Giriş
(3)

çok hastayım:(

miumiu
geberiyorum gripten.boğazımda beze varmış.ne yapsam bu öksürük geçer bileniniz var mı?sınavları batırmak istemiyorum.
geberiyorum gripten.boğazımda beze varmış.ne yapsam bu öksürük geçer bileniniz var mı?sınavları batırmak istemiyorum.
0
miumiu
(10.01.12)
ballı limon yapardı ya annelerimiz çay tabağında
ona zencefil (toz halinde olanı) ekleyip macun kıvamına getir
öksürüğe de, ses kısıklığına da birebir.
0
dimitrified
(10.01.12)
Grip için şunu söyleyebilirim,kaynar suya biraz okaliptüs yağı döküp,derin derin nefes alman çok iyi olur.
0
archery
(10.01.12)
Rus kocakarı ilacı. Ben denedim, çok faydasını gördüm. Uçaktan kaptığım, boktan bir uluslararası virustu. Sesim fısıldayarak çıkıyo, feci öksürüyodum. Rus kocakarı şu ilacı tavsiye etti: Dayanabileceğin kadar çok sıcak süt içeceksin. Sütün yanında tereyağ ve bal yiyeceksin. Balı süte karıştırmayacaksın.
0
compadrito
(10.01.12)
(7)

farenjit

aboutablank
Şimdi bu sabah 3. antibiyotiğimi aldım ama hala şiş bademcikler, ne zaman geçerler bu illet? 1000mg augmentin alıyorum yanında vitaminini kloroben'ini bepanten pastilini eksik etmiyorum, hep sıvı tüketiyorum uygun sıcaklıkta, 80 kil0 31 yaşında er kişiyim.
Şimdi bu sabah 3. antibiyotiğimi aldım ama hala şiş bademcikler, ne zaman geçerler bu illet?

1000mg augmentin alıyorum yanında vitaminini kloroben'ini bepanten pastilini eksik etmiyorum, hep sıvı tüketiyorum uygun sıcaklıkta, 80 kil0 31 yaşında er kişiyim.
0
aboutablank
(10.01.12)
bir de çok sık hastalanmam, son 6 aydır 2. hastalanışım, ilkinde de farenjit değil normal soğuk algınlığı olmuş ancak antibiyotiksiz ateşlerle geçirmiştim 1 haftada..
0
🌸aboutablank
(10.01.12)
yok mudur bir cevap yazacak babayiğit yahu...
0
🌸aboutablank
(10.01.12)
3. antibiyotik olduğuna göre 2.günde olmalısın. Muhtemelen yarın akşam azalma olduğunu hissedersin.
0
aiclia
(10.01.12)
yok kronik değil,

cuma gecesi azıcık ağrımış cumartesi sabahına sıkı kahvaltı ve fısfısla geçmişti ama akşama biraz arttı sigara falan da var tabi, sonra pazar günü yoldaydım tüm gün neredeyse italyada yaşadığım şehre geldim yordum bünyeyi, ev de buz gibi olmuş tabi pazartesi sabahı baktım coşucak bu ilaca başladım pazartesi öğlene doğru bademciklerin dirsek temas aralığı vaziyetine geldiğini söyleyebilirim.. ama durduk yerde acı çok yok gibi ama hissediyorum işte bademciklerin birbirine temasını mı desem şişliğini mi desem..

antibiyotik aldım işte, o geçirir, semptomatik olarak bepanten pastil ve kloroben sprey kullanıuorum..
0
🌸aboutablank
(10.01.12)
yutkunma zor baya, ağrı yapıyor, nefeste sorun yok ama..

ballı sütü burada yapıcak cezvem yok desem :)
pastil, bol sıvı tüketimi, antibiyotiğin zamanını geçirmeme ve vitaminle birlikte almak. bel bağladığım herşey bunlar...
0
🌸aboutablank
(10.01.12)
o da yok yeminle..

sallama çay yaparım ama su kaynatıcak bişeyim var :P
0
🌸aboutablank
(10.01.12)
teşekkür :)
0
🌸aboutablank
(10.01.12)
(4)

özellikle tıp okuyanlar ve doktorların dikkatine

gut
flasterin deriyi avüvüze etmesi ne demektir? avüvüzenin ingilizce karşılığı var mı? teşekkürler...
flasterin deriyi avüvüze etmesi ne demektir? avüvüzenin ingilizce karşılığı var mı? teşekkürler...
0
gut
(10.01.12)
muhtemelen yazım hatası var. avüvüze hiç duymadım.
0
chainreaction
(10.01.12)
yazım hatası olsa gerek, muhtemelen tahriş demek istenmiş.
0
siradisi00
(10.01.12)
Avülze etmiş demek istemişler ama yanlış terim kullanılmış. Avülziyon (avulsion) çok farklı bir durum.
0
plastik turambar
(10.01.12)
mecbur tahriş diye çevirdim artık avüvüze bugüne kadar hiç bir yerde yazılmamış @plastik keşke cevabını daha önce görseymişim. çok teşekkürler cevaplar için:)
0
🌸gut
(10.01.12)
(4)

Belimde ağrı var

çılgındünya
ağır kaldırınca eğlince hafif sızlıyo.ne yapmam gerektiği konusunda bi bilgim yok. hangi polikliniğe gitmeliyim?
ağır kaldırınca eğlince hafif sızlıyo.ne yapmam gerektiği konusunda bi bilgim yok. hangi polikliniğe gitmeliyim?
0
çılgındünya
(10.01.12)
Kas ağrısı mı? Kemik ağrısı mı?
0
McScReaM
(10.01.12)
nedenleri çeşitli olabilir. kas ve kemik ise ortopedi, bel fıtığı ise nöroloji/nöroşirurji bakar. siz öncelikle ortopediye gidin, omurga kaynaklı ise zaten o yönlendirir.
0
kibritsuyu
(10.01.12)
Beyin ve sinir cerrahisine gidin. Bel fitigi olabilir.
0
durdenist
(10.01.12)
sanırım kemik ağrısı
0
🌸çılgındünya
(10.01.12)
(8)

ne olabilir bu belirtiler?

isiklardan donmeyen adam
arkadaşlar 2-3 gündür böyle sürekli bi sallanma hissi taşıyorum. sanki oturduğum yerde yer altımdan kayıyor , yükseliyor , alçalıyor gibi.. bu yerin altından kayması hissi neye delalettir acep? stres ,üzüntü, uykusuzluk ile bi ilgisi (bu üçünü de çok sık yaşadım bu aralar) olabilir mi acaba ?
arkadaşlar 2-3 gündür böyle sürekli bi sallanma hissi taşıyorum. sanki oturduğum yerde yer altımdan kayıyor , yükseliyor , alçalıyor gibi.. bu yerin altından kayması hissi neye delalettir acep? stres ,üzüntü, uykusuzluk ile bi ilgisi (bu üçünü de çok sık yaşadım bu aralar) olabilir mi acaba ?
0
isiklardan donmeyen adam
(10.01.12)
uykusuzlukla ilgili olabilir.

bir de kulak içinde bir sıvının azlığı bu tür sallanma hissine yol açıyor imiş. sıvının adını hatırlayamadım şimdi.
0
gogu delen adam
(10.01.12)
orta kulakla ilgili bi sorun olabilir dengeye orası bakıyo zira! tansiyonun ani düşmesi çıkması felan da etkiler
0
wartzayt
(10.01.12)
vertigo olabilir belki. bir doktora görünmenizde fayda var sonuçta.
0
silent storm
(10.01.12)
belirtmemişsiniz ama ne olur ne olmaz söyleyeyim, antidepresanı birden bıraktıysanız da olabilir bu haller.
0
sanal hayvan
(10.01.12)
@sanal hayvan anti depresan kullanmıyorum. sanırım bi doktora görünmekte fayda var.
0
🌸isiklardan donmeyen adam
(10.01.12)
tansiyon düşmesi, çıkması, şeker düşmesi, çıkması diyorum. ailede, sülalede şeker sende de göbek varsa, üstünde dur bu işin. bunlar yoksa bile kola, tatlı, un, şeker gibi soytarılıklardan uzak dur.
0
compadrito
(10.01.12)
vitaminsizlik
0
gotu patlak circir bocegi
(10.01.12)
vertigoysa keyfini çıkar
0
radikalherif
(10.01.12)
(7)

rahatlatıcı/sakinleştirici bi şeyler?

innatedesire
ama uyku yapmasın. çalışma ortamınız gerginse, stres altındaysanız vs, farkında olmadan vücudunuzu kasarsınız, o vaziyette saatlerce çalışıp hissetmezsiniz ya hani, o tür bi gerginliği azaltacak, ne bileyim "cool" durmamı sağlayacak, kendimi harap etmeme az da olsa engel olacak bi bitki çayı, yan et
ama uyku yapmasın. çalışma ortamınız gerginse, stres altındaysanız vs, farkında olmadan vücudunuzu kasarsınız, o vaziyette saatlerce çalışıp hissetmezsiniz ya hani, o tür bi gerginliği azaltacak, ne bileyim "cool" durmamı sağlayacak, kendimi harap etmeme az da olsa engel olacak bi bitki çayı, yan etkisiz bi ilaç falan var mıdır bildiğiniz?
0
innatedesire
(09.01.12)
yeşil çay, içine de tarçın kabuu. Tarçın kokusu konsantrasyon için iyidir. Bi de gerilecek bir durum olmadığını düşün şu hayatta =)
0
neynep
(10.01.12)
klasik müzik
0
lazuri
(10.01.12)
viski.
0
ceymısın
(10.01.12)
teşekkürler!
..fakat çalışırken falan diyorum yahu:) mad men'deki gibi bi ofis ortamım yok ki, keşke olsa.

edit: "çalışma" derken, "ders çalışma" denen bi şey de vardı di mi. pardon.
0
🌸innatedesire
(10.01.12)
kulaklık, meyve suyu şisesi:)
0
lazuri
(10.01.12)
paltar yuyan masin
(10.01.12)
yeşil çaydan ziyade kuşburnu, ıhlamur falan bence. stresli durumda uyku getirmek kolay iş değil zaten.
0
inthechaos
(10.01.12)
(2)

kan transferi

boxxy
kan aranıyor sorularında dikkatimi çekti. "son 24 saatte alkol almamış olma" tıbbi bir nedenden dolayı mı isteniyor ?
kan aranıyor sorularında dikkatimi çekti. "son 24 saatte alkol almamış olma" tıbbi bir nedenden dolayı mı isteniyor ?
0
boxxy
(09.01.12)
evet
0
tombul kraker
(09.01.12)
kanı sulandırıyor diye biliyorum sallamış da olabilirim.
0
amaltheia
(09.01.12)
(6)

Kolesterol balon mu?

mgh
Son zamanlarda kolesterol hakkında söylentiler çıkmaya başladı. İnternette yaptığım kısa araştırmalarda da bu yönde iddiaları olan kişilerin yazılarına rastlıyorum. Şimdi bir yakınımda yüksek kolesterol var ve ilaç kullanıp kullanmamakta kararsız. Doktoru ilaç verdi ve bir hafta kadar süre kullandı.
Son zamanlarda kolesterol hakkında söylentiler çıkmaya başladı. İnternette yaptığım kısa araştırmalarda da bu yönde iddiaları olan kişilerin yazılarına rastlıyorum. Şimdi bir yakınımda yüksek kolesterol var ve ilaç kullanıp kullanmamakta kararsız. Doktoru ilaç verdi ve bir hafta kadar süre kullandı. Ama daha sonra eklem ağrısı gibi yan etkiler ortaya çıkmaya başladı ve bu söylentileri de duyunca ilaç kullanmayı bıraktı. Oranları ortalama ldl 250 civarı, hdl 50.

Ben de kendimi sorumlu hissettiğimden ilaç kullanmaya teşvik etmek veya etmemek konusunda kararsız durumdayım. Ne yapmalı acaba?
0
mgh
(09.01.12)
ilac son care olmali, hep soluyorum.
dengeli beslenerek kolestrolu dusurmek mumkun.
sis kebablari goturup, ustune yagli yemekleri yiyip, bi de sigarayi patlatirsa uzerine, haliyle kolestrol olur.
hareket edip, belirli bi kilonun altina dusmek lazim.
hareket etmeden ilac kullanmak hicbi anlam ifade etmez.
0
uyku semesi
(09.01.12)
www.osmanmuftuoglu.net

bu adam bu işi bilir. orda burda reklamını gördüklerinize benzemez. Çoban Sülü boşuna emanet etmemiştir sağlığını bu adama.
0
compadrito
(09.01.12)
compadrito haklı. osman müftüoğlu ve bi doktor daha bu balonu cok saglam söndürdüler bence, bu haftaki melek programında. bulunuz efem.
0
lazuri
(09.01.12)
mgh, tıpta bir genelleme yapmak genellikle mümkün değil aslında.

tıpta araştırmacıların yaptığı genelde şudur: kolestrolü olan 150,200 artık kaç kişiyse, incelemeye alırlar. bir kısmına ilaç verirler, bir kısmına vermezler. ilaç, kişilerin %70'inde işe yarar, sonra derler ki "bu ilaç şu hastalığın tedavisinde etkendir." halbuki anlayacağın gibi burada %100 tedavi oranı yok.

işte aynı, benzer şekilde bu kişileri çeşitli yollardan incelerler. örneğin bakarlar ki kolestrolü olan kişilerin %79'unda x hastalığı da var. istatistiksel analiz yaparak şöyle derler> x hastalığı ile kolestrol arasında bir korelasyon/ilişki bulunmaktadır. biraz daha detaylı araştırma yaparlar> x hastalığı kolestrole yol açmaktadır veya kolestrol x hastalığına yol açmaktadır derler. halbuki milyon tane hastalık (bunlara değişken diyelim) var ve kolestrol (buna da bir değişken diyelim) adında bir hastalık var. şimdi o kadar çok değişken var ki, hangi değişken hangi değişken üzerinde etkili hesaplamak güç. o yüzden bazı araştırma sonuçları a der, bazı araştırma sonuçları "a yanlış, doğru olan b" der. çünkü bu araştırmalardaki örneklem/denek grubu yaş/yaşanılan bölge vs bir sürü farklı özellik gösteriyor.

yani özet olarak tıp bu tür araştırmaları yaparken istatistik kullanıyor ve "dünyada 3 türlü yalan vardır: 1) büyük yalan, 2)küçük yalan, 3)istatistik".

bu açıdan kolestrol balondur veya değildir diyemiyorum. insan vücudu çok karmaşık. mesela prostat hastalığının nedeni sene olmuş 2012 bilinmiyor. kolestrol balon mu değil mi sorusu da sanırım aynı şekilde belirgin, net olarak bilinmiyor. çünkü "kolestrolü olan hastalarda şu hastalıklar/tehlikeler belirir" şeklinde bir yorum yapılamıyor. o yüzden ben bu cevaba balondur/değildir demekten ziyade "henüz tam olarak bilinmiyor" demek istiyorum. kimi insanlarda kolestrolün yanında birtakım kalıplar olur, kalp krizi geçirme riskleri artar (sigara içme, hareketsiz yaşama vs). kimi insanlarda ise kolestrol sorunu olmasına rağmen bunlar kalp krizi geçirmeyebilirler. burada genetik faktörler de çok önemli. amma uzun yazdım. eyyorlamam bu kadar.
0
gogu delen adam
(09.01.12)
koroner kalp damar hastalıklarında kolesterolden daha mühim noktalara yoğunlaşılmalı. yüksek kan şekeri en tehlikelisidir.
beslenmesine dikkat etsin, şekerden kaçınsın. ekmeği pilavı minimuma indirsin. margarin, ayçiçek mısırözü yağlarını hayatından çıkarsın. egzersiz yapsın. bunları yaparsa kalbi için en iyisini yapar. fakat yan gelip yatma, sigara ve sağlıksız beslenme 3lüsü devam ederse kolesterol ilacı alarak hiç bir fayda göremez.
0
durdenist
(09.01.12)
compadrito
(09.01.12)
(10)

böyle bir dil için hangi doktora gidilir? capsli

yemrem
rengi ekteki resimdeki gibi değişen bir dil için hangi doktora gidilir?
rengi ekteki resimdeki gibi değişen bir dil için hangi doktora gidilir?
0
yemrem
(09.01.12)
kbb.
0
uyku semesi
(09.01.12)
kbb ya da cildiye.
hakkatten dile hangisi bakıyor yav?
0
lorenzen
(09.01.12)
@yemrem, bunun nedeni neymiş peki? ara ara bende de sanki bu tip bir renk değişimi oluyor. ben de merak ettim şimdi..
0
toshiro
(09.01.12)
ağız ve diş sağlığı merkezleri de olamaz mı? dil, ağız falan...
0
letheavendangered
(09.01.12)
cildiyeye gidin. resim pek net değil ama mantar enfeksiyonuna benziyor.
0
alperen4
(09.01.12)
merak edenler için gelsin:

en.wikipedia.org
0
compadrito
(09.01.12)
coğrafik dil, dermatoloji, semptom yoksa tedavi önerilmeyecektir muhtemelen
0
anatomik durus
(09.01.12)
dahiliye de olur. cildiye de. kbb anlamaz.

ağız ve diş sağlığı da mantıken olabilecek gibi görünür ama anlamazlar yani.

tıp fakültesinde de atatürk tarihi zorunlu ama kimse bilmez. bunun gibi yani.
0
29ekim2011
(09.01.12)
@toshiro bunun nedeni genellikle kansızlık, demir eksikliği veya b vitamini eksikliği olabiliyormuş ancak yine de emin olmak için bi doktora gitmekte fayda var,

herkese teşekkürler
0
🌸yemrem
(09.01.12)
gastroenteroloji chron ?
0
brubaker2
(22.01.12)
(2)

boyun tutulması ve ağrısı

ex902
selamlar,boynum tutuldu, bir iki gün kötüydü, sonra ağrılar filan azaldı ama 2-3 hafta oldu halen tam geçmedi. sol taraf arızalı. benim sorum, hastanede hangi bölüme gitmem gerektiği.herkese iyi günler dilerim. not: eczanenin verdiği kanfolin ve thiospa isimli iki krem kullandım ama çok faydalı olma
selamlar,

boynum tutuldu, bir iki gün kötüydü, sonra ağrılar filan azaldı ama 2-3 hafta oldu halen tam geçmedi. sol taraf arızalı. benim sorum, hastanede hangi bölüme gitmem gerektiği.

herkese iyi günler dilerim.

not: eczanenin verdiği kanfolin ve thiospa isimli iki krem kullandım ama çok faydalı olmadı gibi.
0
ex902
(08.01.12)
cok gecmis olsun.ne berbat birseydir bilirim.
bengay iyi gelmisti bana.iyice surun.isinsin.
bi de yun parcasi iyi gelir dediler.yastigimdan bi parca cikardim.agriyan yerde durdu evde.
0
safsafinaz
(08.01.12)
cevap veren herkese teşekkürler.
fizik tedaviye gideyim o zaman.

@safsafinaz, kamfolin de bengal gibi, yakıyor. eczacı bunu verdi, bilmem niye.
@yarim kilo domates, geçmiş olsun sana da.
0
🌸ex902
(08.01.12)
(1)

Uçuk Sonrası Bepanthen

slrs
1 hafta önce dudağımda uçuk çıkmıştı. bir kaç gün aklovir kullandım, şişlik ve acı bitti. ama şu anda dudağım biraz kurudu ve uçuğun olduğu bölgede dudak derisinden daha sert kabuk oluştu. bu aşamada bepanthen kullanmak dudağın eski haline dönmesini hızlandırır mı?
1 hafta önce dudağımda uçuk çıkmıştı. bir kaç gün aklovir kullandım, şişlik ve acı bitti. ama şu anda dudağım biraz kurudu ve uçuğun olduğu bölgede dudak derisinden daha sert kabuk oluştu. bu aşamada bepanthen kullanmak dudağın eski haline dönmesini hızlandırır mı?
0
slrs
(08.01.12)
vazelin en güzel çözüm
0
gostak
(08.01.12)
(4)

Dün gece gözüme olan haller

McScReaM
Dün gece sağ gözüme ilginç bir şeyler oldu. Odam karanlık, pencereden içeri gece ışığı vuruyor hafif. Sağ gözüm karanlıkta sol gözümden daha sarı ve çok daha az görmeye başladı. Karanlığa baktığımda gözümü bir garip hissediyordum zaten. Hani yakın bir şeye baktığınızda rahatsız olursunuz ya o tarz b
Dün gece sağ gözüme ilginç bir şeyler oldu. Odam karanlık, pencereden içeri gece ışığı vuruyor hafif. Sağ gözüm karanlıkta sol gözümden daha sarı ve çok daha az görmeye başladı. Karanlığa baktığımda gözümü bir garip hissediyordum zaten. Hani yakın bir şeye baktığınızda rahatsız olursunuz ya o tarz bir şeydi işte. Neyse biraz endişelenmedim değil ama fazla takmadım yatmadan önce biraz geçmiş gibiydi sabah da hiçbir şey yoktu zaten. Bu tarz bir durum yaşayan veya adını, şusunu busunu bilen var mı? Tansiyon felan mı düşmüştür? Tek seferlik bir şey midir yoksa tekrar olur mu? Lens kullanıyorum bu arada ama alakası olduğunu sanmıyorum.
0
McScReaM
(07.01.12)
a vitamini eksikliği, gece körlüğü yapıyor, öyle şeyler geldi aklıma ama?
0
inthechaos
(08.01.12)
bunu ben de tecrube ettim, loş ışıkta bi gözün önüne tül çekilmiş gibi daha az görüyor. sonra baktım biri de burda aynı şeyi sormuştu, başka biri de bu yuzden doktora gittiğini ve normal oldugunu söylemişti. bi göz diğerinden az görürmüş-ısıga duyarlılık anlamında.
0
lazuri
(08.01.12)
tv veya bilgisayara ya da kitap gibi belli bir noktaya uzun süre bakıp sora etrafa bakınca olabiliyor.
0
kediebesi
(08.01.12)
Aynı problem şu an tekrar var. Karanlığa bakarken sol gözde. Sağ gözde problem yok ve aydınlıkta hiçbir sorun olmuyor.
0
🌸McScReaM
(08.01.12)
(4)

Kanal tedavili diş

yatagants
Selam arkadaşlar;Bu yirmilik dişin önündeki diş bahsettiğim.http://apture.s3.amazonaws.com/00000121a2bf1d775d83e1ed004300c0002e0016.News3_clip_image001.jpgparmağın bi önündeki diş.O dişe iki sene önce kanal tedavisi yaptrmıştım ve 3 sinirde alınmıştı. Şimdi orda ip ince bir diş parçası ve kocaman do
Selam arkadaşlar;

Bu yirmilik dişin önündeki diş bahsettiğim.

apture.s3.amazonaws.com

parmağın bi önündeki diş.

O dişe iki sene önce kanal tedavisi yaptrmıştım ve 3 sinirde alınmıştı. Şimdi orda ip ince bir diş parçası ve kocaman dolgu duruyor. diş neredeyse yok. Ben bu dişi çektirmelimiyim? Yoksa kalsınmı. Hem estetik açısından kötü gözüküyor hemde beni rahatsız ediyor...

19 yaşındayım...

PS: Dişlerim en az 4 iğnede uyuşuyor. en son 5 iğne yapmıştı hekim hala hissediyordum.
0
yatagants
(07.01.12)
doktoruna gidip o dişin etrafına kaplama yaptırabilirsin ya da implant. Doktor daha iyi bilir tabi.
0
skywalkeremre
(07.01.12)
Doktorum muayanesi kaptattı başka bir doktora gitmeden burdan bir tavsiye almak istedim.
0
🌸yatagants
(07.01.12)
kökü sağlamsa kesinlikle çektirme. estetik olarak güzel gözükmesini sağlayacak kaplamadır, dolgudur değişik seçeneklerin vardır kesin.

zirkonyum kaplamayı çok övüyorlar, ama tek dişe ne kadar uygun olur bilmiyorum.

son çare dişi çektirip, implant yaptırabilirsin. ama kökü sağlamsa (film çektirirsen, ve doktor da seni müşteri olarak görmeyen biriyse, durumunu söyler, 5-6 yıl daha kullanırsın, seneye sorun çıkartır, seninle beraber mezara kadar gider vs. bir yorumda bulunursa) çektirme.

geçmiş olsun...
0
turkay
(07.01.12)
asla, kesinlikle, sakın sakın çektirme bu bir.
kanal tedavili diş sadece çekim için uyuşturulur, kaplama vs için uyuşturulmaz bu iki.
ama zaten kanaldan sonra dişin ömrü çok değil. gittiği kadar gitsin, sonra implant yaptırmak zorunda kalacaksın, yaşın çok genç, bir implant 1000 lira civarı bu üç.
o dişi senden başka kimse göremiyor, estetik sorunun tamamen beyninde bu da dört.

edit: tabi ki nasıl kolunu kestirip yerine protez taktırsan yerini tutmayacaksa, kendi dişini çektirip yerine implant yaptırman da kendi dişin gibi olmaz. kaplama mevzuuna hiç girmedim, o derece. implant da ömürlük değil ayrıca. 19 yaşında implant yaptırsan yaşlanınca ne olacak?
0
inthechaos
(07.01.12)
(3)

2012 Aşı Takvimi

whoosie
Merhaba,2012 aşı takvimini arıyorum. Bütün forumlarda vs var ama bana Sağlık Bakanlığı ya da oraya bağlı bir yerin linkiyle lazım. Sitelerini araştırdım, bulamadım. Gören bilen var mıdır?
Merhaba,
2012 aşı takvimini arıyorum. Bütün forumlarda vs var ama bana Sağlık Bakanlığı ya da oraya bağlı bir yerin linkiyle lazım. Sitelerini araştırdım, bulamadım. Gören bilen var mıdır?
0
whoosie
(07.01.12)
fayfim
(07.01.12)
Teşekkürler ama 2008 takvimi bu. Bu sene suçiçeği falan da eklendi.
0
🌸whoosie
(07.01.12)
eklenmedi. onlar özel aşılar. türkiye cumhuriyet'inin uyguladığı aşı takvimi şuanda bu.
0
fayfim
(07.01.12)
(3)

farklı ağrı kesiciler kaç saat arayla alınabilir?

hocam fazla egon var mi
öğlen gibi parol yutmuş bi bünye şu sıralar majezik yutsa nolur.
öğlen gibi parol yutmuş bi bünye şu sıralar majezik yutsa nolur.
0
hocam fazla egon var mi
(07.01.12)
muhtemelen bir şey olmaz. tabii prospektüsüne bakın yine de 2 ilacın.
0
gogu delen adam
(07.01.12)
4 saat.
0
siradisi00
(07.01.12)
hiçbişey olmaz. içebilirsiniz. tabi bu söylediğim parol+başka ağrı kesici için geçerli sadece.
0
fayfim
(07.01.12)
(3)

yorgunluk vs hastalık

wisteria
merhabalar. yaklaşık 10 aydır anaokulunda çalışıyorum. hergün mutlaka en az 3-4 çocuk hasta. ben de onlarla iç içe olduğum için sürekli hasta oluyorum. grip olsun, ishal kusma (rota virüsü) olsun tekrar terkar yaşadım. burnum neredeyse hep tıkalı. bünye alışana kadar ilk sene bu şekilde geçecek dend
merhabalar. yaklaşık 10 aydır anaokulunda çalışıyorum. hergün mutlaka en az 3-4 çocuk hasta. ben de onlarla iç içe olduğum için sürekli hasta oluyorum. grip olsun, ishal kusma (rota virüsü) olsun tekrar terkar yaşadım. burnum neredeyse hep tıkalı. bünye alışana kadar ilk sene bu şekilde geçecek dendi bana. bir ay kadar önce rota virüsü ve grip üst üste geldi, toparlanmam uzun zamanımı aldı. 2-3 haftadır sürekli başım ağrıyor, ağrı kesici alıyorum (ki hiç adetim değildir). vücudum sızlıyor. yüzüme krem sürerken bile canım yanıyor. akşamları erken yattığım halde hep yorgunum. 2 kere zıplasam başım dönüyor, oturacak yer arıyorum. bir de unutkanlık başladı.

iş temposunun getirdiği yorgunluk ve hastalıkların kombinasyonu olabilir. izin alıp birkaç gün dinlenip değerlendirme yapma lüksüm de yok. ama sanki farklı bir durum söz konusu. eğer öyleyse hangi alana başvurmalıyım?
0
wisteria
(07.01.12)
iki üç kere zıplıyorum başım ağrıyor , çok yorgun oluyorum demişssin. sendeki benzer şeyler bendede vardı hemde durduk yere bile oluyordu evde oturduğum halde.

sürekli pc başındaydım ve pc olan odada yatıyordum telefon falan dibimde ilk olarak başka odada yattım yattığım odada elektronik alet yoktu.

daha sonra çok az yemek yerdim ve yemek yeme düzenim yoktu;düzgün yemek yemeye başladım sürekli karnımı tıka basa doldurdum.
zayıftım kilo aldım.

baya bir düzelme oldu bende.

ayrıca başım ağrıyor ve burnum tıkalı demişssin ; sünizitin varsa burnun tıkanır ve saçlarını yıkadıktan sonra ne kadar kurutsan fazla faydası olmuyor dışarı çıkarsan başın ağrıyor.
not:bir zamanlar bende sünizitim yok sanardım varmış :)

Geçmiş olsun sadece kendine dikkat etmen yeterli bence.
0
natalz
(07.01.12)
iyi beslenin öğretmenim. bol bol taze meyve yiyin, öğüt atlatmayın. yapıyo musunuz bunları?
0
even i say faith no more
(07.01.12)
beslenmeden yana sıkıntım yok. hatta işe başladıktan sonra beslenmem, uykum bayağı yoluna girdi. öğünlerim düzeldi, meyve de yiyorum hergün. en iyisi kan değerlerine baktırmak herhalde. teşekkürler.
0
🌸wisteria
(08.01.12)
(4)

onceair film tablet

MBrain
http://1ilac.com/ilaclar/Abdi.Ibrahim/Onceair.film.tablet.htmbunu direk normal hap gibi mi alıyoruz? çiğneme filan yok değil mi?
1ilac.com

bunu direk normal hap gibi mi alıyoruz? çiğneme filan yok değil mi?
0
MBrain
(06.01.12)
kaç mg kullanıyorsunuz?
once air 4mg 5 mg lar çiğneme 10mg lar normal yutma tabletidir.
Akşamları 1 tane alacaksınız.
0
primarymaster
(06.01.12)
kullanım şekli bölümünde ilk cümlede yazıyor çiğneme tableti diye!
0
mrka
(06.01.12)
10 mg yazıyor kutusunda.

@mrka, altında da "10 mg'lık bir tablettir." yazıyor.

Yukarda çiğneme tableti aşağıda sadece tablet yazdığı için sormak istedim.
0
🌸MBrain
(06.01.12)
mahmut mu yazaydı :)
0
mrka
(06.01.12)
(3)

Ps 3 80 gb arıyorum

shaunarcher
PS 3 , 80 gb ( 120 gb da olabilir) arıyorum. 0 olacak tabi.Yani internette vs. satılan bi yer var mıdır?
PS 3 , 80 gb ( 120 gb da olabilir) arıyorum. 0 olacak tabi.Yani internette vs. satılan bi yer var mıdır?
0
shaunarcher
(06.01.12)
yoktur.
0
numbernine
(06.01.12)
medikalde nie açıyosun bu duyuruyu git alınık-satılık kısmında aç
0
semson
(06.01.12)
yanlışlıkla açtık heralde.
0
🌸shaunarcher
(07.01.12)
(5)

mikrodalganın zararı nedir ?

semson
mesela hep yanında durmanın zararlı olduğu söylenir radyasyon yayıyo etrafa fln.peki mikroldalgada ısıtılan şeye de radyasyon geçiyo mu ?.yani yemeği kanserojen bi maddeye mi çeviriyo.eğer öyle değilse makina çalışırken çıkarız mutfaktan işi bitince açarız kapağı afiyetle yeriz olmaz mı ? yoksa işle
mesela hep yanında durmanın zararlı olduğu söylenir radyasyon yayıyo etrafa fln.peki mikroldalgada ısıtılan şeye de radyasyon geçiyo mu ?.yani yemeği kanserojen bi maddeye mi çeviriyo.eğer öyle değilse makina çalışırken çıkarız mutfaktan işi bitince açarız kapağı afiyetle yeriz olmaz mı ? yoksa işler daha farklı mı yürüyo ? bi aydınlatsanız dostlar. . .
0
semson
(06.01.12)
"mesela hep yanında durmanın zararlı olduğu söylenir" - soylenir evet. ama dogru degildir.
"mikroldalgada ısıtılan şeye de radyasyon geçiyo mu" - mikrodalgar yiyeceklerdeki suyu isitiyor. radyasyon derken cernobil faciasindaki tip radyasyondan bahsediyorsan hayir, oyle bir sey yok.
"yani yemeği kanserojen bi maddeye mi çeviriyo" - kesinlikle hayir
0
wpi
(06.01.12)
fırın problemli değilse ve kullanıcı eleman bi gerizekalılık yapmazsa herhangi bi zararı yok.. gerizekalılıktan kastım fırın çalışırken elini sokmak falan gibi..

normal çalışan bi fırının yaydığı radyasyon insan'a zarar verebilecek ölçülerde değil.. zaten o radyasyon bu radyasyonla bir değil..
0
buzzlightyear
(06.01.12)
Mikrodalga yemeğin içindeki susu ısıtır – doğru. Ama “overcooking” durumunda o da kanserojendir. Nasıl kullandığına bağlı yani. Kaynak: vallahi göstermem.
0
SiyamkedisiZorro
(06.01.12)
çalışırken yanında durunca az da olsa seni de pişiriyor radyasyon falan yok ama.
0
yuto
(06.01.12)
mesela pilav ve makarna diğerlerine göre daha çabuk ısınıyo.
0
🌸semson
(06.01.12)
(2)

Burundan kahverengi sıvı gelmesi

allstar
böyle sümük gibide değil çünkü su kıvamında birden bire akmaya başladı yani masaya damladığında farkettim kahverengi bildiğin kahve gibi birşey sizce neden olmuş olabilir?
böyle sümük gibide değil çünkü su kıvamında birden bire akmaya başladı yani masaya damladığında farkettim kahverengi bildiğin kahve gibi birşey sizce neden olmuş olabilir?
0
allstar
(06.01.12)
sinüsler boşalmıştır.
0
kimlanbu
(06.01.12)
rahatlama hissi varsa, sinüs durumu.
0
cotillard
(06.01.12)
(8)

Kaşınma?

gominist redar
selam hipokratlar!sıcakta çok pis kaşıntı basıyor beni?misal ocak başında yemek yaparken birden her yanım kaşınmaya başlıyor...misal şu anda olduğu gibi yorgan altında sıcaklık arttığı zaman her yanım kaşınmaya başlıyor...ölecek miyim, nedir bu?
selam hipokratlar!

sıcakta çok pis kaşıntı basıyor beni?
misal ocak başında yemek yaparken birden her yanım kaşınmaya başlıyor...
misal şu anda olduğu gibi yorgan altında sıcaklık arttığı zaman her yanım kaşınmaya başlıyor...

ölecek miyim, nedir bu?
0
gominist redar
(06.01.12)
Cildin kuru mudur acaba? Sıcakla değil de terlemeyle alakası olabilir.
0
forzabjk
(06.01.12)
yo aynından bende de var, sinir de yapıyor bu kaşınma bide.

not: ya normaliz yada beraber ölüyoruz.
0
miucee
(06.01.12)
aynı sorun bende de var. mesela dışarısı soğuk iken kazak+mont ile otobüse bindiysem ve otobüs sıkış tepiş ise öyle bir kaşıntı geliyor ki ensem, başım, alnım, belim, ön tarafım... belimin üstünün her yeri kaşınıyor. bir de vücudumu arada zorlayınca, mesela perde takmaya çalışırken veya egzersiz yaparken oluyor. yine aynı şekilde bazen uyumaya çalışırken eğer sıcaklarsam inanılmaz derecede bir kaşıntı geliyor. bazen öyle oluyor ki kendimi yere atıp yuvarlanasım geliyor, 15 kişi beni kaşısın istiyorum, canım falan yansın, başka türlü geçmeyecek.

niye oluyor ki bu? mesaj atayım da bildirimlerde çıksın biri cevap verince.

bu arada bende yazın da oluyor kışın da. üstteki arkadaş cildin kuru mu diye sormuş ama.. cildim herhalde biraz yağlı.

gominist redar bizim için en iyisi bir cildiyeciye görünmek sanırım.
0
gogu delen adam
(06.01.12)
cildim kuru mudur bilemiyorum. lakin terlemediğimi söyleyebilirim. yani özellikle sırt bölgem ve kollarım kaşınıyor. kış aylarındayız hava soğuk ama yazın sıcak havada da böyle kaşınacaksam...

bu arada bu kaşınma bilindik kaşınmalardan değil sanki arı sokuyormuş gibi acı acı geliyor.
şiddetlileri canımı çok yakıyor.

şu an sırtımı falan açtım öylece duruyorum... her yanım kaşınıyor daha doğrusu belki batıyor!
0
🌸gominist redar
(06.01.12)
ben de şu an, biraz önce kaşıntı geldiği için kışın ortasında kısa kol ile oturuyorum. kaşıntı gelince ben de mecbur bel üstümü soyuyorum. demek tek değilmişim bu kaşıntı illetinde. bazen portakal, muz yediğimde de oluyor nadiren. niye anlamadım. kaşıntı gelince belim, göğsüm falan kızarıyor hiç kaşımasam bile. bir şeye alerjimiz mi var acep..

herhalde bir cildiyeciye gitmek gerek.
0
gogu delen adam
(06.01.12)
ayni sey bende de var. acaba salgin filan mi? ya da yeni bir virüs? cevremde de insanlardan duyuyorum bu tür seyler. doktor doktor gezdim testlerden testlere girip ciktim en son psikolojiktir dediler yolladilar.
0
apathetic
(06.01.12)
kaşırsan geçer bence.
0
niluk
(06.01.12)
aynı şey babamda da var, doktora gitmiş doktor tahlil vs. yapmış ve en son olay kalple ilgili bir tetkike kalmış şimdi kardiyolajiye gidecek ki en son doktor artık kaşıntıyla ilgili bir şey diyebilsin ve ilaç yazsın..
0
cinna monster
(06.01.12)
(4)

muhabbet kusum yediği yemi çıkarıyor.

ramsesseum
herkese merhaba;başlıkta da belirttiğim gibi muhabbet kusum, yediği yemi dışarıya salgı yolu ile çıkartıyor. bununla birlikte son zamanlarda bu hareketi sıklıkla yapmakta. acaba hasta mı ? veya olağan birley mi ?zaman ayırdıgınız için tesekkur ederım.saygılarımla..
herkese merhaba;

başlıkta da belirttiğim gibi muhabbet kusum, yediği yemi dışarıya salgı yolu ile çıkartıyor. bununla birlikte son zamanlarda bu hareketi sıklıkla yapmakta. acaba hasta mı ? veya olağan birley mi ?

zaman ayırdıgınız için tesekkur ederım.

saygılarımla..
0
ramsesseum
(05.01.12)
muhabbet kuşunuz erkek mi? bir de yaşı pek yok ise çiftleşme ihtiyacından dolayı olabilir.
0
toshiro
(05.01.12)
bizimde muhabbet kuşumuz vardı. hastadır.
suyuna damla olarak verilen bir ilaç var. kuşunuzu sıcak tutun. geceleri kafesinin üstünü ince bir bezle örtün.
0
naturelist
(05.01.12)
muhabbet kusum erkek. tam 1.5 yasında.
0
🌸ramsesseum
(05.01.12)
kusma şeklinde boğulur gibi birkaç tane birden çıkarıyorsa hastadır.
coştuğunda aynaya ya da sizin elinize tane tane çıkarıyorsa kızgınlığa girmiş.
0
boo ya moon
(05.01.12)
(3)

İzmir diş hekimi

allstar
dişim feci halde ağrıyor üst arka sağ taraf.izmirdeyim ege üni hastaneye gitsem çok beklermiyim?özel muayenehane fiyatları nelerdir?sizce nereye gitmeliyim?
dişim feci halde ağrıyor üst arka sağ taraf.izmirdeyim ege üni hastaneye gitsem çok beklermiyim?özel muayenehane fiyatları nelerdir?sizce nereye gitmeliyim?
0
allstar
(05.01.12)
40-50 lira falan.temizler ve dolgu yapar. çekmez.
0
Jan Valjan
(05.01.12)
diş hastanesine gidebilirsin. orda hiçbir ücret almıyolar.
0
barduck
(05.01.12)
oralardan da özele sevk ediyorlar her nedense yoğunluk sebebiyle yazıyorlar...
0
elloweeth
(06.01.12)
(1)

alkol zehirlenmesi...

vercingetorix
sağlık raporuna "besin zehirlenmesi" diye mi yazılır, yoksa gayet neyse o mu yazılır?
sağlık raporuna "besin zehirlenmesi" diye mi yazılır, yoksa gayet neyse o mu yazılır?
0
vercingetorix
(05.01.12)
Besin zehirlenmesi yazılmaz. Alkol zehirlenmesi ile besin zehirlenmesi arasında çok fark var.
0
eccocan
(05.01.12)
(1)

mide yanması

zoyee
yahu kuru incir kuru üzüm mide yakar mı? ben mi çok abanıyorum acaba ne kadar yemeli ki günde. (reflü var midemde..)
yahu kuru incir kuru üzüm mide yakar mı? ben mi çok abanıyorum acaba ne kadar yemeli ki günde. (reflü var midemde..)
0
zoyee
(05.01.12)
kuru şeyler mide yakar yav. cok yeme :)
0
kobretti
(05.01.12)
(7)

7 yaşındaki çocuk ortodontiste gider mi?

canimnicknameyazmakistemiyor
dişçiler arası ihtilafa mı çattık nedir bilmiyorum. yamuk yumuk yavrumuzun dişleri. kimi 'ortodontiste götürün' diyor, kimi 'bu yaşta olmaz ortodonti işleri' diyor.
dişçiler arası ihtilafa mı çattık nedir bilmiyorum. yamuk yumuk yavrumuzun dişleri. kimi 'ortodontiste götürün' diyor, kimi 'bu yaşta olmaz ortodonti işleri' diyor.
0
canimnicknameyazmakistemiyor
(04.01.12)
konunun uzmanı değilim ancak ergenliğe biraz daha ilerleyip kemik gelişimini görmek yararlı olabilir diye düşünüyorum.
0
swayze
(04.01.12)
gider.
0
fayfim
(04.01.12)
o yaşta minimal de olsa başlar, çürük nedeniyle vs. süt dişi kaybı varsa kesinlikle muayene ettirin.
0
tn23jmss
(04.01.12)
tam okumadan yazmışım, şimdiden yamukluk, çapraşıklık varsa çok acil gider hatta.
0
tn23jmss
(04.01.12)
güvenilir ve paragöz olmadığına inandığınız birine gösterin mutlaka. bazen erken tedaviye başlanması gerekir bazen de kendi düzelir. o yüzden düzelmesi muhtemel bişey için sıkmasınlar çocuğu.

benim ön dişlerim küçükten bayağı yamuktu. 12 yaşından önce bişey yapılmaz demişlerdi o zamanlar. herkes için aynı olacak diye bir şey yok ama şu an 24 yaşındayım dümdüz dişlerim var ve hiç müdahale edilmedi.
0
yellow brick road
(04.01.12)
bazen çok erken tel takanlarda süt dişleri düzeliyor ama sonra asıl dişler çıkınca yine yamuk çıkabiliyor. bazen ise yararlı olduğunu duymuştum.

aslında en güzeli iyi dürüst bir ortodontiste gösterip sormak.
0
burfak
(04.01.12)
gider, ben geçen hafta götürdüm. 10 yaşında bir daha gelin dedi. 70-80 lira zaten. bu kadar bir para için riske etmeye değmez
0
spankenstein
(04.01.12)
(2)

hacamat - kızılay vs.

hicazkar
1. kızılay hacamat yapıyor mu?2. adana'da hacamat yaptıracak güvenilir bir mekan var mıdır?
1. kızılay hacamat yapıyor mu?
2. adana'da hacamat yaptıracak güvenilir bir mekan var mıdır?
0
hicazkar
(04.01.12)
1)yapmıyor. sadece kan alıyor
0
neysene
(04.01.12)
hacamat'ın belli bir tarihleri var.
birde işi bilen birine yaptırmak lazım.
0
Jan Valjan
(04.01.12)
(3)

Boşaldıktan sonra meni gelmesi

insanlik icin buyuk bir adim
Boşaldıktan yaklaşık 5-10 dk sonra meni gelmeye devam etmesi normal mi ? Sizde de oluyor mu yoksa benim musluğun contası mı yok ?Meni, midi, kahtalı mici.Teşekkürler.
Boşaldıktan yaklaşık 5-10 dk sonra meni gelmeye devam etmesi normal mi ? Sizde de oluyor mu yoksa benim musluğun contası mı yok ?

Meni, midi, kahtalı mici.

Teşekkürler.
0
insanlik icin buyuk bir adim
(04.01.12)
olur normaldir. bir saat sonra bile gelebilir. sorun yok.
0
istanbul beyefendisi
(04.01.12)
(bkz: olur öyle)
0
neysene
(04.01.12)
meni değil de, daha çok zevk suyu gibi.
0
cotillard
(05.01.12)
(3)

çayın yanına atıştırmalık

superb
4 aydır spor yapıyorum ve spora başladığımdan beri iştahım çok arttı. buna rağmen yediklerime çok dikkat ediyorum. şeker, yağ, tuz, un tüketmiyorum vs. gün içinde öğün dışında iştahım çok kabarırsa veya canım çok şekerli bir şey çekerse bunu meyve yiyerek bastırıyorum. ancak bazen bu da yeterli olmu
4 aydır spor yapıyorum ve spora başladığımdan beri iştahım çok arttı. buna rağmen yediklerime çok dikkat ediyorum. şeker, yağ, tuz, un tüketmiyorum vs.

gün içinde öğün dışında iştahım çok kabarırsa veya canım çok şekerli bir şey çekerse bunu meyve yiyerek bastırıyorum. ancak bazen bu da yeterli olmuyor.

4-5 kupa çay içiyorum gün içinde, çayın yanında şöyle faydalı, düşük kalorili atıştırmalık ne yemeli?
0
superb
(04.01.12)
form ye formda kal..
Galetada iyi gidiyor...
0
ataman
(04.01.12)
istanbul daysan belediyenin altın ekmeği(altın çörek, tane 30 kr) ya da galetasını alıp onu da bala bandırarak bu isteği bastırabilirsin...
0
cizmedin ki kesesin
(04.01.12)
şeker tuz ok de yağ neden yemiyorsun anlamadım.
düşük kalori diil ama önerilerim
ceviz, kabak çekirdeği, peynir
altın çöreğin de içeriği güzel
0
joepiscopo
(04.01.12)
(4)

bu değerler hormon testinin mi?

ceoz
TSH,T3,T4evet yukarıdaki değerler kan testinde hormonları mı açıklar?
TSH,T3,T4
evet yukarıdaki değerler kan testinde hormonları mı açıklar?
0
ceoz
(04.01.12)
troid hormonlarının testi. tsh troidden değil beyinden troidi çalıştırmak için salgılanıyor. t3 t4 te kandaki troid hormonları.

yani troit hormonları azıcık hatalı bir tanım oldu.
0
29ekim2011
(04.01.12)
evet
0
trinitrotoluen
(04.01.12)
bir kısmını
0
ben smyrna
(04.01.12)
bin çeşit hormon var. bunlar sadece üç tanesi.
0
kibritsuyu
(04.01.12)
(7)

mideye en az zarar veren ağrı kesici hangisi?

7c
midesi hassas olan biri eğer başı da ağrıyorsa (tabii ki doktora gitmeli..) alabileceği en mantıklı ağrı kesici hangisi sizce?
midesi hassas olan biri eğer başı da ağrıyorsa (tabii ki doktora gitmeli..) alabileceği en mantıklı ağrı kesici hangisi sizce?
0
7c
(04.01.12)
kesinlikle advil

içeriğindeki az miktardaki kas gevşeticiden dolayı hamileler dikkatli kullanmalı
0
yemrem
(04.01.12)
advil +1
0
mat couthon
(04.01.12)
doktorum bana vermidon'u da onermisti. Sakin apranax icme de!
0
arredatore
(04.01.12)
kişiye göre değişir. annemin midesi vermidon'a, teyzemin midesi parol'e hassas. doktora gidin derim.
0
1917
(04.01.12)
Dolorex ve parasetamol icerenler isinizi gorur(panadol, vermidon, parol, minoset)
0
vampir akrep
(04.01.12)
apranax forttan uzak dur. vermidon, avmigren olabilir.
0
african rain
(04.01.12)
Parasetamol grubu bir ilaç( parol,vermidon,panadol vs vs) kullanabilirsiniz.
diğer NSAİ grubu ilaçların hepsi mideniz üzerine yan etkisi daha fazladır.
arkadaşların yazdığı dolorex advil apranax majezik vs. bu gruptandır
0
primarymaster
(04.01.12)
(7)

check up fiyatı

tuzak kurdu
arkadaşlar çok geniş olacak ama check up a girmek istiyorum desek ortalama bir fiyat varmıdır. fiyatın işlemlere ve hastaneye göre çok oynadığını biliyorum ama ortalama bir özel hastanede ve aşağıda verdiğim testleri yaptıracağımız bir check up a girersek mantıklı bir tahminle ne kadara mal olabilir
arkadaşlar çok geniş olacak ama check up a girmek istiyorum desek ortalama bir fiyat varmıdır. fiyatın işlemlere ve hastaneye göre çok oynadığını biliyorum ama ortalama bir özel hastanede ve aşağıda verdiğim testleri yaptıracağımız bir check up a girersek mantıklı bir tahminle ne kadara mal olabilir

checkupmerkezi.com
0
tuzak kurdu
(04.01.12)
öğrenciysen üniversitendeki medikoda senede 1 defa ücretsiz check up yaptırma hakkın olduğunu hatırlatmak isterim :)
0
aitlik eki alamayan
(04.01.12)
acıbadem grubunun bugun telefonda teklif ettiği rakam 950 lira
0
duptıs
(04.01.12)
@aitlik eki alamayan

yok ben değil de bağkurdan başka sosyal güvencesi olmayan birini dışardan check up yaptırmak için soruyorum fiyatı
0
🌸tuzak kurdu
(04.01.12)
@duptıs

hangi testleri kapsadığını öğrenebildinmi abi linkte verdiklerim gibi orta halli kapsamlı mı yoksa daha düşük boyutta mı
0
🌸tuzak kurdu
(04.01.12)
mail istemiştim gelmiş


Dahiliye Muayene : Genel fiziki durum ve iç hastalıkları kontrolü sağlamaktadır.

Kardiyoloji Muayene : Kalp ve damar hastalıkları kontrolü sağlamaktadır.

Üroloji Muayene : Prostat ve böbrek başta olmak üzere erkek hastalıklarının kontrolünü sağlamaktadır.

Eforlu EKG : Kalp ritim düzensizliği ve kalp krizi riskinin tanımlanmasında kullanılmaktadır.

Akciğer Grafisi : Solunum sistemlerinin kalbe yönelik etkisi ve akciğerde oluşabilecek komplikasyonları belirlemek için kullanılmaktadır.

Tüm Abdomen Ultrasonografi : Karın içi organlarda ( Pankreas, böbrek vb. ) oluşabilecek rahatsızlıkların takibinde ultrason ile yapılan tetkinizdir.

Alt SGOT, Ast SGPT : Karaciğerdeki yağlanma ve diğer rahatsızlıklar ve karaciğer enzim kontrolü ile safra kesesinde yaşanabilcek taşlanmanın tespitinde kullanılmaktadır.

Total, HDL, LDL Kolesterol : Kolesterol değerlerinizin iyi, kötü ve toplam baremler de ölçümünü sağlamaktadır.

Trigliserit : Kalp ve damar hastalıkları ( tıkanma, daralma vb. ) yönünden risk belirlemesi yapılmasını sağlamaktadır.

Anti - HBS : Hepatit B ve Heptait C taramasıdır.

Tam İdrar Tahlili : İdrar yolu enfeksiyonlarında kullanılmaktadır.

Tam Kan Sayımı : Kandaki enfeksiyon, kanser, anemi gibi rahatsızlıkların takibinde 24 parametrede yapılan tetkinizdir.

Kreatinin : Böbrek işleyiş bozukluklarında kullanılmaktadır.

TSH : Guatr, obezite risklerine karşın troid dengesizliklerinin takibi ve demir vitamin ölçümlerinin yapılmasına destek sağlamaktadır.

Glukoz : Şeker ölçümünün yapılmasını sağlamaktadır.

Gizli Kan, Gaita : Bağırsak da oluşabilecek kanserin ön tanısında kullanılmaktadır

PSA Total : Prostat kanserinin erken tanısında kullanılmaktadır.
0
duptıs
(04.01.12)
@duptıs

abi harbiden çok yardımcı oldun çok teşekkür ediyorum.
0
🌸tuzak kurdu
(04.01.12)
www.florence.com.tr
şurdan bakabilirsin yanlış hatırlamıyorsam 300 falan gibi bişey duydum
0
eja
(04.01.12)
(3)

pnömoni - gribal enfeksiyon

dengesiz pamuk
merhaba,dün aksam iyice fenalasinca acile gittim, serum bagladilar sonra eve yolladilar. bugun doktora gittim gribal enfeksiyon dedi, 3 gun istirahat verdi. raporun teshis kisminda pnömoni yaziyor. bildigim kadariyla zaturre bu. aklim karisti bu ikisi ayni sey mi acaba?ayrica aksam uzeri battaniyeni
merhaba,

dün aksam iyice fenalasinca acile gittim, serum bagladilar sonra eve yolladilar. bugun doktora gittim gribal enfeksiyon dedi, 3 gun istirahat verdi. raporun teshis kisminda pnömoni yaziyor. bildigim kadariyla zaturre bu. aklim karisti bu ikisi ayni sey mi acaba?

ayrica aksam uzeri battaniyenin altina girdim, ellerim ayaklarim donuyordu ve inanilmaz ates basmisti. ilaclarimi ictim. suan bildigin sapir sapir terliyorum ama soguk ter. normal seyrinde bu tip terleme oluyor mu?
0
dengesiz pamuk
(04.01.12)
pnomoni: bakteriyal viral farklı farklı nedenlere bağlı olabilir.

veya gribal enfeksiyon ilaçları ödemiyordur da, ödesin diye pnomoni yazmıştır.

geçmiş olsun.
0
29ekim2011
(04.01.12)
zatürre olsa bunu size söylemek zorunda doktor. ne olsa söylemek zorunda yani ama imkanın varsa atla git bi acile
0
serkan temiz
(04.01.12)
Gribal enfeksiyon dedikleri bir ust solunum yolu enfeksiyonudur (bkz: usye), yani hava yollarinin ust, di$ariya yakin taraflarini tutar.
pnomoni (zaturre) ise bir alt solunum yolu enfeksiyonudur ve 50'den fazla $ey buna sebep olabilir.
muhtemelen ilaclarini alabilmen icin te$his pnomoni yazilmi$ olabilir.
ate$, soguk ter gibi semptomlar her iki durumda da gorulebilir.
doktorunuzun onerisini dinleyin, ilaclarinizi duzenli ve tam olarak kullanin, istirahat edin.

verem ile pnomoniyi de kari$tirmayin.
0
asa
(04.01.12)
(2)

yatak sorusu

bıdıbıdı
sevgili uyku ve ergonomi dostları, size bir yatak soracaktım: yataş body balance yatağı nasıldır? konforlu mudur gerçekten? teknik özellikleri nelerdir? tavsiye eder misiniz?
sevgili uyku ve ergonomi dostları, size bir yatak soracaktım: yataş body balance yatağı nasıldır? konforlu mudur gerçekten? teknik özellikleri nelerdir? tavsiye eder misiniz?
0
bıdıbıdı
(04.01.12)
yatak internetten seçilmez. gidin, mağazada bi o yatağa bi bu yatağa yuvarlanın. zamanınızın büyük bir kısmı bunun üzerinde geçecek, bi ton para veriyorsunuz. denemeden almayın.
0
sttc
(04.01.12)
visco elastikleri de bir kez olsun deneyin derim.
ama alırken en az 8cm viskolusundan almak gerek.
0
michael_knight
(04.01.12)
(2)

dişim kırıldı!

26eses
üst öndeki dişimin köşesinden yarım susam tanesi kadar kırılmış, nasıl olduğu hakkında bir fikrim yok soğuk bir şeyler içerken anlık sızlama hissediyorum acaba dişlerimi güçlendirmek için neler yapabilirim? hangi diş macununu kullanmamı önerirsiniz?
üst öndeki dişimin köşesinden yarım susam tanesi kadar kırılmış, nasıl olduğu hakkında bir fikrim yok soğuk bir şeyler içerken anlık sızlama hissediyorum acaba dişlerimi güçlendirmek için neler yapabilirim? hangi diş macununu kullanmamı önerirsiniz?
0
26eses
(03.01.12)
lazerle doldurulabilir.
sensodyn iyi diyolla. denemek lazım
0
sttc
(04.01.12)
sensodyne +1
0
archery
(04.01.12)
(6)

idrarda yanma olmadan böbrek ağrısı?

honeybunny
öncelikle, küçükken idrar yolu enfeksiyonu ve piyelonefrit geçirdim. az çok hatırlıyorum o yüzden belirtileri. böbreklerim feci şekilde ağrıyor. gece ağrıdan uyuyamadım. istifra da ettim bulantı üzerine. idrarımda herhangi bir yanma yok. ya da acı eşiğim düşündüğüm gibi ciddi anlamda yüksek ve anlam
öncelikle, küçükken idrar yolu enfeksiyonu ve piyelonefrit geçirdim. az çok hatırlıyorum o yüzden belirtileri.
böbreklerim feci şekilde ağrıyor. gece ağrıdan uyuyamadım. istifra da ettim bulantı üzerine.
idrarımda herhangi bir yanma yok. ya da acı eşiğim düşündüğüm gibi ciddi anlamda yüksek ve anlamıyorum ben. böbrekler de çaktırmadan bu hale geldi...
neyse ben böbrek taşı mı acaba diye düşündüm ama hep kasık ağrılarından bahsediyorlar. benim sadece belime vuruyor ağrısı, ön tarafta bir şey yok. gene de böbrek taşı olabilir mi? dün gece idrarım koyu, kanlı gibiydi ama bugün gayet normal mesela.
doktora gideceğim yarın acil git diyecekler için. merak ettim sadece ne olabilir bu ağrının sebebi diye.
0
honeybunny
(03.01.12)
doktor değilimde çok çektim bu taş,kum mevzusundan taş böbrekten çıkıp mesaneye, üretra falan düşmüşse işerken ağrı, kasıkta ağrı vs. yapıyor hala böbrekte olabilir taş. yeri oynamış kanama/ağrı yapmış olabilir. doktora git yarın
0
mr fusion
(03.01.12)
idrar yolu enfeksiyonu yanma olmadan da gösterebiliyor kendini. bana öyle oldu birkaç kere. ama o yarına dayandırmaz adamı. buscopan için.
0
perizad
(03.01.12)
anlattıklarınızı ben de yaşadım ve taş çıktı böbreğimde...

eğer yarın doktor da taş var derse, size benim hayatımı kolaylaştıran 2 şeyi şimdiden söylüyorum : gilaburu ve altın otu...

eğer taş olduğu kesinleşirse mesaj atın, kullanımları ile ilgili bilgi de vereyim :)

geçmiş olsun.
0
brkylmz
(03.01.12)
@perizad: aldım buscopan, yaramadı maalesef :( 6 saatin geçmesini bekliyorum, bir daha alacağım.

@brkylmz: teşekkür ederim öneriler için. çıkarsa döneceğim size :)

herkese teşekkürler.
0
🌸honeybunny
(03.01.12)
bele de vurabiliyor. taş diyil de kumdur belki. talın yol açtığı enfeksiyon bulantı, ateş yapabiliyor. sıtma tutumuş gibi titreme filan gelir ve ateşiniz çok yükselirse sabahı beklemeden hastaneye gidin, piyelonefrite dönme belirtisiymiş. yakında oldu bana.

geçmiş olsun...
0
tedirginlik hucresi
(04.01.12)
çocukken piyelonefrit geçirmeniz böbrekte sıkar bırakmış olabilir yada konjenital anomaliniz olabilir mesela düşük dereceli üreteral reflünüz olabilir...çocuklukta geçirdiğiniz böbrek rahatsızlığı yüzünden su an taş, enfeksiyon ve obstrüksiyon oluşmariskiniz artmış durumda...ateşiniz olmadığı için piyelonefrit olmadığınızı tahmin ediyorum,kesin bir şey söyleyemem ama muhtemelen taş hastalığınız var gibi...IVP çektirmenizi tavsiye ederim...
0
basili
(06.01.12)
(3)

bel destek yastığı

superb
istanbulda nereden satın alabilirim bunlardan?alırken neye dikkat etmeli? markası modeli olan şeyler mi bunlar?
istanbulda nereden satın alabilirim bunlardan?

alırken neye dikkat etmeli? markası modeli olan şeyler mi bunlar?
0
superb
(03.01.12)
ortopedik malzeme satıcıları, koçtaş ya da ikea'da var. piyasada en çok gördüğüm othello marka olanı. bizdekinin sandalyeye değen kısmı düz, bele gelen kısmı çukur U şeklinde. çok bel ağrım yok o nedenle en iyisi bu gibi bir şey diyemeyeceğim. şunun gibi: www.medikalshopping.com

bir de sırta değil de, sandalyede oturulan kısma konan modelş var, üzerine oturulan. onun da ön kısmı yüksek arka kısmı daha alçak. üzerine oturunca duruşun düzeliyor yani istesen de yamzuk oturamıyorsun. o model daha az bulunuyor. şunun gibi: www.medmarket.com.tr
ikisini birden kullanırsanız tam çözüm olur sanırım. araba kullanıyorsanız da sırta takılan telimsi destekler var, onlar da çok rahatlatır.
0
pyro clustic flow
(03.01.12)
marka: nubes kullanıyorum, memnunum.
0
african rain
(03.01.12)
koçtaş'da 19 liraya satılan süper bi bel yastığı var. acayip rahat. ben de alıcam en kısa zamanda.
0
boo ya moon
(04.01.12)
(3)

check-up yaptırmak istiyorum

amortisman
pahalı mıdır? nerde yaptırmalıyım? bütün her şey çıkıyor mu gerçekten? misal bilmem ne hormonum dengesiz. guatrım problemli. troid, testesteron, aids falan? çok zayıfım kilo alamıyorum. belki ona da çare bulunur?öpüyorum.
pahalı mıdır? nerde yaptırmalıyım? bütün her şey çıkıyor mu gerçekten? misal bilmem ne hormonum dengesiz. guatrım problemli. troid, testesteron, aids falan? çok zayıfım kilo alamıyorum. belki ona da çare bulunur?

öpüyorum.
0
amortisman
(03.01.12)
checkup nedir önce onun tanımını yapmak lazım aslında :) çok göreceli bir kavram. kimisi için tam kan sayımı, idrar tetkiki, biyokimya, ve akciğer grafisi yeterken kimisi için işin içine kolonoskopi, endoskopi, tümör markerlarına bakmak girer :)
o yüzden bence senin yapman gereken şikayetlerini belirleyip ona uygun olarak uzmana görünmen olur.
mesela konu kilo alamaman ise bir dahiliye uzmanıyla görüşebilirsin. bu şekilde birçok testin yapılmış olur, ayrıca diabet, hipertiroidi açısından dğerlendirileceğin için hormonlarına da bakılır. bunun dışında sindirim sisteminde emilim problemleri ya da farkında olmadığın bir parazit vb. varsa da gözden geçirilir. bu da senin için güzel bir checkup olmuş olur :)
0
swayze
(03.01.12)
check-up denen saçmalığı bir biz yaptırıyoruz:)) arkadaşlar check-up diye bir şey yoktur. bir şikayetiniz, bir rahatsızlığınız varsa gidersiniz doktora anlatırsınız durumunuzu. doktor şikayetleriniz doğrultusunda ne gerekiyorsa onu uygular zaten...
0
bilmemkacincinick
(03.01.12)
check up için sakın tomografi çektirme.yaydığı radyasyon çok yüksek.kanser yapmaya yeter.ingiltere'de hasta olmayana çekmiyolar yasaklandı tomografi.
0
semson
(03.01.12)
(3)

Derin Ven Trombozu hk.

pozzecco
Merhaba arkadaşlar, internette biraz araştırmama rağmen bir blog ve bir kaç yazı dışında çok tatmin edici bilgiler edinemedim. Yakın bir arkadaşıma derin ven trombozu teşhisi konuldu ve şu an iki bacağında da epey bir ağrı var. Prognoz ile ilgili bir fikrim var ama birincil ağızdan duymak daha iyi o
Merhaba arkadaşlar, internette biraz araştırmama rağmen bir blog ve bir kaç yazı dışında çok tatmin edici bilgiler edinemedim. Yakın bir arkadaşıma derin ven trombozu teşhisi konuldu ve şu an iki bacağında da epey bir ağrı var. Prognoz ile ilgili bir fikrim var ama birincil ağızdan duymak daha iyi olur gibi geldi.

Sorularım(ız) şunlar;

1- Kişiden kişiye göre değişecektir ama akut/ağrılı dönem ortalama ne kadar sürer ?

2- Koruyucu tedbirler hastanın hayat kalitesini ne kadar etkiler ?

3- Sürekli dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir ?

4- Varis çorabı sürekli giyilmeli midir ?

Yardımcı olabilirseniz sevinirim..
0
pozzecco
(03.01.12)
öncelikle dvt'ye ne sebep oldu onu öğrenmek lazım. arkadaşının pıhtılaşma ile ilgili bir sorunu mu var, pıhtılaşmaya yatkınlığı mı var, uzun süre hareketsiz mi kaldı, kullandığı herhangi bir ilaç/doğum kontrol hapı gibi bir şey var mı, uzun süre susuz kalmış olabilir mi? bunlar önemli.
akut ağrılı dönem kişiden kişiye değişmektedir. 1 hafta kadar sürer sanırım tahmini olarak. ama kişiden kişiye göre ve trombozun büyüklüğüne göre değişmektedir.
koruyucu tedbirlerin hayat kalitesine etkisi kötüden ziyade iyidir.
sürekli dikkat edilmesi gereken hususlar da yine nedene yöneliktir. eğer pıhtılaşmaya yatkınlık vb. bir şey varsa buna yönelik ilaçlar kullanılabilir, damarlarla ilgili problemlerde varis çorapları yararlı olabilir, eğer ilaçlardan kaynaklıysa ilacın kesilmesi yararlı olabilir, eğer neden hareketsizlikse uzun yol şoförüyse ya da sürekli masabaşı oturarak iş yapıyorsa aralıklarla hareket yapmak ve kanın bacaklarda göllenmesini engellemek yararlıdır.
sonuç itibariyle dvt tehlikeli bir hastalıktır. ölümcül olabilmektedir. etkene yönelik önlemler önemlidir.
bu arada kusura bakmayın saat 2 oldu kafam biraz dağınık. ne yazdığımı tam okuyamadım ama genel olarak bu şekilde.
0
swayze
(03.01.12)
kalp ve damar cerrahi polikliniğine uğra anlatıır. coumadın unutma en az altı ay kullanaxak bu önemli varis çorabı soğuk uygulaama akut dvt için iidir akutsa subcutan koagulanlar sonrası coumadin inr 2-2.5 arlığında tuutlacak unutma hastanın öyküsü sorgulanacak pte anlatılacak ama bjurda olmaz sen en iyisi kdc pol. uğra
0
brubaker2
(10.01.12)
Coumadin son derece ihtiyatla kullanman gereken bi ilaç. INR takibi yapayım filan derken hooop birden kanamayla karşılaşırsın. "Therapeutic window"u son derece dar bir ilaçtır. Yani etkili olduğu doz ile doz aşımı arasında yarım tık mesafe vardır. Çeyrekle mi başlarsın, yarımla mı başlarsın, doktorundan iyi öğren ve çok ihtiyatla kullan. (Arkadaşın kullansın yani).
0
compadrito
(10.01.12)
(6)

baş dönmesi

tsvetok
efendim, yılbaşı gecesi malumunuz çok yedik, çok karıştırdık. çok az içmeme rağmen cidden öylesine çok yedim ki sabaha karşı 5 sularında aniden başım dönmeye başladı. oturayım düzgünce geçsin diye beklerken baş dönmesini mide bulantısı izledi. tuvalete koştum ve alttan üsten aynı anda bir boşaltım i
efendim, yılbaşı gecesi malumunuz çok yedik, çok karıştırdık. çok az içmeme rağmen cidden öylesine çok yedim ki sabaha karşı 5 sularında aniden başım dönmeye başladı. oturayım düzgünce geçsin diye beklerken baş dönmesini mide bulantısı izledi. tuvalete koştum ve alttan üsten aynı anda bir boşaltım işlemine giriştim. tam 2 litre kustum. normalde kustuktan sonra insan rahatlar ama bana öyle olmadı. başım dönmeye devam etti. daha fazla kusacağım bir şey kalmadığını anladığımda yatağa yattım ve anında uyuyakaldım. ertesi sabah uyandığımda hala başım dönüyordu. çok şiddetli değil ama ara sıra dengemi yitiriyorum. bugun hala gecmediği için sağlık ocağına gittim, tansiyonum 9a 5 çıktı ve doktor bana alka seltzer verdi. beslenmeme çok dikkat ettim bu süreçte(sürekli sıvı ağırıklı beslendim, meyve yedim bolca, maden suyu içtim), hiç midem bulanmıyor ama başımın dönmesi de hiç geçmiyor.

bunun bu kadar uzun sürmesinin nedeni nedir? acaba gözden kaçırdığım birşeyler mi var? yetişin doktorlar. yardım edin bana.
0
tsvetok
(03.01.12)
hmm 1 tane betaserc iyi gelebilir.geçmiş olsun.
0
bushido77
(03.01.12)
şu an için bi şey diyemem ama bir dahakine içki içtikten sonra muhakkak yatmadan önce ve sabah kalkar kalkmaz alka seltzer iç. gerçekten iyi geliyor.
0
yazaryan
(03.01.12)
tansiyonun son durumu nedir?
bulantı/kusma ishal var mı?
0
swayze
(03.01.12)
tansiyonumun son durumunu bilemiyorum çünkü evde tansiyon aleti yok. sağlık ocagında ölçtürdüğümde saat 15 sularıydı ve 9a 5 çıktı dediğim gibi. bulantı, kusma ishal yok. sadece başım dönüyor, gözlerim kayıyor, dengemi sağlamak için bir yerlere tutunmam gerekiyor. birkaç saniye içinde de geçiyor baş dönmesi. ama sürekli oluyor ve kafamı sağa çevirsem ya da ayağa kalksam bile dönebiliyor başım. yani tamamen rastlantısal.
0
🌸tsvetok
(03.01.12)
baş dönmenizin saniyeler sürmesi ve başınızın hareketiyle başlaması şöyle bir şey düşündürdü: benign paroksismal pozisyonel vertigo.

eğer rahatsızlığınız buysa, bununla kbb ilgileniyor.
0
blinking neon roadside attraction
(03.01.12)
House ile yaptigimiz fikir teattisi sonucunda $u kaniya vardik:
- yilba$inda yemegin dozunu kaciran genc, yediklerinden bir veya birkacinin ce$itli bakteriler ile kontamine olmasi sebebiyle zehirlendi.

- yilba$i gecesinde az da olsa alinan alkol, du$uk su alimi sebebiyle ilerleyen saatlerde gelen kusma ve bulantinin yol actigi sivi-elektrolit dengesizligini derinle$tirdi.

- hastanin tansiyonu du$uk deniyor, normalde hipotansif bir bunyemi bunu ara$tirmak lazim (yani acaba onceden de tansiyon du$uk muydu).

- hastanin sivi alimini arttirarak devam etmesine, beslenmesini de agizdan surdurmesine bu surecte yatarak dinlenmesine karar kilindi. takip eden 24 saat icerisinde semptomlarinda gerileme olacagi on goruldu.

- $ayet hasta di$i ise ve hamilelik riski var ise kontrol etmesi de onerildi.
0
asa
(03.01.12)
(8)

fazla çikolata

zoyee
:( yahu ayılığımı yapıp yine ardı arkasına 3 adet milkanın mjoylarından yedim.. 25 gram..(çarpı ÜÜÜÜEEÇHH!) şimdi vicudum ne gibi zararlar görücek merak ediyorum.. hafif bir mide bulantısıyla birlikte aslında daha çok psikolojik olarak çökmüş bulunmaktayım :( bunu telafi edebilmek için önümüzdeki gü
:( yahu ayılığımı yapıp yine ardı arkasına 3 adet milkanın mjoylarından yedim.. 25 gram..(çarpı ÜÜÜÜEEÇHH!) şimdi vicudum ne gibi zararlar görücek merak ediyorum.. hafif bir mide bulantısıyla birlikte aslında daha çok psikolojik olarak çökmüş bulunmaktayım :( bunu telafi edebilmek için önümüzdeki günlerde ne ile beslensem acaba?
0
zoyee
(03.01.12)
süt iç.
0
terp
(03.01.12)
yoğurt daha etkili olur.
0
olkol
(03.01.12)
bikereden hiçbişey olmaz.
0
in vino veritas
(03.01.12)
ceymısın
(03.01.12)
elli
0
🌸zoyee
(03.01.12)
budapeşte'de eritirsin ;)
0
goril bas
(03.01.12)
ya budapeşteye gidecen kadar 80 tane daha yerim ben..
0
🌸zoyee
(03.01.12)
koşş
0
jujugoo
(03.01.12)
(4)

Beyin Damar Tıkanıklığı

klamaxin
Cuma günü babam yüksek tansiyon ve şekerinin yükselmesi neticesinde bir gözünün çift gördüğünü söyledi. Araya haftasonu yılbaşı girdi, düzelir diye pek üstüne düşmedi. Bugün hastaneye gittiğinde gözünde problem olmadığını, gözün sağlam olduğunu söylemiş doktorlar. Beyin damarındaki tıkanıklığın, gö
Cuma günü babam yüksek tansiyon ve şekerinin yükselmesi neticesinde bir gözünün çift gördüğünü söyledi. Araya haftasonu yılbaşı girdi, düzelir diye pek üstüne düşmedi.

Bugün hastaneye gittiğinde gözünde problem olmadığını, gözün sağlam olduğunu söylemiş doktorlar. Beyin damarındaki tıkanıklığın, göze etki ettiğinden şüphelendiler. (büyük ihtimalle tıkalı) Yarın MR çekilecek. Cumaya kadar hastanede tetkiklerden geçecek, kontrol atında olacak. Şu anda gözündeki problem hariç hiçbir sorun yok. Felç, konuşma bozukluğu, yürümede aksama gibi bir şey söz konusu değil.

Özellikle annem büyük evham yapmış durumda. Yolun sonunda ameliyat kaçınılmaz gibi duruyor. Babamla ya da doktorla bu konu hakkında net bir konuşma gerçekleştiremedim.

Ailesinde ya da yakın çevresinde bu sağlık problemiyle karşılaşmış kişilerden süreçle, tedavi yöntemleri ve çektikleri sıkıntılar hakkında bilgi almak istiyorum.

Not: Annem ve babam sağlık memuru.
0
klamaxin
(03.01.12)
valla ameliyat deniyorsa, yaşı ve fizyolojisi uygunsunsa ameliyat olsun. benim pederinde başından böye birşey geçti. beyindeki damar pıhtı yaptı tıkanıklıktan dolayı ve felç geçirdi. bir süre yürümede ve konuşmada bozukluk yaşadı ve tam anlamıyla düzelmedi (allaha şükür yinede iyi).ameliyat yapmadılar. bir süre hastanede ilaç ve fizik tedavisi gördü. o beyindeki damarlar için kan sulandırıcı ve damar açıcı ilaç verildi. karar sizin tabi ama daha kötüsünü yaşamadan tedbir almak lazım. geçmiş olsun.
0
false pretension
(03.01.12)
bu şey mi ki bak komşumuzun annesi de çift görüyo du bir gözü ama sağlıklı hiç bişe yok 1 ay doktor doktor gezdiler hiçbiri bişe bilemedi beyin sağlam göz sağlam
bozuk olan göz aldığı görüntüyü içeride bir noktaya yansıtıyormuş ya o nokta bozukmuş yani beyin ne göz sıkıntı iletim kanallarında imiş
gözlük yazmış doktor böyle kolormatik bildiğin hacı teyze gözlüğü onu kullanıyor şimdi
istersen doktorun adını alabilirim ama aynı şehirde miyiz ki
0
cecilia
(03.01.12)
dostum selam.
sana bi emsal vereceğim. Annem böbrek hastası. İstanbul'da özel bir hastaneye gittiğimizde ordaki doktor 2 sene yediğini ye, sonrası diyaliz demişti. Ama sonradan araştırınca mehmet şükrü sever bey'i bulduk. Diyalize girmeden annemin hastalığını diyalize girmeyecek seviyeye getirdi. Siz yine de bir doktor araştırın. Prof. olsun.
Geçmiş olsun. Bol sağlık. Allah babaları başımızdan eksik etmesin.
0
zargana
(03.01.12)
öncelikle geçmiş olsun.
keşke direkt olarak bir üniversite hastanesi acil servisine götürseydiniz. beyin kan damarlarında tıkanıklıklarda erken müdahale önemli. pıhtı nedeniyle oluşan tıkanıklıklarda bazı tedaviler ilk 72 saat içinde kullanılmaktadır.
bence izlemeniz gereken yol yarın çekilen mr cd'sini alıp üniversite hastanesinde bir nörolji hocasına göstermek olmalı. onun değe
0
swayze
(03.01.12)
(7)

abur cubur yeme alışkanlığı hakkında... ne kadar tüketiyorsunuz?

spente le stelle
kilo problemi olmayan bir insan olarak içerdikleri glikoz şurubu. trans yağı,sodyum benzoat(e 211)gibi katkı maddelerinden dolayı yediğim abur cubur beni hafif korkutmaya başladı.Size bu işin kararı nedir? haftada ne kadar abur cubur tüketirsiniz?
kilo problemi olmayan bir insan olarak içerdikleri glikoz şurubu. trans yağı,sodyum benzoat(e 211)gibi katkı maddelerinden dolayı yediğim abur cubur beni hafif korkutmaya başladı.Size bu işin kararı nedir? haftada ne kadar abur cubur tüketirsiniz?
0
spente le stelle
(02.01.12)
yemek yiyiyorum 2 dk sonra bi çikolata bi gofret ve tatları artık eskisi gibi değil öyle tatlandırıyollar ki ooooooof of... obur muyum neyim la.. benimle aynı durumdakiler grup kuralım eurovizyonlara katılalım
0
lewoxl
(02.01.12)
yemekten çok abur cubur yiyorum malesef. bir dönem ara vermiştim ne güzel, hep o "tamam ya bak 3. defa da yiyim sonra yemicem" yüzünden. bugünkü akşam yemeğim çilekli çikolatalı pastaydı mesela. şimdi çayın üzerine de cips yicem. resmen ekmek bulamazlarsa pasta yesinler modundayım bu aralar. gören duyan da para bok sanıcak. bir adet ayva göbek yaptım ayıp söylemesi bu yüzden. durun, durdurun efendim. yemeyin. ben kendime yapıyorum kötülüğü siz yapmayın. beni de bu tip şeylerden soğutmak için yollayabileceğiniz şeyler varsa elinizi korkak alıştırmayın, yollayın ne varsa..

şu an kendimden iğrendim lan
0
orange coffee
(02.01.12)
hiç.
0
ceymısın
(02.01.12)
hiç tüketmemeye çalışıyorum. ama içeriği korkuttuğundan değil şişmanlattığından dolayı.
0
naksidil
(02.01.12)
cips alışkanlığım hiç olmadı
çikolatayı çok yerdim, liseliyken tabi :D
sonra yurtdışına bi gittim üniversitede staja ne olduysa tatlı yeme alışkanlığım değişti canım istememeye başladı ben de yememeye. kolayı da bıraktım çaya şeker atmayı daha önceden bırakmıştım
şimdi arada öyle ben tatlı yiycem ulyyn deyip çikolata gofret yiyorum bi de çekirdek-kuru yemiş ara ara
yalnız yaşamanın bi başka artısı yemeklerde tuzu da azaltmak oldu çok az atıyorum
bi tek dondurmada vazgeçmem geçemem gibi duruyor gerisini aramıyorum ben 2 senede filan tamamen alıştım bu duruma
0
niye ama
(02.01.12)
aşağı yukarı hergün cips ve 3-4 gofret yada çikolata yiyorum malesef abur cubur tüketme oranım normal yemekten fazla :(((
0
basond
(02.01.12)
ay ben bi gecede 3 tane ayı gibi çikolata bitirdim daha yeni.. şimdi oturdum ağlıycam nerdeyse.. şaka şaka ağlamıycam ama kendimle gurur da duyuyorum sonuçta!
0
zoyee
(03.01.12)
(3)

psikolog/psikiyatrist tavsiyesi

aysegul
merhaba. oncelikle herkese iyi yillar. tuhaf bir sosyal fobi var bende. arkadas ortaminda en cok aktif olan en cok konusan en rahat insanlardan biriyken diger insanlara karsi kendimi surekli tehdit altinda hissediyorum. ya da biri adimi soylediginde kesin kotu bir sey olmus gibi geliyor. baskalarina
merhaba. oncelikle herkese iyi yillar. tuhaf bir sosyal fobi var bende. arkadas ortaminda en cok aktif olan en cok konusan en rahat insanlardan biriyken diger insanlara karsi kendimi surekli tehdit altinda hissediyorum. ya da biri adimi soylediginde kesin kotu bir sey olmus gibi geliyor. baskalarina sorsaniz 'cok konuskan, cok sosyaldir, herkesle iletisim kurar' der ama bu iletisimi kurarken surekli bir yandan tehlike altindaymisim, surekli kotu bir sey olacak, biri bir yanlisimi hatami bulacak vs. seklinde hissediyorum. kisaca anlatmaya calistim ama kendimi huzursuz etmeme neden olan baska seyler de var. uzun bir sure psikolog yardimi da aldim ama hicbir ise yaramadi maalesef. belki yanlis yontem denedik, belki yanlis kisiyle denedim. simdi her seye sifirdan tekrar baslamak istiyorum. gerek olursa ilac taksiyesi de alirim yeter ki kendimi huzurlu hissedebiliyim. ilac da kullandim bir donem, onu da doktor karari ile biraktim ama iyi hissedecegime olan inancimi yitirmek ve 'bir kere denedim olmadi, ben degismem' diyip havlu atmak istemiyorum. daha yasim cok genc, tum hayatimi bu surekli bir sey olacak duygusu ve buna benzer huzursuzluklarla gecirmek de istemiyorum haliyle. bana yardimci olabilecegini dusundugunuz bir uzman varsa ve onerebilirseniz cok ama cok sevinirim. tercihen avrupa yakasinda olmasi harika olur. simdiden tesekkurler.
0
aysegul
(02.01.12)
Merhaba. Psikoloğum. Özel mesaj attım.
0
jesterdvine
(02.01.12)
www.bupampsi.boun.edu.tr boğaziçi ünv. psikoloji araştırma ve uyg merk.
0
hekimsel
(03.01.12)
Samsun'da üniversitede iken bana çok yardımı dokunmuştu. Öğrenciyim diye ücret almadığı zamanlar bile olmuştu. On numara insan.
www.ozlemdurhat.com
0
frukozoit
(21.01.20)
(8)

kedim çılgın atıyor!

kaoss
selamlar,kedim kızgınlık dönemine girdi ve kız arkadaşım da birkaç gün sonra ancak eve dönmüş olacak. o varken sahipli olduğumu anladığı için midir bilmiyorum, bu kadar yanaşmıyordu ama bu süre zarfında hayvan sürekli kıçımın dibinde olacak gibi görünüyor. manyak gibi miyavlıyor. arada seviyorum, bi
selamlar,

kedim kızgınlık dönemine girdi ve kız arkadaşım da birkaç gün sonra ancak eve dönmüş olacak. o varken sahipli olduğumu anladığı için midir bilmiyorum, bu kadar yanaşmıyordu ama bu süre zarfında hayvan sürekli kıçımın dibinde olacak gibi görünüyor. manyak gibi miyavlıyor. arada seviyorum, biraz sakinliyor. sonra bırakınca kafasıyla kolumu dürtüp sevmeye devam etmemi istiyor manyak. aslında bunların hiçbiri sorun değil ama gecenin üçünde hala uyuyamamıştım. iş geç kaldım uyanamadığım için!

hasılı durum şu: sakinleştiricilerden bahsediliyor ama kimyasal bir şey kullanmak istemiyorum el kadar hayvan için. kısırlaştırmak da istemiyorum. resmen hayattan soğuyorlar. bunun dışında ne yapılabilir? fikri olan varsa, o fikre acilen ihtiyacım var!
0
kaoss
(02.01.12)
bir eş bulsanız ?


eş bulmasanız daha iyiymiş :) fikrim yoktu benim öğrenmiş oldum =) kısırlaştırmak şart o zaman.
0
fakyoras
(02.01.12)
merhaba,

kedinizin cinsiyeti ve yaşı nedir?
öncelikle, hoşunuza gitmeyecek, ama kısırlaştırmak zorundasınız.
daha önce kedi beslediniz mi bilmiyorum, kediler kısırlaştırılınca hayata küsmezler, sadece sakinleşirler.

çünkü çiftleştirirseniz (ki yavruların sahiplendirilmesi, sokağa düşmeleri vb. açısından asla tavsiye etmem) çiftleştikçe çiftleşmek isteyecek doğal olarak. ve bu onu şu andaki gibi daha garesif ve sevgi açı hale getirecek.

eğer şu anda yaşı küçükse, bir çay kaşığı passiflora içirebilirsini akşamları. gece rahat uyumasını sağlar ve passiflora tamamen bitkiseldir.

kusura bakmayın, ama dediğim gibi kısırlaştırmanız şart.
0
blatta hiberna
(02.01.12)
lütfen eş bulsanız gibi tavsiyeler vermeyin. nereye kadar eş bulunacak?
insanlar gibi değildir kediler. çiftleşince rahatlamayacak yani.
üstelik eş bulunduğunda yavruları ne olacak?
sokaklar kedi kaynıyor. yavrulara sahip bulsanız bile, kedi almak isteyenlerin sokaktakileri evlat edinme şansını yok edeceksiniz.

hayvan sever manyaklar gibi konuşmak istemiyorum, ama lütfen bu konuda bilinçlenelim. çünkü çoğu insan hayvan sever ve eminim kimse onların sokaklarda kalıp açlık ve yaşam mücadelesi içinde yaşamalarını istemez.
0
blatta hiberna
(02.01.12)
kediyi aldığımızda tahminen (zira sokakta kucağımıza çıkınca alıverdik, yaşını tam olarak bilmiyorum) 1-2 aylıktı. en fazla bir yaşında. belki değil bile. cinsiyeti de dişi.

çiftleştirmeyi asla düşünmedim. uzun uzun araştırdım kediler için bir doğum kontrol yöntemi var mı diye ama olmadığını öğrendiğimden beri çiftleştirmeyi hiç düşünmüyorum. dediğiniz gibi, sokaklar kedi kaynıyor. aynı sebeple çocuk yapmak yerine evlat edinmeyi savunurken kediyi çiftleştirip yavrularını sokağa atamam.

passiflora da çözüm gibi gelmiyor. zira kısa periyodlarla olacak bu. her seferinde passiflorayla uyuşturmak da istemiyorum. eğer durum bu kadar netse, kısırlaştıracağım artık. yapacak bir şey yok.

teşekkür ederim ilginiz için.
0
🌸kaoss
(02.01.12)
dişiler erkeklere göre daha kolay atlatsa da, dediğiniz gibi bunun sonu yok. sadece kısırlaştırıncaya kadar geçici olarak passiflora deneyebilirsiniz.

onun dışında dediğiniz gibi, bu ömrü boyunca devam edecek. yani passiflora kalıcı bir çözüm olamaz.

duyarlılığınız için onlar adına çok teşekkür ederim.
0
blatta hiberna
(02.01.12)
eş bulmak çözüm değil. doğurduktan iki ay sonra yine azmaya başlayacak ne de olsa. üstte de dendiği gibi bunun sonu yok.

kısırlaştırmanın psikolojilerini bozduğuna inanmıyorum. benim iki kedim de dişi ve kısır. eskiden nasıl yılışık ve mutlularsa kısırlaştırma sonrasında da halen aynılar.
0
sir gawain
(02.01.12)
başka insanlarla da görüştüm. sanırım dediğiniz gibi, en doğrusu kısırlaştırmak olacak. ama son bir kez veterinerimizle de görüşmek istiyorum.
0
🌸kaoss
(02.01.12)
doğum kontrol hapları var dişi kediler için, haftada bir kullanılıyor. veterinerlerden temin edebilirsiniz. kızgınlığı önlüyorlar ve kediyi rahatlatıyorlar. uzun süre kullanım zararlı yine de.
kısırlaştırmak kediye bir zarar vermez ama biraz daha duygusal bir sorun var, ileri zamanlarda kedinizin yavrularını sevmek isteyebilirsiniz =) iyi düşünmek lazım bu kararı. şahsen pişman olan çok insan gördüm ve ben vazgeçtim kısırlaştırmaktan.
0
carline
(03.01.12)
(3)

uyku problemi

in vino veritas
dün gece bu saatlerde yattım, sabah 11de ancak alarmla uyanabildim. alarm çalmasa daha ne kadar uyurdum bilemiyorum (alkol yok bu arada).. daha uyumaya çalıştım alarmdan sonra ama uyuyamadım. şimdi uyumam lazım, uykum gelmiyor. sabahın köründe uyanıcam yatmam lazım, daha doğrusu uykumu almam lazım.
dün gece bu saatlerde yattım, sabah 11de ancak alarmla uyanabildim. alarm çalmasa daha ne kadar uyurdum bilemiyorum (alkol yok bu arada).. daha uyumaya çalıştım alarmdan sonra ama uyuyamadım. şimdi uyumam lazım, uykum gelmiyor. sabahın köründe uyanıcam yatmam lazım, daha doğrusu uykumu almam lazım. neden böyle oluyor? dana gibi uyuyup yine de uykumu alamıyorum, nasıl düzene sokucam bu uyku işini, ve daha önemlisi nasıl 7 saatlik uykuyla dinlenmiş olmaya alıştırabilirim bünyemi?

not: nefes problemim var, yakın zamanda ameliyat olmayı düşünüyorum et ve kıkırdaktan. bunu yaptırınca düzelir mi bu dinlenememe problemi acaba?
0
in vino veritas
(02.01.12)
uykunun düzene girebilmesi için 21güne ihtiyacı varmış.kahve,çay ve kolayı geç saatlerde tüketmemek lazım.gün içinde fizikse aktivite yapmakda lazım biraz..
0
sidd79
(02.01.12)
benzer şey bende de var. normalde 5-6 gibi yatıp gündüz 3-4 gibi kalkıyordum bir zzamanlar. şimdi 12-1 gibi yatıp 9-10 gibi ancak kalkıyorum. özellikle 7-8 saaat uyuyunca uykumu almış hissetmiyorum. mesela şimdi 12'de kalktım sabah ama gece 12'de uykum geliyor, nasıl çözücez bu problemi arkadaş?
0
onuncu deneme
(02.01.12)
uyku uykuyu çekiyor. ne kadar çok uyuyorsan o kadar uykunu almamış gibi oluyorsun. bende de şöyle oluyor. saat atıyorum sekizde uyanıyorum gayet dincim. sonra işsiz güçsüz bir insan olduğum için uyumaya devam ediyorum 11 de kalkınca sanki 2-3 saat uyumuşum gibi oluyor. sadece bana değil çoğu kişi için böyledir. arkadaşın dediği 21 gün olayı biraz doğru aslında. biraz sıkıntı çekip ayarladın mı alarma bile gerek kalmıyo.
0
mlky lvn
(02.01.12)
(3)

hiler dolgunluk nedir?

on bir
bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.şimdiden teşekkürler...
bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
şimdiden teşekkürler...
0
on bir
(31.12.11)
teşekkürler.
benim akciğerimde varmış. doktor sigara kullanıp kullanmadığımı sordu, ben "hayır" cevabı verince, "ilginç" der gibi baktı. sonra da bana koşarken çabuk yorulup yorulmadığımı sordu, ben kondisyonumun iyi olduğunu söyleyince bana "50 m yarışı yapsak bu halimle seni geçerim" falan dedi. pek kaale almadım ama o zamandan sonra merdiven çıkınca falan çabuk yorulduğumu hissediyorum (psikolojik sanırım). bir de "ne yapabilirim" diye sorunca "geçmez, zaten çok da önemli değil" gibi önemsemez bir cevap verdi.
cevabınız için tekrar teşekkür ederim.
0
🌸on bir
(01.01.12)
en azından bi' Toraks BT, sedim ve CBC yaptırmanızı tavsiye ederim...insidental olarak sık karşılaşılan ve genellikle zararsız olmakla birlikte ciddi bir durumun habercisi de olabilir...
0
basili
(01.01.12)
teşekkürler...
0
🌸on bir
(03.01.12)
(3)

ilaç ve alkol

canavarbanavar
dün gece itibariyle ufak çaplı bi ateş yükselmesi geçirdim, ancak parol falan alarak düşürdüm onu, sabah taş gibiydim, şimdi akşama doğru ateş yükselirse ve ben yine parol alıp üstüne alkol alırsam bir şey olur mu?
dün gece itibariyle ufak çaplı bi ateş yükselmesi geçirdim, ancak parol falan alarak düşürdüm onu, sabah taş gibiydim, şimdi akşama doğru ateş yükselirse ve ben yine parol alıp üstüne alkol alırsam bir şey olur mu?
0
canavarbanavar
(31.12.11)
valla bir çok ilacın içinde alkolle beraber alındığında olabilecekler yazar, parasetamol içerikli bir ilaçta "kesinlikle almayın" yazıyordu.

ben bunu bir işaret olarak gördüm :)

parol'ün içinde de parasetamol var anladığım kadarıyla.
0
burfak
(31.12.11)
basili
(01.01.12)
(4)

metabolizma hızını yavaşlatmak mümkün müdür?

dahinnotha
çok hızlı bir sindirim sistemim var. yedikten hemen sonra tuvalete gitme ihtiyacı hasıl oluyor. ayrıca her ne kadar sağlıklı olsam da zayıfım, kilo alamıyorum. metabolizma hızından dolayı olduğunu söylemişti doktor da. mümkün müdür ortalama hıza çekmek?
çok hızlı bir sindirim sistemim var. yedikten hemen sonra tuvalete gitme ihtiyacı hasıl oluyor. ayrıca her ne kadar sağlıklı olsam da zayıfım, kilo alamıyorum. metabolizma hızından dolayı olduğunu söylemişti doktor da. mümkün müdür ortalama hıza çekmek?
0
dahinnotha
(30.12.11)
bit.ly

ve - veya

(bkz: hipertroidi)

===> dahiliye
0
29ekim2011
(30.12.11)
hipotiroidi bilgilerimle tersten yanıtlamak gerekirse, lahana ve türevlerini tüketin bol bol, keza turp. kekikten, genel olarak acı baharatlardan uzak durun.
0
amlakit
(30.12.11)
kahve ve cayi azaltin.
0
artisnot
(31.12.11)
diyabet ve hipertroidi kontrolü için bir endokrinoloji servisine gitmenizi tavsiye ederim...
0
basili
(01.01.12)
(2)

Laparoskopi ile safra ameliyatı

xyy
Kayınpeder laparoskopi ile safra ameliyatı olacak. Görüştüğü doktor "e biz de insanız elimiz kayabilir o takdirde açık safra ameliyatı yaparız falan demiş. bir de "safra ameliyatından sonra sırt ağrıların falan artar" demiş. Kayınpederin gözünü birazcık korkutmuş. Sevgili hekim arkadaşlar ve laparos
Kayınpeder laparoskopi ile safra ameliyatı olacak. Görüştüğü doktor "e biz de insanız elimiz kayabilir o takdirde açık safra ameliyatı yaparız falan demiş. bir de "safra ameliyatından sonra sırt ağrıların falan artar" demiş. Kayınpederin gözünü birazcık korkutmuş.

Sevgili hekim arkadaşlar ve laparoskopi yöntemi ile ameliyat olan yakınlara sahip duyuru sakinleri. Bu söylenenlerin aslı astarı var mıdır?

Bir de laparoskopi için en güvenilir en riski düşük hastane hangisidir? Önerebileceğiniz var mıdır? yer istanbul anadolu yakası.

Çok çok teşekkürler.
0
xyy
(30.12.11)
laparoskopik ameliyatlarda her zaman açığa dönme riski vardır.
özellikle yaşlılarda bazen kese çok şiş & ödemli olunca, keseyi patlatmadan almak zorlaşacağı için açığa geçiliyor.
en azından babaannemde öyle oldu
ameliyat sonrası ise olabilecek yapışıklıklardan dolayı sırt ağrısı olabilir bir süre.

geçmiş olsun.
0
dimitrified
(30.12.11)
Az önce başarılı bir laparoskopi süreci geçirdi. @dimitrified ve @basili arkadaşlarım teşekkür derim.
0
🌸xyy
(04.01.12)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.