Giriş
(1)

excel sorusu

kablelvuku
http://dosya.co/49gq3lazmphu/Çalışma.xlsx.htmlLinkteki dosyada iki veri var. 1 iş emri-ürün-adet 2 adet-toplam ihtiyaç.Yapılması istenen şu. Toplam ihtiyaç iş emri adetleri ile çakıştırılacak.*Toplam ihtiyaca eşit veya büyük (en yakın) iş emri sarı ile işaretlenecek.*İlk durum sağlanamıyorsa kümülat
dosya.co


Linkteki dosyada iki veri var. 1 iş emri-ürün-adet 2 adet-toplam ihtiyaç.

Yapılması istenen şu. Toplam ihtiyaç iş emri adetleri ile çakıştırılacak.

*Toplam ihtiyaca eşit veya büyük (en yakın) iş emri sarı ile işaretlenecek.
*İlk durum sağlanamıyorsa kümülatif toplayarak toplam ihtiyaca eşit veya büyük (en yakın) adede kadar sarı ile işaretlenecek.

Etopla ile yapamadım. Makrosuz çözüm hali var mıdır?
0
kablelvuku
(21.11.18)
mesaj olarak gönderdim
0
€xpolerer
(21.11.18)
(3)

IOS uyumlu bluetooth klavye

reavelyn
Selamlar herkese,iPad'de kullanacağım mini bir klavye arayışı içindeyim. mümkün olduğunca ucuz olması lazım. memnun kaldığınız herhangi bir model var mı acaba? bu alttaki modeller hakkında ne düşünüyorsunuz?https://www.amazon.de/dp/B06XXYLQK9/ref=twister_B06XXMTNY2?_encoding=UTF8&psc=1https://www.am
Selamlar herkese,

iPad'de kullanacağım mini bir klavye arayışı içindeyim. mümkün olduğunca ucuz olması lazım. memnun kaldığınız herhangi bir model var mı acaba?


bu alttaki modeller hakkında ne düşünüyorsunuz?

www.amazon.de

www.amazon.de
0
reavelyn
(21.11.18)
klavyeyi yurtdışından alırsan türkçe harfleri klavye üzerinde göremezsin..
ben IPAD PRO ile şunu kullanıyorum -> urun.n11.com
0
strobist
(21.11.18)
Turkce harfler sorun degil.
0
🌸reavelyn
(21.11.18)
Ben uzun süredir Trust kullanıyorum. Hatta kullandığım şunun aynısı. Gayet memnunum.

İki adet kalem pil ile çalışması, hafif eğimli olması, çıkan tuşların kolay takılabilir olması, bağlantı kolaylığı sevdiğim özellikleri.

www.amazon.de
0
babilbaligi
(21.11.18)
(1)

android telefonun güç düğmesinin uzun basma süresi

me23
yeni alınmış android telefonun (note 8) güç düğmesine epey bir uzun basmak gerekiyor (4 sn gibi) telefonun açılması için ama diğer note 8'lerde bu süre 2 sn gibi. telefon bozuk mu, bu süreyi düşürmek için ne yapılabilir?
yeni alınmış android telefonun (note 8) güç düğmesine epey bir uzun basmak gerekiyor (4 sn gibi) telefonun açılması için ama diğer note 8'lerde bu süre 2 sn gibi. telefon bozuk mu, bu süreyi düşürmek için ne yapılabilir?
0
me23
(20.11.18)
Bence normal. 2 sn kısa
0
Delay Fuze
(20.11.18)
(3)

DSLR video autofocus çok kötü

hadi ya la
Canon 100D, ve 18-55mm kit lens var. Video çekerken odaklanması inanılmaz uzun sürüyor, motorundan yüksek ses çıkıyor, sabit duran bir insanı bile zor odaklıyor.Vlog çekenlerin genelde DSLR kullandığını görüyorum. Böyle bir sorun yaşamıyorlar.Lensi mi değiştirmem gerekir? Sorun nerede acaba?
Canon 100D, ve 18-55mm kit lens var. Video çekerken odaklanması inanılmaz uzun sürüyor, motorundan yüksek ses çıkıyor, sabit duran bir insanı bile zor odaklıyor.

Vlog çekenlerin genelde DSLR kullandığını görüyorum. Böyle bir sorun yaşamıyorlar.
Lensi mi değiştirmem gerekir? Sorun nerede acaba?
0
hadi ya la
(20.11.18)
canon tayfasına çok hakim değilim ama üzgünümki video için dandik bir lens 18-55. ve evet sesin ve oto odak yavaşlığı lens kaynaklı. nasıl videolar çekiyorsun ya da bütçen ne bilmiyorum ama selfie tarzı çekim için f1.8 skalasında geniş açı prime bir lens çok daha iş görür olacaktır.
0
Hendrix'e tapan adam
(20.11.18)
AF kapatip genis odaklanmaya alirsan daha cekilir oluyor. Ben de de ayni lensten var Nikon DSLR ayni sorun bende de mevcut. Yoksa citcitcitcirt ses geliyor surekli otofokustan.
0
bos gezenin bos ustasi
(20.11.18)
Kit lensten maalesef böyle beklentileriniz olmamalı. Onların varoluş amacı, yeni bir lens alınana kadar sahiplerine fotoğrafçılığı öğretmeleri, antrenman yaptırmaları. Sessiz ve hızlı odaklama için Canon'un USM veya STM özellikli lenslerine bakın. O zamana kadar, çok hareketli konuların videosunu çekmiyorsanız manuel odaklanma alıştırması yapın. Daha özgür hissettirir ve nispeten sessizdir. Açıklığı düşürmeniz (f değerini artırmanız) ve geniş açıda (18mm, 24mm, 35mm gibi) çekim yapmanız kolaylık sağlayacaktır.
0
habes papaz
(21.11.18)
(2)

Orijinal Note 3 batarya

simderun
Merhaba sevgili kullanıcılar. Orijinal Note 3 bataryası 94 TL olur mu? Teknosa ve Vatan Bilgisayar'dan baktığımdaysa orijinal batarya fiyatı 129 TL olarak gözüküyordu. Cevaplar için teşekkürler.
Merhaba sevgili kullanıcılar. Orijinal Note 3 bataryası 94 TL olur mu? Teknosa ve Vatan Bilgisayar'dan baktığımdaysa orijinal batarya fiyatı 129 TL olarak gözüküyordu. Cevaplar için teşekkürler.
0
simderun
(20.11.18)
Soruna cevap değil ama Deji almanı tavsiye ederim. 2 hafta önce arkadaşıma aldık çok memnun.

urun.n11.com
0
lana del rey
(20.11.18)
Note 4 için 110 TL gibi bir tutar ödemiştim hatırladığım kadarı ile. Ama orijinal olmasına rağmen çöp. Yan sanayi alsam daha kaliteli olabilirdi
0
gazozailacatmauzmani
(20.11.18)
(1)

Teledünya için bağlanan kabloyu merkezi sisteme takıp kullanabilir miyim?

cloudy
Binaya merkezi sistem uydu takılmış. Ben de bundan dolayı Teledünyayı(türksat) iptal ettirdim. Teledünya için daireye döşenen kabloyu merkezi sisteme bağlayarak yatın alabilir miyim?
Binaya merkezi sistem uydu takılmış. Ben de bundan dolayı Teledünyayı(türksat) iptal ettirdim. Teledünya için daireye döşenen kabloyu merkezi sisteme bağlayarak yatın alabilir miyim?
0
cloudy
(20.11.18)
teledünya için kullanılan anten kablosunun farklı olduğunu sanmıyorum. muhtemelen işinize yarar.
yani aşağı yukarı şöyle bir şey ise olur.
www.eksenuydu.com
0
orijinal nick bulamadim
(20.11.18)
(9)

vitra gömme rezervuar (havalı buton sistemi) su ayarı

kibritsuyu
iki gündür internete dair ümitlerim tükeniyor. daha doğrusu bu bizim dangalakların basiretsizliği. elalem koskoca bilgisayarı en ince noktasına kadar nasıl sökülüp takıldığının ayrıntılı videosunu koyar, ben iki gündür bi sifonla bi yazarkasayı çözemedim amk. yazarkasayı kurcalaya kurcalaya bulduk e
iki gündür internete dair ümitlerim tükeniyor. daha doğrusu bu bizim dangalakların basiretsizliği. elalem koskoca bilgisayarı en ince noktasına kadar nasıl sökülüp takıldığının ayrıntılı videosunu koyar, ben iki gündür bi sifonla bi yazarkasayı çözemedim amk. yazarkasayı kurcalaya kurcalaya bulduk elhamdülillah, yanlış dökümlerle bi ruloyu heba ettik ama bulduk neticede.

sıra geldi sifona. vitra'nın gömme rezervuarı var. düğmeleri havalı modellerden. yani düğpmeye basınca bi hortumdan boşaltma grubuna hava basıyor. üstteki düğmeye basınca 3 litre, alttakine basınca 6 litre su boşaltması lazım. ama iki düğme de 3 litre boşaltıyor. tam boşaltmak için düğmeye basılı tutmak gerekiyor.

bi ayarı olması lazım bunun ama ne kadar video izlediysem hiçbiri bunu anlatmıyor. sökmeyi takmayı anlatıyor, onu da çekmeyi becerememiş bi halt anlaşılmıyor.

çok uzattım. özelte sorayım. bu rezervuarın su boşaltma ayarı neresinden yapılıyor? üstteki düğme 3 litre, alttaki düğme 6 litre boşaltsın.
0
kibritsuyu
(20.11.18)
abi ara vitrayı bağlattır teknik servisi sor elemana iki dakka anlatsın. benim evde ibrahim marka sifon var nasıl yardımcı olayım sana. olmadı nalbura hırdavatçıya git, onlar da her şeyi biliyorlar genelde.
0
hasmetizm 2046
(20.11.18)
tahminim; rezervuari takan tesisatcinin beceriksizligi. bizde de buyuk ve kucuk buton ayni isi goruyor. normalde farkli birimlerde su bosaltmasi gerekir. sonradan bi ayari falan oldugunu sanmiyorum. takip :)
0
brkylmz
(20.11.18)
AÇILIN!!BİR!!1!11!

Vitra gömme rezervuar kullanıyorum. havalı olanından.

dediğiniz gibi birine bastığınızda az diğerine bastığınızda da çok su boşaltması gerekiyor.

ama her ikisine de bas çek yaparsanız az su boşaltır. çok su boşaltan butona basıp 1-2 saniye beklemeniz gerekiyor ki tam su boşaltmasını yapsın.

yani dijital bir tuş gibi düşünmeyin. hangisine basarsam basar basmaz işlevini yapacak gibi bi durum yok.

hatta az su boşaltana basılı tutarsanız haznedeki tüm suyu boşaltıyor.

kısacası kullanımı ile ilgili bi sorununuz var diye düşünüyorum.
0
eeb
(20.11.18)
@haşmet: abicim kiracıyım ben bu evde. çok da gerekli olmayan bir iş için ustaya nalbura para vermek istemiyorum. o yüzden varsa kendim yapabileceğim bir şey, onu yapayım. yoksa böyle de çalışıyor.

@eeb: öyle değil. aynı gömme rezervuardan diğer tuvalette de var, o düzgün çalışıyor. üsttekine bas çek yapınca yarısı boşalıyor. alttakine bas çek yapınca tamamı boşalıyor. benim ayarlamak istediğimde ise üsttekine bas çek yapınca yarısı boşalıyor, alttakine (tam doluyken) bas çek yapınca yarısı da boşalmıyor. basınca akıyor, çekince kesiyor. öteki düzgün çalıştığına göre sıkıntı kullanımda değil, rezervuarın ayarında olmalı.

düğmeyi duvardan çıkarınca içeride düğmelerin kumanda ettiği kısımlar gözümün görebildiği kadarıyla birbirinin aynısı. ama illa ki bir farkı olmalı.
0
🌸kibritsuyu
(20.11.18)
abi para vermeyeceksin zaten danışacaksın sadece. almaya gelmiş gibi yaparsan hiç lölö yapmaz zaten yardımcı olur.
0
hasmetizm 2046
(20.11.18)
İkisini karşılaştırın diyeceğim ama bunu yapmışsınızdır sanırım, arızalı olduğunu bahsettiğin sifonun itme çubuğu iki düğmede de aynı komutu alıyor olabilir mi?

Yani bi söküp bakmak lazım, korkmayın ön kapağı söktükten sonra içdeki beyaz koruma kapağını da söküp çubuğa düğmelere bi göz atın.
0
John Bloor
(20.11.18)
şu hortumların yerini değiştirip deneyin bir de.

www.banyoavm.com

yani şu an kırmızı çok akması gereken yerdeyse onu maviyle değiştirin, kırmızıyı da az akması için gereken butona gibi.
0
eeb
(20.11.18)
hah işte eeb'ninki aradığım resim. bunların ikisi de aynı görünüyor. soldakinin hortumu küçük düğmeye, sağdakinin hortumu büyük düğmeye bağlı. doğru çalışanınki de öyle. yer değiştirmedim ama bir deneyeyim.

düğmeyi söktüm zaten. daha doğrusu temizlikçi abla temizlerken kırmış bunun düğmelerini. yapıştırdım falan idare etmedi. mecbur gittim yeni düğme seti aldım. alırken de sordum ayarı nerde diye, "düğmede" dedi. eskisi dediğim gibi çalışırdı, yenisini taktım, yine öyle. demek ki düğmede falan da değil. zaten düğmede de ayarlanacak bir yer yok sanki. zaten yeni düğmenin kutusundan da montaj kılavuzu çıktı, onda da hortumlar 3 litre soldaki, 6 litre sağdaki şeklinde göstermiş. o yüzden esnaf takımına pek güvenmiyorum.

bence ayar kısmı çok daha aşağılarda, içeride bir yerde. bu resimdekinin de takıldığı yerin altında falan olmalı. iyice bozarım elimde kalır diye bilmeden kurcalamak istemiyorum.
0
🌸kibritsuyu
(20.11.18)
İlk montaj yapan usta uzun olan hortumu kesmiş olabilir mi? Hortumun boyu da hava miktarından dolayı önemlidir belki?

Çalışan sistemdeki hortum boylarına da bir göz atın.
0
John Bloor
(21.11.18)
(1)

Seçtiğim pencerenin üstte kalmasını isitiyorum

kvlknctk
Devamlı terminal ekranları ile çalıştığım için diğer pencerelere tıklasam da karşımda durmasını istiyorum o terminal ekranını. bu bilgisayarı kasmadan kullanılabilecek güzel bir program biliyor musunuz?
Devamlı terminal ekranları ile çalıştığım için diğer pencerelere tıklasam da karşımda durmasını istiyorum o terminal ekranını. bu bilgisayarı kasmadan kullanılabilecek güzel bir program biliyor musunuz?
0
kvlknctk
(20.11.18)
Ben şunu kullanıyorum. Basit bir uygulama. www.labnol.org
0
naif hayvan
(20.11.18)
(1)

z raporu kopyası alma

kibritsuyu
aarkadaşlar beko'nun modelini tam olarak bilemediğim (emin değilim ama sanırım 300tr olabilir) yazar kasa pos cihazından daha önce alınmış bir z raporunun kopyasını nasıl alıyoruz?yani 941 numaralı z raporunu yeniden yazdırmak istiyorum. hangi menünün neresine gireceğiz?mali hafıza raporu işimi görm
aarkadaşlar beko'nun modelini tam olarak bilemediğim (emin değilim ama sanırım 300tr olabilir) yazar kasa pos cihazından daha önce alınmış bir z raporunun kopyasını nasıl alıyoruz?

yani 941 numaralı z raporunu yeniden yazdırmak istiyorum. hangi menünün neresine gireceğiz?

mali hafıza raporu işimi görmüyor, çünkü onda farklı kdv oranları yazmıyor. aynen z raporunun kopyası olması lazım.
0
kibritsuyu
(20.11.18)
aradığım rapor bunun çıktısı değil.

oraları ben de inceledim. internetteki kılavuzlarda ve videolarda sorumun cevabı yok. kullanan birine denk gelmem lazım.
0
🌸kibritsuyu
(20.11.18)
(2)

iphone 6 ios sürümü

bir bucuk adana
ios12 iphone 6'da geçerli mi?telefondan güncelleme var diye görünüyor, hafıza dolu diye yapamıyorum. Itunes üzerinden güncellemeler için kontrol et dediğimde i0s 11.3.1 en güncel versiyon bilgisi veriyor?ios 12 desteklenmiyor mu?
ios12 iphone 6'da geçerli mi?

telefondan güncelleme var diye görünüyor, hafıza dolu diye yapamıyorum. Itunes üzerinden güncellemeler için kontrol et dediğimde i0s 11.3.1 en güncel versiyon bilgisi veriyor?
ios 12 desteklenmiyor mu?
0
bir bucuk adana
(20.11.18)
Iphone 6 destekliyor..
www.apple.com
0
kaptan memo
(20.11.18)
itunes un güncel versiyonunu indirdim update i gördü. teşekkürler.
0
🌸bir bucuk adana
(20.11.18)
(1)

Dockerrun - AWS - Wordpress

tchuck
bu konuda tecrübesi veya elinde örnek dockerrun dosyası olan var mıdır?dockerrun'ı zaten yeterince iyi bilmiyorum, bir de wordpress olunca, kullanıcı upload'larının s3'e yönlendirilmesi falan gerekiyor bildiğim kadarıyla. o tür işlemleri de yapabileceğimi hiç düşünmüyorum. ki yapamadım da.(aws'nin k
bu konuda tecrübesi veya elinde örnek dockerrun dosyası olan var mıdır?

dockerrun'ı zaten yeterince iyi bilmiyorum, bir de wordpress olunca, kullanıcı upload'larının s3'e yönlendirilmesi falan gerekiyor bildiğim kadarıyla. o tür işlemleri de yapabileceğimi hiç düşünmüyorum. ki yapamadım da.

(aws'nin kendi örneği var ama orda load balancer vs. kurulumları da dahil ediliyor. ben single container docker yapmak istiyorum. ve orada dockerrun.aws.js ile değil, ebextensionsla yapılıyor)

eğer yardımcı olabilecek biir olursa çok aşırı sevinirim.
0
tchuck
(20.11.18)
s3'e atma vs isleri icin eklenti var, onlari kurup kurulmus wordpress'i dockerize etmen gerekebilir.
0
eksi sozlukte eksiyen adam
(20.11.18)
(1)

Yedekleme ve sistem güvenliği hakkında

rhan
steganos, cripto vs'lerden gına geldi.bunlara kesin bir çözüm yok mu?tek çözüm interneti çekmek mi?
steganos, cripto vs'lerden gına geldi.

bunlara kesin bir çözüm yok mu?
tek çözüm interneti çekmek mi?
0
rhan
(20.11.18)
Kesin çözüm yoktur, önce yedek sağlam olacak. Güvenlikle bir sürü açık var, belki bir danışmanlık alınabilir.
0
PoscheN
(20.11.18)
(2)

Bu ne saçmalık - Notebook elektroniği veya elektriği

apdulera
ÖZETİMSİMerhaba, yaklaşık 1 ay evvel notebook ekranının arka aydınlatması bozuldu, ekrandaki görüntü ortamdaki ışığın çokluğuna göre belirginleşiyordu, boştaki mönitörü bağlayıp öyle devam etmeye başladım. İlk günden beri arka aydınlatma anlık olarak gelip gidiyor. Aynı gün klavye devre dışı kalmaya
ÖZETİMSİ

Merhaba, yaklaşık 1 ay evvel notebook ekranının arka aydınlatması bozuldu, ekrandaki görüntü ortamdaki ışığın çokluğuna göre belirginleşiyordu, boştaki mönitörü bağlayıp öyle devam etmeye başladım. İlk günden beri arka aydınlatma anlık olarak gelip gidiyor. Aynı gün klavye devre dışı kalmaya, bilgisayar tıkırt diye ses çıkararak kapanmaya ve tekrar açarken de tuşa bastıktan 3 4 saniye sonra tıkırt diye ses çıkarak açılmadan kapanmaya başladı. Kapanma, 3 - 4 gün içinde kendiliğinden kayboldu. Klavye için uyku moduna alıp çıkarmak gerekiyordu, açma tuşu ile touchpadin dokunmalı kısmı ve tuşları ise asla çalışmıyor.

Format attım, klavyenin, ekranın kablolarıyla oynadım, söktüm taktım fayda etmedi. En son farenin usb alıcısını çıkarıp takmanın klavyeyi tekrar devreye aldığını keşfettim(açma tuşu ve touchpad yine çalışmıyor), üstelik çoğunlukla son yazdığım ancak gerekli tepkiyi almadığım 7 - 8 tuş vuruşu da alıcıyı çıkarıp takınca işleniyor. Yani düşünün 1'den 8'e kadar sırayla tuşlara basıyorum ancak 2'den sonrası yazılmıyor, farenin alıcısını çıkarıp takınca kendiliğinden 3'ten başlayıp 8'e kadar yazıyor. İşte bu son olay kamera şakası mı, ne bu amk diye düşündürtmeye başladı. Bilgili arkadaşlardan yorum bekliyorum. Ahahaha kamera lafı üstüne yorum diyince aklıma, eşine sert yorum isteyen dayılar geldi, püü ne leş zihnim var.



GENİŞ ANLATIM

Merhaba, biraz saçma ve karışık bir durum doğru düzgün anlatabilecek miyim bilmiyorum, zihninizi yorarsam affola.

Yaklaşık 1 ay evvel ekranın aydınlatması çalışmamaya başladı. Görüntü karanlıkta hiç gözükmüyor, odanın ışığını açınca bir şey olduğu belli oluyor ama ne olduğu belli olmuyor, telefonun fenerini ekrana tutunca ancak anlaşılıyor ne olduğu. Evvecle bozulan masaüstü bilgisayarın mönitörü bağlayıp öyle kullanmaya başladım, bu sırada notebookun ekranı anlık olarak gidip geliyordu hatta birkaç sefer bir iki dakika arka aydınlatma çalışır hâlde kaldı, en sonunda görüntüyü sadece mönitöre vermeyi akıl ettim de o gidip gelmeden kurtuldum.

Ekranın bozulduğu ilk gün ilerleyen saatlerde klavye devre dışı kalmaya başladı, bilgisayarı uyku moduna alıp çıkarınca düzeliyordu. Bunların üstüne bir de aniden tıkırt diye bir ses çıkarıp kapanma huyu başladı, tekrar açmaya çalışırken de anakart markasının yazdığı yeri geçmeden yine tıkırt diye kapanıyordu. Bu sorun 3 - 5 gün sonra geçti ancak klavye sorunu canımı çok sıkıyordu, en son tak etti format attım; düzelmedi. Ekrana giden - gelen kabloları kontrol ettim kırık var mı diye oynattım; ekranın kablosunu, klavyenin kabloları söktüm taktım, yine fayda etmedi.

Masaüstünü mönitöre bağlı bir şekilde klavye devre dışı kaldıkça fare yardımıyla uyku moduna alıp çıkararak kullanmaya devam ediyorum, bu arada bilgisayar çalışıyorken açma tuşu hazırda beklet konumuna getirmeye ayarlı ancak bilgisayar açıldıktan sonra hiç çalışmıyor. Touchpad de aynı şekilde; ne dokunma yeri ne de tuşları çalışıyor.

Buraya kadar olan kısımda bazı saçma gelen noktalar olsa da bir nebze anlayabiliyorum ancak geçen farenin usb alıcısını çıkarıp takmanın devre dışı kalan klavyeyi aktif hâle getirdiğini keşfettim, üstelik çoğunlukla son yazdığım ancak gerekli tepkiyi almadığım 7 - 8 tuş vuruşu da alıcıyı çıkarıp takınca işleniyor. Yani düşünün 1'den 8'e kadar sırayla tuşlara basıyorum ancak 2'den sonrası yazılmıyor, farenin alıcısını çıkarıp takınca kendiliğinden 3'ten başlayıp 8'e kadar yazıyor. Tarayıcıda fare yardımıyla dolaşırken alt + tab yapıp masaüstüne geçmek istiyorum o an geçmiyor ama alıcıyı çıkarıp takınca tak diye masaüstüne geliyor. Bilgisayardaki bir şarkıyı dinlemek istiyorum, hızlıca başlat tuşuna basıp şarkı adını yazıyorum ekrana bakmadan, kafamı kaldırdığımda ise hâlâ Firefox oluyor karşımda. Farenin alıcısını çıkarıp takıyorum, saniyesinde başlangıç ekranı geliyor, arama kısmına şarkının adı yazılıyor.
0
apdulera
(20.11.18)
makine can çekişiyor gibi. ben olsam önemli şeyleri yedeklerdim
0
rosencruz
(20.11.18)
O kadar vahim değil ya bence, ETS2 oynayabiliyorum. CrySis de oynadım. Yedeği de her daim bulunduruyorum. Ölümlü dünya n'olur n'olmaz.
0
🌸apdulera
(20.11.18)
(2)

I phone 6 sim kartın I phone 4'e geçişi

omonia
merhaba arkadaşlar;malum bu iki telefonun sim kartları ebat olarak uymuyorlar. nasıl takabilirim i phone 4e sim kartımı pratik bir yöntem bilen var mı? amacım I phone 4'deki fotograflarımı alabilmek...sanırım sim kartsız açamıyoruz.Teşekkür ederim.
merhaba arkadaşlar;

malum bu iki telefonun sim kartları ebat olarak uymuyorlar. nasıl takabilirim i phone 4e sim kartımı pratik bir yöntem bilen var mı?
amacım I phone 4'deki fotograflarımı alabilmek...sanırım sim kartsız açamıyoruz.

Teşekkür ederim.
0
omonia
(19.11.18)
kartın kesilen kısmı yok sıkıntı da orda :)
0
🌸omonia
(19.11.18)
herhangi bir telefoncuya git 1 liraya verirler
0
westblack
(19.11.18)
(8)

TTnet 16 mbps internet hattım hep 7 mbps. Bu normal mi?

silver apple
1 ila 16 mbps arasında gidip gelebilir diyor tamam da hiç de 7 nin üstünü görmüyor. sizlerde de böyle mi?
1 ila 16 mbps arasında gidip gelebilir diyor tamam da hiç de 7 nin üstünü görmüyor. sizlerde de böyle mi?
0
silver apple
(19.11.18)
"e kadar"
0
sutlu nescafe
(19.11.18)
bende de 10 falan. bi ara sor yine de. bazen hızını 10mbite falan sabitliyorlar.
0
kablelvuku
(19.11.18)
Söz konusu ttnet’se her şey normaldir
0
Delay Fuze
(19.11.18)
www.milleni.com.tr

buradan adresinizi sorgulatın, en azından bir fikir verir.

not: millenicom kullanmıyorum ama altyapı aynı sonuçta.
0
late viper
(19.11.18)
Olmuyor. 7 destekleyen hatta 16 verdiklerinde sık sık kopmalar olabiliyor, o yüzden hızınızı sabitlemiş olabilirler. Modem arayüzünde yazar size tanımlanan hız, bazı modemlerde hattın desteklediği hız da yazıyor hatta. Buna uğraşmka istemezseniz aşağıdaki bağlantıdan tahmini hıza bakabilirsiniz.

turk.net
0
apdulera
(19.11.18)
Modem arayüzünden hat değerlerini paylaşırsanız yorum yapmak kolay olur.
0
shotcrete
(19.11.18)
@ shotcrete Modem arayüzünde şu değerler var
Downstream Upstream
SNR Margin: 15.0 17.1 db
Line Attenuation: 15.0 9.2 db
Data Rate: 8192 799 kbps
Max Rate: 15680 1063 kbps
CRC: 44 9
0
🌸silver apple
(19.11.18)
Selamlar. Unutmuşum duyuruyu.
Paketiniz 16 değil 8mbps görünüyor hat değerlerine göre. Alabileceğiniz maks. hız 15mbps civarı. Hattınız da bu hızı verir rahatlıkla. Ama 8e sabitlenmiş. Eğer 16’ysa paket arayın TT’yi düzeltsinler.
0
shotcrete
(02.12.18)
(1)

ITunes üzerinden alınan filmi

babilbaligi
Apple olmayan bir cihazda oynatmak için bir yol var mı? Çocuklar izlesin diye bir film satın almak istiyorum, ama oynatacağım yerde sadece windows bir bilgisayar var. Ben bu filmi bir şekilde o bilgisayar üzerinde oynatabilir miyim?Teşekkürler.
Apple olmayan bir cihazda oynatmak için bir yol var mı?

Çocuklar izlesin diye bir film satın almak istiyorum, ama oynatacağım yerde sadece windows bir bilgisayar var. Ben bu filmi bir şekilde o bilgisayar üzerinde oynatabilir miyim?

Teşekkürler.
0
babilbaligi
(19.11.18)
Windows'da da iTunes var. Ordan oynatabilirsin.
0
10032007
(19.11.18)
(2)

Big data data science ogrenmek

seyyar satıcı
Bunun için ne tasviye edersiniz adım adım eğitim.progrsmi şeklinde ücretsiz çalışabileceğim.bir yer var mıR ya da Python öğrenebilirim de asıl öğrenmek istediğimMüşteri analitigi, finans analitigi ,tedarik.zinciri ve sosyal medya için uygulanan modeller ve analizlerNeyse özeti ne tavsiye edersiniz.
Bunun için ne tasviye edersiniz adım adım eğitim.progrsmi şeklinde ücretsiz çalışabileceğim.bir yer var mı

R ya da Python öğrenebilirim de asıl öğrenmek istediğim

Müşteri analitigi, finans analitigi ,tedarik.zinciri ve sosyal medya için uygulanan modeller ve analizler

Neyse özeti ne tavsiye edersiniz. Nasıl bir program izlemeliyim
0
seyyar satıcı
(19.11.18)
Datacamp,udemy gibi sitelerden öğrenebilirsin.Aslinda bunlardan once sql ve veri madenciliğinde kullanılan yöntenleri ögrenmeni tavsiye ederim.Hangi yöntem ne zaman kullanılır bunları bilmek çok daha önemli
0
abcd
(19.11.18)
Ayrıca kaggale.com bakmanı özellikle tavsiye ederim
0
abcd
(19.11.18)
(3)

smart tv'yi yenilemek mi apple tv almak mı?

whatyougetiswhatyoudid
sb
sb
0
whatyougetiswhatyoudid
(19.11.18)
Android tv box almak
0
sta
(19.11.18)
AppleTV
0
fever
(19.11.18)
Apple TV almak.
0
babilbaligi
(19.11.18)
(4)

Doğalgaz sorunsalı

piranase
Basit mi düşünüyorum bilmiyorum ama şimdi biz bu doğalgazı petekler için açmak yerine direkt ocakta yaksak daha fazla verim almaz mıyız? ısınma için yani.edit tamam vurmayın. öldüm
Basit mi düşünüyorum bilmiyorum ama şimdi biz bu doğalgazı petekler için açmak yerine direkt ocakta yaksak daha fazla verim almaz mıyız? ısınma için yani.

edit tamam vurmayın. öldüm
0
piranase
(18.11.18)
evin içindeki okşizen biter. başın ağrır.
0
alperz
(18.11.18)
bravo, hemen kapatıyorum kombiyi: i.gifer.com
0
Delay Fuze
(18.11.18)
O dediğini yapan doğalgaz sobaları var. Daha verimli olup olmadığı tartışılır. Çünkü bi arkadaşın öğrenci evinde vardı. Tek odayı ısıtabiliyorsun ve petekli evlere göre fatura aynı geliyordu.
0
himmet dayi
(18.11.18)
Tebrikler dogalgaz sobasini kesfettin.
0
acemi
(18.11.18)
(3)

Kombi f/p kullanımı

issiz karga
iki sorum var:- yoğuşmalı kombinin maksimum yoğuşma yapması için 40 - 50 derece aralığında mı kullanılması gerekir yoksa çıkan su ile gelen su arasında belirli bir sıcaklık farkı olması yeterli mi? yani çıkan 70 gelen 40 - 45 dereceyse güzel yoğuşma yapar mı?- makul fatura için oda sıcaklığı 20 - 21
iki sorum var:

- yoğuşmalı kombinin maksimum yoğuşma yapması için 40 - 50 derece aralığında mı kullanılması gerekir yoksa çıkan su ile gelen su arasında belirli bir sıcaklık farkı olması yeterli mi? yani çıkan 70 gelen 40 - 45 dereceyse güzel yoğuşma yapar mı?

- makul fatura için oda sıcaklığı 20 - 21 derecedeyken petekleri;

- 40 - 50 dereceye getirmek
- 60 - 70 derecede kullanmak. hangisi daha düşük fatura getirir? geçen gelen servis ayarladı 80 e "ben de böyle kullanıyorum evde, geçen sene 230 tan fazla ödemedim" dedi. bana sallıyormuş gibi geldi ama.


- ev 120 m2. 8 petek var, uzunluk toplam 7.20 metre.
0
issiz karga
(18.11.18)
ben akıllı termostat ile kullanıyorum en büyük tasarrufu öyle yapıyorum. sabit ısıda kalmak için en düşük derecede kullanırsanız tasarruf maksimum olacaktır.
yoğuşmalı kombinin falan bir tasarruf sağladığını düşünmüyorum önemli olan istediğiniz sıcaklıktan sonra evin ısınmaması. o yüzden de akıllı termostat.
yoksa 80 dereceye getirip kullanmak en kolay iş.
ben soğuğa göre tabi 40-50 ile başlıyorum. ev ısınmıyorsa arttırıyorum. dıştaki soğuğa bağlı olarak 70-80 çıktığım olmuştur. istanbulun bu günlerinde 50 civarı kullanıyorum. ilk açıldığında geç ısınıyor ama zaten sürekli açık ve benim belirlediğim saatlerde ısıtma yapıyor.
0
ozdek
(18.11.18)
yoğuşmalı kombi elbette tasarruf sağlar.
zaten bütün kombiler yoğuşmalı olacak 2019’dan sonra. satışı yasak olacak eski tip kombilerin.

en iyi tasarruf sıcaklık ayarından ziyade kullanılmayan radyatörlerin kapatılmasıyla sağlanır benim tecrübelerimle.

en az zaman geçirdiğimiz odanın / odaların radyatörlerini kapatma imkanınız varsa bunu deneyin......
0
2 tostos turan
(18.11.18)
Oda termostatı kullanıp kombiyi mevsime göre ortlama 40-50 derecede bırakırsınız.

Evin ısısını arttırmak veya düşürmek için kombinin ayarını değil de oda termostatının ayarını değiştirirsiniz. Gece yatarken 19'a düşürmek gün ortalamasında 21'de tutmak sağlık için yeterli, bebek varsa 23-24 gibi yapılabilir.
0
John Bloor
(19.11.18)
(2)

masaüstü kısayolunu görev çubuğuna almak istiyorum

ground
Ama olmuyor. günde en az 50 kere o klasöre tıklıyorum ama bunun için önce masaüstüne gitmem gerekiyor. var mıdır bir çözümü?
Ama olmuyor. günde en az 50 kere o klasöre tıklıyorum ama bunun için önce masaüstüne gitmem gerekiyor. var mıdır bir çözümü?
0
ground
(18.11.18)
özelden yardımcı oluyorum.
0
Tears of Devil
(18.11.18)
ben de çok sık kullanıyorum. herhangi bir klasör kısayoluna tıklayınca solda masaüstü çıkıyor oradan giriyorum ben de.
0
tukenmez adam
(18.11.18)
(9)

AKN Hakkında

her gece aç
Kablonet kullanıyorum. Internetten film indiren biri değilim. Evde 3 kişi daha kullanıyor interneti. Hd video izlerken yüklenme sorunu yaşıyorum. Video oynatıcısıyla da alakası olabilir belki. Bu internet hızları benim için yeterli midir. Indirme hizini azaltip yukleme hızını falan artirmak mümkün m
Kablonet kullanıyorum. Internetten film indiren biri değilim. Evde 3 kişi daha kullanıyor interneti. Hd video izlerken yüklenme sorunu yaşıyorum. Video oynatıcısıyla da alakası olabilir belki. Bu internet hızları benim için yeterli midir. Indirme hizini azaltip yukleme hızını falan artirmak mümkün mu?
0
her gece aç
(18.11.18)
İnternet hızın ortalamanın üzerinde ama 3 kişiden 2'si 1080p film açsa, 3'üncüsü internette sörf yapsa, senin internet komple kilitlenir :) o kadar da iyi değil yani. sürekli film izleyen, youtube'da gezen, video falan açan kişiler için yetersiz.
0
hitokiri kenshin
(18.11.18)
video oynatıcısıyla alakalı olabilir değil, direk onunla alakalı. oradaki yükeleme hızı, senin karşı tarafa bir bilgi upload ederken kullandığın hız, yükleme hızı değil yani. 3 kişi daha kullansa da problem olmamlı. şöyle deneyin: 3ünüz de aynı anda youtube'den yüksek kalitede videolar açın ve takılma var mı diye bakın. büyük ihtimalle bir sorun çıkmayacaktır.
0
giovanne
(18.11.18)
Diğer iki kişi telefonda takılıyorlar ama sürekli video izliyor olabilirler. Youtubeda takilma olmuyor başka sitelerde oluyor çünkü video oynatıcısinda videonun ayarini düşürme seçenegi yok. Kabloneti arasam mi. Mesela maçları falan hiç takılmadan yüksek kalitede izleyebilir miyim bu hızla
0
🌸her gece aç
(18.11.18)
Hangi pakettesin?
0
fever
(18.11.18)
@fever Onu da bilmiyorum aslinda
0
🌸her gece aç
(18.11.18)
Indirme hızı yükleme hızına esit paketler çok pahalı
0
🌸her gece aç
(18.11.18)
ekran görüntüsündeki "yükleme" nin videoların yüklenmesiyle alakası yok gibi bir şey.
0
washe
(18.11.18)
@washe hangisinin ilgisi var
0
🌸her gece aç
(18.11.18)
ekran görüntüsündeki indirme download, yükleme de download hızın. sen youtube'dan video izlerken download yapıyorsun, upload değil.

25 mbit hız 15 kişiye aynı anda full HD Youtube videosu izlemeye yeter ama aynı anda 15 kişiye full hd twitch yayını izlemeye yetmez.

Youtube'da değil de başka sitelerde sorun yaşıyorum demişsin, o sitelerin serverlarının internet bağlantıları kullanıcılarına yeterli veri "yükleyecek" kadar iyi değil muhtemelen. başka sebepler de olabilir tabii ama en olası sebep bu.
0
washe
(18.11.18)
(4)

dosyaları çift harddiskte tutmak

tabudeviren
şöyle bir şey yapmak mümkün müdür?• ssd: işletim sistemi, programlar vs..• yedek hdd1: fotoğraflar müzikler videolar belgeler burada.• yedek hdd2: hdd1'in kopyası.ben işlemleri hdd1'de düzenleyeyim. bir program, günde bir veya haftada bir, hdd2'deki değişiklikleri kontrol edip, hdd2'yi hdd1'in kopya
şöyle bir şey yapmak mümkün müdür?

• ssd: işletim sistemi, programlar vs..
• yedek hdd1: fotoğraflar müzikler videolar belgeler burada.
• yedek hdd2: hdd1'in kopyası.

ben işlemleri hdd1'de düzenleyeyim. bir program, günde bir veya haftada bir, hdd2'deki değişiklikleri kontrol edip, hdd2'yi hdd1'in kopyası yapsın?
0
tabudeviren
(18.11.18)
(bkz: raid) raid1 ile istediğin şeyi yaparsın.

edit: raid 5 için en az 3 diske ihtiyaç var. raid 1 ise 2 disk ile yapılabiliyor. iki disk de birbirinin birebir kopyası oluyor. Öyle günde 1, haftada 1 değil realtime olarak.

edit2: Teşekkürler misafir. Bir bilgi daha ekleyelim, raid card almadan da windows (ya da mac) üzerinden raid oluşturabilirsin.
0
10032007
(18.11.18)
Raid 5 deniyor buna yeni bi teknoloji cikmadiysa en iyisi buydu. Yalniz disk bozulunca kurtarmasi zordu diye hatirliyorum, o yuzden baska yontem arardim ben olsam.

Edit: ssd yazinca ben 3 disk anladim. Raid1 de olur.
0
acemi
(18.11.18)
raid 1 yapısı ilgili sorunu minimum seviyede çözebilir. 2 tane disk ve bir raid card ile istenilen sistem kurulabilir.

yanlış bilgiyi de düzeltelim raid 5 için en az 3 disk yeterlidir. en az 4 diske ihtiyaç duyulan yapı raid 10'dur.
0
guest9999
(18.11.18)
Yazilimdan da yapabilirsin raid falan yapmadan. Beleş aomei backup oldukça güzel yapıyor böyle şeyleri.
0
herhaltibiliyoring
(18.11.18)
(6)

Dell latitude 7000 vs. Lenovo Thinkpad t/x

icim urperiyor
Selam. Ikisini de yeterli sure kullanmis olan var mi? Kagit uzerindeki veriler disinda ne gibi farkliliklar var kullanici deneyimi olarak?T430 kullaniyorum 2 senedir. Biraz hantal kaliyor, bataryasi da eskisi gibi degil. Yukseltmeyi planliyorum yine Thinkpad alarak ama butcem 3. Nesil x1 carbon'a ye
Selam. Ikisini de yeterli sure kullanmis olan var mi? Kagit uzerindeki veriler disinda ne gibi farkliliklar var kullanici deneyimi olarak?

T430 kullaniyorum 2 senedir. Biraz hantal kaliyor, bataryasi da eskisi gibi degil. Yukseltmeyi planliyorum yine Thinkpad alarak ama butcem 3. Nesil x1 carbon'a yetiyor. Muhtemelen t460 da o civarlardadir cok bakmadim. 2. El alicam. Arastirdigim kadariyla latitude serisi de kayda deger duruyor. Hic kullanmadim. 7480 falan alabiliyorum ayni butceyle. Onerir misiniz? Veya diger markalarin is serisi laptoplarindan tavsiyeniz var mi?

Thinkpadin genel olarak dayanikliligini, ust duzey malzeme kalitesini, klavyesini falan seviyorum.
0
icim urperiyor
(18.11.18)
ikisiyle de kısa birlikteliklerim oldu, uzun değil ama şunu düşünüyorum: dell'de o bahsettiğin "genel olarak dayanikliligini, ust duzey malzeme kalitesini, klavyesini falan" bulamazsın.

X serisi iyidir.
0
fever
(18.11.18)
Artik W'da Lenovo'dan baska bir marka almak yok. T470'den bildiriyorum.
0
baldan kaymak
(18.11.18)
Yüzlerce thinkpad sattım bir tane adam abi benim de şu sıkıntım var demedi bu zamana kadar.
thinkpad al kesinlikle. X olur t olur ne olursa olsun ama thinkpad olsun.
0
Giovanni Pipitto
(18.11.18)
HP Elitebook tavsiye ederim. hem kasa, hem klavye ile yazma kolaylığı çok kullanışlı. ısınma donma sorunları yok. güzel bi ikinci el düşürebilirsin uygun fiyatlara
0
efruz
(18.11.18)
abi thinkpad'in "herhangi bir" serisiyle hp'leri dell'ler kıyaslamayın nolur :( biraz hantal kalıyor dediğin cihaz 2012 üretimi. şu an 6. yılında, ikinci sahibisin. hala çalışıyor :) bide böyle düşün :) thinkpadden şaşma derim. hayal kırıklığına uğrarsın
0
Tears of Devil
(18.11.18)
İş bilgisayarı olarak her iki markanın en üst modellerini kullandım, dell thinkpad serisinin tırnağı bile olamaz, hiç düşünme thinkpad al geç
0
zikardo
(18.11.18)
(2)

Touchpad çalışmıyor

dredntsouth
Arkadaşlar bilgisayar lenova g500. 5 yılık arkadaştan ödünc aldım. Dün gece kullanırken sıkıntı yoktu. Uyku moduna girdikten sonra açılmadı bir daha. Bu sabah yeniden açtım. Ancak touchped çalışmıyor şu an. Adaptör ve bataryayı çıkarınca çalışıyor. Ben anlamadım bu işi. Yani bataryayı takınca kitlen
Arkadaşlar bilgisayar lenova g500. 5 yılık arkadaştan ödünc aldım. Dün gece kullanırken sıkıntı yoktu. Uyku moduna girdikten sonra açılmadı bir daha. Bu sabah yeniden açtım. Ancak touchped çalışmıyor şu an. Adaptör ve bataryayı çıkarınca çalışıyor. Ben anlamadım bu işi. Yani bataryayı takınca kitleniyor. Çıkarınca çalışıyor e o zaman da iş görmüyor. Fn ve f tuşlarından touchpedi bulmayı denedim bastım ama değişen bir şey yok. Anlayanınız var mı?
0
dredntsouth
(17.11.18)
bataryayı çıkarınca tablet moda geçiyor olmasın? windows 10 mu?

tablet mod, desktop mod olayına bi bak.


olmazsa device manager a bak, sürücü deaktive mi oluyor.
olmazsa ayarlara gir, mouse un aktif olduğundan emin ol.

olmazsa sürücüleri kaldır, yeniden başlat, otomatik yüklemezse internetten yükle
0
sttc
(17.11.18)
F6 tuşunda touchpad kapama tuşuna basmış olabilirsin farketmeden.
0
vatandasacartcurtyok
(18.11.18)
(1)

En sevdiğiniz mobil uygulamaları paylaşabilir misiniz?

baldan kaymak
Sb.
Sb.
0
baldan kaymak
(17.11.18)
OGYoutube - Arkaplanda çalma özelliği var.
Darker - Ekranı karartıyor.
Bundle - Twitterımsı bir şekilde seçilen kategorilere ve site/gazetelere göre haberler sunuyor.
Smart View - Samsung TV'ye, wifi ağı üzerinden telefondaki görüntü, müzik ve videoları aktarabilmeyi sağlıyor, kumanda özelliği de var.
0
apdulera
(18.11.18)
(2)

Laptop klavyesinde iki tuşun yerini swap'lamak (fiziken değil)

baldan kaymak
Fn ve Ctrl tuşlarının yerini nasıl değiştiririm?Yani Ctrl'ye basınca Fn, Fn'e basınca Ctrl fonksiyonu çalışsın.
Fn ve Ctrl tuşlarının yerini nasıl değiştiririm?

Yani Ctrl'ye basınca Fn, Fn'e basınca Ctrl fonksiyonu çalışsın.
0
baldan kaymak
(17.11.18)
thinkpad'lerde oluyor genelde bu özellik, belki senin laptopta da vardır. bios'u bir karıştır bakalım.
0
mattiadestro
(17.11.18)
rosencruz
(17.11.18)
(1)

Hangi Guitar Hero? (PS3)

shangrilla
G.H. olayına yabancıyım, 2. el alayım dedim, uygun fiyatlı olarak Warriors of Rock ve World Tour buldum gitarlarıyla birlikte. Bu gitarlar diğer oyunlar ile uyumlu mudur? Sanırım Live'ın farklıymış ama diğer oyunlara da uyacaksa işimi görür. Hangisini alayım sizce? Başka bir tavsiyeniz var mıdır? Te
G.H. olayına yabancıyım, 2. el alayım dedim, uygun fiyatlı olarak Warriors of Rock ve World Tour buldum gitarlarıyla birlikte. Bu gitarlar diğer oyunlar ile uyumlu mudur? Sanırım Live'ın farklıymış ama diğer oyunlara da uyacaksa işimi görür.

Hangisini alayım sizce? Başka bir tavsiyeniz var mıdır? Teşekkürler.
0
shangrilla
(17.11.18)
Guitar hero compatibility list falan diyince çıkıyor bir şeyler. World tour oynardım lisede. Gitarı Metallicaya da uyuyor. Tatlı olur 2si. Güzel şarkılar var. Warriors of rock şarkı listesine bsktım da çok bilemedim şarkıları.
0
glamdr1ng
(17.11.18)
(7)

drone'lar sessiz mi uçuyor?

kibritsuyu
iki ay önce bim'den 180 liraya aldığım oyuncak drone uçarken fıvvvzzzzzzzzzzzz diye ses çıkarıyor motorlarından, pervanelerinden. yani oldukça gürültü yapıyor, uzaktan duyuluyor.peki bu profesyonel çekim yapılan drone'lar, dji mavic pro'lar falan da böyle ses çıkarıyor mu, yoksa sessiz mi uçuyorlar?
iki ay önce bim'den 180 liraya aldığım oyuncak drone uçarken fıvvvzzzzzzzzzzzz diye ses çıkarıyor motorlarından, pervanelerinden. yani oldukça gürültü yapıyor, uzaktan duyuluyor.

peki bu profesyonel çekim yapılan drone'lar, dji mavic pro'lar falan da böyle ses çıkarıyor mu, yoksa sessiz mi uçuyorlar?

dün akşam belgesel izliyorum, gayet sessiz bir çayırda boş boş yürüyen hayvanı (hayvan dediğim kurt) havadan takip ediyor dibinden. e ulan vızır vızır ses çıkarmıyor mu o, allahın yaban hayvanı "bu ne lan tepemde" diyip dönüp bakmıyor mu?
0
kibritsuyu
(17.11.18)
Epey bir ses çıkarıyor. O sese engel olmak pek mumkun degil.
Hayvan neden bakmiyor bilmem ama sessiz değil o aletler. Yuksekten zoomlayarak cekiyordur belki.
0
stavro
(17.11.18)
Geçenlerde sosyal medyada dik bir yamacı tırmanan anne-yavru ayılar vardı. Sonradan ortaya çıktı ki anne ayı drone'dan rahatsız olduğu için panik yapmış, düşeyazmış.
Elbette hayvanlar rahatsız oluyor, elbette dönüp bakıyor, hatta korkup kaçıyor. Ama belgesellerde o kısımlar gösterilmiyor elbette.
O çekimleri yapanlar kadar iğrendiğim kimse yok.
0
ebabil curnatasi
(17.11.18)
Dronlar kapasiteleri oranında ses çıkartırlar. Phantom 3 için yaklaşık 40 metre yükseklikte ses iyice azalmış olur. 70-80 metrede ise duyulmaz. Kurdun çekildiği dronda muhtemelen zoom yapan bir kamera sistemi mevcuttur. Dron kurttan çok uzaktadır.

Pervaneler havayı adeta yararak dronu havada tuttuğu için o ses kaçınılmazdır.
0
işimdeyim gücümdeyim
(17.11.18)
Motorlar 10bin-40bin rpm donuyor, 2 kanadi var 20bin-80bin hertz arasi havayi tokatliyor diyebiliriz.
Oradan gelen bir ses var, bir de motorun kendi surtunme sesi var.
0
acemi
(17.11.18)
bi kez çekim yapan drone görmüştüm. eppeeey ses çıkarıyordu
0
sttc
(17.11.18)
Motorlarin kayda deger bir sesi yok, ses pervaneden geliyor.
Bir de 10bin rpm ile donen 2 bicakli pervaneyi havayi tokatlama frekansi cinsinden dusunursek 333 hertz tokatlar:)
0
stavro
(17.11.18)
Mavic Pro kullanıyorum gayet de ses çıkarıyor ancak piyasada oyuncak diye nitelendirdiğimiz modellerden daha düşük tabi sesleri, Mavic Pro'nun pall yapısı oldukça az ses çıkarmasını sağlıyor hatta Mavic 2'ler çok daha az ses çıkarıyor ayrıca palller de biraz daha geliştirildiği için havada kalma süresi de uzamış.
0
solo
(17.11.18)
(2)

İki tabloyu tek tabloda göstermek (mysql)

tchuck
kötü anlattım.1. tablo:kullaniciId - kullaniciTitle1 - hayri2 - niyazi3 - şükrü2. tablo:hayvanId - hayvanTitle1 - maymun2 - köpek3 - at4 - kedibir select çekeyim ve select sonucu şöyle bir şekidle gelsin bana data:id - isim1 - hayri1 - maymun2 - niyazi2 - köpek3 - şükrü3 - at4 - kedibunun için hangi
kötü anlattım.

1. tablo:

kullaniciId - kullaniciTitle
1 - hayri
2 - niyazi
3 - şükrü

2. tablo:

hayvanId - hayvanTitle
1 - maymun
2 - köpek
3 - at
4 - kedi

bir select çekeyim ve select sonucu şöyle bir şekidle gelsin bana data:

id - isim
1 - hayri
1 - maymun
2 - niyazi
2 - köpek
3 - şükrü
3 - at
4 - kedi

bunun için hangi komutu kullanıyorduk acaba?
0
tchuck
(16.11.18)
union all
0
€xpolerer
(16.11.18)
select kullaniciId as ID, kullaniciTitle as isim from tablo1
union
select hayvanId as ID, hayvanTitle as isim from tablo2 order by id
0
hmpf
(16.11.18)
(2)

Router kurulumunu nasıl yaparım.

Aşk Adamı
şimdik elimde ttnet'in dandik bir modemi var. salonda falan zayıf çekiyor. Birde elimde 500 tl lik zyxel bir router var. Bu routeri salona koymak istiyorum. Wifi üstünden benim modemden interneti alıp menzilini genişletmesi için ne yapmam gerek. modem kurulumundan falan anlıyorum yalnız bu router me
şimdik elimde ttnet'in dandik bir modemi var. salonda falan zayıf çekiyor. Birde elimde 500 tl lik zyxel bir router var. Bu routeri salona koymak istiyorum. Wifi üstünden benim modemden interneti alıp menzilini genişletmesi için ne yapmam gerek. modem kurulumundan falan anlıyorum yalnız bu router meselesini çözemedim. kablosuz olarak mümkün mü interneti dagıtması
0
Aşk Adamı
(15.11.18)
yanılmıyorsam kabloyla dağıtıyor birçok router.
ttnet modemin wan girişinden routerın lan girişine ethernet kablosu çekeceksin.
0
bir sevgi faresi jamal
(15.11.18)
merhaba,
zyxel routerın özelliklerini tam bilmeden genel kriterler içerisinde hakkında yorum yaparsam. içinde sadece bir adet wifi arayüzü olduğunu varsayarız. dolayısıyla bu wifi arayüzünü modeme bağladığınızda tekrar bu arayüzden wifi yayını yapmayacaktır. wifi bridge mode a geçip wifi üzerinden modemden aldığı interneti üzerindeki lan portlarına kablo ile bağlanacak aygıtlara paylaştırır.
bu durumda sizin yapmanız gereken modem ve zyxel arasında bir kablo bağlantısı kurup (lan bridge) interneti zxyel üzerindeki wifi arayüzüden paylaştırabilirsiniz.
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(16.11.18)
(1)

İnstagram da yüklenen videoyu kimlerin izlediği görünüyor mu?

denizaya
Birisinin profiline yüklediği videoyu izleyince, izleyenler onun arkadaşı olmasa da belli oluyor mu?evet ise hesabı dondurunca siliniyor mu görüntüleyenler?
Birisinin profiline yüklediği videoyu izleyince, izleyenler onun arkadaşı olmasa da belli oluyor mu?

evet ise hesabı dondurunca siliniyor mu görüntüleyenler?
0
denizaya
(15.11.18)
Story değil de galerisine eklediyse izleyenler görülmüyor, videoyu yükleyen de göremiyor. Story ise görür.
0
kobuzchu kiz
(15.11.18)
(4)

Yazilim alaninda 'muteahhitlik' yapmak?

icim urperiyor
Boyle bi konsept var mi? Yani santiyelerde bakiyorsunuz proje mudurleri veya muteahhitler her isi detayli bilmez, ne bileyim temeli birine kazdirir, kalibi baskasina caktirir, inceyi birine yaptirir ortaya Bina cikar. Yazilimda da front endi birine yaptiran, back endi bilmem neyi baskasina yaptiran
Boyle bi konsept var mi? Yani santiyelerde bakiyorsunuz proje mudurleri veya muteahhitler her isi detayli bilmez, ne bileyim temeli birine kazdirir, kalibi baskasina caktirir, inceyi birine yaptirir ortaya Bina cikar. Yazilimda da front endi birine yaptiran, back endi bilmem neyi baskasina yaptiran ve bu parcalari birlestiren kisiler var mi?

Buyuk projeler zaten boyledir de ben biraz daha kucuk projelerden bahsediyorum.
0
icim urperiyor
(15.11.18)
bittabii; uzmanlik gerektiren islerde taseron tuzel & ozel kisiler kullaniliyor.

misal;
www.indeed.com
oaksys.net
www.authorstream.com
0
viva paulista
(15.11.18)
eğer müteahhit işi bilmiyorsa nasıl ki kullandığınız evin sorunları oluyorsa yapacağınız yazılımda buglardan başınızı kaldıramazsınız. bu da size ekstra zaman ve para olarak geri dönecektir. yazılımcılarla sadece proje bazlı çalışabilirsiniz burada önemli olan sizin bu ekibi kuracak ve yönetecek kabiliyette olup olmadığınız. frontend-backend diye ayırıyorsak da süreçler birbirinden bağımsız değil.

bizim ülkede kurumsal web sitesi yapıyoruz diyen çoğu firma hazır templateleri alıp editliyorlar ve admin paneli yapıp veriyorlar(ben de çok yapıyorum bunu :D). bu tam bir müteahhitlik örneği işte.
0
undertaker
(15.11.18)
Eşimin yazılım firması var. Zaten yaptıkları projeleri bu şekilde yapıyorlar. Sadece "her işi detaylı bilmez" kısmına takıldım. Eleman takıldığı zaman yol gösterecek biri olmalı.
0
SiyamkedisiZorro
(15.11.18)
dedigin gibi buyuk firmalar belli konuda isleri yazilim danismanlik firmalari ile yapiyor. ornegin yazilim guvenligi konusunda bir uzmana ihtiyac vardir ve bu konu uzman bir yazilim danismanlik firmasi ile cozuluyor. zaten bir yazilim firmasi her konuda uzman bulunduramaz, her firmanin konsantre oldugu bir alan vardir ve o alana gore hizmet verir.

kucuk firmalar icin de bu bu sekilde olmasi gerekiyor ama bizim kulturel ve eknomik gerceklerimiz yuzunden herkes her isini kendi halletmek istiyor. oncelikle her iste uzman olmadigimizi kabul etmemiz gerekiyor, daha sonra da bir isi kaliteli yapmak istiyorsk maliyetini iyi hesaplayip ona gore planlama yapmamiz gerekiyor. daha az elemanla, daha az uzmanlikla, daha az danismanlikla, gerektiginde universitelere danismadan, hem ic sureclerde, hem de urunde ar-ge yapmadan ancak gunu kurtaririz, ve buyuk bir yazilim sirketi ortaya cikaramayiz. bizim ulkecek problemimiz herkesin gunu kurtarmaya calismaktan gelecegi dusunmeye vakti ve enerjisi kalmiyor.

ayrim da genelde back-end front-end seklinde olmuyor, cunku cogu zaman arada api olsa bile ikisi birbirine cok bagli. ama genelde guvenlik, deployment, performans, database katmani, cloud sistemler gibi alanlarda uzmana ihtiyac duyuluyor.
0
emrahday
(15.11.18)
(1)

Word'de açıklama eklediğimde ismim çıkmasın

basond
Merhaba birisinin yazdığı makalede hakemlik yapıyorum uygun olmayan yerleri işaretleyip açıklama eklediğimde ismim çıkıyor(resimde) ancak hakem olarak adım gizli kalmalı. Bunu nasıl yapacağız? ismimiz çıkmadan nasıl açıklama ekleyeceğiz? metin kutusu falan ekleme seçenek dışı.
Merhaba birisinin yazdığı makalede hakemlik yapıyorum uygun olmayan yerleri işaretleyip açıklama eklediğimde ismim çıkıyor(resimde) ancak hakem olarak adım gizli kalmalı. Bunu nasıl yapacağız? ismimiz çıkmadan nasıl açıklama ekleyeceğiz? metin kutusu falan ekleme seçenek dışı.
0
basond
(14.11.18)
ben random bir isim verdim, 05t00 gibi, o cikiyor orada.
0
proteus
(14.11.18)
(2)

Üzerime piyano atar mısınız?

babilbaligi
Selamlar.Ben bu piyano işlerinden hiç anlamıyorum. Hediye olacak, bütçe 4.000 civarı. 3+1 evin salonunda kullanılacak. Anlayan arkadaşlar seçmeme yardımcı olurlarsa çok makbule geçer.Duvar piyanosu için yer var, ikinci el bir piyano alsam bana çok sorun/masraf çıkarma ihtimali olur mu?Elektronik piy
Selamlar.

Ben bu piyano işlerinden hiç anlamıyorum. Hediye olacak, bütçe 4.000 civarı. 3+1 evin salonunda kullanılacak. Anlayan arkadaşlar seçmeme yardımcı olurlarsa çok makbule geçer.

Duvar piyanosu için yer var, ikinci el bir piyano alsam bana çok sorun/masraf çıkarma ihtimali olur mu?

Elektronik piyanolar içinde önereceğiniz var mı? Bu bütçe ile güzel bir sıfır piyano alabilir miyim?

Bi buldurun be.

Teşekkürler.

P.s. lokasyon Ankara
0
babilbaligi
(14.11.18)
Yamaha clavinova clp serisine bakabilirsin. Turkiye fiyatlarini bilmiyorum ben en son 2. elini 3200'e satmistim diye hatirliyorum.
0
try again fail again fail better
(14.11.18)
buyrunuz:
goo.gl

(-:
0
viva paulista
(14.11.18)
(2)

G500s Benzeri Gamer Mouse Önerisi

dream machine
Merhaba dostlar, Son 6-7 yılını Logitech G500 ve G500s ile geçirmiş bünyem bu ürünlerin üretimimin durması sebebiyle açıkta kalmış durumda. Aynı serinin yeni modeli G502 dedikleri aleti kasa olarak küçültmüşler, dolayısıyla önceki modellerdeki elime cuk oturma olayı kalmamış. Bütün mağazaları gezdim
Merhaba dostlar,

Son 6-7 yılını Logitech G500 ve G500s ile geçirmiş bünyem bu ürünlerin üretimimin durması sebebiyle açıkta kalmış durumda. Aynı serinin yeni modeli G502 dedikleri aleti kasa olarak küçültmüşler, dolayısıyla önceki modellerdeki elime cuk oturma olayı kalmamış. Bütün mağazaları gezdim hep aynı dandik modeller teşhire konmuş, deneyip göremiyorum da yani. Uzman arkadaşlar bana ergonomi olarak G500s benzeri lazer mouseları önerebilir mi? Mümkünse ağırlık ayarı da olsun lütfen. Ya da belki teşhir ürünü yelpazesi geniş olan mağazaları önerebilirsiniz.

Not: Ben de derdimi sikeyim gerçekten, haklısınız...
0
dream machine
(14.11.18)
ele oturma kısmını bilmiyorum, ama g502 gerçekten kullandığım en sorunsuz fare.
0
yalnux
(14.11.18)
Ya Logitech modelleri vardı sadece teşhirlerde zaten, G502'yi öyle denedim. Ekstra tuşlara ulaşımı şahane ayarlamışlar gerçekten ama G500s bütün parmaklarımı taşıyordu, bunun hem boyunu kısaltıp hem de enlemesine alanını daraltmışlar o yüzden serçe parmağım çok boşta kalıyor. G500s'in özellikle ele mükemmel oturması hoşuma gidiyordu, eksikliğini yaşamak pek içime sinmez.
0
🌸dream machine
(14.11.18)
(10)

10 yıllık fotoğraf arşivi düzenlemek hk.

sormayageldim
10 yıl belki daha da uzun süredir biriktirdiğim fotoğraf arşivim var fakat içi çöp dosya dolu. örneğin thumbnail resimler falan var aralarında. bunları temizlemek için yöntem var mı?örneğin program 100kb'dan küçük dosyaları otomatik temizlesin gibi
10 yıl belki daha da uzun süredir biriktirdiğim fotoğraf arşivim var fakat içi çöp dosya dolu. örneğin thumbnail resimler falan var aralarında. bunları temizlemek için yöntem var mı?

örneğin program 100kb'dan küçük dosyaları otomatik temizlesin gibi
0
sormayageldim
(13.11.18)
Total commander i yükleyip 100kb den küçük dosyaları seçip silebilirsiniz.
Hepsini tek. Klasöre kopyalayıp boyuta göre dizip yine silebilirsiniz
0
kisa
(13.11.18)
100kb'dan küçük dosyaları windows'ta da silebilirsin çok rahat.
klasörü ayrıntılar olarak görünüme alacaksın.
boyuta göre sıralayıp 100kb'dan küçük dosyaları topluca seçip silersin.

ama fotoğraf düzenlemek için daha kolay bir yol kesin vardır.
0
teritori
(13.11.18)
@teritori çok fazla klasör var hepsiyle tek tek uğraşmak istemediğimden sordum
0
🌸sormayageldim
(13.11.18)
O zaman total commander yükleyin
0
kisa
(13.11.18)
Aceleniz yoksa yarın mesaj atarsanız total commander üzerinden nasıl yapacağınızi adım adım anlatırım. Bu akşam yapmak istiyorsanız kabaca şöyle
0
kisa
(13.11.18)
Fotoların olduğu klasöre gelin. Alt+f7 ye basarak arama penceresini açın. Oradaki tablarin birinde size yazıyor oraya 100kb yazıp küçükleri bulabilirsiniz. Bir liste çıkarır. Altta bir düğme çıkr, ona basarak tüm sonuçları ayrı bir ekrana alabilirsiniz. Orada + tuşuna basıp sonra da enter a basarsanız hepsini seçer sonra da delete tuşu ile hepsini silersiniz
0
kisa
(13.11.18)
teşekkürler acelem yok henüz. fotoğrafları düzenleyip cloud servisine yedekleyeceğim
0
🌸sormayageldim
(13.11.18)
Klasörlerinizin hepsinin yer aldığı ana klasöre gidin. Aramaya *.jpg yazın ya da uzantıları neyse onu yazın. çıkan sonuçları boyuta göre sıralayın ve istediklerinizi silin.
0
i ve been mistreated
(13.11.18)
thumb dosyaları da fotoğraf formatında
0
🌸sormayageldim
(13.11.18)
bu son dediğiniz bir şey fark ettirmiyor. o zaman siz de dosyaları boyutuna göre sıralarsınız. eğer arada fotoğraf ve thumb haricinde bir dosya yoksa kolayca ayıklarsınız.
0
i ve been mistreated
(13.11.18)
(1)

SPSS'i aciklamada yardim / ANOVA ve Coefficient

Traveller
DEP- INT 10.000- 1.0025.000- 2.0030.000- 3.0040.000- 4.0050.000- 5.0060.000- 6.0070.000- 7.0080.000- 8.0099.000- 9.00https://www.dropbox.com/s/97kmhbp9se2aga9/SPSS.docx?dl=0Buna gore bunlar ne demek oluyor? R:R Square:Adjusted R Square:Std. Error of the Estimate:ANOVA'da df:F: Unstandar
DEP- INT
10.000- 1.00
25.000- 2.00
30.000- 3.00
40.000- 4.00
50.000- 5.00
60.000- 6.00
70.000- 7.00
80.000- 8.00
99.000- 9.00

www.dropbox.com

Buna gore bunlar ne demek oluyor?


R:
R Square:
Adjusted R Square:
Std. Error of the Estimate:

ANOVA'da
df:
F:

Unstandardized Coefficients'te
B:
Std. Error:

Standardized Coefficients'te

t:
Sig.:
Beta:
0
Traveller
(13.11.18)
İstatistikçi değilim.
Burada regresyon analizi yapılmış.
Model summary tablosunda R2'nin 0.988 olması modelinizin, verilerin %98.8'ini açıklamada kullanılabileceğini söyler. Bu parametrenin en yüksek değeri +1. İlk bakışta oldukça kuvvetli bir model olduğu anlaşılıyor.
Anova tablosunda sig=0.000 olması modelinizin anlamlı olduğunu söylüyor. Bunun 0.01'den küçük olması makbul.
Coefficient tablosu: modeliniz şöyle: math score = -0.194+10.35*(hours of study). Yalnız constant satırındaki sig>0.05 olduğu için bu katsayı anlamlı bulunmamış. analizi intercept olmadan, yani sabit sayı olmadan (y=a+bx değil, y=bx şeklinde) tekrar etmeyi deneyebilirsiniz. Muhtemelen daha doğru bir model bulacaksınız.
son söz, matematik puanının çalışma saati ile çok güçlü ilişkisi olduğunu bulmuşsunuz.
0
puc
(13.11.18)
(1)

port forward'lamak guvenli mi?

seksli harf
merhabalar, raspberry ile local server kurdum. buna internet üzerinden erişmek için port forward'layayım dedim. fakat erişim raspberry'e olduğu için güvenli midir tehlikeli midir öğrenmek istedim.
merhabalar,

raspberry ile local server kurdum. buna internet üzerinden erişmek için port forward'layayım dedim. fakat erişim raspberry'e olduğu için güvenli midir tehlikeli midir öğrenmek istedim.
0
seksli harf
(13.11.18)
merhaba internet üzerinden erişmek için modem üzerinden port yönlendirmesi mutlaka gerekecektir. erişim için gerekli ip yada alan adını paylaşmadığınız sürece size düşman birinin bunu bulup serverınıza sızması pek mümkün değil.
tabi ek tedbir olarak modem üzerine telnel ssh ping vs hizmetleri kullanmıyorsanız devre dışı bırakmanız iyi olur. atıyorum ip nizi öğrenen biri server a sızamasa bile varolabilecek modem açıklarını kullanıp modem ayarlarınız değiştirip canınızı sıkabilir.
0
nuh gemisini kaciran soyu tukenmis canli
(16.11.18)
(4)

Virüs olabilir mi?

mungojerry
bilgisayarı açtığımda daha dün hazırladığım word dosyasını açık buldum. daha önce de 2-3 programı açık vaziyette bulmuştum. uyku modunda da değil bu arada 0'dan başlatıyorum. görev yöneticisi Ağ sütununda da kaspersky, chrome, adobe cloud hariç veri alışverişi yapan uygulama yok. arkadaşlar bu bir v
bilgisayarı açtığımda daha dün hazırladığım word dosyasını açık buldum. daha önce de 2-3 programı açık vaziyette bulmuştum. uyku modunda da değil bu arada 0'dan başlatıyorum. görev yöneticisi Ağ sütununda da kaspersky, chrome, adobe cloud hariç veri alışverişi yapan uygulama yok.

arkadaşlar bu bir virüs olabilir mi? ağ sütununda gözükmeden veriler çalınabilir mi ayrıca bunu da sorayım.
0
mungojerry
(13.11.18)
benim de başıma geldiği oldu. bilgisayarı akşam kapatıp sabah açtım, spotify ve opera browser açık halde başladı. windows 10'da bilgisayara kapat komutu verseniz de eski işletim sistemleri gibi tamamen kapatmıyor, ya yeniden başlat demeniz ya da shift'e basılı tutarak kapat'a tıklamanız gerekiyor diye okumuştum.
fast startup ile ilgili olabilir, bir de creator's update sonrası olduğundan bahseden bir link var:
www.drivethelife.com
lifehacker.com
0
gkhncnzdgn
(13.11.18)
Bana da çok oluyor bu normal bir şey galiba
0
jackinkırıkkalbi
(13.11.18)
windows 10 daki bir cok kisinin basina geliyor korkacak bisi yok
0
acetaminophen
(13.11.18)
Windows 10'a nisan güncellemesiyle gelen bir özellik, beni memnun etmeyen bir özellik ama yapacak bir yok galiba.
Ben bazen önce oturumu kapatıp kapatıyorum bilgisayarı böylece ilgili başlatma verisi silinmiş oluyor, arada yapmak kullanmak isterseniz.
0
atom karincanin torunu
(13.11.18)
(15)

kısık ateşte pişirmek vs. yüksek ateşte pişirmek

kibritsuyu
duyurunun fizik üstatlarına soru geliyor.tencerede sulu yemek var, ateş yüksek, kapağı açık, ocağın üstünde fokur fokur kaynıyor.başka bir tencerede yine sulu yemek var, altı çok kısık, kapağı açık, o da ocağın üstünde ama tıkır tıkır kaynıyor.bu ikisi de kaynama noktasında di mi? yoksa altı açık ol
duyurunun fizik üstatlarına soru geliyor.

tencerede sulu yemek var, ateş yüksek, kapağı açık, ocağın üstünde fokur fokur kaynıyor.

başka bir tencerede yine sulu yemek var, altı çok kısık, kapağı açık, o da ocağın üstünde ama tıkır tıkır kaynıyor.

bu ikisi de kaynama noktasında di mi? yoksa altı açık olan daha sıcak, altı kısık olan daha mı soğuk?

ikisi de kaynama noktasında ise madem, kısık ateşte pişirmekle yüksek ateşte pişirmenin ne farkı var? ikisi de kaynama noktasında işte. altından ejderha ile üfürsen kaç yazar?

yok kısık ateşteki daha soğuksa niye fıkırdıyor peki?
0
kibritsuyu
(13.11.18)
depoladıkları ısı miktarı değişiyor. kısık ateşte pişen daha fazla ısı depolarken diğeri bir anda ısınıp daha az ısı depoluyor.
0
biergarten
(13.11.18)
mesela nohut pişiriyorsun. kısık ateşte uzun uzun haşlandı, nohut lokum gibi oldu. ateşi aşırı harlandırsaydın su hemen kaynayıp uçup gidiverecekti. sen de elinde takır takır pişmemiş nohutla öyle kalacaktın. haşlanma süresi önemli.
0
zgrydn
(13.11.18)
ikisi de kaynama noktasına gelmiştir, ikisi de 1 atm basınç altında iken 100 derecededir. 100'ün üzerine çıkamamasının sebebi, suyun buharlaşarak sistemden enerji götürmesi ve kaynama noktasında sıcaklığı dengelemesidir. Tencere sıcaklığını daha yüksek sıcaklıklara çıkarmak için basıncı artırıp, kaynama noktasını yükseltmeniz gerekir (düdüklü tencere). Bir tenceredeki yemek yüksek ateşte fokurdarken daha çok su buharlaşır, diğer tenceredeki kısık ateşte tıkırdarken daha az su buharlaşır. pişme süresi aynı malzemeler için değişmez. yemek tariflerinde kısık ateşte pişirme tavsiyesinin sebebi, su miktarının belirli bir zaman aralığında "çok azalmasına" fırsat vermeden yiyeceklerin "yüksek sıcaklıkta" (~100 derece) durması gerektiğindendir. yiyecekleri daha kısa sürede pişirmek için daha yüksek sıcaklığa çıkarmak gerekir, bu da ancak basıncı artırmakla yani düdüklü tencere kullanmakla olur.


@biergarten: depolanan ısı miktarı değişmez. kütle değişmedikçe depoladığı ısı miktarı da değişmez. hatta yüksek ateşte pişenin içindeki su daha çabuk buharlaştığı için kütlesi daha çabuk azalır, depoladığı ısı bir t süresi sonunda daha azdır.
0
typhoon r
(13.11.18)
Sanirim kaynama noktasindan sonra isiyi arttirdikca daha hizli buharlasmasini sagliyorsun. Yani birim zamanda buharlasan su miktari daha fazla. Bu da pisme sekline etki ediyor.
Alttan ejderha ile uflesen aninda buharlasip ucar gider yemegin suyu.

Daha fazla enerji uyguluyorsun, su ayni isida sabit. Bu enerji ne olacak? Bor yere gitmesi lazim. Buharlasmaya harcaniyor. Tencerenin kendisinin absorb ettigi isi enerjisi de var tabii ama konumuz degil.
0
stavro
(13.11.18)
işin püf noktasını kaçırıyorsunuz.

öncelikle deniz seviyesinde N.Ş.A.'da saf su 100 derecede kaynar ve bu süreç boyunca ısısı sabit kalır. ancak suyun/yemeğin içine başka maddeler ekledikçe (özellikle tuz, diğer malzemeler ve baharatlar ve bunların içindeki mineraller) kaynama noktası 100 derecenin üzerine çıkar. şimdi buradan hareket edersek:

harlı ateşte yemeğin uyu x süresinde buharlaşacak ve yemeği ısısı x süre için atıyorum 110 dereceye kadar çıkabilecek ve yemeğin kıvamı geldiğinde veya suyu bittiğinde pişirme eylemi de bitecek.

kısık ateşte ise yemeğin suyu 3x süresinde anca buharlaşabilecek ve yemeğin ısısı 3x süresince "en az" 110 derece sıcaklıkta kıvam alana kadar veya suyu bitene kadar bekleyecek. böylelikle daha uzun pişirme süresiyle (ve muhtemelen daha yüksek sıcaklıkla) yemekler daha iyi pişmiş olacak
0
yemrem
(13.11.18)
yani tek fark suyun buharlaşma süresine yaptığı etki öyle mi?

deneysel olarak; suyunu yemeğin pişme süresinde buharlaşıp bitmeyecek kadar çok koysam, altı kısık olan da, açık olan da aynı sürede pişer yani di mi? altı açık olan fazla pişmez?

sadece pişme işlemi bittiğinde altı açık olanın suyu, kısık olana göre biraz daha az kalmış olur.

doğru mu anladım?
0
🌸kibritsuyu
(13.11.18)
@yemrem: hem ikisi için de tuz, vs. eklenerek 110 dereceye gelecek, sadece bu sıcaklığa geldiğinde ve suyu bitene kadar geçen süre değişecek diyorsun, hem de kısık ateşteki daha yüksek sıcaklıkta pişecek diyorsun. malesef "muhtemel" sözcüğünü burada kullanamayız. aksi belirtilmediği için her iki tencere de aynı başlangıç koşullarının sağlandığını sadece birinin yüksek ateşte diğerinin kısık ateşte bekletildiğini görüyoruz. bu yüzden çözüme tuz da eklesen, ikisinde de tuz olacak.


@kibritsuyu: doğru anlamışsın. pişme süresi aynıysa, kapaklar açıksa, biri yüksek ateşte diğeri kısık ateşteyse, her iki tenceredeki su da kaynama noktasındaysa, pişme süreleri aynıdır. birine daha çok enerji vererek sadece daha fazla su buharlaştırıyorsun, ne ekolojik ne de eknomik bir yol. pişme süresini kısaltmak için sıcaklığı daha çok artırmak, yani kaynama noktasını yükseltmek gerekir.
0
typhoon r
(13.11.18)
Su 1 atm basınç altında 100 santigrat derecede kaynar.

Kaynamakta olan su 100 derece.

Ama tencere 100 derece değil, daha yüksek. Ocak ateşindem tencereye ordan da suya ısı iletimi oluyor. Tencere 100 derece olsa su kaynamaz zaten.

Yine de buharlaşma her derecede olur. Kaynama; buhar basıncının atmosfer basıncına eşitlenmesi olayıdır. Vakum ortamda su direkt kaynar buhara dönüşür, sıvı formda kalamaz.

Aşırı yüksek ısı verirsen tüm su anında buharlaşır sıcaklığı 100 derece üstünde buhara dönüşür.

Tıkır tıkır kaynarken daha az buharlaşma olur. Fokur fokur kaynarken daha hızlı buharlaşma olur. Tencerenin metal tabanındaki ısı da farklı olur.
0
bos gezenin bos ustasi
(13.11.18)
@typhoon, yanlış anlamışsınız. ben tuz, mineral, kuru madde vs. den oluşan karışımın kaynama noktası 100 derecenin üzerinde olacak (101 derece de olabilir 130 derece de) dedim. karışım 100 dereceye gelince su hızla buharlaşmaya başlayacak ve karışımın içindeki sıvı bitene kadar ocağın üzerindeki karışımın sıcaklığı yavaş yavaş artacak ve atıyorum 110 dereceye kadar gelebilecek. daha fazla sıvı olsaydı içinde bu derece karışımın kaynama noktasına (101 derece de olabilir 130 derece de) kadar yükselecekti diyorum.

belki ben yanlış mantık kurdum
0
yemrem
(13.11.18)
yemekle tuzla şekerle falan olayı komplike hale getirmeyelim. konu amacından sapıyor.

özdeş tencerelerle, deniz seviyesindeki aynı miktarda saf suyun içinde yumurta haşlayalım, bırakalım yemeği. tuz şeker dedikçe iş karıştı.

her iki tencereyi de ocağa koydum, ikisini de kaynama noktasına getirdim, fokur fokur kaynıyorken sağdakinin altını kıstım. altı açık olan fokur fokur, altı kısık olan tıkır tıkır kaynıyor. sular da buharlaşıp bitmeyecek kadar bol.

ikisine de aynı tavuğun götünden çıkmış özdeş yumurtaları aynı anda attım.

ikisi de aynı anda aynı ölçüde mi pişer, altı açık olan daha mı hızlı pişer?
0
🌸kibritsuyu
(13.11.18)
Aynı ölçüde pişer.
0
bos gezenin bos ustasi
(13.11.18)
@bos gezenin bos ustasi: dediklerin doğru olmakla birlikte aşağıdaki cümlende ufak bir sorun var:

"Tencere 100 derece olsa su kaynamaz zaten."

bu cümle yanlış. geri kalanı doğru.

@kibritsuyu: aynı ölçüde pişer. :) adamı delirttik tuzdu ottu boktu derken.


@yemrem: mantık kendi çerçevesinde doğru ama burada @kibritsuyu'nun da çileden çıkmasını sağlayan nokta iki tencerenin de aynı başlangıç koşullarına sahip olması. biri tuzlu, diğeri tuzsuz olursa, yani parametrelerden biri değişirse durum da değişir. ama kibritsuyu'nun dediği gibi özdeş iki durum; adamın/kadının merak ettiği "harlı ateşte kısık ateştekine göre daha mı çabuk pişer". bu yüzden cevap verme gereği duydum.
0
typhoon r
(13.11.18)
altı kısık olan tencere tıkır tıkır ettiği halde 70-80 dereceye düşmez yani di mi?
0
🌸kibritsuyu
(13.11.18)
kısa cevap: hayır, düşmez.

uzun cevap: coğrafi koşullara bağlı olarak atmosfer basıncı 1 atm ise 100 derecededir. rakım daha yüksekse, atmosfer basıncı daha düşüktür, bu da kaynama noktasını 99'a 98'e çeker ancak suyun 75-80 derecelerde kaynaması için ya bayağı yükseğe çıkmak gerekir (ne kadar yükseğe bilmiyorum, belki de deniz seviyesinden kilometrelerce yükseğe) ya da vakum uygulamak gerekir.
0
typhoon r
(13.11.18)
Yüksek ateşte fokur fokur kaynayanin muhtemelen her yerinde sıcaklık 100C değildir. O yüzden her daim kısık ateşte pişen daha randımanlı ısınır.
0
turka locuma
(13.11.18)
(5)

sürekli bilgisayar değiştirmek zorunda kaldım.Yer işaretlerimi kaybettim.

çılgındünya
Bu 3. bilgisayarım çeşitli sebeplerden bilgisayarların anakartları yandı.Her birinde sık kullanılanları ne denediysem bir türlü dışarı çıkaramadım harddiskten.Chrome'da çevrimiçi yer işaretlerimi saklayabileceğim herhangi bir benzer hizmet var mı? Ücretsiz bir site yer işaretlerimi herhangi bir bi
Bu 3. bilgisayarım çeşitli sebeplerden bilgisayarların anakartları yandı.
Her birinde sık kullanılanları ne denediysem bir türlü dışarı çıkaramadım harddiskten.
Chrome'da çevrimiçi yer işaretlerimi saklayabileceğim herhangi bir benzer hizmet var mı? Ücretsiz bir site yer işaretlerimi herhangi bir bilgisayardan otomatik olarak güncelleyebilir mi?
Ben hher bir siteyi yıldızladığımda o da senkronize olarak bir yere kaydetsin sonra ben oraya ulaşabileyim.
0
çılgındünya
(13.11.18)
hocam
bilgisayarı yiyor musunuz tam anlamadım ama :)
chrome ya da firefox ta
google hesabınızla giris yaparsanız
nerede olursanız tum tarayıcı gecmisiniz yer isaretleri vs. saklanır
hatta bir pc de video izlerken baska makineye gectiniz
kaldiginiz yerden devam edebilirsiniz
0
kingcyrax
(13.11.18)
chrome bunu senelerdir yapıyor zaten. google hesabınla giriş yapacaksın o kadar.
firefox da yapar.
0
sutlu nescafe
(13.11.18)
@kingcyrax
@sutlu nescafe
Çok teşekkür ederim ben bunu bilmiyordum.
Hocam yemiyorum ama giden dosyalarımın ardından içime oturuyorlar :)
Bu eski tip kurumsal dock stationlarla benim problemim. Laptopı tak çıkar yaparken acı acı öğrendim
0
🌸çılgındünya
(13.11.18)
Chrome dendiği gibi yer imlerini, tercihleri, şifreleri vs. saklıyor eğer giriş yaparsanız. Ki benim hantal chromedan vazgeçememe sebebim bu. Normalde opera daha düzenli ve daha az yorucu bilgisayar için. Ama gel gelelim yıllardır hesap üzerinden kullandığımdan tüm pclerim ve telefon/tabletlerim senkronize olduğundan vaz geçemiyorum. Eğer çok pc çalışıyorsanız da iyi bir seçim login olarak chrome kullanmak.

Verilen tavsiyelerin yanında ben onedrive önereceğim. Eğer MSOffice ile çok işiniz varsa ve yanan dökümanlarınız MSOffice ise one drive a üye olmanızı tavsiye ederim. Ben onedrive da bir klasörü senkronize et diyorum, o klasör tüm pc lerimde masa üstümde. Mesela o klasörün içinde bir word yarattığınız an siz save demeseniz bile anlık kaydediyor ve buluta yüklüyor. tüm bir tez döneminde ben böyle yaptım huzura erdim. Hiç kaydettim mi, bilgisayar bu kapanış sonrası ya açılmazsa gibi hiç bir derdim olmadı. Hatta birden çok pc ile çalıştığımdan hiç bir zaman aaa yanıma almamışım dosyaları diye de bir derdim olmadı. Çok büyük olmadıktan sonra geri kalan tüm dosyalarınızıda o klasörde tutmak makul bir seçim. Çok büyük dosyalar için iyi bir internet bağlantısı şart gibi. Ama onları da öyle kullanabilirsiniz. Bu dediklerim sayesinde şu anda 3 pc 1 table 1 telefon kullanıyorum ve hepsi sanki aynı cihaz gibi. Birinden diğerine geçtiğim an hiç yabancılık çekmeden aynı pc gibi devam ediyorum. Sizin gibi bilgisayarlarla sorunları olan biri için güzel bir yöntem diye düşünüyorum.
0
ManikD
(13.11.18)
Ben firefox kullanıyorum, hdd değişimi ya da format ihtiyacı olunca mozbackup programı ile firefox verisini yedekliyorum.

Yeni sistemde yine mozbackup ile yedekleri geri yüklüyorum, sanki hiç pc değişmemiş gibi tarayıcım ile devam ediyorum.

Son açık kalan sekmeler bile geri geliyor.
0
John Bloor
(13.11.18)
(8)

Telefonu GPS ile takip eden şirket

lost aci soyler
Şirket arabada ve telefonda takip sistemi olduğunu söylüyor.Telefondan takip edilme sim karta takılan bi şey mi yoksa telefonda mı takip cihazı oluyor?
Şirket arabada ve telefonda takip sistemi olduğunu söylüyor.
Telefondan takip edilme sim karta takılan bi şey mi yoksa telefonda mı takip cihazı oluyor?
0
lost aci soyler
(13.11.18)
Hadi arabayı anladık da telefon takip nedir ? Yerinde olsam telefonu işyerinde bırakıp çıkar giderdim akşamları.
0
sylr
(13.11.18)
şirketin verdiği telefonsa takip eder. kurumsal yazılımlar yüklüyorlar.
ya da telefon şirketinden konum bilgisi alabiliyorlar.
0
kisa
(13.11.18)
telefonun kendisi zaten takip cihazı. üzerinde gps var internet var. telefonu otobüse bırak, otobüsü takip edersin.
0
sutlu nescafe
(13.11.18)
Telefonu değiştirdim zaten. Başka telefonda takılı. Ondan merak ediyorum sim karttan takip mümkün müdür diye
0
🌸lost aci soyler
(13.11.18)
sim karttan takip sadece operatör sayesinde mümkün olabilir, direkt olarak hat sahibi şirkete bu bilgiyi vermezler. En azından bangır bangır reklamı yapılan bir servis yok bildiğim kadarıyla.

Telefon takip etmelerini de işi bilen birisi kolayca engeller. Takip yazılımını silersin, silinmemesi için taklalar attılarsa rootlar silersin.

Arabadaki takip sistemini de devre dışı bırakmak kolay, gps antenini sök, sadece hassas olmayan gsm üzerinden takip edebilirler. Takip sistemi 1-10km hassasiyete kadar düşer. Takip sistemlerinde enerji kesilse de bir süre daha götürecek pil bulunuyor, o yüzden gücünü kestikten sonra bir kaç saat beklemen gerekebilir.

Arabaya hiç dokunmak istemiyorsan da çok ucuz paralara jammer satılıyor, takip ünitesine yakın bir yere koyarsın, sinyal alamazlar. Takip sistemleri 10.000 konum vb verileri biriktirip hat geldiğinde gönderebiliyor. o yüzden jammer devre dışı kalınca verilerin merkeze iletilmesi olası. Gsm anteni genelde dahili oluyor ve söksen bile hat çekebiliyor o yüzden gsm anteninin söktüm iş bitti diye düşünme

Takip sistemi tasarlamış birisi olarak söyleyeceklerim bu kadar :)
0
kimlanbu
(13.11.18)
sim üzerinden zor. servis sağlayıcıyla merdivenaltı sözleşme yapılması gerekir. bunu yapabilecek firma sayısı bir elin parmaklarını geçmez. he sistemde (kanun sistemi) bir açık bulup baz istasyonu verilerini de müşterilerine sunmaya başladılarsa bilemem. normalde bu tür bir veri sağlamak yasak çünkü. ama telefon şirket telefonuysa her türlü izlerler.
0
Tears of Devil
(13.11.18)
telefon sirket telefonu ise ve oparatorlerin isletme paketlerin kullaniyorlarsa bu paketler takip sistemi sunuyorlar. (ornegin vodafone is ortagim, turkcell kurumsal). telefonun belli araliklarla birkac saniyede bir oparatore ben burdayim, iletisime acigim mesaji gonderir. oparotorler o an bagli oldugun ve bu mesajin geldigi gsm vericisi yolu ile konum belirler. bu gps konum belirlemeden farklidir. gps cok hassas konum belirler yaklasik 1 metreye kadar hassaslikla konum berlileyebilir. ama alisveris otoparklari, buyuk binalar, tuneller gibi yerlerde sinyal alamadigi icin konumu kaybedebilir. ayrica telefonun pilini hizla tuketir. ama gsm oparatorleri uzerinden konum belirleme hem hizli, hem de telefonun cektigi her yerde konum belirleyebilir. tek dezavantaji hassas degildir, belirlenen konum bagli olunan antene gore 1 km veya daha cok sapma yapabilir.

oparatorler telefonu ucak moduna aldiginda konum belirleyemeyecektir, ve konum belirleyememe nedenini eger telefonda ozel bir yazilim yok ise de tam tespit edemezler yani telefonun pili mi bitti, yoksa ucak modunda mi ayiramazlar. eger telefondan bir yazilim var ise bunu silebilirsin, ama bu konum belirlemeye engel degildir, genelde tek basina yazilim uzerinden degil ayrica gsm uzerinden de takip yaparlar.

eger hattin kendi ozel hattin ise oparatorlerin sirketlere konumunu vermeye kanuni olarak haklari yoktur, ancak savcilik yolu ile bu olabilir. ama hat sirket hatti ise sirket senin konumunu degil kendi hattinin konumu aldigi icin kanuni olarak bunu saglar. zaten sirketlerin hat verme sevdasi da bu yuzden istedigimde ulasayim, istedigimde konum alayim, masraflari da vergiden duseyim diyedir.

araclardaki takip sistemleri de hem gps hem de oparator uzerinden konum belirler. o nedenle sadece gps antenini engellemek yetmez, bu diger arkadaslarin bahsettigi gibi sadece konumun hassasiyetini azaltir, ama az cok birkac kilometre capinda nerede oldugunu cozebilir.
0
emrahday
(13.11.18)
Vodafone’un bi reklami vardi sirket hatlariyla ilgili, urunlerinizin nerede oldugunu takip edin gibi. Reklamda da o firmanin kamyonu yoldaydi ofiste de anlik kamyon goruluyordu haritada. Demekki operatorden aliyorlar bu bilgiyi.
0
c1b2k3
(13.11.18)
(1)

.pub uzantılı Web adresi

deadwampir
Sadece godaddy’de mi var? Başka sağlayıcı yok mu ?
Sadece godaddy’de mi var? Başka sağlayıcı yok mu ?
0
deadwampir
(13.11.18)
domains.google
0
rm
(13.11.18)
(2)

seri ekran görüntüsü alma aracı

tabudeviren
seri şekilde bir web sitesindeki gönderilerin ekran görüntüsünü alacağım.daha sonra kesmekle uğraşmamak için ekran görüntüsünü alırken alanı belirleyebileyeceğim bir araç biliyor musunuz?"soldan 200px, sağdan 50px, tepeden 400px, alttan 200px öteleyerek ekran görüntüsü al" gibi. ben o alana denk get
seri şekilde bir web sitesindeki gönderilerin ekran görüntüsünü alacağım.
daha sonra kesmekle uğraşmamak için ekran görüntüsünü alırken alanı belirleyebileyeceğim bir araç biliyor musunuz?

"soldan 200px, sağdan 50px, tepeden 400px, alttan 200px öteleyerek ekran görüntüsü al" gibi. ben o alana denk getirip ekran görüntüsü alayım. prt scr'ye basınca direkt kaydetsin bir klasöre.
0
tabudeviren
(12.11.18)
chrome lightshot eklentisi işinizi çözer gibi.
0
valkin rockefeller
(12.11.18)
lightshot'un uygulaması çözmez mi işini?
0
datnet
(12.11.18)
(6)

Cep telefonu yatay aparat

mertozkoy
Merhaba Kılıf haricinde cep telefonunu masaya koyup yatay olarak video izlemek için bir aparat önerir misimiz?Teşekkürler
Merhaba

Kılıf haricinde cep telefonunu masaya koyup yatay olarak video izlemek için bir aparat önerir misimiz?

Teşekkürler
0
mertozkoy
(12.11.18)
delidir yakalayin
(12.11.18)
bende bunun eşantiyon olanı var, yıllardır kullanıyorum.

www.dx.com
0
babilbaligi
(12.11.18)
efruz
(12.11.18)
Gir bi tane bir milyoncuya, bu işe yarayan plastik zımbırtılar var al onlardan bir tane.
0
John Bloor
(13.11.18)
Küçük boy tabak altlığı kullanıyorum, hani şu tabagı dik tutmak için kullanılanlar. Züccaciyelerde, 1 milyoncularda oluyor.
0
curukturpkokusu
(13.11.18)
ahşap el yapımı bir şey isterseniz;

www.instagram.com
0
nwnd
(13.11.18)
(12)

Kendi isletim sistemini yazmak

baldan kaymak
Cok mu zor? Sb.
Cok mu zor? Sb.
0
baldan kaymak
(12.11.18)
Çok zor.
Linux bile hala yaygınlaşmadı. Mantıken başarılı olması ve genel olarak kullanılması lazım.
Donanım üreticilerini ikna edip donanım iletişimini sağlamak lazım. En basiti yazıcıdan çıktı almak vb.
0
neymis
(12.11.18)
çok zor değil ama Amerika'yı tekrar keşfetmek gibi bir şey bu; lakin kablolarla kendi bilgisayarını yapıp kendi işletim sistemini de ona yüklemek gibi deneysel bir şey bayağı öğretici olur işleyişi öğrenmek açısından.
0
gezegen olan pluton
(12.11.18)
zorluktan kastettigin sey nedir? ortalama ustu bir bilgisayar muhendisi ufak capli bir isletim sistemi yazabilir. ama feasible midir? degildir. zorluktan daha ziyade vakit alici bir surec. universitede system design dersinde donem odevi olarak islemci tasarlamistik. ama su anki islemciler gibi 64bitlik degil, 4 bitlikti ve frekans hizi dogal olarak yerlerde surunuyordu. ama sonucta islemciyi tasarladik. ayni sekilde isletim sistemi de yazilir ama deneysel olur.
0
crucio
(12.11.18)
çok zor ve en önemlisi gereksiz. 5 yıl, günde 14 saat çalıştın ve bir işletim sistemi yazdın. peki sonra? kim alacak senin işletim sistemini? kim program yazacak? elbette ki o kadar emeğinin karşılığını almak istersin.
0
nickini degistiren yazar
(12.11.18)
evet, çok zor.

sadece bir işletim sisteminin kapatılması gereken güvenlik açıklarının sıralı tam listesini yapmak bile çok zor. her bir donanım için driver yazmak lazım falan derken eziyet bir iş. tam bir angarya. bir de üzerine yazılması şart olan programlar var ki, sen o zaman gör şenliği. kelime işlemcisinden tarayıcıya, e-posta istemcisinden takvime kadar her bir şeyi tek tek yazmak zorunda kalacaksın.

bu yüzden çok zor. aşırı zor.
0
babilbaligi
(12.11.18)
Yoo cok zor degil. Ama bilgisayardan anladigin nedir o onemli. Kolundaki saatin de isletim sistemi var buzdolabinin da var.
Dis arabirimleri cok az olan 90lardan kalma olan bir bilgisayara linux benzeri bisey yazarsin. Zaten linux boyle cikti.

Ama driver yazmak falan cok zor ses karti calissan diye gotun cikabilir.
Pardus zamani bizim bolumdekiler(bilg.muh) eklenti yazip duruyordu. Daha 2.siniftaydik.
0
acemi
(12.11.18)
Yavaş yazda saçın başın dağılmasın

Ömrün yetmez o kadar zor.
0
zxcd
(12.11.18)
Günlük kullanım için zor. Öğrenmek veya hobi için o kadar da zor değil. xv6 gibi üniversitelerde eğitim amaçlı kullanılan işletim sistemleri var.
0
bruce mclaren
(12.11.18)
ati alan uskudari gecti sur esegini nigde'ye

cok bos ve gec kalinmis bir mesgale. bunun yerine varolmamis harika seyler uzerinde calisiyor olmak daha akillica.
0
Leonardo~Da~Vinci
(12.11.18)
Çok zor bir süreç ...
0
eksimeksi
(14.11.18)
zor olan işletim sistemini yazmak değil, donanım driverlarını yazmak. Tek bir makinede boot edecek bir işletim sistemini yazman 1 ayını almaz aslında ama ardından dosya sistemi, disk sürücüleri, çoklu kullanıcı desteği falan derken düzgünce çalışması 4/5 ay sürer (tabii ki bu ne kadar bilgin ve tecrüben olduğuna göre değişir)

yukarıdaki yorumlarda dendiği gibi ne yıllarını alır nede milyonların kullanması gerekir bir sürü işletim sistemi var yazılmış, kimisi sadece tek bir iş için var.

Misalen minix nerede ise her sunucuda çalışan, sunucuyu denetleyen bir işletim sistemi, ama çoğu kimse bilmez arka planda ayrı bir donanım üzerinde minix çalıştığını, muhattabları değil çünkü, sadece realtime işler yapmak için aynı işletim sistemleri var, tek bir donanım içinde çalışan ve yüzbinlerin kullandığı işletim sistemleri var. işletim sistemi dediğin sadece masa üstümü olmak zorunda sanki?
0
selam
(14.11.18)
(2)

Bilgisayarda kullanabileceğim video montaj-kurgu programı

gadlemler
İle ilgili önerileriniz neler? Telefonlarda kullanabilen çok güzel uygulamalar var. Bilgisayarda kullanmak istiyorum.Adobe Premiere ve final cut bana çok profesyonel ve fazla.Basitçe,videoları birleştirme, geçişler,metin ekleme, filtre koyma,fona müzik, şirket logosu eleme vs yapacağım. Kullanması ç
İle ilgili önerileriniz neler?
Telefonlarda kullanabilen çok güzel uygulamalar var. Bilgisayarda kullanmak istiyorum.
Adobe Premiere ve final cut bana çok profesyonel ve fazla.
Basitçe,videoları birleştirme, geçişler,metin ekleme, filtre koyma,fona müzik, şirket logosu eleme vs yapacağım. Kullanması çok ağır olmayan gerekirse parayla satın alabileceğim program öneriniz var mı?
0
gadlemler
(12.11.18)
imovie ye bi bak istersen dediklerinin büyük bir kısmını yapıyor ama filtre var mı bilemedim.

bir de render alırken öyle istediğin her formata çözünürlüğe alamıyorsun. atıyorum hd var 4k var öyle işte tam şu çözünürlükte olsun olayı yoktu en son. bende var ama ne zamandır bakmadım da güncellemedim de belki gelmiştir, ae kullandığımdan işim olmuyor imovie ile.

windows için de olması lazım imovie'nin.
0
killerbee
(12.11.18)
windows movie maker. hepsini yaparsın. destek kesildiği için yüklemesi sorun olabiliyor ama çözülüyor hepsi.
0
cikmaz sokaktan cikagelen cocuk
(12.11.18)
(6)

W7 vs W10

baldan kaymak
Isletim sistemi olarak 7 daha hizli geliyor bana Napmaliyim pc yi de dusunerek donus yapmali miyim? Ve alirsam nereden almaliyim. N11 de lisanslar var ama emin olamadim onlar yasal mi?
Isletim sistemi olarak 7 daha hizli geliyor bana
Napmaliyim pc yi de dusunerek donus yapmali miyim? Ve alirsam nereden almaliyim. N11 de lisanslar var ama emin olamadim onlar yasal mi?
0
baldan kaymak
(12.11.18)
7 aynı Xp gibi

Bir süre sonra kasılıyor kafayı çiziyor

10 daha stabil gibi geldi bana
0
zxcd
(12.11.18)
Son üç haftada gıcır gıcır bilgisayarımla 5-6 kez internette gezinirken mavi ekran yedim Windows 7 ile. Artık sürekli yine kapanır mı diye düşünüp paranoyak olmamak için Windows 10 kurduracağım bilgi işleme.
0
chicha
(12.11.18)
8.1 iyidir. Win 10 güncellemesine dayanamıyorum.
0
westblack
(12.11.18)
8.1 yukleyin. Ikisinin ortasi
0
s0phiesw0rld
(12.11.18)
1 senedir uzun süredir n11 den ucuza aldığım lisans çalışıyor, benden başka 3 arkadaşım daha aldı onların da çalışıyor hepsini geçtim şu an kaç lira civarında bilmiyorum ama 15 liraya almıştım ben ve 15 lira verdiğim lisans patlarsa umrumda olmaz gider yine ucuzundan alırım.

Windows 10.
0
washe
(12.11.18)
windows95 yuklersen daha hizli oldugunu goreceksin. win10 iyidir,hizlidir, stabildir ve guvenlidir. win10 kullan.
0
crucio
(12.11.18)
(4)

Windows 10 ucuz fiyat - sistem vs.

issiz karga
biraz uzun ama cevaplarsanız sevinirim.- hepsiburada, gittigidiyor vs gibi yerlerde 10 tl 20 tl ye lisans satılıyor. ne iş bunlar? güvenilir mi? gidip 3 ay sonra "lisansınız geçersizdir" gibi bir uyarı alır mıyız?- asus n56vz laptop var elimde. i7 3630, 16 gb ram, 1 tb hdd. win 10 u kaldırır mı, yok
biraz uzun ama cevaplarsanız sevinirim.

- hepsiburada, gittigidiyor vs gibi yerlerde 10 tl 20 tl ye lisans satılıyor. ne iş bunlar? güvenilir mi? gidip 3 ay sonra "lisansınız geçersizdir" gibi bir uyarı alır mıyız?

- asus n56vz laptop var elimde. i7 3630, 16 gb ram, 1 tb hdd. win 10 u kaldırır mı, yoksa kastırır mı? win 8 - 8.1 le mi devam etmeli yoksa?

- win 10 un kapladığı alan nedir? araştırdığımda kimi kullanıcılar 60 - 80 gb yer kapladığını yazmış.
0
issiz karga
(12.11.18)
Bir tanıdığım en son 10 liraya almıştı. Birkaç aydır sıkıntı yok.

Ne kadar kapladığına kadar takık biriyseniz kendi işletim sisteminizi yazmaya başlayın. Hey yavrum hey 10-20gb lafı yapanlar var memlekette
0
zxcd
(12.11.18)
arkadaşım, yukarıda ne yazmışım? kimileri kapladığı alanın 60 - 70 gb a çıktığından bahsetmiş. demek ki bu durumun olması benim için sorun teşkil edecek. bu ne kadar yaygın bir durum, geçici bir vaziyet mi bunu öğrenmeye çalışıyorum.

olur olmadık ukalalıklar yapmak yerine okuduğunu anlamayı öğren evvela.
0
🌸issiz karga
(12.11.18)
bi seneden fazla oldu 15 liraya mı ne aldım sıkıntı yok. 2-3 arkadaşım da aldı onlarda da sıkıntı yok. 15 liralık lisans patlasa dünyan kararmaz sanırım? gider tekrar alırsın 15 liraya.

- Windows 10'un sistem gereksinimleri Windows 7 ile aynı.

- prntscr.com güzel sallamışlar.
0
washe
(12.11.18)
1. Hiç bir sorun olmadığı, kullanan büyük bir çoğunluk olduğu görülüyor forumalrda ve sözlüklerde. Sen de kullan bir şey olmaz.

2. Hayli hayli yeter.

3. Win 10 eskilere göre fazla yer kaplıyor, ama 60-70 değil tabiki. Ortalaması 15-20 gb arası.
0
John Bloor
(13.11.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.