Giriş
(3)

torrent sitelerine üyelik ne işe yarıyor?

ravioli
görüyorum burda, sürekli torrent davetiyesi isteyenler filan oluyor.uzun zamandır torrent kullanıyorum ben de, hiçbir siteye üye değilim, her aradığımı da buluyorum. üyeliğin ne gibi yararları var, ne işe yarıyor?
görüyorum burda, sürekli torrent davetiyesi isteyenler filan oluyor.
uzun zamandır torrent kullanıyorum ben de, hiçbir siteye üye değilim, her aradığımı da buluyorum.
üyeliğin ne gibi yararları var, ne işe yarıyor?
0
ravioli
(26.10.08)
üyeliği olan sitelerde daha çok seed eden oluyor, daha düzenli ve sunulanlar daha sağlam, mesela X bir şey free olan torrent sitelerinde arızalı ya da farklı içerikli olabilirken üyelikli torrent sitelerinde bu tür şeyler olmaz.

içerik olarak da daha fazladır, ama ben 3 türk torrent sitesi 5 yabancı torrent sitesine üyeyim hiç deed etmem, zilyon tane torrent sitesi var, üyelik almakta kolay, güzel oluyor yani üyelik sistemiyle çalışanlar.
0
nema problema
(26.10.08)
pek fazla kaynağı olmayan dosyalar bulunabiliyor, dosyalar daha güvenli oluyor falan
0
passion rules the game
(26.10.08)
bitmetv gibi uber siteler var mesela.. basliga bakarsan az-cok bir seyler anlarsin. da torrentlerde public ve private olma durumlari var. yani mininova'da mesela bir suru torrent buluyorsun mesela, cogu public. her isteyen indiriyor. ama arada private olanlar cikiyor, onlar direk inmiyor falan. siteye login olman gerekiyor, tracker deniliyor bu sitelere de.
0
katafalk
(26.10.08)
(4)

Iphone 3g için IM(msn) programı?

alkolik imam
Efenim iphone 3g için im programı bulabilir miyiz? Vardır fakat nedir bu nereden indirilir neyin nesidir bi buldurun be ekşiduyuru ahalisi.
Efenim iphone 3g için im programı bulabilir miyiz? Vardır fakat nedir bu nereden indirilir neyin nesidir bi buldurun be ekşiduyuru ahalisi.
0
alkolik imam
(26.10.08)
elbette var
(bkz: fring)

kullaniyorum ve cok memnunum. Apple store ucretsiz programlar icinde top 50 bolumunde bulabilirsin.

Msn disinda yahoo aol skype vs de destekliyo. Sesli aramasi da var.
0
la traviata
(26.10.08)
bende fring kullanıyorum. mobilechat mi ne var bi de ama paralı. gerçi yüzlerce program var da en çok öne çıkan bu ikisi sanırım
0
passion rules the game
(26.10.08)
mobilechat zirt pirt kapaniyordu en son. fring gelince ücretsiz, direk sildim mobile'i.

bir de, agile messenger in iphone icin olan surumu vardi ki, gercek msn gbiydi her seyi. ama 2.1 versiyona gecince iphone'da, agile bulamadim bir daha.

not : tum parali programlar oyunlar kirilabilip yuklenebiliyormus. bunu burdan kiniyorum, haberiniz olsun. satin alalim : )
0
la traviata
(26.10.08)
palringo var.
msn için fring den daha iyi..
0
erostrada
(26.10.08)
(5)

rapid sapıtır mı?

mavie
izah edeyim;rapid'den download yaparken her 500kb'de 10 saniye falan duraklıyor. indirme hızı 110kb iken 20 dakika diyorsa kafadan 1-2 saatte inebiliyor.bu, her downloadda oluyor.eldeki veriler:1-son formattan önce böyle bişey yoktu.2- flashgot diye bir mozilla eklentisini indirmiştim formattan sonr
izah edeyim;
rapid'den download yaparken her 500kb'de 10 saniye falan duraklıyor. indirme hızı 110kb iken 20 dakika diyorsa kafadan 1-2 saatte inebiliyor.
bu, her downloadda oluyor.

eldeki veriler:
1-son formattan önce böyle bişey yoktu.
2- flashgot diye bir mozilla eklentisini indirmiştim formattan sonra.

bunlarla alakası olabilir mi?

bir de şimdi farkettim; text alanında satır sonunda imleç yanıp sönmüyor. bi de bu..
son: mavi e değil; ma vie
0
mavie
(25.10.08)
normal ayarlarla flashgot böyle bir sorun çıkarmaz onu söyleyebilirim. candır flashgot. indirme işlemi için kullandığın programı da yaz istersen.
0
jangara
(25.10.08)
premium hesabım yok. program kullanmadan indiriyorum.
0
🌸mavie
(25.10.08)
Rapid bir aydan fazla bir süredir sapıtıyor. Sık sık bağlantı kopuyor, dosya yarım kalıyor. Bazen yüklenenler bile açılmıyor hata veriyor.
0
eftalit
(25.10.08)
firefox kullaniyorken ek$i duyuru'da imlec hic yanip sonmuyor sayin sevgili m avie.
0
paradoxical
(26.10.08)
firefox3/flashgot/flashget kullanıyorum ve rapid üyesiyim. bu aralar rapid in 110 larda indirdiğine bende çokça şahit oluyorum hatta 10-20 lere kadar düştüğü bile oldu. Sorun bana göre rapidden kaynaklanıyor ama şöyle de bir durum var; aynı üyelikten başka arkadaşında yararlanıyorsa ve aynı anda farklı ip 'lerden indirme yapıyorsanız, indirmede bir tıkanma oluyor:) --Kesin bilerek yapıyorlar--
0
ukeladümbelek
(26.10.08)
(6)

.pptx uzantılı dosyayı açmak

psyche
bu pptx office 2007'den sonra geldi yanılmıyorsam. bende eski bi versiyonu var ve açmıyor bu pptx'i. aslında açıyordu diye hatırlıyorum ama yeni format attım bendeki eski powerpoint'i filan kurdum açmadı. zaten açmaması mı lazım, yanlış mı hatırlıyorum? nasıl açabilirim?
bu pptx office 2007'den sonra geldi yanılmıyorsam. bende eski bi versiyonu var ve açmıyor bu pptx'i. aslında açıyordu diye hatırlıyorum ama yeni format attım bendeki eski powerpoint'i filan kurdum açmadı. zaten açmaması mı lazım, yanlış mı hatırlıyorum? nasıl açabilirim?
0
psyche
(25.10.08)
açmaması normal bence, word de açmıyor misal. upraşmadan halletmek için ms'in sitesinden 2007 deneme sürümünü indirebilirsiniz.
0
whoosie
(25.10.08)
bi de şöyle bişi buldum, işe yarayabilir:
www.microsoft.com
0
whoosie
(25.10.08)
microsoftun sitesinde bunun için bir patch olması lazım
0
reeper redeemer
(25.10.08)
evet linkteki işe yaradı. ayrıca umarım kızmazsın ama ben de daha önce bunu indirip yapmışım. kaydetmeye çalıştığımda zaten var üstüne kaydediyim mi gibisinden bişeyler dedi.
0
🌸psyche
(25.10.08)
niye kızayım canım, önemli olan işinin görülmesi:)
0
whoosie
(25.10.08)
Office 2007 Compability pack yüklenir, sonra afiyetle açılır.

Aha da bu linki takip et, sonra ilk sağdan sola dön..
support.microsoft.com
0
cruikshank
(26.10.08)
(4)

gizli dosyalar

milagros
Merhaba Arkadaşlarsaklanan dosyaları nasıl bulabilirim?belgelerimde saklı olan klasörü özelliklerden hem salt okunuru hemde gizliyi işaretleyip sakladım.şimdi nasıl geri getiricem ..bulamıyorum yardımlarınızı bekliyorum..:(
Merhaba Arkadaşlar


saklanan dosyaları nasıl bulabilirim?

belgelerimde saklı olan klasörü özelliklerden hem salt okunuru hemde gizliyi işaretleyip sakladım.şimdi nasıl geri getiricem ..
bulamıyorum yardımlarınızı bekliyorum..:(
0
milagros
(25.10.08)
adını biliyorsan arat gizli dosyaları da aratarak, bilmiyorsan arama özelliklerine gizli dosyaları da ekle. en ilkel yolu bu
0
radikalherif
(25.10.08)
araçlar >klasor secenekleri >gizli dosyaları göster
0
merope
(25.10.08)
herhangi bir klasor acikken;
araclar menusunden --> klasor secenekleri tiklayin.

acilan sayfada --> görünüm sekmesine gecin.

gizli dosyalari goster isaretleyin.

sayfanin biraz alt kismina inip

korunan isletim sistemi dosyalarini gizle seceneginin yanindaki tik isaretinin kaldirin

tamam diyerek cikin.
0
helenart
(25.10.08)
belgelerime gir
ctrl+f yap
butun dosya ve klasorlerde'yi sec
en alttaki secenege tikla (daha fazla gelismis secenekler?)
arama satirina dosyanin ismindeki bi harfi yazsan kafi. az bucuk hatirliyorsundur herhalde ismini...
0
osuruklu
(25.10.08)
(6)

rss reader tavsiyesi

titiz
Romalılardan selem getirmişem ay balalar;uzuun bir süredir aktif bir şekilde kullandığım google reader uygulaması yaklaşık 2 aydır bir hata oluştu uyarısı vermekte ve beni çıldırtmaktadır. hak verirsiniz ki yeni bir rss reader uygulaması aramaktayım. fakat google reader'dan başka reader kullanmadığı
Romalılardan selem getirmişem ay balalar;

uzuun bir süredir aktif bir şekilde kullandığım google reader uygulaması yaklaşık 2 aydır bir hata oluştu uyarısı vermekte ve beni çıldırtmaktadır. hak verirsiniz ki yeni bir rss reader uygulaması aramaktayım. fakat google reader'dan başka reader kullanmadığım için tavsiyerinizi beklemekteyim.
0
titiz
(25.10.08)
ie7 olsun, firefox olsun, bunlar hep rss okuyor.. ne eksikleri var bilemiyorum...
0
co2s2
(25.10.08)
turkish tekila
(25.10.08)
mac kullaniyorsan en iyi secenek netnewswire
0
turkish tekila
(25.10.08)
feeddemon iyiymiş galiba. firefox eklentisi olarak ararsan şunlar var:
addons.mozilla.org
addons.mozilla.org
addons.mozilla.org

yalnız uyarayım. google reader'ına internetin olduğu her yerden ulaşabilirsin ama bi program kurarsan ulaşamazsın.
0
edge_nabby
(25.10.08)
@co2s2
onların yaptığına rss okuma denemez. bir rss servisi (google reader) ya da rss programı (feeddemon) kullanırsan farkı anlarsın.
0
edge_nabby
(25.10.08)
sana yahoo widgets 'i tavsiye ederim. Bu programı indirdikten sonra "RSS Ticker Tape" diye bir eklentiyi eklemen gerekiyor (programın sitesinden arattır bulursun).
Şuna benziyor: Cnbc-E de gündüz kuşağında finans haberleri olur ya bu haberlerde şirketlerin hisse senetlerin değerlerinin artış azalış bilgileri ekranın altında kayan şerit şeklinde sürekli verilir ya, işte böyle bişey :D

Ahanda bendekinin görünümü: getir.net
0
ukeladümbelek
(26.10.08)
(9)

DOS Mode lazim, ama nasil yapsam da etsem?

solid snake
iyi gunner, yine ben.nassiniz? ahahah ne kadar absurd deil mi? ...neyse. delirmek uzereyim o yuzden boyle.simdi GPU BIOS Update yapmam lazim benim. Yani Grafik Kartinin BIOS'unu guncellicem.Ama gelin gorun ki, ille de DOS altinda flash/update yapin, yoksa ölümüzü gorun ay vallahi olmaz demisler. Ben
iyi gunner, yine ben.
nassiniz? ahahah ne kadar absurd deil mi? ...neyse. delirmek uzereyim o yuzden boyle.

simdi GPU BIOS Update yapmam lazim benim. Yani Grafik Kartinin BIOS'unu guncellicem.
Ama gelin gorun ki, ille de DOS altinda flash/update yapin, yoksa ölümüzü gorun ay vallahi olmaz demisler. Ben de olur dedim. Ama dusunmeden dedim tabii.(salak)
Floppy de yok. Isletim sistemim Vista Business(cok da alakali sanki). Yani benim CD/DVD-ROM bi bootdisk ihtiyacim var. Sorum ise nasil yaparim da adam gibi DOS calistiran bi CD/DVD-ROM hazirlarim.

soyle bi adres var: www.ultimatebootcd.com ise yarar mi acabag?

10 sirtlan gucundeki tum yazar ve okuyuculara selam ederim.
0
solid snake
(25.10.08)
www.bootdisks.us sanırım şu imajlardan birisi olur hatta firmware'i de içine atarsınız cd'nin. tabi olmaz da ekran kartınızı elinize alırsanız iş bu satırların sahibi sorumluluk kabul etmez :) kolay gelsin...
0
dinomazu
(25.10.08)
Bu update işlemini usb stick'ten boot edip yapmak isterseniz, şurada güzel bir guide var:

www.nforcershq.com

not:
Burada anlatılan HP tool ile olan yöntemin (Method 1) bir benzerini ben de NVidia GPU firmwareinde minik bir modifikasyon için kullanmıştım. CD ile uğraşmadım. Direkt usb stickten halledebilmiştim.

Ve hatta usb normal boot ediyor mu diye kontrol etmek isterseniz PC'yi restart etmeden; VMWare ile USB drive'ı bir disk olarak tanıtıp o diskten boot edebilirsiniz. Her türlü USB bootlu işlerde bu yöntem restarta gerek bırakmadığı için kolaylık sağlıyor.
0
silhouette
(25.10.08)
@dinomazu:
gonderdiginiz adresten bir image yazip denedim ama malesef olmadi.
yine de tesekkurler.

ayrica nero 8'de boot disk seceneginden neronun kendisine ait bir DosBootimage secenegini denedim, o da bir ise yaramadi malesef.

:(
0
🌸solid snake
(25.10.08)
@silhouette:
BIOSda usb gibi tasinabilir hedeler uzerinden boot destekliyor, iyi olurdu ama usb stick yok. :|
0
🌸solid snake
(25.10.08)
USB stick vardır diye tahmin etmiştim :))

Hmm, USB yoksa CD boot mecburen. (Disket Sürücü yoktur herhalde?)

Bu arada, dinomazu'nun linkinden 6.22 iso'yu test edebildim. DOS boot ediyor onla. Ancak sanırım bir floppy imajdan üretilmiş ISO. Dolayısıyle A: olarak ve 1.44MB görüyor. Sanki direkt floppy imajı isoya çevirmişler. Bu yüzden isoyu modifiye edip içine kendi flash dosyalarınızı koyabilir misiniz bilmiyorum. Ben denedim, yeni isodan windows görebildi ancak DOS göremedi (zaten kendisini 1.44MB floppy sanıyor CD değil)

Belki şunu deneyebilirsiniz bir ihtimal. 6.22 iso'yu yazın. DOS'a boot edin. Sonra Cdyi çıkartıp içinde flash dosyalarının olduğu CDyi takın. Okursa tamamdır :)) Ama siz boot da edemedi dediniz sanırım ki bu durumda arkadaşlardan usb stick kapıp deneyin :)

not: Bu arada CDniz bolsa 1 kez de ImgBurn (www.imgburn.com) ile isoyu yazmayı deneyin. (write image file to disc seçeneğiyle)
0
silhouette
(25.10.08)
@silhouette:
cok ugrastiniz :)


az once kendi verdigim linkteki isoyu yazip icinden FreeDOS'u sectikten sonra, daha once icine gereken dosyalari koydugum ancak bootlamayan bir CD icinden gerekli dosyalari okutup halledebildim.(ne dedim ben simdi)

yine de yardimlariniz icin cok tesekkurler.
0
🌸solid snake
(25.10.08)
Hallettinizse güzel :)

Ultimate Boot CD'yi kullanmadığımdan bilmiyordum. İçinde farklı boot diskler ve bir sürü de tool varmış. İyi bir yardım CDsi olabilir.

Kolay gelsin.
0
silhouette
(25.10.08)
BIOS'tan boot sırasına baktınız di mi?
0
386 dx
(26.10.08)
@386 dx : tabii ki, zaten ilk acilista F8 ile istedigim bileseni secebiliyorum.
ama zaten coktan flashledim abi, sen biraz gec kaldin :p
0
🌸solid snake
(26.10.08)
(3)

vistada klasörleri gezerken bir üst klasöre gitmek

efruz
xp de yukarı tuşu olurdu. geri tuşundan farklı. klasör ağacında bir üst klasöre çıkaran tuş bende yok.ve buna ilaveten sadece ileri ve geri tuşlarının bulunduğu yeri özelleştiremiyurum, oraya başka tuşlar ekleyemiyorum misal, sil, kopyala, geri al falan
xp de yukarı tuşu olurdu. geri tuşundan farklı. klasör ağacında bir üst klasöre çıkaran tuş bende yok.

ve buna ilaveten sadece ileri ve geri tuşlarının bulunduğu yeri özelleştiremiyurum, oraya başka tuşlar ekleyemiyorum misal, sil, kopyala, geri al falan
0
efruz
(25.10.08)
evet vista'da genel olarak yok o tus. ben ekleme yolunu filan cok aradim ama bulamadim.

ama boylesi daha iyi oldu bence. cunku adres cubugundan geri gitmek istediginiz klasor adinin üstüne tiklayarak daha hizli hareket imkani gelmis.
0
trimpot
(25.10.08)
adres çubuğunda bir önceki dosya ismine tıklarsan yukarı gitmiş olursun.
sil kopyala tuşları da düzenle nin içinde.denemedim ama yerlerini değiştirebileceğini sanmıyorum
0
aysiku
(25.10.08)
adres satırında klasörün ismi uzun olunca, klasörler arası geçiş olmuyor, tam ekran falan yapmak gerikiyor. ordaki işarete tıklayınca normal adres çubuğu oluyor, yani / işaretleriyle ayrılmış şekilde

zor oluyor. resim ekledim, orda yok mesela klasörler arası geçiş

ama evet klasör ismine tek tıklamayla atlamak cok güzel.

sil kopyala, tuş şeklinde olsun, yani aşağıdan bi dosyayı seçeyim, yukardan da sile tıklayayım, menüye girmeden. o olmuyor mu
0
🌸efruz
(25.10.08)
(6)

Blogger blogunu taşımak

rectoa
Sevgili blogseverlerblogspot uzantılı blogumuzu ayarlar-yayıncılık tan özel etki alanı oluştur a tıklayarak falan kendimize ait bir alan adı oluşturabilip taşıyabiliyormuşuz ya,Hah işte yıllık 10 dolar istiyorlarmış sadece, hosting için ayrıca ücret istemiyor blogger hazretleri. Bunu yapanlar, deney
Sevgili blogseverler

blogspot uzantılı blogumuzu ayarlar-yayıncılık tan özel etki alanı oluştur a tıklayarak falan kendimize ait bir alan adı oluşturabilip taşıyabiliyormuşuz ya,

Hah işte yıllık 10 dolar istiyorlarmış sadece, hosting için ayrıca ücret istemiyor blogger hazretleri. Bunu yapanlar, deneyenler var mı? Avantajlı mı, memnun musunuz, ücretlerde sonradan bir değişim oluyor mu? Nedir yani?
0
rectoa
(25.10.08)
Birazcık araştırmıştım da piyasada genelde o civar fiyatlar.
Valla ben alan adımı da alıp toptan wp'e taşınmayı düşünüyorum ama dolar düşsün hele =)
0
inugard
(25.10.08)
peki taşıdığımızda bloggerdan ayrı oluyoruz değil mi? yani ancak kendi sitemle ilgili bir kapatma olayı olursa ben etkileniyorum?

Bir de ben web design falan uğraşamam, blogger arayüzüyle kayıtlarımı girmeye, blogumu yönetmeye devam edebilecek miyim?

Kusura bakma rectoa, soru içinde soru oldu ama. ben de merak ediyordum.
0
october swimmer
(25.10.08)
yok october önemli değil. senin sorduklarını bildiğim kadarıyla cevaplayayım.

duyduğum kadarıyla blogunu blogger dan taşıdığın zaman şimdiki gibi ama biraz daha gelişmiş bir kontrol paneliyle yönetebilecekmişsin blogunu.yani her şey aynı, bi isim hakkını alıyorsun. bir de evet, sadece senin sitene yönelik bir kapatma olursa siten kapanıyor, şu anda yaşadığımız gibi bir durumdan etkilenmiyorsun.

yanlışsam düzeltirse biri sevindirik oluruz. 70 milyon bizi izliyor çünkü, yanıltmak istemem kimseyi.
0
🌸rectoa
(25.10.08)
Teşekkürler
peki blogger kapalıyken blogger arayüzüyle girdi yapmak mümkün olacak mı acaba? aslında tek sorum bu benim...
0
october swimmer
(25.10.08)
Nerde okudum hatırlamıyorum, ekşideydi heralde. Blogger üstünde ayrı domaini olanlar giriş yapmakta sıkıntı çekiyorlar. Zira o üstteki giriş yaptığımız blogger çubuğu gibi bloggerla alakalı şeylere bağlantı sağlanamıyor. Mesela site kapanmadan önce yazı gireyim dediydim, hem site çok kasıyordu hem de o çubuğa ulaşamadığımdan giriş yapamamıştım.

Örnek vereyim en basitinden. Google readerla yazıları takip edebiliyorum ama o yazıların bulundurduğu fotoğrafları blogger bünyesinde olduğu için görüntüleyemiyorum. Böyle bir tezat var ortada.

Domain almaksadece sizi izleyenler için çözüm oluyor, siz giriş yapmak için yine alengirlere başvuracaksınız yani.

Bilgilerimin pek yanlış olacağını sanmıyorum ama yinede yanlış olan düzelti versin, zira 80 milyon izliyor bizi, ehe =)
Bu arada bu kadar gündemdeki olayla alakalı duyuruya ilgi olur diye beklediydim, olmadı hiç. Cahal cahal takılıyoz...
0
inugard
(26.10.08)
domain'i blogger'dan almana gerek yok, herhangi bir yerden domain al blogger'a kaydet gitsin.. ayrı bir arayüz gibi ekstralar söz konusu değil, yine blogger üzerinden yazıyorsun, dolayısıyla erişim problemi var.. kendine ait bir hosting alıp yazılar haricindeki resimleri dosyaları vs.'yi orada tutarsan etkilenmeyecektir ama şu anda doğrudan blogger üzerinden gelen resim, blogger çubuğu gibi şeyler açılmıyor; kendi domain'inden yayın yapan bloglara da kör topal erişilebiliyor yani.. olumlu yanı blog takibi için rss reader gerekmiyor, yazılara doğrudan ulaşabiliyor..

domain olsun, blogspot olsun; yasağı aşma çabasına girmeden bloga yazı göndermenin yolu (üzerinde görsel düzenlemeler yapmalıyım, blogger arayüzüne muhtacım gibi kaygıların olmayacaksa) e-mail ile post etmek, ayarları biraz kurcalayınca bulursun gerekli yönergeleri..
0
sharpenter
(26.10.08)
(6)

Nasıl bir hosting almalı?

charm
Aylık ortalama olarak 6.000 pageview alan bir blogspot blogum var. Uzun zamandır taşımayı düşünüyordum da, sansürle beraber taşımaya kesin karar verdim.Böyle trafiği olan, uzun uzun yazılar, kısmi olarak da resim içeren bir blog için nasıl bir hosting planı (alan, bandwith vb.) önerirsiniz?Bu işlerd
Aylık ortalama olarak 6.000 pageview alan bir blogspot blogum var. Uzun zamandır taşımayı düşünüyordum da, sansürle beraber taşımaya kesin karar verdim.

Böyle trafiği olan, uzun uzun yazılar, kısmi olarak da resim içeren bir blog için nasıl bir hosting planı (alan, bandwith vb.) önerirsiniz?

Bu işlerden anlamam etmem bu yüzden türk firma seçeyim diyorum, iyi bi karar mıdır? Değilse siz hangi firmayı tavsiye edersiniz?

Bi buldurun.
0
charm
(25.10.08)
(bkz: dreamhost)
0
swallowed arsenic
(25.10.08)
alkolik imam
(25.10.08)
(bkz: hostcini)
0
trimpot
(25.10.08)
aylık 6000 görüntülenme ve text ağırlıklı ise en ucuz paketler bile fazlasıyla işinizi görecektir.
0
dinomazu
(25.10.08)
Natro derim başka birşey demem. Birkaç tıkla wordpress de kurabiliyorsun.
0
ataturkiye
(25.10.08)
Natro'nun tüm sunucuları bildiğim kadarıyla GridTelekom datacenterında. Grid telekom'u da oneririm. www.gridtelekom.com
0
tuana
(25.10.08)
(1)

adobe illustrator

oldtimer
ai cs3 öğrenmeye çalışıyorum bugünlerde. fakan çalışmamı export edip .jpeg, .bmp falan olarak kaydetmek istediğimde export ettiği dosya çalışma esnasında gördüğüme göre çok daha fazla kontrastlı oluyor. renkler daha cırtlak, doygun. renk ayarlarına baktım biraz ama bir bok anlamadım. nedir bunun yol
ai cs3 öğrenmeye çalışıyorum bugünlerde. fakan çalışmamı export edip .jpeg, .bmp falan olarak kaydetmek istediğimde export ettiği dosya çalışma esnasında gördüğüme göre çok daha fazla kontrastlı oluyor. renkler daha cırtlak, doygun. renk ayarlarına baktım biraz ama bir bok anlamadım. nedir bunun yolu yordamı yahu? ne yapmam gerekir?
0
oldtimer
(25.10.08)
çalışmanız ile jpg export'unuzun renk modelleri farklı olabilir.(cmyk ve rgb farkı). öncelikle onlara bakmanızı tavsiye ederim. çalışmanızınkini file/document color mode ile jpg export'u da export ederken color model'den değiştirebilirsiniz. eğer çalışmanız basılmayacaksa rgb çalışmanızı öneririm.
0
urubitinga
(25.10.08)
(7)

neden laptop faresi?

co2s2
soru çok basit.insanlar neden laptop faresi alırlar? neden o eziyete katlanırlar? neden eciş bücş tutarlar fareyi de bilgisayarı rahat rahat kullanamazlar. nerede bizim eski toraman farelerimiz?gören de sanır ki, laptop faresi ile normal fare arasında boyut olarak kat kat fark olduğu için çantaya fa
soru çok basit.

insanlar neden laptop faresi alırlar? neden o eziyete katlanırlar? neden eciş bücş tutarlar fareyi de bilgisayarı rahat rahat kullanamazlar. nerede bizim eski toraman farelerimiz?

gören de sanır ki, laptop faresi ile normal fare arasında boyut olarak kat kat fark olduğu için çantaya falan koymakta zorlanıyorlar. halbuki laptop faresi normal farenin olsun olsun yarısı olsun. kaldı ki laptoplar'ın çoğu yerlerinde sabit duruyor ve bir yere gitmiyor, fare de onlarla beraber sabit duruyor. hatta ve hatta, laptop bir yere gitse bile fare bırakılıyor.

çok küçük ve önemsiz bir konu gibi gelebilir ilk etapta ancak bu konuya takmış durumdayım. neden derseniz, bilgisayarı içindeki ram'i tutarak ya da işlemciye tıklayarak kullanmıyoruz. fareyle kullanıyoruz, klavyeyle kullanıyoruz. 2 gb yerine 1 gb ram alsak bilgisayar yarı hızda çalışmaz, ya da 20 çekirdekli işlemci almadık diye bilgisayar internete girmemezlik etmez ancak kötü bir fare ile bilgisayar kullanma hızımız düşebilir. hatta kötü bir klavye ile çok çok düşebilir (anekdot: birisine laptop almam gerekiyordu, çoğunlukla email ve word için kullanılacak. bayanı da yanıma alarak gittim mağazaya, teker teker denettim klavyeleri. hangisi daha iyi yazıyosa onu aldırdım, fiyata falan bakmadım)
0
co2s2
(25.10.08)
ben de merak ediyorum bunu. insan normal fareyi rahat rahat kullanmak varken neden ufacık şey ile parmaklarını kasar ki?
0
lemmiwinks
(25.10.08)
benim için tam tersi. O koca fareyi kullanmak bi derttir. o minyon fare ile çok rahat ediyorum. ÖZellikle microsoft marka farelerle.
0
alkolik imam
(25.10.08)
ufak fareleri büyük farelerden çok çok daha rahat buluyorum. bilek bir yerde sabit parmaklar ile kolayca hareket edebiliyorum ki bu bence çok şık bir olay. tşk.
0
kurukafa
(25.10.08)
ben uzun yıllar "normal" tabir edeceğimiz boyutta fareler kullandım. daha sonra laptop alınca gördüm ki harbiden zor bu normal fareleri taşıması yahu. neyse gittim a4tech'in süper bi modelini aldım. öyle mikro düzeyde küçük değil, ama küçük yine de. şimdi mutlu mesut yaşıyoruz kendisiyle, internet kafeye gitmem gerekti mi zorluk çekiyorum o "normal" farelerle. elim de baya büyüktür diyebilirim. ama alıştım bi kere. ha şunu da söylemeden geçemeyeceğim, bazı laptop fareleri cidden çok küçük oluyo, ben de akıl erdirebilmiş değilim. kızlar için felan heralde daha çok:)
0
jangara
(25.10.08)
daha kolay taşınıyor masada fazla yer işgal etmiyor kablosuzsa tadından yenmiyor
www.hepsiburada.com
bende böyle bişey var aşırı memnunum yani laptop için
desktopta ise a4 tech x7 gaming var
0
buffy de vampir sayilir
(25.10.08)
laptop u temel amaci, yani mobilite icin kullaniyorsunuz, cantanizda ve uygunsuz calisma ortamlarinda cok yer kaplamadigi icin tercih edilir..
0
murat mc
(25.10.08)
eski farelerin normal olduğunu kim söyledi, bence şimdiki laptop fareleri el anatomisine daha uyumlu. Donanımcılar sonunda uygun boyutu buldu kanımca, bi de şu var benim elim küçük kardeşim:D
0
ukeladümbelek
(26.10.08)
(8)

hangi telefonu alsam?

tannhauser
şimdi efendim ingiltere'den bir adet bedava telefon getirtme şansım var. üstelik hangi telefonu istediğim de bana kalmış. hal böyle olunca seçim yapmak da zor oluyor. htc diomand ya da samsung omnia düşündümse de bir türlü karar veremedim htc touch hd çıkmış olsa onu alabilirdim ama htc touch pro'yu
şimdi efendim ingiltere'den bir adet bedava telefon getirtme şansım var. üstelik hangi telefonu istediğim de bana kalmış. hal böyle olunca seçim yapmak da zor oluyor. htc diomand ya da samsung omnia düşündümse de bir türlü karar veremedim htc touch hd çıkmış olsa onu alabilirdim ama htc touch pro'yu boyutları dolayısıyla kesinlikle düşünmüyorum. iphone istemediğim de kesin olarak bellidir herhalde. siz olsanız hangi telefonu alırdınız ve neden?

not 1: illa yukarıda yazdıklarım olacak diye bir şey yok, alternatiflere açığım.

not 2: ben olsam htc pro alır, satar samsung omnia alıp artan parayı yerim gibi fikirlere açık değilim.
0
tannhauser
(25.10.08)
ben omnia kullanıyorum cok memnunum .. bilgisayar yaniniz da gibi .
tum sevdigim mp3 ler, klipler, fotograflari attim.. opera ve explorer var.. msn var . dosya bile gonderdm msn den :) kalemi de var. o da kolaylk sagliyo :)
0
lady laura
(25.10.08)
xda-developers.com sağolsun htc'lerde ev yapımı rom ve program desteği zibil gibi. o yüzden diamond memnun eder. touchflo arabirimi ve ekran hassasiyeti de güzel. omnia'yı hiç canlı görmediğim için bi yorum yapamayacağım ama ekran çözünürlüğünün az olması en kötü özelliği.

şu an piyasada kararsız kaldığın telefonlar dışında alınabilecek güzel bir şey yok zaten. nokia n96'dan falan uzak durmak gerek direkt.
0
hububrad
(25.10.08)
bugün teknosada gezerken nokia e71'i inceledim biraz (bak sen). şahsen hoşuma gitti. ince, hafif, hızlı, kullanışlı. 8.6/10 puan verdim kendimce. bilmem tarzınıza uyar mı.
0
insanimsi
(25.10.08)
bence "iphone almam" gibi bir önyargın olmasın. özellik olarak baktığında omnia daha üstün evet. ama eline alıp kullanımına bakmalısın. omnia'nın touchscreen'i acaba iphone'unki kadar hızlı cevap verebiliyo mu sana? menülerde gezerken kasıyo mu falan. bunlara da bak yani. sen sadece telefonların özelliklerine bakınca onların kullanım hissini anlayamazsın. ben iphone veya omnia kullanmıyorum ama 2sini de canlı olarak gördüm. iphone'un touchscreen'i daha iyimiş gibi geldi bana. telefonları eline alıp inceleme şansın varsa o şansı kullan derim.
0
edge_nabby
(25.10.08)
omniayı tavsiye etmiyorum cep bilgisayarını bu konunda deneyimli markalardan almak daha mantıklı ben de htc touch diamond, hd ya da pro öneririm.
0
yuto
(25.10.08)
samsung'un yeni çıkan innov8'e bi bak. i8510 olarakta geçiyo. kral telefondur.
0
etna
(25.10.08)
samsung innov8 candır. kebabtır. şiştir.
0
ataturkiye
(25.10.08)
cevap yazan herkese ayrı ayrı teşekkür ederim.

@edge_nabby: iphone'u daha önce pek çok yerde dile getirilen eksileri dolayısıyla düşünmüyorum. çünkü bunlar önemli benim için.

@yuto: her ikisi de wmobile kullandığı ve omnia'nın donanım özellikleri daha iyi olduğu için omnia'dan yana kullanıyorum tercihimi. daha önce yazdığım gibi htc touch hd çıkmış ya da bir iki haftaya kadar uk'de çıkacak olsa hiç düşünmez, böyle bir başlığı da açmazdım.

@etna, @ataturkiye: innov8 şeklen beni hiç cezbetmedi. bazen estetik her şeyden önce gelebiliyor.

son olarak htc touch hd'de aklım kaldı diyor. benim gibi işi acele olmayanlara kesinlikle touch hd tavsiye ediyorum.
0
🌸tannhauser
(26.10.08)
(12)

usb bellek önerisi

natnan
evet daha önce böyle konular olmuş ama tekrar sorayım dedim.usb bellek alacağım.4 gb düşünüyorum,uygun fiyata(olabildiğince) işe yarar 8 gb varsa bildiğiniz çok da güzel olur.readyboost falan fıstık istemiyorum,gerek yok.hızlı olsun,ama çılgın atmak zorunda değil.biraz dayanıklı olsun.Anahtırlığa gi
evet daha önce böyle konular olmuş ama tekrar sorayım dedim.

usb bellek alacağım.4 gb düşünüyorum,uygun fiyata(olabildiğince) işe yarar 8 gb varsa bildiğiniz çok da güzel olur.
readyboost falan fıstık istemiyorum,gerek yok.hızlı olsun,ama çılgın atmak zorunda değil.
biraz dayanıklı olsun.Anahtırlığa girecek bütün gün cepte dolaşacak ve kim bilir başına neler gelecek(pek bişi gelmez gerçi cebimde).Genelde aynı cepte cep telefonu bulunacak yalnız,arada hafif ezilme olabilir yani.
Dönen kapak gibi abzürt/tasarımdan yoksun(bence:)) şeyler olmasın.

Tekrar diyorum,ucuzluk önemli bir nokta.

Evet.
0
natnan
(24.10.08)
extirpation
(24.10.08)
kingston derim. veri aktarım hızı gayet iyi üstelik.
0
tabudeviren
(24.10.08)
toshiba al. ucuz, sağlam, hızlı. ama gidip teknosalardan alma.
0
insanimsi
(24.10.08)
extirpation : bu kingstonun anahtarlık girişi var mı?resimde görünmüyor da.
0
🌸natnan
(24.10.08)
extirpation
(25.10.08)
geçen hafta astoria alışveriş merkezi nde elektro world dan aldım kingston 4 gb 19,90 ytl.
0
murty
(25.10.08)
sandisk cruzer.
0
nano mercy
(25.10.08)
bence 8 gb alın. geçende 4gblık flash bellekle şöyle bir sorun yaşadım. arkadaşıma dvd iso dosyası verecektim. ama dvd boyutu 4 gb'ı geçtiği için dosyayı winrar'la bölüp arkadaşta tekrar birleştirmek zorunda kaldık, zahmetli oldu yani. bence dvd boyutundan yüksek olacak şekilde bir flash bellek alın.
0
edge_nabby
(25.10.08)
8 gb mantıklı evet ama bir tek a-data var güzel fiyata.
5/15 mb hızı var yazıyor her yerde.
nedir,iyi midir?
0
🌸natnan
(25.10.08)
kingston al derim.8gblıkları da çıktı
0
ymerdiveni
(25.10.08)
8gb düşünüyorsan, fiyat çok iyi(5. sayfa):
www.electroworld.com.tr
0
late viper
(25.10.08)
@late,iyimiş de izmir'deyim.
0
🌸natnan
(25.10.08)
(4)

patlayacı nasıl patlatılır

hollowlife
tvlerde görüyoruz hep, şühpeli paket fünye ile imha edildi diye. adam bombayı direğin dibinde, duvarın kenarında patlatıyor. sonra diyorlar ki aaa içinde patates varmış, pil varmış. bir de içine bilye yada mermi konmuş olabilir. her durumda çevreye çok büyük zarar verebilir. arkadaşlar daha önceden
tvlerde görüyoruz hep, şühpeli paket fünye ile imha edildi diye. adam bombayı direğin dibinde, duvarın kenarında patlatıyor. sonra diyorlar ki aaa içinde patates varmış, pil varmış. bir de içine bilye yada mermi konmuş olabilir. her durumda çevreye çok büyük zarar verebilir. arkadaşlar daha önceden bomba imhası görmüş biri olarak, bana bu çok saçma geliyor. paketin yeterli bir mesafeye götürülmesi ve/veya büyük miktardakilerin bölünmesi filan gerekir.
bunun da bir mantığı vardır diyorum ama çıkaramıyorum.
şimdi saymın diyor ki; biri çıksın ehehe mal o öyle değil böyle desin.
0
hollowlife
(24.10.08)
şüpheli paketin içinde nitro-gliserin varsa ne olacak peki? paketin içine bakmıyolar patlatmadan.
0
s e ff a f
(24.10.08)
en son tv de gormustum sanirim. israilli bilim adamlari mi ne bu bomba imha araciyla birlikte bir duzenek olusturmuslar ve bombayi basincli su iceren bir baska patlaticiyla imha ediyorlardi, yaniliyor olabilirim.
0
hollandabocegiilesevismek
(25.10.08)
@colonizer: abi, eylemlerde kullandiklari bombalar boyle el bombasi gibi degil. bi tane haci sakir sabunu gibi dusun. kendi kendine hic bi boka yaramiyo, ama icine iki tane tel sokup elektrik verince de manyak sekilde patliyo. iste buna tetikleme diyorlar. bomba imha ekipleri de bu tetikleme mekanizmasini bertaraf ediyorlar ki, C4 dedigimiz cosku kaynagi dandirik bir haci sakir sabununa donsun.

funyenin alevi neden bombayi aktive etmiyor diye de sordun sanirim. iste (atiyorum tamamen) C4'un olayi bu degil. alevle, darbeyle falan bi sey olmuyo maddeye. sadece elektrik soku ve yuksek basinc mesela. ozellikleri attim ama genel olarak mekanizma bu.
0
osuruklu
(25.10.08)
@osuruklu; plastik patlayıcılar için dediğin doğru diyelim. ya başka bir tür patlayııcı kullanılırsa, nitrogliserin gibi, bildiğim kadarıyla dik dik baksan bile patlayan bir şeydir. bu maddenin zor bulunduğunu varsayalım. peki içinde napalm gibi bi şey konulsa, en basitçe benzin gibi bi şey konsa.
evet bu iş, bulunan şeyi patlatmakla bitiyor ama bu çok güvenli bi yerde yapılıyor.
bu iş profesyonelce yapılmıyor gibi geliyor bana.
0
🌸hollowlife
(25.10.08)
(5)

termosifon alacağım, ama hangisini alacağım?

metox
hey corç,benim evde şofben var. illahlah dedirtti artık.. yanmyor, suyu açınca patlıyor gibi yanıyor fln filan.. şimdi dedim ki tetrmosifon alayım hem açıp kapama derdinden kurtulayım hem tüp bitti köpüklü kalmaktan..sorun şu ki, şofben banyoda değil. ışıklık derler ya, hah apartmanın içine doğru ba
hey corç,

benim evde şofben var. illahlah dedirtti artık.. yanmyor, suyu açınca patlıyor gibi yanıyor fln filan.. şimdi dedim ki tetrmosifon alayım hem açıp kapama derdinden kurtulayım hem tüp bitti köpüklü kalmaktan..

sorun şu ki, şofben banyoda değil. ışıklık derler ya, hah apartmanın içine doğru bakan bir ufak balkonumsu var, orada dışarıda takılı. yağmur çamur gelmiyor temiz yer yani.. velakin kullanma kılavuzlarında takılacak duvarın fayans olması lazım illa demişler. neden ki? fayans değil bildiğin sıvalı boyalı duvar. olmaz mı?

birde ne marka almalı nasıl birşey almalı hiç bilemiyorum. litresi falan değişiyor.. sıcak suyu çok kullanırız ama boyutlarının bir sofbenden (eni özellikle) fazla büyük olmaması lazım.

çok teşekkür ederim efenm, yarın gidip alacağım tavsiyeleriniz doğrultusunda..

hamdolsun, bye..
0
metox
(24.10.08)
elektrikli termosifon çok yakar yalnız. deli gibi elektrik tüketir.

onun dışında sıvalı duvara asmanın bir sakınca oluşturacağını zannetmiyorum.

genellikle 60 litre oluyor ama depo içerdiğinden şofbenden biraz büyük olur. arçelik kullandık uzun seneler, kireç yüzünden bozuldu, yine arçelik aldık 2000 yılında, hala tık demedi. taş gibi sağlam.
0
kibritsuyu
(24.10.08)
Benim evdekinden yola çıkayım. Bendeki suyu geç ısıtıyor, sıcak su bitince soğuk suya devam ediyor resmen. Bir de normal şofbenlere göre daha büyüktür. Fayans mevzusunu bilmiyorum ama normal gelmedi bana.

Bunun yerine elektrikli şofben deneyebilirsin. Bende var, pek memnunum.
0
atatürkiye
(24.10.08)
Ya süper oldu bu entry. Bizim evdeki elektrikli termosifon da su akıtmaya başladı 2 gün önce. Meğer kazanı çürümüş ve patlamak üzereymiş. Şimdi yenisini almak için baktık. 40 ila 80 lt arası değişiyor ama akşamdan akşama eve geliyor ve peş peşe çok yıkanılmıyorsa 55-60lt ideal. Sandığım kadar ucuz birşey değilmiş yalnız.. arçelik beko 450-600 ytl arası değişiyor fiyatlar
fayans olayını bilmiyorum, zira bizimki fayansa monte. elektrik sarfiyatı da yine her dakika kullanılmayınca çok olmuyor..
kolay gelsin
0
dorga
(24.10.08)
koçtaştan bilinen markaların nerdeyse yarısına süsler marka alabilirsiniz. lcd ekranı yoktur ama hem ucuz hem kalitelidir. ben kullanıyorum 3 yıldır, çok da memnunum.
0
somine yanina kivrilmis kedi
(24.10.08)
Bir kaç ay önce Demirdöküm'ün titanyum serisi 65lt'lik olanından aldık. Banyoda sefa yapmayı seviyorsan oldukça yetersiz geliyor, sıcaklığı 75 dereceye kadar çıkarabiliyorsun anca o zaman bi yarım saat civarı sıcak su sağlayabiliyor.

Tavsiyem 80lt civarı bir şey alın, bizde bir kişi banyo yapınca suyun eski sıcaklığına ulaşması için 1 saatten fazla beklemek gerekiyor. bu arada fiyatı 480ytl idi, dijital gösterge olmasın diyorsan 380ytl civarına düşüyor fiyat.
0
kimlanbu
(24.10.08)
(9)

Daemon Tools kullanımı ya da Netten oyun indirip çalıştırmak?

cinematography
torrent ile age of mytholgy indirdim. bunu ilk etapta çalıştırmam ve ondan da önemlisi dışarıdan aldığımız normal oyun cd'leri gibi cd'ye yazmam gerekiyor. bu şekilde elimde bu oyunun cd'si olmalı ve eve götürüp standart şekilde kurabilmeliyim..iso uzantılı dosyalar işte nasıl bir program kullanmalı
torrent ile age of mytholgy indirdim. bunu ilk etapta çalıştırmam ve ondan da önemlisi dışarıdan aldığımız normal oyun cd'leri gibi cd'ye yazmam gerekiyor. bu şekilde elimde bu oyunun cd'si olmalı ve eve götürüp standart şekilde kurabilmeliyim.

.iso uzantılı dosyalar işte nasıl bir program kullanmalıyım, cd'ye atabilirmiyim bunları, attım diyelim eve götürdüğüm de yine bu "şeytanın aleti" gibi bir program ile mi oynayabileceğim?

dameon tools sanırım en kolayı imiş. nasıl kuruluyor, sonrasında adım adım neler yapılıyor, böyle öküze anlatır gibi anlatsanız bana sevinirim çok hem de.
0
cinematography
(24.10.08)
bunun icin poweriso kurun.
iso dosyasina tiklayip bu program ile acin.
hemen sag ust menude burn cd var.
oradan yazdirin, keyfinize bakin.
0
trimpot
(24.10.08)
www.paylasimturkey.com

eğer yazdıracaksanız bu noktadan sonra nero'yu açıp normal dvd'den dvd'ye kopyalama işlemiyle yazdırabilirsiniz.
0
jangara
(24.10.08)
yok yok deamon tools daha iyi. indirip kurduğunu varsayıyorum. virtual cdrom diye bir kısmı var oradan oyun isosunu seçersen olur bu iş.
0
thefin
(24.10.08)
Daemon Tools'u kurduğunda sanal bir dvd sürücüsü oluşturacak. Bilgisayarım'a çift tıkladığında bu sanal sürücüyü görebilirsin. Daha sonra daemon tools'dan virtual cd rom kısmına gelip "mount dvd" seçeneğini tıklayıp çıkan pencereden ilgili *.iso dosyasını seçiyorsun. Dvd'nin autorun'ı varsa oyunun kurulumu otomatik başlar. Yoksa yeniden bilgisayarım ve sanal dvd sürücüsüne çift tıklayıp oradan oyunun setup'ını çalıştırırsın. Daemon tools'un aynı menüsünden iso dosyasını "unmount" etmediğin sürece orada kalacaktır ve oyunu oynadığında senden dvd takmanı istemeyecektir.
Bilmem anlatabildim mi?
0
orchant
(24.10.08)
@trimpot
@jangara
@thefin
@orchant
hepinize teşekkürler.
şentanın aleti ile dediğiniz gibi yaptım ve çalıştırdım oyunu. orası tamamdır.
bunu şimdi ben evde götürüp ordaki pc'de çalıştırmak istiyorum: tek yapmam gereken ".iso" dosyalarını cd'ye standart veri cd'si gibi yazdırıp eve götürüm şeytanın aleti ile her zamanki gibi çalıştırmak diye düşünüyorum. yamuluyorsam düzeltin...bu şekilde aynen çalıştırabilirim dimi? sadece .iso dosyasını alcam yanıma yani?
0
🌸cinematography
(24.10.08)
.iso imajlarını kullanabilmenin temelde 2 yolu var. cd/dvd gibi bir medyaya yazmak veya herhangi bir yazma işlemi yapmadan, sanal bir sürücü ile mount etmek.

1. Yazma işlemi için kullanabileceğiniz küçük ama süper ve bedava olan bir program: ImgBurn, www.imgburn.com (Write image file to disc)

2. Sanal sürücü programları da çok çeşitli. DaemonTools ve Alcohol %120 bunların en iyilerindendir.

Daemon Tools'u kurduktan sonra, kaç adet sanal sürücü istediğinizi belirtiyorsunuz. Daha sonra bu sanal sürücülerden herhangi birine .iso dosyasını bağlıyorsunuz (mount). Sonra da Bilgisayarım'dan ilgili sürücüden normal kurulumu gerçekleştiriyorsunuz...
0
silhouette
(24.10.08)
daemon tools'u tekrar kullanmak istemiyorsan .iso dosyasını öylece atma cd'nin içine. otomatik çalışmaz. virtual sürücüde açtın ya isoyu, orda içeriğinde gördüğün şeyleri atmalısın. bunun için de bildiğim en pratik yol dediğim gibi nero'da cd/dvd kopyalama yapıp virtual sürücüyle, boş cd/dvd'nin olduğu gerçek sürücüyü seçmen.

tabi cd'ye doğrudan .iso'yu atarsan da bişey olmaz, aynı şekilde çalıştırırsın evde de.
0
jangara
(24.10.08)
"sadece .iso dosyasını alcam yanıma yani?"
evet aynen öyle.
0
orchant
(24.10.08)
oldu bu iş. sağolunuz!
0
🌸cinematography
(24.10.08)
(1)

gugıl krom

supercalifragilisticexpialidocious
selamlar sevgili browser kullanıcılar,firefox'u 6 yaşımdan beri kullanmakla birlikte (10'umu yeni doldurdum evet), bi' süredir sözlükte dönüp duran [google chrome*(aşağı + yukarı)] entrylerinden merak ettim indirdm kendisini. hatta şu an da or'dan sesleniyorum size. ama kafama bi' şey takıldı;garip
selamlar sevgili browser kullanıcılar,

firefox'u 6 yaşımdan beri kullanmakla birlikte (10'umu yeni doldurdum evet), bi' süredir sözlükte dönüp duran [google chrome*(aşağı + yukarı)] entrylerinden merak ettim indirdm kendisini. hatta şu an da or'dan sesleniyorum size. ama kafama bi' şey takıldı;

garip şekilde, görev yöneticisi veya halk arasında task menecır dediğimiz pencerede, toplam (tab sayısı+1) adet chrome.exe görüyorum. alkollü değilim. tamam beta sürümü olur da, bu kadar da mı beta olur kardeşim? bu normal midir? tam sürümde de acaba böyle mi olacaktır? zira psikolojik olarak çok etkiliyo' beni, 5 farklı chrome'un toplamı 100 mb olsa bile tek firefox'un tükettiği 150 mb gözüme daha az görünüyo'. ve evet, 5 incecik dilim ekmek yerine ekmeği 5 dilime bölüp 1 dilim yemek suretiyle kendimi daha iyi hissediyorum aynı zamanda da. bilmem anlatabildim mi..

hep böyle olacaksa bileyim de ona göre sonrası için helecanlanmayayım istiyorum. evet, bu belki güzel bi' özelliktir ama maalesef bana göre değil..

peşin peşin teşekkür ederim
0
supercalifragilisticexpialidocious
(24.10.08)
güzel bi özellik o, sev onu. ama firefox'u bırakmaya yeterli mi, değil.
0
edge_nabby
(25.10.08)
(2)

Bir playstation 3 sorusu da benden (daha doğrusu benden değil)

hlathguth
http://www.amazon.co.uk/Sony-HS-SDM-HS94-panel-display/dp/B0006N0ERUhttp://www.thgtr.com/display/20050714/lcd_review-06.htmlBu monitöre dvi kablosu alınsa, ps3 gösterir mi(ymış)? Bilenlerden bilgi rica ediyorum.Edit: Monitöre bağladık diyelim. ses nereden geliyor?
www.amazon.co.uk
www.thgtr.com

Bu monitöre dvi kablosu alınsa, ps3 gösterir mi(ymış)?

Bilenlerden bilgi rica ediyorum.

Edit: Monitöre bağladık diyelim. ses nereden geliyor?
0
hlathguth
(23.10.08)
hdmi - dvi kablosu alman lazım o zaman bağlayabilirsin.
sesi ise standart av kablosunun sadece beyaz ve kırmızı girişlerini uygun bi 2+1 e yada stereo hoparlore bağlaman lazım,
ya da optik giriş sağlayan 5+1 sistemin varsa optik girişten bağlayarak yapabilirsin.
0
maersk
(24.10.08)
aldığınız monitörün kesinlikle hdcp uyumlu olması gerekiyor. sonra hdmi - dvi kablo ile görüntü alabilirsiniz. ama mönütör hdcp uyumlu değilse sinyal alamazsınız. ses içinde ps3 ün rca kablosunu kullanacaksınız. ikisi birden takılı olacak, rca kablonun kırmızı ve beyaz uçlarını müzseti vb. bağlayabilirsiniz. içinden rca kablo çıkıyor fakat hdmi - dvi kabloyu ayrıca almanız gerekiyor. onu alıken de 24 pin olmasına ve mümkünse uçlarının altın kaplama olmasına dikkat edeceksiniz.

o monitörle görüntü alamazsınız hdcp yok. zaten tepki süresi 25ms. olmaz o monitör. arkadaşınızın bütçesini bilemiyorum tabi ama alacaksanız samsung un 22" widescreen modellerini tercih etsin derim.

monitörü alırken dikkat edeceği şeyler:

1. hdcp uyumlu dvi girişi olması.

2. tepki süresi. (ne kadar düşük o kadar iyi.)

3. Çözünürlük. en basit anlatımıyla mesela 1280*1024 monitör ile full hd ayarına yani 1080p ye getirirseniz görüntü bozulur. eğer full hd oynamak istiyorsanız monitörün satır sayısının (X değeri*Y değeri, yani buradaki Y değeri) 1080 den fazla olması gerekir.

son olarak ps3 ün en büyük özelliği görüntü kalitesi olduğu için monitör alırken dikkatli olmak gerekir.
0
metox
(24.10.08)
(3)

HP 1020 Laserjet ve WD Essential Harci Disk Çakışıyor, Sorun USB'de mi?

ali87
Merhaba,HP D530 CMT anakartlı bir bilgisayarım var. Vista Ultimate x86 ENG yüklü.Ancak bu bilgisayarda USB girişi kullanan HP 1020 LaserJet yazıcı ve WD 320GB Essential harci disk aynı anda çalışmıyor.Bilgisayar (Vista) başlarken;- Her ikisi de açıksa sadece HP 1020 LaserJet'i görüyor- Eğer WD açıks
Merhaba,

HP D530 CMT anakartlı bir bilgisayarım var. Vista Ultimate x86 ENG yüklü.

Ancak bu bilgisayarda USB girişi kullanan HP 1020 LaserJet yazıcı ve WD 320GB Essential harci disk aynı anda çalışmıyor.

Bilgisayar (Vista) başlarken;
- Her ikisi de açıksa sadece HP 1020 LaserJet'i görüyor
- Eğer WD açıksa daha sonra HP 1020'yi taktığımda USB aygıtı tanınamadı diyor HP 1020 için.
- Tam tersi HP 1020 açıksa WD için geçerli, hatta bazan flash bellekleri bile tanımyor.

Acaba bir çakışma mı var? Sorun USB' de olabilir mi? (USB'den başka bağlama şansım yok)

Teşekkürler
0
ali87
(23.10.08)
bilgisayarın modeli de HP D530 CMT (Covertible MiniTower). İşin ilginci iki cihaz da son sürüm ve anakartın üzerindeki girişlere bağlı. usb çoklayıcı yok yani eğer kastınız oysa.
0
🌸ali87
(24.10.08)
hp printerları biraz mal, az güç çekiyor olabilir..bende de oluyor bazen..
0
passion rules the game
(24.10.08)
açıkcsı home editon a olan bir driverın ultimate a olmaması çok saçma geliyor. ben bilgisayara bir takım upgradeler yaptım bir kaç önce önce. normal windows xp yüklüydü ancak daha sonra vistaya geçeyim artık dedim. netice bu :)

bu çakışma durumu diğer aygıtlar için söz konusu değil mouse olsun, usb stick olsun patır patır çalışıyor. bir tek hp1020 ile.
0
🌸ali87
(24.10.08)
(1)

bir vista, bir ubuntu bir de laz uçağa binmişler

chavezding
şimdi elde bir adet vista makina bir adet ubuntu makina, bunları bağlayan da bir adet zoom x6 ve tabi internet bağlantısı var. ne yapmalı da bunların arasında bir network münasebeti kurmalı? mümkünse adım adım anlatacak veya anlatan bir kaynak gösterecek yiğit var mı?
şimdi elde bir adet vista makina bir adet ubuntu makina, bunları bağlayan da bir adet zoom x6 ve tabi internet bağlantısı var. ne yapmalı da bunların arasında bir network münasebeti kurmalı? mümkünse adım adım anlatacak veya anlatan bir kaynak gösterecek yiğit var mı?
0
chavezding
(23.10.08)
şurada var birşeyler: ubuntuforums.org

tabi denemek lazım, kesin bir iki sorun çıkar onlarda deneme yanılma yöntemi ile çözülür.

söylemeden yapamayacağım; iki vista bile birbirini görmüyor bazen, nasıl görecek linux makineyi. peeeeeh..
0
metox
(24.10.08)
(2)

youtubeda video açılmama sorunu

dirk pitt
youtubeda 1-2 gün önceye kadar hiç bir sorun olmadan açılan videolar, birden açılmamaya başladı... yükleniyor gözüküyor ama tık yok. siteye gayet herhangi bir tunnel sitesi olmadan girebiliyorum. ve son flash versiyonunuda yükledim ve firefox kullanıyorum. aynı şey chrome ve iede de oluyor gerçi...
youtubeda 1-2 gün önceye kadar hiç bir sorun olmadan açılan videolar, birden açılmamaya başladı... yükleniyor gözüküyor ama tık yok. siteye gayet herhangi bir tunnel sitesi olmadan girebiliyorum. ve son flash versiyonunuda yükledim ve firefox kullanıyorum. aynı şey chrome ve iede de oluyor gerçi... ve ayrıca herhangi bir flash sorunu mesajı vermiyor site... başka sitelerde flash animasyonlar gayet çalışmakta...

nedir çözüm?
0
dirk pitt
(23.10.08)
this video doesnt support your flash tarzı bi uyarı verip açılmıyorsa daha önceki versiyonda yani girebildiğiniz versiyondaki flashı bulup yüklemeyi deneyin
0
buffy de vampir sayilir
(23.10.08)
cevap değil ama bende de her 10 videodan 9unda "sorry, this video is not currently available" ayarında bir yazı çıkıyor. böyle birşey başına gelen var mı?
0
indeed
(23.10.08)
(3)

pdf i doc. a çevirme

kavaleli
öncelikle şunu soriim doc. word dosyası mıdır? cahil kaldım hafiften:) sonra bi pdf.i doc. a çevirmek için hangi converter ı kullansam? bi kaç tane denedim yazılar berbat çıktı..
öncelikle şunu soriim doc. word dosyası mıdır? cahil kaldım hafiften:) sonra bi pdf.i doc. a çevirmek için hangi converter ı kullansam? bi kaç tane denedim yazılar berbat çıktı..
0
kavaleli
(22.10.08)
pdf'i doc'a çevirmek için abbyy kullanmak lazım. diğer programlar fıs.
www.abbyy.com

programı bulamazsanız ve özel bir dosya değilse bana yollayın çevirmeye çalışayım.
0
sleepy99
(22.10.08)
(bkz: solid converter pdf) derim başka da bir şey demem. En güzeli budur.
0
nuage
(23.10.08)
acrobat profesyonel yapıyor olsa gerek bunu.
0
kofteburger
(23.10.08)
(1)

Panathinaikos - werder bremen maçı yayını

co2s2
bilgisayardan hiç anlanamayan ve akşam yayında olamayacağım bir alman arkadaşım akşam bu maçı izlemek istiyor.nasıl olur da olur? basit bir yöntemle anlatabilir misiniz?
bilgisayardan hiç anlanamayan ve akşam yayında olamayacağım bir alman arkadaşım akşam bu maçı izlemek istiyor.

nasıl olur da olur? basit bir yöntemle anlatabilir misiniz?
0
co2s2
(22.10.08)
www.justin.tv

edit: tabi tekrar bakınca fark ettim ki geç kalmışım. maç dünmüş =)
0
tai
(23.10.08)
(6)

mp3 çalar, ses kaydı vs..

modo25
zaman zamn müzik dinleyebileceğim, fakat asıl fonksiyonu ders kaydedebileceğpim-misal bir yılın tüm derslerini- bişiy lazım bana, biraz teknolojı özürlü olduğum için önce 1 mb kaç şarşıya/dakikaya denktirden başlayarak beni bu konuda aydınlatırsanız çok sevineceğim..
zaman zamn müzik dinleyebileceğim, fakat asıl fonksiyonu ders kaydedebileceğpim-misal bir yılın tüm derslerini- bişiy lazım bana, biraz teknolojı özürlü olduğum için önce 1 mb kaç şarşıya/dakikaya denktirden başlayarak beni bu konuda aydınlatırsanız çok sevineceğim..
0
modo25
(22.10.08)
ders kaydetme derken dersteki sesleri mi kaydedeceksin, hocanın konuşmalarını yani?

kaliteden kaliteye göre değişir sonuçta, ama 128 kbs'de 1 mb ~ 1 dakika gibi bir şey epey kabaca. kaliteyi düşürdükçe daha az yer kaplar.

nasıl bir şey arıyorsun tarif et yardımcı olalım?
0
mortifera
(22.10.08)
evr dersleri kaydedeceğim hocanın anlattıklarını yani, pahalı bişiy olmamalı ayrıca '128 kbs'de 1 mb ' ne demek en basit düzeyden başlayarak anlatırsanız çok sevineceğim
0
🌸modo25
(22.10.08)
128 kbps sesin saniyede hangi kalite seviyesine gore ses kaydedecegini belirten olcuttur. ornegin standart olarak dinledigimiz bir cok mp3 dosyasi 128 kbps kalitesine sahiptir. daha da yuksek olabilir. rakam yukseldikce kalitede cok net farkedilemeyen bir kalite artisi olur, dolayisiyla dosyanin kapladigi yer de artar. misal,
bir parcamiz olsun, bunu hem 128 hem de 320 kbps ile mp3'e cevirelim. birinin boyutu atiyorum 5mb iken digerinin boyutu 9mb olacaktir.
128 kbps olarak verilen ornekteki rakam azaldikca, ses kalitesi azalir ve cizirtili bir radyo kanali dinliyormus gibi ses alirsiniz. ancak kalite dustugunde boyut azalir, yani daha once 5 ve 9mb olan dosyamizi 64kbps ile mp3 e cevirirsek boyutu 2mb olacaktir (rakamlari tamamen salliyorum)
ses kaydi yapilacak olan ortam onemli tabi, hem muzik dinleyip hem kayit yapan cihazlar uzak mesafeden cok iyi ses alamiyorlar.
0
paradoxical
(22.10.08)
şöyle diyim, 128 kbs = orta kalite

orta kalitede 1 dakika = 1 mb

düşük kalitede kaydetsen yeter sana, artar bile. daha az yer kaplar.

ses kaydetme fonksiyonu olan bir mp3 player alacaksın. ama mikrofon girişi de olacak. zira interntal mikrofonlar iyi değillerdir pek.

kaydederken de düşük kaliteyi seçersin.
0
mortifera
(22.10.08)
Öncelikle alacaginiz cihazin nelere izin verdigi önemlidir. mp3 ya da benzeri bir formata izin vermesi ve kayit degerini belirleme özelliklerinin olmasi güzel olur.

Aslinda artik bir cok basit mp3 calar da yüksek hafiza imkani ile geliyor. Alirken kayit icin alacaginizi belirtmeniz yararli olur.

Ayrica mp3´de bitrate degeri yükseldikce, cok net farkedilebilen bir kalite artisi olmaktadir. Bu gerek kullanilan ses sistemi ve dinleyiciye bagli bir durumdur.

Yapilacak kayitlar müzik olmadigina sadece ses almak icin olduguna göre, minimum sartlarda 32 kbit/s – MW ortadalga kalitesi dahi kafi olabilmektedir. Lakin yer tasarrufu mecburiyeti gerekmiyor ise, 64 ve daha üzeri oranlarda kayitlarda oldukca verim alinabilir. Esas is tabi alici olan mikrafonun kalitesinde bitiyor.
0
aheste cek kurekleri millet uyanmasin
(22.10.08)
daha önce büyük bir anfide hoca kaydetmeye çalışmış biri olarak söylüyorum. ses kayıt cihazları, çok daha iyi sonuç veriyor.
0
co2s2
(22.10.08)
(7)

Adsl Hız Sorusu..

isott
Adsl hızını 4 Mbps'ye yükselttim ancak pek bir farklılık göremiyorum.yani download yaparkende, site açarkende pek aman aman bir değişiklik yok.açıkcası emin değilim 4 Mbps olduğuna.Hızın 4 Mbps olduguna net üzerinden nereden bakabilirim?şimdiden teşekkürler..
Adsl hızını 4 Mbps'ye yükselttim ancak pek bir farklılık göremiyorum.yani download yaparkende, site açarkende pek aman aman bir değişiklik yok.açıkcası emin değilim 4 Mbps olduğuna.
Hızın 4 Mbps olduguna net üzerinden nereden bakabilirim?

şimdiden teşekkürler..
0
isott
(22.10.08)
-modemin ayarlarının yapıldığı ana sayfaya girebilirsin.
genelde 192.168.1.1 olur adresi.
-dsl speed test sitelerinden birinde deneyebilirsin.
0
aysiku
(22.10.08)
modemi resetlemiş olduğuna inanıyorum öncelikle.

her ne kadar ender rastlanacak bir durum olsa da, başıma gelen bir durumu söyleyeyim. kabloların kalitesine bağlı olarak bazı bölgelerde 4 mbit adsl verilemeyebiliyor. 2'ye ya da 1'e indirilebiliyor. hızı indirdiklerini de söyleme zahmetine girmiyorlar..
0
co2s2
(22.10.08)
blackdog
(22.10.08)
paradoxical
(22.10.08)
modeminizin markasini soylemis olsaniz daha kolay olurdu. bu sebeple uzun yoldan;

ag baglantilarim (sag tus ozellikler) > sayet var ise (bazi modemler destekliyor) internet ag gecidi diye bir sey olmasi gerek ona tiklarsaniz kac mbps baglandiginizi gorebilirsiniz eger yoksa; lan ya da yuksek hizli ag baglantisi altinda bulunan simgeye cift tiklayin "yerel ag baglantisi x" > destek sekmesine gelin.

varsayilan ag gecidinde yazan rakami tarayiciniza yazin enterlayin (firefox, ie). karsiniza muhtemelen login ekrani gelecektir eger modemin arayuzune giris sifrenizi degistirmediyseniz (bkz: adsl modem sifreleri)

oradan da status veya benzeri bir bolum olmasi gerekir oradan hangi hizla baglandiginizi gorebilmeniz lazim (downstream upstream).

dsl speed sitelerine en iyi ornek: www.speedtest.net buradan turkiye'nin uzerinde bulunan bir piramidi secin o hiz testini yapacaktir.
0
entrapmen
(22.10.08)
telekomdan kaynaklanan bir sorun da olabilir. zaten sorunsuz bir telekom olmaz.
0
hollowlife
(22.10.08)
modem arayüzünden SNR Margin ve Line Attenuation değerlerine bakmak gerekir. Kablo kalitesinden ziyade tt dslamına uzaklığınız hızı etkiler. Her semtte 4mbit alamayabilirsiniz. Modemin içindeki fiziksel hız kaçla oturmuş ona bakmak lazım 4096/1024 ise ilk etapta sorun yok. Eğer oturmadiysa uzaklık yada kablolama sorunu. Eğer oturmasına rağmen hız yavaşsa isp kaynakli bandwidth deki darboğazlar sorun yaratabilir.
0
ned flanders
(23.10.08)
(1)

Istanbul Universitesi proxy ayarlari

no christ requiress
2 gundur uye olunan veritabanlarina baglanamiyorum, sorun ben de mi yoksa ayni sorunu yasayanlar var mi ?Proxy ayarlari sunlar:194.27.128.82:3128okulu ariyorum ama burokrasinin cennetinden beklenebilecegi gibi yirmi farkli kisiye yonlendirilip yerlerinde yoklar cevabi ile havami aliyorum.
2 gundur uye olunan veritabanlarina baglanamiyorum, sorun ben de mi yoksa ayni sorunu yasayanlar var mi ?

Proxy ayarlari sunlar:

194.27.128.82:3128

okulu ariyorum ama burokrasinin cennetinden beklenebilecegi gibi yirmi farkli kisiye yonlendirilip yerlerinde yoklar cevabi ile havami aliyorum.
0
no christ requiress
(22.10.08)
Kütüphane sayfasındaki açıklamalara uygun mu ayarlarınız? belki değiştirmişlerdir öyleyse bir kaç ay içinde bilişim sayfasına da yansıtırlar.
0
gulden kale
(22.10.08)
(5)

excel'de hücre boyamak

pain sustains
merhaba,excel'de içinde elma geçen bütün hücreleri maviye, armut geçen bütün hücreleri yeşile, karpuz geçen bütün hücreleri sarıya boyayacak bir formül var mıdır acaba? Eğer varsa çok büyük bir angaryadan kurtulmuş olacağım. Yoksa 1600 hücreyi tek tek kendi rengine göre boyamam gerekecek, kafa karış
merhaba,

excel'de içinde elma geçen bütün hücreleri maviye, armut geçen bütün hücreleri yeşile, karpuz geçen bütün hücreleri sarıya boyayacak bir formül var mıdır acaba? Eğer varsa çok büyük bir angaryadan kurtulmuş olacağım. Yoksa 1600 hücreyi tek tek kendi rengine göre boyamam gerekecek, kafa karışmasına mukabil renk karışıklığı da cabası olur.

5 yaş çocuğuna anlatır gibi anlatırsanız çok sevinirim. Teşekkür ederim.
0
pain sustains
(22.10.08)
akiskan
(22.10.08)
türkçesi de "koşullu biçimlendirme". biçim menüsünün altında. zaten girince anlarsınız. anlatmaya bile gerek yok.
0
kibritsuyu
(22.10.08)
Akiskan ellerin dert gormesin. Senelerdir yapmak istedigim, ama hicbir zaman vakit ayirip cidden arastirmadigim bir seydi. Format menusunde olduguna da inanamiyorum acikcasi.
0
wpi
(22.10.08)
İstediğin hücrelerin üstüne gel üstte formattan conditional formatting i seç. cell value is equal to atıyorum karpuz de. altta da yeşili seç. karpuz yazan hücre yeşil olacaktır.

oha ben göndere basana kadar akın olmuş :)
0
duk leto
(22.10.08)
bir alternatif de listeyi filter ile elden geçirip elmaları ve armutları topluca boyamak
0
reeper redeemer
(22.10.08)
(4)

transparan imza programı

hapax
hani resimlerin ortasında transparan yazı ya da logo oluyor ya onu resimlere ekleyen program arıyorum. mümkün olan en basitinden, anne kişisi kullanacak.
hani resimlerin ortasında transparan yazı ya da logo oluyor ya onu resimlere ekleyen program arıyorum. mümkün olan en basitinden, anne kişisi kullanacak.
0
hapax
(21.10.08)
photoshop mevcut ise ortasına yazıyı yazın opacity ayarıyla transparan yapın.
0
humin zararlisi
(21.10.08)
watermark diye arama yaparsanız bir çok kaynağa ulaşabilirsiniz...
0
kahvegibi
(22.10.08)
watermark diye aratın google'da
0
tom riddle
(22.10.08)
watermark doğru kelimeymiş evet, ilk bulduğum ücretsiz programı indirdim, kigo image converter, ilk izlenimime göre benim için gayet yeterli. teşekkürler :)
0
🌸hapax
(22.10.08)
(6)

Yeni Sistemdeki Sorunlar

pentium100mmx
arkadaşlar merhaba ben yeni bir sistem topladım özellikleri şöyle:1 - GIGABYTE GZ-X2 400W SİYAH KASA 2 - GIGABYTE MA770-DS3 AMD FSB 4000MT DDR2 1066 SOKET AM2 940PIN ANAKART 3 - SEAGATE 320GB 7200RPM 16MB NCQ SATA2 SABİT DİSK 4 - ( KINGSTON 2GB 667MHZ DDR2 RAM KVR667D2N5/2G ) * 3 @ 667 MHZ5 -
arkadaşlar merhaba ben yeni bir sistem topladım özellikleri şöyle:

1 - GIGABYTE GZ-X2 400W SİYAH KASA
2 - GIGABYTE MA770-DS3 AMD FSB 4000MT DDR2 1066 SOKET AM2 940PIN ANAKART
3 - SEAGATE 320GB 7200RPM 16MB NCQ SATA2 SABİT DİSK
4 - ( KINGSTON 2GB 667MHZ DDR2 RAM KVR667D2N5/2G ) * 3 @ 667 MHZ
5 - Sapphire ATI Radeon HD3870 + AKASA Vortexx Soğutucu (bu soğutucuyu karta kendim taktım)
6 - AMD X2 5200+

Bütün bağlantıları ve takma işlemlerini kendim yaptım.

Sorunum şöyle;
(henüz daha işletim sistemi kuramadım bu arada)
ilk açılıştan sonra sürekli olarak tam 2 dakika sonra ekran kararıyor. sistemin donup donmadığını tam bilemiyorum ancak klavye'nin caps lock tuşu felan çalışmıyor. yani herhalde sistem de donuyor. Bunun nedeni ne olabilir acaba?
ekran kartı ısınıyor diye düşünüyorum(soğutucuyu mu yanlış taktım acaba) veya kuzey köprüsü'nün fazla ısınması da olabilir mi? Güç kaynağı yetmiyor olabilir mi? Kısa devre olabilir mi? Varsa düşünce ve çözümlerini paylaşabilir misiniz?
0
pentium100mmx
(21.10.08)
power supply sistemi kaldırmıyor olabilir ama olmayabilir de
0
yuto
(21.10.08)
varsa dvd rom ya da cd rom'lardan birinin guc kablosunu cikartip deneyin, yuto'nun dedigi gibi power supply sorunu olabilir.
0
paradoxical
(21.10.08)
evet 2 dvd-rom vardı birini çıkardım ayrıca 3 tane ram'den ikisini çıkardım hala aynı sorun devam ediyor :S
0
🌸pentium100mmx
(22.10.08)
anakartinizda pc speaker(power on, reset, hdd led takilan yerde sanirim) cikisi var, belki yardimci olabilir.

anakart kullanma kitapciginizdan :

SPEAK (Speaker, Orange):
Connects to the speaker on the chassis front panel. The system reports system startup status by issuing a beep code. One single short beep will be heard if no problem is detected at system startup. If a problem is detected, the BIOS may issue beeps in different patterns to indicate the problem. Refer to Chapter 5, "Troubleshooting," for information about beep codes.

Q: What do the beeps emitted during the POST mean?
A: The following Award BIOS beep code descriptions may help you identify possible computer problems.
(For reference only.)
1 short: System boots successfully
2 short: CMOS setting error
1 long, 1 short: Memory or motherboard error
1 long, 2 short: Monitor or graphics card error
1 long, 3 short: Keyboard error
1 long, 9 short: BIOS ROM error
Continuous long beeps: Graphics card not inserted properly
Continuous short beeps: Power error

iyi sanslar.
0
cench
(22.10.08)
sistem kurmadiysan ne olmasi gerekiyor isletim sistemi bulunamadi yazisimi geliyor. Live bi linux sistemi ile acmayi dene bisi kurmak istemiyorsan hemen.
0
badseed
(22.10.08)
vaktim olmadığı için sorunu ancak bugün çözebildim. şöyleki sorun ekran kartının ısınması ama yanlış soğutucu montesi felan değil. takılan soğutucunun arkasındaki çıkarılabilen kasa parçasına çarpıp geri dönen sıcak hava nedeniyle sistem kitleniyormuş. onları çıkarınca sorun çözüldü. cevaplar için teşekkürler.
0
🌸pentium100mmx
(24.10.08)
(8)

MATLAB sorusu

jesters cap
Şu MATLAB denen güzide program neden bilgisayarı açışta arka planda çalışıyor veya çalışıyor gibi görünüyor? Bir ctrl alt del yapıyorum 87k ram yiyor ki daha ikonuna tıklamadım. Çalışmadan ram yiyen matlabın bu özelliğini kapatmanın bir yolu var mıdır?
Şu MATLAB denen güzide program neden bilgisayarı açışta arka planda çalışıyor veya çalışıyor gibi görünüyor? Bir ctrl alt del yapıyorum 87k ram yiyor ki daha ikonuna tıklamadım. Çalışmadan ram yiyen matlabın bu özelliğini kapatmanın bir yolu var mıdır?
0
jesters cap
(21.10.08)
açılışta daha çabuk başlayabilsin diye olduğunu tahmin ediyoruz büyükçe bir grup olarak. sağ tıklayıp kapatmanızda bi sorun yok
0
ciyanni
(21.10.08)
sağ tıklayıp kapatacak bir şey yok zaten ortalıkta çalışan direk task managerdan kaldırıyorum her seferinde. ama ben bunu bilgisayarımı her açışta yapmak istemiyorum sorunum o.
0
🌸jesters cap
(21.10.08)
run'dan msconfig'i calistirip startup sekmesinde matlab'in yanindaki tiki kaldirirsaniz olur herhal.
0
osuruklu
(21.10.08)
ilk açılan programlardan etkisiz hale getirseniz açılmaz, belki bilmiyorsunuz diye tarif edeyim...

şöyle ki;

başlat/çalıştır/ yaptıktan sonra

msconfig yazın gelen satıra, çeşitli sekmeleri olan bir menü gelecek ekrana başlangıç programları sekmesinden etkisiz kılsanız, bundan sonra siz çalışmasını istemeden çalışmaz.
0
lejant
(21.10.08)
yalnız işin ilginç tarafı start up ta matlab yok. bende aynı dertten muzdaribim. çözümü bulamadığım için bilgisayarı her açışımda task manager den kapatıyorum.
0
extirpation
(21.10.08)
peki task manager'dan kapattıktan sonra matlab'i elle çalıştırınca açılıyor mu?
0
sleepy99
(21.10.08)
bu sorun bende de vardı, startup da gözükmemesine rağmen kendiliğinden açılıyordu. her bilg açılışından task manager dan kapatıyordum.

matlab versiyonu ile alakası var. başka bir versiyon yükleyince düzeliyor.
0
indeed
(22.10.08)
servis olarak calisiyor matlab serveri. Muhtemelen kurdugunuz modullerden biri surekli calismasini istiyor olabilir. service ayarlarindan disable ya da manual yapabilirsiniz.
0
badseed
(22.10.08)
(3)

iPod Touch sarj aleti

rurouni
iPod Touch icin prizden sarj aleti lazim hemde acil. Daha once kullanmis birilerinden tavsiye bekliyorum. Internetten olursa iyi olur dukkandan almam biraz zor bulundugum yer itibariyle.
iPod Touch icin prizden sarj aleti lazim hemde acil. Daha once kullanmis birilerinden tavsiye bekliyorum. Internetten olursa iyi olur dukkandan almam biraz zor bulundugum yer itibariyle.
0
rurouni
(21.10.08)
herhangi bir cep telefonu dükkanına git. usb'yi prize çeviren aletler var. 5-10 lira filan. onlardan al. kullanan bir kaç arkadaşım var, gayet memnunlar.
0
teritori
(21.10.08)
teritori'nin önerdiği aletten al. dediği gibi 5-10 lira bir şey. bir de erkek (yani giren) usb ucunu dişiye çeviren yani bir tarafı giriş bir tarafı çıkış olan küçük bir parmak boğumu boyunda aletler var. 3-5 lira. ondan da al. sonra ipod touch usb kablosunu çevirgece bağla. çevirgeci fişten gelen usb hattına bağla. fişi de prize bağla. mutlu ol.
0
insanimsi
(21.10.08)
insanimsi
(23.10.08)
(8)

sennheiser mı creative mi (ie 4, ep630)

kotak
arkadaslar, bu iki kulaklık arasında yüz ytl civarı fark var. benim aradıgım spesifik ozellik kulaklıgın dısarı hicccc ses vermemesi en yüksek seste bile. iceri almamasından öte dışarı müzigi hic vermemesi. cretif ep630 u olan var mı ie4 kadar dısarı ses vermeme özelligi var mı(ie4 hic vermiyo max v
arkadaslar, bu iki kulaklık arasında yüz ytl civarı fark var. benim aradıgım spesifik ozellik kulaklıgın dısarı hicccc ses vermemesi en yüksek seste bile. iceri almamasından öte dışarı müzigi hic vermemesi. cretif ep630 u olan var mı ie4 kadar dısarı ses vermeme özelligi var mı(ie4 hic vermiyo max volume de bile.)
teşkürler
0
kotak
(21.10.08)
zannımca sennheiser ile creative'i aynı kefede değerlendirmek yanlış. her halükarda sennheiser derim ben.
0
uzunbinik
(21.10.08)
creative. özellikle ep 630 un ne kadar başarılı olduğu zaten bilinir.
0
oceano
(21.10.08)
ben de her halükarda sennheiser diyorum. creative de neymiş?
0
soufigay
(21.10.08)
yalnızca sesi dışarı vermemesini dikkate alırsan kulaklarına haksızlık etmiş olmaz mısın? hiç şüphesiz sennheiser al.
0
in vito veritas
(21.10.08)
creative en son uzaktan kumandali 4x cd rom yapiyordu ben biraktigimda.
kulak bu yazik duzgun bir kulaklik alin takin sevinsin.
0
chrome
(21.10.08)
ie4 daha iyi diye bilirim. benim bildiğim, ep630'lar hep cx300'lerle kıyaslanır, ie4'ler bir üst klasman olarak kabul edilirdi.

@chrome: creative'e çoağır konuşmuşsunuz, zamanında Cambridge Soundworks'le el ele verip çok sağlam apollolar sunan bir firmaydı. Şu sıralar da gigaworks'leri epey övülüyor. Kulaklık dedin mi bi noktadan sonra geçicen tabi.
0
boshi
(21.10.08)
ep 630 kullanıyorum creative muvo2 ile 4g ile şimdi senn ile creative arasındaki farkı anlamak için ikisinide kullanmanız lazım derim klişe olarak bunun dışında
dinlediğiniz müzik tarzına göre seçerseniz çok daha iyi olur atıyorum sürekli rock dinleyen biriyseniz gitar ağırlıklı bateri ağırlıklı senn tercih etmeniz lazım
eğer techno pop rnb tarzında yüksek bass ve dım tıs tarzı ağırlıkta ise creative tercih etmeniz lazımki ben bu şekilde bass veren bi kulaklığı hiç bi yerde duymadım ep 630 bass açısından manyak derecede sağlam.
dışarı ses verme alma konusunda ise benim creative 25 kademe max 16. kademeden itibaren dışardaki hiç bi sesi içeri almıyor bunun altı çok kısık gece 2-3 de yetecek derecede ses verdiği için gündüz aynı 16. kademede yetersiz oluyor tabi zaten bu kadar kısık dinleyecekseniz ne gereği var okadar pahalı bi kulaklığın yani dışardan ses duymanız normal şartlarda mümkün değil ama dışarı ne kadar ses verdiğini bilmiyorum. kulakta takılı değilken herhangi bi cihazda son ses yaptığında ortalama 10m2lik bi odada kulaklıkları takmadan ses net dinlenebiliyor onu söyleyebilirim.
kısaca club tarzı müzikler için ep630
rock tarzı müzikler için senn herangi bi modeli
0
buffy de vampir sayilir
(21.10.08)
nereden bakılırsa bakılsın, sennheiser profesyonel audio çözümleri üreten bir firma iken creative, amatör , yarı profesyonel çözümlerde herşeyi üreten bir firmadır.
elbette senheiser olmalı bence...
0
jeanluc
(22.10.08)
(6)

LCD monitöre PS2 bağlamak

robin
Bunu en ucuza nasıl hallederim? Kalite kaybı önemli değil.
Bunu en ucuza nasıl hallederim? Kalite kaybı önemli değil.
0
robin
(21.10.08)
Scart ila bağlarsın ben öyle yapıyorum, scart adaptörün yoksa AV girişinden de bağlayabilirsin (sarı, kırmızı, beyaz)
0
thefin
(21.10.08)
monitor dvi girisli ise "hdmi-dvi" kablosu ile direk.

yok sadece analog girisli ise, cevirici adaptorler veya 3renkli ucun girebilecegi ucuzundan bir tv box.
0
la traviata
(21.10.08)
@thefin: burada bir lcd monitörden bahsettiğimiz için scart kullanmaö mümkün değil.
@la traviata: dediğiniz çözüm ps3 için, ps2'de hdmi çıkışı bulunmamakta. ama tv-box olur herhalde. lakin onların düzgün olanlarının fiyatı da çok ucuz sayılmaz.
0
🌸robin
(21.10.08)
eğer o lcd monitöre bağlı bir pc var ise 15-20 ytl arasına bulunabilecek 2. el bir televizyon kartı işini görebilir. Kulağını tersten kaşımak gibi olabilir fakat daha ucuz bir çözüm düşünemiyorum. Zamanında benzer bir şekilde Atari STmi kullanıyordum.
0
skatheist
(21.10.08)
maalesef masaüstü bir pc yok, sadece dizüstü var. ona pcmcia bir tv karto alarak halledebilirim tabii. o kartlar daha pahalı ama yine de en ucuzu öylesi olacak galiba.
0
🌸robin
(21.10.08)
Alternatif olarak şöyle bir yöntem buldum :
myhometheater.homestead.com
www.merlininkazani.com

Yapımı oldukça basit gözüküyor.
0
skatheist
(23.10.08)
(1)

java telefon-video izleme

zubundy
sony ericsson w880i model bir telefonum var ve ben bu telefonda avi-mp4 falan izlemek istiyorum. nasıl izleyebilirim, bu telefon sadece 3gp falan gosteriyor. hangi programı indirmeliyim avi izleyebilmek için, ya da avileri kalitesinden ödün vermeden ya da az ödün vererek ayrıca altyazı sorunu da cık
sony ericsson w880i model bir telefonum var ve ben bu telefonda avi-mp4 falan izlemek istiyorum. nasıl izleyebilirim, bu telefon sadece 3gp falan gosteriyor. hangi programı indirmeliyim avi izleyebilmek için, ya da avileri kalitesinden ödün vermeden ya da az ödün vererek ayrıca altyazı sorunu da cıkarmadan 3gpye dönüştürebilecek bir program var mı bildiğin?
telefonda symbian falan yok.. java var
0
zubundy
(21.10.08)
www.erightsoft.com
bu 3gp ye ceviriyor ama altyazi isini bilmiyorum
0
algoritma
(21.10.08)
(5)

hard disk alanı şoku

yellow brick road
merhaba ben yaklaşık 1 ay önce `acer aspire 4710g` bir dizüstü bilgisayar aldım. şimdi öncelikle soruma gülmemenizi istiyorum ama şöyle ki; ben biraz önce bilgisayarın nekadarının dolu olduğuna bir bakayım dedim ve c'nin toplam boyutu 34gb, boş alan da 17gb görünüyor. iyi hoş derken d'ye baktım ve t
merhaba ben yaklaşık 1 ay önce acer aspire 4710g bir dizüstü bilgisayar aldım. şimdi öncelikle soruma gülmemenizi istiyorum ama şöyle ki; ben biraz önce bilgisayarın nekadarının dolu olduğuna bir bakayım dedim ve c'nin toplam boyutu 34gb, boş alan da 17gb görünüyor. iyi hoş derken d'ye baktım ve toplam boyut 0gb yazıyor.

bu ne demek? biri beni aydınlatsın! ben 120gb hard diski olması gereken bir bilgisayar almıştım! aldığım yere de cumartesiye kadar götürme şansım yok. sadece görünürde mi bir yanlışlık var yoksa gerçekten 34 gb mı elimde olan her şey?

bilgisayardan çok anlamadığımı söylememe gerek yok sanırım...
0
yellow brick road
(21.10.08)
Belkide 70 GB ayrılan D: sürücüsü formatsızdır.
0
nicin ben
(21.10.08)
kapasite de yazar orda, onu söyleyi ver.
Mesela D'de 0gb veri vardır ama kapasitesi diyelim 90gb'dır.
Bu arada "toplam boyut" dediğin kapasite mi acep?
0
inugard
(21.10.08)
Sürücü formatsız mı ki acaba? Formatsız olunca öyle oluyordu sanki. Daha önce böyle miydi peki? Yani hep var mıydı yoksa, yeni mi oldu? Ya da siz yeni mi fark ettiniz?
0
nuage
(21.10.08)
bir ay önce alınmış cihaz herhalde vista'dır ama eğer xp ile aynıysa: denetim masası/yönetimsel araçlar/bilgisayar yönetimi/disk yönetimi'ne bakın. bölümlenmemiş formatlanmamış bişey varsa görürsünüz.
0
geldiler
(21.10.08)
en iyisi bios'tan hdd'nin kapasitesine bakmak olacak.
d biçimlendirilmemiş bile olsa toplam kapasiteyi gösterir.
0
againstthelife
(21.10.08)
(6)

vista ses saçmalığı..

huzursuz
vista'mda acaip bişi var (lisanslı bu arada bilgisayarla beraber verdiler)kulaklık çıkışına kulaklık takınca ses kulaklığa gelmiyor, ubuntu (lisanslı değil özgüre yazılım o) ile deniyorum oluyor... var mıdır nedenini bilen ?
vista'mda acaip bişi var (lisanslı bu arada bilgisayarla beraber verdiler)

kulaklık çıkışına kulaklık takınca ses kulaklığa gelmiyor, ubuntu (lisanslı değil özgüre yazılım o) ile deniyorum oluyor... var mıdır nedenini bilen ?
0
huzursuz
(20.10.08)
kulaklık çalışıyor mu?
0
againstthelife
(20.10.08)
Vista'nın saçmalıkları arasında "Şimdi kulaklık taktınız. Emin misiniz?" gibi bir şeyler vardır belki. Her şeyi on kere "Emin misiniz?" dedikten sonra yapıyorlar ya onda, belki öyledir o da.

Ya da benim bilgisayarımda meselâ ayarları var onun (Bilgisayarın kendisinde). Kulaklık takınca, ses ayarlarından kulaklığı seçiyorsunuz gibi... Öyle midir acaba? Hiç bilmiyorum aslında ama, sadece fikir yürüttüm.
0
nuage
(20.10.08)
kulaklık çalışıyo... taktıktan sonra ses ayarlarına girip kulaklığa ver çıkışı demek zorunda kalıyorum her seferinde derdim budur :)
0
🌸huzursuz
(20.10.08)
ya o tür ayarlar kontrol panelindeki ses sekmesinden set as defaults vs. ile yapılıyor ama tam çözümünü bilmiyorum. yine de kurcalarsanız kesin yolunu bulacağınıza eminim
0
passion rules the game
(21.10.08)
vistanın bazı sürümlerinde var öyle bir kazmalık.

www.google.com.tr
buraya sürümünü de ekle ara filan....

salak vista işte =)
0
mortifera
(21.10.08)
darn ! ulan bu kadar kolay bişiyi nasıl bozuk yapabiliyolar.
0
🌸huzursuz
(21.10.08)
(3)

Toshiba a-300 15M

ocanal
Geçen sefer pavilion serisi hakkında soruşturdum. Kiminiz iyi kiminiz kötü dedi. Gittim araştırdım. Yine aynı yorumlar geldi. Kimi iyi dedi kimi kötü dedi. O yüzden toshiba almaya karar verdim.Şimdi elimde iki model var.Bunları yorumlarsanız sevinirim.Oyun oynamayı severim yani oyun ihtiyacımı karşı
Geçen sefer pavilion serisi hakkında soruşturdum. Kiminiz iyi kiminiz kötü dedi. Gittim araştırdım. Yine aynı yorumlar geldi. Kimi iyi dedi kimi kötü dedi. O yüzden toshiba almaya karar verdim.Şimdi elimde iki model var.
Bunları yorumlarsanız sevinirim.

Oyun oynamayı severim yani oyun ihtiyacımı karşılasın. Ama aynı zamanda yazılım üzerine çalışıyorum. Beni bu konuda da yolda bırakmasın istiyorum. Ayrıca birçok mağazadan daha ucuza satan bir dükkan buldum. Adamın 4 m karelik dükkanı var. Bilgisayar satıyor ve tamir işlerine bakıyor. Fiyat sorayım dedim 200-300 ytl fark ediyor. Sizce buraya güvenip almalı mıyım? Yani ilerde bir sorun çıkarsa benim bu adamla ilgim olmadan yetkili servisle işimi halledebilirim. Yani teknoloji magazasından almakla bu dükkandan almak arasında bir fark var mıdır? Beni bu konuda da aydınlatırsanız sevinirim.

Toshiba A300-1EC 1.600 ytl ( Dolara göre değişiyor)

Toshiba A300-15M 1.750 ytl ( Normalde 2000 ytl'den fazla fiyatı o küçük dükkandan aldım)
0
ocanal
(20.10.08)
toshiba süperdir canavardır. a300ler de gayet iyi görünüyor ama o civara dell xps var bir tane onu da incelesen fena olmaz. keza xps'lerin tasarımı dehşetengiz geliyor bana.
0
blackdog
(20.10.08)
Windows Vista Home Premium zaten. Yalnız dolar yine fırladı. fiyatlar yine arttı.
0
🌸ocanal
(21.10.08)
dolar düştü sonunda ama bundan sonra ki durum nedir biraz daha bekliyeyim mi? Yoksa hemen alayım mı?
0
🌸ocanal
(06.11.08)
(7)

Php; Cannot modify header headers already sent by D:.... functions.php

godless frog
aldığım uyarı şu: Cannot modify header headers already sent by D:.... functions.php:9functions.php dosyası http://www.godlessfrog.com/functions.txt adresindeçözemedim hatayı kafayı yemek üzereyim.Bi el atın be.
aldığım uyarı şu: Cannot modify header headers already sent by D:.... functions.php:9

functions.php dosyası
www.godlessfrog.com adresinde
çözemedim hatayı kafayı yemek üzereyim.

Bi el atın be.
0
godless frog
(20.10.08)
php.ini'de "output_buffering"'i "on" yapın.
0
passenger
(20.10.08)
kodu gormemiz mumkun mu?
0
solid snake
(20.10.08)
Bu sorun anlatılanlar gibi değil bence. Çok basit bir çözümü mevcut:

functions.php dosyasını açın ve "<?php" kodlarından önce var olan tüm boşlukları ya da farklı karakterleri silin. Yalnızca bir "space" bile dosyayı afallatabilir. "Headers already sent by" hatasının çözümü genelde budur. Bu olmazsa, dosyayı görme işine girmek gerekir.

Bu kadar! Kolay gelsin.
0
nuage
(20.10.08)
boşlukları vs. giderdim.
php.ini dosyam tamam,

kod yukarıdaki adreste, ben çözemiyorum olayı
yedim kafayı.
0
🌸godless frog
(20.10.08)
Output buffering'i on yapmanızı önermem, kodunuz uygun değilse bu başınıza başka komplikasyonlar ve performans sorunları açar.

Muhtemelen include/require ettiğiniz dosyaların bir yerlerinde fazladan boşluk falan bıraktınız. Kontrol edin iyice.
View source yapıp bu hata mesajının öncesinde ne görünüyor (boşluk, enter falan) bakın.

Bir de, bu hata mesajından önce başka bir hata ya da uyarı mesaj aldıysanız çıkması normal. O hatayı düzelttiğinizde bu da gidecektir.
0
386 dx
(20.10.08)
Sanki bu hatadan gormustum ama emin degilim. Cagirdigin bir fonksiyon client'a data gondermeden once cagrilmasi gerekiyor olabilir.
0
badseed
(20.10.08)
şimdi olayımız çözüldü

mrtksn

/* <?php

if ( function_exists('register_sidebars') )

register_sidebars(2);

?>

<?php

$themename = */

şeklinde olan kodu,
/* <?php

if ( function_exists('register_sidebars') )

register_sidebars(2);

$themename = */
şeklinde dene dedi.
denedim oldu.

teşekkür ettik kendisine.
0
🌸godless frog
(20.10.08)
(6)

C Soruları

fadetoreality
Merhaba, string ve pointer'larla sorunlarım var. Biraz uzun, ama okuyup yardım edebilecek varsa benim için süper olur.1)main() { char *a; printf("%d", strlen(a));}Bu kod "0" yazıyor. Ama yanına bir de b[10] diye bir char tanımlarsam 11 yazmaya başlıyor. Bu durumda a'nın tanımını char *a="" şek
Merhaba, string ve pointer'larla sorunlarım var. Biraz uzun, ama okuyup yardım edebilecek varsa benim için süper olur.

1)
main() {
char *a;
printf("%d", strlen(a));
}

Bu kod "0" yazıyor. Ama yanına bir de b[10] diye bir char tanımlarsam 11 yazmaya başlıyor. Bu durumda a'nın tanımını char *a="" şeklinde yaparsam yine 0 yazıyor. Burada Codeblocks kullandım, Mingw ve Gcc var içinde. char satrını b'li veya b'siz halde main'in dışına çıkarırsam derleyip çalıştırdığımda bozulup kapanıyor.

DevCpp'de ise "char *a;" tanımı main'deyken çalışmıyor. yanına b[10] ekleyince 0 yazıyor. Tanımı b'li veya b'siz halde main dışına çıkardığımda çalışmıyor. Yine a'ya ="" şeklinde ilk değer verince sorunlar çözülüyor.

Hatam ne, bu fark neden? Örneklerde ilk değer vermeden kullanıyorlar, ben ne yapmalıyım?

2) Asıl sorunum... Yazılan satırı getchar ile alıp mesela \n karakterine kadar bir diziye atamak istiyorum; ama dinamik olsun istiyorum. Yani c!='\n' ise *a'yı bir genişlet ve c'yi ona ekle şeklinde. Aşağıdaki kod olmuyor ve pek işe yarar değil, ama düzene girer mi?

main() {
char *a = "\0", *b = "\0";
char c;
int i = 0;
while ((c = getchar()) != '\n') {
b = (char *)malloc((strlen(a) + 1) * sizeof(char));
strcpy(b, a);
b[strlen(a)] = c;
b[strlen(b)] = '\0';
free(a);
a = (char *)malloc(strlen(b) * sizeof(char));
strcpy(a, b);
free(b);
}
a[strlen(a)] = '\0';
printf("%s, %d, %d", a, strlen(a), strlen(b));
}
0
fadetoreality
(19.10.08)
sorunun tamamına bakamadım kusura bakma ama ilk örnekte bir pointer deklare ediyorsun ama pointerı initialize etmiyorsun. hafızada rastgele bir noktaya point ediyor. bu durumda bunu strlen içine sokmanın sonucu belirsizdir diye düşünüyorum.
0
kurukafa
(20.10.08)
Bazı belgelerde, forumlarda initialize etmemişler, hatta etmeye gerek yok yazan bile var. Edince sorun kalmıyor zaten, ama ="" şeklinde sıfır byte olarak tanımlamak doğru mu bilemiyorum. Teşekkür ederim.
0
🌸fadetoreality
(20.10.08)
1. char *a; şeklinde yaptığınız deklarasyonda bir initialization olmadığından a bir null pointer olması lazım çoğu derleyicide. bu bağlamda üzerinde strlen() çağırmak tehlikeli ve anlamsız. underflow olması riski var ama sanırım strlen() de bunun için bir kontrol koymuşlar ki 0 veriyor. yanına bir array ekleyince 11 vermesi a nın rastgele bir değere sahip olması ve b nin hemen +1 adresinde bulunmasıyla alakalı.

2. c de dinamik bellek yönetimi biraz zor bir konu. kodu incelemek gerekirse,
gece vakti yanlış söylüyor olabilirim ama, b[strlen(b)] indisler 0dan başladığı için legal olmayan bir statement olsa gerek? aynısı a için de geçerli.
bir de bu ödev falan değilse, çoğu api nin çok güzel string implementasyonları var, hiç biri olmadı standart kütüphanenin(STL) içinde çok güzel bir array<> template i var dinamik bellek yönetimli.
0
talemon
(20.10.08)
char e[]={'x', 'y', '\0'}; tanımıyla strlen(e) "2" döndürüyor. Yani e[strlen(e)]=null oluyor sanırım. Hatta dizide birden çok '\0' da olsa yine 2 çıkıyor sonuç.

Stl C++'da galiba, ama onda zaten string tipi de var.
0
🌸fadetoreality
(20.10.08)
\0 string sonlandiricisidir. milyon tane de koysan strlen ilk \0'e kadar olan yeri dikkate alir.

yani char e[]={'x', 'y'} de yapsaniz \0 default olarak sona eklenir.
0
fdegir
(20.10.08)
kodu mumkun oldugunca degistirmemeye calistim farklari gorebilmen acisindan. Birde b degiskenine temp dedik daha okunabilir olsun diye.

//char *a = "\0", *temp = "\0";

//a'yi allocate edip bos bir string olarak yaratalim
char *a = (char *)malloc(sizeof(char));
a[0] = '\0';

char *temp = NULL;
char c;

//int i = 0;
while ((c = getchar()) != '\n')
{
//a'nin boyutundan 2 fazla yer ayirmamiz lazim biri yeni eklenecek karakter icin
//digeri null karakter icin
//temp = (char *)malloc((strlen(a) + 1) * sizeof(char));
temp = (char *)malloc((strlen(a) + 2) * sizeof(char));
strcpy(temp, a);

temp[strlen(a)] = c;

//temp'de henuz string'in sonu belirten null deger yok ondan strlen ne dondurur mechul
//temp[strlen(temp)] = '\0';
temp[strlen(a)+1] = '\0';

//loop'a girmeden a'yi dinamik olarak olusturdugumuz icin burda artik bir sorun cikmamasi lazim
free(a);

//a icin temp'in uzunlugundan 1 fazla yer ayirmak lazim sondaki null degerler beraber
//a = (char *)malloc(strlen(temp) * sizeof(char));
a = (char *)malloc((strlen(temp)+1) * sizeof(char));
strcpy(a, temp);
free(temp);
}

//buna gerek yok zaten strcpy ile temp'i kopyaladiginda sondaki null karakterde geliyor
//a[strlen(a)] = '\0';

//temp pointeri loopdan cikarken free edilmis ondan burda strlen'e veremezsin.
//printf("%s, %d, %d", a, strlen(a), strlen(temp));
printf("%s, %d", a, strlen(a));
0
badseed
(20.10.08)
(4)

firefox'ta ileri-geri problemi!

mies
mousumda ki ileri geri tuşları sadece firefox ta çalışmıyor. klasörler arası ve internet explorer'da sorunsuz çalışıyor ama. sildim yeniden yükledim olmuyor. sorun neyden kaynaklanıyor olabilir?
mousumda ki ileri geri tuşları sadece firefox ta çalışmıyor. klasörler arası ve internet explorer'da sorunsuz çalışıyor ama. sildim yeniden yükledim olmuyor. sorun neyden kaynaklanıyor olabilir?
0
mies
(19.10.08)
sanırım mouseden kaynaklanıyor eifrefoxu varsayılan tarayıcı olarak ayarlarsan çalışabilir
0
enter saltman
(19.10.08)
mouse'un kendi programı var mı? onu yükledin mi?
0
edge_nabby
(19.10.08)
@ edge_nabby

mouse'un kendi programını kurduktan sonra böyle bir şey oldu. her yerde ileri geri yapan mouse bi firefoxta yapmıyor.

varsayılan tarayıcı olarak da ayarladım ama problem nedir çözemedim tam olarak
0
🌸mies
(19.10.08)
bilemedim ben. mouse'unuzun modelinin yanına firefox yazarak bir google'layın bari. bende logitech mediaplay mouse var. ubuntu kullanıyom. benim ileri-geri tuşları da bi tek firefox'ta çalışıyo :D
0
edge_nabby
(20.10.08)
(3)

vindovs xp güncelleştirme sorunu?

Serul
Selam... dizüstümü formatladım orijinal xp kurulu sp1, sp3 ü ve ie7 yi kurdum vindovs xp güncellemeleri dedim 24 güncelleme buldu; yükledi ama kuramadı! neden böyle oldu acaba? daha önce tekrar tekrar güncellemişti, şimdi hiçbir hata rapotu vermeden sadece "Aşağıdaki güncellemeler yüklenememiş" diyo
Selam... dizüstümü formatladım orijinal xp kurulu sp1, sp3 ü ve ie7 yi kurdum vindovs xp güncellemeleri dedim 24 güncelleme buldu; yükledi ama kuramadı! neden böyle oldu acaba? daha önce tekrar tekrar güncellemişti, şimdi hiçbir hata rapotu vermeden sadece "Aşağıdaki güncellemeler yüklenememiş" diyor. acep care nedir?

"Aşağıdaki güncellemeler yüklenememiş"
Windows XP için Windows Media Player 11 Güvenlik Güncelleştirmesi (KB936782)
Windows XP Güvenlik Güncelleştirmesi (KB954154)
Windows XP Güvenlik Güncelleştirmesi (KB938464)
Windows XP Güvenlik Güncelleştirmesi (KB951748)
Microsoft .NET Framework Sürüm 1.0 Service Pack 3 Güvenlik Güncelleştirmesi (KB928367)
Windows XP için Outlook Express Güvenlik Güncelleştirmesi (KB951066)
Windows XP için Windows Media Player 11 Güncelleştirmesi (KB939683)
Windows XP için Windows Media Format 11 SDK Güncelleştirmesi (KB929399)
Windows XP Güncelleştirmesi (KB952287)
Windows XP Güncelleştirmesi (KB951072)
Windows XP Güvenlik Güncelleştirmesi (KB950762)
Windows Media Format Çalışma Zamanı 9.5 ve 11 içeren Windows XP için Güvenlik Güncelleştirmesi (KB941569)
Windows XP Güvenlik Güncelleştirmesi (KB956841)
Windows XP için Internet Explorer 7 Güvenlik Güncelleştirmesi (KB938127)
Windows XP Güvenlik Güncelleştirmesi (KB954211)
Windows XP Güvenlik Güncelleştirmesi (KB951698)
Windows XP Güvenlik Güncelleştirmesi (KB950974)
Windows XP Güncelleştirmesi (KB951978)
Windows XP için Internet Explorer 7 Toplu Güvenlik Güncelleştirmesi (KB956390)
Windows XP Güvenlik Güncelleştirmesi (KB957095)
Windows XP için ActiveX Kill Bitleri Toplu Güvenlik Güncelleştirmesi (KB956391)
Windows XP Güvenlik Güncelleştirmesi (KB956803)
Windows XP Güvenlik Güncelleştirmesi (KB946648)
Windows XP Güvenlik Güncelleştirmesi (KB952954)
Windows XP Güvenlik Güncelleştirmesi (KB951376)
0
Serul
(19.10.08)
daha sonra tekrar dene, bazen kesinti oluyor hata veriyor
0
efruz
(19.10.08)
(git: 30996)
disariya kapaliymis, tekrarliyayim:

bende guncellestirmeleri indirdikten sonra kuruyormus gibi ilerliyor sonunda yuklenemedi diyordu. ayni seyse su sayfadakileri yapmistim diye hatirliyorum:

forums.microsoft.com
0
ainothia
(19.10.08)
ainothia nın nun nin artık nasıl okunursa-, yaptım oldu! teşekkürler...
yaptığım şudur:

I just did a bit of searching and found a fix that worked like a charm. Turns out the problem occurred because I needed to re-install my Windows Update Agent. Hopefully this fix will be helpful to you folks.
1) First, I created a folder in my C:\ drive called 'WUAGENT'. Its address was:
C:\WUAGENT
I used this directory to store the Windows Update Agent file (see next step).
2) I went to the link below, and downloaded 'WindowsUpdateAgent30-x86.exe' to my C:\WUAGENT directory:
download.windowsupdate.com
3) I opened the Command Prompt and forced a re-install of the Windows Update Agent with the following command:
C:\WUAGENT\WindowsUpdateAgent30-x86.exe /wuforce
4) The re-install worked fine, and after that Windows Update worked perfectly.
0
🌸Serul
(20.10.08)
(10)

güvenle kalkmak bilmeyen donanım

pain sustains
160 gb'lık samsung harici harddiske sahibim. Kullanım kılavuzunda "kullanım sonrasında usb'den çıkaracağınız zaman, sağ alttaki donanımı güvenle kaldır şeysini kullanmazsanız başınıza çok fena şeyler gelir" yazıyor. Ancak o donanım bir türlü güvenle kaldırılamıyor. Sürekli "aygıt şu anda durdurulamı
160 gb'lık samsung harici harddiske sahibim. Kullanım kılavuzunda "kullanım sonrasında usb'den çıkaracağınız zaman, sağ alttaki donanımı güvenle kaldır şeysini kullanmazsanız başınıza çok fena şeyler gelir" yazıyor. Ancak o donanım bir türlü güvenle kaldırılamıyor. Sürekli "aygıt şu anda durdurulamıyor, daha sonra deneyin" uyarısı alıyorum.
Bunu kullanmadan, direkt usbden söksem harddiskteki verilere zarar gelir mi? Ya da daha ne kadar beklemem gerekiyor?
Teşekkür ederim.
0
pain sustains
(19.10.08)
hiç güvenli kaldır yapmadım şu ana kadar. 2 yıllık external harddiske de daha hiçbir şey olmadı.
0
mortifera
(19.10.08)
hard diske ait klasörler açıkken o uyarıyı benim WD'de de veriyor. kapıyorum klasörleri, güvenle kalkıyor.
0
sare
(19.10.08)
şu anda firefox dışında hiçbir şey açık değil. yine de aynı hata.
0
🌸pain sustains
(19.10.08)
autorun.inf diye bi dosya var içinde,gizli oldugundan gorunmuyordur. onu silersen duzelir.içinevirus ya da trojan bissiler girmıs muhtemelen.
0
bryan fury
(19.10.08)
geri dönüşüm kutunuzun mevzubahis sürücüyü izlemesine engel olun.
0
dehri
(19.10.08)
windows oturumunu kapatıp tekrar açın. sorun düzelecektir.
0
henry gale
(19.10.08)
güvenle kaldır diyorum, sonlanamadı diyorsa çekiyorum usb yi, benden günah gitti görevimi yaptım diyorum

ama hassas kullanıcıysanız, sonlandırmadan çıkarmam diyorsanız, oturumu ya da bilgisayarı kapatın, sonra cıkarın
0
efruz
(19.10.08)
Donanım Yöneticisi'nden ilgili harici diske çift tıklayın.
Çıkan pencerede Policies sekmesinden, Optimize For Quick Removal'ı (?hızlı çıkartma için optimize et?) seçerseniz, o diski güvenle kaldıra gerek olmadan çıkartıp takabilirsiniz. Ama tabii ki bir dosya yazarken bu işi yapmayın.
Kolay gelsin.

NOT:
Bu seçenek o disk için write cache'i (yazma önbelleği?) devreden çıkartacaktır. Yani o diske çok sık yazma yapıyorsanız minik bir performans düşüşü yaşayabilirsiniz. Ancak external diskler genelde veri deposu olarak kullanıldığından bu pek de önemli bir durum teşkil etmeyecektir.
0
silhouette
(19.10.08)
teşekkür ederim ;)
0
🌸pain sustains
(19.10.08)
hacı sen yine de tarama yaptır bide combofix kullan;-)
0
enter saltman
(19.10.08)
(1)

mp4

serserisirin
arkadaslar ben mp4 indirdim lakin ne `bs` de ne `vlc` playerde alt yazılı olarak düzgün sekilde izleyebiliyorum. bs hiç acmıyorda vlc de zor zar izlenebiliyor bu mp4 ün güzel görüntülü izlenebileceği bir program var mı? evet sorunum bu?:(
arkadaslar ben mp4 indirdim lakin ne bs de ne vlc playerde alt yazılı olarak düzgün sekilde izleyebiliyorum. bs hiç acmıyorda vlc de zor zar izlenebiliyor bu mp4 ün güzel görüntülü izlenebileceği bir program var mı? evet sorunum bu?:(
0
serserisirin
(18.10.08)
(bkz: km player)
0
2day2die
(19.10.08)
(3)

ekran kartı sorunum var yardım edebilirmisniz

yunusertas92
ya beyler ben oyun oynarken birden kitlendi restart attım açıldığında açılmıyoerdu tam masaüstü gelceği zaman restart atıyodu sürekli format attım hal aynı sorun var vga mod da açtım açıldı fakat çözünürlükü arttırdığımda yine açılmıyor sizce sorun nedir yardım ederseniz sevinirirm
ya beyler ben oyun oynarken birden kitlendi restart attım açıldığında açılmıyoerdu tam masaüstü gelceği zaman restart atıyodu sürekli format attım hal aynı sorun var vga mod da açtım açıldı fakat çözünürlükü arttırdığımda yine açılmıyor sizce sorun nedir yardım ederseniz sevinirirm
0
yunusertas92
(18.10.08)
piyuuu yepisyeni bilgisayar! diye giriş yapasım geldi.

ekran kartının değişik sürücüleri varsa (eski/yeni) dene derim. yine aynı şey oluyorsa ekran kartı sorunlu olabilir. arkadaşının bilgisayarında filan deneyebilirsin ekran kartını. (uyumlu ise tabi)
0
samanliktaki zuhtu
(18.10.08)
kardeşim ne bu güncel sürücü manyalığı ya... neyse kardeşim sorunun ekran kartının ekran kartının ısınmasından kaynaklanıyor bu yüzden bende yazın oyun oynayamıyorum:(( ekran kartının fanı varsa çalışıyor mu diye kontrol et yoksa kasanı iyi temizle gerekirse balkona çık kasayı orda çalıştır bak yine sorun tekrarlıyor mu tekrarlıyorsa kartını değiştir
0
enter saltman
(18.10.08)
kasanın kapağını da açık tut işe yarıyor gerçi havalar soğudu artık gerek olmuyor ama yinede sen yap ekran kartı bu hayvan gibi ısınır da
0
yuto
(19.10.08)
(1)

MSN'e birini eklediginde, eklenmemis olmasi sorunsali...

ermanen
MSN'e birini eklediginde, bazen online oldugu halde offline gozukuyor, ancak o da beni eklerse birbirimizi gorebiliyoruz. Bazen tek tarafli eklemek ise yaramiyor yani. Neden oluyor bu? Daha once birbirimizi ekleyip engelleme gibi durumlar da yok.edit: kabul da ediyor ayrica..
MSN'e birini eklediginde, bazen online oldugu halde offline gozukuyor, ancak o da beni eklerse birbirimizi gorebiliyoruz. Bazen tek tarafli eklemek ise yaramiyor yani. Neden oluyor bu? Daha once birbirimizi ekleyip engelleme gibi durumlar da yok.

edit: kabul da ediyor ayrica..
0
ermanen
(18.10.08)
sanırım birini listene eklediğinde "bu kişinin benim online olduğumu görmesine izin ver" kutusunu tikliyorsun. yan itek taraflı eklediğin zaman o kişi seni eklemezse o kişinin online olup olmadığını görmene zaten izin yok.
0
kurukafa
(18.10.08)
(4)

avi'den film dvd'si nasıl yapılır?

loststone
elimde vlcplayer ile aslanlar gibi izlediğim avi dosyları var. altyazı dosyaları da tahmin edebileceğiniz gibi ayrı. şimdi ben bunları dvd player ile izleyemiyorum. daha doğrusu, nedense altyazılar işe yaramıyor. acep, bunları dvd'ye çeviren bir yazılım biliyor musunuz? yahut en azından altyazıları
elimde vlcplayer ile aslanlar gibi izlediğim avi dosyları var. altyazı dosyaları da tahmin edebileceğiniz gibi ayrı. şimdi ben bunları dvd player ile izleyemiyorum. daha doğrusu, nedense altyazılar işe yaramıyor. acep, bunları dvd'ye çeviren bir yazılım biliyor musunuz? yahut en azından altyazıları nasıl okuturum?
0
loststone
(18.10.08)
aviyle subtitle'ı merge edip onu dvdye yaz. en kolayı.

www.videohelp.com
0
mortifera
(18.10.08)
film dosyasi ile altyazi dosyasinin isimlerini ayni yaparsan olacaktir. böyle yaptigini varsayiyorum; (git: 41439) (avi 'ye altyazi dosyasi gömmek icin.)
0
trimpot
(18.10.08)
convert x to dvd

www.vso-software.fr
0
exsors
(18.10.08)
altyazı ismini video ismiyle aynı yapınca olmuyorsa ve dvd player'da altyazı seçme özelliği yoksa, altyazıyı avi dosyasına gömebilirsin. bunun için de: avidemux

avidemux.sourceforge.net
0
edge_nabby
(19.10.08)
(2)

adsense

submariner
nedir ve nasıl yararlanabilirim
nedir ve nasıl yararlanabilirim
0
submariner
(18.10.08)
ne kadar sürede okuduğum forumlarda bayağı uzun süre sürüyormuş ama bir şeyler kazanmak istersen sabırlı olmak en iyi politikadır
0
🌸submariner
(18.10.08)
valla ingilizce siteler için kazançlar daha iyi arkadaşlarımında söylediği gibi örnek mortgage kelimesi için çok nadirde olsa tık başına 44$ bile ödendigini duymuştum. tabi bu demek değil her tıktan 44 dolar gelir ama her tıkdan 1 2 $ alabilirsiniz demek.
kendi yaptığım denemeler sonucu günlük 200 kişinin girdiği bi sitede ortalama 2 3 5 kişi (bazen 0) yerleştirdiğin reklamlara tıklıyor. bu site ingilizceyse böle bi site günlük 1 2 dolar rahat kazandırabilir. kendi adıma şöyle söyliyim günlük 10000 ++ ziyaretçi alan bir sitemden 6 - 8 $ arası kazanıyorum. iyi mi ? türkiye şartlarına göre fena degil (dolarında yükseldigini göz önüne alırsak :)). ingilizce bi siteden bu kadar hit alsaydım günlük 30 40$ gelirdi heralde. birde belli bir hiti yakaladıktan sonra ekşi sözlük gibi mesela demeyecem çok ekstrem bir örnek olur, ama mesela 50 100k günlük tekil hit mesela yakaladıktan sonra sitede türkçeyse eğer adsense yerine başka reklam seçenekleri bulmak daha mantıklı. mesela banner alanları yaratıp 468*80 bi alanı bi şirkete aylık sabit fiyattan kiralamak daha iyi bir fikir gibi altını çiziyorum türkçe yayın yapan sitelerde...
0
crystalsoul
(18.10.08)
(5)

ti 89 titanium

deckard
bende bu cihazdan var. yalnız kendisi ömrümde gördüğüm en karışık cihaz sanırım (alet özgüvenimi o kadar kırdı ki bundan bile emin değilim). yıllar önce kuzenim hediye etmişti yüksek matematikle haşır neşir olacam diye. yıllarca kullanmaya gerek duymadım ama. bu sene küresel astronomi dersi alaycam
bende bu cihazdan var. yalnız kendisi ömrümde gördüğüm en karışık cihaz sanırım (alet özgüvenimi o kadar kırdı ki bundan bile emin değilim). yıllar önce kuzenim hediye etmişti yüksek matematikle haşır neşir olacam diye. yıllarca kullanmaya gerek duymadım ama. bu sene küresel astronomi dersi alaycam (trigonometri, küresel alan hesaplamaları falan). şimdi ben bunun kullanım kılavuzunu herşeyini kaybettim. google'dan baktım bişeyler ama benim görmediğim kaynaklar ve/veya user-guide vs. vardır diye soruyorum, var mıdır?
0
deckard
(18.10.08)
aysiku
(18.10.08)
onu bulmuştum ben de. dosya bozuk diyor açılmıyor.
0
🌸deckard
(18.10.08)
bende olacak sanırım [oficial manual] cd yı bulursam upload ederim.
0
bryan fury
(19.10.08)
çok sevinirim bryan fury.
0
🌸deckard
(20.10.08)
ti sitesinde varmıs bunlar. cd yi bulamadım ben.
0
bryan fury
(09.11.08)
(4)

PES 2009 hakkında 3 Basit Soru

akcelik
soru 1: pes2009 u çalıştırınca tam ekran olmuyor, pencere içi gibi açılıyor ve ekranın üsründen 2 parmak boşluk var, ayarlarda da bulamadım tam ekran yapmasını, nasıl hallederim bu sorunu ?soru 2: soru 1 den dolayı mı bilmiyorum ama oyunun ne menülerinde nede başka bir yerde fare işareti çıkmıyor, k
soru 1: pes2009 u çalıştırınca tam ekran olmuyor, pencere içi gibi açılıyor ve ekranın üsründen 2 parmak boşluk var, ayarlarda da bulamadım tam ekran yapmasını, nasıl hallederim bu sorunu ?

soru 2: soru 1 den dolayı mı bilmiyorum ama oyunun ne menülerinde nede başka bir yerde fare işareti çıkmıyor, klavyeden seçiliyor her şey, ??

soru 3: Kontrolleri joistik için ayarları, bir türlü değiştiremedim, oyunda oynayamıyorum bu nedenler,

ya nasıl halledicem bu sorunları .?

teşekkürler
0
akcelik
(18.10.08)
program files taki konami/pes2009 klasöründe settings dosyası varsa bu dediklerini oradan ayarlayabilirsin. (en azından 2008 de öyleydi.) ama fare işareti hiç çıkmıyor olabilir. zira 2008 de de çıkmoyordu.
0
henry gale
(18.10.08)
C:\Program Files\KONAMI\Pro Evolution Soccer 2009 klasorunu acip "settings" e 2 kez tikladiktan sonra yapiyorsunuz o ayarlari...

1- Display den full screen i secmen gerekiyor, sen su an window mode da aciyorsun ondan.
2- Fare yi kullanmiyorsun sadece klavye yi kullaniyorsun, normal o.
3- Controller dan Device sekmesine gidip,USB Joystick i secmen gerekiyor, burada Denetim Masasi\Oyun Kumandalari na~(Control Panel\Game Controllers) gidip Joystick ayarlarini yapmis olman gerekiyor, bunu yapmayi unutma.
0
lejant
(18.10.08)
lejant, hocam soru 3 yanlış sormuşum, tam analatamamışım, derdim joystik ile oynamak değil klavye ile oynamak ama tuşları bulamıyorum mesela kaleni dibine gidiyorum ama sadece pas tuşunu keşfedebildim gol atamıyorum spiker geyik yapıyor sonra:)
seçenekler yerinde jostik şekli var mecburen almak mı gerek bidane?
0
🌸akcelik
(18.10.08)
settings e git orada Keyboard sekmesi var yaziyor orada klavye tuslari, istersen kendi belirledigin tuslari da atayabilirsin.
0
lejant
(18.10.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.