Giriş
(1)

.mkv uzantılı 720p filmler

sangria
şu daha önce bahsettiğim usb girişli full hd vestel lcd tv'yi aldım da. indirdiğim tüm 720 p diziler mkv uzantılı. bunları tv'nin okuma ihtimali var mı? yoksa çözüm nedir?
şu daha önce bahsettiğim usb girişli full hd vestel lcd tv'yi aldım da. indirdiğim tüm 720 p diziler mkv uzantılı. bunları tv'nin okuma ihtimali var mı? yoksa çözüm nedir?
0
sangria
(18.10.08)
sanmıyorum.doğru dürüst piyasayada bu formatı destekleyen bir oynatıcı çıkmadı..bu yüzden tv nin okuyacağını sanmıyorum,ama okursa bin defa aferim...
pc nizi ancak tv nin hdmi girişine bağlayarak filmlerinizi izleyebilirsiniz..tabi bunun için de ara kablo gerekecek..
0
copy paste
(18.10.08)
(5)

eski PC --> MediaCenter / HTPC ?

solid snake
iyi günner,benim basliktan da anlasilacagi uzere eski bir bilgisayarim var, sunlar da icerdigi bilesenler efenim;- CPU : AMD Athlon/Duron +1200/+1300 mu neydi hatirlayamadim (ama XP Sorunsuz calisiyordu)- Motherboard : MSI KT4AV (ATX)( http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/product_d
iyi günner,
benim basliktan da anlasilacagi uzere eski bir bilgisayarim var, sunlar da icerdigi bilesenler efenim;

- CPU : AMD Athlon/Duron +1200/+1300 mu neydi hatirlayamadim (ama XP Sorunsuz calisiyordu)
- Motherboard : MSI KT4AV (ATX)
( www.msicomputer.com )
- RAM : 512MB DDR 400Mhz
- Grafik : ATI Radeon X800 Pro 256 MB
( Bu kart ile biraz daha iyi bir makinada Doom 3 oynanabiliyordu:
ati.amd.com )
- CD/DVD-ROM : 1x CD-ROM, 1x DVD-ROM
- HardDisk : Sorun degil
bir de bunun siktiriboktan ve agir da bir kasasi var. (Mid-Tower)

Benim sordugum buna yeni bir mediacenter pc kasasi alip o sekilde birseyler yaparsam olur mu? FullHD TV de var. olsa negzel olurdu..
ama ne tur bir isletim sistemi onerirsiniz?
yoksa bir iki yeni parca ekleyip daha guzel birseyler mi yapsam?
yada evde file server a filan mi cevirsem, bilemedim..

10 kaplan gucundeki tum yardimsever ve sempatik suser ve okuyucular bi el atsin.
0
solid snake
(17.10.08)
full hd filmleri oynatamayabilir bu sistem. onun dışında normal dvdler ve dvd ripler için uygun gibi. ubuntunun sanırım güzel bir media center edition'ı vardı. bir de linksys'in media center extension'unu alın mis gibi olabilir.
0
darknum
(17.10.08)
işlemcinin hızını tam bilmiyorum ona bişi demeyeceğim ram'i yükseltebilirsin(işlemci hızın düşükse mutlaka yükselt) HDMI çıkışlı ekran kartıda aldın mı tamamdır işletim sistemi xp ile devam edebilirsin sonuça medya center denilen resimleri müzikleri videoları bi arada gösteren bir olay bide varsa tv kartından tv izliyorsun
0
enter saltman
(17.10.08)
fikirleriniz icin tesekkurler
karti degistirmek istersem bulabildigim en iyi AGP karti bu, ama biraz tuzlu :/
www.sapphiretech.com
hmm, 1GB RAM eklenebilir.
ama TVyi bagladigim TVden de izleyebilirim, o kadar onemli degil.

baska onerilerinizi de bekliyorum
0
🌸solid snake
(17.10.08)
rami 1 gb yapman yeterli gelir ama o islemci ile brripleri falan unutman gerek cunku hali hazirda amd athlon 2500 bile cozerken zorlanabiliyor arada cok nadir de olsa takiliyor (ekran karti palit 7600 gs sonic + 2 gb ram)
hali hazirdaki ekran kartin iyi, daha iyisini bosuna aramana gerek yok. normal cozunurlukteki bir filmi cok rahat izleyebilmen lazim.
0
entrapmen
(18.10.08)
cd/dvd-rom 1 hizli degil degil mi? degistirmen gerekir.

espri. :)
0
fdegir
(18.10.08)
(2)

Excel'de veri kopyalamayı engellemek

sathaner
Excel uzmanlarına sorum olacak, Excel'de bir dosya oluşturdum, bunu mail ile başkasına göndereceğim, istiyorum ki verilerimi kopyalayamasın, hücre üzerinde değişiklik yapılmaması için şifre konulabiliyor ama o hücreyi kopyalayıp başka bir excele yapıştırıca değişiklik yapılabiliyor, var mıdır hücre
Excel uzmanlarına sorum olacak, Excel'de bir dosya oluşturdum, bunu mail ile başkasına göndereceğim, istiyorum ki verilerimi kopyalayamasın, hücre üzerinde değişiklik yapılmaması için şifre konulabiliyor ama o hücreyi kopyalayıp başka bir excele yapıştırıca değişiklik yapılabiliyor, var mıdır hücre kopyamayı engelleyecek bir yöntem?
0
sathaner
(17.10.08)
Aradığım tam olarak buydu, çok teşekkür ederim, zaten devler liginde bir dosya değil, kimse onu kırmak için uğraşmaz, bu yeterli olacaktır.
0
🌸sathaner
(17.10.08)
bu sorunun cevabını göremiyorum.
benimle de paylaşır mısınız?
0
yemres
(13.12.10)
(7)

Bilgisayarda Yapılan İşlemlerin İzlenmesi

strateji
Şimdi, http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=186027 adresinde yer alan röportajda şöyle bir şey söylenmiş:"Kişi o anda internete bağlı değilse bile bilgisayarında yaptıkları ve yazdıkları da izlenebiliyor mu?Tabii. Bilgisayarlarda 'arka kapılar', denilen teknolojik olarak zayıf bırakılmış sist
Şimdi, www.radikal.com.tr adresinde yer alan röportajda şöyle bir şey söylenmiş:

"
Kişi o anda internete bağlı değilse bile bilgisayarında yaptıkları ve yazdıkları da izlenebiliyor mu?

Tabii. Bilgisayarlarda 'arka kapılar', denilen teknolojik olarak zayıf bırakılmış sistemler var. Siz bir kez internete girdiğinizde, Windows sistemi otomatik olarak çalışıyor ve bu arka kapılar yoluyla bilgisayarınızı ele geçiriyor. Siz ondan sonra bir daha internete girmeseniz bile bilgisayarınızda tüm yazdıklarınız izlenebiliyor. Aynı şey cep telefonları için de geçerli. Dinlenmeyi engellemenin tek yolu pili ayırmak.

Cep telefonları sinyal yaydığı için bu anlaşılabilir ama bilgisayarlar sinyal yaymıyor ki, internete bağlı olmadıklarında izlenebilsinler. Bu nasıl mümkün oluyor?

İzlenmeniz için internete bir kez girmiş olmanız yeterli. Bu bağlantı, bilgisayarınızı, diyelim ki bir istihbarat servisinin sistemiyle entegre hale getiriyor. Arka kapılar yoluyla bilgisayarınız sistem tarafından ele geçiriliyor ve kendi uygulamalarını bilgisayarınıza kuruyor. Sonrasını da artık uydular aracılığıyla hallediyor. Mahremiyetinizi korumanın tek yolu çift bilgisayara sahip olmanız ve internete hiç bağlanmadığınız bilgisayarınızda özel yazılarınızı yazmanız. Rusya, Çin, Fransa, Almanya Microsoft'u devlet dairelerinde ve orduda yasakladı. Başka sistem kullanacaklar. Devletler kendilerini böyle savunuyor ama vatandaşlar bu kez de Windows yerine başka bir sistemle gözetlenecekler.
"

Bunun doğruluk payı var mıdır? İnternete bağlıyken izlenebildiğimizi biliyoruz da, internete bağlı değilken de böyle bir şeyin mümkün olması, uydular falan, açıkçası bana biraz uçuk geldi. Konu hakkında bilgi sahibi olan biri cevap verebilirse sevinirim.
0
strateji
(16.10.08)
(bkz: oha) daha neler, ne alaka uydu falan? uyduyu bağlanması için bilgisayarda bir aparat olması gerekmiyor mu? saçmalık gibi geldi bana ama böyle bir şey varsa varsın izlesinler, zaten bunu yapan insan olamaz:)
0
akcelik
(16.10.08)
Finlandiyalı bilim adamları bildiğin suyu "şimdilik" dinleme aracı olarak kullanıyorsa, bu gayet normal :)
0
onyetele
(17.10.08)
uydu degil de isletim sistemine bakmaksizin ekrandan yansiyanlari gorebilme olayi vardi. orada anlatilan tamamen atmasyon.
0
entrapmen
(17.10.08)
bana da bunu yıllar önce bi subay iddia etmişti. bilgisayar kapalıyken, disk dönmüyorken bile diskinde bilgileri uzaktan görebilirler kopyalayabilirler diye. gayet ciddi anlatan koca adamdı. sallıyor demiştim, hala inanmıyorum pek ama teknoloji açısından değil sanki. ne bileyim echelon falan.
0
geldiler
(17.10.08)
disk dönmüyorken veri kopyalamak (bir de uzaktan) hakikaten fantastikmiş. fotokopisini çekerler ancak. uyduya sinsice veri göndermek, kasarlarsa olur tabi ama işletim sistemiyle default gelen bir özellik olmaktan çok uzak. pahalı yani. batıverir microsoft. patricia teyze çek alamaz sonra.
0
leylak sarabi
(17.10.08)
prison break den etkilenmiş bu haberi yapan sanırım
orada da cep telefonu gibi bir aletle etraftaki bütün cihazlarda kayıtlı bilgileri aparıyorlar :)
0
dunden beri dimdik
(17.10.08)
bu haberde anlatılan bildiğin trojandan bahsediyor.internete bir kez girsen bile bulaşabileceği kısmı doğru pishing dalgasında olduğu gibi bi .exe yi kurman lazım bilgisayara ondan sonra internette iken hertürlü yaptığını görebilirler ama internet yoksa internetten bulaşan bi virüsü nası kontrol etsinler?
0
buffy de vampir sayilir
(17.10.08)
(3)

[Linux] Ubuntu, görüntü problemi

karapolisnas
Efenim, daha evvelden linux'a geçmek için gereken programları sormuştum, video izleme hadisesi benim için gayet önemli, video için mplayer ve kmplayer cevaplarını almıştım.ilk evvela, sistemim core2duo e7200, 2gb ddr2 ram, ati radeon x1650pro vesaire. vlc ve totem'de video izleyebiliyorum, altyazı o
Efenim, daha evvelden linux'a geçmek için gereken programları sormuştum, video izleme hadisesi benim için gayet önemli, video için mplayer ve kmplayer cevaplarını almıştım.

ilk evvela, sistemim core2duo e7200, 2gb ddr2 ram, ati radeon x1650pro vesaire.

vlc ve totem'de video izleyebiliyorum, altyazı olayları problemli, farklı altyazıları nasıl ekleyeceğimi bulamadım.

daha önemlisi, 720p divxler için, misal terminator tscc hd ripleri var, ama görüntü kalitesi windows'ta kmplayerla izlediğimin yanına dahi yaklaşamıyor.

kmplayer'ı anlayamadım mümkün değil zaten, altında başka playerlar çalıştırıyor program, kendisi bir player görevi görmüyor gibi geldi bana, ve ses çıkarmıyor alet.

ubuntu 8.04 kullanıyorum. yardımlarınızı bekliyorum hevesle.
0
karapolisnas
(16.10.08)
(bkz: dostum izmirli yazmissin ama bu kiz zenci)
arkadaşım görüntü problemi demişsin sorun galiba codeclerle ilgili.
codec için önerim apt-get install mplayer (kuruluysa update eder) desene bi.
görüntü problemiyse;
geçen benim başıma geldiği gibi fare ve görüntü ekranda yan yana 4 kere falan tekrar ediyorsa ekrandan hiçbişey okunmuyorsa yani bi görüntü problemin varsa grub açılırken entera bas orada X11 configurasyonunu eskiye aldıran seçenekler var. o şekilde ben eski confu yükleyerek sorunu çözdüydüm.
0
fizikopat
(17.10.08)
xp'de problem yok zaten, k lite kurdun mu kralsın.

mplayer'ın son versiyonunu synaptics'ten çektim kurdum, hatta mplayer codeclerini ayrıca bir yerden indirdim, onları usr klasörünün içinde codecleri aradıkları yerlere koydum falan, ama hd videolar çok dandik gözüküyor. ben şimdi ubuntu'da hd video izliyemicek miyim?
0
🌸karapolisnas
(17.10.08)
smplayer: mplayer için mükemmel bir arayüz. kmplayer de mplayer'ın başka bir arayüzüdür ve dandiktir.

www.eksiduyuru.com
burda codec ve player için cevap vermiştim. buraya da kopi-peyst yapayım:

"Medibuntu deposunu eklemelisin. sonra da; ubuntu-restricted-extras, w32codecs (amd64 için w64codecs imiş), libdvdcss2 (dvd için), ffmpeg gibi paketleri kur derim. ben ubuntu kullanıyorum ve bir sorunum yok bu şekilde yapınca.

ha bu arada, totem ve kaffeine'i sevmedim ben, kastırıyor bende, bazen gösteremiyor. ama smplayer (mplayer için süper bir arayüz) taş gibi. smplayer yükleyince mplayer da yüklenecek zaten otomatik olarak. (smplayer'da görüntü gelmiyorsa, ayarlarından video output'unu değiştirmeyi dene, ben x11 yaptım oldu.) ha bu arada, galiba firefox normalde totem'i kullanıyor video göstermek için, mozilla-mplayer (firefox için mplayer plugin'i) pakedini de yükle."
0
edge_nabby
(17.10.08)
(4)

nuh devrinden kalma ofis bilgisayarı

ali87
şimdi elimizde bir via c3 400mhz 256mb ramli bir canavar var. bunu ofiste kullanmak zorundayız başka alternatif yok. bu bilgisayarda internte girip şöyle haber filan okuncak, bir takım word excel bilgilari filan düzenlencek sadece. nasıl bir işletim sistemi kurmalıyım? hangi browseri tercih etmeliyi
şimdi elimizde bir via c3 400mhz 256mb ramli bir canavar var. bunu ofiste kullanmak zorundayız başka alternatif yok.

bu bilgisayarda internte girip şöyle haber filan okuncak, bir takım word excel bilgilari filan düzenlencek sadece. nasıl bir işletim sistemi kurmalıyım? hangi browseri tercih etmeliyim? office olarak hangisi?

teşekür ederim.
0
ali87
(16.10.08)
puppy linux, damn small linux, xubuntu.
0
durum serserisi
(16.10.08)
xubuntu iyi.
www.xubuntu.org
0
deadstar
(16.10.08)
windows 2000
0
passion rules the game
(16.10.08)
Benzer bir bilgisayarda asus eee pc için fazlalıkları kırpılmış bir windows xp sürümünü kullandım. Kullanılabilecek kadar akıcı idi. Bu mantıkla lite bir xp sürümü hazırlayabilirsiniz (slipstream) Çeşitli torrent sitelerinde hazırlanmışları mevcut, fakat kendi lisans numaranızla kursanız bile yasadışı duruma düşebilir, düşmeyedebilir bir fikrim yok. Örnek bir sürümün bilgileri :

This is an nLited copy of Windows XP professional for use on the ultra portable ASUS EEE PC.

Once installed it uses approximately 600MB of space with NO page file. On EEE PC's with either 2 or 4GB of storage it is recommended to disable the page file.

Also note that during the final stages of installation windows setup will ask if you want to reboot. Click on cancel so that the PC does not reboot and the installation will finish correctly.

The following features are included:
Windows XP with Service Pack 3 and all hot fixes up to 21st September
Internet Explorer 7
Windows Media Player 11
All ASUS PC 700/7001 & 900 drivers pre-installed

Outlook express (needed for Microsoft outlook)
Bluetooth support
Printer support
Modem support (needed for 3G/UMTS modems)
Windows sounds
Desktop Themes

Bahsi geçen bilgisayarda yer sorununuz da varsa sizin için işe yarar bir çözüm olabilir. Yer sorunu ciddi bir şekilde yoksa pagefile'ı açmanızı öneririm.
0
skatheist
(18.10.08)
(2)

Canon 400D AF noktası problemi.

thebug
Bu güne kadar sorunsuz tüm ışıkları yanan 9 netleme noktasından birisinin ışığının artık yanmadığını fark ettim.sağ alt netleme noktasının ışığı hiç yanmıyor, ama netleme yapınca netleme sesi geliyor.çekilen fotoğrafta da sorun yok.lenste değiştirdim yinede ışık yanmamaya devam ediyor.acaba nasıl bo
Bu güne kadar sorunsuz tüm ışıkları yanan 9 netleme noktasından birisinin ışığının artık yanmadığını fark ettim.
sağ alt netleme noktasının ışığı hiç yanmıyor, ama netleme yapınca netleme sesi geliyor.
çekilen fotoğrafta da sorun yok.
lenste değiştirdim yinede ışık yanmamaya devam ediyor.
acaba nasıl bozulmuştur?
nasıl tamir edilebilir?
0
thebug
(16.10.08)
netleme sistemi yada direk objektif değişmeli
0
rastgele bir gun
(17.10.08)
objektif değiştirince de ışık yanmıyor.
lens ile alakalı olduğunu sanmıyorum.
0
🌸thebug
(17.10.08)
(2)

windows vistada pencereyi taskbara atma kısayolu nedir?

dirk pitt
o an önümde açık olan pencereyi taskbara küçültmek istiyorum ama bunu klavye kısayolu ile yapmak istiyorum. var mıdır?
o an önümde açık olan pencereyi taskbara küçültmek istiyorum ama bunu klavye kısayolu ile yapmak istiyorum. var mıdır?
0
dirk pitt
(16.10.08)
windows tusu + d 'ye ek olarak bir de windows tusu + m var.
onun disinda aktif pencereyi simge durumuna kücültme kisayolu oldugunu sanmiyorum.
0
trimpot
(16.10.08)
türkçe vista için: alt - space - s
yalnız aynı anda basılmayacak. sıra ile. önce alt, sonra space, sonra s.
ingilizce'de de alt-space-m olması gerekiyor diye hatırlıyorum.

windows+d ile windows+m'ye de açıklık getirmek istiyorum.

win+d ile masaüstünü görebilirsiniz, sonrasında da tekrar win+d ile bütün pencereleri ilk hallerine döndürebilirsiniz.
win+m ile bütün pencereleri taskbar'a indirirsiniz ama geri alamazsınız. mesela küçültüldüğünde taskbar'a değil de, system tray'e inen pencereler win+m ile system tray'e iner. win+d ile inmezler.
0
co2s2
(16.10.08)
(2)

mac os icin ipod video converter

jay kay
leopard icin -freeware- ipoda video convert edebilecegim bir program ariyorum
leopard icin -freeware- ipoda video convert edebilecegim bir program ariyorum
0
jay kay
(16.10.08)
itunes?
0
co2s2
(16.10.08)
arche
(16.10.08)
(3)

lan

supercalifragilisticexpialidocious
evde bir ağ kurup, dosya paylaşımını mümkün kılıp, iki bilgisayar arasında dosya paylaşımı için emesen mesıncır kullanma ilkelliğinden kurtulmak istiyorum. malzemelerimiz şöyle;- bir adet vista'lı laptop- bir adet xp'li desktop- 1 adet zyxel 4 portlu router- 2 adet ethernet kablosupek çok "ağ kurma"
evde bir ağ kurup, dosya paylaşımını mümkün kılıp, iki bilgisayar arasında dosya paylaşımı için emesen mesıncır kullanma ilkelliğinden kurtulmak istiyorum. malzemelerimiz şöyle;

- bir adet vista'lı laptop
- bir adet xp'li desktop
- 1 adet zyxel 4 portlu router
- 2 adet ethernet kablosu

pek çok "ağ kurma" şeysi okudum, sözlüktekileri falan da kurcaladım ama bir bilgisayar engelli olmasam bile beceremedim, anlayamadım gitti, ya da sadece kolaya kaçıp doğrudan spesifik yardım talep ediyorum, bilemiyorum.. yani xp ve vista için işler farklı yürüdüğünden, bi' yerlerde bi' garip şifre sorduğundan, o şifreyi koymak istemediğimden vs. bi' şeyler yüzünden olmadı. bu malzemelerle dosya paylaşabileceğim bir ağa ihtiyacım var, yardımcı olan birileriyle de onlayn bi' şeyler oynarız falan ne biliim..

teşekkürlerimi avans olarak sunuyorum
0
supercalifragilisticexpialidocious
(16.10.08)
şifre sormaması için vistada ağ paylaşım merkezinde parola korumalı paylaşım seçeneğini kapalı yapman gerekiyor sanırım. iki bilgisayarda da paylaşımı falan açtıysan sorun olmaması lazım.
0
lemmiwinks
(16.10.08)
(bkz: hamachi)
0
co2s2
(16.10.08)
Şifre sormaması için paylaşımı açtıktan sonra yine sağ tıklayıp izinlere girip everyone için yetki verilebilir. bu durumda şifre sormaya gerek duymaz, ayrıca şifre gerektiren (daha doğrusu yetki) paylaşım isimleride görülür. Ayrıca her bilgisayarda diğerinin adıyla bir kullanıcı oluşturmak tam erişim için kesin bir çözüm olabilir.
0
unfs
(16.10.08)
(8)

uzak masaüstü bağlantısı

murty
en basit bir şekilde evden işyerimdeki bilgisayarıma bağlanmak için ne yapmam gerekir ? programlı veya programsız? her iki bilgisayarda win xp yüklü.
en basit bir şekilde evden işyerimdeki bilgisayarıma bağlanmak için ne yapmam gerekir ? programlı veya programsız? her iki bilgisayarda win xp yüklü.
0
murty
(16.10.08)
teamviewer ı kur.
0
rezildede
(16.10.08)
Teamviewer için size sürekli değişen şifreyi söyleyecek birisi olmalı bağlanılacak PC başında. Bu iş için zaten Windows ile gelen remote desktop özelliği var ektra bir program şart değil...
0
crown
(16.10.08)
@crown
uzak masaüstü bağlantısını işyerimden açtım. ip numarasından başka modemden falan bir ayar gerekiyor mu ?
0
🌸murty
(16.10.08)
teamviewer'ı kurarken şifre belirlerseniz şifreniz değişmez. ancak illa remote desktop u kullanacağım diyorsanız. modemden port yönlendirmelerini yapmalısınız.
Modemlerde NAT başlığı altında bulunur.
1. kaynak port ve hedef port'u 3389 yapın.
2. Protokol olarak UDP & TCP seçin.
3. Hedef ip olarak da makinanızın local ip adresini yazın.
0
rezildede
(16.10.08)
Modem/router'da 3389 numarali portu acman lazim.

Bu arada sabit ip sahibi degilsen ip adresin degisip durabilir. Dyndns gibi bir dinamik dns uygulamasi kullanirsan (router'indaki ozellikleri karistirip bulabilirsin) isin daha kolay olur.
0
wpi
(16.10.08)
(bkz: logmein) ayar mayar yok. kur ve bağlan.
0
winsome
(16.10.08)
8000 portu ayarlayarak ya da radmin kullanarak bağlanabilirsin. En basiti windows'un temel özelliği olan uzak masaüstü denetimi ile bunu gerçekleştirebilirsin.
0
alkolik imam
(16.10.08)
evdeki pcye teamviewer kur ve o pcde teamvieweri çalıştırıp teamviewer networküne bağla. işyerindeki pcye de teamviewer kurup (evdeki pcnin teamviewer idsini ve şifresini yazıp bağlan) remote desktop la evdeki pcye %99 erişemezsin çünkü:
a) pcnin ip adresini bilmen lazım, sabit ip diilsen her disconnect connect olduğunda değişir.
b) büyük olasılıkla çalıştığın işyerinde remote desktop un kullandığı port kapalıdır, işyeri networkünden o şekilde çıkamazsın. Teamviewer http portunu kullandığı için bu sorunlar olmuyor ve kullanışlı.
0
joepiscopo
(17.10.08)
(2)

Microsoft Excel

babatema
Şimdiiee,a sütununda bi liste var.a1a2a3... diye gidiyob sütununda da yine bir liste var. burada da a sütunundaki şeylerin sayısal değerleri var.o da b1b2b3... diye gidiyobu liste o kadar önemli değil, zaten görünmeyecek bir renkte maktas buradaki dataları almak.a sütunundaki listeyi, c sütununa com
Şimdiiee,


a sütununda bi liste var.
a1
a2
a3... diye gidiyo

b sütununda da yine bir liste var. burada da a sütunundaki şeylerin sayısal değerleri var.
o da

b1
b2
b3... diye gidiyo

bu liste o kadar önemli değil, zaten görünmeyecek bir renkte maktas buradaki dataları almak.

a sütunundaki listeyi, c sütununa combo box vasıtasıyla aktarmam gerek.

bu birinci kısım.

birde,
bu combo boxtan seçtiğimiz her terimin bir de sayısal değer olacak (b sütunu) diyelim ki combo box tan a1'de olan bir değer seçtik ve a1'in sayısal değeri b1 de. hooop diye c sutünuna b1'de olan değeri yazacak.

biraz karışık mı anlattım bilmiyorum. isteyen yapıp bi yere de upload edebilir. pek müteşekkir kalırım şu olayı çözersek.

eh bi de biraz acil...

hadi salıcakla.
0
babatema
(15.10.08)
1. soru için, c1 kolonuna gidin
veri>dogrulama menusune girin
Ayarlar sekmesinde "Liste" seçin
kaynak olarak a kolonunda hucreleri seçin.
2. soru için
d1 hucresine sunu yazın
=DÜŞEYARA(C1;A:B;2;0)
0
r12
(15.10.08)
galadnikov, bu dosya işime yarayacak gibi. düzenlemeye başladım. çok teşekkürler.
0
🌸babatema
(15.10.08)
(5)

grafikere bilgisayar konfigurasyonu

terp
yeni kurulan sirkete illustrator kullanacak grafiker icin bilgisayar hazirlanmasi konusunda yardimim istendi. ben de sizden istiyorum. konfigurasyonu nasil olmali? makul bir konfigurasyon tabii.. tesekkurler..anakart, islemci, ram, harddisk, ekran karti......buarada illustrator derken basit cizimler
yeni kurulan sirkete illustrator kullanacak grafiker icin bilgisayar hazirlanmasi konusunda yardimim istendi. ben de sizden istiyorum. konfigurasyonu nasil olmali? makul bir konfigurasyon tabii.. tesekkurler..
anakart, islemci, ram, harddisk, ekran karti......

buarada illustrator derken basit cizimler yapilacaki promosyon amacli urunlerin, kisisel takvim gibi, cizimlerini yapacak. 3 boyutlu gokdelen insaati degil, fikir vermek acisindan soyluyorum; illustratorla gokdelen mi cizilir lan diyecek olanlar icin :)
0
terp
(15.10.08)
işlemci: intel quadcore lar işinizi görür.
ekran kartı: en az 256 bitlik olmalı ati hd 4870 olabilir
harddisk: wd velocity raptor 10000 rpm lik ya da ssd bir disk olabilir tabi ssd ler yeni olduğu için pahalıdır.
anakart: upgrade e müsait bi anakart seçebilirsiniz. bol pci yuvalı gerekirse crossfire veya sli destekleyecek şekilde.
ram: anakartın müsade ettiği şekilde en az 2gb yeterli olur. bu ramlerin de high performance olanları var, ddr3 destekli 1066mhz frekansında çalışan onlar gayet iyidir.

ama tüm bu parçaların içinde bence enönemlisi harddisktir en az 10000rpm lik bi disk olması lazım. piyasada genelde 7200 rpm var. harddiskiniz ne kadar hızlı olursa render süreniz de o kadar kısalacaktır.
0
rentts
(15.10.08)
ortalama fiyatı da burdan hesaplayabilirsiniz.
www.gigatek.com.tr
0
rentts
(15.10.08)
ssdye kesinlikle gerek yok, onun yerine ucuz disklerden raid yapin, data onemli ise mirroring hiz onemli ise striping. veya ikisi birden.
Native 64 bit destekliyorsa kullanilacak programlar 4 gb ram ve vista 64 bit (windows server 2008 64 bit de olur) uygundur.
SLI'ya cok gerek yok 4 monitor kullanilmayacaksa.

soyle bir durum var: bir oyun bilgisayari genellikle herhangi bir sistemden cok daha gucludur, cok abartmaya gerek yok bazi seyleri.
0
compumaster
(15.10.08)
ben size kendi konfigürasyonumu söyleyeyim:

intel q6600 quad core işlemci
asus strike 2 formula anakart (bu anakart gereksiz pahalı iki üç ciks özellik için verilmez o kadar para, sen daha ucuz bir board'a yönelebilirsin)
4gb kingston hyperx 1066mhz 4x1 kit (4x1 alarak biraz hata yapmışım 2x2 daha mantıklı)
2x250gb seagate sata2 harddisk
msi 8800gts 512 mb ekran kartı

Makinede harddiskleri stripe/raid0 yaptım, tek 500gb görüyor, bölümlemeden Windows Vista 64 bit kurdum. illustrator'ı bilemem ama photoshop cs3'ü 3-4 saniyede açıyor ve photoshop 200mb'lık tif dosyalarını beklemesiz gösteriyor.
0
blackdog
(15.10.08)
eğer takvim yapacaksan o kadar kasma..core 2 duo falan birşey al, üzerine 2 gb ram çaktır, 256 mb ati rodeon ekran kartını da ekledin mi tamamdır. hard disk olarak da sata bir hard disk al..bu kapasitede makinelerde bilboard yapıyoruz biz fotoşopta, 3,5 metre x2 metre ebadlarında..Böyleyken böyle..
0
elinherifi
(16.10.08)
(3)

Mail okundu/ulaştı raporu

3200
Birisine mail attıktan sonra öncelikle ulaşıp ulaşmadığını, sonra da okunup okunmadığını merak ediyorum. Maili atmadan önce o maile bişiler yapsam sanki sonradan mail okunmuşmu okunmamış mı kontrol edebilirim gibi geliyor?Attığım maillerimin okunup okunmadığını nasıl takip ederim?
Birisine mail attıktan sonra öncelikle ulaşıp ulaşmadığını, sonra da okunup okunmadığını merak ediyorum. Maili atmadan önce o maile bişiler yapsam sanki sonradan mail okunmuşmu okunmamış mı kontrol edebilirim gibi geliyor?

Attığım maillerimin okunup okunmadığını nasıl takip ederim?
0
3200
(15.10.08)
Outlook express, Microsoft Outlook bir program mi kullaniyorsunuz yoksa pop3 destekli webmail mi?

Outlook ile bunu yapmak mümkün; Yeni mail olusturun. Acilan sayfada mesajinizi, gidecek adresi... yazin. "Secenekler" butonuna tiklayip "Oy ve Izleme Secenekleri" menüsü altindaki "Bu ileti icin teslim bilgisi iste" ve "Bu ileti icin okundu bilgisi iste" seneceklerinin ikisine bir "tik" atin.
0
trimpot
(15.10.08)
windows live mail kullanıyorsan seçenekler içinde "okundu bilgisi iste" seçeneği var onu aktif edebilirsin.
browser dan giriyorsan hesap ayarlarında vardır bu seçenek
0
aysiku
(15.10.08)
Ayrıca karşı taraf desteklese bile maili alan kişi bu özelliği devre dışı bırakmış ya da her mesaj için onaylanacak şekilde ayarlamış olabilir. Pek bir garantisi yok yani.
0
386 dx
(15.10.08)
(8)

ipod neden şarj olmaz?

seen sea
Yeni aldığım ipod nano bir türlü şarj olmuyor.Yüksek güçlü USB diyor diye, laptopta yüksek performansta şarj etmeye çalıştım, bağlandı ama dolmadı.Eski bir masaüstü bilgisayarın arkasına taktım, bağlanmadan şarj olsun diye, elmayı gördüm ama yine şarj olmamış, 2 bilgisayarda daha denedim yine tık yo
Yeni aldığım ipod nano bir türlü şarj olmuyor.
Yüksek güçlü USB diyor diye, laptopta yüksek performansta şarj etmeye çalıştım, bağlandı ama dolmadı.
Eski bir masaüstü bilgisayarın arkasına taktım, bağlanmadan şarj olsun diye, elmayı gördüm ama yine şarj olmamış, 2 bilgisayarda daha denedim yine tık yok. Cihazda arıza olabilir mi, şarj olmuyor bir türlü. Hani kitlenmiştir diye resetlemeyi de denedim tarif ettiği gibi (tuş kilitle-tuş aç, aynı anda menü ile seçme tuşuna bas)
olmadı, değiştirsem mi acaba, yoksa ben mi yanlış yapıyorum?
0
seen sea
(15.10.08)
pili bitip kapandıysa kendine gelmesi biraz zaman alabilir. ne kadar süre şarjda beklettiniz?
0
chavezding
(15.10.08)
farklı bir usb kablosu mu kullanıyorsunuz? yanında usb kablosu geldiyse onu kullanın, gelmediyse de kısa kaliteli kablolardan alıp deneyin. belki çözülür.
0
blackdog
(15.10.08)
Bir müddet (10-15 dk) bağlı kalsın. eğer hala şarj olmuyorsa yeni aldığınızdan ötürü içiniz cız edebilir ama; bozuktur.
0
teritori
(15.10.08)
elektrikli şark aletleri vardı ipod için sanırım.bir de onu deneyebilirsiniz.gerçi fiyatları biraz pahalıydı en son.
0
aynali
(15.10.08)
cihaz arızalı fln değil,

itunes ile şarj edeceksin, gene olmazsa küfür edip edip tekrar tak çıkar, itunes windows ortamında sorunlu, sonra basılı tutup bir reseti var onun onu yap. googleden bak..
0
thefirstfbli
(15.10.08)
@thefirstfbli: itunes kapalıyken de aslanlar gibi şarj olması lazım. resetlemeyi de denedim diyor.
0
teritori
(15.10.08)
eğer ipodu bilgisayara bağladığınızda elma görünüyor, ışığı 1 saniye yanıp sönüyor ve bu işlem döngüye giriyorsa sorun yok, bekleyin. benim nano'nun pili tam bittikten sonra bilgisayara bağlanıp kendine gelmesi 15 dakikayı buluyor bazen. bir de yeni almışsınız, kutu içinde uzun süre pili bitik durduysa normaldir.

ayrıca apple amca ne diyor: "ipodunuzu kullanmasanız bile ayda bir pilini tam olarak bitirip tam şarj edin, öyle dursun kenarda"
0
lepidodendron
(16.10.08)
Teşekkürler.
Sorunu buldum, evet arızalıymış. farklı farklı 3 er saat sonrasında 24 saat de denedim. doldum diyor ama ısınma felan hiç olmadı, acaba şarj mı olmuyor dedim. hakikaten öyleymiş. bilgisayara takılıyken çalışıyordu ama çıkarır çıkarmaz kapanıyordu. değişim için de servisten onay lazımmış, sonuç iade oldu. Biraz da benim aldığım sanki temizlik ürünü gibi geldi bana. 4. nesillerden önce. olur da birinin başına gelir belki benden başka. Sorun: Pil şarj olmuyor. Çözüm: iade (bence bir kere servise giden aletten bir daha hayır gelmiyor.)
0
🌸seen sea
(26.10.08)
(7)

eski model ibm'in bios şifresini nasıl resetlerim,

tiny toon
şu an kullandığım ibm 300gl'nin (pentium 3 500 ayarı birşey) bios'una girmem gerekiyor ama şifreyi bilmiyorum, bios pilini söküp taktım, yemedi,ne yapabilirim
şu an kullandığım ibm 300gl'nin (pentium 3 500 ayarı birşey) bios'una girmem gerekiyor ama şifreyi bilmiyorum, bios pilini söküp taktım, yemedi,
ne yapabilirim
0
tiny toon
(15.10.08)
Supervisor password'lar oluyordu genelde. Modelini de yazarsan bakabiliriz.
0
ataturkiye
(15.10.08)
biraz amatörlere yönelik bir soru olabilir, seni tanımadığımdan soruyorum; bios pilini söküp takarken aleti güçten "tamamen" kesitiğine eminsin di mi? kabloyu prizden çekerek?
0
raj
(15.10.08)
bios pilini sökmeden önce bataryayı çıkar, fişi takılı olmasın ve 2 dakika civarında bekle yemesi lazım.
0
blackdog
(15.10.08)
@ataturkiye
kasanın üzerinde "personal computer 300GL" yazıyor.
0
🌸tiny toon
(15.10.08)
@raj
bios pilini sökerken kasaya gelen eletrik bağlantısını söktüm,
0
🌸tiny toon
(15.10.08)
@blackdog
dediklerini aynen yaptım ama iki dakika kadar beklemedim, bi deneyeyim
0
🌸tiny toon
(15.10.08)
cümlem düşük olmuş yalnız. pili çıkarmadan önce değil, pili çıkardıktan sonra 2dk bekle. canım türkçem.
0
blackdog
(15.10.08)
(1)

hard disk'in harfini değiştirirken şaftı kaydı

bushwacker
herkese merhabalar,biraz önce usb ile bağlı dosya sistemi fat32 olan harici harddisk'in bilgisayar yönetimi bölümünden disk yönetimi kısmında harfini değiştiriyordum ki, takıldı program. 3-5 dakika geçti, ben de bari harici harddisk'i kapatıp açayım dedim çünkü işim vardı, kapatıp açtım ve şimdi bi
herkese merhabalar,

biraz önce usb ile bağlı dosya sistemi fat32 olan harici harddisk'in bilgisayar yönetimi bölümünden disk yönetimi kısmında harfini değiştiriyordum ki, takıldı program. 3-5 dakika geçti, ben de bari harici harddisk'i kapatıp açayım dedim çünkü işim vardı, kapatıp açtım ve şimdi bilgisayarım'da gözükmüyor.

disk birleştirmede disk gözüküyor, ya da aygıt yöneticisinde yeni bir depolama aygıtının bağlandığını gösteriyor. fakat disk'e giremiyorum.

disk yönetimine tekrar girmeye çalıştığımda ise "mantıksal disk yöneticisi hizmetine bağlanıyor, lütfen bekleyin." diyor. bekliyorum da bekliyorum, sonra "hala bağlanıyor, lütfen bekleyin" diyor. ve bağlanmıyor.

problemin çözümü ne olabilir acaba? herkese teşekkürler yardımları için şimdiden.
0
bushwacker
(14.10.08)
tekrar atama yapmayi denediniz mi? herhangi bir yol tanimlanmamis hale gelmis gibi gorunuyor. kisaca gittiginiz yol yol degil diyor windows.
0
entrapmen
(15.10.08)
(5)

D sürücüsüne girme problemi

auzril
1 gün önceye kadar düzgün çalışan d sürücüm bugün "Dosya ve ya dizin bozulmuş ve okunamaz durumda" şeklinde bir hata verdi. Araştır diyerek girmeye çalıştım ama olmadı. İçinde izlemediğim bir çok film olduğundan biçimlendir demek istemiyorum. Bir çıkar yolu var mı acaba ?
1 gün önceye kadar düzgün çalışan d sürücüm bugün "Dosya ve ya dizin bozulmuş ve okunamaz durumda" şeklinde bir hata verdi. Araştır diyerek girmeye çalıştım ama olmadı. İçinde izlemediğim bir çok film olduğundan biçimlendir demek istemiyorum. Bir çıkar yolu var mı acaba ?
0
auzril
(14.10.08)
bilgisayarım penceresini açtığınızda üstteki çubukta "klasörler"e tıklayın, pencerenin solunda klasör ağacı(böyle tarif edebildim) şeklinde bişey çıkacak, orada D'ye tıklayın. ben aynı sorunla karşılaştığımda bunu denemiştim ve açıldı.

edit: işe yaramadığına üzüldüm. ben de pek akıl erdirememiştim "ne farkı var normal şekilde açmaktan ki" diye ama işe yarayınca paylaşayım dedim. umarım kurtarırsınız formatsız..
0
jangara
(14.10.08)
hala bir düzelme olmadı. bu tür çözümlerin fayda getireceğini zannetmiyorum çünkü d ye hiçbir şekilde girilemiyor. Acaba önerebileceğiniz freeware bir program kurtarma programı var mı ?
0
🌸auzril
(14.10.08)
bir de şunu deneyin denemediyseniz. D'ye sağ tık, özellikler, araçlar tabı, disk birleştiricisi. error check de yaparsınız aynı pencereden.
0
neronas
(14.10.08)
jangara haklı, benzer bir saçmalık bende de oldu geçenlerde. harici hard diskteki d sürücüsüne tıklayınca açılmadı ama yandan açıldı..yandan yemiş bu sürücüler bence
0
elinherifi
(15.10.08)
autorun virüsü tipinde bir şey olmasın o? o yüzden çift klikle açılmıyor, explorer'dan erişince açılıyor olabilir. sorun virüs vb ise kaspersky 2009 hallediyor.
0
blackdog
(15.10.08)
(1)

yemeksepeti'nde tarayıcı farkı

oddity
maxthon ve opera'nın yemeksepeti'ni açtığında oluşturdukları sayfa farkını yandaki resimler ile gösteriyorum. opera normal ama maxthon eksik gösteriyor. bunun sebebi ne olabilir?edit: hatta şu an maxthon'da ekşi duyuru resimlerini göremiyorum. yani kendi eklediğim resimlere tıkladığımda tepki vermiy
maxthon ve opera'nın yemeksepeti'ni açtığında oluşturdukları sayfa farkını yandaki resimler ile gösteriyorum. opera normal ama maxthon eksik gösteriyor. bunun sebebi ne olabilir?

edit: hatta şu an maxthon'da ekşi duyuru resimlerini göremiyorum. yani kendi eklediğim resimlere tıkladığımda tepki vermiyor tarayıcı. hayda..
0
oddity
(14.10.08)
oluyor bu tur seyler. ikisinin kodlari algilamasi bazen farklilik gosteriyor. standartlara uymayan bir yapisi var yemeksepetinin zaten. her tarayicida farkli sorun mevzu bahis olabilir, operada farkli safari de farkli, ie de farkli. genellikle siteler ie'yi destekler sadece bir de simdiler de firefox'u destekliyor. digerlerinde tamamen sansiniza.
0
entrapmen
(15.10.08)
(1)

.gif'ler hareket etmiyor

oddity
makinaya bir winxp yükledim, üstüne bir yığın program plug in vs vs de yükledim ancak bu arada farkettim ki dangalak makina animated gif dosyaları oynatamıyor.ayrıca mesela yemeksepeti'nde seçtiğimiz ürünlerin altında çıkan "siparişi onayla" gibi butonlar maxthon'da görünmezken opera 9.5'te bi güzel
makinaya bir winxp yükledim, üstüne bir yığın program plug in vs vs de yükledim ancak bu arada farkettim ki dangalak makina animated gif dosyaları oynatamıyor.

ayrıca mesela yemeksepeti'nde seçtiğimiz ürünlerin altında çıkan "siparişi onayla" gibi butonlar maxthon'da görünmezken opera 9.5'te bi güzel görünüyorlar. (bunu ekstra bilgi olarak veriyorum, hadi bakalım)

bir el atsanız?
0
oddity
(14.10.08)
Ben Maxthon ya da Opera kullanmıyorum ama, IE'de bunun için "Araçlar > Internet Seçenekleri > Gelişmiş" bölümünde ayarlar var, Multimedya seçeneği altında. "Web sayfalarındaki animasyonları oynat" ya da "Resimleri göster" gibi. Opera veya Maxthon'da da vardır böyle ayarlar muhtemelen.
0
nuage
(14.10.08)
(7)

Düşük çözünürlüklü Fotoğraf Netleştirmek?

teritori
Biraz da olsa mümkün müdür fotoşopla filan?Geçen ay vefat eden dayımın diğer bütün kardeşleriyle çekilmiş bir fotoğrafını buldum. Onu bastırmak istiyorum da hangi alet edevatı kullanmak gerekir?
Biraz da olsa mümkün müdür fotoşopla filan?
Geçen ay vefat eden dayımın diğer bütün kardeşleriyle çekilmiş bir fotoğrafını buldum. Onu bastırmak istiyorum da hangi alet edevatı kullanmak gerekir?
0
teritori
(14.10.08)
Sharpen edevatı biraz düzeltir ama fazlası bozar.
0
kibritsuyu
(14.10.08)
sharpen denedim ama dediğin gibi çok fazla verim vermedi. fazlası da bozdu.
0
🌸teritori
(14.10.08)
picasa2 yi kullan emin ol pişman olmazsın kullanımı çok kolay çokda verimli
0
mesutdg66
(14.10.08)
netlekştirmek derken?
bahsedilen sharpen, blur zıttıdır... Ancak sizin fotoğraftaki sorun bu mudur? Bence büyük ihtimal sizin sorununuz, çoğu dijital fotoğrafta karşılaşılan, grendir. Bunu düzeltmek için programlar mevcut. Genellikle önerilen, ücretsiz, bir program vardı. Ama balık hafızam sağolsun adını unuttum(zamanında kullanmama rağmen). Masaüstü simgesi ayçiçeği şeklindeydi galiba... Bilen birileri çıkar kesin.
0
late viper
(14.10.08)
cep telefonuyla çekilmiş bir fotoğrafsa noiseware photoshop eklentisini kullanabilirsin. bunun kendi başına çalışan versiyonu da var, photoshoptan bağımsız, photoshop bilmene bile gerek yok, tek tuşla eskisine oranla çok daha iyi hale getirir fotoğrafı. "noiseware pro" diye ararsan bulursun.
0
yazark
(14.10.08)
hic bir resimin kaliteli bir fotograf makinesi ile cekilmis kadar iyi olmayacagi asikar tabii ki.
0
compumaster
(14.10.08)
geç oldu ama aklıma geldi; neat image:
www.neatimage.com
çiçek de ayçiçeği değilmiş...
0
late viper
(16.10.08)
(2)

usb bellekte klasöre şifre koyma

in vito veritas
Başlıkta belirttiğim gibi usb bellekte bir klasör oluşturup buna her türlü erişimin şifrelenmesini istiyorum. şifre girmeden dosya silenemesin, içinde ne var görülemesin ya da içine herhangi birşey kaydedilemesin. tabi bu bellek bir sürü bilgisayarda kullanılacağı için kendi bilgisayarıma kuracağım
Başlıkta belirttiğim gibi usb bellekte bir klasör oluşturup buna her türlü erişimin şifrelenmesini istiyorum. şifre girmeden dosya silenemesin, içinde ne var görülemesin ya da içine herhangi birşey kaydedilemesin. tabi bu bellek bir sürü bilgisayarda kullanılacağı için kendi bilgisayarıma kuracağım bir program işimi görmez diye düşünüyorum. bu arada sandisk micro crusier 4GB kullanıyorum.
0
in vito veritas
(14.10.08)
folder lock tarzı programların portable versiyonları mevcut internette. işinizi görürler.

şöyle de bi link var.
www.softarchive.net:97577.html
0
fucksmakinasi
(14.10.08)
truecrypt gibi çözümlerle içeriği şifreleyebilirsin ancak verinin eklenmesini ve silinmesini engelleyebileceğini sanmıyorum. yani görmedim hiç, en basitinden format atılır...
0
kurukafa
(14.10.08)
(2)

excel formulu

ali87
şimdi 12 basamkalı bir sayı var excel bu sayıya şöyle bir işlem yapacak: bu sayının her bir basamağını sırası ile 1-3-1-3-1-3-1-3-1-3-1-3 ile çarpacakmümkün mü bu??
şimdi 12 basamkalı bir sayı var excel bu sayıya şöyle bir işlem yapacak: bu sayının her bir basamağını sırası ile 1-3-1-3-1-3-1-3-1-3-1-3 ile çarpacak

mümkün mü bu??
0
ali87
(13.10.08)
3 ile çarpılan basamak 9 dan büyük olursa ne olacak?
0
kurukafa
(13.10.08)
bu çarpımların sonuçları toplanacak mı ne olacak?

her bir çarpım ayrı bi hücrede duracaksa böyle yapabilirsiniz.

=PARÇAAL(A1;1;1)
=PARÇAAL(A1;2;1)*3
=PARÇAAL(A1;3;1)
=PARÇAAL(A1;4;1)*3
.
.
=PARÇAAL(A1;12;1)*3

ingilizce excel'de "parçaal" yerine "mid" kullanın.
0
cruor
(13.10.08)
(5)

Ftp ye kendi makinemden baglanamiyorum ama baska makinelerden baglanabiliyorum

independence
$imdi $u $ekilde bir sorunum mevcut.Kendi makinemden sitemin ftp sine baglanamiyorum ama ba$ka makinelerden baglanabiliyorum. Kendi makinemden ftp ye baglanamama sebebim ne olabilir ki? Antivirus mu, ftp ye verilmesi gereken ozel bir izin mi, nedir? Firewall kullanmiyorum bu arada.Not: Oysa bir sure
$imdi $u $ekilde bir sorunum mevcut.

Kendi makinemden sitemin ftp sine baglanamiyorum ama ba$ka makinelerden baglanabiliyorum. Kendi makinemden ftp ye baglanamama sebebim ne olabilir ki? Antivirus mu, ftp ye verilmesi gereken ozel bir izin mi, nedir? Firewall kullanmiyorum bu arada.

Not: Oysa bir sure once gule oynaya girebiliyordum, ardindan makinemde bir degi$iklik yaptigimi da sanmiyorum. Var midir cevabi bilen?
0
independence
(13.10.08)
flood olarak algilamistir islemini. o yuzden gecici bir süre ban yemis olabilirsin. 1 saat (60 dk) bekleyip tekrar denemeni öneririm.
0
trimpot
(13.10.08)
Flood olarak algilamasi icin surekli giri$ ciki$ yapmam lazim, oysa 1 haftadir giri$ yapamiyorum hicbir $ekilde.
0
🌸independence
(13.10.08)
ftp'ye direkt adres bar'a adres girerek mi bağlanıyorsun? yoksa filezilla filan gibi bişey mi kullanıyorsun? eğer kullanmıyorsan kullan. adresini kullanıcı adını şifresini tepeye yaz, orda status ekranında her an ne haltlar yeniyor yazıyor. işte yok bağlandı cevap geldi şöyle oldu böyle oldu. orayı bi oku bence. onu yaz. ona göre daha bilir bi kişi gelsin yorumlasın.
0
ophelia
(13.10.08)
Muhtemelen biliyorsunuzdur ama insanlık hali unutulmuştur belki, bulunduğunuz makineye bağlanmak için 127.0.0.1 adresini kullanın...
0
crown
(13.10.08)
browser ile deniyorsan, srun olma olasılığı çok yüksek zaten. (bkz: smartftp) gibi bir program kullanıp çıkan hata mesajlarını yazabilirsen daha iyi yardımcı olabiliriz sanıyorum.
0
blackdog
(13.10.08)
(3)

monitorden gelen ses ve ekran yenileme sikligi

terp
dogru terimleri mi kullaniyorum bilmiyorum ama yeni bir bilgisayar kurdum. monitorden tzzzzz diye ince cok tiz bir ses geliyordu. ekran yenileme ayarindan 60hz yi 70 hz ye cikardim. ses kesildi. su an mesudum ama yanlis bir sey yapmis olmak da istemiyorum.bu hareketim faullu mudur? tesekkurler...not
dogru terimleri mi kullaniyorum bilmiyorum ama yeni bir bilgisayar kurdum. monitorden tzzzzz diye ince cok tiz bir ses geliyordu. ekran yenileme ayarindan 60hz yi 70 hz ye cikardim. ses kesildi. su an mesudum ama yanlis bir sey yapmis olmak da istemiyorum.

bu hareketim faullu mudur? tesekkurler...

not: ayrica 80, 85 diye de gidiyordu o liste.. bu neyin nesi, artirmanin avantaji/dezavantaji nedir?
0
terp
(13.10.08)
hayır cok guzel bir hareket yapmıssın. monitör kaynaklı bas agrısını azaltmıs ve daha az goz yoran bir goruntu elde etmiş oldun.
0
eleventh american esme has met
(13.10.08)
izin verdiği en yuksek değere kadar gidebilirsin. ekran siyah olursa esc'e basarsın. ekrandaki her bir hücrenin yenilenme sıklığıdır bu..
0
eleventh american esme has met
(13.10.08)
aklıma monitöre yakın bulunan adaptör gibi manyetizması olan materyaller de olabileceği geldi. genellikle monitörlerde ses ve titreşim yaparlar.
0
Beatling
(13.10.08)
(6)

bir bilgisayar sorusu daha-bilene 5 çokomel

oceano
efeniim yeni bir soruyla daha karşınızdayım.şimdii ben sürekli torrent tan download yaptığım için bilgisayarı açık bırakıp işe gidiyorum. ve fakat malumunuz tüm belgelerim filan ortalıkta oluyor, isteyen açıp bakabiliyor bilgisayar açık olduğu için.istiyorum ki işe gitmeden torrent programımı açayım
efeniim yeni bir soruyla daha karşınızdayım.

şimdii ben sürekli torrent tan download yaptığım için bilgisayarı açık bırakıp işe gidiyorum. ve fakat malumunuz tüm belgelerim filan ortalıkta oluyor, isteyen açıp bakabiliyor bilgisayar açık olduğu için.

istiyorum ki işe gitmeden torrent programımı açayım, gmail'imi, facebook'umu, msn imi açayım işe gideyim. ben gelene kadar çalışsın onlar; ama bilgisayarımdaki programlara, açık olan uygulamalarıma ve belgelerime de kimse ulaşamasın. ulaşmaya çalıştığında şifre istesin.

nasıl yaparım?
bekleme moduna alsam bilgisayarı, bu dediğim olur mu? yani bittorrent'ım indirmeye devam eder mi?
0
oceano
(13.10.08)
en en en kolayı ekran koruyucuna şifre koy, ve gitmeden önce de ekran koruyucunu devreye sok,

bilgisayarının da login şifresi olsun tabi

voila =)
0
mortifera
(13.10.08)
windows tusu + L 'ye basip kullanici degistirme ekrani cikiyor. boyle yapabilirsin. tabii öncelikle kendi kullanici hesabina bir sifre tanimlaman gerekiyor. denetim masasindan kullanici hesaplarina girip bunu yapabilirsin.

ben isyerinde bunu yapiyorum. torrent devam ediyor.
0
trimpot
(13.10.08)
ve hatta bilgisayarımı başkası kullanırken torrentim çalışsın belgelerime ulaşılamasın diyorsan, iki tane kullanıcı tanımla, kendi özel dosyalarını kendi belgelerimde muhafaza et, sonra torrent falan açıkken win+l tuşuyla kullanıcı değiş, diğer kullanıcı aç, bilgisayarı kapatmadıkça senin oturumun öbür tarafta çalışır,
0
efruz
(13.10.08)
bence tek bir kullanici hesabi olmasi daha mantikli, diger kullanici klasorleri gorebilir isterse.
0
paradoxical
(13.10.08)
özel dosyalar şifrelenirse belgelerim klasörü, masaüstü dahil, girilmez başka oturumda....

diye biliyorum
0
efruz
(13.10.08)
@trimpot,
senin yöntem muhteşemmiş yaw. anında çözdüm olayı. hatta pc de tv de açıktı aynen çalışmaya devam etti:)
saolasın! çocukluğumdan kalma birkaç çokomel var, biraz küflenmiş ama idare eder. adresiver kargolayayım =))
0
🌸oceano
(13.10.08)
(4)

Limewire ikame ürün

uz
bu limewire bende java sürümüyle ilgili bir sorun yüzünden çalışmıyor. versiyon 5 veya üstü yüklü olsun öyle çalışırım diyor ama halihazırda en son sürüm yüklü zaten.virüsünden otundan bokundan da bıkmış durumdayım ne kullanayım ben bunun yerine?kazaa ares filan kullandım önceden ama onlar bana tari
bu limewire bende java sürümüyle ilgili bir sorun yüzünden çalışmıyor. versiyon 5 veya üstü yüklü olsun öyle çalışırım diyor ama halihazırda en son sürüm yüklü zaten.

virüsünden otundan bokundan da bıkmış durumdayım ne kullanayım ben bunun yerine?
kazaa ares filan kullandım önceden ama onlar bana tarih olmuş gibi geliyor.

tek derdim mad world ü indirmekti. şerefsiz limewire.
0
uz
(13.10.08)
Limewire'ı yüklemeden önce Java'yı kurup öyle yüklemeyi denediniz değil mi?
Denemediyseniz öyle deneyin. Hani o da olmazsa size google ipucu vereyim:

"Mad World Rapidshare"

yazıp google'da aratın. Bir sürü indirme adresi bulursunuz.
0
nuage
(13.10.08)
frostwire
0
buffy de vampir sayilir
(13.10.08)
bu tarz mp3 aramaları için şu siteyi öneririm:
www.skreemr.com

çıkan sonuçlara sağ tıklayıp kaydet diyerek kaydedebilirsin.

ben de cryllic gibi frostwire öneriyorum.

not: java yüklü demişsin. jre (java runtime environment) yüklü di mi?
0
edge_nabby
(13.10.08)
hiç duymamıştım bu frost u ama iki tavsiyede o olduğunu göre indireyim demekki fazla source sorunu olmuyor :)

googledan da mp3 bulunabiliyormuş yaw, eskiden bu siteleri hep gümletmişlerdi sanki.

bu arada ne güzel şarkıymış bu. herkes dinlesin, gitsin ilan-ı aşk etsin. :) çiçek çocuk olsun.
0
🌸uz
(13.10.08)
(5)

Bilgisayar Virüsü :(

calimdor
arkadaşlar yaklaşık 1 saat önce sinirlerimi bozan bir virüs yemiş bulunmaktayım, umarım ki aranızda bana yardımcı olabilecekler vardır. virüsten sonra bilgisayarın başına gelenleri anlatayım:virüsü yememle birlikte sağ altta windows "win32.banker.fs" "trojan.spyagent.da" gibi virüsler yediğimi ve sp
arkadaşlar yaklaşık 1 saat önce sinirlerimi bozan bir virüs yemiş bulunmaktayım, umarım ki aranızda bana yardımcı olabilecekler vardır. virüsten sonra bilgisayarın başına gelenleri anlatayım:

virüsü yememle birlikte sağ altta windows "win32.banker.fs" "trojan.spyagent.da" gibi virüsler yediğimi ve spyware kullanmam gerektiğini söyledi. ctrl+alt+delete yaptıktan sonra görev yöneticisini artık kullanamadığımı gördüm. masaüstü arkaplanım değiştirilmişti ve ben masaüstü arkaplanını da kendi isteğime göre değiştiremiyorum artık. yani bir çok şeyi artık kullanamıyorum.

antispyware indirdim -spywaredoctor- bir güzel enfeksiyon falan yakaladı ancak bana bir faydası dokunmadı, görev yöneticimi vs. geri alamadım. ne yapmam gerekiyor arkadaşlar? windowsu 1gün hatta bir kaç saat geri alma gibi bir şansımız mevcut mu?
0
calimdor
(13.10.08)
Donatilar -> sistem araclari -> sistem geri yukleme gibi bir sey olmasi lazim. Ordan windows'u onceki bir tarihe geri yukleyebilirsiniz ama ise yarar mi bilmiyorum.
0
vita vinum est
(13.10.08)
sistem geri yükleme aktif değilse, avg temizliyor olması lazım dediğin şeyi...
0
mortifera
(13.10.08)
sabah 6'ya kadar verdiğim yoğun mücadeleler sonucunda az hasarla atlattım galiba bu virüsü.

5-6 tane ayrı anti-spyware'la bilgisayarı en ince noktalarına kadar taradım, onlarca enfeksiyon, yüzlerce virüs ve tehlikeli bilmem ne temizledim. ardından görev yöneticisini taskmgr.exe'den açarak ctrl+alt+delete sorunu ortadan kalktı ve artık ctrl+alt+delete ile görev yöneticisine ulaşabiliyorum. masaüstü arkaplanımı hala özellikler bölümünden değiştiremiyorum ama herhangi bir resmi "arka plan olarak ayarla" diyerek bu srunu da hallediyorum.

neyse, geçmiş olsun bana çok uğraştırdı kereta :D
0
🌸calimdor
(13.10.08)
Arkaplan işini de registry den halledebilirsin google da bulamadım ama aramaya inanmak lazım.
0
thefin
(13.10.08)
antispyware tek başına yeterli olmaz. antivirüs programı kullanmalısın. antispyware ve antivirüs programlarıyla yapacağın taramaları, windows'u güvenli kipte açarak yaparsan daha sağlıklı olur gibime geliyor.
0
edge_nabby
(13.10.08)
(5)

TV tamiri bir el atın

goodbyecruelworld
şimdi efendim çatıda bildiğiniz normal antenlerden var lakin bir de yükseltici var evde, şimdi bu yükseltici tarih oldu haliyle televizyon ekranını karıncalar kaplamış durumda... yükselticinin artık devre dışı olduğunu düşünecek olursak, benim tv'nin yükselticisiz normal çalışmasının pratik bir yolu
şimdi efendim çatıda bildiğiniz normal antenlerden var lakin bir de yükseltici var evde, şimdi bu yükseltici tarih oldu haliyle televizyon ekranını karıncalar kaplamış durumda... yükselticinin artık devre dışı olduğunu düşünecek olursak, benim tv'nin yükselticisiz normal çalışmasının pratik bir yolu var mı?

edütt: çatıdaki anteni de devre dışı bırak diyorsanız anten vazifesi görecek en iyi zamazingo nedir?
0
goodbyecruelworld
(12.10.08)
çakma çanak antenler var ya... onlar aslında o kadar kötü değil.
0
mortifera
(12.10.08)
tv nin anten girişine çatal falan sok.
0
istanblue
(12.10.08)
aluminyom folyoyu kulah gibi yapip, televizyonun anten girisinin gobegine sokunuz. (o) seklinde ya hani. "o" olan yere yani.obur yerlere degmesin, bi ise yaramaz.
0
osuruklu
(12.10.08)
tv üstü anten alip keyfine bak. 10-15 lira bisey.
0
trimpot
(12.10.08)
TV üstü elektrikli antenler var, yükselticisi içinde, onlardan kullanabilirsiniz.
0
vincenzo
(13.10.08)
(5)

ekran kartı driver sorunu

asyMMetry
öncelikle çok müşkül durumdayım arkadaşlar. bilgisarıma format çektikten sonra casper'ın sitesinden driverlerı bilg. modeline göre(8050D) yükledim. fakat sırasıyla chipset ardındanda ekran kartı driverını yüklerken "inf error - video driver not found "hatasını veriyor. yapmadığım şey kalmadı. farklı
öncelikle çok müşkül durumdayım arkadaşlar.
bilgisarıma format çektikten sonra casper'ın sitesinden driverlerı bilg. modeline göre(8050D) yükledim. fakat sırasıyla chipset ardındanda ekran kartı driverını yüklerken "inf error - video driver not found "hatasını veriyor. yapmadığım şey kalmadı. farklı modellerin driverlarını yükledim. chipset driverından kaynaklandığını düşündüm onunda farklı driverlarını yükledim. ati'nin sitesinden de aynı işlemleri yaptım fakat bir çare olmadı. ne yapmam lazım neden kaynaklanmaktadır bu hata. bir yardım edin ne oluuur.

ekran kartım. ati mobility radeon 9600/9700
Mobile Intel Pentium M 735, 1700 MHz (17 x 100)
0
asyMMetry
(12.10.08)
Bilen arkadaşlar yardımcı olur ama, çok çaresiz kalırsanız, tekrar format atın derim. Bende de bazen öyle oluyor. Format atınca bazı yazılımlar yüklenmemiş oluyor ve yanlış yaptığım bir şey olmuyor. Yalnızca "Recovery CD" kendi kafasına göre hata etmiş oluyor.
0
nuage
(12.10.08)
formatı en az 3 kere attım zaten. diskim ikiye bölünmüş durumda. farklı bir bölüme yükledim windows'u. belki diskin o bölümünde hata vardır diye. ama maalesef çözüm olmadı.
0
🌸asyMMetry
(12.10.08)
Anladım. Kolay gelsin o zaman.
Şurada da bahsedilmiş şu sorundan ve 8. mesajda bir cevap verilmiş ve onun işe yaradığını söyleyenler var: www.techspot.com

İngilizceniz yeterli değilse, elimden geldiğince çevirmeye çalışırım. Bir bakın siz.
0
nuage
(12.10.08)
maalesef bu çözüm olmadı fakat başka birşey buldum.
vgasave gibi bir zımbırtıyla karşılarştım bağdaştırıcı olarak gözüküyor. birkaç yerde de ekran kartı driverlarından bu yüzden sorun olabiliyormuş. bunu nasıl kaldırabilirim.
Administrative Tools2dan diyorlar ama tama olarak nasıl yapabilirim.
ilgilendiğin teşekür ederim.
0
🌸asyMMetry
(12.10.08)
a248.e.akamai.net

- bu driveri indir. yükle. olursa tamamdir.

ya olmazsa?:

- indirme bittikten sonra yüklü olan driverlari aygit yöneticisinden sil.
- emin olmak icin program ekle/kaldir da ati vga ile ilgili herhangi birsey varsa onuda sil.
- görüntü ayarlarina gir. (masaustu bos yer sag mouse tik ==> özellikler) gelismis ayarlar kisminda bagdastirici sekmesine tikla. özellikler butonuna tikla. oradan sürücü sekmesini secip sürücüyü güncellestir de ve c:ati klasorunun yerini göstererek kurulumu yap.
-reset at.

buradan ancak bu sekilde yardimci olabiliyorum.
0
trimpot
(12.10.08)
(5)

kağnı hızındaki vista

deckard
sabah evden çıkmadan pc'yi download'a bıraktım. geldiğimde kağnı hızında olduğunu gördüm. kaspersky ile tarattım virüs yok. reset attım aynı. sanki sistemdeki 2 gb belleği çıkarmışlar yerine 512mb bellek takmışlar gibi. ekşi duyuru'da aşağılara inmek bir dakika sürüyor falan. ama mesela bunları norm
sabah evden çıkmadan pc'yi download'a bıraktım. geldiğimde kağnı hızında olduğunu gördüm. kaspersky ile tarattım virüs yok. reset attım aynı. sanki sistemdeki 2 gb belleği çıkarmışlar yerine 512mb bellek takmışlar gibi. ekşi duyuru'da aşağılara inmek bir dakika sürüyor falan. ama mesela bunları normal hızında yazıyorken siteye login olup bu sayfayı açana kadar 5 dakika geçmiş. virüs olduğunu sanmıyorum çünkü evden çıkmadan önce gayet normaldi ve indirdiğim şeylerde virüs olmayacağını düşünüyorum (heroes yeni bölüm, bikaç yeni film fln, popüler şeyler yani). görev yöneticisine baktım 4-5 tane svchost var (ki bildiğim bu normal) bi tanesi 50k diğerleri 15k falan. explorer 20k dolaylarında takılıyor. anlamadım neden böyle bu?
0
deckard
(12.10.08)
büyük ihtimalle yapmışsındır ama yeniden başlattın di mi :)
sorununun ne olduğunu buradan anlamak zor ama istersen bi sistem geri yükleme yap.
0
sefapezevengi
(12.10.08)
torrent ile indiriyorsan; seed ederken belirli bir yavaslama söz konusu olabilir. bu yavaslamayi görev yöneticisinde göremezsin. cunku yavaslamanin nedeni disklerin sürekli okunuyor durumda olmasi. torrentleri durdurup bir de öyle dene derim.
0
trimpot
(12.10.08)
@el magico, "kaspersky ile tarattım virüs yok. reset attım aynı." yani baştan başlatmayı denedim.

@trimpot, flashget aracılığıyla rapidshare'den indiriyorum dosyaları.
0
🌸deckard
(12.10.08)
benim bahsettiğim yeniden başlatma(restart) değil. sistem geri yükleme(system restore).
windowshelp.microsoft.com
0
sefapezevengi
(12.10.08)
açık bıraktığın sürede ısınmış olabilir mi?
0
chavezding
(13.10.08)
(6)

Firefox kucuk bi sorun

rurouni
En azından benim icin sorun yeni sekme acınca en son sekmede hangi sayfa acıksa orasının adresi cıkıyor onu silip yeniden yazmam gerekiyor. önceden boyle değilde nasıl düzeltirim.
En azından benim icin sorun yeni sekme acınca en son sekmede hangi sayfa acıksa orasının adresi cıkıyor onu silip yeniden yazmam gerekiyor. önceden boyle değilde nasıl düzeltirim.
0
rurouni
(12.10.08)
about:config'den ayar değişikliği yaptın mı?

bu sorun çıkmadan hemen önce kurduğun bir eklentinin marifeti de olabilir. böyle olduğunu düşünüyorsan, eklentinin ayarlarına bak. kurduğun eklentileri sayabilir misin bi?
0
edge_nabby
(12.10.08)
eklenti ayarları için araçlar -> eklentiler'e tıklayıp her ekletinin ayarına bakabilirisiniz ama sanmıyorum eklenti yüzünden olacağını
0
moroff
(12.10.08)
load on new tabs >>> current page'e ayarlanmışsa ondan olur.

about:config'de loadonnewtab'ı 0 yapın.
0
cruor
(12.10.08)
adres çubuğuna "about:config" yaz, enter'a bas. dikkatli olacağına söz ver. süzgeç yerine "loadonnewtab" yazın. çıkan ayara çift tıklayın, değerini sıfır yapın.

@cruor
ayar isminin doğru olduğuna emin misin? bende loadonnewtab diye bir ayar yok.
0
edge_nabby
(13.10.08)
büyük ihtimalle bir eklentiden kaynaklanıyor çünkü firefox'un, eklentisiz olarak, açılan tablarda "currrent page" ayarı yok ve düzeltilmeyecek diyorlar.

bugzilla.mozilla.org

programlar/mozilla firefox/mozilla firefox (safe mode) ile eklentisiz şekilde çalıştır.

sorun yoksa normal olarak firefox'u açıp, tools > add-ons eklentileri(skype eklenti yüklüyor mu bilmiyorum varsa ilk önce onu yoksa sırayla) disable ederek dene.

veya direkt bu eklentiyi kurup yeni açılan tabların nasıl davranacağını belirleyebilirsin.

addons.mozilla.org

edit: bugzilla
0
free spirit
(13.10.08)
@edge_nabby

eminim. hatta bende biri tab biri window olmak üzere iki tane var.
img217.imageshack.us

yalnız ben 2.0.0.17 kullanıyorum. sizin versiyonunuz farklıysa olmayabilir.
0
cruor
(13.10.08)
(1)

Mac OS X de video izleme programi [oneriler lutfen (: ]

busuta
oncelikle herkese selamlar ; su mac os x de xp deki bs player gibi bi program bulamadim , bs player da ne guzel altyaziyi surukleyip birakirdik ...yok mu mac de boyle bi program , soyle altyazi ozellikleri ustun , surukle birakmasi aktif guzel bi program ...varsa duydugunuz gordugunuz lutfen paylas
oncelikle herkese selamlar ;

su mac os x de xp deki bs player gibi bi program bulamadim , bs player da ne guzel altyaziyi surukleyip birakirdik ...
yok mu mac de boyle bi program , soyle altyazi ozellikleri ustun , surukle birakmasi aktif guzel bi program ...


varsa duydugunuz gordugunuz lutfen paylasin yaff , gina geldi artik (:


simdiden herkese tesekkurler ...
0
busuta
(12.10.08)
vlc'yi öneririm. BS Player kadar yetenekli bence. Yeni versiyonu altyazı konusunda oldukça başarılı hem de.
0
kays el mecnun
(12.10.08)
(6)

Run(Çalıştır)

sesee
Vista'da nerede bu sekme tam olarak? Bulamadım gitti...
Vista'da nerede bu sekme tam olarak? Bulamadım gitti...
0
sesee
(12.10.08)
başlat tuşu + r yapınca gelmiyor mu?
0
cruor
(12.10.08)
Windows tusu + R yaparsaniz direk cikar.
0
osuruklu
(12.10.08)
Teşekkürler. İş gördü. Yalnız yapmak istediğim dns ayarı olmadı, yükseltmeniz gerekiyor falan dedi. Deezer,megaupload gibi sitelere girmek için tam olarak yapmam gereken ne. Xp de sorun olmuyordu ama bu vistaya alışamadım bir türlü...
0
🌸sesee
(12.10.08)
Çalıştır Vista'da Donatılar-Sistem Araçları içinde yanlış hatırlamıyorsam. Çalıştır'ı ı bul, sağ tuşla tıkla ve Yönetici olarak çalıştır de. O şekilde yapabilirsin.
0
sheba and the albino girls
(12.10.08)
windows+r zaten run as administrator işlevi görüyor. vistada başlattaki arama kutusu eski run ın yerini aldı bu arada.
0
talemon
(12.10.08)
başlattaki kutuya çalıştır yazınca geliyor kendisi. dns ayarı yapmak içinse ağ ve paylaşım merkezine girip bağlantı durumunu görüntüle > özellikler > tcp ip v4 ten dns girebilirsiniz.
0
deahy
(12.10.08)
(2)

opera - kapatılan son sekmeler

eskimo
selamlar. duyuruda aradım amma bulamadım. var mı bu? yani operada kapatılan son sekmelerin göründüğü yer vs.?
selamlar. duyuruda aradım amma bulamadım. var mı bu? yani operada kapatılan son sekmelerin göründüğü yer vs.?
0
eskimo
(12.10.08)
Ctrl+z yaparak son kapadığınız sekmeleri geri getirebilirsiniz.
0
Dag
(12.10.08)
sağ üstte çöp tenekesi görünüyor olması lazım, ona tıklayınca da kapatılan sekmelerin listesini görebilirsiniz. basınca da tekrar açılır tabii.
0
pispinti
(12.10.08)
(5)

Antivirüs programı(McAfee) yazdığım asp dosyasını sildi...

n v13c
gereksiz şeyleri silsin diye antivirüs programı yükledim. taradıktan sonra içinde XSS(javascript) hilelerinin olduğu asp dosyasını "karantinaya aldı". nasıl kurtarabilirim dosyayı?
gereksiz şeyleri silsin diye antivirüs programı yükledim. taradıktan sonra içinde XSS(javascript) hilelerinin olduğu asp dosyasını "karantinaya aldı". nasıl kurtarabilirim dosyayı?
0
n v13c
(12.10.08)
karantinaya aldigi dosyalari bi klasorde tutuyor sanirim. google dan aramaya erindim.
0
oshamahue
(12.10.08)
geri yükle bölümünden dosyayı buluyorum. yanında "karantinaya alınan" yazıyor. dosyayı seçip geri yükle diyorum. yanında bu sefer "geri yüklenen" yazıyor. ama dosyayı açmaya çalışınca dosyaya erişim engellendi diye alert çıkıyor. sonra aynı yere geri dönünce yine karantina da gözüküyor. ne yapabilirim?
0
🌸n v13c
(12.10.08)
asp dosyalarini taramasin. xss korumasini da kapat.
0
compumaster
(12.10.08)
ignore this file gibi bir şey de olabilir belki.
0
natnan
(12.10.08)
belli bir türü arama ya da bu dosyayı ignore et gibi bişey bulamıyorum... mcafee kullanmayı bilen yok mu burada?
0
🌸n v13c
(12.10.08)
(8)

rar dosyaları

think martini
Açamıyorum bilgisayarda. sorun ne olabilir??? Bir program mı yüklemem lazım?
Açamıyorum bilgisayarda. sorun ne olabilir??? Bir program mı yüklemem lazım?
0
think martini
(12.10.08)
(bkz: winrar) ?
winrar olmasına ragmen açamıyorsanız, o rar dosyası bozuktur denebilir herhalde.
0
teletabi
(12.10.08)
part1, part2.... artık kaç taneyse hepsini indirmen lazım
0
luzumsuzadam
(12.10.08)
bütün part'ları aynı klasöre koy. ilk part'a sağ tıkla, "buraya çıkart" ya da "extract here"e bas.

not: dosyaların boyutlarına bak. son part dışındaki part'ların boyutlarının aynı olması lazım. değilse eksik indirmişsin demektir.
0
edge_nabby
(12.10.08)
hepsi bitmeden açmaya çalıştım, ondan kaynaklanıyor o zaman galiba. Bir de indirirken dosya isimlerini değiştirdim, bir sorun olur mu peki?
0
🌸think martini
(12.10.08)
bütün dosyaların part uzantıları haricinde aynı isimdeyse sorun olmaz.
0
luzumsuzadam
(12.10.08)
isimlerini değiştirdim, A.part1, B.part2, C.part3 şeklinde gidiyor, sorun olur mu?
0
🌸think martini
(12.10.08)
dosya isimlerinin aynı olması lazım, A.part1.rar, A.part2.rar, .... gibi
0
luzumsuzadam
(12.10.08)
aslında farklı isimlerde olsa oluyor. ama winrar part1'i çıkardıktan sonra part2'nin yerini sorar. onun yerini gösterirsin devam eder açmaya. eğer part isimleri farklıysa hepsini kendin göstermen gerekir. ama partlar aynı klasörde ve aynı isimdeyse (a.part1.rar, a.part2.rar ...) winrar partları kendisi bulabilir, sana sormadan birleştirir onları.
0
edge_nabby
(12.10.08)
(5)

görünmeyen/çalışmayan usb disk?

insanimsi
internet kafelerde kullandığım usb diskimi bilgisayar görmüyor. aynı usb portuna mp3 player taktım anında gördü. yani sorun usb diskte. bundan önce taktığım bilgisayarda biraz ısındığını farkedince hemen çekmiştim. acaba yanmış mıdır? aylardır ne güzel kullanıyordum. yedeği de yok. nedir, ne yapılab
internet kafelerde kullandığım usb diskimi bilgisayar görmüyor. aynı usb portuna mp3 player taktım anında gördü. yani sorun usb diskte. bundan önce taktığım bilgisayarda biraz ısındığını farkedince hemen çekmiştim. acaba yanmış mıdır? aylardır ne güzel kullanıyordum. yedeği de yok. nedir, ne yapılabilir?
0
insanimsi
(12.10.08)
Profesyonel cevap gelmemiş, ben amatör bişeyler sallıyım bari. Benim flashdisk bazen kasanın önündeki usb portlara takınca görükmüyodu, arkadan verince alıyodu.
0
mabl
(12.10.08)
yanitin bu linkte olabilecegini dusunuyorum.
doctus.org
0
npyx
(12.10.08)
Merhaba,
mabl'ın dediği gibi bir şey var. USB girişlerini değiştirip deneyin derim ben. Öyle de olmazsa farklı bilgisayarlarda deneyin. Kendi bilgisayarınıza atmak zorundaysanız onları, internet kafede açtığınız USB diskinizin içindekileri gmail'e yollayın ve evinizde bilgisayarınıza indirin.
0
nuage
(12.10.08)
yok yanmış bu ya. dediğim gibi bağladığım port çalışıyordu. şimdi başka bir internet kafede denedim gene görünmüyor. yanmış. tüh.

peki bu garanti kapsamı içinde midir?
0
🌸insanimsi
(12.10.08)
USB nasıl yanar ki? Normal bir şekilde USB girişine taktıysanız, öyle bir şeyin olmaması lazım normalde. Bana kalırsa garantisi vardır. Zirâ, kendiniz yakmadınız diski. Garantisinden yararlanın derim ben.
0
nuage
(12.10.08)
(6)

oyun tavsiyesi

neronas
laptopun kaldıracağı birşey olması lazım, yeni oyunları oynayamıyorum. (pentium dual core 1.86 cpu, 1gb ram, 256 paylaşımlı vga). oynadığım, çok sevdiğim, laptopun gücünün zorla yettiği oyunlar şunlar;Spore, Portal, Titan Quest+exp, Half-life 2+ep1+ep2, max payne 1+2...özellikle titan quest gibi bir
laptopun kaldıracağı birşey olması lazım, yeni oyunları oynayamıyorum. (pentium dual core 1.86 cpu, 1gb ram, 256 paylaşımlı vga). oynadığım, çok sevdiğim, laptopun gücünün zorla yettiği oyunlar şunlar;
Spore, Portal, Titan Quest+exp, Half-life 2+ep1+ep2, max payne 1+2...

özellikle titan quest gibi bir oyun istiyorum. biraz eski olursa performans açısından da sıkıntım olmaz. saydıklarımla alakasız olarak red alert, starcraft, warcraft serilerini de çok severim. strateji de olabilir yani.
0
neronas
(12.10.08)
Diablo 2. Hazır üçüncüsü de geliyor, oynamadıysan aban.
0
kabraxis
(12.10.08)
diablo 2 yi çok oynadım. sıkıldım artık.
0
🌸neronas
(12.10.08)
heroes of might and magic 3 candır. Bilmiyorsan bi dene bence, biliyorsan hatırlatmış olayım.
0
inugard
(12.10.08)
Age Of Mythology
0
hlathguth
(12.10.08)
şimdiye kadar söylenenlerden splinter cell hariç hepsini oynadım. başka önerisi olan var mı canlar?
0
🌸neronas
(12.10.08)
there is nothing left for me
(12.10.08)
(9)

hesap makinesi önerisi

trypana
bir mühendis adayı olarak bilimsel hesap makinesi ile tanışma vaktim gelmiş bulunmakta. önerebileceğiniz, ille de şunu al diyebileceğiniz öğrenci bütçesini çok sarsmayan bi alet varmı bildiğiniz???
bir mühendis adayı olarak bilimsel hesap makinesi ile tanışma vaktim gelmiş bulunmakta. önerebileceğiniz, ille de şunu al diyebileceğiniz öğrenci bütçesini çok sarsmayan bi alet varmı bildiğiniz???
0
trypana
(11.10.08)
e tabii ki ti.

(bkz: texas instruments)
0
deckard
(11.10.08)
extirpation
(11.10.08)
Casio fx 991es bir mühendis için gerek özellikleri gerekse fiyatıyla en ideal hesap mekinesidir. ÖSS'den çıkınca mühendis olacağımı düşünerek satın almıştım. Tıp seçtim :/
0
hlathguth
(11.10.08)
casio fx-5500la almada ne alırsan al. bi ton para ama bi boka yaradığı yok. bide muhendislik dalına gorede değişir sanırım cevap. elektrik elektronik gibi bişeyde isen karmasık sayılarla işlem yapabilen bi makine fena olmaz. yok grafik çizecekmiş falan siktir et onları yalan dolan işler. ama bizim haritacıların kullandığı bi makine vardı unuttum şimdi adını boyle esek gibi buyulk bişey ( texsas falan değil casio idi) fiyatıa 150 ytl vardı. o sağlam bi aletti mesela harbi harbi programlanıp içine çok guzel kopya yazılabiliodu. 5500la gibi sıçık bi programlamaya sahip değildi
0
zapake
(12.10.08)
kopya olayina pek guvenme. resetliyor hocalar sinavdan once hesap makinelerini :)
0
kayranin kedisi
(12.10.08)
yanında taşıdığı eşyaları kaybeden unutan biriysen ucuz bir şey al.
0
yazark
(12.10.08)
Catiga al.Birçok asistan, catiga'ya formül kaydedileceğini bilmez.Sınavlarda da kontrol etmezler.Rahat rahat kopya çekersin.
0
werderweremem
(12.10.08)
kopya demisken. iki tane gotur. hoca birini resetlesin sonra digerini cikart onu kullan. iki tane almak zorunda degilsin. sinav zamani sagdan soldan bul iste.
0
oshamahue
(12.10.08)
Texas Instruments tabii ki çok pahalı. Gerek yok bana kalırsa o kadar abartmaya. Bilgisayarlar her şeyi hallediyor. Sınavda da o kadar geniş hesap yapacak değilsiniz. Casio'lar işinizi görür bana kalırsa.
0
nuage
(12.10.08)
(3)

Canon Powershot 590 --VS-- a1000

theli
PS 590 almaya gittigim dukkan sahibi `siktret 590 i bak bu yeni cikti, hem 590 uretimden kalkti, hemde sadece £10-15 fazla odiceksin` demesin mi?590 i secmemin sebebi 9 point manual focus sisteme sahip olmasi.a1000 in ozelliklerine baktigimda bazi review`lerde var bazi review`lerde yok gorunuyor..va
PS 590 almaya gittigim dukkan sahibi siktret 590 i bak bu yeni cikti, hem 590 uretimden kalkti, hemde sadece £10-15 fazla odiceksin demesin mi?

590 i secmemin sebebi 9 point manual focus sisteme sahip olmasi.

a1000 in ozelliklerine baktigimda bazi reviewlerde var bazi reviewlerde yok gorunuyor..

var mi,yok mu?
hangisini alayim?
0
theli
(11.10.08)
www.letsgodigital.org
not: compare etmek için en az 4 cam seçin dediği içiin iki tane alakasız cam var.
0
dinomazu
(11.10.08)
590 sanki daha iyi gibi duruyor. ama bilemedim. dpreview'den bir bakin.
0
compumaster
(11.10.08)
Eyvallak, aldim 590`i.. gayet memnunum ama manual focus sistemi tabiki DSLR gibi degil ama is gorur..

tesekkurler.
0
🌸theli
(20.10.08)
(3)

Çift monitör şeyi

kabraxis
Oh hai.Şimdi, ben vista'lı laptop'ıma oldukça eski bir CRT monitör taktım, Masaüstümü genişlettim, çatır çatır kullanıyorum tabiri caiz ise. Lakin iki sorum olacak, bu işlerden anlayanlara:1- Şimdi ben bi oyun açtığmda Laptop'ın ekranında tam ekran çalışıyor. Ben de MSN'i, tarayıcıyı falan diğer mon
Oh hai.
Şimdi, ben vista'lı laptop'ıma oldukça eski bir CRT monitör taktım, Masaüstümü genişlettim, çatır çatır kullanıyorum tabiri caiz ise. Lakin iki sorum olacak, bu işlerden anlayanlara:

1- Şimdi ben bi oyun açtığmda Laptop'ın ekranında tam ekran çalışıyor. Ben de MSN'i, tarayıcıyı falan diğer monitöre taşıyıp, oyun sırasında kontrol altında tutabiliyorum. Lakin oyunu durdurup, yan monitörden bi şeye tıkladığım zaman, alt+tab yapmış gibi oyunu simge durumuna atıyor. Tabi bi şeye tıklamazsam mouse rahat rahat girip çıkabiliyor o monitöre, simge durumuna küçültme falan da olmuyor. Bunu engellemenin ya da atlatmanın bir yolu var mı? Oyunu aşağı atmasa da ben msn'den "yalari malari" devam etsem?

2- Bu yandaki monitör ara sıra "Flick" edip duruyor, hatta monitörün çözünürlüğü değiştirilmiş gibi gidip geliyor ki, laptop monitörünün de aynı şekilde davranmasını sağlıyor. Yenileme hızını 60hz'e getirdim (en düşük bu var), yemedi. Ne yapayım?
0
kabraxis
(11.10.08)
1- O tamamen oyunun kodlanmasıyla ilgili, senin bir müdahelenin olabileceğini sanmıyorum.
0
desdinova
(11.10.08)
Oyununun görüntü seçeneklerinde tam ekran dışında bir şey varsa onu deneyin bi?
Oyun pencere modunda olur, boyutunu da msn ve tarayıcıyı da monitörlerinize göre ayarlarsınız. Böylece mouse tıklamalarından etkilenmez.
0
sıkay
(11.10.08)
eger oyunun windowed modu'u varsa bu durum direk cözülür.
0
nooneelse
(12.10.08)
(1)

casper notebook ekran kartı sorunu

asyMMetry
format attıktan sonra ekran karıtının driver'ını yüklemek için casper'ın sitesinden uygun driverı yükledim. fakat setup aşamasında "inf error - video driver not found " hatasını veriyor. yardım ederseniz sevinirim. teşekürler.not: casper 8050d modeli.
format attıktan sonra ekran karıtının driver'ını yüklemek için casper'ın sitesinden uygun driverı yükledim. fakat setup aşamasında "inf error - video driver not found " hatasını veriyor. yardım ederseniz sevinirim. teşekürler.
not: casper 8050d modeli.
0
asyMMetry
(11.10.08)
bir de $unu deneyin isterseniz:

a248.e.akamai.net

(winxp kullandiginizi varsaydim)
0
katafalk
(11.10.08)
(3)

iPod Album Kapagı

rurouni
ipod touch kullanıyorum elimle tagledigim album kapaklarında siyah ekran cıkıyor. bir tarafında kapak gozukuyor tek sarkıyı seciyorum siyah ekran ya da tam tersi bazılarında ise hiç gozukmuyor ekledigim album kapagı. itunes te kontrol ettigimde ise bir sorun yok. artworkta gozukuyor album kapagı ne
ipod touch kullanıyorum elimle tagledigim album kapaklarında siyah ekran cıkıyor. bir tarafında kapak gozukuyor tek sarkıyı seciyorum siyah ekran ya da tam tersi bazılarında ise hiç gozukmuyor ekledigim album kapagı. itunes te kontrol ettigimde ise bir sorun yok. artworkta gozukuyor album kapagı ne yapabilirim var mı boyle bir dertle karşılaşan nasıl çözebilirim. oto tagleyen programlarla sorun olmuyor ama butun albumleri de tagliyemiyor. 7-8 Aydır kullanıyorum son 1 aydır falan var bu iş. Restore demeyin tekrar jailbreak tekrar şarkıları at ömürünü yiyor.
0
rurouni
(11.10.08)
albüm kapaklarını winamp ile mi yolladınız? ben öyle yaptığımda böyle olmuştu. restore yapmadan onu çözmenin yolu artwork'lerin tamamını sıfırlayıp tekrar atmak oluyor. bu seferde itunes üzerinden koyun kapakları.
0
tom riddle
(11.10.08)
itunes üzerinden kapak koyarken şarkıların tag'lendiği pencerede değil de, "albums" kısmına dönüp albüme sağ tıklayıp "info" gibisinden seçeneğe tıklayıp, artwork'ü oradan koymak lazım. o zaman ancak albümün artwork'ü oluyor. öbür türlü şarkı artwork'ü olmuş oluyor.
0
co2s2
(11.10.08)
eğer bahsettiğiniz benim anladığımsa, şöyle deneyin.

hani albümlerin şarkıları bölüm bölüm gözüküyor ya, o bölümlerin başında (yanında) da albüm kapağı gözüküyor. o albüm kapağının üzerine sağ tıklayın, ınfo'yu seçin, albüm artwork'ü eklemeden önce aşağıdaki "add" "delete" tuşarından delete tuşu basılamaz şekle girene kadar delete edin, ve albüm kapağını yeniden ekleyin.

bende bir kere bunun gibi bişe olmuştu o zaman böle bişe yaptım, işe yaradı. umarım sizinkinde de işe yarar.
0
kucukkiz
(11.10.08)
(4)

intel 478pin mi değil mi

rurouni
işlemcinin fanı patladı yenisini alıcaz ama butun intel478pin veya 600pin le falan uyumlu diyor benim işlemcinin bunlardan hangisi oldugunu nasıl ogrenicem nasıl bilicem.intel p4 3.0ghz işlemcim bu arada. biliyosanız siz söyleyin :)
işlemcinin fanı patladı yenisini alıcaz ama butun intel478pin veya 600pin le falan uyumlu diyor benim işlemcinin bunlardan hangisi oldugunu nasıl ogrenicem nasıl bilicem.

intel p4 3.0ghz işlemcim bu arada. biliyosanız siz söyleyin :)
0
rurouni
(11.10.08)
anakarti söylerseniz bulmasi daha kolay olur
0
trimpot
(11.10.08)
"intel d865perl" anakart.
0
🌸rurouni
(11.10.08)
478 pin
0
opteron
(11.10.08)
0
trimpot
(11.10.08)
(1)

Guitar Hero 3 gamepad desteği?

teritori
Var mıdır bu oyunun gamepad desteği? Klavye mouse adamın anasını ağlatıyo. Bi buldurun lan. Google'da baktım ama tatminkar bir sonuç alamadım.
Var mıdır bu oyunun gamepad desteği? Klavye mouse adamın anasını ağlatıyo. Bi buldurun lan. Google'da baktım ama tatminkar bir sonuç alamadım.
0
teritori
(10.10.08)
var mı bilmiyorum ama yoksa da (bkz: Xpadder)
0
yazark
(11.10.08)
(6)

Windows Vista'da Linux kurulumu

pylos
Merhaba, yeni bi laptop aldim ve tahmin edebileceginiz gibi Windows Vista icine gömülü olarak geldi. Sormak istedigim Vista nin yanina ayrica Linux kurabilir miyim? Internette bunun nasil yapilacagini anlatan siteler var ama Windows Vista harddiskte yuklu olarak geldigi icin bunu yaparken vista`ya z
Merhaba, yeni bi laptop aldim ve tahmin edebileceginiz gibi Windows Vista icine gömülü olarak geldi. Sormak istedigim Vista nin yanina ayrica Linux kurabilir miyim? Internette bunun nasil yapilacagini anlatan siteler var ama Windows Vista harddiskte yuklu olarak geldigi icin bunu yaparken vista`ya zarar vermekten tirsiyorum. Ayrica dual-boot sistemlerde vista service packleriyle ilgili bi sorun oldugunu duymustum asli astari var midir? Tesekkurler.
0
pylos
(10.10.08)
linux mu? kesmeeez. denedim oradan biliyorum.
0
mustafa sandal
(10.10.08)
ubuntu indiriyorsun, windows üzerinden program yükler gibi yüklüyorsun, rahat ediyorsun. kesinlikle tavsiye ederim. google da çözümü kolayca bulunabilecek 1-2 problem yüzünden deneyip vazgeçmeni de tavsiye etmem. kesinlikle daha verimli bir işletim sistemi çünkü.

ha denersin, beğenmezsin, yine vista üzerinden program kaldırır gibi kaldırabiliyorsun.
0
chavezding
(10.10.08)
@chavezding
aynısı pardus için de geçerli mi?
0
late viper
(10.10.08)
pardus da malesef öyle bir şansın yok şimdilik ubuntu tarafından geliştirilen bi proje ve başka dağıtımlarda varmı tam bilmiyorum ancak pardusda yok onu biliyorum.pardusu da ubuntuyu da ilk çıktığı günlerden beri takip ederim bikaç ya birini bikaç ay da birini kullanırım daha hiç windows a bi zarar vermedim ama hiç de vista kullanmadım onuda söyliyim.ilk deneyim için ubuntu iyidir.@chavezding in de dediği gibi buraya giriyosun www.ubuntu.com indiriyosun ister beceririm diyosan herhangi bi programla iso dosyasını sisteme bağlıyosun isterde cd ye çekiyosun direk sana soruyo zaten mevcut windowsa müdahale etmeden kullan/kur/çık felan gibi menu geliyor oradan program kurar gibi kuruyorsun pc açılışta da sana soruyor hangisine gireyim diye(ön tanımlı ubuntu gelir ama zor bişe değil değiştirmesi) sonra da cayır cayır kullanıyosun kesmeez diyenlerede aldırmıyosun oyun oynamayan ortalama bi kullanıcıya fazla bile gelir
--
ek:
www.ubuntu-tr.org burasıda tr destek sitesi forum/wiki mevcut kadroda güzel sorun olursada burdan da yardım alabilirsin
0
elanesse
(10.10.08)
vista'ya zarar vermek gibi bir korkun varsa "VirtualBox" isimli programı şiddetle öneririm. pc içinde pc varmış gibi davranır.
www.virtualbox.org
0
deadstar
(10.10.08)
3 seçeneğin var.

1) hard diskinde ayrı bir partition'a kurmak
2) ubuntu'yu program kurar gibi kurmak
3) sanal pc oluşturup onun içine kurmak (vmware ya da virtualbox kullanabilirsin bunun için)

en verimlisi tabi ki ilk seçenek. ilk seçeneği yaparsan, daha hızlı çalışır linux'un. en kolay seçenek ise ubuntu'yu program gibi kurmak.

benim önerim ise; eğer illa vista kullanmak derdin yoksa, bilgisayarının xp sürücülerini indirip xp pro sp3 kurman. xp'yi kurarken hard disk partition'larını ayarlarsın. daha sonra da diğer partition'a linux kurarsın. xp ile linux hiç bir sorun çıkarmıyor. ama önce xp'yi kur. çünkü linux sistemlerin önyükleyicisi (boot loader) ile windows'unki farklı. windows'unki linux açamıyor. linux'unki (grub) hem linux hem windows açabiliyor. ilk olarak linux yüklemeyi seçersen, o linux dağıtımı önyükleyici olarak grub'ı yükler. sonra windows yüklediğin zaman grub silinir ve linux'unu açamazsın. ayrıca bir daha grub yüklemen gerekir. o yüzden ilk olarak xp yükle.
0
edge_nabby
(11.10.08)
(4)

laptop konusunda yardım

mustafa sandal
şöyle fiyatı 600-800 lira civarında, uma-gma falan ekran kartı olmayacak, mümkünse fx5200 veya biraz üstü olacak şekilde müadili ekran kartı olan, 2,5 kg'ı geçmeyen hatta mümkünse 2 kg civarında, işletim sistemsiz veya freedos ile gelen, ekranı olabildiğince küçük ve parlak olmayan, donanım gücü (ra
şöyle fiyatı 600-800 lira civarında, uma-gma falan ekran kartı olmayacak, mümkünse fx5200 veya biraz üstü olacak şekilde müadili ekran kartı olan, 2,5 kg'ı geçmeyen hatta mümkünse 2 kg civarında, işletim sistemsiz veya freedos ile gelen, ekranı olabildiğince küçük ve parlak olmayan, donanım gücü (ram, cpu vs.) şöyle java, c++, c# ile çalışmaya yetecek kadar, 1080p olmasa da 720p filmleri oynatabilecek laptop arıyorum. varsa. fiyat aralığının biraz üstüne çıkabilirim, bilemedim bak.

düzenleme: datron, casper, fujitsu-siemens, vestel, lg, arçelik, beko vb. gibi markalar dışında bilindik markalar olması tercih sebebidir.
0
mustafa sandal
(10.10.08)
bu istedigin özelliklerde ve 600-800 lira arasi bir laptop bulursan bana da haber ver. hemen gidip alicam.
0
trimpot
(10.10.08)
mavi bilgisayar'ın bu haftasonu olan kampanya fiyatlarıyla istediğin gibi bir bilgisayar bulabilirsin sanırım. broşürünü bul ya da yarın bi git bak bence en yakın mağazaya.
0
sefapezevengi
(10.10.08)
2kg laptop ve harici ekran karti ve 600-800 lira ve kucuk boyutlu. ben buna benzer hp falan biliyorum onlar da 1000 kusur dolarlar falan.

harika bir laptop. ben de istiyorum aynisindan. hatta ne ictiysen ondan da istiyorum.
0
fdegir
(10.10.08)
söylediğin özellikler fiyat düşüren değil fiyat artıran özellikler. bende misal 12 inch 2 kg bi alet var, aynı özellikteki makinalardan 300 dolar falan daha pahalı.

netbooklar, asus eee pcler falan senin dediğin tanımda fiyat aralığında ama harici ekran kartları yoktur.

harici ekran kartı demek, dandik de olsa ekran kartı ek para demektir. yani fiyat aralığını oldukça yukarı çekmen lazım bunlar için. ya da beklenti düşürüp eee pc falan al.
0
karapolisnas
(10.10.08)
(2)

ie7 arama motoru kutusunu ekşi sözlük başlık kutusu olarak kullanmak

ayheytmayselfenvanttuday
mümkün müdür? bulamadığıma göre değil sanırım.. başka bir web browser var mı bunu yapabilen? hatta varsa hem arama motoru kutusu, hem başlık kutusu hem de adres kutusu istiyorum.. hepsini aynı satırda istiyorum..çok şey istiyorum evet..edit: dalgınlıkla duyuru olarak açılmış, mesaj gönderenlere teşe
mümkün müdür? bulamadığıma göre değil sanırım.. başka bir web browser var mı bunu yapabilen?

hatta varsa hem arama motoru kutusu, hem başlık kutusu hem de adres kutusu istiyorum.. hepsini aynı satırda istiyorum..

çok şey istiyorum evet..

edit: dalgınlıkla duyuru olarak açılmış, mesaj gönderenlere teşekkür ederim..
0
ayheytmayselfenvanttuday
(10.10.08)
ne yapmak istediginizi tam olarak anlayamadim ama ben opera'nin arama bölümüne sözlügü ekledim simdi.

isim: &Eksi Sözlük
kisayol: es
adres: sozluk.sourtimes.org

edit: tesekkurler etna. ben de iki saattir nasil oluyor lan bu diye dönüp dolaniyordum. meger TEST büyük yazilacakmis :)
0
trimpot
(10.10.08)
(bkz: #12015871)
0
etna
(10.10.08)
(5)

Ekran Kartı Sorunu (GECUBE 512MB ATI Radeon HD4850)

kose
Bi hevesle aldığım ekran kartıyla eskiden oynadığım oyunları bilem oynayamıyorum. Takılmalar, donmalar, masa üstüne atmalar her türlü kepazelik var bu yeni nesilde. Eskiden böylemiydi, ekran kartını takardık biterdi, güç beslemesi falan istemezdi. Hal böyleyken biraz araştırdım, bu meretin klavuzund
Bi hevesle aldığım ekran kartıyla eskiden oynadığım oyunları bilem oynayamıyorum. Takılmalar, donmalar, masa üstüne atmalar her türlü kepazelik var bu yeni nesilde. Eskiden böylemiydi, ekran kartını takardık biterdi, güç beslemesi falan istemezdi.

Hal böyleyken biraz araştırdım, bu meretin klavuzunda 500w güç kaynağı tavsiye edilmiş, bendeki 350w olduğuna göre asiliği normaldir dedim, gençliğine verdim. Ancak hadi oyunu geçtim, bilgisayar da öyle bir yavaşladı ki, photoshop'u 40 dakikada, nero'yu 35 dakikada anca yükleyebildim. herhangi iki işlemi aynı anda yapmaya kalksam işlemcim tavan yapar oldu. Format neem attım çare olmadı. Kartı çıkarınca durum düzeliyor. şu an onboard kartla idare ediyorum.

efenim çok uzattım, soruma geleyim, şimdi gidip psu için masraf yapsam durum düzelir mi? yousam kartı servise göndermeli miyim? veya ne yapayım? Teşekkürler.

Ekran Kartı -> GECUBE 512MB ATI Radeon HD4850 (www.mavibilgisayar.com)
Ana Kart -> Asus p5rd1-vm (www.asus.com
İşlemci -> p4 3.06 GHz
Ram -> 2 GB DDR
0
kose
(10.10.08)
ekran kartı ile güç kaynağı arasındaki bağlantı kablosunda sorun olabilir mi? olur olur yani, göz ardı etmemek lazım bu seçeneği de. yeni nesil ekran kartlarında bu bağlantı şart zira.
0
deckard
(10.10.08)
ekran kartı bu arkadaşlar, GECUBE 512MB ATI Radeon HD3850, 1000 fazlasını yazmışım. www.mavibilgisayar.com
0
🌸kose
(10.10.08)
ikinci el değil değil mi?
aldığınız yerle bir görüşün, belki driverları yüklemeniz yardımcı olabilir. onun dışında aklıma sadece PSU yetersizliği geliyor. 400w'den aşağısı kurtarmıyor artık. ona da GERÇEK 400 W diyorlar, gerçek de neyse.
0
head
(10.10.08)
bende de 450 watt isteyen bir ekran karti var. ilk aldigimda psu 300 watt tı oyun oynarken kapaniyordu bilgisayar. isinma problemi dedim heralde, essek kadar vanrilatorle soguttum oyun oynarken sorun cozulmustu. ama oyle oyun disinda takilma yavaslama felan olmadi hic bir zaman. sonra 560 wattlik bir psu aldim hersey normal su an. gerci isinma ve psu arasindaki iliskiyi cozemedim hala. sacma bir ihtimal var aklimda ama bilmiyorum . yeterli gucu alamadigi icin fani da yeterli hizda donduremiyor diye dusunmustum ama ufacik fanin harcadigi gucten ne olur diye de curutuyordum tezimi.
0
mandayuvasi
(10.10.08)
ben de işlemciyle güç kaynağı ilişkisine takıldım, ekran kartını takınca neden hemen her uygulamada %100le çalışıyor işlemcim anlamış değilim, yani laptoplarda pilden tasaruf etmek için işlemciler çalışma frekansını ayarlıyor diye biliyorum, böyle bi ilişki var ama bendeki pc'de durum ne ola ki?

güncel sürücüleri yükledim denedim sonuç aynı, aldığım yerle görüştüm durumu izah ettim, çalışması lazım diyolar, haftasonu kasayı görmek istediler, peki dedim. umarım psu değişikliğinde düzelcek bi sorundur.
0
🌸kose
(10.10.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.