Giriş
(1)

Bluetooth kulakiçi kulaklık

cokponcik
Arkadaşlar şöyle 100 liraya kadar var mı bi fp oranlı tavsiyeniz?
Arkadaşlar şöyle 100 liraya kadar var mı bi fp oranlı tavsiyeniz?
0
cokponcik
(12.11.18)
Geçen gün bruce şunu önermiş: www.eksiduyuru.com

Direkt aldım. 106 liraya geliyo. Ben de arıyodum ucuz yollu bi şeyler. İyi denk geldi
0
Delay Fuze
(12.11.18)
(2)

Mac Kullanıcılarına Soru?

AlsterWasser
Arkadaşlar WineBottler tarzı windows based programları açacağım macOS Mojave uyumlu bir program var mı kullandığınız?
Arkadaşlar WineBottler tarzı windows based programları açacağım macOS Mojave uyumlu bir program var mı kullandığınız?
0
AlsterWasser
(12.11.18)
VMware Fusion üzerine Win kurup o şekilde çözüyorum bunu.
0
roket adam
(12.11.18)
Parallels Desktop üzerinden win10 ve win7 kullanıyorum. Tavsiye ederim.
0
battal gemalmaz
(12.11.18)
(7)

Excel Arama/Arayamama

yaraticinick
Elimde 2 sütun var, bir sütundaki değerler diğer sütunda var ama başında mı ortasında mı sonunda mı bilmiyorum. Amacım eğer D'deki değer A'nın içinde varsa yanına gelmesini sağlamak. Bunu basit bir şekilde yapabilir miyim? https://i.hizliresim.com/mMj9dR.png
Elimde 2 sütun var, bir sütundaki değerler diğer sütunda var ama başında mı ortasında mı sonunda mı bilmiyorum.

Amacım eğer D'deki değer A'nın içinde varsa yanına gelmesini sağlamak. Bunu basit bir şekilde yapabilir miyim?

i.hizliresim.com
0
yaraticinick
(12.11.18)
Vlookup kullanmalisin. Boyle arat bulursun nasil yapilacagini
0
tuborg yesili
(12.11.18)
Öyle arat bulamazsın nasıl yapacağını;

=Eğer(Eğersay(a1:a100;"*ali*")=1;düşeyaraformülü;"")

formül bu olacak.
0
kablelvuku
(12.11.18)
@tuborg Vlookup ile olmuyor ne yazik ki

@kablelvuku Ikinci sutunda 100+ deger oldugu icin bu pek uygulanabilir gelmedi ama deneyecegim.
0
🌸yaraticinick
(12.11.18)
O halde ikinci sütundaki değerlerin başına ve sonuna yıldız koyun. yani *ali* *veli* olsun

Formülü şöyle düzeltin;

=Eğer(Eğersay(a1;b1)=1;düşeyaraformülü;"")
0
kablelvuku
(12.11.18)
kural net değil, A1'de "Ali Veli Kırkdokuz Beri" yazsaydı ne olacaktı? A sütününda D sütünündaki kelimelerden sadece 1 tane olacağını nasıl garanti edeceksiniz?
0
altinci nesil caylak
(12.11.18)
Kural net. Birazdan benzer bir örneği paylaşıyor olacağım.
0
birdenbire
(13.11.18)
Ekteki fotoğrafta bir örnek mevcut.

i.hizliresim.com

@altinci nesil caylak, her bir satır kendi içerisinde aranıyor ama örnekte. Yani A1 içerisinde D1 var mı yok mu diye bakıyoruz. A1 içerisinde D sütunundaki herhangi bir veri var mı diye bakmıyoruz. Ben öyle yorumladım.

Ki aksi bile olsa mümkün. Dizi formulü ile de yaparız dediğiniz gibi olsa.
0
birdenbire
(13.11.18)
(1)

2000tl ye kadar monitör önerisi ?

mukon
xbox ve pc için alınacak.incelediğim monitörler ;asus vg275q ve vg245qacer kg271aoc Q3279VWFD8bunların haricinde hangilerini önerirsiniz ? boyut olarak min 23inc istiyorum
xbox ve pc için alınacak.incelediğim monitörler ;

asus vg275q ve vg245q
acer kg271
aoc Q3279VWFD8

bunların haricinde hangilerini önerirsiniz ? boyut olarak min 23inc istiyorum
0
mukon
(12.11.18)
dell de değerlendirmenizi öneririm.
0
fever
(12.11.18)
(4)

bluetooth kulaklıkla video kaydı

quagliarella
Merhaba,Malumunuz artık telefonlar da sıradan kameralar kadar video çekebiliyor. normal kameralarda dışarıda çekim yaparken konuşma sesini daha iyi almak için mikrofon kullanılır ya benim aklıma şöyle bir şey geldi; ben bu videoyu telefonla çekeyim, kablosuz mikrofon olarak da bluetooth kulaklığın m
Merhaba,

Malumunuz artık telefonlar da sıradan kameralar kadar video çekebiliyor. normal kameralarda dışarıda çekim yaparken konuşma sesini daha iyi almak için mikrofon kullanılır ya benim aklıma şöyle bir şey geldi; ben bu videoyu telefonla çekeyim, kablosuz mikrofon olarak da bluetooth kulaklığın mikrofonunu kullanayım? Teknik olarak sanırım yanlış düşünmedim değil mi?
0
quagliarella
(12.11.18)
Muhtemelen çalışacaktır kurduğunuz düzen.

Fakat gerçek anlamda kullanılır bir ses istiyorsanız rode smart lav+ ya da sc6L kiti gibi mobil telefon için üretilmiş kablolu yaka mikrofonu çözümleri var. Bahsettiğinizden daha düzgün bir çözüm olacaktır.
0
hedep
(12.11.18)
@hedep

1- önerilerin için teşekkürler. Açıkçası iki ürün de şu an için çok pahalı duruyor. kablolu olması da cabası. Ama öğrendiğim iyi oldu, bir gün böyle bir cihaza işim düşebilir.

2- telefonum xiaomi mi 6 ve çok memnunum. dolayısıyla onun sunduğu ürünlere şöyle bir baktım, fiyat ve performans olarak beni üzmeyecek iki ürün buldum.

birincisi selfie+tripod: www.hepsiburada.com
Başka markaların da benzer ürünleri var ancak xiaomi'nin bu selfie+tripod ürünü gayet uygun bir fiyatta. Sizler ne düşünürsünüz acaba?

ikinci olarak neden kablosuz mikrofon aradığım da aslında bu yukarıdaki linkte gizli. Dışarıda çekim yapacağım ve selfie çubuğu da kullanacağım için kablosuz bir mikrofon benim için çok pratik. ürün olarak da bunu beğendim; www.hepsiburada.com
Tasarım olarak işimi görecek gibi. Bunu kulağıma takmayacağım, bir şekilde yaka mikrofonu gibi kullanmak istiyorum. bir clips uydurabilirsem çok iyi, uyduramazsam bant ile sabitleyebilirim diye düşündüm.

Tekrar fikirlerinizi almak isterim.
0
🌸quagliarella
(12.11.18)
Senkron kaymasi olacaktir kesin.
0
acemi
(12.11.18)
bluetooth ile az da olsa gecikme oluyor. fark edilmesi güç de olsa senkron kayması bence de olur
0
washe
(12.11.18)
(1)

Cloudfront bandwith

tchuck
$0.085 per GB - first 10 TB / month data transfer out 862.002GB $73.27burada harcamakta olan data ne datası oluyor acaba?tüm fotolar vs. cdn'de bekliyor. s3'e bakıyorum 20gb falan bandwidth yemiş.peki bu 862gb'ı nreeye harcamış cloudfront?hangi harcamalar transfer out olarak geçiyor yani, ona göre g
$0.085 per GB - first 10 TB / month data transfer out 862.002GB $73.27

burada harcamakta olan data ne datası oluyor acaba?
tüm fotolar vs. cdn'de bekliyor. s3'e bakıyorum 20gb falan bandwidth yemiş.

peki bu 862gb'ı nreeye harcamış cloudfront?
hangi harcamalar transfer out olarak geçiyor yani, ona göre gidip oradaki verileri azaltayım?
0
tchuck
(11.11.18)
verileri azaltmanla ilgisiz, cdn'den servis ettiğin malzemelere çok istek gelmiş.

bu istekleri azaltabilirsen, para da düşer.
0
fever
(12.11.18)
(1)

Elektirik kesilince dizüstüm pat diye kapandı...

lazarus
...ve yeniden açıldığında ekran simgeleri yayılmış halde açıldı. Yazılar yayvan görünüyor. Görüntü bozuldu yani. Bu sorunu nasıl halledebilirim?
...ve yeniden açıldığında ekran simgeleri yayılmış halde açıldı. Yazılar yayvan görünüyor. Görüntü bozuldu yani. Bu sorunu nasıl halledebilirim?
0
lazarus
(11.11.18)
@yazarken ellerini birakan herif, çözüm bu değil.
0
🌸lazarus
(11.11.18)
(2)

Spotify’ı durdurmayan kamera app

9kuyruklukedi
var mıdır ios için? Kamera çalışırken spotify durmasa olmuyor mu? :/
var mıdır ios için? Kamera çalışırken spotify durmasa olmuyor mu? :/
0
9kuyruklukedi
(10.11.18)
Var öyle bir app.
iOS kullanarak bir android telefon sipariş ediyorsun onda durmayacak.
0
zxcd
(10.11.18)
obscura
halide
0
avianthem
(11.11.18)
(1)

ttnet hipernet paket

sidd79
Hipernet 100mb'e kadar 50 gb kotalı (akk sonrası 24mb hıza düşüyor) 119 TLHipernet 24mb kotasız akk'siz 245 TLhttps://bireysel.turktelekom.com.tr/evde-internet/web/destek/sayfalar/turk-telekom-hipernet.aspxikiside 24mb hıza veriyor ama fiyatı neredeyse iki katı.Bir bit yeniği var mı acaba ?
Hipernet 100mb'e kadar 50 gb kotalı (akk sonrası 24mb hıza düşüyor) 119 TL
Hipernet 24mb kotasız akk'siz 245 TL

bireysel.turktelekom.com.tr

ikiside 24mb hıza veriyor ama fiyatı neredeyse iki katı.Bir bit yeniği var mı acaba ?
0
sidd79
(10.11.18)
bir sıkıntı yok gayet basit tablo ile açıklamışlar zaten. eğer türk telekom sizin orada sorunsuz çalışıyorsa türknet'e bakmanızı öneririm. destek kısmı sıkıntılı olsa da f/p olarak şu an en iyisi onlar. ha ben çok internet kullanmıyorum, sorun çıkarsa da uğraşamam derseniz ortalama bir fiyata paket alıp geçin. benim şu an türknet ile 65 liraya kullandığım internet için burada 500 lira istiyorlar. fiyatların nasıl olduğunu görün diye yazayım dedim.
0
smasdi
(10.11.18)
(2)

pc'den anlayan arkadaşlar bakabilir mi

ghost333
arkadaşlar kullandığım laptop modeli dell precision m4800. laptop'u bir süredir kullanıyorum.laptop yurtdışından ağabeyim tarafından getirildi. bir sorun yoktu bir süredir. lakin son 2-3 gündür sıkıntı yaşıyorum. durduk yere pat diye olağanüstü bir yavaşlık oldu pc'de. baya bir ağırlaştı. sebebini a
arkadaşlar kullandığım laptop modeli dell precision m4800. laptop'u bir süredir kullanıyorum.laptop yurtdışından ağabeyim tarafından getirildi. bir sorun yoktu bir süredir. lakin son 2-3 gündür sıkıntı yaşıyorum. durduk yere pat diye olağanüstü bir yavaşlık oldu pc'de. baya bir ağırlaştı. sebebini anlayamadım. birkaç gündür bir şey de indirmedim. oyuna girmeye çalıştım direct x hatası verdi. sorun tam olarak ne bilmiyorum. anlayan arkadaşlar önerilerde bulunabilir mi ? pc'de yer problemi falan da yok. tamirciye götür demeyin oraya götürmemek için buraya danışıyorum.
0
ghost333
(10.11.18)
Malware falan yemiş olabilirsin arka planda saçma sapan şeyler çalışıyor olabilir. Uğraşmaya gerek yok bi format at düzelsin.
0
bos gezenin bos ustasi
(10.11.18)
win update yaptın mı?
0
nasrettinhoja
(10.11.18)
(2)

Ekşi sözlük tüm MEB'de engellense çok para kaybeder mi?

ya ben lan neyse
önce: sansüre karşıyız.şimdi eksisözlüğün 2 adresinden biri (sourtimes.org ya da eksisozluk.com hatırlamıyorum) meb okullarında engelsiz. herhalde unutmuşlar çünkü diğeri engelli ve uyarı veriyor girildiğinde.500k'ya yakın akıllı tahta (öğrenciler teneffüslerde ve boş derslerde serbest sörf halinde)
önce: sansüre karşıyız.

şimdi eksisözlüğün 2 adresinden biri (sourtimes.org ya da eksisozluk.com hatırlamıyorum) meb okullarında engelsiz. herhalde unutmuşlar çünkü diğeri engelli ve uyarı veriyor girildiğinde.

500k'ya yakın akıllı tahta (öğrenciler teneffüslerde ve boş derslerde serbest sörf halinde) ve yüzbinlerce pc'den ekşi sözlüğe girilebiliyor. çoğu da adblocksuz. buna kurumlardaki modemlere bağlanan diğer cihazlar dahil değil. sözlük, google aramalarda üst sıralarda da çıkıyor malumunuz.

yaklaşık 1m potansiyel müşteri cihazın sözlüğe erişimi engellenirse sözlüğün maddi kaybı çok olur mu? bu kaybı tahmin etmek mümkün mü?
0
ya ben lan neyse
(10.11.18)
bu bebeler zaten okula cep telefonu getirmiyor mu? hepsinde internet var zaten ve mobili kullanıyorlar daha çok.

pek bir etkisi olmaz sözlüğe bu tur cihazlardan girişlerin
0
Mehmet Ersoz
(10.11.18)
Sözlük kullanım koşullarında 18+ olduğu belirtiliyor zaten. Yani zaten sorsan Kanzuk'a liselerde girilmesin der.
0
bos gezenin bos ustasi
(10.11.18)
(3)

tableti akılsız lcd televizyona (hdmi) bağlamak

false pretension
lenovo tab 4 10" sahibiyim. bunu tv'ye bağlamam için hangi aparatı almam gerekiyor? internette bir sürü şey okudum. kimisi o aparat olmuyor, şu kablo oluyor gibisinden şeyler yazmış. emin olamadım.teşekkürler :)
lenovo tab 4 10" sahibiyim. bunu tv'ye bağlamam için hangi aparatı almam gerekiyor? internette bir sürü şey okudum. kimisi o aparat olmuyor, şu kablo oluyor gibisinden şeyler yazmış. emin olamadım.

teşekkürler :)
0
false pretension
(10.11.18)
www.hepsiburada.com

Bunla destekliyorsa olur. Daha önce Ipad'i projektöre dönüştürücü ile bağlıyorduk çok basit biçimde tak çıkart çalışıyordu ama Android cihaz denemedim.

Daha garanti yöntem Chromecast ama pahalıdır.
0
bos gezenin bos ustasi
(10.11.18)
chromecast +1. hem kablosuz hem garanti cozum. ayrica istersen bilgisayarini da baglarsin. vs vs. chromecast iyidir. akilsiz tv'yi akilli yapar. netflix, youtube, spotify, vs hepsini kullanirsin.
0
crucio
(10.11.18)
elimde chromecast yok ama roku var. screen mirroring yapabiliyormuşum şimdi öğrendim. teşekkürler :D

ek soru : wifi'den screen mirroring yapınca evdeki internetin kotasından yiyor mu? yoksa ağ bağlantısı olarak mı görüyor?
0
🌸false pretension
(10.11.18)
(3)

Web sayfasında otomatik form doldurma

rhan
Günlük girilmesi gereken kayıtlarımız var, bunların web sayfasına hergün elle yazılması gerekiyor. Bunları excel vs ile yükleyebilir miyiz?
Günlük girilmesi gereken kayıtlarımız var, bunların web sayfasına hergün elle yazılması gerekiyor.

Bunları excel vs ile yükleyebilir miyiz?
0
rhan
(10.11.18)
Web sayfasının 'içeri aktar' gibi bir modu olması lazım. Sadece Excel bu işi yapabilir mi emin değilim.
0
himmet dayi
(10.11.18)
içeri aktarma yok, olmadığı için bizim müdahale etmemiz lazım.
form üzerinde satır satır işlem yapıp satırlara eklemek lazım.
0
🌸rhan
(10.11.18)
Yazılımcı değilim ama bir yerden kopyalanan bir şeyi web sayfasındaki form kutucuklarına komple yapıştırma olayı var.

Yani sürekli benzer metin aynı sayı ve sıradaki kutulu forma yapışacaksa.

It's hacky and won't work always but a lot of the time there is just a listener set for CTRL+C / CTRL+V and you can get around it by using CTRL+INS / SHIFT+INS instead of copy / paste.

If they are doing something goofy like using flash to write an empty string to the clipboard in a loop (twitch) then you are out of luck.

It's hacky and won't work always but a lot of the time there is just a listener set for CTRL+C / CTRL+V and you can get around it by using CTRL+INS / SHIFT+INS instead of copy / paste.

If they are doing something goofy like using flash to write an empty string to the clipboard in a loop (twitch) then you are out of luck.
Şöyle bir şey buldum

Bir de şöyle bir eklenti var

chrome.google.com
0
senolll
(10.11.18)
(1)

Araç içi toz tutturmayan temizleyici önerisi

iddaaci
Merhaba, araç içini kendim bezle siliyorum. Mesela radyoyu siliyorum aynı gün tozdan geçilmiyor. Araç kuaförüne gidiyorum neyle siliyorsa 1 hafta toz tutmuyor. Ayrıca aracımda sıfır kokusu diye tabir edilen ilk gün kokusu da oluyor. bunu nasıl başarıyorlar? ne kullanıyorlar? önereceğiniz bir şeyler
Merhaba, araç içini kendim bezle siliyorum. Mesela radyoyu siliyorum aynı gün tozdan geçilmiyor. Araç kuaförüne gidiyorum neyle siliyorsa 1 hafta toz tutmuyor. Ayrıca aracımda sıfır kokusu diye tabir edilen ilk gün kokusu da oluyor. bunu nasıl başarıyorlar? ne kullanıyorlar? önereceğiniz bir şeyler var mı?
0
iddaaci
(09.11.18)
Valet pro apc ile önce temizliği yapıp sonra atas plak 2r ile korumaya alacaksın. Hem toz tutmaz hem de torpidoyu güneşten korur.
0
goodman
(10.11.18)
(7)

windows 10 sistemin kapladığı alanı nasıl azaltırım?

lordoz
32 GB HDD ile gelen bir makine var evde (lenovo ideapad 100s) ve üzerinde windows 10 home edition çalışıyor.windows zaten 20gb'a yakin yer kapladığı için kullanım alanı sürekli doluyor ve takılıyor makine. cihazı eşim kullandığı için linux vb. çözümlere de yönelemiyorum. 128gb bir microsd kart aldım
32 GB HDD ile gelen bir makine var evde (lenovo ideapad 100s) ve üzerinde windows 10 home edition çalışıyor.

windows zaten 20gb'a yakin yer kapladığı için kullanım alanı sürekli doluyor ve takılıyor makine. cihazı eşim kullandığı için linux vb. çözümlere de yönelemiyorum. 128gb bir microsd kart aldım ancak sürekli hata veriyor, bios ve driver update yaptım düzelmedi. sanırım kart okuyucu 128 gb kapasiteyi desteklemiyor.

sonuç olarak windows'un kapladığı alanı azaltmam ve gereksiz tüm dosyalardan kurtulmam gerekiyor.

bunun için uygun bir program ve/veya yöntem önerebilir misiniz?

ps: windows/temp klasörünü boşalttım ve diske sağ tıklayıp temizle diyerek de ufak bir temizlik yaptım.
0
lordoz
(09.11.18)
pagefile.sys
ve
hiberfil.sys

den hiberfil'i silebilirsin. pagefile'ı önermem


not: space monger ya da windirstat ile tüm dosyaları görebilirsin
0
binder dandet
(09.11.18)
dosyaları direkt silmek serine hyber'ı kapattım ve sanal disk boyutunu min 256 max 512'ye düşürdüm. yeniden başlatınca 1GB ekstra alan geldi, çok teşekkürler.

benim amacım aslında gereksiz sistem programlarını vs. de kaldırmak.

eskiden tüm gereksiz sistem uygulamalarının silindiği minimal windows sürümleri derleyip unoffical olarak yayımlardı bazı siteler ama windows 10 için böyle bir opsiyon da bulamadım.
0
🌸lordoz
(09.11.18)
ya aslında gereksiz dosya diye bir şey yok, tüm dosyalar birbirine bağlı ilerde saçma bir yerde dependency yapar nette fellik fellik dosya ararsın.

valla hocam benden bu kadar, hiç gerekmedi su ana kadar windoz 120 gb lık ssd üzerinde olduğundan. Gönül isterdi ferahlatalım seni ama kıısmet değilmiş.

not: masaüstündeki dosyalar da C'den çalışır.
0
binder dandet
(09.11.18)
temp dosya klasötlerini ve programların kendilerini kurarken oluşturduğu yedekleri vs uçurabilirsin.

c sürüsücüne sağ tık yapıp özelliklere girince orada cleanup gibi bir seçenek göreceksin. buradan gereksiz yedek ve sistem dosyalarını silebilirsin. ilginç olanı işlemi bir iki defa yapınca sürekli az da olsa açılan yer artıyor.
0
orpheus
(09.11.18)
hocam
1 - hiberfil silinir
2- pagefile ı da dusur ram yuksekse
3- c nin üstüne gel sag tıkla gereksiz dosyaları sil de
windows update vs. hepsini siler
4- duzgun bir microsd kart tak - kart dandikse bu hatayı verir
5- indirilenler kısmını ara ara hdd ye tası
0
kingcyrax
(09.11.18)
mobildeyim o yuzden linki atayim orada ayrintisi var
www.windowscentral.com
0
Sir Anthony Hopkins
(09.11.18)
Alıntı;

"Windows 10'un dahili bir işlevi olan Compact OS, sistem dosyaları ve Windows Store uygulamaları tarafından harcanan toplam alanı küçültüyor. Compact OS'u kullandığınızda sistem dosyalarına ulaşmak için biraz daha fazla RAM'e ihtiyaç duyuyorsunuz."

İşe yarayabilir;

www.chip.com.tr
0
John Bloor
(10.11.18)
(1)

İzmir'de Kaliteli Bilgisayar Tamir/Bakım Servisi

punkertifo
Arkadaşlar selamlar, 3.5 yıl önce hayvan yükü paraya aldığım bir adet ASUS ROG GY751 oyun dizüstü bilgisayara sahibim.Aldığımdan beri hiç temizliği yapılmadı ve artık alet acı çekiyor, bunu hissettirmeye başladı.Sözün özü, ben bu aleti kaliteli, işini bilen, makinenin nasıl açılıp kapanacağını kavra
Arkadaşlar selamlar,

3.5 yıl önce hayvan yükü paraya aldığım bir adet ASUS ROG GY751 oyun dizüstü bilgisayara sahibim.
Aldığımdan beri hiç temizliği yapılmadı ve artık alet acı çekiyor, bunu hissettirmeye başladı.
Sözün özü, ben bu aleti kaliteli, işini bilen, makinenin nasıl açılıp kapanacağını kavrayabilecek ve sağını solunu kırmayacak bir servis/tamirci arıyorum.
Aleti güzelce açıp temizliğini yapacak ve macunlarını yenileyecek ve hatta mümkün olursa yeni batarya takacak.

Bunları güzelce yapabilecek bir yerler var mıdır, nerededir ey ahali?
0
punkertifo
(09.11.18)
alsancak kıbrıs şehitleri nano teknoloji
0
denef
(09.11.18)
(1)

Spesifik bir routera bağlanma

mirafiori
Binada ortak wifi var, sanırım her katta router var, bilgisayarın olduğu yerden otomatik bağlandığı routerda ise sıkıntı var sürekli kopup duruyor, koridora çıkıp farklı zamanlarda bikaç kere test yaptım hiç sıkıntı yok. Routerların adresleri 192.168.60.1-2-3-4-5 diye gidiyor, pc'nin bağlandığı 4, b
Binada ortak wifi var, sanırım her katta router var, bilgisayarın olduğu yerden otomatik bağlandığı routerda ise sıkıntı var sürekli kopup duruyor, koridora çıkıp farklı zamanlarda bikaç kere test yaptım hiç sıkıntı yok. Routerların adresleri 192.168.60.1-2-3-4-5 diye gidiyor, pc'nin bağlandığı 4, benim bağlanmak istediğim 5, nasıl yapabilirim? Routerlara fiziksel erişimim yok nerede olduklarını bile bilmiyorum. Fing'de mac adresi de çıkıyor

not: windows
0
mirafiori
(09.11.18)
4 un şifresini unutun,

Yada otomatik bağlan tikini kaldırın
0
vhs kaseti
(09.11.18)
(4)

bana uyanma lambası seçelim mi?

babilbaligi
selamlar,sabahları güneş olmayınca uyanamıyorum. güneş gibi ışık veren led şeylerden bir tane almak istiyorum. şunların arasından hangisini seçeyim? ya da yakın fiyatla başka öneriniz olur mu?1https://www.aliexpress.com/item/Chargeable-Healthy-Alarm-Clock-Digital-Discoloration-Watch-Steel-Plastic-Be
selamlar,

sabahları güneş olmayınca uyanamıyorum. güneş gibi ışık veren led şeylerden bir tane almak istiyorum. şunların arasından hangisini seçeyim? ya da yakın fiyatla başka öneriniz olur mu?
1
www.aliexpress.com
2
www.aliexpress.com
3
www.aliexpress.com

teşekkürler.
0
babilbaligi
(09.11.18)
geçen sene şöyle bir saat almıştım hala kullanıyorum ama fiyatı bu sene artmış. geçen sene 22 dolardı. tr.aliexpress.com

Gönderdiğin örneklerde gönderim ücreti alıyorlar fiyata onu da dahil ederek düşün derim.
0
re noreno
(09.11.18)
1
0
kablelvuku
(09.11.18)
tr.gearbest.com

indirimde şu an fiyatları uçmuş.

şayomi yeelight ampüllerin, cep tel uygulamasında (mi) hazır profiller var, oradaki sabah güneşi modu çok güzel. sıcacık tatlı bi ışığı var. programda ayarları var istenilen gün ve saatlerde açılması için. eminim sunrise olarak da ayarlanıyordur. biraz baktım karışık geldi. bi kere ayarlayıp ampüle gönderiyorsun sonra uğraşmıyorsun. tüm odayı aydınlatacağı için daha etkili olacaktır bence. yutuptan falan bakıp kendime de yapsam güzel olur aslında. manuel yapıyorum arada güzel oluyor.

tr.aliexpress.com

bu sendekinin bol yorumlusu. ışığı beğenilmiş. kendi sesleri kötü radyosu iyi diyorlar sanırım. baktım farklı satıcılarda ucuza var. güvenilir bi satıcıdan ucuz olanını seç geç.

edit: android ifttt appda yeelight araması yapınca wake up gently by using yeelight sunrise diye otomatik ayar (senaryo) yapmışlar. basitmiş ifttt üzerinden yapması, şimdi yaptım. 15 dakikada yavaşça artarak sarıya dönecekmiş ışık.
0
hasmetizm 2046
(09.11.18)
kendi mi uygulamasindan da yapılıyormuş onu da denedim. sorunsuz çalışıyor.
0
hasmetizm 2046
(10.11.18)
(2)

şu ölçülerdeki malzeme kaç kilo gelir? (demir-çelik)

kibritsuyu
tırışka lise bilgim var ama özkütle bilgisine ulaşamadım.16 cm. çapında, 15mm kalınlığında metal bir yuvarlak parça. malzemesi de şu olacak: http://www.ozmutludemir.com.tr/siyah-sac.htmlkaç kilo gelir bu aşağı yukarı?
tırışka lise bilgim var ama özkütle bilgisine ulaşamadım.

16 cm. çapında, 15mm kalınlığında metal bir yuvarlak parça. malzemesi de şu olacak: www.ozmutludemir.com.tr

kaç kilo gelir bu aşağı yukarı?
0
kibritsuyu
(09.11.18)
20.000 cm2 si 240kg

Çapı 16cm olan daire 200cm2

240/(20.000/200)= 2.4kg
0
valentinov
(09.11.18)
yaklaşık 2,35 kg.

edit: birgün lazım olur :)
eksiup.com
0
tabudeviren
(09.11.18)
(4)

AWS Reserved Instances hk sorularım var

whatdreamsnevercome
bizim 5 tane m3.medium ec2 miz vardı. biz de bunun üstüne bunlara karşılık 5 tane medium reserved instance aldık, aylık ödeme, ön ödemesiz olarak.aynı şekilde r3.large rds vardı ve bunun da bir reserved'ini satın aldık.reservedlerin bitimine 273 gün var daha.ancak biz m3.medium'ları t2.small,r3.larg
bizim 5 tane m3.medium ec2 miz vardı. biz de bunun üstüne bunlara karşılık 5 tane medium reserved instance aldık, aylık ödeme, ön ödemesiz olarak.

aynı şekilde r3.large rds vardı ve bunun da bir reserved'ini satın aldık.

reservedlerin bitimine 273 gün var daha.

ancak biz m3.medium'ları t2.small,
r3.large'ı da m3.medium'a çevirdik.

haliyle normalde 60 dolar ödeyeceğimiz servis için (r3.large örneğinden gdiyorum), 160 dolar reserved instance parası ödüyoruz.

biz bu fazlalığı ne yapacağız? bu iş nasıl dengelenecek?
fazla ödediğimiz kısım ne olacak?

veya biz bu reservedları düşüremiyor muyuz?
0
whatdreamsnevercome
(08.11.18)
selam, özgül bir soru bu, ben eğitimini alıyorum daha aws solutions architect için ama aws'nin forumuna sorabilirsin kesin cevap için, zor olur buradan.
0
devorgilla the gunslinger
(08.11.18)
Reserved instancelarini satabilirsin.

docs.aws.amazon.com
0
eksi sozlukte eksiyen adam
(08.11.18)
Editleyemedim. Ozel bir sebebi yoksa m3’lerden m5’lere gecin. Hem yeni nesil donaniminiz olur hem daha guncel olur hem de daha ucuz olur.
0
eksi sozlukte eksiyen adam
(08.11.18)
www.awstalks.com —> Buraya sorunuz
0
fever
(08.11.18)
(2)

WhatsApp'da durumu gizli görme programla mı oluyor?

livaneli kadir
Benim bir arkadaşım durumu görüyor, hatta bana bununla ilgili mesaj da atıyor ama görenler arasında çıkmıyor?durum ekranından mesaj atmasına rağmen görünmez yapan uygulama vs var mı?
Benim bir arkadaşım durumu görüyor, hatta bana bununla ilgili mesaj da atıyor ama görenler arasında çıkmıyor?

durum ekranından mesaj atmasına rağmen görünmez yapan uygulama vs var mı?
0
livaneli kadir
(08.11.18)
ios'da jailbreak'le yapılabiliyor.
0
sutlu nescafe
(08.11.18)
android kullanıyorsa şurada yazdığım yolla görüyordur; eksiduyu.ru
0
g7mor
(08.11.18)
(5)

corel çok kasmaya başladı

a man alone
örneğin 88x64 cm'lik bir sayfa üzerinde birçok layerlı bir dosyayla uğraşıyorum fakat bugüne kadar gayet hızlı olan program son birkaç gündür yavaşlamaya ve donmaya başladı.laptop: monster abra a5 v5.1; işlemci: intel core i7-4720 HQ 2.60 GHzram: 16gbGeForce® GTX960M corel'in kasmasını önleyecek b
örneğin 88x64 cm'lik bir sayfa üzerinde birçok layerlı bir dosyayla uğraşıyorum fakat bugüne kadar gayet hızlı olan program son birkaç gündür yavaşlamaya ve donmaya başladı.

laptop: monster abra a5 v5.1;

işlemci: intel core i7-4720 HQ 2.60 GHz
ram: 16gb
GeForce® GTX960M

corel'in kasmasını önleyecek bir yol var mı?
0
a man alone
(08.11.18)
corel bilmiyorum ama menülere bi bak, clear purge memory diye bir kısım varsa dolmuş olabilir

ya da harddiskte/ssd ye cache disk ayırdıysan ve harddisk doluluktan dolayı yer bulamıyorsa yine kasabilir.
0
killerbee
(08.11.18)
ssd'de 22 gb, diğer dosyada ise 422 gb boşluk var.

o dediğin yere bakacağım teşekkürler.
0
🌸a man alone
(08.11.18)
ssdyi boşalt, düzelir.
0
killerbee
(08.11.18)
Küçük resimler varsa ve bunların dpi ları yüksekse kasar. Mesela resimi küçük kullanacaksan ve sonradan büyütmeyeceksen 300 dpi yapman yeterli ona dikkat et. Corelde çok lens vs kullanınca da kasar. Lensleri resime çevir.

Ayrıca dosyanı bi cmx olarak kaydet. Sonra open diyerek aç. Genelde dosyan hızlanıyor. Textler falan convertli oluyordu ama onada dikkat et.

Asıl yapman gereken şu: Corelde basit şeyler harici çalışma. En kısa sürede indesign veya illustratör öğren. Photoshopla da destek al.

Yıllardır iyi bir corel kullanıcısı olarak diyebilirim ki corel zulüm. İllustratör karışık gelebilir, indesign ise allahın bir lütfu bence.
0
arockm
(08.11.18)
@arockm çalıştığım corel dosyasında fotoğraf kullanmıyorum.

bu arada sorun hala güncel.
kasma özellikle şekli seçip ctrl'ye basılı tutup sağdaki renklere 3-4 defa tıkladığımda (yani tonlarını biraz değiştirmek istediğimde) yaşanıyor. şekillerin sayısını kopyalayarak artırdığımda da oluyor elbette.

bendeki corel x7. az önce arkadaşın yeni aldığım şu msi'e corel x6'yı kurup onda denedim. aynı donma yine oluyor.

o msi ise şu: www.ebay.de

muhtemelen programda bir şeyleri yanlış yapıyorum ama çözemedim. önerisi olan varsa sevinirim.
0
🌸a man alone
(09.11.18)
(1)

youtube da beğenilen müzik videola diğer videoları ayrı sıralamak.

ground
müzik dinlemek istiyorum sırayla ama araya anlatımlı falan beğendiğim videolar giriyor. sürekli atlama yapmak zorunda kalıyorum. vardır kesin bir çözümü.
müzik dinlemek istiyorum sırayla ama araya anlatımlı falan beğendiğim videolar giriyor. sürekli atlama yapmak zorunda kalıyorum. vardır kesin bir çözümü.
0
ground
(08.11.18)
rez.
0
KendineAteist
(08.11.18)
(5)

Wordpress hk. darlamacalar

tchuck
arkadaşlar selam bir iki gündür darlıyorum.bir şey soracağım, yazılım tarafıyla ilgili (panel değil).şimdi ben yeni bir sayfa açıyorum wordpressten. adı "program".buna da ekndi yarattığım custom template'i ekliyorum, ama bu kısmı önemli değil.şimdi ben istiyorum ki bu yeni açtığım sayfa;www.domain.c
arkadaşlar selam bir iki gündür darlıyorum.

bir şey soracağım, yazılım tarafıyla ilgili (panel değil).

şimdi ben yeni bir sayfa açıyorum wordpressten. adı "program".
buna da ekndi yarattığım custom template'i ekliyorum, ama bu kısmı önemli değil.

şimdi ben istiyorum ki bu yeni açtığım sayfa;
www.domain.com/program/12342/program-adi

şeklinde çalışsın. ben de buradan id ve program adı parametrelerini alıp kullanayım.
ama ben bunu böyle yaptığımda;
id parametresini sayfa parametresi gibi alıyor bu 1.
2.'si de www.domain.com/program/12342/program-adi gibi bir yapı yaptığımda "page not found" a düşüyor.
www.domain.com/program/12342 olarak yapınca ise çalışıyor.

ben istediğim formatta bir sayfa yaratmak için ne yapmalıyım acaba?
sanırım page formatında olmamalı gibi, post veya kategorilerle aynı formatta olamsı gerek gibi sanki ama tam bilemedim.
0
tchuck
(08.11.18)
Custom post types şeklinde eklentiler var. Bunlar işinizi görür.
0
retiredcolonel
(08.11.18)
tamamdır kurayım öyleyse onu. içine custom php girebiliyoruz yani bunların dimi?
0
🌸tchuck
(08.11.18)
.htaccess dosyasına aşağıdaki kodu eklemelisiniz.

RewriteRule ^program/([^/]*)/([^/]*)$ program?id=$1&ad=$2 [L]

Böylece www.domain.com/program/12342/program-adi url'sine giden birisi
aslında www.domain.com/program sayfasına gidip, id ve ad parametrelerini göndermiş olacak.

canlı örnek:
iltekin.com/program/234/winamp
0
işimdeyim gücümdeyim
(08.11.18)
@işimdeyim gücümdeyim,

aslında çalışacağına emindim ama çalışmadı ilginç.
htaccess dosyası aşağıdaki gibi.


# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
RewriteRule ^program/([^/]*)/([^/]*)$ program?id=$1&ad=$2 [L]
</IfModule>

# END WordPress
0
🌸tchuck
(08.11.18)
son satıra yazdığın için çalışmıyor.
sondan bir önceki satıra (RewriteRule . /index.php [L] 'dan önceye) yazarsan çalışır.

fakat şu an fark ettim öyle olunca da wordpress'in diğer link yapısını bozuyor.
kurcalamaya devam ediyorum.
0
işimdeyim gücümdeyim
(08.11.18)
(4)

Valiz - hayvan gibi kullanmalık

babilbaligi
Çok afedersiniz, valizi insan gibi kullanmıyorum. Kitap açık bir sınava ve bu sınavın eğitimlerine gittiğim için valizim kitap dolu oluyor. 20-25 kilo kitap taşımak gibi tatı minik hayvanlıklar yaptığım seyahatlerim sık oluyor. Ve olmaya da devam edecek gibi.Şimdi ben bu valizi alsam, bana gerçekten
Çok afedersiniz, valizi insan gibi kullanmıyorum. Kitap açık bir sınava ve bu sınavın eğitimlerine gittiğim için valizim kitap dolu oluyor. 20-25 kilo kitap taşımak gibi tatı minik hayvanlıklar yaptığım seyahatlerim sık oluyor. Ve olmaya da devam edecek gibi.

Şimdi ben bu valizi alsam, bana gerçekten uzun zaman dayanır mı? IT Luggage için 10 yıl garanti olayı gerçek mi?

Alayım mı ben bunu?

urun.gittigidiyor.com
0
babilbaligi
(08.11.18)
bana bu modeli çok dayanıklı gibi gelmedi. sabah trendyoldan bakmıştım indirimliymiş 3lü seti bence daha avantajlı ve dayanıklı gibi geldi.

www.trendyol.com
0
dedim ben sana
(08.11.18)
sert kabuklulardan alsanız daha çok işinize yaramaz mı?
0
zipf
(08.11.18)
@zipf: hocam içgüdülerim sert malzemenin kırılacağını, fakat yumuşak malzemenin esneyip dayanacağını söylüyor. Hele ki fiber...
0
🌸babilbaligi
(08.11.18)
istediğiniz valizi alın ama gittigidiyor sitesinden almayın..
en ufak bir sorunda karşınızda sorunları çözecek birilerini bulamıyorsunuz..

ne demek istediğimi anlamak için sözlükteki (bkz: gittigidiyor) başlığına bakabilirsiniz..
0
strobist
(08.11.18)

Windows'ta klasorde resimlerin ikonlarinda onizleme gozukmuyor.

stavro
http://prntscr.com/lfrk0ssekildeki gibi gorunuyor. Bunlarin ikonlarda onizleme olarak gozukmesini nasil aktiflestiriyorduk bulamadim o ayari?Windows10
prntscr.com
sekildeki gibi gorunuyor. Bunlarin ikonlarda onizleme olarak gozukmesini nasil aktiflestiriyorduk bulamadim o ayari?
Windows10
0
stavro
(08.11.18)
(1)

Macbookpro imac'ten şarj olur mu?

tchuck
ikisinde de type-c girişi var.imac'e macbook'u takarsam şarj olur mu?henüz takmayı denemedim çünkü biraz korktum bir şey olur mu diye
ikisinde de type-c girişi var.

imac'e macbook'u takarsam şarj olur mu?

henüz takmayı denemedim çünkü biraz korktum bir şey olur mu diye
0
tchuck
(08.11.18)
olur ama yavas olur. macbook "sarj olmuyor" diye yazabilir ama geceden sabaha birakirsan sarj olur.
0
crucio
(08.11.18)
(2)

type c dönüştürücü sorunu

grammar7
merhabalar,Xiaomi telefonun kendi kutusundan çıkan type c dönüştürücü elbette bozuldu. yenisini aldım, sesler korkunç geliyor kulaklıktan.doğru düzgününü internetten hangi siteden alırım?alıp da memnun kalan varsa diye sormak istedim.şimdiden teşekkürler
merhabalar,

Xiaomi telefonun kendi kutusundan çıkan type c dönüştürücü elbette bozuldu.
yenisini aldım, sesler korkunç geliyor kulaklıktan.
doğru düzgününü internetten hangi siteden alırım?
alıp da memnun kalan varsa diye sormak istedim.

şimdiden teşekkürler
0
grammar7
(07.11.18)
aliexpressten aldım memnunum
0
kablelvuku
(07.11.18)
Kendiminkini kaybettim, Hepsiburadadan 30 liraya almistim. Sorunsuz cikti.
0
red g
(07.11.18)
(3)

VPS üzerinde Web Hosting

lordoz
Merhaba,İşin sunucu tarafını da öğrenmek amacıyla bir web sunucusu kurmak ve çok trafik almayan 1-2 önemsiz wordpress websitemi bu sunucuda çalıştırmak istiyorum.Bunun icin Azure üzerinde ücretsiz bir hesap açtım ve CentOS 7 işletim sistemi ile bir VPS oluşturdum. Sonra da ssh ile sunucuya bağlanıp
Merhaba,

İşin sunucu tarafını da öğrenmek amacıyla bir web sunucusu kurmak ve çok trafik almayan 1-2 önemsiz wordpress websitemi bu sunucuda çalıştırmak istiyorum.

Bunun icin Azure üzerinde ücretsiz bir hesap açtım ve CentOS 7 işletim sistemi ile bir VPS oluşturdum. Sonra da ssh ile sunucuya bağlanıp ücretsiz olan CentOS Control Web Panel'i yükledim. Kurulumda herhangi bir sorunla da karşılaşmadım.

Ancak bir türlü Control Web Panel'e login olamadım. Kullanıcı adımı ve parolamı yazıp Login'e bastığımda Login butonu "Please Wait" e dönüşüyor ve yanında kum saati gibi bir şey dönüp duruyor. Herhangi bir hata mesajı da yok, öylece bekliyor.

Bu sorunu nasıl çözebileceğimi bilen var mı?

Bu arada, Azure üzerinde kurduğum CentOS VPS'in root şifresini asla bulamıyorum. Sanal makine oluştururken benden bir kullanıcı adı ve parola istedi, sunucuyu bu şekilde oluşturdum. Sonra ssh üzerinden bu kullanıcıya root yetkisi verebiliyorum oluşturduğum parola ile. Ama sunucuya root olarak giriş yapamıyorum. Bunu değiştirmenin ve root kullanıcısının şifresini öğrenmenin ya da değiştirmenin bir yolu var mı?

Genel olarak tavsiyelere de açığım. Ücretsiz cPanel alternatifi olarak ne önerirsiniz? Web sunucusu olarak kullanılacak bir VPS için hangi işletim sistemini önerirsiniz? MS Azure'dan daha iyi bir alternatif var mı? (En az 1 sene ücretsiz kısıtlı kaynak kullanımı sunabilmeli)

Dediğim gibi amacım cloud üzerindeki sanal bir sunucuda basit birkaç wordpress sitesi çalıştırarak işin sunucu tarafını ve web panel detaylarını öğrenmek.
0
lordoz
(07.11.18)
centos wp neden öyle sıkıntı yapmış anlamadım ama vestacp'den uzak durun. son 6 ayda sanırım 2 kez hacklendi.
0
rosencruz
(07.11.18)
internette de aradım, forumlara da yazdım ama sonuç bulamadım henüz.

sanırım vps'i silip her şeyi baştan yapacağım.

vps için işletim sistemi önerisine açığım, tabii panel önerisi de gerekiyor.
0
🌸lordoz
(08.11.18)
CWP bana biraz fazla kaynak tüketiyor gibi geldi. Geçmişte ISPConfig, Ajenti, VestaCP ve Webuzo kullandım. Ücretsiz panellerin işlevsellikleri genelde aynı ama görünüm değişiyor. CWP burada güzel ve detaylı arayüzü ile sıyrılıyor. Ben de beğeniyorum. Bir de CyberPanel var denemek isterseniz. OpenLitespeed lazım ama.

cyberpanel.net
0
rosencruz
(08.11.18)
(1)

MSSQL Dump Database

tchuck
mssql'de kayıtlı bir database var.ben bu database'i dump edip, ardından bir converter yardımıyla mysql'e aktarmak istiyorum.mssql'in kurulu olduğu windows sql serverda; microsoft sql management studio diye bir program var. burada "export wizard" dedim, ancak ona tıkladığımda sadece mevcut datayı, ba
mssql'de kayıtlı bir database var.
ben bu database'i dump edip, ardından bir converter yardımıyla mysql'e aktarmak istiyorum.

mssql'in kurulu olduğu windows sql serverda; microsoft sql management studio diye bir program var. burada "export wizard" dedim, ancak ona tıkladığımda sadece mevcut datayı, başka bir sql servera göndermeye yarayan bir wizard çıktı.

mesela mysql'de dump dediğimizde veritabani.sql diye bir dosyayı direkt çıktı olarak alabiliyoruz.

bunda öyle bir imkan yok mudur?
0
tchuck
(07.11.18)
SSMS'te Generate Script ile hem schema hem data export'u alabilirsin.
docs.microsoft.com
nelerin export alinacagini 2. numarali yerde Advanced ekraninda yapiyorsun. 4 numara ise sadece schema veya schema + data'yi secmek icin.
0
jedilance
(07.11.18)
(2)

İnternette yavaşlama var mı?

jamiro
Son yarım saattir hem vdsl hem mobil sürünüyor genel bir şey mi acaba?
Son yarım saattir hem vdsl hem mobil sürünüyor genel bir şey mi acaba?
0
jamiro
(06.11.18)
Alla alla bende de ayni.
0
dont eat me
(06.11.18)
kablonet kadıköy sıkıntı yok.
0
sutlu nescafe
(06.11.18)
(2)

Webmail (roundcube) to Yandex

kvlknctk
Sunucumda bir çok alan adı example.tdl/webmail adresi üzerinden roundcube sayesinde mail hizmeti kullanıyor. Bu mailler zamanla sisteme yük olduğu/olacağı için yandex'e taşımak istiyorum. Fakat mail adresleri gibi onların maillerini de taşımam gerekiyor. Müşteriler yandex'e geçtik ama hani nerede ma
Sunucumda bir çok alan adı example.tdl/webmail adresi üzerinden roundcube sayesinde mail hizmeti kullanıyor. Bu mailler zamanla sisteme yük olduğu/olacağı için yandex'e taşımak istiyorum. Fakat mail adresleri gibi onların maillerini de taşımam gerekiyor. Müşteriler yandex'e geçtik ama hani nerede maillerimiz diyebilir. Roundcube üzerinde bulunan mailleri bir şekilde yandex' import etmem de gerekecek. Bu işlemi tam olarak nasıl yapacağım bilmiyorum.

Yardımınız için teşekkürler.
0
kvlknctk
(06.11.18)
connect.yandex'te import mail şeyisi var artık. eski kurumsal yandex'te yoktu. bir oraya bak bence...
0
malheiros
(06.11.18)
ben yaptim 2 sene once filan. surada anlatiyor. sifreyi filan giriyosunuz hoop cekiyor hepsini. hesap baglandiktan sonra tabii ki.

yandex.com.tr
0
supergirl
(06.11.18)
(2)

Tum tarayıcıların asırı kasması

dougsampson
Herkese selam,Bilgisayarda yuklu ve denedigim tum tarayicilar (chrome, edge, opera) hepsi asiri kasiyor, makineyi yavaslatiyor. Benim bilmedigim bir yontem var midir acaba bunlarin kasmasini onleyen? (Firefox dene demeyin)
Herkese selam,

Bilgisayarda yuklu ve denedigim tum tarayicilar (chrome, edge, opera) hepsi asiri kasiyor, makineyi yavaslatiyor. Benim bilmedigim bir yontem var midir acaba bunlarin kasmasini onleyen? (Firefox dene demeyin)
0
dougsampson
(06.11.18)
ram problemi olabilir mi acaba? ozellikle cok tab acildiginda...
0
mavicorap
(07.11.18)
CPU mu yetersiz? Windows Search mü açık?

Windows Search otomatik dizinlemeyi kapadım. Hayatım değişti resmen. Tavsiye ederim.
0
monogram
(07.11.18)
(2)

İphone ‘tüm içerikleri ve ayarları sil’ parolasını unuttum

jedijedi
Normal ana ekran kilit şifresini giriyorum olmuyor, muhtemelen zamanında bunun için başka bir şifre oluşturmuşum, ben aynı sanıyordum.7-8 kere yanlış şifre girişi yaptım, ne yapmam gerek?
Normal ana ekran kilit şifresini giriyorum olmuyor, muhtemelen zamanında bunun için başka bir şifre oluşturmuşum, ben aynı sanıyordum.

7-8 kere yanlış şifre girişi yaptım, ne yapmam gerek?
0
jedijedi
(06.11.18)
itunes'tan yapabilirsin.
0
alwayschargeneverbend
(06.11.18)
telefon acik olduguna gore sinirlandirmalar parolasi unuttugunuz, ekran parolasindan farkli o.

ekran parolasi gibi sifirlaniyor o da, iTunes ile kurtarma modunda yapabilirsiniz.
0
supergirl
(06.11.18)
(3)

usb çoğaltıcılar ve usb 3.0

fucking machine in my head
usb 3.0 portuna bağladığımız usb extender yine 3.0 hızında mı çalışır? yoksa aynı verimi almak için özel extender'lar mı kullanmak gerekiyor?
usb 3.0 portuna bağladığımız usb extender yine 3.0 hızında mı çalışır? yoksa aynı verimi almak için özel extender'lar mı kullanmak gerekiyor?
0
fucking machine in my head
(06.11.18)
evet özel usb 3.0 çoğaltıcılar gerekiyor.
0
washe
(06.11.18)
usb 3.0 extender kullanmanız gerekli. arada hız kaybı olur mu emin değilim ama normal 2.0 extender kullanırsanız olmayacağından eminim.
0
neverlose
(06.11.18)
neverlose +1. 3.0 destekli extender kullanirsan ayni hizi alirsin. 2.0 kullanirsan 2.0 hizinda calisir.
0
crucio
(06.11.18)
(6)

Wordpress uzmanlarına bir soru

tchuck
arkadaşlar selam.şimdi bir site kuracağım wordpress.bu sitede; filmler olacak, oyuncular olacak ve haberler olacak.haberler; filmler ile bağlı olacak. yani haberi girerken ben filmi tagleyebileceğim.filmler ise oyuncular ile bağlı olacak. yani ben oyuncuları filmlere ekleyebileceğim.X bir filme tıkl
arkadaşlar selam.

şimdi bir site kuracağım wordpress.
bu sitede; filmler olacak, oyuncular olacak ve haberler olacak.

haberler; filmler ile bağlı olacak. yani haberi girerken ben filmi tagleyebileceğim.

filmler ise oyuncular ile bağlı olacak. yani ben oyuncuları filmlere ekleyebileceğim.

X bir filme tıklandığında o filme ait varsa bir açıklama, oyuncu bilgileri ve filme ait haberler gelecek.

oyuncuya tıklandığında; o oyuncunun oynadığı filmlerden bir tanesine dair haberler sıralandıysa onlar gelecek.

konsept bu aslında.

----

benim sormak istediğim şey ise şu: ben bunu nasıl bir mantıkta ypamalıyım?
oyuncular ve filmleri "etiket" olarak eklersem bence çok saçma olur veya bunları birer yazı kategorisi olarak eklersem de doğru olmaz. hiyerarşisi yanlış olur.

peki ben bunları nasıl eklemeliyim? ne olarak?
böyle bir ilişkiyi yaratabilmek için bunları neye tnaımlamalıyım?
0
tchuck
(06.11.18)
Merhaba
veritabanı kullanacak mısın?
0
kabloescobar
(06.11.18)
wordpresste veritabansız nasıl iş yapabilirim ki zaten?
0
🌸tchuck
(06.11.18)
O zaman 4 tablo gerekiyor.
1.Tablo: oyuncuid ve filmid'sini tuttuğun bir tablo, ismi oyuncufilm olsun. 2.Tablo oyuncu id, isim bilgileri oyuncu için ne tutmak istersen fakat oynadığı filmlerin filmid'leri oyuncufilm tablosunda olacak. 3. tablo haber tablosu 1 haberin sadece 1 filmi olacağından hareketle haberid, habericerik, diger bilgiler gibi ve filmid. 4. tablo film tablosu. id, filmadı gibi tutmak istediklerin. filmdeki oyuncuların id'leri oyuncufilm tablosunda olacak. Bu şekilde bir şeyler oluşturabilirsin.
0
kabloescobar
(06.11.18)
sorun bu değil aslında zaten, sorun bunu wordpress admininde yönetecek şekilde işlem yapmak.
custom bir şey yazmadan veya minimum düzeyde yazarak.
0
🌸tchuck
(06.11.18)
eğer yazılımını kendin yapmayacaksan r10.nette bu tipte wordpress eklentileri mevcut, teması ile 100-150 lira arası

www.r10.net

www.r10.net

www.r10.net
0
Northern Mariner
(06.11.18)
anladım hocam bende şu anda dizi sitesi yazıyorum ve advanced custom fields kullanıyorum. bi field yaratıyorum sonra sayfaya atıyorum, ardından yazı eklerken tıpkı yazı yazarken aşağıda sana boş kutu vermesi gibi ekstra bir yer ekliyor yani amacına uygun şekilde wordpresi genişletiyorsun. o field orada göründüğünde ve oraya bir şey yazdığımda o yazıda (benim için dizide) o yazmış olduğun şey gidiyor. ister resim ister yazı ister url olsun 1251241 tane field var çok gelişmiş bi sistem yapmış adamlar. ben bu eklentiyle tüm hiyerarşiyi çözdüm yani.. bende pro versiyonu var istersen atayım sana kur. youtubeda da anlatımları var bi denemende fayda var kullanmayacaksan bile.

edit: bu arada kendime dizi sayfası, bölüm sayfası gibi yazı kategorileri oluşturdum içerikleri farklı bunu da ayrı bi eklentiyle çözüyorum istediğin template'e geçiş yapıyorsun ve yazı kategorine göre o template'i çekebiliyorsun. yani yazı ekleme sayfanda fazlalık yaratmadan işin kadar olan kısmını bulundurabiliyorsun.
0
tabii lan manyak mısın
(06.11.18)
(5)

red dead redemption 2 black friday'de indirme girer mi ki?

hononu
god of war'a baktım ilk indirim 2 ay sonra falan gelmiş aslında. indirime girer mi ki black friday'de? hayvan gibi pahalı amk:S
god of war'a baktım ilk indirim 2 ay sonra falan gelmiş aslında. indirime girer mi ki black friday'de? hayvan gibi pahalı amk:S
0
hononu
(06.11.18)
girerse de çok az girer. Rockstar oyunlarının fiyatı düşmüyor.
0
mattiadestro
(06.11.18)
gta v çıkalı ne kadar oldu, hala dişe dokunur bir fiyata inmedi. hele hele yeni bir oyun için indirim beklemezdim.
0
sutlu nescafe
(06.11.18)
turkiye'de ne kadar bilmiyorum, ingiltere'de £59, muhtemelen £55'e duser
0
try again fail again fail better
(06.11.18)
@try again fail again fail better

en ucuz versiyonu 469 tl. yeni ps4 fiyatının 5'te 1 fiyatına oyun satıyorlar adamlar ya
0
🌸hononu
(06.11.18)
orada olmadigima sevindim demek zorundayim. oynadigim en iyi oyunlardan biri turkiye'de olsam o parayi veremezdim.
0
try again fail again fail better
(07.11.18)
(3)

android uygulama

sayha
arkadaşlar parasına değen tavsiye edebileceğiniz android uygulamaları var mı? en iyi ücretli uygulamalara baktım bi tane iptv programı satın aldım ama bir türlü çalışmadı. o yüzden size sormak istedim. işlevsel güzel bir uygulama olursa çok sevinirim.
arkadaşlar parasına değen tavsiye edebileceğiniz android uygulamaları var mı? en iyi ücretli uygulamalara baktım bi tane iptv programı satın aldım ama bir türlü çalışmadı. o yüzden size sormak istedim. işlevsel güzel bir uygulama olursa çok sevinirim.
0
sayha
(06.11.18)
Titanium Backup (root)
Nova launcher
Sayılırsa Spotify
0
zxcd
(06.11.18)
iptv programı satın alırsan bir de üyelik alman gerekiyor. hangi programı satın aldın ?
0
kimlanbu
(06.11.18)
iptv extreme pro diye bir uygulama
0
🌸sayha
(06.11.18)
(2)

windows/installer klasörü yedekleme

puc
Selamlar,Benim win7 şu an 95 GB. Bunun 65 GB'si windows/installer imiş. Buradaki msp (çok az da msi dosyası var) dosyaları, install/uninstall yaparken lazım olabilir deniyor. C'yi rahatlatmak için bu klasördeki dosyaların yedeğini alsam ve buradan silsem sorun olur mu? Teşekkürler.
Selamlar,

Benim win7 şu an 95 GB. Bunun 65 GB'si windows/installer imiş. Buradaki msp (çok az da msi dosyası var) dosyaları, install/uninstall yaparken lazım olabilir deniyor. C'yi rahatlatmak için bu klasördeki dosyaların yedeğini alsam ve buradan silsem sorun olur mu?

Teşekkürler.
0
puc
(06.11.18)
cevap gelmeyince riske girip sildim. kapa-aç sonrası şimdilik sorun yok. olursa ekleme yaparım.
0
🌸puc
(06.11.18)
windows disk cleanup aracı bu tür temizleme işlemlerini yapmak için belki daha güvenli bir yol olabilir.
0
typhoon r
(06.11.18)
(3)

otomobil göçük sorusu - fotoğraflı

captainobvious
şu fotoğraflardaki göçük, aşağı yukarı kaç liraya tamir edilir? ustaya götüreceğim ama öncesinde fikir almak istedim. hiç bilmediğim işler, kazıklanmak istemiyorum.
şu fotoğraflardaki göçük, aşağı yukarı kaç liraya tamir edilir? ustaya götüreceğim ama öncesinde fikir almak istedim. hiç bilmediğim işler, kazıklanmak istemiyorum.
0
captainobvious
(06.11.18)
200 tl. Ankara ve sene başı fiyatı ile söyledim.
0
kablelvuku
(06.11.18)
google'dan göçük düzeltenlerin telefonlarına watsapp dan bu fotoğrafı yolluyorsunuz size ne kadara çıkacağını söylüyorlar. Ben öyle yaptım. Şu dolu yağmasından sonra fiyatları yükselttiler 400 den aşağı yapmazlar istanbul'da
0
goodman
(06.11.18)
youtube isitip vakumla cekme videolari var ya, ben sizin yerinizde olsam denerdim kesin
0
mavicorap
(06.11.18)
(4)

Anneye tablet?

xenophobe
Arkadaslar anneme yeni bir tablet almayi dusunuyorum ama modelleri falan hic bilmiyorum kendim kullanmadigim icin. Istedigim sey Facebook, Twitter, Instagram vs donmadan calistirmasi, sayfalarin hizli yuklenmesi falan. Akici bir sekilde kullanabilsin istiyorum tableti. Bir de ekrani cok kucuk olmasi
Arkadaslar anneme yeni bir tablet almayi dusunuyorum ama modelleri falan hic bilmiyorum kendim kullanmadigim icin.

Istedigim sey Facebook, Twitter, Instagram vs donmadan calistirmasi, sayfalarin hizli yuklenmesi falan. Akici bir sekilde kullanabilsin istiyorum tableti. Bir de ekrani cok kucuk olmasin tabi yastan dolayi yazilari okurken falan zorlanmasin.

Butce: 150$. (Not: ABD’deyim buradaki 150$ orada daha farkli olabilir tabi)
Eski model veya ikinci el oneriler de olabilir. “X model yil iPad olur hala guzel calisiyor” ya da “0 Samsung S6 (salladim) yerine temiz ikinci el S8 daha iyi olur” gibi.

Tesekkurler simdiden.
0
xenophobe
(06.11.18)
Teknolojiye çok hakim değilse ipad dışında bir şey düşünmeyin bence. Diğerleri zırt pırt hata verir, her uygulamayı çalıştırmaz, arayüzü karıştıktır falan. Anneler için en iyisi ipad.
0
amortisman
(06.11.18)
Yok aslinda arasi fena degil. Lenovo tableti var ama eskidi biraz donuyor, Facebook’ta scroll exerken yavas falan. Diger markalar da olur yani.
0
🌸xenophobe
(06.11.18)
ABD'deyseniz o bütçeye Amazon Fire tabletler çok iyi gider.
0
microfiction
(06.11.18)
Amazon Fire’a bakacagim tesekkurler
0
🌸xenophobe
(06.11.18)
(2)

İnternet Servis Sağlayıcı

shotcrete
Selamlar. Bulunduğum yerde kablonet ve uydunet yok. Esasen sadece telekom altyapısı ve bu altyapı ile hizmet veren diğer iss’ler var. Telekom’un akn saçmalığını duymuşsunuzdur. Yılbaşı sonrası akn uygulamasını ismini ve cismini değiştirerek devam ettirecekler. Ben de başka bir firma arıyorum ama han
Selamlar. Bulunduğum yerde kablonet ve uydunet yok. Esasen sadece telekom altyapısı ve bu altyapı ile hizmet veren diğer iss’ler var. Telekom’un akn saçmalığını duymuşsunuzdur. Yılbaşı sonrası akn uygulamasını ismini ve cismini değiştirerek devam ettirecekler. Ben de başka bir firma arıyorum ama hangisine baktıysam tonla şikayet var. Turknet, netspeed, millenicom gibi uygun fiyata akn’siz paketler veren firmalar hakkında çok kötü şeyler yazılmış. İyi şeyler de var ama bilemedim. Yok mu kullanıp memnun olduğunuz iss?
0
shotcrete
(05.11.18)
Türknet kullanıyorum yaklaşık 1 yıldır çok memnunum. Tavsiye ederim. Ha bir de başkasının referans koduyla üye olursanız 1 ay hem siz hem referansınız ücretsiz kullanıyor.
0
apdulera
(05.11.18)
bu sorunununuz cevabı böyle bulunabilecek bir şey değil. basitçe şöyle izah edeyim, her firmanın diğerinden güçlü olduğu bazı lokasyonlar var. bunun teknik detayları uzun hadise, sizin olduğunuz bölgede komşularınızdan fikir alacaksınız. ben millenicom kullanıyorum ve millenicom iyi diyemem, benim bölgemde iyiler. sizin bölgenizde bu başka bir firmadır ya da değildir. aradığınız cevap aynı mahallede oturduğunuz komşularınızda.
0
fucking machine in my head
(05.11.18)
(9)

kafasına göre davranan ssd

kuul
selamlar,ya şimdi 2 yıldan biraz büyük ssd'm enteresan tepkiler veriyor. normal zamanlarda temiz sistem kurulumundan sonra 13-14 saniyede açılırdı. sonra hiç sebepsiz yere bir şey oldu ve 4 dk'da falan açıldığı günler oldu. sonra başka bir gün açılamayınca hata ayıklamaya girişti ama bir şey bulamad
selamlar,

ya şimdi 2 yıldan biraz büyük ssd'm enteresan tepkiler veriyor. normal zamanlarda temiz sistem kurulumundan sonra 13-14 saniyede açılırdı. sonra hiç sebepsiz yere bir şey oldu ve 4 dk'da falan açıldığı günler oldu. sonra başka bir gün açılamayınca hata ayıklamaya girişti ama bir şey bulamadı. daha sonraki bir gün kasten bekledim 10dk boyunca o yuvarlak ekranda döndü hiçbir şey olmadı. birkaç kez kısa aralıklarla format attım ve başlarda iyiyken bugün gene kanser etti. niye böyle oldu ki durduk yere ?

edit: bu arada normal dediğim zamanlarda açılması normaldi ama misal restart atınca gene açılamıyordu. ne alakaysa artık :/
0
kuul
(05.11.18)
sorunun ssd'de olduğunu düşünmüyorum. kurduğun ya da sana çaktırmadan kurulmuş bir program sorunun muhtemel kaynağı.
0
washe
(05.11.18)
@washe,

hocam kasten program kurmamaya özen gösterdim neredeyse. formattan sonra kurulan office, acrobat, google drive, tera copy, vlc vs. android studioyu bile d'ye kurdum yav daha nabayım :/
0
🌸kuul
(05.11.18)
hacı abi hard disk sentinel kur, ssd nin smart verilerindeki sağlığına bak.

belirli bir ömrü vardır ssd nin, yazdırdıkça biter. mesela 500 gb lık bir sandiskte 200 tb yazma ömrü vardır. Sonrasında çipleri ölmeye başlar.
0
binder dandet
(05.11.18)
Disk durumunu gösteren programlar var. Bence sata kablosu ya da slotunda da sorun olabilir. Değişmeyi deneyin. Hatta bir de bios’u güncelleyin.
Ama sıkıntı ram/anakart kaynaklı da olabilir.
0
shotcrete
(05.11.18)
2012'de aldığım SSD hala çatır çatır çalışıyor. 2012'den beri kullandığım 7 SSD'nin hepsi sorunsuz. çok yüklenmediysen şayet 2 senelik SSD'nin hala sapasağlam olması gerekiyor.

SSD/HDD'nin SMART verileri kötüyse şayet Windows uyarı veriyor.
0
washe
(05.11.18)
@binder
hocam kurdum normal gözüküyor gibi ? benimki 120gb ama gene de o kadar veri yazıp sildiğimi sanmıyorum.

ibb.co

@shotcrete
hocam samsung'un kendi programı var bir tane onu kurmuştum onda da gariplik yoktu. şimdi işte sentinel kurduk görünürde bir şey yok :/

bios güncel. sata girişlerini değiştirmedim ama başka zaman bir yerde gördüğüm bir tavsiye üzerine kabloları çıkarıp bir süre beklemiştim falan. statik elektrik şeysi olabilirmiş diyerekten.

bir ekleme daha yapayım: dedim madem format arsızı oldu o zaman yine formatlayayım. yükleme ekranına gelmesi bile baya uzun sürdü. hasbinallaaa...
0
🌸kuul
(05.11.18)
Bence sıkıntı ssd’de değil. Başka bileşende. Bellek testi yapın. Ram slotlarını değişin. Sata slotunu değişin.
0
shotcrete
(05.11.18)
Sorun sata kablosunda...
0
empty man
(05.11.18)
peki bugün son kez bir de sata kablolarını değiştirmeyi deneyeyim madem. bu arada ram slotlarının yerini değiştirme işini de yapmıştım o da aklıma geldi. ulan baya bi şey yaptırmış bu çakal da bana ha :D

alayınıza teşekkür ederim benim için bilgilendirici bir post oldu.
0
🌸kuul
(06.11.18)
(3)

Fiyat performans ürünü laptop tavsiyesi?

prinz-frost
Merhabalar,F/p ürünü olan;Film izleyebilmeDosya hazırlama, tez yazma gibi işlerimi görebilecek 1000 TL civarı laptop tavsiyesi verebilir misiniz?
Merhabalar,
F/p ürünü olan;

Film izleyebilme
Dosya hazırlama, tez yazma gibi işlerimi görebilecek 1000 TL civarı laptop tavsiyesi verebilir misiniz?
0
prinz-frost
(05.11.18)
1000 TL maalesef aşırı az. Hometech falan gibi her an yarı yolda bırakabilecek, varlığı ile yokluğu belirsiz, BİM'in falan da arada sattığı bir markaya yönelebilirsiniz. Ama bunu yapmanızı önermem.

İkinci el bir Lenovo Thinkpad x230 alın. En azından sağlamlığı dünya çapında ünlü bir model. İşlerinizi görür. Bir tek ekranının küçük olması memnun etmeyebilir.
0
hitokiri kenshin
(05.11.18)
ikinci el thinkpad t430 8gb ram ve i5 bir makina bulunabilir. daha sonra ssd eklersiniz.
1000 liraya alınacak sıfır laptop o parayı çöpe atmak olur.

www.sahibinden.com

not: ilandaki firma ile bir bağlantım yok. sadece bir defa kendilerinden makina aldım.
0
orpheus
(05.11.18)
@hitokiri kenshin ekranin boyutu o kadar önemli değil ama ikinci el bir ürüne ne kadar guvenebilirim ki? O kısmı düşündürüyor..

@orpheus linkini verdiğiniz firma iletişim konusunda nasıllar acaba aldığıniz üründe sorun yasadiniz mı hiç?
Yani bir problem olduğu zaman ilgilenirler mı?
0
🌸prinz-frost
(05.11.18)
(13)

Türk Telekom VDSL2 mi Fiber mi

mrceg
Merhabalar,Türk telekom taahütü bitmiş biri olarak ya superonline'a geçeceğim ya da devam edeceğim fakat anlamadığım bir nokta var. Benim paketim online işlemlerde "FİBERNET LİMİTSİZ" olarak gözüküyor.Hız olarak Ping 2 ms - Download Mbps 34.11 -Upload Mbps 2.96 alıyorum. Fakat modeme baktığım zaman
Merhabalar,

Türk telekom taahütü bitmiş biri olarak ya superonline'a geçeceğim ya da devam edeceğim fakat anlamadığım bir nokta var. Benim paketim online işlemlerde "FİBERNET LİMİTSİZ" olarak gözüküyor.Hız olarak Ping 2 ms - Download Mbps 34.11 -Upload Mbps 2.96 alıyorum. Fakat modeme baktığım zaman VDSL2 olarak gözüküyor.
www.zyxel.com

Ben VDSL2 mi kullanıyorum yoksa fiber mi nedir ?
0
mrceg
(05.11.18)
fiberin çeşitleri var. en yakın kutuya kadar fiber gelip eve gelene kadar bakır kablo olabiliyor. kapıya kadar fiber gelip apartman içinde bakır olabiliyor veya evin içine kadar fiber gelebiliyor.
sendeki durum büyük ihtimalle ilk sıradaki durum.
bence böyle yani.
0
sutlu nescafe
(05.11.18)
Peki bu durumun hangisi daha iyidir ? Mesela Superonline için farklı bir durum olabilir mi? Çünkü ısrarla VDSL mi fiber mi diye sordular.
0
🌸mrceg
(05.11.18)
superonline belki kapıya kadar fiber getirmiştir.
ama sorduklarına göre onların da haberi yok.
0
sutlu nescafe
(05.11.18)
Modem kutusunun üzerinde de fiber modem yazıyor... iyice kafam karıştı
0
🌸mrceg
(05.11.18)
modemin arkasındaki line-in girişine kablo takılıysa vdsldir. wan girişine ethernet kablosu takılıysa fiberdir diye basit bir fikir yürütebilirim.
fiber modem diye telekom mu yazmış acaba.
0
sutlu nescafe
(05.11.18)
Ethernet kablosu wan girişinde.

kutusu da aşağıdaki linkteki 5. resimdeki gibi.
tr.letgo.com

Fakat Zyxel'in internet sitesinde VDSL2 modem olarak yazıyor, anlamadım.
0
🌸mrceg
(05.11.18)
fiber o zaman. aşağıda fiber internet yazan kutu falan va rmı?
0
sutlu nescafe
(05.11.18)
bunların hepsi türk telekom'un zamanında yaptığı saçmasapan isimlendirmelerin sonucu.

sütlü nescafe'nin dediği gibi modeme ethernet kablosu bağlı demeni göz önüne alarak fiber kullanıyorsun.

modem vdsl de desteklediği için zyxel öyle yazmış.
0
washe
(05.11.18)
Maalesef sadece fiber modem yazıyor. Evimde de data priz girişinden interneti alıyorum.

@washe katılıyorum. Fibernet, hipernet vs. iyice kavram karmaşası yaratıyor.
0
🌸mrceg
(05.11.18)
verdiğin letgo linkindeki gibiyse zaten telefon hattı/dsl hattı takılacak bir giriş yok. fiber kullanıyorsun.
0
sutlu nescafe
(05.11.18)
Evet linkteki gibi modem. Ben VDSL2 olunca da fiber gibi girişleri aynı olacak sanıyordum. www.hepsiburada.com evimde bu şekil priz var buradan interneti alıyorum.
0
🌸mrceg
(05.11.18)
fiber var sende.
0
sutlu nescafe
(05.11.18)
eski bir zyxel çalışanı olarak;

www.zyxel.com

burda görülebildiği üzere modemin aslında DSL girişi de var ama türk telekom'un verdiği modellerde bu yok.

türk Telekom bu modemleri ihale ile zyxel, airties vb firmalardan alıyor ve (en azından zyxel) türk telekom'un isteklerine göre kendilerinin zaten üretiminde olan bir modeli ufak değişikliklerle türk telekom'a sunuyor. bu modemin global versiyonunda DSL girişi de var ve VDSL desteği de vardır, o yüzden isminde VDSL de geçer. Muhtelemen Türk telekom'un isteği doğrultusunda DSL girişini kaldırmışlardır.

yine de (büyük ihtimalle) xDSL(ADSL ya da VDSL) ile de kullanılabilir amma velakin bu modemin önüne bridge mode'a alınmış başka bir xDSL modem gerekli. bu kısma çok girmeye gerek yok.

soruna en net cevabı modemin arayüzünden bulursun ama eldeki veriye göre, en olası senaryo; apartmanına kadar fiber geliyor ve bina içinde ethernet kablosu ile dağıtım yapılıyor yani fiber kullanıyorsun.

en.wikipedia.org
0
washe
(05.11.18)
(3)

azure üzerinde oluşturduğum sanal makinelere erişemiyorum

datnet
selam,sb. 2 saattir bakmadığım yer kalmadı. fikri olan var mı?iyi haftalar.
selam,

sb. 2 saattir bakmadığım yer kalmadı. fikri olan var mı?

iyi haftalar.
0
datnet
(05.11.18)
Konsolda hic mi görünmüyorlar?
0
fever
(05.11.18)
Azure yonetim portalindan konsol ile erismeye calisirken hangi hata mesajini aliyorsunuz?
0
lynda.com
(05.11.18)
@lynda.com, @fever, makine hazır olduktan sonra direkt bağlanmam lazım değil mi? bağlan seçeneği veya rdp'yle? rdp dosyasını indiriyorum ama bağlanmıyor. bugün kaynağı vs. yeniden oluşturup deneyeceğim. bir hata mesajı almıyorum açıkcası.
0
🌸datnet
(06.11.18)
(3)

mini fırın önerisi

9kuyruklukedi
kek poğaça ve basit yemekler için annelerimizin kullandığı cins bir fırın arıyorum. internette baktığım hemen hemen tüm fırınlar için olumsuz yorum yapılmış. kullandığınız ve memnun olduğunuz mini fırın tavsiyelerinize ihtiyacım var. teşekkürler.
kek poğaça ve basit yemekler için annelerimizin kullandığı cins bir fırın arıyorum. internette baktığım hemen hemen tüm fırınlar için olumsuz yorum yapılmış. kullandığınız ve memnun olduğunuz mini fırın tavsiyelerinize ihtiyacım var. teşekkürler.
0
9kuyruklukedi
(05.11.18)
ben Arçelik midi fırın kullanıyordum gayet de memnundum. minisi var mıdır bilemem ama.

- varmış.
0
ninotevtidze
(05.11.18)
Luxell börekçi
0
fasulyek
(05.11.18)
şu var bende, çok memnunum. şimdiye dek ne pişirdiysem güzel oldu:

www.hepsiburada.com
0
sir gawain
(05.11.18)
(3)

SSL Sertifikası hakkında

whatdreamsnevercome
selamlar. "www.xxx.com" adına ssl sertifikası alırsam "xxx.com" için de kullanabiliyor muyum?wildcard olmayan ssl'i kastediyorum bu arada.yoksa www için ayrı, non-www için ayrı mı almak gerekiyor?teşekkürler
selamlar. "www.xxx.com" adına ssl sertifikası alırsam "xxx.com" için de kullanabiliyor muyum?
wildcard olmayan ssl'i kastediyorum bu arada.

yoksa www için ayrı, non-www için ayrı mı almak gerekiyor?
teşekkürler
0
whatdreamsnevercome
(05.11.18)
geçen bir ssl yükledim directadmin'de:

Certificate Hosts : xxx.com, www.xxx.com

şeklinde ikisini de kapsıyor.
0
teknikekip
(05.11.18)
Sertifikayi ikisi icin de aldiysan calisir.
0
eksi sozlukte eksiyen adam
(05.11.18)
Tam tersi olur, naked domain için (xxx.com) alırsan www olanıda destekler.
0
talasas
(05.11.18)
(2)

iphone macbook fotograf aktarımı

Angelismeee
evet arkadaşlar telefon iphone 5s, her zaman macbook a fotoğraf video atarım. Yalnız son zamanlarda iphoto yu açıyorum telefondan kafasına göre bazı fotoğraf ve videoları görürken bazılarını görmüyor. Detaya inersek mesela 6 - 7 aylık fotoğraf birikmişti attım kontrol ederken -telefondan silmeden ko
evet arkadaşlar telefon iphone 5s, her zaman macbook a fotoğraf video atarım. Yalnız son zamanlarda iphoto yu açıyorum telefondan kafasına göre bazı fotoğraf ve videoları görürken bazılarını görmüyor.

Detaya inersek mesela 6 - 7 aylık fotoğraf birikmişti attım kontrol ederken -telefondan silmeden kontrol ederim- bir baktım 1,5 aylık bir zaman dilimini hiç atmamış. Sonra detaylı inceleyince sadece zaman bazlı olmadığını anladım sorunun. Resmen eksik görüyor fotoğrafları videoları. Aynı şekilde başka bilgisayara bağladım orada da eksik çıkıyor. Bu arşivi tam olarak nasıl aktaracağım ben?? telefonda yer yok... çok sıkıntıya soktu bu durum beni :(
0
Angelismeee
(05.11.18)
icloud'a aktarın. ya da airdrop ile bir başka cihaza aktarabilirsiniz.
0
stanley weber
(05.11.18)
Merhaba
Bu sorunu yaşayan arkadaşlar internette ararken burayı görürlerse ÇÖZÜMÜ:
Resimleriniz herhangi bir güncelleme vs bir sebepten dolayı açık hale gelen icloud seçeneklerinden dolayı i cloud hesabınıza aktarılıyor. Bu aktarılan dosyalar telefonda oldukça küçülüyor dosya olarak, yani kalitesiz bir örneği oluyor telefonunuzda dosyanın aslı ise icloud da. Fotografları bilgisayara yada mac e atarken bu fotoğrafları gerçek dosya olmadığı için görmüyor cihazlar. Onları gidip i clouddan indiriyorsunuz. Çetrefilli bir durum bu durumun tekrarlamaması için i cloud un kapalı olduğunu kontrol edin ara ara.
0
🌸Angelismeee
(15.11.18)
(10)

Ortalama Bilgisayar Ömrü

kayisili turta
Selamlar Duyuru Ahalisi,Aklıma takılan bir konu var. 4,5 sene boyunca kullandığım samsung np905s3g artık aşırı olmasa da yavaşlamıştı, şarjı az gidiyordu ve kasasının plastiği kırılmaya başlamıştı. ama hiç mavi ekran falan almadım. tam da bu doların fırladığı dönemde olduğu için daha da yükselmeden
Selamlar Duyuru Ahalisi,

Aklıma takılan bir konu var. 4,5 sene boyunca kullandığım samsung np905s3g artık aşırı olmasa da yavaşlamıştı, şarjı az gidiyordu ve kasasının plastiği kırılmaya başlamıştı. ama hiç mavi ekran falan almadım. tam da bu doların fırladığı dönemde olduğu için daha da yükselmeden alayım diyerek kendime yeni bir bilgisayar aldım. Aklına ne takıldı diyecekseniz... 4.5 sene bir laptopun kullanımı için iyi bir süre mi? savurganlık mı yapmışım? olan oldu yeni bilgisayar aldım evet ama sadece merak ediyorum ortalama süresi nedir diye. tam da anlatamadım ama anladınız bence...
0
kayisili turta
(04.11.18)
4.5 ideal. iyi dayanmıs emektar. ama 5-6-7 devirenler de var.
0
binder dandet
(04.11.18)
orta ve orta alt segment için iyi bir süre 4,5 yıl.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(04.11.18)
pili değiştirebilirsin. cpu-gpu genelde anakarta lehimli olduğundan cihazın ömrünü belirleyici faktörler bunların hızı-gücü olacaktır. günlük bilgisayarın için 4-5 yıl normaldir. taşınabilir olmayanlar içinse upgrade olabilidiği için 8-10 yıl idare edebilir fakat yaktığı elektrik bile emekliye ayırmak için yeterli bir sebep haline geliyor bu kadar zaman sonra.
0
aktuelbimurunu
(05.11.18)
şu an kullandığım laptop 6 yıllık. En az 2-3 gider gibi görünüyor.
0
Cruyff
(05.11.18)
5 sene normal. thinkpad ve apple'in 10 sene gittigini gordum. bence bir solid state al, 1-2 sene daha idare et.
0
cooperr
(05.11.18)
2014 model macbook pro'm daha yeni gibi. daha önce 2011 model macbook pro'm vardı. bir nedenle içini açıp ekrana giden çipi yaktığım için elime almasaydım hala kullanıyor olurdum. samsung için sanırım 4-5 sene iyidir.
0
twelfth
(05.11.18)
Bir iki ay sonra kullandığım laptop 7 yıllık olacak, alırken de üstün özelliklerde almamıştım. Ciddi ekonomik bir cihazdı zamanına göre.

Bu sene SSD taktım müthiş fark etti, 2 sene önce kadar pili tırtlamıştı muadil pil aldım. İki kere de içini açıp fanını temizledim, macunu yeniledim.

Dışardan bir etken olmazsa daha kullanırım inşaallah. Birşeyleri uzun süre kullanabiliyor olmak, saklamak bana ayrı bir zevk veriyor.
0
John Bloor
(05.11.18)
bilgisayarların özellikleri bu konuda çok önemli.
şu an kullandığım makine
16gb ram
250 gb ssd
i7- 6600u - 2,60 ghz işlemci.

yaklaşık 3 yıllık makine. en az 3 sene daha randımanlı kullanırım ben bunu.

ben senin yerinde olsam mevcut bilgisayarın oluru var mıdır onu incelerdim.
0
teritori
(05.11.18)
Ne amaçlı kullandığın daha önemli. Benimki 2012 model. 6.5 yıl oldu.

2. Nesil i7 işlemci ve 8 Gb rami var. Bir de 2011'den kalma ssd de taktım. Oyun oynamıyorum. Yeni bilgisayar alsam bundan farklı bir performans vermeyecek.

Bir tek ekranda bir yerde piksel yanması var. İlerki vadede hd panel taktırmayı düşünüyorum takılıyorsa o kadar.

Edit: 18 haziran 2012'de almışım. 6.5 sene olmuş. Ofis kullanımı için kullanıyorsan bence gereksiz bir harcama olmuş. Ben benimkini değiştirmeyi düşünmüyorum.
0
denizgonen
(05.11.18)
5 yıl iyidir.
0
babilbaligi
(05.11.18)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.