Giriş
(5)

ergenlik dönemindeki fazla mastübasyonun ileriki yaşlara etkisi??

sermet
sözlükteki "erken boşalan erkek" başlığını görünce aklıma geldi, sorayım dedim.. ya şimdi ben ergenkene haftada 5-6, ne bileyim bazen günde 2-3 kez olmak üzere bu mastürbasyon konusunda baya aktif idim.. ancak şimdi yaş 22 olunca normal bi cinsel hayata atılınca gördüm ki sanki biraz erken boşalıyor
sözlükteki "erken boşalan erkek" başlığını görünce aklıma geldi, sorayım dedim.. ya şimdi ben ergenkene haftada 5-6, ne bileyim bazen günde 2-3 kez olmak üzere bu mastürbasyon konusunda baya aktif idim.. ancak şimdi yaş 22 olunca normal bi cinsel hayata atılınca gördüm ki sanki biraz erken boşalıyorum ve yeterince sert olamıyorum.. acaba bununla bir alakası var mıdır? eğer varsa bunun bir çözümü var mıdır? ne yapmam gerek? (bu arada boyuma falan etkisi olmadı yani, 20cm falan atıp 1.83 oldum, başladıktan 2-3 sene sonra..)yardım ederseniz çok sevinirim..
0
sermet
(27.02.09)
(bkz: #15200566)
0
feeling the blanks
(27.02.09)
arkadasım, masturbasyonla boyun uzaması ne alaka? bence sen masturbasyona bi 1-2 yıl araver, ciddi söylüyorum bak. kendini bulursun. hergün, şapşapşap adamın psiklojisini bozar, bunalıma girersin.. fiziksel olarakda, penisde sancı yapar, vucudun metobolizmasını bozarsın...
0
scp
(27.02.09)
batıl inançlar bir yana, fazla mast. ın aslında tam tersi geç boşalmaya yol açması da mümkün. kendini çok iyi uyarmayı öğrenip ona alıştığın için normal ve/veya prezervatif ile ilişki yeterince uyarılamayabiliyorsun.

(bkz: 30 dk+ )
(bkz: bayanlara selam)

ereksiyon eksikliğine bir yorum getiremeyeceğim, allah beline kuvvet versin. belki psikolojik birşeyler vardır.
0
lhun
(27.02.09)
yalnız benim asıl sormak istediğim şuydu ki; ben bu olayı artık bıraktım veya çok nadiren yapıyorum, ancak bu ergenlik döneminde yaptığım aşırı "aktivitenin" hala etkileri devam ediyor mudur bunu merak ediyorum.. yani 15 yaşında bu olayı çok fazla yaptıysanız, 25 yaşında hala zararlarını hisseder misiniz? ve bu sorunlar( yeterince sert olamama, erken boşalma..) mastürbasyonu tamamen bırakak çözülebilir mi?
0
🌸sermet
(27.02.09)
"ergenlik dönemindeki fazla mastürbasyonun ileriki yaşlara etkisi?" gibi bir soru sorma ihtiyacı. yani zihinsel. düşünün hak verecekseniz. en önemli zararlarından birisi budur.
0
oldu görüşürüz
(28.02.09)
(2)

sinüs ameliyatı

nils ve ucan kaz ve beavis and butthead
Merhaba,Sinüslerimde kist oluşmuş ve doktor ameliyatın gerekli olduğunu söylüyor. Daha önce sinüslerinden kist alınan var mı? Nasıl bir ameliyat? Ne kadar zamanda ayağa kalkılıyor? Lokal anestezi mi, genel mi? Farklı yöntemler var mı?Bir de.. Ankara'da doktor ve/veya hastane ismi önerebilecek olan v
Merhaba,

Sinüslerimde kist oluşmuş ve doktor ameliyatın gerekli olduğunu söylüyor.

Daha önce sinüslerinden kist alınan var mı? Nasıl bir ameliyat? Ne kadar zamanda ayağa kalkılıyor? Lokal anestezi mi, genel mi? Farklı yöntemler var mı?

Bir de.. Ankara'da doktor ve/veya hastane ismi önerebilecek olan var mı?

Teşekkürler :(
0
nils ve ucan kaz ve beavis and butthead
(27.02.09)
pek işe yaramıyor tekrar oluyor aynı şey acı verici bi ameliyat lokal da da beter çatır çatır bütün sesleri işitiyorsun aman aman.. uzun süre soğuk ve sıcak duyarlılığı oluşuyor. katı yenemiyor. şimdiden geçmiş olsun
0
fotograf cekemeyen japon turist
(27.02.09)
@fotograf cekemeyen japon turist
teşekkürler. bana genel anestezi yolları göründü sanırım :) peki ameliyatın etkileri ne kadar sürüyor. yani ne kadar zamanda günlük yaşama devam edebiliyorsunuz?
0
🌸nils ve ucan kaz ve beavis and butthead
(02.03.09)
(8)

Saç çıkartıcı/güçlendirici/telleri kalınlaştırıcı

green green curly fries
Evveeet gençler anlaşılabileceği üzere bugün aynayla geçirdiğim bir kaç dakika sonrası tırsmış durumdayım. Saçım her ne kadar 2 numara kısalıkta da olsa özellikle üstlerde tepelerde böyle bi kuraklık, böyle seyrelmeler böyle yer yer seyreklikler görmeye başladım. çok hafif de olsa bu işi başından sı
Evveeet gençler anlaşılabileceği üzere bugün aynayla geçirdiğim bir kaç dakika sonrası tırsmış durumdayım. Saçım her ne kadar 2 numara kısalıkta da olsa özellikle üstlerde tepelerde böyle bi kuraklık, böyle seyrelmeler böyle yer yer seyreklikler görmeye başladım. çok hafif de olsa bu işi başından sıkı tutayim dersem:

bioder, bu çok iyi haber vs tarzı şeyler kullanan, deneyen memnun kalan kalmayan her türlü bilgi önemlidir.

Teşekkürler!
0
green green curly fries
(27.02.09)
bioder kullanma, mazallah da:P
eski erkek arkadaşım onun saç çıkartıcısından kullanıyordu, unuttum şimdi adını. pek bi yararı yoktu sanki, yani durduruyordu dökülmeyi ama, yeni saç çıkmıodu.
sarımsak iyi gelir diyorlar, bir de bu bitkisel yağlara falan bakabilirsin. kimyasaldan daha iyidir bence=/
0
neverending nightmare
(27.02.09)
erkek tipi saç dökülmesi için kabul görmüş iki madde: minoxidil ve finasteride.
0
flexin
(27.02.09)
propecia, ama sakat durumları olabiliyormus basligina bakarsaniz.
alostil kullaniyorum ben, cok hafif acilmalar var diye o da sadece, ise yariyor mu anlamadim hala. bi paket de dercos anexil mi ne var ama daha baslamadim ona.
0
maersk
(27.02.09)
priorin tablet cok farkettiriyor. hem de cook kısa bir zamanda. sampuan olarak ta novolgin (böyle yazılıp yazılmadıgından emin degilim)
0
jeanne hebuterne
(27.02.09)
kadın tipi için ne lazım? bııktım bu ince telli saçlardan yahu.
0
oceano
(27.02.09)
revigen diyor herkes.
0
co2s2
(27.02.09)
(bkz: bitkiderman)
kullanımı baya bir zahmetli ama faydası oluyor gibi.
0
nick blender
(27.02.09)
genetik tip saç dökülmesi ise kasmayın boşuna beş sene geciktirebilirsiniz en fazla. ben üniversitede 106 adet iğne yedim, affedersiniz kıçım kevgire döndü, hemşire ile arkadaş olduk. 23 yaşında dökülecek saçlarım 28 yaşında döküldü. baba amca dayı ayna gibiyse kulübe hoş geldiniz.alışmaya çalışın.

iyi tarafından bakın olaya, herkeste hepsi dökülmüyor. ecevit keli denen bir mevhum var mesela. mesela benim tepede üç tutam kaldı, o yüzden başımın arkasındaki kelliği yokmuş farzediyorum. bir moral oluyor ki sormayın. o da bir iki yıl içinde gider. yaş kırk oldu artık.
0
trocero
(27.02.09)
(9)

Horlama engelleme

dambil
selamlar herkese. direk girişiyorum deli gibi horlayan bir oda arkadaşım var (deli inanın ki iltifat kalıyor) şimdi benim horlamasını engellemek için yapabileceğim bir şey var mı 5-10 dakikakılığına? toptan çözüm doktor ameliyatmış sanırsam ama bunu yapmadı yapacak gibi de durmuyor? ben uykuya dalma
selamlar herkese. direk girişiyorum deli gibi horlayan bir oda arkadaşım var (deli inanın ki iltifat kalıyor) şimdi benim horlamasını engellemek için yapabileceğim bir şey var mı 5-10 dakikakılığına? toptan çözüm doktor ameliyatmış sanırsam ama bunu yapmadı yapacak gibi de durmuyor? ben uykuya dalma sürem kadar yani 5-10 dakikalık horlama engelleme yolu var mıdır?
0
dambil
(26.02.09)
şişşşşt! diye yükses sesle ses çıkart onu etkliyecek ve horlaması gecici süre kesilecektir.

tecrübe ile sabittir
0
diaspora
(26.02.09)
aynısı bende vardı,2 sene çektim.adam odadan ayrıldıktan sonra ameliyat oldu!teallaaam!

benim üst katımda yatardı,ayağımla yatağını kaldırıp indirirdim susardı bi süre.hatta yan dönerdi bazen bu vesileyle ve kesilirdi.üstte yatıyosa deneyin bence.

olmazsa,kulak tıkaçları var yüksek gürültülü tesislerde kullanılan,onlardan temin edebilirsiniz.inanılmaz kesiyor gürültüyü ve kulağı rahatsız etmiyor o kadar fazla.ben bi torba tufalamıştım stajdayken,hala da durur çekmecemde acil durumlar için.
0
onurct
(26.02.09)
havlu serin yüzüne. bi süre susuyo horlayan kişi. birkaç dakika sonra rahatsız olup kaldırıyo havluyu. biraz aradan sonra yine horlayacaktır ama o arada uyursunuz.

yurtta kalırken böyle yapardık.
0
egilincecataligozukmeyenentelmuslukcu
(26.02.09)
problem cocukta dedesinin agzina corap sokuyordu, ise yaramisti. ayrica yan yatinca horlama daha az oluyor.
0
ermanen
(26.02.09)
sigortasi varsa revizyon ameliyatini karsilar. bir an once ameliyat olmasina ikna et. hastanede kalmasina bile gerek yok. sonra evde kalır valla :)

ha bir de televizyonda gormustum. pijamanin akasina tam sırtının ortasina cep dikip icine tenis topu koyuyorun. bu da uyku pozisyonu bilmemnesi yuzunden horlamasini engelliyor falan filan
0
jeanne hebuterne
(26.02.09)
ıslık çalabiliyosan ıslık çal. ama uykusunun şiddetine göre 1 dk sonra tekrar başlayabiliyor horlamaya.
0
ency
(26.02.09)
horlamaya başlayınca yastğını ufak ama ani bi hareketle çek. %100 susar ve 5-10 dk. sürer. Bilinen en efektif yol budur
0
jadle
(26.02.09)
www.medicobox.com

şöyle aparatlar var ama iş yarayıp yaramadığını bilmiyorum.
0
ilkdefa
(26.02.09)
bunun ameliyatsız bir çözümü var gibi hatırlıyorum ben, bir ara baya reklam olmuştu. bir doktora gitsin, çekinmesin, belki de ameliyatsız bir yöntemi vardır sahiden de.
0
gabbelloto
(26.02.09)
(7)

bir cialis sorusu da benden

pozitif dusunce de kazanir
öncelikle belirteyim 23 yaşındayım ve çok özendim denemek istiyorum.bir kereden bişey olur mu?aratırmadan önce, kullananlarınız yorum yaparsa daha iyi bilgi sahibi olurum gibime geliyor.ne bilim,artılarını, eksilerini filan yazarsanız iyi olur.teşekkürler
öncelikle belirteyim 23 yaşındayım ve çok özendim denemek istiyorum.

bir kereden bişey olur mu?

aratırmadan önce, kullananlarınız yorum yaparsa daha iyi bilgi sahibi olurum gibime geliyor.

ne bilim,

artılarını, eksilerini filan yazarsanız iyi olur.

teşekkürler
0
pozitif dusunce de kazanir
(26.02.09)
22 yasındayım ve kullandım iki kere. öncelikle şunu söyliyim performansın o kadar artıcak ki, resmen oha falan olucaksın. eğer eminsen bu performansı partnerinin kaldırabileceginden, o zaman hiç bir sorun yok çünkü en son partnerim sürekli durmak istemişti. harbiden mucize bir ilaç, iki orgazm arasındaki süre 0 a iniyor ve dokuza kadar da yolu var aralıksız. böyle bir şey işte.
0
controldenied
(26.02.09)
iyiymiş o zaman, reçeteli satılmıyor di mi? eczaneye girip alıcaz o kadar
0
🌸pozitif dusunce de kazanir
(26.02.09)
yok direk eczaneden alabilirsin fiyat da ikili tablet 38 lira. ama değiyor yani.
0
controldenied
(26.02.09)
bu cialis'in kalp krizi riski olmadigina dair bir garanti var midir? eli pipisinde gitmesin gencecuk insanlar? bi şettiriverin memedalibey.
0
kobrettii
(26.02.09)
arkadas misiniz siz? yoksa hepiniz bir misiniz? boyle hepiniz internet kullanicisi, birbirinize paslar falan.

reklam kokan hareketler bunlar.
0
fdegir
(26.02.09)
@ fdegir

bence bunun sebebi eksi sozluk yazarlarinin boyle bir seyde isminin gecmesini cok istememesidir. kimbilir bu arkadaslar da belki gercek nicklerini kullanmadan yazmislardir.
cinsellikle alakali seylerde genel durum bu.
0
la traviata
(26.02.09)
bu tarz erektil disfonksiyon ilaçlarını kullanırken, eğer normalde böyle bir sorununuz yoksa, yarım doz almanızı tavsiye ediyorlar. neticede bu ilaçlar, hiç erekte olamayan insanlar için üretilmiş ilaçlar. bunu göz önünde bulundurarak hareket etmenizi tavsiye ederim.
0
kahvegibi
(26.02.09)
(7)

uykuda sarsılmak gibi tuhaf bir şey

surtunme kuvveti
geceleri yan yatarak uyurum. bazen böyle yüzüstü devrileceğim hissiyle tuhaf bir şekilde uyanıyorum(tabii ki devrilmiyorum kütük müyüm:)). kalbim hızlı çarpıyor falan uyanınca. nedeni ne olabilir? zamanla geçer demeyin 3-4 aydır devam ediyor ve ciddi anlamda rahatsızlık vermeye başladı.. eğer yeteri
geceleri yan yatarak uyurum. bazen böyle yüzüstü devrileceğim hissiyle tuhaf bir şekilde uyanıyorum(tabii ki devrilmiyorum kütük müyüm:)). kalbim hızlı çarpıyor falan uyanınca. nedeni ne olabilir? zamanla geçer demeyin 3-4 aydır devam ediyor ve ciddi anlamda rahatsızlık vermeye başladı.. eğer yeterince büyük bir sorun olduğunu düşünmezseniz daha edebi bir anlatım diliyle tekrar yazarım :)
0
surtunme kuvveti
(25.02.09)
Sol tarafa yatmayın, kalp falan o tarafta diye yatmayın diyen çok insan duydum. Ama biri dışında hiçbiri doktor değildi. Belki alakası vardır, belki ben de herkesin yalanına ortak oluyorumdur.. :)
0
short
(25.02.09)
içgüdüsel bi şey olabilir sanırım. atalarımız da dallarda yatıyolarmış önceden, uykudaki denge sistemi size de şeetmiş olabilir.

hatta insan beyni vücudu kilitlemek için karabasan gibi bir mekanizma bile geliştirmiş. bunu da dal meselesine bağlıyolar. fakat sizinki bunun tersi gibi. ranzada yattınız mı hiç? belki ordan gelen bir şartlanmadır.
0
egilincecataligozukmeyenentelmuslukcu
(25.02.09)
Psikolojik sorunlarin olmali. Bunun gostergesi diye duymustum.
0
msb
(25.02.09)
sigara iciyorsan bırak.. dahada kalp sorunun devam ederse bi kardiyolog uzmanına gorun derim ben.
0
scp
(25.02.09)
sol tarafıma doğru yatıyorum, onu değiştireyim..

2 kişilik yatak hayavanlar gibi yerim var, ranza değil:)

psikolojik şeyler benim de aklıma geldi, biraz da ondan sordum.. varsa ayrıntılı bilgisi olan paylaşırsa sevinirim..

pipo, uygun olmadığı zamanlar sigara, haftada bir nargile, güzelinden bulursam puro alışkanlığım var. ama yakın zamanda basit tahliller yok efendim ciğer röntgenirdir o tür şeyler yaptırdım.. yetmez diyorsan yarın doktora gideyim.
0
🌸surtunme kuvveti
(25.02.09)
sunlari arastirmani tavsiye ederim:
en.wikipedia.org
en.wikipedia.org
0
ermanen
(25.02.09)
bir de ben eskiden hiç rüya görmezdim(teknik olarak hatırlamıyorum tabi). son dönemlerde görüyorum, görmekten de mutlu değilim. bu da olayın psikolojik bir şey olduğunu gösterir mi?
0
🌸surtunme kuvveti
(25.02.09)
(9)

Kepek Problemi

eftalit
Uzatmıyorum; Prozinc-Sebamed maçını kim alır? Yoksa kafamı toptan kesip kurtulsam mı?
Uzatmıyorum; Prozinc-Sebamed maçını kim alır? Yoksa kafamı toptan kesip kurtulsam mı?
0
eftalit
(25.02.09)
tamamen kişiden kişiye değiştiğini düşünüyorum.
birine yarayan başka birine yaramıyor.
denemediğim şampuan kalmamıştı. sonunda kendi kendine geçti.
head and sholuders'ı bir denemeni tavsiye ederim.
0
can see
(25.02.09)
O maçı Ketoral çoktan aldı.
0
sui
(25.02.09)
sebamed denemedim ama prozinc'ten memnunum.
0
karapolisnas
(25.02.09)
o maçı ketoral alamadı.

denedim derken gerçekten hepsini denedim. tek bir olasılık, ürün, madde atlamadım. tamamını sırayla denedim.

sonuç kişiden kişiye değişir. (niyeyse)
kendine uyumlu olanı bulacaksın.
0
can see
(25.02.09)
doktorum (ki kendisi turkiyenin en iyi cilt doktoru)

ducray - selegel verdi. 2 hafta civarında 6-7 kere yikadigimda gecti.
0
jeanne hebuterne
(25.02.09)
Şimdi; kepek bir hastalık değil bir neticedir. Yani kepeğin farklı sebepleri olabilir, bu yüzden bir sebebi tedavi eden ilaç/şampuan diğerini edemeyebilir. Bu yüzden kişiden kişiye/hastalıktan hastalığa tedavi değişiyor. Mesela ben ketoral'den tutun eczande satılan tüm şampuanları + özel yapım ilaçları yıllarca denedim (babam eczacı, teyzem doçent dermatolog) ancak kepek geçmedi. Ama Head&Shoulders denen şampuan işe yaradı. Bu demek değildir ki bende işe yarayan şampuan sizde işe yarayacak, ama demek istediğim bu iş gördüğüm kadarıyla deneme yanılmaya bakıyor...
0
crown
(25.02.09)
bende de dove kepek önleyici şampuan işe yaradı tamamen kişiden kişiye değişir tavsiyeler üzerine hepsini deneyip hangisinin sonuç verdiğini kendiniz bulmanız lazım ilaçlarada fazla bulaşmayın kepeği yok edicem diye kepek yapacak saçınız kalmayabilir bu tip ilaçlar saç dökülmesini arttırıyor siz şampuanlardan sırayla başlayın
0
buffy de vampir sayilir
(25.02.09)
Bu kepek sorunundan ben de çok mustariptim.

Head & Shoulders kesinlikle işe yarıyor. Ricoys, panten vb. hiçbir şampuan derdime derman olamamıştı.

Bir de tavsiyem olacak, saçlarınız kısaysa (yani maksimum 2-3 cm falansa), şampuan sürdükten sonra önce elinizle, sonra da sert bir saç fırçasıyla saç köklerinizi "kazıyın". Özellikle sert bir fırçayla kafanızı kaşıdıktan, pardon kazıdıktan sonra farkı göreceksiniz. Ölü saç derisini tamamen tasfiye ediyorsunuz, cillop gibi oluyorsunuz.
0
vita vinum est
(25.02.09)
ben de bircok sey denedikten sonra (ketoral, decroy-senegal, sebamed, kepege karsi onleyiciler falan) en son head&shoulders denedim, belli bir sureden sonra gecti, inanamadim. yani ilacli sampuanlar kisa bir sure etki ediyor ama senin sac ve deri tipine uygun olmuyor cogu, ters tepmeye basliyor bir sure sonra sanirim. belki bir tanesi senin icin uygun olur onu da bulmak cok zor, bulsan bile sonradan ise yaramamaya basliyor, sac kimyasini mi degistiriyorlar napiyorlar anlamadim ki. burda da sormustum hatta bu soruyu. cilt doktoruna da gidebilirsin istersen.
0
ermanen
(25.02.09)
(3)

Ay Benim Sorunlarım bitmez

Merwish
Bir baktım ki geniz kaşıntısı içerisindeyim. Dişleri fırçalarken şööle bir bakayım dedim. Baktım kiii küçük dilin arka kısmındakı o duvar gibi yerde böle pıtır pıtır bişiler var Herkeste olur mu ya da olan var mı ya da neden olur biilen var mı?
Bir baktım ki geniz kaşıntısı içerisindeyim. Dişleri fırçalarken şööle bir bakayım dedim. Baktım kiii küçük dilin arka kısmındakı o duvar gibi yerde böle pıtır pıtır bişiler var
Herkeste olur mu ya da olan var mı ya da neden olur biilen var mı?
0
Merwish
(25.02.09)
Pıtır pıtır? Ne renkte, büyüklükte ve şekilde bu pıtırlar?
0
jamesjersey
(25.02.09)
aynından bende de var hafif soğukta kalıp üşüttüğümde oluyo. yani endişelencek bişi yok.
0
rentts1
(25.02.09)
kırmızı, kucuk denilebilir yani bir mercimek tanesinden daha küçük 2-3 tane.. yapı olarak üstü pürüzsüz diyebilirim
0
🌸Merwish
(25.02.09)
(8)

organ bağışı hakkında sorular

kibritsuyu
sevgili arkadaşlar. organ bağışı ile ilgili kafama takılan birkaç şey var.1. bu işi yaşarken yapabiliyoruz değil mi? yani bir yere gidip ben organlarımı bağışlıyorum diyip öldükten sonra organlarımızın alınmasını sağlayabilir miyiz?2. bu şekilde yapıldığında, allah korusun öldüğümüzde, bizim organla
sevgili arkadaşlar. organ bağışı ile ilgili kafama takılan birkaç şey var.

1. bu işi yaşarken yapabiliyoruz değil mi? yani bir yere gidip ben organlarımı bağışlıyorum diyip öldükten sonra organlarımızın alınmasını sağlayabilir miyiz?
2. bu şekilde yapıldığında, allah korusun öldüğümüzde, bizim organlarımızı bağışladığımızı nasıl anlıyorlar? yanımızda bağış kartı taşıyormuşuz. ama düşünün ki trafik kazası. cüzdanım cebimde mi duruyor sanki? hemen ceplerimi mi karıştırıyorlar? nasıl biliyorlar organlarımı bağışlamış olduğumu? böyle hastane veritabanında falan çıkıyor mu?
3. vicdani durum canımı sıkıyor. yani yaşarken organlarımı bağışlamış olmam bana organ bekleyen hastaların "şu bi ölse de organlarını alsak" diye düşündüklerini düşündürtüyor. yani sürekli ölmemi bekleyen kişiler varmış, ya da ağır yaralıyken "nasıl olsa bundan sonra adam olmaz bırakalım da ölsün, en azından organları işe yarar" diye düşünen birileri olduğu sanrısı içindeyim. böyle midir hakikaten? boşa mı rahatsız oluyorum bu düşünceden?
4. en güzelinin yakınlarıma söylemek, "ben ölürsem organlarımı bağışlayın" demek olduğunu düşünüyorum ama ne zaman bu konuyu açsam "allah gecinden versin sus ağzından yel alsın tövbe tövbe allah korusun cüccük (kulak çekme) taktaktak (tahtaya vurma)" şeklinde tepkiler alıyorum. ki allah gecinden versin, başıma kötü bir iş gelse eminim ki bu dediğimi hatırlamayacaklar. ne önerirsiniz ki ben bu organlarımı şu 3 numarada bahsettiğim düşünceden rahatsız olmadan bağışlayayım?
0
kibritsuyu
(25.02.09)
bakmadim ama bunlar yardimci olur sanirim,

www.tond.org.tr turkiye organ nakli dernegi

tr.wikipedia.org
0
la traviata
(25.02.09)
organ nakli oldum. toplmada 6 ay hastanede organ bekledim. hicbir asamada biri olse de organlari olse de ciksam suradan diye beklemedim. etrafimda benim durumumda onlarca insan vardi, hicbirimizin agzindan boyle bir laf cikmadi. hicbirimizin yakini boyle dusunmedi. hicbirimiz oturup haberlerdeki trafik kazalarini izlyip organ beklemedik. hastanede yataken ogrendiklerimden biri de olume yaklastikca bilgelesmen. bunu kendim icin soylemiyorum, organ bagisi bekleyen cocuklarin karakterlerindeki degisimleri biribir gozlemledigim icin soyluyorum. bu adil olmayan suclamayi haketmiyorlar. uc numaradaki gibi dusunulecegini dusunuyor olman beni savunmaya gecirdi. demek isterdim ki vermezsen verme kardesim, zaten boyle dusunuyor isen yaptigin iyiligin de bir anlami yok, fakat benim boyle soylemek icin tuzum kuru.
0
kadirsavun
(25.02.09)
öncelikle bağışlamış olmanın pratikte bir anlamı yok
yani öldüğünde annen veya baban buna karşı çıkarlarsa yapacak bişi yok bir nevi vücudun onlara kalmış miras gibi düşün.
tam tersi ise sen bağışlamamışın ama annen baban senin organını bağışlayabilir. bu da illginç tarafı.
senin bağışlamış olman sadece öldükten ssonra geride kalanlar için "vah yavrım şöle şöle organlarımı bağışlayın dimişdi " diyip sanki senin vasiyetinmişcesine onları harekete geçirmek için bir sebep diyebiliriz.
0
ground
(25.02.09)
hemen savunmaya geçmeyin efendim. elbette organ bağışı gibi ciddi bir işte bazı şüphelerimiz olacak. haliyle daha önce ne organ bağışladım, ne organ aldım. öğrenmek için soruyorum. "böyle düşünüyorlardır" da demedim. "böyle bir sanrı içindeyim" dedim sadece. organlarımı bağışlamak istiyorum ama bu sanrıdan da kurtulmam gerekiyor. ya da organ bağışladığımın beyin ölümüm gerçekleşene kadar bilinmemesi gerekiyor. ama hiçbir organ bekleyen kişi böyle düşünmüyor olsa da, insanın kendisinin böyle bir sanrıya kapılması, bundan kurtulmak için işin doğrusunu öğrenmeye çalışması gayet normal bence.
0
🌸kibritsuyu
(25.02.09)
organ bağış kartı alırken kuralları anlatmıştı görevli. organ bağış kartında bir isim ve ulaşabilecekleri bir telefon numarası belirtiyorsun. onu arayıp soruyorlar. ben bir arkadaşımın adını ve numarasını verdim. eğer gene de aileye soruyorlarsa bir çelişki var demektir.
2. soruya cevap sanırım bu: görevli, eğer organlarımı bağışlamaktan vazgeçersem kartı kırıp atmamı söylemişti. demekki bir database falan yok. olsaydı ''vazgeçersen bir organ bağış bürosuna gidip kaydını sildir'' derdi heralde.
0
insanimsi
(25.02.09)
organlarımı 18 yaşıma gelir gelmez bağışladım. çünkü ailem daha ben ortaokuldayken organlarını bağışlamıştı, öyle gördüm, öyle öğrendim, bir an bile tereddüt etmedim o yüzden. hala da fikrim değişmiş değil, organ bağışlamak için bu kadar tereddüt etmeye gerek olduğunu sanmıyorum. her şeyden önce ilk soru "organ bağışladıysan doktorlar seni öldürüp organlarını alır" oluyor, ya doktor bir başkasını yaşatmak için niye beni öldürsün ki, amaç hayat kurtarmaksa benimkini kurtarır zaten. kaldı ki organ bağışı ancak sizin yaşama şansınız olmadığında sözkonusu, beyin ölümü gerçekleştiğinde. diğeri "günah, allah bizi bütün yarattı" filan gibi dini gerekçeler oluyor, ben tanrının hayat kurtardım diye beni cezalandıracağına inanmam. ben öldükten sonra organlarım benimle toprağa girse ne olur, girmese ne olur, bir hayat kurtarabilirsem ne mutlu bana... organ bekleyenlerin "birileri ölse de biz yaşasak" diye düşündüğünü hiç bugüne dek aklıma getirmemiştim, daha çok "uygun organ çıkar inşallah" diye düşünüyorlardır bence, çünkü organ bağışlansa bile her hastaya nakledilemiyor. ölen kişi sizin yüzünüzden ölmediği için bunda bir tuhaflık olmamalı sanırım, ölüm de hayat kadar gerçek, birileri ölüyor, bu ölüm bir başkasının yaşamasına katkı sağlarsa bana sanki boşa ölünmemiş hissi veriyor. özellikle genç ölümlerde böyle hissediyorum, daha yapacak çok şeyi varken aramızdan ayrılan insanların en azından ölümüm boşa gitmedi(ölümden sonrası varsa tabi) diye düşüneceklerini varsayıyorum, ben öyle düşünürdüm en azından.
bir de en önemlisi empati, bir gün en sevdiğiniz, canınızın bir parçası olan insanın yaşaması bir organ nakline bağlı olabilir, bunu düşünüyor musunuz? kendinizi bir kez o insanların yerine koyarsanız, sanırım ki tereddütleriniz geçecektir.
organ nakli konusunda içim rahat, ola ki elimdeki belge yetmezse ailemin de tereddüt etmeyeceğini biliyorum, o açıdan da içim çok rahat...
0
opucuk baligi
(25.02.09)
istersen tüm vücudumu bağışladım diyebiliyorsun. bir kart veriyorlar. başına bir şey gelirse eğitim öğretim aracı olarak kullanılabiliyorsun.
0
can see
(25.02.09)
3. Duyduğum kadarı ile bu durum genelde organ bekleyenleri negatif etkiliyor, yani onlar da bu durumda gereksiz bir suçluluk hissediyor hatta doku uyuştuğu halde bünye bazen takılan organı kabul etmiyor.
0
frown
(26.02.09)
(6)

Sivilce sorunu nasıl çözülür

tolgaist
Kısa ve özyaş 28*14 yıldır uğraşıyorum cilt problemiyle*klasik antibiyotik, merhem, losyon ve hatta roaccutane denedim. hepsinde sonradan yine çıktı. (alternatif tıp dahil)Acne'nin bir tedavisi var mı yoksa bu dermatologlar adam mı yiyorlar?
Kısa ve öz
yaş 28
*14 yıldır uğraşıyorum cilt problemiyle
*klasik antibiyotik, merhem, losyon ve hatta roaccutane denedim. hepsinde sonradan yine çıktı. (alternatif tıp dahil)

Acne'nin bir tedavisi var mı yoksa bu dermatologlar adam mı yiyorlar?
0
tolgaist
(25.02.09)
Endokrinolog'u ilk defa duyuyorum. Araştırıp gidebilirim.
Tabi doktorlar konusundaki önyargımı kırabilirsem.
Daha derdini sormadan anlaştığı ilaç firmasının antibiyotiğini dayıyorlar. Kardeşim bir işe yarasa 14 yılda yarardı. Bu mudur yani? (Bu arada kaç tane doktor'a gittiğimi siz düşünün,ilaçlarımı da dedikleri gibi kullandım ayrıca)
0
🌸tolgaist
(25.02.09)
www.eksiduyuru.com
(benim verdiğim yanıtı özellikle okumanızı öneririm :) )

sozluk.sourtimes.org
0
zen spider
(25.02.09)
@karokiz
Endokrinolog'a direkt gidebilir miyiz yoksa cildiyecimi göndermeli
@zen spider
Vegan hayatı zor zanaat, vejetaryan olsam?:)
0
🌸tolgaist
(25.02.09)
ya bu sivilce ne dert bi hastalık böyle yahu.roaccutane dahi iyileştiremiyosa bunu daha ne diyelim.tedaviyi tam anlamıyla uygulamama sözkonusu mu acaba?ilaçları aksatmak olabilir mi?zor bi süreç çünkü etrafta görüyorum ilacım kremim şuyum buyum dertli bi tedavi
0
zombikanı
(25.02.09)
madem işimiz alternatif tedavilere kaldı zeno isimli ısıyla tedavi ettiğini iddia eden device kullanılabilir. boynerde var sanırım.
0
batikanbatilioglu
(25.02.09)
roaccutane ın alinmasi gereken bir minimal dozu var bildigim kadariyla. ona ulasmadiysaniz tekrar cikabiliyormus.
0
fakakte
(25.02.09)
(8)

regl olamama sebebi?

fake mail
tam olarak 2 ay + 1 hafta gecti kisinin son adet doneminin baslangicindan. bugun predictor bulamadigindan clearblue adli bir test ile kontrol yapildi. sonuc negatif. stres fazlasiyla var. bu kadar uzun sure adet gorememesinde ne gibi riskler vardir. haftaya kadar doktora gidilemiyor. gebelik testini
tam olarak 2 ay + 1 hafta gecti kisinin son adet doneminin baslangicindan. bugun predictor bulamadigindan clearblue adli bir test ile kontrol yapildi. sonuc negatif. stres fazlasiyla var. bu kadar uzun sure adet gorememesinde ne gibi riskler vardir. haftaya kadar doktora gidilemiyor. gebelik testinin hatali olma olasigi yuksek midir. gozle gorunur hamilelik belirtileri yok. hamile olsa bu kadar uzun surede kesin anlasilir miydi? yoksa her kadinin bu kadar uzun sure regl olmadigi olur mu? normal mi? hastalik var ise ne olabilir? dogru yanlis kafamda bir seyler canlansin. hicbir sey bilmemekten daha iyidir. (yas:25)
clearblue haricinde test bulunamadi. kan testi en hizli nerelerde yapilir? fiyati ortalama olarak nedir?

edit: "polikistik over sendromu" denen hastalik kiside 5-6 sene once varmis. tedavi gorulmus. iyilesmis. stres yuzundan tekrar ortaya cikmis ise bu durumu aciklayabilir mi?
0
fake mail
(24.02.09)
kist türü bişey olabilir. predictor hatalı gösterebilir. fortel adında bi predictor var. en sağlam sonucu o verir. ama kan testi yapılması en uygunudur.
0
trista
(24.02.09)
aynen bi arkadaş vardı, hiçbir belirti yoktu, iki kere test yaptı negatif çıktı; ama iki buçuk aylık hamile çıktı sonra (telaşlandırmak gibi olmasın). en garantisi kan testidir. dediğiniz gibi strese bağlı birşey de olabilir, kist olabilir...genç yaştaysa öylesine bir düzensizlik de olabilir. yani anlayacağınız bu işler belli olmaz :S
0
freefroglet
(24.02.09)
2 ay 1 hafta kesinlikle normal degil.
neden hamilelik testi icin bu kadar beklediniz yahu diye sorasim var ama neyse. testler tabii ki yanilabilir, en kisa zamanda jinekologa gidin.
bir de bilmeniz gereken onemli bir sey, kurtaj yasal olarak 10 haftalik hamileliklere kadar yapilabiliyor, 10 haftayi gectikten sonra durum yasadisi olur. bu yuzden haftaya kadar doktora gidilememesi durumunu elinizden geldigince degistirmeye calisin, bu aksam - yarin falan gibi bi tarihe alin derim.
bunun haricinde hormonal bir problem de olabilir belki, ki bu da hic ihmal edilecek bir sey degil. 1 hafta daha beklemeyin.
0
cisterna
(24.02.09)
saat bayagi gec oldu, eger yarin sabah erkenden gidilebilecekse sabahi bekleyin isterseniz, isler daha cabuk halledilebilir. yarin hic mumkun degilse o zaman simdi bir poliklinige gidip beta hcg testi yaptirabilirsiniz. bu saatte devlet hastanesine gitmenizi onermem, ciddiye almayabilirler. ozel hastane/polikliniklerde 15 tl civari falandir diye tahmin ediyorum. bu saatte laborant kalir mi gerci onu da bilmiyorum. ama dedigim gibi sabah da gitseniz cok sey degismez, zaten 3-4 saatte cikiyor o testin sonucu.
hamilelik yoksa bu sefer yumurtaliklarda kist olmasi ihtimali icin ultrasona girmek lazim.
zaten danisacaginiz jinekolog da soyleyecektir bunlari.
0
cisterna
(25.02.09)
evet aciklayabilir. nuksetmis olabilir..
0
cisterna
(25.02.09)
2 ay 1 haftalık bır regl gecıkmesınde evde uygulanan testler de doğru sonucu verir genelde. Kanda yapılan beta hcg testleri 2-3 saatte sonuç verir. Bi kadının bu kdr uzun zaman regl olmadığı görülür(şekil 1a ben) Daha önce polikistik overliymiş tedavi olmus diye birşey olmaz cunku polikistikliiler her zaman öledir bende pcos luyum. Ancak reglleri duzenlenir ama ovulasyonları sorunludur. Kan testleri zannımca 40-50 tl dir özel lab.larda.
Stres polikistiği 10 katına çıkartır. Gebelik durumu olduğunu sanmıyorum. 10 Haftadan buyuk gebelıklerı sonlandıran çeşitli hekimler olduğunu biliyorum fakat fena sonuçlarla karşılaşan insanlar olduğunu da biliyorum. Polikistik nüksetmez, hep vardır.
0
Merwish
(25.02.09)
Dedemlerin bahçesinden eve götürdüğüm pelinotu saksısını taşırken bir çingene kadını yanımdaki anneme pelinotunun kaynatılıp içildiğinde geciken adet kanamasını gerçekleştirdiğini söylemişti. Kocakarı ilacı işte...
0
alperz
(25.02.09)
bildigim kadariyşa polikistik over gecici bir problem degil. tedaviyle ancak semptomlari baskilanabiliyo ama sevgili kistcikler yok olmuyo. bende de var da. o yuzden olabilir. bana boyle aciklamislardi. hava degisikligi ve olamama stresi de sebep olabilir.
0
fakakte
(25.02.09)
(7)

Goz kapaginda morluk

ermanen
Dikkat ettim de goz kapaklarim eskisinden daha mor gozukuyor, oyle mosmor degil ama boyle hafif bir mor renk var. Yorgunluktan diyecem ama hergun 8 saat uyuyorum, bilemedim valla. Ne olabilir bu?
Dikkat ettim de goz kapaklarim eskisinden daha mor gozukuyor, oyle mosmor degil ama boyle hafif bir mor renk var. Yorgunluktan diyecem ama hergun 8 saat uyuyorum, bilemedim valla. Ne olabilir bu?
0
ermanen
(24.02.09)
fazla uyumaktan da olur öyle :)
0
gxix
(24.02.09)
zaman, yas.. : )
0
cisterna
(25.02.09)
daha gencim yahu, yaslanmakla ilgisi yok sanirim, cozemedim bir turlu. ayrica fazla uyumuyorum ki normal uyuyorum.
0
🌸ermanen
(25.02.09)
karaciğer fonksıyon bozukluklarında hafif kararmış gibi bir morluk mevzu bahis oluyor.
0
Merwish
(25.02.09)
merwish ne gibi mesela?
0
🌸ermanen
(25.02.09)
hekim değilim lakin karaciğerde yağlanma ya da fazla alkol alımı vs ile alakalı böyle durumlar olabiliyor. Hatta sevgilim dr a gittiği zaman (cilt),göz çevresi nedeniyle karaciğerle alakalı testler yapıldı fakat onunla alakası olmadığı ortaya çıktı. Uyku sorunundan idi ve düzeldi..
0
Merwish
(08.03.09)
arastirdim da diger semptomlarla birlikte sinuzit cikiyor. heralde sinuzitim azdi...
0
🌸ermanen
(11.03.09)
(15)

Kontakt Lensin tersi yüzü olur mu? (yüzeysel olarak)

kucukkiz
şimdi ben yeni bi kontakt lens aldım. ilk defa lens takıyorum. özellikler şöyle;-miyopum.-iki lensin de numarası aynı.-sert değil yumuşak lenslerden.-bunun ortasından kenarlarına kadar hafif mavi bi bölümü var.şu an taktım ve görüyorum açıkçası.ters taktığımı falan nasıl anlayabilirim? düzünü nasıl
şimdi ben yeni bi kontakt lens aldım. ilk defa lens takıyorum. özellikler şöyle;
-miyopum.
-iki lensin de numarası aynı.
-sert değil yumuşak lenslerden.
-bunun ortasından kenarlarına kadar hafif mavi bi bölümü var.

şu an taktım ve görüyorum açıkçası.ters taktığımı falan nasıl anlayabilirim? düzünü nasıl anlarım da takarım, cevaplarınızı bekliyorum.
0
kucukkiz
(24.02.09)
olur. hem de bu gerçeği uygulama esnasında acı içinde öğrenirsiniz.
0
deckard
(24.02.09)
parmagın ucundayken hafifce baskı yapıldıgında kolayca terse dönerse düzelmiş olur.. yok dönmüyosa zaten düzdür..
0
maxpainn
(24.02.09)
ters yaksanız zaten gözünüzde durmaz. kontakt lens yandan bakarsanız şu biçimdedir:

|)

yani göze temas edecek kısmı | olan tarafı, ) da dışarı bakıyor.
0
raj
(24.02.09)
lensin kenarında ışığa tuttuğunda görebilceğin küçük harfler olur, ona göre anlayabilirsin tersini düzünü. misal "s" harfi, "b&l" gibi. bunları ters biçimde görüyorsan lensin terstir, diğer yüzünü çevir tak. normal "s" ise sorun yok. ilk bakışta harfleri göremeyebilirsin, lenin ortasında değil de çanak kenarlarında diyeyim, orada olur harfler.
0
gevrek boyoz klorak
(24.02.09)
olur. bazı lensleri ışığa tuttuğunuzda belli belirsiz 123 yazılmış olarak görürsünüz. o şekilde görüyorsanız lens düz demektir.
0
latoneus
(24.02.09)
gozunde efendi efendi duruyorsa duz takmissindir, katlaniyorsa ya da cikarin beni burdan modundaysa ters
0
cisterna
(24.02.09)
ya ben byaa elimde ters döndükten sonra düzeltmeden takarım hiç de bir şey olmaz. ben de mi problem lenste mi? yeri gelmişken.

(bkz: şaşkınlıkla izliyorum)
0
onrckrcyr
(24.02.09)
lensin markasına göre de değişir. bazı lenslerde ters düz olmaz bildiğim kadarıyla.
0
tahsin sutcuoglu
(24.02.09)
Parmagindayken duz oldugunda kenarlari yukari isaret eden bir kase gibi olmali sekli. Ters oldugunda ise kenarlari yanlara isaret eder. Resimde de gostermeye calistim.

Kendi lensini bir iki kere ters-duz et. Aradaki farki gormene yardimci olur.

img528.imageshack.us
0
wpi
(24.02.09)
rahatsız eder, ama takabiliyosanız görmenizde sorun olmaz. tersi düzü anlamak için şöyle bir gözünüzün hizasına kaldırın fazla yayıksa ters dönmüştür.
0
jesters cap
(24.02.09)
Avcunuza azcık solüsyon dökün lensi koyun, pıt pıt vurun. o düzünü bulur kendiliğinden.
0
endless dream
(24.02.09)
Ters takılmış lesne yakından bakarsanız gözbebeğinizin üstünde büyüyüp küçüldüğünü görebilirsiniz, düz lenste böyle bir şey olmaz. wpi'nın anlattığı olayla alakalı olableceğini düşünüyorum.
0
sui
(24.02.09)
herkese özellikle wpi'ye teşekkürler.. :) resmen deneme yanılma yoluyla buldum düzünü;
taktım baktım acıtıyomu, batıyomu evet, hoop değiştirdim. tabii hoop bölümü o kadar da çabuk olmadı nede olsa daha yeniyim bu işlerde :) şimdi tek sorunum lensi daha bana yabancı olması. ona da alışırım heralde :)
0
🌸kucukkiz
(24.02.09)
güzelcene masada oturun, masa lambasını çekin. masa lambasının bol ışığı altında lensi güzelcene solüsyonla yıkayın. sonra lensi ışığa yaklaştırarak tersini düzünü anlayabilirsiniz.

biraz gözünüz alıştığında lenslerin ters ve yüzleri olduğunu göreceksiniz. kesim şekilleri vardır. kenarlarından belli olur.

ayrıca bazı markalarda üzerinde yazılar da vardır. burdan da ayırt edebilirsiniz.

ilerde çok feci alışacaksınız buna. olur orda burda düşerse gözünüz kapalı tersiymiş düzüymüş tereddüt etmeden saniyesinde yerine takacaksınız.
0
mea maxima culpa
(25.02.09)
ters takarsan atar o kendini. FOCUS marka kullanıyordum. gözlüğe geri döndüm ben.
0
systemteres
(25.02.09)
(10)

İdrar Yolu Enfeksiyonu (imiş)

Merwish
20 gündür alt karın ağrısı sebebiyle bugun geçer yarın geçer triplerinde iken, dün gece bir sıtma ve ateş yükselmesi ardından bugun kendimi dr da buldum. Apandist için lökosit vs bakıldı ve ardından bir idrar testi neticesinde idrar yolu enfeksiyonu olduğumu öğrendim. 10 adet iğne verdiler antibiyot
20 gündür alt karın ağrısı sebebiyle bugun geçer yarın geçer triplerinde iken, dün gece bir sıtma ve ateş yükselmesi ardından bugun kendimi dr da buldum. Apandist için lökosit vs bakıldı ve ardından bir idrar testi neticesinde idrar yolu enfeksiyonu olduğumu öğrendim. 10 adet iğne verdiler antibiyotik birde buscopan ve purinol.

Herneyse bu idrar yolu enfeksiyonu nedir neden olur falan yaşamış bilen ya da hekim hekim adayı veyahut ya da kötü bişimidir ?

bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.
0
Merwish
(23.02.09)
berbat bişi değildir.
ama dinlenmek ve ilaçları kullanmak lazım. bi de bol bol sıvı almak.
tekrarlar genel olarak. ben olduğumda çifte gidiyordum. 2 şer 2 şer yani :) ama olmayabilir de tabi, şans.
ayaklarınızı sıcak tutun, üşütmeyin.
bıçak sokması gibi de ağrıyabilir, dalga dalga da ağrı gelebilir. bana her ikisi aynı anda oluyordu. çok ağrırsa apranax kullanın. güdne 4 taneye kadar izin var ama 6 saat ara olması lazım.
0
oceano
(23.02.09)
Az sonra iğneci gelecek korkuyorum :S :S :D cevaplarınıza teşekkürler.

@oceano sendede sadece ağrımı vardı yoksa idrar yaparken ağrı yanma kesik işeme gibi şeylerde varmıydı

Bende sadece bir kısım ağrı var okdr
0
🌸Merwish
(23.02.09)
idrar yaparken ağrı yanma kesik işeme : sistit olmussun canım gecmis olsun, arkadaslarında dedigi gibi kisisel temizlik eksikliği ve cinsel iliski ile başlar.
korkulacak bişi yok, tuvalette sabahlamak tabiki sinir bozucu ama ilaçlarını düzgün kullanırsan 1 haftaya geçer (bu arada ilaçlardan dolayı idrarın çok pis kokacak korkma normal)
0
ignesiz bal bocegi
(23.02.09)
Ama bende sadece aşırı olmayan alt karın ağrısı var onun dışında bir işeme problemi falan yok ne agrılı,ne yanmalı ne de kesik :S acaba yannış bir iğne mi oldum ben az önce :S
0
🌸Merwish
(23.02.09)
belirtiler değişebilir, hiç ağrısız sadece ateşle, sadece yanmayla, hatta belirtisiz, tesadüfen yapılan tahlille de çıkabilir, bence takılmayın bu noktaya. antibiyotikleri dr ne kadar dediyse yaptırın, iyileştim deyip kesmeyin. bi şeyciğiniz kalmaz.
0
mermaid
(23.02.09)
teşekkürler çok
0
🌸Merwish
(23.02.09)
ölüyorum diye kendimi acile atmıştım, sağ bacağı kıpırdatamıyordum kasık ağrısından %100 fıtık sanıyordum.
iye olmuşum. ultrason fln yapılınca çıktı. ağrı normaldir gibi.
0
radikalherif
(24.02.09)
valla ben kendimi bildim bileli hijyene onem veririm. kadinlar icin ozel olarak uretilmis sabunlardan kullanirim normal duş jeli yerine fekat bu illete ben de yakalanmistim. benim idrar yaprken bir problemim yoktu, yanma vs gibi. yalnizca bobreklerim feci agriyordu tum vucudumla beraber. dedigin gibi sitma gibi zangir zangir titremenin akabinde atesim cikiyordu. grip zannetmisti acildeki doktor bile. tahlilde anlasildi. ben de 1000 mglik igne yaptirdim gunde iki kez. cok sukur 3 sene oldu tekrarlamadi. ama daha cok dikkat ettim, beli acik giyinmedim vs. doktor bana havuzdan bile kapabilirsin demisti. mikrop vucuda girdikten sonra hasta yapmazmis. hafif yanma yaparmis arada bir ama iltihap yapmasi icin bobrege dogru ilerlemesi gerekirmis. ben purinol diye uriner sistem antiseptigini hep bulunduruyorum evde. hafif yanma falan varsa, supheleniyorsam hemen iciyorum. doktor bana tedaviden sonra 6 ay kadar kullan demisti. tabi sen doktora sor yine de. bir de c vitamini idrari asidik yaptigi icin bakteri uremesini engelliyor. ozellkile suda eritilenden (bobreklere daha cabuk ulasir) her gun kullanabilirsin. gecmis olsun.
0
legalalien
(24.02.09)
bende sadece ağrı vardı apranax alıyordum güdne 4 defa.

doktor soruyordu işerken yanma vs var mı diye hçbir zaman olmadı bende onlar.
0
oceano
(24.02.09)
Teşekkürler sevgili bayanlar, bu iğneler zannımca iyi geliyor. Ağrım azaldı biraz daha fakat iğneler püüüh yakıyor. Purinol bana da verdi, belli sürelerde purinolu içmek lazım bu tip şeylere yakalanmamak için ki keza bende hijyenime çok dkkat eden bir insanım, sanırım soğuk havada kısa montlar falan pek iyi bişey değil :D . Ah kadın olmak ahhh
0
🌸Merwish
(24.02.09)
(4)

Tiroid sintigrafisi

kurukafa
Simdi randevu aldim 2 mart sabah 8:45 de gel dediler ama randevuyu veren arkadas nemrut bir vatandas oldugundan sorularima derman olmadi.Anladigim kadariyla sintigrafi denilen nanede once kana bir madde veriliyor ve sonra bakiliyor falan peki bu tiroid sintigrafisinde nasil bir prosedur bekliyor ben
Simdi randevu aldim 2 mart sabah 8:45 de gel dediler ama randevuyu veren arkadas nemrut bir vatandas oldugundan sorularima derman olmadi.

Anladigim kadariyla sintigrafi denilen nanede once kana bir madde veriliyor ve sonra bakiliyor falan peki bu tiroid sintigrafisinde nasil bir prosedur bekliyor beni? Herhalde 8:45 de gidince once kana dalgayi zerk edecekler, sonra ne kadar bekleyecegim, bu islem totalde ne kadar surecek tecrube eden biri aydinlatirsa makbule gecer.

Tesekkurler.
0
kurukafa
(23.02.09)
evet once size bir yan etkisi olmayan radyoaktif iyot cozeltisi veriliyordamardan. ben gozumde cok buyutmustum, devasa aletlerle gelecekler falan sanmistim. ama normal bi damardan antibiyotik enjekte etme/kan aldirmaktan hicbir farki yok.
ardindan sizi sintigrafinin oldugu odaya aliyorlar. dumduz ve dar bir yatak var, mr larda oldugu gibi..oraya uzaniyorsunuz. tepedeki sintigrafi aleti yavas yavas taranacak olan bolgeye iniyor. bu genis bir kare/dikdortgen plakadir, kendisni kontrol eden kola bagli. bu plaka taranacak bolgeye yaklasik 10cm. kadar yaklastiriliyor, size paralel bir sekilde duruyor. ve cihaz calismaya basliyor.
sintigrafideki en onemli nokta tarama esnasinda kesinlikle kipirdamamalisiniz.. tabi tiroid bolgesi cekilirken ayaklarinizi oynatabilirsiniz ama boynunuzu oynatacak en ufak bir hareketi yapmamalisiniz..
sagda, soldan ve tam karsidan tarama yapiliyor. gorevliler sizi gerektigifnde donduruyorlar.
45 dk ile 1 saat arasi surer diye tahmin ediyorum.
sonrasinda dogrulurken acele etmeyin, ciddi bas donmesi oluyo uzun sure kipirdaman yatildigi icin..
bir de yanlis hatirlamiyorsam radyoaktif ilactan oturu 3-4 gun hamilelerle ve 2 yas alti bebeklerle temas kurmamaniz gerekiyor.
sintigrafi hic korkulacak bir sey degil..
cok gecmis olsun
0
sarsakdahi
(23.02.09)
hay ya 1 saat mi? guya ultrasondan daha kolay olur diye yaptirdi bunu. ultrason daha kisa surmuyor mu? askerlik subesinin tamamen prosedur bir isi yani yoksa rahatsizligimi falan biliyorum sabit... bir seye derman olmayacak o yuzden kolayca atlatayim diye dusunuyordum. her neyse, tesekkurler.
0
🌸kurukafa
(23.02.09)
ikisini de yaptirmis biri olarak ultrasonun daha dayanilmaz oldugunu soylemeliyim. tamam ultrason yaklasik yarim saat suruyo ama o daha cok rahatsizlik veriyo. surekli tiroidine tiroidine bastiriyo cihazla ve bi noktadan sonra bunye alarm veriyo "yeter artik" diye..sintigrafide en azindan rahatsiz edici bir temas yok. yatay pozisyonda rontgen cektirir gibisin. ve en onemlisi sintigrafi daha ayrintili.. bir olusum varsa iyi/kotu huylu olmasi noktasinda ultrasondan cok cok daha net tani koyulmasini sagliyor.
0
sarsakdahi
(23.02.09)
igne sonrasi bekleme haric 10 dakika surdu.
0
🌸kurukafa
(03.03.09)
(4)

vermidon sandoz

coffee and cigarettes
vermidon sandoz'u suda eritip içmek yerine hap gibi direkt yutsak ne olur.dur genişleyetim, tüm bu suda eritilen ilaçlar için de olsun bu soru.
vermidon sandoz'u suda eritip içmek yerine hap gibi direkt yutsak ne olur.

dur genişleyetim, tüm bu suda eritilen ilaçlar için de olsun bu soru.
0
coffee and cigarettes
(22.02.09)
doktor degılım ama sandoz vb suda erıtılen ılacları alırken hep "bol su ıle ıc, bobregınde tas yapar" derler, dogruluk payı olabılır
0
think martini
(22.02.09)
suda bile o şekilde tepki veren ilaç midede pek rahat durmaz bence, elbet zararı dokunur.
0
sanal uyku
(22.02.09)
Efervesanlar yutmakta zorluk çekenler için var. Yutasınız varsa normal tablet kullanın. Çiğneme tabletleri çiğnemek için var, yutasınız varsa normal tablet kullanın. Kimyasalları kullanım alanlarına aykırı kullanıp sağlığınızı tehlikeye atmayın. Ne gerek var tahrişe? Boğulacak gibi olur insan o tableti yutmaya çalışırken, yapmayın. Kendinize zarar vermeyin.
0
endless dream
(22.02.09)
vallahi interraildeyken, kalacak yer bulma telaşesinin içerisinde ve çok pis hastalığa doğru giderken ulaşabildiğim tek bir sederjin tablet ve yarım şişe kola vardı. arkadaşların "yapma etme" uyarılarına rağmen, ağıza attım. baktım köpürüyor, boğabilir, ben de üzerine bol kolayla direk yuttum. neticede midede garip hissiyatlar ve "ölecek miyim acaba, kuduz gibi köpürecek miyim" kaygısı yaratsa da birşey olmuyor :)
yine de mecbur değilsek kullanmamalı.
tabi bu "suda kaynama" nın ne tür bir reaksiyon olduğu, hatta reaksiyon olup olmadığı, ve midenin asidik, ağzın bazik ortamında ne tür tepkimelere yol açacağı da bir soru işareti.
0
lhun
(22.02.09)
(1)

yasayacak miyim doktor bey?

lykos
gecenlerde bir check-up yaptirdim, `homosistein` denen nane yuksek cikti (15,21), orada burada 15'in uzeri cok tehlikeli diye okuyunca ben de tirstim ufaktan. diger degerlerim iyi guzel, yazayim hatta.trigliserid 53kolesterol 137HDL 43LDL 83tansiyon 11/7, nabiz bir ara 95 filan cikiyodu duzeldi simd
gecenlerde bir check-up yaptirdim, homosistein denen nane yuksek cikti (15,21), orada burada 15'in uzeri cok tehlikeli diye okuyunca ben de tirstim ufaktan.

diger degerlerim iyi guzel, yazayim hatta.
trigliserid 53
kolesterol 137
HDL 43
LDL 83
tansiyon 11/7, nabiz bir ara 95 filan cikiyodu duzeldi simdi 80 civari

1,72 boyunda 70 kiloyum, atletik gorunumlu sayilabilirim lakin kondisyonum vasat, bel cevrem 84 cm, esmerim, ela gozluyum. ingilizce biliyorum, evli degilim, iki cocugum yok.

pat diye gider miyim kalpten? folik asit, b fitamini filan alsam yirtar miyim? hava guzelken gunde yarim saat 45 dakka yuruyodum; yurusem, kossam, ziplasam faydasi olur mu? doktora gosterdim sonuclari da 6 sayfa sonuca toplam 45 saniye filan bakti, gorunusten herhalde sallamadi pek beni.
0
lykos
(22.02.09)
homosistein testine bosuna para vermissiniz. bu son 5-10 senede tipta cok tartisilan bir konu oldu. folik asit ve b12 vitamini homosisteini takdire sayan bir sekilde dusurur fakat yeni bircok calisma bu dususun kalp hastaligi ve olum riskine zerre etkisi olmadigini gosterdi. artik homosisteinin kalp hastaligi riskini artirdigina degil, kalp hastaligi riskini artiran seylerin homosisteini artirdigina inaniliyor.
0
anonim okur
(23.02.09)
(11)

diş sıkmaasi

lady laura
sureklii dişlerimi sıkıyoruum, gun ici ve uyurkeen yatarken heepnedir bunun sebebi bileniniz var mi acabaa
sureklii dişlerimi sıkıyoruum, gun ici ve uyurkeen yatarken heep
nedir bunun sebebi bileniniz var mi acabaa
0
lady laura
(22.02.09)
sinir ve strestendir büyük ihtimal.
0
murty
(22.02.09)
anti depresanların böyle bir etkisi olabiliyor, öyle bir şey kullanıyor musunuz?
0
maersk
(22.02.09)
eğer yoğun ve stresli çalışma döneminden geçiyorsan sebebi odur. zamanında hem dişlerimi sıkıyordum hem de dudaklarımı yiyordum ben de. diş sıkmayı nasıl engellersin bilemem ama en azından çenenin ağırmaması için dişlik kullan. silikondan yapılan dişlikler var.
0
teritori
(22.02.09)
hayır kullanmıyorumm
0
🌸lady laura
(22.02.09)
dudak yeme bende de var:S ama bu diş olayi cok fena, agri ypıo cdden ama engelde olamıyorum
0
🌸lady laura
(22.02.09)
banada oluyordu.xanax aldım geçti.
0
green eyed penguin
(22.02.09)
tesekkur ederim
0
🌸lady laura
(22.02.09)
bence psikolojik, herhangi bir tik gibi yaklaşmanız gerektiğini düşünüyorum.
0
desdinova
(22.02.09)
denildiği gibi yoğun stres ve endişeden oluşan bir sorun. ben de olduğu zaman kas gevşetici vermişti doktor. çünkü uyandığım zaman inanılmaz bir ağrı oluşturuyordu çenemde. eğer sizin yüzünüzde de ağrı oluşuyorsa yüzünüze muscoril sürün. ayrıca doktorun yazdığı başka bir kas gevşetici hap vardı ama onu şu an hatırlayamadım. hatırladığım zaman yazarım. zaten bu sorununuz da stresiniz azalmaya başladığı zaman geçer. yani aslında en iyi çözümü rahatlamaya bakın.
0
archidead
(22.02.09)
dişleriniz üzerindeki zararını minimize etmek için diş hekiminizden sizin için bir gece plağı hazırlamasını rica edin. bruxism de denen bu olayda uyku sırasında normalde sizin bilinçli olarak uygulayabileceğiniz basınçtan çok daha fazlası dişlerinize binebildiği için gece plağıyla uyumak diş ve dişetlerinizin geleceği açısından çok faydalı.

bu problem yaşam kalitenizi tahammül edemeyeceğiniz düzeylere düşürüyorsa bir psikologa da danışmanızda fayda var çünkü bu olayın etiolojisinde ne yattığı çok net değil, "şu ilacı al, geçer,", "şu egzersizi yap, bi daha sıkmazsın," gibi kesin çözümler yok yani (siz bulursanız bana da haber verin).

son olarak: askaris'le bruxism arasındaki ilişkiyi inceleyen bir-iki makale görmüştüm. korelasyon düşük olmamasına rağmen "güvenilir" kabul edilebilecek yüksekliğe ulaşmadığından "ilişki var" çıkarımında bulunulamıyordu. yeni araştırmalar farklı sonuçlar vermiş olabilir. sormak lazım.
0
boshi
(22.02.09)
sinirseldir, aynı psikolojinin tam tersi(yenişememek) sürekli iç geçirmektir.
0
pain
(22.02.09)
(6)

Ses ve gırtlak sorunu.

alkolik imam
Efenim sayın duyurucular merhabalar;Öğretmen olmamdan dolayı gün içerisinde sürekli ama sürekli konuşmak bir şeyler anlatmakla mükellefim. e tabi çoğu zaman öğrencilerle cebelleşirken ses konuşmaktan bağırmaya geçiyor ve yıpranıyor :) Sık sık su içiyorum fakat akşam eve geldiğimde gırtlağım kuru olu
Efenim sayın duyurucular merhabalar;
Öğretmen olmamdan dolayı gün içerisinde sürekli ama sürekli konuşmak bir şeyler anlatmakla mükellefim. e tabi çoğu zaman öğrencilerle cebelleşirken ses konuşmaktan bağırmaya geçiyor ve yıpranıyor :) Sık sık su içiyorum fakat akşam eve geldiğimde gırtlağım kuru oluyor ve sesim berbat çıkıyor :)

Bunu nası önleyebilirim tavsiyeniz nedir?Güzelim sesim elden gidiyor yav.


Dipnot: Belirtmem gerekir; Sigara 6-7 aydır içmiyorum ve Tebeşir ile pek işim olmuyor.
0
alkolik imam
(22.02.09)
bizim bir hocamızın sesi artık tamamen kısılmıştı ses tellerinde nodül oluşmuş ki tebeşir ve sigara da önemli bu konuda, ameliyat olmayı planlıyordu emekli olunca yine de belki işinize yarayabilecek bir link
www.kbbhastanesi.com
0
lifeframe
(22.02.09)
değerli meslektaşım

1)sesi yükseltirken boğazdan değil karnımızı sıkarak yüksek tonlara çıkıyoruz.yani diyaframdan yüksek ses veriyoruz.

2)akşam eve geldiğimizde kocaman bir bardak ballı süt içiyoruz.mümkünse balı marketten almıyoruz. orjinal çam balı veya güvendiğiniz çiçek balı satıcılarından aldığımız bal olmasına dikat ediyoruz.

bu ses konusunda bende bir zamanlar devamlı bir biçimde doktora gidiyordum.antibiyotik manyağı olduktan sonra tavsiye üzerine ballı süte başladım.kesinlikle işe yarıyor.


bu arada farenjit iyi öğretmen hastalığıdır :)
0
qpower
(22.02.09)
öncelikle bağırmayın.. sesinizi sürekli kontrollü kullanmaya çalışın.. boğazınıza yüklenmemeye çalışın.. vurgusuz, normal yükseklikte, gücü karnınızdan alarak ve titreşimi boğazınızda değil daha çok burnunuzda hissederek konuşmaya çalışın. burnunuz gıdıklanırmış gibi.. bunun dışında gün içinde bol bol su için. akşamları melisa, papatya, böğürtlen yaprağı gibi bitki çayları içmeye çalışın.. ayrıca ses tellerinde hücre yenileme etkisi olan bephantene pastili fazla olmayacak şekilde destek olarak kullanabilirsiniz..
0
wolkymus
(22.02.09)
Bağırmakla yüksek volümde konuşmak çok farklı şeyler. tekniğine ve kurallarına göre yüksek volümde 10 saat bile konuşsanız size herhangi bir zararı olmaz. benim size naçizhane tavsiyem,deneyimli ve işi bilen bir şan hocasından yardım almanız. nefesinizi ve sesinizi nasıl kullanmanız gerektiğini öğrenmeniz. tabi bu biraz tuzlu bir yöntem aynı zamanda. o olmazsa da en azından bir şan tekniği kitabı veya videoları alıp bunu denemeniz ama tabi ilk seçenek kadar başarılı olmayacaktır bu.
0
faideli bilgiler
(22.02.09)
merhaba. ses egitiminin ana ders oldugu bir bolumde okuyorum.
kesinlikle nefes ve diyafram ust basliklari sizi sonuca goturecek seyler, arastiriniz.

bununla birlikte su anki durumunuzu oncelikle saptayiniz.

nerede oldugunuzu bilmiyorum ama istanbul ise eger, prof ferhan öz (nisantasi) , mehmet ömür, mehmet kulekci, mehmet tiknaz gibi isimler bu alanda iyi kbb cilerdir ve ellerinde sirf ses telleri uzerine olan aletleri mevcuttur (ozellikle ferhan hoca bu konuda inanilmaz) ve kotu bir durum varsa direk teshis koyup tedavi yoluna giderler.

ha eger tellerinizde bir yipranma, nodül, polip vs.. bir sey yoksa da, sesi dogru kullanma teknikleri ile bu isi cozersiniz. bagirmaniz cok tehlikeli, yuksek ses kullanma zorunlulugunuz varsa da bunu nefesi dayayarak yapmaniz gerekmekte. veya ogrenciler icin yeni taktikler gelistirebilirsiniz (otorite ile paralel bu tabii)

benim koro hocam, hem universite ogrencilerinin hem de ilkokul ortaokul ve lise talebelerinin ayni anda bulundugu 3 saatlik derste, bagirmaktan bikmis ve yeni yontem gelistirmisti. sadece susuyor ve elini kaldiriyordu havaya ve gozlerinin icine bakiyordu ogrencilerinin. bir muddet sonra sessizlik olusuyordu.
0
la traviata
(22.02.09)
@la traviata
Sessizce gözünün içine bakma yöntemi en etkili yöntem zaten kullandığım :) Lab. da salon büyük olduğu için U düzeni var öğrenci ile göz teması olmadığı durumda zorunlu kaldığım sürece bağırıyorum. Onun dışında göz teması bağırmaktan da etkili bir yöntem dediğin gibi.
0
🌸alkolik imam
(22.02.09)
(11)

Anti deprasan ilaçlar gerçekten tedavi eder mi?

buziness
Aslında tam olarak sormak istediğim şu; paxil, citol(özellikle citol hakkında bilgi veren olursa süper olur) ve lustral gibi aynı etken maddeye sahip antideprasan ilaçlar bu depresifliği tamamiyle ortadan kaldırır mı? yoksa mevcut durumun kötüye gitmesini engelleyip tabiri caizse sizi o durumda paus
Aslında tam olarak sormak istediğim şu; paxil, citol(özellikle citol hakkında bilgi veren olursa süper olur) ve lustral gibi aynı etken maddeye sahip antideprasan ilaçlar bu depresifliği tamamiyle ortadan kaldırır mı? yoksa mevcut durumun kötüye gitmesini engelleyip tabiri caizse sizi o durumda pause mi eder?
0
buziness
(21.02.09)
kalırır kaldırıyor.
tıp diye bir ilim var. (kızarak demiyorum) bu ilaçlar ilim irfan dahilinde üretiliyor.
yalnız bu antidepresan ilacı aldım rahatladım diye bir olay olmaz. doktor tavsiyesine göre en az 6 ay kullanılır o ilaçlar.
ilaçlar, tapkileri davranışları dengeler, bünye/beyin bu zaman içinde bu duruma alışır. daha normal tepkilere alıştırır insanı.

1 ay kullanıp bırakırsan dediğin pause durumu olur evet.

house md izlemekle sınırlı tıp bilgim ama yakın çevremdeki 5-6 kişiyi referans alıp cevapladım.
0
dorian greyfurt
(21.02.09)
paxil ve lustral kullandım uzun süre. pek bir şey bekleme. eeeeeh.
0
mortifera
(21.02.09)
elbette faydası oluyor doktor tavsiyesi ile alındığında fakat şunu söyliyebilirim bahsettiğiniz ilaçlardan birini kullandım.o ilacın iyi geleceğini düşünerek kullandığım için rahattım işe yarıyor gibime geliyordu.bir zararını görmedim.ama kullanmasaydımda olurdu sonradan anladım.
0
halef
(21.02.09)
bir yakınım uzunca bir süredir citol kullanıyor. öncesinde de paxil kullanmıştı hatta. düzenli sayılabilecek bir şekilde terapiye gittiği doktor önermişti, sonradan dozu gittikçe düştü hatta. buradan ilaçlar hakkında "şu iyidir, bu kötüdür" geyiği yapamayız, etken maddesi birebir aynı olan ilaçlarda bile yan etkiler görülebiliyor çünkü. gördüğüm kadarıyla uygun bir ilaç uzun vadeli kullanımda insanı rahatlatıyor, uçlara gitmesini önlüyor.

psikolojik tedaviyi soğuk algınlığı tedavisi gibi görmek gibi bir yanlış durum da var. tansiyon ya da şeker hastalığı gibi, sürekli kontrol altında tutmak(doktor takibi/terapi) ve eğer ilaç kullanımına karar verilmişse düzenli ilaç kullanımı gerekiyor.

gereksiz bir bilgi olarak: ben herhalde bir doktorla konuşsam, şu anki ruh halimle bana xanax falan dayar ne bileyim. ben deli kalayım, çevremdeki geri kalan insanlar ilaç alsın normalleşsin bana ne demekteyim :)
0
tarantinoesque
(21.02.09)
kullanan yakın bir arkadaşım oldu. dışardan bakınca 1 hafta içinde ciddi bir iyileşme gördüm. iç dünyasını bilemem tabi.
0
surtunme kuvveti
(21.02.09)
doktor kontrolünde. de de dee... diyesim geliyor.

bi kere gidip ilaç yazdırıp kullanmak değil. ayda ya da 2 ayda bir gidip "bu iyi geldi bu bi boka yaramadı" dersen doktor dozu artırır, azaltır ek ilaç verir falan filan.
bissürü ayrıntısı var bunun ama doktor var işte ona danış.
0
dorian greyfurt
(21.02.09)
ben de lustral'e başladım dün ama tık yok. herhalde zamana yaymak falan lazım.
0
passion rules the game
(21.02.09)
Brozak : ))
www.youtube.com
0
onur
(21.02.09)
ilacın doğru ilaç olduğu varsayımıyla cevap veriyorum; öncelikle işe yararlık mevzuunda objektif bir gözlem yapabileceğinizi sanmayın, zira bu ne beklediğinizle de bir hayli alakalıdır.
depresyon için konuşmak gerekirse; ilaç size işlerinizi toparlamak için vakit kazandırır gibi düşünebilirsiniz. bu süre içinde çevrenizi size mutluluk verecek (çok dandik bir laf gibi geliyor biliyorum) şekilde donatmanız beklenir ki, ilacı bıraktığınızda size mutluluğu bu çevre sağlasın.
şimdi çevreden kastım aslında hayatınızın tüm faktörleri, ki buna kendiniz de dahilsiniz. çok basit örnekler verecek olursak, söz gelimi çok uzun süredir bir enstrüman çalmak istiyorsunuz ama depresif ruh hali sizi bu konuda aksiyon almaktan alıkoyuyor. ilaç kullanırken bunu yapabilir, ilacı tekrettiğinizde ise enstrüman çalmanın mutluluğunu alıyor olabilirsiniz.
özünde depresif ruh halini yaratan fark etmesi güç olsa da insanın ta kendisidir, ve bunun ortadan kalkmasında da tek sorumluluk ona aittir; ekstrem nörolojik vakalar müstesna. ama bunu kırmak için, değişiklik yapmak için insanın saplanıp kaldığı düşüncelerden kurtulması ve biraz da ego gücüne sahip olması gereklidir. ilaç ve/veya terapi bunun için bir başlangıç oluşturur.
bir nevi aküsü bitmiş araba gibi düşünebilirsiniz. bir itiş gücüne ihtiyacınız olacak, daha sonra da o aküyü boşaltıyor olmanız kaçınılmaz olduğundan doldurmakla da ilgileniyor olacaksınız.

özetle ilacın depresyonu kalıcı olarak ortadan kaldırması beklenmez, ki zaten %80lerde relapse oranı olan bir hastalıktır depresyon, pause etmesi veya etmemesi de alan kişinin ilaca ne oranda bel bağladığı, ne oranda kendi çabasını sarfettiğine bağlıdır.

son bir not, ilacı ağrı kesici gibi düşünmemek gerek. bugün aldım birazdan toparlarım değildir mekanizma, ilacına göre en az 2 hafta düzenli kullanıyor olmaktır beklenen etkiyi yaratacak, hatta bu 2 haftalık süreçte tam tersi etkiler göstermesi bile mümkündür.
0
lhun
(21.02.09)
bu ilaçların kesinlikle bir etkisi olyor.Ancak bir süre kullanmanız gerekıyor hemen oyle bır ıkı gunde bırsey beklemeyın.En azından bıray kadar bekleyın.Bır ıkıncısı kendınızı de yoklamaktan vazgecın bu ıse yaradı mı yaramadı mı dıye.Nasıl olsa bellı olucak ,tetıkte olmanın hıcbır faydası yok.Bır ıkıncısı sorununuzla bas edemıyorsanız kesınlıkle bır doktora gorunup ılac almalısınız ,antıdepresanlar gereksız dıyenlere kulak asmayın.Yanı dıyecegım odur kı burda yazılanlara da kulak asmayın bu cıddı bır durumdur.En ıyısı doktorunuza sorun ve de ona guvenın.
0
denisse
(21.02.09)
ilacı kullandım kullanmadım gibi "kişisel" bir yanıt veremicem ama şunu bilmek lazım:
bir ilacın gelişimi 10 yılı bulabiliyor. bu on yıllık (ortalama) sürede diğer birçok araştırmanın yanı sıra çoğu ilaçta plasebo kontrollü faz 1, 2 ve 3 (daha da uzar bu) klinik dışı ve klinik çalışmalar yapılıyor. önce kobaylarda sonra insanlarda deneniyor. klinik çalışmalarda insanlarda denenirken aynı özelliklere sahip iki grup alınıyor. bunlar mesela yerelleştirmemiz gerekirse depresyon (en genel tabiriyle) yaşayan hastalar. semptomları-hastalığın süresi, atak sıklığı vs vs gibi konularda hemen hemen aynı özelliklere sahip iki grup oluyor. bir gruba plasebo diğerine de ruhsat almaya çabaladıkları ilacı veriyorlar (klinik çalışmaya gelmeden önce hayvanlarda zaten preklinik etkinliği kanıtlanmış oluyor...). ve etkisini değerlendiriyorlar. plasebo alanlardaki düzelme ile bu ilacı alanlardaki düzelme karşılaştırılır ve analiz edilir. yani özellikle psikoloji ilaçlarında olduğu gibi ilacın etkisi olmasa bile getirdiği görece bir rahatlamanın bilim adamları da farkında ve bunun elimine etmek için plasebo kontrolünü kullanıyorlar. ilacın plasebo kullananlara kıyasla etkinliği yüksek olduğunda zaten bu ilaç ruhsat alabiliyor...

bahsi geçen ilaçlar da bu şekilde klinik ve klinik dışı gelişim progamlarından sonra ancak ruhsat alıp piyasaya sürülüyor. yani "yok abi bunların etkisi..." demek külliyen bilim dışı bir söylem olur. fakat (bu fakat önemli bak!) ilacın %100 etkin olması, her kullananda etkin olması, her hastada tam iyileşme sağlaması, her derde çare olması gerekmez. olamaz da zaten. bazıları tamamen iyileşme sağlar, bazıları semptomları azaltır öyle devam edersin hayatına, bazıları da hiç etki göstermez. ama bu ilacın etkin olmadığı anlamına gelmez. piyasaya sürülüp kullanılması için de engel teşkil etmez. düşük etkinliğe sahip ilaçlar bile (mesela kanser ilaçları) ruhsatlandırılabilir. hastanın hayatını 3 ay uzattığı için ruhsat başvurusuna gönderilen ilaçlar biliyorum!

demem o ki öncelikle (hele de psikolojik bozukluk tedavisinde) doktorunuza ve ilacınıza güvenin. güvenmiyorsanız önce(!!!) doktorunuzla konuşun. siz tedaviye yanıt vermemiş olabilirsiniz. başka tedavi kullanılır, dozu düşürülür veya artırılır, söz konusu ilaçların etkinliğini gösterme süresi uzundur, tedaviye uyunç diye bir şey var, önce ona dikkat etmek gerekir. doktorun söylediği gibi ve söylediği sürede kullanmamak zaten ilacın etkisiz kalmasının en yüksek nedenidir. kullansanız bile etkili olmayabilir ama seçenekler bitmiş değil! ayrıca lütfen o ilacın içindeki prospektüsü bir zahmet okuyun!!! içinde neler yazdığına bir bakın (tıbbi terimler var elbette, onları sorun buraya, sözlükteki entrilere bakın...vs olmadı bana mesajla sorabilirsin, yardımcı olurum). tek başına ilaç tedavisi de yeterli olmayabiliyor. başka yöntemler de mevcut, doktorunuz bu konuda hepimizden daha çok bilgilidir ona danışın. ama spor yapmanın ne kadar etkin olduğunu kendi bozukluğumdan biliyorum ve okuyorum. geçmiş olsun.
0
cinematography
(21.02.09)
(5)

kilo almak?

ray simenov
sabah kahvaltısında neredeyse hiç bir şeye el sürmeyen, peynir-zeytin yiyemeyen, ekmek çiğnemenin işkence gibi geldiği(diğer öğünlerde bir problem yok), sigara içen(öyle günde 1-2 paket değil en fazla 5-6 tane) okula giderken bir şekilde gidiş-dönüş yaklaşık 1.5 saat yürüyen, 1.80 boyunda cılız bir
sabah kahvaltısında neredeyse hiç bir şeye el sürmeyen, peynir-zeytin yiyemeyen, ekmek çiğnemenin işkence gibi geldiği(diğer öğünlerde bir problem yok), sigara içen(öyle günde 1-2 paket değil en fazla 5-6 tane) okula giderken bir şekilde gidiş-dönüş yaklaşık 1.5 saat yürüyen, 1.80 boyunda cılız bir bünye nasıl kilo alabilir?
0
ray simenov
(20.02.09)
annelerimiz balik yagi icirirdi kucukken.
bir de vitamin almak hem faydali hem de istah acan birsey.
Spor yapmaniz sart.
Yuruyusten farkli olarak kaslari guclendiren agirlik kaldirma calismalarini tavsiye ederim.
Kas agir ceker, tartida kilo olarak gorunur.
:)
Hatta sikayetiniz kilo rakamindan cok goruntu ile ilgiliysespor kadar goruntuyu toparlayan birsey yok.
Sevgiler
0
banuolcay
(20.02.09)
@want2die
aslında derdim biraz heybet kazanmak. kilolarından şikayetçi birçok kimseleri görünce etraftan bu yaptığım işgüzarlık gibi geliyor bana da.
0
🌸ray simenov
(20.02.09)
(git: 58452)
(git: 46428)
(git: 41259)
(git: 39378)
(git: 34400)
(git: 10658)
(git: 15989)
(git: 9063)
(git: 17079)
0
hia
(20.02.09)
hamur işi gıdalara ağırlık ver.
0
sql
(20.02.09)
izaleisuyuu
(20.02.09)
(7)

saç beyazı

mimar
saç beyazı için boya dışında doğal bir çözüm var mı?
saç beyazı için boya dışında doğal bir çözüm var mı?
0
mimar
(19.02.09)
var, kabullenmek.
0
etna
(19.02.09)
boya dışında derken, kına gibi bi şey mi?
0
kanuniye
(19.02.09)
var.. www.hepsimarkette.com

benim de yaşıma göre saçlarım accaip beyaz.. ancak bu losyonu kullanmam acıkcası cünkü bu parayı verirsem saçlar direk beyaz keser..
0
maxpainn
(19.02.09)
erkeksek dert etmemek lazım. karizmanın alâsı işte. ama kadınlara yakışmıyor onu da belirtmek isterim. ne o öyle şenay düdek gibi. sorunun cevabına gelirsek, bir ara lise hocam sarımsak yut falan gibi bir şey demişti (benim saçlar da beyaz). na kadar doğru bilmiyorum. pek itimat edilesi bir hoca da değildi zaten. tabii ben de denemedim. zaten şikayetçi de değilim. ne kadar yardımcı oldum bilemiyorum ama en azından böyle bir şey olup olmadığını araştırırsın :)
0
henry gale
(19.02.09)
benim saçlarımda da bi sürü beyaz var, ulan biraz daha artsa da karizmanın allahı olsam diye bekliyorum. yeşiçam melodramları izleyip kederlenmeye çalışıyorum hatta..
0
surtunme kuvveti
(19.02.09)
arastırmalar sonucu dogal ve bol kokulu bir tarif buldum internette.

"1 adet soğan ve 5 diş sarımsağı blenderda ezin. 1 yumurta sarısı ve 1 çorba kaşığı zeytinyağını ekleyerek krem kıvamına getirin, saçınıza sürün. 1 saat bekletin. Haftada 1 gün uygulayın."

demişler.sonuc alanlar da olmus ama tabii koku kısmıyla ilgili ne yapmak gerekir bilemiyorum=)
0
demoniclewinsky
(20.02.09)
kardeşim kullanmıştı
bir ilaç. mevcut saçı boyamıyor ama yeni çıkacak olanların rengi normal çıkıyormuş.ancak belli bir süre kullanması gerekiyordu galiba devam ettiremedi. o sebepten etkili mi değil mi bilmiyorum. eczanelere bir sor.
0
ground
(20.02.09)
(8)

kuduz cinsel ilişki yoluyla bulaşır mı?

ravioli
soru başlıkta...
soru başlıkta...
0
ravioli
(19.02.09)
kuduz, insandan insana cok nadir bulasirmis. organ naklinden oturu birkac vaka olmus ve hatta isirmayla, opusmeyle ve cinsel iliskiyle bulasmalar da cok nadir olarak gorulmus. yani risk her zaman var.
0
ermanen
(19.02.09)
Kanatırsanız bulaşır.
0
endless dream
(19.02.09)
@want2die, bildiğim kadarıyla aids cinsel ilişki sırasında kan yoluyla bulaşmıyor.
0
moroff
(19.02.09)
kan yoluyla değil, tükürükle bulaşır, yani ısırılma-ısırma olmazsa bulaşmaz.
0
zubundy
(19.02.09)
peki arkadaşlar anal ilişkide erkeğe geçebiliyor mu.
örneğin hatun kişi veya pasif oğlan HIV taşıyor diyelim.
çok çok afedersiniz ama ziken kişiye nasıl bulaşıyor bu virüs ?
0
ground
(20.02.09)
@ground, off nasıl anlatıcam bunu. penisin ucu da bir vücut boşluğu (bkz: üretra) irite olmuş, kandaki hiv'i doğrudan geçirebilen bir dokuya denk gelirse, buradan erkeğe de bulaşabilir. yanlış hatırlıyor olabilirim.
0
moroff
(21.02.09)
Kuduz olan bir hayvana cinsel temasta bulunmaya çalışabilen bir şahıs olursa o kuduz hayvan da noluyo ula diye dönüp ısırır veya açık yaranıza salya sümük vs bulaştırırsa bu durumda cinsel yolla bulaşmış olur. Onun dışında bulaşmıyormuş.
0
Merwish
(21.02.09)
ayrıca aids cinsel ilişkide kanamayla falan bulaşmaz. Aids kan yoluyla ve cinsel yolla bulaşır. Her ikisinin bir arada olması gerekmez
0
Merwish
(21.02.09)
(13)

Tahmin ettiğim şey mi?

tom_riddle
aylardır sürekli kullanmam gereken, ama kullanmadığım bir antidepresan ilacım var. lustral hatta. rahatsız edici yan etkilerinden dolayı kutuları biriktirmekten başka bir şey yapmadım. ama sonradan psikolojik durumum kötüye gittiğinden dolayı ilaca devam edeyim dedim. ama o da ne, ishalin en feci du
aylardır sürekli kullanmam gereken, ama kullanmadığım bir antidepresan ilacım var. lustral hatta. rahatsız edici yan etkilerinden dolayı kutuları biriktirmekten başka bir şey yapmadım. ama sonradan psikolojik durumum kötüye gittiğinden dolayı ilaca devam edeyim dedim. ama o da ne, ishalin en feci durumu, sürekli bir mide bulantısı (sabah boş mideyle kustum), sürekli bir hareket etme, hafif ateş, kaslarımda eklemlerimde sertlik, iştahsızlık, yutkunma problemi (daha önce de vardı) gibi oldukça hayat kalitemi düşüren yan etkilerle karşılaştım. kalp atışlarımda bir hızlanma, gözbebeklerimde de genişleme var. hafif bir serotonin sendromu mu geçiriyorum ben?
0
tom_riddle
(19.02.09)
doktorunuza başvursanız, etkileri anlatsanız daha iyi olmaz mı? ilacınızı değiştirir belki.
0
trista
(19.02.09)
son kullanma tarihine baktınız mı?
0
dinomazu
(19.02.09)
kullanırken alkol aldıysanız benzer etkiler yapabilir. aniden bırakmak ve aniden başlamak da bir neden olabilir. şiddetle doktorunuza danışınız.
0
ruprect
(19.02.09)
@trista: anlatırsam doktor demez mi ne diye almadın aylardır verdiğim ilaçları diye? pek o cesareti gösteremiyorum, o yüzden buraya yazdım.

@dinomazu, o kadar eski değil yahu, 6 ay bile olmadı ilk reçetemi alalı.

@ruprect: alkol almadım. aniden bırakıp başlamak zaten problem. ama sadece ilacın yan etkisi mi bu, yoksa serotonin sendromu denilen tehlikesi olan bir şey mi oluyor bana yoksa abarttım mı diye merak etmiştim.
0
🌸tom_riddle
(19.02.09)
kaç mg kullanıyorsunuz?

1 sene lustral kullandım, böyle bir etkiye rastlamadım.
0
fatenim
(19.02.09)
normalde yarım içiyordum, dün gece tam içtim bişey olmaz diye.
0
🌸tom_riddle
(19.02.09)
ben de kullanıyorum lustral. ilk başta 50 mg kullanıyordum ve 2 hafta yan etkisi oldu. hafif baş dönmesi, iştahsızlık, uykusuzluk, mide bulantısı gibi. Sonra geçti. normaldir yani her bünyeye değişik etki yapabilir ama kendini çok kötü hissediyosan doktoruna danış derim ben de.
0
nesenbilneben
(19.02.09)
Arkadaşım. Şimdi durup seni azarlamak benim haddim değil. Ama dayanamayacağım:

1) Doktorun verdiği ilacı ne diye bırakıyorsun? Madem bırakacaksın niye başladın?
2) Bu tür ilaçların aniden kesilmesinin sonuçlarını biliyor musun? Önceki durumundan çok daha kötü halde sokabileceğini biliyor musun? Doktorlar bile bıraktırırken çeyrek çeyrek azalttırarak yapıyorlar. Gerçekten iyi cesaret.
3) 6 ay oldu deme. Git bak kutunun üstüne. İlaç zehirlenmesinden gideceksin haberin yok.
4)Doktor yarım vermiş sen hoop 1 yapıyorsun. Haplar küçük görünür ama emin ol etkileri adamı yamultur. xanax da cücük kadar hap ama çeyrek fazla al bakalım dünyayı kaç tane görüyorsun?
5) Doktora git. Eğer adamdan tırsıyorsan başkasına git. Kafana takmışsın bi' seratonin bilmemnesi diye. Geberip gideceksin haberin yok.
6) Kaç yıl Lustral kullandım, şu saydıklarının birini bile yaşamadım. Durumun iyi değil.
0
hamamdakaybolansabununesrari
(19.02.09)
lustral asabiyet yapıyor bence içme :p
0
portik
(19.02.09)
seratonin sendromuna gayet benziyor bu dediklerin, ama daha da abartmadan hemen git doktora başka antidepresan başlasınlar. başına iş alma.
0
baytunca
(19.02.09)
lustral aslında pek yan etki yapmaz, belki başka bir yediğiniz içtiğiniz birşey varsa o dokunmuş olmasın?

ilk 1 hafta kadar psikolojik bir sıkıntı yaratmasının dışında bir yan etkisini görmemiştim. şikayetleriniz devam ederse doktora görünmekte fayda var. sonuçda sağlık bu, doktorun azarlamasını düşünmemek lazım.
0
vampir akrep
(19.02.09)
Yıllardır kullanıyorum, alkolün dibine vurduğum zamanlarda dahi böyle bir yan etkiye rastlamadım. Bu bilgi ne işinize yarar bilmiyorum ama yine de başka bir neden aramak için tetikleyici olabilir diye düşündüm.
0
endless dream
(19.02.09)
herkese cevapları için teşekkür ederim. 4-5 sene evvel de lisedeyken yine lustral kullanmıştım. o aralar da yutkunma problemi ve iştahsızlık dışında sıkıntı yoktu. hani alkolü abarttığım da olmuştu ilaç etkisinde, biliyorum doktor kontrolünde sorun çıkmıyor. ben de biliyorum ilacı kesip de almamdan dolayı oluyor, normalde olmaması lazımama uyku düzenimin ağzına sıçmaktaydı lustral, doğru dürüst bişey yiyemiyordum. bu yüzden bıraktım.

bana sorarsanız, bence de antidepresanları kullanmamak lazım. daha tam olarak mekanizması çözülemeyen bir ilacı kullanıyoruz. annemin kullanması gereken bir ilaç var, yan etki olarak intihar belirtileri gözlemletiyor diye ona da lustral yazıyorlar mesela.

yaptığım mantıklı olmayabilir, ama ilacın beni çarpması, vs şeyler değil benim korkum. ateşimin artması, kalp ritmimin artmasıydı. yani farkına varmadan eşşek cennetini boylamayayım diye.
0
🌸tom_riddle
(19.02.09)
(5)

diş hekimleri yardım - kırık diş tedavisi

kibritsuyu
sevgili arkadaşlar. dün gece ufak bir ev kazası sonucu sağ üst köpek dişimin uç kısmı kırıldı. diş hekiminden randevu aldım, akşam gideceğim ama meraktan da duramıyorum. bu dişi nasıl kurtarırlar? çekip ya da yontup yerine protez mi takarlar, yoksa kırık yeri dolgu gibi bir şeyle kapatma şansı var m
sevgili arkadaşlar. dün gece ufak bir ev kazası sonucu sağ üst köpek dişimin uç kısmı kırıldı. diş hekiminden randevu aldım, akşam gideceğim ama meraktan da duramıyorum. bu dişi nasıl kurtarırlar? çekip ya da yontup yerine protez mi takarlar, yoksa kırık yeri dolgu gibi bir şeyle kapatma şansı var mıdır? yani sapasağlam diş. ucu kırıldı ve kötü görünüyor. çekmeden, yontmadan, kırılan yeri tamamlayarak düzeltme şansı var mıdır? kırılan parçanın bir kısmı da peçeteye sarılı vaziyette cebimde duruyor. işe yarar mı?
0
kibritsuyu
(18.02.09)
ben de ufak bir trafik kazasinda on disimin yarisini kosegen sekilde kaybettim. soyle bir tedavi uygulandi. once kalan disi trasladilar (yapistirma icin), daha sonra benzer renkte bir yapay dis mi diyeyim, protez mi diyeyim, uygun gelecek sekilde kesip arkadan yapistirdilar.
0
kadirsavun
(18.02.09)
öncelikle geçmiş olsun. ben de küçükken bir kaza geçirip bir dişimin yarısını kırmıştım.
once dişimi hafif törpüleyip sonra da sakız gibi bir madde ile orayı doldurmuşlardı. Tabıı o madde kısa sure sonra donuyor ve tıpkı gercek dıs kadar sertleşiyor. o zaman diş doktorum bana "kırılan parçayı getırsenız de bır sey degışmezdı" demıstı ama son kullanılan yontemler neler bılemıyorum. ayrıca ıyı bır diş doktoru bulmak da bu konuda onemlı. benim ilk gıttığım doktorun yaptıgı protez iki defa dustu, ondan sonra yaptırdıgımı ıse yıllardır kullanıyorum. bır de bu dolguları kullanırken suna dıkkat etmek gerekıyor, ağzın ıcındekı yaraları tedavı etmeye yarayan bazı merhem ya da solusyonlar bu dolguları boyayabılıyor, ve bazı boyanmalar kalıcı olabılıyor. Doktora sorarsanız daha ayrıntılı ve dogru bılgı verebılır, belkı sımdıkı protezler ıcın gecerlı degıldır bu ama yıne de aklınızda bulunsun.
0
think martini
(18.02.09)
kırık parça dediğim pirinç tanesi kadar falan. dişimdeki boşluk da 2 pirinç tanesi kadar. öteki pirinç tanesi kısım ek yeri sanırsam. dağıldı. dün çatır çutur ağzımın içindeydi toz halinde.
0
🌸kibritsuyu
(18.02.09)
işlem sonrası sonucu da yazayım, başkasına lazım olabilir.

öncelikle dişimin renginde dolgu yaptı. eliyle dolguyu yapıştırdı, sanırım dondurmak için de mavi bi ışın verdi. dişime iyice yapıştırdıktan sonra da o sinir bozucu vızzzzz yapan alete değişik değişik uçlar takarak heykeltraş gibi yontma, zımparalama gibi şeyler yaptı. aynı kendi dişim gibi oldu. bunu bi kullan, düşerse o zaman başka şeyler yaparız dedi. ikinci aşamayı da anlattı. düşerse dişime minik minik iki tane çivi çakıp onun üstüne dolgu yapacakmış. mini kazık diyor ya inşaatçılar heh onun gibi taşıyıcı kolon koyup üstüne dolgu yapacakmış. şimdi dolguyu sadece yapıştırıcı madde tutuyormuş. daha da olmazsa dişi yontup üstüne porselen diş koyar herhalde.
0
🌸kibritsuyu
(19.02.09)
Benim bir dişim alt sağ 2. azı dişi olması kuvvetle muhtemel,feci şekilde kırıktı. Bir yerinden kırık değildi çünkü çürümüştü ama kanala falan girmemişti. Hekimim dolguyla hem dişi kurtardı hem de kırığı diş haline getirdi. Hiçbir şekilde anlaşılmıyor üstelik.
0
Merwish
(19.02.09)
(1)

gırtlak

longitudinale posteriore
arkadaşlar az önce telefonda arkadaşımla konuşurken gırtlağımdan bariz ıslık sesi geldi, bi müddet sonra geçti gerçi ama sanki gırtlağım delikmiş gibi hissettim. bi de şöyle biş var benim gırtlağımda cidden bişiler var olmalı zira bişi içerken fln nasıl desem çok hava yapıo(?!). misal bi bardak suyu
arkadaşlar az önce telefonda arkadaşımla konuşurken gırtlağımdan bariz ıslık sesi geldi, bi müddet sonra geçti gerçi ama sanki gırtlağım delikmiş gibi hissettim. bi de şöyle biş var benim gırtlağımda cidden bişiler var olmalı zira bişi içerken fln nasıl desem çok hava yapıo(?!). misal bi bardak suyun yarısını içip durakladım diyelim hemen ikinci yarısını içemiyorum kocaman bi hava baloncuğu oluşuo orda ve yutmamı engelio şöle bi 10 sn fln beklemem gerekio. bu nedenle bira fln da fondipleyemiyorum misal, mideme bol miktarda hava gittiğinden olsa gerek aşırı şişiyor ve geğirme ihtiyacı duyup ama geğiremeyip kusuyorum. bi boklar var ama çözemedim, var mıdır bilen eden?

edit: gün içerisinde de bol miktarda geğirme ihtiyacı hissettiğimi de eklemek isterim
0
longitudinale posteriore
(18.02.09)
akalazya da olabilir. sıvı yutma zorluğudur. sıvıyı içerken zorlanmanın sebebi bahsi geçen kapağın anormal dar olmasıdır. gastro entereloglar konunun hakimidirler.
0
baytunca
(18.02.09)
(4)

keratokonus

aklimdan zorum var
Değerli duyuru sakinleri,(bkz: Keratokonus) hastası için kontakt lens deneme setini (keratokonus deneme seti de denebilir sanırım) nereden satın alabilirim? Fiyatlar konusunda bir fikriniz var mıdır?
Değerli duyuru sakinleri,
(bkz: Keratokonus) hastası için kontakt lens deneme setini (keratokonus deneme seti de denebilir sanırım) nereden satın alabilirim? Fiyatlar konusunda bir fikriniz var mıdır?
0
aklimdan zorum var
(17.02.09)
yamulmuyorsam keratokonus lensleri gözün base curve ü (kornea eğimi) ölçülüp derecesi belirlendikten sonra göz hekimi tarafından yazılan reçeteye göre verilir. Bu bağlamda keratokonus teşhisini koyan doktorun da bu hesabı yapıp lensleri deneyerek size bir lens reçetesi yazması gerekir. Bu nedenle deneme seti kısmını tam anlayamadım. Bu lenslerin yapısı serttir ve amacı da korneayı fiziksel olarak baskılayarak keratokonus ilerlemesini durdurmaktır. Sorduğunuz lens fiyatları ise biraz sonra bildirebilirim sanıyorum.
0
justaddwater
(17.02.09)
Doktor deneme setini kullanarak ölçüm ve deneme yolu ile size uygun lensi belirler. Son zamanlarda keratokonus un değişik lensleri çıktı bunlar genelde alışması zor olan lensler olduğu için. Fiyat mertebesi ise kenarı yumuşak ortası sert olan tipler için 1000-1500 TL arası ve bir yıl kullanılabiliyor. umarım bu bilgiler işinize yarar.
0
justaddwater
(17.02.09)
Yardımınız için çok teşekkür ederim. Çok makbule geçti.
0
🌸aklimdan zorum var
(17.02.09)
rica ederim geçmiş olsun :)
0
justaddwater
(17.02.09)
(8)

Mide Bulantısı/Hamilelik

abtash
hamilelik döneminde sürekli mide bulantısı oluyor. normal damacana suyu bile bulandırıyor. reklam gibi olmasın erikli bulandırmıyor bir tek. ne yapmak lazım?(bkz: kendim icin degil bi arkadasa lazimdi)
hamilelik döneminde sürekli mide bulantısı oluyor. normal damacana suyu bile bulandırıyor. reklam gibi olmasın erikli bulandırmıyor bir tek. ne yapmak lazım?
(bkz: kendim icin degil bi arkadasa lazimdi)
0
abtash
(17.02.09)
Hormonlardan, yapacak bir şey yok fazla. Az az yiyecek, yağlı yemeyecek, hamur işi vb. yemeyecek, kokusuna hassaslaştığı şeylerden uzak duracak ve bekleyecek. 12. haftadan sonra azalması gerekir normalde.
0
sui
(17.02.09)
tavsiyem nefes kontrolü. midesi bulandığında derin derin ve burnundan nefes almayı denesin (ki zaten hamilelikle alakası yok bunun). ayrıca belirtmek isterim ki bu soruna bulunacak net bir çözüm, yanında nobel tıp ödülünü getirir.
0
gxix
(17.02.09)
öncelikle sağlıklı bir yavru dilerim. bulantı refleksini bastırabilen şeylerden biri de acı nanedir. mesela polo şekerlerini çiğneyerek acı nane dediğim esansa ulaşabilirsiniz. yok birşey yemeyeyim diyorsa, mouthwash denen ürünleri koklamayı deneyebilir (bu ikincisinin işe yararlığı tecrübeyle sabittir [hamilelik olarak değil tabi ki :) ] )
özellikle içinde alkol olanlar, haliyle daha etkili oluyor (parfümdeki alkolü düşünün). benimkinin markası colgate di sanırım, mavi bir sıvı kendisi, ufak bir şişesini yanında taşıyabilir, ister bir damla ağzını çalkalar ağzına acı nane tadını çalar, isterse de direk burnunun önünde tutar 1 dakika falan onun kokusundan nasiplenir, bulantı falan kalmaz.
0
lhun
(17.02.09)
sabahları, yataktan birdenbire ayağa kalkmadan önce, daha oturuyorken üç-beş beyaz leblebi.
0
cedilla
(17.02.09)
kaçıncı haftada?

aç kalmaması gerekiyor kendisinin kısaca... az ve sık sık yemeli. midesi bulanınca limon yalasın bi de.
0
mentirosa
(17.02.09)
4. hafta falan olması lazım ne yese bulanıyor midesi. daha geçen gün serum takmak zorunda kaldık.


hepinize teşekkürler birkaç güzel şey öğrendim.
0
🌸abtash
(18.02.09)
bu arada annesi hamileliğini nasıl geçirmiş ona sorsun... çoğunlukla aynı oluyor... genelde 3 buçuk ayda geçer.. biraz daha sabretmesi lazım...
0
mentirosa
(18.02.09)
ablam olur kendileri. bu ikinci çocuk olacak inş. ilkinde bu kadar olmamıştı.
0
🌸abtash
(20.02.09)
(8)

bir şizofren sağır olduktan sonra ses duyar mı?

mortifera
normalde duyuyor diyelim. sağır olduktan sonra duymaya devam eder mi?
normalde duyuyor diyelim. sağır olduktan sonra duymaya devam eder mi?
0
mortifera
(17.02.09)
tahmin etmiyorum, sesler gerçekle birebir.
(bir arkadaşım)
0
radikalherif
(17.02.09)
sonradan sağır olduğuna göre, önceden duyduğu seslerden yararlanır ve duyar.

gibime geliyor.
0
deckard
(17.02.09)
konu hakkında fazla bilgim olmamakla beraber bolca fikrim vardır.
bence beyin seslerden önce korku, heyecan, tedirginlik vs. hissi yaratıyor, sonrasında sesleri efekt olarak sunuyor bünyeye. yani bu hisleri daha etkili kılmak için. bizlerde tam aksine sesten dolayı bu hislerin oluştuğunu sanıyoruz. burdan yola çıkarak, evet sağır olan biri de bu sesleri gayet tabi duyabilir.
0
guess
(17.02.09)
ses halusinasyonlari algiliyorlar. yani sesi zihinlerinde gorsel olarak tasvir edebiliyorlar. daha fazla bilgi icin voice hallucination kavramini arastirabilirsin.
0
ermanen
(17.02.09)
sesleri hatırlayabiliriz. bu anlamda zihin hala bunu yaratabilir. ve elbette beyin, şizofrene tercihini yaratmaktan yana kullanır. guess'in yazdığıyla da desteklenebilir.
0
lacivert
(17.02.09)
kör oldugunda göremeyeceğine göre sağır oldugunda da duyamaz gibime geliyor. zira veri gelişi olmadıgı için kendini şartlandırır oradan hiç bir ses duyamayacağını. ancak tabi ki normalde insanın içinden gelen, duyar gibi oldugu sesleri hissedebilir. zira şizofren aktivite beyinde neticesinde.

düşünsene şöyle bir diyalogu

- abi görüyorum artık. karşımızda bir kamyon durmuyor mu?
- abi hayır hiç bir şey göremiyorsun yüzdeyüz körsün sen. şizofren olduğun için kamyon duruyormuş gibi geliyor sana

:S
0
nihilanth
(17.02.09)
sonradan kör olanlar uzun süre 10 yıla kadar görüntülü rüya görebiliyorlar nihilanth. zamanla sıklığı azalıp sadece sesli rüyaya dönüşüyor.
0
gunetapar
(17.02.09)
gunetapar rüya göremezler demedim zaten göremezler dedim.
0
nihilanth
(19.02.09)
(5)

temizleyici ve nemlendirici

hemera
çok garip bi cildim var ve şu ana kadar kullandığım ürünlerden hiç memnun kalmadım. cildim hem çok kuru( zaman zaman pul pul dökülecek kadar) hem de t bölgesi yağlı ve arada sivilce çıkıyor. eskiden sivilce tedavisi gördüğümü ve şu anda yüzümde kırmızı lekeler halinde izler olduğunu da belirteyim. c
çok garip bi cildim var ve şu ana kadar kullandığım ürünlerden hiç memnun kalmadım. cildim hem çok kuru( zaman zaman pul pul dökülecek kadar) hem de t bölgesi yağlı ve arada sivilce çıkıyor. eskiden sivilce tedavisi gördüğümü ve şu anda yüzümde kırmızı lekeler halinde izler olduğunu da belirteyim. cildim bu kadar kuruyken nasıl sivilce çıkıyor anlamış değil. güzellik uzmanı cildimin nemsiz ama yağlı olduğunu söylemişti.
cildimi asla kurutmayacak uzun kullanımda lekelerde de azalma sağlayacak bir temizleme jeli köpüğü vs. ile iyi bir yağsız nemlendirici arıyorum. çok pahalı ürünler olmasın ama mümkünse. şimdiden teşekkürler..
0
hemera
(15.02.09)
avene'in temizleyici jelini kullanıyorum ben (avene cleanance gel). harika. yağsız nemlendirici olarak da babe'nin nemlendiricisi tavsiye ederim.
0
peki
(15.02.09)
seninle cilt tipimiz aynı. en zor cilt tipi bu karma cilt. benim de o lanet T bölgesi yağlı, diğer yerler kuru. maalesef ara ara çıkan sivilceler için bir öneride bulunamayacağım (kelin ilacı olsa başına sürer hesabı) ama ben Loreal Pure Zone yağsız nemlendirici kullanıyorum. eskiden Nivea'nın yağsız nemlendiricisini kullanmıştım(hala satılıyor mu bilmiyorum). ama sen ikisini de denemişsindir belki de. yağsız oldukları için mükemmel nemlendirmiyorlar tabi ki ama düzenli kullanılırsa pul pul dökülmeyi önlüyorlar.(isviçreli bilimadamları gibi konuştum) en azından ciltteki gerilme hissini önlüyorlar.

ayrıca başbelası sivilceler için iyi bir ürün bulursan bana da haber ver :)
0
daysleeper
(15.02.09)
benim tavsiyem öncelikle bir nem maskesi filan uygulaman öncelikle. yves saint laurent'in bir tane var, fiyatı tam hatırlamıyorum ama çok aşırı pahalı değil ve uzun süre dayanabilecek bir miktarda satıyorlar. eğer o uygun değilse bence rosense'i bir dene, onların da öyle bir ürünü var o da güzel ben kullanıyorum:)
temizleme köpüğü ve nemlendirici olarak da olay'i öneriyorum açıkçası. olay'in su bazlı bir nemlendiricisi var hiç fena değil. nivea'nın da matlaştırıcı toniği de iyi bir seçim olabilir aslında, tonik kullanmayı da ihmal etme derim ben.
0
sophie ama hala gercegi ariyor
(15.02.09)
ayni tip ciltten bende de var. bi dolu tedaviden sonra, mükkemmel sonucu su sekilde buldum. tabi bu tedavilerden önce karaciger testleri dahil herbiseyden gecmistim..
bildigimiz sebamed'in temizleme jeli, ve su bazlı nemlendiricisini sürekli kullanıyoruz. ayrıca benzamycin isimlı ilacıda tatbik ediyoruz yüzümüze geceleri, ama söyle rahat bi 5-6 ay.
arada da elma sirkesini suyla seyreltip sadece sivilcelerin üstüne, cünkü icinde uydurmus olmıyım malonik asit(!) mi ne varmıs cildin rengini acabilirmis, o yüzden sadece sivilcelerin üzerine sürüyosun, kurutuyomus. ve ardından pırıl pırıl bi yüze merhaba diosun =P

cok gecmis olsun.
0
avifa
(15.02.09)
ben de avene kullanıyorum, daha önceki duyurulardan ararsan (ben bulmaya üşendim) ciddi sivilce sıkıntılarım vardı. avene'in termal suyu mucizesiyle sorunum tamamen halloldu ;) hep reklam yıldızı olmak istemiştim. neyse...
bir kaç çeşidi olması lazım. kozmetikçilerde satılmıyor eczanelerden bulabilirsiniz. temzileme jeli 30, tonik de o civarda olması lazım. seti maksimum 100 liraya malolur. epey de bereketli.
kreminden inanılmaz memnun kaldım. sizin de su bazlı bir nemlendirici almanız gerekiyor anladığım kadarıyla. tavsiye edebilirm.
0
ahandanick
(16.02.09)
(11)

Damakta yara / tahris / zede / sislik / cikinti / kizariklik

ermanen
Saglik sorulardan pek haz etmesem de sormam gerekti. Damagimin ortasinda yara cikti, sonra iste `kenacort a` surdum falan, tuzlu suyla gargara yaptim, 2 gundur gecmiyor, simdi birazcik daha iyi ama gecmesi lazim bu aksam, mucize ariyorum sanirim, baska ne yapabilirim? dedigim yer kirmizi gozukuyor,
Saglik sorulardan pek haz etmesem de sormam gerekti. Damagimin ortasinda yara cikti, sonra iste kenacort a surdum falan, tuzlu suyla gargara yaptim, 2 gundur gecmiyor, simdi birazcik daha iyi ama gecmesi lazim bu aksam, mucize ariyorum sanirim, baska ne yapabilirim? dedigim yer kirmizi gozukuyor, cikinti gibi, kanama yok. damakta cikinti olmasi normal mi?

not: doktora gidemem, karbonat yok, gargara yok. bogaz spreyi iyi gelir mi bilmiyorum

edit: eczaneye de ancak yarin gidebilirim.

onemli edit: alkol iyi gelir mi damaktaki yaraya?

sanirim son edit: kocakari ilaci falan yok mu bildiginiz, zamanim daraliyor, gerci kocakari yapacak birsey de yok ki evde, sogan sarimsak falan var, bunlari sursem iyi gelir mi yoksa daha mi beter olur... millete doktor tavsiye eden adam kocakari ilacina muhtac kaldi :(
0
ermanen
(15.02.09)
bayer in sanırım ağız fısfısı şeklinde bir damak yarası geçirici ilacı vardı nane aromalı küçük bir şişe hala var mıdır bilmiyorum çocukluğumda kullanıyodum. çok etkiliydi. eczaneye bir sorsanız? belki hala aynısı/muadili satılıyordır.
0
hia
(15.02.09)
(bkz: pyralvex) varmış bide. çok can yakarmış.
0
hia
(15.02.09)
bişe batmış girmiş olmasın? kılçık gibi küçük sert
0
hia
(15.02.09)
@hia

evet olabilir de oyleyse ne yapabilirim, gozukmuyor birsey zira, yokladim da.
0
🌸ermanen
(15.02.09)
alkol sürsen iyi gelmez yaraya ama sürerseniz acısı ağrısı varsa rahat bir uyku çekersiniz.
0
hia
(15.02.09)
kola, sigara falan icmeyin. iyilesmesini geciktirmemek icin.
0
nazenin
(15.02.09)
belki yardımcı olur: (git: 48530)
0
flexin
(15.02.09)
alkol ağzını uyuşturduğu için sanki acısını azaltıyormuş hissi verir fakat dokuya daha fazla zarar verir.

önerim, bir kulak temizleme çubuğu yardımı ile yaralı yere batticonsür. Sürdükten sonra bit müddet yutkunma
0
sastim allahimdan sastim
(15.02.09)
piraldyne diye bir ilaç kullanmıştım ben onu kullanmayı dene hemen etki ediyor.
0
i am 6 do you wanna be 9
(15.02.09)
muhtemel tahriş ettiğiniz için o hale gelmiştir o. arada bana da olur. kendiliğinden 2-3 günde geçer. eğer ağrıdan çok mustarip iseniz 1cc lokal anesteziği insülin iğnesine çekip oraya fışkırtabilirsiniz (enjekte etmeyeceksiniz, üzerine fışkırtacaksınız). ben öyle yapıyorum. en az yarım saat sıfır ağrı garantili yöntem.
0
gxix
(15.02.09)
biraz kocakarı tavsiyesi gibi olucak ama bana da zaten babaannem söylemişti. şu bildiğimiz bayram şekerleri var ya ya da hiç mi bulamadın bir tane küp şekeri al ve em. şeker çıkan yarayı pişirir demişti babaanem bana. denemeni tavsiye ederim . geçmiş olsun...
0
gail
(15.02.09)
(5)

Hastalık

dambil
öncelikle herkese iyi akşamlar dilerim. dedem hastanede yatıyor ve son gelen telefonda babamın anladığı kadarıyla gua olduğunu söylemişler. google ve sözlüğe baktım gua hastalığı diye bir şey göremedim. o yüzden gua diye bir şey olmadığını düşünüyorum. dedemin net hastalığını bilmiyorum. ne yüzünden
öncelikle herkese iyi akşamlar dilerim.

dedem hastanede yatıyor ve son gelen telefonda babamın anladığı kadarıyla gua olduğunu söylemişler. google ve sözlüğe baktım gua hastalığı diye bir şey göremedim. o yüzden gua diye bir şey olmadığını düşünüyorum. dedemin net hastalığını bilmiyorum. ne yüzünden hastanede yattığını bilsem eminim daha rahat bulunurdu. sorabileceğim şu kalıyor. söylenişi gua ya benzeyen bir hastalık var mıdır?

şimdiden teşekkürler herkese..
0
dambil
(15.02.09)
guatr olmasın?
0
deckard
(15.02.09)
(bkz: koah)?
0
bira sisesi kapagi
(15.02.09)
koah'tır o. dedenizin solunum sorunları var mıydı?
0
endless dream
(15.02.09)
guatr koah gut
0
eleanor
(15.02.09)
Ruam (aslinda hayvanlardan insana gecer),
Guatr (tiroit bezi hastaligi),
KOAH (kronik obstruktif akciger hastaligi=sigara)
0
paramedic
(15.02.09)
(5)

sabah aç karna içmem gereken ilaç

sokak cocugu
sabahları pantpas 40 mg içmem gerekiyor aç karna. ben aç karna içiorum hemen kahvaltı yapıyorum bazen unutuyorum kahvaltıdan sonra içiyorum ilacı. herhangi bir etkisi olur mu. bana mantıksız geldi aç karna içmek. kahvaltı yapıyorum zaten akabinde. nasıl olacak bu saygılar..
sabahları pantpas 40 mg içmem gerekiyor aç karna. ben aç karna içiorum hemen kahvaltı yapıyorum bazen unutuyorum kahvaltıdan sonra içiyorum ilacı. herhangi bir etkisi olur mu. bana mantıksız geldi aç karna içmek. kahvaltı yapıyorum zaten akabinde. nasıl olacak bu saygılar..
0
sokak cocugu
(14.02.09)
pantpas mide ilacı sanırm ben de kullanmıştım gastrit için vermişti.kahvaltıdan yarım saat önce içmemi söylemişti doktor.
0
szqnn
(14.02.09)
bir esprisi kalmaz eger tok alirsaniz.
mesela ben de lansor kullaniyorum reflu icin, yemeklerden en az yarim saat once almak zorunlu, yoksa etkisini gostermiyor.
0
la traviata
(14.02.09)
sana mantiksiz gelmesi mumkun degil cunku konunun mantikla alakasi yok. tip ve ecza ile ilgisi var.
0
wpi
(14.02.09)
evet ilacı alır almaz da kahvaltı yaparsan bir anlamı kalmaz. çünkü aç karna dediyse midede asit salgılanmasının max. olduğu an demektir. genelde mide ilaçları aç karna alınır zaten. farmakolojik olarak en etkili çözüm buymuş demekki.
önemli olan sizinki değil; doğanın kurduğu mantıktır.
sagyılar.
0
juanolujuan
(14.02.09)
(bkz: proton pompa inhibitoru)
once bunu bi oku diye yolladim. ardindan bende vaktiyle ac karnina ayni meretten kullanmistim. ac karnina almak gerekiyormus, tok aldigindan ilacin gidalarla etkilesime girmesi gibi bisiler gevelemisti doktorum. asitleri bastiriyor, açken nötürlüyor gibi.
0
digger
(04.04.09)
(6)

marazi hastalığı

juanolujuan
selamlar, marazi hastalığının semptomları ile ilgili bilgisi olan var mı ?Varsa beni bilgilendirebilir mi ?internette yeterli bilgiyi bulamadım.saygılar...
selamlar, marazi hastalığının semptomları ile ilgili bilgisi olan var mı ?
Varsa beni bilgilendirebilir mi ?
internette yeterli bilgiyi bulamadım.
saygılar...
0
juanolujuan
(13.02.09)
hastalığın adından emin misiniz?
0
endless dream
(13.02.09)
dediginizin anlami "hastalik hastasi" gibi birsey. maraz, hastalik demek zaten.

"kök marazı hastalığı" diye birsey varmis o da bitkilerde goruluyor.
0
ermanen
(13.02.09)
@endless dream
evet hastalığın adından eminim.
saplantılı bir hastalık olduğunu biliyorum ki sözlükte de öyle yazdım. ancak semptomları nedir ? onu öğrenmek istiyorum.
0
🌸juanolujuan
(13.02.09)
osteomalazi olmaasin o?
0
outshined
(14.02.09)
marazi;hastalıkla ilgili, hastalık derecesinde demek. yani "hastalıkla ilgili hastalığı" arıyorsunuz. marazi'den sonra bir kelime daha olabilir...olmalı yani, mantık açısından ve tıbben.
0
endless dream
(14.02.09)
marazi aşk diyelim o zaman. semptomları nelerdir ?
0
juanolujuan
(14.02.09)
(3)

sauna lenslere zarar verir mi?

natnan
göz lensi
göz lensi
0
natnan
(13.02.09)
genişlemesine, belki bulunduğu formu bozmasına sebep olabilir. çok uzun süre kalacaksanız.
0
head
(13.02.09)
soft lens ise verir. dış yüzeyi göz kapağına yapışır.
0
siriquastrum
(13.02.09)
Lensle girdim, dakikalarca kaldım, hiçbişi olmadı.
0
nicin ben
(13.02.09)
(13)

yağmur suyu ve temizlik

daglien
merhabalar, benim kafam 2 günde bir çok kaşınır ve saçı yıkama gereği duyarım. yıkadıktan sonra rahatlarım, ertesi gün ufaktan yine kaşınmaya başlar, ama diğer gün illa kafayı yine yıkamak gerekir. şampuan yada sabun kullanarak. kullanmazsam yine kaşınıyor, yani saçı öyle sadece suyla yıkamanın bir
merhabalar, benim kafam 2 günde bir çok kaşınır ve saçı yıkama gereği duyarım. yıkadıktan sonra rahatlarım, ertesi gün ufaktan yine kaşınmaya başlar, ama diğer gün illa kafayı yine yıkamak gerekir. şampuan yada sabun kullanarak. kullanmazsam yine kaşınıyor, yani saçı öyle sadece suyla yıkamanın bir etkisi olmuyor bende.

çocukken hatırlıyorumda böyle değildim, haftada 1 banyo yapardım oda üşene üşene üstelik hergün koşup, terleyip, çamurlara battığımız halde yinede haftada en fazla 2 kez banyo yaptığımı biliyorum.

Şimdi 2 günde bir duşa girmek o saçı yıkamak zorunda kalıyorum. bıktım anasını satim. e yıkamayıncada kaşınıp duruyorum.

Neyse lafı daha fazla bölmeden. geçenlerde sokakta yürüyorum, 2 gündür duş almamış olmanın verdiği durum ile bir yandanda kafamı kaşıyorum. Sonra birden güçlü bir yağmur bastırdı. eve gelene kadar kafa sırılsıklam oldu. eve geldiğimde bir havluyla kuruladım sonraki dakikalarda da "ya ben bişe yapacaktım ama ne?" diye düşünürken aklıma geldi, "ya ben banyo alcaktım eve gelince, çok pistim kafam kaşınıodu noldu bana şimdi kaşınmıo" dedim içimden kendi kendime. Vaay ulan o kadar şampuanın beceremediğini bir yağmur suyu halletti ha dedim.

Evet arkadaşlar o kadar şampuan kullandım hepside 2.gün kafamın kaşınmasına engel olamadı. Ama o 5 dakikalık maruz kaldığım bir yağmur suyu kafadaki kiri söktü attı adeta. Bunun bilimsel açıklamasını çok merak ediyorum. Bilen arkadaşlar izah edebilirlermi durumu, yağmur suyu nasıl bi su böyle?
0
daglien
(13.02.09)
Asit yağmuruna girmedin değil mi? :)
0
cevaps
(13.02.09)
bildiğim kadarıyla bahar ve yaz yağmurları (ama kış ayındayız?) saça iyi gelir. hatta tüm bedene iyi gelir. çocukken annem nisan yağmurunda dışarı çıkmamıza izin verirdi. bi güzel ıslanırdık. balkonda kavalara yağmur suyu toplardı yıkanırken onu da kullanırdık...
0
hia
(13.02.09)
Anneannem eskiden yağmur yağınca balkona bir kova koyar,o kovaya biriken suyla saçlarını yıkarmış. Çok çok iyi gelirmiş. Ama bilimsel açıklama yapamıyorum.
0
endless dream
(13.02.09)
nisan yağmurlarının şifasına (mevleviler mesela) inanılır doğru ama onunla bir ilgisi yok sizin olayınızın. şimdi normal şartlarda yağmur suyunun pH değerinin 5,5-6.5 gibi değerlerde (nötral değerlere yakın yani) olması beklenir. ama yaşadığınız bölgedeki hava kirliliğinin boyutlarına bağlı olarak(havadaki SOx, NOx ve COx değerlerinden kaynaklı hava kirliliği) bu pH değerinin sıfıra doğru kayması yani asitliğinin artması muhtemeldir. bu olaya asit yağmuru denir. insanlar, hayvanlar, binalar ve doğal doku üzerinde tahmin edebileceğiniz üzere aşındırıcı bir etkisi vardır bu yağmurun. sizin saçınızda gerçekleşen tepkime nasıl bir şeydir bilmiyorum ama çok sağlıklı olduğunu söylemek güç. asit işte yahu.
0
selim alai
(13.02.09)
@selim alai; asit yağmurunda öyle kaşıntının yok olmasıyla kurtulanacağını sanmıyorum, kaşın kirpiklerin de yok olması gerekir. tam güçlü asit değil sanırım bahsetttiğiniz (ph5 filan). birde daglien eğer yağmurun tadı azcık acıysa evet kısmen asitli (asit asittir ama zayıf asit demek istediğim) yağmura girmişsiniz.
0
hia
(13.02.09)
sevgili hia; valla işin açıkçası şu ki ilk yazdığımda söylemek istemedim ama daglien arkadaşamızın kafasının yağmuru yedikten sonra kaşınmamasının nedeninin psikolojik olabileceğini düşünüyürum. ayrıca asit yağmuru denilen şey sizinde dediğiniz gibi ph5 falandır. aksi takdirde daha aşşağılara indikçe güçlü asitler elde edersiniz ki bunun sonuçlarını tahmin edebiliyorsunuzdur heralde. sonuç olarak şunu söyleyebilirim; evet belki arkadaşımız bir faydasını görmüş olabilir ama böyle bir mevsimde (kışın hava kirliliği olayı en yüksek seviyededir) yağmur suyunun faydasından çok zararı olur diye düşünüyorum.
0
selim alai
(13.02.09)
ekşimtırak acımsı bir tat diyelim olsun bitsin :P
0
selim alai
(13.02.09)
ben bilerek şampuanların saçları yağlandırdığını düşünüyorum, eskiden böyle değildi, çok kullanıp yıkasınlar diye. veya artık havalar daha kirli, saç çabuk kirleniyo, ama niye çok yağlanır oldu...
0
berhan
(13.02.09)
teorik olarak yağmur suyuna yere düşmeden önce demir vb. ağır metallerin karışması pek mümkün değildir. adı üstünde ağır metal, havada olmaz ki.
0
selim alai
(13.02.09)
nerde yagdigina bagli, yagmur ormanlarinda saftir mesela, ama istanbul'da yagdiysa asidiktir. asit yagmuru genelde havadaki karbondioksitle birlesince oluyor, boylece karbonik asit olusuyor ve ph'i dusuruyor. col olan ve tozlu bolgelerde olusan tozlar kalsiyum karbonat iceriyor ve bu da asit yagmurlarina karsi koyuyor, boylece dogal yagmur ve hatta alkalin iceren yagmurlar olusuyor. e alkalin iceren ph dengeleyici sampuanlar da var, ama yagmurda olunca daha saf ve dogal oluyor haliyle, boylece saca iyi geliyor. evet birseyi daha acikligina kavusturduk :)
0
ermanen
(13.02.09)
valla bende de tam tersi oluyor.

yağmurda saçım ıslandığı zaman kepek oluşuyor ve duşa girene dek kafam yanıyor.

insanoğlu.
cins cins.
0
edgenabby
(13.02.09)
geçenlerde dedim arkadaşlar ama şimdi o geçenlerdeyi düşündümde baya bir zaman olmuş :)
mevsimlerden neydi o ara hatırlayamadım gerçektende. Hatırlayamadım çünkü nisan yağmuru yada diğer mevsimlerde yağan yağmurun içindeki maddelerin farklı olabileceğini aklımın ucundan bile geçirmemiştim. yağmur yağmurdur diye düşündüm sanırım o an. cevaplar tam tatmin edici olmasada sanırım cevabı aldım. dediğiniz üzere, yağmur suyu içindeki asit, demir gibi şeylerin etkisiyle o kaşıntı gitti sanırım. Kesinlikle psikolojik olduğunu düşünmüyorum. Yani kaşıntı gerçekten yok oldu. snowflake kardeşimizin dediği gibi benim kafanın bu kaşınması saçın kirliliğinden olmayabilir (bunu hiç düşünememiştim) kafa derisi ile alakalı olabilir yani alerjik durumlar felan, Hatta yine diğer bir arkadaşımızın belirttiği gibi, şampuanların içinde bulunan bir maddede sürekli 2 günde bir kaşıntı yapan bir madde içeriyor olabilirler içinde.

Velhasıl sabun da kullandım, sadece su ile de yıkadım, hertürlü şampuanı denedim ama yok, hiçbirşey o yağmur suyu gibi kesemedi kafamın kaşıntısını. Sanırım ben yağmur adamım arkadaşlar :)
0
🌸daglien
(13.02.09)
her gün duş almak temizlik gereğidir.
0
eleanor
(15.02.09)
(4)

Göz Ağrısı (Hastane Tavsiyesi)

crystalsoul
Merhabalar,Bu yazıyı gece, ev ortamında olmama rağmen güneş gözlüğüyle yazıyorum.Özellikle sağ gözümde ve biraz da sol gözümde ağrı var. Işığa bakınca daha da ağrıyor. 3 ay evvel göz muayenesine gitmiştim, Kızılayda göz tansiyonuna da baktılar ve astigmat 0.75 gözlük almıştım, tansiyonunda normal ol
Merhabalar,
Bu yazıyı gece, ev ortamında olmama rağmen güneş gözlüğüyle yazıyorum.
Özellikle sağ gözümde ve biraz da sol gözümde ağrı var. Işığa bakınca daha da ağrıyor. 3 ay evvel göz muayenesine gitmiştim, Kızılayda göz tansiyonuna da baktılar ve astigmat 0.75 gözlük almıştım, tansiyonunda normal olduğunu söylemişti doktor. Belki bu işten pek anlamadığım için kızılay da ki göz muayenesi olayı bana biraz "yavan" gelmişti. Şimdi yarın tekrar bir yere gidip, muayene olasım var. Nereye gitsem diye düşünüyorum. Dünya Göz Hastanesini ekşi sözlükte biraz araştırdım. Fakat yapılan yorumların %90 ı bu hastaneyi kötüler vaziyette. İstanbul - Anadolu yakasında mümkünse Kadıköy, Bağdat Caddesi, Göztepe civarlarında bana önerebileceğiniz uygun hastane varsa sevinirim. Kalın salıncakla.
0
crystalsoul
(12.02.09)
hastane değil de veni vidi'den emrullah taşındı beni kör olmaktan kurtarmış muhterem bir doktordur. ondan randevu alması uzun sürebilir, aynı yerde gülay çelebi erenus da süperdir. tel: (216) 411 20 50 bağdat caddesi caddebostan'dan göztepe'ye giderken sağda. ssk bağkur filan da anlaşmalı.
0
zkurmus
(13.02.09)
güneş gözlüğü takacak kadar kötüyse ağrın, migren için de bir muayene olmanda fayda var.
0
sinuzit
(13.02.09)
göz hastanesi maltepe iyiydi yav? 6-7 senedir oraya gidiyorum ben.
0
head
(13.02.09)
bence nöroloji birimine de bir görün. gözle ilgili bu tip problemlerin bir çoğu nörolojik problemlerin baslangici olabiliyor.

bagdat caddesinde anadolu saglik merkezi var. burberrynin hemen arkasinda. amerikanın en iyi john hopkins hastanesi ile birlikte calsiyor. oldukca saglam yani .numarasi:4444276. benim de doktorum olan türker şahiner'i şiddetle tavsiye ederim.
0
jeanne hebuterne
(13.02.09)
(4)

endodonti

narin23
endodonti konusunda uzman bir diş hastanesi/diş hekimi tavsiye edebilir misiniz?istanbul'da.
endodonti konusunda uzman bir diş hastanesi/diş hekimi tavsiye edebilir misiniz?
istanbul'da.
0
narin23
(12.02.09)
Evet.
Isterseniz bir de sehir belirtin.
0
wpi
(12.02.09)
@wpi: istanbul dedim? :)
0
🌸narin23
(12.02.09)
yeditepe diş hekimliği fakültesi
doç.dr.baybora kayahan

üzerine tanımıyorum, eğer gelmeyi düşünürsen yardımcı olabilirim.
0
ysn
(12.02.09)
bunu birine daha yazmıştım sanırım. Beşiktaş çarşıda Dr. Aslı AKTI

çok memnunum
0
Merwish
(15.02.09)
(12)

uçakta sıkıntı yaşıyorum

head
selam,geçen ağustos ayında ankara'ya yarım saatlik bir uçak seyahatim olmuştu ancak ufak sağa sola hareketlerde bile terledim resmen. şimdi mart'ın 3. haftasında antalya'ya gidiyorum iş sebebiyle, toroslardan aşağı inerken yukarı çıkarken baya sallıyor diyorlar. gözüm korktu lan. nasıl çözeriz? vapu
selam,

geçen ağustos ayında ankara'ya yarım saatlik bir uçak seyahatim olmuştu ancak ufak sağa sola hareketlerde bile terledim resmen. şimdi mart'ın 3. haftasında antalya'ya gidiyorum iş sebebiyle, toroslardan aşağı inerken yukarı çıkarken baya sallıyor diyorlar. gözüm korktu lan. nasıl çözeriz? vapurda bile çok yattı mı "ananı" diyorum içten içe :/
0
head
(12.02.09)
passiflora hakkında; ilacı yanınızda uçağa sokabiliyorsanız sokun. bünyeye göre etki eder. 5-6 kaşık içtiğim halde etki etmediği olmuştu. bıraktım zaten sonra. çok hafif ilaç
0
hia
(12.02.09)
uçmadan önce alkol. uçarken de alkol.koridor koltuğu iste (bir nebze fayda eder), olabildiğince önlerden iste (daha az sallanıyor), yanında dergi gibisinden birşeyler götür bol resimli olsun.
0
cinematography
(12.02.09)
kusmayayım sonra?
0
🌸head
(12.02.09)
çeyrek dramamine de alabilirsiniz. otobüs tutanlar ya da bi şekilde rahatsız olanlar genelde bunu içer. işe de yarar. sersemleştirir de. oh mis.
0
oceano
(12.02.09)
havaalanında bir duble rakı çözer işi.

yok içmem ben dersen ayetel kürsi öneriyorum.
0
trocero
(12.02.09)
doğrudur, kışları biraz sallar o toros semaları, hava açıksa hiçbir şey olmaz ama.
ben de tırsıkımdır, ödüm kopar uçaktan , ayağımın yerden kesilmesinden. uçuştan önce havalimanında kırmızı şarap alıyorum; küçük şişeden iki kadeh çıkıyor nerdeyse. özellikle aç karnına alıyorum ki, uçakta hem yemekten başka birşey düşünemiyorum (ikrama yumuluyorum) hem de daha çok rahatlatıyor. sonra bir bakıyorum inmişiz bile :)
0
freefroglet
(12.02.09)
durumun ciddiyetine bakar. rahatsız oluyorum ama binmemi engellemez kıvamındaysanız hafif yatıştırıcılar işinizi görebilir ama durum ciddiyse daha ciddi bi'şeyler yapmanız gerekir.

örneğin ömrü hayatında korkusu yüzünden uçağa binmemiş babam en sonunda tamam binicem deyip 3 saat öncesinden içmeye başlamış. içtikçe ayılmış adam. binememiş yine neticede.

olmayınca olmuyor yani.
0
insensitive
(12.02.09)
yok yok kusturmaz bir bira altı üstü. olmadı bir kadeh bişiler işte. kusmazsın. ama bu otobüslerdeki gibi sadece midem bulanıyorsa o zaman alkol alma tabi. antiemetik al binmeden o sorununu çözer. ama fobi cinsinden birşey ise o zaman alkol en ideali çözümü.
0
cinematography
(12.02.09)
bildiğim kadarıyla atatürk havaalanı'nda doktor var, ona gidip sakinleştirici iğne yaptırabiliyorsunuz uçuştan önce.
0
r12
(12.02.09)
kendinizi uyuşturmanız, bir dahaki uçak yolculuğunda aynı sıkıntıyı belki fazlasını yaşayacağınızın biletidir.

apaydınlık kafayla giriniz. kendinizi telkin edici bir metin hazırlayınız belki de. uçuş sırasında duygularınıza konsantre olunuz. korkuyorsanız iyice üzerine gidip kendinizi en kötü senaryoları hayal ederek daha da korkutunuz.

eğer başarabilirseniz bu anksiyeteniz yavaş da olsa geçecektir.
kalıcı olarak.

ha böyle tırsak kalmayı kabulleniyorsanız evet yarım şişe rakı, hayvan sakinleştiricisi, ot, nutella... kafa yapan ne varsa tüketiniz.
0
lhun
(12.02.09)
hiç ilaca gerek yok bence... istanbul'da yaşıyorsanız ölüm riskiniz daha fazla. dünyada dakikada kaç tane uçak kalkıyor, yılda kaç tane kalkıyor onu bir düşünün.. bununla birlikte 1 tane düşüyor veya düşmüyor.. çoook çok düşük bir ihtimal uçağın düşmesi. istanbul'da olan trafik kazalarını, patlayan bombaları, adamın psikopat çıkıp sizi öldürmesi ihtimallerini düşünürsek risk kat kat yüksek. ayrıca işe yarar mı bilmem ama 3 paraşüt atlayışım var benim, ve 6 tane gidiş dönüş 11 saatlik uzak doğu uçuşum var. hatta her ay yurtdışındayım baya bir uçak seyahatim oluyor. bana sorarsanız çok keyifli geçiyor benim için uçak yolculukları. yiyorum, içiyorum, okuyorum vs.. uzun yolculuklarda film izliyorum. bence rahatlatmalısın kendini... ilaçlarla değil de ömrünün uzun olması ihtimaline karşı olayı kökünden çözmeyi dene.
0
bir kavanoz recel bunlarda gecer
(13.02.09)
uçağa ilk binişlerimde lost izliyordum, accaayip keyifli oluyor :p
(bkz: bir cirpida 24 bolum lost izleyip ucaga binmek)
0
hicazkar
(13.02.09)
(3)

yorulunca kulak tıkanması?

natnan
Spor salonunda çalışırken aslında çok yorulmasam da bir yerden sonra kulaklarımdan biri sanki tıkanıyor.kendi nefes alışımı falan duymaya başlıyorum ve çok sinir bozucu bir hale geliyor. "tam tıkansın bari de nefes alışımı duymayayım" diye saçma sapan burnumu çekip duruyorum.Muhtemelen buna bağlı ol
Spor salonunda çalışırken aslında çok yorulmasam da bir yerden sonra kulaklarımdan biri sanki tıkanıyor.
kendi nefes alışımı falan duymaya başlıyorum ve çok sinir bozucu bir hale geliyor. "tam tıkansın bari de nefes alışımı duymayayım" diye saçma sapan burnumu çekip duruyorum.
Muhtemelen buna bağlı olarak da bir süre sonra esnemeye başlıyorum.evet spor yaparken esniyorum :)

Spor dediğimiz hafif ısınma ve esneme hareketlerinin ardından çok ağır olmayan ağırlıklarla çalışmak.

Önemli bir şey olduğunu sanmıyorum,merak ettim sadece.Doktora gidiniz demeyiniz lüfen bir bilginiz yoksa.(diyorsan ki "bu kulak zarının bilmemnesinin hasarlı olduğunu gösteriyor olabilir,gelecekte çok daha önemli sorunlara yol açabilir", o zaman izin veriyorum)
0
natnan
(12.02.09)
bugun benim de oldu.futbol maçı yapıyorduk.Belli bir süre koşudan sonra sağ kulağım tıkandı.dediğiniz gibi nefes alışımı felan duyuyordum.Bende şu havuzlarda kulak açmak için yapılan balon hareketini yaptım.ağzı,burnu kapatıyosun.sonra deli gibi üflemeye başlıyosun.ağız burun kapalı nerden çıkıcak o hava.aşşağıya çok yol var.direk kulaktan fırtladı ve o tıkanma geçti haberin olsun :)
0
artikbenimdebirvolvomvar
(12.02.09)
kulağınızda kir birikmiş, terleyince kabarma yapıyor.
0
kopuk ucurtma
(12.02.09)
sinüslerinize baktırmakta yarar var.
0
selim alai
(12.02.09)
(4)

kanal tedavisi

narin23
1-oldukça çürümüş bir dişe ne olursa kanal tedavisi yapılmaz?2-mesela yapılmması için ne kadar madde kaybı olmalıdır?3-veya başka etken ne olabilir?4-madde kaybı en fazla ne kadar olursa kuron yapılabilir?
1-oldukça çürümüş bir dişe ne olursa kanal tedavisi yapılmaz?
2-mesela yapılmması için ne kadar madde kaybı olmalıdır?
3-veya başka etken ne olabilir?
4-madde kaybı en fazla ne kadar olursa kuron yapılabilir?
0
narin23
(11.02.09)
cevap olarak ne yazsak sizi tatmin ve tedavi etmeyecektir.

di$ hekimine gidin daha iyidir.

sözlükte hem yazar hem de di$ hekimi olan arkada$lar var ama onlar bile bunu isteyeceklerdir.

büyük geçmi$ olsun.

ben bir bismillah dedim ve 3 tane çürük di$i 2 haftada çektirdim. $u anda iyi durumdayım ve yediğim yemekten tad alabiliyorum.

Ukalalık değil yardımseverlik yapıyorum. Bilgilerinize.
0
robinbook
(11.02.09)
@robinbook: selam. evet doktora gittim, o da çekilmeli dedi.
ama güvenemedim. acaba kanal tedavisiyle uğraşmamak için mi öyle dedi emin olamadım.
ikinci bir doktora gitmek de istemiyorum. kararsız kaldım.
0
🌸narin23
(11.02.09)
genelde diş hekimleri çekmeyi en son aşamada düşünürler. ellerinden geldikçe dişi kurtarmaya çalışırlar. geç kaldığınız her gün sizin aleyhinize.
0
aklimdan zorum var
(11.02.09)
kron(ana diş) harabiyeti olan dişlerde dişi ağızda tutmak için dişin üst yapısı dediğimiz kuronun(kaplama) yapılabilmesi zor ve komplikasyonludur. Anker(kanal çivisi) ve pivo denilen uygulamalarla tek bir duvarı kalmış dişe bile kaplama yapılması mümkün olabilir; ancak harabiyet ya da çürük dişetinin altına kadar ilerlemişse yapılamaz. Ankeri uygulanacak dişin ya da kökün onu taşıyabilecek durumda olması gerekir ki bunu da ancak muayene ile anlayabiliriz.
Geçmiş olsun.
0
Omayra
(11.02.09)
(1)

cozaar isimli ilaç ve kan bağışı

kibritsuyu
sevgili arkadaşlar. yüksek tansiyondan mütevellit doktorun verdiği, etken maddesi losartan potasyum olan cozaar (50 mg) isimli ilacı kullanmaya başladım.sorum şudur ki, bu ilacı sürekli kullanıyor olmak kan bağışlamaya engel midir? zira zamanı geldikçe kan bağışlayan bir donörüm.
sevgili arkadaşlar. yüksek tansiyondan mütevellit doktorun verdiği, etken maddesi losartan potasyum olan cozaar (50 mg) isimli ilacı kullanmaya başladım.

sorum şudur ki, bu ilacı sürekli kullanıyor olmak kan bağışlamaya engel midir? zira zamanı geldikçe kan bağışlayan bir donörüm.
0
kibritsuyu
(11.02.09)
kendi cevabımı kendim buldum.

kızılay'ın sitesinden, kimler kan verebilir başlığından:

12. Son 1 ay içinde her hangi bir tıbbi tedavi gördünüz mü, bununla ilgili ilaç kullandınız mı?
Esasen ilaçların büyük bir çoğunluğu kan bağışı için engel teşkil etmemektedir. Örneğin hipertansiyon için kullanılan ilaçların çoğunluğu kan bağışı için engel teşkil etmemektedir. Ancak kanı verecek kişinin tansiyonu kabul edilir sınırlarda olmalıdır. Diğer taraftan aspirin gibi trombosit fonksiyonlarını etkileyen bazı ilaçların alımı söz konusuysa bu ilaçları alan donörler 3 gün süre ile trombosit süspansiyonu için kan veremezler, ancak tam kan veya eritrosit süspansiyonu için bağışçı olabilirler.

Lütfen kullandığınız ilaçları kan merkezi doktoruna bildiriniz!
0
🌸kibritsuyu
(11.02.09)
(6)

göz kanlanması

umursuz
haftasonu bilgisayar tv yi fazla kaçırınca gözlerimde kanlanma meydana geldi.ama işin garip yani şimdiye kadar daha fazla pc başında kaldığım zamanlar olmuştu ama böyle bişey başma gelmemişti ve neredeyse bir gündür pc ve tv ye bakmama rağmen tam olarak kanlanma geçöiş değil biraz yanma da var?Ne de
haftasonu bilgisayar tv yi fazla kaçırınca gözlerimde kanlanma meydana geldi.
ama işin garip yani şimdiye kadar daha fazla pc başında kaldığım zamanlar olmuştu ama böyle bişey başma gelmemişti ve neredeyse bir gündür pc ve tv ye bakmama rağmen tam olarak kanlanma geçöiş değil biraz yanma da var?
Ne dersiniz bi kaç gün daha bekleyeyim kendiliğinden geçer mi?yoksa doktora gideyim mi?
0
umursuz
(09.02.09)
bence bir gün daha geçmezse doktora git.
0
ben de bir gun yazar olurum belki
(09.02.09)
doktora git, gün bekleme. onlar da ufak bi göz damlası verecekler. onu sıkacaksın geçecek.
0
head
(09.02.09)
gözlerini yıka iyice, açık biçimde kafayı sok suya. daha da kızarıp sonra geçmesi lazım, bi de yaşlanıyorsun :) ;)
0
thefirstfbli
(09.02.09)
sigara içiyorsan yapıyo meret
0
artikbenimdebirvolvomvar
(09.02.09)
ilk bilgisayarımı aldığım zaman abarttığım için bende de olmuştu. kocakarı ilacı istersen şöyle bir şey var. göz oyuğuna oturacak büyüklükte pamuğa taze çaya sokuyorsun. iyice emdiriyorsun suyundan. daha sonra pamuğu tülbent gibi ince bir beze sarıp gözünün üzerine koyuyorsun ve yatıyorsun. arada tv bilgisayar yassah
0
shadayim
(09.02.09)
(bkz: visine)
0
hevipeyra
(09.02.09)
(5)

Dişçi tavsiyesi

ben de bir gun yazar olurum belki
Hemmen yarın dişçiye gidip dişlerime baktırmak istiyorum. Birden fazla problemim var (Diş eti çekilmesi, iki üç tane ufak çürük, ağız içi yaraları falan filan)İstiyorum ki hemen yarın randevusuz gidip bu sorunların hepsini değilse bile yarısından fazlasını bir günde çözebilecek güvenilir ve cebimde
Hemmen yarın dişçiye gidip dişlerime baktırmak istiyorum. Birden fazla problemim var (Diş eti çekilmesi, iki üç tane ufak çürük, ağız içi yaraları falan filan)
İstiyorum ki hemen yarın randevusuz gidip bu sorunların hepsini değilse bile yarısından fazlasını bir günde çözebilecek güvenilir ve cebimde gözü olmayan bir dişçi bulayım. Bir kaç ay sonrasına randevu veren kamu kurumları olmaz yani.

İstanbuldayım. Avrupa yakasında oturuyorum. (Eyüpteyim)

"Abi ben dişçiyim, bana gel" diyenlere açığım.

Bu büyük diş hastaneleri falan da olabilir (dentistanbul falan). Ama gidip görmüşseniz tavsiye edin. Yoksa ben de tavsiye ederim "dentistanbul" diye.

Şimdiden teşekkür ederim.
0
ben de bir gun yazar olurum belki
(09.02.09)
alibeyköyde, erkan uluca var diş hekimi. kocaman bir yeri var. ona gidebilirsin. temizdir, düzgün adamdır, sohbeti de eğlencelidir. (evet erkan uluca benim :p)

bir bakayım, hala diş hekimine gitmek istiyorsan, telefonunu bulayım.
0
kahvegibi
(09.02.09)
merhaba..

ben medicana diş hastanesine gidiyorum.. (haznedarda) sana biraz uzak olabilir ama kesinlikle tavsiye ediyorum.. bu arada dolgu (60 TL)

bi düşün derim...
0
maudet
(09.02.09)
Dr.Aslı AKTI beşiktaş çarşıda.. netten araştırabilirsin çok pahalı değil ama çok iyi bir hekim,ben kendim gidiyorum yolcuyum gidiyorum diyen dişlerimi bile kurtardı dolguyla yeni diş yarattı bana.. tavsiye ederim
0
Merwish
(11.02.09)
buradan veya sözlükten mesajla cevap veren herkese teşekkür ederim.
dişçi buldum. henüz tedavim bitmediği için iyi veya kötü olup olmadığını söyleyemeyeceğim.
0
🌸ben de bir gun yazar olurum belki
(11.02.09)
Estetik Diş Hekimi Abdulkadir Narin tavsiye ederim. (git:dentnis.com )
0
doclarens
(02.07.21)
(5)

babam babam babam

miss antartika
sevgili babacığım bu yaşta kendini yollara vurdu, arkadaşlarıyla on günlüğüne afrika turuna gidecekmiş. kenya-tanzanya-güney afrika şeklinde. kendisi pek takmıyor ama ev halkı olarak endişeliyiz. bir sürü aşı listesi almış ama sadace sarı humma aşısını oldu. ya diğer hastalıkları kaparsa, ya bize de
sevgili babacığım bu yaşta kendini yollara vurdu, arkadaşlarıyla on günlüğüne afrika turuna gidecekmiş. kenya-tanzanya-güney afrika şeklinde. kendisi pek takmıyor ama ev halkı olarak endişeliyiz. bir sürü aşı listesi almış ama sadace sarı humma aşısını oldu. ya diğer hastalıkları kaparsa, ya bize de bulaştırırsa, kene ısırırsa, yılan sokarsa filan. bizi aydınlatırsanız çok sevinirim. ister sağlık olsun, ister babamın orada ne yapması gerektiği olsun. teşekkürler.
0
miss antartika
(08.02.09)
ya turla gitmiyor mu.. ne yılanı kenesi. kenya ve güney afrika zaten acaip turistik destinasyonlar. turla gittiğine göre de gözetim altında olacaktır. öyle ormanda kafalarına göre yürüyecek halleri yok ya.
0
desdinova
(08.02.09)
babanıza söyleyin ben de katılacağım aralarına. bırakın bu geziyi gerçekleştirsin, ve ciddi ciddi beni de alsınlar yanlarına.

ilk boş fırsatında by geziyi gerçekleştirmek isteyen biri olarak size şöyle cevap vereyim; sarı humma aşısı en önemlisi. başka aşıları yaptırsa daha iyi, ama öyle kene ısıracağını pek sanmıyorum. zira bir turla gidiyorsa onlar ilgili önlemleri zaten alır. turla gitmiyor olsa bile afrika dediğimiz yerler tamam belki istanbul değil ama hiçbir şeyin olmadığı ıssız yerler de değil hani. her türlü aşı, kliniklerden sağlanabilir. yani sonuçta orada yaşayanlar nasıl yaşıyor? böyle durumlarda kliniğe koşuyorlar ve kliniktekiler de artık işinin en uzmanları olmuşlardır. ayrıca unicef'in yardım çadırları da zaten gideceği yerlerde vardır. oralarda türk-yunan-ermeni-israil gibi bir ayrım yok. ya afrikalı, ya da afrika'ya gezmeye gelen turist var. yani unicef çadırına gittiğinde (babanız zenci değilse) kendilerindenmiş gibi davranılacak ve en iyi muameleyi görecektir. hem belki rastladığı unicef çadırında türk bile çıkabilir (5-10 sene sonra kendimi o çadırda görüyorum).

tanzanya ve kenya safari için ideal. güney afrika dediğin ülke türkiye'den medeni ve gelişmiş. charlize theron gibi bir melek bu ülkeden çıktı, düşün. oranın da ormanlık yerleri var tabii orası ayrı.

uzun lafın kısası, eğer babanız elinden iş gelen becerikli biriyse, hiç korkmayın. ki bence bu geziye çıkmak istediğine göre bu konularda bilgili biridir.
0
deckard
(08.02.09)
3 kere güney afrika'ya gittim, hiç bir şey de olmadı. şunu söyleyebilirim ki güney afrika kesinlikle çok modern bir ülke. üstelik pek çok türk yaşamakta. o yüzden endişe etmeyin, hiç bir sorun olacağını sanmıyorum.
0
schizo
(08.02.09)
guney afrika,cape town nası bir yer biliyormusun? cennet cennet !!
0
the end of dreams
(08.02.09)
ne güzel işte şikayet edeceğinize bence siz de onların peşine takılın. =)
0
inkey
(08.02.09)
(5)

Psikolojik dönemler?

karafaki
Merhabalar pek muhterem inanlar; Şimdi bendeki durumu anlatayım, yorumlarınızı alayım istedim, mümkün müdür acaba?Şimdi bende bir dönem oluyor, (öncesine göre)çok verimli bir insan oluyorum, böyle neye el atsam başarılı oluyorum hatta sosyal ilişkilerde falan da başarılı oluyorum, muhabbetlerde başa
Merhabalar pek muhterem inanlar;
Şimdi bendeki durumu anlatayım, yorumlarınızı alayım istedim, mümkün müdür acaba?

Şimdi bende bir dönem oluyor, (öncesine göre)çok verimli bir insan oluyorum, böyle neye el atsam başarılı oluyorum hatta sosyal ilişkilerde falan da başarılı oluyorum, muhabbetlerde başarılı oluyorum, espirileri anlıyorum, espiri yapabiliyorum alkolün etkisi bile farklı oluyor; Kafam çalışıyor, yeni fikirler üretiyorum ve bu fikirlerden bir kaçına odaklanabiliyorum(işim biraz yaratıcı üretkenlik gerektiriyor da).

sonra bir zaman geliyor, kafam karışmaya başlıyor işlerimi aksatmaya başlıyorum, içime kapanıyorum, muhabbetlerde tam sevmediğim idiyot tipi insana dönüşüyorum(her şeye gülen, çok basit espiriler yapan, car car konuşan kıl bir insan işte) özgüvenim kaybolmaya başlıyor; Aklıma devamlı bit türlü şey geliyor ama hiç birini yapmıyorum; Yani şunu da yapayım, aa bu da süper fikir derken içine kapanmış götünü kaldırmayan birine dönüşüveriyorum.

Asıl ilginç olan şey ise iyiden kötüye geçiş dönemi aslında çok keskin oluyor 1 günde hatta bir kaç saatte oluveriyor; Geçiş döneminde herşeyi çok daha yoğun hissediyorum; Mesela bir kola şişesine baktığımda sanki ellerimi üstünde gezdirirmişçesine camını hissediyorum; İnsanlara baktığımda insanları çok daha detaylı görüyorum, tenlerini hissediyorum sanki;

Nasıl desem, sanki baktığım her şeye zoom yapmışım gibi oluyor;

bir diğer çok ilginç değişiklik ise, iyi hissettiğim zamanlardatuttuğum notları ingilizce tuttuğumu, diğer zamanlarda türkçe tuttuğumu farkettim;

iyi zamanlarımda bir şey üzerinde bol bol düşünürüm, onunla uğraşırım, kötü zamanlarımda ise her şey çok hızlı olur, sanki beynimde bir sızıntı varmş gibi aklımdan ne geçerse,geliştirmeden üzerine gitmeden anında dışarı çıkar;

kendimi iyi hissettiğim zamanlar az yemek yerim ve yeterince uzun sürerse bu dönem 8-10 kilo verdiğim olur; Kötü zamanlarımdaysa devamlı yemek yemek isterim sanki boğazımdan her an bir şey geçmeli;

İyi zamanlarımda karşı cinse nitelikli ilgim artar; Yani kızlarla muhattap olurum, sevgili edinirim çok daha dolu dolu yaşarım; Kötü zamanlarda ise aklıma karşı cinsle ilgili güçlü ama yüzeysel hisler olur; Çok fazla masturbasyon yapmaya başlarım, sevgilim varsa ayrılırım; Her şeye sabit fikirli olmaya başlarım; her şey için çok basit ve net bir yargım vardır ve değişmesi çok zor olur.

Kötü dönemden iyi döneme geçiş ise biraz daha yavaş olsa da 1 haftayı bulmuyor; Bu geçiş döneminde de bilgisayarımdaki dosyaların düzeninden, evdeki eşyaların düzenine kadar; Saçımdan kıyafetlerime kadar her şeyi değiştiririm;

Yani kendi üzerimde yapabildiğim gözlemler bunlar;
(ben 20 küsür yaşlarında bir erkeğim)
Nedir bu? Devamlı iyi modda kalmanın yolu yok mu dersiniz?
0
karafaki
(08.02.09)
"Nedir bu? Devamlı iyi modda kalmanın yolu yok mu dersiniz?" sondan baslayalım eger oyle bır yol bulursan/ogrenırsen senden ricam bunun haberini bana da iletmen olucaktır. sende bir fark vara bu ruhsal gecıslerde somut davranısların da farklılasmakta ama bunu da senın o ankı ruhsal durumuna anlam yukleme adına yarı-bılınclı olarak yaptıgını dusunuorum. kendını ıyı ben kotu ben dıye kategorıze etmekten vazgecerek baslaman lazım ıse belkı de bu yuzden. bu konuda kendı hareketlerını kontrol edemez hale gelmıssen, yanı yaptıkların kotu halını avutmak ıcın yaptıgın kontrol edılebılır davranıslar olmaktan cıktıysa bır psıkıyatra gıdıp kısılık testı (tam adını hatırlayamıorum) yaptırman gerekecektır, zira bu davranısların zaman ıcerısınde kımlık bolunmesıne dahı yol acmıs olabılır. bu durumda da olusturdugun alt kımlık asıl kımlıgıne zaman zaman hakım olabılır -kı bu alt kımlık senı bır anda ıradı olarak asla yapmayacagın pısman olmana neden olacak eylemler yapmaya senı sevkedebılır. su an ıcın boyle bır sorun oldugunu sanmıyorum acıkcası ama kontrolu kaybetmemen ıcın yapman gereken sımdıden psıkolojık destek ıcın basvurmaktır.
0
schenardi
(08.02.09)
o ''zoom'' olayı bendede ara sıra oluyor. 2-3 saat icerisinde geciyor. benim gozlerimde sorun var, ailemde ırsi olarak herkes gozluk takar. lakin ben takmam. ama gel gelelim zoom dedigimiz olay sanıyorum beyin yada psikolojik bir olay. doktora bi gorun istersen.
0
scp
(08.02.09)
prison break izleyin (ne alakası var deme )
0
the end of dreams
(08.02.09)
ilkdefa
(08.02.09)
çok benzer şikayetlerle giden arkadaşıma manik depresyon teşhisi konmuştu. lityum tedavisine başlandı ve davranışları daha bir stabilize hal aldı. manik dönem, depresif dönem diye ikiye ayrılan bu durum arasındaki geçişler aynen bu şekilde keskin olabiliyor. bi sözlükten vs bakın isterseniz...
0
yedek ruh
(10.02.09)
(4)

siyami ersek kalp hastanesi-kardiyoloji servisi

oyuncakbulut
doktorlarından ahmet akyol ile iletişim kurmam lazım. bilhassa cep telefonu yahut hastaneden dahili numarası ? siyami ersek hastanesinde calisip bana yardım edebilecek olan varsa çok makbule geçecek.
doktorlarından ahmet akyol ile iletişim kurmam lazım. bilhassa cep telefonu yahut hastaneden dahili numarası ? siyami ersek hastanesinde calisip bana yardım edebilecek olan varsa çok makbule geçecek.
0
oyuncakbulut
(07.02.09)
118den siyami erseğin numarasını bul, oradan bağlattırabilirsin hacı...
geçmiş olsun bu arada
0
zubundy
(08.02.09)
istanbul dışındayım. sanırım 118 sadece bulunduğum il için hizmet verebiliyor. istanbul'a kayıtlı numaralar için buradan bilgi almam imkansız.

ama deneyeceğim. sağolasın.
0
🌸oyuncakbulut
(08.02.09)
11811 oldu 118.
0
coffee and cigarettes
(08.02.09)
arkadaşlar telefon numarasını buldum. cevap yazan arkadaşlara tesekkürler.
0
🌸oyuncakbulut
(08.02.09)
(7)

Kirpiklerin Birbirine Dolanması

tubytube
Kirpiklerim çok uzun ve sayıları çok fazla. Gözümün kenarında birbirlerine dolanıyorlar. Hep onlarla uğraşıyorum. Keşke saçlarım böyle olsa! Ortaokuldayken liseli kızlar yanıma gelip kaşlarıma dokunurlardı ve `maskara` kullanıp kullanmadığımı sorarlardı (:Evet `depresif` yıllardı o zamanlar:). Hayat
Kirpiklerim çok uzun ve sayıları çok fazla. Gözümün kenarında birbirlerine dolanıyorlar. Hep onlarla uğraşıyorum. Keşke saçlarım böyle olsa! Ortaokuldayken liseli kızlar yanıma gelip kaşlarıma dokunurlardı ve maskara kullanıp kullanmadığımı sorarlardı (:Evet depresif yıllardı o zamanlar:). Hayatım boyunca böyle şeyler kullanmadım. Kaş alırmış gibi almak yanlış olur galiba, değil mi? Ne yapmam gerekiyor? Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim...
0
tubytube
(07.02.09)
Cinsiyet ne? Bir de millet kirpikleri uzatacağım diye denenmedik yöntem bırakmıyor, bence çok da takma. Ne bileyim.
0
sui
(07.02.09)
@sui Erkek. Aslında görünüşü pek takmıyorum, kesersem ne olacağını bilemediğimden kesmeye de yanaşamıyordum. Sağulsun stephenie yardımcı oldu. Kesmemem gerektiğini öğrenmiş oldum.
0
🌸tubytube
(07.02.09)
valla o resimdeki aleti ben bir erkek olarak kullanmayın aman derim uzak durun böyle japon bıcırık kızları gibin bişi olursunuz bir anda bırakın dağınık kalsın kirpikleriniz:)
0
bir zamanlar cocuktum
(07.02.09)
kesince hiç bişeycikler olmaz, yeniden uzuyor, hatta eskisi kadar uzamıyor bile. benim kirpiklerim çok uzun ve gürdü, annem sinir olup kesmişti kökünden ilkokuldayken, gayet de uzadılar, hatta hala pek çok insana göre uzun ve gür kirpiklerim vardır. kirpiklerin olma nedeni gözleri korumak, tamamen olmaması zararlı olabilir demek istemiştir doktor, yoksa kirpikleri kısa veya seyrek diye başına bişey gelen kimseyi duymadım :)
ama ben olsam kesmezdim, uzun kirpik çok güzel duran bişey, gözleri güzel gösteriyor, kadın erkek fark etmiyor.
0
opucuk baligi
(07.02.09)
bi sigara yak, yarısına kadar iç ve söndür..
şimdi de mutfağa gir ve en büyük ocağı sonuna kadar açıp, sigaraya orda yakmayı dene.
şaka lan şaka, takma kafana. birbirine girince elini ıslatıp düzelt, çok da zor değil
0
zubundy
(08.02.09)
erkek olsun kadın olsun, gözleri gür kirpiklerden daha çok güzel gösteren ne var yahu? kesip yazık etme kirpiklerine. badem yağı kaş-kirpikleri yumuşatır ve besler bildiğim kadarıyla. işaret parmağına çok az sürüp kirpiklerinin çıkış yönünde tarar gibi kirpiklerine sürebilirsin. hale yola sokuyor bir miktar.
0
tarantinoesque
(08.02.09)
kirpik, kesildiği zaman hızla eski uzunluğuna gelir ve sonra uzaması durur. isterseniz kesin ama ufacık, dikkat çekmeyecek bir şey sandığınız kirpik, kesilince inanılmaz belli oluyor kesildiği. garip duruyor. alakam olmaz demişsiniz ama kozmetik bir öneride bulunucam. şeffaf rimel denen bişey vardır. renksizdir. ondan sürmeyi deneyebilirsiniz. renklendirmediği için sadece fırçasıyla düzgünce kirpiklerinizi taramış olursunuz ve jöle gibi işlediği için, sürdüğünüz halini korur, yani kirpikleriniz birbirlerine dolaşmazlar.
0
cereal killer
(09.02.09)
(9)

işerken oluşan yanma

cehcho
iki gündür sadece ama sadece işerken oluşan bir yanma. bu neden olur? (erkek)
iki gündür sadece ama sadece işerken oluşan bir yanma. bu neden olur? (erkek)
0
cehcho
(07.02.09)
(bkz: sistit)
ayakları üşütmeyle bağlantısı olduğunu söylerler.
bence doğru.
0
can see
(07.02.09)
son günlerde fazlaca asitli içecek tüketimide yol açabilir bu duruma.
0
bir zamanlar cocuktum
(07.02.09)
hemen doktorluk veya tahlil yapılmasını gerektiren bişi olabilir mi ?
0
🌸cehcho
(07.02.09)
prostat,prostatit, bel soğukluğu, klamidya olabileceği gibi böbrek taşıyla ilgili bir problem nedeniyle de olabilir.

24 saatten uzun süren yanma olursa,
akıntı ile birlikte olan yanma olursa,
yanmaya ek olarak sık idrara çıkma, ateş,titreme veya sırt ve göğüs ağrısı gibi şikayetler olursa vakit kaybetmeden doktora başvurmak gerekir.
0
gerda
(07.02.09)
sistit olduğunu sanmam çünkü benim bildiğim sistik'te yanma yalnızca işerken değil her an olur (bu sokaktaki vatandaşın düşüncesidir, kim bilir belki de sistit'tir.)
0
jack of hearts
(07.02.09)
1 gün daha bekle geçmezse doktora git.bol su iç.
0
szqnn
(07.02.09)
kesik işiyorsan özellikle sona gelmeden, arada sırada işeme bitince pipi ucunda yanma varsa bence böbrek taşıdır, ama en iyisini doktorlar bilir tabi. ama böbrek taşı değildir inş.
0
alchemistt
(07.02.09)
ya bu özellikle az su tükettiğim zamanlar bana da oluyo.. bol su iç kardeş geçmezse hemen dr..
0
wolkymus
(08.02.09)
idrar yolu enfeksiyonu olabilir.idrar tahlili ile tanınız konabilir.yakındaki bir sağlık ocağı veya polikliniğe başvurunuz.
ayak üşütmesi diye bir şey tıpta yoktur.babaannelerimizin uydurmasıdır.
0
eleanor
(14.02.09)
(4)

faranjite ne iyi gelir?

modo25
sanırım farenjit oldum araya c.tesi pazar girdiği için dr a gidemiycem, evde yapılabilecek, doğal kendimi ii hisetmemi sağlayacak ne önerirsiniz? sonradan gelen edit:yılda 2-3 kere geçirdiğim için %80 farenjit olduğumdan eminim, burun içinde küçüğk polipler var ve sanırım kronik farenjit oluyor beni
sanırım farenjit oldum araya c.tesi pazar girdiği için dr a gidemiycem, evde yapılabilecek, doğal kendimi ii hisetmemi sağlayacak ne önerirsiniz?

sonradan gelen edit:yılda 2-3 kere geçirdiğim için %80 farenjit olduğumdan eminim, burun içinde küçüğk polipler var ve sanırım kronik farenjit oluyor benimkisi ama eski ilaçlarımı hatılamıorum şuan.
0
modo25
(06.02.09)
augmentin bid 1000 mg.
0
Gulyadkin
(06.02.09)
Burnunuz feci şekilde tıkalıysa (ki bu baş ağrısı da yapar); tencerede su kaynatın, başınızın üzerine bi havlu alın (buhardan olabildiğince çok faydalanmak için) ve su buharını (burnunuzdan tabi ki) soluyun. Daha sonra iyice temizleyin. Bi de ferahlatıcı burnun iç yüzüne sürülen bi krem vardı, adını unuttum. Bu işlemi yaptıktan sonra ondan sürebilirsiniz. Ben, burna yoğunlaştım, aklıma başka bi şi gelmedi.
0
edge_nabby
(06.02.09)
Gerçekten faranjitiniz varsa adaçayı için. Yıllar önce bir doktor tarafından bana tavsiye edilmişti. Geçmiş olsun.
0
aspira
(07.02.09)
augmentin antiboyitk ve bir öksürük şurubu günde 3 defa.mesela kreval iyidir hem içimi de hoş kayısılı kayısılı.
0
szqnn
(07.02.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.