Giriş
(4)

İzmirde ucuza MR çektirebileceğim yer var mı?

guero
Lomber vertebra MR ı çektirmem gerekiyor. İzmir içinde en uygun fiyatlı MR çekilen yer var mı bildiğiniz? Şayet Tıp ya da Radyoloji merkezlerinde tanıdığı olan varsa lütfen yazsın. iyi günler
Lomber vertebra MR ı çektirmem gerekiyor. İzmir içinde en uygun fiyatlı MR çekilen yer var mı bildiğiniz? Şayet Tıp ya da Radyoloji merkezlerinde tanıdığı olan varsa lütfen yazsın.
iyi günler
0
guero
(16.03.09)
Ege Üniversitesi hastanesinde cumartesi ve pazar günleri, randevulu ve ücretli çekim yaptırabiliyorsunuz. yamulmuyorsam 45 ya da 50 ytl idi. sonuçları çarşamba ya da perşembe günü alabiliyorsunuz. ancak hastanede muayene olmuş ve doktor tarafından istenmiş olması sanırım şart.

Geçmiş olsun.
0
kabablanka
(16.03.09)
aynen, Ege Tıp'ta çektir. 45-50den daha pahalıdır diye tahmin ediyorum ama dışarıda 500 falan. Dışarıya göre her türlü iyi.
0
triacilgliserol
(17.03.09)
sosyal güvencem yok yalnız. onu da belirtmeliyim :(( özel olarak çekim ücreti midir bu?
0
🌸guero
(17.03.09)
evet özel çekim. ama sosyal güvencen yoksa önce hastaneden bir hocaya özel olarak bakılman gerekir ki o seni sevketsin. direk mr'a giremezsin
0
triacilgliserol
(17.03.09)
(4)

burun deldirme

mahum
arkadaşlar ben tabanca yöntemiyle kadıköyde 7.5 tl ye burunumu deldirmiştim sabah kalktığımda hızmanın yarısı burnumdan çıkmıştı geri sokmak için baya uraştım ancak olmadı burnumun iç tarafı şişti daha sora burnun dışından deliğin yanındada az bi şişlik gibi bşy oldu bende herhangi bişy olmasın d
arkadaşlar ben tabanca yöntemiyle kadıköyde 7.5 tl ye burunumu deldirmiştim sabah kalktığımda hızmanın yarısı burnumdan çıkmıştı geri sokmak için baya uraştım ancak olmadı burnumun iç tarafı şişti daha sora burnun dışından deliğin yanındada az bi şişlik gibi bşy oldu bende herhangi bişy olmasın die antibakteiyal bi merhem sürdüm şimdi iç tarafındaki şiş tamamen deil ama biraz indi tekrar aynı yeri deldirmek istiorm ama bi türlü karar veremiorm açıkcası biraz korktum ne yapmam en dorusu olur ???? yardımcı olursanız sevinirmm ayrıca bide burun deldirmek zararlımı en fazla ne gibi zararları olr
0
mahum
(16.03.09)
burunda beyne giden hassas damarlar var. önce doktora git.
edit: panik de yapma. önlem olarak diyorum.
doktordan sonra da gerekiyosa 3-4 kat fazla para ver en streil yerde deldir burnunu eğer çok istiyosan.
0
teritori
(16.03.09)
bastirinca aciyor mu?
enfekte olmus olabilir. deldirdigin yer kikirdak, eger enfeksiyon varsa kemige yayilabilir, antibiyotik falan kullanman gerekir. bence de bir doktor gorsun.
iyilestikten sonra yine git deldir istiyorsan ama dogru duzgun temiz bi yere git, parasi neyse ver.
0
cisterna
(16.03.09)
burun delmenin tabanca yöntemiyle yapılması zaten yanlış. oraya içi kancalı bir hızma takılması lazım pat diye küpe takar gibi delinmez zaten. ama şişmesi normal. sanırım dışarı çıktığı için içeride kalan kısım şişmeden dolayı kapanmıştır. hassas bir bölge olduğu için zorlamamanı öneririm. hızmayı çıkar ve doğal oksijen suları var eczanelerde onlarla günde bir kaç kez temizleyebilirsin. aynı yeri deldirmek için de biraz beklemekte yarar var. kadıköyde ise çağatay var dövmeci onun stüdyosunda piercing yapıyorlarsa orada deldir. ucuz olsun diye sağlığından olma.
0
holly golightly
(16.03.09)
bepanthene merhem sürüp sabaha kadar bekle. gecmezse sabah doktora git direk
0
jeanne hebuterne
(16.03.09)
(1)

arteriovenöz malformasyon (avm)

sadique
arteriovenöz malformasyon (avm) tedavisinde etkili ve etkin cerrahi müdaheleyi yapabilecek istanbuldan önerebileceğiniz bir beyin cerrahı var mıdır acep?sözlükten bakınız vermek isterdim ancak tanımlar dışarıdan:http://www.turkcebilgi.net/saglik/hastaliklar/anevrizma---beyin-kanamalari-avm-26211.htm
arteriovenöz malformasyon (avm) tedavisinde etkili ve etkin cerrahi müdaheleyi yapabilecek istanbuldan önerebileceğiniz bir beyin cerrahı var mıdır acep?

sözlükten bakınız vermek isterdim ancak tanımlar dışarıdan:
www.turkcebilgi.net
www.epilepsiveben.com
0
sadique
(16.03.09)
cerrahpaşa tıp fakültesi, ablam orada olmuştu beyin ameliyatını. azeri bir cerrah vardı.
asıl problemi kalpten çıkan bir atardamardaydı yanlış hatırlamıyorsam o ameliyatı da sonra alman hastanesinde yaptırdık, çok şükür iyileşti.
tabi ikisini de kısa sürede çokca araştırıp tercih etmiştik.
ben doktorların isimlerini sorup öğrenirim.
0
radikalherif
(16.03.09)
(3)

kalbin işlevi hakkında

makineci
aklıma gelen bu saçma soruyu siz tıpçılarla paylaşıyorum: şimdi kalp dediğimiz pozitif deplasman pompasının işlevi -bildiğim kadarıyla- gelen clock sinyaline göre kanın devirdaim etmesini sağlayarak hücreler arasındaki lojistik ihtiyacını karşılamak. bu güzide organın yukarıdaki tanım dışında biline
aklıma gelen bu saçma soruyu siz tıpçılarla paylaşıyorum:

şimdi kalp dediğimiz pozitif deplasman pompasının işlevi -bildiğim kadarıyla- gelen clock sinyaline göre kanın devirdaim etmesini sağlayarak hücreler arasındaki lojistik ihtiyacını karşılamak.

bu güzide organın yukarıdaki tanım dışında bilinen veya şüphelenilen başka bir işlevi var mı?
0
makineci
(15.03.09)
daha ne yapsın
0
head
(16.03.09)
mrtksn selam,

ben bu organ nakli olaylariyla ilgili anlattigin seyde, sadece kalp icin degil, diger buyuk organ nakillerinde de benzer seylerin oldugunu duymustum. ve bunu seye yormustum, sonucta olumun kiyisindan donmus gibi oluyor insanlar. bu da, ameliyattan hemen once ve sonrasindaki hayatlarinda bazi seylere bakislarini degistiriyor. misal daha onceden cok fazla bir seyleri kafasina takmiyorsa, nakilden sonra daha hassaslasabiliyorlar. belki bu durum, organi aldigi kisiden kisilik ozelliklerini aliyor gibi yorumlaniyor olabilir. ben, insanin icinde hic olmayan bir ozelligin sonradan organin gelisi ile gelecegini degil de, insanin icinde var olup da o ana kadar baskin bir sekilde ortaya cikmamis ozelligin sonradan gorundugunu dsunuyorum.

nakli falan gectim, annem kalp krizi ve yogun bakimda gecirdigi gunlerin sonrasindaki haftalarda, daha oncekinden biraz daha farkli yorumluyordu bazi seyleri.
0
la traviata
(16.03.09)
ek bilgi bu da:

bazi kardiyak hucreleri, sinir sisteminden sinyal almaksizin, kendi kendini uyarabiliyormus. yani kendine ozgu kasilma ritmleri var. kardiyak kaslarinin kasilma suresini ve oranini da kalpte bulunan sinoartrial dugum belirliyor. yani kalbin asil fonksiyonu ritm uretmesi ve kasilip gevsemesi sanirim.
0
ermanen
(16.03.09)
(5)

vucut geliştirme hakkında bir soru

türk kelekom
alınan protein ilaçlarını kullanmak için illa ki bir salonda çalışmak mı gerekiyor? evde yapılan antremanlarla ile bu ilaçlar kullanılamaz mı? şahsen vucut yapmak değilde,amacım kilo almak olduğundan soruyorum bu soruyu.
alınan protein ilaçlarını kullanmak için illa ki bir salonda çalışmak mı gerekiyor? evde yapılan antremanlarla ile bu ilaçlar kullanılamaz mı? şahsen vucut yapmak değilde,amacım kilo almak olduğundan soruyorum bu soruyu.
0
türk kelekom
(15.03.09)
kullanılır.
ama evde 5kg lık 2 dambıl'la göğüs, biceps vs çalışacaksanız pek gerekli değil. onun yerine düzenli beslenseniz yeter.
kilo almak için protein tozu değil de weight gainer ları kullanmalısınız.
tinyurl.com
0
marcelorios
(15.03.09)
evde de kullanirsin da benim bildigim kadariyla yeterli spor yapmadan o proteinleri alirsan caart diye kilo alirsin, yagli yagli.. kilo alayim derken yag yapma bence..
0
terp
(15.03.09)
ciddi çalışmıyosan protein kullanma. ki evde yapılan antreman (mekik şınav, 5 kiloluk dumbell vs) ciddi çalışma değildir.
yok eve bench sehbamı aldım 60 70 kilonun altında basmam dersen protein iyi olur.

bir de protein ilaç değildir, ilaç deyip konudan anlamayanları korkutmayalım, stereoid sanıyo millet ondan sonra.
0
domine deyus
(15.03.09)
evde yapilan sporda normal besinden farkli takviye almaniza gerek yoktur.cunku cok agir ve yorucu calisamazsiniz!

Eger ki kilo probleminiz ( zayifsaniz) var ise "weight gainer" kullanabilirsiniz. Ancak kilonuz normal ise , bu demek oluyor ki vucudunuzun ek bir besine ihtiyaci yok, ek besinler (protein, amino asit, carbs vb..) vucudunuzda ciddi tahribatlara yol acabilir.

yine de bir doktora danismanizi tavsiye ederim!

kilonuzun duzgun olup olmadigini ogrenmeniz icin body mass indexiniz hesaplayin

www.nhlbisupport.com : body mass indexinizi hesaplayabileceginiz bir adres

body mass indexiniz: 18.5 altindaysa "weight gainer" kullanabilirsiniz
18.5 un ustunde ise hicbir ek besin kullanmaniza gerek yoktur!
0
rich peach
(15.03.09)
valla mass index falan yalan. eskiden mass indexime bakıyordum normal görünüyodu.
ama kaburgalar çıkmış, kollar çubuk makarna. yemişim indexini.
git hoca salona. salon çözer senin işini.
0
domine deyus
(16.03.09)
(3)

ileri sekresyon fazında endometrium

havuclu
ne demektir?sekresyon fazı nedir örneğin?
ne demektir?

sekresyon fazı nedir örneğin?
0
havuclu
(14.03.09)
sekresyon salgi demek. endometrium da rahmin ic dokusu oluyor.
0
cisterna
(14.03.09)
endometrium rahim iç tabakası oluyo da bunu anlamadım. Bir kalınlığın falan ibaresi olabilir diye düşünüyorum. Rahim iç dokusunun normale göre kalın olması gibi falan. Ama bana bakmayın siz tabi.
0
Merwish
(17.03.09)
endometrium yani rahim içi 2 fazda gelişir. yumurtlama dönemine kadar proliferasyon fazı, yumurtlamadan adet görme zamanına kadar sekresyon fazı. ileri sekresyon fazı adet zamanına yakın bir dönemde biyopsi yapıldığını gösterir. eğer adet dönemiyle uyumlu ise büyük ihtimalle problem yoktur.
0
gyne
(21.03.09)
(7)

Biyolojik Saat/ Uyku Düzeni

zeykur valekov
Yamulmus bir uyku düzenim var, hadi bugün erken yatayim dedigimde 2.30 u buluyor saat. Düzeltmeye calistim düzelmedi, nasil yapariz bu isi? Var midir böyle bozup bozup düzelten?00:00 yatis, 07:00 kalkis olsa iyi olur, uygun fiyata yapan varsa özelden ulassin, eheh.
Yamulmus bir uyku düzenim var, hadi bugün erken yatayim dedigimde 2.30 u buluyor saat. Düzeltmeye calistim düzelmedi, nasil yapariz bu isi? Var midir böyle bozup bozup düzelten?
00:00 yatis, 07:00 kalkis olsa iyi olur, uygun fiyata yapan varsa özelden ulassin, eheh.
0
zeykur valekov
(14.03.09)
o gün uyuma, uykusuz kal. o saatte uyu. o saatte uyandırıl. o saatte uyu o saatte uyan.
0
radikalherif
(14.03.09)
(bkz: #11656450)
0
kose
(14.03.09)
Bende de ayni sorun var su siralar. Ne zaman ki yapacak isim gucum olmaz, bu durumda bulurum kendimi. Insan daha bir depreşif oluyor. Uyku ilaci kullanmak ise yarayabilir.
0
msb
(14.03.09)
(bkz: spor)
0
dodocan
(14.03.09)
ben tatil zamanları öyle geç yatıyorum, sonra sabah 6.40'da kalktığımda ertesi gün otomatikman 11'de falan uykum geliyor..

Sabah erken kalkarsan bikaç gün belki faydalı olabilir.
0
kveldulv
(14.03.09)
Kesinlikle bir gün uykusuz kalıp, akşam 10-11 civarına kadar seni ayık tutacak işlerle uğraşıp, sonra yatman. İster istemez erken kalkacaksın. Buradan sonrası sana kalmış, mecbur kalmadıkça düzeni bozma.

Eğer uykuyu çok seviyorsan tavsiyem şu, her hafta 15 dakika azalt normal uyku süreni. 1. hafta 15 dk erken kalk, 2. hafta yarım saat erken kalk, 3. hafta 45 dk erken kalk. Zamanla alışıyorsun.
0
tekosin
(14.03.09)
(bkz: atarax) :)
0
sharon and hope
(14.03.09)
(13)

geçmeyen öksürük

natnan
Bundan 1,5 ay önce bir grip salgınında hastalık kaparak ateşlendim,2 günde geçti bir tek öksürük kaldı.Bu öksürük bir türlü tam olarak geçmiyor.Tam geçti diyorum iki içki içiyorum yine başa dönüyor.En son mediko'ya gittim belki bakteryaldır da antibiyotik alırım diye,bademcik ve kan örneği aldılar.S
Bundan 1,5 ay önce bir grip salgınında hastalık kaparak ateşlendim,2 günde geçti bir tek öksürük kaldı.Bu öksürük bir türlü tam olarak geçmiyor.Tam geçti diyorum iki içki içiyorum yine başa dönüyor.

En son mediko'ya gittim belki bakteryaldır da antibiyotik alırım diye,bademcik ve kan örneği aldılar.Sonuçta virütik çıktı,dinlen dediler.1 hafta dinlendim,spor salonuna gitmedim,paso sauna'ya gittim,vitaminleri götürdüm.Tamam dedim geçti artık bir hafta sonra ve bi gece dışarı çıktım,diğer gün yine başa döndü herşey.Yeniden öksürüyorum.

Normalde çok içici biri değilim de,şu an Erasmus öğrencisiyim ve normalde çok sıcakkanlı bir insan değilim :).

Nabem ben?
0
natnan
(13.03.09)
Kocakarı ilacı efendim... Ayva yaprağı alıyorsunuz bir aktardan, demleyip içiyorsunuz. En fazla 1 hafta daha devam eder.
0
endless dream
(13.03.09)
mediko'ya degil de hastaneye falan gitseniz, virütik değildir belki?
0
boshi
(13.03.09)
o 'paso' saunaya gittiğiniz zaman yeniden üşütme vs gibi bişi olmuş olabilir. Öksürükle içkiyi de pek bağdaştıramadım. Eğer boğaz temizleme öksürüğü gibi bişise faranjit olabilir diye düşündüm. Aynısı bendede var çünkü öhö öhö öksürmeme gerek yokken boğazımı temizlemeye çalışıyorum gereksiz ve tahriş ediyorum ve sora daha kötü öksürük vs vs.
0
Merwish
(14.03.09)
aktardan küçük bir şişe kekik yağı alıyorsun ve bir kesme şekerin üstüne 2-3 damla döküyorsun, emiyorsun. günde bir kaç kez yap bunu, boğazı temizliyor. geçmiş olsun..
0
pongiyen
(14.03.09)
(bkz: zencefil)
0
yapacakbirseyyok
(14.03.09)
@Merwish : İçki değil de,içkinin soğuk olmasıyla alakalı olabilir.Gerçi buz gibi içmiyorum hiç.İçkiden olduğu kesin,hep iki küçük bira içtikten 1-2 saat ile bir dahaki sabaha arasında başlıyor öksürük,belki bir de az bir boğazda garip hisler oluyor.

Bir de 'paso' nun neyine takıldınız anlayamadım.
Kocakarı ilaçları iyi hoş sağolun da,el memlekette adam akıllı sebze bulmakta zorlanıyorum.
0
🌸natnan
(14.03.09)
artik hastalik diil de hastalik boyunca cok fazla oksurmenden kaynaklanan bogazda bir tahris durumu var, bu yuzden oksuruk durmuyor, oksuruk durmadikca daha da cok tahris oluyor, tahris olunca daha cok oksuruk falan gidiyor bu. tedavisi oksurmemek.
bunun icin de semptomatik tedaviye yonelik bi kocakarilik da ben yapiyim artik ne kadar olursa:
2 tatli kasigi toz zencefil ve 2 tatli kasigi bali karistiriyosun iyice
biraz da limon sikiyosun
yiyosun onu
yakacak bogazini biraz
ustune de varsa konyak, yoksa viski, yoksa nane likoru, olabildigince alkol orani yuksek agir bi icki.
0
cisterna
(14.03.09)
zencefil bal limon konyak bunlar kolay bulunan seyler, dene
0
cisterna
(14.03.09)
acik konusayim, house m.d izledikten sonra virütiktir o diyip gecenlere inanmayin, bir daha hastaneye gidin derim.
ne olur ne olmaz, yaban ellerde. zaten sigorta da var sanirsam. köküne kadar kullanin sigortayi, "öksürük neden gecmedi alooo?" yapin doktora bogazi isaret ederek.
0
zeykur valekov
(14.03.09)
drill diye bi pastil var, bulundugun ulkede var midir bilmem (fransa'da vardi)
tetracaine diye bir lokal anestezik madde ihtiva ediyor, uyusturuyor bayagi bogazi, daha az oksuruyorsun filan, bana bayagi iyi gelmisti
0
cisterna
(14.03.09)
Efem paso gitmemeniz adına söyledim çünkü tüm gözenekleriniz açılıo. Çocuk dr ları bile cocukları yıkadıktan sora pudralamayı öneriyo hastalığa üşütmeye açık olmasın vucutları diye. Onun dışında söylediğiniz gibi soğuk içtiğiniz için oluyo olabilir. Bence tahrişiniz var boğazınızda öksürdükçe artıyor.
0
Merwish
(17.03.09)
Ah mı ettiniz bana da öksürük oldum bende yahu?
0
Merwish
(25.03.09)
eheh kusura bakmayın :P,geçmiş olsun.
0
🌸natnan
(25.03.09)
(10)

estetik

suskunçocuk
burnumda şekil bozukluğu var. estetik yaptırmayı düşünüyorum fiyat konusunda bii bilginiz vardır işallah.
burnumda şekil bozukluğu var. estetik yaptırmayı düşünüyorum fiyat konusunda bii bilginiz vardır işallah.
0
suskunçocuk
(13.03.09)
1.5 ile 5 arasında değişiyor sanırım. Şehre, doktora, semte ve ameliyatın niteliğine göre...
0
crown
(13.03.09)
2000 lira demisti sozlukte bir arkadas, atakoy hastanesinde.
0
ne nicki be
(13.03.09)
eğer burunda bir tıkanıklık, nefes alma güçlüğü gibi bir şeye de sebep oluyorsa (tabi sigortanız varsa) deviasyon ameliyatıyla işi ucuza getirebilirsiniz. estetik gibi bir şey de yapılıyor sanırım işlem esnasında.
0
nihilanth
(13.03.09)
Evet 2bin lira diyen arkadaş benim :) Ameliyatın 3. günündeyim şu an. Estetikten biraz farklı bir durum benimki esasen. Deviasyon nedeniyle yapılan bir ameliyattı.

Ameliyat rahat geçti. Hastane güzeldi. Doktor güzeldi. Sonuç şu an bilinmez duruyor.


Bu tip ameliyatlar ssk karşılamıyor. Herhangi bir güvenceniz varsa o da karşılamıyor. Zorunlu değilseniz yaptırmanızı kesinlikle tavsiye etmiyorum. Herhangi bir sağlık sorunu yoksa cidden yaptırmayın :)

Geçmiş olsun.
0
alkolik imam
(13.03.09)
Tamamen doktoruna ve ameliyatın yapılacağı yere göre değişiyor fiyatlar..
600 liraya da yapan da var , 10 bin liraya yapan da.

Ben 11 doktorla görüşüp fiyat almış biri olarak ortalama fiyatın 3-4 bin olduğunu söyleyebilirim...

Kafanızda bir şeylerin canlanması açısından kendi örneğimi de vereyim ,
önümüzdeki hafta , İstanbul'daki iyi bir özel hastanede, estetik alanında bilindik bir doktora, hem kemik eğriliğim hem de burnumdaki kemer için 5 bin ytlye ameliyat oluyorum..

Siz de ciddi olarak düşünüyorsanız , bol bol araştırmanızı ve doktorlarla tek tek görüşmenizi tavsiye ederim. Hayırlısı olsun..
0
hickiran karasinek ve uyuyan karinca
(13.03.09)
burunda nefes alma zorlugu varsa, ssk da onu hallederken estetik de yapiliyor. cevremdeki 10 estetiklinin 8,5'u boyle.
0
nochristrequiress
(13.03.09)
şimdi soru baştan yanlış bir defa..

diyelim ki 50 liraya kulak burun boğaz hekimi buldun yaptıracak. olacak mısın? kol saati almoyorsun ki bozulunca atılacak??

şöyle diyeyim, 100 liralık kulak burun boğazcı ameliyatını düzelttirebilmek için 500 liralık plastik cerrah bulacağına baştan 200 liralık plastik cerrah bul.
0
plastix
(14.03.09)
11 ay önce Memorial'de oldum ve 4000 tl ödemiştim. A+ bir hastanedir, tavsiye ederim.
0
trados
(14.03.09)
4000 5000 falan diye biliyorum, daha ucuza yaptıran arkadaşta olduda sonucundan pek hoşnut kalmadı kendisi ve çok bilindik birine yaptırmıştı,ünlü bile denilebilir. O sebepten biraz araştırmak lazım, işallah istediğin gibi olur.
0
Merwish
(14.03.09)
burun ameliyatı çok önemlidir, hayatınızı etkileyecek bir ameliyat. her aynaya baktığınızda hatırlayacağınız bir olay. bu yüzden imkanınız olduğu sürece, yalnızca ucuz olduğu için bir doktoru tercih etmeyin.
0
cevaps
(14.03.09)
(1)

Leküner Enfarkt (Tıbbi)

iustitia omnibus
"Sağ leteral ventrikül anterior komşuluğunda leküner enfarkt" Bir tanıdığımın MR raporunda gözüme çarptı(kalın yazılmış). Tam olarak nedir? Damar tıkanıklığı galiba? Peki bu ifadeden yola çıkarsak hangi bölgeleri etkiliyor? Ve bu etkilenen bölgeler ne görev üstleniyor?
"Sağ leteral ventrikül anterior komşuluğunda leküner enfarkt" Bir tanıdığımın MR raporunda gözüme çarptı(kalın yazılmış). Tam olarak nedir? Damar tıkanıklığı galiba? Peki bu ifadeden yola çıkarsak hangi bölgeleri etkiliyor? Ve bu etkilenen bölgeler ne görev üstleniyor?
0
iustitia omnibus
(13.03.09)
beynin ventrikuler sisteminde dort adet ventrikul bulunuyor:
- sag ve sol lateral ventrikuller (ventriculus lateralis)
- ucuncu ventrikul (ventriculus tertius)
- dorduncu ventrikul (ventriculus quartus)

bu ventrikuller, beyin-omurilik sivisini ureten koroid pleksus (plexus choroideus) denilen alanlari iceriyor. bu sivi da kendilerini sınırlayan kemik yapının icindeki beyin ile omurligi çevreleyerek kemikle surtunmesini engelliyor ve koruma görevi yapiyor.

sag ve sol lateral ventiküller anterior, inferior ve posterior boynuzlar araciligiyla sirasiyla beynin frontal, temporal ve occipital loblarına uzanırlar.

lakuner enfarkt, beynin derin yapilarina kan tasiyan damarlarin okluzyonu (tikanma) veya stenozu (daralma) sonucu olusan bir kucuk damar hastaligi

bunlari soyledikten sonra cumle anlasiliyor sanirim.
0
ermanen
(13.03.09)
(3)

bu nedir?

Merwish
Sultamat isimli antibiyotik idrarda abuk ubuk bi koku yapar mı? Kullanan,bilen vs varsa bi yazıverin lütfen.
Sultamat isimli antibiyotik idrarda abuk ubuk bi koku yapar mı? Kullanan,bilen vs varsa bi yazıverin lütfen.
0
Merwish
(13.03.09)
özellikle o antibiyotiği bilmiyorum ama genelde yüksek dozlu antibiyotiklerin koku ve renk yapması normaldir.
0
a7x
(13.03.09)
valla sultamisilin felaket koku yapar.
(bkz: #14274693)
0
boshi
(13.03.09)
pöf noluoruz dedim bende neyse normalmiş teşekkürler :)
0
🌸Merwish
(14.03.09)
(6)

Tüy Dökücü Arıyorum

Carlito Brigante
evet arıyorum. şimdi şöyle bişey istiyorum. bu spatulalı olanlardan falan değil. bi ara reklamlarda görmüştüm diye hatırlıyorum.sürüyorsun kremi sonra suyu tutunca hepsi gidiyordu.varmı öyle beni uğraştırmadan istenmeyen yerlerdeki tüyleri dökecek bi krem ?
evet arıyorum. şimdi şöyle bişey istiyorum. bu spatulalı olanlardan falan değil. bi ara reklamlarda görmüştüm diye hatırlıyorum.sürüyorsun kremi sonra suyu tutunca hepsi gidiyordu.

varmı öyle beni uğraştırmadan istenmeyen yerlerdeki tüyleri dökecek bi krem ?
0
Carlito Brigante
(12.03.09)
veet'in sprey şeklinde olanları vardı. marketlerin kozmetik reyonunda bulabilirsiniz.

hatta şurada linki de var. köpük olan sizin dediğiniz: www.veet.com.tr
0
holly golightly
(12.03.09)
Aktarlarda satılan Zırnık(bir diğer adıyla hamam tozu) denilen beyaz bir toz var bunu alıp suyla krem kıvamına getiriyorsun ve tüyleri yoketmek istediğin bölgeye sürerek, kuruduğu zaman spatula kullanmadan yıkıyorsun.Kokusu biraz kötüdür ki genelde tüm tüy dökücülerin kokusu kötüdür ve içinde bu genelde maddeyi ihtiva ederler ve fiyatı gayet uygundur ve her tüy dökücü olduğu gibi cildin duyarlıysa kullanmamanı tavsiye ederim.
0
julliet
(12.03.09)
@julliet sadece zırnınk (sodyum sülfür) değil çoğu metal sülfür tüy dökücü özelliğe sahiptir. Ben baryum sülfür kullandım, çok memnun kaldım. Şurada bir tarifi var.

(bkz: erkeklerin+koltukalti+killarini+alma+yontemleri/@okocha)
0
ataturkiye
(12.03.09)
pek bir işe yaramadığını belirteyim. zaten bu tip ürünler sarışınlarda sadece işe yarıyor da, bu kremden de beter, ekstra işe yaramıyor.
0
drink the stars
(12.03.09)
istenmeyen tüylere bitkisel çözüm." bioder bu çok iyi haber"..
0
detroitli kizil
(12.03.09)
köpükler de aynı mantıkla işliyor. suyu tutunca gitmez. süngeri var. onunla ovalayarak temizliyorsunuz.
0
cereal killer
(15.03.09)
(7)

Hamile olduğunu fark etmeyen kadın

luin 41
Böyle bir şey var ya hakikaten. Bazıları efsane gibi anlatır durur sağda solda. Bir kadın hamile olduğunu nasıl farketmez? (Bir kaç yıl önce çok şişman bir kadının zaten hormonal bozuklukları olduğu için zaten zaman zaman regl olmadığını ve doğum anına kadar hamile olduğunu farketmediğini duymuştum,
Böyle bir şey var ya hakikaten. Bazıları efsane gibi anlatır durur sağda solda. Bir kadın hamile olduğunu nasıl farketmez? (Bir kaç yıl önce çok şişman bir kadının zaten hormonal bozuklukları olduğu için zaten zaman zaman regl olmadığını ve doğum anına kadar hamile olduğunu farketmediğini duymuştum, o ayrı).. Ama normal koşullarda insan nasıl farketmez, yani regl olmaya mı devam ediyor bu insanlar, hamileyken normalde olanla aynı kanama şiddetinde regl olmak mümkün mü? Ya da bu bebek hiç mi kımıldamıyor anne karnında? O kadar bebek hareketini bağırsaklarının çıldırması mı zannediyor bu insanlar? Nedir ne değildir, çok merak ediyorum.
Geçen gün bir arkadaşım yine çok şişman bir iş arkadaşının bir gün iş yerini arayıp "doğuma gittiğini" haber verdiğini anlattı. Güya bu işe o da çok şaşırmış falan.
Sonuçta birileri merakımı giderirse şahane olur.

edit: benim bahsettiğim kadınlar daha çok doğuma giderken hamile olduğunu öğrenen kadınlar, böyle efsane gibi anlatılır. yani bebek anne karnını terketmeye karar verene kadar farketmemişler.
0
luin 41
(12.03.09)
bazı kadınlar hamileyken kanama geçiriyor her ay. bazı kadınlar da, polikistik over vs sendromlar yüzünden üstüste altı ay adet görmeyebiliyorlar. belki daha fazla böyle bir durumdayken, kişi yine o düzensiz periyodlardan birinde olduğunu düşünebilir. doktora gitmeye de üşenebilir. bebeğin hareketleri vs ise, hamilelik ilerledikçe ortaya çıkar ve o zaman da kürtaj vs için iş işten geçmiş olur.
0
zipirinsan
(12.03.09)
bebeğin kımıldaması zaten 20. hafta civarı oluyordu yanlış hatırlamıyorsam.

ve evet, regl dönemini normal yaşamaya devam eden bir örneği çok yakından tanıyorum. şu an kızını emziriyor :) 3. ayında öğrenmişti hamileliğini :)
0
nils ve ucan kaz ve beavis and butthead
(12.03.09)
Ben bunun çok gerçekçi olduğunu düşünmüyorum şahsen. Bir kere bahsettiğiniz fiziksel değişimler var, adet görmeme falan. Hadi diyelim bu arkadaşların dediği istisna durumlarından birinde. Bunun mide bulantısı, kokulara, tatlara hassasiyeti, mide yanması, yorgunluk vb. si var. E hadi anne adayında bunlar da olmadı. Kilo alıyorsun nihayetinde, hele 6. aydan sonra coşuyor mevzu? Bu da mı yok? E abi bebek oynuyor ya, öyle bildiğin oynama değil horon tepiyor yine 6. aydan sonra. Kaburgana vuruyor, göbeğine vuruyor, takla atıyor, sırtını kafasını dayıyor. Hadi bebek sakin çıktı hareket az, fazla hissetmedin diyelim, kasılması var bunun, ne bileyim nefes darlığı var. Hiç biri yoksa göbeğin büyüyor lan?

Yani ne oluyor anasını satayım bunların hiçbiri mi olmuyor? Bence öyle biri varsa kendini müzeye kapatsın. Ben şahsen bu gibi haberlerin, popüler olma kaygılı, ünlü olma amaçlı, ya da ne bileyim "devlet bize yardım etsin" temalı çıkışlar olduğunu düşünüyorum. En kötü ihtimalle de tecavüz durumu falan vardır, kız bir şey söyleyemeyip gizlemiştir.

(bkz: yok artık lebron james)
0
sui
(12.03.09)
Bir Tanıdığımızın başınada benzeri bir olay gelmişti. Karnında Kitle olduğu sanılmış fakat bebek varmış.
Tabi bu olay seneler önceydi.
0
julliet
(12.03.09)
peki bu hamilelik testleri, bu noktada güvenilir midir? kusma ve kilo almak hamilelik belirtisi midir? mesela, kusma mideyle alakalı olamaz mı?
0
piirsikli
(12.03.09)
Hamileyken regl olmak gibi bişi yok, periodunda kanama yaşayabiilir ama normal bir regl kanamasıyla mukayese edilemez. Pcos gibi sorunları olan kişilerde aylarca adet görülmeyebilir fakat hormon yüklenmesinden ötürü bir hamilenin reaksiyonlarını aynen yaşarsınız. Bu durumda insan bi kıllanır dmi noluo die hele ki cinsel ilişki var ise. Geçenlerde bir çocugun karın agrısıyla hastaneye gittiğinin ve hamile olduğunun haberi vardı mesela, bir anne nasıl çocugunun karnının büyüdüğünü fark etmez? O çocuk neden ağlamaz zırlamaz? Çocuk dediim 13 falan işte. Bence tümü yok saymakla alakalı, yok yahu olamaz! Olsa midem bulanırdı ama bulanmıyo! İştahım da açılmadı..Gittiğiniz dr un bile hala evlimisin bekarmısın diye sorduğunu göz önünde bulundurursak, herhangi bilinçsiz bir insanın da kendi psikolojisinde baskı sebebiyle bunu yok sayması çok doğal tabii eğer gizli kapaklı işler peşindeyse.. Doğuncada; -doğdu artık napalım??
Onun dışında Gebelik Testlerinin evde uygulananları pek güvenli değilmiş,tekrarlanması gerekirmiş eğer şüphe devam ediyorsa. Kanda yapılan beta hcg ölçümü kesin sonuç oluyor.
Hiç kusmayan,kilo almayan,iştahı açılmayan hamileler de oluyomuş. Mesela annem :)
0
Merwish
(14.03.09)
ben de duydum ve okudum öyle haberler ama hepsi köylerde filan vuku bulmuştu. çok cahil insanlar söz konusuydu. o durumda düzensiz veya yerli yersiz reglin üstünde durmamış olmaları mümkündür. sorunsuz da bi hamilelik geçirdiyse anlamaybilir. ki öyle bir ortamdaki kadının "ay canım yeşil erik istedi" gibi bir lüksü zaten hamileliğini bilse de olmuyor. yani farkında olarak hamile olduklarında da eşek gibi tarlada filan çalışıyorlar, şehirdeki bir kadın gibi hamilelik halleri yaşamıyorlar. o insanlar için mümkündür sanırım.
0
cereal killer
(15.03.09)
(7)

Sakallarımı nasıl seyreltebilirim?

el magico
merhaba arkadaşlar...sakallarım çok aşırı sık olmasa da, bu halimi beğenmiyorum. daha seyrek olsun istiyorum. nasıl bir şey istediğimi yandaki resimlerden görebilirsiniz.bunu nasıl yapabilirim?teşekkürler...
merhaba arkadaşlar...
sakallarım çok aşırı sık olmasa da, bu halimi beğenmiyorum. daha seyrek olsun istiyorum. nasıl bir şey istediğimi yandaki resimlerden görebilirsiniz.
bunu nasıl yapabilirim?
teşekkürler...
0
el magico
(11.03.09)
yahu sen ne diyorsun? millet gür sakal için neredeyse saç kadar mücadele ediyor. sen yarı köse olmak için akıl soruyorsun.

yine de fikir olsun diyorsan. lazerli eplasyon yapabilirsin. bir dolu bir boş bir dolu bir boş :)

valla komik.
0
againstthelife
(11.03.09)
lazer epilasyona gidip aralara vuruş yaptırabilirsin. bi konuş istersen.
0
trista
(11.03.09)
sir ağda yaptır. seyreltiyor.
0
zipirinsan
(11.03.09)
ara makası gibi bir şey var saçları seyreltmek için o tarz bişeyle kesilse olabilir aslında

ama sık sakal her zaman iyidir bence her şekilde girer
0
demlikposet
(11.03.09)
çözüm yok bende ama destek veryim dedim.
gür sakal da iyi değil arkadaşlar.
şöyle bir kirli sakal yapayım diyosun resimdekiler gibi,
şivan pervere dönüyosun birden.
arkadaş isteğinde haklıdır bence.
0
domine deyus
(11.03.09)
bu sık sakal iyidir diyen arkadaşlar sanırım hiç gür sakal sahibi olmadılar, nasıl bir zulüm olduğunu bilmiyorlar... valla ben bekliyorum ki bilim adamları bir ilaç yapsın, aha bunu sürünce sakallarınız dökülecek pırıl pırıl olacak desinler, onu bekliyorum. yoksa sir ağda lazer bilmem ne bunlar olacak işler değil. sakal lan bu nasıl ağda yapalım...

soruya da net bir cevap olmadı ama...
0
alpinsamuray
(11.03.09)
Şey sakallarına sir ağda yaptırma sakın, ölürsün ya acıdan ne sir ağdası :S Surat bu bişeye benzemez. Lazer olabilir. Acımıyo pek.
0
Merwish
(14.03.09)
(4)

gozkapaklarim kuruyor

hapax
bir aydir filan sag gozkapagimda mercimek kadar bir yerin derisi pul pul olup dokuluyor. soguktandir, nemsiz kalmistir diye onemsemedim ama bi haftadir sol tarafta da ayni yerde oluyor, ve artik oradaki deri iyice hassaslasti, hafif yaniyor. ne önerirsiniz, merhem gibi bi sey mi kullanmaliyim?not: m
bir aydir filan sag gozkapagimda mercimek kadar bir yerin derisi pul pul olup dokuluyor. soguktandir, nemsiz kalmistir diye onemsemedim ama bi haftadir sol tarafta da ayni yerde oluyor, ve artik oradaki deri iyice hassaslasti, hafif yaniyor.

ne önerirsiniz, merhem gibi bi sey mi kullanmaliyim?

not: makyaj yapmiyorum, bi yildir filan ayni goz kremini kullaniyorum (vichy thermal fix yeux), cildim hassastir, kizarmaya, kurumaya musaittir ama oyle pul pul da olmaz.
0
hapax
(10.03.09)
aynı şey bana da olmuştu. dermatologa gittim. saçlarımı dalinle yıkamamı söyledi ve şaka gibi ama o pul pul dökülme geçti...
0
kahvegibi
(10.03.09)
öncelikle dermatologa gidin tabi. büyük oranda allerjik çıkyor. annemde olur arada bir, kortizonlu göz kremleri satılır eczanede ondan kullanıyor geçiyor.
0
no avalon
(10.03.09)
@kahvegibi- dermatolog saçlarını mı gözlerini mi yıkamanı söyledi dalinle? göz enfeksiyonları için iyi geliyor dalin ama gözü yıkamak lazım
0
emuncipation
(10.03.09)
bepanthene (ama merhem olan krem değil) çok yoğun olduğundan fazla nemlendirir.
ama kızarıklıklar için prednol iyidir. benim de cildim hassas olduğu için bu ikisini eczanede karıştırtıp kullanmıştım doktor tavsiyesiyle. baya işe yarıyor.
0
uche
(11.03.09)
(6)

kalıcı kilo vermenin formülü nedir?

demlikposet
kilo veriyorum ama hüp diye geri alıyorum neden?diyet yapınca istediğim kiloları veriyorum ama geri alış aynı hıza oluyor?yani diyetisyen kontrolünde sağlıklı bir şekilde kilo verip yağ kaybederek kilo veriyorum ama diyeti olurda tamamen kesersem fosur fosur geri alınabiliyorkilo oynaması çok oluyor
kilo veriyorum ama hüp diye geri alıyorum neden?


diyet yapınca istediğim kiloları veriyorum ama geri alış aynı hıza oluyor?

yani diyetisyen kontrolünde sağlıklı bir şekilde kilo verip yağ kaybederek kilo veriyorum ama diyeti olurda tamamen kesersem fosur fosur geri alınabiliyor

kilo oynaması çok oluyor yani, niye ki böyle oluyor
olmasın ama
0
demlikposet
(10.03.09)
genel beslenme aliskanliginiz kilo almaniza sebep oluyor demek ki, iyi degil. rejim suresi boyunca kilo veriyorsunuz ama "normal" e donunce yine ipin ucu kaciyor.
hayat boyu diyet yapmak degil ama belli bir yeme bicmini benimsemeniz ve hep o sekilde devam etmeniz gerekiyor.
yani mesela her ogun belli bi miktar salata yemek, 4 saatte bir ama az yemek, belli bir saatten sonra hicbir sey yememek falan gibi prensipler edinmeniz ve bunu bozmamaniz gerek. bi de spor yapmak lazim.
0
cisterna
(10.03.09)
diyetle kiloyu indirdikten sonra ömür boyu en azından belirli bir miktar sporla devam etmeniz ve yine yediklerinize bir şekilde dikkat etmeniz gerekiyor. oh ben kiloları verdim sporumu da yapıyorum diyerek yine eskisi gibi yerseniz pek bi faydasını yine göremezsiniz kanımca...
0
9uncu nesilim ama para bende
(10.03.09)
spor ve diyet yaparak kilo verin.hayatınızın geri kalanında haftada en az 2-3 gün spor yapın.
0
szqnn
(10.03.09)
Kilo almamak icin yedigin kalorinin harcadigin kaloriden fazla olmamasi gerek. Bu hem diyet yapip kilo vermis hem diyet yapmayip kilo vermemis insanlar icin gecerlidir. Kilo verdikten sonra bir yag olcumu vs yaptirip gunluk kalori ihtiyacini belirlemeye calis. Ondan sonra o ihtiyaca gore ye. O zaman kilo almazsin.
0
wpi
(10.03.09)
hic spor yapmadan, hayati boyunca ideal guzel bir kiloda kalabilen sansli cok az insan var dersem.. cevabi netlesir sanirim. spqr spqr spqr.
0
507
(10.03.09)
aynı sebepler aynı sonuçları doğuracağından, arkadaşların dediği gibi dikkat etmek gerekiyor.
0
trista
(10.03.09)
(6)

spinning ne kadar kondisyon istiyor?

mortifera
2 aydır düzenli olarak spora gidiyorum (haftada 5 gün kadar)her gidişimin 1 saat kadarı kardiyo, 1 saati alet.4 km kadar koşuyorum misal, nefes tıkanıklığı çekmiyorum. spinning'e başlamayı düşünüyorum bir yandan, ama gözümü epey korkuttular. kondisyonum yeter mi acaba? yoksa öyle 1-2 ay daha takılay
2 aydır düzenli olarak spora gidiyorum (haftada 5 gün kadar)her gidişimin 1 saat kadarı kardiyo, 1 saati alet.

4 km kadar koşuyorum misal, nefes tıkanıklığı çekmiyorum.

spinning'e başlamayı düşünüyorum bir yandan, ama gözümü epey korkuttular. kondisyonum yeter mi acaba? yoksa öyle 1-2 ay daha takılayım mı?
0
mortifera
(09.03.09)
Bence rahatlıkla yapabilirsiniz. Haftada 5 gün spora yapan bir insan epey fit vaziyettedir zaten. Şu an her ne kadar iyice sermis olsam da, bir zamanlar kartaldim! uc hafta, haftada 3 gun kardiyo ve cok hafif alet calisarak, spinninge gecmistim. Ilk ders fena halde zorlanmistim ama sonra alistim.
0
astar
(09.03.09)
1 saat kardio yapmak çok büyük hata. 40 dakikadan fazla kardionun adale kaybına sebep olduğu kanıtlandı, artık herkes tarafından biliniyor. İdeali de 30 dakikadır, ayrıca şiddetli yapılmaması lazım. Yani 7.2 ile yürümeni öneririm. Kardioyu 15 dakika koşu bandı, 15 dakika da bisiklet şeklinde yaparsan iyi olur. Bisiklette bacaklarında kan toplanmayacak bir direnç ile çalışmalısın, yanma hissetmemen lazım. 30 dakikalık kardio üzerine de ağırlık antrenmanı 40 dakikayı geçmesin. Set aralarını 45 saniye tut ve 15-12 tekrar arasında çalış. Tabii bütün bunları diyette olduğun ve yağ eritmek istediğini göz önünde bulundurarak yazıyorum. Başka detaylar da var ama onların burada yazılması uygun değil. Diyetin de kaliteliyse 1 ayda göbek çevresinden 5 cm incelebilirsin.

Spinning ile ne yapmak istediğin de önemli. Yani yapmak istediğin yağ yakıp zayıflamaksa bir diyet ile birlikte yukarıdaki sistemi uygulaman yeterlidir. Spinning yaparken ağırlık antrenmanlarını bırakmanı da önermem.

Soruna gelirsek, spinning'e adapte olman için onu yapman lazım. Başlangıçta mutlaka bir adaptasyon sürecin olur ama kolay uyum sağlarsın.
0
hiko seijuro
(09.03.09)
bir cok sporla yoğun olarak uğraşan kişiler 8spinning)bisiklete ilk bindiklerinde nefessiz kalabiliyorlar fakat bunun kondisyonla alakası olmayıp spinnig bisikletleriyle alakası olduğunu düşünüyorum ; söyle ki ilk baslarda vites ayarlamak gerçekten zor.
buna alıştığınız zaman (3 seans) yazdığınız performansla gayet başarılı bir şekilde çıkarsınız işin içinden sanki!!! (4 km kac dak. kosuyorsunuz misal)
yine de yanlış anlaşılmaması için : gayet dayanıklılık isteyen bir spor çalişmadır.
0
dodocan
(09.03.09)
alakasız olarak soruyorum.
gittiğiniz spor salonu sporium'mu ?
0
point guard
(09.03.09)
yok sporium değil.

4 km'yi yarım saatte filan işte. öyle haldır huldur koşmuyorum deli gibi yani :)
0
🌸mortifera
(10.03.09)
1 saat kardiyo aslinda fazla degil, her durumda kas yakmaz, ama bunu haftada 5 gun yapiyorsan ve ustune ekstra spor yapiyorsan, bir de isin gucun varsa sorun olur.

kondisyonun muhtemelen spinningi de kaldiracaktir ama zamanla surentre olabilirsin (bkz: surantreman), daha kotusu sakatlanabilirsin. kendine cok dikkatli bir antrenman programi yapman, dinlenme ve aktif dinlenme gunlerini iyi ayarlaman ve duzgun beslenmen lazim.

bir de bunu surekli tutmaman, periyodik olarak antrenmanlarinin yogunlugunu degistirmen lazim, (webden "antrenman teorisi" diye bir ara. bilhassa periyodizasyon kismina dikkat ).

aslinda bu epey uzun bir konu, ayrintili bilgi istersen ayri bir maille bildiklerimi atarim...
0
alpinsamuray
(10.03.09)
(6)

cleocin t

denizin kulleri
efenim kaşımın civarında tahminen epilasyon kaynaklı (ip-cımbız) sivilce ve kızarıklıklar çıktı. eskiden yoktu böyle bir huyu ama hasıl oluverdi bi anda.ciddi bir şey olarak görmediğim için doktora gitmedim, eczaneye sordum; cleocin t denen ilacı verdiler.sivilce gibi ama tam değil da değil kızarık
efenim kaşımın civarında tahminen epilasyon kaynaklı (ip-cımbız) sivilce ve kızarıklıklar çıktı. eskiden yoktu böyle bir huyu ama hasıl oluverdi bi anda.
ciddi bir şey olarak görmediğim için doktora gitmedim, eczaneye sordum; cleocin t denen ilacı verdiler.
sivilce gibi ama tam değil da değil kızarık kızarık biraz.
sivilce ilacıymış kendisi, ben amcaya: 'alerji gibi sivilce gibi bi şey bakın bakın' demiştim. sürsem bunu, sakata gelir miyim?
0
denizin kulleri
(09.03.09)
cleocin t candır...
0
9uncu nesilim ama para bende
(09.03.09)
cleocin-t sivilce ilaçları içinde belki de en light olanıdır. içseniz bir şey olmaz..

şaka şaka.. içmeyin.. sabah uyanınca çok kafa ağrıtıyor.
0
co2s2
(09.03.09)
cleocin-t bilmiyorum ama kendiliğinden geçiyor. en son bir yerde kaş aldırmıştım, kıpkırmızı boynuzumzu sivilce çıkmıştı. izi de kaldı. bir daha asla kaş aldırmayacağım başka yerde o yüzden.
0
trista
(09.03.09)
kızarıklıklara stileks de iyi geliyor, isilik gibilerine özellikle. ama seninkinin kabarıklıklarını indirir mi bilemem. geçmiş olsun.
0
drink the stars
(09.03.09)
sakın bunu pritt gibi sürmeyin.sadece ufak 1-2 dokunuş yeter.sonra daha beter oluyor.
0
szqnn
(09.03.09)
ağda/epilasyon sonrası sivilcecikleri ve kabartıları için ben cleocin t sürüyorum. iyi geliyor ama az sürün.
0
cereal killer
(10.03.09)
(1)

Fastjel Alerji

Falcon-free
Kaval kemiklerimin iç tarafı sürekli ağrıyor diye etken maddesi ketoprofen olan fastjel ismindeki ilacı kullandım.fakat srüdükten yaklaşık 3 gün sonra kaşınmaya başladı sonra şişti ardından sürdüğüm bölge tamamen kızardı ve ateş gibide yanıyor.Sanırım ketoprofene karşı duyarlıyım.Ne yaparım bunu nas
Kaval kemiklerimin iç tarafı sürekli ağrıyor diye etken maddesi ketoprofen olan fastjel ismindeki ilacı kullandım.fakat srüdükten yaklaşık 3 gün sonra kaşınmaya başladı sonra şişti ardından sürdüğüm bölge tamamen kızardı ve ateş gibide yanıyor.Sanırım ketoprofene karşı duyarlıyım.Ne yaparım bunu nasıl geçiririm.doktora git dediğiniz duyar gibi oldum.onun için şunu baştan söyliym kuruş para yok.İlgilenenlere şimdiden teşekkürler.
0
Falcon-free
(08.03.09)
öncelikle gecmiş olsun.sanırım romatizmal bi agrı seninki ara sıra bende de oluyor.baska bi sorun için ortapediste gittigimde bunu da söyledim sürekli sıcak tutman gerekli demişti bana "termoflex" diye bi krem kullanıyorum romatizma agrılarında da kullanabilirsin demişti eger imkanın varsa bi dene herhangi bi zararı yok.doktora gidemiyorsan en azından bi eczaneye danıs ama mutlaka ihmale gelmez saglık sonucta.tekrardan gecmiş olsun.
0
wermillion
(08.03.09)
(3)

kulak ariza yapti

aheste cek kurekleri millet uyanmasin
merhaba,2-3 gündür sol kulagima dokununca ve agzimi acim kapatirken, icinden hisirtilar geliyor. sanki iceri jelatin kacmis o ses yapiyor gibi. su kacmadi, herhangi bir baska rahatsizlik belirtisi de yok. iki gündür sallamiyordum, gecer diye ama gecmedi bir türlü. dedim doktora gitmeden evvel bir de
merhaba,

2-3 gündür sol kulagima dokununca ve agzimi acim kapatirken, icinden hisirtilar geliyor. sanki iceri jelatin kacmis o ses yapiyor gibi. su kacmadi, herhangi bir baska rahatsizlik belirtisi de yok. iki gündür sallamiyordum, gecer diye ama gecmedi bir türlü. dedim doktora gitmeden evvel bir de vatandaslarimiza danisalim, "nedir, ne olabilir?" diye...
0
aheste cek kurekleri millet uyanmasin
(08.03.09)
ihmal etmeye gelmez. kulak iltihap kapmış olabilir. en iyisi beş dk gidin muayene olun. hem gitmişken de bi temizletin.
0
rentts1
(08.03.09)
sen söyleyince yine kulağım ağrıdı ne rezalet bişeydir o jelatin sesi.sanırım orta kulak iltihabı her o sesi duyduğumda orta kulak iltihabı diyor doktor. bile ilaç veriyor. ilacı sindirir sindirmez kesiliyor.
0
enter saltman benim
(08.03.09)
eczaneden gliserin alıp gunde birkaç kez damlatabilrsin.Kendisi bir ilaç değildir.Kulagının temizlenmesine yardımcı olur.Genelde benim kulakla olan tum problemlerimi cozmustur.Gunahı 3-4 lira falandır.
0
bilgisizbilgili
(08.03.09)
(17)

hiç acıkmıyorum, günlerce yemek yemeden durabiliyorum, neden?

fuck milk get beer2
arkadaşlar ben kendimi bildim bileli zayıf birisiyim.. şu anda boyum 1.76 - 1.77kilom 58..erkeğim..günlerce yemek yemesem gene de acıkmıyorum..mesala şu andan örnek vereyim.. şu anda cumartesi akşamındayız.. en son yemeğimi perşembe sabahı yedim.. ve hala aç değilim.. bu 2 gün içerisinde sadece bira
arkadaşlar ben kendimi bildim bileli zayıf birisiyim..
şu anda boyum 1.76 - 1.77
kilom 58..
erkeğim..

günlerce yemek yemesem gene de acıkmıyorum..
mesala şu andan örnek vereyim.. şu anda cumartesi akşamındayız.. en son yemeğimi perşembe sabahı yedim.. ve hala aç değilim.. bu 2 gün içerisinde sadece bira içtim 5-6 tane.. onun haricinde ne bir lokma yemek, ne başka bir şey..

4 gün - 5 gün yemek yemesem de acıkmadığımı biliyorum.. açlık hissi gelmiyor.. ama zayıflıyorum, zayıflama olyı var.. ki zaten zayıfım..

neden acıkmıyorum ben?

yemek yemeyen beslenemeyen insan hiç bir şey yapamaz ki..
ne okulda anlatılanlar kafasına girer.. ne başka bir şey..
0
fuck milk get beer2
(07.03.09)
bu şekil çok yaşamazsın, bence doktorluk bir durum bu, ciddiye almazsan vücudunda başka sorunlara neden olabilir gibi, prşembeden bugüne bir şey yememek büyük olay...
0
alchemistt
(07.03.09)
Cok sakincali bir durum!
Yaklasik 3 gunden soz ediyorsun. Yasindan bahsetmemissin ama gelisme caginda oldugunu dusunuyorum ve bu durumu daha da vahim kiliyor. Birada da besleyici ogeler var ama tabii ki yeterli degil. Bu mesaji alir almaz lutfen bir seyler ye ve acilen bir doktorla gorus.
0
msb
(07.03.09)
Ayrica bira icmek mideyi kazindirir. Ben tok olsam bile 2 kutu bira ictikten sonra karnima atacak bir seyler ararim. Gercekten ters giden bir seyler var. Siradan bir istahsizlik durumu degil.
0
msb
(07.03.09)
yaşım 24..
ayrıca kendimi bildim bileli böyleyim..
yani yeni bir durum değil.. yılllaaaarrrdır böyle..

doktora gitmeyi düşünüyorum da hep erteliyorum işte.. azonce "hep açım" diye bir duyuru görünce gene aklıma geldi bu sorun.. ben de bir sorayim dedim..
en son ne zaman yemek yediğimi hatırladım.. ve evet perşembe sabah minik bi kahvaltı etmiştim.. onun haricinde hiç bir şey yemedim..
ayrıca çoğu zaman yiyeceklerden midem bulanıyor.. mesala şu anda.. aklıma yiyecekler geldi ve midem bulanıyor..
0
🌸fuck milk get beer2
(07.03.09)
Ayrıca bir erkek için 1.76-1.77 boya... hadi 1.80 diyelim. 1.80 boya 58 kilo feci bir şey. Çok zayıfsınız bence. Anormalliği buradan anlamalısınız. Bunun yanında bir de zayıflıyorsanız, gerçekten ciddi bir şeyler var demektir. En kısa zamanda doktora görünün derim.
0
nuage
(07.03.09)
geçen sene 49 kiloydum... saldırmıştım yemeklere zorla kilo almıştım.. psikolojik sınırın altı oluyor 50.. :))
gideyim bari bir doktora..
gerçi bir doktor ile konuşmuştum geçtiğimiz senelerde.. "psikiyatrik sebepler" demişti..
0
🌸fuck milk get beer2
(07.03.09)
Genelde öyle şeyler söylüyorlar. Bir şey diyemiyorlarsa psikolojiktir diyorlar. :)
Ama sizinki gerçekten psikolojik olabilir.
Yalnız 49 kilo daha da kötüymüş. Şimdi iyisiniz o zaman. Maşaallah. :P
0
nuage
(07.03.09)
belki anoreksiya olmuşsundur, doktora git.
0
miss antartika
(07.03.09)
bu boya bu kilo cok az. Acil kilo alman lazim. vucut gelistirme urunleri satan bir yerden ve ya herhangi bir gnc shop tan weight gainer al. en az 10 kilo alman gerekli yoksa cok buyuk hastaliklara yakalanabilirsin
0
rich peach
(07.03.09)
sabah şöyle böyle bir kahvaltı yapıyorum bi daha yatana kadar acıkmak aklıma gelmiyor. ama ben de gastrit var. bu güzide hastalığın emrinde bünyem. o ne derse onu yapıyorum. bir de kurtlarınız olabilir mi? kurtlar açlık duygusunu ortadan kaldırıyor. hele sabah kalktığınızda yastıkta sarı lekeler bulunuyorsa kurttan şüphelenin.
0
hia
(07.03.09)
benzeri bir durum bende de var ancak üç gün gerçekten çok uzun. en çok gördüğüm iki gündü benim ki o da aşk acısından resmen azap çektiğim bir dönemdi:)
acıkmıyorum ben de resmen çoğu zaman. zayıf olduğum için spora başladım ve epey yol aldım.
spor düzeni aynı zamanda yemek düzeninin de getiriyor, ancak yine de bana anlatılan gibi olmadı. spor yapınca yorulup yemeğe saldırırsın denirken hiç de öyle birşey olmadı bende.
sadece yemem gerektiğini kendime empoze etmeye çalıştım ve aç olmasam da birşeyler yedim.
şimdi bazı sebeplerden sporu bıraktım ve yeme düzenim yine bozuldu. kilo verdim ama yine de eski halimden daha iyiyim.

bu durum galiba psikosomatiklik denen şey. moralim bozulduğu an tüm açlığım geçiyor. sizdeki de aynısı sanırım.

evet weigt gainer al ama GNC ye bulaşma. paran varsa weider yoksa hardline kullan.
ancak spor yapmazsan bunlar hiç bir işe yaramaz. olsa olsa göbek belki.
yazıl bir spor salonuna, aksatma hiç, 6 ay sonra aynada kendine bakınca beni hatırla:)
bak nasıl gaza gelmişim ki sizden sene geçtim
0
domine deyus
(07.03.09)
bisey yemek isteyince yiyemiyor musun peki? simdi soyle bir iskender olsa...
yoksa "acikmiyorum o yuzden yemeyeyim" gibi bir durum mu soz konusu?
0
kurukafa
(07.03.09)
Anoreksiya olduğum vakitler ben de öyleydim. Korkunç kötü bir şey olduğunu iyileşip de bir sürü ilaç almak zorunda kalınca anladım. Üzerinden 10 sene geçti ben hala eksikleri tamamlamaya çalışıyorum.

Bu yüzden lütfen doktora gidin, gelecekte çekmemek için şimdiden tedbir alın. İnanın normal bir şey değil ve vücudu yavaş yavaş eritiyor.
0
endless dream
(07.03.09)
yemek yemeyi sevmemek bence normal bir durum. üç gündür bi şey yememek falan mantıksız şeyler bunlar ama, ben de yemek yemeyi sevmem mesela. otur, kes, ağza at, çiğne.. üşenirim. yemekten tad almam pek. bence bununla alakalı bir şey. yaın gereği zayıfsın ve aralarda atıştırdığın şeyler seni doyuruyor olabilir.

hani doktora git tabi, sen fazla zayıfmışsın, ama yemek yemeyi sevmemek de normal bi şey bence.
0
lovemyself
(07.03.09)
evet yemek yemeyi sevmiyorum..
şöyle "bir iskender olsa oh" durumlarında eğer açsam yerim ki çok çok zor acıkıyorum..
normalde midem bulanır yiyeceklerden.. anorexia nevroza durumu olduğunu sanmıyoruzm.. o durumu bilirim.. benimki başka bir şey eminim..
millete, yaşıtlarıma bakıyorum, maşallah bir kuzuyu koysan önüne adamın bana mısın demeyecek devirecek.. ben hiç.. yarım ekmek bile bitirmeden doyarım.. hatta ne yarım ekmeği.. bir dilimle doyduğum zamanları çok bilirim.. az kızmadılar zamanında..
0
🌸fuck milk get beer2
(07.03.09)
bunun için haplar olması lazım iştah açıcı gibi birşey.. yani atıyorum doktor şu saatlerde şu ilacı almalısın diyor, alıyorsun, karnın acıkıyor, yemek yiyorsun..

bide hiç anlamasam da serum süper bir şey gibi geliyor.. acıkmıyorsan da arada git serum ye koldan.. =)

ve kesinlikle doktora bi görün.. psikolojik falan derse başka bi doktora da görün.. insanız sonuçta belki bilmeyen birine denk gelmişindir falan.. nelerle karşılaştık..
0
p shadow
(07.03.09)
yemesi kolay şeylere yönel.
örneğin ekmek, sulu yemek vs gibi şeylerle uğraşana kadar bibuçuk iki porsiyon mantı çok kolay yeniyor. yoğurtlu soslu falan lüp lüp gidiyor.
yemek yiyeceksen sıcak taze ekmekle dene. yarım ekmekten az soğuk ekmek yiyebilirken hızla sıcak ekmeğe girersem bi ekmek bitiyo mesela.

hatta bugün bile ya, dur anlatayım. hastayım ve hiç birşey yiyesim yok. ekmek vs ile uğraşana kadar tortolini mortolini gibi bi ada sahip soslu makarna yedim. tadı da iyiydi baya. şak diye bitti.
0
domine deyus
(08.03.09)
(1)

serum almak zararlı mı..

didemis
doktor üyeler yardımınıza ihtiyacım var.ben bayaa bi üşütmüşüm.bugün akşama doğru başağrısı ateş ve inanılmaz bi mide bulantısı başladı.bi tane emedur aldım.midem yemeği kabul etmiyor malum olay gerçekleşiyor.ateşim 38..daha önce birkaç kere serumla iyileşmiştim.şimdi yine almak istiyorum uyuyamıyor
doktor üyeler yardımınıza ihtiyacım var.ben bayaa bi üşütmüşüm.bugün akşama doğru başağrısı ateş ve inanılmaz bi mide bulantısı başladı.bi tane emedur aldım.midem yemeği kabul etmiyor malum olay gerçekleşiyor.ateşim 38..daha önce birkaç kere serumla iyileşmiştim.şimdi yine almak istiyorum uyuyamıyorum çünkü ve başım kazan gibi.bu serum almaların sonu ne olur?
0
didemis
(06.03.09)
Birşeyler yiyemiyor ve içemiyorsan, hele üstüne ishalsen bence vakit kaybetme. Serum dediğin %0.9'luk tuzlu su. Ama sana muhtemelen standart serum yerine içinde bir çeşit şeker olan başka bir serum vereceklerdir, hekim kontrolünde ikisi de sıkıntı oluşturmaz. Kendi kafana göre alırsan (böyle bir becerin varsa ayrıca takdir ederim :) )kendi kendine sıvı yüklemesi yaparsın, kötü olur :)
0
efx
(06.03.09)
(13)

protein tozu hakkında

only
haftada 2-3 gün spor yapıyorum. benle aynı tempoda çalışan bir arkadaşım protein tozuna başladı ama ben güvenemedim toza. doğal beslenmekten yanayım. "bu da doğal hiç bi zararı yok kas yapımını hızlandırıyor" dedi arkadaşım. biraz araştırdım doğal gibi görülüyor.. teorikte her şey çok iyi ama normal
haftada 2-3 gün spor yapıyorum. benle aynı tempoda çalışan bir arkadaşım protein tozuna başladı ama ben güvenemedim toza. doğal beslenmekten yanayım. "bu da doğal hiç bi zararı yok kas yapımını hızlandırıyor" dedi arkadaşım. biraz araştırdım doğal gibi görülüyor.. teorikte her şey çok iyi ama normalde de dendiği gibi mi? gerçekten işe yarıyor mu o önemli, kullanan, memnun kalan ya da işe yaramıyor alerji çıktı bende diyen varsa bildiklerini yazarsa iyi olur, sağolun varolun.
0
only
(06.03.09)
vücut geliştirme yapan birinin alması gereken protein miktarı artar. sadece besinlerden bunu elde etmek mümkün değildir. bir iki ay adaptasyondan sonra protein tozuna başlamak gelişimi hızlandıracaktır.
optimum en çok tutulan/önerilen protein tozudur.
0
domine deyus
(06.03.09)
proteini toz yerine bol et ve sütten alırsan daha faydalı olur gibi geliyor bana bir arkadaşım günde 13 km koşuyor kürek takımında idman günlerinde 25 yumurta yiyiormuş yediğini de yaktığı için bi problem yok.toz yerine doğal protein kaynaklarından faydalanın her gün et yiyin.
0
buffy de vampir sayilir
(06.03.09)
eger uzun suredir yapiyorsun baslayabilirsin protein tozuna, dogal olanlari da var ama onlarin tadi igrenc oluyor genelde. tadini guzellestirmek icin dogal olmayan tatlandiriclar koyuyorlar genelde. bunlar genelde kas yapimini hizlandiriyor. bir de amino asit yapimi hizlandiricilar var, onlar da ise yarayabilir. ama her marka her insanda ise yaramiyor, alerji cikip cikmayacagi da belli olmaz, senin bunyene kalmis. belki birazini deneyebilirsin once, alerji yapiyorsa kullanmazsin. eger alerjik bir bunyeysen ve baska problemlerin varsa doktora da danisabilirsin, icerigine bakip sorun cikip cikmayacagini soyler. en onemli nokta isi bunlari kullanmadan da sadece dogal besinlerle de kas yapabilirsin.
0
ermanen
(06.03.09)
eger ciddi anlamda vucut gelistiriyorsan vucudunda ki protein bir sure sonra yetmeyecektir ve kaslarini eritmeye baslayacaksin (cok iyi beslenmiyorsan). Bu yuzden yemek disinda protein alman gerekiyor. Protein tozunun hicbir yan etkisi yoktur.
0
rich peach
(06.03.09)
@buffy,
işte hergün 25 yumurta yememek için bu. protein tozu ve amino tabletleri işte, okulda vs heryerde alınabildiği için pratik oluyor.
vücut ağırlığınızın 1.5 2 katı kadar gram protein ihtiyacınız var spor yaparken bu arada.
0
domine deyus
(06.03.09)
insanlarimizin dogal beslen, salla protein tozunu demelerinin sebebi protein tozunun burada pahali olmasi, alinca da insanlarimizin hemen bitmesin diye gram gram kullanmalaridir. sen boyle sozlere kulak asayim deme.

paran bolsa spora basladigin gunden itibaren hep kullan protein tozunu. unutma, protein olmadan kas olmaz. o tozdan alacagin proteini dogal almak icin 34,5 biftek, 76,3 tane yumurta gibi astronomik yiyecekler tuketmen lazim ki, sadece protein degil, zararli maddeleri de alirsin bu sekilde. yok bunun dogal yolu, gelisim istiyorsan toz kullanilacak.

amerika'da 6 ayda spor baslangicindan itibaren protein tozu kullanarak hulk a donusuldugu gorulmustur. malum sudan ucuz.

sozun ozu, altin kuralimiz; ne kadar protein o kadar kofte.

80 kilo isen 160gr protein almalisin gunluk. bunun 100gr.'imini toz olarak alip kalan kismini da tavuk eti, ton baligi, haslanmis yumurta beyazi ile alirsan cok sahane olur. paran varsa kap hemen bir toz, optimum gold sahanedir.
0
nochristrequiress
(06.03.09)
ben de senin gibi doğal beslenmeden yanayım, kullanmıyorum öyle protein tozu filan. toza para yatırmak yerine eve süt, yumurta, muz, fındık, ceviz, bal, kuru incir, kuru kayısı, siyah kuru üzüm vs. alıyorum. gayet de memnunum:D

edit: @nochristrequiress, evet protein tozu burda pahalı. belki de ondan çamur atıyom :)
0
ikinoktayedi
(07.03.09)
@snowflake
soya ve yumurta proteini var.
0
marcelorios
(07.03.09)
@snowflake

whey protein dedigimiz peynir alti suyu denen maddeden yapiliyor. bu da peynir kutularinda, tenekelerinde kalan sular v.s oluyor ya, ona tekabul ediyor. peyniruretim asamasinda cikiyormus meydana.
0
nochristrequiress
(07.03.09)
Spora başlayalı 4 ay oldu. Bunun son iki ayında protein tozu ve amino asit tableti kullanmaya başladım. Hiç bir zararını ve olumsuz etkisini görmedim. Protein tozu almasam ne kadar gelişirdim bilmiyorum ama şu an aşırı derecede memnunum halimden. Cidden çok büyük fark var 4 ay önceki halime göre. Ben bile inanamıyorum desem yeridir. Zaten her ay ölçülerin alınıp yazıldığı programı inceleyince insan görüyor gelişimi. Sözün özü aylardır kullanan biri olarak bir zararını görmediğimi söyleyebilirim.
0
saldiray abi
(07.03.09)
eğer yaza bomba gibi çıkmak istiyorum ya da bu işi ciddi ciddi devam ettirecem diyip başlıyosan bence almalısın. kısa zamanda 3 ay da doğru çalışma ile gerçekten etkisini gösteriyor. protein tozu almayan birisi ile alan birinin 3 ay sonra ki vücütlarında gerçek anlamda büyük farklılık oluyor... ama bu birazda kasların yapısına bağlı olarakta değşşiyor..size önerim protein tozlarından çok amino haplarıdır..onlar özellikle bench presslerde büyük etki yaratıyor. yanlız burada markalar çok önemli.her markanınki işe yaramıyor. size kesin çözüm için ultimate i öneririm..bayağı iyi markadır ama diğerlerine oranla biraz pahalıdır.haa bide haplar bayağı büyüktür önceleri yutmanız çok zor olabilir.
0
copy paste
(07.03.09)
baba gel sana haşlama et yapayım, hemde sebzeli. suyuna da ekmekle bandrake yaparsın.
ps: en güzel toz leblebi tozudur.
0
pain
(07.03.09)
bende başlamayı düşündüm şimdi gerçi kahvaltılarda bile 3-5 sosis yiyen bi insanım ama bakalım bende sizin gelişiminize göre belki başlarım gözle görülür bi fark olursa
ne marka aldınız
0
buffy de vampir sayilir
(11.03.09)
(3)

Buyuk Ekran vs Kucuk Ekran

ermanen
Buyuk ekrana bakmaktansa daha kucuk ekrana bakmak gozu daha cok yorar mi hatta bozar mi ama mesafeyi de ona gore ayarladiktan sonra. Bir de bilgisayar ekranina ne kadar yakinsan o kadar kotu mudur?
Buyuk ekrana bakmaktansa daha kucuk ekrana bakmak gozu daha cok yorar mi hatta bozar mi ama mesafeyi de ona gore ayarladiktan sonra. Bir de bilgisayar ekranina ne kadar yakinsan o kadar kotu mudur?
0
ermanen
(05.03.09)
cozunurluk onemli burda.
24" monitorde 1920x1200 gibi bir cozunurlukte her seyi rahat rahat okursun, gozun fazla yorulmaz. (yani zorlanmazsin manasinda)
ama ayni mesafeden 9" ya da 10" bir monitorde 1600x900 (ki boyle satilan vaio notebook'lar var) cozunurluk gozunu dagitir adamin.
0
sourlemonade
(05.03.09)
Tabii ki büyük ekran daha çok yorar.Uzaklıksa daha önemli.Kitap okurken bile belli bir uzaklık bırakılır.Kaldı ki küçükken annelerimiz tv ye o kadar yakın oturma bakiim dememişlermidir.Demişlerdir.
0
siriquastrum
(05.03.09)
söz konusu ekran lcd ise yaklaştıkça gözde kuruluk yapıyor. uzak durmak iyidir.
0
surprise
(05.03.09)
(4)

Bel+Kanepe=Ağrı

maxpainn
Mecburen bir süredir kanepede yatıyorum. Bir baza ne bilim bi karyola alacağım ama gelecek ay gibi olur bu... Sorun şu; belim ağrıyor dostlar! Bu ağrı kalça üstü yatay ince bir çizgi gibi.. Gün boyu da oturuyorum. Korktuğum olay bel fıtığı ya da omurilikle ilgili bir sorun çıkarır mı?
Mecburen bir süredir kanepede yatıyorum. Bir baza ne bilim bi karyola alacağım ama gelecek ay gibi olur bu... Sorun şu; belim ağrıyor dostlar! Bu ağrı kalça üstü yatay ince bir çizgi gibi.. Gün boyu da oturuyorum. Korktuğum olay bel fıtığı ya da omurilikle ilgili bir sorun çıkarır mı?
0
maxpainn
(05.03.09)
masaj yaptır ya da kosu, o da olmadı sevisin o da iyi gelir.
0
bryan fury
(05.03.09)
bir doktora git. hep paranoya hep paranoya nereye kadar gitcek.
0
emrag
(05.03.09)
6 ay kanepede yatmışlığım var. genelde çok yumuşak kanepe yapıyor bu boku. yastıkların altına dolap kapağı koyup düzleştirmiştim ben yatış ortamını. ama yastıklı minderli tarz bir 3lü kanepeden bahsediyorum.
0
hakkibulut
(05.03.09)
visco ped alıp yataktan daha iyi bir çözüm üretebilirsiniz.
0
pusula
(05.03.09)
(3)

Gözlük Sorusu

teritori
0.25 astigmat gözlük kullanıyorum dinlendirici amaçlı ama bir süredir gözlük gözümdeyken zaman zaman net göremediğimi farkettim. gözlüğü çıkarınca netleşiyor biraz daha ama bu sefer de gözlerim kaşınıyor, sulanıyor, ekrana bakamıyorum. numara mı büyümüştür, ne olmuştur aceba? doktora gidicem de çnce
0.25 astigmat gözlük kullanıyorum dinlendirici amaçlı ama bir süredir gözlük gözümdeyken zaman zaman net göremediğimi farkettim. gözlüğü çıkarınca netleşiyor biraz daha ama bu sefer de gözlerim kaşınıyor, sulanıyor, ekrana bakamıyorum. numara mı büyümüştür, ne olmuştur aceba? doktora gidicem de çncesinde bi sorayım dedim.
0
teritori
(05.03.09)
astigmat kişinin kilo alıp vermesi durumunda bile değişebilir. muhakkak göz doktoru. kesin oynamıştır derecesi falan.
0
hakkibulut
(05.03.09)
goz rahatsizliginda astigmat soz konusu oldugunda, kullanilan gozluk icin "dinlendirici" kelimesi biraz hafif kacar. gozlerinde astigmat var ise ve ozellikle miyop (-) ise goz numaralari gecen zaman icinde artabilir veya du$ebilir. daha cok arttigi gorulmu$tur. pc kar$isinda gecirilen zaman bunu tetikleyebilir. son muayenenin uzerinden 6 ay veya 1 sene gibi bir zaman gecmi$ ise muayene olmani tavsiye ederim. buyuk bir ihtimalle, numaralarin hafif artmi$ olabilir. endi$e edecek bi$i yok tabii, ya$ ile de alakali olabilir. eger camlari degi$tirmen gerekecek ise antrefle cam almani tavsiye ederim. eger pc kar$isinda cok zaman geciriyorsan, antrefle ozelligi onemlidir.
0
karaktersiz
(05.03.09)
fun fact: gözlük cam numaran için saat kaçta muayene oldun?

göz gün içinde farklı netlikte görür. yanlış bir saatte muayene olursan reçeten hatalı olur. en iyisi çok erken ya da çok geç bir saatte gitmemek. (uyanma - uyuma saatlerin arasındaki zaman dilimine yerleştir bu bilgiyi)
0
can see
(05.03.09)
(9)

Asırı Derecede Yorgunluk

nouma21
Merhaba duyuru ahalileriBaslıktan da anlasılacagı uzere bir kac yıldır suregelen asırı derecede yorgunluk sıkayetım var. Bir kac saatligine dısarı cıksam, sankı saatlerce yol yurumus gıbı yorgun argın eve kendımı zor atıyorum. Sabahları dayak yemıs gıbı uyanıyorum. Ders calısacak gucum bile olmuyor
Merhaba duyuru ahalileri

Baslıktan da anlasılacagı uzere bir kac yıldır suregelen asırı derecede yorgunluk sıkayetım var. Bir kac saatligine dısarı cıksam, sankı saatlerce yol yurumus gıbı yorgun argın eve kendımı zor atıyorum. Sabahları dayak yemıs gıbı uyanıyorum. Ders calısacak gucum bile olmuyor cogu zaman. Ve boyle devam eden bır hareket = yorgunluk sılsılesı yasıyorum. Bu durum da beni oldukca bıktırmıs durumda. Bunun uzerınden ne yaparak gelebılırım?
0
nouma21
(05.03.09)
sigarayı bırakarak başlanabilir gibi geldi bana? emin olamadım tabi, doktor kontrolü daha iyi olur, onun dışında bilindik şeyler; spor yap, iyi beslen, vs.
0
electropie
(05.03.09)
Duzenli egzersiz yaparak olabilir. Baslarda bana da cok sacma gelmisti ama inanilmaz bir fark yaratiyor. Ek olarak sigara konusuna hic girmiyorum ama illa gir derseniz gece uykuya dalmadan hemen once icmemeninizi oneririm. yatmadan en az 1 saat kadar son sigaranin icilmis olmasinda fayda var.

edit: ... 1 saat kadar son sigaranin icilmis olmasinda fayda var. Neye faydasi varsa artik?
0
murat mc
(05.03.09)
hem spor yapmıyorsun, hem de geç yatıyosun arkadaşım. sigara da varsa vay haline! haftasonları çık caddebostan sahile, tak kulağına müziğini; hem sporunu yap(vücudu yoracan ama) hem de deniz havası al ciğerlerin bayram etsin. dönüşte de eczaneye uğra vitamin hapı al. 4 haftada kendine gelmezsen bikini giyerim.
0
torque
(05.03.09)
spor'a yazıl hemen.
0
thefirstfbli
(05.03.09)
sigara icmiyorum arkadaslar :)

@torque

istanbul'da degılım ama dedıklerını ankara'da da yapabilirim sanırım :)
0
🌸nouma21
(05.03.09)
duzenli uyku, duzenli yemek, duzenli spor.
0
ermanen
(05.03.09)
sigaradan ya da spor yapmamaktan daha önemli bir sebebi olabilir. doktora başvurmanızı tavsiye ederim. bende de vardı aynı yorgunluk, anemi yüzündenmiş. geç kalmadan kan değerlerinize bi baktırın bence.

(bkz: anemi)
0
senzafine
(05.03.09)
benim aklıma gelen 2 sebebi var..
birisi "anemi"
diğeri "depresyon"

depresyondasınız veya aneminiz var demiyorum.. yanlış anlamayın..
depresyonda ve anemide bu şikayetler olur..
ama bambaşka bir şey de olabilir tabiki sizin sorununuz..
en iyisi kendinizi "dikkatli dinleyip" iyice bir tahlil edip, ne durumlarda oluşuyor, ne yapınca oluyor, nasıl bir psikolojideyken ortaya çıkıyor, ne zamanlar olmuyor falan, sonra bu şikayetler ile bi' uzmana görünmek..
0
fuck milk get beer2
(05.03.09)
Doktora görünmenizi tavsiye ederek başlayım, kronik yorgunlukla mücadelede en iyi silah arkadaşım olan Pharmaton'u önerip bitireyim.
0
watorin
(05.03.09)
(2)

Ketek antibiyotik

la mer
Kız arkadaşım sabah okulun medikosuna gitti, doktor faranjit demiş ve ketek yazmış. 2x1 Eczacı da bir şey dememiş. Günde iki defa anladık normal olarak. sabah gibi bir tane içti. sonra prospektüsü okuyunca anladık ki günde bir defa ama iki tane birden alınacakmış. sonra internetten bir bakalım dedik
Kız arkadaşım sabah okulun medikosuna gitti, doktor faranjit demiş ve ketek yazmış. 2x1 Eczacı da bir şey dememiş. Günde iki defa anladık normal olarak. sabah gibi bir tane içti. sonra prospektüsü okuyunca anladık ki günde bir defa ama iki tane birden alınacakmış.

sonra internetten bir bakalım dedik. bir de ne görelim bu velet (ketek) için paso kötü şeyler yazılmış çizilmiş.

şimdi iki sorum var

1) ilk bi tane içti ya, yarın ikişer ikişer mi devam etsin?, ne etsin?

2) kıllandık. kullanmasa? ama ne yapsa?
0
la mer
(05.03.09)
Yaklaşık 7-8 senedir kronik farenjit hastasıyım, zamanında sorunun ciğerlerimde olduğunu zannederek gittiğim bir göğüs hastalıkları hastanesinde ketek verilmiş günde sabah 1 akşam 1 şeklinde 2 adet kullanmıştım ve kısa sürede iyileşmiştim, fakat ilerleyen senelerde hiç bir faydasını göremedim belki de o dönem hastalığın son zamanlarına denk geldi de düzeldim bilemiyorum. Bu sonbahar-kış periyodunda 3 kere farenjit geçirdim ve bugüne kadarki bana en iyi gelen ilaç olan iecilline'le tanıştım, doktor bu iğneden 14 tane verdi sabah akşam şeklinde, kendisi bildiğim kadarıyla bir penisilin varyasyonu. hastaneye gittiğimde nefes alamayacak durumdaydım, oksijen vs verdiler fakat iğneyi yiyip çıktığımda kendimi koşabilecek halde hissediyordum. gidin sorun danışın önerirse doktorunuz kullanın. acısını çeken bilir, bayada yazmışım yav =)
0
9uncu nesilim ama para bende
(05.03.09)
@karokiz
Eczacı nereye bakacaktı sorması ayıp? Hastanın yüzüne bakıp dozu kafasına göre mi belirleyecekti? Eczacılık fakültelerinde ne zamandır öğretiliyor bunlar? Bir takım ilaçlar prospektüslerinde yazıldığı gibi değil doktor nasıl önerdiyse o şekilde kullanılıyor. Oldukça anormal bir durum olsaydı, eczacının o reçeteyi yazan doktoru arayıp teyit alacağından adım kadar eminim.
0
watorin
(05.03.09)
(10)

lahana çorbası diyeti yapanlar?

benefse
biliyorum sağlıklı değil ama acilinden biraz kilo vermem lazımdüzenli beslenirsem yürüyüşümü de yaparsam veririm onu da biliyorumama yine de şu bir haftada lahana çorbası yesem hep nasıl sonuçlanır kiyapanınız varsa ki vardır vardırr..tecrübelerinizi soruyorum tek cümle ile!
biliyorum sağlıklı değil ama acilinden biraz kilo vermem lazım
düzenli beslenirsem yürüyüşümü de yaparsam veririm onu da biliyorum
ama yine de şu bir haftada lahana çorbası yesem hep nasıl sonuçlanır ki
yapanınız varsa ki vardır vardırr..tecrübelerinizi soruyorum tek cümle ile!
0
benefse
(04.03.09)
3 kilo verir 5 kilo geri alırsın
0
trista
(04.03.09)
"lahana çorbası içince yağ sıçıyorsun" (ben demedim ama diyen oldu dsfsd)
ben de şöyle diyorum; "lahana çok pis gaz yapıyor götlere dikkat"
0
ophelia
(04.03.09)
Lahane daha çok tuvalete çıkartır. Bu da bağırsakların boşalmasına yol açar ve tartıda hafiflemiş gözükürsün. Diyet bitince eski beslenmene döndüğün için bağırsakların dolar ve tartıda yeniden yükselirsin. Tabii lahana çorbasından başka bir şey içmeyeceksen mutlaka kilo verirsin; ama bunun en az %40'ı kas kaybı olur. O da şekil bozukluğuna yol açar, kıyafetler üzerine yakışmaz falan filan. Kemik kaybına ve sağlıksız oluşuna ise hiç değinmiyorum.
0
hiko seijuro
(04.03.09)
çok güzel olur aslında...bir hafta içerisinde olmasa da emin ol zayıflarsın bikaçkilo,dal gibi incelirsin!peki ya sonrası dal gibi olayım derken odun olmaya değer mi sence!ha bir hafta da değilde 15 günde gidiversin şu kilolar hem de bir daha gelmemek üzere!ne dersin daha cazip değil mi bu fikir?
0
nhl
(04.03.09)
montignac yöntemi cazip gibi geldi biraz araştırınca..
şimdi nasıldır ne yeniri arıyorum...
sanırım 2-3 hafta sıkıca uygularsam 3-4 atarım
detaylı bilgisi olan varsa soruma ek sayabilir aydınlatabilir sevindirir...
0
🌸benefse
(04.03.09)
diyet falan yalan. yağlı yiyeceklerden uzak dur, öğün arası acıkırsan bol bol elma armut portakal ye, ve en önemlisi çok hareket et. tabi hareket ederken vücudu sakın besinsiz, enerjisiz bırakma. proteinli yiyeceklere karbonhidrattan birazcık daha önem verebilirsin. yemekleri günde 4-5 öğün olarak ye ve öğün arasında meyvadan başka birşey yeme. uykunu da düzene sok, uyku düzensiz olursa beslenme de düzensiz oluyor.

kilo verme olayı aceleye gelmez. yağları lokal olarak eritemezsin, bütün vücuttaki yağlar orantılı olarak erir. bunu da çok hızlı yaparsan tehlikeli olur. ayda en fazla 3-4 kilo vermek en iyisidir.
0
wingless
(04.03.09)
her zamanki yemek düzeninden kopmadan yemeklerden sonra hap niyetine içeyim dersen işe yaramaz tabi :)
1 ay 5 kg diyorum.
0
can see
(04.03.09)
paraya kıyıp bir diyetisyene git, birine yarayan diyet başkasına yaramayabilir.
0
plainwalker
(04.03.09)
bence yapma. kas eritiyorsun yağlar olduğu gibi kalıyor. muhallebi kıvamını alır vücut. pilates yap kısa zamanda sıkılaşırsın çok faydasını görürsün. yoga da çok zayıflatıyor. gerçi acilen kilo vermem lazım demişsin. sadece öğlenleri bir şeyler yiyerek yani günde tek öğün, 1 haftada kilo verirsin(yani çökersin).
0
girl in a coma
(05.03.09)
lahana çorbası diyeti diye bir diyet olamaz. Bağırsaklarınızı mahvetmeyiniz.bence..
0
Merwish
(08.03.09)
(4)

Basur ameliyatı olan var mı?

philosophia
merhaba;bir yakınım ilerlemiş basuru için ameliyat olacaktı. ancak birçok kişiden de duyduk ameliyat sonrası dışkı tutamama, zor tutma gibi problemleri oluyormuş. ve kesinlikle tavsiye etmiyorlar. bu ameliyat yapılan kurum, doktorla ilgili midir ? yoksa ameliyatı olup da "böyle bir problem yaşamadım
merhaba;
bir yakınım ilerlemiş basuru için ameliyat olacaktı. ancak birçok kişiden de duyduk ameliyat sonrası dışkı tutamama, zor tutma gibi problemleri oluyormuş. ve kesinlikle tavsiye etmiyorlar. bu ameliyat yapılan kurum, doktorla ilgili midir ? yoksa ameliyatı olup da "böyle bir problem yaşamadım, gayet rahatım" diyenler var mı aranızda ? şimdiden teşekkürler.
0
philosophia
(04.03.09)
www.kolonrektum.com burada faideli bilgiler var sonrası için de.. daha önemlisi hemoroid'in seviyesi önemlidir tabii ki tecrübeli doktor'unda katkısı olacaktır ama lazer ile tedavi ediliyor diye biliyorum her operator bi memeyi kurutmayi bilir önemli olan tavsiyeler ve doğru teşhis.
0
kobrettii
(04.03.09)
ananem tam 39 gün önce ameliyat oldu
hala yürüyemiyor tuvaltine çıkamıyor uyuyamıyor oturamıyor
ameliyat sonrası durum berbat
doktoru normal bir durum sabır lütfen diyor
0
demlikposet
(04.03.09)
baba 2-3 ay kadar once oldu. adresi de vereyim, kosuyolu medipol hastanesi. gayet basarili, gayet sorunsuz su anda. ki normal basur ameliyatina gore daha buyuk bir ameliyat oldu, zira baya ilerlemis hastaliga ek olarak bagirsak mukozasi cokmesi falan vardi, ki o hala var. fakat baurdan ya da ameliyattan kaynaklanan bir sorun yok. sadece ameliyattan sonrauygun beslenip tekrarlamasini engellemek icin hafif bi diyet yapmak durumunda.
0
polifonik osuruk
(04.03.09)
@ demlikposet : tam iyilesme 45 gun kadar suruyor, doktorun soyledigi sabir hakkaen dogru, aynisini yasadim.

ha bir de ameliyattan sonraki 2-3 saat inanilmaz bir agri oluyo. inanilmaz derken aglaticak derecede fena.
0
polifonik osuruk
(04.03.09)
(8)

tüy dökücü...!!!

keremını
omuzumdaki kıllardan rahatsız oluyorum. bana hangi ilacı önerirsiniz
omuzumdaki kıllardan rahatsız oluyorum. bana hangi ilacı önerirsiniz
0
keremını
(04.03.09)
tüy dökücü ilaç mı? öyle bir şey yok sanırım. ama tüy dökücü krem veya hamam otunu deneyebilirsin. çoğunun içeriği aynıdır zaten.

ama şahsen sana tüy dökmeni değil kökünden almanı öneririm. tüy dökücü kremlerin jiletten pek farkı yok aslında. canının acımasından korkuyorsan emla gibi yüzeysel anestezi kremlerinden kullanmak işe yarıyor.
0
trista
(04.03.09)
bende kökünden kurtulmak istiyorum bu sorundan. tavsiye edeceğin kremin adı falan varmı yada nerde olur.
0
🌸keremını
(04.03.09)
0
tai
(04.03.09)
tüy dökücü yaparsaniz daha çok çıkar, lazer ep. daha mantıklı.
0
kobrettii
(04.03.09)
lazer veya iğneli epilasyon o zaman.
0
trista
(04.03.09)
kökünden kurtaracak bir krem yok, lazer epilasyon çok basit yaptırın kurtulun efendim
0
Merwish
(08.03.09)
öyle diyorsunuz ama lazer epilasyonla bazı tanıdıklarım daha çenesindeki kıllardan kurtulmadı. omuz ve sırttaki kıllardan kurtulmanın çoook uzun uğraş olacağını düşünüyorum. bendede aynı sıkıntı var o ayrı. hem masraflı hemde tamamen temizliğin garantisi yok.
0
yaseka
(08.03.09)
Yaseka çenedeki tüylerle sırttaki tüyler farklı özelliiklere sahipler. 1. Çenedeki tüyler daha ince,zayıf ve açık renktir ayrıca sertleştirmek için sürekli olarak jilet yapamazsın cunku olmayan yerlerdede çıkmaya başlar ama sırt öyle değildir. Sırtına jilet yapıp sertleştirebiliir ve lazerin daha cok faydasını görebilir. Bi de yapılan alet önemli çok. O sebepten 1 kişinin başarısızlığı ile lazeri başarısız sayamayız ki keza ben çok faydasını gören insanları görüp kendiimde başarısını gördüm
0
Merwish
(08.03.09)
(4)

Sakal

sarere
Yüzümün sol tarafındaki sakallar sağ taraftakilerden daha fazla. Bu durum canımı sıkıyor, sakal bırakamıyorum. Ne yapmalıyım ?
Yüzümün sol tarafındaki sakallar sağ taraftakilerden daha fazla. Bu durum canımı sıkıyor, sakal bırakamıyorum. Ne yapmalıyım ?
0
sarere
(04.03.09)
belki de sakal bırakmamanız için bi işarettir bu durum. sarımsak falan sür derler gerçi birazdan.
0
babatema
(04.03.09)
yuzunun sag tarafina her gece yatmadan once sarimsak sur, nihat dogan gibi sakalin olur.
(bkz: nihat dogan sakal gibidir kestikce daha gur cikar)
0
nawres
(04.03.09)
benim bir arkadaşım cüsse itibari ile dev gibi olmasına rağmen sakalları çıkmazdı. baya da bir takıntı yapmıştı. nerden öğrendiyse yüzüne sarımsak sürmüş baya bir süre geceleri. şimdi ayı gibi dolaşıyor. evde denemeyin ama.

@babatema: geleceği görmüşsün helal. benim de sakalım yok ama hiç girmedim böyle olaylara. çıkmıyorsa kurcalamamak lazım harbiden.
0
ayiadam
(04.03.09)
Tıp literaturune geçmiş bir ilactır sarımsak.Pek zorda kalınmadıkca onerilmez fekat kesin cozumdur.Aksamları sarımsagı ezip saç ya da sakal cıkmayan yere sur.Biraz can yakar haberin olsun.Birde kokusu kolay cıkmaz.Dedigim gibi cok acil durumlarda basvurunuz
0
bilgisizbilgili
(04.03.09)
(9)

yavru kedi bakimi

nawres
chinchilla cinsi bol tuylu 2 aylik bi yavru kedi var, 2 gun oldu alali, daha once hayvan beslememistim hic, bi defa iki tane japon baligi aldim onlar da 1 hafta sonra olduler, cope attim, neyse konuya donelim.kedi tuvaletini yaptiktan sonra arka kismi cok kotu oldu, bok icinde kaldi resmen, kuyrugun
chinchilla cinsi bol tuylu 2 aylik bi yavru kedi var, 2 gun oldu alali, daha once hayvan beslememistim hic, bi defa iki tane japon baligi aldim onlar da 1 hafta sonra olduler, cope attim, neyse konuya donelim.

kedi tuvaletini yaptiktan sonra arka kismi cok kotu oldu, bok icinde kaldi resmen, kuyrugunun alt kismina da yapismis biraz, ne yapmaliyim?

hergun bunun bokuyla ugrasilmaz, bi yolu vardir mutalaka?

bi daha vurguliyim da, kedi cok tuylu, yani biseyler yiyince de yuzune falan bulasiyo..
0
nawres
(04.03.09)
kakası bulaşacak kıvamdaysa bi sorun var zaten, neyle besliyorsunuz?
parazit aşısı yapıldı mı?
0
uyuzcan
(04.03.09)
annesi olsa hemencecik öğretirdi ona kendisini temizlemeyi ama annesinden ayrıldığı üzere zamanla kendisi içgüdüsel olarak temizlenmeyi öğrenecektir, merak etmeyin.. şimdilik ıslak bezle siliverin.. (kolonyalı mendille değil ama sakın..).. bu işlemi yaparken de elinize hijyen açısından bir doktor eldiveni giymeniz daha güvenli olur.. olmazsa da iyice yıkayın elinizi, çünkü bu sevimliciklerin kakaları bayağı bir tehlikeli olabiliyor insanlar için..

ha bir de uyuzcan'ın dediği gibi, eğer çok sıvıysa kakası, süt veriyorsunuz sanırım.. genel kanının aksine aslında içine çok miktarda su katılmamış süt, tüm yaştaki kedileri için iyi değildir..
0
vercingetorix
(04.03.09)
tecrübeli büyük bi kedi bulun. onunla 1-2 ay takılsın. büyük olan yol yordam öğretir ona.
0
redstreak
(04.03.09)
onunde kuru mama, islak mama, sut ve su var, cogunlukla sut iciyo, arasira da islak mama yiyo.

sut yarim yagli ve su katilmis.

asisi da yapilmis diye biliyorum, iki gun oldu alali, pazar gunu tekrar getirin dedi veteriner, kontrol icin.

islak pamukla silmeye calistim ama kurumus ve yapismis, cikmadi..
0
🌸nawres
(04.03.09)
şimdi işin gerçeği şu ki, gözünüzü korkutmak istemem ama, kendinizi hazırlayın diye söylüyorum, kedinin en hassas olduğu aylar bu önünüzdeki birkaç ay.. hem cins, hem yavru.. veterinere sıkça gitmenizde ve tavsiyelerini dinlemenizde fayda var.. yalnız bu durumda veteriner seçimi çok önemli, çünkü kimse alınmasın ama, çoğu veteriner fazlaca paragöz.. olmadık olmadık şeyler çıkarıp, aynı etkide daha ekonomik yöntemler varken, genelde pahalısını dayatmaktan yana oluyorlar.. bu konuda dikkatli olmanızı tavsiye ederim.. bizim başımız çok ağrıdı, sizinki de ağrımasın..
0
vercingetorix
(04.03.09)
süt vermeyin, hatta bir süre sadece kuru mama verin derim ben. (veterinere gidene kadar en azından)

temizlemeye gelince, etrafa bulaşacak değilse bırakın kendi temizlesin.

son olarak, kediler kesinlikle yıkanmaz diye bir kural yoktur. ama gayet travmatik bir durum olacağından (daha birbirinize alışamadığınız için söylüyorum bunu) son çare olarak düşünün. eğer yıkamak zorunda hissederseniz, vücut sıcaklığına yakın bir sıcaklıkta su kullanın ve tüylerini kesinlikle ıslak bırakmayın.

not: veteriner değilim.
0
uyuzcan
(04.03.09)
çinçilaların tüyleri çok olduğundan boklar kıçında kalabiliyor bu sorun ilerde de başınıza gelebilir. bazı kediler titiz oluyor tertemiz yapıyor heryerini, bazıları da pek sevmiyor ayda yılda bir temizliyor kıçını. etrafa bulaşacak kadar pis kalıyorsa ıslak bezle yüzeysel siliverin yeter. yıkamaya yağlamaya falan hiç girmeyin. yavru kedi + kış aylarındayız + bol tüylü bir cins = sakın yıkamayın.
0
robin crusoe
(04.03.09)
sakın ama sakın yıkamayın. nemli bir bezle silebilirsiniz. kısa bir süre içerisinde kendisini temizlemeyi öğrenecektir. 2 aylık kedi anne sütünden kesilmiş demektir, bu durumda süt vermenize gerek yok. hatta su katılmıs olsa da vermeyin. cok istiyorsanız yogurt ya da ayran verin. mama olarak royal canine kitten diye bir mama var. hem cok sevecek hem de tüm sindirimi düzenleyecektir. yaş mamadan da 6 ay oluncaya kadar kacının. özellikle bagırsakları hassas kedileri çok zorlar.
dedigim gibi temizlenmeyi öğrenecektir kısa sürede. panik olmayın ama iyi bakın :)
0
radius
(04.03.09)
Benim kedim de Chinchilla, ben de aynı olayları yaşadım.
Maalesef havyancıkları pet-shoplarda az besliyorlar, dışkılaması az olsun diye. Bir de belli ilaç ve vitaminlerle yaşatıyorlar, kedicik yuvasına gelince yemek bol ama vitamin ve ilaç desteksiz olarak ilk önce motoru bozuyor, eğer dikkat etmezseniz birkaç hafta içinde sizlere ömür.
Şimdi birkaç tavsiye:

* sadece kuru mama ve su, yaş mama olmayacak, ev yemeği olmayacak
* popoyu kakanın akabinde ılık suyla yıkayıp düşük devirli saç kurutma mak. ile kurutmanız lazım
* popo kısmının tüylerini kendi kendisine tam manası ile temizlemeye muvaffak oluncaya kadar biraz kısaltınız, biliyorum komik gözükecek ama hem yapışma ihtimalini azaltıyor, hem de siz ılık suyla bile yıkasanız soğukalgınlığı ihtimali var, kısa tüy daha çabuk kurur

Biz hayvancağızı böyle kurtardık, şimdi 12. yaşını kutluyor.
Kolay gelsin...
0
SiyamkedisiZorro
(04.03.09)
(5)

kafaya göre doğum kontrol hapı takılmak zararlı mı?

mavikedi
yaklaşık 10 aydır düzenli olarak diane 35 denen hapı kullanıyorum. zira polikistik overlerim var. biliyorsunuz kendisi aynı zamanda doğum kontrol hapıdır. şimdi sorum şu; kutudaki son hap cumartesi gününe denk geliyor. haliyle bir sonraki pazara kadar ara veriyorum ve pazar günü yeni kutuya başlıyor
yaklaşık 10 aydır düzenli olarak diane 35 denen hapı kullanıyorum. zira polikistik overlerim var. biliyorsunuz kendisi aynı zamanda doğum kontrol hapıdır. şimdi sorum şu; kutudaki son hap cumartesi gününe denk geliyor. haliyle bir sonraki pazara kadar ara veriyorum ve pazar günü yeni kutuya başlıyorum. bu arada da regl periyodu yaşanıyor ve perşembe-cuma-cumartesi olmak üzere 3 gün sürüyor.

fakat ben bu döngüyü değiştirmek istiyorum. zira öyle bir an geliyor ki o haftasonu diyelim regl olmak işime gelmiyor. diyorum ki, zırt pırt olmamak kaydıyla, hapa başlama tarihini 7 gün beklemeden ve regl periyodu belirli bir tarihe denk gelmeyecek şekilde değiştirsem bir zararı olur mu? zarar derken, hamile kalma riskini kastetmiyorum. bedenime, hormonlarıma, duygu durumuma vb kastediyorum. evet.
0
mavikedi
(03.03.09)
bu haplar doğrudan hormona etki ettiğinden mütevellit ehe doğal dengesini değiştiriyor vücudun hangi amaçla ve hangi koşulda olursa olsun doğrudan hormonlarına, duygusal sinir yapısına ve gebelik sürecine doğrudan etki eder. prospektüslerinde de yazar bunlar.
0
kobrettii
(03.03.09)
ben açıkçası erkek olduğum için tam bilemeyeceğim ama doğum kontrol hapı her türlü zararlı bir şey diye biliyorum. kafaya göre takılmak da yeteri kadar zararlı olsa gerek. mantıken. bilemedim tam.
0
godless killing machine
(03.03.09)
duz mantik dogrudur erkek kadin ayirmayalim eheh, vucudda hormon dengesiyle sentetik yoldan oynasan her kimyasal ilac zararlidir efenim.
0
kobrettii
(03.03.09)
kafaya gore degil kontrol hapi, butun haplari kullanmak zararli.
0
ne nicki be
(04.03.09)
regl denen zamazingo, pekçok şeyden etkilenebiliyor: stres, hastalık, soğuk vs gibi nedenlerle 1-2 haftaya kadar zaten kendi kendine oynayabiliyor. buradan hareketlen 1-2 günlük bir oynama yapmaya çalışmanızdan bişi olmaz.(daha fazlasına kasmayın) bir arkadaşım denedi: cumartesi gününden pazartesiye aldı.
0
nicin ben
(04.03.09)
(10)

Kusmuk veya kusan birini görünce kusmak?

trista
Aranızda bunu yaşayan var mı? Nedense etrafımda hiç böyle şeylerden iğrenip kusan görmedim. Salak ve iğrenç bir soru olmuş olabilir ama sadece meraktan.
Aranızda bunu yaşayan var mı? Nedense etrafımda hiç böyle şeylerden iğrenip kusan görmedim. Salak ve iğrenç bir soru olmuş olabilir ama sadece meraktan.
0
trista
(03.03.09)
var. özellikle otobüs yolculuklarında kusan çocuk vs olmasın diye dua ederim. öğürme sesi ve kusmuş sesi vs. hepsi insanı kusturuyo ööğğğğrrrk :P
iğrençti evet:D

ha onun dışında, arkadaşın bir an önce ayılsın diye boğazına parmağımı sokup kusturmuşluğum bile var. o zaman da ilk kusmak geldi içimden akabinde kustum zaten. kustuktan sonra kusturmaya devam ettim. böyleyken böyle..
0
girl in a coma
(03.03.09)
refleks olarak birinin öğürdüğünü duysam ben de başlarım öğürmeye. ama kusmuktan kusasım gelmez sövesim gelir.
0
ayiadam
(03.03.09)
hah demek ki sorun bende değilmiş. yılbaşında bir arkadaşımız lavaboya kusmuştu sırf o görüntüyü görmemek için çişimi tutmuştum o derece.
0
🌸trista
(03.03.09)
ben eskiden böyle biriydim. bir keresinde lisedeyken kusmuştum, sonra takıntı oldu neredeyse her sabah kusardım. uzun zaman böyle devam etti. bu problemimi aşmamda hem zaman yardımcı oldu hem de jackass izleye izleye tiksinmemeye başladım. sağolsunlar onların sayesinde sıradan bir olay olmaya başlamıştı benim için.
0
pesimist adam
(03.03.09)
insan icinde kusamamak ve birini kusarken gorunce igrenmek ve kusmak "emetophobia" oluyormus.
0
ermanen
(03.03.09)
Birinin kustuğunu görmek sorun değil ama kokusu beni öldürüyor. Gece bar-disko vs. çıkışlarında haliyle zorla kusturduğum arkadaşlar da oldu, etkilemedi hiç. Ama otobüs yolculuğunda birisi kusarsa...Offf düşününce bile kalktı midem...
0
tekosin
(03.03.09)
(bkz: my sassy girl)
0
piirsikli
(03.03.09)
plastik tabak dolusu sıcak sıcak kusmuğu koridor boyunca taşırken ben de öğürmüştüm. normalmiş demek ki.
0
zihuatanejo
(03.03.09)
problem çocuk 2'deki kusma sahnesini hatırlatmak isterim: www.youtube.com
0
kriker
(04.03.09)
ben kusanı görünce gülmeye başlıyorum, şimdi de gülüyorum hatta bunu yazarken. çok komik lan, böyle tihhehrehhrh, crieeeeeek fssss filan çok komik sesler çıkıyor :D
0
fani
(04.03.09)
(3)

derin anemi?

rentts1
annemin demir eksikliğine bağlı derin anemisi varmış. doktor aynen şöyle yazmış "derin anemi (ciddi demir+b12 eksikliği-sık hipoglisemi ve açlık kanşekeri yüksekliği) uygun diyet rica olunur " diye diyetisyene sevk edilmiş ve 4-5 tane serum vermiş ve her gün bu serumlardan oluyo anacım. doktorlar v
annemin demir eksikliğine bağlı derin anemisi varmış. doktor aynen şöyle yazmış "derin anemi (ciddi demir+b12 eksikliği-sık hipoglisemi ve açlık kanşekeri yüksekliği) uygun diyet rica olunur " diye diyetisyene sevk edilmiş ve 4-5 tane serum vermiş ve her gün bu serumlardan oluyo anacım. doktorlar ve durum hakkında bişiler söliyebilceklerin görüşleri nelerdir?
(annem her gün doktora gidiyo zaten, lütfen "mutlaka doktora görünsün" gibi önerilerden kaçının)
0
rentts1
(03.03.09)
Tam olarak öğrenmek istediğiniz nedir? Anneniz ishal olabilir, dışkısı siyah renkli olacaktır. Tedaviye aksatmadan devam ederseniz, 1-2 ay içinde düzelme olacaktır. (Zaten eğer tanıda hata varsa ve doktor bilinçliyse 10-20 gün sonra kan örneği alıp yayma yapar ve gelişmelere bakar.) Olmazsa mutlaka tam bir kontrol gerekir. Özellikle mideye,karaciğere ve iliğe dikkat etmek gerekir. Belirtiler düzelse bile tedaviye doktorun belirttiği sürece devam etmeniz lazım. Çay içmesin çok. Alkol de almasın.
0
endless dream
(03.03.09)
ok teşekkür ederim endless dream zaten uzun bi zamandır şekeri olduğu için tahlillerini düzenli ve kontrollü bi şekilde yaptırıyor, çayı da artık çok açık içiyor, içki zaten kullanmıyor. iliğe dikkat etmek gerekir demişsiniz. bunu bi kaç yerde daha okudum ama anlamadım. iliğin nesine dikkat ediyolar? dikkat edilmezse ne oluyor?
0
🌸rentts1
(03.03.09)
Şöyle ki ilik bedenin tanrısı gibi bir şey. O ilikten insan kopyaları üretiliyor, gen tedavileri yapılıyor, demir depolanıyor(burası sizinle ilgili).
Özellikle yaşı ilerlemiş hastalarda, genelde iliğe bakmak şart oluyor. aplastik anemi nedeniyle. Çünkü orada sorun olabilitesi yüksek. Ama moralinizi bozmayın, mide sorunu veya şekere dayalı anemi olması yüksek ihtimal. Hatta çok yüksek ihtimal.

Ve fakat ben doktor değilim, lütfen bunu hiç aklınızdan çıkarmayın. Bunlar ailemdeki doktorlar, bizzat kendim (anemiğimdir) ve şeker hastalarından bildiklerim.
0
endless dream
(03.03.09)
(10)

diş (yirmilik)

sanal uyku
yirmilik diş çekildikten sonra kaç saat bir şeyler yiyip içmemek gerekir?ayrıca şunlar yenilip içilmeli, şunlardan uzak durulmalı gibi bir liste var mıdır?
yirmilik diş çekildikten sonra kaç saat bir şeyler yiyip içmemek gerekir?
ayrıca şunlar yenilip içilmeli, şunlardan uzak durulmalı gibi bir liste var mıdır?
0
sanal uyku
(03.03.09)
- 2 saat.
- 2 gün asiri sicak ve soguk icilmemeli.
0
trimpot
(03.03.09)
kanaması nasıl geçer bunun bir de?
0
🌸sanal uyku
(03.03.09)
yirmilik dişin çekimi ile gömülü yirmilik dişin alınması arasında fark var. ama ikisinde de su içebilirsiniz. kanama durduysa/azaldıysa iki üç saat sonra ılık ve yumuşak birşeyler yiyebilirsiniz. çorba iyidir mesela. ilk gün çok sıcak ve çok soğuk şeylerden uzak durmakta fayda var. acıdan ve asitli şeylerden yaralar iyice iyileşene kadar uzak durun.
0
zihua
(03.03.09)
gömülü değildi yerli yerinde duruyordu.
0
🌸sanal uyku
(03.03.09)
kendi kendine geçiyor, ekstra bir çabam olmamıştı benim. pamuğu atmayın hemen. bir film açın bence, ilginizi dağıtır. denemeyle sabittir.
0
zihua
(03.03.09)
3 haftada 3 tane çektirdim, lokal anestezi etkisini kaybettikten sonra, ki o zaman zarfında kanama da durmuş oluyor büyük ölçüde, normal hayatıma devam ettim. ağrı kesici olarakta 2 duble rakı tavsiye ederim.
0
watorin
(03.03.09)
saka gibi ama 24 saat once cektirdim yirmilik disimi... valla doktor ozel bi sey demedi... ben de yaklasik 45 dakika sonra birbucuk iskender yedim solemesi ayip... hala hayatta olduuma gore... nema problema...
0
les
(03.03.09)
sözlükten de biraz baktım şimdi de tükürmemek gerekiyormuş sanırım. e sürekli kanıyor bu yutalım mı ne yapalım? yoksa zorlamadan hafifçe mi tükürmek lazım?
0
🌸sanal uyku
(03.03.09)
tuzlu suyla gargara yap. kanamayı keser.
0
tahsin sutcuoglu
(03.03.09)
bi de buz koyabilirsin, yatarken üzerine yatabilirsin mesela. iyi gelir. geçen sene bu zamanlar uğraştım ondan biliyorum.
0
drink the stars
(03.03.09)
(8)

Sigara'yı bıraktıktan sonra

Attention
öncelikle merhabalar arkadaşlar sizlere sorum şu sigarayı bıraktım 2 hafta oldu içmiyorum ama vucut kendisini temızlemeye başladı salya sümük bir adam oldum bu süreci hızlandırmak için neler yapabılırım geçen programın bir tanesinde doktorun teki bir dünya bitki saydı fakat almamıstım işe yaramaz di
öncelikle merhabalar arkadaşlar sizlere sorum şu sigarayı bıraktım 2 hafta oldu içmiyorum ama vucut kendisini temızlemeye başladı salya sümük bir adam oldum bu süreci hızlandırmak için neler yapabılırım geçen programın bir tanesinde doktorun teki bir dünya bitki saydı fakat almamıstım işe yaramaz diye sizce bu bitkiler işe yararmı yada vucuttan bu nikotini atmak için bildiğiniz faydalı bitki ot bok püsür şeyler varmı.?

bıraktım bırakmasına ama geri dönmemek içinde neler yapmalıyım bir el atın kurtarın şu garibi..
0
Attention
(03.03.09)
Bol bol yoğurt yemenizi tavsiye ediyorum vücuttan nikotin ve toksin atılması konusunda kendisini tek geçerim.
0
sannora
(03.03.09)
bol bol su içmekten başka çare yok sanırsam:S ancak en iyi ve etkili sistem nikotinsiz (no nikotin kartuşlu) e-sigara kullanmak gayet işe yarar bu sayede şimdilik 8 aydır sigara imiyorum. şimdilerde fiyatları 50-60 tl civarına kadar indi sanırsam
0
bir zamanlar cocuktum
(03.03.09)
Ne yaparsan yap "o kadar süre içmedim, bundan sonra da 1 taneden birşey olmaz" deme.
Ben yaşadım bu olayı. 1 sene içmedikten sonra "artık çözüm olayı" dedim ve arkadaşın ısrarı karşısında 1 tane içtim. O günden bu yana günlük yarım ve 1 paket arası içip duruyorum :(
0
systemteres
(03.03.09)
mümkünse spor yap. sağlıklı hissetmen için yapacağın her şey seni sigaradan uzaklaştıracaktır.
0
saint marla
(03.03.09)
Maden suyu iç. Vücuttan nikotini atmana yardımcı oluyor...
0
sarere
(03.03.09)
bendeniz 9 yıldır ıcmeyen bırı olarak tecrubelerım sunlar 1 er hafta arayla nargıle ıctım derken nargıleler 15 gunde bır ıcmeye basladım derken ayda bır derken onuda bıraktım ama şişe süt cok etkılı canın sıgara ıcmek ıstedıgınde süt veya naneli şeker yemelısın fakat fızıkı tedbırlerle sıgarayı bırakmak zor bunun ıcın manevı bır ırade gelıstırmelısın benım tavsıyem hem sana hemde cevrendekılere hem yasadıgın sehırdekılere ve butun dunyaya fayda saglayacak bır ıs yap oda sıgarayı bırakmak emın ol dunyanın obur ucundakı bırıne bıle ıyılık yapmıs olacaksın sırf sıgarayı bırakarak selamlar sevgıler
0
karadenız1111
(03.03.09)
su en iyi mukolitiktir bu sebepten oturu cigerler icin su ve spor. hantal ve spor yapmamis bir vucud ne kadar besin takviyesi yaparsaniz yapin spor yapan bir vucuda gore daha gec atacaktir ne var ise. kesinlike tempolu kosu veya guzelce spor yapin sahillerde fink atin ve bol bol su icin derim.
0
kobrettii
(03.03.09)
ananas yi.
0
islakkedisudankorkmaz
(04.03.09)
(1)

tansiyon ilacı

pain
Co-diovan 80/12,5 yazılması gereken ilacı doktor 160/12,5 yazmış. hasta hapı 2ye bölüp alsa aynı hesap olur mu?
Co-diovan 80/12,5 yazılması gereken ilacı doktor 160/12,5 yazmış. hasta hapı 2ye bölüp alsa aynı hesap olur mu?
0
pain
(03.03.09)
olur tabii. sonuçta iki katı ve homojen bir hap. yarıya bölüp kullanmanın bir zararı olmaz.
0
kibritsuyu
(03.03.09)
(3)

Koşturması Gereken Zatürree Hastası

boshi
Günlük hayatına temposunu çok da fazla düşürmeden devam etmek zorunda olan pnömonik bir insan evladına ne tür "destekleyici ürünler" tavsiye ederdiniz? "Solgar'ın ultra-mega akava diye drajeleri var, süper," "Supradin'i çaya karıştır iç,""GNC'nin herkül-pack dalgametresini kullan,""k-lite mega codec
Günlük hayatına temposunu çok da fazla düşürmeden devam etmek zorunda olan pnömonik bir insan evladına ne tür "destekleyici ürünler" tavsiye ederdiniz?

"Solgar'ın ultra-mega akava diye drajeleri var, süper,"
"Supradin'i çaya karıştır iç,"
"GNC'nin herkül-pack dalgametresini kullan,"
"k-lite mega codec pack indir,"

gibi tavsiyeler bekliyorum.

Teşekkürler.
0
boshi
(03.03.09)
yani istenen multivitamin desteği mi? fiziksel yorgunluğa karşı? o halde pharmaton'u tavsiye edebilirim, ben kullandigimda cok faydesini gordum.. tabii solgar'in da cillop ilaclari var esasen bende pharmaton muadili solgar vitamini aramaktayim..
0
kobrettii
(03.03.09)
arı ürünleri tavsiye edilir
vitamin tabletleri yerine "arı poleni"
güçlü bağışıklık,direnç için "propolis"
ekstra enerji içinde "arı sütü (royal jelly)"
0
hepatus
(03.03.09)
arı südü, polen, anzer balı. geçmiş olsun :levent.
0
mulder
(13.03.09)
(7)

Göz kapağı seğirmesi!

ataturkiye
3 gündür sürekli olmak üzere göz seğirmesi geçiriyorum. Günün neredeyse 25 saati seğirmekte sol göz kapağım. Sözlükten okuduğum kadarıyla stres ve anksiyete bozukluğundan kaynaklanabileceği söylenmiş. Bu ihtimal çok yüksek lakin bu vitamin/mineral eksikliğinden de kaynaklanabilirmiş. Acep mineral ek
3 gündür sürekli olmak üzere göz seğirmesi geçiriyorum. Günün neredeyse 25 saati seğirmekte sol göz kapağım. Sözlükten okuduğum kadarıyla stres ve anksiyete bozukluğundan kaynaklanabileceği söylenmiş. Bu ihtimal çok yüksek lakin bu vitamin/mineral eksikliğinden de kaynaklanabilirmiş. Acep mineral eksikliğindense hangi vitamindendir? Ne yesek geçer? Ya da başka bir çözümü var mıdır?

Ek bilgiler: Beslenme düzenim sağlıklı değil. Karnım doyuyor ama dengesiz besleniyorum. Meyve tüketmem, sebze yemem (yapan vardı da biz mi yemedik). Şu sıralar aşırı stres altındayım, tedirginlikler hat safhada. Ayakkabı numaram 45 ve koalaları sevmiyorum.
0
ataturkiye
(02.03.09)
bilgisayar ile ilişiğiniz nedir? çok yorulmuş olabilir mi? göz tansiyonunuzu bir kontrol ettirmenizi tavsiye ederim başıma gelmişti.
0
kobrettii
(02.03.09)
aşırı stres uykusuzlukla birleşince bende de oluyor.
gnc'de vitamin b1 300 diye bir b vitamini satılıyor. onu bir araştır ekşide. b vitamini olarak bak. moral kaynağı gibi bir kaç ibare görmüştüm. plasebo falan anlamam bana iyi geldi.
not: bu hariç gnc'nin hiç bir ürününü beğenmedim hiç birini tavsiye etmem. (ya da bana yaramıyorlar)
0
can see
(02.03.09)
@kobrettii şu sıralar bilgisayar kullanmıyorum ama cep tel ile göz temasım uyanık kaldığım zaman diliminin %50'si.

@can see bakayım o vitamine.

Teşekkürler arkadaşlar.
0
🌸ataturkiye
(02.03.09)
cevap sizde; stres. o geçer gözünüz geçer. merak etmeyin.
0
trocero
(02.03.09)
anladım, cep tel'in o kadar yoracağını sanmıyorum, arkadaşlarında belirttiği gibi duygusal stres ile doğrudan alakalı olabilir.
0
kobrettii
(02.03.09)
aynı şey benimde başıma geldi 1-2 yıl önce ve doktor tavsiyesiyle citoles adlı bir ilaç kullandım,1-2 ay sonra geçti...ama benimkisi kendi sorunumun çözümünü anlatmak elbette, bence bir doktora görünmelisin...
0
king of gondor
(03.03.09)
çok uykusuz kalınca yorulunca normaldir..sinav donemi cok cekerim pit pit pit atar o goz deli eder insani.stres de cok etkili bir faktör
0
sarsakdahi
(03.03.09)
(1)

"orjin" ağrı kesici krem kullanan var mı

girl in a coma
kremi anneme almayı düşünüyoruz ama öncesinde kullanan faydasını/zararını gören vs var mı diye merak ettim. varsa görüşlerini merak ediyorummmmtşkler.krem de şu: http://www.orjinkrem.com/
kremi anneme almayı düşünüyoruz ama öncesinde kullanan faydasını/zararını gören vs var mı diye merak ettim. varsa görüşlerini merak ediyorummmm
tşkler.

krem de şu: www.orjinkrem.com
0
girl in a coma
(02.03.09)
iyidir. kullanilabilir. guvenilir bir doktora sordum. yalniz bu sitede 69 lira gorunuyo biraz fazla geldi bana. 10-15 dolar falanmis amerikada zannedersem.
0
fakakte
(02.03.09)
(1)

Ballı çay - naneli çay - ishal

la mer
Ballı çay ya da naneli çay ishal yapar mı? bilir misiniz?teşekkürler
Ballı çay ya da naneli çay ishal yapar mı? bilir misiniz?

teşekkürler
0
la mer
(02.03.09)
ballı çayı bilmemde, naneli çayın ishal yapmadıgını biliyorum. cok icmisligim vardır. :)
0
scp
(02.03.09)
(6)

Göbek eritme & sixpacks

charlesbukowskiineksi
Sigarayı bırakmamdan dolayı kilo aldım haliyle göbek oldu biraz. Rejime başladım daha az yiyorum hatta 5 kilo kadar da verdim. Ama kilo vermede ve fit bi' vücuda sahip olmada anahtar spor yapmak. H.içi 2 akşam yaklaşık 1 saatliğine koşuya çıkıyorum. 3 akşam da evde dambıl çalışıyorum.Göbeği eritip s
Sigarayı bırakmamdan dolayı kilo aldım haliyle göbek oldu biraz. Rejime başladım daha az yiyorum hatta 5 kilo kadar da verdim. Ama kilo vermede ve fit bi' vücuda sahip olmada anahtar spor yapmak. H.içi 2 akşam yaklaşık 1 saatliğine koşuya çıkıyorum. 3 akşam da evde dambıl çalışıyorum.
Göbeği eritip sonrasında sixpacks olayına girmek istiyorum. Abartı boyutlarda değil kendimi iyi hissettirecek kadar e tabi malum yaz da geliyor. Şimdi başka bi' duyuruda da bu konu geçti onun üzerine bu duyuruyu açtım zaten.(git: 61353)
Bu duyurudaki cevaplarda bahsedilen "slim in 6 weeks" in "great abs" videosunu aramaya inanıp aradım mamafih bulamadım. Bu videoyu bulduracak, " babuş o video sana yaramaz senin işini bu görür." diyecek ekşiduyuru kullanıcıları sizi bekliyorum.
0
charlesbukowskiineksi
(01.03.09)
yüzünüz. hele hele göbek eritmek istiyorsanız koşarak yüzmeye gidiniz. durmayınız.
0
la mer
(02.03.09)
haftada 2 akşam yetmez onun için... her gün koş.
0
mortifera
(02.03.09)
karnitin.
gnc'den uzak dur.
0
can see
(02.03.09)
İlacın adı da mı karnitin? Hangi firmanınkini öneriyorsun?
0
silya
(02.03.09)
Gercekten de isini kolaylastirir.
(bkz: lcarnitine)
0
msb
(02.03.09)
@want2die: sadece koşarak yağları atabileceğimi ve düz bi karın bölgesine sahip olacağımı düşünüyorum. istediğim hafiften de olsa sixpacks:)
@la mer: en fazla 3 kulaç atabiliyorum:)
@mortifera: koşarım da dediğim gib sadece koşmanın sixpacks olayına yeteceğini düşünmüyorum
@can see, @silya, @msb: ilaç vb. kullanmak istemiyorum.

hepinize teşekkürler.
başka?
0
🌸charlesbukowskiineksi
(02.03.09)
(6)

bunun kalıcı ve kesin tedavisi var mı?

kutuyusuk
refldüden bahsediyorum. hani mide asidinin ta ostaki borusuna kadar çıkmasından. bu hastalığın "ameliyatsız" olması koşuluyla kesin tedavisi mümkün müdür?hani hiç mide yanması, bulanması olmadan istediğini yiyebilmek derecesinde?bir de reflü tedavisinde verilen asit nötrleyici ilaçların sadece rahat
refldüden bahsediyorum. hani mide asidinin ta ostaki borusuna kadar çıkmasından. bu hastalığın "ameliyatsız" olması koşuluyla kesin tedavisi mümkün müdür?

hani hiç mide yanması, bulanması olmadan istediğini yiyebilmek derecesinde?

bir de reflü tedavisinde verilen asit nötrleyici ilaçların sadece rahatlama amaçlı kullanıldığı kalıcı tedaviye hiç faydası olmadığı söyleniyor. bu ilaçları kullanıp "iyileştim hiçbirşeyciğim kalmadı" diyeniniz var mı?
0
kutuyusuk
(01.03.09)
"kalıcı bir tedavisi yok, yediklerinize dikkat edin, ilaçları düzenli kullanın, yatağınızı eğimli hale getirin; geceleri mide asiti yukarı çıkmasın" diyorlar.
sabahları kullanılan bir ilacı vardı galiba. kardeşimde de aynı sorun var, doktorlar bunları söylüyorlar.
0
tembel degilim useniyorum
(01.03.09)
reflü ilaçlarında jelleştirici vardır. midede aktif hale gelip yediklerininzin yukarı çıkmaması için yolu tıkar. bu sayede mide kapakçığınız asitlerle zamanlı zamansız aç-kapa yalama yapmadığından yavaş yavaş iyileşir. evet o nötrleyiciler sadece acı çekmenizi önler :) ameliyat korkunç birşey değil ki. bi boru sokuyorlar mide kapakçığının olduğu yeri bi güzel tahriş ediyorlar. o yara iyileşirken reflü geçiyor. reflü gitti diye kolaya abanmamak gerekir. sonra geri gelebilir. bildiklerim bunlar yanlış olabilir.
0
hia
(01.03.09)
sabah kullanilan ilac dedigi arkadasin "lansor"
sabah kahvaltidan yarim saat once aliniyor ac karna, bazen doktor gunde iki kez verebiliyor (aksam yemeginden once de bir tane yani)

ameliyat yoluna gitmek istemiyorsaniz, ayni sorundan muzdarip olan (ve sesiyle gelecegini kazanacak biri olarak) ben, size sunlari tavsiye ederim.

* yataginizi hastane yatagi gibi egimli hale getirmeniz
* sicak ve soguk kesinlikle yememeniz ve icmemeniz, mutlaka bunlari ilik tuketmeniz.
* 3 ogun tıka basa yemek yerine, cok daha fazla ogunu cok az miktarlarda tuketmek.
* oncelikle cilekten ve sonra da tum asitli meyvalardan uzak durmak.
* bol havuc ve havuc suyu tuketmek.
* asitli hicbir icecegi icmemek, ya da cok cok aza indirgemek.
* baharati, acıyı, eksiyi, cikolatayi, kahveyi tuketmemek. tuketilirse de cok cok az miktarda ve mumkunse gun icinde bunu yapmak.
* gece yatmadan en az 2-3 saat oncesine kadar asla bir sey yememek ve icmemek.
* bol su icmek, ihlamur icmek (ama limon katmamak)

---

tum bu dediklerimi en azindan 1-2 ay uygulayin, fark goreceksiniz.
ha, "bu da yasam mi" derseniz bilemem : )
0
la traviata
(02.03.09)
@hia: söylediğiniz gerçekten çok mantıklı. yani mide kapakçığının tamamen iyileşebileceğini söylüyorsunuz?

@la traviata: "tum bu dediklerimi en azindan 1-2 ay uygulayin, fark goreceksiniz."
peki 2 ay sonra tamamen iyileşiyor mu hasta bunları uyguladıktan sonra? yani 2 ay diyet yap sonra istediğini yiyebilirsin şeklinde mi anlamalıyım?

prof. dr. ahmet aydın reflü ilçlarının rahatlamadan başkaetkisi olmadığını söylüyor.

Her ne kadar mide asidinin reflü mekanizasında önemli rolü olsa da reflülü hastalarda mide asidi aşırı salgısı yoktur (2). Hatta birçok reflülü hastada (özellikle yaşlılarda) mide asit salgısı düşüktür (3). Bu nedenle asit azaltan ilaçların bu hastalarda kullanılması hazım sorunlarını daha da artırır.

kaynak:http: //www.bugday.org/article.php?ID=1253

neticede kimin dediğii önerirsiniz?
0
🌸kutuyusuk
(02.03.09)
bunlar bana doktorumun verdigi ilac ve yasama sekliydi. prof ferhan oz - nisantasi
son kontrolumde de oncekine oranla cok daha temizdi her sey.

lakin nedense tamamen gececegine inanmiyorum dikkat edilmemesi durumunda. tahminimce ilaclar ve bu yasam sekliyle gececekse bile uzun bir donemi kapsayacaktir.
0
la traviata
(02.03.09)
evet rüflünün asitlerle bir alakası yoktur, fazla salgılanma mideye zarar verme gibi. rüflü dediğimiz gerçek bir "kapak" şeklinde bile olmayan mide kapağının zamanla kaslarının bazı zamanlarda kapalı olması gerekirken açılması. kapak dediğimiz şey şöyle; bi boru düşünün. boru sürekli yutkunma hareketine benzer bir hareketle genişleyip büzülebiliyor (peristaltik hareket). fakat kasları (ki çizgili kaslardır, istemli hareket ettiremezsiniz) nedense zamanla elden ayaktan düşüyor ve kasılıp borunun iç kısmını daraltması gerekirken yapamıyor. bu borunun hemen alt kısmı içi doluyken sürekli kasılıp gevşeyen mide içindeki asitle yoğurulan maddeler, yıkarı çıkıp ağzınıza kadar gelebiliyor. eğer kapalı olsaydı böyle birşey olmayacaktı. asit nötrleyiciler bu sebeple verilir. mide suyu yukarı çıktığında yakmasın diye.
mide kapakçığı zamanla tamamen iyileşebilir çünkü çocuklar ve bebeklerde reflü sık görülen birşey ama büyüdüğünde çoğunda olmaz. fakat iyileştiği gibi geri bozulabilir.

www.uzmanportal.com

yazarlikyazilimi.meb.gov.tr
0
hia
(02.03.09)
(7)

Sağ elin üşümesi ?

yuxekkes
İki gündür evin sıcaklığı normal olmasına rağmen acayip derecede sağ elim üşüyor.Gecenin şu vaktinde korktum şerefsizim. Ölmek istemiyorum. Nedeni sizce ne olabilir?
İki gündür evin sıcaklığı normal olmasına rağmen acayip derecede sağ elim üşüyor.
Gecenin şu vaktinde korktum şerefsizim.
Ölmek istemiyorum.

Nedeni sizce ne olabilir?
0
yuxekkes
(01.03.09)
bilgisayar kullanırken sağ el yukarıda mı duruyor? benim bilgisayar masam yatağımın sağında olduğu için sağ elim hep yukarı pozisyonda duruyor. bende de oluyor haliyle.
0
barfbag
(01.03.09)
bugün fareyi baya bir aşağıda kullanıyorum ama yinede donuyorum.
anlamadım nedendir.
0
🌸yuxekkes
(01.03.09)
fare tutan elin uzun süre yüksekte ve hareketsiz duruyor. kan akışı azalıyor.
0
can see
(01.03.09)
saglak olmaniz olabilir.
0
garip anam gusel anam cilekes anam
(01.03.09)
kan verdim 2 gün önce acaba sorun bu mudur?
fazla aldı kesin ibneler terazi çalışmıyodu.
0
🌸yuxekkes
(01.03.09)
ahaha yok sanmıyorum. bende de oluyor o bazen.
0
can see
(01.03.09)
sebebini bilememde sanırım sakatlık çıkartan el-kol sol taraftı, kalp krizi habercisi. sağ elde yok bildiğim kadarıyla öyle bir mevzu. ama 1 saat önce tuttuğum bir bardak bile bazen 2-3 saat elimin ısınmasına engel olabiliyor, mouse kullanmamında etkisi var sanırım bunda. neyse gece gece saçmaladım yine, korkulacak birşey olduğunu sanmıyorum diyeyim ve susayım.
0
metalon
(01.03.09)
(7)

daha önce endoskopi yaptıran?

kutuyusuk
midesiyle ilgili sorunu olanlara yapılanlardan bahsediyorum. sanırım gastroskopi diyorlar ona da. daha önce bu deneyimi yaşayan (!) var mıdır? gerekmedikçe tavsiye eder misiniz? "o an" da yaşadıklarını anlatabilecek varsa o da iyi olur.bir de çok az da olsa bu işlemin ölümcül olabilme ihtimali var m
midesiyle ilgili sorunu olanlara yapılanlardan bahsediyorum. sanırım gastroskopi diyorlar ona da. daha önce bu deneyimi yaşayan (!) var mıdır? gerekmedikçe tavsiye eder misiniz? "o an" da yaşadıklarını anlatabilecek varsa o da iyi olur.

bir de çok az da olsa bu işlemin ölümcül olabilme ihtimali var mıdır?
0
kutuyusuk
(28.02.09)
ben yaptırmadım, ama zor geçen bir süreç olduğunu duymuştum. bu yüzden eğer böyle bir niyetiniz varsa uyutarak endoskopiyi tavsiye ediyorum şahsen. (sorunuza pek cevap veremedim sanırım ama ek bilgi olsun deyü yazdım)
0
edoras
(28.02.09)
ben iki defa oldum. ikisinde de anestezi uygulandigi icin "o an"lari hatirlamiyorum. ayildiktan sonra bir süre kusma refleksiyle karsilastigimi hatirliyorum ama.
riskli bir ameliyat degil bildigim kadariyla. daha beterleri var.
0
shi aila
(28.02.09)
benim annem yaklasık 5-6 ay önce gecirmisti, biyopsi icin. gerekmedikce derken? zaten keyfi olarak gidip yaptıramazsın, böyle bir şansın yok. midenle ilgili bir rahatsızlıgında, uzman olan doktorun kendi kararı sonrasında yapılan bir inceleme. bir doktor ve bir hemşire beraber uyguluyorlar. midenin icerisine ince bir hortum şeklinde ucunda kamera olan bir aparat sokuluyor. kişinin midesinde, hasarlı olan bolgeler, kanaması yapması muhtemel, rahatsızlıgının kaynagı arastırılıyor, ve sanıyorum ki, evet ufak bir parca alınıyor kisinin midesinden.. ve bu parca inceleniyor.. ölümcül bir riski yok. sonucta ameliyat gibi degil. yaptırıcak kisinin sakin olması en önemlisi.. ve yaptırmadan kac saat önce bilmiyorum ama, bisiy yiyip icmemesi gerekiyor..

gecmis olsun..
0
scp
(28.02.09)
cok yakin zamanda kiz arkadasim maruz kaldi, ki kendisi hoslasmaz bu tarz seylerden, cok da cekinerek gitmisti, ama onun agzindan buyrun sonuc ;

(bkz: #14302819)
0
la traviata
(28.02.09)
3-4 sene önce başkent hastanesinde oldum. koldan iğne ile anestezi yaptılar ve uyuttular ama tam baygın değildim, gözümü açamıyodum ama boğazımdan aşağılara doğru giren hortumu ağzımdan akan salyaları falan hissedebiliyodum. 10-15 dk falan sonra uykudan uyanır gibi uyandım, 1-2 saat boğazım biraz kaşındı sonra geçti. endoskopi sırasında da sonrasında da bir acı hissetmedim. problem yoktu yani, yine olsa yine olurum.
0
soup nazi
(28.02.09)
bi 10 sene önce olsa 1,5 parmak kalınlığında hortum sokuyolar gitme derdim ama şimdi incecik bi kablo indiriyolar aşağı... ölümcül risk yok. artı bitince melekler gibi hafif oluyorsunuz.
0
Gulyadkin
(01.03.09)
Bana da yapılmıştı ortaokuldayken. Daha önce annem ve babam da yaptırmış ve onlara narkoz verilmemiş. Bu yüzden ben narkoz verileceğini bilmeden gitmiştim. Hastane işkencelerine alışkın olduğum için korkmadan gittim ama orda narkoz verileceğini öğrenince babam biraz tedirgin olmuştu, "gerek var mı" filan diye sordu hatta çünkü adamın önüne getirip kağıt koydular imzala diye. İnsan da hastane ortamında "ben razıyım" belgesi imzalamaktan çekiniyor tabi mecbur olmadıkça. "Eğer ürkütücü filan olduğu için narkoz diyorsanız gerek yok, alışkınım ben böyle şeylere korkmam" dedim ama narkozsuz yapmayacaklarını söylediler. Neyse, girdim uyudum ama o kadar ısrar ederek verdikleri narkozu pek düzgün ayarlayamamışlar ki, ortasında uyandım. İnanın narkozsuz girseniz o korkuyu yaşamazsınız. Birden uyanıyorsun ve boğazında bi hortum var, nolduğunu anlamıyosun, öğürüyosun, öksürüyosun, düzgün nefes alamıyosun. Gerçek mi değil mi ayırt edemiyorsun. Çok kötüydü. Narkoz tecrübeniz varsa ve dirençli olduğunuzu düşünüyorsanız bunu mutlaka önceden doktora söyleyin. Ben bu olaydan sonra bi kere ameliyata girdim ve bu narkoz konusu aklıma geldiği için anestezi uzmanına söyledim, ben biraz dirençliyim böyle şeylere, aman bi sorun olmasın diye. Kadın bana güldü, olur mu öyle şey dedi ve ben o ameliyatta da uyandım. Böyle bi şüpheniz olursa ısrarla belirtin ve sizi ciddiye almalarını sağlayın.
0
cereal killer
(01.03.09)
(5)

ayak altında oluşan şişlik ve acı

emrag
efendim şimdi sağ ayak başparmağımın bitişinden itibaren bir şişlik var. tabana kadar gitmiyor tabi. normalde o kısımda hafif bi şişlik olur ya orası işte. hatta doktorlar için teknik terim de vereyim metatarsofalangeal eklemin olduğu yerin tam altı. şişkin ve gergin. üstüne basamıyorum. acayip bir
efendim şimdi sağ ayak başparmağımın bitişinden itibaren bir şişlik var. tabana kadar gitmiyor tabi. normalde o kısımda hafif bi şişlik olur ya orası işte. hatta doktorlar için teknik terim de vereyim metatarsofalangeal eklemin olduğu yerin tam altı. şişkin ve gergin. üstüne basamıyorum. acayip bir acı veriyor. ayrıca mesela ayağımı yere basar pozisyona getirdiğimde başparmağımı bükemiyorum. yan yatırınca bükebiliyorum. bu olay bir kaç gündür var. normalde çok yürülür edilir taban şişer ya öyle bir şişlik değil. çünkü pek hareket etmedim diyebilirim son bir kaç günde. bu acıyı dindirmek için ne yapmalıyım? bu sorun ne olabilir...vs. ne anladıysanız artık yardım bekliom.
0
emrag
(27.02.09)
efendim lütfen doktora gidin. benden sonra cevap yazacak arkadaşların söyleyeceklerinin de hiç birini (doktora gitme tavsiyeleri hariç) dikkate almayın. hem bakın bir günü de geçmiş. bir doktor çözüm bulamıyorsa başkasına gidin. o da bulamazsa başkasına, o da bulamazsa başkasına...
0
poorgod
(28.02.09)
yüksek bir yerden atlamıştım ufakken benzer bir şey olmuştu, durup dururken olduysa el parmaklarında tetik denen bir hadise var, belki ayak parmağına olmuş olabilir ufak bir cerrahi işlemle hallederler.
geçmiş olsun.
edit: eldeki tetik'te oluyor o, çok odun gibi bir şey olur şimdi internet üzerinden akıl vermek en kötü o olur baabında söyledim. el ayak zaten muadil de değil :)

beklediğin tecrübeyi söleyim, benim ayağımın altı aynı şekilde şiştiğinde yaşım ufak olmasına rağmen bir türlü geçmemişti, hatta bedenden 1 almıştım çünkü hoca inanmamıştı, nedeni de sürekli yük üstünde olduğu için. bir göster doktora işte, için rahat olsun.
0
thefirstfbli
(28.02.09)
şu saatte doktora gidicek kadar büyük bir sorun gibi görünmüyor. ya buraya adam ayağını bilmem neli suya sokun dese direk sokmam heralde. daha önce benzeri durum yaşayan varsa hiç olmadı nedir ne değildir öğrenme şansım olabilir diye dusundum.
0
🌸emrag
(28.02.09)
cerrahi işlem nedir yahu korkutma gözümü. dediğim gibi bir atraksiyon yaşamadım son günlerde.
0
🌸emrag
(28.02.09)
cinsiyet nedir? kadınsanız topuklu ayakkabı yapar, annemden biliyorum. erkekseniz de rahat ayakkabılar giyin birkaç gün.
0
kibritsuyu
(28.02.09)
(4)

soğuk yanığı

uckac
dün yağan kardan ötürü botlarıma kar suyu doldu biraz. eve geldiğimde bir şey yoktu fakat sabah kalkınca ayaklarımın tabanlarının yandığını hissettim. soğuk yanığı gibi bir şey oldu. nasıl iyileşebileceği hakkında bir bilgisi olan var mı?
dün yağan kardan ötürü botlarıma kar suyu doldu biraz. eve geldiğimde bir şey yoktu fakat sabah kalkınca ayaklarımın tabanlarının yandığını hissettim. soğuk yanığı gibi bir şey oldu. nasıl iyileşebileceği hakkında bir bilgisi olan var mı?
0
uckac
(27.02.09)
soğuk yanığı görüntüde de belli olur. yani morarma kararma filan gibi. o muhtemelen tabanın tahriş olması, sinirlerin zarar görmesinden dolayıdır.
0
oi
(27.02.09)
benim kulaklarım soğuk yanığı olmustu gecenlerde. görünürde morarma oluyor. oi nin dedigi gibi tahris olmustur senin ayagın
0
fbu95
(27.02.09)
benim ayaklarım da olur hersene. dikkat et venöz yetersizliğe çevirmesin. bende çevirdi pek hoş sonuçlar doğurmuyor. tuzlu sıcak su ile ov. kanın daha akışkan olmasını sağlayan ilaçlar var coraspin gibi. onlardan yut.
0
ayiadam
(27.02.09)
soguk yanıgı kar suyunda olmaz. ayazda fln olur. ya da negatif sıcaklıkta.
0
bryan fury
(27.02.09)
(6)

Gözüm Atıyor!

skahvecioglu
Arkadaşlar çok garip ama dün akşamdan bu yana sol gözüm sanki nabız gibi atıyor. Sürekli değilse bile on dakika içerisinde mutlaka bir kaç kere tekrarlıyor. (Biliyorum doktora gitmem lazım ama malum iş güç)Nedir bunun sebebi bilen var mıdır?
Arkadaşlar çok garip ama dün akşamdan bu yana sol gözüm sanki nabız gibi atıyor. Sürekli değilse bile on dakika içerisinde mutlaka bir kaç kere tekrarlıyor. (Biliyorum doktora gitmem lazım ama malum iş güç)Nedir bunun sebebi bilen var mıdır?
0
skahvecioglu
(27.02.09)
goz cevresinde seyirme ise; (git: 56437)
0
diabolus79
(27.02.09)
göz tansiyonu olmasın, abi doktora git gözü alma eline.
0
kyha
(27.02.09)
göz yorgunluğundan ötürü olabilir. doktora gösterin, makina başında çok zaman geçirmeyin.
0
head
(27.02.09)
bende de 4 günden beri vardı o göz seğirmesi. sol göz kapağım aralıklarla seğirme nöbetleri geçiriyordu :) ben de baştan çok tırstım ama sanırım yorgunluktan ve çok fazla pc karşısında durmamdan kaynaklanan bir şeydi. bugün pek olmadı. sanırım geçti. arkadaşımın da 1 hafta sürmüştü ve sonra geçmişti. hatta google'da küçük bir araştırma yaptım ki 2-3 ay göz seğirmesi sorunu yaşayanlar olmuş. çok rahatsız edici bir şey. birkaç gün bekleyin, eğer geçmezse gidin doktora. ben de bir hafta boyunca geçmeseydi gidecektim doktora ama şu an yok şükür ki. gözkapağında küçücük bir pıtpıtlama ama çok yoruyor insanı bu. eğer sen de pc başından kopamayan biriysen birkaç günlüğüne daha az bakmaya çalış ekrana. ya da eğer yorgunsan dinlenmeye çalış. umarım geçer bir an önce. geçmiş olsun.
0
daysleeper
(27.02.09)
yakin zamanda bana da oldu,

cok sinir bozucu bi durum.

kendi kendime doktorluk yapmaya cok merakli bir cahil olarak sık bilgisayar kullanıyorsan ekranin kenarina bir post it yapistir, ara ara gozunu kırpmak zorunda kalırsın.

az uyku bol kafein cok stres sebebiyle oldugu soyleniyor. magnezyum eksıklıgınde de kaynaklanabılıyormus.

ben eczaneden gıdıp bır kutu magnezyum aldım, 2 gunde bir bi poset ıcıyorum suda eritip. ıcmeye basladıktan sonra gectı, gercı rastlantısal da olabılır bılemıyorum.
0
anneke
(27.02.09)
% 90 stresten atar. Stresiniz ne zaman geçerse o da o zaman geçer.
Aynı sorundan muzdariptim. Göz doktoru baktı etti falan. Tansiyon bulamadı.
Bende de oluyor dedi. Hatta onunkilerden bir tanesi iki buçuk ay sürmüş. Benim en fazla dört beş gün sürüyor.
0
trocero
(27.02.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.