Giriş
(4)

Idrarin renksiz olmasi (su gibisin...)

ermanen
idranin renksiz olmasinda bir anormallik olabilir mi yoksa aslinda en normal ve saglikli durum mudur?Zaten cok su icince oluyor genelde ama mesela idrari hep renksiz olan insanlar var mi, ya da gun icinde az sivi alindigi halde idrar renksiz cikabilir mi falan...
idranin renksiz olmasinda bir anormallik olabilir mi yoksa aslinda en normal ve saglikli durum mudur?

Zaten cok su icince oluyor genelde ama mesela idrari hep renksiz olan insanlar var mi, ya da gun icinde az sivi alindigi halde idrar renksiz cikabilir mi falan...
0
ermanen
(20.10.08)
idrarın berrak ve açık sarı olanı makbul diye biliyorum. rengi koyulaştıkça ve bulanıklaştıkça kötü, hastalık belirtisi hatta. her gün mutlaka 1-1,5 litre su içmek lazım. çok çay ve kahve tüketiliyorsa içilmesi gereken su miktarı da arttırılmalı çünkü bu içecekler diüretik yani daha çok işetiyor ve su kaybına neden oluyor. mesela 1 bardak çay ya da kahve içiliyorsa mutlaka üstüne 1 bardak da su içmek lazım. az sıvı alınca genellikle idrar da koyu renk oluyor. mümkün olduğunca susuz kalmamak ve çişi tutmayıp ilk fırsatta tuvalete gitmek sağlık açısından önemli.
0
zen spider
(20.10.08)
İdrarın çok renkli ve/veyahut çok renksiz olması(biraz ana-baba tespiti gibi duracak ama) kişinin kendine iyi bakmadığına, çorapsız terliksiz soğuk taşa bastığına işarettir.

Yani tavsiye;

Çorap giyinin, sıcak/soğuk taşa yalınayak basmayın,
Çok gerekli görürseniz, yatmadan önce temiz bir çift çorap giyinin.

Kısacası;

Giyinin.
0
the bourgeois
(20.10.08)
benimki dengesiz çıkıyor. bazen su gibi, bazen sarı.
0
insanimsi
(20.10.08)
yavrım yaşa başa taşa oturma demiş atalarımız. açık renk olması kötü değil. koyulaştıkça ya ilaç kullanıosundur ya da enfeksiyon vardır hastalık vs. idrarı çok tutarsan da koyulaşır. koyu olması sağlık açısından istenmeyen bişeydir. açık renk olması iyidir yani. ama komple renksiz diyosan o da çok iyi deildir sanırım. hem az sıvı alıp hem çok tutup da renksiz çıkmaması lazım sanki.
0
cha
(21.10.08)
(6)

efexor xr ile konstantrasyon ilişkisi...

short
Bugün pskiyatriste gittim, ders çalışırken konsantrasyon sorunu yaşadığımı, odaklanamadığımı söyledim. Durumumdan bahsettim. Okulu uzatmış, bunun dışında sıkıntısı olmayan biriyim. Adam dayadı bana `efexor xr`'ı. Eczaneye gidene kadar antidepresan olduğundan habersizdim verdiği ilacın, eve gelip ne
Bugün pskiyatriste gittim, ders çalışırken konsantrasyon sorunu yaşadığımı, odaklanamadığımı söyledim. Durumumdan bahsettim. Okulu uzatmış, bunun dışında sıkıntısı olmayan biriyim. Adam dayadı bana efexor xr'ı. Eczaneye gidene kadar antidepresan olduğundan habersizdim verdiği ilacın, eve gelip nette ilaç hakkında araştırma yapınca da tırsmaya başladım.

Şimdi benim öyle büyük sıkıntım falan yok, sadece kafam dağılmasın istiyorum, bunalan oflayan puflayan ya da içine kapanan biri değilim. Ne bileyim mutluyum ben zaten. Küçük sorunlar var hayatımda ama çok da umursadığımı söyleyemem bu sorunları. Benim doktora gitme sebebim sıkıntılarım değildi, sadece oturduğum zaman masanın başına sıkılmadan birkeç saat ders çalışmamı sağlayacak bir kaç yöntem göstermesiydi belki de ama kesinlikle ilaçlık durumum olduğu aklımın ucundan bile geçmezdi.

Ben doktor değilim, haliyle adam bir şey görmüş ki bu ilacı vermiş diyorum şimdi ama ilacın uyku yaptığından vs bahsediliyor. Benim sorunum zaten konsantrasyon iken uyku yapan bir ilaç bana nasıl yardımcı olabilir acaba?

Bir de bu ilacın bırakılmak istendiğinde yoksunluğa sebep olduğunu söylüyor birçok insan. Ayrıca kullanılmaya başlanıldığı ilk zamanlarda da iştahsızlığa neden olduğu yazılmış birçok yerde. 1.70 boyunda 55 kilo ağırlığında yıllardır kilo almak için bir tek ağaca çıkmadığı kalmış biri olarak tek istediğim şey iştahsızlık yaşayıp iyice kilo vermek. İştahla ilgili bir problemim yok çok şükür.

Varsa uzman birileri bir şeyler önersin. Başka bir doktora daha yakın zamanda görünmeyi düşünüyorum zaten ama bilen birileri bir yol gösterirse süper olur.

Bu ilaca başlayayım mı ben? Tok karnına demişlerdi, yeni de yemek yedim? Ne dersiniz?
0
short
(20.10.08)
Ben de doktor değilim ama zamanında öğrenci olmuş birisiyim. Dolayısıyle, insanın sevmediği bir konuya/derse çalışmasının sıkıntı verebileceğini bilen bir kişiyim.

Tavsiyem; dişinizi sıkıp, size göre en kritik olan yerleri öğrenmeye çalışmanız. Ayrıca arka planda sevdiğiniz bir müziğin çalması da en azından bir işe yarayabilir. Birkaç saat sıkılmadan ders çalışmak pek de olası bir şey değil bence, hele de ilgili konu sevilmiyorsa... Sıkıldıysanız bırakın. Kısa bir süre sevdiğiniz bir şeyle ilgilenin, sonra tekrar geri dönün. Hatta madem kilo almak sitiyorsunuz, çikolata veya dondurma tarzı bir şeyler de yiyebilir ve sonra derse dönebilirsiniz :)

Tekrar söylüyorum doktor değilim. Ancak; sizin "anlattığınız durumda" olsaydım o ilacı hayatta almazdım, siz de almayın bence. Ayrıca bir dersi verememek (en kötü ihtimal) çok da kritik bir şey değil. Henüz tanışmamış olduğunuz garip ilaçlarla tanışma nedeni ise hiç değil bence...
0
silhouette
(20.10.08)
Valla tıpçı arkadaşlar kusura bakmasın ama, doktorların ciddi bir kısmı hasta-hastalık-ilaç olayında algoritmalar oluşturmuşlar, bir kelimeyi duyunca kafalarında bir ilaç var onu dayıyorlar. Hastalık yoktur hasta vardır düsturunu benimsemiş doktor sayısı gördüğüm kadarıyla oldukça az. Seninki de o algoritmasya göre antidepresanı dayamış anlaşılan.

Ya başka doktorlardan da görüş al, ya da kendi başına halledebileceğin bir şeyse ilaca hiç başlama derim ben. Ben bu yüzden bir rahatsızlık için 4 doktor değiştirdim, ve sonunda gerçek doktoru bulunca önceki gittiklerimin ne kadar cahil cühela olduklarını anladım. Benim sorunuma bir kaç sene önce daha az yan etkili ve daha çok etkili bir tedavi çıkmış, öncekilerin bundan haberi bile yoktu inan.
0
sui
(20.10.08)
evet, tıpçı arkadaşlar kusura bakmasınlar tabi ama iyi elmadan fazla çürük elma var gerçekten. tabi seansınızın nasıl geçtiğini neler konuştuğunuzu bilmeden yorum yapmak çok sağlıklı değil,elbette doktordur bildiği vardır ama en basitinden; verdiği ilaçla ilgili bilgi vermesi gerekir doktorun. hele yaşadığımız dönem itibariyle her türlü ilaçla ilgili araştırma yapabilecek teknolojilere sahibiz, doktorlar bu hatayı yapmasalar artık ne güzel olur. hele psikiyatristler...
neyse, şahsi önerim eğer imkanın varsa bir doktorla daha görüş, içine sinmeyen bir tedaviye yanıt verme ihtimalin de azalır zaten.

gerçi ; öyle ilaçlar var ki misal epilepsi ilacı aslında, ama psikiyatrik bir rahatsızlığı da düzeltiyor bir şekilde. farmakolojiye güvenmedikten sonra psikiyatriste gitmeyin, ilaç yazmayıp ben seni bi dinliym diyenini görmedim ben.

ama şu da var, ilaçların prospektüsünde milyonda bir görülen şeyleri dahi yazmak durumundalar, orda yazanlarla kesin yargılara varmamak lazım. bi de her ilaç herkeste aynı etkiyi yaratmıyor, hatta farklı dönemlerde bambaşka etkiler - yan etkilerden bahsediyorum- yaratıyor. misal ilk prozac kullandığımda bir ayda 7 kilo vermiştim, sonra kullandığım antidepresanlarda ya da prozacta böyle bir etki görmedim. adam zaten biraz da cüssene bakıp dozajlıyor. kilo vermek en büyük sıkıntın olsun boşver ;)
bir de uyku yaratacağına ya da iştahta artma-azalma yapacağına inanırsan öyle olur,cidden.
0
ahandanick
(20.10.08)
efexxor, antidepresanlar içerisinde farklı ve güçlü bir ilaç, niye bu ilacı verdiği tamamen seanstaki durumuna bağlı, doktor koyduğu teşhisi söyledi mi? ona göre bir bildiği vardır elbet, eğer inanmıyorsan tekrar gidip teşhisini sor.. İlaca başlamaya karar verirsen dozaja dikkat etmen lazım genelde 75 ile başlayıp 150 ye çıkarlar, herhangibir yan etki görürsen hemen arayıp doktora haber ver, belki ilacı değiştirmesi gerekir.
0
acpi
(20.10.08)
Okulun uzamasından ve ailemin bu durumdan tedirgin olmasından başka bir şikayetim olmadığunu söyledim. Zaten toplamda beni 5 dakika ya dinledi ya da dinlemedi adam, hiç yorum da yapmadı. Ben konuşur sanmıştım, o susmayı tercih etti, düzeyli bir ilişki yaşadık kendisiyle :)
0
🌸short
(20.10.08)
efexor dikkat eksikliğine iyi gelir.
doktor geçinen doktor olammaış kişilere güvenmeyiniz.
prospektüste yazan her şey illaki olacak diye bir kural yoktur.

işi ilmeye kişilerden sağdan soldan duyduklarınızla kendi başınıza iş açmayın.
her gün konu komşuyu dinleyip tedaviyi uygulamayan ve çok daha kötü durumlara düşen onlarca kişi görüyorum.

doktor olayan kişiler önce doktor olsunlar sonra tavsiye versinler diyorum.
0
eleanor
(14.02.09)
(5)

kramp

kibritsuyu
geçen burada da tavsiye sormuştum. kilo vermek amaçlı yüzmeye başladım. en son cumartesi günü yüzerken toplamda 1400 metre, set olarak da 400 metre tamamlanacaktı ki son 25 metre dönüşünü yapıp duvarı tepiklememle birlikte sol bacağıma (bilek diz arasındaki kısmın arkası. adı neyse buranın) inanılma
geçen burada da tavsiye sormuştum. kilo vermek amaçlı yüzmeye başladım. en son cumartesi günü yüzerken toplamda 1400 metre, set olarak da 400 metre tamamlanacaktı ki son 25 metre dönüşünü yapıp duvarı tepiklememle birlikte sol bacağıma (bilek diz arasındaki kısmın arkası. adı neyse buranın) inanılmaz bir kramp girdi. durdum, kulvar ipine tutuna tutuna kenara gittim. uzun bir süre açılmadı (tek başıma olduğundan dizimi kendime çekip ayağımı da kendime doğru çekme hareketi yaparak açmaya çalıştım. yanlış mı yaptım bilmiyorum). tam geçti gibi olunca ayağımı oynatmamla yeniden girdi. epey bir süre havuzun içinde kıvrandım. hayır geçse çıkacam da geçmiyo ibne. neyse ben diyim 5 dakika, sen de 10 dakika sonra geçti gibi oldu. çıktım, seke seke gittim. iki gün oldu hala ağrıyor.

kesintisiz çok yüzdüğümden mi oldu, daha üçüncü günden toplamda mı abartmışım ondan mı oldu, en son 2 saat önce yemek yemiştim daha mı aç gitmeliydim ondan mı oldu, henüz hamlığım geçmedi ondan mı oldu, magnezyum eksiğim mi var acaba ondan mı oldu? nedir sizce?
0
kibritsuyu
(20.10.08)
kılınız varsa ve çok acil bir durumsa (yanınızda kimse yoksa mesela) son çare olarak kıl çekin o bölgeden. yoksa çimdikleyin. spordan sonra soda içmeye özen gösterin abartmadan, ter yoluyla vücudunuzun attığı minerallerin geri kazanılmasına yardımcı olacaktır. sodadan başka bu işlere yarayan özel içecekler de mevcut. kramp giren yeri spor yaptıktan sonra da esnetin mutlaka. toplanan laktik asidin dağıtılmasına yardımcı olur. kramp laktik asit birikmesinden kaynaklanır ve gidermenin yolu laktik asidi dağıtmaktır. bol açma-germe ve mineral takviyesi ile bu iş aşılır.
0
kopuk ucurtma
(20.10.08)
iyot eksikliğinden de kaynaklanabiliyormuş galiba kramplar ama seninki kas yorgunluğundan dolayı olmuşa benziyor. az da yüzmemişsin hani.. yazık kaslarına, abanma birden bu kadar :)
0
mortanius
(20.10.08)
tek el havuzun kenarında diğer el kasılan bacağın ayak parmağında. bacak dimdik, ayak parmağını kendine doğru çekiyorsun dolayısıyla ayak ile bacak arasındaki "yüzerken 180'e yaklaşan açı" neredeyse 90 derecenin altına düşüyor. kramp kısa sürede geçip havuzun kenarına cıkacak zamanı tanıyor. denizde olursa daha zor ve tehlikeli tabiki. onda da sırtüstü yatıp bişiler yapılabilir.

magnezyum ise kasları gevşetiyor. alakasız bir kas gerginliği nedeniyle içmeye basladım ve faydasını da gordum. uzun süreli kullanımda böbrekleri yoruyormuş. ancak vücutun bu büyük efora alışana kadar kullanabilirsin bir-iki paket.

bu arada hangi havuzdasın. anadolu yakasında mısın?
0
eleventh american esme has met
(20.10.08)
magnezyum ve potasyum eksikliği ve aşırı yüklenmenin bir sonucu. doğaldır. daha yavaş arttır antreman şiddetini ve sağlam bir multivitamin takviyesi al. potasyum için muz da yiyebilirsin her antreman öncesi.

kalf'a kramp girmesi meşhurdur. parmak uçlarını kendine doğru çekerek açacaksın krampı. can yakar ama çaresi bu.
0
arnold schwarzeneger
(20.10.08)
Magnezyum tozu oluyor eczanelerde. Evde bulamadım şimdi ama D ile başlıyordu adı...
0
inugard
(20.10.08)
(2)

[ sağlık ] Kalori Hesabı

demoniclewinsky
Gün içerisinde 8 saat çalışan/okula giden bir kişinin ortalam harcadığı kalori miktarı nedir? ve kişinin kalori ihtiyacı bu değerin üzerinde mi olmalıdır yoksa biraz altında mı olmalıdır?
Gün içerisinde 8 saat çalışan/okula giden bir kişinin ortalam harcadığı kalori miktarı nedir? ve kişinin kalori ihtiyacı bu değerin üzerinde mi olmalıdır yoksa biraz altında mı olmalıdır?
0
demoniclewinsky
(19.10.08)
www.kaloricetveli.net - buradan normali işaretleyerek hesaplayın. günlük ihtiyacın altında yerseniz kilo verirsiniz, üstünde yerseniz kilo alırsınız.
0
blackdog
(20.10.08)
Sadece boyunuza, kilonuza, yaşınıza değil metabolizmanıza da bağlı. Yukarıdaki gibi kalori cetvelleri normal insanları baz alırlar, metabolizmanız yavaşsa daha az kaloriyle hayatınıza devam ediyor olabilirsiniz. Misal uzun süreli az kalorili bir rejim yapıp, bol bol kilo verirseniz, muhtemelen metabolizmanızı yavaşlatacağınızdan, rejim sonrası normal bir yeme şekline dönseniz bile deli gibi kilo almanız olasıdır.
0
sui
(20.10.08)
(10)

olmem yakin midir?

twodimensionprism
sayin tipcilar ve de benim kaynimda da vardi insanlari,son zamanlarda durup dururken beynim yerinden ziplayip, gozlerim bir an odagini kaybedip aptalliyorum ve gozlerimin kararmasi da bonus olabiliyor. agzimdan kopukler sacarak olmem yakin midir? yoksa yogun stres (bok pusur degil ciddi ve de yukl
sayin tipcilar ve de benim kaynimda da vardi insanlari,

son zamanlarda durup dururken beynim yerinden ziplayip, gozlerim bir an odagini kaybedip aptalliyorum ve gozlerimin kararmasi da bonus olabiliyor. agzimdan kopukler sacarak olmem yakin midir? yoksa yogun stres (bok pusur degil ciddi ve de yuklu stres) bunun sebebi olabilir mi? olabilirse nasil kurtulunabilir?
0
twodimensionprism
(18.10.08)
stres ve yorgunluk bir suru garip durum yaratabiliyor ama yine de gidin doktora bir tomografi cektirin iciniz rahatlasin
0
ermanen
(18.10.08)
tez zamanda bir beyin mr'i çektir.
0
goodbyecruelworld
(18.10.08)
an itibariyle saglik karnem olmadigini belirtmeyi unuttum
0
🌸twodimensionprism
(18.10.08)
stresten oluyor sanırım. vitaminmiş neymiş ihmal etme, yürüyüş yap beyin okşijen alsın.

türk flminde yaşıyor olsaydın ölümün yakın olduğu için güzel bir kız, yakışıklı bir genç seni teselli etmek için evlenirdi, ne güzel olurdu.
0
mea maxima culpa
(18.10.08)
mea haklı. oksijen çok önemli. sigara kullanıyorsan kullanma ve içilen yerde de kesinlikle durma.. sabah yürüyüşlerine çık. bol bol su iç. taze meyve sebze tüket.

ama beyin mr'ini mutlaka cektir.
0
goodbyecruelworld
(18.10.08)
strese biraz ara ver. tatile filan çık
0
2day2die
(19.10.08)
uykusuz kalma, beslenmene ve uykuna dikkat et, sigara alkol vs püsür varsa minumuma indir. para bulduğun ilk dakikada doktora git. geçmiş olsun.
0
betty puf puf
(19.10.08)
agzindan kopukler sacarak olebilirsin, doktora gorun.
0
lejant
(19.10.08)
beyin şakaya gelmez hocam, doktor en iyisi.
0
robin crusoe
(19.10.08)
aşırı stres, aniden gelen kriz ve ölmekten söz etmenizi göz önünde bulundurursak derdiniz panik atak olabilir. ama bundan önce fiziksel bir hastalık olup olmadığı anlamak için bazı kan ve tiroid testleri yaptırmanız lazım. bunlar temiz çıkarsa psikolojik bir sorun olduğu düşünülebilir. mutlaka bir doktora görünmelisiniz. önce bir dahiliyeciye gitmek ve onun isteyeceği testleri yaptırmak iyi olacaktır. sağlık karneniz yoksa da bir sağlık ocağına ya da eğer kadınsanız ücretsiz sağlık hizmeti verilen kadın ve aile sağlığı merkezlerine ((bkz: kadin ve aile sagligi merkezi )* gidebilirsiniz.

*bu merkezlerin ücretsiz olduğunu duydum ama prosedürü bilmiyorum, tedavi değil yalnız teşhis konusunda hizmet veriyor sanırım.
0
zen spider
(20.10.08)
(12)

regl geciktirici hapları

iris
ne zaman almaya başlamak ve ne zaman bırakmak gerekir?
ne zaman almaya başlamak ve ne zaman bırakmak gerekir?
0
iris
(18.10.08)
bence hormon dengeni hiç bozma. niçin alma gereğini duyuyorsun ki?
0
mea maxima culpa
(18.10.08)
adet olmadan 2 gün önce. sabah öğle akşamdı yanılmıyorsam.

hem geçerli bir nedeni olmasa neden sorsun? zevkine geciktirmek istemiyor heralde.
0
mortifera
(18.10.08)
ay bu sorulara erkekler bilgiç bilgiç cevap vermiyor mu, bayılıp kalıyorum. bu engin bilgi birikiminiz nerden? kadın olarak geçirdiğiniz enkarnasyonlardan mı?

belki başka şekilde yardımcı oluruz diye düşünmüş idim efendim.
0
mea maxima culpa
(18.10.08)
mortifera'nın dediği gibi adet olmadan 2-3 gün önce (eczacıya sorunuz) almaya başlıyorsunuz sabah-akşam (ya da sabah öğlen akşam olarak, eczacı bilir.) olmak üzere. yaklaşık 7 gün mü ne alacak kadar hap oluyor kutunun içinde. ama siz ondan daha az sürede de kesebilirsiniz.
ben iki kere kullandın, birinde öss ye girerken ağrı çekmek istemediğim için, bi keresinde de önceden ayarlanmış denize girmeli tatili boka çevirmemek içindi. hormon dengemden şikayetçi olmadım.
0
ophelia
(18.10.08)
soru "kullanayım mı kullanmayayım mı" olmadığı sürece "bence o dengeyi bozma sen en güzeli..." demek bence daha bilgiç.

ikinci olarak, eski kız arkadaşlarımdan çoğunun kullandığı oldu, burdan bu engin bilgi haznem. kadın olarak enkarnasyon geçirdiysem de hatırlamıyorum. hatırlasam zaten öncelikli olarak çoğunu anlamakta kullanırım, regl geciktirici tavsiyesi vermek için değil.
0
mortifera
(18.10.08)
"çoğunun kullandığı" mı?

çok ilginç ya. gerçekten böyle mi?

ben bunu okuyunca direkt tehlikeli bişi ne gerek var dedim, gerçekten çok insan kullanıyor mu bunu?

ben öyle bir-iki kere duydun sandım.
0
mea maxima culpa
(18.10.08)
yaz tatili esnasında kullanan bol. bazılarını deli gibi sinirli yapıyor en kötü etkisi o. ondan gayrı bir de sivilce filan yapabiliyor.

ertesi gün hapı filan değil ki bünyenin içine kalıcı sıçsın...
0
mortifera
(18.10.08)
ya tatil esnasında ne gerek var? tampon denen bişi var. gayet güzel ve rahat.
ama bizim kızlarımız hep bilgisiz ve çekingen bu konularda.

ben pek geleneksel kafaya sahip olmadığım için bazı şeylere hala şaşırıyorum. kusura bakmayın yani.

misal seneler önce dergilerde filan okuyup kendi kendime gidip tampon satın almış ve kullanmaya başlamıştım. ne etrafımda kimse kullanırdı ne tavsiye etmişti. o kadar sene sonra bile pek kimse kullanmıyor. halbuki ne kadar hijyenik ve rahat birşey. denizine gir, havuzuna gir, sporunu yap. normalde olan ağrıları bile ortadan kaldırıyor.
0
mea maxima culpa
(18.10.08)
tatilde insanın tek derdi yüzmek atlamak zıplamak olmuyor sanırsam...
0
mortifera
(18.10.08)
eheheh. tek derdin yüzmek olmadığını biliyorum. o kadarını yazdım, napalım :))
0
mea maxima culpa
(18.10.08)
usulen cevap yazayım, reglinin 2 gün öncesinden almaya başlayacaksın. bıraktıktan 2 gün sonra da regl oluyorsun, ona göre hesap yaparsın.

ama bence alma, son iki defadır kullandıktan sonra tüm hormon dengem altüst oldu. daha sonra internette araştırdım biraz, "geciktirici" yerine doğum kontrol hapı da belli bir süre geciktirebiliyormuş (tabii eğer öncesinde kullanılmıyor ise). bence bir doktora git, doğum kontrol hapı daha iyi olabilir..
0
yumusakdiken
(19.10.08)
regl tam başlamak üzereyken bile alınabilir,bir haftadan fazla kullanmayın.
0
elbar
(19.10.08)
(10)

soğuk algınlığı - acil ayağa kalkmak

raj
Sayın duyuru insanları,Bu akşam organizatörlüğünü yapmam gereken `michael jackson zirvesi`nden önce 39derece ateş ile yatıyorum. Dün (cuma) akşam nispeten daha düşük olan ateşim bütün çabalarıma karşın arttı, fakat akşamki zirveye gitmem de gerekiyor (bir zirve düşünün ki organizatörlerden biri evde
Sayın duyuru insanları,

Bu akşam organizatörlüğünü yapmam gereken michael jackson zirvesinden önce 39derece ateş ile yatıyorum. Dün (cuma) akşam nispeten daha düşük olan ateşim bütün çabalarıma karşın arttı, fakat akşamki zirveye gitmem de gerekiyor (bir zirve düşünün ki organizatörlerden biri evde yatıyor olsun,)

Şimdi bu sorunun daha önce sorulan duyuru sorularından farkı şudur:
bu akşam saat 4-5 gibi ayağa kalkıp gece de zirvede ayık kalabilmem lazım. beni hemen ayağa kaldıracak hızlı, etkili bir yöntem biliyor musunuz? (yan etkileri boş verin, pazar bütün gün yatarım farketmez)

grip değil bildiğiniz soğuk algınlığı yaşıyorum.

dediğim gibi: hızlı, etkili, yan etkileri fark etmez.

bir daha düşündüm de, acil yardım lazım, her türlü fikre açığım.

not: durumun aciliyeti göz önüne alınırsa moderatörlerden ricam (eğer mümkün ise) kısa bir süre için (öğleden sonra 4-5'e kadar) bu duyuruyu tepeye sabitlemeleridir.
0
raj
(18.10.08)
dostum bence zirveyi falan salla. hayatından önemli mi zirve. 39 derece ateşle yatıyosan dinlenmen şart. zirvelerde çılgın atmak yerine, sık sık ama üşütmeden ılık duşlar alman lazım. duştan sonra da yorgana sarılmıycaksın ama. normal ısıda bi odada dinlen üzerini fazla örtmeden ki vücut ısın düşsün. aktarlardan alacağın kış çayı denen şeyi ya da ayrı ayrı bol bol kuşburnu ıhlamur nane limonu karıştır, çay olarak demle, iç. portakal, greyfurt, limon u da karıştırıp içiyorum ben iyi geliyor. ama mucize bi ilaç daha yok literatürde bu hastalığı şıp diye geçirebilecek. ilaçla bi haftada ilaçsız yedi günde geçer diyolar ya doğru diyolar.
not: zirveyi ertelemeyi de deneyebilirsin. madem o kadar önemli.
0
rentts
(18.10.08)
Serum anında iyi yapar insanı aslında, ama pek gerçekçi bir çözüm değil sanırım. TylolHot işine girişebilirsin. Hani var ya toz parasetamol, sıcak suya döküyorsun. Bir de BenicalCold tavsiye ederim. Hap o da. Bu ikisi de hızlı çözümler, tabi içerdeki bakteri aktivitesinin boyutlarını bilemediğimiz için, göreceli hızlı demeliyiz.
0
foreignsilhouette
(18.10.08)
hmm tylolhot ve benical cold, ikisi de tüketildi demin 10dk ara ile. zannedersem ilaç kotasını doldurdum, bunun sonrasında başka öneriler? mesela işte "ayağına sıcak su bağla ama kıçını açık tut, nenem öyle kaptı şıp dedi iyileşti" gibi şeylere geldi sıra.

hadi hayal gücünüzün ürünlerini bekliyorum.
0
🌸raj
(18.10.08)
sıcak duş, ayaklara sıcak su torbası. c vitaminli aspirin.

ve kötüyseniz gerçekten yataktan çıkmayın.
0
mea maxima culpa
(18.10.08)
illa çıkacaksanız, red bull benzeri bir içecek için, en azından ayakta kalabilirsiniz gece boyunca.
0
saryade
(18.10.08)
geçen sene canlı yayında simültane çeviri yapacağım günden bir gece önce 40'a yakın ateşle acile gittim, 2 tane serum bağladılar o gece, ertesi gün de sesim için aklıma geldikçe boğaz pastili aldım. öyle toparlamıştım o günü. serum. kesinlikle.
0
cedilla
(18.10.08)
"Serum anında iyi yapar insanı aslında"
" serum kesinlikle"
arkadaşlar bu sıvılar sihirli değil, içinde en basitinden tuzlu su var.
@raj: u olayın tedavisi dinlenmek. benical ya da tylol'u 6 satte bir tekrarla, bol sıvı al ve dinlen. Kendine çok yüklenirsen o basit grip başına işler açabilir.
0
october swimmer
(18.10.08)
en hizlisi zirveden once igne vurulmak ve daha sonra bitki caylari tylolhotlar falan, ustune bir de enerji icecegi ic ve cikolata ye.. ama zirvede de otur bence bir yerde, dinlen :)
0
ermanen
(18.10.08)
yardımcı olan herkese teşekkürler, olacağı yokmuş bu işin, ne denediysem fayda etmedi, ateş de 40'a geldi gitti, ben yataktan çıkmasam en hayırlısı gibi duruyor.
0
🌸raj
(18.10.08)
sanırım cevap için geç kaldım ama şöyle bir şey önerebilirim. ben yapıyorum gayet etkili oluyor:
bi tencere alıyorsun büyükçe, suyu koyuyorsun o kaynarken ya da kaynamadan ya da kaynadıktan sonra farketmez, içine bilimum elma(dilimli) portakal(dilimli) vb bilimum meyveleri atıyorsun, limon sıkıyorsun(ya da limonu dilimleyip atıyorsun), adaçayı ve ıhlamur sap olarak varsa onları da atıyorsun . bi güzel kaynıyor. sonra bu karışımımız demlenince(ıhlamur iyice rengini verince) kepçeyle dolduruyorsun bardağına içiyorsun. şeker yerine de biraz bal koyuyorsun bittikçe içiyorsun bittikçe içiyorsun, ateş için etkili midir bilmyiorum ama en azından ayakta durucak enerjiyi veriyor. kocakarı ilacı gibi oldu ama gerçekten işe yarıyor.
ateş için de yamulmuyorsam alın kısmına sirkeli bez koyuyorsun bir süre.
0
ymerdiveni
(19.10.08)
(7)

karın ağrısı

ben de bir gun yazar olurum belki
sevgili ekşiduyuru hekimleri,üç gündür karnım ağrıyor. ağrıyordan ziyade ara ara vuran sancılanmalar var desek daha iyi tanımlamış oluruz. semptomlar şöyle:-karnım şiş. sert böyle.-tuvalete düzgün çıkamıyorum. ama kabızlık veya diaretik bir durum da söz konusu değil.-ara sıra geğiresim geliyor ama g
sevgili ekşiduyuru hekimleri,
üç gündür karnım ağrıyor. ağrıyordan ziyade ara ara vuran sancılanmalar var desek daha iyi tanımlamış oluruz.
semptomlar şöyle:
-karnım şiş. sert böyle.
-tuvalete düzgün çıkamıyorum. ama kabızlık veya diaretik bir durum da söz konusu değil.
-ara sıra geğiresim geliyor ama geğiremiyorum. nadiren geğirince de hıçkırık gibi kısa kısa geğiriyorum.
-sancılar sadece midemde değil, daha aşağılarda da sancılanma oluyor.
-kusma bulantı yok
-iştahsızım.

bu neden olabilir yahu. sancı geldiğinde dayanılmaz oluyor.
0
ben de bir gun yazar olurum belki
(16.10.08)
Doktora gitmeyi neden denemediniz? Apandisit falan mı ki? Apandisitse zor olur. Bence buradan tavsiye almadan direkt gitseydiniz keşke. Gitme imkânınız mı yok ki? Fırsat mı yok? Bence fırsatını bulunca gidin derim.
0
nuage
(16.10.08)
apandisitimi 13 yaşında aldırdım.

edit: ulan aldırdım diyince sanki böyle hastaneye gidip "apandisidimi alın, istemiyorum onu artık" demişim gibi oldu. öyle değil, zorla aldılar.
0
🌸ben de bir gun yazar olurum belki
(16.10.08)
(bkz: assit)
gerçi neden assit olsun ki diyeceğim de karın şiş diyorsunuz. e doktora gidin :)
0
there is nothing left for me
(16.10.08)
tekrarlıyorsa ara ara:
(bkz: spastik kolon)
0
kurukafa
(16.10.08)
yaw doktora git, doktora git diyorsunuz, tamam eyw, gideceğim, ama yarın. Bu gece vakti neyim olabilir diye merak ettim. hemen şimdi doktora gidemem heralde. :-)
0
🌸ben de bir gun yazar olurum belki
(16.10.08)
spastik kolon olma ihtimali yüksek.
0
likeinme
(17.10.08)
mide fıtığı olmasın aman?
0
cardioid
(17.10.08)
(10)

roaccutane yardım

szqnn
şimdi bu lanet olası ilacı kullanmaya çalışıyorum lakin feci şekilde kaşındığım için bir türlü devam edemiyorum (yaklaşık 15-20 kapsül kullanabildim) bugün gittim doktoruma dedim ben yine kaşınıyorum o zaman dedi tedaviyi kesicez yapıcak bir şey yok ben de kesmek istemediğim için dedim 20 mg a düşür
şimdi bu lanet olası ilacı kullanmaya çalışıyorum lakin feci şekilde kaşındığım için bir türlü devam edemiyorum (yaklaşık 15-20 kapsül kullanabildim) bugün gittim doktoruma dedim ben yine kaşınıyorum o zaman dedi tedaviyi kesicez yapıcak bir şey yok ben de kesmek istemediğim için dedim 20 mg a düşürelim dozajı(40 mg kullanıyordum) bir de öyle deneyelim.tamam dedi kaşıntın bitince günde 20 mg al.

şimdi sorum şu; bu doktoru hiç gözüm tutmadı.ilgisiz,sorulara kesin cevap veremeyen enteresan bir zat.(boğaziçi tıp merkezindeki dermatolog) diyorum bir de başka doktora mı görünsem?
aynı sorundan mustarip arkadaşlar cevap verebilirse müthiş olur.

şimdiden teşekkürler.
0
szqnn
(16.10.08)
ciltteki kuruluktan ileri gelen bir kaşınma mı yoksa nedir ?
0
killarmy
(17.10.08)
yok öyle olsa doktor söylerdi deli gibi kaşınıyor her yerim.a vitamini fazlalığından olsa gerek diye düşünüyorum.
0
🌸szqnn
(17.10.08)
roaccutane...cift tarafli keskin bicak. Kasintin tahminen cildinin asiri kurumasindan kaynaklaniyordur, hekiminin bir nemlendirici, en azindan dudaklarindaki catlamalara karsi (ki cok aci verir sizim sizim) bir seyler önermesi gerekirdi?

ayrica birden 40la baslamis o da bir tuhaf, dozaj yüklemesi yapilmaz benim bildigim, 20mg ile baslarsin ama kendi takdiri tabi.

sana neutrogena nin dudak nemlendiricisini öneririm, hem yagli degil, hem de yapis yapis olmuyor. Kasintin lokalse sözlükten mesaj at, bir-iki krem önerebilirim. Gecmis olsun, yanliz sunu da söylemem gerekiyor, cok ama cok zorunda kalmadigin sürece roaccutane kullanma, uzun dönemde ne gibi etkileri var henüz belli degil...
0
the man who hears deepest inquisitions
(17.10.08)
roaccutane kullanan bir kişi olarak konuşuyorum. ilacın yan etkileri arasında kaşıntı belki de en hafifi. daha yeni başlamışsınız ve yol yakınken "bırakın" derim.

ilerleyen safhalarda cilt o kadar kuruyor ki, pul pul dökülmeye başlıyor. dudak, sert bir hal alıyor ve yemek yemek işkence oluyor.

en kötüsü de, psikolojik olarak yaşattığı sıkıntı.. evet, böyle bir gerçek de var.
0
co2s2
(17.10.08)
doktora bile güvenemiyorsun artık. azıcık pürüz varsa bile bu saçmasapan ilacı dayıyo hastaya. bana da zamanında cilt doktoru çok az sivilcem olmasına rağmen bunu yazmıştı, neyseki ilacı araştırıp kullanmamam gerektiğini anlamıştım.
0
deahy
(17.10.08)
former bir kullanıcı olarak bende tecrübelerimi paylaşayım. depresif yapar doğrudur, kullandığım süre içinde selam veren insana bile tahammül edemiyordum. neyseki xanax var. halsizlik yapar, sabah yataktan 1001 değişik manevra yaptıktan sonra kalkarsın falan. neyseki kafein var. kuruluk yapar ama bence kuru cilt, yağlı ciltten iyidir. neyseki betanthen, bentantol türevi bir umum zerzevat var. dudak çatlatır, evet. lipstick diye bir teknoloji var.

dozaj olayına gelince; ben 30 mg/gün kullandım, kaşıntı konusunda ciddi şikayetlerim olmadı. alkolle aldım, sabah aldım, akşam aldım, geceyarısı aldım; karaciğerde bir sorun yaratmadı. ama tüm bunlar bünye meselesi olabilir tabi.
0
killarmy
(17.10.08)
@the man who hears deepest inquisitions:bu ilacı yaklaşık 1 senedir araştırıyorum hakkında baya bilgim var sanırım.krem olarak bepanthene yazmıştı evet ama dudak için.şimdiye kadar bir çok tedavi gördüm ama hiç birinden sonuç alamadım 2 tane doktor roaccutane kullanmam gerektiğini söyledi araştırmalarıma göre ben de pek sıcak bakmıyorum bu ilaca doktorlara da bunu belirttim başka tedavi verdiler ve yine sonuç alamadım o yüzden roaccutane kullanmak farz oldu=)

@metal revolution: ciltte soyulma olucak kadar kullanamadım maalesef kaşıntılarımdan dolayı.evet bana da 40 biraz fazla gibi geldi kilomun 57 olduğunu göze alırsak.ilk kaşındığım zaman bir daha kan tahlili istemişti doktor ve kaşıntılarımın ilaçla bi alakası olmadığını tahlillerimin iyi olduğunu söylemişti bir kaşıntı ilacı verdi 2 tablet kullandım geçti kaşıntım sonra tekrar başladım roaccutane a 4-5 kapsül kullandıktan yine başladı ve şu an yine bıraktım.

@c02s2 :sosyal bir insanım psikolojik sorunlar yaşayacağımı sanmıyorum yaşasam bile çevremdeki insanlar sayesinde bunun üstesinden gelmek çok zor olmaz :)hem sizler de varsınız:)

@deahy:benim de fazla sivilcem yok ama akneler kistik olduğu için çok güçlü ve oldukça büyük hele ensemde çıkanlar yüzünden boynumu çeviremiyorum o derece o yüzden bu ilacı kullanmam elzem.

@killarmy: birden 40 mg vermesi bana ağır geldi gibime geliyor.en azından vücudu alıştırmak lazımdı sanki.
0
🌸szqnn
(17.10.08)
bu ilacı yaklaşık 1 sene kullandım. kesinlikle doktor kontrolünde kullanmalısın. hemen her ay tahlil yaptırmak gerekiyor. benim gittiğim ilk doktor bu ilacı kullandırmamıştı, ikincisi de 'daha ne bekliyoruz' modunda yaklaştı olaya.. dozunu düşürmek ne kadar işe yarar bilmiyorum ama başka bir doktora daha görün bence.. kaşıntı derken kızarıklık da var mı? A vitamini içeren şeyleri fazla yiyor muydun ilacı kullanırken?
0
quinza
(17.10.08)
@quinza : hayır hiç yemedim desem yeridir.kızarıklık falan da yok içten içe kaşınıyor her yerim.
0
🌸szqnn
(18.10.08)
valla bence roaccutane işine girmeyin. ben de sosyal bir insandım. memleketin en güzel üniversitesinde, otel gibi yurtlarda cillop gibi bir hayatım vardı. ağzım burnum yamuldu sonra...
0
co2s2
(29.10.08)
(7)

Grip olduktan sonra yıkanmak

joehigashi
Dün ateş, hapşurma, öksürme gibi sebeplerle gribe yakalanıp yorgan döşek yattım. E haliyle ateşle beraber felaket şekilde terledim. Bu gün iyiyim.. Ufak tefek öksürük dışında bir şey yok. Şimdi bunun üstüne bu gün duş alırsam bu grip yeniden tekrarlar mı ? Yoksa biraz daha mı beklemeliyim ?
Dün ateş, hapşurma, öksürme gibi sebeplerle gribe yakalanıp yorgan döşek yattım. E haliyle ateşle beraber felaket şekilde terledim. Bu gün iyiyim.. Ufak tefek öksürük dışında bir şey yok. Şimdi bunun üstüne bu gün duş alırsam bu grip yeniden tekrarlar mı ? Yoksa biraz daha mı beklemeliyim ?
0
joehigashi
(16.10.08)
Anormal sartlar yuzunden buz gibi soguk bir evde degilsen bir sey olmaz. Sicak bir dus yapip cikinca iyi giyinmeye bak.
0
wpi
(16.10.08)
sokaga cikacaksan dikkatli giyin olsun bitsin ya da uyumadan once yıkan sıfır risk
0
gdduman
(16.10.08)
eğer banyodan sonra sıkıca sarınıp saçını iyice kurularsan sıcak bir banyo iyi gelir. temizlik her zaman insana iyi geldiği gibi sıcak su, su buharı soğuk algınlığı için iyidir. aspirin de al bence. sonra ısıttığın odada güzel bir battaniye altına filan gir yat mis gibi.
0
mea maxima culpa
(16.10.08)
gripten kurtulmanın en güzel yolu terledikten sonra alınan duştur. üstüne bir de aspirin ve nane-limon içersen zımba gibi olursun.
0
teritori
(16.10.08)
Şayet burnunuz tıkandıysa ve nefes almakta zorlanıyorsanız, duş iyi gelir. Ben ne zaman grip olsam, eski evimin üst katımdaki teyze bana "Duş al hemen." derdi ve gerçekten de işe yarardı.
0
nuage
(16.10.08)
duştan sonra kurulanacağın oda çok önemli. sıcak olmalı. hatta sadece grip olduğun zamanlarda değil, her zaman sıcak olmalı. bir de duş sonrasında tamamen kurulanıp, vücudun tekrar ısınmasına yetecek kadar zaman olmalı.
0
co2s2
(16.10.08)
süper olur, süper. şööyle sıcak duşunu al, bir güzel kurulan, saç kurutma makinesiyle saçlarını kurut hatta giysinden içeri hava ver sıcak sıcak. sonra da yat uyu (:
0
girl in a coma
(16.10.08)
(1)

+12 Uykusuzluk vs Ereksiyon

akcelik
normalde günde x defa ereksiyon olurken, uykusuz halde bu neden üç- dört misli x şeklinde olmaktadır? gece uyumadım çok yorgunum ama dediğim gibi...bu durumu yıllardır merak ederim, mantıklı açıklması nedir acep?edit: ayara müsait olduğundan ekliyeyim, - günlük ereksiyon saymıyorum, örnek babında şe
normalde günde x defa ereksiyon olurken, uykusuz halde bu neden üç- dört misli x şeklinde olmaktadır? gece uyumadım çok yorgunum ama dediğim gibi...bu durumu yıllardır merak ederim, mantıklı açıklması nedir acep?

edit: ayara müsait olduğundan ekliyeyim, - günlük ereksiyon saymıyorum, örnek babında şettim, - bu duyuruyu sonra silebilirim, silmeyedebilirim..
0
akcelik
(16.10.08)
vücut uykusuzken, sürekli olarak uyku durumuna geçmeye çalışır. bu arada vücut fonksiyonlarını azaltır. kan dolaşımı azalır, miskinleşir insan.

eğer o anda tekrar hareketli bir şeyler yapmaya başlarsak, kan dolaşımı artar. vücüdun bütün organları bunu harekete çevirir, penisin de tek hareketi ereksiyon olduğu için erekte olunur. yapacak bir şey yok.
0
co2s2
(16.10.08)
(1)

sırtüstü uyumak - mide bulantısı

eskimo
dün bilinçli hayatımda ilk defa sırtüstü uyuyayım dedim. uyuyamadım rahatsız oldum. kastım kendimi, bir süre sonra da midem bulanmaya başladı. hemen yan döndüm. sonrasını da hatırlamıyorum. (git: 35488) burdan öğrendiğim kadarıyla sırtüstü uyumada bir takım sakatlıklar mevcut. peki mide bulantısı? n
dün bilinçli hayatımda ilk defa sırtüstü uyuyayım dedim. uyuyamadım rahatsız oldum. kastım kendimi, bir süre sonra da midem bulanmaya başladı. hemen yan döndüm. sonrasını da hatırlamıyorum.

(git: 35488) burdan öğrendiğim kadarıyla sırtüstü uyumada bir takım sakatlıklar mevcut. peki mide bulantısı? normal mi bu?
0
eskimo
(15.10.08)
Mide bulantısının sıkıntıdan kaynaklandığını ve dolayısıyla da tamamen psikolojik olduğunu düşünüyorum. Yoksa, sırt üstü yatmakta bir şey yok bence. Karnınızın üstüne yattığınızda bir mide bulantısı yaşamanız normal sayılır gibi geliyor bana. Bu hâli, bana kalırsa, tamamen psikolojik.
Zaten sırt üstü uyumak sağlıklı değil diye biliyorum ben de. Gerek yok hiç. Zorlamayın kendinizi. Halk arasında da sırt üstü yatmayın derler.
0
nuage
(15.10.08)
(6)

kalp kapakçıgı

gaye
merhabalar ben doktora gittim ve doktor bana kalp kapakcıgımda kaçırma oldugunu söyledi pek anlayamadım ne demek oluyor ve risklerri ne neden olmuş bilmek istiyorum ilgilerinizi bekliyorum
merhabalar ben doktora gittim ve doktor bana kalp kapakcıgımda kaçırma oldugunu söyledi pek anlayamadım ne demek oluyor ve risklerri ne neden olmuş bilmek istiyorum ilgilerinizi bekliyorum
0
gaye
(14.10.08)
ben de başka bir problemim için gitmiştim, kalbimi kontrol etti doktor,"kalp kapakçıklarından biri sızdırıyor" dedi. "çok yormayacaksın kendini, askere de gidemeyeceksin" diye salladı bi güzel.

sonra işini bilen bi doktora gittik. meğer bu kapakçık sızması hastalara söylenmezmiş bile, o kadar normal bişeymiş yani.

eklemeden edemeyeceğim; kapakçık sızdırıyor diyen doktor düzenli kontrole gelmemi de söylemişti. muhtemelen para koparmak peşindedir. çünkü her gelene aynı şeyi söylüyormuş.
0
rectoa
(14.10.08)
askere gitme durumu ve eşlik eden riskler tamamen kaçağın derecesi ile ilişkilidir. rectoa nın 2. doktorundan kuşku duydum ben, çünkü varsa eğer bu hastaya söylenmelidir, zira diş ile ilgili işlemler, endoskopi filan öncesi antibiyorik almanızı gerektirecek bir durum olabilir. düzenli kontrol de gerekebilir.

bir de kalpte sadece mitral kapak yoktur, başka kapaklar da vardı, onlar da sızdırabilirler.
0
kara kadife
(15.10.08)
Protez Kalp Valvülleri 2 tiptir;

l. Hayvanlardan elde edilen: bioprotez valvüller
2. İnsan yapımı: mekanik valvüller
Komplikasyonları;

Trombüsler: Özellikle mekanik protezlerde görülür.Rutin antikoagülan verilir
İnfektif Endokardit : Her ikisinde de oluşabilir.
Ayrıca mekaniklerde, valvül ayrılması
bioprotezlerde, perforasyon, regürjitasyon
Paravalvüler Sızıntı : Herikisinde de olabilir.Enfeksiyon önemli bir nedenidir.
Hemoliz : Mekanik valvüllerin eritrositler üzerine kesip koparma etkisi nedeni ile ciddi hemoliz olur.
Kaynak: Dönem 3 Patoloji Ders Slaytı
0
alperen4
(15.10.08)
koparnick
(15.10.08)
benim gittiğim ikinci doktor yarım saat falan uğraştı benimle. ekg ler bilmemneler falan. sonunda bişey çıkmamıştı.

"normalde söylenmez bile"yi yaşamını etkilemediğini belirtmek için söylemişti belki de.
0
rectoa
(15.10.08)
muhtemelen öyle olduğu için söylememiştir.
0
alperen4
(15.10.08)
(6)

kulağım hep çınlıyo geçermi

mesutdg66
arkadaşlar askerde roket atışı yaptım (3yıl oldu) kulağımda bi çınlama oldu hala devam ediyo doktora gıtmeyıde pek istemıyorum bi zararı yok ama sıkıcı oluyo ben tamamen bi sessizlik istiyorum böyle bişey başına gelen varmı ne yapmam gerektiğini söylesin
arkadaşlar askerde roket atışı yaptım (3yıl oldu) kulağımda bi çınlama oldu hala devam ediyo doktora gıtmeyıde pek istemıyorum bi zararı yok ama sıkıcı oluyo ben tamamen bi sessizlik istiyorum böyle bişey başına gelen varmı ne yapmam gerektiğini söylesin
0
mesutdg66
(14.10.08)
doktora gitmen elzemdir.
0
teritori
(14.10.08)
benim de kulağımda sürekli bir çınlama vardı 2 sene önce. çok sessiz bir ortama girdiğimde sürekli duyuyordum. doktora gittim, temizledi kulağımı, sonra geçti.
0
rectoa
(14.10.08)
Babamda da aynı şekilde Rpg7 atışından sonra çınlama başlamıştı. Önceden de aynı kulağının dibinde bi asker tüfek ateşlemiş yani geçmişten gelen sakatlıkta vardı kulağında. Hala devam ediyor o çınlaması, ilaç falan da kullandı diye hatırlıyorum ama pek fayda etmemişti.

Bence de doktora git tabi. İlerki yaşlarda duyma kaybı falan olabilir(tamamen salladım bunu ehe).
0
inugard
(14.10.08)
hipertansiyon belirtisi de olabilir, eğer değilse kulak temizlenir, yine de çınlama devam ediyorsa böyle yaşamaya devam edilir.
james hetfield de aynı dertten mustaripmiş.
0
pain
(15.10.08)
Kesinlikle doktora gitmeniz gerekiyor, zira kulak son derece karmaşık bir organ neyin ne olduğu hiç belli olmaz.
0
the bourgeois
(21.10.08)
mutlaka bir kbb uzmanına görün. kulağının içinde iltihap başladığının belirtisidir bu; kulak ağrısı çekmediysen daha önce şunu bil: ağrıdan kafayı duvarlara vurup, "annecim kurtar beni" diye inleye inleye uyumak; 10 dakika sonra ağrının şiddetiyle tekrar uyanmak. evet, doktora git.
0
jirki
(16.01.09)
(6)

kollarım, ellerim uyuşyor/karıncalanıyor her gece uyurken

nalinci keseri
ya üzerine yattığım veya üzerine birini yatırmışlığım yok, ama gecenin bir vakti uyandırıyoe beni o karıncalaşma sonra düz konuma getiriyorum yavaş yavaş geçiyor, eskiden yoktu böyle bir şey, paranoyak oldum iyice. acaba bir damar problemi mi var? sigaradan olabilir mi? yoksa şu kolu bacağı sigara y
ya üzerine yattığım veya üzerine birini yatırmışlığım yok, ama gecenin bir vakti uyandırıyoe beni o karıncalaşma sonra düz konuma getiriyorum yavaş yavaş geçiyor, eskiden yoktu böyle bir şey, paranoyak oldum iyice. acaba bir damar problemi mi var? sigaradan olabilir mi? yoksa şu kolu bacağı sigara yüzünden kesilenlerden mi olacağım???
0
nalinci keseri
(14.10.08)
ya bence panik yapilacak birsey yok, bana da oluyordu bir donem. hani uzerine yatma olmasa bile kolun dusu sekli yahut soyle diyeyim senin yatis seklin o bolgeye yeterince kan gitmesini engelliyor olabilir, bu da uyusmaya neden olur. bence cok tedirgin olunacak bir durum degil ama cok panik yapiyorsan bir doktora gorun derim.
0
wish i could fly
(14.10.08)
yataktandır... bende de vardı her gece her gece, gittim bi viskolex yatak aldım bir daha da uyuşmadı...valla...
0
freefroglet
(14.10.08)
strestesindir en kötü.

kolun bacağın falan kesilmezde bir dolaşım sorunu olabilir en kötü..
0
thefirstfbli
(14.10.08)
uzun zaman önce benim de başıma gelmişti, panik yapmanıza gerek yok bazı şeyler paranoyakça düşündüğümüz şeyler gibi değil. hem hatta şimdi sizin "sol kol"unuzsa bir de, kalp filan, sol, neler neler düşünüyor insan.

lakin büyük ihtimalle şöyle çıkıyor sonra da, boyun kasları. sürekli bilgisayar başında oturmak, klima, vb derken, tamam direkt olarak kolumuzdaki kaslar tuhaflaşmıyor ama onların bir şekilde bağlı olduğu boynumuzdaki yerler farkında olmasak da zedeleniyor. sonra da kolda uyuşukluğa neden oluyor işte. (buna inanmazdım ama doktora gittiğimde kendisi boynumda bir yere dokunmuş ve kolumu hafif uyuşturmuştu, ardından rahatlatmıştı; o zaman anladım.)

bol bol boyun masajı yapın, sıcak tutun ne bileyim ek olarak, kolunuz uyuştuğunda kendisiyle değil de omuzunuzla/boynunuzla/hafif sırtınızla ilgilenin geçer umarım. (zaten düz konuma getirince yatarken geçiyor demişsiniz.)

ha sigarayı azaltmak için de güzel ve dolaylı yoldan haklı bir bahane, o ayrı.
0
oldu görüşürüz
(14.10.08)
Bir dahiliye(iç hastalıkları) bölümüne gidin. Periferik kan yayması baktırın. Sigara yüzünden kolu bacağı kesilenlerden olmazsınız :) Ama tedavi gerektiren bir probleminiz olabilir. Ha hiç bir şeyiniz de olmayabilir; panik yapacağınıza içiniz rahat olur.
0
there is nothing left for me
(14.10.08)
Kansızlık ya da vitamin eksikliği gibi bir şey de olabilir. Kendi kendinize paranoya yaparsanız hastalığı davet edersiniz. Bi doktora görünün, rahatlayın.
0
kibariye nin annesi
(17.10.08)
(4)

Gece yemek yeme sorunu!

teritori
Efendiler gece mükerrer defalar uyanıp sanki programlanmış bir robot gibi mutfağa gidip hayvanlar gibi abur cubur yiyorum. Bunu nasıl engelleyebilirim yahu? Mutfak kapısını kitle gibi şeyler demeyin eğer uyandığımda soğuk su içmezsem sanırım deliririm. Öyle pis bi huyum vardır. Abur cubur olması da
Efendiler gece mükerrer defalar uyanıp sanki programlanmış bir robot gibi mutfağa gidip hayvanlar gibi abur cubur yiyorum. Bunu nasıl engelleyebilirim yahu? Mutfak kapısını kitle gibi şeyler demeyin eğer uyandığımda soğuk su içmezsem sanırım deliririm. Öyle pis bi huyum vardır.

Abur cubur olması da şart değil yiyeceğim şeyin. Yani hiçbişe bulamazam ve o an sadece kapuska olsa mutfakta onu bile yerim. O derece düşün!
500 kilo oldum lan gece yemesi yüzünden.
0
teritori
(14.10.08)
şeker veya gizli şeker olmanızdan şüphe ettim. gece yemekleri şeker düşmesi ile ilişkilidir.

öncelikler bunu bir araştırın. şekerinizi dengede tutun. yatmadan önce ufak bir meyve, biraz meyve suyu, ayran filan içebilirsiniz ki şekerini düşmesin.

psikolojik olmasına ihtimal veremedim.
0
mea maxima culpa
(14.10.08)
yatmadan önce bir tabak kadar meyve yerim zaten.
0
🌸teritori
(14.10.08)
Şayet mea maxima culpa'nın dediği şekilde hareket ettikten sonra, bir anormallik görülmezse, her şey iradenize kalıyor. Kendinize engel olmanız gerek. Gece yemek yemenizin en büyük nedenlerinden biri de, muhtemelen geç uyuyor olmanız. Uyanık olduğunuz bunun önüne geçemiyorsanız, saat 00:00 olunca uyuyun. 12 çok erken bir saat de değil üstelik. İdeal.

Zaten daha az uyuyan insanların daha çok kilo aldığı da kanıtlanmış bilimsel olarak. :)
www.sabah.com.tr

Bir de, açlık hissiniz sizi yalnızca 15 dakika süreyle meşgul edecektir. 15 dakika dişinizi sıkarsanız, tamamdır. Sonradan açlık hissi kaybolur. Canınız sıkılınca yemek yemek yerine, başka şeyler bulun kendinize. Can sıkıntısı da öyle şeyler yaptırabilir. Bence en iyisi uyumak. Uyumak gibisi yok hem. :)
0
nuage
(14.10.08)
Soruyla alakali olarak ve mrtksn soruna bir nevi cevap olabilir:
(git: 38986)
0
ermanen
(14.10.08)
(9)

sivilce ve ötesi.

ahandanick
değerli tıp alimleri, lokman hekimler, derdime bir çare!meselemiz sivilceler, yalnızca yüzümde ortaya çıkan, dönem dönem coşan,gem vurulamayan sivilceler...efenim yaşım 22, 19 yaşıma kadar (yani hemen hemen ergenlikten çıkana kadar) sivilce neyim bilmez idim. 3 senedir ise istilaya uğramış durumdayı
değerli tıp alimleri, lokman hekimler, derdime bir çare!
meselemiz sivilceler, yalnızca yüzümde ortaya çıkan, dönem dönem coşan,gem vurulamayan sivilceler...
efenim yaşım 22, 19 yaşıma kadar (yani hemen hemen ergenlikten çıkana kadar) sivilce neyim bilmez idim. 3 senedir ise istilaya uğramış durumdayım. ilk başta ufak kızarıklıklar ve arada şişlikler şeklinde başladı. umursamadım. sonra estetik kaygı oluşturacak düzeye geldi ve derhal doktora göründüm. (tam olarak bir sene 5 ay kadar önce)
adama o kadar para döktüm, kendisi de piyasadaki bütün ilaçları denedi sağolsun, topikal jeller olsun, antibiyotikler olsun, roaccutane olsun hepsini denedik. sonuncusunda karaciğer değerlerim tedaviye devam edemeyecek kadar bozulduğu için yarıda bıraktık gerçi. sonrasında ise artık bütçem doktor amcanın vizitesini karşılamaya yetişmediğinden ve umut ışığı görmediğimden bıraktım toptan.
zaman zaman (gördüğüm hepi topu bir hafta aslında) bir bebek poposu kadar şaahane olabilen suratım ise şu günlerde iyice çığrından çıkmış durumda. hatta sağ tarafıma yatamıyorum lan. acıyo resmen. pms falan da değilim ki coşsunlar böyle. stresle alakalı olabileceğine dair teorilerim de mevcut ama yok mudur bir çaresi ? şimdi ben ne yapayım ? bildiğiniz iyi ve mümkünse sosyal güvenceyle görünebileceğim bir dermatolog var mıdır? (ankarada yaşıyorum) farmakolojiden ümidi kesip bitkisel karışımlara mı yönelsem?

peşinen not1 : yağlı, şekerli,abur cubur vs yemiyorum.
not2: internette bu konuda yazılmış deryalar var, biliyorum ama o kadar uç şeylerden bahsediliyor ki güvenilir gelmedi bilemedim.
0
ahandanick
(14.10.08)
Kullandigin ilaclari duzenli bir sekilde kullandiysan duzelmesi gerekirdi bir anormallik var bu durumda, bir de hep ayni doktora mi gittin, farkli bir doktor dene istersen.. Yuzunu de dogal temizleyicilerle temizle, yuz sabunlari veya temizleyicileri oluyor..Ayrica tukuruk surmenin de ise yaradigini gordum ufaktan bir dene istersen herkeste ayni sonucu verir mi bilemedim.. Tukurugun icindeki enzimler sivilcenin ustesinden gelebiliyor bazen...
0
ermanen
(14.10.08)
soyun dedi.. evet evet aynen öyle..
ama doktor hanım sivilceler suratımda dedim.. yok dinlemedi..
açtım öyle bir gösterdim her yanımı..
aknelerin birkaç sebebi var kuşkusuz dedi..
git buna işe, testsinler öyle getir dedi..
o zamana kadar onca hekime görünmüşüm senin gibi..
bi çaresini bulamamışım.. şaşırdım tabi..
artık suratımdaki sivilceler içeri içeri çıkmaya başlamış ama.. öyle bir acı yani.. bir de iz bırakıyor üstüne üstlük...
kuzenimin sivilcesini iyileştiren doktor bile bende yetersiz kalmış..
ya da 2 hafta için iyileştirebilmiş en fazla..
bu sonn dedim.. ama peki dedim..
neyse testi götürdüm.. seninki işte bu dedi.. .nasıl dedim..
böyle böyle et , böyle böyle yap dedi..
yaptım.. hemde sadece iki hafta..ister inan ister inanma..
son bir yıldır suratımda ne bir sivilce nede akne ....şaka gibi...
bu kadarmış.. bidaha kontrole bile gitmedim..
sağlık sigortasıyla nerdeyse beleşe geldi...
uzatmayayım...

senin gibi 3 senede değil nerdeyse 10 yıl çektim aynı işkenceyi..
bu kadarmış..

doktor mu kim?

akademik hospital..
Prof. Dr. Tülin Ergun

geçmiş olsun şimdiden
0
ciayco
(14.10.08)
öncelikle dermatologtan öğrendiğim kadarıyla aknelerin yeme içmeyle hiç bir ilgisi yokmuş.

ve benim size teklifim başka bir dermatologa görünüp bu dertleriniz anlatmanız ve eğer kan değerleriniz normale döndüyse roaccutane tedavinize yeniden başlamanız.düşük doz uzun süreyle istediğiniz cilde ulaşabilirsiniz diye düşünüyorum ben şahsen kendim.
0
szqnn
(14.10.08)
yumurtalik kisti ya da polikistik over sendromu bu dediginiz duruma sebep olabilir. ozellikle de 19 yasinda cart diye ortaya cikan sivilce altinda baska birseyler yattigini gosterir. ultrason ile bu durum kontrol edilebilir. ama normal bir ergen 20 yasindan sonra hormonlar oturmaya basladigi icin bu problemden kurtulmalidir. kesinlikle baska bir doktora gorunun. eger sivilcelerin basladigi tarihte yasam tarzinizda belirgin bir deisiklik oldu ve stresli bir hayata basladiysaniz belki o da arttiriyor olabilir ama genelde bu var olan sivilceleri costurur sizinki daha somut bir sey gibi duruyor.
0
endoplazmikbirkulum
(14.10.08)
Dişi bir insansanız polikistik overi düşünün bence de, evet. Özellikle de eşlik eden kilo, tüylenme vb. falan varsa.
0
sui
(14.10.08)
Böyle durumlarda doğum kontrol hapları da önerebiliyor doktorlar. Hormonları düzene sokmak amacıyla. Kullandınız mı bilmiyorum ama bu ihtimali de gözden geçirin derim.
0
trista
(14.10.08)
@tribal enfeksiyon: İnsanlar 30 yaşında da daha önce hiç bir problem yokken PCO olabiliyorlar da, o açıdan. Siz doktorsunuz tabii daha iyi bilirsiniz ama, doğa bir enteresan işte, her zaman kuralı olmayabiliyor.
0
sui
(14.10.08)
akne sorununun tabii ki yeme içmeyle ilgisi var ama hep zannedildiği gibi yağlı, baharatlı yemek değil hayvansal proteini bırakmak en iyi çözüm. benim de uzun süre akne sorunum oldu, hatta bir dönem yüzümde kist halini aldığında 6 ay roaccutane kullandım, uzun süre etkisi sürdüğünden işe yaramış göründü ama sonra yine sorun yaşadım. roaccutane zaten ağır ve uzun vadede de vücudu yıpratan bir ilaç olduğundan yeniden kullanmadım, antibiyotik, lokal kurutucu losyonlar vs ile idare etmeye çalıştım.
şimdi (akne sorunu yüzünden değil, tamamen etik nedenlerle) vegan yaşam tarzını benimsedim. yani hayvansal hiç bir ürün yemiyorum ve kullanmamaya çalışıyorum. bu arada akne problemim de kalmadı...
size önerim, hayvansal gıdaları tamamen kesmeseniz de sınırlamanız, azaltmanız. ayrıca cildinizi çok kurutan temizleyicileri tercih etmeyin. cilt, kuruluğu bertaraf etmek için daha çok yağ salgılıyor. mümkünse cildiniz için jel tipi temizleyiciler ve hafif nemlendiriciler kullanın.
geçmiş olsun...
0
zen spider
(14.10.08)
@ermanen : hayatta nefret ettiğim iki şey varsa; biri kesinlikle tükürük. ayrıca doğal-alkollü,alkolsüz hemen hemen bütün markaların yüz temizleme setlerini denedim.

@endoplazmikbirkulum; @sui : haklısınız, doktor da bu ihtimali düşünerek kallavi bir kan testi, ultrason vs ile kendisi kontrol etmekle kalmadı,jinekoloğa yönlendirdi ve böyle bir sorun olmadığı ortaya çıktı.

@ciayco: belirttiğim üzre ankarada yaşıyorum, malesef bu mucizevi tedaviden mahrum kalıcam galiba.
@zen spider: oh may gad! her şeyi isteyin ama kebabı hayatımdan çıkarmamı istemeyin :)

@szqnn : evet bu öneriyi elbette değerlendireceğim, ancak karaciğerde emilen başka ilaçlar da kullandığım için (ve onları kullanmam hayat kalitem açısından sivilcelerden daha öncelikli malesef) değerlerin öyle gözle görülür oranda düzeleceğini zannetmiyorum, yine de denemekte fayda var, doktor daha iyi bilir,evet.
acaba bu ilaçlar mı sivilce yapıyor yoksa ?!?

@tribal enfexion ; teşekkür ederim, derhal deneyeceğim.

ayrıca teşekkür ederim herkese.. yazmak isteyen olursa; hala geçmediler bu arada :)))
0
🌸ahandanick
(14.10.08)
(2)

GNC Chewable C 100 ne menem bi şeydir?

alkolik imam
C vitamini hapı olduğu malum. Üzerinde tamamen doğal süper ötesi bir şey olduğu içerisinde ne kadar hayvani güzellikte meyva aromalarının olduğu falan yazıyor.Sormak istediğimse;Daha önce hiç böyle bir şey kullanmamıştım nedir ne değildir bu? Yan etkisi falan belirtilmemiş internette araştırdım gitt
C vitamini hapı olduğu malum. Üzerinde tamamen doğal süper ötesi bir şey olduğu içerisinde ne kadar hayvani güzellikte meyva aromalarının olduğu falan yazıyor.

Sormak istediğimse;
Daha önce hiç böyle bir şey kullanmamıştım nedir ne değildir bu? Yan etkisi falan belirtilmemiş internette araştırdım gittigidiyor üzerinde dahi satılıyor.
0
alkolik imam
(13.10.08)
vitamin tabletleri her ne kadar zararsiz gibi gorunse de aslinda yan etkiler bulunan farmakolojik tabletlerdir. 10 tablet c vitamini icerseniz bunun tamamini idrarla atmaniz mumkun degil. bunun yerine emilemeyen kisim barsaklarla atilir ve bu da barsak florasini tahrip eden asidik bir ortam yaratir. ayrica en basiti gunde 2 tablet alin bakalim nasil ishal oluyorsunuz. ben oldum ordan biliyorum. bu c vitamini idrarla atildigi icin idrari asidik yapiyor ve bunun idrar yolu enfeksiyonuna yararli oldugunu c vitamini almam gerektigini soylediler. ben de alin size c vitamini hain mikroplar diye gunde 2ser tablet icince motoru bozdum. benden soylemesi. en guzeli portakal yiyin, limonata icin ne bileyim roka. maydonoz falan yiyin.
0
endoplazmikbirkulum
(14.10.08)
c vitamini demişken, alakasız bilgi: kuşburnunda aynı miktarda portakaldakinin 9 katı kadar c vitamini var.

açıkçası bu tabletin pek bir numarası yok, c vitaminini zaten dışarıdan da bol miktarda alıyor normal beslenen bir insan.

"citrus bioflavonoids complex" miktarı da çok az, 1-1,5 gramlık tabletler şeklinde satılır bu normalde. c vitaminin etkisini artırdığı, damarları güçlendirdiği, antioksidan olduğu vs. söyleniyor.

şekeri de tat versin diye koymuşlar galiba, zaten bir tablet 1,105 g ve içinde 1 g şeker var :)
0
moroff
(14.10.08)
(4)

psikiyatr önerisi

doe
Merhaba arkadaşlar,içinde bulunduğum durum nedeniyle "profesyonel destek" almak istiyorum. önerebileceğiniz bir psikiyatr ya da kilinik var mı? memory center falan var gerçi ama sozlukte baktım para tuzağı diye yazılmış. belirli bir maliyetini olduğunun farkındayım fakat açıkçası güvenebileceğim ve
Merhaba arkadaşlar,

içinde bulunduğum durum nedeniyle "profesyonel destek" almak istiyorum. önerebileceğiniz bir psikiyatr ya da kilinik var mı? memory center falan var gerçi ama sozlukte baktım para tuzağı diye yazılmış. belirli bir maliyetini olduğunun farkındayım fakat açıkçası güvenebileceğim ve kazıklanmayacağım bir yer arıyorum. eğer buraya yazmazsanız bile aşağıdaki mail adresine mail atarsanız sevinirim.

şimdiden teşekkürler

[email protected]
0
doe
(13.10.08)
black samourai
(13.10.08)
psikiyatr'larda da bir uzmanlaşma durumu var gayrıresmi olarak. Eğer sorununuzun ne olduğunu belirtirseniz daha spesifik öneriler yapılabilir.
0
kahvegibi
(13.10.08)
takıntı haline getirmiş olduğum bir durum var. (aşk meşk meselesi) kronikleşmiş durumda (10 senedir kadar) artık bu takıntılı durumdan kurtulmak istiyorum. mevzu budur
0
🌸doe
(13.10.08)
bence durumunuz psikiyatrlık bi durumdan çok psikoterapist olan psikologluk bi durum. psikoterapist olan psikiyatrlar da var ama tıp doktorluğu vasıflarından dolayı ilaç merkezli bir bakış açıları olur diye bi önyargım var. durumdan anca ilaç alarak çıkabileceğinizi düşünüyorsanız psikiyatriste gidiniz bence.
0
hayo
(14.10.08)
(4)

baş dönmesi gibi,değil gibi

kanuniye
sanırım 6 senedir ; merdiven çıkarken basamakları doğru sırada görmüyorum, sanki bi anlığına başım dönüyor da,yanlış basamaga basıyorum. bunu sonucu olarak ya ayağımı bi usttekine basıyorum,ya da ayakalarımın sırası karısıyo ikisini birden atmaya calişiyorum. kac defa düşüp bacaklarım mor gezdim böy
sanırım 6 senedir ; merdiven çıkarken basamakları doğru sırada görmüyorum, sanki bi anlığına başım dönüyor da,yanlış basamaga basıyorum. bunu sonucu olarak ya ayağımı bi usttekine basıyorum,ya da ayakalarımın sırası karısıyo ikisini birden atmaya calişiyorum. kac defa düşüp bacaklarım mor gezdim böyle,evin içinde de merdiven var surekli kullanıyorum,kacma sansım da yok. aklıma bi tek göz doktoru geldi,2-3 farklı yere gittim bi sorun bulamadılar(gözlük bile kullanmıyorum) her türlü kan,şeker testi yapıldı bi sorun yokmuş. kendi vucudumun bug'ını bulmuş gibiyim. hangi doktora gitmeliyim, böyle bi şey duyan oldu mu hiç? teşekkürler
0
kanuniye
(13.10.08)
aynı şey bazen bana da oluyor ama pek önemsemiyorum, ne bileyim bir an konsantremi kaybettim diye bir kıllık yoktur diye düşünüyorum. bazen de yatakta bir süre yattıktan sonra veya bir sandalyede oturduktan sonra ayağa kalktığımda etraf ciddi biçimde kararıyor, yani nerdeyse hiçbir şey göremiyorum ancak 4-5 saniye sonra düzeliyor. onu da pek önemsemedim, önemsemem mi gerekiyordu acaba.
0
calimdor
(13.10.08)
bir ihtimal vertigo olabilir. daha doğrusu vertigo başlangıcı olabilir, 6 senedir olsa dahi.

bir de daha yüksek bir ihtimal ile; baktırdığınızın aksine gözle ilgili değil de, kulakla ilgili olabilir probleminiz. (iç kulak. oralarda bir sıvı varmış fazlalaşırsa mı azalırsa mı ne denge şeyimiz şeyoluyor. verecekleri ilaçlarla dengenizin dengesini ayarlamanız çok da zor olmayacaktır. geçmiş olsun.)
0
oldu görüşürüz
(13.10.08)
evet kulakla ilgili bir durum olabilir çünkü 3-4 yaşımdayken orta-kulak iltihabı mı ne olmuşum ve sonradan kulaklarımdan birinin içine altın takılmış. sanırım bunun sebebi büyük ihtimalle kulak gerçekten.

en iyisi baktırmamız sanırım, bi kulak-burun-boğazcıya yol gözüktü.
0
calimdor
(13.10.08)
KBB'ciye değil, ondan önce bir "nörolog"a görünmeniz lazım. Şayet kendi ihtisas alanı değilse sizi o KBB'ye yönlendirir. Baş dönmeleri pek tabii ki nörologların alanındadır. Sonra o sizi KBB'ye yönlendirirse gidersiniz.
Hani doktora gidemiyorum derseniz de, muhtemelen size betaserc ya da vasoserc önereceklerdir. Yine de gidin. Yabana atılmaz baş dönmeleri ve birçok şeyin habercisi olabilir. Yaşam kalitenizi etkiler.
0
nuage
(13.10.08)
(2)

saatlerce içilmemiş redoxon

deckard
sevgili romalı sağlık uzmanları, sabah kalktığımda (yaklaşık 10 falandı saat) redoxon alayım dedim. o sırada telefon çaldı falan unuttum. az önce su içmek için mutfağa tekrar gittiğimde gördüm tablet erimiş, bu böyle kalmış saatlerce. o sırada nası unuttum diyerek içtim. şimdi midem ağrımaya başladı
sevgili romalı sağlık uzmanları,

sabah kalktığımda (yaklaşık 10 falandı saat) redoxon alayım dedim. o sırada telefon çaldı falan unuttum. az önce su içmek için mutfağa tekrar gittiğimde gördüm tablet erimiş, bu böyle kalmış saatlerce. o sırada nası unuttum diyerek içtim. şimdi midem ağrımaya başladı hafiften. var mıdır bir zararı bunun?
0
deckard
(11.10.08)
yok yahu ne olacak =) yalvarsan bozulmaz o
0
mortifera
(11.10.08)
heheh iyi bari kırıklığı geçirelim derken mideden olmayalım dedim :)
0
🌸deckard
(11.10.08)
(4)

Köpeğimin bir sorunu var

kurukafa
Saygıdeğer Hititliler,Benim bir pincher'ım var, ismi de `pena`. İsminin konu ile alakası yok.Kendisi 7 yaşında, bugüne kadar bir kaç sene önce bir kere bir günlüğüne ishal olması dışında tek bir rahatsızlığı, hastalığı bir şeyi olmadı. Oldukça sağlıklı bir kuçu.Fakat bu 7 sene içinde sürekli yaptığı
Saygıdeğer Hititliler,
Benim bir pincher'ım var, ismi de pena. İsminin konu ile alakası yok.

Kendisi 7 yaşında, bugüne kadar bir kaç sene önce bir kere bir günlüğüne ishal olması dışında tek bir rahatsızlığı, hastalığı bir şeyi olmadı. Oldukça sağlıklı bir kuçu.

Fakat bu 7 sene içinde sürekli yaptığı bir şey var, yani sanırım bir sıkıntı bu. Ve son bir kaç gündür hiç olmadığı şekilde bu durum sıklaştı.

Nasıl anlatacağımı bilemiyorum, durduk yere burnundan(veya gırtlağından) "hırrk hırrrk hırrrrrk" diye sesler çıkarmaya başlıyor, sanki solunum yolunu engelleyen bir şey varmış da ondan kurtulmaya çalışıyormuş gibi çırpınıyor "gibi yapıyor". Gibi diyorum çünkü aslında kendisi bu durumu fazla kafaya takmıyor, bunu yaparken bir şey söylersen dönüp bakıyor sonra devam ediyor, veya hemen ardından keyifle bir gerinip esnedikten sonra oyuncağını alıp oynamaya başlayabiliyor.

Fakat bu sesleri neden ıkına ıkına çıkardığını anlayamıyorum. Yani kendisini tanımayan birini panikletecek bir durum oluşuyor aniden, ama kendisi biraz ıkınıp sonra işine bakıyor işte. Bazen uyurken briden uyanıp bunu yapıp uykusuna devam ediyor falan, bilemedim bir türlü.

Başka köpekler de böyle yapıyor mu bilmiyorum, ama belki rastlamışsınızdır.

Bu neyin belirtisi olabilir? Normal midir? Senelerdir var da şimdi neden sıklaşmış olabilir?
Astım mıdır, alerji midir nedir yani?

Teşekkürler.
0
kurukafa
(11.10.08)
öksürüyor. çok çeşitli nedenleri olabilir. bizim kedi de yaşlandıkça öksürüklri arttıydı. sigara içen yaşlı dedeler gibi öhörk öhörtk diye balgamlı bir sesle öksürürdü. insanlarda olduğu gibi ara sıra öksürmeleri normal elbet ama arttıysa üşütmüş falan olabilir. birkaç güne geçmezse bir veterinere götürün isterseniz.
0
kibritsuyu
(11.10.08)
bir sürü köpek yapıyor bunu, daha az boyutlarda olsa da. ama benim gördüklerim hep 10 yaş üstü köpeklerdi.

boş olduğun bir ara uğra vete, artarsa özellikle.
0
mortifera
(11.10.08)
benim köpeğim de 7 yaşındaydı, bunu yapıyordu. veterinere götürün ne olur ne olmaz. tavuk kemiği zaten vermiyorsunuzdur diye umuyorum. veya tüylerini de yaladığı için yutuyor olabilir.
0
head
(11.10.08)
bana solunum yolu enfeksiyonu gibi geldi. birkaç tane antibiyotiği var vet. verir iyileşir. bu arada hapın tanesine 20 lira falan derse sakın kanmayın. ilacın ismini öğrenin. çeşitli eczanelerden de bu hapı alabilirsiniz. kazıklanmayın. bunu yapan çok veternier var uyuz oluyorum.

tabiki diğer arkadaşların da dediği gibi yaşlılıktan da köpekler öksürebilir veya böyle sesler çıkarırlar ancak sizin köpeğiniz henüz genç. ki pinçırlar daha korunaklı ortamlarda yaşadıkları için ortalama üstü ömür süresine sahip olurlar.
0
faideli bilgiler
(11.10.08)
(17)

Yanık tedavisi

ataturkiye
Merhaba arkadaşlar (Sagol!)Talihsiz bir şekilde sol el baş parmağımı ve sağ el baş ve orta parmaklarımı sıcak su ile yakmış bulunmaktayım (Nasıl oldu diye sormayın anlatması 6 saat sürer). Yanan yerler kabardı ve su topladı (`bül` denen nane yani). Hiçbir iş yapamaz durumdayım. Öyle ki hesap ödemek
Merhaba arkadaşlar (Sagol!)

Talihsiz bir şekilde sol el baş parmağımı ve sağ el baş ve orta parmaklarımı sıcak su ile yakmış bulunmaktayım (Nasıl oldu diye sormayın anlatması 6 saat sürer). Yanan yerler kabardı ve su topladı (bül denen nane yani). Hiçbir iş yapamaz durumdayım. Öyle ki hesap ödemek için elimi cebime atamıyorum, arkadaşlara ödetiyorum (nasıl bahane ama).

Şu an anestol pomad ve yanık kremi kullanıyorum. Kısa sürede iyileşmem gerekiyor ve bu yanık denen nane 3 haftadan önce tamamen geçmiyormuş. Ama sizlerin de deneyimlerinizi ve tedavi yöntemlerinizi öğrenmek isterim. Bülleri patlat/sakın patlatma, şu kremi bu merhemi kullan, şu tozu dök, telli babaya git, sözlük hesabını bana ver vs gibi bütün tedavi önerilerine açığım. Lütfen önceki arkadaşa katılıyorum, +1 gibi mesajlar da bırakın çünkü gerçekten hangi yöntemin en iyi olduğunu bilmem lazım.

Cevaplar için şimdiden teşekkürler. Kib öpt bye.
0
ataturkiye
(09.10.08)
sakın patlatmayın bi kere baştan söyliyim.onun dışında gayet ilkel görünmekle birlikte elma kabuğunun işe yaradığını söyleyebilirim yanıklarda,hem acısını dindiriyor hem de iz kalmasını falan engelliyor.elma kabuğunu soyup yanığın üzerinde bekletebildiğiniz kadar bekletin.(su toplamış yanıkta değil ama biraz daha hafif bir yanıkta test ettik onayladık).yok bu fazla kocakarı ilacı ben buna gelemem derseniz bilemiycem.
0
karamell
(09.10.08)
Teşekkür ederim karamell. Durum ciddi biraz elma fikri olabilir. Hatta portakalı da soyup başucuma koyacağım. Garanti olsun.

Kocakarı ilaçları olabilir arkadaşlar çekinmeden yazın.

Bu arada bu bül denen nane neden patlatılmamalıdır?
0
🌸ataturkiye
(09.10.08)
(bkz: silverdin)
0
chavezding
(09.10.08)
silverdin'i sağlık bakanlığı piyasadan toplatıyormuş sanırım.
bilginiz olsun.
www.sabah.com.tr
0
parantez
(09.10.08)
Ben de silverdin kullanıyorum şu anda da baksanıza sağlık bakanlığı toplatıyormuş :) Ne bahtsız bedeviyim yahu :)
0
🌸ataturkiye
(09.10.08)
istanbul ya da ankara gataya gitme imkanınız varsa gitmenizi tavsiye ederim, yanık tedavi merkezleri var, çok iyiler.

diğer arkadaşlar sizin de aklınızda olsun allah göstermesin ama yanık durumunuz olursa direkt gata'ya gidin.
0
tiny toon
(09.10.08)
kardesimin basina gelmisti. elini komple icinde kaynayan yag olan tencereye sokmustu. (kucuktu daha gerci) ramazan pidesi gibi olmustu eli, kabarmisti. hergun hastaneye gidiyorduk pansuman icin ve su toplayan deriyi (bu bül oluyor sanirim) kitir kitir kesiyorlardi makasla. sonra da pansuman yapip sariyorlardi.

tabii bu bir 15 sene kadar onceydi, tip ilerlemisse bilemeyecegim. hala hatirliyorum, cok kotuydu goruntusu, deriyi kesmeleri falan, sanirim icime islemis, unutmamisim.
0
fdegir
(09.10.08)
@fdegir kardeşin için geçmiş olsun dileklerimi sunuyorum.

Peki tedavi yöntemleri bu kadar mı? Mesela pansumanda ne kullanıyorlardı?
0
🌸ataturkiye
(09.10.08)
FARMASÖTİK VE TIBBİ MÜSTAHZAR, MADDE, MALZEME, TERKİPLER İLE BİTKİSEL PREPARATLARIN GERİ ÇEKİLMESİ VE TOPLATILMASI HAKKINDA YÖNETMELİK uyarınca üçüncü sınıf geri çekmeler ürünün insan sağlığına zararı olmadığı durumlarda yapılır. bir ürünün ambalajının baskısı hafif kaymış, ya da etiketi biraz kırışık bile olsa piyasada geri çekilebilir.
o yüzden büyük ihtimalle silverdin kullanmanızda şu an için bir sorun yoktur. müsterih olunuz.
0
kahvegibi
(09.10.08)
tesekkurler ataturkiye.

dedigim gibi biraz eski bir olay ve tedavide ne kullanildigi hakkinda pek birsey hatirlamiyorum. tek hatirladigim yanik derinin alindigi, temizlenip pansuman yapildiktan sonra da hava almasina imkan verecek bir bezle (sanirim gazli bez) kapatildigiydi. tabii ki krem vs suruluyordur o arada ancak bilemiyorum.

gecmis olsun tekrar.
0
fdegir
(09.10.08)
fdegir'e katiliyorum. benim valide emekli hemsire. ben de kücükken oldukca yanik yakasiyla karsi karsiya kalmistim.

bu bül denilen hadisenin icindeki suyu siringa ile cekiyordu. büyük yaniklarda ise makas ile yanmis (ölü) deriyi kesip hatirlamadigim bir merhem sürerek üstünü hava alacak sekilde kapatiyordu.
0
trimpot
(09.10.08)
tek gecerim ama Türkiyede bulunmuyor maalesef ya da en azından ben İstanbulda bulamadım
ama susam yagı e vitamini
yakındaysan getireyeim
ne ağrı ne sızı ne de iz bırakıyor
0
gdduman
(09.10.08)
Kesinlikle hametan kullanın.
0
bluedescada
(09.10.08)
silverdin diyen arkadasa katiliyorum.
yarayi kapatacaksaniz da sik sik degistirin sargiyi, yapisiyor yoksa.
0
kayranin kedisi
(09.10.08)
atatürkiye'ye detaylı mesaj attım ama, duyuru kalacaksa 2. derece yanıklarda kapalı pansuman uygulamalarında önce anestol, yaralar kabuk olmuşşsa fucidin krem, olmamışşa üstüne bepanten plus sürülüyor, üstüne bactigras merhemli/gazlı bez gibi bişiyle kaplanıyor, üstüne normal gazlı bez konuluyor, üstüne de bilek burkulmalarında vs kullanılan elastik bant sarılıyor. yaz başında bir kazada 2. derece yanık olan bacaklarıma hastanede bunu yaptılar, estetik cerrah tavsiyesi üzerine (az iz kaldı ama enfeksiyon olmadı :()

işbu cevap bir doktor tarafından yazılmamıştır doktorunuza sorunuz :P geçmiş olsun.
0
zkurmus
(10.10.08)
Hepinize yanık ellerimle çok teşekkür ederim.


@gdduman çok teşekkür ederim lakin istanbul'da değilim, kısa süre içerisinde de gelmem zor.

@bluedescada hametan'ı başka tavsiye eden var mı acep? O kadar iyi midir sence?
0
🌸ataturkiye
(10.10.08)
ben de 4 hafta kadar önce sağ ayağımı ve sol baldırımı yaktım kaynar suyla. sağ ayağım ertesi sabah su topladı. doktora gidip patlattırdım. deriyi yüzmediler. silverdin uygulamaya devam ettim. ve suyla temastan kaçındım. 1 hafta sonra deri iyice karardı. dayanılmaz kaşıntı yapmaya başladı. 2. haftanın sonuna doğru kaşıntı geçti. 3. haftada o kara-kuru deri de kendi kendine soyulmaya başladı. 3 hafta sonunda rahatça çorap ayakkabı giyip araba kullanabilecek kadar düzelme gerçekleşti. şimdi sol baldırım tamamen düzeldi sağ ayağımda hala kara-kuru deri var kısmen. o da 1 hafta içinde dökülecekmiş. iyiye gidiyormuş. doktor öyle dedi. bi de silverdin sürüp gazlı bezle kapatmaya devam etmemi söyledi. öyle devam edicem 1 hafta kadar daha.
0
cruor
(19.10.08)
(15)

ciddi psikolojik sorunlarım var

ender
evet galiba ciddi anlamda psikolojik sorunlarım var. daha önce de benzer duyurular yapılmış ama, oradaki cevaplardan çok tatmin olamadım. son 5-6 senedir çok mutsuzum. ama dönem dönem, kısa süreli de olsa mutlu olduğum,gayet rahat,gamsız takıldığım vakitler de olmuyor değil. ciddi ve güzel bir ilişk
evet galiba ciddi anlamda psikolojik sorunlarım var. daha önce de benzer duyurular yapılmış ama, oradaki cevaplardan çok tatmin olamadım. son 5-6 senedir çok mutsuzum. ama dönem dönem, kısa süreli de olsa mutlu olduğum,gayet rahat,gamsız takıldığım vakitler de olmuyor değil. ciddi ve güzel bir ilişkim var, iyi bir üniversitede güzel bir bölümde okuyorum. dışarıdan bakıldığında normal görünüyorum. ama işin aslı öyle değil, kafama taktığım ciddi problerim var. örneğin hastalık hastasıyım galiba, büyük bir hastalığa yakalanmaktan çok korkuyorum. bikaç tane de önemli olmayan sağlık sorunum var, ama henüz bunlar için doktora gitmedim. ama beni gerçekten etkiliyor. bir de uzun yıllardır intihara ciddi bir eğilimim mevcut, beni bu fikirden vazgeçirecek çok şey var ama, intihar etmek her gün aklımdan geçiyor. yani her zaman cebimde intihar ihtimalini taşıyorum, yani harbiden beni sarsacak en ufak bir şey olduğunda sanırım intihar edicem. insanlara güven sorunum var, kimseye güvenemiyorum, herkesin olumsuz yanlarını görüyorum, bu yüzden son yıllarda çok arkadaşımı kaybettim. hayatımın istediği gibi gitmediğini düşünüyorum, ailemi çok suçluyorum, sürekli bir kavga halindeyiz. içinde bulunduğum durumu onlara tam anlatamadım, onlar da "gençlik işte" şeklinde yaklaşıyolar davranışlarıma. kız arkadaşım da sorunlarımın olduğunun farkında ama ona da pek bir şey belli etmemeye çalışıyorum, yani durumumun ciddiyetinden pek haberi yok. bu durum (psikolojimin bozukluğu yani) son 1-2 senede çok ciddi şekilde arttı, ve hayatıma ciddi şekilde etki etmeye başladı. psikolojimden kaynaklandığını düşündüğüm fiziksel rahatsızlıklar da yaşıyorum. aşırı uyuşuk bir haldeyim,hiç bir şey yapasım yok, çok tembelleştim. uyku sorunum var. ankara 'da yaşıyorum ve burdan nefret ediyorum.

biliyorum konuyu çok dağıttım ama sanırım yardımcı olabilecek kişiler ne anlatmak istediğimi anlamışlardır. bu yaşadığım ağır depresyon mu oluyor? profesyonel destek almam gerektiğinin farkındayım, peki bunu nasıl yapıcam? tedavisi uzun sürer mi, şu anlattıklarıma göre ilaç kullanma ihtimalimin olduğunu söyleyebilir misiniz? tedavi süreci günlük yaşantımı nasıl etkiler, ilaç kullanırsam ciddi yan etkileri olur mu? tekrardan normal ve mutlu bir insan olabilir miyim?

okuma zahmetine katlandığınız için ve vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler.
0
ender
(09.10.08)
spor yapiyor musun, yapmiyorsan spor yap, yapiyorsan baska sporlar dene
Geziyor musun, seyehat ediyor musun, Turkiye'yi gez, Dunya'yi gez
Ailenle vakit gecirmeyi dene, belki hediye bile alabilirsin
Kiz arkadasinla yeni yerler kesfet, cok degisik konulardan sohbet edin
Degisik yemekler yapmayi dene, hayatini degisik lezzetlerle renklendir
Dogaya git, gezi yap, selalerin, kuslarin sesini dinle
Sonra da insanlari dinle, empati kur
Haberleri izle, dunyadaki insanlar ne durumda
Vicdaninin sesini dinle, sukretmeyi dene
Olumlu taraflari dusun, bardagin dolu tarafindan bak
Cikolata ye, kucuk seylerden mutlu ol
Hayati kesfet, tadini cikar
...
0
ermanen
(09.10.08)
sanırım depresyonun dibine vurmuşsun arkadaş.
intiharı düşünmekten vazgeç artık. götün yeseydi bu kadar zamandır düşünüyorsun madem yapardın çoktan. hala bir çıkışın olduğunun farkındasındır da intihar etmiyorsundur. sert oldu biraz ama intihar çok anlamsız yani.
hastalıkların için ise hemen bir doktora görün. önemli olmayan sağlık sorunum var diyorsun ve doktora gitmiyorsun. git belki ilerde başını daha çok ağrıtacak şeyler olabilir. erken teşhis hayat kurtarır derler.
ailenle otur adam akıllı konuş. durumu onlara anlat. anladıklarından emin olana kadar anlatmaya çalış. eminim anlayışla karşılayacaklardır.
"aşırı uyuşuk bir haldeyim,hiç bir şey yapasım yok, çok tembelleştim." demişsin ki bunlar depresyon belirtisidir.
bence psikolog yerine psikiyatriste git. daha sağlıklı sonuçlar alırsın. bunu söylememin sebebi psikiyatristler olaya daha bilimsel açıdan yaklaşırlar. tedavi süreleri senden gelecek olan tepkilere iyileşme durumuna göre değişir. (3 ayla- 2yıl)büyük ihtimalle ilaçlı bir tedavi sürecine gireceksin. günlük hayatında değişiklikler olmayacak. hayata bakışın, insani ilişkilerin iyileşecek. değişiklikleri sen kendin göreceksin ve şaşıracaksın da buna. tekrar normale dönmek mümkün evet. sen yeter ki bunu iste.
0
black samourai
(09.10.08)
önce bilesin ki etrafında bu tür sorunları olan ama senin insanlara çaktırmadığın gibi, sana bu rahatsızlıklarını çaktırmayan çok fazla insan var. bunu bilmek belki de seni rahatlatır. yani çok abuk, çok sıradışı, çok kötü bir durumun yok. ne kadar kötü olduğunu düşünürsen o kadar kötüsündür. ama yardıma ihtiyacın olduğunu düşünüyorsan mutlaka yardım al.
bir de hobiler edinmeyi deneyebilirsin. mesela sinemayla şimdiye kadar çok fazla içli dışlı olmadıysan tavsiye ederim. eğer limitsizse internetin önünde kocaman bir kaynak var. sinema deryasında o kadar çok sorunlu insan ve karakter var ki sana yardımcı oluyorlar.
0
blackbasat
(09.10.08)
hayat ne kadar kötü olsa da yaşamaya değer. çok kısa bir süre benim de aklımdan intihar düşüncesi geçmişti. ama şöyle düşündüm. öldükten sonra ilk seçenek olarak kaybolduğunu ve bir daha varolmadığını düşünelim, ikinci seçenek olarak da cennet/cehennemi düşünelim.

ilk seçenek:
tamamen kaybolmak yerine, sıkıcı/kötü hayatına biraz daha devam edebilirsin. sonuçta hayat demek deneyim demektir. bir hiç olmak yerine, acı da olsa biraz daha deneyim edinmek daha zevkli bence.

ikinci seçenek:
öbür tarafa gidince, "lan sonsuza kadar burda olcam şimdi, keşke biraz daha kalsaydım dünyada, nasıl olsa gelcez yine buraya aq" diyebilirsin.
0
edge_nabby
(09.10.08)
bende de var bu anlattiklarinin cogu yaklasik 4 yildir. zamaninda intihari pek dusunmedim her ne kadar pek yasamak istemesem de. bunu yenmek icin baya calistim. hissettigim her kotu seyin ustune gittim. mesela cokda parlak olmayan okulumu biraktim(ankarada), kalktim baska bir ulkeye gittim. simdi hayvan gibi calisiyorum okul masrafimi karsilamak icin ama hala acayip tembelim ve hic bise yapmak istemiyorum. hayatimdaki hersey degisti ama gecmedi ne yazik ki bunca zaman. ama ne oldu guclendirdi bunlar beni. yani hayata karsi.

simdi zamanla duzeliyorum sanki gibi geliyor. bunun sebebi kiz arkadasim. iliskimiz basliyali cok uzun bir sure olmadi. ona sonsuz guven duyuyorum ve herbiseyimi anlatiyorum. o kadar cok destek oluyor ki. kendimi o kadar iyi hissettirebiliyor ki. iyi kotu ne hissetsem ona kosuyorum. o da her zaman sevkat gosteriyor bana. artik kafamda birsuru paradoks yok. hayata daha basit bakiyorum sanirim onun sayesinde. seninde kiz arkadasin varmis, anlat. simdiye kadar anlatmadigin hata bence. anladigim kadari ile gonul eglendirmek olarak bakmiyorsun olaya. iliskilerin en ozel yani bu bence. boyle seyleri paylasmaniz sizi birbirinize daha yakinlastiracaktir. bence en iyi psikologdan daha iyi bir yardim olur.

kesinlikle yalnizlasma. yalnizlastikca yapacak daha az sey bulursun ve bu seni daha cok tembellestirir. oturma evde. geceleri uzun saatler bilgisayarin basinda sabahlayipta sonra oglen 3-4 e kadar yatma. duzenli uyumaya duzenli beslenmeye calis.

dertlesmek istersen emailim oshamahue at g mail
0
oshamahue
(09.10.08)
burjuva sıkıntısı.
yanlış anlamayın eleştirmiyorum. ben de aynısından muzdaribim. ilaçlar tekrardan mutlu süper bir insan olmaya yetmiyor. hep biraz eksik yaşamak zorundasın. o eksikliği kapatacak bir terapi türü bulmalısın kendine. ben yazmaya başladım. durduramıyorum.
vardır içinde bir şeyler. amacı olmayan ama vaktini dolduracak. o şey her ne ise, spor/fotoğraf çekmek/resim/heykel/alışveriş/ kendine bakmak vs. vs. vs. o sıkıntını kapatacak kısa kısa anlarla. ölmeden yaşamayı öğreneceksin. amacın olmadan yaşamayı da.
herksin bir şeyler yapması gerekmiyor hayatta. belli bir düzeydeysen neden bir şeyler yapmıyorum sıkıntısı (aman dünya, 3. dünya, hastalık savaş)taşıyor bile olabilirsin gizliden gizliye. bir şey yapman gerekmiyor. varolmak yeterince uzun ve sıkıcı bir mesele. toplum içine entegre olmaya çalışıp onların düzeninde sürüklenip gitmek de öyle. kendi düzenini yarat, kendi saatlerini. istediklerinle doldur içini. gerisine koy gitsin.
0
sipsi
(09.10.08)
bu ne ya kitap mi okuyacaz deme, kafandaki sorunlarin aciklanmasinda yardimci olacaktir:

iyi hissetmek - david burns
0
terp
(09.10.08)
yaş kaç önemli bi husus bu keza intihar edince düzelen birşey olmuyo.
0
exdp
(09.10.08)
bir kere bence kesinlikle intihar etmeyi kafandan sil. herkes bunları düşünür, ben de düşündüm zaman zaman fakat emin ol intihar etmek bir insanın yapacağı en büyük zayıflık.

kendine mutlaka ama mutlaka bir hobi edin. bisiklet sürmek mi olur, maket yapmak mı, koleksiyon yapmak mı, yeter ki okuldan çıktığın zaman yapmak için can atacağın bir şey olsun. ilgi alanlarına göre belirleyebilirsin bunu. mesela ben cd koleksiyonuma baktıkça mutlu oluyorum, haz veriyor bana. özel ilgim var buna karşı. ha keza plaklarıma karşı.

kız arkadaşın varmış, çok güzel. tek başına yapamayacağın çok şeyi kız arkadaşınla beraber yapabilirsin. mesela bilkent'te bilardo oynamaya gidin, real'in yanında çok güzel bir park vardır yeşillikler içinde, orda oturun dertleşin. büyük bir hastalığa yakalanmaktan da korkma, maalesef böyle bir konuda hepimiz biraz da kaderci olmak durumundayız. hayatta kontrol edemeyeceğimiz şeylerden biri de bu. aslan gibi insanlar adi hastalıkların pençesine düşebiliyor.

bir de kendine okuldan ya da kendi çevrenden bir arkadaş grubu yaratmaya çalış. onun da faydası olacaktır. insanlardan kaçarak ya da onları tenkit ederek bir yere varman zor. en azından şu aşamada.

her şeyin ilacı biraz gamsız olmak aslında. herkes başaramaz ama. sen en azından aşırıya kaçmadan denemelisin.
0
godless killing machine
(09.10.08)
psikiyatrik yardım almanızı tavsiye ederim. ne kadar süreceğini bilemeyiz elbette ama kendi başınıza çözemeyeceğiniz bazı problemlerle karşı karşıya olduğuna göre fazla vakit kaybetmeden yardım alın bence. ben de bir 4-5 sene hafif bir depresyon halinde yaşadım, dönem dönem azalsa da sonunda gerçekten ağırlaştı ve kendini fiziksel problemlerle de göstermeye başladığında yardım almaya karar verdim. diyebilirim ki daha ilk günden kendimi daha iyi hissetmeye başladım. problemi çözmek için harekete geçmek bile çok rahatlatabiliyor insanı. 3 ay kadar ilaç kullandıktan sonra yan etkilerinden sıkıltığım ve kendimi de iyi hissettiğim için bıraktım ama en az 6 ay devam edilmesi öneriliyor.

ilaç kesinlikle kolaylaştıracaktır. yan etkiler oluyor ama yine de kullanın bence. bunun dışında ermanen in dediklerine katılıyorum. özellikle düzenli sporun faydasını görürsün.

güven konusunda da ancak şunu söyleyebilirim, insanlardan beklentilerini yüksek tutmamaya çalış. onların yaptığı hatalar veya zayıflıkları tamamen onların problemi, senin onların zayıflıkları için kendini hırpalamanın bir faydası yok. bu yüzden bunları fazla düşünme.

ha bir de, hayatında hoşuna gitmeyen şeyler varsa değiştirmek için harekete geç. motivasyonun seni neyin mutlu ettiğini bulup buna ulaşmak için gerekli adımları atmak olsun. zaten geleceğe yönelik planların olursa intiharı da düşünmeyeceğine eminim. "nasıl mutlu olacağımı bilsem yaparım heralde" diyebilirsin ama değil. gerçekten insan kendini keşfetmek için biraz zaman ayırdığında neyin daha fazla tatmin ettiğini öğreniyor. ali için mutluluk getiren bir şey ahmet e bir şey ifade etmeyebilir. o yüzden kabul görmüş olumluları (iyi okul, iyi bir ilişki, maddi imkanlar,vs...) bir kenara koy, senin ne yapmak istediğini düşün.

umarım yardımı olur.
ama profesyonel yardım da al mutlaka.
0
chavezding
(09.10.08)
16 yaşından beri ben de böyleydim,ailemi çok suçladım bir yere varamadım.üniversiteyi de istanbulda kazanınca kaldım onların yanında ama olmadı bir türlü,canım sıkıldıkça falan hastaneye gitmeye başladım,gözüm seğirse gidiyordum yani o derece.çok sıkılıyordum.kredi kartları falan da hikayeydi para da bir yere kadar.
sonra dedim ben sizden ayrı yaşamak istiyorum.evi ayırdım apayrı bir semte tasındım tekbasıma.geceleri de bir sertıfıka programına kaydoldum.kendi halimde bı hayat kurdum kendıme.hıcbır luksum kalmadı hepsınden ayrıldım.belki çok daha zor bır hayatım oldu ama kafam cok rahat gunluk hayat telaslarından baska da bir şeyim kalmadı,hastanelere de uğramıyorum.
0
guiltyconsciencegrows
(09.10.08)
sürekli içine attığın ve başkalarıyla paylaşamadığın sorunların olduğunu düşündürdü yazdıkların. yaş tabii ki önemli husus ama yaşın fazla ilerlemese bile kısa dönemde yaşadıkların belli bir birikinti yapmış olabilir. psikologa görününce ilk bir kaç seanstan sonra kesinlikle faydasını göreceğini düşünüyorum. belki de itiraf etmen gereken şeyler var ve karşında seni anlayacak ve bunu derinlemesine konuşacak kişileri bulamıyorsun. biraz günah çıkarma seansına dönebilir ama düzelirsin nihyetinde..

ayrıca hayat intihar etmeyi düşünmek için çok kısa.. bu yüzden dolu dolu yaşamaya bak.. boşver her şey olacağına varır..
0
istanblue
(09.10.08)
belkide sorun hayatina hic sorun olmamasidir. yani okula git gel, derslerin iyidir, iliskilerin iyidir. boslukta hissedersin kendini. mesela benimde son zamanlarda bayaa bi sorunlarim vardi maddi ve manevi. bu sorunlari astim ve mutsuz oldum. ortada sorun yok, sorun yoksa amacinda yok. kendimi acayip sekilde boslukta hissettim. neyse allahtan dun bi sorun buldumda onunla urasiyorum. yani hayatin ne cok super olsun ne de cok rezil. bu arada bende bayaa dusunmustum intihari o durumdayken.
0
sanio
(09.10.08)
birader emin ol senin istanbul versiyonunum ve yazında yazdığın çoğu hadise bende de var kalabalıklar içinde bunalıyorum, insanlara güvenemiyorum görünrde derdim tasam yok ama mutlu olamıyorum çözümü biyerlere kaçmakta farklı şeylerde bulmaya çalışıyorum az da olsa işe yarıyo evet bende derim bunların farkında olman bile güzel bi aşamada olduğu gösterir ancak bu noktadan sonrasını bir uzamanla beraber çözmelisin bu noktada sana bir psikiyatrist ya da psikolog değil şiddetle bir psikolojik danışman öneririm şanslısın ki ankara da bu alanda iyi mekanalr bulabilirsin hatta üniversitenin medikosundan ücretsiz bu hizmeti sağlarlar
0
dr.ramiz
(10.10.08)
"aşırı uyuşuk bir haldeyim, hiç bir şey yapasım yok, çok tembelleştim. uyku sorunum var." Çok bariz ve çok klasik ağır depresyon semptomlarıdır bunlar. Ve "bence" psikolog yerine psikiyatriste gitmen çok daha doğru olur, çünkü semptomatiksin. Ayrıca psikiyatristler sanıldığı gibi "aha hastalık bu, aha da reçete bu" şeklinde çalışmazlar.

Tedavi alman kesinlikle gerek. Çünkü tedaviden sonra dediğin gibi tekrardan mutlu ve normal olursun. Psikiyatriste başvuracaksan büyük ihtimal anti-depresan kullanırsın. İlaçların yan etkisi muhakkak olacak ama bunlar sandığın gibi çok kötü veya korkutucu değildir. Daha doğrusu herhangi bir ilacın ne yan etkisi varsa, o tip yan etkileri vardır bunların. Mesela karbamazepin kullanacaksan bunun bazı kişilerde alerji, baş dönmesi, ataksi vs. gibi yan etkileri olabiliyor, tabii ki istatistiklerde ilaç toksisitesine bağlı sorun yaşyan kişiler vardır ama benim esas demek istediğim bu bütün ilaçlar için geçerlidir. Yani depresyon tedavisinde demek ilaç yüzünden sizde kuyruk çıkacak demek değil :) Günlük yaşamınızı da çok etkilemez.
0
there is nothing left for me
(10.10.08)
(3)

Ciltte garip kızarıklıklar ve kaşıntı

luin 41
Bir arkadaşımın cildinde (özellikle boynunda, kollarında ve yüzünün bazı yerlerinde) yaklaşık 4 gündür ciddi kızarıklılar, sivilcemsi kırmızı büyük noktalar ve hatta bunların çevresinde kırmızı halkalar var, devamlı kaşınmasından şikayet ediyor. Bir haftadır başka bir ülkedeyiz ama abuk sabuk bir ye
Bir arkadaşımın cildinde (özellikle boynunda, kollarında ve yüzünün bazı yerlerinde) yaklaşık 4 gündür ciddi kızarıklılar, sivilcemsi kırmızı büyük noktalar ve hatta bunların çevresinde kırmızı halkalar var, devamlı kaşınmasından şikayet ediyor. Bir haftadır başka bir ülkedeyiz ama abuk sabuk bir yemiş içmişliği yok, üstelik daha önce de hiç alerjiyle ilgili bir problem yaşamamış. Eczaneden bir hap aldı, ama onlar da sadece kaşıntıların belli bir süre biraz azalmasına neden oluyor. Konuyla ilgili bir fikri olan var mı?
0
luin 41
(07.10.08)
ringworm olabilir ama kesin bisey denemez. Bocek isirmasi olabilir, alerji olabilir, mantar olabilir. Resim koysaniz daha cok yardimci olabiliriz belki...
0
ermanen
(07.10.08)
pire diyorum.
0
red g
(07.10.08)
sinek böcek işi gibi geldi bana. kaşımasın, kaşıyınca daha feci olur. bir doktora danışın çünkü alerjik bir vaka ise kötüleşebilir.
0
blackdog
(08.10.08)
(7)

Hafıza problemleri

tom riddle
Geçen gün, 5-6 senedir hiç değiştirmeden kullandığım pin kodumu unuttum, bloke oldu fln. Denilebilir ki, uzun zamandır kullanmadığın için unutmuşsundur, ama değil, en son şarjım bittiğinde girmiştim pin kodumu. Bu ve buna benzer, hem kısa süreli hem de uzun süreli belleğimde problemler çıkmaya başla
Geçen gün, 5-6 senedir hiç değiştirmeden kullandığım pin kodumu unuttum, bloke oldu fln. Denilebilir ki, uzun zamandır kullanmadığın için unutmuşsundur, ama değil, en son şarjım bittiğinde girmiştim pin kodumu. Bu ve buna benzer, hem kısa süreli hem de uzun süreli belleğimde problemler çıkmaya başladı, kısa süreli belleğimde biraz daha fazla hatta. 20 yaşında sosyal alkol kullanıcısı, uyuşturucuya dokunmamış bir bireyde bu durum bir sorun teşkil eder mi? yoksa hepimiz sürekli birçok şeyi unutur muyuz?

Bir de 4.5 sene önce 4-5 aylık bir depresyon tedavisi gördüm, lustral kullanıyordum, fark ettim ki o dönemler hakkında da çok az anım var, birçok şeyi hatırlamakta güçlük çekiyorum. Kullanmadan önceki dönemlerde çok daha fazla hatırladığım şey varken o dönemlerle ilgili tek hatırladığım lisede hoşlandığım kız ve yine lisede yaptığım bir dövüş :) bir alakası olabilir mi bu durumla?

hafıza deyince benim de aklıma gingko biloba geliyor ama siz bana onu önermeyin.

pardon ginkgo biloba unutmuşum yazılışını :)
0
tom riddle
(07.10.08)
kırmızı etin hafıza için iyi olduğunu söylüyorlar.
0
blackdog
(07.10.08)
kırmızı et, besin tercihimde ilk sıradadır ve pek de az tüketim yapmam, oldukça tüketirim hatta.
0
🌸tom riddle
(07.10.08)
lustralla alakası yok. lustral kullanan herkes lustral kullandığı dönemi bulutlu hatırlar, genel hatları varmış gibi. ama zorladığında esas olayları da normal hatırlarlarsın. ilacın doğası böyle.
0
mortifera
(07.10.08)
bir de bence her insanın ara ara böyle hiç unutmaması gereken şeylerin kesinlikle aklına gelmediği kısa dönemler olur. böyle durumlarda ben o hatırlamama olayı olmamış gibi yapıp işi erteliyorum. sonra deniyorum o zaman aklıma geliyor. geçici servis dışı olma durumu yani. fakat kafaya takarsan hatırlamak mümkün olmayabilir.
0
kurukafa
(07.10.08)
valla nasıl olduysa pin kodu'mun saklandığı beyin bağlantılarım sanki o andan sonra çalışmadı. hala hatırlamaya çalışınca aklıma gelen pin kodu aynı sayı, ama o da yanlıştı. ilginç bir durum yani.
0
🌸tom riddle
(07.10.08)
ginkgo biloba daha çok yaşlılıktan kaynaklanan hafıza problemleri için veriliyor aslında.

konsantrasyon ve hafıza etkinliği için gençlere önerilen besin takviyesi: nero nutrients. tavsiye ederim.
0
insensitive
(07.10.08)
ve ayrica balik, yetmiyorsa omega 3 destekli kapsuller de kullanilabilir hafiza sorunu icin.
0
paradoxical
(07.10.08)
(7)

spora başlıcam ama

dorian greyfurt
yaş 27. ortaokuldan beri spor yapmadım diyebilirim. yaz zamanları 10-15 gün basket oynamaları saymazsak. yılda 2-3 kere halı saha bi de.standart insan yaşantısına göre daha az hareketliyim. evde otururum işim yokken.6-7 yıl barlarda çaldım, barmenlik, djlik, eşşekler gibi içtim. bu süredir günde 1 p
yaş 27. ortaokuldan beri spor yapmadım diyebilirim. yaz zamanları 10-15 gün basket oynamaları saymazsak. yılda 2-3 kere halı saha bi de.
standart insan yaşantısına göre daha az hareketliyim. evde otururum işim yokken.
6-7 yıl barlarda çaldım, barmenlik, djlik, eşşekler gibi içtim. bu süredir günde 1 paketin üzerinde sigara kullanıyorum.
zayıfım 174cm 58 kilo

bugün itibarıyla yerleşik hayata geçtim, spora başlim diyorum, evin yakınında salon var.
burada da okudum bi ara. yeni başlamak, 15-20 dakika boyunca koşu bandında nabız 170-180 e çıkacak. bünye alışkın değil.
hık diye ölür müyüm?? evhamlı insanım.
0
dorian greyfurt
(07.10.08)
O sigarayı bırakmazsan ölürsün asıl :)

Spordan bişey olmaz. Doktora gitmiştim ben spor yaptıktan sonra elim falan şişmeye başlamıştı. Sporu bırakayım mı falan dedim, "her koşulda spor sağlıklıdır, devam et" dedi, haklı da.

Spordan dolayı sorun olursa bile sporu tavsiye ediyorlar. Sen spora devam et bir haftada alışır bünye (günlük gittiğini varsayıyorum).

Ama o sigarayı bırak, nefesin burdan bile kötü kokuyo.
0
harzem
(07.10.08)
siz kalp seslerini iki kere saymış olabilirsiniz, 170-180 nabızla köpek gibi nefes almanız gerekir valla.
0
tom riddle
(07.10.08)
koşan bir insanın nabzından bahsediyorum.
0
🌸dorian greyfurt
(07.10.08)
want2die ın dediği gibi nabız 15-20 dakika 180 gitmez, en azından bu kadar hamken dayanamazsın. uzun süredir spor yapmadığından nabzın daha çok ve çabuk yükselecektir normal insanlara göre. yine de 180 için depara yakın bir koşu lazım. bence nabzını 130 tutmak sıkıntı yaratmaz. uzun süredir spor yapmadığından daha aşağıda tutmanı imkansız görüyorum zaten.

ha olur da çarpıntı artar ölecek gibi hissedersen sakın durma. koşuyu bırak yürümeye başla ve derin nefes al,ver . 9-10 nefes sonra geçer.

27 yaşındaysan bence sigarayı azaltmana gerek yok. normal zararları dışından ekstra hiçbir durum olmaz spor yapıyorsun diye. sadece spordan yarım saat önce ve sonra içme. (yine de bırakmak iyidir tabii.)

dağınık konuşuyorum ama salon kaliteli bir yerse önce ciğer kapasiteni ölçerler ona göre bir program verirler zaten. değilse kendin de yapabilirsin. herkesin evinde bir antrenman bilgisi kitabı bulunması lazım aslında. ya da internete de bakabilirsin. cooper testi filan. kendi antrenman programını oluşturmak en güzelidir. testler genelde maksimum kapasiteni ölçer ve kapasiteyi zorlamadan yani kapasitenin belli bir yüzdesini kullanarak bunu artırmaya yönelik rakamlar verir. yani sana bir x buldurur nabzını vs ölçtürerek sonra bu x koyarsın bi yerlere şu kadar koşarsan bu çarpı bu kadar şınav çekersen şu kadar tekrar sonra kapasiten ortalama şu kadar x olur gibi bir değer verir. nasıl beslenmek gerektiğini de anlatır.
0
cashkopat
(07.10.08)
profesyonel bir danışman bulmanız daha iyi olur. direk proteinlere girerseniz işin içinden çıkamazsınız.
0
head
(07.10.08)
değil 27, 17 ya da 87 yaşında olsan dahi sigara ve alkolü bırakmalısın.bu işi yapacaksan tam yapmalısın, yoksa vücudunun tüm potansiyelini kullanamazsın, çalışmanın sonuçlarını göremezsin, demoralize olursun ve devamlılık sağlayamazsın.salonlar, sokaklar şu an çatlayan derilerinden, "gelişmiyom lan" deyip steroide sardıktan sonra ortaya çıkan hormon bozukluklarından, oturmuş yağlarından, 1 ay ara verseler hacmi 2 kat azalan kaslarından şikayetçi adamlarla dolu.disiplin olmadan spor olmaz, daha doğrusu yararı olmaz.burda baya benzer konu var bunlarla ilgili, onlara da bir bakmanı öneririm.
0
gabbelloto
(07.10.08)
şuraya bir bak: www.kiloaliyorum.com

sonra spor öncesi esnetme gerdirme nasıl yapılır öğren.

koşu zordur, hızlı yürü, varsa eliptik bisiklet var koşu yerine yapabilirsin ve eklemlerin zarar görmez.

dambıl mambıl işleri sıkıcı ve insanın doğasına aykırı geliyor bana, yürüyüş, eliptik bisiklet, yüzme kardiodur, candır, belli bir süre sonra vücut direncin artar, kolay yorulmaz ve sporcu gibi yaşamaya başlayabilirsin.

zayıflıkla ilgili olaraksa, spor iştah açar, ama hemen bir iki seferde değil, düzenli yapabilirsen, başlangıçta değil ama zamanla kilo alabilirsin. ama kilo almak oldukça zor bir iştir (koca götlüler bu durumu pek bilmezler, boşver onları). kilo almak için beslenme alışkanlığında değişiklikler yapman gerekebilir. ekonomik ve kalorili yiyecekler : Cicibebe, Bifa escape kraker (bim den temin edebilirsin), tuzlu fıstık, tatlı, vb.

Protein tozu vb. işlere girme, boş işler, yemek yeme olayına özen göster. Çok yemek yiyor ama zayıf felan muhabbetlerini boşver, gerçekten çok yemen yemiyor o insanlar (ya da bir öğün yiyor sonra iki gün yemiyor vs). 3 öğüne dikkat et. 3 öğün artı akşamdan sonra abur cubur yiyerek kilo alabilirsin ama bunu yaparken spor yap yoksa sağlıksız birşey. Spor her türlü öküzlüğü dengeler, ama yeme konusunda yaptığın hayvanlığı, spor konusunda da yapman gerekiyor.

Bu şekilde kas olarak kilo alabilirsin.

Sigarayı bırak, bırakamıyorsan önce azalt sonra bırak. Onu da yapamıyorsan s.g.

nabız konusunda ise, eliptik bisiklette nabız ölçer alet bulunuyor. koşu da jogging yap, deparla koşma, zaten öyle koşulmaz.150-160 birşey olmaz genel olarak senin yaşında. ikinci bir kural da nabız artışı yapan sporlarda antremanı bitirirken yavaş yavaş azaltman gerekir tempoyu, birden bırakıp oturmak, cehalettir. ikinci büyük hata ise, antremanın sonuna doğru var gücüyle depar atmak gibi yanlış birşey yapmaktır. yavaş başla, jogging yap, yavaşlayarak bitir, insan gibi.

40 dk kürek çekince dinlenmek için koşardık, sonra hızlı yürüme, ve yürüme temposuna geçer bitirirdik. kürekten sonra gidip oturulmaz örnek olarak.
0
doraemon
(21.12.11)
(6)

Multi-vitamin hapi icince idrarin sararmasi

ermanen
Multi-vitamin hapi icince idrar daha sari oluyor, bu normal mi? Sanirim normal ama niye normal, vucut hepsini kullanmiyor mu hapin, hangi posayi atiyor da idrar sarariyor? Yoksa ilacin dis kapsulu falan mi, ama kapsul seklinde de degil ki, hapin dis kismini kaplayan ama vucudun kullanmadigi bir madd
Multi-vitamin hapi icince idrar daha sari oluyor, bu normal mi? Sanirim normal ama niye normal, vucut hepsini kullanmiyor mu hapin, hangi posayi atiyor da idrar sarariyor? Yoksa ilacin dis kapsulu falan mi, ama kapsul seklinde de degil ki, hapin dis kismini kaplayan ama vucudun kullanmadigi bir madde mi var benim bilmedigim, yoksa vucudum ihtiyacindan fazla vitamini de mi atiyor bilemedim ki, bi bit yenigi var ama cozemedim tam...
0
ermanen
(06.10.08)
@divit b vitaminini vucut kullanmiyor mu, multivitamindeki b vitamininin fazlasini disari mi atiyor?

@want2die boyar maddeli baska ilaclar bu kadar yapmiyor?

@vincenzo su tuketimim bazen fazla, bazen normal
0
🌸ermanen
(07.10.08)
vitaminler vücutta depolanmazlar, fazla gelenler olduğu gibi atılırlar.
0
desdinova
(07.10.08)
simdi multi-vitamin hapi icince ortalama bir insan ne kadarini kullanmis olur, yani haptaki toplam vitamin miktarlarinin, kullanilan miktara orani gibi bisey soruyorum...Cogu bosa mi gidiyor yani:)
0
🌸ermanen
(07.10.08)
Bazı ilaçlar içerdiği maddeler ve artıkları sebebiyle idrarı boyar. Mesela rifampicin idrarı turuncu/kırmızı renge boyar. Yani normal bir durum kuvvetle muhtemel.
0
there is nothing left for me
(07.10.08)
Öncelikle doğrusu "vitaminler vücutta depolanmazlar" değil; A, D, E, K dışındaki vitaminler vücutta depolanmaz olacaktır, yanlış olmasın.
Sonra evet idrarınızdaki fazla vitamindir, zira multivitamin türü ilaçların içinde günlük ihtiyacınız olan tüm vitaminler vardır, ancak siz gün boyunca yediğiniz diğer besinlerden de vitamin alırsınız bu yüzden fazla vitaminler(ADEK harici) idrar yolu ile dışarı atılır.
"A, D, E, K vitaminlerine ne oluyor?" dersen: bunlar yağda çözünen vitaminlerdir, yağ dokusunda depolanırlar derim.
0
late viper
(07.10.08)
sararır, doğrudur.
0
head
(07.10.08)
(6)

diş teli

enter saltman
dişlerimin yapısından dolayı diş teli takmam gerekiyor doğal olarak her ergen gibi karşı çıkıyorum ama bu gidişle boyun eğmem gerekiyor birkaç sorum olacak:sadece üst dişlerimde sorun var aşırı bozuk değil sadece aradaki bir dişte sorun gerisi idare ediyor sadece üste mi tel taktırılır?taktırılırsa
dişlerimin yapısından dolayı diş teli takmam gerekiyor doğal olarak her ergen gibi karşı çıkıyorum ama bu gidişle boyun eğmem gerekiyor birkaç sorum olacak:
sadece üst dişlerimde sorun var aşırı bozuk değil sadece aradaki bir dişte sorun gerisi idare ediyor sadece üste mi tel taktırılır?
taktırılırsa ne kadar sürer
eskisi gibi sırıtmayan teller var mıdır(googleda görünmez tel falan diyo)
edit:tabiki doktora gidicem cahil gitmiyim diye fikrilerinizi öğrenmek istedim
0
enter saltman
(06.10.08)
şeffaf tel diye bir şey ben de duydum ama nasıl görünüyor bilmiyorum açıkçası. Çok önemli bir eğrilik, yamukluk yoksa 6 ay filan yeterli diyenler var ama emin değilim, yanlış bilgi vermek istemem.
Bu arada atlamış olmıyım ama ortodontist tavsiyesi verirseniz çok güzel olur:)
0
think martini
(06.10.08)
Invisalign diye bişey varmış kalıplar kullanılarak tedavi ediyomuş.
0
humin zararlisi
(06.10.08)
önce şunu söyleyeyin,
isterseniz arkasına da taktırabilirsiniz. şeffaını da bulursunuz.
ama piyasada o kadar beceriksiz ortodontist var ki , yıllarca gidip gelirsiniz bi cacık yok, üstüne üstlük her hafta gidip gelmeler masrafı..v.s ağrılarınız...
diyeceğim o ki üniversite hastanelerinde yaptırın bu işi.
0
radikalherif
(06.10.08)
porselen braketler var ama ne kadar takarsan tak ağzının içinde o teller varken zaten dudakların normal durmadığından tel olduğu illa ki belli oluyo. çok sağlam değil ancak onlar. diş yapında bi problem varsa sadece sorunun olduğu yere tel takarak halledilebilir durum (tabi görerek yorum yapmak daha sağlıklı olur). yaşla da alakası var tedavi süresinin. dişlerin yerlerine tamamen yerleşmesiyle alakalı. ben 15-19 yaşlarım arasında 4 sene tel taktım (benimki çenemde olan bir problemdi) o yüzden anlarım. bi süre rahatsız etse de rahat bi insansan çok sallamazsın bi süre sonra. dişindeki probleme göre maksimum 1 yıla kadar uzar tedavin diye düşünüyorum. bi hasta olarak düşünüyorum tabi bunu. ortodontist değilim ama çok farklı bişey diyeceklerini düşünmüyorum.
0
turangue
(06.10.08)
2 sene kadar senin şu görünmez diye bahsettiğin, aslında porselen denen tellerden kullandım. Tabiri caizse tel takmadan önce hem alt hem de üst dişlerim halay çekiyordu, o kadar kötüydü yani durum ve 1.5 sene sonunda tedavi bittiğinde kendimi tanıyamadım. Gerçekten anlatılmaz bir duygu. Porselen braketler çok çay, sigara vs. tüketilmesi halinde sararıyor, onun dışında gerçekten mükemmel diyebilirim. Hem seni rahatsız etmiyorlar hem de bir bakan bir daha bakmıyor açıkçası çünkü anlaşılmıyor. O sararma durumunda da gidiyorsun diş hekimine üzerine ekşi bir şey sürüyor ve hemen bembeyaz oluyorlar. Tabi bunlar için gerçekten iyi bir ortodontist bulmalısın, bir de porselen braketler normal tele göre daha tuzlu. Hangisi olursa olsun mutlaka yaptır, sayılı günler çabuk geçer. Bir ömür elin ağzında gülmeye değmez. -tavsiye-
0
jade
(07.10.08)
seffaf tel yok, porselen var. ama normalden daha pahalı.
ben de 27 yasındayım ve diş teli takıyorum; normal bildigin metal tel takıyorum ama cok dikkat cekmiyor. eskisinden daha küçük sanırım bu telcegizler artık.

sadece üste mi olacagını doktor bilir, uzmanlık sonucta bu

ne kadar sürecegini de doktor bilir ama kabaca 1,5- 2 sene olur herhalde(ergenim diyosunuz)
tabi atıyorum sadece cevremde gördüklerime dayanarak.
0
merope
(07.10.08)
(2)

bacak ağrısı

head
selam,geçen hafta pazartesi günü halı saha maçı yaptıktan sonra, sol bacağımın diz üstü bölümünde bir ağrı meydana geldi. kaç gün geçti, halen üzerine abanınca ağrı yapıyor. ama normalde bir ağrısı yok. yürürken dizi kırdığımda hissediyorum, kırmazsam hissetmiyorum bile. viks ile ovarak, dinlendirer
selam,
geçen hafta pazartesi günü halı saha maçı yaptıktan sonra, sol bacağımın diz üstü bölümünde bir ağrı meydana geldi. kaç gün geçti, halen üzerine abanınca ağrı yapıyor. ama normalde bir ağrısı yok. yürürken dizi kırdığımda hissediyorum, kırmazsam hissetmiyorum bile. viks ile ovarak, dinlendirerek, masaj yaparak geçer mi? yoksa doktora mı göstereyim?

veya bir opsiyon olarak, akşam spora gidip koşmam falan sorun varsa, bunu daha kötü yapar mı?
0
head
(06.10.08)
Bir devlet hastahanesinin Ortopedi ve Travmatoloji bölümüne başvursanız daha kesin sonuç elde edersiniz. Ligamentlerde problem olabilir.
0
hlathguth
(06.10.08)
bengay sürseymişsin keşke ertesinde

hastaneye git tabi istersen de, öyle zamanla geçecek bir şey gibi geliyor kulağa ilk duyuşta
0
mortifera
(06.10.08)
(11)

duştan çıktıktan sonra kaşınmak

natnan
her zaman olmuyor ama oldu mu da 20 dk süründürüyor.Neden olabilir?Ben köpükten şüpheleniyorum.kimse vermeden (bkz: duştan sonra kaşınmak),tek entry olunca ikna olmadım.
her zaman olmuyor ama oldu mu da 20 dk süründürüyor.
Neden olabilir?
Ben köpükten şüpheleniyorum.


kimse vermeden (bkz: duştan sonra kaşınmak),tek entry olunca ikna olmadım.
0
natnan
(05.10.08)
tamamen kıçımdan modelleyerek yazıyorum. uzun süre duş alınca baya bi temizleniyorsun ve vücudun gözenekleri açılıyor. fazlalık nasıl kaşındırıyorsa, alışılmadığından eksiklik de kaşındırıyor.
0
desdinova
(05.10.08)
soyle bir sey olabilir mi?

eger tam anlamiyla keselenmiyorsaniz (veya kimi yerlere ulasamiyorsaniz) ve bir miktar kir kaliyorsa ve onlar da minik minik topakciklar halinde duruyorlarsa olabilir diye dusunuyorum.

yani misal sabunlandiniz ettiniz ama iyice kir cikaramadiginiz yerler oldu. bu sirada o yerleri havluyla kurularken sürttünüz ve orda o surtunmeyle onlar boyle ortaya cikti ve giydiginiz seyler icinde kasintiya yol acti.

hamama gidesim var benim. siz de belki deneyebilirsiniz.
0
la traviata
(05.10.08)
"duş jeli" denilen şeyleri kullanıyorsan onların çoğunun içinde adını unuttuğum bir madde var böyle üzerinden vıcık vıcık çıkmayan. ona alerjin olabilir.
0
kurukafa
(05.10.08)
evet annem bana iyi yıkanmıyosun der mesela,yani iyice keselenmeyince her banyoda bi miktar çıkan ölü deri tam çıkmıyor,tabi bi miktar da kirle birlikte,işte bu küçücük minicik şeycikler kaşındırıyor olabilir :) gerçi ben duş jellerinin vucuttan çıkmadığını düşünüyorum ama.hamam en iyisi tabi de :P
0
kanuniye
(05.10.08)
bana da oluyor zaman zaman bu.
genelde yıkanıp dı$arı çıktığımda veya gündüzleri yıkanınca oluyor. oysa ak$amları olmuyor. acaba suyun vücuttan çabuk buharla$ması ile mi ilgili?
yoksa fazla kıllı bünyelerdeki el/yüz/banyo sabunu alerjisi, sabun birikmesi mi?
0
sleepy99
(05.10.08)
Seboreik Dermatit olabilir, antihistaminik kullanıyor musunuz?
0
hlathguth
(05.10.08)
kolinerjik ürtiker kavramını araştırıp ona göre doktora görünebilirsiniz.
0
gxix
(05.10.08)
cildin normalden kuruysa, hatta banyodan ve kaşıntısan bi süre sonra pul pul döküntü oluyorsa sebebi kesinlikle bundan olabilir. nemlendiricili sabun kullan derim. hatta eczanelerde satılan türden vucut şampuanları da var dermatologların tavsiye ettiği...

ayrıca kese yapmanın daha iyi temizlediği doğru bilinen yanlış inanışlara iyi bi örnektir.. :)
0
hayo
(05.10.08)
bir tam kan sayımı yaptırmanda fayda var, çok nadir rastlanan, önlem alınınca tehlikeli olmayan bir hastalık var, belirtilerinden biri de bu dediğindir.

bir tam kan+ldh baktır, sana hiçbir zararı olmaz, küçük bir ihtimalle faydalı olabilir:)
0
kara kadife
(06.10.08)
bende de oluyor genelde kışın. bayağı bir doktora gittim bu yüzden. en sonunda tüm sabun , duj jeli , ve şampuanlarda olan bir maddenin vucuda yapıştığı , durulama ile kolay kolay gitmediğini öğrendim (ismi cocomydle bethane gibi bişiydi) banyodan sonra bebek yağı sürmeni tavsiye ederim kaşınyıtı biraz olsun engelliyor birde dove sabun biraz daha iyi geliyor sanki.
0
delidir yakalayin
(06.10.08)
daha duş bitmeden kaşınmaya başlıyor.düş başlığıyla dövüyorum kendimi o derece :)
ayrica tüysüz/az tüylü bölgelerimde daha yoğun oluyor.(kol sırt falan)
neyse teşekkürler.
0
🌸natnan
(07.10.08)
(15)

antibiyotikle alkolü karıştırmak

cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
augmentin antibiyotik kullanıyorum. bir bira içsem şöyle, bünye kaldırır mı bunu? prospektüste alkolle ilgili bir şey söylenmemiş.
augmentin antibiyotik kullanıyorum. bir bira içsem şöyle, bünye kaldırır mı bunu? prospektüste alkolle ilgili bir şey söylenmemiş.
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(04.10.08)
her ilaca alkolle ilgili sey yazamazlar heralde, alkol basli basina zararli zaten, bir de ilacla ictigini dusun.. soru mu yani, icme tabi ki, augmentin kuvvetli antibiyotik bir de...

edit:
bazilarinda yarim bardak icebilirsin diyor ama sonucta alkol, vucut direncini azalttigi icin ilacin etkisini yavaslatir ve riske girmemek lazim
bazilarinda kesinlikle almamak gerekiyormus:
www.nhsdirect.nhs.uk
0
ermanen
(04.10.08)
alkolle antibiyotiğin beraber kullanımının bir zararı yoktur. sadece alkol antibiyotiğin etkisini azaltır, bu yüzden tavsiye edilmez.

eğer alkolle alınması zararlı olsaydı misal kontrendikasyonlarında okuyabilirdin.

bir biranın da antibiyotiğin gücünde neredeyse hiçbir etkisi olmaz.
hem augmentin son derece konvensiyonel bir antibiyotik, bira da bildiğin bira.

iç yani. sorun yok.

ps: sigara da zararlı ona bakılırsa. ama "bir de ilaçla içtiğini düşün" tarzı bir çıkarım yapılacak gibi bir reaksiyona sebep olmadığı için onun hakkında da prospektüslerde bir şey okuyamazsın.
0
mortifera
(04.10.08)
mortifera saglik konusunda bu kadar kesin konusma lutfen...

editledim bu arada...
0
ermanen
(04.10.08)
eh "1 bira" demiş. "1 şişe votka" deseydi ben de ona göre cevap verirdim.
0
mortifera
(04.10.08)
evet haklisin ben de senin yazini gormeden once editledim zaten...
ama farkli insanlarda farkli reaksiyon olabilir yani...
yoksa sana karsi olan bi durum degil biliyorsun:)
0
ermanen
(04.10.08)
her gün bir avuç bira zaten iyi gelir
0
mortifera
(04.10.08)
İlaçların toksik etkisi alkollü içkilerle artmaktadır. Ayrıca herhangi bir ilacın karaciğer/böbrekten atılımı da azalmakta, etkisi daha yoğun olmakta ve kişinin sistemine zarar verebilmektedir.

Augmentin BID ile bira arasına en azından 10 saat fark koyun derim.
0
hlathguth
(04.10.08)
uzman konustu.. cekiliyorum
0
ermanen
(04.10.08)
hlathguth daha hipokrat yemini etmedin sen, "yeaaa bişey olmaz..." deme özgürlüğün hala var.

ki sen de bal gibi biliyorsun "1 bira" ile augmentin'den bir şey olmayacağını :)
0
mortifera
(04.10.08)
(git: 18599)

abi sen uçmamış mıydın bir de?:)
0
passion rules the game
(04.10.08)
@mortifera: ahah, abi haklısın. ben yine de "koruyucu sağlık hekimliğinin umumi hıfspjoaıodshg burayı okuyorsun sen de..

@passion rules the game: 9 ay oldu uçalı azizim, fake account da yoktu. 10. nesil çaylak bekliyorum.

@ermanen: işin içinde "alkol" varsa, ben uzmansam mortifera profesördür :) 30 shot tekila çakan bir adam kendisi.
0
hlathguth
(04.10.08)
sarhos olmakta zorlanma problemi ile bogusanlar acisindan idealdir..tibbi ve bilimsel bir dille ifade etmek gerekirse: antibiyotigin saati asla gecirilmemeli ve duzenli alinmali, bira ise ideal sicakligi olan 4-6 derecede icilmelidir..Kulaklar ugulduyor boyle..
0
porsgemsheniark
(04.10.08)
mortifera alkol ve sigara uzmani biliyorum:)
0
ermanen
(04.10.08)
ben takmazdım, biramı içerdim.
0
gxix
(04.10.08)
isteyerek içersen bir şey olmaz, içine endişe düştü mü yaklaşma bile :)
0
zen spider
(05.10.08)
(4)

Kesik parmak - iyilesme sureci

ermanen
Kesik parmak normal olarak ne kadar surede iyilesir? Derinligine gore degisiyor sanirim, ona gore de kestirebiliyorsaniz soyleyiniz.. Merhem de iyilesme surecini hizlandiriyor sanirim...
Kesik parmak normal olarak ne kadar surede iyilesir? Derinligine gore degisiyor sanirim, ona gore de kestirebiliyorsaniz soyleyiniz.. Merhem de iyilesme surecini hizlandiriyor sanirim...
0
ermanen
(03.10.08)
yarayı açık tutmak kapanmasını hızlandıracaktır. tabii ki mikrop kapma riski olmayan ortamlarda açık tutun. riskli zamanlarda yaraya yapışmayacak bir sargı ile sarınız. tabii bunlar dikiş gerektirmeyen yaralar için. aman haa.
0
kopuk ucurtma
(03.10.08)
işaret parmagım 10 -12 gün içinde iyileşmişti (dikişleri alınmıştı). parmağın ilk boğumunun biraz üstünde 7 dikişlik oldukça derin (kemiğe kadar) bir kesikti. bayagı düzgün kesmiştim hatta doktor kutlamıştı bu başarımdan ötürü.
(bkz: sozlukculerin en eften puften basarilari )
0
patricia teyze
(03.10.08)
iyileşmeden kastına bakar... görünüş olaraksa 2 haftada filan iyileşen yara var diyelim, kesik.

ama o parmağa hissin tamamen geri gelmesi 3-4 ay bile alabiliyor

benim eli köpek ısırmıştı kötü bir noktasından. his olmadı tam parmakta kaç ay.
0
mortifera
(04.10.08)
Bu tamamen parmağı kesilen kişinin metabolizmasına, yaşına, genel sağlık durumuna ve uygulanan tedavi yöntemine bağlı.
Aynı derinlikte bir kesiğin iyileşme süresi, yukarıdaki unsurlara bağlı olarak 24 saat ile 2 hafta arasında değişir.
0
godless commie
(04.10.08)
(5)

burnum ve ben

turkish tekila
yemek yerken akiyor bu meret. ilerleyen dakikalarda geciyor. niye ki?
yemek yerken akiyor bu meret. ilerleyen dakikalarda geciyor. niye ki?
0
turkish tekila
(03.10.08)
sicak veya baharatli yemek yiyince oluyor

burda da sormuslar:
answers.yahoo.com
0
ermanen
(03.10.08)
alerji olabilir benim de saçıma jöle sürünce akıyo
0
tony
(03.10.08)
@ermanen : bak terlemeyi atlamisim. o da ender de olsa oluyor. ben de hassasliktan kaynaklandigini dusunmustum.
0
🌸turkish tekila
(03.10.08)
çok yüksek ihtimalle sinüzit.üzgünüm...
0
nefesless
(03.10.08)
sevgilimin de biriyle birlikte olduktan sonra burnu akıyor. bütün yaşamında böyle olmuş.
0
oceano
(03.10.08)
(2)

iğneli epilasyon

bilmiyormus
istanbul'da iyi yapan bi yer var mı? lazer sarı tüyleri görmediğinden iğneli yaptırın dediler. ama iğnelide de iz bırakma riski varmış, iyi yapan neresi var acaba?
istanbul'da iyi yapan bi yer var mı? lazer sarı tüyleri görmediğinden iğneli yaptırın dediler. ama iğnelide de iz bırakma riski varmış, iyi yapan neresi var acaba?
0
bilmiyormus
(01.10.08)
nişantaşı valikonağı'nda "neka" diye bir yer var, pekçok kişiden duydum ancak kefil olamam, sonuçta kendim gidip görmedim ama her yer sana belirli bir ücret karşılığında iğneni veriyor ve her defasında o iğneyi sen götürüyorsun, o açıdan en azında hijyen konusunda bir sıkıntı yaşamayacağını düşünüyorum.
0
think martini
(01.10.08)
Benim yaptırdığım ve çok kısa zamanda çok iyi sonuç aldığım bir yer ,ben de uzun yıllar bu dertten müzdarip olmuş biri olarak yardımcı olmak isterim size ,çok ehil olmayan kişilerede rastlamıştım daha önce ,ama arkadaşımın tavsiyesi ile gittiğim epilasyon uzmanından memnun kaldığım için güvenle tavsiye edebilirim Tel:0216 330 31 83 Moda Epilasyon
0
kocc
(20.11.09)
(6)

kafa derisi kaşıntısı

ravioli
kafam çok kaşınıyor 2-3 senedir. kaşıdıkça kaşıyasım geliyor hart hart diye. haftanın yarısını istanbul'da, yarısını karamürsel'de geçiriyorum. şebeke suyunun etkili olabileceğini düşündüm ilk başta ama son 1-2 aydır sürekli karamürsel'deyim, bir değişiklik olmadı.4-5 ay öncesine kadar pantene kulla
kafam çok kaşınıyor 2-3 senedir. kaşıdıkça kaşıyasım geliyor hart hart diye.
haftanın yarısını istanbul'da, yarısını karamürsel'de geçiriyorum. şebeke suyunun etkili olabileceğini düşündüm ilk başta ama son 1-2 aydır sürekli karamürsel'deyim, bir değişiklik olmadı.
4-5 ay öncesine kadar pantene kullanıyordum, sonra dove kullanmaya başladım, yine bir değişiklik olmadı.
nedeni ne olabilir, çözüm öneriniz var mı-doktora gitmek dışında-?
0
ravioli
(29.09.08)
Bu kaşıntı sorunu bende de vardı.. Mentollü şampuan kullanmanızı öneriyorum. Hem ferahlık, hem de gerçekten temizlenmiş olma hissi veriyor.

Hed en şoldırs'ın mentollüsünü alın. Saçlarınız uzunsa saç diplerini yeterince temizlemiyor olabilirsiniz bilmiyorum.. Mesela benimkiler hafif uzun, haliyle şampuan sürünce iki saat masaj yapa yapa diplere inmek gerekiyor.

Mentollü şampuanı mutlaka deneyin. Ben memnunum.
0
vita vinum est
(29.09.08)
7/24 tarzı şekillendirici ürünlerin kaşındırdığı ile ilgili desteksiz bir teorim var.

bi süre de şöyle yap: sadece bebe şampuanı kullan (katkısı azdır diye düşünerek) ve jöle şekillendirici kullanıyorsan tamamen bırak. mesela 1 ay.
0
hayo
(29.09.08)
eğer kepek ya da egzama benzeri alerjik saç derisi döküntüsü de varsa la roche posay'nin mavi şişede hassas saç derisi için şampuanı var, kerium diye geçiyor.hem kaşınıp hem kabaran saç derime o iyi geldi. bir kez pantene kullanma gafletine düştüm, bütün saç derim parça parça kapardı.
la roche posay nin iki tane şampuanı var birisi beyaz kutuda o mikro soyucu bilmemne, bu mavi kutuda sık kullanım ve hassas saç derisi için. mavi olanı tavsiye ederim.
0
sare
(29.09.08)
zamanında hafif de ağrılı kafa derisi kaşıntısı için doktora giden arkadaşıma sinirsel ve vitamin eksikliği tespiti konmuştu ve ilaç olarak da atarax + b12 tedavisi uygulanmıştı. yani illa ki deri problemi olmayabilir, aklınızda olsun.
0
whoosie
(29.09.08)
kesinlikle hed en şoldırs'ın metol frahlığını kullan. ben o şampuanı kepek sorunum başlayıca kullandım, tak diye kesti 2 haftada. yaklaşık 6 yıkamada. kepeğim gittikten sonra bile kullanıyorum, çok freahlatıcı ve sanırım sizin sorununuza da çözüm bulacaktır.
0
kucukkiz
(29.09.08)
ayni sorundan mustaribim, ketokonazollü şampuanlar iyi gelebiliyor (örn. ketoral) ama şahsen bende kalıcı çözüm sağlamıyor, bir-iki hafta sonra eski boktan formunu tekrar alıyor. iki pratisyen arkadaş da kerium telaffuz etmişti, sare'den de okuyucunca bunu denemeye karar verdim şimdi ben. kısfmet.
0
boshi
(30.09.08)
(13)

Nasıl kilo alınır?

joelskellington
Aşağılarda bir duyuru gördüm de aklıma geldi.1.84 boyunda 60 kilo bir erkek evladıyım, kemiklerim sayılıyor. Öküz gibi sağlıklıyım bi kötülüğünü görmedim zayıf olmanın ama dış görünüşüm hoşuma gitmiyor, şöyle tişört giyince hiç değilse iskeletor gibi görünmeyeyim istiyorum, normal dursam yeter yani
Aşağılarda bir duyuru gördüm de aklıma geldi.

1.84 boyunda 60 kilo bir erkek evladıyım, kemiklerim sayılıyor. Öküz gibi sağlıklıyım bi kötülüğünü görmedim zayıf olmanın ama dış görünüşüm hoşuma gitmiyor, şöyle tişört giyince hiç değilse iskeletor gibi görünmeyeyim istiyorum, normal dursam yeter yani öyle kas yapayım kızların aklını alayım falan bana göre değil. Gelgelelim tembelim de biraz, öyle koş spor yap fitness salonuna git olaylarına da gelemiyorum.

Neyse işte, diyeceğim odur ki sevgili romalılar, beslenme düzeni değişikliğiyle, sağlıklı bir şekilde ve götümü yayarak nasıl kilo alabilirim ben?

Her gün iki McBilmemne menü ye diyen top olsun
0
joelskellington
(25.09.08)
Düzgün kilo almak var, kilo alıp şekilsiz olmak var. Bence tembellik yapmayıp biraz spor yapsan çok iyi olur. Düzgün yemek rejimi ve spor. Başka türlü olmaz o iş.
0
pathetique
(25.09.08)
Aslında katiyetle sevmiyor değilim spor yapmayı, iyi bir beslenme düzeninin yanında günde yarım saat falan deneyebilirim belki ama beslenme uzmanları biz çiroz bünyeleri düşünmüyor, diyet listesi neyin vermiyor. devlet bize yardım etsin
0
🌸joelskellington
(25.09.08)
Herhangi bi spor salonuna gidip kilo almak istiyorum dersen onlar eline bi program verir bide protein tozu azda spor yaparsın orda bir sene sonra tam istediğin gibi olursun hem kilolu hem kaslı :)
0
Bravefart
(26.09.08)
kesinlikle spora git.. ben de zayifim ve kilo almak icin spora gidiyorum ve en azindan aldigim kilolar yag olarak degl kas olarak gelcek vucuda. lombur lllombur gobekte olmams olur sende.?!
protein tozlarinida surekli gideceksen spora al, 2 ay gidip sona birakirim dersen almani tavsiye etmem ..
0
lady laura
(26.09.08)
Herhangi bi vicud geli$tirme salonuna yazıl, i$i bilen birileriyse zaten her konuda yardimci olucaklardir, ya$ın 20'den büyük degilse, herhangi bi' supplement kullanmana bile gerek kalmiyacaktir en ba$larda.. 7-8 ay sonra vicudun istediğin kivama gelir diye düşüniyorum.
0
kr4z33
(26.09.08)
hocam iki trülü kilo alabilirsin.biri istediğin gibi yayarak (ki baya sağlıksız), diğeri ise spor eşliğinde.ilkini nasıl yapıcam diyorsan çok basit; günlük öğün sayını 3 yap, arada abur cubur diye tarif ettiğimiz bol şeker ve yağlı sağlıksız yiyeceklerden ye, ve de en önemlisi yatmadan hemen önce ağır bir şekilde ye(dediğim gibi nefret edilesi bir yöntemdir bu, sağlıksız, önerilmez).ikincisi ise zor değil ama ilkinden biraz daha emek ve disiplin istiyor; ilk olarak öğünlerini 4-5 yaparsan iyi olur, bunun içinde öğlene kadar uyumayıp (işin, okulun olmadığını varsayıyorum) saat 9 civarı kalk(7-8 saat uyu, gece ona göre yat).dediğim gibi sabah, öğlen, akşamüstü ve akşam çok geç olmadan en sağlıklı ev yemeklerine aban; protein, karbonhidrat, yağ olarak zeytinyağı.yani sebze, meyve, et, seçme, evde yapılan her yemek sağlıklıdır, hepsini ye.en önemli kısım ise hergün en az 1saat kadar aerobik, cardio idmanlarla spor yap.bunlar nedir?koşmak, kendi vücut ağırlığınla yapılan hareketler (şınav, mekik, barfix, squat), yüzme, hatta futbol, basketbol gibi toplu sporlarda olabilir.bu sistemi iyi oturtursan takribi 2 haftada kilo almaya başladığını hissedersin, 3. hafta ise tartı sana hissettirir zaten.gayet sağlıklı bir vücuda sahip olabilirsin ve ayrıca yaşamın ve hayatın düzene girer, bundan emin ol, spor ve sağlıklı yaşamın sosyal hayata etkisi azımsanamaz.
bu arada hasbelkader eğer body yapıyim dersen de sakın protein tozu vb kullanma, doktor kontrolünde kullanılması gereken birşey aslında ama dozaj neyin bakmadan kaktırıyorlar, aşırı protein alımı karaciğerini fazla yorar, bu da karaciğerinde ve cildinde kalıcı hasarlara yol açabilir.ayrıca bunlarla alcağın kilolarda kalıcı olmaz, spora ara verdiğin takdirde bile gidebilirler.eğer body yapıcaksan da yukardaki programı uygula, az ağırlık çok tekrar yap, gelişimini daha yavaş tut, ancak sağlıklı olsun.kolay gelsin...
0
gabbelloto
(26.09.08)
hocam tevellüdü yazmamışsınız ama yaştır diyorum yaş. sizinle yakın kriterlerde bi insandım, kaburgalarımın sayılmasından şikayet ederdim. yirmili yaşlara girdim ortasını geçtim 68-69 kiloyu geçmeyen ben 78-80 kilodan aşağı inmiyorum 1,5 yıldır. yaşınız 25 altıysa pek takmayın biraz daha bekleyin.

@mrtksn :))) bolbol nedir ya öldüm eheheh bime çok girerim ama denk gelmedim. o kiloluk dondurulmuş patatesler iyi mi?
0
geldiler
(26.09.08)
banana chikita
(26.09.08)
spor yapmadan karbonhidrat supplementi falan alayım deme, 5kg içtim sütle bi ayda, 100 gram bile alamadım oradan biliyorum.
0
alembic
(26.09.08)
@geldiler son derece haklı bence. zayıflıktan şikayet edenleri anlamıyorum hiç :) sonra vermeye uraşıosunuz olm dertsiz başınıza dert aramayın.

zayıflık sağlık açısından bir problem yaratmadığı sürece her zaman iyidir bence. uzun yaşayan dedelere ninelere bakın bakalım bir aralarında hiç yanakları tombul gıdısı olan varmı? evet gençken enerjiyi tüketmesi kolay ama yaş ilerledikçe sorun olmaya başlıyor. ilerleyen yaşlarda da vücut gereksiz ağırlığı taşıyamayıp s.o.s veriyor.

reha muhtar bi program yapmıştı zamanında türkiyedeki en şişman insanları bulup getirmişti, rahmetli maraşlı recep usta filan vardı. o programı izledikten sonra çevremde kilo almaya çalışan herkesi uyarıyorum özellikle de yaşları gençse. böyle takılın biraz 2-3 sene sonra hala aynı ise alırsınız ;)
0
kojiro
(26.09.08)
fast foot herkesi şişmanlatmıyor, geçen dönem hatırlarım haftada 3-4 kez burger king'e giderdim ve de aldığım kilo 3. göbek desen hiç olmadı.

spor fln güzel de, ben koşu yapıyordum mesela, daha çok kilo vermiştim :) ağırlık kaldırmayı içeren bir spor yapılmalı sanırım.
0
tom riddle
(26.09.08)
@tom riddle; ağırlık içeren spor yapmak şart değil emin ol.eğer hem kas yapını kuvvetlendirip hem de göbek vs ile cezve modeline bürünmek istiyorsan (pek sağlıklı bir vücut değil) sadece ağırlık olabilir.ama düzenli spor, beslenme, dinlenme ve uykuyla -altını çiziyim- fazla kilo almazsın, ideal kilona ulaşırsın, kısacası fit bir vücuda sahip olursun.ama eğer harcadığın enerjiyi yerine koyamazsan, bir süre sonra vücut yapısını yıkmaya başlar ve doğal olarak zayıflarsın.
0
gabbelloto
(26.09.08)
test vs yaptırıp, doktora gitmek daha iyi olmaz mı? tiroid bezlerinde, metabolizmanda bir anormallik var mıdır yok mudur onu öğrenip kilo almaya öyle başlarsın en azından.
0
playdead
(28.09.08)
(6)

vertigo hastalığı

bordeaux
arkadaşlar kendisinin ya da çevresinden birinin basına gelenler bilir ki vertigo diye bir hastalık var. bunla ilgili istanbul yada ankarada (son ihtimal antalyada) uzman bir doktor, hastane, çare, derman vs. tavsiye edebilecek -ve varsa iletişim bilgilerini verebilecek- kimse var mı? google demeyin
arkadaşlar kendisinin ya da çevresinden birinin basına gelenler bilir ki vertigo diye bir hastalık var. bunla ilgili istanbul yada ankarada (son ihtimal antalyada) uzman bir doktor, hastane, çare, derman vs. tavsiye edebilecek -ve varsa iletişim bilgilerini verebilecek- kimse var mı? google demeyin cunku bakın tavsiye diyorum dikkat ettiyseniz. teşekkür ederim.
0
bordeaux
(25.09.08)
pilotluk için söylüyorum, vertigo bir hastalık değildir ve herkes vertigo olabilir.

konuyla ilgili türkiye'nin en deneyimli sağlık kuruluşu eskişehir asker hastanesidir. bu hastane içerisinde pilotları vertigoya sokabilen bir alet ve tabi ki vertigo şartlarından zarar görmeden çıkmak için yapılması gerekenleri anlatan uzmanlar mevcut.

istanbul ve ankara'da uçuş hekimlerinin görev yaptığı hastanelerden de yardım alabilirsiniz.
0
kriker
(25.09.08)
bizimkisi pilot değil anne. buna rağmen bakarlar mı dediğiniz yerde?
0
🌸bordeaux
(25.09.08)
merhabe, benim babama bir kac yıl(6 yıl falan sanırım) oncesinde boyle bir teshis konmustu. belli bir sure de hastanede yattı hatta. ben o zamanlar biraz ufaktım netten falan biraz bilgi bulmustum ama cokta tatmin olmamıstım. ama sanırım soyle bir sey olması lazım; ic kulakla ilgili bir sorun. denge sorunu yani. bas donmesi falan gibi belirtileri var. benim babam bir hafta basım donuyo diye gozlerini acamamıstı. bir anda cıktı ortaya daha once pek bi belirtisi olmadı ama yine de yuksek tansiyonla ilgili olması lazım. bir muddet tedavi gordukten sonra ankara numune hastanesinde,sonra cıkardık. bir kac ozel klink falan vardı sanırım bu denge olayını olcen falan. oralara falan gitmistik. eger babamın hastalıgı gibiyse zor bir hastalık. cunku etkileri hala devam etmekte, zaman zaman bas donmeleri, denge sorunları falan bi suru sey. basını yukarı kaldıramama gibi durumlarda var. gecmis olsun
0
therevo
(26.09.08)
benim de anneme 5-6 yıl önce oldu. bikaç defa çok ağır geçirdi o baş dönmesi vs. durumunu. o aralar karnına yastık alıp bastırmadan oturamıyordu. hastaneye falan gidildi. tekrar edebilir falan dendi bayağı tırstık ama şükürler olsun yıllardır nüksetmedi bir daha. doğrusu hatırlamıyorum ama sıkıntı strese bağlı olabileceği söylenmişti galiba. o aralar da bazı ailevi problemlerden kayaklanabileceğine yormuştuk.

yani kalıcı bişey olmayabilir sizde de. acil şifalar dilerim.
0
geldiler
(26.09.08)
bizimkisi 1 yıldır artarak süregelmekte. sürekli kusma, baş dönmesi, düşme, vsvs. eskisehirdeki alternatif için araştırma yapıcam sanırım. bunun dısında da teşekkrler, yine duyar görürseniz haber verirseniz sevinirim.
0
🌸bordeaux
(26.09.08)
kulak burun boğaz'cıların hepsi bakıyormuş bu rahatsızlığa.
0
kriker
(02.10.08)
(10)

Sigarayı bırakma tecrübesi olanlar

goodbyecruelworld
Bugün 3 gün oldu, 8-9 senedir günde 10-15 tane içen birisiydim, artık yeter dedim 3 gün önce ama dayanamıyorum. yüzüm falan uyuştu, kontrol edemiyorum kendimi bir de konsantrasyon eksikliği yarattı bu durum bende ve sanırım 2 gündür sinirli bir insan olup çıktım. evde yalnızım ve üstelik evde sigara
Bugün 3 gün oldu, 8-9 senedir günde 10-15 tane içen birisiydim, artık yeter dedim 3 gün önce ama dayanamıyorum. yüzüm falan uyuştu, kontrol edemiyorum kendimi bir de konsantrasyon eksikliği yarattı bu durum bende ve sanırım 2 gündür sinirli bir insan olup çıktım. evde yalnızım ve üstelik evde sigara da var , ne yapmalıyım? bir tavsiyede bulunun lütfen çünkü acayip birşey bu içimden birşey yak bir tane diyor.....
0
goodbyecruelworld
(24.09.08)
sigara yanındaysa hemen çöpe salla, balkondan aşağı at.
sonra da (bence) bu bırakma kararında seni motive edecek şeyler bul.
0
there is nothing left for me
(24.09.08)
yalniz kalma
durmadan oyalanacak birsey bul
sigara icenlere yaklasma
0
ermanen
(24.09.08)
3. gününse yavaş yavaş ''sıgara da neymiş'' moduna girmen lazım.
tavsiyem pek sağlıklı değil ama çerez falan bir şeyler ye. özellikle şekerli bir şeyler ye. ben günde 3-4 paket eti crax yiyordum.
en olmadı sıgara yaktığın zaman kesinlikle ama kesinlile dumanı içine çekme.
0
insanimsi
(24.09.08)
yüzünün uyuşması, sigaradan başka bir şey düşünememe, konsantrasyon bozukluğu falan hepsi ama hepsi kendine sigara içme "ihtimalini" sunmandan kaynaklanıyor. sigara içmeme konusunda kararlılığını(şayet varsa) tazelersen ve bu imkanını yok edersen(mümkünse evdeki sigaradan kurtulmak), geçecektir.

sigara krizi denilen şey, sigara ihtiyacının kendisi ile değil "ulan bir tane içsem mi" sorusu ile ilişkili bir şeydir, bu soruyu kendine sormazsan böyle krizlere de girmezsin, bu soru kafanda döndüğü sürece, 10 sene geçse de aynı şeyleri hissedeceksin, bu soruyu kendine sormazsan bir kaç gün sonra her şey geçecek, derim nacizane.
0
kurukafa
(24.09.08)
evde yalnızsan ve sigara da varsa, enine sonunda içersin. moral bozmak değil de, önbildirim diyelim. evde yalnız olma bari.
0
lovemyself
(24.09.08)
ilk başlarda sigara içilmeyen ortamlarda bulunmanız iyi olabilir.bir de şu nikotin hapları gibi şeyleri deneyebilirsiniz belki de.çünkü sonuçta gördüğünüz belirtilerin bir kısmı psikolojik bir kısmı da nikotin eksikliğine bağlı belirtiler.ve son olarak bir söz biliyorum maalesef; bir kere bağımlı olduysanız bir daha asla eskisi gibi olamazsınız.artık hayatınız boyunca sigaraya karşı giderek azalan bir zaafınız olabilir ama bu zaaf hiç yokolmaz.
0
gabbelloto
(25.09.08)
sozluk.sourtimes.org linkteki kitabı bir an önce okumanı tavsiye ederim.
0
flyalone
(25.09.08)
süper yaa yüzüm uyu$uyodu benim de sanıyodum ki bi pislik var. sigara özleminden o zaman. ii. ben de bırakıyorum yani umarım içmem bi daha.


uyumak iyi geliyo. içemiyosun zaten uyurken ya. güzel bi yöntem.
0
ari maya
(25.09.08)
bol su için, nefes egzersizleri yapın, deriiiiin derinn nefes alıp verin, başınız döenecek kadar derin yapın bunu. bir de kollarınızın iç kısmını hızlı hızlı ovalayın. bu üçü çok önemli. su-nefes-kol içine masaj.

bir hafta süreyle, çay,kahve,kola ve alkol almayın kesinlikle. bu da cok önemli.
suyu unutmayın.
0
tcyx
(26.09.08)
tamamen iradeye bağlı olmakla birlikte ben sigarayı bırakırken hiç sıkmadım kendimi. çok bunalırsam bir sigara yaktım ama hiç sonuna kadar içmedim. iki nefes üç nefes içip söndürdüm. 24 saatten uzun süre sigara içmeyip sonra bir nefes çektiğinde bakıyorsun özellikle ağızda bıraktığı tat başta olmak üzere miden bulanır. oh iyi ki bırakmışım dersin.

zaman zaman gelen sigara içme arzusunun önüne, nefsinin önüne geçerek değil bu şekilde bir musibet şeklinde azalttım. bir süre sonra canının sigara çekme frekansı azalıyor.

...fakat ilk başta dediğim gibi irade ile alakalı bu. ilk yaktığın sigarada canın sigarayı bitirmek istese de zorla kendini söndür.

şimdi mi? evet ayda yılda bir canım çekiyor. sigarayı yakıyorumda ama bir nefes bile çekemiyorum. ağzım azıyor. ev-araba leş gibi kokuyor.
0
Kazmapolitan
(03.10.08)
(8)

beslenme saati

feeling the blanks
epeyce uzun zamandir (birkac yil diyelim) sabahlari spor yapiyorum. spor derken yaklasik 50 dakika kadar suren ve kardiyo (~25 dk) ile bazi agirlik calismalarini iceren iddiali olmayan bir programdan bahsediyorum. hastalik, siddetli aksamdan kalmalik gibi bir durum olmadigi surece de haftaici her gu
epeyce uzun zamandir (birkac yil diyelim) sabahlari spor yapiyorum. spor derken yaklasik 50 dakika kadar suren ve kardiyo (~25 dk) ile bazi agirlik calismalarini iceren iddiali olmayan bir programdan bahsediyorum. hastalik, siddetli aksamdan kalmalik gibi bir durum olmadigi surece de haftaici her gun icin gecerli bu program. spordan once herhangi bir sey yemiyorum. kahvaltimi (bir dilim cavdar ekmegi, bir dilim peynir, sade kahve) spordan sonra isbasinda yapiyrum -spor salonundan ciktiktan takriben 20 dakika sonra.

gecenlerde birileriyle konusurken kahvaltidan once yuksek enerji tuketiminin vucutta aksamdan enerji depolanmasi ve/veya metabolizmayi yavaslatmak gibi bir etkisinin olabileceginden bahsedildi. ayrica dusuk kalorili bir kahvaltinin da bu surece etkili olacagini ve metabolizma hizini ciddi etkileyebilecegi gibi bir elestiri aldim. bir bilene sormak isterim bu konuda beni aydinlatabilir mi diye. simdiden tesekkurler.
0
feeling the blanks
(23.09.08)
Bir bilen sayılmam ama bildiğim kadarıyla kahvaltıyı kuvvetli yapıp daha sonraki öğünleri giderek azaltıp en az gıdayı akşam yemeğinde almak lazım. Yani sabah vücut bol enerji alınca "oh mis gibi enerji bol yükselteyim metabolizmayı hololey" diye coşuyor, ama az yiyecek olursa vücudu hibernate moduna sokma eğilimi gösteriyor tasarruf yapıyor...
0
crown
(23.09.08)
ben de bu şekilde duymuştum. eğer aç karnına özellikle de sabah saatlerinde enerji harcarsan, vücut bütün gün aynı şekilde aç kalacağını ve çok enerji yakacağını zannediyor ve ileri öğünlerde ne bulursa depolama eğilimine giriyor.

bu yüzden sağlam kahvaltı tavsiye eder uzmanlar. çünkü iyi bir kahvaltı yaptığında bu sefer de, ohh tüm gün böyle hayvan gibi yerim diye düşünüp depolamaktan vazgeçiyor...
0
kahvegibi
(23.09.08)
Normalde bile hafif olacak bu kahvalti sporun uzerine iyice yetersiz kalmis. O kesin. Daha cok karbonhidrat ve protein almaniz lazim.
0
wpi
(23.09.08)
En onemli ogun kahvalti aslinda ama yogunluk, erken kalkip ise gitme ve onemsememe gibi durumlar kahvaltiyi geri plana atiyor, pazar kahvaltilari da bir baska oluyor(du)..
0
ermanen
(23.09.08)
sabah kardiyosu hızlı yağ yakmak için en popüler yöntemlerden biridir ama yavaşlamış bir metabolizma ve düşen hormon seviyesini de beraberinde getirir.
yalnız güne bir meyvasuyu ile başlayıp üzerine yapılan kardiyo + ağırlık çalışması ise tam tersine hormonları zıplatabilir.

bu beslenme düzenindeki asıl problem ise aç bünyeye yapılan antremanın yıkıcı etkisini yok edecek bir geri kazanım içermemesi. yani, bu çalışma sonrası yerlerde sürünen kan şekeri seviyesini çavdar ekmeği yükseltemez. kaslarda oluşan yıkımı da en yavaş sindirilen protein kaynaklarından biri olan peynirle geri kazanmak imkansızdır.

bence olması gereken;
(supplement kullanılmadığını varsayıyorum)
* kalkınca bir bardak meyvasuyu
* 10 dk içinde başlanan antreman
* antreman sonrası meyva suyu + çavdar ekmeği + 2 tam yumurta & 3 yumurta akı omlet + kahvaltılık diğer istenen besinler.

çok düşük kan şekeri vücudu survival mode'a sokar. vücudun hayatta kalmak için yapmak isteyeceği şey de yağ depolayıp, kas yıkmak yani metabolizmayı yavaşlatmaktır.
0
arnold schwarzeneger
(23.09.08)
sabah kalktığınızda bir bardak, hadi olmadı yarım bardak bir meyve suyu muhakkak için.

bu spor yaparken gereken enerjiyi sağlamasının yanı sıra şekerinizi iyice düşmesini engeller. çok fazla aç kalmamak, şekeri fazla düşürmemek gerekiyor.

ayrıca kahvaltınız dengesiz. sadece tahıl grubu ve protein grubundan peynir var. ekmek ve peynirin yanına yağ grubundan zeytin (veya birkaç ceviz, badem, fındık vs), süt ürünlerinden bir bardak süt veya ayran, ayrıca salatalık, domates, biber gibi sebzeler, hatta bir meyve de olmalı.
0
mea maxima culpa
(23.09.08)
arnold schwarzeneger gayet dogru ve net anlatmıs.uzerine pek soylenecek bir sey olmasa da genel olarak belki su denilebilir: spor sonrası ogun mumkun oldugu kadar guclu olmalıdır.ozellikle de kahvaltıyı ne kadar saglam yaparsanız o kadar iyi olur.
bunun dısında,agırlık calısmanız hangi kas gruplarını hedefliyor bilmiyorum ama her gun aynı kas grubunda agırlık calısmak kas gelisimini engeller,over-traininge yol acabilir.onun yerine idman programınızı bir gun cardio bir gun agırlık olarak da ayarlayabilirsiniz.
0
espandon
(24.09.08)
tesekkurler hepinize. tavsiyelere uyup bu sabah bir meyve ile gune basladim, muhtemelen plasebo etkisidir ama performansimin daha iyi oldugunu gozledim. antreman sonrasi kapsamli kahvalti isi vakit-mekan darligindan dolayi ancak bir takim takviyelerle desteklenirse bir sekle girebilecek gibi gorunuyor, bir yandan da onu arastiyorum simdi. saniyorum peynir alti suyu tozu ile hazirlanmis ve mumkunse sentetik katki icermeyen bir takim icecekler is gorecek gibi.

dedigim gibi iddiali bir program takip etmiyorum: kardiyo-isinma(~10 dk), her gun farkli bolgeler olmak uzere biraz agirlik, abdominal ve sirt icin bir grupla birlikte 15 dk kadar calisma ve akabinde ne kadar surem kaldiysa o kadar daha (~15-20 dk) kardiyo ile sonlandiriyorum. yaklasik iki haftada bir de bir gunu uzun sure (60-70 dk) kosu ile degistiriyorum (bu ogle veya aksamustu). amacim dayanikliligimi artirmak sadece. o yuzden agirlik calismasinda cok zorlamiyorum kendimi.

yeniden tesekkurler herkese, faydali oldu cevaplariniz.
0
🌸feeling the blanks
(24.09.08)
(1)

çok konuşunca burun ucu karıncalanması kafanın iyi olması normal mi?

demlikposet
hararetli hararetli bişey anlatıyorumbir dedikodu/anı rüya bişeyeğer karşıdaki iyi bir dinleyiciyse uzun süre tek başıma anlatırsam burnumun ucu karıncalanmaya başlıyor, hafiften başım dönüyor(kafam sanki güzel oluyor)nedir bu tansiyonla mı alakalıdır nedir,yeri geldi mi meslek icabıda aralıksız 15
hararetli hararetli bişey anlatıyorum
bir dedikodu/anı rüya bişey
eğer karşıdaki iyi bir dinleyiciyse uzun süre tek başıma anlatırsam burnumun ucu karıncalanmaya başlıyor, hafiften başım dönüyor(kafam sanki güzel oluyor)
nedir bu tansiyonla mı alakalıdır nedir,

yeri geldi mi meslek icabıda aralıksız 15-20dakkalık konuşmalar yapmak zorunda olan bir insanım o yüzden şaşkınım şimdi ne yapmalı ne etmeli


hem burun ucu karıncalanması nedir allasen ya
0
demlikposet
(23.09.08)
Haha aynısı bende de var. Zaman zaman bayılacak gibi de hissediyorum, ani terlemeler falan oluyor. Hatta zamanında "ulan panik atak bu?!" diye endişelenmişliğim de vardır. En iyisi durup derin nefes alıp vermek.
0
pathetique
(23.09.08)
(2)

kalp grafiği bilen birileri... rica edicem...

kutuyusuk
borderline ecg ne demek bilen var mıdır? kötü bir şey midir? bi de bunlar var:vent. rate 81 bpm1100 sinus rtyhm4038 nonspecific st elevation9130 **borderline ecg**bilen-anlayan varsa çok makbule geçer...
borderline ecg ne demek bilen var mıdır? kötü bir şey midir?

bi de bunlar var:

vent. rate 81 bpm


1100 sinus rtyhm
4038 nonspecific st elevation
9130 **borderline ecg**

bilen-anlayan varsa çok makbule geçer...
0
kutuyusuk
(23.09.08)
Senin EKG paternin, bilgisayarin algilama seviyesindeki paternleri dahilindeki araligi asiyorsa, "borderline ecg" oluyor. Yani senin ekg iyi olsa bile, bilgisayar belirsiz cikartabiliyor. Ama yine de bir kalp doktoruna danisiniz...
0
ermanen
(23.09.08)
doktor garafiği gördükten sonra bir şeyin yok eve gidebilirsin dedi. yani sanırım bu grafiğin çok da anormal olmadığını gösteriyor yanılıyor muyum?
0
🌸kutuyusuk
(23.09.08)
(17)

Delirmek uzereyim sozluk

sanio
Bir konuda yardiminiza ihtiyacim var gencler. Yurtdisinda lisans yapiyorum, bir senedirde burdayim. Turkiyede kiz arkadasim vardi. Hersey iyiydi guzeldi falan. Son aylarda kiskanclik krizlerim artti, baski yaptim biraz kiza. 2 ay once terkedildim. Bi maille bitirdi herseyi. Simdi normal bi insan bu
Bir konuda yardiminiza ihtiyacim var gencler. Yurtdisinda lisans yapiyorum, bir senedirde burdayim. Turkiyede kiz arkadasim vardi. Hersey iyiydi guzeldi falan. Son aylarda kiskanclik krizlerim artti, baski yaptim biraz kiza. 2 ay once terkedildim. Bi maille bitirdi herseyi. Simdi normal bi insan bu ayrilik olayini bir ayda falan atlatiyor en azindan cevremde gordugum kadariyla oyle. 2 ay oldu ve ben hala atlatamadim. Gece uyurken, okulda derste falan aklima geliyor bu olay. Sinirleniyorum, uzuluyorum napcagimi saisiriyorum. Hayvan gibi bir duygu yogunlugu yasiyorum. Ben bu kizi okuldaki erkek arkadaslarindan kiskanirdim. Onlarla gezerdi eglenirdi, kol kola resim cekip facebooka koyardi. Kil olurdum, uyuz olurdum. Bunu kendisine de soyledim bin kere. En son sen hastasin dedi. Simdi sorunda burda basliyo. 2 senelik bir beraberlikti bu. Yolda yururken falan eski anilar geliyor aklima uzuluyorum. Sonra bunun bu arkadaslari geliyor aklima sinirleniyorum. Kendisine en son onlarmi ben mi diye sormustum. Sacma bir soru demisti, kendini onlarla bir mi tutuyosun sen benim sevgilimsin demisti. Neyse cevabimida aldim zaten terketti beni. Artik bana eskisi kadar asik degilmis falan filan. Suan beni msnden, facebooktan falan engellemis durumda. Kendisinide koymadi bu ayrilik biliyorum. Simdi diceksiniz ki bu kiz seni sevmemis. Bu kiz benim ustumde baski kurardi seni seviyorum diye. Ben korkardim sevgisinden bi gun ayrilmak zorunda kalirsam nolur diye. O da beni sevdi yani. Simdi butun bunlar aklima geliyor delircek noktaya geliyorum. Ortak arkadaslarimiz bikti artik benden daha fazla dinlemek istemiyorlar beni. Mesela suan icimde inanilmaz bir sinir var, yarim saat sonrada uzuntuye donusecek. Arkadaslarin genelde tavsiyesi su oldu: kendini oyala, hobi edin, cik gez, ders calis falan. Zaman gecirmeye bakiyorum bir sekilde ama yapamiyorum. Her daim aklimda bu olay. Film izleyemiyorum, dizi izleyemiyorum bunaliyorum. Ders calisamiyorum, ayni sekilde okulda da dersleri dinleyemiyorum bu yuzden. Zombi gibi geziyorum. Oneriler arasinda psikolojik destek olmasin cunku alicak maddi imkanim yok suanda. Sizin onerileriniz nedir? Nasil kurtulucam ben bu uyusuk, bunalimli halimden. Nolur bir yardim.
0
sanio
(20.09.08)
Kolay gelsin.
Keşke sevdiğin kişiyi dinleyip olayı "hastasın sen" aşamasına sürmeden aşırı kıskançlığının sebeplerini kendi içinde çözüp, seni gerçekten sevdiğini düşündüğün birini kendinden soğutmasaydın. Şimdi "ben atlatmaya çalışıyorum, sen ne diyorsun" deme, sonuçta "bence" davranışın normal değilmiş(arkadaşları ile eğlenmesine fotoğraf çekip oraya buraya koymasına sinirlenmek falan). Hiç kimse kolay kolay bu yükün altında uzun süre durmaz, deli miyim der uzar gider. Erkeği kızı farketmez. Bence rahatlamak için öncelikle bunu kabullenmen gerekiyor. Zira kaybın genelce bilinen 5(kimilerine göre 7) aşaması vardır, muhtemelen biliyorsundur: önce inkar(yok lan nasıl olur), sonra öfke(bana neden yaptı, neden böyle oldu, nasıl yaptı lan benim gibi adama falan), pazarlık(iç pazarlık da olabilir, dışa-ona yönelik bir hesaplaşma isteği de olabilir), depresyon(ne biçim hayat lan bu) ve en sonunda kabul(eh napalım...)...

Benc şu an öfke aşamasındasın, ve bir yere yöneltemiyorsun. Ama bence aşırı davranışlarının sebeplerini sorgulayarak aşama katetmeye başlayabilirsin. Uzak olmak daha zor oluyordur eminim, tekrar kolay gelsin diyorum.
0
kurukafa
(20.09.08)
Senin isteklerine cevap verememiş ve ayrılmışsınız, bu kadar baskı kurduğuna göre sende güven duygusu oluşturamamış, onun suçu.

Sarılıp poz verdiği arkadaşları yıllanmış mertebesinde ise senin de suçun var, azıcık anlayış göstermen lazımmış.

Terk edene ayrılık koymaz fazla, terkedilen şekil 1a kendini yıpratır. Her zaman daha iyisi bulunur salla gitsin.
0
kimlanbu
(20.09.08)
@kimlanbu Daha bu sene tanisti o arkadaslariyla. Bi senelik yani en fazla. Birde ona koymamasi bana koymasi olayi var iste beni encok deli edende bu ya

@kurukafa - eglenmesine bisey demiyorum eglensinde, ole kol kola omuz omuza eglenmeler bi erkek olarak rahatsiz ediyo beni. Dogal bisey olarak dusunuyorum sonucta eglendigi adamlar erkek ve aklillarindan neler gecebilegini tahmin edebiliriz.
0
🌸sanio
(20.09.08)
Akıllarından ne geçtiğinin ne önemi var ki(bu arada bence bu "sana güveniyorum da çevreye güvenmiyorum adamların akıllarından neler geçiyordur" lafı, özgüven eksikliğini bastırmaya çalışan egonun basit bir oyunudur - ki uzun mesafe araya girince erişimin olmadığı zaman bu konuda kendine güveninin duble yitirilir olmasını anlarım, kimse kusursuz değil)? Kız arkadaşın kendisi kimlerle kol kola olacağını tartabiliyordur diye düşünüyorum. Yani bunun altında yatan sebepler irdelenebilri tabii fakat burası yeri değildir sanıyorum. Ama bunun doğal ve kabul edilebilir bir davranış olmayabileceğini düşün derim... Ben bir erkek olarak hayatıma birinin böyle bir müdehalede bulunmasına izin vermem, başkasına da böyle bir "o kişilerle samimi olmayacaksın" baskısı kurma hakkını kendimde bulamam. Bu beraber yaşlanacağım kişi olsa da durum böyledir, karşılıklı saygı bunu gerektirir zaten. Bu doğal akışta huyunuz ve kimyanız uyuşmuyorsa zaten "yapmayacaksın, etmeyeceksin, beni tercih ediyorsan şunu yapmayacaksın" falan gibi şeylerle bir ilişki mutlu bir şekilde yürümez, yürüyemez. Zorlama varsa uyuşmuyorsunuz işte bu kadar basit.

Ama dediğim gibi, burası yeri değil böyle bir tartışmanın bence. Zaten sonuçlanabilecek bir tartışma da değil. Selamlar.
0
kurukafa
(20.09.08)
(bkz: long distance relationship) çok zor birşeydir. yaşamayan bilmez. tövbe eder bir daha böyle bir ilişki yaşamaya insan.

şimdi şudur budur diye yazmışsınız bunlarda haklısınız da, zor böyle bir ilişkiyi yürütmek. pek de mantıklı değil. gençlik yıllarında hele.

biraz bunu düşünün. gerçek yaşama uygun olmayan birşeydi. yürümesi çok zordu zaten. yürümedi deyin. olayın içine biraz mantık koymaya başlayın bence.
0
mea maxima culpa
(20.09.08)
burda anlatmanla kesin bir fikre sahip olunamaz elbette fakat bir tarafin bir tarafi kiskaniyor olmasi degil de, kiskanan kisiyi o baskilari yapacak konuma getirmek suc olmali. eger sevgisi hala saglam olsaydi zaten seni "kaldir o resimleri" dedirtecek boyuta getirmez ve fotolari hic koymamis olurdu. sen de bunun karsiliginda zaten daha anlayisli olurdun. inan tam kafana uyan birini buldugunda zaten herkes karsilikli olarak birbirini anliyor, agizdan laf cikmasina bile gerek kalmiyor. demek ki siradan bir iliskiymis bitmis bu.

belli ki kizin ilgisi azalmis, normaldir. mesafeden dolayi olabilir.

tedavi surecine girelim.

ne yaparsan yap kafandan gitmez uzunca bir sure, bunu kabullen. fakat mumkun oldugunca yalniz kalmayip arkadaslarinla takilman, bir sure kendini geyik ve eglenceye vermen ve en onemlisi oynasacak bir italyan gulu bulman cok onemli noktalar. nasil yaparim deme. baska yolu yok.

beklentin cok olmasin, ne yaparsan yap aklindan 1 ay evvelden once seni rahata erdirecek kadar cikmayacak. hemen sil her seyi ve eglenceye dal.

1 senedir kalbimin bir yarisi milano'da, gerci biz her ay-2 ayda bir gorusuyoruz. uzun mesafeli iliski aski hep taze tuttugundan yani sikinti vermediginden cok guzel bir sey. arayi da fazla sogutmamak lazim ama, insanlik hali, atalar bosuna konusmamis. fakat bunun guzeli de herkese nasip olmuyor diyor istatistikler.

tekrarliyorum ; kendini eglenceye ver. cunku ne kadar takarsan tak degmeyecek. tecrube diyor ki, ne kadar dusunursen ve hayattan sogursan, o kadar gotune yediginle kalirsin. elbet bir gun daha iyisini bulacaksin.
0
no christ requiress
(20.09.08)
ya yazmiyim yazmiyim diyorum. hiç delircek bir şey yok, kaç yaşındasın ? boşver ya, bırak her zaman başkaları hatalı olsun, ileride zaten çok zamanın olacak kendini suçlamak için hayat boyu yaptığın hatalardan sebep.

salla gitsin yani, ben öle dedim, o öle dedi bu böle dedi. bırak, buraya da sorma. saplantı da yapma. yaşanmış hiçbir şeyi unutamazsın o'nu da bil, ama onla yaşamayı öğren.

şimdi bu kadar delircek hale geldin, ileri de o başkası ile evlendiğinde haberini alıcaksın, facebook'ta fotoğrafını göreceksin. biz bunların hepsini kaldırdık, baktık geçtik, derin bi nefes aldık. hayat devam ediyor. sadece önüne bak.
0
thefirstfbli
(20.09.08)
Zaten cevaplar genelde bu durumu kafandan atmaya calismani ogutleyen cevaplar olacaktir, bu da baska ugraslar olacaktir ki yeni sevgili bulmakla baslaman en iyisi...Unutmamak tamam da takmak gereksiz, sen de diyorsun herseyini engelliyor bu durum, ne yapacagini kendin de biliyorsun bence ama destek ariyorsun heralde...
0
ermanen
(20.09.08)
çok klişe bir laf olacak ama ilerde bu günlerini hatırladığında gülüp geçiceksin. bende yaşadım benzer şeyleri insanın sanki tutunacak dalı kalmamış gibi oluyo bilirim ama en basit ve etkili ilacı her zamanki gibi zaman.

bende yaşamıştım dedim ya işte şimdi hatırlıyorumda hakkaten gülüyorum.o günler gelsin hak verirsin "lan hakkaten adam doğru sölemiş" lafı çıkıcak ağzından eminim.

son olarak anlatabildiğin kadar anlat birilerine içinde kalmasın rahatlamanı sağlar.sonrada yavaş yavaş azalt anlatma işini.
0
from brain to fingers
(20.09.08)
karapolisnas
(20.09.08)
direk konuya giriyorum.
kız sizi cidden unutmuş gözüküyor. bence sıra artık sizin unutmanıza gelmiş.
bence unutmmanın en etkili yolu, kendinize acımasız davranmak. söyleyin kendinize, "haksızım, çok kıskanç davrandım, onu bıktırdım ve beni artık sevmiyor. hata kesinlikle bende." diyin.
yaralayın kendinizi. sonuçta farkedeceksiniz ki, siz de böyle bir insansınız, bu hatayı yaptınız, oh ne de güzel oldu, ve dışarıda birşeyler devam ediyor.
yaşadığınız hiçbirşeye çok değer vermyin. hiçbirşeye çok fazla üzülmeyin, yada çok fazla sevinmeyin. hayat fani dünya yalan. yada öyle bişey.
sizlere bu önerileri kafamdan uydurmadım, çok çok benzer bir olayı yaşadım. aynı şekilde 1.5 yıllık bir ilişkiden sonra birbirmize çok zarar vererek ayrıldık. duymak istemediğimiz şeyleri duyduk. iftira attık. ama oldu ve bitti. bitti yani.
bittiği yerde bitirin. ben böyle öneriyorum. umarım çok fazla olay olmadan, acı çekmeden biter.
0
kucukkiz
(20.09.08)
ya bırak allahaşkına yahu :) daha 2 ay olmuş. "normal bir insan 1 ayda atlatır benimki 2 ay bir gariplik mi var?!" diye düşünmek kadar saçma bir şey yok. 2 yıl sonra hala böyle olursan (ki olmayacaksın zaten)o zaman kendinde bir gariplik ararsın. 2 ay ne ki? önem verilen bir ilişki 2 ayda unutulsa gariplik o olurdu.

düşünebileceğin en yararlı şey o seni terk etmese eninde sonunda zaten ayrılacağınız gerçeğidir heralde. ki dürüstç,e objektif bir şekilde bakarsan böyle olduğunu sen de görürsün bence.

psikolojik destek zaten arama bence. psikiyatriste hele hele hiç gitme. zaten zombi gibiymişsin, onların vereceği ilaçlarla zombinin karesi, kübü olursun. (ki ben de eskiden ideal insanlar gibi doktorlardan yardım alınması kanaatindeydim. bir 6 ayımı ıspanak kıvamında geçirip el-aleme rezil olduktan olduktan sonra kafamı sikeyim diyip bıraktım)

arkadaşlarınla bu mevzuları konuşma artık. baydılarsa konuşma cidden. nasılsa rahatlatmaz (en azından beni rahatlatmıyordu) bir de üstüne kafa ütülemiş olursun. benim en yakın arkadaşlarım bile kendime geldikten sonra o halimden baymaya başladıklarını söylediler bana, ki ben az bahsetmeye de çalışırdım. insanoğlu sabırsız varlık. (ki onları da haklı buluyorum, sabahtan akşama kadar çalışsınlar, sonra da benim siksiğimi mi dinlemek zorundalar?)

neyse öyleyken öyle. birden efsanevi bir yükseliş ve anında iyileşme bekleme. ama zamanla az rahatsız eder her şey. ilk önce sinir geçer burukluk kalır, sonra bir gün bir de bakmışsın ki sabah uyandığında aklına ilk gelen şey o değil.

4., 5. şey filan olmuş :)
0
mortifera
(20.09.08)
aklına her geldiğinde kendini spora ver ama hayvan gibi spor yap gerekiyorsa saatlerce koş takatin kalmayıncaya kadar koş koşarken istediğin kadar düşünebilirsin onu ama asla bırakma koşmayı

işe yarıyor yani bende yaramıştı. sonunda yorgunluk susuzluk vs onun önüne geçiyor ve anlıyorsun önceliğin kendin olduğunu

bir de asla ama asla arama onu bitirdiyse bitmiştir. bulunduğun yerin en işlek caddesine çık yolun ortasında dur geçen insanlara şöyle bir bak etrafta bu kadar insan varken kendini bu derece yıpratmanın anlamı yok.

son olarak bu sadece senin başına gelen birşey değil herkes benzer şeyler yaşıyor ve atlatıyor merak etme sende atlatacaksın
saçma gelmiş olabilir ama denemekte fayda var
0
fenrir greyback
(20.09.08)
ben dediğimde ayrılsaydın şimdi yaban ellerde ot gibi olmazdın başka hiçbirşey demiyorum (anne sözü gibi olmuş)
0
imparatorolmayikolaymisandin
(20.09.08)
@coner o zaman da o vicdan azabindan kurtulmaya caliscaktim. bu derdi o derde tercih ediyom. bide etiket yicektim, kizla oynadi cekti gitti die.
0
🌸sanio
(20.09.08)
şimdi daha iyi mi oldu başkası sana bişey demesin diye kendin ne hale düştün ayrıca o birileri senı tınlıyor mu acaba yaptığın iyiliğin kıymeti bilindi mi
- bir e mail lik değerin varmış da
0
imparatorolmayikolaymisandin
(22.09.08)
ilaç tedavisinin iyi geldiği bir allahın kulu yok galiba?
0
yasamak istemem artik aranizda
(23.09.08)
(5)

Discilik, Alt Dallari ve Dunya'daki Dis Hekimleri

ermanen
Turkiye'de hepimizin bildigi gibi bir suru dis hekimi var. Tabelalarda da hep dis hekimi yazar ama pedodontist, endodontist olanlar nerdeler? Dis hekimleri disle ilgili herseyi yapan kisi mi oluyor illa, belli bir konuda uzmanlasmis olanlar yok mu? Ya da uzmanlik alani olmasina ragmen herseyi mi yap
Turkiye'de hepimizin bildigi gibi bir suru dis hekimi var. Tabelalarda da hep dis hekimi yazar ama pedodontist, endodontist olanlar nerdeler? Dis hekimleri disle ilgili herseyi yapan kisi mi oluyor illa, belli bir konuda uzmanlasmis olanlar yok mu? Ya da uzmanlik alani olmasina ragmen herseyi mi yapiyorlar? Nedir durum Tukiye'de ve Dunya ile karsilastirirsak?

Simdi discilik uzerine konustum ama diger tip dallarinda da ayni konu olabilir..

Not: Tamamen yok degil tabi sadece cok nadir goruyorum ya da tabelalara kucuk olarak yazdiklarini goruyorum
0
ermanen
(19.09.08)
cerrahi ve ortodonti dışındaki dallarda dişhekimi tedavilerin çok büyük bir kısmının üstesinden gelir. bu iki dalda yetkisi olsa da birçok şeyi yapamaz. hastayı yönlendirir. üniversite hastaneleri, özel hastaneler, özel muaynehanelerde bulunabilir bu hekimler. verdiğiniz örnekteki endodontist, kanal tedavisi uzmanıdır. herhekim kanal tedavisi yapmasını bilir. tabi yapmak istemediği vakalarda, ya da kaybetmek istemediği ve kendi yapacağı tedaviye güvenemediği durumlarda endodontiste yönlendirebilir. pedodontist ise çocuk diş hekimi manasına gelir. şimdi çocuklara da dişhekimleri tüm tedavileri yapabilir. tabi bu dünyadaki en zor işlerden biridir. sizden deli gibi korkan, iğneden korkan bir çocuğun ağzına biryerlere iğne yapıyorsunuz, tedavi yapıyorsunuz. ani bir harekette yaralanmalar oluşabilir. yani bu abartısız çok ama çok zor bir iştir. hekim bunu yapabilir ama pedodontiste hastayı yönlendirebilir. sonuçta pedodontist sinirleri çelik gibi sağlam çocuklarla iletişimi gelişmiş kişidir bu işin üstesinden daha kolay gelebilr. dünyada da türkiye ile durum aynıdır. abd ile geri kalan dünya arasında uzmanlık ve doktora farkı vardır buda zaten sadece uzmanlık yapan kişiyi ilgilendirecek ekstra bir bilgidir.
0
leontes
(19.09.08)
o ekstra bilgiyi de aciklayabilir misin mahsuru yoksa

Hasta yonlendirme ve yetkiler neye gore belirleniyor? Yonlendirmeden kendim endodontisti nasil bulurum mesela?

Biraz ayrintiya iniyorum kusra bakmayin
0
🌸ermanen
(19.09.08)
ülkemizde ve genel olarak diğer ülkelerde uzmanlık ve doktora aynı anlamda oluyor. yani uzman dişhekimi doktorası olan dişhekimi manasına geliyor. fakat abd de uzmanlık ve doktora farklı. atıyorum bir bölümün uzmanı olmak için 2 sene gerekirken, akademik doktoranız olması için üstüne tez falan yazıyorsunuz. yayın falan hazırlıyorsunuz. uzmanlıkta ise doğrudan tez hazırlama derdi olmadan ilgili bölümde kendizi geliştiriyorsunuz. ama türkiye de böyle bir uzman olma olasılığı yok. illa doktora yapmak şart.

endodontist birisinin tabela asıp dişhekimliği yapması biraz nadir rastlanır. sonuçta herkesin yaptığı bir tedavidir. genelde bu bölüm uzmanları akademik kariyere devam eder. ya da birçok branşın bir arada olduğu hastanelerde ya da lüks kliniklerde çalışırlar. yaşadığınız şehire bağlı bir endodontist bulma şansınız. büyükşehirlerde çok vardır ama bazı illerde bulunmayabilir de.
0
leontes
(19.09.08)
eğer diş hekimi olarak bir uzman arıyorsanız üniversite hastanelerine gitmenizi tavsiye ederim.

önce oral diagnoz bölümüne girersiniz, burada dişinizle ilgili her türlü sorun kağıda dökülür ve sonra ilgili bölümlere sevk edilirsiniz. ayrıca dişimi öğrenci yapacak diye korkmayın, her halükarda hocalar tarafından kontrol edileceğinden sağlam işler yapılır.
0
kahvegibi
(19.09.08)
türkiyede diş hekimliği 2.5 yılık stajyerliği de içeren 5 yıllık bir eğitim sonunda kazanılıyor ve bi anlamda yükseklisans eşdeğerinde. uzmanlık dalı olarak kabul edilen 2-3 bölüm var cerrahi ortodonti ve protez bildiğim kadarıyla. diğer bölümlerde de istenirse akademik doktora yapılabiliyor. bazı ülkeler uzmanlık ve doktora konusunda farklı düzenlemeler yapmışlar.genel olarak şikayetlerde tek bir dişteki ağrı gibi algılansa da yapılacak uygulamalar ağız, diş ve çene bölgesi ve hatta komşu bölgeleri etkileyecek olduğundan tıp uzmalıkları kadar keskin sınırlamalar belirtmekte zorlanılabilir. hekim kendi yetkinliğine, elindeki malzemeye imkanlara, sorunun büyüklüğüne göre uzmanlık yada doktora yapmış başka bir hekime yönlendirebilir yada gereken tedaviyi uygulayabilir. aynı şekilde bir ortodonti uzmanı da diş çekemez yada dolgu yapamaz diye bir şey yok. tabelalar konusu ise tamamen yasal düzenlemelerle ilgili bir durum. doktora sonrasında dr ünvanı kazanıyor ancak uzmanlık eğitimi sonrasında yasal olarak belirlenmiş standartlarda uzmanlık alanınızı tabelaya yazdırabiliyorsunuz. benzer tabela standartları diş hekimleri için de bulunmakta-font büyüküğü renk vs gibi-
0
lilith.979
(20.09.08)
(5)

farenjit yada faranjit

Falcon-free
arkadaşlar ömrümü yedi bu hastalık her 3 ayda bir faranjit oluyorum doktolarda saolsun el birliği etmişçesine andorex ve tantum verde veriyorlar hiç bir işede yaramıyor.varmıdır şu işe sağlam bi çare bilen..
arkadaşlar ömrümü yedi bu hastalık her 3 ayda bir faranjit oluyorum doktolarda saolsun el birliği etmişçesine andorex ve tantum verde veriyorlar hiç bir işede yaramıyor.varmıdır şu işe sağlam bi çare bilen..
0
Falcon-free
(19.09.08)
çok sıcak veya çok soğuk birşeyler içme. çok düzenli olmasa da, mesela haftada iki defa gargara yap.
ayrıca (bkz: farenjit)
0
rpmcmurphy
(19.09.08)
gargara al. sabah akşam öğlen yap.
0
thefirstfbli
(19.09.08)
aynı dertten bi arkadasım da müzdaripti,gercekten o kadar sıkılmıstı ki doktor doktor dolaşmaktan ama tavsiye üzerine gittiği bir doktor ona aslında bu faranjitlerin bademciklerindeki ciddi iltihaplanmadan kaynaklandığını söyledi ve ciddi bir penisilin tedavisi uyguladı. Penisilin tedavisi iyi düsünülmesi gerekebilir ama kurtuldu simdi en azından 2-3 ayda bir ateşlenip yataga düsmüyor.
gecmis olsun
0
gdduman
(19.09.08)
Grip asisi olmayi dene (bende cok ise yaradı yillardir faranjit olmuyorum) ve boğazın yanar gibi olduğu anda eger içiyorsan sigarayı azaltmanı ve bol bol ılık sıvı tüketmeni tavsiye edebilirim. Tabii bogazi yumusatacak bir pastili de unutmamak gerekiyor.
0
karamelo
(19.09.08)
burnunu sık sık temizle, tıkalı olmasın, burnundan nefes al sürekli. çünkü ağızdan nefes alınca boğazın daha kötü oluyor. burnun açılmıyorsa, bi tencerede su kaynatıp burnunla buharı solu. (başının üstüne havlu falan koy, buhar kaçmasın.)

benimde vardı faranjitim küçükken. basket oynamayı da çok severdim. ölene kadar oynardım. sonra banyo yapıp yatardım. o çok iyi gelirdi. terleyip terini soğutmadan duş alıp dinlenmek işe yarayabilir.
0
edge_nabby
(19.09.08)
(8)

insanın morali bozulunca burnu kanar mı?

musti 336
evet soru yukarda... olabilir mi böyle bir şey?.. psikolojik yönü var mıdır burun kanamasının ?
evet soru yukarda... olabilir mi böyle bir şey?.. psikolojik yönü var mıdır burun kanamasının ?
0
musti 336
(19.09.08)
evet böyle bir şey var. bir arkadaşıma sık sık olurdu. ahah hatta sevgilimi de süper kızdırmıştım bir ara, ömür billah burnu kanamamış hatundan yarım litre kan akmıştı :D
0
suursuz deve
(19.09.08)
moralin bozulunca değil de buna bağlı olarak tansiyonun yüklselirse kanar.
0
kimlanbu
(19.09.08)
in$allah nadir rastlanan bi durum degildir zaten (; orti cıkmak istemem kimselerle :P
0
kr4z33
(19.09.08)
benim kanıyor mesela.
0
atmacaged
(19.09.08)
kanar ama başka nedenleri de olabilir tabi.
0
thefirstfbli
(19.09.08)
kanar tabi.
0
cnonefb
(19.09.08)
hipertansiyon belirtisidir. üzülünce, heyecanlanınca tansiyon fırlar.
0
pain
(19.09.08)
insanin morali bozulunca cuku bile dusuyor musti sen ne diyon..
0
terp
(19.09.08)
(8)

göbekte hissedilen nabız

hikaye mesture
vücudu iyice yorduğumda ve yatıp dinlenme gereği duyduğumda farkediyorum bunu. elimi doğallıkla göbeğimin üzerine koyduğumda orda da atan bir nabız hissediyorum. bayağı da güçlü. bir yumru şeklinde atıyor sanki. çoğunlukla kalbimle aynı periyotta gitse de, bazenleri birbirine yakın arabaların sinyal
vücudu iyice yorduğumda ve yatıp dinlenme gereği duyduğumda farkediyorum bunu. elimi doğallıkla göbeğimin üzerine koyduğumda orda da atan bir nabız hissediyorum. bayağı da güçlü. bir yumru şeklinde atıyor sanki. çoğunlukla kalbimle aynı periyotta gitse de, bazenleri birbirine yakın arabaların sinyallerinin birbirini geçmesi gibi değişebiliyor atımı. böyle birşey vaki midir? ayrıca alakası var mı bilmiyorum ama kalbim böyle güçlü bir şekilde can havliyle atarken eğer sağ yada sol kolumun üzerinde yatıyorsam baya baya vücudumu sallıyor kalp atışım. nedir bu olay?
0
hikaye mesture
(18.09.08)
bana da aynısı oluyor efenim, bu atış esnasında göbeğime dokunan bir el kendi suratında patlayan tokatıyla kendine gelebilir, endişelencek bişiy diyl bence de.
0
insensitive
(18.09.08)
bende de oluyor o :) sadece gobekte degil, hissetmek istedigin her yerde hissedebiiliyosun.. benim icin gecerli yani en azindan :)
0
katafalk
(18.09.08)
Ohooo, ben kapi gicirdasa gobegimde nabiz hissediyorum.
bu hissin sebebi muhtemelen atar damardir, buyrun vucudunuzdaki atar damar haritasina:

medical.merriam-webster.com

gectigi her yerde kalbinizle es ritmde atmasi normaldir. hatta erkekseniz, cukunuzdeki damardaki bu ritm elzemdir.
0
egotm
(18.09.08)
oha taşak malzemesi olmuş konum. eskiden olmayan bişeyden bahsediyorum. 21 yaşından sonra atar damarın çatlaması fln deil yani olay. ama yine de teşekkürler.
0
🌸hikaye mesture
(18.09.08)
tam o bölgeden ama midenin bağırsakların falan arkasından aort damarı geçer. onun atımını hissediyorsunuz galiba. sonradan olmaya başladıysa bir ultrason çektirin. biraz genişlemiş olabilir. ilerlerse abdominal aort anevrizması olabilir. sigara kullanımı varsa ve yüksek tansiyon da başladıysa ihmal etmeyin derim.
0
kibritsuyu
(18.09.08)
Suralar da yardimci olur umarim:
www.medhelp.org
answers.yahoo.com
0
ermanen
(18.09.08)
eş çıkması denir bu olaya bizim orlarda.
çok uzun süre aç kalındığında olur genelde, " eşin çıkmış " derler.
sert zemine sırt üstü uzanıp, karnı aşağı yukarı ovalamak suretiyle rahatlama sağlanabilir.
0
elcikpower
(19.09.08)
benimde aynı göbekte nabız hissediyorum.buna bizim oradada eş çıkığı derler.midemin üstünde kalp gibi birşey atıyor ve ağrısına dayanmak mümkün değil.neyse .eş çıkığı belirtileri:midede rahatsızlık karın ağrısı gibi sinirlenince ağır kaldırınca uzun süre aç kalınca gibi durumlar olurmuş.benim eş çıkığına ananem bakar size nasıl eş çıkığına baktığını anlatayım sabah aç karınına olur tedavisi:önce belimi çiğnedi sonra sırtüstü yattım.eliyle karnıma yani eşin çıktığı yere bastı.elini belli süre karnımın üzerinde gezderdi yani basarakkarnıma masaj yapar gibi ovaladı.ama o esnada eşin girdiğini hissediyorsun zaten.ama nasıl ağrıyor çok fena.eşin çıktığını nasıl anlarsın midenin üstünde kalp gibi birşey atar ve ne yemek yiyebilirsin rahatsızlık verir.onun için çevrende tanıdğın varsa eş çıkığına baktır.gerçekten faydasını görürsün.eş çıkığını mutlaka bilen ve tedavi eden kocakarı vardır.neyse geçmiş olsun
0
berhunde
(25.07.09)
(2)

hipoglisemi?

karamell
nedir ne değildir sözlükte okudum da.teşhisi nasıl konur bu hastalığın,test falan mı yapılır?
nedir ne değildir sözlükte okudum da.teşhisi nasıl konur bu hastalığın,test falan mı yapılır?
0
karamell
(17.09.08)
evet test yapılacak. üniversite hastanelerinin endokrinoloji servisleri yardımcı olur muhtemelen.

kan şekeri ölçümünüz yapılacak, daha sonra vücudunuzun şekere nasıl tepki verildiğine falan bakılacak.

bir de reaktif hipoglisemi denen nane vardır. bu da yemek yedikten orna insülininizin coşması neticesinde şekerinizin düşmesidir.
0
tribal enfexion
(17.09.08)
gizli şekerin bir aşaması olarak açıklayabilirim. şekerinizin normal insanlarla şeker hastası olan insanlar arasında bulunması. eğer dikkat etmezseniz şekere dönüşebilir.

yüklemeli şeker testi yapılması lazım.

(bkz: oral glukoz tolerans testi )
0
mea maxima culpa
(17.09.08)
(2)

Tırnakta morarma

sijwocaq
pazar akşamı yazar arkadaşlarla yaptığımız halı saha zirvesinde sol ayak başparmağımın tırnağında bir morarma meydana geldi. iki gündür üzerine bastığım zamanlarda artan bir ağrı mevcut. tırnağın altı morarmış durumda ve tırnak derimde de kızarıklık ve hafif bir şişlik mevcut. bu tırnak kendi kendin
pazar akşamı yazar arkadaşlarla yaptığımız halı saha zirvesinde sol ayak başparmağımın tırnağında bir morarma meydana geldi. iki gündür üzerine bastığım zamanlarda artan bir ağrı mevcut. tırnağın altı morarmış durumda ve tırnak derimde de kızarıklık ve hafif bir şişlik mevcut. bu tırnak kendi kendine düşer mi? düşmeden iyileşme ihtimali var mıdır? çekilme ihtimali nedeniyle doktora gitmekten tırsıyorum. doktora gitmeden hallolma mı?
0
sijwocaq
(16.09.08)
doktor olmamakla birlikte çok kez tırnağı düşen biri olarak kendi kendine düşebileceğidir o tırnağın. daha doğrusu şöyle diyeyim eğer tırnağın köküne kadarsa morarma çok büyük bi ihtimalle alttan tırnak uzamaya başlamıştır ve düşer o tırnak. tabi biraz zaman lazım çünkü el tırnaklarının %25'i gibi bi hızda uzuyo ayak tırnaklarımız. eğer tırnak köküne kadar bi morarma yoksa kesin olmamakla birlikte düşmez. devam eder, uzadıkça tırnakla birlikte kesip atarsın, derideki morarma da normal bi morarma gibi olur.

tabi şöyle bi durum da var, ayak parmakları çatır çutur kırılabilir. ağrı dayanılmaz olursa bi doktora da göstersen iyi olur.

umarım yardımı olur. geçmiş olsun.
0
turangue
(16.09.08)
Derhal doktora gidip görünün. Hemen enfeksiyon kapabiliyor malum ayak pek temiz değil.Hatta bazen tırnak yatağı bile yırtılabiliyor ve tırnağı çekip oraya dikiş atmak zorunda kalıyorlar. benimde aynı şekilde olmuştu gittim doktor enfekte olduğunu söyledi ve tırnağımı çekti. bir de size tavsiye maça çıkmadan önce tırnağınızı olabildiğince kısaltın ki darbe olursa ete gelsin. Tırnak çok can yakıyor ve işte böyle sorunlar yaratabiliyor.
0
slack
(17.09.08)
(13)

Eczacı Yazısı

thefalloftekin
eczaneden şurup aldım reçete ile, fakat eczacının kutu üzerine yazdığı dozajı okuyamadım..ne yazmış hakkaten? dilinden anlayan varsa..http://img293.imageshack.us/img293/8818/image952hu3.jpg
eczaneden şurup aldım reçete ile, fakat eczacının kutu üzerine yazdığı dozajı okuyamadım..
ne yazmış hakkaten? dilinden anlayan varsa..
img293.imageshack.us
0
thefalloftekin
(16.09.08)
şurubun ismini ve rahatsızlığı belirtirseniz yardımcı olacaklar vardır bence. bi de eczacılar çizik atmazmıydı kutuya günde kaç kere içilecekse yaw
0
jangara
(16.09.08)
Günde 1 kere aç karna yazıyor sanırım...
0
crown
(16.09.08)
"günde 3 defa birer aç" a da benziyor. bence siz ilacı yazın dediğim gibi, ya da bi tel çakın eczaneye..
0
jangara
(16.09.08)
eczacı arkadaşımın msn'e gelmesini bekliyorum :)

edit: gelmedi. neyse pardon :(
0
thefirstfbli
(16.09.08)
şurubun adı prakten..
prospektüsünde yetişkinler için günde 3 ölçek yazıyor (yaşım 19)..
doktorla felan annem konuşmuştu bugün işim olduğu için, şurubu da annem alıp geldi hatta..
yoksa çok dikkat ederim dozaj konusuna felan (:

"günde" ile "ölçek" arasında ne yazdığını ev ahalisinden çözmüş bulunan yok..
bi de ölçeğin önünde 1 gibi bişi var, ona da takıldım. e orda 1 yazıyosa üstündeki karakter nedir?
ha bi de "günde"den sonra 3'e benzer bişi var gibin..

hiç olmadı yarın doktora giderim tekrar, dönüşte de eczacıya saygı duymaya giderim..
0
🌸thefalloftekin
(16.09.08)
jangara'nın da dediği gibin "günde 3 defa 1 ölçek aç" yazdığına kanaat getirdim..
defa'yı şekilli yazdıklarından yanılmışız meğer..

çok teşekkürler, sağolun..
0
🌸thefalloftekin
(16.09.08)
Peki niye doktorlar ve eczacilar okunaksiz yazar?
0
ermanen
(16.09.08)
hukukçuların paso osmanlıca konuşması gibi bir şey, "protection of the profession" diyorum ben.
0
boshi
(16.09.08)
günde 3 defa 1 ölçek aç
0
theunforguven
(17.09.08)
üç defa olamaz, ilaç için günde üç defa acıkılır mı yahu. GnbO dib bker AÇ yazıyor orda, bi defa olsa gerek. ancak tadı güzelse dikin gitsin.
0
kose
(17.09.08)
aç karnına içilecekmiş bir tek onu anladık galiba topluca.

evet "günde 3 defa 1 ölçek" aç yazıyor galiba. en yakını bu. 3 defa acıkılır tabi. sabah kalkınca kahvaltıdan önce, öğle yemeğinden önce ve akşam yemeğinden önce birer ölçek içeceksin. yemeklerden önce acıkmamış olman problem değil. aç derken illa afrikalı gibi acık, öyle iç demek istemiyor. yemekten önce iç diyor sadece.
0
kibritsuyu
(17.09.08)
bu ilacı aldığın eczacıya götürüp bunu okuyamadığını, ilacı yanlış aldığında sorumlusunun o olduğunu ve ayrıca yazısının kötü olabileceğini ama üç kuruş verip ilaçların üzerine yapıştırılan ve nasıl/nezaman alınması gerektiğini "print" şeklinde gayet okunaklı bir yazı ile gösteren sticker'ların icadından haberdar olması gerektiğini belirtiniz kendisine.

10 yıl sürüyor neredeyse bir ilacın çıkarılığ güvenilirlik profilinin oluşturulması, üstüne doz bulma çalışması da yapıyorlar, doktor da reçete ederken hastanın bireysel koşullarını göz önüne bulunduruyor toksisite riskinin azaltılması için ama sırf eczacının(!) sorumsuzluğu nedeniyle 1 yerine 3 ölçek alabilirsin (veya tam tersi), ilgincime gidiyor!. oha diyorum yani. sinirlendim bak şimdi, bi pasiflora çakiim üjbej ölçek :)
0
cinematography
(17.09.08)
günde 3 defa bir ölçek'miş harbiden, geç oldu gerçi de. olsun :)
0
thefirstfbli
(19.09.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.