Giriş
(3)

buz dolap kapagi yon degistirme

seljax
selamlar bu hafta kapagin yonunu degistirecegim daha once degistiren varsa puf noktalari soyleyebilir mi? koredeyim cunku burdaki insanlarla anlasmak cok zor simdi ayarini bozmak istemiyorum
selamlar bu hafta kapagin yonunu degistirecegim daha once degistiren varsa puf noktalari soyleyebilir mi? koredeyim cunku burdaki insanlarla anlasmak cok zor simdi ayarini bozmak istemiyorum
0
seljax
(17.06.20)
Youtube'da falan mutlaka nasıl yapılacağı anlatılmıştır diye düşünüyorum. Aynı model olmasa da aynı markanın benzer modellerine bakabilirsin.
0
himmet dayi
(17.06.20)
Kolay bozabileceğin bir şey değil. Ama dolaptan dolaba farklılık gösterir. Yeni nesil dolaplarda sol-sağ diye yedek menteşeler hatta kablo seti olabilir.

tavsiyem önce dolabın kullanma kılavuzunu internet üzerinden bulman olacaktır.
0
janavarorion
(17.06.20)
Büyük ihtimal ile, açılan taraftaki menteşelerden en üstteki olanı tutan bir parçayı yıldız tornavida ile sökeceksin.

Onu söktükten sonra üst kapağı yukarı kaldırıp rahatça çıkarırsın.

Sonra da ortada duran menteşeyi, yani hem alt hem üst kapağı tutan menteşenin iki ya da üç vidasını söküp o menteşeyi çıkaracaksın. Sonra da alt kapağı hafif yukarı çekip dışarı alacaksın.

En son altta bir menteşe kalacak, onu da söküp üç menteşeyi ters sıra ile diğer yöne takığ kapakları oturtacaksın.

Kulp sağ sol değişen modelse kulbu da değişeceksin, bazı modellerde gizli kulp oluyor hem sağda hem solda gömülü duruyor.
0
John Bloor
(17.06.20)
(6)

Youtube & Spotify

liberal
Uzun yolda bir saat müzik dinleyen iki kişi olsun.Bunlardan birincisi youtube'da 144p dinlerken ikincisi Spotify'da muzik dinliyor.Bunlardan ahngisi daha az mobil interneti tüketir?
Uzun yolda bir saat müzik dinleyen iki kişi olsun.
Bunlardan birincisi youtube'da 144p dinlerken ikincisi Spotify'da muzik dinliyor.

Bunlardan ahngisi daha az mobil interneti tüketir?
0
liberal
(17.06.20)
youtube statik görüntü ise youtube ama onu kontrol edemezsin youtube'da. otomatik arkadan bi şarkı açılır statik görüntü yerine videoludur o zaman daha çok yiyebilir(ihtimal tabii bu ama daha fazla yese bile fark edilebilir derecede olmaz, belki aşağı yukarı aynı olur)

edit: youtube'da statik görüntü tekrar etmez.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(17.06.20)
144p görüntüyü anlatır. Ama video sesi ne türde kodlanmış onu da bilmek lazım. Yine Spotifyde sesin de özelliklerini bilmek lazım

(Görüntü statikte olsa snyede o hiç değişmeyen kare, ortalama 20-25 kere tekrar eder videoda )
0
Erva
(17.06.20)
Teşekkürler,
Sonuç olarak bunu anlamak o kadar kolay değil anladığım kadarıyla.

Spotify sadece ses düşünüp onu kullanmayı düşünmek çok dogru mantık değil yani.
0
🌸liberal
(17.06.20)
spotify dinleyen önceden dinlediği her şeyi herhangi bir yerde wifi üzerinden "offline" yaptıysa hiç mobil internet tüketmez. mesela yani :)
0
nimberjack
(17.06.20)
@nimberjack, Spotify ücretsiz uygulamasında da şarkıları indirip mobil internetsiz dinleyebiliyor muyum?
0
🌸liberal
(17.06.20)
yok tabi ücretsizde olmuyor o, ben ücretli kullanım seçeneği üzerinden düşündüm. ücretli kullanıp bu dediğim yöntemi uyguluyorum zira, mobil internet paketini yükseltmekten daha uyguna geliyor gibi.
0
nimberjack
(17.06.20)
(4)

65 yaş üstü seyahat izin belgesi

Neyazayım
Babam ve annem yazlığa gidecek belge alayım dedim. E devletten baktığımda ayrıca belge ekleyin diye bir bölüm var. Ben oraya belge olarak ne ekleyebilirim?Tatile gidiyorlar sonuçta. Daha önce yapan arkadaşlar bilgi verebilir mi?Teşekkürler
Babam ve annem yazlığa gidecek belge alayım dedim. E devletten baktığımda ayrıca belge ekleyin diye bir bölüm var. Ben oraya belge olarak ne ekleyebilirim?
Tatile gidiyorlar sonuçta. Daha önce yapan arkadaşlar bilgi verebilir mi?
Teşekkürler
0
Neyazayım
(17.06.20)
Seyahat gerekçesi ne ise ona dair belge istiyorlar. Amcam hasta engelli babamı ziyarete gidiyorum diye yazmış, engelli raporunu eklemesini yazmışlar. Eşim annem ve babamı ankaradan getirmeye gidecekti ondan da anne babanın seyahat iznini istediler. Sizinki bu durumlara uymuyor, illa isterlerse ikamet kaydı ya da tapuyu falan koyun kendi ikametgâhınıza gittiğinizi belgelemek için.
0
curukturpkokusu
(17.06.20)
@Curukturpkokusu Mülk bizim değil bir akrabamızın. Bu şekilde gidemeyecekler mi? Bu köye memleketine giden herkes kendi evine mi gitti acaba?
Yada otele veya pansiyona gittiğini farzedelim olmadı direk kaymakamlığa gidip sorayım.
0
🌸Neyazayım
(17.06.20)
Hiç yorulmayın hocam, ne yazsanız anında onaylanıyor, ben annem için hiç bir açıklama yazmadım, belge koymadım. Bulunduğu adresi ve gideceği adresi yazdım, iki tane refakatçinin TC Kimlik no ve isim yazdım sadece, gönder der demez onaylandı.
0
opucuk baligi
(17.06.20)
Tabii ki gidebilirler. Annemle babamınki belge olmadan onaylandı kızımın evine gidiyorum yazdılar. Ama
0
curukturpkokusu
(17.06.20)
(14)

Bir emlak sorusu

zaire elcisi
5 yıl önce 170.000 TL (60.000 dolar) aldığım eviBugün. 350.000 TL (50.000 dolar) satmayı duSiz bu konuda ne düşünüyorsunuz. Genel olarak 10.000 dolar zararım var. Ama TL olarak 2 katıSatılmalı mı ? (Müşteri hazır)
5 yıl önce 170.000 TL (60.000 dolar) aldığım evi
Bugün. 350.000 TL (50.000 dolar) satmayı du



Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz.
Genel olarak 10.000 dolar zararım var. Ama TL olarak 2 katı

Satılmalı mı ? (Müşteri hazır)
0
zaire elcisi
(17.06.20)
Olan olmuş. bundan sonraki olmasını beklediğin gelişmelere göre karar vermen gerekli.

Yakın zamanda dolar düşer, senin evin yeniden dolar cinsinden 60.000 dolar eder mi, yoksa ev TL bazında değer kazanır (dolar aynı kaldığı durumda), yine dolar olarak aynı seviyeye gelir mi?

Dolar artar, benim ev TL olarak yerinde sayar diyorsan sat, dolar al.
0
burfak
(17.06.20)
satma 40 bin dolara düşünce satarsın.

dolar bazında %20 zarar etmişsin işte ne diyelim? paraya ihtiyacın varsa sat tabi hayırlı olsun.
0
ozdek
(17.06.20)
Ev tamamen yatırım için mi?
Evi şu an sen mi kullanıyorsun, yani sattığın durumda başka bir ev mi bakacaksın?
Sattıktan sonraki planın ne?

Bunları bilmeden cevaplanamaz bu soru.
0
foolrules
(17.06.20)
Ev yatırım icindi. Düzenli kira geliri elde etmek için. Ancak kira geliri şuan oldukça düşük.

Mevcut düşük faizler ile parayı TL olarak bankaya koysam çok daha yüksek gelir elde ederim.

Ancak 5 yıl sonra TL yine bu kadar değer kaybeder mi ?

İşte asıl mesele bu
0
🌸zaire elcisi
(17.06.20)
TL için beş yıllık süre bence çok uzun ve tahmin etmesi zor. aman aman bir şey değişmese bile etkileyecek şeyler var; 5 yıla hükümet değişir mi, cb değişir mi, dünyadaki güven ortamı ne olur, sıcak para girer mi tekrar vs..
önümüzdeki kısa süreçte net cevapları var bunların.

Beklersen dolar olarak değeri 70bini de görebilir, 30bini de.. Şuanki değeri belliyse satıp dolar yapsan daha mantıklı bence. cash is king
0
foolrules
(17.06.20)
Evi oturmak için aldıysan sorun yok ta evi yatırım için aldıysan ticaretten veya başka bir şeyden anlamıyorsun demektir, sakın yanlış anlama ben ve milyonlar bu şekilde, vs vs.

Ben olsam satmam neden?
Uzun vadeli düşündüğünde büyüklerin ile konuş diyecekleri şey şu. Biz bu evi 20 bin dolara aldık, 50bin dolara aldık. o evler dolar bazında bile kaç katı arttı.

Bu yüzden paranı daha da degerlendiremeyeceksen satma.

şimdi satsan 2 sene sonra dolar çıktı diyelim, belki bir zararın olacak ama 15-20 yıllık zamana baktıgın zaman kazanman daha olası değil mi?
0
liberal
(17.06.20)
satıp parayı tl'de tutacaksanız değerini daha da kaybedebilir. ama başka bir yatırım düşüncesi varsa veya parayı tl'de değil de dolar, altın, euro'da tutacaksanız mantıklı.
0
golgi aygıtı
(17.06.20)
bence doların bu kadar fazla arttığı bir dönemde gayet az bir zarar olmuş.

ayrıca bu evin 5 yıllık kira getirisi yok mu? onu niye hesaplamıyorsunuz.

bi tanıdık 7 sene önce 115bin dolara aldığı evi şu an satsa 50bin dolar anca ediyor. arada toplam 20bin dolar kira almıştır, zararı sen hesapla..
0
nuisance
(17.06.20)
Aynı durumdayım zarar 20.000 dolara yakın. Başımı duvarlara vuruyorum tövbe ettim ev almaya. Acil değilse satmayın. İlerde belki değişir durum.
0
allah yazdiysa bozsun
(17.06.20)
Yatırım için ev alınmamasının kanıtı gibi olmuş. Oturmayacaksanız ev almak baya saçma. Bugün 50 bin dolara satmazsanız muhtemelen yarın 40 bine satarsınız. Okutun gitsin.
0
roket adam
(17.06.20)
tekrar sözlüyorum, bu örnek aslında iyi ve kazanclı sayilabilecek bir yatırım. yani buradaki rakamlara bakıp ev almak kötü bir yatırım diyemezsiniz.

2015-2020 arasında dolar kur tam 2,5 katı arttı. her zaman bu şekilde dolar artmaz. yani bence bu ortamda gayet iyi değerini korumuş. ev almasaydınız dolara mı yatıracaktınız hepsini?
0
nuisance
(17.06.20)
Nuisance
Muhtemelen yarı yarıya TL dolar mevduat hesabında dururdu

Evi satıp diğer birikimim ile minibüs hattı veya ilçeden taksi plakası almayı düşünüyorum
(İstanbul'da değilim)
0
🌸zaire elcisi
(17.06.20)
Nuisance +1,
5 yılda da kira geliri iyi kötü geldiyse. Bir daha da
20 yol geri d. Süresinden ,
Aylık Kira 250 usd*60 =15.000 usd ,
Sanırım 5 yıl önce aldığınızıda pahalı almışsınız veya lokasyon muhit hiç değerlenmemiş .
0
dunyatuhaf
(17.06.20)
Dunyatuhaf
Aylık ortalama 250 dolar değil 100 dolar bile kira getirmedi.
0
🌸zaire elcisi
(18.06.20)
(3)

35 suç kaydı olanlar nasıl dışarıda?

gelmeistemem
Hırsızlık olaylarında okuyorum hepsinin 20-30 suç kaydı oluyor. İçeri girmek için başka ne yapmaları lazım? Hırsızlar yakalandığında çalışanan paralara ne oluyor? Soğuk su?
Hırsızlık olaylarında okuyorum hepsinin 20-30 suç kaydı oluyor. İçeri girmek için başka ne yapmaları lazım? Hırsızlar yakalandığında çalışanan paralara ne oluyor? Soğuk su?
0
gelmeistemem
(17.06.20)
Din ahlak yasa gibi kurallar sadece orta sınıfı bağlar. En zengine ve en yoksula işlemez.
Sen cebinde Esrar ile yakalanirsan, yedi ceddini ağlatırlar. Hayatın kayar. Ama torbaciya birsey olmaz. Kilolara kokain satana da keza.
Bence hırsızlık için polisi aramak abesle iştigal. Bakkalı arayın. Size bir bardak soğuk su hazırlasın.
0
allah yazdiysa bozsun
(17.06.20)
Suç kaydı tuhaf bişey. Sabıka değil bu. Emniyet her şeyi kayıt altına alıyor ama sonrasını bilmiyor takip etmiyor. Sen polise şüpheli olarak ifade verdin ama sonra bi baktın mahkemede müşteki oldun al sana bir kayıt.

Canım ülkemin vatandaşları hukuk nedir bilmiyor (bilim olarak) tutukluluk ne hükümlü ne sabıka ne polisin görevi ne savcının görevi ne hakim ne iş yapar vs. Ben bunları söyleyince bir kesim hak veriyor bir kesim ( içinde avukatlarda var) bana hak vermiyorlar.

Bence ortaokul yada lisede milli güvenlik dersi gibi hukuk dersi verilmeli.

Haberde diyor ki bilmem ne suçunda şahıs serbest kaldı, vatandaş sanıyor beraat etti ama nasıl serbest kaldı adli kontrol ile mi serbest kaldı, hakkında iddianame düzenlendi mi sonrasında, kaç yıl istedi savcı, hakim kaç yıl verdi, hapiste kaç sene kalacak yoksa adli para cezası mı aldı vs.

Bu tip şeyleri tüm yurttaşlar ayırt edebilmeli.

Para konusu; paranın olup olmamasına bağlı. Fiziki olarak tespit edildiyse el koyulup müştekiye teslim edilir. Yoksa mevsimine göre su. Çünkü o parayı çalan adam zaten maddi zorluk içindedir. Sanmıyorum onu müştekiye ödeyebilsin.
0
infernalcadre
(17.06.20)
1.bu adamlar işin kaşarı olmuşlar. Nasıl ceza almayacaklarını ya da az ceza alacaklarını biliyorlar.
2. Basit hırsızlığın cezası az, tutuksuz yargılanıyorlar.
3. Ceza alınca da bir süre yatıp çıkıyorlar, alışmışlar
pek sıkıntı olmuyor, çıkınca kaldıkları yerden devam ediyorlar.
0
prizmatik
(22.10.20)
(1)

Kapalı sınırlar

kapitalist gerilla
Şuan yunanistana bütün dünyadan uçuşlar oluyor fakat almanya AB dışı ülkelerden gelen uçuşları ağustos sonuna kadar durdurmuş. Ben türk pasaportuyla yunanistandan schgen alsam atinaya indikten hemen sonra berlin uçağına binsem sorun yaşar mıyım? Almanyanın bu prosedürü vatandaşlık üzerinden mi yoksa
Şuan yunanistana bütün dünyadan uçuşlar oluyor fakat almanya AB dışı ülkelerden gelen uçuşları ağustos sonuna kadar durdurmuş. Ben türk pasaportuyla yunanistandan schgen alsam atinaya indikten hemen sonra berlin uçağına binsem sorun yaşar mıyım? Almanyanın bu prosedürü vatandaşlık üzerinden mi yoksa uçağın geldiği ülke üzerinden mi işliyordur?
0
kapitalist gerilla
(17.06.20)
www.iatatravelcentre.com

Yunanistan’a nasıl gitmeyi planlıyorsunuz? Türkiye’ye izin vermiyor. Almanya “passengers from” demiş. Vatandaşlık belirtmemiş. Eğer Yunanistan üzerinden uçabilirseniz, gitme imkanınız var sanki.
0
catch the arrow
(17.06.20)
(2)

adana'ya giriş var mı?

chetinn
şehre giriş çıkış 15 günlüğüne yasaklanmış. ne demek bu anlayan var mı? içeriğine bakınca mitinge katılacaklar için diye bir ibare var. normal vatandaş girebiliyor mu? 155 bilgimiz yok dedi resmi olarak. çıkamadım işin içinden.
şehre giriş çıkış 15 günlüğüne yasaklanmış. ne demek bu anlayan var mı? içeriğine bakınca mitinge katılacaklar için diye bir ibare var. normal vatandaş girebiliyor mu? 155 bilgimiz yok dedi resmi olarak. çıkamadım işin içinden.
0
chetinn
(17.06.20)
Uçak seferleri devam ediyor. Bir yasak olmasa gerek.
0
catch the arrow
(17.06.20)
Miting ve gösteri amacıyla girişler yasak sadece, normal vatandaş girip çıkabiliyor.

Dersen ki miting amacıyla gidip gitmediğimi nasıl anlayacaklar ? Orası ayrı bir soru ama bu amaçla gitmeyenlere bir kısıtlama yok.
0
ejderha kuyrugunun ucunda yanan ates
(17.06.20)
(1)

bu ne ucu acaba?

maresalx
arkadaslar bu ne ucu acaba? hdmi'a benziyor ama degil galiba
arkadaslar bu ne ucu acaba? hdmi'a benziyor ama degil galiba
0
maresalx
(17.06.20)
display port
0
fakyoras
(17.06.20)
(7)

Duvardaki boyanın renginden nasıl alırım?

goodman
Yeni bir yere taşındım, duvarda dolap arkasına geliyor diye boyanmamış bir yer var o kısmı boyayacağım. Rengi nasıl tutturabilirim? Duvarın fotoğrafını çekip photoshopta renk kodunu tespit etsem o şekilde olur mu?
Yeni bir yere taşındım, duvarda dolap arkasına geliyor diye boyanmamış bir yer var o kısmı boyayacağım. Rengi nasıl tutturabilirim? Duvarın fotoğrafını çekip photoshopta renk kodunu tespit etsem o şekilde olur mu?
0
goodman
(17.06.20)
O duvarı komple boya. Fotoğrafını çektiğinde ışık nedeniyle çok alakasız bir renk olarak görünebilir. bir de dijital renk kodu ile duvardaki renk birbirini tutmaz büyük ihtimalle. tüm duvarı boyayacak kadar boya al. İstersen önce o kısmı boya, olmazsa tümünü boyarsın.
0
himmet dayi
(17.06.20)
@himmet +1
Boyacıyım. Dediğin şekilde olmaz. Renk tutmaz yama gibi olur çok çirkin olur. Komple boya. Arabada bile boyalı parçalar arasında renk farkı oluyor.
0
pati
(17.06.20)
Boyacidan rica et renk kartelasi ödünç versin evde bak.
Yukaridakiker +1 fotografla olmaz ve mümkünse elbette komple boyanmalı
0
kisa
(17.06.20)
Tutturmanızın imkanı yok. Bir duvarı boyadıktan sonra, aynı boya ile 6 ay sonra tekrar boya yine renk farkı olacaktır. kirlilik, güneş, sigara, yağ vs nedeniyle.
0
janavarorion
(17.06.20)
boyacılar renk tutturmak için numune götürdüğünde boyayı hazırlayıp eskisinin üstüne sürüyorlar, tutturana kadar bir kaç deneme yapıyorlar. Fotoğraftan anca yakın bir renk yakalarlar.

Tek şansın eski evin için hazırlanan boyanın barkodunu bir şekilde bulmak (boyayı aldığın yerden istemek) veya numune götürmek (Duvardan kalkan boya vs)
0
kimlanbu
(17.06.20)
Renkler de Gözün algıladığı, kameranın algıladığı ve fotoğraf işleme yazılımının algıladığı renk tonları hep farklı olacaktır.
Hazır boyayacaksan odanın genel renginden daha farklı bir renge boyamayı da düşünebilirsin duvarı.
0
Erva
(17.06.20)
Tek duvarı farklı boyama modasına uy.

Var olan rengin aynısı ama daha koyu tonundan al, sadece o duvarı, ama sadece dolabın arkasını değil, duvarın tamamını koyu renkle boya.

Dolap var diye arkasını bırakıp etrafını boyayan ustaya da kafam girsin.
0
kibritsuyu
(17.06.20)
(6)

Numara Taşıma Sorusu

nerdeyim ben
Numaramı başka bir operatöre taşıyacağım ama bu günlerde bir yerden telefon bekliyorum, hattımın uzun süre kapalı kalmaması gerekiyor. Müşteri hizmetlerini aradım sim kartı değiştirirken 10-15 dakikalık bir kesinti dışında sorun yaşamazsınız dedi ama yakın zamanda bunu deneyimleyen var mı? 5-6 sene
Numaramı başka bir operatöre taşıyacağım ama bu günlerde bir yerden telefon bekliyorum, hattımın uzun süre kapalı kalmaması gerekiyor. Müşteri hizmetlerini aradım sim kartı değiştirirken 10-15 dakikalık bir kesinti dışında sorun yaşamazsınız dedi ama yakın zamanda bunu deneyimleyen var mı? 5-6 sene önce hattımı taşıdığımda birkaç gün kullanamadığımı hatırlıyorum. Sizinki ne kadar sürdü?
0
nerdeyim ben
(17.06.20)
genellikle gece 3-5 arası gerçekleşiyor o operatör değişim işlemi. o yüzden çok büyük olasılıkla sorun yaşamazsın. 5-6 ay önce geçiş yaptım, mesajla bildirilen gün ve saatte geçiş gerçekleşti, hiçbir sorun yaşamadım ben.
0
foolrules
(17.06.20)
beklediğin telefon önemli bir şeyse ondan sonra taşı. en son değiştirdiğimde 1 güne yakın kapalı kalmıştı diye hatırlıyorum. "10-15 dk'lık bir kesinti dışında sorun yaşamazsınız" diyen kişi abone kazanmak için demiş olabilir bunu. sanmıyorum o kadar kısa olacağını.
0
Improbable
(17.06.20)
annem degistirdi 2 gun once hattini, gercekten 10-15 dk sonra hattini tekrar kullanabildi.
0
in vino veritas
(17.06.20)
kapalı kalmadı zaten yeni gelen operatörden mesaj geliyor. hattı takabilirsiniz diye işlem bitmiş oluyor. ben geçen hafta geçtim gece 11 de hattımı değiştirdim mesela.
0
anarsika
(17.06.20)
Mevcut sistemde transfer saati bildiriliyor, aynen o saatte de transfer gerçekleşiyor. Son iki numara taşımam da belirtilen saatte bir kaç dakika içerisinde sorunsuz olarak geçti.
0
cursor
(17.06.20)
Numara taşımada hiç bir zaman birkaç gün kullanılmama olmaz.

Numara taşıma başvurusu yapılır (hat hala açık eski operatör)

Başvuru kabulü ve taşıma saati sms olarak gelir.(max 6 gün) (hat hala açık eski operatör)

Taşıma saati (bazen 10 dk önce filan olabiliyor) geldiğinde eski hat kapanır (hat çekmez olur operatör ismi çıkmaz) (hat kapalı)

Hemen yeni verilen kart takılır anında açılır. (hat açık yeni operatör)

Fakat tecrübelerim şunu gösterdi; Turkcelle taşınan bir numara taşıma tamamlandığı an normal bir şekilde kullanılabiliyor.

Vodafone a taşıdığımda hat bi şaşırdı, kullanım haklarımı göstermedi filan. Yani görüşme yapabiliyorum, internete girebiliyorum ama ne kadar hakkım var görünmüyor. Ayrıca bi hoşgeldiniz sms i filan bile gelmedi.

2-3 saat sonra hat kendine geldi ve vodafone a hoş geldiniz sms i geldi.

Tabi bu ufak bir ayrıntı.
0
infernalcadre
(17.06.20)
(3)

Sizce Bu Maske Güvenilir mi?

aynabugusu
https://urun.n11.com/medikal-maske/soly-care-3-katli-siyah-telli-lastikli-bez-maske-50li-kutu-P433340236Bugün denedim bunu. Siyah renk olması ve çok rahat bir maske olmasından dolayı almak istiyorum. Ne düşünüyorsunuz?
urun.n11.com

Bugün denedim bunu. Siyah renk olması ve çok rahat bir maske olmasından dolayı almak istiyorum. Ne düşünüyorsunuz?
0
aynabugusu
(17.06.20)
lastikleri kısa gibi sanki, kulakları çok baskılayacağından baş ağrısı yapması muhtemel. ama denedim ve rahat demişsin bilemedim. bez olması pek güven vermedi bana.
0
Improbable
(17.06.20)
Siyah rengini nasıl verdiler? Nasıl bir kimyasal ile ürettiler? Ben olsam siyah ve ucuz bir şeyi ağzıma takmam, içinden geçen oksijeni solumak istemem.
0
John Bloor
(17.06.20)
Pedlerde, çocuk bezlerinde falan kullanılan bir kumaş olduğundan dolayı renk verme konusunda herhangi bir sorun olacağını düşünmüyor. Koruyuculuk konusu şüpheye düşürdü sadece.
0
🌸aynabugusu
(17.06.20)
(3)

hes uygulaması

duyurukullanıcısı
tekirdağ'dan gebze'ye gidicem yarın otobüs firması hes kodu soruyor. zorunlu mu bu?
tekirdağ'dan gebze'ye gidicem yarın otobüs firması hes kodu soruyor. zorunlu mu bu?
0
duyurukullanıcısı
(17.06.20)
fezagezgini
(17.06.20)
evet zorunlu

mesaj atarak veya hayat eve sığar uygulamasını indirip, süreli veya süresiz hes kodu oluşturabilirsin.
0
hem şişko hem deli
(17.06.20)
Evet.
0
himmet dayi
(17.06.20)
(2)

hat değiştirince vakıfbank sms şifre gönderemiyor

how you doin
sayın müşterimiz sim kart/operatör değişikliği sebebiyle sms şifre gönderilememktedir. blokenizi mobil bankacılıktan değiştirebilirsiniz diyor. nereye girmem lazım.
sayın müşterimiz sim kart/operatör değişikliği sebebiyle sms şifre gönderilememktedir. blokenizi mobil bankacılıktan değiştirebilirsiniz diyor. nereye girmem lazım.
0
how you doin
(17.06.20)
Telefonla ararsan da halledilir
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(17.06.20)
bankamatikten de çözebilirsin hocam..
0
pigletvsdaisy
(17.06.20)
(5)

kas kaybetmek

kırmızıgözlüağaçkurbağasıyeşili
105 kilolardan 70 kiloya kadar geldim 1 sene içinde. son zamanlarda artık yediğime içtiğime dikkat ediyorum. kilom*1,2 gr protein alıyorum günlük. evde sporumu düzenli olarak kendi vücut ağırlığım ve dambıllarım ile yapıyorum. ancak yağ oranı ve kas kaybı yaşıyorum. 1 hafta içerisinde 300 gr kas kay
105 kilolardan 70 kiloya kadar geldim 1 sene içinde. son zamanlarda artık yediğime içtiğime dikkat ediyorum. kilom*1,2 gr protein alıyorum günlük. evde sporumu düzenli olarak kendi vücut ağırlığım ve dambıllarım ile yapıyorum. ancak yağ oranı ve kas kaybı yaşıyorum. 1 hafta içerisinde 300 gr kas kaybetmişim. bazal metebolizmam 1565 kalori çıkıyor. ben 1565 kalori + 500 kalori daha alsam bu şekilde spora devam etsem aldığım fazla kaloriyi kas olarak yerine koyabilir miyim?

Aldığım 500 kalorinin nasıl alındığının önemi var mı? gidip pizza yesem ve o kaloriyi alsam 2000 kaloriyi tamamlasam bir sorun olur mu? yoksa illa sağlıklı bir şekilde mi o açık olan kaloriyi almam lazım?

boy:181,yaş:28, E
0
kırmızıgözlüağaçkurbağasıyeşili
(17.06.20)
@kiyiya vuran dildolar, xiaomi mi2 body composition tartı var onunla.
0
🌸kırmızıgözlüağaçkurbağasıyeşili
(17.06.20)
Diyet yaparken kas kaybı her zaman olur, vücut enerji tüketimi için yeterli kaloriyi bulamadığında kaslardan aminoasit çekmeye başlar, kaslardaki aminoasit çekimi belli bir sistemde rutine geçtiğinde kas kaybı olur. Bunu nasıl tolere edersin? Kaybettiğin aminoasitleri yerine koyarak. Yani 1,2 gr protein aldığında bunu tolere edemiyorsun demek ki, o nedenle protein alımını artırabilirsin ama bunun amacı kas kaybettim yerine yeni kas koyacam olmamalı, günlük olarak kaybettiğin aminoasitlerin yerine kas kaybı olmasın diye yenisini koymak olmalı. Yani giden kaslar gitti, daha fazla kaybetmemek için bu şekilde yapabilirsin. Kas inşası döneminde, yani anabolik dönemde aldığın protein miktarı yeterli ama katabolik dönemde, yani diyet döneminde vücut sadece yağdan katabolik duruma geçmez kastan da geçer, bunu en düşüğe çekmek için protein miktarını artırmak gerekir 2 grama kadar alabilirsin.
0
angelus
(17.06.20)
@angelus, o zaman ekstra kalori almak yerine protein alımını arttırmam yeterli olacak mıdır?
0
🌸kırmızıgözlüağaçkurbağasıyeşili
(17.06.20)
Protein alımını artırmak yeterli olacaktır. Yalnız sormamışsın ama ben ek olarak söylemek isterim. Bence bu noktadan sonraki amacın artık kilo vermek değil doğru bir makro ayarlamasıyla kilo almak, yani kas inşası yapmak olmalı. Yani zaten yeterince kilo vermişsin ama tahminime göre kasların hem hacimsel hem yoğunluk bakımından oldukça yetersiz durumdadır, yani atıyorum bi 5 kilo daha versen kasların yine istediğin görüntüde olmayacak, o nedenle hedefini bu yönde değiştirmen senin için daha iyi olabilir.
0
angelus
(17.06.20)
soru: Aldığım 500 kalorinin nasıl alındığının önemi var mı? gidip pizza yesem ve o kaloriyi alsam 2000 kaloriyi tamamlasam bir sorun olur mu? yoksa illa sağlıklı bir şekilde mi o açık olan kaloriyi almam lazım?
* Aynadaki görüntünün değişmesini istiyorsan aldığın her kalorinin makro dağılımları amacına uygun olmalı. ek olarak vücut bazal met + 500 kalori diye bakmaz olaya. aldığın her kalori bağımsızdır.
Bir de kas kaybı yaşıyorum derken daha önce spor yapmışlıpnız var mı? yani ciddi bir kas varsa daha önceden kas kaybından bahsedebiliriz.
Siz antremanlarınıza dikkat edin, evde yapılan antremanların şiddeti düşük olur. 15 çömel kalk ile quadricepslerinizi geliştiremezsiniz, pauselar direnç bandları vs zorlaştırmaya bakın. hemen hemen her sette tükenişe gitmeye çalışın.
0
Barbell
(17.06.20)
(3)

Geri vites uyarı sesi taktırmak?

mobildeyim
Toyota corolla aracım var. 4 yaşında. Benzinli. Otomatik. Dikkatli bir sürücüyümdür. Arabada geri görüş kamerası da var.Ama sırf ekstra tedbir olsun diye geri vites uyarı sesi de taktırmak istiyorum. Çok mu kabaca durur? Veya ne dersiniz?
Toyota corolla aracım var. 4 yaşında. Benzinli. Otomatik.

Dikkatli bir sürücüyümdür. Arabada geri görüş kamerası da var.

Ama sırf ekstra tedbir olsun diye geri vites uyarı sesi de taktırmak istiyorum.

Çok mu kabaca durur? Veya ne dersiniz?
0
mobildeyim
(17.06.20)
bana kalırsa bu olay, büyük kamyonlar ya da çevresel olarak arkasını görmekte zorlanan büyük araçlar için tedbir olabilir ancak otomabiller için sadece çevre kirliliği, gereksiz bir gürültü olur.
0
foolrules
(17.06.20)
Binek araçlarda çok büyük bir eksiklik var, sizin çareniz o aslında: geri vites kornası.

Abi kornanın düdüğü arabanın önünde. Kaç kere başıma geldi. Geri geri geliyorum, arkamda da hıyarın biri arkası dönük şekilde mal mal duruyor, telefonla falan oynuyor. Ben adamı görüyorum ama o benim geldiğimi görmüyor. Korna çalıyorum ama korna arabanın önünden öttüğü için adam onu da üstüne alınmıyor. Çekilmiyor da çekilmiyor. Ya tamponu dokunduracan ki tehlikeli. Ya da camdan sarkıp halooo çekilsene bilader diye hönkürecen.

Geri fitese takılıyken kornaya basınca arkada ötsün abi öyle bişey taktırsanız kamyoncu şeyinden daha iyi olur.
0
kibritsuyu
(17.06.20)
@kibritsuyunun yazdıklarıyla süper fikir geldi aklıma, patentini mi alsak acaba? :)

Araç geri vitese takılınca devreye giren bir röle, direksiyondaki korna butonundan ön tampondaki kornaya giden hattı değiştirip, arka tampondaki kornaya giden hatta verecek.

Çok çok basit bir işlem, böylece geri vitesdeyken kornaya bastığımızda normal korna değil, arkadaki korna çalacak.

Geri vites sireni sizin görmeyeceğiniz küçük çocuk ve hayvanlar için oldukça faydalı, ama tabi ki büyük araçlarda. Küçük araç da çok da gerek yok, çok sık mahalle aralarında manevra yapan bir sürüş stiliniz varsa takılabilir.
0
John Bloor
(17.06.20)
(4)

Dolar faizi neden böyle

zaire elcisi
Faizler 0,25 e düşmüş.Tekrar normale gelir mi ?Ne zaman gelir. Siz paranızı nereye yatırıyorsunuz ?
Faizler 0,25 e düşmüş.
Tekrar normale gelir mi ?
Ne zaman gelir.

Siz paranızı nereye yatırıyorsunuz ?
0
zaire elcisi
(17.06.20)
Reisin canı ne zaman isterse o zaman döner. Dövizdeki birikime dokunmuyorum. Küçük bir TL hesabım var. Borsada değerlendirmeye çalışıyorum kendimdlce.
0
allah yazdiysa bozsun
(17.06.20)
Dolara yine iyi faiz veriliyor. Euro faizi 0
0
exlibris
(17.06.20)
Fed faiz düşürdü reis’le ne alakası var. Cahil cevap vermeyin bilip bilmeden.
0
catch the arrow
(17.06.20)
@catch the arrow
Yanlış değerlendirmişim soruyu. Büyük para birimlerinin faiz getirisi neredeyse yok gibidir. Hatta eksi faiz uygulanır.
0
allah yazdiysa bozsun
(17.06.20)
(2)

Diş hekimi

en_birinci
Yarın devlet hastanesi diş hekimine randevum var 20lik dişim gömülü onu çektirmek istiyorum ama virüsten dolayı da korkuyorum gitmezsem alt dişlerimi sağdan soldan sıkıştırıyor ve ilerde agrı yapabilir diye dusunuyorum şimdilik bi ağrım yokGitsem mi gitmesem mi? Napayım sizce?
Yarın devlet hastanesi diş hekimine randevum var 20lik dişim gömülü onu çektirmek istiyorum ama virüsten dolayı da korkuyorum gitmezsem alt dişlerimi sağdan soldan sıkıştırıyor ve ilerde agrı yapabilir diye dusunuyorum şimdilik bi ağrım yok
Gitsem mi gitmesem mi? Napayım sizce?
0
en_birinci
(17.06.20)
Diş hastanelerinde 1 temmuza kadar herhangi bir işlem yapmıyorlar diye okumuştum geçenlerde sosyal medyada. Ne kadar doğrudur bilemiyorum ama bir araştırın, eğer öyleyse boşu boşuna gitmenize gerek yok. Ağrı kesici verip gönderiyorlarmış.
0
tss
(17.06.20)
Zaten bir şey yapmazlar acil bi durum yok. Boşuna gitme. İptal et
0
glamdr1ng
(17.06.20)
(2)

Katlanır bisiklet sorusu: Bianchi mi Carraro mu?

nıç
Bianchi'nin şu modelini beğeniyorum var mıdır tecrübeniz ya da bilginiz?https://www.trendyol.com/bianchi/20-jant-folding-vn-katlanir-bisiklet-p-35462320?boutiqueId=498448&merchantId=118100&gads=true&gclid=CjwKCAjw_qb3BRAVEiwAvwq6VgR3wpGZ828guu_i3gmz2UCSSUoz-J3lUdAfkSUQAhXBBihOg3Og1RoCO5QQAvD_BwEbu k
Bianchi'nin şu modelini beğeniyorum var mıdır tecrübeniz ya da bilginiz?

www.trendyol.com


bu kategoride ne önerirsiniz?
0
nıç
(17.06.20)
www.trendyol.com

bende bunun turkuaz olanı var. 21 vites. yokuş performansı çok iyi. bence tek sıkıntısı katlaması biraz dert ve katlandığı zaman da sabit durmada problemi var. toplu taşıma (marmaray) açıkcası dert oluyor insana. ama sürüşü çok iyi. katlanır halde ve elde bir yere götürürken sıkıntı sadece. istanbul'da isen bostancı atek'ten almıştık biz. orada test de edebilirsin. ikisini de.
0
kafa koparan manyak
(17.06.20)
bunu sahilde cok goruyorum, cok gordugume gore tutulan bir model herhalde ama test etmek gerekir.

bende dahon vybe d7 var, oldukca memnunum. cevremdekilere de dahon oneriyorum, 3-4 kisi aldi bir sorunu olan yok.

alinacak yer olarak en son bir arkadasim bakirkoyden bir yerden aldi. www.bisikletforum.com su baslikta gormustu, normalde uyguna aldi baya.
0
fakyoras
(17.06.20)
(8)

lastik basıncı

kondansator
merhaba, arabanın lastiklerinin basınçları farklı görülüyor. lastikler indiği için mi böyle? lastiklere hava basarken de 228 e mi eşitlemem gerekiyor? cahilliğimi mazur görün, araba uzun yola gidecek öncesinde tedirgin oldumhttps://hizliresim.com/KtqsrW
merhaba, arabanın lastiklerinin basınçları farklı görülüyor. lastikler indiği için mi böyle? lastiklere hava basarken de 228 e mi eşitlemem gerekiyor? cahilliğimi mazur görün, araba uzun yola gidecek öncesinde tedirgin oldum
hizliresim.com
0
kondansator
(17.06.20)
depo kapağında veya aracın herhangi bir yerinde, olması gereken basınç yazar. ona göre doldurman lazım.
0
sutlu nescafe
(17.06.20)
Emin olmama şerhimi koyarak söylüyorum:

Lastik basıncını kişi sayısı ve yüke göre kaça eşitlemeniz gerektiği benzin deposu kapağında veya kapıyı açtınızda açtığınız yerde yazar. Oradan bakarak en yakın benzinlikte kendiniz ayarlayabilirsiniz.

Ön ve arka lastiklerin basınç normalleri farklı olabiliyor ama sizde hepsi farklı. Ayarlamanızda fayda var.
0
kojonotsuki
(17.06.20)
Lastik basıncı lastik soğukken kontrol edilir. Lastik ısındıkça farklı basınçlara çıkıp inebilir. Araç için uygun basınç değeri (sizin aracınızın Opel olduğunu tahmin ediyorum) şöför kapısının koltukla birleşen yerinde bir tablo halinde bulunur; şöför koltuğunda otururken kapıyı açıp sola doğru bakın görürsünüz.
0
Abdurrahman
(17.06.20)
araç modelini yazın. arka lastikler ile önlerin boyutları aynı mı? eğer araç yüklü değil ise 32 yapabilirsiniz hepsini.

32 33 psi basın
0
mikahakkinen
(17.06.20)
Gösterilen KPA değerler yaklaşık 30-33 PSI arası şu an.

Siz depo kapağı veya şöför kapısı iç kısımlarına bakın, orada etikette lastik değerleri yazar.

Fabrika ne önerdiyse onu basın, lastikçileri ve başka kimseyi dinlemeyin.
0
John Bloor
(17.06.20)
Ezbere gidip 32-33 yapmayın. Benim arabam VW Polo. Basınçlar Ön 38 - Arka 35, yük varken arka 39 mesela. Ezbere yaparsan araç çok yakar, yol tutuşu etkilenir.
0
himmet dayi
(17.06.20)
Opel araç kullanım kitapçığından veya sürücü kapısının kapandığı kilit noktasının biraz altında etiket olmalı yük durumuna göre orada belirtilir. O değerler araç hareket halindeyken, yük ağırlığı ve havanın sıcaklığına göre "kendine göre" değişebilir.
Yaklaşık ibarelerdir tam kesinlik belirtirler diyemem .

Çok Titiz sürücüler lastik tamircilerinde çalışanların yardımıyla değil de yakıt istasyonlarında kendileri bu değerleri sabitlerse daha iyi olur. (Arkadan çok pis konuşuyorlar çünkü. şahit oldum)
0
Erva
(17.06.20)
@himmet dayı ezbere değil kapıda yazana göre yapıcak. kapıda yüklü yüksüzü yazıyor. ayrıca polo yaksa yaksa ne yakacak ya?
0
mikahakkinen
(18.06.20)
(1)

kaynakça göstererek kitap basmak suç mudur ?

ny man
örneğin ben bir ingilizce öğretmeni değilim ama mebi,açıköğretim ders kitaplarını vs.kaynakça göstererek bir soru bankasını matbaada bastırdım(fotokopi değil) ve ücreti mukabilinde satışa sundum.bastığım yerin adresi,kimin bastırdığı her şey açık seçik ortada.bunları da belirttim.sonuç olarak suç mu
örneğin ben bir ingilizce öğretmeni değilim ama mebi,açıköğretim ders kitaplarını vs.kaynakça göstererek bir soru bankasını matbaada bastırdım(fotokopi değil) ve ücreti mukabilinde satışa sundum.bastığım yerin adresi,kimin bastırdığı her şey açık seçik ortada.bunları da belirttim.sonuç olarak suç mudur ?
0
ny man
(17.06.20)
Ders-eğitim kitaplarıyla ilgili telif yasasına çok hakim değilim ama izinsiz kullanım sorun olabilir gibi geliyor.

Açıköğretim kitabına baktım şimdi, "izinsiz alıntılanamaz, kopyalanamaz, çoğaltılamaz" diye copyright bildirimi var künyede, bu da kaynak gösterseniz de kullanamazsınız anlamına geliyor.
0
kobuzchu kiz
(17.06.20)
(3)

amazon.com'dan ne alayım?

sting
hali hazırda bir siparişim gelecek yanına ne koyayım? kargo birleştireceğim için ufak tefek küçük bir şeyin gideri var.
hali hazırda bir siparişim gelecek yanına ne koyayım? kargo birleştireceğim için ufak tefek küçük bir şeyin gideri var.
0
sting
(17.06.20)
shure se-215 bt2
0
bollocks44
(17.06.20)
@bollocks44 çok daha iyi bir kulaklığım var.
0
🌸sting
(17.06.20)
birader, ne istediginizi soylememissiniz, butce belirtmemissiniz, kullanacak misiniz, satacak misiniz, hediye mi edeceksiniz bilmiyoruz. elimizdeki tek veri ufak tefek kucuk bir sey. fistikthecat'in de belirttigi, piston sekman seti mi almak istersiniz, parfum mu ne bilelim. ne getireyim diye sormussun, cevap verdik. cok daha iyi kulakligin varmis, aferin.
0
bollocks44
(17.06.20)
(11)

Akü ne zaman değişmeli

liberal
Merhaba,Akünüzü kaç km veya kaç senede bir değiştiriyorsunuz.Bunun bir standardı var mı?Aracı sıfır almıştım 50. ayı ve değiştirmem gerekir mi sizce?Start stop ve benzinli, otomatik vites araç.
Merhaba,
Akünüzü kaç km veya kaç senede bir değiştiriyorsunuz.
Bunun bir standardı var mı?

Aracı sıfır almıştım 50. ayı ve değiştirmem gerekir mi sizce?

Start stop ve benzinli, otomatik vites araç.
0
liberal
(17.06.20)
bunu ben de merak ediyorum ancak mantık olarak, akü teklemedikçe devam ederim diye düşünmüşümdür hep.
benim araç 7 yaşında, 52000 km. periyodik bakımda her hangi bir sorunu görülmediğini söyledi yetkili sevis.
0
foolrules
(17.06.20)
Teklemediği sürece devam, genelde de kışa girerken teklerler. 5 sene ortalama iyi bir süre, ama çok km yapılmadığı ve kış şartlarında çok fazla marş zorlanmadığı zamanlarda 7-8 sene de gidebiliyor kaliteli aküler.
0
John Bloor
(17.06.20)
Belli bür süresi veya kilometresi yok. Ama genel olarak aküşerin ömrü 4 yıl olarak bilinir. 4 yılı doldurdu diye değiştirmek mantıklı değil elbette. Akünün ömrü azalınca zaten araç zor çalışır, farların gücü düşer vs. O an gidip hemen değiştirmek gerekiyor. Aksi halde yolda bile kalabilirsin.
0
himmet dayi
(17.06.20)
Bitene kadar devam. Zaten yeni nesil araçlar aküyü tamamen bitirmeden koruma moduna geçiyor, uyarı almaya başlarsınız, o zamana kadar kullanın. Üzerinden çıkan aküyle aynı özellikte akü almaya dikkat edin, ucuza da kaçmayın; ben Varta öneririm.
0
Abdurrahman
(17.06.20)
Benim araçta şöyle bir şey oldu.
Araba çalışıyor gibi ekrana 0 km hız göstergesi geldi, ışıklar yandı her şey çalışıyor gibi ama araba çalışmadı.

Acaba akü arabanın elektrik sistemini gertirdi ama marşı mı basmaya yetmedi diye düşündüm. yanlış bir düşünce mi?

O gün böyle hata verdi ama şimdi gayet çalışıyor.
0
🌸liberal
(17.06.20)
Ayda yılda bir karşılaşılan sorunlardan ziyade sürekli hale gelen sorunlara bakmak lazım. Sizin yaşadığınız sorunun bir sebebi olabilir ama sonuç olarak sonrasında araç sorunsuz çalışmış ve akü sorunsuz sarj olup işini yapmaya devam edebilmiş. Dediğim gibi akü bitince yolda kalabilirsiniz evet ama bitmemiş aküyü değiştirmek bana gereksiz geliyor.

Ayrıca akünün durumunu ölçen cihazlar var, bakım yaptırdığınız yerden rica ederseniz ömrüyle ilgili fikir sahibi de olursunuz.
0
Abdurrahman
(17.06.20)
60 bin civarı değişir. aracın otomatik ve manuel olması da etkili.
0
mikahakkinen
(17.06.20)
aslında ölçüm yaptırdım %60'ı dolu dedi ama start/stop oldugu için %60'ı yetmeyebilir falan diye bir şeyler dedi adam, araba çalışırken de ölçüm yaptılar sarj olmasında sorun yok.

Nasılsa 4 sene dolmuş değiştir diyor adamlar satış yapabilmek için.
0
🌸liberal
(17.06.20)
Aynı hatayı tekrarlarsa gidip bi ölçtür aküyü, hatta vaktin varsa hemen ölçtür. Yolda kalmak hoş bir şey değil.
0
John Bloor
(17.06.20)
Bir elektrikçiye giderseniz aküye bir alet bağlayıp akünün iyi mi kötü durumda mi olduğunu söylüyor. Ben 120 binde değiştirmiştim hiçbir sıkıntım yoktu yarın bir gün sıkıntı yaşamamak icin değiştirdim
0
monkey
(17.06.20)
45.000 de otomatik arac var 6.senesine girdi, aku hic degismesi su ana kadar
0
sweetoffice
(17.06.20)
(3)

Bu dava ne olur ? :(

denizmaniaherif
Tasarrufun iptali davası sonrası karar olumlu çıktı. Kazanıldı. Bu süreçte evin üzerindeki şerh tedbir her neyse o nasıl kaldırılacak mı/ne zaman? diye soruyoruz avukata. Diyor ki " Ben davayı kazanmakla mükelleftim, gerisini mahkeme bilecek ben bilemem"..Biz de davayı kazanmış olmamıza rağmen haksı
Tasarrufun iptali davası sonrası karar olumlu çıktı. Kazanıldı. Bu süreçte evin üzerindeki şerh tedbir her neyse o nasıl kaldırılacak mı/ne zaman? diye soruyoruz avukata. Diyor ki " Ben davayı kazanmakla mükelleftim, gerisini mahkeme bilecek ben bilemem"..

Biz de davayı kazanmış olmamıza rağmen haksız yere açılan bu dava sonucu evin üzerine şerh koyulduğu için evimizi satmak zorunda olmamıza rağmen satamıyoruz.

Bilgisi olan var mıdır ortalama ne olur ne biter ? Dava 2019 ocak ya da şubat gibi sonuçlandı. Hemen düşürülebilmesi gerekmez miydi ?
0
denizmaniaherif
(17.06.20)
merhaba, avukat değilim ama bizim de başımızda o tip bir kaç dava var. bizim dava henüz sonuçlanmadı, fakat bizim lehimize biten davalarda karşı taraf temyize gidiyor. büyük ihtimalle karşı taraf harc falan yatırmış ve temyize götürmüştür veya uyap'tan verilen evrakları inceleyip ne gibi başvurular yapılmış görebiliyorsunuz. bizim avukat da oradan takip ediyor, siz de öyle takip edebilirsiniz. aytıca tedbir kararını mahkeme koyuyor ve mantıken de mahkeme kaldıracak. ne zaman kaldırır, işte tüm temyiz vb. süreç bitince diye düşünüyorum...
0
malheiros
(17.06.20)
@malheiros uyaptan bir başka avukata da baktırabilirim sanırım. Teşekkür ederim..
0
🌸denizmaniaherif
(17.06.20)
Merhaba,
Tasarrufun iptali davalarında genellikle devri önleyici bir tedbir konulmaz. Tedbiri yanlış değerlendiriyor olabilir misiniz?

Sorunuz gibi bir tedbir var ise tedbirin kaldırılması kararın kesinleşmesiyle olur.
Avukatınızın tutumu çok komik bu arada.
0
Smithsonian
(17.06.20)
(3)

Couchsurfing paralı olmuş (acil yardıma ihtiyacım var)

doruklara sevdalandım
Geçenlerde hesabıma girip bir şeye bakacaktım ki hesaba giremedim. Para ödemeden hesabı açmıyor. İki seçenek sunmuşlar; aydan aya ödeme ve yıllık toplu ödeme şeklinde. Ben şimdi sadece aylık ödeme yapıp sonra hesabı kapatsam, sonraki ay falan tekrar ödeme çeker mi bu? Hesabımdaki mesajlara da erişme
Geçenlerde hesabıma girip bir şeye bakacaktım ki hesaba giremedim. Para ödemeden hesabı açmıyor. İki seçenek sunmuşlar; aydan aya ödeme ve yıllık toplu ödeme şeklinde. Ben şimdi sadece aylık ödeme yapıp sonra hesabı kapatsam, sonraki ay falan tekrar ödeme çeker mi bu? Hesabımdaki mesajlara da erişmem gerek, bunu başka türlü nasıl yapabilirim?
0
doruklara sevdalandım
(17.06.20)
sonraki ay cekmez, garanti olmasi acisindan sanal kart kullanabilirsiniz.
0
fakyoras
(17.06.20)
Cevabınız için sağolun. Bir sorum daha olacak. Bu CS paralı olmuş ama her ülkede farklı bir fiyat tarifesi uygulanıyormuş. Türkiye için aylık üyelik 4.99 tl olduğunu gördüm internet araştırmamda. Ama ben hesabı açınca aylık ve yıllık üyelikler Euro bazında gösteriyor. Aylık üyelik için 2.39 Euro ödemem lazım. CS Supporta bu konuda mesaj attım ama bana dönüşleri 1 ayı bulabilir. Paranın Euro olması sanal kart açısından sorun olur mu diye merak ediyorum.
0
🌸doruklara sevdalandım
(17.06.20)
Hayır olmaz, sanal kartınıza 25 lira üst limit tanımlayın. Euro kurundan TL'e çevirip çeksinler. İşiniz bitince de kartınızı kapatabilirsiniz.
0
burka
(17.06.20)
(2)

Istanbul ici en iyi ve Hizli motorkurye?

Sahikaa
Istanbul Fatih'ten Pendik tarafina ayni gun icerisinde en iyi hangi firma hizmet verir?Googleda yazinca bir suru firma cikiyor ama kissel deneyeyim almak istedim..
Istanbul Fatih'ten Pendik tarafina ayni gun icerisinde en iyi hangi firma hizmet verir?

Googleda yazinca bir suru firma cikiyor ama kissel deneyeyim almak istedim..
0
Sahikaa
(17.06.20)
banabikurye'den memnunum ben.
her ay düzenli kullanıyorum, hiç sorun yaşamadım.
0
blatta hiberna
(17.06.20)
Biz de ofiste gerektiğinde banabikurye kullanıyoruz. Çok nadir sıkıntı oluyor, motor seçiyorum araba gönderiyorlar sonra da trafiğe kalıyor haliyle ama bu dediğim 20 gönderi yaptıysak 1 tanesinde olmuştur.
0
matilda
(17.06.20)
(7)

Akademide kalmak isteyen biri için

minik pattis
3.50 gibi bir ortalama kötü mü? Kişi Boğaziçi vb. okulları hedefliyor. Fazla bilgim olmadığı için soruyorum.
3.50 gibi bir ortalama kötü mü? Kişi Boğaziçi vb. okulları hedefliyor. Fazla bilgim olmadığı için soruyorum.
0
minik pattis
(17.06.20)
3'ün üstü genel olarak iyidir diyebilirim. Mühendislikte ise 3.5 çok iyidir.

Araştırma görevlisi olmak istediğinizde önce ön değerlendirme yapılır;

Ales'in %60ı+ yabancı dil puanının yüzde %40'ı(yds veya yökdil)

Bu ön değerlendirmeye göre her bir kişilik kadro için 10 kişi sınava çağrılır. Daha sonra bilim sınavı sonucuyla şu hesap yapılır.

Ales'in yüzde 30u+bilim sınavı %30'u+lisans ortalmasından gelen puanın %30+yabancı dil %10u toplanır.

Ortalama her şey değil. Ama 3'ün üstünde ortalama birçok burs veya projeye vb başvurmanızı sağlar. Ayrıca direkt yüksek lisanssız doktora da yapılabilir.
0
the coon
(17.06.20)
tanidigin yoksa 4.0 ortalaman olsun bir seyi degistirmez.

itu-odtu-bilkent gibi okullardan mezunsan 3.5 cok iyi. ortalama bir anadolu universitesinden mezunsan, 4.0 bile kurtarmayabilir.
0
ubi dubium ibi libertas
(17.06.20)
Ortalamanın artık bir anlamı yok. Ön elemeyi geçen kişilerden alınmak istenen alınır.
0
horowitz
(17.06.20)
Kötü değil, gayet güzel.

Araştırma görevlisi olmak için lisansüstü öğrencisi olmanız gerekiyor artık.

Önce yüksek lisansa başlayın sonra kadroları takip edersiniz.

tanıdık, torpil vesaire gibi şeylere takılmayın. Var mı? var. Fakat her yerde böyle değil.
Ben ve benim tanıdıklarım bu gibi şeyler olmadan başladık göreve.

başarılar.
0
emcekare olmadi einstein olsun bari
(17.06.20)
Normal bir üniversitede iyi bir ortalama. Ama apartman üniversitesinde okumuşsa ortalamaya çok güvenmesin.
0
wish i could find a way to disappear
(17.06.20)
tr'de akademisyenlik sadece torpille dönüyor artık. tanıdık çevren yoksa imkansıza yakın.
0
duyurukullanıcısı
(17.06.20)
Sorunun benimle ilgisi yok. Merak ettiğim için sordum.
0
🌸minik pattis
(17.06.20)
(4)

2 senelik sitede düzenli elektrik kesintisi

kleider
Yaklaşık 1 senedir bu sitede oturuyorum, yaklaşık 1200 konutluk yer.Korona zamanı geç saatlere kaldığım için fark ettim ki , haftada 3-4 gün ,gece 12 den sonra elektrik kesintisi oluyor ve evdeki elektronik aletlere zarar verecek endişesi taşıyorum.Böyle bir durumda ne olur, klima buzdolabı , TV , P
Yaklaşık 1 senedir bu sitede oturuyorum, yaklaşık 1200 konutluk yer.

Korona zamanı geç saatlere kaldığım için fark ettim ki , haftada 3-4 gün ,gece 12 den sonra elektrik kesintisi oluyor ve evdeki elektronik aletlere zarar verecek endişesi taşıyorum.

Böyle bir durumda ne olur, klima buzdolabı , TV , PS bozulursa zararı karsilamalarini isteyebilir miyim yada noterden ihtarname çekebilir miyim " sürekli elektrik kesintisi oluyor, aletler bozulursa sorumlusu sizsiniz" diye.

Mesela play station, aniden kapattınız PlayStationiniz da hasarlar meydana gelebilir yazıyor

Yoksa bu elektrik kesintilerinin zararı olmuyor mu ?

Teşekkürler
0
kleider
(17.06.20)
Eğer etrafta çok fazla yeni bina yapılıyorsa bunları devreye alma gibi bir işlem yapıyor dağıtım şirketleri , 1 saat sürüyor maksimum .
Yaşadığım İçin aklıma bu geldi .
0
dunyatuhaf
(17.06.20)
Avrupa'dan bildiriyorum; elektrikle alakali sebepten elektronik bozulursa sigortadan tahsil edebilirim.

Siz de sigorta varsa ona bakin yoksa sigorta karsiliyorsa yaptirabilirsiniz belki.
0
logisticsmanager
(17.06.20)
her türlü mahkemelik olup uğraşman gerekiyor. Çevremde bu şekilde zarar görmüş cihazını ödetebilenler var, ödetemeyenler de var.
Sigorta işi çok mantıklı. Hiç uğraştırmadan gelip hasar tespiti yapıp ödüyorlar.
0
foolrules
(17.06.20)
konut sigortasi yaptirmani tavsiye ederim fiyati uygun cihazlarini korumaya alirsin
0
tahtakafa
(17.06.20)
(2)

Matematik - Dizi Sorusu

epistemic_regress
Bu toplamı nasıl karşısındaki gibi ifade etmiş?
Bu toplamı nasıl karşısındaki gibi ifade etmiş?
0
epistemic_regress
(17.06.20)
Geometrik seri acilimiymis tamam. Teşekkürler.
0
🌸epistemic_regress
(17.06.20)
Dizi pardon.
0
🌸epistemic_regress
(17.06.20)
(2)

Şehirlerarası yolculukta arabada kaç kişi olabiliyoruz.

megalomaniac
3 kişi sınırı var mı? Teşekkürler.
3 kişi sınırı var mı?
Teşekkürler.
0
megalomaniac
(17.06.20)
2 hafta once 4 kısı geldik jandarma bişey demedi
0
paramolacak
(17.06.20)
5-10 sorun yok...
0
paudi
(17.06.20)
(1)

Haşere ilaçlama fiyatları nedir?

mhrkrts80
sb teşekkürler
sb teşekkürler
0
mhrkrts80
(17.06.20)
100 liradan başlıyor.
0
drejevic
(17.06.20)
(1)

Bursa'da hem pideli hem iskender yiyebilecegimiz bir yer var mi?

balpolen
Sizin de memnun kaldiginiz. Baska tavsiyeleriniz varsa da acigiz, Bursa da sunu yapin, suraya gidin vs. dediginiz
Sizin de memnun kaldiginiz. Baska tavsiyeleriniz varsa da acigiz, Bursa da sunu yapin, suraya gidin vs. dediginiz
0
balpolen
(17.06.20)
Tophane'de Orhan ve Osman Gazi türbelerinin altındaki Bursa Kebapçısı'nda ikisi de var. Türbeleri ziyaret edebilirsiniz, türbelerin olduğu yerde Saat Kulesi ve Bursa manzarası var.
0
black holes in the sky
(17.06.20)
(2)

2 aylık bebek yüzü advantan

dunyatuhaf
Dr Bebeğin yüzündeki kırmızı pütürlü kabarcıklar İçin 5 günden fazla kullanılmamak üzere advanfan M vermiş. Ben dr güveniyim diyorum ama geçirdiğim sd ve egzama da kullandığım kremler cilt dengemi çok bozdu. Kullanılır mı ? Krem hakkında bilginiz var mı ?
Dr Bebeğin yüzündeki kırmızı pütürlü kabarcıklar İçin 5 günden fazla kullanılmamak üzere advanfan M vermiş.
Ben dr güveniyim diyorum ama geçirdiğim sd ve egzama da kullandığım kremler cilt dengemi çok bozdu.
Kullanılır mı ? Krem hakkında bilginiz var mı ?
0
dunyatuhaf
(17.06.20)
tabi doktor daha iyi bilir bilemiyorum durumu yalniz bizim bebekte de 2 aylıkken yuzunde kırmızı puturlu noktolar belirmişti doktor hiçbir şey vermemişti geçer onlar demişti. ilk 6 ay anne sütü harici hiçbir ilaç da tavsiye edilmiyor. bu kırmızılıklar da sütten alerji falan oluyor bir kaç aya tamamen geçmiş olur diye düşünüyorum. şu advantan ı görünce yazmak istedim bende de egzama benzeri bir şey vardı ne olduğu belirsiz doktor direkt advantan ve bir krem daha vermişti ellerimi o kadar kötü yapmışlardı ki, ilk sürdüğümde biraz iyi gibi oluyordu sonra daha da çılgın geri geliyorlardı bence bir doktora daha görünün.
0
monkey
(17.06.20)
Endişenizi anlıyorum. Advantan çok kuvvetli bir krem. Kızım için de kullanırız ara sıra. Ama 2 aylık bebek için ikinci bir doktora danışmakta fayda var.
0
SiyamkedisiZorro
(17.06.20)
(3)

Gelincik Mevsimi Hangi Ay?

parcaliham
Soru başlıktadır.Nisan mı Mayıs mı acaba?
Soru başlıktadır.

Nisan mı Mayıs mı acaba?
0
parcaliham
(17.06.20)
mayıs diye biliyorum ama emin değilim.
0
blatta hiberna
(17.06.20)
beetlejuice
(17.06.20)
Genelde mayısta daha çok görünürler ama rakıma göre erken ya da geç olabilir tabi.
0
antihero
(17.06.20)
(3)

Çeşme’de koy önerisi

garavel
İki sandalye bi masa koyup arada denize girebileceğimiz apaçilerden uzak bi koy, deniz öneriniz var mı? Yarın gideceğiz yani muhtemelen boş olur şöyle güzel bi yer söyleseniz ne harika olur.
İki sandalye bi masa koyup arada denize girebileceğimiz apaçilerden uzak bi koy, deniz öneriniz var mı? Yarın gideceğiz yani muhtemelen boş olur şöyle güzel bi yer söyleseniz ne harika olur.
0
garavel
(17.06.20)
Dharma beach var bi kismi ucretsiz yer ordan denize girebilirsiniz.

Tabii ucretsiz kisma giris dharma beach tarafindan olmuyor. Aslinda dharma’da kalsaniz daha iyi olur 50-100 lira verin kafaniz rahat olsun otoparki da var...
0
Boris
(17.06.20)
Delikli koy olabilir, kimi zaman kalabalık oluyor düğün çekimleri falan yapıyorlar ancak bu dönemde sakindir diye düşünüyorum.
0
penceredengorunenmorbina
(17.06.20)
Altınkum ve ilerisi tarafındaki koylar çok güzeldir ama hafif soğuktur. Buralarda bir çok beach club var ama siz bunlarsan yararlanmak istemiyoraanız genellikle yanından sağından solundan denize açılan yol oluyor halk plajı kısmı oluyor, çoğu zaman kimse de bir şey demez yani tesisten biri gelip rahatsız etmez sizi. Fun beach, dharma vs bunlara örnek. Deliklikoy nispeten daha kalabalık olur. Sakin ve daha sıcak bir yerler arıyorsanız şifne reisdere taraflarına bakın derim. Paşalimanı da çok güzeldir bu dönem.
0
likorlu cikolata
(18.06.20)
(5)

Ev alamamak

mg3929
Ev almak için para biriktiriyordum. Geçen sene 100k kredi çekip alabileceğim evler için şu an 200k kredi çekmem gerekiyor. Bu sürede biriken parada yüzdesel ciddi bir artış oldu. istanbulda ev almak hayal mi oldu artık? Fiyatların geri çekileceğini de hiç sanmıyorum.
Ev almak için para biriktiriyordum. Geçen sene 100k kredi çekip alabileceğim evler için şu an 200k kredi çekmem gerekiyor. Bu sürede biriken parada yüzdesel ciddi bir artış oldu. istanbulda ev almak hayal mi oldu artık? Fiyatların geri çekileceğini de hiç sanmıyorum.
0
mg3929
(16.06.20)
bu kredi bolluğu bittiği zaman fiyatlar düşecektir. Şuan ekonomiyi canlandırabilmek için mecbur faizden kıstılar. Para arzını arttırdılar.

biriktirmeye devam. şuan geçici bir canlanma geldi piyasalara. ekonomi düze çıkmadan sürdürülebilir bir durum değil.
0
NightBringer
(16.06.20)
düşüş diyenlere inanmayın. Ekonomi en dipte diyoruz ama en ufak fırsatta çıkan arza bakın. Yaşamak için ev arıyorsanız bir an önce kriterlerinizi düşürüp ev almanız gerektiğini düşünüyorum.
0
sunriseee
(17.06.20)
geleceğe dair herhangi bir öngörüm ya da bilgim yok ama bu ülkede şunu öğrendim: geciktirilen her ihtiyacın maliyeti günbegün artıyor.

2010'a göre ciddi şekilde fakiriz. iki sene öncesine ve geçen seneye göre de fakiriz. önümüzdeki yıllarda bu durumun daha da kötü olacağını öngörüyorum.

fiyatların geri çekileceğini düşünmüyorum. bu yüzden istanbul'da ev sahibi olma hayalini bıraktım.

bu arada kredi kullanım oranları felakat seviyede artmış. ufak bir krizde insanlar bu kredileri nasıl ödeyecekler merak ediyorum. bankaların ellerinde ciddi miktarda ev olacak. sıradan vatandaş bankadan ev alır mı, nasıl alır bilmiyorum. çok yaygın bir şey değil. ihale peşinde koşup da icradan ev alanlar sıradan vatandaş değildir sanırım. onlar da ucuza kapatıp pahalıya satan mafyatik tiplerdir herhalde.
0
biseysorcaktim
(17.06.20)
Türkiye'den ev alma konusunda 10 yıldan uzun süredir direniyordum, ev almaya ilk yeltendiğim yıllarda bir evin amortisman süresi 20 yıl civarıydı ve bu bana hiç mantıklı gelmiyordu, içinde bulunduğumuz günlerde bu süre 25 yılın üzerine çıkmış durumda ve hiç bir zaman da düşeceğini sanmıyorum.

10 yıldır emlak balonundan bahsediliyor ancak patlayan, çatlayan bir şey yok ortada, eğer başınızı sokmak için ev alacaksanız bir an evvel bütçenize uygun evi alın kurtulun bekleyerek kar edemezsiniz bu işte.
0
solo
(17.06.20)
@solo'a katılmıyorum. Fiyatlar USD bazında zaten çok fazla düşüş yaşadılar. Ayrıca TL olarak da azalma olduğunu görüyorum. Anlık krediler vb. ile sürekli desteklenen bir sektörden bahsediyoruz. Bu bile patladığına dair somut bir kanıttır.

@darkrocq dedi gibi, TL olarak %5-10 düştü ise USD bazında %30-40'a varan oranlarda düştü. Çok basit bir hesap yapalım, sizin 3 sene önce elinizde 100.000 USD paranız 350.000-360.000 TL ediyordu. O paraya hiç dokunmasanız dahi şu andaki ederi 650.000'den fazla. Üstelik bildiğiniz gibi USD değeri 7 TL'nin üstüne çıktığı dönemler bile oldu.

Almayı planladığınız ev şayet bu USD artışlarında 2 katına filan çıkmadıysa pekala da patlamış demektir. Oturmak için almadığınız sürece emlak yatırımının hiçbir mantıklı açıklaması yok. Çok uzun sürede getirisi, kiracı derdi, ek vergileri, masrafları, enflasyon karşısındaki kayıpları ile benim hiç aklıma yatmıyor.
0
burka
(17.06.20)
(3)

Almanya’ ve maske

oldumusimdi
Geçenlerde orda durum ne diye sormuştum duyuruda gayet eskisi gibi demişti Şimdi bugün bir arkadaşımla konuştum maske takanı garipsiyorlar öyle az falan dedi Berlin de? Doğru mu bu? Öyleyse bizde niye abartı bu maske olayı?Maske takmadığı için kavga eden insanlar var yahuHa buna rağmen Almanya da va
Geçenlerde orda durum ne diye sormuştum duyuruda gayet eskisi gibi demişti
Şimdi bugün bir arkadaşımla konuştum maske takanı garipsiyorlar öyle az falan dedi Berlin de? Doğru mu bu? Öyleyse bizde niye abartı bu maske olayı?
Maske takmadığı için kavga eden insanlar var yahu
Ha buna rağmen Almanya da vaka az ise sebebi başla bişi olabilir mi
0
oldumusimdi
(16.06.20)
toplu taşımada takmak zorundasın zaten. bir mekana girerken içeride oturacak olsan bile girişte takmak zorundasın. sokakta takan da var. kimse garipsemiyor valla sallamış arkadaşın. kendi garipsiyordur belki.
0
bohr atom modeli
(16.06.20)
Takanların garipsendiğini düşünmüyorum ama çok çok az bir kısım takıyor açık alanda. Onun dışında kapalı alanda takma ve belirli sayıda müşteri alma kuralına dikkat ediyorlar. Ayrıca restoran ve kafelerde ufak bir form doldurtuyorlar, eğer müşterilerde sonradan hastalık çıkarsa diğerlerine ulaşabilmek için ama o sistem ne kadar düzgün çalışıyor bir fikrim yok.
0
reactionic
(17.06.20)
Pazartesiden beri Viyana icin sadece berberler, toplu tasima, saglikla alakali yerler ve mesafenin korunamadigi yerlerde mecbur. Ve yemek yerlerinde falan calisanlar takmali onun harici her yerde maske kullanim zorunluluhu kalkti. Kisi tercihine biraklildi
0
c1b2k3
(17.06.20)
(3)

yeni kimlik

mkaya
yeni kimlik almak için mobil bankacılıktan parayı yatırdım. dekontu çıktı alıp götürmesem, telefondan göstersem sorun çıkar mı?
yeni kimlik almak için mobil bankacılıktan parayı yatırdım. dekontu çıktı alıp götürmesem, telefondan göstersem sorun çıkar mı?
0
mkaya
(16.06.20)
dekontu istemiyorlar, sistemde gorunuyor ama burasi turkiye sen yine yaninda biseyler bulundur:)
0
alttaraf
(16.06.20)
dekont istenmiyordu geçen sene.
0
avatar is back
(16.06.20)
hic goturmesen bile sorun olmaz onlarin sisteminde cikiyor. ama telefonda kayitli dursun yine de olur ya sistemde sikinti olur o zaman ihtiyac duyabilirsin.
0
in vino veritas
(16.06.20)
(6)

Yuvarlak kavunla sivri kavunun farkı ne

condom kurşunu
Sivri kavun dediğim ğstünde siyah şeritler olan kavun yani
Sivri kavun dediğim ğstünde siyah şeritler olan kavun yani
0
condom kurşunu
(16.06.20)
siyah üzüm ile beyaz üzüm gibi. aslında farklı şeyler ama tatları çok benzer.
0
himmet dayi
(16.06.20)
Yuvarlak daha tatlı ve lezzetli çizgili olan ekşimsi ve tatsız bana göre.
0
Uncle Sam
(17.06.20)
Cinsi farkli.
Nasil ki bir suru farkli elma var, bu da oyle.
0
kuehles blondes
(17.06.20)
sivri olanın adı kırkağaç. yuvarlak olanın adı galya. ülkemizde en çok tüketilen iki kavun çeşidi. ben kırkağacı daha çok severim, tadı kokusu daha aromatiktir. diğeri biraz düz geliyor bana.
0
sir gawain
(17.06.20)
Yaklaşık 10 çeşit kavun var, bunlar da en bilinen iki farklı çeşidi.
0
John Bloor
(17.06.20)
Sert olan hangisi. Bazı kavunlar kesilince böyle yumuşak yumuşak çıkıyor sevmiyorum. Kesilirken çatır çutur ses çıkaran hangisi oluyor
0
🌸condom kurşunu
(18.06.20)
(2)

hey.com nedir

goodz
kullananlar tam olarak bilgi verbilir mi
kullananlar tam olarak bilgi verbilir mi
0
goodz
(16.06.20)
bugün lansman videosunu 10 dakika falan izledim.

yeni bir mail hizmetiymiş. sana ilk mail atanları görmezden gelerek bir daha mail atmalarını engelleyebiliyormuşsun. yıllık 99 dolarmış :D
0
chezidek
(16.06.20)
Bildiğin mail. Olayı da hayvan gibi bir fiyatı var, karşılığında takip edilmeyeceğini ve spam'e daha az maruz kalacağını vadediyorlar. Bence privacy olayı sıkıntılı, çünkü e2e şifreleme yok. Öyle bir derdi olan proton kullanır.

Basecamp kullandım (aynı elemanların başka bir ürünü), güzel ve kaliteliydi, hey de öyle olur muhtemelen. Ama şu an bir tece vatandaşı olarak maile 100 dolar verebileceğimi düşünmüyorum.
0
plutongezegendegilmi
(17.06.20)
(2)

bahçeye fındık , bodur limon, bodur karadut ağaçlarını ne zaman dikmeliyim?

xu
bu sektörde yeniyim. büyük bir bahçe var 10-15 tane bu ağaçlardan dikmek istiyorum ama nasıl ve hangi ayda dikmeliyim bilmiyorum. şimdi diksem olur mu? birde nerden satın almalıyım fidanları satın almak için önerebileceğiniz internet sitesi var mı?bahçeye fındık , bodur limon, bodur karadut ağaçları
bu sektörde yeniyim. büyük bir bahçe var 10-15 tane bu ağaçlardan dikmek istiyorum ama nasıl ve hangi ayda dikmeliyim bilmiyorum. şimdi diksem olur mu? birde nerden satın almalıyım fidanları satın almak için önerebileceğiniz internet sitesi var mı?

bahçeye fındık , bodur limon, bodur karadut ağaçlarını ne zaman dikmeliyim?
0
xu
(16.06.20)
şimdi diksen pek olmaz. genelde sonbaharda, eylül-kasım arasında falan yapılıyor bu işler. şimdi göçürürsen yazı atlatacak kadar kök sistemi geliştiremez, strese girer.
0
chezidek
(16.06.20)
Tüplü ya da saksılı alacaksan sıkıntı olmaz, ne zaman istersen dikebilirsin.

fidanistanbul.com sitesi içerik ve açıklamalar açısından oldukça doyurucu geliyor bana, ama ticaretleri nasıldır bilmiyorum.
0
John Bloor
(17.06.20)
(8)

alıcıların maillere cevap vermesini sağlamak

iste o bendim
merhaba gönül dostları,ben yakında ihracata başlayacağım.2 yıldır bu iş üzerinde çalışıyorum.alt yapıyı kurdum fakat ilerleyemiyorum.müşterilerin sitelerini buldum. oradaki contact - info maillerine yazdım ama geri dönüş 15 de 1 oldu. ve bunlar garanti alıcı ! daha önce uluslararası konuşma paketi a
merhaba gönül dostları,

ben yakında ihracata başlayacağım.

2 yıldır bu iş üzerinde çalışıyorum.alt yapıyı kurdum fakat ilerleyemiyorum.

müşterilerin sitelerini buldum. oradaki contact - info maillerine yazdım ama geri dönüş 15 de 1 oldu. ve bunlar garanti alıcı !

daha önce uluslararası konuşma paketi alıp aradım ve çoğu açmadı ve meşgul çaldı.

hayallerim yıkıldı. işler planladığım gibi gitmedi. sitesini mailini buldum.tamam satarım artık diyordum.

şimdi ben bu firmaların satın almacı ve ithalatçılarına nasıl ulaşırım ya da bana cevap vermelerini nasıl sağlarım.

bazıları linkedin de var. facebook ta var. şimdi oradan saldıracağım ama yine cevap vermeyecekler büyük ihtimalle.

yeterli param olsa atlayıp uçağa kapılarına dayanacağım ama biraz satsam ilerde onu da yapacağım.

satanlar bu adamlara nereden nasıl ulaşıyor ?
onlar nasıl satabiliyor da bana dönüş bile yapılmıyor ?

aklıma şöyle bir şey geldi. aynı mail adreslerine satmak için değil de almak için mi yazsam acaba ? merhaba, sizin sitenizde gördüğüm şu maldan şu kadar almak istiyorum. kaç para ?

o zaman cevap verirler belki. ben de cevap veren maile diğer hesaptan satmak için yazarım.

iyice kafayı yedim. satmaya kafaya koydum.

ne yapmalıyım ? tavsiyelerinizi bekliyorum.

teşekkürler.
0
iste o bendim
(16.06.20)
hacı ciddi ciddi okudum ciddi ciddi cevap yazıyorum.

2 yıldır altyapı hazırlarken bir kere mail atmadın mı ya?

yurtdışına mal satmak kolay değil. örnek veriyorum italya'da bir firmada çalışan satın alım uzmanı zaten malı bildiği firmalardan alır. sen ucuz fiyat versen bile ismin, markan olmadığı için 'bunun malında kesin sorun vardır, yada 3-4 sevkiyattan sonra göremeyiz bir daha adamı' diye düşünür.

o sebeple sana dönmeleri zor. mal almaları daha zor.

böyle mesaj, mail bombardımanına tutarsan işin daha zorlaşır.

güzel bir site yapıp mümkünse hangi ülkeye satmak istiyorsan oradaki bir fuara katılıp direk görüşebilirsin insanlar ile.

onun dışında tanıdık bir ismin veya markan olmadığı sürece çok zor yurtdışındaki firmanın senden bir mail ile ürün alması.
0
duyurukullanıcısı
(16.06.20)
fuarlarda, kongrelerde de oldukca taninirlik kazanabilirsin. yurt disina gitmek henuz bir secenek degilse bile sektorunle alakali en azindan turkiyedeki uluslararasi organizasyonlari takip edip yuz yuze gorusmeler yapmak her zaman cok daha mantikli. gonderdigin maillerin yarisi okunmadan siliniyordur, kalani da phishing filan diye ilgilenilmiyordur.
0
in vino veritas
(16.06.20)
bu is fuarlarda olur. insanlar bosuna ulke ulke fuar gezmiyor. kendini diger sirketler yerine koy. hic duymadigin bir firmadan birisi snaa mail atiyor urun satayim diyor. nijeryali prensten farkin yok adamlarin gozunde.
0
crucio
(16.06.20)
yanıtlayanlara cevaplar...

evet mail atmayı sona bıraktım. fuara gidemem çok param yok. hastalıktan dolayı fuarlar iptal oldu zaten.

hadi fuara gittim diyelim. fuarda üreticiler var zaten, adamlar neden benim gibi aracıdan daha pahalıya alsın ?

satacağım şey ham madde. markalaşma gerekmiyor.

+ neden tanımadığı birinden alsın ? kimse sana güvenmez.

- yükleme sırasında malın fotoğrafları çekilecek. ve bazı firmaların türkiyede experleri var. onlar onay vermeyince mal yola çıkmıyor.
0
🌸iste o bendim
(16.06.20)
benim gibi aracıdan daha pahalıya alsın ?
satacağım şey ham madde. markalaşma gerekmiyor.

hacı abi sen baya başındasın işin. kolay gele.
0
duyurukullanıcısı
(16.06.20)
Her gün senin yaptığın yöntemleri onlarca adam deniyor, o adamlara onlarca mesaj ve mail gidiyor. Genellikle direkt çöpe tabii.

Satışçılar bu yüzden bir ton para ve komisyon kazanıyor. Sıfır tecrübe ile böyle bir işe girişmen net kayıp demek. Tecrübeli ve çevresi olan birini işe alıp, onun kontaklarını ve nüfuzunu kullanarak bir baz müşteri kitlesi oluşturup, sonra kendin bu işe soyunmayı denemeni öneririm.
0
roket adam
(17.06.20)
hevesini kirmak gibi olmasin ama yaptigin yorumlardan ben de digerleri gibi cok birsey anlamadim. seni diger saticilardan olumlu anlamda ayiran sey ne? yani kendini mail attigin insanlarin yerine koy.

* seni/sirketi tanimiyor
* mali ucuza satmiyorsun
* alaninda tek degilsin
* uretici degilsin
* referansin yok
* katma deger yok.

senin attigin mail ile benim su anda atacagim mail arasinda hicbir fark yok kisacasi. herhangi bir X kisisinin mali senden almasi icin herhangi bir sebep var mi?
0
crucio
(17.06.20)
Herkes +1.
Ben özellikle bir noktaya değinmek istiyorum, satacaginiz sirketler nasil sirketler bilmiyorum ama;
Gun gelir de bir insan evladi beni facebooktan ve linkedinden ayni donemde ekleyip bana yardirirsa ana avrat duze yakin kibarlikta cevap veririm. Zaten %99 yabanci firmanin satin almacisi da size bu cevabı verir.
Beni ayda bir kere birileri ekliyor;
-global sim kart satmak
-cin'den avrupaya tren
-avrupada turk oldugumdan turkiye ayakli isim vardir diye turkiye lojistik icin mail atanlar
-cin'de elektronik tedarikcileri

Bunlardan biri linkedinden bile sinirime dokunmustu çünkü adama diyorum yillik hacmi 20 milyar euroluk firma, ben sizin bahsettiginiz ürünü kim alir onu bile bilmiyorum. Adam diyorki bir sorsaniz arkadaslariniza. Hayal dunyasi, ben gidip millete sim kart satin almacisi kim diye soracagim, dünyada hangi ulkede onu bulacagim.

Sizin yazdıklarinizdan da bu noktaya gidiyorsunuz gibi geldi, gitmeyin.

Onun dışında satin almayla alakali biri olarak;
-uretici değilsiniz, araci olarak piyasaya girmeye calisiyorsunuz
-maliniz ucuz degil veya herhangi bir ek servis yok (nakliye saglayamazsiniz misal)
-hic is yapmamizsiniz, referans yok.

Benim bu isi yapan arkadasim var, 200bin lira falan harcadi ilk isini yapabilmek icin+esi de forwarder oldugundan nakliye, gümrük vs her seyi biliyordu. En az 5-6 fuar gezdi, 2 kere yurtdisina cikti musteriyle gorusmek icin. Bunlar sonunda 1-1.5 yil sonra yapti ilk ciddi isi.

Kısacası umarim daha iyi bir is plani yaparsiniz.
0
logisticsmanager
(17.06.20)
(7)

Araç muayenesi

therevo
benim muayene 05/04/2021 bitecekti, yaptırmadım hali hazırda.Ekteki duyuruya gore hala bir zamanim var mı yoksa çevirmede ceza yazarlar mi, çözemedim tam olayı.
benim muayene 05/04/2021 bitecekti, yaptırmadım hali hazırda.

Ekteki duyuruya gore hala bir zamanim var mı yoksa çevirmede ceza yazarlar mi, çözemedim tam olayı.
0
therevo
(16.06.20)
2021'e daha çok, var bu sokağa çıkma yasağından dolayı yapamayanlar için geçerli.
0
Uncle Sam
(16.06.20)
Yanlış yazdım tarihi 2020 olacaktı yani :) tarih gecti de ek bir süre var mı şu haliyle
0
🌸therevo
(16.06.20)
Erteleme, arabaya bin gez diye değil, pandemiden dolayı evden çıkamayan insanlar için yapıldı. Polis durdurursa dışarıda ne işin var diyip ceza yazabilir. Hatta bu muayeneye giderken bile olabilir. Tüm riskleri alıyorum dersen de 3 Temmuzda erteleme bitiyor üzerine 45 gün daha koy Ağustos 18 e kadar gitmeyebilirsin muayeneye.
0
Arthur Dayne
(16.06.20)
ceza yazmaz. gecikme cezası da olmaz. 3 temmuz + 45 gün süren var. arada bayram olacak hesaba katmayı unutma. yoğunluk olabilir. ayrıca, ülke olarak son gün ve öncesini çok severiz malum.
0
helenart
(16.06.20)
benimki de 6 hazirandaydi. gecen haftya yani. 3 temmuz + 45 gun benim icin de gecerli mi acaba?
0
ehti
(17.06.20)
@ehti eve sizinki de dahil.

3 nisan (dahil) - 3 temmuz arasi muayeneye gelemeyen araçlar için süre: 3 temmuz + 45 gün.
0
helenart
(17.06.20)
Teşekkürler @helenart
0
ehti
(17.06.20)
(3)

Kapsül kahvelerin boyutu standart mı?

zannedersem tek eksiginiz bendim
Makineden makineye değişiyor mu yoksa?
Makineden makineye değişiyor mu yoksa?
0
zannedersem tek eksiginiz bendim
(16.06.20)
Makineye gore degisiyor.
0
c1b2k3
(16.06.20)
farkli sistemler var. her sistemin kapsulu ayni. meesela nespresso kapsulu butun nespresso makinelerinde ayni. ama dolce gusto makinalari farkli kapsul kullaniyor. senseo baska.
0
crucio
(16.06.20)
her marka farklıdır.
0
mikahakkinen
(17.06.20)
(8)

28 beden kot giyen erkek kaç kilodur tahminen?

livaneli kadir
92 kiloydum geçen sene bu zamanlar, korona öncesi tartıldığımda 72 kiloydum.34 beden kot / L beden üst giyiyordum o zaman, şimdi 28 beden kot / M beden üst giyiyorum. tartılma fırsatım olmadı.1.74 boyum var. kaç kiloyumdur tahminen?
92 kiloydum geçen sene bu zamanlar, korona öncesi tartıldığımda 72 kiloydum.
34 beden kot / L beden üst giyiyordum o zaman, şimdi 28 beden kot / M beden üst giyiyorum. tartılma fırsatım olmadı.
1.74 boyum var. kaç kiloyumdur tahminen?
0
livaneli kadir
(16.06.20)
67-68
0
freebird5406_2
(16.06.20)
Ben 28 giyiyordum 55 kg. Şimdi 60 oldum 29 giyiyorum.
0
cemallamec
(16.06.20)
60-65 civarı diyorum ben de
0
argent dawn
(16.06.20)
60
0
malheiros
(17.06.20)
64 kg'dur.
0
biseysorcaktim
(17.06.20)
Ben m beden üste taktim. 180im 80 kiloyum m beden giyiyorum. Bol giyiniyor olabilir misiniz acaba?

Oyumu kota göre kullanıyorum, 66-69 arasi diyorum.
0
a darkness coming
(17.06.20)
60 net.
0
piotr
(17.06.20)
beden konusu yağ oranı, omuz genişliği gibi konuları da içeriyor.
örnek ben 1.84, 92 kg olarak m beden giyiyorum çünkü yağ oranım %12.
yakın arkadaşım 1.80, 80 kilo olarak m giyiyor.

yine de verdiğin bilgilere göre 65 kg olabilirsin gibi geldi.
0
drahosa
(17.06.20)
(2)

"stoktan satış"ın anlamı nedir?

dali dili havali korna
N11'den alacağım elektronik bir üründe “stoktan satış” yazıyor. Başka bir satıcı “orijinal lisanslı ürün” ifadesini düşmüş. Bunlar arasında önemsenmesi gereken bir fark oluyor mu?
N11'den alacağım elektronik bir üründe “stoktan satış” yazıyor. Başka bir satıcı “orijinal lisanslı ürün” ifadesini düşmüş. Bunlar arasında önemsenmesi gereken bir fark oluyor mu?
0
dali dili havali korna
(16.06.20)
alakasiz iki parametre

stoktan satis: elimde urun var, siparis verirsen hemen stogumdan gonderirim
orj. lisansli urun: urun sahte degil.
0
exlibris
(16.06.20)
Stokta olmayınca ürünün önce adamın eline geçmesini beklersin. Artık kaç gün olursa. Sonra bir de kargoladıktan sonra kargoyu beklersin.
0
opethian
(16.06.20)
(4)

hisse satın alma 101

duyuru
banka uygulamalarından böyle hisseler alabiliyoruz sanırım. microsoft, tesla filan nasıl oluyor? mesela yapı kredi'ye bakıyorum hisse senedi hesabı açılışı var onu mu açmak lazım, tesla diye aratınca çıkacak mı sonra? tesla'nın hissedarı mı olacağız böylece? özet geçebilecek olan var mı? türkiye'den
banka uygulamalarından böyle hisseler alabiliyoruz sanırım. microsoft, tesla filan nasıl oluyor? mesela yapı kredi'ye bakıyorum hisse senedi hesabı açılışı var onu mu açmak lazım, tesla diye aratınca çıkacak mı sonra? tesla'nın hissedarı mı olacağız böylece? özet geçebilecek olan var mı? türkiye'den de tüpraş hiç kaybettirmeyiz geyiği var mesela yıllardır, ondan mı almak lazım?
0
duyuru
(16.06.20)
Dünya borsaları için lisanslı/yetkili yatırım kuruluşlarından hesap açtırman gerekiyor. Türkiyede de aslında bankaların elinden yatırım işlemi yetkisi alındı ama neredeyse hepsinin yatırım iştirakleri var sen mobilden almaya çalıştığında emir yatırım iştirakine gidiyor ve işlem gerçekleşiyor. Eğer ilgili bankanın yurtdışı borsalarından alım satım yapma aracılığına lisansı/yetkisi varsa ilave sözleşmeler imzalayarak (ya da artık belirlenen alt limit tutarlarını sağlayarak) yine al sat yapabilirsiniz.
0
kilimanjaro
(16.06.20)
Yurtdışı hisseleri alıp satmak için buradaki bir kurumdan yurtdışı hesabı açman gerekiyor hocam. İstanbul borsasında işlem yapmak istiyorsan aynı şekilde hesap açman gerekiyor. Banka kökenli kurumların komisyon ücretleri çok yüksek oluyor dikkat et. Banka dışı aracı kurumlardan uygun bir oran bulmaya çalış.

hangi hisseyi alıp satacağın konusuna gelince orada biraz okumalar yapman gerekiyor. Ya da hesap açılışında yatırım uzmanınla görüş uygun bir fona yatırım yap. Burada da hangi tip fon? sorusu gündeme gelir. Onu da risk algına göre yatırım uzmanınla halledeceksin. Giriş olarak bunlar :)
0
dougsampson
(16.06.20)
yurtdışı hisse alıp satabileceğin aracı kurumlardan hesap açman lazım, yanılmıyorsam minimum 50.000$ portfoyun olması lazım. evet oradan teslayı aratıp fiyat verip alacaksın.
0
mkaya
(16.06.20)
mkaya malesef yanlış bilgi vermiş. 50bin dolar değil alt sınır daha düşük. Emirleri telefonla vermiyorsun sana platform veriyorlar oradan kendin elektronik ortamda alıp satıyorsun.
0
dougsampson
(17.06.20)
(3)

Huawei mediaped T5 nasıl, alınır mı?

the coon
32gblık versiyonu almayı düşünüyoruz. Ama şu abd yaptırımları uygulama indirmeyi vs etkiledi mi? Bu fiyat skalasında(1000-1500) başka tablet öneriniz var mı?
32gblık versiyonu almayı düşünüyoruz. Ama şu abd yaptırımları uygulama indirmeyi vs etkiledi mi? Bu fiyat skalasında(1000-1500) başka tablet öneriniz var mı?
0
the coon
(16.06.20)
1590 civarına samsung tab a 2019 10" daha iyi bir tercih bence

2gb olsa da daha stabil, pil kullanımı daha iyi ve ekran çözünürlüğü fhd
0
freebird5406_2
(16.06.20)
1699 tl
4gb Ram 64 GB hafıza
snapdragon 450 işlemci,Android p

Lenovo m10.
Alınırsa bu tablet alınır
0
munferidin munasibiii
(16.06.20)
Geçen sene 900 liraya almıştım. Canavar gibi makine, film için kullanıyorum, oyun performansını pek bilmiyorum ama donma kasma gibi sorunlar hiç yapmadı.
0
aynabugusu
(16.06.20)
(7)

yavru sokak kedisinin kalcası çıkmış

market_arabasıyla_terör_estiren_trafik_canava
merhaba. kapımın önüne gelen bir kedi vardı. mama alıp koyuyordum ama 2 gündür baktım ki kıpırdamadan duruyor. ayağı yamuk. kırılmış sanmıştım ama kalça çıkığıymış meğer. masrafını karşılayacak durumda değilim şu an. ne yapayım bilmiyorum ama aşırı üzgünüm:( bilenlere sormak istedim.
merhaba. kapımın önüne gelen bir kedi vardı. mama alıp koyuyordum ama 2 gündür baktım ki kıpırdamadan duruyor. ayağı yamuk. kırılmış sanmıştım ama kalça çıkığıymış meğer. masrafını karşılayacak durumda değilim şu an. ne yapayım bilmiyorum ama aşırı üzgünüm:( bilenlere sormak istedim.
0
market_arabasıyla_terör_estiren_trafik_canava
(16.06.20)
@üğpoıuy

götürürüm. belediyeyi aradım ama kliniğe götürün dedi.
0
🌸market_arabasıyla_terör_estiren_trafik_canava
(16.06.20)
Belediyelerde röntgen yok, kırık tedavisi yapamıyorlar, hastalık kapma olasılığı da cok fazla barınakta. Yavruysa çok daha şanslı, kırıksa bile hemen kaynar, bi kliniğe götürüp durumunu ve masrafını öğrenseniz buradan toplarız.
0
hipopotamus
(16.06.20)
tamam yarın öğreneceğim hemen.
0
🌸market_arabasıyla_terör_estiren_trafik_canava
(16.06.20)
www.facebook.com

Buraya yazarsan büyük ihtimalle ilgilenirler, genelde tedavisini önce yaptırıyorlar, sonra da imece usulü para toplanıyor.

Ben de toplayabiliriz diye düşünüyorum, önce buraya bir yaz derim. Yanıtı bekliyorum, duyuruyu favorilere ekledim.
0
hayirsiz
(16.06.20)
instagram’da barinak_melegi var, ona mutlaka yaz
0
cemallamec
(16.06.20)
Buradan toparlamak istersen ben destek olmaya hazırım.
Çok fazla tutacağını sanmıyorum maximum 500tl tutar bence.
Yavru kedilerin kırıkları çok çabuk iyileşebiliyor kendiliğinden, veterinere götürürseniz en azından düzgün kaynamış olur. Hem de başka rahatsızlığı varsa o da ortaya çıkar.
0
megalomaniac
(16.06.20)
@megalomaniac +1
150 benden çıkar, haber ver lütfen
0
birbilsem
(17.06.20)
(8)

Akşam yemeği için pratik şeyler önerir misiniz?

allahkitapwesli
Sürekli pirinç pilavı, bulgur pilavı, tavuk sote, makarna, mercimek çorbası, salata dönmekten bıktım. Aklıma pek çeşit gelmiyor. Çok sürmeyen, 30-40 dk da max. yapabileceğim şeyler arıyorum.Fırın yok, mikrodalga var. Tava tencere var.Teşekkürler.
Sürekli pirinç pilavı, bulgur pilavı, tavuk sote, makarna, mercimek çorbası, salata dönmekten bıktım. Aklıma pek çeşit gelmiyor. Çok sürmeyen, 30-40 dk da max. yapabileceğim şeyler arıyorum.

Fırın yok, mikrodalga var. Tava tencere var.

Teşekkürler.
0
allahkitapwesli
(16.06.20)
-ıspanak, yumurtalı ya da pirinçli
-mantar yemeği
-bezelye, tavuklu ya da havuç/patatesli
0
absel
(16.06.20)
ıspanağı dondurulmuş alırsan eğer, yıkama derdin olmaz, bir de fiyatları gereksiz yüksek gidiyor son zamanlar, dondurulmuş daha ekonomik. en azından bizim buradaki sebze marrketlerde.

normal ıspanağı en az 4 5 su yıkaman lazım kafadan yarım saatten fazla sürer. dondurulmuşta öyle bir problem yok.
0
hem şişko hem deli
(16.06.20)
taze fasülye (zeytinyağlı) tam zamanı.
0
levpontryagin
(16.06.20)
Ayran aşı çorbası, tam da yaz yemeği soğuk soğuk. Ben de geçen gün ilk defa yaptım, hem bu kadar basit hem bu kadar lezzetli hem de bu kadar sağlıklı bir yemeği niye şimdiye kadar denemedim diye hayıflanıyorum o zamandan beri. Onun dışında çılbır, kısır falan geldi aklıma. Bir de az malzemeli zeytinyağlılar da aslında çabuk oluyor, kabak mesela.
0
love my way
(16.06.20)
-Şehriye çorbası
-Kabak yemeği
-Kıyma alıp köfte yaparak dondurmak, sabahtan çıkarıp akşam kızartmak. Bir gün 2 saat falan uğraşırsın ama en az 10 akşam rahat edersin miktara göre.
0
catch the arrow
(16.06.20)
hazir kavurma alip yumurtayla veya tavuk sote gibi falan yapabilirsin.

sebze hasla, karnabahar, patates,
0
durgunfoton
(16.06.20)
patates tava. zeytinyağıyla. karabiber, pulbiber, çok az köri ve tuz. patatesleri ufaltın zaten birbirine yapışıp kitleler oluşturacaklar sonra. turuncu olunca hazırdır. çok az sucuk çok yakışır. yumurta da kırılabilir üstüne.
0
Etanglement
(16.06.20)
ben son dönemde sebze soteye takmış durumdayım. manavda güzel sebze ne varsa alıp karıştıra karıştıra sote yapıp yiyorum sürekli. içine krema koyabilirsin bunun, peynir koyabilirsin, soya sosu konabilir... fazlaca yapıp sonra soğukken yiyebilirsin.

sabahları da burrito yapıyorum fiks. tavada pratik bir biçimde çırpılmış yumurta, aynı tavada evde şarküteri ne varsa salam sosis vs, bunları lavaşın içine koyup domates salatalık peynir ekliyorum, sarıp yiyorum. tavsiye ederim.
0
knight of cydonia
(17.06.20)
(2)

instagram hesabı

absel
başka bir sosyal medyaya(facebook vs.) bağlı olarak mı, yalın olarak mı açmak daha mantıklı? neden?
başka bir sosyal medyaya(facebook vs.) bağlı olarak mı, yalın olarak mı açmak daha mantıklı? neden?
0
absel
(16.06.20)
Yalın açarsan arkadaşlarını tek tek arayacaksın, fb ile bağlanırsan arkadaşların sana öneri olarak görünür ve eklersin. Ben yalın açmıştım.
0
cemallamec
(16.06.20)
hicbiri birbirine ve telefon numarama bagli degil. ayrica hesaplari aldigim mail adresleri bile farkli. benimki anonimlik takintisi sanirim. ama arayan bulamasin amaci da olabilir tam emin degilim. o kadar ulasilabilir olmayi sevmiyorum.
0
in vino veritas
(16.06.20)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.