Giriş
(6)

terlememek sağlıksal bir risk midir ?

zaraeta
evet sorum bu. sığır gibi kalmasın duyuru, bir de örnek vereyim.mesela halısahaya gidiyoruz, 2 saat oynuyoruz 1 kez mola verip. ama arkadaş milletin çenesinden saniyede 13957825 tane ter damlası dökülüyor, soyunma odalarına geçiyoruz herkesin tişörtünün arkası önü sırılsıklam. benim çok az bir nemle
evet sorum bu. sığır gibi kalmasın duyuru, bir de örnek vereyim.

mesela halısahaya gidiyoruz, 2 saat oynuyoruz 1 kez mola verip. ama arkadaş milletin çenesinden saniyede 13957825 tane ter damlası dökülüyor, soyunma odalarına geçiyoruz herkesin tişörtünün arkası önü sırılsıklam. benim çok az bir nemlenme oluyor. o da fark edilmiyor dokunmadan. biraz da yüzüm nemleniyor.

amma velakin, saçım acayip terliyor. 10 dakika hafif tempolu yürüyüş yapayım saçım su dökülmüş gibi oluyor. sebebini bilen ?
0
zaraeta
(25.11.11)
sorunu yanıtlar mı bilmiyorum ama şöyle bir şey var:

bir arkadaşın koltuk altı çok terliyordu, bu da onu çok acayip rahatsız ediyordu. sonunda gitti bir doktora ne yapın edin, bunu çözün dedi. bilmemne yöntemi varmış bölgesel terlemeyi engelliyor, doktor buna demiş ki biz bunu yaparız koltukaltın terlemez ama bu ter illa bir yerden çıkacak bunu göze alıyorsan yapalım.

nitekim tedavi yapıldı, kolunda bir damla ter olmuyordu ama alnından şıpır şıpır su akıyordu.

velhasıl senin bütün ter de saçlardan çıkıyor olabilir.
0
zahmet
(25.11.11)
o zaman benim vücudun ter bezlerinde sorun var ama kafa sağlam demek sanırım ? nasıl bi vücudum var amk.
0
🌸zaraeta
(25.11.11)
evet, terlemekten nefret ederim. ama hiç terlemeyip kafamın sırılsıklam olması biraz ürküttü beni. yağlı olması dediğin saç temizliği mi ? o konuda çevremde benden temizini tanımıyorum da. :) :D
0
🌸zaraeta
(25.11.11)
fitlikle de alakası var. şişman bi insan terlemesi ile sıradan insan terlemesi bir değil. fit insanla sıradan terlemesi de bir değil. saçın uzunsa terliyordur kafan.
0
repins
(25.11.11)
hafiften bi göbek de var öyle fit birisi de değilim. :D
0
🌸zaraeta
(25.11.11)
en son ne zaman hamama gittin? gözeneklerin tıkalı olduğunu hiç düşündün mü?
0
bykush
(25.11.11)
(3)

Mide sorunu

bonjurkes
Sanırım midemi üşüttüm ya da bozdum, belirtiler onu gösteriyor ama durum şu, normalden sık şekilde geğiriyorum ve ağzıma bozuk yumurta gibi bir tad geliyor, önceden başıma geldiğinde motoru bozup alttan üstten gitmiştim 2 gün boyunca. Ayaklarımı üşüttüğümde olmuştu bu durum.Şimdi yine benzer bir dur
Sanırım midemi üşüttüm ya da bozdum, belirtiler onu gösteriyor ama durum şu, normalden sık şekilde geğiriyorum ve ağzıma bozuk yumurta gibi bir tad geliyor, önceden başıma geldiğinde motoru bozup alttan üstten gitmiştim 2 gün boyunca. Ayaklarımı üşüttüğümde olmuştu bu durum.

Şimdi yine benzer bir durumum var ağzıma şu saçma sapan tad geliyor geğirdiğimde fakat gün içinde ayağımı üşütebileceğimi sanmıyorum, motor da hafif nane molla. Normalde ercefuryl alıp bozuk motor sorununa dur diyorum ama akşam dışarı çıkacam, durumum daha kötüye gider mi bilemem ama şu ağzıma gelen tadın kaynak sorununu çözecek bir ilaç bilen var mı aranızda?
0
bonjurkes
(25.11.11)
(bkz: kahve limon) iyi geliyo bana.
0
repins
(25.11.11)
nane limon
0
ben smyrna
(25.11.11)
oyy, fena durum. dediğin bana olur yeterince sıkça, görünüşte rastgele sebeplerden. tahmin ediyorum karnın falan şişiyordur. öncelikle geçmiş olsun.

sonra, buna iş işten geçtikten sonra yapılacak çok bir şey yok. kendi tecrübelerimden yola çıkarak, kusarsan, yarım saate falan bir şeyin kalmaz. rennie tablet ve metpamid de alırsan ercefuryl yanında, sorun hemen çözülür.

ama korkarım miden bunu alışkanlık haline getirebilir. üşütmekten olmuyor bu iğrenç yumurta tadı, yediğin şeylerden oluyor genelde. deneme yanılmayla ne tarz gıdaların, hangi koşullar altında bu tepkiye yol açtığını ayırt etmeye çalış. bozuk sosis olur, "şuranın hamburgeri" olur, dikkat et bir daha. durum tekrarlarsa aklında bulunsun, ilk fırsatta kusup kurtulabilirsin :P

eğer çok sıklaşırsa, bir profesyönel görmen gerekebilir. ibs falan olabilir belki. bilmem.

geçmiş olsun tekrardan :)
0
zephyrus
(25.11.11)
(3)

[ sağlık ] Vitamin, Mineral ve Hormon seviyeleri ile ilgili yapılan test..

enola gay
Adı nedir? Vitamin ve Mineral eksikliği/fazlalığı tespiti ve hormon seviyelerinin belirlenmesi için ne gibi bir test yaptırmak gerekir adı nedir?
Adı nedir? Vitamin ve Mineral eksikliği/fazlalığı tespiti ve hormon seviyelerinin belirlenmesi için ne gibi bir test yaptırmak gerekir adı nedir?
0
enola gay
(25.11.11)
hormon için tükürük veya kan testi yapılıyor.

her vitamin için farklı testler olabiliyor.
vitamin b12 için schilling testi var mesela.

mineral için saç veya kemik testi yapılabiliyor. kan testi bu durumda yanıltıcı olabiliyor, yediklerin ve içtiklerin etkiliyor çünkü.

tabi doktora veya yapılan yere göre değişen testler de olabilir.

önce doktora gitmek lazım sonuçta, onun karar vermesi gerekiyor.
0
ermanen
(25.11.11)
compadrito
(25.11.11)
Merhabalar.

Vücutta depolanan vitaminlerin seviyeleri direk olarak ölçülebiliyor. Fakat depolanmayan vitaminler için bazı enzim aktivitelerine (b1 için transketolaz misal) bakılıyor. Bazı maddeler için idrarda metabolitler de bakılır (folik asit-figlu).

Mineraller için genelde yine kan seviyeleri ölçülüyor (fe gibi).

Hormonlar seviyeleri için yine genel olarak kan alınıyor (t3-t4-tsh-fsh-lh vs).

En güzeli bir dahiliye uzmanına veya polikliniğe gitmek, kan vermektir. Gerisi biyokimya istek kağıdında hekimin yapacağı isteklere bakar. Herhangi bir şikayetiniz var ise ek tetkik için başvurduğunuz hekim sizi yönlendirir.
0
there is nothing left for me
(25.11.11)
(5)

emla krem farkları

snp_kubra
ya epilasyon için kullanacağım da bunun tüplü olanı varmış felan bide bu resimdekiler var epilasyon için kullananlar hangisi daha çok işe yarıyor yada siz hangisini kullanıyorsunuz?
ya epilasyon için kullanacağım da bunun tüplü olanı varmış felan bide bu resimdekiler var epilasyon için kullananlar hangisi daha çok işe yarıyor yada siz hangisini kullanıyorsunuz?
0
snp_kubra
(24.11.11)
sağdaki yüzde 5 olan. bol bol sür.
0
african rain
(24.11.11)
işe yaradı mı peki boşa almayalım bi de
0
🌸snp_kubra
(24.11.11)
Epilasyon için sağdaki kutu içinde minik tüpler kullanılıyor. Bir kutuda 5 tüp çıkıyor. Her tüp tek kullanımlık. Ve yanılmıyorsam kutu fiyatı 50-60 tl arasındaydı.
Öncelikle lazer epilasyon mu yoksa iğneli mi? Muhtemelen iğnelidir diye düşünüyorum. O zaman sana tavsiyem yaptıracağın bölgeye bölgenin büyüklüğüne bağlı olarak 1-2 tüp sür ve üzerini uçmaması için buzdolabı poşetiyle kapatıp streç filmle sar. Böyle yazınca kulağa garip geliyor, farkındayım:) Ama emla son derece uçucu bir krem. Zaten sürdükten 1-2 saat içinde etkisini göstermeye başlıyor. Eğer üzerine birşeyle kapatmazsan herhangi bir uyuşma olmaz.
Bir de ne yazık ki uçucu olduğu kadar da etkisi geçici. İğneli epilasyona başladıktan yarım saat içinde acıyı yavaş yavaş duymaya başlarsın. 1 saatin sonunda bölge tamamen esi haline dönmüş olur.
Yani emladan mucizeler bekleme.
0
esma_sultan
(24.11.11)
işe yaramıyor elbette ama hafifletebiliyor.
0
african rain
(24.11.11)
epilasyon için emla kullananların dikkat etmesi gerekenler

-emla büyük bölgelere(bacak) veya bütük miktarlarda uygulanmamalıdır. emilen aktif etken maddeler(lidocaine-prilocaine) kalp aritmisi dahil ciddi sağlık sorunlarına yol açabilir. özellikle nefes darlığı, boğazda kuruluk hissederseniz acil tıbbi müdahale için başvuruda bulunmanız gerekebilir.
0
kahveci
(25.11.11)
(3)

Viski+Limon+Bal ve Damar Tikanikligi

jaaaccckkk
Babam su anda 68 yasinda. 2.5 yil once hem aklp damarlarindaki tikanikliktan hem de boyun damarindaki tikanikliktan ameliyat oldu.Ameliyattan sonra boyun damarlarindaki tikaniklik tekrarladi. Yaklasik bir ay once tekrar kontrole gittiginde kalp damarlarindaki tikanikligin yuksek bir oranda olmadigi
Babam su anda 68 yasinda. 2.5 yil once hem aklp damarlarindaki tikanikliktan hem de boyun damarindaki tikanikliktan ameliyat oldu.

Ameliyattan sonra boyun damarlarindaki tikaniklik tekrarladi. Yaklasik bir ay once tekrar kontrole gittiginde kalp damarlarindaki tikanikligin yuksek bir oranda olmadigi soylendi doktor tarafindan. Ama boyun damarindaki tikaniklik artmis.

Nerden duymussa bir sise viskiye, bal ve limon ekleyip 15 gun kadar beklettikten sonra gunde bir fincan sabah ac karnina icmeye baslamisti. Uzun sure icti boyle ve iyi geldi.

Bu karisimi kullanmadigi surede ise zaman zaman konusma zorlugu cekiyordu. Ancak bunu kullaninca ciddi bir iyilesme gorunuyordu ki bu iyilesmeyi ben de gozlemledim.

Hurafelerle, mucizevi formullerle isim olmaz. Merak ettigim nokta bu karisimin gercekten ise yarama ihtimali var midir yoksa tamamen plasebo etkisiyle mi alakali? Bilimsel olarak bu isin asli nedir?
0
jaaaccckkk
(24.11.11)
Plasebo olma ihtimalinden baska bir sey olabilir mi? bunu ogrenmeye calisiyorum iste.
0
🌸jaaaccckkk
(24.11.11)
birkac kisiden daha duymustum bu formulu kullanip ise yaradigini soyleyenler var. ama neden ise yaradigi konusunda teknik bir bilgim yok maalesef.
0
kansascity shuffle
(24.11.11)
jaaccckk tıp dediğimiz şey dünyada, evrende var olan şeyleri keşfediyor. yoktan yeni bir şey yaratmıyor en nihayetinde. büyük ihtimalle plasebo etkisidir ama şu da bir gerçek hergün çok düşük miktarda alınan alkol kalp ve damar sağlığı için faydalıdır. eğer baban bununla mutluysa ve sağlığına bir zararı yoksa bırakın içsin..
0
bilmemkacincinick
(24.11.11)
(8)

dudaklarımda bir iki gündür uçuklama öncesi kaşınma/gıdıklanma var. önlem?

gijilti
uçukladı uçuklayacak. öyle bir his var.daha önce de böyle olduğunda uçukladığı oldu.uçuğun meydana gelmemesi için ne önlem alabilirim?
uçukladı uçuklayacak. öyle bir his var.
daha önce de böyle olduğunda uçukladığı oldu.
uçuğun meydana gelmemesi için ne önlem alabilirim?
0
gijilti
(24.11.11)
asiviral sür hemen veya zovirax
0
azurre
(24.11.11)
faydasi oldugu soylenen bir kocakari yontemi:
tahta (metal kasik olmaz) bir kasigi ocakta, ateste isit ve ucugun cikacagini dusundugun yere bastir.
0
dahinnotha
(24.11.11)
bir kısım insan da bir pamuğa biraz aseton dök üstüne bastır der. yakmalı yöntem işe yaramıyormuş.
0
polyester kelebek
(24.11.11)
(bkz: vectavir)
0
istanbul beyefendisi
(24.11.11)
vicks sür, sarımsağı ikiye ayırıp üzerinde gezdir, çay kaşığını çok olmayacak şekilde ısıtıp dudağına yaklaştır, çay poşetini ılıkken dudağının üzerinde tut biraz.
0
bitter cikolata
(24.11.11)
doktora gitmeni öneririm.

not: doktor değilim.

dip not: kadınsı lezbiyenim.
0
dis fircasi
(24.11.11)
uçuk bağışıklıkla ilgilidir.
yüksek ateş, bağışıklığın düşük olması v.s. uçuğu tetikler.
eğer henüz uçuk çıkarmadıysanız bağışıklığınızı yükseltmeye çalışın.bol bol meyve, sebze tüketin, c vitaminini ihmal etmeyin.
bir kaç gün immuneks takviyesi yapabilir, gece uyumadan önde 1 tane c vitaminli aspirin içerek vücudu rahatlatabilirsiniz.
bu arada alkol, sigara gibi bağışıklığınız üzerinde ciddi etkisi olan şeylerden uzak durmaya ve dinlenmeye çalışın. alerjikseniz, alerjinizi tetikleyen şeyi bulmaya bakın, bu arada parfüm, deo v.b kimyasallardan uzak durun. (neredeyse hergüne 1 tane formülü ile toplam 9 uçuk çıkaran bana doktorumun tavsiyeleridir.)

uçuk çıktıysa uçuk kremi (piyasada pek çok marka var, birini seçebilirsiniz)kullanın. sürekli tekrarlıyorsa doktorunuzla görüşün ve hap tedavisi olup olamayacağınız sorun.
0
balik kraker
(24.11.11)
(git: 286576)
0
balik kraker
(24.11.11)
(6)

çatlak oluşumunu gidermek?

traxes
bir arkadaşım diyete başladı sporda yapıyor ancak çatlak oluşur diye çok korkuyor. çatlak oluştuğunda tamamen giderilmesi mümkün olmadığı için oluşmadan önlem almak istedi. bunun için ne yapılması gerek bildiğiniz birşey varmı acaba?
bir arkadaşım diyete başladı sporda yapıyor ancak çatlak oluşur diye çok korkuyor. çatlak oluştuğunda tamamen giderilmesi mümkün olmadığı için oluşmadan önlem almak istedi. bunun için ne yapılması gerek bildiğiniz birşey varmı acaba?
0
traxes
(24.11.11)
valla ben nemlendirici bi krem aldım sürüyorum bol bol. annem hamileyken sormuş doktoruna tek çaresi nemlendirmek, yoksa çatlamaya yatkın olan tenler zaten çatlar. tek çare o kozmetik markalarına falan para verme al bi nemlendirici sür demiş. ben de öyle yapıyorum. çatlak kremlerine dolu para verip etkisini gören de duymadım yani.

birazcık kısmet bence bu işler :D
0
mentolaromaliseker
(24.11.11)
bol su içmek ve badem yağıyla çatlak oluşabilecek yerlere (az düşününce nerdeyse vücudun etli bölgelerinin tamamı oluyor bu ama :)) masaj yapmak işe yarayabilir.
0
in vino veritas
(24.11.11)
bepanthen krem kullanın.
0
pelinn.
(24.11.11)
badem yağı+1
0
somethinginthewayshemoves
(24.11.11)
deli gibi nemlendirsin.
0
dasher
(24.11.11)
çatlak kilo verirken değil alırken oluşur. kilo verirken ortaya çıkar. kilo alırken nemlendirmediyse yeterince artık geçmiş olsun.
0
kediebesi
(24.11.11)
(4)

sac mezoterapisi deneyimi olan var mi?

chavezding
su firsat sitelerinden birinde gordum simdi de ilk defa boyle bir sey duyuyorum. sac dokulmesini durdurmak icin kafa derisine bisiler enjekte ediliyormus. bunu yaptirip da sonuc alan var mi? bi de, biraz alerjik bir derim var. sampuanlar falan bazen alerjiye neden olabiliyor. bu tedavideki ilaclarin
su firsat sitelerinden birinde gordum simdi de ilk defa boyle bir sey duyuyorum. sac dokulmesini durdurmak icin kafa derisine bisiler enjekte ediliyormus. bunu yaptirip da sonuc alan var mi?
bi de, biraz alerjik bir derim var. sampuanlar falan bazen alerjiye neden olabiliyor. bu tedavideki ilaclarin da boyle bir etkisi olmasi olasi mi?
0
chavezding
(23.11.11)
bu konuları etraflıca araştırmış -ama deneyimi olmayan- biri olarak, fırsat sitesinde fiyatı gerçekten uygunsa denemeni tavsiye ediyorum. bir faydası olduğunu düşünmüyorum. bahsettiği şey vücuttan alınan kandaki maddeleri -trombositleri mi ne- ayıklayıp yeniden kafana enjekte eden bir yöntem mi?
0
african rain
(23.11.11)
saç mezoterapisi fda tarafından onaylanmış tıbbi veya kozmetolojik bir uygulama değil. konuyla ilgili literatürün büyük bir kısmı ispanyolca ve fransızca.

yaptıracak uzman hekim bulman kolay olmayabilir(bir kaç ay öncesine kadar öyleydi) çoğunlukla medikal estetik sertifikası almış pratisyen veya aile hekimleri tarafından uygulanır.

özet olarak işlem hakkında"conclusive" bir bilimsel bilgi bulunmamakta
0
kahveci
(23.11.11)
'at your own risk' gibi bir durum soz konusu anladigim kadariyla. fiyat bayaga cazip aslinda ama bilmiyorum cesaret edebilecek miyim.
0
🌸chavezding
(23.11.11)
Gerçekten mezoterapi yapılacaksa fayda görebilirsin. Ne yazık ki mezoterapi ayağına saçlı deriye B vitamini yapıp insanları kandıran çok merkez var.
0
plastik turambar
(23.11.11)
(1)

işitme engelliler için "çalar" saat

galadnikov
uyanma problemi olan işitme engelli bir tanıdığım var. normalde kulaklık takıyor ancak yatarken takamıyormuş, taksa da çalar saat uyandırmıyormuş. ben muhakkak çözümü vardır diye düşündüm ancak o tarz şeylerin ithal olduğunu ve 300-400 lira fiyatının olduğunu söyledi. sene olmuş 2011, ben ihtimal ve
uyanma problemi olan işitme engelli bir tanıdığım var. normalde kulaklık takıyor ancak yatarken takamıyormuş, taksa da çalar saat uyandırmıyormuş. ben muhakkak çözümü vardır diye düşündüm ancak o tarz şeylerin ithal olduğunu ve 300-400 lira fiyatının olduğunu söyledi. sene olmuş 2011, ben ihtimal veremedim titreşimli bir saatin uygun fiyata bulunamayacağına. bakındım google'dan biraz 100 lira civarı bir şeyler var görünüyor ama fikir alayım yine de, kullanan, kullanan tanıdığı olan falan varsa ne iyidir ne kötüdür, uyandırır mı gerçekten öğrenmiş oluruz.
0
galadnikov
(23.11.11)
yaramıyormuş.
0
🌸galadnikov
(23.11.11)
(6)

sırtımın sol tarafında ağrı, batma, derin nefes alamama (( capsli ))

ground
doktor ve sağlıkçı kardeşlerim. 2 gündür resimdeki sırtımın sol bölümünde bir ağrı mı desem batma mı desem bir şey var. derin nefes alırken, hapşururken inanılmaz batıyor. normalde de sürekli bir ağrı var.kemik falan değil kemiğin altında bir şey. nedir ne değildir ne yapmalıyım. çok teşekkürler şi
doktor ve sağlıkçı kardeşlerim. 2 gündür resimdeki sırtımın sol bölümünde bir ağrı mı desem batma mı desem bir şey var. derin nefes alırken, hapşururken inanılmaz batıyor. normalde de sürekli bir ağrı var.kemik falan değil kemiğin altında bir şey. nedir ne değildir ne yapmalıyım. çok teşekkürler şimdiden.
0
ground
(23.11.11)
kaslarınızı mı üşüttünüz acep? muscoril merhem sürüp sıcak havlu koyun bakalım geçecek mi? bir yan etkisi falanda yok, denenebilir kolayca.
aklıma bir ihtimal daha geliyor, zona olabilir mi, bakın bakalım kızarıklık v.b. var mı? umarım değildir.
tabi ki en garantisi doktora gitmek geyiğini de çevireyim, eksik kalmasın.
0
Phoebe
(23.11.11)
derin nefes ve aksırık sırasında şiddetli batma hissi, akciğerle ilgili gibi duruyor. akciğer değil de kaslarla ilgili bir miyofibrozit (kas yangısı - halk diliyle yel girmesi) olup olmadığını anlamak için, pozisyon değişikliğiyle ağrıyıp ağrımadığına bakmak lazım. misal, ayakta dururken, sadece belinden hareketle, yani ayakların sabit, sağa sola tam dönüşler, geriye, öne eğilmeler, çapraz eğilmeler, sırtı esnetecek bilumum hareketler gibi pozisyon değişikliklerinde de bu batma oluyorsa, kas tutulması lehinedir. ama bunlarla hiç bir ilgisi yok, sadece derin nefesle ilgisi varsa, akciğerle ilgili olma ihtimali kuvvetlenir. bu durumda, röntgen çektirmesen bile, seni bir hekimin iyice dinlemesi gerekir. yani sırtını stetoskopla dinlemesinden bahsediyorum. her hal ve kârda şimdiden bol su içmeye başlasan iyi edersin.
0
compadrito
(23.11.11)
aynısı sağ yanımda var. 1 ay önce yurtdışından müthiş bi soğuk kaptım. hala hastane hastane uğraşıyorum. check-up yaptım resmen tepeden tırnağa hiç bişi çıkmadı buna dair, işin kötüsü bi derde derman da olmadı. sanki içerden bir kas gerilmesi var, diyafram şişip indikçe batıyo geriliyo çekiliyo vs... siz de üşüttüyseniz kulunç falan olabilir, zona ihtimalinden bahsedilmiş, lakin kızarıklık yoksa salt şiddetli kas tutulmasıdır diye düşünüyorum ben de. ve umarım akciğerlerle ilgili değildir.

kas gevşetici iğne oldum mesela dün, sadece günü kurtardık, ama yine bahsettiğin ağrılara sahibim. hala da arayış içerisindeyiz bakalım, nasıl kurtulacağız bundan.

toplucanak geçmişler olsun.
0
tahret muslugu
(23.11.11)
kalp doktoruna da bir gorunun 11 yil once tum belirtiler usutme tarzi bi hastaligi gosterirken(yani alakasiz yerlerde agrilar varken cigerlere yakin yerlerde) babami kalp krizinden kaybettim. gizli kalp dedikleri seyde bu tip bolgesel agrilar olabiliyormus.

doktor onemli bu yuzden. careniz eksi duyuruda degil.
0
enedwaith
(23.11.11)
bir de pnömotoraks ihtimalini araştırın.
0
rutubettin
(23.11.11)
aşağıda biride aynı şikayetini sormuştu ona yazdığım cevabın aynısı kopyala yapıştır yapıyorum buraya
"önce dahiliye bölümüne gidip şikayetini anlatman gerek sonrada büyük ihtimal akciğer filmi isticek duruma göre yorum yapıcak batma önemlidir çünkü biçok önemli hastalıkların belirtisidir sırttati nefes alırken batma.bir an önce görünmelisin doktora ihmale gelmez.benimde bu şikayetim vardı eczaneye gittim adam vermedi ağrı kesici git doktora önemli bişeydir dedi bi gittim verem olduğumu öğrendim bu sene.yani herşey çıkabilir altından."
hatta bu yorumun altına yorum yapan diğer kişide aynı şikayetten gidip verem olduğunu öğrenmiş!akciğer tümöründede aynı şikayet görülür.geçmiş olsun geç kalmayın erken teşhis daha çabuk iyileşmenizi ve daha az hasarla atlatmanızı sağlar !!!
0
semson
(23.11.11)
(3)

acaba

guzellige inancimi sarsan simgeler var
selamlar, birkaç gündür beynimde daha çok burnumun arka kısmında bir basınç hissediyordum, bununla birlikte bana uzağıda net göremiyorum gibi geldi. ben eğilince de başımda daha çok yüz kısmımda ağrı oluşuyodu. doktor röntgen çekti ve rinit alerjim olduğunu söyledi ama ben rinit alerji bulgularıa ba
selamlar, birkaç gündür beynimde daha çok burnumun arka kısmında bir basınç hissediyordum, bununla birlikte bana uzağıda net göremiyorum gibi geldi. ben eğilince de başımda daha çok yüz kısmımda ağrı oluşuyodu. doktor röntgen çekti ve rinit alerjim olduğunu söyledi ama ben rinit alerji bulgularıa bakınca kendi semptomlarımı göremiyorum. burnumda kaşıntı hapşırma öksürme boğazımda kaşıntı yok. bana bir ilaç verdi kullansam mı anlamadım?
0
guzellige inancimi sarsan simgeler var
(23.11.11)
doktor işlerinde yorum yapmak hassas konu. ama bana sinüslerin dolmuş gibi geldi, koskoca doktor da bunu akıl edip bir bakmıştır herhalde diye düşünüyorum.
0
mrmetal
(23.11.11)
kafayı öne eğince ağrı dedin mi sinüzit. bi film çekmediler mi hiç?
0
kediebesi
(23.11.11)
fi tarihinde gittiğim doktorlardan bir tanesi bu tür hastalıkların alerjik rinosinüzit olarak anılmaya başlandığını söylemişti. kafa içi boşluklarını havalandırmayı engelleyen her şey sinüzite yol açıyor nitekim.
0
terrapin
(23.11.11)
(1)

motilium ve cipralex in beraber kullanımı

ubuntuee
sorun yaratır mı? bilgisi olan var mı
sorun yaratır mı? bilgisi olan var mı
0
ubuntuee
(23.11.11)
hayır yaratmaz.
0
de nada
(23.11.11)
(7)

Bu aralar bir salgın mı var?

sormaya geldim
Öksürük, hafif ateş, ishal ve nezle şeklinde kendini gösteren mikrobik bir salgın var mı? yoksada yakın zamanda hangisi olduğunu kestiremediğim bir gıdanın arızalı olduğunu duyacağız gibi geliyor.
Öksürük, hafif ateş, ishal ve nezle şeklinde kendini gösteren mikrobik bir salgın var mı?

yoksada yakın zamanda hangisi olduğunu kestiremediğim bir gıdanın arızalı olduğunu duyacağız gibi geliyor.
0
sormaya geldim
(23.11.11)
valla olabilir bence, ofiste herkes aksırıp tıksıyor. dökülüyor millet.
0
vakumlu
(23.11.11)
mümkün. bende de sebepsiz öksürük başlamıştı geçende kendimi çok iyi hissederken.
0
wampex
(23.11.11)
bizim ev ahalisi de aynı şekilde sebepsiz öksürmeler falan
0
rayde
(23.11.11)
çok fena ishaldim bikaç gündür.
0
guzellige inancimi sarsan simgeler var
(23.11.11)
aynen bende ishaldim.
0
sorubankasi
(23.11.11)
hava değişimi gibi geliyor. benim de boğazımda bi gariplikler başladı. hayırlısı.
0
sp3ciali5tt
(23.11.11)
bizim evde öyle en iyi korunma yöntemi havlularınızı değiştirin kendinize ait olsun sizin havlunuza ne anneniz nede babanız elini ağzını silsin.
0
semson
(23.11.11)
(8)

Soğuk algınlığına bağlı ses kısılması ve boğazda gıcık tedavisi?

sweet child o mine
Merhaba,Soğuk algınlığı sebebiyle bir rahatsızlık yaşamaktayım. Burnum akmıyor veya üşüme hissim de yok. Ama boğazımda sanki toz topağı varmış gibi. Zaman zaman nefes alırken de zorlanıyorum. Sesim kısık. Bu durum 4-5 gündür var ve perşembe konsere çıkma durumu nedeniyle 2 günde geçmesi veya hafifle
Merhaba,
Soğuk algınlığı sebebiyle bir rahatsızlık yaşamaktayım. Burnum akmıyor veya üşüme hissim de yok. Ama boğazımda sanki toz topağı varmış gibi. Zaman zaman nefes alırken de zorlanıyorum. Sesim kısık. Bu durum 4-5 gündür var ve perşembe konsere çıkma durumu nedeniyle 2 günde geçmesi veya hafiflemesi gerekiyor.

C vitamini tableti, portakal, ılık süt+bal, sade bal, bol su ve konuşmamayı deniyorum. Önerilerinize ihtiyacım var, teşekkürler.
0
sweet child o mine
(23.11.11)
pastil dene varsa ve gargara veriyor genelde dr bana bööle olunca. tabi asıl ilacın antibiyotik de onu dr a gidince o yazar zaten.
0
rentts
(23.11.11)
Evet pastili yazmayı unutmuşum. Onu da günde 3-4 tane alıyorum ama pek rahatlatıcı bir etkisini hissedemedim. Gargarayı neyle yapayım suyla mı? Yoksa dişim çekildiğinde doktorun verdiği bir gargara vardı onunla mı? Onunla yaptım geçen akşam, dilini uyuşturuyor insanın. Bir de ertesi sabah daha kötü oldu sanki.
0
🌸sweet child o mine
(23.11.11)
www.eksisozluk.com bundan varsa falan bu olur ama genelde gargaraların da olayı zaten boğazınızdaki mikropları kırmaya çalışmak (çok bilimsel bi açklama değil ama idare et)
0
rentts
(23.11.11)
katiyetle; tantum verde sprey , günde 4 kez gibi, 3, 4 fıs boğaza!!!

destek olarak da odun tarçın ve karanfili birkaç dakika kaynatarak elde edilmiş çay..

kara biberli bal yemek.
0
pyro clustic flow
(23.11.11)
pyro clustic flow'un dediklerine ek olarak (bkz: her şeyi yazmış adam), nurofen al, cold flow yazar üstünde çok aciliyetin varsa bunu alabilirsin ha birazcık pahalı kaçarsa da minoset tarzı bir ibuprofen içerikli ilaç alman bu süreci atlatmanda sana yardımcı olur. Onun dışında fazla kuru ortamlarda bulunma mesela dışarıya bu kuru havalarda çıkma, evinde kalorifer ya da soba varsa üzerinde ortamı nemlendirmek için gerekecek bir tas suyun olsun, boğazının ne soğuk ne sıcak olması lazım, o yüzden yediklerinin ılık olmasına dikkat et, sigara içiyorsan katiyen içme, bu süreçte içersen sen bu dediklerimi yapıp ıkınsan da geçmez, ayrıca içmiyorsan da içilen ortamdan uzak durmalısın. Bunlar dışında bol sıvı al, bolca dinlen ve de c vitamini candır devam et almaya, şimdilik bu kadar, geçmiş ola.
0
aduketim 30cm
(23.11.11)
Evde kloroben var gargara olarak. Ama daha iyiyse yarın o zaman eczaneden tantum verde sprey de alayım. Yediğim bala karabiber de ekeyim. Diğer dediklerinizi de yapayım.
0
🌸sweet child o mine
(23.11.11)
'faranjit' ki bu
0
hoot
(23.11.11)
benim boğazımdaki her türlü oksürüğü gıcığı filan strefen denen pastil geçiriyor. daha önce eczanenin birinden pastil istedimi smart-drops diye bir şey verdi. alma sakın, uzak dur. kendisi "şekerleme" olup içinde glikoz şurubu filan var. strepsils de işe yaramıyor, sadece strefen. "for relief of painful sore throats" yazıyor üstünde de hatta. hani tam sorunun cevabı olmayabilir ama aklında olsun. günde 3-4 tane, tamam. zaten yeni bi tane alman gerektiğinde hissediyorsun.

mucize gibi geldi bana bu pastil önceki hafta da, bu heyecanla yazdım bu kadar. lafı çok uzattım, pardon :) geçmiş olsun.
0
dasher
(23.11.11)
(5)

Bende herkes gibi sıradan "rüya işte" görmek istiyorum

sormaya geldim
daha önce bahsetmiştim biraz;http://www.eksiduyuru.com/index.php?m=d&id=321418 (bi göz gezdirirseniz çok sevinirim)artık hakikaten yeter. rüyalarımda gündelik hayat problemleri ve sıkıntılarıyla uğraşmaktan ve ciddi ciddi bunların stresiyle uyanmaktan uyku boyunca stres çekmekten ve kendimi bundan a
daha önce bahsetmiştim biraz;

www.eksiduyuru.com (bi göz gezdirirseniz çok sevinirim)

artık hakikaten yeter. rüyalarımda gündelik hayat problemleri ve sıkıntılarıyla uğraşmaktan ve ciddi ciddi bunların stresiyle uyanmaktan uyku boyunca stres çekmekten ve kendimi bundan alıkoyamamaktan bıktım usandım. bahsettiğim gibi, o esnada gerçeği ve uyku halini karıştırdığım için uykuda olduğumuda unutuyorum. bende herkes gibi rüyada uçayım dağları zıplayarak geçeyim mistik karakterlerle gülüşeyim oynaşayım istiyorum. bu kadar gerçek rüyalar gerçek hissiyatlar, ve ne yazıkki gerçek sinirler stresler yaşamak istemiyorum..
0
sormaya geldim
(22.11.11)
rüyanda istediğin şeyi görme yöntemleri fln bu işlerle uğraşanlar vardı bi araştır :D
0
semson
(22.11.11)
çok garip birşey değil bu anlattıkların. rüyalar bilinçaltının emniyet subablarıdır. bir nev-i insanları dengeleyen bir mekanizmadır. adam gündelik hayatında çok alt seviyede bir mesleğe ait ve sürekli ezilen biri ise rüyalarında kraldır insanları yönetir böylece bi denge oluşur. tabii ki bu kadar basit değil bu mekanizma ama temel işleyişin bu olduğuna inanılıyor.

bir de rüyalar senin sandığın gibi bütün gece boyunca görülmezler. uykunun en son aşaması olan yaklaşık 90 dakikalık periyotların son 10-15 dakikasında hatta çoğu zaman 5 dakikasında görülür. biz uyanınca saatlerce rüya görmüş gibi hissederiz ama aslında gerçekte geçen süre 5 dakikadır. çünkü bilinçaltının zaman kavramı yoktur.

bunlar seni çok rahatsız ediyor ise. bazı terapilerle bilinçaltına ulaşıp orda derinde yatan sorunları görmeni, bunları bilinçli zihnn ile anlamanı ve gündelik hayatında gerçekten bu sorunları çözmesi ve devamında rüyalarının dağlar ovalar moduna girmesini sağlayabilecek yöntemler mevcut. daha çok bilgi istiyorsan özelden mesaj at detayını anlatayım.
0
orpheus
(22.11.11)
güzel, sürükleyici bir kitap bul. dadan bir güzel, yatmadan önce birkaç sayfa oku. rüya senaryoların değişiyor o zaman. iyi geliyor.
valla bak.
0
vakumlu
(23.11.11)
@orpheus ilgin için teşekkür ederim. sanırım ben tam niteleyici kelimeyi bilmediğim için rüya diyerek geçiştiriyorum. benliğimden ayrılmadan bilincim yerimde halisülasyon gibi saatlerce geçiyor uyku evrem. o anlara rüya demek mümkün değil, keza uyku halinde yaşadıklarımın tepkisini yataktaki bedenimde veriyor titreme zıplama savunma korunma gibi.
0
🌸sormaya geldim
(23.11.11)
anlattığın tam olarak self hipnoza benziyor benim sana önereceğim kişi de zaten bu konunun uzmanı. direkt gidip görüşmesen bile bir mail ile derdini anlatırsan fikir verebilir.
0
orpheus
(23.11.11)
(4)

Koldaki mutant kıllar

Haldamir
Ya epeydir kollarımın dirsek-omuz arasında ki kısmın dışa bakan tarafında ne zaman baksam tek tük mutant kıllar görüyorum. Diğerlerine göre daha uzun ve daha kalınlar. Acaba herkeste var mıdır bu? yoksa başka bir sorunun etkisi midir?
Ya epeydir kollarımın dirsek-omuz arasında ki kısmın dışa bakan tarafında ne zaman baksam tek tük mutant kıllar görüyorum. Diğerlerine göre daha uzun ve daha kalınlar. Acaba herkeste var mıdır bu? yoksa başka bir sorunun etkisi midir?
0
Haldamir
(22.11.11)
size özel bir durum değil. başka kişilerde de var.
0
fakyoras
(22.11.11)
Şeytan tüyü
0
depol
(22.11.11)
he ya bende de oluyo. sinir bozucu onları koparıyorum genelde.
0
rurouni
(23.11.11)
bir semptom olabilir. herhangi bir endokrin uzmanına veya daha iyisi dermatologa görünmek faydalı olacaktır.
0
kahveci
(23.11.11)
(2)

Dil yanmasina ne iyi gelir?

arafa
Iyi aksamlar ey duyuru sakinkeri.Sabah corba icerken biraz hizli icmistim Hala aciyor dilim.sigara bile zehir oluyor icerken.sifasi var midir?
Iyi aksamlar ey duyuru sakinkeri.Sabah corba icerken biraz hizli icmistim Hala aciyor dilim.sigara bile zehir oluyor icerken.sifasi var midir?
0
arafa
(22.11.11)
Kendi dilini ısırarak bol bol canını yakan biri olarak, ben koyuyorum kupaya soğuk vişne suyunu,ağzımda beklete beklete içiyorum. İğrenç biliyorum ama yapcak bir şey yok. sana da iyi gelir belki.
0
pelinn.
(22.11.11)
Yarın, en fazla sonraki güne birşeyin kalmaz.
0
jesterdvine
(22.11.11)
(2)

kulak tıkanması ?

indescribable
bir süredir takipteyim. önceden kulak çınlaması şikayetim vardı. doktora gittim pek birşey değişmedi devlet hastanesindeydim adam başından attı gibi hissettim ilacı uzun süre kullanmadım. sonra geçti kendiliğinden ya da dikkat etmediğimden geçti gibi hissediyorum bilemedim.onun haricinde sol kulağı
bir süredir takipteyim. önceden kulak çınlaması şikayetim vardı. doktora gittim pek birşey değişmedi devlet hastanesindeydim adam başından attı gibi hissettim ilacı uzun süre kullanmadım. sonra geçti kendiliğinden ya da dikkat etmediğimden geçti gibi hissediyorum bilemedim.

onun haricinde sol kulağımda bir tıkanma gibi durum var, nasıl desem sanki içerde bişi varmış gibi sesleri daha az duyuyorum gibi.kulağımı da temizliyorum he pis değil:)

ve hatta kulagımdan nefes alıyorum gibi :S

anlatabildim mi bilemedim ama ara ara tıkanıyor, zor geçiyor.

nedeni ne olabilir?

doktora gideceğim de gitmeden bilgi sahibi olmak isterim açıkçası.
0
indescribable
(22.11.11)
sakız çiğnemeyi dene..
0
ruhibirbanyo
(22.11.11)
buşon diye bir olay var senin temizleyemediğin yerlerde biriken kirler. kulak burun bogazcıya git bir baktır büyük ihtimal 1 hafta gliserin kullandıracak sonra temizleyecek kulağı.
0
delidir yakalayin
(22.11.11)
(5)

Uzun Süreli Kulak Çınlaması?

c0sh_kun
Dün uyandığımda kulağımın çınladığını farkettim normaldir diye devam ettim olağan yaşantıma gece yatmadan önce de araştırayım dedim, güzel bi uyku çekin uyandığınızda çınlama devam ediyorsa doktora gözükün vs. diyor..Yarın ilk işim doktora gitmek olacak ama sebebi ne olabilir ya da şuan yapabileceği
Dün uyandığımda kulağımın çınladığını farkettim normaldir diye devam ettim olağan yaşantıma gece yatmadan önce de araştırayım dedim, güzel bi uyku çekin uyandığınızda çınlama devam ediyorsa doktora gözükün vs. diyor..

Yarın ilk işim doktora gitmek olacak ama sebebi ne olabilir ya da şuan yapabileceğim bişi var mı?

Bu arada, sadece sol kulakta çınlama var, oldukça yüksek seviyede ve her hangi aşırı müziğe, sese maruz kalmadım..
0
c0sh_kun
(22.11.11)
bulantı falan var mı ?

bit.ly
0
29ekim2011
(22.11.11)
Yok hatta, hissettiğim hiç bi farklı durum yok.. Baş ağrısı, bulantı, yorgunluk vs. Aşırı derece normalim hatta..
0
🌸c0sh_kun
(22.11.11)
depresyon gibi belirtiler varsa panik atak da olabilir. doktora gidiniz.
0
santiago nasar
(22.11.11)
(bkz: tinitus)
0
lorenzen
(22.11.11)
internetten kurcalamayın derim gereksiz yere. yarın doktora görünün ve sıkıntı yapmayın. eğer ses kaynaklı değilse vücutta başka bir problemin (tansiyon vs gibi)göstergesi olabilir. öyle bir şey ise sorununuz düzeldiğinde çınlama da geçer. doktora gitmeden önce kafanızda bir şey kurmanıza gerek yok zaten acaba nedir diye. geçmiş olsun.
0
s e
(22.11.11)
(2)

Kuduz Aşısı Koruma süresi ve Tekrarının zararı

mavi_timsah
Kuduz aşısının koruyuculuk süresinin yaklaşık 3 yıl olduğu, buna karşılık 5 yıl içerisinde yeniden aşılanma ihtiyacı olma durumunda beyne vereceği zarar dolayısı ile uygulama yapıladığı şeklinde bilgi var. Beyinde oluşacak hasar veya kuduz gibi bir seçim olmaması gerektiğini düşünüyorum. Aslı nedir?
Kuduz aşısının koruyuculuk süresinin yaklaşık 3 yıl olduğu, buna karşılık 5 yıl içerisinde yeniden aşılanma ihtiyacı olma durumunda beyne vereceği zarar dolayısı ile uygulama yapıladığı şeklinde bilgi var.
Beyinde oluşacak hasar veya kuduz gibi bir seçim olmaması gerektiğini düşünüyorum. Aslı nedir?
0
mavi_timsah
(22.11.11)
eski tip aşılarda (o karından filan yapılanlar) öyle risklere vardı. artık yok.
kuduz aşısı için risk altındaki kişiler veteriner, mağara araştırmacısı filan. bunlar 2 ya da 3 yılda bir aşılanıyorlardı.
bunlar haricinde aşılar riskli hayvan saldırısı sonrasında yapılıyor.
0
naif hayvan
(22.11.11)
Bu konuda epeyce araştırma yapmış en sonunda çok ünlü bir özel hastanenin enfeksiyon hastalıkları bölüm başkanından aldığım cevabın özetini size yazıyorum:

"Kuduz aşısı risk altında olan meslek gruplarında zaten sürekli olarak yapılmaktadır ve koruyucu olması için kullanılmaktadır.( eğer aşı düzgün koşullarda saklanmış, düzgün olarak takvime uygun olarak uygulanmışsa) Her bünye birbirinden farklı ve insan içinde matematikteki gibi 2x2=4 eder formülü geçerli olmadığından ötürü istisnalar olduğu için kesin bir şey söylenememekte ancak bu istisnalar hariç aşının güvenli süresinin 1 yıl olduğu kabul edilmektedir. 1 yıl sonra yapılan aşı ile süre 1 sene uzatılır"

Yine google da ulaştığım bir tez çalışmasında bizlere uygulanan hdcv aşısı %95 üzerinde bir başarı sağlıyor denekler üzerinde yapılan ve antikor sayılarının ölçüldüğü bir çalışma sonucuyla.

Bildiğim kadarıyla aşının en büyük riski beyin iltihabı ama bu da çok küçük bir ihtimal. kuduz riski karşısında böylesine küçük bir ihtimal için aşı yaptırmamak doğru değil bana kalırsa.
0
frenk
(20.12.16)
(4)

Göğüs ortasında yumru

Bravefart
Bu sabah güne bu arkadaş ile merhaba dedim. göğsümün ortasında sanki kocaman bi yumru varmış gibi hissediyorum yemek borusundaymış gibi yutkunurken ağrıyor derin nefes alınca ağrıyor ayağı aniden kalkınca kalbim orada atıyormuş gibi oluyor. Reflü rahatsızlığım vardı onunla ilgili olabilir mi acaba?
Bu sabah güne bu arkadaş ile merhaba dedim. göğsümün ortasında sanki kocaman bi yumru varmış gibi hissediyorum yemek borusundaymış gibi yutkunurken ağrıyor derin nefes alınca ağrıyor ayağı aniden kalkınca kalbim orada atıyormuş gibi oluyor. Reflü rahatsızlığım vardı onunla ilgili olabilir mi acaba? kanser miyim lan yoksa?
0
Bravefart
(22.11.11)
Sigara kullanımı var mı?
0
alkolik imam
(22.11.11)
evet var
0
🌸Bravefart
(22.11.11)
ya akut gastrit ya da reflünün neden olduğu dejenerasyon gibi geldi bana. tam göğüs kafesinin bittiği orta kısımda ise gastrit atağı olma ihtimali yüksek. 3-4 ay önce aç karna alkol aldığımın ertesi sabahı aynı dediğin ağrıyla uyandım. 8-10 gün azalarak devam etti, daha sonra da boğazda yumru, yutkunma zorluğu olarak kaldı. biyopsi de helicobacter(gastrit bakterisi) çıktı. antibiyotik kullandım iyileştim.
0
mrmetal
(22.11.11)
sabah uyanınca başladıysa, kanser olma ihtimali daha düşük tabi. reflünüz varmış, ilgili olabilir. akciğer veya zarları ile ilgili olabilir. tansiyonuz yükselmiş olabilir. böyle durumlarda bi acile gitmekte fayda var.
0
drkiraz
(22.11.11)
(2)

Diz hizasının arka kısmında oluşan ağrı?

asq me
Dün halısaha maçı yapmıştım, bugün derste 1 saat hareketsiz oturduktan sonra sınıftan çıkmak üzere yürümemle ağrıyı hissetmem bir oldu, 10 üzerinden 8lik bir ağrı. Biraz yürüyünce geçti ama biraz hareketsiz kalırsam yürümeye çalışınca yine ağrıyor. Maçta da sakatlık hissetmedim. Nedir ki bu?
Dün halısaha maçı yapmıştım, bugün derste 1 saat hareketsiz oturduktan sonra sınıftan çıkmak üzere yürümemle ağrıyı hissetmem bir oldu, 10 üzerinden 8lik bir ağrı. Biraz yürüyünce geçti ama biraz hareketsiz kalırsam yürümeye çalışınca yine ağrıyor. Maçta da sakatlık hissetmedim. Nedir ki bu?
0
asq me
(22.11.11)
menisküs olma ihtimali çok yüksek. dr'a göstermelisin hemen. aksi halde yırtık büyüyüp yayılabilir ve durum daha kötüye gidip kalıcı bir sakatlık olabilir. geçmiş olsun.
0
olivia
(22.11.11)
menisküs olduğunu hiç sanmıyorum. akılalmaz bir şişlik oluyor çünkü diz kapağında.
0
sormaya geldim
(22.11.11)
(2)

Tofranil reçetesiz satılıyor mu?

canimnicknameyazmakistemiyor
soru başlıkta. nette çelişen bilgiler var da...
soru başlıkta. nette çelişen bilgiler var da...
0
canimnicknameyazmakistemiyor
(21.11.11)
eczaciya sordum: satiliyor
0
entrapmen
(21.11.11)
görünüşe göre yeşil veya kırmızı reçete olmadığı için parayı verip alırsınız istediğiniz yerden. reçeteli satılır yazılması sadece formalite icabı.
0
ben smyrna
(21.11.11)
(2)

grip

allanpoe
seelağm,bu aralar hasta(grip - soğuk algınlığı - akut nazofarenjit gibisi) olmamam gerekiyor. grip olmamak için yada olupta hastalığı hafif geçirmek için ne yapsam? c vitamini felan ne önerirsiniz
seelağm,

bu aralar hasta(grip - soğuk algınlığı - akut nazofarenjit gibisi) olmamam gerekiyor. grip olmamak için yada olupta hastalığı hafif geçirmek için ne yapsam? c vitamini felan ne önerirsiniz
0
allanpoe
(21.11.11)
greyfurttur mandalinadır portakaldır ye,tam da mevsimi. bitki çayı iç. öyle çok da sakınma kendini. ozaman daha çabuk hasta oluyor insan.
0
pelinn.
(21.11.11)
kış çayı iç.
içinde 20ye yakın baharat ve bitki var. çogzel.
0
Rawkon
(21.11.11)
(1)

Kortizon ve alkol

thor odinsson
Eir'in doktor kızları,Kortizonlu ilaçlarla birlikte alkol kullanımının bir yan etkisi olur mu?Teşekkür ederim.
Eir'in doktor kızları,

Kortizonlu ilaçlarla birlikte alkol kullanımının bir yan etkisi olur mu?

Teşekkür ederim.
0
thor odinsson
(21.11.11)
kortızon mıdeyı tokatlar. Ordan sıkıntı olabılır.
0
29ekim2011
(21.11.11)
(1)

hastaneye gideceğim ama...

gizlinesne
arkadaşlar ben istanbulda yeniyim, nasıl sıra alınır vs. pek bilmiyorum. balta limanı kemik hastanesine gitmeye niyetlendim ama dün online başvuru yapamadım sayfa bir türlü açılmadı. şimdi sorum şu ben bugün o hastaneye gitsem hiç sıra randevu almadan, orada muayene olma şansım nedir. çok sıra bekle
arkadaşlar ben istanbulda yeniyim, nasıl sıra alınır vs. pek bilmiyorum. balta limanı kemik hastanesine gitmeye niyetlendim ama dün online başvuru yapamadım sayfa bir türlü açılmadı. şimdi sorum şu ben bugün o hastaneye gitsem hiç sıra randevu almadan, orada muayene olma şansım nedir. çok sıra bekler miyim, veya aciline gitsem oradan yönlendirirler mi. bir de öğleden sonra gitsem sıkıntı olur mu
0
gizlinesne
(21.11.11)
randevusuz gitme boşu boşuna beklersin. sayfa açılmıyorsa hastaneye telefon ediver, belki telefonla randevu veriyorlardır. bol şans.
0
african rain
(21.11.11)
(7)

Prozac

MandMs
Bu ilaca başlamadan önce doktor ve eczacı ekstra uyku hali oluşturmayacağını söylemişti. Fakat kullanmaya başlayalı 15-20 gün oldu ve ben son 4-5 gündür sürekli uyku modundayım. İlacın yan etkisi vs olmuş olabilir mi? Daha önceden kullanan veya bilgisi olanlara selam...
Bu ilaca başlamadan önce doktor ve eczacı ekstra uyku hali oluşturmayacağını söylemişti. Fakat kullanmaya başlayalı 15-20 gün oldu ve ben son 4-5 gündür sürekli uyku modundayım. İlacın yan etkisi vs olmuş olabilir mi?
Daha önceden kullanan veya bilgisi olanlara selam...
0
MandMs
(21.11.11)
arkadaş kullandı dikkati dağılıyordu bir de uyku yaptı demişti.
0
cnzdmr
(21.11.11)
Bende dikkat dağınıklığı şikayeti için gitmiştim bu hapı verdi doktor. Ama bu uyku hali daha fena... Kullanmaya devam ettikçe geçer mi aceba ?
0
🌸MandMs
(21.11.11)
usta bu hap işleri çok sakat aslında. gittiğin doktor çok sağlam değilse güvenme. öyle ilk gittiğinde hap verdiyse sıkıntı zaten.
0
cnzdmr
(21.11.11)
sanırım bundan 10-12 yıl önce kullandım, daha doğrusu kullanamadım. uyumak ne kelime, gözüme uyku girmedi ben de bıraktım. ama genellikle uyku yaptığını duyuyorum etraftan, yine de tıp doktoru olmadığım için ne söylesem yalan.
bir de o kabus günlerimden sonra kesinlikle antidepresan kullanmadığımı ve yakınlarıma da kullandırmayacağımı belirtmek isterim, kendi adıma konuşuyorum tabii.
0
bak ne diycem simdi
(21.11.11)
yapar o. inanma o doktora. harbi yapar uyku hali. ben uzun bir süre kullandım(3 yıl) hayatını öpüyor. ama bi yerden sonra alışıyorsun, düzeliyor her şey.
0
klassno
(21.11.11)
bırakalı 1 ay oldu. 2 gün uyuduğumu biliyorum. fantastik rüyalar eşliğinde. prozac falan bir yere kadar. bir yerden sonra hikaye. bir de psikolojik olarak bağımlılık hissediyorsun bu ilaca. kullanırken bir daha düşün derim.
0
pelinn.
(21.11.11)
herkeste yan etkileri farklı olabiliyor, ben 2,5 yıldır kullanıyorum ve hiç bir zaman uyku yapmadı ama ilk başladığımda doktorum uyku yaparsa gece kullan demişti
0
puhununbet sesi
(21.11.11)
(2)

genital bölgedeki beze için hangi doktor?

paradise circus
şincük, genital bölgemde(kasık değil) bezemsi bi şey var, sıkınca acıyor. büyük ihtimalle batık. bunun için kadın-doğuma mı, cildiyeye mi yoksa genel cerrahiye mi gitmeliyim? not: gadınım.
şincük, genital bölgemde(kasık değil) bezemsi bi şey var, sıkınca acıyor. büyük ihtimalle batık.

bunun için kadın-doğuma mı, cildiyeye mi yoksa genel cerrahiye mi gitmeliyim?

not: gadınım.
0
paradise circus
(21.11.11)
başka bişey de olabilir önce kadın doğuma git o yönlendirir.
0
mr fusion
(21.11.11)
sanırım önce kadın doğuma gitmen gerekiyor. onlar yönlendiriyor sonra.
0
dasher
(21.11.11)
(4)

solgar nero nutrients?

ceoz
kullanıp da çarpıntı yaptı diyeniniz var mı?
kullanıp da çarpıntı yaptı diyeniniz var mı?
0
ceoz
(21.11.11)
kullanmadım ama yaptıysa almayı bırak. daha önce kardiyoloğa gittim çarpıntı sebebiyle (21 yaşındaydım) tylolhot - iliadin gibi ilaçların özellikle çarpıntı yaptığını ve kullanmamamı söyledi. eğer çarpıntı yaptığını hissettiğim bir şey olursa kullanmayı kesmemi söyledi, durduk yere hastalık tetiklemeyelim dedi.
0
dasher
(21.11.11)
hayır 10 gün boyunca günde 2 tane aldım hiç bir sıkıntı olmadı
0
rommel
(21.11.11)
yok olmadı daha doğrusu başlamadım daha,ekgde hafif var dendi,bu da tetiklemesin dedim,bi kaç yorumda bu tür takviyelerin çarpıntı yaptığını okudum da bi sorayım dedim,teşekkürler.
0
🌸ceoz
(21.11.11)
halen kullanıyorum, yok herhangi bir şey, yapmadı.
0
bak ne diycem simdi
(21.11.11)
(7)

Saç dökülmesi

bonjurkes
Şekil 1a da görüldüğü üzere fotoğraf benim olmasa da saçlar benim saçlarıma oldukça benziyor ve malumunuz saçlar şekildeki gibi yanlardan açıldı. Ailede saç dökülmesi yaşayan yok, muhtemelen sebebi 6-7 sene önce saçlarımı uzatmaya kalktıktan sonra uzadığı için dökülmeye başlaması ve üniversitede sin
Şekil 1a da görüldüğü üzere fotoğraf benim olmasa da saçlar benim saçlarıma oldukça benziyor ve malumunuz saçlar şekildeki gibi yanlardan açıldı. Ailede saç dökülmesi yaşayan yok, muhtemelen sebebi 6-7 sene önce saçlarımı uzatmaya kalktıktan sonra uzadığı için dökülmeye başlaması ve üniversitede sinir stres halleri.

Saçlarım bu şekilde olduğu için saçlarımı ortalama 3 numaraya kestirip makinayla öyle geziyorum, bir nevi asker traşı, saçlar kısayken hoş gözüküyor ama uzamaya başlayınca saçlar öne doğru yatıyor ve boktan bir görüntü oluşuyor, yani 3 haftada bir saçları makina ile kısalttırıyorum.

Teknolojinin bu konuda geldiği noktayı bilmiyorum ama saçlarımın yanlarındaki açıklıkları kapatabilecek saçların tekrar nasıl çıkacağını merak ediyorum. Şampuanmış, ampulmüş, vitaminmiş hepsi olabilir, fakat bu konuda 2 sorum var.

1-) Hangi ürünü kullanmalı, bir sürü var ?

2-) Bu saçlar çıksın diye kullanıcam ama sürekli kullanmak mı gerekiyor, yoksa şampuanı bıraktığın an saçlar da geri dökülecek mi.

Bi arkadaşım ampülde vitaminli bişeyler kullanmıştı ama şu saatte soramadım.

edit : kurbağayı düzelttim
0
bonjurkes
(21.11.11)
1- ) bioxin kullanıyorum ben. baya azalttı dökülmeyi, kalanları da güçlendirdi hatta yeni saçlar bile çıktı.

2- ) sürekli kullanmana gerek yok.
0
fakyoras
(21.11.11)
bioxcin bende de anormal işe yaradı.

çok faydasını gördüm.
0
expansion pack
(21.11.11)
dökülen saç bir daha çıkmaz, minoxidil vs. sadece geciktirir döküleceğin dna de yazıyorsa da dökülür.

kafayı takıp paranızı çöpe atmayın, herkes şu ilaç bu sprey filan der tamamen palavra...

dermatolog arkadasım soylemisti banada.
0
kulustur
(21.11.11)
Bepanthene ampülden bahsediyorsun sen :) Sanırım onu badem yağı ile karıştırıyorlar. Tam bilmiyorum ama bahsettiğin bu.
0
hnoss
(21.11.11)
minoxdil, bioxin gibi bir sürü ilacı/spreyi kullandım ben. aralarında bir tek minoxidil faydalı oldu. o da saçın dökülmesini inanılmaz yavaşlattı zaten yenisini çıkartmıyor. özünde revingen mi ne öyle bi şampuan var o da benim işimi görüyor tek başına. şampuanı kullanmadığım dönemlere göre çok az dökülüyor.
0
phoera
(21.11.11)
primarymaster
(21.11.11)
ektireceksin hacı başka yolu yok.
dayımdan iliyorum,
denemediği ilaç yöntem kalmadı,
şimdi saç ektiriyor.
senin saçlara benzer durumda onun saçlar,
beşiktaşta bir yere gidiyor 2200 tl verecekmiş.
0
seyduna6687
(21.11.11)
(2)

hassas dişler 3 kısa soru

in vino veritas
1- ne soğuk ne sıcak artık hiçbir şey yiyemiyorum.. doktora gittim diş macununu değiştir dedi.. ama doktorun hassas dişler için olan diş macunlarını kullan demesi saçma geldi, çünkü zaten halihazırda sensodin kullanıyorum ama hiçbir işe yaramıyor. heves edip yemeğe oturup bir ısırık alıp kalkmak zor
1- ne soğuk ne sıcak artık hiçbir şey yiyemiyorum.. doktora gittim diş macununu değiştir dedi.. ama doktorun hassas dişler için olan diş macunlarını kullan demesi saçma geldi, çünkü zaten halihazırda sensodin kullanıyorum ama hiçbir işe yaramıyor. heves edip yemeğe oturup bir ısırık alıp kalkmak zorunda kalıyorum, artık ağlıycam sinirden. ne yapsam işe yarar?

2- 20liğimi yeni çektirdim, ağrım sızım şişliğim veya başka herhangi bir rahatsızlığım yok, normal mi bu? doktor çok sıcak soğuk bir şey yeme bir süre dedi (kaldı ki zaten yiyemiyorum) ama o süre ne kadar onu soramadım çünkü diş çekildikten sonra 2 saat konuşmamam gerekiyormuş, soramadım, nedir?

3- sağ alt azı dişlerimden birinin yarısına siyah dolgu yapıldı 2 hafta önce, önceleri biraz yükseklik var gibi hissediyordum, zamanla sanırım çiğneye çiğneye o yükseklik kendiliğinden indi. ama şimdi de orda bir boşluk varmış da idareten öyle bir şeyle doldurulmuş gibi hissediyorum.. sert hiçbir şeyi çiğneyemiyorum. örneğin bugün çubuk kraker yemeye çalıştım ama çok ağrı yaptı eeeh dedim bıraktım. normal mi böyle olması? bir süre sonra alışacak mı ağzım geçecek mi ağrısı?
0
in vino veritas
(20.11.11)
www.westonaprice.org sitesini incele ve onlara göre beslen.
benim de dişlerim köprü yapıldıktan sonra sefil durumdaydı ama şimdi düzeldi.
özetle bol a - d - k2 vitamini alacaksın.
a -d için cod liver oil öneriliyor.
k2 kısmı biraz zor ben iherb.com dan k2 vitamini almıştım birebir etkisi olmuştu.
sana net özet geçiyorum.
bol kalsiyum magnezyum içeren lahana brokoli karnıbahar cinsi sebzelerden bol yiyceksin.
beyaz un beyaz şeker yemiyceksin.
eczaneye gidip bir d3vit ampülü alacaksın içeceksin (aslında kanındaki d3 vitamini değerlerini ölçtürmeden bunu yapmaman lazım ama insanların en az % 95inde eksik bu vitamin)
10 -14 arası güneşin dik geldiği saatlerde kollar yüz filan açık güneşe maruz kalmaya çalış en 30 dakika (d3 vitaminini böyle de yapıyor vücut)
son olarak da internetten bulabilirsen k2 vitamini al mq4 de mq7 de işini görür. internetten bulamıyorsan tanıdık varsa köyden ot yiyen hayvanın sütünden yapılmış tereyağı ve dana- kuzu ciğeri getir.
0
joepiscopo
(20.11.11)
hassasiyet yükseklik hissettiğiniz dişlerde mi?
0
dyna
(22.11.11)
(6)

tek birayla ehliyet gider mi

iflah olmaz
arkadaşlar selam bi tanıdıktan duyduğuma göre artık trafikte alkol kontrollerinde promil limiti olayı kalmış.yani illa 0,50 promil üstü değil de birazcık alkol almış olsanız bile ahliyete el koyuyolarmış.benim bu arkadaş salladı mı naptı?böyle saçma şey olur mu?yüzümüze gözümüze kolonya da sürmeyel
arkadaşlar selam bi tanıdıktan duyduğuma göre artık trafikte alkol kontrollerinde promil limiti olayı kalmış.yani illa 0,50 promil üstü değil de birazcık alkol almış olsanız bile ahliyete el koyuyolarmış.benim bu arkadaş salladı mı naptı?böyle saçma şey olur mu?yüzümüze gözümüze kolonya da sürmeyelim o zaman
0
iflah olmaz
(20.11.11)
Arkadaşın iyi sallamış. oksuruk şurubunda da alkol var, o noolcak? :)

Yeni kanuna gore ilk alkollu yakalanmada 650tl ikincisinde 850idi sanirim. sonrakilerde ehliyete elkoyma var.
0
vampir akrep
(20.11.11)
birayı ictigin gibi araç kullanırsan 10dk icin polis kontrolune denk gelirse ehliyet gider evet. ama o kadarda değil yani kokuyla olmuyo (: ama o olay bazı avrupa ülkelerinde var. 0.1 alkol cıksa bile kesiyolar cezayı alıyolar ehliyeti. öksürük şurubu içtiysen de kan testinde cıkıyo zaten.

ayrıca ilk defa yakalandıgında 3 ay alırlar ehliyeti 2. de 1 yıl 3. de süresiz.
0
rurouni
(20.11.11)
bi birayla gider gitmez net bir şey söyleyemem ama tanım devamı yapalım sana aydınlan biraz.

bir kaza yapman durumunda 50 promil ve üzeri alkol alırsan alkollü sınıfına girdiğin için ehliyetin gider, kazaya karışırsan %100 kusurlu sayılırsın. ayrıca bilumum sigortalardan hava alırsın. karşı tarafın zararını ödeyen sigorta şirketin de o ödediği parayı senden geri alır. bu durum aracın ruhsatında "hususi" yazması durumunda.

"ticari" bir araç kullanıyorsan, bir kaza yapman durumunda 1 promil ve üzeri alkol alırsan alkollü sınıfına girersin, ehliyetin direkt gider, kazaya karışırsan hava alırsın.

ayrıca yukarıdaki alkollü şartlarını sağlarsan ve yaralanmalı ve/veya ölümlü kazaya karışırsan hayatın kayar. mahkemelerde ömrünü tüketirsin.
0
ben esege yan binerim
(20.11.11)
ticari araçlar için doğru. ilk seferde ehliyeti alıyorlarmı bilmiyorum ama ticari şöför 1 promil bile çıksa cezayı yer.
0
orpheus
(20.11.11)
Eger 0,50 promilin altindaysa polis belgelerinizi alip kayit ediyor sadece, kontrol yapildigina dair. Yani ufledin, sifir cikti, gec diye bir sey yok, yine bekliyorsunuz 5-10 dakika. Bence bu durumu yanlis anlamis arkadasiniz.
0
ebizlanka
(20.11.11)
tek birayla ehliyet gitmez ama midye iyi gider. (tamam, vurmayın)
0
clones
(20.11.11)
(6)

Sigarayı Bırakmak ve Antibiyotiğe Başlamak

lamneth
merhabalar,şimdi şöyle bişey var ben bu sigarayı istediğim zaman bırakıp aylarca içmeyebilen biriyim. ama arkadaş ortamı oldu mu gene içmekten imtina etmeyen biriyim.bunun yanında çocukluğumdan beri devam eden akciğer rahatsızlığım var. sürekli öksürük vardır bende yaz kış hiç geçmez. doktora gittim
merhabalar,

şimdi şöyle bişey var ben bu sigarayı istediğim zaman bırakıp aylarca içmeyebilen biriyim. ama arkadaş ortamı oldu mu gene içmekten imtina etmeyen biriyim.

bunun yanında çocukluğumdan beri devam eden akciğer rahatsızlığım var. sürekli öksürük vardır bende yaz kış hiç geçmez. doktora gittim ve SEFALOSPORİN içeren bir antibiyotik verdi.

şimdi sorum, ben sigarayı bıraktıktan sonra vücut ciğerde birikenleri atmaya çalıştığından heralde öksürüğüm çoğalıyor ve balgam çıkmaya başlıyor. şu an da yaklaşık 2 aydır sürekli sigara içer durumdayım. öyle çok değil ama günde en azından 5-10u buluyor.

acaba bu antibiyotiğe sigarayı bırakıp ciğerlerim temizlendikten sonra mı başlasam, yoksa hemen bırakıp mı başlasam?

teşekkürler.
0
lamneth
(19.11.11)
doktora sorman en iyisi değil mi?
0
sedrick sicco
(19.11.11)
tabi ki ama bunu veren doktor 12 saat mesafede ve 2 ay oldu bu antibiyotiği vereli hala başlamadım. belki burada da doktorlar vardır diye sordum.
0
🌸lamneth
(19.11.11)
insan sağlığı ile ilgili sorunlara burda çare arar mı? bi doktora gitsen hee hacı????
0
hakankid
(20.11.11)
sigaranı da iç,antibiyotiğini de iç
0
tatarcik
(20.11.11)
Allah Allah ne sorun oldu arkadaş ya? sağlık soruları diye özel bir bölüm var burada. ayrıca bugün cumartesi, yarın pazar. yani doktora gidebilmek için en azından pazartesiyi beklemek gerekiyor. ayrıca belirttiğim gibi bunu veren doktora ulaşmam imkansız. başka bi doktora ulaşmak içinse, sıra almam falan gerekiyor büssürü angaryası var. maalesef özel sağlık sigortam yok veya özel hastaneye gidecek kadar zengin değilim. buradan olan doktorlar muhakkak vardır diye soruyorum. ne kadar büyütüldü anlamadım.
0
🌸lamneth
(20.11.11)
antibiyotiği hemen iç
0
croupier
(20.11.11)
(1)

tıbbi yardım lütfen :(

tombalabala
babam 3 kez kalp krizi geçirdi, by-pass oldu ve stand takıldı. akciğerlerinde de problem var. raporunda aşağıdaki gibi ibareler var, içeriğini aradım fakat net bilgi bulamadım yardımcı olabilir misiniz?sol akciğer alt lobu süperior segmentte 10 mm x 6 mm boyutlarda nonspesifik subplevral nodüler opa
babam 3 kez kalp krizi geçirdi, by-pass oldu ve stand takıldı. akciğerlerinde de problem var. raporunda aşağıdaki gibi ibareler var, içeriğini aradım fakat net bilgi bulamadım yardımcı olabilir misiniz?

sol akciğer alt lobu süperior segmentte 10 mm x 6 mm boyutlarda nonspesifik subplevral nodüler opasite görülmektedir. (granulon?)

her iki akciğer alt loblarında pnömatizyon bir miktar artmış olup, bronkovasküler ağaç kalınlaşmıştır.
0
tombalabala
(19.11.11)
Akciğer zarının altında bir kitle var ve bunu granülom olarak değerlendirmişler (muhtemelen daha önce geçirdiği bir hastalığa bağlıdır-verem gibi-). Ayrıca akciğerlerin alt loblarında havalanma artışı ve bronkovasküler (bronş ve damarlar) yapıda kalınlaşma var.
0
plastik turambar
(19.11.11)
(3)

diz sorunum

gizlinesne
şöyle ki halı sahada topa gelişine tam vururken bacağımın dizimin altında kalan kısmı kontrolden çıktı ve öne doğru gitti gibi bir şey oldu. çat, pop gibi bir ses duymadım ama belki de duydum hatırlamıyorum o anın şokuyla. yere yattm hemen, dizimi bükebiliyordum ama ayağa kalkmaya çalıştığımda dizim
şöyle ki halı sahada topa gelişine tam vururken bacağımın dizimin altında kalan kısmı kontrolden çıktı ve öne doğru gitti gibi bir şey oldu. çat, pop gibi bir ses duymadım ama belki de duydum hatırlamıyorum o anın şokuyla. yere yattm hemen, dizimi bükebiliyordum ama ayağa kalkmaya çalıştığımda dizimin üstüne tam kuvvetimi veremedim. yarım saat sonrasında üstüne basabiliyordum ama üstüne basarken bükemiyorum. revire gittim doktor yoktu hemşire vardı, jel sürüp sardı yolladı beni şimdi odamdayım. hastane uzak buraya, o yüzden sözlükteki arkadaşlardan yardım istiyorum. pazartesi gideceğim zaten hastaneye ama gerçekten çok korkuyorum. dizimin üstü acıyor altı değil. ve bi morarma, şişlik gibi bir şey göremedim ben.

ön çapraz bağlarımın kopmuş olduğundan korkuyorum.
0
gizlinesne
(19.11.11)
en en en yakın zamanda ortopediste görünmen lazım dostum ben de sana benzer bi olay yaşadım ki dizde değildi benim ayak bileğimdeydi aynı durumlardı seninle bağlarda aşırı zorlanma çıktı ama sıcakken anlaşılmadı vücut soğuyunca acısı çıkıyor lütfen bak lütfen bi doktora görün derim 3-4 aydır çekiyorum ben sen çekme
0
the game
(19.11.11)
çapraz bağlar kopsa çok acır ve davul gibi şişerdi. belki zedelenmiştir, yumuşak dokularda bir zedelenme olmuştur. biraz buz felan koyun, acısını alır ve şişmesini önler. ama doktora mutlaka görünün, çünkü alt tarafın kontrolden çıkması bir problemi andırıyor. 3-5 gün sonra ağrısı geçip de iyileşti diye sakın top oynamaya gitmeyin, önce kesinlikle bir kontrol yaptırın. çünkü eğer allah korusun bir zarar gördüyse diziniz, tekrar zorladığınızda daha ağır sonuçlara katlanmak zorunda kalabilirsiniz. gönlünüzü ferah tutun, fazla üstüne basıp zorlamayın ve mutlaka görünün doktora.

geçmiş olsun.
0
sour0004
(19.11.11)
tarif ön çapraza benziyor, ama kopmuş değil yırtılmış gibi sanki. katiyen zorlama, doktora gidecekmişsin zaten o seni yönlendirir sonrasında.
0
Dağlarca
(19.11.11)
(3)

roaccutane ve doğum kontrol hapı

goldentitan
ilaç etkileşimlerinde doğum kontrol hapı ile kullanılabilir diyor fakat ben d.k. hapını kullamaya başladıktan sonra sivilcelerim baya azaldı; şimdi bu ro ile etkileşime geçmiyorda totaldeki sonucu etkiler mi?
ilaç etkileşimlerinde doğum kontrol hapı ile kullanılabilir diyor fakat ben d.k. hapını kullamaya başladıktan sonra sivilcelerim baya azaldı; şimdi bu ro ile etkileşime geçmiyorda totaldeki sonucu etkiler mi?
0
goldentitan
(19.11.11)
doğum kontrol hapları ikircikli şeylerdir, kullanınca sivilce basanı da var sivilceleri yok olanı da. o yüzden roaccutane'ı kullanmaya devam edip risk almamak en iyisi.
0
whoosie
(19.11.11)
roaccutane bir müddet kullandım çok feci etkileri oldu karaciğerimle filan ilgili umarım d.k. ile eş zamanlı kullanmıyorsunuz vücudunuza zarar verebilirsiniz.
0
duruoz
(19.11.11)
Doğum kontrol hapı dediğinizden kasıt ertesi gün hapları değildir umarım? Zira o hapların ayda bir alınması gerekir ve de haliyle bu sürkülansta ayda bir alınınca roaccutane ile birlikte alınması gibi bir durum sadece bir gün olabilir bu da sıkıntı değildir. Onun dışında kullanılır evet ama doğum kontrol hapı bir hormondur ve alınan hormonla vücutta metabolizma hızı artar hücreler kendini psikopatça yeniler durur ondan dolayı sivilceler azalıyor gözükebilir, artması da ondandır zira deri kendini yeniler içten içe yapılaşmaya girebilir. Yani mühim olay şöyledir, roaccutane ve doğum kontrol hapı birbirinin yollarını düzeltmek için çalışan iki ayrı belediye gibidir. Yeterki düzgün ve yerinde kullanın ve de roaccutane ile birlikte ayda bir planlanması gereken kan testlerindeki ALT, AST, LDH, HDL gibi karaciğer fonksiyon testleriniz normal düzeylerde çıksın. Geçmiş olsun.
0
aduketim 30cm
(19.11.11)
(3)

Kabadan yenen igne

bluewhale
Gectigimiz gunlerde doktorun yazdigi antibiyotik igneyi yaptirmak icin aksam ozel bir hastahanenin acilinine gittim..ilaci receteyi verdim igneyide gencten bi lavuk yapti mavi kiyafetli artik hasta bakicimi hemsire mi ne oldugunuda bilemedim..sen mi yapiyosun diye sordum evet igneleri ben yapiyorum
Gectigimiz gunlerde doktorun yazdigi antibiyotik igneyi yaptirmak icin aksam ozel bir hastahanenin acilinine gittim..ilaci receteyi verdim igneyide gencten bi lavuk yapti mavi kiyafetli artik hasta bakicimi hemsire mi ne oldugunuda bilemedim..sen mi yapiyosun diye sordum evet igneleri ben yapiyorum dedi, benimde bosluguma geldi yaptirdim..pek acitmadan yapti ama 2 gundur ignenin yapildigi zsol kalcam hafif agriyor ve sol ayak tabanimda ve parmak uclarimda karicalanma varmis gibi hissediyorum. Bel fitigim oldugundan ve genelde sol ayagima vurdugundan cok fazla ayirt edemiyorum etkileri..acaba bu lavuk yanlis yere yapmis olabilirmi igneyi, bi sakatlik olur mu dersiniz?
0
bluewhale
(18.11.11)
kendini kasmış olabilirsin. eğer çok zayıf ya da çok kilolu değilsen yanlış yere yapma riski pek yoktur. boşuna kaba et demiyorlar:)
0
goldentitan
(19.11.11)
goldentitan+1. bir sakatlık olmuş olacağını sanmam. geçmiş olsun
0
gogu delen adam
(19.11.11)
Eğer yanlış yapsaydı şu anda bu kıvamda olmazdın, bir yanın felç kalabilirdi ya da kalıcı olmasa da ciddi hasarın olabilirdi. Kaba etten yapılan enjeksiyonların tehlikeli olmasına neden olacak tek bir etken var oda; iğnenin siyatik sinire denk gelmesi ve de o bölgeye ilacın uygulanması. Böyle durumlarda şu haberlerde görülen sonuçlarla karşılaşmanız an meselesidir. Onun dışında kaba et temizdir, candır, mühimdir. Bir şeyiniz yok. Bel fıtığınızdan dolayı karıncalanma oluyor onun içinde egzersizlerinizi kendinizi zorlamadan yapın ve fıtığınızın takibini düzenli bir şekilde yapın. Bunlar önemlidir. Geçmiş, göçmemiş ola.
0
aduketim 30cm
(19.11.11)
(5)

Lazer Epilasyon

avrigus
bembeyaz tenli ve siyah kalın kıllı bacaklarda epilasyon etkili olur mu ? kaç seansda biter yada bitmese de çok azalır?
bembeyaz tenli ve siyah kalın kıllı bacaklarda epilasyon etkili olur mu ? kaç seansda biter yada bitmese de çok azalır?
0
avrigus
(18.11.11)
en çok bahsettiğin tabloda etkili olur. kaç seansta ne biter, hangi bölge biter?
0
african rain
(18.11.11)
omzun üst kısımları, kolların dirsekten üstü, bacaklar ve sırtın çok az bi kısmı
0
🌸avrigus
(18.11.11)
şimdi bir aldırıyorsun, sonra 2 ay kadar sonra gidip aldırıyorsun. bir daha zaten atıyorum 4-5 ay sonra çıkıyor. sonraki seans yine 4-5 ay sonra oluyor. demek istediğim aşağı yukarı 6 seansta ama belki 2 senede sonuç alabilirsin. bacaklarda biraz daha uzun sürebilir. kollarda çok iyi sonuç alınmıyor bildiğim kadarıyla ama gösterip sorman lazım.
0
african rain
(18.11.11)
beyaz ten ve kalın siyah kıl en etkin sonuçların alındığı kombinasyon. medikal bir cihazla ve sertifikalı bir operatör tarafından uygulama yapıldığı sürece sorun yok.
0
kahveci
(20.11.11)
kesinlikle kıl kökü önemli. çek bir kılı bak köküne, beyazsa hiç acı çekme boşuna.
0
matematik
(20.11.11)
(4)

soğuk algınlığı

tizi reftar olanin payine dagmen dolasir
soğuk kapmak üzereyim. - hafiften mide bulantısı-gözlerde hafif kızarıklık-gene hafif -neredeyse- burun akıntısı.- son 2 haftadır vizelerden dolayı "0" egzersiz.ne öneriyorsunuz?
soğuk kapmak üzereyim.
- hafiften mide bulantısı

-gözlerde hafif kızarıklık

-gene hafif -neredeyse- burun akıntısı.

- son 2 haftadır vizelerden dolayı "0" egzersiz.

ne öneriyorsunuz?
0
tizi reftar olanin payine dagmen dolasir
(18.11.11)
(bkz: aferin sinus)
0
vakumlu
(18.11.11)
iki gün üst üste 1 gram (bin miligram) C vitamini al.

her sabah iki tane yumurta ye. süt iç, akşam hamsi ye. bol meyve tüket.
0
compadrito
(18.11.11)
aferin sinüs +1
bol meyve sebze
ve en önemlisi iyice bir dinlenmek lazım.
0
seyduna6687
(18.11.11)
Aferin'i ben de öneriyorum ancak bir de eskiler bu gibi durumlarda: Eğer hasta olmak üzereysen, bunu hissediyorsan, ilk hapşuruk anına kadar burnunuzdan tuzlu su çekin birkaç defa geçer derler. Ne kadar doğru bilmiyorum ama bir kere denediğimde işe yaramıştı, belki de tesadüftür bilemedim.
0
pokepoke
(18.11.11)
(5)

son kullamına 10 gün kalmış antibiyotik içmek

zoe
başlıktakini yapsam bişi olur mu?
başlıktakini yapsam bişi olur mu?
0
zoe
(18.11.11)
son kullanım tarihi geçmediğine göre birşey olmaz.

geçmiş olsun.
0
cakabo
(18.11.11)
bişi olmaz. geçince bile bir süre kullanılabiir.
0
ben smyrna
(18.11.11)
kalitesiz ortamda bulunduysa atınız.
ama kuru ve serin bi loş yerde muhaffaza ettiyseniz 2 ay daha gideri var ucuz antibiyotikse atınız kapsüllü ise atmayı aklınızdan geçiriniz genede
0
benvaryaben1
(18.11.11)
kullanma tarihi geçince ilaç bozulmuyor, etkisi, faydası azalıyor öyle ilaçlar var ki biraz da muhafaza ettiğiniz yer ile alakalı 6 ayda geçse kullanılır.

yalnız hatırlatmadan geçemiycem kafanıza göre ,keyfi antibiyotik almayın almayın.
0
uykulu
(18.11.11)
Son kullanma tarihi geçmediyse kullanınız.

Son kullanma tarihi geçtiyse ASLA kullanmayınız. Özellikle tetrasiklin türevi antibiyotiklerin son kullanma tarihi geçtikten sonra ek yan etkileri ortaya çıkmaya başlıyor. "Geçince bile bir süre kullanılabilir" lafı tehlikelidir.
0
there is nothing left for me
(18.11.11)
(3)

bacak kasılması & kuyruksokumu ağrısı

barbarella
bunların bir arada görülmesinin sebebi ne ola ki?kuyruksokumu ağrısı böyle sen de gerinme, ben diyeyim ıkınma o sıralarda oluyor. çok oturunca, yataktan kalkınca bazen.bacak kasılması da bacaklarımı gerdiğimde oluyor, hatta bu sırada ona kuyruksokumu ağrısı da eşlik ediyor. geçen parmakuçlarımın üze
bunların bir arada görülmesinin sebebi ne ola ki?
kuyruksokumu ağrısı böyle sen de gerinme, ben diyeyim ıkınma o sıralarda oluyor. çok oturunca, yataktan kalkınca bazen.
bacak kasılması da bacaklarımı gerdiğimde oluyor, hatta bu sırada ona kuyruksokumu ağrısı da eşlik ediyor. geçen parmakuçlarımın üzerinde doğrulup bir şey asmam gerekti fena bir kasılma oldu bacaklarımda sonrasında. hatta bir kere de uyurken oldu yine en sancılısından.
var mı hiç kimse benim gibi bundan muzdarip olan? bilen duyan?
0
barbarella
(17.11.11)
dik durunca da eğilince de, en ufak bir hareket yapınca bile ağrıyor mu ? sanki kasılma gibi. bende de olmuştu. mal gibi uzanıp yattım ertesi gün geçti. ama yan falan değil. başın biraz yukarıda olcak. yani kuyruk sokumundan boynuna kadar yaklaşık %15 ' lik bir eğim oluşması lazım. (ne güzel anlattım lan.) yastıkla mı yaparsın bi yere mi yaslanırsın bilmiyorum ama ben öyle yapınca geçmişti. biraz hafifledi 1-2 saat içinde. sonra da normal omuz üstüne yattım camış gibi.
0
zaraeta
(17.11.11)
siyatik veya fıtık türevi olabilir en iyisi doktora görünmek. spor yapmıyosanız biraz hareket edin derim.
0
kediebesi
(17.11.11)
yok, o şekilde değil. o olsaydı da, o eğim işi zordu gerçi.
neyse, bak benimki şöyle. mesela şimdi oturuyorum, ayağa kalkınca bir ağrıyor sonra hissedilmiyor. öyle sürekli, şiddetli bir ağrısı yok. ama işte oradaki kaslarımı sıkınca mesela, bacaklarımı gerince hem kuyruk sokumumda ağrı oluyor, hem de bacaklarımda böyle bir kasılmaya hazır bir hissiyat.
hay. anlatamadım da ya. neyse, buna benzer bir şeyler yani.
0
🌸barbarella
(17.11.11)
(9)

Unutkanlik degil baska birsey bu, degil mi?

dahinnotha
Unutkanlik mi dikkatsizlik mi ne oldugunu bilmefigim bu sey gun icinde cokca basima geliyor. bunuyor gibi hissediyorum. az once basima gelen bir ornek vereyim:damacadan surahiye su koyacaktim. o sert kapagi acmak icin bicagin sirtini kullandim. bulasiklari yeni yikamistim fakat hatirlayamiyordum o b
Unutkanlik mi dikkatsizlik mi ne oldugunu bilmefigim bu sey gun icinde cokca basima geliyor. bunuyor gibi hissediyorum. az once basima gelen bir ornek vereyim:
damacadan surahiye su koyacaktim. o sert kapagi acmak icin bicagin sirtini kullandim. bulasiklari yeni yikamistim fakat hatirlayamiyordum o bicagi yikayip yikanadigimi cunku rafa koymak yerine tezgahin ustune koymusum. damacananin kapagini actim, bicagi belki tekrar yikadim ve yerine koydum. ardindan az once actigim kapagi kapativerdim. su koymak icin kapagini actigim aklima bile gelmedi o sirada.

tanistigim insanlarin isimleribi unutmuyorum, ezberde cok zorlanmiyorum, bir olayi tarihi gununu cok rahat hatirlayabiliyorum ama bu tarz basit seylere beynim yetmiyor.

konunun dikkatla alakali oldugunu dusunuyorum. keza kitap okumaya baslasam ilk sayfadan snra etrafa bakiniyorum. farkettigimde onuncu sayfaya gelmis oluyorum. aradaki dokuz sayfayi ne ara okudum bilmiyorum.

yas 19, saglikli besleniyorum. meyve, sebze, findik vs yerim surekli. hatta b12 hapi kullandim bi ara is garanti olsun diye.

nedir konu hakkindaki yorumlariniz?

tesekkur ederim vakit ayirip okudunuz.
0
dahinnotha
(17.11.11)
dikkat eksikliği olabilir. (bkz: dikkat eksikliği)
0
compadrito
(17.11.11)
evet sonradan hatırlamakta değil ilk yaşadığında dikkat etmekte zorlanıyorsun.
0
kediebesi
(17.11.11)
Çok sıklıkla yaşadığım durum. Farkettiğim kadarı ile çok önem vermediğim, basit şeylerde daha sık oluyor. Örneklediğin gibi, su doldurmak, odaya sürahiyi getirmeye gidip vardığında mutfakta ne yaptığını bilmemek vs. Çözümü bende yok. Unutmamam gereken önemli, işle vb. ilgili durumlarda devamlı not alıyorum. Telefonum günda 20 kere not hatırlatma amaçlı çalıyor. Hatırlatma koymaya değmeyecek şeylerde ise mutfağa bir daha falan gidiyorum :)

Not: Spor yapmıyorum, günümün 15+ saati bilgisayar başında geçiyor. Çok ama göz ucuyla okuyorum. Odaklanamama sorunum yok, dediğim gibi önem vermeme denebilecek bir sorunum var.
0
crostata
(17.11.11)
sakarlıkların da oluyorsa hiperaktivite ve dikkat bozukluğu olabilir. tedavisi vardır müdür.
0
siradisi00
(17.11.11)
Ben de ondan supheleniyordum.
Dikkat eksikliginden.

peki ne yapilabilir bu konuyla ilgili? psikayatri demeyin onu son care olarak goruyorum.
surekli beyni uyanik tutsam, yani bir sure boyunca her yaptigima dikkat edip surekli teyakkuzda olsam cozum olabilir mi?

Edit: sakarlik yok. yani biraz var. cok dikkat ederim o tatz seylere. zuccaciye girmek bile ayri bi stres. o yuzden pek sakarlgim yok. ama relax olsam yikarim herhalde dukkani. nedir tedavisi mudur?
0
🌸dahinnotha
(17.11.11)
psikiyatriyi en son çare olarak düşünüyosan, her yaptığın işe tam mânâsıyla odaklanabilmeyi, kendine öğretmen lazım. o an ne yapıyosan, o işe yüzde yüz yoğunlaşmak için aktif çaba göstermen gerekiyor. beyin öyle bi şey ki, en olmadık şeyleri, sırf irade gücüyle öğretebiliyorsun. internette dikkat eksikliği ile yazılmış olanları ama profesyoneller tarafından yazılmış olanları bul ve oku.

bonus: www.yankiyazgan.com
0
compadrito
(17.11.11)
farklı bır orneği bende oluyor. özellikle çok uzun saatler yoğun sekılde calısıyorsam..eylem halinde iken yapacağım şeyi unutuyorum. resmen manyağa bağlıyorum. kendi kendime konusuyorum: "Neden burdasın"? "Yapman gereken neydi? hatırlamaya çalış" gibi..uzun saatler calısınca sapıtıyorum evet.
0
dokuzeylul
(17.11.11)
solgar nero nutrients
0
tatarcik
(17.11.11)
tebokan diye bi ilaç var içinde kimyasal olmadığı içinde zararsız olduğu biliniyo bi bak derim eczaneden.
0
semson
(18.11.11)
(3)

kurdaşen

bluevertigo
tıbbi adıyla ürtiker ama daha çok kurdaşen olarak bilinen çok feci fena bir hastalığa yakalandım 2,5 ay önce. bir sürü ilaç denedik ama faydası olmadı. son olarak kortizonlu iğne verdi doktor. ama malum kortizon faydadan çok zarar getiriyor.kullansam bir dert kullanmasam başka bir dert. kurdaşen ted
tıbbi adıyla ürtiker ama daha çok kurdaşen olarak bilinen çok feci fena bir hastalığa yakalandım 2,5 ay önce. bir sürü ilaç denedik ama faydası olmadı. son olarak kortizonlu iğne verdi doktor. ama malum kortizon faydadan çok zarar getiriyor.

kullansam bir dert kullanmasam başka bir dert. kurdaşen tedavisi ile ilgili bilgisi ya da tecrübesi olan varsa çok acil yardıma ihtiyacım var.
0
bluevertigo
(16.11.11)
hiç geçmiyor mu kızarıklıklar? bana alerji nedeniyle 3 kere oldu. yüksek doz antihistaminik iğnesiyle 1-2 saate geçti.
0
abc321
(17.11.11)
kolsuz agop diye sözlükte aratırsanız bazı sonuçlar çıkacaktır bu arada.
0
kralice maud
(17.11.11)
bir üniversite dermatoloji polikliniğine gidin
0
anatomik durus
(21.11.11)
(7)

gunde 500ml'den fazla redbull icmek

harrage
ya bunun kutusunun arkasinda gunde 500cc'den fazla icmeyin diyor ama zararli midir cok? ben bugun 350ml'liklerinden ictim saat oglen bir gibi yine canim istiyo. gidip bi 350lik daha aliyim diyorum ama kalpten neyim gitmeyelim?yas 23 , erkek , sigara kullanicisi..
ya bunun kutusunun arkasinda gunde 500cc'den fazla icmeyin diyor ama zararli midir cok? ben bugun 350ml'liklerinden ictim saat oglen bir gibi yine canim istiyo. gidip bi 350lik daha aliyim diyorum ama kalpten neyim gitmeyelim?

yas 23 , erkek , sigara kullanicisi..
0
harrage
(16.11.11)
Selamlar

O uyarı bir tek Türkiye'de sağlık bakanlığının zorlamasıyla yazılıyor. Red Bull'un içindeki vücudun hassas olduğu tek madde kafein. O da bir fincan kahveye eşit.

Özet Geçiyorum; Günde ne kadar kahve içebiliyorsanız aynı miktarda Red Bull içiniz. Müsterih olunuz.

Not ; Günde 6-7 kutu içtiğim oluyordu bir çok kez
0
nl extreme
(16.11.11)
değildir ama çarpıntı yapar.9-10 bardak kahve içtiğini düşün onun gibi bir şey.
0
dedim dedim de kime dedim
(16.11.11)
gerizekali kuzenim 4-5 tane iciyordu o 250'luklerden(ya da 200 neyse iste).. hani oyle tek seferden bi sey olmaz muhtemelen ama icme bence, hic gerek yok.. ozellikle kafein kalp carpintisi falan yapiyorsa zaten icme..

edit: bu kadar redbull ictigi icin gerizekali demedim kuzenime bu arada.. hali hazirda zaten gerizekali ve bu gercekten tamamen farkli olarak, bu * kadar redbull iciyor demeye calistim yukarida..
0
buzzlightyear
(16.11.11)
hafıza problemleri çekmeye başlarsan buna yorabilirsin. insan alpaçinonun ismini unutur mu?unutacaksınnn...
0
orhan tv
(16.11.11)
Red Bull'un Caddebostan'da yaptığı tanıtım vs. tarzında çalışan bi arkadaşım vardı. 1 günde 12 adet Red Bull içti karın ağrısından başka bi şikayeti yoktu..

Yalnız bilinmeyen bi zararı varmıdır? Bilinmez..
0
c0sh_kun
(17.11.11)
doktoruma redbull içiyorum dediğimde gözlerini koca koca açtı. zorlama ben sana uyuşturucu alayım istersen dedii kızdı. içerisinde anfetamin varmış. korktum. zaten ilacımla etkileşimi varmış sonradan kontrol ettiğine göre. asla içimiyosun diye aradı. pek idedim.
0
mahnita
(17.11.11)
kullandığın bi ilaç yoksa ve tansiyon vs gibi bi rahatsızlığın yoksa içebilirsin ama her gün içme sen gene de.
0
semson
(18.11.11)
(15)

MS hastalıgı

ufolursun
Bu hastalıkla ilgili bilgisi ya da tanıdıgı olan var mı?
Bu hastalıkla ilgili bilgisi ya da tanıdıgı olan var mı?
0
ufolursun
(16.11.11)
kaybettiğimiz bi tanıdığımız var illet ! tedavisiz gibi :(

edit: harf
0
saz@n
(16.11.11)
tedavisi var mı peki?
0
🌸ufolursun
(16.11.11)
semptomatik tedavisi olan bir hastalık şu anda bir şekilde beraber yaşamaya çalışıyor insanlar..şeker hastalığı gibi..ama çok ağır seyredenler var yada aniden yakalananlar var..geçmiş olsun..

yaklaşık 4 ay önce oldukça yüklü bir veri derlemesi yaptım bu hastalıkla ilgili yüzlerce hastayla görüştüm belki yardımcı olabilirim..en azından bilgi olarak saygılar..
0
othervoices
(16.11.11)
sanırım jesterdvine idi. sözlükte yazıları da var.
0
ben smyrna
(16.11.11)
eşim MS. sorunuz varsa mesaj atabilirsiniz.
0
yumusakdiken
(16.11.11)
Bir, ben 5 yıldır MS'im.
İki, annem 17 yıldır MS.
Üç, kimseyi MS'ten dolayı kaybetmezsiniz.
Dört, her türlü sorunuzu cevaplayabilirim.
0
jesterdvine
(16.11.11)
babamın bir arkadaşı 45 yaşında öldü ama ms'ten mi bilmiyorum yıllardır ms hastasıydı. çocuk yapmasında bir sakınca gösterilemse de o ona da geçer diye çocuk yapmamıştı. bir de bir yazar vardı, ms tanısı konulmuştu ona ama aslında ms değildi, kene ısırığıydı, kendi buluyordu çalışmaları sayesinde bunu. adını bulayım yazarın editleyeceğim.

www.eksisozluk.com
0
yvonne
(16.11.11)
MS olan arkadasım yeni evli 24 yasında bir kız, dogum yapmasının riskli olacağını söylemisler ayrıca ellerinde yogun titremeler başlamış.Bu hastalıgın normal gidişatı bu mu titremeler olması normal mi?
Hepinize duyarlılığınız için çok teşekkür ederim.
0
🌸ufolursun
(16.11.11)
genelde atak lar ve titremeler şeklinde geçiyor..nöbetler yaşıyorlar..ama tabi her kişide farklı etkiler mümkün..
kişinin çocuk sahibi olması tahlike çünkü genetik olarak yatkınlık araştırmalarda saptandı çocuk için büyük risk..mr çektirmişmi tanıdığınız..kesin olarak mı ms demişler....kesin???
0
othervoices
(16.11.11)
Evet maalesef kesin.
0
🌸ufolursun
(16.11.11)
sonradan hastalığı atlatabilmiş çok insan var..öenmli olan moral ve nörolog la beraber iyi bir tedavi..siz yeterki motiasyonunu düşürmeyin..umudunuzu kesmeyin
0
othervoices
(16.11.11)
MS'in tedavisiz olduğu doğrudur ama direkt olarak kimseyi öldürmez. Motor ve duyusal sinir yollarında lezyonlara sebebiyet verir. Bunların neticesinde seneler içinde işlev kayıpları gelişir.

Çoğunlukla ataklar halinde seyreder. Tedavi genelde atakları iyileştirmek ve hastanın daha az işlev kaybı ile seneleri geçirmesini sağlamak amacıyla verilir.

Moralin ve duygu-durumunun -tam açıklanamasa da- atak sıklığı ile büyük bir alakası vardır. Gerçekten de depresyon ve anksiyeteden uzak durarak çok uzun yıllar sağlıklı yaşamak mümkündür.

Ayrıca önümüzdeki senelerde küratif tedavisinin de bulunma şansı yüksek olan hastalıklardan biridir.
0
there is nothing left for me
(16.11.11)
@ufolursun: bir de şuna bakın www.eksisozluk.com
0
jesterdvine
(16.11.11)
MS'te hamilelik süresince atak riski azalıyor ama doğumdan sonra biraz artış oluyor diye biliyorum. Bu da doğum sonrasında bebeğe ve yeni düzene alışma sürecindeki zorluktan ve yorgunluktan kaynaklanıyor olabilir. ama MS kesinlikle bebek sahibi olmaya engel değil. doğum sonrasında annenin iyi bakılması,mümkün olduğunca az yorulması, doğum sonrası depresyona girerse diye psikolojik destek alması ile risk azaltılabilir belki. doktor değilim, sadece şahsi fikrim bu yönde. ama MS hakkında bilinen gerçeklerden biri, hastalığın kişiden kişiye değiştiği.
ellerinde titreme başlamış arkadaşınızın, öncelikle geçmiş olsun. doktor kontrolündedir zaten, kortizon tedavisiyle bir süre sonra düzelir büyük ihtimalle. gönlünüzü ferah tutun.
0
yumusakdiken
(17.11.11)
multipleskleroz.blogspot.com

www.yorumla.net

bir tanıdığım bu yöntemle tedavi oldu. kısa bir süre sonra ms tekrarladı. tekrar tedavi uygulandı ve o günden beri ms atağı olmadı. hatta kendisi artık bir anne.

bu arada sanırım herkeste olumlu sonuç vermeyebiliyor.
0
pop art
(17.11.11)
(3)

uyku hastalığı vardı

elmalili hamdi yazar
gece uyuyamama ile ilgili. pek bilindik bişi değil, imsonia değil.normal insanların nasıl ki sabah kafaları iyi çalışıyorsa, bu insanların gece belli bir saatten sonra daha iyi çalışan bi kafaları vardı. sözlükte bir başlıkta inceleniyordu. 3 kelimeden oluşuyordu yanılmıyorsam, hatta kısaltma ile an
gece uyuyamama ile ilgili. pek bilindik bişi değil, imsonia değil.

normal insanların nasıl ki sabah kafaları iyi çalışıyorsa, bu insanların gece belli bir saatten sonra daha iyi çalışan bi kafaları vardı. sözlükte bir başlıkta inceleniyordu. 3 kelimeden oluşuyordu yanılmıyorsam, hatta kısaltma ile anılıyordu.

neydi bu?
0
elmalili hamdi yazar
(16.11.11)
Delayed sleep phase syndrome
0
yvonne
(16.11.11)
tam olarak ne olduğunu anlayamadım ama irkadyen ritm ile ilgili bir bozukluk olabilir. onlara bak. ya da geceleri aktif olan hayvanlara nokturnal hayvan deniliyor. belki aradığın kelimelerden birisi budur.
0
naif hayvan
(16.11.11)
gündüzler de hop diye uyuma srunları var dememişsiniz ama 'apne' olabilir mi?
0
devojce
(17.11.11)
(3)

fıtık ameliyatı mesh(yama)

fikox
haftaya kasık fıtığı ameliyatı olucam.doktor yama kullanıcaz dedi lafın arasında.sonradan aklıma takıldı.bu yama eriyen türden mi yoksa ebedi içimde mi olacak.bilgisi olan var mı?
haftaya kasık fıtığı ameliyatı olucam.doktor yama kullanıcaz dedi lafın arasında.sonradan aklıma takıldı.bu yama eriyen türden mi yoksa ebedi içimde mi olacak.bilgisi olan var mı?
0
fikox
(16.11.11)
dizinden alacak ebediyen içinde kalacak :/
0
saz@n
(16.11.11)
dizinden fln almayacak. harici olarak uygulanıyor. yama kalıyor sürekli.

www.kasikfitigi.com
0
sijwocaq
(16.11.11)
yama süreli kalacak mı?o zaman klasik yöntem daha iyi değil mi?
0
🌸fikox
(17.11.11)
(5)

Lens çıkarma zorunsalı

black sabahat
Dayım lens kullanmaya yeni başlamış, aylık lens kullanıyor ama çıkarmakta zorlanıyormuş. Çıkaramadığı için hastaneye gitmiş bi seferinde, enjekörle çıkarmışlar. Ebay'de falan contact lens remover falan satılıyor. Dandik bi plastik gibi görünüyo ama işe yarar mı? Ya da daha kolay nasıl çıkarabilir?
Dayım lens kullanmaya yeni başlamış, aylık lens kullanıyor ama çıkarmakta zorlanıyormuş. Çıkaramadığı için hastaneye gitmiş bi seferinde, enjekörle çıkarmışlar.

Ebay'de falan contact lens remover falan satılıyor. Dandik bi plastik gibi görünüyo ama işe yarar mı? Ya da daha kolay nasıl çıkarabilir?
0
black sabahat
(16.11.11)
Kafasını hafif aşağı eğsin,yukarı baksın,bir eli ile alt kirpiğin altından deriyi çeksin,diğer eli ile lensi aşağı sürüklesin ve aşağı geldikten sonra cımbız yöntemi ile lensi alsın.
0
VickVickyVale
(16.11.11)
lens solisyonu ile iyice islatip kayganlastirsin daha sonra VickVickyVale nin yontemini uygulasin ama tavsiye etmem inanilmaz goz kurulugu yapti ben de aylik lens.
0
HNDS
(16.11.11)
Aylık lens derken? Ne kadarda bir çıkartmaya çalışıyor gözünden?
Soruya saçma diyebilirsiniz ama, aylık lens alıp "Bu lens hiç çıkarmadan gözde bi ay kalabiliyomuş hacı.. Hiç çıkartmam ben artık 1 ay bunu ehe ehe" diye gezen tanıdıklarım var..
0
quaker
(16.11.11)
@quaker: aylık dediğim, bir ay gözde kalabilen cinsten. çıkarmayı beceremediği için aylık alıyor. ben çok zararlı olduğunu söyledim diye çıkarmak için tavsiye istedi...
0
🌸black sabahat
(16.11.11)
@black sabahat : bende ondan bahsediyordum zaten.. aylık dediğimiz lensler "1 ay gözde kalabilir" değil..
Hergün çıkartılıp solusyonda gece bekletilmek suretiyle, bir ay boyunca kullanılabilir demektir..
Lensi 2 günden fazla gözde tutmak gözü çizmeye kadar yol açabilir..
0
quaker
(17.11.11)
(4)

Doktor oylama sitesi

yuxel
Selam,Kategori "medikal" mi bilemedim ama buraya sorayım dedim.Ben doktorlardan çok canı yanmış bi adamım. Birçok doktordan daha fazla tıp bilgim olduğunu bile iddia edebilirim (valla bak). Ama hastalandığımızda, bir yerimiz kırıldığında, kayak yaparken dizimizi incittiğimizde doktora gitmeye ihtiya
Selam,

Kategori "medikal" mi bilemedim ama buraya sorayım dedim.

Ben doktorlardan çok canı yanmış bi adamım. Birçok doktordan daha fazla tıp bilgim olduğunu bile iddia edebilirim (valla bak). Ama hastalandığımızda, bir yerimiz kırıldığında, kayak yaparken dizimizi incittiğimizde doktora gitmeye ihtiyaç duyuyoruz.

Velhasıl, "iyi doktor" bulmak zor iş. "İyi doktor" bulabileceğimiz bir site yapsam, doktorlar buraya üye olsa, hastalar altlarına yorumlar yazsa, doktorlara puan verse, doktordan randevu alsa falan... Ama bildiğim kadarıyla sağlık sektöründe "reklam"a ilişkin bir yasak var. Bu yapılacak iş bu yasağa takılır mı?

kib, bye, aeo
0
yuxel
(16.11.11)
Zaten yapilmisi var.

www.tavsiyeediyorum.com
0
ebizlanka
(16.11.11)
yasağa da takılır, kaldı ki doktoru oylamak için hasta olmanız veya 3-5 sey duymanız değil, sizin en az o adam kadar bilmeniz lazım vs vs vs vs olmaz yani.

doktorlardan fazla bilginiz olması da çok güzel. ülkemiz gelişiyor. 70 milyon doktorumuz var.

kib bye aro asro muck.

edit: konu oylama değil fikir yazmaksa, her yerde yazarsınız sözlükte orda burda vs vs.
0
29ekim2011
(16.11.11)
hatta zamanında branşında en iyi 5 doktor en iyi 5 hastane araştırması olmuştu. objektif olmadığı için tepki almıştı vs vs.
0
29ekim2011
(16.11.11)
@ebizlanka : var da yasal mı işte öyle şeyler onu merak ediyorum

@29ekim2011 : sözlükte flan "ortopedi alanında, hastalardan en çok oy ve düzgün yorum alan doktoru bul" gibi bir kafa yok ne yazık ki.

aslında yapmaya çalıştığım, ne kadar objektif olacak bilemiyorum ama, menisküs olduğunda bir doktora gitmiş ve bu doktordan memnun kalmış hastaların fikirlerinden bir istatistik çıkarıp, daha sonra menisküs olmuş bir hastayı buraya yönlendirmek. zira ben, gut olduğu halde, salak bir doktor (ki bölgenin en iyi hastanesiydi burası) tarafından "bu ayak kırık yeaa, bunu alçıya alalım" teşhisi koyulan bir garip kel oğlanım
0
🌸yuxel
(16.11.11)
(3)

ders calisma +15

cosmicgadin
birinin cok ders calismaktan kolunda uyusukluk olustu. 15 dk dir gecmiyo. gecmez mi?
birinin cok ders calismaktan kolunda uyusukluk olustu. 15 dk dir gecmiyo. gecmez mi?
0
cosmicgadin
(16.11.11)
ders çalışmayası gelmiş o kişinin bence. bıraksın biraz çalışmayı bak nasıl geçiyor.
0
in vino veritas
(16.11.11)
hareketsizliktense hemen hareket etsin. daha da geçmezse doktor. uzun süre hareketsizliğin olumsuz etkilerinden haberdar olmayan var mı halen bu devirde?
0
kisa bisey olsun istemistim
(16.11.11)
@in vino veritas guldurdun bizi:) ders calisan kisi 34unde gunde 10 saat ders yapiyo bu aralar.

@kisa bisey, hareket ettirmekten oldu aslinda, yaziyo iste boyuna biseyler

tavsiyeler icin tesekkur ederim!! ;)
0
🌸cosmicgadin
(16.11.11)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.