Giriş
(1)

vücudumun "tempoya girmesi"

zaraeta
biliyorum ki burada bu duyuruyu okuyanların %95,36'sı halısahaya gidince ısınmadan direk başlıyor. ben de dahil. şimdi benim merak ettiğim şu, mesela uzun süre bir etkinliği yapabiliyorsak kondisyonumuz yüksektir demektir ya hani. işte o bi cebimizde dursun.ortalama 2 saat maç yapıyoruz biz halısaha
biliyorum ki burada bu duyuruyu okuyanların %95,36'sı halısahaya gidince ısınmadan direk başlıyor. ben de dahil. şimdi benim merak ettiğim şu, mesela uzun süre bir etkinliği yapabiliyorsak kondisyonumuz yüksektir demektir ya hani. işte o bi cebimizde dursun.

ortalama 2 saat maç yapıyoruz biz halısahaya gittiğimizde. herkes 4-5 dakikada ısınıyor. ben ısınamıyorum mu anlamadım ama ilk 45-50 dakika fazla koşamıyorum. terleme var, hafiften bir yorgunluk var ama icraat yok.

60-70 dakika geçer, içime bi aygır falan kaçar, millet sırf koşmamak için forvetten defansa, defanstan forvete bağırıp komut verirken ben deli dana gibi koşarım. en iyi oynayanlar(ben bunlardan birisi değilim)dan daha fazla adam çalımlarım, biliyorsunuz herkes yorulunca mecburen ingiliz futbolu oynamak zorundasınız. :D

bu benim muzdarip olduğum şey geç (hem de baya geç) ısınma mı, kondisyon bilmemnesi mi (bunun pek alakalı olduğunu sanmıyorum) nedir. veya nasıl üstesinden gelinir.
0
zaraeta
(29.12.11)
çok komplike bi şey değil ya ciğer açılıyo işte. ben de ilk 15 dakka allahım sana geliyorum diyorum 40. dakkikadan sonra milleti ittiriyorum lan koşun hadi be koşun diye
0
bira patates ketcap mayonez tuz hardal
(29.12.11)
(5)

Dışarda başlayan öksürük

beholderrulez
merhabalar,Yaklaşık bir aydır öksürük sorunum var. Sigara içmem, içilen ortamda durmam. iki hafta önce grip oldum, o zaman öksürük çok yoğunlaştı ama şuan hala devam ediyor ki öncesiyle beraber 1 aydır bu sorunu çekiyorum. ofiste yada evde pek öksürmüyorum, ne zaman dışarı çıksam yoğunlaşıyor öksürü
merhabalar,

Yaklaşık bir aydır öksürük sorunum var. Sigara içmem, içilen ortamda durmam. iki hafta önce grip oldum, o zaman öksürük çok yoğunlaştı ama şuan hala devam ediyor ki öncesiyle beraber 1 aydır bu sorunu çekiyorum.

ofiste yada evde pek öksürmüyorum, ne zaman dışarı çıksam yoğunlaşıyor öksürük. otobüste filan bıkıyorum artık.

Yer istanbul, herhangi bir ilaç kullanmıyorum, astımım yok. Sadece her bahar alerjik rinit olurum, farenjit filan olmam.

nedir sorun acaba, neden dışarda öksürük krizi geliyor olabilir?
0
beholderrulez
(29.12.11)
Hava değişikliği, ani ortamda değişen hava belki ciğerlerinizi kaşındırıyordur buda öksürüğe neden oluyor olabilir banada oluyor bazen.
Yoğun ağır bir havadan dışarı çıkınca bir kaşıntı oluyor bikaç öksürk oluyor sonra geçiyor ama kriz gibi olmuyor sebebi gripten sonra ciğerlerinizin biraz daha geç toparlanması olabilir. Tabi ciğerlerinizede soğuk hava çekiyorsunuz buda kaşıntı öksürük yapabilir ciğerde
0
basond
(29.12.11)
yeni bi alerji uç vermiş olabilir
0
amlakit
(29.12.11)
öksürüğün en önemli nedeni geniz akıntısıdır müdür. geniz akıntısı oluşuyor sende sanırsam.
0
siradisi00
(29.12.11)
ACE inhibitörü etkisi olan herhangi bir ilaç kullanıyor musunuz ???
0
juanolujuan
(29.12.11)
@sıradışı00

Geniz akıntım yok muhtar. o annemde var yıllardır, hiçbir doktor çözemedi ve onunla yaşamak durumunda ama bende yok.

@juanolujun

Bahar aylarında Telfast dışında herhangi bir ilaç kullanmam. Başım ağrırsa vermidon bide, pek ilaçla aram yok. Bu arada sorun devam ediyor, evden çıktım öksürük başladı, işe geldim yeni yeni azalıyor. Ciğerlerim kaşınıyor resmen
0
🌸beholderrulez
(30.12.11)
(4)

bayılma ve görme kaybı :(

zoyee
yahu dün öyle birşey yaşadım ki daha önce hayatımda hiç olmamıştı. onun için heyecanımı ve telaşımı maruz görünüz..iki gündür gripliydim zaten ama öyle yorgan döşek değildim hiç.. sğuk algınlığı hatta grip bile denemez.. böyle içten gelen çok ufak bir halsizlik hissi ile beraberinde burun tıkanıklığ
yahu dün öyle birşey yaşadım ki daha önce hayatımda hiç olmamıştı. onun için heyecanımı ve telaşımı maruz görünüz..

iki gündür gripliydim zaten ama öyle yorgan döşek değildim hiç.. sğuk algınlığı hatta grip bile denemez.. böyle içten gelen çok ufak bir halsizlik hissi ile beraberinde burun tıkanıklığı durumu..

ancak ertesi sabah uyandım.. zencefilli bal yedim bir de üstüne bronşit çayı dedikleri karışık bitki çayından içtim.. herşey normal buraya kadar.. dışarıda azıcık bi işlerim vardı onları yapayım eve gelir kahvaltı yaparım dedim.. aman dışarı çıktım bi 20 dakika sonra başım fena dönmeye başladı.. eve kendimi zor attım.. eve geldim feci bir mide bulantısı.. gözlerim karıncalandı neyse tuvalete giderken kusmak için bayılmışım yere düşmüşüm.. hiç hatırlamıyorum.. popomun üstüne düşmüşüm galiba onun acısına uyandım ama hiç kalkabilcek gibi de değilim.. ablamı çağırdım hemen neyse yatağa yatırdı beni.. taksi falan çağırdı.. taksiye dahi gidecek gücüm yok böyle nefes aldıkça yoruluyorum sanki.. yataktan zar zor kalktım 3 adım sonra yine bayılmışım... hep böyle ayılıp bayılıp durdum.. o sırada görme duyum da gitti körlük oluştu resmen, bir de boğazım düğümlendi böyle aşırı bir panik hali içindeydim.. hah dedim ölüyorum galiba.. neyse dışarı çıkardı bi adam kucağına almış beni.. komşumuzmuş meğerse dışarda önce mor gördüm heryeri açık yerleri sarı koyu yerleri mor görüyodum.. sonra o da gitti hiç bişey göremez oldum.. biraz saçma sapan da konuşmaya başlamışım..

neyse hastaneye geldik ben yine bayıldım gözümü açtığımda tekerlekli sandalyedeydim.. aman bi de herkes nası panik doktoru hemşiresi sürekli bişeyler diyolar.. lafları anlayamıyorum da bi yandan.. neyse beni görüyomusun falan diyolar ben hiçbirşey göremiyorum birde titreme galdi bana istemsizce kaslarım titriyo böyle bacağım zıplıyo durduğu yerde resmen.. :( bişey kullandın mı falan diyip durdular.. ondan bi önceki gece ise sigara falan takılmıştık biraz ama hiç öyle bişey gelmedi başıma.. senelerdir yani.. ayrıca benimle beraber içenlerde gayet sağlıklılar bi bok olmadı onlara.. neyse..

serum falan takıldı görme yerine geldi falan.. hastaneden çıkıcaz artık.. ben ayağa kalktım yine aynı şeyler görüşüm yine gitti başım dönüyo falan taksi de yine bayıldım sonra eve geldik öyle açtım gözlerimi... feci bir mide bulantısı yine ama bu sefer kustum baya bir içimi dışımı çıkardım... midem bomboş olmasına rağmen.. ondan sonra rahatladım yatağa yattım tekrar.. uyumuşum bi saat falan sonra bir iki dilim bişey yedim neyse o zamandan beri toparladım sayılır.. hala çok küçük başım dönüyo ama bayılacakmış gibi değilim hiç..

yani doktor çok açıklayıcı bişey demedi.. zaten sigarayı duyunca herşeyi ona bağladılar.. laf sokuyolar falan arada.. pislik pislik davranmalar.. taksim ilkyardımın acilinde olduğumuzu da belirteyim..

ha birde tansiyonumu ölçtüler 9-4 çıktı.. düşükmüş heralde ama hiç anlamam zaten tansiyonlardan.. :(

tabi ki sigaradan da olabilir ama üzerinden minimum bi 12 saat geçmişti
regl dönemimin son günleriydi ancak niyeyse bu sefer bol kanamalı geçti
aç karnaydım
zaten vücut direncim birazcık düşüktü normale göre soğukalgınlığı vardı
üç gün önce falan sevgilimle çok pis kavga etmiştik ve ben bayağı üzüldüm ağladım böyle çok hardcore, artık ağlamaktan kasıklarım-karnım acıyodu barıştık falan ama hala olayı üzerimden tamamiyle atabilmiş değildim..
başka küçük streslerim de yok değildi..

internette araştırdım biraz isteri hastalığı diye birşey yazıyo psikolojik ama ben kimsenin dikkatini çekme amaçlı yapmadım k öyle kendiliğinden oluştu gelişti herşey ve normalde de öyle hissetmiyorum zaten çevremdeki herkes benimle yeterince ilgili zaten bilemedim ki bende..
0
zoyee
(29.12.11)
sen resmen belaya altın yaldızlı davetiye yollamışsın yau. aç karna, hasta modda çıkmışsın tansiyonunu tabana vurdurmuşsun sonra da bayılayazmışsın. hasta olmayan adam bile kan şekeri ve tansiyon dibe vurduğunda böyle olur.

geçmiş olsun, yemek yemeyi ihmal etme; stresten uzak dur. yanında şeker falan bişey taşı. dünyanın en büyük açıkhava akıl hastanesinde artık nasıl stresten uzak duracaksan artık.
0
darksoul
(29.12.11)
Öncelikle çok geçmiş olsun büyük ihtimalle psikolojik olarak yıprandığınız için vücudunuz yenik düşmüş ve toparlayamamış kendini hepsi üstüste gelmiş gibi görünüyor anlattığınıza göre.

Bikaç gün dinlenin düzgün beslenin ama ağır değil meyve falan ihmal etmeyin ve psikolojinizi düzeltmeye çalışın bunu nasıl yaparsınız bilmiyorum ama sağlığınızı tehlikeye attığınızı düşünün hiç birşey sağlıktan önemli değil
0
basond
(29.12.11)
mesaj attm
0
amlakit
(29.12.11)
çok teşekkürler gençler.. şimdilik iyiyim zten evde takılıyorum.. okul mokul yalan oldu baş dönmesiyle hiç cesaret edemedim..
0
🌸zoyee
(29.12.11)
(6)

3 saattir düşmeyen ateş

kamilinsan
kaç derece hiç bilmiyorum ama deli gibi titriyorum, üstümdekileri falan çıkarttım bir saat falan denedim düşürmeyi ama şimdi giyinmiş vaziyette ölesiye titriyorum. Acile gitmek gerektiğini biliyorum ama tuvalete zor gidiyorum titremekten.normal mi üç saat sürmesi ateşin?
kaç derece hiç bilmiyorum ama deli gibi titriyorum, üstümdekileri falan çıkarttım bir saat falan denedim düşürmeyi ama şimdi giyinmiş vaziyette ölesiye titriyorum. Acile gitmek gerektiğini biliyorum ama tuvalete zor gidiyorum titremekten.

normal mi üç saat sürmesi ateşin?
0
kamilinsan
(29.12.11)
bu arada 12.30da bir gripin aldım daha önce de 6da almıştım saat ama o zaman bu kadar fena değildim, arada üç bira içtim. şimdi acile gitsem bana serum verirler büyük ihtimalle ama alkol de aldık. ne yapmalıyım sabahı beklemeli myim 5 saat kaldı
0
🌸kamilinsan
(29.12.11)
Soğuk suyun altına gir. Baya soğuk ama ılık değil. Ondan sonra da rahatlamaya çalış. Düşme belirtisi göremezsen ara ambulansı gelsin. Bende genelde işe yarar.
0
onexey
(29.12.11)
çok kötü hissediyorsanız acili arayın. hastaneye gitmek istemiyorsanız havlu ıslatıp koltuk altlarınıza ve kasıklarınıza koyun.
0
trinitrotoluen
(29.12.11)
evet acilde serum vermeleri olası. ama serumu bence evinizde de verebilirler. "zahmet verdim kusra bakmayın, ama hastaneye gidecek gücü kendime bulamadım tuvalete bile zor gidiyorum, çok titriyorum" şeklinde kibar bir dille yaklaşırsanız evde serum vermeleri ve bir süre beklemeleri gayet olası bence.

bireysel bir şeyler yapmak istiyorsanız;
soğuk duşu kesinlikle önermiyorum.

en iyisi, sirke ile havlu ıslatıp önce alnınıza, sonra koltuk altınıza, sonra diz kapaklarınıza, tekrar koltuk altınıza, tekrar diz kapaklarınıza koyup bir süre bekletmeniz. daha sonra, ne sıcak ne soğuk olan ılık su ile duş almak ve güzel bir uyku çekmek faydalı olabilir.

duş alamam, sirke kokar veya evde yok diyorsanız aynı işlemi su ile yapabilirsiniz. trinitrotoluen +1.
0
gogu delen adam
(29.12.11)
buz gibi suyun altına falan girmeyin sakın. hemen ıhlamur veya çay demleyin kendinize bol limonlu şekilde. sonra battaniye altına girip, çayın buharını da yüzünüze vuracak şekilde tutun/için. güzelce terleyin ve ardından üstünüzde kurumadan değiştirin. ferah şeyler giyip bir tane ateş düşürücü için ve üzerinizi "çok" örtmeden uyumaya çalışın.
0
krypt
(29.12.11)
heğinize çok teşekkür ederim biraz daha sakinleştim, sabahı bekleyeceğim hastane için, çok sağolun yardımlarınız için
0
🌸kamilinsan
(29.12.11)
(7)

göz doktoru tavsiyesi

world
istanbul'da bildiğiniz iyi bir doktor var mı?
istanbul'da bildiğiniz iyi bir doktor var mı?
0
world
(29.12.11)
En iyi, en bol ve en ucuz uzman hekimler ve en iyi tetkik cihazları Kuledibi göz hastanesinde. sgk'lıya bedava, sivile 15 tl.
0
alex
(29.12.11)
alex +1 ve 2. bir yer de reşitpaşa - altı nokra körler vakfı
0
zenc
(29.12.11)
kadıköy'de kudret göz hastanesi var iyi bence.
0
baldur
(29.12.11)
her göz hastanesi sorusunda kuledibi'ni tavsiye edenlere inat asla gitmemen gerektiğini söylüyorum. en ucuz uzman hekim ve tetkik cihazları dediği şeyler üst katlarda.

bugüne dek defalarca gittim. bir kez bile üst katlara çıkamadım. hep alt katta 1.dünya savaşından kalma cihazlar ve yeni mezun asistanların eline düşüyorum. üst katlara çıkmanın formulü nedir çok merak ediyorum.
0
buenosdias
(29.12.11)
Haa haaaa haa 1. dünya savaşından kalma cihazlar yerinde bir tespit olmuş (benzetme diyemiyorum çünkü gerçekten öyleler)
Göz deyince nedir şu kuledibi saplantısı(cilt deyince de agop başka yok sanki koca ülkede) ben de methiyeler üzerine gitmiştim basık bir zemin katta aynen buenosdias ın dediği şekilde bir muayene süreci yaşadım hiçte memnun kalmadım.
Benim size tavsiyem sigortanız varsa sistem değişti mi bilmiyorum ama bazı özel hastanelerin sigortayla anlaşması oluyordu ben öyle gitmiştim.Cillop gibi cihazları var.
0
esmeralda
(29.12.11)
param var diyosan ve muayene 100 TL bayılabilirim diyosan dünya göz hastanesine git.avrupanın en iyi doktorları orda.

edit:reklam yapmak için söylemiyorum bilen bilir.
0
semson
(29.12.11)
kuledibi'nin tepebaşı'nda da göz bölümü var. oraya randevuyla gidip uzman hekime muayene olabiliyorsunuz. kuledibi'nde retina sorunu filan varsa gerçekten cihaz ve uzmanlar çok iyi. gözlük numarası almak veya basit bir sorun için gidildiğinde gerçekten o alt kat berbat. basit bir sorun onlar sayesinde iyice ilerlemişti, tepebaşı'na gittim sorunu çözdüler. fazilet hanım sürekli orada mı bilmiyorum ama denk getirip ona gidin. bilgili, ilgili ve saygılı bir hekim.
0
tedirginlik hucresi
(30.12.11)
(2)

Serviks kültüründe görülen gr (+) çomak nedir, ne değildir?

deliberte
Elimizdeki sonuçta patojen bakteri yok ama bunlar var, tam olarak nedir bunlar?
Elimizdeki sonuçta patojen bakteri yok ama bunlar var, tam olarak nedir bunlar?
0
deliberte
(28.12.11)
bildiğimiz bakteri, laktobasilse zaten doğal flora. ama enfektif mi değil mi ben yorum yapamiyciim.
0
siradisi00
(28.12.11)
doğal flora bakterisi. hayvan oranın yerli ahalisi yani. olması gereken o. oranın sahibi o. mekan onun.
0
29ekim2011
(28.12.11)
(5)

tıpbi bir soru ?

ozdemirac7
Sol inguinal bölgede cilt/ cilt altı doku olağan izlenmiş olup yer kaplayıcı patolojik solid veya kistik lezyon izlenmemiştir. Klinik korelasyon ve uygun değerlendirme önerilir. Ne demek ;?
Sol inguinal bölgede cilt/ cilt altı doku olağan izlenmiş olup yer kaplayıcı patolojik solid veya kistik lezyon izlenmemiştir. Klinik korelasyon ve uygun değerlendirme önerilir.

Ne demek ;?
0
ozdemirac7
(28.12.11)
kasık ultrasonu temiz çıkmış.
0
aksasu
(28.12.11)
kasık fıtığı için falan ultrason çekildin galiba? ama bir sorun çıkmamış
0
hama_usb
(28.12.11)
ultrasyoncu doktor diğer doktora : 'ben bir şey göremedim abi, kafana göre takıl' demiş
0
otebostan
(28.12.11)
evet kasıktan doktor yoktu sonucu gösteremedim size sorim dedim teşekkürler
0
🌸ozdemirac7
(28.12.11)
şikayetlerine göre US isteyen doktorun karar verecektir ama US sonuçları temiz.
0
juanolujuan
(29.12.11)
(7)

veteriner olayi

nickfallin
8 aylık erkek kedimi artık kolumu hamile bırakma safhasına geçtiğinden kısırlaştırmak istiyorum. bununla alakalı önerebileceğiniz veteriner var midur? fiyatları nasıldur?sevgiler
8 aylık erkek kedimi artık kolumu hamile bırakma safhasına geçtiğinden kısırlaştırmak istiyorum. bununla alakalı önerebileceğiniz veteriner var midur? fiyatları nasıldur?

sevgiler
0
nickfallin
(28.12.11)
8 aylık mı :D maşallahı var.

veteriner nerde lazım ? bosna - uganda-ekvator ?
0
selci
(28.12.11)
Ah ah biz de az çekmedik kollar, battaniyeler kıvrılı kıvrılıp ... Neyse

Belirtmediğinden İstanbul'da yaşadığını varsayıyor. Yine varsayımla kadıköye yakın olduğunu düşünüyorum. Orda belediyenin veterineri vardı igdaştan binasından sonra sonra. Hem aşılarını hem de kısırlaştırma işlemini orda yaptırmıştım.

Problem yaşamadık güzel güzel yaşıyoruz.
0
hayyam ara
(28.12.11)
izlandada yaşadığını varsayıyorum. reykjaviktesindir de zaten. sehir merkezinden sola dön belediyenin tam köşösinde veteriner var :)
0
neira
(28.12.11)
bu soruyu sorulmamis varsayiyorum.
0
nawres
(28.12.11)
kötü bir haberim var: bu aşamadan sonra kısırlaştırsanız da alışkanlıkları devam edecek. benim oğlum günde 3-4 posta mastürbasyon yapıyor, video kayıtları var. veterinerim o zevki bir defa alınca alışkanlık olarak yaparlar, kısırlaştırma yalnızca çocuğu olmasını engeller diye cevap veriyor.
0
vejeteryan vampir
(28.12.11)
istanbıl da yaşıyorum asya da yaşıyorum panpalar.
Bu sabah kolumu zikmesin sabah uyanınca diye kapıyı kapayıp yattım gece ağladı bi de üstüne tuvalet halısıyla ayak havlusuna işedi.
evde soğuk savaş var çükünü kestirirsem gözdağı olur diye düşünüyorum.

yoksa ayrı eve çıkıcam
0
🌸nickfallin
(28.12.11)
Kedinin kafa kağıdını aldığım kendi veterineri 160 istedi. İki tane güvendiğim veteriner var, bir Kartal, iki bostancıda minibüs yoluna yakın bir yer bir de orayla konuşayım bakalım.

Kedinin çüklü son iki günü...
0
🌸nickfallin
(28.12.11)
(5)

dermatolog

superb
istanbul'da iyi bir dermatolog önerebilir misinizlevent, beşiktaş, şişli, mecidiyeköy civarı olursa iyi olurkolsuz agop demeyin, bütçemi aşıyorörneğin amerikan hastanesindekiler iyi midir bilmiyorum? http://www.amerikanhastanesi.org/TR/TibbiKadro/default.aspx
istanbul'da iyi bir dermatolog önerebilir misiniz
levent, beşiktaş, şişli, mecidiyeköy civarı olursa iyi olur
kolsuz agop demeyin, bütçemi aşıyor

örneğin amerikan hastanesindekiler iyi midir bilmiyorum? www.amerikanhastanesi.org
0
superb
(28.12.11)
surp pirgiç hastanesindeki dermatolog için iyi derler, oraya bakabilirsiniz. ama zeytinburnu tarafında kalıyor.
0
desideratum
(28.12.11)
evet surp pirgiç dr. sarkis barış'a gidebilirsin
0
zenc
(28.12.11)
florence gayrettepe Uzm. Dr. Eda ÇUBUKÇU
0
egostatic
(28.12.11)
JFK- Neslihan Dolar
0
gergedan
(28.12.11)
eger ilacla tedavi edilecek bir sorunsa kesinlikle dr. Sarkis Baris ancak operasyonluk bir durum varsa amerikan hastanesi'nden dr. Yasemin Oram -ki kendisi Sarkis beyin tavsiyesidir.
0
lallala
(28.12.11)
(2)

beyin hangi işi yaparken ne kadar enerji harcar

amiga500int
sabah takıldı aklıma, beyin vücudun oksijen tüketiminin 20%'sinden sorumlu. ama ne kadar enerji harcar? satranç oynarken, tv izlerken, bulmaca çözerken veya bişeyler öğrenirken harcadığı enerji ne kadardır? iq'su yüksek olan daha çok enerji harcar mı? biraz araştırdığımda genel olarak öğrenme süreci
sabah takıldı aklıma, beyin vücudun oksijen tüketiminin 20%'sinden sorumlu. ama ne kadar enerji harcar? satranç oynarken, tv izlerken, bulmaca çözerken veya bişeyler öğrenirken harcadığı enerji ne kadardır? iq'su yüksek olan daha çok enerji harcar mı?

biraz araştırdığımda genel olarak öğrenme sürecinde beynin daha çok enerji harcadığını bir çok yerde gördüm. bunun dışında da genel olarak çok düşünmenin beyne daha çok enerji harcatacağına dair yazılar var ve kimse bunun aksini savunmuyor.

daha detaylı bilgi alabileceğim bi yer var mı?

ps: akademik çalışma yapmıyoruz, kaynak: götüm diyerek fikrinizi de beyan edebilirsiniz.
0
amiga500int
(28.12.11)
satranç oynayarak göbek eriten hatta adonis kasını çıkaranlar var diyim sen anla karşim.
0
insomniac 299
(28.12.11)
en çok seks yaparken harcadığını duymuştum; nitekim en hayvani diş ağrısına bile bana mısın demez, hissettirmez..
0
buzzer
(29.12.11)
(4)

Doktorlar Çok Acil Yardım

bilmemkacincinick
Sevgili arkadaşlar bu gece istenmeyen bir olay oldu ve su katılmamış bir o.ospu çocuğu, kavgayla dövüşle işi olmayan, efendi bir yakınımın kafasına demir boruyla vurdu. Çocuk bayılmış. Sonra kendine geliyor. Darbe aldığı yer alnı ile sol şakağı arasındaki bölge. Hastaneye kaldırılıyor ve kafatasında
Sevgili arkadaşlar bu gece istenmeyen bir olay oldu ve su katılmamış bir o.ospu çocuğu, kavgayla dövüşle işi olmayan, efendi bir yakınımın kafasına demir boruyla vurdu. Çocuk bayılmış. Sonra kendine geliyor. Darbe aldığı yer alnı ile sol şakağı arasındaki bölge. Hastaneye kaldırılıyor ve kafatasında çatlak tespit ediliyor. Hastanede kusmuş. Kan da bulunuyormuş sanırım kusmuğunda.. Raporunda durumu "orta" olarak belirtilmiş. Şimdi nedir, ne değildir? acil olarak yardımcı olabilir misiniz?
0
bilmemkacincinick
(28.12.11)
Pek bir bilgim yok ama yazını okuyunca merak ettim açıkcası öncelikle çok geçmiş olsun. Aşağıdaki gibi bir bilgiye rastladım google da.

Beyin Sarsıntısı (Kafa Travması)
Kafatasına sert bir cisimle vurulması veya başın sert bir yüzeye çarpılmasıyla kafa travması oluşur.

Darbenin şiddetli olmaması halinde beyin sarsıntısı denen durum görülür. Darbenin isabet ettiği yerde bir hematom oluşur. Bu bölge ağrılıdır. Hastanın başı döner, midesi bulanır. Kendisine ne olduğunu hatırlayamaz (hafıza kaybı).

Şiddetli darbeler kafatasında çatlak ve kırıklar oluşturabilir. Beyni örten zarlar arasında veya beyin yüzeyinde kopan kılcal damarlar yerel hematom meydana getirebilirler. Bu koşullarda hastada; şuur kaybı, bulantı olmaksızın fışkırır tarzda kusma, hafıza kaybı, kan basıncında düşme ve burun deliklerinden, ağzından kan gelmesi görülebilir.
0
Jin
(28.12.11)
yanlış hatırlamıyorsam bu tip durumlarda hastanın uyumaması gerekiyor, çok geçmiş olsun. vuranın kimliği belli ise hastaneden darp raporu alıp polise şikayet edin..
0
toshiro
(28.12.11)
Gecmiş olsun,
bir kere olay adli vaka,adli vakalar hastanede 2 türlü olur, ya kolluk kuvveti olayın muhataplarını kendi getirir rapor düzenlenir ya da hekim uygun görürse,şüphelenirse vs durumlarda istediği vakayı adli vaka olarak değerlendirerek kolluk kuvvetlerine haber verir.Yani gidip siz hekimden rapor almazsınız.
sizin olay tipik bir adli vaka,hasta hastaneye girdikten sonra adli vaka olarak kabul edilmeli.
Hekim de ne görürse yazar zira adli olaylar hekimin başını en çok ağrıtan olaylardandır, yani bu öyle pısırıklıkla vs ile alakalı değildir, olay ya adlidir ya da değildir.

Hastanın durumu için burada bir yanıt bulamazsınız,aramayın da bence burada.
Tekrar gecmiş olsun
0
ogur
(28.12.11)
arkadaşlar öncelikle cevaplarınız için teşekkürler. benim konuyu açış nedenim işin adli yönü değildi. zaten olay gerçekleştikten hemen sonra polis çağırıldı olay yerine. ben kabaca hastanın durumuyla alakalı bilgi almak istemiştim çünkü acilde çekilen filmde doktor raporuna "orta" yazmış. eh, nöbetçi doktor da kulak-burun-boğaz uzmanıymış. yani dün gece bu konuyu açtığımda pek bilgi sahibi değildik. zaten yaralının babası da polis memuru. işin adli kısmıyla alakalı bir tereddütüm yok. çok şükür, şu anda durumu iyi yakınımın.. tekrardan teşekkür ederim gösterdiğiniz ilgi, alaka için..
0
🌸bilmemkacincinick
(28.12.11)
(2)

kedi kısırlaştırma, ankara

gausss
2 adet erkek kedimiz var ve erişkinliğe ulaşıp eve kokular bırakmaya başladılar. bu sebepten kendilerini kısırlaştırmak istiyoruz fakat öğrenci hali, uygun fiyatlı mümkünse ücretsiz bir yer bulma arayışındayız. Ankara sınırları içinde bildiğiniz duyduğunuz yerler var mıdır?
2 adet erkek kedimiz var ve erişkinliğe ulaşıp eve kokular bırakmaya başladılar. bu sebepten kendilerini kısırlaştırmak istiyoruz fakat öğrenci hali, uygun fiyatlı mümkünse ücretsiz bir yer bulma arayışındayız. Ankara sınırları içinde bildiğiniz duyduğunuz yerler var mıdır?
0
gausss
(28.12.11)
sekslemeden kısırlaştırmayın diyorlar ama, bilemedim. sonra kafaları karışıyormuş falan, bi seksletin siz onları sonra belediyenin veterinerleri vardır, onlar nispeten ucuza yaparlar diye biliyorum.
0
sanal hayvan
(28.12.11)
bugün tek tek veterinerleri aradıktan sonra kendime cevap vereyim;

kurtuluş parkındaki belediye veterinerliği: 50 tl
etimesgut belediyesi veterinerliği: 75 tl
yenimahalle belediyesi veterinerliği: 35 tl
ankara üniversitesi veterinerlik fakültesi: 50 tl
0
🌸gausss
(28.12.11)
(4)

benical cold'u nasıl bilirdiniz?

cmr_sa
hafif bi soguk algınlıgı durum var iyi midir işe yarıyo mudur?Tesekkurler..
hafif bi soguk algınlıgı durum var iyi midir işe yarıyo mudur?

Tesekkurler..
0
cmr_sa
(27.12.11)
Artik receteyle satiliyor galiba, gribal bir durum varsa kurutmak icin iyidir..
0
egostatic
(27.12.11)
Ben kullanmıştım ve gayet etkili bir ilaç olduğunu düşünüyorum...
0
duyond
(27.12.11)
evet etkilidir zaten etkili olduğu için yani içindeki içerdiği maddeden dolayı reçeteli olmuştur.işe yarar yani kısacası.
0
semson
(27.12.11)
benical bazı bünyelere biraz ağır gelebiliyor. onun yerine nurofen veya teraflu olabilir.
0
r_u_h
(28.12.11)
(5)

gözde sivilcemsi oluşum

bolungarvik
gözümün alt göz kapağının ne iç ne dış tarafında, tam ortasında toplu iğne başından da küçük sivilce gibi bir şey çıktı,yarın doktora gidicem ama az önce teramisinin göz için olan merhemini aldım bunu nasıl o bölgeye sürerim bilgi verecek doktor veya daha önce bu merhemi kullanan var mı?gözün iç k
gözümün alt göz kapağının ne iç ne dış tarafında, tam ortasında toplu iğne başından da küçük sivilce gibi bir şey çıktı,yarın doktora gidicem ama az önce teramisinin göz için olan merhemini aldım bunu nasıl o bölgeye sürerim
bilgi verecek doktor veya daha önce bu merhemi kullanan var mı?gözün iç kısmına temas etmesi sorun yaratır mı?
0
bolungarvik
(27.12.11)
kualk karıştırma çubuğunun ucuna az bir miktar krem sürerek tatbik edebilirsiniz
0
superb
(27.12.11)
(bkz: arpacık)
0
kibritsuyu
(27.12.11)
arpacıksa eğer sarımsak geçirir gayet. sarımsağı kes, azıcık sık suyu çıksın içinden, göz kapağını aşağı doğru çek, sarımsağın ucunu o sivilce gibi şeyin üzerine sür bir iki kere. bırakma hemen ki gözüne gelmesin, yakar çok fena. ya da kapa direk bi 5 dk kal öyle. 1-2 saate kadar geçer.
0
dasher
(27.12.11)
arpacık değil o eğer aynı şeyden bahsediyorsak ufacık hafif beyazımsı bişeyse minik su toplaması gibi bişey o gözümü ovuşturuken ya da tırnak ucumla azıcık patlatıyorum onu geçiyor.
göz pomadı olan ilaçsa göz içine temas etmesinde sorun yok hatta ben içine sıkıyordum mecburen arpacık içerde diye.. arpacık fena bişey ve toplu iğne ucundan buyuk oluyor bildiğim
0
eja
(27.12.11)
arpacıksa baya bir şişiyor. bende çıktı geçen hafta hiç dokunmadım 4 günde indi. öyle bir çıktı ki 4 gün hayko cepkin gibi gezdim göz yarım kapalı. ;)
0
ozdek
(27.12.11)
(6)

Kolum Uyuşuyor

TufanHan
Arkadaşlar 20 gündür sol kolum çok uyuşuyor.Elimi yumruk yapıp sıkamayacak kadar kolum uyuşuyor.
Arkadaşlar 20 gündür sol kolum çok uyuşuyor.
Elimi yumruk yapıp sıkamayacak kadar kolum uyuşuyor.
0
TufanHan
(27.12.11)
doktor?
0
kedili madam
(27.12.11)
Acilen nöroloji
0
eccocan
(27.12.11)
Sinirlerde mi sıkıntı ?
Nöröloji
bazı arkadaşlarda kardiyoloji diyor.
0
🌸TufanHan
(27.12.11)
ya nöroloji ya kardiyoloji. önce aile hekimine bir uğra. sana dah mantıklı bir öneri sunacaktır bence.
0
kedili madam
(27.12.11)
Bence bu kolu ben kesiyim?
Bide egeceleri çıplak yatıyorum acaba kolum falan üşüyorda ağrmı yapıyor?
0
🌸TufanHan
(27.12.11)
önce kardiyoloji mantıklı sanki. sorun kalpteyse dakkada gidersin. öteki türlü daha zamanın var.
0
guybrush threepwood
(27.12.11)
(1)

istanbul avrupa yakasi acil noroloji uzmani

abtash
iyi geceler, nobetci noroliji uzmani olan ur hastane bulmam lazim annem icin acil, bulundugumuz yer sabahi bekleyin diyor.tsk
iyi geceler, nobetci noroliji uzmani olan ur hastane bulmam lazim annem icin acil, bulundugumuz yer sabahi bekleyin diyor.
tsk
0
abtash
(27.12.11)
Çok geçmiş olsun.

Google'dan baktım, bu hastane nöbetçi olduğunu iddia ediyor; www.avicennahospital.com.tr

0212 440 32 32 bir arayıp öğren istersen. ya da imkanın yoksa biz arayalım.
0
odiilde
(27.12.11)
(1)

verrutol nasıl kullanmalıyım?

mor.inek
el tırnaklarımın etrafındaki döküntüler için doktora gittiğimde siğil olduğunu söyledi dondurma yaptı ve verrutol verdi, 5 gün oldu sürekli sabah sürüp akşam kazıyorum. artık çok yakmaya ve acımaya başladı, daha ne kadar kullanmalıyım?edit: top gibi olan siğillerden değil, düşme durumu yok yani.
el tırnaklarımın etrafındaki döküntüler için doktora gittiğimde siğil olduğunu söyledi dondurma yaptı ve verrutol verdi, 5 gün oldu sürekli sabah sürüp akşam kazıyorum. artık çok yakmaya ve acımaya başladı, daha ne kadar kullanmalıyım?

edit: top gibi olan siğillerden değil, düşme durumu yok yani.
0
mor.inek
(26.12.11)
verrütol daha çok cilt kanserlerine yönelik kullanılıyor diye biliyordum oysa... dondurma sonrası zaten kendisi düşüyor ki siğil?
0
siradisi00
(26.12.11)
(9)

Kabızlık ama öyle böyle değil

Camcı
hayatımda ilk defa oldum böylece ne imiş öğrendim,kendisi kala içerde ve dışarı çıkmak pek istemiyor.şaka bi yana şu an napabilirim?
hayatımda ilk defa oldum böylece ne imiş öğrendim,kendisi kala içerde ve dışarı çıkmak pek istemiyor.

şaka bi yana şu an napabilirim?
0
Camcı
(26.12.11)
(bkz: bekunis ) kesin çözüm
0
libertyaddict
(26.12.11)
kabız ilaçları var işe yarıyor bi eczaneye git al kullan bence.
0
olkol
(26.12.11)
ben de 1 yıl boyunca kabızlık problemi çektim ve sonunda anladım ki su içmediğimden oluyormuş. sonra her gün deliler gibi meyva suyu, normal su içtim ve düzeldi. yani öyle böyle değildi benimkisi, tam 1 yıl.. kimyasala başvurmadan önce bolca su için derim. olmazsa çay bardağıyla zeytinyağı yutabilirsiniz. o da olmazsa, "o bölge"nize azcık zeytinyağı sürün.
0
tormentorius
(26.12.11)
ilacı son çare gör, kabızlığın birçok nedeni olabilir. kullandığın ilaçlar ve psikolojik durumun en önemli etkenlerdir. bir diğer etken de sürekli kuru gıda tüketmendir. eğer ilaç, psikolojik dudurum gibi kaçınılmaycak şeyler yüzündense, sabahları aç karnına iki tane kuru incir ye ve suç, aynı işlemi akşam yaparken de yat ve gün içerisinde en az 1.5 litre su iç. yok kuru gıda yüzündense, günde en az bir öğününü sulu yemeklere ayır ve meyve, suyu bol tüket. sodayı birden fazla içme.
0
ilgi ekmeye calisan insan
(26.12.11)
zeytinyağı iç.
0
palpasyon
(26.12.11)
duphalac
0
eteria
(26.12.11)
zeytinyağı, hoşaf kayısı hosafı, bol bol su...bol bol su..alkol alma..bide doktora git.ilacı vardır bunun...
0
raki masasinin degismez adami
(26.12.11)
lawman
0
lewanie
(26.12.11)
Eti'nin 'Lifalif' adında yulaf ezmesi var. Tadı pek olmasa da içine meyve doğrayıp, biraz süt ekleyerek 1 kase yiyiniz. Günde 2 kez garantili, bu önerimden memnun kalmayan olmadı henüz.
0
pyro clustic flow
(26.12.11)
(4)

kapsülünden çıkmış ilaç

eja
apranax fort kapsülünden çıkmış çanta içine düşmüş 1 ay kadar gezdik böyle şuan bunu içmem gerek.. açıkta kalmış kapsulundn çıkmış ilaç içilirmi hava atmış çanta ile temas etmiş
apranax fort kapsülünden çıkmış çanta içine düşmüş 1 ay kadar gezdik böyle şuan bunu içmem gerek.. açıkta kalmış kapsulundn çıkmış ilaç içilirmi hava atmış çanta ile temas etmiş
0
eja
(26.12.11)
içmeyin, dısarıda duran ilaçlarda bi koku oluşuyor hayra alamet olmasa gerek.
0
amlakit
(26.12.11)
kapsülüne geri sokarsan içebilirsin. kapsülün amacı, ilacın mideden geçtikten sonra etki etmesi için diye düşünüyorum. yani mantıken öyle olmalı.
0
neira
(26.12.11)
kapsul derken hani ambalaj kapsulden bahsediyorum hani şlacın içinde bulunduğu şeffaf şey varya adı neyse hani ilacı içinden çat diye çıkarıyoruz ustu aleminyum folyo altı şeffaf ilaç gözüküo falan?
0
🌸eja
(26.12.11)
o ambalajın içinde hijyenik olarak duruyor ilaçlar. 1 aydır çantanın içinde, pislik ve mikrobun içinde gezmiş olan bir ilacın içmenizi pek tavsiye etmem. başı kurtaralım derken, başka yerden hırpalanmayın!
pek çok eczane gönderim yapar, en yakındaki eczaneye arayıp sorabilirsiniz, sizin çıkma şansınız yoksa onlar getiri belki 1 kutu ilaç.
0
balik kraker
(26.12.11)
(3)

Göz muayenesi hakkında

karlmarx
Merhabaİlk göz muayenemde gözüme bir damla damlatmışlardı, bir gün yakını net görememiştim. Birkaç yıl sonra başka bir hastanede muayene oldum hiç damla olayına kalkışılmadı, şimdi ise yine ilk muayene olduğum hastaneden randevu aldım, damla olayını yine girerler mi? Damlalı damlasız muayene arasınd
Merhaba

İlk göz muayenemde gözüme bir damla damlatmışlardı, bir gün yakını net görememiştim. Birkaç yıl sonra başka bir hastanede muayene oldum hiç damla olayına kalkışılmadı, şimdi ise yine ilk muayene olduğum hastaneden randevu aldım, damla olayını yine girerler mi?

Damlalı damlasız muayene arasındaki fark nedir?

Bir de sorayım; yakına bakarken birden uzağa baktığımda hemen netleşmiyor görüntü, netleşme hızı yavaşladı ve soğuk buna etki ediyor.

0,50 miyop vardı en son, başka şeyler de mi olmuş olabilir?

Söz sizde.

Teşekkürler.
0
karlmarx
(26.12.11)
Damla gözbebeğini büyüttüğü için gözün arka tarafının daha rahat görülmesini sağlarmış. Daha detaylı-ince sonuç almak için kullanıyorlar sanırım.
Odaklanma sorun için cevabım yok malesef
0
uepuey
(26.12.11)
Dünya Göz'de yaptıkları damlanın etkisi 2-3 gün sonra, GATA'da yaptıkları damlanın etkisi 2-3 gün sonra geçiyor bende.
Bilgisayarla göz muayenesi yapacakları için yine damla kullanacaklardır.
0
michael_knight
(26.12.11)
Sanırım o damlanın adı (bkz: atropin) göz bebeğini büyütmek için kullanılıyor.
0
rexex
(26.12.11)
(1)

bogaz agrisi?

norwegian wood
yahu son 1.5 gundur cok cilgin bir sekilde bogazim agriyor. ilk basta hic bir belirti olmadan cikti, dun aksam uyumadan once atesim cikar gibi oldu, grip ilaci aldim, gece terleyerek uyandim - atesim varmis dusmus demek. ama oksuruk, burun akmasi falan yok hic. su anda atesim yok ama bogaz agrim hal
yahu son 1.5 gundur cok cilgin bir sekilde bogazim agriyor. ilk basta hic bir belirti olmadan cikti, dun aksam uyumadan once atesim cikar gibi oldu, grip ilaci aldim, gece terleyerek uyandim - atesim varmis dusmus demek. ama oksuruk, burun akmasi falan yok hic. su anda atesim yok ama bogaz agrim hala tam gaz devam ediyor, pastil olsun baska ilac olsun cozmedi. ne yapilir he?
0
norwegian wood
(26.12.11)
Baytara git, saka saka, doktora git tabiki napican
0
egostatic
(26.12.11)
(6)

bileğimi burktum :(

chuck
Daha önce de aynı bileğimi burkmuştum(ayak bileği), yer etti derler ya :( Neyse şimdi yeni oldu bu, sıcak su mu iyi gelir soğuk su mu? Ne yapayım
Daha önce de aynı bileğimi burkmuştum(ayak bileği), yer etti derler ya :( Neyse şimdi yeni oldu bu, sıcak su mu iyi gelir soğuk su mu? Ne yapayım
0
chuck
(25.12.11)
bandaj varsa çok sıkmayacak şekilde sabitleyin. soğuk uygulanmalı buz koyun. yukarı kaldırın şişmesini önler ve hareket ettirmeyin.
geçmiş olsun..
0
lantel
(25.12.11)
ben ayağımı burktuğumda annem bandaj içine tuzlu zeytin koyardı kısa sürede etki ederdi.alternatif bir yöntem
0
Wolfware
(25.12.11)
Lasonil sürüp, elastik bandajla sar. İki üç güne bir şeyin kalmıyor.
0
UluMemo
(25.12.11)
Soğuk tampon acıyı alır, doktora gözükün, tedavi olun.
0
oligomer
(25.12.11)
ne sürersin bilmem de mutlaka ayağını yukarıda tut.
0
hikaye mesture
(25.12.11)
@oligomer, nasıl bir tedavisi var ki bunun?
0
🌸chuck
(25.12.11)
(13)

ağda çok acıtıyor ya şöyle sağlam bi lokal anestezi biliyor musunuz?

neira
emla falan hikaye ya bi işe yaradığı yokşöyle bi iğne vursunlar hissetmeyeyim acıyı
emla falan hikaye ya bi işe yaradığı yok
şöyle bi iğne vursunlar hissetmeyeyim acıyı
0
neira
(25.12.11)
uyuşturan kremler var, surup 20-30 dakika bekletiyosun uyuşuyor. ama adını hatırlayamadım şimdi. eczaneye sorabilirsin...
0
catpat
(25.12.11)
emla işe yaramıyorsa işin zormuş gerçekten
ağdayı bi profesyonelde yaptırmayı denedin mi?
0
niye ama
(25.12.11)
emlayı sürüp 1 saat falan bekledin mi? Kalın bir tabaka halinde sürülmesi gerekiyor bi de...
0
archery
(25.12.11)
@cat, uyuşturucu krem işe yaramıyor yazmıştım.


@niye, yıllardır bu işi yapan kuaföre gidiyorum daha nasıl bi profisyonelini bulabilirim bilmiyorum ki :) tatlı canlıyım sonuçta hepsi acıtıyor.
0
🌸neira
(25.12.11)
@arc, küçücük tüp kalın tabaka süremiyorum ki emiyor hemen :( 1 saat bekletiyorum ama. bi nebze işe yarıyordur tabii ama daha sağlam bir sey lazım baya anestezi yani hiç hissettirmesin. dişçilerin yaptığı gibi
0
🌸neira
(25.12.11)
emlayı sürdükten sonra hava almıcak şekilde beklemen lazım. mesela alüminyum folyoyla sarmak gibi.
0
bibbidibobbidibooo
(25.12.11)
kuaförde yaptırmayın. hamamlarda çalışan ağdacılar çok daha profesyonel ve elleri hafif oluyor. ankaradaysanız tavsiye bile verebilirim.
0
boo ya moon
(25.12.11)
lokal anestezi yöntemi değil de acısını yoğun hissetmemek için bir kaç yöntem var gibi. mesela yorgun olduğun zamanlarda ağda yaptırmamak, adet döneminden bir hafta öncesinden başlayarak adet dönemini de kapsayan süre içerisinde ağda yaptırmamak. sanırım en uygun dönem adetten hemen sonraki dönem.
0
provezza
(25.12.11)
emlayı folyoya sarıp da denedim yani onu bol bol sürme imkanı yok 30 liraya miniminnacık tüp satıyorlar hangi bi yerime süreyim :))
kaşımı bile aldırırken acıdan geberiyorum yani kremle olacak iş değil bana sağlam bi anestezi lazım yani doktorların kullandığı cinsten
uyustursun her tarafımı hatta narkozu versinler bayılayım öyle yapsınlar :)
0
🌸neira
(25.12.11)
bahsettiğim krem anestol. fiyatıda 2-3tl sadece. emla zaten etkisiz ve pahalı diye biliyorum.
0
catpat
(25.12.11)
daha önce lazere gittim anestezi falan yapmıyorlar zaten emlayı da onlardan duymuştum ilk. ağda gibi acıkmıyor lazer ama bi işe de yaramıyor. 1m para gitti bi işe yaramadı yani
0
🌸neira
(25.12.11)
e tamam o lokal anestezi nedir işte ağdada yaptırayım ondan ben de :P
0
🌸neira
(25.12.11)
laser epilation
0
hilhan
(08.01.12)
(3)

Rogaine saç dökülmesini önleyici solusyon

phanax
Merhaba canlar, bu ilaçla ilgili iki adet sorum var. 1. Kullanan, deneyen var mi? Varsa ne kadar başarılı sizce?2. Bu solusyonun satışı Türkiye'de yasak imiş. Amazon'dan almayi düşünüyorum. Gümrükte takılır mı, problem yaşar mıyım?Teşekkürler.
Merhaba canlar, bu ilaçla ilgili iki adet sorum var.

1. Kullanan, deneyen var mi? Varsa ne kadar başarılı sizce?
2. Bu solusyonun satışı Türkiye'de yasak imiş. Amazon'dan almayi düşünüyorum. Gümrükte takılır mı, problem yaşar mıyım?

Teşekkürler.
0
phanax
(25.12.11)
1)uzun dönem kullanımda (6 ay-1 yıl) erkek tipi saç dökülmesinde etkili
2)türkiye'de minoxil ve rogan adında aynı etken maddeli ilaçlar satılmakta
0
anatomik durus
(25.12.11)
1) 2. aydan sonra etkilerini görmeye başlıyorsun. tepeden açılıyorsa bayağa etkili. önlerden gidiyosa aynı oranda etkili diil.
2) amazondan geleceğini sanmıyorum. bazı eczaneler satıyor ama pahalı. minoxil türkiyede satılan ve aynı etken maddeyi kullanan bir ilaç. ben daha denemedim ama kullananlar memnun. rogaine im bittiğinde minoxil e geçicem ben de. para yetişmiyo öbür türlü.
0
chavezding
(25.12.11)
teşekkür ederim yanıtlarınız için.
0
🌸phanax
(25.12.11)
(8)

nasıl açıklayacağımı bilmediğim tuhaf bir şey

bak ne diycem simdi
benim sorum yine psikologlara... tam olarak nasıl açıklayacağımı bilmiyorum, yanlış ifadelerim, bilmediğim tanımlar olabilir lütfen mazur görün. sorunum şu, daha doğrusu şöyle başlamalıyım sorunumu anlatmaya. evimiz genelde sessizdir, herhangi bir ses, özellikle ritmik bir ses, beni çıldırtmaya yeti
benim sorum yine psikologlara... tam olarak nasıl açıklayacağımı bilmiyorum, yanlış ifadelerim, bilmediğim tanımlar olabilir lütfen mazur görün. sorunum şu, daha doğrusu şöyle başlamalıyım sorunumu anlatmaya. evimiz genelde sessizdir, herhangi bir ses, özellikle ritmik bir ses, beni çıldırtmaya yetiyor. örneğin eve gelen birinin sert bir zeminde elini tıkırdatma hareketinde gerçekten o ses büyüyor ve kafam patlayacakmış gibi oluyor. bu tür seslere ne ad verilir bilmiyorum. biz genelde evimizde yavaş yürür, sakin konuşur, çok ses çıkarmamaya, gürültü yapmamaya çalışırız. ama bunu yapmak için kasmıyoruz kendimizi, alışkanlığımız böyle. evde uzun süredir bir misafirimiz var, oldukça sık bir biçimde parmak çıtlatıyor, eklem yerlerini ileri geri hareket ettirerek tak tak ses çıkarıyor ve bunu belirli periyodlarla yapıyor, geri kalan zamanlarda ise ayaklarını, bacaklarını ritmik ya da aritmik olarak ve ses çıkararak oynatıyor. her şeyi oldukça sert ve gürültü yaparak icra ediyor kendisi: ışık açıp kapama, topuklara basarak dan dan yürüme, kapıları açıp kapatırken sanki kavgaya gidiyormuş gibi sert davranışlar, elbette onun kabahati değil, birazcık sorunlu kendisi. ama ben bu sesleri duydukça özellikle ritmikse fena oluyorum, nefesim daralıyor, göğsüm sıkışıyor. bu bir tür takıntı mı, eğer öyleyse buna verilen bir ad var mı?
şunu eklemeyi unuttum, ben ders veriyorum, sınıf mevcudu ne kadar çok olursa olsun, öğrencilerin aralarında konuştuklarını, birbirlerine fısıltıyla söyledikleri sözleri duyup yanıt veriyorum; bu kadar çok şey duymak pek hoşuma gitmiyor.
0
bak ne diycem simdi
(25.12.11)
bi ara bende de olmuştu bu..uzun sürmedi geçti..stres kaynaklı olduğunu zannediyorum kendi kendimin psikoloğu olarak.
0
izole
(25.12.11)
normalde zaten gerksiz ve rahatsız edici olan bu seslere, aşırı bir hassasşyetin var demek ki.
benim babamın eşinin hiçbir uzvu durmuyor, çok ses çıkarır, evde topuklu terlik ile koşar, yemek sofrasında dahi o bacak masaya dan dan vurur.

nefret ettiğim bir olay ama alıştım. çünkü bunu yapan insan kendisi farkında olmuyor. "o kşinin farkında olmadan yaptığını" kabul etmeye çalışırsan belki bir yararı olur.

mesela ben otobüste yksek sesle konuştukları zaman senin gibi oluyorum. bak abartmıyorum bildiğin terliyorum ve yüzüm yanmaya başlıyor. öyle tepki verebilen bir insan da değilim ve gelecek durak ne olursa olsun iniyorum otobüsten. dayanılacak gibi değil. ama bazen hiç rahatsız olmuyorum. yani en azından alakasız bir durakta inecek kadar.


(bkz: izole) haklı.
dönem dönem coşuyor bu ama sonra yine sakinliyor.
0
vakumlu
(25.12.11)
bende aynı var aynı şey. hatta bu olayın bir adı var mı diye araştırmıştım bir ara internetten ama bulamadım.

yemek yerken çıkan her türlü ses sinirlerimi bozuyor. ağız şapırdatması, çatalın tabağa veya dişe sürtmesi, sert yiyeceklerin ağızda çıkarttığı kırt kurt sesleri ve sakız caklatması. hele ben yemek yemiyorsam iyice sinir oluyorum. o sırda bir işim varsa ona konstanre olamıyorum. elim ayağım kesiliyor resmen ve sinirlerim harab oluyor.

yemek dışında bir de uyurken çıkan sesler öldürüyor beni: horlama, tıslama, nefes sesi. daha bir sürü bile sayabilirim böyle.
0
dracox
(25.12.11)
bunun bir ismi var ama üzerine gidip daha da araştırmak yerine boşvermeye çalışıp kendinizi olduğunuz gibi kabullenmeye çalışmanızı tavsiye ederim. konuyu deşerek çözmek pek iyi bir yöntem değil. seslerden rahatsız oluyorsanız, yapan kişiye daha sessiz olmasını söyleyebilirsiniz mesela, içinizde kalmaz rahatlarsınız hem. bir de kulak tıkacı kullanmayı önerebilirim size eğer çok çok rahatsız olursanız.
0
s e
(25.12.11)
@s e yanıtınız için teşekkür ederim ancak, dikkat ederseniz yazdıklarımda "bunu nasıl çözerim" gibi bir soru bulunmuyor. ayrıca herkesin kendine göre sorunların üstesinden gelme tarzı vardır. bu nedenle genellemelerden de kaçınmalı insan, işin uzmanına gitmeye erinen bir insan değilim. yalnızca buna verilen bir ad olup, olmadığını sordum, sağolsun birkaç kişi de yanıt verdi. benim sorunları aşma, aşmak için kendimi yönlendirebilmemde etkili olan şey, bilmektir. bilmek ile kastettiğim, takıntılı bir biçimde, "ah bu da bende var" deyip, önüme gelen şeyi hastalıklı bir biçimde okumak değil, araştırmak, merak etmek... eğer bir şey beni rahatsız ediyorsa, "olduğu gibi kabullenme" gibi bir düşüncem hiçbir zaman olmadı, olursa da ben ben olmam zaten...
ayrıca bir şey beni rahatsız ediyorsa, emin olun karşımdaki kişiyi uyarabilecek minimum zeka düzeyine sahibim, siz lütfedip "uyarın" demişsiniz, bunun benim aklıma gelmediğini sanmak, gerçekten çok tuhaf, çok üstten bir bakış... özetle, bu durumun bir adı olup olmadığını sordum, ancak yanıtınız, yanıt değil...
0
🌸bak ne diycem simdi
(25.12.11)
doğru haklısınız. sorununuzun adı selective sound sensitivity. hiperakuzi belirli seslere takılmakla alakalı değildir, tüm sesleri daha yüksek duyma ve bundan acı duyma durumudur. umarım kısa zamanda geçer sorununuz, geçmiş olsun.
0
s e
(25.12.11)
@ s e çok teşekkür ederim, evet kastettiğim durum budur.
0
🌸bak ne diycem simdi
(25.12.11)
öncelikle bunu soru haline getirdiğin için teşekkürler. 3-4 sene önce, yaklaşık 1 yıl süreyle aynı sorunu yaşamış, sormaya utanmış ve haliyle üstteki akademik adını öğrenememiştim. iyi oldu.

nasıl geçti diye sorarsan, zaman + stres - olunca farkında olmadan geçiyor derim. yeni bir işe girmiştim ve her şey boktandı. en ufak bir şey batıyordu. tv'den gelen ses, müzik, ağız şapurdatması vs. gün içersinde duyduğun şeylerden soğuman ve bir çeşit duyma anksiyetesi kazanmanla ilgili birşey sanırım. bir keresinde annemin kalbini kırmıştım işten eve gelir gelmez bir soru sordu diye. konserlere git, bağır çağır, hatta maça git. stresi atmanın ve azaltmanın yollarını ara, bul. kesinlikle geçecektir.
0
dogumdansancili
(25.12.11)
(3)

Nasır

metehan01
Şimdi ayak başparmağımda nasır çıktı 2-3 gün bir şey yapmadım sonra nasır bandı aldım 3 gün yapıştırdım, çıkarttım. ama ne nasır düştü ne de tamamen geçti. sadece yayıldı alanı arttı şişkinliği indi yani. hala da sert. bi gün durup tekrar bant yapıştırmalı mıyım? ya da başka ne yapabilirim?edit: bel
Şimdi ayak başparmağımda nasır çıktı 2-3 gün bir şey yapmadım sonra nasır bandı aldım 3 gün yapıştırdım, çıkarttım. ama ne nasır düştü ne de tamamen geçti. sadece yayıldı alanı arttı şişkinliği indi yani. hala da sert. bi gün durup tekrar bant yapıştırmalı mıyım? ya da başka ne yapabilirim?
edit: belirteyim dedim ayakkabılarım da hep converse tiger
0
metehan01
(24.12.11)
ayakkabını değiştir.

nasır derdiyle iki defa uğraştım o bantlar işe yaramadı, hep kullandığım ayakkabıyı değiştirince geçti.
0
hizli sperm
(24.12.11)
ben ayağımın altındaki nasırdan "verrutol" ile kurtuldum. doktorun yaptırdığı özel ilaç bile hiçbir işe yaramamıştı. verrutol bir haftada halletti.
0
adivar
(24.12.11)
ince tabanlı ayakkabılar nasır yapıyor. bende o yüzden kalın tabanlı aldım. geçti
www.google.com.tr
şu kalınlıkta bi taban iyidir
0
neysene
(25.12.11)
(5)

Köpeklerde Kanlı İshal

astancikannanecopu
1-1.5 aylıkken kanlı ishal atlatmış bir köpeğin, 13 ay civarında kanlı ishale tekrar yakalanması mümkün müdür?Edit: Aşıları tam arkadaşın, rapelleri de yapıldı. Şubat ayında 1. yaş aşıları başlayacak. İç parazitini yaptıralı max 1 ay oldu.
1-1.5 aylıkken kanlı ishal atlatmış bir köpeğin, 13 ay civarında kanlı ishale tekrar yakalanması mümkün müdür?

Edit: Aşıları tam arkadaşın, rapelleri de yapıldı. Şubat ayında 1. yaş aşıları başlayacak. İç parazitini yaptıralı max 1 ay oldu.
0
astancikannanecopu
(24.12.11)
dikkat edin köpeğimin ölüm sebebi oldu. mümkündür tabii
0
metehan01
(24.12.11)
Genel durumu gayet iyi, yemesinde içmesinde filan bir sıkıntı yok. Kusmuyor. Tam anlamıyla ishal de değildi ama mukus ve kan vardı.

Nar yedi bugün ilk defa, allerjik mi acaba diye düşünüyorum.
0
🌸astancikannanecopu
(24.12.11)
sen yine de götür bi veterinere. garantiye al işini.
0
numbernine
(24.12.11)
Yarın sabah götüreceğim ama şimdi arayıp açtırsam mı kliniği diye düşünüyorum. :/
0
🌸astancikannanecopu
(24.12.11)
hills a\d kuru mama yedirmeni önerecek muhtemeleen hekimiz bir süre.. 13 yaşındaki hatunum aşılarının tam olmasına rağmen 10 aylıkken kanlı ishal oldu. 10 günlük yorucu bir tedavinin sonrasında paçayı kurtardı.. şu an yaşlı, sindirim ve dolaşım sorunları var. kemik asla yedirmiyoruz, püre haline getirmeden yediği herhangi bir şeyde uzun süreli kanlı ishal oluyor.. 5 günlük flagyl hap tedavisiyle iyileşiyor ishal ama yediğine dikkat etmezse hemen ishale çeviriyor.. kakasından yeni alınmış bir örneğin tahlilini yapacaktır vet. bakteri yoksa yediklerine dikkat etmeniz gerekecek..

gerçi ilanı geç gördüm, şimdiye kadar teşhis koyulmuştur sanırım. enfeksiyondur muhtemelen ve antibiyotik tedavisiyle geçer..

geçmiş olsun.
0
pyro clustic flow
(25.12.11)
(2)

bunlar hangi hastalığın belirtileridir acaba

wrong allright
el parmak uçlarında önce soyulma vardı.sonra kızardı daha sonra da kızarıklık koyu bi deri rengi haline geldi bazı parmaklarda. bazıları hala kırmızı.ayrıca son 1 hafta sinir stres dolu bi haftaydı. bu belirtiler sadece parmak uçlaında var baska yerde yok.nedir acaba bunlar?
el parmak uçlarında önce soyulma vardı.sonra kızardı daha sonra da kızarıklık koyu bi deri rengi haline geldi bazı parmaklarda. bazıları hala kırmızı.
ayrıca son 1 hafta sinir stres dolu bi haftaydı.

bu belirtiler sadece parmak uçlaında var baska yerde yok.
nedir acaba bunlar?
0
wrong allright
(24.12.11)
egzama olabilir,stres tetikliyor.
0
amlakit
(24.12.11)
psoriasis olabilir.
alerji olabilir.
dokunduğun birşeylerden olabilir.
sadece stresten de olabilirmiş diyorlar.

kesin birşey denemez yani. dermatologa gitmeniz lazım öncelikle.
0
ermanen
(24.12.11)
(2)

kranial mr da ne denmiş

bonjurkes
Raporun direk sonuç kısmını yazıyorum, raporun tamamını yazarsam muhtemelen kimse okumakla uğraşmaz.sonuç : Beyin orta hatta sağ parietal lob posterior komşuluğunda tüm sekanslarda BOS ile izointens karakterde yaklaşık 16x11 mm boyutlarında bir adet düzgün sınırlı kitlesel lezyon (araknoid kist ile
Raporun direk sonuç kısmını yazıyorum, raporun tamamını yazarsam muhtemelen kimse okumakla uğraşmaz.

sonuç : Beyin orta hatta sağ parietal lob posterior komşuluğunda tüm sekanslarda BOS ile izointens karakterde yaklaşık 16x11 mm boyutlarında bir adet düzgün sınırlı kitlesel lezyon (araknoid kist ile uyumludur)

Hasta : 95 doğumlu K

Burada ne denmek istenmiş, daha doğrusu ciddi olan bir konu var mı?

Not : Raporu yorumlayacak olan doktor Çarşamba'ya kadar izinliymiş ondan dolayı merakımıza yenik düşüp buradan soruyorum.
0
bonjurkes
(24.12.11)
büyümeye devam ederse ciddi bişeymiş

anne bibbidibobbidibooo
0
bibbidibobbidibooo
(24.12.11)
araknoid kistler genelde dogustan, zararsiz ve asemptomatik olur. ancak semptom gosteriyorsa tedavi edilmesi gerekebilir. tedavisi bos tahliyesi icin bir sant yerlestirilmesi ile olur.
0
tom riddle
(24.12.11)
(2)

2 Yıllık Reçeteyle İlaç Alınır mı?

boshi
Arkadaşlar, Elimde 2 yıllık (belki biraz daha fazla) bir reçete var, gidip almamıştım ilaçları zamanında. Bu reçetenin halen hükmü var mı, ilaçları gidip sigortalı olarak alabiliyor muyum? Teşekkürler.
Arkadaşlar,

Elimde 2 yıllık (belki biraz daha fazla) bir reçete var, gidip almamıştım ilaçları zamanında. Bu reçetenin halen hükmü var mı, ilaçları gidip sigortalı olarak alabiliyor muyum?

Teşekkürler.
0
boshi
(24.12.11)
en fazla 3 gün içinde alabilirdin 2 sene geçmiş alamazsın.
0
ozdemirac7
(24.12.11)
maalesef alamıyorsun...
0
bisanthe
(24.12.11)
(3)

doktor ya da eczacı olan var mı?

gakgul
sivilcelerim için doktora gittim bir jel bi de hap verdi. doktora da sordum ama bi kaç kişiye daha danışmak istiyorum. yüzümü pul pul döker mi bu ilaçlar ya da alerji, sinir, uykusuzluk gibi etkileri var mı? ilaçlar : azitro, differinedit : 23 yaşındayım, kadınım.
sivilcelerim için doktora gittim bir jel bi de hap verdi. doktora da sordum ama bi kaç kişiye daha danışmak istiyorum. yüzümü pul pul döker mi bu ilaçlar ya da alerji, sinir, uykusuzluk gibi etkileri var mı?
ilaçlar : azitro, differin
edit : 23 yaşındayım, kadınım.
0
gakgul
(24.12.11)
kişiden kişiye değişiyor onun etkileri ya. sivilce tedavisi için hastanın imzasını alarak verdikleri bir ilaç vardı. baya güçlü bir ilaç. kardeşim ondan kullandı ve acayip yanetkiler beklerken hiçbir sorunla karşılaşmadı.
0
trinitrotoluen
(24.12.11)
Azitro antibiyotik . yazdıdığınız yan etkileri göstermez
diferrin biraz soyulma yapabilir.ancak bu kişiden kişiye değişir.
0
primarymaster
(24.12.11)
pul pul dökülmeler = isotretinoin ( roaccutane )

p.akne bakterisi antibiyotiklere karşı çok dirençli. roaccutane doktor gözetiminde ve devamlı kullanılmalı, doktorun sürekli kontrolü olmadığı durumlarda kullanılmamalı. akneye karşı en etkili medikasyondur. riskli fakat herhangi bir yerde yasaklanmış bir ilaç değildir. hatta avrupa'da oldukça yaygın şekilde kullanılır.

not: doktorun önerileri burada yazılanlardan daha niteliklidir. doktorun önerdiğini ancak daha çok güvendiğin ve muayene olduğun başka bir doktor değiştirmeli bence.
0
kahveci
(24.12.11)
(2)

idrar yolu enfeksiyonu?

mccoey
neden olur bu?üşütmekten filan da olur mu?veya ortk tuvaletten mikrop kapma filan?
neden olur bu?üşütmekten filan da olur mu?veya ortk tuvaletten mikrop kapma filan?
0
mccoey
(24.12.11)
üşütme.
0
sttc
(24.12.11)
mikrop kapmaktan da oluyor(muş) katil ortak tuvaletler/banyolar.
0
hukukcu6
(24.12.11)
(9)

titreme

bibbidibobbidibooo
sürekli el titremesi nedenlerini yazabilir misiniz ?ek olarak sigara hiç kullanmadım ve alkol alırım ama sürekli değil ayda 2 3 kez.
sürekli el titremesi nedenlerini yazabilir misiniz ?


ek olarak sigara hiç kullanmadım ve alkol alırım ama sürekli değil ayda 2 3 kez.
0
bibbidibobbidibooo
(24.12.11)
nörolojik bir durum olabilir.
0
naturelist
(24.12.11)
guatr olabilir
şeker düşmüş olabilir
0
yuto
(24.12.11)
parkinson?
0
inthechaos
(24.12.11)
Sinirsel olabilir,
Psikolojik olabilir,
Kan dolaşımıyla ilgili olabilir,
Parkinson olabilir,
...
0
grgn
(24.12.11)
genetik olabilir, doktor bana öyle söyledi.
0
f2dx
(24.12.11)
sigara olabilir.
0
sakura
(24.12.11)
alkol
0
aksasu
(24.12.11)
sebebsiz de olabilir. (bkz: esansiyel tremor )
0
mr fusion
(24.12.11)
parknson +1
0
mccoey
(24.12.11)
(4)

Göbek deliğimin solunda acı

Herpo
Sevgili Doktorlar;Yaklaşık 2 haftadır göbek deliğimin hemen sol yanında keskin noktasal bir acı var(ağrı değil) üstüne dokunduğumda acıyı hissediyorum.Acı gidip geliyo zamanlamasını çözemedim.Herhangi bir yara yada kızarıklık gözükmüyor.Ne olabilir?Not:Ademoğluyum
Sevgili Doktorlar;
Yaklaşık 2 haftadır göbek deliğimin hemen sol yanında keskin noktasal bir acı var(ağrı değil) üstüne dokunduğumda acıyı hissediyorum.Acı gidip geliyo zamanlamasını çözemedim.Herhangi bir yara yada kızarıklık gözükmüyor.Ne olabilir?
Not:Ademoğluyum
0
Herpo
(23.12.11)
Göbeğin düşmüş olabilir. -Ağrıdan kıvranmana gerek yok. Tam olarak düşmemiş olabilir.- Bir gün gibi bi' sürede geçmezse doktora görünmeni tavsiye ederim.
0
onexey
(23.12.11)
Doktor değilim ama az kaldı. Ağrı olmadıgından dolayı ülserdir, gastrittir, pankreatittir gibi sorunlar olmadıgını sanıyorum. Belki sinirsel bişeydir.
0
forzabjk
(23.12.11)
kıl donmesi olabilir
0
madworld
(23.12.11)
bebek geliyor olabilir
0
maresalx
(24.12.11)
(1)

geçici dolguda, yemek yerken hafif sızı ve ağrı kanala mı işaret?

enkolaykullaniciadi
Kıralarak çürüyen bir dişim vardı. Bu diş yemek yerken ağrı yapıyordu.Çoğu kez o tarafımla bir şey yememeye dikkat ediyordum. Ama bu ağrılar geçiçiydi. Yani yemek yerken var sonra yok. Ve soğuk hassasiyeti de vardı...Onun dışında normal zamanlarda ağrısı falan olmadı hiç. Şimdi diş hekimim bu dişi t
Kıralarak çürüyen bir dişim vardı. Bu diş yemek yerken ağrı yapıyordu.
Çoğu kez o tarafımla bir şey yememeye dikkat ediyordum. Ama bu ağrılar geçiçiydi. Yani yemek yerken var sonra yok. Ve soğuk hassasiyeti de vardı...
Onun dışında normal zamanlarda ağrısı falan olmadı hiç. Şimdi diş hekimim bu dişi temizledi falan gayet güzel dedi, büyük ihtimalle kanal
olmayacak dedi. ama bir hafta bir geçici dolgu yapalım, durumu izleyelim dedi. Şimdi ben bu bir haftada bu dişimde bir şey yerken çok ufak bir sızı hissediyorum.(ağrı değil yani) hafiften bir sızı var; o tarafla sert bir şeyler ısırdığım, yediğim zaman.
Ama önceki ağrıyla vs. hiç alakası yok. Soğuk hassasiyeti de yok gibi.
Acaba bu durum bu dişin kanal olacağına mı dalalet eder?
0
enkolaykullaniciadi
(23.12.11)
söylediklerinize bakarsak kanala ihtiyaç yok gibi, geçici dolgunun baskısıyla sızlıyordur. geçiçi dolgu varken öyle sert şeyler ısırmamak lazım.

normal dolgu yaptığınızda zamanla diş kendini dolguya göre ayarlıyor o sızılar da kalmaz.
0
franz kafka
(23.12.11)
(4)

Sol kol ve omuz ağrısı

aritra
Selam arkadaşlar,benim bir kaç aydır sol omuzundan dirseğime doğru uzanan bir ağrı var. arada bir vuruyor sebepsiz yere, bir şey kaldırdığım falan da yok, çantamı da o omuzuma yüklemem. kütleme var, ağrıdığı zaman geriniyorum kütlüyor hafifler gibi oluyor. yalnız son zamanlarda (mesela şuan)iyice ab
Selam arkadaşlar,

benim bir kaç aydır sol omuzundan dirseğime doğru uzanan bir ağrı var. arada bir vuruyor sebepsiz yere, bir şey kaldırdığım falan da yok, çantamı da o omuzuma yüklemem. kütleme var, ağrıdığı zaman geriniyorum kütlüyor hafifler gibi oluyor. yalnız son zamanlarda (mesela şuan)iyice abarttı bu ağrı cidden rahatsızlık vermeye başladı. normalde parmağı kesilince koşa koşa gidip serum taktıran insan tipinde de değilim ama biraz tırsmaya başladım. (belki de çoktan tırsmam gerekiyordur biraz da odunluk var)
her neyse, ne kadar panik olmalıyım? uyuşukluk vs değil kalp krizi sinyali değil yani. bir kaç yerde sinir sıkışmasına bağlı ağrı olabilir demişler. bir doktor merdiven çıkıyorken falan ağrımıyorsa psikoloğa görünmeniz gerekebilir demiş. ama şuan tam dirseğimin üstünden, kol bitiminden sırta doğru yayılan bir ağrı var. ne oluyor olabilir tahmini olan var mı?
0
aritra
(23.12.11)
Teşekkürler :)
0
🌸aritra
(23.12.11)
bilgisayar basinda uzun zaman geciriyorsaniz olabilir.
0
fdegir
(23.12.11)
Boyun fıtığı olabilir. Mitolojiye gidip mr çektirmek kesin çözüm
Teşhis için.

auto correct editi: mitoloji ne ya, nöroloji!
0
ravioli
(23.12.11)
teşekkürler gerçekten tez vakitte doktora görüneceğim
0
🌸aritra
(24.12.11)
(3)

Kontakt Lens Sorusu

mhm
Arkadaşlar yeni lens kullanmaya başladım,geç saatlere doğru hafiften kurumaya başlıyor gözüm sanırım bulanıyor görüntü 3-4 kez kırpıştırınca düzeliyor.acaba artık çıkarma vakti geldiğine dalalet midir yoksa göz yaşı damlası falan mı kullanmak lazım.nedir durum? bilgisi olan yardımcı olabilirse sevin
Arkadaşlar yeni lens kullanmaya başladım,
geç saatlere doğru hafiften kurumaya başlıyor gözüm sanırım bulanıyor görüntü 3-4 kez kırpıştırınca düzeliyor.
acaba artık çıkarma vakti geldiğine dalalet midir yoksa göz yaşı damlası falan mı kullanmak lazım.

nedir durum? bilgisi olan yardımcı olabilirse sevinirim...
herkese kucak dolusu sevgiler...
0
mhm
(23.12.11)
uzun süre gözde kalabilen lenslerden kullanıyorsan, suni gözyaşı kullanabilirsin. günlük lens kullanıyorsan, çıkar. zaten ne işi var gözünde uyurken :)
0
d for domates
(23.12.11)
ben de kontakt lens kullanıyorum, aylık olanlardan. yatarken çıkarılması gerekenlerden. günlük lens ise dediğin olması çok normal ya da yatarken takılanlardansa da.
özelliğini bilemediğimden birşey diyemem.
astigmatlı toric lensler daha bir kurutur gözü.
zaten lens gözde en fazla aralıksız 8 saat kalmalı derler.
0
leadzeppelin
(23.12.11)
yapay ışığın olduğu ortamlarda lens daha fazla kendini hissettirir. belki çok rahatsız etmez ama kullanım konforu düşer. benim tavsiyem yatmadan 2-3 saat önce lenslerinizi çıkarın.
0
AdamFawer
(23.12.11)
(5)

ölüme şahit olmak

bak ne diycem simdi
sorum psikologlara... kendimi soğukkanlı olarak tanımlayabilirim, kan vs gibi şeylerden tiksinmem, korkmam, aksine müdahale gerektiğinde yapabilirim. bugün gözlerimin önünde bir ölüm gerçekleşti, adamcağız kalp krizi geçirmiş, ne kadar süre hareket edemediğimi bilmiyorum ama, çok uğraşmama rağmen, s
sorum psikologlara... kendimi soğukkanlı olarak tanımlayabilirim, kan vs gibi şeylerden tiksinmem, korkmam, aksine müdahale gerektiğinde yapabilirim. bugün gözlerimin önünde bir ölüm gerçekleşti, adamcağız kalp krizi geçirmiş, ne kadar süre hareket edemediğimi bilmiyorum ama, çok uğraşmama rağmen, sanki bir şey, beni oraya mıhlamış gibi kaldım, hareket etmeye çalıştım edemedim, sanki yine o şey kafamı avcunun içine almış da zorla baktırıyormuş gibi. kalp masajı yapılıyordu, bip sesleri kulağımdan gitmiyor, adamın vücudu o anı aklımdan çıkaramıyorum, öldü dediklerinde ancak kıpırdayabildim yerimden. göğsüm sıkışıyor, arada nefes alamıyorum halen, sonra bu geçiyor, hiç olmadığım kadar sakin oluyorum, sonra tekrar nefes alamama sorunu. kendi kendime nasıl üstesinden gelebilirim, uyumaya korkuyorum.
bu soruyu yazmaktan da utanıyorum, adam ölmüş, ardından bir sürü insan kalmış, ben neyin derdindeyim.

yanıtlardan sonra: arkadaşlar çok teşekkür ederim. bugüne kadar birbirinden kötü hikayelerle annem dahil, birçok kişiyi kaybettim. duygularımı bastırmayı sevmem, mutlaka dışavururum. dün gece kendimi zorla da olsa uyutmayı başardım. herhalde bu durumu kalbullenmeyi, en azından travmatik bir anıya dönüştürmemeyi istediğim için bir rüya gördüm. şimdi biraz daha iyiyim, çok teşekkür ederim.
0
bak ne diycem simdi
(23.12.11)
gayet normal bir durum 5 yaşında bir bakım evine girmiştim belki 20 yaşına kadar orada düşkün insanların görüntüsü gözlerimden gitmedi nedir bu derece beni etkileyen hep irdeledim.

senin ki şok durumu insan öleceğini tabii bilir ama bunu hiç hatırlamaz, insan beyni için ölüm şaka gibi bir imgedir, asla ölümü olduğu gibi görmek istemez, varoluşçu psikiyatri bu olayı inceler istersen göz at.
bazı ruhsal hastalıkların sebebi de ölümü kabullenemeyiş olarak karşımıza çıkabiliyor....
senin durumunda ölümü görmek şok etkisi yaratmış travmatik bir durum olmasa gerek fakat lüzum görürsen bir kaç seans psikolog ile görüşebilirsin.
0
Çuvaldızı
(23.12.11)
senin için iyi olmamış. ölüm bazen en olmadık yerde en olmadık şekilde karşımıza çıkıyor. bu bizim ölümümüz manasına gelmiyor sadece. anlattığın şekilde, başkalarının ölümü de olabiliyor. öncelikle kendini suçluyorsan yardım edemediğin için, bundan vazgeç. bir şekilde yapamamışsın. bazen çakılıp kalırız bir şekilde herhangi bir durumda, olayda. bunun haricinde biraz zor olacak senin için ama ölümün de bu dünya için, bizim için olduğunu telkin et kendine. hepimiz öleceğiz öyle ya da böyle. yalnız yaşıyorsan, birkaç gün arkadaşlarını davet edebilirsin evine ya da sen onlara misafir olabilirsin. düzenini bozmamaya çalış. çünkü düzenin bozuldukça, sen bunu daha fazla kafana takacaksın emin ol.
0
bilmemkacincinick
(23.12.11)
Canlı canlı ölüm izlemek öyle bir etki yaratıyor cidden. Dedem bir hastanenin kardiyoloji bölümünde yoğun bakımda yatarken (şimdi sağlam maaşallah) yanında refakatçi olarak kalıyordum. Onu yoğun bakımın 2'li odalarına almışlardı kurtardı diye, sonra bi ara asıl yoğun bakımın olduğu geniş kısımdan sürekli sinyal sesleri gelmeye başladı, 1 dakika sürdü, 2 dakika sürdü gelen giden yok, doktorlar da yoktu, bi bakayım dedim, bi baktım köşede yatan amcanın aletler çılgın atıyor. Kalp ritmini izliyorum, eli havadaydı birini çağırır gibi, yavaş yavaş aşağı indi ve yatağa hızla düştü bi yerden sonra, o an ritm sıfıra indi, birkaç dakika sonra doktorlar koşa koşa geldi, herkesi içeri soktu ve bayaa bi süre kalp masajı yapmışlardı, amca muhtemelen gitti tabii.

Herifin elinin yatağa düşüşünü unutamıyorum ben de. Korkunçtu.
0
roket adam
(23.12.11)
ptsd değildir inş.
gerçi bi gunde olmaz dimi o
0
partizan
(23.12.11)
ilk kez ex'le karşılaştığımda bende senin gibi olmuştum ama zamanla alıştım. evet alışır oldum, hemde çok kötü ex'lerle karşılaştım, yanmış, boğulmuş,kafası kolu kopmuş falan.
ama tabi ilk seferdeki psikolojiyi atlatamıyor insan ama sonuçta itfaiyeciysen herşeye hazırlıklı olmak zorundasın en azından benim için.

sana tavsiyem işin duygusal boyutundan sıyrılmak için kendini mutlu hissettiğin şeylere yönelmelisin, bu süreci düşünmemelisin. sonuçta bu bir döngü ve hepimiz o sürece gireceğiz birgün.
bu yaşam ölüm sürecini bir dizi gibi düşün, başlıyor ve bitiyor.

kendini başka şeylere yönelt mutlaka, o lokasyondan bir süre geçme, ne bileyim sevdiğin şeylere ağırlık ver.
geçmiş olsun...
0
icemanr
(23.12.11)
(6)

Belirtiler,ne olabilir?

jpsartre
Sık idrara çıkma(çok da sık değil ama günde 7-8 en fazla),ara sıra idrar kaçırma .başka bı belirti yok,soz konusu kisi bayan.sizce ne olabilir?hangi branşa bas vurmalı ?
Sık idrara çıkma(çok da sık değil ama günde 7-8 en fazla),ara sıra idrar kaçırma .başka bı belirti yok,soz konusu kisi bayan.sizce ne olabilir?hangi branşa bas vurmalı ?
0
jpsartre
(23.12.11)
Sorun hakkında bilgim yok ama Ürolojiye başvursun.
0
forzabjk
(23.12.11)
ürolojiye başvurmalısınız ama öncesinde bir dahiliyeciye gidip şekerinize de baktırsanız iyi olur.
0
ceska
(23.12.11)
İdrar yolu enfeksiyonu filan mı diyosunuz yani?urolojiye mı gidilir bu gibi durumlarda?
0
🌸jpsartre
(23.12.11)
hamilesiniz.
0
ceymısın
(23.12.11)
idrar torbası sarkmış. kesin. doktor değilim ama kesin..(!)
0
diyojenimtırak
(23.12.11)
sistit olabilir. en iyisi üroloji birimine görünmek.
0
gogu delen adam
(23.12.11)
(2)

vitamin hapi almak ya da almamak

natnan
hapdir, ilacdir, icinde kimyasal vardir; ölürsün gibi bir cikarim var. Kismen de olsa dogrudur muhtemelen.ama diger yandan da beslenmem rezalet olmasa da sonucta bekar hayati kivaminda :). pek sebze tuketemiyorum, yasadigim enlem sebebiyle pek gunes de goremiyorum bu aralar. Meyva nispeten tuketsem
hapdir, ilacdir, icinde kimyasal vardir; ölürsün gibi bir cikarim var. Kismen de olsa dogrudur muhtemelen.

ama diger yandan da beslenmem rezalet olmasa da sonucta bekar hayati kivaminda :). pek sebze tuketemiyorum, yasadigim enlem sebebiyle pek gunes de goremiyorum bu aralar. Meyva nispeten tuketsem de yeterli oldugundan supheliyim. yani ihtiyacim var sanki. "e sebze meyve ye iste" diyebilirsiniz tabi ama muhtemelen yine de yapmayacagim. Zaman, enerji, istah ve yetenek yok..

Aslinda bir kac ay önce bir kutu almistim multi-vitaminlerden bu zamana kadar iciyordum ara sira; yeni bitti. Normalde paso soguk alginligi geciren ben sadece bir kere gecirdim o da klasik 1 haftalik agir bogaz agrisi+halsizlik+burun akintisi/tikanikligi+oksurme+ses kisilmasi(istege bagli) kombosu yerine 3-4 gunluk hafif bogazdaki sislik olarak gecti. tabi tesaduf veya psikolojik de olabilir.

Neyse bu degiskenleri ele aldigimizda, yararlari vs zararlari karsilastirmasinda ne olur?
0
natnan
(22.12.11)
zirvelerin ozgurlugu
(22.12.11)
günümüzde ne kadar düzenli beslensen de zaten gereken besin değeri yediğin şeylerde yok, btün o sera, hormon, kimyasal işlemler yüzünden. anca herşeyi organik yemen gerek ki onlar da ne kadar organik tartışılır.
bazı dönemlerde vitamin desteğine ihtiyaç duyman doğal. başka şeylerden gördüğün zarardan çok çok çok daha az zarar görürsün merak etme. ayrıca yediğin bir sürü şeyde katkı maddeleri olduğunu düşünürsen vitaminler onların yanında hiç etki etmez neredeyse. ssen düzgün beslenmeyip sadece vitamin haplarından fayda umman yanlış olur.
bir de bir kadının hammileliği boyunca bir sürü vit. min. desteği aldığını düşün. eğer bir zararı olsaydı bugün doğan çocukların hepsi sorunlu olurdu.

sonuç olarak hayatını onlara bağlamadığın sürece sana bir zararı olmaz.
0
goldentitan
(22.12.11)
(3)

sedef hastalığı - ducray / bioderma şampuan

yayla
saç derimde sedef var. bir tavsiye üzerine ducray şampuan almayı düşünüyorum. (şu anda neutrogena t-gel kullanıyorum) daha önce kullanan var mı? bir de hangi serisini almalıyım sedef için?kertyol mu? kelual mı?ya da bioderma node ds mi kullanmalıyım?
saç derimde sedef var. bir tavsiye üzerine ducray şampuan almayı düşünüyorum. (şu anda neutrogena t-gel kullanıyorum)
daha önce kullanan var mı? bir de hangi serisini almalıyım sedef için?
kertyol mu? kelual mı?
ya da bioderma node ds mi kullanmalıyım?
0
yayla
(22.12.11)
nutrogene T gel şampuan iyidir. Sedefix şampuan da deneyebilirsiniz
Ayrıca neostrata şampuan + scalp solusyonda iyi sonuçlar vermekte.
0
primarymaster
(22.12.11)
kertyol - plaka şeklindeki dökülmeler için. çok sık kullanmamak gerekiyor, yoksa bitliden beter kaşındırıyor. haftada max 2 kere kullanmak gerek. Ducray'in broşür gibi bir kitapçığı var, satılan yerde vardır, ordan da bakarsınız.
0
pyro clustic flow
(22.12.11)
mesaj yazdım, görmediyseniz diye buraya da yazayım :s bende hiç kullanılmamış sayılacak kertyol'u vermek istiyorum, bana yanlış satmışlar, sedef içinmiş o.. ilgilenirseniz mesaj atın lütfen.
0
pyro clustic flow
(09.01.12)
(2)

Burada ne yazıyor?

purkinje
fotoğrafta 2 ve 3teki ilacın ismi, kullanış şekli vs ile ilgili ne yazıyor okuyabilen var mı?
fotoğrafta 2 ve 3teki ilacın ismi, kullanış şekli vs ile ilgili ne yazıyor okuyabilen var mı?
0
purkinje
(21.12.11)
2)depakin chrono; 1x1 akşam
3)laroxyl 10mg; 1x1 akşam
0
anatomik durus
(21.12.11)
migren tedaviniz için verilmiş olabilir
0
meldamon
(23.12.11)
(3)

balıkyağı hapları

denizkedisi
balıkyağı hapları arasında ne gibi farklılıklar var?alırken neleri gözetmeliyiz?tavsiye edebileceğiniz marka var mı?sağolun şimdiden.
balıkyağı hapları arasında ne gibi farklılıklar var?
alırken neleri gözetmeliyiz?tavsiye edebileceğiniz marka var mı?sağolun şimdiden.
0
denizkedisi
(21.12.11)
Satın alırken "Moleküler Damıtma" (Molecularly Distilled)tekniğinin uygulanmış olup olmadığına bakın. Bu sayede balık yağındaki zararlı metallerden ve diğer toksinlerden korunmuş olursunuz.
www.nutritional-supplements-health-guide.com
www.nordicnaturals.com
www.carlsonlabs.com
0
impubes
(21.12.11)
ağır metal içermemesinin yanı sıra içerdiği dha apa miktarına bakın. oran olarak yüksek olanları tercih edin. carlson ve ocean bu konuda en iyilerden.
0
ya ben lan neyse
(21.12.11)
www.gnc.com.tr en iyileri bunlar
0
miumiu
(21.12.11)
(6)

vucuttaki vitamin eksikliğini öğrenmek

hkndgn
vucudumda hangi vitaminlerin eksik olduğunu öğrenmenin bi yolu var mı? Yani kan testiyle. Varsa, nasıl yaptırabilirim? Nereye başvurmam gerekir?
vucudumda hangi vitaminlerin eksik olduğunu öğrenmenin bi yolu var mı? Yani kan testiyle. Varsa, nasıl yaptırabilirim? Nereye başvurmam gerekir?
0
hkndgn
(21.12.11)
Doktora gidip ne istediğinizi belirtirseniz o sizin aklınıza gelmeyecek değerlere bile baktırır. kan tahlili ile istediğiniz değerleri öğrenir ve buna bağlı olarak gerekirse vitamin/ilaç takviyesi alırsınız.
0
dessy
(21.12.11)
bence psikoloğa git. İnsan neden vitamin eksiklini öğrenmek ister ki? Bir derdin varsa bakarsın yoksa ne yapacaksın?
0
nedendir bilinmez
(21.12.11)
@nedendir bilinmez, (git: 343801)
0
🌸hkndgn
(21.12.11)
en yakın sağlık oacağına git. üşüyorum,başım ağrıyor falan de ki tam teçhizatlı kan raporu yazsınlar.sigortan varsa bedavaya halledersin.
0
karbasan
(21.12.11)
"Bir psikiyatriste görün derim. Faydalı olabilir. Hem kilonu azaltacak hem halsizliğe iyi gelecek çözümleri olabiliyor."
eccocan-


Aklın yolu birmiş.
0
nedendir bilinmez
(21.12.11)
en kapsamlıları genellikle tıp fakültelerinde yapılıyor. sağlık ocaklarında b12, demir, kalsiyum seviyelerine bakıyorlar da folat, d vitamini... onlara bakmıyorlar.
0
ya ben lan neyse
(21.12.11)
(1)

gobek piercingi iyilesmemesi

pln
1 yil once yaptirmistim. hicbi zaman oyle digerlerinin dedigi gibi varligini bile unutabildigim olmadi. pantalonun beli falan degdiginde oturup kalkarken aciyo mesela. bugun de bi temizleyeyim dedim pamuklu cubukla baktim kaniyo icten. aci yok ama. napsam ben buna? yine antiseptikli krem falan mi s
1 yil once yaptirmistim. hicbi zaman oyle digerlerinin dedigi gibi varligini bile unutabildigim olmadi. pantalonun beli falan degdiginde oturup kalkarken aciyo mesela. bugun de bi temizleyeyim dedim pamuklu cubukla baktim kaniyo icten. aci yok ama. napsam ben buna? yine antiseptikli krem falan mi sursem? korkuyorum da bu kadar iyilesmemsinden artik ama "cikar" demeyin nolur...
0
pln
(21.12.11)
(bkz: #14232309)
(bkz: #7279786)
(bkz: #9220167)
(bkz: #10821942)
(bkz: #19991312)
0
isikarkadasim
(21.12.11)
(2)

hamilelik test

ceymısın
hamilelik için,hastanede yapılan kan testinin adı nedir,ne gibi bi mebla tutmaktadır,ne kadar sürede çıkmaktadır.
hamilelik için,hastanede yapılan kan testinin adı nedir,ne gibi bi mebla tutmaktadır,ne kadar sürede çıkmaktadır.
0
ceymısın
(21.12.11)
testin adı "kanda gebelik testi"dir. ayrı bir isim söylemenize gerek yoktur. "kanda beta hcg ölçtüreceğim" de denebilir ama ne gerek var?

sosyal güvenceniz varsa devlet hastanelerinde ücretsizdir.

2-3 saat içinde sonucu çıkar.
0
kibritsuyu
(21.12.11)
aile hekiminiz de ücretsiz yapar.
0
bitter cikolata
(21.12.11)
(8)

Çok fazla çay içmek

disfircasiyimben
merhaba arkadaşlar, hafta 6 litre kadar çay tüketiyorum, bunun herhangi bir zararı olur mu ?not: hiç sıcak çay içmiyorum, sadece icetea veya nestea tüketiyorum.
merhaba arkadaşlar, hafta 6 litre kadar çay tüketiyorum, bunun herhangi bir zararı olur mu ?

not: hiç sıcak çay içmiyorum, sadece icetea veya nestea tüketiyorum.
0
disfircasiyimben
(21.12.11)
içerdiği tannat maddesi sebebiyle fazla çay içmek anemi / kansızlığa yol açar.
artı kahve kadar olmasa da kafein içerir.
0
dimitrified
(21.12.11)
artık satılmayan lipton red tea yi bir dönem aşırı tüketmem yüzünden durduk yere kilo aldım, göğsümde ağrılar başladı nedir ne değildir diye bakarken kafeinin sebep olabileceğini okudum internetten, piyasadan kalktıktan sonra normal halime geri döndüm :)
0
irbat
(21.12.11)
her 1,5 litrede 15 grama yakın kafein içeriyormuş bu soğuk çaylar. vay be
0
🌸disfircasiyimben
(21.12.11)
kafeini vs geçin. o zımbırtılardan aldığınız şeker zaten sizi öldürür.
0
ben smyrna
(21.12.11)
limoncu musun şeftalici mi :) ben yaz aylarının sona ermesi ile azalttım nihayet kola yerine tükettiğim tek içecek ice tea oldu son 1 yıldır.Çok işetmesi dışında bi zararını görmedim.Senin kadar içiyordum hemen hemen
0
Abraxass
(21.12.11)
şeftali hocam :) içtikçe içesim geliyor ya, 1 litreliği kafama dikiyorum, 10 dk sonra bitmiş oluyor, cidden işetmeside ayrı mevzu :))

o değilde 1,5 litrede 100 grama yakın şeker içeriyormuş. cidden acayip şaşırdım :) neler tüketiyormuşum aslında haberim yok.
0
🌸disfircasiyimben
(21.12.11)
tıpçı değilim ama tıpta "haftada 6 litre tüketiyorsunuz, o halde şu zararı olacak" şeklinde bir şey söz konusu değil ki. yani bir zararı olabilir de, olmayabilir de.

ama şu var ki icetea olsun testea olsun bunlar çok da masum değiller. bir asitli içecek kadar zararlı sayılmazlar ama yine zararsız da diyemeyiz. yanlış hatırlamıyorsam o tür içeceklerde de pankreas kanserine yol açan bir madde bulunuyordu. ama evde şu an olmadığı için içindekilere bakamıyorum, yanılıyor da olabilirim. gerçi bir arkadaşımın dediği gibi soluduğumuz havada bile kanserojen madde var. mutlu oluyorsanız için gitsin diyeceğim ama biraz azaltmakta fayda var. "en faydalı içecek sudur".
0
gogu delen adam
(21.12.11)
bulursanız bundan kullanın. ben seviyorum. daha az şekerli yaparsınız hem.
www.eksisozluk.com
0
ben smyrna
(22.12.11)
(1)

periodontolog!

atalemo
arkadaşlar tavsiye ettiğiniz bir periodontolog varmıdır istanbulda?
arkadaşlar tavsiye ettiğiniz bir periodontolog varmıdır istanbulda?
0
atalemo
(21.12.11)
özel arıyorum arkadaşlar. astronomik olmadıkca sorun degıl.
0
🌸atalemo
(21.12.11)
(3)

Zoretanin(Roaccutane) yan etki ?

ozdemirac7
arkdaşlar zoretatin kullanıyorum 3.ay ve dudaktan başka hiçbir yan etkisi olmadı yüzüm hiç kurumadı sorun bende mi yoksa ilaçlar birşeye yaramıyo mu ?
arkdaşlar zoretatin kullanıyorum 3.ay ve dudaktan başka hiçbir yan etkisi olmadı yüzüm hiç kurumadı sorun bende mi yoksa ilaçlar birşeye yaramıyo mu ?
0
ozdemirac7
(20.12.11)
günlük kaç mg kullanıyorsun?
0
megalomaniac
(20.12.11)
ilk 2 ay 30'du şimdi 40 mg.
0
🌸ozdemirac7
(20.12.11)
Adı üstünde yan etki. Rahatsan ne güzel işte.
0
drip nick i zaten kullanilmakta
(21.12.11)
(3)

hastayım, eczaneye gitsem birşeyler olur mu?

yokumbenburda
arkadaşlar 2 gün önce boğazlarım ağrıyordu. dünden beride feci şekilde burnum akıyor ve halsizlik belirtileri var. eczaneye gidip ne alırsam yarın sabaha bomba gibi olurum?
arkadaşlar 2 gün önce boğazlarım ağrıyordu. dünden beride feci şekilde burnum akıyor ve halsizlik belirtileri var. eczaneye gidip ne alırsam yarın sabaha bomba gibi olurum?
0
yokumbenburda
(20.12.11)
(bkz: aspirin complex) 2 günde turp gibi yapıyormuş. Ben eczacının yalancısıyım.
0
onexey
(20.12.11)
sıcak sütün içine bal ve toz zencefil at...


bir de doktor denen varlık hakkında araştırma yap!
0
isikarkadasim
(20.12.11)
theraflu forte. güzel de uyutuyo.
0
oz otto
(20.12.11)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.