Giriş

Evrak İmha Makinesi Önerisi

Aleynaly
Merhaba arkadaşlar bana 1 tane evrak imha makinesi lazım.Daha önce kullanmış yada şuanda kullanan var ise bana önerebilir mi? Araştırmalarım sonucunda 2 makine arasında kaldım diyebilirim. Aşağıya yazacağım ürünlerden hangisinin daha kullanışlı olduğu hakkında bir fikriniz var ise bana yardımcı olur
Merhaba arkadaşlar bana 1 tane evrak imha makinesi lazım.
Daha önce kullanmış yada şuanda kullanan var ise bana önerebilir mi?
Araştırmalarım sonucunda 2 makine arasında kaldım diyebilirim.

Aşağıya yazacağım ürünlerden hangisinin daha kullanışlı olduğu hakkında bir fikriniz var ise bana yardımcı olursanız gerçekten mutlu olurum

1.HSM SHREDSTAR X6 PRO

2. HP OneShred 12Cc
0
Aleynaly
(10.03.23)
(12)

Ciddi bir insan olmak kötü birşey mi?

slm ben yalnız komando yasin
Genelde ciddi bir insanım cıvıklıktan, şakalaşmalardan, sululuktan hoşlanmam. Bana takıldıkları ya da şaka yaptıkları zaman kızarım. Bana göre şakalar genel anlamda yapılır , şahsa yönelik yapılmaz. Kimisi sevmez böyle şeyleri şaka yapıp alay edip hayatı yaşamak gerek diyorlar ama bana garip geliyor
Genelde ciddi bir insanım cıvıklıktan, şakalaşmalardan, sululuktan hoşlanmam. Bana takıldıkları ya da şaka yaptıkları zaman kızarım. Bana göre şakalar genel anlamda yapılır , şahsa yönelik yapılmaz. Kimisi sevmez böyle şeyleri şaka yapıp alay edip hayatı yaşamak gerek diyorlar ama bana garip geliyor bu durum.
0
slm ben yalnız komando yasin
(10.03.23)
Böyle bir insanla sürekli aynı yerde bulunmak istemem ben yaşam enerjimi söndürür diye, yani kötüdür değildir bilmem tabii kötü demem ama belki de derim bilemiyorum.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(10.03.23)
bu senin seçimin fakat kötü bir şey, hayat TR'de zor ve stresli bundan dolayı insanlar çevrelerinde daha çok neşeli insanları tercih ediyorlar.
0
mysql34
(10.03.23)
z kuşağı ve dehb'li bireyler için kötü.
0
OrangeYellow
(10.03.23)
ben ailem disinda kimsenin saka yapmasina izin vermem.
yakinim degilse eger hayati yasamak vs hepsi bunlarin kendilerini etrafa göstermek icin bahaneleri.
hayat saka yaparak mi yasaniyormus?
0
Coma
(10.03.23)
coma +1

farklı kişilerle farklı şekilde mesafelenebilirim
0
freebird5406_2
(10.03.23)
cıvıklaşmaya bayılırım ama benim gibi cıvık olmayanlarla işim olmaz. kendim gibi bi seviyesize ihtiyacım var.
0
kirby
(10.03.23)
her şeyi dalgaya almak iyi bir şey olmadığı gibi her zaman ciddi olmak da iyi bir şey değildir.
0
candide
(10.03.23)
şakanın içeriğine göre şakaya kızmayı anlayabilirim, bazen şakalar kalp kırıcı olabilir ama birine takıldığımda kızarsa ben daha çok bozulurum. yani şöyle düşünüyorum hep; milyarlarca yıllık dünya tarihinde alt tarafı 70 yıl yaşayan bireyleriz. bizden sonra da milyonlarca hayat olacak. hiçbi şey değiliz ki. hayat bu kadar ciddi bi şey olmamalı. her şeyi şakaya vurmak, çok ciddiyetsiz yaşamak da problemli ama çok da kasmamak lazım. haddim değil tavsiye vermek ama bence bi tık bu bakış açını değiştirmen senin hayatını kolaylaştırabilir.
0
nathanieltroy
(10.03.23)
senin ki de kotu tam tersi civiklikta kotu. ortasini bulacaksin.
0
buenosdias
(10.03.23)
bu genelleme olacak bir şey değil, yerine göre ciddi yerine göre şakacı bir insan olabilmek en iyisidir. her ortamda ciddi takılırsan bir çok yerden dışlanırsın, keza yanlış yerde şaka yaparsan yine sıkıntı yaşarsın. hiç şaka kaldıramayan biriysen de özgüven problemlerin olduğu kanısına varılır. yerine göre değişir yani.
0
roket adam
(10.03.23)
Ciddyetn ölçüsü olmalı. Çocukla çocuk, büyükle büyük gibi olunur. Bunlarda sorun yok.
Ama ciddiyet, kişide daha çok sinirlilik hali ile ön planda ise zaten onun çevresinde pek kimse de olmaz.

Ben daha çok, kişi evet ciddi olmalı çünkü hayatın kendisi ciddidir.. deme yanlısıyım.

Latife, mizah vs. ise yeri geldiğinde ve dozunda olmalı
0
diyecevaplandı
(10.03.23)
Tüm ortamlarınızda böyle misiniz?
Biraz garip bence, insanın ciddi olduğu ortam da vardır, rahat davrandığı ortam da vardır.
Şaka ben de sevmem, çok saçma bulurum yapılmasından hiç hoşlanmam bunu hayatımda olan insanlar bilirler kimseye hatırlatmam da gerekmez, ama güleriz eğleniriz bu başka bir şey.
0
Dağcı
(10.03.23)
(3)

MacBook tavsiyesi

tiny toon
15 inç retina ekranlı Mid-2014 MBP bilgisayarım var ama düşürüp ekrana hasar verdiğim için sadece bir monitöre bağlayarak kullanabiliyorum. Durumdan bezdim. Bir MacBook almak istiyorum.Alacağım bilgisayarı sıklıkla akademik faaliyetlerde kullanacağım, aynı anda birkaç ofis programı, online ders sunu
15 inç retina ekranlı Mid-2014 MBP bilgisayarım var ama düşürüp ekrana hasar verdiğim için sadece bir monitöre bağlayarak kullanabiliyorum. Durumdan bezdim. Bir MacBook almak istiyorum.

Alacağım bilgisayarı sıklıkla akademik faaliyetlerde kullanacağım, aynı anda birkaç ofis programı, online ders sunumları, arada bir r ya da python gibi programlarda simülasyon vs.

Gönlüm öncelikle 16 sonra 14 inç yeni MacBook prolarda ama fiyatı çok yüksek. Bir yandan da en ucuz model olan M1 işlemcili MacBook air alsam işimi görmez mi diyorum. Büyük ekranlı pro'dan air modeline geçme durumuna başlangıçta biraz önyargılı yaklaşıyordum ama sanırım baz model air'lar çok iyi. M1 işlemcili air modelini alırsam (8 gb ram, 256 gb ssd) biraz taksite girip daha güçlü bir model almadığıma pişman olur muyum?
0
tiny toon
(10.03.23)
simülasyon olayını bilmiyorum (ve apple silicon işlemcide bir sorun çıkıyor mu araştır)

ama M1 "16gb ram" 256gb ssd ile pişman olmazsın. (pt.com.tr'ye bak, akademisyensen e-devletten alacağın belgeyle bu sitedeki öğrenci-öğretmen indirimi ile alabilirsin)
0
nhk ni youkosu
(10.03.23)
çok anlamıyorum donanımdan ama pro'lar zaten profesyonel işler için değil mi? render almayacaksan, müzik-yazılım-video işi için değilse air'ler daha uygun. zaten air'ler bunun için tasarlanmış.

sadece 15 inçten 13-14 e geçmek zor olabilir.
0
hknty
(10.03.23)
8/256 ile hiç bir şekilde pişman olmazsın. Bugün 16 küsüre satılıyordu kendileri. Metal yığınlarına 20 küsür bin liraların istendiği şu dönemde pırıl pırıl parlıyor adeta fırsat olarak. 8GB RAM'e iPhone'lar bile yeni geçiyorlar. Temel olarak mimarileri de, yaptıkları işler de aynı. iPhone'un yaptığı işi Macbook da fazlasıyla yapabiliyor. 16GB M1 Air kullanan biri olarak yazıyorum bunu.

www.youtube.com
0
mada
(11.03.23)
(5)

ayakkabı

oberon
şu ayakkabı yazın da giyilir sizce? https://i.hizliresim.com/cqutzue.jpg
şu ayakkabı yazın da giyilir sizce?

i.hizliresim.com
0
oberon
(10.03.23)
Hayir bot diye gecer bu
0
ala09
(10.03.23)
Giyilmez
0
freebird5406_2
(10.03.23)
Kışa daha uygun.
0
diyecevaplandı
(10.03.23)
Giyilir
0
glamdr1ng
(10.03.23)
belki biraz serin, yağmurlu bi günde olabilir ama normal şartlarda giyilmez. giyen giyiyor o ayrı.
0
nathanieltroy
(10.03.23)
(2)

Yabancı biri ile evlilik için gereken şartlar

my pink
Türk vatandaşı ile Türk olmayan biri evlenecek.ikisi de Türkiye'de değil ama nikahı orda yapmak istiyorlar.Türkiye ye sadece nikah kıymak için gidecekler, öncesinde gitmeyecekler.Nikah tarihi vs almak için şahsen mi gitmek gerekiyor?Hangi belgeler gerekiyor ve nerden alınıyor?
Türk vatandaşı ile Türk olmayan biri evlenecek.
ikisi de Türkiye'de değil ama nikahı orda yapmak istiyorlar.
Türkiye ye sadece nikah kıymak için gidecekler, öncesinde gitmeyecekler.

Nikah tarihi vs almak için şahsen mi gitmek gerekiyor?
Hangi belgeler gerekiyor ve nerden alınıyor?
0
my pink
(10.03.23)
Nikah başvuruları şahsen yapılmak zorunda. Ya da eşlerden biri diğerinin vekaletiyle başvuruyu yapabilir. ama bunu gitmeden sorun telefonla. Tabii bu türk vatandaşları için. Yabancıyla evlilik konusunda prosedür daha farklıdır muhtemelen.

Nikah başvurusu için başvurduğunuz belediyeye sormanız lazım. Genelde standart bir prosedür var ama belediyeden belediyeye ufak farklılıklar olabiliyor belgelerde. Ama her şekilde sağlık raporu falan almanız gerek. bunu en iyi nikah için başvuracağınız belediye yönlendirir. Ne lazım, nereden alınabilir vb. gibi.

Her koşulda önden gitmeniz lazım Türkiye'ye. Galiba 90 gün sonrasına kadar gün alınabiliyor nikah için. Yani yaz için düşünüyorsanız tam bu tarihlerde ilgili belediyelere başvurmanız lazım. Bir de sadece nikah kıymak için Türkiye'ye gitme kısmı biraz iyimser. Çünkü mutlaka öncesinde halletmeniz gereken şeyler olacaktır. Özellikle yabancı türk evliliği olduğu için ekstra belge, bürokrasi çıkar.
0
anten
(10.03.23)
Türkiye ye sadece nikah yapmak icin gitmek istemek epey hayal bir durum yalniz. Ilk evliligimi bir yabanciyla istanbulda nikah kiyarak yapmistim, evlenecek kisilerin bizzat basvuru yapmasi gerekiyordu. istenilen evraklar da bu basvuruda listeleniyor, icinde saglik raporu falan da var. Gitmeden zor. Ben istanbulda yasiyordum o zamanlar cok kosusturdugumu hatirliyorum.

2. Evliligimi taze yaptim, bu sefer ben türk vatandasi degildim esim türk vatandasi. Ikimiz de yurtdisinda oldugumuz icin ve sürekli bir devlet dairesine git kagit al ver olayi oldugu icin oldugumuz yerde evlendik.
Ya türk konsoloslugu, yada yasadigimizin yerin evlendirme dairesinde evlenecektik, biz yasadigimiz yerin devlet dairesini sectik cünkü saglik raporu istemiyordu ve müracaat icin gidip bizzat görüsmemiz gerekmiyordu online basvurdum. Dogum belgesi, evlilik ehliyet belgesi, varsa önceki evlilikle ilgili belgeler, ayrintili ikamet belgesi vb bir cok belge isteniyor. Bürokratik bir sürec var ve uzaktan yönetmek öyle cok kolay olmaz, eksik belgedir, eski tarihli belge, yok orjinali degil, tercümesi yeminli degil vb hesapta olmayan sorunlar cikabilir acil gidip düzeltilmesi gereken, gerekirse evragi yeniden aliyorsunuz. O yuzden nikahi türkiyede yapmak biraz zor.
0
eick
(10.03.23)
(3)

İş değişikliği

dissendium
Merhaba arkadaşlar. Çalıştığım yerde 5. ayım bitecek. Önümde iki seçenek var.1. Ben kalite kontrol sorumlusu olarak çalışıyorum. Makine mühendisiyim. Kalite işini sevmiyorum. Bu işte daha iyi bir yere geçme şansım olabilir. Maaşım artabilir. Ama belki ömür boyu sevmediğim bir işi yapacağım. Çünkü te
Merhaba arkadaşlar. Çalıştığım yerde 5. ayım bitecek. Önümde iki seçenek var.

1. Ben kalite kontrol sorumlusu olarak çalışıyorum. Makine mühendisiyim. Kalite işini sevmiyorum. Bu işte daha iyi bir yere geçme şansım olabilir. Maaşım artabilir. Ama belki ömür boyu sevmediğim bir işi yapacağım. Çünkü tecrübe kazandıkça iş üstüme yapışmış gibi oldu. Hatta tecrübem olduğu için başvuru yapınca görüşmeye çağırıyorlar, işe alabiliyorlar.

2. Mühendis olduğum için çizim, hesaplama yapabileceğim bir iş istiyorum. Ama bu işte bilgim, potansiyelim olmasına rağmen tecrübem yok. Bu işi seçersem öğrenene kadar maaşım düşük olacak. Ama işi sevme ihtimalim yüksek.

Bunların dışında yaşım genç olduğu için satış işini denemek istiyorum. Yaşım gençken deneyemeyeceksem ne zaman deneyeceğim.

İş değiştirme sürecini elime yüzüme bulaştırmak istemiyorum. Bu durumda bana ne tavsiye edersiniz? Sağ olun.
0
dissendium
(10.03.23)
Mevcut işinizde satış ekibi varsa, mümkünse bir süre o tarafa destek olmayı talep edebilirsiniz belki.

Ya da başka şirkette mühendislikteki teknik bilgilerinizi kullanabileceğiniz bir satış pozisyonu denenebilir.

Yaş gençken, sorumluluk görece az ise (bakmakla yükümlü olunan aile çocuck vs yoksa) deneyin abi ne olacak.

Bu arada işi mi sevmiyorsunuz, yöneticileri mi, insiyatif alanı mı az, gelişime açık olamyan bir pozisyon mu tam olarak neden mutsuz olduğunuzu tespit edebilirseniz belki aynı işi başka şirkette, daha iyi olanaklarla yapmak ve mevcut tecrübenizle daha iyi maaş almak da olası.

Ömür boyu sevmediğim iş kısmı: Bu alanda kalırsanız bir süre sonra yönetici pozisyonlarında görev alırsınız. O zaman belki ekip yönetmek, daha üst seviyede analitik işler yapmak mümkün olur mu? Görev ve sorumluluklarınız çok başka olur, o kısmı da mı istemiyorsunuz?
0
wct3 org
(10.03.23)
Çalıştığım firmada ben biraz çizim kısmındayım eğlenceli fakat üretimdeki ekiple hareket ediyorsunuz ve alaylı olduğu için o kesim pek mühendis sevmiyorlar. Bunun gibi negatif durumları var.
Hesaplama çok az yapıyorum malesef.
Okulda çok daha kapsamlı hesaplar yapıyorduk eğer büyük bir firmada çalışabilirsen analiz mühendisleri hesap kitapla uğraşıyor.
Benim gördüğüm kalite teknik resime uygun şekilde müşterinin isteklerinin karşılanma durumunu kontrol ediyorlar biraz kontrolle evrakla işler ilerliyor.

Satış ve satın alma sürekli tedarikçilerle muhatap olucan bol yalan söyleyebilcen.
Üç dalda birbirinden farklı girdiğin şirket seni nereye yönlendirirse oraya gidiyorsun, bu yüzden girerken karar ver şu işi yapmak istiyorum diye
0
kararsızataletfilozofu
(10.03.23)
muhendislikte satista para var, satisa gec mumkunse ayni sirket icinde. Olmuyorsa 1 seneni doldurduktan sonra uza. Cizim/hesaplama isin ameleligi, fazla bulasmasan iyi olur.
0
cooperr
(10.03.23)
(5)

evli kardesin borcu icin aranmak

buenosdias
az once bi avukatlik burosu kardesimin borcu icin aradi. kendisiyle aramiz acik. pek gorusmuyoruz. o yuzden avukatlik burosunun dogal yollarla telefonumu bulmasi imkansiz. bu durumu sikayet, dava etme hakkim var mi?
az once bi avukatlik burosu kardesimin borcu icin aradi. kendisiyle aramiz acik. pek gorusmuyoruz. o yuzden avukatlik burosunun dogal yollarla telefonumu bulmasi imkansiz.

bu durumu sikayet, dava etme hakkim var mi?
0
buenosdias
(10.03.23)
telefonunuzu gayet kolay bulabilirler, bu icralık borcu olan avukatlık bürolarının tipik taktiği.
ele güne rezil ederek borcu toplamaya çalışıyorlar.

sizi rahatsız ettikleri için belki bir yerlere şikâyet edebilirsiniz de, kardeşinizle ilgili bir durum yok.
0
blatta hiberna
(10.03.23)
teknoloji bu kadar gelismis degilken bile kuzenimin kardesinin esini (kardesini de degil) yillarca aradilar, illallah edip odedi adam.

bankalar mesela borcu acik arttirma ile satiyor, alan kurulus da boyle konu komsudan toparlamaya calisiyor, genellikle kar ediyorlar sonunda.
0
kassiopeia
(10.03.23)
Bankalar batık kredilerini Varlık Yönetim Şirketlerine satıyorlar.
Bu şirketler, borçlular üzerinde baskı oluşturarak tahsil yoluna gidebiliyorlar.

Hala yayındaysa Netflix'te bu şirketlerin işleyiş biçimini anlatan 'İnsanlar İkiye Ayrılır' adlı çok güzel bir Türk filmi vardı. İzlemenizi tavsiye ederim.
0
Mirket
(10.03.23)
Normal şartlarda arayamaz. Arayıp "kardeşinizin borcu sebebiyle arıyorum" diyemez. KVKK yani kişisel verilerin korunması kanununu var artık hayatımızda ve çok ilginç bir şekilde aşırı ciddiye alınıyor bu Türkiye'de.

Borç durumu, maddi konular kişiseldir. Kardeş bile olsa başkalarıyla paylaşılmaz. Sizin telefon numaranız da kişiseldir ve kendi isteğiniz dışında paylaşılamaz. Tabii hat sizin üstünüzeyse. Kardeşiniz üstüne olan bir hatsa ve siz kullanıyorsanız o ayrı. ya da kardeşiniz sözleşmeye kendi numarası gibi sizin numaranızı verdiyse o ayrı.

ama genelde bankalar ve hukuk büroları ve tahsilat aracı şirketleri gerçekten şaşırtıcı bir şekilde bunu ihlal ederek "seni ele güne rezil ederim" yöntemiyle para tahsil etmeye çalışıyor. Burada şuna güveniyorlar, yasal takip seviyesinde borçlu insanlar genelde köşeye sıkışmış hissettikleri için bankayla falan ters düşmeye korkuyorlar. Çoğunun aklına bile gelmiyor bunun yasal olup olmadığı. Gelse bile "aman bankayla iyice ters düşmeyeyim" diye bir şey yapmıyor.

Burada bile görebilirsiniz yazılanlardan insanlrın bunu ne kadar normalmiş gibi karşıladığını ama baya baya illegal şu anda bu.

Oranı atıyorum ama 10 kişiyi böyle arıyorlarsa sadece 1-2'si bankaya ya da aracı kuruma dava açıyor. Zaten bu şekilde çok tahsilat yaptıkları için o dava açanlara verdikleri tazminatların kat kat fazlasını kazanıyorlar. bu davalar da fire sayılıyor.

Konuşmanın detayları ve numaranıza nasıl ulaşıldığı konusu belirleyici olacaktır ama hukuk sitelerine bakarsanız bu şekilde ihlaller sebebiyle açılmış tazminat davaları ve bankalardan/aracı kurumlardan alınmış tazminatlar var görebilirsiniz.

Siz yine de kardeşinize bir sorun numaranızı o mu vermiş. O verdiyse çünkü şikayet ettiğinizde sizin bilginizi kendinin gibi beyan ettiği için onun başı ağrır.

Ama gerçekten o vermediyse ve banka/aracı kurum illegal bir şekilde size ulaştıysa, üstüne bir de kardeşinizin finansal durumuyla ilgili bir bilgiyi sizle paylaştıysa hem sizin hem de kardeşinizin ayrı ayrı kişisel verileri ihlal edilmiş demektir.

Bence bir avukata danışın.
0
anten
(10.03.23)
Baroya bir dilekçeyle şikayet edin avukatı.
0
signore
(10.03.23)
(3)

Koridora kapı koymak

honfleur
Merhaba,İnşaattan anlayan varsa sormak istiyorum. Evimizde koridorun başına kapı koymak istiyoruz. Ama tabi öncesinde kapıyı yerleştirmek için yukarı ve yanlara beton ya da tugla bir malzemeden eşik yapmak gerekecek.. Bu zor bir iş midir? Maliyeti ne olur, kim yapar? Yerde fayans kırılmayacak, üstün
Merhaba,
İnşaattan anlayan varsa sormak istiyorum. Evimizde koridorun başına kapı koymak istiyoruz. Ama tabi öncesinde kapıyı yerleştirmek için yukarı ve yanlara beton ya da tugla bir malzemeden eşik yapmak gerekecek.. Bu zor bir iş midir? Maliyeti ne olur, kim yapar? Yerde fayans kırılmayacak, üstüne yapılacak eşik.
0
honfleur
(10.03.23)
ahşap kapı anladığım kadarıyla, kapının kasasının sıkacağı dişler yok diyorsunuz herhalde, o yüzden mahallenizdeki veya eve yakın marangozu eve çağırın sizin yerinize göre kasa + kanat yapsın. diş yapmasına gerek yok, sadece isterseniz kapı bittikten sonra sadece kapıya eşik kestirir ve siz yapıştırırsınız. kapının boyu biraz yüksek olabilir, onu da işte standart 210 kanat üst kısmı sabit ahşap panel aynı renkten falan yapar. marangoz çözer.
0
malheiros
(10.03.23)
İki seçenek var.
1. Mahallede sıva, boya, vs. basit tadilat işleri yapan bir yer vardır illa. Nalbura sorarsanız o da tanıyor olabilir birilerini. Bu kişiye duvar ördürüp sıvasını boyasını yapacaksınız. Koçtaş vs gibi bir yerden de hazır bir iç kapı alacaksınız. Adam hepsini yapacak.

2.Bir marangoz bulup duvarı da kapıyı da ona yaptıracaksınız. Duvarı ahşap da kaplayabilir veya ahşap karkas üzerine alçıpan panel vs de yapabilir.
0
chavezding
(10.03.23)
Koridor büyük ihtimal ile 100-120 cm arası bir ölçüdür, kapı boşluğu olarak standart için 90 cm genişlik ve 210 cm yükseklik olmalı.

Bu boşluk için alçıpandan bölme yapılabilir, alçıpancının insafına bırakmayın sakın ölçüyü. Sonra buraya kapı bulmakta zorlanırsınız, 90 x 210 olduktan sonra marketler dahil her yerden standart kapı alabilirsiniz.

Alçıpan duvar kalınlığını ince yaptırmayın, 8 cm profil ile alçıpanlar 10 cm toplar. 10 cm kasa her yerden bulabilirsiniz, ama ucuz olsun diye 6-7 cm yapıyolar alçıpan duvarı, sıkıntı olur.
0
John Bloor
(10.03.23)
(4)

Twitter'daki su videonun istatistigi nasil oluyor?

speedy
https://twitter.com/ozgrdgnylmz/status/1631390251103952911Videonun icinde 490.7K izlenmis ibaresi var, videonun altindaki bilgilerde 86.3KViews yaziyor?Edit: Cozuldu arkadaslar saolsun. Retweet etmeden baskasinin videosunu paylasmak diye bir sey varmis: https://www.howtogeek.com/668753/how-to-embed-
twitter.com

Videonun icinde 490.7K izlenmis ibaresi var, videonun altindaki bilgilerde 86.3K
Views yaziyor?

Edit: Cozuldu arkadaslar saolsun. Retweet etmeden baskasinin videosunu paylasmak diye bir sey varmis: www.howtogeek.com
0
speedy
(10.03.23)
eğer tam tersi olsaydı @respect'in dediği olurdu. ama buradaki istatistiklere bakınca anlaşılan şu; başka biri videoyu alıntılayarak tweetlemiş (direkt tweeti alıntı değil) ve çoğunluk oradan izlemiş.

twitter.com bak mesela buradaki gibi. burdan izlenen videolar asıl paylaşanda gören kişi sayısına eklenmez ama video izlemesini etkiler
0
avatar is back
(10.03.23)
Ben de twitter konusunda o kadar bilgili değilim ama herhalde durum şöyle;

Özgür Doğan Yılmaz'ın profilindeki bu tweet'i 80K insan görmüş,
Retweet edenler sayesinde de o videoyu toplam 490k insan izlemiş.
0
michael_knight
(10.03.23)
@avatar is back ama sizin videonuzda, video altinda: From Arşiv Unutmaz diye yaziyor. Burda o yok, o yuzden kafam karisti. Yani bir baskasi bunun videosunu retweetleyince oluyor demek.
0
🌸speedy
(10.03.23)
Video linki kopyalayıp farklı şekilde twitleyen insanlar da olabiliyor. Fark o yüzden.
0
jackyr
(10.03.23)
(6)

Arabada kedi çişi kokusu

thewhitewolf
Otoparkta birkaç kedi var, arabaların üstlerinde de dolaşıyolar pati izlerinden anlıyorum. Arabanın içinde kedi çişi kokusu yok ama klimayı açtığımda koku geliyor. Bunun çözümü nedir? Sürekli polen filtresini değiştirmekten başka çare var mıdır, kedi çişi arabaya zarar verir mi?
Otoparkta birkaç kedi var, arabaların üstlerinde de dolaşıyolar pati izlerinden anlıyorum. Arabanın içinde kedi çişi kokusu yok ama klimayı açtığımda koku geliyor. Bunun çözümü nedir? Sürekli polen filtresini değiştirmekten başka çare var mıdır, kedi çişi arabaya zarar verir mi?
0
thewhitewolf
(10.03.23)
Tam sizin probleminize çözüm olmayabilir ama şu ürün bu tür kokuları engellemekte çok etkili.. Ben evde kedinin kumunun yanına koydum, kokuyu inanılmaz kesti.. ty.gl
0
honfleur
(10.03.23)
muhtemelen soğuklarda motora, kaputa falan girip koku bırakmış biri.
biri kovaladıysa, saldırdıysa korkudan çiş yapmış da olabilir.

nereye bırakmış olabileceğini bilmiyorum ama filtre değiştirmek ya da yapılabilen bir şeyse temizlemek işe yarayabilir.
bir süre sonra kendiliğinden de geçer ama biraz zaman alabilir.
0
blatta hiberna
(10.03.23)
Düzenli olarak oluyor malesef.
0
🌸thewhitewolf
(10.03.23)
Bir motor yıkama yaptırın bir de karteriniz yoksa tam koruma plastik karter taktırın girip çıkan olmaz sonrasında
0
apocalipy
(10.03.23)
orada koku olduğu için kokuyu alan geliyordur.
motor yıkama diye bir şey olduğunu bilmiyordum, yıkatın +1
0
blatta hiberna
(10.03.23)
Motoru yıkatın yıkatmasına ama işi bilen bir ustaya yıkatın. Ben zamanında yıkattım motoru işe yeni başlamış bi yıkamacı arabanın elektrionik aksamını bozdu.
0
slm ben yalnız komando yasin
(10.03.23)
(4)

kurumsal e-mail hizmetini nereden alayım?

stationary traveller
kullanıp memnun kaldığınız yerleri yazabilir misiniz?
kullanıp memnun kaldığınız yerleri yazabilir misiniz?
0
stationary traveller
(10.03.23)
yandex ücretsiz
google suite gayet iyi ama ücretli, döviz kuru yüzünden el yakabilir.
0
iali
(10.03.23)
Yandex yeni kullanıcılar için artık ücretli
0
kaiserr76
(10.03.23)
google workspace.

uzun süre hosting firmasının sunduğu mail altyapsını kullandıktan sonra geçiş yaptık, memnunuz.

kişi başı usd ödendiği için kalabalık bir ekip için daha maliyetli ama yanında sunduğu google drive vb özellikler bence iyi.
0
wct3 org
(10.03.23)
@wct3 org +1
google kullanan herkes memnun, yakında şirket olarak biz de google a geçeceğiz hatta
0
kondansator
(10.03.23)
(2)

deprem bölgesine gönüllü olarak çalışmaya gitmek

iali
selam dostlar, yıllık izin aldım 1 hafta, deprem bölgesine iş gücü olarak gönüllü gitmek istiyorum. iş gücü arayan gönüllü dernek ve vakıflar var mı?
selam dostlar,

yıllık izin aldım 1 hafta, deprem bölgesine iş gücü olarak gönüllü gitmek istiyorum. iş gücü arayan gönüllü dernek ve vakıflar var mı?
0
iali
(10.03.23)
interrail turkiye
0
tantavizisyon
(10.03.23)
Kadıköy belediyesine de bakabilirsin belki vardır ve ihtiyaç haritası ekibi
0
gadlemler
(11.03.23)

Geri donusturulmus polyesterden parlak saten kumas

elektrodöner
merhabalar, basliktaki kumasi bulabilecegim bir yer bilen var mi aranizda? Pamuk polyester karisim da olur ama polyesterin geri donusturulmus olmasi onemli
merhabalar, basliktaki kumasi bulabilecegim bir yer bilen var mi aranizda? Pamuk polyester karisim da olur ama polyesterin geri donusturulmus olmasi onemli
0
elektrodöner
(10.03.23)
(1)

akıllı saatler tansiyon ölçüyor mu?

rahmi pinkfloydoglu
soru başlıkta.aklımdaki model huawei gt3 pro titanium olanı. hediye olacak. fiyat olarak 7-8 bin tl civarı verebilirim.
soru başlıkta.
aklımdaki model huawei gt3 pro titanium olanı. hediye olacak. fiyat olarak 7-8 bin tl civarı verebilirim.
0
rahmi pinkfloydoglu
(10.03.23)
Huawei'nin yeni saati tansiyonu ölçüyor, bende GT3 pro titanium var tansiyon değil de EKG özelliği geldi.
0
devorgilla the gunslinger
(10.03.23)

mobil ödeme uygulamaları

UriahHeep
Mobil ödeme uygulamalarından iwallet, momento vb gibi bildiğiniz hangi uygulamalar var?
Mobil ödeme uygulamalarından iwallet, momento vb gibi bildiğiniz hangi uygulamalar var?
0
UriahHeep
(10.03.23)
(3)

Ofis ortamındaki (Maşa Başı) gürültü önleyici kulaklık önerisi

put it in your appropriate place
153486454 kere kulaklık tavsiyesi istenmişti ama ofis ortamındaki gürültüden gına geldiği 153486455'incisi benden olsun.Şirkette departman olarak odamızdayken gene gürültü oluyordu ama bir şekilde idare edebiliyordum. Şimdi açık alandayız, öyle saçma bir sapan konuşmalardan gürültü oluyor ki, gerize
153486454 kere kulaklık tavsiyesi istenmişti ama ofis ortamındaki gürültüden gına geldiği 153486455'incisi benden olsun.

Şirkette departman olarak odamızdayken gene gürültü oluyordu ama bir şekilde idare edebiliyordum. Şimdi açık alandayız, öyle saçma bir sapan konuşmalardan gürültü oluyor ki, gerizekalaştığımı sanıyorum. En az 5 kişi havadan sudan yüksek seviyede konuşuyorlar saatlerce.

Kriterler; kulak içi olmak zorunda. İkincisi dediğim gibi konuşmaları engellemesi.

AirPods iş görür mü böyle bir ortamda?
0
put it in your appropriate place
(10.03.23)
airpods pro2 var oldukça memnunum.
0
prezarlatif
(10.03.23)
Airpods pro 2 kullanıyorum memnunum. Android kullanicisiyim.
0
Gaip
(10.03.23)
ben de airpods pro 1. nesil kullanıyorum mis gibi engelliyor
0
alaimisema
(10.03.23)
(6)

Kendi doğum günümde eşime çiçek göndermek

kondansator
Doğum günlerimde çiçek çikolata vb hediye gelmesini pek sevmem. Eşim de her defasında gönderir ya da engel olabilirsem engellerim. Bu doğum günümde ben ona çiçek göndermeyi düşündüm, doğum günüm bana geldiğin gündür diyerek :) bir yerde duymuştum değişik geldi, çok mu abuk olur sizce
Doğum günlerimde çiçek çikolata vb hediye gelmesini pek sevmem. Eşim de her defasında gönderir ya da engel olabilirsem engellerim. Bu doğum günümde ben ona çiçek göndermeyi düşündüm, doğum günüm bana geldiğin gündür diyerek :) bir yerde duymuştum değişik geldi, çok mu abuk olur sizce
0
kondansator
(10.03.23)
Aşko kuşko gibi bi şey olur.
0
sanemz
(10.03.23)
Bence güzel olur yav. İnsan sevdiğine karşı tam olarak böyle olmalı bence çiçekten zarar gelmez şımartılmak çok güzel şey :d
0
ruhen hastayim ben
(10.03.23)
Eşinize çiçek göndermek için bir bahaneye ihtiyaç yok aslında, ama sizin doğum gününüzde göndermenizin biraz handikapları var.

Mesela bu sene unutmuş olabilir eşiniz, size bir hediye çiçek vs almamış olabilir. Siz de bunun üstüne böyle bir şey yapınca acaip kötü hisseder kendini.

Yanılıyor muyum?
0
John Bloor
(10.03.23)
bana gelse saçma olduğunu düşünürüm ama bu sizin eşinizle iletişiminize bağlı. Ben alakasız bi günde durduk yerde gelen çiçekleri daha güzel buluyorum
0
alaimisema
(10.03.23)
nasil sevilmek istiyorsak genellikle karsi tarafi oyle severiz.
esinizin 'sevgi dili'ni size yaptiklarindan anlayabilirsiniz. buradan yola cikarak esiniz kendisine cicek vs. gelmesini seviyor demek ki, bence arada bir gonderirseniz epey mutlu olur gibi geldi.
0
kassiopeia
(10.03.23)
birbirine çiçek gönderen eşler… ne güzel. içinizden geldiyse gönderin, düşünmeyin.
0
deartheodosia
(10.03.23)
(1)

ücretsiz iş planlama programı

tabudeviren
bir takvim üzerinde başlangıç bitiş tarihlerini isaretleyebilecegim, not düşebileceğim ücretsiz bir program var mıdır?
bir takvim üzerinde başlangıç bitiş tarihlerini isaretleyebilecegim, not düşebileceğim ücretsiz bir program var mıdır?
0
tabudeviren
(10.03.23)
Trello,
0
neymis
(12.03.23)
(4)

Yeni iş için: ingilizce pratik yapabileceğim nereler var?

baldan kaymak
Yeni başlayacağım işte ingilizce daily speak gerekecek.Bana biraz öneride bulunabilir misiniz? Geçiş sürecinde hem dili hem kulağı geliştireceğim yüzyüze yada online platform var mı?Mümkünse karşımda bir türk olsun istiyorum olmazsa da sorun değil. B1 seviyeyim, b2 sonunda bırakmıştım sonra pandemi
Yeni başlayacağım işte ingilizce daily speak gerekecek.

Bana biraz öneride bulunabilir misiniz? Geçiş sürecinde hem dili hem kulağı geliştireceğim yüzyüze yada online platform var mı?

Mümkünse karşımda bir türk olsun istiyorum olmazsa da sorun değil. B1 seviyeyim, b2 sonunda bırakmıştım sonra pandemi vs ihtiyaç olmamıştı. Bana pratik yapabileceğim birileri gerekiyor.

Yer ist anadolu.
0
baldan kaymak
(09.03.23)
Meet2talk a bak online ya da kadıköy'deki yerinde.
Websitesi var.
Cambly de inceleyebilirsin
0
gadlemler
(10.03.23)
ac Seinfeld ya da Friends izle, altyaziyla.
bilmedigin kelimeleri not al, anlamadigin yerleri tekrar tekrar izle.
0
cooperr
(10.03.23)
preply var daha uygun fiyatı
0
anten
(10.03.23)
her gün sosyal medyadan bir yabancıya sorsan canı sıkılna kadar konuşma ihtimali yüksek
0
bir soru sorcam
(10.03.23)
(6)

Benim sorunum ne?

sacrilegious
Merhaba,Senelerdir yaşadığım şeyi yeni yeni fark ediyorum. Ben mesela 4 senedir yaşadığım şehirde yolları öğrenemedim hala harita açmadan gideceğim yere gidemiyorum. Ya da en basitinden neredeyse 2 senedir her ay 2-3 kez uğradığım binada gideceğim odayı sormadan bulamıyorum. Yani mesela aradığım yer
Merhaba,

Senelerdir yaşadığım şeyi yeni yeni fark ediyorum. Ben mesela 4 senedir yaşadığım şehirde yolları öğrenemedim hala harita açmadan gideceğim yere gidemiyorum. Ya da en basitinden neredeyse 2 senedir her ay 2-3 kez uğradığım binada gideceğim odayı sormadan bulamıyorum. Yani mesela aradığım yer binanın sol kanadında mıydı sağ kanadında mı o bile aklımda kalmıyor. Örneğin salonumda 4 tane lamba anahtarı var. Bunların ikisi çalışmıyor diğer ikisi ışıkları açıyor. Şu an düşünüyorum hala hangisi hangi ışığı açıyor bilmiyorum ve zaten her akşam yanlış tuşa basıyorum :( Konuşulan şeyleri, yaşanan şeyleri yazmazsam bir süre sonra unutuyorum. O gün ne yapmam gerektiğini bir gün önceden yazmam gerekiyor hep. Sonra yüzler ve isimler… En zoru bu çünkü insanlara mahcup oluyorum. Tanıştığım insanlarla tanışmadığımı düşünüp örneğin bir kaç ay sonra bir ortamda karşılaştığımda tekrar tanışmaya kalkıyorum. Ya da örneğin her ay 2-3 kez gittiğiniz bir devlet dairesi düşünün, ilgili birimde çalışan 8 memur varsa ben sadece 2 sinin yüzünü aklımda tutabiliyorum. Diğer 6 sını yolda görsem selam bile vermeden yanlarından geçip giderim.

Gerizekalı değilim hatta bu tür şeyler dışında çevrem hep zeki olduğumu falan söyler. Örneğin dil konusunda çok yetenekliyim hemen öğrenebilirim. Ama bu yaşadıklarım bir hastalığın belirtisi vs olabilir mi? Bilemediğim için sormak istedim. Hangi branşa danışılacağını bile bilmiyorum. Çok saçma geliyor. Umarım bir açıklaması vardır.

Teşekkürler
0
sacrilegious
(09.03.23)
dikkat etmiyorsunuz, dikkate değer bulmuyorsunuzdur ya da eksikliğiniz vardır bu konuda. bir kağıtta ne yazdığını okumadan saatlerce de baksanız bir daha baktığınız da o kağıdın aynısı olup olmadığını anlamamak gibi biraz bence, yanılıyor da olabilirim tabii ki.
0
gule gule
(09.03.23)
@yanisonucta spesifik bir kişi veya bir olay değil ama yaşanan mutsuzluklardan sonra isteyerek veya istemeden aklımdan tamamen silinen dönemler var evet. Alakası nedir?
0
🌸sacrilegious
(10.03.23)
Dehb'ye bir bak istersen.
0
Jux
(10.03.23)
Bence bi doktora - nörolog olabilir danışmalısınız.
Fikir alın en azından. Ciddiyim
0
gadlemler
(10.03.23)
Konsantrasyon eksikliği inanılmaz yaygındır tüm dünyada. Otopilot hayatımızı yaşatacak kadar çalışıyor ama tüm seçimleri bizim yerimize yapıyor neredeyse. Hedeflenen şey mevcudiyet, yani şimdiki zamanın, şimdiki sözün ve şimdiki eylemin bilincinde olma hali. Otopilotta olma sebebimiz yargılar, etiketler, suçlamalar vb konforsuz şeyler oluyor genelde. Şiddetsiz iletişim eğitimi alarak üstesinden gelebilirsiniz hepsinin.
0
hasmetizm 2046
(10.03.23)
Yer yön duykusu eksikliği diye arat. Sözlüğe görebiliyorsan orda başlığı vardı.
0
sanemz
(10.03.23)
(2)

Almanya vizesi (pasaport yenileme)

medusa
Merhaba,5 senelik Almanya vizesi aldiktan sonra evlendim ve pasaportumu yeniledim. 9 Nisan’da Almanya seyahatim var. Bilet ad-soyad, kimlik, pasaport bilgileri uyumlu (yeni soyadimla) ancak vize eski pasaportumda kaldi, cok endiseliyim acaba sinirda sorun cikar mi?
Merhaba,

5 senelik Almanya vizesi aldiktan sonra evlendim ve pasaportumu yeniledim. 9 Nisan’da Almanya seyahatim var. Bilet ad-soyad, kimlik, pasaport bilgileri uyumlu (yeni soyadimla) ancak vize eski pasaportumda kaldi, cok endiseliyim acaba sinirda sorun cikar mi?
0
medusa
(09.03.23)
eski pasaportunuzu ve evlilik cuzdaninizi yaniniza alin. sizin durumunuzda cok kisi vardir. endiselenecek bir sey yok bence.
0
hot potato
(09.03.23)
Biletin vizede adınızın yazıldıgı gibi olması gerektigi şeklinde uyarmışlardı beni vakti zamanında (eski soyadımla) ama evlilik cüzdanı yanınızda oldugu sürece sanırım sorun olmaz.

daha emin olmak için evlilik cüzdanı yerine formül B adı verilen uluslararası evlilik belgesi alabilirsiniz nüfus idaresinden. çok gerek var mı bilmiyorum ama fikir.
0
nonik
(10.03.23)
(4)

dsg sanziman sorusu

antikadimag
arac 2017 passat. gaza basip ani hizlanmaya calistigimda devir 3000'i gecmesine ragmen vites arttirmiyor. oyle olunca anlik ayagimi gazdan cekip hemen tekrar basiyorum ve vitesi oyle arttiriyor.bu dsg'nin ozelligi midir yoksa benim aracta mi bir problem var?
arac 2017 passat. gaza basip ani hizlanmaya calistigimda devir 3000'i gecmesine ragmen vites arttirmiyor. oyle olunca anlik ayagimi gazdan cekip hemen tekrar basiyorum ve vitesi oyle arttiriyor.

bu dsg'nin ozelligi midir yoksa benim aracta mi bir problem var?
0
antikadimag
(09.03.23)
Ani basar ve basmaya devam ederseniz (basılı tutarsanız) tüm otomatik/yarı otomatik şanzımanlar böyle davranır, normal. Yavaşça basıncı artırırsanız optimum noktada vites büyüterek (maksimum torkun üretildiği en düşük devir civarında) hızlanmaya devam eder.
0
orient blue
(09.03.23)
DSG şanzımanda basıncı ayarlayan bir tüp var ve kronik olarak bu tüpün kapağı alüminyum olduğu için zaman içerisinde gevşiyor. Bu gevşeme basınç kaybına neden oluyor. 2016 DSG için benzer durumda DSG tüpünü değiştirmek zorunda kaldım.
Baktırmanızı tavsiye ederim.

Not: Çelik tüp satan yerler de var. Ben serviste orjinali ile değiştirdim.
0
pccopath
(10.03.23)
Ani hızlandığınız için vites değişim aralıklarını uzatıyor beyin, mantıken diyor ki "lan bu herif sert ve hızlı kullanacak, deviri düşürmemem lazım, yüksek devirlerde vites değiştireyim"

Tüm otomatiklerde bu mantık vardır +1

Aniden değil de normal gaza basınca zamanında değişiyorsa bir arıza yoktur.
0
John Bloor
(10.03.23)
John ve orient haklı, olması gereken bu. Ani hızlanmada vites aralıklarını uzatır. Benim kullandığım dsg'ler de öyle. (bkz: kickdown)
0
roket adam
(10.03.23)
(3)

bir yazar arıyorum

kixo
yahya kemal ile dönemdaş olabilir. türkçü bir çizgide. ünlü, bilinen bir isim. mauser ile intihar etmeye çalışıyor olmuyor.bunların bir kısmında kısmen ya da tamamen yanılıyor olabilirim elbette. ama emin olduğum silahla intihar etmeye çalışması.kimdir bu isim?
yahya kemal ile dönemdaş olabilir. türkçü bir çizgide. ünlü, bilinen bir isim. mauser ile intihar etmeye çalışıyor olmuyor.
bunların bir kısmında kısmen ya da tamamen yanılıyor olabilirim elbette. ama emin olduğum silahla intihar etmeye çalışması.
kimdir bu isim?
0
kixo
(09.03.23)
Ziya Gökalp?
0
hrskrs
(09.03.23)
Ziya Gökalp kafasına sıkıyo ama ölmüyo.
0
plutongezegendegilmi
(09.03.23)
Ümit yaşar oğuzcan?
0
ruhen hastayim ben
(09.03.23)
(8)

Günlük tutuyor musunuz?

şeyh x
Günlük tutuyorsanız yazdığınız konular genelde ne oluyor? Günlük şeyler mi yazıyorsunuz? Ne sıklıkla yazıyorsunuz?
Günlük tutuyorsanız yazdığınız konular genelde ne oluyor? Günlük şeyler mi yazıyorsunuz? Ne sıklıkla yazıyorsunuz?
0
şeyh x
(09.03.23)
Günlük tutmayı veya yazı yazmayı hiç sevmem ama psikologum bir yıldır ısrar ettiği için artık haftada bir kere bir şeyler karalıyorum. Bazen unutup iki haftada bir yazdığım oluyor. Hislerimi yazıyorum üstün körü.
0
ruhen hastayim ben
(09.03.23)
Psikoloğumun isteğiyle, kötü duygulara ve endişeye neden olan olayları bir çizelgede yazıyorum.
0
gabe h coud
(09.03.23)
Ben tutmuyorum da Kazım Karabekir tutmuş zamanında.
Yapı Kredi kültür Yayınları da yayınlamış.
Şu an onu okuyorum.
Kimi gün sadece 'Sütcüye beş kuruş' yazmış. Kimi gün yazdığı Tarih kitaplarına konu olur.
0
Mirket
(10.03.23)
Gunluk tuttugum zamanlar hep en dipte hissettigim zamanlar oluyor. O yuzden o zamanlarda yazdigim seyler hicbir sey ifade etmedigi icin artik yazmiyorum.

Duzenli olarak tutsam guzel olur aslinda da ortalama bir gunde 2 haftalik olay yasadigim icin vaktim yok.
0
aguen
(10.03.23)
- Günlük tutuyor musunuz?
+ Evet tutuyorum.

- Günlük tutuyorsanız yazdığınız konular genelde ne oluyor?
+ Yazacağım zamandaki düşüncelerim.

- Günlük şeyler mi yazıyorsunuz?
+ Hem günlük hem genel düşüncelerim.

- Ne sıklıkla yazıyorsunuz?
+ Belli bir ortalama yok.
0
put it in your appropriate place
(10.03.23)
23 yıldır tutuyorum ama elbette her gün yazmıyorum. Birgün izledigim bir filmi ya da diziyi anlatıyorum çok etkilendiysem, kimi zaman hayatı sorguluyorum, kimi zaman eaki günlükleri okuyup değişen şeyleri anlatıyorum.
0
howfaristhesky
(10.03.23)
bu düşündüğümü unutmayayım diye not tutuyorum sürekli.

ve evet bazen bunu yazmayayım diyorum, 3 gün sonra ne düşünmüştüm lan ben diye unutuyorum.

gerekli bir şey düzenli not tutmak.

eskiden defter tutuyordum şimdi tablet.
0
duyurukullanıcısı
(10.03.23)
Tweet atiyorum. Is hesabimin disinda kendi kendime konustugum bi hesap var az takipcili, girgir makara takiliyorum, sanat sepet paylasiyorum, bence baya iyi bi gunluk.
0
unidentified floating object
(10.03.23)
(1)

YÖK'te tanıdığı olan var mı?

hitokiri kenshin
Şu anda yurt dışındayım. Bir kuruma başvurmak istiyorum ama kurum, YÖK'ten bir belge istiyor. Belgede de Türkiye'de okuduğum ve mezun olduğum üniversitenin akreditasyonu olan bir üniversite olduğu yazması gerekiyor, hepsi bu kadar. Sonra da bu belgenin bir zarfa konulup, zarfın YÖK tarafından mühürl
Şu anda yurt dışındayım. Bir kuruma başvurmak istiyorum ama kurum, YÖK'ten bir belge istiyor. Belgede de Türkiye'de okuduğum ve mezun olduğum üniversitenin akreditasyonu olan bir üniversite olduğu yazması gerekiyor, hepsi bu kadar. Sonra da bu belgenin bir zarfa konulup, zarfın YÖK tarafından mühürlenilip gönderilmesi gerekiyor. Ya da bize teslim etmesi gerekiyor ki biz gönderelim.

Bu kadar basit bir işlemi YÖK'e 2 aydır yaptıramadım. Yolladık dediler, hiçbir belge kuruma ulaşmadı. Yolladıklarına hiçbir şekilde inanmıyorum yani. Telefonla arıyorum, açan yok. Yardımcı olabilecek bir tanıdığı olan falan varsa çok memnun olurum. Bir belge yüzünden çok zor durumda kaldım maalesef.
0
hitokiri kenshin
(09.03.23)
Ankarada tanidigin birinin bizzat gidip bu isi yapmasini isteyebilirsin.
0
nax
(10.03.23)
(3)

Kampa merak saldık, gerekenler ve giriş maliyeti?

zoque
Selamlar, kamp yapmaya merak saldık. İnternetten de araştıracağız ancak bu işe başlarken şunlar şunlar kesin olsun, bu bilgiyi her yerde bulamazsınız vs. Diyeceğiniz ne vardır?Bir de kabaca giriş maliyeti ne olur bize? Cebinde x tl ile girebilirsin alacağın malzemeler y yıl götürür gibi bir yorumunu
Selamlar, kamp yapmaya merak saldık. İnternetten de araştıracağız ancak bu işe başlarken şunlar şunlar kesin olsun, bu bilgiyi her yerde bulamazsınız vs. Diyeceğiniz ne vardır?

Bir de kabaca giriş maliyeti ne olur bize? Cebinde x tl ile girebilirsin alacağın malzemeler y yıl götürür gibi bir yorumunuz olur mu?
0
zoque
(09.03.23)
youtube'da atik ailesi var. gördüğüm en kapsamlı kamp malzemeleri onlarda. baya tutkusu adamın. illa ki malzeme videosu vardır.
0
b1020
(10.03.23)
Önce çadır kiralayıp bir deneyin. Size göre değilse boşuna masraf etmeyin.
0
prole
(10.03.23)
Önce kiralayıp deneyin +1

Bir kerelik kira, misafir emanet vs deneyin. Baktınız bu iş size göre ve senede bir kaç kere mutlaka yapacaksınız, o zaman yavaş yavaş para harcayıp ekipman dizersiniz.

Herkese göre değildir çünkü, hele ki kadınlar daha bir soğuk oluyor bu hobiye.

Başlangıç için şart olanlar;

Çadır (çift katlı olmalı, yazın da kışında kullanırsınız)
Tulum (önce yazlık, sonra isterseniz kışlık alırsınız)
Mat

Tek tulumla hem yaz hem kış olmaz, zaten önce yaz kamplarına başlayın, kış çok zor ve pahalıdır.

Ocak, ışık, ateş, ısıtma vs gereçleri yavaş yavaş toplarsınız. Önce mutlaka kalabalık bir grup ile ilk kampınızı yapın, hem eksiklerinizi görür, hem de size lazım olabilecek ürünleri tanırsınız.
0
John Bloor
(10.03.23)
(3)

evi kiraya verirken depozitodan vergi alınıyor mu?

ayseee
yarın evi kiraya vereceğiz. depozitoyu banka '' depozito'' yazılarak hesabıma göndermesini isteyeceğim kiracıdan ancak yıl sonu depozito için de vergi öder miyim? yoksa elden mi alayım ( kiracı elden kabul eder mi bilmiyorum)
yarın evi kiraya vereceğiz. depozitoyu banka '' depozito'' yazılarak hesabıma göndermesini isteyeceğim kiracıdan ancak yıl sonu depozito için de vergi öder miyim? yoksa elden mi alayım ( kiracı elden kabul eder mi bilmiyorum)
0
ayseee
(09.03.23)
depozitodan vergi alınmaz.
0
kibritsuyu
(10.03.23)
Vergi alınabilmesi için senin gelir diye beyan etmen gerek. Depozitoyu gelir diye beyan etme vergide ödeme. Depozitoyu bankadan al bence, açıklamada depozito yazsın.

Beyan tarihinde (2024/Mart Ayı-GİB Hazır Beyan Sistemi) bankadan hesabına yatan paralar diye bir sorgu ekranı var. Orta hesabına yatan para toplamı çıkar (bazen de yatan paralar çıkmıyor).Bunu paranın içinden depozitoyu çıkartıp kalan gelirini beyan edersin. Sorun olmaz. Daha sonra Vergi Dairesi sana sorarsa bu parayı niye beyan etmedin diye, dekontla gider depozito olduğunu söyler sorunu çözersin.
0
JrJunior
(10.03.23)
Depozito gelir değildir hatta Türk borçlar kanuna göre depozito kiracı ve ev sahibinin ortak banka hesabında vadeli olarak saklanmalıdır. Kiralama bitince senden faizini isterse şaşırma.
0
Mcfly
(10.03.23)
(2)

Migros köftelerinin içindeki maddeler

condom kurşunu
Genelde içeriğinde bunlar oluyor bu köftelerin Dana eti ve sığır yağı, ekmek (buğday unu(gluten içerir),su, tuz, maya) ,baharat karışımı (tuz ,soğan tozu,sarımsak tozu ,acı kırmızı biber, kimyon,karabiber), bitkisel yağ (ayçiçek), biber salçası(kırmızı tatlı biber,asitlik düzenleyici (sitrik asit)),
Genelde içeriğinde bunlar oluyor bu köftelerin

Dana eti ve sığır yağı, ekmek (buğday unu(gluten içerir),su, tuz, maya) ,baharat karışımı (tuz ,soğan tozu,sarımsak tozu ,acı kırmızı biber, kimyon,karabiber), bitkisel yağ (ayçiçek), biber salçası(kırmızı tatlı biber,asitlik düzenleyici (sitrik asit)), sirke, antioksidan (askorbik asit).

Burdaki asitlik düzrnleyici ve antioksidan denen şeyler zraralı mı?
0
condom kurşunu
(09.03.23)
Askorbik asit C vitamini dediğin şey.

Sitrik asit de limonda ve meyvelerde bolca bulunan bi madde.

Yani zararlı değillerdir de doz önemli tabi. Sadece migros köftesi ile besleniyorsan sıkıntı olabilir, arada yiyorsan bir şey olmaz. Böyle yaklaşıyorum ben.
0
plutongezegendegilmi
(09.03.23)
sitrik asit ve askorbik asit çok problem değil asıl problem bitkisel yağ. o köftedeki en zararlı şeyler rafine sıvı yağ ve ekmek.

ben köfte olarak hiç almadım ama migrostan uzman kasap kıyma da açıktan çekilen kıymadan da sıkça alıyorum. son 1 yılda 200-250kg kadar migros kıyma tükettim tek başıma, memnunum. carnivore diet uyguladığımdan köftesini yiyemiyorum, indirimliyken birkaç kez annemlere aldım o beğenmişti.

tadı değil sağlıklı olması önemli diyorsan kıyma al ya olduğu gibi pişir ya bitkisel yağ ve karbonhidrat içeren şeyler katmadan sadece baharat kullanarak yap sana kalmış. ben saf et olarak tüketiyorum.
0
konetsu
(09.03.23)
(6)

depremler yaşamak istediğiniz ev modelini değiştirdi mi?

sanemz
ben önceden kesinlikle kalabalık bir apartmanın herhangi bir dairesi derdim, müstakil evden korkardım şimdi değişti müstakil ev diyorum.
ben önceden kesinlikle kalabalık bir apartmanın herhangi bir dairesi derdim, müstakil evden korkardım şimdi değişti müstakil ev diyorum.
0
sanemz
(09.03.23)
Karşıyaka merkeze taşınmak üzereydim. Evin eski olması beni bozmaz diyordum. Tırstım. Gitmiyorum.
0
Mirket
(09.03.23)
değiştiremedi.
çünkü ülke genelinde müstakil ev kavramı diye bir şey yok.

ya en yakın market ve sinemaya 100km uzakta yaşayacaksın ya da 60-70bin tl kira verebilir durumda olacaksın.
0
tchuck
(09.03.23)
değiştirmedi, sadece bostancı tarafında ev bakıyordum o fikirden tamamen vazgeçtim fay hattı üstü olduğu için. tip olarak müstakil olursa daha iyi ama apartman da olur.
0
roket adam
(09.03.23)
Villa bakıyorum. Evet
0
gabe h coud
(09.03.23)
kayseri'de bi arkadaş 2 yıldır satamadığımız villa 2 günde satıldı. yeni müstakiller 10 milyondan başlıyor artık dedi.

balıkesir'de kaya zemin bi mahallede inşaat yapıyoruz. toki'de oturan bi aile geldi. bulundukları mahallenin zemini kötü diye çok da tercih edilmeyen bi mahalleden sırf zemini sağlam diye ev bakıyolar.
0
b1020
(10.03.23)
Bu trend muhtemelen 1 yıl devam eder sonra herkes aynı alışkanlıklara döner.

99 depreminden sonra istanbul'un zemin haritası çıkarıldı.
Bitişik nizam binalar riski dendi...
yeni yönetmeliğe göre bina seçin dendi.

Peki ne oldu? daha bu yılbaşına kadar millet moda'da 60 yıllık birbirine yapışık binaların en alt katında oturmak için ayda 30 bin kira ödüyordu.

Bu arada müstakil ev güvenli diye bir şey yok. 99 depreminde yalova taraflarında müstakil 2 katlı, tek katlı yazlıklarında yaralanan hayatını kaybeden çok insan oldu maalesef.

Doğru zemine, doğru teknikle, doğru malzeme ve işçilikle yapılmış ev en güvenli ev. İster 20 katlı olsun, ister tek katlı.
0
anten
(10.03.23)
(3)

aşırı basit matematik sorusu yardım eder misiniz

Slynmaster
sorunun orjinalı 2.soru resim için tıklayın https://www.imagevenue.com/ME164AKGyabancı dil dersimizde pepe ile madrid de _____ yıldır yaşıyor. denmiş. Cevabımız : 72014 - 2022 (bugün) arası yaşamış. hesap makinası yada kafadan hesaplayınca 8 falan çıkıyor. 7 yi bulamıyorum. birisi açıklayabilir mi y
sorunun orjinalı 2.soru resim için tıklayın www.imagevenue.com

yabancı dil dersimizde pepe ile madrid de _____ yıldır yaşıyor. denmiş.
Cevabımız : 7

2014 - 2022 (bugün) arası yaşamış. hesap makinası yada kafadan hesaplayınca 8 falan çıkıyor. 7 yi bulamıyorum. birisi açıklayabilir mi yoksa mesela 2014 zaten başladığı zaman saymıyoruz tarzı anlatabilir mi sonuç neden 7
0
Slynmaster
(09.03.23)
2014'te dil öğreniyor, Pepe yok ortalıkta daha. Görsele göre 2015 yılındaki karede dahil oluyor Pepe. 2015-2022 arası da 7 sene yapıyor.
0
huzurlarinizda huzursuzluk
(09.03.23)
@huzurlarinizda huzursuzluk

hocam mevzu bumu yani. hani kaç yaşında oldugunu hesaplarken kimi 1 fazla kimi 1 eksik söyler öyle bi durum yok mu? olay tamamen pepenin 2015 de mi gelmesi. çıldırdım resmen :D
0
🌸Slynmaster
(09.03.23)
Evet öyle. Sizin düşündüğünüz gibi olsa 2015 karesi çok gereksiz olurdu, 2016'da çalıştığı kare ile 2014'te dil öğrendiği kareyi görürdük sadece. Halbuki burada 2014'te İspanyolca öğreniyor ve akabinde İspanyolca konuşulan Madrid'e taşınıyor ve Pepe ile yaşıyor, iş buluyor gibi bir akış var.
0
huzurlarinizda huzursuzluk
(09.03.23)
(2)

Laubali konuşulan meclislere girmeyiniz

slm ben yalnız komando yasin
"Laubali konuşulan meclislere girmeyiniz " Hacı Bayram-ı Veli'nin sözüymüş. Sebebi nedir? neden bu ortamlardan uzak durulması gerekiyor. Hem islami açıdan hem insani açıdan.
"Laubali konuşulan meclislere girmeyiniz " Hacı Bayram-ı Veli'nin sözüymüş. Sebebi nedir? neden bu ortamlardan uzak durulması gerekiyor. Hem islami açıdan hem insani açıdan.
0
slm ben yalnız komando yasin
(09.03.23)
"Laubali"nin "saygısız" anlamı da var. "Saygısızca konuşulan ortamlara girmeyin" demiş.

Mesela Gazali'nin de "Cahillerle tartışmaya girmeyin, zira ben hiç yenemedim" sözü var.

Mark Twain'in de "Cahil insanla tartışmayın; önce sizi kendi seviyesine çeker, sonra da tecrübesiyle yener"

Benzer işler..
0
lancelot du lac
(10.03.23)
Meclisi tabi burada yakın çevre, ortam olarak anlamak gerekiyor. Gereksiz halller ve konuşmalar içeren yerde bulunmanın zararı anlaşılıyor.

Hastalık bulaştığı gibi huy da bulaşıcıdır. Kişiyi arkadaşının hali etkiler
0
diyecevaplandı
(10.03.23)
(8)

İzmir Mavişehir'deki Evlere Güvenilir mi?

tchuck
emlak konutun veya modern'in falan siteleri var.mavişehirin zemini kötü tabi bunu biliyoruz ama, doğru şartlarda yapılan evlerse sorun olur mu depremde? bi yandan bostanlı vs. gibi doğru düzgün yerlere yakın olmak istiyorum. bir yandan da site içerisinde olsun, içinde yaşam alanı yeşil alan falan ol
emlak konutun veya modern'in falan siteleri var.

mavişehirin zemini kötü tabi bunu biliyoruz ama, doğru şartlarda yapılan evlerse sorun olur mu depremde?

bi yandan bostanlı vs. gibi doğru düzgün yerlere yakın olmak istiyorum. bir yandan da site içerisinde olsun, içinde yaşam alanı yeşil alan falan olsun istiyorum. bu durumda tek opsiyonum bu bölgeler gibi gözüküyor.

buralardaki 10-15 yaş arası binalara güvenmeli miyiz depreme karşı?
0
tchuck
(09.03.23)
7’lik İzmir depremi olduğunda oralar dümdüz olmuştur demiştim ama bir şey olmadı mesela…
0
invictae
(09.03.23)
@invictae,

doğru diyorsun tabi ama o izmir depremi değildi aslında. samos depremiydi. tam izmirin üstünden geçen fayın kırıldığı senaryoyu kastetmiştim aslında.
0
🌸tchuck
(09.03.23)
Haklısın. Aslında “nispeten” sağlam demek istemiştim. Mesela karşımdaki apartman samos fayıyla yıkılırken benim apartman çatlamadı bile. Kendi apartmanıma o nedenle nispeten sağlam gözüyle bakıyorum. Öyle demek istedim yani.
0
invictae
(09.03.23)
Evin saglam olması tek başına yeterli bir şey değil. İzmirde zemini en kötü bölge bostanlı mavişehir. Bu gerçek geçen günlerde Ege üniversitesi tarafından yapılan açıklamayla işaret edilmişti. Tehlikeli seviyelerde zemin sıvılaşması varmış. 3,5 sene önce belediyenin de böyle bir açıklaması vardı. Hatayda dogru şartlarda yapılmış ama zemin sıvılaşması yüzüne yan yatmış bir çok yapı oldu. Uzak durulması gereken yerler
0
limonlu eksi
(09.03.23)
Mavişehir bölgesi pek güvenilir değil maalesef. 20 dakikalık mesafede Ulukent'e de bakabilirsiniz.
0
lancelot du lac
(10.03.23)
ya evler düzgün yapılmıştır diye düşünüyorum, izmirin zenginleri otursun diye yapıldı o dönem o binalar ama yapıldığı yer o kadar saçma ki. Kurutulmuş bataklık, dere ağzı. Her yağmurda deniz yükselir, su basar, körfez kokusunun en yüksek olduğu yerlerden biri ayrıca etik olarak bakarsak flamingoların geldiği alanlara çok yakın olduğu için onlara zararı olduğunu okumuştum oradaki yapılaşmanın.

Yani mühendislerin dediği en kötü zeminde bile yıkılmayacak bina yapılabildiği yönünde. O binalar da büyük şirketlerin genelde ve reklam olarak çok kullandıkları siteler yani maksimum dikkat etmişlerdir diye düşünüyorum. Ama dediğim gibi deprem dışında da sorunlar olan bir semt mavişehir.

Zemin sıvılaşması konusu da varsa o ayrı tabii o zaman sağlam bina da sorunlu olabiliyor onu bilemiyorum inşaat konusunda bilgim herkes gibi deprem sonrası izlenen programlardan geliyor
0
nundu
(10.03.23)
1.cisi 5 10 kat aralığı binalar en riskli binalar. 2cisi denize yakın yerler depremde en çok etkilenen alanlar. 3.cüsü mavişehirin sahile yakın yerleri bataklık doldurma. yani bina sağlamsa bir şey olmayabilir ancak araştırmak gerekir.
0
mikahakkinen
(10.03.23)
bir önceki depremde sıva çatlağı dahi olmadı. o dönem yönetim yapı denetim getirip kontrol ettirmiş, sorun yok içiniz rahat olsun demişlerdi. zaten zemin kaynaklı fore kazık ile yapmışlar. biz bir tedirginlik yaşamıyoruz açıkcası. ancak bu dönemde ev alınacaksa ev sahibinden, binanın yönetimine bu konuda yapılan analiz raporları talep etmekte fayda var.
0
kondansator
(10.03.23)
(3)

Pasaport çalınırsa başıma ne gelebilir?

madurumdamadurum
..
..
0
madurumdamadurum
(09.03.23)
düşen malezya uçağında sahte pasaportla seyahat eden kişiler tespit edilmişti fakat türk pasaportu ne kadar değerli, tartışılır.

bunun dışında pasaport kimlikle aynı şey. kimlik kullanılarak ne yapılıyorsa pasaportla da yapılabilir.
0
deartheodosia
(09.03.23)
banka hesabi acip kredi basvurusu yapmak aklima gelen bir ornek.
yurtdisinda pasaportla acilabilen banka hesaplari var ama tabi kredi icin ekstra bir KYC daha yapiyorlar (ve yeni hesaplara vermiyorlar)

diger bir aklima gelen de faturali telefon numarasi almak ve borc takmak. bunu sanirim e-devletten gorebiliyorsunuz adiniza acilmis faturali hatlar diye bir yerde.
0
supergirl
(09.03.23)
Pasaport kimliktir, nüfus cüzdanınızla yapılabilecek her şeyi yapabilir pasaportu bulan.

Mesela bir arkadaşımın kimliği kaybolduğunda kimliği bulan birisi banka hesabı açıyor. Banka memuru tabi ki kimlik fotoğrafıyla falan ilgilenmiyor hiç açıyor hesabı.

Sonra bir de sahibinden.com hesabı açıyor kimliği bulanlar. Burada sahte ev/araba ilanlarıyla milletten kapora toplayıp bu arkadaşın adına açılan hesabın ibanını veriyorlar.

Tabii millet şikayet edince sahibinden.com'da görünen isim arkadaşın ismi.
Banka hesabı arkadaşın adına...

Olayı şöyle haber alıyor kimliğin esas sahibi... Bir gün bankadan arıyorlar adınıza açılan hesap bloke edildi bankaya gelmeniz gerekiyor diye. Gidiyor diyorlar böyle böyle dolandırıcılık süphesiyle hesabınız kapatıldı.

Diyor ki benim bu bankada hiç hesabım yok ki...Derdini anlattı yeni kimlik aldığı tarihleri falan gösterdi bir şekilde kanıtladı kendisinin olmadığını ama dert yani.

Bu süreçte yaşanan en komik durum şuydu: Arkadaş hesabı kendisinin açmadığını, başkalarının kayıp kimliğini kullanarak açtığını söylüyor. Kapatılmasını istiyor.
Banka diyor ki hesabı siz açmadıysanız kvkk gereği bu hesapla ilgili verilere erişemezsiniz:D

En son bankayı kimlik kontrolü yapmadığı için dava etmeye niyetliydi ama ne oldu bilmiyorum.

Demem o ki kimlik kaybeder kaybetmez hemen bildirilmeli.
0
anten
(10.03.23)
(1)

ptt yurtdışı kaybolan kargo

ozgur bir kusun hatirati
etsy’den satış yapıyorum, navlungo’yla ortalama kargo firmalarını tercih ediyorum yollarken, bu defa dur ya belki abartıyorlardır bir de ben deneyeyim diye ptt’yi tercih ettim, ama tabiki şikayet edilen her şey başıma geldi. 13 şubatta gönderdiğim kargo 15’inde güya yurtdışına sevk edildi, o günden
etsy’den satış yapıyorum, navlungo’yla ortalama kargo firmalarını tercih ediyorum yollarken, bu defa dur ya belki abartıyorlardır bir de ben deneyeyim diye ptt’yi tercih ettim, ama tabiki şikayet edilen her şey başıma geldi.
13 şubatta gönderdiğim kargo 15’inde güya yurtdışına sevk edildi, o günden beri de haber yok. ptt yurtdışına sevk olmuş bilmiyoruz artık diyor, ben anlamadım yani ülkeden çıkınca allaha mı emanet bu kargo? navlungo da ne işe yarıyor asla anlayamadım, bizim gümrükte mi uk gümrüğünde mi takıldı, ne oldu, hangi noktada nasıl kayboldu diyorum ben bilemenko diyorlar, sahi niye kullanıyoruz biz bu aracıları? 24 iş günü dolunca bakarız diyorlar.
gitti kargom ya, işin kötüsü müşteriye ayıp oldu, sürekli müşterim, mahçup olacağım, olumsuz yorum alacağım, star seller’ım..
var mıdır yapılabilecek bir şey? nerelere sorabilir miyim? gümrüğe sormak diye bir şey var mı?
0
ozgur bir kusun hatirati
(09.03.23)
Sırf bu yüzden aracı firmalardan uzak durmuşumdur; 3 kurul daha fazla veririm kafam rahat eder.
Facebooktaki etsy gruplarında yazın, tecrübeliler yönlendirir
0
gadlemler
(09.03.23)

ryanair saati değişen uçak biletini değiştirme

kanatlı kontun müşfik öpücüğü
mail geldi uçuş saatiniz değişti isterseniz ücretsiz olarak 1 gün öncesine ya da sonrasına alabilir veya iade edebilirsiniz diye ama gelen linke tıkladığımda yetkiniz yoktur diyor. kendim girip değiştirmek istediğim zaman da sıfırdan bilet fiyatı istiyor. canlı chatten birileriyle konuştum, bir form
mail geldi uçuş saatiniz değişti isterseniz ücretsiz olarak 1 gün öncesine ya da sonrasına alabilir veya iade edebilirsiniz diye ama gelen linke tıkladığımda yetkiniz yoktur diyor. kendim girip değiştirmek istediğim zaman da sıfırdan bilet fiyatı istiyor. canlı chatten birileriyle konuştum, bir form linki atıp kimlik vb bilgilerle doğrulama istedi. doğrulama yaptıktan sonra ücretsiz olarak değiştirebilirsiniz dediler fakat sorun hala çözülemedi.

daha önce bu durumu tecrübe etmiş birileri var mı?
0
kanatlı kontun müşfik öpücüğü
(09.03.23)

italyada öğrenci bursu nasıl alınır?

gezegenim
merhaba,italya'ya dil okuluna gitme planım var, 6 ay için. fransa'da CAF vardı, italya'da da buna benzer bir burs programı var mı? dil okuluna giden (italyanca) yabancılara burs veriyor mu devlet? veriyorsa nasıl başvurulur koşulları nedir?
merhaba,

italya'ya dil okuluna gitme planım var, 6 ay için. fransa'da CAF vardı, italya'da da buna benzer bir burs programı var mı? dil okuluna giden (italyanca) yabancılara burs veriyor mu devlet? veriyorsa nasıl başvurulur koşulları nedir?
0
gezegenim
(09.03.23)
(2)

istinaf süreci hakkında bilgi almak istiyorum

pikap
merhaba. benim bir hakaret davam vardı. beraat kararı verilmişti. geçen gün tebligat geldi. istinafa başvurulmuş. bu kaçınılmaz sondu. asıl bundan sonraki süreci merak ediyorum. merak ettiklerim:1. şimdi ne olacak :'(2. bildiğim şey beraat kararını veren mahkeme itirazı reddedip kendi verdiği karar
merhaba. benim bir hakaret davam vardı. beraat kararı verilmişti. geçen gün tebligat geldi. istinafa başvurulmuş. bu kaçınılmaz sondu. asıl bundan sonraki süreci merak ediyorum. merak ettiklerim:

1. şimdi ne olacak :'(

2. bildiğim şey beraat kararını veren mahkeme itirazı reddedip kendi verdiği karar hakkında bir sorun yok deyip bi değişiklik yapmayacak? ya da evet hata yapmışım deyip tekrar bakacak? her iki durumda nasıl bi süreç oluyor. birincide davam biter mi dosyam kapanır mı direkt? ikinci yani aleyhime olan senaryoda ben tekrar mahkemeye mi çıkacağım yoksa mahkeme beraat kararını iptal edip direkt bir ceza mı verecek?

3. bu istinaf sonraki süreç her ne ise çok zaman alır mı. mesela ben geçen sene şubatta mahkemeyeü çıkmıştım. bu istinafla ilgili tebligat bana yeni geldi.

4. bu tür hakaret davalarında bu süreçten sonra genelde ne karar çıkar. cb hakaret davası.
0
pikap
(09.03.23)
İlk dereceye yanlış yapmışsın diyip geri gönderebilir
Kendisi bir hüküm kurabilir
İstinaf başvurusunu reddedebilir. (Hatırladığım kadarıyla yargıtay yolu açık.)

Hangi sözcükten dolayı şikayet ettiler?
0
adwokat
(09.03.23)
istinaf kararı onar ya da bozar, her iki durumda da Yargıtay'a gidilir.
bildiğim kadarıyla istinaf sürecinde duruşmalı olmasını talep edebiliyorsun istersen ama hangi durumlarda emin değilim, avukatına bir sor araştırsın.
senin dava biraz farklı olabilir ama istinafa ilk gittiğinde 1 yılı geçebiliyor, benim bir davamda geçti, istinaf usulden bozdu yani davanın aslına girmedi dolayısıyla dava görülmeye devam etti ve bitince tekrar istinafa gitti, böyle bir durum olursa daha hızlı bakıyorlarmış.
gerekçeli karara bak sonra istinaf sonucunu bekle sonra aleyhine olursa itiraz edeceksin vs. tabi bilgim çok kısıtlı, avukat değilim.
0
tiny penny
(09.03.23)
(2)

Mr sonrası radyoloji doktoru neden görüşmek ister?

monicapp
Kanser kontrol için mr’a girildi, mr rapor da sıkıntı olmadıgı yazıyor. Ct scan’e de girildi ancak sonuc gozukmuyor. Bu zamana kadar sonucu sadece doktorla görüşüyorduk, ne olmus olabilir?
Kanser kontrol için mr’a girildi, mr rapor da sıkıntı olmadıgı yazıyor. Ct scan’e de girildi ancak sonuc gozukmuyor. Bu zamana kadar sonucu sadece doktorla görüşüyorduk, ne olmus olabilir?
0
monicapp
(09.03.23)
Mr görüntülerinin her biri 2 boyutlu kesit görüntüsü olduğundan gördüğü bir şeyi daha sağlam yorumlayabilmek için tıbbi geçmişiniz/işlemlerinizle ilgili soru soracaktır.
0
abbabaabbaababbabaababbaabbabaab
(09.03.23)
varsa eski görüntü ve raporlarınızıda yanınızda götürün
0
astronom bey
(09.03.23)
(4)

Arçelik TV led değişimi

bapyemir
Merhaba,Bir TV tamircisine sordum 1200 TL fiyat verdi. Acaba yetkili servis aynı işlemi kaç tl karşılığıda yapıyor biliyor musunuz?Arçelik bu konuda bilgi paylaşımı yapmıyor eve gelip bakmak istiyor ve bunun için de 200 TL alıyor.
Merhaba,

Bir TV tamircisine sordum 1200 TL fiyat verdi. Acaba yetkili servis aynı işlemi kaç tl karşılığıda yapıyor biliyor musunuz?

Arçelik bu konuda bilgi paylaşımı yapmıyor eve gelip bakmak istiyor ve bunun için de 200 TL alıyor.
0
bapyemir
(09.03.23)
komple panel diyosan fazla isterler
0
jelly bear
(09.03.23)
Valla problem nedir bilmiyorum. Ekran mavileşti ve soluklaştı tamamen
0
🌸bapyemir
(09.03.23)
tüm ledlerin değişimi için 1200₺ mi istedi? tv kaç inç acaba?

2020 yılında lg marka smart tvnin -50 inç sanıyorum- tüm ledlerini 900₺'ye değiştirmiştim. hatta youtube'da bir adam var istanbul içi eve gelip yerinde hizmet veriyor ona yaptırmıştım ben. 1 saat içinde hallediyor. isterseniz iletişime geçin fiyat alın ondan. youtube led değişim yazın çıkıyor.
foto vs göndererek sorunu ve olası fiyatı size bildiriyor.
0
debian
(09.03.23)
Marka modele göre değişir. Normalde kendiniz alsanız ortalama 300-600 TL arası fiyatı var takım LED lerin. Elinizden geliyorsa birkaç youtube videosu ile rahatça değiştirebilirsiniz.

yetkili servis, özel servis fiyatının ortalama 1- 1,5 katı fiyat ister
0
janavarorion
(09.03.23)
(1)

ipad (9. nesil) alınır mı?

stationary traveller
selamlar, çalışırken youtube-spotify kullanmak ve genel olarak sit-com izlemek için almayı düşünüyorum. yani biraz 2. ekran gibi kullanacağım. macbook kullanırken eşlik edecek. eğitim indirimiyle 7 bin tl'ye alabiliyorum.
selamlar, çalışırken youtube-spotify kullanmak ve genel olarak sit-com izlemek için almayı düşünüyorum. yani biraz 2. ekran gibi kullanacağım. macbook kullanırken eşlik edecek. eğitim indirimiyle 7 bin tl'ye alabiliyorum.
0
stationary traveller
(09.03.23)
Alınır tabii ki.
0
invictae
(09.03.23)
(16)

Akp'gillerin rahatlığı

vizivozo
Bu adamlar neye güveniyor, suriyeli vatandaşlara mı?Trafo kedilerine mi?Ben kazansalar da kolay bir zafer olmayacağı ortada.
Bu adamlar neye güveniyor, suriyeli vatandaşlara mı?
Trafo kedilerine mi?
Ben kazansalar da kolay bir zafer olmayacağı ortada.
0
vizivozo
(09.03.23)
ben bu kucumsemeyi hic anlamiyorum. gecen secimde de "bu sefer baskaydi". hep "bu sefer baska"... kemik kitleleri var. senin, benim cevremde degiller diye yok degiller bu insanlar. ve evet suriyeliler de tam bi oy deposu. kemik kitlenin bir kismi fakir bir kismi zengin. fakir kesimin cocuklarinin arasinda coook az oy vermeyecek olabilir ama digerleri verir. yani bir de yeni yetisen kitle var.
kolay bir zafer olmayacagini dusunenler genclerin hicbirinin oy vermeyecegini de dusunuyor.
0
Kittie
(09.03.23)
20 senedir iktidarda olup devletin tüm olanaklarına sahip olmaları yeterli bence.
0
mikahakkinen
(09.03.23)
zor durumda kalırlarsa neler yapabileceklerini biliyorlar. devletin çöpçüsünden en küçük ilçesinin emniyet müdürüne kadar hepsi emir bekliyor.
0
patronaj1
(09.03.23)
valla oyle bir yapi ki, insanlara gocuk altinda yakinlarinin inlemelerini dinleterek can verdirtti. artik rahat olmak mi kendi zalimlik esiklerini asmak mi dersiniz bilemem, muhtemelen rahatsalar da artik yapabileceklerimizin siniri yok diye rahatlardir.
0
kassiopeia
(09.03.23)
firavun da musa karşısında kendine çok güveniyordu.
0
Hallegadola
(09.03.23)
@Hallegadola, "Ne Yahudi kaynakları ne Mısır kaynakları ne de bilimsel ve tarihi veriler bize Musa'nın gerçekten yaşadığını ve yaşadığı rivayet edilen olayları doğrulamamaktadır."

Karşıdakini küçük görüyorlar, kendilerini eğliyorlar. Aynısını istanbul ve ankara seçimlerinde de yapmışlardı. Körler sağırlar birbirini ağırlar bir durum var onların çevresinde. Değişimlerin veya uyanışların pek farkında değildir çoğu.
0
ananiyimioguz
(09.03.23)
kılıçdar'ın aldığı oy oranlarına baktın mı? %26 yı geçemiyor. %40 falan alırsa alır maksimum. kılıçdar %50 alamaz.

geçmiş seçimlerdeki aynı dinamik.
0
seaman
(09.03.23)
Rahatlik? Sorma cok rahatlar. 2 istifa tezahurati geldi diye elleri ayaklarina dolasti, deplasman yasagindan, ligi tatil etmek konusuldu ciddi ciddi. Depremzede roportajindan dolayi gazeteci kovdurmuslar aninda www.cumhuriyet.com.tr Aksener olayi cikar cikmaz Destici bizim ittifaka gelsin diye aciklama yapti. Adamlar suursuzca tum tuslara basiyor, sarhos gibi yalpaliyor ne yapacagini bilmeden. Simdiden piliyi pirtiyi toplayip Londra'ya kacsalar bizim muhalif: "adam cok zeki yaaa, goruyor musun adam kavga gurultuden kacip, sakin ortamda secimlere hazirlaniyor "der
0
freedonia
(09.03.23)
@freedonia +1 keşke şu cevabının alnı olsa da öpsem...

bazı muhalif arkadaşlar istemeden de olsa akp'yi sanki "her türlü olasılığı düşünen ve asla yanılmayan, kusursuz bir stratejist" olarak görüyor. tamam 20 yıldır baştalar da, yönetemedikleri krizler de malum. erdoğan -ne kadar saçma olsa da- elbistan'da il olma protestosu yapılırken konteynere girmek zorunda kalmadı mı? bahçeli, sinan ateş'i soran gazeteciyi tersledi, üzerine gazeteciyi 2 saniyede en arkaya "ışınladılar". erdoğan çıkıp rezilce helallik istemedi mi?

daha 20 başlık sayarız böyle.
hangi rahatlık?

edit: erdoğan -olur ya mesela- bir ay sonra bir rahatsızlık geçirse ve vefat etse "abi adam kendini acındırıp oy toplayıp seçmenini konsolide ediyor." diyecek muhalifler var, yapmayın. karşımızdaki iktidarı tanrısallaştırıyorsunuz istemeden de olsa.
0
thedepressed
(09.03.23)
1-) 2019 yerel seçimlerde cumhur ittifaki %52 üstü oy aldı. üstelik yerel seçimlerde aday v.s. gibi kriterler olduğu için akp seçmeni daha rahat vazgeçebiliyor fakat bu sefer aday rte.

2-) 2019 yılında belki döviz v.s. daha iyidi fakat faizler yüksek olduğu için işsizlik fazla idi ve piyasada nakitin zor döndüğü bir döneme denk gelmişti, şimdi o açıdan daha canlı bir ekonomi var.

3-) Kılıçdaroğlu faktörü: maalesef Kemal bey acaba bu sefer akpye oy vermesem mi diyen kesimden oy alabilecek bir aday değil. bu ülkede sadece tuncelili bir alevi olduğu için oy vermeyecek milyonlarca seçmen var.

4-) anadolu kırsalında çok rahat oy kaydırma, gelmeyen seçmen yerine oy kullanma v.s. işleri yapılabiliyor. %1 civarı buradan gelir.

kısaca evet rahat olmaları normal.
0
nuisance
(09.03.23)
%52 almıştı. %2'den fazla düşüş olduğu kesin. Kabul etmeme, görmezden gelme aşamasındalar şu anda.
0
gabe h coud
(09.03.23)
kendini modern sayan kesimin sandiga gitmeye usenme oraninin yuksek oldugu bilinen bir gercek. bir de yok o adayi begenmiyor bu adaya burun kiviriyor. kendini oldugundan zeki sanma hatasi cok muhalefette.

bir de akpciler daha cok cogaliyor. son 4 senede 18 yasini dolduran secmenlerin buyuk cogunlugu akp'ye verecek.
0
hot potato
(09.03.23)
Bence rahat falan değiller. Erdoğan dahil çoğu AKP'li bu sefer kaybetmek üzere olduklarının farkındalar. Aynı tekrarlanan istanbul seçimleri gibi bir ortam var. "Kaybediyoruz ama dur bakalım belki bir şeyler olur" düşüncesi var AKP'lilerde tam olarak.

Millet ittifakı son düzlükte saçmalamazsa, HDP'yi küstürüp kaçırmazsa, Erdoğan'ın bir şansı kalmadı. Güvenlik gerekçesi, devletin bekası falan gibi şeylerle oy devşirmek için bile geç kaldılar.

AKP'ye her şeye gücü yeten, aşırı kudret sahibi bir yapı gibi anlam atfetmek doğru değil.
0
sailor
(09.03.23)
ben 2010'da chp ye üyeydim o kadar bi yenilmişlik, kabullenmişlik vardı ki, adamlar boş boş oturuyordu. şimdi bi güç geldiğini hissediyorum. en azından istedikleri gibi at koşturtmuyorlar, heran gırtlaklarında biri var. sosyal medya da sağolsun bunda etkili. en azından seslerini çıkarabiliyorlar, buranın tabiriyle dur höst diyen birileri var. sosyal medya olmasa, bunlar halkı naneye muhtaç eder de halk yine de bunlara boynunu büker. burnumun dibinde haksızlığın alasını yapan akp li va ardından demediklerini bırakmıyorlar ama yüzüne öyle yağlar yakıyorlar ki... yani demem o ki, tayyip ve etrafı öne çıksa bile nefesleri pek sağlam çıkamaycak bu sefer.
0
sanemz
(09.03.23)
istedikleri kisi aday olmus,daha nolsun.Tabiki rahat olacaklar
0
essoist
(10.03.23)
Akp'nin olayı zaten güçlü 'görünmek'. Şu an büyük olasılık nasıl mağduriyet yaratırız, nereden açık buluruz hesapları yapıyorlar. Önümüzdeki 2 ay neler göreceğiz çok merak ediyorum. Muhalefetin siyasisiyle, seçmeniyle ayağını sağlam basması gerekiyor.
0
lüzumsuz adam
(10.03.23)

yakın zamanda Japonya'dan tr ye gelebilecek var mı?

the sound and the fury
https://www.ebay.de/itm/364100996858?hash=item54c61c4efa:g:4pcAAOSwjD1jtxB4&amdata=enc%3AAQAHAAAA8KCwJYbVpG0rV4iKhfUhxkBGWMO7KAM%2ByBnrXtX4qR5n4Xnwlr4EzJkyjjDd614iRbutSyH84uzniorD1%2F1HWMmmfovt0m%2FYRzaSw1I46VhC8WIJcbKDudxBuJbqdM4CX6iPag%2BvpGM5xRbvxVdOjhIDY7cTGm7DKJEdsllPDgwSTaW8bxt%2FN%2Bh2YG%2FDw
www.ebay.de
www.ebay.de

www.ebay.de
şu figürü almak istiyorum. benim için alacak birisi var mıdır ya da tr'den nasıl alabilirim vergisi ve kargosu olmadan :( 4500 ediyor fiyatı. Japonya'da alırsa daha uyguna gelir diye düşünüyorum yen olarak satıcılar japonya'daymış. vergi ve kargo ödemek çok tutar. elden alınırsa getirilirse 4500 e gelir tahmini. :(
0
the sound and the fury
(09.03.23)
(1)

cymbalta v3

duyurukullanıcısı
Bu agzimdaki sacma sapan tat gidecek mi yakin zamanda ?Ben hic sevmedim bu ilac isini ya...
Bu agzimdaki sacma sapan tat gidecek mi yakin zamanda ?

Ben hic sevmedim bu ilac isini ya...
0
duyurukullanıcısı
(09.03.23)
Cok taktin kafaya. Cikmaya calis konudan..baska seylerle ilgilen
0
camussar
(09.03.23)

Abd’den xbox series s getirtmece

webbrowser
Selamlar, kardeşim 1 hafta sonra gelicek gelirken xbox series s aldırmayı düşünüyorum, Türkiye’de kullanımda herhangi bir sorun olur mu? Prizleri, garanti durumu vb. Gibi şeylerde.Bir de nereden almasını tavsiye edersiniz? Şu an Texas’da.
Selamlar, kardeşim 1 hafta sonra gelicek gelirken xbox series s aldırmayı düşünüyorum, Türkiye’de kullanımda herhangi bir sorun olur mu? Prizleri, garanti durumu vb. Gibi şeylerde.
Bir de nereden almasını tavsiye edersiniz? Şu an Texas’da.
0
webbrowser
(09.03.23)
(3)

Yurtdışından Iphone Getirmek Hk.

madurumdamadurum
Merhabalar,Bazı instagram sayfalarında gördüğüm kadarıyla X ülkesinden İphone 14 gibi cihazları getirip IMEI atıp tek bir sim ile kullanma olanağı sağlayan telefona yaklaşık 8k istiyorlar. Pasaport işletme vs yok. Bu tarz telefon alan kullanan yada satan varsa düşüncesini rica ediyorum.
Merhabalar,
Bazı instagram sayfalarında gördüğüm kadarıyla X ülkesinden İphone 14 gibi cihazları getirip IMEI atıp tek bir sim ile kullanma olanağı sağlayan telefona yaklaşık 8k istiyorlar.

Pasaport işletme vs yok. Bu tarz telefon alan kullanan yada satan varsa düşüncesini rica ediyorum.
0
madurumdamadurum
(09.03.23)
iphone 14'e 8k mı? doğru mu anladım?
imkansız çakmadır o.
0
jelly bear
(09.03.23)
ABD fiyatı bile 16k falan bildiğim kadarıyla. İmkansız o fiyatlara
0
jackyr
(09.03.23)
iphone görünümlü android + 1
0
mr.goodcat
(09.03.23)
(4)

bankaya ödenmiş ancak alınmamış senetler baş ağrıtır mı?

inheritance
halk bankasında senetlerim var. pandemi döneminden itibaren senetleri internet şubesinden ödemeye başladım. senetleri almaya anca geçen sene gittim ama bazı senetler arşive kaldırılmış alamadım. ama elimde bu numaralı senet ödenmiştir diye dekontlar var. bunlar daha sonra baş ağrıtabilir mi?şubedeki
halk bankasında senetlerim var. pandemi döneminden itibaren senetleri internet şubesinden ödemeye başladım. senetleri almaya anca geçen sene gittim ama bazı senetler arşive kaldırılmış alamadım. ama elimde bu numaralı senet ödenmiştir diye dekontlar var. bunlar daha sonra baş ağrıtabilir mi?

şubedeki bankacı bir klasör dolusu ödenmiş alınmamış senet gösterdi sorun olmuyor diye ama emin olamadım.
0
inheritance
(09.03.23)
Bankacı değilim bilemem ama kendi adıma konuşayım. Almamayı bırakın evde bile bulundurmak beni huzursuz eder. Senedi alınca direkt yırtar atarım ben. Asla tutmam.
0
old possum
(09.03.23)
senet bilgileri gözükecek şekilde dekont varsa sorun olmaz.
0
507
(09.03.23)
alabildiğim senetlerin arkasında bankanın verdiği bir numara var. dekontta da bu numaralı senet tahsil edilmiştir yazıyor. ancak dekontta vade tarihi vs. yok.
0
🌸inheritance
(09.03.23)
Bu gibi konularda en güvenilir kurum Bankadır. Dekontunuzda senet bilgileri olduğuna göre aslının bir hükmü yok artık. Banka ne yapacak başkasına mı verecek de başınıza iş açılacak.
0
FAtE
(09.03.23)
(1)

Hongkong - Çin Getirip Satmalık

PoscheN
Merhaba,Apple ürünlerinde kârlılık çok düşük gözüküyor. Getirip satmalık öneriniz var mı? en azından %20 bıraksın istiyorum
Merhaba,

Apple ürünlerinde kârlılık çok düşük gözüküyor. Getirip satmalık öneriniz var mı? en azından %20 bıraksın istiyorum
0
PoscheN
(09.03.23)
Seiko kol saatleri orada uygun fiyatlı diyebiliyorum.
0
scholar
(09.03.23)
(2)

hangi adaptörü almalıyım?

wct3 org
Arçelik K-6530 Süpürmen aletinin şarjını arıyorum, nasıl bir adaptör almalıyım? Elimde adaptör yok, süpürgenin altında etikette K-6530 7.2 V yazıyor sadece. İnternette bulamadım. Süpürge şu:https://www.trendyol.com/arcelik/k-6530-supurmen-sarjli-girgir-p-66271521
Arçelik K-6530 Süpürmen aletinin şarjını arıyorum, nasıl bir adaptör almalıyım?

Elimde adaptör yok, süpürgenin altında etikette K-6530 7.2 V yazıyor sadece. İnternette bulamadım.

Süpürge şu:
www.trendyol.com
0
wct3 org
(09.03.23)
Alet ile birlikte bir bilgisayarcıya gidip orada deneyip alabilirsin. Bu aletlerde piyasa pili kullanıldığı için yaygın kullanılan bir adaptörü vardır. Bizim bir cihazın problemini laptop adaptörü ile çözdük bu şekilde. Bilgisayarcıdaki fiyatta internettekiyle aynıydı aşağı yukarı.
0
prole
(09.03.23)
O etikette bi de polarite işareti olması lazım center positive ya da center negative.

Volt amper ve polarite bilgisiyle birlikte fiziksel olan uyan herhangi bir adaptör iş görecektir. En temizi süpürgeyle birlikte elektronik çarşısına gitmek.
0
hedep
(09.03.23)
(5)

dolar düşerse

biseysorcaktim
tl dolar karşısında değer kazanırsa, alım gücümüz artar mı yoksa bunlar alakasız kavramlar mı?döviz ile maaş alanların kazancı TL bazında düşecek, onlar için kötü görünüyor ilk bakışta. ama öyle mi gerçekten? dolar düşerse alım gücü artar, az para daha değerli olur. o yüzden ciddi fark olmaz diye dü
tl dolar karşısında değer kazanırsa, alım gücümüz artar mı yoksa bunlar alakasız kavramlar mı?

döviz ile maaş alanların kazancı TL bazında düşecek, onlar için kötü görünüyor ilk bakışta. ama öyle mi gerçekten? dolar düşerse alım gücü artar, az para daha değerli olur. o yüzden ciddi fark olmaz diye düşünüyorum, doğru mu?

yani dolarla maaş almanın ciddi bir avantajı kalmaz ama dezavantajı da olmaz?
0
biseysorcaktim
(09.03.23)
Çok detaya girmeden yazarsak evet alım gücümüz artar ama hemen, kısa vadede olmaz. Başta enerji (tamamı olmasa da) olmak üzere hemen her şey ithal olduğu için zamanla bunların fiyatı aşağı, gelir. Örneğin 10 liraya aldığınız televizyon 8’e, 3 liralık domates 2’ye düşer.
0
orient blue
(09.03.23)
İthal ve ithalata dayalı mallar üzerindeki alım gücü artar.
0
prole
(09.03.23)
Hayir alim gücümüz artmaz.

Enflansyon denen sey kanser gibidir ve hemen baslamadigi gibi hemen de bitmez. Dolarin biraz düsmesi sadece basit bir ilaç etkisi yapar o kadar.

Ayrica USD'nin düsecegi falan da yok, reel degerinin çok altinda zor tutuluyor zaten ve seçim sonrasi patlayacaktir.
0
Avoiding The Puddle
(09.03.23)
Normal şartlarda evet, TL dolar karşısında değer kazanırsa alım gücümüz artar. Örneğin yabancı bir ülkeye gittiğinde TL bazında daha düşük harcamalarda tatilini yaparsın. Dövizle fiyatlanan bir ürünü daha ucuza alırsın.

Kazın diğer ayağına gelecek olursak, Türkiye'de böyle durumlarda petrol/doğalgaz fiyatı bazen iniyor ama vergilerden ötürü fazla indirmiyorlar. Konut/kira gibi kalemlerin fiyatı düşmüyor. Bir restoranta gittiğinde fiyatlar asla inmiyor, en fazla sabit kalabiliyor. Teknolojik ürünlerin fiyatı düşmüyor. Dolayısıyla kurdaki düşüşler pek işe yaramıyor ki bunu kur ilk kez 18 TL olduğunda fırlayan fiyatların 10-12 TL'lere indiğinde pek de inmemesiyle gördük. Kur çok uzun zamandır sabit ve enflasyon yine de dizginlenemiyor bu da ispatıdır. Özellikle Kasım-Aralık 2022'de hemen herşeye sebepsiz saçma sapan zamlar geldi. Fiyat algısının bozulduğu "nasılsa herşeyin fiyatı artıyor" yaklaşımının herkeste olduğu bir dönemi halen yaşıyoruz.

Dolarla maaş almak seni sigortalıyor. Dolar-TL grafiğine baktığında kurun çıpalandığı yıllara geri döndüğümüzü görürsün. Olası bir harekette dövizle kazanç seni fiyat artışlarına karşı koruyacaktır. Şu an avantajlı gibi görünmese de gün gelir seni korur.
0
Lethe
(09.03.23)
uzun vadede alim gucun artmaz zira o eninde sonunda ulkenin uretkenliginin, verimliliginin vs bir fonksiyonu.
tl kuru yukselse bu sefer maaslarin yukselmesi yavaslayacak urun fiyatlarinin artisina gore.
bedava oyle yemegi yok yani.
0
hot potato
(09.03.23)
(6)

Bu Elektrogitar İyi midir?

deadwampir
yeni başlayan, belki de 1 ay sonra pes edip bırakacak biri için bu set iyi midir? https://www.trendyol.com/muzikhane/siyah-elektro-gitar-kilif-kablo-pena-p-133453054?boutiqueId=61&merchantId=123165ya da bu full hali https://www.trendyol.com/music-station/siyah-music-station-elektro-gitar-seti-9-lu-p
yeni başlayan, belki de 1 ay sonra pes edip bırakacak biri için bu set iyi midir?


www.trendyol.com

ya da bu full hali

www.trendyol.com
0
deadwampir
(09.03.23)
Pek sanmıyorum ölesiye no name gitarlar. Trendyol vs gibi alışveriş sitelerinden ziyade zuhal, dore gibi müzik marketlere bakmanızı öneririm.

Normal şartlarda en aşağı squier bullet, sx, hiç olmadı zuhal'in kozmos falan almak lazım (fiyatları attıklarınızdan yüksek) daha aşağısı teknik olarak gitar değil aslında başlamadan soğutur.
0
hedep
(09.03.23)
Cok kotudur buyuk ihtimalle. Temiz 2. El squier bullet veya affinity bulun derim. En kotu sx.
0
another satisfied lover
(09.03.23)
paran ne kadar? istanbul’daysan gel gidelim tunele deneye deneye alalim. ama iki birani icerim.
0
alperz
(09.03.23)
zuhal'de ya da do-re'de en ucuz ne varsa onu alın. elinizde çalınabilir bir şey olsun. trendyol'da böyle lakayt bir şekilde satılan bir gitardan 3 ders sonra performans alamazsınız gibime geliyor.
0
co2s2
(09.03.23)
bir de bu alperz gitardan ya da müzikten anlamaz, ona bulaşmayın.
0
co2s2
(09.03.23)
co2s2 üst devremizdir. o diyorsa doğrudur :))
0
alperz
(09.03.23)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.