Giriş
(4)

Ayağım incindi galiba

Samphetamine
Ayağım incindi galiba benim bileğim falan çok ağrıyor yere basamıyorum yarına kadar ben bunu nasıl iyileştirebilirim? ne iyi gelir bi öneriniz var mı
Ayağım incindi galiba benim bileğim falan çok ağrıyor yere basamıyorum yarına kadar ben bunu nasıl iyileştirebilirim? ne iyi gelir bi öneriniz var mı
0
Samphetamine
(19.02.12)
sıcak su değil yahu, buz buz. gerçi hekim değilim ama ayagım daha yeni düzeldi.
0
okumayi sevmeyen okur
(19.02.12)
şişebilir yüksek ihtimalle. buz koyman lazım. bir de krem sürmelisin. en azından bir acile git, merhem yazsınlar.

sıcak su falan yapma sakın. maçta ayağımın üzerine adam düştü, burkuldu, ödem oluştu. biliyoruz bu durumları.
0
sinematematikci
(19.02.12)
yok sadece sabah bi' yere vurdum daha şimdi ağrımaya başladı buz artık işe yarar mı? sabaha kadar hiç değilse yürüyecek hale gelmem lazım? bi' de lasonil sürdüm ben valla iyi mi kötü mü bilmiyom. ama şişmedi hiç veya fark edilir derecede şişmedi yani
0
🌸Samphetamine
(19.02.12)
Buz koy, yatarken bile kalbinden yüksek yerde tut, burkmayıp sadece çarpmışssın anladığım kadarıyla dolayısıyla sabah eminim canavar gibi olacaksındır. bi de ağrı kesici at kahvaltıdan sonra duruma göre kafi.
Buz uygulaması ise şöyle, 15-20 dk üstünde tutup kaldırcaksın, 1 buçuk saat sonra bi daha koycaksın 15 dakika ama koyarken bir havlu gibi birşeye sarmayı unutma, direk buz veya ince poşetten buz zarar verir yine.
0
okumayi sevmeyen okur
(20.02.12)
(6)

diş teli takıldı dertliyim

jacobbbbbb
arkadaşlar dün dişlerime tel takıldı braketleri kırmayayım diye sağda ve solda birer azı dişime taş gibi birşey yapıştırdılar. dişlerimi tam kapatamıyorum kapatınca ise çok acıyor. hiçbirşey yapadan dursam yinede dişlerim acıyor zaten hiçbirşey çiğneyemiyorum doktor 1 ay hiçbirşey çiğnemiceksin dedi
arkadaşlar dün dişlerime tel takıldı braketleri kırmayayım diye sağda ve solda birer azı dişime taş gibi birşey yapıştırdılar. dişlerimi tam kapatamıyorum kapatınca ise çok acıyor. hiçbirşey yapadan dursam yinede dişlerim acıyor zaten hiçbirşey çiğneyemiyorum doktor 1 ay hiçbirşey çiğnemiceksin dedi daha 2 gün oldu kafayı yicem tavisyelerinize açığım..
0
jacobbbbbb
(19.02.12)
yükseklik yaptı dimi? benimkinde epey zaman oldu. hatırlamaya çalışayım. hımm. 1 hafta sabret. hatta bazen çiğnerken dişinin oynadığını bile hissedeceksin. sabır işi tel.
0
peren perengil
(19.02.12)
yazdığınız için saolun arkadaşlar pratik önerileri olan varsa yardımcı olsun lütfenn
0
🌸jacobbbbbb
(19.02.12)
3. haftamda sonra kola, her türlü bisküvit ve de ekmek yemeye girişmiştim. bir sıkıntı yaratmıyor, sabırlı ol.
0
shatrian
(19.02.12)
bol sıvı tuket bendede aynısı oldu dıslerımın arkasına takılan teller cook canımı tyakıyordu kılo bıle ermıstım ama yapcak bısı yok sıvı tuket.
0
esinikaybetmiscorap
(19.02.12)
ilk hafta anca yumuşak şeyler yiyebilirsin. dilini dudağını kesen yerler olursa mum veriyorlar üzerine yapıştırmak için. ısırmamaya çalış pek.
0
inthechaos
(19.02.12)
1-2 haftaya bu hissettiğin hassaslıklar yok olucak.canın acıdıkça tuzlu usyla garagara yap,mümkün olduğunca sıvı tüket çorba vs.ben ekmek içi ısırdığımda dahi acıdan çıldırıyordum.

bir de her kontrole gittiğinde doktorun telleri düzelttiğinde bu hassasiyeti 1-2 gün yaşıycaksın bilgin olsun,sakın bırakma harika dişlerin olucak..
0
duende
(19.02.12)
(3)

öğretmenler ve boğaz sorunları

hocam fazla egon var mi
sayın öğretmenlerim ve siz sevgili öğrenciler, sürekli derse giren, sesini zorlayan, tebeşir tozunda boğulan öğretmenler için şifa niyetine ne önerirsiniz?
sayın öğretmenlerim ve siz sevgili öğrenciler, sürekli derse giren, sesini zorlayan, tebeşir tozunda boğulan öğretmenler için şifa niyetine ne önerirsiniz?
0
hocam fazla egon var mi
(19.02.12)
doktor.

ben ise bal/ıhlamur kullanıyorum.
0
klassno
(19.02.12)
green tea *
0
mxtr
(19.02.12)
1-2 çay kaşığı toz zencefili 1 çorba kaşığı balla karıştır. ''Iyy , acı bu'' vs demeden hepsini ye yavaş yavaş.
0
ponyo
(19.02.12)
(4)

ankara'da sgk anlaşmalı nöroloji veya nöroşirurji uzmanı (bel fıtığı)

kibritsuyu
7 yıl önce bel fıtığı başlangıcı şeklinde teşhisi konulan bel ağrılarım yine başladı. bu sefer üstelik sol bacağımda bir miktar güç kaybı da mevcut. 1-2 hafta geçer diye bekledim ama ağrı azaldı, güç kaybı devam ediyor. bel fıtığı ile ilgili olduğunu tahmin ediyorum.ankara'da sgk ile anlaşması olan
7 yıl önce bel fıtığı başlangıcı şeklinde teşhisi konulan bel ağrılarım yine başladı. bu sefer üstelik sol bacağımda bir miktar güç kaybı da mevcut. 1-2 hafta geçer diye bekledim ama ağrı azaldı, güç kaybı devam ediyor. bel fıtığı ile ilgili olduğunu tahmin ediyorum.

ankara'da sgk ile anlaşması olan bir hastanede nöroloji mi olur artık, nöroşirurji mi olur bir doktor önerebilir misiniz? muhtemelen (ne muhtemeleni, bence kesin) mr isteyecek. istediği mr da sgk anlaşmalı, nispeten ucuz bir yer olmalı.
0
kibritsuyu
(19.02.12)
murad bavbek var
0
pieta
(19.02.12)
@kibritsuyu eğer güç kaybı varsa hiç zaman kaybetme, üzerinden zaman geçtikçe geri dönüşü olmayabiliyor. mümkünse bir fizik tedavi ya da beyin cerrahi uzmanına git, nörolojiyle ilgili olma ihtimali düşük ama olsa da bu branşlar sizi yönlendirir. bana kalırsa size en yakın eğitim araştırma hastanesine gidin, güç kaybınız varsa zaten hemen MR ile EMG isterler.
0
ihe sade
(19.02.12)
Dışkapı 1. Nöroşirürji Klinik şefi Doç. Dr. Zeki Şekerci. 425 62 42 diye bi numara buldum netten. Muayenehanesi olabilir. Ulaşmak için şansını bi dene, ulaşamazsan, 596 20 00'den hastane santralinden 1. Nöroşirürji klinikini istersin, oradan da muayenehane telefonunu istersin. Oradan da ulaşamazsan,
212 64 08 numaralı telefondan, Türk nöroşirürji derneğinden sorarsın. Kalite, bilgi, tecrübe ve cerrahi maharet olarak bir tereddüdün olmasın.
0
compadrito
(19.02.12)
numune'nin kolej tarafında bir şubesi var. yani semt polikliniği ama nöroloğu falan var. mr da çektiriliyor, numune'ye sadece mr çekilirken gidiyorsunuz. nöroşirujici var mı bilemiyorum ama.

bu gibi durumlarda şu randevu veren alo 182 de yardımcı olabiliyor yönlendirmeye.
0
psikolog sulugoz
(19.02.12)
(4)

Tuvalette Çok Oturunca ?

expansion pack
yaklaşık 10 senedir e e mi yaparken , dergi okurum , lap topta takılırım , gazete okurum.son iki aydır , işim bitince kalkarken , her iki bacağımda ama özellikle sol bacağımda inanılmaz ama inanılmaz bir karıncalanma oluyor ? 12 tane bira içmiş gibi sallanıyorum valla yürürken sallanmaktan ve acıdan
yaklaşık 10 senedir e e mi yaparken , dergi okurum , lap topta takılırım , gazete okurum.

son iki aydır , işim bitince kalkarken , her iki bacağımda ama özellikle sol bacağımda inanılmaz ama inanılmaz bir karıncalanma oluyor ? 12 tane bira içmiş gibi sallanıyorum valla yürürken sallanmaktan ve acıdan.

nedeni ne olabilir var mı bilginiz ?
0
expansion pack
(18.02.12)
hacı oturur pozisyondayken dirseklerini dizine çok bastırıyorsan olabilir.
0
Wolfware
(18.02.12)
çok fazla abanma bacaklara bir de kısa otur çok uzun oturma bacakları geçtim basur olursun.
0
skywalkeremre
(18.02.12)
senin göbek büyümüş, ağırlığından bacaklarındaki sinirlere baskı olmaya başlamış olabilü.
0
compadrito
(18.02.12)
Aynen kilo almak olabilir bunun sebebi. Bu durum yoksa da kendinizi iyi gözlemleyin tuvaletteyken yani naptığınıza bi bakın belki farkında olmadan bi yere falan sıkıştırıyorsunuzdur bacağı böyle çamaşır makinesi yanı gibi.
0
waboose
(18.02.12)
(7)

yanık

allanpoe
kolum sıcak tavaya yapıştığı için haliyle yandı. deri kapladığı için soyuldu. şimdi dokundukça hissedilen bi ağrı var. üstünü kapamalı mı bu yaranın? geriliyor, yapışıyor. enteresan bi acı. ne yapsak da geçse?
kolum sıcak tavaya yapıştığı için haliyle yandı. deri kapladığı için soyuldu. şimdi dokundukça hissedilen bi ağrı var. üstünü kapamalı mı bu yaranın? geriliyor, yapışıyor. enteresan bi acı. ne yapsak da geçse?
0
allanpoe
(18.02.12)
yeni olduysa en az yirmi dakika soğuk suya tut. yeni olmadıysa silverdin gibi bir yanık merhemi sür.
0
compadrito
(18.02.12)
bepanthen sür açık kalsın kapatma
0
pinch
(18.02.12)
yauf suya tutmayın lütfen ay kötü hissettim, acile gidin lütfen en yakındaki devlet hastanesine, iz miz kalır sonra.

edit: soğuk suya tutmayın diyorum çünkü düşünün kızgın tavayı suya tuttuğunuz anı, bir de cildiniz organik ve yavaş işleyen bir yapı olduğunu düşünün ona göre su altına sokmaya karar verin. ay bayılazaaaam.
0
sanal hayvan
(18.02.12)
sanal hayvancım sen bayılazaaaan ama, bize de böyle öğrettiler yanık ünitesinde. en az yirmi dakka. yanığın daha derinlere işlemesini engelliyo.
0
compadrito
(18.02.12)
itfaiyecilere verilen eğitimde yanığı suyla yıkadıktan sonra yumurta akı uygulanması gerektiği anlatılıyor. denemeye değer.
0
zgrydn
(18.02.12)
Geçmiş olsun,yanık çok can sıkıcı bir şeydir.
Şu anda olmazsa bile yarın bir acile gidip göstermenizi öneririm,kabarma,su toplama tariflemediğinize göre basit derecede bir yanık gibi duruyor,çok ağrı yapıyorsa anestol pomad yeter.
ancak daha ciddiyse günlük pansuman gerektirebilir.
Bunu da öneririm;(git:www.tekinmedikal.net )
0
ogur
(18.02.12)
bulabilirseniz bu iyi gelir, hem izi azaltır, hem acıyı:
www.yaraurunleri.com
0
cedilla
(18.02.12)
(3)

kuyruk sokumu ağrısı, teşhis

molibdin
1-2 haftadır, sanırım kuyruk sokumu denilen yerimde ağrım var. ama şöyle ki; dışkılarken, kasılan kaslarda, anüsten yukarı doğru, kuyruk sokumuna kadar olan yerde bir ağrı yaratıyor, daha çok baskı şeklinde. bu durumdayken el ile bastırdığımda kemiğin üstündeki dokuda ağrı var. normal, kasılmadan du
1-2 haftadır, sanırım kuyruk sokumu denilen yerimde ağrım var. ama şöyle ki; dışkılarken, kasılan kaslarda, anüsten yukarı doğru, kuyruk sokumuna kadar olan yerde bir ağrı yaratıyor, daha çok baskı şeklinde. bu durumdayken el ile bastırdığımda kemiğin üstündeki dokuda ağrı var. normal, kasılmadan durduğumda bir ağrı hissetmiyorum.

kemiği resimde işaretlemeye çalıştım ama bahsettiğim şey oturunca poponun iki lobu arasında kalan yuvarlakımsı çıkıntı.

fiziksel olarak ciltte bir değişim yok.
konuyla alakalı olabilecek diğer şeyler, müzmin kabızlık, şişkinlik durumlar.

ciddi bir teşhis değil tabi beklediğim ama, daha önce başına benzer
bir şey gelen veyahut, tıbbi bilgisi olan birileri fikir belirtirse sevinirim. muayene olacağım, neyle karşılacağımı bileyim istiyorum.
0
molibdin
(17.02.12)
anal fissür olabilir.
0
blinking neon roadside attraction
(18.02.12)
hacı bu aralar mekik filan çektin mi ? o ara o alanı tahriş etmiş olabilirsin bundan dolayı ağrıyor olabilir.
0
bir kac yazar once
(18.02.12)
yakınlarda evin önünde falan kar temizlemek için geniş kürek kullandın mı? beline çok yüklenen bir iş yaptıysan ondan olabilir.
o bölgede küçük bir sivilce ya da akıntıya neden olan küçük delik varsa ya da zaman zaman durduk yere ağrı yapıyorsa kıl dönmesi olabilir.
yakınlarda buzda düşüp çanağı zedeledin mi?ya da termal tatile gidip havuza atlayıp çanak üstü düştün mü?
ağrıdan ziyade bazen yanma da oluyorsa hemoroid olabilir.
geçmiş olsun.
0
quaketrigger
(18.02.12)
(3)

sağ kulağım az duymaya başladı

eternal_soul
bu aralar bana ne oluyor bilmiyorum. ilk önce göz kapağım hafif düştü. doktor bizlik bir şey yok dedi. nöroloji bölümüne yönlendirdi.sağ kulağım için, geçen yıl kaldığım yurdun bir odasında ses problemi yaşıyordum. gittim atış talimlerinde kullanılan kulak tıkaçlarından aldım. geceleri yatmadan önce
bu aralar bana ne oluyor bilmiyorum. ilk önce göz kapağım hafif düştü. doktor bizlik bir şey yok dedi. nöroloji bölümüne yönlendirdi.

sağ kulağım için, geçen yıl kaldığım yurdun bir odasında ses problemi yaşıyordum. gittim atış talimlerinde kullanılan kulak tıkaçlarından aldım. geceleri yatmadan önce takıyordum. bir gece sanırım fazla bastırdım sabah uyandığımda biraz ağrı vardı, dersler, sınavlar derken unuttum gitti. geçen seneden beri arada bir sağ kulağım az duymaya başladı.

kulağımın içini baş parmağımın ucuyla yokluyorum. hafif oval gibi bir şey var. sanırım bu kulak zarı olsa gerek. sağ kulağımdaki, sol kulağımdakine göre biraz içeri göçmüş.

kulak deliğimin yanından parmağımla kulağımı yukarıya doğru çektirdiğimde, sol kulağıma göre sağ kulağım tıkalı oluyor.

doktora tabii ki gidecem, fakat böyle bir olay yaşamış biri varsa endişemi dindirmek istedim.

bir de sağ kulağımda algıladığım sesler boğuk gibi geliyor.
0
eternal_soul
(17.02.12)
Ne yaptigini anlamadim ama ne yap ne et, zarina sakin dokunma. Buradan gelecek tavsiyeler de moralini bozup, keyfini kacirmamtan baska bir ise yaramaz. Doktora gorun ve teshisini burada paylasirsan eaha saglikli yanitlar alirsin. Gecmis olsun.
0
comptrol
(17.02.12)
kulak zarına dokunabilmek için parmağını son boğumuna kadar kulağına sokman lazım. imkansız yane.
0
inthechaos
(17.02.12)
zaman zaman kulak kir vs gibi doğal sebeplerle tıkanmış olabilir. Ayrıca sen sağ az duyuyor sanırsın da yapılan testlerle sol az duyuyordur. İhmal etme, üşenme doktara git
0
nisansayısı
(18.02.12)
(3)

gömülü diş

kozmosta bir nokta
tedavisini sgk karşılıyor mu? ne oranda karşılıyor? (ki bahsettiğim tedavi duruma göre cerrahi işlem, braket vs. gerektiriyor)
tedavisini sgk karşılıyor mu? ne oranda karşılıyor? (ki bahsettiğim tedavi duruma göre cerrahi işlem, braket vs. gerektiriyor)
0
kozmosta bir nokta
(17.02.12)
elbette karşılıyor, hiç para verilmiyor diye biliyorum. sgk'nın diş poliklinikleri falan var zaten.
0
pia yuitza
(17.02.12)
benimde bi gomulu disim vardi ustune dis kalintilari mi ne biriktigi icin dis cikamiyodu doktor braketle 2.5 senede cikartti ameliyatla o gomulu dise tel takildi her ay yukari dogru azar azar cekiliyodu ama ameliyatin sebebi sanirim o ustunde cikmasini engelleyen dis kalintilari mi neydi.

Pardon yanlis anlamisim soruyu ama karsiliyor mu bilemicem.
0
esinikaybetmiscorap
(17.02.12)
karşılıyor. çene cerrahına yaptırman gerek ama operasyonu değil mi? çene cerrahları için de devlet hastaneleri 6 ay sonrasına falan randevu verebiliyor. (istanbuldaysan eğer) geçen yıl aynı dertle çalmadığım kapı gitmediğim hastane kalmamıştı. sonuçta özelde bi doktor buldum. başıma gelenler şu şekilde (git: #232711 )

çok geçmiş olsun şimdiden.
0
selci
(17.02.12)
(7)

su gibi sümük akıyor, durduramıyoruz efendim...

kisa bisey olsun istemistim
merhaba aziz saint petersburg sakinleri,dün öğlen hastaneye gittim, çıktım otobüse bindim ki burnum nasıl akmaya başladı öyle, felaket. sanırsın manavgat şelalesi... dün bütün gece çizim yaptığım için bilgisayar başında bir top tuvalet kağıdı bitirdim yine de bitmedi (sümük). bi de bildiğin su akıyo
merhaba aziz saint petersburg sakinleri,

dün öğlen hastaneye gittim, çıktım otobüse bindim ki burnum nasıl akmaya başladı öyle, felaket. sanırsın manavgat şelalesi... dün bütün gece çizim yaptığım için bilgisayar başında bir top tuvalet kağıdı bitirdim yine de bitmedi (sümük). bi de bildiğin su akıyor, sanırım bir süre sonra da su kaybından baş ağrısına sebep oldu. göz kürelerim zonkladı falan. hayır aktığını da anlamıyorum bi bakıyorum üstüm başım sümük olmuş, sıcacık akıyor böyle lav gibi. geçirdiğim en feci nezle oldu bu galiba. şu anda çok şiddetli olmasa da fena derecede rahatsız ediyor. nedir bunun çaresi, ''bu ilaç süper, yan etkisi de yok'' ya da ''şunu şuna kat kaynat iç'' gibi (iğrenç olmamak kaydıyla) önerileriniz nelerdir? evde bir tablet alfoxil kalmış ama faydası olmaz herhalde zaten başka bir sebeple amoksilav kullanıyorum hepsi aynı terane galiba...

off arkadaş bir şeyi de açıklamadan sor bee. ne berbat bi duyuru oldu bu böyle...:( yardım edin :(

not: herkese bol bol tik atıcam (sanki ratio kasıyoruz tey)

oha editi: şş kanser falan demeyin, korktum lan.
0
kisa bisey olsun istemistim
(17.02.12)
onu çözümünü ben şimdiye kadar hiç bulamadım ama bişeylerle meşgulsem ve rahatsız oluyorsam 1er tuvalet kağıdını rulo yapıp burnuma sokuyorum ara ara değiştiriyorum etkili oluyor
0
berginyonbaenre
(17.02.12)
madem "kısa bi şey olsun istemişsin", kısaca anlatıyorum: bir su bardağı kaynamış suyun içine 3-4 kaşık elma sirkesi katıp bir tane de bütün limon sık, hüplet. tadını soracak olursan, tylolhot derim. yalnız adam gibi yemek yiyip ardından iç. akşam yemeğinden sonra da aynı şekilde iç. bi daha grip olacağını sezdiğin zaman da eve atar atmaz kendini bu karışımı iç, başlamadan bitsin dertler. allah acil şifa vere. sağlıcakla.
0
schopenowski
(17.02.12)
eczaneden clarinase alabilirsin. hemen kesiyo.
0
laprairie
(17.02.12)
eğer cidden anlattıklarını doğru ifade edebildiysen
yani burnundan su kaybederek başının ağrımasına neden olduysa
sende ya otoimmün hastalık var ya da kansersin.

ama bence sen kendini doğru ifade edemedin ve sinüzitin var. bunun için her zaman kullandığın amoksilav yerine doktora git ve sana hemogram testi yapsın. çıkan değerlere göre sana uygun bir antibiyotik verecektir.

evet ben dr. house
0
bentalihsizim
(17.02.12)
@berginyonbaenre ahah ben de bir yaprak koparıp boğa gibi iki ucunu burnuma tıkıyorum arada, 10-15 dk tutuyor.:D

@laprairie hmm. baktım da yan etkisi fazlaymış. açıkçası pek sıcak bakamadım ama sağol. bu arada okuyanlara iletelim ilacın olası yan etkilerini: www.eksisozluk.com
0
🌸kisa bisey olsun istemistim
(17.02.12)
geçmiş olsun.. geçen hafta aynı durumdaydım; burnumu silmekten helak olmuştum.1 tane içtim, bi kaç saat sonra akıntı falan kalmadı, mucize gibi kesti attı, ertesi gün içmeme gerek bile kalmadı..yan etkisi ortaya çıkacak kadar kullanmam gerekmedi yani.. sen bilirsin ama önce bi doktora yada eczaneye danış istersen..
0
laprairie
(17.02.12)
burun akıntını kesme. bünye burun akıntısı imal ederek, virusu vücudden atmaya çalışıyo. burun akıntısına bulaşık ellerinle dokunduğun her yere virusu bulaştırıyosun. öpmeyle değil, tokalaşmayla bulaşır. bunu da bu vesileyle aççık seççik ifade edeyim.
0
compadrito
(17.02.12)
(2)

faranjit boğaz ağrısı

ol babda emr u ferman
soru şudur. kış geldi mi hemen faranjite bağlayan boğazlara(!) sahip biriyim. bu kış da bermutad gene faranjitlerim gelip beni buluyolar saolsunlar. eskiden bunu önlemek için arada tuzlu suyla gargara yapardım yatmadan evvel ve iyi gelirdi. bu sene gene yapıyorum. en son yaptığımda şaşırtıcı biçimde
soru şudur.
kış geldi mi hemen faranjite bağlayan boğazlara(!) sahip biriyim. bu kış da bermutad gene faranjitlerim gelip beni buluyolar saolsunlar. eskiden bunu önlemek için arada tuzlu suyla gargara yapardım yatmadan evvel ve iyi gelirdi. bu sene gene yapıyorum. en son yaptığımda şaşırtıcı biçimde faranjitim azmıştı, dün gece gene yaptım gene faranjitim azdı.
tuzlu su tahriş ediyo herhalde diyorum ama önceden de yapıyordum bunu, bi sorunum olmuyordu, hatta işime yarıyordu. şimdi ne oldu da böyle oluyo?
buna bi açıklama getirecek sevgili daktırlara selamlar ediyorum şimdiden.
0
ol babda emr u ferman
(17.02.12)
doktora git lan
0
bentalihsizim
(17.02.12)
doktor değilim öncelikle.
babam gençliğinde yıllarca bademciklerinden çekmiş. o zamanlar gittiği bir doktor "sana bi ilaç söyleyeyim kurtulursun, denemesi bedava" deyip tuzlu-limonlu suyla gargara önermiş. babam düzenli yapmış ve azalarak bitmiş o dert. kaya tuzu olacak ama sofra tuzuyla gargara yapılmaz.
belki bademciğiniz de vardır gargara ona iyi geliyordur da farenjite gelmiyordur. doktora gidin öncelikle. adaçayı, taze zencefil farenjit kaynaklı öksürüğe iyidir. odanın havasını ısıtıcılar kuruttuğu için bir kenarda bir bardak su daima bulunsun ki hava nemlensin. ben o suya okaliptüs yağı damlatıyorum, ferahlatıcı etkisi var.
geçmiş olsun.
0
kirkinin da kulpu kirik kup
(17.02.12)
(1)

Erkek Tipi Saç Dökülmesine Biotin Hapının Olumlu Bir Etkisi Olur Mu?

emricardo
Soru başlıkta. Minoxidili propecia gibi ilaçlar kullanmak istemiyorum.Biotin haplarının biraz da olsa olumlu bir etkisi olur mu?
Soru başlıkta. Minoxidili propecia gibi ilaçlar kullanmak istemiyorum.
Biotin haplarının biraz da olsa olumlu bir etkisi olur mu?
0
emricardo
(17.02.12)
Destekleyici ilaç olarak faydası olur. Erkek tipi saç dökülmesinde minoxidil , finasterid(propecia),ketokonazol kullanmalısınız.
0
primarymaster
(19.02.12)
(4)

Alkol + İnsomin?

lunedor
Bir miktar alkol aldım(2 efes dark 2 shot tekila) ve uyumak için İnsomin içmeyi düşünüyorum çok bir sakıncası olur mu?Ön Not: Alkolle uyumam için daha çook içmem gerek ki istemiyorum, uyumama gibi bir lüksümde pek yok biliyorum yanlış falan da göze alınamayacak kadar mı yanlış onu sorayım istedim.
Bir miktar alkol aldım(2 efes dark 2 shot tekila) ve uyumak için İnsomin içmeyi düşünüyorum çok bir sakıncası olur mu?

Ön Not: Alkolle uyumam için daha çook içmem gerek ki istemiyorum, uyumama gibi bir lüksümde pek yok biliyorum yanlış falan da göze alınamayacak kadar mı yanlış onu sorayım istedim.
0
lunedor
(17.02.12)
2 tekila daha at mışıl mışıl uyu..
0
dedim dedim de kime dedim
(17.02.12)
genelde böyle uyuduğum için artık bağışıklık kazandım gibi alkole ciddi uyutmuyor daha doğrusu çok geç uyutuyor ve bu çabama kızan doktor insomin önerdi 2-3 gündür güzeldi de alkol alınca arada kaldım işte iki tekila nerden bulurum şu an evdeki bitmişti zaten bir de böyle bir sorun var tabii
0
🌸lunedor
(17.02.12)
dediğin ilacın tam içeriğine bilmemekle birlikte ağrı kesici vb. özelliği bulunan ilaçları alkolle almak beyin kanamasına yol açabiliyor. mantığı da şu; alkol molekülleri çok ufak olduğu için hücre zarından direk geçebilirler, ilacı alkolle aldığın zaman ilaç alkol moleküllerine tutunarak hücrelere direk olarak hızlıca geçebiliyor bu da kötü sonuçlara yol açabiliyor.
0
yule
(17.02.12)
Ağrı kesici değil. "Opipramol trisiklik grubu bir antidepresandır." ve "Opipramol dihidroklorür" ibareleri mevcut.
peki mesela içkiden ne kadar süre sonra kullanmalı diyelim 3 saat sonra kullanılır mı?
0
🌸lunedor
(17.02.12)
(3)

diş ağrısından ölüyorum

njtbcrn
dişinolü olan var mı? cebeci civarlarında. ölüyorum ağrıdan. nolur yardım
dişinolü olan var mı? cebeci civarlarında. ölüyorum ağrıdan. nolur yardım
0
njtbcrn
(17.02.12)
bol tuzlu su ile gargara yapmayı deneyebilirsin. kısa sureli de olsa iyi gelir.
0
leni 09
(17.02.12)
sert bir alkollü gargara da çok iyi geliyor.
0
dessy
(17.02.12)
dişinol vs. pek önerilmez doktorlar tarafından. oraya yakın diş sağlığı merkezlerinin web adreslerini veriyorum, üçü de 24 saat açık, geceleri nöbetçi olan yerler, umarım faydası olur, geçmiş olsun.

www.ankaradis.gov.tr
www.mamakadsm.gov.tr
www.topraklikadsm.gov.tr
0
insomniacelrohir
(17.02.12)
(4)

astım hastalarının kullandıgı spreyın adı

morte
nedir? sadece astımı olanlar mı kullanır yoksa astimi olmayan atiyorum nefes darlıgı ya da baska bi rahatsızlıgı olanlarda kullanabilir mi? bide bunu kullanan arkadasıma direkt agızdan almasn sakıncalı fln demiş. nedir bu spreyin olayi?Arkadaslar ilginiz icin tesekkürlerde ben kendim icin sormuyorm
nedir? sadece astımı olanlar mı kullanır yoksa astimi olmayan atiyorum nefes darlıgı ya da baska bi rahatsızlıgı olanlarda kullanabilir mi? bide bunu kullanan arkadasıma direkt agızdan almasn sakıncalı fln demiş. nedir bu spreyin olayi?


Arkadaslar ilginiz icin tesekkürlerde ben kendim icin sormuyorm bi arkadasım kullanıorm ama agızdan almam yasak falan dedi. bnde o yüzden sordum. arkadasımn alerjisi var( Bircok seye) acaba nedir ne değildir bilmek icin/ogrenmek icin sordum. atıorm yanımdayken kriz geldi ne yapmak gerekir bu sprey yokken fln.
0
morte
(16.02.12)
astım değilsen kullanma.
0
sutlu nescafe
(16.02.12)
doktor şeysi olmadan kullanmayın, olmaz öyle şey. spreyden kastınız sanırım şu astım hastalarının içine çektiği şey. bildiğim kadarıyla inhaler deniyor kendilerine.
0
der meister
(16.02.12)
bu hastalığın derecesine göre değişik spreyler var tüm spreyler birbirinin aynısı değil tabi. ancak o filmlerde görülen kriz anında alınan spreyin ismi ventolin inhaler. nefes darlığı olanlar da kullanabilir sadece astımlılar alacak diye bi kural yok cunku ventolin tedavi amaçlı degil daha cok anlık rahatlama için kullanılan bir ilactır. bu ilacın ayrıca surup hali de mevcut ama onu genelde inhaler kullanmayı beceremeyen cocuklar kullanır. agızdan almasının ayrıca hiçbir sakıncası yok, hatta diger yutma yoluyla alınan ilaçların yanı sıra direkt olarak cigerle temas ettiği için, sakıncasının yanı sıra faydası var bile denebilir.
0
burcin
(16.02.12)
İnhale olarak kullanılacak şey inhale steroid ise, doktor vermediği sürece kullanmanızı tavsiye etmem. Zira immunsupresan olduğu için ağızda mantar vs. gibi yan etkilerle karşılaşma riski var.
0
there is nothing left for me
(16.02.12)
(4)

arthrotec 50 ne ise yarar?

mate soul
bu ilaci daha once kullanan veya ne ise yaradigini bilen var mi?
bu ilaci daha once kullanan veya ne ise yaradigini bilen var mi?
0
mate soul
(16.02.12)
en.wikipedia.org

gastrid, ülser hastaları içinmiş sanırım
0
bonjurkes
(16.02.12)
kasigimdaki agrilara ulser teshisi koymadi umarim ultra ilgili ssk doktoru.
0
🌸mate soul
(16.02.12)
gostak
(16.02.12)
İçinde diklofenak na. vardır yani voltaren nin aynısıdır.
ilave olarak midenize zarar vermesin diye misoprostol ilave edilmiştir.
0
primarymaster
(16.02.12)
(3)

geçmişte yaşama hastalığı

anonim yazar
adamın biri geçmişte yaşadığı diyalogları, olayları karşısında biri varmış gibi sesli bir şekilde tekrarlıyor, adeta o anı kafasında tekrardan yaşıyor. hatta karşısındakinin verdiği tepkiyi kendi kendine değiştirerek alternatif diyaloglar üretiyor diyelim. buna tıpta, psikolojide verilmiş bir ad var
adamın biri geçmişte yaşadığı diyalogları, olayları karşısında biri varmış gibi sesli bir şekilde tekrarlıyor, adeta o anı kafasında tekrardan yaşıyor. hatta karşısındakinin verdiği tepkiyi kendi kendine değiştirerek alternatif diyaloglar üretiyor diyelim. buna tıpta, psikolojide verilmiş bir ad var mı?
şizofreni diyeceğim ama çok genel bir isim gibi geldi.


not: tamamen kurgusal bir olay.
0
anonim yazar
(16.02.12)
www.cogsci.stackexchange.com e sor; kesin bilirler.
0
comptrol
(16.02.12)
neysene
(16.02.12)
travma sonrası bu durum olabiliyo. mesela adam vietnamdan döneli 30 yıl olmuş ama sorsan dün vietnamdaymış gibi hissediyor. travma nedeniyle ramde takılma yaşanıyo gibi bişi.
0
kediebesi
(16.02.12)
(7)

burun yamukluğu

yusufist
burnum biraz yamuk gibi sanki, nefes alma mı falan etkiler mi? ayrıca burun bir darbe sonucu kırılmadan yamulabilir mi?
burnum biraz yamuk gibi sanki, nefes alma mı falan etkiler mi? ayrıca burun bir darbe sonucu kırılmadan yamulabilir mi?
0
yusufist
(15.02.12)
benim burnumda sol tarafa doğru milimetrelik, iyice dikkat etmeden belli olmayan bir yamukluk var. o yamukluk yediğim bir yumrukla oldu mesela.

edit: ben öyle tahmin ediyorum daha doğrusu, bir kesinliği yok. siz bir de öteki elemanı görün.
0
blackdog
(15.02.12)
benim burnum dümdüz mesela ama doktora kulağım için gittiğimde burnuma da bakmıştı ve çok eğri ameliyat lazım demişti, tabi ben sağlık konusunu pek ertelediğimden hiç düşünmedim ne zaman ameliyat olurum diye.

Her neyse, nefes almanı etkiler, benim etkiliyor, ama çok az yamuksa fazla etkili olcağını sanmam
0
juusto
(15.02.12)
benim de sola doğru eğik. Sanırım devüasyon deniyo.Sahsen bizimki genetik :) Anne karnında yatış yönümüzden etkilendiğini söylemiş doktorumuz anneme.Bizimki de belli olmuyo yani iki taraftan aynı görünmüyo ama seviyorum burnumu :) Bu arada nefes almaya engel olabilir tabiki :)
0
Flütist samur
(15.02.12)
deviasyon. kbb uzmanına bir görünün. nefes almayı etkileyebilir, etkiler evet. darbesiz de yamulur evet.
0
girl in a coma
(16.02.12)
@Flütist samur;aynen benimkide iki taraftan aynı gözükmüyor.
0
🌸yusufist
(16.02.12)
:) sigara içiyor musunuz acep? O da dar burun çatısı olan insanların veya alerjik insanların yanında biri içiğinde bile burun yastıklarını şişirdiği için nefes almayı güçleştiriyor :( ben de bıraktık bu yüzden sigarayı.Sadece kemik eğriliğindne değil daha bir sürü nedenden kaynaklanıyor olabilir nefes alamayışınız :)En iyisi bence de Kbb uzmanına gidin ama ölüyorsun hemen ameliyaat olmalısın demediği sürece doktorunuz,bıçak altına yatılmamalı :)
0
Flütist samur
(16.02.12)
bir doktorun söylediğine göre türklerde burun kemiği eğriliği kişi bazında %70 imiş. sorun yok yola devam.

evet benimde eğik. evet sol tarafa
0
neysene
(16.02.12)
(1)

kas çekmesi için verilen ilaçlardan hangisi??

anonimyususer
diz kapağının arka kısmında kas çekmesi varmış. naprosyn ve melox fort yazdı doktor. biri ağrı kesici imiş ama hangisi? ikisinde de antiromatizmal ve antienflamatuar yazıyor. ağrım olmadığı için boş yere ilaç içmek istemiyorum..
diz kapağının arka kısmında kas çekmesi varmış. naprosyn ve melox fort yazdı doktor. biri ağrı kesici imiş ama hangisi? ikisinde de antiromatizmal ve antienflamatuar yazıyor. ağrım olmadığı için boş yere ilaç içmek istemiyorum..
0
anonimyususer
(15.02.12)
ikisi de ağrı kesici. ama doktor size onları ağrı kesici etkisinden dolayı değil anti enflamatuar etkisinden dolayı vermiş olabilir. doktor verdiyse kullanın.
kas gevşetici etkileri yok.
0
fayfim
(15.02.12)
(2)

Doppler

aman
merhaba,devlet hastanesinde kalp damar cerrahı, venöz doppler çekimi verdi. ancak devlet hastanesinde çok ileri bir tarih için doppler randevusu veriliyor. durum acil olduğundan özel hastanede bu çekimi yapmaya karar verdim. ancak araştırdığım kadarıyla özel hastanede fiyatlar çok farklı olabiliyorm
merhaba,

devlet hastanesinde kalp damar cerrahı, venöz doppler çekimi verdi. ancak devlet hastanesinde çok ileri bir tarih için doppler randevusu veriliyor. durum acil olduğundan özel hastanede bu çekimi yapmaya karar verdim. ancak araştırdığım kadarıyla özel hastanede fiyatlar çok farklı olabiliyormuş. uygun fiyata bu işlemi yaptırabileceğim bir hastane/tıp merkezi önerisi almak istedim.
şimdiden teşekkürler.
not: anadolu yakasında olması ilk tercihtir. bilginiz varsa maliyetini de yazarsanız çok memnun olurum.
0
aman
(15.02.12)
içerenköy'de avicenna www.avicennaistanbul.com . oranın ya kendi ya anlaşmalı oldugu bir merkez vardı. uygundu diye hatırlıyorum bi sorunuz.
0
lazuri
(15.02.12)
bilgisini aldım, maalesef fiyatı çok uygun değil. toplamda 290 tl civarı bir maliyeti var. yine de teşekkür ederim.
0
🌸aman
(15.02.12)
(2)

yılan yagı bi işe yarıyor mu

morte
saclarım cok tırt .
saclarım cok tırt .
0
morte
(15.02.12)
denemiş biri olarak çok tavsiye etmiyorum, vıcık vıcık kötü kokuyor ve pek bir faydasını da görmedim.
0
grassmin
(15.02.12)
her b.ku denemiş biri olarak 2 önerim var.minoxil kullan ve saçına sürekli olarak badem yağı sür öyle uyu.2 ay sürekli yaparsan ''vay aq zamanında bioxcin e ne kazıklanmışım '' dersin.ama 2 aydan sonra çokta kullanma..yani benimkileri hayvan gibi gür yaptı kendimden korktum.
0
insomni4c
(15.02.12)
(1)

çiçek bozuğu.

g7mor
su çiçeği hastalığının bıraktığı izlerden kurtulmanın bir yolu var mıdır?
su çiçeği hastalığının bıraktığı izlerden kurtulmanın bir yolu var mıdır?
0
g7mor
(14.02.12)
ermanen
(14.02.12)
(9)

manita

levo_legend
yapar mıyım burda ? takılıym mi burda ? yoksa duyuru sakinleri şişman bodur kızlar mı sadece ?not: kepçe kulaklı sıska kızlara ilgim var
yapar mıyım burda ? takılıym mi burda ? yoksa duyuru sakinleri şişman bodur kızlar mı sadece ?

not: kepçe kulaklı sıska kızlara ilgim var
0
levo_legend
(14.02.12)
burasi civir kaynıo aslında.
0
morte
(14.02.12)
yok hacı çıkmaz burdan
0
i was there
(14.02.12)
3 günde 3 manita düşürdüm. şansını dene.
0
hurma
(14.02.12)
ben hic gormedim valla
0
4ever
(14.02.12)
gece 12'den sonra başlıyor şenlik burda.
0
boozedin
(14.02.12)
mavi donun var mı?
0
sinematematikci
(15.02.12)
lacivert var
0
🌸levo_legend
(15.02.12)
Az çamaşır suyuyla yıka gel hele, buldururuz
0
sinematematikci
(15.02.12)
saol ayşe teyze
0
🌸levo_legend
(16.02.12)
(5)

gözde bölgesel kızarma, kanlanma

bugunku antremanda goz dolduran futbolcu
selamlar.sağ gözümün sağ tarafı bir haftayı aşkın süredir kanlı durumda. sabah kalktığımda ve gece yatmaya yakın daha da yoğunlaşıyor, gün içinde biraz geçer gibi oluyor. özellikle sabahları yanma da oluyor gözümde. normal bir pratisyen doktor patanol denen bir ilaç yazdı 3-4 gündür kullanıyorum ama
selamlar.

sağ gözümün sağ tarafı bir haftayı aşkın süredir kanlı durumda. sabah kalktığımda ve gece yatmaya yakın daha da yoğunlaşıyor, gün içinde biraz geçer gibi oluyor. özellikle sabahları yanma da oluyor gözümde.

normal bir pratisyen doktor patanol denen bir ilaç yazdı 3-4 gündür kullanıyorum ama bir etkisi olmadı gibi.

ne olabilir bu ? ciddi bir şey midir ? bir tavsiyesi olan var mı ?

şimdiden teşekkürler.
0
bugunku antremanda goz dolduran futbolcu
(14.02.12)
göz kuruluğundan dolayı kılcal damarlar çatlamıştır.bu da kanlanmaya sebep olmuştur.yine de söylediğimden emin değilim.
0
ruhadam
(14.02.12)
ciddi bir şey midir bu ? nedir çaresi ?
0
🌸bugunku antremanda goz dolduran futbolcu
(14.02.12)
korkulacak bir şey değil.fakat görüntü açısından biraz itici durabilir.suni gözyaşı damlalarıyla 1-2 güne geçer.çalıştığınız uyuduğunuz bulunduğunuz yerler çok sıcak ise kuru havadan da oluyor olabilir.geçmiş olsun.
0
ruhadam
(14.02.12)
şeker hastalığın varmı? varsa oda göze vurup kanama yapabilior
0
eja
(14.02.12)
benzerini yaşayan başkası olur da burayı bulur diye yazayım. doktora göründüm, iltihaplanma olmuş antibiyotikli bir göz damlası verdi. benzer sıkıntınız olursa doktora görünün derim.
0
🌸bugunku antremanda goz dolduran futbolcu
(15.02.12)
(2)

hastane aranıyor ankara

mutcai
acil ve cildiyesi olan ankarada hastane arıyorum.
acil ve cildiyesi olan ankarada hastane arıyorum.
0
mutcai
(13.02.12)
Acil bir cilt sorunu için mi?

Ankara'daki bir çok özel hastanede acil ve cildiye olsa gerek.

29 mayıs ya da 19 mayıs hastanelerini tavsiye ederim.
0
otonom
(13.02.12)
29 Mayıs Cildiye'yi tavsiye etmem, oradaki doktor amca tahlil falan yapmadan dayadı ilacı. Bi boka da yaramadı o ilaçlar. Sonradan Ankara Üni. Tıp Fak.'de Doç. Nisa Hn.'a gittik, o daha çok ilgilendi. Verdiği ilaçlar da hastayı daha rahatlattı.
0
eledhwen morwen
(14.02.12)
(1)

diş şişmesi, göz altı torbaları, ve göz altında leke

tina hoffmann
merhaba dostlar,3-4 gün önce 20'lik dişlerimi çektirdim (ikisini). tabii bir kaç saat sonra kocaman şişti yüzüm.iki gün geçmişti ki, şiş biraz daha yukarıya çıktı ve göz altı torbalarımı da kapsamaya başladı. O günden beri göz altımda da şişme var.Ve fakat gözaltım şişmeye başladıktan sonra gözaltı
merhaba dostlar,

3-4 gün önce 20'lik dişlerimi çektirdim (ikisini). tabii bir kaç saat sonra kocaman şişti yüzüm.

iki gün geçmişti ki, şiş biraz daha yukarıya çıktı ve göz altı torbalarımı da kapsamaya başladı. O günden beri göz altımda da şişme var.

Ve fakat gözaltım şişmeye başladıktan sonra gözaltımın rengi değişmeye başladı, böyle göz altım koyu bi renge büründü. biri gözüme yumruk atmış gibi dolanıyorum ortalarda.

şimdi size sormak istediğim, bu dişimin şişmesi sizce içeriden gözüme zarar vermiş olabilir mi?

göz altı torbalarındaki renk değişiminin sebebi ne ola ki?

şimdiden sağolun
0
tina hoffmann
(13.02.12)
20 lik çekimleri sonrası yüzde ödem şişme normal bir gelişmedir. renk değişimi de şişmeye ya da travmaya bağlı damar içi kanın doku içine salınarak hematom oluşmasındandır. bu da beklenen bir bulgudur. hematom dediğimiz şey yani renk değiştirme de doku içinde yayılabildiği kadar gittiği yere kdar gider. seninki göz altına gitmiş kimisininki göğüslerine kadar iner.

renkte önce mor snra yeşil en sonda sarı olur sonra ten kendi rengini bulur. ödem yani şişlik ise 2. güne kadar artar sonra inişe geçer 5. gün normal olur. fakat renk değişikliği 3 hafta bazen daha da fazla görülebilir

geçmiş olsun :)
0
10lion sinisterer
(13.02.12)
(8)

Lens Hakkında

geberix
Daha önce gözlük takmak istememem hakkında bir konu açmıştım. Doktora gittim lens aldım. Henüz almadım daha doğrusu arayınca gidip alıcam. Doktor Acuvue 2 yazıcaktı ben Oasys istedim. Ondan yazdı. Daha önce hiç lens kullanmadım. Gözlerim biri 1 biri 0.75. Sizce başlangıç için Oasys iyimidir? Dışarda
Daha önce gözlük takmak istememem hakkında bir konu açmıştım. Doktora gittim lens aldım. Henüz almadım daha doğrusu arayınca gidip alıcam. Doktor Acuvue 2 yazıcaktı ben Oasys istedim. Ondan yazdı. Daha önce hiç lens kullanmadım. Gözlerim biri 1 biri 0.75. Sizce başlangıç için Oasys iyimidir? Dışarda hiç gözlük takmak istemiyorum artık. Lens kullanmak zor diyorlar ama çok hırslıyım bu konuda. Gittiği yere kadar lens takmayı düşünüyorum. İlerde ameliyat olmayı düşünebilirim. Oasys bir kutusu ne kadar süre kullanılır? Sizce daha sonra diğer lensleri de denemelimiyim?
0
geberix
(13.02.12)
advance önerirdim. oasys çok çabuk dağılıyor.
0
atmosphere
(13.02.12)
daimi bilgisayar kullanıcısıysan oasysi tavsie ederim.
ben sabah takıp aksam eve gidince çıkarmak suretiyle 1,5 ay kullanıorm bir çifti
0
bordeaux
(13.02.12)
ben de advanceciyim ama genel kani oasys'in daha iyi oldugu yönunde. Deneyin, memnunsaniz kullanin. Baslarda cok rahat olmayacak tabi ama hemen yilmayin. Eger kutu bittiginde hala rahat degilse diger lensleri de deneyin.

Acuvue kutularinin ne kadar kullanildigi biraz muamma. Cogu yerde 2 haftalik lens olduklari yazar bu Acuvue'lerin. Bazi sitelerde ise aylik denir. ben 1.5-2 aya kadar kullaniyorum sdfkg
0
natnan
(13.02.12)
oasys iyidir. birkaç yıldır kullanıyorum, herhangi bir rahatsızlık duydurmadı.
0
garven
(13.02.12)
ben estetik açıdan kullanıyordum gayette kolaydı.

ilk gün çok zorlanmıştım, söküp takmakta, ama zamanla aşıyorsunuz bunu, saniyede takıp çıkartacak hale geliyorsunuz.
0
sönmez
(13.02.12)
en geç haftada 1 çıkartılıp solüsyonda bekletilmesi nasihat ediliyorsa da acuvue oasys'i 2 hafta hiç çıkarmadan ve rahatsızlık duymadan 1 yıldır kullanıyorum. her çifti 1 ay kullanıyorum. memnunum. acuvue oasys'in para iade garantisi vardı ben alırken, hala var mı bilmiyorum.
0
9kuyruklukedi
(13.02.12)
göz yapınıza göre farklı markalar farklı sonuç verebiliyor, aynı numarada bile. özellikle torikler çok fark ediyor. bence bir ay birini, diğer ay diğerini kendiniz deneyip karar verin. kullanıma göre yıpranması değişiyo tabi. ben de bausch and laumb ları 1.5 aya kadar kullanıyodum.
0
kediebesi
(13.02.12)
ben advance kullanıyorum, birçok arkadaşım da oasys kullanıyorlar, hep beraber bilgisayara bağımlı yaşıyoruz (iş sebebiyle) hiçbir sorunumuz yok :)

lensi her gün çıkarmanı tavsiye ederim aslında. boşa saydam tabakaya zarar vermeye gerek yok. evde olduğun sürelerde gözlüğe dönersen gözlerin dinlenir hem.

eğer bu lensten memnun kalmazsan (kuruluk yapıyor, gözümde hissediyorum dersen) sonra başka lensler denersin.
0
pokerface
(13.02.12)
(3)

kadıköy'de dişçi

tepedeki psychedelic adam
bir dişçi önerin de ben de gidyim. işte rıhtım, bahariye, moda filan oralar olur.
bir dişçi önerin de ben de gidyim. işte rıhtım, bahariye, moda filan oralar olur.
0
tepedeki psychedelic adam
(13.02.12)
boğadan bahariyeye girdikten 2 sokak sonra sağda koca bi cadde var adını unuttum simdi ama girisinde banka falan var :P gir oraya watsons ı görücen hemen onun yanında dar bi sokak var o sokakta sağdaki ilk apartmanda benim dişçim var. adamın adı ilhandı galiba unuttum ayol :P bizim ailenin dişçisi yani çok kafa adamdır. götürem seni ben:)
0
neira
(13.02.12)
şurayı kesinlikle öneririm. ancak doktor irfan beyi görmenizi tavsiye ederim. kendisi dünyalar tatlısı, sohbeti hoş, eli hafif, fiyatları uygun.
www.yellowpages.com.tr

ben tavsiye üzerine gitmiştim. buradan bir kaç arkadaşı da kendi tavsiyelerim üzerine yönlendirdim. geçmiş olsun.
0
dessy
(13.02.12)
al benim de haritam var
imageshack.us
0
neira
(13.02.12)
(3)

Diz agrisi

panda
Merhabalar, dlzlmin on kismi 2-3 seneden beri ara ara donemlerde agrimaktaydi. Bugun ise daha once hic agrimadigi kadar cok agriyor. Ustune basamiyor, merdiven cikamiyorum hatta dokunamiyorum. Sebebi ne olabilir? Tesekkurler
Merhabalar, dlzlmin on kismi 2-3 seneden beri ara ara donemlerde agrimaktaydi. Bugun ise daha once hic agrimadigi kadar cok agriyor. Ustune basamiyor, merdiven cikamiyorum hatta dokunamiyorum. Sebebi ne olabilir? Tesekkurler
0
panda
(13.02.12)
sebebi belinizde bile olabilir. diz sadece tüm olayın pörtlediği zayıf noktadır çoğunlukla. geçici bir çözüm olarak dolgit (ağrı kesici ve ödem çözücüdür, tedavi edici değildir) krem sürüp doktora gidin lütfen.
0
kediebesi
(13.02.12)
eğer diz kapağının altında olan bir ağrı, batma gibi bişeyse, diziniz takılıyorsa menisküs yırtığı olabilir. korkutmak istemem ama zamanında müdahale edilmezse ameliyata kadar yolu var. voltaren krem kullanın. hastaneye gidin, muhtemelen emar çekecekler. durumun ciddiyetine göre ya fizik tedavi ya da ameliyat derler. devlet hastanesinde ikisini de tavsiye etmem. ailede böyle vakalar oldu ve gerçekten çok sıkıntı çektik. sonuca göre haberdar ederseniz yardımcı olmaya çalışırım.
0
Demet
(13.02.12)
ara ara yaşıyorsanız romatizma da olabilir.
0
9kuyruklukedi
(13.02.12)
(7)

Uyanmak - Uyuyamamak

tchuck
Her gece daha da geç yatmaya başladım. Erken yatmaya çalıştığımda da bir anda uyanıyorum (bir sebeple) ve uzunca bir süre uyuyamıyorum. Zerre uykum gelmiyor. Ve asla bir daha uyuyamayacağımı düşünüyrum.Mesela yarım saat önce yine aynı şekilde uyandım. Sadece ağzımdan nefes aldığımı farkettiğim için
Her gece daha da geç yatmaya başladım. Erken yatmaya çalıştığımda da bir anda uyanıyorum (bir sebeple) ve uzunca bir süre uyuyamıyorum. Zerre uykum gelmiyor. Ve asla bir daha uyuyamayacağımı düşünüyrum.

Mesela yarım saat önce yine aynı şekilde uyandım. Sadece ağzımdan nefes aldığımı farkettiğim için uyandım bu sefer. Zerre uykum yok. Aslında uyurken bile uyuduğumu düşünmüyorum çünkü gece etrafımda olan tüm olayları hatırlıyorum, biliyorum. Benimle ilgili bir şeyse hemen gözümü açıp cevap veriyorum.

Neyim ben?
0
tchuck
(13.02.12)
uyumuyosun uyuduğunu sanıyosun.

yallah psikiyatri servisine.
0
saiko
(13.02.12)
alkol al. en iyisi. temiz
0
repulsion
(13.02.12)
efor gerektiren bir spor yaparak bunyede biriken enerjiyi harcamak yardimci olabilir. bana oldu.
0
cench
(13.02.12)
spor yapıyorum 3 aydır.
0
🌸tchuck
(13.02.12)
kendini ağzından nefes alırken yakalıyorsan
burnunda veya genzinde tıkanıklık olabilir, uyku apnesi olabilir -uyurken nefesin kesiliyordur-
0
niye ama
(13.02.12)
uyuyup da uyandığınız zamanlarda yorgun hissediyorsanız uyku apnesi olaslığını değerlendirmenizi tavsiye ederim. insanın hayatını rezil eder. depresyona bile girersiniz.

uykuda nefesiniz kesilmiş, uyanmışsınız gibi. (uyku apnesi belirtisi) mutlaka doktora görünün.
0
buttercup
(13.02.12)
yillarim uyuyamamakla gecti. cozum alkol. viski al. ic güzel güzel. ilac milac psikiyati hicbir ise yaramiyor.
0
i always win
(14.02.12)
(4)

Power 90 (p90) bana uygun mudur?

Dombili
Selamlar. Ben şimdi 117 kg ağırlığında ve 176 cm boyunda, 22 yaşında bir insanım. Power 90 diye bir program duydum (p90x değil), yağ eritmeye yönelik olduğu söyleniyor. 1)Ben şimdi bu programı uygularsam yağlarımdan kurtulabilir miyim? 2)Bir de benim ağırlığımdaki birisi için düşünecek olur
Selamlar. Ben şimdi 117 kg ağırlığında ve 176 cm boyunda, 22 yaşında bir insanım. Power 90 diye bir program duydum (p90x değil), yağ eritmeye yönelik olduğu söyleniyor.

1)Ben şimdi bu programı uygularsam yağlarımdan kurtulabilir miyim?

2)Bir de benim ağırlığımdaki birisi için düşünecek olursak, programdaki hareketleri yaparken ruhumu teslim etmem gibi bir tehlike var mıdır?(kalp krizi gibi)

Teşekkürler.
0
Dombili
(13.02.12)
bence diyetisyene veya uzmana gitmen gerekir. benim spor altyapım olmasına rağmen p90 de zorlandım.
0
allahinadiylaoku
(13.02.12)
huaa selam. aynı yaş, aynı boy ve aynı kilodayız (115'im ben).

power 90 çok güzel bi şey. 3 haftada 3.5 kilo verdim. tabi beslenmeme de dikkat ettim. (fast food'u tamamen bıraktım, kola içmedim, abur cuburu kestim) ama asla kısıtlamadım kendimi. okul çıkışı kebapçıya da gittim, gece dürüm yemeye de. ama hep dengeledim sonrasında. bol salata yedin mi zaten gerisi geliyor. ben sebze yemeği pek sevmem, o yüzden sadece salata yedim, yoksa sebze yemekleri de candır tabi.

1) kurtulursun

2) ritm bozukluğum var. hala yaşıyorum. sadece şu sıkıntı, p90'ın ilk ayında bir gün sculpt, bir gün sweat yapıyorsun. sweat biraz zorlayıcı açıkçası. ama 2 hafta sonunda rahat yaparsın.

ha bu arada evet, önemli bi not: p90x değil, p90 yap. kasları yüzünden kollarını kavuşturamayan (biraz abartmış olabilirim) arkadaşım bile p90x'i bitiremiyor.
0
i was me but now he s gone
(13.02.12)
p90 ve benzeri programlar spor geçmişi olmayan insanlar için uygun değiller, spor geçmişi olanlar için bile zorlayıcılar.

bence bi diyetisyene gidip spor yapmak istediginizi belirtin ve ona göre bi diyet isteyin sonrada spor salonuna kaydolup aralıksız cardio yapın
0
berginyonbaenre
(13.02.12)
bence p90x değil de p90 olur
ama başlangıçta fazla zorlamamak gerek, o 12 tekrar diyorsa siz 8 yapın mesela
0
primetime
(13.02.12)
(7)

Gözün önüne gelen şeyler

Barki
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/409318_357490834269540_286899517995339_1320629_1262126742_n.jpgBunlar cidden nedir yaa?
a8.sphotos.ak.fbcdn.net

Bunlar cidden nedir yaa?
0
Barki
(12.02.12)
demcan
(12.02.12)
gözün üzerindeki tüy, kıl, toz vs.
0
esmer
(12.02.12)
fatalstorm
(12.02.12)
9gag.com

yorumlarda rohan acharya diye birinin açıklayıcı bişeysi olmuş.
0
gkhncnzdgn
(12.02.12)
Gözün içinde jelimsi bir oluşum var. Jelin içinde doğuştan veya zamanla oluşan kristalize topaklanmalar bunlar. Miyopsan oluşma şansı artıyor. 1 senedir benim hayatımın içine etti. Nereye baksam görüyorum. Siyah, saydam, yuvarlak, salkım saçak.. birçok şekilde görülebiliyor. Mantıklı bir tedavisi yok. Kafaya takma diyorlar anca, yersen.
0
daddy
(12.02.12)
fayntenks
(12.02.12)
bir ara ben de çok görüyordum. ulan yılan geçiyor gözümün önünden diyordum, böyle takip ediyordum, başa dönüyor gözümü kırptıkça, hareket ediyor falan. sonra takmamaya başladım, görmez oldum. şimdi burayı görünce hatırladım, bence de gözdeki lekeden kaynaklanıyor olsa gerek. hatta şimdi hatırladım yine, bir komşumuza gözlerine temizlik gibi bir şey yapılmıştı, bunun içindi sanırım.
0
pomolilik
(12.02.12)
(4)

Gözün Tam Ortasında Siyah Nokta

vercingetorix
Sol gözümde bulunuyor kendisi. Çok dikkat etmezsem rahatsız etmiyor ama aydınlık ya da açık renk bir arka plana baktığımda çok belirgin bir biçimde görünüyor. Yeri hemen hemen sabit gibi. Yani arada bir yeri kaydığı oluyor ama hemen sonra eski yeri olan GÖZÜMÜN TAM ORTASINA geri dönüyor. Bakışımı ne
Sol gözümde bulunuyor kendisi. Çok dikkat etmezsem rahatsız etmiyor ama aydınlık ya da açık renk bir arka plana baktığımda çok belirgin bir biçimde görünüyor. Yeri hemen hemen sabit gibi. Yani arada bir yeri kaydığı oluyor ama hemen sonra eski yeri olan GÖZÜMÜN TAM ORTASINA geri dönüyor. Bakışımı nereye döndürürsem oraya doğru kayıyor esasen. Bir-iki günlük bir şey olsa neyse diyeceğim ama herhalde 3 hafta falan oldu.

Senelerdir lens kullanıyorum. Son 3-4 aydır kullandığım lensi çok uygun bir fiyata almıştım. Bilmiyorum bunla bir ilgili var mıdır ama zaten kendimi bildim bileli çok hassas gözlerim vardır. Duşu geçtim, sırf saçımı yıkasam, gözüme azıcık su (şampuan demiyorum, dikkat) gelse hemen kanlanır. Çok aşırı kaşındığı zamanlar olur gözlerimin, eğer lens yoksa gözümde, hiç acımam, feci kaşırım. Bilmiyorum, bu kaşıma eylemlerinin bir sonucu olarak mı oluştu bu noktacık..

Doktora gideceğim elbet ama geçer di mi yav? Göz damlası falan mı verirler? =( Geçmezse çok acıklı..
0
vercingetorix
(12.02.12)
şunun gibi mi? www.eksisozluk.com
0
uepuey
(12.02.12)
maalesef onlardan değil. onlardan da çokça var ama orada da yazdığı gibi, onlar şeffaf, bu ise bayağı siyah. çok hafif bir şeffaflığı var. odaklanıp inceleyebiliyorum zaman zaman =)
0
🌸vercingetorix
(12.02.12)
fazla ihmal etme, doktora git bir an önce. evde kedi, kuş falan besliyor musunuz? bir arkadaşımda toxoplasma gözünde çıkmıştı benzer bir belirtiyle. damla ve ilaç tedavisiyle 1 ayda ancak geçmişti
0
tiyamin
(12.02.12)
amanın kedimiz var? aşılı falan ama korktum bak şimdi =/ bir an önce gideyim o zaman doktora =(
0
🌸vercingetorix
(12.02.12)
(3)

midesi bulanan panpalar gelmesin (sağlık konusu)

yokumbenburda
başlıkta belirttim ama herşeye rağmen midesini bulandıracağım panpalarımdan şimdiden özür dilerim, yol yakınken başlıktan çıkabilirsiniz.yaklaşık 1-2 haftadır sabahları kalktığımda burnumu temizlerken burnumdan çıkan maddenin(sümük) yüzde 95 i çok katı biçimde KAN oluyor. 3-5 kere temizledikten sonr
başlıkta belirttim ama herşeye rağmen midesini bulandıracağım panpalarımdan şimdiden özür dilerim, yol yakınken başlıktan çıkabilirsiniz.

yaklaşık 1-2 haftadır sabahları kalktığımda burnumu temizlerken burnumdan çıkan maddenin(sümük) yüzde 95 i çok katı biçimde KAN oluyor. 3-5 kere temizledikten sonra burnumdan bir daha daha kan gelmiyor ta ki ertesi gün uyanana kadar...

sizce doktorluk bir durum var mıdır? yoksa normal mi bu olaylar? eğer doktorluk bir durum varsa hangi bölüme görünmeliyim?
0
yokumbenburda
(12.02.12)
burnunu çok mu karıştırıyorsun acaba? kabuk yapıp kanatmıs olabilirsin.
ama asm ya da sağlık ocağına gitmende fayda var. ne olduğunu bilemeyiz.
0
neira
(12.02.12)
bana da oluyor çok abanma çıkarıcam diye zamanla azaldı benim. çaylı pamuk falan girişebilirsin de gerek yok gibi.
0
yuto
(12.02.12)
kalorifer, soba vs. cayır cayır yanıyorsa havanın kuruluğundan olabilir.
0
blinking neon roadside attraction
(13.02.12)
(5)

sustanon

inayet prensi
daha önce sustanon kullanan var mı? ne gibi yan etkiler gördünüz ne düşünüyorsunuz bu ilaç hakkında..?
daha önce sustanon kullanan var mı? ne gibi yan etkiler gördünüz ne düşünüyorsunuz bu ilaç hakkında..?
0
inayet prensi
(12.02.12)
Vücut geliştirme için mi kullanacaksın? Nedir?
0
hiko seijuro
(12.02.12)
hayır cinsellik için
0
🌸inayet prensi
(12.02.12)
Cinsellik için sustanon, propionate, enanthate vs. kullanılmaz. Bunlar testesteron türevleridir. Sustanon orta esterli bir testesteron türüdür.

Attığın özel mesaja istinaden yazıyorum. "O etki" sadece kullandığın dönem için geçerlidir. Ara verdiğinde kaybolur, eski haline dönersin.

Peki ara vermek zorunda mısın? Evet, kesinlikle. Kullanım periyotları vardır, uymak zorundasın. Uymazsan ne olur? Sağlığından da, cinselliğinden de olursun.

Kullanması kolay mıdır? Hayır. Bir sürü kuralı vardır. Uymazsan sağlığından da cinselliğinden de olursun. (Örnek: Dışarıdan testesteron aldığın için vücut kendi testesteron üretimini durdurur. İlacı bırakma zamanı geldiğinde dışarıdan vücudun kendi testesteron üretimini yeniden başlatacak tetikleyici vurdurmak zorundasın vs. vs.)

Bütün bu kurallara uyarım, araştırırım, vücutçular nasıl yapıyorsa ben de yaparım vs. de diyemezsin.

Ara verdiğin dönemde yoksunluk sendromu çekersin. Kendi performansından tatmin olmazsın, o etkiyi göremezsin. Dinlenme döneminde beklemek sana zor gelir. Hadi bekledin, sabrettin diyelim. Bir sonraki kür döneminde aynı etkiyi almak için dozajı arttırmak zorundasın. Kısır döngüdür, içinden çıkamazsın.

"Arkadaşlarım kullanıyor vs." deme. Siktir et, çok biliyorlarsa kullansınlar. Sen kendi yağında kavrulmaya devam et, emin ol daha mutlu ve sorunsuz bir cinsel yaşantın olur.
0
hiko seijuro
(12.02.12)
cevaplar için çok teşekkürler.. yani bunu senede 2 defa kullansam bile zararlı diyorsunuz. sustadon 250 olanı kastediyorum
0
🌸inayet prensi
(12.02.12)
Sen tek bir iğne vurularak hemen etkisini göreceğini zannediyorsan yanılıyorsun. Küre girersin, periyod içerisinde o dediğin etkiyi görürsün. Bu bir süreçtir, kullanımı da etkisi de süreç içerisinde görülür.

Evet zararlıdır. Bu tip ilaçlar böyle etkileri için kullanılmaz. Kullanan varsa da salaktır.
0
hiko seijuro
(12.02.12)
(5)

muhabbet kuşum hasta,anlayan varsa

knut hamsun
tüylerini kabartıyor,çok sık nefes alıp veriyor.öyle cok hareketli bi kuş değil hafif kilolu ona bağlıyordum ancak bugün kustu.kendini kuytu köşe bi yerlere atıyor çok üzülüyorum onu öyle görünce,ne yapabilirim ?
tüylerini kabartıyor,çok sık nefes alıp veriyor.öyle cok hareketli bi kuş değil hafif kilolu ona bağlıyordum ancak bugün kustu.
kendini kuytu köşe bi yerlere atıyor çok üzülüyorum onu öyle görünce,ne yapabilirim ?
0
knut hamsun
(12.02.12)
suyuna konan bir ilaç ile bizimkini tedavi etmiştik. ilacı kuş satan yerden almıştık. kafesini sıcak ve rüzgarsız olmasına önem veriniz.
0
naturelist
(12.02.12)
zamanında biz bi kola kutusunun içine kaynar su koyup soba yapmıştık onun için. sabitleyin ama devrilip yanmasın. işe yarar belki. geçmiş olsun.
0
cilgin fantezilerin adami
(12.02.12)
bulunduğu ortam sıcak,suyuna o ilaçtan da attık.vitamini falan da var.böyle gözlerini kapatıp sık sık nefes alıyor.suyundan içse belki biraz düzelir ama su da içmiyor...suluğu önüne koydum falan ama içmedi yine..
0
🌸knut hamsun
(12.02.12)
çok özür dileyerek;
muhabbet kuşum tam olarak aynı şeyleri yaşadıktan sonra ölmüştü.

aman hocam dikkat edin.
0
elalemin derdi
(12.02.12)
Benzer septomlar bizim keratada da var, yakindaki bir pet shop ile konustugumuzda usuttugu sonucuna varildi.

Ilk yaptigimiz daha sicak bir ortama kontrollu bir sekilde gecis yapmak oldu.

Kafesini temiz tutun, yemlerini duzenli olarak degistirin, ufleyin ve disari cikartmayin, ucup yorulmasin.

Suyuna vitamin ekleyin; ishal vs varsa onun da ilaci var; ancak vitaminle birlikte vermeyin. Bu ufakliklar cok su icmedikleri icin bir kac saat susuz birakip oyle vitaminli suyu servis etmek daha iyi olabilir, bazi yerlerde bal damlatin agzina susar diyor ama denemedim.

Ozellikle sicak ortamda bulunmak kabarikliginin gitmesini sagladi, keyfi eskisi kadar yuksek degil ama duzeliyor su anda.. (3 gun oldu)
0
matafleur
(12.02.12)
(3)

tüy dökücü krem kanatır mı?

Skey295
kan deyince şakır şakır bi kan aklınıza gelmesin ha.
kan deyince şakır şakır bi kan aklınıza gelmesin ha.
0
Skey295
(12.02.12)
kanatmaması lazım.sadece fazla kullanırsan deriyi kızartabilir.yaptığım yorum bilimsel bi veriye dayanmamaktadır.
0
big bang
(12.02.12)
aynı bölgeye birden çok kez uygulanırsa tahrişe sebep olur, gözenekler noktacık şeklinde kanayabilir.
0
mocha
(12.02.12)
alerjik bi reaksiyon da olabilir. veya krem çok bekletilmiş ya da sert bi şekilde silinmiş olabilir. kanama olmasa da kızarıklık yapar.
0
kediebesi
(12.02.12)
(7)

diş iltihabı

taha1907
merhaba arkadaşlar.3 gün önce ağırmaya başlayan diş sonrası doktora gittim film falan derken doktor iltihap var dedi bunu morfin uyuşturmaz dedi.ağrı kesici verdi bir hafta sonra gel dedi.ağrı kesicileri içmeme ragmen ağrı hiç dinmedi ve hafif bi şişlik oldu.bu saatte napmalıyım ağrı uyutmuyor :(
merhaba arkadaşlar.3 gün önce ağırmaya başlayan diş sonrası doktora gittim film falan derken doktor iltihap var dedi bunu morfin uyuşturmaz dedi.ağrı kesici verdi bir hafta sonra gel dedi.ağrı kesicileri içmeme ragmen ağrı hiç dinmedi ve hafif bi şişlik oldu.bu saatte napmalıyım ağrı uyutmuyor :(
0
taha1907
(12.02.12)
ben tel taktırmak için doktara gittiğimde diş etinde iltihap var dedi bunu hallet öyle gel dedi. başka doktora gittim 2 seansda mükkemmel şekilde iltihabı 0 a indirdi. ilk seans dişlerimi temizledi, diş fırçası ve diş macunu ve gargara yazdı birde hap... 2. seans yine temizledi ve bitti... en iyisi doktora gitmek. şuan nasıl uyuycam diyosan 1 çay bardağı tuzlu suyu bitirene kadar gargara yap ağzuında en az 1bucuk dk çalkala tükür sonra slow müziği kulağına kısık seste tak ve yat
0
jacobbbbbb
(12.02.12)
teşekkür ederim..

fırçalıcam dişlerimi
0
🌸taha1907
(12.02.12)
Dişetinden kaynaklanan bir ağrı değilse fırçalamayla geçmez. Antibiyotik bile bazen sadece hafifletir, ama yine de mutlaka kullanın. Hele de şişlik varsa fistül yolu(şişlik olan bölgede sivilcemsi bir çıkıntı görürseniz fistülden şüphelenebilirsiniz) açılmadan rahatlama olmaz. Demek istediğim iltihap akacak yer bulamadığı sürece şişlik artar ağrıda azalma olmaz. kanal tedavisi yapılması gerekir, kanal açılıp bir süre iltihabın akıp rahatlama sağlanması amaçlanır ilk etapta.
0
dyna
(12.02.12)
geçen sene diş ağrım var diye dişçiye gittim. dişinizin kökünde lezyon oluşmuş. dişetindeki bu lezyon (doku tahribi) ancak dişiniz çekilirse iyileşir dedi. o dişimde de çok ufak bir çürük vardı, normalde dolgu ile bile kurtarılırdı. ben de dişim ağrımasına rağmen biraz bekleyelim dedim. üç gün kadar diş ağrımı apranax ile bastırdım. günde üç tane falan içtim apranaxı. ardından böbreklerim ağrımaya başladı. iki gün boyunca bu ağrı daha da arttı. ben artık ağrı kesiciler ile bile bu ağrıları azaltamıyordum. hastaneye gittim, idrar ve kan tahlili istediler. yaptırıp sonuçları hekime uzattım. hemen yaşlı bir kadını kaldırıp beni acildeki sedyeye yatırdılar. serum taktılar vs. teşhis: akut böbrek yetmezliği.

12 gün dahiliye servisinde yattım. kanımdaki üre ve kreatinin değerleri çok yüksekmiş ve az daha zehirleniyormuşum. meğer bunun nedeni de yoğun ağrı kesici ve antibiyotik kullanımıymış. ve biraz daha devam etsem kalıcı böbrek yetmezliği durumu bile olabilirmiş.

hastanede yattığım sürece diş ağrım da kalmadı, hastaneden çıkınca dişçime gittim tekrardan. röntgen falan çekildi ve iltihabın, lezyonun kalmadığını söyledi. dişime dolgu yaptırıp dişçiden ayrıldım.

sözün özü şu ki, bilmeden ağrı kesici alma, antibiyotik hiç alma. ayrıca diş eti rahatsızlıklarının hepsini ağız sağlığına bağlama, gördüğün gibi böbrek ve kan hastalıklarından bile olabiliyor. diş bölümü de olan iyi bir hastaneye git derim.
0
sinematematikci
(12.02.12)
şişlik gibi durumlarda enfeksiyonun yayılmasının engellenmemesi daha büyük sağlık problemlere yol açabilir. dişeti iltihabında antibiyotik çoğunlukla kullanılmaz. ancak abse varlığında antibiyotik kullanmamak daha büyük riskler doğuracaktır. abse diş fırçalamayla da geçmez.
0
dyna
(12.02.12)
bir de diş kökündeki lezyon kronikse antibiyotiğe yine ihtiyaç duyulmaz.ayrıca ille de çekilmesi gerekmez.
0
dyna
(12.02.12)
@dyna işte benim diş hekimim bunu bilmiyordu. hastaneden sonra ona bu durumu öğretmiş oldum.
teşekkürler
0
sinematematikci
(12.02.12)
(15)

ağız içindeki yara

b w n s p
nasıl geçer bir bilen var mı arkadaşlar, canımdan bezdirdi beni, birdi iki oldu acımasın diye kimseyle konuşmuyorum utanmasam oturup ağlicam acıdan :/
nasıl geçer bir bilen var mı arkadaşlar, canımdan bezdirdi beni, birdi iki oldu acımasın diye kimseyle konuşmuyorum utanmasam oturup ağlicam acıdan :/
0
b w n s p
(12.02.12)
ağız gargaraları oluyor, onlar işe yarar.
bir de sırf bu olaylar için bir ilaç var ama adını hatırlamıyorum şu anda. eczaneye gidersen onlar bilirler.
bir de sigara iyileşmeyi hızlandırıyormuş.
0
lexiegrey
(12.02.12)
sigara içmiyorum evde de gargaralık bişi yok hiç, bugünlük dayaniim yarın gidiim bari eczaneye ozmn
0
🌸b w n s p
(12.02.12)
çözümünü biliyorum.
(bkz: oral medic)
geçmiş olsun.
0
lorenzen
(12.02.12)
hocam hastalığının dünya üzerinde ki en çok görülen hastalık olduğunu biliyor muydun? (gingivit) doktora git vaktin yoksa bi kloroben gargara veya ağız spreyi al.kullan.
0
big bang
(12.02.12)
(bkz: piraldyne)
0
ermanen
(12.02.12)
evde karbonat varsa sulandırıp gargara yapabilirsiniz.
daha da canice olacak ama direkt yaraya karbonat basıp ölme raddesine gelip acılar içerisinde kıvranmayı öneririm, karbonat kesin çözüm.
0
mocha
(12.02.12)
yuh en çok bu muymuş, degildir ya bunun gribi var üşütmesi var, ama bu da sık olabilir tabi.
@lorenzen
teşekkür ederim yarın hemen gidip oral medic alcam, geçirirse çok büyük sevaba girersiniz valla, bide buco blue die bisi varmis, o mu yener bu mu?
0
🌸b w n s p
(12.02.12)
lorenzen de benim gibi doğruyu bulanlardan. tek ve etkili çözüm oral medic. 5 dk da geçiriyor.
0
ykyt
(12.02.12)
bu gibi durumlarda kenacort mucizevi bi merhemdir. benim de ağzımda sık sık yara çıkar, çok memnunum bu ilaçtan.
0
black sabahat
(12.02.12)
piraldine var ağız yaraları için.
0
goldentitan
(12.02.12)
Ağız temizliğini yaptıktan sonra yatarken maydanoz çiğneyin, yutmadan yatın öylece. Sabah bir mucizeye tanıklık edebilirsiniz, bende işe yarıyor.
0
iustitia omnibus
(12.02.12)
ağızda maydonozla uyunur mu ya, insan uyusa bile sabaha sağ cıkamaz heralde, boğulur moğulur allah korusun :/
0
🌸b w n s p
(12.02.12)
aft benzeri yaralar mı?
0
dyna
(12.02.12)
ağızdaki yaralar (aftlar) genelde pek ciddi değillerdir ama aynı zamanda bir çok farklı rahatsızlığın göstergesi olabilirler. oluşum sebepleri çeşitlidir. örneğin sindirim sistemi ile ilgili olan sıkıntılar veya bağışıklık sisteminin zayıflaması ağızda yaralara neden olabilir. eğer çok sık tekrarlanmıyorsa sorun yok ama çok sık tekrarlanıyor, geçmesi uzun sürüyor ve boyut olarak da ciddi görünüyor ise doktora başvurulmalı. bunun haricinde eczaneden bununla ilgili bir merhem yada gargara isteyebilirsiniz.
0
bilan
(07.03.12)
çeşitli ilaçlar veya en basitinden soda (beyaz karbonat) geçici işinizi çözer. bahse konu olan yara vücütta yorgunluk stress zayıflama sonrası ortaya çıkar. ve B vitamini eksikliği nedeni ile olur. eczaneden bir B vitamini alın. 4-5 TL civarında. aşırı almayın kilo yapar. yada doktor a gidip 3 ayda bir B vitamini içeren komplez iğne yaptırabilirsiniz.
0
gostak
(07.03.12)
(2)

sakallar arası beyaz boşluk

jack of hearts
merhabalar,her ne kadar fazla sakal bırakınca kemoterapi deneği fareleri andırsam da azim edip az biraz sakal uzattım. uzayınca hafif fark ettim ki sol yanağımın, dudağa yakın olan tarafında bir beyazlık var sakal arası. sanki pudra ellemiş küçük bir parmak hafifçe suratıma dokunmuş gibi. ayrıca o u
merhabalar,

her ne kadar fazla sakal bırakınca kemoterapi deneği fareleri andırsam da azim edip az biraz sakal uzattım. uzayınca hafif fark ettim ki sol yanağımın, dudağa yakın olan tarafında bir beyazlık var sakal arası. sanki pudra ellemiş küçük bir parmak hafifçe suratıma dokunmuş gibi. ayrıca o ufak bölgede çıkan sakallar da beyaz çıkmış birkaç tel. muhtemelen mantar benzeri bir şey ama kendi kendime teşhis koyamadım. nedir sizce bu?
0
jack of hearts
(10.02.12)
(bkz: saçkıran)?
0
gereksiz insan
(11.02.12)
saçkıran daha yakın görüntü olarak google'dan gördüğüm kadarıyla. ama epey küçük bir şey. normal bir göz seçemez kolay kolay. dikkatli bakınca fark ettim ben de.
0
🌸jack of hearts
(11.02.12)
(1)

kan tahlili yaptırdım...

recep tayyip baykal
pazartei günü. o günden beri kolumda hafif bir uyuşukluk var. normal midir? bi' de kolumu salladığımda omzumdaki kemikler tık tık ediyor. uyuşukluğun nedeni bu mudur, kan tahlili mi acaba?şimdiden teşekkürler sevgili duyuru sağlık ekibi.
pazartei günü. o günden beri kolumda hafif bir uyuşukluk var. normal midir? bi' de kolumu salladığımda omzumdaki kemikler tık tık ediyor. uyuşukluğun nedeni bu mudur, kan tahlili mi acaba?

şimdiden teşekkürler sevgili duyuru sağlık ekibi.
0
recep tayyip baykal
(10.02.12)
kam tahlilinde aşağı yukarı 3 tüp kan alıyorlar. 30 tüp alsalardı bile kolun uyuşmayabilirdi.

muhtemelen yorgunluk veya hareketsizliktendir. biraz kültür fizik yap, azalır.
0
sinematematikci
(10.02.12)
(3)

p90x programi

megacracker
arkadaşlar çoğunuz duymuştur bu programı,benim de 6-7 kilo fazlam var ama internetten okuduğum bilgiler çok kafamı karıştırdı,herkes farklı konuşuyor. bu programa başlamayı düşünüyorum ama kilo fazlalığımdan dolayı ne yapmalıyım bilemiyorum.acaba kilo verdikten sonra mı başlanmalı yoksa programla
arkadaşlar çoğunuz duymuştur bu programı,benim de 6-7 kilo fazlam var ama internetten okuduğum bilgiler çok kafamı karıştırdı,herkes farklı konuşuyor.

bu programa başlamayı düşünüyorum ama kilo fazlalığımdan dolayı ne yapmalıyım bilemiyorum.acaba kilo verdikten sonra mı başlanmalı yoksa programla birlikte kilo veriliyor mu?
0
megacracker
(10.02.12)
Kilo verme yolunda herhangi bir zararı olmaz kilo vermeden başlayabilirsiniz. Ama sadece programı yaparak kilo vermeyi beklemeyin.
0
goodz
(10.02.12)
p90x kilo fazlasi olupta o fazlaligi direk kas kutlesi haline getirmek icin duzenlenmis bir program. aslinda tam p90x in hitap kitlesindesiniz.

ancak soyle bir durum var, p90x cok agir bir program eger duzenli sporla ugrasmiyorsaniz p90 ile baslayin ardindan p90x e gecersiniz. aksi halde ilk gunden bu aci bu ne izdirap diyerek her seyden sogumaniz buyuk olasi.
0
rising creeps
(11.02.12)
ben spor yapan bir kişi olarak p90 de bile nefes nefese kaldım... hiç uğraşmadıysan sporla filan p90x ilk günden yalan olur söyliyeyim.

maddi durum varsa spor salonuna git ve iyi beslen.
yoksa p90 videoları indir, 4. günden itibaren alışırsın.
0
allahinadiylaoku
(11.02.12)
(1)

ist. anadolu yakasında endodontist bulunan devlet/diş hastanesi

yigitkaraca
var mıdır? özel değil, devlet bünyesi altında çalışan olması çok iyi olur.
var mıdır? özel değil, devlet bünyesi altında çalışan olması çok iyi olur.
0
yigitkaraca
(10.02.12)
kozyatağı carrefour'un arkasında türkan saylan tıp merkezi var fakat burada sadece dolgu ve çekim yapılabiliyor. yine bostancı e-5 köprüsünün orada total benzin istasyonunun arkasında kadıköy ağız ve diş sağlığı merkezi var fakat orada da yine sadece dolgu ve çekim var.

bir de altunizade capitol'un orada başkent hastanesi var. burada piyasaya göre yarı fiyatına ve iyi bir tedavi yaptırabilirsin.
0
sinematematikci
(11.02.12)
(14)

Bel Fıtığı ve Askerlik

su ustunde yasayan balik
L3-L4, L4-L5, L5-S1 dejenere diskopatiler,L3-L4 ılımlı santral HNP,L4-L5 santral-sol mediolateral ekstrüde-sekestre HNP'ye bağlı ciddi sol L5 radiks basısı,L5-S1 sağ mediolateral fokal HNP'ye sekonder minimal sağ S1 radiks basısı.arkadaşlar bel fıtığı mr raporum bu yazdığım. doktorun söylediği de 1i
L3-L4, L4-L5, L5-S1 dejenere diskopatiler,
L3-L4 ılımlı santral HNP,
L4-L5 santral-sol mediolateral ekstrüde-sekestre HNP'ye bağlı ciddi sol L5 radiks basısı,
L5-S1 sağ mediolateral fokal HNP'ye sekonder minimal sağ S1 radiks basısı.

arkadaşlar bel fıtığı mr raporum bu yazdığım. doktorun söylediği de 1i patlamış olmak üzere 3 tane fıtığın var, bundan sonraki hayatında kendini yaşlı biri gibi gör ve hareketlerine çok dikkat et oldu. yaşım 26, bu yüzden beni ameliyat etmek istemedi ve ilaç, iğne kullanarak 1 aylık dinlenme sonucu ayağa kalktım. ancak 2 hafta önce sadece öne eğildiğim için tekrardan ağrılarım başladı, ve 2 haftadır yatıyorum, şuanda da yavaş yavaş toparlanmaya başladım.

sorum şu, ben bu yaz askere gitmeyi düşünüyorum. ve en büyük korkum beni iznim dışında ameliyat etmeleri. ancak ameliyat olmama halinde de beni sağlıklı kabul etmelerinden de korkuyorum. tıpla uğraşan ve bu konuyla ilgili bilgisi olan biri varsa, bu iş nasıl yürüyor anlatabilir mi?

not: daha önce de buna benzer başlıklar açmıştım, ancak bu defa mr raporumu da koydum ki, yorum yapmak daha kolay olsun istedim. cevaplar için şimdiden teşekkürler.
0
su ustunde yasayan balik
(10.02.12)
Kimse seni isteğin dışında ameliyat edemez öncelikle bunu bil. Sonrasında ise devamlı testler vs. eşliğinde şansın varsa çürüğe kadar gidebilirsin. Fakat dengesiz bir komutana denk gelirsen çok çektirebilir.
0
9uncu nesilim ama para bende
(10.02.12)
bel fıtığına çürük raporu verilmez ameliyat olduğun takdirde 3 ay hava değişimi alırsın.

ancak ameliyat olmadan önce en az 1-2 ay revire gidip gelmen, askeri tabipler tarafından ameliyatına karar verilmesi gerekir. aynı zamanda spor yapamaz raporu alırsın. 15 ay yapacaksan 3 ay hava değişimi cillop gibi. kısa dönemsen sakın askeriyede ameliyat olma. gerek yok.
0
inayet prensi
(10.02.12)
Motor defisit olmadıkça bel fıtığına ameliyat önerilmez çünkü ameliyat o kadar etkili, kalıcı bir çözüm değil. Senin rızan olmadığı sürece ameliyat yapamazlar.
0
there is nothing left for me
(10.02.12)
Cevaplar icin tesekkurler,su noktayi anlamak istiyorum, ben ameliyat olmaz isem agrili zamanlarimda dinlenmeme izin verirler mi? Yoksa doktor ameliyat etmedi diye ustume mi gelinir? Cok yazi okudum ve ameliyatsiz agrinin azalmasi durumlarinda ameliyat kesinlikle onerilmiyor. Bu asamada da istirahat onem kazaniyor ayaga kalkabilmek icin. Spor istirahati vermemeleri gibi bir durum yasar miyim bu kosullarda?
0
🌸su ustunde yasayan balik
(10.02.12)
raporsuz komutana kalmış mevzu. eğer seni muayne eden doktor istirahat raporu verirse(1 günle 20 gün arası verilir) o süreyi koğuşta yatarak geçirirsin. istirahat raporun yok ise ölsen bile kimsenin umrunda olmaz.. askerde herşey belgeye bakar lafla peynir gemisi yürümez. yani ne yapıp edip raporu koparman lazım.
0
inayet prensi
(10.02.12)
kanka rahat ol, sen benim verdigim gazla git su askerlige aradan cikar:))
0
mexicanfood
(11.02.12)
şu an askerde olan biri olarak söyleyeyim, rahatsızlığının derecesine göre bir görev verirler koğuşçu, kantin vs. nöbetten düşersin. ben de herşeyin belgeye baktığını lafla olmayacağını düşünmüştüm ama götüm başım ağrıyor deyip muhafızlıktan (bkz: 8 saat nöbet) kurtulan çok oldu.

ameliyat için zorlayamazlar.
0
sertunsuz
(11.02.12)
Askere gitmeden muayene esnasında belgelerini gösterirsen daha gitmeden bile çürüğe çıkabilirsin. Olur da askere bir şekilde gidersen orada bunu muhakkak belirt. Muhtemelen seni GATA'ya kadar sevk edecekler ve yaklaşık 15-20 gün içerisinde çürük raporu alacaksın. Bel fıtığından 18 günde rapor alıp evine dönen devrem vardı.
0
hubris
(11.02.12)
aslında çürüğe çıkmaktan çok askerde rahatsızlığımın daha da ilerlememesini istiyorum araştırmam o yüzden. ama bu bel fıtığından evine gönderilen arkadaşınızın durumu ne kadar ciddiydi? yürüme bozukluğu gözle farkedilir derecede miydi?
0
🌸su ustunde yasayan balik
(12.02.12)
efendim geçmiş olsun. ben bir askeri doktorum, kıtada görev yapıyorum. haliyle sorunuza sağlıklı cevap verebilirim diye düşünüyorum. birincisi isteğiniz dışında ameliyat olmanız söz konusu değil. ameliyat önerilir, kabul etmediğinizi söylerseniz de medikal tedavi ve spor/ağır eğitim muafiyeti verilir. bir ihtimal ama küçük bir ihtima de hava değişimi verilir. sağlığı ile ilgili belge getiren askerlerin belgelerini şahsen ben dikkate alıyorum. gideceğiniz yerdeki askeri hekim de dikatte alır bence (tabi o ben de olabilirim:p) geçmiş olsun efendim, başka sorunuz olursa yardım edebilirim yine.
0
lepaca kliffoth
(12.02.12)
Böyle bir sıkıntısı olabilecek arkadaşlar için yazıyorum.

Askere gittim geldim. Belimdeki rahatsızlıktan dolayı hiç spor yapmadım. Acemilikte komutanlar zorlamaya korkuyorlardı kısa dönemleri. Usta birliğimde ise devlet hastanesine gidip spor yapamaz raporu aldım. Sağlık konusunda askerin çok üstüne düşüyorlar, kesinlikle bir sıkıntı çıkmadı.

Askerliğimin son dönemi kış aylarına denk geldi. Nöbet sırasında soğuktan belim çok etkilendi ve özellikle sabahları bacağımı çeke çeke yürümeye başladım. Tekrardan devlet hastanesine gönderdiler, oradan fizik tedavi görmek için hastaneye yattım. 12 gün devlet hastanesinde yattıktan sonra kalan askerlik sürem için (20 gün) doktor bana rapor yazdı ve hava değişimi ile evime döndüm. Kısacası belimden yaşadğım problem hava şartları ile ilgili oldu, bunun dışında herhangi zorlayıcı bir hareket yapmak zorunda kalmadım.

Yine de bir sorusu olacak arkadaş olursa, buradan ya da ekşi sözlükten mesaj atarak bana ulaşabilir.
0
🌸su ustunde yasayan balik
(14.03.13)
Pardon yanlış yazdım, devlet hastanesinden spor istirahati aldım. Spor yapamaz raporunu askeri hastaneler veriyor. Devlet hastanesi sadece spor istirahati verebiliyor.
0
🌸su ustunde yasayan balik
(14.03.13)
Merhaba benimde senin gibi 3 fitigim var hava degisimi nasil alabilirim ve askerlikten sayılır mı?
0
Kadirrr77
(28.11.24)
selam, askerlik konusunda cevap verilmis.
disk patlamissa nasil acil ameliyata alinmiyorsun onu anlamis degilim.
26 yasindaki adama bundan sonra kendini yasli biri olarak gor falan denmez.

en az 3 alaninda uzman operator doktordan oneri al derim. agri ile yasanmaz.
0
cooperr
(28.11.24)
(5)

ayak kırılması

kibritsuyu
sabah babam buzda kayıp düşerek sağ ayak bileğini kırmış. hastaneye götürdük, alçıya aldılar. aslında ameliyat olsa olur ama iki büyük ameliyat geçirdiği ve yaşı da ileri olduğu için "narkoz vermeyelim, alçıyla 1,5-2 ay üzerine basmazsa olur" dediler. tabi ambulans devlet hastanesi aciline götürdüğü
sabah babam buzda kayıp düşerek sağ ayak bileğini kırmış. hastaneye götürdük, alçıya aldılar. aslında ameliyat olsa olur ama iki büyük ameliyat geçirdiği ve yaşı da ileri olduğu için "narkoz vermeyelim, alçıyla 1,5-2 ay üzerine basmazsa olur" dediler. tabi ambulans devlet hastanesi aciline götürdüğü için şöyle adam gibi sorup cevap alacağımız bir doktor bulamadık. şimdi evde ayağının altına yastık koyduk yatıyor.

iki tane koltuk değneği aldık (koltuk altından destekli olanlardan) ama onlarla da zor yürüyor. dengesini sağlayamıyor. tuvalet ihtiyacını nasıl görecek? hadi küçüğünü ördekle hallediyor da büyük ne olacak? koltuk değneğine kullandıkça alışır mı? yoksa şu koldan saran değneklerden mi alsak?

ayağonın üstüne basmıyor ama oturduğu zaman ayağını uzatıp topuğunu yere koyması problem olur mu?

banyo olayı, saçını falan nasıl yıkayacak?

şu anda çok az ağrıyor dedi ama ağrısı artarsa ağrı kesici mi alsın ne yapsın, doktor bir şey demedi.

oldum olası çözülemeyen bir kramp problemi var. açıkta kalan ayak parmaklarına falan kramp giriyor. sıcak tutuyoruz ama yine de problem. kramp birmesinin bir zararı olur mu?

son olarak; gerçekten alçı ile tedavi yeterli midir, illa ameliyat gerekebilir mi dersiniz? öyle büyük bir kırık, doku/kas zedelenmesi falan yok. değil anladığım kadarıyla. basit bir şey.

bir de ankara'da ssk anlaşmalı iyi bir ortopedi uzmanı biliyor musunuz?
0
kibritsuyu
(10.02.12)
ortaokuldayken ayağım kırılmıştı ay çok zor :( ördek küçük için evet ama büyük için mecburen tuvalete gidecek. deynek olarak en iyisi şu dirseğe dayanılan gri mekalli olanlardan yani koltuk altına giren tahtalar çok kullanışsız. bi de 15 benim bacağım kırıldıktan 15 gün sonra normal alçıyı çıkarıp cam alçı yaptılar çok rahatlatıyor.
0
neira
(10.02.12)
Özellikle dirsek, el bileği, omuz eklemi gibi çevre eklem kırıklarında dolaşımın bozulması, ağrı ve reflex irritasyonlar, reflex sempatik distrofi denilen bir tabloyu ortaya çıkarabilir.
RSD’de erken tanı çok önemlidir, çünkü bu olayın çıkması tedavi programının değişmesine yol açar. Sendrom, 3 dönemde bulgularını gösterir.1. dönem ağrı, ödem ve kas spazmı ile karakterizedir. Deri şiş, sıcak ve ağrılıdır, sık sık terler.4-6 hafta sonra 2. dönem başlar. Bu dönemde ödem kaybolur, deride incelme ve fibröz dokunun artmasıyla da kas ve bağlarda, eklemlerde hareket kısıtlanması başlar. Ağrı şiddetlidir, yanma ve osteoporoz başlar. Deri parlak, soluk ve siyanotik, tırnaklar atrofiktir. Tedavi edilerek iyileştirilemeyen hastalarda ilerleme devam eder, hastalığın üçüncü ve atrofi dönem belirtileri ortaya çıkar.


Kemikleri de içermek üzere tüm dokularda atrofi ilerler, deri incelir, soğuk ve mat bir görünüm alır. Eklemler tüm hareketlerini yitirirler ve ayrıca biçim bozuklukları ortaya çıkar. İlerlemiş olgularda başarılı tedavi çok güçtür ve bu nedenle de olabildiği kadar erken tedaviye başlaması gerekir.
Tedavide ağrıyı kesmek amacıyla ağrı kesicilerden faydalanılır. Kan dolaşımının çevrede damar genişlemesi yapabilecek kolsitonin tedavisine hemen başlanır. Dolaşımı aktivite etmek için diğer bir yöntem fizik-tedavi ajanlarını kullanmaktır.37c yi aşmayan girdap banyoları, aktif ve pasif egzersizlerin tedavide yeri çok büyüktür. Tedavi 2-3 ay süreyle devam eder.
0
jamswety
(10.02.12)
o koltuk değneği hakikaten zor. kendim de denedim tek ayağımı havada tutarak, ben bile zor yürüdüm, dengemi zor sağladım. babamın yaşı 77. hani onu tam tutamazsa koltuk altından destek alsın diye bundan aldık ama bilmiyorum o mu daha iyi olur acaba?
0
🌸kibritsuyu
(10.02.12)
acaba yürüteç daha mı iyi olur? oturduğu yerden diğer ayağını kaldırıp indirerek de biraz devinim sağlar. çok geçmiş olsun. banyoda da girmesine yardımcı olursanız sanıyorum bir taburede yıkanabilir. alçıyı güzel paketlemek lazım tabi. güzel bir alçı yaptılar mı yoksa bildiğimiz tipte mi yaptılar? ertuğrul şener var ama anlaşmalı mıdır bilemedim şimdi.
0
kediebesi
(10.02.12)
çok geçmiş olsun. umarım amerikan alçı yapmışlardır. eğer normal alçıysa hem koruması zor hem de konforsuz olur.

ben her ikisini de kullandım.

amerikan alçıda banyo meselesi de rahat oluyor. etrafını naylon poşet ile sardığınızda (banyo zeminine kaymayı engelleyen paspaslardan da serin mutlaka) en ideal şekilde yapar banyosunu. ilk birkaç gün zor olur zaten, sonra bir şekilde adapte oluyor insan alçı ile yaşamaya. ilk günler hususi ihtimam gösterin derim.
0
buttercup
(10.02.12)
(8)

rivotril

cagdassalur
tamamen sıfır bilgi ile danışmaya geldim baştan belirteyim. bi arkadaş yaklaşık 2 hafta önce intihara kalkıştı. ondan sonra doktor ona bu ilacı vermiş ama kendisi oldukça şikayetçi. sözlükten de baktım hep kötü şeyler yazılmış. tamamen ergenlikten dolayı böyle bir şeye teşebbüs eden bir insana bu ka
tamamen sıfır bilgi ile danışmaya geldim baştan belirteyim. bi arkadaş yaklaşık 2 hafta önce intihara kalkıştı. ondan sonra doktor ona bu ilacı vermiş ama kendisi oldukça şikayetçi. sözlükten de baktım hep kötü şeyler yazılmış. tamamen ergenlikten dolayı böyle bir şeye teşebbüs eden bir insana bu kadar ağır bir ilaç içirmek ne kadar doğru?

kendisi zaten ilerleme gösterdi başta diretip içmiyordu ama yine de intahara teşebbüs ettiği zamanlardaki gibi değildi. artık ilaçlara da pek sesini çıkartamıyor hala şikayetçi ama içmeye razı şu anda en azından. bir psikolog daha fazla yardımcı olamaz mı sizce? şart mı bu ilaçları içmesi? bağımlı olmasından korkuyorum. ilaçlarını aldığı zaman aşırı derecede depresif aşırı derecede mutsuz oluyor. çok üzülüyorum ama hiç bir bilgim olmadığı için bir şey de diyemiyorum ilaçlarını almaya devam etmesini teşvik etmekten başka.

sizin fikriniz nedir? konuda bilgisi olan arkadaşlar cevap verirse çok memnun olurum.

teşekkürler bi de şimdiden.
0
cagdassalur
(10.02.12)
doktoru değiştirsin bu işler ilaçla çözülmez hava değişimi alsın başka şehir başka insanlar başka uğraş falan bulmasını sağlayın eskiden depresyon yaşamıştım ve bir müddet anti depresan kullandım çok kısa bir süre rivotril içmiştim (doktoru değiştirdim) 5 para etmeyen en amele doktorun ilacıdır xanax falan hepsi boş doktorlar hiçbirşey bilmiyor ve sadece statulerini devam ettirip bizi yolmaya and içmişler recep ivedikin psikolog sahnesi tamamen gerçek hayat aptal bir psikologla muhabbetle hayatın değişmez hayatın ancak hayatındaki sorunlar çözüldüğünde değişir. psikatıra gitmeyin bile hiç psikatır ancak beyninde arıza varsa şizofren veya başka tur ancak ozaman işe yarar psikolojik işten psikatır çakmaz diplomayla paranın amına kor bizim batı özentileri de işte dizilerle filmlerle pompalar bu adeti ergense oluruna bırakın zaten intihar edecek değildir o biraz gaza gelmiştir.

bir de bu ilaçları hep yabancıların hayat tarzına gore yapıyorlar testler denemeler hep yabancıların depresyon bilmem nesine gore ayarlanıyor batı toplumuyla biz çok başkayız bence ilaçlar beş para etmez çünkü oranın elması buranın lebelebisi gibi bamabaşka herşey
0
loquacious
(10.02.12)
Ilaci icmeye devam etsin. 2 haftada bir de psikyatr a kontrole götürün.
Ek olarak psikologa götürebilirsiniz. Faydasi olur.

" Ben artik düzeldim, intihari düsünmüyorum vs. " derse inanmayin. Sürekli dikkat edin. Bu durumu atlatmasi 2-3 yil belki daha fazla bile sürebilir.


Not: Suan ilk bastakine göre durumu daha iyiyse ilac sayesindedir.
0
caks
(10.02.12)
iyi bir hekim arkadaşına veriyorsa bu ilacı, ondan hayır geliyor demektir.

ilaçla çözülmez bu işler diye amele amele konuşmayın millet 6+ yıl hıyar gibi ilaç yazmaya okumaz. tamam iş sadece ilaçla değil ilaç terapinin desteği olur.

psikiyatra devam etsin. ilaca da devam etsin. ilaçların yan etkisi var 1 ay kadar depresif takılır sonra toparlamaya başlarlar.
ağzı olan konuşuyor amk.

edit: tom riddle gibi açıklarsanız sorun yok :)
0
vital
(10.02.12)
intihar gecmisi olan insanlara klonazepam gibi benzodiazepin turu ilaclarin verilmesini ben cok dogru bulmuyorum, intihar riskini az da olsa arttiriyor. doktoruna soylesin, rivotril yerine bir antipsikotik de verebilir, o da ajitasyonu azaltacaktir.
0
tom riddle
(10.02.12)
Bu ilacin bagimlilik yapici bir özelligi oldugu icin (duruma göre) zaten cok fazla kullandirilmaz.
Hasta ilk bastaki yogun duygu ve düsüncelerden biraz arininca ilac degistirilir.
Ilac ilk kullaninda bir süre hasta üzerinde; reflekslerde zayiflama, sürekli uyuma istegi, yorgunluk, bas agris,uykusuzluk, sinirlilik ya da kabus görme gibi hafif yan etkileri genelde gösterir.
Bunlara bakip ilaci birakmak cok yanlis olur.
0
caks
(10.02.12)
@loquacious
"bence ilaçlar beş para etmez çünkü oranın elması buranın lebelebisi gibi bamabaşka herşey"

bu tespitinizin dayanağı nedir? tıp dünyası tarafından genel kabul görmüş periyodiklerde yayımlanan ve yüksek citation sayısına sahip ingilizce makalelerle cevap verirseniz çok daha inandırıcı ve ikna edici olacak.
0
compadrito
(10.02.12)
belki ilacın yan etkileri var vs. ancak bunları okudu diye bırakmasın ilacı. başka bir hekime danışmadan yapmasın.

çünkü küçümsenecek bir şey değil bu. intihara kalkışmak. ergenlikten dolayı teşebbüs filan diye hafife almayın. maddiyatları ne kadar yetiyorsa tedavilerini yaptırsın.

benim amcam genç yaşta intihara kalkışmıştı. üzerinden belki 20 sene geçtikten sonra intihar etti. çoluk çocuk ortada kaldı.

intihara meyilli kişilerin takip edilmesi gerekli. küçümsemeyin.

ve arkadaşınızdan gizli ailesi ile de bu konuları konuşun bence. şakaya gelmez.
0
mea maxima culpa
(10.02.12)
rivotril o kadar da abartılacak bir ilaç değil benim sürekli kullandığım ilaç... dozu mümkün olduğunca düşük tutun ve gün içerisine bölün... veyahut sürekli titrasyon yaparak güvenle kullanılabilir... bir çok doktorda ne yazık ki bunu bilmez ve akşam yatmadan önce tek doz verin der...kesinlikle bu şekilde kullanmayın...titrasyonu da google dan araştırıp öğrenin...
0
big boss
(20.09.13)
(7)

Dört Gündür Düşmeyen Ateş - Bir Yardım...

nop
Pazartesi akşam 40 dereceyi gördüm. Bu akşam 38.5 civarında. Ya terliyorum ya donuyorum. Boğazımda enfeksiyon varmış. Soğuk algınlığı vakası.İki doktora gittim. Bugün gittiğim rapor verdi. Pazartesiye kadar yat ilaçlara devam falan filan. Geceleri ne uyku kaldı ne bir şey. Dudaklarım çatladı artık.
Pazartesi akşam 40 dereceyi gördüm. Bu akşam 38.5 civarında. Ya terliyorum ya donuyorum. Boğazımda enfeksiyon varmış. Soğuk algınlığı vakası.

İki doktora gittim. Bugün gittiğim rapor verdi. Pazartesiye kadar yat ilaçlara devam falan filan.

Geceleri ne uyku kaldı ne bir şey. Dudaklarım çatladı artık. Alkol-suya batırılmış havlular basıyorum alnıma eklem yerlerime. Düşüyor sonra yine çıkıyor.

Terlemek filan (outdoor kabanı, battaniyeler vs) işe yarar mı? Çivi çiviyi söküyor mu yoksa nirvanaya mı ulaşırım?

Özel sağlık sigortam var. Atıyorum Acıbadem'e filan gitsem, acil servis dışında kimseyi bulur muyum? Beni rahatlatmaktan öte iyileştirecek bir şey yapabilirler mi?
0
nop
(09.02.12)
aynısını yaşadım , anlıyorum halini. ben yutkunamıyordum bile enfeksiyon kapmıştım.

şimdi eğer evde varsa elektrikli battaniyeyi bir güzel sar altına ve çalıştır. üstünü olabildiğince kalın giyin atlet üstüne tişört uzun kollu bir şeyler ama teri çekecek cinsten şeyler. yatağa girdiğinde hemen üstünde yünlü bir battaniye olsun, eğer yünlü yoksa naylon olmayan bir battaniye de olabilir. onun üzerine de yorgan battaniye ne varsa attır epeyce kalın olsun üstün.

olabildiğince çok terleyeceksin. terledim deyip öyle hemen çıkmak yok. o kalın kalın giyindiğin elbiselerinden ter dışarıya çıkacak.

eğer varsa evde terleme yardımcı sıvılar iç. sıvı al bolca yatağa girmeden önce. çişim geldi diye çıkmayacak kadar çok yani.

artık kıçından akan ter çarşafını ıslattığında yataktan çıkıp koşa koşa duşa gir. burası önemli kısım sakın oyalanma ve terin üzerinde hiç bir şekilde kurumasın.

banyodan sonra da kendini sıcak tut, üşüme, mümkünse uyu. sabah uyandığında çok çok iyi olacaksın.

hadi geçmiş ola.
0
ftdmr
(09.02.12)
@ftdmr şimdi hastaneye gidiyorum. oara ikna olmazsam deneyeceğim dediğini
0
🌸nop
(09.02.12)
Bi ara aynı şeyi yaşamıştım, 1 hafta boyunca can çekiştim resmen. Sonra küçük özel bi poliklinikte bana şöyle bir şey yapmışlardı. Bi serum, 4-5 tane farklı iğne şeysini (adını bilemiyorum, iğne yapılmak üzere enjektörün içine alınan tüpler var ya) serumun içine koymuşlardı. Bunlardan biri vitamin, biri ağrı kesici vs. gibi. Bu "kombo"yu aldıktan sonra 2 gün de ilaçlara devam edince mis gibi oldum. Acıbadem'e falan gitsen yapabilirler bence. Sadece serum bile olsa, kombosuz yani, faydası olur.
0
innatedesire
(09.02.12)
ateşi düşürmek için iyice terleyin derler ya, battaniyeleri kat kat kat ört üstüne, terleyip ateşi atarmışsın, sabaha bişeyin kalmaz-mış. geçmiş olsun.
0
dasher
(09.02.12)
hocam bi nane limon kaynatıp için. sonra da diğer arkadaşların dediği gibi üst üste kat kat giyinip yatın. diğer gün de akşam duş alın :)
0
schizophrenia
(09.02.12)
hastaneden geldim. bir sürü kan aldılar. serum verdiler. viral bir şeymiş. domuz gribinin yeni versiyonunu yüklemişler bana bir yerden. ateş düşürücü filan verdi. umarım düşürür de bu gece uyurum biraz.

teşekkürler cevap veren herkese
0
🌸nop
(10.02.12)
geçmiş olsun tekrar..
0
dasher
(11.02.12)
(4)

Diş Teli

Tyler89
arkadaşlar ben 8 yıl önce dişlerime tel taktırmıştım. tam hatırlamıyorum ama 1-2 yıl sonra çıkardılar. iyi bir ortodonti merkezinde yaptırdım adamlar baya ilgili 8 yıl geçti hala sıklıkla kontrol ediyorlar. neyse konuya geleyim telleri çıkardıktan sonra benim alttaki ve üstteki ön 4 dişin sadece ark
arkadaşlar ben 8 yıl önce dişlerime tel taktırmıştım. tam hatırlamıyorum ama 1-2 yıl sonra çıkardılar. iyi bir ortodonti merkezinde yaptırdım adamlar baya ilgili 8 yıl geçti hala sıklıkla kontrol ediyorlar. neyse konuya geleyim telleri çıkardıktan sonra benim alttaki ve üstteki ön 4 dişin sadece arkalarına tel taktılar. yani önden hiç görünen bir şey değil.

bu teller 20lik dişler falan çıkınca kaymayı engelliyormuş sanırım. benim 20likleri de kontrol etmişlerdi geçen yıl sorunsuz çektirmene gerek yok dedi. geçen ay tekrar kontrolüm vardı ben bu arkalarda olan teller ne zaman çıkacak diye sorduğumda istediğin zaman çıkarırız ama bunlar varken herhangi bir kayma olmaz dişlerinde, amerika'da mesela hiç çıkartmıyorlar istersen, problem falan yaratıyorsa sana hemen çıkarırız 5dk lık iş dediler.

bende bir düşüneyim dedim. dişlerine tel taktırmış olanlar vardır mutlaka sizce çıkarttırmalı mıyım bu telleri? yılda 1 kontrolüm var bir dahaki yıl gittiğimde mi çıkarttırsam? benim için şuan bir zararı yok ama koku falan da yapmıyor gibi ama hiç olmasa daha mı temiz olur dişlerim diye düşünüyorum.
0
Tyler89
(09.02.12)
benim de arka tarafta var tellerim. doktorum bu ufak telleri on sene boyunca takili kalmasini tercih ettigini soyledi. cunku o teller olmaz ise zaman icinde dislerin eski haline geldigine dair bircok sikayet almis.

mesela bunlar varken dis ipi kullanamiyoruz. ama yine de cikarildigi zaman dislerin bozulmasi soz konusu.
0
dahinnotha
(09.02.12)
aynı durum bende de var uzun süredir takıyorum.Doktorum çıkarırsan ne zaman olursa olsun bozulabilir dedi takmamı önerdi.kendisi de takıyodu hatta ben de çıkarttırmayı düşünmedim hiç.bilmiyorum azda olsa bozulma ihtimalini göze alamıyorum.
0
miumiu
(09.02.12)
ben 4 sene önce taktım çıkardım bi sikim takmadılar lan bana sadece şeffaf bi plak verdiler vs
0
ceymısın
(09.02.12)
Tyler sen nerde yaptrdin merak ettm o merkezi?
0
rentts
(09.02.12)
(6)

diş telleri/sarımsı görünüm

wendyangelamoiradarling
Sevgili diş telleri takan/takmış olan duyurucular,5 aydır diş telleri ile yaşamaktayım. braketlerim şeffaf olanlardan, metal olanlardan değil. Dişlerimin temizliğine acayip dikkat etmekteyim, her yemek yedikten bir şeyler içtikten sonra en kısa sürede dişlerimi fırçalarım. Ancak dişlerim yine de böy
Sevgili diş telleri takan/takmış olan duyurucular,
5 aydır diş telleri ile yaşamaktayım. braketlerim şeffaf olanlardan, metal olanlardan değil. Dişlerimin temizliğine acayip dikkat etmekteyim, her yemek yedikten bir şeyler içtikten sonra en kısa sürede dişlerimi fırçalarım. Ancak dişlerim yine de böyle sarı sarı gözüküyor, ki diş macunum beyazlatıcılı. Braketleri dişlere yapıştıran madde de hafif sararmış, bir türlü beyazlatamıyorum. Valla artık gülmeye korkar oldum. Ne yapmak gerekli acaba dişleri daha beyaz olması için? Çok teşekkürler yardımlarınız/önerileriniz için
0
wendyangelamoiradarling
(09.02.12)
www.oralb.com

şöyle bişey kullanıyo musun?
0
mor.inek
(09.02.12)
evet ara yüz fırçalarını da kullanıyorum.
0
🌸wendyangelamoiradarling
(09.02.12)
sanırım tellerin yaptığı bişey diş fırçasıda etkisiz ona besin birikiyor sonunda sarılaşıyor.. bildiğim kadarıyla her telin tedavi sonu bi beyazlatma adı altında temizlik yapıyorlar dişlere
0
eja
(09.02.12)
1,5 yıl tel kullandım. bende başta şeffaf istemiştim ama doktorum daha işte tamda bundan (sararması,daha çabuk deforme oluşu)bahsetti ve vazgeçtim. tedavi bitiminde zaten leke kalmışsa tel yüzünden hallediliyor.ama şu durumda yapabileceğin en iyi şey bakımını çok iyi yapmak.
0
pelinn.
(09.02.12)
yıllar yıllar önce ben de şeffafını kullandım. bariz bir sararma yoktu.
0
dark horse
(09.02.12)
ben de kullanıyorum şeffaf tel.
Sararan şey dişlerin değil lastikler.
Doktorundan braketlerin üzerindeki şeffaf lastikleri değiştirmesini iste.
Ben her kontrolde değiştiriyorum. çok faydasını göreceksin ;)
0
150h2c50
(27.02.12)
(4)

Elimi kağıt kesti

ermanen
napmak lazim?
napmak lazim?
0
ermanen
(09.02.12)
sizlar fena ama onemli degildir umarim, kesilen yeri batikonla falan temizle tamam. normal kesik iste.
0
cairo
(09.02.12)
yarabandi almak lazim.
0
oeh
(09.02.12)
pansuman!?
0
eksi sozluk e bir daha geldim
(09.02.12)
batticon - bepanthen falan. 2 güne geçer. bıçakla yarmamışsın en azından 5-6 günde kapanıyor yoksa.
0
yuto
(09.02.12)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.