Giriş
(1)

akciğer kanseri ve ozon tedavisi

vampyria
http://www.enerjiklinik.com/index_files/kanserozon.htmozon tedavisiyle ilgili olumlu şeyler yazılmış genelde ama ozon tedavisi başlığındaki son entry kıllandırdı beni.denmiş ki;memeliler dahil birçok hayvanda kanserojen etkisi ortaya çıkarılmış, bakterilerde mutajen etkisi bilinen, kolesterolleri do
www.enerjiklinik.com


ozon tedavisiyle ilgili olumlu şeyler yazılmış genelde ama ozon tedavisi başlığındaki son entry kıllandırdı beni.denmiş ki;

memeliler dahil birçok hayvanda kanserojen etkisi ortaya çıkarılmış, bakterilerde mutajen etkisi bilinen, kolesterolleri doyurarak kandan çökelmelerini ve damar sertliği ile tıkanıklıklarına yol açmalarını sağlayan, vücuda alımıyla birlikte serbest oksijen radikallerine ayrışarak bir çok organik molekülü bozunuma uğratabilen güçlü solunum yolları irritantı zehirli bir madde olan ozonun alternatif tedavi adı altında paragözlerce kaskallanması olayına verilen ad. inhalasyon yoluyla verilmeye çalışması abd'de ölümlere yol açmıştır. inanmayın böyle şeylere.


konuya hakim arkadaşlar ve hatta duyuruya bakıyorsa superjesus fikir belirtebilirse çok sevineceğim..

edit: duyuru 1-2 gün yukarılarda kalabilirse çok makbule geçer
0
vampyria
(15.11.08)
vücutta sürekli kanser hücreleri ve kansere neden olan moleküller (örnek: serbest oksijen radikalleri) üretiliyor ancak onarım mekanizmaları bozulduğu zaman kanser görülüyor. kemoterapi sırasında verilen ilaçlar kanserli hücrelerle beraber sağlıklı hücrelere de etki ediyor bilindiği gibi.
ozon tedaviside kanser hücrelerine zarar vermek üzere vücuda verilir ancak bu arada sağlıklı hücrelerde de yan etki gösterebilir hatta entryde belirtildiği gibi aşırı dozu veya yanlış kullanımı ölümlere neden olabilir.
elimden geldiğince moleküler temelini anlatmaya çalıştım klinikte çalışan arkadaşlar daha iyi yardımcı olabilirler kullanım şekli ve dozu konusunda.
çok geçmiş olsun...
0
denize karsi icen keci
(15.11.08)
(9)

kramp!

evegirmekistemiyorum
bacağıma deli gibi kramp giriyor; hatta öyleki bazen gece aniden uyanıp, yataktan fırlıyorum.bazen ayak parmaklarıma sirayet ediyor. stresli dönemlerımde final zamanı filan artıyor gözlemlediğim kadarıyla. yaklaşık orta-okuldan beri olan bi'şey bu bende. doktora sordum (başka bi'şey için gittiğim za
bacağıma deli gibi kramp giriyor; hatta öyleki bazen gece aniden uyanıp, yataktan fırlıyorum.bazen ayak parmaklarıma sirayet ediyor. stresli dönemlerımde final zamanı filan artıyor gözlemlediğim kadarıyla. yaklaşık orta-okuldan beri olan bi'şey bu bende. doktora sordum (başka bi'şey için gittiğim zaman) strestendir filan dedi. ben de o zaman beridir olağan olarak karşıladım bu durumu. deli gibi uyandığımı gören arkadaşım 'ciddi bi'şey olduğu' noktasında beni korkuttu. her zaman uyurken olmuyor, dediğim gibi; ayaktayeken,otururken filan da oluyor. böyle dertten muzdarip olan var mı?? (yaklaşık 8-9 yıldır var bu dert)
teşekkürler..
0
evegirmekistemiyorum
(15.11.08)
bol bol su tüket. insan bazen yoğun zamanlarında sıvı tüketimini ihmal edebiliyor örneğin final zamanlarında.. stres de işin içine girince vücut bu tür tepkiler verebiliyor.

meşrubat, çay, kahve, meyve suyu... hiç biri suyun görevini layıkıyla yerine getiremez o yüzden bol bol su tüket. krampın sebeplerinden başlıcası mineral eksikliğidir. her gün mutlaka en az 1-2 litre su içmelisin.
0
cmysn
(15.11.08)
krampın genel sebepleri arasında yorgunluk, sıvı kaybı ve ani hareketle birlikte (soğuk)kasın kasılı kalması vardır. bu gerekçelerden yola çıkarak cevaplara ulaşılabilir ancak bu kadar uzun süre olması ilginç tabi. bugune dek bunları kimse söylemedi bilmem ama gün içinde daha fazla sıvı alıp vücudunuz hamken ani hareketlerden kaçınmaya bakın.

not: ben yazarken üstteki yazı yoktu :)
0
o ben degilim
(15.11.08)
gecmis olsun birader. soyle bir haber buldum: arsiv.sabah.com.tr
0
comptrol
(15.11.08)
powerade de mineral takviyesi olduğundan işe yarayabilir. ben içiyorum genelde kramp girdiğinde. sıcak su da iyi geliyor.
0
passion rules the game
(15.11.08)
ilginç gelebilir, ama boyu uzun olanlarda olduğu rivayet edilir bu şeyin. bilmemne yetersiz kalıyormuş vücuda.
geceleri aniden uyanma yapan kramp ise üşümeden ileri gelir. ciddi bi şey yoktur gibi geldi bana şahsen.
0
lovemyself
(15.11.08)
efervesan magnezyum tabletleri var. bir bardak suda eritip için günde 1-2 bardak. magnezyum eksikliğinden de girer kramp.
0
kibritsuyu
(15.11.08)
bir ara bana da çok olurdu, bacağıma kramp gireceğini hissettiğim anda ayağımın ön kısmını yukarı doğru bükerim. garantili yöntem, krampı başlamadan kesiyor. yani tabi içerden engellenmesi lazım bu olayın ama kaçış olmadığı anlarda bu yöntem işe yarıyor.
0
quasiromantic
(15.11.08)
muz ye her gün bir tane
0
arnold schwarzeneger
(15.11.08)
kramp, kaslardaki kalsiyumun azalmasına baglı olarak,kasların uyarılara yüksek afinite göstermesi olarak özetlenebilir.yani ayaga kalkma için bacak kaslarınız çalışır, ancak kalsiyum dengesi bozuldugu zaman kaslar kasılmak için uyarıya ihtiyaç duymaz, kendi kendine kasılmaya başlar. diyeceğim o dur ki kalsiyum alınız. süt içiniz..vs
0
mgdr
(18.11.08)
(5)

ham vücut-maç-tutulma filan

ravioli
efendim 4 sene aradan sonra bir bok yedim ve ısınmadan etmeden bi halı saha maçı yaptım az evvel. her tarafım sızlamakta, dökülmekte, tuşlara bile güçlükle basabiliyorum. önümüzdeki birkaç gün bu halsizliğe feci kas ağrıları, tutulmaları da eklenecek, işte o zımbırtıları en aza indirmek için ne yapm
efendim 4 sene aradan sonra bir bok yedim ve ısınmadan etmeden bi halı saha maçı yaptım az evvel. her tarafım sızlamakta, dökülmekte, tuşlara bile güçlükle basabiliyorum.
önümüzdeki birkaç gün bu halsizliğe feci kas ağrıları, tutulmaları da eklenecek, işte o zımbırtıları en aza indirmek için ne yapmam gerekiyor, kas gevşetici, ağrı kesici bilmemne.. ne önerirsiniz?

(geçenlerde buna benzer bi soru sorulmuştu, aradım ama bulamadım)
0
ravioli
(14.11.08)
ermanen
(14.11.08)
dayanılamayacak gibiyse eğer.. buz dolu küvet? klişedir, zordur, sancılıdır ama kesin sonuç verir.
0
jack of hearts
(15.11.08)
imkaniniz varsa bi sauna ya da turk hamami iyi gelir. yok ''her yerim agriyor nasil giderim'' derseniz. dusun altina giriniz. sicak su ile birlikte kaslarinizi yavasca hareket ettirmeyi deneyiniz. mesela dizinizi 90 derece kaldirip sola dogru gerin sonra saga. kolunuzu uzatip sola ve saga gerin gibi.
0
hollandabocegiilesevismek
(15.11.08)
gıdanı iyi alırsan, vücudun aldığın gıdadan ürettiği enerji ile laktik asidi daha çabuk dağıtacaktır. düzgün beslen bir iki gün.
0
arnold schwarzeneger
(15.11.08)
spor yapmaya devam edersen, yani kaslarını ısıtabilirsen ağsın sızın kalmaz.
0
ayanux
(15.11.08)
(1)

anevrizma ve adrenalin bağıntısı

chiquillo
anevrizma hastaları için orgazm ne kadar tehlikelidir? ve benzer şekilde diğer tehlikeli etmenler nelerdir?
anevrizma hastaları için orgazm ne kadar tehlikelidir? ve benzer şekilde diğer tehlikeli etmenler nelerdir?
0
chiquillo
(14.11.08)
varolan bir hipertansiyon yüzünden anevrizma oluşuyorsa orgazmın kan basıncını ne kadar yükselttiğine bağlı bir tehlike bulunacaktır. bunun yanında sigara da bilinen bir risk faktörüdür.
0
tom riddle
(14.11.08)
(9)

yaşlı bir insana sigarayı bıraktırmak

robin crusoe
anneannem 73 yaşında ve hala günde yaklaşık 10 adet sigara içiyor. (henüz) kalp veya akciğer hastalığı yok çok şükür. yalnız yüksek tansiyon hastası. bırakmaya çalıştığım zaman ters tepiyor daha fazla içmeye başlıyorum o yüzden bırakmaya çalışmıyorum artık diyor. ama ben anneannemi seviyorum. bırakt
anneannem 73 yaşında ve hala günde yaklaşık 10 adet sigara içiyor. (henüz) kalp veya akciğer hastalığı yok çok şükür. yalnız yüksek tansiyon hastası. bırakmaya çalıştığım zaman ters tepiyor daha fazla içmeye başlıyorum o yüzden bırakmaya çalışmıyorum artık diyor. ama ben anneannemi seviyorum. bıraktırmaya kararlıyım. bu durumda en iyi yöntem ne olabilir? maliyeti yüksek sigara bırakma seanslarının en son tercihim olduğunu belirteyim. tek başıma altından kalkabileceğim nispeten düşük maliyetli çözüm önerilerine ihtiyacım var. çünkü ikinci olarak 50 yaşındaki annem üzerinde de denemeyi düşünüyorum.
0
robin crusoe
(13.11.08)
sigara bırakırken çevresel şartlar çok önemli rol oynuyor. en önemlisi bir kader arkadaşı mesela. annen ve annesini aynı anda bıraktırmak iyi çözüm olabilir bu yüzden. kriz anlarında birbirlerine destek olurlar. karşı tarafın sigara bırakma sorununu misyon edinirlerse de kendilerinden çok karşıdakine yardımcı olurlar. bünyeye zararlı olmayacak atıştırmalık ve meşgale bulmak da yardımcı olur.
0
hayo
(13.11.08)
Kendinin gerçekten bırakmak istiyor olması lazım. Kimi zaman bu "sözde uzlaşmacı" tavırlarla bırakmak istiyor görünebilirler. Bu durumda maliyeti yüksek sigara bırakma seanslarınızda işe yaramayacağını garanti ederim.

En başta sigara bırakma konusunda gerçekten bırakmalarına onları inandırmanız gerekli, belki bir hastane ziyareti, ya da sigaradan ölmeyip sürünen insan hikayeleri en iyiside başlarına gelen tehlikeli bir şeyi bu yönde yorumlamak olabilir.

Her propoganda gibi tekrarla güçlenir kendilerinden bu yönde talep gelene kadar propoganda devam etmelidir. Tabii bu yaptığınız propogandanın güçlü olması için sözünüzün değerli olmasıda gerek sözü eğerli kişileride kullanabilirsiniz doktorlar,komşular vs...

Anca bunlar sağlandıktan sonra gerçekten artık sigara bırakmaya odaklanabiliriniz.

Çok mu ahkam kestim bilmiyorum ama daha önce değişimle ilgili çook güçlü şeyler denememe rağmen gerçek isteğe sahip olmayan kişi yüzünden geçici değişikler dışında bir şey elde edemedim.
0
ilkdefa
(13.11.08)
korkutmak. evet korkutmak aynı hıçkırıktaki gibi. ama sen ya da herhangi biri değil doktor korkutacak. hem de ciddi ciddi. yalnız ayar çizgisi çok önemli tabii. doktor anneanneni korkuturken yaşama olan bağlılığını zedelemeyecek. keza annen için de aynı şey geçerli.
"içmediği takdirde nasıl daha uzun yaşar, içtiği takdirde nasıl daha kısa yaşar da sevdikleriyle daha az zaman geçirir" gerçeğini gerekçeleriyle anlatacak. yüksek tansiyon iyi bir gerekçe mesela. benim de bırakma sebeplerimden biriydi yüksek tansiyon. daha bu yaşta başladı mesela yükselmeye. tırstım 1,5 yıl önce de sigarayı bıraktım...
şöyle aileye yakınlığı bilinen bir doktor olursa, hani sözü dinlenen, sevilen, gayet yerinde bir seçim olur...
ha bir de bırakılan şeyin yerine muhakkak bir şey konmalı. aksi taktirde çok işe yaramayabilir.
0
tranko buskas
(13.11.08)
@kobuzchu kiz; anneannem ölmüyor daha yahu? yani hayatını tek başına idare edebilen, evinde ve dışarda her türlü işini kendi görebilen bir insan. rahmetli dedeniz gibi yatalak hasta olursa bir gün -allah korusun- tabi ki bu gibi keyiflerini elinden almak saçma olur. ancak hala bırakmanın daha faydalı olacağı aşamada olduğunu düşünüyorum.


bir takım telkinlerle yola çıkmam gerektiğini anlıyorum cevaplardan. anneannem gerçekten bırakabileceğine inanırsa bırakır. ama inanmıyor. "ben sana sigarayı bıraktıracağım anneanne" dediğimde "keşke bırakabilsem oğlum bırakamıyorum ki" diyor mesela. korkutmanın veya sigaranın zararlarından bahsetmenin pek geçerli olabileceğini sanmıyorum zira sigaranın zararlarını gayet iyi bilen bir insan. üstelik dedemi sigaraya bağlı bir akciğer hastalığı ile kaybettik. keza anneannemin kız kardeşi de sigara yüzünden akciğer kanserinden öldü. gözünün önünde böyle örnekler var yani. sigaranın kendi ömrünü de yediğini biliyor. bu sebeple ona sigaranın ne boktan bişey olduğuna inandırmaya çalışmak yerine, istediği takdirde bırakabileceğine inandırmak daha mantıklı olur diye düşünüyorm. ama nasıl?

bu telkin aşaması yeterli olur mu bir de o var. sadece sözle telkinle bu iş olur mu yoksa ne bileyim ilaçlar nikotin bantları falan bu tarz şeylere başvurmalı mıyım?
0
🌸robin crusoe
(13.11.08)
korkutmak ne ya?

tanrı sıhhat versin kadın 73 yaşında yğksek tansiyon dışında bir rahatsızlığı yok ne diye korkutacaksınız? yazık değil mi? içme bak ÖLÜRSÜN, aferin süper durdu.

içsin, bence azalttırmaya gayret edin. münasip lisanla anlatın tamam iç ama daha az şeklinde...
0
agk
(13.11.08)
90 küsur yasinda günde 2 paket bafra sigarasi içen bir ninecik tanıdım. daş gibi sağlıklı idi ve yaslilik hallerinden vefat etti. yani evet sigara iyi bir bok diil belki ama ben olsam biraktirmaya calismazdim. anneye belki evet. ikisinede uzun ömürler dilerim.
0
palyacopapi
(13.11.08)
ailede, yakınlarında kanser öyküsü de varmış. tabii içsin canım daha 73 yaşında ne olacak ki, içsin canı sıkılacağına değil mi?

ya önemli olan yaşamının geri kalanını kaliteli geçirmesi, sigara da buna onun konumunda büyük bir potansiyel engel.

vazgeçirmenin nesi mantıksız anlamayadım. herkeste bir "philip morris" pazarlamacısı mantığıdır almış gidiyor. bu saatten sonra içkiye de alışsın ki akciğerle birlikte karaciğer de rahatsızlansın değil mi daha iyi. bırakın içsin canım, moral en önemlisi. öyle kendini iyi hissediyorsa içsin ne olacak. mantığa bak!..
0
tranko buskas
(14.11.08)
bu konu hakkinda verebilecegim bir ornek var.

tabi her insan kendi icinde degerlendirilmelidir ama, benim anneannem de sigara iciyor ve doktorun uyarisi uzerine seneler once, sigarasina engel olduk ve once gunde birkac tane verdik sonra da hic vermemeye ba$ladik. bu arada anneannem $u anda 85 ya$inda ve biraktirma safhasi 78 ya$indayken falandi.

ancak meger kadini hayata baglayan en onemli $eylerden biri buymu$. yemeden icmeden kesildi. surekli yatar oldu. ya$lanmasi hizlandi kisaca. tabi bu sigarayi birakmanin fiziksel degil psikolojik sonucuydu. bir turlu engel olamadik. sonra tekrar ba$ladiginda ayaklandi. ayaklandi dedigim konu sigara olunca duzenli yemek yemeye ba$ladi ki sigara icebilsin. yine rahat icmek icin bahceye cikmaya falan ba$ladi.

ama tekrar soylemekte fayda var. her ornek kendi icinde degerlendirilmeli.
0
eusebiodelaparma
(14.11.08)
70 yıldır günde 2 paket içtiği halde ciğerlerinde en ufak bir tahribat bulunmayan 80 yaşında insanlar olduğunu duydum. Kanıt belge yok elimde tabi ama, o yaşa kadar geldiyse, gerisini de sigarayla götürür herhalde. Bazı bünyelere dokunmuyor sigara nedense.
0
mabl
(14.11.08)
(8)

çok üşüyorum

tannhauser
odada deli gibi sigara içtiğim için kapım sürekli açık. pencereyi de açık tutmaktan mütevellit donuyorum. ayaklarımı ısıtmak için bir ısıtıcı almaya karar verdim ama ne alayım karar veremedim. şu dandik infraredlerden almak istemiyorum. elbiseyi ısıtıp insanın vücudundaki soğukluğu daha çok hissetme
odada deli gibi sigara içtiğim için kapım sürekli açık. pencereyi de açık tutmaktan mütevellit donuyorum. ayaklarımı ısıtmak için bir ısıtıcı almaya karar verdim ama ne alayım karar veremedim. şu dandik infraredlerden almak istemiyorum. elbiseyi ısıtıp insanın vücudundaki soğukluğu daha çok hissetmesine sebep oldukları gibi, göz yakıyorlar vs vs. biraz baktım; yok karbon-fiber, yok seramik! şaşırdım kaldım. bi yardımcı oluverin. şu üçünden birini düşünüyorum.

tinyurl.com
tinyurl.com
tinyurl.com

not: sigarayı bırakma tavsiyesi veren ilk kişiye ve sonrakilere ne desem bilmem.
0
tannhauser
(11.11.08)
Yahu eczaneden termofor (sıcaksu torbası) alıver, koy ayağna karnına mis gibi ısınıyo insan. Ama bi yerden sonra yetmeyebilir de tabii...
0
inugard
(11.11.08)
benzer bir şey bende araştırıyordum, (git: 44202)
ancak sonunda bir yerden bedavaya 1250w + 750w'lık böyle rezistanslı mı oluyor bilemiyorum bir ısıtıcı buldum, hemen ısınıyor fanı var arada ayağım üşüdüğünde fanını açıyorum falan hoş.. belki yararlı olur..
0
p shadow
(11.11.08)
@inugard: okuldaki odamda öyle termoforla oturmak pek hoş olmaz gibi:)
karnında termofor olan birini öğrenciler pek sallamayabilir. "dikkat edin termoforu var'" diyebilirler.
0
🌸tannhauser
(11.11.08)
ahaha ben ev sandım da ondan dediydim =)
0
inugard
(11.11.08)
tütün çiğne...
0
pain
(11.11.08)
sigarayı bırak tavsiyesi verenlere gıcık olacaksın da bırak be kardeşim. masraf yapmamış olursun hem.
0
rectoa
(11.11.08)
@rectoa: peşindeyim. en zayıf noktanı kolluyorum:p
0
🌸tannhauser
(11.11.08)
onun yerine dumanı tahliye etmek için değişik bir yöntem deneyeblirsin. misal pencereye takılan fanlar yada sigarayı balkonda içersen sanıyorum hem daha az içersin hemde duman sorunun olmaz. öyle işte..
0
hollowlife
(11.11.08)
(7)

acil olarak veterinere soru... kopegim hasta...

isttrab
cok sevdigimiz, canimiz, oglumuz beyaz (teriyer, 6 yasinda, saglikli (en azindan simdiye kadar)) dun hastalandi. titreme ve inlemeyle beraber vethospital'e goturduk apar topar dun. stresstendir diyerek birsey vermeden eve gonderdiler bizi, bugun ise cok daha kotu durumda, cok yogun bir inlemeyle ber
cok sevdigimiz, canimiz, oglumuz beyaz (teriyer, 6 yasinda, saglikli (en azindan simdiye kadar)) dun hastalandi. titreme ve inlemeyle beraber vethospital'e goturduk apar topar dun. stresstendir diyerek birsey vermeden eve gonderdiler bizi, bugun ise cok daha kotu durumda, cok yogun bir inlemeyle beraber arka bacakları tutmuyor, on bacaklarinin ustunde durmaya calisiyor ama onlar da kotu durumda, bugun yine vethospitalde bastan sona muayene edildi, herhangi bir sorun gozukmuyor, sakinlestirici yapip, oksijen verip buyuk ihtimalle stressten diyerek gonderdiler, keske oyle olsa. ailece dagildik, konu hakkinda tecrubesi veya bilgisi olanlar yardim ederse cok sevinirim, ozelden de mesaj atabilirler...
0
isttrab
(11.11.08)
başka bir veterinere götürseniz?
0
turtle
(11.11.08)
yarin duzelmesse ilk is o olacak...
0
🌸isttrab
(11.11.08)
gençlik hastalığı olabilir. umarım değildir. belirtilerin tümü ve hastalık hakkında kapsamlı bilgi için küçük bir arama yapmanız yeterli.
0
prospero
(11.11.08)
gençlik hastalığı değildir, 6 yaşındaki köpek bunu kapmaz, köpek zehirlenmiş olabilir mi? dışkısını kontrol edin, dışkıda anormallik var mı?

el muayenesi yapın, özellikle eklem bölgelerine hafif bası yapın, inleme nerede artarsa bir kez daha orayı deneyin, kalça bölgesinde yer alan eklemlere bası yapın, ancak çokta sert basmayın. öncelikle inlemelerin kaynağının ortopedik olarak mı, yoksa iç organ kaynaklı mı olduğuna kanaat getirin, bir de mümkünse köpeğinize kan sayımı yaptırın ve detaylı bir film çektirin.

bu süreçte köpeğinize kesinlikle aşırı enerji verecek şeyler vermeyin, aşırı mama vermeyin, sadece önünde sürekli taze su ve günlük maması olsun. eğer istanbul' da iseniz, bence köpeğinizi alın, avcılar veterinerlik fakültesine götürün. orada bakılsın.
0
galahad
(11.11.08)
sevgili isttrab öncelikle çok gecmis olsun. yazdıklarını okuyunca gecmiste basima gelenler film şeridi gibi gözümün önünden geçti. benzer bir olayı köpeğimde yasadık. arka bacakları tutmuyordu ve veteriner tarafından "kene felci" teşhisi kondu. uzun bir tedavi süreci geçirdi. köpeğinizi iyice kontrol edin üzerinde kene var mı? ve lütfen hemen acilen başka bir yere götürün. hemen şimdi hatta... yarını beklemeyin. çünkü kene felcinde erken müdahale çok önemli. umarım öyle değildir...tekrar gecmis olsun.
0
palyacopapi
(11.11.08)
oncelikle cevaplayan herkese tesekkurler, korkum da bilgim de artmis oldu, ertesi sabah beyazimizi kurtulus parkinda bulunan veterinerlige goturduk, ilgi ve cihazlar dort dortluk, bizleri sakinlestirip iyice muayene ettikten sonra teshis geldi. son omuru zedelenmis, sebebini biz de bilmiyoruz, onun disindaki tum veriler (kan, idrar, film) normal, ezilmeden dolayi simdilik arka bacaklari hissetmiyor ama kortizol tedavisine basliyoruz bu sabahtan itibaren , 10 gunluk tedavinin ardindan duzelecegini soylediler, umarim oyle olur, beklemekten baska caremiz yok su anda, kortizol tedavisiyle ilgili deneyimleri olan varsa ve paylasabilirse sevinirim...
0
🌸isttrab
(12.11.08)
Moderator arkadaslardan ricam bir sure goz onunde tutulabilir mi sorum, konu saglikla alakali ve onemli...
0
🌸isttrab
(12.11.08)
(2)

ellerimin derisi dökülüyor?

tannhauser
haftasonu lavabodaki tıkanıklığı gidermek için verdiğim uğraşlar esnasında ellerim bol miktarda lavabo açıcı kimyasala maruz kaldı. işimi bitirdikten sonra bol suyun altına tuttum ama başka herhangi bir uygulama yapmadım. bugün itibariyle avuç içlerim ve parmak aralarımdan başlamak üzere döküntüler
haftasonu lavabodaki tıkanıklığı gidermek için verdiğim uğraşlar esnasında ellerim bol miktarda lavabo açıcı kimyasala maruz kaldı. işimi bitirdikten sonra bol suyun altına tuttum ama başka herhangi bir uygulama yapmadım. bugün itibariyle avuç içlerim ve parmak aralarımdan başlamak üzere döküntüler görüyorum. rahatsızlık vermiyor ama akşam salatada kendi derimi yemek istemem doğrusu (evet eldiven kullanacağım) bu yüzden bu işlemi hızlandıracak kremdir, pomattır ne olabilir?

(bkz: lavabo aç)
0
tannhauser
(10.11.08)
bol bol el kremi sür diyicem ama böyle durumlarda eller kendi kendilerini zamanla toparlıyorlar:) Neutrogena'nın el kremi iyidir mesela, aslında bu durumda sana çok yağlı (arko gibi) bir krem iyi gelebilir belki ama onu sürdükten sonra da ellerin yağlı oluyor, pek iş yapamıyorsun. en rahatı ellerine gece yatarken iyi bir el kremi sür ve eline kışlık eldivenlerini geçirip yat. Bir yerden sonra çok sıkılırsın belki ama birkaç saat dursa bile kardır.
0
think martini
(10.11.08)
vazelin öneririm. gül kokulu falanı değil. tüp içinde saf vazelin. yatarken sürün. çok iyi geliyor. çok da ucuz.

eczacı erotik anlamlar yükleyip "voheyy anal sekis mi yapacan la" bakışı atmıyor korkmayın.
0
kibritsuyu
(10.11.08)
(8)

Kıvırcık, Sert ve Elektriklenen

shangrilla
Tahmin edebileceğiniz gibi "saç"tan, daha doğrusu saçlarımdan bahsediyorum. Başlıktaki kelimelere haiz saçlara sahibim. Bir çok şampuan, saç kremi vs. denedim ama nihayetinde yine aynı yine aynı.Kuruduktan sonra elektriklenmeyen, yumuşak ama kabarmayacak kadar da sert ve bukleleri belirgin saçlar is
Tahmin edebileceğiniz gibi "saç"tan, daha doğrusu saçlarımdan bahsediyorum. Başlıktaki kelimelere haiz saçlara sahibim. Bir çok şampuan, saç kremi vs. denedim ama nihayetinde yine aynı yine aynı.

Kuruduktan sonra elektriklenmeyen, yumuşak ama kabarmayacak kadar da sert ve bukleleri belirgin saçlar istiyorum. Tiril tiril olsun saçlarım. Şampuan, saç kremi, bakım ürünü, vb. tavsiyelerinin yolları hasretle gözlenmektedir. Fikir vermesi açısından ufak da bir foto ekliyor ve şimdiden teşekkürler ediyorum.
0
shangrilla
(10.11.08)
ben gliss'in silk satin filan gibi bir saç kremini ve tigi'nin bed hair peppermint treatment saç maskesini kullanıyorum. çok memnunum. gliss süpermarketlerde bulunuyor. tigi için ise kuaföre gidebilirsiniz, ya da strawberrynet.com'dan sipariş verebilirsiniz...
0
kahvegibi
(10.11.08)
ben piyasaya çıktığından beri pantene'in "mükemmel bukleler" serisinin ürünlerini kullanıyorum. çok memnun kaldım. şampuanı, saç kremi, 7/24 bakım kremi var, hatta jölesi de vardı ama piyasadan kalkdı :( son dönemde şampuanı ikisi birarada yapınca şampuan olarak elidor'un "hareketli bukleler" şampuanını kullanmaya başladım o da iyi.

şu an saç şekillendirmek için l'oreal'in "curl power" isimli köpüğünü kullanıyorum.

bu ürünler kıvırcık-dalgalı saçlar içn yapıldığından elektriklenmeyi ortadan kaldırıyor. hatta saçı dalgalı olmayan arkadaşlarım bile benim evimde kaldıklarında şampuanı kullandıktan sonra ne güzel birşeymiş, saçımı çok iyi yaptı dediler.

banyodan sonra saçını kurutmadan 7/24 bakım kremini unutma, o çok iyi geliyor.
0
mea maxima culpa
(10.11.08)
@snowflake; frizz ease serisini nerede bulabiliriz? sen yazınca merak ettim şimdi.
0
think martini
(10.11.08)
herşeyi denedikten sonra bambaşka bir amaçla sadece sabun( zeytinyağlı) kullanıyorum ve artık biraz kabarsınlar bile istiyorum o denli etkili oldu ben de, hatta saclarım yaglandi ben de inanamiorum ama böyle
0
gdduman
(10.11.08)
toni & guy'ın ürünleri watsons da 3 al 2 öde. biraz pahalı ama ben beach curl spreyini pek beğeniyorum, ıslakken sık, öyle kuruyor bukle bukle kuzu kibin.
0
zkurmus
(10.11.08)
@zkurmus watsons neresi?

bahsettiğin ürünleri sen nereden alıyorsun?
0
mea maxima culpa
(10.11.08)
tşk. benim gezdiğim yerlerde yokmuş, o yüzden farketmemişim.

ordaki markalara da bakmak istiyorum.
0
mea maxima culpa
(11.11.08)
Saolun, var olun. İstanbul'a döndüğümde yardıracağımdır.
0
🌸shangrilla
(16.11.08)
(8)

bu stres beni öldürcekmiş (!)

ali87
triod bezinde oluşan bir kütle için geçtiğimiz günlerde biyopsi oldum. oradaki doktor arkadaş bu oluşumun yüksek ihtimal genetik olduğunu başta stres olmak üzere çok şeyin bunu tetiklediğini söyledi. bi psikyatre gitmemi filan istedi.doktora gitmeden bunun bi çözüm yolu yok mudur?
triod bezinde oluşan bir kütle için geçtiğimiz günlerde biyopsi oldum. oradaki doktor arkadaş bu oluşumun yüksek ihtimal genetik olduğunu başta stres olmak üzere çok şeyin bunu tetiklediğini söyledi. bi psikyatre gitmemi filan istedi.
doktora gitmeden bunun bi çözüm yolu yok mudur?
0
ali87
(10.11.08)
o doktor psikiyatrist diyerek işi abartmış. psikiyatrist sana dayayacak ilacı sersem olacaksın.

psikoloğa gitmen yeterli.

onun dışında bunun sihirli reçetesi yoktur. yani hap gibi yutup da sabah stressiz kalkamazsın. ne yapacaksın psikoloğa gidip bazı sorunlarını halledeceksin, kendine hobiler, değişik meşgaleler bulacaksın, spor yapacaksın (vücut seratonin salgılayacak), efendime söyleyeyim stresle başa çıkma, gevşeme ile ilgili çalışmalar yapacaksın (meditasyon, yoga)

ama bunların hepsi emek ve zaman ister.

aynı dertten bende de var. hipertroidi var bende de, ve stresten oldu. düşünce gücü ile tedavi kitabında hastalıkların psikolojik sebeplerini anlatan bölümde troidin büyük hayal kırıklıkları yaşayanlarda olduğu yazıyor.
0
mea maxima culpa
(10.11.08)
benim hastalığımda kronik triodid imiş genelde kadınlarda görünüyor dediler genç yaşımda ben de çıktı. be özellikle maddi konuları deli gibi takıyorum ona çare bulsam yeter.
0
🌸ali87
(10.11.08)
doktor abartmis denilmis, kitaptan tavsiye verilmis. ben de 80 yasinda nineme sorayim, aksama onun tavsiyesini de yazarim buraya.

bilincli olmak gerek, doktor birsey dediyse bir bildigi vardir sanirim. bosa 10 yil okumuyor adamlar.
0
fdegir
(10.11.08)
@tribal enfexion psikiyatristler daha ağır vakalara bakıyor, ve çoğunlukla sizinle görüşmeden ilaç yazıp gönderiyorlar.

o kadar ağır bir vaka olmadığını düşündüğümüz için psikoloğa git dedik biz. çünkü ağır bir durumu olsa @ali87 de yazardı.

zaten @ali87'nin yazdığını okursan beni muayene eden doktor demiyor, ordaki doktor arkadaş diyor.
0
mea maxima culpa
(10.11.08)
duyuru'daki yazar arkadaslari da dinlemek gerek. dogru, oradaki doktor arkadas da kim oluyor.

unutuyordum, nineme sorarken oradaki bir arkadasi duydu beni, bir gripin alsin gecer dedi.
0
fdegir
(10.11.08)
@fdegir o zaman sormasın kimse :)) biz doktor değiliz, tecrübelerimizden konuşuyoruz.

ben psikoloğa gidiyorum, çok memnunum.

ancak örnek olarak kardeşim de panik atak çıktı, psikiyatriste sadece bir seferliğine gitmiş ilaç vermiş hemen, bir daha da gitmeyecekmiş. ilacı alınca fiziksel rahatsızlıkları geçti ama düşünce şekli ve davranışları ile ilgili bir değişim geçirdiğini sanmıyorum ben.

arada böyle bir fark var, bilmem anlatabildim mi.

stresten troid oldun psikiyatriste git lafı çok ezbere geldi bana. bir insana stresi var diye psikanaliz mi yapılcak?

psikolog diyoruz ayrıca, çoğunlukla master da yapmış tecrübeli kişiler bunlar. eğer arkadaşın önemli bir rahatsızlığı varsa psikiyatriste yönlendirirler.

bence biraz olayı abarttınız. arkadaşın kolu kırılmış da biz çıkıkçı adresi vermiyoruz yani.
0
mea maxima culpa
(10.11.08)
@tribal enfexion nasıl bir yanlış yönlendirme yapıyoruz anlamadım ki? burdakiler doktor değil, yanlış yönlendiriyorlar, başına bişi de gelirse sorumluluk kabul etmezler filan yazmışsın.

arkadaş sadece stresliymiş. başka bir rahatsızlığını yazmamış.

sanki çok önemli bir psikiyatrik rahatsızlığı varmış da acil psikiyatriste gitmesi gerekirken biz uyduruk psikoloğa göndermişiz, psikolog arkadaşı oyalamış sömürmüş, arkadaş da tedavi edilmeyen ciddi psikiyatrik rahatsızlığından sinir krizi geçirmiş, yok intihar etmiş gibi filan yazıyorsun.
0
mea maxima culpa
(10.11.08)
@tribal enfexion. niye psikiyatristleri bu kadar savunuyorsun anlamadım? her stresi olan psikiyatriste gitseydi o zaman psikiyatristler stresli insanlarla uğraşmaktan şizofreni hastalarını tedavi edemezlerdi.

sen beni yanlış anladın. ben doktorlara çok güvenirim, ve birçok insanın aksine sözlerinden bir milim dışarı çıkmam, ama gerekmediği zaman niye doktorları meşgul edelim?

ha diyorsan ki, benim bu konuda bilgim var, senelerce okudum. böyleyken böyledir, budur şudur. birkaç cümle de olsun biraz yaz buraya. böyle dalga geçer gibi olmuyor yani. ben ne diyorum, bunlar ne diyor, cahil cuhela takımı der gibi yazmışsın.

yazarsan buraya iki satır şu şartlarda psikoloğa, şu şartlarda ise psikiyatriste gitmek daha uygundur. biz de memnun oluruz. aşağılar gibi konuşmaktansa, böyle yapman daha uygun olur sanırım.

biz sadece fikir beyan ettik. arkadaş herhalde aptal değil, bizim doktor olmadığımızı, kendi tecrübelerimizden bahsettiğimizi anlar herhalde.

ayrıca olaydan çok uzaklaştık, dikkatinizi çekerim. @ali87 sormuş ki doktora gitmeden bunun bi çözüm yolu yok mudur demiş.
0
mea maxima culpa
(11.11.08)
(4)

Düşük Tansiyon Nedenleri?

ilkdefa
Yüksek tansiyonun nedenleri kızmak, sinirlenmek, tuzlu yemek ...vs diye geçmişte duymuştum ama hiç düşük tanisyon nedenleri hatırlamıyorum. Onunda böyle genel nedenleri var mıdır?
Yüksek tansiyonun nedenleri kızmak, sinirlenmek, tuzlu yemek ...vs diye geçmişte duymuştum ama hiç düşük tanisyon nedenleri hatırlamıyorum. Onunda böyle genel nedenleri var mıdır?
0
ilkdefa
(09.11.08)
genetik olabilir..bmn tansiyonum mesela 9/5tir.baba tarafından akrabaların çoğunluğunun da öyle..
0
neverending nightmare
(09.11.08)
15-16 yasındayken doktorum tansiyonumun 9-6 oldugunu gorunce epey bi panik olup pek cok tahlil vs istemişti,oysa herhanhgi bi rahatsızlık hissetmiyordum ben,tesadüfen ölçüp endişelenmişti.ama sonuçta hiçbir sorunum olmadıgı anlaşılınca ve annemin,teyzemin de tansiyonunun 9-6 , 8-5 civarında seyrettiğini öğrenince genetiktir,tamam bişeyin yok demişti.=) sizin de öyledr muhtemelen.tabi birden ani düşmeler yaşıyorsanız o başka.
0
f1
(09.11.08)
Normal zamanda 10/6 gibi seyrediyor bazen aşırı derecede uyku basıyor.Bu durumda bir kere tansiyonumu ölçebildim 9/4 idi.
0
🌸ilkdefa
(09.11.08)
kan şekeri düşüklüğünden olabiliyor zannedersem.
0
magdalena
(09.11.08)
(5)

depresyon

asivan
ben biraz takıntılı biriyim.yani bi şeye taktım mı takıyorum.son zamanlarda daha da kötü olmaya başladım.çünkü etrafımda benim psikolojimi düzeltecek bana yardımcı olacak kimse yoktu.2 gün önce lustral almaya başladım.süper geldi.beni normalde krize sokacak bi olay karşısında o kadar sakindim ki anl
ben biraz takıntılı biriyim.yani bi şeye taktım mı takıyorum.son zamanlarda daha da kötü olmaya başladım.çünkü etrafımda benim psikolojimi düzeltecek bana yardımcı olacak kimse yoktu.2 gün önce lustral almaya başladım.süper geldi.beni normalde krize sokacak bi olay karşısında o kadar sakindim ki anlatamam.bu şekilde yani sakin olarak daha mantıklı oluyorum.ve sonrasında olayı düşünemedim bile.beynim rahatladı valla.normalde olsa krizlerdeydim şimdi.bi panik bi stres sorma gitsin.şu an süperim.düşünemiyorum çünkü.eğer bu ilacı kullanmamış olsaydım bi çıkmazdaydım çünkü,şu an herhalde kriz geçiriyor olurdum.yalnız bu ilacı dr.tavsiyesiyle değil eczane çalışanının tavsiyesiyle aldım bu şekilde almak doğru değil belki ama iyi geldi işte.yalnız bugün hiç bir şey yiyemedim.midem den ses ler geliyor ama canım istemiyor.bu durum geçer mi acaba.tşk ler
0
asivan
(08.11.08)
doktor bana lustral ile birlikte supradyn (vitamin hapı) yazmıştı. lustral iştahı kapatıyor, supradyn açıyor.
0
insanimsi
(08.11.08)
Malesef yaşadığın etki bir placebo etkisi. Yani aslında ilaç şu anda senin psikolojinde kimyasal bir etki ile iyileştirme yapmaya başlamamış, fakat sen ilaç aldığın için kendini iyi hissetmeye şartlamışsın içten içe. Zira bu tip ilaçların etki göstermeye başlama süresi en iyi ihtimalle 1 haftadır, kimilerinde 3-4 haftayı bulabilir, bunlardan önceki etkiler "placebo" etkilerdir. Tabi depresyon halinde ilaca sığınma refleksi ile yaşadığın şey doğal, fakat seni iyi yapanın şu aşamada ilaç değil iyi olmaya dair düşüncelerin olduğunu unutma. Bu belki içinden bulunduğun durumdan çıkış bileti için sana yol gösterici olabilir. (bkz: plasebo etkisi)

Yeme içme durumu da aynı şekilde, ilacın şu aşamada bir etkisinin olması pek olası değil. Emin değilim ama prospektüsünde etkilerin görülmeye başlaması için gerekli yaklaşık minimum sürenin yazması gerekiyor.

Sen ye, yedikçe açılır iştahın. :)

not: bu arada bu ilaç öyle vitamin gibi kafana göre "günde bir tane alayım iyi olayım beyav!" tadında alınmıyor, rahatsızlığının durumuna göre tedavi aşamasında doz ayarlamaları var, 1 hafta sonra şu kadar arttırılı, veya şu durumda bu kadar azaltılır vs. gibi. Daha sonra da kontrolsüz olarak bırakmak da başına iş alacaktır. Yani ilacın placebo etkisini de görmüşken bence doktor kontrolünde olmadan vücudunun kimyasıyla bilinçsizce ve kontrolsüz olarak oynama derim. Sırf ilaç aldığın fikriyle bile iyi olabiliyorsan, kendine ilaçsız da yardım edebilirsin şu aşamada muhtemelen.

Geçmiş olsun.
0
kurukafa
(08.11.08)
bu tarz ilaçlar (yani uyuşturucular) beyni kullanmayı engelliyor bu yüzden de sinirlenmeyen uysal bi insan olunuyor ama erken yaşta alzheimer yapıyor. doktordan ilaç isterseniz gene öyle birşey vericektir hepsi yan etkisi bol olan ilaçlar.ama doktora gitmekte fayda var tabii.
0
neira
(08.11.08)
yahu bildiğim kadarıyla bu ilaçlar 1 günde falan etki etmiyor bu kadar cabuk sonuc almanız aklıma placebo etkisini getirdi ama :S
0
sleep may be the enemy
(08.11.08)
ilacın etkisi o kadar az ki, yok desek yeridir.
psikolojik bir rahatlama da var aslında. şunu düşünmek lazım, mesela sabah kalkmak için iki tane alarm kurduğunuzu düşünün. birinci alarm çaldığınızda kalkmazsınız, kapatıp beklersiniz. ikincide kalkarsınız. tek alarm kurmuş olsanız, birincide kalkarsınız ama.

beyin böyle işte. nasıl kurduğunuza bağlı. sinirlenmiyorum, diye bir kabulünüz var ya şimdiki yazınızda, o ilacı kullanmanın sevinci ve kurgusu var bence kafanızda. mesela birkaç ay kullansanız, "artık bu ilaç da bana yaramıyor, sinirlenmeye başlıyorum" diyebilirsiniz.

sinirlenmemek, ya da yapmayı istemediğiniz şeyi yapmamak için farklı bahaneler bulun bence. ama bu bir süre oyalar sizi. sonra hoop başka bir bahane. bu bahaneler, söz konusu ilaç gibi fizyolojinize uzun vadede zarar vermeyecek şeyler olsun ama tavsiyem.
0
lovemyself
(09.11.08)
(13)

Pirelendim!

ataturkiye
Merhaba arkadaşlar;Dün koltuğa oturmuş training day izleyip cipsimi yiyip kolamı içerken örtünün üzerinde zıp zıp zıplayan bir canlıya rastladım. Evet, bildiğiniz pireydi bu. Ve 2-3 hafta önce evime izinsiz giren bir kediden olması olası.Örtü üzerinde zıplarken bir anda yakaladım 2 parmağımla. Ancak
Merhaba arkadaşlar;

Dün koltuğa oturmuş training day izleyip cipsimi yiyip kolamı içerken örtünün üzerinde zıp zıp zıplayan bir canlıya rastladım. Evet, bildiğiniz pireydi bu. Ve 2-3 hafta önce evime izinsiz giren bir kediden olması olası.

Örtü üzerinde zıplarken bir anda yakaladım 2 parmağımla. Ancak bu felaket zararlı parmağımdan da zıplayıp kaçtı. Akşam bütün aramalarıma rağmen bulamadım.

Bugün itibarıyla kendisine yine aynı koltukta rastladım. Bir süre bakıştık kendisiyle. Sanki bana "la yörü git, senden önce de ben vardım; senden sonra da ben olacağım" der gibiydi. Ya da bana öyle geldi, bilemiyorum.

Şimdi bu dahili bedhahla nasıl mücadele edebilirim ben?

Önemli not: Evi ilaçlat gibi klişe cevaplarla gelmeyin bana. Detay cevap istiyorum lütfen.
0
ataturkiye
(08.11.08)
eheh bekar evi temizlenmesi konusunda fikir arayan da sendin di mi:)) olay başka bi boyuta geçmiş..

pirenin öyle pis baktığına aldanma, mazmoz atıyor sana, bişi yapmasan da çoğalmaya vakit bulamadan ölür de gider, insandan beslenmek bünyelerine ters diye biliyorum. biz de sokaktan aldığımız kedi ve pireleriyle 24 saat yaşadık, 1-2 tane de evde gördük, sonra kedi de temizlendi, bir daha da görmedik, sadece kediye tasma alıp evdekilere herhangi bir müdahale yapmadan oldu bu.

yaa, öyle işte, olmaz bişi..
0
kara kadife
(08.11.08)
evi o hale getiren arkadaşlarını al eve getir. bir şekile halletsinler :)
0
teritori
(08.11.08)
el süpürgesiyle al.
0
mortifera
(08.11.08)
Hiçbişey yapmana gerek yok, yani pire için yorgan yakmana gerek yok.
Bahçemizde bir keresinde nasıl oluştuysa pire kolonisi oluştu. Bir insanı 7,5 dakika içinde yiyip bitirebilecek sayıda pire vardı. Ve eve girip çıkarken illa bi kaç yüz tanesi paçamıza tutunup geliyorlardı bizle. Ne kadar özen göstersek te bi kaç tanesi giriyordu illaki içeri. Ama uzun kalamadılar, çoğalmadılar, sorun oluşturmadılar, yokolup gittiler.
Yani kıssadan hisse, evi pire bassa bile bişe olmaz.
0
mabl
(08.11.08)
@Herkes Evet, evi temizleten arkadaş bendim :)

Bir şey yapma kendi kendine gider diyorsunuz yani?
0
🌸ataturkiye
(08.11.08)
yakalarsan önce parmaklarının arasında ezip sersemlet, sonra iki tırnağının arasına koyarak ez. başka türlü öldüremezsin.
0
chavezding
(08.11.08)
iyi bir elektirikli süpürge operasyonu yararlı olur.
0
ayanux
(08.11.08)
sinek ilaci, bocek ilaci gibi pire icin de ozel bir ilac varmis. hangi markanin bilmiyorum. eczaneye sorun isterseniz.
(asagida sulandirilan bir ilactan bahsedilmis. benim dedigim ise raid filan gibi sprey tarzinda)
0
ainothia
(08.11.08)
sen yine de ortada bi yerde bi kap su bulundur. bi daha yakalarsan öyle iki parmağınla, hemen leğenin içine sok elini ki zıplayamasın. leğenin içinde iyice sıkarsan parmaklarınla çıt diye çıtlıyo pire. bi zaman kedi temizlerken çok çıtlatmıştık biz, işe yarar bu yöntem.
0
minguinho
(08.11.08)
arkadasinin birinden kedi al odunc. pire ona gectiginde arkadasina geri ver.
0
fdegir
(08.11.08)
Bir zamanlar ddt vardı.
0
44
(08.11.08)
her ne kadar ilaçlama cevabı istemiyor olsanız da başka türlü kurtulamazsınız. emin olun o gördüğünüz pireden şu an evinizde yüzlercesi var. bir zamanlar pire hakkında "kasım ayında bir evde tek bir yumurta varsa, önlem alınmadığında mayısta 500.000 pireye ulaşır"

elektrik süpürgesi falan işe yaramaz. zamanla yok olmazlar. bğışıklık sisteminizin zayıf bir anında çok ciddi hastalıklara yol açabilirler.

öğrenciyken yağmurlu bir akşam acıyıp içeri aldığımız kedinin pireleri ile 1,5 ay (evet yanlış duymadınız)savaştıktan sonra ancak yok edebilmiştik. ardından 1 yıla yakın da psikolojik dertleriyle uğraşmıştık (sürekli evin kıyısını köşesini kontrol, hatır hutur kaşınma vb) öncelikle zirai ilaçlar satan bir yerden pire ilacı alın (1'e 3 oranında sulandırılan beyaz bir sıvı) bununla evin her köşesini özellikle kıyafetlerinizi iyice ilaçlayın. daha sonra bağlı olduğunuz belediyenin "haşeratla mücadele ekibi"ni arayıp evin ilaçlanmasını isteyin. ev 2 gün kapalı kalsın. sonra tekrar kendiniz pire ilacıyla ilaçlayın.

biz emin olmak için belediyenin ekibinden sonra 2 kez ilaçlamıştık. en sonunda evi çamaşır suyula dip köşe silin ki yumurta kalmasın.

"mabl"ın dediğini yapıp boşvermeyin bence, çok ciddi boyutlara ulaşıyor iş. kolay gelsin
0
lancelot du lac
(08.11.08)
@lancelot du lac ilaçlat diye direkt yazmayın demiştim. Yoksa ilaçlatmak iyi bir çözüm :)

Hımm... İçime pire pardon kurt düşürdün yahu. Dur bakıyım belediyenin numarası kaçtı :)
0
🌸ataturkiye
(09.11.08)
(3)

medikal derken, veterinary medicine en iyi ihtimalle - evet kedi sorusu.

myriamonde
efendim iyi akşamlar. yine bir derdimle sizleri darlıyorum:şimdi benim iki tane kedim var, altı aylık falanlar, bir erkek bir dişi. dişi iyi güzel de, erkek delirdi bu aralar. özellikle dışarı çıkıp geri geldiğinde böyle bir heyecan dalgası yaşıyoruz, normalde sakin sayılabilecek bir hayvanken delir
efendim iyi akşamlar. yine bir derdimle sizleri darlıyorum:

şimdi benim iki tane kedim var, altı aylık falanlar, bir erkek bir dişi. dişi iyi güzel de, erkek delirdi bu aralar. özellikle dışarı çıkıp geri geldiğinde böyle bir heyecan dalgası yaşıyoruz, normalde sakin sayılabilecek bir hayvanken deliriyor kıpır kıpır bööyle bir heyecan bir gaza geliş...ve beni yalamaya başlıyor. genelde yüzüme atak yapıyor ama yani boyun gerdan allah ne verdiyse hayvan yalıyor da yalıyor, durduramıyorum resmen.. arada da böyle kafasını sürüyo orama burama, yine boyun ve yüz cenahına, bildiğiniz gelip yüz sürüyor, böyle bir enteresan, ben anlamadım.

niye yapıyo bu hayvan bunu? hı? sorarım size.

edit: ya bu hayvan küçükken de böyle sapıktı. iki aylıktan biraz iriceyken aldım, zaten biraz hastaydı sürekli ilgilenmem gerekiyordu. böyle bir anne durumu oldu yani. neyse ben buna ilacını verip mutsuz ettikten sonra sevinsin tribe girmesin diye beş saat seviyodum, bu böyle göğsüme yerleşip patiyi memeye atıyodu sonra öbür memeyi yalamaya falan başlıyodu (evet farkındayım pis sapık yogartık daha neler)

yani garip bir huy tabi ama aslında normalmiş bu hayvan için. o zaman soruyu genişletip NİYE SAPIK LAN BU HAYVAN'a çeviriyorum. hehe.
0
myriamonde
(07.11.08)
valla aynen bizim de böle iki kedi var kardeşler dişi olan pek soğuk erkek olan çok özlerse üstüne atlıyo ablamın. daha duygusal sanırım erkekler. yalama falan da aynı. bi kedinin yalaması çok sevdiği anlamına gelirmiş diye duymuştum sanki. güzel bişi yani.
0
gholeman
(07.11.08)
ya dışarda gezip tozunca sizi özlemiştir, sevgi gösterisinde bulunuyordur diye düşünüyorum :)

erkek kediler genelde daha canayakın daha insancıl olurlar zaten.. özellikle de kadın insanlarına karşı..(kadın insanı ? afferim bana çok doğru düşündüm)

yalaması da gholeman'ın dediği gibi sizi sevdiği anlamına gelir.
kediler kendi vücutlarını temizlemek için yalarlar ya , sizi de yalayarak size bi güzellik yapıyor aklı sıra :)
"gel bakiym canım buraya , bendensin bu akşam , şöyle bi temizleyelim seni" gibi :)
0
hickiran karasinek ve uyuyan karinca
(08.11.08)
aynen hickiran karasinek ve uyuyan karinca'nın dediği gibi.
küçükken siz baktığınız için sizi de kendi gibi biliyor ve kendince sevgi gösterisi yapıyor.

en.wikipedia.org
0
zen spider
(08.11.08)
(5)

diyabet olsam farkederdim değil mi?

madik atak
merhaba değerli ekşi duyuru takipçileri. ben bir ay önce bir kan testi yaptırmıştım. kan testinden 8-9 saat önce yemeyi kestim. ancak bol bol su içmiştim. her neyse kan testi sonucuma göre açlık kan şekerim 126 çıkmış. internette yaptığım araştırmaya göre 126 ve üzeri diyabet teşhisi konuyormuş. paz
merhaba değerli ekşi duyuru takipçileri. ben bir ay önce bir kan testi yaptırmıştım. kan testinden 8-9 saat önce yemeyi kestim. ancak bol bol su içmiştim. her neyse kan testi sonucuma göre açlık kan şekerim 126 çıkmış. internette yaptığım araştırmaya göre 126 ve üzeri diyabet teşhisi konuyormuş. pazartesi tekrar test yaptıracağım. bu sefer 12 - 14 saat bir şey yemeyip içmemeyi düşünüyorum. diyabet teşhisi için bir kaç kez kan testi yapılıyormuş ama içim hiç rahat değil. sağlık raporu almaya çalışıyorum. sorum şu, tok karna kan testi yapılsa bile bu değer 126'nın altında çıkar mı yoksa, gayet sağlıklı bir insanda da 126 ve üzeri değer görülebilir mi.. durduk yerde sıkıntı yaptım.. neyse sağolun...
0
madik atak
(07.11.08)
diyabet olsan farketmezsin.

test yaptırırken kendi kafana göre davranma. testten 7-8 saat önce yemek yemeyeceksin, su da içmeyeceksin. ancak birkaç yudum su içebilirsin diye biliyorum.

birkaç kez kan testi yapılıyormuş dediğin sanırım yüklemeli şeker testi olarak bilinen oral glukoz tolerans testi 12-14 saat filan aç kalma, 7-8 saati geçirme, labaratuvarda da en az 3-4 saat aç kalacaksın, feleğin şaşıyor zaten. ayrıca testleri de yanıltırsın.

126'nın altında çıkar ama bu değerler bişi ifade etmez. oral glukoz tolerans testine göre doktor karar verir ne olduğuna.

sağlıkla ilgili bu kadar duyarsız olunmasına ve kafaya göre davranılmasına şaşıyorum.

ve eğer diyabet veya gizli şeker çıkarsa doktorun söylediklerini dikkatle yap.
0
mea maxima culpa
(07.11.08)
126 pek riskli bir rakam değil gibi 180 e kadar yolu var

yine de peşini bırakma
0
hela gozlum
(07.11.08)
@mea maxima culpa, hasta olmaktan korkan birini azarladığınız için teşekkür ederim, şaka bir yana sormak istediğim şöyle makul bir soruydu: "sağlıklı bir insanın kan şekeri 126 çıkabilir mi?" az evvel diyabet konusunda bilgili komşumdan öğrendiğime göre çok aç iken test yaptırılırsa sonuç yine yüksek çıkıyormuş.. neyse bilgilendirmeler için sağolunuz...
0
🌸madik atak
(07.11.08)
@madik atak tıp dünyasına, diyabet hastalığına ve kan testlerine kendince getirdiğin yorumlar beni benden aldı.

kendi tecrübelerime de dayanarak biraz bunlara dikkat et diye yazdım.

hastalanmaktan korkmak bir işe yaramıyor. korkunun ecele faydası yok ne yazık ki.

açken benim şekerim 50'ye düşebiliyor, buna komşun ne der acaba?

diyabet olmayabilirsin ama gizli şeker olabilirsin. o sebepten oral glukoz tolerans testi yapılıyor. gizli şekere de dikkat etmek lazım, dikkat etmezsen diyabete çeviriyor.

bence doktorların dediklerini yap, kan testinden önce de ne çok aç kal ne de çok su iç.
0
mea maxima culpa
(07.11.08)
evet.
0
rentts
(07.11.08)
(4)

cahil soru? oksijen seviyesi

dorian greyfurt
tıp bilgim house md ile sınırlı.bu hastaların parmağına kıstırılan dalgametre var ya adı her ne ise; şimdi bu nabzı ve kan basıncını ölçüyor anlayabiliyorum.bi de o monitörde, arada hastanın oksijen seviyesi düşüyor falan, dikkat ediyorum elemana sadece bu alet takılı. şimdi bu alet oksijen seviyesi
tıp bilgim house md ile sınırlı.

bu hastaların parmağına kıstırılan dalgametre var ya adı her ne ise; şimdi bu nabzı ve kan basıncını ölçüyor anlayabiliyorum.
bi de o monitörde, arada hastanın oksijen seviyesi düşüyor falan, dikkat ediyorum elemana sadece bu alet takılı. şimdi bu alet oksijen seviyesini, kan basıncı ve nabız arasında bir orantı kurup mu algılıyor? ya da hatalı mıyım başka alet de takılı mı.
yanı oksijen oranını o monitöre yansıtan nedir?
0
dorian greyfurt
(06.11.08)
ermanen
(06.11.08)
Pulse Oksimetre. Her bir nabızda kandaki oksijen satürasyonunu ölçmeye yarar. Mekanik tekniğini bilmiyorum.
0
hlathguth
(06.11.08)
parmak ucundaki kandaki eritrositlere kırmızı ışık veriyor, infrared sensorüyle de oradaki eritrositlerin o ışığı absorbsiyon oranına göre de oksijen miktarını tesbit ediyor.

en basit haliyle böyle işliyor
0
october swimmer
(07.11.08)
october swimmer'ın açıklaması yeterince detaylı olsa da, kırmızı kan hücrelerindeki oksihemoglobinin kırmızı ışığı absorbe etme oranına bakıyor, en detaylı şekilde.
0
tom riddle
(07.11.08)
(6)

Dik Duruş Korsesi

kahvegibi
Merhabalar,Yıllardır hep omuzlarım düşüktür. Annem babam sürekli dik dur diye uyarıyor. Acaba dik duruş korselerinden kullansam mı diyorum? Daha önce kullanan var mı içinizde? Bir faydası oluyor mu? Duruşta kalıcı bir düzelme sağlıyor mu, yoksa sadece takınca mı iyileşme oluyor?Teşekkürler
Merhabalar,

Yıllardır hep omuzlarım düşüktür. Annem babam sürekli dik dur diye uyarıyor. Acaba dik duruş korselerinden kullansam mı diyorum? Daha önce kullanan var mı içinizde? Bir faydası oluyor mu? Duruşta kalıcı bir düzelme sağlıyor mu, yoksa sadece takınca mı iyileşme oluyor?

Teşekkürler
0
kahvegibi
(06.11.08)
gerçi sorunuz bu değil ama şöyle bir şey var sırt düzeltmekle ilgili.

www.circlestarhorses.com
0
yapyat
(06.11.08)
efendim ben işe yaradığna dair canlı örnek gördüm:

(bkz: dik durmak/@coolcatisi)
0
crown
(06.11.08)
korse falan kullanma, omurganin esnekligini kaybettiriyor o korseler iyice berbat edersin.

dik durma hikayesine gelince, pilates falan iyidir, istanbul-izmit tarafindaysan sozlukten mesaj at, yardimci olurum.
0
the man who hears deepest inquisitions
(06.11.08)
tchibo'da sandalye yastigi var, gri boyle. inceden kalina giden bir minder. ustune oturunca mecburen duzgun oturuyorsunuz. sandalyede cok oturuyorsan oneririm. 3 hafta once vardi, bulamazsan baska subeleri deneyebilirsin.
0
pyro clustic flow
(07.11.08)
Merhaba,

sanıyorum bu yardımcı olabilir:

www.firsatal.com
0
tolginho
(25.07.11)
Merhaba,

sanıyorum bu yardımcı olabilir:

www.firsatal.com
0
tolginho
(25.07.11)
(4)

göz kanlanması

marwin
arkadaşlar göz kanlanması hakkında bilgisi olan var mı ? netteki biligler çok kısıtlı. Ağrı veya batma hissi yok. Sadece göz kanlanması. Bunun tedavi yöntemini bilen birisi varsa çok sevinirim. ve açıklarsa tabi....
arkadaşlar göz kanlanması hakkında bilgisi olan var mı ? netteki biligler çok kısıtlı. Ağrı veya batma hissi yok. Sadece göz kanlanması. Bunun tedavi yöntemini bilen birisi varsa çok sevinirim. ve açıklarsa tabi....
0
marwin
(06.11.08)
aşırı stresten de kaynaklanır.
0
teritori
(06.11.08)
1- doktora gidiyorsun o da damla veriyor sana.

2- pamuk gibi bişeyi sıcağa yakın ılık suyla ıslatıyorsun, onu gözünde bir süre bekletiyorsun, çok değil birkaç dakika. (bunu da dr söylemişti)

bilgisayara uzun süre bakmak, göz hassassa güneşe bakmak, saatlerce kitap okumak, ve en önemlisi de uykusuz kalmak bendeki göz kanlanmalarının sebebi diye düşünüyorum. ama bunlarda çoğunlukla batma hissi oluyor.
0
light beam
(06.11.08)
alerji de olabilir.
0
random blonde
(06.11.08)
bende de oluyor arada. okulun hemsiresinde de varmis, tedavisi yok diyince, doktora gitmedim ama kendi sorunumu buldum. bende de agri batma yok ama hafif bir hassasiset hisseder gibi oluyorum bazen. neyse sorunuma gelince, gozyasi salgilamiyor gozlerim. yapay gozyasi kullanmaya basladigimdan beri rahatim. rahatlatmak adina sogumus cayli pamuk, damlalardan daha rahatlatici geldi bana.
0
pyro clustic flow
(07.11.08)
(23)

tylol hot

hellcaraxe
simdi mal demeden once okuyunben uykumu getirmesi icin tylol hot iciyorum haftada ortamala 3 gun 1 paket.cok mu buyuk bi bok yiyorum merak ettim.
simdi mal demeden once okuyun

ben uykumu getirmesi icin tylol hot iciyorum haftada ortamala 3 gun 1 paket.

cok mu buyuk bi bok yiyorum merak ettim.
0
hellcaraxe
(06.11.08)
amerikada bu ilaç yasaklandı diye biliyorum zararlı olduğu için.
0
passion rules the game
(06.11.08)
evet!?
0
girl in a coma
(06.11.08)
ilac sonucta, hasta oldugunuz zyaman icmeniz gereken birsey. Bildigim kadariyla parasetamol de var onun icinde. surekli almamak gerekiyor parasetamolu. Onun yerine ayran, sut veya bira icin.
0
neronas
(06.11.08)
Kalp rahatsızlıklarına yol açıyor diye biliyordum.
Yoğurt deneyin, gerçekten etkili.
0
mabl
(06.11.08)
biraz da yogurt kasalım bakalım
0
🌸hellcaraxe
(06.11.08)
tıpta okuyan bir arkadaşım istersen hastalıktan öl ama tylohot içme demişti artık bi çağrışım yapar mı bilmiyorum. böbrek, karaciğer, kalp, kafa, kol hepsini alır götürüverir mışıl mışıl.
0
random blonde
(06.11.08)
onun yerine süt iç, arkadaşların dediği gibi yoğurt ye daha iyi yahu ne gerek var tylol hot'a.
0
deckard
(06.11.08)
3 günde bir paket bir şey yapmaz takıl ya. Sigarayla da şahane gidiyor o alet.
0
vecna
(06.11.08)
uyucam diye yatmadan önce tam yağlı kaymaklı yoğurda da abanmamak lazım lakin, iki haftada şişer bünye =)
0
random blonde
(06.11.08)
bira candır.
0
naithan
(06.11.08)
benim tavsiyem de sıcak, ama kesinlikle ılık değil soğuk hiç değil, sıcak bi banyodan sonra, menüsünde ayran olan bi öğün. critical hit olur, yatağa serer adamı :)
0
alexander the one point five
(06.11.08)
uyku problemi yaşıyorsanız sarı kantaron çayını da deneyebilirsiniz. doğadan'ın var, aktarlarda da var.
0
sare
(06.11.08)
uyku ilacı içsen? ya da vermidon filan? bak mışıl mışıl uyutuyor o da. nie thlol hot?
0
oceano
(06.11.08)
internetten 38 cd'lik almanca eğitim cd'si indirdim. gündüz de koysam anında uyuyorum izlerken. 2 ay oldu ilk cd'deyim.
0
desdinova
(06.11.08)
ballı süt, kanataron vs gibi doğal ürünler beni kesmez.. ille de adı ilaç olmalı diyorsan pasiflora öneririm. Hem bitkisel bir sakinleştirici hem de çok hafif, 2 kaşık içip yatarsan uyursun.. bir de hayatında her ne seni rahatsız ediyor ya da canını sıkıyorsa ondan kurtul.. mışıl mışıl sonra..
0
dorga
(06.11.08)
Ballı sıcak süt. bi bardak iç, tv izlemeye basla 15 dakka sonra sızarsın.
0
merope
(06.11.08)
(bkz: parasetamol)
Tabii bir de şeker meselesi var ki Tylolhot'ta sormayın gitsin.
0
sui
(06.11.08)
hellcaraxe: uyumak için kullanılması bence doğru değil. ılık süt, papatya veya rezene çayı tavsiye ederim.

sevgili diğer yazarlar:

tylol hot hakkında çıkan haberlerin asılsız olduğu bangır bangır duyuruldu. şekerle ilgili olan durum da, evet şeker hastaları içmemeli, onun yerine tylol hot d kullanmaları tavsiye ediliyor (şekersiz olanı).

2000 başlarında amerika'da içinde fenilpropanolamin etken maddeli ilaçların kalp rahatsızlıkları ve kadınlarda felç riski artışı etkeni olabileceği için bazı tezgah üstü satılan ilaçlarda içerik değişiliği yapıldı. fenilpropanolamin ayrıca kilo vermek için kullanılan ilaçlarda da mevcuttu, fenfen diye bilinirdi, tamamen piyasadan çekildi.

bakın bakalım tylol hot'un etkin içeriği nedir.

ben yazayım: PARASETAMOL+KLORFENİRAMİN MALEAT+PSÖDOEFEDRİN HCL

işbu yazarın ilaç sektörüyle uzaktan yakından ilgisi olmayıp. soğuk algınlığı ve grip durumlarında tylol hot kullanmamaktadır :)
0
zkurmus
(06.11.08)
uzak dur arkadasim bu ilactan. gripken bayaa kullanmistim. bilincimi kaybedip gozumu capa acilde actim. parasetamol zehirlenmesi olmus. yazik karacigerine bi kere. uykun gelmiyorsa bi doktora danis. halihazirda recetesiz satilan pasiflora diye bi ilac wardi. bitkiselmiymis neymis. ondan kullan ama once bi doktora danis sen yinede
0
sanio
(06.11.08)
bir adet nokia cep telefonunu alip yataga giriniz. snake denen oyunu aciniz. yüzünüze yakin mesafeden oynayiniz. maksimum 10 dk icinde elinizde telefon sızınız. denenmistir. hipnoz etkisi yapiyor :)
0
palyacopapi
(06.11.08)
süt içmeyiniz, evet gevşetir ama gözden kaçan şudur ki gaz yapar ve gece rahatsız edebilir..
0
p shadow
(06.11.08)
illa ki ilaç içicem diosan atarax die bi antidepresan var ki adamı feci uyutuo. ama gerek yok gerek yok hasta olmadan vücuda kimyasal sokmaya bence. melisa çayı al aktardan yaseminle karıştır mışıııllll :=)
0
sevii
(29.11.08)
fazla parasetamol karaciğer yetmezliği yapabilir.
çok cahil cühela bir insan değilseniz ezbere ilaç almayın.
0
eleanor
(14.02.09)
(2)

Soguk su/icecek ictigimizde neden bademciklerimiz siser/agrir ?

busuta
soru baslikta brutusler (: dusundum ama bi mantik yurutemedim.cevaplarinizi bekliyorum, simdiden tesekkurler ...
soru baslikta brutusler (:

dusundum ama bi mantik yurutemedim.cevaplarinizi bekliyorum, simdiden tesekkurler ...
0
busuta
(05.11.08)
Soğuk vücudun (bademciklerin) salgıladığı savunma ile ilgili enzimlerin çalışmasına engel oluyor, meydanı boş bulan hain mikroplar fırsatı değerlendiriyor...
0
crown
(05.11.08)
soğukta üreyen ve normal şartlar altında pasif duran mikroorganizmalardır sanırım.mezofilik deniodu bu yaratıklara galiba. tıpçılar cevaplamalı tabi bunu.
0
asleep
(06.11.08)
(9)

Biri bunu durdursun!

clandestino88
Arkadaslar 3 gündür fena halde gözüm seğiriyor hakim olamıyorum.İlk gün uykusuzluktandır dedim.Uyuyunca olmadığını anladım anormal psikolojik bir durum da yok.Ama kafayı yerim bu gidişle durduramıyorum efendiler sürekli tıklıyor.Ne yapayım ne edeyim yok mu bunu durdurmanın bir çaresi bana bir akıl v
Arkadaslar 3 gündür fena halde gözüm seğiriyor hakim olamıyorum.İlk gün uykusuzluktandır dedim.Uyuyunca olmadığını anladım anormal psikolojik bir durum da yok.Ama kafayı yerim bu gidişle durduramıyorum efendiler sürekli tıklıyor.Ne yapayım ne edeyim yok mu bunu durdurmanın bir çaresi bana bir akıl verin.
0
clandestino88
(05.11.08)
göz seyirmesi tamamen yorgunlukla ilgili bir hadise demişti göz doktoru. iyi de bir doktordu. biraz istirahat, biraz sabır tavsiye ediyorum.
0
tannhauser
(05.11.08)
benim yaklaşık 2-3 ay sürdü ama şimdi eser yok. dinlenmek tek ilacı.
0
rentts
(05.11.08)
durdurmanın mümkün olduğunu sanmıyorum. Ara ara bir iki ay ziyaret ediyor, çok ekrana bakmaktan falan da oluyor sanırım. istirahat, mümkün değilse kafaya takmamak tek çözümü olsa gerek.
0
kurukafa
(05.11.08)
Pekistirelim o zaman
Bana da olmustu, gecti sonra, tamamen yorgunluktan olmustu...

edit: yalniz sonradan farkettim, siir gibi yazmisim
0
ermanen
(05.11.08)
Herkes söylemiş ama, sebebi gerçekten yorgunluk. Vücudunuz atrık yorgunluğu atamayınca belirti olarak bunu gösteriyormuş. Kronik yorgunluk yani. Uzun (Gerçekten uzun) süreli bir dinlenme gerekiyor size. Benim geçen dönem her gün atardı. Zaten üzerine de bir sürü sağlık sorunu yaşadım. Dikkatli olun ve kendinizi çok yormayın.
0
nuage
(05.11.08)
Herkese teşekkürler arkadaslar galiba sebebi hepinizin dediği gibi yorgunluk zira son 5 günün 3 günü ayakta dolaşmaktan-iş gereği- inanılmaz yorulmuştum bir de 3 gün arayla aksamları 2 halı saha macı yapınca bünyeye ters geldi tabii.Maalesef dinlenecek vaktim de yok çekicez artık bir süre o zaman ama inanılmaz rahatsızlık verici birşey herkese tekrar teşekürler.
0
🌸clandestino88
(05.11.08)
sadece yorgunluktan değil ciddi magnezyum eksikliğinden de olabiliyor. kötü şeyleri ise düşünmeyelim mesela ms gibi. magnezyum alın bence ama çoookkkk rahatsız etmeye başlarsa doktor doktor kalksana..
0
jade
(05.11.08)
(git: 40502)
0
libera
(05.11.08)
yorgunluk, stres ve b vitamini eksikliğinden kaynaklanıyor.
b vitamini takviyesi, biraz dinlenme ve kafanızı meşgul eden strese sokan şeylerden uzaklaşmak için hoşunuza giden ve sizi yormayacak bişey ile meşgul olmanız ve seyirmeyi düşünmemeye çalışmanız halinde 1 hafta 10 güne kadar seyirme falan kalmaz :)
ben bir dönem uykudan uyanıyordum ağlayarak allahım tik yapıştı üstüme napıcam diye...
geçmezse doktora başvurun en kısa zamanda ama.
0
likeaprayer
(06.11.08)
(4)

mide de gaz.

taipan
bu aralar midem de sürekli bir şişkinlik var ve buda gaz olarak ağızdan çıkıyor. arkadan değil ama. gark şeklinde tam bir geğirme değil de böyle enterasan bir şekilde midemde ki gazı dışarı çıkarıyorum. acep ben hasta mıyım?
bu aralar midem de sürekli bir şişkinlik var ve buda gaz olarak ağızdan çıkıyor. arkadan değil ama. gark şeklinde tam bir geğirme değil de böyle enterasan bir şekilde midemde ki gazı dışarı çıkarıyorum. acep ben hasta mıyım?
0
taipan
(04.11.08)
GASTRİTİN BELİRTİLERİ

Gastrit aniden oluşan, akut ve sürekli kronik olmak üzere ikiye ayrılır.

Kronik gastrit, genelde çok az belirti verir ya da belirti vermeden seyreder. Uzun süren mide iltihabı vardır. Karnın üst tarafında ağrı, mide bulantısı, kusma meydana gelebilir. Geğirti, iştah azalması, şişkinlik görülebilir.

buradan aldım: www.bizimdoktor.com
0
ymerdiveni
(04.11.08)
Benim de midemde bir keresinde saatler süren acayip sancılı bir şişkinlik problemi olmuştu. eczaneden flaton diye bir ilaç verdiler. veriş o veriş. pek memnun kaldım. Evde yemeği çok kaçıran arkadaşlara bile soda yerine flaton ikram eder oldum. Tekrarlayan durumlar için doktora gitmek şartıylan kısa süreli olarak deneyebilirsiniz.
0
nicin ben
(05.11.08)
reflude olabilir bunun sebebi. duzenli yemek yiyip, bol su icmeyi deneyin olmadi doktora gidin. ihmal etmenizi tavsiye etmem daha kotu sonuclar dogurabilir. ama ote yandan doktora gitmeniz demek endoskopi demek, amanin.
0
wish i could fly
(05.11.08)
doktora danışmanız iyi olur, endoskopi derler eninde sonunda evet ama korkmayın (ben de korkuyordum eskiden) ctesi yaptırdım, 5 dk sürmedi, çok basitmiş..
0
islakkedicorbasi
(05.11.08)
(1)

Tansiyon Ölçüm Yöntemleri

ilkdefa
Aslında teknik bir soruda olabilir.Tansiyon kol dışında başka nerden nasıl ölçebiliriz?
Aslında teknik bir soruda olabilir.
Tansiyon kol dışında başka nerden nasıl ölçebiliriz?
0
ilkdefa
(03.11.08)
Bunu yine en iyi wikipedia anlatiyor, Turkce kaynaklar eksik yaziyor genelde
en.wikipedia.org
0
ermanen
(03.11.08)
(4)

ölürsem kabrime gelin lütfen.

ahandanick
sorunluyum, sorumsuzum, depresifim, mutsuzum. ama konumuz bu değil. aşağıdaki sorulardan birine dahi yanıt alabilirsem hayatım düzene girecek, bayram olacak, toz pembe rüyalar göreceğim.1- bir adet ağrımız var. otururken, yatarken esamesi okunmayan ancak yürümeye başladığımda (koridor mesafesinde bi
sorunluyum, sorumsuzum, depresifim, mutsuzum. ama konumuz bu değil. aşağıdaki sorulardan birine dahi yanıt alabilirsem hayatım düzene girecek, bayram olacak, toz pembe rüyalar göreceğim.

1- bir adet ağrımız var. otururken, yatarken esamesi okunmayan ancak yürümeye başladığımda (koridor mesafesinde bile) dakikada 2 adım ritmine düşüren bir ağrı. anatomi bilgime güvenmediğimden danıştığım doktor kişisi (teşhis falan koymaz, sadece locate etmede yardımcı olur, gıcık biraz) karaciğerde olabileceğini söyledi. sağ alt kaburgamın tam altında oluşuyor ağrı, na burda. dünden beri aynı enlemin sol ucunda da baş gösterdi, ama yansıyan acı diye bir şeyler duymuştum. kaynak sağ taraf eminim, o yüzden önemsemedim. özetle : yürürken ortaya çıkan ağrı, karaciğerde. nedir? neden olur?

2-/-ANKARA- bir adet sakin, kendi halinde tıp merkezi arıyorum. içinde üroloji, dahiliye, kadın doğum, cildiye uzmanları barındıran bir yer olursa tadından yenmez, ama kısa vadede ilk ikisi olsa da yetinebilirim.
tit olsun, kan tahlili olsun bunları bünyesinde yapabilsin,ama tahliller aracılığıyla sömürmeye yeminli olmasın lütfen. bağ-kur'a bakan bir yer olması gerekiyor (fark alıyorlar,onu göze aldım) zaten özele gidebilecek olsam bu kadar sürünmezdim. (gerçi muayene ücreti fazla olmayan iyi bir ürolog/dermatolog öneriniz varsa ona da açığım)
numunedir, ibni sinadır böyle büyük hastanelerde hiç iyi anılarım olmadığından, ve sabah o kadar erken kalkmayı bir türlü başaramadığımdan pek gitmeyi düşünmüyorum.
son olarak, toplu taşıma araçlarıyla ulaşabilinesi bir uzaklıkta olması gerekiyor. çok şey mi istiyorum?

ikici soruya makul bir cevap bulabilirsem, ilkini de dillendireceğim zaten ama kime görüneceğimi de bilmiyorum. çok hastayım be sözlük ühüh.
0
ahandanick
(03.11.08)
1 - soguk alginligi olabilir.
0
comptrol
(03.11.08)
yel girmiştir. annemi de böbrek sancısı diye götürdük cereyanda kalmışsın teyze dedilerdi. farketmeden üşütüyor insan. ama bunu diyecek bir doktor bulun siz yine de.
0
synick
(03.11.08)
2- Çiğdem mahallesinde Yüzüncü yıl tıp merkezi var.bağ-kur a bakıyo açılalı çok olmadı temiz bakımlı düzgün bi yere benziyo.bi kere iğne vurulmaya gitmiştim hizmet iyiydi.e-randevu felanda var tavsiye edebilirim.
www.100yilhastanesi.com.tr
ulaşım içinde(sitede adresi vardır ama ben gene tarif edeyim):

güvenparktan çigdem mahallesi(134) otobüsüne biniyosun şöföre yada yaşlı bi amcaya soruyosun onlar gösterir.
yada otobüs çırağan et lokantasının ordan(konya yolundan) çigdeme dogru döner hemen köşe başında durak var yürünebilir ama sen ızdırabım var dediğin için inmiyosun oturuyosun.otobus mahallelinin içini geziyor ordan ara bi sokaktan aşağı yüzyıl tarafına doğru kıvrılıyor aşağıya devam edip balgat 70gün üst geçidinin ordan tekrar yukarı çiğdem mah.a doğru çıkıyor.burda en iyi çözüm gene birilerine sormak çünkü aklıma belirli bi yer gelmiyo anlatmak için ama hemen önünde durak var sağ tarafı izlersen görürsün zaten.
-
kızılaydan dolmuşa binme çünkü onların güzergahları farklı biraz yürümen gerekir.
-
sıhhiye ve ulusdan da dolmuş kalkıyo onlarında güzargahları bambaşka ama gene az bi yürümeyle varırsın en temizi otobus yani..

geçmiş olsun
0
elanesse
(03.11.08)
Öncelikle tıpla falan alakam yok, hatta çok cahilimdir bu konuda (doktordan ve ekseriyetle dişçiden de çok korkarım ayrıca) ama çok ciddi bir sorun olabilir. Dalak, böbrek gibi sorunların böyle ağrılara yol açtığını duymuşluğum vardır, ayrıca bel fıtığı ve bel kayması gibi bir sorunda da ağrı bu bölgede olmaktadır, bu tıp bilgimle yorumum bu kadar malesef, yine aynı tıp bilgime dayanarak "gel bi çekelim seni bir şeyin kalmaz" diyorum (beni dinlemenin ne kadar yanlış olacağını göz önünde bulundurmanız açısından)

Hastalık önemli gibi göründüğü için 100. yıl sağlık merkezi, bayındır ve güven hastanelerini tavsiye ediyorum. Gerçekten insana önem veren nadir hastanalerden birkaçı.

herhangi bir yerden herhangi bir yere götürmek konusunda yardımcı olurum, otobüsle dolmuşla uğraşılacak bir durum yokmuş gibi görünüyor.
0
inshroud
(05.11.08)
(7)

[Farmakoloji] Endikasyon Sampiyonu ilac

ermanen
En cok seye iyi gelen ilac hangisi, yani endikasyonlarinda en cok sey yazan, endikasyon sampiyonu ilac hangisi? (en cok farkli hastalik durumu yazan daha dogru olur sanirim)not: antibiyotiklerden biri gibi geldi ama bilemedim, bir de agri kesici dusundugumuzde bircok agriyi gecirebilir ama onu tekmi
En cok seye iyi gelen ilac hangisi, yani endikasyonlarinda en cok sey yazan, endikasyon sampiyonu ilac hangisi? (en cok farkli hastalik durumu yazan daha dogru olur sanirim)

not: antibiyotiklerden biri gibi geldi ama bilemedim, bir de agri kesici dusundugumuzde bircok agriyi gecirebilir ama onu tekmis gibi sayabiliriz.. hastalik durumu bahabinda soruyorum yani...
0
ermanen
(02.11.08)
su
0
desdinova
(02.11.08)
aspirin sanırım en çok şeye iyi gelen. her sene yeni bir şey fark ediyorlardı...
0
kahvegibi
(02.11.08)
Aloe vera
0
mabl
(02.11.08)
Antibiyotik diyorsanız tetrasiklinler iyidir, fluorokinolonlar da tadından yenmez.
0
hlathguth
(02.11.08)
Uzman farmakolog olan eşim "bence son dönemde antidepresanlar" dedi. Çünkü çok fazla ve en çok şeye onlar reçete ediliyorlarmış, migrene, prematür ejakülasyona, depresyon olarak algılanan semptomların tamamına, fibromiyaljiye vb.
0
sui
(02.11.08)
inflamasyona iyi gelmesi, agri kesmesinin yaninda kalp hastaligi ve barsak kanseri riskini azaltan aspirin oldukca iyi bir ilactir.

ama ote acidan bakarsan bircok hastalikta en cok kullanilan tek ilac kortizondur. vaktim olsa en az 50 tanesini sayabilirim
0
outshined
(03.11.08)
benim de aklıma ilk aspirin geldi.

not: antidepresanların "her şeye iyi gelmesi" olayı beni derinden yaralıyor!
not 2: seks herşeye iyi gelir. sevişen insan mutludur. bunu bilirim ben!
0
cinematography
(03.11.08)
(1)

depresif belirtili uyum bozukluğu

stardustbenim
elimdeki bir işle ilgili bilgiye ihtiyacım var. depresif belirtili uyum bozukluğu nedir? ciddi tedavi gerektiren bir rahatsızlık mıdır? sıkça görülen bir şey midir? tecavüz gibi bir travma sonrası ortaya çıkması mümkün müdür?
elimdeki bir işle ilgili bilgiye ihtiyacım var.
depresif belirtili uyum bozukluğu nedir? ciddi tedavi gerektiren bir rahatsızlık mıdır? sıkça görülen bir şey midir? tecavüz gibi bir travma sonrası ortaya çıkması mümkün müdür?
0
stardustbenim
(02.11.08)
aslında depresyon demektir. bipolar bozukluk sonucu olabilir. depresyon ne tedavisi gerektiriyorsa uygulanabilir. malum depresyon çok sıkca görünen birşeydir. bazen tedavi etmeden kendi kendine de geçebilir. uyum da belli durumlara uyum sağlayamamaktan oluşan depresyon rahatsızlığı. örneğin evlilik, ülke dışına taşınmak, yeni okul, yeni iş vs. tecavüz gibi travma sonucunda depresyon, panik atak, hafıza kaybı vb. bir sürü psikolojik sorun ortaya çıkabilir. ama bu uyum sağlanamadığı için denilebilir mi emin değilim. her türlü travma zaten uyum sağlanamayacak aşırı / şok bir durumdur.
0
random blonde
(02.11.08)
(10)

Basim agriyor ne yapayim?

ermanen
Basim agriyor ne yapayim?-ilac icemem-uyuyamam-yemek yedim-bol sivi aldim-partide olmam gerekecek...
Basim agriyor ne yapayim?

-ilac icemem
-uyuyamam
-yemek yedim
-bol sivi aldim
-partide olmam gerekecek...
0
ermanen
(31.10.08)
özellikle ağrıyan bölgeye parmak uçlarıyla masaj yapmayı deneyebilirsiniz. aşırı stresten kaynaklanan baş ağrılarında işe yarayabiliyor.
0
synick
(31.10.08)
redbull veya burn tarzı şeyler belki bir ihtimal derdine derman olabilir.. hani ayakta tutmaya falan yarar ama baş ağrına iyi gelir mi çok emin değilim.. fikir işte belki işine yarar..
0
p shadow
(31.10.08)
kafein genelde iyi gelir.
0
eftalit
(31.10.08)
alnına patates bağla iyi geliyor. Tam bir koca karı ilacı oldu ama idare edecen.
0
alkolik imam
(01.11.08)
kafayı sıkıca bağla(rambo gibi), ama ara sıra aç tekrar bağla (beyne kan gitsin)
böyle hafif sıkınca kafayı, geçiyor..
0
te cetveli dyr
(01.11.08)
soğuk kompres iyi gelebilir.buzdolabından buz alıp bir torbaya koyun. onu bir havluya sarıp ağrıyan yere koyun geçebilir. geçmeyebilir de.
0
trocero
(01.11.08)
başınızın ön kısmı ağrıyorsa göz çukurunuzun burunla birleştiği kısma (viraj) baş parmağınızla hafif bastırın. Burada içinden kan akan bir damar hissedeceksiniz. Sadece baş parmağınızla kanın akışını hissedin yeter. Elinizi çekerseniz tekrar başınız ağrır. Biliyorum geçici bir çözüm:D
0
ukeladümbelek
(01.11.08)
majezik ağrı kesici iç.
hemen kesiyo
0
cold
(01.11.08)
basina masaj yap ama sadece sakaklar degil tumune: kan dolasimini hizlandirdigi icin agriyi gecirebildigi gibi bi etkisini duymustum. bende ise yariyor.

ne yaparsan yap ise yarayacagina inan (bkz: plasebo etkisi)
0
azaktod
(01.11.08)
saçını hafif hafif çek. kan dolaşımını hızlandırır. bayağı iyi gelir. masajdan iyidir.
0
parabellum
(01.11.08)
(10)

Kan tükürmek

mabl
Sabah kalkıp ağzımdaki kötü tadı lavaboya tükürdüğümde, koyu kahve telvesi kıvamında kan olduğunu tahmin ettiğim birşey tükürdüm. Yaklaşık 1 saat boyunca tüküre tüküre anca temizledim boğazımı, Aynada baktığımda kan felan görünmüyordu ama tükürdükçe boğazdan aynı pıhtılaşmış kan gibi şey geliyordu.
Sabah kalkıp ağzımdaki kötü tadı lavaboya tükürdüğümde, koyu kahve telvesi kıvamında kan olduğunu tahmin ettiğim birşey tükürdüm. Yaklaşık 1 saat boyunca tüküre tüküre anca temizledim boğazımı, Aynada baktığımda kan felan görünmüyordu ama tükürdükçe boğazdan aynı pıhtılaşmış kan gibi şey geliyordu.
Ne olabilir bu? Daha önce hemen hemen hiç böyle birşey olmamıştı.

Not: Kızılcık şerbeti içmedim.
0
mabl
(31.10.08)
Dışarı içmeye çıktığımda ister istemez etrafımızda sigara içen insanlar oluyor. Eğer o gün cok fazla solursam o dumanı o gece uyuduğumda sabahına boğazımda parça parça balgam parçaları hissediyorum. Sonra tükürdüğmde bahsettiğin gibi kanlı olduklarını görüyordum..

Daha sonra fark ettim ki fazla sigara içilen ortamda durduğumda burun damarlarım alkolünde etkisiyile iyice incelip gece uyurken ufak ufak kaniyip genzime akiyor ve böyleceliklede gene sigara sebebiyle oluşan balgamlar onu hapsedip tutuyor. Sabah tükürdüğümde de senin bahsettiğin şekilde tükürüyordum.

Belki senaryo farklı gelişebilir sende ama buna benzer birşeyler oluyorsa sebebi o olabilir.

Not: Bir arada bademciklerim iltahaplandığında kaniyordu o zaman da böyle oluyordu.

Sonuç: Kulak burun boğaza görünmekte fayda var derim.
0
gunes yanigi olan penguen
(31.10.08)
dis etlerinde de bir problem olabilir
0
ismo
(31.10.08)
diş etlerinle alakalı büyük ihtimal porblemin. bende de vardı aynı sorun. diş etindeki en ufak hassaslık uyurken istemsiz kasılmalardan dolayı kanamaya yol açıyor. diş macunumu değiştirince geçti bende.
0
teritori
(31.10.08)
bende de aynı sorun var. diş eti kanaması olarak tahmin ediyorum. dış macunu dış fırçası çok denedim ama gitmiyor. işlerim yüzünden gidemiyorum doktora. artık napalım bi yolunu bulup gidicem. çok pis bir şey ya ağzından kan çıkıyor filan:)
0
hollowlife
(31.10.08)
@güneş yanığı olan penguen: Akşamları 3-4 sigara içiyorum bazen, nedeni bu olabilir gerçekten de.

Ama dişeti problemi olması daha büyük ihtimal. 2 gün önce hem diş fırçamı, hem de diş macunumu değiştirdim. Ayrıca dişetlerimde de kendi kendine oluşup kendi kendine kaybolan bi iltihap problemi var, hiç bi zararı olmamıştı bu güne kadar.

Teşekkürler cevap veren herkese. Daha ciddi bişey olabilir diye korkmuştum.
0
🌸mabl
(31.10.08)
@mabl: burada verilen bilgilerin hiçbir garantisi yoktur unutma bence. sen yine de doktora görün fırsatını bulursan.
0
teritori
(31.10.08)
Dışkınızın rengi normal mi? Siyah, yapışkan, kötü kokulu değilse en azından midenizden emin olabilirsiniz.
0
there is nothing left for me
(31.10.08)
Henüz kontrol etme fırsatım olmadı onu. Söylediğiniz iyi oldu.
0
🌸mabl
(31.10.08)
hocam kesinlikle ve kesinlikle eminimki sebebi sigara belki değiştirmişsindir veya çok içmişsindir
0
horror
(31.10.08)
Koyu-kahve telvesi gibiyse, midede kanama olmuş olsa gerek. Endoskopi yaptırmanızı tavsiye ederim.
0
hlathguth
(01.11.08)
(4)

su toplamış ayak

kibritsuyu
arkadaşlar, fazla yürümekten mütevellit ayak tabanımın parmaklarıma yakın olan ön kısmında ufacık bir yer böyle su toplamış gibi olmuş. üstüne basamıyorum çok acıyor. buna ne yapmalıyım? pamuk mu koyayım, bir şeyler mi süreyim, ne yapayım kurtarın. yürümek eziyete dönüştü.
arkadaşlar, fazla yürümekten mütevellit ayak tabanımın parmaklarıma yakın olan ön kısmında ufacık bir yer böyle su toplamış gibi olmuş. üstüne basamıyorum çok acıyor. buna ne yapmalıyım? pamuk mu koyayım, bir şeyler mi süreyim, ne yapayım kurtarın. yürümek eziyete dönüştü.
0
kibritsuyu
(31.10.08)
Vurma diyoruz biz ona tıp dilinde.

Birşey yapamazsın valla genelde. Daha rahat ayakkabı tercih edebilirsin. Rahat ayakkabı sorunun çözümü. Şimdilik biraz yürümeyi azaltabilirsin. O kabarcığı patlatabilirsin de patlatmayabilirsin de. Patlatırsan rahatlarsın. Ama o üstündeki deriyi soyma, mikrop kapmasın.

O pamuk işi genelde büyük ayakkabılarda işe yarıyor.

Geçmiş olsun.
0
ataturkiye
(31.10.08)
önce bir iğne al ve alkolde sil sonra çakmakla yak (dezenfekte etmek için)
sonra tek yerinden su toplayan yeri del temiz bi peçeteyle sil
üstüne merhem sür varsa ,yarabantıyla kapa
geçmiş olsun
0
pink
(31.10.08)
eğer tekrar ayakkabı giyme zorunluluğunuz varsa bence patlatmamnız daha mantıklı,çünkü patlatınca o deri daha hassaslaşır,üstüne yara bandı falan yapıştırmış olsanı bile deri tahriş olur,yaraya döner,falan.patlatmadan üzerine yara bandı yapıştırıp öyle giyin ayakkabınızı,nispeten daha az zarar verirsiniz kendinize:)
0
karamell
(31.10.08)
Benim tavsiyem, kessinlikle patlatmaman yönünde. patlatırsan sızısından o gece uyuyamazsın o kadar söylüyorum...
havalar bu ara sıcak, mümkünse orayı zorlamayacak sandalet ya da terlik gibi ucu açık bişiiler giy. 2-3 güne kadar inecektir...
0
trawmatolog
(31.10.08)
(4)

hasta oluyorum, eyvah!

baklagil
eyvahlar olsun ki grip aşısı olmama rağmen hasta oluyorum.bademciğim karıncalanmaya başladı mı anlarım hasta olacağımı, nitekim bu sabah uyandığımda bana göre sağ taraftaki bademciğimde tahriş, şişlik ve ağrı vardı, hala da devam etmekte.dün akşam kalsümsandoz ve aspirin c plas'ı karıştırıp içtim, g
eyvahlar olsun ki grip aşısı olmama rağmen hasta oluyorum.
bademciğim karıncalanmaya başladı mı anlarım hasta olacağımı, nitekim bu sabah uyandığımda bana göre sağ taraftaki bademciğimde tahriş, şişlik ve ağrı vardı, hala da devam etmekte.

dün akşam kalsümsandoz ve aspirin c plas'ı karıştırıp içtim, geceye doğru da yeşil çay içtim ama nafile.

hastalığımı nezleye, ateşe çevirmeden geçirmem lazım. antibiyotikle ilaçla filan uğraşmadan daha yapım aşamasında olan bu gribal enfeksiyonun hızını kesip tamamen yok etmem için bana ne önerirsiniz sevgili dostlar?
0
baklagil
(31.10.08)
forza. eczanenizden isteyiniz. bana çok iyi geliyor.
0
ozdek
(31.10.08)
daha asagi inmeden, gargara iyi bir agiz temizligi
bol sıvı ( su ya da meyva suyu) tüketimi
sogan, sarmısak takviyesi
dinlen
gelmeden gecmis olsun
0
gdduman
(31.10.08)
soğuk algınlığım bende hep aynı alarmı vererek gelişirdi senelerce. boğazımdaki yutkunma ağrısı ve hafif yanma ile birlikte ertesi hafta hasta olacağımı anlar ve kaderime razı olurdum. taa ki taylolhot denilen mucize ile tanışana kadar. şimdi aynı belirtiler görüldüğünde çok sıcak bir kupa suda erittiğim taylolhot, ertesi güne bişeycik bırakmıyor bende. tabii bu anlattıklarım bünyeden bünyeye değişebilir. bir deneyin bence...
0
trawmatolog
(31.10.08)
aynı şekilde gelişen etkileri gördükten sonra direk aynı gün ve seyreden gün theraflu kullaniyorum. pek bi faydasını gördüm. Ara ara sıcak limonlu çayla aspirin de çok rahatlatır bol istirati eklemeye gerek yok diye düşünüyorum..
0
ned flanders
(31.10.08)
(12)

uyku için kulak tıkacı

hirondelle
şimdi gece uyumak istesek ama gürültüden uyuyamasak, kulağımızı seslere kapasak ve mışıl mışıl uyusak. bunun için kulak tıkacı öneriliyor ama kullanan var mı faydalı mıdır hangi marka nereden alınır sizlere sorayım istedim.
şimdi gece uyumak istesek ama gürültüden uyuyamasak, kulağımızı seslere kapasak ve mışıl mışıl uyusak. bunun için kulak tıkacı öneriliyor ama kullanan var mı faydalı mıdır hangi marka nereden alınır sizlere sorayım istedim.
0
hirondelle
(31.10.08)
arkadaşım güçlendirmiyor öldürüyor bu deneyim beni. sora sora bağdat bulunurmuş hem.
0
🌸hirondelle
(31.10.08)
Ben kullaniyorum, harika bir sey. Cok farkediyor.

Nerden bulundugunu bilmiyorum yalniz.
0
wpi
(31.10.08)
ise yariyor, tavsiye ederim. rahatsiz da etmiyor.

1 ay kadar once yasadigimiz evde gavur cocuklari ogrenciler vardi ust katimizda. yani dana desen dana degiller, insan desen bana yazik. aldik bu tikaclardan, misil misil, bebek gibi , ayak parmagimi eme eme uyudum.

sundandi aldiklarimiz sanirim.

www.surplusandadventure.com

cok ucuz, boyle parmaklarinin arasinda sikistirip inceltiyorsun, kulaga taktiginda bir muddet sonra eski haline donuyor ve gurultuyu engelliyor.

eczanelerden bulabilirsin sanirim.
0
fdegir
(31.10.08)
Bulabilirsen duz silindir sekilli tikac yerine hafif konik sekillileri tercih et.

Su resimdeki gibileri yani: site.innovationestore.com
0
wpi
(31.10.08)
eczanelerden bulabilirsin.
0
trimpot
(31.10.08)
herkese teşekkürler. eczaneden aldım wpi'nin dediğine benziyor. bakalım deneyeceğiz bu gece.
0
🌸hirondelle
(31.10.08)
askeri malzeme satan dükkanlarda bulunur. gerçek ses geçirmeyeni silikondur, kulağı kolay şekil alarak tamamen kapatırsa verim alınır. yoksa eczane tipleri, yok koni olanlar falan hikayedir. ancak yüzerken su kaçırmazlar kulağa.
0
danimarkaprensi
(31.10.08)
eczanede hamur şeklinde yarı saydam silikon şeklinde olanları da satılıyor.
0
kimlanbu
(31.10.08)
Çoğu eczanede satılanlar gerçekten hiç kaliteli değil ve önemli bir kısmı da gürültü değil su için tasarlanmış.
İlk kez kullanacaksanız arayıp bulup 3M almanızı öneririm. Bauhaus'larda falan da satılıyor.
0
386 dx
(31.10.08)
Benim ve fdegir'in onerdigi tikaclarin suyla alakasi yok. Ise yariyorlar, yani etraftaki sesi epey azaltiyorlar.

Konik olanlar kulagin icine daha iyi oturdugu icin onlari onerdim.

Bu tip kopukten kulak tikaclarinda en oneml sey kulagin icine dogru sekilde yerlestirmek. Iki parmak arasinda sikistirip yuvarlayarak ince uzun hale getirmek gerekiyor. Kulagin icine, taaa icine sokuluyor sonra (bunu yaparken obur elle kulagi yukari veya geriye dogru cekmek ise yarayabilir). Yavas yavas acilip eski boyutuna donerken kulak kanalini tamamen kapatiyor. Eger tikacin ucu kulak kanalinin disina tasiyorsa iceri yerlestirememissiniz demektir.
0
wpi
(31.10.08)
herkese bilgileri için teşekkür ederim. bu tıkaç konusunda genel bir mutabakat sorunu var benim anladığım.

@wpi: bunların kulağa yerleşmesi de çok önemli bence.

sonuçta eczaneden böyle bastırınca ezilen koni bir tıkaç aldım. markası "mylife" 30 dB yazıyor. deneyeceğiz hanımla.

yeni yorumları bekliyorum ama.
0
🌸hirondelle
(31.10.08)
koçtaş ve türevi yerlere gidip "endüstriyel kulak tıkacı" diyerek de bulabilirsin. kulağa tepilen versiyonu tabi. bunların da iki türü var, bir tanesi sünger gibi olan, ötekisi de daha plastik bir dokuya sahip olup, iki tıkacın ufak bir iple bağlı olduğu.
ikisiyle de pek çok kez uyudum, dediğin gibi gerçekten etrafta gürültü diyeceğin türden bir ses olmasa bile, hafif background sesleri bile indirgediğinden değişik kalitede güzel bir uyku sunuyor.
tabi performansı için dendiği gibi kulağa oturması önemli. bunun için de tıpayı sokarken kulağının kepçesinin üstünden tutup yukarı doğru çekiyorsun, haliyle kulak deliğinin şekli değişiyor, ve sen aleti sokarken içerideki hava da dışarı çıkıyor. (aslında sünger olanda buna gerek yok, çünkü o da sıkıştırıp inceltip kulak deliğine koyduktan sonra kendisi şişiyor [eski şekline dönüyor] haliyle tam oturuyor) neticede iyi oturtacağım derken içeride basıncı normalden yüksek hava hapsetmiyor olman. başka bir rahatsızlık olursa da burnunu tıkayıp hava vererek öztaki borun aracılığıyla dengeleme yapabilirsin.
burada dikkat etmek gerek esas şeyin kulak içi hijyeni olduğuna inanıyorum. birincisi tıpa vs normal kulaklıklardan daha fazla dühul olduğundan kulak pisliği salgısını arttıracaktır. ikincisi, kulaklığı çıkardıktan sonra nereye koyduğuna dikkat etmelisin, zira geri kulağına taktığında oraya pek çok mikroorganizma transfer ediyorsun.
bu açıdan, sünger olanları genelde bir defadan fazla kullanmamak, daha kaliteli olanı ise yanında gelen bir özel kabı varsa onda muhafaza etmek ve ara sıra da malzemeyi eritmeyecek miktar alkol/kolonya/pürel vs. ile yüzeyi dezenfekte etmekte fayda var.
ben yine de çok zorunda kalmadığınız sürece kullanmamanızı öneriyorum, en azından alışkanlık haline getirmeyin, zira bundan sonra illa gürültüde kalacağınız bir duruma maruz kalırsanız hiç uyuyamaz hale gelebilirsiniz.
0
lhun
(01.11.08)
(10)

Güzin Abla/Gülşen Abi Revisited - Bir münasebetsizin dert notları

mishkin
Tevellüt 1986, cins: heteroseksüel erkek, medeni vaziyet: müzmin sap.Sorun şu: Yaptığım parmak hesabına göre 22 yaşındayım ve yapamadığım parmak hesabına göre şu ana değin hiç kız arkadaşım olmamış. Gerçek anlamda münasebetsizin tekiyim yani. :) Şekil şemal açısından bir problemim olduğunu düşünmüyo
Tevellüt 1986, cins: heteroseksüel erkek, medeni vaziyet: müzmin sap.

Sorun şu: Yaptığım parmak hesabına göre 22 yaşındayım ve yapamadığım parmak hesabına göre şu ana değin hiç kız arkadaşım olmamış. Gerçek anlamda münasebetsizin tekiyim yani. :) Şekil şemal açısından bir problemim olduğunu düşünmüyorum, kız cinsi arkadaşlarımdan aldığım çeşitli tepkiler de bunu teyit eder nitelikte, erkek cinsi arkadaşlarımdan aldığım gazlamalardan bahsetmiyorum bile. İlginç, enterasan bir fiziğe sahibim diyeyim. :) Mühendis değilim, pek fazla nerd de sayılmam hani. Senelerdir yalnız yaşıyorum. Ne ortam civeleğiyim, ne de tam olarak asosyal. İkisinin ortası diyelim. Genel itibariyle 'efendi' olarak etiketlenecek bir insan evladıyım. Ota boka ahkam kesecek, anektod aktaracak, ortamı neş'eye gark edecek adam rolünü başarıyla ifa etmişliğim de vakidir. Lakin utangacım da. Nasıl oluyor bu, ben de bilmiyorum. Bir şekilde oluyor işte. İnsanların gözünün içine 6-7 saniyeden (evet saydım) uzun bakamam mesela, huylanırım.

"Beraber birer hamburger yiyek mi, çay içek mi?" kabilinden olmasa da birtakım teşebbüslerim olmadı değil. 2-3 defa aşık oldum ve hatta. Ama olduramadık, kâh eski sevgiliye geri dönüldü, kâh varlığından bile bihaber olduğumuz cari sevgili tarafından tehdit edildik, azarlandık filan. Ender gelişen osasuna atakları hiç bi şekilde netice vermedi işte. Nedir? Melankolikleştiğimde futbol metaforuna bağladım, ağladım, üzüldüm, zırladım, şikayet ettim. Şikayet gördüğünüz üzere sürüyor.

Bu devrin ilişki yamyamı (meşru gerekçeleri de yok değil) alternatif gençliğinin değerleri nezdinde, konvansiyonel teyzelerin 40'ına gelen adamlara reva gördüğü "evde kalmış bu, bundan bi bok olmaz" yaftasının bir benzerine sahip olduğumun farkındayım. Zaten sorun da bu ya: tecrübe, tecrübe, tecrübe.. Don Juan olmayan adamdan sayılmıyor sanki, yaşanılan ilişkiler, eski sevgililer bir gurur madalyası gibi taşınıyor. İş başvurusu gibi düşünün, siz hiç aranılan şartlar arasına "alanında en az 2 yıllık tecrübeye sahip" ibaresini döşemeyen sektöründe öncü firma gördünüz mü? Anlayamadım ben bu kıdem, tecrübe işlerini; sanki Milan'a 'experienced full back' aranıyor, yeni bir Maldini bekleniyor. Hafiften hüzünlendiğimde, evet, futbolla alakalı mecazlara sığınırım, doğru.

Modern/modern sonrası toplum dişilerinin ihtiyaçlarına cevap veremiyorum gibi geliyor bazı bazı, mülakata çağrılmıyorum, biz sizi ararız deniyor. Saflığım, toyluğum kıçımdan başımdan fışkırıyor sanki; bunu saklamak için ve daha fazla hayalkırıklığına uğramamak için hareket etmiyorum artık, hiçbir şeyi de kovalamıyorum. Öylece duruyorum mal gibi. Biliyorum ki, benden başka nice potansiyel veya mevcut ilişkisel adam var etrafta, hepsi de yolu yordamı ezberlemiş, özgüveni çelik gibi tipler. Bunca don juan'ın ve onların ördüğü ilişkisel hengamenin arasında, benim çağdışı sevgimin nası bir şansı olabilir ki? Neden boşa kürek çekeyim ki? Halihazırda zaten kaybedilmiş bir davanın mümessili olduğuma kanaat getirip, öylece duruyorum mal gibi.

Diyeceksiniz sen de geleneksel olana, avam olana bir yanıyla sana benzeyene meylet. Çok zor, imkansız gibi. Kurduğu en komplike cümle "Bu da bizim şarkımız olsun aşkıığm" olan, üniversite sonrası çabucak evlenmek için koca arayan insanlarla ne paylaşabilirim ki? Kafaların, zevklerin uyuşmadığı zaten belli. Neden boşa kürek çekeyim ki?

Çevremdeki insanların hareketli hayatlarını seyretmekten, ilişki grafiklerini gayrıihtiyari takip etmekten de sıkıldım. Oyuna, sisteme, ne derseniz ona da dahil değilken bu durum ne kadar can sıkıcı birşey bilemezsiniz. Feci bir umutsuzluk içindeyim, ki öyle olmamam herhalde anormal olurdu.

"Bunun elini sıkmamak lazım", "Nasır var nasır", "Buna fazla dokunmamak lazım eheh" gibi aşağılamalardan da ikrah geldi. Sistemin dışında olup, bunu dışarıdan takip etmek işte bu yüzden can sıkıcı.

Hayır lütfen, badakizm bkz'ı filan vermeyin sırf cevap yazmak adına. Ben o edebiyatı ezberleyelip unutalı çok oldu, lakin yalnızlık her daim baki kaldı.

Merhamete karnım tok, yardım da dilenmiyorum. Uykum kaçtı, beş paralık keyfim de kaçtı gece gece, içimi dökesim geldi sadece.

Ne bileyim işte. Biraz uyusam toparlanır mıyım?
0
mishkin
(31.10.08)
bismillah daha 22 yaşındasın. gelenekseli falan takma kafaya. hem sana üniversite sonrası nasıl evlenirim gözüyle de bakmaz kimse şimdilik. küçüksün kardeş.

bence tek sorun, insanların gözüne 7 saniyeden fazla bakamaman. ilerde sorun olabilir. işe eleman alacak olsam öyle birini istemem. bir de üniv durumunu ayarla bence. okuyorsan devam et, okumuyorsan oku :)

şu bakış problemini hallet, gerisi fasafiso. çok kişiyle tanışırsın, ortamlara akarsın, çevreni genişletirsin. illaki bir kız bakar sana da. sevgilisi olmayan, ex e dönmeyen bir kız yani.
0
lovemyself
(31.10.08)
live to win, dare to fail demiş james abimiz. biraz da bu pazarda kendini pazarlamayı öğren. yanlış yapa yapa öğreniyor insan. hatta bazen öyle hatalar yapıyor ki ileride her düşündüğünde içi gıcıklanıyor. ama bunları yaşamadan da öğrenemiyorsun birçok şeyi, her alanda olduğu gibi. riskli oynayacaksın biraz, beklerin ileri çıkacak yeri geldiğinde, savunmanın arkasını boş bırakacaksın. en fazla birkaç mağlubiyetin ardından zico'nun fenerbahçesi gibi olup çıkarsın. işin sırrı ilk cümlede yani.
0
uckac
(31.10.08)
evet biraz uyursan toparlanırsın
hiç bir seye gec kalmis degilsin, hic bir sey icin de erken degil
hem ender,nadide olani istiyorsun ki icten ice de onu büyütüyor, hatta sanirim özenle icinde yetistiryor,üzerine titriyor hatta övüyor, yüceltiyorsun sonra hem de ayaginin dibinde her yerde bitsin istiyorsun
sence de celismiyor musun
hem bu modern dünyanın tüm kurallarina karsi bir sövalyesin hem de aslinda toylugundan falan dem vurarak onlara dahil olmak istiyorsun (2. paragraf)
daha fazla yazamk istemiyorum lakin uzun olacak
futbolla alakalı mecazların da güzel
ben daha cok cristiano ronaldo tipi forvet arıyorum
0
gdduman
(31.10.08)
tip duzgun diyorsun, 22 yasinda cok cok az erkek kendini senin kadar iyi ifade edebilir yukaridaki satirlarda gordugum kadariyla, yani kafan da calisiyor. bu sartlar altinda gizli bir kovada kadin kulagi koleksiyonu yapmiyorsan, begenilmemek gibi bir sorununun olmamasi lazim.

yasadigin birkac olumsuz tecrube nedeniyle cesaretini yitirip giriskenligini kaybetmis olabilir misin? yani kir kabugunu bence, reddedilmekten korkma.

bir de kadinlar genelde tecrubeli erkeklerden hoslanir, o kadar cicek koklamis ama bak bende karar kilmis dusuncesini sever, yakin cevrenden seni cok iyi tanimayan kisilere yazarken konusma arasinda inceden elimden bir ucan bir de kacan kurtuldu zamaninda mesaji vermeyi deneyebilirsin belki :P
0
saramara
(31.10.08)
Edebiyatın kuvvetli, akıl yaşta değil baştadır elbette ama yaşından beklenmeyecek ölçüde iyi olduğunu söyleyebilirim. Nickinin de Dosto'nun unutulmaz karakteri Prens Miskin'i andırması belki de hoş bir tesadüf olmuş. Gelelim sadede, modern çağda senin içerisinde olduğun insan tipolojisine pek prim tanınmıyor maalesef evet. Hele de Bu Türkiye coğrafyasında. Piyasa malı değilsen dediğin gibi çözümü olmayan kör kuyularda dolanıp duruyorsun. Tek çözüm var gibi, sosyal çevrene -mecburen- ayak uydurmaya çalışmak. Bunun da ne kadar zor olduğunu kabul ediyorum ama başka da şansın yok gibi. Uyumak geçici bir alternatif olabilir, bir de dün bir arkadaş tek başına yapılabilecek şeyler diye başlık açmıştı ekşi duyuruda ona bir göz at. Uzunca cevap yazan bir arkadaş olmuştu, nickini şuan tam hatırlayamıyorum, onun cevabı reçete gibiydi, İşine yarayabilir. Benden bu kadar :)
0
villeneuve
(31.10.08)
kendimi senin kadar iyi anlatabilseydim coşmuş bir insandım şimdiye kadar. yaşadıklarını aynen yaşıyorum. ama ben bunları farkettiğimden beri daha girişkenim, daha bir özgüvenim yerine geldi. yani şunu anladım; kimse senden üstün değil, herkes aynı hayatı yaşıyor, sadece birileri daha farklı yaşıyor. hiçbir şey için erken ya da geç değil. zamanı gelince yaşarsın. ama mutlaka da denemelisin bir şeyleri.ilk atışta tutturamazsın genelde zaten. tecrübe hanene artı puan eklenir ama.

semih gibi vurduğunu gol yapmaktansa guiza gibi kaçırmak lazım ara sıra yani.
0
rectoa
(31.10.08)
çocuklar,
bir kaleci gibi oyunu izleyip, defansı organize edip, takıma goller attırmaktansa; hagi gibi deneyip, golleri kaydedip, efsane olmak lazımdır. devir, hareket devridir. kaleciler her zaman vardır, dikkat!
0
head
(31.10.08)
Dumunu iki cümle ile özetleyeyim istersen:

Hem ortam kızlarıyla paylaşacak bir şeyin olmadığını, onları beğenmeediği söylüyorsun; hem de uçanı kaçanı kapatayım istiyorsun.

Daha da özeti sen ne istediğini bilmiyorsun bence. Anladığım kadarıyla arkadaşların "hehe oğlan lan bu" (tabirim için özür dilerim) dalgalarından sıkılmışsın. Kendini kanıtlamak için bu yollara başvuruyorsun.

Oysa bırak güzel kardeşim. İlla kendini birilerinin biçtiği rollere uygun mu yaşamak zorunda hissediyorsun? Kim ne derse desin, sen akışına bırak olayları. Elbet senin de bir alıcın çıkar. Neden skor peşinde ömrünü tüketiyorsun ki? O skor yapanlar çok mu mutlular?

Sen enerjini başka yerlere kanalize et. Biraz kulaklarını tıkamayı öğren.

Ben ortamlara akıp 1-2 hatun kaldıracağım. Sana iyi şanslar.

İmza: Kazanova Atatürkiye
0
ataturkiye
(31.10.08)
ya farkında mısın, sen o kadar müthişsin ki kızlar sana yanaşmaya korkuyor aslında. "bu kesin bana bakmaz" diyorlar, eminim. buna inanırsan, göz göze bakamama problemi, kızların istediğini verememe problemi gibi şeyler ortadan kalkacak. gerçekten sadece şöyle düşün :
etrafımdaki bütün kızlar benimle olmak istiyor aslında,ben kiminle olacağımı seçeyim bari.

gördüğün o don juanların hepsi böyleymiş gibi davranıyor, kızlar da gerçekten çevrelerinde pervane oluyorlar. olay bu kadar basit.
ha, ilerleyen zamanlarda böyle oyunlardan sıkılmış, senin özünü görüp istediğin saf sevgiyi sana verebilecek ve senden alabilecek bir kız olsun isteyebilirsin, ama öncesinde yanlış olandan biraz tadarsan doğrunun kıymetini daha iyi anlarsın.
0
ahandanick
(01.11.08)
5 paragraf yazı yazmıştım şimdi, bir süre sonra otomatik olarak log-out ediyormuş sistem. Uçtu gitti. Kısa bir özet geçeyim..

Yaşamak lazım, hayatın içine karışmak lazım, doğru, ama ona da götüm yemiyor. Herkesin kendini mük-kem-mel gibi arz ettiği bir dünyada, bundan gayrı en başından kusur, hata, hayalkırıklığı istemiyorum. Olacak olanları tahmin edebiliyorum ve benzer talihsizliklera, başarısızlıklara yeni baştan tahammül edemeyecekmişim gibi geliyor niyeyse.

Bu işlerin kader/kısfmet/talih gibi parametrelerle yürüdüğüne, işlerin spontane geliştiğine öyle bi inandırılmışız ki, öyle bir keklenmişiz ki; bu kadar geç ayınca toparlamak da zor. Meğerse binbir çeşit teamül, trik, davranış kalıbı varmış da, eksik kalmışız.

Mutsuzum, huzursuzum, siniğim. Vebali de "Ajk tefadüsleri severg" diye palavralar sıkarak kesesini doldurmaya çalışan birtakım orospu çocukları ve teamülü, triği, usulü bilip de ekmeğini garantiye almak için onlara mürid kesilen ya da öyle görünen kimselerin boynuna.

Oyunda yokum gayrı, istesem de katılabileceğime inanmıyorum. İsteyip istememek de ehemmiyet arzetmiyor, elden birşey de gelmiyor ya, neyse. Elimize verenler, elimizden tutanlardan fazla olduğu müddetçe elden ne gelebilir ki hem zaten? : )

Derdime ortak olduğunuz için sağolun. Hadi kalın sağlıcakla.

PS: Evet, Lev Nikolayeviç Mişkin.
0
🌸mishkin
(01.11.08)
(2)

köpekbalığı karaciğerinin yağı.

mistiqkedi
efenim bir arkadaştan öğrenmiş olduğuma göre, trombosit eksikliği, azalması çeken bünyelere iyi geliyormuş bu yağ. ha, köpekbalığını yakalayıp karaciğerini çıkarıp yağını almayı onaylamıyorum elbet, ve fakat konuyla ilgili fikri olan varsa gözlerinden öpmekten de çekinmem.
efenim bir arkadaştan öğrenmiş olduğuma göre, trombosit eksikliği, azalması çeken bünyelere iyi geliyormuş bu yağ. ha, köpekbalığını yakalayıp karaciğerini çıkarıp yağını almayı onaylamıyorum elbet, ve fakat konuyla ilgili fikri olan varsa gözlerinden öpmekten de çekinmem.
0
mistiqkedi
(30.10.08)
goodbyecruelworld
(30.10.08)
balikyagi iyidir hostur ama, 28 günden fazla kullanma, karaciger lipid metabolizmasina cok yük bindiriyor.
0
the man who hears deepest inquisitions
(30.10.08)
(2)

Durunca Yoruldugunu Hissetmek

ermanen
Neden hareket halindeyken yoruldugumuzu daha az hissediyoruz, durunca daha cok hissediyoruz? Tabi her zaman degil ama genelde oluyor.. Beyne giden sinyallerin karmasasi mi azaliyor, boylece sadece yoruldugumuzla mi kaliyoruz?
Neden hareket halindeyken yoruldugumuzu daha az hissediyoruz, durunca daha cok hissediyoruz? Tabi her zaman degil ama genelde oluyor.. Beyne giden sinyallerin karmasasi mi azaliyor, boylece sadece yoruldugumuzla mi kaliyoruz?
0
ermanen
(30.10.08)
bu mudur bilemeyecegim ama durdugumuz vakit laktik asit kramplara yol aciyor olabilir. eh nihayetinde duruldugunda daha duzenli oksijen de aliniyor (hareket halinde daha duzensiz ve az oksijen alinir)

muhtemelen bununla alakalidir ama tam aciklamasi bu degildir.
0
entrapmen
(30.10.08)
lisede de ogrendigimiz uzere hareket halindeyken vucudumuz adrenalin uretir, adrenalin de bilindigi uzere algilarimizi acar, gozbebeklerimizi buyutur, vucudu harekete zorlar ve yorulma hissimizi engeller

ancak bu hareket sirasinda kaslarimizin urettigi laktik asit de birikmeye baslar, durdugumuzda ise adrenalinin geri cekilmesiyle elimizde bir miktar laktik asitle kalakaliriz. Laktik asit ise yorgunluk hissine yol acar, atlarin yorgunluk hissetmeden surekli kosabilmesinin sebebi de bizdeki bu emniyet subabi mekanizmasinin yer almamasidir. cok kosup catlarlar nihayetinde :)

lise bilgisiyle bu kadar, tip okuyan arkadaslar varsa detaya girebilirler :))))
0
enedwaith
(30.10.08)
(14)

aft !

robin crusoe
ya şu zıkkımı kesin çözen bi formül iksir kocakarı ilacı vesaire söyleyin kurban olayım ya. hayata küstüm terbiyesizim.
ya şu zıkkımı kesin çözen bi formül iksir kocakarı ilacı vesaire söyleyin kurban olayım ya. hayata küstüm terbiyesizim.
0
robin crusoe
(30.10.08)
tuzlu suyla gargara yap
veya (bkz: kenacort a)
0
asyMMetry
(30.10.08)
pyraldin kenacort'tan daha iyidir. hem krem olmadığı için fırçası sayesinde sürmesi daha kolay oluyor eziyet çekmiyorsun.
0
asyMMetry
(30.10.08)
kesin diyemem ama
protefix krem hafif vakalarda iyi diyenler vardı.
isveç şurubunu düzenli olarak kullanmalı hem gargara hem içimlik.
tr de bulmak kolay olurmu bilmem ama propolis ekstresi etkili oluyor.
0
hepatus
(30.10.08)
oralmedic'in kesin bir şekilde yok ettiğini söylüyorlar ama ben kullanmadım.
0
gulden kale
(30.10.08)
sanırım yarın ilk işim şu piraldyne isimli ilacı edinmek olacak.

teşekkür ettim.
0
🌸robin crusoe
(30.10.08)
piraldyne eğer pyralvex tipi bir şeyse can acıtmaktan başka bir faydası olduğunu göremedim daha.
0
piper
(30.10.08)
(git: 37943)
0
inkey
(30.10.08)
buco blue.
0
unoktad
(30.10.08)
tantum verde gargara günde 3-4 defa, bir de kenacort-a veya piraldyne. aftın şiddetine bağlı olarak değişiyor iyileşme süreci. acıya dayanıklı değilsen kesinlikle piralydine alma, dediğim gibi hangisinden kullanırsan kullan senin aftının büyüklüğüne bağlı iyileşme süreci.

koca karı ilacı da kara dut reçeli ya da pekmezi. bu da iyi geliyor. bir de her aft çıktıgında dr bana b12 veriyor.
0
light beam
(30.10.08)
yatmadan kenacort a sür. direk yat hiç dilinle oynama.sabaha geçmiş/küçülmüş olur.
kenacort tüpünün yarısı havadır ama çok etkilidir. diğer ilaçları denemedim.
0
ymerdiveni
(30.10.08)
organik karadut suyu da iyi gelio.sahsen ben denedim.gördüm.
0
algılar o anki ihtiyaca göre değişir
(30.10.08)
sayın hocam sana uyar mı bilmiyorum lakin bana bira çok iyi gelmişti. içelim iyileşelim.
0
gregor sarmisaa
(30.10.08)
valla votka işe yarıyo:) alkol sonuçta,pamuğa dkür koy.çok acıtıyo ama geçirir bi kaç yapmaya
0
kanuniye
(30.10.08)
diğer arkadaşların da belirttiği gibi fırçanın değdiği andaki şidetli acıya dayanabiliyorsanız pyraldin kesin çözüm. dün küçük bir örnek için bir kere kullandım ve bugün sorun kalmamıştı.
0
44
(01.11.08)
(14)

öksürük geçirme?

inkey
yaklaşık bir buçuk iki hafta önce nezle olmuştum. ilaç kullanmayı sevmeyen bi insan olduğumdan doktora gitmeyip, vitamin takviyesi, greyfurt suyu, nane limon derken nezleden kurtuldum. ancak öksürüğüm hala geçmedi bazen böyle boğulucak gibi oluyorum geçmiyor meret. vizelerde yaklaştı sınavlarda öksü
yaklaşık bir buçuk iki hafta önce nezle olmuştum. ilaç kullanmayı sevmeyen bi insan olduğumdan doktora gitmeyip, vitamin takviyesi, greyfurt suyu, nane limon derken nezleden kurtuldum. ancak öksürüğüm hala geçmedi bazen böyle boğulucak gibi oluyorum geçmiyor meret. vizelerde yaklaştı sınavlarda öksüren uyuz insan modunda olup kendimin ve milletin konsantrasyonunu bozmak istemiyorum.

ne yapmam gerekir bu öksürükten kurtulmak için doktora gitmeden, yadımcı olabilecek varsa çok sevinirim.
0
inkey
(30.10.08)
bol bol su iç
0
mutlu muyuz vincent
(30.10.08)
geçmiş olsun öncelikle. boğazlarınızda kızarıklık varsa ve tahriş olmuş gibi hissediyorsanız farenjit olmuş olabilirsiniz. bu durumda antibiyotik yardımcı olabilir ancak nezle tam olarak geçmediyse antibiyotik sakıncalı olabilir. bunun dışında sinecod iyi bir öksürük şurubudur. bunun yanı sıra zencefil + bal + limon karışımı çok etkilidir. kan inceltici bir ilaç kullanıyorsanız bu söylediğim karışımı kullanmayın çünkü zencefilin kan inceltici etkisi vardır. sabah akşam 1 yemek kaşığı keçi boynuzu pekmezi de işe yarayacaktır. birşeylere alerjiniz varsa o da öküsürük yapabilir. bu durumda kafanıza göre tedavi olamazsınız, bir doktora gitmelisiniz. umarım yakında iyileşirsiniz, sağlıklı günler.
0
slevinkelevra
(30.10.08)
koca kari ilaci gibi ama ise yariyor: aktardan cekilmis cörek otu al, balla karistir ac karnina bir tatli kasigi ye. gecer oksurugun.
0
dreamfactory
(30.10.08)
bir çay kaşığı zencefil
bir çay kaşığı zerdeçal
yaklaşık bir çay kaşığı karabiber
varsa kaşığın ucuyla az miktar tarçın ve sahlep
1 tatlı kaşığı çörek otu
balın içinde karıştırılır. sabah öğle akşam... kaşıntı kızarıklık yaparsa doz azaltılır.
0
hepatus
(30.10.08)
karabiberli çorba ve karabiberli çay öksürüğe birebir. gece yatarken ve sabah kalkınca ılık tuzlu suyla gargara yapmak da iyi geliyor.
0
zen spider
(30.10.08)
elma kabuklari ve ayva cekirdeklerini kaynatarak mucizevi bir cay elde edebiliyorsun. bende işe yaramisti. kaynatamam diyorsan ayva dilim dilim yapip yemek de bir cozüm olabiliyor.
0
atmacaged
(30.10.08)
umarım öksürürken ciğerlerinden doğru öksürmüyorsundur. boğulacak gibi oluyorum demişsin eğer nefes darlığı hırıltı vs gibi şeyler varsa kesinlikle doktora görünmeli çünkü ciğerlere bi hastalık yerleşmiş olabilir. ha benimki kuru öksürük boğazımdan sadece diyorsan keydrops ballı limonlu pastil var tamamen doğal hem içindekiler bağışıklığı da güçlendiriyor. kocakarı ilaçları bana iyi gelmiyor mesela hatta ballı karabiberli şeyler boğazıma yapışıp alerjik öksürüğe de neden olabiliyor. bir de kaynatarak içmek ılık, yumuşak birşeyler içildiği için boğaza iyi gelmesi dışında çok da yarar sağlamaz aslında kaynatılınca birçok şey içindeki yararlı maddeleri kaybediyor. b,c ve d vitaminlerine odaklan diyorum. geçmiş olsun.
0
random blonde
(30.10.08)
maasallah herkez bir aktar herkez bir herbalist tebrik ederim vallahi.
0
hellcaraxe
(30.10.08)
yukarida yazilmis mi tam bilmiyorum ama, annem balin uzerine limon sikip yedirirdi gayet iyi gelirdi, daha sonralari pekmez uzerine karabiber yontemini uygulamaya basladi ve oksurugu cok daha hizli gecirdigine defalarca sahit oldum, hatta kendim yasadim, ve ileriki zamanlarda arkadaslarin uzerinde uygulayip olumlu sonuclar aldim.
0
thunderroad
(30.10.08)
bu öksürük göğüsten geliyor. derin nefes alıken hırıltı varsa vakit geçirmeden doktora gitmen gerekir. en iyimseri antibiyotik başlatacak sana.
0
trocero
(30.10.08)
@trocero

ciğerlerimden öksürüyorum ama hırıltı vb şeyler yok yani o kadar da ilaç içicek kadar ciddi bi durumda değilim sanırım sadece öksürüğüm geçmiyor bi türlü, burdaki doğal yolları deneyip geçmezse gitmeyi düşünüyorum doktora. teşekkürler yinede.

@hellcaraxe

tavsiye isteyen benim, arkadaşlarda yazıyor işte onlara niye kızıyorsunuz ki? =)
0
🌸inkey
(30.10.08)
Selam. NE oldu durum, işe yaradı mı hiç biri tavsiyelerden? Kaç gündür bende de öksürük var kuru kesik kesik, balgamsız. Ateşim yok grip değilşim sigara içmiyorum. Cİğerle ilgili sanrıım benim.
0
Cursed Chico
(10.12.11)
cursed chico 3 sene önceki ilan bu yahu =) o zamanlar bol bol su içip, karabiber bal kombosunu denemiştim iyi gelmişti. ama benimki öyle çok ağır bi öksürük değildi, çok rahatsız ediyorsa bi dokttora görünün bence.. geçmiş olsun..
0
🌸inkey
(11.12.11)
Bir üç sene daha geçmiş, olaya bak. Yeni gördüm :) benim de geçti karabiber ıhlamurla balgamları attım. Daha da olmadım. Umarım sende de olmamıştır :)
0
Cursed Chico
(27.10.14)
(2)

ankara'da kan tahlili için lavabotuvar

ali87
emekli sandığı / emekli anlaşması olan, tsh, t3, t4 testlerini yaptırabileceğim bir yer biliyor musunuz
emekli sandığı / emekli anlaşması olan, tsh, t3, t4 testlerini yaptırabileceğim bir yer biliyor musunuz
0
ali87
(29.10.08)
düzen var baya iyi. yeri de tunalıda sanırım. arastırırsan numarasını da bulursun internette.
0
likeinme
(30.10.08)
denge de sanırım yapıyor. süperler kendileri. doktora fakslıyorlar sonucu. doktor babanız filan varsa indirim de var.
marks&spencer ın karşısı.
0
oceano
(30.10.08)
(8)

Rüyadan Uyanınca Küfür etmek

darknum
Bu sabah uykumdan uyanınca artık hatırlamadığım bir rüyanın etkisi mi bilemiyorum amına kodumun türkologları diye bağırdım. Hiç türkolog tanımadım hayatımda. Hatta bir türkolog görsem farkına bile varamam. Hiç bir alakam olmayan insanlar kendileri. Neden ben bunlara küfrettim acaba? Fikri olan var m
Bu sabah uykumdan uyanınca artık hatırlamadığım bir rüyanın etkisi mi bilemiyorum amına kodumun türkologları diye bağırdım. Hiç türkolog tanımadım hayatımda. Hatta bir türkolog görsem farkına bile varamam. Hiç bir alakam olmayan insanlar kendileri. Neden ben bunlara küfrettim acaba? Fikri olan var mı?
0
darknum
(28.10.08)
Abi ben Türkoloji okuyorum ya.Cidden ayıp etmişsin. Ama bak Türkolojiye istediğin gibi küfredebilirsin. 5 senedir bu işin içindeyim o kadar zorluk çektim ama bir gece olsun hiçbir Türkolog rüyama girmedi. Bence bir çeşit mesaj bu abi. Tonyukuk,Bilge Kağan,Kültigin abidelerin yanlış okunduğunu düşünüp bu uyarılarını senin aracılığınla yapmak istemiş olabilirler. Malum okuyanlar ve çevirenler arasında hiç Türk yok. Ya da apaçık bir ruh göçü durumu var. Tonyukuk'un ruhu seninle devam ediyor. Belkide hiç kimsenin inanmadığı Ural-Altay dil grubu yalanlarına karşı bilinçaltının oluşturduğu bir tepkiydi bu.

Ya da Ömer Seyfettin'in bir hikayesinde geçen "feminist" kelimesinin anlamını arayan adam gibi Türkologları araya araya Türkolog olacaksın. Ki bu işin üzücü kısmı olurdu tabi.
0
eftalit
(29.10.08)
Yalniz daha ilginc olan, turkolog birinin bu soruyu gorup cevap yazmasi..
0
ermanen
(29.10.08)
@ darknum: abi ben de bi keresinde "hassiktir!" diye uyanmıştım. daha genele hitap eden bi küfür tabi ama rüyayı hatırlıyodum. bu uykunun evreleri cartları curtları var ya REM'dir bilmemnedir, sen demekki devrelerin karıştığı bi noktada uyandın, hatırlamıyosun.

@ eftalit, ermanen: hehehe
0
jangara
(29.10.08)
ben de bazen "ananı ananı ananı" diye uyanırım. gündelik hayatta hiç kullanmadığım küfür halbuki.
0
blackdog
(29.10.08)
türkolog olmak için biraz geç kaldım da. valla şu ömrü hayatımda iletişime geçtiğim ilk türk olarak sizi tebrik ediyor, saygı ve sevgiyle anıyorum. (ulan bu çok alakasız oldu 14-15 saat evvel küfrettiğim adama diyince)
0
🌸darknum
(29.10.08)
Bilinçaltı olabilir. Gün içinde çok alakasız bir yerden sadece "Türkolog" kelimesini duyduysanız bu arkadaş gidip bilinçaltınıza saklanabiliyor. Özellikle uzun zamandır duymadığınız bir kelimeyse ve sabah uyandığınızda uykunuzu alamadıysanız.

Ben de sabahları uykumu alamayıp çalan alarmı kapatmaya çalışırken aklıma gelen ilk şeye küfretmişimdir çoğu zaman. Misal; "Amına kodumun canhıraşı".

X-Files müziği girsin burda...
0
hellguard
(29.10.08)
Uyanmaya yakın oldugumuz saatlerde REM uykusunda -rüya uykusu- oluruz genellikle; bu erişkin tipi uykunun en önemli özelliğidir, yani hatırladigimiz ruyalarin etkisinde uyanıyor oluruz. Ve cogunu da hatirlariz. Ama bazen stres, aşırı yorgunluk ve alkol, ilaç vs. gibi nedenler ile bu normal düzen bozulur ve uykunun daha derin evrelerinde iken uyanabiliriz. Bu evreler normaldir ama uykunun erken safhalarinda başlayıp biterler. Örneğin, karabasan ve hatırlanmayan ama uyandıran kabuslar bu sebeple gece 12-2 saaatlerinde görülür. Bütün neden bu işte: Ortada bir etken vardı (yukardakiler gibi) ve o sabah tamamen beynimizin en ilgisiz alanlarinin birinin denetiminde uyandınız. Türkolog kelimesini ve anlamını bilmeniz yeterli.. Beynimizin bu bölgesinin emrinde iken uyanınca o nederse onu yaparız o kadar, bu bilincin tamamen ortada olmadığı bir durumdur. Bir de merak etmeyin, bu eğer çok sık tekrarlamaz ise kafaya takılacak bir mesele değildir. Uyumadan önce alkol almamaya özen göstermeliyiz (bu durumun en sık nedeni olduğu için söylüyorum).
0
paramedic
(29.10.08)
Valla otobüste uyuyup saglam sesli bir osuruklu uyanmakyan iyidir. etraftaki bakışlardan kurtulamazsın...
0
fedaialkolik
(18.11.08)
(2)

Hastalik / Grip, Nezle, Soguk Alginligi / Sauna, Spa, Spor yapmak

ermanen
Ana sorum su: Sauna ve spa; grip, nezle veya soguk alginligi olan birine iyi gelir mi ve bunlarin olusumunu engelleyebilir mi?ikinci sorum:hastayken veya hastalik baslangicinda (grip baslangici diyelim mesela) spor yapmak iyi gelebilir mi hic? Vucut daha cok yorulur daha kotu oluruz gibi geliyor am
Ana sorum su:

Sauna ve spa; grip, nezle veya soguk alginligi olan birine iyi gelir mi ve bunlarin olusumunu engelleyebilir mi?

ikinci sorum:

hastayken veya hastalik baslangicinda (grip baslangici diyelim mesela) spor yapmak iyi gelebilir mi hic? Vucut daha cok yorulur daha kotu oluruz gibi geliyor ama bir yandan da isiniyoruz, isleyen demir pas tutmaz falan derken uclem de kaldim..
0
ermanen
(28.10.08)
sauna terlettiği için soğuk algınlığına az da olsa iyi gelebilir ama sonrasında sıcak havadab soğuk havaya geçtiğinde ambele ederek bu faydasından çok zararı da dokunur heralde.

o süreci egale edersen belki...
0
mortifera
(28.10.08)
Grip başlangıcı varsa bikere ilaca başlamak bile gerekebilir. Çünkü o virüs çoktan bağışıklık sisteminden geçmiş demektir. bunyeyi fazla yormamak lazım. Bir de Keydrops ballı limonlu pastil kullanıyorum ben. İçeriğinde bulunan Limon Yağı sayesinde grip ve soğuk algınlığına karşı koruyucu özelliği vardır. Yüksek miktarda C Vitamini içermesi sebebi ile vücut direncini arttırıcı etkiye sahiptir.

sauna ve spalar konusunda da sıcak tabii ki iyi gelir ama iyi bir sauna ve spa olmalısını öneriyorum. birçok insanın gittiği, hava devir daiminin olmadığı sıcak hava dolu bi mekan genelde mikrop yuvasıdır söliim.
0
random blonde
(28.10.08)
(3)

lustral ve risperdal

sayfa
arkadaşlar depresyon teşhisi sonucu bu ilaçları verdi doktorum. merak ettiğim uzun süreli kullanımda oluşabilecek sorunlar nelerdir?ayrıca uykusuzluk yaptı, bu durum geçici mi ? kilo aldırır mı?
arkadaşlar depresyon teşhisi sonucu bu ilaçları verdi doktorum. merak ettiğim uzun süreli kullanımda oluşabilecek sorunlar nelerdir?

ayrıca uykusuzluk yaptı, bu durum geçici mi ? kilo aldırır mı?
0
sayfa
(28.10.08)
lustral terletir, ilk hafta heyecanvari bir rahatsızlık yaratır. uyku problemi yapabilir. sabah erken saatte alacaksın.
0
mortifera
(28.10.08)
lustralın aşırı bir yan etkisini duymadım ama risperdal doğru zamandan alınmassa uykusuzluk yapabilir. baş dönmesi, görme bozukluğu olabilir. genelde uyumadan 2 saat once alınmalıdır. iki ilacın da etkileri birbirine benzemekde aslında doktorunuz bu ilaçları hangi sıklıkla almanız konusunda birşeyler demiş olmalı. birlikte almanız ya da almamanız.

ayrıca tedavide bir ilacın kullanılması öneriliyorsa belli bir süre boyunca genelde yarıda kesmek iyi sonuç vermeyebiliyor. özellikle lustral kullananlardan bildiğim kadarıyla. lustral panik atak tedavisinde de sıklıkla kullanılır. yan etkiler de her bünyeye gore değişmekte. aşırı bir yan etki görürseniz doktorunuza başvurup başka bir ilaç vermesini istiyebilirsiniz.

kişisel görüşüm olarak uzun süre kullanılan tüm depresyon ve panik atak ilaçları bir süre sonra bağımlılık yapmaktadır ve kilo aldırır. panik atak tedavisi goren bir yakınım genelde kendini iyi hissettiği gunlerde ilaç almıyordu mesela. ama dediğim gibi uzun sure kullanılan bir ilaç pat diye bırakılırsa bunyede geri repkiye yol açabiliyor.
0
random blonde
(28.10.08)
bu söyleyeceklerim herkes için -ELBETTE- geçerli değildir.(+doktor değilim)

lustral: iştahı kapatır, uyku ihtiyacını azaltır, moral durumunu yükseltir, aktiviteyi arttırır (cinsel akt. için bişey diyemicem)

risperdal: uyutur, uyutur, uyutur. baş ağrısı yapar (tamamen kişisel) kilo aldırır, kendi grubunda kilo aldırma potansiyeli açısından bakıldığında alttan 3. falanmış gerçi. neyse, uyutur.

uzun süreli kullanımdaki sorunlarla ilgili doktorunun sana bilgi vermiş olması gerek,vermediyse de sor, o burdaki her hangi birinden daha bilgilidir (umarım). zaten bu ilaçları verdiyse en geç bir iki hafta içinde görüşmeniz gerektiğini de eklemiştir. bi dahakine sorarsın olmadı.
o bu değil de sözlükte bunların başlıklarından bakabilirsin, deneyenler yazmış bi sürü.
0
ahandanick
(28.10.08)
(6)

idrarda eritrosit olması

szqnn
neye delalettir?yarın bir ürologa görüncem fakat merak ettim.bilen eden var mı?kanser falan olabilir miyim=)
neye delalettir?yarın bir ürologa görüncem fakat merak ettim.bilen eden var mı?kanser falan olabilir miyim=)
0
szqnn
(27.10.08)
miktarına bağlı. ne kadar çıktı ki? 5-6 falansa normal olması lazım
0
trista
(28.10.08)
2 test yapıldı biri 13 15 bugün yaptırdığum 5-6.
0
🌸szqnn
(28.10.08)
böbrek taşı varsa eğer olabilir belki, taş hareket ederken geçtiği kanalların kanamasına sebep olur..
0
ayheytmayselfenvanttuday
(28.10.08)
idrar yolları enfeksiyonlarında da görülür zaman zaman. bi de bayan mısın bilmem amma regl dönemi civarlarında da olası..
0
triacilgliserol
(28.10.08)
yok yahu erkeğim.böbrek taşı olabilir evet ama işerken hiç bi acı duymadım bu yaşıma kadar az bi ihtimal bence.
0
🌸szqnn
(28.10.08)
2 idrar testi yapıldı.ilkini 3-4 gün önce yaptırdım onda her sahada 3-4 lökosit görülmüş.dün yaptırdığımda sadece eritrosit var.
0
🌸szqnn
(28.10.08)
(2)

kaç para?

eftalit
Sosyal güvencem yok da en sağlıklı ve en ucuz şekilde dişimi nerde çektirebilirim? İstanbul'da?
Sosyal güvencem yok da en sağlıklı ve en ucuz şekilde dişimi nerde çektirebilirim? İstanbul'da?
0
eftalit
(27.10.08)
kızılay dispanserlerinde.
0
winsome
(27.10.08)
ağız ve diş sağlığı dispanserleri var da az sayıdalar. mesela istanbuldaysan kadıköye gelmeden numune hastanesinden sonra var bi tane
0
whoosie
(28.10.08)
(6)

Diş Dolgusu

babatema
Bir sene önce falan dişimin birisini doldurttum. fakat çürük ilerlemiş ve dişimin bir kenarı kırıldı. şimdi dilimle dolguya dokunabiliyorum ve dişimin yarısı hala o dolguyu sarıyor.böyle kalsa bir şey olur mu? bu his biraz rahatsız ediyor, sanki dişimin arasında bir şey kalmış gibi... ama alışabilir
Bir sene önce falan dişimin birisini doldurttum. fakat çürük ilerlemiş ve dişimin bir kenarı kırıldı. şimdi dilimle dolguya dokunabiliyorum ve dişimin yarısı hala o dolguyu sarıyor.

böyle kalsa bir şey olur mu? bu his biraz rahatsız ediyor, sanki dişimin arasında bir şey kalmış gibi... ama alışabilirim sanırım zamanla.

"dişçiden korkma" gibi cevapları görür gibiyim. ben sadece onlara ekstra iş yükü olmak istemem. yoksa dişçi fobim falan yoktur, zadece fazla hazzetmiyorum dişçilerden. ehemmm, öhömm...
0
babatema
(27.10.08)
düşer o bişi olmaz.
0
radikalherif
(27.10.08)
öyle kırılmış dolguyla yaşamak tehlikeli. zehirliyormuş insanı. yani, dolgu maddesi dandikse. hem, çürük dişteki iltihap insanın böbreklerini bile bozuyormuş yahu, kalmasın öyle.
0
zipirinsan
(27.10.08)
6-7 yildir tam da bahsettiginiz turden bir dis ile yasiyorum. Bir bok olmadi daha. Ne dolgu dustu, ne de kirik kisim buyuyup dis pic oldu.. Hicbir sey olmadi. Kirildigi anki halinden en fazla 1 mm daha kotulesmistir o kadar.

Hatta sol ust tarafta bir disim var, dort bir yani kirildi, kola ice ice eridi, ortasi krater golu gibi cukur oldu.. resmen dis eti hizasina kadar indi ortasi.. Oyle bir oval ki anlatamam. O dise de bi bok olmuyor ne hikmetse.

4-5 ay once gittigim discim o dise bakip bakip ic gecirmis, "vay anasini lan bugune kadar bu disin agri yapmamasina imkan yok" falan demisti. Bu dis gebermis falan diyip dokunmamisti.

Dostum, her neyse, gereksiz bir sey anlattim ama sorunla alakali oldugu icin anlattim. Bu disimde de dolgu vardi eskiden, dusmustu. Sonra bu hale geldi iste. Galiba dolgu yapilan dislerin sinirleri geri cekiliyor zamanla. Cunku doktor rontgende de bakti, diste herhangi bir sinir ucu goremedi. Sinir ucu cok kuculmus, yok olmus, ölmüs bu dis falan dedi.

Cok kafana takma o yuzden.. Ama dislerin hassassa mutlaka disciye git. Daha onceden dolgu yapilmis bir dis, tekrar dolgu yapilirken cok sizlamaz. Zaten igne yapacak, bi bok hissetmezsin. Daha sonra iyice bok olmasin yani.. Erkenden git.
0
vita vinum est
(27.10.08)
yaptırın.
yaptırdıktan sonra az bişi ağrı olabilir ama yaptırın kesinlikle..
0
oceano
(27.10.08)
daha öncesinden kanal tedavisi yapılıp sinirleri alınmıs ve akabinde dolgu yapılmıssa bir sey olmaz. uzun vadede dolgu üzerinde kalan zayıf diste kırılacaktır. eger usturuplu bir kırılmaysa en kısa zamanda disciye git. muhtemelen disin etrafını biraz daraltarak kalıp yapacaktır. sakat bir kırılmaysa ve dis kurtarılamazsa da cekilir. gecmis olsun.
0
ibadeath
(27.10.08)
çürüğü iyice temizlememiş zaten hekim. aynı yere gidip tekrar tedavi etmesini isteyebilirsin. yüklü bir şey almaz, hatta kimbilir belki hiç almaz diycem ama 1 yıl olmuş. benim dişçim 7-8 ay süre veriyor. o süre içerisinde dolguya bir şey olursa ücretsiz düzeltiyor. aynısı bana da olmuştu. ücretsiz dolguyu yeniledi..
0
girl in a coma
(27.10.08)
(7)

burun akıntısını kesme

me neither
yoğun şekilde burnum akıyor. sadece bugün değil özellikle kış aylarında(yazında oluyor sıklıkla) genelde sabahtan başladımı durmak bilmiyor, en azından öğlene kadar, hatta çoğunluklada akşama kadar. çare olarak ne ilaç önerirsiniz. en azından akıntıyı tamamen kesmese de azaltsın. tekrar edeyim en ön
yoğun şekilde burnum akıyor. sadece bugün değil özellikle kış aylarında(yazında oluyor sıklıkla) genelde sabahtan başladımı durmak bilmiyor, en azından öğlene kadar, hatta çoğunluklada akşama kadar. çare olarak ne ilaç önerirsiniz. en azından akıntıyı tamamen kesmese de azaltsın. tekrar edeyim en önemli sorunum neredeyse hiç durmayan burun akıntısının engellenmesi, onun dışında halsizlik, burun tıkanıklığı(keşke tıkansa), gözlerde kızarıklık vs. yok. hapşırık da sorun değil çok az.

Teşekkürler..
0
me neither
(25.10.08)
tabii ki en garanti yol tylol hot, vermidon hot gibi semptomları geçirici ilaçlar..
theraflu da işe yarıyor. hepsinin içeriği aynı/benzer zaten. tüm gün çeşme gibi akan burnuma derman oldular hatta ki alerjik rinitim üzerine nezlemden dolayı aynı zamanda hem tıkanık olup hem de akmakta olan burnum şu an tamamıyle açık ve de akmayan vaziyette. velakin 1 gündür ilaç kullanmamama rağmen keskin parfüm kokularını bile alamıyorum. bence yan etkisi bu. kimse inanmasa da. koku ve tad alabileceğim günleri bekliyorum. :(
0
fey
(25.10.08)
tylol hot içiyorum ben ama uyku yapıyor biraz, o kötü. onun dışında akıntıyı kesiyor ama bi süre..
0
jangara
(25.10.08)
sudafed!
0
the man who hears deepest inquisitions
(25.10.08)
akıntı genelde nasıl?saydam sulu kıvamda mı yoksa sarı-yeşilimtrak daha koyu yapıda mı?
0
withered
(26.10.08)
(bkz: duact)
0
betty puf puf
(26.10.08)
saydam sulu gibi olduğunu söyleyebilirim.
0
🌸me neither
(26.10.08)
bos sıvısı olma ihtimali de var bir dr a gitmelisin
0
hepatus
(26.10.08)
(8)

sigara ve zararları

tabudeviren
bazı sitelerde görürüz. adam/kadın sigara içtiği için kolu bacağı kesilmiş / sesi gitmiş. makineyle konuşuyor.böyle örnekleri görünce aklıma bizim eski komşu geliyor.adam sabahtan akşama kadar fabrika dumanı gibi tüterdi.üstelik maltepe içerdi. günde 1 paket, belki daha fazla.adama hiçbir şey olmazd
bazı sitelerde görürüz. adam/kadın sigara içtiği için kolu bacağı kesilmiş / sesi gitmiş. makineyle konuşuyor.

böyle örnekleri görünce aklıma bizim eski komşu geliyor.
adam sabahtan akşama kadar fabrika dumanı gibi tüterdi.
üstelik maltepe içerdi. günde 1 paket, belki daha fazla.

adama hiçbir şey olmazdı. sadece öksürürdü o kadar.
70-80 arası bir yaşta öldü. o da kalp krizinden mi tansiyondan mıydı neydi.

sigara bazı kişileri etkilemiyor mu acaba?
0
tabudeviren
(24.10.08)
genetik olarak bazılarının çok şanslı olduğu söyleniyor. Sanırım bu da o gruba dahil.
0
alkolik imam
(24.10.08)
dudak tiryakisiydi belki de...
0
goodbyecruelworld
(24.10.08)
annemde 30 sene maltepe içtikten sonra 2 ay önce 47 yaşında öldü .
0
buffy de vampir sayilir
(24.10.08)
hiç sigara içmeden genç yaşında kanserden ölen de bir sürü kişi var. genetik. kimilerinde uyanması kolay ama belki de sigara içmeden hiç uyanmayacak bri mekanizmayı tetikliyor, kimisinde böyle kansere yol açacak bir mekanizma yok, kimisi de içse de içmese de yakalanıyor, yapacak bir şey yok.
0
kurukafa
(25.10.08)
dünyanın adaletsizliğine bir başka örnek daha işte. komik oldu.
0
insanimsi
(25.10.08)
sigaranın oldukça ciddi bir zararı da zaten damar sertleşmesi yaratması ve buna bağlı yüksek tansiyondur. bu da uzun vadede kalp krizi riskini oldukça arttırır. allah gecinden versin tabii, gösterilen örneklerde olduğundan daha uzun yaşamış ne mutlu ama ölüm sebebi sigaradan bağımsız diyemeyiz.
0
burfak
(25.10.08)
Kanserlerde genetik yatkınlık direkman en önemli etkenler biridir. Mesela Akciğer Kanseri'nde 3 önemli etken Genetik/Sigara/Çevresel Faktörler'dir. Sigara, içen herkesi etkiler ama bazısında kolayca kansere yol açar, bazısında seneleri alır. Ama illa ki etkiler.
0
there is nothing left for me
(25.10.08)
Daha önce yazılanlardan farklı olarak kol bacak kesilmesi olayları için şu kaynağı öneririm:

en.wikipedia.org
0
hlathguth
(29.10.08)
(3)

tylol/theraflu - koku/tad alamıyorum + duyamıyorum?

fey
ilaç kullanmayı sevmeyen bir bünyeyim fakat haftalardır süregelen bol semptomlu bir nezle durumum var. tam geçti geçiyor derken bir daha nüksedince artık dayanamayıp kendimi parasetamole verdim. son 4 gündür 2'si tylol hot diğer ikisinde de theraflu forte olmak üzere kullanıyordum. (günde ikişer en
ilaç kullanmayı sevmeyen bir bünyeyim fakat haftalardır süregelen bol semptomlu bir nezle durumum var. tam geçti geçiyor derken bir daha nüksedince artık dayanamayıp kendimi parasetamole verdim. son 4 gündür 2'si tylol hot diğer ikisinde de theraflu forte olmak üzere kullanıyordum. (günde ikişer en fazla) fakat bana mı öyle geliyor yoksa bu ilaçlar insanın koku & tad alma hislerini mi azaltıyor? kahvenin bile kokusunu çok az alıyorum. bir de resmen bu ilaçlarla (tylol/theraflu) uykuya daldığım bir geceden sonra sabah kalktığımda işitme kaybına uğramış gibi uyanıyorum? ve günün bir kısmı böyle geçiyor? bu ilaçların böyle yan etkileri de mi var bilmediğim?

bir de ek olarak eğer öyleyse bu yan etkiler hangi etken maddenin işidir bilen aydınlatırsa sevinirim. yani 3 ayrı bileşenden oluşuyor sanırım bu ilaçlar. hangisi neden oluyor bu duruma parasetamolün kendisi mi yoksa diğerleri mi?
0
fey
(24.10.08)
prospektüste 5 günden uzun süre kullanmayın demiş sadece.
0
🌸fey
(25.10.08)
Bence siz nezle değil, grip olmuşsunuz. Gripte zaten koku ve tad hisleri yok olma noktasına kadar gelir. Oldukça düşük seyirde yaparlar görevlerini. İlaçların değil bence, hastalığın sebep olduğu şeyler bunlar. Bir de şu kulak ve duyma işi benim kafamda soru işaretleri oluşturdu. Nezle değil de sinüzit de olabilir? Burnunuz durduramadığınız bir şekilde akıyorsa ve başınızda şiddetli bir ağrı varsa sinüzit de olabilirsiniz. Sinüzit olduğumu ilk keşfim böyle olmuştur. Üşüttüğümü sanıp tylol hot vb. ilaçlar içmiş ama uzun süre kendime gelememiştim. Sonra doktora gidip sinüzit olduğumu öğrenmiştim.
Doktora gitmeyi deneseniz bir de?
0
nuage
(25.10.08)
nuage: koku alamama ve geçici işitme azalması sadece ilaç aldığım günler meydana geliyor. yine de senin sinüzit ihtimali içime kurt düşürdü çünkü burun akıntısı ve başağrısı 7/24 sürdüğünden ilaçsızlığa dayanamıyordum. önümdeki 2 gün ilaçları bırakıp bir bakayım. olmazsa pzt doktora gitmek en iyisi gibi görünüyor evet. teşekkürler.
0
🌸fey
(25.10.08)
(1)

Postpartum ve Postnatal Farkı

kahvegibi
Selamlar,Soru başlıkta postpartum ile postnatalın farkı nedir?basitçe anlatabilir misiniz?Teşekkürler
Selamlar,
Soru başlıkta postpartum ile postnatalın farkı nedir?
basitçe anlatabilir misiniz?
Teşekkürler
0
kahvegibi
(22.10.08)
bununla ilgili sözlükte bilgi vermiş idik: (bkz: postnatal) (bkz: postpartum)

şöyle ki: postnatal ve postpartum ikiside türkçede "doğumdan sonra" anlamına geliyor, türkçede anlam farkını karşılayacak ayrı karşılıklar yok. ikisi içinde doğumdan sonra kullanılabilir çeviri metinlerinde ama anlam olarak.

post ve natal birleştiğinde "neonat" döneminden sonraki yani bebeğin doğumdan hemen sonraki dönemi kastediyor. aslında tam karşılığı "bebek için doğumdan hemen sonraki dönem" oluyor ki en sık şekilde "postnatal gelişim" kullanılır, bebeklerin doğumdan hemen sonraki dönemde yaşanan gelişimidir kastedilen.

"postpartum" için de partürisyondan (doğum) hemen sonraki dönem kastedilir ama buradaki tam karşılık "anne için doğumdan hemen sonraki dönemdir". bu terimde sıklıkla "postpartum depresyon" şeklinde kullanılır. burada kastedilen doğumdan sonraki depresyon dönemidir ama bu depresif duygudurum sadece anne için geçerlidir.

"postnatal depresyon" denmesi yanlıştır, "postpartum gelişim" kavram karmaşasına neden olur kısacası. umarım yardımcı olmuştur.
0
cinematography
(22.10.08)
(5)

Yüzde çıkan beyaz noktalar nedir?

slack
Yüzümde özellikle gözümün altında beyaz beyaz toplu iğne başı büyüklüğünde yağ bezesi gibi birşeyler çıkıyor sonra kayıp oluyor sonra tekrar çıkıyor. Sivilce gibi sıkılmıyor gayet sert ve dayanıklılar. Bunlar nedir? Mila dediğini duydum doğru mu? Nasıl geçer ve neden olur?
Yüzümde özellikle gözümün altında beyaz beyaz toplu iğne başı büyüklüğünde yağ bezesi gibi birşeyler çıkıyor sonra kayıp oluyor sonra tekrar çıkıyor. Sivilce gibi sıkılmıyor gayet sert ve dayanıklılar. Bunlar nedir? Mila dediğini duydum doğru mu? Nasıl geçer ve neden olur?
0
slack
(21.10.08)
yüksek kolesterol kaynaklı olabilir. yamuluyorsam düzeltin.
0
kibritsuyu
(21.10.08)
Yağ bezesi sanırım.
Gözümün üst kısmında bende de var bir tane. Bazen kayboluyor, bazen çıkıyor. Kafasına göre iş yapıyor. Doktora sordum bunu. "Hiçbir sorun teşkil etmez. Banyodan sonra yumuşayacağı için, sıkabilirsin." dedi. Ancak ben, gözümün üstünü sıkabilecek gücü kendimde bulamadığım için sıkamıyorum. :)
Siz sıkabiliyorsanız, sıkabilirsiniz.
0
nuage
(21.10.08)
bende de bir tane çıkmıştı doktor kuzenim yapısal bir şey olduğunu söylemişti. öyle tedavi edilmesi gereken bir şey değil yani.
0
blackdog
(21.10.08)
benim de gözümün alt kısmında mevcut bunlardan. ve inip sonra tekrardan çıkma gibi bir durumu yok, hallerindne gayet memnun yıllardır duruyolar orda. bi ara tak etti, sıkayım dedim bikaç tanesini. enteresan bişey cidden. öyle siyah nokta gibi ya da sivilce gibi deil. baya zorlamak gerekiyor. işin daha da garibi bazen küçücük bir siyah noktanın altınd adeil gibi yağ çıkarken, bu bezeler göründüğü halinden ibaret. yani altında bişey yok. küçücük bir yağ tabakası. nasıl baş edilir benim de merak ettiğim bir konu..
0
krasotkin
(21.10.08)
sterilize edilmiş bir enjektör iğnesinin ucuyla kaldırıver, geçip giderler.

meaili: toplu iğne bul çakmakta tut, üstünü çiz çıkar
0
mortifera
(21.10.08)
(7)

rahatsız edici gaz

insanimsi
bir kaç gündür yoğun gaz sorunum var. öyleki çıkartmadığım zaman mideme hafif kramplar giriyor ve gaz çok sık oluşuyor. sebebi ne olabilir?
bir kaç gündür yoğun gaz sorunum var. öyleki çıkartmadığım zaman mideme hafif kramplar giriyor ve gaz çok sık oluşuyor. sebebi ne olabilir?
0
insanimsi
(21.10.08)
az öğünde çok fazla yiyor olabilirsiniz. sık sık az az yiyin iyi gelir.
0
blackdog
(21.10.08)
çok hızlı yiyor da olabilirsiniz, hava kaçıyodur hapır hupur yerken. yavaş yiyin.
yediklerinizin niteliğinden de olabilir.
küçük bir spazm çözücü derdinize derman olabilir.
olabilir olabilir.
0
insensitive
(21.10.08)
felaket habercisi gibi olmak istemem ama gastrit, ülser gibi bir takım mide hastalıklarının işareti de olabilir. başka şikayetler eklenirse ya da bu durum düzelmezse hiç durma, doktora..
0
courtney
(21.10.08)
spastik kolon değildir umarım.
0
dinomazu
(21.10.08)
agir agir ye, cok cigne, kola bira vs. iciyorsan da olabilir. kimyon ve kisnis gaz üretimini engeller, bunlari da koyabilirsin. bir de nisastali seyler (pirinc haric)gaz yapar.
0
the man who hears deepest inquisitions
(21.10.08)
Gerçekten de umarım spastik kolon değildir. Yoksa; "Aramıza hoşgeldiniz ve zorlu günleri şimdiden göz önüne alınız.". Devam ederse, bir doktora gitmenizi tavsiye ederim.
0
nuage
(21.10.08)
yavaş yavaş azalıyor. geçen şarap içmiştim ondan kaynaklandı sanırım. bir daha tövbe.
0
🌸insanimsi
(21.10.08)
(1)

Tümör

goodbyecruelworld
Beyin tümörü vakalarında tümörün iyi huylu mu kötü huylu mu olduğunu anlamak için asıl ameliyat öncesinde bir operasyon oluyor mu? mr sonucları yeterli mi yoksa bunu anlamak için? eğer tümör kötü huyluysa yine de ameliyat yapılabiliyor mu?teşekkürler.
Beyin tümörü vakalarında tümörün iyi huylu mu kötü huylu mu olduğunu anlamak için asıl ameliyat öncesinde bir operasyon oluyor mu? mr sonucları yeterli mi yoksa bunu anlamak için? eğer tümör kötü huyluysa yine de ameliyat yapılabiliyor mu?

teşekkürler.
0
goodbyecruelworld
(20.10.08)
1. Sintigrafi, MR fln denenebilir. Ancak kesin değil bunlar. Kesin tanı için biyopsi yapılır. (Parça almak)

2. Kötü huylu olsa da ameliyat yapılabiliyor. Ameliyat önceki kafatasına radyoterapi tedavisi de uygulanmaktadır.
0
hlathguth
(20.10.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.