmak kesinlikle güvenli değildir, ama herkes kullanır. ben de.
0
iddaaci
(26.06.20)
(2)

Yurtdışından gelip 14 gün dolmadan dönebiliyor muyuz?

sttc
Bilet aldım NL>TR>NL şeklinde. ama dönüşte ülkeden çıkabilecek miyim bilmiyorum. kimse bilgi vermiyor. burdaki konsolosluk kapalıbileti aldığım thy call center ı bilgi vermiyor, yolcunun sorumluluğu diyorhavalimanı call center ı da bilgi vermiyor14 günden kısa tr ye giriş çıkış yapan oldu mu? durum
Bilet aldım NL>TR>NL şeklinde. ama dönüşte ülkeden çıkabilecek miyim bilmiyorum. kimse bilgi vermiyor.

burdaki konsolosluk kapalı
bileti aldığım thy call center ı bilgi vermiyor, yolcunun sorumluluğu diyor
havalimanı call center ı da bilgi vermiyor

14 günden kısa tr ye giriş çıkış yapan oldu mu? durum nedir?
teşekkürler
0
sttc
(26.06.20)
konsolosluk cagri merkezini aradan mi?
0
lamartin
(27.06.20)
@lamartin, bu çağrı merkezinin varlığını bilmiyordum. daha önce başka numarayı aradığımı hatırlıyorum.

aradım, türkiye için bir kısıtlama olmadığını söylediler.

teşekkür ederim.
0
🌸sttc
(27.06.20)
(6)

Bu grafikleri nasıl yapıyorlar?

nerdeyim ben
Selam. Linkteki gibi bir sıralamanın zamanla degisimini gosteren grafikleri nasıl yapıyorlar bilgisi olan var mı? ya da bu tür grafiklerin özel bir ismi varsa ona da razıyım. teşekkürler.https://eksiup.com/v/432909961
Selam. Linkteki gibi bir sıralamanın zamanla degisimini gosteren grafikleri nasıl yapıyorlar bilgisi olan var mı? ya da bu tür grafiklerin özel bir ismi varsa ona da razıyım. teşekkürler.

eksiup.com
0
nerdeyim ben
(26.06.20)
twitter.com

şunlara sor
0
duyurukullanıcısı
(26.06.20)
after effect programında yapıyorlar olsa gerek. motion infographics diye de aratın
0
fezagezgini
(26.06.20)
after effect içinde yapıyolardır, muhtemelen hızlı netice almak için hazır ae template kullanıyolardır ve envato market içinde satılıyordur.

örnek bıraktım bir adet

videohive.net
0
hem şişko hem deli
(26.06.20)
flourish.studio

bar chart race
animated bar chart race

şeklinde aratabilirsin alternatifler için.
0
aziz dostum jack
(26.06.20)
Highcharts.com
0
pass
(27.06.20)
bu anlamliveri sağlam chartlar yapmış aslında ama bizim ülkede sallanmıyor tabi.
alman veya amerikan olacaksın ki değer göresin.
0
duyurukullanıcısı
(27.06.20)
(2)

Dudullu Otogarı yakınında duraklama yapabileceğim bir yer?

winston insani
MerhabalarAblamlar yarın akşam afyondan geliyorlar da burada inecekler, onlar gelmeden 15 dakika önce orada olayım diyorum beklemesinler.Peki buranın içinde ya da çevresinde duraklama yapabileceğim bir yer var mı? Hiç gitmedim de buraya.
Merhabalar

Ablamlar yarın akşam afyondan geliyorlar da burada inecekler, onlar gelmeden 15 dakika önce orada olayım diyorum beklemesinler.

Peki buranın içinde ya da çevresinde duraklama yapabileceğim bir yer var mı? Hiç gitmedim de buraya.
0
winston insani
(26.06.20)
Hangi firma ile geliyorlar? Tek bir otogar yok, her firmanın kendince park alani var. O civarlada birsürü yer var, mahalle arası gibi zaten. Bulursun bir yer.
0
vampir akrep
(26.06.20)
Starbucks bile ar kocaman
0
pass
(27.06.20)
(9)

polis diye dolandırıcı aradı.

false pretension
ben dışardaydım. eve geldiğimde annem hararetli bir biçimde birisiyle tartışıyordu. kendisini polis olarak tanıtan birisi. ad vermiş sicil no vermiş. evin telefonunu aramış. ev telefonu babamın üzerine kayıtlıydı.sonra anneme rahmetli babamı soruyor. şuralarda bulundunuz mu diye sormuş. 3 kişinin i
ben dışardaydım. eve geldiğimde annem hararetli bir biçimde birisiyle tartışıyordu. kendisini polis olarak tanıtan birisi. ad vermiş sicil no vermiş. evin telefonunu aramış. ev telefonu babamın üzerine kayıtlıydı.

sonra anneme rahmetli babamı soruyor. şuralarda bulundunuz mu diye sormuş. 3 kişinin ismini vermiş. o 3 kişide babamın bağlantısını bulmuşlar güya. nerede diye soruyor arayan. arayan kişi kendisini asayişten diye tanıtınca annem siz nasıl bilmezsinize getiriyor. öldüğünü söylüyor. sonra biraz tartışmışlar. annemi konuşturmamış pek. ileri geri konuşunca annemde kızmış. 15 temmuzda kaç kişi öldü sayısını biliyor musun diye sormuş. annemde kızıp emekli öğretmen olduğundan ben sizin gibi kaç tane öğrenci yetiştirdim demiş klasik olarak :) hatta polise askere hergün dua ediyorum falan demiş. annem başta pek güvenmemiş polis olduğuna. yaşadığımız yerin karakolunun adını vererek sizi buraya aldırtırım diye tehdit etmiş. annemde hodri meydan demiş, avukatımla gelcem diye eklemiş. ben sonradan dahil olup telefonu annemden aldım.

babamın adını söyledi. anne adı ve baba adını doğum tarihini söyledi. yanlış bunlar dedim. bir anlık dalgınlığıma gelip annesinin adını söyledim. hmm tamam o zaman biz yanlış kişiyi aramışız o zaman dedi. ben de iyi günler kolaylıklar diliyorum diye kapadım.

adamın konuşması düzgündü. ben telefonu alınca gayet sakin konuştu. sonra özür dileyip kapadı.

ben arayan kişinin telefon numarasını whatsapp'a yazdım. bi de ne göreyim. el nusra fotoğrafı var avatarında.

durumu polis bir yakınımıza anlattık. dolandırıcı muhtemelen dedi. urfa taraflarında çok oluyor onlardan biridir dedi. telefon hattını bir süre sonra kırıp atıyorlar dedi. sen telefonu almasaydın büyük ihtimalle anneni kandıracaklardı dedi ve ekledi. benim sesimi genç gördüğü için kandıramayacağını düşünüp konuşmayı sonlandırmıştır dedi. fakat terör örgütü fotoğrafı taşıması korkuttu. istersen karakola gidip şikayet edebilirsin dedi. bu arada verdiği sicil ve ismi sorgulattık yalan çıktı tabiki...

buna benzer bir olay yaşayan var mı hiç? cidden gerildim. hadi dolandırıcı olsa takmam da terör örgütü fotoğrafı taşıması...
başımızda başka dert yokmuş gibi bide böyle birşey çıktı...

not: biraz karışık yazmış olabilirim özür...
0
false pretension
(26.06.20)
valla babamın hiçbir birikmişi yok. annem diklenince adam baya kızmış sonra ben alınca konuşmayı sonlandırıp kapattı anlattığım gibi.
0
🌸false pretension
(26.06.20)
bu olaylar ilk ciktiginda bizim komsunun basina geldi, ögretmen.
polis, savci diye tanitiyorlar, klasik. teröristler size tuzak kurdu.
fakat tuhaf olan, adami ikna edip para cekmeye giderken sen su an suradasin biz seni gorebiliyoruz demeleri. yerini soylemeleri. ama komsu diyodu ki ortada kimse, araba hic bir sey yok.
0
wishmaythşngs
(26.06.20)
Alışverişte fatura için gerçek tel no vermeyin.
0
indifferent
(26.06.20)
evin telefonunu çok kullanmıyorum alışverişlerde. muhtemelen bir yerden sızıp aldılar. babamın ismine kayıtlı olduğu için onunla ilgili bilgileri salladılar ben telefonu alınca.

cep telefonunu arasalar anlarım da ev telefonu ilginç geldi.
0
🌸false pretension
(26.06.20)
söylediği bilgiler çok anormal değil.
birini arayıp, anne babasının adını, kimlik nosunu söylerseniz, azıcık da üstten konuşup, gerekli dozda azarlarsanız, insanlar polis olduğunuza inanır.
bu tarz durumlarda, birikiminiz olup olmadığını bilmiyorlar genelde. arayıp, korkutabildiklerini konuşturuyorlar. 15 Temmuz konusuna falan gelip de kızınca, karşıdakinde bi "beni fetöcülükle mi suçlayacaklar" psikolojisi oluyor, o yüzden konu oraya da gelmiş.

siz genç olunca, bir de ikinci bir kişi daha dahil olunca konuşma biter. o sebeple, duyduğum bütün hikayelerde "aman başka kimseye söyleme, bu operasyon çok gizli" diyorlar. çünkü tek başınaysanız korkarsınız. iki kişiyseniz telefonla aldatılmanız zordur.

sonuçta ipsiz sapsız bu insanlar, kötü konuşmamanız güzel olmuş. telefonu kapattılar ve iş bitti. endişelenmeyin hiç. verdiğin bir bilgiyi "aa o zaman yanlış kişiyi aradık" diye karşılamaları da bir an önce kapatmak için. eğer böyle demeseydi, muhtemelen karakola giderdin. öyle konuşup, "yanlış oldu" deyip kapattıkları için hâlâ konuştuğun kişinin polis olma ihtimalini düşündün konuşma bitince. yani tek atım sık kurşunu bitmiş, sizinle artık uğraşmazlar.

bir de, annenize söyleyin, velev ki gerçek polis de olsa, telefonda konuşmak nedir? bir sıkıntı mı var, babanızın bir durumundan mı şüpheleniyorlar, çağıracaklar sizi merkeze. ya da kapınıza gelecekler. olmadı whatssaptan emoji atsalarmış :) telefonda tartışır m ı polis dediğiniz kişi? besbelli telefon kimin üzerine kayıtlıysa, o isme ulaşıp şanslarını denemek istemişler. ki, ben bile şu an mahallenin çöp kutusunu karıştırsam kaç numarayı ve sahibini bulurum.

teror örgütü fotoğrafı da sizi kıllandırmak için. terör örgütü olsa bile, oturup da toplantılarında "biz onu dolandırmaya çalıştığımızda annesi biraz sert konuşmuştu" diye size kafayı mı takacak? hiç panik yapılacak bir durum yok, rahat olun.
böyle telefonlar moral bozuyor. ilerde arkadaş ortamında anlatacağınız bir olay gibi düşünün sadece.
geçmiş olsun.
0
lovemyself
(26.06.20)
terör kısmını bilemeyeceğim fakat, bundan çok daha komplike bir şey yaşadık. Sanıyorum banka çalışanları da işin içinde olabiliyor, çünkü arkadaşımın annesini hangi bankada kaç parası olduğunu bilerek aradılar.

Sonrasında oğlunu arayıp (arkadaşım) "para istemeden" konuşuyorlar. Para istenmeyince gerçek sanıyor, fakat o sırada annesini başkası arayıp "oğlunla da görüştük, evden onu alacağız, sen parayı çek bize ver kayıtlı şekilde bilmemne yapacağız" diyorlar. Hatta sanırım konferans moduyla annesini arkadaşıma bağlıyorlar, o da paradan haberi olmadığı için "evet anne aradılar eve gelecekler" diyor. Adamlar ikisini görüştürüp güvenmelerini sağlıyor yani.

Ben annesinin çalıştığı yere çok yakın olduğum için çıkıp gittim(arkadaşım bana yazmıştı facebooktan, kesin sahtedir dedik vs ben öyle gittim), "oğlum hasta" diye çıkmış. Tesadüfen caddede çantasında parayla yakaladım,(elinde telefon vardı "asla kapatma" falan diyorlarmış. Bankanın içine girip bir süre bekledik. Ben olmasam götürüp eliyle teslim edecekti.
0
nhk ni youkosu
(26.06.20)
Buna benzer olaylar günde binlerce kişinin başına geliyor. Eski ev arkadaşım bir bankanın dolandırıcılık biriminde çalışırdı. Şahit olduklarından sonra, hava gibi su gibi normal geliyor.
0
neden beni sevmedin
(26.06.20)
cevaplar için teşekkürler hepinize. dediğim gibi dolandırıcılık çok da ipimde değil doğrusu. buna benzer banttan arayan da oluyor, sms yollayan da ama adamın whatsapp profilinde el nusra olması çok canımı sıktı. annem biraz atar gider yapmış ama ben sakin konuşunca konuşma bitti dediğim gibi.
0
🌸false pretension
(26.06.20)
korkutmasın senin gibi günde 100 kişi arıyor bi saf denk gelirse onu kazıklıyor.
bir şekilde kin yapıp kafaya takıp senin peşine düşmez. bu dolandırıcı tiplerde herhangi bir ahlak ya da şeref algısı olmadığı için ona ettiğin hakaretlere bile aldırmaz bir sonraki kurbanına doğru devam eder. seninle vaktini harcamaz.
0
orpheus
(26.06.20)
(3)

Android Auto Güncelleme

flo
Bu uygulama Play Store'dan değil, apk'si indirilerek kuruluyor. Peki güncellemesi nasıl olacak? Play Store'dan güncellenmiyor. Güncel apk'yi tekrar mı indirip kurmak lazım her güncellemede?
Bu uygulama Play Store'dan değil, apk'si indirilerek kuruluyor. Peki güncellemesi nasıl olacak? Play Store'dan güncellenmiyor. Güncel apk'yi tekrar mı indirip kurmak lazım her güncellemede?
0
flo
(26.06.20)
evet
0
cern de cayci olmak vardi
(26.06.20)
TR'de yok ama telefonun (veya google hesabının, hangsisye artık) konumunu abd kanada eu falan yaparak store'dan edinebilirsiniz. o şekilde update ediyor.
0
celeron 300a
(26.06.20)
Uygulamanın kendi içinde "ayarlar" veya "hakkında" kısmında olur genelde.
0
etna
(27.06.20)
(1)

dagcilikla ugrasan birine hediye

wishmaythşngs
kendisinin bana cok büyük bir yardimi oldu, saglik alaninda. dogum gününde gopro kamera alayim diye düsünüyorum.zaten bir hediye almak istiyordum, dogum günü bahanesi olacak.sizce nasil veya baska bir oneriniz var mi?bes bine kadar butcem var.
kendisinin bana cok büyük bir yardimi oldu, saglik alaninda.
dogum gününde gopro kamera alayim diye düsünüyorum.
zaten bir hediye almak istiyordum, dogum günü bahanesi olacak.
sizce nasil veya baska bir oneriniz var mi?
bes bine kadar butcem var.
0
wishmaythşngs
(26.06.20)
bütçe iyiymiş bu durumda hangi ekipmana ihtiyacı olduğunu öğrenmeniz daha doğru olur. dağcılıkta sana şunu aldım şeklinde işe yarar birşey denk getirmek çok güç. go pro olabilir tabi, yanına su geçirmez kasa, yedek pil, hafıza kartı gibi eklerle bütçeyi tamamlayabilirsiniz.

daha ufak bir bütçe olsa victorinox çakı önerirdim.
0
orpheus
(26.06.20)
(4)

Garaj kapı kumandasını nasıl kopyalarım?

faraton
İnternetten kapı kumandası söyledim, tabii öncesinde bariyerin markasına baktım. Neyse youtube üzerinden kopyalama videosunu izledim bir şey anlamadım. Şifreleme ne demek? Dört tuşlu ikisi açma kapama ama alttakilerle ne yapıcam? Apartmandan birinden kopyalayacak kumanda bulursam ilk ne yapmam lazım
İnternetten kapı kumandası söyledim, tabii öncesinde bariyerin markasına baktım. Neyse youtube üzerinden kopyalama videosunu izledim bir şey anlamadım. Şifreleme ne demek? Dört tuşlu ikisi açma kapama ama alttakilerle ne yapıcam? Apartmandan birinden kopyalayacak kumanda bulursam ilk ne yapmam lazım? Milleti ayaküstü bekletmeden hemen halletmek istiyorum. Ne illet bir durum ufacık bir kumanda yüzünden millete dilencilik yapmak, şunu kopyalayıp kocaman bir oh çekmek istiyorum.

Aldığım kumanda ve kopyalama videosu şu:
www.youtube.com
0
faraton
(26.06.20)
araba anahtarı kopyalayan dükkanlar bunu da yapar.
0
sttc
(26.06.20)
İzmir'deysen bir kumanda bulup Mavişehir Koçtaş'daki anahtarcıya git.Hallediyor.
0
Mirket
(26.06.20)
@Mirket

Maalesef Ankaradayım.
0
🌸faraton
(26.06.20)
Aslında bu işlem kopyalama değil, aldığınız yeni kumandanın frekansını alıcıya tanıtma.

Doğru markaya uygun doğru kumandayı aldıysanız çocuk oyuncağı kadar basit bir işlemdir, verdiğiniz videoyu izlemedim ama benim alıcı modelimde mesela kalem ucu gibi sivri bişey ile gizli tuşa basıp, yukarı tuşuna basıp, kumandadan 1 numaraya basınca gibi 3-4 adımla kolayca oluyor.

Videoyu izledim, iki farklı işlemi peşpeşe anlatıyor. Sanırım ordan kafanız karışıyor. Yanlış anlamadıysam size 2. işlem lazım.
0
John Bloor
(30.06.20)
(3)

Osmanlıca bilen? Capsli

bugisme
bunu dedelerin sandığından bulmuş annemler. Bu ne belgesi ve ne yazıyor?
bunu dedelerin sandığından bulmuş annemler. Bu ne belgesi ve ne yazıyor?
0
bugisme
(26.06.20)
"devlet-i aliyye-i osmaniye tezkire senedi" yazıyor yukarıda. bir yerden başka bir yere gitmek için izin belgesi gibi bir şey. diğer yerler okunmuyor
0
bruges
(26.06.20)
Bruges'in dediğinden hareketle mürür tezkiresi olabilir. 2. Mahmut döneminde çıkarılan İstanbul'a girişleri izne bağlayan bir nevi pasaport.
0
Başkalaşım
(26.06.20)
Osmanlıcam yok ama bu tür evraklar bazen satılabiliyor da . Face de araştırabilirsiniz.
0
Erva
(26.06.20)
(9)

rte'nin yayını

duyurukullanıcısı
1000 kişi izliyor ülkede?garip değil mi? 1000 kişi.like 1000 dislike 3500 şu an.
1000 kişi izliyor ülkede?

garip değil mi? 1000 kişi.

like 1000 dislike 3500 şu an.
0
duyurukullanıcısı
(26.06.20)
niye sesini dinleyelim ki zaten konuştuğu şeyleri özetleyip atıyolar sözlüğe veya haber sitelerine.
0
nahtoderfahrung
(26.06.20)
ben youtube canlı yayınlarındaki bu seyirci olayını asla anlamıyorum. milyonlarca abonesi olan kanallar canlı yayın açtığında (habersiz de değil, önceden planlı yapıyorlar) 300-500 kişi izliyor oluyor. aynı kanallar video yüklediğindeyse ilk birkaç saatte videoları 100k+ rahat izleniyor. ya youtube'un canlı yayın seyircisini hesaplarken kullandığı algoritmada bir gariplik var, ya da millet sahiden canlı yayınları girip izlemiyor.
0
knight of cydonia
(26.06.20)
sabahtan aksama kadar her yerde o var. bi de kendi istegimizle youtube'da mi izleyelim diyorum ben mesela :) benim gibi dusunen cok fazla insan var belli ki.
0
in vino veritas
(26.06.20)
2000like 16.000dislike şu an.

amaç gençlerle sohbet.

vay arkadaş.
0
🌸duyurukullanıcısı
(26.06.20)
aktrollerin bu ay maaşları yatmayacak. yazık oldu.
32k dislike ve 35k izlenme.
0
scudman1
(26.06.20)
73k dislike var

inanılmaz.

videoyu silseler daha büyük rezillik.
0
🌸duyurukullanıcısı
(26.06.20)
twitter'da da yayın açıktı facebook'ta da. tv'lerde de açıktı yayın. twitter da sadece 187k izleyici vardı
0
avatar is back
(26.06.20)
uzun zamandır böyle rezillik görmemiştim iyi oldu:) aktrollerin gözü yaşlı, hiçbiri ortada gözükmüyor. yakında kaldırılır video.
0
nothing in my way
(26.06.20)
35k view 95kdislike var

millet izlemiyor dislike atıp çıkıyor :)
0
🌸duyurukullanıcısı
(26.06.20)
(3)

3 aylığına internet

issiz karga
yazlık için internet isteniyor, ama taahüt olmadan sadece 3 aylığına, modem de yok. aklınıza gelen, bildiğiniz uygun fiyat veren bir firma var mı? en çok youtube ve netflix kullanılacakmış.
yazlık için internet isteniyor, ama taahüt olmadan sadece 3 aylığına, modem de yok. aklınıza gelen, bildiğiniz uygun fiyat veren bir firma var mı? en çok youtube ve netflix kullanılacakmış.
0
issiz karga
(26.06.20)
uygun fiyatlı değil pek ama superbox'a baksınlar derim. en azından kurulumdur, hat çekmektir, yok port doludur falan bunlarla uğraşmazlar. sahile falan gittiklerinde de yanlarında götürür modemi, kullanmaya devam ederler.
0
knight of cydonia
(26.06.20)
Superbox ideal . Rahatlık bir de ben kullanıyorum. Pahalı ama rahatlik
0
seyyar satıcı
(26.06.20)
Adsl yani telefon hattı alt yapısı varsa telekomdan yazlık internet alabilirsin, 2 ya da 3 aylık seçeneği var.

Ama ben olsam turknet alırım, nasılsa taahhüt yok, 2 ya da 3 ay kullanır kapatırsın. Yazlık internetten daha ucuza gelir.
0
John Bloor
(30.06.20)
(12)

nihat genç nasıl biridir

owaki
bilmediğim içi soruyorum. kişilerin ''şöyledir böyledir'' demesinden ziyade hakkında kendim iyi kötü bir yargıya ulaşmam için, yazdığı radikal ama kısa bir yazı, kısa bir söyleşi vs atsanız daha iyi olur.
bilmediğim içi soruyorum.

kişilerin ''şöyledir böyledir'' demesinden ziyade hakkında kendim iyi kötü bir yargıya ulaşmam için, yazdığı radikal ama kısa bir yazı, kısa bir söyleşi vs atsanız daha iyi olur.
0
owaki
(26.06.20)
+1

zamanında bir kaç konuşmasını sempati besleyerek izlemiştim. fazla tanımam etmem ama sonra çok ağır eleştiriler okudum hakkında. ekşi'de tabii. ben de aydınlanmış olurum hem
0
tmm
(26.06.20)
İnsaf edip bazı sağcılar hakkında olumlu konuşan, tarafı olduğu sola mensup bazı ünlü kişiler hakkında eleştiri yapan nadir solculardan biridir.
Amerikan ya da batı uşağı olmaya da karşı çıkar.
0
Erva
(26.06.20)
Zaman kaybı
0
pass
(26.06.20)
j r r tolkien hayrani +1; ben de sevmem. Kendisi bana Soner Yalcin'i hatirlatiyor... duydugum antipatinin en buyuk sebeplerinden biri de budur.
0
nefertarii
(26.06.20)
bir ara çok okur dinlerdim ama son yıllarda resmen cozuttu. benim için vakit kaybı. chp ye vurda vur, artık sıktı bu adam, fetö konusundaki tezleri de sulandırılmaya müsait.
0
Topalordek
(26.06.20)
AKPye ilk defa makarnaci, bocekler falan diyenlerden www.youtube.com Bir ara iyi muhalefet yapiyorlardi Ulusal kanalda. Yalcin Kucuk subyanci cumhurbaskani Gul, Nihat Genc makarnacilar diye laflari geciriyordu. Son yillarda yandasliga kaydi biraz sanki, ben biraktim
0
freedonia
(26.06.20)
@tolkien yahu 64 yaşında adam, yazılarının-kitaplarının yarısını okusam ay geçer.
Tabiki "hazıra konacağım".
0
🌸owaki
(26.06.20)
eli kalem tutan, ağzı iyi laf yapan tarafgir bir kimse. anlattığı her şeyden muhteşem bir tutkuyla bahsediyor ben çok fanatik buluyorum kendisini takip etmiyorum. çok duygusal adam.
0
nickimin hakkini veremedim
(26.06.20)
Ankara'yı anlattığı şu söyleşi güzeldir
youtu.be

Hikayelerinden de şunu tavsiye ederim beni baya sarsmıştı
youtu.be
0
candanag
(26.06.20)
fetöyü en güçlü zamanında eleştiren,soruları çaldığını tv lerde söyleyen ilk yazardır muhtemelen.arada saçmalasa da iyi adamdır,sağlam bir vatanseverdir
0
essoist
(27.06.20)
Ben devlete çalışan biri olarak görüyorum. Hukumete degil de devlete.
0
luluki
(27.06.20)
ben seviyorum dobra oldugu icin.
0
baldur2
(27.06.20)
(3)

Çamaşır Makinesi Tavsiyesi.

medre
Makinem öldü, tamirine 1200 ₺ dediler. Maksimum 3000₺ ile sizce Siemens mi Bosch mu yoksa başka bir marka mı? Yakın zamanda alıp çok memnun olan öneride bulunursa aevinirim. Sessizlik, 10 kg'ya kadar yıkama ve 15 dakikalık kısa programlar olmazsa olmazımız.
Makinem öldü, tamirine 1200 ₺ dediler. Maksimum 3000₺ ile sizce Siemens mi Bosch mu yoksa başka bir marka mı? Yakın zamanda alıp çok memnun olan öneride bulunursa aevinirim.

Sessizlik, 10 kg'ya kadar yıkama ve 15 dakikalık kısa programlar olmazsa olmazımız.
0
medre
(26.06.20)
saamsunglarda 10kg modeller var
hem de 10 sene garanti sunuyor motoruna.
benim 2 evdeki makinem de farklı samsung modelleri çok memnunum
0
Corc
(26.06.20)
kurutmalı bosch aldım. çok çok memnunum.
0
co2s2
(26.06.20)
benden tavsiye, beyaz eşyayı yerli alın arıza durumunda parça fiyatı ucuz olur, teknolojik ürünler (TV, telefon, bilgisayar) alırken sorun değil ama ithal gelen beyaz eşyanın yedek parçası inanılmaz pahalı olabiliyor.
0
m orak
(27.06.20)
(2)

küçük şehirde iyi kazanan avukat var mı?

pamplona
Soru başlıkta. Ne kadar kazanıyorlar mesela?
Soru başlıkta. Ne kadar kazanıyorlar mesela?
0
pamplona
(26.06.20)
Merkez nüfusu 80 bin olan bir yerdeyim kötü kazanan avukat görmedim, çok baba avukat değilseniz büyükşehirlerden daha çok kazanırınız küçük yerlerde.
0
paramolacak
(26.06.20)
iyi kazanırlar. ama büyük şehir avukatlığından farklıdır küçük şehir avukatlığı. karşı taraf da tanıdıktır. aradakiler de tanıdıktır. kimseyi kırmadan kıyı kıyı iş yapılması gerekir.
0
co2s2
(26.06.20)
(6)

türkiye'nin temel sorunu

duyurukullanıcısı
çoğu insanın erken yaşta evlenip 2-3 çocuk yapması olabilir mi?özellikle kadınlar kendilerini geliştirecek zaman bulamıyorlar diye düşünüyorum.yani 25'te evleneceğine 35'te evlensen en az 10 yıl hem kendine hem ülkeye maddi açıdan büyük pozitif katkıları olur insanların.risk alırlar, eğitime para ve
çoğu insanın erken yaşta evlenip 2-3 çocuk yapması olabilir mi?
özellikle kadınlar kendilerini geliştirecek zaman bulamıyorlar diye düşünüyorum.
yani 25'te evleneceğine 35'te evlensen en az 10 yıl hem kendine hem ülkeye maddi açıdan büyük pozitif katkıları olur insanların.

risk alırlar, eğitime para verirler vs vs.

olabilir mi sizce?
0
duyurukullanıcısı
(26.06.20)
35 yaşına gelip evlenmeyen bir kadına akademik başarısı ne olursa olsun 'evde kalmış' 'evlense rahatlayacak' gibi iğrenç yakıştırmalar yapılıyor bu toplumda. özellikle kadınlar demişsiniz de. kimse dur 35 ime kadar kendimi delice geliştireyim evlilik dursun diyemiyor. evet yüksek eğitimliler de dahil buna.

ayrıca çocuk doğurma gibi bir durum var ve 30 yaşından sonra sıkıntılar yaşanabiliyor. erkekler kendilerini ne kadar geliştiriyor mesela geç evlenenler bu durumda özellikle, o da tartışılır.

bence temel sorun olmasa da sorunlardan biri ayrıca evet.
0
sanguine mcqaer
(26.06.20)
@xportant
hiç düşündüğün gibi değil ben zaten üniversiteye gitmiş kesimden bahsetmiyorum, teknisyeni, aşçısı, dansçısı, terzisi, dondurma yapan esnafı vs. ben iyi okullarda okumuş mühendisim diyelim. aşçısı, dansçısı, terzisi, dondurma yapan esnafı kendini geliştirmesi lazım ki ben onlara makine, cihaz satabileyim. yoksa tr'de olduğu gibi mühendis hem ışık geliştirip hem dans etmeye kalkıyor.

@sanguine mcqaer
bence işte bunun özendirilmesi lazım. yani kimseye tabi yapma çocuk veya 30'a kadar çocuk yasak diyemezsin ama 35-36 yaşına kadar kendi mesleğinde uzmanlaşmış, kendi ekonomik durumunu sağlamlaştırmış sonra çocuğuna da uygun ekonomik ve sosyal zemini oluşturmuş insanların hikayelerini gösterebilirler.
dizi film vs vs.

bence gelişmekte olan ülkelerde erken yaşta evlilik, çocuk vs büyük sıkıntı.
aşılması gereken bir türkiye gerçeği var orada hemfikiriz zaten.
0
🌸duyurukullanıcısı
(26.06.20)
bence temel sorun yargi. Cezalar caydirici degil. Tecavuz mu var, bas 20-30 yili, mafyacilik, adam oldurme mi var bas 30-40 yili, curusun icerde, iyi halmis, sartli salivermeymis yok hic bir sey. Yolsuzluk mu yapmis, rusvet mi almis, cok malina, adami da at iceri birak curusun icerde bir daha yapabiliyor mu bakalim. Adam kirmizida mi geciyor, basacaksin 10000 lira cezayi gak guk etme yok. Yiyosa bir daha gecsin, parasi varsa gecsin tabi, enayi parasi sonucta. Sehir merkezinde kameralardan adami tespit ettin, yere cop mi atmis, zorunlu hizmet 2 ay ver supurgeyi belediye gorevlisi olarak calistir. Calismak istemiyorsa odesin 10000 lira cezayi. Boyle boyle kanunlari, medeniyeti ogreteceksin. Polis sucluyu yakaliyor ertesi gun aramiza karisiyor suclular. Hasbel kader iceri tiksalar periyodik aflarla cikiyorlar. Temel sorun bu. cezalar ceza degil.
0
neverletyougodown
(26.06.20)
tolkien hayranı'na katılıyorum, bu başka sorunların sonucu olabilir ancak.

bence türkiye'nin en büyük sorunu vizyonsuzluk net.
0
knight of cydonia
(26.06.20)
Eğitim almış insanların hali ortada değil mi? Okuyunca da eşeklik azalmıyor.

İlkokul mezunu bile olmayan, okuma yazması olmayan çok düzgün kadınlar var. Kendisi okuyamadığından çocukları okusun diye ellerinden geleni yapıyorlar. Kimisinin hayata bakış açıları üniversite mezunu, kariyer sahibi kadınlara göre çok daha geniş.

Toplumumuzdaki sorun eğitim değil. İnsanların tamamı üniversite mezunu olsa hiçbir şey değişmez. Televizyonlara çıkıp konuşan üniversite mezunlarını görmüyor musunuz? Ya da üniversitelerde derslere giren hocaların halini?
0
GoodMorningTeacher
(26.06.20)
okumuş insanların halini görmüyor musunuz, temel sorun eğitim değil demek enteresan bir bakış açısı gerçekten. okumuş dediğiniz insanlar doğru düzgün eğitilmemişler demek ki, bunu anlamak zor olmasa gerek. ha keza herkes üniversite mezunu olsa bir şey değişmez de benzer. ülkemizde doğru düzgün kaç üniversite var ki üniversite mezunu olmak bir işe yarasın. eğitim sistemi baştan aşağı bozuk olduğu için o sistemden çıkan insanların da genelde düzgün yetişmesi mümkün olmuyor haliyle.
0
del piero10
(26.06.20)
(1)

Aliexpress kargosunu biz mi alıyoruz artık?

Depik
üç gün önce "xxxx numaralı siparişiniz postane şubenizde. Gelip alın!" diye mail attı aliexpress. Gelen giden postacıda yok. Eskiden adrese getirirlerdi. Şimdi bizim mi gitmemiz gerekiyor?
üç gün önce "xxxx numaralı siparişiniz postane şubenizde. Gelip alın!" diye mail attı aliexpress. Gelen giden postacıda yok. Eskiden adrese getirirlerdi. Şimdi bizim mi gitmemiz gerekiyor?
0
Depik
(26.06.20)
bu 2 hafta içinde 2 tane aliekspres siparişi geldi, ikisini de eve getirdi ptt. 20'şer lira da vergi aldı kapıda.
0
onemoremile
(26.06.20)
(2)

diş hekimleri e-fatura makbuz olayı

dunden beri dimdik
diş hekimi olup e-fatura kesen biri var mı acaba nasıl oluyor o iş öğrenmek istiyorum. yaşlı bir diş hekimi abim var yardımcı olmak istedim olamadım.
diş hekimi olup e-fatura kesen biri var mı acaba nasıl oluyor o iş öğrenmek istiyorum. yaşlı bir diş hekimi abim var yardımcı olmak istedim olamadım.
0
dunden beri dimdik
(26.06.20)
e-smmm kesmesi gerekiyor. earsivportal.efatura.gov.tr adresinden giriş yapılıyor. tabi girebilmek için e-imza almış olması gerekiyor. eimza bilgisayara tanıtıldıktan sonra adresten giriş yapıyorsunuz. girdikten sonra sol üstten modul seçiniz kısmından e-smm portal seçilcek. solda kullanıcı işlemleri menüsünden bir defalık girip adres bilgilerini kaydetmedi lazım. belge işlemleri kısmından makbuz oluştur bölümünden makbuz kesiliyor ama bunu yaptıktan sonra iş bitmiyor. belge işlemlerinin altında taslaklar diye bölüm var oraya gidiyor kesilen makbuzlar. tarih seçip aratıp ilgili makbuzu bulduktan sonra makbuza tik atıp gib imza seçeneğinden onaylamanız gerekiyor ondan sonra makbuzkesilmiş oluyor. çok zor birşey değil eimza varsa önce bi siz açar kurcalarsanız çözersiniz
0
genc irisi
(26.06.20)
@genc irisi
teşekkür ederim.
hekim abim sürekli bana benim kestiğim faturada ağız ve diş şekilleri olması lazım. hangi dişe işlem yaptığımı işaretlemem gerek diyor. var mı orada bu istedikleri?
0
🌸dunden beri dimdik
(26.06.20)
(3)

Taksim Atatürk kütüphanesine yakın zamanda giden var mı? Ne durumda?

epistemic_regress
Ders çalışmam gerekiyor ve evin karşısında inşaat başladı. Yks den sonra Atatürk kutuphanesi yoğun olur mu? İçeri kaç kişi alıyorlar? Sosyal mesafe gerekleri yerine getiriliyor mu? Yakın zamanda gidip gören var mı? Teşekkürler.
Ders çalışmam gerekiyor ve evin karşısında inşaat başladı. Yks den sonra Atatürk kutuphanesi yoğun olur mu? İçeri kaç kişi alıyorlar? Sosyal mesafe gerekleri yerine getiriliyor mu? Yakın zamanda gidip gören var mı?

Teşekkürler.
0
epistemic_regress
(26.06.20)
Ha bir de internet bağlantısında sıkıntı oluyor mu?
0
🌸epistemic_regress
(26.06.20)
Taşkışla'da okuduğum için hep gözlemliyordum. Kapısında kuyruk olmadığı zaman yok. Virüsten sonra hiç gidemedim o tarafa. şu anki durumunu bilmiyorum.
0
xrated
(26.06.20)
yakın zamanda durum nasıl bilmiyorum ama xrated gibi bir taşkışla sakini olarak gündüzleri sürekli sıra olduğunu biliyorum. geceleri gittiğimizde rahat yer buluyorduk ama.

interneti rezaletti bu arada. ibb'nin kendi internet sistemi gibi bir şey var, bir iki saat mi ne kullanabiliyorsun, sonra sistemden atıyor ve bir daha giremiyorsun. bu sistem değişmiş olabilir ben gitmeyeli, ki umarım değişmiştir.
0
knight of cydonia
(26.06.20)
(4)

bisiklet tavsiyesi

the end of time
merhaba, en yakin arkadasim izmir'de daha cok sahil seridinde, keyif amacli surmek icin bisiklet almak istiyor. butceye 5bin civari diyebiliriz sanirim, ancak ne kadar ucuz olursa o kadar iyi tabi ki. agir olmasin, sorun cikarmasin, daha ne isteriz ki. sehir veya trekking bisikleti iyi olur diye dus
merhaba,

en yakin arkadasim izmir'de daha cok sahil seridinde, keyif amacli surmek icin bisiklet almak istiyor. butceye 5bin civari diyebiliriz sanirim, ancak ne kadar ucuz olursa o kadar iyi tabi ki. agir olmasin, sorun cikarmasin, daha ne isteriz ki. sehir veya trekking bisikleti iyi olur diye dusundum ben. her turlu oneriye acigiz. nokta atisi "su bisiklet tam arkadasina gore" dediginiz bisikletler olursa cok mutlu olurum.

cinsiyet kadin.

tesekkurler!
0
the end of time
(26.06.20)
www.mossobisiklet.com

Bence başlangıç için bu model yeterli olacaktır.
0
synthetic a priori
(26.06.20)
Yukarıdaki iyiymiş. Bende de carraro sportive 327 var. Ama tabi kadın kullanacaksa kadronun alcak olması avantaj olacaktır. Denedigim kadariyla katlanır bisikketlerden de alabilirsiniz. Decathlon ya da carraro katlanır bisikletler keyif icin iyidir. Atletik kadın değilse katlanır bisiklet derim.
0
prole
(26.06.20)
bende kron tx100 var. çok memnunum 1400 tl ye aldım.
0
matilda
(26.06.20)
sahil şeridi dediğiniz yer parçalı betonlardan kırık dökük taşlardan oluşuyor, kilitlemeli maşalı bir bisiklet almanızı öneririm. jel ve komforlu bir sele de şart.
alçak kadro +1
v fren
bu ayarda bi bisikleti 2000 2500 aralığında bulabilirsiniz diye düşünüyorum.
hibrit şehir / yol bisikletlerine bakabilirsiniz.
fiyatta yukseldikçe daha teknik bisikletlere yaklaşacaksınız ki bahsettiğiniz yol hem bisiklete zarar verecek hem de amaca yonelik bisikletlerde çok fazla komfor bulamazsınız. bisiklet sporu vücudu hırpalayan bir spor, ufak bir bütçeyle , komfor / güvenlik amaçlı bir bisikletle başlayın. Eğer bisiklet tecrübeniz yoksa bir ay düzenli kullanınca oluşacak his, keşke daha hızlı gidebilsem veya , ordan burdan atlayabilsem ne güzel olura dönüyor. O zaman bu bisikleti satıp üstüne üç beş daha koyup ,istediğiniz parkura amaca yonelik bir bisiklet bulabilirsiniz.
0
RottenApple
(26.06.20)
(3)

Antalya oto kiralama

dinsiz adam
Sayın duyuru sakinleri temmuz başı Antalya'da bir hafta araç kiralamam gerekiyor. Ancak kurumsal firmalar en düşük 1650 lira fiyat verdi. Bir kampanya vs ucuz yollu yöntem öneriniz var mı?Not: şu an İstanbuldayim buradan çözüp havalimanindan teslim almam gerekiyor gidince.
Sayın duyuru sakinleri temmuz başı Antalya'da bir hafta araç kiralamam gerekiyor. Ancak kurumsal firmalar en düşük 1650 lira fiyat verdi. Bir kampanya vs ucuz yollu yöntem öneriniz var mı?

Not: şu an İstanbuldayim buradan çözüp havalimanindan teslim almam gerekiyor gidince.
0
dinsiz adam
(26.06.20)
alış 1 temmuz, iade 8 temmuz olarak seçip, teslim yerini antalya havalimanı yaparsan rentalcars.com sitesinde 900tl civarına renault symbol var. Firma adı boycar.

Fiat egea'lar 1250TL firma adı green motion.

ikisinden de daha önce kiralama yapmadığım için bir bilgim yok. Genelde firma fiyatları rentalcars.com sitesinden daha pahalı oluyor ama direkt arayıp bilgi alırsan belki daha ucuza bulma şansın olur.
0
kimlanbu
(26.06.20)
tt prime enterprise %50 civarı indirim vardı.
0
jelly bear
(26.06.20)
Kurumsal olmayan firmaların çoğu dolandırıcı. Rentgo ya bak fiyatı piyasaya göre uygun.
0
kumulatifvergimatrahi
(27.06.20)
(3)

Çıktı almak internet kafeler

black mamba
Sınav giriş belgesi çıkartıcam. İnternet kafeler kapalı mı kapalıysa nereden çıkarabilirim? Ankara kızılay dayım.
Sınav giriş belgesi çıkartıcam. İnternet kafeler kapalı mı kapalıysa nereden çıkarabilirim? Ankara kızılay dayım.
0
black mamba
(26.06.20)
herhangi bir kırtasiyeden çıktı alabilirsin. internet kafelerle ilgili bilgim yok.
0
helenart
(26.06.20)
internet kafeler kapalı. 1 temmuz'da açılacaklar.
0
fezagezgini
(26.06.20)
cd satan yerler de fotokopi çıkarıyor.internet kafe olmasına gerek yok.her yerde bulabilirsiniz.kırtasiyeler de çıktı verir.
0
drako
(26.06.20)
(4)

Aliexpress den logitech klavye alsam sorun olur mu?

s0phiesw0rld
40 dolarlik klavye icin satici fiyati dusuk yazsa sorun olur mu? Ek vergi odeyeceksem ne kadar odemem gerekir ve eve gelir mi siparis, yoksa kargodan mi doner?Gumruk siniri en son 27 dolardan sifirlanmis. Her seye vergi var ama ekstra odeme durumum olur mu onu merak ediyorum veya dogrudan cin e mi g
40 dolarlik klavye icin satici fiyati dusuk yazsa sorun olur mu? Ek vergi odeyeceksem ne kadar odemem gerekir ve eve gelir mi siparis, yoksa kargodan mi doner?

Gumruk siniri en son 27 dolardan sifirlanmis. Her seye vergi var ama ekstra odeme durumum olur mu onu merak ediyorum veya dogrudan cin e mi gider?
0
s0phiesw0rld
(26.06.20)
artık vergiyi kapıda ödüyorsun ve vergiyi her türlü ödüyorsun 1 dolarlık bir ürün alsan bile 10-15 lira ekstra ücret çıkıyor yanında.
0
marlonbranda
(26.06.20)
Peki 100 lira gibi bir ucret odemem gerekebilir aldigim urun 40 dolar diye? Veya daha da kotusu elime hic ulasmadan cin e geri donus yapmasi mumkun mu?
0
🌸s0phiesw0rld
(26.06.20)
hocam
satıcıya söyle
5 usd yazsın invoice a
5 usd nin vergisini ödersin
0
kingcyrax
(26.06.20)
7 küsür tl ptt hizmet bedeli, %20 vergi diye hatırlıyorum. kargo takipli olursa kapıya her şekilde gelir, gelmezse ptt sorumlu.
0
marlonbranda
(26.06.20)
(1)

Pegasus İptal Edilen Biletler

stanley weber
Merhaba;Pandemi süreci ile birlikte, mayıs ortasına planladığımız yurtdışı seyahati patladı, uçuş iptali olduğu için tam para iadesine hak kazanmıştık.Pegasus iptal edilen biletlerin para iadesini -uçuşlar başladıktan 2 ay sonra- vermeyi taahhüt etmişti. Konu hakkında bilgisi olan var mıdır, -uçuşla
Merhaba;
Pandemi süreci ile birlikte, mayıs ortasına planladığımız yurtdışı seyahati patladı, uçuş iptali olduğu için tam para iadesine hak kazanmıştık.
Pegasus iptal edilen biletlerin para iadesini -uçuşlar başladıktan 2 ay sonra- vermeyi taahhüt etmişti.
Konu hakkında bilgisi olan var mıdır, -uçuşların başlaması- yurtiçi uçuşlarla birlikte gerçekleşmiş mi sayılıyor yoksa iptal olan güzergahtaki uçuşların spesifik olarak başlaması mı lazım?
Teşekkürler, sağlıklı günler.
0
stanley weber
(26.06.20)
Karsilikli ucus.

Hukumetin karari
0
kuehles blondes
(26.06.20)
(1)

Amazon 4 temmuz alışveriş

zaire elcisi
Daha önce bu tarihte alışveriş yapmış olan (Amerika Amazon. Türk değil) var mı.Elektronikte ciddi indirim oluyor mu. Fiyat örneği verebilir misiniz
Daha önce bu tarihte alışveriş yapmış olan (Amerika Amazon. Türk değil) var mı.
Elektronikte ciddi indirim oluyor mu. Fiyat örneği verebilir misiniz
0
zaire elcisi
(26.06.20)
Amazon Prime indirimleri oluyordu o tarihlerde benim bildiğim, türkiye'ye sipariş verilecekse indirim mantığı satış fiyatına indirim şeklinde oluyordu bu da gümrük vergisinin satış fiyatı üzerinden hesaplanmasına sebebiyet veriyordu bilginiz olsun, hatırladığım kadarıyla güzel indirimler oluyordu black friday'e yakın denebilir, tabi o kadar çeşit olmuyordu.
0
atom karincanin torunu
(26.06.20)
(6)

Öğrendim kredisi geri ödeme için kredi çekmek mantıklı mı şu an?

nıç
Hazır faizler de düşükken gireyim mi bu topa? kaç kaç nereye kadar... bi gün hesabıma bloke koyulacak diye korkuyorum valla. diğer yandan da yakında yapılandırma affı gibi bir şey gelir diye düşünüyorum okuduğum şeylerden ama not sure. ne dersiniz sayın kredi dostları?
Hazır faizler de düşükken gireyim mi bu topa? kaç kaç nereye kadar... bi gün hesabıma bloke koyulacak diye korkuyorum valla.

diğer yandan da yakında yapılandırma affı gibi bir şey gelir diye düşünüyorum okuduğum şeylerden ama not sure.

ne dersiniz sayın kredi dostları?
0
nıç
(26.06.20)
borç borçla kapatılmaz.
0
benaslinda
(26.06.20)
duzenli ve surekli bir geliriniz yoksa kredi cekmeyin. suruye kanmayin.
0
Leonardo~Da~Vinci
(26.06.20)
iyi de zamanında alınmış bir öğrenim kredim var zaten. :) onu geri ödemek için de düzenli gelir gerekiyor.
bir işim var çok şükür ama bu süreçlerde ne olacağı da belli olmaz tabii haklısınız.
0
🌸nıç
(26.06.20)
öğrenim kredisine hep af geliyor da kredi çekersen sıkıntı olur sonra o. öğrenim kredisini çok uzun süreler ödemeyen kişiler var.
0
bohr atom modeli
(26.06.20)
lorne malvo
(26.06.20)
@lorne benim çoktan geldi ödemesi. faiz işliyor kaç yıldır
0
🌸nıç
(26.06.20)
(1)

Standart Sapma (Excel)

sos fistik olsun mu
Excelde birden çok standart sapma formülü var. bunların hangisini neye göre kullanmak gerekiyor?=stdsapma.p=stdsapma.s=stdsapmaa=stdsapmasa=stdsapma=stdsapmas
Excelde birden çok standart sapma formülü var. bunların hangisini neye göre kullanmak gerekiyor?

=stdsapma.p
=stdsapma.s
=stdsapmaa
=stdsapmasa
=stdsapma
=stdsapmas
0
sos fistik olsun mu
(26.06.20)
bazıları versiyon farklılığı nedeni ile oluşturulmuş.

support.microsoft.com

excelileharikalar.com

net bir cevap yazan olmazsa belki bu sayfadaki bilgiler yardımcı olur. ben de merak ettim açıkcası, bize tek standart sapma öğretmişlerdi matematikte :).
0
fezagezgini
(26.06.20)
(1)

Wireless Bridge kurma konusunda yardım.

aguen
Merhaba duyuru,Context olarak, yeni evimde internet altyapısı yoktu; Türk telekomu aradım, "lol" dediler, ama 24 ay taahhüt verirsen hallederiz wink wink yaptılar. Hayır tabii ki de deyip kapattım.Sonra kabloneti aradım, oo haftaya kutu takmış oluruz binanıza hemen geliyoruz yaptılar. Türkiye sonuçt
Merhaba duyuru,

Context olarak, yeni evimde internet altyapısı yoktu; Türk telekomu aradım, "lol" dediler, ama 24 ay taahhüt verirsen hallederiz wink wink yaptılar. Hayır tabii ki de deyip kapattım.

Sonra kabloneti aradım, oo haftaya kutu takmış oluruz binanıza hemen geliyoruz yaptılar. Türkiye sonuçta inanmalı mıyım bilemedim ama durum bu.


Mobil veri ile tasarruf devrindeydim, ama dün mahallemde eduroam ağı belirdi sanki evren bana çok acımış gibi. Üniversite loginim hala çalışıyormuş girdim hemen telefonumla. Ama bilgisayarımın olduğu odada çekmiyor.

Eduroam --> router --> ethernet tarzı bir teknoloji mümkün mü, bilgisi olan var mı? Wds vs. olmuyor sanırım.
0
aguen
(26.06.20)
Eduroam login şekli nasıl bilmiyorum ama bağlantı sırasında yapılan bir yetkilendirme sistemi varsa o yöntemin ismini öğrenip destekleyen cihaz var mı diye araştırabilirsin ama benim tavsiyem böyle bir şey için geçici olarak telefonun router modunu kullanabilirsin, eduroamı eve dağıtır, tabi muazzam güç tüketimi ile.

Eğer eduroam bağlandıktan sonra web arayüzünden kimlik doğrulama isteyen bir sistemse hepsi destekler sanırım.
0
atom karincanin torunu
(26.06.20)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.