Giriş
(10)

bölgesel zayıflama

beastangel
Ağlasam yeridir ey sözlük halkı. Eski bir yüzücü olan ben, uzun zamandır spordan uzak kaldığım için bel çevresinde yağlanma problemi yaşıyom. Mekik, şınav falan yaparak göbeği baya azaltsamda yan taraflar gitmedi bir türlü. Spor salonuna gitcek vakit yok ne yazık ki. Koşmak en kesin çözüm ama akşam
Ağlasam yeridir ey sözlük halkı. Eski bir yüzücü olan ben, uzun zamandır spordan uzak kaldığım için bel çevresinde yağlanma problemi yaşıyom. Mekik, şınav falan yaparak göbeği baya azaltsamda yan taraflar gitmedi bir türlü. Spor salonuna gitcek vakit yok ne yazık ki. Koşmak en kesin çözüm ama akşam 6'dan sonra bulunduğum yerde koşmak için kalaşnikof taşımak lazım. Kalaşnikofum olmadığı için ve de akşama kadar boş vaktim olmadığı için bana bir egzersiz pls ltfn thnx...
0
beastangel
(15.12.08)
her evde bulunan vileda sopası alınır omuzlara, kollar sopaya geçirilir, bir sağa bir sola gerilebildikçe gerilir...

çok işe yarıyor yan yağlar için çoook..
0
sindustrial
(15.12.08)
iyi bi mezdeke kasedi, biraz çiftetelli. basketbolu bırakınca bölgesel yağlanma yaşadım, bu bi nebze iyi geldi. sonra oynamaktan da sıkıldım, hepsini bırakıp nirvanaya erdim ayrı mesele.

ama bu beli kıvırıp, kalça sallamak işine yarayabilir, evet.
0
yokoylebisevgili
(15.12.08)
Cevirin sopayi da olayin özü kafayi cevirmemekte, ayaklar sabit, kafa sabit..Daha bi' tesirli olur efenim.
0
Sir.Fitih
(15.12.08)
Bu sopa olayı gerçekten işlevsel mi?
0
🌸beastangel
(15.12.08)
şimdi bölgesel zayıflama özel müdaheleler haricinde olmayan bişey. diyet desteği ve egzersiz gerektiriyor. erkeklerde yağlanma en çok bel bölgesinde olur, kadınlarda da kalça bölgesinde. bence diyet desteği ve spor önemli. kardiyo ile başlayıp mekik tarzı egzersizlerle olabilir. en iyisi spor salonu varsa oraya danışmanız.
0
trista
(15.12.08)
bölgesel zayıflama denen şey tamamen yalandan ibarettir. siz egzersiz ve diyet yaparsınız vücudunuzda genetik şifreleriniz doğrultusunda gerekli gördüğü yerden kilosunu verir. bu yağ aldırma ve şimdi yeni çıkan bazı lazerli yöntemlerde zannedildiği gibi ya da kastedildiği gibi bir bölgesel zayıflama yöntemi değildir.
0
o ben degilim
(15.12.08)
sopa önerisi çok işine yarar ama onun başka bir varyasyonuda eller iki yanda klasik şekilde bir sağa bir sola olabildiğince esnemenin yanında bacağınıda yana doğru olabildiğince açmaktır.olaya bacakta girdiğinden o bölgede ekstra sıkışma oluyor falan filan..
bide normal mekik pozisyonunda dizler kırık ayaklar yere basıyor halde düşün şimdii o bacakları yan yatır. yanı bacaklar cenin pozisyonu ama sırt tamamiyle yerde olucak. işte bu.. bu şekildeyken mekik çekmekte yan taraftaki kasları çalıştırır ziyadesiyle.
0
s nek
(15.12.08)
kafa ve ayakları sabit tutup sopayı çevirme" tavsiyesine katılıyorum; ama bir yandan da bol bol yürüyüp, merdiven çıkıp, midenizi tıka basa doldurmadan sağlıklı öğünler yemelisiniz diyorum. 1 ayda etkisini görürsünüz.
0
24th fret
(15.12.08)
yan mekik çekiniz efendim. şöyle ki;
normal mekiki pozisyonu aldıktan sonra 45 derece dönünüz, mekiği bir tarafınıza yattıktan sonra çekiniz.
bir başka yöntem mekik çekerken belden üstünü kaldırdığınızda yukarda bahsedilen sopalı hareket gibi bir sağ bir sol yapıp yatınız.
6 packs garanti!
0
r12
(15.12.08)
bölgesel zayıflama diye birşey yoktur. var diyen varsa beri gelsin.. hepsi yalan.. paranızı harcamayın..
bölgesel kio alımlarının tek nedeni ırksal (genetik, kalıtımsal)dır. başka neden aramayın. iki çaresi; ilki,kilolu iseniz kilo vermek (ki bu vücudunuzun her bolgesinde aynı derecede olcaktır. beğenmediğiniz bolge de azalır ), ikincisi; estetik ameliyat.. (liposuction)..
geçmiş olsun
0
ceyrekakıl
(27.12.08)
(4)

izmirde iyi dişçi aranıyor

demlikposet
nazımızı çekicek,işinin ehli,tecrübelimümkünse birazda kafa olsun,bornova tarafında veya bornovadan ulaşılabilecek(menemen bergama demeyin yani)dişçi aranıyor(herkes kendi dişçisini dünyanın en iyi dişçisi diye tanıtıyor, sadece gittiğiniz değil de iyi olan birini tavsiye ederseniz çok sevinirim)
nazımızı çekicek,
işinin ehli,
tecrübeli
mümkünse birazda kafa olsun,
bornova tarafında veya bornovadan ulaşılabilecek(menemen bergama demeyin yani)

dişçi aranıyor

(herkes kendi dişçisini dünyanın en iyi dişçisi diye tanıtıyor, sadece gittiğiniz değil de iyi olan birini tavsiye ederseniz çok sevinirim)
0
demlikposet
(15.12.08)
karşıyakada eşimle beraber gittigimiz bir doktorumuz var, cidden cok memnunuz. benim dişçi fobimi yenmemi sağladı, çenebaz ve komik bir adam fiyatları da uygun. eger ksk çarşı olur dersen telefonu/mehmet bey: 3693654
0
merope
(15.12.08)
üçyol da kuzenimin dişçisi var ben bi kaç kere kuzenimin yanında gitmiştim sadece. üçyoldaki caminin karşısında zaten tabelası falan var görürsünüz. çok şeker konuşkan doktordan öte arkadaş gibi sabırlı işinin de ehli bir adam. Kuzenin dişçi fobisi olmasına rağmen seve seve gider yani :) Aykut Karaca adı ama numarasını bilmiyorum :(
0
çiğnenmiş sakız
(15.12.08)
alsancak camisinin karsisinda, yapi kredinin ustunde "agiz birligi" var, benim discim buradaki Tümay İmre. en son yaklasik 10 yil once uzun bir tedavi sureci gecirmistim, oncesinde disciye gitmekten bi hal oldugum halde dis problemim hic gecmezdi, simdi 10 yildir bir kere bile dis problemi yasamadim, kendisi muthis bir discidir, o donemde de cok arastirip bulmustum zaten, siddetle tavsiye ederim. fiyatlari biraz pahali olabilir ama fiyat/performans dusunuldugunde cok ekonomik bile denebilir. tel.u degismediyse eger, 4648838.
0
libera
(15.12.08)
ben ağustos gibi abimin dişçisi Özlem Hanım'a gittim. gayet güzel fiyata köprü tedavisi, dolgu,temizlik... falan yaptı, memnunum, eli hafif, işinin ehli. eşinin laboratuarında işlerini yaptırdığı için pek çok sorundan kurtuluyor. ismimi ver, indirim yapar. Alsancak'ta, gül sokağının oradaki starbucks'ın 30 m ilersinde. 463 66 09
0
r12
(15.12.08)
(3)

tere son (mu?)

theripperknownasjack
sevgili hasan amca severler, nette gezinirken el terlemesini kestiği konusunda tereson isimli bir ilaca rastladım. sitesi de şöyle bir şey: www.tereson.netbu ilacı kullanan ya da kullanmış biri var mı? ya da etkileri konusunda fikirleri olan birileri var mı? güvenilir midir? sitesini okudum, kullanı
sevgili hasan amca severler,

nette gezinirken el terlemesini kestiği konusunda tereson isimli bir ilaca rastladım. sitesi de şöyle bir şey: www.tereson.net

bu ilacı kullanan ya da kullanmış biri var mı? ya da etkileri konusunda fikirleri olan birileri var mı? güvenilir midir? sitesini okudum, kullanıcı yorumları gayet olumlu, lakin parayla tutulmuş adamlar da olabilir pekala. gerçi eczanelerde felan da satılıyormuş, belirli yerlerde tabi ki. listesi de sitede mevcut. fiyatı da gayet uygun 50 lira. mümkün müdür a dostlar böyle bişi? keser mi teri ne dersiniz?
0
theripperknownasjack
(13.12.08)
bu ürünü bilemiycem bunları genel çalışma şekli ter bezlerini tembelleştirmek tabiki tembelleşen doku işlevini yerine getiremiyor olay bu etkilerinide tahmin edersin artık
0
enter saltman benim
(13.12.08)
Açıklaması Terkur'a benziyor; ama daha pahalı ve spreymiş. Ter kanallarını tıkadığı için kanser yaptığını duymuştum böyle şeylerin. Terkur bende pek işe yaramadı bir de.
0
fadetoreality
(13.12.08)
ismail türüt değilseniz ne gerek var efendim böyle şeylere? bırakınız vücudunuz işini yapsın.
0
babatema
(13.12.08)
(6)

Bana neler oluyor :s

çiğnenmiş sakız
arkadaşlar yaklaşık 3 haftadır gözlerimd bir problem var. doktora da gittim ama verdikleri ilaçlar hiç bi işe yaramadı.Nörolojiden göz hepsinde muayene oldum. Sorun şu ki ben çift görüyorum sağ gözüm problemli sağa bakınca etraf oynuyor gibi oluyor ve tık tı atıyor arada baş dönmesi de var. BU KONUY
arkadaşlar yaklaşık 3 haftadır gözlerimd bir problem var. doktora da gittim ama verdikleri ilaçlar hiç bi işe yaramadı.Nörolojiden göz hepsinde muayene oldum. Sorun şu ki ben çift görüyorum sağ gözüm problemli sağa bakınca etraf oynuyor gibi oluyor ve tık tı atıyor arada baş dönmesi de var. BU KONUYLA İLGİLİ BİR BİLGİSİ YAŞANMIŞLIĞI OLAN VARSA Bİ YARDIM ELİ UZATSIN LÜTFEN :)
0
çiğnenmiş sakız
(12.12.08)
başka doktorlara da görünseniz?
0
deckard
(12.12.08)
arkadaşım hastalığının adını öğren bak wikipedia'dan
0
desdinova
(12.12.08)
Sevgili sakız;

Gözlerinden rahatsızsan hâla bilgisayar başında ne arıyorsun sorarım sana? doktoruna tekrar git bi, göremiyorum de, gözüm atıyor sizi zor görüyorum ailemin yardımı ile seke seke geldim falan de, öyle wikipedia'dan duyurudan aramayla göz düzeleceğini pek sanmam. Bir de yazının sonuna koyduğun smayli'de çift mi gözüküyor tek mi? Derdi dermanı olan bir insanın da kahkaha atması pek bi neşe yaratıyor bünyede.
0
oligomer
(12.12.08)
çift görüyorum demişsin.buna "diplopi" diyorlar ve bircok farklı sebepten kaynağını alabilir.doktora bir görün bence en kısa sürede.sadece gözle alakalı olmayabilir
0
keah
(13.12.08)
aç/uykusuz kalma, aşırı miktarda kahve tüketme gibi durumlarda kısa süreliğine ben de yaşıyorum bu durumu. iki gözüm aynı noktaya bakamıyor, üstüne hafif bir baş dönmesi ve mide bulantısı. ama tüm bu dediklerim 1-2 dakika sürüyor.

bu durum 3 hafta aralıksız sürüyorsa senin şu anda hastane yollarında olman lazım. hatta benim de gitmem lazım...
0
makineci
(13.12.08)
3 ayrı doktora gittim özelinden tut da devlet hast. mr a da girdim kanda aldırdım gözlükte verdiler ilaçda hiç bişi olmadı belki burda yaşamış ya da duymuş olan biri vardır diye son çare başvurdum. Hiç durmuyo pc ye de baksam tv ye de normal insanlara da çift görüyorum ve dönüyo :s ayrıca oligomer ciğim napayım yani :( işareti mi koyayım durumum o kadar komik geliyor ki kulağa öle bi smile koydum işte
0
🌸çiğnenmiş sakız
(13.12.08)
(7)

aşı yapılırken...

kutuyusuk
aşı yapılırken neden şırınganın içine hava dolmamasına dikkat ederler. şırınganın içine hava dolarsa ve içerikle birlikte enjekte edilirse ne olur?yoksa aşı yapılırken böyle bir şeye dikkat edildiği şehir efsanesi mi? ayaktan giren iğne kalbe yürür gibisinden.edit: bir sorum daha var. direkt damarda
aşı yapılırken neden şırınganın içine hava dolmamasına dikkat ederler. şırınganın içine hava dolarsa ve içerikle birlikte enjekte edilirse ne olur?

yoksa aşı yapılırken böyle bir şeye dikkat edildiği şehir efsanesi mi? ayaktan giren iğne kalbe yürür gibisinden.

edit: bir sorum daha var. direkt damardan yapılmayan aşılarda da tehlikeli olabilir mi vücuda hava girmesi? mesela aşı damara değil de kasa yapılıyor diyelim.
0
kutuyusuk
(12.12.08)
damarlara hava girerse kan akışını engelleyeceğinden dolayı şırınganın havası alınır.
0
tembel degilim useniyorum
(12.12.08)
kabarcık damarlarınzı tıkar, kan akışını engeller. ölebilir ya da felç geçirebilirsiniz. ya da kangren tehlikesi oluşabilir.
0
audionaut
(12.12.08)
tamamen alıntıdır. ama bilgi doğrudur zannımca..

Eğer damar içine hava enjekte ederseniz damara göre enjekte edile hava kabarcığı dolaşımda yolculuk eder ve eğer çözünmezse ince kapiller damarlarda bir yerde tıkanarak o dokunun beslenmesini bozAabilir ,en çok korkulan durum beyne ve akciğere gitmesidir.Bu duruma kısaca tıpta emboli denir ( bkz. hava emblolisi..)

kaynak: forum.divxplanet.com

lost ta bi sahne yüzünden divxplanette tartışılmış. hımmm..
0
dambil
(12.12.08)
damarlara hava basılması hoş olmasa gerek :S
0
flexin
(12.12.08)
"yılan hikayesi" adlı dizide mafya, bi adamı hastanede zehirleyerek öldürecekti. doktor, alışkanlıktan olsa gerek içinde zehir olan enjektörün havasını aldırıyordu. doktor olan amcam bayağı gülmüştü.

yani iğne yapılırken farzdır havasını aldırmak.
0
tembel degilim useniyorum
(12.12.08)
istenmeyen etkileri oluyormuş.

bi efsaneye göre askerde bayılmış numarası yapanları ayıltmak için de kullanılırmış.

revirde "damardan hava verin şu yavşağa, bakalım ne olacak?" diye bağırırmış komutan, eleman da hemen açarmış gözlerini.
0
cruor
(12.12.08)
benim bildiğim kan oksijen ile temas ettiğinde pıhtılaşır. hani bi yerimiz açıldığında kuruması gibi.
eh o hava adamın kanını damarında kurutur valla.

bi filmde vardı neydi hatırlamıyorum. adam intihar ediyodu sonra kurtarıp hastaneye yatırıyorlar, adam uyanınca serumu çıkarıp üflüyodu.al sana intihar.
0
gholeman
(12.12.08)
(3)

Ankilozan Spondilit Mağdurları

fadetoreality
Öncelikle geçmiş olsun.Atak sırasında uyguladığınız diyet var mı? Un, nişasta gibi şeylerin arttırdığına dair bir fikir var. Atak sırasında bunları yememek gibi bir şey mesela?Ağrı kesiciler de alerji yüzünden sınırlanınca çok kötü oluyor.
Öncelikle geçmiş olsun.

Atak sırasında uyguladığınız diyet var mı? Un, nişasta gibi şeylerin arttırdığına dair bir fikir var. Atak sırasında bunları yememek gibi bir şey mesela?

Ağrı kesiciler de alerji yüzünden sınırlanınca çok kötü oluyor.
0
fadetoreality
(12.12.08)
kardesimde var. ona iyi gelen tek sey duzenli spor yapmak. haplarini da birakti cok agir geliyor diye. iyi bir doktor ariyoruz, bildigin varsa konusalim mosyo.
0
pyro clustic flow
(12.12.08)
www.ashad.org --- burayı belki biliyorsunuzdur ama yine de yazayım dedim.

ankilozan spondilit'in en kötü tarafı hemen hemen herkeste farklı şekillerde devam etmesi. birine iyi gelen öbürüne iyi gelmeyebiliyor. ben ısırgan çayı içmesini öneririm bol bol.
---tamamen şahsi düşüncem--- nişasta diyeti belki başlangıç aşamasında uygulansa hastalığın ilerlemesini bir nebze durdurabilir diye düşünüyorum ama yine de ağrılar üzerinde gözle görülür bir etki göstereceğine inanmıyorum.
0
uz
(12.12.08)
ankilozan spondilit başlığına yazan bazı arkadaşlara msj atabilirsin. duyuruya her zaman bakmıyor insanlar sonuçta. bir dönem doktorlar bende olduğunu düşünmüşlerdi, sonraları vazgeçtiler bir garip şekilde ama benim aklımı kurcalamaya devam etti. birkaç kişiye sordum ve yardım ettiler saolsunlar ama hatırlamıyorum kim olduklarını. bu arada çok çok geçmiş olsun her kimde varsa, çok berbat bir hastalık.
0
rpmcmurphy
(12.12.08)
(5)

aklıma takılmayasıcalar

schimsonique chaiselongue
şimdi iki ana başlık altında birkaç sorum olacak. "ben doktorum şöyle şöyle:..." açıklamalarının yanında sizin tahmini cevaplarınızı da duymak beni fazlasıyla sevindirecektir. mersi.ana iskelet şu: şimdi bi tane demir çubuk var. yaklaşık 5 cm yarıçapında.1- bu çubuktan bir miktar elektrik geçiyor.öl
şimdi iki ana başlık altında birkaç sorum olacak. "ben doktorum şöyle şöyle:..." açıklamalarının yanında sizin tahmini cevaplarınızı da duymak beni fazlasıyla sevindirecektir. mersi.

ana iskelet şu: şimdi bi tane demir çubuk var. yaklaşık 5 cm yarıçapında.

1- bu çubuktan bir miktar elektrik geçiyor.öldürecek kadar çok değil, ama sallıyor. baya baya sallıyor. adamın biri bu çubuğu sıkıyor açık yumruğuyla. sorular şunlar:

a* hangi kol olduğu önemli mi? yani sağ ya da sol kolla tutması bi değişiklik yaratır mı?
b* tepki ne olur? hemen bırakabilir mi, yoksa bir süre tutmaya devam mı eder?
c* bırakabilirse eğer, bıraktıktan sonraki tepkisi ne olur? herhangi bir açık yara, ya da gözle görülür bir belirti kalır mı? kişi üzerinde yaratacağı psikolojik etki ilk dakikalarda nasıl olur?

2- bu çubuk sıcak. çok sıcak. adamın biri çubuğu tutuyor.

a* tepki ne olur? bağırmanın şiddeti dışında, o anki panik haliyle hemen bırakabilir mi, yoksa bir süre tutmaya devam eder mi?
b* 1*c'nin aynısı burası.

3- bu çubuk soğuk. çok soğuk. hani su damlasa anında donacak. yine salak bi adamla karşı karşıyayız.

a* yine süre ne kadar olur? tuttuğu gibi bırakabilir mi?
b* el ya da kol üzerinde ne gibi reaksiyonlar gözlenir? el donması falan.
c* genel olarak donma hadisesinin lokal ya da genel olmasının farkı nedir? mesela -49 derecede kalmış bir adamla, bizim salak adamımız arasındaki benzerlikler/farklılıklar nelerdir?

saçma gelebilir. ama sabırlı/yardımsever sizlerden cevap bekliyorum.

deşengürler.
0
schimsonique chaiselongue
(11.12.08)
kendi düşüncelerim kendi cevaplarım yanlış çıkabilirler..

1)
a- önemlidir bence. küçüklükten kalma şöyle sıradan bir şey hatırlıyorum. vücudun sağ yanı beynin sol kısmı tarafaından vücudun sol kısmı ise beynin sağ kısmı tarafından kontrol edilir. tarzı ama emin değilim. beynin sağ ve sol kısımları da farklı işlere yaradığından bence değişir durum.

b- eğer sıkmışsa elektrik çarparken bırakamaz. ilk o tutma anında bırakabilirdi. gerçi bu durum voltaja göre de değişir. ama bırakamaz dediğimi varsayalım=)

2)
a- bırakabilir. o mallıkla adamın aklına gelmez bırakmak ama refleks bıraktırır.
b- küfreder, bağırır. duyan olursa şanslı duyan olmazsa kafayı çalıştırmak zorunda. ama Türk mantığı direk gider suya tutar bence

3)
a- elini çekemez eli yapışmıştır çubuğa.
b- :(
c- bu da boş.
0
dambil
(11.12.08)
1. sorunun a şıkkına cevap veriyorum: evet önemli... şöyle düşünün ki elektrik vücut içinde belirli bir rotada ilerliyor... kan ve doku sıvısındaki elektrolit, bacaklarda venöz göllenmeye ve yerçekimine bağlı bol kan, bol elektrolit falan... eğer sağ elle tutarsa adam bu teli, kalbi atlayıp gidebilir elektrik.. kalbe zarar vermeyebilir.. karaciğeri adamakıllı paralayabilir... ancak sol elle tutarsa kalbin üzerinden geçmesi ve haliyle arkasında nekrotik doku bırakması, kalbin elektriksel işleyişini bozup ventriküler fibrilasyona ya da daha nadiren asistoliye gitmesine sebep olması çok daha olası..
0
martenit
(11.12.08)
1- hangi kol oldugu onemli degil, devrenın tamamlanıp tamamlanmadıgı onemli. devre tamamlanmıyorsa ne kadar akım gectiginin bi onemı yok. sadece statik elektrik yuklenır o da pek kaale alınır bisey degil. vcut onu desarj ediyor. bi de sacları kabarır. devre tamamlanmıssa yabcek bisi yok cekebilir de cekemeyebilir de, kisiyle alakalı, bilincle alakalı.

2-yanar eli, bagırma da yine kisiyle alakalı. jack bauer olsa sksen bagırmaz mesela. bırakamaz ama, doku eridigi için yapısacaktır. bırakmayı becerirse baya bi doku kaybı olacaktır. yaranın cidiyetine gore bayılaiblir de.

3-soguk yanma diye bisey var, eli yine yapısacaktır. doku kaybı da yıne olur. lokal olursa bu durum kurtarılaibliyor ama kreyojenık bi seyse dokundugu muhtemelen parcalanacaktır eli. kangren de bu soguk yanıkların olası bi sonucu.
genel olursa donup oluyor iste, ya da hipotermıye yakalanabiliyor. fln fln. suresi, negatif sıcaklıgın degeri, bunye vs cok fazla degisken var. olası seylerden bahsedebiliriz ancak.
0
bryan fury
(11.12.08)
Deneyim sahibi olarak birinci sorunu cavaplamaya çalışayım.

Şebekeden gelen biri faz diğeri nötr olmak üzere iki ayrı kabloyu farklı ellerimle tuttum. iki elde sadece baş parmak ve işaret parmağı ile tutmasına rağmen bırakamadım. Önce ne olduğunu anlamaya çalışıyor beyin elimi neden açamıyorum niye hafifçe titriyor diye düşünüyor sonra olayı fark ediyor bu arada titrreme bacaklardada hafif hafif hissediliyor.
Sonra bağırmaya başladım. Kendimi yere mi attım yoksa düştüm mü bilmiyorum yani bir düşme oldu ağacın yıkılması gibi :) kablolar özel kablo olduğu için düşmemle beraber kolayca çıktı. Baş parmağım ile işaret parmağımın kablo tutan kısımları yanmış gibiydi. Siyah mıydı tam hatırlamıyorum. Çarptı işte dikkatli olmak lazım diye düşündüm ilk anlarda sonra beni elektrik çarparken izleyen iki asistana sövmeye başladım :) İlk çıktığın anda her denileni yapacak bir moda giriyorsun çıplak ayak toprağa falan bastırdılar ne oluyor falan diye anca 5 10 dk sonra düşünüyorsun neden çime basıyorum elimi deydirsem yetmez mi diye. Kalbinin hızlı hızlı çarptığını fark ediyorsun. Belkide sonra korkudan elim ayağım kesilmişti.

Görenlerin pskilojisini sorarsan çarpılırken kala kaldılar :) Ertesi günde rüyalarına falan girmiş :D
0
ilkdefa
(11.12.08)
Sıcaklıkla ilgili olan tecrübede arkadaşım piknik tüpün başında alev oluşturan apartı avuçluyor tüp yeni sönmüş o durumdan habersiz. Anında çekmeye çalışıyor fakat o aparat ele yapışmış tabii yerinden çıkan bişi olduğundan eli ile beraberinde geliyor.
0
ilkdefa
(11.12.08)
(6)

migren dedikleri..

oss22
saçım yağmurda ıslandığı zaman veya ıslak saçla dışarı çıktığım zamanlarda ömrümden ömür gidiyor çünkü bir iki hafta baş ağrısından ne yediğimden , ne içtiğimden , ne gezdiğimden zevk alıyorum.bir de mesela kafayı küçük birşeye taktığım da ınu düşüne düşüne böyle bir ağrı giriyor başıma.sanki kafamı
saçım yağmurda ıslandığı zaman veya ıslak saçla dışarı çıktığım zamanlarda ömrümden ömür gidiyor çünkü bir iki hafta baş ağrısından ne yediğimden , ne içtiğimden , ne gezdiğimden zevk alıyorum.
bir de mesela kafayı küçük birşeye taktığım da ınu düşüne düşüne böyle bir ağrı giriyor başıma.sanki kafamın içinde arı kovanı varmış gibi oluyor.
migren yahut sinüzit dedikleri bunun gibi midir?
nedir ne değildir?
0
oss22
(10.12.08)
anlattığın ıslanma sonrası ağrı olması nedeniyle migrenden çok daha fazla sinüzit'e benziyor. kaşların hemen üstünde ve alnın ortasına yakınsa bu başına giren ağrı, %95 sinüzittir diyebilirim.

migren bambaşka birşeydir, düşmanıma vermesin dedirten bi olaydır. sese, ışığa aşırı duyarlılık, kusma, iştahsızlık, denge bozukluğu, algıda azalma gibi binbir tane her biri diğerinden iğrenç etkisi vardır. ilaçsız ciddi bir migren sürecine dayanmak gerçekten inanılmaz zordur. bir migren "atağı" 3-5 saat ile en fazla 3-4 gün arasında sürebilir.
0
pigme
(10.12.08)
sinüzitin çaresi ısıdır. bu saç kurutma makinası olur, tencerede kaynayan çılgın anne karışımını 10-15 dakika burundan çekmek olur, alnı ve burnu kalorifere dayamak olur, bu yeni nesil çılgın kızılötesi ısıtıcıların dibinde oturmak olur vs. kesin etkilidir.
0
pigme
(10.12.08)
anlattıklarına göre ıslak saçla dışarı çıkma olayı sinüzit gibi. bu işler çok ince aslında biz ufacık bi başağrısı gibi baksakta. pigme nin de dediği gibi ısıdır sinüzitin çaresi bi de kaynar suyu bi kovaya koyup içine mentol esanslı bişeyler koyup buharını çekersen o sinüzleri açar onu yapacak durumda değilsin mesela ve o ağrı tuttu biraz karabiberi çek fena halde hapşurtur ve sinüzler boşalır. migren ise apayrı bişi bi doktora git derim ama kola sigara ve beyaz peynirden de uzak durman lazım doktorum bana kesinlikle tambih etmişti bunları :)
0
sevii
(10.12.08)
mesela afedersiniz burnum da zor akıyor.o da ağrıya sebep oluyor.
gençliğimden soğudum şerefsizim ya.intiharı bile düşünüdüm ( oha :D )
0
🌸oss22
(10.12.08)
migren günlerce haftalarca sürebilen birşey değildir, zaten o ağrı geldiğinde yarasa olursun, yani insanlıktan çıkış sürecinin başlangıcı tabi o ışıksız ortamda yaşayabilme durumu... ayrıca o ağrı çoğu insanı bayıltabilecek kadar güçlü... Bu kriterlerle kıyaslayabilirsin ama sinüzüt gibi dedikleri gibi...Eğer burnun akmıyorsa dr görünmen gerek. Sinüslerini tıkayan birşey mi var baktırman gerek, Sinüsler dolduğunda baş aşağı pozisyonunda akar (burun akmasından çok su gelir, tam su da değil, su gibi*) ama tabiki bizler dr değiliz ki dr olsak bile buradan birşey demek mümkün değil. Dr görünmen şart. Sinüs önemlidir (bkz: sinüs kosinüs) (bkz: sinüs)
0
jessamine
(11.12.08)
teşekkür ederim arkadaşlar.sanırım doktora gitsem iyi olar.
0
🌸oss22
(11.12.08)
(2)

[göz] miyop başlangıcı

makineci
leica lensleri aratmayan gözlerime, şu sıralar bir performans düşüklüğü hasıl oldu. örnek vermek gerekirse çalışma masamdan 3 metre uzaklıktaki küçük bir stickeri birkaç yıl önce okuyabiliyorken şimdi flu görüyorum. 1.5 yıldır günde 8 saatimi bilgisayar başında geçiriyor olmamın bunda katkısı büyük.
leica lensleri aratmayan gözlerime, şu sıralar bir performans düşüklüğü hasıl oldu. örnek vermek gerekirse çalışma masamdan 3 metre uzaklıktaki küçük bir stickeri birkaç yıl önce okuyabiliyorken şimdi flu görüyorum. 1.5 yıldır günde 8 saatimi bilgisayar başında geçiriyor olmamın bunda katkısı büyük. ayrıca vizörden baktıktan sonra oluşan bulanıklaşmanın geçmesi 1 dakika falan sürüyor. asimetri olmasın diye fotoğraf çekerken sırayla iki gözümü de kullanıyorum hatta.

doktora gittiğim anda gözlük ile tanışacağımı, ve bunun gözümdeki bozulmayı hızlandıracağını bildiğim için modern tıptan kaçıyorum.

[edit: internetteki kaynaklar hemen gözlük kullanmamı tavsiye ediyor gerçi. bana ne bana ne.]

monitör karşısında geçen saatleri kısaltamayacağımı dikkate alarak, gözümdeki bozulmayı mümkün mertebe yavaşlatmak için yapabileceğim herhangi bir şey var mı? aynı noktaya uzun süre odaklanmamak, arada bir kafayı kaldırıp pencereden ufka doğru artis bakışlar atmak falan etkili olur mu? tavsiyeleriniz nelerdir?
0
makineci
(10.12.08)
20 yıldır gözlük / lens kullanan biri olarak doktora gitmekten başka çareniz olmadığını söyleyebilirim.. sırf gözlük / lens takmamak için ihmal etmeyin, görüşünüzü daha çok kaybederseniz pişman olursunuz..

ayrıca benim gözümdeki bozulma hızlanmak yerine zamanla azaldı gözlük kullanınca; yani okuduklarınıza dayanarak önyargılı olmayın..
0
sharpenter
(10.12.08)
Ben de 8 senedir falan miyopum ve gözlük kullanıyorum. Doktorumun dediğine göre, bu iş senin ne kadar bilgisayara baktığına ya da kaç saat kitap okuduğuna bakmıyor. Genlerinde ne yazılıysa o olacak. Yani bence gözlük takmasan bile gözlerinin numarası, olması yazıldığı numara olacak. Anca göz tembelliği denen şey olabilir gözlük kullanırsan ki, o da göz numarasının ilerlemesi değil, gözlerin hazır merceğe alışıp bi miktar yan gelip yatmasıdır.
0
demirlisomya
(10.12.08)
(7)

bira icerken...

sanio
arkadaslar soyle bi sorunum var: ne zaman bira icsem cok sik araliklarla tuvalete gitme ihtiyaci hissediyorum. gecen iki sise bira ictim arkadaslarla, tam 10 kere gittim isemeye. bu neden olur? sadece bira da oluyor boyle. su icsem olmaz, viski icsem olmaz birada boyle sadece.
arkadaslar soyle bi sorunum var: ne zaman bira icsem cok sik araliklarla tuvalete gitme ihtiyaci hissediyorum. gecen iki sise bira ictim arkadaslarla, tam 10 kere gittim isemeye. bu neden olur? sadece bira da oluyor boyle. su icsem olmaz, viski icsem olmaz birada boyle sadece.
0
sanio
(09.12.08)
biranın özelliği değil mi bu zaten. içersin, işersin. bir de karpuzda olur.
0
trocero
(09.12.08)
2 sise birada da 10 kere gidilmiyo isemeye heralde yahu. yani arkadaslar 2 kere gitti ben 10 kere gittim.
0
🌸sanio
(09.12.08)
her zaman mı bu şikayetiniz nüksediyor bilmiyorum ama hem biranın etkisi, hemde soğuk havanın etkisi ile fazla çıkmış olabilirsiniz.
ayaklarınızı üşütmüş olabilirsiniz.
2 birada 10 defa cok fazla gercekten
0
hacktobar
(10.12.08)
sadece biradaysa psikolojik bence. çünkü biranın kişiye özel çiş yaratımı diye bir şey yok.

belki soğuk bir mekanda bira içmişsindir?

yok değilse o zaman durum farklı tabi.
0
mortifera
(10.12.08)
(bkz: diüretik)
0
3200
(10.12.08)
bir filmde şöyle bir replik vardı; birayı satın almazsın, sadece kiralarsın.
0
daglien
(23.12.08)
her vücudun (böbrek ve diğer boşaltım sistemleri ve bu sistemlerle bağlantılı diğer sistemler) ayrı bir düzeni varır. herkesin genel olarak kan biyokimya sonucu farklıdır. dikkat ederseniz üst ve alt sınırları vardır. bu da insanların farklı metabolizmaları olmasından kaynaklanır. sen 10 kere işemişsin arkadaşın 1 kere, diğeri 5 kere. önemli olan günlük aldığınız sıvı miktarı ile çıkarttığınız miktarın eşit olmasıdır. ve o arkadaşlarınızla aynı derecede düzgün işleyen böbrekleriniz var inanın... geçmiş olsun
0
ceyrekakıl
(27.12.08)
(2)

Sol ayak ağrısı.

alkolik imam
Aslında baldır diye tabir ettiğimiz bölgede ağrıdan ziyade böyle rahatsız edici bir sızı var. İşim gereği uzun süre ayakta duruyorum. Fakat ağrı tek bir bölgede yoğun. Özellikle dizin hemen üstü. Doktora gideceğim bayram sonrası fakat neden olabilir bu?
Aslında baldır diye tabir ettiğimiz bölgede ağrıdan ziyade böyle rahatsız edici bir sızı var. İşim gereği uzun süre ayakta duruyorum. Fakat ağrı tek bir bölgede yoğun. Özellikle dizin hemen üstü. Doktora gideceğim bayram sonrası fakat neden olabilir bu?
0
alkolik imam
(09.12.08)
genelde belle ilgili problem olduğunda o tip bir yere vurur ağrısı. aynen dizin üstüne vuran sızlama türü bir şey var bende de... ama belimde eğrilik olduğu için sinirlere baskı yapıyor gibi bir şey demişti doktor. hani yağmur yağınca da böyle pis bi ağrı olur ya, işte aynen öyle bi ağrı bu da... bence sinirleriniz daha çok zorlanmadan bir ortopediste gözükün. mühim bir şey değildir umarım.
0
yedek ruh
(09.12.08)
geçmiş olsun,
dizin üstü derken? bacağın yatayda uzandığını kabul edince üstüyse(oyoy tarife bak) minisküs olabilir. ayakta fazla kalmak neden olabiliyo diye biliyorum. ama normal ayakta dururken dizin üstüyse o da kas ya da lifte bi zedelenmeden olabilir.. belle ilgili olması da mümkün tabi ama daha iyi bilene sormak lazım işte; doktor değilim ben, doktor kardeşiyim =)
0
minguinho
(09.12.08)
(3)

Sağlık sigortası olmadan diş tedavisi olabilmenin en uygun yolu

sonsivri
Okul bittikten sonra henüz işe girmedim, şuan girsem bile 3-4 ay gibi bir süreden sonra sigortam başlayacak. Fakat 3-4 dişimde birden ağrı başladı, sorun çıkaranların hepside daha önce dolgu olanlar. Özel bir hastaneye giderek tedavi olacak bütçem yok. Bayram ertesi bir sağlık ocağına görünüp nerde,
Okul bittikten sonra henüz işe girmedim, şuan girsem bile 3-4 ay gibi bir süreden sonra sigortam başlayacak. Fakat 3-4 dişimde birden ağrı başladı, sorun çıkaranların hepside daha önce dolgu olanlar. Özel bir hastaneye giderek tedavi olacak bütçem yok. Bayram ertesi bir sağlık ocağına görünüp nerde, ne kadara tedavi olabileceğim konusunda bilgi alacağım ama şöyle bir alternatif daha düşünüyorum. www.sigortam.net'ten verdiğim bilgilere göre 300-400 ytl gibi zemin fiyatlarla bir sigorta başlatabiliyorum (%80-%100 ödemeli aralığında). Bu sigortaları kullanarak diş tedavimi çözebilir miyim? Cebe fazla kaçırmadan bu işi nasıl hallederim?
0
sonsivri
(06.12.08)
20-30 yaş arasında %80 ödemeli hiç bir şirket 300-400 ytl ye ayakta tedavi teminatı vermez. ayrıca ayakta tedavi kapsamını genelde diş tedavilerini almıyorlar. senin baktıkların büyük ihtimalle sadece yatarak tedaviyi kapsayan poliçeler.

kimi sigorta şirketleri de ayakta tedavi limitine protez hariç diş tedavilerini de dahil ediyor. internetten değil de telefonla daha iyi bilgi alabilirsin.

örneğin allianz sağlık sigortasının vitamin paketi var. hem ekonomik de. onu inceleyebilirsin. ama en aşağı 800 ytl yi gözden çıkartmalısın yılllık teminat için. acenteler bunu ona filan böler.

şehrinizi bilmiyorum ama devlet hastanelerine bir bakın derim. kartla devlet çok iyiydi diş alanında eskiden. ayrıca üniversite hastaneleri de işe yarıyor. riski alabiliyorsanız bir öğrenci kimliği bulup mezun olduğunuz okulun medikosundan faydalanabilirsiniz.
0
ali87
(06.12.08)
ssk odeyen bir sirkette ise baslasaniz bile ortalama olarak 3 aylik yani 90 is gununu doldurmaniz gerekli tedavi olabilmek icin. tabi uygulatmak istediginiz tedavi dis oldugu icin her hastanenin dis polikliniginde dislerinize uygun tedaviyi yaptirabilecekmisiniz orasi da ayri bir muamma konusu. benim kisisel gorusum, bir tanidik vasitasi ile tanidik bir hekime tedavi olup bedeli taksitli bir sekilde odemek. tabii kacinilmaz bir gercek var ki, dis tedavisinde kullanilan malzemeler cok pahali oldugundan otomatikman dis tedavi ucreti yuksek maliyet gerektiriyor. Allah kolaylik ve $ifa versin, gecmis olsun.
0
oligomer
(06.12.08)
3-4 dişinizde ağrı var bu açıdan bakarsak eğer. bu ağrılar ne tarz bu da önemli, çürük olmadığı halde sıcak soğukta hassasiyet şeklinde mi? derin çürükler dayanılmaz ağrılar şeklinde mi? yemek yerken mi vs.. vs.. yani teşhise göre tedavi alteratifleriniz var. 4 dü de ekim olursa bunu genelde 30 ytl civarında yapıyorlar, sanırım devlette de 30, 120 e mâl edersiniz. dolgu gerekirse 40-80 arası değien fiyat aralığında ama büyük bir çoğunlukta sanırım 50 ytl civarında 4 dişinize gerekli belki ikiye böldürebilirsiniz bu 200 tutarsa. ama kanal tedavisine ihtiyacınız varsa durum yine deişiyor. kanal tedavisinde dişin sahip olduğu kök kanalı sayısına göre fiyatlandırılıyor. bu tedavinizd muhtemelen 100 - 200 arası değişecektir. ortalama 150 dersek buradan da hadi 4ü de gerekse 600 ytl diebiliriz. bu tedavilerin kombinasyonu ad olabilir, biri çekim ikisi dolgu biri kanal vs.. gibi. şu ara zaten piyasalar çok durgun durumda, tanıdık aracılığıyla bir hekim arkadaşı ziyaret ederseniz size ödemede de yardımcı olacağına eminim. ağız sağlının geri kalan diğer sağlık kavramlarında farkı yok. işe girip 90 gün beklemek, devlet hastanesinde randevu almak vs.. ciddi süreler. bu sürede dediğim gibi kanalla kurtulabilecek diş çekilmek zorunda ya da dolgu ile kurtulabilecek çürük kanala gitmek zorunda kalabiliyor. geçmiş olsun.
0
leontes
(07.12.08)
(7)

burnun kaşınması

p shadow
burnum arada sırada kaşınıyor.. ama o kaşınmalar böyle kriz şeklinde, saatlerce gitmiyor, bazen yıkıyorum, kolonyalı mendillerle falan siliyorum falan ya geçmiyor ya da zar zor geçiyor..genelde simit, cips yediğim zaman oluyormuş hissine kapıldım ama bunlar da sık yediğim şeyler, her yediğimde olmuy
burnum arada sırada kaşınıyor.. ama o kaşınmalar böyle kriz şeklinde, saatlerce gitmiyor, bazen yıkıyorum, kolonyalı mendillerle falan siliyorum falan ya geçmiyor ya da zar zor geçiyor..
genelde simit, cips yediğim zaman oluyormuş hissine kapıldım ama bunlar da sık yediğim şeyler, her yediğimde olmuyor mesela.. bazen kahve içtiğimde bile oluyor gibi.. hani yağlı yediğimde oluyor dicem ama o da yok..
bir de bir yerlerde tenya falan olabilir gibi bir şey duydum.. alakalı mıdır? tenya ile ilgili diğer belirtileri incelemiştim bi ara, benle pek bir alakasızdı ama neme lazım..
merak içindeyim, bu burun kaşınmasının neden olduğuna dair bir fikri olan veya aynı sorunu yaşayan var mı? aynı sorunu yaşayan varsa ne gibi zamanlarda ortaya çıkıyor hiç gözlemledi mi?
0
p shadow
(06.12.08)
(bkz: egzema)
0
ermanen
(06.12.08)
@ermanen sağol ama o kadar değil yahu.. kolun kaşınması gibi kaşınıyor, yaramış kabukmuş neyin yok.. geçiyor sonra belki bir ay sonra birden yine başlıyor bir kaç saat hayatı zindan ediyor..
0
🌸p shadow
(06.12.08)
illa kabuk baglamasina gerek yok, egzemanin cesitleri var. zaten kesin de demiyorum, olabilecek durumlar arasinda, dermatolog daha iyi bilir.
0
ermanen
(06.12.08)
ya bana tipik ve basit alerjik bi tepki gibi geldi.
detaylı bilmiyorum ama büyütmeye gerek yok bence.
yani alerjik rinit semptomlarından biri de burun kaşıntısıdır mesela.

bende de çekirdek yapar. ama her zaman yapmaz. böyle tatlı tatlı kaşınır. bi arkadaş tuza bağlamıştı.
0
hayo
(06.12.08)
@ermanen
umarım değildir.. dermatolog'a gitmeye çok üşeniyorum.. ama sanırım gitcem sonunda..

@hayo
ilk alerjiden şüphelenmiştim ama sık olmuyor.. ilginç bişi.. belki alerjidir hala emin değilim.. hala şüpheleniyorum yani.. alerji, egzema'ya göre kulağa daha hoş geliyor gibi..

aman önemli bir sorun olmasın da..
0
🌸p shadow
(06.12.08)
hocam, tenya değil de askaris olayını bir araştırabilirsiniz [doktor tavsiyesi değildir]
0
boshi
(06.12.08)
@boshi
onun da belirtileri uymuyor gibi.. bulantı, kusma, iştahsızlık, döküntü vs bende hiç bir hastalık belirtisi (en ufak bile) yok normal gül gibi yaşayıp gidiyorum çok şükür.. bi burnum kaşınınca işgilleniyorum işte.. yine de biraz daha araştırayım bunu.. egzama gibi bişidir belki bu da..
0
🌸p shadow
(06.12.08)
(3)

Saç bakımı

siriquastrum
Saçlarım omuz hizamda.Ve artık son nefeslerini vermek üzereler.Onları tekrar hayata döndürmek için hiç üşenmeyip şu iğrenç kokan , saçtan çıkana kadar adamı ağlatan saç maskelerini denicem.İnternette bununla ilgili birkaç karışım buldum.Saçıma en uygun olanı ve yapımı malzeme bakımından fazla zor ol
Saçlarım omuz hizamda.Ve artık son nefeslerini vermek üzereler.Onları tekrar hayata döndürmek için hiç üşenmeyip şu iğrenç kokan , saçtan çıkana kadar adamı ağlatan saç maskelerini denicem.İnternette bununla ilgili birkaç karışım buldum.Saçıma en uygun olanı ve yapımı malzeme bakımından fazla zor olmayan bir karışım seçtim.O karışım şu oluyor :

Protein tedavisi

Yumurta ile yapılacak protein tedavisi hemen hemen her tür saç için uygundur. İki yumurtayı çırpın ve içine yavaş yavaş bir çorba kaşığı zeytinyağı, bir çorba kaşığı gliserin, bir çorba kaşığı sirke (mümkünse elma sirkesi) ilave edin. Saçınızı bir kez şampuanladıktan sonra saçlarınıza bu karışımı sürüp 15-20 dakika bekleyin. Saçlarınızı iyice duruladıktan sonra saçlarınızın çok kısa sürede canlandığını fark edeceksiniz.

Kafama takılan şey gliserin.Ekşisözlükten baktığım kadarı ile dinamit yapımında felan kullanılan birşey.Alıp bunu saçıma mı süreyim ? Pek akıl karı gelmedi. Bu konuda bilgisi olan , daha önce kullanan,yada bana "boşver bunu bak ben şöle bişe biliyorum" diyebilecek birileri varsa çok sevindirik olcam.
0
siriquastrum
(05.12.08)
ben bi kaç defa o maskeleri denedim çok bi faydasını görmedim. arada wella'nın canlandırıcı maskesi var onu kullanıyorum,baya baya işe yarıyo bende. reklam yapıyo gibi oldum ya,neyse
0
kanuniye
(05.12.08)
mat ve anormal derecede çabuk yağlanan saçlarımı yumurta sarısı + zeytinyağını çırparak oluşturulan maske sayesinde süper bir forma kavuşturmuştum. fakat gerçekten zahmetli çıkarması. bu maskeyi yapacaksanız bence ikinci bir kişiden yardım alın, iyice yıkasın saçınızı (kendi başına olunca kollar çok ağrıyor eziyete dönüşüyor), 3 kere şampuanlayınca ancak çıkıyor. kokusu 1 gün kalıyor maalesef ama sadece kendiniz alırsınız kokuyu. isterseniz yumurta miktarını azaltıp yağı çoğaltın.
0
quasiromantic
(05.12.08)
Sorunuzun cevabı olmasa da yazayım dedim... Milyon türlü, iğrenç kokulu yağı kafama sürmüşlüğüm var. Hiç biri geç keşfettiğim çinko ve biyotin tabletleri kadar coşturmuyor saçı. gnc mağazalarında 30ytlye filan satılıyorlar. Eğer dökülme, seyreklik filan gibi sorunlarınız varsa bunlara yönelin derim. Avuç avuç dökülen, her banyodan sonra bana gidere lavabo aç döktüren saçların dökülmesi, çinko tablet kullanmaya başlamamın 4. gününde tamamen kesildi. Yanlışlıkla kısacık kesip kuşa çevirdiğim kafamı da biyotinle adam ettim. Çok hızlı uzadı. Ama parlaklık, esneklik filan gibi başka şeyler peşindeyseniz bilemiycem onu.
0
cereal killer
(05.12.08)
(3)

Kulak cincinlalamasi

ermanen
Arkadaslar kulagim cinliyor, cok mu tanidik geldi. Ama bende soyle oluyor: Birden hic ses olmayan bir dunyada buluyorum kendimi, sonra damarlarimdaki kan akisindan baska hicbir sey hissetmiyorum, ardindan hafiften baslayarak giderek artan klasik muzik edasinda bir kulak cinlamasi basliyor ve bitiyor
Arkadaslar kulagim cinliyor, cok mu tanidik geldi. Ama bende soyle oluyor: Birden hic ses olmayan bir dunyada buluyorum kendimi, sonra damarlarimdaki kan akisindan baska hicbir sey hissetmiyorum, ardindan hafiften baslayarak giderek artan klasik muzik edasinda bir kulak cinlamasi basliyor ve bitiyor. Noluyor bana, boyut mu degistiriyorum?
0
ermanen
(04.12.08)
aynısı bana da oluyor bazen. kafamın içinde televizyon açılıyormuş gibi... birden boyut değişiyor sonra hayat fade in (ve çınlama, genelde tek kulakta) ile kulaklarıma geri giriyor. sebebini bilmiyorum.
0
kurukafa
(04.12.08)
bana da olur kucukten beri. normaldir sanirim. hatta kucukken delirip doktora gitmistim kadin "kendini fazla dinliyorsun" demisti. psikologa gitseydik zamaninda boyle deli olmicaktik iste.. neyse :P
0
helpless
(04.12.08)
herhangi bir çınlama olsa sağ kulaksa iyi sol kulaksa kötü anıyolar seni diye geyik yapılabilirdi ama kulakların tıkanması garip biraz. kan basıncıyla ilgili bişey var gibi. yükseğe çıkınca olur, birden çok aşağılara bir yere girince olur ama durup dururken oluyorsa bir git baktır derim.
0
bika
(05.12.08)
(7)

yirmi yaş dişi

tabudeviren
arkadaşlar yirmi yaş dişim aynen resimdeki gibi. tek farkla: benimkinin az bir kısmı derinin üzerinde...doktor çene kemiğinin kırılıp alınabileceğini söyledi.ben de tırstım bir an.böyle bir yirmilik diş çektireniniz var mı? nasıl oluyor?ve iyileşmesi ne kadar sürüyor?
arkadaşlar yirmi yaş dişim aynen resimdeki gibi. tek farkla: benimkinin az bir kısmı derinin üzerinde...

doktor çene kemiğinin kırılıp alınabileceğini söyledi.
ben de tırstım bir an.

böyle bir yirmilik diş çektireniniz var mı? nasıl oluyor?
ve iyileşmesi ne kadar sürüyor?
0
tabudeviren
(04.12.08)
çene kemiği kırmak mı?
hiç duymadım öyle bir şey valla.
benim de aynı şekilde gömük bir 20'lik dişim çekildi.
yapılan işlemse, oradaki etin kesilip kemiğinin kaldırılıp altından dişin çekilip dikiş atılarak kapatılmasıydı.
alt çenedeyse dişiniz o zaman üst çeneye göre biraz daha fazla şişiyor.
benimki davul gibi şişmişti açıkçası ama herkesin farklıdır neticede. daha az da şişebilir ama şişiyo orası kesin :)
1 haftada iniyo ve iyileşiyo en şiş olanı bile..
0
insensitive
(04.12.08)
ya işte dediğinizden... etin kesilip kemiğin kaldırılması işte.
0
🌸tabudeviren
(04.12.08)
aynı işlem kardeşime yapıldı, bir kaç ay önce. kontrol sırasında böyle bir şey olduğu ortaya çıktı ve anında müdehale edildi. rahat bir operasyondu. kardeşiminki kemik oyularak yapıldı ama kemik kendisini hemen yenilediği için sorun olmadı. yemeğini vs o tarafı zorlamadan yiyorsun. darbelerden fln koruman gerekiyor (kardeşimin öyleydi en azından)
0
girl in a coma
(04.12.08)
aynı şey benim de bi arkadaşıma oldu o da ufak bi ameliyat geçirdi. bir iki gün zorluk çekti ama 1 haftaya düzeldi. abartılcak bişi diil.
0
rentts
(04.12.08)
aynısı bende var, acil bir şey olmadığı söylendi ama. bende de aynen bu şekilde, ucu biraz dışarda ma tamamen yan. eninde sonunda aldıracaksın dendi ama bir kaç senedir bir şey olduğu yok.
0
kurukafa
(04.12.08)
En fazla bir haftada iyileşirsin. Biraz şişik yanakla gezmek durumunda kalacaksın tabii. O kadar da olur. Doktorun da önerileri doğrultusunda buz kompres yapman iyileşmeyi hızlandırır. Bence ilk fırsatta çektirin. Kaçarak kurtulamazsınız. Ben bir de o şiş yanakla halı sahada top oynadığımı da söyleyeyim de bari içiniz rahatlasın :)Allahtan top gelmedi. Geçmiş olsun.
0
villeneuve
(04.12.08)
aynısı bende vardı, gittim, dişin üstündeki eti kesti, dişi çıkartırken diş parçalandı, dişin içeride kalan parçasını çıkarttı, dikti, oraya kanı tutsun diye pamuk mu ne koydu, eve yolladı, yattım, 1 haftada geçti.
0
raj
(04.12.08)
(1)

basagrisi + bulanti + terleme

turkish tekila
ozeti yaptim. yilda bir kac sefer basima gelen bir sey. yavas yavas ya da birden giren bir basagrisi, onunla paralel mide bulantisi (ki %90 ihtimalle cikarmamla sonuclanir) ve surekli terleme. kesinlikle iptal oluyorum, hicbirseyden (hatta uyanik olmaktan) keyif almiyorum ve uyumadan da gecmiyor. er
ozeti yaptim. yilda bir kac sefer basima gelen bir sey. yavas yavas ya da birden giren bir basagrisi, onunla paralel mide bulantisi (ki %90 ihtimalle cikarmamla sonuclanir) ve surekli terleme. kesinlikle iptal oluyorum, hicbirseyden (hatta uyanik olmaktan) keyif almiyorum ve uyumadan da gecmiyor. erken farkina varirsam saf limon suyuyla kurtulabiliyorum eger tesaduf degilse. marttan sonra doktora gorunmeyi planliyorum ama su anda da merak ediyorum, ne olabilir?
0
turkish tekila
(30.11.08)
migren gibi geldi bana ondan olabilir mi acaba? doktor değilim, sadece doktor çocuğuyum ve %100 sallıyorum.
0
safepassage
(30.11.08)
(2)

andazol ve bağırsak kurdu hikayesi

hikaye mesture
eczaneye gidip burnumun kaşındığını ve ağzımın normalden fazla salya ürettiğini söylediğimde verdiği ilaç bu andazol. 2 kutu kullanmam gerekiyormuş. bir kutu içinde 6 hap var. şimdi olayım şu. sözlükteki andazol hakkındaki tek entry'i okudum. zaten bu 12 hapı anlamış değilim. yakınlardan duyduğum he
eczaneye gidip burnumun kaşındığını ve ağzımın normalden fazla salya ürettiğini söylediğimde verdiği ilaç bu andazol. 2 kutu kullanmam gerekiyormuş. bir kutu içinde 6 hap var. şimdi olayım şu. sözlükteki andazol hakkındaki tek entry'i okudum. zaten bu 12 hapı anlamış değilim. yakınlardan duyduğum hep tek hapla bu tenya denen zararlının fışkırmasıymış. bırakılması yani. çıkartılması mı deseydim. ağzımdaki salya üretimi gerçekten aşırı. hatta şu ağza atıldığında fışırdayan şekerlerden attığımda ses çıkarmaları 1-2saniye sürüyüor sonra boğuluyorlar salyalardan. neyse yanlışlarda mıyım yoksa doktora gitmeden (hangi bölüm allaşkına) eczacıya güvenmek yerinde mi?

bi de çıktıktan sonra yaşayabiliyorlar mı bunlar? çünkü gerçekten çok büyük bi öfkem var bu hayvanata karşı. ve o hala nefes alırken yapacağım işkenceleri şu an kestiremyiorum. gözüm falan seğiriyor düşünürken. o derece.
0
hikaye mesture
(28.11.08)
oncelikle gecmis olsun. eczaci ilginc bir acidan yaklasmis. andazol iyi bir ilactir, ama malum vermazol yani mebendazole gore pahalidir. ayrica vermazolun icinde daha cok vardir ve hepsinin otesinde istatistiksel olarak bagirsak paraziti enfeksiyonlarinin daha cogunu mebendazol(yani vermazol) kapsar

tedavi secenekleri degismekle beraber, bu ilacin olasi bir yan etkisi bulunmadigindan(gorulmus bir yan etki yok) gunde 2(elinizdeki hap 6 tane 200mg lik olmali) tane sabah yemekle birlikte tek gun; sonra 1 ya da 2 hafta ertesinde yine 1 gun sabah ac karna 2 tane daha birlikte olmak uzere alabilirsiniz. bu sirada ic camasirlarinizi ve nevresimlerinizi de yikayabilirsiniz. aile fertleri de tedavi olmak zorundadir. gebe iseniz andazol kullanamazsiniz.

aslina bakildiginda her kurt tipi icin tedavi farklidir, ve andazol yukarida anlattigim sekilde kullanilir cogu icin. vermazol ise yine degismekle birlikte bir gun bir tane icilip, 2 hafta sonra 1 tane daha icilebilir, ama bu 2x1 3 gun, 2x1 bitene kadar da kullanilabilir.

asil duruma gelince, sadece agizda asiri salya tek basina yeterli bir semptom degildir. popoda kasinma, yediginiz yemekten sonra tokluk hissinin az olmasi, aniden diskilama hissi, ani karin agrisi, zayiflama, ates yukselmesi gibi semptomlar daha belirleyicidir. bir de elbette bu enfeksiyonu kapacak bir yerden suphelenmeniz gerekir, durduk yerde kapilacak bir sey degil bu, onu da dusunmelisiniz.

kisacasi, elinizde andazol varsa, 2 tane ayni anda atin, aileye de verin, gebe iseniz kullanmayin, 2 hafta sonra tekrarlayin, ic camasir ve nevresimlerinizi yikayin, evde hayvan(kedi kopek) varsa onlari da veterinere goturun.
gecmis olsun.
0
ciaccona
(28.11.08)
eczaneye gidip ezbere ilaç kullanıyorsunzu.sonra daha beter olup doktora geliyorsunuz.bir dahiliye doktoruna görünün.ayrıca eczanedeki her beyaz önlüklü de eczacı değildir kalfa olabilir.
0
eleanor
(14.02.09)
(7)

Nefesin yetmemesi

eftalit
Merhaba sayın doktorlar, mütehassıslar ve pek muhterem para-medicler. Benim nefesimin bana yetmemesi gibi bir problemim var. Sanki istediğim gibi nefes alamıyormuşum gibi, ciğerlerim çok havasızmış gibi oluyor. Nedir ki bu? Öksürmüyorum, astım filan da değilim. Ve birkaç haftadır olan bir şey.
Merhaba sayın doktorlar, mütehassıslar ve pek muhterem para-medicler. Benim nefesimin bana yetmemesi gibi bir problemim var. Sanki istediğim gibi nefes alamıyormuşum gibi, ciğerlerim çok havasızmış gibi oluyor. Nedir ki bu? Öksürmüyorum, astım filan da değilim. Ve birkaç haftadır olan bir şey.
0
eftalit
(28.11.08)
üşütme, başka bi şey değil. farkına varmadan üşütmüşsün.

sıkı giyin, sıcak iç, bi de takma kafaya.
0
lovemyself
(28.11.08)
stresten de olabilir. ben yaşamıştım bunu stresli olduğum zamanlarda.
0
rectoa
(28.11.08)
aynısı benim başıma geldi, tüm tetkikler yapıldı ve sonucunda depresyon olduğu ortaya çıktı. muhtemelen seninde başına gelen budur.
0
dalamar
(28.11.08)
çok derine inmeden yorum yaparsam nefes darlığıda olabilir bu.sigarayı abarttıysan yada yeni başlıyosan, benim gibi kronik bronşit olupta genede soğukta yaka bağır açık gezdiysen de olabilir.bi süre kendine iyi bak,sağlığına dikkat et düzelmesse bi doktora görün
0
elanesse
(28.11.08)
sorununuzun bu olacağini sanmam ama, yine de bilgilenmekte fayda var. (bkz: koah)
0
flyalone
(28.11.08)
nefes darlığı ciddi bir kalp ya da akciğer hastalığı belirtisi olabilir. onun için mutlaka bir göğüs hastalıkları polikliniğine git derim ben.

ayrıca;
*hiç dinlenmden merdiven/yokuş çıkma kapasiten de eskiye göre belirgin azaldı ise iki kere dikkat!
0
the kene
(06.12.08)
Panik atak belirtisi canim benim
0
tezek
(21.12.08)
(2)

Geriye geniz akıntısı

neylim
Arkadaşlar aranızda belki bilen vardır. burnumdan geriye doğru akıntım oluyo bu her sabah tekrarlıyıp midei bozuyo.ben biraz araştırdım bu geriye akıntı herkesde varmış ama ben hissediyomuşum .Belki aranızda bir çözümünü bulan vardır.
Arkadaşlar aranızda belki bilen vardır. burnumdan geriye doğru akıntım oluyo bu her sabah tekrarlıyıp midei bozuyo.
ben biraz araştırdım bu geriye akıntı herkesde varmış ama ben hissediyomuşum .Belki aranızda bir çözümünü bulan vardır.
0
neylim
(28.11.08)
lazım ziyaret kbb uzmanını, muhtemelen var sinüzit. geçmiş olsun.
0
justaddwater
(28.11.08)
sıgara ve kahve, geniz akıntısını tetikliyor diye biliyorum.
az su içiyosanızda gölüyor bu akıntı
0
hacktobar
(28.11.08)
(6)

saç yıkamak

banuolcay
her gün saç yıkamak saça zararlı mı? bilen?
her gün saç yıkamak saça zararlı mı? bilen?
0
banuolcay
(27.11.08)
saç dediğin meret bir alıştığı şeyi kolay kolay bırakmaz. bir müddet her gün yıkarsanız, artık sürekli her gün yıkanmak ister. aksi takdirde yağlanır. sırf bu yağlanma illetinden ötürü günde saçlarımı 2 kere yıkamaya başlamıştım. en sonunda daraldım ve kestirdim.
0
teritori
(27.11.08)
her gün yıkayan biri olarak söylemeliyim ki çok yorucu uğraştırıcı. zararına gelince, saç kendi yağıyla beslendiğinden saç kurulaşabilir, yıpranabilir, sağlıksız görünebilir/olabilir, parlaklığını kaybedebilir. hiçbir şey olmayabilir de. haftaiçi yıkanıyorsa en azından haftasonu dinlendirmek iyi olur.
0
girl in a coma
(27.11.08)
Saçının tipi de yıkama sıklığı konusunda önemli ama uzmanlar saçı her gün yıkamanın zararlı olduğunu söylüyorlar. Açıklamaları da gayet mantıklı; mesela yağlı saçı olanlar genelde çabuk yağlandığı için saçlarını her gün yıkıyorlar ancak aslında saç, o yağ ile besleniyor da. dolayısıyla her gün yıkamak saçın doğal yağıyla beslenmesine engel oluyor. En olmadı haftasonları dışarı çıkmıcaksanız yıkamayın diyorlar:)
0
think martini
(27.11.08)
zamanında cilt hastalıkları uzmanı doktorun söylediği üzere ben de sık yıkanmayı bıraktım. haftada 2 kere yıkıyorum.

ilk zamanlar alışması zor oluyor. ama bu daha sağlıklı gerçekten.
0
mea maxima culpa
(27.11.08)
ben hergün yıkıyorum malesef ve bazen özellikle de kışın bir işkenceye dönüşüyor. ama çok yağlandığı için de mecbur kalıyorum. bir dönem 1-2 ay boyunca gün aşırı yıkamayı denedim ama hala ikinci gün bildiğin yağlı saç ile dolaşıyordum. saçım gayet uzun ve hergün yıkamaktan ötürü hiç bir sorunla karşılaşmadım aksine daha parlak saçlara sahibim, ama dikkat etmeniz gereken bir husus var saç ürünlerinde bir seçici olmalısınız ve bakımını ihmal etmemelisiniz.
0
wish i could fly
(27.11.08)
bana da iki günde bir yıka saç alışır dediler ama yok, çok denedim, ancak yağlı saçla dolaşmaya alışıyor insan. Gerçi ona da alışamadım ben.
0
cy7
(28.11.08)
(6)

diş acil

ak you war
baya bir zamandır ağzımda kırık olarak durup hiç ağrı yapmayan dişime geçen gün tost yer iken ekmeğin sert tarafı isabet etti, 2 gündür ağrı var. bugün çapa dişe gittim istanbul nüfusunu aşan bir kalabalık görünce geri döndüm. herhalde hasta transfer sezonu mu ne açıldı anlamadım ki bir şey. neyse a
baya bir zamandır ağzımda kırık olarak durup hiç ağrı yapmayan dişime geçen gün tost yer iken ekmeğin sert tarafı isabet etti, 2 gündür ağrı var. bugün çapa dişe gittim istanbul nüfusunu aşan bir kalabalık görünce geri döndüm. herhalde hasta transfer sezonu mu ne açıldı anlamadım ki bir şey. neyse asıl sıkıntı sınav dönemime denk geldi ders çalışmaya engel oluyor.

emekli sandığı sosyal güvencesi olan bir insan olarak gidebileceğim, sırada felan beklemeyeceğim diş acil bölümü olan bir hastane var mı bildiğiniz. ben çapaya 2dk mesafede oturuyorum, buralar hastane cenneti olduğu için bu yakınlarda olanlar tercihimdir. eğer cevabınız "yok kardeşim, istanbul şartlarında böyle bir yer bulamazsın" ise ağrıyı dindirecek bir şeyler söyleyin. zira yarın 4+4=8 kredilik sınavlarım var. girin bir sevaba.
0
ak you war
(27.11.08)
anestol diye bir krem var diş doktorlarının dolgu fln yapmadan önce sürdükleri. uyuşturuyor o bölgeyi bir süreliğine. ondan alıp ağrıdıkça sürebilirsiniz
0
safepassage
(27.11.08)
emekli sandigina bakan ozel hastaneler vardi. mesela ben zeytinburnundaki derman hasatanesine giderdim, adi simdi degisti hatirlamiyorum simdiki adini ama tramvaya yakindi. gittigimde en fazla yarim saat beklemisimdir, ustune milyon tane tahlil yaptirmisimdir, bi tek kagit masrafi odemisimdir bikac ytl. o hastanenin varsa dis bolumu oraya gidebilirsiniz yoksa da baska anlasmali hastaneleri internetten bulabilirsiniz kanimca.
0
sanio
(27.11.08)
gargara ile uyuşturmayı denedim bana mısın demedi. anestolü de alternatiferim arasına alıyorum. sağol safepassage kardeş.

sanio kardeş senin bu öneri müthiş, sağol. ama özel diş hekimlerine gidilince tamamı karşılanmıyordu emekli sandığı tarafından. özel hastanelerin diş bölümünde de aynı uygulama var mı acaba? varsa bu konuda bilgisi olan, yani özel hastanede diş bölümünde emekli sandığı geçer diyen, bilgi ve tecrübelerini bizle paylaşırsa kendisine berhüdar olması dileklerimizi sunarız.
0
🌸ak you war
(27.11.08)
tribal enfexion kardeş bu çok sağlam bir alternatif oldu benim için. en son baktım bu devlet anayasada yazdığı gibi sosyal değil(ki zaten değil ama bu ülkeye şans tanımadan edemiyorum) yakıp gemileri gideceğim özele. sokakta ilk gördüğüme gitmektense böyle bir öneri üzerine gitmek daha iyi olur benim için, çok sağol. bu arada tıp öğrencisi değil daha da önemlisi hukuk fakültesi son sınıf öğrencisiyim 8)
0
🌸ak you war
(27.11.08)
ben medipole diş için gittiğimde ne emekli sandığı ne ssk bilmemne hiçbiri geçmiyordu. tıkır tıkır para ödedik. sanırım diş bakımı lükse girdiği için ssk gibi sigortalar karşılamıyorlar.
0
safepassage
(28.11.08)
bir hukukçu olarak mevuzatı araştırdım :) değişik tiplerden diş sorunlarına bağlı olarak değişen 30-45-90 günlük süreler içinde tedavi imkanı olmadığı gerekçesi ile kamu hastanelerinden özel hastanelere sevk almak gerekiyor. bu halde bile sosyal güvence sadece o tedavi için belirlenmiş liste fiyatına kadar karşılıyor. yani anlayacağınız liste fiyatını aşan miktar cepten çıkıyor. bu halde sorumuz son olarak şu hali alıyor:

istanbul il sınırları içinde emekli sandığı sosyal güvencesine sahip bir insan evladının beklemeden(beklese bile makul bir süre) en az sıkıntı ile diş tedavisi yaptırabileceği bir sağlık kurumu mevcut mudur? mevcut değil ise nerde bu devlet? nerde bu millet?
0
🌸ak you war
(28.11.08)
(7)

geçmeyen öksürük

chavezding
1 aydan fazla oluyor grip geçirdim iyileştim ama hala öksürüyorum. geçmedi bir türlü. ne yapsam? doktora gitmeyi gerektirecek bir durum mudur? doktora vakit ayırmam kolay değil de.
1 aydan fazla oluyor grip geçirdim iyileştim ama hala öksürüyorum. geçmedi bir türlü. ne yapsam? doktora gitmeyi gerektirecek bir durum mudur? doktora vakit ayırmam kolay değil de.
0
chavezding
(26.11.08)
doktorluk kısmına bir şey diyemem de, bir miktar bala bir miktar nane karıştırıp yutun ara ara. (bkz: aynısı benim kaynımda vardı)
0
ymerdiveni
(26.11.08)
Aynı durum bende de vardı. Sanırım tam olarak iyileşememişsiniz. Ondan oluyor diye tahmin ediyorum.
Ben hiçbir şey yapmamıştım. Öylece bırakmıştım. Geçmişti.
Geçmiş olsun.
0
nuage
(26.11.08)
bitki çaylarından vazgeçme derim ben, en azından zararları yok, hatta faydaları var. Kuru öksürükse daha can sıkıcıdır, gripken antibiyotik kullandın mı bilmiyorum ama kullansaydın bu kadar uzamazdı sanki iş, Nuage'ın dediği gibi tam iyileşmemiş olabilirsin. zamanla geçer bence de, yine de bi öksürük şurubu kullan, bi de bol bol bitki çayı, özellikle ıhlamur iç derim nacizane...
0
think martini
(26.11.08)
benzer bi soruyu da ben sormuştum, şöyle cevaplar gelmişti. işinize yarar belki. geçmiş olsun.

(git: 44988)
0
inkey
(26.11.08)
bal+zencefil(toz hali)
0
kayranin kedisi
(26.11.08)
yontemler

1 - zencefil - bal - pekmez karisimi

2 - cin yagi.. aktarlarda bulunabilecek cin yagindan 1-2 damla kesme sekere damlatmak (daha fazla degil) ve onu emmek yutmak.

3 - ictiginiz adacayinin kalan demlerini icine belki biraz seker koyarak bir pet sisede saklamaniz ve bunu banyoya koymaniz, banyoda her akliniza geldiginde bununla gargara yapmaniz. (doktor da bunu onermistir tv de, ki biz yapardik zaten daha once, bizden calmis : )

dip not:
iyilesmenize kendiniz karar verdiyseniz, yine de bir kontrol ettirin doktora. belki hala vardir bir seyler az da olsa, ve antibiyotik tedavisi gerekiyordur yine de.
0
la traviata
(27.11.08)
kuru oksuruk (gıcık oksuruğu) ise: (bkz: vicks vapo syrup )
0
pandayavrusu
(27.11.08)
(3)

benler..

miss antartika
neden çıkarlar, kaybolurlar mı, sonradan çıktıklarında ne dereceye kadar zararsızdırlar?son 2 ayda küçük çapta olmak üzere 4 tane yeni benim çıktı, ne yapmalıyım?bir yol yordam, teşekkürler.
neden çıkarlar, kaybolurlar mı, sonradan çıktıklarında ne dereceye kadar zararsızdırlar?
son 2 ayda küçük çapta olmak üzere 4 tane yeni benim çıktı, ne yapmalıyım?
bir yol yordam, teşekkürler.
0
miss antartika
(26.11.08)
Büyümedikleri ve renkleri değişmediği sürece bir zararları yok. Bunlardan herhangi birinde bir değişiklik olması durumunda mutlaka doktora görünülmesi gerekiyor.
0
Ersan
(26.11.08)
benler ya genetiktir ya da ultraviyole gunes isigindan kaynakli olabilir. 50'den fazla varsa vucutta melanom olma riski artar, 100'den fazla varsa melanom riski fazla demektir. Cogu, cocukluk doneminde cikip, orta yaslardan sonra kaybolabiliyormus.

Eger benlerinizin renginde, seklinde ve buyuklugunde degisme oluyorsa ve ozellikle ben kenarlari tirtikli ve duzensiz hal almaya basladiginda ve capi kalem silgisinden fazla olmaya basladiysa doktora basvurmaniz gerekir. Baska uyari isareti olarak, beniniz kasiniyorsa, tahris oluyorsa ve kabuk bagliyorsa yine doktora gitmeniz gerekiyor.
0
ermanen
(26.11.08)
bende çok sayıda var, 50'nin rahat üzerindedir, 100 olmasa bile yüze yakındır. yaşım otuz en son 2 sene önce filan çıktı galiba, yani hala çıkıyor. genetik miras, babamdan. onda da çok var, kansere filan dönüşmedi bildiğim kadarıyla ama yine de huylanıyorum biraz. baktırdım birkaç kez zararsız bunlar dedi doktor. sadece çamaşır lastiğinin filan değdiği yerlerdekileri alalım demişti,aşınıp huy değiştirme ihtimaline karşı.
bildiğim kadarıyla zararının sonradan çıkmasıyla filan ilgisi yok. ama garip görünümlü olanları ve büyümeye, şekil değiştirmeye başlayan benleri kesinlikle baktırmak gerekiyor. yani çok beniniz varsa takip edeceksiniz kendiniz.
bir de hiç sonradan kaybolan ben görmedim kendimde. çıktı mı kalır yani.
ihmal etmeyin, cildiyeciye gösterin.
0
magdalena
(27.11.08)
(7)

birden beliren dis sikmak

terp
gecen gece yatmis uyumaya calisirken farkettim ki agzimda bir gerginlik var kendimi yokladim anladim ki dislerimi sikiyorum. boyle delicesine degil ama gerginlik yaratacak sekilde. ayni sekilde sabah kalktigimda da dislerimde ve cenemde bir gerginlik hissediyorum. daha once hic boyle bir sey yasamam
gecen gece yatmis uyumaya calisirken farkettim ki agzimda bir gerginlik var kendimi yokladim anladim ki dislerimi sikiyorum. boyle delicesine degil ama gerginlik yaratacak sekilde. ayni sekilde sabah kalktigimda da dislerimde ve cenemde bir gerginlik hissediyorum. daha once hic boyle bir sey yasamamistim. hayatimda da bin kat stresli donemlerim olmustu. bunun nedeni ne olabilir, care olarak ne onerebilirsiniz?

tesekkurler..
0
terp
(26.11.08)
Genelde gerginlik, sıkıntı stres falan oluyor bunun sebebi. Ve gerginliğin şiddetini falan seçmiyor. Yani daha gergin zamanlarınızda olmamış, ama şimdi oluyor olması stresten olduğu gerçeğini pek değiştirmiyor.
Stres geçince bu da geçiyor.
Ben de yaşamıştım, 8-10 ay sürdü. Sonra o sıkıntılı dönem geçince bu da durdu. Sonra daha sıkıntılı dönemlerim de oldu ama bu olmadı bi daha. Yani neye göre seçip de oluyor, bilemiyorum pek. Uykunuzu çok etkiliyor ve baş ağrısıyla falan uyanıyorsanız bir hekimle görüşün derim...
0
delimine
(26.11.08)
(git: 33106)
0
think martini
(26.11.08)
çare olarak kafanızındaki negatif düşüncelerden bir süreliğine uzaklaşmanızı sağlayacak, gerginliğinizi alacak bir hobi vs ile uğraşmanızı öneririm. yoksa dişlerinizde çatlama olmaya başlayacak ve ağız plağı kullanmanız gerekecektir.

ne demiş atalarımız: dont worry be happy!:)geçmiş olsun
0
zelyot
(26.11.08)
daha önce yaşamadığını söylüyorsun ama belki de daha önce yaşadığın halde farkında değildin.. hatta belki gün içinde de farkında olmadan dişlerini sıkıyorsun ama sadece uyumaya çalışırken dikkatini çektiği için o zaman farkına varıyorsun..
aslında bunun gibi pek çok şeyi farkında olmadan yapıyoruz günlük hayatta.. mesela, gün içinde birşeyler ya da birileri sinirimizi bozabiliyor ve o olaydan çok sonra bile o sinir bozukluğunu farkında olmadan içimizde taşıyoruz, ve tam olarak da ifade etmediğimiz için bastırılmış bir şekilde içimizde kalıyor.. sonra da böyle diş sıkma gibi şekillerde -yine biz farkında bile olmadan- ortaya çıkabiliyor o sinir-stres..
ben bunun gibi şeylerle karşılaşınca şöyle yapıyorum: dişlerimi sıktığımı farkeder etmez hemen ağzımı gevşek bir şekilde, normal halinde tutuyorum, çok basitçe.. biraz farkında olmaya çalışarak.. ya da neden dişlerimi sıktığımı anlamaya çalışıyorum, vs.. hekimlik bir olay olduğunu sanmıyorum..
0
air guitarist
(26.11.08)
dişçiye gidebilirsin sana kalıp verir gece yatarken takarsın zarar vermez en azından. bende ağrı yapmaya başlamıştı öyle yaptım.
0
passion rules the game
(26.11.08)
borsada paramız var sanırım, bana bu dediginiz 2003 senesinde olmuştu gsdholdingden darbe yediigm günlerde, çok şükür ecbyo kurtarmıştı.
0
amarat
(27.11.08)
buna bruxism deniyor. ben de bundan feci derecede mustaribim. gece plağı (nam-ı diğer ağız plağı) dişlerinize verebileceğiniz zararı engelliyor, semptomatik bir çözüm yolu yani. diğer yandan bu olayın nasıl tümden çözülebileceğine dair en ufak bir fikrim yok (epey araştırdım halbuse). yani "basura kesin çözüm" yazan tabelalar görüyorum ama bruxism'e kesin çözüm önerenini görmedim. bir de stresle, gerginlikle çok güçlü bir korelasyonu yok kanımca çünkü insan tasasız olduğu dönemlerde de dişlerini hatır hutur yiyebiliyor. hani kendimde öyle bir neden-sonuç ilişkisi görsem "bu direkt psikiyatrinin işi," diyeceğim kendi adıma ama onu da diyemiyorum. tıp bilimi bize yardım etmesi lazım.

***Askarisle bağlantılı olup olmadığını inceleyen bir-iki makale okumuştum, hipotezler yetersiz delilden olumlanamamıştı.
0
boshi
(27.11.08)
(5)

avrupa yakasında psikolog-psikiyatr

modo25
aslında soru başlıkta şöyle detaylandırayım:psikanalizle depresyon tedavisi yapcaka ilaç tedavisine sıcak bakmayan, bütçeye uygun bi drr arıorum, var mı bildiğiniz birileri?
aslında soru başlıkta şöyle detaylandırayım:psikanalizle depresyon tedavisi yapcaka ilaç tedavisine sıcak bakmayan, bütçeye uygun bi drr arıorum, var mı bildiğiniz birileri?
0
modo25
(26.11.08)
bütçe derken?
0
mea maxima culpa
(26.11.08)
ucuz.
0
mevta
(26.11.08)
işte o ucuz bütçeyi sordum ben? bir fikir verebiliriz belki. veya o paraya olmaz deriz
0
mea maxima culpa
(26.11.08)
en son geçen yıl ank da bi yere gittiğimde 50 ytl vermiştim o civarda olabilir mesela.
0
🌸modo25
(27.11.08)
piyasayı bilemiyorum. ama şimdi benim gittiğim psikolog var, normal ücreti 150 ytl, bana indirimli 120 lira.

50 lira biraz zor gibi
0
mea maxima culpa
(27.11.08)
(1)

Prezervatif (kondom, kilif, kaput)

ermanen
Lateks olmayan kondomlar, lateks olanlara gore daha mi guvensiz/dayaniksiz gercekten? Bazi arastirmalara gore lateks olmayanlarda daha cok yirtilma olayi goruluyor galiba ama emin olamadim.
Lateks olmayan kondomlar, lateks olanlara gore daha mi guvensiz/dayaniksiz gercekten? Bazi arastirmalara gore lateks olmayanlarda daha cok yirtilma olayi goruluyor galiba ama emin olamadim.
0
ermanen
(25.11.08)
www.durex.com

kisacasi; bildigim kadar, evet, lateks daha guvenli.
0
helpless
(26.11.08)
(2)

Evlilik Danışmanı

devinim
Müzmin bekar olup, evliliğin yanından geçmemiş ama danışmanlık yapanlar haricinde, kocamı da yanlışlarına ikna edebilecek, evlilik danışmaya gelenlere sağılık inek gözüyle değil de yardıma ihtiyacı olan insanlar gözüyle bakan, hani boşanma celbinden evlilik kurtarabilecek kudrette; özet olarak evlil
Müzmin bekar olup, evliliğin yanından geçmemiş ama danışmanlık yapanlar haricinde, kocamı da yanlışlarına ikna edebilecek, evlilik danışmaya gelenlere sağılık inek gözüyle değil de yardıma ihtiyacı olan insanlar gözüyle bakan, hani boşanma celbinden evlilik kurtarabilecek kudrette; özet olarak evlilik danışmanlığı hususunda kendini kanıtlamış eli-yüzü düzgün danışman arıyorum.

İnternetten birkaçına baktım 1-2 telefon görüşmesi yaptım fakat pek bir yapay, pek bir reklam kokan konuşmalardı. Hizmetlerini soruyorum siz bi' gelin.. Siz gelin. Gelin siz vır ıvır dıvır. Gelcem de işte ben evlilik danışmanlığı diyorum sen alkol bağımlılığı hizmetimiz de var diyorsun perşembe pazarı esnafı gibi; sekreter salağı seni!

İstanbul'da olursa yol masrafım olmaz çok fazla : )
[email protected]
0
devinim
(25.11.08)
Bu işi en garantisinden psikologlar derneği ile halletsenize. kimle muhattap olduğunuzdan emin olursunuz.
www.psikolog.org.tr İstanbul şubeleri de var.
0
zeitgeist
(25.11.08)
www.k-ifti.com
türkiye'de bu alanda en iyiler diyebiliriz. yalnız ücretleri tuzludur sanırım.
0
red g
(25.11.08)
(2)

Gözüüüm

think martini
Sol gözüm şu iki gündür çok ağrıyor, kırparken zorluk çekiyorum, gözün bittiği yerde (o ne demekse) kirpik dibinden başlıyor ağrı, yorgunluktan mıdır bilemiyorum. Daha önce de böyle bir şey olmuştu ama o zaman gözle görünür şekilde iltihap kapmıştı gözüm, doktor pomat ve antibiyotik vermişti ancak ş
Sol gözüm şu iki gündür çok ağrıyor, kırparken zorluk çekiyorum, gözün bittiği yerde (o ne demekse) kirpik dibinden başlıyor ağrı, yorgunluktan mıdır bilemiyorum. Daha önce de böyle bir şey olmuştu ama o zaman gözle görünür şekilde iltihap kapmıştı gözüm, doktor pomat ve antibiyotik vermişti ancak şimdi bakıyorum, görünürde herhangi bir şey yok, iş yerinden izin alıp doktora gitmek çok zor, bi eczaneye gitsem antiseptik bi pomat filan verseler de kullansam olur mu acaba? Çay banyosu filan da iyi gelir biliyorum ama mikrop kaptıysa merhem kullansam iyi olu gibi geldi, sizce de eczaneden alınan bir pomatla idare edilebilir mi?
(Verilen yanıtların doktor garantisi altında olmadıgını biliyor ve sorumlulugu kabul ediyorum:))
0
think martini
(25.11.08)
eğer sorun mikrobiyotikse (mikrobiyotik ne bea, mikrobik diyecektim) eczanelerde antibakteriyel göz damlaları var. ama yorgunluktan kaynaklanmış gibi duruyor. öncelikle eczaneye gidin ve gözyaşı damlası alın. onu bol bol damlatın gözünüze sonra da çayla maske yapın. iyi gelir diye tahmin ediyorum.
0
kahvegibi
(25.11.08)
Kafanıza göre yada eczacıya danışarak ilaç almaktansa bir göz doktoruna uğrayın. Kirpik dibi iltihabından, kuru göze, glokoma kadar her bir halt olabilir. izin alamıyorsanız mesai bitimine randevu alın. bazı merkezlerde saat 21:00 e kadar uzman doktor bulunuyor.
0
justaddwater
(25.11.08)
(7)

Diş eti iltihaplanması

babatema
Diş etlerim şişmeye, ağrıyıp acımaya başladı. doktor ise şişkinlikleri patlatıp içimdeki kanı dışarı atmamızı söyledi. bir de tuzlu suyla gargara.nedir bu hastalık? başlarına gelenler neler yapıyor? bulaşıcı mıdır? diş etlerine ya da bünyeye kalıcı bir zarar verir mi? ağız kokusu yapar mı? vs. vs. v
Diş etlerim şişmeye, ağrıyıp acımaya başladı. doktor ise şişkinlikleri patlatıp içimdeki kanı dışarı atmamızı söyledi. bir de tuzlu suyla gargara.

nedir bu hastalık? başlarına gelenler neler yapıyor? bulaşıcı mıdır? diş etlerine ya da bünyeye kalıcı bir zarar verir mi? ağız kokusu yapar mı? vs. vs. vs.

bir de bünyemde bir miktar baş ağrısı ve halsizlik de var.
0
babatema
(25.11.08)
doktor tani koymak yerine niye sadece patlatma olayina girmis anlamadim, dis hekimine gitmediniz mi yoksa?
dis etinde siskinlik dis tasindan olabilir.dis etinize sertce bastiginizda (veya fircalarken baski uyguladiginizda) kanama yapar hatta. o dis taslarinin temizlenmesi gerek. dis tasi olusmasinin nedeni de iyi fircalanmayan disler, dis aralarinda kalan artiklar. bu tip durumlarda dis ipi kullanilabilir. dis hekimi degilim ama doktorum bana aynen bunlari soylemisti.
0
please dont die
(25.11.08)
ilhitabı delerek akıtan ve bunu tavsiye eden diş hekimi görmedim. önce antibiyotik, ağrı kesici falan verip ilaçla ilhitabı tedavi eder, iltihap geçince de ilhitaba neden olan şeyi tedavi eder (kanal tedavisi misal). böyle kocakarı usulü delip iltihap akıtarak diş tedavi edildiğini görmedim hiç.
0
kibritsuyu
(25.11.08)
bence de iltihap öyle kanatarak, kanı akıtarak filan tedavi edilmez. Kibritsuyu'nun da dediği gibi bir iltihap söz konusuysa önce doktorun antibiyotik verip iltihabı kurutması, sonra da sorun ne ise onu halletmesi gerekir. Başka bir doktora daha git derim ben.
0
think martini
(25.11.08)
Sanırım sorularınızdan birinin cevabı şu: (bkz: gingivit)
Geçmiş olsun.
0
nuage
(25.11.08)
doktor antibiyotik de verdi. aslında tam olarak "patlat" demedi. diş etlerini hafif kanatarak fırçala gibi bişeyler...
0
🌸babatema
(25.11.08)
antibiyotiği kullan mutlaka ama kanatarak fırçalama bence. antibiyotikle kurur zaten iltihap, sonra da daha az kanamayla gerekli olan işlem doktor tarafından yapılır. ben geçen gün diş taşı temizliği için gittiğimde bile doktor çok kanıyor diye işlemi yapamayacağını söyledi, antibiyotik verdi, kullan bitsin öyle gel dedi, sonra işlemi yaptı. Kanatmak, hem de biliçsizce fırçalayarak filan daha zaralı olabilir, diş eti çekilmesine yol açabilir.
0
think martini
(25.11.08)
diş etlerine hiç dokunmadan antibiyotik tedavisi görmen lazım. mümkünse fırçalama.
0
trista
(25.11.08)
(15)

kendimden küçük kızlara ilgi duyuyorum

mustafa sandal
21 yaşında bir erkeğim ve kendimden küçük kızlara ilgi duyuyorum. eğer karşımdaki olgun gösteriyorsa 13-14 yaşa kadar ilgi duyduğum kızlar oluyor. (hüseyin üzmez ile bağdaştırmayın konuyu, kalbinizi kırarım) bu bazen sadece hayranlık olabiliyor çünkü aralarında hakikaten büyüdüğünde çok çok güzel ol
21 yaşında bir erkeğim ve kendimden küçük kızlara ilgi duyuyorum. eğer karşımdaki olgun gösteriyorsa 13-14 yaşa kadar ilgi duyduğum kızlar oluyor. (hüseyin üzmez ile bağdaştırmayın konuyu, kalbinizi kırarım) bu bazen sadece hayranlık olabiliyor çünkü aralarında hakikaten büyüdüğünde çok çok güzel olacağı belli olanlar var, bazen de (maalesef) cinsel ilgi olabiliyor. üniversitede okuyorum, sevgilim var cinsel açlık duymuyorum. yaklaşık 1,5 - 2 yıldır kızlarla adamakıllı ilişki kurabiliyorum. daha önce geçirdiğim yıllar bana boşmuş gibi geliyor, sanki biraz geç kaldım bu tür şeylere. sapık olma yolunda gitmiyorum değil mi? geçer mi? akranlarım hiç mi hiç çekici gelmiyor bana. şu anki sevgilim 17 yaşında ve elimden geldiğince sık sevgili değiştirmeye çalışıyorum. bu bir sorun mu?
0
mustafa sandal
(24.11.08)
evet ,gayet acık ve net bir sorun !
0
dodocan
(24.11.08)
geçer gider rahat olun. ne olursa olsun 13-14 yaşındaki kızlara , hatta 17nin altındakilere yanaşmayın yeter.
0
neronas
(24.11.08)
biraz da buyuklerini deneyin.. hem seneye de... neyse vazgectim, susuyorum.. :p
0
katafalk
(24.11.08)
Eğer bu durum seni rahatsız ediyorsa -ki etmeli- aynı yaşlarda kız kardeşinin olduğunu ve kendisinden büyüklerin, onun vücuduyla ilgilendiğini düşün derim.
0
rimednac
(24.11.08)
ortaokul yıllarında çok ilgi duyduğun, sevdiğin ama bu sevgini karşılıksız bırakan birisi olabilir mi? ve sen de bunu saplantıya dönüştürmüş olabilir misin? önceki yıllarını boşa geçirmiş olduğunu söylemenden çıkarıyorum bunları.
0
krasotkin
(24.11.08)
sevgili mustafa sandal, troll değilsen, açık ve net bir şekilde yazayım ki aklında yer etsin.

18 yaşından küçüklerle cinsel ilişkiye girmenin kanunlara aykırı olduğunu ve cezai uygulaması olduğunu biliyor muydun?
0
mea maxima culpa
(24.11.08)
dodocan, sorun olduğunu aslında biliyorum ancak çözüm önerileri beklemiştim ben.
want2die, evet savunulacak bir yanı olmadığını biliyorum ancak ne yapayım elimde değil, içgüdüler, hormonlar vs, engel olamıyorum.
mrtksn, yok yahu, o kadar da değil. saplantı haline gelmedi tabii ki de, içten içe bir şeyler oluyor ancak akranlarıma yöneliyorum tabi hep.
rimednac, biraz yüzeysel bir çözüm önerisi ama işe yarayabilir, teşekkürler.
krasotkin, muhtemelen. çok sayıda bu tür durumla karşılaştım. daha doğrusu karşılık alamamanın sebebi ilişki kurmak için hiçbir gayrette bulunmamamdı.
mea maxima culpa, troll'ün gerçek anlamı nedir bilmiyorum ama sözlükte kullanılan şekli ile ortalığı karıştıran, tabuları yıkmaya çalışan, milleti kızdırarak galeyana getiren kişi demek galiba. kesinlikle öyle bir amacım yok. sadece bir sorunumu paylaşıp çözüm önerileri almak istedim.

ayrıca, www.tbmm.gov.tr

"Reşit olmayanla cinsel ilişki

MADDE 104. - (1) Cebir, tehdit ve hile olmaksızın, onbeş yaşını bitirmiş olan çocukla cinsel ilişkide bulunan kişi, şikâyet üzerine, altı aydan iki yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır."

sanırım burada 15 yaş diyor alt sınır için, yanlış anlamadıysam tabi. o da şikayet üzerine. 15 yaşından küçük biri ile beraber olmadım şu ana kadar, olmam da mümkün değil gibi görünüyor. 17 yaşında biri ile ilişkiye girmiştim en küçük.
0
🌸mustafa sandal
(24.11.08)
bu konuda şunları söyleyebilirim. işin cezai hukuki yönünü filan bırak. önce insani yönüne bak. şu anda 21 yaşındasın, 17 yaşında biri ile birlikte olman normal gibi görünebilir.

ama 31 yaşında olduğunu düşün. hatta 41 yaşında olduğunu düşün. o zaman 17 yaşında biri ile birlikte olmak normal olabilir mi?
eğer böyle yapmaya devam edersen, zamanla, güneydoğuda torunu yaşındaki kızlarla evlenen dedelerden farkın kalmayacak çünkü.
sorun aranızdaki yaş farkı da değil. kadın ve erkek arasında yaş farkı olabilir. 30 yaşındaki biriyle 60 yaşındaki biri de birlikte olabilir ama ikisi de yetişkin insanlardır.
sorun; sen yetişkin bir insanken, karşıdakinin henüz yetişkin olmaması ve hayatında doğru kararları verecek yaşa ulaşmamamış olması.

normal şartlarda üniversiteye giden bir insanın, 17 yaşındaki bir kızı çocuk olarak görmesi gerekir. her halükarda, hareketleri vs çocuk ve olgun olmayan nitelikte bulman lazım. çünkü bu yaşlar insanların en az olgun oldukları, en çalkantılı yaşları.

ve ayrıca 13-14'lü yaşlardan bahsediyorsun. bence durum tehlike arz ediyor.

bu tarz fikirler beynimize ekilen ayrık otları gibidir. eğer önlemini almazsan tüm benliğinizi sarar ve sonunda hem kendine hem de henüz hayatının baharında olan bir çocuğa (çocuk diyorum dikkat ettiysen) zarar verir.

lütfen bu sözlerimi yanlış anlamayın ve acilen bir psikiyatrla görüşün.
0
kahvegibi
(24.11.08)
17 yaşında birisine aşık olsan problem değil de, anlattığına göre sen hepsini elden geçirme niyetindesin. Evet bu bir sorun.

Ayrıca kızı sinirlendirdin diyelim, "bu bana şöyle şöyle yaptı" diye şikayette bulunursa kaba tabirle sıçarsın. Belki sonuçta paçayı kurtarırsın ama çekeceğin rezillik oldukça büyük olur.

Yaş farkı aslında çok da abartı değil, "alayını elden geçirmem lazım" yaklaşımından kurtulsan yeter.
0
kimlanbu
(24.11.08)
adamın götünden kal alırlar. seninki gibi kalp kırmazlar yani. sen daha 21 yaşında böyleysen, 30'unda lise önünde bekleyen adamlardan olursun. bak koskoca roman polanski bile topuklayıp fransa'ya kaçtı. seni kimse kurtaramaz yani. bir şikayete bakar, sonra doğru l tipine. orda da bir güzel rektal tuse yaparlar karşılama niyetine. neyse, gözün korkmuştur umarım. rahat bırak elin sübyanını.
0
arif
(24.11.08)
bu çok ciddi bir sorun. geçer gider, hevestir falan demeyin. zaten böyle bir hevesinizin olması bile yeterince sorundur. tedavi olmazsanız ileride dönüşeceğiniz şeyi hayal edin. umarım bu durumu ciddiye alır ve çözmek için bir şeyler yaparsınız.
0
cereal killer
(24.11.08)
hüseyin üzmez ile bağdaştırmayın diyorsun ama gidişin o gidiş.

tedavi olman gerekir, ama sorun şurada ki sen tedavi olmak istiyor musun? bu yaşadıkların sana normal geliyor ve gittikçe abartıyorsun.

elimden geldiğince sık sevgili değiştirmeye çalışıyorum lafına ne desem bilemiyorum. oha desem ayıp olacak.

ilerde hüseyin üzmez gibi olmak istemiyorsan tedavi ol derim. çünkü o adama da soru sorduklarında yaptığı ve yaşadığı şeyler çok normalmiş gibi anlatıyor. çünkü onun için bunlar normal :((

ha arkadaşlar biraz yazmışlar ben de biraz daha açıklayayım. tutmuş kanun maddesi filan kopyalamışsın ama olay öyle internetten kanun maddesi kopyalamaya benzemez. bir şekilde bu olaylar yüzünden tutuklanırsan cezaevinde ilk iş olarak seni (yani sübyancı olan seni) bir güzel şişlerler. gardiyanlar da göz yumar. kim vurduya gidersin. ya seni kimin öldürdüğü anlaşılamaz, ya da müebbetlik bir arkadaş bir sevaba girer.

cezaevinde bulunan bir arkadaşım anlattı ki cezaevinde gardiyanlar çok ciddi ve ayrıntılı bir şekilde gazeteleri okuyorlarmış, ve oraya gelen tutuklu ve mahkumun kim olduğunu-suçunu dakikasında çıkarıyorlarmış. cezaevi yönetimi saklasa bile bir şekilde açığa çıkar, yani saklayamazsın bunu.
0
mea maxima culpa
(25.11.08)
yahu bi düşün allah aşkına 17 yaşındaki kızın senin cinselliğini doyurmasını doğru buluyor musun sen neyseki şimdi 21 yaşındasın ama ya 30 u gecinde nolacak ha eğer diyosan 30 umda 26 lıklardan hoşlancam diyosan taam hiç sorun yok bence ama sorunun bu olduğunu sanmıyorum buraya yazdığına göre br sorunun olduğunu kabul etmişssin git yardım al
0
sleep may be the enemy
(25.11.08)
Valla bence de Hüseyin Üzmez'e doğru bir kayış var aman dikkat. İlla kendinden küçük kızlarla ilgilenicem diyorsan bunu kendinden en fazla 2-3 yaş küçük kızlara karşı yapsan iyi olur. O kadar küçük kızları boşver, düşünmemeye çalış, aklına başka şeyler getir. Bir gün kafan güzel olduğu bir zamanda Üzmezleşebilirsin, aman dikkat.
0
fedaialkolik
(26.11.08)
Lise son zamanları orta son olan bi kıza ilgi duyuyordum ama sadece beğeniydi hissettiğim. Şimdi kendimden çok utanıyorum, rahatlamak amacıyla bir iki arkadaşıma söylemiştim. Ama sadece bununla kaldı, çıktıklarım normal olarak kendimden ufaklar ama 13-14 nedir abi... Bunun ismi pedofili. Acil tedavi olmalısın bence. Her zaman söylerim bir çocuğa karşı cinsel ilgi duyarsam intihar ederim.
0
ruwm
(17.05.12)
(10)

vajinismus?

selectone
merabalar ben normalde konuşmaktan çok çekineceğim bişey sormak istiyorum. aslında çok düşündüm soruyim mi sormiyim mi diye ve sonunda sormaya karar verdim. vajinismus olduğumu düşünüyorum. istediğim halde ilişkiye giremiyorum ve istemsiz kasılıyorum. nasıl üstesinden gelirim daha doğrusu geliriz bu
merabalar ben normalde konuşmaktan çok çekineceğim bişey sormak istiyorum. aslında çok düşündüm soruyim mi sormiyim mi diye ve sonunda sormaya karar verdim. vajinismus olduğumu düşünüyorum. istediğim halde ilişkiye giremiyorum ve istemsiz kasılıyorum. nasıl üstesinden gelirim daha doğrusu geliriz bunu merak ediyorum. sevgilim beni bu konuda zorlamıyo fakat bunu birlikte aşmak istiyoruz. bu sıkıntının bir an önce çözümlenmesini istiyorum. bu konuda profesyonel destek almış ya da profesyonel destek veren kişiler varsa ve yorum yaparlarsa çok mutlu olucam.
şimdiden teşekkürler..
0
selectone
(23.11.08)
gecmis olsun öncelikle...

bu sikintili bir konu evet. sana tavsiyem önce bir kadin-dogum uzmanina görünüp, organik bir sikintin var mi ona bakmak. kullandigin ilaclar varsa bazilari libidoyu azaltabilir. vaginismus denen olgu cok yönlü ele alinmasi gereken bir konu. bir jinekolog seni gerekirse yönlendirecektir.
0
the man who hears deepest inquisitions
(23.11.08)
yakın bir arkadaşım aynı sorundan muzdaripti. epey araştırdı ve memorial hastanesinde bir tedavi yönteminin oldukça yüksek başarı sağladığını öğrendi. Oraya gitti ve tedavi oldu. Epey de memnundu. Bir bakın isterseniz.


edit: tedavinin adı "biofeedback" imiş. Kendisi 10 seansta iyileşmiş.
www.memorial.com.tr
0
flyalone
(23.11.08)
profesyonel destek alan birisini taniyan birisi olarak:

bir jinekologa gidin. sayet ilk doktorunuz ise yaramazsa bir baskasina gidin (gozlemlenmistir).

bunun disinda bunu cozdugunu iddia eden merkezler ama bunlara hic gerek yok. cok yuksek meblaglar istiyorlar ve yapacaklari ise garanti vermiyorlar. ustelik ne yaptiklarini da tam manasiyla hicbir sekilde anlatmiyorlar...

ayrica vajinusmus oldugunu dusunen kadinlarin cogunun vajinismus olmadigini biliyor muydunuz? sizi kasdetmeyerek bazi kadinlarin yasadiklari olaylardan veya gordukleri seylerden oturu cinsel iliski esnasinda gerilebilecegini ve kendilerini oyle olduklarina inandirabildiklerini bolca soylemekteler.

iyi bir jinekolog genelde bu tur sorunlari birkac seansta cozebiliyor anladigim kadariyla. ayrica bazi durumlarda fizyolojik bir mevzu varsa bunun da tedavisi var.
ayrica bunu etrafinizdaki insanlarla konusmaktan cekinseniz bile kesinlikle gidin doktora ve nasil hissediyorsaniz aynen hic utanmadan anlatin. emin olun doktorlar bunun gibisini onlarca defa gormus durumdalar. cekinecek bir durum soz konusu degil.

umarim sorununuz cozulur. simdiden gecmis olsun.
0
entrapmen
(23.11.08)
haydar dümen ameliyatsız işlemsiz tek seferde çözümünü bulduğunu ve dünyada sadece kendisinde olduğunu idda ediyor çözümün..
taksimde bir bürosu olmalı

hatta telefonumda şöle bir numarası kayıtlı;
0212 933 33 10
(gündüz kuşağı kadın programlarından kaydettiğim bu numaranın bir gün işe yarıyacağını biliyordum)
0
demlikposet
(24.11.08)
geçmiş olsun öncelikle.
bir uzmana görünmeden teşhis koymak yanlış olur tabii, o sebepten şu anda kimse size vajinismussunuz diyemez. ancak tavsiye verebilir, öncelikle biraz rahat olmanız lazım. eğer gerçekten hazır olduğunuzu hissediyorsanız evde parmak egzersizleri yapmayı deneyebilirsiniz. bununla ilgili bilgiyi google da araştırıp bulabilirsiniz. kimi insanlarsa kas gevşetici olsun, emla gibi kremlerle yüzeysel anestezi yapmayı deniyorlar. biraz daha deneyin bence olmazsa doktora görünün. onlar daha ayrıntılı yardımcı olurlar. ama dediğim gibi en önemli husus rahat olmak ve erkek arkadaşınız da size yardımcı olmalı bu konuda. eğer o anda korkuyorsanız da korkacak birşey olmadığını hatırlayın.
0
trista
(24.11.08)
yaptığınız yorumlar için çok teşekkürler.
ben de böyle önemli bişeyin buradan tam anlamıyla sağlıklı bi çözüme kavuşamıycağını biliyorum fakat öğrenciyim ve ne yazık ki bu söz konusu kliniklere ayırıcak bütçem yok. bu yüzden fikirlerinizi almak istedim. hala da alabilirim :) teşekkürler..
0
🌸selectone
(24.11.08)
o zaman şöyle diyelim, rahat olmak işin anahtarı...
mesela çekindiğiniz şeyler var mı? acıyacak mı endişesi gibi. vajinismus yüksek ihtimalle psikolojik etkenlerden ortaya çıkıyor. daha ayrıntılı anlatabileceğim şeyler var ama sanırım burası o kadar da uygun değil bunun için. mailinizi bırakın yardımcı olmaya çalışırım eğer isterseniz.
0
trista
(24.11.08)
"sevgilim beni bu konuda zorlamıyo fakat bunu birlikte aşmak istiyoruz."

bence siz bu sorunu çözmek adına ilk ve en önemli adımı atmışsınız. bundan sonrası birazcık çaba, birazcık sabır.
0
blackdog
(24.11.08)
akupunktur tedavisi ile olumlu sonuçlar alınabiliyor.
ancak
öncelikle bir dr.a gitmelisin tam olarak teşhis konulduktan sonra tedavi alternatiflerini düşünebilirsin.
0
hepatus
(24.11.08)
mutlaka profesyonel destek almak gerekiyor. kulaktan dolma bilgiler daha fazla zarar verebilir.
doktorlar da seans başına ya da tedavi başına ücret alıyorlar.
ücretsiz danışmanlık veren op. dr. yasemin yıldız var.
drvajinismus.com sitesi de burada.
0
quiet thunder
(25.12.17)
(10)

sevgili miyopyalılar

againstthelife
bıktım artık bu gözlükten.lazer operasyonu yapayım diyorumiyi yapan kötü yapan var mıdır?riskleri nelerdir?duygusal rakam kaçlarda gezinir?bi söyleseniz, atsam gözlükleri...
bıktım artık bu gözlükten.
lazer operasyonu yapayım diyorum
iyi yapan kötü yapan var mıdır?
riskleri nelerdir?
duygusal rakam kaçlarda gezinir?

bi söyleseniz, atsam gözlükleri...
0
againstthelife
(23.11.08)
Göz doktorumla bu mevzuu görüşmüştüm ve bana söylediği şuydu: "İyi bir şey olsa kendim yapardım.". Adam hâlâ gözlük+lens ikilisiyle takılıyor ve yine geçenlerde bir TV programında laze ameliyatın aslında çok da tavsiye edilmediğini dinlemiştim. Türkiye'de çok yapıldığını ama, dünya genelinde o kadar yararlı kabul edilmediği söyleniyordu. Sonradan komplikasyonları mı çıkıyormuş, bir şey oluyormuş işte. Zaten Türkiye, bildiğim kadarıyla, lazer ameliyatı için en çok turist çeken ülke (bkz: tıp turizmi). Sebebi de bu olsa gerek.
Tavsiye etmiyorum.
0
nuage
(23.11.08)
1- her göz uygun degil
2- 0 lama garanti degil, hala miyop kalabilirsin.
3- Uzun süreli etkileri bilinmiyor.

45inden sonra presbiopia yüzünden okuma gözlügü takacaksin zaten, eger olmazsan okuma gözlügü takmayacaksin.
0
the man who hears deepest inquisitions
(23.11.08)
izmir'de özellikle bu alanla ilgilendim bir süre. şöyle söyleyebilirim, ameliyat ağrısız diye bir şey yok belli bir süre ağrıyabilir. ameliyattan sonra göz numaranızın "0" olacağına dair bir garantiniz asla yok. ameliyattan belli bir süre sonra tekrar numaranız artmaya başlayabilir ve kaç numaraya gidebileceğine kadar yapılmış bir araştırma yok. (çok yükselmiyormuş ama 1 1.5max diyorlar) iyi yapanı ve kötü yapanı elbette var izmir'deyseniz yardımcı olabilirim isim konusunda. risk ameliyat öncesi belirlendiği için gözünüz uygun değilse zaten yapılmıyor.

sadece nuage'ın dediği şeyi tekrar hatırlatırım. doktorlar kendileri gözlük takıyor. hatta ameliyat yapan bir çok doktor tanıyorum izmir'de çoğu gözlük kullanıyor. lens kullanan da var da bu estetik kaygılardan kaynaklanıyor. ama kendine operasyon yaptıran bir gözcüye denk gelmedim. belki ben rastlamamışımdır.
0
atrin
(23.11.08)
bu tip ameliyatlar %100 çözüm sağlamıyor. miyopun yanında astigmatın da varsa özellikle. lens kullanabilirsin. ilk başta zor gibi görünse de son derece rahat. tek yapman gereken temiz tutmak..
0
quinza
(23.11.08)
lazer ameliyatı savunan kimse çıkmamış. hayret. ben yaptırdım gayet memnunum 5 sene filan oldu galiba. görüş sıfırlandı.

doktorların ameliyata karşı olduğunu, lensi desteklediklerini yazmışsınız. ona bakarsanız lens'in de gözlere çok zararlı olduğunu söyleyen doktorlar var.

benim eniştem göz doktoru. o da lensin gözlere zararlı olduğunu ve bir süre sonra lens kullanamayacağımı söyledi. sonra babasının da rahatsızlığı için ameliyat yapan bir prof. doktorun ameliyatlarına girdi, adamın iyi ameliyat yaptığından emin oldu ve nerdeyse zorla lazer ameliyatı yaptırdı bana. sonuç olarak çok memnunum. :))

herkese tavsiye ederim. ama doktoru dikkatli seçmek lazım.

ayrıca lens iyidir diye doktorlara temkinle yaklaşın lütfen. çünkü (yine eniştemden biliyorum) doktorlar lensleri çok ucuza alıyorlar, sonra tuzlu bir şekilde bize kakalıyorlar. uzun bir süre pahalı pahalı lensleri aldım, sonra eniştem böyle bir yerde çalışmaya başlayıca feci ucuz bir fiyata aldık lensleri.

düşünün lütfen lazere bir kere para vereceksiniz bitecek. adam size bir ömür boyu lens kakalayıp zengin olacaksa neden başkasının yapacağı lazer ameliyatını desteklesin???
0
mea maxima culpa
(23.11.08)
4 e karşı 1
maxima baskın geldi bana göre.
açıklamaları makul mantıklı.
nevada da yaptığım araştırmaya göre lazer yaptıran on kişiden sadece birinin şikayeti vardı öyle oldu böyle oldu diye. diğer dokuzu on puan verdiler.
düşünmedeyim hala.
0
🌸againstthelife
(23.11.08)
bence baskin cikan sey maxima degil, "sizin sabit fikirliliginiz ve/veya zaten karari az cok vermis olmaniz" gibi geldi bana.

aciklanmayan bir kac seyi de ben ekliyim.
arkadasim dunya goz hastanesinde oldu 2008 baslarinda. 500 kusur ytl gibi bisey vermisti kampanya ile. simdi sanirim web sitelerinde yine yuzde 40 gibi bir indirim ifadesi var, direk telefonla da sorabilirsiniz.
gozluk kullanan doktorlar var bu isi yapan, gercek bu.

her operasyonun (goz ameliyati, bademcik ameliyati, o su bu..) riski var sonucta.
ama göz bu.. sakaya gelmez. gozlukle idare ederdim ben olsam (eger numaralari cok cok buyuk degilse)

siz de bir kac doktorla gorusun, belki farkli etkilerler sizi.
gecmis olsun.
0
la traviata
(23.11.08)
diyeceğim şu ki aman ucuza gitme, kampanyaymış filan dikkat et. istersen benim doktorumun ismini vereyim.
0
mea maxima culpa
(23.11.08)
ben 2,5 sene önce yaptırdım. pek memnunum, öneririm. ameliyat anı 15 dakika sürse de biraz korkutucu oluyor. ertesi gün acı çekiyorsunuz ama bir haftada toparlıyor.

biraz daha detay için (bkz: #9694811)

sorular içinse ben olabilirim evet.
0
trendkill
(23.11.08)
ben de 6 yıl önce yaptırdım, emrullah taşındı'ya, veni vidi göz merkezinde. 99'da babamın (496 dikiş) 2003'de benim başıma gelen retina yırtılması olayında emrullah bey beni kör olmaktan kurtarmıştı (sol gözümde 87 dikiş var). fiyatlarını bilmiyorum ama hep ödeme planları var, indirim oluyor vs vs.

benim sol göz topografisi zaten felaket olduğundan ameliyattan sonra, özellikle alacakaranlıkta, nep net (ha?) görme sorunu çektim, yaklaşık 6 ay sonra düzeldi.
0
zkurmus
(24.11.08)
(2)

doktorlara ve doktor adaylarina ozellikle... "burun yanmasi" ne ola?

la traviata
bir suredir reflü tedavisi goruyorum. bunun yaninda allerji icin de ilac aliyorum.* lansorve* xyzalbunlari kullanmaya baslamadan once, burnumda bir yanma vardi. grip gecirmistim, ama gribin gectigibi saniyordum. hatta akintilarim, yutkunma zorluklarim, onlar bunlar hep gecti.ama burun yanmasi hala d
bir suredir reflü tedavisi goruyorum. bunun yaninda allerji icin de ilac aliyorum.

* lansor
ve
* xyzal

bunlari kullanmaya baslamadan once, burnumda bir yanma vardi. grip gecirmistim, ama gribin gectigibi saniyordum. hatta akintilarim, yutkunma zorluklarim, onlar bunlar hep gecti.

ama burun yanmasi hala devam ediyor. resmen ici ates gibi.

bu gribal durumun tam gecmedigine mi dalalettir? yoksa bu kullandigim ilaclarla baglantisi var midir (gerci ilaclari kullanmaya basladigim haftanin oncesinde de yanma vardi)

yoksa bu allerjik bisey midir ve bu alerji ilaci olan xyzal ise yaramiyor mudur?

ptesi prof. doktoruma daniscam yanma konusunu ama bugun bi bilgisi olan vardir diye şeyettim.

selamlar.
0
la traviata
(23.11.08)
ilaçların yan etkilerine bakın belki orada bununla ilgili bir şey yazıyordur. sorun bu olabilir.
ben de reflü tedavisi gördüm ama o iki ilacı da kullanmadım. başka ilaçlar kullandım. yan etkilerinde baş ağrısı yazıyordu. baş ağrısı da oluyordu hakkaten...
ama yine de sorun tabi doktorunuza.
0
ymerdiveni
(23.11.08)
zaten xyzal reflü ile alakali degil.

lansor adli proton pompasi ise en cok verilen ilac reflü hastalarina (ve diger mide ile alakali seylere)

malesef yan etkilerde oyle bir sey goremedim.
neyse yarin ogrenecegiz.
0
🌸la traviata
(24.11.08)
(4)

uykuda çözüm

kurtulan adam
normal hayatımda sorun yaratan problemlere uykumda çözüm bulabildiğimi gördüm.bu sosyal hayatımı ilgilendiren sorunlar olduğu gibi bir matematik probleminin cevabı da olabiliyor.önemli müzisyenlerin ve bilim adamlarının buluşlarının bir kısmını uykuda,rüya görürken gerçekleştirdiğini biliyorum.özell
normal hayatımda sorun yaratan problemlere uykumda çözüm bulabildiğimi gördüm.bu sosyal hayatımı ilgilendiren sorunlar olduğu gibi bir matematik probleminin cevabı da olabiliyor.önemli müzisyenlerin ve bilim adamlarının buluşlarının bir kısmını uykuda,rüya görürken gerçekleştirdiğini biliyorum.özellikle uykuya dalma esnasında.sorum:bu durumu daha efektif kullanmayı sağlayacak bir teknik var mı?hiç olmazsa şansı artıracak...
0
kurtulan adam
(23.11.08)
Uykuya geçiş esnasında beyin bütün gereksiz işlevlerinden kurtulduğu için oluyor olabilir. Ben de çoğu problemimi uykuya dalarken çözerim mesela.

Şöyle bakabiliriz olaya, uykuya dalarken zihin temizleniyor ve tek bir şeye odaklanıyor. Sorun bunu uyanıkken nasıl yapabiliriz? Meditasyon, hipnoz, ya da telkinler işe yarar mı? Denemekte yarar var bence.
0
ataturkiye
(23.11.08)
(bkz: lucid dreaming) denen bi olay var. Ama sizin işinize yarar mı bilmem.
0
cumingsoon
(23.11.08)
astral seyahat denemeleri yapabilirsin. araştırmanı öneririm
duru görü yetenegin var gibi bu konu hakkındada bilgi topla, ataştırma yap
0
hacktobar
(23.11.08)
mrtksn'nin söylediğinden hareket ediyorum:

Uyumadan önce beynimize kaydedilen her şey bir üzüm salkımı gibidir; sallandıkça sallanır. Yerine henüz oturmamıştır. Uyku ile birlikte öğrenilen şeyler yerlerine oturur ve bu da problem çözümünde büyük aşama kaydedilmesini sağlar. Bir sınava çalışırken sürekli unutulan ve "Offf ezberleyemiyorum/anlamıyorum." denilen bir şey bile uykudan sonra ya öğrenilmiş/anlaşılmış olur ya da daha rahat kavranır. Sebebi de budur bence. Bunu bir zamanlar yaptığım araştırmalarla öğrenmiştim. Uzman değilim bu konuda. Belirteyim istedim. ;)
0
nuage
(23.11.08)
(12)

sakalları çıkmış insanlara..

forumtrak
Merhabalar, 18 yaşındayım sakallarımın gürleşme olayı yeni başladı diyebilirim. yalnız şöyle bir sorun var. mesela çenemde sakal olmasına rağmen altında henüz yok. öte yandan yanaklarda da tam çıktı diyemem,sorularıma geçeyim,1) Sizin de sakallarınız çıkarken olaylar kısmi kısmi mi gelişti? önce dud
Merhabalar, 18 yaşındayım sakallarımın gürleşme olayı yeni başladı diyebilirim. yalnız şöyle bir sorun var. mesela çenemde sakal olmasına rağmen altında henüz yok. öte yandan yanaklarda da tam çıktı diyemem,
sorularıma geçeyim,
1) Sizin de sakallarınız çıkarken olaylar kısmi kısmi mi gelişti? önce dudak üstü-->sonra çene vs. diye
2) yoksa her yerden eşit olarak seyrek seyrek mi çıktılar

bi aydınlatın şu süreci be?
0
forumtrak
(22.11.08)
misal bende bütün sakallarım 17 yaşındayken aniden bütün yüzümü kaplayacak şekilde çıktı. babamın da sakalları bütün yüzünü kaplıyor.
0
ben de bir gun yazar olurum belki
(22.11.08)
zamanla olur. ben 18 yaşındayken cillop gibiydim şerefsizim. arkadaşlarım biraz sakal uzattı mı dağ kaçkınına dönüyordu. 23 yaşındayım şimdi. hani dağ kaçkını durumumuz yok ama yine de iyi çıkıyor yani.

bide sabah kestiği sakalı akşam uzayan bi arkadaşım var. oha artık.
0
rectoa
(22.11.08)
bende bıyık, çene, yanak olarak ilerledi, boyun kısmı da en son. 18 yaşındayım, yanaklarımda hala pek yok yavaştan çıkıyolar, boynumda aynı şekilde..

ailedekilerde de sıralama çok değişmemiş... her yerden farklı hızlarda ve farklı zamanlarda çıkabilir, kişinin hormonları da etkili kalıtsal hede hödönün yanında.
0
vital
(22.11.08)
1. ve 2. soruna cevaben; insanda insana değişir, yapıya göre değişir.

sana tavsiye dudak, yanak, gıdık, bıdık vs. takma kafana, köse biri yoksa ailede zamana bağlı olarak %100 ü yakalarsın.
0
lejant
(22.11.08)
ya ben de 19 yaşındayım ve sakallarım aynı şekilde çıkıyor, sakal kardeşliği! o normaldir, aynen söylendiği gibi aileden gelen bir şey zamanla düzgün çıkmaya başlar ama sen bu dönem içerisinde sakın jilet kullanma, makinayla kesmeyi dene çünkü sonradan düzgün çıkmıyor yani bir taraf uzun çıkarken bir taraf kısa çıkıyor filan simetri bozuluyormuş, babam yaşamış bunu..
ayrıca ilkokul 7. sınıftayken gözünün altından traş olan bir arkadaşım vardır ve yine ayrıca organizasyon işinde çalışırken sabah beraber traş olduğumuz arkadaşımın öğlene doğru sakallarındaki uzamayı çıplak gözle görebiliyordum, çok koyuyordu tabii ama yapcak bişe' yok..
0
t joe
(22.11.08)
@t joe,
affedersin sıçtım o zaman çünkü bugüne kadar makine kullanmışlığım yok, ki sevmiyorum da bu makine aletini. ne bahtsız yüzüm varmış lan. var mı ki aranızda full jiletle tıraş olup sorun yaşayanlar ya da yaşamayanlar?

önceki cevaplarınız için teşekkürler, içim rahatladı gerçekten :)
0
🌸forumtrak
(22.11.08)
1 ve 2) kısmi ve seyrek çıktılar. yani ikisi de. dudak etrafında birleştiler sonra.

ek olarak jilet vurmaman konusunda hemfikirim. suratımın sol tarafı gayet düzgünken, sağ tarafta sakallar yukarı doğru çıkıyo bende. makina ve sabır. zaten iki üç sene sonra ünide annen baban oğlum kes şu sakalı diyecek ama üşeneceksin...

not: jilet kullanıosan da klişe olarak "ters alma" diyeyim. sinek kaydı olsun diye ters düz gidiyodum ben. sonuç, traştan sonra tahriş olan bi surat, ve zamanla ters çıkan sakallar...
0
jangara
(22.11.08)
herkes iç rahatlatıcı cevaplar verirken benim can sıkmam ne kadar acı.. ya şöyle diyim o zaman, hacı sen en iyisi bundan sonra jilet olayını bırak; belki toparlarsın hadi bakalım.. :))
0
t joe
(22.11.08)
full jiletle tıraş olan bir arkadaşım var 16 yaşından beri. adam ilk tüyleri kararmaya başlayınca başladı jiletle susuz köpüksüz kazımaya. şimdi ise biraz da işi gereği her sabah tıraş olmak zorunda. yani adam sabah traş oluyor, akşam yine çıkıyor sakalları. ben 17-18lerdeylen berberde makinayla olurdum, şimdi de makinayla oluyorum. çok sık sakalım yok ve açıkçası arkadaşım gibi sakal tıraşı sorunu da yaşamıyorum. jilet kullanmamaya çalış bence.
0
deliktas
(22.11.08)
10 sene sonra keşke hiç sakalım olmasaydı diyceksin. hele askere gidince anlıycaksın.
0
rentts
(22.11.08)
27 yaşındayım hala her yerde eşit düzeyde değil. periyodik olarak belli bir süre uzatıp sonra berbere gider ustura ile tek posta düz traş olursan mis gibi sakalın olur. ne yap ne et tersten-aşağıdan yukarıya traş etme.
0
blackdog
(23.11.08)
benim de mesela dilimin altı hizasındai bölge tertemiz. ama boynumun üstü ve çenemin geri kalanı da orman gibi :)

bu durum aileyle alakalı tamamen, babamın da öyleymiş misal.
0
tom riddle
(23.11.08)
(2)

ulnar sinir sıkışması

zakk
Vücüdun dirsek tarafındaki bu siniri bilenler için soruyorum;Bu arkadaş bir şekilde zarar gördüğünde, neden olduğu belirtiler geçmek bilmiyorsa (doktora ve google'a gittim) tek çözüm operasyonla bu kendini bilmezin yerinin değiştirilmesi midir? Bu ameliyatı olmuş, yapan vb. kişilerden tecrübelerini
Vücüdun dirsek tarafındaki bu siniri bilenler için soruyorum;
Bu arkadaş bir şekilde zarar gördüğünde, neden olduğu belirtiler geçmek bilmiyorsa (doktora ve google'a gittim) tek çözüm operasyonla bu kendini bilmezin yerinin değiştirilmesi midir? Bu ameliyatı olmuş, yapan vb. kişilerden tecrübelerini öğrenebilir miyim?
0
zakk
(22.11.08)
evet..eğer şikayetler geçmiyor ise ve sinirin iletim alanındaki kaslarda zayıflama olmaya başlamış ve ağrı gelişmişse sinir; dirsekdeki asıl kanalından alınıp daha öne transfer ediliyor ve üzerindeki baskı kaldırılıyor. biraz özenle çok fazla tehlikesi olmayan bir operasyon..
0
manus dei
(22.12.08)
sınırın sıkışmadan kurtarılması dıyelım.Ben bu amelıyatı dirsekten oldum-kubital tünel olarak gecer- ılk serce parmagımın uyusmasından sonra 3ay ıçerisinde sol 3 parmagım tamamen uyuşup düşmüştü ve anatomide munkey hand modundaydım(kas erımesı başlamıştı ) evet amelıyatı gec oldugum için uzerınden 1yıl gecmesıne ragmen serce parmagım hala uyusuk ve dikkatlı bakınca sol elım daha küçük digerınden toparlayamadı.Bir an önce tedavınızı olun lütfen gecmış olsun
0
shb_eren
(24.01.09)
(3)

kan grubu testi hataları

natnan
Bu kan grubu testlerinde hep hata oluyor sanki.çok duydum böyle iki ayrı testte iki ayrı sonuç çıkıyor diye.Hatta üçünde..Niye oluyor bu yazıyordu bir yerlerde ama unuttum.Asıl beni meraklandıran,biz bu test sonuçlarını ehliyetimize yazıyoruz,çeşitli formlara yazıyoruz;peki olur da bir kaza oldu,bir
Bu kan grubu testlerinde hep hata oluyor sanki.
çok duydum böyle iki ayrı testte iki ayrı sonuç çıkıyor diye.Hatta üçünde..
Niye oluyor bu yazıyordu bir yerlerde ama unuttum.

Asıl beni meraklandıran,biz bu test sonuçlarını ehliyetimize yazıyoruz,çeşitli formlara yazıyoruz;peki olur da bir kaza oldu,bir acil durum oldu,doktorlar ehliyete falan bakıp hemen basıyorlar mı kanı?Sonra haybeye göçüyor muyuz bu dünyadan?

Bakmıyorlarsa bu ehliyete,niye kan grubumuzu yazıyoruz?
0
natnan
(22.11.08)
bazı insanların kan grubu değişkendir.onun dışında ne sebep vardır bilmiyorum.
0
dunyanin en gereksiz adami
(22.11.08)
anne babadan kan grubu öğrenilip de aşağı yukarı sonuçla karşılaştırılabilir. babam b annem a grubundaydı benim zaten büyük ihtimalle ab olacaktı fakat yaptırıp testi emin oldum. testte hata olması aşırı düşük bir ihtimal yani.

ehliyete de tabi ki bakarlar, her bilginin yazdığı ve sürücünün yanında kesin olarak olacak belge o.:)
0
passion rules the game
(22.11.08)
b- çıkan kan grubu sonucumdan sonra(amerikan hastanesi)labaratuara gidip ''ya yanlışlık var ya da ben evlatlığım demiştim'' sonra apar topar bir daha baktılar yine b-.sonra başka biri geldi o baktı bu sefer b+ dendi.muallakta kalındı ve tekrar kan alınıp bakıldı b+ kararına varıldı ve ehliyetime aynen yazıldı. sonra bir gün kan grubu kartı almam gerekti ve bana kapı gibi a+ kartı verdiler. ben bu olayı kendi doktoruma anlatınca beni hemen cerrahpaşa hemotolojiden bir doktora yönlendirdi ve doğum, ameliyat vs. gibi bir şey olur diye bayağı da acele ettirdi.sonuç a+ çıktı fakat böyle değişken sonuçlarda alt gruplar denen bir şeylere bakıyorlar ve öyle karar veriliyor. ehliyetimde hala b grubu ama üstünü tipeksledim:) hatta bi polisle birbirimize bile girdik. napim değiştiremedim,ölmekten iyidir:..
0
jade
(22.11.08)
(5)

gogus hastaliklari falan filan?

xoxo gossip girl
simdi arkadaslar, 5 gun once falan sol sol gogsumde bi dolgunluk hissettim- adetime de bir hafta falan vardi o zaman..halen sol gogsum sag gogsumden daha buyuk gibi, ve ust tarafi bastirinca biraz aciyor, ve sanki kolumun altina da vurdu, orasi da tahris olmus gibi bir his veriyor arada..adet olmak
simdi arkadaslar, 5 gun once falan sol sol gogsumde bi dolgunluk hissettim- adetime de bir hafta falan vardi o zaman..halen sol gogsum sag gogsumden daha buyuk gibi, ve ust tarafi bastirinca biraz aciyor, ve sanki kolumun altina da vurdu, orasi da tahris olmus gibi bir his veriyor arada..
adet olmak uzereyim, ve asiri evhamli bir insanim, ailemizde yasli birisiyle ugrasiyoruz son iki haftadir, ve cok az uyudum, tipim kaydi denilebilir :) henuz adet olmadim, gogsumdeki aci azaldi, ama yine de tedbir olarak doktora randevu aldim.
23 yasindayim bi de :)) bu cok onemli bisi olabilir mi?doktora pazartesi gidicem, o zamana kadar bi fikrim olsun diye soruyorum bunu..
0
xoxo gossip girl
(21.11.08)
Dönem dönem bayanlarda bu tür bezeler çıkabilir. Yaşın itibarıyle normal gibi. Kötü bir şey olacağını sanmıyorum. Yine de doktora gitmelisin mutlaka. Randevu alman iyi olmuş.
0
ataturkiye
(21.11.08)
lenf kanallarınızla alakalı bir şeyler olabilir.
0
dr cucu
(21.11.08)
Aslında her şey olabilir tabii, Allah korusun, ama yaşınız itibari ile ihtimalleriniz düşük kötü şeyler için. Göğsünüzde elinize gelen bir şey olup olmadığına bakın. Balenli sutyen kullanıyorsanız, onlar da böyle ağrılara sebep olabilirler.
0
sui
(21.11.08)
arkadasimda var aynisi, onun da yasi 22 ( olayakaynimda var aynisi gibi girdim direk)
ben de arkadasimla baya bir kosturmustum, doktor biyopsi istiyor genellikle emin olmak icin, sakin telasa kapilma, gogus dokun koltuk altina dogru buyuyormus, bezeler olusuyor kotu huylu degil ama tabi ki ileride donusme ihtimali var. sana 6 ayda bir kontrole gel diyecek ki kotu huyluya donusurse erken mudahaleyle hemen halledilebilsin diye. cok endiselenecek bir sey yok yani, yalniz yiyeceklerine dikkat et demisti sucuk mucuk yemicektin ama ne alakaydi ne iceren besinlerdi bilmiyorum. stresten uzak dur bir de, cogaltiyormus boyle durumlarda. bunlar seni doktora gidene kadar rahatlatir umarim:)
0
kenarortay
(21.11.08)
comptrol
(22.11.08)
(2)

6 haftalık hamilelik, kan?

flame of feanor
almanyadaki ablam 6 haftalık hamile. kan gelmiş ve karnı çok ağrıyormuş. birazdan doktora gidecek. sorun ne olabilir? normalmidir bu? kötü bir şey yoktur umarım. çok endişelendim :(
almanyadaki ablam 6 haftalık hamile. kan gelmiş ve karnı çok ağrıyormuş. birazdan doktora gidecek. sorun ne olabilir? normalmidir bu? kötü bir şey yoktur umarım. çok endişelendim :(
0
flame of feanor
(21.11.08)
düşük olabilir :(
0
trista
(21.11.08)
Düşük olabilir denildiği gibi.

Bununla birlikte biraz içine su serpmek anlamında 6 haftalık hamilelikten kasıt, döllenmenin üzerinden 6 hafta geçmesi ise bu genel hesaplamada 8. haftaya tekabül ediyor (çünkü hamilelik hesaplaması son adet tarihine göre yapılıyor, yani daha hiç birşeyin olmadığı ilk 2 haftayı da kapsıyor). Vücut normalde 4., 8. ve 12. haftalarda adet görmeye programlı olduğu için bu haftalarda bazen böyle anlamsız kanamalar olabiliyormuş.

Ama yine de bir doktora görünmesinde fayda var, özellikle de kanama devam ediyorsa ve ağrısı varsa.
0
sui
(21.11.08)
(3)

Jinekolog Arıyorum!

devinim
1 sene kadar doğum kontrol için yasmin kullandım. 2 ay önce gebelik planı nedeniyle hormon kullanmayı bıraktım. bıraktığımdan bu yana mentruel siklusta proplemler yaşadım ki bunun normal olduğunun farkındayım.mens dönemi dışında kanamalarım oluyordu. Doktora gittim, hormon testi ve rahimden parça al
1 sene kadar doğum kontrol için yasmin kullandım. 2 ay önce gebelik planı nedeniyle hormon kullanmayı bıraktım.

bıraktığımdan bu yana mentruel siklusta proplemler yaşadım ki bunun normal olduğunun farkındayım.

mens dönemi dışında kanamalarım oluyordu. Doktora gittim, hormon testi ve rahimden parça alarak doku testi istedi, Her şey normal mantarınız bile yok dedi doktor fakat son regl döneminde kokulu ve kahverengi akıntı ile birlikte kanamam oldu.

kahverengi akıntının sağlıklı bir şey olmadığını biliyorum ve gittiğim doktora da güvenemedim.

Tekrar doktora gitmek istiyorum ve İstanbul'da, konusunda uzman bir hekim arıyorum.

edit* :[email protected]
0
devinim
(20.11.08)
(git: 42346)
0
trimpot
(20.11.08)
bana bir e-mail adresi verebilir misiniz?
0
sui
(20.11.08)
(git: 36035)
0
dolphingirl
(20.11.08)
(1)

Kedi yaşı nasıl tespit edilir?

kaptan cuma
Özellikle veteriner/veteriner adaylarına ya da başından bu macera geçen hayvan sahiplerine soruyorum. Medikal incelemelerle kedi yaşı nasıl anlaşılır? "dişlerine, gözlerine, tüylerine bakmak" değil, tahimini cevaplar değil, İnsanlardaki gibi kemik yaşı, doku incelemesi vb. laboratuvardan gelecek yük
Özellikle veteriner/veteriner adaylarına ya da başından bu macera geçen hayvan sahiplerine soruyorum.
Medikal incelemelerle kedi yaşı nasıl anlaşılır?
"dişlerine, gözlerine, tüylerine bakmak" değil, tahimini cevaplar değil,
İnsanlardaki gibi kemik yaşı, doku incelemesi vb. laboratuvardan gelecek yüksek olasılık sonuçlar mevcut mudur? Nelerdir? Nerede yapılır?
Teşşekürler
0
kaptan cuma
(18.11.08)
ermanen
(18.11.08)
(2)

apse kemiğe vurur mu ki?

cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
dişim geçen ay apse yaptı. antibiyotik kullandım bir süre, rahatlatınca da geçti sandım. bugün farkettim ki yanağım davuk gibi olmuş. cerrahi bir tahminde bulundum, apse kemiğe vurmuş olabilir mi sizce? çene kemiğime dokunamıyorum deli gibi ağrıyor. var mı apsenin dişe vurması diye bir şey? hekime g
dişim geçen ay apse yaptı. antibiyotik kullandım bir süre, rahatlatınca da geçti sandım. bugün farkettim ki yanağım davuk gibi olmuş. cerrahi bir tahminde bulundum, apse kemiğe vurmuş olabilir mi sizce? çene kemiğime dokunamıyorum deli gibi ağrıyor. var mı apsenin dişe vurması diye bir şey? hekime gideceğim elbet ama bir görüşleriniz almak istedim. teşekkürler.
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(18.11.08)
doktora gitmekte faide var tabiki.
verecegi sadece antibiyotik olsa bile.

ayagini dagda kayaya vuran sevdicegimin ayak kemigi apse yapti.
yani olabiliyormus doktor oyle soyledi.

ayrica apse basligini okumani öneririm.
0
trimpot
(18.11.08)
vurur, hem de nasıl vurur.. dr değilim ama bir yakınımdan biliyorum. dişteki (uzun süre önemsenmeyen) çürük çene kemiğini resmen çürütmüş. gerçekten! ameliyatla bir yerden parça alıp (nereden hatırlamıyorum), çene kemiğine yama yapılmıştı gata'da. eminim yani.
0
te cetveli
(18.11.08)
(6)

Kıpır kıpır diş fırçaları

harzem
Aşağıdaki diş fırçasını buldum bugün:http://www.oralb.com/tr/products/product.asp?tid=products&sub=power&cid=power&pid=capMaxBaşlığı iki parça, bir kısmı sağa sola dönüyor, bir kısmı çarpaz hareket ediyor. Şarjlı falan bişey, acayip. Fiyatı da 25-30 YTL arasında.Şimdiye kadar 1 YTL'lik diş fırçaları
Aşağıdaki diş fırçasını buldum bugün:
www.oralb.com

Başlığı iki parça, bir kısmı sağa sola dönüyor, bir kısmı çarpaz hareket ediyor. Şarjlı falan bişey, acayip. Fiyatı da 25-30 YTL arasında.

Şimdiye kadar 1 YTL'lik diş fırçaları kullanmış biri olarak, bugün kendime bir yenilik yapsam mı dedim. Ancak bu aletin faydası hakkında bilgim yok.

Böyle egzotik aletlerin gerçekten faydası var mı? Amcası dişçi olan falan varsa belki bilgisi vardır diye ümitlendim.
0
harzem
(17.11.08)
ben colgatein pilli bi ürününü almıştım, valla temizliği hissettim dişlerimde, öyle de güzel bişi bu pilliler bence.
0
whoosie
(17.11.08)
Dişçiler dişleri temizlerken de böyle küçük başlı döner birşey kullanıyorlar. Güzel temizliyor ama dişlerime verdiği titreşim beni çok rahatsız etti. Dişçideymişim gibi hissettim her seferinde alışamadım. Alışan da bırakamıyor. Denemek lazım.
0
neronas
(17.11.08)
bi işe yaramıyor. yani iyileri var onlar dışında. ağız duşu falan alın cok iyi bişey istiyorsanız.
0
likeinme
(18.11.08)
ben bi kaç sene kullandım tavsiye etmem astarı yüzünü geçiyor fiyat performans olarak
25 ytl cihazın kendisi 1 ay sonunda değiştirmeniz gereken başlıkların fiyatıda 15 20 ytl civarında o yüzden klasik manuel el yordamı yöntemi daha iyi bence
0
buffy de vampir sayilir
(18.11.08)
diş minesine zarar verebiliyor diye de duymuştum. aklınızda olsun.
0
oceano
(18.11.08)
OralB'nin advance power modelini kullanmış memnun kalmıştım ama iş yerinde normal dişfırçası kullanıyordum. Derken evdekinin miadı doldu (6 seneden sonra - şarj ömrü doluyor bunların). Yeni makina alana kadar geçen 2 ayda sanki dişlerim hiç temizlenmemiş gibi geldi. Şimdi 8500 Oxijet aldık, duşlu muşlu. Bu arada duşlu olan modeller üstün filan diyorlardı. Ben bu duş hikayesini çok gerekli bulmadım, halbuki neler hayal etmiştim. Makinadan memnunum evet, duşlu olmasa da olur diyorum.
0
SiyamkedisiZorro
(24.11.08)
(8)

Kesilmeyen Öksürük..

dambil
iyi akşamlar. arkadaşım 1.5 ay önce gribe yakalanmıştı. evet şiddetli. sonra ilaç tedavisiyle geçti. ama derin bir iz bıraktı. 1.5 aydır öksürüyor. neler denemedik öksürük şurupları, ballar, zencefiller, ballı zencefiller.. ama çözemedik. merak ediyoruz. çözümü var mıdır? varsa nedir? bir de nedeni
iyi akşamlar. arkadaşım 1.5 ay önce gribe yakalanmıştı. evet şiddetli. sonra ilaç tedavisiyle geçti. ama derin bir iz bıraktı. 1.5 aydır öksürüyor. neler denemedik öksürük şurupları, ballar, zencefiller, ballı zencefiller.. ama çözemedik. merak ediyoruz. çözümü var mıdır? varsa nedir? bir de nedeni nedir?

çok teşekkürler..
0
dambil
(17.11.08)
doktora gitmeyi denediniz mi? ilac tedavisini doktor mu verdi yani? Yine olmuyorsa baska doktora gitmek lazim.

edit: herhangi bir doktor degil de iyi bir kbb doktoruna gitmek laizm sanirim. yeni gideceginiz doktora da bu dediklerinizi anlatirsiniz zaten. gecmis olsun.
0
ermanen
(17.11.08)
gitmişti. doktor bekleneni yapıp antibiyotik verdi. ama antibiyotik mide kanamasına neden oluyordu az kalsın..

edit: gitmişti. doktor bekleneni yapıp antibiyotik verdi. ama antibiyotik mide kanamasına neden oluyordu az kalsın..
0
🌸dambil
(17.11.08)
öksürük ciğerlerden doğru ise çok tehlikeli olabilir. boğazdan kuru öksürükse alerji olabilir. alerjik astım olabilir. bu şimdi mi çıktı diyorsunuz da olabiliyor. tozdan nemden değişimler yüzünden olabilir. hatta bal zencefil gibi kocakarı ilaçları da alerji yapabiliyor ben kullanamıyorum mesela. bazı öksürük ilaçları da geri tepip daha çok öksürtebilir. öksürük ilacı kullanılmasını genelde tavsiye etmiyor artık doktorlar da. antibiyotik mideye dokunabilir, daha düşük dozda tok karnına alınacak başka bir antibiyotik tercih edilebilir ama doktora danışarak alınmalı. boğazda tahriş tahribat olmuş olabilir. ve bu boğazı yumuşatarak bişiler içerek geçmeyecek kadar büyük bir sorun da olabilir. en sağlıklısı doktora görünmek ve hastalık geçene kadar doktor kontrolunde olmak.
0
random blonde
(17.11.08)
kac doktora gittiniz?

yazdiklarim birsey ifade etmiyor sanirim, cozumunu arkadasinizi incelemeden kimse bilemez, random blonde'nin dedigi gibi olabilirlerle dolu bu durum, cozum yeni doktora gitmektir.
0
ermanen
(17.11.08)
evet çözüm o gibi duruyor. yani imkansız değil mi basit bir şey olması?
0
🌸dambil
(17.11.08)
@ermanen

etmez olur mu efendim. verdiğim cevaptan durum böyle anlaşıldıysa kusura bakmayın..
0
🌸dambil
(17.11.08)
arkadaşınızın cinsiyetini bilmiyorum. aynı benim kaynım klişesini yapmış olmak istemem. arkadaşım, annesinin bir türlü geçmeyen öksürüğünün kaynağının yumurtalıklarında oluşan bir kistin dolaylı etkisi olduğunu öğrendi. öyle yada böyle başka bir doktor daha geniş çaplı muayene denenmeli bence.
0
girl in a coma
(17.11.08)
peygamber ekmeği olarak da bilinen keçiboynuzu allerjik astım rahatsızlığına iyi geldiğine dair veriler mevcut.-
0
sen dururken annenmi gidcek ekmek almaya
(17.11.08)
(2)

hangi marka torik lens?

mistiqkedi
efendim, ben yaklaşık 2 yıldır bausch&lomb'un torik lenslerinden kullanıyorum (2 derece miyop, 1.25 astigmat), fakat 2 hafta önce doktora gittiğimde lenslerin gözlerimi hırpaladığını ve johnson&johnson kullanmamın daha iyi olabileceğini söyledi. şimdi sorum şu ki, johnson&johnson torik lens kullanan
efendim, ben yaklaşık 2 yıldır bausch&lomb'un torik lenslerinden kullanıyorum (2 derece miyop, 1.25 astigmat), fakat 2 hafta önce doktora gittiğimde lenslerin gözlerimi hırpaladığını ve johnson&johnson kullanmamın daha iyi olabileceğini söyledi. şimdi sorum şu ki, johnson&johnson torik lens kullanan oldu ise, performans olarak nasıllar acep?
0
mistiqkedi
(17.11.08)
3 yıl bausch&lomb kullandıktan sonra, tavsiye üzerine johnson&johnson kullanmaya başlamıştım. belki de yeni olmasının psikolojik etkisiydi, bilmiyorum ama, özellikle parlak ışık altında daha temiz görmemi sağlamıştı. ancak 1 hafta içinde lensin üzerinde kristaller oluşmaya başladı, haliye kullanamadım tabi, bausch&lomb'a geri döndüm. aradaki 1 haftayı saymazsak 9 senedir kullanıyorum, bir hırpalama vs. mevcut değil.

tabii ki herkesin gözü farklı, doktorunuzdan bir test sürüşü istemelisiniz bence.
0
cigoretti
(17.11.08)
tam tersi birşey olacak benim söyleyeceğim de.
1986'dan beri lens kullanıyorum, 22 sene olmuş, en rahat ettiğim dönem ise son 6 senem. 2002'de bausch lomb'u bırakıp johnson&johnson'a geçtiğimden beri.
0
cedilla
(17.11.08)
(5)

yol tutması?

natnan
Buna da yol tutması deniyor mu bilmiyorum ama.yolda kitap okuyayım,bir bilgisayar açayım çılgın atayım,video gösterebilen mp3 çalarımda bir konser/klip izleyeyim diyorum,olmuyor.yol tutması gibi soğuk terleme,baş dönmesi ve mide bulantısı yaşıyorum.Bunları yapmassam sorun olmuyor.Yollarda pek sıkılm
Buna da yol tutması deniyor mu bilmiyorum ama.
yolda kitap okuyayım,bir bilgisayar açayım çılgın atayım,video gösterebilen mp3 çalarımda bir konser/klip izleyeyim diyorum,olmuyor.
yol tutması gibi soğuk terleme,baş dönmesi ve mide bulantısı yaşıyorum.

Bunları yapmassam sorun olmuyor.Yollarda pek sıkılmam gerçi,düşüncelere dalarım geçer zaman ama kimi zaman bir işe yarasın onca saat yolda diyorum,ya da düşünecek bir şey olmuyor sıkılıyorum.

Bunun ilaç dışında bir çözümü var mıdır?
Bir tür self-terapi ile kalıcı olarak aşılabilir mi?
0
natnan
(17.11.08)
Ayni dertten mustaribim yalniz sadece okuyamama sorunu var bende, fakat ucaktayken okuyabiliyorum. Yavas yavas kendini alistirabilirsin sanirim, daha az yorucu seyler oku veya izle, sonra giderek arttir dozu. Simdi aklima geldi ben de deneyecem bu yontemi:)
0
ermanen
(17.11.08)
Göz, beyne olası hareketleri önceden haber verir. Sağa dönülecek; dön deri. Göz sabit bir yere baktığı zaman beyin de aynı sabitliği korumaya çalışır. Yolda beyin ve göz koordinasyonu bozulunca mide bulantısı oluşabilir*.

İlaç kullanmak istemiyorsan zencefil kullan. Doğal anti-emetiktir. GİNGER ismi ile eczanelerden alabilirsin. Doğal olduğu için ticari ismi verdim.

Ha yok ben hiçbir şey içmek istemiyorum dersen gözünü yoldan ayırma, kesin çözümdür!
0
sen dururken annenmi gidcek ekmek almaya
(17.11.08)
beyaz leblebi de mide bulantısını kesiyor yoldayken gerçi bişi okurken vs. ne kadar işe yarar o kişiye gore değişebilir. ilaçlar zaten uyku getiriyor genelde.
0
random blonde
(17.11.08)
göz sonsuza odaklandığı sürece bir şey olmaz. gözü bir yere odaklamaya çalıştıkça hele bir de sarsıntıdan odaklamaya gayret ediliyorsa vücudun dengesi şaşıyor. o yüzden en iyi çözüm dümdüz karşıya bakmaktır.

dağla dağlar, kurban olam yol ve geçem, sevdiğimi son bir olsun yakından görem. barış abimizi de anmış olduk bu vesile ile.
0
trocero
(17.11.08)
göz beyne vücudun sabit olduğunu sinyallerken, KULAK da vücudun hareket ettiğini belirtir. beyin de kafayı yer, yeter ulan kendinize gelin der. mide de buna bulanır.

o yüzden aslolan kulak ve gözü hemfikir tutmaktır. mide bulandıkça dışarı bakarsan sanıyorum kendini alıştırabilirsin.
0
desdinova
(17.11.08)
(12)

göze kaçan japon yapıştırıcısı

robin crusoe
annem nasıl başardıysa gözüne japon yapıştırıcısı sıçratmış. hemen gözünü yıkamış fakat 2-3 saattir yanma ve batma hissi var diyor. görmede bi sıkıntı yok. kızarıklık şişlik vesaire de yok. sadece yanma ve batma hissi. evde yapılabilecek bi pansuman önerisi veya acıyı azaltabilecek bir formül? sabah
annem nasıl başardıysa gözüne japon yapıştırıcısı sıçratmış. hemen gözünü yıkamış fakat 2-3 saattir yanma ve batma hissi var diyor. görmede bi sıkıntı yok. kızarıklık şişlik vesaire de yok. sadece yanma ve batma hissi. evde yapılabilecek bi pansuman önerisi veya acıyı azaltabilecek bir formül? sabah erkenden hastaneye götürcem.
0
robin crusoe
(17.11.08)
bence gecikmeden hemen götür. göz bu. sabaha da gec kaldınız konusmalarını duymazsınız
0
black samourai
(17.11.08)
genelde çay derler ama,tani demlenmiş çayla gözü yıkasın.(kaynak veremiyorum,ama kendim yaptım bi zararı olmaz sanırım)
0
kanuniye
(17.11.08)
geçmiş olsun efendim, ovuşturmasın gözünü anneniz bol su ile yıkasaymış en az on dakika. ciddi anlamda yanma hissi varsa ve buhulanma var ise derhal gidiniz efendim doktora. muhtemelen yıkarlar gözü, pomad ve yaşartıcı verip kapatırlar bir iki gün umarım ciddi birşey yoktur geçmiş olsun tekrardan.
0
05
(17.11.08)
bence direk acile goturun. ama evde yapilabilecek en iyi sey uygun bir damla damlatmak olur. Ama goz cok hassas bir organ, icim rahat etmedi, acile gidin.
0
ermanen
(17.11.08)
uyumadan acile götürün bence sabah kalktığında göz kapakları yapışmış olabilir acilde bi müdehalede bulunurlar elbet
0
buffy de vampir sayilir
(17.11.08)
Buna çokça yanıt verilebilir ama kimse buradan "yeterince" yaklaşamayacaktır asıl meseleye. Direkt acile gidin sözlükle falan vakit kaybetmeyin. Göz bu başka şeye benzemez, anne bu, başka hiçbir şeye benzemez. Ayrıca anneler doktora gitme konusunda gönülsüz oluyorlar. Sakın dinlemeyin. Çok geçmiş olsun.
0
danimarkaprensi
(17.11.08)
japon yapıştırıcısının hikayesini okumuştum geçenlerde; Hatırladığım kadarıyla japon yapıştırıcısı, askerlerin yaralarını çok hızlı bir şekilde kapatmak için icad edilmiş; Yani japon yapıştırıcısı zehirli değil; Ancak su ile temas ettiğinde(havadaki nem bile yeterli) donuyor;

Zehirlilik araştırmalarında , göz,burun gibi hassas dokularda tahriş edici etkisi olduğu tespit edilmiş ancak yine de zararsız olduğu sonucuna ulaşılmış; Tabi alerjik reaksiyon da olabiliyormuş bazen;

buyurun şurada detayları var, içiniz rahat eder: en.wikipedia.org

ama japon yapıştırıcısı sonuçta çin malıdıdr o da, belki saf değildir belki başka kimyasallar vardır içinde, siz yine de doktoru ihmal etmeyin;
0
mrtksn
(17.11.08)
Bildiğim kadarıyla göz, kulak ve ağız gibi bölgelerde kılcak damarlar ve bu bölgelerde sıvıların emilimi çok daha kolay. Yani içtiğiniz alkollü içkinin kafa yapması ya da kulağınıza damlatılan cıvanın sizi öldürmesi normal damar yoluyla alımıyla eşit hızda. Aynı durum göz için de geçerli. Bu durumda herkesin dediği gibi acile gitmeniz en doğrusu.
0
Güzel Marmara
(17.11.08)
ben böyle bir inat görmedim arkadaş. dün gece 2ye kadar annemi hastaneye götürmek için dil döktüm. en sonunda "zaten saat 2 oldu sabah oldu artık, erkenden kalkar gideriz" dedi, pes ettim. sabah uyandığında gözünde batma hissi veren parçacık gözünden kendi kendine çıkmış, gözünün kenarında duruyormuş. göz çapak gibi atmış onu yani dışarı. sanırım göz içine nüfuz etmeden dışarda donmuş ve göz içine kaçmış bir yapıştırıcı damlasıydı. şansımız varmış.

hepiniz sağ olun..
0
🌸robin crusoe
(17.11.08)
gec okudum bunu, gecmis olsun,

ama bir dahaki sefere anne falan dinlemeyip sirtlayip goturun allah askina.

göz yahu.. göz!!?! saka degil göz
0
la traviata
(17.11.08)
oh be, wikipedi yanılıyor olsaydı vicdan azabı çekerdim; geçmiş olsun :)
0
mrtksn
(17.11.08)
benim başıma da gelmişti. anlatayım dicem ama yazdıklarınızın aynısını anlatacaktım.

geçmiş olsun.
0
ayanux
(17.11.08)
(4)

Takma Göz

cold
yakınımın çocuğunda Göz Tümörü saptandı.tümör son safhaya geldiğinden dolayı cerrahi müdahale ile gözün alınmasına karar verildi.Pazartesi günü ameliyat olacak.Fakat doktora sormayı unuttuğumuz aklımıza yeni takılan bir soru var.Çocuk iki yaşında ve alınan gözün yerine takma göz(bize misket göz deni
yakınımın çocuğunda Göz Tümörü saptandı.tümör son safhaya geldiğinden dolayı cerrahi müdahale ile gözün alınmasına karar verildi.Pazartesi günü ameliyat olacak.Fakat doktora sormayı unuttuğumuz aklımıza yeni takılan bir soru var.Çocuk iki yaşında ve alınan gözün yerine takma göz(bize misket göz denildi)koyacaklarmış.Çocuk geliştikçe,büyüdükçe bu göz büyümeyecek yada bu durumda nasıl bir müdahale yapılacak.Doktor a hemen ulaşamadığımız için sizlerden bilgi almak istedim.
0
cold
(15.11.08)
öncelikle geçmiş olsun diyeyim, çok üzüldüm. göz küresinin insan hayatı boyunca büyüklüğü değişmeyen tek organ olduğu gibi bir bilgi kalmış aklımda, ama kesin bilgi değil...
0
jangara
(15.11.08)
@jangara, hücre sayısı olarak artış olmuyordu ama varolan hücreler büyüyordu yani doku olarak büyüme mevcut.
geçmiş olsun
0
turtle
(15.11.08)
geçmiş olsun öncelikle, ne kadar fark olabileceğini eski resimlerinizle şu anki halinizi karşılaştırarak yapabilirsiniz. jangara'nın dediği gibi doku olarak büyüme oluyor ama belki ileride değiştirebilirler biraz daha büyüğü ile.
0
alperen4
(15.11.08)
gecmis olsun valla.

oncelikle ameliyattan sonra bir sure dokularin yerine oturmasi, travmayi atlatmasi beklenecek. ondan sonra misket denilen parca yapilacak, sonra etrafina goze benzeyen kisim yapilacak. biraz zahmetli ama sonucta hareket eden bir protez. eger olcusu degisirse yenisi yapilir.
0
no avalon
(16.11.08)
(5)

uçakta kafa beyin zonklaması, damarların çatlayacak gibi olması

yazardimulanben
evet başlık biraz dali tablo ismi gibi oldu ama, küçük uçaklarda çok yoğun bi' şekilde bunu hissediyorum. cidden damarlar çatlıycak alnımdan kan fışkırıcak falan gibi oluyor. bugüne kadar zararsızdır falan diye düşündüm ama az önce magazin programında ceylan ablamızın kulağının zarı delinmiş bu yüzd
evet başlık biraz dali tablo ismi gibi oldu ama, küçük uçaklarda çok yoğun bi' şekilde bunu hissediyorum. cidden damarlar çatlıycak alnımdan kan fışkırıcak falan gibi oluyor. bugüne kadar zararsızdır falan diye düşündüm ama az önce magazin programında ceylan ablamızın kulağının zarı delinmiş bu yüzden dediler. ablanın anlattığı his benimkiyle birebir aynı, feci korktum. öyle çok uçan eden biri değilim, ayda yılda bir denk gelirse ucuz bilet falan. ama artık binmem ödüm koptu valla. sorum şu ki bunun bir çözümü var mıdır? burnunda et var demişti bi' keresinde doktor başka bi' şey için gittiğimde, bunun durumla alakası var mıdır, bu sorun çözümü olan bi' durum mudur, yoksa anatomik, eh Allah da seni böyle yaratmış durumu mudur? doktor arkadaşlar ya da mağdur arkadaşlar cevap yazabilirlerse sevinirim.
sağolun şimdiden.
0
yazardimulanben
(15.11.08)
Ben de aynı sorundan muzdariptim. Çok acı veren bir deneyim olduğunu biliyorum. Şimdi aklıma geldi bi içim fena oldu.

Kronik bir burun tıkanıklıklığım vardı. Sonra düzenli olarak tuzlu su ile burnumu açmaya başladım. 1 yıl sonra bir daha uçağa bindiğimde bir şey olmadı. Sonra bi daha bindim gene bir şey olmadı.

Bir de uçağa binmeden evvel burun damlası kullandıydım ne olur ne olmaz diye.
0
yapyat
(15.11.08)
Uçak (yükseklik) korkusuyla karıştırılmaması gereken bir konu.çünkü böyle bir korkum olmadığı halde gözlerim yerinden fırlayacak kadar bir beyin zonklaması, kafamın ortadan çat diye yarılacakmışçasına inanılmaz acı duydum.Uçağın kalkış ve uçuş esnasında değil inme sürecinde bir kaç uçuşumda olmuş ve etkisi en az 1 hafta sürmüştü. Bir arkadaşım uçağa geç saatlerde binmememi-22:00/23:00 gibi-önermişti (her niyeyse).

Bu durumu tansiyonumun genel düzeyinin düşük olması ve de uçağın kısa bir süre içerisinde aniden alçalmasına bağlıyorum. tabi ki en doğrusunu tıptaki arkadaşlar bilir.
0
fa
(15.11.08)
benim de başıma geldi 2 sene önce öleceğimi sandım hatta, fakat havacılıkta olduğumdan ve çözmek zorunda olduğumdan baya bir araştırdım. bunun adı yanlış hatırlamıyorsam hava sinüzitiydi. kemikler arasında bulunan hava hızlı alçalmalardan dolayı sorun yaratıyordu.

çok hatırlamamakla birlikte çözümlerini falan da okumuştum.
1. uçakta sıklıkla (gerektiğini düşündükçe) şunu yapıyorsunuz.
-parmaklarınızla burnunuzu kapatın. ağzınızı da kapalı tutun.
-yavaşça dışarı nefes vermeye çalışın, gücü de yine yavaşça artırın.
-nefes ağzınızdan ve burnunuzdan çıkamayacağı için burunla bağlı olan kulaktan dışarı çıkacaktır. böylece arada bir tıkanıklık varsa açılacak ve bu iki bölgedeki hava basınçları eşitlenecektir.
2. burun damlası kullanın
3. sakız çiğneyin
4. nezleyken asla uçağa binmeyin

ilk zamanlar biraz da korkudan hepsine uyuyordum. fakat zamanla baktım sorun yok, ilk maddeyle hepsini çözüyorum. bir daha sorun yaşamadım. bu kadar korkutucu bir olayın bu kadar basit bir çözümü olmasına da hayret ettim.
0
desdinova
(15.11.08)
ucaktaki irtifaya bagli basinc farkidir o efem. aciklayalim: normalde 1 bar basincta yasayan bizler ucakta 0,80 civari bir basinca maruz kaliriz. basinc degisimlerinin her daim vucuda etkisi olur, ucarken bu degisim kisa surede oldugundan uyum saglamada sorunlar cikabilir. ostaki borusu duzgun calisirsa bu sikayetler olmaz. bir sebepten (nezle, anatomi...) iyi caslismazsa bahsettiginiz sikayetler olusabilir. sebep, ic basinc/dis basinc dengesinin saglanamasidir. sonucta kulak zari disari dogru genlesir. aci verir ancak korkulacak bi$i degildir. kulak zari delinse bile (ki cok extreme bir durum) kendini tedavi edebilir, en fazla 6 ayda cillop gibi olur. desdinova'nin soyledigi burnu tikayip yapilan harekettir bunun devasi. esnemek de ayni etkiyi yapar. ucaga binmeden en az iki saat once sakiz cignemeye baslamak da ostaki borusunu calistiracagindan faydali olur.

aynindan bende de var demis miydim?
0
no avalon
(15.11.08)
çok çok teşekkür ettim herkese, çok sağolun efendim ilginiz için.
0
🌸yazardimulanben
(16.11.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.