Giriş
(2)

daire girişi su arıtma tavsiye

me23
Evin bazı musluklarından sarımsı su akıyor, aynı zamanda da kireçli. Dairenin tesisatının değişmesi söz konusu değil o yüzden böyle bir yola girdik. Ürünlere baktığımızda bunların deposu olmuyor genelde, üçlü filtreleme sistemleri oluyor. Deposu olmadığı için bu kadar hızlı filtrelemeden iyi bir son
Evin bazı musluklarından sarımsı su akıyor, aynı zamanda da kireçli. Dairenin tesisatının değişmesi söz konusu değil o yüzden böyle bir yola girdik. Ürünlere baktığımızda bunların deposu olmuyor genelde, üçlü filtreleme sistemleri oluyor. Deposu olmadığı için bu kadar hızlı filtrelemeden iyi bir sonuç çıkar mı? Kapı önüne çok aşırı büyük olmamak koşuluyla depo da konulabilir ama öyle seçenek pek göremedim. Tavsiyesi olan var mı?
0
me23
(11.11.24)
Sarımsı su, daire içi devrelerde korozyon olduğu gösteriyor. Hatta biraz akınca düzeliyordur.

Söylediğin sistemle çözemezsin onu. Tesisat değişecek.
0
Mirket
(11.11.24)
böyle bir şey işe yarar mı?
www.amazon.com.tr
0
gabe h coud
(11.11.24)
(14)

bahis siteleri neden yasakli

robert bosch
bazi bahis siteleri neden yasakli?casionalarda hile oluyor, devletlerin hatta regüle ettigini de biliyorum ama iddiada neden böyle bir sey var? yani bir macin üc tane sonucu olabilir. bahis sahibinin sonuca etkisi yok. bu durum neden düzenleme gerektiriyor ve de bazi siteler yasakli?
bazi bahis siteleri neden yasakli?

casionalarda hile oluyor, devletlerin hatta regüle ettigini de biliyorum ama iddiada neden böyle bir sey var? yani bir macin üc tane sonucu olabilir. bahis sahibinin sonuca etkisi yok. bu durum neden düzenleme gerektiriyor ve de bazi siteler yasakli?
0
robert bosch
(11.11.24)
Halkı düşündüğü için yasaklamıyorlar. Bazı kriterleri karşılamadıkları için devlet kendi payını (vergi) alamayacağını düşündüğü siteleri kapatıyor.
0
VIPCH
(11.11.24)
kolay para olduğu için :)
0
gabe h coud
(11.11.24)
Bahis yani kumar, bağımlılığı olan bir hastalık olarak kabul edildiğinden yasaklanmış, Çok kısıtlı şekliyle Milli Piyango İdaresi yetkilendirilmiş.
Türkiye'de Milli Piyango İdaresinden izin almadan, bulunduğun ilçede dükkanımdan alışveriş yapanlar arasında çekilecek kurada bir kişiye televizyon diye çekiliş bile yapamazsın yasa gereği.

Bir de at yarışları var. O da biniciliği teşvik maksatlı özel bir istisna.
0
Mirket
(11.11.24)
Dostlar alisveriste gorsun.

Hepsiburada appinin ici bile kumar oyunu dolu. Tombala vardi gecen yanlis gormediysem.
0
brkylmz
(11.11.24)
İddia değil iddaa :)
Sportoto teşkilatının bir ürünü. Sto on yılda bir ihale ile bir yüklenici firmaya bu yetkiyi veriyor.
Devletin ve spor kulüplerinin ciddi bir payı var ve bu paranın yurtdisina kaçmasını istemiyorlar. O yüzden regulasyon dahilinde olmayan yerlerde oynansın istemiyorlar.

Bu arada yanlıs hatırlamıyorsam hepsi burada vs yerlerdeki o oyunlar Merkezi yine lisanslı bir yerde oynatiliyor. Yine takip ve kontrol altında (ilk. Baktığımda böyleydi şu an çok kesin konuşmak istemem)
0
kisa
(11.11.24)
Kısa bir açıklama, özelden bir bilgi geldi de iddia doğrusu diye.
İddaa olan şey oyunun adı ve marka.
Başkası mesaj atmaya zahmet etmesin diye yazmak istedim.
0
kisa
(11.11.24)
Adam gazete çıkarmış, adını GASTE koymuş gibi düşünün.

Markanın adı İDDAA dır.

@Kısa +1
0
Mirket
(11.11.24)
bahis siteleri ve kumarhaneler kara para akliyor. o yüzden yasak. kumarhanelerde bir nebze olsun paranin nereden nereye gittiginin izini sürebiliyorsun. internetten bahis oynatan sitelerde paranin nereye aktigi nasil aktigi belli degil.
0
deckard
(11.11.24)
terminolojiden gireyim. "bahse girme" eyleminin sözlükteki adı "iddia", "iddiaya girmek".

devlet izniyle oynatılan yasal futbol bahis oyununun adı, yani markası "iddaa". kelime sözlükte yer alan doğru bir kelime değil, ama oyunun markası bu, yapacak bir şey yok.

neden yasak? yukarıdaki cümlede de bahsettiğim gibi, devletin kendi izniyle oynattığı bir oyun var ve bunun üstünden vergisini harcını alıyor. bunun dışında vergisiz, harçsız, izinsiz şekilde bu işi yapmak isteyene niye izin versin?

"çocukların gençlerin korunması, toplumsal ahlak falan bunlar işin tiyatro kısmı.

sigara ve içki satışı da serbest, ama devlet kontrolünde vergisini vererek. üstünde bandrolü var. ben yurtdışından alıp getireyim, burada satayım de bak ne oluyor. daha kapıdan girmeden ters kelepçe.

devlet kendisi bilet satıp çekilişle para dağıtıyor. hatta artık özel bir şirket atın aldı o bilet satıp para dağıtıyor. ama sen kahvehanede tombala çektirip para dağıtayım desen yarın polis basar orayı.
0
kibritsuyu
(11.11.24)
Kumar o kadar yasak diyorsunuz ama tüpçünün işlettiği milli piyango sitesinde, hepsiburada mobil uygulamasında alenen kumar oynatıyorlar.
0
robin one persie
(11.11.24)
Abi o kadar yazıyoruz okumuyor musunuz?

Kumar yasak değil. Devletten izinsiz, vergisini harcını vermeden oynatmak yasak. Devlet diyor ki sadece ben oynatırım, ya da benim izin verdiklerim oynatır. İddaa'ya izin vermiş, tüpçüye de izin vermiş. Sen de git izin alabiliyorsan sen de oynat.
0
kibritsuyu
(11.11.24)
@kibritsuyu, büfe acip alkol satma lisansi alip alkol satabilirsin ama.

bu "yasakli" siteler o zaman neden lisans alip bahis yapmiyorlar? devletin tekellestirmek istemesi mi söz konusu yoksa onlar vergi vermemek, kara para aklamak icin mi yapiyorlar?
0
🌸robert bosch
(11.11.24)
Çok basit bir şey çok uzamis:)

Olayın özeti şu;

İddaa diye kanuni zeminde bir spor Toto oyunu var (Nesine, misli, tuttur vs .com lu siteler buraya bağlı yasal oynaticilar)

Fakat devletin izin verdiği bu bahis firmasının oranları çok düşük.

Beşiktaş Göztepe maçı var diyelim. Yasal iddaa besiktas a 1.2 goztepe'ye 4 oranı veriyor.

Bahisciler bu oranları beğenmiyor çok düşük buluyorlar. O yüzden yasal bahis i tercih etmiyorlar.

Çünkü yasadışı illegal siteler aynı maça (atiyorum) besiktas galibiyetine 2 goztepe galibiyetine 8 oran veriyor.

Yasadışı siteler hem vergi vermiyolar hem de kanuni yükümlülükleri yok. Yani sen diyelim 100 bin lira kazandın buradan, adamlar vermiyorum dediğinde başvurabilecegin hiçbir mecra yok.

Ee diyecen herkes keriz mi buradan oynuyor peki?

Devlet vatandaşını bahiste bile soymaya çalışıyor. İnsanlar bunun farkında. O yüzden daha çok kazanma (!) ümidi ile buralara yoneliyorlar.

Bahis oynayanlarin da %90'i toplam genelde kaybettiginden illegal siteler vurgun yapıyor bildiğin.

(%10 a parayi veriyorlar vermiyorlar çok koymuyor, ama düzenli kazananların bu şirketlerde isimlerinin kara listede olduğunu biliyorum -aynı kredi borcu olanlardan bütün bankaların haberdar olması gibi-)

Yasadışı bahis bu sebeple tr'de çok yaygın.

Operasyonların esas sebebi devlet, Demirören, akp vs bu parayı tamamen istiyorlar :))

Yoksa dediğiniz gibi bahis yasak değil haracini aldıkları müddetçe..
0
makbur
(11.11.24)
@robert, bunun da lisansını alıp oynatabikirsin.
Ya asıl taşeron olacaksın dmeiroren gibi
Ya sanal bayi olacaksın ki şu an alabileceğin Ruhsat yok
Ya da sokaktaki iddaa bayisisi olacaksın kolay
Bir yol daha var ama detaya gerek yok.

O yasaklı siteler yurtdisi kaynaklı parayı orada kullanmak isteyen yerler. Elbette ihale şartlarını sağlayıp girebilirler ki aslında kendileri gibi olan şirketlerden bir tanesi demirorenin teknoloji ortağıdahabonce intralot öyleydi.
0
kisa
(11.11.24)
(21)

Libido yerlerde, tık yok!

agabel
Artık yılı aşan bir durum ve eyleme geçmek istiyorum.Yeni sayılacak bir ilişkim de var ve kız da kendine yorup problem ediyor. Oysaki uzun süredir doğru düzgün mastürbasyon bile yapmıyorum. Ek olarak eski ereksiyonum yok, bunu da cinsel isteksizliğe yoruyorum.- Cipralex 10 mg kullanıyorum, son 1-2 a
Artık yılı aşan bir durum ve eyleme geçmek istiyorum.

Yeni sayılacak bir ilişkim de var ve kız da kendine yorup problem ediyor. Oysaki uzun süredir doğru düzgün mastürbasyon bile yapmıyorum. Ek olarak eski ereksiyonum yok, bunu da cinsel isteksizliğe yoruyorum.

- Cipralex 10 mg kullanıyorum, son 1-2 ayda 5 mg'ye düşürdüm fakat sanki ilaçtan da önce başlamıştı isteksizlik.
- Bir de son kız öncesi 2 kere kötü bir ilişki tecrübem de var biraz soğuma olmadı değil cinsellikten.

Bu durumda ne yapılır, ürolojiye mi görünmem gerekli?
0
agabel
(11.11.24)
Üroloji ye git tsbi ki ama yaş kilo stres ve bir çok hastalık etki edebilir buna.
0
kisa
(11.11.24)
cipralex yüzünden olabilir.
0
deckard
(11.11.24)
antidepresan libidoyu çok azaltır ama tabi sadece bununla ilgisi yoktur.
0
potsdamer
(11.11.24)
sabah ereksiyonu yaşıyor musun? bu yoksa çok daha çabuk bir şekilde gitmelisin ürolojiye.
0
kisa
(11.11.24)
Sabah ereksiyonum oluyor ama eskisi gibi değil.
0
🌸agabel
(11.11.24)
Durum biraz acil gibi.
Ürolog ve psikiatristle görüşmeni öneririm.
Veya değil. İkisiyle de.
0
Mirket
(11.11.24)
mirket +1
psikolog değil bak, ürolog ve psikiyatrist ile.
0
kisa
(11.11.24)
cipralex'den dolayi yaw.
baska ilaca gec, ama antidepresanlar malesef alt takimin rot balansini etkiliyor.
ben cymbalta'ya gectim, onda da ayni problem var.
0
cooperr
(11.11.24)
mirket +1
ürolog'a görün hormonlara bir baksın, ne seviyelerde, sonrasında psikiyatrist'e görün, durumunu anlat, almış olduğun tedaviyi değerlendirsin.
0
sealth
(11.11.24)
bende senin gibiydim. kan testi yapıldı testosteron düşük çıktı birde prolaktin hormonu yüksekmiş.
0
komando kani var bende
(11.11.24)
kan testi yaptırıp testesterona baktır hocam.
0
gabe h coud
(11.11.24)
Spora baslamayi da unutma biraz hormonun salgilansin
0
Zetnikov
(11.11.24)
ben de spor demeye gelmiştim. belki ilk başta yorgunluktan dolayı yine sıkıntı olabilir ama düzene oturunca matkap gibi olursun
0
high hopes of the sozluk
(11.11.24)
Spor demeye gelmiştim ahshs
0
topkapiaksaray
(11.11.24)
Spor yaparken, daha doğrusu ağırlık çalışırken salgılanan testosteronun akut etkisi vardır daha salondan çıkarken testosteronla ters çalışan kortizol gibi hormonlar nedeniyle zaten baskılanmış olur, testosteronun belirli bir düzeyde günlük olarak sürekli salgılanması lazım, olası bir testosteron düşüklüğünde bunu manipüle edecek bir sistem yok ne yazık ki uygun düzeye çıkarmak için testosteron replasman tedavisi uygulanır ama o süreçte ağırlık antrenmanı yaparsanız ekstra kas kütlesi de alabilirsiniz öyle de bir avantajı var.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(11.11.24)
Prolaktin, testesteron, FSH, LH ve kan şekerine baktır. Özellikle prolaktin çok etkili. Antidepresan kullanıyorsan prolaktini yüksektebiliyor.

Kan şekeri, tansiyon falan da ölçülmeli.
0
wd40
(11.11.24)
açık ve net yazıyorum. erkekler antidepresan kullanmamalı!
antidepresan erkeklere fayda getirmez. zarar getirir.
antidepresan kadın işidir.
0
abelardo
(11.11.24)
Edit: Ağustos ayında endokrine bir hormon testi vermiştim;

Testosteron (total): 4.6
Prolaktin: 14.57

aralık değerlerde ama testo alta pro üste yakın.
0
🌸agabel
(11.11.24)
Ben de spor demeye gelmiştim. Ağırlık antrenmanı, direk 1-2 hafta düzenli antreman sonrası net etkisini gördüm. Sonra sporu biraktim, korean ginseng aliyordum arada hala bir sıkıntı olmadı. Tabii ilac falan varmis, arkadaslar gerekenleri söylemiş zaten.
0
mbond
(11.11.24)
hiç yaşamadım. ama başıma gelseydi doktora giderdim önce ürolog görmeye.

harekete geçmediğinden emin olmak lazım. uyarıcı da olmayabilir. spor da arttırır. ben performanstan kendim memnun olana kadar durmam. karşı taraf 2.plan, önce sağlık.
0
baldan kaymak
(12.11.24)
hocam maalesef sebebi antidepresan, başka yerde arama. uzun zamandır redepra kullanıyordum, bitince bıraktım. sonrasında bir süre zestat aldım. o da kesmeyince 2 tane daha denedim bir süre. benim ufaklık içine kaçtı, mecaz değil gerçek:) bir haftadır bu durumdayım. şimdi yine redepra'ya başladım, bakalım ne zaman düzelecek. maalesef antidepresanların bu etkisi çok kötü erkekler için. özellikle antidepresan bırakma aşamasında çok oluyor bu.
0
nothing in my way
(12.11.24)
(6)

İkinci Trump Dönemi İyi Olacak Diyorlar

calmdown
Nesi iyi olacak sizce? Mesela hangi sektörler hareketlenir hangileri yavaşlar? Yoksa ABD dış politikası başkan değişse de değişmez mi diyeceksiniz? Nasıl olacak bu işler?Artık meteoroloji dahil kimse düzgün tahmin yapamıyor bence ama yine de düşüncelerinize kulak vermek isterim.
Nesi iyi olacak sizce? Mesela hangi sektörler hareketlenir hangileri yavaşlar? Yoksa ABD dış politikası başkan değişse de değişmez mi diyeceksiniz? Nasıl olacak bu işler?

Artık meteoroloji dahil kimse düzgün tahmin yapamıyor bence ama yine de düşüncelerinize kulak vermek isterim.
0
calmdown
(11.11.24)
Türkiye kazandığından fazlasını harcayan bir ülke.
Dron satarak şahlanıyor olduğumuzu düşünenler var.
Trump'ın bize nasıl bir faydası olur?
Alın harcayın diye para mı vercek?
0
Mirket
(11.11.24)
Ülke için bir fayda, değişim olacağını sanmıyorum. Tüm dünya için ise, bekleyip göreceğiz, bu tarz durumlarda genelde beklentiler karşılanmaz
0
gezegen olan pluton
(11.11.24)
trump tam bir kapitalist. ic politikada sosyal, dis politikada siyasi muhendisligi birakip isimize bakalim, paramizi kazanalim modunda bir adam.

bu nedenle abd icinde ivir zivir toplum muhendisligi konularina (woke, dei, cancel culture, defund police vb) ket vuracak. disinda ise bu israil'dir, ukrayna'dir bu olaylari torpuleyecek. onun asil mevzusu ulkeyi nasil eski guclu market gunlerine dondurebiliriz. bence dunya icin iyi oldu da benim gocmenlik icin cok kotu oldu orasi ayri :)
0
antikadimag
(11.11.24)
ne açıdan iyi olacak mesela? soru anlaşılmıyor ki.
türkiye ekonomisi açısından iyi olacak şeklinde anlamış cevaplayanlar galiba. ama soruda ne açıdan soruldugu yazılmamış.
ben dünya için iyi olacak mı diye anlamıştım mesela.
0
abelardo
(11.11.24)
@abelardo herhangi bir açıdan sormuyorum, gelişigüzel sordum. iyi olacak diyorlar ama nesi iyi olacak sizce? kötü olacak diyorsanız o şekilde de nesi kötü olacak sizce?
0
🌸calmdown
(12.11.24)
Nasil sosyal muhendislik yok? Sectigi supreme court hakimleri (ki birbirinden acayipler) 1973'ten bu yana yururlukte olan kurtaj kararini geri cevirdi. Bir de butun mitingleri escinseller cocuklarinizi zorla trans yapacak, buna izin vermiyoruz, yok gocmenler kopeklerinizi calip yiyorlar falan gibi demeclerden gecilmiyordu. Iyi ki de sosyal muhendislik yapmayan hali bu, yapsa halimiz nice olur. Latinolar, siyahlar, ortadogulular (e.g. Turkler) Seytanlastirmadigi azinlik kalmadi.

RTE'nin kimin neyine karistik demeci geldi aklima.
0
hot potato
(12.11.24)
(14)

Çayı nasıl demliyorsunuz?

michael_knight
Çayı nasıl demliyorsunuz, hangi marka?Rize Turist çayı iyi mi? Her demliğe de bir kaşık o küçük metal kutudaki filiz miydi neydi ondan koyuyorum.
Çayı nasıl demliyorsunuz, hangi marka?
Rize Turist çayı iyi mi? Her demliğe de bir kaşık o küçük metal kutudaki filiz miydi neydi ondan koyuyorum.
0
michael_knight
(11.11.24)
Siyah çay içeceksem, Lazika mayıs hasatı siyah çay (demlik poşet) kullanıyorum.

Yatmadan önce bir fincan (poşet çay) sleep tea yapıyorum. (Herby)
0
gabe h coud
(11.11.24)
Arzum elektrikli çay makinem var.
Çaydanlıktan çay temizlemekten nefret ederim. O yüzden Rossmann'dan aldığım çay filtrelerini kullanıyorum.
Bir ölçeğim var. İçeceğim her kupa için bir ölçek koyuyorum.
Altınbaş çay seviyorum. Arada Ahmad Tea'ye geçiş yapıyorum.

Çay Çin'den çıkıp bütün dünyaya yayılmış. Tüm Dünya'da karayoluyla gittiği yerlerde adı Çay, Deniz yoluyla gittiği yerlerde adı Tea'dır. İstisna varsa bilemem. Lüzumsuz bilgiler dağarcığımdan bir kuple :)
0
Mirket
(11.11.24)
Arkadaşlar nasıl demliyorsunuz derken; çayı önce demliğe koyarım, sonra soğuk su ile yıkarım, kaynar suyu şu şekilde dökerim gibi cevaplar verirsiniz sanmıştım.
Şu şekilde sorayım;

Demliğe Rize turist çayı koyuyorum, bir çay kaşığı da Çaykur Tomurcuk koyuyorum. Üstüne kaynar suyu döküyorum. Çayım lezzetli olmuyor.
Ne yapsam daha iyi olur?
0
🌸michael_knight
(11.11.24)
kaynar suyu demliğe alıp bir kaç dakika beklettikten sonra çayı üzerine koyarsan çayın yanmasının önüne geçmiş olursun.

www.betateashop.com
0
gabe h coud
(11.11.24)
Abi ben açıkçası babamdan böyle öğrendim günde 2 demlik içen adam bilir diyorum; çayı üste koyup biraz normal su koyuyorsun. Sonra suyu akitiyorsun, temizlemek deniliyor ama bir işe yaradigindan emin değilim.
0
logisticsmanager
(11.11.24)
100 derece suda 15 dakika. Sonra tercihe göre su ekliyoruz. Çay camelia sinensis bitkisidir, munsoon ikliminde yetişir. Üst yaprakları elle koparılır. Rize çayı bu bitkinin bir melezidir. Başka bir deyişle piçtir piiiiç. bilim isanlarının yoğun çabasıyla rize çiftçisine ektirilmiştir. O gün bugündür makasla kesilir, kesim işleri de paki, suri, congolesi ve afganilere yaptırılır.
0
benim icin hic boyle suslenmemistin
(11.11.24)
üşengeç olduğumdan komple soğuk demliyorum. poşet sevmem balıklı olır çayım
0
titanyum22
(11.11.24)
Hala hoşuma giden bir marka bulamadım. Normal çayin içine biraz bergamot çayı ekliyorum. Marketten ilk aldığımda bunları harmanlayarak kavanozuna alıyorum. Ama bu sırada elek yardımı ile ekliyorum çünkü çok toz oluyor içinde. Su kaynamaya başlayınca hemen demlemiyorum. Suyun iki üç dakika kaynamasını bekliyorum. Kaynamış olan suyu küçük demliğe aktarıp çayı kaynamış olan suyun üzerine bırakıp kapağını kapıyorum yoksa çay haşlanır. Kaynayan suya bir küp şeker de koyuyorum ben. Eskilerden gelen bir şey ama bir zararı ya da faydası var mı bilmiyorum . Bizimkiler öyle yapardı. Kapağı kapatıyorum. Atılan çayın tamami kendiliğinden dibe çöktüğünde tamamdır. Bir on dakika sanırım. Miktar için bir olcum yok acikcasi. Demlik büyüklüğüne göre değişiyor. El kararı diyebiliriz. Çünkü çay bardaklari, fincanlar ve demlikler farklı büyüklükte neticede. Küçük bir demlik için ağzına kadar dolu olmaması şartıyla bir kahve fincanı mesela. Ben de hala tam istediğim gibi yapamıyorum ama sabırla suyu çok kaynatir ve çayın tamaminin dibe çökmesini beklersem içilebilir bir çay elde ediyorum. Bir de demligi kireç temizleyici ile temizlemiyorum. Bizimkiler sudaki kirecin çayın lezzetini verdiğini söylerlerdi :)
0
aslagülümseyenbirkediyegüvenme
(11.11.24)
Biz demlige cay koyup ustune kaynar su basip 15 dk dinlendiriyoruz.

Ablam ise boyle yapinca altina ek demlik koyup kisik ateste pisiriyor

Biz asiri sicak cay sevmiyoruz o yuzden 1 sini yapip 2 ser bardak icip birakiyoruz

En memnun kaldigimiz cay dogus fliz
O yoksa lipton yellie label aliriz
0
Zetnikov
(11.11.24)
Çaykur tiryaki'den göz kararı çaycının haznesine koyarım, 2 yemek kaşığı diyebiliriz.

Çay bulanık olmasın diye soğuk sudan geçirip yıkarım, o esnada su kaynar. Kaynadıktan sonra bir kaç dakika beklerim, suyu koyup çayın oturmasını beklerim.

eskiden 1 kesme şeker atardım, daha lezzetli olurdu ama şekersiz içtiğim için artık atmıyorum.
0
kimlanbu
(11.11.24)
Kaynamış suyu demliğe alır, buharının azalmasını bekler, kafama göre çay koyarım. Benden görüp önce su üstüne çay şeklinde yapmaya başlayan herkes tadının daha güzel olduğunu söylüyor.

Demlik poşeti kullanmıyorum, asla aynı tadı vermiyor. Çayı da Lipton, Doğadan vb. hangisi kampanyada ve ucuzsa ondan alıyorum. Tomurcuk vesaire hiç eklemem, uğraşmam. Bu tarz şeyler eklenmiş çayları da içemiyorum, çok ağır geliyor.
0
Phoebe
(11.11.24)
Kaynar suyu demliğe alıp biraz dinlendirdikten sonra çayı koyarım. Çaydanlığın altına suyu koyup orta ateşe getiririm. Kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşe alıp çayın çökmesini beklerim. Çay demlendikten sonra bitene kadar kısık ateşte bırakırım.

Alternatif olarak demliğe çay koyarken 1 adet kesme şekeri koyulabilir. Bir başka demleme yöntemi olarak ise oda sıcaklığındaki su hem alta hem üste koyulabilir. Demliğe çay da eklenir. Ondan sonra orta ateşte demlenmesi beklenir.

Çay olarak da çaykur ve doğuş arasında rotasyon. Bazen tomurcuk da eklerim.
0
nawar
(11.11.24)
bosuna en iyi metodu, cayi arama. bence bir suru faktorun toplamiyla oluyor o guzellik.

100 farkli, cay, su, teknik denedim, entry, baslik okudum, yapay zekaya sordum ama yok gene de teyzemlerde, annemlerde, bi kac mekanda ictigim tadi yakalayamiyorum. bence cayin kalitesini etkiyelen faktorler:

%20 ekipman (bakir demlik, kettle, porselen demlik vs..)
%20 ortam (ev, aile, cafe, arkadas ortami)
%20 psikoloji (iyi yemek sonrasi, keyifli bir aksam vs..)
%20 cayin kalitesi
%20 demleme metodu

sen bence %20'yi ariyosun. onu bulunca hala istedigin gibi olmazsa beni hatirla:)
0
buenosdias
(11.11.24)
Çay tercihim Earl Grey.
Önce suyu kaynatırım bu süreçte çayı üst kısma koymam ki ısınmasın.
Su kaynadıktan sonra duruma göre minimum 3 kaşık olacak şekilde 3-6 kaşık arası değişen oranda çay koyup suyu yavaş ve dairesel hareketlerle eklerim. (Neden diye sorma asla bilmiyorum alışkanlık.)
Uzun demletirim ben öyle 10 dakika bekletip içmem bi 20 dakika beklerim güzelce demlenmesini.
0
mutekebbir
(11.11.24)
(14)

Atamizin bursadaki celik heykelini begendiniz mi

Kittie
Ekside gordum. Herkes begenmis. Begenmekle kalmamis ne mehtiyeler ne methiyeler. Benim mi estetik algimda bi sorun var acaba.Hic begenmedim. Ataturk gibi degil. Ayrica elinin durdugu yer de garip gozukuyor.Siz begendiniz mi merak ettim.
Ekside gordum. Herkes begenmis. Begenmekle kalmamis ne mehtiyeler ne methiyeler. Benim mi estetik algimda bi sorun var acaba.
Hic begenmedim. Ataturk gibi degil. Ayrica elinin durdugu yer de garip gozukuyor.
Siz begendiniz mi merak ettim.
0
Kittie
(10.11.24)
Gayet güzelmiş...
0
Shepard
(10.11.24)
Ben görmemiştim sen de böyle bir duyuru açınca Nasreddin Hoca heykeli gibi bir şey zannettim ama ben çok beğendim çok iyi bir sanat eseri olmuş, çelik gibi bir malzeme kullanıp pardösüdeki o kıvrımları vermek bilemedim çok kolay değil gibi sanki o ışık yansımaları çok estetik olmuş, ben beğendim.

Nasreddin Hoca için; image.hurimg.com
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(10.11.24)
Bence güzel gibi. Bir de bu tür eserlere uzak mesafeden bakmak lazım. Daha da iyi görüneceğini düşünüyorum. En kısa zamanda gidip bakayım
0
aslagülümseyenbirkediyegüvenme
(10.11.24)
Gördüğüm en güzel ataturk heykeli.
0
deer hunter
(11.11.24)
Güzel. Daha güzel olabilirmiş ama fiyat performans oranı iyidir büyük ihtimalle.
0
gabe h coud
(11.11.24)
bana guzel gorundu. yalniz hangi kurum yapti, bursa'da nereye yapti gibi bilgiler yok sozlukteki basliginda. klasik siyasi cekismelere girmis yine herkes.
0
fevzi123
(11.11.24)
Yeni bir tarz olması pozitif ama bence bu tarz içinde değerlendirirsek çok da başarılı olmamış. Daha güzel görünen heykeller gördüm bu stilde yapılmış. 6/10 diyorum
0
nundu
(11.11.24)
Ben beğendim
0
mirty
(11.11.24)
Beğendim.
0
nawar
(11.11.24)
Bir Afyon Karahisar Atatürk heykeli kadar değilse de Güzel. Beğendim.
0
Mirket
(11.11.24)
bilmeyenler için twitter linki:
x.com

ben sadece bu resmi gördüm. başka bir açısını, ebatını, etrafına olan uyumunu falan bilmiyorum.

beklentim de sehirheykelleri.com 'daki heykeller gibi olunca, bu işi evet beğendim.
0
biseysorcaktim
(11.11.24)
Ataturkcu bir birey olarak, artik heykele ve goruntusune degil de fikirlerine odaklanmamiz taraftariyim
0
foster
(11.11.24)
değişik bir izlenim verdi bana: bir yandan çok estetik duruyor, sıradan kara heykeller görmektense bunu görmek isterdim. ama bir yandan da korku veren olumsuz bir enerjisi var. böyle bir ikilem yarattı bende.


deadpool'daki colossus ile gürcistan'daki man and woman heykelinden ilham alınmış gibi.

ama hepsinden önemlisi heykel için yapılan açılış şaşırttı beni. "benim naçiz vücudum elbet bir gün toprak olacaktır." diyen bir liderin ölüm yıldönümünde bunu yapmak da pek bir ironik kaçmış.
0
m e b
(11.11.24)
Dandik durmadigi kesin ama pek benzemiyor gibi bu acidan. Eksicilerin beğenmesine de şaşırdım, genelde beğenmezler çünkü :)
0
mbond
(11.11.24)
(5)

Borsada kalmak mı yatırım için araba almak mı

alp9900
Borsada toplam genel portföyüm yüzde 15 zararda şuan bir akrabamın arabası sahibinden en düşük fiyata yakın bir fiyattan verecek. 8-9 aydır borsayı bekliyorum sizce zararda olmayan hisseleri bozmak mı mantıklı? Yoksa beklemek mi ralli söylentileri doğru mu
Borsada toplam genel portföyüm yüzde 15 zararda şuan bir akrabamın arabası sahibinden en düşük fiyata yakın bir fiyattan verecek.

8-9 aydır borsayı bekliyorum sizce zararda olmayan hisseleri bozmak mı mantıklı? Yoksa beklemek mi ralli söylentileri doğru mu
0
alp9900
(10.11.24)
Hisse de kalmak kalmamak sizin tercihleriniz ona bir şey demem ama normal ekonomik koşullarda yatırım için araba alınmaz.

Ben doğru anlıyorsam akraba size arabanın ettiği fiyattan daha ucuza veriyor, size niye daha uygun fiyatla veriyor madem piyasası bu değil? Arabayı ne kadar bir sürede elden çıkaracağınızı ve ne kadarlık bir kar elde edeceğinizi düşünüyorsunuz? Yatırım için yazdığınızdan kullanılmadığı bir senaryo anlıyorum.
0
wallcan
(10.11.24)
Borsadan çıkmak için daha kötü bir zaman olamaz. Alçalan takozda hisselerin hepsi
0
deer hunter
(10.11.24)
aynı şekilde mevcut şartlarda dolar tl de bir devalüasyon senaryosu dışında araba bir yatırım aracı değil, masraf kapısıdır

Borsa, gelecek faiz indirimlerini şimdiden satın almaya başladı, son iki gündür güzel gidiyor. Kar satışları elbet olacak ama
bana göre biraz sabrederseniz kısa vadede zararınızın bir kısmını çıkarırsınız gibi , tabiki elinizdeki hisseler spekülatif değil ise.
0
Rao
(10.11.24)
Yatırım maksatlıysa ikinci el araç almak için uygun zaman olmadığını düşünüyorum.

Sadece düşünüyorum, tavsiye anlamında söylemedim.
0
Mirket
(11.11.24)
deer hunter +1

abi zaten 7-8 aydır düşen bir borsa var toparlanması için 2025 ilk çeyreğine kadar bekle en azından. en dipten satma. yine de sen bilirsin.
0
joooper
(11.11.24)
(4)

köprünün ayaklarını yorumlayalım

benim icin hic boyle suslenmemistin
https://i.ibb.co/h8L4Jd0/Screenshot-from-2024-11-10-00-47-20.png erozyon köprü için tehlikeli bir boyuta mı varmış yoksa olabilecekleri en baştan hesaplayıp ona göre mi köprü yapmışlar?
i.ibb.co
erozyon köprü için tehlikeli bir boyuta mı varmış yoksa olabilecekleri en baştan hesaplayıp ona göre mi köprü yapmışlar?
0
benim icin hic boyle suslenmemistin
(10.11.24)
Sağlam zemine oturmayan ayakları kazıkların üstüne oturtmuşlar.
0
rodeocu
(10.11.24)
Muhtemelen o açıkta kalan kazıklar da bir dönem toprak içindeydi, zoom yapınca biçimsiz oldukları görülüyor.

Fore kazik bunlar büyük ihtimalle; zemini sağlam olmayan inşaatların zeminine de, çukur gibi kazılar yerlerin etrafına da kafes gibi çakılir saglamlastirma için.

zeminarastirma.com
0
makbur
(10.11.24)
arkadaşlar sanırım soru tam anlaşılmamış. adam da onu soruyor zaten. köprü yapılırken orası dere yatağı değilmiş, toprakmış. ayakları da diğer toprak üstünde duran ayaklar gibi kazık dikip üzerine oturtmuşlar. dışarıdan bakıldığında diğer ayaklar gibi sadece köprü ayağı gözüküyormuş, açıkta kazıklar gözükmüyormuş. orası sonradan erozyona uğramış ve o ayakları yaşıyan kazıklar açığa çıkmış. yani geriye kazığın çakıldığı toprak kalmamış, erozyona uğramış, kazıklar açıkta kalmış.

yani bu kazık daha yerin altına ne kadar gidiyor ki köprüyü taşısın? kazığın da illa ki bir alt noktası var, cehennemin dibine kadar inmiyor. dikilirken de epey derine çakmışlar da tabiat işte, erite erite derinlik falan bırakmamış. geriye toprak altında bir karış bir şey kaldıysa köprü ayaklarını ne taşıyor, az daha aşınsa, kazıklar havada sallanmayacak mı?

bunu düşünüp cehennemin dibine kadar saplamışlar mıdır diyor adam, yoksa ilk yapılırken "şu kadar insek yeter" demişler de o dedikleri yer de aşınıp bitmiş midir?
0
kibritsuyu
(10.11.24)
O kazıkları çakmanın mantığı yumuşak toprağın bitip altta kayaç tabakanın bulunmasıdır. Sonsuza kadar yumuşak toprak devam etmez. Altta kayaç tabaka vardır ve o kazıklar kayaç tabakaya saplanmıştır. Yani o toprağın bir taşıyıcılığı yok. Akarsu o toprağın tümünü silip süpürse dibini sıyırsa da o köprüye bir şey olmaz.
0
Mirket
(10.11.24)
(3)

Cepten döviz bozdurma v döviz bürosundan bozdurma

ronartest
birkaç farklı bankada totalde 40 bin dolarım var. her birinin cuma günü kuru ile döviz bürosundaki kuru karşılaştırdığımda bankanın verdiği kurlar düşük. neredeyse 0.5 tl fark var o da 20 bin tl farka neden oluyor.- Bir de üstüne bankadan bozdurduğum için kambiyo vergisi vereceğim değil mi?- Döviz b
birkaç farklı bankada totalde 40 bin dolarım var. her birinin cuma günü kuru ile döviz bürosundaki kuru karşılaştırdığımda bankanın verdiği kurlar düşük. neredeyse 0.5 tl fark var o da 20 bin tl farka neden oluyor.

- Bir de üstüne bankadan bozdurduğum için kambiyo vergisi vereceğim değil mi?
- Döviz bürosunda kambiyo vergisi ödemiyorum değil mi?
- Döviz bürosunda kambiyo vergisi yoksa neden daha iyi kur var.
- Döviz bürosunda bozdurmak için bankalardan pazartesi gitsem paramı çekmek istiyorum desem vermezler değil mi? Bir ara bankalarda dolar olmuyor muhabbeti vardı.
0
ronartest
(10.11.24)
Döviz bürosunda bozdurmak her zaman karlı.

Bankalardan 300-500 dolar çekersin de fazla bir meblağ için bir gün önceden haber vermen gerekiyor. Bu döviz için de böyle Türk Lirası için de. Fazla meblağ için önceden bildirmek gerekli.

Bazen sizden hemen önce biri gelip yüklü para yatırdığı için ellerinde para olabiliyor. O zaman önceden haber vermesenizde para ödeyebiliyorlar. Bir şansınızı deneyin isterseniz.
0
Mirket
(10.11.24)
bir de internette para miktari belirtmeyin. kendinizi hedef haline getirmiş olabilirsiniz.
0
razzraziel
(10.11.24)
Döviz alırken kambiyo vergisi var satarken değil

Tek tek bankalardan usd leri nakit toplama için emek sarfedeceksin. Büyük rakam ise örneğin 5000 den fazla ise haber vereceksin önceden. 20 bin TL için değer tabi
0
fistikthecat
(10.11.24)
(2)

Pencere camından köpük bant sökme

titanyum22
bu işi başaran var mıdır? internette saç kurutma makinası tutma önerilmiş ama bizim bantlar sürgülü pencerenin ancak sopayla erişilen yerinde olduğundan deneyemedik. var mıdır yaşayan eden? teşekkürler
bu işi başaran var mıdır? internette saç kurutma makinası tutma önerilmiş ama bizim bantlar sürgülü pencerenin ancak sopayla erişilen yerinde olduğundan deneyemedik. var mıdır yaşayan eden? teşekkürler
0
titanyum22
(09.11.24)
Camdan lekesiz sökmenin en zahmetsiz yolu gazyağıdır. Yapışkanlığı veren kimyasalla birlikte tutunan köpüğü de sorunsuz aşağı indirir. Yakınınızdaki petrol istasyonlarına sorun, onlarda yoksa da yakındaki bir madeni yağ satıcısına yönlendirirler, oradan temin edersiniz.
0
zaman ilac degil insanlar unutkan
(10.11.24)
İçerden ısıtsanız da olur da, bantı tutup asılma işini yine dışardan yapmanız gerekiyor ki.

'Araç kaplama' veya 'araç giydirme.' işi yapanlarda o bantları sökmek için özel ısıtıcılar var, saç kurutma aletine benzer. Bina olarak birleşip sepetli araç kiralayıp o elemanlara hepsini söktürebilirsiniz.

Dışarı uzanamıyorsanız sizin yapabileceğiniz bir şey değil o.
0
Mirket
(10.11.24)
(3)

dini bir soru

nick bulamadim
dini konularda bilgili olan birileri var mı? bir şey sormak istiyorum. İslami bir konu.
dini konularda bilgili olan birileri var mı? bir şey sormak istiyorum. İslami bir konu.
0
nick bulamadim
(09.11.24)
p.m ?
0
diyecevaplandı
(09.11.24)
Biz de duysaydık?
0
Mirket
(09.11.24)
Bilebildiğim kadarını cevaplarım.
0
muhayyer divan
(10.11.24)
(3)

Şu anda en mantıklı kredi kartı hangisi?

allahkitapwesli
Vakıfbank World kullanıyorum neredeyse hiçbir işe yaramıyor, tek avantajı aidat ödememem, o da maaş müşterisi olduğum için. Enpara vardı kapattım, hiçbir işe yaramıyor. Siz ne kullanıyorsunuz?Yıllık aidatı düşük ve taksit imkanları fazla olan bir kart arıyorum.
Vakıfbank World kullanıyorum neredeyse hiçbir işe yaramıyor, tek avantajı aidat ödememem, o da maaş müşterisi olduğum için. Enpara vardı kapattım, hiçbir işe yaramıyor.

Siz ne kullanıyorsunuz?

Yıllık aidatı düşük ve taksit imkanları fazla olan bir kart arıyorum.
0
allahkitapwesli
(09.11.24)
YapıKredi'nin World, Garanti BBVA'nın Bonus, İş Bankası'nın Maximum ve Akbank'ın Chip-Para programları var. Bu konu biraz da harcamalarınızın çoğunlukta olduğu markalarla ilgili oluyor. Mesela Koçtaş, Opet, Migros, D&R gibi firmalarda alışverişiniz çoksa puan kazanımı olarak YapıKredi World Kart sizin için daha iyi bir seçenek olur.

Bence vaktiniz olduğunda tek tek ilgili programların web sitelerine girin ve mevcuttaki kampanyalarına bakın. Hangisinin ortak çalıştığı markalar size ve harcamalarınıza hitap ediyorsa ondan kart alırsınız. Bu kampanyalar çoğunlukla bir sonraki ay da aynı şekilde ilerliyor.
0
zaman ilac degil insanlar unutkan
(09.11.24)
maximum black
0
gabe h coud
(09.11.24)
Bende çoğusu var da,
Sorunun cevabı , ne kadar harcadığınla ve harcama alışkanlığınla ilgili.
Mesela Black bildiğim kadarıyla en pahalı kart ama otel, uçak, restoran üçlüsünü çok kullananlar için de en karlısı o oluyor.

Araban varsa akaryakıtı nereden alıyorsan o şirketle anlaşmalı karta bakmalısın.
Beyaz eşya, mobilya harcaman çok ise keza öyle.
Giyim vs de genelde en çok taksit yapanı World

Carrefour genelde Axess le kampanya yapıyor.

3 harfliler dersen o zaman avantajlı kart olarak Paraf veya Bankkart derim. Bankkart'ın senede iki defa nefes ayları diye bir kampanyası var. Puanları da harcama sonrası mobilden kullanabilme güzelliği.

Aklıma gelenler bunlar.
0
Mirket
(09.11.24)
(26)

Çocuk yapmak mı yapmamak mi emin değiliz

tahirkemalbozoglu
Eşimle olan ilişkimizde herhangi bir sorun yok; mutlu, huzurlu bir yaşam sürdürüyoruz. Fakat yaşımız ilerledikçe çocuk sahibi olma düşüncesi daha fazla gündeme gelmeye başladı. Ancak bu konuda içtenlikle ve kesin bir şekilde “Evet, çocuk istiyoruz” diyemiyoruz.Bunun temel nedeni, çocuk sahibi olmanı
Eşimle olan ilişkimizde herhangi bir sorun yok; mutlu, huzurlu bir yaşam sürdürüyoruz. Fakat yaşımız ilerledikçe çocuk sahibi olma düşüncesi daha fazla gündeme gelmeye başladı. Ancak bu konuda içtenlikle ve kesin bir şekilde “Evet, çocuk istiyoruz” diyemiyoruz.

Bunun temel nedeni, çocuk sahibi olmanın getireceği sorumluluk, kısıtlamalar ve hayatın büyük ölçüde değişeceği düşüncesi. Şu anki özgürlüğümüzden, plansız bir şekilde sırt çantamızı alıp dilediğimiz yere gidebilme lüksümüzden vazgeçmek istemiyoruz. Hayatımızda çocuk öncesi ve sonrası diye ikiye ayrılacak bir dönemin düşüncesi, mevcut rahatlığımızı kaybetmek istemememize yol açıyor.

Öte yandan, çocuk sahibi olmanın getirdiği o “güzel” anılar da çok cezbedici gelmiyor. İçimde baba olma özlemi hissetmiyorum; çocuğumla parka gitme, ona ayakkabı alma gibi hayallerim yok.

Ancak çevremizdeki pek çok arkadaşımız çocuk sahibi oldu. Onları gördükçe, biz de bir şeyleri kaçırıyormuşuz gibi hissettiğimiz zamanlar oluyor. Bu da, “Acaba biz de mi çocuk sahibi olmalıyız?” sorusunu gündeme getiriyor. Şimdi 33 yaşındayız ve evliliğimizin altıncı yılındayız. Böyle karmakarışık bir düşünce içindeyiz çocuk konusunda.
0
tahirkemalbozoglu
(09.11.24)
Hocam keşke sadece ayakkabı almakla kalsa bu sorumluluk, düşünmen gereken yüz tane daha konu olacak, bunların aldığı zaman ve yorgunluğu her şeye rağmen sizi mutlu etmeyecekse zaten karar vermişsiniz :)
0
grimavi
(09.11.24)
Çocuk yapmak size göre değil gibi. İdeal çift olmuşsunuz. Ben oğlumun varlığını hiçbir şeye değişmem ama bu benle ilgili bişey.
0
deer hunter
(09.11.24)
İleri yaşlarda isteyip istemeyeceğinizi, başkalarının büyümüş arkadaş kadar olmuş çocuklarını görünce içlenip içlenmeyeceğinizi düşünün bence. Benim gibi çocuk fikrinden alabildiğine uzak bir kadının bile başkalarının boyu kadar çocuklarını görünce içi sızlayabiliyor, keşke genç yaşımda evlenebilseydim erkeklere güvenebilseydim veya güvenilir birileri girseydi hayatıma da çocuğum olsaydı diyebiliyor. Ama sor şimdi evlenmek ve anne olmak ister misin? Evliliğe evet anne olmaya hayır. Sebep, eskisinden daha sağlıksız ve güvensiz ve huzursuzum. Bu halimle iyi bir anne olamam.

Ama sizin böyle dertleriniz yok görünen o ki. Bence geleceği tahmin etmeye çalışın. Her şeyin bedeli var ve bu dönemde anne baba olmanın bedeli çok ağır artık, haklısınız. Ama yaş geçince hiçbir geri dönüş olmayacağı için şimdi geleceği düşünmeye çalışın derim.
0
muhayyer divan
(09.11.24)
Eşinizin de anne olma özlemi yoksa çocuk sahibi olmamanız hayırlı olur gibi geldi bana. Bir süre hayatınızda rahatlık diye bir şey olmayacak. Nasıl bişi çıkacak onu da bilmiyor insan hele bir de kolikse yandınız zaten. Ben deli gibi çocuk istiyordum ona rağmen zor geldi çocuk bakmak gerçekten çok yoruldum, pişman mıyım değilim yine olsa yine yapardım. Ama benim yapım anaç, arada bunaltsalar da şikayet etsem de seviyorum onlarla ilgilenmeyi.

Tüm arkadaşlarımızın çocuğu var diye çocuk yapılmaz ayrıca. Yine de karar merci sizsiniz ne desek boş.
0
kullanicadi
(09.11.24)
Kedi edinin
0
anon1m
(09.11.24)
Şu anda 33 yaşında önceliğiniz sırt çantanızı alıp çıkmakmış ya. .bu hep böyle kalmayacak, yaş ilerledikçe öncelikler değişecek. Kendinize 43, 53, 63, 73 yaşında hayali ya da gerçek idoller bulun. Onların önceliklerini bir sorgulayın derim ben.

Onların önceliklerinde de yapılmış ve büyümüş çocuk ya da çocuklar yoksa, mesele yok. Yapmayın o zaman.

Yapmayacağım ya da iyi ki yapmamışım diyenleri gördüm de, keşke yapmasaydım diyeni hiç görmedim ben.
0
Mirket
(09.11.24)
@Mirket

O sadece bir rnek, söylemek istediğim herhangi bir sorumluluğun veya seni bağlayan bir şey olmaması, bunu demek istiyorum.
0
🌸tahirkemalbozoglu
(09.11.24)
Örneğe takılıp kalmadan cevapladım. Anafikri anladım ama cevabım bu.
0
Mirket
(09.11.24)
Keşke yapmasaydım diyenler toplum baskısından ve bunun tabu olmasından dolayı söyleyemiyorlar. Mesela şöyle bir topluluk var: www.reddit.com

40 yaşında ve çocuk istemeyen biri olarak söylüyorum, çocuk dünyanın en munis ve akıllı çocuğu da olsa, zihnsel ve fiziksel engelli de doğsa aynı özveriyle ve sevgiyle bakacağınıza güvenmiyorsanız, her türlü riske rağmen "kesinlikle çocuk istiyorum" demiyorsanız yapılmaması gereken bir şey olduğunu düşünüyorum.
0
kobuzchu kiz
(09.11.24)
bence siz cocuk genel olarak istemiyorsunuz ya da su an istemiyorsunuz.

simdi yapsaniz cocugunuzu seversiniz tabii ama mutsuz olursunuz gibi geldi. cocuk isteyen biri ama özgürlügüm kisitlanicak yhaaaa diye düsünmez.
0
robert bosch
(09.11.24)
Benim mantığıma göre kimsenin çocuk sahibi olmaması lazım, dediğim gibi bu benim düşüncem, bu benim hayata bakışım. Bir de eğer çocuk istiyorsa kişiler lütfen babalar kendilerini konunun dışında bırakmasın, sürecin hep içinde olsunlar. Bebeğin bütün bakımını anneye yükleyip kenara cekilmesinler.
0
rock n roll
(09.11.24)
net şekilde çocuk istemiyorsunuz yapmayın.
not: yaptılar...
0
basond
(09.11.24)
keşke evli olsam da böyle bir derdimiz olsa...
0
bogurtlenliporsuk
(09.11.24)
Selamlar, öncelikle çocuğa sürekli aynı sevgi ve özveri ile bakacağım demek ütopik ve grotesk bir şey, insanız sonuçta, bunu diyemezsiniz.

Sizin arkadaşınız olsam ve akşam bira içerken sorsanız bunu direkt "abi siz yapmayın bence" diyeceğim bir şey olurdu bu, yukarıdaki söylediklerinize göre.

İmza: iki kız çocuk babası.
0
devorgilla the gunslinger
(09.11.24)
ben yarın öbür gün evlensem ister miyim diye düşündüğümde sizin düşündüğünüze benzer negatif düşünceleri düşünüyorum, öte yandan sizin cezbedici gelmiyor dediğiniz şeyler bana cezbedici geliyor bu yüzden kararsız kalıyorum (senden ve sevdiğin kişiden izler taşıyan bir şey dünyaya getirip yetiştirmek başlı başına çok büyük bir kendini gerçekleştirme tatmini). size onlar da cezbedici gelmiyorsa niye böyle bir kararsızlığınız var anlamadım istemiyorsunuz işte.

insanlar neden yapıyor diye soruyorsanız dediğim gibi kendini gerçekleştirme tatmini var, neslini devam ettirme arzusu var bunlar içgüdüsel şeyler tabi insanda farkında olmadan bulunan arzular. annelik, babalık bir sosyal statü aynı zamanda her şeyden bağımsız bunu isteyenler de var tıpkı karı ve koca olmak gibi. en mantıksal tarafı da yaşlandığında sana yardımcı olabilecek biri olması. evlat gidip annesini babasını evine alıp bakıcak manasında demiyorum da sonuçta bi kuruma yerleştirilecekse de evlat ilgilenecek, bi operasyon geçirecekse de evlat. yaşlı başlı insanların bu tarz şeylerle uğraşması zor bir yerden sonra. hele çok paran yoksa iyice sıkıntı yaşatır yaşlanıp yalnız kalmak.
0
semaforo de medianoche
(09.11.24)
istiyoruz ama ülkenin durumu para durumu vs. desen farklı bişey derdim de, siz baya istemiyor gibi duruyorsunuz sanki. Fakat eşin isteyip sana mı söyleyemiyor ona bi emin ol. (veya 3-5 yıl içinde yapmazsanız bir daha yapamazsınız diye mi son bir düşünüyor vs.)

bu arada hayat evlilik öncesi ve sonrası olarak da ikiye ayrılıyor. Kimisi aynı cümleleri evlilik için kurabilir mesela.
0
nhk ni youkosu
(09.11.24)
İnsanlar her gününü bugünmüş gibi sanıyor. Asıl yanılgı bu. Şu an çocuğun yok ve bu pencereden bakıyorsun. Ama asıl soru şu: peki kıyasını yaptığın şu anki hayatın hep aynı mı kalacak? Hep aynı yaşta ve dirilikte mi kalacaksın? Ya da aynı sağlıkta mı olacaksın? Ya da hep aynı yerde mi yaşayacaksın? Yanındaki eşin ya da aile büyüklerin hep yanında mı olacak? Yıllar hızlıca geçtiğinde belki de yapayalnız kalacaksın. Demem o ki çocuk hep ufak tefek durmadan kaka yapan bir canlı değil. Ona bir şans veriyorsun ve çıktığın hayat yolculuğunda seninle yürüyen, seninle kürek çeken, seninle dinlenen, sana her anlamda ortak olan ve günü geldiğinde de senin arkanı toplayan/ belki de seni gömecek birini yaratıyorsun. Korkunç bir sorumluluk gibi gelebilir kulağa ama insanoğlu binlerce yıllık medeniyet evrimini bir mağara ininde başlattı, milyarlarca insan geldi geçti dünyadan bu döngü ile. Daha iyi bir alternatif yok buna. Demem o ki çocuk yapmak ciddi bir iştir, ama yapmaktan korkacak kadar da değildir. Hayat uzun ve güzel;yalnız yaşayıp heba edilemeyecek kadar hem de...
0
bugisme
(09.11.24)
Bir de bana yaslandigimda bakar diye düşünüp çocuk isteyen insanlara şaşıyorum. Mesela ya bakmazsa? Belki de kaç yaşına gelirsen gel hep sen çocuğuna bakmak zorunda kalacaksın. Engelli ya da hasta bir çocuğun varsa, bu çocuk hep çocuk olarak kalmayacak, yetişkin olduğunda da sen de daha çok yaşlanacaksın bir de yatağa bağımlı bir durumu varsa 70 yaşında bile olsan onun bezini alabilecek misin? Onu kaldırıp, indirebilecek gücün olacak mı?

Bir başka ihtimal de çocuk, sorunları olan bir çocuk olsa ve bu yetişkin olduğunda da devam etse her gün gidip onu karakoldan , adliyeden alabilecek misin yaşın kaç olursa olsun?

Ben bu tip konularda hep kötü ihtimalleri düşünürüm.
0
rock n roll
(09.11.24)
Valla biz de aynı durumdayız, günün birinde bir çocuk yapıcam ama yaşımız da geçiyor, ama bi yandan da gitmek istediğim yerler görecek günler var. O yüzden bir kararsızlık hali içindeyiz. Maddi dertler bir yandan, kaynanamın her gün arayıp ne zaman çocuk yapacaksınız diye baskı yapması bir yandan.

Bence çocuk yapın bu arada ama şimdi değil, biraz daha bekleyin 35 yaşında filan yapın. Ben öyle yapıcam sanırım.
0
turuncu tonlarda
(09.11.24)
@sanemkk

İç karartmak istemezdim aslında ama bunlar da hayatta olabilen şeyler. Keşke hiç kimse böyle ihtimallerle karşılaşmasa. Ben bu konuda gerçekten hep kötü ihtimalleri dikkate alıyorum.
0
rock n roll
(09.11.24)
Çocuklarıma bırakacağım en büyük miras hiç var olmayacak olmalarıdır. | Arthur Schopenhauer
0
ananiyimioguz
(10.11.24)
buna siz karar veremezsiniz, eşiniz karar verecek.
çiftler çocuk kararını birlikte aldık sanarlar, fakat aslında kadın istediğinde olur.

bana kalırsa bunları düşünüyorsanız bir süre daha erteleyin.
çocuk yapma işini de o kadar büyütmeyin, eğer olursa o kendi kaderini yaşayacak.
0
nuisance2
(10.11.24)
hemen çocuk yapın. çok düşünmeyin. yaşınız da uygun. 4 tane tavsiye ediyorum.

çocuk sahibi olmanın sizi zindana atacağını nereden çıkardınız? düşünceleriniz sizi yanıltıyor.
çocuk iyidir. evliliğin neşesi, direği ve çiçeğidir.
0
Leonardo~Da~Vinci
(10.11.24)
Hayatinizi karartmak istiyorsaniz yapin
0
Zetnikov
(10.11.24)
cocuk isi zor, cocuksuz bir hayat ile alakasi yok.
FAKAT, size sarilip bir opucuk kondurdugunda butun dertler kayboluyor.

cocuk evlilik bence kopuksuz kahve gibi bisey, cocuk isine girilmeyecekse zaten evlilik hele bir erkek icin, gavurlarin tanimi ile "golden handcuffs".

o yuzden, yapistir diyorum panpa. 35'den sonra kadinlar icin riskli. bir tane de olsa yapmak lazim. yoksa eksikligini ilerde hissedersiniz.
0
cooperr
(10.11.24)
Çevrenizde nasıl insanlar var, çok bilmiyorum ama çocuk olunca sırt çantanızı kapıp istediğiniz yere gidemeyeceğiniz doğru. Yanınıza almanız gereken bir minik ve onun sırt çantası da oluyor.

Biz 2.5 yaşında çocukla 6 hafta çadır kamplı tur yaptık mesela, benim hayatımın en güzel tatiliydi. Bu yaz için de 6-7 haftalık başka bir tur planlıyoruz ama bu sefer iki çocukla.

Çocuğun sizin özgürlüğünüzü kısıtladığı süre toplam 50 gün kadar. Sonrasında siz kendinizi kısıtlarsanız, çocuk sizi o kadar kısıtlamış oluyor. Pazar sahanı üstünüze atlayan şirin bir bebek hariç.

Çocuk yaparsınız yapmazsınız bilmem, zaten buradan da bir şey söylenmez. Ben baba olunca böyle bir şey yaşamadım, onu söylemeye geldim. Sizin yaşayıp yaşamayacağınız da size bağlı.
0
babilfish
(10.11.24)
(14)

ahlak anlayışım sıkıntılı mı?

sanemkk
mesela sokakta sevişen insanları videoya alıp eğleniyorlar ya, ben sadece çekene sinirleniyorum. diğerlerine karşı içimde hiçbir his oluşmuyor. nötrüm. oh ne güzel yapıyorlar da demiyorum ama bunu videoya alanlara, eğlenenlere, bunlara kızanlara tahammül edemiyorum.duyuruda da kimse yok ama yine de
mesela sokakta sevişen insanları videoya alıp eğleniyorlar ya, ben sadece çekene sinirleniyorum. diğerlerine karşı içimde hiçbir his oluşmuyor. nötrüm. oh ne güzel yapıyorlar da demiyorum ama bunu videoya alanlara, eğlenenlere, bunlara kızanlara tahammül edemiyorum.

duyuruda da kimse yok ama yine de sorasım geldi.
0
sanemkk
(09.11.24)
islama göre sıkıntılı.
0
WithWorth
(09.11.24)
Birini gizlice çekmek büyük bir suç.
Bizde maalesef "bizi ilgilendirmiyor" diye bir düşünce yok. Her şey herkesi ilgilendiriyor, kafamı çevirip işime bakayım diye bir şey yok.

Şimdi, sokakta sevişmek yani bilemedim bende de bir duygu uyandırmıyor denk gelsem çevirir kafamı yoluma devam ederim bireysel olarak nötr, ama ne bileyim bir çocuğa denk gelse böyle bir görüntü onda nasıl bir iz bırakır, neleri nasıl etkiler bu konuları da düşünmek lazım.
Ben çocukken yolda işeyen adam görmüştüm küçücüktüm ilk kez böyle bir şeyle karşılaşmıştım berbat bir insandı ve iğrenç bir şekilde bunu gösterip pis pis gülmüştü hala unutamadığım en kötü anılarımdan biridir. Bir sürü korkumun temelidir.

Bir de şunu düşünmek lazım bu insanlar neden sokakta sevişiyor, insanların otele gidecek, evini ayırabilecek bir maddi gücü yok.
Sokaktakiler için bunları düşünürüm ama geçen dağ başına çıkıp sevişen insanları bile bulup çekmişler, burada onlara bir şey diyemezsin daha ne yapsınlar ki. merkezden uzaklaşmış kimsenin olmadığına emin olmuş belki fantezisidir böyle seviyordur yani insanları biraz rahat bırakmak lazım.

Gördüğün gibi kafam bu konuda çok karışık :)

İçimi dökmüşüm soruna cevap vermeyi unutmuşum.
Senin de ahlak anlayışın sıkıntılı değil. kendi işine bakanlardansın bu çok normal.
0
mutekebbir
(09.11.24)
Bu durumu videoya alan insana kızmam, tepki gösterene de kızmam. Bence sokakta sevismek normal değil. Fakat bir kadın taciz edilirken, darp edilirken de aynı tepkiyi vermiyor ve müdahale etmiyorsa işte o zaman bu ne ikiyüzlülük derim. Madem bu kadar duyarlisin toplumun dinamiklerine buna neden ses çıkartıyorsun derim.

Ben artık her iki duruma da ses çıkarmayanlardanim. Artık sadece kendimi ve sevdiklerimi düşünüyorum.
0
dedeminhirkasi
(09.11.24)
Sokakta sevismek dünyanin her yerinde absurd ve de etik disidir dolayisiyla videoya alanlari asla garipsemem. Garip olani ifsa eden onlar çünkü.
0
Yourcousinmarvinberry
(09.11.24)
Sivil olarak çekenleri bilemiyorum.
Haber amaçlı çekenler ona is getirecek bir şey olarak bakıyordur, çünkü böyle haberler tıklanır.
0
encokbenisevinnolur
(09.11.24)
yok degil. cekip koyanlar sapik bence sanem apla.
sokakta sevisen insanlar da genelde ergenlik caginda, genc insanlar oluyor. sanki hic kimse kücükken disarida bisiler yapmamis gibi birileri daha az dikkatli yapti diye linclenmeye kalkiyorlar.
0
robert bosch
(09.11.24)
Çok ortalıkta değilse görmezden gelmek zor değil, islamın kurallarının bekçisi de ben değilim başkalarının arzularının bekçisi de ben değilim

Eskiden eve giderken büyüük bir parkın içinden geçiyordum, belirli karanlık ve kuytu köşelerde yiyişen öpüşen üniversiteli gençler oluyordu, parkı avcumun içi gibi bildiğimden bu köşeleri biliyordum, farkedince içimden gençlik bee kanı kaynıyor deyip geçmek zor değil
0
grimavi
(09.11.24)
Aynı fikirdeyim
0
gabe h coud
(09.11.24)
Seninle aynı düşünüyorum ama video çekenlerin amaçları farklı, konunun ahlaki olduğunu düşünmüyorun bence daha çok kıskançlık gibi
0
gilbeys
(09.11.24)
Bir insan bunu videoya alıyorsa sapıktır. Senin ahlak anlayışında sorun yok. Görürsem böyle bir şey kafamı çevirir giderim, beni ilgilendirmez.
0
rock n roll
(09.11.24)
İslam'a göre sıkıntılı falan değil, Hz. Muhammed'in davranışı üstlerini örtüp geçmek mesela. İfşa etmek dikkat çekmek değil. Onların ahlak anlayışıyla aynı anlayışta olmamak ama hem onlara hem de topluma zarar gelmesini de önlemek İslam'ın uygun bulduğu.
0
muhayyer divan
(09.11.24)
Benim için uygun olmayan bir davranış olsa bile, o davranışa yönelik, ondan daha uygunsuz bir şey olduğunda diğerini korumaya başlıyorum ben de.

Sanırım fırsatçılık ve şovmenlik benim için en ahlaksızca şeylerden biri. Bahsettiğiniz durumda da, örneğin parkın ortasında çırılçıplak soyunup baya ilişkiye girmeyi uygunsuz görüyor olsam da büyük ihtimalle aslında günlük hayatında haşeremsi bir karaktere sahip olan birinin mal bulmuş mağribi moduna girip orada fırsattan istifade parlama fırsatı görmesi son derece mide bulandırıcı geliyor. Diğerinden çok daha büyük bir sorun oluveriyor benim için.
0
akhenaten
(09.11.24)
kamuya açık alanda video çekmeyi ahlaksızlık olarak nitelendiriyorsanız evet, çelişkili bir durum. kamuya açık alanda video çekmek neden kamuya açık alanda sevişmekten daha kötü olsun ki... ahlakçı perspektiften bakmasak bile sokakta sevişen kişilerin tepki görmeyi, yakalanmayı ya da videoya çekilmeyi göze alması gerektiği sonucu çıkar.
0
zgrydn
(14.11.24)
Hiç öyle görüntü alan görmedim. Görsem müdahale ederim.

Bir daha düşündüm de,
Diğerlerini de ayıplarım.
Sevişmek, bir şeyler yemek, geğirmek, os.rmak, sı.mak, diş arasına kaçmış bir şeyi kürdanla ya da eli ağza sokarak çıkarmak, araya kaçmış tangayı ya da sıkıştıran bokserı düzeltmek, kıç kaşımak, hatta şapur şupur öperek çocuk sevmek...
Bazı şeyler ortalıkta yapılmamalı.
0
Mirket
(14.11.24)
(11)

camasir ve bulasik makinelerini

robert bosch
ekoda mi calistiriyorsunuz yoksa cok uzun sürüyor diye kisa programlarda mi?
ekoda mi calistiriyorsunuz yoksa cok uzun sürüyor diye kisa programlarda mi?
0
robert bosch
(09.11.24)
Ben kısa program kullanıyorum. Suyu az harcasın diye 5 saat elektrik harcıyor.
0
kisa
(09.11.24)
Benim makinede, spordan dönüşte, şortu, tişörtü, donu, çamaşırı çorabı teriyle attığım bir kısacık program var. Onun dışında hiç ekolarda falan çalıştırmadım ben.
0
Mirket
(09.11.24)
Bulaşık makinesi 1 saat 65 derece
Çamaşır makinesi 1 saat ya da 44 dk
Beyazlar çarşaflar 2.5 saat
0
gabe h coud
(09.11.24)
Eco’dan da kısa program varsa onu tercih ediyorum (çok kirli kıyafet/yağlı tabak vs. yoksa), yoksa eco. Mümkün olan en kısası yani. Bulaşık makinesinde su 50 derece oluyor, çamaşırda hep soğuk seçiyorum çünkü hijyenik temizliği deterjan yapıyor zaten. Entry nick uyumu da güzelmiş bu arada :)
0
orient blue
(09.11.24)
sizde eko uzun mod digerleri daha kisa degil mi ya? bende bulasik makinesi 3 saat 15 dk sürüyor ekoda.
0
🌸robert bosch
(09.11.24)
bulaşık makinesinde eko 45 derece demek. daha uzun sürer.
çamaşır makinesinde ise kısa sürer.

bulaşık makinesi deterjandan daha çok sıcak su ile temizler. çamaşır makinesi tam tersi.
0
gabe h coud
(09.11.24)
@sanem, eko sanirim ekonomik ya da ekolojik demek. eko program diye secebiliyorsun ama süre uzuyor bende.

ben o yüzden hep daha ez elektrik + su harcadigini düsündüm. ama yorumlardan farkli bir izlenime kapildim. bakmak gerek

@gabe not always, benim camasir makinesinde eko 3 saat pamuklu 2 saat mesela :)
0
🌸robert bosch
(09.11.24)
Bulaşık makinesini 3-4 günde bir çalıştırdığım için yoğun programda çalıştırıyorum. Çamaşırları kısa program güzel yıkamıyor bence, onu da uzunda calistiriyorum. Az camasir varsa ya da kirli olduğunu düşünmüyorsam kısa programda
0
yuvarlanantencereninkapagi
(09.11.24)
Arkadaşlar, süresinin uzunluğuna bakmayın. Eko programda daha az su ve elektrik kullanılır. Makine Hızlı Yıkama'da olduğu gibi çamaşırı hallaç pamuğu gibi çırpmaz. Nazikçe döndüre döndüre, mümkün mertebe kazandaki suyu değiştirmeyerek uzun uzun yıkar. Bu yüzden daha az elektrik ve su harcar. Aceleniz yoksa makineyi tam doldurarak bu ayarı seçmeniz daha doğrudur.
0
zaman ilac degil insanlar unutkan
(09.11.24)
Annem temizlik hastasi

Full kokle seceneginde kullaniyoruz max seviye hep xd
0
Zetnikov
(10.11.24)
eko. daha iyi temizliyor.
0
babilfish
(10.11.24)
(24)

Bir erkek yeni tanıştığı bir kadınla neden sürekli dalga geçer?

sekizdokuzon
Bugün bi stand-up a gittim, çıkışta sanatçıyla oturduk, konuştuk. Dönüşte birlikte Marmaraya bindik. Eleman benden ya da ilgimden rahatsız olmadı ama sürekli yanındakilerle birlikte sonra solo bir şekilde beni tiye aldı. Tamam komedyen anladık da bu tipler yeni tanıştıkları insanlara da mi böyle say
Bugün bi stand-up a gittim, çıkışta sanatçıyla oturduk, konuştuk. Dönüşte birlikte Marmaraya bindik. Eleman benden ya da ilgimden rahatsız olmadı ama sürekli yanındakilerle birlikte sonra solo bir şekilde beni tiye aldı. Tamam komedyen anladık da bu tipler yeni tanıştıkları insanlara da mi böyle saygı sınırlarını esneten hareketlerde bulunuyor. Herifi uzun zamandır takip ediyorum, güzel de bir enerjisi var, bozmadım ama ayrıldıktan sonra ağırıma gittiğini fark ettim. Bu kekonun benle ne alıp veremediği olabilir?

Teşekkür ederim.
0
sekizdokuzon
(09.11.24)
1) bullylemeyi komiklik sandigi icin
2) yürüdügü kizi senin üzerinden saka yaparak güldürmeye calistigi icin

bi daha yaparsa boz. huysuz virjin gibi yapistir bir laf sen de ki mal mal konusamasin.
0
robert bosch
(09.11.24)
Robert +1

Buyuyememis ve yavşak
Kesinlikle taviz verilmemesi gereken bir model.
0
kisa
(09.11.24)
stand-up'tan tam çıkamamıştır, belki normalde (kahvaltıda vb) böyle bir insan değildir.
0
engelbert humperdinck
(09.11.24)
Keko dedigin adamla niye Marmaraya biniyorsun diye sorayim ben de.
0
Yourcousinmarvinberry
(09.11.24)
Bunun komedyen olmasıyla ilgisi yok ya densiz işte belli ki mesleği bu olmasa da böyle tiplerden biri olacaktı.
Elbet vardır etrafında böyle densiz şakalar yapmaya çalışan tipler bu da onlardan.
Salak herif ya gıcık oldum sabah sabah umarım sevdiğim biri değildir :):)

Takılma boşver, geçmiş olsun.
0
mutekebbir
(09.11.24)
Bunu kendince bi flört, iletişim yöntemi olarak kullanıyor, böyle çok var
0
grimavi
(09.11.24)
Senden hoşlanmadığını belli etmeye calismis
0
abuzer
(09.11.24)
Hayti ciddiye aliyon bacim
0
lapaz
(09.11.24)
Bu tip ve yanındaki tiplerin kimseyle bir sorunları yok, kendi kendileriyle sorunları var. Bunu kişisel alma, senin yerine başkası olsa aynısı olacaktı. Önemseme, bir daha görmeyeceksin zaten.
0
rock n roll
(09.11.24)
Senin üzerinde şaklabanlık yaparak etraftakileri güldürmeye çalışmış tam bir embesil hareketi tekrar görüşmemek en iyisi
0
basond
(09.11.24)
Bazi stand upcilarda, eger istedigi kadar unlu & basarili hissetmiyorsa komplekse girip kendiyle ilgilenenlere boyle davranma halleri olabiliyor. Gosterilerde de az cok fark edebilirsin az kisi gelince salona laf sokma, espriye gulmeyince yine salona laf sokma gibi seyler de yapiyor bu tipler. Karsindakini zorbalamak, bir kendine guvensizlik sembolu. Sahane bir red flag bir de
0
mor oje
(09.11.24)
Haftaya cuma başka bir stand-up a gidiyorum, o sanatçının da kulisine gidip bu arkadaşı gömeyim, sektörün Hıncal Uluç'u olayım ben o zaman. Yok sosyal anksiyetem varmış da yok hayatı bilmiyormusum da yok yorgun görünüyormuşum. Sana ne lan, sana ne! Deniz Göktaş da sahnede put gibi duruyor, büyük sahnelere ne diye çıkıyor diyor bir de kıskanç madafaka.
0
🌸sekizdokuzon
(09.11.24)
Yalnız başlıkta gereksiz bir cinsiyetçilik var.
Şahıs hadsiz biriymiş ama bunun onun ya da sizin cinsiyetinizle bir alakası yok.
0
Mirket
(09.11.24)
bence yazdığınız şeyi elli kere okursanız bir sonuca varırsınız:
"Bugün bi stand-up a gittim, çıkışta sanatçıyla oturduk, konuştuk. Dönüşte birlikte Marmaraya bindik. Eleman benden ya da ilgimden rahatsız olmadı ama sürekli yanındakilerle birlikte sonra solo bir şekilde beni tiye aldı. Tamam komedyen anladık"
0
sparkle kiddle
(09.11.24)
1) İlkokul seviyesinden çıkamayıp ilgisini böyle belirttiği için
2) Sohbet şekli böyle olduğu için
3) "yürüdügü kizi senin üzerinden saka yaparak güldürmeye calistigi icin" R.B.
0
nawar
(09.11.24)
Dalga konusu neydi? Böyle sorunca da garip oldu ama burada dalga geçilebilecek samimiyet seviyesi önemli tabii düşük bütçeli stand-upçı olması da bunda etken olabilir. Piyasadaki çoğu gösterileri izlemişimdir ama kulisine girdiğim biri hiç olmadı.

Bir kere birine çok ayar olmuştum onun da sahnesini iktim attım finalde bana kusura bakma falan demişti :)
0
gilbeys
(09.11.24)
Groupie gibi yanasmissin adama. Ne bekliyordun?
0
freedonia
(09.11.24)
sen tam olarak hangi beklenti ile oturup,konuşup sonrda marmaray a beraber bindin acaba? edebi veya felsefi bir sohbet mi hedefliyordun? "bu tipler,keko" dediğin kişiye yürümüşsün işte.

kendine sorman gereken sorular var dostum.

edit: sırf haklı olabilmek için konuyu anlamsız yerlere çekmen asıl gerçeği değiştirmiyor.
0
duyurukullanıcısı
(09.11.24)
O saatte orada ne işim varmış?
0
🌸sekizdokuzon
(09.11.24)
olasılık1 : sana yürümek için yapmış olabilir evet biz erkekler ilkokuldaki gibi saç çeme gibi flört edebiliyoruz :)

olasılık2: erkek dünyasında biriyle dalga geçerek o grupta popüler olma içgüdüsü var. çok gıcık bi durum.

olasılık3: adamın karakteri budur. ben de sevdiğim insanlarla çok uğraşırım, azaltmaya çalışıyorum. dalgacı bir karakterdir yani.

eldeki verilerle benim aklıma bu olasılklar geldi. ama kendine sorman gereken bir diğer soru da aman salla bi daha nerede görcem demiyip burada bunu sorman. bence çok da takılma yani. insanlar böyle işte diyorum ben artık :)
0
high hopes of the sozluk
(09.11.24)
@high: son zamanlarda üst üste gereksiz trip ve zorbalık gördüm çevreden. Bu üstüne tüy dikti, asabim bozuldu. İnsanlar en berbat taraflarını bana filtresiz göstermekten hiç çekinmiyorlar nedense, kendimi sorguluyorum.
0
🌸sekizdokuzon
(09.11.24)
Beyefendiliğe artık kıymet verilmediği için olabilir.
0
buluty
(09.11.24)
@buluty: beyefendilik "Karım telefonumun ekran kilidini acamaz, akşamları da mesaj atabilirsin" demek mi kanka?
0
🌸sekizdokuzon
(09.11.24)
Adam senden hoşlanıyor senin yaptığına bak. İnşallah numarasını almışsındır
0
respect
(09.11.24)
(8)

Bitmiş fren disklerini ne yapayım?

kibritsuyu
2019 model Toyota Corolla'nın periyodik bakımda ön fren disklerini değiştirdiler. Çıkan diskleri de bagaja koymuşlar. Bu eşek ölüsü gibi iki koca metal diski çöpe atsam olmaz şimdi. Geri dönüşüm kutusu da yok civarda. Parasında değilim de hurdacıya versem 3-5 çorba parası çıkar mı bize?Geçen gün öle
2019 model Toyota Corolla'nın periyodik bakımda ön fren disklerini değiştirdiler. Çıkan diskleri de bagaja koymuşlar. Bu eşek ölüsü gibi iki koca metal diski çöpe atsam olmaz şimdi. Geri dönüşüm kutusu da yok civarda. Parasında değilim de hurdacıya versem 3-5 çorba parası çıkar mı bize?

Geçen gün ölen çamaşır makinem için de aynı sorum geçerli.
0
kibritsuyu
(08.11.24)
Ben öyle durumda çöpün yanına ayrı koyuyorum. Kağıt toplayıcılar geçerken alıyor.
0
murtiii
(08.11.24)
çöpe koyarsan çöpçüler alır ya da koca şeyi neden çöpe atıyorsun diye kızarlar. onun yerine denk geldiğinde ihtiyacı olan birine vermen daha uygun olur.
0
Mehmettheslim
(08.11.24)
Görünecek şekilde, çöpün yanı +1
0
Mirket
(08.11.24)
normalde bunları tamirciler müşteriye vermez, kendisi hurdaya ayırır ve para kazanır. hurdacıya verseniz kahve paranız çıkar.
0
RojoElefante
(09.11.24)
@yap desem yapmazsin: 120 bin kilometre. balatalar da, diskler de daha fabrikadan çıkanlar, ilk defa değişiyor.
0
🌸kibritsuyu
(09.11.24)
Decorasyon
0
lapaz
(09.11.24)
Hurda demir kilosu 10 lira filan. 15 kg desek 150 tl. Çorba içebilirsin
0
etna
(09.11.24)
googledan hurdacı aratıp mümkünse kg bilgisi veriyorsunuz balatalar için. işlerine gelirse gelip alıyorlar, biraz para veriyorlar evet. zaten birisi fiyat çıkarmış.
0
janderzel zartanyan
(09.11.24)
(6)

Karbon Salımı

margi13
Çevreyle ilgili bir çalışma yapıyorum. Karbon salımı hakkındaki görüşleri anlamam gerekiyor. Karbon salımını azaltmanın olumlu sonuçları hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizi bu yönde teşvik eden, ya da örnek aldığınız birileri var mı? Ya da tersi de olabilir, yani çevre yanlısı davranmak istiyorsunuz fa
Çevreyle ilgili bir çalışma yapıyorum. Karbon salımı hakkındaki görüşleri anlamam gerekiyor. Karbon salımını azaltmanın olumlu sonuçları hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizi bu yönde teşvik eden, ya da örnek aldığınız birileri var mı? Ya da tersi de olabilir, yani çevre yanlısı davranmak istiyorsunuz fakat bazı faktörler engelliyor gibi?
0
margi13
(08.11.24)
Karbon salınımını azaltmanın önemli olduğunu düşünüyorum ancak bunun bireylerin çabasıyla olabilecek bir şey olduğuna da pek inanmıyorum. Bu tür "Herkes doğru olanı yaparsa aslında hiç sorun kalmaz" temalı çözümler gerçekçi değil. Ozon tabakasına zarar veren aerosoller insanlar "Oh ama bu dünyamıza zarar veriyor" dedikleri için değil, o gazlar yasaklandığı için ortadan kalktı. Keza benzindeki kurşun için de aynı şey geçerli yanlış bilmiyorsam.

Bu noktada devletler ve şirketler de üzerilerine düşeni yapmak yerine bunu ya ticari ya da siyasi bir araç olarak kullanıyorlar... Mesela bir tarafta "Oh siz karbon salıp dünyanın anasını ağlatmak pahasına gelişirken iyi ama biz gelişmek istediğimizde 'Gelecek kuşaklar, çevremiz, dünyamız' diye kendince haklı bir yerden yaklaşan az gelişmiş ülkeler" diğer tarafta bir garip birey olarak ben

Bir tarafta canı çikolatalı dondurma çekince özel jetine atlayan ve bir senede benim 1800 yılda yaratacağım karbon yükünü yaratan ünlüler

Kamyonla para kazanırken diğer yandan hala utanmadan "Üstüne bi 100 lira daha atıp karbon emisyonunu sıfırlamak ister misin cicim?" diye soran şirketler

Paris anlaşmasından çıkan Amerika

Karbon emisyonumuzu azaltıyoruz diye ayı gibi reklam kampanyaları yaparken deli gibi karbon salınımına neden olan kurum ve kuruluşlar...
0
salihdt
(08.11.24)
salihdt +1

kişiler için beyhude çaba. dikkate alınacak hiçbir yanı yok. bataklığı kurutnak yerine sinekleri öldürmek gibi bir şey.
0
yazar yazmaz yazan yazar
(08.11.24)
Bu konuda ATMlerde 'Fiş ister misiniz?' sorusunu kesilen ağaç görüntüsü eşliğinde sunan banka samimiyetsizliği var ortada.
0
Mirket
(08.11.24)
Karbon salımını tabiri caizse -siksok- şeylerle azaltmak mümkün değil. İnsan nedenli bir karbon salımı durumu tabii ki var. Çevreyi kirletiyoruz. Ancak dünyanın salınımları ile alakalı oluşan iklimsel durumlar da var. Karbon kapsamı adı altında ülkeleri boyunduruk altına almak isteyen bir akıl da komplo teorisi değil bence. Korkut ve ne istersen yaptır taktiği de var. Dünyadaki kapital model izin vermediği sürece karbon salımını azaltmak imkansız. Elektrikli otomobil ve yapay zeka ile bu daha da artacak.
0
calmdown
(08.11.24)
kendi karbon salımımı biraz düşünmek beni bu dünya için iki önceki nesilden onlarca kat daha zararlı olduğumuza ikna ediyor. gezegenini seven biri olarak üzülüyorum, benden çok daha büyük ve çok daha küçük karbon ayakizi sahipleri de var ama gerçekten iyi örnek yok gibi bir şey. yoksulluk - yoksunluk veya depresyondan kaçmak için köye dönüş vb gibi zorunluluktan değil, bilinçli olarak karbon ayak izini düşüren örneklerden bahsediyorum. o yüzden genel olarak kötümserim.

şirketler evil olabilir, bu her zaman böyleydi ama iklim skoru düşük şirketlere yatırım yapmayarak burada pozisyon alabiliyoruz. benim iyimser olmamı engelleyen en büyük faktör ukrayna'da devam eden savaş. full scale savaşı geçtim herhangi bir konvansiyonel çatışmanın doğaya verdiği zarar bile inanılmaz boyutta. enerji krizi, populist liderler derken bir arpa boyu yol alamadık. iklim krizi gibi herkesi ilgilendiren global bir meselede bile bunca yılda gelebildiğimiz nokta akıl almaz derecede kötü.
0
engelbert humperdinck
(08.11.24)
Dünyayı kurtarmak,
Sürdürülebilirlik,
Yeşil enerji,
İklime dair uygulamalar,
Nakitin kalkması ve dijital paraya geçiş,
İnekler gaz salması :)
Doğaya saygı,
Fosil yakıt kullanımının azaltılması
ve ardından elektrikli araç kullanımının artması
karbon vergisi,
Dünya nüfusunu azaltmak,
Farklı şehir konseptleri ve yaşam alanları,
Et yemenin ortadan kaldırılması,
Marketlerden her an istenen şeylerin alınmamasına yönelik planlar..
Bunlar küreselcilerin arkasında olduğu uygulamalardır.

Beni doğrudan teşvik eden yok ama medya ve basında çıkan bazı haberler çeşitli dernek veya sivil toplum kuruluşları bu gibi uygulamaları destekler nitelikte çalışıyorlar.
Artık haşlanmış yumurtanın ve etin zararı (!) üzerine haberler bile çıkıyor.
Araştırmayı yapan yine bilmem Avrupa'nın nerdesinden bilmem hangi üniversitenin ekibi veya kime bağlı olduğunu bilmediğimiz bir prof.

Gerçekte ideoloji veya inanç olan uygulamalar bilim adı altında insanlara sunuluyor. Çoğumjz farkında değiliz bunun.

Yıllarca kadınlar için yüz saç beden bakımı güzelliği diye sayısız kozmetik ürünü ilaç vs şampuan reklamları haberler yapıldı, yapılıyor
Kırışıklıkları gidermek saçları parlak ve dümdüz göstermek, kilo vermek, 90,60,90 vs derken artan bireyselleşmeyle "normal olan" hamileliği bile istemez oldu insanlar.
Dijital hayatla birlikte her an, her hareketin sisteme bağlanması ve talip edilmesi söz konusu

Çevreyi kirletmeyelim tamam.
ama bu yönde önümüze sürülen her uygulamaya da hemen atlamayalım.
0
diyecevaplandı
(08.11.24)
(6)

Arkadaşımın balığını öldürdüm

tahirkemalbozoglu
Arkadaşım yurtdışına giderken evinin anahtarını verdi, evde tadilat olduğu için ustalara ve arada balığa da bakmam yönünde benden rica etti.. Bende iki güne bir gidiyordum. Salondaki balık şakire de yem verdim küçük küçük. verdikçe costukca cosuyordu, gariban. ufak ufak verdim yeminle, fakat tekrar
Arkadaşım yurtdışına giderken evinin anahtarını verdi, evde tadilat olduğu için ustalara ve arada balığa da bakmam yönünde benden rica etti.. Bende iki güne bir gidiyordum. Salondaki balık şakire de yem verdim küçük küçük. verdikçe costukca cosuyordu, gariban. ufak ufak verdim yeminle, fakat tekrar gidip baktığımda dibe çökmüş duruyor. Hafif dürttüm yok, gitmiş. Ben de fotosunu çekip petshopa gidip benzerinden aldım akvaryuma koydum iyi mi :(( Ancak içim hiç rahat değil, sakiri görüyorum desem yeridir rüyamda. Arayıp şakir öldü dostum başımız sağ olsun diye haber vereyim mi?
0
tahirkemalbozoglu
(07.11.24)
ben de patronumun balığını öldürmüştüm. bi de stajyerdim daha. elim ayağım tütremişti korkudan :D balığa iyilik yapıyım dedim suyunu değiştirdim. meğerse dinlenmiş su koymak lazımmış. 1 gün sonra nakavt oldu. aynı balığı petten bulup koydum. 1 hafta filan anlamadı kadın. neyse sonra dayanamadım itiraf ettim.
0
turuncu tonlarda
(07.11.24)
söyle bence. balık ölümü çok üzmez. çok kolay ölüyor zaten balıklar.
kuş falan olsa kötü ama. itiraf ederdim ben olsam. benim de 3-4 balığım öldü daha da bakmadım.
0
jelly bear
(07.11.24)
Balığın cinsini yazmamışsın da Betta ise eğitimli balık olabilir. Anında anlar. Üzülecektir.
Söyle bence
0
Mirket
(07.11.24)
Söyleyin. Aynısından alıp yerine koymak çok çiğ bir davranış.
Tamam bilerek yapılmamış, kötü bir durum olmuş tabii ki üzülür ama elden gelen bir şey yok. Söylemek varken bu şekilde fark ettirmemeye çalışmak net bir şekilde kötülük.
Bir sit-com içinde değilseniz böyle şeyler yapmamalısınız.
0
mutekebbir
(07.11.24)
alıştıra alıştıra söyle, önce depresyona girdi de, sonra yemek yemeği bıraktı de :D
0
selam
(07.11.24)
Çöp karakter
0
Shepard
(07.11.24)
(5)

Trafik sigortası ne işe yarar?

gezegen olan pluton
Karşı tarafın zararını karşılar diyor tanımlarda, haklı ya da haksız olmak önemli mi, iki tarafın da trafik sigortası varsa iki kişi de karşılıklı karşı taraf olmuş olmuyor mu?Bu durumda tüm zararı sigortanın ödemesi lazım değil mi. Bu durumda kasko neden var?
Karşı tarafın zararını karşılar diyor tanımlarda, haklı ya da haksız olmak önemli mi, iki tarafın da trafik sigortası varsa iki kişi de karşılıklı karşı taraf olmuş olmuyor mu?

Bu durumda tüm zararı sigortanın ödemesi lazım değil mi. Bu durumda kasko neden var?
0
gezegen olan pluton
(07.11.24)
sigorta 200 bin tl karşılar araç başına. yani yetersiz ve sadece karşı tarafı öder. o yüzden kasko.

diyelim birine çarptın %100 hatalısın araban pert oldu. karşının da pert oldu. kaskon yoksa araban çöp oldu para alamazsın.
karşı tarafa da sigorta sadece 200.000 tl ödeme yapar. kalanı cebinden ödersin. karşının sigortası kendi hatası oranında ödeme yapar.

sigorta karşı tarafı, kasko ise seni korur. sigortanın yetmediği durumlarda kaskoda imm bedeli ile karşının hasarı ödenir.
0
jelly bear
(07.11.24)
Yukariya ek olarak;

imm 200bin olmak zorunda degil, biraz fazla odeyip 1 milyona, 2 milyona cikarabilirsin.
0
brkylmz
(07.11.24)
Yukarıdakiler +1

İlaveten, her kazada bir karşı taraf olmuyor, bomboş yolda takla atmak, ağaca çarpmak, sel, deprem, yayaya çarpmak, çalınma, yanma vs durumları için de kasko var.
0
Mirket
(07.11.24)
Trafiğe çıkan her motorlu aracın kaza yapma riski vardır.
O yüzden devlet mecburi olarak trafik sigortası yaptırılmasını sağlar. Bu sigortası olmayan araç trafiğe çıkamaz.

Trafikte bir kaza yaşandığında en azından belli bir miktar zararın sigorta tarafından karşılanmasını garanti eder. Ama bu sigorta sadece karşı tarafın hasarını öder, sigortayı yaptıran kişiye bir ödeme yapmaz.

Kasko ise zorunlu değildir ve sigorta yaptıran kişinin zararını öder. Suçlu da olsan suçsuz da olsan kafan rahat olur.
0
michael_knight
(08.11.24)
zorunlu trafik sigortası senin yaptığın hatalarda ufak limitlere kadar karşı tarafın zararını öder, üzerini cepten ödersin. yani kaskon yok ve sadece düz trafik sigortan var gittin bentleye çarptın, bentleyin sahibi aracını kendi kaskosundan yaptırır. bentleyin kaskosu senin trafik sigortandan limitleri neyse o kadar ödeme alır. üstüne çıkan bakiye kaç milyonsa onu da senden talep ederler yani durduk yere 3-5 milyon borca girebilirsin.

kasko limitleri dahilinde sen hatalı olsan da hem senin aracının hasarını öder, hem de karşıda zarar gören araç varsa trafik sigortasının üzerinde çıkan bakiyeyi de öder.

aynı zamanda aracın başına bişey geldi kaskon varsa hiç uğraşmazsın çekici aracı götütür kiralık aracını istersin. belli süre araç sende kalır.
0
orpheus
(08.11.24)
(6)

Sürekli ishal olmak ve illallah etmek

tahirkemalbozoglu
Selam dostlar, Uzun süreden beri süregelen ara ara ortaya çıkan ishal durumuyla uğraşıyorum. Durduk yere olmuyor bu ishal sorunu. Üşüyünce oluyorum fakat abicim dön atlet dışarı çıkmıyorum ki! Markette dolap reyonundan geçerken bile hafif bir üşüme geliyor başlıyorum kıçı tutarak eve doğru koşmaya.
Selam dostlar,
Uzun süreden beri süregelen ara ara ortaya çıkan ishal durumuyla uğraşıyorum. Durduk yere olmuyor bu ishal sorunu. Üşüyünce oluyorum fakat abicim dön atlet dışarı çıkmıyorum ki! Markette dolap reyonundan geçerken bile hafif bir üşüme geliyor başlıyorum kıçı tutarak eve doğru koşmaya. Dolapta değil mesela mutfaktaki suyu içsem yarım saat sonra ishal şeklinde tuvalete çıkmış oluyorum. Tamam usutmeyim ama bu olaylar da usutulecek şeyler değil ki? Ne yapsak?
0
tahirkemalbozoglu
(06.11.24)
gastroenteroloji
0
eja
(06.11.24)
gastroenteroloji +1

prebiyotik-probiyotik takviyesi ile gözlemleme yapabilirsiniz surekli ishal hali bağırsaklardaki faydali bakterilerin de etkilenmesine sebep oluyor ve bu bitmek bilmez bir döngü yaratıyor en az 2 hafta düzenli kullanım ve dikkatli beslenme ile afedersiniz biraz da totoyu tutmak suretiyle yeniden faydalı bakrerilerin kazanimini sağlanabilir bu da doğru sindirimi yeniden kazandırır, ayrıca eleminasyon diyeti ile de böyle dönemlerde beslenme döngüsüne bir bakmak lazım
0
apocalipy
(06.11.24)
@eja +1
vakit geçirme

Muhtemelen gaydada gizli kan testi ve kolonoskopi isteyecektir. İhmal etme. Geçiştirirse de başka bir hastaneye git.
0
Mirket
(06.11.24)
Sürekli ishal olmak aman diyeyim hafife alınacak bir konu değildir. Ciddi bir sıkıntı olabilir. Hiç vakit kaybetmeden doktora görünüp gerekli tahlilleri yaptırmak lazım. Geçmiş olsun.
0
messor
(06.11.24)
doktora hemen gidemeyecekseniz bir süre bakliyatları, süt ürünlerini ve kuruyemişleri kesmeye çalışın. pro-pre alın. stres de insanı çok etkiliyor ayrıca, ishal mi olacağım korkusu bile ishal yapıyor insanı. biraz bu eleme ve bağırsakları rahatlatmak da iyi olabilir ama doktor görmek de her zaman iyidir:)
0
red g
(06.11.24)
Şekerli ve süt ihtiva eden ürünleri tüketimi kesmeniz gerek. Bununla birlikte lifli gıda tüketmelisiniz. Bol bol bira için. Yoğurt içine yulaf karıştırıp yiyin. Turşu ve sirke tüketimini artırın. Soğukla alakası yok durumun. Geçmezse de yallah doktora.
0
dakota
(06.11.24)
(7)

Siyasilerin faiz planı ?

Rao
Merhaba, Son açıklanan veriler ile enfslasyonun düşmediğini görüyoruz, özellikle yeni yıldan itibaren artan vergi oranları asgari ücret vb, üzerine kış gelmesi ile gıda enflasyonun artması vs derken önümüzdeki bahara kadar enflasyonda çok belirgin bir düşüş olmayacağını tahmin ediyorum. Bu veriler
Merhaba,

Son açıklanan veriler ile enfslasyonun düşmediğini görüyoruz, özellikle yeni yıldan itibaren artan vergi oranları
asgari ücret vb, üzerine kış gelmesi ile gıda enflasyonun artması vs derken önümüzdeki bahara kadar enflasyonda çok belirgin bir düşüş olmayacağını tahmin ediyorum.

Bu verilerlle merkez bankası olması gerekeni yaparsa , uzun süre faiz indirimi yapamayacak.

Ayrıca ,birde bunun dolar tarafı var, carry tradenin devam etmesi döviz kurunun korunması içinde faiz yüksek kalmak zorunda.


Ancak bunun birde siyası tarafı var, öcalan konusu, israil bize saldıracak söylemleri vs. ile siyasiler sürekli gündem değiştirip, bir şeyler için alp yapı hazırlığında oldukları düşünüyorum.

Ayrıca sarayın da yüksek faize rağmen enflasyon düşmemesi nedeniyle ,rahatsızlığının her geçen gün attığını düşünüyorum ki bu durum aynı zamanda oy kaybı ve işsizlik ve büyünemin de olumsuz etkileneceği durumu var.

Size göre , siyasi iradenin planı ne ? veya bu faiz kırılımı hangi şartlarda gerçekleşecek.

Teşekkürler.
0
Rao
(05.11.24)
Piyasadan para çekilmeden enflasyon düşmez. Memur maaşlarının enflasyonun altında kalması gerekiyor. Diğer yollar işe yaramıyor, yapılamıyor. Faizi yükseltince devletin borcu katlanıyor, vergiler azalıyor. Bu işi vatandaşa ve memura yıkmadan maalesef çözülemez. 2025’te bunu daha çok hissettirecekler.
0
gabe h coud
(05.11.24)
Benim iki senaryom var. Birine hiç girmeyeceğim. O bana kalsın da, ikinci senaryoya göre haddinden fazla çıkmaza girilmiş durumda. Çözüm aranıyor. Şu an bir plan yok yani. Çare arayışı var.
0
Mirket
(05.11.24)
Faiz indirimi başladığı taktirde 6 ay sonra erken seçime giderler. Bahsettiğiniz öcalan, kayyum, İsrail bize saldıracak gibi konuların ekonomik buhranın üzerini örtmek için perde olduğunu görmemek ise imkansız. Faiz indirimi olmamasına rağmen döviz ve altın almış başını gidiyor. Tahminimce sonbahara doğru erken seçim olur. Bununla birlikte İmamoğlu davası da var. Siyasi yasak gelebilir. Ortalık karışık ve daha da karışacak. En Akıllı yatırım enstrümanı altın gibi görünüyor. Bı süreçte Türk firmalar da Mısır’a taşınıp üretimi orda yaptırıyor ve ürünleri Türkiye’ye satıyor. Sermaye çıkışı ve işsizlik de büyüyecek.
0
dakota
(05.11.24)
şu anki tek plan reisin tekrar aday olabilmesi, onun içinde erken seçim lazım galiba. seçim önü de verdikçe verirler. eytyi hayatta vermem diyordu ama sıkıştı verdi.
0
mikahakkinen
(06.11.24)
plan şu:
2024-2025 yüksek faiz ve parasal sıkılaşma.
enflasyon kaça düşerse düşsün 2026 faizde indirim
2027 parasal bollaşma
2028 seçim
sonra döngü tekrar başa

önemli olan faizin ve enflasyonun kaç oldugu değil. seçimin zamanı. seçimden 1-2 yıl önce faizler düşürülür, ucuza para dağıtılır. enfaslyon yükselir seçim kazanılır. seçimden sonra yine faizler yükseltilir sıkılaşma gelir.
0
abelardo
(06.11.24)
edit :
ne kadar doğru bilemiyorum, ancak bazı gazeteci ve kişiler kayyım atamaları , vs. bunların türkiyenin çok yakın zamanda bir seçime gideceğine işaret olarak yorumluyorlar. Eğer doğruysa, faiz indirimleri kapıda demektir.
0
🌸Rao
(06.11.24)
kabine değişikliği söylemleri ve reis yine faiz içeren cümleler kurmaya başladı. borsa iki gündür yükselişte .
Ben önümüzdeki ay faiz indirimi ile birlikte tekrar seçim ekonomisine geçilecek gibi görünüyor.
0
🌸Rao
(09.11.24)
(10)

Unutkanlık

Simsiyah
Eczaneden ne alayım?İyice mala bağladım.
Eczaneden ne alayım?
İyice mala bağladım.
0
Simsiyah
(05.11.24)
B12 testi yaptirip seviyesi dusukse b13 vitamini alin
0
mor oje
(05.11.24)
@mor oje

Direkt alsam? Hastaneden sıra bulamıyorum.
0
🌸Simsiyah
(05.11.24)
et ve ekmek
0
bir soru sorcam
(05.11.24)
en güzeli tahlil. belki magnezyum eksiktir, siz alakasız bir şey içerek organlarınızı boş yere yorarsınız?
0
candide
(05.11.24)
Kan tahlili, MR ve boyun ultrasonu gerekecek gibi görünüyor. Bir nörologla görüş.
0
Mirket
(05.11.24)
@candide +1

Yine de tahlile sabrım yetmez aile hekimlerine gidemicem diyorsan B12 depo iğnesi yaptır. Dodex var, günde 1 tane kalçadan, 5 mi 6 mı ne iğne. Yaptırabilirim dersen al yaptır.
0
muhayyer divan
(05.11.24)
@Mirket

Boyun ultrasonu ne alaka, mr ne alaka? Kan değerleriyle ilgili bir konu bu.
0
muhayyer divan
(05.11.24)
Unutan organ beyin değil mi?

Beyinde bir problem var mı için MR
Beyin yeterince kanla beslenebiliyor mu için boyun damarları ve kan akışı kontrolü : Boyun ultrasonu
0
Mirket
(05.11.24)
önce kan değerlerine bakılıyor. orada sorun yoksa beyne bakılıyor
0
titanyum22
(05.11.24)
@simsiyah ezbere vitamin alma. Full kan degerleri +b12+d seklinde dahiliyeciden test iste, 1 gunde cikar. O zaman al. Neler dusuk veya yuksek bilinmeden alinmaz, saglik bu.
0
mor oje
(05.11.24)
(4)

ÖDEME

jamswety
bir ürün alacağım 237660 tl 8 taksitle ödeyebiliyorum.aynı ürünü nakitte208900 tl ye alabiliyorum? hangisi szce?
bir ürün alacağım 237660 tl 8 taksitle ödeyebiliyorum.
aynı ürünü nakitte
208900 tl ye alabiliyorum? hangisi szce?
0
jamswety
(05.11.24)
anaparayı vadeliye koysanız mevcut faiz oranları ile 8 ayda 270-280 bin lira yapıyor. ben olsam taksitli alırım.
0
inheritance
(05.11.24)
8 taksitli ödemenin aylık faizi %2,96'ya denk geliyor. Taksitli almak mantıklı.
0
gabe h coud
(05.11.24)
Doğru hesapladığımdan emin değilim ama, taksitle alırsan ve parayı para piyasası fonuna yatırır ve taksitleri bu paradan ödersen ve fon da her ay %4 kazandırırsa 4.658,47 lira karın oluyor.
0
Mirket
(05.11.24)
Taksitli alın.
8 ay içinde borçları bitmediği için kullanım ve koruma hususunda daha çok dikkat edersiniz aldığınız ürüne
0
diyecevaplandı
(05.11.24)
(9)

tarih ve psikoloji sevenler

duyurukullanıcısı
savaşlarda en önce giden askerlerin motivasyonu ne idi? kalede falan bir gedik açıldığında veya sur'a tırmandığında bir asker, en önde giden askerin motivasyonu ne idi?öleceği neredeyse %98 nasıl ikna ediyorlardı bu insanlarıcevap kültürel ve dinsel öğelerden `oluşmasın` lütfen yani öyle bir cevap o
savaşlarda en önce giden askerlerin motivasyonu ne idi? kalede falan bir gedik açıldığında veya sur'a tırmandığında bir asker, en önde giden askerin motivasyonu ne idi?

öleceği neredeyse %98 nasıl ikna ediyorlardı bu insanları

cevap kültürel ve dinsel öğelerden oluşmasın lütfen yani öyle bir cevap olsun ki Çin'de de Aztek'lerde de M.Ö. 4200'deki mezopotanmya'da da geçerli olsun.
0
duyurukullanıcısı
(04.11.24)
Savaş psikolojisi farklı bir şey. Muharebeye gidenler o psikolojiye yavaş yavaş geçiyorlar, geçerken nadiren bulantı, kusma, titreme, bayılma falan görülebiliyor. Bu evre aşıldığında hedefe veya emirlere kilitleniliyor, ölüm korkusu ortadan kalkıyor.
Bir üst evre daha var. Hani filmlerde komutanın öne geçip bi konuşma yaptığı, sonra hep bir ağızdan haykırıldığı bir an var. O andan sonra tüm düşünceler ortadan kalkıyor, bizim askerin allah allah nidaları vardır hücumda, filmlerde kızılderili haykırışlarını duymuşundur, amerikalılar hala aynısını uygular, her ulusun öyle bir haykırışı vardır, o aşamada herkes trans halinde oluyor zaten.
0
Mirket
(04.11.24)
Dinsel veya inançtan ayrı bir şey olamaz en önde gidenlerin motivastonu.
M.Ö 4200'lere de gidilse din karşımıza çıkar bu noktada.
Öyle bir şey istiyorsun ki, bir mücadele olsun ama salt kişisel temenni ve arzularla sergilensin.
O da çok çok kendini koruma hissine dayalı bir şey olacaktır.

İşin içine devletler arası mücadele ve savaş gidrdiğinde öyle olmuyor.

Maddi yaşama bağlı ve bireyselleşenlerin böyle bir motivasyonlarının olması pek olası değil. Bu yakın zamanda da bazı ülkelerde yapılan anketlerde devleti için savaşmak isteyenlerin sayısı oldukça düşük kalıyor.
Pek belirtilmiyor ama Avrupa'daki bazı ülkelerde Türkçe ilanlar vardı aylar önce askere alım için.

İnternet vs derken rahatlığı öne süren her tür yayın ve uygulama kişiyi toplumun genel kültür ve bilincinden uzaklaştırıyor.
0
diyecevaplandı
(04.11.24)
o zamanlar geçerli iş bulmak çok daha zordu. genç, sağlıklı adamlar için düzenli yapılabilecek ve savaştan koruyabilecek iş sayısı kısıtlıydı. üstelik malum savaşlarda ganimet var, kural yok, din-allah-kitap üçgeni var, motivasyon yüksek.

ama hepsinin ötesinde şu var: orta çağ savaşlarında ölüm oranı zannedildiği kadar yüksek değil. benim profesyonel olarak çalıştığım bir alan değil, o açıdan yanlış yönlendirmek istemem ama tarihi severim, merakım vardır. yanlış hatırlamıyorsam koca koca orduların birbirine tekme tokat giriştiği savaşlarda bile ölüm/ciddi yaralanma oranı yüzde 5-6 civarındaydı.

din olmasın demişsiniz ama mesela bedir ve uhud savaşı gibi islam tarihi açısından büyük öneme sahip savaşlar bile hakikaten endüstri meslek lisesi kavgası boyutunda olaylar. bunlarda sağ kalmak değil de ölmek başarı ister.

öncü birliklerin statüsü farklıdır muhtemelen. daha çok para veriyorlardır. hayatın çok daha basit aktığı bir dönemden bahsediyoruz. eve sipariş filan yok. muhtemelen günde iki öğün sıcak yemek garantisi olan bekar adam kale kuşatmasına en önden gitmeye can atıyordur.

bence bundan 100-200 sene sonra da bizim torunlarımız bize inanamayacak. 20 bin lira için mi bu kadar uğraşmışlar, kirada oturup bim'den beslenmek için mi her gün 10 saat harcamışlar diyecekler.
0
mark greg sputnik
(04.11.24)
O dönemlerde şimdiki gibi aman sağlığınıza şöyle dikkat edin aman bunu yiyin ama bunu yemeyin amaannn spor yapın tarzı hayatta kalmaya yönelik baskılar yoktu. Hatta maneviyat -bana göre yanlış olarak- ölüme yönelik bir şey sanılıyordu ve şehitlik kavramı da çok ama çok kıymetliydi.

Yeni alınacak toprakların "müslüman Türk kanıyla" alınması da çok önemli bir başka motivasyondu. "Kadir"in kanı müslümanların da yaşayacakları toprakları almak için helal görülmezdi.

Bu kadar biliyorum.
0
muhayyer divan
(04.11.24)
bugünün şartlarıyla bunu anlamak mümkün değil bence. şu anda herkes kitaplarla, internetle farklı düşünceler okuyup kendini geliştirebiliyor ya da hayata dair bir bakış açısı geliştirebiliyor. (en azından teorik olarak böyle. memlekette cin Ali'den sonra bir daha kitap okumamış bir dolu barzo var) eskiden böyle bir şey yok. onun bunun gazına geliyorsun sürekli mecburen. kaldı ki doğduğundan itibaren bir padişahın, kralın, imparatorun kölesi olarak muamele görüyorsun, içine işliyor ve etrafındaki her şey etrafında o padişahın, kralın, imparatorun.. doğal olarak, hayat amacının o kişiye hizmet olduğunu düşünüyorsun.
0
co2s2
(05.11.24)
@mark greg sputnik
endüstri meslek lisesi öğrencilerinin kavgası seviyesinde değil bahsettiğin savaşlar.

Sonrasında
Hulefa-i Raşidin dönemindeki fetihlerin kapsamı ve büyüklüğüne bakarsan bakarsan o savaşlar öncü olmuştur. Şu an Sahabe-i Kiram'dan İstanbul da kabri olanlar var. İstanbul'un fethi için geldiler.
istanbultarihi.ist

Düşün bir kere:
Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem insanlara Mekke Medine döneminde tebliğ yapacak.
Bir çok zorluklara baskılara maruz kalacak, sonrasında hicret vs derken yine geri dönüş ile Mekke'yi fethedecek.
Bunlar asla kolay şeyler değil.

Meseleleri, olayları okul önündeki futbol sahası ölçüsünde değil, ileriki zamanlara hatta çağlara etkisiyle bakmalıyız.
0
diyecevaplandı
(05.11.24)
O dönemde soylu falan değilsen insan canı önemli değil. Bireyden ziyade karınca kolonisindeki karıncalar gibi görünüyor insanlar. Kendileri de bu şekilde düşündükleri ve savaştan eve dönerlerse gidecekleri yerlerde de çok da matah bir hayat yaşamadıkları için savaşa gidiyorlar.

Ulus bilincinin olmadığı, A krallığının başına B hanedanı mı C hanedanı mı geçsin diye onlarca yıl savaş yapılan dönemlerden bahsediyoruz yani böyle bir amaç uğruna günümüzde savaşmayı düşünecek 100 kişi bulamazsın, o zamanlar binlerce kişilik ordular nesiller boyu toplanmış bir şekilde.

Osmanlıda da sıradan bir asker için gavur topraklarının müslüman kanıyla fethedilmesinin çok da mühim olduğunu düşünmüyorum. Adamı alıyorlar asker yapıyorlar, yemeğini veriyorlar, hayatta kalırsa ganimet var iyi kötü. Bi de adrenalini, savaş öncesi motivasyonu ve mehter gibi boostları düşününce Allah Allah diye bağırıp savaşa gidiyordur.
0
nundu
(05.11.24)
Abi sana cevap geldi. Ama genelde ortaçağ civarı diyelim.

Şimdi öncelikle tarih skalan çok geniş ve durumlar ülkeden ülkeye değişiyor. Yine de geçerli olsun dedin diye, genel geçer cevap şu:

En önde gidenler daha çok para alıyordu ve yağma da avantajlıydı. En büyük motivasyon kısaca para ve ganimet ve yükselme şansı. Örnek Doppelsöldnern veya Forlorn Hope veya herhangi bir asker. Din de olmuştur zaman zaman ama oradaki düşünce ulan ölürsem cennete, ölmezsem de ganimet ile cenneti burada yaşarım düşüncesi. Örnek cihad ve haçlı. Kısaca kısa yoldan zenginleşme vaadi. Onun dışında itibar ve ihtişam kazanma hırsı da var. Örnek moğollara karşı saldırı emrini vermeyen kralına laf sokan ve kendine ait birliklerle saldıran Macar Lordları(1 veya 2 lord) ve İngilizler'e veya Belçika köylülerine karşı hücum eden Fransız süvarileri.

Mesela surlara ilk gidecek gruba söz geçirmek zor. Atları da sivri uçlu sopaların üzerine sürmek imkansız, bildiğin duruyorlar. İşte o ilk gruba yine ülkesine göre değişir ama genel diyelim, insan her yerde insan çünkü "Arkadaşlar bu surlara saldırıp da canlı kalana 10 florin!(atıyorum 1 yıllık para)" veya "Disiplin suçu işlemiş arkadaşlar sizlere fırsat! surlara saldırın ve yaptığınız yanlış göz ardı edilsin ve dahi şu kadar da para vereceğiz size veya ailenize"

Savaşta çok ölen yoktur genelde, gruplar birbirini test eder karşılıklı. Bir grup aniden bozulup kaçtığı yerde ise bütün orduya veba gibi bu durum yayılırsa ve karşı ordu kovalamayı bırakmazsa asıl ölümlerin çoğunluğu burada olur.

Orduyu grup grup düşün. 100 bin kişi ama her biri başka bir vilayetten. Bu adamların başında hep bir adam var ve o adamların da başında bir adam oluyor orduya katıldıklarında. Köy ağasına haber geliyor sefer var toplanın diye. Saygın adam 50 kişiyle geliyor, bir aile 30 kişiyle. Bu ne demek? 50 kişi bir kişinin sözünde. 30 kişi de aynı şekilde. Bu kişiler Edirne'li ise, Edirne Bey'inin toplanacağız dediği yerde toplanıyor ve orduya katılıyorlar. Bu kişilerin düşünceleri var. Eve geri döndüklerinde açıklama yapacakları insanlar var. Bu adamlar da düşünüyor "lan yemek bok gibi, sefer bitse de eve dönsek, ya mahmut çavuş(bu bin kişiye Edirne'de atanan komutan) hiç bize değer vermiyor, ölümüz çok. Bizi gedik açıldı diye kırdı geçti. Daha da gitmeyelim ağalar. Gelin diğer ağalarla(diğer köyden, kasabadan) konuşalım" gibi konuşmalar hiddetlenebiliyor ve başlarındaki adama atarlanabiliyorlar. Sonra üste bilgi gidiyor asker huzursuz diye. Askerlerin bu şekilde orduda bozgunculuk yaptığı örnek çok.

Başka bir ordu ise hasat zamanı direkt evine dönebiliyor ve tutabilene aşk olsun.

Kral dediğimiz yüce yönetici güce sahip kişiler aslında belli bir tarihe kadar mutlak yönetime sahip değiller. Lordlar var ama kendi çıkarlarını güdüyorlar. En büyük örneği kimin kral olacağının belirleneceği güller savaşında bir lordun getirdiği adamlarını savaş neticelenene kadar savaşa sürmemesi.

Osmanlı desen yeniçeri kaç kez saray bastı. Onlar da insan ve ellerindeki gücün farkındalar. Ancak hadi surlara koş öl dediklerinde koşmuyorlar. Örnek Malta kale kuşatması. Savaşan adamların da ikna olması gerekiyor yoksa başlarındaki adama saygıları kalmıyor. Sur var saldır demiyorlar. Gedik var girin diyorlar, ama o surları döven birliğe ait askerlere diyorlar. Gün bugün alacağız burayı gazıyla gidiyorlar. Arkadaşları hiç uğruna ölen askeri tekrar tekrar savaştırmak zor iş.

Ana fikri vermeye çalıştım. Çok geniş soru. Biraz da kötü yazdım, aşağı yukarı ifade edebildim umarım.
0
Shepard
(05.11.24)
bu konuyla ilgili youtube'da video var.

www.youtube.com
0
gabe h coud
(05.11.24)
(7)

Merkezi ısınmanın fahiş ücreti

hunharca ben
Benim şöyle bir sorum olacak. İlk kez merkezi ısıtmalı bir evde oruruyorum. Bulunduğum il izmirde ki iklimden farklı olmayan şehir. Daha 1 gün oldu ısınmaya geçeli. Bugün fatura geldiğini gördüm. Faturada iki farklı kalem var birisi aidat(1500) - ki buna okeyiz- birde yakıt adı altında 704tl var ist
Benim şöyle bir sorum olacak. İlk kez merkezi ısıtmalı bir evde oruruyorum. Bulunduğum il izmirde ki iklimden farklı olmayan şehir. Daha 1 gün oldu ısınmaya geçeli. Bugün fatura geldiğini gördüm. Faturada iki farklı kalem var birisi aidat(1500) - ki buna okeyiz- birde yakıt adı altında 704tl var istenen. Cahilliğime verin lütfen, 140m2 olan evimde yakıtın 700tl gelmesini beklemeyin, bunun dışında bu fiyat normal mi? Yoksa söğüşleniyormuyuz?


hizliresim.com
0
hunharca ben
(04.11.24)
normal hocam 140m2 küçük değil ki? ayrıca bu fiyatta sadece ısınma mı var? ortak alan ısıtması da dahil olabilir.
ha bir saniye 1 günde mi 700 yakmış? o zaman fazla evet.
0
jelly bear
(04.11.24)
🌸hunharca ben
(04.11.24)
bizim de merkezi sistem geçen sene ayda 800 tl civarı geliyordu ama bizimki 90 metrekare. yine de 1 gün için 704 fazla tabii ama belki bakım falan yapılmış olabilir yöneticiye sorun bence.
0
matilda
(04.11.24)
Ağustos 550
Eylül 600
Ekim 700

Bu faturalarda sıcak su ve ısınma var. Anlattığım gibi sadece 1 kasımda ısınmaya geçildi, bu muhtemelen henüz yansımadı bile faturaya.
Evde nüfusumuz 2. Aktif çalışan kişileriz. Bundan 3 ya da 4 ay önce su yükledim 1000tl lik hala onu kullanıyorum. Bunu da fikir vermesi açısından ilave edeyim dedim
0
🌸hunharca ben
(04.11.24)
Yönetimle konuşmanızı öneririm. Benim eski oturduğum yerde ısınma ücreti kış aylarında çok ağır olmasın diye tahmini bütçeyi 12 aya bölüp her ay topluyorlardı. Belki sizde de böyle bir durum vardır.
0
en bi orijinal
(04.11.24)
yakıt derken doğalgaz kastediyorsunuz diye düşünüyorum. bazı apartmanlar peşin peşin yakıt parası topluyor, öyle bir şey olabilir.
0
co2s2
(05.11.24)
Site havuzu ısıtma, sauna vs var mı, dairelerin sıcak suyu merkezi mi?
0
Mirket
(05.11.24)
(5)

tansiyon aleti önerisi

aydogank
ev için, dedemin tansiyonunu takip etmek için tansiyon aleti bakıyorum. önerisi olan var mı? fiyatlar çok değişik haliyle kararsız kaldım.
ev için, dedemin tansiyonunu takip etmek için tansiyon aleti bakıyorum. önerisi olan var mı? fiyatlar çok değişik haliyle kararsız kaldım.
0
aydogank
(04.11.24)
ben anneme teyzeme vs. omron alıyorum m1 basic modelini. koldan doğru olarak ölçüyor ve dayanıklı. her gün 3 kere tansiyon ölçen anneme 6 sene dayandı. ayrıca ekranındaki yazılar büyük olduğu için yaşlılar okuyabiliyor.
0
delidir yakalayin
(04.11.24)
Doktorlar da artık @delidir yakalayin'nın dediğini kullanıyor.
Bende de var. 10 yılı aştı.
0
Mirket
(04.11.24)
Eczacı arkadaşımda en iyisi Omron diyor
0
mustafakesekci
(04.11.24)
Kardiyologlar omron değilse çok ciddiye almıyorlar. Omron'un en basit modelini alın geçin zaten prensip aynı. Üst modellerde hafıza, bluetooth ışık vs gibi özellikler geliyor. Maksat ölçüm ise giriş segmenti de iş görür.
0
hedep
(04.11.24)
Yaklaşık on yıl önce aldığımız omron taş gibi maşallah. Kalibrasyonunda falan da hiç bir sorun yok.
0
aslagülümseyenbirkediyegüvenme
(04.11.24)
(10)

Cam Nasıl Silinir?

rock n roll
Nasıl silersem sileyim hep iz kalıyor. Güneş gelince iz kalıyor diye güneş batınca sildim, gece sildim, sabah çok erken sildim olmuyor. Deterjan kullanmadan cam beziyle siliyorum olmuyor. Bazı yerlere yetişemediğim için saçma sapan oluyor anlıyorum ama yetisebildigim yerlerde de iz var. Silmesem cam
Nasıl silersem sileyim hep iz kalıyor. Güneş gelince iz kalıyor diye güneş batınca sildim, gece sildim, sabah çok erken sildim olmuyor. Deterjan kullanmadan cam beziyle siliyorum olmuyor. Bazı yerlere yetişemediğim için saçma sapan oluyor anlıyorum ama yetisebildigim yerlerde de iz var. Silmesem cam daha temiz görünüyor. Bana bir yardımcı olursanız sevinirim.
0
rock n roll
(04.11.24)
Gazete kağıdı ile bence
0
the sound and the fury
(04.11.24)
www.hepsiburada.com

şunun gibi bir alet ile. sünger tarafı ile yıkama, daha sonra çek çek tarafı ile temizleme.
0
inheritance
(04.11.24)
kağıt havlu + camsil ile siliyorum ben. ama tekrar kağıt havlu alıp üstünden hemen kurulamak da gerekiyor. iz kalıyor yoksa. benim evim şırı ufak olduğu için bi ruloya çözüyorum tüm camları :D
0
nolmus yani
(04.11.24)
gabe h coud
(04.11.24)
Camsil + gazete kagidi = camda sifir iz + parmaklarda siyah murekkep lekeleri (eldiven kullanin)
0
sertac akin
(04.11.24)
0
Mirket
(04.11.24)
Mikrofiber bez ve camsil.
0
jelly bear
(04.11.24)
1 milyoncularda camlar için çekçekler var, çektikten sonra kalan ufak sularıda kuru temiz vileda ucu ile alıyorum iz falan kalmıyor.
çek çek olayına yarım sopa eklettim, yarım derken uzun bir ahşap sopayı yarıya kestirdim boyum ile camın en üst noktasına ulaşacağım şekilde.

ps. deterjanda önemli camsil harici deterjan lekesi kalıyor prille falan
0
eja
(04.11.24)
İlbays in cam silme bezini kullanıyorum ve camlar genelde eğer çok kirli değilse sade su ile silebilirsiniz. Ben mesela çok beceriksizler bile hiç iz bırakmıyor. O kadar iyi ki bu bezlerin sahtesini bile yapmışlar:)
0
aslagülümseyenbirkediyegüvenme
(04.11.24)
Öncelikle bir bez ve su ile kaba pisliği, tozu alıyoruz. Sonrasında camsil ya da sprey şeklinde su kıvamında olan herhangi bir temizleyici+ deri bez ya da cem beziyle temizliyoruz
0
yuvarlanantencereninkapagi
(05.11.24)
(8)

Türkcell'li biri yurtdışına çıkarken

Mirket
telefonum internetim devam etsin diye (ama ucuzundan) ne yapsın? Kendisi faturalı ve BAE yolcusuTurkcell'in sitesine baktım, bir şey anlamadım. Bi salaklık var sanırım üstümde.
telefonum internetim devam etsin diye (ama ucuzundan) ne yapsın?
Kendisi faturalı ve BAE yolcusu

Turkcell'in sitesine baktım, bir şey anlamadım. Bi salaklık var sanırım üstümde.
0
Mirket
(04.11.24)
e-sim.
0
brakgn
(04.11.24)
e-sim derken Turkcell'i esime geçirmeyeceksin, gittiğin ülkenin hattını sana kiralayan e-sim servisi bulup ondan 3-5-10 euroya falan haftalık GB paketi alabilirsin. Tabii yenice bir telefonun varsa (esim destekli)
esimdb.com

Türk operatörler günlük hayvan gibi para keserek kendi paketini kullandırıyor. Çok daha pahalıya gelir. Galiba günlük 10 euro istiyor, bu şekilde kendi turkcell paketini kullanıyorsun :D www.turkcell.com.tr
0
nhk ni youkosu
(04.11.24)
telefonda esim özelliği varsa bne simden ucuza esim alın.

yoksa ordan hat alsın daha ucuza gelir.
0
jelly bear
(04.11.24)
O zaman ikinci soruyu sorayım. E sim kullanırken, banka mobil uygulamalarında sim değiştirmişsiniz diye arıza çıkıyor mu?
0
🌸Mirket
(04.11.24)
hayır
0
jelly bear
(04.11.24)
1 günlük 1gb yüklü hat pasaporta mühür vuran memur veriyor veya aşağıdaki linkten 1 günlük 10gb esim paketi aktifleştirebilirsin.

www.etisalat.ae
0
Northern Mariner
(04.11.24)
e-sim genellikle en ucuz yollu olanı. veya gidilen ülkeden fiziksel sim alıp kullanmak duruma göre daha ucuz da olabilir.

eğer kişi illa turkcell numarasını yurtdışında kullanmak istiyorsa 1- mevcut paketlerini yurtdışında da kullanabilmek için günlük +350₺ öder
2- turkcell'in www.turkcell.com.tr 2 haftalık yd paketini alır kendi numarasını kullanır. içeriği acayip kötü 2 gb 300dk/300sms 800₺ :)

tabi bunlar illa kendi numaramı kullanmam lazım e-sim başka sim vs olmaz diyenlere.
0
ezkaza
(04.11.24)
e-sim genellikle en ucuz yollu olanı. veya gidilen ülkeden fiziksel sim alıp kullanmak duruma göre daha ucuz da olabilir. ama kişi illa turkcell numarasını yurtdışında kullanmak istiyorsa 2 seçeneği var:
1- mevcut paketini yurtdışında da kullanabilmek için günlük +350₺ öder veya
2- turkcell'in www.turkcell.com.tr 2 haftalık yd paketini alır ve bu paketi kendi numarasında kullanır. (2 gb 300dk/300sms 800₺ :)
0
ezkaza
(04.11.24)
(5)

Banyo gideri cinsi bulma

michael_knight
Bizim duşakabinden su biraz yavaş gidiyor. Giderin içine sokulan çubuklardan aldım ama giderin giderini bulamadım.Duşun orta kısmında yuvarlak bir gider. Üzerinde şık bir yuvarlak kapak var, onu kaldırınca saç vs. yakalayan bir ızgara var.Onu da kaldırınca altta üç parmak yüksekliğinde, içinde su bi
Bizim duşakabinden su biraz yavaş gidiyor. Giderin içine sokulan çubuklardan aldım ama giderin giderini bulamadım.
Duşun orta kısmında yuvarlak bir gider. Üzerinde şık bir yuvarlak kapak var, onu kaldırınca saç vs. yakalayan bir ızgara var.
Onu da kaldırınca altta üç parmak yüksekliğinde, içinde su biriken bir bardak gibi alan var. Orada her zaman su oluyor ve sanırım su oradan taşınca yuvarlağın her yanından gidiyor gidere.
Parmağımla bu kadar anlayabildim. Bu konuda pek bilgili de değilim.

Bu banyo gideri şeklinin ismini biliyor musunuz? Açmak için lavabo aç vs. dökmek dışında yapabileceğim fiziksel bir müdahale var mıdır? (tel sokup saçları çekmek gibi)
0
michael_knight
(03.11.24)
Foto olsa iyi olur
Hep mi az gidiyordu?
Foto hem giderin hem de duşakabin in olsun
0
kisa
(03.11.24)
Bıçak ucu gibi bir şeyle, o bardak gibi şeyin kenarından takarak, ama zarar vermeden, bardağı çıkarmayı bir dener misin?

Fotoğraf +1
0
Mirket
(03.11.24)
Arkadaşlar foto çektim. Bu gider Avrupa'da. Bir aydır az gidiyor, öncesini bilmiyorum. Az gidiyor ama sorun olacak kadar değil. Fakat kısa süre sonra sorun olacak hale gelecek.
Bardak çıkarılmıyor gibi görünüyor.

Fotoda deliğin içinde bir siyahlık görünüyor, orası boşluk değil. O parçayı orada tutmak için gerekli bir plastik galiba, aynısından bir tane daha var.

Fotolardan sonuncusunda biraz pompalayıp bir miktar saç çıkardım.

ibb.co
ibb.co
ibb.co
ibb.co
ibb.co
0
🌸michael_knight
(04.11.24)
Avrupa işi olunca, soru benim çalışmadığım yerden gelmiş oldu.
Gideri iyice su doldurup, pompayı itme maksatlı değil de, sadece çekecek şekilde kullanırsan (yani pompayı gidere havası boşalmış şekilde yerleştirip ani çekme şeklinde) bişeyler daha getirebilirsin diye düşünüyorum.

Yoksa, o memlekette bulunursa lavabo açıcı kimyasallar kullanılabilir. O yoksa deliğe karbonat döküp üzerine sirke dökmek işe yarayabilir.
0
Mirket
(04.11.24)
Banyodan bir fotoğraf daha alabilir miyiz :) erotik mesaj gibi oldu ama :)

Şöyle diyeyim, şimdi bu duşakabin yerden 20 25 cm gibi yukarıdaysa, onun alın kısmı polyester bir malzemedir ve genellikle çıkar.
Böylece o duş teknesinin altı görülür.
Başıma söyle bir şey geldi, gider borusu o gidere normalden daha çok sokulmustu o yüzden su az gidiyordu.
Pompa +1
Lavabo aç da denenebilir ayrıca
0
kisa
(04.11.24)
(7)

Evdeki kötü koku nasıl geçer

Chips
Arkadaşım kiralık bir ev tuttu ancak böyle bazı yaşlı insanların kokusu olur ya öyle ağır bir koku var evde. Boya yaptırmadan, sağlam bir temizlikte bu sorun çözülür mu ? Hangi malzemelerin kullanılmasını önerirsiniz ?
Arkadaşım kiralık bir ev tuttu ancak böyle bazı yaşlı insanların kokusu olur ya öyle ağır bir koku var evde. Boya yaptırmadan, sağlam bir temizlikte bu sorun çözülür mu ? Hangi malzemelerin kullanılmasını önerirsiniz ?
0
Chips
(03.11.24)
maske takıp her yere febreeze boca edip dışarı kaçın, yarım saat sonra gelip bakın koku geçmezse küf olabilir
0
titanyum22
(03.11.24)
Arap sabunu ile bir posta, beyaz sirkeli suyla ikinci posta, karbonatlı suyla üçüncü posta. Kapılar, dolap içleri, banyo ve oda duvarları dahil.
0
Phoebe
(03.11.24)
Bu arada aynı şey sanıp glade falan almayın.
Titan+1

Ya da temizlikçi tutup her yeri güzelce çamaşır suyu
Arapsabunu vs ile sildireceksiniz
0
kisa
(03.11.24)
Duvarlar, tavan, radyatörler, kapılar, pencereler, dolap iç ve dışları ve daha ne varsa tamamı çamaşır suyu boca edilmiş suyla silinecek.
Tabi, duvarlarda, tavanda suya dayanıklı boya olması gerekiyor.
Öncesinde ve esnasında ve sonrasında cereyan yapacak şekilde havalandırma yapılacak.

Bu arada @titanyum22 -1
Çünkü sinmiş kötü kokuyu iyi kokuyla yok edemezsin. Bir süre için bastırırsın. Sonra iyi kokunun etkisi geçince kötü koku küllerinden yeniden doğacaktır.
0
Mirket
(03.11.24)
Çamaşır suyu değil de bolca beyaz sirke tavsiye ediyorum. Çamaşır suyu akciğerlerinzi mahvetmesin.
0
muhayyer divan
(03.11.24)
@mirket,
Febrese kokuyu bastirmiyor, notralize ediyor. O yüzden glade vs ile karıştırmayın dedim.
Arabadaki sigara kokusunu bile. Çıkarıyor.
0
kisa
(04.11.24)
Her yeri sirke ile temizleyin
evde eskiden kalma perde ya da baika kumaş içerikli eşya varsa ya atın ya yıkayın. koltuk varsa koltuk temizleme videolarını izleyip onu da yıkayın. kumaşa çok siner koku, temizlemeden geçmez.
evi deli gibi havalandırın sonrasında.
tüm lavabolara lavabo açıcı -> sonrasında karbonat
0
nolmus yani
(04.11.24)
(21)

Köpek ismi bulma

alaimisema
Herkese iyi pazarlar.Yıllar sonra hayalimi gerçekleştirip köpek sahipleneceğim. Küçük ırk erkek bir köpek. Heyecandan aklıma hiçbir isim gelmiyor. Sizin var mı bir fikriniz?
Herkese iyi pazarlar.
Yıllar sonra hayalimi gerçekleştirip köpek sahipleneceğim. Küçük ırk erkek bir köpek. Heyecandan aklıma hiçbir isim gelmiyor. Sizin var mı bir fikriniz?
0
alaimisema
(03.11.24)
Arthur
0
rock n roll
(03.11.24)
Ercan
0
onheil
(03.11.24)
Mümkün olduğunca kısa ve vurgulu bir isim olmalı. Kral, çiko, kont, dost gibi.
0
Godless
(03.11.24)
Laki
0
grimavi
(03.11.24)
ben hep yemek isimlerinden giderim tipi sizde ne çağrıştırıyorsa. köpeklerimin adı pide ve macundu, kedimin adı reçeldi.
0
pide
(03.11.24)
Hector
0
don’t panic
(03.11.24)
Vurgulu tek hece, Çok heceli olacaksa da son hecesi vurgulu bir isim, köpeğin adını öğrenmesini, sizin adı söylerkenki tonlamanızdan, sizi sevgi ile mi kızarak mı adını söylediğinizi anlamasını sağlar.
Adı aynı zamanda komut olarak kullanılacağı için bu hususa dikkat edin.
0
Mirket
(03.11.24)
Layka
0
anon1m
(03.11.24)
Pide +1 :)

Hiç köpeğim olmadı ama balıklarımın adı salça, sucuk ve nutellaydı. Küçüktüm o zamanlar:p şimdi bi kedim olsa adını mochi koyabilirdim ya da tofu
0
kullanicadi
(03.11.24)
Köpeğin tipini görmeden isim koyulmaz, gelince foto at o zaman söyleriz.
0
Bruce
(03.11.24)
Bir liste yapmışım, paylaşayım, benimkiler daha cok büyük ırka uygun, bir de Bruce+1

Patron
Müdür
Tembel
Bisküvi
Maskot
Obur
Haylaz
Hayta
Çapkın
Haydut
Miskin
0
(03.11.24)
Madem küçük ırk, adı "buçuk" olsun. Hem son hecesi sert,eğitim diline uygun.
0
strawberry first
(03.11.24)
hero
0
since1907
(03.11.24)
Shepard!
0
Shepard
(03.11.24)
Guapo İspanyolca, Bello da İtalyanca yakışıklı anlamına geliyor. Dişi olsaydı canım falan derdik :)
0
aslagülümseyenbirkediyegüvenme
(03.11.24)
DOG TAX!!
evcil hayvandan bahsedip resim atmamak ne bilimsizliktir, ne vicdansızlıktır!!birbir

illa resmini çekmişsindir, paylaş da ona göre isim bulalım
0
titanyum22
(03.11.24)
tipini görmek lazım +1

japon tınılı isimleri seviyorum. suşi, yoko, kaju vs.
0
sir gawain
(03.11.24)
arkadaşlar tipini yükleyemedim çünkü ben de henüz sadece mevcut sahibinin kucağında bir fotosunu gördüm. Başka görmediğim için o kişiyle olanı paylaşamadım kusura bakmayın :)
0
🌸alaimisema
(04.11.24)
Hangi isimde karar kıldın?
0
(28.11.24)
İlgililere duyurulur Arthur ismini seçtik çok yakıştı :)
0
🌸alaimisema
(28.11.24)
Arthur'un isim annesi oldum <3
0
rock n roll
(28.11.24)
(13)

sizce hangisinden yürüsün - mümkünse evliler

baldan kaymak
not: ön edit, hesap sahibi olarak ben erkek kişisiyim, bana dm atmayın :dbunu arkadaş talebi ile açıyorum. arkadaşım kadın kişisi ve kafası karışık. özet:1) uzun süredir beni seven ve evlenmek isteyen erkek kişisiyle evlenmek. geçmişte birşeyler hissetmiştim ama şimdi sadece ponçik, belki de yakın d
not: ön edit, hesap sahibi olarak ben erkek kişisiyim, bana dm atmayın :d

bunu arkadaş talebi ile açıyorum. arkadaşım kadın kişisi ve kafası karışık. özet:

1) uzun süredir beni seven ve evlenmek isteyen erkek kişisiyle evlenmek. geçmişte birşeyler hissetmiştim ama şimdi sadece ponçik, belki de yakın değiliz diye birşey hissetmiyorum ama çok vefalı, ilgili. pişman olur muyum bilmiyorum, biraz bundan korkuyorum. çünkü çevrem negatif, dağılıyor odağım. en iyi cevabı hak ediyor aslında gerçekten emin değilim. maddi beklentim yok. tek isteğim olumsuz durumda üzülmemesi. ama hep çok iyi bana karşı.

2) yurtdışına taşınma fırsatım var ve daha iyi bir hayat sürebilirim diye de düşünüyorum. orada evlenmek ve yuva kurma fikri hoşuma gidiyor. 2025’te çok ihtimalli.

3) yeni tanıştığım ve birşeyler hissettiğim biri daha var. yaş farkımız var. evlenip boşanmış kendisi. çocuğu da var ama benden bu anlamda beklentisi yok hatta bir çocuk sahibi olabileceğimizden de söz etmiştik konuşma arasında. ilgim olursa, cevabımı beklediğini paylaştı. hayati olgunluğa erişmiş biri.

4) cevap hiçbiri.

not: hiç kimseye bir söz vs vermedim. sadece yemek/kahve esnasında vs söz edilen ve bildiğim şeyler bunlar. hatta herkese teşekkür edip, aklımdakinin bir seçim yapmaksızın taşınacağımı paylaştım. yanlış bir karar da vermek istemiyorum. belki benzer durumda kalanlar bana fikir verirler diye arkadaşım soralım istedi. teşekkürler şimdiden.
0
baldan kaymak
(03.11.24)
2 kendi hayatını kendin çiz, çok da istekli olmadığın hayatlara dahil olup, geçmişe yönelik şöyle olabilirdi böyle olabilirdi olasılıklarını düşünerek insanları mutsuzluğuna ve kararsızlığına dahil etme derdim arkadaşa
0
grimavi
(03.11.24)
3 cocuk yapma derdin yok
0
lapaz
(03.11.24)
1'i boşuna bencillik yapıp üzmesin, 2 yi tercih etsin
0
mirty
(03.11.24)
Aklina yatan bir sey olsaydi burada sormazdi zaten. Yoluna devam etsin, 2den devam, hayat neler getirir gorsun deneyimlesin
0
gibicibicis
(03.11.24)
Katalogdan gelinlik seçer gibi damat seçilir mi ya?
Bu seçeneklerde tek akla yatkın olan 2. Ya da hiçbiri.

Edit: yazmaya üşendiğim her şeyi @rock n roll yazmış. +1
0
kobuzchu kiz
(03.11.24)
Evlenmek konusunda neden ısrarlı? Evlenmek yerine getirilmesi gereken bir görev, bir sorumluluk, bir yükümlülük değil ki. Birini çok seversin, aşık olursun, iyi de anlaşırsın, ortak yönleriniz çoktur evlenirsin. Onun dışında niye evlenesin, hayatı akışına bırakırsın, evlenebilirsin de evlenmeyebilirsin de.
0
rock n roll
(03.11.24)
Cevap d hiçbiri. Elinin altında her daim birisi olsun. Enayinin tekini kafalar süreyle.
0
Topalordek
(03.11.24)
kesinlikle 2
Koca kaçmıyor, mis gibi yurtdışı deneyimi ihtimali varsa ve kör kütük aşık değilse neden diğer ihtimalleri düşünüyor ki?
0
cilekli pasta
(03.11.24)
3 ü kafadan bi elesin.
Devamını sonra düşünsün.

O çocuğa kız istemeye giderken, adamın yanında o mu olacak, adamın eski karısı mı? Bunun hastalığı var, nişanı düğünü, mezuniyet töreni var. Yarın öbürgün çocuk, çıkıp gelip, ben artık babamla yaşayacağım derse, benim senden bi beklentim yoktu, dur ben onu sokağa atıp geleyim mi diyecek adam?
0
Mirket
(03.11.24)
kesinlikle 2
böyle bir imkan varken, kafa karışıklığına hiç gerek yok. yolunuz açık olsun.
0
sinematikcrop
(03.11.24)
herkes kendi kararını vermeli. başkasının tavsiyesiyle hareket etmek nedir?
0
co2s2
(03.11.24)
Abooo, bu kadın güvenilmez. Yurt dışına çıksın, orada 2.sınıf vatandaşlığı ve ırkçılığı yaşasın.

1'i kullanıyor.
2'ye cevap verdim.
3- 1 varken 3 ile nasıl bu noktaya gelmiş yuh.
4- Hayati olgunluğa erişmemiş bu kadın kişisi tedavi görsün.
0
Shepard
(03.11.24)
2, ama yalniz kalip keske birini secseydim deme ihtimalin %100
0
durgunfoton
(04.11.24)
(3)

Hastalık sonrası 5 gündür yemek yememek

tahirkemalbozoglu
Mide bulantısı, titreme ve kusma durumu oldu 5 gün önce. Kustuktan sonra rahatladım ve ertesi gün toparladım fakat o günden sonra yemek yiyemiyorum. Su bile içince geri çıkarma hissi oluşuyor fazla değil ama var biseyler rahatsız eden hissediyorum. Sadece sabah akşam çorba içiyorum. Sizce doktora gi
Mide bulantısı, titreme ve kusma durumu oldu 5 gün önce. Kustuktan sonra rahatladım ve ertesi gün toparladım fakat o günden sonra yemek yiyemiyorum. Su bile içince geri çıkarma hissi oluşuyor fazla değil ama var biseyler rahatsız eden hissediyorum. Sadece sabah akşam çorba içiyorum. Sizce doktora gitmeye gerek var mı? Yemek ve ara ara gelen mide bulantısı mevzusu haricinde gayet iyiyim.
0
tahirkemalbozoglu
(02.11.24)
Norovirüs konusunu bir araştırsana. Bir hafta sürer diyor. O ise tabi.
0
Mirket
(02.11.24)
abi git tabii, öyle şey mi olur. vücudun gıdasız mineralsiz kalacak. serum taksın biraz toparlasın vücudun. durma evde.
0
titanyum22
(02.11.24)
Bence hastaneye gidin. 5 gün uzun bir süre
0
bakur basur rojava rojhilat
(02.11.24)
(7)

1.8 km / 28 dk yürüme mesafesindeki spor salonu?

dejame
Yolu düz, konforlu. Araba park edecek yer yok, yürümek şart. Google puanı 4,8. Daha önce gittim, gayet iyiydi. En azından bir ay gideyim diyorum.Evin hemen arkasında bir salon daha var. 5 yıl kadar önce gitmiştim, fena değildi açıkçası. Ama ne olduysa puanı 3,7’ye düşmüş. “Makinelerin ayarsız olduğu
Yolu düz, konforlu. Araba park edecek yer yok, yürümek şart. Google puanı 4,8. Daha önce gittim, gayet iyiydi. En azından bir ay gideyim diyorum.

Evin hemen arkasında bir salon daha var. 5 yıl kadar önce gitmiştim, fena değildi açıkçası. Ama ne olduysa puanı 3,7’ye düşmüş. “Makinelerin ayarsız olduğu kabloların bir kısmının kopmuş bir kısmının ise koli bandıyla tutturulmaya çalışıldığı 3+1 evden bozma ergenusların doldurduğu özensiz bakımsız tam olarak kalitesiz kreş tadında bir spor salonu ben görmeden kayıt yaptırdım bir kez gördüm görmez olaydım” yorumu var birkaç ay önce.

Siz olsanız hangi salona giderdiniz? Gündüz vaktinde gidebilirim.
0
dejame
(02.11.24)
Önümüz kış. Terli terli yürünmez. Yağmuru var, karı var. Gider gelirken de jogging yaparım diyorsan o olur.
Arkadaki ergenus yerine kendin bir git bak. Her yorum doğru yorum değildir.
0
Mirket
(02.11.24)
Yakın yere bakın önce +1
Hatta 1 ay gidin deneyin
0
jülsezar
(02.11.24)
1.8 km içinde hiç park edecek yer yok mu 500m mesafede falan. illaki vardır ara sokakta vs. o kadar insan nasıl geliyor oraya?
0
jelly bear
(02.11.24)
Google puanlarına gene çok aldanmayın, yorumlara bir göz atın, çok kolpa duruyorsa, ve çok az başka yere yorum yapılmışsa bir üç kağıt olabilir. Rastlanmayan şeyler değil.

Tavsiye olarak yolculuğu da spor haline getirmek tavsiye edilmiş, bence de mantıklı, vücut sıcaklığı geçmeden hızlıca gidilebilirse kışın da sıkıntı olmaz. Bisiklet sürmeye uygunsa o da olabilir.
0
mbond
(03.11.24)
kral yer olsa uzak yere gitmem
0
basond
(03.11.24)
ben tecrübe ettim, duyurularıma da bakabilirsiniz.

her zaman eve en yakına gidin.
0
baldan kaymak
(03.11.24)
Eve en yakın salon en iyi salondur kuralı evrensel bir gerçek ama ben şahsen eve yakın diye de gidip dandik bir salonda da çalışmam. Yani ekipmanları güvenli değilse büyük oranda bozuksa florası sakat tiplerden oluşuyorsa yani 5 tane ergen grup olarak gelip bi aleti kapatıyorsa sırf eve yakın diye tercih etmem bana bir kazancı olmaz ama yine de bir gidip bakarım gerçekten öyle mi, internet yorumlarına da güvenmem.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(03.11.24)
(5)

yalnız kalan anneye alınacak şeyler

logisticsmanager
Arkadaşlar şimdi süper komşular var. Bütün sülale aynı şehir zaten.Aklıma gelen iki şey var;Bir adet kamera. Salonda bir nokta var iki balkon ve bütün salonu komple görüyor.Diğeri de samsung düşme algilamali smart watch. Bunda da kuzeni arar direkt.Var mı başka bir şey böyle? Yaşında daha genç de ol
Arkadaşlar şimdi süper komşular var. Bütün sülale aynı şehir zaten.
Aklıma gelen iki şey var;
Bir adet kamera. Salonda bir nokta var iki balkon ve bütün salonu komple görüyor.
Diğeri de samsung düşme algilamali smart watch. Bunda da kuzeni arar direkt.

Var mı başka bir şey böyle? Yaşında daha genç de olsun kafami ne rahatlatirsa yani.
0
logisticsmanager
(02.11.24)
Alarm ve saat güzel fikir de kamera kendisinden başkasına bağlanacaksa abes olur. Kendi telefonuna bağlayacaksan, o kameralar, bende vardı bir zamanlar, sinek geçince bile bildirim geliyor, insan paranoyak oluyor. En sonunda söküp attım.
0
Mirket
(02.11.24)
Puppy, evet bildiğin yavru köpek.
Ben aldım valideye hayatı değişti.
Özel bir itiraz sebebi yoksa kesinlikle öneririm.
0
erty_ksk
(02.11.24)
@erty; abi olmaz o. Annem gezsin, ben zaten yurtdışındayim, çok ciddi sıkıntı olur gel git işi.

@mirket; abi sürekli haber vermesi değil. Benim kendi evimde var, bazen hanım telefonu duymuyor vs. Açıp bakıyorum, hatta ses özelliği var sesleniyorum. Ben bakayım yeter.

@titanic; yok abi. 6. Kat. Apartman kamerali, kapi sağlam.
0
🌸logisticsmanager
(02.11.24)
kamerayı banyo kapısına görecek şekilde de koy, bizim büyük teyze banyoda düşüyor sesini duyuramıyor, bağırma/yüksek ses ile alarm veren kamera seçebilirsin veya kamerayı hareket algıladığında alarm verecek şekilde ayarlayıp manuel kontrol edeceksin.
0
eja
(02.11.24)
Ben yurt disindayim annem tr de yalniz. Ben air tag aldim oradan nerede oldugunu goruyorum. Tavsiye ederim
0
oscar
(02.11.24)
(9)

İstanbul Metrosu Merdiven Sorunu Neden Çözülemiyor?

calmdown
Belediye konusunda bilgisi olan nedenini bilen bi arkadaş var mıdır? Bu konuda belediyenin farkındalığı ve çözüm çabası hangi aşamada? Bu merdivenler eskiden de bozulurdu ama şimdi üzerine oynanan bir algı var. Ayrıca istanbulun nüfusu çok arttı, provokasyon da var. Çok fazla çalışmayan merdivene de
Belediye konusunda bilgisi olan nedenini bilen bi arkadaş var mıdır? Bu konuda belediyenin farkındalığı ve çözüm çabası hangi aşamada? Bu merdivenler eskiden de bozulurdu ama şimdi üzerine oynanan bir algı var. Ayrıca istanbulun nüfusu çok arttı, provokasyon da var. Çok fazla çalışmayan merdivene denk geliyoruz. Nedir bu konunun özeti ve çözümü?
0
calmdown
(02.11.24)
Fikrimi yazayım: Birincisi merdivenler eskidi. Daha sık arızalanıyorlar ve o kadar fazla var ki bence servis bence yetişemiyor. Bildiğim bir durakta yukarı çıkan bir merdiven 10 gündür bozuktu. İkincisi, yağmur. Merdivenler dışarıda ve yağmurda hayvan gibi su alan bir hareketli ve elektrikli aksam. Merdivenlerin üzerini kapatmadıkları için özellikle sonbahar ve kış aylarında daha da pert oluyorlar.
0
prole
(02.11.24)
Çok eskidi +1. M4 metrosuna yeni açılan durakları (fevzi çakmak - sabiha) açıldığından beri her hafta kullanıyorum nerdeyse. Bir kere bozulduğunu görmedim. Belki çok çok nadir. Ama ünalan metrodan metrobüse çıkarkenki merdivenler çok bozuluyor son aylardır. Zincirlikuyu metrobüs durağındakiler çok daha eski mesela, onlar resmen çalışmıyor.
0
substituent
(02.11.24)
akepe tamir parası vermiyor
bi de akepeliler arada merdivenleri bozuyor, tornavida falan sokuyorlar
hıhım, tam olarak böyle
0
lambırcek
(02.11.24)
Her ürünün belirli bir taşıma kapasitesi ve ömrü var. İstanbul'un mevcut kapasitesini kaldırmıyor birçok yerdeki merdivenler. Üstüne bir de kasıtlı olarak zarar verenler var. Bazıları gerçekten siyasi ideolojiden dolayı yapıyor ama çoğunluğu mağarada yetişen ve medeniyetten uzakta beslenmesi gereken yaratıklar. Bunlardan her şehirde var. Bunların toplanması, ıslah edilene kadar insan arasına salınmaması gerekiyor. Şunları diyorum:

www.instagram.com

www.youtube.com

Yoksa "Ekrem İmamoğlu belediyeye harcanacak parayla şarap içiyor" değil. Aynısı otobüsler için de geçerli. Bu kadar göz önündeki konular gerçekten fark edilmiyor olabilir mi sanıyorsunuz?
0
nawar
(02.11.24)
Her merdiven basina 1 kamera koy
Kameraya bakan eleman baslata bassin durursa

Bence cogu zaman insanlar stop tusuna basiyorlar zevk yapiyorlar
0
Zetnikov
(02.11.24)
eksisozluk.com sözlükte şöyle bi entry var.

istanbul metro'da hizmet veren yaklaşık 1500 yürüyen merdiven varmış, yaklaşık 1400 tanesi aktif. arızalı olduğu için kapalı olanların sayısı 10 civarı. ama sanırım en işlek yerdekiler arızalı olduğu için hepsi bozuk gibi düşünüyoruz.

arızalı olmanın dışında başka sebeplerle kapalı olabiliyorlarmış.
konu ile ilgili eski bi açıklama:
www.metro.istanbul
0
biseysorcaktim
(02.11.24)
üstteki yazara ve açıklamaya katılmıyorum.

bunlar mekanik cihazlar. kaliteli cihaz koyarsın, bozulmaz. bizi yemeyin artık.

30 yaşındayım ben hadi neyse, siz 70 yaşına gelin, göreceğim sizi. bahaneyi bırakacağız önce toplum olarak. bir tane siyasinin yaşlısı kullansın bakayım, kaç saatte çözülüyor, hiç bozuluyor mu?
0
baldan kaymak
(03.11.24)
@camdown neredeyse belediyeden özür dileyeceksin:) Sayın duyuru sahibi yürüyen merdiven bozulmalarını çoook kibarca dile getirmeye mi çalışıyor? Yazar, yürüyemeyen merdivenlerin mağduru mu yoksa yürüyen merdivenlerin bozulmasının gündem olmasından mı rahatsız tam anlaşılamıyor. "Merdivenler eskiden de bozulurdu..." "....üzerine oynanan bir algı var." Mazereti yöneticiler dile getirir ama burada bizzat şikayetçi (!) mazeret beyan ediyor:"istanbulun nüfusu çok arttı, provokasyon da var." Ama realiteyi ağzından da kaçırıveriyor: "Çok fazla çalışmayan merdivene denk geliyoruz."

Arkadaşlar biz bu şehrin sakinleriyiz. Oy kullanırız, seçim olur, biter. Koltuğa oturan yöneticiler hangi partiden olursa olsun onları denetlemek, uyarmak, eksikliklerini dile getirmek en tabii hakkımızdır. Şehrin yönetimine talip olanlar şehrin artan nüfusunu da, provakasyonları da vs.'yi de bilerek şehri yönetmeye talip oluyorlar. Halk da onları seçtiyse mazeretsiz vazifelerini yapacaklar. Eksik gördüğüm, ihmalkarlık gördüğüm kamu hizmetlerinde a partisi b partisi bakmaksızın bam bam bam yazarım, ararım, sesimi yükseltirim. Türkiye'deki demokrasi anlayışı "halkın yönetime alet edilmesi" bağlamında işliyor. Mazbatayı alan kişi salt çoğunluk arkamda diyerek salıyor işleri. İstanbul'da yaşayanlar Arnavutköy, Sultanbeyli ilçelerinin geri kalmışlığını bilirler. O ilçeler niçin öyledir? Çünkü oraların yönetimine seçilenler o lokasyondaki sosyolojinin çalışsalar da çalışmasalar da her türlü kendilerini destekleyeceğini bilirler. Yapmayın etmeyin.... Siyaseti bu ilkel dayanışmaya alıştırmayalım.
0
erdoyil
(03.11.24)
Türkiye ekonomik olarak güç durumda.

Artık Hükümetten de Belediyeden de almış olduğumuz hizmetin her geçen gün biraz daha kötüsüne razı olmak zorunda kalacağız.

Özeti bu.

Eskiden iyiydi demenin de alemi yok. Çünkü o eskiden yapılanlar borçla yapılıyordu. Şimdi o borçları ödeyeceğiz. İşi siyasete dökmenin alemi de yok.Genel resim bu.

Vatandaş olarak hizmetin en iyisini istemek en doğal hakkımız. O ayrı.
0
Mirket
(03.11.24)
(19)

arkadaşlar bugün babamın 40'ı

kibritsuyu
bugün babamın vefatının 40. günü. ankara'da öyle lokma dağıtma vs. adeti yok. hayrına bir şeyler yapmak, bir şeyler dağıtmak istiyorum.ne önerirsiniz?
bugün babamın vefatının 40. günü.

ankara'da öyle lokma dağıtma vs. adeti yok. hayrına bir şeyler yapmak, bir şeyler dağıtmak istiyorum.

ne önerirsiniz?
0
kibritsuyu
(02.11.24)
Başın sağolsun.

Ben olsam sokakta yaşayan hayvanlara mama alır dağıtırım ama genelde insanlar bunu hayırdan saymıyor sadece insanlara yönelik şeyleri hayırdan sayıyorlar. Sen de böyle düşünüyorsan kış geliyor istersen maddi durumu iyi olmayan bir ailenin çocuğuna mont alabilirsin ya da bir aileye erzak yardımı yapabilirsin.
0
rock n roll
(02.11.24)
Ayran + pide/simit dağıtan gördüm lokmadan gayrı.

Başın sağolsun.
0
beetlejuice
(02.11.24)
Size yakın olan fakir evlerini tespit edin. Akşamdan hemen sonra (duruma göre) her eve 500 TL dağıtın.
0
diyecevaplandı
(02.11.24)
Başın sağolsun. Babanız neyi severse onu yapın. Hayvan seviyorsa hayvanlara, insan seviyorsa insanlara. Benim babam sigara severdi, cenazesinde uzun Marlboro dağıttım arkadaşları ile beraber içtik.
Annem misal çocuk çok sever. Allah korusun bir şey olsa ben çocuk doyururum sadece onun için.
0
logisticsmanager
(02.11.24)
Başınız sağolsun. Ben olsam para vermektense yoksul bir hane bulup erzak yardımı yapardım.
0
bakur basur rojava rojhilat
(02.11.24)
Mahalleye en yakın Cami hocasına söyle pideciyle de anlaş cuma günü pide ayran dagitsinlar oh ne güzel
0
dedeminhirkasi
(02.11.24)
Pazartesiyi beklerse biraz kuytudaki imkanları kısıtlı olan bı okula ya da bugün icin yatili bı okula, öğrencilere bir şeyler dağıtılabilir.(İzin alınması gerekir mi bilemedim)

Lisede yatılı okudum. Hayır için yurttaki yemekten farklı bir şey dagitilinca bayram ediliyordu.
0
abuzer
(02.11.24)
ogrenciye yemek yardimi+1 bizim burada parayla aldigimiz yemekler bile bu kadar kotuyken yurtlari dusunemiyorum
0
ala09
(02.11.24)
Başınız sağolsun,ben olsam bütçeme göre ya üni okuyan ogrenciye yardım ederdim ya da mutlaka çevrenizde öğretmen tanıdığınız vardır,onların aracı olmasıyla sınıfta ki öğrencilere birseyler dağıtıp çocuk sevindirirdim.
0
brnbrs
(02.11.24)
Gariban bir semtte işe gidiş saatinde, otobüs duraklarında falan bir seyyar simitçinin tüm simitlerini satın al, tezgaha amcamın adı yazılı bir kağıt iliştir, ücretsizdir yaz. alsın işe gidenler.

Hastane kapısı gibi bir yer de olur. Simitçinin dağıtışını kenarda oturur seyredersin.

Bu arada amcamın mekanı cennet olsun. Işıklar içinde uyusun.
0
Mirket
(02.11.24)
Babanın sevdiği bir yemeği ya da tatlıyı dağıtabilirsin. Başınız sağ olsun.
0
gabe h coud
(02.11.24)
Başın sağolsun,
Ankarada da gördüm lokmacı ama efektif değil buralarda tabi. Akşam git bir fırına mamak vs tarafında gelene gidene ver bir iki ekmek, hayrın kabul olsun. En hızlı ve kolay yolu bu.
0
erty_ksk
(02.11.24)
Başın sağolsun.
0
la traviata
(02.11.24)
Yukarıdaki fikirlerin hepsi iyi. Başınız sağolsun demek istedim sadece.
0
aslagülümseyenbirkediyegüvenme
(02.11.24)
7,10,15,40 diye bir şey yok.

bence gerçekten ihtiyaç sahibi birini bul ve elden para ver.
babam vefat etti onun hayrına veriyorum bir duanız yeterli de bırak.
0
OgutucuRecep
(02.11.24)
Mirket +1 diyorum.
Yaşadığım yerdeki şehir hastanesine yolum düştü geçenlerde içim parçalandı. Bir simit bile çok hayır duası aldırır.

Başınız sağolsun.
0
cilekli pasta
(02.11.24)
Devlet hastanelerinin tam boyle acilin onunde simitciler olur hepsini satin al dagitsin
0
Zetnikov
(03.11.24)
kocatepe camii avlusunda 150 tane simit ayran dağıttım arkadaşlar.

hepinize fikirleriniz için teşekkürler.
0
🌸kibritsuyu
(04.11.24)
Allah kabul etsin Dostum. Merhum, hayatı es geçmeyip hayırlı evlat yetiştirmiş. Mekanı cennet olsun.
0
Mirket
(04.11.24)
(4)

ek gelir ama nasıl

SPQR
merhaba,çalışma düzenim bir tık rahatladığı için günde 2-4 saat etkin ayırabileceğim kendime ek gelir getirebilecek hangi alanlar mevcut? ne yapmamı önerirsiniz? gelire dönüştürebileceğim bir hobim yok. balık tutmayı öğretirken olta da verirseniz sevinirim. ("yazılım öğren" değil de "yazılımı şurala
merhaba,
çalışma düzenim bir tık rahatladığı için günde 2-4 saat etkin ayırabileceğim kendime ek gelir getirebilecek hangi alanlar mevcut? ne yapmamı önerirsiniz?

gelire dönüştürebileceğim bir hobim yok.
balık tutmayı öğretirken olta da verirseniz sevinirim. ("yazılım öğren" değil de "yazılımı şuralardan öğren şunu şunu yap" gibisinden)
0
SPQR
(02.11.24)
Tahtakalede mor isikli sahte para kalemi ve biber gazı Alip esnaf esnaf gezip sat. Bir sırt çantasına ve beş bin sermayeye bakar. Büyük sehirdeysen ayda 40-50 bin kazanırsın hem spor olur.
0
deer hunter
(02.11.24)
@deer hunter abi o ne öyle, düşmana verilmez bu tavsiye. Çelik gibi sinir lazım her gün en az 500 kez reddedilecek, yürüyecek, çekinecek özgünveni kırıldığı için gibi gibi şeyler var.

Soruya cevap: Bence tamircilik, ustalık işleri. Şu an yeni bir iş yapmak zorunda olsam bu işlere girişirdim. İşler büyüyünce ekipler kurardım. Yapan var çevremde beraber yapıyoruz. Olta - youtube videoları veya ismek mi işkur mu ne seni bir tamirciye ustaya yolluyor. Çıraklık yapıyorsun.

Boş olanları söyleyeyim. Al şunu sat şurada. Abi 3d yazıcı ile yardır, tişört bastır online, dropshipping yap, mesleğinle ilgili danışmanlık yap, blog yaz, yazılım öğren, grafikerlik yap.

Yazılım dediğin için olta Gencay Yıldız. Murat Yücedağ tavsiye etmem.

Aradığın cevabı bulman bence zor. Çünkü ya ama ben evimden kazanmayı istiyordum diyorsan gördüğüm kadarıyla dijital işlere girişen çok kişi var ama iş az.
0
Shepard
(02.11.24)
O tavsiyeyi deneyip o psikolojik esikleri aşan adam sonrasında her şeyi başarır. Bu tavsiyemle uniersite öğrencisiyken evini alan insan var. Bir de bahaneler üretip yıllar boyu ek gelir arayanlar var v
0
deer hunter
(02.11.24)
Ekşi'de (bkz: boyacının doktor mühendisten fazla kazanması ) diye bir başlık var. Önümüzdeki süreç, bir sanatı olanın parladığı yıllar olacak. Meslek edinme kurslarına +1 diyorum.
0
Mirket
(02.11.24)
(6)

odtü psikoloji mezunu birisi neden alanı dışı bir iş yapıyordur?

carisch
merhaba psikolog olmanın şartlarını tam bilmiyorum tabi ne gerektiriyor, maddiyat olarak ağır bir süreç mi vs.. mezuniyetinden 6 yıl geçmesine rağmen neden alanı dışı çalışıyordur? en büyük engel maddi yük mü?
merhaba psikolog olmanın şartlarını tam bilmiyorum tabi ne gerektiriyor, maddiyat olarak ağır bir süreç mi vs.. mezuniyetinden 6 yıl geçmesine rağmen neden alanı dışı çalışıyordur? en büyük engel maddi yük mü?
0
carisch
(02.11.24)
Lisans mezuniyeti yetmiyor, klinik psikoloji alanından mezun olmuş ve yine o alanda yüksek lisans yapmış olması gerekiyor. Bu arada ilgi duyduğu alanlarla, ekollerle ve terapi yöntemleriyle ilgili çok çeşitli eğitimler alması gerekiyor ve bu eğitimleri öyle her yerden alamaz, itibarı yüksek kuruluşlardan ve kişilerden eğitim alması çok daha doğru olur ve bu da çok çok pahalı bir şey. Eğitimi almak ayrı, eğitimi alacağı yer uzaktaysa ve orada fiziken bulunması gerekiyorsa bunun için yapacağı harcama ayrı masraf olacaktır.

Böyle böyle birçok eğitim aldıkları için çok para harcarlar ve çok da kafa patlatırlar, hayatı sürekli gözlemleme ve okuma halinde yaşarlar.

Muhtemelen arkadaşın bu eğitimleri alacak imkanları olmamıştır veya merakı yoktur. Olabilir.
0
muhayyer divan
(02.11.24)
Alanı dışında derken? Klinik psikolojiden mi bahsediyorsunuz? Psikolojinin bir sürü alt alanı var. Eğer ki reklamcılık, insan kaynakları, pazarlama (gerçek marketing yapılan şirketlerden bahsediyorum) gibi bir alanda çalışıyorsa çok da alan dışı sayılmaz. Bu alanlarda çalışan bir sürü psikoloji mezunu insan var. Zaten endüstri ve örgüt psikolojisi, sosyal psikoloji gibi alt dallarıni da kapsıyor bu departmanlar.

Bu dediklerimden biri ya da benzeri değilse bilemeyiz. Klinik psikolog olmak istemiyordur, eğitim süreci meşakkatli geliyordur, yüksek lisans ücretini karsilayamiyordur vs vs.
0
fraise
(02.11.24)
Üniversite sınavı bizi yapmak istediğimiz işe değil de puanımız yettiği yere yönlendiriyor.
Aradan geçen yıllar ve eğitim süreci bazen bize yanlış seçim yapmış olduğumuzu anlatıyorsa da çıktığımız yolun dönüşü olmuyor.
Ülkemizde biraz üniversite, gitmek istediğimiz yoldaki bir basamak gibi değil de, ne mezunusun sorusuna okkalı bir cevap gözüyle bakılıyor.
Psikoloji bölümü mezunlarını maddi yönden mutlu eden bir işkolu sağlamıyor.
Ülkemizde meslek seçimi biraz da tesadüflerle dolu bir dikenli yol gibi.
0
Mirket
(02.11.24)
grimavi
(02.11.24)
sevmiyordur.
0
alice in potatoland
(02.11.24)
@fraise marketing alanında çalışıyor evet. maddiyat kaynaklı olduğunu düşündüğüm için kendisine sormak istemedim. hakkı zaim üniversitesi gibi manasız bir yerden mezun olsa çok merak etmezdim ama odtü olunca bir sorgulama gereği duydum fakat cevaplarda da görüldüğü üzere maddi yük ve sevmiyor oluşu 2 belirgin etken gibi. teşekkürler herkese cevaplar için.
0
🌸carisch
(02.11.24)
(18)

Köylüler

don’t panic
Küçükken aşırı sevdiğim, bayramlarda 3-4 gün önceden gittiğim köyümden son 5-10 yıldır tiksinmeye başladım. Büyüyüp gözüm açılmaya başladı galiba. Şehirde yaşıyoruz, yılın 2 ayı falan köyde yaşıyor anne babam. Ben de günlük veya haftalık kısa süreliğine gidiyorum. Son yaşadığımız birkaç olayı özet g
Küçükken aşırı sevdiğim, bayramlarda 3-4 gün önceden gittiğim köyümden son 5-10 yıldır tiksinmeye başladım. Büyüyüp gözüm açılmaya başladı galiba. Şehirde yaşıyoruz, yılın 2 ayı falan köyde yaşıyor anne babam. Ben de günlük veya haftalık kısa süreliğine gidiyorum. Son yaşadığımız birkaç olayı özet geçmek istiyorum: Bizim arsanın kenarına diktiğimiz dut ağacını kurutmuş yan komşu, gelecekte kendi evinin önüne sarkar da güneşini keser diye. Arsanın diğer tarafına da zeytin dikmiştik. Ordaki komşu da millete laf ediyormuş bunlar da geldiler bizim evin dibine diktiler diye. Bu noktalarda sizce suçlu muyuz? 850 metrekare arsa ve içinde küçük bir köy evimiz var. Arsamız dahilinde evin bahçesini, önünü falan güzelleştirmeye çalışıyoruz. Bu iki olay dışında şu an anlatamayacağım ve tartışmaya kapalı çok sayıda pislik gördüm, görmeye devam ediyorum.

Tüm baba tarafım köyün mezarlığında ve bu köy benim için bir mabeddi. Annem babam bu dünyadan gidince o evle başbaşa kalacağız ve çevredeki herkesten, tüm akrabalarımdan nefret ediyor, tiksiniyorum. Geleceği düşündüğümde orayı satmayı da yediremiyorum kendime, babama ihanet edermişim gibi hissediyorum. Öte yandan köyün içinde tarla bahçe falan da var. Konuyla ilgili bana söylemek istediklerinizi dinlemek istiyorum arkadaşlar. Gelecekle ilgili, durumla ilgili ne gibi tavsiyeleriniz olur? Teşekkürler…
0
don’t panic
(01.11.24)
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(01.11.24)
dut agacini sinira degil de kendi alaniniza niye dikmediniz anlayamadim. "kurutmus" dediginiz olay nedir bir de. siz sulamiyor musunuz zaten karsi taraf nasil kurutmus.
0
robert bosch
(01.11.24)
Anlattıklarınız içimi sıktı. Şimdiden köydeki herkesle aranızı bozun. Herkes sizi aksi ve kavgacı biri olarak bilsin. Anladığım kadarı ile ancak bundan anlarlar. İyi niyetinizi anlatabileceginiz ya da anlayabilecek birilerine benzemiyorlar. Bu komşular yaşlı insanlar mı yoksa yasitiniz insanlar mı? Yaşlı iseler çok dert değil. Ya da siz en iyisi daha oldun ve soğukkanlı bir kullanıcının tavsiyesini dinleyin. Yazdıklarımı okuyunca ben de beğenmedim ama bir bakış açısı işte. Böyle hissettim.
0
aslagülümseyenbirkediyegüvenme
(01.11.24)
sanki bizim köyü tarif ediyorsun. çocukluğumda tarla yüzünden insanların birbirine balta ile giriştiğini hatırlıyorum. bu hiç değişmeyecek galiba.
0
izole
(01.11.24)
@robert bosch

Kendi alanımıza diktik her iki ağacı da ama büyüyünce yukardan dalları kendi evlerinin güneşini keser diye kimyasal bir işlem uygulayıp kurutmuşlar dutu. Özeleştiri yapıp acaba daha içeri mi dikseydik falan diyorum ama ona da kesin bir şey bulurlardı sonucuna ulaşıyorum, bilemedim.
0
🌸don’t panic
(01.11.24)
@aslagülümseyenbirkediyegüvenme

Yaşlı insanlar ve onların köyde büyüyen 30’lu yaşlardaki çocukları…
0
🌸don’t panic
(01.11.24)
size danismadan böyle bir sey yapmalari harbiden cok ayica olmus o zaman.
sizinle konusmamislar, bu dut ileride büyür bize gelir mi vs

yuh diyorum. böyle bir cevrede yasanmaz. degerlenir ki mi orasi? degerlenmeyecek gibiyse satin gitsin.
0
robert bosch
(01.11.24)
oncelikle diger tarafi da dinlemek lazim. ama anlattiginiz sekildeyse diktiginiz agac onlarin gunesini engelliyorsa veya manzarisini bozuyorsa veya bahcelerini kirletiyorsa haksiz olan sizsiniz bence. koylu insanin kotu tarafi hak yer. iyi tarafi da hakkini yedirtmez.
0
roylemonia
(01.11.24)
Kırsal kesimlerde böyle cahillikler yoğundur. Kimse kimsenin hakkında pek olumlu da konuşmaz.
Onun bunun malı, kazancı, yeni yaptırdığı evi,yeni doğan çocuğu, aldığı inek, aldığı araba vs. orada yaşayan cahillerin derdi tasası, hased sebebi olur.
Yıllarca bölünemeyen neredeyse artık 100'den fazla kişinin varis olduğu tarla gibi miras meseleleri,sürekli devletten beklenen desteklemeler, olabildiğince her tür yardımdan faydalanma arzusu, bunun yanında hayvan alış verişi ve mahsül satışından devletin kazancının ne olduğu belirsizdir.

Şurası kesin ki küçük yaşanan yer küçük ölçekli olduğundan zihindeki hayaller, dünya algısı da gerçekte küçük oluyor.
Ama o hayali kuran için bunlar büyük şeyler.
Kişinin dünya algısı sadece kaldığı yer ile sınırlı.
Dışarı başka şehirlerde bulunmayan, ortam görmemiş bir kesmin bunu anlaması da belli bir yaştan sonra imkansız.
Bunu en iyi anlatan örnek,
muhtarlık seçimleri ve sonrasında olanlar..

Tavsiye olarak ne diyeyim bilemedim.
Bir yeri satmak zorunda olmanız tabi ki babanıza ihanet olmaz.
Ama yeri satacağınız kimsenin vasıflarını iyi düşünün. Biraz dişli olsun.
0
diyecevaplandı
(01.11.24)
Sadece köy için değil her yerde böyle aslında. Sebebiyle ilgili benim bir gözlemim var kendi çapımda. Artık sayıca çok azalan saygın bir yaşlı kesim vardı. Bunlar kibar ve yol yordam bilen insanlardı. En kötüsü dahi sırf zorunda hissettiği için usulünce davranırdı. Bu insanlar bilgiye de saygı duyardı, "ben cahil kaldım evladım" demekten çekinmez, bunun farkında olarak yaşarlar, nerde durmaları gerektiğini de bilirlerdi. Elbette aralarında kötü olanlar da vardı ama ağırlıklı genel bir karakterden bahsediyorum. Bu insanlar her nedense çocuklarını kendileri gibi yetiştiremediler. Şimdinin yaşlılarını oluşturan kesim benim çocukluğumda yine böyle rezil insanlardı. Kendi anne babalarının hatrına belli bir çizgide kalırlardı. Bunlar sürekli anlatırlar zaten biz anne babamızdan çok çektik diye. Bunun sebebi belli bence :D

Sizin hatırladığınız köyünüz bu makul insanların söz sahibi olduğu, diğerlerini bir çizgide tuttuğu yerdi. Tabi siz de daha az sorumluluk taşıyordunuz, bunun da etkisi var kuşkusuz.

Şimdi kendini tanrı sanan ve boş boş konuşmaktan inanılmaz keyif alan aynı zamanda sosyal medyada gördüğü bütün komplo teorilerine inanarak beynini kullanılmaz duruma getirmiş halde bulunan, hiçbir adap bilmeyen, hiçbir sınırı olmayan, cahillikle gurur duyan bir kitle yaşlı kesimi oluşturuyor. Özellikle küçük yerleşimlerde bu yaşlı insanlar her şeyi yöneten görünmez bir el gibi işlev görüyor. Genç ve yetişkin kesim bu kitleyi kendilerine ahlaki dayanak görerek seviyeyi iyice düşürüyor. Haliyle bu yerlerde inanılmaz bir kokuşmuşluk hakim. Aynı zamanda siz de yetişkinsiniz, artık sorunlarla daha çok muhatapsınız. Olayı derinden hissediyorsunuz.

Bence evi satmayın, ama yapacak bir şey de yok.
0
akhenaten
(01.11.24)
Konu hakkında bir yorumum yok.

Ancak ağaç konusundan anlayan biri olarak ağaç kurutmak için kimyasal işlem konusu bana mantıklı gelmedi. Doğal sebeplerden kurumuş olma ihtimalini değerlendirin bence.

Ayrıca bana ait alana gelecekte gölge yapacak şekilde ağaç dikilmesi benim de kabul edeceğim bir şey değil.
0
Mirket
(01.11.24)
şehir merkezinden uzak yeşillik bir yerde yaşıyorum, buranın yerlilerinin de aynı seninkiler gibi ağaç düşmanlığı var çözemediğim. biri güneş keser diye keser, biri "hava gelmiyor(???) diye keser. diğeri bilmem neresi hoşuna gitmez keser. kestiği de çamdır eriktir, kıymetli ağaçtır. kalanları görsen için acır. fino kuyruğu gibi, upuzun ağaçlar tepesinde üç tane yaprakla kalmış. cahil desen, kestirenler arasında emekli öğretmenler de var. kafayı yersin.

bir tanesi geçen arabulucuya 20 bin ödemiş sosyal medyada chplilere hakaret ettiği için. mesele ne yaşlılık ne köylülük. hepsinin ortak noktası ahlaksızlık partisini tutmaları.

tavsiyem şikayet edebildiğin her yere et bunları.
0
titanyum22
(01.11.24)
Mafya babalarının meksikadaki evleri gibi etrafı üç insan boyunda duvarlarla öreceksiniz.
Ben bunların bir de şehir görmüşleriyle uğraşacağım diye kafayı yiyordum. Hatta birazını yedim. Yanlarında biraz daha kalsaydım hitler benzeri bir nefretle dolup taşacaktım. Şu an sadece insan olarak görmüyorum.
Tarlanız, eviniz, bağınız bahçeniz… Değerli ya da değersiz hiç önemli değil. Böyle kocaman sağlar duvar öreceksiniz evinize. Tarlanızın etrafını saracak üstüne de dikkat elektrik çarpar yazacaksınız.
Sevgi, saygı, komşuluk bilmem ne. Tam böyle ağaçlarla derdi olan bi bilmem ne amcam bana istanbulun ortasında bir daire kaybettirdi. Yamyamdır bunlar. Bildiğin yamyam. Diri diri yemeye çalışırlar insanı.
Malınızı mülkünü koruyup çevip çevreleyin. Bu tiplerin başka işi gücü de yoktur. Kafaları sadece başkasının malına mülküne çalışır. Düşünü düşünür düşünürler. Adam öldürmekten de korkmazlar. O yüzden kredi çekin altınınızı bozdurun biraz zorlayın o ay kendinizi yaptırın o duvarı. Ama böyle tatlı tatlı yazlık evi duvarı değil. Senin ben yedi sülaleni duvarından.
Şimdi komşularla iyi anlaşmak lazımcılar da gelebilir. Anlaşılacak insan var anlaşılmayacak insan var. Ama artık anlaşılacaklar çok az.
0
mrvln
(02.11.24)
Benim bakış açımda da benzer bir dönüşüm olmuştu. Küçükken köy şehrin tam tersine herkesin iyi olduğu, ilginç bir yerdi. Ancak yavaş yavaş büyüyünce gördüm ki köy bir nevi cehennem. Özel hayat diye bir şey yok, herkes herkesin bütün hayatını biliyor. Ancak bu bir sürü rezillik yaşanmasını da engellemiyor; yine kimse yapacağından geri kalmıyor. Kimin eli kimin cebinde belli olmayan bir ortam. Üstüne de hiç bitmeyen mal mülk kavgası, genelde de olabilecek en adi şekliyle; senin koyunun neden benim çitime sürttü, ağacının yaprağı neden bahçeme düştü, ineğinin tezeğine gelen sinek canımı sıktı gibi şeyler üzerinden başlayıp yıllarca devam eden düşmanlıklar. Hayvanlara yapılan eziyetleri saymıyorum bile... Şehir hayatı çok mu matah bir şey o da tartışılır tabi de, en azından belli ölçüde yaşayacağın sosyal çevreyi seçip, "özel hayat" diye bir şeye ucundan da olsa sahip olabiliyorsun.
0
salihdt
(02.11.24)
tipik köylü kafasi. anlattiklarinda yeni hicbir sey yok. türkiye'nin hicbir köyünde kendimi güvende hissetmem. sat gitsin evi arsayi.
0
alice in potatoland
(02.11.24)
Duvar dikmek mantıklı görünüyor. İşi olmayıp başkalarına saran tiplere benziyor bunlar. Bunlarla minimum iletişim iyidir
0
pembediken
(02.11.24)
Kusura bakmayın ama haksızsınız. Önce siz onlara düşman gibi davranmışsınız. Köylülerin bu yaptıklarınızdan hoşlanmamak için mantıklı sebepleri var.
Sınıra dikilen ağacın dalı, gölgesi diğer komşuya taşar. Adam oraya bir şey ekemez. Ekse de yetişmez çünkü. Pisliği de cabası. Üstelik dut ağacının dökülen meyve-yaprak pisliği ve bunlara gelen sinek çok olur. Aynı şekilde ağaç toprak altından da komşunun arazisine taşar. Ağaç kökleri çok derine inmez toprağın 30cm altında ağ gibi metrelerce yayılırlar. Dalı kesse, güneş bahçesine düşmese de yine o alana ektiğinden verim alamaz yani. Aynı şekilde ağaç eve çok yakın dikilmez çünkü kökler temele zarar verir.
0
gnosis
(02.11.24)
Dut ağacından döküntü çok olur. Tam sınıra diktiyseniz yan komşunun bundan rahatsız olması çok normal.
Sizin komşuluk hakkını gözeterek ağaç dikmeden bir danışmanız gerekirdi. Onların da size olası sorunu dile getirip bunun yerini değiştirin demesi gerekirdi. Siz farkında olmadan bir hata yapmışsınız ama onlar bile isteye bir hata yapmışlar. Gerçi kuruttular demişsiniz ama nasıl oldu bu? Bakım yapmasını istediniz de yapmadılar mı veya ağacın köküne sizin orada olmadığınız zaman zararlı maddeler falan mı döktüler?

Diğer ağaç konusu da aynı bence. Bir ağaç dikecekseniz ve bu komşuyu etkileyecekse rızasını almanız lazımdı.
0
emcekare olmadi einstein olsun bari
(02.11.24)
(8)

Borsa yatırım tavsiyesi

alp9900
Yaklaşık yüzde 30 kadar toaso, Kontrolmatik, kale seramik ve bizim market hissem var. Kalan hisselerim aylardır alış maliyetinde. Enflasyona göre onlarda zarar aslında Ev - araba veya arsa almak istemiyorum işime 1-2 sene içerisinde yatırım yapma planım var. Sizce ya herro ya merro diyip zararda his
Yaklaşık yüzde 30 kadar toaso, Kontrolmatik, kale seramik ve bizim market hissem var.

Kalan hisselerim aylardır alış maliyetinde. Enflasyona göre onlarda zarar aslında

Ev - araba veya arsa almak istemiyorum işime 1-2 sene içerisinde yatırım yapma planım var.

Sizce ya herro ya merro diyip zararda hisselerden toplatıp ortalama düşürmeye devam mı etsem
0
alp9900
(01.11.24)
Mobil edit: hisseler 30 puan zararda
0
🌸alp9900
(01.11.24)
toaso ve otomotiv bence en kötüyü görüyor, seneye daha iyi olur diye düşünüyorum. bizim marketi bilmiyorum. kontrolmatik ve kale biraz sıkıntı, ben toplamazdım. spekülatif çok aşırı gidip geri gelen hisseler çok daha uzun süre toparlanmayabiliyor. kontrolmatik vardı bende bir önceki bilançoyu görür görmez sattım. iyi bilanço görene kadar da almam. en iyi ihtimalle tutun derim. alacaksanız daha iyi ucuzlamış hisseler var bence. ytd.
0
awlmi
(01.11.24)
1-2 sene vade diyorsan ve ille de borsa diyorsan bari kulaktan dolma kağıt seçme de temel analizi yapılıp seçilmiş kağıtlara yönel.

www.youtube.com
0
Mirket
(01.11.24)
Tunç satiroglunun aklıyla borsaya yatirim yapan da varmış. Bir yaşıma daha girdim. Kontr klser ve bizim
0
deer hunter
(01.11.24)
Kontr klser ve bizim i hangi mantıkla sectiyseniz o mantığın tam tersiyle hisse seçip yatırım yapın. Dibin dibindeyiz ve ne kadar bitik sirket varsa bulmussunuz
0
deer hunter
(01.11.24)
@deer hunter,
Konu hakkında muhteşem bilgilerinize her zaman ulaşamadığımız için, videoda listelenen aracı kurum yatırım uzmanları ne demiş onlara bakıp fikir alma durumunda kalıyoruz. Adamlar temel analiz falan yapmışlar ama, ne yapalım, böyle idare ediyoruz. İşkembe-i kübra fikirleri hep ulaşabilsek daha güzel olurdu tabi.

Ayrıca BIST'de yatırımım yok.
0
Mirket
(01.11.24)
O aracı kurum uzmanları uzman olsa 60 bin TL mAasla orada çalışmazlar. Çok gördük onların hedef verdiği hisseyi kendi kurumunun sattığını.
0
deer hunter
(01.11.24)
Arkadaşlar, ben neden söylediğimi @anlatamıyorum.

Ben Tunç Şatıroğlu ne dediyse onu yapın falan demedim.

Adam, banka ve aracı kurumların yapmış oldukları temel analiz sonuçlarını bir listede birleştirmiş.

O listeye bakın diyorum, Temel analiz diyorum, o liste diyorum. Adam videonun başında liste benim önerim değil diyor zaten. Adam BIST'den uzak durun diyor.
0
Mirket
(01.11.24)
(13)

Hangi marka Türk kahvesi?

namandigurai
En sevdiğiniz hangisi?
En sevdiğiniz hangisi?
0
namandigurai
(01.11.24)
Ben, kahveyi taze cektiriyorum. Eskiden pakette alırdım ama taze çekilmiş daha güzel. Tavsiye ederim.
0
rock n roll
(01.11.24)
kahve dünyası. mehmet efendiyi bırakalı çok oldu. çok acı artık özellikle sade içenler için.
0
dedim ben sana
(01.11.24)
Paketli kahveler arasında sapsarı pakedi olan tchibo
encrypted-tbn0.gstatic.com

Karfur, migros, a101 de var, kurukahveci bana da çok kavrulmuş ve acı geliyor, bunda o acılık yok
0
grimavi
(01.11.24)
mehmet efendi, ama marketten degil eminonu subesinden gidip alacaksin, taze cekilmis.
0
cooperr
(01.11.24)
Nuri toplar
0
kullanicadi
(01.11.24)
Aslında Türk kahvesi olarak satılan her marka çekirdek olarak Rio Minas kullanıyor paketlerin arkasında da yazar zaten, Rio Minas yazmak istemeyen de Arabica çekirdek yazar ama Arabica çekirdeğin kendisini değil çekirdek ailesini belirtir Arabica türünde 50 tane çekirdek vardır herhalde, Rio Minas da Arabica cinsi çekirdeklerden biri ve sanırım kalite ve lezzet olarak 1-10 arasında 2/3 puan değerinde bir lezzete sahip, o nedenle marka değiştirmek pek işe yaramıyor, bence Arabica cinsinden ama daha kaliteli bir çekirdeği Türk kahvesi boyutunda çektirmek daha iyi olabilir.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(01.11.24)
nuri toplar alıyorum internetten taze geliyor, damla sakızlı olanı da güzel.
0
sealth
(01.11.24)
Mehmet efendi, taze cekim kahve dunyasi ve tchibo
0
mor oje
(01.11.24)
Müstesna. Dibek kahvesi mükemmel
0
deer hunter
(01.11.24)
Selamlique. Tarçınlı, portakallı ve sakızlı olan çeşitlerini seviyorum.
0
irene
(01.11.24)
Eskiden mutfakta kahve pişerken kokusu odamıza gelirdi.
Eskiden çarşıda kurukahveci kahve çavursa çarşı kokardı.
Nasıl ki kestaneci kabuk yaksa da koutamıyor, çilekçinin namussuzu pazarda çileğe koku sıkıyorsa, nasılki karpuzda o eski tat yok ise, kahve de aynı durumda.

Bir yerde toplanalım, herkes kahve Türk kahvesi içsin. alıştığınız acılık tatlılık dışında bir marka farkı anlayan olursa bütün hesap benden.
0
Mirket
(01.11.24)
Ben piyasada satılan her marka ve önerilen lokal satıcılardaki türk kahvesini denemişimdir heralde.

En son vazgeçip mehmet efendiden şaşmamaya karar verip kabuğuma çekildim. Yukarda acılığından şikayet edilmiş ama benim mehmet efendi seviyor olmamın en büyük sebebi o keskin tadı veriyor olması zaten.

Bir de ne değişiyor bilmiyorum ama kahveyi neyde pişirdiğiniz de önemli. Arçelik'in şu ikonik gri renkli çift cezveli telvesi çok güzel pişiriyor.

Acı kahve seviyorsanız mehmet efendiden şaşmayın.
0
akhenaten
(01.11.24)
Bursa Setbaşı'nda Aksu Baharat var orada çektiriyorum fena değil. Bir de Osmanlı Çayı dedikleri bir bitki çayları var gittiğimde ondan da alıyorum
0
aslagülümseyenbirkediyegüvenme
(01.11.24)
(7)

Çocuk parkları neden çok çirkin?

akhenaten
Yani derdini seveyim diye düşünebilirsiniz ama evimin yakınında güzel bir park vardı. Ahşap iskelet ve çeşitli halatlarla falan döşeli. Ortama da uyuyordu. Elbette güvenlik gerekçeleri falan vardır ama güvenliğin bedeli bu denli bir çirkinlik olabilir mi cidden? Resmen haberlerde falan çıkan bu oyun
Yani derdini seveyim diye düşünebilirsiniz ama evimin yakınında güzel bir park vardı. Ahşap iskelet ve çeşitli halatlarla falan döşeli. Ortama da uyuyordu.

Elbette güvenlik gerekçeleri falan vardır ama güvenliğin bedeli bu denli bir çirkinlik olabilir mi cidden? Resmen haberlerde falan çıkan bu oyuncakları çocuklarınıza almayın temalı çin malı ucuz plastik oyuncaklara benziyorlar.

Bir de hepsi tek tip, aynı elden çıkma gibi. Nereye gitseniz bunlardan var. Ormanlardaki parkları falan da bunlarla değiştirmişler. Ormanın ortasına pet şişe atılmış gibi duruyor.

Bunları aynı firma mı üretiyor hep? Ortada bir rant durumu mu söz konusu? İşin arkaplanını bilen biri varsa anlatsa da gözlerimiz neden kanıyor öğrensek.
0
akhenaten
(01.11.24)
Ahşap ve güzel olanlar uzun yıllar dayanmıyor olabilir kışın yağmur yiyor zamanla çürüyor, halatlar kopuyor vs

Metal olanlar yazın çok sıcak oluyor kayayım derken yanan bile oluyor yazın bazı bölgelerde. Plastik o kadar ısınmıyor, ahşaba göre de ucuzdur diye tahmin ediyorum. Çirkinliğinde ise hemfikiriz.

Kesin bir rant durumu da vardır onu da beklerim ama üretici firma hakkında bilgim yok
0
kullanicadi
(01.11.24)
Dayanıklılık, kullanışlılık, güvenlik kaygılarıyla plastiğe yönelme var.

Ama çirkinlik konusunda hemfikir değiliz. Sizin Belediyeler zevksizdir.

Unutmazsam birkaç fotoğraf çeker editlerim.
0
Mirket
(01.11.24)
çocuk parklarındaki esas parametre güvenlik.
zeminden kullanılan malzemelerin sertliğine ve sağlığa uygunluğuna kadar hepsinin bir standardı var. bunu karşılayabilen çok sayıda üretici firma yok zaten benim bildiğim.

ben çirkin olduklarına katılmıyorum. benim çocukluğumdaki parklar esas çok korkunçtu ve farklı parkurlar yoktu hepsi tek tipti. şimdi tırmanma duvarından tekli ve grup halinde binilenilen salıncaklara, zıplama parkurundan tünel gibi içine girmeli şeylere kadar çeşit de fazla. kaydırakları falan saymıyorum bile.

evimin önündeki millet bahçesinde çocuklar için bugs bunny tarzı süper kahramanlı salıncaklar bile var. daha ne olsun. şimdiki çocuklar şanslı bence en azından bu konuda.
0
ezkaza
(01.11.24)
Mimari, dış çevre vb. konularda Türkiye'de zaten genel olarak bir çirkinlik söz konusu. Yollar, binalar sanattan, estetikten uzak genellikle. Plansız, biçimsiz, dengesiz rant'a kurban gitmiş birçok yapı, yer... Avrupa'yı gezerseniz farkı net görebiliyorsunuz. Çocuk parkları da gerçekten çok itici, paçoz... Yakınından geçerken hızlı adımlarla uzaklaşmaya çalışıyorum.
0
santimantal
(01.11.24)
türkiye'de ne güzel yapiliyor ki? sahiden, en son nereye bakip bir orijinallik, fonksiyonellik ve estetik gördünüz?
okul yapiyorlar malzemenin en dandigiyle. görüntüsünden bile sefalet akiyor. binalar gulag gibi gözüküyor, oraya giden cocugun psikolojisi zaten kayiyor.
her sey gibi sehir planlama da politik. isin arka plani bu.
0
alice in potatoland
(01.11.24)
Çünkü sanat ve estetik yok. Anlaşılmıştir bir tanıdık firmayla teknik şartnamesi de zayıftır. Ne verse şartnameye uyuyordur. cevre ile bütünleşmiş mı uymuş mu kimin umurunda
0
aslagülümseyenbirkediyegüvenme
(01.11.24)
cemer marka olanlar o kadar kötü değil, dikkatimi çekip aratmıştım internette bu konuda baya profesyoneller diyebilirim
0
hoot
(02.11.24)
(3)

Hiç SGK girişi yaptırmamış bir insan ne yapmalı?

dejame
Bir arkadaşım var, bu güne kadar hiçbir yerde resmi olarak çalışmamış. Kendisi freelance işler yaparak geçiniyor, ve ailesiyle yaşıyor. Sigorta işlerinden hiç anlamadığım için buraya sorabileceğimi düşündüm.Bu kişi en pratik bir şekilde sigortasını nasıl başlatabilir? Her ay kendi adıma ödeme yapabi
Bir arkadaşım var, bu güne kadar hiçbir yerde resmi olarak çalışmamış. Kendisi freelance işler yaparak geçiniyor, ve ailesiyle yaşıyor. Sigorta işlerinden hiç anlamadığım için buraya sorabileceğimi düşündüm.

Bu kişi en pratik bir şekilde sigortasını nasıl başlatabilir? Her ay kendi adıma ödeme yapabilirim diyor. Birkaç yıldır GSS borçları da birikmiş, artık resmi bir şekilde sigortalı, borçsuz olmak istiyor. Bunun için öncelikle yaptığı işle ilgili şirket kurmalı mı? Yoksa direkt SGK'ya gidip primlerini ödemeye başlayarak sigorta girişini başlatabilir mi?
0
dejame
(01.11.24)
şahıs şirketi kurup fatura kesmeli. sonra da bağkura başlamalı.
0
jelly bear
(01.11.24)
İsteğe bağlı sigorta

bunu bi' araştırsın.
0
kumandanim
(01.11.24)
Bulunduğu il ya da ilçedeki SGK müdürlüğüne gider. Bankalardaki gibi kiosktan sıra alır. Sırası gelince gidip memura nüfus cüzdanını verir ve isteğe bağlı bağkurlu olmak istiyorum der. Memur işlemi yapar. Birkaç gün sonra mobil bankacılığa girer. Orada her ay 6401 lira olarak görünen borcu öder.

Not: Bu arkadaşın GSS prim borcu varsa SGK daki memur yakalamışken öpebilir. Haberi olsun.

Ek: İlk ödeme, ayın ortasından başlayacağı için farklı çıkabilir. İlk ödemeden 1 ay sonra otomatikman sağlık sigortalı olur.

İkametin Türkiye'de olma zorunluluğu vardır.
0
Mirket
(01.11.24)
(5)

Buzdolabı Sorunu

excespeace
Arkadaşlar öncelikle lütfen inanın doğru söylüyorum olay çok garip. Samsung buzdolabı aldım gerçekten çok başarılı fakat buzluktaki buz kaplarının içindeki buzlar bir ay içinde küçülerek yok oluyor. Evet kullanmadan kendiliğinden küçülüyor ve tamamen kayboluyor. Servisi arasam inanmazlar diye düşünü
Arkadaşlar öncelikle lütfen inanın doğru söylüyorum olay çok garip.

Samsung buzdolabı aldım gerçekten çok başarılı fakat buzluktaki buz kaplarının içindeki buzlar bir ay içinde küçülerek yok oluyor. Evet kullanmadan kendiliğinden küçülüyor ve tamamen kayboluyor. Servisi arasam inanmazlar diye düşünüyorum. Var mıdır böyle bir olayla karşılaşan?
0
excespeace
(01.11.24)
süblimleşme ile olabilir hocam. normalde belli bir basınç ve sıcaklıkta oluşur bu durum ama buzdolaplarında da olabiliyormuş.

products.geappliances.com
0
shadowfollower
(01.11.24)
Aynı konudan dertliyim.
0
Mirket
(01.11.24)
Kaybolmayan buz istiyoruz!

Bende de Bosch buzdolabı var, buz kabındakilere bir şey olmuyor da buz haznesi var ya oraya küp küp koyduklarım aynen dediğin gibi bir aya falan küçülerek yok oluyor. Birkaç litre alan boşa gidiyor bu yüzden. Bunun testini falan yapmamışlar mı anlamıyorum :)
0
chicha_v2
(01.11.24)
Alkışlar @shadowfollower'a, süblimleşme sırasında su, sıvı hale hiç geçmeden doğrudan katı halden (buz) gaz haline (buhar) geçer. Buzlukların iç basıncı da tahliye kanallarıyla dengelendiğinden bir süre sonra buzlar buharlaşarak kaybolur.
0
zaman ilac degil insanlar unutkan
(01.11.24)
Neyse yalnız değilmişim. Yine de kabul edilebilir bir durum değil.
0
🌸excespeace
(02.11.24)
(6)

buzdolabında tarihi geçmiş yumurta?

sizofren06
buzdolabında 3 hafta önce almıştık bugün son günü yarın ve pazar günü tüketsek sıkıntı olur mu? soğuk muhafaza edildi? ölür müyüz?
buzdolabında 3 hafta önce almıştık bugün son günü yarın ve pazar günü tüketsek sıkıntı olur mu? soğuk muhafaza edildi? ölür müyüz?
0
sizofren06
(01.11.24)
sorun olmazz
0
jelly bear
(01.11.24)
Yumurtanın buzdolabında 6 haftaya kadar bozulmadan bekleyeceği söylenir ama yine de bi kırıp kokusuna bakmak lazım.
0
Kaleci Saçlı Yırtıcı Forvet
(01.11.24)
Yumurtanın bozulup bozulmadığını anlamak için testler var. Mesela suya koyduğunuzda tabana değmesi lazım veya salladığınızda vıcık vıcık ses çıkmaması lazım gibi.
0
peki madem
(01.11.24)
Birini haşlayıp soy. Kıçındaki hava kesesi aşırı büyük değilse, kötü de kokmuyorsa bişey olmaz.
0
Mirket
(01.11.24)
Bir kaba su doldurun

Yumurta dibe çöküyorsa kullanılır
Yumurtanın kabuğu suyun yüzeyine değiyorsa kullanılmaz

Yumurta su testi
youtu.be
0
grimavi
(01.11.24)
1-2 günden bir sey olmaz
0
kuehles blondes
(01.11.24)
(4)

Zeytin salamura

mungojerry
Zeytinleri 5 litrelik bidona koydum. Yaklaşık bir haftadır duruyor fakat şimdiden bidon iyice şişti. Acaba tuzu az mı koydum diye tereddüt ettim. bir bidona 1.5 bardak kadar tuz az mı? yarım çay bardağı kadar da ayçiçek yağı eklemiştim. Normal midir bu şişkinlik?
Zeytinleri 5 litrelik bidona koydum. Yaklaşık bir haftadır duruyor fakat şimdiden bidon iyice şişti. Acaba tuzu az mı koydum diye tereddüt ettim. bir bidona 1.5 bardak kadar tuz az mı? yarım çay bardağı kadar da ayçiçek yağı eklemiştim. Normal midir bu şişkinlik?
0
mungojerry
(31.10.24)
Nerden buldun o tarifi? Sadece ve klorsuz su koyacaksın. Ara sıra kapağı açıp gazını kaçıracaksın. Birkaç günde bir de suyunu değiştireceksin.
0
Mirket
(31.10.24)
birkaç kısa videoda öyle yapıyordu. Bir de şu video -> www.youtube.com
0
🌸mungojerry
(31.10.24)
Pardon ben yeşil zeytin yapıyorsun sandım. :)

Zeytin kaç kiloysa o kadar bardak tuz koyacaksın.
Bidonun büyüklüğü önemli değil.
Yağ koyman yanlış olmuş.
Arada gazı boşalt. Bidon patlar yoksa.
Her gün bir tur attır, Abartmadan salla. Yoksa küflenir.
0
Mirket
(31.10.24)
O zaman az koymuşum bir bidon 3 kilo ediyor tam. 1.5 bardak daha atayım.
0
🌸mungojerry
(31.10.24)
(5)

Hastane Ameliyat için Ek Ücret İstiyor? (Tamamlayıcı Sağlık Sigortası)

brkylmz
Alianz Tamamlayıcı sağlık sigortasından ameliyat için onay geldi ve poliçede yüzde 100 karşılamasına rağmen hastane 10.000 tl'ye yakın ek ücret istiyor (sgk'nın karşılamadığı bazı ameliyat malzemeleri için). böyle bir durum var mı? ne yapılabilir?
Alianz Tamamlayıcı sağlık sigortasından ameliyat için onay geldi ve poliçede yüzde 100 karşılamasına rağmen hastane 10.000 tl'ye yakın ek ücret istiyor (sgk'nın karşılamadığı bazı ameliyat malzemeleri için).

böyle bir durum var mı? ne yapılabilir?
0
brkylmz
(31.10.24)
sigortayı yaptırdığınız acenteyi arayıp tıbbi malzeme ek teminatı var mı diye sormanız lazım.
0
neira
(31.10.24)
+1 neira
ilaveten, poliçenizin alt kısımlarında tıbbi malzemeler ile ilgili (amelyat için olan kısımda da olabiliyor) maddelerde yazması lazım. Yazmıyorsa yoktur.
0
pccopath
(31.10.24)
Hastane arada biraz para koparabilir miyiz demiş olabilir mi? Başıma geldi. Bir hafta arayla iki gözümden ameliyat oldum. Birincide verdim parayı. İkincide direkt, vermiyorum dedim. Peki dediler.

Sigorta şirketinizle konuşun. Sonuçta tamamlayıcı sağlık sigortasının maksadı, SGK nın ödemediği kısmı üstlenmesi.
0
Mirket
(31.10.24)
@mirket
Ben de sizin gibi dusundum acikcasi da sigortaciyi (arkadasim) aradim, bazi ithal malzemeleri sgk karsilamiyor haliyle tss de karsilamiyor dedi. O da pazarlik edebilecegimizi soyledi.
0
🌸brkylmz
(01.11.24)
konsinye malzeme olabilir, mesela angioda sgk karşılamadığı kolay bir malzeme var hem hasta açısından daha güvenilirmiş bizdende hastane bu malzeme için ek ödeme aldı, ki hastanede tanıdık vardı bunu alın hasta için daha iyi demişti. böyle birşey olabilir.
pazarlık +1
ortopedi ameliyatlarında da var bu olay, hastaya daha komfor yaratacak sgk nın ödemediği sigortanında sözleşmede olmazsa kapsamadığı tonla malzeme var.
0
eja
(01.11.24)
(6)

Pişkin anlamına gelen deyim

sibertenik
Ya neydi o kelime dilimin ucunda yüzü bişey kaplı mı deniyordu?
Ya neydi o kelime dilimin ucunda yüzü bişey kaplı mı deniyordu?
0
sibertenik
(31.10.24)
Kösele?
0
anon1m
(31.10.24)
0
lazpalle
(31.10.24)
yüz verince astar istemek
0
WithWorth
(31.10.24)
Yok astarlı olan değil o da tabii pişkinliğin bir türü. Kösele aklıma geldi ama sanki kalın sesliler var gibi hatırladım o yüzden elemiştim. Yüzü kaput kaplı falan mı acaba diyordum.
0
🌸sibertenik
(31.10.24)
merhaba. "yüzü kece gibi" ya da "yüzünün derisi, davul derisi gibi" olabilir belki.
0
libertine
(31.10.24)
suratın eşşek derisi gibi olma hali. Burada ş harfi çift olur.
0
Mirket
(31.10.24)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.