Giriş
(10)

Hukumet değişirse dolar ne olur?

sonhakan
Düşer mi yükselir mi?
Düşer mi yükselir mi?
0
sonhakan
(09.03.23)
yukselir. cunku zaten yuksek ama tutuyorlar
0
ala09
(09.03.23)
yükselir.

doları 25li seviyelerde tutmak yeni hükmetin ciddi başarısı olacak. çünkü mevcut hükumet kalsa 50'leri geçeriz 1-1.5 senede.
0
tchuck
(09.03.23)
değişse de değişmese de yükselir. türk lirası oldukça değerli şu anda (örnek: asgari ücretin dolar karşılığı). doları 19'a peglemişler ve burada tutmaya çalışıyorlar ama sürdürülebilir değil
0
ted
(09.03.23)
6lı masanın tekrar toplanması bile CDS'lerde bahar rüzgarları estirdi. Bunun yanına bir de faizlerin serbest bırakılacağını eklersek ilk anda bir iyimser havanın eseceğini Döviz fiyatlarında cüzi de olsa bir düşme meydana gelebileceğini düşünebiliriz.

Ancak hükümet değişsin ya da değişmesin, bu enflasyonla ve bu cari açıkla Döviz fiyatlarının bu seviyelerde tutulabileceğini düşünmek hayalcilikten de öte bir şey olur.

diye düünüyorum.
0
Mirket
(09.03.23)
Dolarin baskilanmasinin yaninda bir kac mesele var.

- 20 senelik bir sistem degisecek her anlamda bu riski arttiran bir faktor ne olursa olsun bir bocalama olacak.
- Mevcut sistemin nasil yaptigini her zaman goremedigimiz/ anlayamadigimiz bize aciklanmayan politikalari var. Uyduruyorum su an 20 de tutabilmenin sebebi katar la yaptigin 3. havalimani anlasmasiysa bu tip seyler degicek bunlarin etkisi ne olur gorecegiz.
- Mevcut yonetimin ne kadar kolay gidecegi bir baska mesele.
- Sistemin aktorleri, parayi elinde tutanlar buna 5 li cete de baska bir sey de. Bazi seyleri hizli degistirebilirler. Hatir gonul, nasil olsa biz bir imtiyaz alirizcilikla artik her sey kuralina gore arasinda fark olur.
- Dij Gucler in tutumu muhim. Sanilanin aksine farkindaysaniz olacak yeni gocmen politikasi sebebiyle AB cok mutlu degil muhtemel bir yonetim degisikliginden. Bunun iki yansimasi olur ya daha fazla imtiyaz ve para akisi olur gocmen politikasini ayni tutmak icin, yada iliskiler daha da gerilir bu da yine risk arttiran faktor.


Ha deyince ulkeye nakit akisi olmayacak yonetim degisince orasi kesin. Bir noktada guven tazelenip bu isler tekrar 2008 oncesine doner mi gorecegiz. Umumdumuz o ama kisa donemde cok buyuk pozitiflik bekleyen hayallerde yasiyor. Havuzdaki gibi bir dibe vurup basip cikmak mesele.
0
wallcan
(09.03.23)
Kısa vadede yükselir. Uzun vadede düşer.
0
scholar
(09.03.23)
ben döviz kurlarının hayvan gibi baskılandığını, seçim sonrasında aynı hükümetle ya da başka bir hükümetle bu baskılanmanın biteceğini ve kısa vadede doların ciddi artacağını düşünüyorum. sonrasında biraz biraz düşer gibime geliyor.
0
co2s2
(09.03.23)
Türkiye'nin ekonomik anlamda problemlerinin tek kaynağı yönetim değil.

katma değerli ürün ve hizmetler üretemeyen, ucuz işgücüne dayalı bir montaj sanayisiyle para kazanmaya çalışan ama ihraç ettiğinden daha fazla ithal eden bir ülkenin bütçe açığı bitmez. Parası da döviz karşısında erir.

Çok basit ve klişe bir örnektir ama atıyorum levi's pantolonları türkiye'de fason üretiliyor. Bir tekstil fabrikası üretiyor bunları. Rakamı sallıyorum pantolonun tanesini 10 dolara satıyor levis'a. Bu görünüşte bir ihracat. Sonra Levis bu pantolonu alıyor, 50 dolara Türkiye'de bir mağazaya geri satıyor. Yani sen 10 dolar kazanıp, 40 dolar harcıyorsun her üründe. o 40 doları temin etmek için ne yapıyorsun? Borç alıyorsun:)

Türkiye her zaman ucuz işgücünü öne çıkarttı. 2000'lerde de, 90'larda da, 80'lerde de... hatta 60'larda bu işgücünün birazını almanlara sattı...

Tamam ekonomi politikaları konusunda söylenecek çok şey var, ateşe benzin döktükleri çok an oldu garip kararlarla... Ama bu yangın hep vardı. Dozajı arttı. Şimdi yönetim değişirse o ateş sönmeyecek sadece kontrol altına alınacak... O da alabilirlerse.

Bütün sermayesini ev ve arabaya yatıran bir ülkeden bahsediyoruz gözünüzü seveyim:)
0
anten
(09.03.23)
yalandan bi duser ilk bir kac gun sonra roketler. zaten bu saatten sonra hayvan gibi dusmesini de kimse istemez. bundan sonra yapilmasi gereken fiyat istikrari ve alim gucunun artmasi. aniden TL'nin cok degerlenmesi her seyi alt ust eder ithalat tavan yapar.
0
bay b
(09.03.23)
bunlar dövizi baskıladıkların için ilk etapta yükselir. tüik de verileri bu sefer gerçek açıklamaya başlayacak, yani ne kadar devlet kurumu varsa, yangına körükle gidecekler. bak akp gitti, ülke ne hale geldi dedirtmek için. ama tahmini 1 birbuçuk yıl sonra reel bir düşüş olur.
0
seyduna6687
(09.03.23)
(3)

Frankfurt Hava Limanı - Messe Fuar Alanı Taksi Ücreti

sislerrr
Merhabalar,Firma olarak haftaya Almanya ISH fuarına katılacağız ve sayı olarak fazla olacağımız için ulaşım kısmında nasıl yol izleyeceğimiz belli değil. Hava limanından fuar alanına direk taksi ile gidersek ortalama ne kadar öderiz ? Başka bir öneriniz var mı? teşekkür ederim.
Merhabalar,

Firma olarak haftaya Almanya ISH fuarına katılacağız ve sayı olarak fazla olacağımız için ulaşım kısmında nasıl yol izleyeceğimiz belli değil. Hava limanından fuar alanına direk taksi ile gidersek ortalama ne kadar öderiz ? Başka bir öneriniz var mı?

teşekkür ederim.
0
sislerrr
(09.03.23)
seyduna6687
(09.03.23)
kaç gün kalacaksınız bilmiyorum ama bazen araba kiralamak daha uygun oluyor.
0
alp9900
(09.03.23)
en ucuz ve hizli yol s-bahn yani tren. yaklasik yarim saate gidersiniz, grup bilet alirsaniz da cok ucuza gelir. trafikle, park yeri isiyle de ugrasmazsiniz. alternatif olarak taksi de cok tutmaz, ama yogun saatlerde trafik olabilir.
0
emrahday
(09.03.23)
(6)

Binamizi ibb ye şikayet edersek ne olur? Kimliğimiz vs

Slynmaster
Arkadaşlar hasar tespiti icin sikayette bulunsak sikayet edenin kimligi gizli kaliyor mu?Birde surec nasil isliyor mesela binanin durumunu bina sakinlerine yada sikayetci olan kisiye mi rapor ediyorlar bilgisi olan var mi. En son ibb yi arayacagim sanirim
Arkadaşlar hasar tespiti icin sikayette bulunsak sikayet edenin kimligi gizli kaliyor mu?

Birde surec nasil isliyor mesela binanin durumunu bina sakinlerine yada sikayetci olan kisiye mi rapor ediyorlar bilgisi olan var mi. En son ibb yi arayacagim sanirim
0
Slynmaster
(09.03.23)
@house md

Peki bina yönetimi hicbirsey yapmiyorsa ne olacak. Sikayet nasil edilemiyor
0
🌸Slynmaster
(09.03.23)
ibb'nin sitesi var. tapu sahibi olan herhangi bir daire sahibi başvuru yapabilir.
herhangi bir şikayette bulunmaya gerek yok yani.
binatespitiformu.ibb.gov.tr
0
lazpalle
(09.03.23)
artık tapu sahibi olmaya gerek yok. kiracılar da başvuru yapabiliyor.

kimlik bilginiz paylaşılır kesin diye düşünüyorum
0
tchuck
(09.03.23)
@house md
Eger bina hasarli ise yikilmiyor mu 2 ay icinde cikilmasi gerekiyor diye bende farkli izledim
0
🌸Slynmaster
(09.03.23)
muhtemelen kiracısınız, diyelim ki hasarlı çıktı ne yapacaksınız. taşınacaksınız. madem binada şüpheleriniz var şimdi niye taşınmıyorsunuz? silah zoruyla mı oturtuyorlar.
0
astronom bey
(09.03.23)
İbb’ye başvurulduğunda yıkım boşaltma kararı verilemiyor. İbb binaları tespit etmek istiyor durum tespiti için mülk sahibi de bu vesileyle binasını kontrol ettirebiliyor, akıbetinde ne yapacağına kendi karar verebilir. Kiracılar için avantajı şu, bina da sorun çıkmazsa boşuna taşınmamış oluyorsunuz. Ev sahibi için avantajı şu hemen boşaltın yıkım kararı durumu yok.

Bu nedenle ibb başvurusu bana mantıklı görünüyor, herkese bir yol haritası için imkan tanıyor.
0
epitaf
(09.03.23)
(6)

kadıköy'de şık mekan önerisi?

asırlardır yandaş bir süredir çağdaş
merhaba. doğum günü için güzel bir akşam yemeğine gideceğiz iki kişi. şık, lezzetli ve doyurucu bir mekan arıyoruz. yemeğin türü önemli değil. böyle bildiğiniz bir mekan var mıdır?
merhaba. doğum günü için güzel bir akşam yemeğine gideceğiz iki kişi. şık, lezzetli ve doyurucu bir mekan arıyoruz. yemeğin türü önemli değil. böyle bildiğiniz bir mekan var mıdır?
0
asırlardır yandaş bir süredir çağdaş
(09.03.23)
viktor levi
0
sir gawain
(09.03.23)
Kayikhane
0
ala09
(09.03.23)
atlasmühürdar78
0
since1907
(09.03.23)
Mucha Yeldeğirmeni
0
tiny penny
(09.03.23)
bence de öncelikle kayıkhane, sonra da viktor levi
0
gadlemler
(09.03.23)
aida
0
ir10
(09.03.23)
(3)

87 Yaşındaki Bireyin Evinin Satılması Süreci Hk.

cancoskn
Başlıktaki soru hakkında beni bilgilendirebilecek biri olur mu acaba arkadaşlar? Elzem bir şekilde 87 yaşındaki aile bireyimizin evini satmamız gerekmekte ancak süreç, internette okuduğum kadarıyla biraz komplike. Nasıl bir yol izlenebilir? Teşekkürler.
Başlıktaki soru hakkında beni bilgilendirebilecek biri olur mu acaba arkadaşlar? Elzem bir şekilde 87 yaşındaki aile bireyimizin evini satmamız gerekmekte ancak süreç, internette okuduğum kadarıyla biraz komplike. Nasıl bir yol izlenebilir? Teşekkürler.
0
cancoskn
(09.03.23)
noterden vekalet ile satış yapılması ileride herhangi bir ithilaf olması durumu için daha sağlıklı

aile hekimine gitmeniz gerekir aile hekimi gerekli görürse kurula sevk eder.

vekalet ile web tapu üzerinden başvurulur ve halolur.


dikkat edilmesi gereken nokta vekaleti verirken vekaletin biraz dolu dolu olması örnek olarak benim adıma emlak beyannemesi vermeye rayiç bedel almaya gibi gayrimenkul üzerine çoğu şeyi yapmaya yetkili kılınmalıdır.
0
alp9900
(09.03.23)
Öncelikle devlet hastanesinden akıl sağlığının ve şuurunun yerinde olduğuna dair rapor alınacak.

Sonra bu raporla beraber tapuya başvurup satış işlemi yapılacak. Ya da noterden vekalet verilecek ve vekaletle satışı yapacaksınız.

Ama noter vekaletinde çok geniş ve genel bir vekalet olursa tapunun kıllanıp kabul etmeme ihtimali var.

Eğer sadece bir adet ev ise konu olan, direkt o ev ile ilgili satış yetkisinin olduğu bir vekalet olursa tapu kolay kolay sorun çıkarmaz.
0
John Bloor
(09.03.23)
Devlet hastanesi raporu ve noterden vekalet alınması "aynı gün" içinde yapılması gerekiyordu. Sanırım aynıdır, ihmal etmeyin.
0
alfired
(09.03.23)
(2)

Hepsiburada ödeme sorunu ve fiyat artışı

nundu
Akşam hepsiburadadan laptop siparişi verecektim, hatta önsipariş diye geçiyordu stoklara 10 martta geleceği için. Ama banka onay vermedi hesapta yeterli para olduğu halde. Bankayla konuştum şikayet oluşturuldu bekleyin dediler.Şimdi tekrar baktım ürüne yaklaşık 10 bin lira zam yapılmış ki vatan bilg
Akşam hepsiburadadan laptop siparişi verecektim, hatta önsipariş diye geçiyordu stoklara 10 martta geleceği için. Ama banka onay vermedi hesapta yeterli para olduğu halde. Bankayla konuştum şikayet oluşturuldu bekleyin dediler.

Şimdi tekrar baktım ürüne yaklaşık 10 bin lira zam yapılmış ki vatan bilgisayarda falan da o parada satılıyordu zaten. Bankanın sorunu yüzünden alamadığım ürüne bu kadar zam yapılması koydu tabii. Bununla ilgili şikayet etsem sonuç alabilme ihtimalim var mıdır? İki haftadır ne alsam diye düşünüp anca karar verebilmiştim şimdi tekrar arayışa girmek de istemiyorum :/

Ön sipariş ekranında da siparişe çıktığında fiyatı artabilir diyordu ama önsiparişteyken artabileceğiyle ilgili bi şey dememişti hatta şimdi sipariş verirseniz fiyat artışından etkilenmezsiniz yazdığından fiyatının artacağını tahmin ettim ama böyle olması üzdü baya..
0
nundu
(09.03.23)
teknik problemlerde firmaların sorumluluğunun olmadığı eminim ki sözleşmelerinde yazıyordur. bir sey çıkmaz yani oradan maalesef.
0
orient blue
(09.03.23)
şikayet ile çözülecek bir konu değil. zaten site istediği gibi fiyat artışı yapabiliyor, hak iddia edemiyorsunuz
0
kondansator
(09.03.23)
(4)

açık/clon parfüm önerileri ve tavsiye

omerff
merhaba, maalesef döviz dolayısıyla orijinaller el yakıyor... açık/clon parfüm konusunda tutku ve tecrübeli kişilerden firma/ürün tavsiyeleri bekliyorum.şimdilik 2-3 flanker var listemde bulması epey zor olan; armani stronger with you intenselybvlgari mib orientazzaro most wantedtiziano kirkecreed a
merhaba, maalesef döviz dolayısıyla orijinaller el yakıyor... açık/clon parfüm konusunda tutku ve tecrübeli kişilerden firma/ürün tavsiyeleri bekliyorum.

şimdilik 2-3 flanker var listemde bulması epey zor olan;

armani stronger with you intensely
bvlgari mib orient
azzaro most wanted
tiziano kirke
creed aventus

yukarıdaki parfümlerden performansından ve benzerliğini beğendikleriniz için satıcı/firma önerilerinizi bekliyorum.

sadece online kanal satışı olan alberto sego ve tutaste önerildi daha evel fakat performans ve benzerlik konusu kendi adıma hala muamma, şimdiden yorumlarınız için teşekkürlerimi iletiyorum.
0
omerff
(09.03.23)
İstanbul için Sirkeci' de yıldız esans deposu. 8 adet üzeri kargo yapıyor. kokular ve kalıcılık orijinalden farksız. sadece ilk 10 gün buzdolabında muhafaza etmeniz gerekiyor.

0212 526 55 69
0
obscure
(09.03.23)
Muscent güzeldir mesela
www.muscent.com.tr
0
SiyamkedisiZorro
(09.03.23)
creed aventus , tutaste. Sabah sıkıyorum cildime akşam hala çok rahat alabilirsiniz kokusunu. Sahibi eser dünya efendisi bir esnaftır.
0
synax
(09.03.23)
Hepsi için tutaste-özel parfüm diğer adıyla da.
5 senedir her çeşidini denedim hepsi başarılı bu adamın yaptıklarının
0
bigcaptain
(09.03.23)
(3)

Bir zamanlar Wipeout vardı

nundu
Sahi ne oldu ona diye sormıycam da, bu wipeout (ve fear factor) niye Arjantin'de düzenleniyordu ya? Survivor gibi ada konsepti de yok yani düz havuz ve top vs oyuncak parkurların olduğu bi şeyi Arjantin'de yapmak Türkiye'de yapmaktan daha kârlı mıydı cidden? Antalya'da bi otelin havuzunda yapabilirl
Sahi ne oldu ona diye sormıycam da, bu wipeout (ve fear factor) niye Arjantin'de düzenleniyordu ya? Survivor gibi ada konsepti de yok yani düz havuz ve top vs oyuncak parkurların olduğu bi şeyi Arjantin'de yapmak Türkiye'de yapmaktan daha kârlı mıydı cidden? Antalya'da bi otelin havuzunda yapabilirlerdi gibi geliyor, araya otelin reklamını da alırlardı falan..

Yani ne bileyim o kadar yarışmacıyı Arjantin'e götür yarıştır geri getir zor olmuyo muymuş

Evet gece gece aklıma bu takıldı bi anda. Derdimi sevebilirsiniz
0
nundu
(09.03.23)
arjantin'de bussuru ulke yapiyordu o isi, orada o parkura hakim yetismis personel vardi ve islerini cok iyi yapiyorlardi, cekimler de sifirdan yatirim yapmaktansa orada yapiliyordu... sanirim iki ayri setleri vardi ve iki ayri ulkenin programi ayni anda cekilebiliyordu...
0
hewit
(09.03.23)
Acun Arjantinde set kurmuyor. Set ekipman kamera ekibi falan orada zaten var kurulu. Sen sadece yarismacilari goturuyorsun.

Measly wipeout kanada da arjantinde cekilmis. en.m.wikipedia.org
0
hot potato
(09.03.23)
hocam bu programlar birer format ve format sahibi ne derse onu yapmak zorundasın. yani formatı antalyada yapabilmen için sana hem kendi teknik altyapısını hem de knowhow'ını vermek zorunda bırakır. ki bu hem insan kaynağı hem de maliyet açısından problem. tek merkezde eş zamanlı bir çok ülke için çekim yapabilmek format sahibi açısından en efektif olanı. yani sen gidip hazır ekipmanlarla hazır sette çekim yapıyorsun iş modeli bu şekilde. gelip sana kurmuyorlar. aynı anda bir çok ülke için çekimler yapılıyor. hava limanı gibi devasa büyüklükteki kompleksler bunlar ve kurulum maliyeti öyle cüzi bir miktar değil. fear factor ve wipe out dediğim gibi ciddi bir sistem ve çaba gerektiren bir alt yapıya sahip. öyle böcekleri getir üstüne dök, hızla giden arabın içinden atla vs basit değil. tüm aksiyonlarıyla acil durum planlarıyla salt bu iş için senkronize edilmiş bir platform içerisinde çekiliyor bu programlar. binlerce insan çalışıyor.
zaten kurulum maliyeti ile orada gidip çekim yapmak karşılaştırıldığında gidip yapmak oldukça uygun kalıyor.
0
debian
(09.03.23)
(3)

Tayyip konut faizlerinin indirir mi son dakika golü olarak

condom kurşunu
Bütün tuşlara basacak en nihayetinde mecburen
Bütün tuşlara basacak en nihayetinde mecburen
0
condom kurşunu
(09.03.23)
Konut faizi indirmesi hiçbir seye yaramaz ki zaten ?

5 milyonluk evin fiyati 4 milyon olsa ne degisecek.
0
Avoiding The Puddle
(09.03.23)
faiz inince ya da haberi çıkınca 1 milyon daha fiyatlara ekleniyor. keşke hiç böyle kampanyalar olmasaydı. piyasa kendini şişirdi. tayyip bu son kampanya üstüne ne yapabilir.
0
gabe h coud
(09.03.23)
4 Ocak’ta yapıldı en son ne oldu?
0
sibertenik
(09.03.23)
(5)

Scream vokal ile başlayan bir rock şarkısı

akatreil
Şarkı scream vokal ile başlıyordu. 15 sene önce falan dinlediğim bir şarkıydı. Şöyle ilk saniyesinden irkilecek şekilde bir vokal ile başlıyordu. 8-10 saniye süren bir sekans, sonra normal tempolu bir şarkı.Bu kadar bilgi ile hatirlanabilir mi bu parça? :/
Şarkı scream vokal ile başlıyordu. 15 sene önce falan dinlediğim bir şarkıydı. Şöyle ilk saniyesinden irkilecek şekilde bir vokal ile başlıyordu. 8-10 saniye süren bir sekans, sonra normal tempolu bir şarkı.

Bu kadar bilgi ile hatirlanabilir mi bu parça? :/
0
akatreil
(08.03.23)
youtu.be


arkadas sadece hirliyor ama ben bununla baslatayim seansi
0
hewit
(08.03.23)
Yok bu değil, mesela burada motor sesi ile başlıyor. Dediğim parça açar açmaz scream,brutal bir vokal ile başlıyordu.
0
🌸akatreil
(08.03.23)
Painkiller?
0
baldur2
(09.03.23)
pantera - the great southern trendkill olabilir mi?

www.youtube.com
0
cinsi kisi
(09.03.23)
Yok ikisi de değil maalesef :/ pantera'nin girişine benziyordu aslında ama ilk saniyeden girdiği vokal sözlüydü. Sadece brutal bi çığlık değildi yani
0
🌸akatreil
(09.03.23)
(15)

Yurt dışına çıkma kararında tavsiye bekliyorum

anti-kahraman
Merhaba,Avrupa'da bir üniversiteye iş başvurusunda bulundum ve kabul aldım. Haftaya son görüşme, detaylar vs. konuşulacak.Şuan istanbul'a yakın küçük bir şehirde araştırma görevlisiyim ve son kanunla beraber kadro geçişimiz yapılacak. Profesörlüğe kadar yolu var kısacası.Gideceğim yer Belçika. Daha
Merhaba,

Avrupa'da bir üniversiteye iş başvurusunda bulundum ve kabul aldım. Haftaya son görüşme, detaylar vs. konuşulacak.

Şuan istanbul'a yakın küçük bir şehirde araştırma görevlisiyim ve son kanunla beraber kadro geçişimiz yapılacak. Profesörlüğe kadar yolu var kısacası.

Gideceğim yer Belçika. Daha önce 5 sene yaşadığım bir yer. Dilini de biliyorum
b2 seviyesinde, arkadaşlarım vsde var. Orada doktoraya başlayacağım. Proje odaklı ve 3 yıl sonra proje bitiyor. Ancak başka bir projeye kanalize edebiliriz seni dendi. Onu haftaya tekrar soracağım. Yinede sabit bir kontrat değil elbette.

Bu değişkenler ortadayken. Benim yerimde olsanız napardınız?

edit: Haklı bir soru var aşağıda. eş, çocuk vs. yok.Bekarım.

Değerli görüşleriniz için teşekkür ederim şimdiden. Tikleri yarın atacağım.
0
anti-kahraman
(08.03.23)
Senin durumda bir durup düşünmek lazım. Garanti kadro zor bulunan nimet. Branş nedir bilmiyorum ama tutunamazsan ve Türkiye'ye dönersen yüksek ihtimalle işsiz kalırsın.
0
seaman
(08.03.23)
çok benzer durumdayım (aldığım bir kabul yok sadece), ben olsam giderdim. az da olsa türkiye'de de iyi bir doktora yapılabilecek okullar, çalışma grupları var. onlardan birine sahip olacaksanız/halihazırda sahipseniz gitmemenizi anlarım. ama buradaki doktoranız ortalamayı pek aşmayacaksa gitmemek kayıp olur. ben karar verirken bunları göz önünde bulunduracağım, kendi bakış açımı paylaşmak istedim. hayırlı olsun şimdiden :)
0
matlii
(08.03.23)
Belcika'da doktora yapilinca uzun sureli calisma iznine veya kalici oturuma gecis yapmani saglayan bir gocmenlik mekanizmasi var mi onu arastir. Zaten kalabiliyorsan "Turkiye'ye dondugunde issiz kalirsin" riskinin onu alinmis oluyor bir bakima.

Onun haricinde git bence.
0
hot potato
(08.03.23)
Kesinlikle ve kesinlikle gidin. (Evli bir mühendisim.)
0
gadlemler
(08.03.23)
Gitmemeniz için bir neden göremiyorum. Ama gitmeniz için çok neden var. Geri dönmek istersen düşünürsün dönme kararının mantıklı olup olmadığını.
0
zimbirik
(08.03.23)
Hocam gidin.
0
Amaranta ursula
(09.03.23)
ben giderdim.
0
deartheodosia
(09.03.23)
arkana bile bakma. hem hazir bekarsin da
0
ala09
(09.03.23)
belçika, zordur belçika, tutucudur.

şaka bi yana hemen gitmeni öneririm
0
lavinia
(09.03.23)
Gitmemek icin bir nedeniniz yok. Yasam o kadar fazla ihtimalle dolu ki, biz acik olduktan sonra oyle cok sey olabilir ki, bir kadro derdine duserek yazik edersiniz kendinize. 3 yilda dunya degisir resmen.
0
kassiopeia
(09.03.23)
Daha önce 5 sene yaşadığım bir yer.
Dilini de biliyorum
eş, çocuk vs. yok.Bekarım.

Bu ucu cok onemli, uza diyorum..
0
cooperr
(09.03.23)
Bu sartlarda direk gidilir. Tecrube var, cevre var, dil bariyeri yok. 3 yilda neler olur neler. Direk gidin
0
oscar
(09.03.23)
Belçika tutucudur. Artı sürekli geçici kadro ile akademik yaşam zordur. Ben olsam bursiyer olarak oralara gidip önce ortamı sindiririm. Sonrasında göçmeyi düşünürüm.
0
piotr
(09.03.23)
kadroyu al, istifa et git. ne zaman istesen geri dönebiliyorsun.
0
seyduna6687
(09.03.23)
Seçim sonuçlarını bekleme şansın varsa bekle bence
0
sonhakan
(09.03.23)
(10)

Terbiyesiz insanlara karşı napayım?

canım sıkılıyor
Hasbelkader muhabber kurduğum tipler var. Biri liseden arkadaşım diğerleri işyerinden. Terbiyesiz ve aşağılayıcı konuşuyorlar arada. Muhabbeti keseyim diyorum da zaten çevremde çok insan da yok. Ben de laf etsem çocuk gibi işi uzatıyor hakarete varan laflar ediyorlar. Böyle sizi küçük görmeye çalış
Hasbelkader muhabber kurduğum tipler var. Biri liseden arkadaşım diğerleri işyerinden. Terbiyesiz ve aşağılayıcı konuşuyorlar arada. Muhabbeti keseyim diyorum da zaten çevremde çok insan da yok. Ben de laf etsem çocuk gibi işi uzatıyor hakarete varan laflar ediyorlar. Böyle sizi küçük görmeye çalışan tiplere karşı ne yapmak gerekir?
0
canım sıkılıyor
(08.03.23)
Boyle insanlari kaale almiyorum. He deyip geciyorum.
0
nax
(08.03.23)
rahatsız oluyorum diye bir kez uyarın, baktınız devam ediyor muhatap almamak lazım parazit gibiler mental için.
0
gule gule
(08.03.23)
Kısaca laf koy, kendi içinde de siktir et
0
gadlemler
(08.03.23)
Uzak durun hocam, sizin kalitenizi bozmaktan başka bir katkıları olmaz hayatınıza.
0
abbabaabbaababbabaababbaabbabaab
(08.03.23)
Üniversiteden mezun olup düzgün bir işe girdiğimde lise arkadaşım kedi olalı bir fare tutmuşsun dedi bana. Sırf kısknçlığından söyledi bunu çünkü lisede de başarılıydım, cümlesi saçmaydı. O gün bugündür konuşmadım kendisiyle, ki arada sohbet eder görüşürdüm öncesinde. Sırf etrafınızda başka insan yok diye kimsenin sizi aşağılamasına veya ezmesine katlanmayın bence. Ya tepkinizi gösterin ki bir daha yapmasınlar ya da yol verin gitsinler.
0
huzurlarinizda huzursuzluk
(08.03.23)
sağlıklı bir mesafe kurmak, sınır çizmek, soğukkanlı davranmak işe yarar.
0
elma
(08.03.23)
bozuldugunuzu belli edin+soguk hissettirmek+mesafe. emin olun bu tip insanlari hayatinizdan cikarsaniz eksikligini bi kere bile hissetmezsiniz. cunku size bj sey katmiyor aksine moralinizi bozuyor
0
ala09
(09.03.23)
asagilayici konustuklari zaman biraz daha acmalarini isteyin. anlamiyormus gibi yapin. bayaa salaga yatin gerekirse.

mesela birisi “kadin patronum sevisememis gene belli, her yere atar yapiyor” dedi diyelim. buyuk bir ciddiyetle “nasil yani tam olarak?” gibi seyler sorun, soyledikleri seyleri detaylandirmak zorunda kalsinlar. “sen en son ne zaman sevistin ki”, “e X kisisi de sevismemistir belki ne zamandir, bilemeyiz ki” gibi seyler soyleyin.

bazen (sasilacak kadar fazla sik hem de) refleks olarak konusuyor insanlar. yukaridakine ornek olarak etraftan “he yaaa ahauahauh” seklinde tepki bekliyorlar, bos goygoy. odaklanip nasil, neden diye uzerine dusunmek zorunda birakilinca ve soylediklerini daha farkinda bir sekilde tekrarlayinca bazen kendilerine geliyorlar. kivirmaya calisiyorlar sonra da. izlemesi cok keyifli, tavsiye ederim :)
0
taurina
(09.03.23)
böyle insanlara mesafeli duruyorum, dövsen sen kötü oluyorsun, laf sokma benim becerebildiğim bir konu değil. yani kısacası onlarla laf dalaşına gireceğime, uzak duruyorum. herhangi bir kitap, ilgimi çeken bir youtube videosu bile bana yeter. illa insan olacak diye bir şey yok.
0
seyduna6687
(09.03.23)
uzak durun.

çevrenizde çok insan olmaması toksik insanlarla beraber olma zorunluluğunu getirmiyor.
0
1331c112
(09.03.23)
(1)

Bu sayfa ve satici guvenilir mi?

balpolen
Daha once pttavm den alisveris yapmadim hic. Muadilleri diger sayfalarda 100 lira olunca bir dusunuyor insan.https://www.pttavm.com/gpack%C2%A0samsung-galaxy-buds-2-pro-kilif-kancali-mat-silikon-soft-tpu-sf8--p-425393481
Daha once pttavm den alisveris yapmadim hic. Muadilleri diger sayfalarda 100 lira olunca bir dusunuyor insan.

www.pttavm.com
0
balpolen
(08.03.23)
Evet PTT'nin sitesi diye biliyorum, kargolar da PTT ile geliyor. Güvenilir yani. Ben şöyle bir tecrübe yaşadım; bir demonte mobilya piyasada 1900 TL idi, burada 1500 TL. Gelen mobilyada zedelenmeler vardı, firma mı elindeki hasarlı parçaları yolladı da ondan daha düşüktü yoksa bunlar mı yolda zarar verdi bilemiyorum. Sizin için böyle bir risk yok sanırım ürününüz açısından.
0
huzurlarinizda huzursuzluk
(08.03.23)
(3)

istanbul deprem için güvenli bölge

atlas
selamlar, ben istanbulda değilim fakat sevdiğim bi arkadaşım istanbul'da moda'da oturuyor. oturduğu bina eski, ve dayanıksız olduğu ortaya çıktı kontroller sonucunda. istanbuldan ayrlamıyor şuan itibariyle. sizce nasıl bir planlama yapabiliriz, hangi semte taşınabilir? müstakil bir ev mi yoksa mütea
selamlar,

ben istanbulda değilim fakat sevdiğim bi arkadaşım istanbul'da moda'da oturuyor. oturduğu bina eski, ve dayanıksız olduğu ortaya çıktı kontroller sonucunda. istanbuldan ayrlamıyor şuan itibariyle.

sizce nasıl bir planlama yapabiliriz, hangi semte taşınabilir? müstakil bir ev mi yoksa müteahhiti düzgün bir sitede mi? anadolu yakasında nerelere bakabiliriz? bütçe 20bin tl civarı.

müteahhit firmaların internet sitelerinde giridğimizde herşey çok kuralına uygun yapılmış gibi gösteriliyor fakat nasıl emin olabiliriz?

bu doğrultuda aksiyon almış arkadaşlar var mı burda? tavsiyelerinizi bekliyorum.

teşekkürler şimdiden.
0
atlas
(08.03.23)
Kuzeyler sağlam diyorlar
0
gadlemler
(08.03.23)
Beyoğlundan başlayarak yukarılara doğru.
0
chavezding
(09.03.23)
Kuzeye doğru yeni bir binaya gitsin, son 10 yıl içinde yapılmış ve 5 kattan yüksek olmayan bir yere taşınmak en mantıklısı.

Sancaktepe- Ataşehir - Çekmeköy - Ümraniye toplu taşıma için sıkıntılı yerler değil.
0
John Bloor
(09.03.23)
(7)

lezzetli yumurta markası tavsiyesi

mr.goodcat
marketlerde satılan markalardan alıp da memnun kaldığınız, saman gibi olmayan yumurta tavsiyesi istiyorum. tavada yapılacak.gezen tavuk olabilir veya organik olabilir. standartlar zaten leş. oradan bir tavsiye gelmez diye tahmin ediyorum.var mı marka tavsiyesi?
marketlerde satılan markalardan alıp da memnun kaldığınız, saman gibi olmayan yumurta tavsiyesi istiyorum. tavada yapılacak.

gezen tavuk olabilir veya organik olabilir. standartlar zaten leş. oradan bir tavsiye gelmez diye tahmin ediyorum.

var mı marka tavsiyesi?
0
mr.goodcat
(08.03.23)
Benim damak tadım hiç yoktur. Ama şok'taki ten rengi yumurtalarin tadını çok beğeniyorum. Beyaz değil hii
0
abuzer
(08.03.23)
standart olanlardan üçünü beğeniyorum ben aslında...
cp, yumurtacım ve kumartaşlı. yumurtacım zaten kumartaşlı ama migros'ta o marka ile satıyor.
bu sene azalttım yumurtayı ama geçen sene 1500-2000 tane filan yemiştim.
0
konetsu
(08.03.23)
Flotty. Hatrım için bir dene. Market yumurtası olup lezzeti en iyi olan bu.
0
irene
(08.03.23)
Selenyumlu olanlar filan vardı onların tadını beğeniyordum ben.

Lezzet için biraz tereyağı ve et olabilir yada baharatlamak önem taşıyor.
0
kararsızataletfilozofu
(08.03.23)
naturaköy diye markanın migrosta ürünleri var. büyük paketi için aynı şeyi söyleyemeyeceğim ama 6 lı satılanlar gerçekten açık ara iyi. üstün lezzet ödülü falan damgası da var yedikten sonra farketmeiştim. S boy yani küçükler ancak lezzeti süper.
0
delidiyorum
(09.03.23)
Flotty +1
Alternatif olarak Cityfarm, Raya
0
SiyamkedisiZorro
(09.03.23)
doğrudan köydeki üreticiden almadıkça hangisinin kafes, hangisinin organik yumurta olduğunu anlamak imkansız. o üzerine basılan rakamlar bile ne kadar doğru tartışılır. adamlar kafalarına göre hepsine 0 basıp fahiş fiyata satıyor.
0
astronom bey
(09.03.23)
(2)

Google Spreadsheet formülü

mfd
Selamlar, Elimizde iki farklı tarihli Data seti var. X Datasında A olup, Y Datasında B olmuş olan verileri işaretlemem/getirebilmem gerekli. Datalardaki isimler standart, unique isimler yani. Nasıl yapabilirim? Hangi formül ile yapabilirim yardımcı olabilecek var mı?
Selamlar,

Elimizde iki farklı tarihli Data seti var.

X Datasında A olup, Y Datasında B olmuş olan verileri işaretlemem/getirebilmem gerekli. Datalardaki isimler standart, unique isimler yani.

Nasıl yapabilirim? Hangi formül ile yapabilirim yardımcı olabilecek var mı?
0
mfd
(08.03.23)
mesela a kolonu ve b kolunundaki değerler birbirine eşit mi veya x formülüne göre bir bağıntı far mı diye bakacaksanız conditional formatting olabilir. uyanları (veya uymayanları) boyar hızlıca bakarsınız. değilse if kullanabilirsiniz.
0
argent dawn
(08.03.23)
Yeni bir sütun oluştur, Bu sütuna VLOOKUP formülünü yaz. Formülde kullanacağın değişkenler:

search_key: aradığınız değer. X datasında A ve Y datasında B olduğu için, bu örnekte "A" yazacaksınız.

table_array: verilerin bulunduğu tabloyu belirtin. X datası için, A sütununu ve diğer verileri içeren tüm sütunları seçin; Y datası için, B sütununu ve diğer verileri içeren tüm sütunları seçin.

col_index_num: getirilecek sütun numarasını belirtin. Bu örnekte, B sütunundaki verileri getirmek istiyoruz, bu nedenle 2 yazacağız.

range_lookup: arama türünü belirtin. Bu örnekte, tam bir eşleşme istiyoruz, bu nedenle FALSE yazacağız.

X datası için formül şu şekilde olacak:
=VLOOKUP(A2, Sheet2!A:B, 2, FALSE)

Bu formül, X datasının A sütunundaki değeri alacak, Y datasının B sütununda aynı değeri arayacak ve eşleşen satırdaki ikinci sütunu (yani B sütununu) getirecek.

Y datası için formül şu şekilde olacak:
=VLOOKUP(B2, Sheet1!A:B, 1, FALSE)

Bu formül, Y datasının B sütunundaki değeri alacak, X datasının A sütununda aynı değeri arayacak ve eşleşen satırdaki ilk sütunu (yani A sütununu) getirecek.

Not: Sheet2 ve Sheet1 örnek isimler, formülü kullanacağın sayfa adlarına göre değiştir.
0
montakristokondu
(09.03.23)
(5)

Parmak yalayan kasiyer, memur, esnaf vs.

ya ben lan neyse
kasiyer poşet verirken ya da memur kağıt verirken parmağını yaladığında ne düşünüyorsunuz ve oraya tekrar gitmemeyi düşünüyor musunuz?
kasiyer poşet verirken ya da memur kağıt verirken parmağını yaladığında ne düşünüyorsunuz ve oraya tekrar gitmemeyi düşünüyor musunuz?
0
ya ben lan neyse
(08.03.23)
hayir oraya tekrar gitmemde bir etkisi olmaz. kagit sayarken parmagini yalasa da yalamasa da o paralar, kapi kollari, asansor dugmeleri, pos cihazi tuslari falan zaten kirli. diger insanlarin yaptiklarindan bagimsiz olarak senin elini agzina veya gozune goturmeden once yikiyor olman lazim.
0
hot potato
(08.03.23)
Bu konuya çok takıntılı bir arkadaşım vardı. Kasiyerlerle falan kavga ederdi.
Hep anlamsız gelmiştir bana.

@hot potato'nun hakkı var. Her şey o kadar kirli iken bir tek o konuya yoğunlaşmak ve o kadar streil olmak fikri çok anlamsız geliyor bana.
0
Mirket
(08.03.23)
Hijyen kısmı da önemli ama parmak yalayıp bir iş yapanları gördüğümde hep şaşırıyorum. Çocukken sadece kemal sunal filmlerinde gördüğüm bir şeydi çünkü. Bir keresinde alacağım simit için son dakika kağıdı saran kişi parmağını yalayıp katlamıştı. Simitin o kısmını atmıştım.
0
ruhen hastayim ben
(08.03.23)
Valla düşündüm de ben bir şey alırken buna dikkat etmiyormuşum bile. Bundan sonra da pek etkisi olmaz herhalde. O parmak yalanmasına gelene kadar tonla kire bulaşıyor.
0
Amaranta ursula
(08.03.23)
hiç dikkat bile etmedim şu ana kadar
0
roket adam
(08.03.23)

online gazete arşivi

klassno
merhaba,tüm gazeteleri arşivleyen ve verilen tarihteki hepsini gösteren bi site vardı, neydi o acaba?
merhaba,

tüm gazeteleri arşivleyen ve verilen tarihteki hepsini gösteren bi site vardı, neydi o acaba?
0
klassno
(08.03.23)
(8)

Kira sözleşmesinin geçerlilik süresi

lesmiserables
Selamlar.Az önce ev sahibi ile konuştum. Oturduğumuz evde 2. yılımız doluyor. Ev sahibine %25 zam yapabileceğimi söyledim. Kira sözleşmesini yıllık imzaladığımızı, her sene sona erdiğini söyledi. Ben de 5 sene geçerliliği olduğunu söyleyince karşı çıktı.Doğrusu nedir? Bunu düzenleyen kanun hangisidi
Selamlar.

Az önce ev sahibi ile konuştum. Oturduğumuz evde 2. yılımız doluyor. Ev sahibine %25 zam yapabileceğimi söyledim. Kira sözleşmesini yıllık imzaladığımızı, her sene sona erdiğini söyledi. Ben de 5 sene geçerliliği olduğunu söyleyince karşı çıktı.

Doğrusu nedir? Bunu düzenleyen kanun hangisidir?

Teşekkürler
0
lesmiserables
(08.03.23)
10 sene aslinda.

Borclar kanununda bulabilirsin.
0
another satisfied lover
(08.03.23)
Sözleşmede aksi belirtilmedikçe 10 yıllık oluyor sözleşmeler ancak 5. yılda ev sahibi fiyat güncellemesi isteyebilir.
0
fraise
(08.03.23)
@fraise

kira sözleşmesinde "bu sözleşmenin süresi bir yıldır" diye bir ibare var. bu durumda da on yıllık süre geçerli oluyor mu? kanunun ilgili maddesinde "kiraya veren, sözleşme süresinin bittiğini belirterek kira sözleşmesini sonra erdiremez." diyor.
0
🌸lesmiserables
(08.03.23)
Lesmiserables, evet ama devamında kira odendikce otomatik olarak yenileniyor. Siz ikinci yıl ödeme yapmışsınız, otomatik olarak devam etmiş, çoğu kira sözleşmesi bu şekildedir zaten. İlgili kanun maddesini dikkatli okuyup ev sahibine de gönderebilirsiniz.
0
fraise
(08.03.23)
@fraise

ev sahibi kira düşük geldiği için ayak yapıyor. kanunu kendisi söyledim ama öyle bir şey yok diyor.

teşekkürler.
0
🌸lesmiserables
(08.03.23)
"kiraya veren, sözleşme süresinin bitimine dayanarak sözleşmeyi sona erdiremez." bu ibare kanunla (borçlar kanunu 347) sağlanmış bir haktır. 10 yıl dolmadan, sözleşme süresine göre sözleşmeyi bitirme hakkı kiracıdadır. sözleşmeler, her ne şekilde düzenlenirse düzenlensin kanuna aykırı yükümlülükler içeremez. kanun > sözleşme.

www.anayasa.gov.tr
0
altinci nesil caylak
(09.03.23)
Kanunen ev sahibinin bir hakkı yok. Eğer evi yoksa ve o evde oturmaya muhtaçsa bunu ispatlıyorsa seni evden çıkarma hakkı var. Kira sözleşmeleri her sene sona ermez. 5 sene geçerliliği de yoktur, 5. yılın sonunda ev sahibi "rayiç bedel tespit" davası açma hakkına sahip olur.
0
Lethe
(09.03.23)
@lethe

teşekkürler.

Evi tutarken evlerinin çokluğundan övünüyordu. Çevre ilçelerde evi de var. Bu durumda çıkarması hayal. Teşekkürler
0
🌸lesmiserables
(09.03.23)
(2)

Elektrik dağıtım şirketlerinin şebeke fiyatlarını nereden öğrenebilirim

muratback
Merhaba,https://www.tedas.gov.tr/#!dagitim_srktelektrik dağıtım şirketlerinin şebeke fiyatlarını nereden öğrenebilirim ?
Merhaba,
www.tedas.gov.tr!dagitim_srkt
elektrik dağıtım şirketlerinin şebeke fiyatlarını nereden öğrenebilirim ?
0
muratback
(08.03.23)
www.epdk.gov.tr
bu linteki en güncel dosyayı indirin,nihai tarife tablosu-tek terimli-alçak gerilim/orta gerilim başlıklarına bakabilirsiniz.
0
sealth
(08.03.23)
sealth+1

evsel kullanıcılar ulusal tarife olduğu için her yerde aynı
0
argent dawn
(08.03.23)
(4)

Boş odaya yatak

bapyemir
Merhaba,Annemle farklı şehirlerde yaşıyoruz. Evimiz de atıl bir oda var ve evimiz 2+1. Annem salonda veya mutfakta vakit geçirip odasında uyuyor. Odaya bazalı yatak almak istiyor ama ben de odanın öylece yatak odası, misafir odası vs olmasını istemiyorum.Çözüm öneriniz bu çok kullanışlı diyeceğiniz
Merhaba,

Annemle farklı şehirlerde yaşıyoruz. Evimiz de atıl bir oda var ve evimiz 2+1. Annem salonda veya mutfakta vakit geçirip odasında uyuyor. Odaya bazalı yatak almak istiyor ama ben de odanın öylece yatak odası, misafir odası vs olmasını istemiyorum.

Çözüm öneriniz bu çok kullanışlı diyeceğiniz ürünler var mıdır? Bazalı yataklı koltuk gibi mesela
0
bapyemir
(08.03.23)
açıldığında geniş yatak olan çekyatlar var. altı da sandıklı falan.
0
alperz
(08.03.23)
ikea hemnes kullanıyoruz biz misafir odasında, şık duruyor, çekmeceleri de baya eşya alıyor. farklı şekilde örtü yastık kullanarak koltuk gibi gözükebiliyor.
0
benaslinda
(08.03.23)
her akşam üzerinde yatacaksa, kanepe çekyat almayın. sağlıklı uyusun anneniz.
0
co2s2
(08.03.23)
hemnes demeye geldim ben de. kocaman cekmeceleri de var hem.
0
taurina
(09.03.23)
(1)

Üniv projesinde yurtdışı alışverişi vergisi

mikael
Bitirme projem için lidar almam gerek. yeterince kararlı olup bütçemin yettiği rplidar a1m8 modeli var. Türkiyedeki satıcılardan alırsam yurtdışı vergisi + kdv biniyor, sorduklarımda faturasız satmaya yanaşmadı. En ucuz amazonda ancak onda da 400 liraya yakın ithalat vergisi var.Bu vergilerden kurtu
Bitirme projem için lidar almam gerek. yeterince kararlı olup bütçemin yettiği rplidar a1m8 modeli var. Türkiyedeki satıcılardan alırsam yurtdışı vergisi + kdv biniyor, sorduklarımda faturasız satmaya yanaşmadı.

En ucuz amazonda ancak onda da 400 liraya yakın ithalat vergisi var.

Bu vergilerden kurtulmanın yolu yok mu ? 99 dolarlık ürün vergilerle 140 dolara çıkıyor.
0
mikael
(08.03.23)
Sizin durumunuzda bir öğrenci olarak mümkün görünmüyor. Diğer seçenekler şirketiniz olmasını veya ürünün Üniversite tarafından ithal edilmesini içeriyor.
0
yeninesiltupcu
(08.03.23)
(7)

bu araç fiyatları eninde sonunda bir yerde patlamayacak mı?

avatar is back
öncelikle tr'de yaşamıyorum. bizim peder'e bi araba alalım dedik, tek beklentimiz aşırı eski olmasın ve otomatik mümkünse iyi olur yoksa manuelden devam. açtım sahibinden'i gözlerime inanamadım ya! bunlar nasıl fiyatlar? sonra bir kaç arkadaşı aradım da herkes diline dolamış aynı zırvalığı "abü norm
öncelikle tr'de yaşamıyorum. bizim peder'e bi araba alalım dedik, tek beklentimiz aşırı eski olmasın ve otomatik mümkünse iyi olur yoksa manuelden devam. açtım sahibinden'i gözlerime inanamadım ya! bunlar nasıl fiyatlar? sonra bir kaç arkadaşı aradım da herkes diline dolamış aynı zırvalığı "abü normoal ya bugün almazsan daha artar, bulabilirseniz alın hemen" modunda. çıldıracam yahu bu nedir? burda 3k£'a alınabilecek araba hadi orada olsun 4k£, hadi vergiler şu bu 5k£ olsun. hatta o değil direkt 2 katına okey deyip küfrede küfrede verelim 6k£. iyi de aynı aracı türkiye'de 18-19bin£'a satıyorlar. yahu bu nasıl dengesizliktir? nasıl herkes "yoh kanka al yauv şindi daha sonra zam gelir bulaman" gibi diyebilir?

tamam hükümet çığrından çıkardı vergiler şu bu ama bir gün sonuç olarak patlamayacak mı bu rezilce sistem? nasıl bir dengesizliktir bu?

1- www.autotrader.co.uk mesela şu 2,5k£ adamları aradım bir kaç parçası değişmiş, motor arıza vermiş gelirken ama basit bişey varmış hallettik dediler. tr'de muadillerine bakamadım bile.

2- www.autotrader.co.uk babama yarayacak araç tam da bu aslında, boyutu km'si vs. yahu bu 3k£ olan araç ama tr'de ilanlar 450k (20bin sterlin evet şaka değil) civarı böyle temizler ve sorunsuzlar için.

tamam anlıyorum tr'de enflasyon var ama dediğim gibi burada 3k£ olan araç olsun orada 6k, diyelim ki sorunlu ülke napalım falan ama 20k nedir? işin daha saçması yine aynı birimde £ olarak bakarsak araçların sıfır fiyatları arasında mantıklı bir ilişki var. burada opelin crossland'i 21k£ civarı (500'e yakın), tr liste fiyatı ise 700k.

evet enflasyon var, evet araç gelmiyor, evet çip krizi var ama arada %80 ötv farkı var, onu sıfır araçlarda kardan kısarak %50'lere çekmişler o kadar. hadi bulamıyorsun 50-100 rüşvet veriyorsun neyse ne.

yahu bir gün bu yoluna girmeyecek mi? zincirin son aşamasında 450k'ya, muadili yurtdışında 80k falan olan aracı alan adamda patlamayacak mı? sonsuza kadar böyle devam mı edecek? akşam müsait olursam çip meselesini de araştıracam da çok sinirlendim ve gıcık oldum bu konuya.

lütfen "yiğenim daha da zam gelecek" demeyin. o paraya burada 4-5 tane bi tık daha güzel araç alır milleti ubere, uber eats'e yollatırım hiç bişey elime geçmezse aylık 1500-2000£ geçer yahu (meşakketi çok biliyorum, sadece absürtlüğe dikkat çekiyorum)

yani sonuç olarak bu nedir? ne olacak bunun sonunda? hayal meyal 94 krizi zamanında da hatırlıyorum babam anlatırdı araba fiyatları ev fiyatlarıyla kafa kafaya olmuştu bilmem ne. yine benzeri süreçte olduğumuz kesin de aynı şekilde mi patlayacak yine?
0
avatar is back
(08.03.23)
Araç fiyatları vergiden vs bağımsız olarak müthiş saçma bir noktada şu anda. Standart insanın kullanacağı hyundai'lerde bile dolar bazında %50-60 yükseğe satılan bir çok model var. Şu anda bu fiyatlardan araç alanlar durduk yere galerileri zengin ediyor. Vergisel değil pazar kaynaklı bir durum var.

Ben arabaya dolar bazında daha fazla para vermeyi reddediyorum ve almıyorum. Çip krizi muhabbetini kullanıp kısıtlı bir arz yaratarak zengin oluyor birileri. İkinci elde de benzer bir durum var. Konu vergiden bağımsız olarak, arzı kısarak fiyat rekabetini ortadan kaldırmak gibi düşünebilirsin. Talep çok olduğu için de yapmaya devam edebiliyorlar. Yoksa bu arz kıtlığında şubat ayında tüm zamanların en yüksek satışlı şubat ayı gerçekleşti.
0
roket adam
(08.03.23)
vergi düşmediği sürece rakamın düşeceğini sanmıyorum ki ekonomik kriz + deprem ile ekonomimize son çivi çakıldı.

Bence olası senaryo TL'nin hızla değer kaybetmesi ama ev araba fiyatlarının o hızda değişmemesi yani dolar olarak düşmeleri. Ama Türkiye'de inanılmaz bir nüfus/talep var geçmişte bunu hesaba katmadan "1+1 ev o kadar etmez ya", "bu paraya araba almam" diyordum ama sonuç olarak hep ben zararlı çıktım (hiç ev araba alamadım) Mesela sığınmacı etkisini geç, şimdi depremzede etkisi çıktı emlak yine uçuşta. Bir sürü araba pert oldu parası olan yenisini almaya çalışacak. Sigorta para verse bile araba bulunmuyordur eminim. Yani düşmesi için de bir sebep yok gerçekten. Efendilik arayan batıya gitsin burada *** :/

Türkiye'de ilginç bir saadet zinciri var. Ama mesela geçen bakmıştık bizim de bir yurtdışı durumu var, eşimin 5 yıl önce aldığı Polo'yu şimdi satarsak İngiltere'de sanırım sıfırını burada sattığımız fiyata alabiliyoruz :D veya yarısını ayırıp yine iyice bişey de alabiliyoruz. Çok acayip gerçekten.
0
nhk ni youkosu
(08.03.23)
Demişsin ki:

hayal meyal 94 krizi zamanında da hatırlıyorum babam anlatırdı araba fiyatları ev fiyatlarıyla kafa kafaya olmuştu bilmem ne. yine benzeri süreçte olduğumuz kesin de aynı şekilde mi patlayacak yine?



Hazır sahibinden e girmişken ev fiyatlarına da bak, öyle ev ile araba fiyatları aynı falan değil. Kadıköyde deprem yönetmeliğine uygun 4+1 apartman dairesi yaklaşık 1 milyon pound. Aynı şekilde o paraya ingilterede neler neler yaparsın… döviz bazında gelirlerin artması sonrasında düzelecek bu düzen düzelirse.
0
cek
(08.03.23)
sikinti zenginin gitgide daha cok zenginlesmesi, fakirin fakirlesmesi. 70 milyon nufus, kalan 10 milyon nufus icin marabalik yapiyor.

sifir premium araclar avrupadaki muadilinin 2-3 kati fiyata satiliyor ama kimsenin umrunda degil cunku alanlarin ortalama geliri, ortalama bir avrupalinin gelirinin cok cok ustunde. Ayni sekilde ev fiyatlari da umurlarinda degil.

Yaw bizzat tanidigim 1000+ dairesi olan adam var. 10 degil, 100 degil..
Tipik 3. dunya ulkesi problemleri bunlar..

nasil duzelir: vergi kacaginin, hirsizligin ortadan kaldirilip, kademeli olarak OTV'nin indirilmesi lazim. Havuz problemi, alttan kaciran buyuk bir musluk var. O muslugu tikamadan cozemezsin.
0
cooperr
(08.03.23)
insanlardaki eline üç kuruş para geçince hemen araba alma, olan arabayı değiştirme merakı bitmedikçe fiyatlar inmez. insanlar ne zaman türkiye gibi hele hele istanbul gibi toplu taşıma ağının yaygın olduğu bir şehirde araba satın almanın gereksiz olduğunu anlarsa o zaman iner.
bir de yatırım olarak alanlar o da ayrı bir felaket.

temelde artışın sebebi bu arz talep ilişkisi.

burada en masum olan kısım vergiler. kaldı ki araba özel tüketim olduğu için bunlar daha yüksek olmalı ve halk toplu taşımaya özendirilmeli.
0
astronom bey
(08.03.23)
konu sadece vergi değil. araba yurtdışında bir sarf malzeme kullan-at değiştir bir ürün. türkiyede ise sınırlı bütçesi olan insanlar için bir yatırım. bu yüzden kimse yahu bu eskidi ucuza vereyim demiyor.

ikinci faktör alım gücü. türkiyede piyasadaki alıcıların yüzde kaçı fazla düşünmeden sıfır bir opel crossland alıp keyfine bakabiliyor. yüzde kaçı çok sınırlı bir bütçe ile elindeki parayı en iyi değerlendirme derdinde ? %5 - %95 gibi bir orandır muhtemelen.

yurtdışında gelire kıyasla araç ucuz. tahmini 6-8 aylık asgari ücret ile bahsettiğin crossland alınıyordur. üstelik kendini sıkmadan 3-5 yıl kredi imkanları da vardır.

aynı aracın türkiyedeki denkliği 87.5 aylık asgari ücret. krediyle almak istesen enflasyon nedeniyle 3 araba parası ödeyeceksin.

sonuçta ne oluyor. ikinci elde iş görecek araçlara talep patlıyor. burada da gelir yüksek olsa bahsettiğin araçların kimse yüzüne bakmazdı. bizler de o araçları hadi 2.5k sterlin olmasın ama 5-6k sterline alıyor olurduk.
0
orpheus
(09.03.23)
Ben araba konusunun bir süre sonra normalleşeceğini düşünüyorum. Yani vergiler normalleşecek, ev alamayan "araba alayım bari" kafasından çıkacak. Ama ne zaman olur bilmiyorum.
Yurtdışından bakıp mana aramak kolay değil buna, biz kendimize 1 araba alırken devlete 3 araba alıyoruz. Bunun üzerine KDVsi şusu busu. Makul değil.
0
SiyamkedisiZorro
(09.03.23)
(1)

javascript -variable ve array

panamera
Selamlar,Bir Türkçe sitedeki navigation bar item'larını ingilizceye çeviriyorum ve ingilizce sayfalara link veriyorum her biri için. javascript'e daha yeni başladım. deney yanıla bir şeyler yapmaya çalışıyorum. en son istediğimi yaptım gibi ama bu sefer de çok fazla menu-item olduğu için aşağıdaki g
Selamlar,
Bir Türkçe sitedeki navigation bar item'larını ingilizceye çeviriyorum ve ingilizce sayfalara link veriyorum her biri için. javascript'e daha yeni başladım. deney yanıla bir şeyler yapmaya çalışıyorum. en son istediğimi yaptım gibi ama bu sefer de çok fazla menu-item olduğu için aşağıdaki gibi uzun bir kod satırı oluştu, bu da efektif olmayacak. en azından variable'ları array'e dönüştürebilir miyiz?

mevcut kodum şöyle:
----------------------------------------------
var menuItem = document.querySelector(".main-menu");
var link1 = menuItem.getElementsByTagName("a")[0];
var link2 = menuItem.getElementsByTagName("a")[1];
var link3 = menuItem.getElementsByTagName("a")[2];
---
---
var link80 = menuItem.getElementsByTagName("a")[79];

sonra her bir item'ın ismini ve link'ini değiştiriyorum;

link2.innerHTML = "Home";
link2.href = "xyz1";

link3.innerHTML = "Management";
link3.href = "xyz2";

---
---

link79.innerHTML = "xyz";
link79.href = "xyz79";

Umarım anlatabilmişimdir. Alternatif önerileriniz varsa da beklerim.
İyi akşamlar
0
panamera
(08.03.23)
const menuItem = document.querySelector(".main-menu");
const links = menuItem.getElementsByTagName("a");

const menuContents = [{name: "Home", href: "xyz1"}, {name: "Management", href: "xyz2"}, ..., {name: "xyz", href: "xyz79"}];

for (let i = 0; i < links.length; i++) {
links[i].innerHTML = menuContents[i].name;
links[i].href = menuContents[i].href;
}
0
lemmiwinks
(08.03.23)
(8)

İkinci el araç alırken plaka değiştiriyor musunuz?

ditu
Farklı bir şehirden araç alıyorsanız plaka değiştirmeye gerek duyuyor musunuz? Avantajları veya dezavantajları nelerdir? teşekkürler
Farklı bir şehirden araç alıyorsanız plaka değiştirmeye gerek duyuyor musunuz? Avantajları veya dezavantajları nelerdir? teşekkürler
0
ditu
(08.03.23)
özel plaka almıyorsanız belli harfler rakamlar vs. gerek yok. aracın hasar geçmişini göstermesi açısından da kolaylık sağlar. gerek de yok bence ayrıca. çok abzürt bir plaka değilse kalsın bence.
0
erty_ksk
(08.03.23)
değiştiririm. memleketimin plakasını taşımayı seviyorum.
0
jelly bear
(08.03.23)
dertli yerlerin plakası ise her türlü değiştirin. mesela izmir'de oturup konya ve ötesi plakalı bir araçla gezerseniz çevirmelere daha çok girersiniz. otuz yıldır tecrübeyle sabittir.
0
alperz
(08.03.23)
değiştirmedim 06 kaldı, iyi oldu herkes yol veriyor bu kesin kötü şofördür diye :)
0
tiny penny
(08.03.23)
izmir plakalı öyle pek modifiyeci tayfanın sevmediği, düz bir araç aldım, değiştirmedim. iyi kötü şoför muamelesi açısından pek fark etmedi ya da ben bir dezavantaj fark etmedim, 4-5 yıldır istanbul'da kullanıyorum.
ama küçük yerde araç ne kadar sakin de olsa plaka başka bir büyükşehire ait olunca çevirmelerde daha çok durduruluyor, şimdiye kadar tecrübem bu yönde.
0
gkhncnzdgn
(08.03.23)
35 plakalı araç almıştım "izmir güzeli" dedim, kaldı.
0
baldan kaymak
(08.03.23)
geçenlerde 3 araba tekirdağ'da bir yere gidiyorduk, öndeki 34 çevirmeye girdi, ben 59 geçtim, arkadaki 06 yine çevirmeye girdi :)
0
delidir yakalayin
(08.03.23)
Kendi sehrinizin girişinde- çıkışında çok durdurulmak dışında pek bir dezavantajı yok bence
0
olaylar olaylar
(08.03.23)
(5)

toplu taşımada terleme sorunu (istanbul)

stationary traveller
selamlar, istanbul'daki toplu taşımalardaki sıcaklık sorunu hakkında ne düşünüyorsunuz? şuursuzca klima kullanılıyor. zaten yoğun hatlarda insan kalabalığından otobüsün içerisi sıcak oluyor, bir de üzerine klima açılınca tam cümbüşe dönüyor ortam. alınlarından terler akıp cam açmayan veya klimayı ka
selamlar, istanbul'daki toplu taşımalardaki sıcaklık sorunu hakkında ne düşünüyorsunuz? şuursuzca klima kullanılıyor. zaten yoğun hatlarda insan kalabalığından otobüsün içerisi sıcak oluyor, bir de üzerine klima açılınca tam cümbüşe dönüyor ortam. alınlarından terler akıp cam açmayan veya klimayı kapattırmayan insanlar var hep.
0
stationary traveller
(08.03.23)
klima açılınca daha serin olmuyor mu? o kadar insanın bir araya gelmesiyle oluşan ter kokusu ve ortam sıcaklığı beni daha çok terleriyor işin doğrusu.
0
anti-kahraman
(08.03.23)
@anti-kahraman
klima ısıtma modunda açılıyor.

benim daha çok şaşırdığım o ortamda önü kapalı mont ve bere ile durduğu halde gram terlemeyen insanlar. aklım ermiyor onlara.
işe bisikletle gelip giderek bu beladan kurtuldum. sonrasında işyerim yürüme mesafesine taşındı zaten.
0
lazpalle
(08.03.23)
içerir girerken kolay gelsin, klimayı kapatabilir misiniz
0
mantık
(08.03.23)
Katılıyorum cok sıcak ve kışın hasta ediyor insanı soguktan sıcağa geçmek
0
Ladymermaid
(08.03.23)
Ben sizin zıddınız olan o kişilerdenim, üşüyorum. İnsanların geneli havalar serinken üşür. Havalar da şu aralar serin.

Sıcaklık sorunu yok bence, soğukluk sorunu var.
0
akhenaten
(09.03.23)
(2)

Oyun Laptopu önerisi ve ekran kartı sorusu

nundu
Max 40-45k bandında, şöyle nvidia rtx3070li, güncel i7 işlemcili, mümkünse 1 tb harddiskli ve geniş ekranlı bir laptop önerebilir misiniz? Mesela bunları yapıp şu an kullandığımdan daha küçük ekranlı (16,1 inch şu anki) olan ya da ekran kartı 3060 olanlar var ama hepsini sağlayan bulamadım bir türlü
Max 40-45k bandında, şöyle nvidia rtx3070li, güncel i7 işlemcili, mümkünse 1 tb harddiskli ve geniş ekranlı bir laptop önerebilir misiniz? Mesela bunları yapıp şu an kullandığımdan daha küçük ekranlı (16,1 inch şu anki) olan ya da ekran kartı 3060 olanlar var ama hepsini sağlayan bulamadım bir türlü. Ha bi de olmazsa olmazı klavyesinde numerik tuşlar olması lazım. Asla üstteki sayı tuşlarını kullanamıyorum bi şey yazarken.

ya da mesela 25k civarına 3060'lı hp victus laptoplar var, 3060 ile 3070 arasında bu kadar fiyat farkına değecek performans farkı var mı? Şimdiki laptopum da hp pavilion oyun laptopu 1,5 senelik, 1660ti var ekran kartı olarak. Bunu kardeşime vereceğim laptopu bozulduğu için kendime yenisini alacağım. Evet ona direkt daha ucuz da alabilirim ama şöyle yeni ekran kartlı dlss falan destekleyen bi laptopa da heves ettim. Bi de dolar bayadır sabit yakında artarsa bi müddet bilgisayar alınmaz gibi...
0
nundu
(08.03.23)
www.gamegaraj.com

ram 16gb a çekilirse 46k oluyor. rtx 4070 için baya iyi fiyat
0
ananiyimioguz
(08.03.23)
ben 3060'lı şu bilgisayarı aldım, ayrıca içine 2tb ssd daha ekledim.

www.gpnteknoloji.com

3070'li olarak şu cihazı gördüm:
www.amazon.com.tr

bir de asus var rtx4050 ekran kartlı (ancak numerik klavyesi yok):
www.gpnteknoloji.com

ssdler 512gb ama bu tip laptoplarda genellikle 2. bir disk yuvası oluyor. oraya ilave hdd takılabilir.
0
Copernic
(09.03.23)
(6)

sizin için küçük benim için büyük bir sorun

bugisme
evet başlıkta da özetlediğim gibi, canım çok sıkkın, çeşitli antidepresanlar kullanıyorum, büyük bir motivasyon düşükşüğü yaşıyorum.2014 yılında girdiğim yüksek lisanstan 2018 yılında şehir değiştirmem ve evliliğim sebebiyle tez dönemindeyken ilişiğim kesildi, sonrasında yıllar sonra afla geri dönm
evet başlıkta da özetlediğim gibi, canım çok sıkkın, çeşitli antidepresanlar kullanıyorum, büyük bir motivasyon düşükşüğü yaşıyorum.

2014 yılında girdiğim yüksek lisanstan 2018 yılında şehir değiştirmem ve evliliğim sebebiyle tez dönemindeyken ilişiğim kesildi, sonrasında yıllar sonra afla geri dönmeye karar verdim. sadece tezimi yazıp şu sürüncemeden kurtulmak istiyorum. Ailem, arkadaşlarımın sürekli “ne oldu senin tez işi?” sorularından artık bunaldım. Artık çocuğum da var ve zaman yönetimini de başaramıyorum. Yeni bir danışmanım var ama çok ilgili birisi değil gibi, ara sıra whatsaptan yazışıyoruz. benden çaba bekliyor, konu bulmamı bekliyor ama geçen dönemi de boş geçirip çöpe attım, Aslında gözümde büyütüyorum farkındayım ama dedim ya ruh halim iyi değil, şimdi çalışma bahanesi ile bir kafedeyim ve burada takılıyorum.

zamanla bilimsel konu arama yöntemlerini de unuttum. bana eğitim yönetimi adına yabancı kaynaklı veritabanı/ websitesi/ dergi veya konu önerisinde bulunup beni bu yükten kurtulmama yardım eder misiniz? tuttuğumu koparacağımı biliyorum ama bir gaz lazım, bana bir dürtü lazım bana bir el uzatan lazım, düşenin halinden düşen anlar gerçekten trollük yapmıyorum canım çok sıkkın, şu konuyu bulsam yardıracağım ama kaldım öyle :(
0
bugisme
(08.03.23)
Bu kadar sıkıntı yapacağına yüksek lisans yapma? Antidepresanlara başlamana, bir sürü buhranlar yaşamana değecek bir şey değil. Belli ki istemiyorsun da zaten, ne gerek var?
0
roket adam
(08.03.23)
yapmam benim hayat sıtandardımı bir nebze yükseltecek, dersleri vermişken burada noktalamak kendimden nefret ediyorum davranışı olacak.
0
🌸bugisme
(08.03.23)
Master tezinde daha önce çalışılmış bir konu çalışılabilir. Olabildiğince basit düşün. Bilimsel bir hedefin yoksa tezsiz yüksek lisans yapmalıydın.

Evlenmişsin, şehir değiştirmişsin, ne yapacağını bilmiyorsun...masterın bedava olmasının sonuçları bunlar.
0
scholar
(08.03.23)
Konuyu kendin belirlersen daha şevkle çalışacağını düşünüyorum. Yani başkasının belirleyeceği, bölümünle ve ilgi alanlarınla alakasız saçma sapan bir konuya ne kadar adapte olabililirsin ki?

Çok kasmadan, rahat çalışabileceğin ve en önemlisi ilgini çeken, merakını cezbeden bir konu bulman en iyisi olacaktır. Bir süre sonra tez yazdığını bile unutup kendi merakını tatmin edersin.

İnsanların ne sorduğuna ve ne dediğine de takılma. Onlar susmaz... Tezi bitirsen yüksek lisanstan mezun olsan bu sefer de "Ee ne işine yarayacak şimdi bu?" derler. Kisacası derler de derler... Eğer çok rahatsïz olursan böyle bir durumda konunun odağını onlara çevir. Kafalarını kurcalayacak, kendileri ile ilgili bir soru sor.

Ya da daha iyisi soru soran bir kadınsa "Sen biraz kilo mu aldın son zamanlarda?" de. Ondan sonra bir süre başka bir şey düşünemeyecektir. :D
0
anaphylacticshock
(08.03.23)
"yapmam benim hayat sıtandardımı bir nebze yükseltecek"
maddi bir karkı sağlamayacaksa ve zamanın da yoksa
bir sonraki affı da bekleyebilirsin
0
mantık
(08.03.23)
konu ne yazarsan belki benzer konu uzerine yuksek yapmis, ya da o konuyla alakali sektorde calisan arkadaslar yardimci olabilir.

sana "bir konu bul" diyen tez danismani olmaz, danismanin zaten kafasinda bir plan, bazi ilgi alanlari falan olmasi lazim..

yuksek yapmanin hayat standardini yukselttigine ben sahit olmadim bu arada, uyarayim..gelir olarak katkisi sifir olur, kartvizitte guzel duruyor o kadar.
0
cooperr
(08.03.23)
(8)

İthal pirinçler?

Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
Geçen gün markette dolaşırken baktım Yayla'nın 2,5 kiloluk pirinci var ve diğer ürünlerine göre %20-30 falan daha ucuz, ucuz bir şey görünce keriz gibi hemen fazla fazla alma eğilimine girdim ama sonra baktım ithal pirinçmiş menşei de Amerika, Amerika ibaresini görünce keriz mode'um tekrar aktif hal
Geçen gün markette dolaşırken baktım Yayla'nın 2,5 kiloluk pirinci var ve diğer ürünlerine göre %20-30 falan daha ucuz, ucuz bir şey görünce keriz gibi hemen fazla fazla alma eğilimine girdim ama sonra baktım ithal pirinçmiş menşei de Amerika, Amerika ibaresini görünce keriz mode'um tekrar aktif hale geldi hemen yine fazla fazla alayım dedim Amerika neticede gelişmiş ülke dedim ama sonra dedim ki ulan bu Amerika ibaresi kıtayı da belirtiyor olabilir, misal pirinç Bolivya'dan Peru'dan geliyor olsa ona da Amerika yazabilirler teknik olarak ve kimse de sen niye böyle yazıyon olm demez, alsam mı almasam mı git gelleri yaşarken almadan çıktım, sonra acaba alsa mıydım diye düşündüm ama bir şeyin hem ithal hem de ucuz olması beni ikirciklendirdi doğrusu. Nedir şimdi bunun gerçeği almamakla iyi mi ettim kötü mü, nedir? Teşekkür ederim.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(08.03.23)
Sürümden kazanıyordur abi. Amerika diyince de ABD'yi kastetmişlerdir.

Ben de dikkat etmeye çalışıyorum bakliyat alırken yerli olsun vatandaş kazansın diye ama dediğin gibi Osmancık'tan İstanbul'a gelen ürün 10 bin km öteden gelenden %30 daha pahalı olunca başlarım öyle işe diyerek ucuzunu aldığım da çok oldu.

Bir de son zamanlarda markalar iyice bokunu çıkardı bu menşei işinin. Bazısı yurtdışından getirip Türkiye'de paketlettirdiği için Türkiye yazıyor ama ürün burada hiç yetişmeyen bir şey misal. Bazısı ise işi ileri götürüp hiç yazmıyor normalde cezayı yiyip paşa paşa eklemesi lazım ama Ticaret Bakanlığı'nın çalışma şekli ve uygulamaları malum.
0
chicha_v2
(08.03.23)
kullandım bir sıkıntısını görmedim. çok kullanan vardır.
0
jelly bear
(08.03.23)
Almadan çıkarken de "almamakla kesin kerizlik yaptım he" diye de içimden geçirdim yeminle keşke alsaydım. Bir de Hindistan'dan gelen vardı mesela ulan dedim Hindistan'dan gelen pirinç de yenmez kesin ishal oluruz falan dedim onu da alamdım ama sonra Hindistan'dan gelen basmatileri yediğim aklıma geldi şimdi ona da üzüldüm. Verdiğimiz bir tane doğru karar yok.
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(08.03.23)
Amerika'da öyle iyi pirinç olacağını çok sanmıyorum. Yani tabii ki alınırdı yenirdi de öyle ah vah edilecek bir şey değildir herhalde. Ama Hindistan iyidir, o kaçmış olabilir :)
0
giovanne
(08.03.23)
Abi benim aklıma asıl takılan konu şu: Bunlar neden ucuz? Yani benim baktığım ürün şu: www.a101.com.tr 2,5 değilmiş bu arada 2 kiloymuş gfgkf ve üretim yeri ABD'ymiş pakette Amerika yazıyordu sadece ama olsun yine ucuz şu an 45 liraya satılıyor bu A101'DE ama mesela Yayla'nın 2 kiloluk Osmancık pirinci 100 lira civarı, yani dışarıdan gelince daha pahalı olması lazım bu ucuz, ithallerin hepsi öyle. Bim'de de Hindistan'dan gelen 2,5 VE 5 kiloluk pirinçler var o da baya ucuz. Niye böyle oluyor sadece aradaki aracıların marifeti mi bu?
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(08.03.23)
daha "bilinçli", makineye dayalı geniş ölçekli tarım yapılıyorsa daha ucuz olabilir, neden olmasın? devlet politikaları gereği sübvansiyon vs vardır.
0
co2s2
(08.03.23)
hocam o pirincin türü bizim pirinçlerden farklı yakından incelersen ince uzun, verimi daha yüksek olabilir

bir de bizim pirinçleri pişirirken 1e 1.5 oranda su katıyoruz, bu ithal pirinçlere eklenen su oranı da farklı, arkasında yazıyordu, lapa lapa da olmuyor
0
freebird5406_2
(08.03.23)
freebird aynen öyle evet, ilk baktığımda basmati sandım hatta bir an heyecan bile yaptım, daha önce bilmeden alıp kullanmıştım bizim pirinçlerden baya farklı yapı olarak su çekmiyor şişmiyor, misal baldo 2 katına çıkarken bu neredeyse çiğ haliyle aynı gibi. Yani ben antrenman yemeği için yiyorum benim için daha iyi fazla şişmemesi su çekmemesi, şimdi daha çok yükseldim bu pirince akşam çıkıp alayım 2-3 paket.
0
🌸Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(08.03.23)
(3)

Göçük tamiri ankara

primetime
Selamlar dostlar. Ankara'da şöyle işinde harikalar yaratan, esaslı bir göçük tamircisi var mıdır önerebileceğiniz? Teşekkürler şimdiden
Selamlar dostlar. Ankara'da şöyle işinde harikalar yaratan, esaslı bir göçük tamircisi var mıdır önerebileceğiniz? Teşekkürler şimdiden
0
primetime
(08.03.23)
Dent teknik Alim usta var şaşmaz'da ben yaptığı işten memnun kaldım zaten tanıdık yonlendirmişti. Ona rağmen ücreti oldukça yüksek işi yaptırmadan önce muhakkak fiyat alın, söylediği zamanda teslim eder, süründürmez.
0
mirty
(08.03.23)
Benim de tanıdık var. İşinde temiz
0
tolgan
(08.03.23)
Ramazan Gülmez, Boyasız Onarım Merkezi
0
ankarakecisi
(09.03.23)
(1)

Kullanılmayan telefonların IMEI kaydı silinecek mi?

anaphylacticshock
Arkadaşlar Merhaba, Biliyorsunuz 1 yıl boyunca kullanılmayan telefonların IMEI kayıtları silinecek deniliyordu. Bu kanun yürürlüğe girdi mi? Girmediyse ne zaman girecek?Telefonun IMEI kapandı mı nasıl anlayabiliriz? E devletten IMEI sorgulama yaptım ama IMEI aktif mi yoksa kaydı iptal mi edilmiş anl
Arkadaşlar Merhaba,

Biliyorsunuz 1 yıl boyunca kullanılmayan telefonların IMEI kayıtları silinecek deniliyordu.

Bu kanun yürürlüğe girdi mi? Girmediyse ne zaman girecek?

Telefonun IMEI kapandı mı nasıl anlayabiliriz? E devletten IMEI sorgulama yaptım ama IMEI aktif mi yoksa kaydı iptal mi edilmiş anlamadım.

E devlette 7 yıl boyunca kullanılmayan telefonların IMEI'leri iptal edildiyse açtırabilmek için başvuru kısmı var.

Bu süre cidden 7 yıl mı yoksa 1 yıl mı?

1-2 telefoncuya sordum ama onlar da bilmiyorlar. Her kafadan farklı bir ses çıkıyor.

Elimde SAMSUNG TÜRKİYE BAYİİNDEN ALINMIŞ, iç ekranı kırık, 3 yıldır kullanılmayan bir telefon var. Ekranını tamir ettirmek istiyorum ama IMEI'si kapandı mı önce onu öğrenmem lazım. IMEI kapanmış mı diye nereden nasıl kontrol edebilirim? Eğer kapanmış ise nasıl açtırabilirim? Para falan yatırmam gerekir mi?
0
anaphylacticshock
(08.03.23)
Bir bilen yok mu?
0
🌸anaphylacticshock
(08.03.23)
(2)

portfolyo web sitesi açmak istiyorum wix uygun mu?

stationary traveller
selamlar, medya sektörü için portfolyo web sitesi açmak istiyorum. sadece yapılan önceki işler ve iletişim-hakkında sayfaları olacak. wix'in vip üyelik paketi iş görür mü? domain'i satın aldık. başka bir şey satın almama gerek yok sanırım vip paketi alırsam.
selamlar, medya sektörü için portfolyo web sitesi açmak istiyorum. sadece yapılan önceki işler ve iletişim-hakkında sayfaları olacak. wix'in vip üyelik paketi iş görür mü? domain'i satın aldık. başka bir şey satın almama gerek yok sanırım vip paketi alırsam.
0
stationary traveller
(08.03.23)
vip en üst paket sanırım. başka bir şeye gerek olmaması lazım. beğendiğiniz bir şablon seçip devam edin. ilk etapta şablonun size verdiği ile yetinin, sağı solu şöyle olsun böyle olsun diye uğraşmayın. boşa vakit kaybı olur ve genelde sonuç hüsran olur.
0
co2s2
(08.03.23)
portfolio.adobe.com
0
heritage
(08.03.23)

Sınav kitapları ve kırtasiye malzemeleri

curukturpkokusu
Selamlar. Kpss, ales, tyt ayt sınavlarına hazırlanan 2 öğrenciye kitap temin edeceğim. Online kitap alabileceğim, deprem bölgesine gönderi yapan siteler neler var? Yani sınav kitaplarını bolca bulunduran ve uygun fiyatlı olan siteler. Bir miktar da kırtasiye malzemesi alacağım ama avansas dışında kı
Selamlar. Kpss, ales, tyt ayt sınavlarına hazırlanan 2 öğrenciye kitap temin edeceğim. Online kitap alabileceğim, deprem bölgesine gönderi yapan siteler neler var? Yani sınav kitaplarını bolca bulunduran ve uygun fiyatlı olan siteler. Bir miktar da kırtasiye malzemesi alacağım ama avansas dışında kırtasiye sitesi bilmiyorum.
0
curukturpkokusu
(08.03.23)
(1)

Kadıköyde güzel spor salonu

foreignsilhouette
Selam dostlar. Yıllar sonra kendim için iyi bir şey yapayım istiyorum. Önceden ataköy tarafında oturuyordum, sports international'a gidiyordum. Şimdi kadıköye taşındım, ataköydeki sports ayarında bi yer yok sanırım ama sorun da değil. Büyük kompleks bi yer olmasına da gerek yok. Düzenli gideceğim, g
Selam dostlar. Yıllar sonra kendim için iyi bir şey yapayım istiyorum. Önceden ataköy tarafında oturuyordum, sports international'a gidiyordum. Şimdi kadıköye taşındım, ataköydeki sports ayarında bi yer yok sanırım ama sorun da değil. Büyük kompleks bi yer olmasına da gerek yok. Düzenli gideceğim, gidince de "bu nası leş bi yer" falan demeyeceğim, nezih bi yer aramaktayım. Mahalle salonu da olur.

koşu, fitness öncelikli. Sauna, havuz sonralıklı. Sauna olsa güzel olur tabi ama olmasa da olur. Teşekkür ederim şimdiden.
0
foreignsilhouette
(08.03.23)
nautilus'ta sports international var ama nasıl hiç bilmiyorum
0
karsiyakaliyiz
(08.03.23)
(2)

ankara ikea'ya nasıl gidilir?

hooiken
merhaba,aracımız yok, tamamen ankara cahiliyim :)çayyolu koru'da ev tuttuk, oradan metro ile nereye geçip gidebilirim?
merhaba,

aracımız yok, tamamen ankara cahiliyim :)

çayyolu koru'da ev tuttuk, oradan metro ile nereye geçip gidebilirim?
0
hooiken
(08.03.23)
metro ile kızılay oradan da ikea için kalkan egolara (Ege mahallesi egoları 340/341 numara) binmeniz lazım.
0
giovanne
(08.03.23)
iki lokasyon arası çok ters, sırf gezmiş olmak için gidecekseniz tamam ama eve bişeyler alırım diye gidiyorsanız problem olur.
0
mirty
(08.03.23)
(1)

çadır sorusu

cosmicgadin
kullanıp memnun kaldığınız tek kişilik çadır var mı? biraz 4 mevsim gibi.
kullanıp memnun kaldığınız tek kişilik çadır var mı? biraz 4 mevsim gibi.
0
cosmicgadin
(08.03.23)
Şudur.
www.decathlon.com.tr

İyi bir şey istiyorsan fresh&balack'den şaşma.
Kaç kişilik arıyorsan bir kişi fazlasını almalısın.
Bu çadır 3 mevsim götürür.
Fiyat fazlaysa ikinci eli bulunabilir.
4 mevsim deyince kullanılışlılık da fiyat da sorunlu olur.
0
Mirket
(08.03.23)
(2)

Arkeoloji hediye

dorian greyfurt
Arkeoloji ve sanat tarihi çift anadal yapan kuzenimin kızı var. Çocuğum gibidir. Nasıl bir hediye güzel olur? 22 yaşında.
Arkeoloji ve sanat tarihi çift anadal yapan kuzenimin kızı var. Çocuğum gibidir. Nasıl bir hediye güzel olur? 22 yaşında.
0
dorian greyfurt
(08.03.23)
Ben iki eğitimlerine katıldım, çok şey öğrendim ve çok keyif aldım. İlla burdan almanız gerekmiyor, böyle şahane online eğitimler var.

tilkisanat.com

Bir de İstanbul'da mısınız bilmiyorum ama tarihi semtlerde günlük yürüyüş turları oluyor. ben ara ara iş seyahati için istanbul'a geldiğimde katılıyorum. çok keyifli geçiyor.

www.festtravel.com
0
Phoebe
(08.03.23)
Aktif şekilde kazıya katılıyorsa ve işlevsel bir hediye istiyorsanız giyim, aksesuar anlamında her türlü trekking ütünü uygun. Matarasından tutun güneş koruyucu aparatlara kadar. Hepsi olur. Şu stanley termoslar bu ara çok moda mesela, ancak genelden farklı olarak yeğeninizin gerçekten işine yarar. Bunun dışında arazide giyebileceği özellikle ince keten giysiler alabilirsiniz.

Mezun olduktan sonra bireysel olarak kazılara katılmaya devam ederse mala seti alabilirsiniz, gerçi bu biraz pahalı olabilir, ama çok iyi bir seçim olur. Evet, arkeologlar için çeşitli özelliklerde set şeklinde malalar var, çok hayati. Ama mezun olmadan almayın, ofiste işe yeni başlamış birine müdür kalemi hediye etmek gibi bir şey olur.

Eğitim anlamında temel başvuru kitaplarından alabilirsiniz ancak hangi kitaplar olacağı yeğeninizin hangi arkeoloji alanında okuduğuna göre değişir. Türkiye'de 3 ana arkeoloji dalı da var.

Doğrudan arkeolojiyle ilgili olabilecek bunlar var aklıma gelen.
0
akhenaten
(08.03.23)
(6)

duygusal yeme bozukluğu

kondansator
hayatımın büyük bir döneminde kilo problemim oldu. yakın zamanda yine 1 2 aylık bir diyet ile güzel kilo verdim. yılbaşı sonrasında bozdum. artık diyet ile çözülemeyeceğini düşünmeye başladım, ciddi anlamda kendimi kontrol edemiyorum. şurada 2 gündür yine dikkat etmeye başladım ama ne kadar gidecek
hayatımın büyük bir döneminde kilo problemim oldu. yakın zamanda yine 1 2 aylık bir diyet ile güzel kilo verdim. yılbaşı sonrasında bozdum. artık diyet ile çözülemeyeceğini düşünmeye başladım, ciddi anlamda kendimi kontrol edemiyorum. şurada 2 gündür yine dikkat etmeye başladım ama ne kadar gidecek meçhul. bu konuda daha önce bir uzmana danışan, psikolojik yardım alan oldu mu? duygusal yeme bozukluğu vb videolarda uzmanları izliyorum ama dikkate alınacak net bir bilgi de paylaşmıyorlar
0
kondansator
(08.03.23)
Çapa psikiatride böyle bir birim vardı diye hatırlıyorum.
0
Mirket
(08.03.23)
Bir de çok kalori kısıyorsanız ya da karbonhidrat kısmak yerine kalori kısıtına gidiyorsanız o zaman vücutta salgılanan hormonlar dolayısı ile vücut kilo vermeye, verse de geri almaya müsait oluyor. Bunu da dikkate almanızı öneririm. Kendinizi kontrol etmeniz yalnızca iradesizlik ile alakalı, duygusal yeme ile alakalı olmayabiliyor. Ama hormanal sisteminizi gözeterek diyet yapıyorsanız o zaman bir yorum yapamayacağım.
0
zimbirik
(08.03.23)
@terapidefteri
instagram'da cok yetkin bir terapist ve zaman zaman duygusal yeme bozuklugu uzerine seminer duzenliyor, takip edip birine katilabilirsiniz. ayrica sanirim artik bu konuda daha fazla bilinclendigi icin insanlar, daha cok seminer var.
0
kassiopeia
(08.03.23)
ben de benzer şeyleri yaşıyorum. bu alanda çalışan terapistlere de gittim, atölyelere de katıldım ve hiç faydası olmadı bana. teorik olarak neden kaynaklandığını, yöntemleri (mindfulness, act/bdt) biliyorum, aşinayım ama dürtüsel olarak üstesinden gelmek yine ve yine zor oluyor.

neyse, bi kitap önermeye geldim. (konuyla alakalı birçok kitap da var bu arada, son yıllarda türkçe’ye de bolca çevrildi, psikonet ve nobel yayınları özellikle bu konuda kitaplar çıkartıyor). benim önerim duygusal açlık, yazar: doreen virtue’yü okuyun.
0
deartheodosia
(08.03.23)
Meltem Pırıl Şenol ile calistim, kesinlikle oneriyorum. Instagram'dan postlarina goz atabilirsiniz, spotify'da podcasti de var eyvah diyetim bozuldu diye. Hem konunun uzmani hem de muthis bir insan.
0
logic
(08.03.23)
Ben de zimbirik gibi düşünüyorum hatta sorununun kesin olarak 1-2 ay süren şok diyetler olduğuna yemin edebilirim, muhtemelen 800-1000 kalorilik düşük kalorili diyetler yapıp kilo verip sonra rebound etkisiyle daha fazlasını geri alıyorsun, duygusal yeme bozukluğu muhtemelen çok farklı bir şeydir. Sağlıklı bir diyet, kiloya göre değişir ama minimum 6 ay 1 senelik bir sürece yayılmalı, birkaç ayda verdiğin kiloyu her zaman geri alırsın, çünkü sistem her zaman "yağ tutma" eğilimindedir ve kısa zamanda verdiğin kiloyu kısa zamanda sana aldırmak için her şeyi yapar ve alırsın da, bundan kaçamazsın, bu bir yeme bozukluğu değildir hayatın doğal akışıdır. Halbuki kilo verme işini uzun vadeye yayıp amiyane tabirle sistemi kilo verdiğine uyandırmadan kilo versen bunları yaşamazsın. Ben hızlı kilo vermek istediğimde bile 2000-2200 arası kaloriyle diyete başlıyorum öyle söyleyeyim, uzun sürece yayacaksam 2500 kaloriyle başlayıp küçük küçük kalori düşürüyorum, oradan bi çıkarım yap işte.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(08.03.23)
(1)

sosyal medya resim-video paylaşımları

duyurukullanıcısı
ya mesela bir video paylaşıcan, instagram dik istiyor ama cover fotosunu kare istiyor, youtube yatay istiyor, facebook da istediğin gibi koy diyor.mesela tek bir video için baya 8-10 tane ayrı görsel hazırlaman gerekiyorbunun kolay bir yolu var mı?
ya mesela bir video paylaşıcan, instagram dik istiyor ama cover fotosunu kare istiyor, youtube yatay istiyor, facebook da istediğin gibi koy diyor.

mesela tek bir video için baya 8-10 tane ayrı görsel hazırlaman gerekiyor

bunun kolay bir yolu var mı?
0
duyurukullanıcısı
(08.03.23)
Var, tasarımı yaparken yatay bile olsa, kare bir alan oluşturabilirsin.
böylece tek tasarım yapman yeter.

XABY
XABY

Bu bir dikdörtgen. Ama ab ab kısımları bir kare.
Youtube'a koyduğunda tamamı görünecek.
Instagram'a koyduğunda X ve y işaretli kısımlar gidecek ab ab olan yer gözükecek.

Sen tasarımın ana öğelerini, mesela başlık, logo, metinler vb bu kare alana oturtursan, XY olan yerlere "görünmese de dert olmayacak" şeyleri eklersen sorun çözülür. Bu bir fotoğraf olduğunda da fotoğrafın ana öğesini kareye denk gelecek şekilde kadrajlarsın çözülür.

Atıyorum bir youtube görselinin başlığı tam ortada olur, kenarlarda desenler yer alır sadece.
0
anten
(08.03.23)

Izmirde tca uygulayan dermatolog

lost aci soyler
Merhaba derin akne izleri tedavisinde izmirde onerebileceginiz bir dermatolog mevcut mudur. Özellikle tca uygulamasi için
Merhaba derin akne izleri tedavisinde izmirde onerebileceginiz bir dermatolog mevcut mudur. Özellikle tca uygulamasi için
0
lost aci soyler
(08.03.23)
(6)

çadır yetmiyor mevzuu

tantavizisyon
tüm kyk yurtları + kruvazörler yetmiyor mu cidden depremzedeleri konaklatmaya? akrabasının yanına gidenleri, bi şekilde kiraya çıkanları da saymıyoruz. ya da bir şeyi kaçırıyor olabilirim çok cahil olduğumdan, şubat ayı episode'u tümden askerde geçince hala yetişemedim trajedinin boyutuna.
tüm kyk yurtları + kruvazörler yetmiyor mu cidden depremzedeleri konaklatmaya? akrabasının yanına gidenleri, bi şekilde kiraya çıkanları da saymıyoruz. ya da bir şeyi kaçırıyor olabilirim çok cahil olduğumdan, şubat ayı episode'u tümden askerde geçince hala yetişemedim trajedinin boyutuna.
0
tantavizisyon
(08.03.23)
13.5 milyon insanın etkilendiği bir deprem. demek ki yetmiyor. bölge nüfusu çok fazla.
0
jelly bear
(08.03.23)
Hocam o bölgelerde tarım ve hayvancılık da yaygın. Sistem çadırkentler kurup insanları oraya yerleştirmek üzerine kurulu ancak birçok kişi tarlasını, hayvanlarını bırakıp gidemiyor. Dolayısıyla yaşadıkları yere çadırlar kurulması gerekiyor. Bu da bir çeşit yetersizlik.
0
giovanne
(08.03.23)
Dün Samandağ Belediye Başkanı KRT'de 'Yeterli çadır gelmiyor, çadır ihtiyacı var.' dedi.
'Tuvalet' dedi.
'Banyo' dedi.
Yetiş artık. Olay bu boyutta.
0
Mirket
(08.03.23)
10 tane şehir etkilendi nasıl yetsin ki.
Daha 2 gün önce engelli bir kız için çadır arıyorlardı elden ele duyurarak ihh ile çadır gönderttik, birisi hasta tuvaletini yolladı evinden.
0
cilekli pasta
(08.03.23)
tüm kyk yurtları depremzedelere verilmedi. hadi verildi desek bile kyk'nın yurt yatak kapasitesi zaten 800 bin civarı.
ayrıca yıkılan, yıkılmak üzere olan bi taraf orta hasarlı, az hasarlı milyonlarca ev var ki hasarsız olsa bile insanlar korkudan evlerine giremiyor. o kadar insana ne yurt yeter ne çadır.
0
halanne
(08.03.23)
en büyük sebebi politik.

kağıt üzerinde altyapı sebebiyle sadece çadırkentlere yönlendirilme yapılıyor.
samandağ'da 30 kişinin kaldığı seranın haberi vardı mesela. insanlar terk edemez.
nurdağı'nda hayvancılık yapan dayım mesela, o da orayı bırakıp gidemiyor.
hayvancılık yapanları ayrı listeye alıyorlar ama öncelik çadırkente gelenler. bi ara veririz deyip duruyorlar.

onun dışında çadırkentler berbat. altyapı bahanesi dedikleri yerde tuvalet yok. dayımlar en azından bi köşeye kendileri kazma kürek ve battaniyeden duvarlarla tuvalet yaptı.
altyapı leş. şimdilik tek artısı elektrik var nurdağındaki çadırkentlerde.

samandağ antakya defne gibi yerlerdeki çadırkentler el kaide'nin öz kardeşi ihh gibi grupların elinde. sınırın 5 km ötesinde alevi katleden örgütler bunlar. insanlar tabii ki bunların yanına da gitmek istemiyor.

sıra samandağ'a gelene kadar çadırları akp'li büyükşehirler topluyor zaten. derneklerin partilerin bizzat getirdiği çadırlar olmasa iş zor.
0
patronaj1
(08.03.23)
(9)

yoğun suçluluk hissi

denizzz
deprem bölgesine gidip insanlara yardımcı olmadığım için müthiş bir suçluluk hissediyorum. hafta sonu ile birleştirip iş yerimden de birkaç gün izin alıp 5-6 gün için gitme şansım var ama ben bunu yapamıyorum. Yapamama sebeplerim de "üşüyeceğim", "tuvalet bulamayacağım", "belki uyuyacak yer bile bul
deprem bölgesine gidip insanlara yardımcı olmadığım için müthiş bir suçluluk hissediyorum. hafta sonu ile birleştirip iş yerimden de birkaç gün izin alıp 5-6 gün için gitme şansım var ama ben bunu yapamıyorum. Yapamama sebeplerim de "üşüyeceğim", "tuvalet bulamayacağım", "belki uyuyacak yer bile bulamayacağım" gibi kaygılar. zaten esas bana kendimi kötü hissettiren de bu kaygılarım. insanlar orada günlerdir ne çileler çekerken ben kendi rahatımı düşünmeyi bırakamıyorum. şunu da görüyorum, günlük hayatta rahatı benden çok daha yerinde olan binlerce insan gitti oraya. bakıyorum aralarında oyuncular, akademisyenler vs var ve haftalardır o koşullarda yaşıyorlar. böyle örnekleri görünce daha da yerin dibine girecek gibi oluyorum, yani diyorum ki kendime "3-5 gün rahat uyuyamayacaksın diye, düzenin birkaç gün bozulacak diye oturduğun yerde oturuyorsun, ne bencil insansın sen".

var mı benim gibi hisseden? ya da baştan gözünde büyütüp sonra oralara gidip insanlara yardımcı oldukça biraz kendine gelen. ya da tamamen dışarıdan bir gözle bakıp yazdıklarımı değerlendirecek, bana yol gösterecek olan? hepinize şimdiden teşekkürler.
0
denizzz
(08.03.23)
Ben öyle düşünmüyorum, buradan giden "sıradan" insanlar da bir süre sonra depremzede gibi oldu orada, ben bunun bir faydası olduğunu sanmıyorum. Ha ekstrem durumlara adapte olacak bir eğitimin becerin vardır o ayrı bir konu ama ben sıradan bir insanın orada yük olacağını düşünüyorum. Ayrıca bahsettiğin oyuncuların akademisyenlerin orada ben depremzedelerle aynı şartları paylaştığını zerre düşünmüyorum. Suçluluk duyması gereken biri varsa o da 3 gün yardım götürmeyen devlet olmalı ya da ne bileyim çadırları daha pahalıya satmak için depoda çadır bekleten Kızılay olmalı, ben neden suçluluk duyayım. Biz yıllarca vergi ödüyorsak başımıza 40 yılda bir bi felaket geldiğinde devlet bize sahip çıksın diye ödüyoruz, ya bireysel bir durum olur kimseyi yanımda aramam kendi başımın çaresine bakarım da böyle toplumsal bir durumda insan devletini arar yanında, eğer halktan insanlar böyle bir durumda vicdan azabı çekiyorsa suçluluk duyuyorsa bu da yine devletin ayıbıdır benim gözümde insanlarının psikolojisini bu duruma getirecek acizlikte hareketleri olmamalı devleti yönetenlerin.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(08.03.23)
Sizin o gördügünüz oraya gitmiş olan ünlüler oyuncular kiraladıkları lüks karavanlarıyla gidiyorlar. Karavanda yatak var tuvalet var duş var. Sen ben gitsek gerçekten bu temel ihtiyaçlardan yoksun kalırız. Hasta düşeriz perişan oluruz. Çünkü orda ki depremzedeler çadırda prefabrikte kalıyor. Bunlar bile çok kısıtlıyken bu temel ihtiyaçları nasıl karşılayacaksın. Ayıp senin benim değil devletin ayıbı. Onun için uzaktan da olsa yapabileceğini yap ve vicdanını rahat bırak
0
limonlu eksi
(08.03.23)
Hocam yardım etmek için oraya gitmenize gerek yok en basitinden arkadaşlarım haftalardır tüyap kongre merkezinde tiny house üretiyor, boyuyor ve temizliyor gönüllü bir şekilde. Madem bir şey yapmak istiyorsunuz siz de başvurun. Tuvalet de var buysa sizi engelleyen şey.
0
ruhen hastayim ben
(08.03.23)
Devletin elini çektigi bir yerde vatandasin bu kadar çirpinmasi bana tuhaf geliyor açikçasi.
0
Avoiding The Puddle
(08.03.23)
2 gün önce samandağ'dan geldim. Eğer bir kurum çatısı altında değil de bireysel olarak gidiyorsanız durum daha da kötü. Birincisi konaklama yapmak için ya kendi çadırınızı götüreceksiniz ( bu ihtimal de çadır kuracağınız yeri bulmak gbi bir sorun ortaya çıkıyor ) ya da 300-400 kişinin yanyana yattığı sahra çadırlarında konaklayacaksınız.

Duş yok, yani var da yok, 400 kişinin kullandığı prefabrik duş ve tuvaletler var. Yemek konusu sıkıntı, ya aş evinin önünde sıra bekleyeceksiniz, ya da yanınızda götürdüklerinizi yiyeceksiniz.

Yani aslında işin türkçesi, temizlik ve hijyen ile ilgili ortalama bir hassasiyete sahipseniz orada insanlara faydalı olabilme imkanınız sıfır. Benim gibi pislik içinde günlerce yaşayabilecek bir yapıya sahipseniz zaten her şartta hayatta kalırsınız.

Sağlık personeliyseniz orada çok faydanız dokunur insanlara, onun haricinde koli taşıma, kıyafet dağıtma vsvs işler zaten kurumların personelleri tarafından yapılıyor.

Yani sözün özü, üşüyeceksiniz, tuvalet bulamayacaksınız, uyuyamayacaksınız, o sebeple desteğinizi uzaktan sağlamanız daha iyi olur, hiç suçluluk hissi duymayın.
0
ebeş
(08.03.23)
hiç hissetmiyorum açıkçası, vergimi vermişim bağışımı yapmışım, enkaz altına da kendim gideceksem neden çalışıyorum bu ülkede. ayrıca arama kurtarma tecrübem yok, orada kalabalık yaparsam daha çok zararım olur oradakilere.
0
roket adam
(08.03.23)
Hak veriyorum size.
Muhakkak vardır sizin gibi düşünen.

Yardıma gidenler de haliyle bizim gibi insan sonuçta kendilerine göre ihtiyaçları olacak ve giderilecek... diye düşünersek yaşadığımız psikolojik sıkıntı şimdiden biraz olsun hafifler.
0
diyecevaplandı
(08.03.23)
bulunduğunuz yerde faydalı olmayı da deneyebilirsiniz. yardım toplama ya da organize etme gibi.

bir de bölgeye giden gelen bir kaç tanıdığım, nitelikli insanlara ihtiyacın daha fazla olduğunu, düz insana ihtiyacın çok olmadığını ilettiler. 3 liralık iş yapmak için 5 liralık kaynak harcamaya gerek var mı?

şahsen ben ne yaptım? maddi yardım yaptım. bir de şirketin gemilerinden birini gönderdik yardım malzemesi ile doldurup. o malzemenin toplanması, yüklenmesi 3-5 günümüzü aldı, çalıştık gece gündüz. sanırım işin manevi yönünü bu şekilde gidermiş oldum.
0
co2s2
(08.03.23)
ismi var. survival guilt.
ben yakinlarimi kaybettim diye sucluluk duyuyorum... misal niye evi degistirmedik. niye o haftasonu sehir disinda degillerdi. enkazdan kendimiz cikardik bazilarini. niye oteki enkazlara yetisemedik falan filan. hayatta olduklari surece yapmam gerekenleri yaptim mi..
0
camussar
(08.03.23)
(5)

kadınlar gününde hediye

kondansator
eşinize, sevgilinize 8 martta çiçek/çikolata bir şeyler gönderiyor musunuz?en son sevgililer gününde çiçek göndermiştim. şimdi peş peşe bir şeyler gönderip absürt bir hal de yaratmak istemiyorum. siz nasıl ilerliyorsunuz? en son bana çiçek gönderme bakamıyorum vb demişti ama bilemedim
eşinize, sevgilinize 8 martta çiçek/çikolata bir şeyler gönderiyor musunuz?
en son sevgililer gününde çiçek göndermiştim. şimdi peş peşe bir şeyler gönderip absürt bir hal de yaratmak istemiyorum. siz nasıl ilerliyorsunuz?
en son bana çiçek gönderme bakamıyorum vb demişti ama bilemedim
0
kondansator
(08.03.23)
Bence almayın. Ama alacaksanız da
Kadınlar ince/narin varlıklardır
Kadınlar güzeldir
Kadınlar çiçektir
Kadınlar bakımlı olmalıdır, kadınlar zayıf olmalıdır
Düşüncelerini desteklemeyecek bir hediye alın, kadınlar gününün anlamına uygun olsun.
Çiçek, kıyafet, kişisel bakım malzemesi, aksesuar gibi ürünlerden kaçının.
Kariyeri ile alakalı bir kurs alabilirsiniz, bir aktivite bileti vs olabilir.
0
zimbirik
(08.03.23)
Göndermiyorum, gönderilmesini sağlıklı bulmuyorum.
0
ebeş
(08.03.23)
Abi (Emekçi) Kadınlar Günü Sevgililer Günü ya da Doğum Günü gibi "ponçik" bir gün değil ya onun konumu biraz daha 19 Mayıs gibi resmi bir anlayışa yakın, çiçek böcek göndereyim olayı o ağırlığına yakışmıyor bana göre.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(08.03.23)
bu gune eylemsel yaklasilir ama bir erkek olarak cicek vs yollayabilkrsin veya baska bir sey. bahaneyle hediye yolladi derim ben. ama paran yoksa zorlamana da gerek yok 50-50
0
ala09
(08.03.23)
Çikolata iyidir diyorum gecikmeli de olsa
0
photo85
(09.03.23)
(2)

Soru 1 photoshop - görselden bir kısmı silme - Soru 2 gradient copy

panamera
Merhaba, başlıkta tam anlatamadım. Ekteki görselde içteki dikdörtgenin içindeki yazıları doğal bir şekilde kaldırmanın bir yolu var mı? Mümkünse koyu renkli diktörgen kısmı da kaldırabilir miyiz? Bu konuda balık tutmayı öğretecek olur mu?youtube'dan izliyorum ancak doğal olmuyor, magic wand ile oluy
Merhaba, başlıkta tam anlatamadım. Ekteki görselde içteki dikdörtgenin içindeki yazıları doğal bir şekilde kaldırmanın bir yolu var mı? Mümkünse koyu renkli diktörgen kısmı da kaldırabilir miyiz? Bu konuda balık tutmayı öğretecek olur mu?
youtube'dan izliyorum ancak doğal olmuyor, magic wand ile oluyor denmiş ancak hep iz kalıyor. Doğallığı yakalayamıyorum.

2. sorum kırmızı gradient bayağı güzel, bu gradient'in CSS'sini öğrenmenin veya yeniden üretmenin bir yolu olabilir mi?

Not: Ek demişim ama herhalde buraya görsel yükleme kaldırıldı, görsel ekle göremiyorum. aşağıdaki link'te görebilirsiniz.
www.hizliresim.com
0
panamera
(08.03.23)
magic wand değil de healing brush tool kullanın, kolaylıkla hallolur.

photoshop ta color picker ile renk kodlarını alın cssgradient.io ile css gradient inizi de oluşturursunuz.
0
wct3 org
(08.03.23)
Bunun nesini yapamadın anlamadım.

Yazının üstüne gelecek şekilde ikinci bir layer'da aynı arkaplan renginden bir plaka koy bitti gitti. Hatta az biraz da kumlandır(noisy effect) fark edilmeyecek kadar.
0
Avoiding The Puddle
(08.03.23)
(6)

Apartmanın kaldırımına günlerce park eden aracı şikayet etmem ve umursanmam

summerof69
5 sokak aşağıda oturmasına rağmen, yandaki apartmanın kaldırımına aracı çekip oraya günler boyunca park eden bir tane kadın var. Aracı galiba 2-3 yıldır bu şekilde park edip gidiyor.Ben bu aracın sahibini komşumuz zannediyordum, geçen gün 5 sokak aşağıda oturduğunu tesadüfen farkettim. Kendi kapısın
5 sokak aşağıda oturmasına rağmen, yandaki apartmanın kaldırımına aracı çekip oraya günler boyunca park eden bir tane kadın var. Aracı galiba 2-3 yıldır bu şekilde park edip gidiyor.

Ben bu aracın sahibini komşumuz zannediyordum, geçen gün 5 sokak aşağıda oturduğunu tesadüfen farkettim. Kendi kapısının önüne çekmiyor, bizim kaldırıma çekiyor. Mal gibi hissettim yahu bunu öğrenince.

2 gündür bunu polislere şikayet ediyorum ama polisler “tamam bakalım” demek dışında bir şey yapmıyorlar, araç hala kaldırımı işgal etmiş durumda.

Yarın trafik polis şubeye gitmeyi düşünüyorum, başka türlü ciddiye almayacaklar galiba.

Ne yapmamı önerirsiniz?

Teşekkürler.
0
summerof69
(08.03.23)
Kaldirima cikiyorsa belki bi yazi birakabilirsiniz camina. Kaldirima cikmiyorsa da o zaman ben bi sorun goremiyorum.
0
zimbirik
(08.03.23)
@zimbirik, "kaldırıma gunlerce park ediyor" diye kastettiğim, arabayı kaldırımın üstüne bırakmasıydı. Daha basit anlatayım, üzerinde araba olduğundan kaldırımı kullanamıyoruz.
0
🌸summerof69
(08.03.23)
Hocam yazdığında şöyle bir algı var, bunu yapan komşun olsa problem değil ancak uzakta oturan biri yapınca problem. Bu bağlamda bakınca ortada problem yok. Ancak kaldırımı işgal eden tüm araçları trafik şubesine bildirebilirsini ya da fahri müfettiş varsa ceza yazdırabilirsiniz.
0
mirty
(08.03.23)
Sileceğini kaldırın. Yapıyorsa tekrar çekici çağırın çektirin.

Burada yapan vardı. Son çare olarak 4 tane lastiğini de indirdiler. Şu an 4 lastik kaç para söylemeye gerek yok. Kaldırım ihlal edilemez.
0
Cesario
(08.03.23)
Silecekleri kaldır. Ve kagıtla not bırak. Ve bunu her defasında tekrarla. Vazgeçecektir. Ben engelli bir adamım onun yüzüne kaldırımdan geçemrdigini görünce. Sileceklerini kökünden kırmıştım. Bir daha parkedemedi
0
limonlu eksi
(08.03.23)
lastiklerin havasını indir ama zarar vermeden sibopdan indirsen yeter ona.
0
aslindasorunumpsikolojik
(08.03.23)
(15)

Cüneyt Özdemir ve youtube kanalı hakkında ne düşünüyorsunuz

gadlemler
Yıllardır ismini ve tipini biliyorum ama hakkında gikir ve bilgi sahibi çok değildim.resmen depremle izlemeye başladım diyebilirim.Hem dobra bi yandan da kontrollğ tabi, birçok gazeteci gibi.1 aydır her gün izlediö gibi. Kardeşim sevmiyor. Haberciliği hakkında ne düşünğyorsunuz merak ettim.Kanalında
Yıllardır ismini ve tipini biliyorum ama hakkında gikir ve bilgi sahibi çok değildim.
resmen depremle izlemeye başladım diyebilirim.
Hem dobra bi yandan da kontrollğ tabi, birçok gazeteci gibi.

1 aydır her gün izlediö gibi. Kardeşim sevmiyor. Haberciliği hakkında ne düşünğyorsunuz merak ettim.

Kanalında, 2005 yılında Bir başbakanın 24 saati diye 2 bölğmlğk belgesel var.
Çok dikkatimi çekmişti, öteki videolarına da zaman buldukça bakıyorum.

Haberciliği hakkında ne düşünüyorsunuz merak ettim. Türkiye yakın tarihini araştırmaya başladım kendimce, doğru bi kaynak olur mu videoları?
0
gadlemler
(07.03.23)
mehmet ali birand'ın öğrencisi olarak özellikle 32. gün serisi yakın geçmişe ışık tutan bir program. günümüzdeki birçok konuyla ilgili o zamanlar haber serisi hazırladıklarını görebilirsin. cüneyt özdemir zaman zaman yandaşlık yapsa da benim gözümde gerçek bir gazetecidir. yani onunla ilgili eleştiri yaparken iyi bir gazeteci ama şöyle... şeklinde bir görüşüm var.
0
jepa
(08.03.23)
cüneyt özdemir m. ali birand ekolünden gelmedir o zamanki haberciliği iyidir +1

yeni izlemeye başladıysanız ne kadar tarafsız haberci yanılsamasını yaşamanız doğal, bunu yaşayan çok insan var

bence sinsi bir adam fakat kendini üstte yazdığım gibi satabiliyor şu sıra
0
freebird5406_2
(08.03.23)
Yandas. Uzman diye Rasim Ozan falan baglar, Adem Metan diye bir baska yandasi gubvenilir kaynak diye kullanir:) x birim iktidar, 50x birim muhalefet elestirir, 4 dogrunun arasina 1 yalan 1 saibe katar. Z kusagini sandiktan uzak tutmak, Tayyib gidince ne degisecek ya kim gelecek abi propagandasi ile gorevli saray iscisi kendisi.
0
freedonia
(08.03.23)
Bence Cuneyt'in birincil hedefi hicbir zaman gazetecilik olamdi, acaip hirsli biri ve asil amaci koseyi donmek ve sosyeteye dahil olmakti. Onu da basardi, evlendigi kisi secimi bile bununla baglantili. Bende asiri para hirsli biri izlenimi veriyor. Bir fiyati var, onu verirsen istedigin haberi bence yaptirabilecegin birisi.

Kalite olarak Birand'in yetistirdigi en dandik adam diyebilirim. Mithat Bereket mesela kalite olarak 100 tane Cuneyt eder.

Arada bir bakarim, ama kaynak olabilecek biri kesinlikle degil.
0
cooperr
(08.03.23)
Freedonia +1

"50x birim muhalefet elestirir, 4 dogrunun arasina 1 yalan 1 saibe katar. Z kusagini sandiktan uzak tutmak, Tayyib gidince ne degisecek ya kim gelecek abi propagandasi ile gorevli saray iscisi kendisi." Tam olarak budur

valla yukarıda yazmaya üşendiğim şeyleri tek tek yazmış, kaypaklığını, manipülatörlüğünü, kibrini

Bu adamları bilmek için süreçlerini bilmek gerek

Mesela fatih altaylıyı da son zamanlarda ne kadar cesur, entelektüel bir programcı, bilime önem veren bunun da programını yapan biri olarak görebilirsiniz de o da cüneyt gibi ne zaman hangi şekli alacağını bilir

Seneler önceki şu meşhur sen niye istifa etmiyorsun tartışmaları geceye renk katsın :) ikisi de birbirinin ciğerini biliyor bakma burada cüneytin poz kestiğine yine
youtu.be
0
freebird5406_2
(08.03.23)
ben yandaş olmadığını düşünüyorum çünkü akşener masaya geri dönünce adam sevinçten havalara uçtu resmen.
0
sassot
(08.03.23)
iyi gazetecidir. insanların hayalindeki muhalif gazeteci profili hep vardı, ama inanılmaz kutuplaşmaya odun taşıyorlar ve akp'lileri korkutuyorlardı hep. cüno gibiler mütedeyyin olarak sınıflandırılan kişiler tarafından çok izleniyor ve akp'nin gerçek yüzünü görmelerini sağlıyor. bu konuda yaptığı çok çok önemli.

yoksa muhalif çok aç youtube'u bağıra çağıra yayın yapan da var. 2000 kişi izliyorsa 1995'i falan hayatında akp'li arkadaş aile üyesi bile görmemiştir ama cünonun yayınını ortalama 100k kişi izliyorsa bunların 40k'sı bir kaç defa akp oy vermiştir
0
avatar is back
(08.03.23)
sinsidir, piyasada hiç sevilmez, çalışanlarına kötü davranır, hakaret küfür vs
tam olarak yandaş denemez, fişi çekilmemesi adına akp cenahından adamları da programına çıkartır.
0
rentts
(08.03.23)
Yandaş bir 'abi'. Sevmem. Ama komik.
0
unidentified floating object
(08.03.23)
Hiç girmedim o kanala.

Genelde sevilmediğini düşünüyorum.
0
baldan kaymak
(08.03.23)
ben ara ara takip ediyorum, gündemi güzel toparlıyor. kişilik olarak sinsi/planlı izlenimi veriyor bana da. geçmişte akp’ye oy verdiğini düşünüyorum ama klasik anlamda yandaş olarak görmüyorum, iki tarafın da hüloğ tayfasından değil yani.
0
deartheodosia
(08.03.23)
kotu gazeteci, iyi yayinci, deprem suresince en iyi yayinlari yapti diyebiliriz sanirim benim gordugum kadariyla. Ama orta yolcudur, kamu yararini sonuna kadar savunamaz, kolay manupule edilir. Eyyamcidir, dogrunun ne olduguna bakmazsizin cok bagirarak onun gerceklik algisini kolayca degistirebilirsiniz.
0
hewit
(08.03.23)
Hiç tarafsız falan olduğunu düşünmüyorum. Cüneyt'i bir görselle tanımlayacak olsam o da şu olurdu: img-s3.onedio.com

Yukarıdakiler +1 o yüzden.
0
chicha_v2
(08.03.23)
Yandaş değil, ekmeğinin peşinde izlenimi veriyor. "Muhalefet" olarak yaftalanmak istemediği için orta yolu bulmaya çalışıyor, bu nedenle de zaman zaman eyyam yapan hakem durumuna düşüyor. Onun dışında baya da egolu biri anladığım kadarıyla; sürekli entelektüel görünüp sofistike yorumlar yapmaya, sözlerini çeşitli alıntılarla süslemeye çalışırken gaf yapıp duruyor.
0
salihdt
(08.03.23)
Korana virüs zamanı yurtdışından bizi fahiş fiyatla Türkiye ye 7gün kyk yurduna koymuşlardı.

Bunlara yazdım, cevapta attılar.

Neler yazdım:

700tl olan bilet 2250 olduğunu

Verilen yemeklerin tarihi geçtiğini, ayranların koktuğunu.

O günde sanırım afad bakıyordu bize.

Verdikleri cevap yetişemiyorlardır ondandır, buna şükür minvali.

Takdir sizin.
0
hunharca ben
(08.03.23)
(11)

Remote iş'ten ofis'li işe dönmek hk.

baldan kaymak
bir üst level pozisyon ve %50 gibi bir artış teklif ettiler.pozisyonun önü de açık bir sonraki role hazırlık olarak. Ne düşünürdünüzEdit: çekmeköy'den ataşehir.
bir üst level pozisyon ve %50 gibi bir artış teklif ettiler.

pozisyonun önü de açık bir sonraki role hazırlık olarak. Ne düşünürdünüz

Edit: çekmeköy'den ataşehir.
0
baldan kaymak
(07.03.23)
10 tl'nin %50'si başka 100 tl'nin %50'si başka şimdi. Ciddi bir maaş farkı yaratıyorsa ve ofise ulaşım eziyet değilse ben kabul ederdim. Remote'tan çok bunaldığım için subjektif bir cevap olabilir bu.
0
dr doofenshmirtz
(07.03.23)
Yukarıdaki yoruma katılıyorum
0
gadlemler
(07.03.23)
Ben full remote olayından yılmıştım. Hibrite döndüm dünyam renklendi, 2 yılın ardından üstüme başıma bi şeyler almaya başladım. Yüzde 50 zam gayet iyi. Ben olsam geçerdim.
0
asap raki
(07.03.23)
doktor haklı bence de. parasal olarak büyük fark varsa geçilebilir. ama mesela tuzladan şişliye gideceksen geçilmez :) yeterli bilgi yok isabetli bir cevap için.
0
roket adam
(07.03.23)
2 sene full remote'tan ofise gecmis, sonra zorla 2+3 kabul ettirmis bir insan olarak soyleyeyim. evden calismayi seviyorsaniz kesin ozlersiniz.

pozisyon sizin icin ne kadar onemli bilmem ama soyle dusunun. is degistirmek zaten bir kumar, fazla para ok ama illaki seveceginiz bir is olmayabilecegi ihtimalini unutmayin. yeni olur da mutlu olmazsaniz her sabah kalkip ne giyeceginizi dusunmek, toplu tasimada (veya trafikte) zaman harcamak size eziyet gibi gelecek. baskalariyla ayni ofisi paylasacaksaniz eger, onlarin telefon konusmasina, bildirimlerine, oksurmesine vb seylerine maruz kalacaksiniz. bunlar bilmediginiz seyler degil ama belki tekrar dusunmeniz icin faydali olur.

ha ama belki de cok seversiniz. duzgun insanlarla calisiyor olursunuz. denemeden de bilemezsiniz.
0
supergirl
(08.03.23)
Yüzde 50 iyi artış. Çekmeköy'den Ataşehir gayet makul. Hem de daha üst level. Ben kabul ederdim.
Ofis'li iş olmasına takılmazdım.
0
burfak
(08.03.23)
ben reddettim kısa süre önce ama başkalarına tavsiye etmiyorum kendi yaptığımı.
yani kabul edin bence.
yol daha makul sizin örnekte.
bir de hibrit ise kesinlikle kabul edin.
0
nuisance
(08.03.23)
ben geçtiğimiz yıl sonu aynı kararı vererek hibrit çalışan bir şirketin teklifini kabul ettim 50% artışla. geçtiğim şirket beklemediğim bir biçimde 100%'e yakın yeni yıl zammı yaptı, bu da ekstra şans oldu. bu noktada şirketin zam dinamiklerini, ekip kültürünü eski ve mevcut çalışanlara sorun, iyi araştırın. öncelikleriniz önemli. kariyerinizin erken yıllarındaysanız, içinde bulunduğumuz saçma enflasyonist ortamda alım gücünüzü korumak niyetindeyseniz değerlendirebilir. yeni tecrübeler edinmek ve networkünüzü geliştirmek de işin artısı olacaktır.
0
piflo
(08.03.23)
Ben asla ofise dönmem
0
mirty
(08.03.23)
Valla istanbulda olsam kabul ederdim ama aydın-corum-gaziantep arası gidip gelebiliyoruz. e gittigimiz yerden calisiyorum rahat oluyor.

O yüzden eskisi gibi istanbulda otursam net kabul ederdim. evde oturacağıma gider ofiste otururum. zaten ev giderleri artıyor.
0
ananiyimioguz
(08.03.23)
Mesafe makul öyle trafikte öldüm bittim durumu olmaz. Arada ben de aynı güzergahta ofise gidip geliyorum. Remote çalıştığına göre bilişim sektöründe olduğunu varsaydım, %50 ciddi bir tutara denk gelir hayat standartını yükseltir. Haftada 5 gün olmadığı sürece 2-3 gün gitmeli bence çok sorun değil arada ofise gitmek iyi bile geliyor. Kısacası ben olsam kesin değerlendirirdim.
0
Lethe
(08.03.23)
(2)

Hangi yazılımlar üniversitede öğrendilkdten sonra iş hayatında kullanılıyor

trgydl
Mimarlık da var sanırım. Başka neler var?
Mimarlık da var sanırım. Başka neler var?
0
trgydl
(07.03.23)
Hangi bölüm
0
zimbirik
(08.03.23)
üniversitede öğretilen yazılımların çoğu iş hayatında kullanılıyor. ama sizin iş hayatında o yazılımla karşılaşmanız hangi alanda çalıştığınıza göre ve çalıştığınız yerde hangi yazılımın tercih edildiğine göre değişiyor.
0
1331c112
(08.03.23)
(6)

Otobüste şahit olduğum olay

sassot
Eve giderken otobusteyim. bir anne ile oğlu karşımda oturuyorlar. çocuk annesine "anne teşekkür ederim" dedi, annesi de ne için diye sordu çocuk yaptıkların için dedi.annesi de bunun için teşekkür etmene gerek yok annecim sen her şeye değersin diye cevap verdi. çocuk 13-14 yaşlarında.millette ne ann
Eve giderken otobusteyim. bir anne ile oğlu karşımda oturuyorlar. çocuk annesine "anne teşekkür ederim" dedi, annesi de ne için diye sordu çocuk yaptıkların için dedi.

annesi de bunun için teşekkür etmene gerek yok annecim sen her şeye değersin diye cevap verdi. çocuk 13-14 yaşlarında.

millette ne anneler var dedirtti resmen bizimkinin bize etmediği hakaret kalmadı. bir kere sarıldığını hatırlamıyorum. insan hayatı sorguluyor resmen.
0
sassot
(07.03.23)
Yapacak bir sey yok, bir nesil piskopatti, dustun diye dayak yerdin, sevgisini gostermezdi falan:)
0
freedonia
(07.03.23)
Tatlış bir diyalog. Okuyunca kalbim yumuşar gibi oldu.
0
vedatchilipeppers
(07.03.23)
Ne güzel...
0
gadlemler
(07.03.23)
Geçen sene İzbanda bir anne ile 4-5 yaşlarında kızının sohbetine kulak misafiri olmuştum. Anne kızın her söylediğini hiç öyle çocukça bulmayıp, bir büyük insan gibi dinleyip büyük insana cevap verirmiş gibi detaylı cevaplar veriyordu. Uzun bir yolculuktu. Yol boyunca dinledim ve hayran kaldım.

O ailede hiç kimse kimseye sesini yükseltmemiştir. O çocuğa hiç kimse 'sus bakayım.' dememiştir, 'Sen anlamazsın, senin aklın ermez' dememişlerdir.' Her konuda fikrini almışlar ve olmayacak bir şeyse sebeplerini izah etmişlerdir. O çocuk, çocukluğunu yaşamanın yanı sıra hep kendini bir birey olarak görmüştür.

Öyle yetiştirilmiş bir çocuğun büyümüşüne denk gelmişinizdir. Anne o sözleri dişiyle tırnağıyla hak etmiştir.
0
Mirket
(07.03.23)
Sizinki ile senin arasında ne olduğunu bilmeden buna yorum yapmak gereksiz. Hele ki böyle bir yorum üzerinden hiç olmaz.

Ben de yeğenime bakıyorum mesela, aramızdaki ilişkiye bakıyorum ve annemin-babamın durumlarına bakıp üzülüyorum. Bana benim yeğenime yaklaştığım gibi yaklaşabilirlerdi diyorum ama bir sürü şey geçiyor aklımdan, sonra aman boşver diyorum kapatıyorum. Çok fazla etken var üzerine konuşulacak ama hepsi için geç artık.
0
mada
(08.03.23)
küçükken gece ışık açıp ders çalıştığım için dayak yemiş adamım.
eski nesil biraz öyleydi, böyle kabul etmek lazım sanırım.
0
vizivozo
(08.03.23)

2 hafta önce cıkan 5 milyon limitli konut kredisi

condom kurşunu
Ya bunun hberleri çıktı ama uygulmaya geçmedi mi acaba bilen var mı?
Ya bunun hberleri çıktı ama uygulmaya geçmedi mi acaba bilen var mı?
0
condom kurşunu
(07.03.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.