Giriş
(1)

adobe premiere parça videoları birleştirip hızını arttırma

false pretension
100 tane video var 3 dk'lık. bunları birleştirip tek parça halinde hızını arttırmak istiyorum. hızını arttırdığımda videolar ayrıklaşıyor. bunları tek bir grup halinde nasıl hızını arttırabilirim?
100 tane video var 3 dk'lık. bunları birleştirip tek parça halinde hızını arttırmak istiyorum.

hızını arttırdığımda videolar ayrıklaşıyor. bunları tek bir grup halinde nasıl hızını arttırabilirim?
0
false pretension
(17.06.20)
kliplerin hepsini seç. sonra sequence -> close gap.
0
yeteramadenedimherseyi
(18.06.20)
(1)

yarın hastaneye sabahtan gidip randevu için sıra alabilir miyim?

avatar is back
corona'dan dolayı kalktı mı acaba diye merak ettim? yoksa eskisi gibi yarım saat erkenden gidip sıra alabiliyor muyuz? mhrs'de haftaya anca sıra var.
corona'dan dolayı kalktı mı acaba diye merak ettim? yoksa eskisi gibi yarım saat erkenden gidip sıra alabiliyor muyuz? mhrs'de haftaya anca sıra var.
0
avatar is back
(17.06.20)
Ananeme ancak 90 yaşında diye zar zor baktılar iki gün önce, illa gidip mors den alacaksınız boşuna gelmeyin diyolar
0
paramolacak
(18.06.20)
(4)

kahve termosu önerisi

duyuru
internettn maske söyleyeceğim de aynı zamanda bir termos da söylemeyi düşündüm ama fikrim yok. kahve termosu dedim ama soğuk su için vs. de kullanılabiliyorlar sanırım aynı zamanda. öneriniz var mı?
internettn maske söyleyeceğim de aynı zamanda bir termos da söylemeyi düşündüm ama fikrim yok. kahve termosu dedim ama soğuk su için vs. de kullanılabiliyorlar sanırım aynı zamanda. öneriniz var mı?
0
duyuru
(17.06.20)
Zojirushi
0
Mcfly
(17.06.20)
bunlar da 250-300 liraymış. daha orta halli bişey olsa daha iyi olur. 100-150 filan.
0
🌸duyuru
(17.06.20)
Geçen sene 35 liraya almıştım, 65 olmuş.

www.decathlon.com.tr
0
pislick0
(18.06.20)
geçen sene migrostan almıştım. çok pahalı bir şey değildi. sıcaklığı da 3-5 saate kadar koruyor. oraya da bakabilirsiniz.
0
Çağa ayak uyduramayan
(18.06.20)
(9)

cep telefonlarınızı eve gelince dezenfekte ediyor musunuz?

puslukitalaratlasi
ve eğer siliyorsanız nasıl siliyorsunuz? kimileri aslında bunu alkollü mendille bile yaparken ekrandaki virüsü bakteriyi sildiğimiz mendile bulaştırdığımızı söylüyor. bu konuda bilgisi olan var mı?
ve eğer siliyorsanız nasıl siliyorsunuz? kimileri aslında bunu alkollü mendille bile yaparken ekrandaki virüsü bakteriyi sildiğimiz mendile bulaştırdığımızı söylüyor. bu konuda bilgisi olan var mı?
0
puslukitalaratlasi
(17.06.20)
Dezenfektan sıkıp bi sure bekletiyorum. Ileride zarari nolucak bilinmez (:
0
goochie goochie
(17.06.20)
çeşmenin altında direkt yıkıyorum telefonu. kılıfını ise sabunla.
dışarı çıkmışsam hiç sekmez, yıkarım.

s9
0
han20
(17.06.20)
sabunla yıkıyorum. iphone 8. pandemiden önce de ara ara yıkardım.
0
orient blue
(17.06.20)
epandemiden once de her disaridan geldigimde peceteye kolonya dokup siliyorum, sadece elefon degil uzaktan kumandalari da ayni sekilde kolonyali peceteyle siliyorum
0
exlibris
(17.06.20)
hunharca kolonyalı mendılle siliyorum
0
art vandaley
(17.06.20)
Tiner ile siliyorum ben
0
paramolacak
(17.06.20)
tiner +1
0
kanlakarisikyagmur
(18.06.20)
Yüzey dezenfektanı aldım. İki parça ağıt havluya dezenfektanı sıkıp telefonun üstüne ve altına bu kağıt havluyu koyup birkaç dakika bekliyorum. Sonra suyla ıslattığım peçete ile tekrar siliyorum.

Ama genellikle dışarı çıkarken telefonu streçfilme sarıyorum. Eve gelince de çıkarıp atıyorum.
0
GoodMorningTeacher
(18.06.20)
Evet. Sprey şişeli kolonya sıkıp, bir bez veya kağıt havluyla siliyorum.
0
lazor
(18.06.20)
(3)

zoom toplanti linkini bir gun onceden gondermek mumkun mu?

damba
mesela cuma gunu 15.00'te toplanti yapilacak zoom'da.ben persembe gununden ilgili yere toplanti linkini yollayip, cuma gunu onu aktive edebilir miyim?premium hesabim yok :)
mesela cuma gunu 15.00'te toplanti yapilacak zoom'da.

ben persembe gununden ilgili yere toplanti linkini yollayip, cuma gunu onu aktive edebilir miyim?

premium hesabim yok :)
0
damba
(17.06.20)
premium hesabi bilmiyorum ama 2-3 hafta sonrası için link ve şifre yollamışlardı.
0
valkin rockefeller
(17.06.20)
mümkün. shedule kısmından ayarlayabiliyorsunuz. ücretsiz versiyonunu kullanacaksınız 40 dk sınırlamasını atlamayın. olurda görüşmeye devam etmeniz gerekirse aynı linke tekrar tıklayarak yeniden toplantıya gelebilir herkes.

ama bence google meetings zoom'u döver.
0
Phoebe
(17.06.20)
Ayarlar kısmından link ve şifreyi sabitleyebiliyorsunuz ücretsiz sunumda da.
0
epistemic_regress
(18.06.20)
(2)

Hava değişimi & hipertansiyon hakkında

everythingok
istanbul’dan doğunun en ıssız yerlerinden birine geldim. yaklaşık 15 yıl aradan sonra köyüme geldim. son bir kaç gündür tansiyonum çok yüksek çıkıyor. zaten ilk günden güneş her tarafımı yaktı ve dudaklarım ve kulaklarım soyulma noktasına geldi. güneş ışığı çok kuru ve anında yakıyor. benim merak
istanbul’dan doğunun en ıssız yerlerinden birine geldim. yaklaşık 15 yıl aradan sonra köyüme geldim. son bir kaç gündür tansiyonum çok yüksek çıkıyor. zaten ilk günden güneş her tarafımı yaktı ve dudaklarım ve kulaklarım soyulma noktasına geldi. güneş ışığı çok kuru ve anında yakıyor.

benim merak ettiğim bu değişimin tansiyonu yükseltip yükseltemeyeceği. başka bir şeyden şüphelenmli miyim? beslenme vs hemen hemen aynı.
0
everythingok
(17.06.20)
Yükseltir,bir haftada falan alışır bünyeniz,şişkinlik falanda yapar.
0
duptıs
(18.06.20)
çok yüksek rakımlı bir yere çıktıysan oksijen seviyesi düşük olduğu için vücut dokulara daha fazla oksijen taşıyabilmek için nabzı, dolayısıyla tansiyonu yükseltebilir. bir süre sonra alyuvar sayısını artırıp oksijen taşıma kapasitesini artıracaktır. o zaman nabız ve tansiyon normale dönebilir.

değişikliğin yarattığı duygusal stres de olabilir sebep.

bir dahiliye hekimine gözükmek faydalı olacaktır.
0
tentemuhendisi
(18.06.20)
(3)

Emeklilik öncesi 7 aylık SSK prim ödemesi emeklilik maaşını etkiler mi?

dalgaci mahmut
Soru başlıkta. Babamın emekliliğine 7 ayı kaldı. Şirketi Ssk prim ödemelerini bu 7 ayda arttırsa emeklilik maaşında bir artış olur mu?Bir de genel olarak, bu prim ödemelerinin değişiklikleri maaşı ne kadar etkiler?
Soru başlıkta.

Babamın emekliliğine 7 ayı kaldı.

Şirketi Ssk prim ödemelerini bu 7 ayda arttırsa emeklilik maaşında bir artış olur mu?

Bir de genel olarak, bu prim ödemelerinin değişiklikleri maaşı ne kadar etkiler?
0
dalgaci mahmut
(17.06.20)
Primini doldurmasına rağmen çalışıyorsa sgk'ya bildirilen kazancı asgari ücretin 3 katından az ise emekli maaşını düşürür.
0
kumulatifvergimatrahi
(17.06.20)
Bilmiyordum bunu, bu konuda daha net Bilgi verebilir misiniz yahut nereden Bilgi edinebilirim?
0
🌸dalgaci mahmut
(17.06.20)
80'li yıllar, belki de 90'lara kadar son 3-4 seneyi yüksek ödeyip maaşı bir tık yükseltme işlemi vardı. Amam 2000'li yıllardan beri sgk hesaplama yöntemlerini değiştirdi.

Yani yemiyor öyle biraz yüksek yatır maaşı yüksek al, tüm yatırılan prim hesaplanıp bir ortalaması vs alınıyordu.

Atıyorum 20 yıl boyunca asgari ücretten yatırıp da son 1 yıl 2x asgari ücret yatırmak ortalamayı yükseltmez, illa ki etki eder ama dişe dokunur bir şey olmaz.
0
John Bloor
(18.06.20)
(3)

microsoft all-in-one klavye android smart phoneda calısıyor mu?

s0phiesw0rld
bir de logitech k400 mü microsoft mu önerirsiniz?
bir de logitech k400 mü microsoft mu önerirsiniz?
0
s0phiesw0rld
(17.06.20)
ben alırken logitech öneriyorlardı. aldım 2 senedir kullanıyorum, baya da hırpalamışımdır kucakta düşe kalka, sorunsuz çalışıyor.
bu arada plus'ı var güncellenmiş hali, onu almaya dikkat et logi'ye karar verirsen.
0
Bruce
(17.06.20)
sağolun, peki tablete otg kablosu ile bağlamak mümkün mü bluetooth'un yanısıra?

microsoft'u olan biri de yorum yaparsa sevineceğim :)


edit: şimdi anladığım kadarıyla bu 2 klavye de bluetooth değilmiş ve eşleşecek cihaza usb takmak zorunluymuş, doğru muyum millet?
0
🌸s0phiesw0rld
(17.06.20)
doğrusunuz millet. bluetooth ile bağlanan başka portable modeli var logitech'in, k375. o işinizi görecektir, aynı anda birden fazla cihazla bağlantı kuruyor.
0
Bruce
(18.06.20)
(1)

eski bir facebook uygulaması

duyurukullanıcısı
böyle arkadaşlarımızı çizgifilm gibi çiziyor sonra sahneler seçiyor konuşma balonlarını dolduruyorduk.neydi o uygulama? sürekli yeni sahneler geliyordu bizde milleti koyup paylaşıyorduk falan.
böyle arkadaşlarımızı çizgifilm gibi çiziyor sonra sahneler seçiyor konuşma balonlarını dolduruyorduk.

neydi o uygulama? sürekli yeni sahneler geliyordu bizde milleti koyup paylaşıyorduk falan.
0
duyurukullanıcısı
(17.06.20)
Bistrips miydi neydi
0
senolll
(17.06.20)
(2)

kıbrıs'tan satın alınan telefonun kaydı

ben demistim zaten
cep telefonunu kıbrıs'tan alsam yine de pasaport çıkarttırıp, kaydı ona yaptırmam mı gerekiyor; başka bir çaresi, kolaylığı var mı bunun?
cep telefonunu kıbrıs'tan alsam yine de pasaport çıkarttırıp, kaydı ona yaptırmam mı gerekiyor; başka bir çaresi, kolaylığı var mı bunun?
0
ben demistim zaten
(17.06.20)
Evet kayıt yapılması gerekiyor. Şayet telefon iphone değilse Türkiye de imei işini bir şekilde hallediyorlar.

Bu arada telefon fiyatı tr ile hemen hemen aynı bilginiz olsun.
0
janavarorion
(17.06.20)
pasaporta gerek yok nüfus cüzdanıyla da giriş çıkış yapsanız sistem tanıyor.(du)
0
ozdek
(17.06.20)
(5)

Alköl ve kilo vermek ilişkisi

Karmaşıklık
Bu iş dayanılmaz bir hal almaya başladı. 1 aydır ciddiyetli diyet ve egzersiz yapıyorum. Ne zaman bir 35lik vodka içmem mümkün olacak?Ben kendime agustos demiştim ama ay sonunu göremeyeceğim herhalde. Yemeği kesip o güne özel 35lik vodka veya viski içsem nasıl olur?İçerken de bol bol su içerim, meze
Bu iş dayanılmaz bir hal almaya başladı.
1 aydır ciddiyetli diyet ve egzersiz yapıyorum. Ne zaman bir 35lik vodka içmem mümkün olacak?
Ben kendime agustos demiştim ama ay sonunu göremeyeceğim herhalde.

Yemeği kesip o güne özel 35lik vodka veya viski içsem nasıl olur?

İçerken de bol bol su içerim, meze kullanmam. Olur değil mi, neden olmasın?
0
Karmaşıklık
(17.06.20)
dün üç kişi iki kilo viski içtik. eve dönünce gözüm döndü oturdum karpuz peynir yedim. böyle mallıklar yapmayacaksan damıtılmış içkiler kalorisizdir.
0
alperz
(17.06.20)
Alkol vücuttaki glikoz dolaşımını ve insülin metabolizmasını olumsuz etkiliyor diye biliyorum. Kilo vermeyi de bu şekilde engelliyor. Belki kendine güzel kilometre taşları oluşturabilirsin, haftada bir iki bira, iki haftada bir 2 duble rakı, ayda bir viski gibi. Attım yani anladın sen.
0
muhayyer divan
(17.06.20)
düzenli spor yapıyorum, ondan düzenli alkol alıyorum. alkol ile kilonun ilişkisini görmedim.
0
goodz
(17.06.20)
Şey yapsan olmaz mı, artık ne kadar içeceksen onun kalorisini hesaplayıp o kadar kaloriyi önceki bir haftadan itibaren günlere bölerek kessen? Hem böylece bir günde radikal bir şekilde aç kalmak zorunda kalmazsın ve hafta genelinde yine kalori açığı yaratmış olursun. Ben cheat yapacağım zaman öyle yapıyorum.
0
love my way
(18.06.20)
Olur. Atla deve değil. Herhangi bir şey için “onu bir daha ilelebet ağzıma sürmiycem!” diyerek yaptığın diyet kalıcı olmaz zaten, bir yerde bozulur ve aslında bir esnetmeden ibaret olan mevzu, gözünde başarısızlık halini alıp, pes etmene neden olabilir.

Diyette alışkanlıklarını değiştiriyorsun. Önceden yediğin şeyler, miktar, sıklık ve vakitler doğru değilmiş ki diyet yapman gerekmiş. Zaman zaman dalgalanmalar, abartılar, nefsine yenilmeler olur. Bu oruç değil, rekor denemesi değil, evet-hayır oyunu değil. Bozulmaz, kaybedilmez, mağlup olunmaz, başarısız olunmaz; yaşayıp, beslendiğin sürece, süreç devam eder. Bir gün gereğinden fazla kalori alırsan, takip eden günlerde daha az kalori alır yahut daha çok harcar, telafi edersin.

Votka, tekila falan da diyette biraya, rakıya defalarca kez tercih edilir. Senin canın neyse ki diyet açısından masum olanını çekmiş :)
0
lazor
(18.06.20)
(2)

Telefon için fotoğraf yazıcı

mobydick
Haftada bırkac gün fotoğraf çekip, bunları basmak istiyorum. Pratik olması önemli. Çünkü diğer türlü ertelerim ve bir süre sonra da yapmam.Önereceğiniz bir marka ya da model var mı?Aşırı pahalı olmaması tercih sebebi. Ekstra bir hobi olacağı için.
Haftada bırkac gün fotoğraf çekip, bunları basmak istiyorum. Pratik olması önemli. Çünkü diğer türlü ertelerim ve bir süre sonra da yapmam.

Önereceğiniz bir marka ya da model var mı?

Aşırı pahalı olmaması tercih sebebi. Ekstra bir hobi olacağı için.
0
mobydick
(17.06.20)
Sticker boyutunda istersen hpnin canon un vardı.
0
sutlu nescafe
(17.06.20)
Canon Selphy öneriyorum. Çok başarılı ve maliyeti düşük bir cihaz. Sticker ya da kart boyutunda basanlar boyut olarak çok yetersiz kalıyor. Selphy'de büyük basma imkanın da var.
0
roket adam
(18.06.20)
(1)

duvara yapıştırmalık harfler

lovemyself
bir sözü duvara yapıştırmak için arıyorum. ama minicik değil, yarım el büyüklüğünde harfler. İnternette baktım ama genelde el yazısıyla satıyorlar ve harfler tek tek değil, belirlenmiş bir cümle için satılıyor. "we are the world" yazısının kelimeleri satılık mesela.bunun yolu, cümleyi belirleyip, gi
bir sözü duvara yapıştırmak için arıyorum. ama minicik değil, yarım el büyüklüğünde harfler. İnternette baktım ama genelde el yazısıyla satıyorlar ve harfler tek tek değil, belirlenmiş bir cümle için satılıyor. "we are the world" yazısının kelimeleri satılık mesela.

bunun yolu, cümleyi belirleyip, gidip ilgili yere sipariş vermek midir? seneler önce böyle harfler satın alıp, yapıştırmıştık işyerinde duvara; ama kim almıştı hatırlamıyorum..
0
lovemyself
(17.06.20)
Eskiden yapı marketlerde tek tek harf stickerları oluyordu. Online bulursam ekleyeceğim.

Edit: www.n11.com bunlar gibi.
0
kobuzchu kiz
(17.06.20)
(4)

uzaktan telefonu yönetme

baknedicem
babamın gözleri zor görüyor bazen telefonda araması gereken kişiyi bulamıyor veya whastupdan doktor resim istemiş gönderememiş bana soruyor bende telefondan anlatıyorum ama bazen sonuca ulaşamıyoruz babamın telefonuna uzaktan bağlanıp kontrol edebilecek bir yazılım varmı free olursa çok makbule geçe
babamın gözleri zor görüyor bazen telefonda araması gereken kişiyi bulamıyor veya whastupdan doktor resim istemiş gönderememiş bana soruyor bende telefondan anlatıyorum ama bazen sonuca ulaşamıyoruz babamın telefonuna uzaktan bağlanıp kontrol edebilecek bir yazılım varmı free olursa çok makbule geçer?
0
baknedicem
(17.06.20)
Teamviewer
0
cemallamec
(17.06.20)
team ile yapamadım ben bunu teamviewer quick supportmu kurmam lazim yoksa normal teamviewer mı ?



anydesk denedim oda capture screen diyor orda kitleniyor
0
🌸baknedicem
(17.06.20)
ben annemle babam birini armak isterlerse beni aramalarini soyluyorum, beni rehberden bulabiliyorlar, birini aramak istediklerinde de konferans yapiyorum. aramak istedikleri kisiyi ben telimden arayip birbirlerine vbagliyorum. en azindan aramalar icin bu sekilde yardimci olabilirsin.
0
exlibris
(17.06.20)
google play quicksupport app sayfasında anlatılmış. ikiniz de quicksupport kurun deneyin.

play.google.com
0
uuth
(17.06.20)
(2)

Çatı piyesi ile Dubleks arasındaki fark nedir?

nıç
Tapuda dubleks ifadesi yazmasıyla çatı piyesi daire yazması arasında ne gibi farklar vardır?hayatımızda ne değiştirir kısa ve uzun vadede?
Tapuda dubleks ifadesi yazmasıyla çatı piyesi daire yazması arasında ne gibi farklar vardır?
hayatımızda ne değiştirir kısa ve uzun vadede?
0
nıç
(17.06.20)
Ben hiç bir dubleks evde tapuda dubleks yazdığını görmedim, o kadar yaptım da aldım da sattım da.

"Çatı arasında odası olan daire" yazar yeni tapularda, eskiden piyes (parça) ibaresi de kullanılıyormuş.

Belki de dubleks değil de sadece çatı arasına yapılan dairelere piyes deniliyor olabilir, bak onu bilemedim. Ama zaten konumuz dubleks, çatı arası daire değil.

Bir not olarak ters dublekslerde de "bodrum katta odası olan daire" yazar.
0
John Bloor
(18.06.20)
@john teşekkürler. sanırım dediğiniz gibi doğru bir ifade. dubleks çünkü ara katta da olabiliyor, burada dairenin çatıda olduğunu belirtmek daha doğru yani sanırım.
0
🌸nıç
(19.06.20)
(4)

Arabada Maske Zorunlu Mu?

hayattan sikilan adam
O kadar hızlı değişiyor ki kararlar yetişemiyorum artık.Yaklaşık 12 saat sürecek 1000 km civarı bir yolculuk yapmamız gerek. Özel arabamızla sadece ben, eşim ve 1 yaşında çocuğum olacak. Yol boyu maske takma zorunluluğu var mı?Sanki aynı evde kalan kişilere yok diye bir şey hatırlıyorum ama emin ola
O kadar hızlı değişiyor ki kararlar yetişemiyorum artık.

Yaklaşık 12 saat sürecek 1000 km civarı bir yolculuk yapmamız gerek. Özel arabamızla sadece ben, eşim ve 1 yaşında çocuğum olacak.

Yol boyu maske takma zorunluluğu var mı?

Sanki aynı evde kalan kişilere yok diye bir şey hatırlıyorum ama emin olamadım.
0
hayattan sikilan adam
(17.06.20)
O şekilde bir zorunluluk yok. Ancak maske takma zorunluluğu olan şehirlerden geçerseniz kıl bir polis belki zorluk çıkarabilir. Her ihtimale karşı yanınızda hazır bulunsun.
0
al sana nick it
(17.06.20)
aynaya maske asanları görüyorum sık sık.

sen de as aynaya dursun. var mı var.

şehirlerarası otobüs şöförleri bile sadece otogara girerken çenesine takıyor, yine ağzına takmıyor.
0
hem şişko hem deli
(17.06.20)
Ankarada an itibariyle zorunlu. (İş yerine gelirken ceza yiyen arkadaş olmuş)
0
foolrules
(18.06.20)
Ben de merak ettim çok. Başa tutturulan gönderiye yazsanıza.
0
SiyamkedisiZorro
(18.06.20)
(4)

turşu suyu ve alkol

turk kizi
turşu suyu çok seviyorum ama klasik olanı değil de kühnenin alman usulü salatalık turşusunun ya da ikeanın dilimli salatalık turşusunun sularını, şekerli oluyorlar sanırım biraz. mesela martiniye zeytin suyu koyuyoruz ya bu turşu sularını da alkollerle değerlendiremez miyiz? bloody marye koyayım ded
turşu suyu çok seviyorum ama klasik olanı değil de kühnenin alman usulü salatalık turşusunun ya da ikeanın dilimli salatalık turşusunun sularını, şekerli oluyorlar sanırım biraz. mesela martiniye zeytin suyu koyuyoruz ya bu turşu sularını da alkollerle değerlendiremez miyiz? bloody marye koyayım dedim pek olmadı. varsa fikriniz alırım.
0
turk kizi
(17.06.20)
direk kokteyle değil be ben Jameson viski ile turşu suyu içiyorum. Bu oldukça yaygın bir olay, pickleback shot deniyor. ve çoook beğeniyorum :)
0
giovanne
(17.06.20)
Olabilir. Votka+acı şalgam güzel oluyor.
0
heritage
(17.06.20)
Spicy shandy: bira (lager), greyfurt suyu, biraz turşu suyu, karabiber
0
astrid
(17.06.20)
alkol biraz da insanin kendisi ile alakali. dene-yanil yoluna gidin, mutlaka hosunuza gidecek muhtesem bir eslesme olacaktir
0
sweetoffice
(18.06.20)
(5)

Ahmet Ümit kitapları hakkında

çılgındünya
Ahmet Ümit'in hangi kitaplarını önerirsiniz? Bir tek Sultanı Öldürmek'i okudum.Tarzını çok beğendim.Devam etmek istiyorum.
Ahmet Ümit'in hangi kitaplarını önerirsiniz?
Bir tek Sultanı Öldürmek'i okudum.Tarzını çok beğendim.
Devam etmek istiyorum.
0
çılgındünya
(17.06.20)
Sıkı bir polisiye dram hastası olarak berbat buldugum bir yazar Ahmet Ümit. Ama bir dönem okumak hatasına düşmüştüm. Beyoglu rapsodisi ve patasana bir nebze kurgu olarak daha güçlü. Ama Ahmet Ümit im popülerleşmeden önce yazdıgı sis ve gece hem kitap hem film olarak hepsinin üstündedir.
0
deer hunter
(17.06.20)
@deerhunter siz ne önerirsiniz polisiye için?
0
🌸çılgındünya
(17.06.20)
Tess gerritsen in cerrah-çırak serisi

Maxime chattam ın kötü ruh, karanlığın solugu, kara büyü üçlemesi

Jean Christopher grange in kızıl nehirler, leyleklerin uçuşu, kurtlar imparatorluğu başta olmak üzere bütün kitapları

Craig russell kitapları

Jo nesbo mum bütün kitapları. Hepsinde aynı polis başrolde oldugu için sırasıyla okumanızı öneririm seri 10 kitaptan fazla ve ilk iki kitabı biraz zayıf ama karakterin bütün yolculuğuna gelişimine sahit olmak için şart. Bağımlısı
olursunuz.
Polisiye diyince tabi Thomas Harris bir tarafa diğerleri Bir tarafa. Sırasıyla kızıl ejder,kuzuların sessizliği, Hannibal, Hannibal on doğuşu bu mutlaka okuyun.

Henning mankellin kurt wallander serisi.
0
deer hunter
(17.06.20)
Şibumi
Direksiyondaki adam
Öteki kız
Aklından bir sayı tut
Baskısını bulabilirseniz mahşerin beşinci atlısı
Glenn meade in 8. Gün
0
deer hunter
(17.06.20)
Ahmet Ümit az kitap okuyanlar için güzel; ama bu alanda farklı kitapları okumuş kişiler için kötüdür.
Polisiye az okumuştum lise yıllarımda, çok hoşlanmıştım. geçenlerde Aşkımız Eski Bir Roman'ı okuyayım dedim, yazımı gerçekten de kötüleşmiş. Beyoğlu Rapsodisi yine daha iyiydi. Artık işin piyasa kısmında kalmış, çok yazıp, çok satmaya adamış kendini. Daha da okumam, dedim.

Agatha Christie gibi, polisiyede dünya çapında isim yapmış kişileri okuyun bence. Ahmet Ümit okusanız da, arada farklı kalemleri okumak, polisiyeye daha geniş bakmanızı sağlar.
0
lovemyself
(17.06.20)
(2)

yetkili olmayan servis şikayet hattı

daglien
bu tür durumlarda mağduriyet yaşayan kişilerin başvurabileceği alo bilmem kaç diye bir numara vardı sanki.
bu tür durumlarda mağduriyet yaşayan kişilerin başvurabileceği alo bilmem kaç diye bir numara vardı sanki.
0
daglien
(17.06.20)
Yok oyle bir numara ama tüketici olarak şikayet edebilirsin.
0
duptıs
(18.06.20)
markaya karşı hiçbir şansınızın olmadığını söyleyebilirim, tüketici hakem heyeti ile bu servise direkt şikayette bulunabilirsiniz
0
delidiyorum
(18.06.20)
(4)

Bu Alet Tam Olarak Ne İşe Yarıyor?

aynabugusu
Elime böyle bir hoparlör geçti.Telefonda ve pc'de denedim çalıştı ama çok az ses veriyor.Sadece Asus pc'lerde ses destekleyici görevi mi görüyor bu alet? Nedir olayı?
Elime böyle bir hoparlör geçti.

Telefonda ve pc'de denedim çalıştı ama çok az ses veriyor.

Sadece Asus pc'lerde ses destekleyici görevi mi görüyor bu alet? Nedir olayı?
0
aynabugusu
(17.06.20)
(bkz: subwoofer)
0
goodz
(17.06.20)
bu bass. ses vermez bass verir. asus laptoplarda bunun için özel bir giriş var hatta. normal 3.5 mm jak değil. pcye nasıl taktın anlamadım. subwoofer diye geçiyor.
0
jelly bear
(17.06.20)
Elimde çevirici vardı 2,5 mm'den 3,5'a öyle taktım.
0
🌸aynabugusu
(17.06.20)
benim laptopumdan çıkmıştı bu subwoofer, windows 10'a geçince o laptopta bile çalışmıyor driverı tanımadığı için. Normalde çok güzel oluyordu.
0
nhk ni youkosu
(18.06.20)
(2)

mobil bankacilik akbil yukleme sonrasi

000000
Yukleme noktasina dokundirmaniz gerrk falan diyor da direkt binemiyor muyuz iettye?
Yukleme noktasina dokundirmaniz gerrk falan diyor da direkt binemiyor muyuz iettye?
0
000000
(17.06.20)
Cihazınızin nfc özelliği varsa uygulama üzerinden telefona dokundurabilirsiniz.

Eger yoksa otomatlara dokundurmaniz gerek. Kartlar fiziksel yüklenmeye ihtiyaç duyuyor. Otobuste dokundurma imkanınız var mı bilmiyorum, bunu hiç duymadım. Muhtemelen yüklediğiniz bakiye otobüs ya da metro valodatorlerinde aktif olmaz.
0
biseysorcaktim
(17.06.20)
direkt binemiyorsunuz, otobüste dokundurmayla olmuyor.
0
siradam
(18.06.20)
(11)

iyi dondurma

duyurukullanıcısı
markette iyi dondurma bulamıyorum.algida rezalet, golf de öyle.kendi yapan dükkan yok etrafta sadece marketler var.nasıl dondurma yiyeceğim ben?
markette iyi dondurma bulamıyorum.

algida rezalet, golf de öyle.

kendi yapan dükkan yok etrafta sadece marketler var.

nasıl dondurma yiyeceğim ben?
0
duyurukullanıcısı
(17.06.20)
mövenpick?
0
sutlu nescafe
(17.06.20)
AOC'nin dondurmalari severdim ben, bayiler sekmesinden size yakin bir bayi varsa deneyebilirsiniz: www.aoc.gov.tr
0
crown
(17.06.20)
sadece migros, carefurr, a101, bim var etrafta.

mövenpick, aoc imkansız.
0
🌸duyurukullanıcısı
(17.06.20)
migrosta satılıyor mçvenpick
0
sutlu nescafe
(17.06.20)
almak sart degilse bir suru guzel tarif var yapabilirsin belki?
0
in vino veritas
(17.06.20)
Keçi sütü, vanilya özütü gibi şeyler alarak kendiniz yapabilirsiniz?

Bulunduğunuz bölgede iyi dondurma yapan bi yer vardır belki bi soruşturun?
0
damba
(17.06.20)
Algida ve golfun maraş muhabbetleri fena degil onlari denedin mi ?
0
pofudukayi
(17.06.20)
Golf maras en iyi market dondurmasi.
0
msb
(17.06.20)
dondurmacı amca diye Bi marka çıkmış bazı yerlerde görüyorum alıp denedim tadı çok hoşuma gitti maras dondurmasına benziyor.
0
m orak
(17.06.20)
Bence kendiniz yapın. İyi dondurma diye bir şey kalmadı ülkede. Yani market mamulü anlamında. Birkaç yıl önce Kahramanmaraş'a gitmiştik bir görev için. Has dondurma yiyelim istedik. Müdürümüz forsunu devreye sokmak istedi ama, ele geçirdiğimiz tek şey "burada her gün sadece 50-60 kg has dondurma çıkar onlar da vali gibi kaymakam gibi kodamanlara anca yetiyor. Hakiki dondurmayı günde 50-60 kg'dan fazla üretemezsiniz" bilgisi oldu.
0
muhayyer divan
(17.06.20)
@m orak

Söylediğin markanın üzerinde glikoz şurubu yok yazmasına rağmen arkasında var yazıyor.

Golf maraşım fena değil, bir ara migros'tan bir marka alıyordum ama artık yok. Fıstıklısı güzeldi ama hatırlayamadım.
0
kumulatifvergimatrahi
(17.06.20)
(1)

bu video'nun orijinali ?

avatar is back
https://www.instagram.com/p/BuwrS3wAXBw/ne dansı bu? orijinalini merak ettim
www.instagram.com

ne dansı bu? orijinalini merak ettim
0
avatar is back
(17.06.20)
Afrika dansi, muzik de gospel'e benziyor ama Kanye West biraz modifiye etmis:

www.youtube.com
0
crown
(17.06.20)
(6)

Tapu ile ilgili bir soru:Tapuda evin değerini düşük gösteren inşaat firması

omembo
Arkadaşlar merhaba sorum şu:inşaat firmasından bir ev almak üzereyim. (kredi filan çektim) firma istanbulda büyük bir firma, her yerde inşaatları filan var, güven veriyor yani.ev sıfır, 0,64 faizle kredi çekebiliyoruz. fiyat olarak 710.000'e anlaştık, bende 425.000 kredi çektim. buraya kadar her şey
Arkadaşlar merhaba sorum şu:

inşaat firmasından bir ev almak üzereyim. (kredi filan çektim) firma istanbulda büyük bir firma, her yerde inşaatları filan var, güven veriyor yani.

ev sıfır, 0,64 faizle kredi çekebiliyoruz. fiyat olarak 710.000'e anlaştık, bende 425.000 kredi çektim. buraya kadar her şey normal. (tapu masrafı filan da yok bu arada)

neyse, bugün firma beni arayıp dediki tapuya gidince evi 500.000 olarak göstereceğiz. neden dedim?

dediki bizim mal ettiğimiz değer bu, bunun üstünü gösteremeyiz falan filan biraz anlamadığım teknik sebeplerden bahsetti.

benim içime bir kurt düştü, 700.000'lik evi neden durduk yere 500.000 göstereceğiz. mevzu tamamen vergiden kar etmesi olayı mı?

bu duruma takılmalı mıyım, yoksa vaz mı geçmeliyim?

ya da şöyle sorayım, bu durum emlak piyasasında bir usul müdür, herkes böyle mi yapıyor.

şimdiden teşekkür ederim.
0
omembo
(17.06.20)
küçük firmalarda ne yazık ki böyle.

vergi kaçırıyorlar kısaca. bu işi tek yapmayan emlak konut projeleridir. onun dışında herkesten bekleyebilirsiniz.

takılmak takılmamak size kalmış tabi.
0
ozdek
(17.06.20)
hep oyle yapiliyor zaten
0
rastgele bir gun
(17.06.20)
büyük ihtimal ilerde satmak istediğinizde sizde aynısını yapacaksınız
0
KaraSakall
(17.06.20)
Size tek zarari 5 sene icerisinde satmak isterseniz ayni seyi yapmak durumunda kalacaksiniz yoksa deger artis vergisi cikacak. Evden cayilacak bir durum degil bence.
0
pofudukayi
(17.06.20)
Düşük tutun düşün. Olabildiğince düşük. Kol gibi vergi çıkıyor.
0
allah yazdiysa bozsun
(17.06.20)
İyi bile demişler, 425 kredi çektiyseniz tapuda 450 gösterelim bile demeleri çok normal.

Kısaca reel piyasa böyle maalesef, hem tapu harçları yüksek çıkmasın, hem de satıcıya yüksek gelir vergisi çıkmaması için yapılıyor.
0
John Bloor
(18.06.20)
(4)

Motosiklete cesaret

goklerdengelenkarar
Arkadaslar bir turlu alamadigim alacagima karsilik peugeot kisbee model 50 cc moped gececek elime. Motosiklet tecrubem yok ara ara arkadaslarinkini surmek disinda. Pisi pisine birilerinin lastikleri altinda kalmaktan cok korkuyorum. Çoluk çocuğum var. Baska turlu de oluruz oleceksek de bu cok pisi p
Arkadaslar bir turlu alamadigim alacagima karsilik peugeot kisbee model 50 cc moped gececek elime.

Motosiklet tecrubem yok ara ara arkadaslarinkini surmek disinda.

Pisi pisine birilerinin lastikleri altinda kalmaktan cok korkuyorum. Çoluk çocuğum var. Baska turlu de oluruz oleceksek de bu cok pisi pisine olur.

Ama inanilmaz da hevesim var. 50cc bana yeter. Gezinti amacli kullanicam.

1. Kopruden gecer mi bu arac?

Cesaret etmeli miyim?
0
goklerdengelenkarar
(17.06.20)
sutlu nescafe
(17.06.20)
hocam hiç bulaşma bence. ben de aynı endişeler içindeyim. uzun zamandır istiyordum, alayım edeyim derken her iç çektiğimde ya da tamam alıcam ulan dediğimde kaza görüyorum. daha yeni , balkondan bakarken hiç trafiği olmayan önümdeki yolda 2 motor kafa kafaya yavaşça çarpıştı ama hasarı beklediğimden kat kat fazlaydı. bence araba düşün. türkiyede motor kullanmak bence delilik. avrupaysa o zaman tamam.
0
MtKrt
(17.06.20)
bende acaip korkuyordum. gözümü kararttım aldım bi 50lik. şimdi üstünden inmiyorum. ama yaşadığın şehir önemli tabi. istanbuldaysan 2 kere düşünürdüm.
0
cptxxx
(17.06.20)
10 yılı aşkın sürüyorum. Vukuatım yok çok şükür. Hayatta hiçbir şeyin garantisi olmadığı için yine de her seferinde kötü bir şey olabilecegi ihtimalini kabuk ederek biniyorum.
Ancak şunu da söylemek isterim ki bazı temel kuralları asla ihlal etmezseniz dusundugunuzden çok çok daha az riskli bir hale gelir. Bu kurallar arabalar için geçerli olanlardan farklı değil. Sinyal vermeden, aynani kontrol etmeden şerit değiştirme, hız yapma, aracını tani, vs...

Fakat alacağınız 50cc motor ile bu işe kalkışmayın bence. Ancak mahalli yollarda kullanıma uygun olur. Üstelik muhtemelen ekipmana falan da para harcamak istemeyeceksiniz. Bu iş ilginizi çekiyorsa girin ama ciddiye alarak, ogrenmeye, yatırım yapmaya hazır olarak girin.
0
chavezding
(17.06.20)
(4)

Yasak mevzusu?

tchuck
ya bu çıkacaksa bugün açıklayacaklar mı?yarın sabahtan iş için şehirdışına çıkıcam, dönüş için cumartesiyi ayarlamıştım. yasak masak gelirse "bip" gibi ortada kalırım.böyle keyfi iş mi olur abicim, 1 hafta 10 gün önceden haber versinler de bilelim. insanlar plan yapıyor devletin kurallarına göre.
ya bu çıkacaksa bugün açıklayacaklar mı?

yarın sabahtan iş için şehirdışına çıkıcam, dönüş için cumartesiyi ayarlamıştım. yasak masak gelirse "bip" gibi ortada kalırım.

böyle keyfi iş mi olur abicim, 1 hafta 10 gün önceden haber versinler de bilelim. insanlar plan yapıyor devletin kurallarına göre.
0
tchuck
(17.06.20)
En son persembe aciklamislardi diye hatirliyorum.

Sahsi fikrim yasak falan olmaz artik. Millet isyan eder. Herkes asiri normale dondu, alisti bu duruma.
0
Kittie
(17.06.20)
pek sanmam, hemen tükürdüklerini yalamazlar.
0
fezagezgini
(17.06.20)
Bu hafta sonu LGS, gelecek hafta sonu YKS sınavları var.
Sınavlar bitmeden yasak çıkmaz. Bir de günlük olgu sayısı 2bin falan olursa yasak çıkar deniyor.
0
pro9it9is9
(17.06.20)
bakan konuşuyor, yasak yok
0
red g
(17.06.20)
(4)

Polislerin çaldığı

erty_ksk
Siren değilKorna değilBi ses var ne o ses?
Siren değil
Korna değil
Bi ses var ne o ses?
0
erty_ksk
(17.06.20)
Horn diye gecer. Daaat sesi.
0
goklerdengelenkarar
(17.06.20)
Klakson?
0
inheritance
(17.06.20)
viya viya viyaaa aaa naaaniii naaaniii?
0
esref
(17.06.20)
Daat sesi evet. Horn muş
Tnx
0
🌸erty_ksk
(17.06.20)
(5)

Karamsar filozofları yazarları neden okuyorsunuz?

eyeinthesky
Şoparhör, Niçe, Cesare Pavese, Albert Caraco vs.Depresiflik iyi bir şey değil ki, insanlar bunları neden okuyor?Tek bir hayatı depresifle geçirmek mantıklı mı?
Şoparhör, Niçe, Cesare Pavese, Albert Caraco vs.

Depresiflik iyi bir şey değil ki, insanlar bunları neden okuyor?
Tek bir hayatı depresifle geçirmek mantıklı mı?
0
eyeinthesky
(17.06.20)
Bunları okumak illaki onların felsefelerini, düşüncelerini benimseyeceğimiz anlamına gelmiyor. Okurum, kendimce çıkarımımı yaparım. Düşüncelerini değerli bulmam bile karamsar bir hayat sürmemi gerektirmiyor. Hayatında Nietzche okumayıp depresif, karamsar olan milyonlarca insan var sonuçta. Bu tarz şeyler sırf okumakla ilgili değil bence.
0
black holes in the sky
(17.06.20)
black holes in the sky'ı görüyor ve arttırıyorum.

depresif ya da karamsar diye tanımladığınız o düşünceler mantıksız olmak zorunda da değil.

çok karamsar ama bir o kadar da aklıma yatan dünya görüşleri var.

aynı zamanda çok karamsar, kendi içerisinde oldukça tutarlı ama benim benimsemediğim dünya görüşleri de var. bunları da okuyorum. bir görüşü okuyup öğrendiniz diye fanatiği olmak zorunda değilsiniz ki. belki dediği 100 şeyin 100'ünü değil 3'ünü benimseyip hayatımı daha da aydınlatacağım.
0
levpontryagin
(17.06.20)
Depresiflikte yalnız olmadığımızı hissetmek için :)
0
damba
(17.06.20)
karamsar filozof diye bir tabir -bence- olamaz. filozofun ödevi belirlediği hakikatleri tutarlı ve sistemli bir şekilde ortaya sermektir.

herhangi bir filozofa karamsar demek besleyemeyeceği yavrusunu yuvadan atan leyleğe kötü, kendinden olmayan yavruları yiyen aslana şerefsiz, anne karnında kardeşlerini yiyen yavru köpek balığına hain demekle eşdeğerdir.

pavese okumadım. caraco, schopenhauer ve nietzsche ile kıyaslandığında filozoftan ziyade daha çok denemeci olarak tanımlanabilir.
0
makbur
(17.06.20)
Schopenhauer ve pavese gibilerini okuyunca daha az yalnız hissediyorum kendimi. O yüzden okuyor olabilirim.

Ayrıca pavese sonunda intihar eden birine göre kesinlikle karamsar yazmıyor. Hatta kitaplarında dünyevi zevkleri çokça işliyor. Bir umut, iyiyi bekleme havası var onun kitaplarında.
0
stronzo
(17.06.20)
(2)

3 tekerlekli elektrikli moped

sutlu nescafe
https://urun.n11.com/elektrikli-motosiklet/citycoco-trike-3-teker-elektrikli-scooter-motosiklet-P409589075istanbul trafiğinde sıkıntı çıkarır diye düşünüyorum ama size de sorayım dedim. e5'e çıkılmaz herhalde.
urun.n11.com
istanbul trafiğinde sıkıntı çıkarır diye düşünüyorum ama size de sorayım dedim. e5'e çıkılmaz herhalde.
0
sutlu nescafe
(17.06.20)
tabi ki çıkılmaz. hele bu e5e arabayla bile çıkmak sıkıntıyken, çok güçlü, böyle en az 600lük falan bir motorla ve ciddi bir motor tecrübesi edinmeden intihar olur.
0
biseysorucam
(17.06.20)
@juzolu
kendim kullanamam. bir arkadaşım çok heves ediyor da olmaz diye caydırmaya çalışıyorum. kendisi ufak tefek bir kadın olduğu için motorsikleti kullanamam diyor zaten.
0
🌸sutlu nescafe
(17.06.20)
(3)

Tarihi gecmis bogaz spreyini sıktım, yuttum. ölür müyüm?

gomsumuz bizim oluyo da gomsumuz oluyo
Hic bakmamistim tarihine fakat 06.2019 imis stk. Majezik bogaz spreyi. Ne gibi bir zarari olabilir? Tadi da cok guzelmis, uzuldum. Sikardim ben daha bunu.
Hic bakmamistim tarihine fakat 06.2019 imis stk. Majezik bogaz spreyi. Ne gibi bir zarari olabilir? Tadi da cok guzelmis, uzuldum. Sikardim ben daha bunu.
0
gomsumuz bizim oluyo da gomsumuz oluyo
(17.06.20)
Bardak bardak içmediysen bişey olmaz 2 fıstan
0
erty_ksk
(17.06.20)
Bir şey olmaz.
Etkisi azalmıştır en fazla.
0
pro9it9is9
(17.06.20)
Bardak bardak icsen bile en fazla kusarsin.
0
erectrode
(18.06.20)
(1)

boğazlı nike airforce

douglas
rahat mı? yazın giyilir mi?https://allegro.pl/oferta/nike-air-force-1-mid-07-lv8-av3803-001-9363339114
rahat mı? yazın giyilir mi?

allegro.pl
0
douglas
(17.06.20)
rahattır ama yazın giyilmez. eziyete gerek yok.
0
anarsika
(17.06.20)
(5)

Saç boyası kumaştan nasıl çıkar

ashleybon
Leke çıkarıcı ve bulaşık deterjanıyla lekeyi hafiflettim ama hala tam olarak başarabilmiş değilim. Yeni aldığım beyaz şorta boyayı sıçratmayı başardım. Çıkma ihtimali var mı vaz mı geçiyim?
Leke çıkarıcı ve bulaşık deterjanıyla lekeyi hafiflettim ama hala tam olarak başarabilmiş değilim. Yeni aldığım beyaz şorta boyayı sıçratmayı başardım. Çıkma ihtimali var mı vaz mı geçiyim?
0
ashleybon
(17.06.20)
Oje yı saç spreyi çıkarıyor, sac boyası içinde deneyebilirsiniz.
0
brnbrs
(17.06.20)
Tam beyaz ise ve leke küçük ise, pamuklu çubuğu çamaşır suyuna batırıp boyama yapar gibi sürerek lekeyi ağartıyorum.
0
pro9it9is9
(17.06.20)
laboratuvarda boyar maddeleri asetonla çıkarıyorduk bunu da deneyebilirsiniz.
0
pide
(17.06.20)
Boyayla karıştırılan krem gibi beyaz şey var ya, adını unuttum şimdi. Peroksit? Hah onu bir pamuğa damlatıp onunla lekenin üstüne basıp çekerek (sağa sola sürtmeden) denemek mantıklı geliyor bana, cilde bulaşanları onunla temizliyorduk.
0
kobuzchu kiz
(17.06.20)
duvardan asetonla çıktı, çamaşır suyu aseton ve hidro peroksit karışımıyla neredeyse kumaştan çıktı sayılır ama bazı renkler soldu ve kumaş deforme oldu.
0
🌸ashleybon
(18.06.20)
(2)

bilgisayarımdaki gizemli olay

sezercik yavrum benim
selam. dün sabah uyandığımda masaüstündeki word, pdf, jpeg, excel dosyaları ve birkaç uygulama silinmişti. klasörler ve içindekiler duruyordu ama. yani bu silinmiş olan dosyalar bir klasörün içinde olsaydı duruyor olacaktı. neden böyle olmuş olabilir? daha önce böyle saçma bi sorun yaşayan oldu mu?
selam. dün sabah uyandığımda masaüstündeki word, pdf, jpeg, excel dosyaları ve birkaç uygulama silinmişti. klasörler ve içindekiler duruyordu ama. yani bu silinmiş olan dosyalar bir klasörün içinde olsaydı duruyor olacaktı. neden böyle olmuş olabilir? daha önce böyle saçma bi sorun yaşayan oldu mu?

- easeus ve recuva programlarıyla silinen dosyaları getirmeye çalıştım ama olmadı. bu konuda da bir önerisi olan var mı?

- şu an word ve excel dosyaları açılmıyor. (pdf ve jpeg'lerde sorun yok.)

- birkaç ay önce word yine çalışmamıştı, sistem geri yüklemeyle düzeltmiştim. dün virüs taraması yaptığım için sistem geri yükleme dünün tarihini veriyor :(

öncelikli derdim word ve excel kullanabilmek, silinen dosyalar aşırı önemli olmadığı için çok da dert değil.

şimdiden teşekkürler.
0
sezercik yavrum benim
(17.06.20)
masaustundekileri gizleyen yada silen virüs vardı. bende de vardı. sanırım ondan.
0
buenosdias
(17.06.20)
(bkz: malwarebytes) indirip taratmanızı öneririm.
0
hayirsiz
(17.06.20)
(7)

Araba markası soruyorum

kumulatifvergimatrahi
Az önce 1. Köprü trafiğinde kelebeğe benzeyen logolu bir suv gördüm. Plakası yabancı değildi sanıyorum. Kelebek çok yumuşak hatlı değildi. Hangi marka bu?
Az önce 1. Köprü trafiğinde kelebeğe benzeyen logolu bir suv gördüm. Plakası yabancı değildi sanıyorum. Kelebek çok yumuşak hatlı değildi. Hangi marka bu?
0
kumulatifvergimatrahi
(17.06.20)
bentley mi acaaba
0
buenosdias
(17.06.20)
Ds muhtemelen.
0
temasettin
(17.06.20)
aga nedir bu ds nin olayı. bi yerde daha gördüm. bu kadar bilinmezken nasıl bu aralar herkes konuşuyor. yeni bir marka mı? arkadında kimler var.
0
buenosdias
(17.06.20)
Citroenin lüks markasi. Daha dogrusu citroen ds diye gecerdi, markayı ayirdilar.
0
logisticsmanager
(17.06.20)
logoyu önde mi arkada mı gördün? Rolls Royce olabilir. Bentley de olabilir.
0
false pretension
(17.06.20)
@false pretension

Hem ön hem arkada vardı. Ds'i ben de biliyorum ama bunun logosu farklıydı.
0
🌸kumulatifvergimatrahi
(17.06.20)
Ssangyong ?
0
komando kani var bende
(17.06.20)
(19)

avrupa'nın en overrated şehri

asilyis
https://eksisozluk.com/avrupanin-en-overrated-sehri--6568328?a=popular&p=8çoğunluk genelde paris demiş. coronadan önce amsterdam ve paris gittim. parisi çok beğendim ve tekrar gitmek istiyorum.gitmeden önce koku ve pislik konusunda endişeliydim ama hiç öyle bir şeye rastlamadım.siz ne düşünüyorsunuz
eksisozluk.com

çoğunluk genelde paris demiş. coronadan önce amsterdam ve paris gittim. parisi çok beğendim ve tekrar gitmek istiyorum.

gitmeden önce koku ve pislik konusunda endişeliydim ama hiç öyle bir şeye rastlamadım.

siz ne düşünüyorsunuz avrupa'nın en overrated şehri ve paris hakkında?
0
asilyis
(17.06.20)
paris avrupa'nın en kozmopolit şehri, iyi yerleri de kötü yerleri de var. bu açıdan istanbul'a benzetiyorum. hayatını istanbul'da geçirmiş biri için paris nasıl kötü geliyor anlamadım. cihangir'de boğaz manzarası izliyorsun mis gibi, 500 metre ötede tarlabaşına git aynı sidik kokusu. daha bile tehlikeli hatta, sidik olsa keşke diyorsun.

ben paris'i seviyorum çünkü büyük. istanbul'a alışmış bünyeye diğer her şehir küçük ve "turistik" geliyor. ama paris benim için yaşanabilecek bir şehir. küçük şehirleri geziyorsun bitiyor, her yerini gezdiğin bildiğin şehirde yaşamanın getirdiği bir klostrofobik his var. paris'te bunu hissetmedim, aksine yürü yürü bitmediği için "özgür" hissettirdi bana.

bu kadar büyük olan şehirlerin her noktasının "muhteşem" olmasını bekleyerek giden cahil tipler overrated buluyor genelde. 100 bin kişilik orta çağdan kalma şehirle kıyaslarsan tabii ki güzel gelmez. bastille'de de kaldım 2 gece, hani cidden kötüsünü de gördüm. ilk gece sokakta grup kavgası çıktı zenciler arasında, 2. gece otelin önündeki arabada saatlerce seks yaptı 2 genç. sidik kokusunu aldığın yerler tabii ki var, seine civarında almışlığım çok. ama roma'da da aldım o kokuyu, amsterdam'da da. bu tip detaylar bence şehre ruh katıyor, daha "gerçek" geliyor bana. halivud sahnesi isteyen müze şehirlere gitsin, burası gerçek kardeşim gerrrrçeekkk diyesim geliyor o tiplere.

benim için en overrated barcelona ama o da diğerlerine göre nispeten öyle. barri gotic(ufak bir alan şehrin geneline göre) ve belirli turistik alanları geç, kalan yerlerdeki o fazla muntazam ve ruhsuz mimari ruhumu kemirdi resmen. elle çizilmiş yollar, her yer birbirine benziyor; labirent gibi. ama denizi olması çok büyük bir artı benim için, o yüzden barcelona'da da yaşarım.
0
Bruce
(17.06.20)
Paris overrated değil. ayıp. Taş olur insan. Sadece popüler..popüler olunca gömme tepkisi yaşanmış belli ki. önemli ve güzel bir şehir paris.

En overrated şehir München.
0
AlsterWasser
(17.06.20)
Alster wasser'e katılıyorum. Paris sadece ünlü olduğu için gömülüyor. Bakmayı biliyorsanız Paris'te çok katmanlı bir tarih görebilirsiniz. Tek başına louvre'un içi ve dışı bile paris'i diğer birçok şehrin önüne koymaya yeter. Aynı şekilde Notre damme dini tarihi ve edebi açıdan çok önemli bir yapı. Ben de aynı şekilde münih'in çok abartılan bir şehir olduğunu düşünüyorum. Berlin'i tam gezemedim ama berlin de biraz abartılıyormuş gibi geldi bana.
0
stronzo
(17.06.20)
Yaşamak için güzel şehir degil acikcasi paris(ile de france hatta) Fransa'nin 1m< az kisili sehrinde yaşayan biri olarak paris'e gittigimde kalabaliktan ölüyorum.
Yalniz paris gezmek için kotu bir yer degil, nerede gezdiğine bagli. Gidip Saint denis'de kalirsan tabi sehrin guzel yanini goremezsin. Izmir'e gelen birini de arapderesinde konaklatsam o da ayni seyi der. Ailemi götürdüm ve begendiler. Ben de gezmek icin begeniyorum ama yasayamam.

Bu kisilere gore turistik olan her yer abartili.
0
logisticsmanager
(17.06.20)
Venedik olabilir; sırf gondol muhabbeti tüm şehri overrated kılmaya muktedir.

Avrupa'da gittiğim her yer bir hareketlenme yarattı ruhumda ama şöyle İskandinav böyle Viking denilen Stockholm'de hiçbir şey bulamamıştım. O açıdan Stockholm'ü de bir miktar abartılmış buluyorum.
0
vedatchilipeppers
(17.06.20)
Milano. konu kiit
0
neverletyougodown
(17.06.20)
Benim için de Milano gereksiz abartılmış bir şehir.

Paris yukarda soylebildigi gibi kalabalik ve büyük olduğu için gereksiz yere yeriliyor bence de; yoksa tek başına müzeleri bile yeter güzel bulmak için.
0
fraise
(17.06.20)
Paris diyeni çok ciddiye almamak lazım. Pisliğini ve kokusunu Parislilere sorsanız, kimse yalanlamaz zaten. Öyledir Paris. Kimse dünyanın en temiz şehri diye sevmez zaten Paris'i.

Yukarıda Münih denmiş. Bence Münih harika bir şehir, gidip görmeyi özlediğim, bir bahane bulup yılda bir iki kez yolumu düşürdüğüm bir yer hatta.


Aklıma gelen 'overrated' bir şehir yok. Ama tek bir manzara, tek bir fotoğraf ile ünlü şehirleri sevemiyorum, ikinci kez gitme isteğim olmuyor, fazla abartılmış buluyorum. Avusturya'nın ve İsviçre'nin bazı köy ve kasabaları dahil buna. Turist o instagram açılı fotoğrafı çekiyor ve bitiyor onun için o şehir.

Genellemelerden bahsedecek olursak, birçok insandan duyduğum Brüksel. Sıkıcı, kasvetli bulanı çoktur. Ben oldukça zevk alarak gezmiştim, gece hayatı hakkında çok bir bilgim yok, belki cidden kötüdür gece hayatı.
0
buf-e kür
(17.06.20)
2 defa gittim Paris’e ve keyifli değildi gezilerim. Yani sahiden çok büyük, renkli ve gezilip görülecek bir sürü yer var ama beklentiler çok yüksek olunca overrated oluyor. Benim de beklentilerim karşılanmadı fakat fırsat bulduğumda tekrar gitmek isterim.
0
but that was just a dream
(17.06.20)
overrated sehir belirleyecek kadar cok yer gezmedim avrupa'da ama paris'i cok begenmistim. guzeldi bence.

populer oldugu icin gomuluyor olabilir +1
0
exlibris
(17.06.20)
Paris'e bok atan kisiler ne bileyim cuneyt ozdemir gibi balon kisiler benim gozlemim. 30 sene bulunsam her sene ayri hayat yasayarak paris'teki kulturel zenginligi bitiremem. bu cesitlilik acisindan muhtemelen dunyanin en iyisi...

hicbir sehre balon diyemiyorum, ne bileyim bratislava benim icin sikici bir yer ama kimsenin orayi sisirdigini gormedim tabi, dolayisiyla konu disi...

Milano uzaktan bakinca kesin overrateddir gibi geliyor ama gitmedim, bi ara overrated tescili icin giderim...
0
hewit
(17.06.20)
Milano filan demişsiniz ama kimse övmüyor ki. Bulunduğu ülkenin diğer şehirlerine göre(Örnek; Roma, Floransa) sönük kaldığı için bildim bileli hep alt klasman bir şehir gibi ifade edilir. Milano demek doğru değil. Öven fazla insan yok çünkü.
0
bitchesaintshit
(17.06.20)
bitchesaintshit +1 bu arada, milano'ya ucuz bilet bulmasam gitmezdim ben de; popüler bir şehir olduğunu ve övüldüğünü düşünmüyorum. rotayı oradan başlatmışken gezeyim madem dedim, gayet beğendim. hatta daha popi olan viyana'ya tercih ederim bile. bak viyana da bence kendi klasmanında overrated sayılır. ama asıl overrated -gitmememe rağmen- venedik olabilir cidden. hatta öyle overrated algısı var ki bende, yol üstüyken bile gitmedim.
0
Bruce
(17.06.20)
başıma bir iş gelmeyecekse paris'i sevmiyorum:) üstte yazılan gibi milano, münih vs denebilir ama bu şehirler genelde çok övülen şehirler değil. paris'in imajı çok iddialı, yok romantik, yok estetik, sürekli övülen bir şehir. tek gittim, sevgilimle gittim, arkadaşımla gittim, hayran olunacak bir şey görmedim. beğenmedin de niye ısrarla gittin diyenlere, ilki meraktan, diğerleri bir nevi mecburi. turistik noktaları, yerellerin takıldığı sokaklarını gezdim. montmartre ve orsay müzesi sevdiğim yerler, tekrar gidersem de yine uğrarım. paris kesinlikle gezilmeli ama ben de abartıldığını düşünenlerdenim.
0
asteriks
(17.06.20)
@bitchesaintshit Milano nasil populer degil ya, Italya'ya gidenlerin 70i Milanoya kesin gitmistir. Sadece Turkiyedeki algisina da bakmayin tum Avrupa oraya akiyor moda, alisveris baskenti diye iyi pazarliyorlar. Kalibinin adami olmayan biri varsa kesinlikle Milano bence
0
neverletyougodown
(18.06.20)
@neverletyougodown

Popüler değil demedim ben. Yanlış okumuşsunuz sanırım. Sadece bugüne kadar kimseden ''Bence Milano, Roma ve Floransa'dan daha iyi'' dediğini duymadım. Yani seveni tabii ki çok ama öyle aman aman da övüldüğünü çok duymadım.
0
bitchesaintshit
(18.06.20)
3 senedir milano'da yaşıyorum ve avrupa'da 30'dan fazla şehir gezdim. şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki avrupa toprakları üzerinde kendisini ziyaret eden turistlere en çok ”bu muymuş mk?” dedirten şehir açık ara milano'dur.

yaşamaktan da bayağı memnunum bu arada. ama bir turiste sunduğu imkanlarla karşılaştırınca fazla büyük marka değeri
0
tejeve
(18.06.20)
Bitchesaintshit, özellikle moda, alışveriş vs için Milano oldukça övülen bir şehir. Denildiği gibi sadece Türkiye için düşünmeyin, Avrupa genelinde populerdir. Ben de ilk gittiğimde çok güzel mağazaların olduğu, moda dünyasının kalbi olan bir yer göreceğim diye gitmiştim bu övgüler sebebiyle.
0
fraise
(18.06.20)
turistik gezi kriteriyle tartisiliyorsa gittigim en vasat sehir oslo'ydu
0
hot potato
(18.06.20)
(6)

ogrenim kredisi borcu hakkinda

icim urperiyor
nasil oduyorsunuz bunu oncelikle? her seferinde cok cok ugrasiyorum. edevletten girip interaktif vergi dairesine gidince guncel borc cikmiyor ama 3-4 aydir odemedim o kesin. kyk sitesinden girince de 4a 3b 85g gibi sacma sapan rakamlar arasindan 2 saat arayip borcumu bulmam gerekiyor ama onda da hep
nasil oduyorsunuz bunu oncelikle? her seferinde cok cok ugrasiyorum. edevletten girip interaktif vergi dairesine gidince guncel borc cikmiyor ama 3-4 aydir odemedim o kesin.

kyk sitesinden girince de 4a 3b 85g gibi sacma sapan rakamlar arasindan 2 saat arayip borcumu bulmam gerekiyor ama onda da hepsi cikmiyor. en kolay yolu nedir bunu aylik odemenin?

son olarak, ne dersiniz bu borc silinir mi? yoksa komple kapatayim mi kenarda birikmis parayla?
0
icim urperiyor
(17.06.20)
edevletten ivd'ye gecip oduyorum. genelde icerde 1-2 ay fazla odemisligim oluyor unutursam falan diye.

borc silinmez :) enflasyonu goz onunde bulundurursak kapatmayip ay ay odemek daha mantikli.
0
fakyoras
(17.06.20)
Ben ay ay kyk.ziraatbank.com.tr adresinden ödeme yapıyorum. Çok rahat oluyor.
0
vedatchilipeppers
(17.06.20)
silinmez.

Eğer vergi dairesine düşmemişse kyk.ziraatbank.com.tr
Eğer 3 kere ödemeni kaçırırsan vergi dairesine düşüyor. O da interaktif vergi dairesinden o da zaten direk ana sayfada vadesi gelmemiş borçlar - vadesi geçmiş borçlar vs atından gözüküyor seçip ödüyorsun. Her iki sitenin de kullanımı çok basit bence.

Öde geç borç falan silinmiyor ancak faizlerini siliyorlar arada bir. Borçların silineceğini de düşünmüyorum şahsen ben.
0
nuevo
(17.06.20)
komple kapatmayın. ay ay ödeyin. enflasyon sayesinde, bu seneki 400 tl ile gelecek seneki 400 tl aynı olmayacak, o nedenle taksit taksit ödeyin.
0
fezagezgini
(17.06.20)
otomatik talimatla her ay ödüyorum.
0
anarsika
(17.06.20)
Önceki cevaplar +1

Vergi dairesine düştü ise kredi kartı ile ödenebiliyor (normal durumda da kredi kartı ödeniyordur sanırım). Eger vadesi geçmiş bir kaç taksitiniz varsa kredi kartı ile ödeyip banka üzerinden taksitlendirebilirsiniz. Birikmis 4 5 taksidimi bu şekilde (ziraat kombi kartı ile) ödeyip taksitlendirdim ve aylık faiz uygulanmasının da önüne geçmiş oldum. Fiyat farkı uygulanmadi.
0
biseysorcaktim
(17.06.20)
(21)

30+ kadınlar için şöyle kombinler

aramızda kalsın
https://productimages.hepsiburada.net/l/25/600-800/10129636687922.jpgSizce 30+ biri için garip mi duruyor bu tarz kombinler? Kısa tişört (göbek açık olmasa da olur) + kot Bir forumda böyle giyinen Gökçe Bahadır'a saldırmış herkes de merak ettim fikirlerinizi. ''Sen ne istiyorsan onu giy, başkasının
productimages.hepsiburada.net

Sizce 30+ biri için garip mi duruyor bu tarz kombinler?

Kısa tişört (göbek açık olmasa da olur) + kot

Bir forumda böyle giyinen Gökçe Bahadır'a saldırmış herkes de merak ettim fikirlerinizi.

''Sen ne istiyorsan onu giy, başkasının fikri önemli değil, bize göre mi hareket edeceksin'' tarzı yorumlar yazılmasın lütfen. Sizin fikirlerinizi merak ettim.
0
aramızda kalsın
(17.06.20)
bence gayet güzel
0
king lizard
(17.06.20)
Harika
0
kisa
(17.06.20)
Ben de beğeniyorum. Neresi garip ki bunun, garipse bu garipliğin yaşla ne ilgisi var?
0
vedatchilipeppers
(17.06.20)
ben boyle giyiniyorum ve boyle seviyorim. sanirim 50 yasina gelsem yine boyle giyinicem, baska turlusunu sevmiyorum.
0
in vino veritas
(17.06.20)
Sade ve rahat bir tarz, ben çok severim.
0
kostüm çok güzel prenses misiniz
(17.06.20)
bunun nesi garip kot tişört işte. valla 35imi geçtim hala böyle giyiniyorum. aynı kombini içinde rahat ettiğin sürece 60 yaşında 70 yaşında da giyebilirsin.
0
wendyangelamoiradarling
(17.06.20)
Bana ergen gibi geliyor. 28 yaşındayım ve giymem kısa tişört. Güzel durmuyor da zaten.
0
kaptan maydanoz
(17.06.20)
kötü 10 sene öncenin modası
0
ya ben lan neyse
(17.06.20)
bence şık duruyor. kadına saldıranlar da salakmış. sağlam bir göbek olmadığı sürece bu kombin bence gayet güzel.
0
golgi aygıtı
(17.06.20)
100 yaşında da giyersin ki bunu
0
i ve been mistreated
(17.06.20)
38im ve boyle giyiniyorum, garip karsilandigini bilmiyordum :-/
0
euteamo
(17.06.20)
1995 modası
0
avatar is back
(17.06.20)
Hiç garip durmaz açıkçası. Fotodaki mankene bayağı yakışmış bu arada.
0
bitchesaintshit
(17.06.20)
29 yaşındayım, göbeğimi açabilmek için diyete başladım :( şişko olmasam ben de giyerdim.
0
elorelia
(17.06.20)
Kilo sorunu yoksa her yasta olur
Gayet de guzel bi tarz. Sade ve hareketli

Ayrica su 30 ustu kadinlari elestirenler de hep 18-23 arasi falan insanlar. Bunlarin kendileri 30 olunca birden o yas gozlerine kucuk gelir eminim. Sanki hep 20 kalacaklar
0
Kittie
(17.06.20)
kot tişört giymenin de yaşı mı olurmuş? +1
0
peki madem
(17.06.20)
29 yaşını bir gün geçince tüm kıyafetleri verecek miyiz?

Bence garip durmuyor, standart bir kombin işte. Göbeği açık olmayan halini 70li yaşlardaki kadınlarda görüyorum hatta.
0
buf-e kür
(17.06.20)
bahsettiğiniz forum kadınlara özgü bir forum mu? kadınlar kıyafetlerde kusur bulmaya daha eğilimli :)

bu kıyafet türkiye'de modern erkeklerin %97,4'ünü rahatsız etmeyecek bir kıyafet.

ben de gayet güzel buldum.
0
tabudeviren
(17.06.20)
29 yaşındayım, serbest günlerimde böyle giyiniyorum. Uzun tişört sevmiyorum. Göbeğim olmadığı sürece 2 sene sonra da aynı şeyleri giyerim muhtemelen.
0
kestane gürgen palamut
(17.06.20)
Bence bu kombin güzel değil.

Çizgili kısa tişörtler cidden ergen gibi duruyor. Ama mesela bir adet tığ işi firil firil askılı hafif kısa bir bra olsa ne giyilir.
0
mobydick
(17.06.20)
Göbek açmak opsiyonel ama kot tişört'ün yaşı mı olur ya :S
0
synesthesia
(18.06.20)
(1)

Ahbap platformuna nasil ulasabilirim?

eylul77
Arkadaslar, acil bir durum var. Tweeterdan ulaşamadım, platformdan ulaşamadım. Bir sürü mesaj attım. Kara deliğe gidiyor gibi mesajlar.Bana bu konuda destek olabolecek kimse var midir?
Arkadaslar, acil bir durum var.
Tweeterdan ulaşamadım, platformdan ulaşamadım.
Bir sürü mesaj attım. Kara deliğe gidiyor gibi mesajlar.
Bana bu konuda destek olabolecek kimse var midir?
0
eylul77
(17.06.20)
Yok maalesef. Haluk Bey görürse oradan yanıtlıyor, öbür türlü özellikle ramazandan itibaren ulaşılamıyor.
0
aramızda kalsın
(17.06.20)
(3)

Amazfit vs mi band 4

damba
Merhabalar, Bir suredir nabiz, adim, uyku takibi icin akilli saat/bileklik ariyordum, Acikcasi bildirim gelsin gelmesin o kadar onemli degil benim icin (whatsapp, telefon, facebook vs.)Uzun zamandir mi band 4’u arastirmistim fakat sozlukte nabiz, uyku ve adim olcumu hakkinda kotu yorumlar var. Yanl
Merhabalar,

Bir suredir nabiz, adim, uyku takibi icin akilli saat/bileklik ariyordum, Acikcasi bildirim gelsin gelmesin o kadar onemli degil benim icin (whatsapp, telefon, facebook vs.)

Uzun zamandir mi band 4’u arastirmistim fakat sozlukte nabiz, uyku ve adim olcumu hakkinda kotu yorumlar var. Yanlis olctugune, bu ozellikler icin degerli olmadigina dair.

A-101’e Amazfit Bip geliyormus. Tasarimi mi band’e gore cok cok daha guzel, kullanim konusunda heves ettiriyor gercekten bence. Acaba Amazfit kullanan ve saydigim ozelliklerden memnun olan/olmayanlar bana tavsiye eder mi bu saati?

Aralarinda 150 TL fark var su anda.
0
damba
(17.06.20)
İhtiyacın sadece yazdıklarınla sınırlıysa Amazfit fiyat ve kullanım açısından çok da mantıklı bir seçenek değil. Yine o fiyata bir ürün almak istersen çok daha uyguna ihtiyacını fazlasıyla karşılayacak ürünler var piyasada, örneğin Huawei ürünlerine bakabilirsin.
0
aramızda kalsın
(17.06.20)
@aramızda kalsın Huawei kullanıcılarından pek fazla bilgi alamadım internette ama international bir araştırma yapabilirim. Sizin önerdiğiniz bir seçenek var mi?
0
🌸damba
(17.06.20)
youtu.be

amazfit in ekranı büyük fakat mi band 4 ün oled ekranı daha parlak

amazfit de ek olarak gps bulunuyor
0
freebird5406_2
(17.06.20)
(2)

General mobile kullanan anneye telefon

voyager 1
Selamlar,Annem General Mobile'in eski telefonlarindan birini kullaniyordu ama bozulmus ses gitmiyormus. Yine GM'nin arayuzu ayni olan, whatsapp ve instagram'a girebilecegi bir telefon alayim diyorum. Ust duzey bir sey olmasina gerek yok. Hepsiburada'dan baktim da cok model var. Hangisini onerirsiniz
Selamlar,

Annem General Mobile'in eski telefonlarindan birini kullaniyordu ama bozulmus ses gitmiyormus. Yine GM'nin arayuzu ayni olan, whatsapp ve instagram'a girebilecegi bir telefon alayim diyorum. Ust duzey bir sey olmasina gerek yok. Hepsiburada'dan baktim da cok model var. Hangisini onerirsiniz?

Tesekkurler.
0
voyager 1
(17.06.20)
annem de genelde whatsapp ve instagram kullanıyor. telefon bilgisi çok az. geçen sene xiaomi redmi aldım, o günden beri rahat kullanıyor.
0
sir gawain
(17.06.20)
gm9 pro
0
freebird5406_2
(17.06.20)
(5)

Corona sürecinde şirket içi terfi durumları

jacksonoglu
Herkese selam,Çok abuk ve bencil bir soru olabilir, ancak içimi yiyor sormak istedim.Türkiye'deki büyük fmcg firmalarından birinde çalışıyorum. Corona süreci başlamadan evvel terfi alacağım şeklinde müdürüm ile görüşmüştük. Nisan ayı ortasında geçişi yapacaktım. Malum Mart ortasında corona vurdu ve
Herkese selam,

Çok abuk ve bencil bir soru olabilir, ancak içimi yiyor sormak istedim.
Türkiye'deki büyük fmcg firmalarından birinde çalışıyorum. Corona süreci başlamadan evvel terfi alacağım şeklinde müdürüm ile görüşmüştük. Nisan ayı ortasında geçişi yapacaktım. Malum Mart ortasında corona vurdu ve o zamandan beri evden çalışıyoruz.
Yaptığımız her görüşmede terfinin corona yüzünden sıkıntıya girdiğini, herkes için durumun aynı olduğunu söyledi. Bugün ise, "Ocak öncesi artık pek mümkün durmuyor" dedi, tatlı dille konuyu kesti.
Olmayacakmış gibi hissetmeye başladım.
Benzer bir süreç geçiren, duyan var mı? FMCG olduğundan gelirlerin düşmek bir yana artması gerekiyor. Neden terfiler duruyor pek anlamadım.
0
jacksonoglu
(17.06.20)
önünü göremiyor kimse, ne kişiler ne şirketler. biraz korumacı bir refleks yani, seninle ilgili olduğunu sanmıyorum. benim de benzer bir durumum vardı, terfi değil ama yetki genişlemesi gibi bişey. o da durdu ve bir süre de vermediler ne zaman bakarız diye.
olay sadece gelir artması azalması değil, planların değişmesi.

bu süreçte bir "halt" yemediysen olmayacağını sanmıyorum. belki genel bir organizasyonel değişiklik olur da o pozisyon kapatılır ya da etki alanı değişir, bilemeyiz. ama sen bir şeyleri kötü yapmadıysan şu an için bunu dert etmene gerek yok diye düşünüyorum.
0
Bruce
(17.06.20)
Bildigim kadariyla global firmalarin pek cogunda durum ayni. Google ve Facebook'ta da terfiler durdu. Bunun gelirlerle ilgisi yok, belirsizlikle ilgisi var.

www.theinformation.com
www.businessinsider.com
0
crown
(17.06.20)
Yillik 20 milyar euro cirolu yabanci firma, lokasyon avrupa.

Global olarak zamlar 2020ye ertelendi, müdürler kendi bonuslarindan %20 kesik yedi ve hepsi 2ser hafta ucretsiz izin aldi.
Butun ise alimlar durdu.
Ben müdür oldum ama zamlar ertelendigi icin zammi 2020de alacağım.

Kısacası evet normal.
0
logisticsmanager
(17.06.20)
normal, cogu sirket benzer seyler yapti.

yurtdisinda gorustugum bir sirket 2020de zamlari iptal etti, yoneticilerin bonuslarinin %20 kesti.
0
fakyoras
(17.06.20)
Cevaplar için teşekkürler, genel bir yönelim olduğu duymak iyi oldu.
Zaten yurtdışı planım vardı, iyice allak bullak oldum, moral düştü.

@xportant: Satıştan bilgim olduğu için "gelirlerin artması gerekiyor" dedim aslında. Satıştaki, planlamadaki arkadaşlar "yetişemiyoruz" diyor. Ama yine de "gelir" konusunda şirket sıkıntı yaşayacakmışız gibi bir pozisyon alıyor.
0
🌸jacksonoglu
(17.06.20)
(2)

google drive sorunu

yemrem
google drive ın masaüstündeki dosyalarım senkronize olmuyor. bir değişiklik yapınca dosya üzerinde yeşil tik çıkıyor ya, bende çıkmıyor işte. alelade bir dosyaymış gibi öylece (tiksiz, bulut işareti vs. olmaksızın) duruyor. dolayısıyla uzaktan erişemiyorum dosyalarıma. bu arada google drive, ekranın
google drive ın masaüstündeki dosyalarım senkronize olmuyor. bir değişiklik yapınca dosya üzerinde yeşil tik çıkıyor ya, bende çıkmıyor işte. alelade bir dosyaymış gibi öylece (tiksiz, bulut işareti vs. olmaksızın) duruyor. dolayısıyla uzaktan erişemiyorum dosyalarıma. bu arada google drive, ekranın sağ altında simge durumunda yer alırdı, o da kaybolmuş.

bir çözüm yolu bilen var mıdır acaba?
0
yemrem
(17.06.20)
silip tekrar kurmayı denedin mi?
0
foolrules
(17.06.20)
Backup and sync'i kapattığın için muhtemelen. Bilgisayarın ara kısmına sync yaz dosyayı çalıştır tekrar bakalım olacak mı
0
vedatchilipeppers
(17.06.20)
(2)

Müzik grubunu tanıtmak için öneri internet siteleri?

ahkosmos
Merhabalar, shoegaze - dream pop türü icra eden müzik grubunu tanıtabilmek adına bildiğiniz öneri siteleri benimle paylaşır mısınız?
Merhabalar, shoegaze - dream pop türü icra eden müzik grubunu tanıtabilmek adına bildiğiniz öneri siteleri benimle paylaşır mısınız?
0
ahkosmos
(17.06.20)
bu sıralar instagram üzerinde bir çok grubun hikayeleri reklam olarak dönmekte. Hatta ilgimi çeken bir kaç tanesini de o şekilde keşfetmiş oldum. soundcloud gibi yerler eskisi kadar ilgi çekici değil artık galiba.
0
foolrules
(17.06.20)
Bir menajer bulun, o hallediyor her şeyi (Bağlantılar dahil).
0
vedatchilipeppers
(17.06.20)
(6)

Sgk yurtdisi borclanma - emeklilik

konf
merhaba, yurtdisinda calistigim 1500 gunum var. Emeklilik icin, Ggcen sene yurtdisi borclandirma yaptirip gunluk yaklasik 28 tl ye hesaplattirmistim. Bana bu gunler icin yaklasik 41000 tl borc cikardi SGK.Aradan cok zaman gecmemesine ragmen su an gunluk asgari ucret 44 tl olmus durumda ve bu ilerley
merhaba,
yurtdisinda calistigim 1500 gunum var. Emeklilik icin, Ggcen sene yurtdisi borclandirma yaptirip gunluk yaklasik 28 tl ye hesaplattirmistim. Bana bu gunler icin yaklasik 41000 tl borc cikardi SGK.

Aradan cok zaman gecmemesine ragmen su an gunluk asgari ucret 44 tl olmus durumda ve bu ilerleyen senelerde cok daha artacak.

Simdi sorum su, su an bu 40k tlyi odeyip gunlerimi saydirmak mi, yoksa bekleyip bi 10 sene sonra yaklasik 80k -90k civarinda bir meblagi odemek mi?

Ya da hic mi degmez TR de emeklilik maasi icin bu odemeyi yapmaya?
Not: Hala yurtdisinda calisiyorum ve bu ulkeden emekli olacagim, yakin zamanda TR ye donmeyi dusunmuyorum.

Bu konuda bilgisi olan arkadaslar yardimci olabilir mi?
Tesekkurler
0
konf
(17.06.20)
türkiye emekliliği sadece sağlıktan faydalanmak için alınırsa mantıklı yoksa yurtdışından emekli olup türkiyede yaşamanız zaten sizi rahat ettirecektir. ben olsam türkiyeden emekli olmam ama bir şartla; gss ödenmesi durumunda -yurtdışından emekli olup türkiyeye yerleşirseniz- her şeyi kapsıyor mu ona bakarım. eğer kapsıyorsa sgk ya gerek yok. şuan ki emekli maaşı zaten 300 dolar falan.
0
hayvan gibi yazar
(17.06.20)
Merhaba,

Ben bu işlerin bir süre içinde bulundum hatta danışmanlık yapmıştım cok uluslu bir denetim firmasında.

Şimdi zaten Türkiye'de ödenmiş olan belirli bir gün sayınız var ve 40k ödeyerek emeklilik hakkı elde etmiş oluyorsunuz.

Geçmişte ödenmiş prim sayınıza göre emekli olacaksınız minimum 2k maasiniz olacaktır diye tahmin ediyorum. 40k bugün ödeyecek gücünüz varsa hemen ödeyin kurtulun.

O dönemde 2 kişiye bu hizmeti satmıştık ve dolayısıyla sgk ile çok içli dışlı olmuştum. Oradaki en yetkili kişiden şunu bizzat duydum, bu işi yaptirmamak aptallık cok karlı bir is demişti.
0
sonütücü
(17.06.20)
Merhaba @sonutucu, cevabin icin tesekkurler. Ama maalesef odeyip hemen emekli olma gibi bir durumum yok. Sadece 1500 gunun borcu bu. Emekli olabilmem icin borclanmanin cogunu yeni sisteme gore bagkurdan (4b) yapmam gerekecek. Bu durumda cok da mantikli gorunmuyor sanırım odemem.
0
🌸konf
(17.06.20)
Bu arada, sgk baslangicim turkiye (50 kusur gun), bu bahsettigim 1500 gun bir avrupa ulkesinde. Su an ise baska bir avrupa ulkesinde yasiyorum ve buradan emekli olacagim kuvvetle muhtemel. Ama gun olarak yaklasik 5000 gunden fazla odeme yapmam lazim ki bunu da yeni siateme gore yapiyor olacagim sanirim.
0
🌸konf
(17.06.20)
Yeni sistemde kısmi aylık için 5400, tam aylık için 9000 gün gerekiyor. Erkek olanlar için.
0
alibaba06
(17.06.20)
Eğer borçlanma talebinde bulunup 40k tl borç tahakkuk ettiyse onun 1 ay içerisinde ödenmesi gerekiyordu. Ödemediysen geçmiş olsun yeniden borçlanma başvurusu yapman gerekiyor. O da yeni rakamlardan tabi.
0
kumulatifvergimatrahi
(17.06.20)
(6)

makale özeti

hayvan gibi yazar
tezsiz yüksek lisans yapan bir arkadaşım için makale özeti çıkarıyoruz(aslında aynı konuya ait bir kaç makaleyi özet halde birleştiriyoruz) fakat hoca tutturdu 5 sayfayı aşmayacak özet diye. elimizdeki makaleler 25-26 sayfa ve çok fazla tablo var. şimdi tablodaki bilgileri kullanmasak bütünlük bozul
tezsiz yüksek lisans yapan bir arkadaşım için makale özeti çıkarıyoruz(aslında aynı konuya ait bir kaç makaleyi özet halde birleştiriyoruz) fakat hoca tutturdu 5 sayfayı aşmayacak özet diye. elimizdeki makaleler 25-26 sayfa ve çok fazla tablo var. şimdi tablodaki bilgileri kullanmasak bütünlük bozuluyor, kullansak 5 sayfayı aşıyor nasıl çıkacağız biz bu işin içinden? var mı fikri olan ya da bu ağaçtan daha önce düşen?

aklıma gelen şu oldu içerikte "tablo 2 de demografik veriler ve gelir gruplarına ait bilgiler görülebilir" desem ve tabloları özete ek yapsam "dalga mı geçiyorsun 5 sayfayı geçmiş gene" diye bir cevap alır mıyız? bence alırız ama sorayım dedim.
0
hayvan gibi yazar
(17.06.20)
makale özetinden tam kasıt nedir anlamadım ama eğer elinizde bu kadar uzun birkaç makale varsa, sizden istenen muhtemelen onları okuyup anladığınız şekilde yazarak bütünleştirmenizdir. yani zaten mesela tabloları neden kullanasınız? özet çıkarmaksa konu, muhtemelen sizden beklenen makaleleri okuyup özetlemeniz, kendi anladığınız şekilde sentezlemenizdir.

tam olarak ne beklediğini, nasıl hazırlamanız gerektiğini açıklamamış hoca sanırım, o yüzden kesin konuşmak zor. muhtemelen de karşısına koca bir metin çıkmasın, ne yapacağınızı anlayın diye 5 sayfayı geçmesin demiştir. yoksa özet olmaz zaten sanıyorum, özet dediğiniz kısa bişidir neticede.
0
nimberjack
(17.06.20)
aslında bende sizin anladığınızı anladım ama standart metinden cümleleri eksilterek yapacağız diyor arkadaş. olur mu öyle şey de diyemiyorum siyaset bilime girişl dersinde aynısını yaşadım cümle eksişlterek(önemli olmayanları atarak) özet getirmem istenmişti. fakat o makalede tablo vs yoktu.
0
🌸hayvan gibi yazar
(17.06.20)
valla işte akademinin hali derim o zaman ben bu duruma. yani hocalarda da kabahat, bu yöntemi uygulatıp kabul ediyorlarsa. çünkü cümle eksiltmeyle özet olmuyor sonuçta, öğrenci makaleleri biçip hocaya iletmiş oluyor sadece. herhalde hocalar tüm makaleyi okumamak için bahaneyle öğrencilere kısalttırıyorlar.

eğer genel beklenti bu yöndeyse bir şey diyemedim tabii, dediğim gibi hocanın açıklamasına göre çok değişir. kolay gelsin, ne denir :)
0
nimberjack
(17.06.20)
Word'de dosyayı hazırlarken sayfaların kenarlıklarını daraltın.
0
dinç kuvvetler
(17.06.20)
genel olarak, özetlerde tabloya pek rastlamadım. özet yazarken cümle eksilterek yapılmaz yaparsanıda değiştirerek (paraphrase yaparak) yazmanız lazım. O makaleden ne anladığınız önemlidir. Zaten makalenin özet ve sonuç kısmı fikir verir.
0
fezagezgini
(17.06.20)
ben uyardım böyle özet olmaz diye artık kendısıne kalmıs
0
🌸hayvan gibi yazar
(17.06.20)
(1)

Edebiyat Portfolyosu (Ürün Dosyası) Nasıl Hazırlanır

iddaaci
Merhabalar, edebi eserlerim var. Yayımlanmış. Edebi dergilerin hepsi elimde. Yayımlanmış bildirilerim var bildiri kitabı elimde. Başka ülkelerde yayımlanmış edebi eserlerim var. Yabancı dilde yayımlanmış kitaplar elimde var. Bir de yayımlanmamış edebi eserlerim var. Tüm bunları bir ürün dosyası hali
Merhabalar, edebi eserlerim var. Yayımlanmış. Edebi dergilerin hepsi elimde. Yayımlanmış bildirilerim var bildiri kitabı elimde. Başka ülkelerde yayımlanmış edebi eserlerim var. Yabancı dilde yayımlanmış kitaplar elimde var. Bir de yayımlanmamış edebi eserlerim var.

Tüm bunları bir ürün dosyası haline getirip başvuracağım bazı kurumlara göstermek istiyorum. Ürün dosyası bu gibi durumlarda nasıl oluşturulur? Fotokopi çekip dosyalamak mı? Dergiyi bütünüyle götürmek mi? Isbn ve kodları da mevcut.

Peşinen teşekkürler.
0
iddaaci
(17.06.20)
Dergiyi niye bütünüyle götüresin, ürün dosyasında fotoğrafın kısa özgeçmişin vesair oluyor zaten, eserlerini de bu özgeçmişe ayrıntı belirterek eklemen yeterli olacaktır.

Yani elli altmış tane eserin olsa hepsini bastırıp götürmek çok mantıksız, koli gibi yanında mi taşıyacaksın. Belki örnek olarak birkaç basılı materyal götürebilirsin, devamını isterlerse de kargolarsın.
0
vedatchilipeppers
(17.06.20)
(4)

sunta tezgah sıcaktan patladı bu patlayan yerleri suya karşı nasıl korunur?

proletarier aller lander vereinigt euch
hep sıcak tencereyi alıp koyduğum tezgah bu sefer pat etti 2 farklı yerden ve yuvarlak şekilde patladı. şimdi kaplama kalktı altındaki mdf açığa çıktı. bu açıkta kalan yerlere sürülebilecek bir şey var mıdır suya karşı koruyacak?
hep sıcak tencereyi alıp koyduğum tezgah bu sefer pat etti 2 farklı yerden ve yuvarlak şekilde patladı. şimdi kaplama kalktı altındaki mdf açığa çıktı. bu açıkta kalan yerlere sürülebilecek bir şey var mıdır suya karşı koruyacak?
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(17.06.20)
Epoksi olabilir sanki. Gıda ile temasa uygun mu bilemedim ama.
0
orient blue
(17.06.20)
Macun ile hatalar doldurulup düzeltildikten sonra, tezgah komple folyo ile kaplanabilir.
0
John Bloor
(17.06.20)
epoksiden pek emin olamadım. macun ne tür bir macun? folyo derken alüminyum folyo değil di mi? pek bildiğim şeyler değil bunlar.

edit: HAAAAAA. tezgah üstü folyolar varmış. bu folyolar tezgahın kendi kaplamasından daha mı dayanıksız peki özellikle sıcağa? hadi ben mallık ettim gidip alev gibi tencereyi lönk diye koydum ama az sıcak bir şeyler koyunca bir şey de olmasın en azından şu anki kaplama o tür sıcaklıklara dayanıklı.

ulan yıl olmuş 2020, hadi bu ev 2010 yapımı falan mermerit falan kullanın bari dandik melamin kaplama tezgah nedir ya bi de buna sinir oldum.

edit 2: bi arkadaşa sordum. bu folyolar berbatmış ısı olayı için. sadece macun veya derz sürüp bıraksam nolur?
0
🌸proletarier aller lander vereinigt euch
(17.06.20)
Sıcak tencereyi mermere ya da granite de koysan sıkıntı çıkarır zaten, sıcak malzemeyi tezgaha koymayacaksınız.
0
John Bloor
(18.06.20)
(1)

Uluslararası yarışmalar takip etme

optimistbakunin
Sorum bu uluslarasi yarismalari organizasyonlari nasil görebiliriz nereden takip edebiliriz? Bir site sayfa vs var mi? Ornegin gecen senelerde redbull gelecek ile ilgili video yarismasi yapti. Bunun haberini hicbir yerde goremedim. Sonra baska kimler neler yarismalar organizasyonlar yapiyor bunlarin
Sorum bu uluslarasi yarismalari organizasyonlari nasil görebiliriz nereden takip edebiliriz? Bir site sayfa vs var mi? Ornegin gecen senelerde redbull gelecek ile ilgili video yarismasi yapti. Bunun haberini hicbir yerde goremedim. Sonra baska kimler neler yarismalar organizasyonlar yapiyor bunlarin takibi icin site sayfa vs var mi
0
optimistbakunin
(17.06.20)
ab ilan, ab proje yonetimi, youth opportunities
0
kojonotsuki
(17.06.20)
(5)

kamerası çok iyi dediğiniz telefonları paylaşır mısınız?

denef
kamerası ile çok iyi çekimler yapabileceğim, deneyimlediğiniz telefonlar neler?
kamerası ile çok iyi çekimler yapabileceğim, deneyimlediğiniz telefonlar neler?
0
denef
(17.06.20)
Deneyimleyenlerden çokça gördüğüm Xiaomi note 10 .
0
Erva
(17.06.20)
huawei p30 pro 40'ı da gelecekmiş. iphone 11-iphone 11 pro.
0
anarsika
(17.06.20)
huawei p40 pro. satışa çıktı bile.
0
aramızda kalsın
(17.06.20)
iphone 11.

diğer kameralarda iyi ama yazılımla entegresi çok daha harika. testleri izleyebilirsiniz.
0
avatar is back
(17.06.20)
Samsung galaxy S10
0
chitosan
(17.06.20)
(3)

Trafik öğreten uygulama

simpson
YouTube'da -Modelci Almanya- adlı bir kanal var. Ordaki Alamancı abi sürücü kursundan verilen fahren lernen adlı program üzerinden videolar çekmiş. Alamanların yaptığı -fahren lernen- ve -fahrschule.de- tarzı bildiğiniz trafik öğreten bir uygulama var mı? Varsa önerilerinizi alabilir miyim?
YouTube'da -Modelci Almanya- adlı bir kanal var. Ordaki Alamancı abi sürücü kursundan verilen fahren lernen adlı program üzerinden videolar çekmiş. Alamanların yaptığı -fahren lernen- ve -fahrschule.de- tarzı bildiğiniz trafik öğreten bir uygulama var mı? Varsa önerilerinizi alabilir miyim?
0
simpson
(17.06.20)
teorik olarak Almanya ile kurallarımız aynı.

pratikte çok farklı olduğu için uygulama yapılsa da kimsenin işine yaramaz.
Türkiye'de yolda öğrenmek zorundasın.
0
burfak
(17.06.20)
Buna katılmıyorum. Teorisi en iyi şekilde verilse ve iş baştan sıkı tutulsa daha iyi olmaz mı? Neyse ben teori/pratik ya da onlar/biz karşılaştırmasından ziyade bu işin teorisini öğreten bir program olup olmadığını merak ediyorum.
0
🌸simpson
(17.06.20)
Geçiş üstünlüğü tabelaları ve bisiklet yolları aynı kurallarla Türkiye'de de var. Sadece pratikte dikkat kullanmıyor kimse.

Teorisi en iyi şekilde verilse ve iş en baştan sıkıcı tutulsa daha iyi olmaz mı? Olmaz olur mu, tabii ki olması gereken bu. Ben bunun aksini savunmuyorum, sadece hem Türkiye'de, sonrasında Almanya'da ehliyet almış ve her ikisinde de aktif olarak araba kullanmış biri olarak pratik gerçeklerden bahsettim.

İşimin yakınında sürücü kurslarının araba kullanmayı öğrettiği bir alan var. Ne zaman buradan geçsem, dönel kavşağın içinde bekleyip duran sürücü kursu arabaları görüyorum. Sen şimdi bu adama bir yandan, "geçiş hakkı senin" diyorsun, bir yandan da "bekle" diyorsun.

İşin teorisini öğrenmek istiyorsan, fahren lernen dediğin app'ler Türkiye için de farklı değil. Pratiğini öğrenmek istiyorsan, yolda öğrenmen gerekli, çünkü bir yerde yazmıyor. Türkiye için de app yapılsa orada "normalde dönel kavşağın içindeki aracın geçiş üstünlüğü vardır, veya kontrolsüz kavşaklarda sağdan gelen aracın geçiş hakkı vardır ama siz yine de yol verin" yazmayacak.
0
burfak
(18.06.20)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.