Giriş
(2)

Tiyatro hk. Üç Soru

gyroscope
Merhaba sevgili Deus ex machina'lar,Tiyatro hakkında birkaç sorum var.1) Genel olarak biletleri hep ön sıradan alıyorum. Bazen oyunu izlerken kafamı yanımdaki partnerimin omzuna koyuyorum. Kıçımı da hafiften yan çeviriyorum. Bu oyuncuya ve oyuna bir saygısızlık olarak algılanabilir mi? Misal oyuncu
Merhaba sevgili Deus ex machina'lar,

Tiyatro hakkında birkaç sorum var.

1) Genel olarak biletleri hep ön sıradan alıyorum. Bazen oyunu izlerken kafamı yanımdaki partnerimin omzuna koyuyorum. Kıçımı da hafiften yan çeviriyorum. Bu oyuncuya ve oyuna bir saygısızlık olarak algılanabilir mi? Misal oyuncu "orospu çocuğuna bak. Biz burada oyun oynuyoruz, herif utanmasa yastık yorgan isteyecek" diye düşünür mü?

2) Çok beğendiğim oyunlara iki, hatta üç, hatta ve hatta dört kere gittiğim oluyor. Oyuncu, oyun ve sahne hakkında kalem kağıt çıkartıp not alsam oyuna ve oyuncuya bir saygısızlık olur mu? Oyuncu "ibneye bak, beni izleyeceğine not alıyor" diye düşünür mü?

3) Oyunu ve oyuncuyu çok beğendim diyelim. Böyle filmlerde olduğu gibi oyun sonunda direkt olarak kulise gidebilir miyim? Gidersem nasıl giderim? Sahneden ayrılan oyuncuyu gizlice takip etmek falan mı gerekiyor yoksa tiyatro salonunda bulunan görevliye rica etmek mi gerek? Bir de kulise gitmek uygun bir hareket midir? Oyuncu "gavata bak. Kaç saattir sahnedeyim, senle mi uğraşacağım?" diye düşünür mü?

Bahsettiğim tiyatro devlet tiyatrolarıdır. Özele verecek param yok olm, fakirim ben.

Teşekkür ederim
0
gyroscope
(26.03.12)
1- Çoğunlukla düşünmezler herhalde, dikkatini dağıtacak bir şey saygısızlık olarak alınır.
2- düşünmez. ama o kağıt çıkarma sesi olmasın.
3- elbette gidebilirsiniz, ama çoğunlukla oyuncular yoğun olur. aynı sahnede seyirciler gittikten sonra provaya çıkabilirler, başka yerdeki işlerine yetişebilirler. bunun yerine sahne müdürünün odasına gidip danışabilirsiniz.
0
santiago nasar
(26.03.12)
1. sahnedeki oyuncu karşıdan gözünün içine spot ışıkları vurduğu için genellikle seyirciyi göremez bile. ön sıraları görebilir ama ben bu oturma şeklinin oyuncuya saygısızlık olduğunu düşünmüyorum. herkes nasıl rahat ediyorsa öyle seyreder. bacak bacak üstüne de atabilir, koltuğunda da kaykılabilir. oyuncunun dikkatini dağıtıp konsantrasyonunu bozacak şeyler yapmadığınız sürece (konuşmak, ses çıkarmak, bir şeyler yemek vs.) problem değildir.

2. hayır bunda da bir problem yok.

3. kulisin girişi zaten sahneden değildir. başka bir kapısı vardır. oyun sonrası kendi başınıza girmeniz doğru olmaz. soyunuyorlar, giyiniyorlar. olsa olsa oradaki görevliden rica edebilirsiniz, o sizi içeri alacaktır. ben hep utanmışımdır. yakın bir arkadaşımın oynadığı oyunda girmek istedim, görevli aynen bunu bahane etti "soyunuyorlar şimdi, rahatsız olabilirler, oyundan önce gelseydiniz girebilirdiniz tabii" dedi.
0
kibritsuyu
(26.03.12)
(5)

muhasebeci arkadaşlar bir soru - ba bs mutabakat

kedimi yedim
ba-bs mutabakatleri için kullandığınız kısa ve verimli yol var mıdır yoksa tek tek firmalarla mail veya e mail yolu ile mi yapıyorsunuz?
ba-bs mutabakatleri için kullandığınız kısa ve verimli yol var mıdır yoksa tek tek firmalarla mail veya e mail yolu ile mi yapıyorsunuz?
0
kedimi yedim
(25.03.12)
bizim şirkette tek tek mail yoluyla yapıyorlar. ama muhatap sayısı 40 falan, o yüzden büyük problem olmuyor.

not: muhasebeci değilim.
0
hope ender
(25.03.12)
kurumsal bir yerde yok arkadaş yok.
ha mail ha faks fark yok bence.
bizde mail kullanan şirketlere genelde mail atıyoruz.

not: allah belamı vermiş muhasebeciyim
0
seyduna6687
(25.03.12)
ba-bs mutabakatı yerine ymm ile karşıt inceleme gönderiyoruz. onlar uğraşıyorlar.
0
eksi sozluk e bir daha geldim
(25.03.12)
ben mutabakat yapmıyorum. bana gönderen olursa cevap veriyorum ama kendim göndermiyorum. onunla mı uğraşıcam amk. sonraki 10 günde fatura gelirse cezasız düzeltirim, gelmezse benim sorunum değil. ceza yerlerse yesinler. 1-2 sefer vergi dairesi arayıp cezalı düzeltme yaptırırsa akılları başlarına gelir, faturasını geç gönderen satıcılara söyler zamanında isterler faturalarını.
0
kibritsuyu
(25.03.12)
ba bs'yi benim çalıştığım şirkette bizzat stajyer olarak telefon ve faks yoluyla hallediyoruz. eğer faksa cevap gelmezse telefonla tek tek arıyorum. bayaa büyük bi şirket muhatap sayısı 100 den fazla. zor oluyor ya:(
0
allanpoe
(25.03.12)
(2)

şirket ortağı sigortalı olabilir mi?

denizzz
önceleri sigortalı bir işte çalışan, daha sonra bir süre sigortada herhangi bir kaydı olmayan ve ardından bir limited şirket kurarak bağkur'a geçiş yapan şahıs, kendi çalıştığı şirkette sigortalı gösterebilir mikendisini? tşk.
önceleri sigortalı bir işte çalışan, daha sonra bir süre sigortada herhangi bir kaydı olmayan ve ardından bir limited şirket kurarak bağkur'a geçiş yapan şahıs, kendi çalıştığı şirkette sigortalı gösterebilir mikendisini? tşk.
0
denizzz
(25.03.12)
evet.
0
baldur2
(25.03.12)
kendi ortağı olduğu şirkette sigortalı olamaz. başka şirkette sigortalı olabilir. isterse başka şirkette sigortalı iken aynı anda kendi bağkurunu da ödeyip çift kat prim ödeyebilir, istemezse başka şirkette sigortalı iken bağkur ödemek zorunda değildir. sigortalı olduğu şirket sigortasını öder zaten.

ama kendi ortağı olduğu şirkette sigortalı olamaz. illa bağkurlu olacak.
0
kibritsuyu
(25.03.12)
(4)

şu aşağıdaki sütçü kız banner'ı

william wilson
ne ayak!? bir bana mı göz kırpıyor, anlamadım!?
ne ayak!? bir bana mı göz kırpıyor, anlamadım!?
0
william wilson
(23.03.12)
reklam da onu ayarlayan lavuk daha düzgün bir şey yapamaz mıymış? neyse ayrı dünyalar.
0
🌸william wilson
(23.03.12)
abi seviyorsan git bi konuş bence
0
sinematematikci
(23.03.12)
tıkla bak daha güzeli çıkıyor.
0
kibritsuyu
(23.03.12)
cikolatalar da bana göz kirpiyor :/
0
shi aila
(23.03.12)
(8)

BİMCELL şaka değil gerçekmiş

sedolima
kullanan var mı nasıl bi şey
kullanan var mı nasıl bi şey
0
sedolima
(22.03.12)
avea'nın altyapısını kulanıyor bi onu biliyorum.
0
cagdassalur
(22.03.12)
mağazalarında fiyatlarla birlikte yazısını gördüm. sadece bir tarife bulunuyor. o da piyasadan baya bi ucuzdu. hatta kasiyer hattınızı taşıyalım mı deye de sordu..

bu arada tahmin doğru fakirim..
0
sutyen kullanmayan memeli hayvan
(22.03.12)
6 saniyesi 1 kuruş. Gayet güze ucuz. Avea nerede çekiyorsa orada çekecek işte.
0
dampire
(22.03.12)
sadece bimlerde çekiyormuş.
0
bilan
(22.03.12)
Bim Çıldırmış olmalı :) Her magazasinin çatisina bi tane baz istasyonu dikse vodafone'a bile rakip olur :)
0
rishone
(22.03.12)
gs mobile, fenercell, kartal cell gibi ürünlerin aynısı.
0
isott
(22.03.12)
6 saniyesi 1 kuruş ucuz mu?
1 dakikası 10 kuruş,
10 dakikası 100 kuruş,
100 dakikası 1000 kuruş
1000 dakikası 10.000 kuruş (100 lira yani)

her yöne 1000 dakikayı 100 liraya satarsan döverler adamı.

oha alemin en pahalı operatörü turkcell bile daha ucuz. bir yanlışınız olmasın?
0
kibritsuyu
(23.03.12)
şu an bimden aldığım peripellayı yiyorum çok şaşırdım bimcell i de deneyebiliriz neden olmasın...
0
basond
(23.03.12)
(1)

kredi faizleri vergiden mi düşülüyor

social phobia
merhaba; bankadan kredi aldığınızda bu kredinin faizi masraf olarak vergiden düşülebiliyor mu? kurumsal ve bireysel olarak ayrı ayrı cevaplarsanız sevinirim. şimdiden teşekkürler.
merhaba; bankadan kredi aldığınızda bu kredinin faizi masraf olarak vergiden düşülebiliyor mu? kurumsal ve bireysel olarak ayrı ayrı cevaplarsanız sevinirim. şimdiden teşekkürler.
0
social phobia
(22.03.12)
kredi faizi finansman gideridir. bireysel olarak da, kurumsal olarak da gider yazılabilir.

örneğin işletmeniz var. şahıs işletmesi veya şirket fark etmez. işletme adına kredi aldığınızda kredi faizlerini gider yazabilirsiniz.

aynı şekilde konut kredisi ile ev alıp kiraya verdiniz. elde ettiğiniz kira gelirinden bu konut kredisinin faizlerini düşebilirsiniz.
0
kibritsuyu
(22.03.12)
(3)

kablolu tv

hasanli
kablolu tv kullaniyorum ahaberde besiktasin maci varda benim tv de bu kanal yok ve bu kanali nasil ekliyecegimi bilmiyorum.yardimci olurmusunuz?nasil eklicem?frekans falanmi eklicem?
kablolu tv kullaniyorum ahaberde besiktasin maci varda benim tv de bu kanal yok ve bu kanali nasil ekliyecegimi bilmiyorum.yardimci olurmusunuz?nasil eklicem?frekans falanmi eklicem?
0
hasanli
(22.03.12)
celeron 300a
(22.03.12)
bende de yok bu kanal kabolulu tv kullanıyorm
0
olaguer
(22.03.12)
a haber kablo tv'de yok. teledünya'da var.
0
kibritsuyu
(22.03.12)
(2)

şahıs firması / serbest meslek makbuzu

turkish tekila
her ikisiyle de ilgili bilgiye ihtiyacım var, bilgisi ve tecrübesi olan sözlük yazarları bana ulaşabilirse çok memnun olurum, duyuruyu da soru halinde açmayı tercih ettim, buraya yazmanın yeterli olduğunu düşünürseniz diye.
her ikisiyle de ilgili bilgiye ihtiyacım var, bilgisi ve tecrübesi olan sözlük yazarları bana ulaşabilirse çok memnun olurum, duyuruyu da soru halinde açmayı tercih ettim, buraya yazmanın yeterli olduğunu düşünürseniz diye.
0
turkish tekila
(20.03.12)
konuyu açarsanız yardımcı olmaya çalışırım. çok geniş bir soru olmuş, nesini soruyorsunuz?

yaptığınız iş/mesleğiniz nedir mesela oradan başlayalım.
0
kibritsuyu
(20.03.12)
en önemlisi, stopajı kendiniz ödemeye çalışmayın, onu da müşteriden kesin.
yani, vergisiz bedel üzerinden stopaj + kdv tahsil edin.
0
cedilla
(20.03.12)
(2)

Lisanslı office professional (2007) nereden bulabilirim?

ex902
Soru başlıkta.Herkese iyi günler dilerim.
Soru başlıkta.
Herkese iyi günler dilerim.
0
ex902
(19.03.12)
bilgisayarcıdan
0
neira
(19.03.12)
zannedersem 2007 artık satılmıyor. elinde ola birileri satarsa ancak öyle bulabilirsiiz.
0
kibritsuyu
(19.03.12)
(1)

Kablo Tv'de kapalı olan kanal?

neverletyougodown
Kablo tv'de kapalı bir kanal var ya hani resimdeki gibi capsi var (resim örenek olsun diye kondu bu arada)işte hangi kanal o?
Kablo tv'de kapalı bir kanal var ya hani resimdeki gibi capsi var (resim örenek olsun diye kondu bu arada)işte hangi kanal o?
0
neverletyougodown
(18.03.12)
belli bi kanal değil. yerine ne konacağı belli olmayan boş bir frekans.
0
kibritsuyu
(18.03.12)
(5)

led tv alırken nelere dikkat edilmeli?

okanlash
Evet romalılar. Soru başlıkta. Şuna şuna dikkat edilmeli, şu markayı kesinlikle alma gibi önerilerinizi bekliyorum.
Evet romalılar. Soru başlıkta. Şuna şuna dikkat edilmeli, şu markayı kesinlikle alma gibi önerilerinizi bekliyorum.
0
okanlash
(17.03.12)
bağlantı çeşitliliği, keskinlik, derinlik, boyut, işlemci, fiyat, marka... kısaca herşey.

edit: ben samsung düşmanıyım, 3d gözlük kullanmayı da hiç sevmem. 42" ten aşağısı da kesmez.
0
buzzer
(17.03.12)
Philips alma. Usb'den altyazı okumuyor. Sony'ler de eğer düzeltmedilerse usb'den mkv formatı oynatmıyor. Samsung veya lg tavsiye ederim. Samsung kullanıyorum. Şiddetle tavsiye ederim. 3d olsun, usb'den oynatma olsun, görüntü kalitesi olsun, teledünya ile conax uyumluluğu olsun hiçbir problemi yok.
0
kibritsuyu
(17.03.12)
Teknik bir bilgi olarak; led tv ler edge ve full olmak üzere iki farklı şekilde üretiliyor. Genel olarak, edge ledlerde, ledler panelin kenarlarına dizilerek aydınlatma sağlanıyor, full ledlerde ise ledler ekranın arkasına homojen olarak dağılmış biçimde yerleştiriliyor. Bu daha iyi bir aydınlatma ve daha kontrollü bir dimming(karartma) sağlıyor. Ben olsaydım bu bilgiyi satıcıya sorardım, konuya ne kadar hakim diye.

Maddi durumunuza bağlı olarak sharp marka tvlere bakabilirsiniz bunun dışında lg ve samsungun güzel serileri var.

Ekleme: Ha, birde Loewe diye bir gerçek var.
0
iustitia omnibus
(17.03.12)
merhaba,
loewe birinci sırada, sharp aquos 4 renk led kullanarak ikinci sırada geliyor. sonra da samsung ve lg marka ledlere bakın. maddi duruma göre aldığınız bu markalardan pişman olmazsınız. samsung kullanıyorum, ghostinge falan rastlamadım, ps3 ve digiturk ile harika çalışıyor. arada biraz kırmızı patlaması olabiliyor ama rahatsız edici bir durum değil.
selamlar.
0
ohtararan
(17.03.12)
bende samsung'un en temel led tvlerinden biri var. full hd.

eger tv izlemek icin soruyorsan mutlaka bi de hd uydu alicisi almalisin, goruntude cok ciddi kalite farki yaratiyor.
0
geyikkosandede
(17.03.12)
(1)

Kira beyanname (2)

karbasan
Bir soru daha, 1 yıllık kira bedeli 9240 tl yapıyor ama gayrisafi iratlar toplamı 10010 tl çıktı, 13aydan hesaplanmış. Neden ?
Bir soru daha, 1 yıllık kira bedeli 9240 tl yapıyor ama gayrisafi iratlar toplamı 10010 tl çıktı, 13aydan hesaplanmış. Neden ?
0
karbasan
(15.03.12)
Kira gelirinde tahsil esastır. Önceki yıla ait önceki yıl ödenmeyen kira, bu yıl ödenmiştir. Büyük ihtimalle bu yüzdendir.
0
kibritsuyu
(15.03.12)
(13)

sigil gecer mi

morte
gecerse nasil gecer?
gecerse nasil gecer?
0
morte
(14.03.12)
Lazerle yakma, koterle dağlama, neşterle alma gibi yöntemlerle fizyolojik olarak geçirilse bile, siğil aslen psikolojik olarak, siğilin geçeceğine dair kendinizi çok kuvvetli bir şekilde inandırırsanız geçer. Siğili iyileştirdiği söylenen bütün saçma sapan kocakarı yöntemleri de hakikaten işe yarar, zira hepsinde geçeceğine inanırsınız ve geçer.

Bakınız bu tedavi yöntemleri gerçektir: (bkz: siğil/@kibritsuyu)
0
kibritsuyu
(14.03.12)
kocakarı yontemleri ne var mesela?
0
🌸morte
(14.03.12)
cami hocasına okutulan mercimekler boş yumurtaya dolduruluyor. yumurta su akan bir yere gömülüyor. mercimekler çürüyünce siğil de düşüyor. tecrübeyle sabit efem.
0
cecilia
(14.03.12)
okut. işe yarıyor gerçekten.
0
dampire
(14.03.12)
çevresinden arpa çevirme muhabbeti vardı.
0
siradisi00
(14.03.12)
okutmak +1
0
kedimi yedim
(14.03.12)
halamda varmış küçükken siğil. annesi eline bir avuç tuz vermiş, git bunu dereye dök, arkana hiç bakmadan eve gel demiş. birkaç güne geçmiş sonra.
0
shyzore
(14.03.12)
orka ilaç idi saniyorum adlarini unuttum iki ürünleri var onlarla geçti eczaciya sor, bayagi vakit aliyor ama geciyor.
0
zirveler
(14.03.12)
bende de vardı. ayağımın altında diye uzun bir süre sallamadım. sonra doktora gittim ilaç verdi ve 3 4 seans yaktırmamı söyledi. ilacı çok az kullandım 1 kere de yaktırmaya gittim. sonra şehir dışını çıkınca ilaç işi de yaktırma işi de yalan oldu.

1-2 ay sonra ben tekrar yaktırmaya gitmeyi düşünürken kendiliğinden geçtiler. ama ilaçları etkisi mi kendiliğinden mi geçti bir fikrim yok (:
0
bosver nicki
(15.03.12)
benim de ellerimde vardı yıllar önce. inanılmaz ama ben onları kafaya taktıkça çoğalıyorlardı. incir sütü denemiştim o bayağı küçültmüştü. daha başka ilaçlar da denedim ama işe yaramadı. sonunda gidip hastanede gazla yaktırdım, ben hayatımda böyle bir acı daha görmedim. elimi kopardılar sanki. izleri de bir süre kaldı.
buna dayanabilecekseniz yaktırın. kesin çözüm, sonrasında da ya yine çıkarsa diye düşünmeyin yoksa çıkarlar :))
0
Demet
(15.03.12)
Ben şu okutma olayını açıklayayım. Başparmağımda vardı, baya bir süre de kaldı orda. Kopartmıştım, aynen geri çıktı. Küçüktüm o zaman, 8-9 yaşlarım. Doktora gittik (Tekirdağ Devlet Hastanesi) doktor okutun dedi, babam da okutalım diyordu da, annem daha bilimciydi. Neyse, Babaannem'e zamanında köyde yaşlı bir kadın el vermiş, babaannem de sürekli okurdu milleti. Bir gün beni de okudu, Ay'ın yenilendiği gün ay ışığına çıktık, okudu bir kaç dua, ayağının altından toz aldı sürdü, 1 haftaya geçti o siğil.
0
dampire
(15.03.12)
okutma olayının yada bu tür kocakarı ilaçıarının temeli kişinin tedavi olacağına inanmasıdır. özetle placebo etkisi.

bağışıklık sisteminizi güçlü tutun, iyi beslenip spor yapın, bol su için ve sağlıklı yaşayın hem siğilleriniz gider hem de yaşam kaliteniz artar.
0
orpheus
(15.03.12)
bir kaç ayda geciyor eczaneye git iki tane asidsi ilac var adları bilmiyorum, hatırlamıyorum.

boyle turkuaz rengi kutuda sabah aksam sur, 10 lira civarında filan olcak fiyatlari yerli bir ilac firması...
0
zirveler
(23.06.12)
(4)

Başkent Hastanesinde(Ankara) bildiğiniz iyi kadın doğum uzmanı var mı?

herkimse
soru başlıkta
soru başlıkta
0
herkimse
(13.03.12)
şehiri de yazın isterseniz.
0
cdiyez
(13.03.12)
ali haberal
0
njtbcrn
(13.03.12)
yalnız doktorların uzmanlık alanları var, farklı konularla ilgilenmiyor olabilirler.

Ali Haberal, aynı zamanda hastanenin başhekimi.
Ali Ayhan, değil Ankara'nın, belki Türkiye'nin en meşhur kadın doğum uzmanı. Sözlükteki başlığına bakınız.
Hulusi Zeyneloğlu, süper bir hekim, bizzat da tanırım şeker gibi adamdır ama tüp bebek bölümündedir. Farklı branşlarla ilgilenmiyor olabilir.
0
kibritsuyu
(13.03.12)
polikistik over mevcut bende. onun kontrolü için soruyorum.
0
🌸herkimse
(13.03.12)
(6)

Muhasabeci arıyoruz

hazecrow
MerhabaYeni kurulmuş bir şirketiz, hali hazırdaki muhasebecimizle iletişim problemi yaşadığımızdan yeni bir muhasebeci arıyoruz. Beklentimiz esasında basit Şirketi yeni kurduğumuzdan ne nasıl yapılır, neyin son tarihi nedir bilen ve bize bildiren.Mevzuatla ilgili mevzuları bilen ve bize avantajımıza
Merhaba

Yeni kurulmuş bir şirketiz, hali hazırdaki muhasebecimizle iletişim problemi yaşadığımızdan yeni bir muhasebeci arıyoruz.
Beklentimiz esasında basit
Şirketi yeni kurduğumuzdan ne nasıl yapılır, neyin son tarihi nedir bilen ve bize bildiren.
Mevzuatla ilgili mevzuları bilen ve bize avantajımıza olan uygulamaları tavsiye eden (ssk teşviki varmış diyince yok öyle bir şey demeyen, yada bilmemne teşviki var/bilmende vergi indirimi var siz de yararlanabilirsiniz diye önerebilen)
mevzuatta şöyle bir şey var öyle yapalım diyince yok öyle şey demeyen bilen yada bilmiyorsa bile inadım inat itiraz etmek yerine bir araştırayım diyebilen.
yaptığı işlemleri kafasına göre yapmayan bilgi veren önemli birşeyi yapmadan önce en azından haber veren.

Kısacası önce biraz işini zorlaştıracağımız (çünkü ne nedir öğrenmek istiyoruz) sonrasında işini kolaylaştıracağımız (IT şirketiyiz herşeyi hazırlanmış ve sadece kontrol edeceği halde otomatize etmek elimizde) mümkünse IT şirketleriyle iş yapmış/yapan (hele bir de startup mevzusuyla tanışıklığı arge/yazılım şirketi tanışıklığı tadından yenmez) bir muhasebeci bulmak mümkün müdür ?

İstanbuldayız avrupa yakası 4.levent beşiktaş şişli civarında böyle bir muhasebeci/mali müşavir tanıdığınız varsa bildirirseniz seviniriz.
İletişim
[email protected]
yada
mustafa
0 532 771 8305
0
hazecrow
(10.03.12)
yassak kardesim eleman ilani vermek nerde bu devlet nerde bu mod..
0
paudi
(10.03.12)
Duyuruda, iş, işçi, muhasebeci, patron aramak yasak. :) Bir de internete kullanıcılarınıa açık yapmışsın. Hiç yakıştı mı sana? Şaka bir yana, bilgin olsun.
0
t3hn0
(10.03.12)
ya yasak mı ? ilanı vermeden muhasebeci diye arattım bir kaç ilan çıkmış hatta muhsabeci ankarada çıkmış istanbula aranıyormuş. yanlış mı yaptık yani ? (şurada www.eksiduyuru.com öyle bir şey de göremedim açıkcası)
0
🌸hazecrow
(10.03.12)
son 1 aydır yasak sanırım.
0
bitter cikolata
(10.03.12)
hem bir mali müşavir, hem bir moderatör olarak özellikle silmedim bunu. zira yasak olan şey eleman istihdam etme işine aracılık etmek. yani işkur'un yapması gereken işi işkur'dan izinsiz yapmak yasak. mali müşaviri bünyenizde istihdam edecekseniz yasak olur.

defterlerini tutturmak için muhasebeci aramak, davaları için avukat aramak, tedavi olmak için doktor aramak "eleman aramak" diyebileceğimiz türden şeyler değil. zira zaten mali müşavir arayan şirkete (veya tam tersine) işkur aracılık etmiyor. işkur'u ilgilendiren bir durum değil bu.

yine de emin olamadım. ilgili maddeyi bir de avukat yorumlarsa sevinirim.

bu arada ankara deseydiniz görüşelim derdim.
0
kibritsuyu
(10.03.12)
konuyu aydınlattığınız için teşekkürler. eskiden ankarada yaşıyorduk ama artık değil :(.
0
🌸hazecrow
(10.03.12)
(2)

Ortaklara Borçlar ve Faiz

kafa koparan manyak
selam, ortaklardan bir süre önce 20.000 TL vb. para aldık.. daha sonra alınan karar ile bu ortağa yıllık %10 faiz verilmesine karar verildi.. şimdi benim merak ettiğim bu faiz nasıl hesaplanır ve nasıl bir kayıt yapmak gerekir..
selam, ortaklardan bir süre önce 20.000 TL vb. para aldık.. daha sonra alınan karar ile bu ortağa yıllık %10 faiz verilmesine karar verildi.. şimdi benim merak ettiğim bu faiz nasıl hesaplanır ve nasıl bir kayıt yapmak gerekir..
0
kafa koparan manyak
(07.03.12)
finansman giderlerini karşısınada faiz yazacaksın sonra yansıtma hesaplarla kapatacaksın hesabı. muhasebe litaratürüne hakimsen yaparsın sanırım.
0
eternal disgust
(07.03.12)
Google'dan "adat hesaplama", "adatlandırma" diye aratın. Tatmin edici açıklamalar ve adat hesaplama programları bulacaksınız.
0
kibritsuyu
(07.03.12)
(4)

şuan tnt deki program

traxes
o beyin gücüyle mermer kırma mevzusu doğrumu?
o beyin gücüyle mermer kırma mevzusu doğrumu?
0
traxes
(07.03.12)
beyin bedava
beyin gücüyle sadec emermer mi kırıyormuş ohooo ben romayı bi bakışımla yakarım be
0
neira
(07.03.12)
elinin ayasıyla çotaa diye vurdu mermere. ne beyini ne gücü. ha dokanmadan falan kırsa derdim ki doğru mu lan acaba.
0
kibritsuyu
(07.03.12)
ama o kadar çabukda kırılmaz ya
0
🌸traxes
(07.03.12)
mermer kolay kırılır. kolay kırılmayacak olan damarsız olanlar, onlar da araba parası. kimse kırmak için almaz
0
lancelot du lac
(07.03.12)
(2)

bu gramafon plak çalıştırır mı ?

mvpatakan
pikap almayı düşünüyodum uzun süredir ama plakları pahalı diye vazgeçmiştim. şimdi kuzen şuna benzer bişe bulmuş 100 ytl ye.bunlar d%r da falan satılan plakları çalıştırır mı ya ?http://img03.blogcu.com/images/a/l/k/alkmaars/d7703f946a5ef3a7a6cb6f6681b1b8d0_1300644748.jpg
pikap almayı düşünüyodum uzun süredir ama plakları pahalı diye vazgeçmiştim. şimdi kuzen şuna benzer bişe bulmuş 100 ytl ye.
bunlar d%r da falan satılan plakları çalıştırır mı ya ?

img03.blogcu.com
0
mvpatakan
(06.03.12)
hayır. Onlar taş plak 78 devir çalar. Ama bunlardan uzak dur Hindistan yapımı yeni gramofon bunlar dekoratif amaçlı kullanılır. Çalarmış gibi yapar ama çalmaz.
0
kotukediserafettininexkankasi
(06.03.12)
gramofonlar sadece 78 devir taş plak çalar. O satılan plaklar 33 devirlik plaklardır. Hem çap okarak büyük gelir, hem devri tutmaz. Yani çalmaz.
0
kibritsuyu
(06.03.12)
(2)

coca cola reklamı

köfte
hangi yıl olduğunu hatırlamıyorum ama dişine imza atılan bir kızın yer aldığı bi reklam vardı. cocacola+diş+imza+reklam vb. kombinasyonları googlda denedim ama sonuç başarısız:/buldurabilir misiniz acaba?
hangi yıl olduğunu hatırlamıyorum ama dişine imza atılan bir kızın yer aldığı bi reklam vardı. cocacola+diş+imza+reklam vb. kombinasyonları googlda denedim ama sonuç başarısız:/

buldurabilir misiniz acaba?
0
köfte
(06.03.12)
neden bilmiyorum ama verdiğiniz kriterler bana coca cola değil de fanta reklamı çağrıştırdı. bi de öyle aratın bakalım.
0
kibritsuyu
(06.03.12)
yok cocacola eminim. konser çıkışı dişine imza atılıyodu
0
🌸köfte
(06.03.12)
(8)

ondan sonra korsan kitap alınca kızarsınız

kibritsuyu
Sağolsun en yakın arkadaşım bu ara evde yatıyorum diye bana kitap almış. Bandrollü falan orijinal kitap. Ama o da ne? Kitabın sonu yok, eksik. Hadi kendim almış olsam gider değiştiririm. Ama hediye kitap. Şimdi nereden aldığını sorsam olmaz. Zaten de evden çıkamıyorum. Hani nereden almış olduğunu öğ
Sağolsun en yakın arkadaşım bu ara evde yatıyorum diye bana kitap almış. Bandrollü falan orijinal kitap. Ama o da ne? Kitabın sonu yok, eksik. Hadi kendim almış olsam gider değiştiririm. Ama hediye kitap. Şimdi nereden aldığını sorsam olmaz. Zaten de evden çıkamıyorum. Hani nereden almış olduğunu öğrensem bile gidip değiştiremem. Ha böyle bir şey olduğunu kendisi anlasa zaten gelir alır kendi değiştirir eminim. Ama adama bunu çaktırıp bi hediye aldığına pişman etmek de hiç istemiyorum. Nereden aldığını sorsam bile anlayacak bir sorun olduğunu. Geleyim alayım değiştireyim falan diyecek ki ben bunu istemiyorum dediğim gibi.

Ne yapayım şimdi ben?
0
kibritsuyu
(05.03.12)
KOrsan kitapla ne alakası var yahu. Oha.

Söyleyin adam pişman olmaz, nerden bilecek.
0
saiko
(05.03.12)
tek çare kitabı nerden aldığını sorup oraya gidip kitabı satıcının kafasına atmak. aslında suç kitapçıda da değil yayınevinde.
0
inayet prensi
(05.03.12)
gerek yok nereden aldigini ogrenmenize.

direkt olarak yayinevini arayin. size yardimci olacaklardir.
0
entrapmen
(05.03.12)
Korsanla şu alakası var. Korsan kötüdür, baskısı bozuktur, sayfası eksiktir, orijinal alın diyip durulur. Al orijinal işte. Hediye alan adama "hediyen bozuk çıktı, aldığın yeri söyle de değiştireyim" demek kolay mı sanıyorsunuz? Üstelik ameliyatlı olduğum için öğrensem bile kalkıp gidip değiştirebilme şansım yok. Bunu duysa çıkar gelir kendi alıp değiştirir. Ayıp olur arkadaşıma, söyleyemem.

Emek var biliyorum. Saygı da gösteriyorum. Yarın yayıneviyle görüşeceğim. Peki yayınevi arkadaşımı "bi hediye aldım bozuk çıktı, hasta arkadaşımın işine yaramadı" diye üzmeden, beni de sokağa çıkmak zorunda bırakmadan (bilmemnereye götür, postaya kargoya ver derlerse yapamam imkanım yok) telafi edebilecek mi?
0
🌸kibritsuyu
(05.03.12)
sokaga cikmadan olur nasil olur kargoyu eve cagirirsiniz olur. yani eve kadar servis etmezler kusura bakmayin. eli yuzu duzgun bir yayinevi ise kargo masrafini falan karsilar. size yepisyeni sorunsuz olanini gonderir. daha otesinde bir hizmet beklemek abarti olur.
0
entrapmen
(05.03.12)
gir idefix'e al bi tane daha. hem orijinale destek olursun, hem de kargo ilk turda orijinal getimiş olur, git gel yapmasını beklemezsin.
0
cevher67
(05.03.12)
ucuzluk rafından almışlarsa....
0
mutluvatandas
(06.03.12)
önce yukardaki arkadaslarin guzel önerilerini uygulayin. Olmazsa benim önerim:
kitabin sonu birkac sayfa eksikse kitapcidan o kitabi bulup o son sayfalari ayakustu okuyun böylece ögrenmis olursunuz. Amaeksik olan sayfalar coksa yapilacak birsey yok.
0
area
(24.04.14)
(2)

dogal gazi nereden alacagim? acil ankara

excusez
ptt kapali! bankalardan alabilir miyim? baska?
ptt kapali! bankalardan alabilir miyim? baska?
0
excusez
(05.03.12)
24 saat değil akşam 9a kadar.
0
ayiadam
(05.03.12)
maltepe'deki ego'dan da alabilirsiniz geç saatlere kadar.
0
kibritsuyu
(05.03.12)
(4)

sevk irsaliyesi?

muhafazakar_rockci
sevk irsaliyesinin aslının müşteridemi kalması gerekiyor. 4 nüsha düzenledik 3 ü bizde ayrıcada fatura kesmedik bıkaç ay öncesine ait irsaliye ne yapılması gerekiyor bu durumda? benim aslını istemem gerekiyormu müşteriden?
sevk irsaliyesinin aslının müşteridemi kalması gerekiyor. 4 nüsha düzenledik 3 ü bizde ayrıcada fatura kesmedik bıkaç ay öncesine ait irsaliye ne yapılması gerekiyor bu durumda? benim aslını istemem gerekiyormu müşteriden?
0
muhafazakar_rockci
(05.03.12)
İrsaliye tarihinden itibaren 10 gün içinde (yanlış bilgi olmasın 1 hafta da olabilir) faturanın kesilmesi lazımdı. Yapabileceğiniz şey irsaliyeyi iptal edip (aslının da ipatli gerekir) ya yeni irsaliye kesmek veya kesmemek orası size kalmış.
0
Godless
(05.03.12)
sevk irsaliyesi malın kimliğidir. malla birlikte taşınır. mal nerede ise, sevk irsaliyesinin aslı orada olur. müşteri malı teslim aldığında aslı da malla birlikte kendisine gelir. yani müşteride olur, müşteri saklar.

fatura ise sevk irsaliyesinin düzenlendiği tarihten itibaren en geç 7 gün içinde düzenlenmelidir.
0
kibritsuyu
(05.03.12)
4 nüsha ise ilk iki ona sonraki iki ona. evet onda kalacak. 7 günde de fatura kesilecek.
0
ben smyrna
(05.03.12)
ilk ikisi ona, biri varsa kestiğiniz fatura ile beraber mali müşavirinize, diğeri de size.
0
baldur2
(05.03.12)
(3)

asgari ücret hesaplaması

orange coffee
internette birçok hesaplama gördüm ama açıkçası pek bi şey anlamadım. 5 gün üzerinden alınan asgari ücret (net) 701 lira. 4 gün üzerinden hesaplanan asgari ücret ne kadar oluyor? yani haftada 5 gün çalışılınca kaç gün esas alınıyor, 4 gün çalışınca kaç gün esas alınıyor? bir de şubat ayında az gün v
internette birçok hesaplama gördüm ama açıkçası pek bi şey anlamadım. 5 gün üzerinden alınan asgari ücret (net) 701 lira. 4 gün üzerinden hesaplanan asgari ücret ne kadar oluyor? yani haftada 5 gün çalışılınca kaç gün esas alınıyor, 4 gün çalışınca kaç gün esas alınıyor? bir de şubat ayında az gün var diye ücret düşer mi?

not: brüt değil, net tutar üzerinden konuşuyorum..
0
orange coffee
(05.03.12)
şubatta ücret düşmüyor
1 ay = 20 iş günü 730 tl
baska da bisi bilmiorum
0
neira
(05.03.12)
4 gün için de asgari ücret ödenir. haftalık çalışmanız 45 saatin çok altındaysa, mesela 30 saat gibiyse eğer yarı zamanlı çalışma denir ona da. asgari ücretin 2/3ünü hesaplarsınız.
0
avkatbey
(05.03.12)
kaç çekerse çeksin bir ay 30 gün kabul edilir . asgari ücret de dolayısıyla 30 günlük ücrettir. eğer bir eksik çalışma sözkonusu değilse (yani ayda 20 gün falan gibi) haftada kaç gün çalışıldığının önemi yoktur.
0
kibritsuyu
(05.03.12)
(21)

Azdan çok, çoktan az olan şey nedir?

ermanen
soru bilmece gibi duruyor ama kelime veya kelime grubu arıyorum aslında. "azdan çok, çoktan az" olmasın ama cevap. "biraz" geldi aklıma ama o da "az" ile aynı şey gibi. ne diyebiliriz?
soru bilmece gibi duruyor ama kelime veya kelime grubu arıyorum aslında. "azdan çok, çoktan az" olmasın ama cevap. "biraz" geldi aklıma ama o da "az" ile aynı şey gibi. ne diyebiliriz?
0
ermanen
(05.03.12)
kafi, yeterli
0
freebird5406_2
(05.03.12)
biraz
0
bryan fury
(05.03.12)
ama az olan da yeterli olabilir. miktar olarak soruyorum yani.

"biraz"ın durumu da muallak. bahsettim soruda.
0
🌸ermanen
(05.03.12)
ortalama.
-eğlenme bizimle gece gece, çıkar aheste aheste.
0
kalotalar
(05.03.12)
makul
0
mlky lvn
(05.03.12)
ha bir de makûl var.
edit: tüh biri benden 2 sn önce yanıtlamış.
0
kalotalar
(05.03.12)
kararında
0
ykyt
(05.03.12)
ortalama ve makul de aklıma yatmadı ya nedense. ortalama biraz daha açıklayıcı gibi ama miktar canlanmıyor aklımda.

örnek vermem gerekirse:

az şeker koy
çok şeker koy

bunların arası ne? "ortalama şeker koy" olur mu?
0
🌸ermanen
(05.03.12)
kafi
0
tülay
(05.03.12)
tam tamına?
0
kediebesi
(05.03.12)
"kararında" en güzel cevap gibi duruyor daha iyisi gelene kadar... çünkü miktar durumlarında kullanılıyor bu.. ama sanki başka kelime de var...
0
🌸ermanen
(05.03.12)
@kediebesi

"tam tamına" da güzel cevap ama o da miktarı tam olarak bildiğimizde oluyor. ben az ve çokun arasında kullanılabilecek herhangi bir miktarı soruyorum. soru da biraz eksik kalıyor tabii, çünkü az ve çok farklı durumlarda kullanılabiliyor.
0
🌸ermanen
(05.03.12)
o zaman gerektiği kadar diyorum :) aldığınca da dersek kulak memesi kıvamına ulaşırız.
0
kediebesi
(05.03.12)
kararında, göz kararınca, yani; yeterince.

yeterince de olabilir gibi.
0
ykyt
(05.03.12)
"gerektiği kadar" da kararında ile aynı sayılır. muallak miktarı belirtmenin en kurnazca yolu heralde bu...
0
🌸ermanen
(05.03.12)
@ermanen
Cevapların olmaması için zorlama lütfen. Ortalama gayet güzel.
İlla az şekerli çay, çok şekerli çay örneğine uydurmak istiyorsan.
Normal şekerli olsun diyebilirsin veya Ortalama' için Orta yı da kullanabilirsin.
0
kalotalar
(05.03.12)
@kalotalar

zorlama veya cevap beğenme olayı değil ya. beyin fırtınası yapıyoruz. tik olayını da en uygun cevaplara vermeye çalıştım sadece.

ortalama kelimesi yeterince uygun gelmedi nedense ama o da bir cevap tabii ki. "teşekkürler cevap veren herkese" olayı default bende zaten.

"orta şekerli" olayı var türk kahvesi kültüründe ama insanlara göre değişen bir ifade bu. sözlükte'de yazmışlar bak:

"orta değeri her türk kadınına göre farklı bir anlam ifade ettiğinden hiç bir zaman aynı tonda içemeyeceğiniz kahvedir"

bir de orta başka miktarlarda kullanılıyor mu?

ama bak orta, ortalama'ya göre daha uygun. tikledim bak seni de, kırmayim :)
0
🌸ermanen
(05.03.12)
"biraz" en güzeli aslında. tüm örneklere uyuyor. "az" anlamı da çıkmıyor.

-kaç şeker alırsın?
- biraz koy.

yani bundan hem "azıcık koy" anlamı, hem de "ee yani biraz şeker tadı alalım, doldur" anlamı çıkabilir.
0
kibritsuyu
(05.03.12)
elverir, enough,
0
dieselsingle2
(05.03.12)
Normal kullanılır böyle şeyler için ya.
0
paranormal
(05.03.12)
vasat/vasati var bir de eski kelimelerden, (her ne kadar günümüzde yanlis kullanilsa da) orta/ortalama anlamina gelir.
0
shi aila
(05.03.12)
(5)

Bir sarki arıyorum 90 larin sonu 2000 lerin bası gibi

handeyener
Merhabalar, klibi biraz tarif edeyim; bir cocuk vardi pikap a plak koyup Kulaklıkla dinlemeye başlıyordu , sonra odadaki eşyalar sanki resim çizer gibi çiziliyordu tekrar , bir de bas i do, la major çift nota tüm sarki oyle gidiyordu sanırım.. Yardımcı olursanız cok sevinirim ...Edit: sarki yabancı
Merhabalar, klibi biraz tarif edeyim; bir cocuk vardi pikap a plak koyup Kulaklıkla dinlemeye başlıyordu , sonra odadaki eşyalar sanki resim çizer gibi çiziliyordu tekrar , bir de bas i do, la major çift nota tüm sarki oyle gidiyordu sanırım.. Yardımcı olursanız cok sevinirim ...
Edit: sarki yabancı
0
handeyener
(04.03.12)
yerli mi, yabancı mı?
0
kibritsuyu
(04.03.12)
Yok o degil kesin daha cok soul rnb gibi hatırlıyorum

John legend lou reed robin thicke falan o tarz bi sarkiydi. Pek beğenilmiş sevilmiş bir sarki olmayabilir :)
0
🌸handeyener
(04.03.12)
o yok ama bu var, bu da çok güzel:

www.youtube.com
0
bipolar
(04.03.12)
Cornershop - Brimful of Asha? www.youtube.com
0
sharon and hope
(05.03.12)
Maalesef o da değil: S
0
🌸handeyener
(06.03.12)
(3)

TL simgesi ile ilgili sorular

kibritsuyu
1. tl simgesini sayının başında kullanıyoruz onu öğrendik. peki cümle içinde geçen tutarı nasıl ifade edeceğiz?eskiden: ... bunun 140.435,35 TL.'sinin marmara şantiyesine, 254.345,78 TL.'sinin karadeniz şanitesine ait olduğu, gerekli malzemelerin 45.453,42 TL.'ye mal olduğu...şimdi? ... bunun TL140.
1. tl simgesini sayının başında kullanıyoruz onu öğrendik. peki cümle içinde geçen tutarı nasıl ifade edeceğiz?

eskiden: ... bunun 140.435,35 TL.'sinin marmara şantiyesine, 254.345,78 TL.'sinin karadeniz şanitesine ait olduğu, gerekli malzemelerin 45.453,42 TL.'ye mal olduğu...

şimdi? ... bunun TL140.435,35'inin marmara şantiyesine, TL254.345,78'inin karadeniz şanitesine ait olduğu, gerekli malzemelerin TL45.453,42'ye mal olduğu...

şeklinde mi olacak? ekler falan nasıl yazılacak?

2. merkez bankası bunu içeren bir yazıtipi yapmış. lakin biz ofiste ya calibri, ya times new roman kullanıyoruz. bu simgeyi bu yazıtiplerinin karakter haritasında alt-gr+t tuşuna karşılık gelecek şekilde manuel olarak ekleyebiliyor muyuz? şu anda her yeri calibri (veya times) ile yazıp, gerekli yerlerde yazıtipini değiştirip TL. simgeleyini ekliyoruz. kendi yazıtipimize ekleyemez miyiz bunu? programla olur, programsız olur.
0
kibritsuyu
(04.03.12)
2- merez bankasının sayfasında proram var bı onu kurunca altgr+t ye endı ekliyor. fontu da kuruyor fln.

www.tcmb.gov.tr

ha bu arada gecmıs olsun, nasıl oldun
0
bryan fury
(04.03.12)
1. yeni simgeyi beğenmediğimden ve bana sorulmadan kafasına göre hükümetin iş yapmasını protesto ettiğimden ben tl kullanmaya devam edeceğim o nedenle soruna cevap veremiyorum.

2. evet merkez bankası bi yazı karakteri oluşturdu simge için. ve duyduğum kadarıyla tüm fontlar için de bir çözüm bulup tüm fontlar içine simgeyi entegre edecekmiş


mac kullanıcıları için: www.sihirlielma.com

merkez bankası sitesinden manuel kurulum için: www.tcmb.gov.tr
0
Fayfa
(04.03.12)
teşekkür ederim büryan kardeş, iyiyim ameliyat oldum yatıyorum çoğunlukla. kah telefonla, kah kucağımda bilgisayarla giriyorum işte. 10-15 güne normal hayatıma dönmeyi umuyorum.

şimdi evet onu kurdum ama içinde olan tek font yükledi. hani font editörü olur calibri'yi edit ederiz, alt-gr+t'nin karşılığını silip abaku isimli tcmb fontundan aldığımız simgeyi oraya koyarız falan. oluyor mu öyle?

ha tüm fontlara entegre ediyorlarsa bekleyelim biraz daha.
0
🌸kibritsuyu
(04.03.12)
(6)

bu fiyata bu kaliteyi

burakg91
bulunca yedekledim 2 tane aldım diye bir reklam var ya oradan aklıma geldi, 2 gözlük alıp yedeklemek mantıklı bir şey mi? bana biraz saçma geldi de.
bulunca yedekledim 2 tane aldım diye bir reklam var ya oradan aklıma geldi, 2 gözlük alıp yedeklemek mantıklı bir şey mi? bana biraz saçma geldi de.
0
burakg91
(03.03.12)
çerçeveyi moda için değiştirmiyosan mantıklı bence.
0
jangara
(03.03.12)
beş buçuk derece miyopum. gözlüksüz burnumun ucunu göremiyorum.

sabah yüzümü yıkamak için gözlüğümü çıkarıp aynanın önüne koydum ama çok kenara koymuşum, durmadı. düştü kırıldı.

şimdi ben ne yapayım buna cevap verin yeter.

senaryoyu istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.
0
kibritsuyu
(03.03.12)
evet saçma. o yüzden reklamlarda söylenen her şeyi yapmıyoruz.
0
baldur2
(03.03.12)
annem babam devamlı bir gözlük arayışı içinde, bazen birbirlerininkini takıyorlar hatta. gözlük kaybedilebiliyor. bir de biri evde bırakılır, ötekinin dışarıda bir yerlerde unutulma ihtimaline karşı.

sonuç: mantıklı.
0
terp
(03.03.12)
yaklaşık 10 yıl gözlük kullandım şimdide lens kullanıyorum ama ara ara gözlük de kullanıyorum ama hiç böyle bir gereksinimim olmadı saçma
0
traxes
(03.03.12)
şimdiye kadar mutlaka ihtiyacınız olmuştur da mutlaka bir şekilde idare etmişsinizdir. iki tane gözlük almak belki saçma olabilir. ben de hayatımda hiç iki gözlük almadım ama yeni çerçeve aldığımda numaram değişmişse eski çerçeveme de yeni cam taktırdım. yedeklemek saçma değil.

bunlar da gerçek hikayeler.

pazartesi günü ameliyat oldum. eşim pazartesi gecesi yanımda kaldı. salı sabahı da hastanede lenslerini taktı işe gitti. gözlüğünü de hastaneye getirdiği makyaj çantasına koydu. makyaj çantasını da arabanın bagajına. sonra ne oldu? öküz gibi kar yağdı. eve arabayla dönemedi. gözlük arabada kaldı. kızcağız yedeği olmadığı için sabah uyanıp taa yatana kadar evde lensle geziyor rahatsız olsa da.

seneler önce tatildeyiz. optikçi gözlükçü olmayan sahil kasabası. daha iki ay ordayız. voleybol oynarken arkadaşın çaktığı top tan sol gözümde patlıyor. çerçeve yamuluyor, kelebeği kırılıp kopuyor ve sol camı düşüyor. iki ay boyunca önümü görmeden mi gezeyim şimdi? yedek kurtarıyor beni.
0
kibritsuyu
(04.03.12)
(5)

apartman yöneticisi

babatema
aitadata birden %400 zam yapabilir mi? üstelik apartman pisklik ve sorun içindeyken... bu parayı ödemezsek nasıl bi yaptırım hakkı var bu dini imanı para olan adamların?
aitadata birden %400 zam yapabilir mi? üstelik apartman pisklik ve sorun içindeyken... bu parayı ödemezsek nasıl bi yaptırım hakkı var bu dini imanı para olan adamların?
0
babatema
(03.03.12)
bu dini imanı pra olan adam aidatı cebine mi atıyor? öyleyse polis çağır

apartman için kullanıyorsa ucuz bir yer bul, millete de bok atma ;)
0
lancelot du lac
(03.03.12)
genel kurul kararı olmadan olmaz. tamamını apartman için kullanıyor olsa bile yönetici kendiliğinden yapamaz. genel kurul kararını isteyin. böyle bir karar varsa ödememek için sadece dava açabilirsiniz.
0
kibritsuyu
(03.03.12)
valla apartmanların klasik olayıdır, böyle durumlarda girişteki panoya isimsiz bir mektup döşenir. ardından yönetici de onun altına cevap döşer.

benim şimdiki apartmanda da oldu benzeri bir olay. mektuplaşmanın ardından toplantı yapıldı ve artık her boka makbuz alıyoruz.
0
jangara
(03.03.12)
Tabi ki yapamaz. Ödemeyin bakalım ne yapacak. O kadar aidat ile ana yapıda değişikliğe gidecektir muhtemelen ancak ana yapıda değişiklik için tüm kat maliklerinin eksiksiz % 100 onayını alması gerekmektedir. Kalı ki böyle bir karar apartman toplantısında alınabilecek bir karardır bu toplantıya da tüm kat malikleri çağırılmak zorundadır. Kaynak : www.vazgectimsenden.com
0
white35
(01.11.12)
%400 mü?nasıl ya,olmaz,bunun bi kuralı falan olması lazım.ayrıca yönetici tek başına karar verebiliyo mu?yalnız şunu biliyorum.aidatı ödemmezseniz dava açılabiliyo.ama bu kadar zam bence kanuna aykırı.
0
rock n roll
(01.11.12)
(8)

cafemiz

benvarparisliolmakistemek
Arjantindeki "cafemiz" e giden var mı ?
Arjantindeki "cafemiz" e giden var mı ?
0
benvarparisliolmakistemek
(03.03.12)
vay be 13 sene önce aşk olmuştum orada o aklıma geldi:)
evet gittim yani:)
0
charlesbukowskiineksi
(03.03.12)
gidiyorsanız mutlaka salata yiyin. gerçi eskiden daha iyiydi. kocaman tahta kaselerde gelirdi salatalar. dekorasyonu ortaçağ ingilteresi gibi yapıp salata kaselerini de klasik porselek kase yaptılar. salata aynı kaldı ama eski tadı kalmadı sanki.
0
kibritsuyu
(03.03.12)
Fiyatlar nasıl peki ?
Ve dogum günü kutlamak istiyoruz
0
🌸benvarparisliolmakistemek
(03.03.12)
arjantin yani, ucuz beklememek lazım
0
desdinova
(03.03.12)
5-6 beklemiyoruz zaten . 20 ye doyarmiyiz
0
🌸benvarparisliolmakistemek
(03.03.12)
biraz daha pahalı diye biliyorum. ben bi kaç sene önce gittiğimde et yemekleri 30 civarlarındaydı mesela.
0
cygnet
(03.03.12)
iki adet peynirli salata, ortaya bir kızartma tabağı (patates kızartması, tavuk ve balık kroket vs), iki tane tatlı (profiterol müydü neydi), iki de alkolsüz içeceğe (cola ice tea falan, kokteyl değil) 60 lira verdik 2010 yılında.
0
kibritsuyu
(03.03.12)
kişi başı 30 falan olur sanırım
0
lukunku
(03.03.12)
(12)

ayna ve fotoğraftaki farklılık

yusufist
bir aynada kendime bakıyorum,birde telefonun kamerasından kendimi fotodan,videodan bakıyorum.bambaşka 2 insanmış gibi duruyor.bunu sizde yaşıyor musunuz?
bir aynada kendime bakıyorum,birde telefonun kamerasından kendimi fotodan,videodan bakıyorum.bambaşka 2 insanmış gibi duruyor.bunu sizde yaşıyor musunuz?
0
yusufist
(02.03.12)
hayır.
0
lorenzen
(02.03.12)
evet. fotoğrafta daha tipsizsin di mi?
0
baldur2
(02.03.12)
ayna düz olmayabilir
0
efx
(02.03.12)
@baldur2;evet ya,özellikle yakından çekilen fotolarda.
@efx;haha yok artık.
0
🌸yusufist
(02.03.12)
evet
0
dieselsingle2
(02.03.12)
@Dalek;hadi canım
0
🌸yusufist
(02.03.12)
Nedeni ayna da canlı gözlerin ile görüyorsun. Fotoğrafta ise öakinanın çekmiş olduğu mercek kalitesi ile sonuca gelirsek; gözlerin bir fotoğraf makinasından kat kat daha iyi gördüğü için ayna da kendini daha güzel görüyorsun. Düşüncem bu şekilde.
0
t3hn0
(02.03.12)
hayır bunun nedeni aynadan kendinizi sadece tek açıdan görebiliyor olmanız. yandan veya arkadan görünüşünüzü göremezsiniz. yandan görünüşümü görcem diye kafayı yana çevirirsiniz veya yan dönersiniz ama gözler aynaya bakar olduğu için yine olmaz. fotoğraf sizi size başkasının gözünden gösterir.
0
kibritsuyu
(02.03.12)
yüzün simetrik değildir. ayna görüntüsü ile yüzünün gerçek görüntüsü çok farklı olur o zaman. mesela gözlerinden biri hafif kayıyorsa çeşitli açılara baktığında, bunu aynada fark edemezsin. çünkü aynada iki gözüne birden bakamazsın. sadece bir gözüne bakabilirsin. halbuki kendi fotoğrafına baktığında, her iki gözüne birden bakabilirsin. farklı görünmenin sebepleri bunlardır.

ayrıca aynaya baktığında, farkında olmadan kendin için poz verirsin. seni en iyi tanıyan kişi sen olduğundan, en güzel nası bakıyosan, en güzel nası görünüyosan, o yüz ifadesiyle bakarsın aynaya. ama objektife ya da başka bir şeye bakarken o yüz ifadesini yakalayamazsın.
0
compadrito
(02.03.12)
aynaya bakarken kendimizi görüp ona göre bakışlarımızı, kafamızın açısını filan ayarlayabliyoruz ama fotoğrafta şapşal şapşal kalıyoruz öyle nasıl baktığımızı bilmeden. işte makineye nasıl bakacağını bilenler fotomodel oluyor :D
0
r_u_h
(02.03.12)
fotograf çekinme. zıpırın biri ortaya makine çıkarınca ben çekeyim ben çekeyim sen geç diye atıl :D

şaka bi yana, evet bi videodaki cırt cırt sesime bide fotolardaki tuhaf suratıma tahammül edemiyorum.
0
cecilia
(02.03.12)
ayna düz olmayabilir, aynanın konulduğu zeminin/desteğin düz olması gerekir.
0
efx
(04.03.12)
(5)

keçiörenden balgat'a direk otobüs varmı?

traxes
var ise nereden geçer
var ise nereden geçer
0
traxes
(02.03.12)
web.ego.gov.tr

kesin yerler belirterek daha iyi sonuç alabilirsin buradan.
0
zaraeta
(02.03.12)
oradan baktım bulamadım ama bana var demişlerdi o yüzden hani bilen var ise diye sordum
0
🌸traxes
(02.03.12)
orada yoksa yoktur. :)
0
zaraeta
(02.03.12)
keçiören'in neresinden gideceksiniz bilmiyorum ama etlik'ten var bildiğim kadarıyla. istediğiniz yerden geçiyor mudur bilmem.
0
kibritsuyu
(02.03.12)
malesef etlik değil teşekkür ederim:)
0
🌸traxes
(02.03.12)
(6)

ankarada müzik aleti satın alan yerler

zaraeta
alt kalite bir kemanı elden çıkartmak istiyorum. nereye gidebilirim ?
alt kalite bir kemanı elden çıkartmak istiyorum. nereye gidebilirim ?
0
zaraeta
(01.03.12)
cebeci'de var bikaç dükkan ama "keman" alırlar mı bilmiyorum
0
niye ama
(01.03.12)
kızılay izmir caddesinde ülkealan pasajının alt katı veya izmir-2 caddesinin başında turtes pasajı. olmadı hamamönü'ndeki müzik aleti satan dükkanlar.
0
kibritsuyu
(01.03.12)
Hamamönü'nde dükkanlar var.Onlara bir sor istersen.
0
boss of bosses
(01.03.12)
Turtes pasajındaki mağazalar alabilir, olmazsa Hatay Sokak'ta birkaç mağaza var, genelde konsinye alıyorlar ama belki satın alan da çıkar. En güzeli oralara gitmeniz.
0
johan sebastian
(02.03.12)
dükkanlar ölü fiyatına alır bence sahibinden üzerinden falan satsan daha az zarar edersin hemde arayan birinin işine yarar, ölücü dükkancılar kazanacağına sen kazan
0
korg
(02.03.12)
ne kadar alt kalite? bir fiyat biçersen ben talip olabilirim. özelden gel.
0
cro.magnon
(02.03.12)
(3)

ankara pil adres fiyat ?

truvaiti
akşama doğru ankara - güvenpark civarında olacağım. ordan da necatibey'de işim var.1. o hat üzerinde, ekte olan pillerden nerede bulurum?2. tanesi ne kadar bunların?teşekkürler.edit: kast ettıgım pil, yuvarlak olan saat pili. buyuklugu belli olsun diye yanına başka pil koydum...
akşama doğru ankara - güvenpark civarında olacağım. ordan da necatibey'de işim var.

1. o hat üzerinde, ekte olan pillerden nerede bulurum?

2. tanesi ne kadar bunların?

teşekkürler.

edit: kast ettıgım pil, yuvarlak olan saat pili. buyuklugu belli olsun diye yanına başka pil koydum...
0
truvaiti
(01.03.12)
izmir caddesi üzerinden necatibeye inerken solda teknosa var, orada bulabileceğinizi düşünüyorum.
0
bim tribi
(01.03.12)
izmir caddesinden necatibey caddesine inerken sağda öztuğ pasajı var. içinde de saatçi şakir. onda vardır. ucuz olsun dersen pasajın iki adım aşağısında sokağın köşesinde ortopedik engelli bi abi var. çakmak falan dolduruyor, pil de satıyor.
0
kibritsuyu
(01.03.12)
cr2032 pili herhangi bir bilgisayarcıda en ucuz 1 en pahalı 5 tl'ye bulabilirsiniz. ankarda şurada bulursunuz diyemiyorum. çok oldu ankaradan ayrılalı. ama necatibey'den kızlaya yürürken veya hatta kızılayda metro geçitlerinde abidiki şeyler satanlarda bile olur.
0
ben smyrna
(01.03.12)
(5)

lens-filtre

hakiki bulut
lenslere takılan filtrelerde sağ diş mi var yoksa sol diş mi? ya da şöyle sorayım, filtreyi lense takarken hangi yöne çeviriyoruz? lense sıkışmış filtreyi çıkarmam lazım.
lenslere takılan filtrelerde sağ diş mi var yoksa sol diş mi? ya da şöyle sorayım, filtreyi lense takarken hangi yöne çeviriyoruz? lense sıkışmış filtreyi çıkarmam lazım.
0
hakiki bulut
(29.02.12)
objektif karşıya bakarken sola doğru çevirmek lazım gelir. (takarken)
0
vital
(29.02.12)
şimdi yanlış bir şey söyleyip lensi kırdırmayayım ama vida dişleri evrenseldir. üreticisi götlek değilse lens ve filtre dahil dünyadaki her tür vida sola (saat yönünün tersine) doğru gevşer, sağa doğru (saat yönüne) sıkılır.

edit: hah işte biz o daha yaygın olan yüzde 99'a evrensel, yaygın olmayan yüzde1'e de götlek diyoruz. 33 senelik hayatımda istisnasını görmedim zira. bu arada cevabım yanlış olmadığı, diğer arkadaşlar da aynısını söylediği halde sadece beni tiklememenize de bozuldum açıkçası. yine de siz bilirsiniz tabi.
0
kibritsuyu
(29.02.12)
@vital: anlamadım tam. lens bize bakıyor biz de filtreyi takacağız. saat yönünde mi çeviriyoruz takarken.

@kibritsuyu: böyle bişey yok, sağ diş daha yaygındır sadece.
0
🌸hakiki bulut
(29.02.12)
objektifin önü sana doğru baksın. (bayonet kısmı arkada, yani senin fotoğrafını çekermiş gibi duracak lens)

filtreyi sola, yani saat yönünün tersine çevir sökmek için.
0
sustain
(29.02.12)
filtrenin ucu size dönükken sola çevirin, ama zor çıkar, filtreyi karşıya baktırıp sağa çevirin.
selamlar.
0
ohtararan
(29.02.12)
(4)

windows 7- sahte yazılım vs

bitter cikolata
Aslında yazılım sahte değildi ama format atan amca artık ne yaptıysa sağdan kutucuk çıkıyor, yazılım sahtekarlığı diye. Neyse bilgisayarın altındaki şifreyi giriyorum bu sefer de bu şifre oem için değil gibi bişeyler diyor. Ne diyor bu ya?
Aslında yazılım sahte değildi ama format atan amca artık ne yaptıysa sağdan kutucuk çıkıyor, yazılım sahtekarlığı diye. Neyse bilgisayarın altındaki şifreyi giriyorum bu sefer de bu şifre oem için değil gibi bişeyler diyor. Ne diyor bu ya?
0
bitter cikolata
(29.02.12)
Attım mesaj, oradaki program her türlü derde deva ;)
0
mhm
(29.02.12)
O mesaj bize de gelse sözlükten veya buradan?
0
pitcheuse
(29.02.12)
Özür dilerim ama işi bilmeyen insanlara iş yaptırmamak lazım. Sizin Win 7 sürümünüzden farklı yüklemiştir. Örnek olarak; Sizin Lisans kağıdınız da Win 7 Home Edition yazar ama amca Professional yüklemiştir. Olay bundan kaynaklıdır. @mhm'nin gönderdiği program (tahminimce) Win 7 Orjinalleştirme yazılımıdır. O yazlım sayesinde işler düzene girebilir ama amca düzene girmeyebilir.
0
t3hn0
(29.02.12)
format atan amcayı ara söyle benim orijinali kurmamışsın gel düzelt diye. lolo yaparsa de ki benim orijinal yazılımım var, gelip onu kurmazsan korsan yazılım satmaktan (satmak kelimesi önemli) ihbar ederim de. bak nasıl gelip düzeltiyor.
0
kibritsuyu
(29.02.12)
(6)

Bag-kur sgk ogrencilik vs

Mandos
Simdi ben babamin bag-kur emekliliginden yararlaniyorum. hastaneyle bi isim oldugu zaman da - 1-2 senede bir olan bir sey zaten- ogrenci belgemi alip sgk'ya gidip isimi hallederdim. ama gecen gun arkadasim yasa degisti subat ayi son en gec 29'unda gitmen lazim gibisinden bisey soyledi. bunun gercekl
Simdi ben babamin bag-kur emekliliginden yararlaniyorum. hastaneyle bi isim oldugu zaman da - 1-2 senede bir olan bir sey zaten- ogrenci belgemi alip sgk'ya gidip isimi hallederdim. ama gecen gun arkadasim yasa degisti subat ayi son en gec 29'unda gitmen lazim gibisinden bisey soyledi. bunun gerceklik payi var midir? bu arada universitedeki 5. senem bilmem bir sey farkettirir mi?
0
Mandos
(29.02.12)
gerçeklik payı var. iki aydır ortalık sallanıyor bundan. senin yaş kaç, en önemli kriter yaş.
0
kibritsuyu
(29.02.12)
25 yaşından küçük isen, öğrenci belgeni sgk'ya bırakman gerekiyordu. son gün 31 ocaktı ama sonra 29 şubat yaptılar.
0
gogu delen adam
(29.02.12)
Ben sırf bu iş için memlekete gittim geldim. İşin aslı şu; erkeksen, 25 yaşın altında ve öğrenci isen babanın güvencesinden yararlanıyorsun. Bunların dışındaysan; eğer evine tebligat mektubu geldiyse 1 ay süren var bu işi halletmek için. Yok mektup gelmediyse bir süre sınırlaman da yok. Bu aralar ikametinin bulunduğu yerin kaymakamlığına gidip yapman gereken şeyleri öğrenebilirsin.
0
joker hakki
(29.02.12)
yasim 21. mektup geldigini zannetmiyorum. gelse haberim olurdu heralde. neyse tesekkur ediyorum bugun gidip halletmeye calisayim bari.
0
🌸Mandos
(01.03.12)
yaş 21 ise yapman gereken okuldan öğrenci belgesi alıp sgk'ya vermek. lakin 21 yaşında üniversitede 5. sene nasıl oluyor ona pek aklım ermedi.
0
kibritsuyu
(01.03.12)
lise ve universitede hazirligi atlayinca oyle oldu. hatta 20 yasindayken diplomasini almis arkadaslarim var 4-5 tane. :)
0
🌸Mandos
(01.03.12)
(7)

diş fırçalarken neden mide bulanır?

muneccim tercuman
soru başlıkta ama açıklamakta fayda var. hijyen ve temizlik konusunda biraz takıntılı biriyimdir ama diş fırçalamak bana ölüm gibi geliyor. diş macununun tadı veya kokusu yüzünden mi oluyor diye sürekli değiştiriyorum ama yok hepsinde aynı sonuç. diş hekimime danıştım çok karşılaştığım bir şikayet
soru başlıkta ama açıklamakta fayda var. hijyen ve temizlik konusunda biraz takıntılı biriyimdir ama diş fırçalamak bana ölüm gibi geliyor. diş macununun tadı veya kokusu yüzünden mi oluyor diye sürekli değiştiriyorum ama yok hepsinde aynı sonuç. diş hekimime danıştım çok karşılaştığım bir şikayet değil bu dedi. sorun bende mi yoksa bu durumda olan insanlar var mı?
0
muneccim tercuman
(22.02.12)
sorun psikolojik sanırım. yani mide bulanması derken sanki parmağını boğazına sokuyormuşsun gibi mi? önce tam olarak neyden midenin bulandığını anlaman lazım. bi keresinde diş fırçamı toz aldığım bezin olduğu pis suyun içine düşürmüştüm sonra da yıkadım kullandım (ıyyyy) midem bulanmadı :P
0
neira
(22.02.12)
sorunun tam olarak neden kaynaklandığını anlamadım. ama diş hekimim aşırı soğuk&sıcak yememek, asitli, şekerli, nişastalı ürünlerden kaçınmamı ve dişlerimi fırçalamak yerine solüsyonlar kullanmamı tavsiye etti ama ben kendimi kötü hissettim.
0
🌸muneccim tercuman
(22.02.12)
bende de var bu. annemde de var. hiç aksatmam bulansa da. neyse işte. çözüm olarak düşünmemeye çalışıyorum bulanacağını ya da önceden bulandığını. bir de hep elmalı diş macunu kullanmaya çalışıyorum. o bir nebze çözüm oluyor.
0
girl in a coma
(22.02.12)
aksatmıyorum ama önerilen süre ve şekilde fırçalayamıyorum dişlerimi.
zaten fırçaladıktan sonra mide bulantısı devam ediyor bir süre.
yetişkinler için önerilen piyasada olan olmayan diş hekiminin özel getirttiği macunlar olmak üzere çok çeşitli diş macunu ve fırçalar denedim, en son çocukların macunlarını deneyeceğim, çocukluğumda bu tür bir rahatsızlık hatırlamıyorum. acaba bu diş ürünlerinin içindeki herhangi bir maddeye karşı mı duyarlıyım diye düşündüm.
0
🌸muneccim tercuman
(22.02.12)
fırçanın kılları boğaza doğru hatta dile değiyorsa bulanır?
0
sarper361
(22.02.12)
Fircalama yaparken ağızdan nefes alındığında bulanma ve ogurme hissi yapıyor. Yalnızca burundan nefes alarak dişlerinizi fircalarsaniz mide bulanmasi vs sorunlar olmaz.
0
felegin gozunu kamastiran adam
(22.02.12)
hamile olabilirsiniz.
0
kibritsuyu
(22.02.12)
(16)

gelecekteki icatlar

same
sizce 30 veya 50 yil icersinde ne gibi yeni icatlar cikar?teknoloji,tib...vs konularda ne gibi yeni seyler cikar?dusuncelerinizi buraya yazarmisiniz lutfen.
sizce 30 veya 50 yil icersinde ne gibi yeni icatlar cikar?teknoloji,tib...vs konularda ne gibi yeni seyler cikar?dusuncelerinizi buraya yazarmisiniz lutfen.
0
same
(22.02.12)
ben hala uçan araba bekliyorum.
yapsınlar şunu artık ya.
0
baldur2
(22.02.12)
uçan araba mevcut atmosferde zor. ya harrier gibi tepkili inip kalkacak, ya uçak gibi hızlanıp havalanıp sonra inecek. yoksa mümkün değil.

ben kokulu televizyon bekliyorum.önce ses aktarıldı, sonra görüntü aktarıldı, sonra görüntü kalitesi arttı, 3d oldu, artık koku çeken kamera ve kokuyu veren televizyon çıkacak.
0
kibritsuyu
(22.02.12)
senin isteğin benimkinden daha mı gerçekçi yani şimdi kibritsuyu :D
0
baldur2
(22.02.12)
Dur hele şu OLED teknolojisi yerleşsin de, sonrasına bakarız.

Geleceğin nasıl bir şey olacağı ile ilgili size fikir vermesi açısından Microsoft'un Productivity Future Vision videosunu izlemenizi öneririm:

www.youtube.com
0
deckard
(22.02.12)
kokulu tv cikacak diye bende duymustum bu ileride olabilir
0
🌸same
(22.02.12)
ışınlanmaya yetişirim umarım. bi de dondurulmuş insanları canlandırma fln olur.
şaka bi yana, icatlar ihtiyaçlardan beslendiği için, barınma ve beslenme temelli şeyler artacaktır bence. sığamıyoruz kardeşim, artık uzaya mı taşınırız, su altına mı taşınırız..
0
jimicik
(22.02.12)
100 sene önce bilmemne tüplerinde elektron çarpıştırıp taa ebesinin nikahında kaydedilen görüntüyü evinde izleyeceğin falan aklına gelir miydi :) ama oluyormuş demek ki.

lakin ne kadar zaman geçerse geçsin, bu atmosfer ve yerçekiminde geleceğe dönüş 2'deki vızzz diye yükselip kalkan, aynı şekil havada ilerleyip sonra da aynı şekilde inen araba mümkün değil. fizik kurallarına aykırı.
0
kibritsuyu
(22.02.12)
zamanda yolculuk'tan başka beklediğim hiçbir icat yok, hatta şu anki icatların çoğunu da gereksiz ve doğa için zararlı görüyorum, bu kadar radyasyon ve manyetik alan çok fazla gibi. ama zamanda yolculuğu sabırsızlıkla bekliyorum, yetişebilir miyim yetişemez miyim o da ayrı bir konu tabi.
0
passenger
(22.02.12)
kendisi teklif eden türk kızını icat edecekler bence. :D

şaka bir yana bence ışınlanma teknolojisinde büyük gelişmeler olacak.
0
genıus
(22.02.12)
çok da uzak olmayan bi gelecekte bütün ev eşyaları internet ağına bağlanacak evin elektrik hattı üzerinden veya wifi ile. (elektrik hattı üzerinden günümüzde de ağ kurulabiliyor)

bu sayede üreticiler çok rahat feedback alabilecek, arıza tespiti anında yapılacak. bir de en önemlisi, mesela buzdolabı, kendi kendine envanter sayımı yapacak. yumurta mı bitti, yoğurt mu azaldı? verecek sinyali, sen ok deyince otomatik olarak siparişini gönderecek markete.

bir de tüm mutfak eşyaları üretim bandı gibi çalışacak. sen elindeki kumandada tarifini bile bilmediğin bi yemeğe tıklıcan, o yemek hakkındaki en iyi tarif otomatik bulunacak, buzdolabından gereken miktarda malzeme çekilecek, baharatlıktan tuz vs çekilecek, hazırlanıp fırına veya ocağa gidecek... tamamen otomatik bi şekilde en kısa sürede yemeğin hazır olacak. ondan sonra kurutma ünitesinden temiz çatal bıçak tabak vs. çekilip servis hazırlanacak masaya. sen yiyince "masayı temizle"ye tıklıcan, hop hepsi tekrar bulaşık ünitesine, ordan kurutma ünitesine.
0
jangara
(22.02.12)
çok yakın zamanda göreceğimiz bir değişiklik yapay gerçeklik / dünyalar olacaktır. öyleki bu sinema , medya , oyun ve eğlence alanını tamamen ele geçirecektir.

bunun dışında artık kolonileşme kaçınılmaz son olarak karşımıza çıkıyor. maalesef zamana ayak uyduramayan toplulukları kendi ellerimizle yok edeceğiz. muhtemelen hastalıklı genler 50 ila 100 yıl içerisinde tamamen köreltilecek ve sağlıklı nesil yeryüzünde kalacak. geri kalan telef olacak ve insan türü ayıklanmış olacak.

büyük ihtimalle yer altı şehirlerinde artış yaşanacak. özellikle dönence üstündeki bölgelerde bu yaşam tarzı daha yaygın hale gelecek .

cansız varlıkların taşınmasında teleport sistemi oluşturulacak ancak canlı varlıklar için henüz çok erken. bu çok daha uzun yıllar alacaktır diye düşünüyorum.
0
kennym
(22.02.12)
uçan arabalar var zaten, sadece sen normal hayatta kullanamıyorsun. uçuyorlar ve normal araba gibi kullanılabiliyorlar. google da basit bir aramayla yapan şirketler, araçların videolarına ulaşılabilir.

bence gelecekte elektronik iletişim için her hangi bir araç kullanmamıza gerek kalmayacak. nanoteknoloji sayesinde hücre bazında vücudumuza entegre edilecek maddeler sayesinde telefon kullanarak yaptığımız telepatiyi telefonsuz yapabileceğiz. şu anda zaten gördüğüm resmi anında kaydedip amerikadaki arkadaşıma gönderebiliyorum sadece bunu telefon olmadan yapabileceğiz.
0
i n c i
(22.02.12)
kolay kızaran dev patatesler. aşırı sulu melez meyveler: armuz, elmayva, portakivi gibi... olm açım lan
0
salak oldugum icin burdayim
(22.02.12)
hologram tv çıkacak evimizde striptiz yapacaklar.
0
fuzuli
(22.02.12)
kablosuz elektrik iletimi olabilir elekro manyetik dalgaları mı kullanırlar neyi kullanırlar bilemicem ama kabloları iptal ederlerse hayat pratikleşir gibi geliyo bana
0
basond
(22.02.12)
3d olayinda buyuk gelismeler olacak hologram tvler fln
0
iplikci
(22.02.12)
(4)

sigorta meselesi 4a ve 60a ne bunlar?

genıus
evet soru başlıkta hatta resim bile var. gelir testine gerek yok sanırım.
evet soru başlıkta hatta resim bile var. gelir testine gerek yok sanırım.
0
genıus
(22.02.12)
4a, özel sektörde çalışan ve dolayısıyla sigortalı olmak zorunda olan sınıfı gösteriyor.
0
baldur2
(22.02.12)
60a ise 5510 sayılı sosyal güvenlik ve genel sağlık sigortası kanunu'nun 60. maddesinin a bendi.
0
kibritsuyu
(22.02.12)
buna nereden baktın acaba?
0
dasher
(22.02.12)
🌸genıus
(22.02.12)
(6)

trafik cezası sorusu

aspo
kamera ya da radardan yazılan hız cezası(durdurup yazmadılar) hangi adrese gelir? ruhsattaki adrese mi yoksa ikametime mi ulaşırlar?
kamera ya da radardan yazılan hız cezası(durdurup yazmadılar) hangi adrese gelir? ruhsattaki adrese mi yoksa ikametime mi ulaşırlar?
0
aspo
(21.02.12)
ikamete. adrese dayalı nufus sistemıne gectik
0
bryan fury
(21.02.12)
ikamete nasıl gelsin yahu? şöförün de mi resmini çekip adresini buluyorlar?
aracın kayıtlı olduğu adrese, ya da ruhsat sahibinin ikamet adresine gelir.
0
cakabo
(21.02.12)
araç sahibinin ikamet adresine geliyor yani dimi?
0
🌸aspo
(21.02.12)
ruhsatta yazılı olan adrese gider, eminim son kararım.

aracın kayıtlı olduğu kişi ruhsatta yazan adreste oturuyorsa mr tebessum'ün dediği de doğru olmuş oluyor otomatikman. ama benim dediğim de doğru olmuş oluyor.

arabam benim üstüme, evli değilken aldım ve ruhsatta ailemin adresi yazıyor, değiştirmedim. lakin evlenince ikametgahımı eşimle oturduğum adrese aldırdım. adrese dayalı zikinde yeni evim gözüküyor, seçimlerde oyumu yeni evimin orada kullanıyorum, lakin trafik cezalarım annemlere gidiyor.
0
kibritsuyu
(21.02.12)
valla elemanin birinin cezalar bizim adrese geliyor, ilginc.
0
lutah
(21.02.12)
ikamet adresine ulaşır. trafik polisinden öğrendim bunu ruhsatımdaki adresi değiştirmeye gittiğimde ikamet adresine yollanıyor cezalar boşuna ruhsat yenileme parası verme dedi bana.
0
kanikaynayangencler
(10.07.12)
(11)

coca cola zero ve coca cola light

mehmetoloji
aralarındaki fark nedir? ikisi de diyet kola değil mi? ikisinin de kalorilerine baktım sıfır.hafif göbek problemi olduğu için bunlardan içiyorum.mesela dün bir kutu içtim sabah göbek hafif şişmiş kalktım : ) e şeker yok,diyet kola.nasıl oluyor bu?
aralarındaki fark nedir? ikisi de diyet kola değil mi? ikisinin de kalorilerine baktım sıfır.hafif göbek problemi olduğu için bunlardan içiyorum.mesela dün bir kutu içtim sabah göbek hafif şişmiş kalktım : ) e şeker yok,diyet kola.nasıl oluyor bu?
0
mehmetoloji
(21.02.12)
Göbeği şeker mi şişiriyor yani? Lise biyoloji bilgisi.
0
McScReaM
(21.02.12)
azicik fark ve kocaman:

(bkz: gender advertising)
0
elxa
(21.02.12)
zero'nun tadı bariz daha güzel light'a göre.. halen light üretiyor olmalarına anlam veremiyorum bu yüzden ben mesela..
0
buzzlightyear
(21.02.12)
vücut gerekli şekeri alır,fazlasını direkt yağa çevirir.
0
🌸mehmetoloji
(21.02.12)
içlerindeki tatlandırıcılar farklı.
0
kibritsuyu
(21.02.12)
@kibritsuyu

hangisini içmeliyiz?
0
🌸mehmetoloji
(21.02.12)
@mehmetoloji hiçbirini
0
pisiklet
(21.02.12)
@pisiklet

zaten ayda bir-iki kez filan tüketiyorum.artık onu da tüketmeyeyim bari.gazozlardaki şeker oranı da yüksek mi acaba.
0
🌸mehmetoloji
(21.02.12)
"Göbeği şeker mi şişiriyor yani?"
Yuh artık.


Zero her ülkenin delikanlıları için üretildi. Emekli yöneticilerini getirip düşen satışlarını arttırmak için yardım istediklerinde yaşlı amcanın oluşturduğu bir proje olarak ortaya çıktı. Çok başarılı oldu ve reklâm piyasasında da parmakla gösterildi. Hatırladığım kadarıyla bizdeki reklâmında Kadir Çöp'müydü neydi o oynamıştı ve mafyözzi konsepti kullanılmıştı. Hedef kitlesi farklı. Anahtar sözcük; Pazarlama.


Not; Mısırdan imal şeker meyve şekeri diye yutturulur ruhunuz duymaz. (Zaten Tr'de tüm gıdalarda böyle.) Mısırdan imal şeker sağlık için tam bir pisliktir.
0
neotunc
(21.02.12)
ben de light olanı seviyorum mesela. zero yokken light vardı :P
yani aslında biraz daha tatlı geliyor, ondan belki de daha çok seviyorum.
0
supergirl
(21.02.12)
zaten ayda bi-iki kez içiyosan adam gibi cola içsene. light yada zero, onların içindeki tatlandrıcı ve fenilalanin var
0
halanne
(21.02.12)
(3)

Peugeot Arabayı Servise Götüreceğim (Ankara)

zargana
Merhabalar2010 Model Peugeot arabayı (garantili) 20.000 bakımına sokacağım. Bir kaç yerinde de ufak boya rötuşu yapılacak. Şimdi size bir soru soracağım. Önceden arabayı Göral'a götürmüştüm ancak arabayı yıkamadan teslim ettiler. Ama işlerini iyi yapıyorlar diyorlar. Normalde istanbul'da yaptırıyord
Merhabalar

2010 Model Peugeot arabayı (garantili) 20.000 bakımına sokacağım. Bir kaç yerinde de ufak boya rötuşu yapılacak. Şimdi size bir soru soracağım. Önceden arabayı Göral'a götürmüştüm ancak arabayı yıkamadan teslim ettiler. Ama işlerini iyi yapıyorlar diyorlar. Normalde istanbul'da yaptırıyordum bakımları ancak bu sefer mümkün değil. Ankara'da yaptırmam gerekiyor. Tekoto'ya mı götürsem yoksa tekrar Göral'a mı götürsem. Tekoto'da bakım yaptıran var mıdır aranızda?

Not: Yetkili serviste yaptırmak istiyorum. Şaşmaz'ı bilmediğim için güvenemem.
0
zargana
(20.02.12)
garantisi varsa yetkili servise götürün zaten.

istanbul yolu şaşmaz kavşağına gelmeden abc peugeot var. orası da yetkili servis. orayı da düşünebilirsiniz.
0
kibritsuyu
(20.02.12)
Hangisi iyidir işte tek sorunum bu şu an?
0
🌸zargana
(20.02.12)
İskitlerde fatih peugeot var, arkadaşlar ilgilidir, gidip görüşebilirsin.
0
arockm
(20.02.12)
(10)

torrent'i nasıl kullanıyorsunuz ?

han20
--torrentz gibi genel siteden arama yapıp mı dosya indiriyorsunuz yoksa tek bir torrent sitesinden mi?-- download tamamlanınca upload için beklemeyip, iptal mi ediyorsunuz yoksa siz de bir seeder olup dosyanın gönderilmesini mi bekliyorsunuz?-- üstteki sorunun cevabı upload için beklemekse ne kadar
--torrentz gibi genel siteden arama yapıp mı dosya indiriyorsunuz yoksa tek bir torrent sitesinden mi?

-- download tamamlanınca upload için beklemeyip, iptal mi ediyorsunuz yoksa siz de bir seeder olup dosyanın gönderilmesini mi bekliyorsunuz?

-- üstteki sorunun cevabı upload için beklemekse ne kadar süre?

-- ortalama download hızınız ne alemde? 200-500 kb, 1 mb ?

-- bilgisayar açıkken torent herhangi bir şey indirmiyorsa, sanki bilgisayarın açık olması gereksizmiş gibi düşünüyor musunuz?

-- genel olarak ne indiriyorsunuz? film, oyun vs...

-- hangi torrent programını kullanıyorsunuz?



evet, bir cumartesi akşamı ve tek derdim bu
0
han20
(18.02.12)
-torrentz genelde. arada arenatr.
-bazen direkt kapıyorum programı, bazen açık kalıyor devamlı.
-gece açık bıraktığım da oluyor.
-500-1mb arası
-film/dizi/albüm
-utorrent
0
orange coffee
(18.02.12)
seed için cevaplıyayım. masaüstü makinem açıkken her daim 10 kbps gönderiyor. genelde ikisi açık olur, mainelerden; kucakağa geleni kullanırım;)
0
yapacakbirseyyok
(18.02.12)
- genel site elbette ki. btjunkie gitti, piratebay'e kaldık.
- biraz bekliyorum.
- öbürleri inene kadar
- 1 mb falan
- evet
- film, dizi, kitap
- transmission
0
black sabahat
(18.02.12)
- genel sıte kullanmıyorum hıc, ancak hıc bulamadıgım bır sey olursa sansımı denemek ıcın
- upload edıyorum ozellıkle ratıo onemlıyse ne kadar ettıgımı de dert etmıyorum zamanında da bana da gonderıldı dıye dusunuyorum hep alıp vermemek olmaz
- gunler de olabılır, haftalar da, ancak bılgısayarda yer kalmayınca sılıyorum dosyayı
- kablosuz 1, kablolu 2
- neden gereksız olsun bılgısayar calısmak ıcın var, elektrık kesılmedıkce bılgısayar kapanmaz
- neye ıhtıyac varsa fılm, oyun, kıtap
- utorrent
0
irbat
(18.02.12)
- tek bi sitede takılıyorum

-seeder olmuyorum kasmıyorum hiç

-500-1000 kb

- evet düşünüyorum kullanmicaksam kapıyorum gözüme batıyor

-film disko

- tabii ki de utorrent
0
metehan01
(18.02.12)
-- utorrent 2.2.1

-- film, dizi.

-- evet. ayrıca internet kullanmıyorsam modemin açık kalmasını da gereksiz görüyorum.

-- 100-117kbps(sadece indirme için), arkaya alırsam 25-30'a çekiyorum.

-- her ne kadar istediğim kadar "seed" yapamıyor olsam da, 1mbps adsl'e göre gayet iyi "seed" yapıyorum(hızı az elbet ama süresi epey uzun oluyor genelde) misal 19.06.2010'da eklenmiş ve "seed" için tuttuğum torrent(10,3GB) var.

-- google->"aranacak şey+torrent" şeklinde bir çok şeye ulaşmaktayım. olmadı demonoid, zamunda, asiatorrents, bakabt, yine olmadı buradan soruyorum.

yanıtlar tersine...
0
late viper
(18.02.12)
eskiden çok film dizi vs. indiriyordum, thepiratebay ve türk sitelerini çok geziyordum, public sitelerde upload yapmıyordum, üyelikli sitelerde ratio ya dikkat ediyordum. oran olarak 2:1 genel alışkanlığımdı.
şimdilerde sadece gerekli programları ve ebookları indiriyorum, onları da nerden bulursam.
bilgisayar orda sürekli açık durmalı, şu veya bu zorunluluktan değil, kapalı durduğunda kendimi huzursuz hissediyorum.
utorrent yetiyor.
0
cevher67
(19.02.12)
-zamunda dan indiriyorum, bulamadığım pek şey olmadı daha. spesifik şeylere bakmadım yani, genel film oyun. bulunabilecek şeyler. ama bulamazsam da demonoid'e bakarım. yine yoksa diğer türlü rapidshare v.b bakarım. nedense torrentz türevlerine güvenmiyorum.

-indirirken sınırlıyorum 10 kb/s olarak. bitince direkt iptal edioyurum. zamunda'da ratio problemi fln yok nasılsa. istesem indirirken de göndermem de o kadar da ayıp olur diye bırakıyorum.

- 1.2 mb'a kadar çıktığı oluyor bazen. ama genelde 800 civarı.

- evet kesinlikle.

- film, bazen oyun.

- utorrent.
0
xenophobe
(19.02.12)
1. yabancı filmleri torrentz'den aratıp indiriyorum. yerli dizi, yerli film, denişik şeyleri veya denişik olmadığığ halde altın torrent olan şeyleri arena-tr'den indiriyorum.

2-3. torrentz'den bulup indirdiklerimi bitince kapatıyorum, arena-tr'den indirdiklerim ratio arttırmak için upload etmemeye başlayana kadar seed'de duruyor (yerli diziler mesela, behzat ç'yi indiriyorum, o hafta seed'de duruyor, bakıyorum indiren yok kalmamış, kaldırıyorum), hele x2 falansa mümkün olduğunca kaldırmıyorum.

4. evdeki bilgisayarda 800-1000 (8 megabite kadar ve 8 megabit alıyorum), ofiste 200-300 (8 megabite kadar ve sadece 4 megabitini verdiler).

5. hayır düşünmüyorum, seed ediyor, ratio'mu arttırıyor çünkü.

6. bu aralar full hd 3d tv almanın gazıyla 3d'ye ve 1080p filme abanıyorum.

7. utorrent.
0
kibritsuyu
(19.02.12)
- zamunda.net'den indiriyorum her şeyi. aradığım çoğu şey bulunuyor. bulunmadığı zaman o dediğiniz genel sitelerden indiriyorum.

- eğer indirdiğim şeyi seed eden çok ise direk siliyorum, eğer az ise ben de seeder oluyorum.

- bir sonraki formata kadar.

- 800-900kb, upload 70-80 kb

- hayır

- film, müzik, program.

- utorrent
0
artikbenimdebirvolvomvar
(19.02.12)
(17)

erkeklerin kızların çantasını taşıması

zaraeta
sevgilisi olur ya da olmaz fark etmez. düşünceniz nedir bu konuda ? bir avm'de böyle birilerini görseniz ne dersiniz ? tek başlarına geziyorlardır, ya da dört kişilerdir falan fark etmez. bir erkeğin bir kızın çantasını taşımasını nasıl karşılarsınız nasıl değerlendirirsiniz ? cinsiyetinizi de yazar
sevgilisi olur ya da olmaz fark etmez. düşünceniz nedir bu konuda ? bir avm'de böyle birilerini görseniz ne dersiniz ? tek başlarına geziyorlardır, ya da dört kişilerdir falan fark etmez. bir erkeğin bir kızın çantasını taşımasını nasıl karşılarsınız nasıl değerlendirirsiniz ? cinsiyetinizi de yazarsanız sevinirim.

ben yadırgamam şahsen kibarlık/centilmenlik örneği olarak da görebilirim. erkekim.
0
zaraeta
(18.02.12)
çanta tutan erkek candır.
0
cecilia
(18.02.12)
bir erkek neden bir hatunun çantasını taşısın? Kadınlar, erkeklerin çantasını hobi olarak taşıyorlar mı?

İhtiyacı olduğunda elinden alınır vs. ama onun dışında bir anlamı yok. Çantayı alıp içini doldururken bana mı güveniyor?
0
bonjurkes
(18.02.12)
yadırgamam ben. taşır, taşıyabilir. ama bana çok saçma geliyor. sonuçta o çanta dışarda kullanılabilsin, kola takılabilsin diye var. dışardayken bana verecekse almasın yanına. gerektiği zamanlarda alırım, onun haricinde taşımam ben, uyuz olurum. ama kızın çantasını taşımakta da bir gariplik yok bence, yadırgamamak lazım.
0
der meister
(18.02.12)
fazlasıyla normal ve centilmen bir davranıştır.
0
psychosocialll
(18.02.12)
Ben taşıyorum gayet. O, çantayı bana verdiği için değil; kendim istediğim için taşıyorum. Omzuma falan da takıyorum bazen. Abartılacak bir şey değil.
0
gyroscope
(18.02.12)
ben yadırgamam şahsen kibarlık/centilmenlik örneği olarak da görebilirim. erkegim
0
all girls dream
(18.02.12)
bence de çok saçma ve bazen de çok itici göeünüyor. cinsiyet: kadın
0
avonkatalogu
(18.02.12)
görüntüye gelirsek, öyle omzuna asmaktan bahsetmiyorum yav. :) bileğine dolayıp kökünden tutanlar var ya. onlardan bahsediyorum.
0
🌸zaraeta
(18.02.12)
ihtiyaç anı ya da ekstrem durumlar haricinde hayatta taşımam. Çanta almayı biliyorsa taşımasını bilecek. Ben çanta taşımak istesem kendi çantamı taşırım.
0
skywalkeremre
(18.02.12)
çok yorgun olunan ve çantanın ağır olduğu zamanlarda olabilir ama onun dışında hoş gelmiyor benim gözüme. keyfi nedenlerle taşıtmak zaten akıl kârı olmasa gerek
0
herkimse
(18.02.12)
bence çok komik, salak ve arabesk görünüyorlar. iki dakika tutmaktan ta da hastalık durumundan bahsetmiyorum tabi. bir de şöyle bir şey var, kız muhtemelen dışarı çıkarken bir saat çantayı kıyafete uydurmaya çalışıyor, o onunla bu bununla uyumlu olsun diye.; sonra da adamın eline tutuşturuveriyor, e ne anladım ben o işten.

kadınım
0
kalimotxo
(18.02.12)
bir keresinde çantanın kemeri kopmuştu, omzuna asamayacağı için bileğime dolayıp elimde taşımıştım. ama iki sene falan oldu. la yoksa beni mi gördün?
0
sinematematikci
(18.02.12)
sorulması bile saçma.
0
uyku inadim inat
(18.02.12)
@uyku,

yani ?
0
🌸zaraeta
(18.02.12)
eşim öğretmendir ve bazen ayrıca evrak çantası modeli çanta taşımamak için büyük bir el çantasını alıp kitaplarını da içine doldurur. gün sonunda eve gitmemişsek, mesela bir avm'ye gitmişsek, yine de genellikle kendi taşır ama çok yorulduğunu beyan edip bana verir çantasını. ben de memnuniyetle taşırım. taşırken de omzuma asmam, elimde taşırım. normalde, o şekil ağır değilse. ben de taşımam, o da vermez zaten, yanında kadın çantası taşıyan erkekle gezmek istemez.

ayrıca evrak çantası modeli gibi içi kitap dolu çantası varsa söyletmem, omzuma asar o çantayı ben taşırım zaten. el çantasını da kendi taşır.
0
kibritsuyu
(19.02.12)
bu kadar yazara katıldığımı ayrıca belirtmeme gerek yok sanıyordum halbuki. taşınır yahu n'olacak, taşıdık, daha da taşırız.
0
uyku inadim inat
(19.02.12)
kırk yılda bir gittiğim avmlerde gözüme batan nefretlik durumlardan biri. cidden çanta aksesuar değil mi yahu? kendin taşımayacaksan alma yanına, hele bir de pembeli membeli cafcaflı bişeyse nasıl sinir bozucu oluyor erkekte görmek bilemezsiniz.
0
Demet
(19.02.12)
(5)

kızılay-bilkent yol sorusu

kibritsuyu
ankara içi her türlü "nasıl giderim" sorusuna atlayan bir adam olarak bu sefer ben soruyorum.kızılay veya sıhhiye'den bilkent cyberpark'a nasıl giderim?
ankara içi her türlü "nasıl giderim" sorusuna atlayan bir adam olarak bu sefer ben soruyorum.

kızılay veya sıhhiye'den bilkent cyberpark'a nasıl giderim?
0
kibritsuyu
(18.02.12)
sanırım ego 111 numara ile.
0
bgraydin
(18.02.12)
111 numaralı otobüs cyberparka gitmez.175 numaralı beytepe otobüsüne bineceksiniz.111 e binerseniz epey bir yol yürürsünüz
0
ruhadam
(18.02.12)
üniversite içine girmek istiyorsanız 110 numaralı ego ya binebilirsiniz. 111'in kalktığı yerden saat başında kalkar. haftasonları ise 2 saatte bir.
0
exla
(18.02.12)
110 cyberpark'ın önünden geçer. sıhhiye, opera, ulus'dan binebilirsiniz. güvenpark'tan değil atatürk bulvarı'ndan binebilirsiniz.
0
heritage
(18.02.12)
111 diyenlerin tiklerini üzülerek geri alıyorum. evet 111 cyberpark'tan geçmiyormuş. ilk bindiğimde şoförün bilmemesinden kıllanmalıydım aslında. 10 lira taksiye verdim.

ihtiyacı olanlar için söyleyeyim, cyberpark merkez kampüsün içinde. 111 doğu kampüse giriyor.
0
🌸kibritsuyu
(18.02.12)
(2)

ses çıkmaması için ne yapmalı?

dereotu
evde zemin tahta parke. ea sports active 2 aldım spor yapmak istiyorum ama tahta ötüyor. zemine ne koysam sesi engellerim? komşular şikayete gelmesin :)
evde zemin tahta parke. ea sports active 2 aldım spor yapmak istiyorum ama tahta ötüyor. zemine ne koysam sesi engellerim? komşular şikayete gelmesin :)
0
dereotu
(18.02.12)
halı?

spor mağazalarında satılan mat isimli şiltelerden kullanın diyeceğim ama o dediğiniz nedir bilmiyorum. onlar sadece tek adamın yatabileceği ince uzun şeyler. hoplamalı zıplamalı bir şeyse kayar eder. onunla olmaz.
0
kibritsuyu
(18.02.12)
halı ve altına ince bir sünger tabaka. fitness süngeri alıp 35 TL bayılmana gerek yok, gri ambalaj süngeri al, 5 TL'ye bile bulursun.
0
sinematematikci
(18.02.12)
(7)

kıdem tazminati ve işten ayrılma sonrası sigorta

baldur2
1- bir işyerinde 1 yıldan az çalışmış bir kişi sadece ihbar tazminatı mı alınıyor kovulurken?ve haksız yere kovulan birinin alabileceği başka tazminatlar var mıdır? kıdem tazminatı alamaıyor 1 seneden az çalıştığı için bildiğim kadarıyla?2- işten çıkan ve sigortasız kalan biri kaç ay daha sağlık hiz
1- bir işyerinde 1 yıldan az çalışmış bir kişi sadece ihbar tazminatı mı alınıyor kovulurken?
ve haksız yere kovulan birinin alabileceği başka tazminatlar var mıdır? kıdem tazminatı alamaıyor 1 seneden az çalıştığı için bildiğim kadarıyla?

2- işten çıkan ve sigortasız kalan biri kaç ay daha sağlık hizmetlerinden yararlanmaya devam ediyordu?
0
baldur2
(17.02.12)
1-kidem icin en az 1 yil calisma olmaii. ihbar tazminati icinse ihbar suresi beklemeksizin fesih lazim. lakin hakli nedenle fesih olmayacak, fesih sebebini soylerseniz baska parasal imkanlari da degerlendirebilirim ben de.
0
pomolilik
(17.02.12)
2- 3 ay ama toplam sigorta süreniz yeterliyse işsizliğe başvurup işsizlik sigortasından faydalanabilirsiniz.
0
lunedor
(17.02.12)
toplam süre nedir.
0
🌸baldur2
(17.02.12)
"Son 120 gün sürekli olmak şartıyla işsiz kalmadan önceki 3 yıl içinde 600 gün prim ödemek."

detaylı bilgi ve başvuru için;
iskur.gov.tr
0
lunedor
(17.02.12)
ben işsizlik maaşı için demiyorum, devlet hastanelerinde ücretsiz muayene olma hakkından bahsediyorum. doğru anladın di mi beni lunador?
0
🌸baldur2
(17.02.12)
muayene tarihinde, geriye dönük 1 yıl içinde 90 gün ödenmiş gss primin varsa yararlanabilirsin. veya yoksa bile, işten ayrılış tarihinden itibaren 10 gün yararlanma hakkın var.
0
kibritsuyu
(17.02.12)
işsizlik maaşı işsizlik sigortası kapsamında zaten yani sadece para değil sağlık güvencesi de sağlıyor.
0
lunedor
(17.02.12)
(9)

Duyuruda karaborsa satışın yaptırımı var mı?

bitter cikolata
Bir kullanıcı 10 liralık tiyatro biletini 150 liraya (oha!!!) satıyor, yani karaborsa satış yapıyor. Sattığı da çok talep gören bir oyunun bileti. Hamileyken kaç kez gişede sıra bekledim bu oyun için, doğurmadan gidip izleyim diye. En son gişe görevlisine "hacı nedir bu işin aslı" dediğimde, tanıdığ
Bir kullanıcı 10 liralık tiyatro biletini 150 liraya (oha!!!) satıyor, yani karaborsa satış yapıyor. Sattığı da çok talep gören bir oyunun bileti. Hamileyken kaç kez gişede sıra bekledim bu oyun için, doğurmadan gidip izleyim diye. En son gişe görevlisine "hacı nedir bu işin aslı" dediğimde, tanıdığı olan 10-20 bilet alır, sonra onları iki katına satar" demişti. Aklıma geldi. Şimdi bu kıvrak zekalı arkadaş duyurudan uçurulacak eyvallah da yeni bir kullanıcı adı ile yarın gelip gene başlık açacak. Ben yine sinirleneceğim falan. Yok mu ip'den engelleme (ne dedim ki ben) gibi bir çözüm? Sana ne demeyin, bu tipler yüzünden çok isteyen bir çok öğrenci gördüm oyunu izleyemeyen. Ya da sana ne diyin, bilmiyorum, bana ne işte.
0
bitter cikolata
(17.02.12)
umarım bahsettiğiniz oyun bir delinin hatıra defteri değildir. acayip küfürler yağdırırım o arkadaşa yoksa...
0
tok oldugumuz halde yaftalar yiyoruz
(17.02.12)
Sana ne değil tabii ki, sanırım 1-2 ay kadar önce getirilen kuralla yasaklandı karaborsa işlemler, ancak aldığı fiyata verebiliyor bileti.

IP konusunda yaptırımı compumaster bilir ancak.
0
cakabo
(17.02.12)
evet, tok oldugumuz halde yaftalar yiyoruz, oyunu doğru bildin.
cakabo, yasaksa neden ilan 1 saate yakın duyuru sayfasında yer bulabildi? Modlar o kadar da önemsemiyor bu kuralı demek ki.
0
🌸bitter cikolata
(17.02.12)
ispiyon yapmış mıydın? ben senin duyuru üzerine bulup ispiyonladım.
0
jangara
(17.02.12)
yok ispiyonlamadım, nasıl yapılıyor ki? daha geçen gün de yine birisi 150 liraya satıyordu aynı oyunun biletini. aynı kişi diye sinir oldum.
0
🌸bitter cikolata
(17.02.12)
duyurunun/cevabın altındaki bayrağa tıklıyorsun.

"aşağıdaki gibi"yi seçip, not kısmına "kara borsa" yazdım ben.
0
jangara
(17.02.12)
ispiyonla. direkt. hiç acıma. ben ispiyonluyorum ama tek yaptırım duyurunun silinmesi oluyor. daha geçen gün çakal fiyatı da yazmamış, mesajla sordum '100 lira' dedi. bastım bayrağa..
0
orange coffee
(17.02.12)
adam alenen mail adresini de yazmıştı, ad soyadla. Ciddi bir yaptırımı olmalı ya.
0
🌸bitter cikolata
(17.02.12)
arkadaşlar emin olun moderasyon bu karaborsa işiyle ciddi olarak ilgileniyor. kulak arkası etmiş değiliz. tek yaptırımı da duyuru silmek değil. uçuyor kullanıcılar. aldığımız karara göre duyuru içeriğinde sattığı fiyatı belirtmek zorunda. belirttiği fiyat normal fiyatının üstündeyse veya hiç fiyat yazmamışsa acımadan ispiyonlayın, uçuralım.
0
kibritsuyu
(17.02.12)
(4)

kadın ve aileden sorumlu ilk devlet bakanı

lucidreamer
kadın ve aileden sorumlu ilk devlet bakanının kim olduğunu, bu görevi ilk ne zaman yaptığını bilen var mı? bir türlü ulaşamadığım bir bilgi. Bilen söylerse çok makbule geçecek..
kadın ve aileden sorumlu ilk devlet bakanının kim olduğunu, bu görevi ilk ne zaman yaptığını bilen var mı? bir türlü ulaşamadığım bir bilgi. Bilen söylerse çok makbule geçecek..
0
lucidreamer
(17.02.12)
aiglos
(17.02.12)
ışılay saygın olabilir gibime geliyor.

tr.wikipedia.org
0
kibritsuyu
(17.02.12)
hasan gemici miydi acaba?
0
bitter cikolata
(17.02.12)
imren aykut
0
fdegir
(17.02.12)
(8)

Silinen cevaplar

bir kac yazar once
Demin fark ettim. Moderasyon tarafından silinmiş cevaplarım varmış.bu cevaplar neden silinmiş, nasıl silinmiş ve bunlar hangileri nereden görüp öğrenebilirim ?Merak ediyor insan.
Demin fark ettim. Moderasyon tarafından silinmiş cevaplarım varmış.

bu cevaplar neden silinmiş, nasıl silinmiş ve bunlar hangileri nereden görüp öğrenebilirim ?

Merak ediyor insan.
0
bir kac yazar once
(17.02.12)
"@buzzlightyear+1", "hay arkadaş ya bi daha uykusuzken duyuruya bakmayacam. Yekta Kopan yerine Yekta Koparan okudum 30 dakikadır videoyu izliyorum nerede lan bu Yekta koparan diyorum :D" gibi cevaplar cevap olmadigi icin silinmis.
0
fader
(17.02.12)
eyw'da bunu benim görebileceğim bir menü var mı ?

ben neden silindi diye sormuyorum :)
0
🌸bir kac yazar once
(17.02.12)
bana tıklarsanız görebilirsiniz.

yani kendi görebileceğiniz bir yer yok. merak ediyorsanız ben niye silindiğini söylerim.
0
kibritsuyu
(17.02.12)
Cevaplarınız için teşekkür ederim.

Yalnız ben zaten mesajlarımın bile silindiğinin demin farkına vardım ve merak ettim.

Sözlükteki gibi bi çöplüğümüz olsa fena olmaz diye düşünüyorum.

Tekrar teşekkürler.
0
🌸bir kac yazar once
(17.02.12)
mesajlarınız, üzerinden bir ay geçtikten sonra otomatik olarak siliniyor. mdoerasyonun bir müdahalesi yok. hatta mesajlarınızı hiç göremiyoruz bile. ayarlar'dan e-mail adresi tanımlayarak silinem mesajlarınızın oraya gelmesini sağlayabilirsiniz.
0
kibritsuyu
(17.02.12)
ben tıklıyorum fakat hiç silinen duyuru görmüşlüğüm yok. nasıl çalışıyor ?
0
bojangles
(17.02.12)
@bojangles;

"tıklayınız" derken "bana ya da başka bir moderatöre sorunuz" demek istedi @kibritsuyu.
0
demcan
(17.02.12)
bu arada böyle bir soruyu sormadan evvel "yardım/hakkında"yı okumakta büyük fayda var. kimsenin umursadığı yok orayı.

www.eksiduyuru.com
0
demcan
(17.02.12)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.