Giriş
(5)

NeOpuntia Dikenli İncir Zayıflama Hapı

prenses001
Zayıflamak için neopuntia almak istiyorum, kullanan ve faydasını gören var mı?http://www.ealbeni.com/store/ProductDetails.aspx?productId=113990
Zayıflamak için neopuntia almak istiyorum, kullanan ve faydasını gören var mı?
www.ealbeni.com
0
prenses001
(06.02.09)
Zayıflama hapı, mucize zayıflama ürünü vb. şeklinde pazarlanan ürünlerin ya gerçekten zayıflatıcı bir etkisi yoktur (sadece bağırsak çalıştırarak ishal olmanızı sağlarlar) ya da etkisi sağlığınızdan ciddi anlamda bir şeyler götürür. Zayıflamanın yegane yolu sağlıklı bir diyete riayet etmek ve spor yapmaktır, bu ürünlerde mucize aramayın, sağlığınızı da tehlikeye atmayın. Ayrıca şunu da hatırlatayım ki, bu ürünler ilaç değil, ilaç onayına sahip değiller.

www.farmafil.com
0
sui
(06.02.09)
valla açıkçası ben de tavsiye etmem. hayatınızdan yıllar götürür. çok tehlikeliler ve bıraktığınız anda verdiklerinizden fazlasını geri alıyorsunuz.
0
trista
(06.02.09)
hormon rahatsızlığı yoksa ağzını tutunca zayıflanıyor

ağzını tutuncadan ziyade aslında doğru yiyine
bir diyetisyeni deneyin hem obşa emek harcamamış hem sağlıklı,kalıcı kilo vermiş olursunuz

imza:
20kilo vermiş insan
0
demlikposet
(06.02.09)
@demlikposet: 20 kiloyu ne kadar zamanda verdiniz?
0
füt
(06.02.09)
altı ayda vermiş olmalı
imza: 25 kilo vermiş, 10 kilo daha verecek olan insan
0
redlinetheturk
(06.02.09)
(2)

ameliyat için medikal parçalar arıyorum

head
arkadaşlar selam,babam yakın zamanda ameliyat olacak ve cerrahpaşa hastanesi bu aletleri bizim edinmemiz gerektiğini söylüyor. hastane 160 tl gibi bir fiyat çekmiş, buraya da sormak istedim.parçalar şunlar:-drefonzet veya dregonzet, nedir bilmiyorum.-240 silikon bant-503 sponge, bu da sünger herhald
arkadaşlar selam,
babam yakın zamanda ameliyat olacak ve cerrahpaşa hastanesi bu aletleri bizim edinmemiz gerektiğini söylüyor. hastane 160 tl gibi bir fiyat çekmiş, buraya da sormak istedim.
parçalar şunlar:

-drefonzet veya dregonzet, nedir bilmiyorum.
-240 silikon bant
-503 sponge, bu da sünger herhalde.

daha ucuza nereden bulabilirim?

ameliyat göz ameliyatı (retina dekolmanı). bu konu hakkında deneyimi olan ve paylaşmak isteyen arkadaşların da önerilerine, düşüncelerine açığım.
0
head
(05.02.09)
esas kazıkçı onlar ya, o yüzden buraya sorma ihtiyacı hissettim.
0
🌸head
(05.02.09)
radikalherif
(05.02.09)
(21)

bu anlatacağım hastalık bir nedir?

myriamonde
hastalık mıdır onu bile bilmiyorum.. ama şöyle bir durumum var:uzunca bir zamandır, hatta bence ben kendimi bildim bileli ama emin değilim (tam da bu durum yüzünden emin değilim), fark ettim ki, ben 2 seneden daha öncesini hatırlamıyorum. son iki sene içinde olmuş olayları hatırlıyorum sadece, bir d
hastalık mıdır onu bile bilmiyorum.. ama şöyle bir durumum var:

uzunca bir zamandır, hatta bence ben kendimi bildim bileli ama emin değilim (tam da bu durum yüzünden emin değilim), fark ettim ki, ben 2 seneden daha öncesini hatırlamıyorum. son iki sene içinde olmuş olayları hatırlıyorum sadece, bir de mesela iki seneden önce olmuş bir olayı son iki sene içinde anlattıysam hatırlıyorum. hayatımda ciddi sıkıntılar da yaratabiliyor bu hadise. çok da pis merak içindeyim, nedir bu nasıldır bu, bir bilen var mıdır? doktora gitsem nereye gitmem lazımdır?

teşekkürler şimdiden.
0
myriamonde
(05.02.09)
bence bir günlük tutmaya başla acilen, fotoğraf falan da ekle hatta.
0
nickini vermek istemeyen suser
(05.02.09)
umarim yanli$ anlamazsin.

uyu$turucu kullaniminda bu tur $eyler olabiliyor. ozellikle sentetik ve yari sentetik uyu$turucular belirli araliklarda hafiza kaybina yol aciyor. hatiralar bazen kare kare hatirlaniyor bazense hic hatirlanmiyor. boyle bir durumsa bir noroloji uzmanina ya da terapiste gitmenizde fayda vardir.

(bkz: bir arkada$im ekolu)
0
astaroth
(05.02.09)
bence de günlük tutun. the butterfly effect izlemenizi de tavsiye ederim.

edit: şimdi aklıma geldi. çocukluk arkadaşlarınızı hatırlıyor musunuz? ya da arkadaşlarınızın size verdiği nesne sizce bir çağrışım yaratıyor mu? yoksa "nerden çıktı la bu" mu diyorsunuz?
0
forumtrak
(05.02.09)
teşekkürler cevaplar için öncelikle.

uyuşturucu kullanmıyorum, kullanmadım. yani tamam iki cigara içmişliğim var ama yani o kadar, hiç bi zaman ciddi bi kullanıcı olmadığım gibi sentetiğe elimi bile sürmedim. alkol bile almıyorum doğru dürüst, yani en azından temiz dört-beş senedir.

çocukluk arkadaşları, eşyalar gibi konularda mesela, fotoğraf varsa ve ortalıktaysa, yani en azından mesela başka bir şey ararken gözüme çarpabilir bir yerlerdeyse, hatırlıyorum. eşya da aynı şekilde. hatta bu durumu bildiğim için artık özellikle böyle eşyaları fotorafları falan ortalıkta tutuyorum..

günlüğümsü bir şeyler yapıyorum, her şeyi yazmasam da yine nispeten yazıyorum bişeyler. sözlük de mesela bu görevi görüyo aslında benim için. fotoraf çekme işini çok düşündüm ettim, arada baya kafama yattı istedim yapmak falan, ama bu sefer de sosyal fobim olduğunu ve ortalıkta fotoraf makinesiyle gezemediğimi hatırladım. iyice buglı insan oldum ben ya nedir bu böyle öf.

ama kabaca böyle yani olayım. nörolog mudur, nöroloğa mı gideyim ben şimdi? yani zaten bu duruma alışıp etrafından dolaşmak değil bu durumdan kurtulmak istiyorum aslen. gerçi karı düşürme yöntemi olarak da kullanılabilirmiş ama. olsun, düşürmiyim ben, hafızam olsun yeter.
0
🌸myriamonde
(05.02.09)
aslında bir örnek gösterseniz? ne bileyim bir şeyi unuttuğunuzu nasıl anlıyorsunuz ki?
0
forumtrak
(05.02.09)
yani şöyle ki, mesela birileri birlikte yaptığımız bir şeyden bahsediyor, ve benim öyle bir şeyden haberim yok gayet net olarak. yahut düşünüyorum, atıyorum 2002'de ne yapıyordum ben diye, herhangi bir şey yok. ayrıca, dediğim gibi son iki sene içinde anlattığım şeyler var hafızamda, ama mesela o anlattığım şeyi de anlattığım haliyle hatırladığım için birine bir şey anlatırken onu tekrarlıyor oluyorum, ve başka bir şey sorarsa kalıyorum böyle. yine mesela bir şey anlatırken, tam olarak senesini falan çıkaramıyorum, "önce olmuştu"da kalıyor falan gibi.
0
🌸myriamonde
(05.02.09)
bence ciddi bir dikkat bozukluğunuz var. fazlası değil.

ben okuldan dönerken aldığım pet şişenin eve geldiğimde nereye kaybolduğunu hatırlayamıyorum bazen. sizinki de bunun uzun ölçeklisi gibi bir şey olabilir.
0
deckard
(05.02.09)
hayatımı çok fazla etkilemeye başladı bu aralar, o yüzden dert edindim kendime. yoksa işime gelir hasta olmamak :) peki mesela attention deficitse nereye gideyim de ne yapayım?
0
🌸myriamonde
(05.02.09)
bir çok kişi sizin gibidir bence. 2002 yılında ne durumda olduğumu ben de hatırlamıyorum mesela. ne bileyim belirli şeyleri hatırlamak önemli değil mi zaten? hatırlamadığınız şeyler muhtamelen gereksiz ayrıntılardır. atıyorum 2002 yılını hatırlamıyorsunuz diyelim ama o tarihten önce bir akrabanızın/yakınınızın ölümü hatırlıyorsanız pek sorun yok bence. gerçi ölümde yıldönümü gibi bir olay var onu hatırlamanız doğal. ama bu tür günler hafızayı tazelemek için değil mi zaten? olmasaydı daha az detay hatırlardık belki de.

bonus soru sorayım: çocukluk aşkınızı hatırlıyor musunuz? bu kişiyi muhtamelen 2-3 yıldır düşünmüyorsunuzdur.
0
forumtrak
(05.02.09)
aslında şöyle söyleyeyim, bunu fark ettiğimden beri sürekli insanlara bir şeyler anlattırıyorum geçmişle ilgili ve kendim de sürekli anlatıyorum. o yüzden bu aralar baya bi anımı toparladım sanırım.

hani aslında kimse hatırlamıyodur noktasında da, hiç bi fikrim olmuyo işte, hani kabaca bile bir şeyler canlanmıyo zihnimde. ve işte mesela olmuş şeylerin ne zaman veya en azından ne sırayla olduğunu hatırlamıyorum, mesela ahmet>mehmet>ali şeklinde gittiğinden emin olduğum ilişki sırası aslında ali>osman>ahmet>mehmet>haydar şeklinde çıkıyor, birbirinin sebebi sonucu sandığım olayların sırası tersmiş meğersem şeklinde şeyler öğreniyorum ediyorum sonradan insanlardan.. öyle bi garip.
0
🌸myriamonde
(05.02.09)
kisiden kisiye degisir mi bilemem fakat ayni durumdan ben de muzdaribim. yalniz deckard'in dedigi gibi dikkat bozuklugu gibi bir seye sahip oldugumu dusunmuyorum; gorsel hafizam haddinden fazla kuvvetlidir.

ben bu durumumu "normal olan bu ki" seklinde degerlendiriyorum. kimi zaman anilarini devamli canli tutabilen bazi insanlara ozensem de bu bazi insanlarin, anilarini birilerine tekrar tekrar anlatmak suretiyle bu yetiyi kazandiklarini dusunuyorum. sanki sizin de "mesela iki seneden önce olmuş bir olayı son iki sene içinde anlattıysam hatırlıyorum" demeniz buna tekabul ediyor.

uykuya dalmadan once bu hatirlayamadiginiz zamanlarin anilarini bir zorlamayi deneyin. yakin zamandan baslayarak, insani iyi hissettiren zamanlari hatirlamaya oncelik vererek gecmis yillara dogru kaymaya baslayabilirsiniz bence. hemen bir gecede olmasa da, butunluklu bir sekilde herseyi hatirlamami saglamasa da bende ise yariyor bu yontem. denemeye deger sanki?
0
diabolus79
(05.02.09)
@myriamonde
Adres, telefon numarası gibi şeyleri ezberleme konusunda nasılsın? Belki sadece zayıf bir hafıza vakasıdır. Pek anlamam ama merak ettim.
0
tsllbn
(05.02.09)
bir de ailenizin sağlık geçmişinde alzheimer'ı araştırın. gerçi sizdeki ters bir durum gibi görünüyor ama ne olur ne olmaz. ben size kendi abuk hafıza işleyiş sistemimi kısaca anlatayım, bir bakıp rahatlayın daha neler var diye:

- psikopat bir görsel hafızam vardır, telefon no.su ezberleyebiliyorsam eğer tek sebebi bu.
- son 2 yıldır falan bir unutkanlık peydah oldu; bundan öncesnde o kelimenin anlamını bilmezdim. sizin gibi "şundan önce bundan sonra" diye sınıflandıramıyorum bile...uzak zamanı komple unutsam "aha da alzheimer" diyerek yırtıcam ama değil.
- kabullenmek zor olsa da alkollüyken dinlediklerimi/yaşadıklarımı unutmaya başladığımı düşündüm, külliyen yanlışmış...
- ama örneğin herhangi birine "son 15 günde yediğin şeyleri say (öğün öğün ya da sırasız) dediğim zaman düzgün sayabilen çıkmadı henüz (çevremdeki herkes bi alem mi acaba?)
- mutlu&mesut, dertsiz&tasasız olduğum zamanlarda unutkanlık kavramını unuttuğumu fark ettim. demek ki en azından bendeki versiyon stres altında aktive olmakta ve hatta coşmakta. o sosyal fobi tarzı bug'lar önceden olup sonradan yok olabildiği gibi sonradan da olabiliyor.

bir de, ne kadar doğru ne kadar yanlış bilemem ama, uyku bozukluklarının da bu tarz şeylere sebep olabileceğini duymuştum. şu an çalışmadığım için bu durum bana rahatsızlık vermemekte, ama iş hayatında da rahatsızlık verdiğini fark ettiğim an profosyonel yardım almaktan çekinmem, bu kadarını söyleyebilirim.
0
tarantinoesque
(05.02.09)
özellikle içinde bi düzen bulabildiğim numaraları adresleri falan unutmam, hatta manasızca uzun süre aklımda kalıyo bunlar.

zaten hani sadece detay unutuyo yahut çook önemli olmayan şeyleri hatırlamıyo olsam sallamicam, normal diyip geçicem, ve fakat baya bildiğin mühim şeyleri hatırlamıyorum. ama mesela össden aldığım puanı, şu ana kadar tek bir kere açıp bakmış olduğum tc kimlik numaramı falan gayet net hatırlıyorum. gerçi bunların ikisini de son 2 sene içinde tekrarlamışlığım var, ama yani yu get dı poynt.
0
🌸myriamonde
(05.02.09)
arada bir şeyler daha yazılmış..

şöyle ki, bir süre önce arkadaşın iddiasına göre üç ay birlikte yaşadığım insanı tanımadığımda fark ettim bir problem olduğunu. iddiaya göre 2004 yazında bildiğin berabermişiz. ama benim haberim yok.
0
🌸myriamonde
(05.02.09)
bende de aynısı var ama bunun bir hastalık olduğunu hiç düşünmedim. hatta bir gün önceki komik-akılda kalıcı- olayı bile hatırlayamadığım oluyor. arkadaşlarım bana inanmıyor vs
0
surtunme kuvveti
(05.02.09)
2 sene önce kötü veya sizi çok etkileyen bir şey yaşamış olabilir misiniz?
0
endless dream
(05.02.09)
tam olarak aynı değilse de buna benzer sıkıntılar bende de var. ailede herkesin hatırladığı şeyleri hatırlayamayabiliyorum mesela. veya biriyle (bu biri kardeşim de oluyor annem de eşim de) yaşanmış herhangi birşeyi o anlatıyor ben mal mal bakıyorum bunlar ne zaman oldu diye. psikiyatristime bahsettiğimde "pseudo demans" dedi. depresyona bağlı bu tarz durumların olabileceğini ve hepsini hatırlayacağımı söyledi. "hiçbiri bir yere gitmiyor hepsi orada duruyor aslında" sözüne "keşke gitse" demem hem onun hem benim dikkatimi çekmişti. strese bağlı gelişebiliyormuş sanırım. ve şiddetine göre de değişiyor sanırım. bence bir uzmana başvurmanda fayda var. bak bu yazdıklarımı gören psikolog arkadaşım da bilinçaltına itilebileceğini bunun da bir savunma mekanizması olduğunu söyledi. evet yardım almak iyi olur bence.
0
Omayra
(05.02.09)
bence unutmaktan çok hafızada seçicilik yapıyorsun. bazı şeyleri hatırlamamayı seçmişsin, bazılarını da istediğin gibi hatırlıyorsun. hatta kanımca bir şey(ler) seni üzmüş ve bununla uğraşma yolu olarak hafızayla oynamayı (bilinçsizce tabe) seçmişsin. şimdi de kökenine gitmekle gitmemeyi seçmekte özgürsün.

tavsiyem psikiyatriye danışman olacaktır. çünkü psikiyatrlar işe koyulmadan önce her türlü organik sebebi bertaraf etmek isteyeceklerinden bütün nörolojik/endokrinolojik vesair kontrollerini yaptıracaklardır. hiçbir şey çıkmazsa check up'tan geçmiş olursun.
0
no avalon
(05.02.09)
bence normalde durdurabileceğin fizyolojik zararlı bir durum yok sinir sisteminde, bir ara checkup yaptırınca belli olur zaten. alzheimer'dır, başka şeylerdir, hepsi de belli olur. orada. zaten dengeli beslenmek ve sağlıklı yaşamak dışında alzheimer hastalığını tedavi edebilecek bir şey yok.

lafını unutmak da normal bir şey, mesela biri de benim lafımı böldükten sonra ben devam edeceğim şeyi unutuyorum. dikkatin dağılıyor da ondan.
0
tom_riddle
(05.02.09)
üzerinizde yoğun kaygıya neden olan bazı kişisel bilgi ve deneyimlerin hatırlanmaması ya da travmatik olan olaylarla ilişkilendirilmiş kişisel bilgi ve deneyimlerin hatırlanmaması, eğer organik temelli bir durumla (kafa travması, demans, vb.) ya da herkeste olabilecek sıradan bir unutkanlıkla açıklanamıyorsa dissosiyatif amnezi olabilir.

burada hatırlanması gereken önemli nokta kişinin her zaman üzerinde yoğun kaygı yaratan koşulların farkında olamayabileceğidir.
yoğun kaygı duymak demek zorunlu olarak kişinin kaygısının farkında olması ya da ona travmatik bir olayla ilşkilendirerek açıklamaya çalışması demek değildir.
bazen kişi yoğun kaygı duyuyordur ancak bu yıllar boyunca farketmeyebilir. "içimde tarif edilemez bir sıkıntı var ama sebebini bilmiyorum, aslında her şey gayet yolunda" denilen durumların altından da yoğun kaygı çıkabilir.
bazen organik kaynaklı olmayan, mide ağrısı, sürekli idrara çıkma, yeme içme isteğinde artış, uyku bozuklukları da kaygı ile ilgili olabilir. benzer bir şekilde "unutkanlık" da bu belirtilerden biri olarak okunabilir.

eğer olaylar yaşanmasının ardından hemen unutulduğu için yeni anılar oluşturulamıyorsa, bu durumun mutlaka bir başlangıcı vardır.
kişinin yaşamında görülen değişiklikler (iş değiştirme-okul değiştirme- ev değiştirme- şehir değiştirme- sarsıcı olaylar- bedensel değişimler (beden algısı üzerindeki değişiklikler)-ayrılık-ölüm-doğum-evlilik-kendini suçlamasına, benlik imajını yaralayacak herhangi bir olay-vs.)üzerinde travmatik etki yaratmış olabilir. son iki sene içinde göreli olarak kaygı faktörleri azalmış ya da ortadan kalkmış olabilir ve bu nedenle hatırlama problemi son iki senede yaşanan deneyimleri kapsamıyor olabilir.

dissosiyatif amnezi şikayeti olan kişilerde özellikle bastırma ve yadsıma/inkar savunma mekanizmalarının kullanıldığı görülür. (bu, özellikle iki sene öncesine dair olaylarla ilgili bastırma ve inkar mekanizmalarının kullanıldığı şeklinde de yorumlanmalıdır. zaten bastırma ve inkar mekanizmaları olayları hatırlamama amacına hizmet eder)

tabiki en doğru ve en sağlıklı yorumu uzmanlardan alabilirsiniz.
0
gerda
(07.02.09)
(6)

Yenidoğan aşıları

vulpius
Merhabalar,4 ay önce oğlumuz dünyaya geldi. Normal prosedürde, belirli zamanlarda belirli aşılar uygulanıyor. Ancak doktorumuz şu sebepleri öne sürerek bu aşıların uygulanmasını en azından bebek 6 aylık olana kadar ertelememizi önerdi:1- Henüz kendi bağışıklık sistemi tam olarak gelişmemiş bebeğe aş
Merhabalar,

4 ay önce oğlumuz dünyaya geldi. Normal prosedürde, belirli zamanlarda belirli aşılar uygulanıyor. Ancak doktorumuz şu sebepleri öne sürerek bu aşıların uygulanmasını en azından bebek 6 aylık olana kadar ertelememizi önerdi:

1- Henüz kendi bağışıklık sistemi tam olarak gelişmemiş bebeğe aşıdaki yabancı organik maddelerin zerkedilmesi tehlikeli olabilir.

2- Aşılar genelde tek kullanımlık değil, o yüzden uzun zaman boyunca bozulmadan kalabilmeli. Bozulmayı engellemek için thiomersal gibi koruyucu maddeler kullanıyorlar, bunlar da sinir sisteminde onarılmaz sorunlara yol açabiliyor (bkz: otizm).

3- İnsanoğlu milyonlarca yıldır vitamin hapı, aşı gibi dış destekler olmadan yaşamayı başardı. Bunun gibi icatlar genelde ilaç şirketi tekellerinin korkutmaları ve dayatmalarıdır.

----------

"Bana kalsa hiç aşı yapmam ama siz istiyorsunuz diye 6 aydan sonra yapabiliriz" diyor ayrıca. Böylesine büyük risklerin ortaya konduğu bir konuda karar verecek konumda değilim, hangi seçimin bizi nereye götüreceğini kestiremiyorum. İlaç şirketi tekelleri konusunda haklılık payı olsa da bu kadar komplo teorisi havasında çizilen resim de bu söylemin sağlamlığına dair şüphelerimi artırıyor. Ama, dediğim gibi, bunları tartıp doğru karar verecek bir eğitimim yok.

Bu durumda başka doktorlara sormaktan başka bir yol göremiyorum. Ama eminim ki kendi mesleğimde olduğu gibi tıpta da her uzmanın yorumu farklı olacak, ve yine bir yere varamayacağım. Peki ne yapmalı?

Bir de, misal ben inşaat mühendisiyim. İnsanların can güvenliğini ilgilendiren bir meslek olduğu için, yaptığım projelerdeki kabullerimi, hesap yöntemlerimi, analiz sonuçlarını, bunun gibi tüm bilgileri bir raporla yazılı ve imzalı olarak ortaya koymak zorundayım. Aynı durum hekimlikte de mevcut mudur? "Bu bebeğe aşı yapmadım, çünkü şu şu sebeplerden..." gibi yazılı ve imzalı bir raporları var mıdır hekimlerin? Böyle bir şey istersem verme zorunluluğu var mıdır?

Teşekkürler.
0
vulpius
(04.02.09)
3 numaradaki sebebi gosteren bir doktordan ben kosarak kacarim. Hemen kendinize yeni bir doktor bulun bence. Ama hemen.
0
wpi
(04.02.09)
Bu konuyla ilgili olarak malpraktis bahsini araştırmanızda fayda var. Doktorların verdikleri kararlar nedeni ile hukuki sorumlulukları var tabii ki, yanlış bir karar vermeleri ya da yanlış tedavi uygulamaları sonucunda davalık da olabiliyorlar.

Tıpta malpraktis konusu Türkiye'de oldukça yeni, fakat hastaların bu konuda bilinçlenmeye başlamasını takiben, onlar da kendilerini bu konuda korumaya almaya başladılar. Bu koruma genellikle öneri sunma fakat kararı nihayetinde hastaya bırakma şeklinde gerçekleşiyor. Örneğin hasta kendisine önerilen bir uygulamayı yapmazsa ya da doğrudan reddederse bununla ilgili olarak hastadan imzalı kağıt alınıyor (şu testi yaptırmadım, şu prosedürü uygulatmadım gibi). Bu sizin sorduğunuz sorunun tam tersi gibi görünüyor aslında ama muhtemelen sizin durumunuzda da doktor ben önerimi sundum, hasta /hasta yakını son kararı kendisi verir şeklinde tezahür edecektir.

Bununla birlikte doktorunuzun oldukça cesur bir insan olduğunu da belirtmeden geçemeyeceğim. Bir çok doktor, bir çok konuda, sizin doktorun tam tersi bir şekilde, ne yapılıyorsa hepsi yapılsın düşüncesindedir. Aşı konusunda haksız olmadığı noktalar var, özellikle bazı aşılar, diğerlerine göre nispeten daha yeni oldukları için uzun vadeli yan etkileri henüz raporlanmış değil. Geçmiş tıp literatüründe bunlara benzer kötü tecrübeler var üstelik.

Eğer 4 ay ile 6 ay arasında çok ciddi bir etki farklılığı yoksa, ben doktorunuzun dediklerini aklımın bir köşesinde tutardım. İlaç sektörünün gücünü aklımın hep bir köşesinde tuttuğum gibi.

Ha bir de, madem araştıran bir insansınız, size söylenenlerin bilimsel bir gerçek olup olmadığını da araştırabilirsiniz. Binlerce tıp dergisi, milyonlarca makale var ve en azından abstractleri google dan ulaşılabilir şekilde duruyor.

Ve şöyle de bir yazı buldum, onu okuyorum, gayet ilginç:

www.chiro.org
0
sui
(04.02.09)
nihayetinde karşımızdaki işin ilmini yapmış doktor. ama ben kendi oğluma aşı takvimine bire bir uyarak aşılarını yaptırttım. bir sorun çıkmadı.

üçüncü madde beni de kıllandırdı başka bir hekimden yorum isteyin mutlaka. bazı aşılar üç dört taksitte yapılıyor. ilkini kaçırınca sorun olmasın sonra
0
trocero
(04.02.09)
@sui,
Doktorumuzun söyledikleri ile verdiğiniz linkteki bilgiler tamamen uyuşuyor. Ben burada mevzuyu eksik tarif etmiş olabilirim, o yüzden konuyu daha derli toplu görmek isteyenler için faydalı bir link olmuş, teşekkürler.

Dediğiniz gibi düşünüp aşıları en azından 6 aydan sonra uygulama yönünde karar aldık biz de zaten. Korkumuz, çocuğun ileride karşılaşacağı mikroplara karşı zayıf olması ihtimali. "Aşı yaparak başka riskleri baştan tetiklemek yerine, doğal beslenip sağlıklı yaşayarak vücudun mikroplara karşı kendi savunma sistemini kurması çok daha doğru olacaktır" diyor doktorumuz. Ama bu noktada iş iyice karışıyor. Bunu başarabilmek için insanlar arası mesafenin yeterince büyük olduğu köy hayatı gibi bir yaşam düzenine geçmek gerekiyor. O zaman hem sağlıklı beslenilebiliyor, hem de mikroplarla karşılaşma ihtimali düşük. Ama ne zaman ki insanlar iç içe yaşamaya başlıyor, salgın hastalıklar o zaman ortaya çıkıyor öyle değil mi? Bu çocuk köyde yaşayanların karşılaşmadığı binlerce mikropla karşılaşacak şehirde. Bu durumda onu savunmasız bırakmaktan korkuyoruz. Seçimimizi hangi yönde yaparsak yapalım, diğer seçeneğin ağırlığı yaşıyoruz.

3. madde konusunda; doktorun bir tek cümlesini cımbızlayarak yanlış anlam vermekten korkarım ama genel itibariyle bu çerçevede idi sözleri.
0
🌸vulpius
(04.02.09)
3 numaradaki sebebi gosteren bir doktordan ben derhal çok hoşlanırım. Tabi kendinize yeni bir doktor da bulun sağlama almak için.

o bir komplo teorisi değil.
ama tıp eğitimi almamış kişiler için yine son sözü doktor söyleyecek o ayrı.
tedavinin açıkça anlatılması bir zorunluluk.
hasta hakları konusunu ara bir ara. ayrıca her hastanede bir hasta hakları bölümü vardır. şikayetleri ciddiye alırlar.
0
can see
(04.02.09)
merhaba

doktorunuzun 2. maddede söylediğini ben bizzat gördüm.otistik oldu çocuk ve büyük ihtimalle aşıdan dendi.ben doktorunuza sonuna kadar katılıyorum bence aşıları erteleyin
0
amaterasu
(04.02.09)
(5)

Tek bir insanda gorulmus hastalik

ermanen
Simdiye kadar sadece tek bir insanda gorulmus/olan hastalik var mi? (teshisi konulmamis da olabilir tabi)
Simdiye kadar sadece tek bir insanda gorulmus/olan hastalik var mi? (teshisi konulmamis da olabilir tabi)
0
ermanen
(03.02.09)
Haber bültenlerini günlük takip edersen her ay bi kaç tane çıkıyo bunlardan sonlara doğru. Darıca hayvanat bahçesinin sevimli konuğuyla güvenlik kamerası hırsız görüntüleri arasında.
0
mabl
(04.02.09)
tamam da onlari tek bir insanda varmis gibi gosterip acindiriyorlar ki kanit da yok burda, ayrica oturup televizyonda haber izlemiyorum ozellikle. Arastirilmis da yazilmis bir yazi veya makale daha makbule gecer, mesela tip sempozyumlarinda konu olmus da olabilir, ya da doktorlarin bilgi dagarciginda olan birsey de olabilir ne bilim.
0
🌸ermanen
(04.02.09)
unique disease diye arattım ama sanırım unique disease diye farklı bi kavram var tıpta. İstediğim sonuçlar çıkmıyo.
Şöyle bişey var en yakın: en.wikipedia.org:Rare_diseases ama istediğin şey değil bu.
Momo Syndrome a bakarsan sadece 3 kayıtlı vaka var
0
mabl
(04.02.09)
aha buldum bi tane. ilginç konuymuş:
static.record-eagle.com

tam olarak unique olmayadabilir.
0
mabl
(04.02.09)
Spam yaptım resmen. Ama burda iyi bilgi var bak:

health.howstuffworks.com

İlk örneğin çiçek hastalığı olduğuna bakma, ondan bi sonraki tam aradığın gibi.
0
mabl
(04.02.09)
(4)

karaciğer ultrasonu fiyatı kaç lira?

atrin
sağlık güvencesi olmayan biri yaptıracak. fiyat bulamadım bilenler söylerse sevinirim..
sağlık güvencesi olmayan biri yaptıracak. fiyat bulamadım bilenler söylerse sevinirim..
0
atrin
(03.02.09)
Nerede yaptıracağına göre değişir, şehir ne, ilçe ne misal?
0
sui
(03.02.09)
izmir ilçe fark etmiyor sui
0
🌸atrin
(03.02.09)
Alsancak'taki tanı merkezleri pahalı, iki sene önce 120 YTL almışlardı. Karşıyaka'daki tıp merkezleri daha ehven fiyat veriyor. Balçova ve Göztepe'de İlgi Polikliniği var onların da fiyatları daha iyidir. Yine diğer ilçe/semtlerde böyle polikliniklerden uygun fiyat alabilirsin, netten bakıp bir telefon et bence.

Bir de tek karaciğer ultrasonu mu bakarlar, yoksa komple alt batın mı bakarlar bilemedim. Fiyatlar genelde alt batın / üst batın / tüm olarak ayrışıyor.
0
sui
(03.02.09)
izmir alsancakta, bu yaz ayında böbrek ve prostat ultrasonunu, muayene de dahil 70 ytl yt yaptırmıştım. sağlık güvencem yok, olsa idi 10 ytl falan tutacakmış. yani muhtemelen 60-70 arasıdır.
0
sakanin altindaki gercek payi
(04.02.09)
(2)

gozluk,cerceve,cam hangisi

mcescher
sahsen cerceveye degil de cama para vermek niyetindeyim.sen soluktensin sana bir guzellik yaparız diyen yahut abi bask su markanın toptancısı su ama perakende de ucuza satıyorlar vs gibi onerileri olan var mıdır?ben su marka model cam kullanıyorum memnunum diyen?cam organik lacak mecburen kırılmasın
sahsen cerceveye degil de cama para vermek niyetindeyim.sen soluktensin sana bir guzellik yaparız diyen yahut abi bask su markanın toptancısı su ama perakende de ucuza satıyorlar vs gibi onerileri olan var mıdır?

ben su marka model cam kullanıyorum memnunum diyen?

cam organik lacak mecburen kırılmasın diye.butyun gun bilgisayar karsısındayım.kolay cizilmesin.guzel gostersin.bir de bugu yapmasa sahane olur.

2.5 miyop iki goz de astigmat vs yok.inceltilmis olacak sanırım cam.156 diyorlar.

gonul zeiss istiyor rodenstock istiyor ama cok pahalı be sozluk.

cerceve de soyle eline yuzune bakılır saglam bir sey olsun.marka olmasa da olur.

bagkurdan bir 50 ytllik hakkım var.bunun haricinde butce olarak 250 ytlye kadar cıkabilirim diye dusunuyorum.ama siz sallayın kafanıza gore.
fiyat performans oranı iyi olsun.

kucukleri gozlerinden
gozlukluleri yanaklarından opuyorum efendim.
0
mcescher
(03.02.09)
ben yıllardır hoya cam kullanırım. oldukça da memnunum. öyle camı elime alıp incelemem etmem ama problem yaşamadım hiç. ben de zeiss, rodenstock falan sormuştum. tek avantajı köşesindeki logo, havanız artıyo demişti gözlükçü. eğer uzun süreli kullanıcaksan biraz paraya kıy kaliteli, markalı bi çerçeve al derim.
0
ntfs
(03.02.09)
% 65 inceltilmiş ,25 astiğmatlı 4 miyop ve % 40 inceltilmiş ,50 astiğmatlı 1,5 miyom organik anti refleli kaliteli bir çift cama 200 vermiştim dört ay önce. 156 yi fiyat, demek ki iyi cam.

bir konuda farklı düşünüyoruz. para çerçeveye verilir. şık ve kırılmayan bir şey alınırsa üç sene tepe tepe kullanılır. nasıl olsa camları 8 ay en fazla yılda bir çizilmeden dolayı değiştiriyoruz.
0
trocero
(03.02.09)
(9)

tüy dökücü krem

enter saltman benim
bacağım gereğinden fazla kıllı (gülmesene kardeşim erkeğim ben) şu bayanların kullandığı tüy dökücü kremlerden kullansam nasıl bir etkisi olur ama sıfır bacak istemiyorum sadece normal seviyeye insin istiyorum. kullandığınız ürün var mıdır? yada tavsiye edebileceğiniz bir marka?fiyatında bahsedersen
bacağım gereğinden fazla kıllı (gülmesene kardeşim erkeğim ben) şu bayanların kullandığı tüy dökücü kremlerden kullansam nasıl bir etkisi olur ama sıfır bacak istemiyorum sadece normal seviyeye insin istiyorum. kullandığınız ürün var mıdır? yada tavsiye edebileceğiniz bir marka?fiyatında bahsederseniz memnun olurum.
0
enter saltman benim
(03.02.09)
kremin tuyleri azaltma gibi bi etkisi olmaz, yine cikar hepsi bi sure sonra. sir agda azaltabilir. sifir bacak dolasman gerek bi sure ama.
tüy azaltici krem demek istediyseniz de once tuyleri almaniz sonra kremi uygulamaniz gerekiyor ama 1 sene kadar surekli. cok mantikli degil yani. 2 kez ustuste sir agda daha mantikli.
0
eick
(03.02.09)
Tüyleri 2 ya da 3 numara makine ile kısaltmayı deneyin?
0
crown
(03.02.09)
o tüyleri jiletle bir güzel al. ilginç bir şekilde bazıları eski uzunluğuna ulaşırken bazıları uzamıyor kısacık kalıyor.
Ya da şunu uygulayabilirsin, önce tüyleri kısalt sonra cımbızla istediğin gibi seyrelt ve en son olarak da bacaklarına karınca yumurtası yağı sür. cımbızla aldığın tüyler bir daha çıkmayacaktır.
İkinci yöntemi genital bölgede ve koltukaltlarında da uygulayabilirsin.
0
exordinary
(03.02.09)
Tüy dökücülerin kokusu adamı kusturur, önce ona hazırlık olun. Depidak en kalitelisidir, fiyatları da tam hatırlamıyorum ama makul düzeyde. İyi düşünün, sonra kılsız bir bacağın çok kıllı bir bacaktan daha kötü durduğunu görüp pişman olmayın.O nedenle eğer durum çok kötüyse makas veya makine ile kısaltmanızı tavsiye ederim.
0
tekosin
(03.02.09)
şu aksaraydaki makinelerden alıp araya tarak koyup kılları kessem nasıl olur?
0
🌸enter saltman benim
(03.02.09)
www.hepsiburada.com

denemekte fayda var diyerekten ahanda bu makineyi alın, tarağını takın "ara makas" özelliği sayesinde güzel sonuçlar alın. bu kadar..
0
ferishtah
(03.02.09)
sir agda yaptırabilecek bir erkek tanımıyorum ben :D aramakası öneririm
0
Merwish
(04.02.09)
tüy dökücü krem, jilet, yakma, kesme zart zurt hepsi kılları hem güçlendirir hem de sıklaştırır. ya bir iki seans epilasyon yaptırın (1-2 seans olunca tüylerin hepsi değil bir kısmı gidiyor ama çok da güvenli değil çünkü bazen bir bölge cillop gibi olurken diğer bölge orman oluyor ve yolunmuş kaza dönüp seanları tamamlamak zorunda kalabiliyorsunuz) ya da tüy sarartıcı krem kullanın. ha çok esmerseniz ve o esmerliğe sarı tüyler dali tablosu gibi olacaksa, o zaman da bir kaç kere sir ağda yapın. hazırları var satılıyor süpermarketlerde falan. sir ağda azaltıyor tüyleri.

bir de televizyonlara gazetelere reklam verip de tüyleri azaltıyoruz, hatta yok ediyoruz diyenler var. onları denemediğim için bir şey diyemiyorum.
0
endless dream
(04.02.09)
sir ağda tavsiye edilmez. (dediğin üzere bayağı kıllı birisin ki ben de öyleyim) önce makinayla falan alman gerekir. bi doğruluk cesaret oyunu sırasında sir ağda olmuştum. çekilecek gibi değil. büyük acı veriyor pek bi etkisi olmuyor.
0
Resh
(04.02.09)
(9)

Tüy Dökücü Kremin Tüy Dökmemesi

forumtrak
Evet dökmedi. 10 dk dır bekliyorum bir değişiklik yok. kullanım hatası mı yaptım acaba?Not: Kuru cilde kremi direk sürdüm ve yaydım. başka ne yapılabilir ki?
Evet dökmedi. 10 dk dır bekliyorum bir değişiklik yok. kullanım hatası mı yaptım acaba?

Not: Kuru cilde kremi direk sürdüm ve yaydım. başka ne yapılabilir ki?
0
forumtrak
(03.02.09)
spatulasi vardir onun spatulayla bastirarak kremi temizle, kizarmis ekmegin yaniklarini bicakla kazir gibi yap cikmalari lazim, krem eskiyse ondan da olabiliyor bazen.
0
eick
(03.02.09)
üstünü iyice okudun mu? ya jilete benzer bi aparatı vardır onunla traşlaman gerekir yada hemen dökmez, aylar sonra etki eder (bioder gibi)
0
hia
(03.02.09)
@want2die, overdose'dan gidicem o zaman. nutella gibi emdikçe emdim zira. gerçi şimdilik azıcık ağız kokusu yaptı. henüz başka bir etki yok.

@eick, sadece sünger çıktı içinden sanırım dandik bir marka aldım (dia-epil douche)

@hia, üstünü iyice okudum 6 dakika dursun yazıyor. başka bir bilgi yok.
0
🌸forumtrak
(03.02.09)
spatulasi/sungeri ile iyice yayarak surup 15 dakika kadar beklemen lazim. kendiliginden de dusmez, kullanicinin cekerek almasi lazim, eger krem uzerinde yeteri kadar beklemis ise elinle cilde bastirip dairesel hareketler yaparsan yeterli gucu saglamali. ayrica bu cekme islemini dusta suyun altinda yapmak daha rahat oluyor.
0
bunubenyazdim
(03.02.09)
peki bu işlemler cilt kuruyken mi yapılıyor? yoksa cilt yüzeyi nemli mi olmalı?
0
🌸forumtrak
(03.02.09)
Plastik bir bıçağa benzer birşey çıkar genelde onla diğer arkadaların belirttiği gibi alacaksın. Yoksa da aynı işi görebilecek birşeyle almayı dene duş altında.

Yalnız şöyle bir durum var, 10 dakikadan fazla kalırsa zarar verebiliyor cilde diye biliyorum. Bir diğer noktaysa genelde hafif nemli cilde uygulanması gerektiği söylenir.
0
tekosin
(03.02.09)
kuru cilde direkt surulerek yapiliyor. sunger genelde kopuklerde oluyordu ama mantik ayni bastirarak kopmalarini saglamak. hala beklemiyorsundur umarim.
0
eick
(03.02.09)
tüy dökücü krem yerine köpük kullan, çok daha pratik, çok daha etkili. tüy dökücü köpük, yalnız seçkin her yerlerde. (veet iyidir)
0
entry ca
(04.02.09)
benim bildiğim ıslak cilde yapılır bunlar hep :/
0
su nanesi
(29.12.11)
(3)

odtü mediko

zbam
bu ara tatilde odtü mediko açık mı? ayrıca cildiyeci var mı?
bu ara tatilde odtü mediko açık mı? ayrıca cildiyeci var mı?
0
zbam
(03.02.09)
cildiye var diye biliyorum ve emin ol aciktir
0
uctumdageldim
(03.02.09)
210odtu yü arayıp sorabilirsin.
0
dambil
(03.02.09)
açıktır. ama cildiyeye gideceksen hastaneye git daha iyi derim. medikoda pek sallamıyorlar, yazdıkları ilaçlarda pek işe yaramıyor. daha önce iki kez farklı zamanlarda denemiştim ve sonuç alamadım.
0
turunun son ornegi
(03.02.09)
(8)

porselen disler, saglikli gulusler?

swallowed arsenic
23 yasindayim ve dislerim olmasi gerektiklerinden daha kucukler. yaz tatiline kadar para biriktirip dislerimi optimal buyuklugune kavusmasi icin komple porselen yaptirmayi dusunuyorum. maddi ve manevi olarak sarsici bir eylem midir bu?
23 yasindayim ve dislerim olmasi gerektiklerinden daha kucukler. yaz tatiline kadar para biriktirip dislerimi optimal buyuklugune kavusmasi icin komple porselen yaptirmayi dusunuyorum. maddi ve manevi olarak sarsici bir eylem midir bu?
0
swallowed arsenic
(02.02.09)
maddi olarak oldukça sarsar,
ama bırak oldukları gibi kalsınlar, ne gerek var.
0
derectus
(02.02.09)
abi o tat almanı da etkileyecek düşünsene. yediğin ekmeğin etin meyvenin tadını tam almaktan daha önemli çok az şey vardır dünyada.

@x daemon, abi şimdi kurcaladım biraz, hakkatten alakası yokmuş, sadeece porselen dişler ağızda geçici bir tat bozukluğuna neden olabiliyormuş ki, her diş müdahelesinde karşılaşılabilen bir şey bu.
0
yoldaki isaretler
(02.02.09)
tad alma organi dil saniyordum ben.
0
x daemon
(02.02.09)
maddi olarak tüm dişler diyorsan 32 x 200 = 6.400 bulabileceğin en minimum rakam olur. eğer zirkonyum olsun çok sağlam olsun diyorsan 16.000 - 20.000 tl civarı olur. seçtiğin renge falan göre değişiyor.

maddi açıdan durum bu.

manevi açıdan bir sene kadar sıkıntı verecektir. suniliği buram buram hissedeceksin çünkü. daha sonra geçiyor. dilin artık dişleri hissetmeyecek olması ayrı bir sıkıntı verecek.

dini açıdan, eğer sağlık açısından bir gereklilik yoksa israf olarak görülen bir şey kaplatma.

bir de dönüşüyok bu yolun. kararından emin ol. ve diş hekimine güven. hata yaparsa da düzeltmesi zor
0
trocero
(02.02.09)
öncelikle bir dişhekimine gitmeni, muayene olmanı, durumunun sosyolojik endikasyonu (gerekliliği) olup olmadığını hekimle birlikte belirlemeni şiddetle öneririm.dişlerim küçük diyorsun ama, acaba aslında öyle mi?? yani dişlerin mi küçük yoksa çene kavsin mi büyük?
ayrıca, eğer bu protezin gerekliliğine karar verilirse kaç dişe yapılacağı da yine hekim tavsiyesi ile belirlenmelidir. hemen 32 dişe protez yapılacağını varsaymak mantıksız.
(zaten herkeste 32 diş olduğunu da nereden çıkardınız??)
çoğunlukla bu gibi durumlarda üst ve alt çeneden önden 8er diş yani güldüğümüzde görünen kısma (bu da yine çoğunluk bazısı gülünce küçük dili bile görünür misal: bill clinton zaten bu gülüşe de bill clinton gülüşü deriz. gereksiz bilgiler ansiklopedisi 13. cilt sayfa 578) kaplama yapmak yeterli olur.
geçmiş olsun.
0
Omayra
(02.02.09)
annem(annem dedim ama çok genç henüz kendisi)dişlerini çok sıktığı için dişlerinde erime küçlme meydana gelmişti. minicik kalmıştı dişleri. kaplattı ve şimdi çok mutlu. alışmada sorun yaşamadı. istediği beyaz tonunu da kendisi seçti inci gibi dişleri oldu. muayene olup önce hekimin de fikrini almakta, birlikte karar vermekte fayda var. sonuçta estetik bir durum sözkonusu. değişime hazırsanız manevi yönden sarcısı olacağını sanmıyorum. tabi hekimizin güzel iş çıkarması da önemli. maddi yönüne gelince; sanırım yaklaşık 18 diş kaplanır. hekim ile yapacağınız pazarlık konusunda da fiyatı ayarlarsınız. kesinlikle pazarlık yapın ;) şimdiden hayırlı olsun.
0
girl in a coma
(03.02.09)
Şekür Çingi diyorum sadece.. bi araştırmanı tavsiye ederim.. ben yaptırmadım ama yaptıran birini gördüğümde inanamadım. Ne maddeden falan yaptığını bılmıyorum ama bir üst çeneyi(toplam diş sayısını bilmemekle birlikte) 2500 euroya yaptırdığını biliyorum
0
Merwish
(04.02.09)
he birde istanbuldaysanız
0
Merwish
(04.02.09)
(4)

ayak nasırı

fuskiyenin oglu
ayağıma nasır benzeri küçük bişey çıktı. ayakkabı giyince hafif şişip acıyor bunun için kullanabileceğim bi merhem ya da ilaç var mıdır ?
ayağıma nasır benzeri küçük bişey çıktı. ayakkabı giyince hafif şişip acıyor bunun için kullanabileceğim bi merhem ya da ilaç var mıdır ?
0
fuskiyenin oglu
(02.02.09)
küçük bantlar var, üzerine yapıştırıyorsun nasırı yok ediyor bir süre sonra. ben sonuç aldım. merhemle geçeceğini zannetmem, ama bilemem tabi.
0
tahsin sutcuoglu
(02.02.09)
tubytube
(02.02.09)
o bantları kafana göre kullanamdan önce iyice araştır. nahoş olmayan bir çalışma prensibi var sanırım. yapıştırıyorsun. çekince oradaki her şeyi söküp alıyor geride koca bir oyuk kalıyor gibi bir şeyler okumuştum ekşide.
0
can see
(02.02.09)
eğer çok kalınlaşmadıysa vicks ve vazelin karışımlarını banyodan sonra kullanmak işe yarayabilir.
0
summer of 1985
(03.02.09)
(5)

bir arkadaşım ekolü

passion rules the game
bitmiş bir ilişkiye saplanmış, asosyal ve özgüveni eksik olan insan psikologa mı gitmeli mi psikiyatr(nasıl yazılıyo lan bu?)'a mı? ilaç tedavisi gerekli midir ki?bonus: ankara için tavsiyelerinizi bekliyorum
bitmiş bir ilişkiye saplanmış, asosyal ve özgüveni eksik olan insan psikologa mı gitmeli mi psikiyatr(nasıl yazılıyo lan bu?)'a mı? ilaç tedavisi gerekli midir ki?

bonus: ankara için tavsiyelerinizi bekliyorum
0
passion rules the game
(02.02.09)
psikiyatriste daha klinik vakalar için gidilir. gerekiyorsa ilaç verirler hastaya vs. psikolog ise daha çok konuş-rahatla modundaki insanlara tavsiye edilir. bu durumda psikolog daha doğru tercih.
0
deckard
(02.02.09)
dostlar ne güne duruyor?
0
can see
(02.02.09)
kendinizi tartın, eğer gerçekten büyük bir rahatsızlığınız olduğuna inanıyorsanız doğrudan psikiyatra gidin. ama eğer emin değilseniz ilk tercihiniz psikolog olsun.
0
surtunme kuvveti
(02.02.09)
spora gitmelidir.
0
head
(02.02.09)
boşa para vermesin o arkadaşın. uğraşacak bir şey bulsun kendine. şayet seansı 200 liraya psikologa gitmek yerine kafasını cok daha dagıtıcı seyler yapabilir...
0
jeanne hebuterne
(02.02.09)
(6)

Her Tarafım Yanmış Gibi Acıyor

soufigay
Merhaba Arkadaşlar...İki gündür her tarafım bir garip böyle kollarım, karnım, göğsüm, sırtım böyle acıyor ellediğimde sanki hafif yanmış da yara olmuş gibi, bu nedir, nasıl geçer?Teşekkürler
Merhaba Arkadaşlar...

İki gündür her tarafım bir garip böyle kollarım, karnım, göğsüm, sırtım böyle acıyor ellediğimde sanki hafif yanmış da yara olmuş gibi, bu nedir, nasıl geçer?
Teşekkürler
0
soufigay
(31.01.09)
Bu grip falan başlangıcı gibi bir şey, onda öyle olabilir - en azından bende öyle olur -
Ya da bu aralar aldığın bir ilaç yol açmış da olabilir - yüksek dozda kortizon bende öyle yapar -

Hiçbiri de olmayabilir, o kadar bilmiyorum.
0
jesterdvine
(31.01.09)
üşütmüş olabilirsin.
0
noxell
(01.02.09)
peki ya nasıl geçer?
0
🌸soufigay
(01.02.09)
cildin kurumuş olabilir soğuktan.
0
kirmizi gul demet demet
(01.02.09)
kendini sıcak tutucakmışsın, zaten kendi kendine geçer dedi annem :)
0
noxell
(01.02.09)
nane limon içip sonra da terleye terleye uyumak en süperidir. anne usulü. muhtemelen grip benzeri bir hastalığa yakalanmak üzeresin. geçmiş olsun çok
p.s: bir doktora görünürsen daha çabuk ayaga kalkabilirsin:)
0
offred
(01.02.09)
(2)

soğuk füzyon

longitudinale posteriore
ya şu an sol elim sıcacıkken sağ elim buz kesmiş durumda. mouse kullanmaktan diceksiniz yalnız mouse'da sıcak üstelik mouse elimin bütün sıcaklığını emecekbir nesne midir ki? ufacık bişi kendisi zira. oda sıcaklığı da iki elimin olduğu yerde de sabit olduğuna göre bu duruma mantıklı bir açıklaması o
ya şu an sol elim sıcacıkken sağ elim buz kesmiş durumda. mouse kullanmaktan diceksiniz yalnız mouse'da sıcak üstelik mouse elimin bütün sıcaklığını emecekbir nesne midir ki? ufacık bişi kendisi zira. oda sıcaklığı da iki elimin olduğu yerde de sabit olduğuna göre bu duruma mantıklı bir açıklaması olan var mı?
0
longitudinale posteriore
(31.01.09)
mausu tutarken bilek pozisyonuna dikkat et, kan akışını engellemiş veya kesmiş(?) olabilirsin. Bu yüzden soğuyabilir (hatta tecrübeme göre soğur da)
0
jesterdvine
(31.01.09)
demek yaygın bir olay. bana da olur.
0
can see
(01.02.09)
(5)

Alerji testi ile alakali...

la traviata
alerji testi yaptirmak istiyorumaranizda yakin zamanda bu testi olmus birileri var midir?mutlaka surda yaptir, yaptirmadan once suna dikkat et, fiyati son zamanlarda su kadardi, su kadar suruyor islem, su doktoru tavsiye ederim, vs seklinde olursa harika olur. (istanbul)tesekkurler
alerji testi yaptirmak istiyorum

aranizda yakin zamanda bu testi olmus birileri var midir?
mutlaka surda yaptir, yaptirmadan once suna dikkat et, fiyati son zamanlarda su kadardi, su kadar suruyor islem, su doktoru tavsiye ederim, vs seklinde olursa harika olur. (istanbul)

tesekkurler
0
la traviata
(31.01.09)
öncelikle not: şu an bi klinikte çalışıyorum ama sağlık personeli değilim.

bi prick dedikleri deriden yapılan test var ve ücreti 140 tl bi de kandan yapılan var 500 tl. ama genelde prick yaparlar. yaklaşık yarım saat süren bi test. iki kola da bir şeyler damlatıp ne kadar reaksiyon olduğunu ölçüyorlar. test sonrası da gerekirse aşı tedavisi öneriliyor. ama dediğim gibi sağlıkçı olmadığım için tam bilmiyorum yine de.

mekan şurası: www.ent.com.tr

ha bi de muayene ücreti de 125 lira ama testle birlikte 225 tl yaparlar.
0
hububrad
(31.01.09)
alerji ucu açık çok büyük bir konu.. sorunuzda konuyu çok basit bir algılama var gibi bi durum var. milyon tane alerjen var. bu yüzden de alternatif tıp yöntemleri de çok yaygın. fakat çoğu bilimsellikten uzak. testler de en sık rastlanan şeylere karşı yapılıyor. dolayısyla neye karşı alerjiniz olduğunu test yaptırarak bulamamak da baya olası.
önerim şudur ki, kendi belirtilerinize göre araştırmanızı yapın. size daha uygun görünen özel bir alerji testi daha hedef odaklı olabilir. fakat bulunacak sonuç da çok işinize yaramayabilir. kendi adıma alerjik rinitim var. doktora test olmak istediğimi söylememe rağmen kendisi büyük olasılıkla toz, polen gibi mucadele edemeyeceğin şeyler çıkacak dolayısyla gerek yok demişti.
eğer ciddi belirtileri varsa daha çok araştırın testten önce..
0
hayo
(31.01.09)
test yaptırmadan en az 1 hafta önce antihistaminik almamış olmanız gerekir. yoksa yapmazlar (yapmamaları lazım).
0
gxix
(01.02.09)
ha aklıma gelmişken, steroid'i söylemiyorum bile.
0
gxix
(01.02.09)
2 farklı alerji testi var, yukarda denildiği gibi biri prick testi (deriden yapılır) digeri kan serumunda bakılır. prick test genelde gıda alerjisi ya da alerjik nezlesi olanlara yapılır ve daha çok tercih edilir. kan serumunda bakılan çok farklı test vardır. nerdeyse her alerjinin bir testi vardır. www.centro.com.tr sitesinden görebilirsiniz kanda yapılan alerji testlerini. kan verirken aç gitmeniz gerekmektedir.
0
fluobio
(01.02.09)
(5)

Hapşırınca uyuşan kol

prompter
Arkadaşlar, hapşırdığım zamanlarda bazen tamamen random olarak sağ veya sol kolum fena derecede karıncalanıyor. Yani omuzdan parmak uzuna kadar sanki saatlerce üzerinde yatmışım da öyle olmuş gibi. Hayır, öyle turbolu bir şekilde hapşırmıyorum da ama neden böyle oluyor bilgisi olan var mı?
Arkadaşlar, hapşırdığım zamanlarda bazen tamamen random olarak sağ veya sol kolum fena derecede karıncalanıyor. Yani omuzdan parmak uzuna kadar sanki saatlerce üzerinde yatmışım da öyle olmuş gibi. Hayır, öyle turbolu bir şekilde hapşırmıyorum da ama neden böyle oluyor bilgisi olan var mı?
0
prompter
(31.01.09)
hapşırınca bütün organlar 1 saniyeliğine duruyor diye bir geyik okumuştum, ne derece doğrudur bilmem. bu yüzden kalp durup birden pompalayınca belki damarların ebesini belliyorlardır, damar tıkanıklığı vardır belki? ne olur ne olmaz tohtura gidin derim...
0
redlinetheturk
(31.01.09)
hapşırınca damarlarda ki kan basıncı artıyor.daha önce hapşırırken damarları çatlayanların olduğunu okumuştum yani pek iyi bişey olmayabilir.
bu uyuşma sürekli oluyorsa bi doktora gözük istersen.
0
cold12
(31.01.09)
henüz başka bir semptom üretmemiş başlangıç aşamasında boyun fıtığı olabilir.
0
delikan76
(31.01.09)
delikan76 dogru soylemis. hemen kontrol ettir.
bu arada; delikan76 sozlugu niye biraktin be abi?
0
ne nicki be
(31.01.09)
(bkz: delikan05)

(git: 55412)
0
forumtrak
(31.01.09)
(10)

kabız

bagcivan
merhaba duyuru ahalisi.şimdi doktorlarımıza vede bu işi bilenlere sorum şudur.annem yaklaşık 1 haftadır tuvalet ihtiyacını karşılayamıyor doktora gittik ilaç verdiler şu an itibariyle bir şey değişmedi.bu konu hakkında sizlerede bir danışayım dedim ihtiyacını karşılamsı için ne yapmamız gerekiyor ya
merhaba duyuru ahalisi.şimdi doktorlarımıza vede bu işi bilenlere sorum şudur.annem yaklaşık 1 haftadır tuvalet ihtiyacını karşılayamıyor doktora gittik ilaç verdiler şu an itibariyle bir şey değişmedi.bu konu hakkında sizlerede bir danışayım dedim ihtiyacını karşılamsı için ne yapmamız gerekiyor yada sizin bildiğiniz bir yöntem varmı?
0
bagcivan
(31.01.09)
doktor değilim ama çok rahatsızlık çekiyorsa lavman yapılabilir.
0
kibritsuyu
(31.01.09)
bir yemek kaşığı zeytinyağı içebilir
0
mentirosa
(31.01.09)
belki denenmiştir ama;
1-kuru kayısı yesin
2-aç karnına ılık suya bal karıştırıp içsin.
3-sinameki çayı içsin.
0
modo25
(31.01.09)
yürüyüş yapsın ya da koşsun. spor bağırsakların daha iyi çalışmasına yardımcı oluyor
0
turunun son ornegi
(31.01.09)
kuru kayısı ve kuru incir yesin,ardından bol bol su içsin,yürüyüş yapsın(bağırsakları iyi çalıştırıyor) elma ya da üzüm hoşafı yapıp içirttin.
0
madrigal
(31.01.09)
Şalgam suyu fazla içildiğinde bağarsak hareketlerini hızlandırır çoğunlukla da ishal yapar ayrıca kuru kayısı ve kayısı çekirdeği de aynı etkiyi verir eğer bulunduğunuz bölgede şalgam suyu bulamıyorsanız benimle iletişim kurun size adana'dan göndereyim. çok geçmiş olsun.
0
solo
(31.01.09)
bir not olarak belirteyim. verdikleri ilac muhtemelen 12-24 saat kadar sonra etkisini gostermeye baslayacak.

bu arada kuru kaysi sinemaki denenebilir tabe
0
no avalon
(31.01.09)
duphalac diye bir ilaç vardı, isal yapmaya yarıyor. içtikten yarım saat etki ederdi bana.
0
derectus
(31.01.09)
Keten tohumu. Bir tatlı kaşığı keten tohumu su ile içildiğinde bağırsakları çalıştırır. Alternatif olarak aklınızda bulunsun. Bol bol da su içilip düzenli yürüyüş ve egzersizler yapılması lazım arkadaşların dediği gibi. Hareketsizlik bu rahatsızlığı tetikler çünkü.
0
villeneuve
(31.01.09)
tatlı badem yağı,kuru kayısı ve ılık su

aynı zamanda olmuyo diye stress yaptıkça daha çok durur ve gelmez
0
Merwish
(04.02.09)
(8)

Öksürük

cold12
üst solunum yolu enfeksiyonu geçirdim.sürekli öksürüyorum geçmedi bir türlü.öksürük şurubu dışında ne içsem iyi gelir.
üst solunum yolu enfeksiyonu geçirdim.sürekli öksürüyorum geçmedi bir türlü.öksürük şurubu dışında ne içsem iyi gelir.
0
cold12
(30.01.09)
@want2die; bal çok yoğun olduğu için bakterileri öldürür.
@cold12; ıhlamur çayı, ekinezya (bulabilirsen) çayı, zencefil, taçın, karabiber katılmış bitki çayları (nane limona bile kat) iç. rahatlatır. birde yeni çıkan bir ürün var. çocuklar içindi sanırım ama belki büyüklerde kullabilir. göğsüne veya sırtına yapıştırıyorsun. belli saat sonra çıkarıyorsun üstünde durduğu süre boyunca ciğerlerini rahatlatıyo nefes almanı kolaylaştırıyor. eczaneye bi sor.
0
hia
(30.01.09)
adı stop ever- tuss patch imiş. çocuklar için fakat yatişkinler de kullanabiliyormuş
www.eczane-m.com
0
hia
(30.01.09)
geçmiş olsun.
sadece bir çay bardağı pekmez iç bırak öksürüğü hayata bakış açını bile değiştiricek. (bkz: yeminnen)
0
bore
(30.01.09)
1 tatlı kasıgı bal ustune karabiber cok iyi geliyor. Eger karabiber yiyemem diye dusunuyorsan. tarcında olur. tarcınında göğsü yumusattıgını okumustum
0
larme29
(30.01.09)
evet turp ve bal kürünü bende dusmustum. cok ileri oksuruklerde cok iyi geliyor. 3 gun tekrarlamakta fayda var. birde kabı dısarda (cam onu yani) diye duymsutum.
0
larme29
(30.01.09)
bal karabiber sizi biraz yorabilir, ıhlamur kaynatıp içine kuşburnu ve ayva/elma kabuğuyla birlikte kaynatırsanız bu ıhlamuru efsane oluyor. veya benical'in öksürük şurubunu alınız çok kısa sürede etki ediyor..
0
kobrettii
(30.01.09)
öksürük çok ciddi bir hastalık. uzun süreli öksürüklerde kaslarınızı yorabilir ve düzelmesini dahada geciktirebilirsiniz. ayrıca enfeksiyon geçirdiğinize göre ve hala öksürdüğünüze göre geçmesi için büyük ihtimalle antibiyotik almanız gerekebilir. acilen doktora görünün.
0
herospower
(30.01.09)
farenjit şeklindeyse yani kuru öksürük,gıcık şeklinde sittin sene antibiyotik kullanmadan geçiremezsin.ben de yaklaşık 15 gün kadar önce bu illete tutuldum ekşi duyuruya baktım senin gibi yazılan her şeyi denedim hiç bir fayda etmedi.fazla zaman kaybetmeden antibiyotiğe başlamalısın.
0
szqnn
(31.01.09)
(9)

Diş hekimi tavsiyesi

Dag
Yirmi yaş dişlerimin çekilmesi gerekiyor. "Ben çektirdim, operasyon çok rahat geçti" diyebileceğiniz, tavsiye edebileceğiniz diş hekimlerini ve iletişim bilgilerini paylaşırsanız sevinirim.
Yirmi yaş dişlerimin çekilmesi gerekiyor. "Ben çektirdim, operasyon çok rahat geçti" diyebileceğiniz, tavsiye edebileceğiniz diş hekimlerini ve iletişim bilgilerini paylaşırsanız sevinirim.
0
Dag
(29.01.09)
hangi şehir? istanbul ise hangi semt, hangi yaka?
0
kahvegibi
(29.01.09)
İstanbul, Anadolu yakası tercihim ama Avrupa yakası da olabilir.
0
🌸Dag
(29.01.09)
ortodontik tedaviden dolayı ben de 3 tane cektirmiştim zamanında. şu anda 1 tane kaldı ve onu iyi ki çektirmemişim diyorum.neden derseniz belki duymuşsunuzdur 20 yaş dişiyle kök hücre tedavisine başlandı artık.tavsiyem zorda kalmazsanız çektirmeyin.en kötü 1 tane bırakın hayat bu beli olmaz ne olacağı.tavsiye için ise istanbul marmara diş hek. fakültesini tek geçerim.
0
jade
(29.01.09)
Marmara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi'ne gittim bugün, en erken 2009 sonu dediler diş çekimi için.
0
🌸Dag
(29.01.09)
o zaman bir cerraha git mutlaka. hepsi çekerim der ama maymuna dönersin valla:)şişlikler hemen inmiyor çünkü.
0
jade
(29.01.09)
kendi dişçimi tek geçerim, sülalece hastasıyız :) daha geçen hafta 3. yirmiliğimi babalar gibi çekti aldı hatun...sonrasında da ne şişlik/morarma ne ağrı ne sızı...öncekilerde olduğu gibi (ilk ikisini yıllar önce bir çene cerrahına çektirmiştim) çenem falan da kilitlenmedi. yeri bakırköy'de. mesaj atarsan numarasını verebilirim.
0
tarantinoesque
(30.01.09)
bu işin kralını marmara diş hekimliğinde yapıyorlar. cerrahtan başkasına kesinlikle yaptırmayın. sonuçta bu bir diş çekimi değil sadece, ufak çağlı bir operasyon.

marmara diş'te onur çavuş kişisini bulun. muayenehanesi de okula çok yakın bir mesafede. amerikan hastanesi'nin oradaki starbucks'ın hemen üstü.

kendisi benim diş doktorum olur.
0
co2s2
(30.01.09)
yeditepe diş hekimliği fakültesi.gelirsen yardımcı olabilirim.
0
ysn
(31.01.09)
Uzun süredir bakmamıştım buraya, belki okuyan olur diye yazayım, www.istanbulimplantoloji.com adresinden bulduğum Tolga Gülçiçek'e çektirdim dişimi, gömülü diş olduğundan korkuyordum biraz ama sorunsuz bir operasyon oldu, tavsiye ederim kendisini.
0
🌸Dag
(24.03.09)
(6)

boyun ağrısı

hevipeyra
boynum yaklaşık 4 gündür hayatımı kararttı. ense bölümünün tam ortasında hayvansal bir ağrı var ve bu bi gece yatıp sabah kalkınca oluştu. kafamı çeviremiyorum, yukarı bakamıyorum. herhalde tutuldu diyip eczaneden `muscoflex` diye bi kas gevşetici aldım, o da zerre fayda etmedi. en iyisi doktora git
boynum yaklaşık 4 gündür hayatımı kararttı. ense bölümünün tam ortasında hayvansal bir ağrı var ve bu bi gece yatıp sabah kalkınca oluştu. kafamı çeviremiyorum, yukarı bakamıyorum. herhalde tutuldu diyip eczaneden muscoflex diye bi kas gevşetici aldım, o da zerre fayda etmedi. en iyisi doktora gitmek biliyorum ama hangi doktora gideyim? fıtık ise beyin cerrahına, tutulma ise ortopediye gitmem lazım sanırım ama bu fıtık mı değil mi bilmiyorum. duyuru üzerinden teşhis koyabilecek doktorlarımızın diplomasını altın varaklarla süsleyeceğim...
0
hevipeyra
(29.01.09)
emin değilsen fizik tedaviciye git, onlar yönlendiriyor. kolum ağrırken öyle yapmıştım.
0
no avalon
(29.01.09)
tıp öğrencilerinin çoğu ders çalışırken uzun süre notlara bakmaktan dolayı boyunları ağrır ve asistan ablalarına abilerine sorarlar napalım diye. onlar da rheumon diye bir ilaç önerirler piyasadaki en etkili ilaç diye. vücuda ovalayarak uygulanıyor uzaktan sıkılıp. ben de zamanında boyun ağrıma iyi gelsin diye kullanmıştım gayet de iyi gelmişti. dene istersen bi

www.ilacrehberi.com
0
orion ares
(29.01.09)
açılın ben tıp öğrencisiyim:)

şimdi efendim sizi yönlendirebilirim ama boyun ağrısı kavramı çok geniş. bazı şeyler bilmeyilim.

*sabit mi yoksa baş kol vb yayılıyor mu?
*günün hangi saatlerinde belirgin. sabah mı çok akşam mı?
*hareket ettikce azalıyor mu artıyor mu sabit mi?
*cinsiyet:p

(bir de bunu okuyan doktor varsa özelden msj atsın hemen silicem:)
0
the kene
(29.01.09)
bir de eklemlerde mi yoksa kaslarla mı ilgili ayırımını yapabiliyor musunuz?
0
the kene
(29.01.09)
öncelikle arkadaşlar duyuruyu yazdıktan sonra direk doktora gittim o nedenle cevapları şimdi okuyorum. gittiğim hastanedeki beyin cerrahı yurtdışındaymış bu nedenle beni fizik tedavi bölümüne yönlendirdiler. muayene sonucuna göre sol kolumda refleks kaybı yaşadığımı ve boyun hareketlerimin ciddi anlamda kısıtlandığını söyledi doktor ve ardından mr a yönlendirdi. c.tesi çekilecek mr sonucunda durum netlik kazanacak ama tahmini olarak ilk teşhis boyun fıtığı.

@the kene:
* ağrı sağ koluma ve sırtıma doğru hafif zonklama şeklinde vurabiliyor bazen.
* sabah veya akşam aynı gibi. belki akşama doğru artıyor diyebilirim.
* hareket ettikçe sanki biraz daha artıyor.
* erkek
* valla kasta değil sanki. tam olarak ağrının en şiddetli noktası, ense bölümümün tam ortasından geçen omurda gibi.
0
🌸hevipeyra
(29.01.09)
geç kalmayıp gerçek bir doktora gitmekle çok iyi yapmışsınız. acil şifalar dileyiğle.
0
the kene
(29.01.09)
(7)

sony psp ve parmak agrisi

no christ requiress
psp aldim bakiyim nedir ne degildir bu konsol mevzulari diye fakat oynarken sag elimin basparmagi acayip derecede kasilip agriyor (15dk icinde), sol el de arada uyusuyor. ayrica bas gitar da caldigimdan zamanla gecmesi gerekir bu tur seyler kaslar acildiktan sonra fakat oylece bukuk duran ve 2 tusun
psp aldim bakiyim nedir ne degildir bu konsol mevzulari diye fakat oynarken sag elimin basparmagi acayip derecede kasilip agriyor (15dk icinde), sol el de arada uyusuyor. ayrica bas gitar da caldigimdan zamanla gecmesi gerekir bu tur seyler kaslar acildiktan sonra fakat oylece bukuk duran ve 2 tusuna basan bir parmagin kaslari nasil acilir bilmiyorum. zaten agriyan kisim da elle birlestigi kemik.

herhalde tek yasayan ben degilimdir. geciyor mu bu durum ileride yoksa psp 10dk den fazla oynanmiyor mu?
0
no christ requiress
(29.01.09)
parmak kaslarını bilmiyorum ama oynarken benimde elim 15 dakikada bir uyuşuyor. yapacak bişey yok :)
0
torque
(29.01.09)
el ağrısı oluyor bende tümden. kemiklerim ağrıyor parmaklarım acıyor. yapacak bişi yok. allahın emri bu.
0
oceano
(29.01.09)
muhtemelen konsol olyanına yeni başlamanızdan kaynaklaniyordur.. ben yaklaşik 9 yıldır oynuyorum bu meredi başlarda bende aynı sorunlarla karşilaşiyordum ama zamanla baş parmağinin o büküm yerinin kalinlaştiğini farkettim sonrada o acıma olayı ortadan kaltı...
0
annemadamolgeldedi
(29.01.09)
şöyle bir alet var;
urun.gittigidiyor.com

tam olarak başparmak sorununuzu çözemesede en azından elinizi biraz daha rahatlatır kanatindeyim.
ayrıca sol taraftaki analog ve d-pad içinde şöyle alternatifler var, bir bakın derim;

urun.gittigidiyor.com
0
arnatuile
(29.01.09)
biraz zaman tanı parmağına. ellerin konsola alışınca geçecektir. ilk başlarda ağrı hissetmen özellikle daha önce sıkça konsol oyunu oynamadıysan çok normal. ben on küsür senedir oynuyorum zaman zaman benim bile ağrıyor.
0
uckac
(29.01.09)
durumuna de quervain's tendiniti denir. google arat detayli olrak bulursun. MCP eklem kireclanmesi icin cok genc oldugunu varsayiyorum. tedavi icin ozel ateller var basparmagi icine alan. ayrica ustune voltaren jel falan sur, bi de psp e ara ver biraz. psp de fifa 2008 oynarken bende de aynisi oldu. ama ortopedi uzmani oldugumdan tedavi pek sorun olmadi tabi...
0
outshined
(30.01.09)
@outshined; senin dedigin olay sanirim bas parmagin bilege birlestigi yerde olan bir sey, daha dogrusu ben oyle anladim netten baktigimda.benim dedigim olaysa bas parmagimin elimle birlestigi kemikde olan bir agri (ingilizcesi knuckle olan kismin elimle birlestigi yerdeki kemik)
0
🌸no christ requiress
(30.01.09)
(4)

kan verdikten sonra alkol almak

gunetapar
sevgili günetaparlar dün kan verdim bir ünite, neredeyse hiç hissetmedim bile kan verdiğimi hani o bayılma kendini güçsüz hissetme hiç olmadı, ardından üç tane bira içtim, başım ağrıyodu hafif gittim uyudum. gece hayatımın en korkunç gecelerinden birini yaşadım,uykudan kaç defa uyandım acılar içinde
sevgili günetaparlar

dün kan verdim bir ünite, neredeyse hiç hissetmedim bile kan verdiğimi hani o bayılma kendini güçsüz hissetme hiç olmadı, ardından üç tane bira içtim, başım ağrıyodu hafif gittim uyudum. gece hayatımın en korkunç gecelerinden birini yaşadım,uykudan kaç defa uyandım acılar içinde. başım ağrıyodu desem az, başımı kütle olarak hissediyodum ateşim çok fazlaydı bir saat kadar filan da kustum, baş ağrısı hayatımın en kötü bağağrısıydı, ve kan vermeden önce çoktandır böyle birşey en küçüğünden bile hissetmemiştim

şimdi diyorum ki sanırım biradan, bu arada da içkiye de çok alışkınım söyleyim. neden olmuş olabilir merak ediyorum, hani kan verince şöyle oluyor o sırada alkol alırsan işte bilmem ne organında böyle olur o yüzden olmuştur diyeniniz var mı? geçti bu arada şu anda çok iyi hissediyorum
0
gunetapar
(28.01.09)
hemşirenin demiş olması lazımdı sana, kan verdikten sonra kesinlikle alkol içme diye(sigara ve uyuşturucu da içilmez), süreyi unuttum çok değildi ama.
0
abtash
(28.01.09)
sıvı mıktarı azaldıgından oluyor onlar. bende olmamıstı mesela.
0
bryan fury
(28.01.09)
kanin azalmis, bir de kanina daha cok zehir veriyorsun, e alkol karacigeri de etkiliyor, kan da ordan geciyor, bu sirada karaciger kan da yapiyor, temizlemesi zahmetli olmus biraz sanirim ve karacigerine daha cok yuk bindirmissin.

bonus bu da:
answers.yahoo.com
0
ermanen
(28.01.09)
pazar günü ben de kan verdim. saat 16:00 falandı. hemşir (erkekti, bilmyorum kadını hemşire ise bu da hemşirdir herhalde) vişne suyu verdi, açık havada için, sigara kullanıyorsanız 1 saat sigara içmeyin, çok da ayakta durmayın dedi. ben eve gittim, akşam yemeğimi yedim. üstüne de 2 duble viski içtim. kafam falan hafiften güzelleşti hatta. ama gece bir problem yaşamadım. hemşir abi de alkolle ilgili bir şey söylemedi.
0
kibritsuyu
(29.01.09)
(2)

[Tip & Cerrahi & Anatomi] En Zor Ameliyat/Operasyon ve En Onemli Organ

ermanen
1. En zor ameliyatin pankreas ameliyati oldugunu okumustum sanki bir yerlerde. Beyin ve kalp ameliyatindan bile daha zor diyordu sanki, dogru mudur? 2. En onemli organ veya organlar hangisi? Butun organlar onemli tabi ama eni sordugumuz icin insanin aklina direkt beyin ve kalp geliyor sirayla. Tabi
1. En zor ameliyatin pankreas ameliyati oldugunu okumustum sanki bir yerlerde. Beyin ve kalp ameliyatindan bile daha zor diyordu sanki, dogru mudur?

2. En onemli organ veya organlar hangisi? Butun organlar onemli tabi ama eni sordugumuz icin insanin aklina direkt beyin ve kalp geliyor sirayla. Tabi burda beyin mi kalp mi daha onemli tartisilabilir ama bunlardan daha onemli olarak karaciger oldugunu soyleyenler var, hatta ondan sonra da pankreas geliyormus. Ne diyorsunuz bu konuda?
0
ermanen
(28.01.09)
valla insan vucudu oyle bir sistemki hersey birbirini tamamliyor, ve calismak icin hepsine ihtiyac duyuluyor bu yuzden hepsi onemli sanki? kalp kani pompalamasa karacigerin temizleyecek bi kani olmayacak, beyin kalp ile iletisimde olmasa kalp carpmayacak, vs.. =) 2 tane bobregin oldugu icin en onemsizlerden biri o olabilir islev acisindan onemli olsada adet acisindan fazla oldugu icin biri feda edilebilir hehe

ha mesela bide, bir cok organin yerini alabilecek aletler var solunum icin, diyaliz icin vs. ama beynin yerini alabilecek medikal bir arac yok diye biliyorum bu yuzden en onemli organin beyin oldugunu soylersek yanilmayiz herhalde.. haliyle nakli'de olmadigi icin.

ha bide bu fil icin mi insan icin mi :)
0
kobrettii
(28.01.09)
1. Whipple, gerçekten de en zor ameliyatlardandır. (bkz: whipple ameliyatı)

2. Karaciğer, pankreas ve ince bağırsak feda edilemeyecek ve yapay olarak görevi sağlanamayan üç organ.
0
hlathguth
(28.01.09)
(6)

Yürüyüş

biglebowsky
Efendim düzenli yürüyüş yapmaya karar verdim. İşsiz, toplum dışına itilmiş :) biri olarak bol bol vaktim var. Yürüyüş zamanı olarak hep sabah tavsiye edilir. Ben de öyle yapayım diyorum. En azından uyandıktan sonra çıkayım yürüyüşe. Ama kafama takılan şey kahvaltı meselesi. Yürüyüşten önce mi? sonra
Efendim düzenli yürüyüş yapmaya karar verdim. İşsiz, toplum dışına itilmiş :) biri olarak bol bol vaktim var. Yürüyüş zamanı olarak hep sabah tavsiye edilir. Ben de öyle yapayım diyorum. En azından uyandıktan sonra çıkayım yürüyüşe. Ama kafama takılan şey kahvaltı meselesi. Yürüyüşten önce mi? sonra mı? Ya da "seni yemişler toparlak" deyip yürüyüş için akşam süperdir de diyebilirsiniz.

not 1: derdim kilo vermek
not 2: hava kirliliği nispeten az bir bölgedeyim
0
biglebowsky
(26.01.09)
yürüyüşten alacağın fayda şehir merkezinin kiri tozu, egzozu (puhahah bu kelime nasıl yazılıyor) ile azalacak üstüne kanser olacaksın.

sabah saatleri hava daha temiz olabilir (trafik yoğunlaşmadığından)
0
can see
(26.01.09)
yuruyusten en az yarim saat once hafif birseyler yemelisin ki yuruyus icin enerjin olsun. ama agir seyler yeme yuruyusten once. yuruyusten sonra da protein agirlikli kahvalti yap. daha cok kilo vermek istiyorsan da is degisebilir, metabolizmana bagli biraz da.

daha genis bilgi icin:
ask.metafilter.com
answers.yahoo.com
0
ermanen
(26.01.09)
yürüyüş ağır bir egzersiz değil sonuçta bu yüzden öncesinde kahvaltı yapmana gerek yok. 30-40 dakka öncesinde hafif şeyler yiyebilirsin belki. su iç mutlaka. çay ve kahve (şekersiz) içebilirsin. sadece yürüyüşle yağ yakman zor. tempolu bi şekilde bikaç dakikalık periyotlarla yürü-koş yaparsan daha faydalı olur. sabah koştuktan sonra kahvaltı yapacaksan koşma sonrası 30-40 dakka kadar bekle. akşam koşarım diosan koşmadan 1 saat önce bir şeyler yiyebilirsin. yarım saat öncesinde de çay ya da kahve içebilirsin (şekersiz olacak tabi). koştuktan sonra da en az 1 saat bekle tekrar yemek için.

çok klasik olcak ama öğün sayısını artır, yediklerini azalt. açlığını giderecek en iyi şey meyveler olur. kızartma yerine haşlama, ızgara yemeye çalış. akşam belli bir saatten sonra koşup oynamıcağın için metabolizma yavaşlıcak, bu saatlerde bi şeyler yememeye özen göster.

şunu da aklında tut mucize diye bi şey yok. 2 hafta sonra incelcem diye yaparsan 2 hafta sabahın köründe kalktığınla kalırsın o kadar. biraz zaman ve sabır gerekiyor işte.

edit: bak şimdi aklıma geldi. limonlu ılık su iç sabahları aç karna.
0
emrag
(26.01.09)
Niye yuruyus yapiyorsun? Yuruyus spor yapmayi birak adini duyunca yan odaya kacan insanlara onerilen en basit egzersiz. Eger 45-50 yasinda bir ev hanimi degilsen baska egzersizler yapmani oneriyorum. Ozellikle de issiz birisi olarak bol vaktin varsa.
0
wpi
(26.01.09)
cevaplar için teşekkürler,
yürüyüşü seçmememin sebebi, bedava olması, yoksa salona gitmek isterim.
kendi başıma yürüyüşten daha iyi yapabileceğim bişey var mıdır bilmiyorum.
son 2 ayda 5-6 kilo almış biri olarak haydi şınav mekik biraz nanay geliyo bana:)
0
🌸biglebowsky
(26.01.09)
Yuruyus yerine kosu yapabilirsin. Yuruyus gercekten fazla kalori yakan bir sey degil, dolayisiyla kilo vermede cok etkili olmaz. Kosu, sen hizlanip acildikca epey fayda saglayacaktir.

Snav, mekik icin nanay demissin. Evde yapabilecegin egzersizleri arastirip soyle ana kas gruplarini hedefleyen bir program yaparsan kendine cok iyi olur. Hem kalori harcayacaksin, hem de kaslarinin erimesine engel olacaksin, ki bu da kilo alip vermede etkilidir.
0
wpi
(26.01.09)
(6)

bel ve boyun ağrısı

fuskiyenin oglu
bel ve boyun ağrısı için hangi polikilinikten randevü almalıyım ?
bel ve boyun ağrısı için hangi polikilinikten randevü almalıyım ?
0
fuskiyenin oglu
(25.01.09)
fizik tedavi bolumunden..

gecmıs olsun..
0
nouma21
(25.01.09)
fizik tedavi yoksa ortopedi de olur.
0
demcan
(25.01.09)
sadique
(25.01.09)
öncelikle fizik tedavi ve rehabilitasyon, ama fıtık çıkarsa nörolojiye yolculuk
0
mermaid
(26.01.09)
nöroloji değil nöroşirurji, hatta daha kolay şekliyle beyin cerrahi den randevu alman gerekir. fıtık ihtimali varsa tabii.
0
hevipeyra
(26.01.09)
evet nöroşiruji olacaktı, saçmalamışım, pardon
0
mermaid
(26.01.09)
(9)

saç elektriklenmesi

abtash
ölçmedim ama tahmini saçım tahmini 20 cm civarında. banyodan sonra acayip elektrik yapıyor, kirlenince falan geçiyor elektriği. pis pis saçla mı dolaşıcam yok mudur çözümü? elektrik çarpmış gibi dolaşmaktan bıktım. kesmeye niyetim yok. kendi çabamla çektiğim fön daha beter yapıyor, ya da fönlü görün
ölçmedim ama tahmini saçım tahmini 20 cm civarında. banyodan sonra acayip elektrik yapıyor, kirlenince falan geçiyor elektriği. pis pis saçla mı dolaşıcam yok mudur çözümü? elektrik çarpmış gibi dolaşmaktan bıktım. kesmeye niyetim yok. kendi çabamla çektiğim fön daha beter yapıyor, ya da fönlü görünümü veriyor. ben istiyorum ki kendi halinde dursun. kıvırcık sayılacak dalgalı saçlarım var. kısa iken düz sanıyodum biraz uzadı dalgalı oldu tam uzayınca kıvırcıkımsı.

not:erkeğim, ilk defa saç bu kadar uzadı.
0
abtash
(24.01.09)
şampuandan sonra saç kremi kullanın, saçınızı plastik değil tahta tarakla tarayın (body shop'ta var).
0
zen spider
(24.01.09)
köpük veya sprey de iyi gelir.
0
oceano
(24.01.09)
evet geçen sene bende aynı durumdan şikayetiydim saç kremi bir nebze olsun düzeltir,fönle fazla uzun süre kurutmayın havluyla yapın.
0
madrigal
(24.01.09)
elidor'un var 5 milyona falan kremleri. yağlanmaya yardımcı olsa da elektriklenmeyi azaltabiliyor.
0
sanal uyku
(24.01.09)
ben de erkeğim, saçlarım kahverengi ve belime kadar değil, popoma kadar uzun.. o aşamadan ben de geçtim ve çok sinir bozardı bilirim.. ve kıvırcığa yakın dalgalı..

banyodan sonra saçınızı havlu ile silerek, saça girişerek kurutmayın.. acayip elektriklendirir.. ve kolay kolay inmez elektriği..
saçınızı sarmayı öğrenin havluya.. 10 dakika sarılı kalsın.. sonra havluyu çözüp saç kurutma makinesi ile kabartmadan kurutmayı öğrenin..

elidor'un veya pantene'in 7/24 kremleri var banyodan sonra ayna karşısında nemli saça sürüyorsunuz, durulamıyorsunuz, saçı çok az ağırlaştırsa da doğal görünümünü bozmuyor..
0
fuck milk get beer2
(24.01.09)
biraz kozmetik tadında olacak ama, avon'un antistatik spreyleri var. aynı dertten muzdarip ve uzuuuuun ve dalgalı saçları olan biri olarak kullanıyorum ben uzun zamandır. fena değil. saçı havluyla bi süre kurutmaya katılıyorum, bu sprey de zaten kuru/nemli saça sıkılıyor. fiyatı da 10 lira civarı ve 150 ml.
0
yokoylebisevgili
(24.01.09)
peki ben de şunu sorayım madem; havlu saça nasıl sarılır?
0
nickini vermek istemeyen suser
(24.01.09)
bir de saçını her yıkayışta birden fazla şampuanlamamaya çalış. bu durumda tabi daha sık yıkamak lazım ama bu kuaförümün tavsiyesi ve kendi de öyle yıkıyor müşteri saçlarını. bir defa. ve tabi saç kremi kullanmalısın. kuruyken de tarama saçlarını.
0
Omayra
(24.01.09)
bütün dertlere derman tek bir sprey şeklinde saç kremi (one sprey to rule them all)
schwarzkopf / gliss, onarıcı bakım sıvı saç kremi.
6.90 tl 'lik fiyatı, banyodan sonra kullanılması ve saçı ağırlaştırmaması ile candır can. diyelim ki ertesi sabah kalktınız ve saçınız yastığa sürtmekten elektron manyağı olmuş. sıkın gliss'ten 2 fıs ve düzeltin saçları çekinmeyin. cillop gibi olacaklar zira.
şöyle bişi :images.hediyedenizi.com

not: saçlarınız hiç bu kadar güzel olmamıştı! :P
0
artful dodger
(24.01.09)
(7)

Göz Seyirmesi

wish i could fly
çok medikal sayılmaz ama sol gözümün alt kısmı - göz torbası diyebiliriz - seyiriyor ( gözüm atıyor mu denilirdi bi de ). neyse çok sıklıkla olmamakla beraber aslında çok fazla rahatsızlıkta vermiyor ( arada huzursuz oluyorum ama ). yaklaşık 1 haftadır devam etmekte, ha geçer ha geçecek diye bekliyo
çok medikal sayılmaz ama sol gözümün alt kısmı - göz torbası diyebiliriz - seyiriyor ( gözüm atıyor mu denilirdi bi de ). neyse çok sıklıkla olmamakla beraber aslında çok fazla rahatsızlıkta vermiyor ( arada huzursuz oluyorum ama ). yaklaşık 1 haftadır devam etmekte, ha geçer ha geçecek diye bekliyorum ama artık canımı sıkmaya başladı. uyku düzensizliğim yok. bedenen yorgun değilim. sebep ne olabilir ya, lütfen bi fikir şeyedin.
0
wish i could fly
(24.01.09)
sebep genelde stres. oyle bir kac hafta falan surer sonra durur. uc dort ay sonra yine seyirmeye baslayabilir, gene durur. endise edilecek bir sey de yok, bilinen net bir caresi de yok. ama cok sinir eden bi sey. bende de oluyor arada. hatta bir doktora da sormustum sebebini; "olur oyle" demisti.
0
ne nicki be
(24.01.09)
benim de öyle bir iki ay devam etmişti, sonra farkında olmadan yok oldu. ciddi bir sorunun işareti olmasa gerek.
0
tom riddle
(24.01.09)
Yorgunluk. Genellikle göz seğirmelerinin nedeni kronik yorgunluk oluyor. Fark etmeseniz de, yorgunsunuz demek ki. Kendinizi hiçbir şekilde (beyin olarak veyâ bedenen) yormamaya ya da mümkün olduğunca az yormaya bakın. Dinlenmeyi ihmâl etmeyin.
Geçmiş olsun.
0
nuage
(24.01.09)
magnezyum eksikligi de goz segirmesine yol acabiliyormus, aklinizda bulunsun.
0
diabolus79
(24.01.09)
stres ve yorgunluktan oluyor genelde. 1 haftadır varsa ha geçti ha geçecek durumunda o zaman.
0
xenophobe
(24.01.09)
Oncelikle gecmis olsun,
Buna medikal terminolojide gozkapagi myokymia'si deniliyor. Ozellikle stres, yorgunluk, asiri alkol ve kahve gibi santral sinir sistemi etkileyici madde alimi ile iliskilidir. Bu etkenler ortadan kalkar ise gecer. Esas onemli problem ise su: eger bu seyirme ile yuzde baska kaslar da (ornegin agiz kosesi, alin veya boyun kaslari gibi) ayni sekilde beraberce seyiriyor ise bu ciddi bir durumun erken belirtisi olabilir ve beyin MR cektirmek gerekebilir. Iciniz rahat etmeyecek ise, bir universite hastanesinin noroloji bolumune basvurmanizi onerebilirim, diger hastanelerde bu durumu pek onemsemeyebilirler...
0
paramedic
(24.01.09)
0
thefirstfbli
(24.01.09)
(2)

ameliyat-spor-sağlık üçgeni

madrigal
çerçevesinde sizlere 2 sorum var sayın duyurucular.1.akut karın denilen rahatsızlıklarda ve bağırsak,mide ameliyatları geçirmiş kişilere sonradan ağrıları olduklarında aspirin değilde parol gibi ilaçlar veriliyor neden aspirin yasak?2.kurban bayramında ameliyat oldum ve göbek çizik durumda biraz kil
çerçevesinde sizlere 2 sorum var sayın duyurucular.

1.akut karın denilen rahatsızlıklarda ve bağırsak,mide ameliyatları geçirmiş kişilere sonradan ağrıları olduklarında aspirin değilde parol gibi ilaçlar veriliyor neden aspirin yasak?

2.kurban bayramında ameliyat oldum ve göbek çizik durumda biraz kilo vermek amacıyla yürüyüş yapıyorum fakat elimde 2 adet 5 kg lık dambıllar var bunlarla 1-2.dakika çalışsam dikişlere filan bir zararı olur mu?
0
madrigal
(23.01.09)
1. aspirin kanı sulandırır,dolayısıyla kanamayı artırır,ameliyat sonrası en istenmeyen şey de kanama olmasıdır.bu yüzden aspirin verilmez.
2.bence biraz bekleyin,en az bi 3 ay zorlamayın kendinizi.dıştan iyileşmiş görünse bile en basit yaraların iyileşmesi 6 ay sürermiş.yürüyüşe devam edin ama.
0
karamell
(23.01.09)
1. aspirin karamell'in dediği gibi antitrombositiktir (türkçesi: kanı sulandırır) bunun yanı sıra (neden ameliyat olduğunuzu bilmediğim için) örneğin ülser perforasyonu nedeniyle ameliyat olduysanız sadece ameliyat sonrası değil, bence hiçbir zaman aspirin kullanmamanız gerekir.

2. 5kg'lık dambıllar ile gam/güm kesiye (öyledir muhtmelen?) pek bir zarar verebileceğinizi sanmıyorum. hele 1-2 dakika ile o kesiye bir zarar verebilmek için bayağı uğraşmanız lazım.
0
gxix
(23.01.09)
(10)

soguk havada cisin gelmesi nedendir

abtash
pek medikal değil de soru başlıktaki gibidir, bilimsel açıklaması nedir bunun?(bkz: soguk havada cisin gelmesi)'deki entry tatmin edemedi beni, sabahtan beri bir şey içmedim ama wc ile kanka oldu bu güneşli soğuk istanbul gününde. var mıdır bir çözümü?
pek medikal değil de soru başlıktaki gibidir, bilimsel açıklaması nedir bunun?
(bkz: soguk havada cisin gelmesi)'deki entry tatmin edemedi beni, sabahtan beri bir şey içmedim ama wc ile kanka oldu bu güneşli soğuk istanbul gününde. var mıdır bir çözümü?
0
abtash
(21.01.09)
tamamen sallamasyon olmakla beraber şöyle bir mantık yürütebilirim..

soğuk havada vücut ısısını korumak için daha çok metabolik faaliyete girer..
metabolizma artar.. daha çok açlık hissettirir kişiye ve midedeki yiyecekler oksijen ile yakılıp hemen enerjiye çevrilir kana verilir, metabolizma arttığı için de daha çok artık ürün oluşur ve çiş olarak vücuttan hemen atılır..

tamamen sallamadır :))
0
fuck milk get beer2
(21.01.09)
soğuk havada insan vücudunun ısısı düşmesin, soğuğu daha az hissetsin diye, kan damarları büzüşür. bununla birlikte diğer kanallarda (idrar kanalları filan) büzüşür. tam hatırlamıyorum ama kandaki üre yoğunluğu artacağından (üre miktarı aynı kaldı ama alan küçüldü üre/alan oranı arttı.) böbrekler daha fazla üreyi kandan artar. çünkü böbreklerin çalışma prensibi madde miktarına değil, yoğunluğa endekslidir. böylelikle daha fazla idrar toplanır. mesane daha çabuk dolar. daha çabuk çişin gelir.
0
hia
(21.01.09)
@fuck milk;
destekli salla be! midedeki yiyecekler asla oksijenle yakılıp kana verilmez :)mekanik ve kimyasal olarak parçanalır, bağırsaklarda emilir. hücre içinde anca kullanılır :)ki oksijenli her tapkimeye yakılmak denilmez :)
çoştum :))))
0
hia
(21.01.09)
vücut terleme ile fazla su atamadığı için, suyun çiş ile atılması, diye biliyorum ben...
0
kabablanka
(21.01.09)
vucut her durumda terler. fakat terleme vucut içi ısı dış ortamdan yüksekse artar. soğuk havada vucut terlerse iyice üşürsün. zaten terleme dışarı su atılımının çok küçük bir parçasında rol oynar. böbrekler günlük 2 litre artık suyu vücuttan uzaklaştırırsa yaz gününde (tek başına) terlemeyle en çok yarım litreye su atılır. terlemeyle alakalı olduğunu sanmıyorum.
0
hia
(21.01.09)
ısınmak için bira içersin bol bol sonrası gelir.
0
madrigal
(21.01.09)
böbreklerdeki glomeruluslar (bunlar ne bilmiyorum) büzüştüğü içindir diye aklımda kalmış.
0
pascha d
(21.01.09)
:))))

yahu salladım zaten ne kızıyorsun..

doğru söylüyorsun bu arada..
hücrede yakılır enerji elde edilir..
mide de sindirilir.

ben de coşmuşum.. :))

ama sonuçta temel mantığı desteksiz mi sallamışım kardeşim.. :))
metabolizma hızlanıyor işte daha fazla ısı üretmek için..
daha çok çiş geliyor..
0
fuck milk get beer2
(21.01.09)
ana neden kan basıncının yükselmesidir.soguk nedeniyle vucütta bulunan damarlar daralır,büzüşür.dolayısıyla kan basıncı bir miktar yükselir normale göre.kan basınıcının artması böbreğe idrarla atılması için göndenderilen süzüntünün yükselmesine yol açar...
0
kozanak
(21.01.09)
Vucuttan su atilimini duzenleyen ADH ya da diger adi ile vazopressin adli hormonun az ve cok salinmasina neden olan bircok faktor vardir.
Soguk da, ADH'in salinimini azaltir; bundandir ki, usuyen insanlar cok iser. Bir diger etken ise mesela alkoldur. Alkol de, ADH salinimini baskilar.
Buna bagli olarak, kisisel bir cikarim yapmak gerekirse, ayagina corap giy yavrucugum, bobreklerini usutursun lafi da aslinda, sogukta kalan bunyenin adh saliniminin azalmasina bagli idrar artmasinin anneannecesidir.

Son cumle bilimsel degil, cikarim, adhin azalmasi bilimsel bir gercek, ama idrar artmasinin tek sebebi bu degil, ama soruya yeterli bir cevaptir umarim.
0
ciaccona
(22.01.09)
(3)

göz doktoru [Ankara]

pascha d
ankarada iyi bir göz doktoru arıyorum. var mı bildiğiniz?
ankarada iyi bir göz doktoru arıyorum. var mı bildiğiniz?
0
pascha d
(21.01.09)
doktor adı veremem ama ben 2-3 yıldır kudret göz'e gidiyorum çok memnunum.
0
oceano
(21.01.09)
ilgi göz/kbb hastanesi var balgat'ta. sgk'nız varsa fark 10 lira mı ne, sudan ucuz.

akay hastanesininki de iyidir, annem kullanıyor çok memnun.
0
no avalon
(21.01.09)
gecen gun birisi daha sormustu,

Op. Dr. Figen Yamanoğlu
Tunalı Hilmi C. 90/12
Çankaya, Ankara
Tel : 312 4269484
0
nazenin
(21.01.09)
(3)

Öfke Yönetimi / Anger Management nasıl öğrenilir?

loststone
var mı bunun eğitimini, dersini falan veren tanıdığınız? grup indirimi de yapar mı acep?
var mı bunun eğitimini, dersini falan veren tanıdığınız? grup indirimi de yapar mı acep?
0
loststone
(21.01.09)
yusuf kaplan veriyormuş..
paganografik açıdan yaklaşımlar ile süslüyormuş eğitimi.
0
fuck milk get beer2
(21.01.09)
ben Yusuf Aslan hayranıyım. o sebepten kendisiyle geçinmemiz mümkün değil gibime geliyor.
0
🌸loststone
(21.01.09)
bilişsel davranışçı ekolle çalışan bir psikoterapiste düzenli olarak gitmen gerekir ama onun sana önereceği şeyleri internetten bedavaya da bulur kendin de uygularsın.
bileğine lastik bağla, öfkelendiğin zaman ilk olarak onu çek bırak
öfkelendiğin yeri terket, 15 dakika sonra dön
işte böyle şeyler önerecekler.
0
emuncipation
(24.02.09)
(7)

Reflü?

peki
boğazımda garip bi yanma hissi var (yeni oldu-daha bugün), aşınmış gibi sanki. kendimi bildim bileli midemden çektim. gastritim var. reflüyü googledadım şimdi de acı su filan diyor, pek aşina olduğum bir şey. reflü olmuş olabilir miyim? bir de nasıl konuyor bunun teşhisi? endoskopi lazım geliyor mu
boğazımda garip bi yanma hissi var (yeni oldu-daha bugün), aşınmış gibi sanki. kendimi bildim bileli midemden çektim. gastritim var. reflüyü googledadım şimdi de acı su filan diyor, pek aşina olduğum bir şey. reflü olmuş olabilir miyim? bir de nasıl konuyor bunun teşhisi? endoskopi lazım geliyor mu (nolur gelmesin:()
0
peki
(20.01.09)
endoskopi'den korkmanın manası yok. bir sprey sıkıyorlar ve ağzınıza/boğazınıza bir şey girdiğinin farkına bile varmıyorsunuz
0
co2s2
(20.01.09)
en kesin teshis endoskopi ile konulur.

daha fazla bilgi icin arastiriniz, okuyunuz:
www.radikal.com.tr
0
ermanen
(20.01.09)
uyuşturucu sıkıyorlar fazla birşey hissetmezsiniz fakat çıktıktan sonra boğazda tahtiş ve kafa biraz uçmuş oluyor.
0
madrigal
(20.01.09)
özel, doktorların her şikayeti ciddiye alıp binbir türlü tehtik yaptırdığı hastanelerden birine gitmezseniz, bikaç soru sorarlar rennie duo filan verirler. eğer ilacı kullanınca geçiyorsa reflüdür. değilse ülsere doğru gitmiş olabilir. ki sanmıyorum yeni diyorsunuz.
0
hia
(20.01.09)
özel bi muayenehaneye gitmiştik. benden önce bi kadına uyuşturucu iğne yaptılar. sonra endoskopi falan halloldu çıktı dışarı. iki kişi koluna girmiş anca yürüyordu.
sıra bana geldi bana da iğne yaptılar, uyuşmadım hiçbir şey olmadı. her boku maalesef hissettim istem dışı gözlerimden yaşlar aktı falan. doktorun kolunu falan ittirdim resmen doktor kızdı artık "yapma" diye. lafın kısası bünyeye göre değişiklik gösterebiliyor uyuşturma olayı.
0
ymerdiveni
(20.01.09)
(bkz: #13308852)
0
prompter
(20.01.09)
Endoskopi korkunç bir şey değil. Yaptıracağınız hastane önemli. Bu konuda özenli davranan bir hastanede yaptırırsanız en kötü tahriş olur, ki o da düşük ihtimal. Ben 3 ayda bir gastroskopiye girerim, daha bir kere tahriş olmadı boğazım. Korkutmayın gözünüzü.
Arkadaşların söyledikleri doğru, özensiz bir doktora rastlarsanız muayene etmeden Rennie, Gaviscon falan yazar. Siz yine de muayene isteyin bence. Boş yere sonradan başınızın ağrımasından iyidir.
0
endless dream
(21.01.09)
(8)

Uyku isteğini azaltmak için ilaç?

godless killing machine
Daha az uyumak için neler yapabiliriz? Gerçi çok yol denedim ama beni sabahın 8'inde kaçta yatmış olursam olayım ayağa dikebilecek bir ilaç var mı? Çok önemli bi konu.
Daha az uyumak için neler yapabiliriz? Gerçi çok yol denedim ama beni sabahın 8'inde kaçta yatmış olursam olayım ayağa dikebilecek bir ilaç var mı? Çok önemli bi konu.
0
godless killing machine
(20.01.09)
(bkz: #11682604)

uyuma isteginin yok olması da cabası diye bitirmiş arkadaş.
0
this is heavy
(20.01.09)
pharmaton olabilir sanırım. kullanmadım ama yazılanlar bu yönde.
0
pispinti
(20.01.09)
(bkz: modiodal)
0
iustitia omnibus
(20.01.09)
soruyu modifiye edeyim ben de biraz. ilaç dışında ne yapılabilir bu konuda?
0
arwear
(20.01.09)
Doğal çözüm olarak şöyle bir öneri getirebilirim. Bir tanıdık önermişti. Her sabah kalktığında tek sayıda(neden tek bilmiyorum(5-7-9)) çekirdekli kuru siyah üzüm yerseniz uyku isteği hissedilir ölçüde azalıyor. Uyku sorunum yok ama gece çok geç yatıp sabahın köründe üniversitenin yolunu tutmam gerektiğinde devamlı bu yöntemi deniyorum. Yarı yolda bırakmadı. İşe yarıyor,evet.
0
iustitia omnibus
(20.01.09)
sabahleyin yorgun kalkman/kalkmak istememen yeterli süre uyumadığın nlamına gelmez. derin uyku aşamasında uyanırsan istersen 12 saat uyumuş ol, karlkmakta yine zorlanırsın. uyku süresince derinleşen ve yüzeyselleşen bir yapıya sahiptir, doğru anda kalkmanın yolunu bulursan 2-3 saatlik uyku sonrası biel dinç uyanman mümkün (tabii uyku borcunu bir ara ödemen şartıyla). Bunu yapmak için bir saat vardı koluna takıyorsun, alarmını kuruyorsun, mesela beni en geç 8 de muhakkak uyandır diyorsun. yataktaki hareketlerini hisseden bir accelerometer var üzerinde, 8'den önce uykunun hafiflediği ilk anda ötmeye başlıyor, böylece dinç uyanıyorsun falan. bu saat ile ilgili bir soru sorulmuştu duyuruda adını hatırlamıyorum ama uyku saat falan deyip aratabilirsin belki.

yani uyku isteğini azaltmak çözüm değil, böyle bir şeyi başarsan bile eninde sonunda yine uyuyacaksın ve derin uyku esnasında uyanırsan uykuna devam etmek isteyeceksin. zamanlamayla alakası var baya.
0
kurukafa
(20.01.09)
bir çorba kaşığı (mısır çarşısından alınma, doğal) yeşil çay demle. 2 kupa yapacak şekilde yarımşar limon sıkarak iç.
0
pain
(20.01.09)
kurukafa'nın dediği şey sleeptracker.
0
ravioli
(21.01.09)
(2)

Kafein Tableti Kullanımı

karakurt
Selamlar,100mg kafein içeren 80 tabletim var. Eczacı günde beşten fazla alma ve 3-4 saatlik aralıklarla al dedi. 60 saat boyunca olabildiğince az uyumam gerekiyor. Bu süre boyunca toplamda 12 satten fazla uyumamam gerekiyor ki normalde günde en az 10 saat uyurum. Bu şartlarda bu hapları ne sıklıkla
Selamlar,
100mg kafein içeren 80 tabletim var. Eczacı günde beşten fazla alma ve 3-4 saatlik aralıklarla al dedi. 60 saat boyunca olabildiğince az uyumam gerekiyor. Bu süre boyunca toplamda 12 satten fazla uyumamam gerekiyor ki normalde günde en az 10 saat uyurum. Bu şartlarda bu hapları ne sıklıkla ve hangi miktarda almalıyım? Bu haplardan kullananların tavsiyesi nedir?
0
karakurt
(19.01.09)
her insanin alabilecegi miktar farklidir. 60 yasinda koroner arter hastasi bir kisi bir hap alsa da kalp krizi gecirebilir. yerinde olsam aldigim miktari kalp hizima gore ayarlardim. bir teneke pepside 55 mg kafein var. gunde 9 dan fazla icebilirsen, soylenenden daha fazla da kafein hapi alabilirsin.
0
anonim okur
(19.01.09)
eczacı yerine önce bir kalp doktoruna danışsanız hiç fena olmaz,aşırı kafein direkt kalp ritmini bozuyor.
0
buffy de vampir sayilir
(19.01.09)
(3)

Diabet ile ilgili

hela gozlum
Selam ahaliyaklaşık 7-8 senedir bu şerefsizin ellerindeyimve fekat bir tane adamakıllı doktor bulamadım, hepsinin amacı ne kadar yolsak iyidir yönünde ya da ben uyduruyorum kaba etimden. diyeceğim o ki; burada doktoru hemşiresi her türlü insanoğlu mevcut belki biriniz biliyorsunuzdur.hakikaten diabe
Selam ahali

yaklaşık 7-8 senedir bu şerefsizin ellerindeyim
ve fekat bir tane adamakıllı doktor bulamadım, hepsinin amacı ne kadar yolsak iyidir yönünde ya da ben uyduruyorum kaba etimden.

diyeceğim o ki;
burada doktoru hemşiresi her türlü insanoğlu mevcut belki biriniz biliyorsunuzdur.

hakikaten diabet konusunda uzman, bir sorunumu söylediğim zaman geçer geçer deyip beni yollamayacak adam gibi ilgilenecek bir tanıdığınız, dostunuz, daha önce gittiğiniz güzel bir insan
velhasıl bir adet DOKTOR! arıyorum

bilen gören duyan varsa minnettar olurum...

Şehir belirtmem konusunda uyardı bir arkadaşımız sağolsun
istanbuldayım ben fakat bu herif süper diyen biri varsa farketmez alayına giderim...
0
hela gozlum
(19.01.09)
Prof.Dr.Temel YILMAZ,(Istanbul Universitesi, Istanbul Tip Fakultesi, Ic Hastaliklari Anabilim Dali, Diabet Bilim Dali Baskani)
Hocamız 1 numaradır.
0
hasanikisalakosmandört
(19.01.09)
Hocanız diye 1 numara değil dimi :)

ayrıca diabetle ilgili uygulanabilecek bütün testler için kobay olmaya gönüllüyüm

ya o beni, ya ben onu horrrdi meydan
0
🌸hela gozlum
(19.01.09)
Hocamız dedi isem gerçek anlamda bu konunun üstadı olduğu içindir.Kendisini şahsen tanımıyorum ancak tıp camiasında diyabet uzmanlığı denince akla gelen ilk isim Temel Yılmaz'dır.
0
hasanikisalakosmandört
(19.01.09)
(13)

depresyon ilacı

kurtulan adam
hiç depresyon ilacı kullanmadım.alışkanlık yapar vazgeçemem diye istemedim.kullanmayı düşünüyorum.acaba etkisi tam olarak nasıl oluyor?daha mutlu mu kılıyor,sersemlik yapıyor mu?etkisi tam olarak nedir yani?teşekkürler.
hiç depresyon ilacı kullanmadım.alışkanlık yapar vazgeçemem diye istemedim.kullanmayı düşünüyorum.acaba etkisi tam olarak nasıl oluyor?daha mutlu mu kılıyor,sersemlik yapıyor mu?etkisi tam olarak nedir yani?teşekkürler.
0
kurtulan adam
(19.01.09)
bir sürü ilaç var farklı etkileri olan. isim verirseniz daha sağlıklı cevap alırsınız.
0
coffee and cigarettes
(19.01.09)
sıkıntılı olduğum dönemlerde konuşma isteği sıfıra iniyor bende.iş hayatım,sosyal ilişkilerim etkileniyor.mümkünse buna çare olabilecek bir ilaç mevcut mudur?
0
🌸kurtulan adam
(19.01.09)
prozac gibi ilaçlar ziyadesiyle güçlü. dozu bünyeye göre bir çay kaşığı filandır ama tüm konuşma, düşünme, seri hareket etme yeteneklerini siler süpürür. uzak durulması gerekir
0
hia
(19.01.09)
bir antidepresan deneyimi > > > (bkz: #15038908)
0
tabudeviren
(19.01.09)
"depresyon ilacı" ne ya :)

"rahatsızlık hapı" gibi.

yüzlerce çeşidi var. lustral, paxil, anafranil, seroquel, xanax gibi başlıklara şöyle bir göz gezdir az biraz fikrin olur bence.

ssr başlığı da işine yarayabilir.
0
mortifera
(19.01.09)
(bkz: prozac)

dozu bünyeye göre ayarlandığında işe yarar.yoksa fena.
0
siriquastrum
(19.01.09)
b vitamini konsantrasyonları kullanabilirsin ilaç kullanmaktansa? b vitaminleri merkezi sinir sistemini düzenleyen vitaminlerdir. hem stresi azaltır hem yüzüne bi tebessüm gelir hem de beyin fonksiyonlarını düzenlediği için zeka açar. vücutta depolanmayan bi vitamin olduğundan doz aşımı mümkün değil (birkaç ay boyunca avuç avuç kullanırsanız anca)
0
hia
(19.01.09)
teşhis konuldu mu,yoksa kendi kendinize depresyonda olduğunuza karar verip ilaç kullanmak mı istiyorsunuz ? Lütfen bir hekime muracaat edin ve onun verdiği ilaçları kullanın.
0
hasanikisalakosmandört
(19.01.09)
elbette bi doktorla görüşecem canım o kadar da değil..arkadaşlar asıl öğrenmek istediğim şu:nasıl bi ruh haline sokuyor genelde bu ilaçlar?
0
🌸kurtulan adam
(19.01.09)
ben 1 ay zyprexa kullandım tabi doktor tavsiyesi üzerine gerçi depresan mı tam anlamadım sinirliyim diye vermişti :) mahvetti bu ilaç beni iyice obur oldum şişmanladım çok fazla uyuyp tüm gün yorgunluktan ölmüş gibi yattım beynim solucan olmuştu gerizekalı gibi dolanıyodum ortalarda bide erken yaşta alzeimer yapıyomuş depresanlar
0
neira
(19.01.09)
ziyadesiyle apatik bir insan yarattiklarini soyleyebilirim. uzulunecek seye uzelemessin, mutluluk dedigin eskiden hissettigin gibi olmaz, yeterince hissedemessin falan. antidepresanlar aliskanlik yapmaz ama birakirken bir kac gun-hafta "withdrawal (birakma??) semptomlari yasayabilirsin ki bu da aynen ilaca baslarken yasadigin bulanti, bas donmesi, anksiyete vb seyler olup gecer. biraktiginda eski sen gibi hissettemeye donebiliyor musun; orasini ben de merak ediyorum.
0
anonim okur
(19.01.09)
bir psikiyatr ile görüşmeniz daha iyi olur bence. zamanında risperdal kullanan bir arkadaşım vardı. pek verimli bir hayat yaşayamıyor. sizin sorununuz daha hafif gibi geldi bana ama. bir de bitkiler var . sarı kantaron var mesela bildiğim.
Allah yardımcınız olsun..
0
detroitli kizil
(19.01.09)
bizzat tecrübesine sahip olmasam da depresyon ilacı kullanıp bırakan bir tanıdığım var ve omega 3 kullanarak sorununu atlattı. hatta söz konusu ilaçları yavaş yavaş bırakması gerekirken birdenbire bıraktı be hiçbir yan etki de yaşamadı omega 3 ve vitamin desteği sayesinde. yani tavsiyem şiddetle omega 3 kullanmanız olur. böylece ilaç kullanmayarak sorununuzu çözebilirsiniz..
0
sevenay
(20.01.09)
(8)

diş ağrısı nedendir?

neira
senelerdir dolgu olan dişim üç gündür sızlıyo, dişim dolgunun altından çürümeye başlamış olabilir mi acaba tekrar? annneecciim ben günde 10 kere diş fırçalıyorum amaa :(
senelerdir dolgu olan dişim üç gündür sızlıyo, dişim dolgunun altından çürümeye başlamış olabilir mi acaba tekrar? annneecciim ben günde 10 kere diş fırçalıyorum amaa :(
0
neira
(19.01.09)
Dolgunun altindan curumekte olma ihtimali var, evet.
0
wpi
(19.01.09)
hatalı fırçalama yüzünden benim de bir dişim çürümüştü. dümdüz fırçalamak çare değil. böyle 45 derecelik açılarla fırçalayacaksın arkalar önleri.

yani çürük olma ihtimali yüksek.
0
deckard
(19.01.09)
dariesel hareketlerle fırçalıyorum çok iyi bakıyorum :( yiceeez iğneyi
0
🌸neira
(19.01.09)
benim dişçi emekli olmuş sanırım milletin ağız kokusunu çekmekten sıkılmış olabilir :) bikadın dişçi buldum tırsıyorum kadınlara güven olmaz:)
0
🌸neira
(19.01.09)
bence tam tersi kadın diş doktorlarına güvenilir. işlerini titiz yapıyorlar ve özen gösteriyorlar.
0
deckard
(19.01.09)
kanal tedavisine kadar gidebilir, bir an önce dişçinizi görün derim. dolguyu yenilemekle kurtarırsanız sevinin.
0
transall
(19.01.09)
kanal tedavisinden korkuyorum annem çok ağlamıştı :(( yarın gidicem işte kadın doktor ama tırsıyorum beceremez diye:)
0
🌸neira
(19.01.09)
aynısı geçen hafta bana da oldu. dişçiye gittim. dişetindeymiş sorun.
0
etna
(20.01.09)
(8)

Sakalı tersten alma - Askerlik ilişkisi

abtash
evet pek sevgili ekşi duyuru'cular sorularım bitmiyor, ardı arkası kesilmiyor.sakalı tersten alma kıl dönmesi yapar mı? var mı böyle gördüğünüz bir vaka? ekşi sözlük'te arattığımda, münferit bir entry'ye rastladım. ancak tecrübeye dayanmadığını düşündüğüm için burada da soruyorum.askere gidebilirim
evet pek sevgili ekşi duyuru'cular sorularım bitmiyor, ardı arkası kesilmiyor.
sakalı tersten alma kıl dönmesi yapar mı? var mı böyle gördüğünüz bir vaka? ekşi sözlük'te arattığımda, münferit bir entry'ye rastladım. ancak tecrübeye dayanmadığını düşündüğüm için burada da soruyorum.

askere gidebilirim bu yaz, sakalım da biraz gür malesef, ne tesadüftür ki cildim de hassas her gün traş olamıyorum. kıl dönmesi olmayacaksa tersten alıp en azından bir gün cildimi dinlendireyim diyorum.

bonus: eğer kıl dönmesi olacaksa askerde her gün traş olmak rahatsız ediyor beni desem g7'yi narin popoma sokarlar mı? dipnot: erbaş yapmam diye düşünüyorum o kadar okuduk, bir katkısı olur mu?

edit:g7 değil g3'müş. olsun o da acıtır.
0
abtash
(17.01.09)
lise yıllarımda takır takır tersten alıyordum gürlükten dolayı, üniversite'de yurtta biri dedi o gün bugündür sadece sevdicekle buluşurken tersten alıyorum bayramlarda bile tersten almıyorum o kadar yani.
benim tedirginlik cilt güzelliği değil de kanıyor, sivilce yapıyor cildim üst üste iki gün traş olunca, tahriş oluyor krem falan da bana mısın demiyor.

bundan sonra tersten traşa devam o zaman.
0
🌸abtash
(17.01.09)
kendimi bildim bileli tersten alırım sakalı. hiç bişey olmadı. askerlik boyunca da iki günde bir yeterli geldi. bi kere üçü denedim, içtimadan sonra teğmen "sen bi kal" dedi.
gerisinden size ne lan?!
0
domine deyus
(17.01.09)
eğer herhangi bir cilt rahatsızlığından dolayı raporun yoksa askerde her gün traş olmak zorundasın. merak etme, kısa sürede cilt bile anlıyo askerde olduğunu, hizaya geliyo. ayrıca her gün olduğun için, sakal nispeten kısa olduğundan o derece tahriş olmuyo cilt.
0
hevipeyra
(17.01.09)
ilk kez tersten alacaksan bi sure batma olaiblir sonra alısırsın.
0
bryan fury
(17.01.09)
adam açıklamış..

www.uzmantv.com
0
evandro
(17.01.09)
anlamadim ben ya. nasil tersten aliyorsunuz abi? hani boyun kismini tersten almak tamam da; yanaklari, biyigi falan da mi tersten aliyorsunuz?
0
ne nicki be
(17.01.09)
ben sakalı tersten alınca çok fena bir yanma hissi oluyor. bi de kaymak gibi oluyor surat, iş yerinde ya da askeriyede zorunlu olmadığı sürece sakalı tersten almanın hiç bir manası yok.
0
godless killing machine
(17.01.09)
ruh hastası bir birliğe ve daha da kötüsü ruh hastası bir adama düşebilirsin kardeş hazırlıklı olmak lazım. traş olduktan sonra pamuğu ters yönden suratına sür. yüzünde pamuk kalıyorsa askeriye şartlarına göre olmamış demektir o traş. teslim olmadan 1 ay önce tersten almaya başlarsan sakallarını alışır cildin aklında olsun.
0
atrin
(17.01.09)
(4)

Yağ bezesi durduğu yerde bir zarar verir mi

abtash
öncelikle şuradaki tespitte emeği geçenlere teşekkürler(git: 55066)ben ameliyat istemiyorum arkadaş yağ bezesi yerinde kalsın bana zararı yok desem içimde patlar mı(cidden patlar mı, oynamicam onunla söz) mutlu mesut yaşasak yanına arkadaş edinir mi, büyür gelişir zarar verir mi?son olarak lazerle a
öncelikle şuradaki tespitte emeği geçenlere teşekkürler(git: 55066)
ben ameliyat istemiyorum arkadaş yağ bezesi yerinde kalsın bana zararı yok desem içimde patlar mı(cidden patlar mı, oynamicam onunla söz) mutlu mesut yaşasak yanına arkadaş edinir mi, büyür gelişir zarar verir mi?
son olarak lazerle ameliyatı yok mudur bunun kansız falan?
not: sözlük dışında aramaya üşendim.

ekşi'de arama sonrası okunan entry üzerine özel not: siktir et bişi olmaz diyen doktora selam ederim. benimki dıştan bir şey fark ettirmiyor anca dokununca hissediyorum. yağ bezesi di mi taraklara gelmeyelim.
0
abtash
(17.01.09)
gözümün tam altında ten renginde başlarda farkedilmeyen bir tane vardı bende de. daha sonra 3-4 ay içinde büyüyürek farkedilir bi hale geldi. sonunda aldırmaya karar verdiğimde doktor beklediğim için azarladı, gözün altında olduğunda çalışması zordu tabi, sonunda o şeyden kurtulduğumda bi haftada kapanan yara neredeyse hiç iz bırakmadı. kurtul derim o şeyden.
0
ray simenov
(17.01.09)
bunun da iki türlüsü var demek, sike sike doktor yolu göründü bize.

@want2die
evet, entry senindi. başlıkta ismini vererek reklam yapmak istemedim, notu yazmamdaki sebep cevap vermendi ve amacıma ulaştım. en son böbrek taşı için gittiğimde testislere vurmuştu acısı doktor biraz okşadı sonra iğne yaptı geçti (bildiğin iğne). okşanmaktan hoşlanıyo tenim demek.
0
🌸abtash
(17.01.09)
doktorlar bu tip şeylere ultrasonla bakıp içerideki boyutu, yağ mıdır, değil midir, her bir şeyi görüyorlar bildiğim kadarıyla. sonrasında kararınızı verirsiniz.
0
mermaid
(18.01.09)
eğer lipomsa (bkz: lipom) benim omzumda vardı bi tane. ultrasonla bakıldıktan sonra estetik cerrah liposuctionla aldı yarım saatte. lokal anestezi yapmıştı, pek bir ağrı sızı olmadı. ama tekrar çıkıyor şimdi aynı yerde, bünyem meyilli sanırım. bir de vücuda bir zararı yokmuş durmasının öyle demişti (benimki omuzda olduğu için kötü gözüküyodu çok).
0
my last duchess
(18.01.09)
(2)

beyin malign neoplazmı

Omayra
başlık korkunç değil mi?annemin mr sonucunda tanı kısmında yazıyor bu.doktoruna göstermek için randevumuzu bekliyoruz. ama bu arada meraktan ölmeyeyim diye buraya bir sorayım dedim. mr sonucunu yazıyorum aşağıya bilen anlayan varsa belki bir şeyler söyleyebilir diye.öykü: başağrısıteknik: T1A, T2A F
başlık korkunç değil mi?

annemin mr sonucunda tanı kısmında yazıyor bu.
doktoruna göstermek için randevumuzu bekliyoruz. ama bu arada meraktan ölmeyeyim diye buraya bir sorayım dedim. mr sonucunu yazıyorum aşağıya bilen anlayan varsa belki bir şeyler söyleyebilir diye.

öykü: başağrısı
teknik: T1A, T2A FLAİR aksiyel - FLAİR koronal, T1A saggital
kranial mr

BULGULAR:
4. ventrikül orta hatta normal boyut ve konfigürasyondadır.

Beyin sapı ve serebelluma ait belirgin patolojik sinyal değişikliği saptanmamıştır.

3. ve her iki lateral ventrikül normal boyut ve konfigürasyondadır.

Bazal ganglia düzlemlerinde genişlemiş Virchow-Robin mesafelerine ait görünümler izlenmiştir.

Sağ frontalde 3. ventrikül düzleminde subkortikal beyaz cevher alanında milimetrik boyutlu nonspesifik patolojik sinyal değişikliği dikkati çekmiştir. Bunun dışında preventriküler, subkortikal beyaz cevher alanlarında belirgin patolojik sinyal değişikliği saptanmamıştır.

Kortikal sulkuslar doğaldır.

Radyolojik yorum: -Sağ frontalde 3. ventrikül düzleminde subkortikal beyaz cevher alanında, milimetrik boyutlu patolojik sinyal değişikliği.
0
Omayra
(17.01.09)
başlıkla içerik uyumlu değil. başlık korkutucu evet ancak içeriği okuyunca o kadar korkunç değil gibi. buradan ne olup olmadığını tahmin etmek tabii ki zor ancak mr gibi gayet noninvaziv (girişimsel olmayan) bir görüntüleme yöntemiyle "malign neoplazm" demek zaten sağlıklı değil. gerçi söz konusu organ beyin olduğu için biyopsi imkanı da belli ama yine de müsterih olmakta fayda vardır diyorum. geçmiş olsun.
0
gxix
(17.01.09)
ortada malign bir neoplazm olsa bile, ne türde olduğunu bilmenin durumun ciddiyeti konusunda büyük önemi vardır. milimetrik boyutlarda bir yapı en korkunç durumu eliyor en azından. biyopsi ve lumbar ponksiyon daha kesin sonuç verecektir. geçmiş olsun dilerim.
0
tom riddle
(17.01.09)
(5)

kolesterol değerleri

robot
bu gün kan testi yaptırdım.sonuç olarak HDL 37 / LDL 161 çıktı. kolesterol 242 çıktı.doktorda sadece kolesterol ilacı verdi..arkadaşlar benim derdim doktor uyuzun tekiydi ağzından cımbızla laf alıyorsunuz bi şey söylemedi..yaw bende bide bu olayı ekşiye danışayım dedim.sizce durumum nasıl? gidicimiy
bu gün kan testi yaptırdım.sonuç olarak HDL 37 / LDL 161 çıktı. kolesterol 242 çıktı.doktorda sadece kolesterol ilacı verdi..arkadaşlar benim derdim doktor uyuzun tekiydi ağzından cımbızla laf alıyorsunuz bi şey söylemedi..yaw bende bide bu olayı ekşiye danışayım dedim.sizce durumum nasıl? gidicimiyim:) çünkü bundan 2 gün önce kalp sıkışmasından hastaneye kalktım,doktor stresten dolayı olduğunu söyledi,kalp normal çıktı. not:bu arada yaşım 28 .. yorumlar için şimdiden teşekürler
0
robot
(17.01.09)
Bak canım kardeşim benim öğrencilik yıllarımda bu verdiğin değerler normal olarak kabul edilirdi yani 15 yıl önce felan. o zamanlar piyasada hiç bir kolesterol düşürücü ilaç yoktu!! sonra 10 yıl önce felan bir anda piyasa statin grubu dediğimiz kolestrol ilaçları ile doldu ve bu değerler bir anda yeni referanslarda düştü. yani şu andaki referans değerlere göre senin kan kolestrol seviyen yüksek ve risk grubunda değerlendiriliyorsun. Ama 10 yıl önce bu değerler normaldi. Bilmem anlatabiliyormuyum!! sana ek bir bilgi olarak kolestrol düşürücü ilaçların dünyadaki satış rakamları geçen yıl 20 milyar usd seviyesinde idi!!! sence bu pazarı dahada büyütmek için önümüzdeki yıllarda total kolestrol değeri normal seviyesi 120 olur mu? 42 yaşındayım,mesleğim bu, kolestrol değerlerim sizinkine benzer, hergün sizin gibi bir çok hasta görüyorum ancak kolestrol ilaçlarının güvenilirliğine tam anlamı ile inanmadığım için bu ilaçları kullanmıyorum ve hastalarıma tavsiye etmiyorum.!!! Meslek etiğinin gereği daha açık yazamıyorum ama kelimelerin arasındaki anlamları çıkaracağınıza inanıyorum.!!!
0
hasanikisalakosmandört
(17.01.09)
bu degerler icin hemen ilaca sarilmana gerek yok. benimde o civarda cikiyor. kucuk capta diyetle ve biraz hareketle kolestrolu dusurebilirsin. kolestrol kiloyada bagli. eger kiloluysan biraz zayiflamakla ise baslayabilirsin. ayrica 2-3 ayda bir ölcdür. hayvansal yag ve kirmizi eti azaltirsan hemen dusuyor. ilac 250 den sonra tavsiye edilebilir.
0
sioxis
(17.01.09)
aslında kilolu değilim boyum 1.84 kilom 90 bu arada ilaç aldım (hasanikisalakosmandört)hak verdim doğrusu.bir kutu ilaç 68 tl..yani büyük para.arkadaşımızın teorisi sanırım doğru:) sioxis senin dediğim gibidoktor 3 ay ilaç kullanıp tekrar kan testi yaptırarak gelmemi istedi bu arada birde efor testi istedi benden gittiğim hastane özel hastane 400tl istedi efor testine.sizce yaptırmama gerek varmı??
0
🌸robot
(17.01.09)
bana da 250 kusur cikmisti, doktor dedi ki:"risk grubusun. istersen ilac veririz, ama unutma bu ilaclar bir seyi duzeltirken baska bir seyi bozar (karacigere mi ne zarar verme ihtimali varmis). simdi az diyet bol hareket ve kardiyolg ziyaretiyle seni saliyorum"

isin komigi 10 sene oncede ayni cikmisti kolestrol, kimse yuksek dememisti. ilac sirketlerinin bir oyunu olmasindan supheleniyorum butun bunlarin.

ben doktor degilim, ama omur kullanacagini dusundugum bi ilaca baslamadan birkac doktor daha gorsun seni derim.

not: gidici degilsin dostum, kalicisin :)

edit: @h2so4, bende etik de yokmus yav, doktor aynen boyle anlatti bana...:)) hangi organa zarar verebilecegini tam hatirlamamakla beraber "birak kalsin" dedirtecek bi$iydi
0
no avalon
(17.01.09)
1 kilon 90 kilolusun
2 diyet ve egzersiz ile bu değerlerini normale çekebilirsin
3 diyet ve egzersize uyumsuz bir tip gibi göründüysen doktor sana ilaç yazmış olabilir.
0
eleanor
(14.02.09)
(15)

Sıradışı yorgunluk

deckard
buraya yazılan cevapların tıbbi değeri olmadığını biliyorum. yine de fikrinizi almak benim için önemli. son aylarda giderek artan bir yorgunluk var bende. bu gidişle 1-2 ay sonra evden dışarı çıkamayacağım gibi gözüküyor. bugün metroya bindiğimde dışarı zor çıktım. okuldan eve dönerken yığılıp kalma
buraya yazılan cevapların tıbbi değeri olmadığını biliyorum. yine de fikrinizi almak benim için önemli.

son aylarda giderek artan bir yorgunluk var bende. bu gidişle 1-2 ay sonra evden dışarı çıkamayacağım gibi gözüküyor. bugün metroya bindiğimde dışarı zor çıktım. okuldan eve dönerken yığılıp kalmama ramak kalmıştı. aşağıdaki kum torbası sorusunu görünce aklıma geldi buraya sormak zaten. son zamanlarda torbayı da dövmez oldum. en yakın zamanda doktora gideceğim zaten ama bu aşırı yorgunluğun sebebi ne olabilir?

haftada bir halı saha maçı yapıyorum, maçtan önce ısınma hareketleri yapsam da bu son aylarda maç esnasında ya belim tutuyor, ya da iki bacak da kramp tehlikesiyle karşı karşıya kalıyor.

beslenmem öyle aman aman sağlıksız da değil hani.
0
deckard
(16.01.09)
herhangi bir ilaç kullanıyor musunuz?
0
tabudeviren
(16.01.09)
c vitamin eksikliği?
0
madrigal
(16.01.09)
sinav doneminden olmustur o abicim, beynin yorulmasi bile vucudu yorabiliyor..
bir de uyku duzensizligi, yemek duzensizligi ve hatta spor duzensizliginden de olabilir..
onun disinda doktorun bilebilecegi bir durum da olabilir, asar o zaman beni...
0
ermanen
(16.01.09)
anemi?
0
Omayra
(16.01.09)
periyodik olarak kullandığım bir ilaç yok. vitamin eksikliği olduğunu sanmıyorum, zamanında vitamin deposu haline gelmişliğim var.

ermanen, yaz tatilinin sonunda başladı hafiften. giderek arttı. sınavlar geldi geçti, yine geliyor ama geçmedi be abi. keşke onlardan olsa.

anemi değilim. yani en son değildim. ms olmayayım da.
0
🌸deckard
(16.01.09)
hocam ya sende vitamin eksikliği mevcut, ya da bağırsaklarında tenya var.. aklıma bunlar geliyor..
0
christ
(16.01.09)
ms olsan bence vucudunun verdiği tepkilerde ve reflekslerinde bozukluklar olur adım atmayı ya da yutkunmayı unutursun..

dr falan değilim ama psikolojik etkenler(kronik sıkıntılar) ya da folik asit eksikliği olabilir. Ben folik asit aldığımdan beri ki hekimim verdi bu sıkıntılarım yok oldu.
0
Merwish
(16.01.09)
ms değilimdir zaten de, ms yavaş yavaş ortaya çıkan bir şey. önce konuşma kayması, yorgunluk, sonra konuşamama, yürüyememe falan başlıyor.
0
🌸deckard
(17.01.09)
eğer ki tenya var ise bu ilacı önerebilirim.
Yomesan 500 Mg 4 Tablet
bi de üzerine vitamin.
0
emcedeltate
(17.01.09)
O zaman en kolay yöntem olarak bir dahiliye uzmanıyla konuşup onun önereceği belli testlere ya da uygulamalara girersin ama tahminimce kötü bişi yoktur. Geçmiş olsun
0
Merwish
(17.01.09)
Anemi olabilir, diyabet belirtisi olabilir, kronik tembellik olabilir :p, bence bir uzmana danışın. Google'da da biraz araştırma yapmak faydalı olabilir.
0
trista
(17.01.09)
vucudunun gecici bir simarikligi oldugunu umarak, hunharca ve gaddarca asiri yorgunluk ve agri, sizi seklinde kendini belli edenlerden iki tanesini, oylece yazarsam:
- paratiroid,
- ankilozan spondilit
0
pyro clustic flow
(17.01.09)
b12 vitamini eksikliği olabilir. bi baktırın bence. haplarlarla, olmadı iğne ile takviye ediliyor. gayet kısa sürede olumlu değişimi görüyorsunuz. sürekli yorgunluktan, halsizlikten şikayet ediyordum, kan değerlerine baktırdım b12 düşük çıkmıştı. dışardan takviye gayet iyi geldi. kronik yorgunluk için ilk akla gelen ve görece en hafif rahatsızlık bu oluyor.
0
coffee and cigarettes
(17.01.09)
enteresan gelecektir ama herhangi bir curuk dis var mi agizinizda? Curuk disler boyle mukemmel enerji somururler.
0
murat mc
(17.01.09)
dolgu var en fazla.
0
🌸deckard
(17.01.09)
(6)

Kan değerleri

nick blender
Bugün aldığım kan sonuçları neticesinde RBC yüksek (5,68), HCT (48,1) MPV ise düşük(5) çıktı. Diğer tüm değerlerse normal sınırların içersinde. Randevu pazartesi ve pazartesiye daha çok olmasından ötürü yok mudur şu değerleri yorumlayıpta merakımı giderebilecek bir tıp insanı?
Bugün aldığım kan sonuçları neticesinde RBC yüksek (5,68), HCT (48,1) MPV ise düşük(5) çıktı. Diğer tüm değerlerse normal sınırların içersinde. Randevu pazartesi ve pazartesiye daha çok olmasından ötürü yok mudur şu değerleri yorumlayıpta merakımı giderebilecek bir tıp insanı?
0
nick blender
(16.01.09)
rbc çok yüksek değil, hatta erkekseniz referans aralığı içerisinde. kadınsanız da bu kadar fark normal diyebilirim. mpv'nin tek başına düşük olması anlamsız. herhangi bir sebepten ötürü olabilir.

kan kanseri değilsiniz.
0
gxix
(16.01.09)
Çok teşekkürler. HCT'yle ilgili ne dersiniz peki?
0
🌸nick blender
(16.01.09)
hct zaten genelde hemoglobin değerinin aşağı yukarı 3 katı kadardır. yani hemoglobinin normal sınırlarda olduğu bir hastanın hematokrit'i pek bir şey ifade etmez. siz de hemoglobin konusunda bir şey yazmadığınız için direkt pas geçtim.
0
gxix
(16.01.09)
hemoglobinin kısaltması eğer HGB'yse 17 çıkmış o da.
0
🌸nick blender
(16.01.09)
yine aynı şekilde, hemoglobin de "erkekseniz" normal sınırlarda.
0
gxix
(17.01.09)
Erkek olmayı seviyorum :) Teşekkürler çok :)
0
🌸nick blender
(17.01.09)
(15)

Cildimi kurutan kış mevsimi ve havasız ortam

courtney
kendi rahatsızlığıma kendi kendime teşhis koydum. cildim inanılmaz kuruyor. kaşıntı yapıyor ve hatta pul pul dökülüyor (yüz, bel, bacak). en büyük derdim ise ellerim. kuruyan yerler beyazlaşıyor ve serleşiyor, ardından da acımaya başlıyor..yıkamak ve çeşitli el kremleri işe yaramadı. yoğun bir nemle
kendi rahatsızlığıma kendi kendime teşhis koydum. cildim inanılmaz kuruyor. kaşıntı yapıyor ve hatta pul pul dökülüyor (yüz, bel, bacak).
en büyük derdim ise ellerim. kuruyan yerler beyazlaşıyor ve serleşiyor, ardından da acımaya başlıyor..yıkamak ve çeşitli el kremleri işe yaramadı. yoğun bir nemlendirme gücüne sahip olan kakao yağı, duş aldıktan hemen sonra daha nemliyken vücuda sürüldüğünde işe yarıyor. fakat ellerim 5 dakika içinde yine kuruyor. ne doğal sabunla yıkamak işe yaradı, ne de nemlendiriciler.
internetten yaptığım araştırmaya göre (sanki mit' den dosya alıp inceledim:)) mevsim değişikliği yaparmış. gerçi hayatımın ilk kışı değil, ve daha soğuk olanlarını yaşadım ama, yaşlanıyoruz herhalde artık. ayrıca ofisim de çok havasız falan..
sonuç olarak "lanolin, gliserin, üre, pantetol" gibi zımbırtılar içeren kremler kullanılmalıymış, ciddi bir egzamaya dönüşmemesi için. bunlar bildiğim kadarıyla kimyasal ve bana pek de mantıklı gelmiyor ama, öyleyse yapıcak bir şey yok.
uzun lafın kısası, ellerime uygun bir nemlendirici tavsiyesi istiyorum. ilaç tarzında bir şey de olabilir, öyle nivea' lık bir durum değil çünkü.
0
courtney
(16.01.09)
El kremleri bir nebze de olsa ise yaramali aslinda. Kisa surede pes etmeyip birkac hafta kullanmayi deneyin. Sik sik surun. Yalniz dogru kremi secmek lazim, onu biraz daha arastirabilirsiniz.

Genel kuruluk icin evinize nem makinasi almayi dusunebilirsiniz. Ben daha once kullandim, bayagi rahatlatiyorlar.
0
wpi
(16.01.09)
benzer bir durumdan dolayı cildiyeye gitmiştim. nutraplus diye bir cilt kremi vermişti. yıllardır kullanıyorum ve çok da memnunum. tavsiye ederim..
0
ayredd
(16.01.09)
abik gubik el kremlerini falan bırakın efendim. en güzel ilacı saf beyaz vazelindir. parfümsüz marfümsüz direk vazelin olsun. petrol ürünü olduğundan biraz kötü kokar ama çok etkilidir. hem de çok ucuzdur.
0
kibritsuyu
(16.01.09)
sabunlar zaten cildi çok kurutuyorlar. eller çok sık yıkandığı için çok kötü oluyor. özellikle sıvı sabunlar çok kurutuyor bence. dove kalıp sabunlardan kullanabilirsiniz. daha nemlendirici fln sabun ne de olsa. annemin ayaklarında aynı problem var. egzamaya çevirmemesi için doktor krem verdi, şimdi çok memnun ki daha öncesinde yukarıda da anlatıldığı gibi çeşitli yağlar kremler sürüp streç film vs ile sarıyordu ama çok etkisini görmedi. dermatoloji uzmanına gidin vereceği uygun bir krem yada losyon ne verir bilemiyorum ama iyi gelecektir mutlaka. böyle eziyet çekeceğinize 1 saatinizi ayırın doktora.
0
girl in a coma
(16.01.09)
birincisi, elinize peeling uygulayın. o kremleri boş yere ölü derilerin üzerine sürmüş olmayın.
üstüne yarım limonu alıp zeytinyağının içine sıkın ve elinize sürün. naylon poşetin içinde ellerinizi beklettikten sonra ellerinizi yumuşak bir sabunla yıkayın ve elleriniz ıslakken bebe yağı ile ovun (ovun ki kan dolaşımı da artsın)

sonrasında istediğiniz kremi sürersiniz.

ama öncelikli olarak yattığınız ya da gün içinde kaldığınız odaya oda nemlendirme makinalarından alın. sorunun kaynağına inmiş olun.

ayrıca dışarıya çıkarken eldiven takmayı da unutmayın.
0
kahvegibi
(16.01.09)
cortni, yarama bastın kız..günlerdir bu meretle mücadele ediyorum. doktora gittim, ilaç milaç verdi. bir süreliğine sık yıkanmamalıymısım. hergün duş alan bünyeye ağır geldi ama yapacak birşey yok. bir de duş sonrası oliva zeytinli krem gibi birşey verdi. tam teşhisin adı ise egzama olmuşum. hiç kasma, git bir cildiyeciye baksın..dermoterm, ürederm vs gibi iki tane krem verdi. bilgin olsun..fazla yıkanma,özellikle yıkanırken kaynar suyla haşlama, daha fena oluyormuş
0
elinherifi
(16.01.09)
öncelikle hepinize teker teker teşekkür ederim.
ben dediğiniz gibi yapıcam, doktora bir gideyim önce. sonra da sizin önerdiğiniz kremlerden birini yazar sanırsam.
@elinherifi arkadaşım: minimum her 2. günde yıkanıyorum, ama ofis çok sıcak , stres olunca eller saça gidiyor (üzerine alınma şimdi sen) yağlanıyor falan..yıkanmamak evet okudum da, pis olmak daha mı süper olucak?
@kahvegibi: işaret parmaklarımın kenarı tahriş oldu resmen, limonsuz sürsem nasıl olur acaba? (pazarlık yalnız)
@kibritsuyu: evet benim de aklıma geldiydi..merci.
0
🌸courtney
(16.01.09)
Biz küçükken ellerimiz çatladığında annem sıkılmış limonları sobanın üzerinde ısıtır, sonra da elimize sürerdi (Baya böyle posalı kısımlarını). Çok komik geliyor biliyorum ama ertesi güne çatlak matlak kalmazdı, yumuşacık olurdu eller. Sürerken biraz yanar, mekanizma nedir hiç bir fikrim yok.
0
sui
(16.01.09)
eczanelerde cok ucuza satilan bir krem vardi, adini hatirlamiyorum ama soyle deyince herkesler biliyor. yag icinde su emilsiyonu, bir diger cesidi de su icinde yag emilsiyonu. iste biri yagli digeri cok az yagli. yagli olani ellerime, digerini de yuzume doktor tavsiye etmisti, benzer sorunlardan dolayi.
0
nazenin
(16.01.09)
"excıpıal" dıye bır su bazlı nemlendırıcı var, cılt doktoraları tarafından tavsıye edılır genelde. Eczanelerde satılır. Fıyatı da oldukca makul dıye hatırlıyorum. Kokusu bıraz kotudur ama denemeye deger. Bır de eskıden kısın odalarda nem azalıyor dıye kalorıferın yanına asılan plastık kaplar vardı. Icıne su koyup bu kabı kalorıferın yanına asardı annem, ne kadar ıse yarıyor bılemem ama bu da denenebılır. Odanın bı kenarına su dolu bı kap koyabılırsınız belkı:) benım astımım vardı, kuru hava da tetıklıyordu, doktor tavsıyesıydı. Benden soylemesı. Ayrıca Neutrogena'nın el kremını ya da bol glıserın ıceren bır el kremını gece yatarken surup, ustune de eldıven gecırıp sabaha kadar oyle yatmak da ıse yarar. En azından basıt durumlarda yarıyor.
0
think martini
(16.01.09)
limon ve tuzla peeling yapın ama oyle beklemesine gerek yok. lavaboda elinize yarım limon ve biraz tuz alıp ovusturun sonra yıkayın. krem olarak de body shopteki hemp'i önerebilirim. bi de geceleri yine bir krem sürüp eldivenle yatın. yani kumaş eldivenler oluyor boyle sırf bu iş için. aynı sorun bende de var hatta yara gibi oluyor kızarıyor bir süre sonra. ha bi de bol su için.
0
likeinme
(16.01.09)
nazenin'in dediği de Excipial olsa gerek. Su gibi olanı hydro, yağ gibi olanı lipo. 5-6 milyon bir şey. ben hep hydro kullanıyorum ama benimki soğuktan değil kuruluktan kaşınıyor. yararsa lipo işe yarar bu durumda.

ama kibritsuyu'na katılmadan edemiyorum. saf vazelin, evet.
0
supergirl
(16.01.09)
her derda deva kremi olarak emovate krem kullaniyorum yillardir. kortizonlu bir ilac ama deride tuhaf bir puruz ya da her nevi abukluga iyi geliyor. 14 yillik kremim severim, memnunum kendisinden.
not: anlattiklarin cilt kurulugundan biraz daha oteye gecmis gibime geldi. yillarin xxxxx egzamalisi ( adini unuttum, burun kenari civarim kizarip, pullasip, sonra acima yapiyo) olarak, doktoru ertelememenizi oneririm.
0
pyro clustic flow
(17.01.09)
Gliserin candır! Denemişsinizdir ama Neutrogena'nın kremlerinde oluyor gliserin, bir de eczanelerden gliserin isteyip herhangi bir el kremiyle karıştırarak kullanabilirsiniz, limon suyuyla da karıştırabilirsiniz pamuk gibi yapar.
0
bulanti
(17.01.09)
arkadaşlar hepinize teker teker teşekkür ederim..
tavsiye edilen nutraplus kremini aldım..Excipial da onunla aşağı yukarı aynıymış..ve çok memnunum. günde 2-3 kere sürüyorum ve bayağı değişiklik var..yara geçti, ve biraz yumuşadı ellerim. herkese tavsiye ediyorum.
sağlıklı günler..
0
🌸courtney
(20.01.09)
(2)

Havadan bulasan hastaliklar - Koku molekulleri - mikrop - virus

ermanen
Koku molekulleri hastalik (mikrop/virus) tasir mi? Daha cok pis kokulari soruyorum, igrendigimiz kokulardan, pis seylerin pis kokularindan hastalik kapabilir miyiz yani? Simdi soruyu acacak olursak havadan bulasan hastaliklar var tabi, bu hastaliklarin virusu/mikrobu hava molekullerinden bagimsiz mi
Koku molekulleri hastalik (mikrop/virus) tasir mi? Daha cok pis kokulari soruyorum, igrendigimiz kokulardan, pis seylerin pis kokularindan hastalik kapabilir miyiz yani? Simdi soruyu acacak olursak havadan bulasan hastaliklar var tabi, bu hastaliklarin virusu/mikrobu hava molekullerinden bagimsiz mi dolasiyor havada? kotu koku molekullerinin oldugu yerde bulunma olasiliklari daha fazla olabilir mi mesela?
0
ermanen
(15.01.09)
Boku yemekle, koklamak aynı şey değil diye biliyorum. Koklayın mesela bir şey olmadığını göreceksiniz.
0
ozdek
(15.01.09)
bokta genelde kokanın metan olduğu sanılıyor ama aslında bu hidrojen sülfid benim bildiğim kadarıyla. yani her durumda da bu gazların kokusunu aldığınız için "airborne" diye tabir ettikleri bir mikrobu soluyacaksınız diye bir kaide yok. ama pislikten sefaletten dökülen bir yerde bok kokusu aldığınızda ecoli ile fevkalade buluşabilirsiniz gibime geliyor.
0
frank n furter
(16.01.09)
(8)

uyku önleyici ilaç

mutu
uyumamayı sağlıyacak ilaç arıyorum 104 saate kadar dayaniyorum fakat ondan sonra gozler filan gitmi$ oluyor yani dayanabildigim kadar dayandıkdan sonra en az 40-50 saat daha ayakta kalmamı sağlayacak bi$ey arıyorum bide önerdiginiz ilaçlar ardarda kullanımında herhangi bi sorun te$kil ediyormu?? çok
uyumamayı sağlıyacak ilaç arıyorum 104 saate kadar dayaniyorum fakat ondan sonra gozler filan gitmi$ oluyor yani dayanabildigim kadar dayandıkdan sonra en az 40-50 saat daha ayakta kalmamı sağlayacak bi$ey arıyorum bide önerdiginiz ilaçlar ardarda kullanımında herhangi bi sorun te$kil ediyormu?? çok saolun..
0
mutu
(15.01.09)
150 saat uyumamaya çalışmak, ilaçları ardarda almaktan daha çok zarar vermez mi?
0
patricia teyze
(15.01.09)
her ne yapıyorsanız yanlış yapıyorsunuz, bunu bir de kimyasallarla desteklemeye çalışmanız cidden sakat.. 100 saati geçtikten sonra muhtemelen bayılarak uyuyosunuzdur ve bu kendi başına zaten tehlikedir.
0
pascha d
(15.01.09)
uyku önleme amaçlı olarak bir ilaç üretildiğini düşünmüyorum. zaten bu yüzden en uzun süre uykusuz kalanlar hep amfetamin tipi uyuşturucuları kullananlar oluyor. sen de öyle olmak istemeyeceğinden, gel vazgeç bu işten.
0
tom riddle
(15.01.09)
amfetamin. ayrıca uyuşturucu değildir, uyarıcıdır.
0
rygard
(15.01.09)
basit, sürekli yemek yiyeceksin, yediklerin proteinden oluşacak, özellikle de arada 10 veya 20 dakikalık "churchill uykusu" yapacaksın. ha eğer durum sürekli, her saniye için gerekli bir durum ise;
bir mixer buluyorsun, içine sırasıyla: çiğ ciğer, çiğ yumurta, türk kahvesi, kimyon, tuz ve bir iki bardak su ile karıştır.
ilk önce kola ve üstüne çiğ kahve ve üstüne red bull ve nihayet bunun da üstüne bu yapacapın karışımı iç.
bütün bunları 90 saat sonra yap ve emin ol ilerideki 35 - 40 saat uyumamayı sana garanti ediyorum, bünye güçlüyse ve öncesinde hayvanlar gibi yemek de yemişsen bu saati ileriye çekebilirsin.
tabi bunları yapmak için sağlam bir mide gerekir, haberin olsun.
0
chemsuk
(15.01.09)
mutu,

ne uyusturucu ne de yemek kombinasyonlari ile bu isi yapmani onermiyorum. birkac gun uykusuz kaldigin zaman icki icmis gibi sarhos oluyorsun. daha uzun uykusuz kalinca teknik olarak deli bile sayilabilirsin. uykusuzluk saglikli bir sey degil ve uzak durmanda fayda var.
0
wpi
(15.01.09)
tai
(15.01.09)
hepinize çok te$ekkür ederm yaptığımın yanlı$ oldugunun farkındaydım daha bir farkında olmamı sağladınız.*
0
🌸mutu
(16.01.09)
(5)

Göbek Deliğinin Üstündeki Kıkardığımsı Şey

abtash
merhabalar, aylardır göbek deliğimin üstünde kıkırdağımsı bir şey var, başta tırstım tümör falan diye.(tümör görsem bomba diye karakola götürürüm o ayrı) sonradan alıştım bir de her dokunduğumda hissedemiyorum bazen kayboluyor. lakin sanki dokunduğumda kıpırdıyor, yer değiştirmese de kendi etrafında
merhabalar, aylardır göbek deliğimin üstünde kıkırdağımsı bir şey var, başta tırstım tümör falan diye.(tümör görsem bomba diye karakola götürürüm o ayrı) sonradan alıştım bir de her dokunduğumda hissedemiyorum bazen kayboluyor. lakin sanki dokunduğumda kıpırdıyor, yer değiştirmese de kendi etrafında dönüyor. doktora gitmedim çünkü evdekiler çok evhamlı daha geçen sene böbrek taşı düşürdüm, onlar benden fazla düşürdü. nedir bu karnımdaki bilen var mı? bu sene yurt için sağlık belgesi çıkarırken röntgen çektirdim orada bir şey çıkmadı ama doktor neredeyse bakmadı bile, muhabbet ettik onayladı kağıdı o kadar. gaz olabilir mi:) gazlı biriyimdir ama yıllardır çıkmadı böyle bir şey.
0
abtash
(14.01.09)
buna benzer birşey belimde çıkmıştı yıllar önce. doktora gittim, antibiyotik verdi, geçti. ama tabi bu senin doktora gideceğin gerçeğini değiştirmiyor...
0
makineci
(14.01.09)
@want2die
yağ bezesi bir arkadaş da demişti, annesinden almışlar gayet basit şekilde(onun boğazında mı ne varmış gerçi).
kanser manser ne dedin sen yaws,
(bkz: hakkını helal et ekşi ailesi)
0
🌸abtash
(14.01.09)
@want2die
babamin göbeginde de 8-10 tane misket ile ceviz büyüklügü arasinda yag bezesi var böyle.
aciklama bekliyoruz. emin misin? kaynaklarin güvenilir mi?
0
shi aila
(14.01.09)
dostum fıtık olabilir. bastırdığın zaman parmağın karnına doğru giriyorsa, orda bir delik varmış hissi uyandırıyorsa muhtemelen fıtıktır. kendi etrafında dönüyor demişsin, eğer fıtıksa ve kendi etrafında döner ve damarları sıkıştırırsa müthiş bir ağrı ile acile yetişmek zorunda kalabilirsin.
0
torpeo
(14.01.09)
oynama dostum... yag bezesi, kil dibi bezesi (bu da yag bezesi sanki, neyse) falandir. doktara gitsen bes dakkada halledilecek seyi ovalaya ovalaya patlatip ciddi ameliyatlik olan bir dostum vardi (aynen dedigin gibi, 'aaa bingil bingil negzel' tepkisi vardi). o gun bugundur ellemeden direkt doktora....

hakkaten ovalama!!! elleme bak, bozusuruz :) doktor amcaya dostum ...
0
no avalon
(14.01.09)
(3)

akciger grafisi sonucu

eren
bir bayan yakınımın akciger grafisi sonucu aşağıdaki gibi. bir de sözlükçülere sorayım dedim nedir durum diye? doktor kalp büyümesi ve bronşit başlangıcı var demiş.--------Trakea orta hatta ve çapı normal, üst medıastinal siluet doğaldır.KTO kalp lehine artmış, assending aorta ve konus aorta ektazik
bir bayan yakınımın akciger grafisi sonucu aşağıdaki gibi. bir de sözlükçülere sorayım dedim nedir durum diye? doktor kalp büyümesi ve bronşit başlangıcı var demiş.
--------
Trakea orta hatta ve çapı normal, üst medıastinal siluet doğaldır.
KTO kalp lehine artmış, assending aorta ve konus aorta ektaziktir..

Her iki akciğerin havalanması artkındır.
Aktif infiltrasyon,kitlesel lezyon yönünden anlamlı olabilecek opasite artışı izlenmedi.
Bilateral bazal akciğerlerde peribronşıal duvar kalınlaşmaları izlendi.
Her iki hilus boyut ve opasitesi ile bronkovasküler dallanma doğaldır.

Hemidiafragmalar normal yükseklikte, konturları düzgündür.
Apeksler ile kostodiafragmatik ve kardiofrenik sinüsler açıktır.
Kotlar ve izlenen diğer kemik yapıları normal görünümdedir.
0
eren
(14.01.09)
Arkadaşınızın soluk borusunun çapında veya görünümünde herhangi anormal bir bozukluk yok. Fakat Yukarı doğru çıkan aort kısmında büyüme var. (Ki bu da kalp büyümesinin belirtisi, büyük ihtimalle kapaklarda sorun var ve kapaktan kan rahat rahat geçemediği için kalp fazla efor sarfedip büyümeye başlamış.)
Artkından kastının ne olduğunu anlayamadım :/ Sanırım kapasitesi artıyor diyor.
Akciğerlerde anormal kan, pıhtı, sıvı vs toplanması yok
Akciğerlerinin yan duvarlarında kalınlaşma başlamış. (kalp büyümesi sebebine benzer bir sebepten dolayı olabilir)
Akciğerlerine giren solunum yollarında ve içerde dağılan bronş ve bronşçuklardaki dallanma normal.
Diafram kasının yükseliğinde veya şeklinde bir anormallik yok
Kaburgalarda herhangi bir şekil bozukluğu yok.

Valla henüz öğrenci olduğum için ancak bu kadar anlayabildim, akciğer yan duvarlarında kalınlaşma ve kalpten çıkan aortta genişleme var sadece anormal olarak.
0
nolmus yani
(14.01.09)
bilateral havalanma artışı yazacağına artizlik yapmış galiba orda artkın yazarak :P
meali; (bkz: #2077791)
sigara içmiyordur umarım...
0
pandayavrusu
(22.01.09)
@pandayavrusu: yok içmiyor.
0
🌸eren
(06.02.09)
(15)

burun estetiği

ali87
bir kadın yakınımın burnu biraz büyük ya da sivri. bunu düzelttirmek istiyor. bunun için estetik ameliyet ne kadara patlar?
bir kadın yakınımın burnu biraz büyük ya da sivri. bunu düzelttirmek istiyor. bunun için estetik ameliyet ne kadara patlar?
0
ali87
(14.01.09)
özelde yaptırırsa ayrı, devlette yaptırırsa ayrı. mesela haydarpaşa gata bu konuda gayet başarılı.
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(14.01.09)
fiyatlar konusunda bir bilginiz var mı?
0
🌸ali87
(14.01.09)
burun ameliyatı konusunda iyice araştırıp karar vermek lazım. iyi doktorlar 3.500-5000 arası yapar.
0
trista
(14.01.09)
her şey tamam da, biraz büyük ya da sivri mevzusunu anlamadım?
değişken bir şekle mi sahip o burun.. kimi zaman büyük, kimi zaman sivri?
0
vital
(14.01.09)
ben onep'te 4500 liraya olmuştum. ünlü cerrahların fiyatları aşağı yukarı o civarda. doktoru iyi araştırın, yaptığı estetiklerin öncesi ve sonrası resimlerine bakın.
naci çelik iyidir mesela.
0
marcelorios
(14.01.09)
şöyle söyleyebilirim, özellerde fiyatlar 3-5 bin arasında. buğra çöllü'yü önerebilirim size, göztepe'de muayenehanesi var. derseniz ki ben de fazla para yok, o zaman da dediğim gibi gata'yı önerebilirim. ben 200 liraya kulak estetiği yaptırdım ve gayet sağlıklı geçti. ilgilendiler yani. dışarıda kim bilir ne kadar aynı ameliyat?
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(14.01.09)
sevgili cisimi yapiyom popom kuru kaliyo, gata gerçekten burun ameliyatlarında iyi midir, bilginiz var mı? sonuç aysun kayacı'nın burnu gibi olmasın da.
0
trista
(14.01.09)
ya profesörler ya doçentler ameliyat ediyor gata'da. profesörler tabi daha çok veriyor hakkını. o sebeple döner sermayeye vermeniz gereken bedel de ona göre bir miktar artıyor. ama yine her koşulda özelden ucuz.
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(14.01.09)
levent'te novita var, nazım durak'ın. heh işte ona SAKIN OLMA!
0
gunlerin kopegi
(14.01.09)
tanıdık bir doktor bulup burunda nefes almayı engelleyin misal et vs var diye ameliyat önerilirse devlette yaptırmanız ya da özele sevkte devletin bir miktarını karşılaması mümkün.
0
edip
(14.01.09)
burnun şekli kadar içindeki kemiğin yamukluğu da önemlidir. iyi doktor seçmek gerekir, güven esas alınmalı.
bu ameliyata 2005 yılında 1500 liraya girmiştim. doktoruna ve tekniğine göre değişir.
0
hcu
(14.01.09)
devlette estetik operasyonları ücretsiz (sigorta kapmasında) yapmıyorlar. ama burun ameliyatı diye yutturabielcek bir tanıdığınız varsa, kapatırken düzeltiverir. bi de operasyona göre değişir fiyatı da. yakın geçmişte 1200 YTL'ye yaptıran arkadaşım var, burnundan çok memnun, o derece.
0
derectus
(14.01.09)
ben marmara üniversitesi hastanesinde 0 (sıfır) ytl'ye yaptırdım.
0
andy kaufman 2
(14.01.09)
öncelikle özel bir doktora gidip yaptırırsanız bu tip ameliyatları doktora ayrı anestezi uzmanına ayrı ve yapılacak ameliyathaneye ayrı para veriyorsunuz. en az 4000 lira tutar kanaatindeyim ama doktora göre de değişiyor.
0
likeinme
(14.01.09)
nasııl 0 yeteleye olduğunu da açıklayayım: burnumda eski bir kırılma sebebiyle deviasyon vardı. deviasyondan dolayı da vücut simetrik hale gelme çabasında olduğu için iç tarafta et, deviasyonun ters yönüne doğru çıktı ve dolayısıyla nefes almakta güçlük çekiyordum (geceleri ağız açık uyumak, hatta ağzın gün içinde nefes alırken sürekli hafif aralık olması) ve sonuç olarak hastaneye tedavi olmak için gittim. emekli sandığından yararlanıyorum.

ben ilk başta estetik olmak istememiştim, sadece eti aldırmak istiyordum. çok büyük bir eğrilik yoktu. doktorlar ve hemşireler, "hazır anestezi yemişken onu da hallet bence, sonradan isteyebilirsin belki. yapalım" dediler. ben de ilk başta sıcak bakmasam da sonra ikna oldum ve yaptılar.

sonuç olarak "sırf estetik amacıyla" değil de hastalık sebebiyle yaptıracaksanız, gidin herhangi bir devlet kurumuna, anlatın derdinizi. sağlık güvenceniz varsa para vermeden işiniz görülebilir işte.
0
andy kaufman 2
(15.01.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.