Giriş
(3)

Eski bilgisayarlardaki oyunlar hakkında (spectrum, msx, amstrad)

denizaya
Bir oyunun aynısı şu eski bilgisayarlara port edilmişse, hangisinde oyun daha güzel görünür?ZX SpectrumAmstrad CPCMSXAmstrad PCW
Bir oyunun aynısı şu eski bilgisayarlara port edilmişse, hangisinde oyun daha güzel görünür?

ZX Spectrum
Amstrad CPC
MSX
Amstrad PCW
0
denizaya
(29.11.18)
Öncelikle Amstrad PCW oyun için pek uygun değil. Metin işleme üzerine geliştirilmiş bir bilgisayar. Grafik çıkışı yüksek çözünürlüklü (720x256) ancak iki renkli. Dolayısı ile bu oyunun Amstrad PCW versiyonu ya yoktur yada çok kötüdür.

Diğer seçenekler arasında en zayıf olan ZX Spectrum. Amstradlar aslında çok iyi bilgisayarlar ancak ilk çıkan CPC464'de sprite ve soft scroll özelliği yok. Bu yüzden MSX diyorum.

Ancak şöyle bir detay var. Bu bilgisayarın hepsi Zilog Z80 ailesinden işlemciler kullanıyorlar. Biri için yazılan kod grafik ve ses kısımları hariç diğer makinede de çalışır. 80'lerde bu avantajdan maksimum faydayı sağlamak için oyun en düşük özellikli sistem göz önünde bulundurularak yazılır. Sonra diğer sistemlere port edilirdi. Z80 işlemcili sistemler için bu ilk bilgisayar genellikle çok yaygın olan ZX spectrum olurdu. Bu iş o kadar ileri gidiyordu ki pek çok Amstrad oyunu hafızasında ZX spectrum grafik belleğinin bir kopyasını oluşturup bunu Amstrad grafik hafızasına kopyalar.

Bu uygulama aynı bilgisayar serisinin en düşük özellikli üyesi için de geçerli. Örneğin Amstrad'ın sonraki modellerinde eklediği sprite ve soft scroll özelliği pek çok oyunda kullanılmamıştır.

Sonuç olarak oyun MSX veya Amstrad exclusive ise daha iyidir. Exclusive değilse Spectrum versiyonundan pek bir farkı olacağını düşünmüyorum.
0
zombi
(29.11.18)
Çok teşekkürler @zombi

peki bu listeye amiga, c64, atari 7800 ve benim aklıma gelmeyen o dönem bilgisayarları girerse durum ne olurdu?
0
🌸denizaya
(29.11.18)
Amiga bu saydıklarınla klasmanda değil. Bir sonraki jenerasyon 16 bitlik (Hatta işlemcisi 32 bit) bir cihaz. Her türlü ezer yani.

c64 ve 7800 farklı işlemci ailesinden 6502 tabanlı işlemci kullanan cihazlar. 6502 Z80'den daha yavaş çalışır. (Z80 modelleri 4 ve 6MHz ikem 6502 1 ve 2MHz idi) ancak komutları daha basit ve hızlıdır. Çevre birimleri ile uyumu kolaydır. Çok daha gelişmiş grafik ve ses yongalarını daha az maliyetle ekleyebilirsiniz. Bu yüzden 6502 tabanlı bilgisayarların grafik özellikleri genelde daha gelişmiştir.

Karmaşık hesap yapmayan grafik yongasının kabiliyetine bakan oyunlar mesela platform oyunları ve shoot'm up'lar C64 ve Atari'de daha iyidir. İşin içine 3D, izometrik görseller, yazılımsal olarak hesaplanması gereken animasyonlar vb. giriyorsa Z80'in avantajı ortaya çıkar.
0
zombi
(30.11.18)
(3)

kulak (kanal) içi kulaklık tavsiyesi

kibritsuyu
telefondan spotify ile müzik dinlemek veya bilgisayardan film izlerken kullanmak üzere kulak için kulaklık önerebilir misiniz?bütçe maksimum 100 tl.
telefondan spotify ile müzik dinlemek veya bilgisayardan film izlerken kullanmak üzere kulak için kulaklık önerebilir misiniz?

bütçe maksimum 100 tl.
0
kibritsuyu
(29.11.18)
jbl +1
0
kablelvuku
(29.11.18)
Modeli yok mu bunların?
0
🌸kibritsuyu
(29.11.18)
jbl c100si
0
freebird5406_2
(29.11.18)
(5)

video edit programı ama BASİT

neynep
selam editörler, bilgisayarımda vidyolar var, ortalama 450 mb filan her biri. biraz büyükleri de var. bunları editlemek istiyorum ama 4gb ekran kartı dedicated ram'i olan bilgisayarımda da kasılmadan yapayım istiyorum. maalesef premier'de mutlu değilim. programı çok seviyorum, ama bilgisayarla anlaş
selam editörler,
bilgisayarımda vidyolar var, ortalama 450 mb filan her biri. biraz büyükleri de var. bunları editlemek istiyorum ama 4gb ekran kartı dedicated ram'i olan bilgisayarımda da kasılmadan yapayım istiyorum.

maalesef premier'de mutlu değilim. programı çok seviyorum, ama bilgisayarla anlaşamıyor.

ve aslında sadece cut gibi trim gibi özelliklere ihtiyacım var. bu kadar basit bişeyi kasmadan yapacak bişey söyler misiniz lütfen?

danke.
0
neynep
(29.11.18)
Total video convetter veya xilisoft video converter.
0
Tears of Devil
(29.11.18)
movavi'ye bi bakın hocam. ucuz da.
0
güneyli çocuk
(29.11.18)
premiere rush var premiere'in basit versiyonu. belki iş görür.
0
kamile necaset
(29.11.18)
başka? :(
0
🌸neynep
(30.11.18)
camtasia.
0
apdulera
(30.11.18)
(7)

iPhone Xr versus iPhone Xs

babilbaligi
Romalılar, Umarım hayatta bütün ikilemlerimiz, bütün tercihlerimiz böyle olur. Şimdi bu ikisinden hangisini seçersiniz? Ve neden?Esen kalın.
Romalılar,

Umarım hayatta bütün ikilemlerimiz, bütün tercihlerimiz böyle olur. Şimdi bu ikisinden hangisini seçersiniz? Ve neden?

Esen kalın.
0
babilbaligi
(29.11.18)
Bu versusu yapabilecek insanlarla aynı ortamda bulunduğum için mutluyum. Sözü size veriyorum.

(Ayfon sekizspor)
0
Tears of Devil
(29.11.18)
param varsa xs, yoksa iphone x'i seçerim. xr'ın ekranı x'ten daha kötü (lcd vs oled), garip bir ara model olarak kaldı niyeyse.
0
roket adam
(29.11.18)
bence f/p açısından xr çok önde yeni x'lara göre. ekranı lcd bile olsa gayet başarılı, tek kamera olmasına rağmen portre modu gayet başarılı. fiyatlar uçuk olacak xs ve xs max'de. x zaten bir önceki nesil, hatta neslinin ilk telefonu; apple da öldürdü zaten, satıştan komple kaldıracaktı ama biraz daha uzattı. xr türkiye şartları için en mantıklı seçenek görünüyor şu anda. tabii resmi fiyatları da bir görmek lazım ama xs ile arasına az fark koymazlar burada.

bi de bu inceleme iyi bir fikir verir.

www.youtube.com

EDIT:
peşin fiyatlar açıklanmış turkcell'de, bu farka xr diyorum tekrardan. iphone x bile 1100 tl daha pahalı.
XR 64 GB : 7.400 TL
XR 128 GB : 7.800 TL
XR 256 GB : 8.700 TL


XS 64 GB : 9.900 TL
XS 256 GB : 11.200 TL
XS 512 GB : 13.100 TL

XS MAX 64 GB : 10.800 TL
XS MAX 256 GB : 12.100 TL
XS MAX 512 GB : 14.000 TL

iphone x 64 gb: 8.500 TL
0
Bruce
(29.11.18)
xs max'i da ortama katarak;

param varsa düşünmeden xs max.

bu ikisi arasında kalırsam xr alırdım. ama hali hazırda iphone x'im varken; xr mı xs arasında kalırsam xr almam. x'ten xr'a geçiş bi nevi sınıf düşürmek.

xs, xs max ve xr arasında en iyi pil ömrünün de xr'da olduğunu söyleyim.
0
washe
(29.11.18)
babilcim ben iphone xr secerdim.

param olsa, ki inanki yok, iphone xs max almazdim. telefon bilincaltima soyle islenmis: (git: eksiup.com)

xr daha mantikli. isimi goruyor ve yeni ve daha uygun fiyatli ve de kaliteli. bir telefona fazla para gomme taraftari degilim. bos yatirim.

edit: xr bile 5 yil sonra alabilcegim sanirim. o zamana fiyatlar duser herhalde.
0
Harry Potter
(29.11.18)
Xr vakti zamaninin c serisi gibi geliyor bana da, isinamadim.
0
nickfury
(29.11.18)
xs'im var memnunum velle. (512spor)
0
disq
(29.11.18)
(4)

smart iptv kanal listesi indirme

telli kursun yarasi
merhaba arkadaslar,benim konuyla ilgili bilgim ziyadesiyle az oldugundan, bastan birtakim yanlislarimi düzeltmeniz gerekebilir:televizyonumda smart iptv app'i yüklü, aktivasyonunu da yaptim. (5,49 Euro olan).simdi izleyebilecek kanallari yüklemem gerektigini zannediyorum, yalniz bu kanallar nerede b
merhaba arkadaslar,

benim konuyla ilgili bilgim ziyadesiyle az oldugundan, bastan birtakim yanlislarimi düzeltmeniz gerekebilir:
televizyonumda smart iptv app'i yüklü, aktivasyonunu da yaptim. (5,49 Euro olan).

simdi izleyebilecek kanallari yüklemem gerektigini zannediyorum, yalniz bu kanallar nerede bulunur, nasil yapilir, nasil yüklenir hicbir fikrim yok.
tek bildigim m3u dosyasi olmaliymis sanirim.

spor, film, belgesel, avrupa kanallari - gibi seylerin hepsini indirmek isteyen biri icin link vs. tavsiyeniz var mi?

bilmedigim/unuttugum bir sey var mi?

cok tesekkür ederim. iyi aksamlar.
0
telli kursun yarasi
(28.11.18)
IPTV hizmetini de satın almanız gerekiyor. Bedava olan linkler var ama uzun ömürlü olmaz.
0
anarche
(28.11.18)
Asıl alınması gereken şey iptv kanalları. Iptv aplikasyonu çok da elzem değil, ss iptv gibi ücretsiz olanları da gayet düzgün çalışıyor.
0
bos gezenin bos ustasi
(28.11.18)
6 ay 120 lira. İçinde yerli yabancı 5000 kanal var
0
goodman
(28.11.18)
İptv satıcısı bulup paket satın alman gerekiyor. Sonra onlar senden tv’ndeki smart iptv uygulamasının içinde olan bir kodu istiyor, o kodu verdikten sonra birkaç dakikaya tüm kanallar yüklenmiş olur
0
siyah giyen adam
(28.11.18)
(4)

matematik trigonometri gibi

goddar
ilk işaretli yerden ikinci işaretli yere kadar adım adım nasıl geldik?teşekkürler.
ilk işaretli yerden ikinci işaretli yere kadar adım adım nasıl geldik?

teşekkürler.
0
goddar
(28.11.18)
üstten aşağı toplamda 5 satır denklem var dersek...

2. satırın son terimi olan Sp yerine 4. satırı olduğu gibi koymuş ve 5. satırı elde etmiş.
0
güneyli çocuk
(28.11.18)
@güneyli çocuk

3. satırdan 4. satıra nasıl ulaşmış?
0
🌸goddar
(28.11.18)
ya da daha doğrusu şöyle

cos (pi/2-theta + alpha) = - sin(alpha - theta) olduğundan

yerine yerleştirmiş sadece

edit: çünkü ilk baştaki denklemi açtığında p^2 + 2pSp + Sp^2 oluyor

Sp^2 = B^2 imiş belli ki.

p^2 zaten olduğu gibi orada

2pSp = -2pBcos(pi/2-theta+alpha) olduğuna göre

iki tarafı da 2pye bölünce;

Sp=-Bcos(pi/2-theta+alpha) oluyor

cos(pi/2-theta+alpha) = -sin(alpha-theta) = sin(theta-alpha)

Sp= -Bsin(theta-alpha)
0
isvicre rakisi
(28.11.18)
@isvicre rakisi

zaten yaklaşık olarak eşit işaretini kullanmış. şekil geometrisinden B ile Sp'yi eşit aldığını varsayabiliriz. bu yüzden yaklaşık eşit demiş demek ki.

çok sağolun.
0
🌸goddar
(29.11.18)
(1)

İdeasoft aylık ödeme alıyor mu?

tchuck
selam arkadaşlar. ideasoft sitesinde yzılımın yıllık bedelleri yazıyor.bu yazılım lisans bedeli dışında aylık bir ödeme alıyor mu?
selam arkadaşlar. ideasoft sitesinde yzılımın yıllık bedelleri yazıyor.

bu yazılım lisans bedeli dışında aylık bir ödeme alıyor mu?
0
tchuck
(28.11.18)
Lisans bedeli dışında ödeme almazlar. Ancak bazı firmalar trafik kotasını az koyarak bazen ay ortasında ek ücretler çıkartıyor. Buna dikkat etmenizi öneririm.

Ben ganipara ve rgs yazılım ile birçok kez site yaptım. Rgs f/p olarak gayet iyiydi, tavsiye ederim.
0
iki teker asigi
(28.11.18)
(3)

İnternet sitesi kurma

tantunizade murat efendi
Merhaba duyuru sakinleri, bir lise projesi için insanların içine fotoğraf, dosya ve video yükleyebileceği interaktif bir internet sitesi kurdurmak istesek bunun için ortalama ne kadar bir bütçe gerekir?
Merhaba duyuru sakinleri, bir lise projesi için insanların içine fotoğraf, dosya ve video yükleyebileceği interaktif bir internet sitesi kurdurmak istesek bunun için ortalama ne kadar bir bütçe gerekir?
0
tantunizade murat efendi
(28.11.18)
wordpress/blogger ile ücretsiz yapilabilir.
0
tabudeviren
(28.11.18)
Upload, özellikle de video upload işi herkesin yapacağı iş değildir.

Maliyetlidir.

Tam olarak kaç kişinin, ne için kullanacağını söylerseniz ben de size bir bütçe çıkarabilirim.
0
işimdeyim gücümdeyim
(28.11.18)
Upload ve video upload işi hiç de herkesin yapamayacağı ve maliyetli bir iş değildir öyle gigabaytlarca video upload etmeyeceksen. Wordpress ve ücretsiz bir tema seç talebine uygun binlerce güzel tema var burada tek maliyetin hosting ve domain olacak o da dediğim gibi ne kadar fazla video ve foto yükleyeceksen ona göre paket seçebilirsin, zaten şu an 100 Gb'lık bir hosting paketinin fiyatı aylık 20 TL gibi bir rakam. Burada bahsettiğim maliyet bunun bir lise projesi için hazırlanmasına istinaden verildi yok biz bu işi profesyonelce yapacağız dersen işler bir hayli değişir.
0
solo
(28.11.18)
(7)

Buzdolabı Alttan Su Akıtıyor

metha
Buzdolabından anlayan dostların yardımına ihtiyacım var. Beko marka çok (çooook) eski bir buz dolabımız var. No-frost değil. Geçen gün alttan su akıttı. İç kısmı buz tutmuş onlar erimiş aynı zamanda. Havluyla kuruladık şuan bir sıkıntısı yok ama bu bir problem mi bilmiyoruz. Teknik servis 100 lira c
Buzdolabından anlayan dostların yardımına ihtiyacım var. Beko marka çok (çooook) eski bir buz dolabımız var. No-frost değil. Geçen gün alttan su akıttı. İç kısmı buz tutmuş onlar erimiş aynı zamanda. Havluyla kuruladık şuan bir sıkıntısı yok ama bu bir problem mi bilmiyoruz. Teknik servis 100 lira civarı ücret ister diye duyduk. Eğer kendi halledeceğimiz bir durumsa boşuna para vermeyelim dedik.

(bkz: öğrencispor)

Konuya hakim arkadaşlar bir iki tavsiye verirse iyi olur. Dolap ne kadar götürür bizi. Eğer çok dayanmazsa letgo'dan şimdiden bakmaya başlayalım diyoruz. Çünkü memleketten getirdiğimiz erzaklar var buzlukta.
0
metha
(27.11.18)
dolapların arkasında bu suyu toplamak içn tas gibi bişey olur, eğer dolunca dökmezsen taşar.

arkasına iyice bi bakın bakalım.
0
killerbee
(27.11.18)
Evet bahsettiğiniz tası gördük boşalttık.
Peki bu durum kış aylarına özel bir şey mi? Çünkü daha önce hiç olmamıştı.
Diğer bir sorum da sürekli tası boşaltmamız gerekiyor mu?
0
🌸metha
(27.11.18)
normalde dolsa dolsa 1 senede 2 bilemedin 3 defa dolar.

buzdolabını fişten çektiyseniz buzluklaki buzlar eriyip içerden o tasa süzülmüş de olabilir.
0
killerbee
(27.11.18)
O tasa giden dolabın içinden kaba uzanan bir hortum vardır o tıkandığında da aynı sorunu yapar.
0
oligomer
(27.11.18)
Temizlik yaparken elektrikli süpürgenin borusu tasa çarpmış olabilir o an fark etmemişizdir büyük ihtimalle. Tastan da yeni haberdar olduk zaten. Bundan sonra ona dikkat ederiz.

Kaba uzanan hortum doğrudan bağlantılı değil sanırım. Sadece oraya doğru sarkıyor. Çünkü tasla bağlantılı hiçbir şey göremedim.
0
🌸metha
(27.11.18)
eğer yapmıyorsanız arada sırada dolabı boşaltın ve fişini çekip kapaklarını açarak dolabı eritin. bir karış buz olmuştur onun buzluğu falan.

tabii buzlar yumuşadıkça alıp atın, yoksa erir her yere akar. iyice eriyince silip temizleyin. hem soğutma performansı artar, hem eriyip o arkadaki kabı doldurmaz.

bu arada o arkadaki kap hem su toplansın diye, hem de dikkat ederseniz o kabın içinden buzdolabının arkasındaki teller de geçiyor. ısınan telleri soğutmak gibi bir görevi de var o suyun. yani o kabı keşfettik diye sürekli alıp alıp boşaltmayın.

buzdolabını karlandıkça eritin ama mutlaka.
0
kibritsuyu
(27.11.18)
Tamamdır hepinize çok teşekkürler ediyorum. Yazdıklarınızı dikkate alacağım eğer bir sorun olursa tekrar yazarım. İyi günler diliyorum.
0
🌸metha
(28.11.18)
(3)

E-Book indirmek için internet sayfası

karnim doymak bilmedi
Merhabalar arkadaşlar; Brukner & Khan’s Clinical Sports Medicine: Injuries, Volume 1, 5e diye nadide ama maalesef bir o kadar da pahalı bir kitap var. Ben bunu internetten indirmeye çalıştım ama bulamadım. Siz sevgili internet kurtları potansiyel Aaron Swarts'lardan yardım talep ediyorum.
Merhabalar arkadaşlar; Brukner & Khan’s Clinical Sports Medicine: Injuries, Volume 1, 5e diye nadide ama maalesef bir o kadar da pahalı bir kitap var. Ben bunu internetten indirmeye çalıştım ama bulamadım. Siz sevgili internet kurtları potansiyel Aaron Swarts'lardan yardım talep ediyorum.
0
karnim doymak bilmedi
(27.11.18)
Hayır ve de henüz duymamıştım. Nasıl yapıyoruz onu? Link ve grup ölmüş galiba :( özelden yazabilirsin
0
🌸karnim doymak bilmedi
(27.11.18)
Linkte sondan ikinci: gen.lib.rus.ec
0
evrim halkasi
(27.11.18)
Malesef sondan ikinci olan 4th edition. yine de teşekkürler.
0
🌸karnim doymak bilmedi
(28.11.18)
(5)

bilgisayarın ses dengesi bozuldu

neynep
Selamlar,Geçenlerde bi ekran kaydı almam gerekmişti. Bi program indirdim cahil gibi, bilmediğim bişey işte. Onla bi kayıt aldım, sonra benim bilgisayarın, (asus vn7-571g-52zy) ses çıkış gücü düştü. %30lara filan düştü yahu. yani max çıktığı seviyesi öncesinin %30u. programı sildim, sürücü güncelleş
Selamlar,
Geçenlerde bi ekran kaydı almam gerekmişti. Bi program indirdim cahil gibi, bilmediğim bişey işte. Onla bi kayıt aldım, sonra benim bilgisayarın, (asus vn7-571g-52zy) ses çıkış gücü düştü. %30lara filan düştü yahu. yani max çıktığı seviyesi öncesinin %30u.

programı sildim, sürücü güncelleştirmelerine baktım, ses kartı aktif ve çalışıyor, sorunsuz diyor güya.
win8.1.

haaaa bi de online video görüşmesinde de mikrofon da çalışmadı :( ses gitmedi yani hiçbi şekilde.

nası yapicam ben bunu :(

teşekkür ederim.
0
neynep
(27.11.18)
ses kartı driver ini sil
tekrar kur
0
kingcyrax
(27.11.18)
ses kartının driverını silip tekrar kur+1

yine düzelmezse sistem geri yüklemeden ekran kartı programını kurduğun günden daha eski bir güne al.
0
veritaslibertas
(27.11.18)
ses kartlarının kayıt aygıtlarında "stereo karıştırıcı" diye bir mode vardır. bunu seçtiğinizde herhangi bir ses kaydı yaparken kayıt o anda pc'de varolan tüm sesleri alır, ekran kaydedi "kayıt aygıtları"ndan bunu seçmiş. tekrar mic'i seçeceksiniz. ses seviyesinin düşük çıkması da, uygulamanın bu ayarlarının kontrolünü ele geçirmiş olmasından kaynaklanabilir. düzeltmek için;

denetim masası -> ses

kayıttan yürütte yeşil tık olan aygıta bir kere basın. sonra altta özelliklere tıklayın. üstten gelişmiş bölümüne gelin. özel kullanım modunda 2 tikli madde var ikisini de boşaltın (maddelerde tam dediğim şeyden bahsediyor.)

bunları yaptıktan sonra win ses ikonundan sesi fullerseniz bir daha inmez sanırım.
0
makbur
(27.11.18)
tüm cevaplar için teşekkür ederim.

Toptan sil, yükle, format dışında yöntemlerin de varlığına inancımı desteklediğiniz için ayrıca teşekkürler @makbur :)
önerilerinizi uyguladım. ayrıca durumu yorumlayabilmemi sağladı. Tekrar deneyeyceğim. sağolunuz.
0
🌸neynep
(28.11.18)
amaaaa olmadı :/
ses aynı seviyede. yine benim bildiğim max'a çıkamıyor
0
🌸neynep
(28.11.18)
(10)

Turistin İstanbul'da drone uçurabilmesi

efreet sultan
Yabancı bir arkadaş İstanbul'da drone uçurmak istiyormuş hobi maksadıyla. izlemesi gereken prosedürler nedir acaba? hiç bulaşmasın mı yoksa?teşekkürler.
Yabancı bir arkadaş İstanbul'da drone uçurmak istiyormuş hobi maksadıyla. izlemesi gereken prosedürler nedir acaba? hiç bulaşmasın mı yoksa?

teşekkürler.
0
efreet sultan
(27.11.18)
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nin İnsansız Hava Aracı uçurma yönetmeliğine tabi drone uçurmak, oradan hesap et işte bulaşmalı mı bulaşmamalı mı. Buna uymayınca 10-15 bin cezası var.
0
angelus
(27.11.18)
500 gr üstü ise kayıt yaptırması gerekir.
500gr altı ise havalimanı, askeriye vb benzeri yasaklı bölgeler dışında uçurması gerekir.
0
ayin yazari
(27.11.18)
@ayin yazari

peki gidip sultanahmet, taksim vs uçurabilir mi? izin alması gerekmez mi emniyet veya sivil havacılık'tan?
0
🌸efreet sultan
(27.11.18)
Drone kullanımı konusunda hala netleşmemiş kurallar olmakla birlikte insanların yoğun olarak yaşadığı yerlerde uçurmamak gerektiği ile ilgili maddeler var sivil havacılığın kurallar listesinde, bahsettiğiniz yerler de insanların yoğun olarak yaşadığı yer olarak kabul edilirse şikayet olması durumunda sıkıntı olabilir. Anladığım kadarıyla droneların sadece çayır çimen yerlerde uçurulmasına (tabi askeri alan ya da hava alanı yakını değilse) izin veriliyor şehir içinde uçurmak için bazı durumlarda bağlı olunan valilikten vs izin almak gerekebiliyor.

Ben Mavic Pro için sivil havacılıktan kaydımı yaptırmış biri olarak daha bir gün bile şehir içinde uçurmadım başım ağrımasın diye ama aşırı paranoyak da davranıyor olabilirim.
0
solo
(27.11.18)
iha.shgm.gov.tr

şuradan halledebilirsiniz.
0
benibenim
(27.11.18)
havaalanına 8 km yakında olmayaacak. drone uçurulan yerde insan olmayacak.

ve 3 tane hava alanı var istanbulda.
0
killerbee
(27.11.18)
İstanbul’da şehir içinde drone uçurmak, hele ki Sultanahmet veya Taksim’de ters kelepçe ile götürülmesine neden olur :) Şaka bir yana en iyi ihtimal yüklüce bir ceza yer.

2 senedir doğru düzgün uçamıyoruz, İstanbul içinde uçanlar var ancak çok riskli, uçanlar da bu riski kabullenip çok sote yerlerden drone u bırakma pahasına uçuyorlar. İzin konusuna gelince izin almak için doldurulan belgenin işlemi birkaç haftadan fazla sürüyor %98 red geliyoe cevabı.
0
Northern Mariner
(27.11.18)
daha bugün taksimde elinde drone silahı olan asker fotoğrafı gördüm :)
o iş zor.
0
teritori
(27.11.18)
Burasi muz cumhuriyeti miymis diye sorsaydin(ya da sorma evet diyebilir)

Sahilde bile rahat yok lisans oldugu halde ucuramiyoruz.

Taksimde ajan diye iceri alirlar 10 saniye icinde. Zaten serbest olsa taksimin halini dusunemiyorum.
0
acemi
(27.11.18)
bir arkadaş var, yakından tanırım...
kendisi polis, dronu var.
o bile istanbul içinde dron uçuramıyor.

kan alırlar.
0
işimdeyim gücümdeyim
(27.11.18)
(3)

Wireless yazıcı önerisi verebilir misiniz?

baldan kaymak
Merhaba, wireless yazıcı alacağım da. Şu alttaki ürünün kartuşu iyi gidiyormuş.Öneride bulunabilir misiniz? Ben şunu buldum. Kullanan var mı? İyi midir?https://www.bitmeyenkartus.com.tr/urun/efsane-yazici-canon-mg-3650-beyaz-bitmeyen-kartus-sistemi?gclid=Cj0KCQiA8_PfBRC3ARIsAOzJ2upRFS2VPUXmuWzEjJxdG
Merhaba, wireless yazıcı alacağım da. Şu alttaki ürünün kartuşu iyi gidiyormuş.

Öneride bulunabilir misiniz? Ben şunu buldum. Kullanan var mı? İyi midir?

www.bitmeyenkartus.com.tr
0
baldan kaymak
(27.11.18)
Renklimi olması lazım tek renk olabiliyorsa hp p1102w önerecektim
0
kilimanjaro
(27.11.18)
EPSON L3050 kullanıyorum oldukça başarılı hem wireless özelliği var hem de EPSON Connect özelliği sayesinde aynı ağa bağlı olmadan da çıktı gönderebiliyorsunuz şiddetle tavsiye ederim. HP önermiyorum sarf malzemeleri çok pahalı ve içinden çıkan sarf malzemesi genelde yarı dolu (DEMO) geliyor. EPSON ayrıca çok kullanılan siyah mürekkebin bir de yedeğini gönderiyor. Kartuş olmaması da büyük avantaj.
0
solo
(27.11.18)
@binder dantet var, babasının lazer yazıcı fabrikası vardı veya kendinin. ona bi sor derim.
0
Tears of Devil
(27.11.18)
(9)

15.000TL'ye kadar iş bilgisayarı toplamaya çalışıyorum

sormayageldim
Merhaba. Başlıkta belirttiğim gibi 15bine kadar iş için kullanılacak bilgisayar gerekiyor. Görüntü işleme kullanilmayacak dolayısıyla çok iyi bir ekran kartına gerek yok orta sınıf olabilir. AMD mi Intel mi toplasam bilemedim. Kodlama yapılacak bilgisayar üzerinde. İşlemci anakart ve ram uyumu tam o
Merhaba. Başlıkta belirttiğim gibi 15bine kadar iş için kullanılacak bilgisayar gerekiyor. Görüntü işleme kullanilmayacak dolayısıyla çok iyi bir ekran kartına gerek yok orta sınıf olabilir. AMD mi Intel mi toplasam bilemedim. Kodlama yapılacak bilgisayar üzerinde. İşlemci anakart ve ram uyumu tam olmalı. Birde olabildiğince yüksek SSD kullanmayı düşünüyorum. Yardımcı olursanız sevinirim
0
sormayageldim
(27.11.18)
perfonmas için intel kullan
0
hitsumo
(27.11.18)
satilik.ahmet.io

kodlama yapılacak dediğin için mac iyi bir tercih olacaktır. ürünü satan kişi de yazılım mühendisi zaten.
0
undertaker
(27.11.18)
kullandığın program çekirdek sayısından faydalanan bir yapıdaysa amd'nin threadripper serisi işlemcilerine bakabilirsin. çoklu çekirdek kullanımında amd aynı fiyata daha yüksek performans veren işlemcilere sahip. çekirdek başı saat hızında ise intel önde, o yüzden kullanacağın yazılıma göre karar vermen lazım.

işlemci, anakart, ram uyumlarını sistem toplama sihirbazı olan sitelerden bakabilirsin. teknobiyotik, itopya, sinerji gibi sitelerde var böyle bir arayüz, işlemciyi seçiyorsun, ona uygun anakart ve ram'leri de gösteriyor.
0
Bruce
(27.11.18)
Bazi anakart ve ram ler birleşince sağırlık olabiliyor bilgisayarda onu kast etmiştim. Core i9 9900k baktım fakat oyun için üretilmiş olabilir mi bu işlemci? Yüksek fiyattan bakınca hep gaming ürünler çıkıyor
0
🌸sormayageldim
(27.11.18)
şu an hardware hep gaming üzerinden dönüyor. geçtiğimiz birkaç yıl araya madenciler girdi ama şu anda piyasaya yön veren şey gaming ürünler. ben de kodlama için hp omen serisi bir gaming laptop kullanıyorum iş yerinde. 17"ekran, 16gb ram, 240gb SSD benim işimi görüyor.
0
undertaker
(27.11.18)
kodlama dedigin nasil bir kodlama? basit web projeleri mi, yoksa buyuk olcekli onlarca modulu olan bir proje mi? ML model mi olusturacaksin? AI mi gelistireceksin? Hangi toollari kullaniyorsun? ayni anda kac tane proje acik olmasi gerekiyor? vs vs. kodlama icin cok guclu GPU'lar da alman da gerekebilir. bunlari hic soylemedigine gore bunlarla ilgili bir fikrin yok ve dolayisiyla ihtiyacin da yok olarak kabul edersek: 8. nesil i7 yada Xeon serisi islemci +32GB RAM genel olarak ihtiyaclarini karsilar. development icin SSD'ye ihtiyacin yok aslinda ama cok fark etmez. ihtiyacina gore 1 tane 27" yada iki tane 24" monitor vs.

ornek olmasi acisindan benim su anki konfigurasyonum
Xeon W2135 @3.7Ghzx6
64GB RAM
512GB SSD
Nvidia GP107GL Quadro P1000 GPU
2x24" Hp z27n FullHd monitor
0
crucio
(27.11.18)
Proje detaylarını bende bilmiyorum bir abimin ricası üzerine başlığı açtım. Tübitak adına proje geliştirilecek kendisi veri bilimi üzerine doktorasını yaptı. Muhtemelen bu konu etrafında sekillenmistir proje. Kodlama için pentium 4'de yeterli biliyorum fakat beni asla uzmeyecek bir sistem topla dedi. Tüm yorumları dikkate alacağım
0
🌸sormayageldim
(27.11.18)
thinkpad al geç bence. yeni çıkan seri eşek gibi.
0
Tears of Devil
(27.11.18)
hp z440 serisi, workstation kullaniyorum iki yildir. intel xeon E5 1650 v3 islemci, 64 gb ram, 512gb ssd, 4tb hdd, nvidia quadro 2000 ya da 2200 ekran karti var. ben aldigimda, enstitu 1900 pound civari bir para odemisti hp ile anlasmamiz oldugu icin. bu bilgisayari tavsiye ederim.

eger kisiden satin almayi dusunurseniz, elimde sifir lenovo thinkpad p50 workstation laptop var. 1000 pound'a birakirim. ihtiyac fazlasi oldugu icin satiyorum, kendime aldim oyle kullanmadan kaldi. i7 islemci, 256gb ssd, nvidia quadro 1000 ya da 1100 olmasi lazim, tek kusuru icinde 8gb ramle geliyor olmasi ki ben sana ucretsiz 16gb ram veririm.
0
ubi dubium ibi libertas
(27.11.18)
(9)

jpg klasörü pdf'e çevirme

teritori
merhabaelimde içerisinde jpg dosyalar olan bir klasör var.ben bunları tek bir pdfte birleştirmek istiyorum.ama bunu online yapmam lazım.program kurulması için bir sürü tantana oluyor.var mıdır yolu yordamını bilen?
merhaba

elimde içerisinde jpg dosyalar olan bir klasör var.
ben bunları tek bir pdfte birleştirmek istiyorum.
ama bunu online yapmam lazım.
program kurulması için bir sürü tantana oluyor.

var mıdır yolu yordamını bilen?
0
teritori
(26.11.18)
Email atin yapayim cok ozel degillerse.
0
brkylmz
(26.11.18)
burasi yapiyor:
jpg2pdf.com

once pdf'e cevir sonar combine yap.
0
cooperr
(26.11.18)
@cooperr: bu yöntemi biliyorum evet ama çok fazla olduğu için bu uğraştırıcı. takriben binlerce jpg'den onlarca pdf yapmak gerekiyor :)

@brkylmz: yukarıda da yazdığım gibi öyle maille filan olacak iş değil :)
0
🌸teritori
(26.11.18)
bu tarz işler için smallpdf.com kullanıyorum ben.
0
cay koy geliyorum
(26.11.18)
Yok mu adobunuz madobunuz gardaş
0
Delay Fuze
(26.11.18)
yok gardaş, durumumuz yok.
0
🌸teritori
(26.11.18)
Hepsini seçip kopyalayarak Word'e yapıştır. Sonra da o dosyayı farklı kaydet menüsünden PDF olarak seç. Böyle olması lazım.
0
m e b
(26.11.18)
Smallpdf

Yada kopyala word e at kenarli duzenle pdf yap. Kalite duser. Smallpdf te de duser

Adobe kullan diyecegim pahali gelir neticesinde 10 liralik platform.
0
baldan kaymak
(26.11.18)
Bir Mac bilgisayara erişimin varsa, Mac'in kendi preview programı var. PDF falan okuyup düzenlediğin. Tüm fotoğrafları aynı anda seçip Preview ile aç diyorsun; sonra içerde pdf'e çevir diyorsun (bu kısım biraz karışık o aşamaya gelince anlatabilirim) sonra tüm fotoları tek pdf'te birleşmiş olarak alıyorusun. Takribi 2 dakikalık iş. Ve ücretsiz. Ve kalite kaybı epey az.
0
emzegrit
(27.11.18)
(1)

800 TL'ye kadar yazıcı + tarayıcı

gozyakansakiz
Tarayıcı özelliği olan bir lazer yazıcı almak istiyorum. Kartuşlu yazıcılar büyük masraf oluyor. Bunun için lazer ve toner değişimi/dolumu yapılabilen bir yazıcı+tarayıcı alayım. Fiyat/performans ürünü olarak tavsiyeleriniz neler?
Tarayıcı özelliği olan bir lazer yazıcı almak istiyorum. Kartuşlu yazıcılar büyük masraf oluyor. Bunun için lazer ve toner değişimi/dolumu yapılabilen bir yazıcı+tarayıcı alayım. Fiyat/performans ürünü olarak tavsiyeleriniz neler?
0
gozyakansakiz
(26.11.18)
Abi brother mcp lere bak ya da kyocera'lara...

brother üzmez, kyocera ise at gibidir.
0
binder dandet
(26.11.18)
(4)

postgre ücretsi gui önerisi

bir bucuk adana
psql için ücretsiz ve kullanımı kolay bir gui önerebilir misiniz.
psql için ücretsiz ve kullanımı kolay bir gui önerebilir misiniz.
0
bir bucuk adana
(26.11.18)
pgAdmin kullanıyorum ben, çok aşırı iyi değil ama idare ediyor.
0
talasas
(26.11.18)
DBeaver bir çok veritabanını destekliyor
0
demirKamil
(26.11.18)
Pgmanager kullanıyorum. Pgadmin 3 birde. Pgadmin 4 tırt çıktı.
0
Tears of Devil
(26.11.18)
teşekkürler
0
🌸bir bucuk adana
(27.11.18)
(4)

Roaming yapan Türk operatörünü aramak

ugursuz
SelamlarBirisini kendine ait hattını roaming yaparken cepten aradım, bu durum benim faturama yansır mı? Şu an 40 lira yurtdışı kullanım ücreti ile karşılaştım, aklıma tek gelen açıklama bu, bu da saçma geliyor.Teşekkürler
Selamlar

Birisini kendine ait hattını roaming yaparken cepten aradım, bu durum benim faturama yansır mı? Şu an 40 lira yurtdışı kullanım ücreti ile karşılaştım, aklıma tek gelen açıklama bu, bu da saçma geliyor.

Teşekkürler
0
ugursuz
(26.11.18)
yurtdışında bulunan bir türkiye hattını ararsanız, ücreti yansır.
0
babilbaligi
(26.11.18)
hayır yansımaz.

Türkiye'den bir Türk GSM şirketine ait bir hattı ararsanız (+90 ile başlayan) paketinizdeki dakikalardan ya da standart konuşma ücretini ödersiniz.
0
patates
(26.11.18)
Aradığınız kişi yurtdışında siz yurtiçindeyseniz:

- Siz aradığınız kişi yurtiçindeymiş gibi ücretlendirilirsiniz. Yurtdışında olduğu için o kişi de ayrıca ücretlendirilir.

Aradığınız kişi yurtiçinde siz yurtdışındaysanız:

- Aradığınız kişi ücretlendirilmez, tüm ücret size yansıtılır.
0
monogram
(26.11.18)
roaming ucreti yurtdisinda olan tarafa yansitilir. bunun mantigi belli
1- yurtdisindaki operatoru yurtdisindaki kisi kullaniyor. o yuzden kirasi ona fatura edilir.
2- sen tr hattini ariyorsun, aradigin kisinin yurtdisinda oldugunu bilmiyorsun o yuzden sana fatura kesilmesi mantiksiz/kanunsuz
0
crucio
(26.11.18)
(2)

POSTMAN kullanımı hakkında yardımcı olabilecek var mı ?

rhan
POSTMAN ile bir servise veri göndermek istiyorum. nasıl yapılır kısmını çözemedim.
POSTMAN ile bir servise veri göndermek istiyorum.

nasıl yapılır kısmını çözemedim.
0
rhan
(26.11.18)
çok komplike bir şey yapmayacaksan şu vidyo işine yarayabilir:

www.youtube.com
0
the end of time
(26.11.18)
yardımcı olalım.
0
undertaker
(26.11.18)
(1)

Dizüstü hdd kızak boyutu 12.7 - 9 mm?

issiz karga
ssd yi hdd yerine hdd yi de cdrom yuvasına takacağım ama alacağım kızak için boyutu nasıl bileceğim?yoksa bu boyutlar sadece hdd nin oturacağı yuvanın boyutu mu?şu cahili aydınlatın da acı çekmekten kurtulsun.
ssd yi hdd yerine hdd yi de cdrom yuvasına takacağım ama alacağım kızak için boyutu nasıl bileceğim?

yoksa bu boyutlar sadece hdd nin oturacağı yuvanın boyutu mu?

şu cahili aydınlatın da acı çekmekten kurtulsun.
0
issiz karga
(26.11.18)
yahu çıkartıp ölçmeye falan gerek yok. bilgisayarın modelini internette arat, dvd rom özelliğine bak oradan anlarsın hemen. ya mm'si yazar ya da slim falan yazar. slim yazıyorsa 9,5 mm alacaksın.

üstteki aynştayn: modelden bulamıyorsan device manager'dan dvd-rom'a bak, o modeli arat yine bulursun. çıkarıp cetvelle ölçmene gerek yoktu canısı.
0
sir gawain
(26.11.18)
(7)

Çamaşır Makinesi Temizleyici

babilbaligi
Selamlar,Çamaşır makinesi 10 yılı devirdi. Bir iki ufak sorunu vardı, çözüldü. Fakat içi epey kirli. Siyah siyah şeyler görünüyor. Bu arkadaş nasıl temizlenir? Marka: Bosch
Selamlar,

Çamaşır makinesi 10 yılı devirdi. Bir iki ufak sorunu vardı, çözüldü. Fakat içi epey kirli. Siyah siyah şeyler görünüyor.

Bu arkadaş nasıl temizlenir?

Marka: Bosch
0
babilbaligi
(26.11.18)
limon tuzu, elma sirkesi, 90 derecede birkac kez calistir bunlarla. elini korkak alistirma. ozellikle elma sirkesi konusunda...
0
alperz
(26.11.18)
boschun makine temizleyicileri var. 90derecede en uzun programda çalıştırman lazım.
0
sutlu nescafe
(26.11.18)
marc marka sanırım, migrostan böyle birşey aldım, deterjan çekmecesindeki küflere falan yapacak bir şey yok tabi ama içini biraz olsun temizledi, pis koku falan gitti.
0
jimjim
(26.11.18)
Deterjan çekmecesinin yerinden nasıl çıkarılacağı kullanma kılavuzunda anlatılır. Lavaboda elde yıkayıp küflerinden kurtulabilirsin.
0
oguz altun
(26.11.18)
Detarjan gözündeki kirlere ne yapılabileceği konusunda maalesef çok ümitsizim. Basınçlı buhar dahil bir işe yaramadı. İç temizliği için karbonat beyaz sirke karışımını öneriyorum.
0
SiyamkedisiZorro
(26.11.18)
Deterjan gözünü çıkartıp dış fircasi ve deterjanla temizleyebilirsiniz.
0
stereoseyfi
(26.11.18)
stereoseyfi +1
en kolay yöntem bu.
0
sutlu nescafe
(26.11.18)
(1)

Oyun bilgisayari onerisi

baldan kaymak
Merhaba,Islemci vs az cok biliyorum ne alacagimi ama bi de size danismak istedim. Tam bir oyun bilgisayar ariyorum. Zaten hal boyle olunca performans cihazi desek de dogru olur. Oyunda sikinti cikarmasin temel gayemiz buMasaustu aramaktayim. O yuzden kasa ici urunlerde marka vs cok bilmiyorum. Butce
Merhaba,

Islemci vs az cok biliyorum ne alacagimi ama bi de size danismak istedim. Tam bir oyun bilgisayar ariyorum. Zaten hal boyle olunca performans cihazi desek de dogru olur. Oyunda sikinti cikarmasin temel gayemiz bu


Masaustu aramaktayim. O yuzden kasa ici urunlerde marka vs cok bilmiyorum. Butce ne olmali bilmiyorum malum dolar sagolsun. Laptop aramiyorum ama her tur oneriye acigim.

Not: Tv nin altina koyacagim ben bunu. Bluetooth ile mouse klavye kurulup hafta sonu tadini cikarmalik. PS dusundum ama steamde dunya cesit oyun var. GoW disinda da Ps oyunu yok ilgimi ceken o yuzden onceligim masaustu.
0
baldan kaymak
(25.11.18)
önerebileceğim 2 firma var. 2 firmada toplama bilgisayar ve hazır sistemler satmaktadır.

inventus.com.tr
www.itopya.com

sana verebileceğim tavsiye ise eğer bu bilgisayarı kısa bir süre kullanıp satacaksan (mesela ben bunu 3-5 sene kullanırım sonra satarım diyorsan) ekonomik bir anakart seçip, üzerine uyabilecek en iyi donanımları seçmen lazım. yok abi ben uzun süre kullanıp, yetmediği zaman da upgrade yaparım diyorsan en son chipsetli ve kaliteli anakart seç derim.

hazır sistemlere bakacağım diyorsan verdiğim linklerden gözüne kestirdiğin kasaları bize linkle biz de yorum yapalım :)
0
false pretension
(25.11.18)
(1)

Iphone beyaz ekran sorunu?

Cherea
Telefon normal çalışıyor fakat uygulamalara tiklayinca (instagram, facebook vs...) bembeyaz bir ekran geliyor ve uygulama açılmıyor. Sadece whatsapp açılıyor. Diger uygulamalarda durum böyle. Nasil düzeltilir karşılaşan var mi acaba?
Telefon normal çalışıyor fakat uygulamalara tiklayinca (instagram, facebook vs...) bembeyaz bir ekran geliyor ve uygulama açılmıyor. Sadece whatsapp açılıyor. Diger uygulamalarda durum böyle. Nasil düzeltilir karşılaşan var mi acaba?
0
Cherea
(24.11.18)
muhtemelen yazılımsal.

format iş görecektir.
0
avianthem
(25.11.18)
(2)

Uygun Fiyatlı İş Görecek Kablosuz Modem Önerisi?

yirmisantim
Selamlar.Sonunda eve İnternet bağlattım, fakat modemi kendim temin etmem gerekiyor.40 liraya da var, 1200 liraya da var. Bir süre bu işlerden uzak kaldığım için çözemedim. İnternetim zaten çok hızlı değil, ayağımı yerden kessin yeter diyerek aldım. Buna paralel olarak, fiyatı iki haneli olan, düzgün
Selamlar.

Sonunda eve İnternet bağlattım, fakat modemi kendim temin etmem gerekiyor.
40 liraya da var, 1200 liraya da var. Bir süre bu işlerden uzak kaldığım için çözemedim.

İnternetim zaten çok hızlı değil, ayağımı yerden kessin yeter diyerek aldım. Buna paralel olarak, fiyatı iki haneli olan, düzgün bir kablosuz modem önerebilir misiniz?

Şimdiden teşekkürler.
0
yirmisantim
(24.11.18)
www.akakce.com
Ben bunu buldum ama emin değilim.
0
🌸yirmisantim
(24.11.18)
Hepsiburada'ya girip modemleri yorum sayısına göre sıralayın. Öyle bir çıkarım yapabilirsiniz.
0
shangrilla
(24.11.18)
(3)

europa universalis iv

semaforo de medianoche
bu oyun için dlcsiz bi şeye benzemiyor diyolar. steam'de şu an tek oyun 14 tl, extreme edition (- Horsemen of the Crescent Unit Pack - Star and Crescent DLC - Conquest of Constantinople Music pack - Women in History içeriyor) 16 tl, 13 dlc içeren empire bundle paketi 155 tl, 3 dlc içeren empire foun
bu oyun için dlcsiz bi şeye benzemiyor diyolar. steam'de şu an tek oyun 14 tl, extreme edition (- Horsemen of the Crescent Unit Pack - Star and Crescent DLC - Conquest of Constantinople Music pack - Women in History içeriyor) 16 tl, 13 dlc içeren empire bundle paketi 155 tl, 3 dlc içeren empire founder pack 50 tl. o 14'lük düz oyun veya 16'lık paket hiç tat vermiyosa boşa girmeyeyim steam'den alma işine oynayan birisi fikrini söyleyebilir mi?
0
semaforo de medianoche
(24.11.18)
Ben o DLC işine kıl kapmaya başladım artık. En son Cities Skylines almıştım, 1 DLC geldi aldım, 2 geldi aldım, 3 geldi aldım......... 7 geldi aldım. 8'inci DLC de çıkınca "yeter" dedim, artık yeter. Zaten oyun almışım, üstüne 7 DLC almışım, yeter. Her yeni DLC çıktığında, korsan olarak indirip, orijinal oyunumun üstüne yamamaya başladım. Vicdanım da rahat, bana yıllar önce aldırmışlar oyun + 7 DLC'yi. Daha ne yapayım? Şimdilerde 25-30 DLC olmuştur herhalde, belki de olmamıştır. Sen de öyle yapabilirsin. Hatta bi korsan dene, hoşuna giderse temel oyunu (veya vicdanın rahat etmeyecekse DLC'leri de) alıverirsin. Ben oyunları almadan önce korsan deneme taraftarıyım. Mobilde Google Play ve Apple, zaten 1 hafta mı ne deneme süresi veriyorlar. Oyunlarda bunun olmaması saçma. Steam'in 2 saat sınırı da böyle kapsamlı oyunları anlamak için yetersiz.
0
eksi was here
(24.11.18)
İnternette dlc rehberleri var. Siniflandiriyolar işte must have, strongly suggest falan diye. Redditten falan bakabilirsiniz. 1-2 dlc mutlaka sahip olunmasi gereken şeyler(art of war biri, diğerini tam hatirlamiy), ana oyunla beraber onlari alsanız başta yeter. Kalanı indirim dönemlerinde ala ala tamamlarsıniz, ben öyle yaparak tüm dlcleri tamamladım.
0
nundu
(24.11.18)
dlcler bu oyunun oynananışını genelde çok etkiliyor boş dlc pek çıkmıyor bu oyun için ama en önemlileri art of war ve common sense. olmazsa oyun oynanmaz değil elbette ama oyun keyfini arttırıyor bunlar.
0
denek hayatım
(25.11.18)
(3)

Bu ne saçmalık - Notebook elektroniği veya elektriği

apdulera
ÖZETİMSİMerhaba, yaklaşık 1 ay evvel notebook ekranının arka aydınlatması bozuldu, ekrandaki görüntü ortamdaki ışığın çokluğuna göre belirginleşiyordu, boştaki mönitörü bağlayıp öyle devam etmeye başladım. İlk günden beri arka aydınlatma anlık olarak gelip gidiyor. Aynı gün klavye devre dışı kalmaya
ÖZETİMSİ

Merhaba, yaklaşık 1 ay evvel notebook ekranının arka aydınlatması bozuldu, ekrandaki görüntü ortamdaki ışığın çokluğuna göre belirginleşiyordu, boştaki mönitörü bağlayıp öyle devam etmeye başladım. İlk günden beri arka aydınlatma anlık olarak gelip gidiyor. Aynı gün klavye devre dışı kalmaya, bilgisayar tıkırt diye ses çıkararak kapanmaya ve tekrar açarken de tuşa bastıktan 3 4 saniye sonra tıkırt diye ses çıkarak açılmadan kapanmaya başladı. Kapanma, 3 - 4 gün içinde kendiliğinden kayboldu. Klavye için uyku moduna alıp çıkarmak gerekiyordu, açma tuşu ile touchpadin dokunmalı kısmı ve tuşları ise asla çalışmıyor.

Format attım, klavyenin, ekranın kablolarıyla oynadım, söktüm taktım fayda etmedi. En son farenin usb alıcısını çıkarıp takmanın klavyeyi tekrar devreye aldığını keşfettim(açma tuşu ve touchpad yine çalışmıyor), üstelik çoğunlukla son yazdığım ancak gerekli tepkiyi almadığım 7 - 8 tuş vuruşu da alıcıyı çıkarıp takınca işleniyor. Yani düşünün 1'den 8'e kadar sırayla tuşlara basıyorum ancak 2'den sonrası yazılmıyor, farenin alıcısını çıkarıp takınca kendiliğinden 3'ten başlayıp 8'e kadar yazıyor. İşte bu son olay kamera şakası mı, ne bu amk diye düşündürtmeye başladı. Bilgili arkadaşlardan yorum bekliyorum. Ahahaha kamera lafı üstüne yorum diyince aklıma, eşine sert yorum isteyen dayılar geldi, püü ne leş zihnim var.



GENİŞ ANLATIM

Merhaba, biraz saçma ve karışık bir durum doğru düzgün anlatabilecek miyim bilmiyorum, zihninizi yorarsam affola.

Yaklaşık 1 ay evvel ekranın aydınlatması çalışmamaya başladı. Görüntü karanlıkta hiç gözükmüyor, odanın ışığını açınca bir şey olduğu belli oluyor ama ne olduğu belli olmuyor, telefonun fenerini ekrana tutunca ancak anlaşılıyor ne olduğu. Evvecle bozulan masaüstü bilgisayarın mönitörü bağlayıp öyle kullanmaya başladım, bu sırada notebookun ekranı anlık olarak gidip geliyordu hatta birkaç sefer bir iki dakika arka aydınlatma çalışır hâlde kaldı, en sonunda görüntüyü sadece mönitöre vermeyi akıl ettim de o gidip gelmeden kurtuldum.

Ekranın bozulduğu ilk gün ilerleyen saatlerde klavye devre dışı kalmaya başladı, bilgisayarı uyku moduna alıp çıkarınca düzeliyordu. Bunların üstüne bir de aniden tıkırt diye bir ses çıkarıp kapanma huyu başladı, tekrar açmaya çalışırken de anakart markasının yazdığı yeri geçmeden yine tıkırt diye kapanıyordu. Bu sorun 3 - 5 gün sonra geçti ancak klavye sorunu canımı çok sıkıyordu, en son tak etti format attım; düzelmedi. Ekrana giden - gelen kabloları kontrol ettim kırık var mı diye oynattım; ekranın kablosunu, klavyenin kabloları söktüm taktım, yine fayda etmedi.

Masaüstünü mönitöre bağlı bir şekilde klavye devre dışı kaldıkça fare yardımıyla uyku moduna alıp çıkararak kullanmaya devam ediyorum, bu arada bilgisayar çalışıyorken açma tuşu hazırda beklet konumuna getirmeye ayarlı ancak bilgisayar açıldıktan sonra hiç çalışmıyor. Touchpad de aynı şekilde; ne dokunma yeri ne de tuşları çalışıyor.

Buraya kadar olan kısımda bazı saçma gelen noktalar olsa da bir nebze anlayabiliyorum ancak geçen farenin usb alıcısını çıkarıp takmanın devre dışı kalan klavyeyi aktif hâle getirdiğini keşfettim, üstelik çoğunlukla son yazdığım ancak gerekli tepkiyi almadığım 7 - 8 tuş vuruşu da alıcıyı çıkarıp takınca işleniyor. Yani düşünün 1'den 8'e kadar sırayla tuşlara basıyorum ancak 2'den sonrası yazılmıyor, farenin alıcısını çıkarıp takınca kendiliğinden 3'ten başlayıp 8'e kadar yazıyor. Tarayıcıda fare yardımıyla dolaşırken alt + tab yapıp masaüstüne geçmek istiyorum o an geçmiyor ama alıcıyı çıkarıp takınca tak diye masaüstüne geliyor. Bilgisayardaki bir şarkıyı dinlemek istiyorum, hızlıca başlat tuşuna basıp şarkı adını yazıyorum ekrana bakmadan, kafamı kaldırdığımda ise hâlâ Firefox oluyor karşımda. Farenin alıcısını çıkarıp takıyorum, saniyesinde başlangıç ekranı geliyor, arama kısmına şarkının adı yazılıyor.
0
apdulera
(24.11.18)
Vay serhat neler olmus.

Okuyamadim tabi de istanbuldaysan kadikoydeki pc hastanesine bi gotur. Sorunun seni astigi belli. Yazilimsal sorunu tam test ettiysen donanimsal bir sorun olabilir. Degisecek parcasi oldugu da asikar zaten. Sorun net olmadigindan net bir yanit veremiyorum.
0
baldan kaymak
(25.11.18)
Derdi ne ki acaba onu çok merak ediyorum; şu an tamir ettirecek param yok :/
0
🌸apdulera
(25.11.18)
Upingenstraße.
0
🌸apdulera
(27.11.18)
(2)

windows 10 format

qerest
microsoftun kendi sitesinden indirdiğim sürüm USB'den boot olmuyor. Windows üzerinden çalıştırınca disk bölümlerini birleştirme gibi bir seçenek sunmuyor - ki formatın asıl amacı bu benim için-ne yapmak gerekir, nasıl tek parça edecem bu sürücüyü ben?
microsoftun kendi sitesinden indirdiğim sürüm USB'den boot olmuyor. Windows üzerinden çalıştırınca disk bölümlerini birleştirme gibi bir seçenek sunmuyor - ki formatın asıl amacı bu benim için-

ne yapmak gerekir, nasıl tek parça edecem bu sürücüyü ben?
0
qerest
(24.11.18)
1. En az 8gb usb olması gerekli
2. Usb’nin boot edecek şekilde hazırlanması gerekli. Şuradaki adımları izle docs.microsoft.com
3. Hazırladığın usb ye indirdiğin windows’u kopyala
0
malheiros
(24.11.18)
yaptım bunları zaten, nedenini anlamadığım bir şekilde sorun çözüldü ama. teşekkürler
0
🌸qerest
(24.11.18)
(1)

Arama engelleme aplikasyonu

high hopes of the sozluk
Truecaller kullanıyordum ama sanırım google play'dan kalkmış.var mı bildiğiniz, kullanıdığınız arama engelleme programı? arayanın ismini de gösterirse çok güzel olur.teşekkürler şimdiden.
Truecaller kullanıyordum ama sanırım google play'dan kalkmış.var mı bildiğiniz, kullanıdığınız arama engelleme programı? arayanın ismini de gösterirse çok güzel olur.
teşekkürler şimdiden.
0
high hopes of the sozluk
(24.11.18)
Akıllı telefonlarda var ki numara engelleme özelliği dahili olarak. Ayrıca isim gösteren uygulamalar yasal değil. O uygulamaları kullanarak rehberinizdeki kişilerin numara ve isimlerini, kendilerinden habersiz olarak, ne için kullanacakları belli olmayan şirketlere(ki çoğu yurtdışı kaynaklı bu yüzden yaptırım uygulanamıyor gerektiğinde) veriyorsunuz.
0
apdulera
(24.11.18)
(1)

kindle'da metin düzenleme sorunu

a man alone
calibre programıyla dönüştürdüğüm kitapların iç düzenlemesinde sorunlar oluşuyor.mesela; "Eve geldiği -nde ilk yaptığı şe y" yani satır bitiminde kelimeyi nereye denk gelmişse oradan kesiyor.ayrıca bölümlerin başındaki sayılar da düzensiz.mesela; " sergiyi düzenledi. 73 Alice o gün.
calibre programıyla dönüştürdüğüm kitapların iç düzenlemesinde sorunlar oluşuyor.

mesela; "Eve geldiği
-nde ilk yaptığı şe
y"

yani satır bitiminde kelimeyi nereye denk gelmişse oradan kesiyor.

ayrıca bölümlerin başındaki sayılar da düzensiz.

mesela; " sergiyi düzenledi. 73 Alice o gün..."



bu tarz sorunların çözümü nedir?
0
a man alone
(24.11.18)
buradan yanıt alamazsanız facebook'ta kindle türkiye grubuna bir bakabilirsiniz.
0
sanat guresi
(24.11.18)
(8)

Cumhurbaşkanı’nın En Bilgili ve Hakim Olduğu Konu?

herşeyi soran adam
Venezuela(?) Cumhurbaşkanından bahsediyorum.Ekonomi bilgisi değildirSanat değildir Matematik değildir İşletme değildirNedir?Retorik mi? Felsefe mi?Yani bundan 50 sene sonrayı düşünelim. Kendisinin hangi yönünün anormal yüksek seviyede olduğundan bahsedilir?
Venezuela(?) Cumhurbaşkanından bahsediyorum.

Ekonomi bilgisi değildir
Sanat değildir
Matematik değildir
İşletme değildir

Nedir?

Retorik mi? Felsefe mi?

Yani bundan 50 sene sonrayı düşünelim. Kendisinin hangi yönünün anormal yüksek seviyede olduğundan bahsedilir?
0
herşeyi soran adam
(24.11.18)
sayılır mı bilmiyorum ama "hitabet".
ekonomi bilgisi, sanat, matematik gibi bir şey değil ama.
belki de küçümsediğimiz için böyle oluyordur.

(buradaki okuyuşu baya iyi bence)
youtu.be
0
güneyli çocuk
(24.11.18)
imamlık ve hatiplik, Kuranı kerim okuma, siyeri nebi
0
ground
(24.11.18)
Siyasettir. Ayni zamanda Nicolas Maduro(?), eski bir otobus soforu ve sendika isi yapmisligi vardir.
0
baldan kaymak
(24.11.18)
toplumun çoğunluğunu oluşturan muhafazakar türk insanı'nı çok iyi gözlemlemiş ve çözmüş olması. En alakasız konuşmalarında bile bu kitleyi etkileyecek nüanslar kullanması.
Yani sen dinlersin birşey anlamazsın ama kitlesinin içi titrer.
bir de çok detaycı ve sıkı bir iş takipçisi olması.
0
herhaltibiliyoring
(24.11.18)
sosyoloji, siyaset, hatiplik, liderlik, din bilgisi
0
crucio
(24.11.18)
kitlelere hitabeti cok guclu,
din konusunu da cok iyi kullaniyor, hristiyanlik tabii, venezuela baskanini sordugun icin ona gore cevap verdim.
0
exlibris
(24.11.18)
Sosyolojik yönü çok güçlü bana göre. Kitlesini iyi tanıdığını ve kartları çok doğru oynadığını düşünüyorum
0
mutlusismankedi2015
(24.11.18)
Muhalefetle oyuncak gibi oynaması. En sıkıştığı anda topu hemen muhalefete atıp "ataaaaaaaaağğğğğm ataaaaağğğm" diye bağırırlarken geri çekilmesi. www.mahfiegilmez.com Sanayideki üretim neredeyse durmuş, ekonomiden başka bir şey konuşulmaması gerekirken haftalardır yok ezan yok ataaağğğma hakaret yok fesli tarihçi üzerinden mastürbasyon yapıp duruyorlar.
0
bruce mclaren
(24.11.18)
(4)

Vay Bana Vaylar Bana (IMEI Kayıtsız Telefon)

sevgikusunkanadinda
Yurtdışından aldığım telefon için Ağustos başında kapanacağını bildiren bir mesaj almıştım. O süre içerisinde Türkiye'ye döndüm, yaklaşık 3-4 aydır da sorunsuz bir şekilde kullanmaya devam ettim.Bugün hattın kesilmiş olduğunu ve sadece acil aramalara açık durumda kaldığını fark ettim. Öyle ya da böy
Yurtdışından aldığım telefon için Ağustos başında kapanacağını bildiren bir mesaj almıştım. O süre içerisinde Türkiye'ye döndüm, yaklaşık 3-4 aydır da sorunsuz bir şekilde kullanmaya devam ettim.

Bugün hattın kesilmiş olduğunu ve sadece acil aramalara açık durumda kaldığını fark ettim. Öyle ya da böyle IMEI istiyor artık, görünen o ki kaçarımız yok.

Huawei Mate 10 Lite kullanıyorum. Şeyleri e-devlet'ten şey yapmadan şey yapabilir miyim? Yapabilirsem nasıl? Telefoncu mu halleder ben yapabilir miyim?

Eğer olmaz, illa yaptıracaksın diyorsanız, 500 mü oldu bu meret yoksa hala 200 mü? Çift IMEI'li telefon için ikisine de ayrı para mı ödeniyor?
0
sevgikusunkanadinda
(24.11.18)
www.turkiye.gov.tr

kayıt yaptırıp, 500'ü yatırmanız gerekli.
0
mutlu yillar sana
(24.11.18)
Evet şey yapabilirsin. Şey yapmak için internette araştırman yeterli burda anlatmayalım
0
bos gezenin bos ustasi
(24.11.18)
500’ü yatır kardeş. Yol yabıcaz
0
Delay Fuze
(24.11.18)
tek para ödeniyor çift imei de olsa.
0
prodeq
(25.11.18)
(1)

FM 2019 vs FM 2018 Güncel Transferler?

gezegen olan pluton
FM 2019 yerine 2018 alıp güncel transfer dosyasını yüklesek nasıl olur, 2019 malum çok pahalı, FM 2019 almaya değer mi?
FM 2019 yerine 2018 alıp güncel transfer dosyasını yüklesek nasıl olur, 2019 malum çok pahalı, FM 2019 almaya değer mi?
0
gezegen olan pluton
(24.11.18)
şu anki fiyatını kesinlikle haketmiyor. tamam hiç yenilik yok demiyoruz ama klasik fm aptallıkları hala mevcut.
0
cemiyetin ünlü siması
(24.11.18)
(1)

Ekranı Sağa Çekme (Windows 10 Asus Laptop)

m murphy
Merhaba, ekranın solundaki ölü pikseller yüzünden ekran çözünürlüğünü 1280x760 yapıp ekranı da sağa kaydırmayı, böylece ölü piksellerden kaçmayı planlıyordum ancak olmadı bir türlü ekranı kaydırmayı bulamadım. Eskiden monitörden rahatlıkla yaptığımız bu ayarı laptoplarda yapamıyor muyuz artık?
Merhaba, ekranın solundaki ölü pikseller yüzünden ekran çözünürlüğünü 1280x760 yapıp ekranı da sağa kaydırmayı, böylece ölü piksellerden kaçmayı planlıyordum ancak olmadı bir türlü ekranı kaydırmayı bulamadım. Eskiden monitörden rahatlıkla yaptığımız bu ayarı laptoplarda yapamıyor muyuz artık?
0
m murphy
(23.11.18)
Ekran kartının ayarlar kısmından olur o. Nvidia, Intel veya Ati artık neyse.
0
bos gezenin bos ustasi
(23.11.18)
(6)

Programların donduğu laptop'a SSD taksak hızlanır mı

memoxlarge
Bilgisayarda donma ve kapanma sıkıntısı var.özellikle şu programları kullanırken donuyor : visual studio , rapid miner vs gibi yazılım programları.şimdi yeni laptop mu alsam (şimdi dolar yüksek) yada 120gb , 240 GB SSD alsam işimi görür mü? laptop markası Asus ,ekran kartı Intel.intel(R) pentium(R
Bilgisayarda donma ve kapanma sıkıntısı var.özellikle şu programları kullanırken donuyor : visual studio , rapid miner vs gibi yazılım programları.şimdi yeni laptop mu alsam (şimdi dolar yüksek) yada 120gb , 240 GB SSD alsam işimi görür mü? laptop markası Asus ,ekran kartı Intel.intel(R) pentium(R) CPU B980 @2.4 GHz , 4GB Ram .bugün bir karar vermem lazım , yardımcı olabilir misiniz
0
memoxlarge
(23.11.18)
o işlemciden çok numara bekleme. hd video izleyebildiğine şükret bence.
0
alperz
(23.11.18)
yeni bilgisayar lazım sana.
0
sutlu nescafe
(23.11.18)
İlk aldığımızda canavar gibiydi şimdi Chrome açarken donma oluyor.bu hardiskten kaynaklanmıyor mu?amacım loptop almayı biraz daha erteleyebilirmiyim onu öğrenmek.sonuçta oyun falan oynamayacağım.
0
🌸memoxlarge
(23.11.18)
Benim laptop da donuyor kasılıyordu hatta hiç kullanamıyordum. Ssd taktırdım düzeldi kesinlikle
0
cemallamec
(23.11.18)
120'lik bir ssd işini görecektir. hatta normal hdd alsan o bile bilgisayarı rahatlatır.
0
teknikekip
(23.11.18)
program acilirken yavassa SSD, program acildiktan sonra kullanirken takiliyorsa RAM ve CPU
0
crucio
(23.11.18)
(3)

laptop alacağım hangi işlemci tipi/hızı daha iyi

electronicblueeyes
hiç bir bilgim olmadığı için, yardımcı olabilir misiniz hangisi seçsem ?Intel Celeron / N4000 / 1,10 GHz / 4 MB Cache ?Intel Celeron / N3350 / 1,4 GHz / 2 MB Cache ?Intel Atom / Z8300 / 2,4 GHz / 2 MB Cache ?teşekkürler
hiç bir bilgim olmadığı için, yardımcı olabilir misiniz hangisi seçsem ?

Intel Celeron / N4000 / 1,10 GHz / 4 MB Cache ?

Intel Celeron / N3350 / 1,4 GHz / 2 MB Cache ?

Intel Atom / Z8300 / 2,4 GHz / 2 MB Cache ?

teşekkürler
0
electronicblueeyes
(23.11.18)
2.4 olan daha iyi. NE için kullanıalcaktı acaba alet?
0
apdulera
(23.11.18)
@apdulera office programları kullanılacak, rapor hazırlanacak.
0
🌸electronicblueeyes
(23.11.18)
www.notebookcheck.net

Şurada tüm işlemcilerin benchmark puanına göre sıralaması var bakabilirsiniz.
Celeron4000 atomdan cok daha iyidir. N4000 gemini serisinden 2017 sonunda piyasaya çıkmıştır turbo modda 2600mhz'ye kadar çıkabilir. Atom 2015 işlemcisi.
0
karacigerim vur kadehlere
(23.11.18)
(1)

Free .NET CMS?

amortisman
Merhaba,Ben normalde PHP yazıyorum. Bir müşterim .NET istiyor. Blogdan hallice basit bir websitesi olacak. Bildiğiniz free bir .net cms var mı?
Merhaba,

Ben normalde PHP yazıyorum. Bir müşterim .NET istiyor. Blogdan hallice basit bir websitesi olacak. Bildiğiniz free bir .net cms var mı?
0
amortisman
(23.11.18)
www.codeproject.com
ücretsizler var
0
hitsumo
(23.11.18)
(1)

Bir sorunun altından kalkamıyorum (aws, wordpress, sunucu munucu)

tchuck
geçrekten mantıklı düşünememeye başladım. aklımı yitiricem.başka bir sunucumda çalışmakta olan, localimde problemsiz çalışmakta olan bir wordpress projem var.bunu aws üzerinde Elastic Beanstalk ile çalıştırmaya karar verdim. Şimdi size yaptığım işlemleri ve şuan karşılaşmakta olduğum saçmalıkları il
geçrekten mantıklı düşünememeye başladım. aklımı yitiricem.

başka bir sunucumda çalışmakta olan, localimde problemsiz çalışmakta olan bir wordpress projem var.

bunu aws üzerinde Elastic Beanstalk ile çalıştırmaya karar verdim. Şimdi size yaptığım işlemleri ve şuan karşılaşmakta olduğum saçmalıkları ileticem.

1. elasticbeanstalku oluşturup kodlarımı pushladım.
2. certificate managerdan ssl sertifikası oluşturdum.
3. cloudfronttan ebs'yi tanımladım, origin blabla.elasticbeanstalk.com cname ise alanadim.com. buna ssl sertifikasını da tanımladım bu sayede.
4. route 53'ten domain.com alan adımı, cloudfrontta oluşturdugum adrese yönlendirdim.

siteye

blabla.elasticbeanstalk.com adresinden bağlandığımda sorunsuz çalışıyor. (tüm veriler https'li)
domain.com adresinden bağlantığımda tüm veriler http'li gözüküyor haliyle ssl hatası veriyor (mixed content nedeniyle)

her iki adresten de /wp-admin'e bağlanmaya çalıştığımda 2-3 dakka boyunca bekletip daha sonra too long to response hatası alıyorum. bağlanamıyor yani.

too many redirect demiyor ama sanki sürekli biryerlere bağlanmaya çalışıp en son pes ediyor gibi gözüküyor. (loglarda buna dair bir kayıt yok)

abi biri yardım etsin allah aşkına, aklımı yitirmenin tam eşiğindeyim.
0
tchuck
(23.11.18)
eksicode oluşumunda devops telegram kanalına sorabilirsin bunu. kaç gündür görüyorum bu duyurunu.

t.me

eksicode.org buradan da diğer ilgini çeken yazılımla ilgili kanallarımıza bakabilirsin.
0
undertaker
(23.11.18)
(1)

Bash: service status sonucunun integer döndürmesi

monogram
Selamlar,#service sshd statusBunun sonucunu integer olarak döndürecek alternatif bir şey var mı? systemctl yüklü değil. Yani defaulttaki komutlardan bir şey var mı onu merak ediyorum. Ya da nasıl yaparım? 1 veya 0 döndürsün istiyorum.Teşekkürler.
Selamlar,

#service sshd status

Bunun sonucunu integer olarak döndürecek alternatif bir şey var mı? systemctl yüklü değil. Yani defaulttaki komutlardan bir şey var mı onu merak ediyorum. Ya da nasıl yaparım? 1 veya 0 döndürsün istiyorum.

Teşekkürler.
0
monogram
(23.11.18)
Alternatif bildiğim bir şey yok. Ufak bir if ile halledilir ama illa tek satır komutla istiyorum diyorsan şöyle zorlama bir şey yazdım:

service sshd status > /dev/null && echo 1 || echo 0
0
Abdurrahman
(23.11.18)
(2)

Kulakiçi kulaklık tavsiyeleriniz (CX300-II kullanan birine)

a340
Merhaba,uzun suredir sennheiser cx300-II kullaniyorum. bozulursa yine gidip bundan aliyordum.ancak kulaklik kablosunda gelen aramalari cevaplamak, ses acip kapatmak icin mikrofonlu bir kumanda yok. suan bunun eksikligini hissediyorum.cx300'den memnun oldugum dusunulerek, kumandali bir model tavsiyen
Merhaba,

uzun suredir sennheiser cx300-II kullaniyorum. bozulursa yine gidip bundan aliyordum.

ancak kulaklik kablosunda gelen aramalari cevaplamak, ses acip kapatmak icin mikrofonlu bir kumanda yok. suan bunun eksikligini hissediyorum.

cx300'den memnun oldugum dusunulerek, kumandali bir model tavsiyeniz olabilir mi? genel olarak iphonela kullanacagim. hard, progressive rock ve heavy metal dinliyorum. ancak ara sira bass agirlikli da dinledigim oluyor.

son fiyatlar hakkinda cok bilgim yok ancak maksimum 300-400 araliginda bir sey almak istiyorum yine de belki biraz daha verebilirim.

tesekkurler.
0
a340
(23.11.18)
Cx 5.00 ya da paraya biraz daha kıyıp Momentum in ear.
0
zwiegesprach
(23.11.18)
p/f arıyorsanız, kz-zs5 veya zs6.

dinlediğiniz müzik tarzı için de marshall öneririm.
0
ampirikukumil
(23.11.18)
(2)

Instagram da birinin hikayesine bakıp engellediğimde..

denizaya
İNSTAGRAMDA birinin hikayesine bakıp, kişiyi engellediğimde HİKAYESİNE baktığımı görebilir mi?
İNSTAGRAMDA birinin hikayesine bakıp, kişiyi engellediğimde HİKAYESİNE baktığımı görebilir mi?
0
denizaya
(22.11.18)
hayır. engeli tekrar açmazsanız göremez. denendi %100 çalışıyor.
0
elorelia
(22.11.18)
Bi de derler ki ülkede arge yok. Deney yapılmıyo.
0
Delay Fuze
(22.11.18)
(4)

spotify premium

kibritsuyu
telefona spotify yükledim. reklamında dedi ki 3 ay 0,99 liraya premium. iptal etmezsen devamında aylık 14 lira.eh iyi 3 aylık 0,99 liraya premium aldım. kredi kartıyla ödedim. buraya kadar tamam.eşimin telefonuna da yükleyelim dedim. premium al dedim, 3 aylık 0,99 lira için yine aynı kredi kartı bil
telefona spotify yükledim. reklamında dedi ki 3 ay 0,99 liraya premium. iptal etmezsen devamında aylık 14 lira.

eh iyi 3 aylık 0,99 liraya premium aldım. kredi kartıyla ödedim. buraya kadar tamam.

eşimin telefonuna da yükleyelim dedim. premium al dedim, 3 aylık 0,99 lira için yine aynı kredi kartı bilgilerini girdim, "siz bu kampanyadan zaten yararlanmışsınız" dedi, yaptırmadı.

şimdiiii. benim yararlanıp yararlanmadığımı neye bakarak anladı? eşimin telefon hattı da benim adıma. oradan aynı isim soyad olduğunu kontrol etmiş olabilir mi? yoksa aynı kredi kartı numarasını girdim, oradan mı karşılaştırdı? yoksa başka bir yolu mu var?
0
kibritsuyu
(22.11.18)
kredi kartı
0
lcha
(22.11.18)
her karta 1 kez yararlanma hakki tanimlamislar demekki. ayni kart +1
0
exlibris
(22.11.18)
aile premium'u alsanız ya? 20tlye
0
isvicre rakisi
(22.11.18)
ben baska bir sey icin geldim; esinizin telefonuna 3 ay sonra yukleyin bence.
0
iyi dedi
(22.11.18)
(1)

Iphone 6 icin kulaklik onerisi

omonia
Merhabalar,maalesef kulakligimi kaybetmisim. orjinalini de almak istemiyorum. Orjinaline en yakin kulaklik tavsiyesi olan var mi? Aliexpress'den falan son zamanlardaalip memnun kalan? samsung kulakliklari var Aliexpress'de ama onlar galiba iphone'a olmaz?https://tr.aliexpress.com/item/Samsung-Kulakl
Merhabalar,
maalesef kulakligimi kaybetmisim. orjinalini de almak istemiyorum.
Orjinaline en yakin kulaklik tavsiyesi olan var mi? Aliexpress'den falan son zamanlarda
alip memnun kalan?
samsung kulakliklari var Aliexpress'de ama onlar galiba iphone'a olmaz?
tr.aliexpress.com
gibi :)

bir de ttec kulakliklar var kablosuz vs. ne tavsiye edersiniz?
0
omonia
(22.11.18)
bunlardan çamur gibi ses gelir. ama sen bilirsin tabi
0
lcha
(22.11.18)
(3)

AWS destek verebilecek var mıdır?

tchuck
işin içinden çıkamadım.1. elasticbeanstalk'ta bir wordpress sitem var.2. certificate manager üzerinden domainime ssl sertifikası oluşturdum.3. cloudfronttan origin kısmına beanstalk adresini, cnames kısmına da sitemin adını www.siteadi.com, siteadi.com şeklinde yazdım.4. route 53'ten domainimin A de
işin içinden çıkamadım.


1. elasticbeanstalk'ta bir wordpress sitem var.
2. certificate manager üzerinden domainime ssl sertifikası oluşturdum.
3. cloudfronttan origin kısmına beanstalk adresini, cnames kısmına da sitemin adını www.siteadi.com, siteadi.com şeklinde yazdım.
4. route 53'ten domainimin A değerini alias to yaparak cloudfrontta oluşturduğum yere verdim.

Olmadı.
en büyük problemlerden biri de, domain ile siteye girsem de, birkaç tane linke tıklayınca elasticbeanstalk adresine yönlendirmesi oldu.

fikri olan var mı?
nasıl yapmam gerekiyor bu işi?
0
tchuck
(22.11.18)
Bu senin wordpress ayarlarinla alakalidir. Wordpress'i kurarken elastic beanstalk urlinden kurduysan icerdeki linkler hardcoded kalmis olabilir. Onlarla ugrasman lazim gibi geliyor bana. AWS sorunundan cok Wordpress sorunu gibi.

AWS tarafinda yaptigin her seyi dogru yapmissin cunku.
0
eksi sozlukte eksiyen adam
(22.11.18)
ona da baktım benim de aklıma o geldi ama her şey domainime gitmiş. kfam çok karıştı ya. gece sabahladım bu sorun yüzünden
0
🌸tchuck
(22.11.18)
www.whynopadlock.com

buradan bir scan et bakalım, sorunu açıklayabilir.
0
winston
(22.11.18)
(2)

Wordpress teması seçelim mi?

babilbaligi
İki tane site yapmaya çalışıyorum. Birincisi, şahsi blog gibi olacak, ama patent konularında yazmayı düşünüyorum. Biraz iş mevzuları üzerine olacağı için, az ciddi olsa fena olmaz.İkincisi, üniversiteden bir hocam için yapıyorum. Bir bilim ödülü sitesi olacak. Sadece Wordpress biliyorum. Template bu
İki tane site yapmaya çalışıyorum.

Birincisi, şahsi blog gibi olacak, ama patent konularında yazmayı düşünüyorum. Biraz iş mevzuları üzerine olacağı için, az ciddi olsa fena olmaz.

İkincisi, üniversiteden bir hocam için yapıyorum. Bir bilim ödülü sitesi olacak.

Sadece Wordpress biliyorum. Template bulmama yardım eder misiniz?

Teşekkürler.

p.s. ücretsiz olursa tadından yenmez tabi.
0
babilbaligi
(22.11.18)
themeforest.net şuradan bakabilirsin. Ücretli ücretsiz demediğin için bunu paylaşıyorum.
0
teknikekip
(22.11.18)
preview.themeforest.net

ikisi için de iş görür.
0
winston
(22.11.18)
(3)

Beşiktaş’ta vhs kasetten cdye kayıt

foseptik çukuru
yapacak yer öneriniz var mıdır, kaça yapılır, nedir bu işin piyasası ?
yapacak yer öneriniz var mıdır, kaça yapılır, nedir bu işin piyasası ?
0
foseptik çukuru
(21.11.18)
sinanpaşada illaki yapan bir yer vardır.
0
neverlose
(21.11.18)
Fotoğrafçılar yapıyor bu işi. 3 sene önce 50 bin nüfuslü bi' anadolu ilçesinde 2 DVD'yi 35 liraya yaptırmıştım.
0
apdulera
(22.11.18)
Bu senenin başında 1 adet vhs kaseti istanbul'da fotoğraçıda 20 liraya yaptırmıştım.
0
btr
(22.11.18)
(2)

Telefon soruları

senolll
Merhaba,Maalesef dün samsung galaxy note 5 telefonumu yere düşürdüm ve ekranı bozuldu. Ekranda çizgiler falan çıkıp, renkler bozuktu sonra bir köşedenn bir mor rengi ekranı kapladı artık hiçbir şey göremiyorum. Ekran bozuk olmasına rağmen telefon çalışır halde. Şimdi ben merak ediyorum acaba herhang
Merhaba,

Maalesef dün samsung galaxy note 5 telefonumu yere düşürdüm ve ekranı bozuldu. Ekranda çizgiler falan çıkıp, renkler bozuktu sonra bir köşedenn bir mor rengi ekranı kapladı artık hiçbir şey göremiyorum. Ekran bozuk olmasına rağmen telefon çalışır halde.

Şimdi ben merak ediyorum acaba herhangi bir şekilde telefon ekranını görebilir miyim? Bilgisayarda bir program vardı, bunu daha önce yapabildiğim ancak geliştirici seçeneklerinden usb hata ayıklamayı açın diyor fakat bunu yapamıyorum. tahmini gideyim desem bile olmayacak dokunmatik düzgün çalışmıyor. Bildiğiniz bir program veya başka bir yol var mıdır ekranı görebileceğim?

Bir de 1000-1200 lira civarına kadar olan fiyat performans oranı iyi telefon tavsiyelerinizi alırım.

Teşekkürler

ek soru: ekrana yayılan sıvı tam olarak ne bilmiyorum ama o yayılmadan önce kötü de olsa görebiliyordum. acaba bir şekilde telefonu açıp o sıvıyı temizleyebilir miyim? temizlersem ekranı kötü de olsa görebilir miyim?
0
senolll
(21.11.18)
baya bir arayış sonrası hdmi ve usb girişli otg kablo, ekranı görmeden hata ayıklamayı açma gibi çözümleri gördükten sonra şu zeki arkadaşın videosuna denk geldim.

www.youtube.com

çok akıllıca bir şekilde, telefon kabloyla bağlıyken ekran görüntüleri alarak smart viewi açabildim ve windows 10da ekranı görebildim. note un kalemi de faydalı oldu, dokunmatiği hiç çalışmayan telefonlarda işe yarayabilir. kalemsiz model sahipleri de dokunmatik çalışıyorsa bu yöntemi deneyebilir.

ihtiyacı olan olursa yardımcı olayım diye bırakıyorum videoyu, telefonu kurtaramıyorum ama artık en azından ekranı görebiliyorum :')
0
🌸senolll
(21.11.18)
Lenovo türkiye garantili motorola moto z.
1440p amoled ekran, 5,5 milim kalınlık, snap820 işlemci, 4gb ram. 1299 tl idi su an 1400 tl olmuş. kamerası da dxomark 84puan(iphone7 85puan), ois + 4k video çekimi. arkasına da batarya motomodunu aldın mi 4800mah batarya. android 8.
0
karacigerim vur kadehlere
(21.11.18)
(2)

Sunucu IP'si değişirse google sıralaması etkilenir mi?

tchuck
pazarı pazartesiye bağlayan gece sunucuyu taşıdım sitenin. (aynı zamanda sitenin de tasarımını ve yapısın ıdeğiştirdim. ama erişilemeyen sayfa yok. eskisinde olup yenisinde olmayan sayfa da yok)günlük fix 10bin user alan site (analytics verisi), 8100'lere düştü. o günden beri bu seviyelrde. 8000-850
pazarı pazartesiye bağlayan gece sunucuyu taşıdım sitenin. (aynı zamanda sitenin de tasarımını ve yapısın ıdeğiştirdim. ama erişilemeyen sayfa yok. eskisinde olup yenisinde olmayan sayfa da yok)

günlük fix 10bin user alan site (analytics verisi), 8100'lere düştü. o günden beri bu seviyelrde. 8000-8500 arası gidip geliyor.

aklıma mantıklı hiçbir açıklama gelmiyor. tüm analyticsi tarayıp durdum, acaba analyticsin saymadığı yer mi var diye düşündüm.

ama sonra baktım ki;
düşüş yalnızca google organic erişiminde.

sitenin ip'si değiştiğinde google buna direkt tepki veriyor mu?
aynı gün beni daha aşağılarda göstermeye başlamış olabilir mi?

eğer böyle bir şey varsa gidip başka yerde sebep aramayayım da?
0
tchuck
(21.11.18)
oluyor galiba. ip değişiminden sonra oturması biraz zaman alıyor diye biliyorum
0
rosencruz
(22.11.18)
+18 video sitelerim var. Sürekli mahkeme tarafından kapatıldığı için cloudflare kullanıyorum ve her hesabın IP adresi farklı oluyor. Sıralamada bir etkisini görmedim.
0
zbrs
(22.11.18)
(5)

media player adı hatırlayamadım

ground
mavi bir arayüzü vardı. Tek hatırladığım bu. Çok verimli her şeyi oynatabilen güzel bir programdı. Başka iyi bir program önerilerinize de açığım. gom ve vlc hariç.
mavi bir arayüzü vardı. Tek hatırladığım bu. Çok verimli her şeyi oynatabilen güzel bir programdı. Başka iyi bir program önerilerinize de açığım. gom ve vlc hariç.
0
ground
(21.11.18)
bsplayer?
0
kobuzchu kiz
(21.11.18)
combine codec pack yükle onla beraber media player classic geliyor. onu dene bir de.
0
hitsumo
(21.11.18)
km player
0
bilgiyeacım
(21.11.18)
bsplayer evet
0
🌸ground
(21.11.18)
k-lite codec pack kullanıyorum. 10 yıldan fazla sürede oynatamadığı bir format oldu mu, hatırlamıyorum.
0
cikmaz sokaktan cikagelen cocuk
(21.11.18)
(1)

torrent'te daha önce seçmediğim şeyleri indirme

tabudeviren
torrent dosyasını bittorrent'e atarken bir dizinin sadece birinci sezonunu indirdikten sonra ikinci sezonu indirmek için tekrar klasör seçme alanına nasıl girebilirim? bulamadım.
torrent dosyasını bittorrent'e atarken bir dizinin sadece birinci sezonunu indirdikten sonra ikinci sezonu indirmek için tekrar klasör seçme alanına nasıl girebilirim? bulamadım.
0
tabudeviren
(21.11.18)
indirilenlere git, oradan hangi bölümü indireceksen sağ tık yapıp prioty seç. sonra check files de indirir.
0
killerbee
(21.11.18)
(3)

Hangi kulaklik iyi?

Traveller
Gurultulu ortamda muzik dinliyorum, son sese getirmeden kulagimi oldurmeden muzik dinleyebileyim. Telefondan https://open.spotify.com/playlist/37i9dQZF1DX05r4Oy3Ln97 su listeyi dinliyorum ornegin bu bilgi lazim olursahttps://www.amazon.com.tr/Sony-MDREX15APW-Kablolu-Kulak-Kualakl%C4%B1k/dp/B00I3LV20
Gurultulu ortamda muzik dinliyorum, son sese getirmeden kulagimi oldurmeden muzik dinleyebileyim.

Telefondan open.spotify.com su listeyi dinliyorum ornegin bu bilgi lazim olursa

www.amazon.com.tr

www.amazon.com.tr

urun.gittigidiyor.com

www.amazon.com.tr

www.amazon.com.tr

urun.gittigidiyor.com
0
Traveller
(21.11.18)
www.amazon.com.tr

bundan kullanıyorum gayet memnunum. dış ses yalıtımı güzel. ses kalitesi güzel
0
belkider
(21.11.18)
www.amazon.com.tr

ben de bundan aldım, basları iyi tizlerin detayı düşük bence, önceki kulaklığım çok daha iyi ve pahalıydı, iyi bi kulaklıktan geçiş yapınca fark anlaşılıyor ama bu fiyata da daha fazlası olmazdı zaten, günlük müzik kullanımı için uygun
0
freebird5406_2
(21.11.18)
Hepsi birbirinden berbat
0
Delay Fuze
(21.11.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.