Giriş
(5)

menisküs röntgende çıkar mı

bisikletci
selam,ağrıdan uyuyamadığım için bu başlığı açtım. bir hafta önce ters bir hareket sonucu dizimden ses geldi ve ağrı başladı. 3-4 gün sonra doktora gittim, tek dizimin röntgenini çekip bir sorun görmediğini söyledi. ağrı kesici verdi ve ağrı devam ederse tekrar gelmemi istedi.fakat ağrım geçmiyor ve
selam,

ağrıdan uyuyamadığım için bu başlığı açtım. bir hafta önce ters bir hareket sonucu dizimden ses geldi ve ağrı başladı. 3-4 gün sonra doktora gittim, tek dizimin röntgenini çekip bir sorun görmediğini söyledi. ağrı kesici verdi ve ağrı devam ederse tekrar gelmemi istedi.
fakat ağrım geçmiyor ve yattığımda bile durmuyor. tekrar doktora gidicem. ama aklıma menisküs yırtığı olasılığı takıldı. böyle bişi röntgende çıkar mı yüzde yüz?
0
bisikletci
(05.12.11)
menisküs için kesin bi mr çekerler de gerisini bilmem. rontgen sadece kemik yapısını gösterir.
0
gaia
(05.12.11)
röntgen değil MR'da çıkıyor genelde o tip şeyler. Menisküs değil de yan bağlar, çapraz bağlar gibi durumlar var. yırtılması var, zedelenmesi var. nasıl bir doktormuş o MR çektirmeyi bile düşünmüyor henüz?
Belki gençsin ve en fazla zorlamışsındır diye düşünüyor olabilir. Gençlerde bu tip yaralanmalar kolay telafi edilebiliyor. Benim bağlar koptu sandım ama düzeldi misal yıllar önce.
0
ozdek
(05.12.11)
aynı olay önceki yaz başıma geldi halı sahada dizimden çatır çutur bir ses geldi, dizde bir boşlu hissi falan oluştu gittim doktora o saf da aynen sadece röntgen çektirdi ve zorlamışsın dedi. bandajladı gönderdi, aradan bir yıldan fazla geçti hala tam çömelemiyorum(sıçar poziyon yani).
0
sertunsuz
(05.12.11)
@sertunsuz Ön çapraz bağların bile kopmuş olabilir. Merdiven inerken dizin öne gidiyor hissiyatı oluşuyor mu? ya da sürekli dizinde güvensizlik hissi?
0
karnim doymak bilmedi
(06.12.11)
karnım doymak bilmedi;

güvensizlik hissi olaydan sonra bir ay boyunca oldu. şimdi sadece çöktüğümde sıkıntı oluyor diğer dizime göre ama çok az söylemesem anlaşılmaz gibi.

ben onun üstüne bu yaz tekrar maç yaptım ikinci maçta tekrar bi sanki diz yerinden çıktı tekrar oturdu gibi oldu orda bıraktım zaten artık ( kaleciden dönmüştü top vurayım diye hamle yaptığımda oldu)

ama allahtan yürürken koşarken merdiven inip çıkarken bir sorunum yok.
0
sertunsuz
(06.12.11)

kulunç ağrısı

gakgul
hem sağ hem de sol omzumda çok fena ağrı yapan kulunçlarım var. sıcak su torbası falan kar etmiyor artık. ben de şöyle bişey buldum nette.http://www.hepsiburada.com/liste/search.aspx?sText=kupa%20%C3%A7ekme%20setibunlar ağrıyı azaltır mı daha da önemlisi bana başka sağlık sorunu çıkarır mı? kullanan
hem sağ hem de sol omzumda çok fena ağrı yapan kulunçlarım var. sıcak su torbası falan kar etmiyor artık. ben de şöyle bişey buldum nette.

www.hepsiburada.com

bunlar ağrıyı azaltır mı daha da önemlisi bana başka sağlık sorunu çıkarır mı? kullanan birileri yazarsa şukela olur.
0
gakgul
(05.12.11)
(3)

boğulma tehlikesi hakkında

yons
geçtiğimiz yaz sarımsaklıda boğulma (ölüm) tehlikesi atlattım. ciğerlerime epey bir su gitti. ertesi sabaha kadar öksürmüştüm. bu süre zarfında vücuduma her su temas edişinde çok rahatsız olmuştum. sahildeki duşun altına girmek istediğimde göğsümde şiddetli bir ağrı oluşuyordu. bu psikolojik midir,
geçtiğimiz yaz sarımsaklıda boğulma (ölüm) tehlikesi atlattım. ciğerlerime epey bir su gitti. ertesi sabaha kadar öksürmüştüm.
bu süre zarfında vücuduma her su temas edişinde çok rahatsız olmuştum. sahildeki duşun altına girmek istediğimde göğsümde şiddetli bir ağrı oluşuyordu. bu psikolojik midir, yoksa ciğerlerime giden su ile ilgisi var mıdır?
0
yons
(05.12.11)
psikolojik bence.
0
skywalkeremre
(05.12.11)
ben küçükken karadeniz'de ciddi bir boğulma tehlikesi geçirmiştim. hatta birisi kurtardı falan. ertesi gün utanmadan karadeniz'in azgın dalgalarına karşı açılmıştım.

sizinki psikolojik gibi görünüyor, üzerine gidin atlayın denizlere geçer.
0
royal
(05.12.11)
ben de lisedeyken boguluyordum istanbul sahilde. fakat bildigin suyun dibine dogru gidisimi hatirliyorum sonra bir anda kendimi sahilde buldum. kurtarmislar. neyse ondan sonra denizden, dalga sesinden bile tirsar hale geldim.

ozguvende gitti zaten, halen bile cok iyi yuzdugum soylenemez. bir yuzme dersi alicam sanirim onumuzdeki yaz.yani psikolojik
0
anti-kahraman
(05.12.11)
(7)

Dilsizlikle alakalı

redstreak
Her dilsiz aynı zamanda sağır mıdır?
Her dilsiz aynı zamanda sağır mıdır?
0
redstreak
(04.12.11)
hayır, değildir. ben olmayan biliyorum en azından.
0
jangbogo
(04.12.11)
dilsizlikle sağırlığın tek alakası şu bildiğim kadarıyla:
bir kişi doğuştan sağır olarak büyüyorsa, konuşmayı da öğrenemiyor sesleri duyamadığı için. ama onun ötesinde ikisi ayrı duyuların ayrı durumları tamamen.
0
loveinaflipbook
(04.12.11)
tam tersi, sağır olanlar genelde dilsizdir. çünkü ses duyamazlar ki taklit edebilsinler. yani dilsiz derken, aslında fizyolojik olarak dilde bir problem yoktur ama ses taklidi yapamazlar duyamadıkları için. genelde boğultulu seslerle konuşurlar konuşmayı öğrendiklerinde de dikkat ederseniz. ama sizin dediğiniz denklem illa öyle olmak zorunda değil.
0
vercingetorix
(04.12.11)
hayır tabıkı konuşma problemi olan kulağında problem olmayıpta bır ses bıle çıkaramayan zihinsel engellıler var mesela
0
tülay
(04.12.11)
hayır değildir dilsizlik duymamaktan gelir. ama eğitimle duymaığı halde konuşabilen ve kendileri söylemediği halde kimsenin anlamayacağı mükemmel insanlar da var. Arkadaşım abisi duyma engelli ama mükemmel türkçesi vardır ve konuşur. Sadece konuşurken yüzüne bakmanız gerekiyor o kadar
0
nisansayısı
(05.12.11)
soruyu tersten anlayan arkadaşlar olmuş baya. hatta birisi tersten anlayıp düzeltip cevap vermeye çalışmış :) her dilsiz aynı zamanda sağır değildir. mesela doğuştan ses tellerinde sorun olanlar olabilir ya da nebilim dili tutulanlar falan. ya da beynin duyma işlevi gören bölümü sağlamken konuşma için aynı şey olmayabilir
0
duydukduymadıkdemeyin
(05.12.11)
@duydukduymadıkdemeyin Teşekkürler aradığım cevap buydu.

Bir de kızan arkadaşlar olmuş. Bilmiyordum öğrenmek için sordum ve öğrendim.
0
🌸redstreak
(06.12.11)
(3)

kepek

aşksız prens
ben ki 1 buçuk-2 yıl el yapımı zeytinyağlı sabun ve defne sabunu kullanmış,sarımsaklı şampuanlar kullanmış,doktorun reçeteye yazdığı kepek şampuanını(fungoral ve türevi) kullanmış (hepsini etki süresince.tek kullanım değil); piyasada normal satışta olan şampuanların içinde silikon olduğu için ve sağ
ben ki 1 buçuk-2 yıl el yapımı zeytinyağlı sabun ve defne sabunu kullanmış,sarımsaklı şampuanlar kullanmış,doktorun reçeteye yazdığı kepek şampuanını(fungoral ve türevi) kullanmış (hepsini etki süresince.tek kullanım değil); piyasada normal satışta olan şampuanların içinde silikon olduğu için ve sağlığa zararlı olduğu için kullanmayan birisiyim. 26 yaşında erkeğim.saç dökülmesi yok.ama kepek bir türlü geçmiyor.2-3 yıldır kafamı karıştırayım elimle yağıyor bişeyler hala.

şimdi ben rasyonel ve sağlıklı çözüm tavsiyeleri istiyorum sizden."blendaxın sarısını al o çok iyi yapmıştı benim saçımı"lar öte dursun lütfen.sağlıklı işe yarayan bi yol arıyorum.

teşekkürler.
0
aşksız prens
(04.12.11)
elma sirkesi denedin mi?
0
pelinn.
(04.12.11)
seboreik egzaman veya sedefin bile olabilir. doktora git tekrardan başka bir şampuan veya bir solüsyonla geçer. ketoral nizoral gibi şampuanlar işe yarasa da uzun süreli kullanımlarda iy ideğil. kısa kullanıp bırakmak sonra başka bir şampuana geçmek lazım.
0
dracox
(04.12.11)
ben de birçok ilaç kullandım, hiçbiri kalıcı çözüm sağlamadı. neutrogena t-gel'i birçok kişi tavsiye etti, çoğunda da tamamen kesmiş kepeği. fakat bende kalıcı olmadı. şu anda m-furo diye bir ilaç kullanıyorum doktor tavsiyesiyle. haftada iki gün sürüyorum. 6-7 aydır kepek sorunum yok.
0
godoy
(04.12.11)
(1)

böbrek taşı kırma maliyeti ödeme (sigorta, sgk vs.)

istenmeyen_adam
bilgisi olan, işlemi yaptıran birileri varsa bilgilerini paylaşmalarını rica ediyorum.. şehir izmir.
bilgisi olan, işlemi yaptıran birileri varsa bilgilerini paylaşmalarını rica ediyorum..
şehir izmir.
0
istenmeyen_adam
(04.12.11)
3 sene önce bin liraydı ssklı olduğumdan dolayı 700 tl almışlardı. istanbul zeytinburnunda adını hatırlamadığım bir böbrek kırma merkezi gibi bir yer
0
alchemistt
(04.12.11)
(3)

zeytinyagı saça nasıl yarar sağlıyor?

çılgındünya
parlaklık mı veriyor? güçlendiriyor mu?
parlaklık mı veriyor? güçlendiriyor mu?
0
çılgındünya
(04.12.11)
yumuşatıyo da bununla ilgili internet derya deniz...
0
buyrun
(04.12.11)
benim bir ara aşırı dökülürdü saçlarım. zeytinyağı sürdüğüm hafta dökülme dururdu ama parlaklık vermiyor pek.
0
mlky lvn
(04.12.11)
direk yağı saça uygulamıyorsun. kullandığın saç maskesine çok az ekliyorsun 1-2 damla kadar. parlaklık vermez. elma sirkesi parlaklık verir.
0
pelinn.
(04.12.11)
(4)

Korkmalı mıyım? - Gözlerle ilgili bir soru

hophophoba
Merhaba, dün lenslerimi çıkardıktan sonra sağ gözümle gördüğüm görüntünün sol gözümle gördüğüm görüntüden bariz bir biçimde daha karanlık olduğunu farkettim. Şu an tam olarak emin olamıyorum, ama sanırım hala aynı durum söz konusu. Miyopum ve astigmat başlangıcı da varmış sanırım ama doktor astigmat
Merhaba, dün lenslerimi çıkardıktan sonra sağ gözümle gördüğüm görüntünün sol gözümle gördüğüm görüntüden bariz bir biçimde daha karanlık olduğunu farkettim. Şu an tam olarak emin olamıyorum, ama sanırım hala aynı durum söz konusu. Miyopum ve astigmat başlangıcı da varmış sanırım ama doktor astigmat için henüz bir şey kullanmana gerek yok demişti, lens kullanıyorum. Ne ki bu kör mü oluyorum?
0
hophophoba
(04.12.11)
kesinlikle normal bir durum olduğunu sanmıyorum. 8-9 yıl lens kullandım başıma böyle bir şey gelmedi benim açıkçası. yarın acilen bir doktora gidin de ciddi bir durum söz konusuysa (ki umarım değildir) halledilsin. geçmiş olsun.
0
sukrug yu geayz eym gogin hogym
(04.12.11)
12 yıldır lens kullanıyorum böyle birşey yaşamadım. beyin'le ilgili bir problem gibi görünüyor. ama sen yine de önce göz sonra gerek duyarsan nöroloji'ye görün.
0
kocayusuf
(04.12.11)
evhamlı biriysen muhtemelen sana öyle gelmiştir. doktora gitmekte fayda var tabi.
0
cilgin fantezilerin adami
(04.12.11)
bende retinal migren var, baş ağrım tutunca sağ gözüm neredeyse kör oluyor. demem o ki, nörolojik bir sorun olabilir ama paniğe kapılmanıza da gerek yok. doktora gidin.
0
boo ya moon
(04.12.11)
(1)

üreter son darlıktaki böbrek taşı???

istenmeyen_adam
dostlar babamda 5 mm'lik taş var. adam 1 haftadır acı çekiyor. bol bol su içti ama fayda etmedi sonra hareket etmesi gerektiğini duyunca biraz denemeler yaptı ama doğru düzgün fayda görmedi. 1 haftadır insanlıktan çıkmış vaziyette.. yaşadığınız, tanık olduğunuz benzer bir durumda neler yapmıştınız,
dostlar babamda 5 mm'lik taş var. adam 1 haftadır acı çekiyor. bol bol su içti ama fayda etmedi sonra hareket etmesi gerektiğini duyunca biraz denemeler yaptı ama doğru düzgün fayda görmedi.

1 haftadır insanlıktan çıkmış vaziyette.. yaşadığınız, tanık olduğunuz benzer bir durumda neler yapmıştınız, paylaşırsanız sevinirim.

böbrek taşının ses ile kırıldığı söyleniyor. bu nerede yapılır? sgk bunun ücretini karşılar mı? ne kadar tutar? alternatif yöntem var mı? teşekkürler..
0
istenmeyen_adam
(04.12.11)
IVP çektirdiniz mi? IVP çekilmediyse çektirmenizi öneririm. Ürter alt ucu taşları ESWL (extra shock wave=ses dalgasıyla taş kırma) işleminden fazla yarar görmeyebilir. URS denilen işlemle taş bulunduğu yerden alınabilir. Geçmiş olsun
0
plastik turambar
(04.12.11)
(2)

euthyrox'un psikolojik etkileri?

jellyfishjam
hipotroidim için verilmişti, kan değerlerim normale dönünce doktor bırakmamı söyledi ama bıraktığımdan beri daha zor uyanıyorum, güm içinde daha çok uyukluyorum ve daha depresif, öfkeli oldum. ilacı kullanmadan önce de böyleydim, hatta daha önce yapılmış ve tiroid değerlerimin normal çıktığı bir kan
hipotroidim için verilmişti, kan değerlerim normale dönünce doktor bırakmamı söyledi ama bıraktığımdan beri daha zor uyanıyorum, güm içinde daha çok uyukluyorum ve daha depresif, öfkeli oldum. ilacı kullanmadan önce de böyleydim, hatta daha önce yapılmış ve tiroid değerlerimin normal çıktığı bir kan testi yaptırdığım (iki yıl önce falan.)da yani hipotriodim yokken de psikolojik sorunlarım vardı böyle. ilaçla epey azalmışlar. uyuklama olayı demir eksikliğinden de olabilir diye düşündüm ama bir aydır demir ilacı da kullanıyorum bir etkisi olmadı pek. ferro sanol diye bir şey.

annem doktora bunu söylediğinde, ortaya çıkan bu etkilere başka bi şeyin sebep olması gerektiğini söylemiş. şimdi merak ettiğim, euthyrox'un böyle anti depresan etkileri falan mı var? bu durum da antidepresana mı ihtiyacım var? yoksa kan değerlerim o gün için mi normal çıktı? genelde ömür boyu ya da uzun süreli kullanıldığı yazıyo çünkü her yerde. bir iki ay kullandım ben.
0
jellyfishjam
(03.12.11)
tıbbi anlamda "antidepresan" etkisi yoktur.

metabolizma artırıcı ilaçtır. uyuklama, halsizlik gibi sorunları ortadan kaldırır. zaten hipotiroidi de depresyonla klinik olarak karışır. her şeyi belirleyen: ilacı kullanırken ve kullanmazkenki kan değerlerinizdir.

kan değerlerinize baktırmadan tekrar ilaca kendiniz başlamayın. ilacın direk kalp üzerine etkisi vardır ve ölebilirsiniz. ilaca başlama dönemlerinde doz ayarlaması için bi kaç kez başaltılıp bıraktırılabilir. dozu kontrolden kontrole değiştirilebilir. dahiliye polikliniğe gidin. dahiliye uzmanı başlatsın ya da bıraktırsın.
0
drkiraz
(03.12.11)
teşekkürler.
0
🌸jellyfishjam
(06.12.11)
(5)

uyku için kulak tıkacı

mark amca
selamlar. şimdi bu tıkaçların oldukça fazla çeşidi var ama kullananlardan fikir almak gerekirse diye;yatarken tek ses duy(a)mayacağım, hayal ettiğim gibi üst kata çıkıp katliam yapmayı gerektirmeyecek bir tıkaç modeli var mıdır bildiğiniz? http://www.medikalal.com/index.php?manufacturers_id=198&sort
selamlar. şimdi bu tıkaçların oldukça fazla çeşidi var ama kullananlardan fikir almak gerekirse diye;

yatarken tek ses duy(a)mayacağım, hayal ettiğim gibi üst kata çıkıp katliam yapmayı gerektirmeyecek bir tıkaç modeli var mıdır bildiğiniz?

www.medikalal.com

bu model ihtiyacımı karşılar mı yahut bu daha iyidir dediğiniz bir model var mı? önemli olan nokta ise maksimum yalıtımı sağlaması zira çok fazla ses olmasa bile yatamayan, oldukça hassas kulaklara sahip kıl bir adamım. öneri ve görüşleriniz için şimdiden teşekkürler.
0
mark amca
(03.12.11)
benim durumumu özetlemişsin.
2 ayrı kulak tıkacı kullanıyorum. öncelikle şunu söyleyeyim, linkteki tıkaç bir işine yaramaz. O genelde duşta falan kulağa su kaçmaması için.
Bendeki bir tıkaç, sıkınca ufalıyor,kulağa takınca eski halini alıyor, böylelikle engelliyor sesi ama gece düşüyor kulağından.
2. kullandığım ise ölümcül bişey. dış dünya ile ilişkini kesiyor tamamen kulağın şeklini alıyor fakat korkuyorum ben kullanırken. sanki kulak deliğim büyüyecekmiş gibi, sanki acayip bir maddeden yapılmış gibi. neyse sonuç olarak sabahın altısında uyandıran üst komşuya rağmen,saat 13:00e kadar uyuyuyabiliyorum.

bahsettiğim ikinci tıkaç, kipa'da var. ufak bir kutu içerisinde,4 adet pamuk.
sen onu pamuk sanıyorsun ama içinden çekirdek gibi bir şey çıkıyor. elinle yumuşatıp, kulağına sokuyorsun, kulağının şeklini alıyor. Bulamazdan ya da beceremezsen caps koyarım.
0
han20
(03.12.11)
yaptiklari gurultu patirti yuzunden apartmandan atilmalari an meselesi olan korkunc bir ust komsu da bende var ve tam da bu linkteki tikactan kullaniyorum, memnunum. Epey kesiyor sesi.
0
hala pek bi superkahraman
(03.12.11)
@han20,

hocam aman dikkat et, o dedigin seyi cok sefer kullanma. almanyada satiliyor o ve ozellikle uzerinde 1 kerelik diyor. yani belli bir zamandan sonra maddede yavsama basliyor ve parcalanma gorulebiliyor. ilk bahsettigin gibi de tek parca olmadigi icin, sikinti olmasin.

bilgin olsun istedim sadece.
0
hubble
(03.12.11)
ses açısından en etkili (sayısal değer olarak) 3m markasının turuncu tıkaçları var. 37dB azaltım yapıyorlar.
0
s e
(04.12.11)
vakit ayırıp cevap yazan herkese teşekkür ederim. deniycez artık bir bir yazdıklarınızı.
0
🌸mark amca
(04.12.11)
(2)

sevgili kedimin hayatıma kattıkları - ringworm

ahandanick
sayın kedisever duyuru sakinleriyaklaşık 1 1.5 ay kadar önce güzeller güzeli bir kız bulduk sokakta. çok hastaydı, enfekte durumdaydı. antibiyotik tedavisi yapıldı. parazit kaynıyodu, iç dış parazit tedavisi yapıldı. ortalığa kusmuş olduğu için ben bütün evi indir kaldır temizlemek zorunda kaldım do
sayın kedisever duyuru sakinleri

yaklaşık 1 1.5 ay kadar önce güzeller güzeli bir kız bulduk sokakta. çok hastaydı, enfekte durumdaydı. antibiyotik tedavisi yapıldı. parazit kaynıyodu, iç dış parazit tedavisi yapıldı. ortalığa kusmuş olduğu için ben bütün evi indir kaldır temizlemek zorunda kaldım doktor tavsiyesi ile. ev ahalisine de antiparazit haplarından yutturdum bi güzel.

sonra tam iyileşmiş gibi diyorduk, bugün ringworm olduğunu öğrendiğim sorun oluştu bende. yani iki haftadır falan var, çizik zannetim geçiştirdim. bugün sordum ki bu naneymiş .

yavrucağa mantar aşısı yapacaklarmış (sermayeyi kediye yüklüyoruz evet.)bana da sprey verdi veteriner. fakat artık alternatif fikir almam gerektiğini düşünüyorum.
bir aydır annem de bu evde kalıyordu, onda da çıkma ihtimali var mı? eğer henüz çıkmadıysa nasıl önleyebiliriz, çünkü gayet içli dışlıydık hayvanla.
şimdi aşı yapıldıktan sonra nasıl temizlemeliyim evi? her yeri çamaşır suyuyla mı temizlemem gerek? zaten obsesif bir insanım yaa.
havada yaşıyor mu bu hayvan? daha ne kadar temizlik yapcam, ne zaman biticek benim bu çilem ühühüh.

daha önce geçirmiş olan varsa paylaşabilir mi. korkuyorum bildiğin. :/
0
ahandanick
(03.12.11)
evet internette de epeyce bilgi var, ama daha çok ne olduğu ve nasıl kapılacağı ile ilgili. onları öğrendim çok şükür.
tedavi ve sonrasında nasıl davranılmalı, ne yapılmalı onu merak ediyorum. kediyi hipoya yatırmak mantıklı olmaz heralde :)
0
🌸ahandanick
(03.12.11)
@elxa bitkisel temizlik malzemesi dediğiniz amway tarzı ürünler mi? bir de frosch vardı bildiğim. amway'e ulaşmam zor olur da diğerini araştırayım. antifungal sabun vs yazıyo bi yerlerde, gerek var mı onlara, ya da nerden bulabilirim ki :/

umuyorum annemde çıkmaz. ben de bağışıklık kuvvetlendirici yöntemlere başvurmayı düşünüyorum bu süreçte. yeniden kedimde nüksetme şansı yok heralde aşı olduktan sonra ?

hehe kıyamam dönmez mi ya, yerim ben onu. dünyanın en tatlı kedisi valla. iyileşsin de artık razıyız ne yapalım.
0
🌸ahandanick
(03.12.11)
(7)

sorunu olmayan 20lik diş çektirme

eja
dolgum düştüğü için gittiğim dişci 20lik dişlerimin rontgenini çekti.. bir tanesinde çurume gibi sorun yok sağlam yarı çıkmış şekilde ağrısız duruyor öndeki dişleride ittirmiyormuş. çekicez dedi peki dedim ama çekimi sadece para içinde yapıyor olabilir diye şüphelendim. sorunu olmayan 20lik diş çeki
dolgum düştüğü için gittiğim dişci 20lik dişlerimin rontgenini çekti.. bir tanesinde çurume gibi sorun yok sağlam yarı çıkmış şekilde ağrısız duruyor öndeki dişleride ittirmiyormuş. çekicez dedi peki dedim ama çekimi sadece para içinde yapıyor olabilir diye şüphelendim. sorunu olmayan 20lik diş çekilirmi? ne bileyim çuruk yok bişey yok neden çekicek ki durduk yere
0
eja
(03.12.11)
çünkü ilerde çürük yapabilir yanındaki dişlerde.dişlerinizi bozabilir.orda durmasının bir faydası yok. ama çekilirse ilerki zamanlarda oluşabilecek durumlar önlenmiş olur. -muş. 4 tane yirmilik dişini bir hiç uğruna çektiren kişi.
0
pelinn.
(03.12.11)
O dişler arkada olduğu için ve de fırça yüzü nadiren görebildiği için çabuk çürüyor evet.Alttaki 2 tane olan 20liği çektirmiş bulunuyorum.O dişler sadece yemek yerken kolaylık sağlıyor ve illa ki çürüyor.Dişçin haklı çektir.
0
aerith
(03.12.11)
bir tanede gömülü kök çekicekler ikisinin ağrı durumu nasıl çekim sonrası dikiş atılıyormuş 3-4 tane sonra dikişi alıyorlarmış? çok ağrı sızı rahatsızlık yaptımı sizde?
0
🌸eja
(03.12.11)
ben birer hafta aralıklarla çektirdim. gömülü olan çok zor oldu. gitmeden antibiyotik kullanmaya başladım ama çekildiği gün sürekli ağrım oldu. 1 hafta doğru düzgün bir şey yiyemiyor dişini fırçalayamıyorsun. patates püresi, çorba vs. kısacası kolay bir şey değil. ama ilerde sıkıntı yaratmasındansa şimdiden hallet.
0
pelinn.
(03.12.11)
dişin şekline bağlı gömülülerde, benim yamuk ve gömük dişim vardı dün gittim çektirdim, 6-7 dikiş attı sanırım.dün biraz buz tuttum, arkasından da ağrı kesici içtim. şuan bir ağrım yok ağzımdaki kan tadı harici, arada kanama yapıyor çünkü.
şuraya edit: 2-3 gün önceden antibiyotik kullanmaya başladım.
gömülün düzgünse yani çıkması gereken şekilde duruyorsa o zaman 3-4 dikiş atıyolar ama yine zor değil o da.

iğne yaptıkları için hiç bir şey hissetmiyorsun, hissettiğin yerde bir iki mıkırdanırsan tekrar iğne yapar doktorun zaten. dikişleri 1 hafta sonra alıyorlar.

kısacası korkmana gerek yok, koltuğa oturduğunda ve çekmeye çalışırken biraz tedirgin olursun o da normal yani.

geçmiş olsun :)
0
mor.inek
(03.12.11)
Kişiye göre değişir tabii bende dikiş olayı olmadı ve evet aralıklı çektirdim sanırım 1 hafta arayla oldu çekimler.Kanıyor tabii bayaa,normal yani.İğne de işin içinde olunca pek rahatsızlık vermiyor.Ağrı yapıyor 1 gün o da var ama abartmaya gerek yok.

Yaz zamanlarıydı.. en çok o dişleri aradığım zaman karpuz yediğim zaman oldu.O çekirdekler dişlerin yerine kaçınca kötü oluyor.Dişçinin hareketleri beni biraz korkutmuştu köklü olduğu için zaman almıştı biraz.

Sorun yok ama yani şimdi,önyargılı olma bence içini ferah tut,ağrısız sızısız geçmesi dileğiyle
0
aerith
(03.12.11)
çekilir. benimkilerde de hiç bi sorun yoktu ancak çene kemiği çok ufak olduğu için dişler sıkışmış ve anca çektirdikten sonra aslında ne çok sıkıntı yarattıklarını fark ettim. onun önündeki dişlerim en geriye dayandı, üstüste binme pek olmadığı halde üst çenem acaip rahatladı, kafam açıldı resmen. tavsiye ediyorum.
korkacak da bişi yok az acıycak iki üç güne geçecek. geçmiş olsun. rahatlığına değer diyorum.
ekleme: benim bi tanesi çok rahat çıktı ama diğerinin ucu kırıldı içeride kaldı biraz çaba sonunda o da çıktı, dikiş atılmadı, geride kalan boşluklar bir süre kıllandırdı. hatta en korktuğum şey oldu birinin içine bi parça fındık kaçtı bi sefer :) ama bişi olmuyo hiç... yeni kullandıkları anesteziler çok iyi, hiç bişi hissetmiyosun.
0
kediebesi
(03.12.11)
(7)

salya sümük..

gündüz m
ilaç kullanmak istemiyorum fakat malumunuz kış geldi ne kadar dikkat etsekte soğuk algınlığı,grip,nezle olabiliyor insan! acil iyileşmesini istediğim zamanlar ilaca başvuruyorum fakat onun dışında nane limon zencefil vs. iyi oluyor ;) şimdi benim size sorum grip soğuk algınlığı nezle için önerebilec
ilaç kullanmak istemiyorum fakat malumunuz kış geldi ne kadar dikkat etsekte soğuk algınlığı,grip,nezle olabiliyor insan! acil iyileşmesini istediğim zamanlar ilaca başvuruyorum fakat onun dışında nane limon zencefil vs. iyi oluyor ;) şimdi benim size sorum grip soğuk algınlığı nezle için önerebileceğiniz sizinde güvenerek içtiğiniz ilaçlar nelerdir? eczaneden reçetesiz alınabilenlerden!? nurofen cold var aklımda!
0
gündüz m
(03.12.11)
hastalanmadan önce first defence kullanabilirsiniz. kesiyor gerçekten de :)
iki yıldır kullanıyorum, pek hasta olmadım.
0
fakyoras
(03.12.11)
bolca c vitaminli meyve ye. hem mevsimi, hem ucuz. virüsü kapmadan önce tedbir almak daha mühim
0
efruz
(03.12.11)
ilaç konusunda hassas bir bünyem var. nurofen cold mesela acayip bir depresifliğe sürüklüyor beni. eskiden benical vardı. hala var mıdır bilmiyorum ama hastalıkta oluşan o burun tıkanıklığına, burun akıntısına, halsizliğe, boğaz ağrısına birebirdi.
0
relief
(03.12.11)
ben hasta olacağımı hissettiğimde, theraflu içiyorum. ertesi güne bir şeyim kalmıyor.

bir zamanlar aynı durumda tylolhot içiyordum ama hakkında pek iyi şeyler okumadım. o yüzden theraflu kullanıyorum ve gayet memnunum. reçetesiz satılıyor.
0
gogu delen adam
(03.12.11)
kivi ye bol bol, en çok c vitamini onda varmış. Süt ve balla da desteklersen sırtın yere gelmez dostumm :)
0
megalomaniac
(03.12.11)
alternatif tıp işte:D kiviyi bilmiyordum iyi oldu sağolun ahali. theraflu öneren arkadaşım ilaç bayağı bi yan etki yapıyormuş alma sende ..
0
🌸gündüz m
(03.12.11)
Bol bol yeşillik ye :)
0
Neden Jon Soylesene Neden
(11.04.12)
(8)

bugün dolgu?

atalemo
arkadaşlar bugün dişime dolgu yaptırma şansım varmı istanbulda bir yerde ve tek diş dolgu fiyatı ne kadardır? tavsiye ettiğiniz yer varmı?
arkadaşlar bugün dişime dolgu yaptırma şansım varmı istanbulda bir yerde ve tek diş dolgu fiyatı ne kadardır? tavsiye ettiğiniz yer varmı?
0
atalemo
(03.12.11)
nerelerde ikamet ediyorsun?
0
basond
(03.12.11)
bostancı ama bakırköye kadar heryer olabilir.
0
🌸atalemo
(03.12.11)
halkalıda vardı bikaç sene önce gitmiştim memnun kalmıştım ama sizede baya uzak maalesef bildiğim başka dişçide yok...
0
basond
(03.12.11)
ben suadiye de 150 tl ye bir dolgu bir de diş çektirdim.
0
çılgındünya
(03.12.11)
acil detaylı bir adres ve net fiyata ihtiyacım var arkadaşlar.
0
🌸atalemo
(03.12.11)
dolgu 90 tl diş çekimi 60 tl. geçen ay farklı iki yerde 1 dolgu 1 diş çekimi yaptırdım verdiğim ücretler bunlar. ama maalesef istanbulda değildi o yüzden adres veremesem de çılgındünya'nın dediğiyle örtüşüyor. net fiyatlar bunlar olmalı.
0
in vino veritas
(03.12.11)
dolgu 100 tl- turkuaz diş polikliniği. bahariye de. bu da adresi:

www.turkuazdispoliklinigi.com
0
topal
(03.12.11)
fiyat dolgunun genişliğiyle alakalı, yani dolgunun kaç yüzlü olduğu önemli. lüks kliniklerde 150-250 arası oluyor.
0
dyna
(05.12.11)
(3)

Ankara'da Veteriner

yum cimih
Merhabalar Saygıdeğer Ekşidaşlar;Bir haftadır boxer cinsi şahane bir köpeğe ev sahipliği yapmaktayım. Şimdi sorum şudur; Bu arkadaş için Ankara'da önereceğiniz bir veteriner var mıdır? Acil lazım çünkü bir önceki sahibi hiçbir şekilde ilgilenmemiş geldiğinde bir deri bir kemikti, hangi aşıları yapt
Merhabalar Saygıdeğer Ekşidaşlar;

Bir haftadır boxer cinsi şahane bir köpeğe ev sahipliği yapmaktayım. Şimdi sorum şudur; Bu arkadaş için Ankara'da önereceğiniz bir veteriner var mıdır? Acil lazım çünkü bir önceki sahibi hiçbir şekilde ilgilenmemiş geldiğinde bir deri bir kemikti, hangi aşıları yaptırmış ve ya hiç yaptırmış mı bilmiyorum üstüne şu an dişlerini döküyor ne yapmam gerekir gibi sorulara bu haftasonu cevap bulmam lazım haftaiçi iş güç olduğu için.

şimdiden teşekkürler...
0
yum cimih
(02.12.11)
BAHÇELİEVLER VETERİNER KLİNİĞİ
Adres: 3. CD. 40/2 BAHÇELİEVLER
Telefon: (312) 222 43 45
0
chilar
(02.12.11)
Ankara Üni. Veteriner Fakültesi tabii ki de.

edit : Direkt atlamışım da, hafta sonu buranın açık olup olmadığını bilmiyorum. Öğrenmek gerek önce.
0
petrol kalemi
(02.12.11)
Çayyolu Pet City veteriner kliniği. Normalde veterinerlerin sağlıklı görünen hayvanlara yapmayacağı bir testi yapıp kedimde kist olduğunu belirlemişlerdi. Hayatı kurtulmuştu kızımın. Buraya götürebilirsiniz. Her türlü yardımcı olurlar. Sahiplendirme falan da yapıyorlar zaten. Gayet ilgili veterinerler.
0
aileena
(02.12.11)
(3)

doktorlar ve doktor adayları burada ne yazıyor?

hakiki ssg
kardeşimin mr raporunu aldık. ama kontrole götüremedim bir türlü. eklediğim resimde yazanı şöyle kabaca bir çevirebilir misiniz? acil doktora gitmesi gereken bir durum var mı?
kardeşimin mr raporunu aldık. ama kontrole götüremedim bir türlü.

eklediğim resimde yazanı şöyle kabaca bir çevirebilir misiniz? acil doktora gitmesi gereken bir durum var mı?
0
hakiki ssg
(02.12.11)
deviasyon ne demek peki? bir de sinüsteki ödem tehlike arz eder mi
0
🌸hakiki ssg
(02.12.11)
acil doktora gitmesini gerektirecek bi durum yok.

raporda kayda değer hiçbir şey yazmıyor.

mr'ı hangi doktor niye çektirmişti? burnu için mi çektirdiler mr'ı?
0
drkiraz
(03.12.11)
baş dönmesi nedeniyle beyin mr'ı. ben psikolojik olduğunu düşünüyorum ama tabi sağlık şakaya gelmez ondan bir doktora gösterelim baksın dedik. o da bu mr 'ı istedi.
0
🌸hakiki ssg
(04.12.11)
(1)

Saç Dökülmesi-Biokur

jacque
İnce telli ve çok dökülen saçlarım var. Biokur saç bakım yağını deneyeyim dedim ama hem sürdükten sonra tararken hem de yıkarken 2 kat daha fazla saçım döküldü. Saç ve cilt ürünleri için etkisini bi kaç ayda gösterir derler ama bu yağı söylendiği gibi haftada 3 kere kullanırsam 1 ay sonra kafamda sa
İnce telli ve çok dökülen saçlarım var. Biokur saç bakım yağını deneyeyim dedim ama hem sürdükten sonra tararken hem de yıkarken 2 kat daha fazla saçım döküldü. Saç ve cilt ürünleri için etkisini bi kaç ayda gösterir derler ama bu yağı söylendiği gibi haftada 3 kere kullanırsam 1 ay sonra kafamda saç kalmıcak gibi geliyor. Kullanmaya devam etmeli miyim, bu ürünü kullanıp memnun kalan var mı? Ya da dökülmeyi durdurup, saçı gürleştiren başka bi çözüm?
0
jacque
(02.12.11)
okulda tanitim stantindan bioksin genesis vermislerdi, tek kullanisla etkisini gosterdi! o gazla gittim yirmi bes lira vererek aldim bir kutu sampuan.

simdi sac dokulmesi normal seviyede. sanirim etkisini gosterdi. benim saclarim yagli, ince ve zayif. ustelik yirmi santimin uzerinde uzunluklari var.

bir de mevsimsel sac dokulmesi diye birsey varmis. diyorlar ki, iki uc gun yikanmamis kafamizi one egin, yere beyaz bir kagit koyun ve saclarinizi 4 5 kez onden arkayada parmaklarinuzla tarayin. ona kadar dokuluyorsa normal. on bes civarinda ise mevsimsel, yirmiye yakinsa dokulme var anlamlarina geliyormus.
0
dahinnotha
(02.12.11)
(2)

Nezleyken sıvı alımı ??

duende
Nezle veya gripken doktorlar niçin bol sıvı tüketin önerisinde bulunur?Bunu araştırdığımda tansiyonun düşmesini engellemek ve virüslerin vücuttan atılmasını sağlamak için olduğu yazıyordu.fakat nezle olunca tansiyonun düşme sebebini anlayamadım, açıklayacak olanlara ise teşekkürü bir borç bilirim.
Nezle veya gripken doktorlar niçin bol sıvı tüketin önerisinde bulunur?
Bunu araştırdığımda tansiyonun düşmesini engellemek ve virüslerin vücuttan atılmasını sağlamak için olduğu yazıyordu.fakat nezle olunca tansiyonun düşme sebebini anlayamadım, açıklayacak olanlara ise teşekkürü bir borç bilirim.
0
duende
(02.12.11)
bol sıvı alın genel bi öneridir. başka bi sürü sürü sebebi daha vardır.

tansiyon düşmesinin sebebi sıvı azlığı olabilir. başka bi sürü şey de olabilir.
0
drkiraz
(02.12.11)
su çok iyi bir mukolitiktir. yani balgam inceltici. akıntının daha kolay akıp temizlenmesi için bu tür durumlarda özellikle bol su içilmesi önerilir.
0
beyaz zambak ve mezar
(02.12.11)
(7)

akıl sağlığı

herospower
ara sıra yataktan kalktığımda, gün içinde falan şu an gerçekten ne yapıyorum diye bir düşünce geliyor. ama depresif dersiniz ama başka bir şey. şu an niye nerede var olduğumuzu bilmeden yaşamak zorunda olduğumuz için yaşıyoruz falan... bir heyecan var hafiften içerde o sizi yaşatıyor, iş güç sevgili
ara sıra yataktan kalktığımda, gün içinde falan şu an gerçekten ne yapıyorum diye bir düşünce geliyor. ama depresif dersiniz ama başka bir şey. şu an niye nerede var olduğumuzu bilmeden yaşamak zorunda olduğumuz için yaşıyoruz falan... bir heyecan var hafiften içerde o sizi yaşatıyor, iş güç sevgili aile sorumluluklar bunlar bizi yaşatıyor vs...

bu kafa normal mi arada sırada gelip giden? yoksa bir sorun mu var bende?
0
herospower
(02.12.11)
bence iyidir kendini gözlem budikler öneriyor. :) boşluk ve geçicilik kavramları...
he yannız batı psikolojisi de buna yabancılaşma diyebiliyo onu da diyeyim de. zıt yaklaşımlar..
0
kediebesi
(02.12.11)
buu hal ya yalnızken ya da etrafta çok fazla insan varken oluyor. farkındalık mı başka bişi mi bilemiyorum.
0
🌸herospower
(02.12.11)
uyurken bile olabilir fark etmez.
0
kediebesi
(02.12.11)
dalga mı geçiyorsun be :)
0
🌸herospower
(02.12.11)
nayır hiç dalga geçmem ben aksine çok ciddiyim :)
0
kediebesi
(02.12.11)
uyurken yeteri kadar sorun çekiliyor ara sıra o yeterli. uyanıyorsun hop gerçek hayat. bu yüzden bana şu an ki kafamın normal olup olmadığı sorusunun cevabı önemli.

bu arada sen ftuff diye bişi biliyor musun kediebesi? sanki bu niki hatırlıyorum...
0
🌸herospower
(02.12.11)
herkesin delirdiği bir ülkede tek akıllılar delilerdir
0
tatarcik
(02.12.11)
(6)

Soğukta kaşıntıdan yürüyemiyorum

sormaya geldim
Selamheralde herkes soğukta yürürken bi tarafları kaşınırda, ben bacaklarımın kaşıntısından yürüyemiyorum. nedir bu yok mu bi çözüm yolu?
Selam

heralde herkes soğukta yürürken bi tarafları kaşınırda, ben bacaklarımın kaşıntısından yürüyemiyorum. nedir bu yok mu bi çözüm yolu?
0
sormaya geldim
(02.12.11)
krem sür.çatlayınca kaşınır.
0
shineonyoucrazydiamond
(02.12.11)
soğuk alerjisi veya soğuk ürtikeri diye aratın.
0
tedirginlik hucresi
(02.12.11)
soğuk ürtikeri.
0
29ekim2011
(02.12.11)
mesela osman'ın arıya alerjisi vardır, nurettin'in de domatese, recai de bala. sizin de soğuğa. burdan bir şey demek yanlış olur ama demek ki bundan olduğuna kesin ikna olacak kadar tecrübe etmişsiniz.

diğer örneklerde olduğu gibi, uzak durmaya çalışın etkenden. soğuktan kaçamıyorsanız (futbolcuysanız?) , hayatınızı çok etkileyecekse, doktora gidin.
0
29ekim2011
(02.12.11)
bunca zamandir bir isim koymamıştım. çokça önemsememiştim. malum önümüzdeki hafta askerlik başlayınca bunun bana bela olacağını farkettim. baktığım kadarıyla bu kesinlikle soğuk alerjisi durumundan muzdaribim. bi çözüm öneriniz var mı? korunma yöntemleri vesaire?
0
🌸sormaya geldim
(02.12.11)
dediğim gibi.

1. etkenden kaçın.
2. kaçınmak mümkün değil ve/veya yetmiyorsa: tedavi. tedavi de o anlık, şikayeti yok etmeye yarayacaktır. hastalığı yok ETMEYECEKTİR.

Bu çok ileri safhadaysa, askerden ÖNCE sivil bir hekimden ve mutlaka askere gider gitmez ordaki tabipden, konuyla ilgili yazı alın. İlaç kullanacaksanız, reçete alın. Bunu YANINIZDA TAŞIYIN.

ve aslında safhasını boşverin, siz kendinize dediğim gibi teşhis koydurun hemen. yanınızda dursun o kağıt.
0
29ekim2011
(02.12.11)
(2)

diş ağrısı

fenotip
ön dişlerimden birisi böyle bi garip sızlıyor. arada sanki böle çatırdıyor gibi geliyo ama ben evham yapıyor olabilirim çünkü bir şey olcak diye korkuyorum. sallanmıyor görünürde de herhangi bir şey yok . bi yardımcı olucak varsa çok makbule geçer
ön dişlerimden birisi böyle bi garip sızlıyor. arada sanki böle çatırdıyor gibi geliyo ama ben evham yapıyor olabilirim çünkü bir şey olcak diye korkuyorum. sallanmıyor görünürde de herhangi bir şey yok . bi yardımcı olucak varsa çok makbule geçer
0
fenotip
(02.12.11)
diş minesi çatlağına benziyor yazdığın.
ama burada yapacak şey yok, dişçiye gidecen elbette...
0
delikan76
(02.12.11)
gece dişlerini sıkıyor olmayasın?
0
65 derece
(02.12.11)
(4)

başım

guzellige inancimi sarsan simgeler var
bir aydır başımda ara ara fazlalaşan ara yerini sızıya bırakan, hareket edince yine fazlalaşan bir ağrı var. ilk başta kbb'ye gittim ve röntgene bakıp rinit alerji dedi ben sinüzitten şüpheleniyordum. rinit alerji belirtileriyle hiç alakam yok, olmadığı içinde verdiği ilacı kullanmadım. tümörden şüp
bir aydır başımda ara ara fazlalaşan ara yerini sızıya bırakan, hareket edince yine fazlalaşan bir ağrı var. ilk başta kbb'ye gittim ve röntgene bakıp rinit alerji dedi ben sinüzitten şüpheleniyordum. rinit alerji belirtileriyle hiç alakam yok, olmadığı içinde verdiği ilacı kullanmadım. tümörden şüpheleniyorum ama onun belirtileriylede pek uyuşmuyor kusma veya çok şiddetli bir ağrım yok, çoğu zaman alın lobumda hissediyorum ağrıyı ve rüzgarda daha fazla şiddetleniyor. birde bugün göz bebeğim sanki biraz büyümüş gibi geldi bana. bir deşuan sigortam olmadığı için beyin temografisi çektiremiyorum. var mı bildiğiniz ucuza çeken bir hastane?
0
guzellige inancimi sarsan simgeler var
(01.12.11)
doktor sağlıkçı vs değilim.

öncelikle öyle bir probleminiz olduğunu düşünüyorsanız (insan tümörü olduğunu bilebilir mi? hiç sanmıyorum tarihte bir ilk olur heralde?) erken teşhis hayatınızı kurtarır kuvvetle muhtemel. Maddiyatı düşünmeyin.

ikinci olarak, bence bu biraz hasta psikolojisi yani hiç sanmıyorum benim beynimde tümör var deyip tümörü çıkacak birisi olacağını. İnsanlar hayat şartları zorlaştıkça rahatsızlıklarını gözlerinde büyütüp bir sebebe bağlıyor gibi gözlüyorum genelde. Bir nevi sığınma savunma içgüdüsü gibi mi desem ne desem bilemedim.

Neyse esas konuya geçelim. Yeni yılda genel sağlık sigortası çıkacak onu bir araştırın isterseniz. Şuan detaylarını tam hatırlayamadığım için açıklayamayacağım siz bir google sörç ediniz. İsterseniz 1 ay daha beklemede kalınız. hani maddi durumunuzu daha fazla zorlamamanız adına.
0
sormaya geldim
(01.12.11)
ani kusma vs. yoksa beyinde bişey yoktur umalım. ben de yıllardır cok siddetli bas agrısı çekerim. kaç defa da doktora gittim, kimseyi mr cektirmeye ikna edemedim. hatta bi keresinde yaslıca bi doktor ben kapıdan girdiğinde anlarım beyinde bişey olup olmadıgını demişti. ha bu klasik türk mantıgı bence:) ölmeye çeyrek kala yakalama hadisesi. hareketle ilintili değişiyorsa kesin sinüzittir. onun filmini çektirdiniz mi, inanılmaz böyle basınçlı gibi bi agrı yapar. rüzgar da demişsiniz.
0
art vandaley
(01.12.11)
muhtemelen sinüzittir, allerjik de olabilir. öncelikle kbb uzmanının verdiği ilaçları kullan, şikayetlerin geçerse ne ala, geçmezse en azından o seçenek elenmiş olur.

Sigortanız yoksa: sbu.saglik.gov.tr
0
efx
(01.12.11)
migren ihtimalini de düşünebilirsiniz. lodos misal migrenin en baş düşmanlarından biridir, bende hemen tetikler azcık rüzgarda kalsam. auralı ve aurasız migrenin belirtilerini bir gözden geçirin bakalım. çok stresli ve yoğun bir dönem geçiriyorsanız, beslenme ve uyku düzeniniz vesaire bozulduysa migreninizi tetikliyor olabilirsiniz.

elbette baş ağrısı ciddi bir meseledir ve doktora gitmeniz gerekir en kısa zamanda. aile hekimine gitmeyi deneyin tekrar, ücretsiz olarak bakmak zorundalar size.
0
Phoebe
(02.12.11)
(12)

20 yaş dişi ameliyatında genel anestezi olabiliyor mu ?

zaraeta
erkek kişisiyim. ama şunu kabul ediyorum ki benim yerimde olabilecek normal bir erkekten yaklaşık 20 kat daha korkağım medikal konularda. basit bir diş çekiminde bile canım çıkmıştı o koltukta. diş hekimi sağolsun çok ilgilenmişti, bilmem kaç doz vermişti ben hala "yoğh uğuşmadı hala" diyince. ama p
erkek kişisiyim. ama şunu kabul ediyorum ki benim yerimde olabilecek normal bir erkekten yaklaşık 20 kat daha korkağım medikal konularda. basit bir diş çekiminde bile canım çıkmıştı o koltukta. diş hekimi sağolsun çok ilgilenmişti, bilmem kaç doz vermişti ben hala "yoğh uğuşmadı hala" diyince. ama psikolojik olarak sanırım canım çok yanmıştı. bunun da fobime bir etkisi var sanırım ama neden anlattım bilmiyorum inanın.

neyse özet olarak, böyle 20 yaş dişi ameliyatı için genel anestezi yapılabiliyor mu ? ben mümkün mertebede olayı yaşamıyım, hatırlamıyım istiyorum. ha etkisi 2 hafta değil de 4 hafta sürsün kabulümdür. yeter ki o dakikaları yaşamıyım..
0
zaraeta
(01.12.11)
genel anestezi yapılmaz. cok ıyı bır doktor onereyım ıstersenız, bır kerede ıkı 20lık dısımı bır dakıka ıcınde alıp benı dehsete dusurmuslugu vardır. en ıyı boyle bı cozum sunulabılır ama genel anestezı derdını hem bı dıs hekımı almaz hem de pahalı bı yontem zaten. anestezist cagıracak falan. bissürü iş. olmaz. seni rahatlatacak olan doktordur.
0
fenerliyim ama feneri delgado
(01.12.11)
teşekkür ederim daha biraz daha zaman var harekete geçmek için. pahalılığı falan da önemli değil uçuk bir şey olmadığı sürece. (ne biliyim mesela gelir 2 sokar iğneyi 5 bin ister o zaman katlanırım o acıya.)

peki detayları öğrenebilir miyim ? toplam kaç dakika sürdü ? önce neler yaptı, çektiği dişi gördünüz mü ? çektikten sonra normal direk pamuk tıkayıp yolladı mı, 1-2 şey daha mı yaptı ?
0
🌸zaraeta
(01.12.11)
inanın bana o anestezi ignesini hissetmek istemezdiniz:)) dısım uyustu ıste bı uc dakıkada, anlamadım aldıgını zaten. ınanın o kadar kısa nasıl surebıldı hala anlamam. neyse. aynen, pamuk tıkadı ve kalkıp gıttım. 1 saat sonra da uyusukluk gectı vs.
0
fenerliyim ama feneri delgado
(01.12.11)
yarma, çekme ve dikiş falan yazıyordu sözlükte. bu yazarlar ne zaman aldırmış bu dişi ya o zaman ? :D
0
🌸zaraeta
(01.12.11)
Ben 4 yirmilik dişimi de çektirdim ve son derece problemli yirmiliklerdi. Tecrübelerimi anlatırsam rahatlarsınız sanıyorum =) Benim alttaki yirmiliklerim ağzımda yer olmadığı için 70 derecelik açıyla (şaka yapmıyorum!) diğer dişlerime baskı yapıyordu ve diş etimin içine gömülüydüler. Dişçimin önce dişi kazıyarak küçültmesi gerekti. (Bu arada, dişçisine göre bu uygulama değişiyor sanırım çünkü bazıları törpülmeyip diş etini yarıyorlar ve bunun sonucunda yanağınızda yaklaşık 4-5 gün boyunca domates varmış gibi şişiyor!) 2-3 iğne ile dişimi uyuşturdu. İlk seferde sağ tarafı altlı üstlü çekti ve hiçbir şey hissetmedim, hatta "daha çok işimiz var" diye beni kandırırken meğer dikiş atmaya başlamış bile. Sol tarafı ise 1 yıl sonra çektirdim (üşengeçliğim yüzünden) ve bu sefer şehir dışına çıkmam gerektiği için dikişleri 1 hafta sonra dönüp aldıramayacağımdan dikiş atmadı, pamuk tıkadı ve bana kullanmam için fazladan 4'er tane pamuk verdi. Çekme işlemi de (her seferinde 2 dişi çekti) yaklaşık 10 dakika sürdü (buna uyuşma sürem de dahil).

Benim size tavsiyem dişlerinizi altlı üstlü çektirin ki bir an önce bu dertten kurtulun ve yanağınızı şişirmeyecek bir dişçiye gidin.

Ameliyat sonrasında ilk gece hafif ağrım oldu, ağrı kesici aldım ve o gün sadece çorba içebildim ama 2. günden itibaren daha rahattım.
0
a day at the races
(01.12.11)
Hic oyle stres olup da bosuna uzuntuye sokma kendini. Ben de acayip sekilde korkuyodum, bi de hafiften disin ozel durumu vardi hepten korkmustum. Hatta sonrasinda gittigim doktoru begenmedigim icin disci sandalyesinden kalktim. Birsuru doktor arastirdim herkese sordum en sonunda bi prof un elinde huzura erdim.

Dis cekildikten sonra ki donem cok hos degil tabi ama cekim sirasinda zerre aci yok ya. Hic korktuguna degmez. Sadece isin ehli ve agzinda iki saat ugrasmiycak hop diye cekebilcek birini bul. Normal disci olamamali, cene cerrahi olcak.

Ben de doktor tavsiye edebilirim ama biraz tuzludur.
0
cosmicgadin
(01.12.11)
2si normal çekimle 2side yarma kesme dikme vb sevimsiz şekillerde çekildi inan bana sorun çekilme kısmı değil esas sorun dişçiden çıktıktan sonra başlıyor.
bu arada her dişçiye çektirme özellikle de gömülü ise.
0
drip nick i zaten kullanilmakta
(01.12.11)
mesela bir ortodontist'in kollarında huzura kavuşabilir miyim ? yoksa bir çene cerrahı ya da ne biliyim böyle bol latince ismi olan tecrübeli bir isim mi lazım ?
0
🌸zaraeta
(01.12.11)
sedasyonla çekilebilir. bilinciniz açık oluyor ama tatlı bir ruh halinde huzurlu oluyorsunuz.
0
dyna
(01.12.11)
böyle bir girişim için genel anestezi yapmak yasaktır.
0
juanolujuan
(02.12.11)
yoo, hastanın yapısına göre yapılabilir, ama en son seçenektir. sedasyonlu çekimi düşünün diyorum tekrar
0
dyna
(04.12.11)
ben de aynısını istemiştim doktordan ama yapmamıştı öyle şey olmaz demişti çünkü acıyıp acımadığını falan soracağım sana muhabbetle geçecek hiç bir şey hissetmeyeceğine garanti veririm demişti. ki dişçi den tırsan biriyimdir. pis pazarlık yaptım ki çok ufaktım 20 lik ameliyatı için. 7.sınıfa gidiyordum sanırım beslenme ile alakalı 20 lik gelişimi.

emin ol önce diş etini uyuşturuyor sonra bir gidip geliyor iğne yapıyor yine gidiyor.. sonra gelecek dişini kesecek alacak..

toplamda 45 dakika sürüyor bu işlem.

korkmaaa.

ve sonracığıma antibiyotik kullanıyorsun değil mi?
ayrıca ameliyattan sonra çok feci ağrıyacak.. ben dişçiden çıktıktan sonra ışıklarantalya da gezerken annemlerle.. uyuşma bir geçti ben sokak ortasında hüngür hüngür ağlıyorum.. gözümden damlamıyor adeta fışkırıyordu göz yaşlarım.

diş ağrısı olacak dikkat et. korkma garanti veriyorum
0
indescribable
(04.12.11)
(4)

sol bacağım

huysuzrumi
genellikle gece yattığımda oluyordu fakat şu anda da olmaya başladığı için dayanamayıp soracağım. ayak parmaklarımdan başlayıp kasığıma kadar bir çekilme hissediyorum yani ağrı değil acı yok falan sadece çekilme şeklinde fakat beni huzursuz etmeye yetiyor. bazı geceler uykuya dalmakta güçlük çektiği
genellikle gece yattığımda oluyordu fakat şu anda da olmaya başladığı için dayanamayıp soracağım. ayak parmaklarımdan başlayıp kasığıma kadar bir çekilme hissediyorum yani ağrı değil acı yok falan sadece çekilme şeklinde fakat beni huzursuz etmeye yetiyor. bazı geceler uykuya dalmakta güçlük çektiğim oluyor. doktora gitmem gerekir mi? bir de tarif konusunda hiç iyi değilim buna benzer şeyler yaşayanınız oldu mu? çok mu kuruntuluyum?
0
huysuzrumi
(01.12.11)
acilen nöroloji uzamanına görün..
0
zeynelali
(01.12.11)
kan tahlili yaptırıp demirinizi ölçtürün. demir eksikliğiniz olabilir. demir hapı kullanırsanız düzelebilir.
0
kibritsuyu
(01.12.11)
aynısını yaşadım, bilirim çok pis bir huzursuzluk verir. doktora gittiğimde bana mineral vermiş (sanırım demirdi ama emin değilim), belimi zorlamamam gerektiğini söylemişti.

açıkçası nasıl geçtiğinden emin değilim ama gün içinde uzun süreler oturuyordum, sonra düzenli yürüyüşe başladım ve uzun süre sonra geçti.

eğer sorun belde ve sinirlerdeyse yüzmek, özellikle sırt üstü yüzmek çok iyi gelir. (doktor öyle söylemişti.)
0
in memory of botvinnik
(01.12.11)
(git: 333140) olmasın?
0
zawisza
(01.12.11)
(10)

ayılmak için?

ceoz
dünden kalma şahsımı insan formuna sokmam için önereceğiniz ilaç gibi ya da onun türevi bi'şey var mıdır,damarlarımda hala alkol mevcut sanırım,yapılan şey onla etkileşime de girmezse mutlu olurum,boşu boşuna bok yoluna gitmeyelim,iyi günler.
dünden kalma şahsımı insan formuna sokmam için önereceğiniz ilaç gibi ya da onun türevi bi'şey var mıdır,damarlarımda hala alkol mevcut sanırım,yapılan şey onla etkileşime de girmezse mutlu olurum,boşu boşuna bok yoluna gitmeyelim,iyi günler.
0
ceoz
(01.12.11)
mucize bir formül bilmiyorum ama bol su faydalıdır.
0
Chit
(01.12.11)
(bkz: alka seltzer)
0
jack in the box
(01.12.11)
bi tane bloody mary
0
jack n brooks
(01.12.11)
soda iç soğuk soğuk, iki tane. soğuğa yakın da bir duş al.
0
dessy
(01.12.11)
bir bardağa az limon sıkıp biraz da tuz atın. üstüne soğuk soda döküp için. biraz toparlar. onun harici su tüketin bol bol.
0
okseotu
(01.12.11)
aç durma. iştahın yoksa da hafif bir şeyler ye ve bol su iç. miden bulanırsa çekinme, kus rahatla.
0
kibritsuyu
(01.12.11)
+1 kibritsuyu
0
zlatan
(01.12.11)
soğuk bir banyo ardından da erkenden yatıp uyumak. çünkü bu durumun zaman dışında bir tedavisi yok.
0
tururo
(01.12.11)
2-3 aspirin, bol su, biraz da maden suyu.
0
trakyali gulyabani
(01.12.11)
ne yap et mutlaka kaka yap, sonra ilik bi dus al ve bol su ic.
0
keseci
(01.12.11)
(2)

tavanic ve alkol

konserve misir
4 gündür tavanic kullanıyorum. en son dün akşam 22 sularında içtim. bundan 24 saat sonra yani bu akşam 22 sularında alkol alsam sorun olur mu?
4 gündür tavanic kullanıyorum. en son dün akşam 22 sularında içtim. bundan 24 saat sonra yani bu akşam 22 sularında alkol alsam sorun olur mu?
0
konserve misir
(01.12.11)
kimse kimseye hiçbir şeyin garantisini veremez.

ama bu soruyu kendi çocuğum sorsa, "sorun olmaz yavrum eğlenmene bak" derdim.
0
drkiraz
(01.12.11)
prospektüsü oku, orada yazar. mesela bazı antibiyotiklerde ancak 72 saat sonra alkol alabiyorsun. eğer böyle bir durum varsa kesin yazar. (sanırım)
0
65 derece
(01.12.11)
(10)

bacak titretme/sallama/hoplatma

flame of feanor
doğru adı nedir bilemedim. neredeyse bütün gün bacaklarımı titretiyorum/sallıyorum/hoplatıyorum. otururken resmen twin atmaya başladım. işte çalışırken, evde otururken farkında olmadan sağlı sollu, gece yatana kadar titretiyorum. aklıma geldikçe kendimi durduruyorum ama 2 dakka sonra tekrar farkında
doğru adı nedir bilemedim. neredeyse bütün gün bacaklarımı titretiyorum/sallıyorum/hoplatıyorum. otururken resmen twin atmaya başladım. işte çalışırken, evde otururken farkında olmadan sağlı sollu, gece yatana kadar titretiyorum. aklıma geldikçe kendimi durduruyorum ama 2 dakka sonra tekrar farkında olmadan başlıyorum. artık bacaklarım sallamaktan ciddi şekilde ağrımaya, yorulmaya başladı. nedir bunun bilimsel adı? neden kaynaklanır? sallamamam için ne yapmam gerek? doktorluk mudur? şu yazıyı yazana kadar bile 5 kere kendimi durdurdum.

@mulayim ters:
spor yapmıyorum, bir de işim gereği bütün gün oturuyorum. eve gidince de aynı dediğim gibi. sallamak evet rahatlatıcı geliyor fakat artık cidden yorulmaya başladım durduramıyorum da :)

@desdinova:
iş yeri yormuyor da pek uyumuyorum. iş yerinde de uyumamak için kendimi kastığım oluyor ve evet, bu aralar fazla kahve ve kola içiyorum. dediğinize göre sanırım düzenli uykuyla çözülebilecek bir şey olsa gerek.
0
flame of feanor
(01.12.11)
Eğer rahatsız edici bir dürtü ile yapıyorsanız "huzursuz bacak sendromu".
0
lebanon
(01.12.11)
duzenli spor yapiyor muydunuz?
sanki bacak sallamanin -ki ben de var- bununla bir baglantisi vardi.
ayrica surekli bacak sallarken bilmem ne hormonu uretiliyordu bu da daha mutlu (rahat) olmaya sebebiyet veriyordu. ayni spor yaparkenki gibi.
bence doktorluk degil gayet rahat bir sey, uyuyana kadar bile yatakta salliyorum :)
0
mulayim ters
(01.12.11)
öncelikle doktor falan değilim.

o hareket vücudun kendini tetikte tutma yöntemi... bilinç altınızda sürekli uyanık olmak, gerekince hızlı davranabilmek ve atik olmak istiyorsunuz. acaba iş yeriniz çok sizi çok mu yoruyor? uzun ve yoğun mu çalışıyorsunuz?

bunun dışında tabi kahve, kola gibi uyarıcılar da etkendir.
0
desdinova
(01.12.11)
30 sene bu şekildeydim. kendi kendimi motive ederek durdurdum. anladığım kadarı ile psikolojik olması lazım. bir nevi tik gibi bir şey. ders çalışırken veya bir şeye yoğunlaşmam gerektiğinde daha da artardı. inanır mısın sigarayı bile daha kolay bırakmıştım. istemsiz gibi görünsede kesinlikle bilinçaltı bişeyler var. sadece bu değil üst dudağımla burnuma değdirme, sürekli kirpiklerimi kırpıştırma gibi sorunlarımın bitmesi de aynı zamana rastlar.
0
ground
(01.12.11)
bende de var ve bildiğim kadarıyla anksiyete göstergesi.
0
mahnita
(01.12.11)
in memory of botvinnik
(01.12.11)
ben kahve icince enerji patlamasi yasiyorum ve bu harekete basliyorum mesela zaman zaman.
0
natnan
(01.12.11)
ben de yapıyorum bunu ama her zaman değil kendi teşhisim şu:
stres altındaysam, düşünmem gereken onlarca şey varsa kafamda o zaman yapıyorum bunu...
siz de bi bakın stress ise sizin de sebebiniz, stres azaltacak şeyler deneyin...
0
velie
(01.12.11)
bende birine sinirlendim mi, aklımda bin ben yüz konu varsa, acil bişi yetiştiriyorsam falan oluyor.
0
mahnita
(01.12.11)
huzursuz bacak sendromu o değil. seninki alışkanlık o kadar. huzursuz bacvak sendromu geceleri ortaya çıkar genellikle ve uyutmaz. yattığın yerde bacağını tekme atar gibi sallamak zorunda kalırsın filan. bu anlatılan ise stres + kafein in etkisi gibi. bir dfe dediğim gibi alışkanlık. büyütecek bir şey değil.
0
croupier
(01.12.11)
(4)

hızlı tren - mide bulantısı

supercalifragilisticexpialidocious
a dostlar,önceki gün hızlı trene 1.5 yıl aradan sonra ikinci binişimdi. ilki gezme tozma amaçlı, bu seferki taze taşınmış ve sık sık gidip görmek isteyeceğim sevdiceemi görmek üzere. dolayısıyla önümüzdeki çok da kısa olmayan bir süre hızlı trene işim düşecek gibi.amma lakin ki, ilk binişimde o günk
a dostlar,

önceki gün hızlı trene 1.5 yıl aradan sonra ikinci binişimdi. ilki gezme tozma amaçlı, bu seferki taze taşınmış ve sık sık gidip görmek isteyeceğim sevdiceemi görmek üzere. dolayısıyla önümüzdeki çok da kısa olmayan bir süre hızlı trene işim düşecek gibi.

amma lakin ki, ilk binişimde o günkü halime yormuş olsam da, bu sefer de yine midem acayip bulandı. indikten sonra bir yarım saat daha devam etti azalarak, ve kesildi. bugüne kadar binmediğim toplu taşıma aracı kalmadı (otobüs, yavaş tren, dolmuş, minibüs, troleybüs, uçak, vapur, feribot, tramvay falan filan) ve hiçbirinde böyle bir sıkıntı yaşamadım. tutmaz yani başkaları, umrumda olmaz. yerim içerim, uyurum uyanırım okurum yazarım...

sorum şu ki, hızlı trenin kendisinde mide bulantısı yaptığı başka insanlar da var mıdır? veya bunun olmaması için önerisi olan? otobüs daha ucuz olsa da 2 katı sürede gittiği ve geldiği için çok tercih etmek istemiyorum, ama böyle giderse bi' yolculuğu daha kusmadan tamamlayabilir miyim onu da kestiremiyorum.
0
supercalifragilisticexpialidocious
(01.12.11)
trenin hızı üzerine çok düşünmeyin, dışarıyı çok fazla izlemeyin yahut uzaklardaki konumları izleyin. mideyi dizginlemek için ilaçlar var sanırım, olmadı onlara yönelebilirsiniz.

ilk yolculuğumda benim de midem bulanmıştı, geçti.
0
cro magnon
(01.12.11)
max 250km/sa olmasına rağmen konforu düşük bir sistem demekki. fransada 574km/sa hızlı tren var yinede içeridekiler iplemiyor
www.youtube.com
www.youtube.com
0
neysene
(01.12.11)
bende daha yeni indim sayılır. Nedense bugün daha fazla bulandı. Sevdiceği görme heyecanı da etkiyi artırmış olabilir.
0
hoot
(01.12.11)
40 hafta sonu cuma gidiş-pazar dönüş hızlı treni kullandım, beni deli gibi otobüs ve deniz taşıtı tutmasına rağmen (1 kere de uçak tutmuştu) hızlı trenle ilgli bir sorun yaşamadım. dışarıyı seyretmek yerine, gözlerinizi kapatıp dinlenmeye çalışın. daha az rahatsız olursunuz, imkanınız varsa müzik dinleyin, aklınızı dağıtır, midenize odaklanmanızı önler...
0
balik kraker
(01.12.11)
(4)

özel sağlık sigortası & aynı anda yararlanma

nihilanth
bir kişi eşinin özel sağlık sigortasından yararlanarak belirli bir miktarını ödediği tedavinin faturasını kendi özel sağlık sigortasına vererek ödemenin teminat kapsamındaki tutarını geri alabilir mi?kasko da buna benzer bir şey oluyor diye biliyorum. sağlık sigortalarında da yararlanma ihtimali var
bir kişi eşinin özel sağlık sigortasından yararlanarak belirli bir miktarını ödediği tedavinin faturasını kendi özel sağlık sigortasına vererek ödemenin teminat kapsamındaki tutarını geri alabilir mi?

kasko da buna benzer bir şey oluyor diye biliyorum. sağlık sigortalarında da yararlanma ihtimali var ise şukela olacaktır. belki poliçeye göre değişir ama bunu yapan oldu mu aranızda? (söz konusu eşin sigortası allianz, kendi sigortası vakıfbank'ın sigortası)
0
nihilanth
(01.12.11)
Sağlık sigortası kişiye özeldir, tabi grup kapsamında yaptırılmadıkça. Eğer bir şahıs poliçesinden bahsediyorsak söylediğin mümkün değil bildiğim kadarıyla.

Anlatımın biraz karışık olmuş, senin sigortan vakıfbank, eşininki allianz. Rahatsızlanan sensin, Vakıfbank bunu ödemiyor mu?
0
cakabo
(01.12.11)
hayır alamaz zaten o fatura işleme alınıp size bir ödeme emri çıkmıştır. eğer siz o faturayı kendi sağlık sigortanıza yönlendirirseniz yapılan işlemi mutlaka sorgulayacaktırlar.
0
nisansayısı
(01.12.11)
@cakabo, rahatsızlanan eşim, benim sağlık sigortamdan yararlanarak tedavi oldu. ödediğimiz masrafı diğer sigortaya ödetebilir miyiz bunu demek istiyorum.

@nisansayısı ben halen tatmin edici bir cevap alamadım. ssk dan yararlandığımız zaman ödediğimiz tutarı özel sağlık sigortamız karşılayabiliyor mesela.

edit : eşimin benim çalıştığım yerden dolayı kazandığı kendi adına olan sigortası var. kastım o idi.
0
🌸nihilanth
(01.12.11)
Eşin senin sağlık sigortandan nasıl faydalanabiliyor onu anlamadım? Vakıfbank kabul etti mi böyle bir ödeme yapmayı?

En başından beri başvurmanız gereken şirket Allianz'mış, eğer senin sigortan eşin adına herhangi bir ödeme yapmadıysa ve hastalık teminat kapsamı içindeyse allianz fatura karşılığı ödeme yapar bence.
0
cakabo
(02.12.11)
(2)

diş için istanbuldan nereye gidilmeli?

atalemo
en iyi iş çıkaran yerler? elbette emekli sandığı ile anlaşmalı. nereyi onerırsınız arkadaslar?
en iyi iş çıkaran yerler? elbette emekli sandığı ile anlaşmalı. nereyi onerırsınız arkadaslar?
0
atalemo
(30.11.11)
diş olarak ne, normal dolgu mu, implant mı, 20lik diş mi, ortodonti mi, kanal tedavi mi, ..vs.
0
goldentitan
(30.11.11)
basit bir dolgu veya kanal tedavisi. ama tabi herkes bildiğini yaşadığını paylaşırsa burdan başka arkadaşların işine yarıcak şeyler çıkar. daha faydalı olur.
0
🌸atalemo
(30.11.11)
(1)

Mide Doktoru önerisi...

artin bosgezenyan
Merhaba erenler,midemde gastrit, 12 parmak bağırsağımdan mideye de reflü var.Bu teşhis 4-5 sene önce kondu, bir süre ilaç kullanıp bıraktım.Şİmdi tekrar doktora gitmek istiyorum.Ama öyle bir dr istiyorum ki bana bir avuç ilaç verip yollamasın.Günde 10 tane ilaç içmek istemiyorum.Bu konuda güvenilir
Merhaba erenler,
midemde gastrit, 12 parmak bağırsağımdan mideye de reflü var.
Bu teşhis 4-5 sene önce kondu, bir süre ilaç kullanıp bıraktım.
Şİmdi tekrar doktora gitmek istiyorum.
Ama öyle bir dr istiyorum ki bana bir avuç ilaç verip yollamasın.
Günde 10 tane ilaç içmek istemiyorum.

Bu konuda güvenilir biri var mı tanıdığınız?
Muayene ücreti çok önemli değil. Hastane ya da özel olması da.
Merkezi bir yerlerde olursa iyi olur tabii. Kadıköy, Taksim ya da Bostancı civarında.

Şimdiden sağolasınız.
0
artin bosgezenyan
(30.11.11)
dostum bu helikobakter pilori midir ne "karın ağrısı"ysa öyle güçlü hayvanlar ki avuç avuç helipak vb. ilaçlar tüketmen gerekiyor. doktorla olacak iş değil.
0
istanbul beyefendisi
(30.11.11)
(2)

fıtık olabilir mi?

jjwa
ya bir iki haftadır belimde bir ağrı vardı son bikaç gün arttı biraz oturup kalkarken zorlanmaya başladım. bugün de okulda sınav vardı öne eğilerek duruyodum. sınavda iyice ağrımaya başladı. ayağa kalktığımda yürümekte zorlanıyodum. ama azaldı gibi şimdi yani hala oturup kalkarken sorun yaşıyorum. 2
ya bir iki haftadır belimde bir ağrı vardı son bikaç gün arttı biraz oturup kalkarken zorlanmaya başladım. bugün de okulda sınav vardı öne eğilerek duruyodum. sınavda iyice ağrımaya başladı. ayağa kalktığımda yürümekte zorlanıyodum. ama azaldı gibi şimdi yani hala oturup kalkarken sorun yaşıyorum. 20 yaşındayım şu an fıtık olabilir mi? yoksa ters hareket falan mı yapmışımdır?
0
jjwa
(30.11.11)
hayır?
0
🌸jjwa
(30.11.11)
belin ağrıdğı zamanlar ağrı kesici iç.
0
drkiraz
(30.11.11)
(11)

Yüzün sol tarafının bir anda şişmesi...

jude
Yüzümün sol tarafı birkaç dakika içinde şişti. Ağrı, acı falan yok ama arada bir, hafif uyuşmalar oluyor. Ne olmuş olabilir ya? Ayrıca 2 saattir falan böyleyim.
Yüzümün sol tarafı birkaç dakika içinde şişti. Ağrı, acı falan yok ama arada bir, hafif uyuşmalar oluyor. Ne olmuş olabilir ya? Ayrıca 2 saattir falan böyleyim.
0
jude
(29.11.11)
bişey dokunmuş olabilir allerji gibi
0
GibsonRules
(29.11.11)
şişmeye devam ederse acile git. şişmeye devam etmezse eczaneden antihistaminik bi şey al iç.
0
compadrito
(29.11.11)
dişin ağrıyor mu yada ağzında değişik bi tad var mı
0
benvaryaben1
(29.11.11)
yüz felci olabilir hocam
0
tantunisultansüleyman
(29.11.11)
önemli ya da önemsiz herhangibir şey olabilir. vakit geçirmeden doktora gidin.
0
dave87
(29.11.11)
yüz felci olabilir +1.

son zamanlarda aşırı soguk ve veya uçuk var mı?
0
29ekim2011
(29.11.11)
Kabakulak ?
0
yilmazyildirim
(29.11.11)
Dişimde bir olay yok ya. Uçuk falan da yok. Kabakulak da geçirdim çocukken. Cevaplar için teşekkür ediyorum ve acile gidiyorum.
0
🌸jude
(29.11.11)
kabakulak olsa ağrısı olurdu.
0
29ekim2011
(29.11.11)
(bkz: anjiyoödem)
0
anatomik durus
(29.11.11)
neymiş peki?
0
compadrito
(29.11.11)
(3)

6 saattir devam eden berbat bir çarpıntı

mistreated
merhaba.sapıtık uyku düzenim nedeniyle geçtiğimiz gece uyumadım. sabah 10daki derse yetişmek için güzelce bir kahvaltı yaptım, büyük bardak çay içtim, gittim okula.11.30 gibi makineden sert bir kahve aldım. uyanık kalmak için.öğle arasında 2 dilim ekmek arasına hindi fümeden oluşan hafif bir sandviç
merhaba.

sapıtık uyku düzenim nedeniyle geçtiğimiz gece uyumadım. sabah 10daki derse yetişmek için güzelce bir kahvaltı yaptım, büyük bardak çay içtim, gittim okula.

11.30 gibi makineden sert bir kahve aldım. uyanık kalmak için.

öğle arasında 2 dilim ekmek arasına hindi fümeden oluşan hafif bir sandviçi mideye indirdim.

14.30 gibi halsizlik bastırınca da arada kahveyi tekrarladım, bir de sigara otlandım yanına.

bu son kahve affedin ama ebemi belledi. ilk 1 saat kalp krizi geçiriyorum sandım. eve geldim direkt yattım. 1 saat önce uyandım, hala küt küt atıyor. 6 saattir çarpıntıdan muzdaribim kısacası. geçmeyecek mi yahu bu?

ölüyor muyum yoksa, ne oluyor?

yaş 21, sigarayı 3 aydır kimi zaman 2 hafta hiç içmeyip kimi zaman da haftada 5-10 kere, o da otlanabilirsem içiyorum. içmemeye çalışıyorum.
0
mistreated
(28.11.11)
yaş cinsiyet? bir de sigara alışkanlığın var mı?
0
mtrsykl
(28.11.11)
yorgun ve stresliysem demir eksikliğim ile birleşince bende de çarpıntı oluyor. kahve sayısı bence çok değil, ama az beslenmişsiniz sanki. bişeyler yeyip yatın geçer. not: tıp bilgim yok.
0
edaydin
(28.11.11)
kahveden olmuş.

böyle durumlara düşmemek için düzenli uyumak, böyle durumlarda ise fazla hareket etmemek, mümkünse uzanmak lazım.

ölünebilir de.
0
drkiraz
(29.11.11)
(8)

Estetik Diş Hekimliği - Diş Hekimi

kampf
Merhaba,İstanbul anadolu yakasında estetik diş hekimliği konusunda tecrübeli ve donanımlı bir diş hekimi arıyorum.Tecrübe ettiğiniz iyi bir klinik ya da diş hekimi varsa tavsiyelerinizi bekliyorum.
Merhaba,
İstanbul anadolu yakasında estetik diş hekimliği konusunda tecrübeli ve donanımlı bir diş hekimi arıyorum.Tecrübe ettiğiniz iyi bir klinik ya da diş hekimi varsa tavsiyelerinizi bekliyorum.
0
kampf
(28.11.11)
Dentart Diş Kliniği,Koşuyolu,Betül Hanım
Yalnız çok para alıyorlar.
0
june
(28.11.11)
çok para derken ne kadar çok para?
dolgu, kaplama, implant, ortodontik tedavi vs. hakkında fiyat bilginiz var mıdır acaba?
0
cbe
(28.11.11)
Çiftehavuzlar'da Sayınsu klinik.
0
dyna
(28.11.11)
Tavsiye için teşekkürler.Koşuyolundaki bir diş kliğini olduğu için pahalıdır muhtemelen.
0
🌸kampf
(28.11.11)
pendik'te var ortodonti. güzel bir yer tavsiye ederim.
www.pendik-ortodonti.com
0
baldur
(28.11.11)
Tabii bu arada diş hekimi de önemli.Dentistanbul gibi zincir klinikler hakkında çok fazla şikayet var.
0
🌸kampf
(28.11.11)
Geçen sene bu tarihlerde Koşuyolu'ndaki klinikte zirkon kaplama, dolgu, kanal tedavisi yaptırdım, neredeyse 3 ay gittim geldim. Net fiyat hatırlayamıyorum ama bana pahalı geliyordu.
ÇOk güzel bir klinik, Betül Hanım'da iyi bir doktor. Ben de kuzen tavsiyesiyle gitmiştim, kuzenimin annesi(yengem) filan da orda tedavi olmuş, herkes memnundu.
En iyisi gidip ön muayene olmak( ön muayene içinde 30 TL gibi bir ücret vardı ama tedaviyi o klinikte yaptırmaya karar verdiğimden ödememiştim sanırım).
Muayene sonunda bir liste çıkarıyorlar size, tek tek hangi dişe ne yapılması gerekiyor,ücreti filan yazıyor,sonrasında karar verebilirsiniz.
0
june
(28.11.11)
Geçenlerde gittim gülüş tasarımı ve zirkonyum diş yaptırdım ve çok memnun kaldım Dr. Abdulkadir Narin estetik diş konusunda uzman hatta uzun uzun oturup kahve içtim kendisiyle çok muhabbetşinas ama avrupa yakasında benim gittiğim bilmem size yakın mıdır? (git: www.dentnis.com )
0
doclarens
(23.10.20)
(1)

ayagin ustunde sislik

Sabac
tarak kemikleri mi yoksa sinirler mi ust uste bindi bilmiyorum ama ayagimin ustunde, bilegin biraz altinda bolgesel bir sislik var. Birak ustune basmayi, oylece yatarken bile agriyor. Isin garibi ayagimi ne zorladim, ne bir yere carptim ne de top falan oynadim. Endiselenmeli miyim? Gitsem mi bir ort
tarak kemikleri mi yoksa sinirler mi ust uste bindi bilmiyorum ama ayagimin ustunde, bilegin biraz altinda bolgesel bir sislik var. Birak ustune basmayi, oylece yatarken bile agriyor. Isin garibi ayagimi ne zorladim, ne bir yere carptim ne de top falan oynadim. Endiselenmeli miyim? Gitsem mi bir ortopedi uzmanina Canim da yanmiyor degil.
0
Sabac
(28.11.11)
vurmuşsun sen bi yere onu. haberin olmamış. yine de bi göster derim. nolur nolmaz. sonra bu tür şeyler soğuduktan sonra düzelmiyolar çünkü.
0
numbernine
(28.11.11)
(1)

Elimdeki damarlardan kan dolaşımını görebiliyorum.

overdose
elimdeki ve elimden koluma doğru uzanan kısımdaki damarlar aşırı derecede belirgin ve bazı damarlarım da şişkin duruyor. öyle ki neredeyse kan dolaşımı görebiliyorum. demin baktım da çok ilginç geldi, hasta falan değilimdir inşallah?
elimdeki ve elimden koluma doğru uzanan kısımdaki damarlar aşırı derecede belirgin ve bazı damarlarım da şişkin duruyor. öyle ki neredeyse kan dolaşımı görebiliyorum. demin baktım da çok ilginç geldi, hasta falan değilimdir inşallah?
0
overdose
(28.11.11)
avuç içi ve takip eden bilek kısmında bayağı belirgindir bende damarlar. arada hatta çozutup mor-pembe bir haritaya dönüiebiliyor.. enteresan incelemsi.
halen nefes alıyorum hayattayım..
0
nwnd
(28.11.11)
(2)

asiri dozda kahve kola karisimi?

LoRdS31
yaklasik 2 saat once uykuyu kacirsin diye 5 tatli kasigi nescafe clasic in ustune 330 ml kolayi karistirarak ictim. Midemde bi yanma ve hafif gruldamalar var. Uykudan eser yok haliylede korkuyorum migdeye kalici hasar vermis olmayalim. En olsa ne olabilir ki?
yaklasik 2 saat once uykuyu kacirsin diye 5 tatli kasigi nescafe clasic in ustune 330 ml kolayi karistirarak ictim. Midemde bi yanma ve hafif gruldamalar var. Uykudan eser yok haliylede korkuyorum migdeye kalici hasar vermis olmayalim. En olsa ne olabilir ki?
0
LoRdS31
(28.11.11)
miden sıçar en fazla. onun 2 katını içmiştim ben bir günde, akşam da 2 kola içtim. altın vuruş yaptım ama olmadı yani. ama karnımdaki fırtınaları bir ben bilirim bir de allah.
0
banagazozalnuri
(28.11.11)
ekmek ye. yağlı bişi yeme.
0
kirmizi gul demet demet
(28.11.11)
(2)

Gemi hafif sağa çekiyor sanki..

sormaya geldim
yaklaşık 10 gündür hastayım. durup dururken neredeyse evden çıkmadan geçirdiğim 20 güne rağmen hasta oldum. Sebebini anlamadım. Öksürük, nezle, iç kaşıntısı, yorgunluk ve tahmin ediyorum birazda düşük tansiyon ile seyretti. Doktor seven bir insan olmayarak gitmedim zaten. Şimdi geçti gibi. (doktorla
yaklaşık 10 gündür hastayım. durup dururken neredeyse evden çıkmadan geçirdiğim 20 güne rağmen hasta oldum. Sebebini anlamadım. Öksürük, nezle, iç kaşıntısı, yorgunluk ve tahmin ediyorum birazda düşük tansiyon ile seyretti. Doktor seven bir insan olmayarak gitmedim zaten. Şimdi geçti gibi. (doktorları tenzih ederim derdim hastane psikolojisi ile)

Neyse..

Son 4-5 gündür bi garip baş dönmesi başladı bende. Aslında o tylol hot'u içtiğimden beri böyleyim. ama bu bir tesadüfte olabilir. Bu hasta olduğum günlerden birisinde kendime tylol hot hazırladım, bitirmemle beraber bir tansiyon düşüklüğü aşırı ve soğuk terleme gelmesi el ayak titremesi ağızda korkunç bir tatsızlık vs. oluştu. 5 saat kendime gelemedim. O günden beride gün içinde ufak bir baş dönmesi geliyor. sanki gemi hafif sağa doğru çekiyor beyin enerjisi dibe vuruyor, aptal oluyorum hatta tam manasıyla bitkisel hayata girmiş gibi oluyorum anlamıyorum algılayamıyorum ama hemen 2-3 dakika içinde düzeliyorum. Ben bu anlattığım şeyleri bağdaştıramadım. göremediğim bir alaka var mı? yoksa 48 saat sonra kağıt üstünde askerliğimin resmen başlıyor olmasıyla alakalı mı? (farkında olmadığım bir stres sıkıntı vs gibi)
0
sormaya geldim
(27.11.11)
tylol hot'un bende yarattığı o etkiden sonra çöpten poşetini çıkartıp hemen tarihini kontrol etmek istedim. fakat tylol hot'un kullanıma hazır ambalajına son kullanma tarihini yazmamışlar. tahmin ediyorum ki, ilacın kutusunda yazıyordu. e haliyle tylol hot alınınca kutu çöpe gidiyor direk. kansızlık olacağını çok sanmıyorum esasında (en azından kansızlık belirtilerini taşımadığımı düşündüğüm için böyle söylüyorum en belirgin haliyle hani üşümemek gibi). stresli dönemlerimde tansiyonu düşen birisiyim birde, 22 yaşımda olmama rağmen sıkıntılı bir dönemimde kaç olduğunu hatırlamıyorum ama tansiyon ölçtürdüğüm eczacının doktordan dil altı hapı almamı tavsiye ettiği kadar düşmüşlüğü oldu. gizli stresim varmış gibi düşünüyorum (kıçımdan uydurdum bu terimi şimdi) ama sabah doktora gidebilirim de, bu haftam çok yoğun geçecek askerlik öncesi son haftam olması sebebiyle. hangi bölüme gitmemi tavsiye edersin?
0
🌸sormaya geldim
(27.11.11)
stresle alakalı olabilir. onun dışında önemli, önemsiz çeşitli hastalıklar insanın dengesini bozabiliyor. bu tür şikayetler genelde kendiliğinden kaybolur. durumunuzu bir süre daha gözleyin, eğer devam ederse bir uzmana görünün derim.
0
bugategonline
(28.11.11)
(4)

Unut Unut Nereye Kadar?

a day at the races
Yaklaşık 2-3 aydır unutkanlık sorunu yaşıyorum. Normalde dikkatli biriyimdir, eşyalarımı bir yerde unuttuğum anlar çok nadirdir ama son 3 aylık süreçte bırakın ufak tefek şeyleri, son derece elzem şeyleri bile unuttuğum oluyor. Birkaç örnek vereyim hemen:Geçenlerde kredi kartımı kaybettiğimi sandım,
Yaklaşık 2-3 aydır unutkanlık sorunu yaşıyorum. Normalde dikkatli biriyimdir, eşyalarımı bir yerde unuttuğum anlar çok nadirdir ama son 3 aylık süreçte bırakın ufak tefek şeyleri, son derece elzem şeyleri bile unuttuğum oluyor. Birkaç örnek vereyim hemen:

Geçenlerde kredi kartımı kaybettiğimi sandım, bir kıyafetimin cebinden çıktı (hiç yaptığım bir şey değildir normalde).

Şemsiyemi bir dükkanda sıra beklemek için oturduğum bir koltuğun yanında unutup eve döndüğümde fark ettim ve ertesi gün almaya gittim. Çıktığımda yağmur yağmıyordu, ondan fark edememişimdir eksikliğini diye avuttum kendimi ama bütün yol boyu da "elimde bir şey mi vardı, bir şeyler eksik gibi" diyerek dolaştım.

Ankara'ya ailemin yanına gittim ve 2 gün sonra İstanbul'da vize başvurusu yapacak biri olarak yanımda götüreceklerime titizlenirken pasaportu Ankara'da bırakıp İstanbul'a döndüm. Otobüse bindikten yarım saat kadar sonra bunu fark ettim ve ertesi gün günübirlik Ankara'ya dönmek zorunda kaldım!

Bu ve bunun gibi örnekler... Henüz 23 yaşındayım. Hem KPSS'ye hazırlanıyorum hem de tez yazıyorum. O nedenle bu unutkanlık meselesi çalışmalarımı da etkiler diye korkuyorum. Bu konuda bana önerebileceklerinizi merak ediyorum. Omega 3 haplarına mı başlayayım? Kafama göre başlasam bir sakıncası olur mu? Doktora gideyim desem hangi birime başvurmak gerekir bilmiyorum. Yoksa doktorluk bir durum değil de kafa yoğunluğundan geçici bir dönem midir?

Ek: Bir de, isim hafızası olmayan biriyimdir ama bu kendimi bildim bileli böyle.

Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
0
a day at the races
(27.11.11)
dahiliyeye gidip kan değerlerinize baktırın, klasik prosedür, B12 vitamini eksikliği olabilir.
0
kahin ahtapot paul
(27.11.11)
aynıları bende de var. gittim b12 eksik çıktı. aldım hapını içtim pek değişmedi. kabullendim:)
0
the kene
(27.11.11)
tiroid hormonlarına da baktır.
geçmiş olsun!
0
naturelist
(27.11.11)
eczaneye gidiyosun ve tebokan adlı ilacı alıyosun.
0
semson
(28.11.11)
(4)

Sizce bel fıtığı mı oluyorum?

even i say faith no more
Böyle başım karın seviyesine gelecek kadar eğildiğimde leğen kemiğimde içeride bir şeyler ağırıyor.Şu an oturuyorum ve küçük ağrılar girip çıkıyor aynı bölgeye, sızlama gibi.Günde 1 saat yürüyorum böyle bir durum olmuyor.. Sizce bel fıtığı başlangıcı mı var? Ne dersiniz?
Böyle başım karın seviyesine gelecek kadar eğildiğimde leğen kemiğimde içeride bir şeyler ağırıyor.Şu an oturuyorum ve küçük ağrılar girip çıkıyor aynı bölgeye, sızlama gibi.Günde 1 saat yürüyorum böyle bir durum olmuyor..

Sizce bel fıtığı başlangıcı mı var? Ne dersiniz?
0
even i say faith no more
(27.11.11)
doktora gitsen daha doğru cevap alırsın.
0
in vino veritas
(27.11.11)
mr çektirmenizde fayda var. özellikle bele bası yediğiniz her yerde ağrıma varsa bel fıtığı olma ihtimaliniz büyük.
0
galahad
(27.11.11)
bel fitigi sahibi birisi olarak soyleyim, en basit teshisi su sekilde oluyor, sandalyede dogru oturdugunda basini tam one eg egebildigin kadar cenen gogsune yapissin, topuklarini yerden kaldirmadan ayak parmaklarini bilekten cekebildigin kadar yukari cek, belinde deli bir agri varsa bel fitigisin.
0
artisnot
(27.11.11)
@2 inmiyor
@4 değilim heralde
0
🌸even i say faith no more
(27.11.11)
(1)

Ege üniversitesi ameliyat

tchuck
deviasyon ameliyatı olmam gerekmiş ama gittiğim hastane bu ameliyatı yapamadığı için başka hastaneye gitmem gerektiğini söyledi.ege üniversitesine gidersem ameliyat ücreti öder miyim? yoksa illa ki "devlet hastanesi" falan gibi küçük hastanelerde mi olunuyor. bir de ege üniversitesinde olmamı tavsiy
deviasyon ameliyatı olmam gerekmiş ama gittiğim hastane bu ameliyatı yapamadığı için başka hastaneye gitmem gerektiğini söyledi.

ege üniversitesine gidersem ameliyat ücreti öder miyim? yoksa illa ki "devlet hastanesi" falan gibi küçük hastanelerde mi olunuyor. bir de ege üniversitesinde olmamı tavsiye eder misiniz
0
tchuck
(27.11.11)
sgklı isen ücret ödemezsin. ben de trakya üni. tıp fakültesi hastanesinde deviasyon ameliyatı olmuştum. tabi oradaki doktorlarla bir görüş. sürekli sağlık sistemi değişiyor. sağlık bakanlığı her geçen gün sağlığı ücretli hale getirmek için uğraşıyor.
0
trakyali gulyabani
(27.11.11)
(6)

Yatarken Üstünden Elektrik Geçmesi

enedwaith
Başlıkta tam olarak ifade edememiş olabilirim, şimdi açıklamaya çalışayım:Misal gece girdim yatağıma uyuyayım dedim, çoğu zaman 1 saatten önce uyumaya dalamıyorum ama bu sorun değil, zira ömür boyu hep böyleydi, işim gücüm varken gündüz yoruluyordum bayağı hemen uyuyordum yatınca.Öyle pek derdim de
Başlıkta tam olarak ifade edememiş olabilirim, şimdi açıklamaya çalışayım:

Misal gece girdim yatağıma uyuyayım dedim, çoğu zaman 1 saatten önce uyumaya dalamıyorum ama bu sorun değil, zira ömür boyu hep böyleydi, işim gücüm varken gündüz yoruluyordum bayağı hemen uyuyordum yatınca.

Öyle pek derdim de yok kafaya takacak, sıkıntı falan yok yani psikolojik. Evden çalışıyorum şimdi, ofis işim varken çok daha sıkıntılıydım.

Bu uykuya dalana kadar 1 saatlik sürede, neredeyse her gün kafamdan başlayıp çok hızlı şekilde ayaklarıma ulaşıp kaybolan elektrik akımı gibi bir şey hissediyorum vücudumda. Toplamda 1 sn belki alıyor belki almıyor. Yatağımın yakınlarda herhangi bir akım oluşturacak priz alet vs mevcut değil.

Hızlıca oluyor, vücudumu da çarpılmışım gibi titretiyor, bazen ayağım falan atıyor böyle tak diye.

Aşağı yukarı neler olabilir, doktora gitmem lazım mı, beynim errör mü veriyor yoksa ben mi saçmalıyorum fikirleriniz nelerdir :)
0
enedwaith
(27.11.11)
bendede çok sık oluyor hacı birden bi tırsıyosun sonra siktiret deyip tekrar yatıyosun dimi,manyak degiliz kanımca
0
GibsonRules
(27.11.11)
uykuya dalmadan önce ayak atması, vücudun akım varmış gibi titremesi az bulunsa da olan şeyler. sizin düzenli oluyorsa, yine de alarm verecek bir durum değildir düye düşünüyorum. doktor değilim, sadece benzer semptompları ergenlik civarı ve sonrası bir süre yaşadım. sonradan hiç kalmadı. kendi kendine geçmezse bir nörologa görünün diycem, ama siz bilirsiniz.
0
tsan chan
(27.11.11)
o titreme çarpılma gibi hareketin nedeni tamamen doğal,beyin vucudun uzun süre hareket etmemesinden dolayı beyin vucudun öldüğünü zannedip, nöronlarına akım gönderip kasılmalara neden oluyor.
0
amaltheia
(27.11.11)
sürekli ise ve bundan rahatsız oluyorsan git doktora... bende yorgun ve gergin bir şekilde uyuyacaksam 2-3 kez sıçrarım.. sürekli olmadığı için şikayetçi değilim hatta güzel oluyor.
0
Angelismeee
(27.11.11)
toshiro
(27.11.11)
aman allahım bundan başkasına da mı oluyormuş? yatakta bir türlü uykuya dalamayınca oluyor bana, kendimi bildim bileli olur, genelde sol kolumu titretir.
0
zawisza
(28.11.11)
(5)

dizden sıvı sesi gelmesi

bisikletci
dizim kırıp otururken, ters bir hareket yaptım ve sıvı sesi gibi, (burun çekerken olur ya) iğrenç bir ses geldi. sonra da ağrı başladı. çok ağrımıyor ama. dizin iç kısmında bir ağrı. hiç öyle bir ses duyanınız oldu mu? (cıvık afedersin).
dizim kırıp otururken, ters bir hareket yaptım ve sıvı sesi gibi, (burun çekerken olur ya) iğrenç bir ses geldi. sonra da ağrı başladı. çok ağrımıyor ama. dizin iç kısmında bir ağrı. hiç öyle bir ses duyanınız oldu mu? (cıvık afedersin).
0
bisikletci
(27.11.11)
en iyisi acile gitmektir derim.
0
herocka
(27.11.11)
minisküs(nasıl yazılıyo hiçbir fikrim yok) çok acillik birşey değil ama imkanın varsa şimdi git yada yarın gidersin.
0
insist
(27.11.11)
menisküs mü :((
0
🌸bisikletci
(27.11.11)
menisküs kapsüllerini patlatmış olabilirsin vakit geçirmeden acile git derim.
0
skywalkeremre
(27.11.11)
(git:acil )
0
jack in the box
(27.11.11)
(2)

ankara - dermatolog - gazi hastanesi

benneydim
kısa yoldan soruyorum;1- ankara'da özel olmayan ve dermatologları iyi olan tavsiyelik hastane var mı?2- gazi tıp'ta muayene için ne yapıyoruz? randevu sistemi mi var yoksa sabah gidip sıra alıp mı çıkıyorum doktora? gazi üniversitesi öğrencisiyim, 5 sene oldu hala bilmiyorum.teşekkürler.
kısa yoldan soruyorum;
1- ankara'da özel olmayan ve dermatologları iyi olan tavsiyelik hastane var mı?
2- gazi tıp'ta muayene için ne yapıyoruz? randevu sistemi mi var yoksa sabah gidip sıra alıp mı çıkıyorum doktora? gazi üniversitesi öğrencisiyim, 5 sene oldu hala bilmiyorum.

teşekkürler.
0
benneydim
(27.11.11)
ilk seferde randevu alıyorsun . sonra gidip sıra beklemen yeterli . gazinin dermatologlarindan ben memnun kalmiştim . öneririm
0
squeeze
(27.11.11)
gata, prof. dr. osman köse. hangi gün poliklinik yaptığını bilmiyorum (eskiden salı günleri yapıyordu sanki?) ama öğrenip randevu alın ona gidin. ayrıca teşekkür edersiniz bana.
0
gonion
(27.11.11)
(9)

doğum öncesi testler

maniacpo
selamlararkadaşım ve eşi bebek planlıyorlar. gittikleri jinekolog doğum öncesi durumları değerlendirmek için artık kaç taneyse ( bir reçete dolusuymuş) tahlil yaptırılmasını istemiş. bunlar da gitmişler bir özel hastaneye ama neredeyse çoğu 300 liradan kapı açmış. 1-bu testleri (istanbul avrupa )da
selamlar
arkadaşım ve eşi bebek planlıyorlar. gittikleri jinekolog doğum öncesi durumları değerlendirmek için artık kaç taneyse ( bir reçete dolusuymuş) tahlil yaptırılmasını istemiş. bunlar da gitmişler bir özel hastaneye ama neredeyse çoğu 300 liradan kapı açmış.
1-bu testleri (istanbul avrupa )daha uygun fiyata yaptıracakları hastaneler nereleridir?
2-pazar günü tahlil olaylarında sıkıntı çıkar mı? (ikiside çalışıyorlar hafta içi 5 e kadar)
0
maniacpo
(26.11.11)
arkadaş testlerin adları nelerdir. hangi dönemde istemişler. öyle gebelik başında bi sürü test yok.
0
cnzdmr
(26.11.11)
daha önceden düşük hikayesi filan yoksa erkekten test istenmez ki.
kadına da folik asit filan verilr kan ve idrar testi istenir. hormon bakılır
başka da smear testi isteebilir belki bi de kızamıkçık aşısı olmasını isteyebilir
aklıma başka bi test gelmiyor bi reçete dolusu ne istemiş
0
niye ama
(26.11.11)
Gitsinler bir devlet hastanesine ya da sağlık ocağına ücretsiz yaptırsınlar. 8 aylık hamileyim, daha sağlık için 1 lira ödemedim.
Bir de gebelik öncesi yapılacak öyle yüz milyon tane test yok. Kadının genel sağlık durumu, kan tahlili ve kimi zaman enfeksiyon var mı yok mu ona bakılır. Folik asite başlanır. Bi 6 ay kadar denerler, olmazsa ekstra testler ve erkeğe testler yapılır. Hatta kimi doktor bunu 1 yıldan sonra yapıyor.
0
bitter cikolata
(26.11.11)
@cnzdmr , niye ama
ben düşük var mı yok mu soramadım ama testler bana gönderdiği gibi yazıyorum; açlık kan şekeri, H6 ya da b AIC, h ile başlayan arasında g olan bir test, rubella sg li bişey yazıomus yanında, toks..... yanında sg6 sg..., HGSA, antihg...., CMU
reçetede yazanlar bunlar
0
🌸maniacpo
(26.11.11)
açlık kan şekerine zaten hamileliğin 6. ayında bakılıyor. Gebelik öncesi şeker hastalığı olmasa bile bu ayda çıkma ihtimali olduğu için. Bende gebelik öncesi şeker yoktu, 6. ayda bir bardak baklava şerbeti(!) içtim.
Rubella da kızamıkçıkla ilgili bir test, arkadaşın ve eşi kızamıkçık geçirmediler mi? Ben bütün ateşli hastalıklarımı çocukken geçirdiğimden emin olduğum için içim rahattı. Amaeşimin annesi hatırlayamadığı için doktor "ne olur ne olmaz kızamıkçık, su çiçeği vs olan hastalarla temas kurma" dedi, o kadar. Gerisi beni de aşar.
0
bitter cikolata
(26.11.11)
Çocuk sahibi olmaya karar vermek insanın hayatında verdiği en önemli kararlardan biridir. Bu zor kararı verdikten sonra gebe kalmadan önce ruhsal ve fiziksel olarak hazırlanmak gerekir. İlk doktor ziyaretine gebe kaldıktan sonra gitmek yeterli olmayabilir. Sağlıklı bir gebelik dönemi geçirmek, sağlıklı ve rahat bir doğum yapabilmek ve sağlıklı bir çocuk sahibi olabilmek için hamile kalmaya karar verildiğinde en az 3 ay öncesinde doktorla görüşmek önemlidir. Muayenenin ilk aşaması görüşmedir. Bu görüşmede yaş, meslek, kaçıncı evlilik olduğu gibi bazı bilgiler öncelikle alınır. Daha sonra kalp hastalığı, diyabet, karaciğer hastalığı, böbrek hastalığı, tiroid hastalıkları gibi sistemik hastalıklar olup olmadığı sorgulanır. Jinekolojik ve obstetrik (gebelik) öyküsü ayrı ayrı sorgulanır. Bu ilk görüşmede, hem anne hem de baba adayının aile geçmişleri sorgulanır, genetik geçiş gösteren herhangi bir anomali ya da hastalığın olup olmadığı araştırılır ve böyle bir durum varlığında genetik biriminden danışmanlık almanız önerilir.
Son 1 yıl içinde pap-smear testi yapılmadı ise pap-smear testi yapılır. Transvajinal ultrasonografi ile pelvik organların durumuna bakılır. Muayenede ayrıca boy, kilo ve kan basıncı tesbiti yapılır.

Bilinen herhangi bir hastalığı olmayan hastalarda gebelik öncesi rutin testler:

-Tam kan sayımı

-Tam idrar tetkiki

-Anne ve babanın kan grupları

-Toksoplazma ile ilgili testler

-Rubella (kızamıkçık) ile ilgili testler

-Hepatit B ile ilgili testler

-Açlık kan şekeri

-Kromozom incelemeleri ( akraba evliliği yapmış olanların ve genetik hastalığı düşündüren sakatlıklara sahip bebek doğurmuş olanların yaptırması önerilir)

-Sistemik bir hastalık varlığında ise ilgili branş hekiminden konsültasyon istenir ve birlikte takip ve tedavi edilir.
Bir sitede bu yazıya rastladım. Ancak dediğim gibi ben bu testlerin hiçbirisini yaptırmadan sadece folik asit kullanarak hamile kaldım.
Arkadaşların illa bu testleri yaptırmak istiyorsa devlet hastanesine başvursunlar. Ya da aile hekimlerine gidebilirler. Ücretsiz.
0
bitter cikolata
(26.11.11)
maniacpo o testlerin hepsi direk kanla bakılıyor zaten, bitter cikolatanın dediği gibi herhangi bir hastane ya da asm ye gidip bi doktora tam kan ve idrar (tit) sayımı yazdırıp baktırabilirler.
sabah erken aç karna gitmek gerekir. açlık kan şekeri bakılacaksa. pazar günü ankarada acil dışında kan testi almıyorlar istanbulu bilemiyorum
0
niye ama
(26.11.11)
Ben doğum öncesi folik asidimi ve vitaminimi aile hekimime yazdırmıştım bu arada.
0
bitter cikolata
(26.11.11)
özeldeki doktorumuz bu testleri bize devlet hast. de yaptırdı. bilginize..
0
limonluhavuc
(26.11.11)
(4)

alçıdan çıkan ayağın morarması

murphy
merhaba; bir arkadaşımın ayağı çatladığı için alçıya alınmıştı. 4hafta sonra alçı çıkarıldığında ayağın mosmor olduğu görüldü, doktor normal olduğunu söyledi. fakat daha önce ayağı çatlayan kardeşimde böyle bir durum olmamıştı. bi de internette şöyle bi şey buldum;http://www.hastane.com.tr/25-gun-on
merhaba; bir arkadaşımın ayağı çatladığı için alçıya alınmıştı. 4hafta sonra alçı çıkarıldığında ayağın mosmor olduğu görüldü, doktor normal olduğunu söyledi. fakat daha önce ayağı çatlayan kardeşimde böyle bir durum olmamıştı. bi de internette şöyle bi şey buldum;

www.hastane.com.tr

daha önce başına gelmiş olanlar ya da doktor arkadaşlar acilen cevap verirse sevinirim.
0
murphy
(26.11.11)
Eğer iyiye değil de kötüye gidiyorsa bir sorun var demektir. 1-2 gün gözlemlesin morluk sarılığa veya yeşilliğe dönüyorsa veya azalıyorsa sorun yoktur.
0
onexey
(26.11.11)
3 kere bileğim burkuldu, ilkini alçıya almışlardı, hepsinde de davul gibi şiştikten sonra 2-4 gün içinde morarmıştı ve 1-2 hafta içinde geçmişti, linke de baktım kesinlikle yanlış yönlendirmek istemem ama benim de ayağım alçıdan çıktıktan sonra hala şiş ve morarmış durumdaydı, o azıcık dinlendirme ve üzerine basmamayla alakalı, ben darlanıp alçılı ayakta basket bile oynamıştım, bu tür olayların şiddeti bir olmadığı için karşılaştırma ne kadar doğru olur bilmem, bence 3-4 gün sabretsin ve yormasın morluk büyük ihtimal geçmeye başlayacak
0
bcdhms
(26.11.11)
çok yardımcı oldunuz, teşekkür ederim
0
🌸murphy
(26.11.11)
Alçıyla birlikte hareketsiz kalan ayakta damarlar ve kan akımı vücudun geri kalanı kadar hareketli ve sağlıklı değildir. Bundan dolayı alçı çıktıkran sonra ayak morarmış olabilir, yapılması gereken kan damarların dilatosyonunu yani genişlemesi sağlamak, bunun için ayağı yukarıya kaldırın ve üzerine de sıcak bir su torbası vs. koyun. Yalnız su torbasının direk vücuda temasını önleyin, yastık kılıfı ya da hafif kalın bir şeyin içine koyarak torbayı ayağınızın üzerine koyun ve de ayağınızı hafif hafif hareket ettirmeyi deneyin. Bu işlemi sağlıklı bir şekilde tekrarlayıp uygularsanız, zamanla renginde değişim olacağını da görürsünüz. Geçmiş ola.
0
aduketim 30cm
(27.11.11)
(1)

uygun fiyatli diş hastanesi veya diş doktoru

aloe
merhaba,ben ortodonti tedavisine başlamak istiyorum. piyasaya göre daha uygun fiyat veren ve ödemede kolaylık sağlayan bir dişçi arıyorum. bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirm.
merhaba,
ben ortodonti tedavisine başlamak istiyorum. piyasaya göre daha uygun fiyat veren ve ödemede kolaylık sağlayan bir dişçi arıyorum. bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirm.
0
aloe
(26.11.11)
şehir?!
0
Rawkon
(26.11.11)
(6)

terlememek sağlıksal bir risk midir ?

zaraeta
evet sorum bu. sığır gibi kalmasın duyuru, bir de örnek vereyim.mesela halısahaya gidiyoruz, 2 saat oynuyoruz 1 kez mola verip. ama arkadaş milletin çenesinden saniyede 13957825 tane ter damlası dökülüyor, soyunma odalarına geçiyoruz herkesin tişörtünün arkası önü sırılsıklam. benim çok az bir nemle
evet sorum bu. sığır gibi kalmasın duyuru, bir de örnek vereyim.

mesela halısahaya gidiyoruz, 2 saat oynuyoruz 1 kez mola verip. ama arkadaş milletin çenesinden saniyede 13957825 tane ter damlası dökülüyor, soyunma odalarına geçiyoruz herkesin tişörtünün arkası önü sırılsıklam. benim çok az bir nemlenme oluyor. o da fark edilmiyor dokunmadan. biraz da yüzüm nemleniyor.

amma velakin, saçım acayip terliyor. 10 dakika hafif tempolu yürüyüş yapayım saçım su dökülmüş gibi oluyor. sebebini bilen ?
0
zaraeta
(25.11.11)
sorunu yanıtlar mı bilmiyorum ama şöyle bir şey var:

bir arkadaşın koltuk altı çok terliyordu, bu da onu çok acayip rahatsız ediyordu. sonunda gitti bir doktora ne yapın edin, bunu çözün dedi. bilmemne yöntemi varmış bölgesel terlemeyi engelliyor, doktor buna demiş ki biz bunu yaparız koltukaltın terlemez ama bu ter illa bir yerden çıkacak bunu göze alıyorsan yapalım.

nitekim tedavi yapıldı, kolunda bir damla ter olmuyordu ama alnından şıpır şıpır su akıyordu.

velhasıl senin bütün ter de saçlardan çıkıyor olabilir.
0
zahmet
(25.11.11)
o zaman benim vücudun ter bezlerinde sorun var ama kafa sağlam demek sanırım ? nasıl bi vücudum var amk.
0
🌸zaraeta
(25.11.11)
evet, terlemekten nefret ederim. ama hiç terlemeyip kafamın sırılsıklam olması biraz ürküttü beni. yağlı olması dediğin saç temizliği mi ? o konuda çevremde benden temizini tanımıyorum da. :) :D
0
🌸zaraeta
(25.11.11)
fitlikle de alakası var. şişman bi insan terlemesi ile sıradan insan terlemesi bir değil. fit insanla sıradan terlemesi de bir değil. saçın uzunsa terliyordur kafan.
0
repins
(25.11.11)
hafiften bi göbek de var öyle fit birisi de değilim. :D
0
🌸zaraeta
(25.11.11)
en son ne zaman hamama gittin? gözeneklerin tıkalı olduğunu hiç düşündün mü?
0
bykush
(25.11.11)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.