Giriş
(6)

tırnak köklerim ve dişlerim acıyor.

overdose
evet, tırnaklarımın dipleri sanki sökülmüş gibive dişlerim de aynı şekilde acıyor.sebebi ne olabilir ki? bir vitamin eksikliği falan mı?
evet, tırnaklarımın dipleri sanki sökülmüş gibi
ve dişlerim de aynı şekilde acıyor.
sebebi ne olabilir ki? bir vitamin eksikliği falan mı?
0
overdose
(05.10.11)
Grip gibi geldi bana. Hiç değilse grip olunca bana böyle oluyor. (:
Geçmiş olsun.
0
daddy
(05.10.11)
delphin +1

ha bi de pilav bulgur falan yiyin.
0
keseci
(05.10.11)
bana demir eksikliği gibi geldi. ama c vitamini eksikliği de olabilir.

iyi beslenmediğin ortada.
0
aksasu
(05.10.11)
skorbüttür hacı o.
0
de nada
(06.10.11)
çinko eksikliği ile de alakalı olabilir.
0
dahinnotha
(06.10.11)
bu her tür vitaminin eksikliği olabilir, en iyisi basit bir kan örneği verip test yaptırmak.
0
bitter cikolata
(06.10.11)
(6)

kafadaki göçme

letheavendangered
arkadaşım enteresan bir şekilde kafasında daha önce hiç hissetmediği bir göçük hissettiğini söylüyor. ve o bölgede hafif bi sızı varmış. herhangi bir darbe alma vs yok. acaba gerçekten de o göçük sonradan mı oluştu ve ağrı yapmaya başladı, yoksa zaten vardı ama o fark etmemiş miydi ve ağrısı da tama
arkadaşım enteresan bir şekilde kafasında daha önce hiç hissetmediği bir göçük hissettiğini söylüyor. ve o bölgede hafif bi sızı varmış. herhangi bir darbe alma vs yok. acaba gerçekten de o göçük sonradan mı oluştu ve ağrı yapmaya başladı, yoksa zaten vardı ama o fark etmemiş miydi ve ağrısı da tamamen psikolojik mi? tıbbi olarak böyle sebepsiz yere göçme gibi bir şey olabilir mi?
0
letheavendangered
(04.10.11)
kafatasının birleştiği bazı noktalar var oraları göçük gibi hissedebilir mesela alnın ortası gibi. acıma kısmını bilemiycem kafanın neresine bastırsan hafif sızlıyo zaten.
0
kediebesi
(04.10.11)
sızı bastırmadığı halde var. nokta da tam olarak kafatasını ortadan ikiye böldüğü varsayılan bir ekseni ele alırsak, onun hemen sağ tarafında (kendine göre), öne doğru, alnına çok yakın değil. şimdi bu sebeple doktora gitsek doktor bize güler mi, evham mı yapıyoruz acaba diye merak ettik.
0
🌸letheavendangered
(04.10.11)
benim kafatasımın da solunda bahsettiğiniz göçük.
insan vücudu simetrik değil ki. tam ortadan bölündüğümüz zaman hiçbir yerimiz diğeriyle simetrik değil.
evhamlanmayın :)
0
delfina
(04.10.11)
söylemesi hos degilde benim kafa da yamru yumru acikcasi.

ondan 3 numara filan ,hic gitmez :))dert etmeyin kafada eger büyük bi problem olsa hissedilir ciddi olarak.
0
serabetan
(04.10.11)
ha kafanın tepesindeki göçükten mi bahsediyosunuz? o da normal. bence önceden fark etmediği bişeyi şimdi fark etmiş.
bi tansiyonuna bakın, mümkünse.
geçmezse doktora görünür ama bence ciddi değil çok.
0
kediebesi
(04.10.11)
boynuzlanmış olmasın :) hani elimiz kaşınınca para gelecek gideck diyoruz belki bu da öyle bi emare
0
kediebesi
(05.10.11)
(5)

osman karaaslan burun estetiği

murtazaa
merhabasözlükte de yazılanları okudum hatta mesajlaştım cesaretimi topladım ameyiyat olmaya karar verdim şu sıralar mesaj atamıyorum o yüzden bu konuda da yarımınıza ihtiyacım var.osman karaaslan adlı doktora gittim kendisi kbb ci sözlükte yaptıranlar memnum kalmış muayene ücreti 150 lira almasa iyi
merhaba

sözlükte de yazılanları okudum hatta mesajlaştım cesaretimi topladım ameyiyat olmaya karar verdim şu sıralar mesaj atamıyorum o yüzden bu konuda da yarımınıza ihtiyacım var.

osman karaaslan adlı doktora gittim kendisi kbb ci sözlükte yaptıranlar memnum kalmış muayene ücreti 150 lira almasa iyidi :d

ben orda daha teknik olrak bakıcak sandım tuvalet aynasını aldı ordan baktı etti bunumu karştırdı felan silikon tampon kullanıyoruz törpülemeyeceğiz törpülenirse öyle şiş kalır 1 hafta sonra eski hayatına geri dönceksin dedi her şey dahil özel hastanede 1 gün yatıcam 2,500 lira önce 4bin dedi öğrenciyim ağbey falan fialn

ama muayenede tuvalet aynası falan kullanınca alalala dedim içinden osman karaaslanda ameliyat olanla var mı

ve bu konuda güncel tecrübeleriniz nelerdir

ssk olayını da anlattı eskiden yapılıyodu şimdi yapılmıyo dedi napıcam bi yol gösterin

www.eksisozluk.com

www.eksisozluk.com
0
murtazaa
(04.10.11)
bu arada deviasyon nefes tıkanıklığı için ssk var emekli babadan binlira istediydi nasıl olcak o iş
0
🌸murtazaa
(04.10.11)
up up up
0
🌸murtazaa
(04.10.11)
dostum estetik ameliyat olacaksan, plastik cerrahi'yegitsen daha güzel olmaz mı? bi de niye para ödüyorsun, sağlık güvencen yok mu?
0
aksasu
(04.10.11)
sağlık güvencem var fakat iş estetiğe giriyo diye para vermek gerekiyo haliyle fakat burada olsun internette başka yerlerde olsun üni hastanelerinde sgk ile yapıyolar

nası yapıyolar anlamıyorum
0
🌸murtazaa
(04.10.11)
o değil şimdi burnu yaptı diyelim ama gülerken nasıl olcak ayıptır söylmesi mutluluktan ölmesem bile çok gülerim onu sormayı da unuttum bunun tahmini şekli tuvalet aynasından belli olmazdı sanırım zaten ben de yapıyodum tuvalet aynasından profile bakıp kaldırmayı felan :D

150 lira alır diye gidemiyom ama bu adamı da övüyolar kadınlarkulübü.com da falan
0
🌸murtazaa
(05.10.11)
(7)

bel fıtığı

therevo
şimdi ben bel fıtığıyım sanırım biraz da ileri seviye de, yasım 25 ben bundan sonra futbol oynayamıyacagım de mi? ortada boyle acı bir gercek var sanki?
şimdi ben bel fıtığıyım sanırım biraz da ileri seviye de, yasım 25 ben bundan sonra futbol oynayamıyacagım de mi? ortada boyle acı bir gercek var sanki?
0
therevo
(04.10.11)
öncelikle doktor değilim, bir doktora danışmakta fayda var. Tanıdığım bel fıtığı olan insanlar yürürken bile fazlasıyla zorlanıyorlardı kimi zaman. Futbol fazla ileri seviye kalır sanırım.
0
yaarock
(04.10.11)
bende de var hem de iki tane yazları oynayabiliyorum, kışın oynayamıyorum.ayrıca yaş 40. ayrıca kesin yüzmeye git.
0
greenplease
(04.10.11)
bunu değerlendirebilecek tek kişiyetkin bir spor hekimidir. başkasının sözüyle hareket etmeyin sakın.
0
stopnsilence
(04.10.11)
ya benim su ara aslında iyi de oynadıgım zaman korkuyorum daha kotu olacak diye. bende de sanırım 3 tane var da cok ileri olamayabilir. doktora danısmalı en iyisi?
0
🌸therevo
(04.10.11)
takarsın korseyi çakarsın voleyi. no problem. daha gençsin. zamanla düzelir, yaşlanınca nükseder. raad ol.
0
xibillian
(04.10.11)
bel fıtığı ciddi bir sorundur (sol ayağım felç oluyordu az kalsın, acil ameliyat ile kurtuldum), mutlaka bir beyin cerrahına gidin, MR çektirin, sorununuzdan emin olun öncelikle. sonra zaten doktorunuz gerekli egzersizleri verecektir. bu egzersizlerin yanında mutlaka yüzün, biliyorum türkiyede kolay değil ama beledihenin havuzları vs. ne bulabilirseniz yüzün. haftada en az 3 defa ama en iyisi düzenli olarak 4-5 defa. 1-2 ay düzenli yüzdükten sonra farkı göreceksiniz. her sefereinde öyle saatlerce yüzmenize gerek yok, her girişte 500m civarı yüzseniz bile yeter, önemli olan bunu alışkanlık haline getirip düzenli olarak yapmak.

doktorunuz izin veriyorsa ve sırt-bel-karın kaslarınızı yeterince güçlendirdiyseniz (ve tabi sinire çok fazla baskı ve felç riski yoksa) diğer sporları da yapabilirsiniz. ama eğer bu dediğim şartları sağlamadan futbol vs oynamaya kalkarsanız başınıza daha büyük sorunlar açabilrisiniz.

mutlaka bir doktora görünün ve teşhis konsun, belki fıtık değildir, daha kolay halledilebilir başka birşeydir.
0
very pigmented melanosome
(04.10.11)
yaşın çok genç. bu çok iyi. bel fıtığı kendi haline bırakıldığında, yani ameliyat edilmediğinde, kendini çok iyi toparlayabiliyor. istisnalar vardır tabii. ben genel olarak söylüyorum. tahtanın üzerine halı serilmiş kadar sert bir zeminde değil ama, piyasadaki en sert ortopedik yatakta yatman lazım. bu çok önemli. asla yüzüstü yatmaman lazım. bu da önemli. diğer çok önemli bi şey, asla mekik yapMAman lazım. mekik çok zararlı bel fıtığı olanlara. boyun fıtığına da neden olabiliyor. akut ağrılı dönem geçtikten sonra yüzme tavsiye ediliyor. kasmadan. yüzmek eğer kula nasip olan bi imkan değil. böyle bi durum varsa, gene kasmadan yürümek gerekiyor. bel kaslarının kuvvetlenmesi lazım ki, yük omurlara binmesin. göbek varsa, (bkz: garantili zayıflama yöntemi/@compadrito). göbek, bel fıtığını azdırır. göbeğin erimesi ve bel kaslarının kuvvetlendirilmesi. orta ve uzun vadede hedef bu olmalıdır.

ögp: konservatif davranırsan yani abuk sabuk işler yapıp, eğilerek yerden bir şey almaz, eğilerek yerden bir şey kaldırmaz, rutin günlük yürüyüşlerini ihmal etmezsen, orta vadede kendini toparlar bel kasların. futbol da oynarsın. ama şimdi acele etme. bir dahaki yazı bekle mesela. bu arada nöroşirürji muayenesini ihmal etme tabii. bu işler "ben bel fıtığıyım sanırım"la olmaz.
0
compadrito
(04.10.11)
(3)

bitmeyen burun akıntısı

fatihby9
soğuk algınlığı sebebiyl 1 hafta önce akşam acile gittim doktor kulak iltihabı olduğuu söyledi, antibiyotik hap verdi, neyse 2 gün geçti baktım düzelme yok bu sefer başka doktora gittim oda kulak iltihabı için 4 iğne verdi ama sormayın öküz öldüren mübarek akşama kadar acııs geçmiyor, iğne bitti hap
soğuk algınlığı sebebiyl 1 hafta önce akşam acile gittim doktor kulak iltihabı olduğuu söyledi, antibiyotik hap verdi, neyse 2 gün geçti baktım düzelme yok bu sefer başka doktora gittim oda kulak iltihabı için 4 iğne verdi ama sormayın öküz öldüren mübarek akşama kadar acııs geçmiyor, iğne bitti hap bitti bi kutu aferin bitti damla bittişua n iyiyim ama hala şakr şakır burnum akıyo. Bun nası bişey anlamadım başka bi mevzumu var acaba ?
0
fatihby9
(04.10.11)
su gibi mi akıyo, kıvamlı ve renkli mi?
0
boshi
(04.10.11)
su gibi
0
🌸fatihby9
(04.10.11)
actifed siker.
0
fuzuli
(04.10.11)
(5)

kırılan dolgu için dişçiye para verilir mi?

locco
sevgili gargaralar,yaklaşık 6 ay önce bir dişime yaptırdığım dolgunun bir parçası kırıldı. diş etimle dişim arasında ufak bir mağra var, çok şükür ağrı sızı yok. sorum şu, ben kırılan yeri tekrar yaptırmak için dişçime gitesem para vermem gerekir mi yoksa ücretsiz mi yapmalı? dediğim gibi 6 ay fln o
sevgili gargaralar,

yaklaşık 6 ay önce bir dişime yaptırdığım dolgunun bir parçası kırıldı. diş etimle dişim arasında ufak bir mağra var, çok şükür ağrı sızı yok.

sorum şu, ben kırılan yeri tekrar yaptırmak için dişçime gitesem para vermem gerekir mi yoksa ücretsiz mi yapmalı? dediğim gibi 6 ay fln oldu. baya da bi para verdim.
0
locco
(04.10.11)
ben olsam para vermezdim. çünkü akraba dişçi var.
bence senin de para vermemen gerekli. gerekçem şu: dolguların ömrü uzundur...
tam ne kadar bilmiyom ama 6 aydan uzun olduğu kesin.
0
54el
(04.10.11)
uygulama nedir bilmiyorum ancak hukuken para vermemeniz gerektiği konusunda şüphe yok.
0
avkatbey
(04.10.11)
aynısı başıma geldi
gittim yaptırdım
para mevzuu açılmadı ble
açılsaydı şayet "bu dolgunun ömrü de 4 ay mıdır?" diyecektim
0
superb
(04.10.11)
hangi dolguyu yaptırdığın önemli burada.Beyaz dolgu yaptırdıysan eğer ömrü uzun 2 yıl kadar ama 6 aydan bahsettiğine göre sana geçici dolgu yapmış doktorun.git yaptır bence beş kuruşta verme
0
zıcanadam
(04.10.11)
hekimler ücret almıyor böyle işlemlerde. siz de vermeyin.
0
girl in a coma
(04.10.11)
(2)

yirmilik dişler ağız kokusunu etkiler mi?

kedislike
eğer bunlar çıkmak üzere falansa?
eğer bunlar çıkmak üzere falansa?
0
kedislike
(04.10.11)
"özet geç" versiyonu:
evet koku yapabilir. çözüm yimrilik dişi çektirmek.

uzun açıklama:

etkiler. kötü koku yapabilir. bu genelde yirmilik dişin çıktığı yeri iyi temizleyememekten, yemek artığı ve bakteri birikiminden oluyor.

temizlik sorunu da daha çok yirmilik dişin tam olarak çıkamadığı zamanlarda oluyor. diş tam çıkamadığı için dişeti ile diş arasında operkulum denen yumuşak bir doku oluşuyor. bu yeri de diş fırçasıyla temizlemek zor oluyor.

temizlemek için iğnesiz şırıngayla su basıncı yapmak veya hirojen peroksitle temizleme öneriliyor.

burası temizlenemeyince artıklar ve bakteriler operkulumun altına yerleşebiliyor ve peritonit hastalığına neden oluyor. bununla birlikte ağrı, şişme ve kızarmalar, hatta çene ve boyun ağrıları bile olabilir.

çözümü dişi çektirmek. alternatif olarak operkulektomi yöntemi varmış ama bu tavsiye edilmiyor çünkü dil sinirlerini etkileyebilirmiş.
0
ermanen
(04.10.11)
aynı durumdaydım biri perikoronite sebep oldu. yani bakteri birikmiş diş ile üstünü kapatan damak parçası arasında. çektirdim , gerçi yine orada besin birikiyor çukur gibi kaldığı için ama en azından çürüme derdi yok, diğerini de zaman bulunca çektirircem çünkü temizlenemiyor iyi
0
technicalte
(04.10.11)
(3)

Diş teli tedavisi sonrası koruyucu'nun takılma süresi

7 bucks
yaklaşık 2 sene süren bir diş tedavisi gördüm ve tedaviden sonra lingual ark`:resmi ekte` adı verilen dişlerin arkasına takılan koruyucu gibi birşey takmaya başladım şu an 3. senesinde. doktoruma sorduğumda kalabildiği kadar kalsın diyor. bunun ortalama süresi nedir ne kadar takılması gereklidir?
yaklaşık 2 sene süren bir diş tedavisi gördüm ve tedaviden sonra lingual ark* adı verilen dişlerin arkasına takılan koruyucu gibi birşey takmaya başladım şu an 3. senesinde. doktoruma sorduğumda kalabildiği kadar kalsın diyor. bunun ortalama süresi nedir ne kadar takılması gereklidir?
0
7 bucks
(03.10.11)
ben 2006 yazında çıkarmıştım diş telini. bu resimdeki gibi azı dişlerine bağlı değil de, sadece alt öndeki dört dişin arkasında ufak bir kısmı duruyor hala. geçen sene sorduğumda doktor sorun çıkarmıyorsa dursun daha demişti. hakikaten ufacık bir şey zaten.
0
resistance is futile
(03.10.11)
benim doktorum tedavi bittikten sonra o koruyucu teli önceleri 5 sene taktığını söylemişti. fakat tedavi bittikten çok sonra bile şikayetler gelmeye, dişler eski bozuk haline dönmeye başlayınca 10 sene boyunca kalması gerektiğinde karar kılmış. bahsettiğimiz tel aynı mı bilmiyorum. tedavi bittikten sonra dişlerin eski haline gelmesini engelleyen ve içten takılan koruyucu ufak tel benim bahsettiğim.
0
dahinnotha
(03.10.11)
Benim tedavi biteli on sene oldu. Alt kesici ve köpek dişlerimin arkasında bir şerit halinde koruyucu tel hala duruyor. Çıkarttırmayı da düşünmüyorum. Çünkü diğer dişler eski yamuk yumuk yumul haline döndü. Ama koruyucu tel bulunan dişlerim inci gibi dizili duruyor. Hekim aksini tavsiye etmediği sürece bir ömür boyu dişlerimde kalmasına hükmettim. Dişlerini düzenli temizlersen zararı olmaz ki.
0
odisya
(03.10.11)
(1)

ağrııı

blackeagle
sol ayak parmaklarımın altında çok yürüdüğüm zaman damar çekilmesi ağrı oluyor....sorun nedir acaba ....varsa bilginiz paylaşalım
sol ayak parmaklarımın altında çok yürüdüğüm zaman damar çekilmesi ağrı oluyor....sorun nedir acaba ....varsa bilginiz paylaşalım
0
blackeagle
(03.10.11)
sabah uyandığında ayağında filan ağrılar var mı? ya da yürümeye başladıktan bir süre sonra kalçada da ağrı oluşuyor mu?
0
naif hayvan
(04.10.11)
(4)

istanbul'da dişçi full muamele

rentts
şimdi farz oldu gidip bi diş hastanesine ya da kliniğe domalcaz (çok afedersiniz ama öyle fiyatlar)20 lik dişleri çektircem sonra arkasından yaptıracağım çok işlem olabilir. implanttı belki tel takma vs. uzun süreli gidebileceğim güvenilir bir yer var mı tavsiye edebileceğiniz?
şimdi farz oldu gidip bi diş hastanesine ya da kliniğe domalcaz (çok afedersiniz ama öyle fiyatlar)

20 lik dişleri çektircem sonra arkasından yaptıracağım çok işlem olabilir. implanttı belki tel takma vs. uzun süreli gidebileceğim güvenilir bir yer var mı tavsiye edebileceğiniz?
0
rentts
(02.10.11)
@yemrem
dostum iyi misin duyurunun başlığında ne yazıyo?
0
🌸rentts
(03.10.11)
çene cerrahıysa süper olur 20 likleri çene cerrahı çekiyomuş sadece
0
🌸rentts
(03.10.11)
dişçinin telini mesaj attım. geçmiş olsun
0
yemrem
(03.10.11)
doktorla ilgili bilgileri buldum

Ali Zeki OSMANAĞAOĞLU


Yavuzselim Cd. 30/4 Fatih
İstanbul
(212) 521 34 57
0
yemrem
(03.10.11)
(4)

sırtım

dwyn
çok ters bir hareket yaptım az önce. geriye doğru esneyeyim dedim, sırtıma aniden bir agrı saplandı. sag kürek kemiginin içe doğru olan kısmı sanırım. aglatacak kadar çok ağrıdı, doğrulamıyorum şu anda, sağ kolumu oynatmaya kalkınca çok ağrıyor yapamıyorum. evet doktora gitmek gerekir ama onun dışın
çok ters bir hareket yaptım az önce. geriye doğru esneyeyim dedim, sırtıma aniden bir agrı saplandı. sag kürek kemiginin içe doğru olan kısmı sanırım. aglatacak kadar çok ağrıdı, doğrulamıyorum şu anda, sağ kolumu oynatmaya kalkınca çok ağrıyor yapamıyorum. evet doktora gitmek gerekir ama onun dışında napabilirim, niye böyle oldu ya.

not: dün gece 1-2 gibi halısaha maçı yapmıştım ama, hani sebep midir bilemedim.
0
dwyn
(02.10.11)
yanında biri varsa masaj yapsın biraz yumuşatsın. kas gevşetici kremlerden varsa onlarla yapsın. voltaren gibi. hamlık varsa maçın etkisiyledir o. yat dinlen sıcak tut orayı.
0
oku oku yazar ol
(02.10.11)
biraz ovulsa iyi gelir hakkatten ama malesef kimse yok :/ kas gevşetici içtim bir tane. aç karna bir kas gevşetici bir tane de ağrı kesici içilse bir şey olur mu ki?
0
🌸dwyn
(02.10.11)
mide hassassa biraz olabilir, ama hiç diilse bi parça ekmek falan atın ağzınıza ilacı içmeden.

bir de kas gevşetici uyku yapar.
bilmiyorsanız söyleyeyim yani önemli bir işiniz falan varsa.
gerçi işiniz olsa da hareket etmekte zorlanıyorsunuz, ama olsun.
0
blatta hiberna
(02.10.11)
normalde taşınacaktım bugün :) oda full kolilerle eşyalarla dolu. uyku yapsın o önemli değil ya. midem de salamdır öyle sorun çıkarmadı şu ana kadar pek. içeyim bari ağrı kesici de
0
🌸dwyn
(02.10.11)
(7)

Bademcikli soru

cosmicgadin
Sismis bogaza, bademciklere ne iyi gelir? Hastalanmamam lazim.
Sismis bogaza, bademciklere ne iyi gelir? Hastalanmamam lazim.
0
cosmicgadin
(02.10.11)
en anadan kalma usül: hemen sıcak içeceği dayıyosun. kaynar içip bi yerlerini yakma da, sıcak olsun derim.
0
0dy
(02.10.11)
ufak bi tabağa bi kaşık bal dök, üzerine biraz tarçın da serpebilirsin ve tabağı yala. :) (dümdüz bal yemekten daha iyi çünkü tükürük bezleri çalışıyor) bi de taze zencefil iyi gelir, ince bi pul gibi kesip yiyeceksin. bi de tabi bağışıklığı güçlendirecek bişiler.
0
kediebesi
(02.10.11)
tarhana çorbası derim.
0
bitter cikolata
(02.10.11)
biraz vicks'i sıcak suyun içine at, sonra da buharını kokla. en azından rahatlatır
0
mor.inek
(02.10.11)
kloroben diye bi sprey vardı, o iyi gelmişti bana. 9 lira sanırım reçetesiz. sarımsak da yiyebilirsin.
0
like it or not
(02.10.11)
bir çay bardağı suya bir limon sık, sonra onun içine bir tatlı kaşığı tuz at iyice karıştır ve gargara yap. yazın bol bol denize gir ve deniz suyu yut. bu tavsiyelerimi de sakın unutma.
0
santiago nasar
(02.10.11)
bademcikler şişmişse tonsilit olmuşsun, ağız gargarası, geniş spektrumlu bir antibiyotik alman gerekiyor, hatta durum daha da vahimse hemen penisilin iğnesi yaparsan rahatlarsın.
0
gnl rkn
(02.10.11)
(3)

Kanser Hakkında 2

burbat
iyi akşamlar. bi kitle var dizinizin arkasında diyelim ve doktorlar konuşup bunun alınmasına karar veriyorlar ve doğrulamamız gerek diyorlar. ama iyi huyludur büyük ihtimal diyorlar. acaba kötü bir şey olduğunu düşünseler acelesi yok demezler değil mi? bir de kötü huylu olsa diyelim, alındığı zaman
iyi akşamlar. bi kitle var dizinizin arkasında diyelim ve doktorlar konuşup bunun alınmasına karar veriyorlar ve doğrulamamız gerek diyorlar. ama iyi huyludur büyük ihtimal diyorlar.

acaba kötü bir şey olduğunu düşünseler acelesi yok demezler değil mi?

bir de kötü huylu olsa diyelim, alındığı zaman kurtulunmuyor mu tamamen? yayılma falan olabiliyormuş sanırım değil mi? o zaman almanın bir faydası olmuyor yani..

2 gündür bu tür sorularla meşgul ediyorum burayı, ama merak işte. birilerine kötü bir şeyler hatırlattıysam ve üzdüysem de çok özür dilerim.
0
burbat
(01.10.11)
bence bu soruları bizlere değil de doktoruna sormalısın ve içine sinen cevabı alana kadar zorlamalısın.. eğer doktorundan şüphe ediyorsan ya da içine sinmiyorsa, cevapları seni tatmin etmiyorsa da başka bir doktorla görüşmek en güzeli.. burda aldığın cevaplarla böylesine bi konuda nasıl davranacağını belirlemen çok sağlıklı değil...
0
ogzi
(01.10.11)
kan testlerinde de bazı belirtiler görülebiliyo. bence aldırın test etsinler içiniz rahatlasın.
0
kediebesi
(01.10.11)
benim gögsümde vardı bi kitle. panikle hastaneye koştum. yakınımız olan bir genel cerrah "bişey yoktur ama durdugu yerde buyur, ne gerek var, gel alalım" dedi. biyopsi odasında alıverdi iki asistanıyla beraber. tahmin ettiği gibi fibroadenom mu ne, ondan çıktı, yani bir şey yok.

ben yine de test sonucu gelene kadar sabahları etmiştim her gece. anlıyorum seni. eğer bir sey yoktur dedilerse muhtemelen yoktur. ama aldırın bi test yapılsın. panik de olmayın. muhtemelen bir sey yoktur ama varsa bile erkenden farkedilmiş olur. ayrıca bildiğim kadarıyla, kötü huyluysa, tamamen temizlendiğinde tamam oluyor. yani ılk kez cıktıgı gıbı yıne cıkma ıhtımalı var ama kurtulunmus oluyor. diye biliyorum. doktor filan değilim, aman yani :) endişelenme ama sen.

ps. gögüsteki bu kitleler de tekrarlayabiliyor, akrabalarda varsa genetiklere yazılı gelmiş olabiliyor. kuzenim 2 defa aldırdı. ama bitkisel bir yolla (maranki'nin galiba) gerçekten bütün parcacıklardan kurtuldu. ara ara kürü tekrarlıyor ve hiç bir sorunu yok artık. bende bir şey yok, ama paranoyak oldum, belli aralıklarla kontrol ediyorum.
0
dasher
(01.10.11)
(2)

sağ kol pazu arkasında sivilceler

slavez
dostlar selam.ergenlik de bitti, roaccutane kullanıyorum yüzdeki sivilceler de bitti neredeyse ama benim şimdi garipce sağ kolumun pazu bölgesi arkasında bir sürü büyük içi patlatmazsam gayet dolu olan sivilceler çıkmaya başladı. sadece o bölgede çıkıyorlar ve yanlışlıkla patlayınca falan gömlekleri
dostlar selam.

ergenlik de bitti, roaccutane kullanıyorum yüzdeki sivilceler de bitti neredeyse ama benim şimdi garipce sağ kolumun pazu bölgesi arkasında bir sürü büyük içi patlatmazsam gayet dolu olan sivilceler çıkmaya başladı. sadece o bölgede çıkıyorlar ve yanlışlıkla patlayınca falan gömleklerimde kan lekesi bırakıyorlar deli oluyorum.

bu neden olur yahu? her gün de duş alıyorum, bölge de temiz.
var mı söyleyecek bir şeyleri olan?
0
slavez
(01.10.11)
sanırım roaccutane ve muadili ilaçların yüzde yok ettiği sivilcelerin bedeli olarak yerine vücutta bıraktığı bir şey bu. benim ilaç tedavisi bittikten sonra oldu. iki kolda da o bölgede, içi dolu değil ama, pıtır pıtır ve kimi zaman kırmızılığı artan sivilcemsi şeyler çoğaldı.
0
daysleeper
(01.10.11)
doktora git.
roaccutane kullanmak o bölgedeki deri altında var olan yağ tabakasını dışarı çıkartır. yani vücudundaki yağlar roaccutane sayesinde sivilce oluyor.
yağlı yiyeceklerden uzak durabilirsin.
0
balikli golun deniz gormemis baligi
(01.10.11)
(4)

ortodonti tedavisi

raskolnikov2
merhaba aziz ekşiduyurulularüst dişlerime diş teli taktırmak istiyorum fakat bunu özelde yaptırırsam göte girebileceğini biliyorum. bu yüzden üniversite hastanelerinin diş fakültelerini tercih etmek istiyorum.hangisini tercih edeyim? bu konuda deneyimi olan var mı ve fiyat ne kadardır?çapa diş fakül
merhaba aziz ekşiduyurulular

üst dişlerime diş teli taktırmak istiyorum fakat bunu özelde yaptırırsam göte girebileceğini biliyorum. bu yüzden üniversite hastanelerinin diş fakültelerini tercih etmek istiyorum.

hangisini tercih edeyim? bu konuda deneyimi olan var mı ve fiyat ne kadardır?

çapa diş fakültesine gitmek istiyorum ama bir türlü randevu alamadım. telefonla kaç kere tam 00:00'da aradım ama olmadı.
0
raskolnikov2
(01.10.11)
18 yaşını doldurduysanız devlette de bu tedaviyi karşılamaz. tedavinin biçimine süresi ve zorluğuna göre 2,500 ile 7,500 arasındadır ücretler. ayrıca siz üst dişime taktırmak istiyorum diyorsunuz ama buna doktorunuz karar verir. altta da gerekli olabilir.
0
eli eli lema sevaktani
(01.10.11)
çapa'da bi sene sonraya gün veriyorlar.
0
daysleeper
(01.10.11)
çapa'dan başka önerebileceğiniz bir yer var mıdır?
0
🌸raskolnikov2
(01.10.11)
ortaokul yıllarımda tel taktırmayı planlıyorduk dişlerime istanbulda bir devlet hastanesinde, randevular sıkıntılı olduğu için lise zamanında özelde yaptırdık. lokasyon sakarya idi ve 2000dolar istemişti doktorum. bir hafta adapazarında bir hafta istanbulda çalışıyor. doktorun bilgilerini mesaj atıcam şimdi fiyat sorabilirsin belki.
eğer damakla ilgili bir sıkıntın da var ise alt tarafa da tel takar, alt ve üst tarafı bağlanmak üzere lastik veriyor ve damağı düzeltiyor. sadece üste taktırmak istiyorum diyorsun, alta da takmak isterse sürpriz olmasın diye dedim.
0
dahinnotha
(01.10.11)
(2)

Seboreik dermatit için ne önerirsiniz?

lol
Merhaba,yaklaşık 7-8 yıldır bu illeti çekiyorum. Bir çok farklı ilaç kullandım. Advantan's çözelti serumdan 6-7 tane, bir 100 ml t-gel, bikaç farklı sabun bilmem ne. Şimdi de doktor ducray serum diye bir şey verdi. Sözlüğe baktım bir şey yok.Napayım ben, nerelere gideyim. Siz ne kullandınız, ne öner
Merhaba,

yaklaşık 7-8 yıldır bu illeti çekiyorum. Bir çok farklı ilaç kullandım. Advantan's çözelti serumdan 6-7 tane, bir 100 ml t-gel, bikaç farklı sabun bilmem ne. Şimdi de doktor ducray serum diye bir şey verdi. Sözlüğe baktım bir şey yok.

Napayım ben, nerelere gideyim. Siz ne kullandınız, ne önerirsiniz?
0
lol
(01.10.11)
ducray serumu saç için mi verdi, yüzdeki kızarıklık için mi?

ducray in şampuan olarak 2 serisi var. birisi selegel diğeri kertyol p50. kertyol plaka şeklindeki kepekler için. en son ondan aldım ama saçımı delicesine kaşındırdı. haftada max 2 kez kullanmak gerekiyor ama ben daha çok kullandım belki ondan oldu.
ducray selegel de kullanmıştım geçmişte o daha iyidi galiba ama şişenin yarısında etkisi gitti.

şimdi babe'in seboreik şampuanını kullanıyorum, o da etkisini kaybetti.

yüz kızarıklığı için, la rocha posay'in pityval diye bir kremi var. o fena değil ama düzenli kullanmak gerekiyor. benim asıl kremim emovate merhem yağsız. kortizonlu olduğu için çok kızarınca onu sürüyorum. hemen 2 güne kalmaz geçiriyor. sonra da pityval sürüyorum, o da mevcut durumunu koruyor ama etkisini hemen göstermez..

2o yılı geçti bende de, bıktım şampuan arayışından..

geçenlerde birisi elma sirkesi sürüp 5 dakka bekletip kurtuldum diye sevincini paylaştı burdan. 1 sefer yapabildim ben, saçlarım uzun ve dalgalı. sür bekle yıka bınaldım.. onu da deneyebilirsiniz.
0
pyro clustic flow
(01.10.11)
benim çocukluktan beri var. minyon çeşit ilaç ve şampuan denedim. hiçbiri çare olmadı.

çok uzun süredir saçlarım için normal mis gibi şampuanları kullanıyorum. banyodan çıkınca dermovate saç losyonu sürüyorum saç diplerime. son zamanlarda içinde daha az kortizon olan beklazon da kullanıyorum. düzenli kullanınca sorun kalmıyor.

ne yazık ki bendeki bu illet geçmiyor. kortizonlu ilaçlar baskılıyor sadece. sözlükte okudum. iyileşenler de varmış. şanslı insanlar veya gerçekten bu illetten yoktu onlarda.
0
mea maxima culpa
(01.10.11)
(4)

Kanser Hakkında

burbat
iyi geceler. hep duyduğum mide, akciğer, bağırsak, vs. kanserleri oluyor. illa belli bölgelerde mi oluşuyor? yoksa dizin arkasındaki bir kitle de kanser mi kanserli hücre mi neyse işte olabilir mi?yani vücudun herhangi bir yerinde belirebilir mi?
iyi geceler. hep duyduğum mide, akciğer, bağırsak, vs. kanserleri oluyor. illa belli bölgelerde mi oluşuyor? yoksa dizin arkasındaki bir kitle de kanser mi kanserli hücre mi neyse işte olabilir mi?yani vücudun herhangi bir yerinde belirebilir mi?
0
burbat
(30.09.11)
Her yerde olabilir. Yaralar bile cilt kanserine belirti olabiliyor.
0
ataturkiye
(01.10.11)
Olabilir.Ayrıca bu saydıklarınızdan herhangi biri vücuda yayılabilir.
0
grgn
(01.10.11)
bir diz ağrısı bile kansere delalet olabilir. tabi ki paranoya yapmamak lazım.
0
genetics
(01.10.11)
bir tanıdığımın bacağındaki kitle kanser çıktı, 1 yıl sonra akciğerine de sıçradı. her an her yerde olabilir.
0
boo ya moon
(01.10.11)
(1)

ayaklarda damar çekilmesi

blackeagle
sol ayak parmaklarımın altında çok yürüdüğüm zaman damar çekilmesi ağrı oluyor....sorun nedir acaba ....varsa bilginiz paylaşalım
sol ayak parmaklarımın altında çok yürüdüğüm zaman damar çekilmesi ağrı oluyor....sorun nedir acaba ....varsa bilginiz paylaşalım
0
blackeagle
(30.09.11)
varis olmasın o?
0
de nada
(04.10.11)
(7)

Dişçiye mi Kulak Burun Boğaza mı gideyim?

mahnita
Sevgili Pratisyen hekimler, Çenemin kulağa doğru bittiği yerde bi ağrı var 3-4 gündür. akşama doğru artıyor.1. köpeğim kafa attı bundan 3 hafta önce o zaman orası bi tık etmişti ama sonra ağrımadı ama. şimdi şimdi ağrıyor.2. geceleri dişimi sıkarım ama ilk kez bu kadar yoğun ağrıyor3.dün gece de kul
Sevgili Pratisyen hekimler,

Çenemin kulağa doğru bittiği yerde bi ağrı var 3-4 gündür. akşama doğru artıyor.

1. köpeğim kafa attı bundan 3 hafta önce o zaman orası bi tık etmişti ama sonra ağrımadı ama. şimdi şimdi ağrıyor.

2. geceleri dişimi sıkarım ama ilk kez bu kadar yoğun ağrıyor

3.dün gece de kulağım ağrır gibi oldu

e ben şimdi ne doktoruna gideyim?
0
mahnita
(30.09.11)
kulağında da ağrı hissettiğine göre önce kbb'ye git bence. gerekirse o dişçiye yönlendirir
0
kedili madam
(30.09.11)
muhtemelen kbb ile alakalı ama ben olsam önce dişçiye giderim. dişçinin problem olup olmadığını net bir şekilde görebilmesi için yapması gereken tek şey orto röntgen. eğer diş ile alakalı değilse, kbb'ye daha emin bir şekilde gidersin.
0
screamshot
(30.09.11)
çeneden dolaylı olabilir.
boğazdan kulağa doğru açılan minik bir boru var östakimiydi neydi,
bundan dolaylı boğazda oluşan bir şeyin kulağı etkilemesi olasıdır.
dişçi ile ilgili bir mevzu olduğunu sanmıyorum.
kbb
0
seyduna6687
(30.09.11)
noroloji
0
co2s2
(30.09.11)
burun tıkanıklığı hep var, ağrı daga çok kulakla çene arasında kalan yerde.

20 lik yaş şeysi mi ki yeaa
0
🌸mahnita
(30.09.11)
çenende kilitlenme ya da ağzını açarken bir tıkırtı falan var mı? temporomandibuler ekleminde bir sorun olabilir öyleyse, çapanın tme bölümü oldukça iyi.
0
metilkloroizotiazolinon
(30.09.11)
herkes ne güzel sallıyo ya, hastasıyım hepinizin. üstteki cevap doğru olan.
0
doubloonbey
(01.10.11)
(6)

Ani Beyin Zonklaması

rosebud
Babam tuvalette büyük ihtiyacını giderirken, apar topar çıktı. Kafası zonklamaya başlamış. Kalbinin her atışında beyninde aşırı şiddetli bir zonklama oluyormuş. Yaklaşık 2-3 dakika, başı ellerinin arasında acıdan kıvrandı. Sürekli beynim patlıyor diyip durdu. Sanki vücudumdaki bütün kan beynime topl
Babam tuvalette büyük ihtiyacını giderirken, apar topar çıktı. Kafası zonklamaya başlamış. Kalbinin her atışında beyninde aşırı şiddetli bir zonklama oluyormuş. Yaklaşık 2-3 dakika, başı ellerinin arasında acıdan kıvrandı. Sürekli beynim patlıyor diyip durdu. Sanki vücudumdaki bütün kan beynime toplandı, kafam patlayacakmış gibi müthiş bir acıyla kıvrandım dedi. Tabii ne yapacağımızı bilemeyip ambulansı aramaya kalkıştık, feci kıvranıyordu çünkü. Sonra tamam aramayın hafifledi dedi. Şimdi bitkin düştüm diyerek uykuya çekildi.

Hiçbir anlam veremedim, neye delalettir bu. Hastaneyle arası hiç yoktur, gideceğini hiç sanmıyorum. İnsülin kullanan şeker hastası zaten. Neye delalet ola ki bu zonklama?
0
rosebud
(30.09.11)
ıkınma esnasında kan beyne hücum ediyor. aşırı ıkınmaktan olmuş gibi geldi bana.
0
resistance is futile
(30.09.11)
(bkz: valsalva)

kafa içi basınç artışı olmuş babanda. ağrı yapmış o da.

kabız kalmaması gerek. sabahları 1 çay kaşığı zeytin yağ öneriyorum.
0
aksasu
(30.09.11)
Adam ilk defa sıçmıyordur muhtemelen. Hastaneye gitseniz içiniz daha rahat eder bence.
0
roket adam
(30.09.11)
eniştem tuvalette kendini fazla zorlamaktan beyin kanamasından gitti dikkatli olun derim..özellikle şu 1 hafta için..
0
insomni4c
(30.09.11)
bence bu konu için doktora görünse iyi eder. tansiyonunu kontrol ediyo mu düzenli olarak?
0
kediebesi
(30.09.11)
Anevrizma yani beyinde damar balonlaşması olabilir.Patlarsa hayati tehlikesi var.Lütfen hemen yarın bir beyin cerrahına muayene ettiriniz babanızı.Sakın ihmal etmeyin.Sözlükte anevrizma başlığını okuyun.
0
ceo07
(30.09.11)
(4)

nezle ve burun kanaması

ipsofacto
nezleyim ve burnum dolu ve ara ara şiddetli şekilde kanıyor. burnumun tek tarafı kanıyor ve kanama çok çabuk geçmiyor. bu gün 3 defa kanadı, yarın doktora gidecegim ama biraz panikledim. sorun nedir ne yapmam gerekir.çok teşekkürler şimdiden.
nezleyim ve burnum dolu ve ara ara şiddetli şekilde kanıyor. burnumun tek tarafı kanıyor ve kanama çok çabuk geçmiyor. bu gün 3 defa kanadı, yarın doktora gidecegim ama biraz panikledim. sorun nedir ne yapmam gerekir.

çok teşekkürler şimdiden.
0
ipsofacto
(30.09.11)
burnunuzu çekerken ya da temizlerken zorluyorsanız belki kılcal damarlarda kanama oluyordur. ya da burun spreyi kullanıyorsanız onlar da çok kuruttuğu için yapabiliyo öyle etkiler. ciddi bişey değildir umarım.
0
minguinho
(30.09.11)
şiddetli kanıyor dediğin için. orta boy bi damar zedelenmiş olabilir. lazerle falan yakabiliyorlar oradaki damarları. zorlamamakla da düzelebilir. kbb ye gideceksin.
0
aksasu
(30.09.11)
çok teşekkürler. evet biraz şiddetli kanıyor ve durmuyor kanama. 20 dk. falan sürdü ki hala durmuş değil. pamuk yetiştiremiyorum. en olmadı acil yolu gözüküyor sanırım?
0
🌸ipsofacto
(30.09.11)
Kulak temizleme çöpüyle biraz klasik Arko kremi burun çeperlerinize sürün, tamamdır.

Bu tedaviyi evde tek başınıza deneyebilirsiniz.
0
pass
(30.09.11)
(3)

parmak izi sorusu

bonjurkes
Kafama takıldı da tabi ki sevgili medikalci duyuruculara sorayım dedim, bir yeri parmaklarımızla ellediğimizde parmak izi kalır burası okey.Yalnız bende bu olay gereğinden fazla oluyor gibi, atıyorum bir cam kapıyı ellediğim zaman üzerinde kalan parmak izlerim 100 metre öteden belli oluyor. Arabanın
Kafama takıldı da tabi ki sevgili medikalci duyuruculara sorayım dedim, bir yeri parmaklarımızla ellediğimizde parmak izi kalır burası okey.

Yalnız bende bu olay gereğinden fazla oluyor gibi, atıyorum bir cam kapıyı ellediğim zaman üzerinde kalan parmak izlerim 100 metre öteden belli oluyor. Arabanın camını el sürdüğüm zaman bildiğin pis gözüküyor. Hatta cam bardaktan çay içerken, 3-5 ellemeden sonra, sanki bardak 1 haftadır yıkanmamış da o kadar garip gözüküyor, üstünde bir sürü parmak izi, dudağımı değdirdiğim yerde dudak izi vs.

Yağlı bir cildim olduğunu biliyorum, daha doğrusu sanıyorum, ama parmak izinde yağlı cildin etkisi olur mu?

Not : Hergün duş alırım, ellerimi normal bir insan evladı gibi wc ye girerken vs yıkarım, yani olay temizlikle ilgili değil
0
bonjurkes
(29.09.11)
zaten parmakların bıraktığı şey yağdır.
0
eyke
(29.09.11)
peki gereğinden fazla olmasının sebebi yağlı cildim olması mı?
0
🌸bonjurkes
(29.09.11)
ter bezlerin fazlaca çalışıyor herhalde
0
neysene
(29.09.11)
(4)

gülerken diş etlerinin görünmesi (gummy smile)

dutturudunya
ortodontik tedavimin sonlarına yaklaşırken dişçimden böyle bir tavsiye geldi. diş etlerimin gülerken görünmesi beni rahatsız ediyor, ameliyatla düzeltiliyormuş, dünden beri internette araştırıyorum, sizlere sormadan asla yaptırmam :) var mı daha önce böyle bir operasyon geçiren aranızda? acıyor mu?
ortodontik tedavimin sonlarına yaklaşırken dişçimden böyle bir tavsiye geldi. diş etlerimin gülerken görünmesi beni rahatsız ediyor, ameliyatla düzeltiliyormuş, dünden beri internette araştırıyorum, sizlere sormadan asla yaptırmam :) var mı daha önce böyle bir operasyon geçiren aranızda? acıyor mu? zor mu süreç? en önemlisi ücreti soramadım adama henüz, sizlerin fikri var mı? şimdiden çok teşekkürler cevap verenlere.
0
dutturudunya
(29.09.11)
uzun dişetleri ve kahverengi olan dişetleri gülüşü çok bozuyor. imkanınız varsa yaptırın bence.ağız içinde yapılan işler genelde acıtıyor.bu da acıtıyodur.
0
jack n brooks
(29.09.11)
hiçbi bilgim yok ama bence yaptırmayın. Tabii gerekliliği size kalmış (çok rahatsız oluyorsanız, sosyal hayatınızı etkiliyorsa vs.), ama para-vakit harcayıp, acı çekmeye değen bir şey gibi gelmedi bana böyle problemler yoksa.
0
clarissa dalloway
(29.09.11)
"gülerken diş etleri görünmeyen insanlara güvenmem."
0
aksasu
(30.09.11)
aksasu değişik bir yaklaşım olmuş sağol :)
0
🌸dutturudunya
(30.09.11)
(4)

Ortopedik soru

aboutablank
Diyelim ki çapraz bağlar koptu, nerden anlarız? Attı demekle koptu demek aynı şey mi? Zedelendi desek peki nerden anlarız? Zedelenen çapraz bağ kendi kendini iyileştirir mi?SOn olarak minisküs nedir? Nerden anlaşılır belirtileri?
Diyelim ki çapraz bağlar koptu, nerden anlarız? Attı demekle koptu demek aynı şey mi? Zedelendi desek peki nerden anlarız? Zedelenen çapraz bağ kendi kendini iyileştirir mi?

SOn olarak minisküs nedir? Nerden anlaşılır belirtileri?
0
aboutablank
(29.09.11)
menisküs bir hastalık değildir, bir anatomik bölge adıdır aslında.
dizdeki eklemde yer alan kıkırdak dokusunun adıdır, aşınınca ağrı yapan bişi.
0
siradisi00
(29.09.11)
aslında biliyorum, ekşiden okudum tüm entryleri de.. daha önce de sorduğum bir soru olmuştu tam doğru yanıt alamayınca böyle sorayım bir de dedim.

bundan 2 ay önce 30 cm olduğunu bilmediğim bir havuza bombalama atlayıp topuğumu popoma vuracak şekilde bacağım-dizim esnedi ki, son 2-3 senedir spor az yapan, yaptığım zamanlarda bile hiç esnek olmayan bir adamım.

daha sonra 1-2 hafta kadar seke seke yürüdüm canım çok yandı ama tam geçer gibi olduğunda tekrar yüklendim dizde tekrar ağrı başladı. şuanda da yaklaşık olayın üzerinden 2-3 ay geçmiş olmasına rağmen, kaslar sıcak olmadığı zaman ısınana kadar 4-5 adım bi sektiriyor.

nedir bu şimdi çapraz bağlar mı, minsiküs mü diye sordum.

not: yurtdışında çalışıyorum, evet olayın ciddiyetini farkettim en yakın zamanda doktora gideceğim.
0
🌸aboutablank
(29.09.11)
emardan anlasiliyor. bir fizyoterapist elle muayene ederek de (cekip birakarak) anlayabilir. zedelenen capraz baglar fizik tedaviyle kendini toparlayabiliyor. ama kopmuslarsa, fizik tedaviyle, guclendirmeyle yuruyecek kivama gelirsiniz. kosmak ve spor yapmak icin ameliyat sart...
0
thunder thunder thunder thundercats
(29.09.11)
öne çekme-arkaya çekme testleri uygulanıyor. basit bişey olsa da işi bilmeyen tarafından tabi yapılmamalı yine de. çapraz bağ koptu mu onun görevini ilk başta diğer bağ ve kaslarının tolere etmesi sağlanmaya çalışılıyor hatırladığım kadarıyla.
0
toluk
(29.09.11)
(1)

uyurgezer miyim? manyaklaşıyor muyum?

xeuszt
iki gündür aşırı alkol alıp yatıyorum/yattığımı zannediyorum. lakin yattıktan sonra kalkıp ilk gece kitapları falan kurcalamışım yan odadaki, dün gece de banyo küvetini sökmeye(!) çalışmışım. bunlar bana anlatıldığında dahi bunlar hakkında en ufak bir ışık bile yanmıyor kafamda. git yatağına yat den
iki gündür aşırı alkol alıp yatıyorum/yattığımı zannediyorum. lakin yattıktan sonra kalkıp ilk gece kitapları falan kurcalamışım yan odadaki, dün gece de banyo küvetini sökmeye(!) çalışmışım. bunlar bana anlatıldığında dahi bunlar hakkında en ufak bir ışık bile yanmıyor kafamda. git yatağına yat dendiğinde yatıyormuşum normal bir şekilde.

noluyor? manyaklaşıyor muyum? alkolden böyle olur mu? şimdiye kadar neden olmadı?
0
xeuszt
(29.09.11)
aga sen icme.
ben bir seferinde bakirkoy meydanindaki mezarlikta uyanmistim. azalt bir an once.
0
memleket nere
(01.10.11)
(5)

l-carnitine

notorious brklp
selamlar,Yaklasik bir aydir fitness yapiyorum. L karnitin alayim diyorum galiba sivi olanlari daha cabuk etki ediyormus...marka onerilerinizi alabilir miyim?
selamlar,
Yaklasik bir aydir fitness yapiyorum. L karnitin alayim diyorum galiba sivi olanlari daha cabuk etki ediyormus...
marka onerilerinizi alabilir miyim?
0
notorious brklp
(29.09.11)
L-carnitine'e para harcama.
0
arnold schwarzeneger
(29.09.11)
ben zero shot kullandım ve hiçbir faydasını görmedim, parana yazık etme bence ..
0
nabruknabruknabruk
(29.09.11)
Kullandım bir fark-fayda görmedim...
0
mhm
(29.09.11)
elini bile sürme.
0
halitkin
(29.09.11)
karnitin'in solunumu arttırdığı bilimsel olarak ispatlandı. yağ yakımına direk değil dolaylı olarak katkısı var. daha fazla solunum ile daha uzun egzersiz imkanı sağlıyor. siz de yağ yakımına neden olan egzersizleri daha uzun yapabiliyorsunuz. uygun nabız aralığında cardio yapmadığnız müddetçe karnitin'in hiç bir faydası olmaz.

bilginiz olsun..
0
sijwocaq
(29.09.11)
(6)

damağa mı kılçık saplandı laaaaan bi yardım acil.

neymiş
Yahu ayıptır söylemesi balık yiyordum lanet kılçığı boğazımada değil damağıma saplandı çıkaramıyorum. 1 saattir uğraşıyorum ne yapmak lazım bilen var mıdır? ayrıca kılçığı göremiyorum arka üst damağıma saplanmış gibi. Yutkunurken falan hissediyorum.
Yahu ayıptır söylemesi balık yiyordum lanet kılçığı boğazımada değil damağıma saplandı çıkaramıyorum. 1 saattir uğraşıyorum ne yapmak lazım bilen var mıdır?

ayrıca kılçığı göremiyorum arka üst damağıma saplanmış gibi. Yutkunurken falan hissediyorum.
0
neymiş
(28.09.11)
dişçiye gidin.
0
speculative fiction
(28.09.11)
ekmek ye yarın da ilk iş beyin tomografisi çektir.
0
terp
(28.09.11)
cımbızı steril edip, çekmeyi dene. ancak mikrop kaparsın iltihap yapar falan ben karışmam.

ne demek ne yapmam lazım, çıkmıyorsa doktora gidin tabi ki.
0
promilius
(28.09.11)
hepsine +1
ekmek çiğnemek işe yaramazsa cımbızı deneyin olmadı acile gidin.

(gerçi 1 saattir uğraşıyorsanız uğraşmayın acile gidin)
0
kisa
(28.09.11)
ilginçtir benim de bahsettiğin yere kıl biber saplanmıştı. cımbız iş gördü.
0
hikaye mesture
(28.09.11)
acile git, kulak burun boğazcılar çok iyi hallediyorlar bu işi.
0
bıdıbıdı
(01.10.11)
(3)

Göz için en iyi hastane

onyetele
Dostum merhaba,Ben sgk lıyım. Dolayısıyla sigortalının geçti ve hakkaten en iyi muayeneyi eden hastane lazım.Abicim gözlerim kızarıyo. İş yerinde bütün gün Pc başındayım. Action oluyo bişey oluyo, göz yoruluyo. 0,50 + 0,75 olan göz ilerledi diye korkuyorum. Gözlük ihtiyacım var velhasıl.En iyi hasta
Dostum merhaba,

Ben sgk lıyım. Dolayısıyla sigortalının geçti ve hakkaten en iyi muayeneyi eden hastane lazım.

Abicim gözlerim kızarıyo. İş yerinde bütün gün Pc başındayım. Action oluyo bişey oluyo, göz yoruluyo. 0,50 + 0,75 olan göz ilerledi diye korkuyorum. Gözlük ihtiyacım var velhasıl.

En iyi hastane hangisi ? Semt: İstanbul Avrupa yakası

Sevgiler
0
onyetele
(28.09.11)
iyi bilinen ama bizzat sorun yaşadıklarımı söyliyim. beyoğlu göz, bakırköy kızılay, osmaniye ssk.

ya yanlış ilaç, ya ilgisizlik yada sadece asistan doktorların olmasından dolayı tavsiye etmem. sözlükte (bkz: kızılay altıntepe tıp merkezi)'ini övmüşler ama hiç gitmedim.
0
mayeskuel
(28.09.11)
ben istanbulda 2 göz hastanesine gittim ikisi de iyiydi ama etlier dünya göz baya iyiydi. diğeri galatadaki kuledibi göz hastanesi.
0
jack n brooks
(28.09.11)
beyoğlu göz
0
radikalherif
(28.09.11)
(12)

perşembe ameliyat oluyorum

vejeteryan vampir
beni rahatlatsanız ya beybiler? (bademcik, burun eti, geniz eti ve buyuk ihtimalle orta kemik deviasyonu) bu ameliyatların birini ya da hepsini daha önce olmuş duyurucular tecrübelerini yazarsa rahatlarım gibime geldi. bir deneyelim en azından. :)
beni rahatlatsanız ya beybiler? (bademcik, burun eti, geniz eti ve buyuk ihtimalle orta kemik deviasyonu) bu ameliyatların birini ya da hepsini daha önce olmuş duyurucular tecrübelerini yazarsa rahatlarım gibime geldi. bir deneyelim en azından. :)
0
vejeteryan vampir
(27.09.11)
burun eti, geniz eti ve bademcik oldum. 15-20 gün boğaz acısından katı şeyler yiyemiyorsun. 1 ay yoğurt yedim resmen.
uzun sürmüyor kısacık bir ameliyat, telaşeye gerek yok.
merak etme acı da yok.
0
leadzeppelin
(27.09.11)
korkacak bir şey yok. rahat ol (: keşke daha önce olsaydım, korkulcak bir şey yokmuş diyeceksin.
0
girl in a coma
(27.09.11)
@leadzeppelin,
doktor da öyle dedi, ağrılı bir sürece hazırla kendini, bu pazartesi değil, ondan sonraki pzt ancak işbaşı yapabilirsin dedi. çok mu aciycak? :(
ama iyi yanından bakalım, kilo veririm herhalde di mi, diyete falan gerek yok daha :p :D

@girl in comma, umarım dostum.. bir kurtulayım da diyeceğim sanırım. çünkü nefes alamamak cidden kötü...
0
🌸vejeteryan vampir
(27.09.11)
dostum ya nerde ne kadar a oluyosun bunlar hakkında da paylaşım yapsan , hatta bilenler yaptıranlar varsa bende kaynak olsam buraya , bende aynı dertten muzdaribim ve bir şekilde halletmem gerek benim de (:

hatta doktor tavsiyesi falan da fena olmaz (:

edit: bende burun eti olmak !
0
busuta
(27.09.11)
küçük çapta da ameliyat neticede.
ben operasyondan sonra 1 gün hastanede müşahede altında tutulmuştum, serum veriyorlar zaten bol bol birşeyler yiyip içemediğin için.
ilk gün biraz sızlar yutkundukça ancak sonra birşeyin kalmıyor. sert şeyler yememeye gayret et zorlama boğazını.
ben yoğurt, bebek maması, dondurma falan yemiştim hep. çok sıcak şeyler de iyi gelmiyor, ılık çorba en iyisi yani
0
leadzeppelin
(27.09.11)
@busuta, ailem burda olduğu için mersine geldim, mersin ünv. hastanesinde olacağım. malşyeti henüz bilmiyorum, ameliyat sonrası daha derin paylaşımlarda bulunurum, söz. :)

@led, sağol dostum paylaşımlar için. ben de bir gece yatacakmışım hastanede. konuşmak da yasak olacakmış sanırım.off, benim için en zoru da bu olsa gerek! :)
0
🌸vejeteryan vampir
(27.09.11)
ben sadece bademcik oldum ve hiç de öyle acı çekmedim. 5 gün kadar muzlu pudingle beslendim sonra çorbaya ve yumuşak gıdalara geçiş yaptım. ve iyi ki aldırmışım dedim. ama sizde deviasyon olacağı için işin o kısmını hiç bilemicem :/ geçmiş olsun.
0
boo ya moon
(27.09.11)
dostlar, peki ilaç/hap yutabilecek miyim? hapşırmamam gerekeceğinden antihistaminik verdi doktor, bir de koyu akıntı olduğunu ve operasyon sonrası enfeksiyon riski de olduğunu söyleyerek antibiyotiğe başlattı bugün. ameliyat sonrası nasıl içcem ki ben bunları? hadi yemek yemeyiveririm de ilaçlar nolacak?
0
🌸vejeteryan vampir
(27.09.11)
yutarsın tabi ilaçları bir problem olmaz merak etme. çok acımıyor zaten. ilk 1-2 gün sızı olur o kadar. sonra geçiyor acısı.

sigara sakın içme bu dönem boyunca, ben dangalıklık yapıp sigara içtim enfeksiyon oluştu dertsiz başıma dert açtım.

gerçi benim tek bademciğim alınmıştı ikisi de alnırsa acısı çarpı iki olur mu bilemedim.
0
leadzeppelin
(28.09.11)
Kaynım burun ameliyatı diye girdi bacağını kesmişler,82bin tl tazminat aldı.
0
kimlanbu
(28.09.11)
ÇOK BASİT AMELİYATLAR BUNLAR HACI RAHAT OL.
GEÇMİŞ OLSUN.
0
seyduna6687
(28.09.11)
kardeşim bademcik, kuzenim burun ve geniz eti bense deviasyon oldum. en komplikesi deviasyon ki onda da korkulacak bir şey yok. ameliyattan sonra tabi ki sıkıntılı birkaç hafta oluyor ama büyük bir şey yok. çok rahatlayacaksınız, şimdiden geçmiş olsun.
0
kompos
(28.09.11)
(9)

Diş çürümesi

aileena
Dişlerimi düzenli hiç aksatmadan fırçalarım, elektrikli diş fırçası kullanıyorum, kola içmiyorum ama bolca kahve içiyorum, sigara kullanmıyorum buna rağmen dişlerimin çürümesine engel olamıyorum. Diş etlerim de sık sık kanar. Ne ola ki bunun sebebi?
Dişlerimi düzenli hiç aksatmadan fırçalarım, elektrikli diş fırçası kullanıyorum, kola içmiyorum ama bolca kahve içiyorum, sigara kullanmıyorum buna rağmen dişlerimin çürümesine engel olamıyorum. Diş etlerim de sık sık kanar. Ne ola ki bunun sebebi?
0
aileena
(27.09.11)
kalsiyum eksikliği? ya da florür?
0
schizophrenia
(27.09.11)
diş ipi kullanıyor musunuz?
0
mor.inek
(27.09.11)
bana çene yapımdan kaynaklandığını söylemişti doktor, alt ve üst çene tam olarak üst üste basmadığı için, belli dişlere daha fazla yüklenme olduğu için yemek yemede, zamanla bunlar çürüme yapmış.
0
kedu
(27.09.11)
bazı insanların kemik yapısından kaynaklanıyor sorun. ben haftada iki üç ya fırçalarım ya fırçalamam, maşşallah daş gibiyim.
0
joelskellington
(27.09.11)
Kalsiyum eksikliği olabilir, florürü bilmiyorum. Diş ipi kullanmıyorum, kullansam çözme ihtimali var mı? (Gargara kullanıyorum, hatta plak temizleme aletim bile var)

Edit: Hı bir de, stres kaynaklı çenemi sürekli çok sıkıyorum. Sebebi bu olabilir mi?
0
🌸aileena
(27.09.11)
ben şöyle izah edeyim

her yemekten sonra dış fırçalar
günde 2 kez diş ipi kullanır
yemek aralarında misvak aldım(milleh hacı hoca sansada diş fırçası ile gezilmiyo)
gece colgate bilmemne gargarası

ama sürekli çürüyor.. doktor olur öyle şeyler gibi bişeyler dedi.. gen e kalıtsallığa evrime filan bağladı..

not: çay günde 1 bardak kahve nadiren dışarda türk kahvesi yada 2 günde 1 nescafe filan, kola sevmiyorum schweppes bitter limon filan içerim gerçi o da her yerde bulunmuyo..
0
miucee
(27.09.11)
elektrikli diş fırçasından kaynaklanıyo olabilir,,,diş hekimleride önermiyo onları bende senelerce onu kullandım ama nafile hemen taşlanıyodu vs dişçi normal fırça kullan dedi gayet rahat şimdi elektrikli olandan kat kat iyi temizliyo normal fırça . . .
0
semson
(28.09.11)
farklı bir şey söylemeyeceğim ama benim gittiğim diş hekimi de elektrikli diş fırçasının felçli insanlar gibi normal diş fırçasını tam olarak kullanamayan insanlar için olduğunu ve mutlaka normal diş fırçası kullanmam gerktiğini söyledi.

diş eti kanamasının etkenlerinin birinin de dişleri sağa sola doğru fırçalamak olduğunu ekledi. fırçalarken alttan yukarı ve üstten aşağı biçiminde nazikçe fırçalamak lazımmış, yemek artıkları böylelikle diş etlerinin arasına dolmaz ve kanamaya neden olmazmış.
0
irbat
(28.09.11)
diş etinde sorun var. bi diş hekimine danış. bana göre sana küretaj (diş etiyle alakalı bi işlem) uygulanması lazım.
0
kalinixta agapi mou
(28.09.11)
(5)

Kan kusma, tükürme

Novitas
Merhabalar. Dün arkadaştayken biraz takıldıktan sonra 3 ıslak hamburger söyledim yedim. Başıma ağrı girmişti. Sonra midem bulandı ve inanılmaz bi şekilde zorlanarak kustum nefes alamadım resmen. Biraz kan geldi sonra öksürdüm nefes alamadığım için ve kan tükürdüm sonra bi daha kusmaya çalıştım yine
Merhabalar. Dün arkadaştayken biraz takıldıktan sonra 3 ıslak hamburger söyledim yedim. Başıma ağrı girmişti. Sonra midem bulandı ve inanılmaz bi şekilde zorlanarak kustum nefes alamadım resmen. Biraz kan geldi sonra öksürdüm nefes alamadığım için ve kan tükürdüm sonra bi daha kusmaya çalıştım yine öksürünce kan geldi balgamla karışık. Şimdi iyiyim ama midem sanki kötü ya da bana psikolojik olarak öyle geliyo durmadan gurulduyo falan. Kötü bi şey olabilir mi diye içim içimi yiyor 3 senedir sigara içiyorum bu arada yaş da ilerlemedi sizce ne olabilir? Doktora gitmeden idare etsem falan?
0
Novitas
(27.09.11)
git guzel kardesım doktora , onemlı bıseyse farkedılır . gıtmezsen cok sey kaybedebılırsın , gıdersen en kotu ıhtımalle bıseyının olmadıgını ogrenıp sevınırsın ..
0
kennym
(27.09.11)
cıks. doktora gidin hocam. (doktor değilim) mide asidinizin seviyesi yükselince mide kendine zarar veriyor.
0
schizophrenia
(27.09.11)
ben kusarken bazen boğazım zorlamadan kanar ( yırtılıyo sanırım ) öyle bişi olabilir , ama ne kadar kan geldiği önemli tabi , anlamanız gerekir , geçmiş olsun
0
busuta
(27.09.11)
2 aylık ömrün kalmış x)
0
jacoba benzer jojuk
(27.09.11)
verem belirtisi git hemen akciğer filmi çektir
0
semson
(28.09.11)
(3)

ise giris icin saglik raporu

buzzlightyear
maslak civarindayim ve ise giris icin saglik raporu almam gerekiyor.. nereden ve ne kadar surede alabilirim? ücret olarak ne kadar isterler?
maslak civarindayim ve ise giris icin saglik raporu almam gerekiyor.. nereden ve ne kadar surede alabilirim? ücret olarak ne kadar isterler?
0
buzzlightyear
(27.09.11)
eger ozellikle bir tetkik istemedilerse herhangi bir saglik ocagindan ucretsiz alabilirsin.
0
mayeskuel
(27.09.11)
aile hekiminizden ücretsiz olarak alabilirsiniz..
0
toshiro
(27.09.11)
ben de bir sağlık ocağından bedava almak istediydim, biz vermiyoruz demişlerdi...belki de o sağlık ocağına özeldi. ben de demek ki sağlık ocakları vermiyor kanısıyla kızılay dan 30 kağıda aldım...
ayrıca hemen alıyorsun her yerde. zaten bir şeyin var mı diyorlar, yok diyorsun. iki üç mühür tamamdır...
özel hastanelere sordum 140 falan demislerdi...:)
0
enkolaykullaniciadi
(27.09.11)
(6)

koşmak diz kapakları için zararlı mı?

dereotu
haftada 2-3 kez 5km civarında koşarım. bir yerde okudum dizlere zararlı diye gerçeklik payı var mıdır?
haftada 2-3 kez 5km civarında koşarım. bir yerde okudum dizlere zararlı diye gerçeklik payı var mıdır?
0
dereotu
(27.09.11)
sert zemin için doğruluk payı var. koşu pisti, toprak yol gibi yerleri tercih et. koşu bandı da esnediği için riski düşük.
0
arnold schwarzeneger
(27.09.11)
2 koşu arasında en az bir gün girdiği sürece eklemlerde problem olmayacaktır. zeminin yumuşaklığı yanı sıra kullanılan ayakkabı da azami önem taşımaktadır. Nike pegasus serisi koşu için idealdir.
0
doabydur
(27.09.11)
evet zararlıdır ama çok takılmaya değmez. yine de diz bandı ve glukosamin takviyesi kullanmanızı tavsiye ederim.
0
zenlaid
(27.09.11)
asfaltta koşanları gördükçe içim eriyor benim. evet sert zeminde zararı var çünkü bacağın yaptığı basınç zeminden tekrar dize dönüyor. koşu pisti ve toprak yolları tercih edin koşarken.
0
ayiadam
(27.09.11)
koşmak yerine hızlı yürümek tavsiye ediliyor isviçreli bilim adamlarınca:)
0
kerem75
(27.09.11)
evet. menisküs ameliyatı oldum. sporcu değilim. koşmak iyi değil. bisiklete binmek veya benzer hareket iyi dedi 4 ayrı doktor (ameliyat sonrası sorunlar için bir kaç doktora gittim)
0
ben smyrna
(27.09.11)
(6)

sosyal fobi için dideral

sorubankasi
doktor tavsiye etmediği halde,acil durumlar için atsam bi sorun olur mu?
doktor tavsiye etmediği halde,acil durumlar için atsam bi sorun olur mu?
0
sorubankasi
(27.09.11)
tavsiye etmeyen doktor psikiyatrist mi? bence bir kalp doktoruna ve nefroloğa da danış.

düzenleme: nörolog ---> nefrolog
0
just fa
(27.09.11)
ben toplantı, sunum vs. öncesi alırım hep. bilemiyorum gelecekte sıkıntı yaratır mı..
0
slevinkelevra
(27.09.11)
Bu ilaçtan beklentiniz nedir? Dideral kalp, kan basıncı gibi fonksiyonlarınızı baskılar.Heyecanlanmanızı önlemek için kalp atışlarını yavaşlatır.Kan basıncını düşürür. Sosyal fobi için genel beklentiniz kendinizi daha rahat hissetmek ve daha atak olmaksa örneğin bu ilaç işe yaramayacaktır.Sizi daha pasif yapar.

Sosyal fobinin sadece fizikler tesirleri için kullanılır.
0
lebanon
(27.09.11)
hiçbir anksiyete ilacı zaten "hapı atayım, ortamlara akayım" durumu oluşturmaz. bu ilaçtan da böyle bir etki göremezsin. ama heyecanlanacağını bildiğin bir ortama girmek zorunda kaldığında kullanırsan heyecana bağlı taşikardinin önüne geçebilirsin. bu şekilde de heyecanın fiziksel belirtilerini de baskılamış olursun. bu sebeple iyi bir ilaç. zaten prospektüsünde sosyal fobi tedavisinde kullanıldığı yazıyor. ama özünde anti-hipertansif bir ilaç olduğu için kalp ve böbreğini kontrol ettirmeden kullanma derim.
0
just fa
(27.09.11)
oncelikle kalp hastaligi hikayeniz varsa kesinlikle almayin. ayrica tansiyon + nabziniz normalden dusukse ve/veya ayaga kalktiginizda tansiyonunuz dusuyorsa da kullanmamaniz gerek. sosyal fobiniz ne kadar ciddi bilmiyorum ama doktorunuz bir anksiyolitik ilac (diazem, xanax gibi) ya da lustral, prozac gibi antidepresan vermediyse passiflora gibi recetesiz alinabilen yatistiricalar daha guvenli olacaktir.
0
tom riddle
(27.09.11)
@just fa;hayır yani doktor kontrolü dışında demek istedim
0
🌸sorubankasi
(27.09.11)
(3)

heyet raporu

xenophobe
üniversite için devlet hastanesinden heyet raporu almam lazımmış. istanbul özellikle de avrupa yakası için en kolay nerede alabilirim? ücreti önemli değil, aynı gün içinde alabilirsem süper olur. ben daha 2 hafta önce aynı testlerden geçtim, ekg röntgen falan, onları götürsem sayarlar mı yoksa tekra
üniversite için devlet hastanesinden heyet raporu almam lazımmış. istanbul özellikle de avrupa yakası için en kolay nerede alabilirim? ücreti önemli değil, aynı gün içinde alabilirsem süper olur. ben daha 2 hafta önce aynı testlerden geçtim, ekg röntgen falan, onları götürsem sayarlar mı yoksa tekrar mı çekerler?

haftasonu alınabiliyor mu bir de? cumartesi mesela.

sağolun.
0
xenophobe
(27.09.11)
Haftasonu heyetteki doktorların büyük çoğunluğu izinli olur. İmza gerekli olduğu için haftasonu alınamaz.
0
alfred james
(27.09.11)
tam tesekkullu bır devlet hastanesından alman gerekıyo anadolu yakısında 120 tl ye uskudar devlet vermekte ıdı.persembe ve salı gunlerı heyet gunlerı o gun ıslerını halledılırsen sanırım heyete dahıl olabılırsın.ama onun dısında 1 gunde alman ımkansız bıldıgım kadarıyla.avrupa yakasında da saıt cıftcı var.maramara oranın saglık raporunu kabul etmıstı.ama baska unıversıteler alır mı bılemem.haftasonu kesınlıkle alamazsın.
0
nanelimonportakal
(27.09.11)
haftasonu vermezler.

çapadan 1 günde almıştım ben. ancak sabah en geç 7 gibi orada olman lazım ki başlardan sıra kapabilesin.
0
yemrem
(27.09.11)
(7)

alkol ve reflü..

zoyee
yani herşeyi yapmaya razıyım sigarayı dahi bıraktım, yağlı - kızartma sevmem zaten, fesfudla aram iyi değil.. kırmızı et bilmem ne aşırı çok yemem stress üzüntü buna çok bişey yapamıyorum gerçi ama asıl konu haftada en az bir kere alkol içmeden yapamıyorum. evet gerçekten yapamıyorum.. önerebileceği
yani herşeyi yapmaya razıyım sigarayı dahi bıraktım, yağlı - kızartma sevmem zaten, fesfudla aram iyi değil.. kırmızı et bilmem ne aşırı çok yemem stress üzüntü buna çok bişey yapamıyorum gerçi ama asıl konu haftada en az bir kere alkol içmeden yapamıyorum. evet gerçekten yapamıyorum.. önerebileceğiniz bişey var mı alkolü bırak demenin dışında? nebiliyim alkol alırken şunu da yaparsan fena olmaz denebilecek?
0
zoyee
(26.09.11)
mesela rakı içsem gene rakı içerken bol bol su da içmiş oluyosun, ya da alkoller de kendi aralarında ayrılır mı? mesela bira çok pis yakıyo mideyi.. asitsiz alkoller mi tercih edilmeli?
0
🌸zoyee
(26.09.11)
içkiden içkiye fark eder mi bilmiyorum ama alkolü tok karna alırsanız ve (burası önemli) alkol alımının öncesinde, alım sırasında yağlı mezeler, yiyecekler tüketirseniz zararı ve ağrıyı azaltabilir.
0
cro magnon
(26.09.11)
gerçekten yapamıyorum ne demek ya biraz kendini düşünsen içmezsin.reflü sonra ülser sonrada mide kanseri olmaktan daha iyidir bırakmak.bence sen daha bu hastalığın başındasın yol yakınken bırak.içmedende takılabilirsin..şansın bol olsun:)
0
zoey
(26.09.11)
reflü'den çok çekmiş biri olarak;
biradan kesinlikle uzak dur.
en az rahatsız eden içki rakı. bol sulu, tek rakı formunda içilecek.
yemek en geç 6-7 gibi yenilirse gece istediğin kadar iç.
yatarken de bir lansor attın mı tamamdır.
geçmiş olsun.
0
olivia
(26.09.11)
bizim orada(bkz: trakya) bazı yerlerde geç sarhoş olmak için önceden kimisi sıvı yağ içerek mideyi sıvama yöntemini deniyor sanırım. belki işe yarayabilir. ama alakası da olmayabilir.
0
sanal hayvan
(26.09.11)
lansor iyi gelmiyor mu?
0
taskin
(26.09.11)
ya onu ben de okudum sıvı zeytinyağı içebilirsen iyi geliyomuş alkolden önce..
0
🌸zoyee
(26.09.11)
(6)

Yoğun Bilgisayar Kullanımına Karşı Göz Sağlığı Nasıl Korunur ?

burka
İşim gereği uzun süre bilgisayar başında oturmak zorundayım, zaten gözlük kullanıyorum ama başından kalkınca ağrıdığını hissediyorum. Göz sağlığımı korumak için ne yapmalıyım ?
İşim gereği uzun süre bilgisayar başında oturmak zorundayım, zaten gözlük kullanıyorum ama başından kalkınca ağrıdığını hissediyorum. Göz sağlığımı korumak için ne yapmalıyım ?
0
burka
(26.09.11)
monitör brihtness ayarını 0 a getir.
0
rentts
(26.09.11)
bide 15 dk de bi dinlendirmek gerekiyomuş galiba aç kapa sağ bak sola bak kasları çalıştır körelmesin bide 1-2 dakika gözünü kapa vsvsvs
0
semson
(26.09.11)
rentts +1
0
hubble
(26.09.11)
göz kuruluğu ve batma yaşıyorsanız bunu hissettiğiniz anlar için nemlendirici göz damlası edinin.
0
9kuyruklukedi
(26.09.11)
f.lux kullanılır. arada bir bilgisayardan kalkılıp uzak yerlere bakılır ki mercek körelmesin.
0
wingless
(26.09.11)
doktorum bana yapay göz yaşlarından önermişti. bilgisayar başındayken veya klimalı ortamlardayken arada sırada damlatıyorsun.
0
dracox
(26.09.11)
(1)

Psikiyatr tavsiye edebilen? [İstanbul Anadolu Yakası]

qwertyuo
Anadolu yakasında, tercihen Kadıköy, Ataşehir, Bostancı vb taraflarda (değilse de çok önemli değil), gidip de memnun kaldığınız, yönlendirebileceğiniz bir psikiyatr var mı?Gidecek kişinin atlatamadığı bazı travmaları var ve istanbul'a yeni taşındı, gider gitmez ilacı verip gönderecek birisi olmazsa
Anadolu yakasında, tercihen Kadıköy, Ataşehir, Bostancı vb taraflarda (değilse de çok önemli değil), gidip de memnun kaldığınız, yönlendirebileceğiniz bir psikiyatr var mı?

Gidecek kişinin atlatamadığı bazı travmaları var ve istanbul'a yeni taşındı, gider gitmez ilacı verip gönderecek birisi olmazsa iyi olur.

Teşekkürler!
0
qwertyuo
(26.09.11)
var, caddebostan'da mustafa ulusoy. terapi yapıyor kendisi.
0
african rain
(26.09.11)
(5)

Geçmeyen kanamaya adrenalin, nasıl olur?

deliberte
Bir saatten fazladır cam kesiği ile kanayan parmağımın kanaması bir türlü durmadı. Bulaşık yıkarken oldu, yıkama süresince kanadı, eve gelip Rivanol ile temizledim ama hala kanama durmadı, bant bulamıyorum, fucidin de bulamadım, adrenalin ile kanamayı durdurmak mantıklı geldi, herhalde bu kadar zama
Bir saatten fazladır cam kesiği ile kanayan parmağımın kanaması bir türlü durmadı. Bulaşık yıkarken oldu, yıkama süresince kanadı, eve gelip Rivanol ile temizledim ama hala kanama durmadı, bant bulamıyorum, fucidin de bulamadım, adrenalin ile kanamayı durdurmak mantıklı geldi, herhalde bu kadar zaman içinde kirli kanın hepsi akmıştır. Eve gelirken kağıt havlu ile sarmıştım ama yatarken çıkar o diye şimdi onu yapmıyorum.

Mantıklı öneriler lütfen.
0
deliberte
(26.09.11)
buz ?
0
lanc
(26.09.11)
Parmağınızı kağıt havlu yahut pamuk gibi bir şeyle sıkın. Yüksekte tutmanız da iyi olur. Durmuyorsa zaten adrenalini boşverin yahu gidin dikiş atsınlar.
0
audrey hepburn
(26.09.11)
parmağı hareketsiz tutup temiz bez ile baskı. eşarp ya da bezle de baskı yapılabilir. parmağın oynar yerindeyse uğraştırır.

derin mi yara? acil yakınsa ya da nöbetçi eczane yakınsa uğraşmayasın. www.istanbulsaglik.gov.tr
www.bsm.gov.tr

adrenalin'i bilmiyorum.
0
lejant
(26.09.11)
parmağınızı kalp seviyesinden yüksekte tutup, bir bezle tampon yaparken, biraz da bastırın. kanama hala durmuyorsa, damara dikiş atılması gerekebilir. hiç zaman kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna gidin.

geçmiş olsun.
0
july14
(26.09.11)
Adrenalin? Kalp krizi geçirmek mi istiyorsun? Bide yara bandı yok adrenalin var oda iyiymiş.
Kesiğin iki tarafını bitiştirip temiz bir bezle sar ve bir iple üstünden sıkmadan bağla işlem tamam. Yara derinse de bir sağlık kuruluşuna git.
0
commander64
(26.09.11)
(5)

kan grubu öğrenmece

guest9999
kızılay'a gitsem sabah 9'da, ne kadar sürede kan grubumu öğrenebilirim? başka yerler var mı kan grubumu öğrenmek için peki?not: sağlık camiası ile sıfır alakalı yurdum delikanlısı
kızılay'a gitsem sabah 9'da, ne kadar sürede kan grubumu öğrenebilirim? başka yerler var mı kan grubumu öğrenmek için peki?

not: sağlık camiası ile sıfır alakalı yurdum delikanlısı
0
guest9999
(25.09.11)
5 dk falan
0
sutlu nescafe
(25.09.11)
şipşak testi yaparlar ,kan grubu kartını verirler . 5 dakkada
0
otebostan
(25.09.11)
hemen öğrenirsin. sağlık ocağında da öğrenirsin tahminimce.
0
jangara
(25.09.11)
en yakın poliklinikde de öğrenebilirsin galiba. çünkü ehliyet alırken öyle yapmıştım.
0
kya
(25.09.11)
bence 4 dakkada öğrenirsin
0
alpkartal
(25.09.11)
(4)

Diş beyazlatma

leo1905
Diş beyazlatmanın zararları ne olabilir?
Diş beyazlatmanın zararları ne olabilir?
0
leo1905
(25.09.11)
dişte hassasiyete yol açabilir. yani soğuk veya sıcak bir şey yerken, dişlerinizin sızlama katsayısı artar. bende oldu mesela bu.
0
baldur
(25.09.11)
diş minelerini aşındırır ve inceltir, sonrasında dişlerin normalden daha çabuk sararmaya başlar ve çürüğe yatkınlaşır demişti doktorum, ısrarla yapmadı o işlemi.
0
in vino veritas
(25.09.11)
benimkisi lazer sistemi değil evde uygulanan asidin 1\3 ü kullanacak bir sistem
0
🌸leo1905
(25.09.11)
kullanılan yönteme göre değişir.
İlk yöntem H2O2(hidrojen peroksit) ile beyazlatma.
bu yöntem etkisini hemen gösterdiği ve ucuz olduğu için çok kullanılır.
fakat diş minesinden tutun dişetine kadar zararı var.
bi diğer yöntem ışınla beyazlatma. fakat bu işlemin aleti çok pahalı olduğu için pek kullanılmaz. italyan bi marka çıkarmış. türkiyede az var
0
hephaistos
(25.09.11)
(1)

kedi pire ilacı

yesterfox
iyi akşamlar herkese,demin kedimize topkim spot line denen bir ilaç koymaya çalıştık ancak dediklerine göre bu ilaç sırtta iki kemiğin arasına koyulmalı ki kedi yalayamasın. şimdi biz bu ilacı kedinin dilinin ulaşabileceği bir yere döktük ve haliyle hayvan yalamaya başladı...şimdi hayvan bu ilacı ya
iyi akşamlar herkese,
demin kedimize topkim spot line denen bir ilaç koymaya çalıştık ancak dediklerine göre bu ilaç sırtta iki kemiğin arasına koyulmalı ki kedi yalayamasın. şimdi biz bu ilacı kedinin dilinin ulaşabileceği bir yere döktük ve haliyle hayvan yalamaya başladı...şimdi hayvan bu ilacı yalayarak zehirlenir mi ?
huni taktıkta boynuna ona göre çıkartalım...
0
yesterfox
(25.09.11)
ilaç tamamen kuruyana kadar çıkarmayın, ama aynı kazayı ben de yapmıştım birşey olmamıştı. yine de tedbirli olmakta fayda var :)
0
Demet
(25.09.11)
(2)

regl olmayı geciktiren ilaçlar hakkında soru

mrs.dalloway
ilacı bir gün boyunca kulladım ama geç başlamışım regl oldum. kullanmaya devam edersem kanamayı durdurabiliyor mu bu ilaçlar yoksa regl olduktan sonra etkisi kalmıyor mu?
ilacı bir gün boyunca kulladım ama geç başlamışım regl oldum. kullanmaya devam edersem kanamayı durdurabiliyor mu bu ilaçlar yoksa regl olduktan sonra etkisi kalmıyor mu?
0
mrs.dalloway
(24.09.11)
hayır, bir kere regl olduktan sonra hiçbir şey durduramaz. ilacı bırakın.
0
boo ya moon
(24.09.11)
durdurmuyor ama inanılmaz azaltıyor, kullanmaya devam edebilirsin
0
ne istedigini bilmeden aglayan cocuk
(24.09.11)
(7)

dişi beyazlatmak için eczaneden ne alabilirim?

semson
dişlerim acayip sarardı özellikle bazı dişlerde, eczaneden ne alabilirim işe yarayan az zararlı bişey söyleyin dostlar...her gün dişimi 2 defa fırçalamama rağmen böyle zaten kendiliğinden sarı yapısından dolayı şimdi daha da sarardı fırçalamayan adamın dişi bile benden beyaz aq...edit:sigara,alkol,k
dişlerim acayip sarardı özellikle bazı dişlerde, eczaneden ne alabilirim işe yarayan az zararlı bişey söyleyin dostlar...her gün dişimi 2 defa fırçalamama rağmen böyle zaten kendiliğinden sarı yapısından dolayı şimdi daha da sarardı fırçalamayan adamın dişi bile benden beyaz aq...

edit:sigara,alkol,kahve,çay,çikolata vs tüketmiyorum...yani besinler yüzünden sararmadı bence.
0
semson
(24.09.11)
leke tarzı oluştu son zamanlarda,,,kendiliğinden olan sarılığına sözüm yok lekeyle birleşince iğrenç oldu...
0
🌸semson
(24.09.11)
bu işi gördüğünü iddia eden ilaçlardan birini kullanan arkadaşımın dişlerinin üst bölümünde sarı ve geçmeyen bir tortu oluştu. şimdi çok pişman. bence hiç bulaşmayın.
0
uygarozdemir
(24.09.11)
öncelikle karbonat denemeni tavsiye ederim. bazı insanların dişleri dötlerini yırtsalar da beyaz olmayabilir. gerçekten kötü göründüğünü düşünüyorsanız karbonat deneyin, sonuç alamazsanız bir diş hekimine görünün. beyazlatıcı etkili diş macunu kullanmayı da deneyebilirsiniz, bir numarasını gören yok herhalde gerçi ama olsun, denemekten zarar gelmez.

bir de diş hekimi değilim tabii ama benim bildiğim kadarıyla günde 2'den fazla kez diş fırçalamak dişlere, efendime söyleyeyim minelere, diş etlerine zarar verebiliyor. çocukken gaza gelip günde 5-6 kez fırçalamayı denediğimde hep böyle diyorlardı.
0
der meister
(24.09.11)
karbonat alabilirsin marketten falan. ya da dişçiye git, adam gibi beyazlatıcılar var. böyle ağzının kalıbını falan alıyolar hatta.

amerikadan almıştı bir arkadaşta, türkiyede var mı bilmiyorum ama bir de diz beyazlatıcı bantlar var . onları bir araştırabilirsin. ama eczaneye sorsan zaten onlar söyler şu şu ş u çözümler var diye.
0
cedric tweedledee
(24.09.11)
Karbonat.Eczaneden değil aktardan veya marketten.Zararsızdır.Yutmayın.
0
grgn
(24.09.11)
arkadaşlar tekrarlıyorum yeniden sonradan gelen bi sarılık çay içen insanın sararır ya da sigara içen benimde öyle sarardı,,,sigara içmem çayda az içerim yaşım da 18
0
🌸semson
(24.09.11)
gratis diye bir market varya orda gördüm sabah akşam 5 er dakika sürüyorsun, diş kalıbı falan da var 15 tl mıydı neydı. bi dene bence.
0
kurcalamabozarsin
(25.09.11)
(1)

Üst dudaklar kurumasın

natnan
Üst dudağımın üst bölgesi sürekli kuru. Çok rahatsız edici bir durum ve de beyaz beyaz ölü deri mi neyse artık onlarda beliriyor sürekli. Yanma oluyor üstüne.Bu ilk defa 1 aydan fazla önce bir gün akşamdan kaldığımda başladı. Arada düzelmişse de(sanırım) genelde var bu.- Susuz kalmıyorum.- Bir süre
Üst dudağımın üst bölgesi sürekli kuru. Çok rahatsız edici bir durum ve de beyaz beyaz ölü deri mi neyse artık onlarda beliriyor sürekli. Yanma oluyor üstüne.

Bu ilk defa 1 aydan fazla önce bir gün akşamdan kaldığımda başladı. Arada düzelmişse de(sanırım) genelde var bu.

- Susuz kalmıyorum.
- Bir süre nemlendirici sürmüştüm. Pek etkisi olmadı.
0
natnan
(24.09.11)
egzama filan olmasın? bi cildiyeye gitmekte fayda var.
0
take me rufee2
(24.09.11)
(7)

Apranax Fort Nedir?

boshi
Apranax Fort yalnızca semptom (ağrı) giderici midir yoksa tedavi edici (antienflamatuar) etkisi de var mıdır?
Apranax Fort yalnızca semptom (ağrı) giderici midir yoksa tedavi edici (antienflamatuar) etkisi de var mıdır?
0
boshi
(24.09.11)
Migren profilaksisi ve akut migren krizi, nevralji, siyatalji, miyalji. Dismenorede analjezi sağlamak ve menorajide menstruel kan kaybını azaltmak amacıyla. Ağrılı dental problemler, diş çekimi sonrası görülen ağrılarda analjezik ve antienflamatuar olarak. Burkulma, gerilme gibi spor kazaları ve post-operatif ağrılarda. Bursit, tendinit, sinovit, tenosinovit, lumbago. Enfeksiyöz hastalıklarda spesifik tedaviye ilave olarak analjezik ve antipiretik amaçla. Romatoid artrit, osteoartrit, ankilozan spondilit, juvenil romatoid artrit ve akut gut tedavisinde.

www.ilacrehberi.com
0
mor.inek
(24.09.11)
okudum prospektüsü ama emin olmak için sordum. enflamasyonu yok etmek için uğraşıyor mu bu ilaç? "ben analjezik olmamın gereğini yerine getiririm, gerisine antibiyotik bakar, beni ilgilendirmez," diyor mu yoksa antibiyotikla birlikte enflamasyona karşı savaşıyor mu?
0
🌸boshi
(24.09.11)
Agri keser sadece. Tedavi etmez.
0
durdenist
(24.09.11)
itirazı olan?
0
🌸boshi
(24.09.11)
itirazim yok ancak cok fazla yanlis bildiginiz seyler var. antienflamatuar = tedavi edici anlamina gelmez, keza enflamasyon vucudun zararli olarak gordugu seylere karsi savunma mekanizmasidir. antienflamatuarlar bu etkiyi azaltmak icin kullanilir. analjezik ozelligini de zaten antienflamatuar olmasindan alir; bunu da enflamasyon surecinde uretilen ve agri hissi yaratan molekullerin (prostaglandinler) uretimini yavaslatarak yapar. antibiyotik de enflamasyona degil mikroorganizmalara karsi savasir.
0
tom riddle
(24.09.11)
teşekkürler @tom riddle.

şunu soracağım çok uzattın demezseniz: mikrobik olmayan bir rahatsızlık düşünelim. örneğin artrit. ya da atıyorum, bilek burkulması. antienflamatuarı bu problemde kullandığımızda mevcut bölgedeki enflamasyonu yok etmede bir adım atmış oluyor muyuz? yoksa bu arkadaşımız yalnızca prostaglandinlere posta koyuyor, sağaltım (enflamasyonu bitirme) işiniyse vücut kendisi mi üstleniyor diyeceğiz?
0
🌸boshi
(24.09.11)
yazmamisim sanirim, antienflamatuarlar sebebine bakmadan enflamasyonlari azaltmaya yariyor. prostaglandinlerin agriya sebep olmanin yaninda inflamasyon icin onemli diger islevleri de oldugundan (damar genislemesi mesela) enflamasyonu azaltir. enflamasyonun bitmesi daha cok enflamasyonu tetikleyen seyin (mikroorganizma, alerjen, vs) ortamdan uzaklasmasina bagli.
0
tom riddle
(24.09.11)
(10)

hasta oluyorum

riverside
çok sevgili duyurucular dün akşam boğazım şişti böyle yutkunurken acıyo,bugün de burnum akıcak gibi.ne önerirsiniz bana nasıl atlatırım mikropları?
çok sevgili duyurucular dün akşam boğazım şişti böyle yutkunurken acıyo,bugün de burnum akıcak gibi.ne önerirsiniz bana nasıl atlatırım mikropları?
0
riverside
(24.09.11)
bala alaerji yoksa, zencefil bal. bol sıvı tabiki bir de.
0
slevinkelevra
(24.09.11)
efebb
(24.09.11)
zencefil balı destekliyorum. buna ek şöyle bir tarifim var bu durumlar için ( anneden alınmadır.) sıcak suda balı eritiyoruz. ve limon suyu ekliyoruz. ( toplamda bi kahve fincanı, bir çay bardağı kadar ) sabah akşam içiyoruz. boğazı, öksürüğü mis gibi yapıyor.
0
eli eli lema sevaktani
(24.09.11)
bol bol meyve sebze
yeşil çay
bal pekmez gibi doping gıdalara abanmak.
0
seyduna6687
(24.09.11)
Eczaneden tantum gargara al ve kullan.
0
durdenist
(24.09.11)
spor yap. yüzmeye git. koş. yan gelip yatma sürekli.
0
dokuzeylul
(24.09.11)
Bal, meyve, su, uyku.
0
grgn
(24.09.11)
nurofen al soguk algınlığına iyi geliyor.
boğazın için de bal+limon+karabiber karıştır iç. iğrenç gibi geliyor ama çok işe yarıyor.
c vitamini takviyesi yap birde
0
65 derece
(24.09.11)
acı ekşi baharat, soğuk, sıcaktan uzak dur. bol bol sus iç. boğaza iyi geliyor.
0
girl in a coma
(24.09.11)
Bal hakiki olmadikca yeme. Piyasadaki ballarin %95 i sahtedir. Bosu bosuna seker yemis olursun sadece.
0
durdenist
(24.09.11)
(13)

uyku sorunu

MBrain
uykumu alamıyorum bi türlü, nereye danışmalıyım?
uykumu alamıyorum bi türlü, nereye danışmalıyım?
0
MBrain
(24.09.11)
uyuyamamak değil, yorgunluğumu atamıyorum.
0
🌸MBrain
(24.09.11)
saat 1 ve henüz uyumamışsın. büyük ihtimal sen de benim gibi 3-4 olunca yatıyosun daha sonra sabah gürültüden, güneşten, rahat yatamamaktan 10 - 11 gibi uyanıp daha yorgunluğu atamadan güne tekrar başlıyosun. eğer böyle değilse kesin doktora git.
0
kya
(24.09.11)
hastanelerde uyku bozukluğu klinikleri oluyor. bir akşam orada uyuyorsun, inceliyorlar falan. bence ilacın orada.
0
resistance is futile
(24.09.11)
@kya tam olarak öyle değil normalde 12 gibi uyur 9-10 gibi kendiliğimden uyanırım aslında.

@resistance is futile
teşekkürler :)
0
🌸MBrain
(24.09.11)
ne iş yapıyosun? ağır işde mi çalışıyosun?
0
kya
(24.09.11)
zihin yorgunluğun ile fiziki yorgunluğunu eşitlemeye çalış. zihin olarak çok yorgun olabilirsin, dinlenmeye, dolayısıyla uykuya ihtiyacın olabilir ancak fiziki olarak doygun olduğun için erkenden uyanıyorsundur sabahleyin mesela.

çok yaşadım bu durumu ve en kolay çözüm bunları eşitlemek. fiziğin dinçse fiziğini yor, zihin dinçse zihni.

işe yarıyor :)
0
good room beautiful
(24.09.11)
@kya öğrenciyim.
@goood for beautiful çok mantıklı :)
0
🌸MBrain
(24.09.11)
ben uykuyu alamamayı geçtim uyanamıyodum artık. ekşi sağolsun mediodal denen illete bulaştırdılar, uykumu düzenledikten sonra vücudda alışıyo zaten. 3 gündür 4 5 gibi uyuyup 9 10 gibi kalkıyorum sesten gürültüden, yetiyoda bu kadar uyku. yetmemeye başladığında tekrar abanırım mediodala.
0
trajikomix
(24.09.11)
Ios ve android için akıllı saat uygulamaları var , androidde 1 tanesini 3gündür deniyorum gerçekten ise yarıyor alarm çaldığı zaman uyandığımda uykusuzluk diye bise olmadi hic, çok rahat kalktım 7 ve 5 saat uykuda denedim ikiside aynı sonuç , bu gecede başka bi uygulamayı denemek üzere yatıyorum iyi geceler ( not bi önceki uygulamayı değiştirdim çünkü televizyonda çıkan hadi çocuklar uykuya reklamları gibi " it is time to sleep " diyordu , böyle baskılara gelemem ben :)
0
utkucbkc
(24.09.11)
5-6 arası uyanmayı dene..
0
lebanon
(24.09.11)
@utkucbkc uygulamaların adını söyler misin?
0
🌸MBrain
(24.09.11)
Smart alarm clock ve electric sleep
0
utkucbkc
(24.09.11)
Eğer horlama sorunun varsa ve gün içinde aşırı uykulu hissediyorsan uyku apnesi olma ihtimali var. Genelde ötelenen bir sorun olmasına rağmen çok ciddi etkiliyor insanın hayatını. Çoğu hastanede bulunan uyku merkezlerinden birine gitmeni tavsiye ederim.
0
dharmabum
(26.09.11)
(9)

lens kullananlar doktorlar profesörler bi bakabilirmisiniz hele

baba131
az önce gözümü ovuşturayım dedim ovuşturdum sonra elimi bi çektim sol gözde bi anormallik var net göremiyorum ve batma gibi bişey var..akabinde lavaboya gittim kontrol ettim lensi bulamadım..giderek azalan bi batma hala var (10 15 dk geçti olalı)*lensin göz içerisinde kalmış olma durumu olur mu *kor
az önce gözümü ovuşturayım dedim ovuşturdum sonra elimi bi çektim sol gözde bi anormallik var net göremiyorum ve batma gibi bişey var..
akabinde lavaboya gittim kontrol ettim lensi bulamadım..
giderek azalan bi batma hala var (10 15 dk geçti olalı)

*lensin göz içerisinde kalmış olma durumu olur mu
*korkmam gereken bişey bi risk var mı acaba
0
baba131
(23.09.11)
evet göz kapağı içinde kalmış olabilir. onu gözün önüne getirmenin bir taktiği vardı galiba yanlış hatırlamıyorsam. ama sen gene de bir doktora git.
0
baldur
(23.09.11)
bazen lens katlanıp gözkapağının altına girebiliyor ya da sadece düşmüştür ve ovuşturuken tahriş olmuştur... iyi bir ışık altında tekrar baın gözkapağınızı kaldırıp.
0
eksielma
(23.09.11)
üst gözkapağını kaldır ve aşağı doğru bak. gördüysen pamrmağının ucuyla aşağı doğru çek lensi.
orada yoksa bir de al göz kapağına bak
0
otebostan
(23.09.11)
bence o lens çoktan tahtalı köyü boylamış. göz de tahriş olmuş.
0
pangea
(23.09.11)
göz kapağını ters çevirmeyi dene hırpalamadan..

içinde kaldıysa illaki kendini belli eder zaten..
0
bnl dgr
(23.09.11)
lens takarken bile çok zorlanıyorum normalde, ve batma da hafifliyor gibi..
ek olarak sadece tek bir noktadan kaynaklanıyor hareket halinde bi batma değil..

tüm bunlardan hareketle lens içerde olsa batma çok daha şiddetli halde olması beklenirmiydi?

bu yazılar ışığında ekleme yapmak isteyen var mı acaba
0
🌸baba131
(23.09.11)
lens yumuşak bişey olduğundan içerde olsa dayanılmaz bi acı vermez.. uyuz eden bi doluluk hissi yaratır.. bi göz tahrişi bukadar uzun sürmez.. olmazsa olayın gerçekleştiği yerlere iyice bi bak kıvrılmış buruşmuş şekilde yerde duruyor da olabilir
0
bnl dgr
(23.09.11)
çok teşekkür ediyorum arkadaşlar tekrar baktım iyice inceledim derinlerde yukarda bi yerde buruşuk bi halde lensimi buldum . sağlık sihhat
0
🌸baba131
(23.09.11)
len kıvlılıp göz kapağının altında kalmıştır.
ben de ilk başladığımda sık sık bununla karşılaşıyordum.
lensin gözde olup olmadığını anlamanın en iyi yolu bir gözü kapatıp yazı okumaya çalışmak. uzağı göremediğimden uzaktaki yazıları hiç seçemeyince lensin olmadığını anlıyordum.
şimdi yapman gereken tek şey sakin olup rahatlamak ve yavaş yavaş gözünü kırpmak.
lens ne oldu diye heyecana kapılıp gözünü çıkartmaya çalışma (ben yaptım zamanında) birazdan o lens çıkacak veya çup diye yerine geri gelecek.
sakince kırp bir süre.
eğer yerine gelmezse yakınlaştırıcılı bir ayna varsa onunla kontrol etmelisin.
yerinde bişey yoksa refresh gibi bir damla ile gözünü sulandırıp rahatlatabilirsin. böylece orada olup olmadığına emin olabilirsin.
lens gözünden düşmüş de olabilir. (bunu da yaşadım) yerlere bakın.
bu işin sırrı sakinlikte. lensle savaşma ona saygı duy ve teslim olduğunu bildir. bu işin başka yolu yok.
0
thebug
(23.09.11)
(2)

Hatalı Kan Testi - Tiroid hormonu vs. (hukukçular da bi bakabilirse..)

jangbogo
Merhaba. Annemin bir takım şikayetleri vardı ve doktora gittik. orada kan testi yaptılar ve kendisinde tiroid hormonu eksikliği olduğunu söylediler anneme. verdikleri ilaç annemde çok fena çarpıntı yaptı çeyrek doz kullanmasına rağmen. tekrar gittik aynı yere 2. bir kan testi yaptılar ve ilk testin
Merhaba. Annemin bir takım şikayetleri vardı ve doktora gittik. orada kan testi yaptılar ve kendisinde tiroid hormonu eksikliği olduğunu söylediler anneme. verdikleri ilaç annemde çok fena çarpıntı yaptı çeyrek doz kullanmasına rağmen. tekrar gittik aynı yere 2. bir kan testi yaptılar ve ilk testin yanlış olduğu ortaya çıktı. annem çok kızgın ve dava falan açmayı düşünüyor. bu konuda siz ne düşünüyorsunuz, bir şey elde edebilir miyiz bu davanın sonucunda ?
0
jangbogo
(23.09.11)
tek testle dava acmamak lazım bence. burda hata hem sizde hem ilk doktorda. hata şöyle sizde bu ulkede genel olarak saglık sistemine guvenmeyeceksiniz. doktor soylemese bile ciddi bi ilaca baslamadan önce en az 2 defa tahlil-doktor değiştireceksiniz. doktorun neden hatalı oldugunu acıklamaya luzum bile yok. insanın suratına bile bakmadan, hiçbişey acıklamadan etmeden tum gunluk yasantıyı etkileyebilecek ilaçları bi cırpıda yazabiliyorlar.
aynı durum bende de var, 4 testte tiroid calısmıyor cıktı, sonuncusunda normal cıktı doktor hemen bişeyim olmadıgına kanaat getirdi. kan alırken hemsirenin beceriksizliğiyle beni bayıltması da piyango oldu. ha ayrıca kan testleri cok cesitli faktorlere gore farklılık gosterebilir, gunden gune bile değişebilir. o sebeple hukuki yoldan bişey kazanacagınızı dusunmuyorum. ama cok geçmiş olsun, iyi bir hastanede testleri tekrarlatın tiroid ihmale gelmez.
0
heyamo
(23.09.11)
Makine hata yapabiliyor düşük ihtimal de olsa.Kul yapısı neticede.Doktorun kabahati yok bu olayda.Yazık siz de uğraşmayın onu da uğraştırmayın.Bir zararınız olmamış bu olaydan neticede
Doktor kardeşlerimizin zaten çok üzerlerine gidiliyor.Sürekli davalarla karşı karşıya kalma riskleri var.En basit işlemde bile 2 kez düşünüyorlar zaten artık.Bırakın bence.

+ doktorlardan oluşan komisyon doktorları koruyor diye birşey yok.Çatır çatır tazminat ödettiriyorlar doktorlara.
0
otebostan
(23.09.11)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.