Giriş
(3)

hastalık ve görüş

arwear
çok olmamakla beraber, bir miktar miyop sahibiyim. hastalanınca (ya da ateşim çıkınca) sanki daha da derecesi artıyor gibi geliyor. uzağı iyice bulanık görmeye başlıyorum. bir arkadaşıma söyleyince epey garipsedi de bu durumu, anormal bir şey mi bu?bünye zayıf düşünce duyuların da zayıflaması doğal
çok olmamakla beraber, bir miktar miyop sahibiyim. hastalanınca (ya da ateşim çıkınca) sanki daha da derecesi artıyor gibi geliyor. uzağı iyice bulanık görmeye başlıyorum. bir arkadaşıma söyleyince epey garipsedi de bu durumu, anormal bir şey mi bu?
bünye zayıf düşünce duyuların da zayıflaması doğal gibi geldi bana ama ne bileyim?
0
arwear
(13.01.09)
alti yasimdan beri olmasa da sekiz yasimdan beri miyopum, hic boyle bir sey yasamadim ve de duymadim. ama "yok hayatta olmaz tibben" diyebilecek durumda da degilim tahmin edilebilecegi uzere...
0
layouter
(13.01.09)
ates, gozlerin agrimasina da yol acar, bulanik gormeye bile neden olur evet. miyop varsa ve ustune ates binince goz daha cok yorulmustur.
0
ermanen
(13.01.09)
Grip, ateş, baş ağrısı gibi oluşumlar kafa içi basıncın artmasına neden olabilir, bu da gözlerinizde ağrımaya veya bulanıklığa neden olabilir. (Şahsen bana da oluyor da :/)
0
nolmus yani
(14.01.09)
(7)

kan grubu testinde AIDS kapma ihtimalim

sly cooper
bugün ehliyet kursuna başvurdum, sağlık raporu için anlaşmalı polikliniğe yönlendirdiler. orda hazır gelmişken kan grubu kartı da çıkarın, nasılsa alıcaksınız bi şekilde dediler ben de tamam dedim. efendim işte adam parmağımı deldi(o iğnemsi şey paketinden çıktı, kullan at yani. ona takılmadım.) lak
bugün ehliyet kursuna başvurdum, sağlık raporu için anlaşmalı polikliniğe yönlendirdiler. orda hazır gelmişken kan grubu kartı da çıkarın, nasılsa alıcaksınız bi şekilde dediler ben de tamam dedim. efendim işte adam parmağımı deldi(o iğnemsi şey paketinden çıktı, kullan at yani. ona takılmadım.) lakin parmağımdan kanın damlamasını beklemeden ekmek kestiğimiz şeylere benziyen yere sürdü parmağımı. öyle yapıcağını bilseydim izin vermezdim ama işte hazırlıksız yakalandım. ben koymadan önce sadece şöyle bi silmişti orayı, benle işi bittikten sonra da 1-2 saniye suya tuttu. Ne diyorsunuz bu işe? takıntılıyım bi de ben, finale çalışıcaktım ama başka bişey düşünemiyorum. elisa testi de 3 ay sonra yapılmalıymış sanırım. off ölmek istemiyorum lan!
0
sly cooper
(13.01.09)
HIV acik havada 60 saniye icinde oluyor.
0
tale yok
(13.01.09)
yani endişe etmemi gerektirecek bir durum yok. teşekkür ederim. üstteki götüm tutuşmuşken yazdığım duyuru da ibret olsun. ölmek istemiyorum ne oğlum?!
0
🌸sly cooper
(13.01.09)
hepatit b daha öncelikli bir olasılık olurdu. bunun bir aşısı falan da var.
0
can see
(13.01.09)
hepatit b aşılarımı yaptırdım. gerçi sonra 5 yılda bir yaptırmak gerekiyordu sanırım, onları yaptırmadım. aklıma ilk gelen aids olduğu için onu yazdım.
0
🌸sly cooper
(14.01.09)
Of aynı igrenc ruh haline bende kapıldım yaklaşık 2 ay önce.. Bünyemde bulunan bana sıkıntı yaratmayan birkaç hastalığın (hipotiroidi gibi) teşhisleri sırasında verdiğiim kanları düşünürken ya enjektörü değiştirmediyse diye koşarak özel bir lab. a gidip 86 ytl bayılıp üstüne üstlük birde çalışanların abuk bakışlarına mazur kaldım. Ama benim stress sebebiyle ağzımda beyaz bişiler çıkmıştı aynı zamanda... Bu da aidsin belirtilerinden biridir.. Neyse eliza yaptırdım ve hiçbişi çıkmadı.. Bu insanın içini kemirir bence git ve yaptır. Mantığın hayır kapamam dese dahi seni rahatsız eden bişeyi bilmek iyidir. Gerçi bilsende bilmesende aids sonunda insanı yok eder...
0
Merwish
(16.01.09)
dediğim gibi, anlaşılabilmesi maksimum 3 ay sürüyormuş. 3 ay sonra yaptırmayı planlıyorum o yüzden de. içimde hep bunun sıkıntısını taşıyorum ama 2 gündür. umarım 3 ay içinde sinir hastası olup çıkmam.
0
🌸sly cooper
(17.01.09)
bence hiçbişi yok kendini takip etmen gerekiyor. Kilo kaybı,durmayan ishal,ciltte oluşan morarık görünümlü leke veya yaralar gibi belirtileri var sanırım. Ağızda oluşan lezyonlar ise son belirtileri.. Benden bir tavsiye eğer kabul edersen çok fazla takılıp, belirtilerine dalıp inceleme çünkü beynin o belirtileri sana aids olmasanda yaşatabilir.
0
Merwish
(17.01.09)
(7)

Çenem çıkacak ?!

ymerdiveni
Selamlar. Son zamanlarda çenemle ilgili problemler yaşıyorum sanırım. Bazen böyle esnerken "tak" diye bir ses çıkıyor bazen. Bazen ağzımı sonuna kadar açamıyorum sanki çenem oturmuyor yuvasına(?) Sadece sağ tarafta oluyor bu. Ondan birkaç hafta önce de 20 yaş dişim biraz ağrı yapmıştı alakalı falan
Selamlar. Son zamanlarda çenemle ilgili problemler yaşıyorum sanırım. Bazen böyle esnerken "tak" diye bir ses çıkıyor bazen. Bazen ağzımı sonuna kadar açamıyorum sanki çenem oturmuyor yuvasına(?) Sadece sağ tarafta oluyor bu. Ondan birkaç hafta önce de 20 yaş dişim biraz ağrı yapmıştı alakalı falan mıdır bilmiyorum. Ağız sağlığım genel olarak iyi. Çenenin çalıştırılması için sakız önerilir, neredeyse her gün 1-2 saat sakız çiğniyorum, gayet aktif yani çenem(hoş bi cümle olmadı tabi).
Sebebi falan ne olabilir? Doktorluk bir durum mudur ?
0
ymerdiveni
(13.01.09)
benim de sol tarafı boş. yirmilik dişle bir alakası yoktur büyük ihtimalle, en azından benimkinin yok. doktorluk bir durumdur, cerrahi müdahale veya maske gerekebilir. kaslarla alakası olmadığı için sakızla düzelmeyeceğini söyleyebilirim. benim de çok uzun süredir öyle, çene güçlendirmeyle düzelecek olsa düzelirdi. rahatsız ediciyse, ağrı yapıyorsa doktora çıkmanızı öneririm.
0
egilincecataligozukmeyenentelmuslukcu
(13.01.09)
aynı durum yirmi yaş dişim yüzünden başıma gelmişti. alakalı olabilir yani.
0
dalamar
(13.01.09)
doktorluk bir durumdur sakız sakın çiğnemeyin. var olan durumu daha ileriye götürmeyin. ekleminizin olması gereken yerden fazla uzakaşması sebebi ile zorlanması gerçekleşmektedir. mümkün olduğunca az açın ağzınızı. sert gıdalar çiğnemeyin ve mümkünse bir diş hekimliği fakültesine gidin
0
the dentist
(13.01.09)
muhtemelen bir kaç gune geçer. bende de oluyor zaman zaman gıcık birşey. yemek yerken falan dikkatli olun.
0
nick blender
(13.01.09)
dişerinizi kapatıp, dudaklarınızı açarak yavaşça esneyin. yoksa çeneniz çıkabilir.
doktarada muhakkak görünün. sonuçları felce kadar gidiyo onun.
0
zengin mineralli maden suyu
(13.01.09)
bende çocukluğumdan beri o olur o, yirmilik dişle alakası yoktur sanırsam
0
ray simenov
(13.01.09)
20'lik yas disiyle alakasi yok denmis..kesinlikle nedeni bu. hemen gencligimin bu en boktan tecrubesini anlatayim.

18-19 yas civari. cenemi saga sola oynatarak takur tukur sesler cikartabiliyorum. hatta yemek yerken, isirirken ve cignerken ozellikle bir lokmayi, takur tukur sesler geliyor. arkadaslarim bakip guluyor falan,egleniyoruz sahane.

bir gun son derece saglikli, agrisiz sizisiz yataga yattim. sabah kalktigimda cenem 2 cm aralikla kilitlenmis halde. ulan acamiyorum, yemek yiyemiyorum. bir gun boyle gecti (aklima sicsinlar, nasil cekmissem o derdi). ertesi gun direk doktora

doktor ac bakiyim agzini dedi, "aajananmaö" (acamiyorum) dedim. nasil acamiyosun, *ike *ike acicaksin (bu tarz bir soylemle) dedi ve parmaklarini gecirip cat diye acti. orada refleksle doktora cakmamis olmam mucize. sonrasinda da antibiyotik ile agri kesici verdi ve yolladi. 1 hafta sonra da agri gecti (o ilk deli agri gecti tabi. yoksa agri gecer mi hic). ama zaman zaman agzimi cok fazla actigimda sanki cenem yerimden cikiyor gibi oluyordu. elimle yandan bi yumruk koyuyordum, yerine oturuyordu tekrar kapatabiliyordum.

sonra cektirmedim hic disleri, su an normaller.

kissadan hisse; 20 yas disi imis bunun nedeni. allah kolaylik versin, dusman basina vermesin ama..
0
no christ requiress
(13.01.09)
(9)

Göz altı morluklarına ne yapılabilir?

genc irisi
Gözlerimin altı feci şekilde morarıyor.daha doğrusu o dönemdeki uykusuzluk/alkol/stres oranlarına göre açık kahverenginden mora doğru renk değiştiriyor.normalde kafama takmam ama son zamanlarda kardeş fazla cigara içmek iktidarsızlık yapıyomuş sende içme fazla şu tipine bak diyenler felan türedi ki
Gözlerimin altı feci şekilde morarıyor.daha doğrusu o dönemdeki uykusuzluk/alkol/stres oranlarına göre açık kahverenginden mora doğru renk değiştiriyor.normalde kafama takmam ama son zamanlarda kardeş fazla cigara içmek iktidarsızlık yapıyomuş sende içme fazla şu tipine bak diyenler felan türedi ki ben normal sigara dahi içmeyen biriyim.bu olay yeni değil uzun zamandır var.hatta daha az olsada annemde de var.nette bi kaç yere baktım en iyi çözüm lazer tedavidir demişler ama ugraşamam tedaviyle.basit yöntemler varmıdır tavsiye ettiğiniz.patlıcanı dilimle koy gözlerine felan tadında.
0
genc irisi
(12.01.09)
pamugu caya batir, gozlerini kapatip cayli pamugu gozlerine koy, dinlen

edit: osurulu iyi hatirlatti, cayin ilik olmasi gerekiyor:)
0
ermanen
(12.01.09)
ilimis poset caylari goze bastirmanin faydali oldugunu duymustum.
0
osuruklu
(12.01.09)
aşırı kansızlıktan da olabileceğini duymuştum. Eğer yorgunluk ve halsizlik gibi şikayetlerin de varsa bir kan testi yaptırmakta fayda var.
0
yellow brick road
(12.01.09)
göz altı morluğu kapatıcıları var veya tam ismini bilmediğim o malzeme işte. herhangi bir kozmetikçiye başvurursan kolaylıkla satın alabilir ve mutlu mesut yaşantına devam edebilirsin.
0
fempusay
(12.01.09)
sağolun dostlar ılık çay denemeye başlıycam hemen.
@fempusay öle kapatıcı felan delikanlıyı bozar bi gören anlayan felan olur karizmayı çizdiririz sonra :)
@sleep may be the enemy yosun yağını not aldım ilk fırsatta soracam aktarlara
0
🌸genc irisi
(12.01.09)
(git: 15908)
0
ainothia
(13.01.09)
genetikse hiç bişey yapılamaz :) kendimden biliyorum cocuklugumdan beri farklı renkte göz altlarım. ama yorgunlukta daha da artıyor o zaman da kivi koyacaksınız efendim. suna dumankaya mı ne oyle bi kadından öğrenip denedim işe yarıyor. kiviyi dilimleyip koyun bekletin biraz. bi de aynı zamanda şişlik falan da oluyorsa ona da çiğ patates koyacaksınız.
0
likeinme
(13.01.09)
hemoroid kremi göz altı torbalanması için yanlışlık olmasın.
0
likeinme
(13.01.09)
sağolun dostlar nette aramıştım ama asıl duyuruda aramayı unutmuşuz.hemoroid kreminide fi filmde görmüştüm bende hakkaten gerçekte süren varmı ya :)
0
🌸genc irisi
(13.01.09)
(1)

Psikiyatri ve SSK

wish i could fly
psikiyatri bölümü olan ve ssk ya bakan özel hastane arıyorum mecidiyeköy şişli bjk civarında. yani istiyorum ki ssk geçsin bana çok fazla maddi külfet getirmesin. yanılıyor olabilirim ama ssk artık tüm özel hastanelerde geçiyor diye biliyorum ama emin olamadım. geçmiyorsa bana iyi bir hastane tavsiy
psikiyatri bölümü olan ve ssk ya bakan özel hastane arıyorum mecidiyeköy şişli bjk civarında. yani istiyorum ki ssk geçsin bana çok fazla maddi külfet getirmesin. yanılıyor olabilirim ama ssk artık tüm özel hastanelerde geçiyor diye biliyorum ama emin olamadım. geçmiyorsa bana iyi bir hastane tavsiye edebilir misiniz ?
0
wish i could fly
(11.01.09)
uzak ama altintepe kizilay da bu isin ehli cok kaliteli doktorlar var. tavsiye ederim. muayene ucreti yok. normal bi kbb de muayene oluyormussun gibi.
0
ne nicki be(2)
(12.01.09)
(5)

Karpal Tünel Sendromu

trista
Arkadaşlar,Sanırım karpal tünel sendromuna yakalandım. Mouse kullandığım elimin serçe, yüzük ve orta parmağı üzerine yatmışım gibi uyuşuyor. Kimi zaman güç kaybı oluyor. Elimi salladığımda rahatlık oluyor. Dirseğimle bir yere dayandığım zaman bazen elektrik çarpma hissi oluyor koldan ele kadar. Geçe
Arkadaşlar,

Sanırım karpal tünel sendromuna yakalandım. Mouse kullandığım elimin serçe, yüzük ve orta parmağı üzerine yatmışım gibi uyuşuyor. Kimi zaman güç kaybı oluyor. Elimi salladığımda rahatlık oluyor. Dirseğimle bir yere dayandığım zaman bazen elektrik çarpma hissi oluyor koldan ele kadar. Geçen sene de ortaya çıkmıştı ama bir süre sonra düzeldi. Şimdi tekrar hortladı. Doktora gitmem lazım biliyorum. Sormak istediğim, karpal tünele yakalanmış olanlar tedavi olabildi mi? Neler yaşadılar? Teşekkürler.
0
trista
(10.01.09)
Ben de acı taraflarını belirteyim:
- İyileşmeyecek; egzersiz yaparsan ya da bilgisayar kullanmazsan ağrılar kaybolabilir ama bu iyileşti anlamına gelmez, eski düzenine geri döndüğün an yine başlar.
- Çok ilerlerse ameliyet ediyorlarmış, ama garantisi yok ilerde yine baş gösterebiliyormuş.
0
late viper
(10.01.09)
ciddiye alınması gereken bi rahatsızlık. sabahları 3-4 saati bulan el tutulmasına kadar varıyor işin sonu. sürekli uyuşma ve ağrı da cabası. ameliyatla sinir üzerindeki baskının kaldırılmasıyla son veriliyor. fakat tekrarlama ihtimali söz konusu.

siz bi emg çektirin. sinirlerin sinyal iletimindeki kaybı ciddi boyutlarda mı baksınlar.
0
cruor
(10.01.09)
want2die ın dediği gibi varlığından haberdar doktorlar powerball öneriyorlar. bir kaç kişi tanıyorum kullanan epey faydalı olduğunu söylediler.
0
thefin
(10.01.09)
Ben kullanıyorum powerball ve gayet yararlı arkadaşım..www.bunlardanistiyorum.com dan sipariş verebilirsn 50-60 kagit bişi
0
artikbenimdebirvolvomvar
(10.01.09)
karpal tünel sendromu değil.
serçe-yuzuk-orta parmak uyusması+ dirsek belirtisini de yazdığına göre ulnar sinir sıkışması.
www.turanuslu.com
0
pandayavrusu
(22.01.09)
(8)

vücut boruyu yedi

longitudinale posteriore
arkadaşlar vize-final zamanı mümkünatı yok uyuyamıyorum, uyku düzeni die bişi kalmamış durumda, öğlen ikide belki uyuyabiliyorum, gece dokuzda kalkıyorum, ertesi günü birde yatıp onbirde kalkabiliyorum. bünye tamamen saçmalamış durumda, ne yapmalıyım hiç bi fikrim yok, önerileriniz? (yat, uyumaya ça
arkadaşlar vize-final zamanı mümkünatı yok uyuyamıyorum, uyku düzeni die bişi kalmamış durumda, öğlen ikide belki uyuyabiliyorum, gece dokuzda kalkıyorum, ertesi günü birde yatıp onbirde kalkabiliyorum. bünye tamamen saçmalamış durumda, ne yapmalıyım hiç bi fikrim yok, önerileriniz? (yat, uyumaya çalış demeyin, bi gecemi tamamen o işe yatırdım. yok olmuyor)
0
longitudinale posteriore
(10.01.09)
Uyumaya çalışmak yerine hayal kur. Eğer yeterince keyfin varsa böyle sevebileceğin gibi yerler hayal et. Ordan oraya giderken pıt diye gidiyor insan. Ben özellikle animelerdeki yerleri falan hayal ediyorum, sıfırdan kurmak yerine daha kolay oluyor hayal etmesi

Edit: öncesinde papatya çayı iç biraz, kimisi melisa da tavsiye eder. sonra yavaş bir müzik koy. Öncesinde ılık bir duş al. Mumlar falan yak
0
ilkdefa
(10.01.09)
televizyon karşısı (kısık sesli olacak) + 2 ya da üç bira el altında hazır bulunacak, varsın ısınsın + stv veya kanal 7 gibi bi kanal açılacak ve kumanda uzağa fırlatılacak. 3 saat içinde uyursun. gerçekten. biraları yavaş iç.
0
dehri
(10.01.09)
tiviyi aç. ışıkları kapat. bir koltuğa uzan. bir kanalı seyret bir yandanda ılık bir süt iç.. üstünede bişey al uyuya kalcağından gece üşüme:)
0
pamuk proton ve 7 elektron
(10.01.09)
0
alkolik imam
(10.01.09)
Gündüz uyumayın. Çaya kahveye abanmayın.
0
neronas
(10.01.09)
bu tarz ilaçları doktor tavsiyesi olmadan içmek yanlış ama ben de senin durumundayken bazen laroxyl denen ilaçtan kullanıyorum bebekler gibi uyuyorum.tabi önce doktora falan danış.
0
jack n brooks
(10.01.09)
ben de boyleyim. uyuma. nolcak. sınavlar bitince uyursun.
0
likeinme
(10.01.09)
senin gecen ve gündüzün karışmış arkadaşım. ben de öyle olmuştum. öğlen yatıp akşam kalkıyordum, sonra 24 saat hiç yatmadım, saat akşam 12 yi gösterince girdim yatağa ve pc yi açık bırakıp sabah 8 e hard rock müzik çalması için ayarladım. sen de böyle yap en geç 1 de yatarsın, ama sabah 8 te kesinlikle kalk. bunu iki gün üst üste dene sonra telefonu ayarlayıp kalk sabahları düzelir.
0
mtrsykl
(10.01.09)
(7)

dirseklerimdeki garip şey

sorrowbringer
ya arkadaşlar 5 yaşından beri falan dizlerim ve dirseklerim sürekli kaşınma durumuyla beraber deri döküntüsüne maruz durumdaydı. 1-2 sene öncesinde dizlerimdekiler mucizevi bir şekilde iyileşti ama dirseklerimdekiler aynı hızla kaşınmaya devam ediyor. kaşımamaya çalışıyorum kesinlikle kendimi alamıy
ya arkadaşlar 5 yaşından beri falan dizlerim ve dirseklerim sürekli kaşınma durumuyla beraber deri döküntüsüne maruz durumdaydı. 1-2 sene öncesinde dizlerimdekiler mucizevi bir şekilde iyileşti ama dirseklerimdekiler aynı hızla kaşınmaya devam ediyor. kaşımamaya çalışıyorum kesinlikle kendimi alamıyorum. küçükken cilt doktoruna götürdüklerinde "deri kalınlaşması" diye bi teşhis konmuş. sedef olma ihtimali bile yokmuş. acaba böyle bi rahatsızlık gerçekten var mıdır? ya da bu olay sedef falan mıdır? egzama da olabilir mi? çünkü sinirlerim bozulduğunda ellerim ve dirseklerim çok kaşınıyor. yardımcı olun allaşkına!
0
sorrowbringer
(09.01.09)
doktor filan degilim tabiki. ama suraya bakmakta fayda var: atopik dermatit
0
trimpot
(09.01.09)
(bkz: psoriasis) a.k.a. sedef
0
wpi
(09.01.09)
kurdeşen, diğer adıyla ürtiker'i de bir araştırmakta fayda var.
0
carc
(10.01.09)
tırnaklarınızı kontrol edin, eğer nokta nokta göçükler mevcutsa sedefsiniz geçmiş olsun. bana böyle teşhis koymuşlardı en azından.
0
montreal
(10.01.09)
tırnaklarım gayet iyi görünüyo.. herhangi bi bozukluk yok yani. sedef de iyileşmeyen bişey diye biliyorum. o zaman dizlerim nasıl iyileşti?
0
🌸sorrowbringer
(10.01.09)
bende de oluyor ama çok nadir belki senede iki kere falan hissederim bu kaşıntıyı, bu zamanlarda da küçük küçük döküntüler oluyor ama bir iki günde geçiyor,
sizin rahatsızlığınızla ilgili olabilir, olmayabilir de. yazayım dedim.
0
vincenzo
(10.01.09)
sedef iyileşmeyen bir şey değil. yani evet hayatınız boyunca ortaya çıkma olasılığı hiç kaybolmuyor ancak yazın güneşin ve denizin etkisiyle(tabi tatil yapabiliyorsanız) çok büyük oranda azaldığını görürsünüz. bağışıklığınız azaldığında, psikolojiniz bozulduğunda vs. ortaya çıkmak için yer kollayan bir hastalık işte. insan birlikte yaşamayı öğreniyor.
tırnak mevzusu için: dışarıdan görülebilir bi olay değil bu zaten. ışık altında incelemek lazım. doktora gitmeniz en doğrusu elbette burda ne kadar çok konuşsak boş.
0
montreal
(10.01.09)
(2)

beslenme

arch101
yalnizca deniz urunleri -esas olarak ton baligi, turlu baliklar, kalamar ve karides- ve ekmek ile beslenen bir insanda ne turlu sorunlar gorulur, hangi tur besinler eksik kalir, yoksa bu tur bir beslenme gayet sagliklidir diyebilir miyiz?
yalnizca deniz urunleri -esas olarak ton baligi, turlu baliklar, kalamar ve karides- ve ekmek ile beslenen bir insanda ne turlu sorunlar gorulur, hangi tur besinler eksik kalir, yoksa bu tur bir beslenme gayet sagliklidir diyebilir miyiz?
0
arch101
(09.01.09)
sürekli suşi yiyen bir kadının kafasının içinde gezen solucanların olduğu bir resim geziniyrodu net alemlerinde bir ara
0
demlikposet
(09.01.09)
bitkisel besinlerle desteklemek gerekir. yoksa olmaz sanki.

en.wikipedia.org
0
trocero
(09.01.09)
(5)

oasys lens

kotak
dün sormustum, bişey daha eklicem, arkidesler, bu oasys'i bizzat kullanan yok heralde, bi de ısrarla internette 15 gün kullanım dio, ama Tr'de kullanım teamülü 30 gün,,,peki tek cift olarak sırf deneme amaçlı alabileceğimiz bi yer yok mudur, boyle yapan var mı aramızda ha?
dün sormustum, bişey daha eklicem, arkidesler, bu oasys'i bizzat kullanan yok heralde, bi de ısrarla internette 15 gün kullanım dio, ama Tr'de kullanım teamülü 30 gün,,,

peki tek cift olarak sırf deneme amaçlı alabileceğimiz bi yer yok mudur, boyle yapan var mı aramızda ha?
0
kotak
(09.01.09)
oasys (nerdeyse cıktıgı gunden beri) ben kullanıyorum, zaten #37391 şurada da konuşmuştuk. 30 gün kullanılıyor. gayet memnunum. advance'den sonra bilgisayarda oasys'le cok rahat ettim.
0
bordeaux
(09.01.09)
Bu arada 1 sene kadar; gözümü miken, gözlerimin kızarıklığından beni eroinman gibi gösteren, bazı günler neredeyse gözümden oluk oluk yaş akıtana, konjüktivite varana kadar gözümü rahatsız eden focus night&day kullandıktan sonra bir doktor arkadaşımın tavsiyesi üzerine Coopervision'ın ürettiği Biofinity kullanmaya başladım ve pek memnunum.
30 günde de gözümden galiba 3 kere(geceden sabaha kadar) çıkarıp dinlendirdim. Focus'da bu bazı zamanlar her günü buluyordu.
Hani alternatifler arasına alın derim.
Not: Ha bu arada ekmeğini bilgisayardan kazanan bi adamım ve en ufak bir rahatsızlık hissetmiyorum. Ameliyat olmaktan vazgeçtim o derece.
0
yuxel
(09.01.09)
lens market 0212 444 53 67 numarasını aradığınız takdirde ellerinde deneme ürünü varsa her türlü lensi(iki göz için iki adet tabi) ücretsiz olarak gönderiyorlar.kargoyu siz ödüyorsunuz(5-6 ytl,yurtiçi kargo)

www.lensmarket.com tabi
0
natnan
(09.01.09)
oasys kullanıyorum ben. daha önce focus night&day kullanıyodum, ama ben baya hunharca lens kullanan bi insandım, bi taktım mı 2-3 ay çıkarmıyodum falan, sonra tabiatıyla gözler skildi, gözlüğe döndüm. sonra sıkıldım, oasys'i aliyim kullaniym bakiym biraz dedim. ilk bir-iki hafta "bu muymuş lan çok rahat lens dedikleri? herhangi bir lens kadar boktan işte," modundaydım, gözlerim adapte olamadı yani. sonradan alıştım ama, kullanıyorum şimdi. haftada bir solüsyonda bekletilip takılarak 30 gün kullanılabiliyodu diye okumuştum sanırım bi yerlerinde lensin (en azından öyle yapıyorum ben), bi sorun yok. çok da geçirgenmiş falan, öyle motive ediyorum kendimi. en iyisi lazer aslında hocam (amca modu).

sonuç: Oasys lens kullanmak dünyanın en heyecan verici deneyimi değil ama insanı canından bezdiren bir şey de değil. Kronik göz kuruluğum tutuyor arada, onu da suni gözyaşı damlamla bertaraf ediyorum.
0
boshi
(09.01.09)
@kotak

arkadaş takım elbise aldı. 15 çift giydi çıkardı. sen ondan bile betermişsin:) arkadaşım çok güzel lens al güven bize:)

bu lens 15 gün üst üste takıldıktan sonra folloşlaşır. 30 gün diye kim dediyse yalan söylemiş size. 15 günden sonra göze yapışma, batma yapmaya başlar. +15 gün daha gider belki. ama o şekilde rahatsız edici bir şekilde...
0
atmosphere
(10.01.09)
(2)

Cerrahpaşa Tıp Fakültesi randevu

antioksidan
Nasıl randevu alabiliriz? telefon numarasını aradım, yanlızca dahiliye için randevu alabiliyomuşuz.Çapa tıp fakülteside olabilir.He birde malum üniversite hastanesi yoğun olur diye düşünüyorum.randevu tarihi nasıl olur 1 hafta sonra mı 1 ay sonra mı?
Nasıl randevu alabiliriz? telefon numarasını aradım, yanlızca dahiliye için randevu alabiliyomuşuz.Çapa tıp fakülteside olabilir.

He birde malum üniversite hastanesi yoğun olur diye düşünüyorum.randevu tarihi nasıl olur 1 hafta sonra mı 1 ay sonra mı?
0
antioksidan
(08.01.09)
yancı soru:
bu sorunun cevabını ben de dört göz ile bekliyorum. istanbul cerrahi hastanesine 1500 lira birakinca akşam akşam house dizisini bile izleyemez oldum doktor korkumdan. nedir üniversite hastanelerindeki randevu durumu?
0
hakkibulut
(08.01.09)
en son randevu almaya çalıştığımda (nisan-mayıs 2008) birçok bölüme randevu alınabiliyordu. ben ortopediye almaya çalışmıştım. çok kolay değil. bugün alayım yarın gideyim diye bir durum yok. 1 hafta sonrasına dahi gün verebilir sistem.

tabi değişmiş olabilir. çapa hakkında bilgim yok.
0
sutlu nescafe
(08.01.09)
(4)

SSK

think martini
Gecen yaz tatılınde calıstıgım sirket tarafından SSK'm baslatılmıştı. Şimdiki iş yerimde de yeni kadroya geçtim, dolayısıyla SSK işlemleri de yeni yapıldı. Haftaya ozel bir hastaneye gideceğim. SSK proseduru nasıl ıslemekte? Hastane yetkılısıne sordum, dedım karnem fılan yok. Elımde hıcbır belge yok
Gecen yaz tatılınde calıstıgım sirket tarafından SSK'm baslatılmıştı. Şimdiki iş yerimde de yeni kadroya geçtim, dolayısıyla SSK işlemleri de yeni yapıldı. Haftaya ozel bir hastaneye gideceğim. SSK proseduru nasıl ıslemekte? Hastane yetkılısıne sordum, dedım karnem fılan yok. Elımde hıcbır belge yok bu konuda. o da "TC kımlıgınızle gelmenız yeter" dedı ama etraftan bır suru sey duyuyorum, yok onceden kaydımı yaptırmıs olmam gerekıyormus, yok ıs yerınden bılmemne belgesı almam lazımmıs. Elımde sigortaya daır hıcbır beşge bulunmadan elımı kolumu sallayarak hastaneye gıdebılır mıyım? Nasıl bır prosedur ıslemekte? Ya da en dogru bılgıyı nereden ogrenebılırım?
(Surecın ne oldugundan emın olanlar cevap yazarlarsa sevınırım. Doktor kapısından gerı donmek ıstemem:))
0
think martini
(08.01.09)
Ssk dan faydalanabilmen için girmiş olduğun işte 120 günü doldurmuş olman gerekiyor
ssk geçen yaz başlamış olabilir ama iş değişikliği nedeni ile maalesef 120 gün beklemen gerekiyor
0
ignesiz bal bocegi
(08.01.09)
1 ekim'de yürürlüğe giren 5510 sayılı kanuna göre hastanee gittiğiniz tarih itibariyle geriye dönük 1 yıl içinde 30 prin gün sayınız varsa muayene olabilirsiniz. yeni işyerinde yoksa da eski işyerinde vardır. normalde bu bilgiler tc kimlik numarası ile çıkar ama bazı işgüzar hastaneler hala vizite kağıdı istiyor. yeni işyerinizde 30 gününüz dolmadıysa eski işyerinize gidip oradan da vizte kağıdı alabilirsiniz. hastanedeki memurun taşkafalılığına kalmış bir şey yani. normalde elinizi kolunuzu sallayıp sırf tc kimlik numarasıyla gidilir. ama illa ki vizite kağıdı diye tutturursa da yapacak bir şey yok. oranın kralı odur çünkü.
0
kibritsuyu
(08.01.09)
Gecen yazdan bu yana prim gün sayım 120 olmuş. Telefonda gorustugum kadın "TC kımlıgınız yeterlı" dedı, kibritsuyu'nun dedıgı gibi iş hastanelerdekı memurlara kalmıssa sanırım bu hastane pek sorun cıkarmıcak?! Yanılıyor muyum?
0
🌸think martini
(08.01.09)
bir de söylemeyi unuttum. bağlı olduğunuz sigorta müdürlüğüne kimlik fotokopisi ve vizite kağıdı ile gidip (hangi müdürlük olduğunu vizite kağıdına bakan bir sigorta memuru söyler) hizmetinizi tc kimlik numaranıza işletmeniz gerekiyor. bir seferlik bir işlem bu. hemen yapılıyor. yoksa hastanede tc kimlik numarasını girince kaydınız çıkmıyor. kanun değişti ya ellerine yüzlerine bulaştırdılar. eskiden vizide kağıdı ve sağlık karnesi ile gidince olurdu. güya kolaylaştırmak için kaldırdılar bunları. ama devrini otomatik yapmamışlar. herkes gidip kendi yaptırıyor. saçmalığın daniskası. bayramda hastalanan eşim için şehir dışında mağdur olduk bu yüzden. ben de o şekilde öğrendim.
0
kibritsuyu
(08.01.09)
(2)

Bel fıtığı Ameliyatı için Tavsiye istiyorum

manonflier
arkadaslar annemin bel fıtığı var yaklaşık 1 yıldır ağrıyor arasıra ağrıları artıyor ,fizik tedaviye gitti iki kez, faydasını gordu fakat çözüm olmadı bir süre sonra yine ağrıları arttı EMG MR rontgen vs. cekildi doktor ameliyat olabilirsin dedi istersen veya yine fizik tedaviye devam et belki bi fa
arkadaslar annemin bel fıtığı var yaklaşık 1 yıldır ağrıyor arasıra ağrıları artıyor ,fizik tedaviye gitti iki kez, faydasını gordu fakat çözüm olmadı bir süre sonra yine ağrıları arttı EMG MR rontgen vs. cekildi doktor ameliyat olabilirsin dedi istersen veya yine fizik tedaviye devam et belki bi faydası olabilir dedi.ameliyat olmak çok da tavsiye edilen bir durum değil ama senin durumun ameliyatlık demiş doktor.annem de artık ameliyat olayım istiyor doktor oyle deyince.ben de size bir danışayım istedim acaba istanbulda hangi hastane veya hangi doktora gidelim ameliyat olmak için. bir yakınınızın başından geçen yaşanmış hikayeleriniz varsa dinlemek ve fikir edinmek istiyorum.saolun varolun.
0
manonflier
(07.01.09)
bel fıtığı ameliyatı eskisi gibi çok korkulacak bi ameliyat değil. işin uzmanları mikrodiskektomi yaparak hallediyorlar. ertesi gün yürüyüp taburcu oluyorsunuz. 1 ayda tamamen iyileşiyorsunuz.

daha önce de birine önermiştim burada. yine önereyim.
doç. dr. ilhan elmacı
(göztepe eğitim ve araştırma hastanesi'nde beyin cerrahi klinik şefidir)
www.semahastanesi.com.tr
www.goztepebeyincerrahisi.com
0
cruor
(08.01.09)
tabi ki hoplayıp zıplayabileceğiniz anlamına gelmiyor. fakat diskin sinire yaptığı baskı nedeniyle oluşan ağrı ve uyuşma hissi tamamen ortadan kalkıyor ki ameliyatın amacı da bu.
0
cruor
(08.01.09)
(6)

lenslerle ilgili oasys mi advance mi

kotak
arkidesler hangisi daha iyi, ikisini de kullanmış ya da kullanmış arkadası olanlaradır sorum, bi de hangisi daha sonra üretildi,
arkidesler hangisi daha iyi, ikisini de kullanmış ya da kullanmış arkadası olanlaradır sorum,
bi de hangisi daha sonra üretildi,
0
kotak
(07.01.09)
advance önce, oasys sonra üretildi bildiğim kadarıyla.

advance kullanıyorum memnunum. oasys'in daha iyi olduğunu düşünüyorum sözlükteki entrylerden.
0
kibritsuyu
(07.01.09)
daha önce sorulmuştu. yine söyleyeyim.

ikisi de j&j ürünü. oasys en yeni çıkanı. optikçiler aşırı ince olduğu için formunun daha çabuk bozulduğunu söylüyorlar. ama hava geçirme kapasitesi daha yüksekmiş...

15 gün kullanım ömrü vardır.

advance iyidir...
0
atmosphere
(07.01.09)
daha önce acuve kullandım, advance'e geçtim. birkaç yıldır advance kullanıyorum hiçbir problemim yok. oasys'i bilemedim.
0
my last duchess
(08.01.09)
acuvue oasys (with hydraclear plus) zaten kendisi, yani en azından benim kullandığım o. kullandıklarım arasında en iyisi. kuruluk yapmıyor öncekiler gibi. bahsedildiği gibi 15 gün değil ömrü uzun süre kullanabiliyorum.
0
gulden kale
(08.01.09)
ikisi de acuvue zaten. üretisi j&j, lensin markası acuvue, advance ve oasys de alt modelleri.

j&j acuvue advance
j&j acuvue oasys.
0
kibritsuyu
(08.01.09)
cevaplayanlara cok tesekkür.
sanırım oasys kullanan yok. ya intenret sitesinde 15 gün dio ama hem türk siteleri hem de optikciler 1 ay diyo. acuvuler icin, hepsi icin yani, bu biraz enteresan.ama cok satılsın diyedir denen klasik tüketici mantıgına basvurucam bu durumda,peki oasys'i denemek için tek bir cift satın alabilecegim bi yer var mıdır? hiç boyle bisi yapan var mı? denemek için bir çift sadece.
0
🌸kotak
(08.01.09)
(5)

Dil Kahverengi Leke, tırsıyorum

magoria
Önce bişiy yedimde oldu sandım ama 2 gün önce farkettim hala duruyor, tırsmaya başladım orta bölgede kahverengimsi nerdeyse 1 ytl büyüklüğünde, dışa doğru rengi açılıyo , nedir ki bu şimdi doktora falan mı gitsem?edit:gittim doktor reflü nedeniyle mide asidi yanığı olmuş dedi
Önce bişiy yedimde oldu sandım ama 2 gün önce farkettim hala duruyor, tırsmaya başladım
orta bölgede kahverengimsi nerdeyse 1 ytl büyüklüğünde, dışa doğru rengi açılıyo , nedir ki bu şimdi doktora falan mı gitsem?

edit:gittim doktor reflü nedeniyle mide asidi yanığı olmuş dedi
0
magoria
(06.01.09)
sigaradan olabilir mi?
0
triacilgliserol
(06.01.09)
korkutmak istemem ama benim yanaklarımda küçük siyah noktalar vardı,polip diye bir şeyin belirtisiymiş endoskopi yaptılar ama sizinki dil de olduğu için zannetmiyorum kötü birşey olsun.
0
madrigal
(06.01.09)
dil midenin aynasıdır derler. midenizle ilgili bir sorun olabilir. [doktor değilim]
0
peki
(06.01.09)
renk değişikliği yüzeysel mi? dil üzerinde kısa tüysü uzantılar şeklinde mi? klnik faktörleri derinleştirmen lazım ya da bir diş hekimliği fakültesine gitmeni tavsiye ediyorum. çoğu diş hekimi ne olduğunu anlayamaz.(diş h. öğrencisi)
0
ysn
(07.01.09)
sen git, hatta dermatalojiye git. tırsma da yine de git :)
0
cop ev misali beyin
(08.01.09)
(4)

kaşıntıdan ölmeden yardım

ahandanick
arkadaşlar, bugün sabahtan beri kaşınıyorum, esasında dün de epey vardı ama şu anda had safhada. dün kafamdan başladı, saç diplerim epey kaşındı. umursamadım. bugün saç diplerimden enseme, kollarımda muhtelif yerlere, bacaklarıma ve çene altıma geçiş yaptı. kaşımasam da kızarıklık var, bileklerimde
arkadaşlar, bugün sabahtan beri kaşınıyorum, esasında dün de epey vardı ama şu anda had safhada. dün kafamdan başladı, saç diplerim epey kaşındı. umursamadım. bugün saç diplerimden enseme, kollarımda muhtelif yerlere, bacaklarıma ve çene altıma geçiş yaptı. kaşımasam da kızarıklık var, bileklerimde ve dirseğin iç kısmında böyle tek parça büyükçe noktalar halinde. kulaklarım bile kaşınıyor çıldırmak üzereyim. bitlendim mi, uyuz mu oldum nedir !
normalde yaptığımın haricinde bir şey yapmadım, yemedim içmedim de. bildiğim bir kimyasal boya alerjim var, saçımı boyattığımda böyle kaşınır kafa derim, ama epeeeydir saçımı boyatmadım bile. noluyor bana ? ölecek miyim ?
acile gitmeyi düşünüyorum, gitmeden son bir çare sorayım dedim.
ha ,ekstra olarak az önce boyadan alerji olduğumda doktorun verdiği xyzal isimli ilaçtan aldım bir tane. hala bi olayını görmedim :(
0
ahandanick
(06.01.09)
git acile bir onadron+avil ampul karışımı yapsınlar ı.m olarak, rahatlarsın.evde beklemekle geçmez,kaşıntı kaşıyarak hiç geçmez.Muhtemelen allerji oldun.Akşam yemeğinde ne yediğini hatırla bakalım tavuk felan varmı idi?
0
hasanikisalakosmandört
(06.01.09)
zyrtec süper bir antihistaminiktir. alerjik olduğun uz şeyler sonradan da ortaya çıkabilir. misal çocukluğundan beri 20 kere arı tarafından sokulmuş biri 30 yaşında birden arı sokmasından gidebilir. ama kafadan ilaç almaktansa bir doktora başvurmanız ve immün sisteminizi kontrol ettirmeniz çok daha mantıklı olacak gibi sanki.
0
endless dream
(06.01.09)
uyuz olmuş olabilirsin.
0
fundamental
(06.01.09)
sağolun arkadaşlar, dayanamayıp acile gittim. avil ve onadron muadili olduğunu sandığım bir ilaç yaptılar gerçekten. alerji olmuşum. iyileştim gibin. silmeyeyim sonra lazım olana diye...
tekrar teşekkür ederim.
0
🌸ahandanick
(06.01.09)
(5)

Sarı kantaron

cy7
Selamlar arkadaşlar. Ben 2 aya yakın bir süre solgar'ın sarı kantaron hapını kullanıyorum, uykusuzluk+gerilim tipi baş ağrısı+bilimum sebepler için.İçindekiler şöyle:Her bitkisel kapsülde Ham St. John's Wort bitki tozu 300 mg Standardize St. John's Wort ekstresi(hiperisin; 0,5 mg [% 0,3]) 175 mg Ba
Selamlar arkadaşlar. Ben 2 aya yakın bir süre solgar'ın sarı kantaron hapını kullanıyorum, uykusuzluk+gerilim tipi baş ağrısı+bilimum sebepler için.İçindekiler şöyle:
Her bitkisel kapsülde
Ham St. John's Wort bitki tozu 300 mg
Standardize St. John's Wort ekstresi(hiperisin; 0,5 mg [% 0,3]) 175 mg

Bana günde 2 kere al dediler bana ama ben bir tane aldım çünkü üstünde bir tane alın yazıyordu, bi de eczacı olmuyo sanırım genelde böyle şeyleri satanlar o yüzden güvenemedim. Ancak pek bi etkisini göremedim .Arttırsam mı acaba? Ya da başka tavsiyesi olan var mı? Yan etki olarak biraz tansiyon düşüklüğü falan oldu.Bu konuda bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim.
0
cy7
(05.01.09)
doğadan ın relax çayı var içinde sarı kantaron var. aynı etki midir değildir mutlaka da, en azından bitkisel?
0
ymerdiveni
(05.01.09)
çayını denemedim ama tadı kötüymüş sanırım :( Bir de söylemeyi unutmuşum yüzümde ufak ufak kızarıklar çıktı, sanırım bu yaptı.
0
🌸cy7
(05.01.09)
sarı kantaron tehlikeli demesek bile tüketimi dikkatli yapılması gereken bir şey. bence almayın. melisa çayı için. biberiye çayı için. bir de siteyi şu anda hatırlamıyorum ama bir video sitesinde bunların hepsini bir doktor anlatıyordu. bilemedim şimdi siteyi.
0
co2s2
(05.01.09)
ben antideprasan almamak için kullanıyodum ama kaçış yok galiba.
0
🌸cy7
(05.01.09)
www.farmafil.com a sorun.
0
sui
(06.01.09)
(9)

Kola ve Diş sararması

rectoa
Şöyle ufak çapta bir araştırma yaptım da kola dişleri sarartıyor, diş minelerine zarar veriyor denmiş hep. Tamam yıllardır bilinen bir şey bu.Şimdi bendeniz her gün 1 bardak kola içen bir insanım. Bu fazla mıdır? Ayrıca kolanın diş sararmasına olan etkilerini tecrübe edenler varsa paylaşabilir mi? Y
Şöyle ufak çapta bir araştırma yaptım da kola dişleri sarartıyor, diş minelerine zarar veriyor denmiş hep. Tamam yıllardır bilinen bir şey bu.

Şimdi bendeniz her gün 1 bardak kola içen bir insanım. Bu fazla mıdır?

Ayrıca kolanın diş sararmasına olan etkilerini tecrübe edenler varsa paylaşabilir mi? Yani "benim dişler hep koladan böyle" diyebilecek olan, "ciddi etkiliyo hafız, bizim bi abi var dişleri hep altın sarısı" diyecek?

yapmam lazım bunu: kolanın formülü sadece iki kişideymiş, onlar da ayrı uçağa biniyolarmış hep ya yaaa.
0
rectoa
(05.01.09)
zannetmiyorum 1 bardaktan birşey olacağını. sigara içiyor musunuz sigara?
0
ymerdiveni
(05.01.09)
sigara içmiyorum, günde 1 bardak kola var sadece. ama dediğim gibi her gün içiyorum.
0
🌸rectoa
(05.01.09)
kola diş minesini aşındırdığı için sarartıcı etkisi olmaz. aksine beyazlatır. bence çay ve kahveden şüphelenmelisiniz.
0
tai
(05.01.09)
kahve hiç içmem. çay da sadece kahvaltılarda, yani günde bir defa o da. kolanın böyle bir özelliği yok yani, gönül rahatlığıyla içebilir miyim nedir?
0
🌸rectoa
(05.01.09)
zararı yok demedim. diş minesini aşındırıyor sonuçta. benim söylediğim sararması üzerine olan etkisiydi.
0
tai
(05.01.09)
"Bir bardak kola bile diş düşmanı
Araştırmayı, İngiliz Diş Hekimleri Birliği yaptı. Genç yaşlarda meydana gelen diş çürümelerinin en önemli nedeni, tüketilen kola ve türevi içeceklerden kaynaklanıyor. Bir bardak kola bile riski artırıyor.

İngiliz Diş Hekimleri Birliği tarafından yapılan araştırmaya göre genç yaşlarda meydana gelen diş çürümelerinin en önemli nedenlerinden biri yaygın olarak tüketilen kola ve türevi içecekler...

Günde dört bardak gazlı içecek tüketmenin dişlerdeki bozulma riskini 12 yaş grubunda yüzde 252 oranında artırdığını da belirten Diş Hekimleri Birliği uzmanları, bu oranın 14 yaş grubundaysa yüzde 513'lük artış olarak ortaya çıktığını bildirdi. Yaklaşık 1000 çocuk üzerinde yapılan araştırmanın, 12 yaş grubundakilerin üçte ikisinin, 14 yaş grubundakilerinse yüzde 92'sinin gazlı içecek tükettiğini gösterdiğini bildirdi.

Her iki yaş grubundaki çocukların yüzde 40'ından fazlısının günde üç veya daha fazla bardak gazlı içecek tükettiğini gösteren araştırma, bu alışkanlığın sürmesi halinde toplumun "sağlıksız ağızlı bireylerden oluşmasının kaçınılmaz" olduğunu ortaya koyuyor.

Uzmanlar, günde bir bardak gazlı içeceğin bile diş çürümesi riskini ciddi biçimde artırdığını vurguladı."
kaynak :(bkz: http://www.uzunhayat.com/saglik/bir-bardak-kola-bile-dis-dusmani.html)

ayrıca (bkz: http://news.softpedia.com/news/Cola-Destroys-Your-Teeth-50000.shtml)
0
gerda
(05.01.09)
kola zararlıdır, tamam, ama bir bardakla zararı olacağını sanmam.

acaba başka bir rahatsızlık olabilir mi?

peki dişlerinizi fırçalayınca değişiyor mu? koladan sonra dişlerinizi bi iyice fırçalayın bakalım.

@gerda verdiğin linkleri olduğu gibi kopyala. bkz. verdiğin için sözlüğe gidiyor ve açılmıyor.
0
mea maxima culpa
(05.01.09)
pipet çok mu bozar kola zevkini mesela? öyle olunca dişlere değmiyo; zarar da vermiyo dolayısıyla. ama ben ağzımda fıtı fıtı döndürüyim kolayı yoksa tadını almam, alamam.. diyosan olmaz tabi.
0
minguinho
(06.01.09)
Kolayı pipetle iç direk miden zarar görsün.
0
chaud
(06.01.09)
(6)

uyku uyuşukluk

biglebowsky
sayın userlar,şu an da bilgisayar başında durmak için resmen çaba gösteriyorum, bi tarafa kaykılmış halde ve gözlerimi zor açık tutar haldeyim. lakin bu durum son bir haftadır mevcut. öncelikle içinde bulunduğum ahval ve şeraiti anlatayım. yüksek lisans öğrencisiyim, 1 ay önce hem işi hem de sigaray
sayın userlar,

şu an da bilgisayar başında durmak için resmen çaba gösteriyorum, bi tarafa kaykılmış halde ve gözlerimi zor açık tutar haldeyim. lakin bu durum son bir haftadır mevcut. öncelikle içinde bulunduğum ahval ve şeraiti anlatayım. yüksek lisans öğrencisiyim, 1 ay önce hem işi hem de sigarayı bırakarak eve kapandım ve makale yazmaktayım. uyku düzenim yoktur genelde geceleri çalışır gündüzleri uyurum. bu durumun kötü olduğunu bilsem de çok şikayetim yoktu ama son bir haftadır özellikle akşam saatlerinde yemek yedikten sonra aşırı derecede uyku bastırıyor, kendimi yatağa zor atıyorum. uyanmak ise ayrı bir dert. geceleri biraz çalışabiliyorum ama geri kalan vaktin tamamında neredeyse yatağa bakıyorum. sürekli uyku ihtiyacı hissediyorum.

son 24 saatim şöyle geçti. dün akşam yemekten sonra yine hayvani uyku bastırdı. akşam 23.45 civarında uyandım ve sabah 7 ye kadar çalıştım. daha sonra saat 12 ye kadar uyudum. bitakım işleri hallettikten sonra saat 4 - 6 arası tekrar uyudum. saat 6dan beri maymun gibiyim ve çökmek üzere hissediyorum. totalde 7 saat yeterli gibi geliyodu bana ve 3 haftadır sorunsuz devam ediyodum.

noliiy baa?

şaka bi yana spor haricinde vitamin takviyesi, ya da beslenme tavsiyeniz var mı?
makaleleri yetiştirmem lazım!
0
biglebowsky
(05.01.09)
redbull, burn falan denediniz mi? bende işe yarıyor baya.
0
munny
(05.01.09)
strese bağlı şeker yükselmesi olabilir sabah aç karınla bir şeker ölçtürün derim.
0
hasanikisalakosmandört
(05.01.09)
sen ne kadar gece gündüz farketmez diyorsan da vücut bi şekilde şu an gece şu an gündüz diye algılıyor. ben de genelde fark olmadan yaşıyorum hala uyumadım mesela, ama bir süre sonra sanki o yorgunluk birikiyor, vücut halsiz düşüyor sanırım. işi bıraktıysan eğer işe giderken belli bir düzenin varsa o da bozulmuştur ve vücut bir süre sonra tepki vermeye başlamış olabilir.

kahve kola gibi şeylere abanma metabolizman daha da çöker etkileri geçtiğinde, uyuşturucu gibi birşey kafein. elma ye. elma kahveden daha etkilidir. hafif yemekler ye. sigarayı bırakınca belki farketmeden porsiyonlar da artmış olabilir. detox yap biraz yani ki vücut dinçleşsin. bir de eve kapandıysan sabahladıysan mesela git bir yarım saat soğuk havada dolaş dışarıda yürüyüş yap öyle gel uyu ya da çalışmaya devam et. evi de havalandır arada hep. oksijensiz kalmayınız =)

şu sıralar 7 saat yetmiyorsa 10 saati dene. daha fazlasını değil ama. mümkünse sabah çalışıp gece uyuyun öyle bi düzen daha sağlıklı olacaktır. ekran karşısında falan da 10 saat oturmayın, arada kalkın dolanın evde. spor sayılmaz bu. bir de arada insanlarla konuşun açın telefon fln gerekirse evde dolanırken konuşun. arada da arkaya tv fln açın saçma sapan fonda ses yapsın. yalnızlık hali de uyuyayım bare dedirtiyor insana. imkanınız varsa gidin başka biyerlerde çalışın bilgisayarı işinizi gücünüzü alıp. hepsileri piskopat proje yetiştirme dönemlerimde uyguladığım taktiklerdir. ha bir de bol su içiniz. bayılsanız bile tuvaletiniz gelir kalkarsınız =)
0
random blonde
(05.01.09)
eğer vaktiniz varsa üç gün gece onbirde yatın sabah yedide kalkın. hiç bir şeyiniz kalmaz bence.
0
trocero
(05.01.09)
bence mutlaka bir doktora görünün, kahve kola gibi şeyler yerine adam gibi ilaç yazar. psikiyatristler gelene geçene ilacı yazıyo geyiğini de boşverin, aldığınız ilacın ne olup ne olmadığını anlayabilecek bir insansınız.
0
pusula
(05.01.09)
çok benzer süreçleri yaşayan birisi olarak VM2000 ve ya VM75 i önereblirim.. uyarıcı isterim kardeşim, vitamin istemem dersen de "neuronutrients"..

solgarın sayfasından yararlanbilirsin..
bir de madem gün kaymış; akşam hele 5-7 arası az ye, gece takviye yaparsın =)
0
at sikine konan kelebek
(05.01.09)
(9)

kıl dönmesi

enter saltman benim
sömestr yada yaz tatilinde kıl dönmesi ameliyatı olacağım :( malum bölgeden klasik şekilde yani hastalıklı olan doku kesilip atılacak ve dikilmeyecek. sözlükte kıl dönmesiyle ilgili şeyleri okudum ama fazla bi sonuç çıkaramadım.sorularım şunlar:kaç günde ayağa kalkarımtekrarlama olasılığı nedirne ka
sömestr yada yaz tatilinde kıl dönmesi ameliyatı olacağım :( malum bölgeden klasik şekilde yani hastalıklı olan doku kesilip atılacak ve dikilmeyecek. sözlükte kıl dönmesiyle ilgili şeyleri okudum ama fazla bi sonuç çıkaramadım.sorularım şunlar:
kaç günde ayağa kalkarım
tekrarlama olasılığı nedir
ne kadar sürede iyileşir
teşekkürler
0
enter saltman benim
(04.01.09)
1 hafta 10 günde tamamen ayağa kalkarsın gerçi gene oturmada biraz sorun olabilir
İyi bakıldığı sürece tekrarlama olasılığı çok az
tam olarak iyileşmesi biraz uzun sürüyor. Ama dikişsiz nasıl olur bilmiyorum tam olarak
0
Jin
(04.01.09)
ben de olduğum için söyleyebilirim ki, tamamen ne kadarlık bir alanın (içeriden) tahrip olduğu ile ilgili. ben biraz boşvermiştim ve 19 cm uzunluğunda, 4 cm derinliğinde bir bölgeyi aldılar. 6 ay iyileşme süresi verdiler ama benim bünye iyi çalışıyordu o sıralar 30 günde hemen hemen kapanmıştı yara. her gün pansumana gideceksin. şimdi ismini unuttuğum (rivanol olabilir) banyosu yapacaksın. kıçın güneş gibi olacak ve her gün pansumanı yapan kişiye doğacak :) büyük ihtimalle leğenin içinde oturacağın için bir dönem plastik ördek gibi hissedersin kendini. Kot pantolon giyemeyeceksin uzunca bir süre ve robocop gibi hareket edeceksin. İyileşme sürecinde tam kapandı derken bi bakacaksın hafif bir acı hissediyorsun ve yara açılmış. Sorun değil doğal mekanizmalardan biri olduğunu bilsen yeter.

Ha bir de hijyenik tutman lazım o bölgeyi, epilasyon yapamayacağın için dededen kalma yöntemle traş edeceksin bir de orkid kullanman gerekebilir :) (ciddi)
0
Gulyadkin
(04.01.09)
@gulyadkin;

19 cm genisliginde ve 4 cm derinliginde? naptin sen ya, butun kalcayi mi verdin? gercekten nasil olabiliyor boyle bir sey? bilgiziligimi bagisla, gercekten merak ettigimden soruyorum. amacim dalga gecmek degil.
0
no christ requiress
(04.01.09)
Benden sana bir tavsiye bu ameliyatı bir askeri cerrah'a yaptırın.Askeri cerrahlar bu ameliyatları daha çok yaptıkları için daha tecrübeli oluyorlar.
0
hasanikisalakosmandört
(05.01.09)
@
no christ requiress

Hocam ergen zamanı dönemi cahilliğimi de göz önüne alırsak yaklaşık 5 sene böyle gezdim.
her yaz denize girince doğal olarak yara kapanıyordu. fakat bu yara kapanması içeriden ilerleyişi tetiklemiş. kuyruk sokumu üstü ile bel hizasına kadar olan bütün bölüm diyelim.

inanmazsan bi gün görüşürüz yara izini gösteririm :) (hiçbir adama kıçımı göstermemiştim görüntü komik olur eminim :))

not. başka inanamayabileceğin birşey söyleyeyim: endeskopide doktorumun literatürlerde bulunandan daha büyük bir mide fıtığı sahibi olduğumu da söylemişliği var :)
0
Gulyadkin
(05.01.09)
Söz konusu link ruhsal dengemi bozdu ama son bir gayret bir şeyler yazıyorum. Ped kullanmak allahın emri bu arada.
Birhafta bile sürmez ayağa kalkman ama mesele ayağa kalkmak değil zaten.
Tekrarlama olasılığı tamamen doktoruna bağlı. Bence askeri hastane meselesini önemse. Bu ameliyatta en büyük sorun tam netice alınamaması ve ameliyatın tekrarlanmasıdır. Hastaneyi ve doktoru iyi seç. Mümkünse İstanbul Gata'ya at kendini. En temizi.
İyileşme göreceli bir kavram. Tamamen kapanma diyorsan o bir ayı geçebilir bile.
Sonuçta, atla deve bir operasyon değil ama sancılı, gıdıklayıcı bir süreç. Lokal anestezide kırt kırt sesler duymak ve gerisi, ilginç deneyimler. Gata'da ameliyat olan kardeşim beş günde sapasağlam olmuştu.
Ha, bir de tecrübeyle sabittir: Çevrende hıyar varsa söyle dikkatli olsunlar. Yersiz bir "tekme" şakası yüzünden tatsız anlar yaşamak olası.
0
danimarkaprensi
(05.01.09)
ben de ameliyat oldum. ilk çıktığında sivilce falan sandım, önemsemedim. baya uzun zaman geçti, beni rahatsız etmediği için. hatta askerlik yaparken de vardı ama ne olduğunu bilmiyordum. 2 senelik olunca ara sıra patlayıp akmaya başladı ve iltihap berbat kokuyordu. 3. sene civarlarında doktora gittim kıl dönmesi olduğunu söyledi, zaten internetten araştırıp öğrenmiştim. yine baya zaman geçti artık ameliyattan kaçış yoktu çünkü her gün olduk olmadık yerde patlıyor ve koku sadece içimde kalmıyordu. araştırmalarım ve doktor sayesinde benim için en iyi yöntemin alındıktan sonra dikilmesi olduğunu anladım. açık bırakılırsa hem iyileşme süresi uzuyor hem de pansumanı acı veriyormuş. çünkü açık bırakılan yer her gün steril bezle silinip temizleniyor. ben iş vb. nedenlerden dolayı çok ihmal ettim pişman da oldum. ameliyatım 3,5 saat sürdü kendimdeydim doktor sadece o an keseceği yeri uyuşturuyordu. aynen danimarkaprensi'nin dediği gibi kırt kırt sesleri duydum. kuyruk sokumunun altından belime kadar açıldı. doktor ameliyat sırasında çıkan parçayı gösterdi, sigara paketi boyutunda, filmlerde insanların içine yerleştirilen uzaylı gibi bir şeydi:) sonra eve getirip iyice inceledim yağlı, kanlı bir şeydi. bıçakla zor kestim, içinden tomarla kıl çıktı. benim açık yer çok büyük olduğundan kapatmak için plastik cerrahi ile doku gerildi yaranın etrafından. zorlamadım kendimi genelde yüz üstü yattım, 1 ay sonunda ayağa kalkıp işe başladım. ameliyat sonrası fotoğrafını çektirmiştim ama bulamıyorum, bulursam isteyene gönderirim ibret alıp ihmal etmemesi için! ama en kötüsü de ne ameliyat ne pansuman, o ayakta sıçmak yok mu ayakta! :)
ne yazmışım be pilonidal sinüs üzerine, az daha okusam cerrah olucaktım:)
0
80 e 4
(05.01.09)
link nerde babalar, merak ettim.
0
krasotkin
(05.01.09)
bugün kan vermek için gittiğim bir hastenede gördüm kıl dönmesi için lazer tedavi diye, bir araştır istersen o kadar süre üzerine o acıyı çekmektense...

meraklı krasotkin için video:)
www.youtube.com şuydu
ancak alttaki video daha bi bilgi verici
www.youtube.com
düşman başına amaneeeyy...
şimdiden geçmiş olsun
0
abtash
(05.01.09)
(4)

Kambur nasıl düzelir?

el magico
merhaba arkadaşlar....başlıkta da görüldüğü üzere kamburum var. yandaki resimde kifoz(kamburluk) gösterilmiş. ama benimki resimdeki gibi değil de siyah halka ile işaretlediğim yerde. yani kambur sırtımda değil, belimle sırtım arasında. ve sanırsam omuriliğimde sola doğru bir kayma var. bunun için do
merhaba arkadaşlar....
başlıkta da görüldüğü üzere kamburum var. yandaki resimde kifoz(kamburluk) gösterilmiş. ama benimki resimdeki gibi değil de siyah halka ile işaretlediğim yerde. yani kambur sırtımda değil, belimle sırtım arasında. ve sanırsam omuriliğimde sola doğru bir kayma var. bunun için doktora danışmam lazım biliyorum ama ilk önce ekşi doktorlarının fikrini alayım dedim. bu kamburu düzeltmek için ne yapabilirim? tedavi olur mu? tedavi olursa hangi doktora/bölüme gitmem gerekir?
teşekkürler...
0
el magico
(03.01.09)
Arkadaşım bende aynı dertten muzdaribim
benimki bildiğimiz kamburluk
duruş ve oturuş bozukluğundan kaynaklanıyor günde 1500 kere düz dur uyarıları alıyorum çevremden bundanda sıkıldım gittim medikal ürünler satan bi yerden korse aldım, yelek gibi giyiliyor belden kuşak ile baglanıyor seni sımsıkı sarıyor ve one doğru eğik durmanı engelliyor bi süre kullanarak faydasını görebilirsin.
tabi vucut eğik durmaya alıştığı için sürekli dik durmak biraz yorucu oluyor bu yüzden ben yarım gün kullanıyorum günün geri kalanındada kendim dikkat etmeye çalışıyorum.
0
ignesiz bal bocegi
(03.01.09)
sizinkine benzer durumda olan bir arkadaşıma doktor barfiks borusu tavsiye etmişti. kadıköy bit pazarından 20 liraya alıp kurdu eve. şimdi günde 10 15 dakika asılı duruyo bakalım nolacak.
0
zgrydn
(03.01.09)
Dik dururken şey de önemli... Dik durayım derken kendinizi sakatlamayın. Omurga'da gereksiz gerilimleri destekleyecek bir postür oturtursanız 2 ay içinde sırt ağrısında yeni boyutlara ulaşmanız işten bile değil.


Alexander Tekniğine bakabilirsiniz. Türkçe "aleksandır tekniği rehberiniz" diye bir kitap var sanıyorum.
Bu tip egzesizler var.

www.circlestarhorses.com
0
yapyat
(03.01.09)
skolyoz olabilirsiniz, eğer öleyse derecesine göre tedavi şekli var, ameliyat korse gibi.. çok geçmiş olsun
0
modo25
(03.01.09)
(4)

Ayakta Yemek Yemek

ermanen
Ayakta yemek yemek daha saglikli diye birsey duymustum sanki, ne kadar dogru bu? Bir de ayakta icmek belki...
Ayakta yemek yemek daha saglikli diye birsey duymustum sanki, ne kadar dogru bu? Bir de ayakta icmek belki...
0
ermanen
(03.01.09)
tam tersi diye biliyorum ben. otururken karın kasları daha gevşek olduğundan mide üzerindeki baskı azalır. gövdenin hafif öne doğru bükülmesi, yemek ve nefes boruları arasındaki tek taraflı geçişin daha rahat yapılmasını sağlar. ayakta yemek bünyeye göre gaz da yapabilir.

ayakta yemenin de bir artısı vardır elbet, duyduğunuz haber ona istinaden söylenmiştir.
0
makineci
(03.01.09)
ben de tam tersi biliyordum. hatta televizyonda diyetisyen bir kadın demişti herhalde; ayaküstü yemeyin kilo alırsınız. gerçi ayaküstünden kasıt ekmek arası falan yemeyini de kastetmiş olabilir. bilemedim şimdi.
0
munny
(03.01.09)
ayakta yersen şeytan götünden çekermiş. babaanne yalancısıyım ben.
0
kibritsuyu
(03.01.09)
Ayakta yemek yemek ancak şu şekilde faydalı olabilir; ayaktayken yenen yemeğin mideye yaptığı baskı, otururken yenen yemeğin mideye yaptığı baskıdan daha fazladır. Bu nedenle daha çabuk doyma hissine ulaşılır, bu da bizim daha az yememize neden olabilir. Kilo vermek istiyor isek oldukça faideli bir yöntem olabilir.
0
dasblankewesen
(03.01.09)
(9)

antibiyotik ve alkol

whisky tango romeo
günde on iki saat arayla iki tane bin mglık antibiyotik kullanırken alkol alınırsa bir şey olur mu?- cec 1000 adlı antibiyotik; alkol de bira, votka ya da baileys.
günde on iki saat arayla iki tane bin mglık antibiyotik kullanırken alkol alınırsa bir şey olur mu?

- cec 1000 adlı antibiyotik; alkol de bira, votka ya da baileys.
0
whisky tango romeo
(31.12.08)
1 gr eder.
olur bence. ama bişey olmaz diye de içmek olmaz
0
ymerdiveni
(31.12.08)
önceden denemediyseniz hiç tavsiye etmiyorum, ta sabah 1 antibiyotik aldı diye akşam 1 birada komalık olan arkadaşlarım oldu. etrafınızdakilerin gecesini de mahvedebilirsiniz.
0
desdinova
(31.12.08)
bende binlik alırken doktorum çok hafif alabilirsin dedi,yılbaşı diye de abartmayın sakın.
0
madrigal
(31.12.08)
karacigerine hic acimiyorsan birlikte al
ama bence bi düsün
0
gdduman
(31.12.08)
OHA.. mikrozomal enzim inhibisyonu hadisesi var,

içmemek lazım.
0
hlathguth
(31.12.08)
görünüşte, hissedişte bir şey olmasa da karaciğerde fırtınalar kopuyormuş. ben bir kere antibiyotik aldıktan 1-2 saat sonra içmeye başlamıştım, böyle grip olmuşsun gibi bir durum, baş dönmesi, mide bulantısı, halsizlik yapmıştı.
ama yılbaşı diye karaciğere zarar vermeyebilir =) iç sen normal miktarda.
0
cgcore
(31.12.08)
antibiyotik ile alkolün ahım şahım bir etkileşimi yoktur, içebilirsiniz.
0
yuzbirinci oda
(31.12.08)
kesinlikle icilmemeli. kuzenim bu yuzden öldü.
0
helpless
(31.12.08)
ben değil de kız arkadaşım içindi bu soru ama galiba içirmeyeceğim artık :) teşekkür ederim.
0
🌸whisky tango romeo
(31.12.08)
(3)

Helicol

einherjer
bu mide ilacını verdi doktor. sabahları uykudan kaldıracak cinsten mide yanmam oluyor.kullandım hafifledi ama sabahları hala ağrı var. acaba diyorum bu ilaci gece yatarken içsem bir yararı dokunur mu? çünkü emin olmasam da sanırım bu ilaç mide asitlerini düzenliyor ve aç karnına da bu asitler azıyor
bu mide ilacını verdi doktor. sabahları uykudan kaldıracak cinsten mide yanmam oluyor.kullandım hafifledi ama sabahları hala ağrı var. acaba diyorum bu ilaci gece yatarken içsem bir yararı dokunur mu? çünkü emin olmasam da sanırım bu ilaç mide asitlerini düzenliyor ve aç karnına da bu asitler azıyor? bu yüzden de gece yatarken asitler midemi kemiriyor?

gece yatarken almam ya da almamam konusunda fikri olan bir eczacı ya da doktordur aradığım. teşekkürler.
0
einherjer
(31.12.08)
proton pompasi inhibitorudur. sabah veya aksam fark etmez, ama illa ki ac karnina alinmasi gerekir. cok agrim olursa doktorum sabah-aksam iki tane alabiliecegimi, ama bu durumu cok abartmamami soylemisti. yoksa famodin yazarim demisti. bi ara -ozellikle tedavinin basinda- sabah aksam ictim.
0
no avalon
(31.12.08)
Bu durumu doktoruna bildirmen, ona danisman mumkun degil mi? En iyi yol bu olacaktir cunku.
0
wpi
(31.12.08)
yatmadan 15 dk.once alabilirsin.Ama sabah aksam alma sakın ciddi yan etkileri olabilir.Gençsin libidon lazım sana :)
0
hasanikisalakosmandört
(31.12.08)
(7)

Bacak pıt pıtlaması

oldu görüşürüz
Merhaba sevgili hastalık hastaları. Yine bir sağlık sorusuyla karşınızdayız, fakat çok mühim bir şey değil gibime geliyor şimdilik, hayır olsun.Konumuz "bacak atması", "bacak pıt pıtlaması", "sanki kan geçiyormuş gibi tatlı tatlı şeydiyor" ve "bacağımda bir damarda, sürekli aynı yerde lıkır lıkırlık
Merhaba sevgili hastalık hastaları. Yine bir sağlık sorusuyla karşınızdayız, fakat çok mühim bir şey değil gibime geliyor şimdilik, hayır olsun.

Konumuz "bacak atması", "bacak pıt pıtlaması", "sanki kan geçiyormuş gibi tatlı tatlı şeydiyor" ve "bacağımda bir damarda, sürekli aynı yerde lıkır lıkırlık hissediyorum."

Başına bacağına gelen var mıdır? Krampsal bir şey değil sanırım, çünkü zaman zaman kolumda da oluyor. Yalnız en son olan, dizimden yukarı bölümde, epey uzun süredir ısrarla devam ediyor. Soğuktan filan mıdır nedir anlamadım ki. Modern zamanlarda romatizma filan bu mudur?

Bir de daha önce "na şuraya bastırınca acıyor" diye şikayetini tarif eden ve "tey allahım sen sabır ver" diyerek dalga geçtiğim kimselerden özür diliyorum zira anlatılmayınca anlatılmıyormuş meret; "pıt pıt" akıyor işte adeta. (Karıncalanma ya da titreme değil. Kan akması diyebiliriz. Seyirme de olabilir bak. Kas seyirmesi.)

"Doktora git" dışındaki önerileriniz için lütfen tıklayınız. Yurtdışındayım bunu daha türkçe anlatamıyorum elin adamına ingilizce pıt pıt hiç diyemem.

Sigara?
0
oldu görüşürüz
(30.12.08)
trista
(30.12.08)
teşekkürler trista, aynı dertten musdaripmiş de aramaya inanamadım tabii uygun kelimeyi bulup.

@ismo, sanırım varis değil, sağol yine de.
0
🌸oldu görüşürüz
(30.12.08)
ciddi bir sorun olabilir. kısa zamanda buraya dön ve doktora görün.
0
sutlu nescafe
(03.01.09)
@sutlu nescafe, doktora görüneyim dediğin gibi.. de yalnız bildiğin, bu konuyla ilgili bir hastalık var mı merak ettim. varsa yazarsan sevinirim.
0
🌸oldu görüşürüz
(05.01.09)
hastalığın adını verip kafanı karıştırmak istemem. sonuçta doktor değilim. aynı sorun bir akrabamızda da mevcuttu. o nedenle söyleyeyim dedim.
0
sutlu nescafe
(05.01.09)
aynı sorun bendede var.. sol diz kapağımın üst tarafı makinalı tüfek gibi.... pıtır pıtır.. doktora gittin mi peki?
0
taylan23
(12.01.09)
sinirleriniz bozulmuş kuzum. stresten olma ihtimali çok yüksek. benim aylarca attı. atım atım hem de. sonra geçti. arada bir pıtpıtlar gene. b12 vitamini için. sinir uçlarını onarıyor. bi de salllllayın dertlerinizi. kırlarda gezin coşun. neş'eli müziklerle keyiflenin. geçmezse doktora gidin.
0
insensitive
(12.02.09)
(7)

midem bulanıyor

Zaphod
midem bulanıyor ve sürekli bir gaz üretimim var ve sürekli beni geyirme yoluyla gaz çıkarmaya zorluyor ama çıkarırken de midem ağzıma geliyor. gaviskon aldım ama kesmedi. var mı bu belirtiler için bir öneriniz ?
midem bulanıyor ve sürekli bir gaz üretimim var ve sürekli beni geyirme yoluyla gaz çıkarmaya zorluyor ama çıkarırken de midem ağzıma geliyor. gaviskon aldım ama kesmedi. var mı bu belirtiler için bir öneriniz ?
0
Zaphod
(30.12.08)
ehem, gastroentereolog? gercekten de, yedigin bi$i hafiften bozulmus olabilir, gastrit sinifindan bi$i olabilir, safra kesesi ta$i bile olabilir. hicbir sey olmayabilir.

su an ferahlamak icin metsil (cigneme tableti) ve pankreoflat (hap) onerebilirimgaza iyi gelir. bulantiya karsi da metpamid mi ne vardi. devam ederse doktor ama...
0
no avalon
(30.12.08)
2 maden suyu çak, yarım saat içinde rahatlamazsan doktora git.
0
sql
(30.12.08)
buyuk ihtimal degildir ama ben yine de sorayim; apandist olmadigindan emin misin? ozellikle soruyorum cunku mide bulantisi ve gaz uretimi onemli belirtilerindendir, diger belirtiler icin nete bir bak derim ben.
0
elan vital
(30.12.08)
yok apandist konusunda uzmanlaştım denebilir değilim. ama biraz geçti gibi maden suyu olayına girim şimdi belki toptan kurtulurum. teşekkürler.
0
🌸Zaphod
(30.12.08)
İlaçlara genel olarak karşı olmama rağmen dayanılmaz bir hal alırsa durum emedur tavsiye ederim. Hayatta kullandığım iki ilaçtan birisidir. (Diğeri de cırcır olma durumları için lomotil)
0
tekosin
(31.12.08)
ne yediysen dikkat et bi daha aynisini yeme...
0
sioxis
(31.12.08)
hamilelerde de çok oluyor bu durum. Yani bilmiyorum, tanımıyorum, kusura bakmayın ama aklıma geldi öyle.

Bir de doktora gitmek şart bence.
0
sinuzit
(31.12.08)
(1)

Gözleri bozduk sanırım bir yardım lütfen.

ugur dundara yakalanmis firinci
Selamlar,Son dönemde Açık Öğretim derslerime çalışmaya başladım. 4 ders için dershaneye gidiyorum. Günde bir ders alıyorum ve buraya kadar sorun yok. Ancak geri kalan 4 adet daha dersim var ve eve gelip kitapların başına oturduğumda en fazla 10-15 dakika içinde sıkılıp dersi bırakıyorum. Ayrıca okum
Selamlar,

Son dönemde Açık Öğretim derslerime çalışmaya başladım. 4 ders için dershaneye gidiyorum. Günde bir ders alıyorum ve buraya kadar sorun yok.

Ancak geri kalan 4 adet daha dersim var ve eve gelip kitapların başına oturduğumda en fazla 10-15 dakika içinde sıkılıp dersi bırakıyorum.

Ayrıca okumak istediğim 3-4 kitabım var.

Şu anda Zar Adam kitabını okuyorum ve kitap okurken gözlerimde bir bulanıklaşma ve konsantrasyon sorunu oluyor. Hatta kimi zaman gözlerimde yaşarmada oluyor. Özellikle küçük yazıları okurken yazılar birbirine giriyor gibi oluyor.

Bende bütün bu konsantrasyon problemlerini göz bozukluğuna bağlıyorum.

Ne yapmak lazım. Ayrıca bildiğiniz iyi bir göz doktoru tavsiyeside vermenizi rica ederim. Geçtiğimiz yıl bir arkadaşım Dünya Göz Hastanesine gitti ve 1 hafta çok sıkıntı çekti. Bunun dışında bir yer olsun lütfen. İstanbul Avrupa yakasını tercih ederim.

Ayrıca bu ders çalışamama durumum ile alakalı profesyonel yorum bekliyorum.

Bu sene artık şu dersleri vermek istiyorum.
0
ugur dundara yakalanmis firinci
(30.12.08)
Ruhsal Yöntem:
(bkz: http://dualarimiz.com/content/view/182/143/ )

Bilimsel Yöntem:
(bkz: http://www.donusumkonagi.net/makale.asp?id=2947&baslik=konsantrasyon_eksikligi_silva_yontemi_ile_Asilabiliyor&i=motivasyon_problemleri )

Mantıklı Yöntem:
Göz Doktoruna Gidebilirsiniz. Normalde Görme Bozukluğunuz yoksa bile Size Bir Dinlendirici Gözlük Verebilir. Verir. Verdi.! (:(git: )
0
iMpAcK
(20.04.10)
(5)

balıktan alınamayan vitaminler nasıl alınır ?

joehigashi
Balığı malesef hiç sevmiyorum. Neden böyle oldu bilmiyorum ama kokusu bile beni kendisinden uzak tutmaya yetiyor. E böyle olunca da balığın vucuda olan faydalarından mahrum kalıyorum. Ton balığı falan yiyebiliyorum ama o da belli bi süre sonra çok afedersiniz saman gibi gelmeye başlıyor. hem bilindi
Balığı malesef hiç sevmiyorum. Neden böyle oldu bilmiyorum ama kokusu bile beni kendisinden uzak tutmaya yetiyor. E böyle olunca da balığın vucuda olan faydalarından mahrum kalıyorum. Ton balığı falan yiyebiliyorum ama o da belli bi süre sonra çok afedersiniz saman gibi gelmeye başlıyor. hem bilindiği gibi fabrikasyon ürün olduğu için ne kadar faydalı olduğu da tartışılır. Şimdi balıktan alamadığım vitaminleri, mineralleri başka hangi gıdalarla sağlayabilirim ? Balık yağı, omega 3 vs. falan var piyasada bunlar tek başına balığın sunduğu mineral, vitamin zenginliğini verebilir mi ? Ya da balığın alternatifi olabilecek başka bir gıda olabilir mi ?
0
joehigashi
(30.12.08)
Balık yağı olabilir mi?
0
ataturkiye
(30.12.08)
besin takviyeleri..

(bkz: solgar)
0
insensitive
(30.12.08)
konserve ton/somon/vb baliginin aslinda hicbir vitamin icermedigini biliyor muydunuz?
0
x daemon
(30.12.08)
@snowflake


aslında sizde olan istisna bende de var. geçen aylara kadar hatta uzun bir müddet balık yemeyen şahsım eminönünden geçerken şu meşhur balık ekmekçilerin şöhretini denemek için bir yarım ekmek almak suretiyle bu güzide mamulu denedi ve çok beğendi. Hatta bi yarım bile kesmedi. Ama işte sonuçta sağlıklılığı tartışılacak bir şey yani o balık ne kadar omega 3 içerir ? İçerse bile zararı faydasından fazla mıdır tartışılır. Ama dediğiniz gibi somonu deneyebilirim.
0
🌸joehigashi
(30.12.08)
keten tohumu ceviz diğer kuruyemişler ve canola yagı
0
joepiscopo
(30.12.08)
(2)

insan konuşurken neden sallanır?

p shadow
yoksa hüsnü kuruntu mu yapıyorum bu bir insandır falan diye? başka bir şey mi deniyor böyle yaratıklara?efendim konuşma ayakta konuşma, sallanma bildiğiniz yatay yönde (sağ sol) bir salınım hareketi, ritmik bir hareket.. bu hareketi yapan bundan zerre haberdar değil.. normalde kendisini çok rahat bi
yoksa hüsnü kuruntu mu yapıyorum bu bir insandır falan diye? başka bir şey mi deniyor böyle yaratıklara?

efendim konuşma ayakta konuşma, sallanma bildiğiniz yatay yönde (sağ sol) bir salınım hareketi, ritmik bir hareket.. bu hareketi yapan bundan zerre haberdar değil.. normalde kendisini çok rahat bir insan zannetmekte, sonra bunun nedenini strese vurmuş çünkü genelde hocaların karşısı gibi toplu konuşmada göze çarpan sallanmalar yapmakta ama daha sonradan öğreniyor ki aslında normal ayakta konuşmalarda da sallanıyor..

özellikle farkında olmamalık durumu psikolojik gibi gösterip "bi git görün" e göz kırpar nitelikte?

yaşarmıyım?
0
p shadow
(29.12.08)
Beyin yoğun düşünce halindeyken ürettiği manyetik dalgaların tek bir noktada toplanarak rahatsız edici olduğunu, ve ritmik bir şekilde sallanınca dengeyi sağlayan kristallerin bu manyetik dalgayı dağıtan sinyaller gönderdiğini duymuştum/uydurmuştum/kendimde inanmıştım.
0
gns
(29.12.08)
@gns;
ah bu süpermiş.. en azından (eğer ezberleyebilirsem) kullanacağım bahanedir kendisi..
0
🌸p shadow
(29.12.08)
(11)

ekrana bakarken mide bulanması

dehri
ekrana ööyle bakarken değil de, interaktif uygulama halindeyken, bilhassa oyun oynarken, ordan oraya habire bir şeyler taşıyıp görüntü döndürürken filan rezil derecede midem bulanıyor. sanki eskiden böyle bir şey yoktu gibi hatırlıyorum. nedir? gözlerim 3 derece civarı miyop. geçen sene 1 astigmat ç
ekrana ööyle bakarken değil de, interaktif uygulama halindeyken, bilhassa oyun oynarken, ordan oraya habire bir şeyler taşıyıp görüntü döndürürken filan rezil derecede midem bulanıyor. sanki eskiden böyle bir şey yoktu gibi hatırlıyorum. nedir? gözlerim 3 derece civarı miyop. geçen sene 1 astigmat çıktı dediler, fakat gözlükleri modifiye etmedim, bununla alakası olabilir mi?
0
dehri
(29.12.08)
tasit tutmasi var mi?
0
no avalon
(29.12.08)
ben de fps oynayamiyorum bu olaydan ötürü, hatta eskiden wolfenstein oynarken cikarmaya ramak kalıyodu (tekdüze dönen grafikler daha da tetikliyo velhasıl). bende miyop ve az miktarda astigmat var ama bundan kaynaklandığını pek sanmıyorum.
0
boshi
(29.12.08)
yok taşıt tutması. şehiriçi, şehirlerarası, karada, havada, suda gidip gelirim.
0
🌸dehri
(29.12.08)
bu konuları en iyi tuncay biliyor, tuncay'a sordum. vertigo'ymuşsunuz. uçak kullanmayacakmışsınız bir de. ciddi dedi. ama bir şey olmazmış. tıp çok ilerlediği için dedi.
0
oldu görüşürüz
(29.12.08)
e kaldık mı şimdi vertigo vertigo. vay be.
0
🌸dehri
(29.12.08)
tuncaydan sonra sözlükteki başlığına baktım da vertigonun, orada hep korkuya bağlı demişler. korkmayın öyle değil, sallamışlar. iç kulağa bağlı bir şey. yani mide bulantısı da bana kalırsa "görüntü dönerken" sanki gözümüz kulağımızın arkasına kaçacakmış gibi oluyor ya, ondan olsa gerek.
0
oldu görüşürüz
(29.12.08)
tuncay kim yau?
0
🌸dehri
(29.12.08)
fps oynarken bana da oluyor arada
0
sleep may be the enemy
(29.12.08)
quake oynarken bende de oluyordu. yarım saat oynadıktan sonra mide bulantısı, baş dönmesi.
uzun ara sonrası cs falan denedim, onda da aynı şekilde dağıldım. artık hiç denemiyorum fps.

sol göz baya bi bozuk. diğeri sağlam. gözlüklü, gözlüksüz fark etmiyor.
0
cimri
(30.12.08)
refresh rate le alakası olabilir mi acaba?
crt mi? kaç hz ile kullanıyorsunuz?
da oda mide bulantısı değil baş ağrısı yapar işin aslı.
0
kyha
(30.12.08)
fps oynarken mouse hassasiyetini arttırdığımda oluyor bende de.
0
80 e 4
(05.01.09)
(3)

Sağlık ocakları

€xpolerer
yemek saatelerinde hizmet veriyorlar mı?
yemek saatelerinde hizmet veriyorlar mı?
0
€xpolerer
(29.12.08)
12:00 13:30 arası hizmet vermiyorlar diye biliyorum
0
ilkdefa
(29.12.08)
saglik ocagina göre degisir. büyüksehirlerdeki bazi saglik ocaklari 24 saat acik olabiliyor ama ögle arasi acil durumlar disinda hizmet vermeyebilirler hakli olarak.
0
atmacaged
(29.12.08)
vermiyolar.
0
fuskiyenin oglu
(29.12.08)
(5)

Bir Şey Merak Etmek İstiyorum

deliktas
İnsanlık halidir, hasta oluyoruz. Genelde şahsımın hastalıkları hafifmeşrep olup soğuk algınlığı ertesinde kesik öksürük ve burun tıkanıklığı olarak gerçekleşir. Yanlış anlaşılmasın napim needim diye sormayacağım. Doktoru var hastanesi var kliniği var. Benim soracağım soru yıllardır merak ettiğim am
İnsanlık halidir, hasta oluyoruz. Genelde şahsımın hastalıkları hafifmeşrep olup soğuk algınlığı ertesinde kesik öksürük ve burun tıkanıklığı olarak gerçekleşir. Yanlış anlaşılmasın napim needim diye sormayacağım. Doktoru var hastanesi var kliniği var.

Benim soracağım soru yıllardır merak ettiğim ama bir türlü bir doktora sormayı akıl edemediğim, sorsam da cevabını alabileceğimden emin olamadığım bir şey. Bu tip soğuk algınlığına yakalandığım zaman önce çok afedersiniz burnum tıkanıyor. Ama işin ilginç yanı, burnum tek taraflı tıkanıyor ve tıkanan burnumun tıkanan tarafı ayağa kalktığımda tekrar açılıyor. Çekiyorum bi güzel oturuyorum tekrar ve yine tıkanıyor. Niye böyle bu yahu? Bunun bilimsel bir açıklaması var mı? Varsa eğer o yoldan yola çıkarsak otururken de burnumuzun tıkanmasını engelleyebilir miyiz?
0
deliktas
(29.12.08)
soruya cevap olmayacak ama bende de var öyle bir şey. hatta sağa yattığımda burnumun sağ tarafı tıkanıkken, soluma döndüğümde afedersiniz sümüğün sol tarafa doğru yavaşça gittiğini hissederim.
0
temasettin
(29.12.08)
basınç farkı veya yer çekimiyle(ya da ikisi birden) bağlantılı olduğunu düşünüyorum ben. kendi başıma da geldiğinden.
0
jangara
(29.12.08)
kafanızın konumu yere olan eğimiyle alakalı yer değiştiren yaramaz sümükler sorumuzun cevabı efendim.
0
atrin
(29.12.08)
bendede oyle oluyor sahsen . tıkanmayan burun delıgıne parmakla bastırıp sumkuruyorum oh mis .
0
the end of dreams
(29.12.08)
o değil de fizyoloji (sistemlerin normal işleyişi) hocamız şunu dediğinde dumur yaşamıştım. insan zamanın çoğunda tek burun deliğinden nefes alıyormuş. Bi o tıkanıyormuş. Bi öbürü. hala inanmalı mıyım emin değilim. ama şu durumda tek bir burun deliğinin tıkanması her halükarda normal görünüyor. Hava yollarının elastikiyetiyle ilgili bir problem de olabilir. ayağa kalktığında bir şekilde daha sert olan hava yolları oturduğunda daha elastik hale geliyordur ve kapanıyordur. Oturma şeklinle alakalı olabilir belki ama gerçekten gizemli bir oluş. Merak etmekte sonuna kadar haklısın bence :D
0
cop ev misali beyin
(29.12.08)
(7)

Burun akıntısı durdurma

ataturkiye
Merhaba 300 Spartalılar ve 101 Dalmaçyalılar!Kronik sinüzit hastasıyım. Bu bilgi cepte. Son 1-2 senedir hiç sorunum yoktu. Lakin 1-2 gündür burnumda durmak bilmeyen bir akıntı var. Sürekli akıyor efendim durduramıyoruz. Sular seller misali. Grip ya da nezle olduğumu sanmıyorum. Gerçi olsam da komalı
Merhaba 300 Spartalılar ve 101 Dalmaçyalılar!

Kronik sinüzit hastasıyım. Bu bilgi cepte. Son 1-2 senedir hiç sorunum yoktu. Lakin 1-2 gündür burnumda durmak bilmeyen bir akıntı var. Sürekli akıyor efendim durduramıyoruz. Sular seller misali. Grip ya da nezle olduğumu sanmıyorum. Gerçi olsam da komalık olmadan anlamıyorum orası ayrı.

Sorum şu; bu akıntıyı nasıl durdurabiliriz?

Hepinize Selpaksız günler diliyorum...
0
ataturkiye
(28.12.08)
dekonjestan dedikleri cinsten spreylerden kullanın otrivine bunların başlıcasıdır.Ama en fazla 1 hafta kullanılıyor yada doktora faln gidin, manuel en iyi teknik tuvalet kagıdından tampon yapmaktır.
0
mikelarteta
(28.12.08)
ne kadar fayda eder kestirememekle beraber china oel tavsiye edebilirim. buyuk şişelerin yanında verilen inhalator ü kullanarak burun yolunuzu ferahlatabilirsiniz.
0
diyorum ve burayi dagitiyorum
(28.12.08)
cevap veriyorum: a şıkkı. (malum öss ile büyüdük)

essay olarak yanıt vermek gerekirse (ki gerekir), bu akıntıyı durdurmanın yolu doktora gitmekten geçiyor. o bi ilaç yazıyor. şıp diye kesiliyor. şimdi ilacın adını burda yazıp hem reklam etmek istemiyorum hem de belki senin işine yaramayacak. allah muhafaza, yanlış ilaç almanı istemem.
0
ben de bir gun yazar olurum belki
(28.12.08)
merhaba,
başka bir sağlık problemi ile ilgili bir soru olsa cevap yazmazdım, yazsaydım da "git doktora git kardeşim allahalla" türünden cevaplar verirdim lakin burun akıntım var_sinüzitim diyorsan sana öncelikle doktora gitmenin pek faydalı olmayacağını söylemek isterim. sinüzit operasyonlarının başarılı olmadığını büyük oranda tekrar etme riskinin olduğunu arkadaşlarımdan biliyorum. benim duyduğum/gördüğüm/bildiğim kadarıyla bu durum için en etkili çözüm -ismini yanlış hatırlamıyorsam- "canavar otu". bizim oralarda (AYDIN/bağarası) taraflarında (da) yetişen bu otu oradaki ninelerimiz bir kaç işlemden geçirip burnuna bir miktar sürüyorlar ve burnundan 2 gün boyunca iltihap akıyor. 2 günde bir leğen iltihap dolduran arkadaşlarım var. benim durumum çok ciddi değildi şahsen denemedim ama deneyen tüm arkadaşlarım 2 günden sonra sorunsuz bir buruna kavuştu. belki aktarlarda da bulabilirsin bu canavar otunu yanlız bilen biriyle kullan çünkü fazla dökersen ters gelirsin.
0
boktan kaleler
(28.12.08)
valla "bunu yapmaman gerekiyor" deyip disclaimer imi verdikten sonra devam edeyim. ankarada yazın çok sık bulunan, hatta anavatanının batıkent refüjleri olduğunu düşündüğüm acı kavun diye bir meret var. böyle misket büyüklüğünde, yeşil, üstü dikenli bir meyvesi oluyur bunun. çok ekşi, asidik(ya da bazik bilmiyorum, ph sorunu olduğu kesin) bir özütü var.

bazı yakınlarım bunları toplayıp, suyunu sıkarak burunlarına damlatma gibi bir çılgınlık yapıyorlar. sinüzitli burnu açtığını söylediler ama yan etkileri çoktur herhalde.
0
makineci
(28.12.08)
ne kadar faydalı olur bilmem ama yapanlarda iyi sonuçlar edildiği rivayeti ortalarda gezinmekte; nane spreyi yastık ve yorgana sıkılarak ferah bir kokuyla, ak sakallı dedelerin geldiği likorlü rüyalarla sabah kalktığında oh yeah dedirttiği söylenmektedir denemekte fayda var...
0
Daimon
(28.12.08)
bir doktora gidin. size ticari adları farklı olmakla birlikte bir pseudo efedrin verecektir. günde üç tane alabiliyorsunuz. direkt burun akıntısını kesmek için kullanılıyor. acı kavun filan sakat işler.
0
synick
(29.12.08)
(4)

İnsan - Hayvan Sadece gevşekken mi esner?

pascha d
sinirli ya da heyecanlıyken esnemiyoruz değil mi? sadece böyle rahat bi ortamda esniyoruz [gibi geliyor bana yoksa şüphen mi var..]
sinirli ya da heyecanlıyken esnemiyoruz değil mi? sadece böyle rahat bi ortamda esniyoruz [gibi geliyor bana yoksa şüphen mi var..]
0
pascha d
(27.12.08)
esneme zaten benim bildiğim o anki organizmanın uyuşukluğunun bir anlık üzerinden atması diye biliyorum. ağız açılıyor alabildiğince oksijen içeri alınıyor, beyne son 10-15 dk da ulaşmayan oksijen giriyor, az da olsa kendine geliyor falan.
0
only
(27.12.08)
valla ben sürekli esniyorum. yerden 30 metre yükseklikte dandik bir telesiyejle ölüm kalım savaşı verirken bile esnemiştim.
0
deckard
(27.12.08)
ben az biraz heyecanlandıgımda da esnıyorum.
0
temizkopat
(27.12.08)
Esnemenin ana nedeni, beyin isisini kontrol etmekmis.
0
ermanen
(28.12.08)
(5)

el titremesi

inkey
şimdi benim şöyle bi sorunum var. ellerim mütemadiyen titriyor. çevremdeki herkes söylemeye başlayınca dedim artık bi doktora görüneyim ben. öyle çok rahatsız edecek derecede değil ama herkes söyleyince panik oldum bi şey varsa ya diye. derseniz ki eğer duyuruyu niye açtın, hangi bölüm bakar bu ola
şimdi benim şöyle bi sorunum var. ellerim mütemadiyen titriyor. çevremdeki herkes söylemeye başlayınca dedim artık bi doktora görüneyim ben. öyle çok rahatsız edecek derecede değil ama herkes söyleyince panik oldum bi şey varsa ya diye. derseniz ki eğer duyuruyu niye açtın, hangi bölüm bakar bu olaya efendim onu öğrenmek için. beyinle alakalı bir şey midir yoksa nedir? yoksa hastaneye gidince yönlendirirler mi? şimdiden teşekkürler.
0
inkey
(27.12.08)
el titremesi öncelikle "hiçbirşeyin yoktur devam et git" denilmeyecek bir durumdur.
bu duruma en sık neden olduğu düşünülen "patolojik durum" hipertiroidi" dir. (halk arasında zehirli guatr olarak bilinir) tiroid hormonlarının aşırı salgılanıyor oluşu, sinirlilik, bağırsak rahatsızlıkları, kalp ritm düzensizlkleri ve el titremesi yapabilmektedir. öncelikle tiroid testlerinizin normal olu olmadığına bakınız.
diğer bir patolojik neden kullanılan ilaçlar olabilmektedir. eğer başka nedenlerle bir ilaç kullanma durumu varsa bu da titreme yapabilmektedir.
aslında bir sürü neden daha var. ama sizde bunların olduğunu sanmam.
size bahsetmek istediğim aslında farklı bişey. patolojik olmayan, insanın genetiğinden kaynaklanan bünye ile ilgili bişi.. genel olarak kişilik yapınız endişeli, yerinde duramayan, heyecanlı bir yapıda ise titrememeniz anormal olabilmektedir. metabolizması hızlı insanlarda bu tür titreme hadisalari normal kabul edilmektedir. iyi yönü hiç kabız olmazsınız :)))
eğer sizin için problem yaratmıyorsa titreme takmayın derim. insanlar ellerinize bakıp sürekli ellerin titriyor diyorlardır. insan sinir olabilir. eğer sinir olmak istemiyorsanız ellerinizi titremeyle kullanmaya alışın (destekli tutmak) ya da kimseyi sallamayın ében kabız olmuyorum kiiiiii" deyip çekin gidin :)))
0
ceyrekakıl
(27.12.08)
benim yakın arkadaşım var baya belirgin şekilde titriyor söylediğine göre sinir hastasıymış ondan dolayı oluyormuş senin de böyle bir rahatsızlığın olabilir eğer göze çarpıcak şekilde fazla ise doktor a gözükmen de fayda var.
0
imparatorolmayikolaymisandin
(27.12.08)
bence bir norologa gorunmekte fayda var. bazi boyun fitiklarinda da olabiliyor. uyusma/karincalanma varsa bu da olabilir. evet, en iyisi norolog...
0
no avalon
(27.12.08)
boyun fıtığının el titremesi ile ilgisi yoktur. birlikte olabilir. boyun fıtığı dediğimiz şey servikal hernidir. disk problemlerinden kaynaklanan sinir sıkışması hadisesidir. sıışan sinirin dermatomunda hissizlik olabilirken ileri dönemlerde sıkışmanın artması ile sinirde harabiyet olmaya ve güçsüzlük bulguları eklenmeye başlar. güç kaybı kalıcı olmadan opere olmak gerekir. (bahane ile servikal herniyi de yazmış olduk)
bu arada "boyun fıtığı da olabilir" denmiş. sanırım buna dayanarak "en iyisi nörolog" denmiş. boyun fıtığına beyin cerrahisi kliniği bakar.
eğer sizi çok rahatsız eden bir titreme ise işe dahiliye (endokrin ) den başlayabilirisniz. her bıranşın ilgisini çekecek tetkikleri yaptırıp kendisi ile ilgili patoloji tespit edemez ise en uygun uzmana yollayacaktır. bu nörolog da olabilir.
0
ceyrekakıl
(27.12.08)
bende boyun fıtığı var. el titremesi ile fark edildi. elim titredi uzun süre. geçmedi, eeeyh dedim doktora gittim, fıtık çıktı. hatta ben de hiç aklıma gelmediği için nereden randevu alacağımı bilememiştim. hastaneyi aradım, sorunumu söyledim, el titremesinin boyun fıtığyla alakası kuruluyor olmalı ki; benim randevumu hemen ilgili doktora yazdılar. şikayetimi anlattım, kadın fıtıktır dedi, muayene etti, fıtıktır dedi mr istedi, fıtıktır dedi, mrda fıtık çıktı. sizin sorunun kaynağını bilemem tabii ama bence el titremesinin fıtıkla alakası var.
0
cereal killer
(27.12.08)
(2)

kemik tümörü

entwine
dizimdeki belirtilerin hepsini doğruluyor bu kemik tümörü. nedir? nasıl birşeydir? iyisi kötüsü var mıdır?
dizimdeki belirtilerin hepsini doğruluyor bu kemik tümörü. nedir? nasıl birşeydir? iyisi kötüsü var mıdır?
0
entwine
(26.12.08)
bladder
(26.12.08)
tümör teşhisi doktor tarafından mı kondu yoksa kendiniz belirtilere göre mi öyle bi kanıya vardınız? başımdan geçtiği için biliyorum, tümör teşhisi koyulması zaman alıyor. 6 ayda teşhisi koyabilmişlerdi. tümörün iyisi kötüsü vardır. benimki iyi huyluydu. iyi huylu tümörler çok fazla yayılmaz.

benim hastalığımın adı osteoid ostema idi. belirtileri sadece kemikte şiddetli ağrı. bu belirti çok da belirleyici olmadığı için, başka hastalıkların belirtisi de olabilir. menisküs, romatoid artirit vs.

osteoid osteoma için konuşursam teşhisi en son şöyle koymuşlardı. aspirin alınca 1 saat kadar ağrıyı kesiyordu. başka türlü ağrı kesilmiyordu.

size tavsiyem vakit geçirmeden iyi bir doktora ve hastaneye gitmeniz.
0
schimsonique chaiselongue
(26.12.08)
(9)

ateşte üşüme ?

Zaphod
7 yaşındaki yiğenimin 37.7 ateşi var ama elleri buz gibi ve üşüyorum diyip titriyo ve üstünü örtmemizi istiyor. nedir bu işin doğrusu örtmek mi lazım açmak mı ?
7 yaşındaki yiğenimin 37.7 ateşi var ama elleri buz gibi ve üşüyorum diyip titriyo ve üstünü örtmemizi istiyor. nedir bu işin doğrusu örtmek mi lazım açmak mı ?
0
Zaphod
(25.12.08)
doktor değilim ama nöbet geçiriyor. büyük olaslıkla da üşütmüş yiğneniz. çocukken bana da çok olurdu üşüttüğümde. ama kesin tanı ve tedavi için bir hastahaneye gitmek daha yararlı olacaktır.
0
damnlucifer
(25.12.08)
doktora götürmek lazım doğrusu.
0
teritori
(25.12.08)
kesinlikle örtmemek, hatta üstündekileri çıkarmak lazım. koltuk altlarına soğuk ıslak havlu yerleştirin. atletine kadar herşeyi çıkarın.
0
girl in a coma
(25.12.08)
en dogrusu doktordur. bilincsiz ilac da vermeyin cocuga. benim karaciger iflas etmisti bu grip ilaclari yuzunden.
0
sanio
(25.12.08)
37.7 cok yuksek ates degil, ozellikle cocuk icin.
0
wpi
(25.12.08)
Ateşli olan hiç bir hastanın üstü örtülmez , hatta biraz soğuğa kaçan ılık suda duş aldırılır.Havale geçirir maazallah amman diyim.
0
siriquastrum
(25.12.08)
teyzem şöyle der eğer ateşi yoksa ve titreme , üşütme geliyorsa üstünü açmaya gerek yok , ateş geldiği zaman üstünü örtmeyin.
0
madrigal
(25.12.08)
gecmis olsun hasta oluyor olabilir. 37,7 ye ates denmez korkulacak bir sey yok, ama uzerini atesi varken ve yukselirken ortmeyin.Sakin!
Boyle titreme bircok hastalikta ortaya cikabilir, ama aklima mevsimsel ve prodromal olarak birden su cicegi geldi niye ise.(kaale almayiniz,sadece tahmin)
gecmis olsun, doktora goturmeyi ihmal etmeyin cocukta, bir de sakin aspirin vermeyin, atesini parasetamol ile dusurun.
Su anda goturemiyor ve sabaha goturebilecekseniz de, atesinin yukselmesine engel olunuz. 38 i gecerse ve daha da yukselirse beklemeyin, acile goturun.
0
ciaccona
(25.12.08)
vücutta yaygın bir enfeksiyon olduğundan(ki bunun menşei bademciklerden tutun da sidik kesesine kadar olabilir) ötürü,vücut bir savunma mekanizması geliştirir ve cillop gibi yaşayan patolojik etkenlere(hastalık yapıcılar diyebiliriz) "al sana ateş!yan mendebur!" der.

bu yangı dediğimiz mekanizmanın devamıdır ve aslında ateş düşürücülerle(eğer ateş beyni etkileyecek seviyede değilse) vücuda destekten çok köstek olunur.burda amaç ateş eğer tehlikeli boyutta değilse(40-41.5 ve üstü) hastayı rahatlatıcı yaptırımlarda bulunmaktır.üst örtmek v.b. tehlikelidir.ılık bir duş rahatlatıcı olabilir.

en yakın doktora başvurmak en etiğidir.
0
bas git
(25.12.08)
(8)

Uyku Problemi

auzril
Uyku problemi ben kendimi bildim bileli var olan bir durum. Düzenli egzersiz yapıyorum, gece yatmadan önce tüm problemlerimi bir kenara bırakıyorum, kuzu koyun bile saydım. Ama yattıktan en az 1.30 saat sonra uyuyabiliryorum. Acaba uyku hapı dışında bir önerisi olan var mı ?
Uyku problemi ben kendimi bildim bileli var olan bir durum. Düzenli egzersiz yapıyorum, gece yatmadan önce tüm problemlerimi bir kenara bırakıyorum, kuzu koyun bile saydım. Ama yattıktan en az 1.30 saat sonra uyuyabiliryorum. Acaba uyku hapı dışında bir önerisi olan var mı ?
0
auzril
(24.12.08)
aynı sorun bende de vardı. bunun uyku hapıdır şudur budur bi çözümü yok aslında. bunlar sadece sorunu erteler. yoğurt yersiniz ayran içersiniz de her şey bir yere kadar.
ben aynı durumdayken, kafamı boşaltmayı destur edindim her gece yatmadan önce. uyuyamıyorsunuz çünkü o kadar çok şey düşünüyorsunuz ki o sırada, beyin uyumanıza mahal vermiyor. düşünmemeye çalışın, ama düşünmemeyi de düşünmeyin o da yanlış.
kıssadan hisse, düşünmeyin hiç bir şey...
0
alexander the one point five
(24.12.08)
gerçekten hap map karaciyere zararlı bide kendini alıştıracaksın içmek senin alışkanlığın olacak hipnozla gerçekten üstesinden gelirsiniz (eğer fiziksel bir problem yoksa) yani kendi kendinize yaparsanız biraz fazla uyuyabilirsiniz
0
ilkdefa
(24.12.08)
gözler yoruluncaya ve saglam bir esneyinceye kadar yataga gitmemek... 1se 1, 3se 3. gene az uyuyorsunuz ama yatakta "ya uyuyamazsam" stresi olmuyor bari.
0
507
(24.12.08)
tabi herkeste aynı sonucu verecek diye birşey yok ama uyumak istediğin zaman kitap okuyabilirsin. bende bu sorunmu yoksa herkeste mi aynı oluyor onu bilmiyorum. birde geceleri fazla ders çalıştığımda yatağa öyle bir huzurla giriyorumki inanılmaz. sanki bir rahatlama geliyor bünyeye.
0
guess
(24.12.08)
benzer bir durumu geçmişte yaşarken televizyona çözüm buldum
şöyle ki;
uykum gelince yatağa yatıp televizyonu açıyorum,
1saate otomatik kapanmayı ayarlayıp başlıyorum izlemeye en sıkıcı konular açık oturumlar,
bu süreler 2saatlerden 15dakkalara düştü şu anda
hala televizyona uyuyorum
iyi geceler
0
demlikposet
(24.12.08)
reklam sayılmaz sanırım doğadan relax diye bir bitkisel çay var işe yarar..yatmadan 1 saat önce.
0
halef
(24.12.08)
Düşünmemeye çalışmak biraz zor oldu. Sonuç olarak seçeneklerim hipnoz, kitap okumak, birde bitkisel çay. Hipnoz hakkında pek bir bilgim yok ama öğrenmek isterim kitap okuyunca yine geç saate kalıyorum birde çay seçeneği kaldı. Eğer nasıl hipnoz yapılacağını söyleyebilirseniz iyi olur :)
0
🌸auzril
(24.12.08)
benim düşüncek çok şeyim olduğu zamanlarda yaşadığım uyku problemimi ortadan kaldırdığına inandığım birşey var. göz kapatıldığında gördüğünüz siyah ekrana kaptırın kendinizi 5 dk. sonra uyuyor insan ortalama. bunların hepsinin hurafe olma ihtimali vardır.
0
entwine
(26.12.08)
(7)

sigara ve sindirim sorunu

füt
bazı doktorlar sigaranın sindirimi kolaylaştırdığını söylemişti. 10 gün önce sigaradan kurtuldum, artık hiç bir şekilde canım istemiyor, ymekten sonra, bira kahve içerken canım sıkıldığında stresli heyecanlı olduğumda vsvs. (aklıma geliyor ama canımın istediği hiç olmadı) yalnızca bir tane sorunum v
bazı doktorlar sigaranın sindirimi kolaylaştırdığını söylemişti. 10 gün önce sigaradan kurtuldum, artık hiç bir şekilde canım istemiyor, ymekten sonra, bira kahve içerken canım sıkıldığında stresli heyecanlı olduğumda vsvs. (aklıma geliyor ama canımın istediği hiç olmadı) yalnızca bir tane sorunum var o da sindirim!

normalde sindirim sistemim pek düzgün çalışmıyor sigara içerken de böyleydi. şimdi sigarayı bıraktım hepten felç olmuş durumda, 4 ya da 5 günde bir tuvalete çıkabiliyorum o da çokkk sıkıntı veriyor. tavsiye edebileceğiniz bütün şeyleri (kayısı, yovita, yoğurtlu çiçek tozu, sinameki, kireç gibi olan toz ilaç vs) denemiş biri olarak, daha sıradışı ve kalıcı çözümler aramaktayım. var mıdır tavsiyeniz?
0
füt
(23.12.08)
Kalici cozum bunyenizin sigarasizliga alismasindir. Uzun donemde gerceklesir buyuk ihtimalle.

Kisa donemde eczaneden hafif bir mushil almayi deneyebilirsin.
0
wpi
(23.12.08)
sigarayı çok veya az içtiğimde ya da hiç içmediğimde bende de oluyor bu.. sigaraya başlarsanız ya da azmedip sigarasızlığa alışırsanız (3 hafta dior allen carr) geçecektir
0
pascha d
(23.12.08)
yirmi gün daha sabır. o zaman sindirim probleminizin sıgara ile ilgisi olmadığını anlayacaksınız.
0
trocero
(23.12.08)
her gün bir kaşık sokol. kullanmadım ama kullanan tanıyorum. faydası oluyor. muş..
0
girl in a coma
(23.12.08)
cappy nin prebiyotikli meyve suyu var. sabah aç karnına bir bardak için, faydası oluyor.
0
girl in a coma
(23.12.08)
Çok mecbur kalırsanız (bkz: bekunis).
Yok eğer daha tabii yollar arıyorsanız yürüyüş yapmak garip bir şekilde işe yarıyor.
0
betty puf puf
(23.12.08)
25 yaşında olmama rağmen bu sindirim sorunu bende de var. benimde 6 ayı geçti sigarayı bırakalı. Ben günde 1 adet yer elması, o yoksa normal elmayı(kabuklu olarak) yiyorum onlar bağırsaklardaki pohkları söktürüyorlar benim.
0
daglien
(23.12.08)
(3)

hızlı yemek yeme

madrigal
şimdi sevgili arkadaşlar hızlı yemek yediğim zamanlarda sırtımda garip bi ağrı oluşuyo 5-10 dakika sonra geçiyo analamadım gitti bi türlü nedir ne değildir bileniniz varmı sizlerde olmuyo yoksa bende bi cinslik mi var :)
şimdi sevgili arkadaşlar hızlı yemek yediğim zamanlarda sırtımda garip bi ağrı oluşuyo 5-10 dakika sonra geçiyo analamadım gitti bi türlü nedir ne değildir bileniniz varmı sizlerde olmuyo yoksa bende bi cinslik mi var :)
0
madrigal
(22.12.08)
hızlı yemek yerken çok hava yutuyorsan gaz sancısı sırta kadar vurabilir.
0
kurukafa
(23.12.08)
olur öyle, birşeyin yok..
damar damar üstüne binmiştir..
gaz sıkışmıştır..
zaten kırılsa acıdan yerinde duramazdın..
ne diyorum ben?!
tedavisi senin de tahmin ettiğin üzere daha yavaş ve çiğneyerek yemekten ibarettir bu rahatsızlığının.
0
jack of hearts
(23.12.08)
yemeği hızla yerken farketmeden öne doğru eğiliyor ve her seferinde belini zorluyor olabilirsin. dik durmaya çalış
0
makineci
(23.12.08)
(1)

triod-akciger ilişkisi

ertan
Merhabalar efendim herkese sevgilerimle....triod bezlerinde bulunan nodüller ile akciger fonksiyonları arasında bir ilişki varmıdır.......nefes darlığı veya diğer bir hastalığa neden olabilirmi? Teşekkürlerimle..
Merhabalar efendim herkese sevgilerimle....triod bezlerinde bulunan nodüller ile akciger fonksiyonları arasında bir ilişki varmıdır.......nefes darlığı veya diğer bir hastalığa neden olabilirmi? Teşekkürlerimle..
0
ertan
(22.12.08)
(kesin bilgiler değildir bu yazacaklarım) tiroid bezimde nodül var benim, ancak şu ana kadar tedaviyi sürdüren iki doktorum (ve konu ile ilgili yüzlerce soru sorduğum bir doktor arkadaşım) akciğerle ilgili bir şeyden bahsetmedi.
nefes darlığı deyince şu geldi ama aklıma, hipertiroidi'nin belirtilerinden biri fiziksel yorgunluk ve çok az efor sarfetseniz de, uzun süre koşmuş gibi nefes nefese kalabilirsiniz.
0
kobuzchu kiz
(22.12.08)
(4)

Boyun Tutulması?

zaugnakhaldun
Emin değilim ama boynum tutuldu sanırım.Sol tarafıma doğru bırakın kafamı çevirmemi, hafifçe oynatsam bile sol kulağımın arkasında bir yerlerde çok şiddetli bir ağrı giriyor.Bu boyun tutulması mıdır? Eğer öyleyse en iyi nasıl geçirebiliriz acaba bunu?Saolun
Emin değilim ama boynum tutuldu sanırım.


Sol tarafıma doğru bırakın kafamı çevirmemi, hafifçe oynatsam bile sol kulağımın arkasında bir yerlerde çok şiddetli bir ağrı giriyor.

Bu boyun tutulması mıdır? Eğer öyleyse en iyi nasıl geçirebiliriz acaba bunu?

Saolun
0
zaugnakhaldun
(21.12.08)
Eger fitik gibi bir hadiseden suphelenmiyorsaniz bir kas gevsetici icmek ve cok hareket ettirmemek ise yarayacaktir.
Kas gevseticiler icin: adeleks, muscoril, rantudil, cabral,
krem turu icin: dolgit, voltaren, thermo-rheumon...
Gecmis olsun..

Yok eger uzun sureden beri varsa bir doktora gorunmenizde yarar olabilir efenim.
0
ciaccona
(21.12.08)
arkadaşın önerilerinin yanında sıcak bir duş iyi gelecektir, hatta yakınınızda masaj yapabilecek birisi varsa sıcak duş üzeri hafif bir masaj tadından yenmez, geçmiş olsun.
0
oligomer
(21.12.08)
Tantum'un sırf bu işe yarayan bir jeli vardı. Elinin hafif olduğunu bildiğin birine sabah akşam sürdürt. Bir de boyun tutulmaları soğuk algınlığı ve c vitamini yetersizliği kaynaklı olurlar genelde. C vitamini al. Ayrıca gözünü seveyim boyun çevrene kimsenin hiç bir şekilde masaj yapmasına izin verme. Çok hassas bir bölgedir ve maazallah boyun felci dahi geçirebilirsin.
0
eftalit
(21.12.08)
belirtiler pek boyun tutulmasına benzemiyor. İltihabik bir durum bile olabilir. Olay kafada gerçekleştiği için bir doktora görünmenizi tavsiye ederim.
0
fatihdr
(21.12.08)
(13)

Ayak Üşümesi

birberberbirberberebreberber
Ayaklarım mütemadiyen üşüyor. Çorap, terlik, çetik ne varsa denedim.. Ayaklarımı sıcak suya soktum ısındı, çıkarttıktan beş dakika sonra yine buz kesiyor. çözemedim ben bu işi.
Ayaklarım mütemadiyen üşüyor. Çorap, terlik, çetik ne varsa denedim.. Ayaklarımı sıcak suya soktum ısındı, çıkarttıktan beş dakika sonra yine buz kesiyor. çözemedim ben bu işi.
0
birberberbirberberebreberber
(21.12.08)
Kansızlık olabilir. Ama sadece ayak üşüyorsa, ayağınızın terlemesi ile ilgili olabilir.
0
ilkdefa
(21.12.08)
(bkz: pekmez iç)
0
onurct
(21.12.08)
ayaklarım ve el parmak uçlarım üşüyor. yoksa ölüyor muyum? ısıtma yöntemi hala aranmaktadır.
0
🌸birberberbirberberebreberber
(21.12.08)
kayakçılar için üretilen çoraplara bir bakayım. teşekkürler.
0
🌸birberberbirberberebreberber
(21.12.08)
tam olarak istedigin nedir anlamadim ?

gecici cozum istiyorsan sayet sunlari oneririm;

1- kalorifer petegine yasla ayaklari.
2- sicak su torbasina bas ayaklari.
3- cok eski bir taktiktir, bir tane dikdortgenler prizmasi seklinde olan (oluklulardan degil kaldirim tasi gibi) tugla alip onu tencereye koyuyorsun ardindan tencereyi suyla dolduruyorsun. ocakta su kaynar hale geldikten sonra tuglayi kalinca bir beze sar, ayaklarinin altina koy. sicak su torbasindan cok cok uzun sure sicakligini korur.

4- tabi ki doktora gorun, bir de ayaklarinizi usutmemeye bakin, oradan karniniz ve bobreklerinizde de sancilara neden olabilir.
0
lejant
(21.12.08)
genelde fazla c vitamini alınca başıma gelir bu. portakal olsun, elma olsun, ayva olsun iki tanenin üstünde yedim mi ellerim ayaklarım tirtir titremeye başlıyor. nedenini hiç bilmiyorum. seninde benim gibi sağlığa karşı alerjin olabilir belki.
0
jack of hearts
(21.12.08)
kızılderililer, kırmızı pul biber koyarmış çoraplarının içine.
0
cedilla
(21.12.08)
www.kolaytedarik.com

urun.gittigidiyor.com

www.superyaa.com

bunlar pahalı biraz daha ucuz olsun dersen de;

www.ereyon.com.tr

benim bulabildiklerim bu kadar ama özellikle süperyaa.com'daki gayet güzel bişeye benziyor
0
sprinter tosbaga
(21.12.08)
terlemeden dolayı olabilir benim terleme hastalığı ayaklarla alakalı eğer çorap olursa terlemiyor.çorabı çıkardığım anda karıncalanma ve ardından terleme sadece çorap çıkartmam butun vucudu terletiyor heleki eller sırılsıklam oluyor.böyle bir hastalık vs. olabilir mi?
0
cause
(21.12.08)
gg'daki ısıtıcı sobalardan almayı düşünüyorum ama sıvıya karşı hassasmışlar. terleme ile ilgili bir hastalığım bulunmamakta. ayrıca soğuğa dayanıklı bir bünyem var (grip, soğuk algınlığı ne lan?)
0
🌸birberberbirberberebreberber
(21.12.08)
yünlü çorap tavsiyesini yineleyeceğim. orada burada aldığımız çoraplar akrilik/naylon vs sentetik olduğundan gerçekten ısıtmazlar. size gereken %100 yünlü bir çift çorap..
0
süpermaninkızı
(21.12.08)
ben bir seferinde ayak tabanlarıma kına yakmıştım, gayet sıcak tutuyor, tavsiye ederim. yalnız ayak el kadar suya girmediğinden uzun süre kalıyor kına. şimdi yaksanız sanırım yaza ancak geçer.
0
zen spider
(22.12.08)
kıçıma yakmadım, bilemem :p
ben sıcak tutsun diye değil ayakta güzel durduğunu düşündüğüm için yakmıştım. özellikle kınalı ayak parmakları çok güzel görünmüştü gözüme. zevk ve renk meselesi tabii...
0
zen spider
(23.12.08)
(4)

Lahana Hapı

annem bana kiz bul evlen dedi
Zayıflamak için kullanılan lahana hapı varmış. Bunun içeriği, sağlığa etkileri nedir? İşe yarar mı? Tecrübe eden, bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum.
Zayıflamak için kullanılan lahana hapı varmış. Bunun içeriği, sağlığa etkileri nedir? İşe yarar mı? Tecrübe eden, bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum.
0
annem bana kiz bul evlen dedi
(20.12.08)
zayıflamak için 1. şart boğazı tutmak 3 beyazdan kaçınmak bir de mümkünse spor yapmaktır
lahana hapları yalandır,(belki bir miktar destekleyicidir ama iyi bir spor artı diyetin üstüne)

imza:diyetle 17 kilo vermiş adam
0
demlikposet
(20.12.08)
valla lahana hapı yerine direkt lahana suyu içsen?

lahana suyu ile 6 kilo vermiş, pideyle dürümle 10 kilo almış adam.
0
deckard
(20.12.08)
(bkz: keten tohumu)
0
perloneth
(20.12.08)
güzelce su atarsın, bağırsakların çalışır ama yağ yakamazsın lahana hapıyla.
yağ yaktıracak hap arıyorsan termojenik yağ yakıcılara başvuracaksın. onları da spor yapmadan kullanırsan bir yılda bir kilo verirsin belki.
0
arnold schwarzeneger
(20.12.08)
(4)

acil veteriner sorusu

hayatacaylakkaldim
bir veteriner arkadasimiz cevaplarsa ck sevinecegim. ben uzaktayim ve kopegime ailem bakiyor. 9,5 yasinda. yaklasik 1 aydir cok zayiflamis, daha once sismandi. veterinere goturmusler ( biraz topluydu kopegim diet mama almistik zayiflasin diye yaklasik 1 yildir kullaniyirdu gerci, ama 1 ay once alina
bir veteriner arkadasimiz cevaplarsa ck sevinecegim. ben uzaktayim ve kopegime ailem bakiyor. 9,5 yasinda. yaklasik 1 aydir cok zayiflamis, daha once sismandi. veterinere goturmusler ( biraz topluydu kopegim diet mama almistik zayiflasin diye yaklasik 1 yildir kullaniyirdu gerci, ama 1 ay once alinan mamanin markasi degisikti) veteriner mamadan buyuk bir ihtimalle degistirelim demis. degistirmisler. ha bu arada 1,5 ay kadar once de kedinin pesine dusmus patisini parcalamis. buyuk ihtimalle tasa denk geldi o zaman da gitti dikise gerek yok demis merhem falan vermis bir de antibiyotik.

gecmisi bu daha once hic hastalanmadi yavrum ( bu kadar onemli olarak ) 2 hafta once agzindan kan gelmeye baslamis. gene gitmisler. veteriner bakmis agzinda ufak bir yara gormus bu yuzdendir demis, sulu gida verin. ama annem 2 haftadir yemek yemiyor diyor. sut yogurt ton baligi falan vermisler. agzindaki kan da ara ara devam etmis. dun cok kanama olmus agzinda. gene goturmusler, serum baglamis, igne yapmis. 3 gun devam edelim serum ve igneye demis. hayvan dogru durust disari bile cimiyormus 1 aydir. sadece cisini etmek icin zar zor gidiyormus bahceye. eski canliligindan eser yok

ben mide kanserinden supheleniyorum ama emin de degilim. neden olabilir baska?

veteriner anlamamis kafayi yiyecegim burada. yardim edin lutfen

tesekkurler
0
hayatacaylakkaldim
(18.12.08)
istanbuldaysanız, kadiköy moda'da friends pet var oraya götürün derim. orası bayağı iyi bir yer.
bu da sitesi bakın: www.friendsvet.com sitede Dr Online diye bir menü var ayrıca oraya da yazarsanız cevaplarlar ve doğru bir cevap olur, çünkü yanıtlayanlar zaten veterinerler.
0
ymerdiveni
(18.12.08)
ben yurtdisindayim ailem antalya'da. uzagim yani istanbul'dan
0
🌸hayatacaylakkaldim
(18.12.08)
dediğim gibi; yukardaki yazdıgım sitede dr online kısmına yazın bir isterseniz. orada cevap verirler, buradaki tahminlerden daha doğru olur muhtemelen.
0
ymerdiveni
(18.12.08)
geçmiş olsun. veterinerin ilaç yüklemesi yapmadan önce tahlil yapması ve sonucuna göre tedavi uygulaması daha uygun olurdu. 2 haftadır yemek yememesi pek iyi değil. mutlaka kan ve idrar tahlil yapılması lazım.
ne yazık ki veteriner ya da köpek sahibi değilim, bir tedavi önerisinde bulunamayacağım.
eğer şimdiki veterinerden memnun değilseniz antalya'da iyi olarak bilinen bir veteriner önerebilim yalnızca:
Doğa Veteriner Kliniği www.dogavet.com 0242 316 65 38

türkiye hayvanları koruma derneği antalya şubesi'ni ararsanız onlar da güvenilir bir veteriner önerebilirler: 0242 332 53 18
0
zen spider
(19.12.08)
(4)

Öss Kaygısı İçin Psikolog /Psikolojik Danışman

sare
Sınava bu kadar az kala nihayet kardeşim çalışamamasının nedeninin psikolojik sorunlar olduğunun kabul etti ve bir psikologdan yardım almaya karar verdi. Methini duyduğunuz ya da bizzat faydasını gördüğünüz böyle bir psikolog var mı? (Bu psikologun sınav kaygısı üzerine uzmanlamış olması tercihimiz.
Sınava bu kadar az kala nihayet kardeşim çalışamamasının nedeninin psikolojik sorunlar olduğunun kabul etti ve bir psikologdan yardım almaya karar verdi. Methini duyduğunuz ya da bizzat faydasını gördüğünüz böyle bir psikolog var mı? (Bu psikologun sınav kaygısı üzerine uzmanlamış olması tercihimiz.
edit: şehir İstanbul
0
sare
(18.12.08)
sevdigi - muhabbeti iyi olan hocalariyla konussa dahi yeterli olabilir bence. rehberlik hocasi demiyorum - sacmaliyorlar genelde benim zamaninda karsilastiklarim.

ve de "sinava bu kadar az sure kala".. 5 - 6 ay yok mu daha ya? ben ve tanidigim bir cok insan son ayina kadar sadece gidip denemeleri cozduk geri donduk. bombos onlarca kitap var hepimizin evlerinde. aileden calismiyorsun sen bak - cok az kaldi sinava diye ustelenseydi daha panik olurdum herhalde.
0
the beyin
(18.12.08)
Dershanedeki rehberlik hocasını seviyor ve takdir ediyor. Bu adamcağız kardeşimi gazlıyor, eve geliyor "artık çalışmaya karar verdim" diyerek ancak sonuç yine aynı oluyor.

Diğer yandan, günde 10 saatten az uyudu mu mık mık eden bir çocuk, 12 saat olsa yine uyur. sınava 5-6 ay kala bir çocuğun 12 saati rahatça uyumasını ben anlayamıyorum. "Az ama programlı çalıştım" lafının şehir efsanesi olduğunu hepimiz biliyoruz. Kaldı ki bu çocuk lafa geldi mi boğaziçi endüstri mühendisliği isteyen bir çocuk, öyle neresi olsa kazanırım da demiyor.

Öyle de karışık bir durum işte...
0
🌸sare
(18.12.08)
simdi adını hatırlamıyorum tavsiye ediyorum. com mu tavsiye.com mu ordan tamamen aynı şikayet ile ilgili psikolog aradım buldum izmirde. çok da memnunuz 1 bucuk aydır devam ediyor.
0
merope
(18.12.08)
Baskı yapıyor olsaydık lafla bunu başarabileceğimize inanıp böyle bir arayışa girmezdik. Kaldı ki kardeş bu, aile çok daha rahat bendekine nazaran.
0
🌸sare
(18.12.08)
(8)

prezervatifle sex kadında da aynı hissiyatsizliği mi veriyor?

pascha d
sonuçta tabi plastik kaplı bişey hissediyor onlar da, hoş olmasa gerek.. ancak bizdeki kadar da kötü değildir diye tahmin ediyorum.. yoksa öyle midir?soru sadece bayanları da kapsamıyor olaydan soğuyan bi ben miyim merak ettim.
sonuçta tabi plastik kaplı bişey hissediyor onlar da, hoş olmasa gerek.. ancak bizdeki kadar da kötü değildir diye tahmin ediyorum.. yoksa öyle midir?
soru sadece bayanları da kapsamıyor olaydan soğuyan bi ben miyim merak ettim.
0
pascha d
(18.12.08)
yok fedakarlığı sadece sen yapıyorsun :)
0
joelino
(18.12.08)
sirf bu yüzden dogum kontrol hapi kullanan kadinlar taniyorum.
0
trimpot
(18.12.08)
seni plastik (mesela şişme hanımefendi) ne kadar tatmin ederse tersi durumda plastik kaplı bi şey de kadını o kadar tatmin eder diye akıl yürüteyim dedim.
0
caturanga
(18.12.08)
cinselliğini salt klitorisi ile yaşayan ve dişiliğini pek sallamayan kadınlar genelde prezervatif olayını önemsemez çünkü fiziksel olarak çok fazla değişiklik yoktur, ilişkiye fiziksel iletim harici etki eden faktörler de kafada oldukça minimaldir/geri plana atılmıştır. fakat ciddi ve köklü bir ilişkide prezervatife kesinlikle hayır diyen bir sürü kadın bulmak mümkündür. kimisi erkeklerden daha çok önemseyebiliyor bu durumu. tabi bilemiyorum ama bunun bir his kaybı benzeri bir sebeple olduğunu sanmıyorum.
0
kurukafa
(18.12.08)
evet
0
bitterlemon
(18.12.08)
Mümkün mertebe kullandırtmıyorlar partnerlerine. Biraz da psikolojik olsa gerek bu hissiyatsızlık meselesi.
0
shangrilla
(18.12.08)
partneri ile olan ilişkisine bakar.

partnerinin zevk almadığını biliyorsa onun aldığı zevkte de epey azalma olur tabi.

diğer türlü de azalır da, biraz psikolojik tarafı da var.
0
mortifera
(18.12.08)
@mortifera'nın da dediği gibi partner zevk almıyorsa bayan da olaydan haz etmiyor pek.

ama hissiyatsız diye birşey olmuyor bayanlarda ama elbette prezervatif olmadan yaşanan seks en doğal ve en zevkli olan sekstir.
0
wish i could fly
(18.12.08)
(3)

SSK Anlaşmalı Özel Hastaneler

islakkedicorbasi
Arkadaşlar, SSK'nın anlaşmalı olduğu özel hastaneler ve merkezler in listesini nerden bulabilirim fikri olan var mı? Bakarkörlüğüm tutmadıysa SSK, SGK, Google'dan birşey bulamadım..İl: İstanbul
Arkadaşlar, SSK'nın anlaşmalı olduğu özel hastaneler ve merkezler in listesini nerden bulabilirim fikri olan var mı? Bakarkörlüğüm tutmadıysa SSK, SGK, Google'dan birşey bulamadım..
İl: İstanbul
0
islakkedicorbasi
(16.12.08)
www.ssk.gov.tr!ut/p/.cmd/cs/.ce/7_0_A/.s/7_0_6NL/_th/J_0_CH/_s.7_0_A/7_0_5RH/_s.7_0_A/7_0_6NL
0
trimpot
(16.12.08)
trimpot
(16.12.08)
ilk linkten zaten aramış ancak sonuca ulaşamamıştım. Fakat ikinci link işime yarıyor. Çok teşekkür ederim.
0
🌸islakkedicorbasi
(16.12.08)
(1)

Migren

naz
Benim migrenim var.Son migren orta şiddetteydi ancak daha sonradan başımın her tarafı uyuştu.Dokundum mu çürükmüş gibi acıyor.Sizce bu neden Yardım!
Benim migrenim var.Son migren orta şiddetteydi ancak daha sonradan başımın her tarafı uyuştu.Dokundum mu çürükmüş gibi acıyor.Sizce bu neden Yardım!
0
naz
(15.12.08)
ama bi doktora gidip ilaç takviyesi almalısın devamlı bi ağrıysa
0
sevii
(15.12.08)
(4)

Gebelik Kategorisi A olan oksuruk surubu var midir?

dilemma of subscribtionability
Evet, gebe bir insan cigerlerinden oksuruyorsa ne yapmalidir? Kategorisi B olanlari biliyorum ama A olan oksuruk surubu bulamadim ben, bilen varsa yazabilir mi?Bir de bitkisel cozum bilen varsa (ama cidden denenmis -mesela gebeler adacayi kullanmamali-) yazabilir...
Evet, gebe bir insan cigerlerinden oksuruyorsa ne yapmalidir? Kategorisi B olanlari biliyorum ama A olan oksuruk surubu bulamadim ben, bilen varsa yazabilir mi?

Bir de bitkisel cozum bilen varsa (ama cidden denenmis -mesela gebeler adacayi kullanmamali-) yazabilir...
0
dilemma of subscribtionability
(15.12.08)
A grubundan falan hic anlamam ama bitkisel bir cözüm söyle bisey önerebilirim. kesinlikle cok etkilidir öksürük icin. öyle miktara falan girmeye de gerek yok. simdi yiyebileceginiz kadar balın icine toz zencefili dökün, ama acıdır ve bogazınızı epey yakabilir, buna dayanmak icin de bir kac damla limon suyu sıkıp kasık kasık yiyin.direk bogazınızdan akıtın hatta. geceleri yatmadan yada gün icinde sıcak sütün icine toz zencefili boca edip dikin tepenize.
isin özü zencefil diyorum, cok faydasını gördüm ki bi müddet sonra balgam varsa söküyo onu da yutmaz her kosulda tükürmeyi denerseniz öksürügünüz gün gectikce azalabilir.
cok gecmis olsun.
0
avifa
(15.12.08)
Farmakolog doktor bir eş sahibiyim evde, ona sordum, "A grubu zor" dedi. Ama bulduklarının FDA kategorisine bakmak için www.safefetus.com a bakabilirmişsin.
0
sui
(15.12.08)
ben ikinci oğluma hamileyken felaket bir grip olmuştum. doktorumun tek onayladığı, tylenol ağrı kesici - ateş düşürücü, banyoyu buhar yapıp 5 dakika orada kalmak, 2 saat arayla (ama yakınında birisi olsun fenalaşırsan filan diye sıcaktan), burnuma sterimar, bol su, boğaz pastili (vicks chloreseptic markaydı). en iyisi doktora sormak.

@avifa - yüksek dozlarda zencefil bebeğe zarar verebilir der mayo clinic.
0
zkurmus
(16.12.08)
öksürük şurularının hiçbiri kullanılması elzem ilaçlar değiller.
başlıca expektoran (balgam sökücü) ve antitusif (öksürük kesici) olarak ikiye ayırabiliriz.
genelde öksürük kesici kullanılmaz hastalıklarda. (öksürüğün istenmediği durumlar var , onlar ayrı). ekspektoran olanlar kullanılır.ancak ekspektoran yerini alabilecek sıvı alımı denen hadise var. sıvı alın (aşırı değil) balgam yapın ve öksürün. ilaca gerek yok.. eğer yine öksürmekte zorlanıyorsanız soğuk buhar makinası alın akciğeriniz nemli hava görsün dışardan aldığı su damlacıkları ile koyu sekresyon seyrelir ve atıı kolaylaşır..
0
ceyrekakıl
(27.12.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.