Giriş
(5)

Gribin kol gezdiği bir yerde gripten korunmak

yagmursuyunacorba
Hayat kurtarıcı öneriler istiyorum.
Hayat kurtarıcı öneriler istiyorum.
0
yagmursuyunacorba
(15.10.11)
genelde (abartmadan) sık el yüz yıkamak çok işe yarar.
0
kisa
(15.10.11)
dün de birilerine önermiştim sanırım. eğer grip olmadan sadece kırgınlık hissettiysem hemen first defence adlı spreyden iki üç fıs sıkıyorum burnuma, ertesi güne bir şeyciğim kalmıyor. bunun yanında bol c vitamini (dememe gerek var mı bilemedim).
0
in vino veritas
(15.10.11)
doğrudan yüzüne doğru öksüren veya aksıran olmadığını var sayarak yazıyorum. grip tokalaşmayla ve kapı kulpu, telefon gibi griplilerin dokunmuş oldukları şeylere dokunmakla bulaşır.

yani "gribim, öpmeyeyim" diyen kişiyle tokalaşmak, virüslerin elden ele geçmesine neden olur.

öyle ortamlarda elleri sık yıkamak ve ASLA ağıza, burna, göze değmemek gerekir. mekanizma şu: gribin neden olduğu şıpır şıpır burun akıntısı virüslerin en çok bulunduğu vücut salgısıdır. gripli kişinin elleri de o akıntıya bulaşmıştır ve çok fazla sayıda virüs taşır. seninle tokalaştığında virüsler hooooop senin elinde. sen gayrıihtiyari elini gözüne, burnuna, ağzına götürdüğünde, hoooop senin vücuduna geçmiş olur.

vücudunu soğuğa alıştırmak da faydalı bir yöntemdir. yavaş yavaş alıştırmak lazımdır. yani bir mevsim boyunca, giyecekler azaltıla azaltıla sonunda mart ayında tişörtle gezer hale gelebilirsin. fiziksel acı verir, karizmatik ve kerizmatik görünür ama vücut direncinin yükselmesine yol açar.

her gün bir yumurta yemek de iyidir. vücudun proteinsiz kalmasını önler. protein eksikliğinde bağışıklık sistemi iyi çalışmaz. çeşitli beslenme, kestanesinden, karadutuna, enginarından, sarmısağına gibi çeşitler de işe yarar.

grip başlayacağını hissettiğin en erken aşamada, etken maddesi ibuprofen olan bir ilaca başlamak da gribin daha hafif geçmesine yol açar.
0
compadrito
(15.10.11)
katarin etkili diye biliyorum. ama soruşturmadan içme.
0
sndnzr
(15.10.11)
şaka değil,
domuz gribi furyasında aşısını olmuştum. o zamandan beri grip olmadım.
0
radikalherif
(16.10.11)
(10)

öksürüyorum gripten yeni çıktım. rakı içsem sorun olur mu ?

ground
buzlu değil ılık ılık içsem daha kötü olur muyum ?
buzlu değil ılık ılık içsem daha kötü olur muyum ?
0
ground
(15.10.11)
(bkz: sigara içme alkolü az tüket)

bence ilaç niyetine içersen bişi olmaz.
0
soulforge d
(15.10.11)
babam ne zaman hasta olacak gibi olsa ya da öksürüğü başgösterse, bir kadeh viski ya da konyak içer. hiçbir şeyi kalmaz.

ama rakıyı bilemiyorum. geçmiş olsun.
0
blatta hiberna
(15.10.11)
alkol boğazdaki iltihapa gerçekten iyi geliyor
0
taqster
(15.10.11)
Şöyle bir sıkıntı oluyor 1-2 tane ılık rakıyı götürdükten sonra gaza gelip gecenin kalanında buzlu rakıları deviriyorsun. Sonra akşam yattığında gelsin titremeler, terlemeler geri :). Kendini tutabilirsen sıkıntı yok tabi..
0
wrangle
(15.10.11)
eğer ilaç filan kullanmıyorsan iç. sıkıntı yok. ancak zaten hasta olduğunu, vücudunun yorgun olduğunu ve fazla üstüne gidilmemesi gerektiğini unutma. yani az iç.
0
naif hayvan
(15.10.11)
kararında içersen bişey olmaz.
0
maethruth
(15.10.11)
kesinlikle şifayı tanımlamış olursun.
yarasın hafız.
0
seyduna6687
(15.10.11)
ılık rakı mı içilir ya, tadı mı olur buz olmayınca :/
0
in vino veritas
(15.10.11)
abi zaten gribin ilaci ilik raki. daha ne soruyon.
0
keseci
(15.10.11)
ballı viski iç birebir etkili
0
canercan
(16.10.11)
(4)

ne ki bunun adı?

ocanal
böyle çok yüksek konsantrasyon ile birkaç defa tekrar gerektiren işleri yaparken bir süre sonra gerilme, sinirlenme, elin titremesi olayı var bende herkeste oluyor mu bu merak ettim, bir de normal birşey değilse bunun bir adı filan da vardır belki?örnek vermek gerekirse, - ele batan kaktüs dikenleri
böyle çok yüksek konsantrasyon ile birkaç defa tekrar gerektiren işleri yaparken bir süre sonra gerilme, sinirlenme, elin titremesi olayı var bende herkeste oluyor mu bu merak ettim, bir de normal birşey değilse bunun bir adı filan da vardır belki?

örnek vermek gerekirse,

- ele batan kaktüs dikenlerini tek tek cımbızla çıkarmaya çalışmak
- #25161125 bu entry'deki gibi bir olay.
- photoshop'ta piksel piksel tekrar eden bir düzeltme işlemi yapmak gibi.
0
ocanal
(15.10.11)
nokta atışı yapılan şeylerde normaldir.
0
zanzeita
(15.10.11)
anksiyete bozukluğu ile ilgili olabilir. bunun için bir nörolojist veya konuyla ilgili bir terapiste danışabilirsin.

onun dışında stres altında da böyle durumlar görülebilir ama hayatınızı etkiliyorsa bir doktora danışmakta fayda var.
0
ermanen
(15.10.11)
kullanmadığın elinle KALEMLE yazı yazmaya çalışınca da sinirlenme duygusunun tüm belirtileri çıkıyo(el titremesi, kaşları çatma, terleme, havasızlık, bağırma filan falan) ama sinirlenmiyosun komik bişey

sinirlenme duygusu dedim çünkü sinirli değilsin ama ağzından köpükler çıkarak bağırır durumdasın öyle bişey nasıl anlatılır bilemedim.. neşeli bi günde arkadaşına şaka yap mesela sinirli bi rol oynaman gerek öyle bişey.. amaan ne uzattım
0
miucee
(15.10.11)
eğer, bir üsse gizlece sızıp, çok gizli evrakları yürüten bir ajansan; söylemeliyim ki bu durum normal değil.
bence bi doktora görün.
0
maethruth
(15.10.11)
(3)

reflu gibi ama degil

kullanici adimiz
ya boyle tam midemle bogazim arasinda boyle yemek borumun tamaminda degisik bisey hissediyorum yani oraya ait olmayan bisey var hafif bi agri var yemek yememe engel olacak turden degil. nedir ki bu? sabah sicak cikolata icerken yapmisti gecen ictigimde de olmustu o dikkatimi cekti
ya boyle tam midemle bogazim arasinda boyle yemek borumun tamaminda degisik bisey hissediyorum yani oraya ait olmayan bisey var hafif bi agri var yemek yememe engel olacak turden degil. nedir ki bu?

sabah sicak cikolata icerken yapmisti gecen ictigimde de olmustu o dikkatimi cekti
0
kullanici adimiz
(14.10.11)
reflu o işte.
0
alperen4
(14.10.11)
ben reflü olduğumda bana da bunların benzeri olmuştu. hatta reflü diyen doktora güvenmeyip "göğsümde bişey saplı" diye çaktırmadan bir göğüs filmi bile çektirdim. bişey çıkmadı tabi. çay, kahve ve türevleri, alkol, baharatlı ve yağlı şeyleri biraz diyetten çıkar bakalım faydası olacak mı. bir de birşey yedikten sonra sırtüstü yatma. ayrıca reflü ilacı müthiş faydalı. benimki daha ileriydi nefes bile alamıyordum o yüzden ilaca ihtiyaç duydum o zamanlar. eğer reflüysen başlangıçtasın. biraz dikkatle geçer bence. geçmiş olsun.
0
safahot
(15.10.11)
sigara.
0
cotillard
(15.10.11)
(4)

Nezle

aboutablank
Selamlar duyuru ahalisi. 4 gündür dehşet bir nezleyle işe gidip geliyorum. Nedir bunu çabuk geçirmenin yolu? Bol sıvı, vitamin dışında?Günde 1 supradyn multi, 2 asprin c, 1 de defans mekanizmalarına doping, suda eriyen bıdılardan alıyorum. Onların dışında kesmek için bu nezleyi nedir yani? Bir de ad
Selamlar duyuru ahalisi.

4 gündür dehşet bir nezleyle işe gidip geliyorum. Nedir bunu çabuk geçirmenin yolu? Bol sıvı, vitamin dışında?

Günde 1 supradyn multi, 2 asprin c, 1 de defans mekanizmalarına doping, suda eriyen bıdılardan alıyorum.

Onların dışında kesmek için bu nezleyi nedir yani?
Bir de adettendir: petrol çıksa burnumdan bu 4 günde dönmüştüm köşeyi yeminle...
0
aboutablank
(14.10.11)
www.sinusrinse.com.tr

Bazı eczanelerde bulursun ya da getirt. Kronik sinüzit hastası olarak söylüyorum işe yaramazsa gel bana

20 tl den az olması lazım fiyatının.
0
erobur
(14.10.11)
@erobur bu mumkun diil pek malesef, italyada bulabiliceğimi sanmıyorum bunu...
0
🌸aboutablank
(14.10.11)
umca içmeniz lazım kesin çözüm. türkiye'de umca, bulunduğum ülkede kaloba adıyla satılıyor ama patent sahibi alman bir ilaç firmasıymış:

www.schwabepharma.com

herhalde bütün avrupa'ya satıyorlardır ama adı değişik olabilir. tamamen bitkisel bir şey. bu sabah burnum tıkalı uyandım ve sürekli akıyordu gözlerim yanıyordu falan. bundan içtim bir şeyim yok şu an. şahane bişi.
0
quasiromantic
(14.10.11)
Bu akşam eve gidince kolayından tuzlu su yapıp burnuma çekmeyi planlıyorum sanırım..
0
🌸aboutablank
(14.10.11)
(3)

kanal tedavisi ve sonrası

baldur
arkadaşlar saat 10.30 gibi ilk seansı atlattım. şimdi hala uyuşma devam ediyor ve ağrı var. 1- ağrı kesici alsam mı?2- yemek yesem mi? çok açım ya
arkadaşlar saat 10.30 gibi ilk seansı atlattım. şimdi hala uyuşma devam ediyor ve ağrı var.
1- ağrı kesici alsam mı?
2- yemek yesem mi? çok açım ya
0
baldur
(14.10.11)
doktorunu arayıp sorsan?
0
hollowlife
(14.10.11)
ben iki kanal tedavimde de eve gider gitmez ağzım hala uyuşukken içmiştim ağrı kesici. diş hekimi de ağrı olursa içebilirsin der. aspirin içme tabi. majezik varsa at bi tane.

bu arada uyuşukluk tam olarak geçmeden yeme bişey sakın.
0
daysleeper
(14.10.11)
2- Dilini yiyebilirsin bence.Ne de olsa uyuşmuş durumda,acı hissetmezsin.
0
lebanon
(14.10.11)
(1)

eskişehir osmangazi üniversitesi'nde kalp doktoru

sozluktekullanmakistedigimiznick
bir yakınım için eskişehir osmangazi üniversitesi hastanesinde görev yapan kalp doktorlarını inceliyordum, halen görev yapanlar arasında bildiğiniz tavsiye edebileceğiniz veya aman uzak dur diyebileceğiniz olan var mıdır acep?
bir yakınım için eskişehir osmangazi üniversitesi hastanesinde görev yapan kalp doktorlarını inceliyordum, halen görev yapanlar arasında bildiğiniz tavsiye edebileceğiniz veya aman uzak dur diyebileceğiniz olan var mıdır acep?
0
sozluktekullanmakistedigimiznick
(14.10.11)
ritm bozukluğu falansa bülent görenek vardı iyiydi, bir de alparslan baya iyi adamdır. alparslan birdane.
@nedendir bilinmez, korneayı doktorlar yoğun bakımda ölen hastadan çalıp, ne yapmışlar? kornea nakli için kornea alınması kimin iznine tabidir? canlıdan alınamayacağına göre ölüden alınması mı sorun?
0
dontgetanybigideas
(16.10.11)
(4)

yaşlıların vücudunda çıkan siyah benekler

kocayusuf
neden çıkar? ve engellemenin bir yolu var mı? daha önümüzde uzun yıllar var ama yapılacak birşey varsa şimdiden yapmak gerek.
neden çıkar? ve engellemenin bir yolu var mı? daha önümüzde uzun yıllar var ama yapılacak birşey varsa şimdiden yapmak gerek.
0
kocayusuf
(14.10.11)
ölü hücreler diye biliyorum onları. düzenli spor + sağlıklı beslenme + stresten, üzüntüden uzak durma ile ileri bir zamana atılabilir sanırım bu durum.
0
tizi reftar olanin payine dagmen dolasir
(14.10.11)
hücreler bir süre sonra deformasyona uğruyor. yapacak bir şey yok.
0
benaslinda
(14.10.11)
bepanthen merhemi de iyi gelebilir her gün kullanırsanız
(bkz: babam)
0
kesada
(14.10.11)
engellenebilir mi bilmiyorum ama artık yaşlılık lekelerini falan lazerle yok ediyorlar. ellerindeki lekelerden kurtulan birini tanıyorum mesela. ha ama yenisi çıkar mı çıkar tabii.
0
quasiromantic
(14.10.11)
(10)

çekingen kişilik bozukluğu için söylenebilecekler..

istenmeyen_adam
evet kişi kendinin doktorudur derler, bugün ben böyle bir tanı koydum kendime.. - insanların yüzüne bakamıyorum (hem konuşurken, hem yolda selam vermek gerektiğinde)- 12 yaşından beri hiç bir sosyal ortama girmedim, istemedim ama burcumun özelliği gereği sosyal olmak benim için vazgeçilmez görünüyor
evet kişi kendinin doktorudur derler, bugün ben böyle bir tanı koydum kendime..
- insanların yüzüne bakamıyorum (hem konuşurken, hem yolda selam vermek gerektiğinde)
- 12 yaşından beri hiç bir sosyal ortama girmedim, istemedim ama burcumun özelliği gereği sosyal olmak benim için vazgeçilmez görünüyor. bu arada yaşım 19.
- mecburen insanlarla bir arada olmam gereken durumlarda (sınıf), insanların hakkımda söyledikleri en ufak şeye farkında olmadan şiddetli tepkiler verebiliyorum.
- kimi zaman insanlar içinde kendimi düşünce konusunda üstün görüyorum kimi zamansa hiç olmadığı kadar yetersiz görüyorum. bununla birlikte yaşamak istemiyorum.
- tüm bunlara bağlı güven eksikliği nedeniyle çok basit işleri bile yaparken zorlanmak..

sorunlarım bunlar, ne diyebilirsiniz bu sorunlar hakkında?




ayrıca burda tüm özelliklerim mevcut.

www.hatunca.net
0
istenmeyen_adam
(13.10.11)
Bi psikolağa görün derim... İlaç vermese bile sadece gitmek bile işe yarayabiliyor...
0
ataman
(13.10.11)
yaşın 19 çooooook normal, rahat ol zamanla geçecek!
0
lilyb
(13.10.11)
sosyallikle burç arasında bir alaka yok, çünkü burcun senin kişiliğini etkilemiyor. burcum yüzünden sosyal olmalıyım diye düşünme.
0
resistance is futile
(14.10.11)
7 tekila shot derim
0
mottoman
(14.10.11)
bu anlattıkların çekingen kişilikten çok narsisistik kişiliği andırıyor. çekingen eleştiriden korkar bir şey yapamaz ama narsisist yaralanır ve şiddetli tepki verir. çünkü ona hayranlık duyulması gerekir çünkü o herkesten üstündür. narsisist kabuk kırılırsa da kendini aşırı değersiz görür. güven eksikliği ise narsisistlerin temel sorunu paranoyadan kaynaklanır.

sorunun ciddi, çözümü zor. dediklerim bir şey ifade ediyorsa heinz kohut'un "kendiliğin çözümlenmesi" kitabını okumanı tavsiye ederim. orada kendini bulacaksın.
0
hyu
(14.10.11)
sosyal olcaksin.

yas 19 sa ve üniversite ögrencisiysen,gidiceksin temiz bi ögrenci klubune acilicaksin.

psikolog filanda care olabilir belki ama ben bunu denemeden gitme derim.

hocam ilacin kafa adamlardir bu kadar.
0
serabetan
(14.10.11)
İlaç kullan; çoğu zaman işe yarıyor.Tabi doktor kontrolünde..
0
lebanon
(14.10.11)
burcum aslan, yükselenim terazi..

dediğinize göre sanırım narsist oluyorum ama gerçekten yürek yaralayıcı bir olay.. tüm hayatın boyunca engelli bir insan gibisin. uzaktan bakan insan sana imrenebilir belki seni tanımadığı için ama iş öyle değil..

bu tür sorunlarda ilaç kullanmak bana kalırsa uyuşturucu kullanmakla aynı şey.. her başın sıkıştığında ilaca başvuracaksın madde bağımlısı olacaksın..

kafa adamların yanına gidebilmek için onlar için cazip bir insan olmak lazım.. sonuçta arkadaşlıkta bir nevi çıkar - menfaat ilişkisidir ben onlar için nasıl cazip olabilirim? (para yedirmek dışında)

psikoloğu hiç kendime yakın görmüyorum yıllardır aynı şey söylenir ama gereksiz görüyorum.. psikologun faydası olması için güvenmelisin bir kere.. onunda bu işi bir kaç seansta çözemezsin, işin ehli bir adam benden iyi para alır, beni yolar.. öğrenci adamım sonuçta.. bilmiyorum psikologun bu konuda bana yardımcı olabileceğini düşünmüyorum..
0
🌸istenmeyen_adam
(14.10.11)
su film ve dizilerden sonra herkes kendinde özel bir sey arar oldu,sende simdi "ayyyy ben farkliyim,narsistmisiaammm" diyosun.

yok efendim ,bende söyle bi sorun var,söyle boktan bisey var diyerek ben özelim,farkliyim herkesten moduna girmeyin.normal asosyal ergensin ötesi yok bunun.

ya bahanelerle kendinde bir sey arar basarisizliklarina bahane ararsin (bkz: narsist oldugunu düsünmek) ,ya da gidip cözüm ararsin!
0
serabetan
(14.10.11)
panpa,

yazdıklarımı okuduysan narsistim çok kötüyüm demedim.. iyi olan özelliklerim vardı ama bunların hiç birisi bir dahinin özelliği değildi. öyle olsa bile ben farkında değildim. ben eksi sözlükte takılan insan grubu değilim, entel filmler izlemem televizyon kültürüm aşkı memnu ve adını feriha koydum'dan ibarettir.. asosyallim ama vaktimi hayallerimle geçiririm. müzik dinleyerek günde 4-5 saat hayal kurabilirim.. aynı zamanda bu süre zarfında yürürüm.. yorulunca da uyurum..

son günlerde hastalıklar ve güçsüzlüklerle boğuşuyorum.. aksine kendimi yetersiz bulduğum pek çok şey de var.. toplumdan kendimi soyutlama sebebim kendimi üstün görmem değil.. bunun sebebini veridğim linkte yazanları okuduğunda göreceksin.. ben özel bir insan değilim.. zaten insanların binde birinin özel olduğuna inanırım, gelirleri ne seviyede olursa olsun pek çok insan aynı zeka seviyesinde..

#narsist ne demek bunu bugün öğrendim, kendimi özel sandığım bir şey yok zaten.. sadece normal insanlar gibi yüz yüze göz göze konuşabilmek isterim onlar gibi yaşayabilmek isterim evde oturacağıma..
0
🌸istenmeyen_adam
(14.10.11)
(1)

kendime vakit ayıramıyorum

ibomiu
ya allah belamı versin nasıl bi skim bünyem varsa hayatımı mahvediyor..boş işlerle uğraşarak hatta hiç bir şey yapmadan sadece sandalyede oturarak günlerce uykusuz kalabilirim..ama ne zamanki kitap okuyayım resim çizeyim bilgisayarda bişeyler yapayım yarım kalan işlerimi yapayım dışarı çıkayım hatta
ya allah belamı versin nasıl bi skim bünyem varsa hayatımı mahvediyor..

boş işlerle uğraşarak hatta hiç bir şey yapmadan sadece sandalyede oturarak günlerce uykusuz kalabilirim..

ama ne zamanki kitap okuyayım resim çizeyim bilgisayarda bişeyler yapayım yarım kalan işlerimi yapayım dışarı çıkayım hatta müzik dinleyeyim namaz kılayım incil okuyayım ateşe tapayım gibi(aklınıza gelen herşey) desem gözlerim kapanıyor uykudan ölüyorum(günün hangi saati, nekadar uyuduğum filan önemli değil)

öyle boktan bi durumdayım ki dini hiç bir bağım kalmadı, elimi pencereden dışarı sallayıp "yiyosa in yeter" diye küfreden insan oldum artık.. ama dünyaylada bağ kuramadım anasını skim..

ya yemin ederim kokain mi kullanayım eroin mi alayım..o haldeyim.. kabul edecek durumdayım hayatım mahvoldu..

ya kendimi geliştirme filan değil, en çok sevdiğim şey resim çizmek.. kalemi tutayım uyuyorum..

sıradan insanlar kadar enerjik(sıradan düzeyde) biri olmak istiyorum..hayatım ciddi manada mahvoldu bunun yüzünden ki son denemelerimbu.... sonra baltaya sap olamamış biri olarak hayatımı idame ettirmek zorunda kalıcam ki bu neyse...


Gereklilikleri yapamamaktan bahsetmedim ki, sıkıntıdan uyuyorsun demeyin diye ama burda söylüyorum ki resim çizerek kitap okuyarak mı hayatın kurtulacak demeyin diye..


yaş 24 oldu.
0
ibomiu
(13.10.11)
resim çizerlerin hepsimi böyyle aq (böyle)
0
berkecan concon again
(13.10.11)
(6)

Üşütünce karın şişer mi?

boz ayı
arkadaşlar üşütünce insanın karnı şişer mi?
arkadaşlar üşütünce insanın karnı şişer mi?
0
boz ayı
(13.10.11)
ruzgari yiyince gaz yapar.. siser yani gayet normal.
0
olkol
(13.10.11)
bende korktum aga siroz mu oldum diye karnım davul gibi oldu.
0
🌸boz ayı
(13.10.11)
metsil veye rennie çiğneme tabletlerini tavsiye ederim. ucuza satılıyor eczanede. daha çok yeme içmeyle ilgili mide yanması ve gazını alıyor ama senin durumuna da iyi gelir. osurtur kısaca.
0
inancsiz deve
(13.10.11)
rennie miğde asitliğini düzenleyip yanmayı giderir.

metsil ise gazı giderir. ikisi farklı amaçlara hizmet eder. dolayısı ile senin durumunda tek başına metsil işe yarayabilir.
0
zenlaid
(13.10.11)
şişer hem de çok fena şişer. ağrı da varsa sıcak şekerli su öneririm.
0
eli eli lema sevaktani
(13.10.11)
sıcak su torbası varsa ayaklarının altına koy. iyi gelir.
0
dento
(13.10.11)
(2)

ayağı yere basınca topuğun arkasında ortaya çıkan beyaz kabarcık ne ola ki?

gijilti
neyin semptomu bu?hastanede hangi birime gidilip sorulması makul?
neyin semptomu bu?

hastanede hangi birime gidilip sorulması makul?
0
gijilti
(12.10.11)
sızlama oluyorsa nasır olabilir.
0
kocayusuf
(12.10.11)
yağ bezesi? dokunup, itince, sıkınca falan nasıl bir dokuda ?
0
girl in a coma
(12.10.11)
(3)

diş taşı temizliği

baldur
özel bir klinikte ortalama kaç para tutar?istanbul anadolu yakası.
özel bir klinikte ortalama kaç para tutar?
istanbul anadolu yakası.
0
baldur
(12.10.11)
neden gerek duyuyorsun anlamış değilim git carbonat içerikli yada marka vercem sensodyne f <<(fluoride )al 3 saatte bir fırçala ertesi gün düşer ve sensodyne devam et diş taşı temizletilirken dişlere hasar verilir
0
Blueyes
(12.10.11)
Diş taşı temizliği, beyazlatma, parlatma ve leke sökme işlemleri uzun vadede diş minelerine kalıcı hasarlar verir, diş hassasiyetiniz artar, sıcak ve soğuk her şeye küstürür. Zorunlu hallerde tavsiye etmiyorum ancak sorunuza yanıt olma adına diş taşı temizliği fiyatı, diş temizliğini yapacak kuruma, doktora ve kullanılacak malzemeye göre 30 ile 150 TL arasında değişiklik gösterebilir.
0
cok sey hakkinda az sey bilen adam
(12.10.11)
100 liranın üzerinde bir meblağ ödediğimi hatırlıyorum...
0
lotesse
(12.10.11)
(4)

özel hastanelerde kontrol süresi kaç gündür?

cy7
???
???
0
cy7
(12.10.11)
belirli bir süresi olduğunu sanmıyorum. duruma göre doktorun belirler o süreyi.
0
hollowlife
(12.10.11)
Yeni öğrendiğime göre özel levent hastahanesinde 10 gün imiş.
sonrasında tekrar muayene ücretini ödemen gerekiyor.
0
nicin ben
(12.10.11)
her yerde 10
0
ben smyrna
(12.10.11)
15 diye biliyorum
0
african rain
(12.10.11)
(3)

Kafatasında sonradan oluşan çökme

tanimadigim ten
merhaba,Birkaç yıl önce kafatasımda farkettiğimiz bir çökme var. tam olarak kafatasının arka üst tepesi..geçen yılla karşılaştırdığımda çökmenin daha fazla olduğunuz hissettim. Küçükken olmadığı konusunda herkes hemfikir. Doktora gidilecek ama bildiğiniz duyduğunuz bir olay var mıdır? internette de
merhaba,

Birkaç yıl önce kafatasımda farkettiğimiz bir çökme var. tam olarak kafatasının arka üst tepesi..geçen yılla karşılaştırdığımda çökmenin daha fazla olduğunuz hissettim. Küçükken olmadığı konusunda herkes hemfikir. Doktora gidilecek ama bildiğiniz duyduğunuz bir olay var mıdır? internette de yeteri kadar bilgiye rastlayamadım..
0
tanimadigim ten
(12.10.11)
www.eksiduyuru.com
şöyle bişey konuşulmuş önceden. işinize yararsa,
0
delfina
(12.10.11)
teşekkür ederim gördüm o duyuruyu, fakat pek tatmin etmedi..
0
🌸tanimadigim ten
(12.10.11)
Aynı yerde aynı çökmeye cocuklugumdan beri sahibim. Bi sorun çıkarmadı :)
0
p10
(12.10.11)
(5)

Seri Hareket

beyninin üstüne oturan yazar v2
Bende böyle bişey var. Arka arkaya çok seri basabiliyorum.Öyle ki isterseniz bu duyuruyu tüm zamanların en çok izleneni yapabilirim hemde dakikalar içerisindeVar mı tıpta bi açıklaması?
Bende böyle bişey var. Arka arkaya çok seri basabiliyorum.
Öyle ki isterseniz bu duyuruyu tüm zamanların en çok izleneni yapabilirim hemde dakikalar içerisinde
Var mı tıpta bi açıklaması?
0
beyninin üstüne oturan yazar v2
(11.10.11)
yazdığın mesajlara geri dönerek, ne biliyim takip ederek, bence düzeltebilirsin. :))))
0
markasiz
(11.10.11)
dakikada 766 tıklama
şimdi denedim.
Saniyede 12 gibi bişey işte
0
🌸beyninin üstüne oturan yazar v2
(11.10.11)
senin süper gücün de oymuş panku
0
desdinova
(11.10.11)
iyi bir telgraf uzmanı olabilirsin.
0
cakabo
(11.10.11)
adamsın
0
yazararme
(11.10.11)
(7)

Burun Kanaması

aboutablank
Küçük yaşlardan itibaren sık sık(nerredeyse hergün, olmadı 3-5 günde bir) burnu kadayan bir adamken, üniversite belkide lisenin son yıllarından itibaren bu durum çok azalmış ve sadece mevsim geçişlerinde gözlenmeye başlamıştır. O da çok çok az eres miktarlarda kanayarak. Dün akşam da benzer bir şeki
Küçük yaşlardan itibaren sık sık(nerredeyse hergün, olmadı 3-5 günde bir) burnu kadayan bir adamken, üniversite belkide lisenin son yıllarından itibaren bu durum çok azalmış ve sadece mevsim geçişlerinde gözlenmeye başlamıştır. O da çok çok az eres miktarlarda kanayarak.

Dün akşam da benzer bir şekilde burnum kanadıktan sonra kanamayı durdurdum. Hah dedim, mevsim değişiyo, evde kalorifer de yakmaya başladım, havası kurudu heralde ondan kanadı falan. Gece olup yatınca, tam uykuya dalmadan önce burnumun aşırı derecede kanadığını (genzime aktığını) farkettim ve uyanıp durdurdum kanı tekrar.

Şu anda burnumun kanamayan kısmında aşşırı bir gıdıklanma, hafif akıntı, ve çok çok azz sabahtan bu saate 2 defa hapşurdum.

Şimdi sorum şu:
1- Ne diye burnum kanadı benim 2 gündür?
2- Şifayı kaptım hastalanıyor muyum gene?
3- Bunu hastalanmadan atlatabilmem mümkün değil mi?


Not. Evet arada bir burnumu ben de karıştırıyorum.
Not2. Şimdiden teşekkür cevaplara
0
aboutablank
(11.10.11)
doktora git! tehlikeli kılcal damarlarında problem var
0
Blueyes
(11.10.11)
doktor+1

bu kadar ciddi bi durumla ilgili hala gitmemiş olmanız, kendinize karşı büyük bir sorumsuzluk
0
delfina
(11.10.11)
Ya işte, yıllar önce gidilip o çatlak damar(lar) yakılmıştı falan ama o zaman da durmamıştı kanama olayları ancak nası desem 18'li ergenlik sonuna yaşlarına gelince durdu. şimdi de sadece mevsim değişikliklerinde kanıyor oda öyle çok çok değil dediğim gibi..

Şimdi de anladım ki bir ufaktan nezle olmaktayım ve tam da sıcak soğuk yapan bir mevsime sahip bu yaşadığım şehir. ondan kanıyor heralde. devam ederse hafta daha falan gidip baktırırım doktora.
0
🌸aboutablank
(11.10.11)
Hemen hemen aynı sorunları bende yasadım..Kılcal damar çatlagı dedı doktor.yaktırdım kılcal damarı.ancak bu kesın çözum degılmıs.yanı doktor oyle demıstı :) her 5-6 senede bı doktora tekrar gozukmen gerekıyormus.kısacası doktor +2
0
ondkz
(11.10.11)
@ondkz, hangi evrelerini yaşadın?
eskiden şarıl şarıl kanamasını mı? zira durdurulamazdı o zamanlar, neler denemedik ki, bazen limon sıkıp pamuğu limona bandırıp öyle durdururduk. oyle durmadığı zamanlar bile olmuştu. neyse.
yoksa mevsimsel hikayeyi mi?
o travmatik tütsülenmiş tavuk kokusunu burnumun derinliklerinde tekrar koklamak istemiyorum ama..
0
🌸aboutablank
(11.10.11)
hergun kanardı burnum..gunde 2-3 kere kanadıgınıda bılırım.en son 35 dk aralıksız şırıl şırıl kanadı.bayılacaktım 1-2 dk daha kanasaydı.ertesı gun gıttım ve damarları yaktırdım..ama sana katılıyorum.1-2 dk közde pişirilmiş et kokusu oluyor burnunun ıcınde :D mecbur yapılması lazım..geçmıs olsun ihmal etme ;)
0
ondkz
(13.10.11)
işte, bende de o olay çooook eskiden vardı, sonra geçti. son 10 senedir falan sadece yılda 3-4 defa o da eğer nezleysem ve mevsim değişimlerinde az az kanıyor. 35 dakika azmış şarıl şarıl 1 saate yakın kanadığını bilirim ben. lisede 1 ders boyunca kanadığını bilirim. saniyede 2-3 damla aktığını bilirim :D

neyse, dün kanamadı gibi birşey nezleyim bir de üstüne..
geçti yani, 1 sene kanamaz artık. eğer kanarsa söz doktor. :)
0
🌸aboutablank
(13.10.11)
(18)

aids vb

colderthancolder
bu tür bulaşıcı hastalıklarda kan veya spermin direk başka bi insanın vücuduna değmesi yeterlimidir bulaşması için? birde bulaştıktan ne kadar sonra tahlillerde gözükür?
bu tür bulaşıcı hastalıklarda kan veya spermin direk başka bi insanın vücuduna değmesi yeterlimidir bulaşması için? birde bulaştıktan ne kadar sonra tahlillerde gözükür?
0
colderthancolder
(11.10.11)
cogunlukla yeterli degil ancak olabildigi de vaki.

hiv için 6 ay ama bi kac yerde daha kısa surede metod farkından sonuc alınabiliyormus. digerleri daha kısa sureli kulucka evresinde zaten. belli de eder hemen frengi sarılık vs vs.
0
bryan fury
(11.10.11)
Olabilir ama tam bir ilişkide bile bulaşması çok zor bir virüs, aklında bulunsun.
0
lebanon
(11.10.11)
şöyle birşey. örnek veriyorum aids li bir erkek kullandı prezervatifi sonra başka bir erkek veya kadın ona elledi taktı vs. bu şekilde geçme ihtimali varmıdır ki ?
0
🌸colderthancolder
(11.10.11)
fyi

1000 de 3, aslında az gibi duruyor ama çok bence.
0
saiko
(11.10.11)
açıkçası bi kaçtane gerizekalı arkadaş sıfatına uymayan insandan böyle bir eşek şakasına maruz kaldım ve korktum. bu nasıl şaka dersiniz fakat işte insan arkadaş dediği insanı iyi seçmeli. ne yapmalıyım tam olarak yani tehlikedemiyim.
0
🌸colderthancolder
(11.10.11)
Bir ara tükürük, hatta ter ile bile bulaştığı yönünde tıbbi raporlar çıkmıştı hiv virüsünün ama bu iş insan fişlemeye, insan soyutlamaya kadar gidince başka bir şeyler döndü ve hiv'in kolay kolay bulaşmayacağı haberleri yapıldı. Bu konuda benim içim rahat değil açıkcası.

Günlük yaşamdaki normal hareketlerle hiv bulaşmaz ancak hiv'li birinin prezervatifini kullanmak tabii ki bulaşma riski doğurur.
0
ataturkiye
(11.10.11)
benim bildiğim kadarıyla vücut dışında virüsün ömrü çok kısa.
0
kediebesi
(11.10.11)
@want2die istekle olaln bişey değil bilinç yokken yapılan bi aptal şaka malesef. bende çük deliğinden falan filan girmiştir olabilirmi falan diye merak ettim yav.
0
🌸colderthancolder
(11.10.11)
evet girebilir
0
bryan fury
(11.10.11)
yoktur bişi yoktur korkma

o adamlarla da konuşma bi daha.
0
mahnita
(11.10.11)
ne yapabilirim içimin rahatlaması için
0
🌸colderthancolder
(11.10.11)
test yaptırabilirsin herhangi bir hastaneye gidip.. en kesin çözüm budur, hem içini tamamiyle rahatlatmış olursun.. diğer türlü için içini yer.. yanlız olaydan 1 ay sonra mı geçmesi gerekiyordu onu kesin bilemiyorum ama hastaneye danış bence.. en sağlıklı bilgiyi verirler sana..
0
zoyee
(11.10.11)
yolda yururken kafana yildirim dusmesi gibi bu da mumkun.
0
kuja
(11.10.11)
açık havada ömrü yok denecek kadar az şüphelendiğiniz olay sonunda temizlendiyseniz problem olmayacaktır sıvıların deydiği yerde açık yaranız var ise penetre olma süresi kısa olduğundan problem yaşayabilirsiniz en acil şekilde alkol ile yaramnızı temizlemelisiniz çürük dişiniz varsa taşıyıcıdan bile hiv kapıp hasta olabilirsiniz önemli olan sizin vücut direnciniz hane derler ya türke bi şey olmaz evet o kadar pisliğin içindeyiz ki vucudumuz resmen herşeyi mikrop olarak algılıyor ve bağışıklık kazandırıyor mikrobun üremesini engelleyerek :) misal ben yoğurt yiyemiyorum anında zehirleniyorum vucudum kabul etmiyo :S
0
Blueyes
(11.10.11)
acık havada 20dk dan kısa bi omru varmıs hiv in, fakat nemli yer ya da doku/sıvı ıcerısınde omru konusunda net bilgi yok. o sebeple tedbirli olmak gerek.
0
bryan fury
(11.10.11)
açık havada virüslerin ömrü saniyelerdir.
0
radikalherif
(12.10.11)
"açık havada virüslerin ömrü saniyelerdir." derseniz bilim ağlar, kahrolur. Yapmayın üzmeyin
0
beyninin üstüne oturan yazar v2
(12.10.11)
eczanelerde de satılan testler var, hastane kadar abartı ücretler vs istemiyor. için rahat etsin, yaptır kurtul.
0
whatsup
(13.10.11)
(14)

Ağızda çıkan beyaz yaralar

boz ayı
arkadaşlar gün geçmiyor ki bi yara daha ağzımda çıkmasın.ayda bir çıkan bu yara beni psikolojik olarak yıpratıp yıldırdı.bir psikolojik olarak başlayan bu saldırı harekatının ardı arkası kesilmeden devam ediyor. ve ben yıkılma sürecine girdim.bu adi mahlukat yaraya bildiğiniz etkili bir yöntem var m
arkadaşlar gün geçmiyor ki bi yara daha ağzımda çıkmasın.
ayda bir çıkan bu yara beni psikolojik olarak yıpratıp yıldırdı.
bir psikolojik olarak başlayan bu saldırı harekatının ardı arkası kesilmeden devam ediyor. ve ben yıkılma sürecine girdim.
bu adi mahlukat yaraya bildiğiniz etkili bir yöntem var mı?
0
boz ayı
(10.10.11)
yapacak bir şey yok. düzenli olarak bizde de çıkıyor sürekli.
(bkz: aft)
0
Sabac
(10.10.11)
adı aft oluyor, çeşitli tedavi yöntemlerini yazmış yazarlar başlığında.
0
ocanal
(10.10.11)
ne yani sen şimdi bana pislik mi demek istiyosun?
0
🌸boz ayı
(10.10.11)
ne yani sen şimdi bana ucuz yerden mi yiyo diyosun?
0
🌸boz ayı
(10.10.11)
denildiği gibi aft olabilir ama eğer değilse ve sürekli çıkmaya devam ederse behçet hastalığının habercisi de olabilir bir doktora vs görünün.
0
nwnd
(10.10.11)
behçet mii. tamam bunu dikkate alcam. saolun arkadaşlar.
0
🌸boz ayı
(10.10.11)
senelerce çektim ben bunu , en az 10 sene.

kullanmadığım ilaç , krem kalmadı , hiçbiri kesin olarak bitirmedi.

behçet taramaları yaptırdım , tamamen strese bağlı olduğu ortaya çıktı.

sonra bir gün , bir kutu c vitamini kullandım , adı aklıma gelmiyo , r li bişeydi , tüp kutulardan , sarıydı kutusu.

ne olduysa o günden beri ki yaklaşık 8 aya tekabül eder bu , hiç çıkmadılar bi daha. daha doğrusu , çıktı , çıktığı gün geçti hepsi. neredeyse sıfır acı ile geçtiler , gittiler.

yalnız şunu da ekleyim , 1 2 yıldır kullandığım bi ilaç vardı , oral medic , deneyin , bana hatim indirirsiniz.

geçmiş olsun , çerez , cips , ceviz yerken dikkatli olun , bu yaralar dişlerimin ağız dokusuna zarar vermesi ile başlardı , bünyemdeki zayıflık ve stres nedeni ile de , devasa aftlara dönüşüyordu.
0
expansion pack
(10.10.11)
alerjik olabilir...amamikrobiktir büyük ihtimalle..dişlerini fırçalarken dilinide mutlaka temizle..ılık tuzlu suyla bol bol gargara yap,zamanla azalacaktır.. (not:annem diş doktoru..zaman zaman bende de çıkıyor)
0
action_f0rever
(10.10.11)
Bende de çok çıkıyodu, esas sebebi vitamin eksikliği. sen şimdi artık vitamin ilacı mı alırsın yoksam gider meye sebze mi tüketirsin bilemem. vücudunun vitamin ihtiyacını karşılayamadığından çıkıyo o yaralar. dengesiz beslenme en önemli etkenlerden biri ayrıca. bi de ağız içi yaralar için bir ilaç var ki o da çok acayip. yaranın olduğu yere sürüyosun o sıvı halden katı hale geçiyo ve ağzını içinde yaranın üstünü kapatıyo. böylece o yara bir daha dışarıyla etkileşim yapamıyo ve geçiyo. bunu bi eczaneye sorabilirsin.
0
LordofDrinkzz
(10.10.11)
eğer herpes visürüsüyse (aft - ucuk vs) karadut iyi gelir. b12 ve demir eksikliği de pörtlemesini sağlar. ama benim su anda en saglam "çıkartmayıcım" karadut suyu. mevsiminde bolca yemek lazım, sonra da bulunursa suyunu alıp içmek lazım.
fethiyeye filan giderseniz yazın, ölüdenizde bi teyze satar parkın girişinin orda. litre litre alıp depolayın. öyle söyliyim yani :)
0
dasher
(10.10.11)
(bkz: oralmedic)
0
vital
(11.10.11)
pamukçuk da olabilir. gentian violet. doktora gidinizz.
0
zkurmus
(11.10.11)
elma bildiğin elma yani, yeme onu geçer. ciddiyim.
0
nuisance
(11.10.11)
herkes başka başka şeyler yazmış hakkında.

Ben 20 yıldır bu illetten çekiyorum. En sonunda behçet hastalığı teşhisi kondu, en azından artık niye sürekli çıktığını biliyorum. Şu anda 5 tane var mesela ağzımda.

Ama behçet hastalığı olmasa da, tekrarlayan aft, başlıbaşına bir hastalık zaten. bağışıklık sisteminin düzenli çalışmamasından, romatizmada olduğu gibi kendi hücerelerine saldırmasından kaynaklanıyor. Bunun için bağışıklık sistemini güçlendirdiğimiz zaman daha çok aftla karşılaşıyoruz. Yani aslında kocakarıların tavsiyelerinin aksine, bağışıklık sistemini güçlendirmeye çalışmamak gerekiyor.

Öncelikle doktora gitmen lazım. Kimi insanlarda vitamin eksikliğinden çıktığı olabiliyor gerçekten. Ama genellikle bağışıklık sistemi yapıyor bu hastalığı. Mümkün mertebe stresten, sinirden, dengesizlikten uzak kalmak iyi geliyor. Benim bir süre ağzımda sürekli 9-10 tane aft çıktığı için doktor kortizon tedavisine başlatmıştı. Kortizon gerçekten mucizevi bir şey, çok iyi geliyor. Ama tedavi etmiyor. Kullanmayı bırakınca aftlar geri geliyor. Ama en etkili tedavi dediğim gibi biraz daha huzurlu bir hayat. Örneğin çok sinir bozan, denge bozan bir ilişkin varsa, o ilişki bittikten bir süre sonra huzura kavuşmanla beraber aftlar da azalır. İşin özü denge yani.
0
nonrecyclable
(11.10.11)
(5)

iğneli epilasyon !

tuchi
Sayın arkadaşlar yüz bölgesi için iğneli epilasyona başladım.Yüz için en iyi yöntem olduğunu araştırarak öğrendim . Ammann nasıl birşeydir bu :S Ağrılııı ,sızılııı ama edindiğim bilgilere göre kesin çözümmüş 5 - 6 seansta bitiyor dediler. İnş öylede olur !!! Sorum şu ki ; bu tecrübeyi yaşayan arka
Sayın arkadaşlar yüz bölgesi için iğneli epilasyona başladım.Yüz için en iyi yöntem olduğunu araştırarak öğrendim .
Ammann nasıl birşeydir bu :S Ağrılııı ,sızılııı ama edindiğim bilgilere göre kesin çözümmüş 5 - 6 seansta bitiyor dediler. İnş öylede olur !!!
Sorum şu ki ; bu tecrübeyi yaşayan arkadaşlar sonucunu yazabilir mi ? kaç seans sürdü? sonuç nedir?
0
tuchi
(10.10.11)
bi kere yaptırma hatasında bulundum küçük bir bölgeye. iz kaldı geçmiyor. ki sivilcesiz bilmemnesiz dümdüz cildim vardı mahvetti kadın gıcığım. su falan da değdirmedim çok dikkat ettim.
0
be forever young
(10.10.11)
başlamadan sorsaydın yapma derdim
0
lancelot du lac
(10.10.11)
annecimde de iz kaldı :/ çok pişman
0
girl in a coma
(10.10.11)
(bkz: #20120275)
0
elorelia
(10.10.11)
iğneli olanın herhangi bir faydasını görmedi eşim 10 seans gitmişti ve lazer a gitti lazer 5 seansda çözmüş işi
0
thefin
(10.10.11)
(3)

Burun kanaması

nereden baslasam
Sevgili Hipokratlar, 2 hafta kadar önce, burnumun içinde bir kan pıhtısıyla uyandım. Güzelce temizledim, ama biraz sert olmuş olacak ki tekrar kanadı, daha sonra da 2-3 günde bir bu kanamalar, özellikle de burun temizliğinden sonra devam etti. Son günlerde de her gün kanamaya başladı.Sorum şu, bugün
Sevgili Hipokratlar,

2 hafta kadar önce, burnumun içinde bir kan pıhtısıyla uyandım. Güzelce temizledim, ama biraz sert olmuş olacak ki tekrar kanadı, daha sonra da 2-3 günde bir bu kanamalar, özellikle de burun temizliğinden sonra devam etti. Son günlerde de her gün kanamaya başladı.

Sorum şu,
bugün aniden burnumdan kan gelmesiyle uyandım. Genzim vasıtasıyla bir kısmı da ağzıma doğru akmış, tampon yaparak kanamayı kestim, pıhtılaşan kısmı temizledim tekrar. Tehlikeli bir durum olabilir mi? Bu sorun için hangi uzman yardım edebilir bana? Kanama sebebi ne olabilir? Nasıl engelleyebilirim?

7-8 sene önce, yine çok sık kanadığı için doktor damarlardan birinin ucunu yakmıştı. onunla ilgili bir sorun olabilir mi?
0
nereden baslasam
(10.10.11)
tam aklıma geldi ki sen yazmışsın,
büyük ihtimal aynı sorun tekrarlamıştır.
geçmiş olsun.
0
seyduna6687
(10.10.11)
tansiyonunuzu bi takip edin ve doktorla da görüşün mutlaka.
insan uyanırken gece düşük seyreden tansiyon bir anda yükseliyor, belki onunla ilgilidir. kanamayı durdurmak, damarı yakmak basit ama o kanamanın neden yaşandığına da bakıp bi ilgilenmek lazım.
0
kediebesi
(10.10.11)
Bende de benzer bir sorun vardı tüm yastığımın kan olduğunu hatırlıyorum. her türlü kan tahliline girdikten sonra burnumu inceleyen doktor gümüş nitrat yada benzeri birşey (tam net hatırlamıyorum) yakmıştı damarları. Acı yada ağrı olmadan geçti ve bir daha asla kanamadı.
0
muratk18
(10.10.11)
(3)

Diz sakatlanmalarında(esneme,yırtılma,zorlanma,kopma) en etkili krem

funkyfun
benim 2 sene önce aşırı bir zorlamışlığım var dizimi.fizik tedavi olmuştum 1 ay kadar ve tedavi bitmişti.ama hep orada bir gıcıklık hissedyorum arkadaş rahatsız ediyor. şimdi gidecem ortopediye yine aynı şeyler çünkü biliyorum ameliyatlık bir durum yok jel verecek 40 yıllık doktor la onu zaten bizde
benim 2 sene önce aşırı bir zorlamışlığım var dizimi.fizik tedavi olmuştum 1 ay kadar ve tedavi bitmişti.ama hep orada bir gıcıklık hissedyorum arkadaş rahatsız ediyor. şimdi gidecem ortopediye yine aynı şeyler çünkü biliyorum ameliyatlık bir durum yok jel verecek 40 yıllık doktor la onu zaten bizde alabiliyoz eczaneden! neyse işte kullandığınız harbi diyerlerinden farklıymış dediğiniz jel,krem vb...
0
funkyfun
(10.10.11)
ben şiştiği zaman dolgit sürüyorum ağrı kesici ödem çözücü.
bir de antistax diye bişi var üzüm özü müymüş neymiş annem de ondan memnun.
0
kediebesi
(10.10.11)
rheumon sprey mucizevi sonuclar veriyor
0
jackofalltrades
(10.10.11)
Yok öyle mucize bir krem falan. tam iyileşme sağlandığında dizinizi egzersizle güçlendirmeniz gerekiyor. Fizik tedaviden bahsetmiyorum. kendiniz kendi başınıza gidip çalıştırmanız gerekiyor. Bunu çok kez sakatlık yaşamış uzun bir spor geçmişi olan biri olarak söylüyorum.
0
muratk18
(10.10.11)
(5)

korkuyoruum!

sipidik sipidik gel bana gel
tüm ben hareketleri malign melanom değildir dimi? doktora gidicem tabi de desteğe ihtiyacım var.evet.
tüm ben hareketleri malign melanom değildir dimi? doktora gidicem tabi de desteğe ihtiyacım var.evet.
0
sipidik sipidik gel bana gel
(09.10.11)
Değildir. Öyle olsa ben 36 kere ölmüştüm herhalde.
0
terelelli
(09.10.11)
değildir ama ben olsam hemen cilt doktoruna gider, riske etmezdim.
0
neira
(09.10.11)
şekil ve renk değiştiriyorsa, sınırları belirsiz gibi fazla girintili çıkıntılı ise, kıllanma ya da büyümeye sebep oluyorsa kontrol gerekir diye düşünüyorum.
0
meldamon
(09.10.11)
bi de direk beni alalım demezler dimi? daha önce hiç operasyon geçirmedim iğneden bile korkuyorum :(
0
🌸sipidik sipidik gel bana gel
(09.10.11)
riski bulunursa alınır. operasyonu çok kolay onun merak etmeyin 15 dk da alıyorlar lokal anestezi ile.
0
cilgin fantezilerin adami
(10.10.11)
(7)

kolesterol ve ilaç

dutturudunya
30 yaşındayım. haşimato hastasıyım ve 1 yılı aşkındır ilaç tedavisi görüyorum. aynı zamanda sol yumurtalığımda bir adet kist var ve doğum kontrol hapı kullanıyorum 5 aydır. her gün işe yürüyerek gidip geliyorum (2km civarı mesafe), bunun dışında haftada en az 3 gün, 9km yürüyorum. sigara, kola, kahv
30 yaşındayım. haşimato hastasıyım ve 1 yılı aşkındır ilaç tedavisi görüyorum. aynı zamanda sol yumurtalığımda bir adet kist var ve doğum kontrol hapı kullanıyorum 5 aydır.
her gün işe yürüyerek gidip geliyorum (2km civarı mesafe), bunun dışında haftada en az 3 gün, 9km yürüyorum. sigara, kola, kahve yok hayatımda. alkol arada sırada.
kolesterolüm en son yapılan tahlilde 318 çıktı. hep sınırın üstündeydi ama bu kadar değildi. ldl olan ise 225. doktor rapor yazdı ve kolesterol ilacı verdi.
ben napcam şimdi?
ilaç kullanmak istemiyorum hiç iyi şeyler söylenmiyor ilaçlar için.
kolesterolü düşürmek için ne tavsiye edersiniz? ilacı almalı mıyım sizce?
0
dutturudunya
(09.10.11)
1 ay kadar işlenmiş hiçbirşey yemeyin(sucuk,salam,ekmek,gofret,çikolata vb...) Meyve,sebze ve balık 3 lüsünden oluşan bir diyet uygulayın.sonra tekrar kontrole gidip değerlerinizi ölçdürün derim ben.
0
funkyfun
(09.10.11)
kolesterolün çok yüksek. hastalığın nedeniyle yükseliyordur. yani diyet ile düşürebileceğini sanmıyorum. ama yediklerine kesinlikle dikkat etmelisin. ama ilaç tek seçenek olabilir.
geçmiş olsun
0
lantel
(09.10.11)
Öncelikle doktor değilim, ama gıda mühendisiyim, o nedenle kolesterolü azaltmak konusunda lifli gıdalar ağırlıklı beslenmenizi ve spor yapmanızı (yürüyüş dışında) önerebilirim. Ama kolesterol her zaman beslenme ile alakalı değildir, vücut zaten belli oranda kolesterol üretir, o nedenle siz dışarıdan kolesterol alımını kısıtlasanız da yüksek kolesterol problemi yaşayabilirsiniz, genetik olabilir, ya da yanlış bilmiyorsam haşimato zaten yüksek kolesterol yapar, o yüzden sadece beslenme ve spor ile kolesterolü kontrol altına almak mümkün olmayabilir. Bu nedenle doktor ilaç verdiyse ilaç kullanmalısınız bence. Tabi doktorun haşimato olduğunuzu bildiğini ve asıl haşimato için gittiğiniz doktora bu ilacı kullanabilir miyim diye sorduğunuzu varsayıyorum.
0
opucuk baligi
(09.10.11)
yediklerime dikkat etmeye çalışıyorum, zaten yemek seçen biriyimdir deli gibi, öyle çok yağlı yemekler yemem. fast food arada sırada yerim.
@opucuk baligi evet haşimato yüksek kolesterole neden oluyor, ailemde de var yüksek kolesterol ama dediğim gibi ilk kez bu kadar yüksek çıktı. en fazla 240 çıkıyordu bu zamana kadar. kardiyolog verdi ilacı ama henüz tiroid doktoruma danışamadım. bu ay kontrolüm var, sorucam muhakkak. ilaçtan çok korkuyorum, kolesterolden de.
0
🌸dutturudunya
(09.10.11)
kolesterol problemi olan bir biyokimyacı olarak:
- kolesterolün %20 si diyetle alınır %80 i metabolizmadan gelir, bu nedenle 220-240 gibi değerler diyetle tolere edilebilir ama daha fazlası için ilaç önerilmekte (ki bende kullanıyorum maalesef) içinize sinmiyorsa ikinci/üçüncü bir doktorun fikrini alın. spora devam edin.
-geleneksel yöntemler olarak da 2-3 tane cevizi geceden bir bardak suya koyup sabah önce suyu için sonra cevizleri yiyin. onun dışında karaciğerinizi koruyun.
geçmiş olsun :)
0
denize karsi icen keci
(09.10.11)
Ben olsam 1 ay beklemeyip doktoruma telefonla danışır, ilacı ona göre kullanırdım. Kullan derse tereddüt etmezsiniz en azından.
0
opucuk baligi
(09.10.11)
@denize karsi icen keci ilacı ne zamandır kullanıyorsun? düşürdü mü kolesterolünü? ne kadar süre kullanman gerekiyor? yan etkileri var mı?
0
🌸dutturudunya
(10.10.11)
(7)

metabolizma hızı, troid bezi falan

tarihi yarım oda
bunları nasıl kontrol ettirebilirim, normal mi değil mi diye?hangi bölüme gitmek lazım, etrafta bi doktor varsa süpper olur.
bunları nasıl kontrol ettirebilirim, normal mi değil mi diye?

hangi bölüme gitmek lazım, etrafta bi doktor varsa süpper olur.
0
tarihi yarım oda
(09.10.11)
hormon değerlerine baktıracaksınız, endokrinoloji olur, olmadı dahiliye tsh testi isteyebilir.
0
kahin ahtapot paul
(09.10.11)
dahiliye gidin durumu anlatırsanız ona göre kan tahlili isteyeciktir tsh'a antikorlara fln bakmak istiyeceklerdir. endokrinoloğa da gidebilirsiniz aslında.
0
nwnd
(09.10.11)
peki bu testler nasıl yapılıyor kısaca bi fikir verebilir misiniz?
0
🌸tarihi yarım oda
(09.10.11)
standart kan testi, bir tüp falan alırlar.
0
kahin ahtapot paul
(09.10.11)
troid i kontrol etmeyecekler mi, boğazda varya:)
0
🌸tarihi yarım oda
(09.10.11)
nodül oluşumu vs var mı diye bakarlarsa bakarlar onun dışında, kan değerleri gösteriyor durumu.
0
kahin ahtapot paul
(09.10.11)
kan tahlilinin ve elle muayenenin sonucuna göre sonografi isteyebilirler.
0
nwnd
(09.10.11)
(4)

göz reçetesini okuyabilen var mı?

clementine
toric lens almam lazım ama nasıl sipariş vermem gerekiyor bilmiyorum.http://img64.imageshack.us/img64/9570/dscn7872c.jpgyardımcı olursanız sevinirim.
toric lens almam lazım ama nasıl sipariş vermem gerekiyor bilmiyorum.

img64.imageshack.us

yardımcı olursanız sevinirim.
0
clementine
(09.10.11)
bunu doğrudan onlara iletin. veya grv yazan kısımdaki numaraları iletin. yalnız bu gözlük için verilmiş bir reçetedir. ilk kez lens kullanacaksanız ona göre muayene olup lens denemeniz daha iyi. gözlük camı ile göz merceği arasındaki mesafe nedeniyle farklılıklar oluyor.
0
kediebesi
(09.10.11)
anladım. teşekkürler :)
0
🌸clementine
(09.10.11)
lens için ayrı bir reçete almalısınız. göz çapı filan da hesaba katılıyor ya, bir de gözün lense uygun olup olmadığı filan.
0
african rain
(09.10.11)
lens muayenesi olun önce. sadece bu reçete lens almak için yetersiz.
0
sanal uyku
(09.10.11)
(1)

cihangir/galata arası veteriner

pinkburger
arkadaşlar kedimin sol iki ayağı da topallamaya başladı. hiçbir yerden düşmedi, kapıya sıkışmış olabilir diycem iki ayağının birden sıkışması da zor. bu durumu dün farkettim, düne göre daha halsiz sadece yatıyor.cihangir/galata civarında tanıdığınız bildiğiniz öyle nasılsa burada oturuyor diyip 200-
arkadaşlar kedimin sol iki ayağı da topallamaya başladı. hiçbir yerden düşmedi, kapıya sıkışmış olabilir diycem iki ayağının birden sıkışması da zor. bu durumu dün farkettim, düne göre daha halsiz sadece yatıyor.

cihangir/galata civarında tanıdığınız bildiğiniz öyle nasılsa burada oturuyor diyip 200-300 fiyat çekmeyecek güvenilir bir veteriner tavsiye edebilir misiniz?
0
pinkburger
(09.10.11)
vet center ı bilirim. bayağa zor bi ameliyatı başarıyla yapmışlardı bizimkinde.
ama ne fiyat çeker hiç bilmiyorum. herkesin vereceği fiyat aşağı yukarı aynıdır o civarda diye düşünüyorum.
0
chavezding
(09.10.11)
(1)

soğuk algınlığı

frodox
soğukta kalmak, uyurken üstü açık uyumak, üşümek vb. tek başına hastalık yapar mı yoksa bu hastalıklara sadece virüsler mi sebep oluyor?
soğukta kalmak, uyurken üstü açık uyumak, üşümek vb. tek başına hastalık yapar mı yoksa bu hastalıklara sadece virüsler mi sebep oluyor?
0
frodox
(09.10.11)
vücut direnci ile de ilgilidir. vücut dirençsiz kaldığında her türlü sebepten soğuk algınlığı kapabilirsiniz.
0
dessy
(09.10.11)
(3)

diş çekimi

clones
dün dört buçuk gibi dişim çekildi. doktor sıcak veya soğuk bir şeyler tüketmemem gerektiğini söyledi. bu süre ne kadar? bugün de devam edicek mi? emin olamadım.edit: yirmilik diş değil
dün dört buçuk gibi dişim çekildi. doktor sıcak veya soğuk bir şeyler tüketmemem gerektiğini söyledi. bu süre ne kadar? bugün de devam edicek mi? emin olamadım.

edit: yirmilik diş değil
0
clones
(09.10.11)
20 lik disinse 1 hafta kadar cok sicak ve cok soguk yememelisin :)
0
walkingdeath
(09.10.11)
2 sene önce azı dişini çektirmiş olarak diyorum ki, o dişin olduğu yerdeki yara bir süre açık kalıyor, hani biraz kanırtsan çene kemiğine dokunabilirsin öyle düşün. 4-5 gün sonra anca anca kapanmaya başlıyor. o yüzden en az 1 haftası var gibi. geçmiş olsun.
0
niphrodel
(09.10.11)
24 saat
0
inthechaos
(09.10.11)
(2)

alkol ve depresyon ilişkisi

daglien
şöyle sağlam bi makale arıyorum okuyabileceğim. işin özüne inmiş, olayı çözümlemiş.edüt: türkçe makale olsuun demek de zor artık..
şöyle sağlam bi makale arıyorum okuyabileceğim. işin özüne inmiş, olayı çözümlemiş.

edüt: türkçe makale olsuun demek de zor artık..
0
daglien
(08.10.11)
onlinelibrary.wiley.com

abstract'den işinize yarayacağını düşündüm. yoksa makaleyi okumadım baştan söyleyeyim. ancak googlescholar'da "alcohol and depression" şeklinde aratırsanız birçok makale bulabilirsiniz sanırım. kalifiye olanları bulmanızda yardım edemeyecek kadar cahilim bu konuda.
0
sanal hayvan
(08.10.11)
(7)

kamburluk için

sorubankasi
neler yapılabilir?
neler yapılabilir?
0
sorubankasi
(08.10.11)
sanal hayvan
(08.10.11)
barfiks!! benim küçüklüğümde olan bi sorunumdu. doktor tavsiyesiydi. kendini fazla zorlamadan... (öle kol kası yapacakmış gibi değil )
0
virgina_rpnzl
(08.10.11)
ortopedi ve/veya fizik tedavi bölümüne başvurmalı en iyisi. gerekli egzersizleri, tedaviyi uygulayacaklardır.
0
jangara
(08.10.11)
pilates ile de düzelebiliyormuş
0
ladybug
(08.10.11)
Gecen birine ozel mesaj atmistim, kopyalayip yapistiriyorum:

annemin oklavasını aldım arkama omuzlarıma koydum ve ellerimi oklavanın üzerine geçirdim dirseklerimden. anlatabildim umarım o hareketi.

duyuru.da görmüştüm bir ara herkes plates demiş. bir başka duyuruda da yogatic.com u önermişler.

bunu bir body sitesinde görmüştüm aklımda kaldığı kadarıyla yazayım. havluyu katla yaklaşık on cm kalınlığına erişsin. yere yat. omuzlarının arkasına gelecek şekilde hizalansın havlu. sonra ellerini ensene getir birleştir. böyle yapıp bir de diyafram nefesi çalışmaları yaptım valla içim bir huzur oldu=)
0
dahinnotha
(08.10.11)
tabiki de fizyoterapiste gitmeli..
0
alcapon
(08.10.11)
düz mantık hocam; psikolojin sorunların için psikoterapicilere gidiyorsun, fiziksel sorunların için fizik terapicilere; fizyoterapistlere gitmelisin..
0
alcapon
(09.10.11)
(8)

dideral

sarper361
Hayatımda hiç karşılaşmadığım bir durumla karşı karşıyayım aziz dostlarım. Normalde 3 kişiye bir şey anlatırken sesi titreyen ben, iki gün sonra 2 prof 4doç ile mülakata girecem. Hadi yine bi nebze tamam da, bir de ingilizce olacak mülakat. Ben sözde biliyorum ingilizceyi ama konuşmamı gerektirecek
Hayatımda hiç karşılaşmadığım bir durumla karşı karşıyayım aziz dostlarım. Normalde 3 kişiye bir şey anlatırken sesi titreyen ben, iki gün sonra 2 prof 4doç ile mülakata girecem. Hadi yine bi nebze tamam da, bir de ingilizce olacak mülakat. Ben sözde biliyorum ingilizceyi ama konuşmamı gerektirecek bir durum olmamıştı şimdiye kadar. İlk tecrübem bu şekilde olacak yani. Altıma sıçacak kadar heyecan yaparım ben orda.

Araştırmalarım dideral diyor. Gidip bebek bezi alır gibi alabilir miyiz bunu eczaneden? Alamazsak başka bir tavsiyesi olan var mı?

Not: Doktor akrabaya danışılacak merak etmeyin
0
sarper361
(08.10.11)
benim bildiğim kadarıyla dideral, kalp çarpıntısını geçirmek için. kız arkadaşım kullanıyor oradan biliyorum. sanırım passiflora daha uygun ihtiyacınız için
0
dwyn
(08.10.11)
evet bebek bezi alır gibi alabilirsin. 5-6 lira bi şey olması lazım en fazla.

bende biraz yorgunluk hissi yaratmıştı, bi de bacaklarım falan güçsüzleşmişti sanki. bilemiyorum onunla bi ilgisi var mıydı ama sadece günümün uykulu geçtiğini hatırlıyorum :) doktor akrabaya sor tabii ama yarım içmeni tavsiye ederim, ben de bu şekilde tavsiyeyle içmiştim çünkü. herkes öyle demişti :)
0
yazaryan
(08.10.11)
yazaryan +1 yarım içmek en mantıklısı. bi tane içince feleğin şaşabilir(bende öyle olmuştu)
0
chant
(08.10.11)
o proflar çatır çatır zıçıyor tuvalette. bi de ımmh ahh diye sesler çıkarıyorlar. uyurken osuruyorlar, burunları tıkandığı zaman rahat nefes alabilmek için burunlarından sümük çıkartıyorlar. kurufasülye yedikleri zaman osurmak için uygun mekan bakınıyorlar. yarısının da ziki kalkmıyor.

bunları düşün.
0
ya ben lan neyse
(08.10.11)
dideralden once passiflorayi tavsiye ederim. daha az yan etkisi olacaktir.
0
tom riddle
(08.10.11)
dideral'den öte tensinor 100 mg öneririm. mülakattan en az 2 saat önce almalısın.
0
kroc
(08.10.11)
bence yan etkisini öngöremeyeceğiniz bir ilacı ilk kez içip gitmeyin. daha önce denediğiniz ve yan etkisini görmediğiniz bir şey kullanmanız daha mantıklı. kullanmadıysanız da kullanmayın gitsin.

mülakatın ingilizce olması harika, çünkü bu bir şekilde kusurlarınızı örtecektir. (adamların da türk olduğunu ya da ingilizcenin anadilleri olmadığını varsayıyorum) ingilizce sunumları bu yüzden çok severdim, çünkü anlık olarak aklınıza bir şey gelmediğinde hemen topu taca atabileceğiniz bir dil. hemen passive uygulayabilirsiniz mesela, ya da "well.." ile başlayıp soruları geçiştirebilirsiniz. biraz geç ama 2 gün boyunca sıklıkla ingilizce cümleler kurmaya çalışın içinizden. "buzdolabı da bomboş" diyecekseniz ingilizce söyleyin mesela..

boşverin ilacı falan; düşünün ki ishal falan oldunuz ya da başınız dönüyor mülakatta, heyecansız olsanız bile kesinlikle daha kötü hissedeceksiniz. öte yandan heyecan iyidir, yaratıcı cümleler kurmanızı sağlar..
0
pozzecco
(08.10.11)
dideral heyecan taşikardisine çok iyi gelen bir ilaç, zaten sosyal fobi tedavisinde de kullanılıyor ama özünde bir anti-hipetansif. o yüzden doktor önermediği sürece kafana göre kullanmanı önermem. ayrıca passiflora şişesini kafana diksen de bir boka yaramaz onu da belirteyim.
0
just fa
(09.10.11)
(1)

antidepresan tarzı bi şey

uzaktanbakancocuk
dostlar antidepresan tarzı bi ilaç vardı..böyle seni antidepresan tarzı durgunlaştırmıyor da topluluk önünde konuşma yapacağın vakit filan sakinleştiriyor. rahatlıyordun..böyke umursamıyorsun..kafayı küçük şeylere takmıyorsun. o ilacın ismi neydi? veya ona benzer ilaçlar?
dostlar antidepresan tarzı bi ilaç vardı..böyle seni antidepresan tarzı durgunlaştırmıyor da topluluk önünde konuşma yapacağın vakit filan sakinleştiriyor. rahatlıyordun..böyke umursamıyorsun..kafayı küçük şeylere takmıyorsun. o ilacın ismi neydi? veya ona benzer ilaçlar?
0
uzaktanbakancocuk
(08.10.11)
pasiflora
0
kayranin kedisi
(08.10.11)
(4)

A-ferin içsem mi? (Burun akıntısı)

0dy
Merhaba,3 gündür boğaz ağrısıyla başlayan, burun akıntısıyla devam eden bir nezle'm var. ateşim yok, halsizlik falan yok. eczacı alfoxil verdi, 3 gündür kullanıyorum(2x1). bir de gargara verdi. boğaz ağrım yok oldu tamamen ama burun akıntısı bitmedi. burun akıntısı için dün "vicks first defence" (sp
Merhaba,

3 gündür boğaz ağrısıyla başlayan, burun akıntısıyla devam eden bir nezle'm var. ateşim yok, halsizlik falan yok. eczacı alfoxil verdi, 3 gündür kullanıyorum(2x1). bir de gargara verdi. boğaz ağrım yok oldu tamamen ama burun akıntısı bitmedi. burun akıntısı için dün "vicks first defence" (sprey) aldım, onu da kullandım. etkili gibi. bir de aferin atsam mı diye düşünüyorum. çok mu olur. yarına geçsin istiyorum artık bu akıntı. ne yapmalıyım?

not: bunların yanında düzenli kullandığım 2 hap daha var.
0
0dy
(08.10.11)
emin değilim. nedir belirtileri.
0
🌸0dy
(08.10.11)
actifed iç 1 saate geçer.
0
jack n brooks
(08.10.11)
@freekara yok, genelde akmıyor. hastalıkta sadece.

bu arada mandalina limon falan yedim. iyice geçti akıntı. gayet iyiyim şuanda. teşekkürler.
0
🌸0dy
(08.10.11)
aferin,eğer allerjik astım yada solunum yolu rahatsızlığın varsa tehlikeli bir ilaç dikkatli ol derim
0
canercan
(16.10.11)
(3)

Burun kuruluğu

everyone looks so good from here
sevgili hipokratlar;Birkaç gündür burnumda aşırı bir kuruluk var. Ne yapsam da burnumu tekrar nemlendirsem? Var mıdır tavsiye? ("sigara içme"den başka tabi :)
sevgili hipokratlar;
Birkaç gündür burnumda aşırı bir kuruluk var.

Ne yapsam da burnumu tekrar nemlendirsem? Var mıdır tavsiye? ("sigara içme"den başka tabi :)
0
everyone looks so good from here
(08.10.11)
hipokrat değilim, sigara da içmem ama bana da zaman zaman olur. arada bir su ile nemlendiririm ve 4-5 gün sonrasında geçer.
0
brnnn
(08.10.11)
siccnasal burun merhemi
0
anatomik durus
(09.10.11)
İyomer veya Rhinomer burun spreyi içinde steril okyanus suyu var.
Nemlendirmek için: Burun hafifçe çekilirken her bir burun deliğinin içine bir kez püskürtülür. Gün içinde istenildiği kadar tekrarlanabilir. Tıkalı burnun temizlenmesi için: Tıkalı her bir burun deliğine bir veya iki kez püskürtülür; birkaç saniye beklenir ve burun sümkürülür.
0
ladybug
(09.10.11)
(6)

nefes darlığı

cagdassalur
acil olarak ev ortamında bir çözüm önerebilir misiniz?
acil olarak ev ortamında bir çözüm önerebilir misiniz?
0
cagdassalur
(08.10.11)
bol oksijen, temiz hava. pencereye falan çık, çıkar.
0
dahinnotha
(08.10.11)
ventolin?
0
mr fusion
(08.10.11)
burun bandı al dostum çok işe yarıyor.
0
boz ayı
(08.10.11)
ayranda iyi gelir ciğerleri açar
0
mr fusion
(08.10.11)
trollük yapasım geldi. dumanaltı olmayan bi odaya geçip o odada sigara içme.
0
cro magnon
(08.10.11)
buhar yapın bulunduğunuz odada.
0
bitter cikolata
(08.10.11)
(11)

sorum beyin hasarı ile ilgili..

istenmeyen_adam
bir hastanın beyninin temporal lobu ya da hippocampus'u hasar görmüşse (kısmı hasar tamamen değil) bunun için tedavi uygulanır mı?
bir hastanın beyninin temporal lobu ya da hippocampus'u hasar görmüşse (kısmı hasar tamamen değil) bunun için tedavi uygulanır mı?
0
istenmeyen_adam
(08.10.11)
sadece sinirsel hasar icin ozel bir tedavi yok. hasara sebep olan seylerin (inme, odem, vs) ortadan kaldirilmasi icin tedavi uygulanir.
0
tom riddle
(08.10.11)
@tom riddle

mesela formatio hippocampalis'te bazı nöronların çoğalma özelliği varmış. kişinin beynindeki lezyon, herhangi bir kesi - travmaya bağlı değilse yapılacak bir şey yok mudur? (ilaç, terapi, diyet, egzersiz)

açıkçası son yıllarda cep telefonlarının ve yaygınlaşan wifi dalgalarının insan beynine hasar verdiği kanıtlandığını düşünüyorum. bu insanlarda anlama kıtlığına ve hafıza bozukluklarına yol açıyor. pek çok arkadaşım bundan şikayetçi..

hurarsiv.hurriyet.com.tr

bunun gibi pek çok yazı - çalışma var. pubmed'te basit bir aramayla ulaşılabilir.
0
🌸istenmeyen_adam
(08.10.11)
bazi tedaviler var ama bu tedaviler ölümcül sonuclari önlemek icin denilebilir.

@istenmeyen_adam
kanitlandigini düsünmek nedir?

kanitlandiysa kanitlanmistir,yoksa hala kanitlanmamistir.

hee bu tarz sinyaller zarar verir mi,bence ciddi bicimde icli disli olunursa evet,su anda hepimiz öyleyiz.ama kanitlanmis bir sey oldugunu bilmiyorum.
0
serabetan
(08.10.11)
Wifi siradan bi radyo dalgadidir la. Abartmayin
karasal yayin ve radyo varken yoktu bu dert. Wifi de ole.

Ceptelefonunda hakli olabilirsin
0
beyninin üstüne oturan yazar v2
(08.10.11)
@serabetan öğrencinin tekiyim saflığıma ver. kanıtlandığını düşünüyorum derken pek çok bilim adamının bu konuda makalesi var ve hemen hemen hepsi yaptıkları deneylerde aynı etkilerden bahsediyorlar. durum böyleyken kanıtlandığını düşünüyorum.

günümüzde mesajlaşan gençlik, bedava dakikaları kullanmak için kasan o kadar insan bu zararlı olduğuna emin olduğum dalgalardan olumsuz etkileniyor. büyükşehirlerde yaşıyan çoğunluğumuz, zaten farkında olmadan baz istasyonlarının etkisinde.. durum böyleyken geri zekalı bir nesilin yetişmesi pek muhtemel.. durum sandığımuzdan ciddi..
0
🌸istenmeyen_adam
(08.10.11)
Anlamadığım bi nokta da niye bu ışınlar hep insan oğlunu kötü etkiliyo, belki süperzekalı insan ırkı yolda bu dalgalar sayesinde olma mı ?

Makale var da öyle yazmış olmak için
0
saiko
(08.10.11)
@saiko,

makale varda yazmış olmak için ne demek?
adamlar bunu deneylerle ispatlıyorlar tabi derleme türünde olanlarda var ama yazılanları böyle tanımlamak saygısızlık olur. biraz empati yaparsan benim söyleyebildiklerimi anlarsın..

cep telefonları ve buna bağlı sinyallerin zararı konusunda bilim adamları hem fikirler.. bu konuda şüphesi olan yok.. atalarımıza göre 100.000 kat fazla radyasyona maruz kalıyormuşuz.

wifi dalgalarının zararlı olduğu konusunda ise çekinceler var. bu konudaki araştırmaların sonucu durumu şüpheli yapıyor diyebilirim. (%50) kanıtlanmış, kesinleşmiş bir şey yok ama zararlı diyenlerde var.

bu arada merak eden arkadaşlar için wifi dalgaları ile ilgili..
vimeo.com

yararlı - zararlı etkileme konusuna gelirsek, insanda sinir sistemi elektro-kimyasal özellikte bir sistemdir. insan vücudunda sinir sistemi dışında pek çok olay kimyasal olarak düzenlenir.. sinir sistemindeyse aksonal iletim elektriksel sinaptik iletim ise kimyasal olarak düzenlenir. elektriksel olarak sinaptik iletim de var bu da son yılların buluşu.. yararlı olması imkansıza yakın çünkü insan çok kompleks bir yaratık.. sinirsel olarak çoğu şey anlaşılmış değil. özellikle bahsettiğim bölgeler hafıza-öğrenme ile ilgili burası beynin en bilinmeyen bölgesi.. böyle etkilerin canlıya faydalı olabileceği çağlar çok geride kaldı, ancak bakteri, virüs, viroid gibi basit yaratıklara faydası dokunabilir bu dalgaların..
0
🌸istenmeyen_adam
(08.10.11)
@beyninin üstüne

wifi radyo dalgalarıdır diyorsunuz bence yanılıyorsunz?
var mıdır elinizde ya da kaynak olarak gösterebileceğiniz resmi bir veri wifi dalgarı hakkında? (frekans, dalga boyu)
0
🌸istenmeyen_adam
(08.10.11)
hayır zararların bunlar sayesinde olduğunu ispaylayan adam akıllı bi yazı yok, zaten olmadığı için bugun baz istasyonları vs ler evlerin çatılarına kurulabiliyor.

kaldı ki şurda wireless sinyali cep telefonları bulunalı kaç sene oldu ? bunları ayrıntılı bi şekilde ispatlayabilmek hatta bu zararların aha cep telefonundan bu oluyor aha bu wirelesstan aha bu bazdan denilebilmesi için daha zaman gerek.

bu bu böyledir aha da zararlıdır demek olmuyo yani.
0
saiko
(08.10.11)
Wifinin zararlı olduğuna dair elle tutulur bişey söyleyebildiğin vakit cevap veririm ben sana
0
beyninin üstüne oturan yazar v2
(08.10.11)
bilmediğinde bilmiyorum demek zor olsa gerek..
0
🌸istenmeyen_adam
(09.10.11)
(3)

TSH-Tiroid-Yorgunluk...

ataman
Bugun tahlil yaptırdım.. tsh 4.55 görünüyor..Sebebsiz yorgunluk,uyku hali bundan kaynaklanıyor olabilirmi....? Endokrin hekimi ultrason istemişti..O temiz çıktı...
Bugun tahlil yaptırdım.. tsh 4.55 görünüyor..Sebebsiz yorgunluk,uyku hali bundan kaynaklanıyor olabilirmi....? Endokrin hekimi ultrason istemişti..O temiz çıktı...
0
ataman
(07.10.11)
Olabilir. TSH haricinde diğer testlerde yapıldı mı? FT4, Glukoz, Açlık insülin, 25HidroksiDvit 3, Ferritin,Çinko, Bakır, Vitamin B12, Hemogram, CRP, ALT,AST, Kreatinin..

Son dönemde TSH değerinin 2 nin altında olması gerektiği belirtiliyor lakin birçok hastane referans değerlerini yüksek belirlediği için gizli tiroid konumundaki kişilerin durumu normal olarak değerlendiriliyor.
0
digits
(07.10.11)
Onlarda yapıldı..o değerler normal gözüküyor.... İlaçmı verirki? ciddiye almalımıyım? öylesine yaptırmıstım..
0
🌸ataman
(08.10.11)
Hekiminizin direktiflerine uymanız sizin yararınıza olabilir..Özellikle kullandığınız yemeklik tuz ile ilgili tavsiyelerde bulunabilir.İlaç konusuna ise girmek haddime düşmez..Sağlıcakla Kalın...
0
digits
(08.10.11)
(1)

nefes alamama

riverside
sevgili duyuru sakinleri bugün akşam yemeği az yememme rağmen midem çok kötü.sanırım şişkinlik ismi neyse 2 soda içtim kar etmedi nefes almakta güçlük çekiyorum yemekten kaynaklandığını düşünmüyorum sinir stres sebep olur mu?
sevgili duyuru sakinleri bugün akşam yemeği az yememme rağmen midem çok kötü.sanırım şişkinlik ismi neyse 2 soda içtim kar etmedi nefes almakta güçlük çekiyorum yemekten kaynaklandığını düşünmüyorum sinir stres sebep olur mu?
0
riverside
(07.10.11)
safra kesesi taşı olabilir. bir doktora görünün devam ederse.
0
vejeteryan vampir
(07.10.11)
(5)

pharmaton, kas ağrısı vs

siradan bir adam
selamlar3 gündür pharmaton kullanıyorum. bugün almadım. ama dünden beri bacaklarımda gitgide artan inanılmaz bir kas ve eklem ağrısı var. delirmek üzereyim.yani hayatımdaki tek değişiklik bu pharmaton oldu. acaba böyle bir yan etkisi falan var mıdır bu meretin ya? bu saatte doktorda bulunmuyor malum
selamlar

3 gündür pharmaton kullanıyorum. bugün almadım. ama dünden beri bacaklarımda gitgide artan inanılmaz bir kas ve eklem ağrısı var. delirmek üzereyim.

yani hayatımdaki tek değişiklik bu pharmaton oldu. acaba böyle bir yan etkisi falan var mıdır bu meretin ya? bu saatte doktorda bulunmuyor malum.

teşekkürler.
0
siradan bir adam
(07.10.11)
aç karnına içmediyseniz eğer yan etkisinin olmaması lazım.

en azından bende olmadı.
0
al basmadan donu var
(07.10.11)
hayır tok karnına içtim ama...
0
🌸siradan bir adam
(07.10.11)
Daha önce supradyn gibi bir multivitamin prepatı kullanmış mıydınız? Eğer kulandı iseniz buna benzer bir durum söz konusu olmuş muydu?

Vücudunuz bu besin takviyesinin içeriğindeki Ginseng e karşı reaksiyon göstermiş (gösteriyor) olabilir.Bu noktada bu besin takviyesiin kullanımı kesmek yararınıza olabilir.Ginseng in mevcut yan etkileri; Yüksek veya düşük tansiyon, burun kanaması, göğüs ağrısı, bulantı ve ishaliken doz aşımı belirtileri ise; ağız ve dudak kuruluğu, huzursuzluk, çarpıntı, bulanık görme, baş ağrısı, uykusuzluk, artmış cinsel arzu, iştah kaybı, artmış vücut sıcaklığı, ödem, egzema ve yorgunluk olarak belirtilmekte...

Genel yan etki ve doz aşımı belirtilerinde sizin bahsettiğiniz kas ağrısı gibi bir belirti bulunmuyor.Sadece 50-59 yaş aralığındaki bir kadının kullandığı dönemde kas ağrısı şikayeti yaşadığı rapor edilmiş. Linki şurda: www.ehealthme.com

Ginseng hakkında daha detaylı bilgilerin verildiği yabancı bir kaynakta ise yan etkiler kısmında yukarıdakilerin dışında "kas spazmına" a yol açabileceği belirtilmiş. Elbet pharmaton un içeriğinde ginseng haricinde birçok vitamin ve mineral var lakin eğer metabolizmanızın bu vitaminlere ve minerallere karşı çok özel bir hassasiyeti yoksa hepsi tolere edilebilecek kadar düşük düzeylerde..bu yüzden daha önce bir multiviamin takviyesi alıp almadığınızı öğrenmek istemiştim...
0
digits
(08.10.11)
@ digits

öncelikle ilgili cevabınız için çok teşekkürler.

supradyn içtim daha önce ve böyle bir sorun hiç yaşamadım. hatta uzun süre kullandım supradyn.

bu arada artmış vücut sıcaklığı, iştah kaybı ve yorgunluk da var kullanmaya başladığımdan beri. Özellikle pharmaton'u aldıktan 2-3 saat sonra ateşim çıkıyor. böyle bakınca yüksek doz etkisi gibi. ama göğüs ağrısı da var kullanmaya başladığımdan beri...

böyle listeleyince, hepsine farklı şeylere bağladığım sorunların da pharmaton sebepli olabilir gözüküyor sanırım. özellikle göğüs ağrısı 3-4 gündür çok yoğun bir şekilde var...
0
🌸siradan bir adam
(08.10.11)
Rica ederim. İlacı kullanmayı bırakmanız yararınıza görünüyor.Bıraktıktan sonra şikayetleriniz ne oranda ortadan kalktığını kendinizde gözlemleyiniz.Ayrıca Ginseng ve diğer adaptojen bitkileri bir daha kullanmadan önce oldukça dikkatli olunuz. Yani yaşadığınız bu reaksiyonlar sadece ginsengle sınırlı olmayabilir. Rhodiola Root, Suma (Brazilian Ginseng), Ashwagandha (Withania Somnifera) vb gibi adaptojenik bitkilere karşı temkinli yaklaşın. Bu gibi vücudun enerji veyahut diğer hormonal sistemlerine etki eden besin takviyelerini kullanmadan önce bir sağlık uzamanına danışınız (biraz geleneksel bir tavsiye olsa da).
0
digits
(08.10.11)
(7)

parmak ağrısı

napoli
Ne zamandır sağ elimin işaret parmağında tırnağımın başladığı yer acıyordu. Oraya bir şey değdiğinde ya da bir yere parmağımı soktuğumda canım çok yanıyordu. Bugün karton bir kutu açmaya çalışırken parmağım kutunun içinde sıkıştı ve acıdan zıpladım diyebilirim. Şimdi de durduğu yerde acıyor artık b
Ne zamandır sağ elimin işaret parmağında tırnağımın başladığı yer acıyordu. Oraya bir şey değdiğinde ya da bir yere parmağımı soktuğumda canım çok yanıyordu. Bugün karton bir kutu açmaya çalışırken parmağım kutunun içinde sıkıştı ve acıdan zıpladım diyebilirim. Şimdi de durduğu yerde acıyor artık bir yere değmesi de gerekmiyor. Tam acıyan yeri yandaki fotografta işaretledim. Bunun için hangi doktora gitmek gerekir, ortopedi mi el ve bilek cerrahisi mi bilemedim.
0
napoli
(06.10.11)
kızarıklık şişme vb şeyler var mı?
0
defnex
(06.10.11)
hayır dışarıdan bakıldığında hiç bir şey yok görünürde, iltihabik bir sey oldugunu da sanmıyorum, her sey normal gözüküyor. manikür falan da yaptırmadım ek bilgi olarak söyleyeyim.
0
🌸napoli
(06.10.11)
dudağınız ile acıyan yere dokunun. hissedilir bir sıcaklık varsa iltihabi bir durum olabilir. antibiyotik ve antiinflamatuar özellikli ilaçlar kullanmanız gerekecektir, dolayısıyla bir dermatoloğa (bkz: dermatoloji) görünmenizde fayda olabilir o durumda.

onun dışında, çok fazla sıcaklık ya da şişlik yoksa bir büyüteç alıp o dokuyu inceleyin, kıymık ya da cam gibi bir şey batmış olabilir. yakın zamanda evinizde cam kırılmışsa toplarken ince bir parçası saplanmış olabilir mesela. çok zorlamadan cımbızla almayı deneyin, bu sırada parmağınızı da sıkın ki herhangi bir cerahat varsa o da çıksın. çıkarabilirseniz o bölgeyi iyice sıkın ve sonra tentürdiyot sürün. çıkmazsa daha fazla zorlamadan yine bir dermatoloğa görünün.
0
pozzecco
(06.10.11)
@pozzecco;
denedim ama orada sıcaklık yok ve de yakından bakınca herhangi bir sey gözükmüyor. bir seyin de battıgını sanmıyorum cunku aslına bakarsanız ne zamandır bu sorun var ben biraz savsakladım. :(
0
🌸napoli
(06.10.11)
(bkz: dolama) diye bişey vardı, o olabilir mi?
0
boshi
(06.10.11)
@napoli anlıyorum, en azından sıcaklık olmaması olumlu. ben olsaydım ne yapardım onu söyleyeyim, parmağımı bir süre ılık suya sokup derinin hafif masere olmasını beklerdim, daha sonra bir ponza taşı yardımı ile hafif hafif o bölgenin üst derisini soydururdum. muhtemelen çok ufak bir şey batmış; cam elyafı, kıymık ya da bir metal çapağı olabilir. sonra tentürdiyor sürer ve bepanthene, terramycin fucidin gibi bir şey sürüp sarardım. bir kaç saat içinde acısı geçmezse bir dermatoloğa görünürdüm.
0
pozzecco
(06.10.11)
dolama olabileceği gibi kırık türü bir durum da olabilir. Ben de sağ işaret parmağımı kırdığımı bilmeden en az iki ay dolaşmışım sonra öğrendim ki kırık varmış. Medikallerde satılan şuna benzerwww.google.com.tr şeyi kullandım iki hafta. Çoğ ağrın varsa sende kullanabilirsin ve parmağını korumuş olursun.
0
nisansayısı
(07.10.11)
(5)

Nezleden en çabuk kurtulma yöntemi ?

RuledBySecrecy
?...
?...
0
RuledBySecrecy
(06.10.11)
Tylohot
0
skywalkeremre
(06.10.11)
skwalker +1 + dinlenmek/uyumak.
0
hayley williams ile evlenecek genc
(06.10.11)
kırmızı biber hani şu közlenen cinsinden çiğ çiğ ye bir tane çok faydasını görürsün
0
nikimebakma
(06.10.11)
terlemek, bol dinlenmek, c vitamini almak
0
Labyrinthe
(06.10.11)
firstdefence var viks'in, mucize gibi ilaç. nezle olduğunu hissettiğin anda burna iki fıs fıs ertesi gün nezleden gripten eser yok. tabi bu tedaviden çok önlemeye yarıyor.
0
in vino veritas
(06.10.11)
(1)

Kan Basıncı Düzenleyici dedikleri...

santiago nasar
http://www.jintongturkiye.com/Şöyle bir link var. Yüksek tansiyon için kullanmak isteriz. Nedir ne değildir? İşe yarar mı?
www.jintongturkiye.com

Şöyle bir link var. Yüksek tansiyon için kullanmak isteriz. Nedir ne değildir? İşe yarar mı?
0
santiago nasar
(06.10.11)
sağlık bakanlığı ilgili bir belgesi fda onayı falan hiç bir şeyi yok, çinliler taa 90ların başında yapmış, adam şimdi distribütörlük alıp marka tescil başvurusu da yapmış ithal ediyor. doktor değilim ama bir işe yaradığını sanmıyorum öyle olsa 20 yıl önce bulunmuş bir ürünü tüm dünyada çoğu kişi şimdi kullanıyor olurdu gibime geliyor.
0
drip nick i zaten kullanilmakta
(06.10.11)
(7)

dövme sonrası süreç

slavez
dostlar merhaba. yakın zamanda sağ el bileğimden başlayıp kolda biraz ilerleyen bir dövme yaptıracağım. dövme sonrasında dikkat etmem gerekenler nelerdir, mesela dövme yaptırdığımın ertesi gününü haftasonuna denk getirsem daha mı iyi olur, bir takım zorlukları varmış bir süre hani.ilk dövmem de, ara
dostlar merhaba. yakın zamanda sağ el bileğimden başlayıp kolda biraz ilerleyen bir dövme yaptıracağım. dövme sonrasında dikkat etmem gerekenler nelerdir, mesela dövme yaptırdığımın ertesi gününü haftasonuna denk getirsem daha mı iyi olur, bir takım zorlukları varmış bir süre hani.

ilk dövmem de, araştırsam da böyle öznel "yünik" yorumlar edinmek istiyorum.

çok teşekkürler.
0
slavez
(06.10.11)
kaşıma?
0
miucee
(06.10.11)
çok bişiye dikkat etmen gerekmiyor,ilk 15gün günde iki kez bepanten krem sür yeter, bir de ilk hafta direk güneş ışığından uzak tut, havuza girme!

edit: ben kan verdim, süre 1 yıl değil 6 ay, ama bunuda çok önemsemiyorlar
0
cahit tomruk
(06.10.11)
yakın zamanda duyduğum bişey. alakasız gibi görünse de bence bilmende fayda olabilir...

1 yıl boyunca kan ve trombosit veremiyorsun (bağışlayamıyorsun) dövme yaptırdığın zaman.
0
delfina
(06.10.11)
Dövmenin olduğu yerdeki derinin kurumaması için iki hafta boyunca 2-3 saatte bir az miktarda ama deriye iyice yedirerek Bepanthen merhem (bu önemli, krem değil, merhem) sür. Yine bir-iki hafta mümkün olduğunca deniz, havuz gibi enfeksiyon yaratma riski olan yerlerden uzak durmaya çalış, duşa vs. girerken suyla teması engellemek/minimuma indirmek için dövmenin üstünü kalınca bir vazelin tabakasıyla kapla. Direkt gün ışığından uzak tut.

Dövmeciye soracak olursan o da yardımcı olur, yönlendirir zaten.
0
jesterdancer
(06.10.11)
bence bepanthen falan surme; vazelin sur. bepanthen rengini attiriyo diye duydum, neyse hurafe de olabilir ama vazelin de yeterince iyi kendimden biliyorum 1 haftada kabuk mabuk kalmaz super olur.
0
clarissa dalloway
(06.10.11)
0
kimlanbu
(06.10.11)
herkesin dövmecisi farklı önerilerde bulunuyor zira kullandıkları boyaların içeriklerini etkilerini en iyi dövmeciler biliyor. benimki günde 2-3 defa suyla sabunla yıkayıp bepanten sürmemi önermişti misal, öyle de yaptım capcanlı duruyor. bazılarınınki de suya deymesin diyor. yani kullanılan boyanın yapısı ile alakalı tamamen. dövmecin ne diyorsa onu yap insanlardan akıl alma. hayırlı olsun..
0
direnk
(06.10.11)
(8)

balık yememek.

shortedsnyper
selam diyetisyenler! balık yemiyorum ancak eksikliğini vücut hissetmesin diye nadiren kendimi zorlayarak ton balıklı sandviç tıkıyorum ağzıma. yararı olur mu, omega 3 olsun, fosfor olsun? ayrıca hap falan almak istemiyorum.
selam diyetisyenler! balık yemiyorum ancak eksikliğini vücut hissetmesin diye nadiren kendimi zorlayarak ton balıklı sandviç tıkıyorum ağzıma. yararı olur mu, omega 3 olsun, fosfor olsun? ayrıca hap falan almak istemiyorum.
0
shortedsnyper
(06.10.11)
konserve ton balıklarının vitaminsiz olduğunu duymuştum (yani üretim aşamasında mı ne vitamin-mineralleri yararsız hale geliyormuş). o omega 3 fosfor falan olabilir yani.
0
baldur
(06.10.11)
aslında amacım beyni kurtarmak :) bir şeyi unuttuğumu bile unutur hale geldim :D
0
🌸shortedsnyper
(06.10.11)
pirinçte fosfor var.. unutkanlık için b vitamini alablrsin..
0
defnex
(06.10.11)
balık yemelisin kaçarı yok.
çok faydalı bir besin omega3 den tut bir çok artı etkisi var vucuda.
balık çeşitlerini dene,
belki bir tanesi hoşuna gider.
mesela palamutu hiç sevmem,
barbuna bayılırım.
0
seyduna6687
(06.10.11)
ben de balık yemem. hatta hiç sizin gibi zorla falan da yemem. ceviz onun yerini tutar diye duymuştum. ceviz yiyorum.
0
kakao
(06.10.11)
ton balıkları çok sıcakta pişiriliyorlar ve konserve edildiği ayçiçek yağları omega 3lerini oksitliyor faydası olmuyor diye biliyorum.
hafıza için ayrıca b12 vitamini al ve her gün çok az zerdeçal ye.
balık yiyceksin kaçarı yok omega 3 için gerekli aslında a/d vitaminleri içinde gerekli. balık yağı veya balık ciğeri yağı günde 1 çorba kaşığı iç.
balık hiç yemiyorsan keten tohumu, ceviz, kabak çekirdeği semiz otu ve yeşil otlar da omega 3 ün hammaddesini bol miktarda içeriyor ama vücutta bunların omega 3 e dönüşmesi çok verimli olmuyor, haftada 3 gün yağlı balıklar yediğinde hazır omega 3leri alıp kullanıyorsun.
illa balık yemiycem diyorsan bol yeşil ot yiyen havyanın sütünden tereyağı + ciğerini ye.
hafıza için ayrıca kefir iç.
0
joepiscopo
(06.10.11)
balık yağı hapları var olsa da hiçbir vitamin takviyesi (gerek solgar, pharmaton gerek b12 ve türevleri) besinin kendisi yerine tam olarak geçemiyor. ton balıklarının da üretim esnasında bir dizi işlemden geçtiğini düşünürsek o da nitelikli değil. farklı besin kaynaklarında aynı vitamin mineraller olsa dahi aynı etkiyi yaratmadığını söylüyorlar.

seyduna6687ye katılıyorum ben de. çok yararlı bir besin kaynağı. farklı türlerini farklı tariflerle denemelisiniz bence.
0
dahinnotha
(06.10.11)
başka deniz ürünleri de omega3 ihtiyacını karşılar midye, karides, kalamar gibi.
0
maviyesilalgler
(01.03.15)
(5)

sgk ya dilekçe

kuzeygözcüsü
annem için sgk ye dilekçe yazmamız gerek mamülen( yanlış yazmış olabilirim) emekli olabilmesi için. tam olarak nasıl başlamamız gerektiğini filan bilmiyoruz. hastalığının adını yazıcaz ama işte nasıl başlayalım ve bitirelim?? bi yardımcı olsanız?? medikal diye seçtim ama bilip bilmeden?
annem için sgk ye dilekçe yazmamız gerek mamülen( yanlış yazmış olabilirim) emekli olabilmesi için. tam olarak nasıl başlamamız gerektiğini filan bilmiyoruz. hastalığının adını yazıcaz ama işte nasıl başlayalım ve bitirelim?? bi yardımcı olsanız??
medikal diye seçtim ama bilip bilmeden?
0
kuzeygözcüsü
(06.10.11)
Öncelikle "Malûlen".

internette "Malûlen Emeklilik dilekçesi" aratın, bir örneğine mutlaka rastlarsınız.
0
sormaya geldim
(06.10.11)
kısa ve net bi dilekçe olması için hani bi kaç cümle ile nasıl bitiririz, doktorun da dediği tarzda bişey. uyku apnesi annem.
0
🌸kuzeygözcüsü
(06.10.11)
hazır dilekçe örnekleri var ama. en öz dilekçe onlar.
0
sormaya geldim
(06.10.11)
İnternette aramana gerek yok zaten sgk nın genelge ekinde hazır dilekçe var
2011/58 Sayılı SGK Genelgesinin 285'inci sayfasında (EK-11)

www.sgk.gov.tr

285'inci sayfadaki dilekçeden çıkartıp
(X) Çalışma gücümü en az % 60 oranında kaybettiğimi, (5510/25 mad.)
Bunu işaretliyorsun(Ya da sana hangisi uygunsa)
kurum seni kendi sevk ediyor sevk edildiğin hastaneden malullük oranın belli oluyor.
0
nik1
(06.10.11)
teşekkürler
0
🌸kuzeygözcüsü
(06.10.11)
(5)

kan almadılar

kibritsuyu
bir hasta için kan vermek üzere kan merkezine gittim. yokuş yukarı bi ton yürüdüm, meğer oraya verilmiyormuş, başka yer alıyormuş, oraya da bi ton yol yürüdüm gittim. bağış öncesi tansiyonumu ölçtüler 16-11. dediler tansiyon hastalığın mı var, yok dedim öküz gibi yokuş çıktım, bi saattir yürüyorum o
bir hasta için kan vermek üzere kan merkezine gittim. yokuş yukarı bi ton yürüdüm, meğer oraya verilmiyormuş, başka yer alıyormuş, oraya da bi ton yol yürüdüm gittim. bağış öncesi tansiyonumu ölçtüler 16-11. dediler tansiyon hastalığın mı var, yok dedim öküz gibi yokuş çıktım, bi saattir yürüyorum ondandır. git dinlen bi de yemek ye bu arada öğlen oldu dediler. gittim yemek yedim geri geldim, ölçtü yine 16-11.

alamayız dedi tık tık bilgisayara bi şey işledi gönderdi.

ne oldu şimdi benim sicilime mi işlendi, her kan verme teşebbüsümde reddedilen donör diye karşıma çıkacak mı bu?
0
kibritsuyu
(05.10.11)
hayır. her seferinde aynı kontrolleri tekrar yaptıracaksın. bir daha ki sefere uygun görürlerse verirsin.
0
ermoo
(05.10.11)
Annem de bu şekilde veremiyordu, zorla veriyordu ısrar edip ama bişey işlediklerini fln söylememişti hiç.
0
saiko
(05.10.11)
yok biliyorum her sefer yapıyorlar. kaçıncı kan bağışım bu. lakin bir dahaki seferde normal çıktığı halde "aa ama siz daha önce reddedilmişsiniz" falan diye çıkacak mı karşıma onu merak ettim.

bir de yarın tekrar gel dedi kontrolü yapan doktor. e dedim dünya yokuş çıkıyoruz. yarın da gelsem aynı yolla gelicem, yine yokuş çıkıcam, yine tansiyon fırlayacak. ne yapsam bilemedim.
0
🌸kibritsuyu
(05.10.11)
iyi, öküz gibi yokuş çıktın da, 11 hiç hoş bir küçük tansiyon değil abicim. sen beni dinleyecek olursan, bir ABPM ya da Türkiye'de yanlış ama yaygın kullanılan tabiriyle "tansiyon holter"i taktırıp bi baktır. şakaya gelir bir tarafı yoktur ve en sinsi hastalıktır biliyosun. donörlük sicilin şöyle dursun.
0
compadrito
(05.10.11)
2009 yılında holter takılıp bakıldı. yine yüksekti. ilaç verdiler. ilacı epey kullandım. sonra unutmaya başladım, aksattım falan. sonra tamamen içmez oldum. aklma geldi, birkaç gün takip ettim tansiyonumu, ilaçsız gayet normaldi. ben de devam etmedim ilaca.

ayrıca dün hem dışarıda, hem evde ölçtürdüm dinlenme halindeyken birinde 12-8, birinde 11-8 çıktı. ben hala yokuştan olduğunu düşünüyorum.
0
🌸kibritsuyu
(06.10.11)
(3)

Ayak burkulması

beholderrulez
3 gün önce arabadan inerken nasıl oldu bilmiyorum ama sol ayağımda bir sızı hissettim, yan basmış olabilirim tam emin değilim. Herhangi bir morluk yada şişlik yok, yürürken acı çekiyorum, azda olsa topallıyorum galiba. 3 gündür çok az iyileşti ama özellikle merdiven inerken daha çok acıyor.Nedir bu
3 gün önce arabadan inerken nasıl oldu bilmiyorum ama sol ayağımda bir sızı hissettim, yan basmış olabilirim tam emin değilim.

Herhangi bir morluk yada şişlik yok, yürürken acı çekiyorum, azda olsa topallıyorum galiba. 3 gündür çok az iyileşti ama özellikle merdiven inerken daha çok acıyor.

Nedir bu şimdi, nette şişlikten morluktan bahsediyorlar, gitmeme gerek var mı doktora, yoksa hacı ölü balık sar, çiğnenmiş ekmek iyi gelir :) gibi tavsiyeler varsa alabilirim.
0
beholderrulez
(05.10.11)
doktora git bağlarda bişiler olabilir.
0
65 derece
(05.10.11)
bana da geçenlerde benzer bir durum olmuştu. fastjel adında bir merhem var, onu önerebilirim.
0
Pis moruk
(05.10.11)
lasonil - fast jel.. ikisini kullanabilirsin.. bi tane bandaj al ayağına göre sararsın.. bir kaç gün dikkat et..

eğer geçmezse hastaneye gidersin mecburen.. geçmiş olsun..
0
istenmeyen_adam
(05.10.11)
(1)

Bel fıtğı - El ile tedavi

chaoslord
Selam dostlar,yanılmıyorsam bir ara tv de görmüştüm, bel fıtığı için ameliyatsız bir tedavi yöntemi uygulanıyormuş. El ile böyle çekerek gererek bir şeyler yapıyorlardı.ama bu olayı yapan tıp doktorları idi. O eğitimi almış doktorlara bir isim veriliyordu, hatta dernekleri bile vardı. lakin ismini h
Selam dostlar,
yanılmıyorsam bir ara tv de görmüştüm, bel fıtığı için ameliyatsız bir tedavi yöntemi uygulanıyormuş. El ile böyle çekerek gererek bir şeyler yapıyorlardı.
ama bu olayı yapan tıp doktorları idi. O eğitimi almış doktorlara bir isim veriliyordu, hatta dernekleri bile vardı. lakin ismini hatırlayamıyorum.
bilen gören bilgisi olan var mıdır acaba ?
Şimdiden teşekkürler.
0
chaoslord
(05.10.11)
kayropraktik dediğiniz sanırım.
0
kediebesi
(05.10.11)
(9)

kalemim köpek dışkısı üzerine düştü

eyke
böyle absürd bişi geldi başıma. kalem yere düştü. aldım bi baktım altında köpek dışkısı izi var, biri az ilerde basmış sonra da oraya basmış.kalemi nası olsa aldık ve az sonra derse gireceğimden gittim tuvalete su tuttum. elimi sabunladım yıkadım. 1 saat sonra ders çıkışı da yemek yedim ekmek filan
böyle absürd bişi geldi başıma. kalem yere düştü. aldım bi baktım altında köpek dışkısı izi var, biri az ilerde basmış sonra da oraya basmış.

kalemi nası olsa aldık ve az sonra derse gireceğimden gittim tuvalete su tuttum. elimi sabunladım yıkadım.

1 saat sonra ders çıkışı da yemek yedim ekmek filan kırdım. çok iğrendim anlatırken. şu an köpek tenyasından şüpheleniyorum. küçüklükten beri korkmuşumdur bundan.

napayım, test olucam da ne kadar süre geçmesi lazım?
0
eyke
(05.10.11)
bence hamilesin.
0
m4l
(05.10.11)
aynisi benim arkadasimin basina geldi (meltem sen misin)

3 yildir ölmedi.
0
keseci
(05.10.11)
lan ben ne zaman test olmam lazım diyorum, alay etmeyin:)
0
🌸eyke
(05.10.11)
köpek ve kedilerle ilişkili bir şey olduğunda herkes kuduz oluyor. sen de kuduz olabilirsin dikkat.
0
mea maxima culpa
(05.10.11)
nası da miden kaldırdı onu ben olsam elli kere atmıştım valla :)
0
onexey
(05.10.11)
elinizi sabunlamissiniz, korkmayin... her kopek pisliginde tenya yumurtasi olacak diye bir sart da yok... rahat olun, endise yapacak, test edecek bir sey yok...
0
thunder thunder thunder thundercats
(05.10.11)
şimdi kalemi kullandım ya elimi yıkamayı unuttum sonra mal gibi.
0
🌸eyke
(05.10.11)
Sabun eşit değildir ANTİSEPTİK sabun. Ayrıca organik (biz) olmayan maddeler için antiseptik değil dezenfektan kullanılır. Midesiz olmamak lazım. (Babası şuna okkalı bir tokat... Ben o hergelenin yüzüne elimi sürmem!)
0
neotunc
(05.10.11)
bundan dolayı insanın başına bir iş gelse, ben şimdiye çok kere ölmüştüm ya da köylerde inek bakan insanların hepsi hastanelikti :s
0
pyro clustic flow
(05.10.11)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.