Giriş
(4)

genel adsl arizasi mi?

ned flanders
Selam,Adsl bağlantım az önce kendisine geldi. Onun öncesinde sürekli olarak ppp down ve adsl link down aliyordum. TTnet çağrı merkezi ise doluluktan çalmıyordu bile. Genel bir ariza olduğunu tahmin ettim ancak hiçbir yerde yazmiyor. Varmı bu sorunu yaşayan. (saat 19:00-23:30 arasi link sorunu yaşaya
Selam,

Adsl bağlantım az önce kendisine geldi. Onun öncesinde sürekli olarak ppp down ve adsl link down aliyordum. TTnet çağrı merkezi ise doluluktan çalmıyordu bile. Genel bir ariza olduğunu tahmin ettim ancak hiçbir yerde yazmiyor. Varmı bu sorunu yaşayan. (saat 19:00-23:30 arasi link sorunu yaşayan?)
0
ned flanders
(09.01.08)
ben isparta'dayim.
herhangi bir sorun olmadi. hatta 400+ kb/s download devam ediyor saatlerdir.

edit: bu cevabi yazdiktan 9dk kadar sonra baglantim bir gitti geldi. lan ?
edit 2: evet, 4mbps.
0
sourlemonade
(09.01.08)
ankara'da bulunan arkadaslarim p.tesi tum gun nete girememis. bugun duzelmis. bugun de ben epey koptum geldim, dns kurcaladim, hatta baskalari da (git: 19283) bolge bolge yenileme yapiyor olabilirler...
0
only
(09.01.08)
assert h adsl paketin nedir üstad ? 4 Mbps mi?

ben kayserideyim bende de su an ıcın bı sorun ama rapid cok yavas ındırıyo.dıer yerler ıyı..
0
isott
(09.01.08)
bunu okudum puhahaha diye güldüm hepinize şrank benim bağlantım gitti bir saattir uğraşıyorum düzeltmek için düzeldi gedi kendisi. adsl ışığı yanıyor ppp yanmıyordu
hız sorunu yok ama bağlantı kuruldukça
Aydın'dayım
0
kofteburger
(09.01.08)
(6)

böyle bir alet varmi?

jay kay
kendi deyimimle: "wireless ses adaptoru".yaptigi iş: bi parcasi bilgisayarin ses cikisina takiliyor, diger parcasida her hangi bir ses sisteminin girişine. (5+1,7+1 vs). kablonun yapacagi islemi wireless olarak gerceklestiriyor.varmi boyle bisey?(aletin bi ucu usb de olabilir, ama olmasa daha iyi ol
kendi deyimimle: "wireless ses adaptoru".
yaptigi iş: bi parcasi bilgisayarin ses cikisina takiliyor, diger parcasida her hangi bir ses sisteminin girişine. (5+1,7+1 vs). kablonun yapacagi islemi wireless olarak gerceklestiriyor.

varmi boyle bisey?

(aletin bi ucu usb de olabilir, ama olmasa daha iyi olur daha cok yerde kullanilabilir)
0
jay kay
(09.01.08)
var.
ama buralarda görmedim satıdığını.
0
can see
(09.01.08)
nerelerde gordun?
0
🌸jay kay
(09.01.08)
kablosun kulakliklar var piyasada malum.
onun di$inda kablosuz home theater sistemleri var (sadece hoparlor baglantilari kablosuz haliyle)
bu $ekilde benim bildigim.
0
sourlemonade
(09.01.08)
weeping guitar
(09.01.08)
piyasada bu işi yapan hazır cihazlar var, daha çok ev sineması vb. gibi ürünlerin olduğu yerlerde bulabilirsin ama dışarıda sadece ses aktaranlarına rastlamadım. ses ve görüntüyü bir arada (hatta uzaktan kumanda sinyalini de) aktaranları var onlar da 100 küsur dolarun üzerinde fiyatlara sahipler.

saçma olacak herhalde ama elektronikle ilgilenen birileri varsa etrafında hobi gibi belki ekonomik bir çözüm uydurabilirler ama sanmıyorum onun pek mümkün olacağını. yani ya uğraştıklarına değmez ya da astarı yüzünden pahalıya çıkar..
0
seen sea
(09.01.08)
malmsteen da sahnede kullanıyor boyle bir tesisatı. fakat o bluetooth kullanıyordu yamulmuyorsam.
0
durum serserisi
(09.01.08)
(2)

emule dosya indiriyor ama msn ve tarayıcıdan internete giremiyorum.

manoni
durduk yere oldu az once normaldi bilgisayarı yeniden başlattığımda,şu sorun çıktı:emule dosya indiriyor upload yapıyor ama msn açılmıyor ve de tarayıcılardan internete giremiyorum.işin garibi benim oturumu kapatmadan kullanıcı değiştirdim diğer oturumdayım şu an internete girebiliyorum.ama bu otur
durduk yere oldu az once normaldi bilgisayarı yeniden başlattığımda,şu sorun çıktı:
emule dosya indiriyor upload yapıyor ama msn açılmıyor ve de tarayıcılardan internete giremiyorum.işin garibi benim oturumu kapatmadan kullanıcı değiştirdim diğer oturumdayım şu an internete girebiliyorum.ama bu oturum kısıtlı oturum benim oturumum bilgisayar yoneticisi olan hesabımdan internete girebilmeyi istiyorum.

bilgi:asus laptop kullanıyorum genel kullanıma açık bir wireless modemden bağlanıyorum.diğer arkadaşlar normal bi şekilde giriyorlar internete,yeniden başlattım bi fayda etmedi.
elbet bir bilen yada birinizin başına gelmiştir diye umud etmekteyim :)
0
manoni
(08.01.08)
dns problemi gibi geldi bana. dns ayarlarinda bir degisiklik yaptinmi?
0
jay kay
(08.01.08)
bazen bende de oluyor kapatıp açıyorum bilgisayarı düzeliyor..
0
tan vakti
(09.01.08)
(3)

html tag çevirici gibi birşey

deckard
elimde birçok metin var, ben bunları html tagları ile yazmak istiyorum. yani ben textarea'ya metni yazıp convert dediğimde bana şu şekilde geri döndürmeli:[b]başlık[/b][br][br]içerik kısmı:[br][br]metinbu tag'leri kendi ekleyen bir site var mı? frontpage ve dreamweaver gibi uygulamalar değil de web
elimde birçok metin var, ben bunları html tagları ile yazmak istiyorum. yani ben textarea'ya metni yazıp convert dediğimde bana şu şekilde geri döndürmeli:

[b]başlık[/b]
[br][br]
içerik kısmı:
[br][br]
metin

bu tag'leri kendi ekleyen bir site var mı? frontpage ve dreamweaver gibi uygulamalar değil de web sitesi olarak lazım daha çok.

not: köşeli parantez olarak değil de standart tag olarak lazım tabi ki. standart olanları buraya yazınca gözükmedi diye öyle şey ettim.
0
deckard
(08.01.08)
sanırım yanlış anlaşıldı. amacım yazıları bir siteye koymak değil, elimdeki metinleri html sayfası formatına dönüştürecek bir web sitesi arıyorum. misal paragraf başı olan, alt başlıkları olan bir metnim var, ben bunu dreamweaver'a kopyaladığımda code kısmına geçerek istediğimi gerçekleştirebiliyorum. işte aynı görevi gören bir web sitesi arıyorum. ben metni kopyalıcam, site de html sayfası olarak kodlayacak. satır başı varsa araya "br" tagını eklicek, falan filan.
0
🌸deckard
(08.01.08)
şimdi yanlıs anladıgımı anladım..kusura bakma..
0
isott
(08.01.08)
www.fckeditor.net
buraya kopyala istediğin yazıyı. sonra üst solda bulunan kaynak butonuna tıklayıp html kaynağına ulaş. wordden de direkt kopyalayabilirsin.
0
her kuyuya tas atan deli
(09.01.08)
(1)

bir rapidshare sorusu daha

temasettin
şimdi benim premium account var güzel. orbit kullanıyorum bu da güzel. fekat bazen 20-25 dosyalık bir şey indirmek isteyince linkleri browser a tek tek kopyalayıp sonra tek tek premiuma tıklayıp sonra server'ı seçip sağ tıklayıp orbitle indiri seçmek(yazarken bile gına geldi) ömür törpüsü. yok mudur
şimdi benim premium account var güzel. orbit kullanıyorum bu da güzel. fekat bazen 20-25 dosyalık bir şey indirmek isteyince linkleri browser a tek tek kopyalayıp sonra tek tek premiuma tıklayıp sonra server'ı seçip sağ tıklayıp orbitle indiri seçmek(yazarken bile gına geldi) ömür törpüsü. yok mudur bu işin bir kolayı?

daha önce buna benzer bir soru sorulmuş ancak flashget için. ben orbit için bir çözüm arıyorum.
0
temasettin
(08.01.08)
(1)

MountPoints2 kayıt anahtarı ?

deckard
regedit'te MountPoints2 diye bir kayıt anahtarı var hani. nedir bunun görevi? ne işe yarar? ilk defa copy.exe (tam adı win32.Perlovga sanırım) diye ünlenen bir virüs sayesinde tanışmıştım kendisiyle. bu kayıt anahtarını açınca A, C, CPC... diye alt dizin çıkıyor. bildiğim kadarıyla normali bu. copy.
regedit'te MountPoints2 diye bir kayıt anahtarı var hani. nedir bunun görevi? ne işe yarar? ilk defa copy.exe (tam adı win32.Perlovga sanırım) diye ünlenen bir virüs sayesinde tanışmıştım kendisiyle. bu kayıt anahtarını açınca A, C, CPC... diye alt dizin çıkıyor. bildiğim kadarıyla normali bu. copy.exe denen nane bulaştığı zaman ise bu dizinde bulunan karmaşık isimli kayıtları silmek lazımmış. hem ofis hem lab'daki bilgisayarda şuan bu zırvayla uğraşıyorum. o kayıt anahtarlarını silsem bile geri geliyorlar. neyse ki win32.Perlovga'nın çözümünü öğrendim. benim asıl merak ettiğim ise MountPoints2'nin sırrı. nedir ne değildir bu MountPoints2?

ulaşım: HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Windows > CurrentVersion > Explorer > MountPoints2

google'da baktım şöyle bir fakat aradığım cevabı bulamadım.
0
deckard
(08.01.08)
registry içindeki MountPoints kaydı yerleşik disk kayıtlarını (harddiskleriniz, cd-rom sürücüleriniz vs..) barındırır, MountPoints2 ise map edilmiş sürücü kayıtlarını barındırır.

Nedir Mapping? Network üzerinde, bilgisayarınızdaki ya da başka bilgisayardaki bi klasörü kullanılmayan bi sürücü harfine atamanız mümkün. Böylece her seferinde "my network places" üzerinden paylaşımdaki klasörlere ulaşmak yerine doğrudan "my computer" altından atadığınız sürücü harfine çift tıklayıp şölenlere koşuyorsunuz.
0
animæ
(11.01.08)
(7)

virüs düşmanı trojan

eren
efendim bilgisayara trojan girdi. bunu fark edince virüs programımı çalıştırayım dedim (biraz geç oldu) ama çalışmadı.spybotu install ediyorum. düzgün bir şekilde install ettikten sonra programı çalıştıramıyor. "dosyayı bulamadım" hatası veriyor. bu sefer spybot klasörü açıkken install ettim. gerçek
efendim bilgisayara trojan girdi. bunu fark edince virüs programımı çalıştırayım dedim (biraz geç oldu) ama çalışmadı.

spybotu install ediyorum. düzgün bir şekilde install ettikten sonra programı çalıştıramıyor. "dosyayı bulamadım" hatası veriyor. bu sefer spybot klasörü açıkken install ettim. gerçekten program dosyasını kopyalıyor. ama 1-2 saniye sonra program yok oluyor.

aynı şey panda, clamwin, spyware doctor, avast, kaspersky, nod32'de de oldu. ya programı yüklerken hata oldu diyor ya da program dosyasını bulamıyor.

bu trojan anti-virüs programı yükletmezse nasıl temizleyeceğim?

(safe mode'da açmayı denedim. yine program dosyalarını siliyor)
0
eren
(05.01.08)
sistem geri yukleme.
0
bryan fury
(05.01.08)
pc nin tarihini geri almayı bi dene istersen bi kac..
0
isott
(05.01.08)
net üzerinden tarama yapmayı dene,öyle bir şeyler vardı.
0
radikalherif
(05.01.08)
kaspersky kullandığım günden beri virüs yüzü görmedim. hepsini o iğrenç çığlığı ile temizledi sağolsun. eğer daha önce kurmadıysan onu bir kur derim 30 günlük deneme sürümü var. ama en temizi direk sendeki trojanı nette aratıp ona çözüm olarak geliştirilen küçücük programcıklarla onu temizledikten sorna kaspersky kurup full sistem taraması yapmandır. bir daha da böyle sıkıntılar yaşamazsın. sistemi de bana göre en az yoran program. Da!
0
fearofthedark
(05.01.08)
internetten hirens boot cd cd sini indirin. PCyi bu cd ile boot ederseniz virüs çalışmayacaktır sonra da cdnin içinden çıkan bi ton antivirüs ve spyware programını kullanarak virüsten kurtulabilirsiniz...
0
selimse
(05.01.08)
@soths: maalesef u3 olan usbm yok. avast'ın programı örneğin u3 cihazlarda çalışıyormuş.
@isott: denemedim ama neden işe yarasın ki?
@radikalherif: evet net üzerinden taratma yapan, kaspersky, bitdefender vb. programlar var. ancak şimdiye kadar rastladıklarım tarama yapıyor ama bulduğu virüsleri silmiyor.
@fearofthedark: yazıda da belirttiğim üzere kasperskyi denedim ama kurulmadı.
@selimse: hirens cd sinden dosta çalıştırmak üzere fprot ve mcafee çıkıyor ki bildiğim kadarıyla spyware konusunda pek yeterli dğeil bunlar. yine de şimdi inidiriyorum deneyeceğim.
0
🌸eren
(05.01.08)
bi arkadasda da trojen vakası olmustu pc nın tarıhını trojanın olmadıgı bı gune aldı..3 gun oncesıne sonra guvenlıgı artırdı.tekrar aynı gune aldıgında tarıhı trojan etkısız hale geldı.bende ınanmamıstım ama sanırım zaman ayarlı bomba gıbı bısı bu trojan..
0
isott
(06.01.08)
(5)

bilgisayar parçaları sorusu

kibritsuyu
elime hurda bir bilgisayar geçti. çalışyormuş ama yenisini aldıkları için çöpe atmışlar. ben de aldım çöpten içinden evdeki benim hurdaya parça bulurum diye.1. 10 gb bir harddisk buldum. benim evdekinin bozuk olduğunu düşünüyordum zaten. yanına takayım, işletim sistemini de buna kurayım, eskisi de d
elime hurda bir bilgisayar geçti. çalışyormuş ama yenisini aldıkları için çöpe atmışlar. ben de aldım çöpten içinden evdeki benim hurdaya parça bulurum diye.

1. 10 gb bir harddisk buldum. benim evdekinin bozuk olduğunu düşünüyordum zaten. yanına takayım, işletim sistemini de buna kurayım, eskisi de depo olsun diye düşündüm (eskisi 30 gb). 10 gb windows xp kurmak için yeterli midir? diğer programları eğer oluyorsa eski 30 gb diskime kurarım. çok yeterli olmasa da idare etsin yeter.

2. 1 adet 128 mb pc133 sd ram çıktı. evdekinde de 256 mb sd ram var ama kaç mhz bilmiyorum. tut ki o da pc133 diyelim. yanına takarsam sorunsuz çalışır mı? markası falan farklı ama.

3. evdekinde ethernet kartı yoktu. bunda da ethernet kartına benzeyen bir şey var. kablonun takıldığı slota bakıyorum. giriş ethernet girişinin aynısı ama içinde 4 tanecik konnektör var (normalde bu ethernet kablosunun içinde 8 tane ince kablo, dolayısıyla ucunda da 8 konnektör olur ya). bu ethernet kartı değil de başka bir şey midir? (faks modem demeyin. değil eminim). hatta konnektörler üste bakar durumdayken solda üç tane var, iki tane boş, sonra bir tane var, iki tane daha boş şeklinde. ethernet kartını sadece adsl modem bağlayabilmek için düşünüyorum. herhangi bir ağ kurmam herhalde. (edit: chipinin üstünde yazanları google'da aratınca fast ethernet controller diye bir şey çıktı. nedir bu fast ethernet controller? ethernet kartı mı, başka bir şey mi)

4. bir de üzerinde intel celeron yazan bir işlemci var (socket 370 sanırım tam bilemiyorum). işe yarar mı, bunu da alayım mı? (aldım. anakartı bile aldım)

5. bir de ben bu harddiski nasıl taşıyayım şimdi? antistatik poşetmiş, kutuymuş hak getire. cebime sokup taşısam da olmaz bozulur mozulur. alıp dolmuşla 8 km. ötedeki evime götürmem lazım. ne önerirsiniz? bir omuz çantam var, içine sığar ama bim poşetine sarsak da olmaz şimdi.

ah ulen bi de ekran kartı çıksaydı. onboardmuş ipne.

teşekkürler...
0
kibritsuyu
(05.01.08)
1. Kurulması lazım. Celeron 333 - 4gb hd - 50 küsur ram'li makineye kurmuştum ben xp ilk çıktığı zamanlarda.
0
colonizer
(05.01.08)
daha yeni başıma geldiği için uyarayım. o 10gb'lık hddye kaybettiğinizde üzüleceğiniz herhangi bir dosya yüklemeyin. ömrünü doldurmuş olabiliyorlar.

ayrıca 10gblık modelin performansının oldukça düşük olacağını tahmin ediyorum. gene de performans verileri sizde olduğundan karar sizin.
0
kimlanbu
(05.01.08)
yok zaten performans falan aramıyorum. daha önce de burda sormuştum bilgisayarım niye yavaşladı diye, harddiskin bozuk olabileceği söylenmişti. ben de dedim sökeyim, daha iyi çalışırsa kullanırım. yoksa veri depolamıyorum ona zaten. maksat evde de bilgisayar olsun, nete falan girelim, word excel kasalım. işte şurdan çıkan parçalarla biraz adam eder miyim diye düşünüyorum.
bu arada late viper'ın aklına uyup gittim çöpten geri kalanını da aldım ve anakart, cpu, psu, floppy, cd rom ne var ne yok söktüm. boş kasa kaldı geriye. hanım kapının önüne koyacak bu tozlu şeylerle eve gidince.
0
🌸kibritsuyu
(05.01.08)
1. kesin olarak kurulur. boş yerde kalır. aslanlar gibi kullanırsın.
2. pc 100 ve p133 olarak 2 farklı sd ram olsalardı bile ikisin takar çalıştırabilirdin. gerçi farklı olurlarsa yavaş olanın (pc 100) hızında çalışırlar. sonuç: yüksek olasılık çalışırlar.
3. celeron 333 ile win ME kullanırsanız hiç problemsiz yaşar gidersiniz. win XP çok kasabilir. win ME de gayet iyidir. gerçi geçtiğimiz senelerde artık bir çok program tüm desteğini geri çekti.
5 koy naylon torbaya götür bişeycik olmaz. burada murphy kanunları geçerlidir. alet 100 dolar olsaydı pırt gazıyla bile reaksiyona girer devreleri yanardı.
çok hassaslanırsan elini kalorifer peteği/pc kasası boyasız yeri gibi bir yere değdir 20 saniye eletiriğin boşalsın. bişey olmaz.
0
can see
(05.01.08)
sonuç:

1. çalışıyo mu gerçekten diye bakmak için slave olarak bağladım. aslanlar gibi çalışıyor. 10 gb daha fazla harddiskim oldu.

2. şans mıdır bal mıdır nedir, o 128 mb'lık ramin; markası, kapasitesi, hızı, benim bilgisayarımla birebir aynı çıktı. artık aynı yerden m, aldık, aynı dönem mi aldık nedir marka bile aynı yahu. taktım o da çalıştı. 128 mb'lık ram artışıyla beraber harddiskteki tıkırdamalar, ekrandaki takılmalar falan da gitti. sorun ram azlığıymış demek ki. harddiskim bozuk falan değilmiş.

3. bu da ethernet kartıymış. ethernet bağdaştırıcısı diye tanıdı alet. gayet güzel çalışıyor.

4. bu yedekte duruyor noolur noolmaz diye.

5. küçük naylon torbaya sarıp büyük naylon torbaya koyarak taşıdım. bir şey olmadı.

bir de ikinci harddiski taktıktan sonra kasadaki harddisk ışığı yanık kaldı. ne alakası var çözemedim. harddisklerin ikisinin de arkalarındaki jumperlarla oynadım. belki alakalıdır. bilgi de vereyim. primary olan ve sistem yüklü olanda [:]:::, slave olanda :::: şeklinde (jumper yok yani onda).
0
🌸kibritsuyu
(06.01.08)
(9)

Fazla kota yiyen adsl

sathaner
Bir arkadaşım 2 günde sadece msn kullanarak 586 mb veri almış görünmekte ttnet in sayfasında.Sizce neden olabilir?wireless yok.
Bir arkadaşım 2 günde sadece msn kullanarak 586 mb veri almış görünmekte ttnet in sayfasında.
Sizce neden olabilir?

wireless yok.
0
sathaner
(02.01.08)
kullanıcı adı ve şifresi başkası tarafından kullanılmış olabilir mi?
0
aysiku
(02.01.08)
turk telekomun bitmek bilmeyen gerzekliklerinden olabilir bir ihtimal de.

arasin bir sorustursun adsl yardim hattini (4440375) simdi, k.adi ve sifresinin baskasi tarafindan kullanip kullanilmadigini ogrensin semtini verip.

olmadi degistirtsin.
0
la traviata
(02.01.08)
evde modemi kapatıp açma tarihleri bu konuda belirleyici olabilir. forumlardan okuduğum bu (bendeki bilgiler 1-2 yıllıktır dikkat)

şöyle ki telekom sen modemi kapatıp açınca son kota durumunu raporluyor gibi bir geyik duymuştum.
0
can see
(02.01.08)
trojan olabilir. spybot + sağlam bir antivirüsle tarayın derim.
0
sturmovik
(03.01.08)
youtube, internet radyoları, facebook... bunlar hep kötü şeyler.
0
atrin
(03.01.08)
msnden kamera veya sesli chat yapmissa bolca o zaman olabilir onun disinda mumkun degil. dumeter gibi bir sey kurup gelen giden seyleri izlesin (netlimiterda ise yarar boyle durumlarda).
msn messengerina bir seyler bulasmis olabilir.
0
entrapmen
(03.01.08)
net limiter kullan; kim ne kadar yiyor kotanı canlı canlı gör.
0
skulletoon
(03.01.08)
hmm bir arkadaşımda(!)'da şöyle çıkıyor:
2007 Aralık 130.072.038.842
(121,139 GB) 551.562.627.172
(513,683 GB)
2008 Ocak 14.461.683.390
(13,468 GB) 23.646.530.015
(22,023 GB)
var bir problem gibi.
0
ozdek
(03.01.08)
telekom özelleştikten beri download miktarım azaldığı halde kotayı daha çok geçer oldum ben, ilginç tabii.
0
lykos
(03.01.08)
(4)

excel

lejant
merhaba PROBLEM:efendim yaptığım bir analiz sonrası elde ettiğim parabolik bir eğrinin verilerini, matematiksel platform da bir anlam kazanması için xls dosyasında x-y değerlerine çevir dediğimde, datalarımın tamamını özdeş basamağa sahip sayılara çevirmesi gerekirken, bazı verilerimi milyonlar mert
merhaba

PROBLEM:
efendim yaptığım bir analiz sonrası elde ettiğim parabolik bir eğrinin verilerini, matematiksel platform da bir anlam kazanması için xls dosyasında x-y değerlerine çevir dediğimde, datalarımın tamamını özdeş basamağa sahip sayılara çevirmesi gerekirken, bazı verilerimi milyonlar mertebesindeki sayılara dönüşüyor, bazı verilerim ise olması gereken ondalık sayı değerinde kalıyor.

hal böyle olunca programın çizdirdiği eğriyi, dengesiz küçüklü büyüklü sayılar ele geçince bende excel de çizdiremiyorum!!

sordurdum bazı programlar böyle değişik işler yapıyorlarmış.

elimdeki veriler [4x1000] lik bir matris oluşturuyor.

bu büyük sayılar kolonlarda gelişi güzel dağıldığından tek tek elle değiştirmek aşırı uzun zaman gerektiriyor.

SORU:
1-Excel de bu büyük sayıları (çoğunluğu milyon mertebesinde, bazıları yüzbinler mertebesinde) olması gereken ondalık sayı değerine çok uğraşmadan seri hareketlerle nasıl indirebilirim?

2-Benim problemime benzer şekilde dönüştürme sorunu yaşayanlar var mı?
0
lejant
(02.01.08)
anladığım kadarıyla, programa datayı başka bir programın çıktısından copy-paste ile aktarıyorsunuz.

Öncelikle, yapıştırma işleminden önce tüm hücreler seçilerek (ctrl+a), sağ tuşla "hücreleri biçimlendir" seçeneğinden "sayı" sekmesindeki "kategori" durumunu "genel"den "sayı"ya çevirmek faydalı oluyor. Çünkü excel bazen akıllılık etmek adına veriyi tarih gibi formatlarda algılayıp saçmalayabiliyor.

Bir diğer önemli nokta da, ham verinizin hangi sayı biçiminde olduğu. Bilgisayarınızda sayılar için nokta mı, virgül mü kullanıyorsunuz, buna göre veri anlamlı veya anlamsız oluyor. Excel, bilgisayarınızın ayarını esas alarak sayıları biçimlendiriyor. Eğer virgül ise, 1/10 sayısını 0,1 olarak, nokta ise 0.1 olarak algılıyor. Sizin örneğinizde dış veri ile bilgisayar arasında bu uyumsuzluk var gibi. Eğer durum bu ise bilgisayarın sayı biçimini değiştirmek gerekebilir.
0
vulpius
(02.01.08)
copy+paste yapmıyorum direk "import to xls" diye çok güzide bir seçenek var.
yazılım ile bilgisayarın arasında bir sorun var ya da ben çok salakça bir hata yapıyorum diyecem ama o zaman yanlış yapsam bile kendi içinde doğru bir mantık olması lazım, tüm sayıların büyük olması durumu gibi halbuki gelişigüzel dalgalanma söz konusu sayılarda...

şu büyük sayıların hepsini bir yere toplayıp, tek kalemde 10^6 ya küt diye bölecek bir durum olsa çok güzel olacak. var mıdır bilmiyorum? yardım diliyorum??
elle yapmam imkansız [4x1000] lik bir şablon var.
0
🌸lejant
(02.01.08)
selam. benim başıma benzer bişey gelmişti belki işine yarar. dış veri al yaparken import ettiğin kolonu number değil text olarak tanımla. sonra sheet üzerinde düzeltme imkanın daha rahat oluyor. örneğin noktaları replace all ile vigüle çevirebiliyorsun. o zaman rakamlara dokunmuyor excel.
0
tan vakti
(02.01.08)
@ galadnikov
verilen makro tüm şablon için geçerli olmadı. fakat belli bir yerde kümeleşmiş büyük sayıları seçip "çalıştır" dediğim de makroyu küt diye 10^6 ya böldü.

biraz daha geliştirilmesi gerekiyor bu formülün, kısmi olarak çözüm getirdi ama.

@ tan vakti
import ettiğim panelde öyle bir özellik var mı diye kontrol edeceğim.

herkese teşekkürler
0
🌸lejant
(03.01.08)
(8)

bilgisayar sıcaklıgını nasıl ölçerim?

temizkopat
özellikle ekran kartı ve işlemcinin sıcaklıgını ölçmem lazım.everest home edition kurdum ama bulamadım nerden ölçüldüğünü. ati ve intel kullanıyorum.
özellikle ekran kartı ve işlemcinin sıcaklıgını ölçmem lazım.everest home edition kurdum ama bulamadım nerden ölçüldüğünü. ati ve intel kullanıyorum.
0
temizkopat
(02.01.08)
Kartların üzerlerinde sensör yoksa yazılımlar ölçemez diye tahmin ediyorum.
0
fredi
(02.01.08)
www.hmonitor.com ekran kartını ölçüyor muydu onu unuttum.
0
colg fusion
(02.01.08)
speedfan
0
sourlemonade
(02.01.08)
hmonitor ve speedfanı denedım. ıkı programda da 60 derecelerde gezen bı cıhaz var o ekran kartı sanırsam. saphırre marka oldugu ıcın bıraz fazla ısınıyor sanırsam.
0
🌸temizkopat
(02.01.08)
atitool ile deneyin bir de. 60 derecelerde normal haldeyken gezmesi pek mantikli degil (tabii karta gore degisir modelini belirtmemissiniz ama yeni nesillerde bu kadar isinma olmuyor pek)
0
entrapmen
(02.01.08)
1950gt saphırre marka. genelde forumlardakı kullanıcılarınkı de 60 ıle 70 arasında degışıyor. 35-40 derecede kullandıgını soyleyenler de var ama. yarım saat resıdent evıl 4 oynadıktan sonra 65 falan oluyor.
0
🌸temizkopat
(02.01.08)
everest kullanıyorsan şuradan bakabilirsin:

>bilgisayar
->algılayıcı

yani "bilgisayar"ı seç sonra "algılayıcı"yı. doğal olarak birkaç saniye beklemen gerek değerleri görmen için.
0
samanliktaki zuhtu
(02.01.08)
işletim sistemin nedir?
0
alkolik imam
(02.01.08)
(10)

firefox copy to clipboard plug-in'i

kimi raikkonen
böyle bir şey olması lazım değil mi?örneğin, sözlükte internet explorer'la gezerken, bir entrynin sağ alt köşesinde gözüken entry numarasına tıklayınca otomatikman copy yapmış oluyoruz ve clipboard'a atılıyor. aynısının firefox'ta olmasını da istiyorum, olmalı adeta
böyle bir şey olması lazım değil mi?
örneğin, sözlükte internet explorer'la gezerken, bir entrynin sağ alt köşesinde gözüken entry numarasına tıklayınca otomatikman copy yapmış oluyoruz ve clipboard'a atılıyor. aynısının firefox'ta olmasını da istiyorum, olmalı adeta
0
kimi raikkonen
(31.12.07)
firefox'da entry numarasına tıklayınca bir kutucuk içinde "#X nolu entrynin adresi" yazısının altında entry'nin tam bağlantısı çıkıyor. onun sonundan alsanız olmuyor mu? yoksa ben mi yanlış anlıyorum?
0
can itin
(31.12.07)
bu işlemi her gün yüzlerce kere yapmak zorunda kaldığım için can sıkıcı oluyor.
0
🌸kimi raikkonen
(31.12.07)
peki, şöyle bir şey var addons.mozilla.org olur mu?
0
can itin
(31.12.07)
www.krikkit.net

ama yine de kullanıcı tarafında pref.js ile oynanması gerekiyor.
0
wehrmacht
(31.12.07)
can itin, gönderdiğiniz linki indirdim, ardından wehrmacht'ın verdiği linke baktım ama oy oy hiç anlamadığım şeyler bu pref.js falan. öyle kaldım bir anda.
0
🌸kimi raikkonen
(31.12.07)
ben biraz yanlış anlamışım, özür dilerim :)

verdiğim linkteki çözüm şekli, firefox'un greasemonkey eklentisi için düzenlenebilir. böylece kullanıcı taraflı istenildiğinde yüklenen ya da silinen bir eklenti yaızlabilir(ki bu sizin isteğinize yakın bir çözüm olur). bu şekli ile sözlük kodlarına adapte edilerek kullanılabilir. tabii bu seferde firefox'un güvenlik ayarlarına takılıyor ve pref.js ile oynamamız gerekiyor.
0
wehrmacht
(31.12.07)
sozluk.sourtimes.org
seklinde mi kopyalasin istiyorsunuz yoksa sadece #123456 mi.
ikinci sekilde ise can itin'in soyledigi eklenti ise yarar gibi gozukuyor?
0
ainothia
(01.01.08)
sadece #1234 şeklinde kopyalasın istiyorum. can itin'in verdiği linkteki dosyayı indirdim ancak herhangi bir değişiklik olmadı.
0
🌸kimi raikkonen
(01.01.08)
size gore cok basite ve gereksiz ayrintiya girersem simdiden kusura bakmayin.
firefox kullanirken install deyip kurulduktan sonra firefox'u tekrar baslatinca, sol mouse tusunu basili tutup entry numarasini isaretleyince otomatik kopyalamiyor mu?

benim kullandigim şu var:
addons.mozilla.org
bunda ise entry numarasina sag tiklayip "copy link text" yapmak gerekecek. digeri daha pratik gibi ama belki bir sorundan calismamistir.

edit: sonradan dusundum de zaten eklentiye gerek olmadan linki isaretleyip sag tiklayinca copy secenegi cikiyor. istenilen tamamen ayni sekilde numaraya tek tikla halletmek mi?
0
ainothia
(02.01.08)
dediğiniz gibi yaptığımda kopyalamıyor, sozluk.sourtimes.org şeklindeki link penceresini açmaya devam ediyor.
üstüne tıklayıp, elimi mouse'un sol tuşundan çekmeyerek taşıdığım ve text girilebilecek bir yere bıraktığımda ise yapıştırıyor, ama sadece entry numarasını değil, şunu kopyalıyor tam olarak:

javascript:void(0)
#12166945

benim istediğim, mouse'un sol tuşuna tıkladığımda, sozluk.sourtimes.org şeklindeki link penceresinin açılmaması, onun yerine #12166945 ifadesini otomatikman kopyalamış olması (ki, ctrl+v yaptığımda bunu yapıştırsın). ama bu, bu plug-inle tam olarak mümkün olmayacak galiba.
0
🌸kimi raikkonen
(02.01.08)
(3)

access point

etna
şimdi bizim karşı komşumuzda wireless modem var. bende o interneti ortak kullanalım dedim, kabul etti ancak bir sorun var.o modeme en yakın yerde (mutfakta)benim laptop 2 kademe çekiyor, biraz daha ilerledikçe (antrede) 1 kademe çekiyor dahada ilerledikçe sinyali kaybediyorum.şimdi bizim evin her ye
şimdi bizim karşı komşumuzda wireless modem var.
bende o interneti ortak kullanalım dedim, kabul etti ancak bir sorun var.
o modeme en yakın yerde (mutfakta)benim laptop 2 kademe çekiyor, biraz daha ilerledikçe (antrede) 1 kademe çekiyor dahada ilerledikçe sinyali kaybediyorum.
şimdi bizim evin her yerinde full çekmesi için bu sorunu acces pointle mi çözmeliyim? nasıl çözmeliyim? ve hangi markaları kullanmalıyım?

edit:
www.zyxel.com.tr
şöyle bi usb adaptör de iş görürmü?
teşekkürler
0
etna
(29.12.07)
acces point'i sana yaklaştırırsın.
türkiyede opsiyonel daha kuvvetli anteni varsa onu alırsın.
şansına küsersin.
0
thefirstfbli
(29.12.07)
airties'ın ufak bi aleti var. 2 tane anten var üstünde, bi tane de ethernet girişi var. sizin sorunu o çözer.
0
sourlemonade
(29.12.07)
Standart access pointler gelen kablosuz ağı yaymazlar sadece gelen kablolu ağı yayarlar. Bu yüzden sana access point değil range extender, repeater, bridge gibi her firmanın farklı adlarda sattığı cihazdan lazım. Bunlar gelen kablosuz ağı daha uzak alanlara iletmek için tasarlanmış cihazlar. Oluşturulan network e de Mesh (balık ağı) networku deniyor. Büyük ihtimalle her markanın vardır ama ben airties in ve US
Robotics in cihazlarının linkini vereyim.

www.airties.com (burada tekrarlayıcı özelliği olan ürünler AP-400 ve AP-301)

US Robotics için www.usr-emea.com

AP-301 için hepsiburada link: www.hepsiburada.com

AP-400 için link: www.hepsiburada.com

Ama bu ürünler pahalı ürünler, bunlar yerine önce şu anki mevcut wireless modeme harici bir anten takılabiliyor mu bunu kontrol edin. Bunun için modeme bağlı antenin yerinden çıkarılabiliyor olması veya modemin ekstra ikinci bir anten girişi olması gerekir. Piyasada 7db lik antenler satılmakta wireless networku güçlendiren, fiyatları da yeni bir extender a göre hayli ucuz.

Ben olsam önce internetten anten satınalır onu denerim, olmazsa iade edip (kanunlara göre internetten alınan ürünler kullanılmış olsa dahi 10 gün içinde iade edilebilirler) range extender bir cihaz satın alırdım.
0
selimse
(29.12.07)
(11)

2000 Ytl Laptop

gxix
biraz yavşakça bir soru farkındayım ama gerçekten sormam gerek:en fazla 2000ytl (biz yine de 1800ytl falan diyelim) ücret karşılığı alınabilecek en kallavi laptop nedir, "abi kesin şu alınır" diyebilecek var mı aranızda.(gerçekten önemli lan yoksa sormazdım)
biraz yavşakça bir soru farkındayım ama gerçekten sormam gerek:

en fazla 2000ytl (biz yine de 1800ytl falan diyelim) ücret karşılığı alınabilecek en kallavi laptop nedir, "abi kesin şu alınır" diyebilecek var mı aranızda.

(gerçekten önemli lan yoksa sormazdım)
0
gxix
(27.12.07)
1200-1400 dolarlık aralığa bakın işte güzel aletler mevcut. asus mesela iyidir. kesin şu alınır demek biraz zor ben mesela notebook alırken markaya da para vermeyi severim. çünkü bilirim ki o marka beni yarı yolda bırakmaz. asus mesela pahalı gibidir, hp daha uygun gelebilir çoğu zaman (compaq serisinin hastasıyımdır), lenovo(eski ibm yani), toshiba(sağlam aletler üretir ama ben ısınamadım mesela) vs gider bu.
0
ozdek
(27.12.07)
$u olabilir misal.
www.hepsiburada.com
tabi renk pembe olmasin (:

not: oyun oynamak istemeyecegini farzederek bunu yazdim.

edit: bunun bir de 1520 kodlu modeli var. o biraz daha iyile$tirilmi$i.
0
sourlemonade
(27.12.07)
bu da assert in verdiği ile aynı ama işlemcisi daha iyi

gold.com.tr
0
carnicero
(27.12.07)
IBM in hangi modeli varsa o fiyatta odur.
0
sijwocaq
(27.12.07)
kesinlikle packardbell.
0
thefirstfbli
(27.12.07)
Amacınıza göre değişir. Desltop yerine kullanacaksanız 17" modelleri düşünmek lazım, yok laptop gibi kullanacaksanız yani mobilite sizin için önemliyse 12" veya daha küçük modellere bakmalı. Misal benim için en kallavi notebook Sony'nin 11-12" modelleridir ama bi grafiker veya oyun hastası için de büyük modellerdir...
0
crown
(27.12.07)
kesinlikle şu kesinlikle bu demek bu tür bir konuda çok da makul bir bakış açısı değil, ancak kullanım amacına göre belirlenebilir bu.

ben şu an dell 1520 kullanıyorum, ekran kartı geforce 8600 olan modellerden birini bahsettiğin fiyata bulabilirsin. ancak bu konuda hatırlatma yapmakta fayda var: amaan canım 8400 oluversin diyip 8400 ekran kartlı bir model alma, aralarında model numarası olarak pek bi fark olmamasına rağmen 8600 iki-üç kat daha güçlü bir kart diyebilirim. (nvidia pazarlama taktikleri oluyor sanırım bu durumun sebebi) kaldı ki dizüstü bilgisayarların değiştirilemeyen birkaç parçasından birinin ekran kartları olduğunu düşünürsek bunun önemi daha da artıyor.

tavsiyem -eğer dell 1520 alırsan- 8600 ekran kartlı olan düşük ram'li modellerden birini alıp ram yükseltmesine gitmendir.
0
pusula
(27.12.07)
lg'nin gazetelerdeki bir modeli var. hatirladigim kadariyla ozellikleri:
islemci: T7500
grafik: Go 8600 256 (15.4")
hdd: 160 gb
ram: 2gb

$1300+kdv (tam 1800 ytl iste) gibi bir fiyati vardi. bu ozelliklerde bu fiyatta baska alet yok henuz.
emin degilim ama Vatan Bilg. reklaminda gormus olabilirim zira su bilg.a benziyor:

www.vatanbilgisayar.com
0
507
(27.12.07)
mac al mutlaka.
0
chrome
(27.12.07)
Her dizüstü sorusunda ben söylemekten/sormaktan bıktım, sijwocaq bıkmadı...
Otomatiğe bağlamış IBM de IBM*, hayır soruyorum cevap da vermiyor. "IBM'in dizüstü departmanı satıldı Lenovo aldı diyorum. Güncel IBM dizüstü var mı piyasada?" diyorum cevap yok. Ama ne zaman dizüstü sorusu çıksın hemen "IBM al" diyor, gerisi yok. Hafiften fahri pala kermes tadı vermiyor değil;) Ama bunun konumuza bir yararı var mı...
0
late viper
(27.12.07)
@chrome: mac almayı düşündüm ama en düşük fiyattaki macbook 1800 ytl + kdv.. o kadar paraya ortalamanın altında bir bilgisayar almak istemiyorum.

@late viper: sijwocaq arkadaşımın ne demek istediğini anlıyorum. zaten elimde 3 senedir kullandığım bir ibm var. ibm normalden çok daha pahalı ama kesinlikle çok daha kaliteli ve müşteri hizmetleri öte mükemmel. madem öyle neden ibm almıyorsun derseniz, yine çok pahalı derim. ha bir de lenovo muhabbeti var, biz eski ibm'ciler için onun adı hala ibm:)
0
🌸gxix
(27.12.07)
(3)

onboard vga intel motherboard

delikan76
Sevgili teknoloji yakını gençler,Ben bir bilgisayar topluyorum. Daha doğrusu ben parçaları belirliyorum genel hatları ile, bir arkadaş toplayacak. Neyse;Intel'in Classic Serisinden DG33FB modeli bir anakart gördüm, iyi gibi geldi, lakin kartta onboard VGA varmış.1) Onboard VGA ekstradan ekran kartın
Sevgili teknoloji yakını gençler,

Ben bir bilgisayar topluyorum. Daha doğrusu ben parçaları belirliyorum genel hatları ile, bir arkadaş toplayacak. Neyse;

Intel'in Classic Serisinden DG33FB modeli bir anakart gördüm, iyi gibi geldi, lakin kartta onboard VGA varmış.

1) Onboard VGA ekstradan ekran kartına gerek yok mu demektir?
2) Intel sitesinden bakınmama rağmen, eğer bu onboard VGA "ekran kartı içinde" demekse, kaç megabayt onu nereden çözeceğiz? RAM'ı 256 mı, 128 mi, sonra kaç bit 64 bit mi 128 mi?
3)Ayrıca ekran kartı almaya yemin edildi ise, onboard VGA özellikli anakart almak işgüzarlık mıdır?

Sevgiyle kucaklarım.
0
delikan76
(25.12.07)
çok emin olmamakla şöyle diye biliyorum:

1. evet o demektir. anakartın üstünde bir adet vga monitör çıkışı olur, takılır kullanılır.
2. bu tip ekran kartının kendine ait hafızası yoktur. bilgisayarın ram'inden yer. bu da sanırım bios'tan falan ayarlanıyor. yani 1 gb. ram taktıysanız, bunun 256 mb'ını ekran kartı kullanabilir diyorsunuz.
3. bir jumper ile anakartın ekran özelliği disable edilebiliyordur. ama madem disable edilecek, ekran kartı almaya yemin edilmiş, onboard almak gereksiz olur.

bir de performans falan beklenmez sanırım onboard ekran kartından.
0
kibritsuyu
(25.12.07)
1- onboard vga, entegre grafik yongası içeren, dolayısıyla harici bir ekrankartına ihtiyacınız olmadan görüntü alabileceğiniz anlamına gelir.
2- onboard vga, ekrankartı değil entegre grafik yongasıdır. sadece gpu vardır ram bulundurmaz ram gereksinimini sistem ramlerinden paylaşımlı olarak kullanır. ram bilgisi olarak; adresleyebileceği(destekliyebileceği) max. ram miktarı verilir. genelde anakart bilgisinden ziyade chipset özellikleri arasında belirtilir. adresliyebileceği ram miktarı çok fazla önemli değildir neticede, onboard vga harici çözümlere göre oldukça zayıf grafik yongalarıdır(genel olarak). 64 veya 128mb fazlasıyla yeterlidir. kullandığı ram miktarı sizin sistem ramlerinizden düşeceği için faydadan çok zarar getirir bir miktardan sonra.
3- onboard vga'nın harici ekrankartı alacaksanız size bir zararı olmaz neticede bios'tan kapatılıp hiç kullanılmıyabilir. üstelik fiyat olarakta genelde kendisiyle aynı özelliklerde onboard vga taşımıyan bir anakartla aralarında 3-5$ oynar en fazla.fakat şöyle birşey var onboard ekrankartı 3d uygulamalarla hemen hemen hiç işi olmayan kullanıcı kitlesini hedefler, giriş seviyesi anakartlardır. yani overclock, özelleştirilebilirlik, kutu içeriği, uygulama desteği gibi konularda oldukça zayıftır. bunlarla işim olmaz diyorsanız, sizi bir süreliğine idare edebilecek onboard vga bir anakart alıp sonra istediğiniz ekrankartını takıp sorunsuz olarak kullanabilirsiniz.
not; eğer bu bilgisayarla oyun oynamayı düşünüyorsanız hiç onboard ile filan uğraşmayın :)
0
opteron
(25.12.07)
forum.donanimhaber.com

burada, bahsi geçen anakartın üzerindeki entegre grafik işlemcisinin oyun dışında gayet yeterli olduğu da vurgulanmış.
0
yenew
(25.12.07)
(2)

lanet adsl bağlantı sorunu

henry gale
şimdi bayramdan beri benim bağlantı kesilip duruyor efenim. bazen gidip hemen geliyor. bazen 15 dakka sonra geliyor. bazen de hiç gelmiyor. ilk kesildiği zamanlar ben sevgili adsl destek hattını aramıştım. dedim böyle böyle acaba genel bir sorun mu var? adam hizmet numarasını falan istemişti. sonra
şimdi bayramdan beri benim bağlantı kesilip duruyor efenim. bazen gidip hemen geliyor. bazen 15 dakka sonra geliyor. bazen de hiç gelmiyor. ilk kesildiği zamanlar ben sevgili adsl destek hattını aramıştım. dedim böyle böyle acaba genel bir sorun mu var? adam hizmet numarasını falan istemişti. sonra "yaklaşık bir dakikadır bağlantınız var" demişti. iyi dedim ben de kapattım. ama sonraları devam etti.
benim de aklıma şu geldi. geçen gün kesildiğinde adsl destek hattını aramıştım ve bağlantı gelmişti. tekrar kesildiğinde gidip telefonun ahizeyi kaldırıp kapattım. iki dakka sonra geldi bağlantı. bunu her kesildiğinde denedim ve işe de yaradı. evet çok ilginç. acaba sorun nedir? bir fikri olan var mıdır? splitter'dan modemden ya da benzer donanımsal bir araçtan mı kaynaklanıyor? bir yardım edin ağabeyler.
0
henry gale
(25.12.07)
(daha once ya$ayan arkada$im oldu ordan biliyorum)
bir ihtimal splitter'in ciki$larini yanli$ $ey yapmi$sindir. yani telefon ciki$indan modeme, modem ciki$indan telefona. bir onlari kontrol et derim.
0
sourlemonade
(25.12.07)
kablo bağlantılarıyla ilgili bir sorun yok. başından beri aynı duruyorlar zaten. sorun son 5-6 gündür var.
0
🌸henry gale
(25.12.07)
(1)

dell 6400 wireless driver

etna
6400'e format attım, support.dell.com'dan driverleri indirdim ama network kısmından kurduğum tüm driverlara rağmen wireless ağ bağlantısını yükleyemedim bilgisayara. 2 tane bağlantı görülüyor ama ikiside yerel ağ bağlantısı. neler yapmam gerektiğini söyleseniz? veya başka bir yerde bu driverin adres
6400'e format attım, support.dell.com'dan driverleri indirdim ama network kısmından kurduğum tüm driverlara rağmen wireless ağ bağlantısını yükleyemedim bilgisayara. 2 tane bağlantı görülüyor ama ikiside yerel ağ bağlantısı.
neler yapmam gerektiğini söyleseniz?
veya başka bir yerde bu driverin adresini verseniz?
0
etna
(23.12.07)
device manager'da durum ne ?

bir de indirdigin driver'in yanli$ olma ihtimali yuksek. bir suru wlan driver'i var sayfada: support.euro.dell.com
0
sourlemonade
(23.12.07)
(2)

LG L226WTQ - Sinirden ağlayacağım

l goshin
Geçtiğimiz Pazartesi günü akşamı Vatan Bilgisayar – Topkapı’ dan belki de piyasadaki son LG L226WTQ model 22’’ Lcd Monitör’ü satın aldım. http://tr.lge.com/prodmodeldetail.do?catModel=51&actType=&modelName=&currentPage=&categoryId=050102&parentId=0501&modelCategoryId=050102&modelCodeDisplay=L226WTQE
Geçtiğimiz Pazartesi günü akşamı Vatan Bilgisayar – Topkapı’ dan belki de piyasadaki son LG L226WTQ model 22’’ Lcd Monitör’ü satın aldım.

tr.lge.com

Eve geldim, Nvidia Geforce 7800Gt ekran kartıma –en son driver yüklü- digital olarak monitörü bağladım. Monitör ‘ün cd’sindeki driver’ı kurdum (sitelerinde bir önceki, eski driver var ne hikmetse). Test için The Dark Knight’ın 96 mb büyüklüğündeki fragmanını denedim. Ağzım açık kalarak izledim. Müthiş detay, harika renkler vs.. Ama hafif bir karanlık vardı sanki. Windows ‘ta kullanmaya başladım. Bir türlü renk, parlaklık, derinlik istediğim gibi olmadı. Gears of War oyununu açtım. O da ne? Oyun bariz bir şekilde karanlık. Karakter’in üstü başı zor görülüyor. Zifiri karanlık yok ama oyunun geneli koyu, kapalı, karanlık. Monitör ‘ün özel programı olan Forte Menager ‘ı kurdum. Onla ayarlamaya çalıştım ama ne yaparsam yapayım düzgün bir görüntü alamadım. Ya çoook parlak, ışık saçıyor, renkler coşmuş (özellikle fabrika ayarlarına dönersem) ya soluk, karanlık, forumlarda gezerken yazıları okumak can sıkabiliyor.
Çözünürlük olarak 1680 * 1050 kullanıyorum yani mönitör ‘ün önerilen çözünürlüğünü.Alışık olduğum daha düşük çözünürlüklere inersem, görüntü kalitesi bozuluyor. Sanırım Lcd ‘lerde hep önerilen res. Kullanılmalıymış. Aşağı olanlarda görüntü bozulurmuş.

Acaba Digital diye –monitör açılırken Digital diyor gerçi- analog girişe mi taktım kabloyu, ekran kartına dedim. 2 girişli kartın, diğer girişine taktım bu sefer. Sanki bu kez görüntü daha iyiydi. Ama sonra düşündüm ki, 2 girişte aynı ise ikisi de dvi ‘dır. Zira bir önceki 19’’ LG Crt mönitör ‘un kablosunu, ekran kartından çıkan bir çevirici aparat ile karta takıyordum. Yani -sanırım- kartın iki girişi de dvi.

Bir öneri üzerine mönitör ‘ün driver’ını ve mevcut color profile’ ı sildim. Reboot yaptım. Ayarlara baktım veee... hem driver hem color profile geri dönmüş :s Ne kadar sildiysem driver’ı , reboot sonrası geri dönüyor. Color profile ‘ı WTQ ‘nun ki yerine S-RGB yaptım, yine değişen olmadı.

Genel sorunum, netlik, divx ‘lerde ve oyunlarda karanlık/koyuluk, ekranın bir kısmı daha açıkken diğer yanı karanlık (contrass ile ne kadar oynarsam oynayayım), dvd’lerde görüntünün kalitesiz, renklerin başarsız görünmesi (bu aralarda kaliteli olduğunu bildiğim bazı divx filmlerde kötü, kumlu, detaysız görünüyor. Sanki çözünürlükleri çok düşük gibi. Belki ben yüksek res. Kullanıyorum, divx ‘in res’ ı daha düşük, ondan oluyor.)
Bir de monitör ayarlarında ve ForteMenager ayarlarında bir seçenek var; Monitör üzerinden ayarladığımda Preset başlığında, Forte’de ise Color Tempature adı altında. S-Rgb ‘den başlayıp, 6500K,7500K,8500K,9300K ve User ‘a giden şekilde. Ben şu an 6500K ‘yı kullanıyorum.

Mönitör Teşhir ürünü idi. Türkiye’ de başka hiçbir yerde yoktu -Adana şubeleri hariç- mecburen aldım. Acaba ürün mü bozuk. Yoksa ekran kartı mı yetersiz, ya da ben mi doğru ayarları yapamıyorum? İşin içinden çıkamadım bir türlü. :(
Ne Oyun, ne film, ne doğru düzgün internet... hiç bir şey yapamıyorum.
Fikri olan, elinde bu monitörden bulunan, bir şey önerecek olan? O kadar para sayıp (618 lira) , muhteşem bir görüntü kalitesine ulaşacağım diye ümitlenip böyle birşey yaşamak çok sinir bozucu...

Şimdiden teşekkürler.
0
l goshin
(22.12.07)
tam cevap olmayacak ama, benimki de lg lcd (ayni model degil), ben de color profile'i silemiyorum (sadece photoshop acilirken problem cikardigindan dolayi silmeye calistim, yoksa bir sorunum yok). ayar kaynakli oldugunu zannetmiyorum, tahmin ediyorum ayarlariyla oynadim derken, brightness, contrast, vs hepsini kastediyorsunuzdur, belki kaydetme tusu vardir basmamissinizdir.

ama benim tahminim hardware olarak bir problem var. eger mumkunse yeni urun geldigi zaman degistirmeye calisin, aldiginiz magazada denetin. aklinizda bulunsun, teshir urunleri risklidir, hic almamak en iyisi.
0
turkish tekila
(22.12.07)
benimde görüşüm tahmini, bir çok lg monitör aldık aldırdık seninki gibi bi probleme hiç denk gelmedim, donanımsal bir sorun olabilir, bence sen yetkili servisi bi ara onlar sana daha fazla yardım edebilir, hiç olmadı aldığın yere götürüp gösterirsin, hadi diyelim hiç bi sorun yok yine de beyenmediysen iade edebilirsin.
0
raven pixie
(23.12.07)
(2)

windows, program, priortiy

sleepy99
malum "task manager" ile mevcut işlemlerin priority'lerini Yüksek/normal/dü$ük vb. $eklinde elle ayarlayabiliyoruz.win nt veya xp'de bunu otomatik yapan bir program var mı?örneğin explorer otomatik olarak dü$ük, excel yüksek olsun gibi.
malum "task manager" ile mevcut işlemlerin priority'lerini Yüksek/normal/dü$ük vb. $eklinde elle ayarlayabiliyoruz.

win nt veya xp'de bunu otomatik yapan bir program var mı?
örneğin explorer otomatik olarak dü$ük, excel yüksek olsun gibi.
0
sleepy99
(21.12.07)
Process Explorer, Sysinternals bu is icin kullanilabilir.
www.microsoft.com
0
tmesut
(21.12.07)
windows bu i$i zaten otomatik yapar. yani o sirada aktif olarak kullanilan ve kullaniciyla etkile$im halindeki uygulamanin priority'sini gecici olarak arttirir.

ayrintili bilgi icin (bkz: priority boosting)
0
ssg
(27.12.07)
(2)

[ wireless ] Emule için HIGH ID yapmaca..

enola gay
wireless modem (flynet) için ayarların screenshot ını aldım burada nereye hangi verileri girmeliyim ki high id alabileyim..tcp udp girince yeterli olmuyor diğer veriler ne olmalı? :(
wireless modem (flynet) için ayarların screenshot ını aldım burada nereye hangi verileri girmeliyim ki high id alabileyim..

tcp udp girince yeterli olmuyor diğer veriler ne olmalı? :(
0
enola gay
(21.12.07)
sanırım www.portforward.com da istediğin gibi açıklanıyor.
0
thefin
(21.12.07)
(bkz: #6177360)
0
eleventh american esme has met
(21.12.07)
(6)

Setup, Sunsoft ve Flash Disk

arche
Evet sevgili ekşiduyuru severler bu seferki sorum başlıktaki üçlüyü içeriyor. Internet erişimi olmayan iki adet Windows XP'li bilgisayar var ve bu disklere taktığım bütün flash disklerde gizli olarak autorun.inf ve setup.exe (Sunsoft) dosyaları oluşuyor. Bu zararlıları gizli dosyaları göster seçeneğ
Evet sevgili ekşiduyuru severler bu seferki sorum başlıktaki üçlüyü içeriyor. Internet erişimi olmayan iki adet Windows XP'li bilgisayar var ve bu disklere taktığım bütün flash disklerde gizli olarak autorun.inf ve setup.exe (Sunsoft) dosyaları oluşuyor. Bu zararlıları gizli dosyaları göster seçeneği ile görüp sildikten sonra hemen tekrar geliyorlar. Nedir bu kımıl zararlılarının kaynağı yardımcı olursanız çok sevinirim :)

Not: Nod32 ya da Symantec Antivirus temizleyemiyor.
0
arche
(18.12.07)
banada aynı sorun dadanmıştı. O sildiğin dosyalar dışında bir de windows sistem dosyası olarak geçen gizli dosyalardan farkli bir host dosyası var. Onuda silmen gerekiyor. Önce sistem tarafından korunan dosyaları göster yap. Sonrasında zaten kabak gibi görünüyor. Olmadı command promptan bişeyler yapılabilir. Ama ben bu dediğim şekilde cok kolay silmiştim.
0
ned flanders
(18.12.07)
sourlemonade
(18.12.07)
Teşekkür ederim cevaplarınız için.

@assert h
Dracula Virus Temizleyici bildiğim kadarıyla sadece activexdebugger32.exe nanesi için. Onu manuel temizleyebiliyorum ama bu sorun için de deneyeceğim.

@ned flanders
Flash disk'te sistem tarafından korunan dosyaları göster dediğimde dahi bu ikisi dışında bir dosya yok. Hatta flash diski Mac'te açıyorum yine yok :) Flash disk'te değil de windows içinde bir host dosyası var sanırım ama ne olduğunu bilmediğimden silemiyorum haliyle. Belki de sen zaten bunu kastettin ben anlamadım :)
0
🌸arche
(18.12.07)
flash yerıne makıneyi tarat bi bence, her taktıgında kendsini kopyalıyordur yenıden.
0
bryan fury
(18.12.07)
benim kastettiğim aslında flash disk içindeki bir host dosyasıydı. normalde 2 exe root altında host dosyası ise farkli bir klasör içindeydi. Sadece flash disk i taktığında virüs uyarısı geliyorsa bence makinende virüs yok. Ama kontrol edilebilir tabi. Ancak bir dll,exe gözden kaciriyor olabilirsin. En temizi aslında makineyi bir şekilde dosta başlatıp format cekmek..
0
ned flanders
(18.12.07)
o virüs daha yeni çıktı çoğu silemiyor(kaspersky) ama yakında update edince silmeye başlarlar. flaşdiske format atsan bile faydası yok diğer dosya pc'nin içinde bi yerde.
0
sourlemonade
(18.12.07)
(5)

su soğutmalı bilgisayar arayışı

legion
kasa ve psu'nun fanları sinir sistemimi bozmaya yemin etmişçesine çalışıyorlar. su soğutmalı bir alet olsa diyorum ama alıp toplamak istemiyorum, yok mudur hazır bi sistem? mac sessiz derseniz o zaten var, bu pc olmak zorunda...
kasa ve psu'nun fanları sinir sistemimi bozmaya yemin etmişçesine çalışıyorlar. su soğutmalı bir alet olsa diyorum ama alıp toplamak istemiyorum, yok mudur hazır bi sistem? mac sessiz derseniz o zaten var, bu pc olmak zorunda...
0
legion
(17.12.07)
o degil de zalman falan fan almayi du$un derim ben.
daha ucuza kapatirsin hem. ben a$iri memnunum. psu'yu da degi$tirdim. kasada tik yok.
0
sourlemonade
(17.12.07)
su sogutmalı ne zamandan beri sessiz ki, suyu kim sogutacak yine fanlar. bir de pompa var üstelik.
0
sourlemonade
(17.12.07)
dell in var. bi kac yerde gordum cok nefisler.
0
bryan fury
(17.12.07)
istediğiniz donanımı belirtin sizin için toplayalım nedir? =)
0
atrin
(18.12.07)
su soğutması dediğimiz sistemde de sonuç olarak fan var. ben darkhardware'de satılan fanların (su soğutma sistemlerindeki) hiçte sessiz çalışacağını sanmıyorum.

genelde düzgün fan seçimi daha etkili sessizlik sağlar gibi geliyor bana. yada pasif soğutmayla su soğutma sistemini birleştirebilirseniz belki fan sesi sorununu çözersiniz.
0
darknum
(18.12.07)
(5)

iki bilgisayar arasında dosya ve internet paylaşımı

tabudeviren
evdeki iki tane masaüstü bilgisayar var. bu ikisini birbirine bağlamak istiyorum. interneti ortak kullanabilsinler ve dosya paylaşabilsinler.özellikle dosya paylaşımının rahatlıkla olmasını.(bir ara güç bela internet paylaşımını yapmıştım ama dosya paylaşımı olmamıştı.)bilgisayarların durumu resimde
evdeki iki tane masaüstü bilgisayar var. bu ikisini birbirine bağlamak istiyorum. interneti ortak kullanabilsinler ve dosya paylaşabilsinler.

özellikle dosya paylaşımının rahatlıkla olmasını.
(bir ara güç bela internet paylaşımını yapmıştım ama dosya paylaşımı olmamıştı.)

bilgisayarların durumu resimdeki gibi.
resmi göremeyenler:
tabudeviren.googlepages.com

işletim sistemi:
ikisi de windows xp sp2 professional.

haydi göreyim sizi bilgisayar kurtları :))
0
tabudeviren
(14.12.07)
switch bağlantın doğru, Ağ Bağlantılarım/ Ağ Bağlantılarını Görüntüle dedikten sonra çıkan bağlantıya sağ tuşla/özellikler de.

internet erişim kuralları (TCP/IP) üstüne gelip özellikleri tıkla

"aşağıdaki ip adresini kullan" seçili olsun makinalardan birisini 192.168.1.1 yap, diğerini 192.168.1.2 yap.

alt ağ maskesi 255.255.255.0

varsayılan ağ geçidini de 192.168.1.1 yapman gerekebilir.
0
kimlanbu
(14.12.07)
konuyla biraz ilgili ben de bir sey sorayim :
ayni seyi hamachi sanal network baglantisinda yapsak (o da ag baglantilarimda gozukuyor cunku) ise yarar mi?
0
turkish tekila
(14.12.07)
bende bir şey sorayım :)
biri xp diğeri 98'se nasıl yapcaz? switch değil 4 port ethernet modem var.
0
sourlemonade
(14.12.07)
modemden çıkıp bilgisayar 1'e giren yeşil kabloyu niye switche takmıyorsun. en güzeli öyle olur. yani bilgisayar 1, bilgisayar 2 ve modemin üçünü de switche tak bence. 2004 yılından beri 4 tane bilgisayar, bir tane adsl modem ve aynen bu özellikli bir switch sorunsuz geçinip gidiyoruz. tek ihtiyacın olan bir tane daha ağ kablosu.
0
kibritsuyu
(15.12.07)
@kibritsuyu

modemin girişi usb.
0
🌸tabudeviren
(18.12.07)
(5)

hosts

sleepy99
şimdi malum hosts dosyası içeriğine84.44.114.44 sozluksatırını eklersek, szoluk yazinca ek$i sözlüğe giriyor ok.peki google gibi ip'si daha deği$ken olan bir siteye girmek isteyince veya 30-40 tane siteyi kaydetmek için tek tek ip resolve yapmamak içinsozluk yazınca "sozluk.sourtimes.org"a yönlendir
şimdi malum hosts dosyası içeriğine
84.44.114.44 sozluk
satırını eklersek, szoluk yazinca ek$i sözlüğe giriyor ok.

peki google gibi ip'si daha deği$ken olan bir siteye girmek isteyince veya 30-40 tane siteyi kaydetmek için tek tek ip resolve yapmamak için

sozluk yazınca "sozluk.sourtimes.org"a yönlendirme yapmak bir şekilde mümkün mü?

edit: illa ki bunu hosts dosyası yoluyla yapmak gerekmiyor. ba$ka bir opera widget'ı bir exe vs. da olabilir.
0
sleepy99
(14.12.07)
bookmarks var?
0
ozdek
(14.12.07)
resolve etmeden subdomain i felan nasıl bulacak anlamadım ben..
0
ned flanders
(14.12.07)
opendns.com'a girilir hesap alınır. ardından bilgisayara directupdate gibi ip değişikliklerini siteye bildiren yazılım kurulur (dinamik ip'ye sahip olduğunu varsayıyorum). daha sonra da oradaki network ayarından kısayollar atanır.

ip yollamanın mantığı ise şu; biz kendi kullanıcı adı ve şifremizi kullanarak program vasıtasıyla ip adresimizi gönderiyoruz. internette dns i kullanırken de ip adresimize göre kimliğimizi onaylayıp ona göre filtreleme uygulanıyor. eğer ip adresini güncelleyen program kullanmazsak sadece yasaklı sitelere girmek için kullanılabilir opendns.

ben opendns in dns lerini modeme girdim evdeki her bilgisayarda çalışıyor. kendi bilgisayarım da ip güncellemesini yapıyor. böylece salondaki bilgisayardan hack/crack gibi trojan içeren sitelere, porno sitelere, rotten gibi iğrençlik içeren sitelere girilmesini engelliyorum. aynı zamanda kısayol da atayabiliyorsun işte.
0
carnicero
(14.12.07)
amacin ne? kisa yazip uzun isimli site getirmek mi, bilgisayarin gereksiz yere dns sorgusu yapmasini engelleyip hizlica siteye girmesini saglamak mi?

kisa yazip uzun site ismi getirme kismi internet explorer'da google yazip ctrl+enter yaparak mumkun.

gereksiz dns sorgularindan kurtarma i$ini ise windows'ta "dns client" servisi zaten mumkun oldugu surece kendisi yapiyor. ip'ler surekli degi$ebildiginden sorgulamadan kurtulmak mumkun degil. en buyuk kazanci kendine en yakin dns sunucuyu kullanarak saglarsin. mesela millet telekom yuzunden uluslararasi dns'ler kullaniyor bunlarin sorgu sureleri uzun surer tabi.
0
ssg
(15.12.07)
amacım "kisa yazip uzun isimli site getirmek".
elbette ctrl+enter kombinasyonu ile x yazarak x.com x.net vb.ne girebiliyoruz. ancak web sayfasının adresi uzunsa bütün harfleri tek tek yazmak gerekiyor.

aslında "browse by name" benzeri bir şey arıyordum. olmadı onu kullanacağız :)
0
🌸sleepy99
(15.12.07)
(9)

emule

lepidodendron
yahu bu emule'yi hızlandırmak için ayar falan yapılması gerekiyor mu? port açık, hem ed2k'e hem de kad'a bağlı ama 55-60 kişide olan bir dosyanın download hızının 10kbps'den yukarı çıktığını görmüş değilim. başka bir p2p programı da çalışmıyor aynı anda, bi yardımcı olunuz.
yahu bu emule'yi hızlandırmak için ayar falan yapılması gerekiyor mu? port açık, hem ed2k'e hem de kad'a bağlı ama 55-60 kişide olan bir dosyanın download hızının 10kbps'den yukarı çıktığını görmüş değilim. başka bir p2p programı da çalışmıyor aynı anda, bi yardımcı olunuz.
0
lepidodendron
(13.12.07)
normal emule kullaniyorsan bu olabilir, mod kullanman gerek. emule xtreme indirmeni tavsiye ederim. ben kullaniyorum ve oldukca memnunum. 100den fazla kullanicili dosyalarda neredeyse hic beklemiyorum(genelde tabi) ve cok hizli indiriyorum

www.xtreme-mod.net
0
jay kay
(13.12.07)
divxplanet forumlarında her bağlantı hızı için ayarlar mevcut. felaket üşendim şimdi aramaya. ayrıca her ne kadar ben de extreme kullanıyor olsam da ve az kaynaklı dosyalarda daha iyi olduğunu düşünüyor olsam da, mantıken mod kullanmanın pek bir farkı yoktur. emule resmi sürüm en iyisidir, gerisi hurafe oluyor genel olarak.
0
colg fusion
(13.12.07)
xtreme-mod iyidir. hic yoktan yasakli bir mod degil.

fakat emule un olayi hiz degildir. sabirla alakali bir programdir ve cok dosya bulundurmasi en buyuk ozelligidir. ayni anda 10 dosya civari calistirmak gerekir 1mbit baglantiyi doyurabilmek icin...
0
entrapmen
(13.12.07)
peki mod yüklendiğinde halihazırdaki download işlemlerini transfer edebiliyo muyuz yeni yüklenen mod'a? yoksa mod üstüne mi kuruluyor hiç uğraştırmadan?
0
🌸lepidodendron
(13.12.07)
transfer mümkün, yüklemeden önce tempteki dosyaların yedeğini hatta eski emuleyi komple yedekleyin kredileriniz kaybolmasın. ha nasıl yapılıyor derseniz yine divxplanet forumları diyeceğim.
0
colg fusion
(13.12.07)
www.emuleturk.com burda normal surum icin guzel ayarlar var oraya bak. ben de normal surum inidiriyorum ama uploaderlar iyi olduguda 10 kişi bile 100kps ile cektigim oldu.
0
rurouni
(13.12.07)
benim bildigim ne kadar gb olarak fazla dosya paylasirsaniz, o kadar hizli indirebilirsiniz. ama yaniliyor da olabilirim.
0
turkish tekila
(13.12.07)
ne kadar hızlı indirileceği emule'nin dağıttığı kredi sistemiyle alakalıdır. bu sistemi etkileyen tek olay da ne kadar çok upload yaptığınızdır. yani 1 mb 200 gb paylaşmışsınız fark etmez önemli olan bunu ne kadar çok yolladığınız.
0
colg fusion
(14.12.07)
bir hizlandirma yontemi de benden gelsin. daha once soylemistim gerci yine bir emule muhabbetinde.

indirmekte oldugunuz dosyanin onceligini yayim durumuna getirin ve dosyanin tamamina sahip olmayan size yuksek hizlarda gonderi yapanlari arkadas olarak ekleyin hatta arkadas slotu acin. o kisinin emule'u sizden cok cektikce size misli misli fazla gonderecektir sirada az bekletecektir.
0
entrapmen
(14.12.07)
(2)

bilgisayar için telefon rehberi

os
böyle bilgisayarımda kullanmak için güzelcene bi telefon rehberine ihtiyacım var.indir kaldır sitelerinde kafama göre bulamadım, kıyıda köşede kalmış var mı bildiğiniz, kullandığınız ?genel isteğim bi arama kutusu olsun, oraya ben OS yazdığımda elesin, direk OS çıksın OSman çıksı altta ( facebook he
böyle bilgisayarımda kullanmak için güzelcene bi telefon rehberine ihtiyacım var.

indir kaldır sitelerinde kafama göre bulamadım, kıyıda köşede kalmış var mı bildiğiniz, kullandığınız ?

genel isteğim bi arama kutusu olsun, oraya ben OS yazdığımda elesin, direk OS çıksın OSman çıksı altta ( facebook hesabı )vs.vs.

olmasa da olur öyle, ama iyi olsun program darlamasın beni
0
os
(12.12.07)
outlook?
0
badseed
(13.12.07)
kullanmadığım için bilmiyordum, iyiymiş gayet
0
🌸os
(13.12.07)
(2)

wireless modem mi, router mi?

flyalone
"artık lüks değil ihtiyaç" diyerek evimize wireless ağ kurmaya karar verdik. amaç hem internete girmek hem de bilgisayarlar arası dosya paylaşımı. elimizde bir adet 2 yıldır kullandığımız ve gayet memnun olduğumuz 4 portlu kablolu modemimiz var. wireless modem mi alalım, yoksa wireless router alıp e
"artık lüks değil ihtiyaç" diyerek evimize wireless ağ kurmaya karar verdik. amaç hem internete girmek hem de bilgisayarlar arası dosya paylaşımı.
elimizde bir adet 2 yıldır kullandığımız ve gayet memnun olduğumuz 4 portlu kablolu modemimiz var.

wireless modem mi alalım, yoksa wireless router alıp elimizdeki modeme mi bağlayalım? ne yapalım?

not: önerinizin yanına bir de marka veya model tavsiye ederseniz şukela olur. bilgimiz - tecrübemiz yok bu konuda.. teşekkürler!
0
flyalone
(08.12.07)
modem hic sorunsuz calisiyorsa wireless router daha iyi, cunku bir de wireless modem+router'in modem'inin duzgun calisma derdi var.
0
compumaster
(08.12.07)
kablonetse router al zaten piyasada kablosuz modem yok pek fazla kablo net için, ben gittigidiyordan linksys almıştım bence çok kaliteli bir marka genel olarak.

adsl'se direkt olarak kablosuz modem al. alternatif çok.
0
thefirstfbli
(08.12.07)
(4)

Kablosuz Ev Ağı Kurmak - XP ve Vista

actionary
Evde dört bilgisayardan müteşekkil bir ağ kurmam gerekiyor. Bilgisayarlardan ikisi notebook, ikisi desktop. İnternet'e şu an bu duyuruyu yazmakta olduğum desktop'a bağlı Zyxel Wireless modem vasıtasıyla bağlanıyorum. İki notebook kablosuz olarak modeme bağlı. Birinci desktop (bu) doğrudan kabloyla m
Evde dört bilgisayardan müteşekkil bir ağ kurmam gerekiyor. Bilgisayarlardan ikisi notebook, ikisi desktop. İnternet'e şu an bu duyuruyu yazmakta olduğum desktop'a bağlı Zyxel Wireless modem vasıtasıyla bağlanıyorum.

İki notebook kablosuz olarak modeme bağlı. Birinci desktop (bu) doğrudan kabloyla modeme bağlı, ikinci desktop ise ethernet yoluyla modeme bağlı. Nasıl yaparım da evde kolayca dosya paylaşabileceğim bir ağ kurarım?

Not: Desktopların her ikisi de Windows XP Pro kullanıyor. Notebooklardan biri Vista Starter Edition, diğeri ise Vista Home Edition kullanıyor.
0
actionary
(06.12.07)
hepsinin workgroup(çalışma grubu)nu ayni yaparsan ag baglantilarimda "calisma grubu bilgisayarlarini goster" gibi bir yere girdiginde paylasima actigin klasorlere rahatca erisebilirsin
0
jay kay
(07.12.07)
nat sayesinde böyle sorun olmaması lazım. paylaşıma açıp bilgisayar adı kullanmadan ip adresi ile bile dosyalara erişebilmeniz lazım. en azından ben erişebiliyorum benzer şekilde.
0
ozdek
(07.12.07)
vista yüklü bilgisayarda dosyalara erişebilmek için.

mesela a bilgisyarında vista yüklü, user name "ahmet" ve şifresi "pwd"

b bilgisayarında xp yüklü. b bilgisayarından, a'daki dosyaları görmek için, b'ye de bir user hesabı açmalısın adı "ahmet" password'u "pwd" olan. yoksa vista üzerineki dosyalara erişemezsin, shared olsalar bile. sanki başka bilgisayardan vista üzerine login oluyormuşsun gibi, o pc'de de user account'un olmalı.

evde 2 vista, bir de xp yüklü pc var. bu sorunu çözene kadar baya uğraştım. ha bir de, vista üzerinde "remote differential compression" özelliğini kapatman lazım, yoksa lan üzerinde en fazla 300kbyte/sn data transfer yapailirsin o özellik açıksa.

ha bir de
0
raj
(07.12.07)
şimdi şöyle bir durum hasıl oldu:

kendi notebook'um ile kendi desktop'ımı sorunsuz olarak birbirine bağladım (birbirlerini ağ üzerinde görüyorlar, dosya ve printer paylaşabiliyorlar). ardından babamın notebook'unu da ağa ekledim.

bundan sonrası için ayrı duyuru açmam gerekecek, çünkü bu duyurudaki sorunumu çözdüğüm söylenebilir.
0
🌸actionary
(07.12.07)
(5)

[ laptop ] Uzun uğraşlar sonucu buldum?

enola gay
bu özelliklerde bir bilgisayar düşünüyorum. Chip testlerinde 1.500$ altındaki Santa Rosa larda 1. seçilmiş bir model bu:1520 SANTAROSA C2 DUO T7250-2.0GHZ-2048MB -160GB-15,4"-DVDRW-256MB 8600M-WVPREhttp://www.vatanbilgisayar.com/product_details.aspx?I_ID=30972Şimdi sorularıma gelelim:+ Ben bu bilgis
bu özelliklerde bir bilgisayar düşünüyorum. Chip testlerinde 1.500$ altındaki Santa Rosa larda 1. seçilmiş bir model bu:

1520 SANTAROSA C2 DUO T7250-2.0GHZ-2048MB -160GB-15,4"-DVDRW-256MB 8600M-WVPRE

www.vatanbilgisayar.com

Şimdi sorularıma gelelim:

+ Ben bu bilgisayarı madencilik yazılımı (en az 1 gb ram ve 256 mb ekran kartı) ve oyun için (simülatör desek daha iyi microsoft flight simulator x) için kullanmayı düşünüyorum. bu durumda 2 mb L2 cache ile 4 mb l2 cache arasındaki fark gözle görülür bir fark mıdır? yoksa dikkate almaya gerek yok mudur?

+ ayrıca dell kullanıcılarının genel marka modelleri üzerine yorumlarını da beklerim.

teşekkürler :)
0
enola gay
(06.12.07)
250 dolar fazla verebilirsen ben şu modeli öneririm. hem cpu hızı, hem ön belleği hem de hard diski dell den daha iyi. o kadar parayı gözden çıkarıp alcak olsam ben kesinlikle bunu alırdım.
www.vatanbilgisayar.com
0
rentts1
(06.12.07)
www.vatanbilgisayar.com

açıkcası dell'i hiç beğenmiyorum alt düzey aletlerini alan arkadaşlarım oldu bana tofaş kuş serisi gibi geliyor. Bundan heralde 10 küsür sene önce bir packardbell almıştım normal desktop ve o bilgisayarda kumandadan mouse u kumanda edebiliyordum ve o dönemde packardbell amerikanın en iyi kişisel bilgisayar üreten markasıydı daha sonra pahalı olduğundan türkiye pazarından çekildi, ve şimdi yeniden geldi koyuncu vasıtası ile.. Ben ve çevremdeki herkese farklı modellerini aldırdım neredeyse herkes memlun. daha doğrusu şikayet duymadım hiç çevremden.. bi sorun olsa, allah cezanı versin thefirstfbli seslerini duyardım kesin.

Ayrıca koyuncu hiç problem yaratmadan arıza yapan yeri değiştiriveriyor. bence packardbell al.

Şu anda toshiba, fujitsu, sony gibi üst düzeylerden sonra packardbell gelir bence. bence bence..
0
thefirstfbli
(06.12.07)
asus fsv serisinde vatan ın sitesinde belirtmediği DVB-T özelliği varmış şimdi gördüm. DVB-T nedir derseniz;
www.asus.com
0
rentts1
(06.12.07)
santarosa nedir lan. yeni işlemci mi çıkarmışlar...

orda model yazmıyor ama dell alırken soracağın hayatı soru inspiron mu latitude mi olmalı. bunu göremedim ve eğer inspiron ise 5 para etmez. işçiliği ergonomisi performansı çok düşük.

onun dışında dell güzel ve dayanıklıdır. fiyat olarak biraz yüksek geldi. yani 15.4 ekranlı notebooklarda biraz daha düşük fiyata çok geniş ürün yelpazesi var :)

diyeceğim hp lere bak biraz da
0
efruz
(06.12.07)
al derim, guzel makina... l2 cache'den ziyade garanti kosullarina dikkat et. bahsettigin tur agir islerde kullanacaksan laptop'ini garanti isini sansa birakma. 24 ay diyor ama ne tur bir garanti?
0
kezzy homeros
(06.12.07)
(3)

sorunlu adsl'de kablosuz modem fark eder mi?

caturanga
daha önce kullandığım netgear(dg834gt)wireless modem artık bağlandığı zaman hiç bir sorun gözükmediği halde internet sayfasında herhangi bir siteyi açamıyor. kablolu adsl modem'le ise sorunsuz bağlanabiliyorum. kablosuz modemle benzer sorunu yaşayan birilerini daha duydum. diyeceğim şu ki eğer adsl
daha önce kullandığım netgear(dg834gt)wireless modem artık bağlandığı zaman hiç bir sorun gözükmediği halde internet sayfasında herhangi bir siteyi açamıyor. kablolu adsl modem'le ise sorunsuz bağlanabiliyorum. kablosuz modemle benzer sorunu yaşayan birilerini daha duydum.
diyeceğim şu ki eğer adsl hatlarında sorun varsa modemin kablolu ya da kablosuz olması bir şeyi değiştirir mi? şimdi kablosuz modemi aldığım yere götürdüğüm de bu modemde bir sorun yok derlerse yapacağım şey ne olabilir?
0
caturanga
(05.12.07)
Kablosuz modemden yararlanan bilgisayarın dns ayarlarını kontrol ettiniz mi? Her benzer soruya da aynı cevabı yazıyorum ama belki alakalı olabilir.
0
colonizer
(05.12.07)
kontrol ettim dns ayarlarını orada da bir sorun gözükmüyor. gerekli yerler işaretli ve dhcp etkin.
0
🌸caturanga
(05.12.07)
ayarları bozulmuştur bişi olmuştur. modeme direk bağlanıp sorunu anlayabilen birine başvurun lütfen. bazen reset atıp ayarları baştan yapmaya çalışmak da işe yarar. tabi bir anımı da anlatıyım 2-3 senedir kullandığım usrobotics modemim durup dururken patladı. yenisini aldım.
0
ozdek
(05.12.07)
(1)

googledan arama sonuçlarında tek bir site çıkması

cantstandya
http://66.230.188.250/click.php?c=3032e2020a2f33fabce64203&r=1spyware gibi bir durum sanırım.aynı sorunu yaşamış biri varsa çözüm önerebilir mi ?tşkler.
66.230.188.250
spyware gibi bir durum sanırım.
aynı sorunu yaşamış biri varsa çözüm önerebilir mi ?

tşkler.
0
cantstandya
(04.12.07)
Abi güvenli kipte anti-virüsle, anti-spam'la bi tarat. Daha da olmadı regedit'te bahsi geçen sitenin adını arat. Çıkan sonuçtan da sil ya da değiştir. Öyle olması lazım sanırım.
0
colonizer
(04.12.07)
(8)

Modem saat 19,00 da Acilsin. Olur mu?

theli
Airties Rt-205 model modemimin hergun saat 19,00 da acilmasini istiyorum. isletim sistemi XP, modem kablosuz.hayir manyak degilim, kardesimin oss ye hazirlanmasi icin boyle bir uygulama gerekiyor. ne yapsam ne etsem?1 laptop (wireless), 1 PC (kablolu) baglaniyor. bunlara gorev zamanlayici da kurabil
Airties Rt-205 model modemimin hergun saat 19,00 da acilmasini istiyorum. isletim sistemi XP, modem kablosuz.
hayir manyak degilim, kardesimin oss ye hazirlanmasi icin boyle bir uygulama gerekiyor. ne yapsam ne etsem?
1 laptop (wireless), 1 PC (kablolu) baglaniyor. bunlara gorev zamanlayici da kurabilirim. ayrica gun boyu acik kalmalari soz konusu degil...

"olmicak iş" dedikleri bu mu yoxa?
0
theli
(02.12.07)
saatli elektrik prizleri var yapı marketlerde satılıyor. en kolay yöntem bu bence.
0
sourlemonade
(03.12.07)
modemin dial on demand'ini açıp. saat 7'de bilgisayarlardan internete girmeye çalışarak (dial on demand böyle çalışıyor sanıyorum, olmayabilir de) halledebilirsin. teoride olur, pratikte bilemem.
0
carnicero
(03.12.07)
@divit: guzel fikir ama ben evde yokkende sistem duzenli calismali. kurmak icin evde olamam her zaman.

@carnicero: bahsettigin sey hakkinda hic bir fikrim yok
0
🌸theli
(03.12.07)
diviti'in dediği zamazingonun dijital olanları var. bir kere kur 10 sene kullan. 15-20 ytl falan olmalılar.
---
ek:
kontrol ettim. dijital olan 20ytl mekanik kurmalı olan 8ytl. tekzen diye bir yerin broşüründe gördüm.
0
can see
(03.12.07)
evet ben dijitalinden bahsettim diğeri pek işe yaramaz.
0
sourlemonade
(03.12.07)
O da başka prize takar? : )
0
kurukafa
(03.12.07)
olayı en basit ttnet aile şifresi ile çözersin. onda zamana göre ayar var diye duydum.
modemde access zamanı ayarlanabiliyor mudur acaba bakmak lazım.
0
ozdek
(03.12.07)
ttnet aile sifresi hakketen bu isin dermani olmus. cizelgeden online olmak istediginiz zamanlari secip isaretlyeyebiliyosunuz.. gun ve saatte secebiliyorsunuz..

cevaplara tesekkurler.

ek: sifre 1 makine icin gecerliymis. 2. makine icin bi arkadasinizinkini kullanabilirsiniz dedi cagri merkezi elemani.
0
🌸theli
(03.12.07)
(5)

Wireless modem mi yoksa wireless router mi?

entrapmen
Simdi bir isyerine wireless ag kurulacak. Bu isyeri 3 katli ve tum katlarda internet baglantisi sorunsuz calissin istiyorlar.Bu isyerinde bir adet 4 portlu airties modem varmis, masraf etmeden guzel bir wireless router alsak diyorlar ki bana da mantikli geliyor fakat simdiye kadar o tarz urunlerden
Simdi bir isyerine wireless ag kurulacak. Bu isyeri 3 katli ve tum katlarda internet baglantisi sorunsuz calissin istiyorlar.

Bu isyerinde bir adet 4 portlu airties modem varmis, masraf etmeden guzel bir wireless router alsak diyorlar ki bana da mantikli geliyor fakat simdiye kadar o tarz urunlerden sadece 2 tane kullandigimdan hangisi iyidiri bilemiyorum.

Ayrica cok sorunsuz calismasi gerekiyor urunun, yani orada oldugunu unutturacak kadar sorunsuz calismali. en asagi 2 kata da sorunsuz sekilde baglanti sunabilmeli.

Wireless router veya modem ne onerirsiniz? Soyle guclu kuvvetli?
0
entrapmen
(30.11.07)
aşağılarda bir arkadaş wireless modem diye wireless router almıştı ve asıl ihtiyacı modem olduğundan elinde patlamıştı. ne yapacağını bilmiyordu ki belki onunla anlaşırsınız. uygun fiyata ondan alırsınız. usr idi yanılmıyorsam markası da.
0
kibritsuyu
(30.11.07)
benim urunu bugun almam ve sirkete fatura ettirmem gerekiyor o yuzden o urunu dusunemiyorum.
soyle bir bakiniyorum da wireless routerler ates pahasi.
www.airties.com su wireless adsl modem fena gozukmedi gozume. bir yerde hatta usb wireless adaptoruyle veriyorlar.

pfff amma aptal saptal mevzular bunlar ya.
0
🌸entrapmen
(30.11.07)
gittigidiyordan daha 2 gün önce e-conn diye bir marka aldım 37 ytl ve gayet güzel çalışıyor.
0
crystalsoul
(30.11.07)
almaya gidicem birazdan, sanirim orada kararimi verecegim. ya en ucuzundan bir router alacagim ya da airties in yukarida verdigim linkte yer alani. ilgi gosterenlere tesekkurler.
0
🌸entrapmen
(30.11.07)
d-link veya linksys'in guzel wireless router'leri var. 4 sene evvel aldigim dlink 7/24 calisiyor ve daha gik demedi.

www.dlink.com

bu arada eger sirkete aliyorsan ve dayaniklilik mevzu bahis ise ates pahasi gibi seyler dusunmemelisin. cunku bu tur seyler bir kez yapilir ve uzun vadede kullanilir. kolay gelsin.
0
kezzy homeros
(30.11.07)
(1)

1000 ile 1500 ytl arasinda tavsiye edilecek laptop ?

dragon bor
okuldan bir hoca icin 1000 ile 1500 ytl fiyat araliginda olan, cocuklarin oyun oynayabilecegi diger aile fertlerinin de kullanabilecegi ( 60 yasindaki ebeveynler dahi) onerebileceginiz laptop marka ya da olmazsa olmaz ozellikler varsa sevinirim. sifir olup magazadan alinacak.tesekkurler.
okuldan bir hoca icin 1000 ile 1500 ytl fiyat araliginda olan, cocuklarin oyun oynayabilecegi diger aile fertlerinin de kullanabilecegi ( 60 yasindaki ebeveynler dahi) onerebileceginiz laptop marka ya da olmazsa olmaz ozellikler varsa sevinirim. sifir olup magazadan alinacak.
tesekkurler.
0
dragon bor
(29.11.07)
aradaki oyun oynayabilecegi lafi olayi tamamen katlediyor.

harici ekran kartli bir model bakacaksiniz boyle olunca. biraz sinir yukselirse DELL INSPIRON 1520 alinabilir.
0
entrapmen
(29.11.07)
(5)

Modem Tavsiyesi

colonizer
Efendim çok hızlı yazıcam kusura bakmayın;Elimde datron modem var ve sanırım bu üçüncüsü. Ya her modemde olan bir sorun bu ya da önlem alınmayan modemlerde gözüken bir sorun. Elektrik gidip geldikçe bu modem akımı kaldıramıyor sanırım ve bağlantı gelir gibi olup gelmiyor, modem bozulluyor.Neyse, sık
Efendim çok hızlı yazıcam kusura bakmayın;

Elimde datron modem var ve sanırım bu üçüncüsü. Ya her modemde olan bir sorun bu ya da önlem alınmayan modemlerde gözüken bir sorun. Elektrik gidip geldikçe bu modem akımı kaldıramıyor sanırım ve bağlantı gelir gibi olup gelmiyor, modem bozulluyor.

Neyse, sıktı artı8k bu sorun. Yarın modem alacağım Allah kısmet ederse. Bu sorunu yemiş bitirmiş, böyle bi sorunu kullanıcıya yaşatmayan hangi modem vardır ya da bu sorunu çözmek için bi aparat mı almak lazımdır? Bunların cevabını verirseniz çok makbule geçecek.

Bir de az buçuk istediğmiz modemin özellilerine geçeyim;

4 portlu olsun
hem bulutut hem de ethernet girişli olsun (eğer böyle bi teknoloji varsa, yoksa es geçin bunu hangisi iyiyse onu söyleyin)
kaliteli olsun
en fazla 100 150 ytl olsun
wireless düşünmüyoruz


Teşekkürler. Sağ olunuz, var olunuz.

Not: Çok acele yazdım zira gidebilir her an bağlantı. Yarın ya da bu gece, bağlantı gitmezse okuyacağım yazdıklarınızı.
0
colonizer
(26.11.07)
philips sna6500.
fiyati da iyi, ekstra olarak wireless'i da var. kapatirsin tabi o sorun degil de, gayet saglam bir cihaz. sahip olan tanidiklarim ve tavsiye ettiklerim oldu. hic sorunlari yok.

edit: hepsiburada.com'da indirim var. 92ytl'ye du$mu$.
0
sourlemonade
(26.11.07)
Çok fazla elektrik kesintisi yaşanan bir semtte ikamet eden biri olarak
ASUS AAM6030BI 4 PORT ADSL MODEM
bu modemi kullanıyorum. bir kez arızalandı servis e goturdum yaptılar verdiler. 2 yılı aşkın bir sure oldu. hiçbir sorun yaşamadım. bu işler bazen şans olsada tavsiye ederim başka kullanan tanıdıklarım da var.
0
rurouni
(26.11.07)
airties modemler türkiye'nin elektirik 'şebek'esine uyumluyuz falan diyor internet sitelerinde (ya da öyleydi sanki). yalnız bunlardan birini alırsan sitesinden yeni bir firmware var mı kontrol et. eski bir modellerinde şifre koymayı unutmuşlarmıymış neymiş .. tedavisi sitelerinde özetle.
bir de açma kapama düğmesi olsun mutlaka modemin. hepsinde yok ne yazık.
0
can see
(26.11.07)
2,5 yıldır us robotics açık duruyor bi sorun çıkarmadı.
0
sourlemonade
(26.11.07)
robotics olsunda isterse çamurdan olsun.
0
uz
(26.11.07)
(5)

wireless kurmak

steyro
wireless kurasım var. 2 katlı evimin 2 katında ve 300 mt ilerdeki arkadaşım evinde rahat bir şekilde kullanılacak bir ağ kurmak istiyorum. arkadaşın eviyle benim evimin arasında bina yok. telekomun vereceği airtech marka modeme güvenmiyorum. çünkü başka bir yerde denediğimde kısa mesafede bile sonuç
wireless kurasım var. 2 katlı evimin 2 katında ve 300 mt ilerdeki arkadaşım evinde rahat bir şekilde kullanılacak bir ağ kurmak istiyorum. arkadaşın eviyle benim evimin arasında bina yok. telekomun vereceği airtech marka modeme güvenmiyorum. çünkü başka bir yerde denediğimde kısa mesafede bile sonuç alamadık. bana ne tavsiye edersiniz. sadece modem yeter mi, yoksa başka aparatlar gerekir mi?
0
steyro
(25.11.07)
(bkz: access point)
0
dodocan
(25.11.07)
airties rt-205 modeli bina içinde 100mt açık alandaysa 400mt menzili olduğunu iddia ediyor. ben uzak mesafede denemedim, ancak deneyip de "çalışıyor lan bu uzaklıkta" lafını duyduğum oldu.

ayrıca yine airties ap 301 denene alet de menzili uzatmaya yarayabilir. denemekte fayda vardır
0
raj
(25.11.07)
(bkz: ieee 802.11n) modemlere bakınız
0
carnicero
(25.11.07)
sizin binanin diger binayi goren tarafina bir access point, diger binanin da ayni $ekilde sizin binayi goren tarafina bir access point yerle$tirerek sorun cozulebilir. bu i$i sadece modemden beklemek biraz sancili olur.
0
sourlemonade
(25.11.07)
özel ekipman olmadan 300 metre yemez. 2 katlı evde güzel yerleştirirsen olur.
0
ozdek
(26.11.07)
(4)

Bilgisayar toplamak adına site?

talemon
önümüzdeki aylar içinde bir bilgisayar toplamak istiyorum.. yurtdışından birşey getirtmek gibi bi durumum olmadığından istanbuldan alınacak parçalarla tabi.. aslında aradığım tam olarak şu: alacağım birkaç parçanın birbiriyle optimum uyum sağlamasını istiyorum(optimum evet bilgisayar mühendisiyim) y
önümüzdeki aylar içinde bir bilgisayar toplamak istiyorum.. yurtdışından birşey getirtmek gibi bi durumum olmadığından istanbuldan alınacak parçalarla tabi.. aslında aradığım tam olarak şu: alacağım birkaç parçanın birbiriyle optimum uyum sağlamasını istiyorum(optimum evet bilgisayar mühendisiyim) yani ne bileyim bus hızları tutsun falan.. bir site, türkiye piyasasında mevcut donanımları öğrenebileceğim ve bir site bunları bir şekilde karşılaştırmak için.. ya da en azından uygun birleşimler sunması için.. bilen var mıdır?
0
talemon
(25.11.07)
kullandığım site. çok güvenli ve hızlı. www.netsiparis.com
0
steyro
(25.11.07)
mavi bilgisayar var, ama Ankara'da.
İstanbul'a en yakın İzmit'te var. İstanbul'a mağaza açtı mı bilmiyorum. Kafanızda aşağı yukarı bir fiyat belirlenmesi açısından sitedeki "sistem topla" bölümü iyidir.
www.mavibilgisayar.com
Eskiden istediğimiz parçaları seçip hesaplatabiliyorduk, şimdi üyelik istiyor...
0
late viper
(25.11.07)
gigatek.com.tr
0
entrapmen
(25.11.07)
mavibilgisayar sitesinin avantajı birbiriyle uyumlu ya da uyumsuz parçaları göstermesi ya da göstermemesi. hata yapmanızı zorlaştırır. millet sırf o site yüzünden tanıyor adamları, nasıl kafaysa üyelik istemeye başladılar.
0
can see
(25.11.07)
(5)

çift tıklayınca farklı klasör açılması sorunu

deckard
araçlar>klasör seçenekleri>her bir klasörü aynı pencerede açbu özellik seçili olduğu halde bilgisayarım'dan bir hard disk'e tıkladığımda ayrı pencerede açılıyor. diğer klasörler ise aynı pencerede açılıyor. nedendir sizce ve nasıl düzeltebilirim?
araçlar>klasör seçenekleri>her bir klasörü aynı pencerede aç

bu özellik seçili olduğu halde bilgisayarım'dan bir hard disk'e tıkladığımda ayrı pencerede açılıyor. diğer klasörler ise aynı pencerede açılıyor. nedendir sizce ve nasıl düzeltebilirim?
0
deckard
(24.11.07)
virüs bulaşmış, şimdi aramaya erindim, onunla ilgili bi kaç duyuru var.

ayrı pencerede ama araştır şeklinde, yani yan tarafta ağaç menüsü olarak dimi?

heh o işte virüs
0
efruz
(24.11.07)
sourlemonade
(24.11.07)
of ya bundan korkuyodum. "ayrı pencerede ama araştır şeklinde" evet tam olarak böyle. sağolun
0
🌸deckard
(24.11.07)
C:\'ye tıkladığımda copy.exe hatası verdi en son. copy.exe sorunuyla daha önce uğraşmış ve regeditten dosyalar silerek kurtulmuştum. şimdi yine girdim regedit'e fakat ilgili dizinde o dosyalar şimdi yok. dracula ile tarattım, restart attı makina. copy.exe hatası vermeden sorunsuz bir şekilde (aynı pencerede) C:\'ye girmeyi başardı fakat diğer sürücülere girerken yine farklı pencerede açıyor. bir çare bulanın kırk yıl antivirüs programı olayım.
0
🌸deckard
(24.11.07)
safe mode'da once dracula'yi cali$tir.
sonra nod32 ile tarama yap.
0
sourlemonade
(24.11.07)
(3)

guitar pro'da diğer enstrümanların sesini kısma olayı

deckard
bir şarkı çalışıyorum diyelim. onlarca enstrüman var, ben sadece bas gitarın sesi gelsin istiyorum. aşağıda her enstrümanın ses ayarı var fakat hepsini sıfırlasam bile playing esnasında tüm sesler çıkıyor. bu nasıl iştir anlamadım. var mı işin başka çözümü?
bir şarkı çalışıyorum diyelim. onlarca enstrüman var, ben sadece bas gitarın sesi gelsin istiyorum. aşağıda her enstrümanın ses ayarı var fakat hepsini sıfırlasam bile playing esnasında tüm sesler çıkıyor. bu nasıl iştir anlamadım. var mı işin başka çözümü?
0
deckard
(23.11.07)
s(solo) veya m(mute) kısmını aktif edersen sorunu çözersin.
0
la grande
(23.11.07)
bak orda s m diye bir şey var. istemediğin enstrumanların M tuşuna tıkla.
0
kimlanbu
(23.11.07)
istemediğin enstrumanların karşısındaki m'lere tek tek tıklamak yerine istediğin enstrumanın (bas gitar kanalı) karşısındaki s'ye tıklaman da yeterlidir.
0
kibritsuyu
(23.11.07)
(2)

Macintosh Bilgisayar

thunderroad
Bugune kadar yayinladigim sorulara kisa surede cevap aldigim icin tesekkur ederek baslayayim, normalde PC kullanan birisiyim ancak bulundugum ofiste bir adet Macintosh bilgisayar var ve is icabi arada bir kullanmak mecburiyetindeyim.Ancak bu makina son bir kac haftadir resmen konusmaya basladi hangi
Bugune kadar yayinladigim sorulara kisa surede cevap aldigim icin tesekkur ederek baslayayim, normalde PC kullanan birisiyim ancak bulundugum ofiste bir adet Macintosh bilgisayar var ve is icabi arada bir kullanmak mecburiyetindeyim.Ancak bu makina son bir kac haftadir resmen konusmaya basladi hangi uygulamayi highlight etsem bilgisayar yaptigim islemi bana soyluyor belki de engelli insanlar icin konulmus bir ozellik. Herneyse, ben bu sesi nasil yokedebilirim, simdiden tesekkurler,Allah baska dert vermesin
ONEMLI NOT: Bilgisayarin isletim sistemi: Mac OS

Bilgisayarin sesini kapat diyebilirsiniz ancak bazen bu bilgisayarda muzik dinledigim icin bunu yapmak istemiyorum.
0
thunderroad
(22.11.07)
docs.info.apple.com
eski versiyonlar icin bu dokuman ama aynidir zannediyorum menuler.

"Turning Talking Alerts on or off." altinda anlatiliyor.
0
sourlemonade
(22.11.07)
command + f5 yapsan düzelir bence.
0
kurukafa
(22.11.07)
(10)

reset atan bilgisayar

maresalx
bikac gundur $oyle bir problemle kar$ila$iyorum; pc 5-6 saat acik kaldiktan sonra 10 dakikada bi felan resetliyo kendini. sanki reset tu$una basilmi$ gibi cat die kapatip aciyor. gecen sene 15 liraya everest marka bi power almi$tim ondan $upheleniyorum. problem ba$ka ne olabilir akliniza neler geldi
bikac gundur $oyle bir problemle kar$ila$iyorum; pc 5-6 saat acik kaldiktan sonra 10 dakikada bi felan resetliyo kendini. sanki reset tu$una basilmi$ gibi cat die kapatip aciyor. gecen sene 15 liraya everest marka bi power almi$tim ondan $upheleniyorum. problem ba$ka ne olabilir akliniza neler geldi. problem power da ise ucuz ve saglam bir marka onerebilir misiniz?
0
maresalx
(19.11.07)
everest? sistem özelliklerini yazsaydın yetip yetmeyeceğine bakardık.

diğer olasıklarlar:
*kasa havalandırması yetersiz. kapak açık olarak deneyin. düzelirse kasaya fan takın.

*cpu üzerindeki fan yerinden oynamış. termal pastayı temizleyin,yenisini sürün, fanı temizleyin, yeniden monte edin.

diye gider bu.
0
can see
(19.11.07)
kasam zaten hep acik halde duruyor tek kapagi kapali sadece o da anakartin arka tarafina denk geliyo fanin cpu ramlevs.. oldugu kapak daima acik.

power in ustunde aynen $oyle yaziyor; everest switching power supply - model: atx-450 w

board: asus p5pe-vm
islemci: p4 3.2
ramler: 2x512 ddr
ek bilgi: gecen gun ekran kartinin fanini cikartmi$tim cok ses yapiyor diye. o sebep olmu$ta olabilir. fansiz kullaniyorum bi suredir.

bu ne demek $imdi ? power supply, kamil power ise onu kalitelisiyle degi$tirmem yeterli olacak mi ?
0
🌸maresalx
(19.11.07)
yanlıs bilmiyorsam kapagı acık kullanmak o kada iyi birşey değil. ee bide fansız ekran kartı mı calıstırılır yav :) adamlar boşuna mı takmış
0
sourlemonade
(19.11.07)
ekran kartinin fan pervanesinin 8 tane kolu var bunlardan biri kirilmi$. donerken yalpaliyor ve igrenc bi ses cikariyor. yrn inip yeni fan alicaktim zaten :) ama hazir el atmi$ken power supply de almalimiyim ? sizce asil sorun ne olabilir.
0
🌸maresalx
(19.11.07)
power supply'a her zaman için ihtiyacın var. sorun ortadan kalkarsa erteleyebilirsin ama 80 dolar falan para artırdığında şöyle 600w falan al bir tane hayat boyu kullan. derdinin p.supply'dan olmadığını bil sonraki sorunlarda.
--
ekran kartı fanını sökmek de buna benzer sorunlar çıkarabilir. aslında reset olmamalı ama siyah ekrana düşmeliydi sanki. ek. kartı fanını takmayı dene bence bir.

everest pek kaliteli olmayan power supply'ları ile bilinen bir marka. üzerinde yazan değer gerçek değerin altında olabilir (büyük olasılık) bu da sistemin ihtiyacını karşılamzsa gene reset olabilir.

yeni powerdan önce ekran kartı fanını tak. cpu termal pastayı yenile. termal pastayı bir kere kullanacaksın, tanıdık birinden bul. en son olarak kasa havalandırman kötü. fireball com ya da net diye bir adres var overclock malzemeleri satan oradan 10 dolarlık performanslı bir kasa fanı al.
0
can see
(19.11.07)
zaten gerekli acıklamalar yapımlıs ama bir iki şey de soylemek istedim.

reset atma problemleri daha cok power dan kaynaklanır ankca fansız ekran kartı kullanmaı pek tavsiye etmem.eger ki fanların yeterli ise kapakları acman bi şey ifade etmez sıcak yaz gunleri acayım da kullanayım dedigimde buyuk bir performans dusuklugu yaşamıştım bir seferinde. fanlar yetersiz ise idareten gecerli bir uygulama olabilir. öyle işte:)
0
rurouni
(20.11.07)
ben 1 seneyi askin suredir kasanin yan kapagi acik sekilde kullaniyorum :) performans namina bir dusukluk yasamadim sadece okuz gibi ses yapiyor, ama kasayi da kapatamiyorum kapattigimda icerisi cehenneme donuyor zira kasa fanlari falan allahlik durumda.

---
beni gecelim sizin sorununuza gelince;
buyuk ihtimal ekran karti bir sure sonra sicakliktan oturu yamuluyordur. fani varsa fansiz calistirilan ekran karti olmeye mahkumdur. eger fani taktiginiz halde duzelmezse kesinlikle p.suppdandir. alirken fsp gibi kaliteli bir sey alin. gercek 400-450 W sizin bilgisayariniza yetecektir. 600 lukler cok pahali zira.
0
entrapmen
(20.11.07)
kasa kapağım yok. bir kaç sene önce kayboldu(!?) yani bilgisayarın buf olmaz bu yüzden. ama ses problem tabi.
0
can see
(20.11.07)
ekran kartinin ne oldugunu yazmamissin ama 450 wattlik bir power supply 7 serisi nvidialar ve esleniklerine yeter yazdigin konfigde. ekran kartini fansiz kullaniyosun da oyun oynarken falan fazla isinmadan dolayi yavaslama yapmiyo mu nasi ismis o oyle? bence reset sorunu ekran karti isinmasina da bagli olabilir, sen once bi ekran kartina fan tak, olmazsa power supply' i degistir. islemci isiniyo dicem ama kapak acikmis ona pek ihtimal yok bence.
0
jupiterianvibe
(20.11.07)
$imdi gidip bir ekran karti icin fan iki tanede kasa fani alicam + fsp ya da aopen power supply alicam. dediginiz gibi sirayla denedikten sonra sonucu yazarim buraya. once ekran kartinin fanini takiyorum. bu arada ekran karti "palit gf fx5500 256mb"
0
🌸maresalx
(20.11.07)
(11)

excel yardım

lejant
Excel de f(x)= 0,000001*O25^6-0,0002*O25^5+0,0135*O25^4-0,5209*O25^3+10,883*O25^2-117,1*O25+ 535,79 tanımlı fonksiyonun tersini almak için neler yapmam lazım? adımlar halinde yazabilir misiniz? elimde f(x) değerleri var ama bana x değerleri lazım.sadece excel çözümü lazım.eklenti: sadece excel çözüm
Excel de f(x)= 0,000001*O25^6-0,0002*O25^5+0,0135*O25^4-0,5209*O25^3+10,883*O25^2-117,1*O25+ 535,79 tanımlı fonksiyonun tersini almak için neler yapmam lazım? adımlar halinde yazabilir misiniz? elimde f(x) değerleri var ama bana x değerleri lazım.
sadece excel çözümü lazım.



eklenti: sadece excel çözümü lazım değildir, sadece fonksiyonun tersini veren denklem lazımdır.

denklemin evrensel karşılığı:
f(x)= 1E-06*x^6 - 0,0002*x^5 + 0,0135*x^4 - 0,5209*x^3 + 10,883*x^2 - 117,1*x + 535,79
0
lejant
(19.11.07)
excel zor biraz gibin matlab tavsiye.

onun dışında manuel yöntem kullanıp genel formülü tersi alacak şekilde ayarlayıp excele o formülü sunarsın.

onun dışında excel normalde benim bildiğim sadece matrislerin ve dağılım fonksiyonlarının tersinialabiliyor. fonksiyon tersi alabilen varsa kültürümüz artar benim için de iyi olur :)
0
jesters cap
(19.11.07)
gel gör ki bu bünye kaldıramamakta mathlabı vb. programları, manuel olarak bu fonksiyonun tersini alan baba yiğite helal olsun diyorum.

excel mutlaka yapıyordur bunu ama "user friendly" olmadığından, bilinmiyor ince noktaları.

matlab de olsa olur bana zaten denklem lazım. oradan x değerlerini bulcam.
0
🌸lejant
(19.11.07)
goal seek veya solver bu işe yaramıyor muydu?
0
sourlemonade
(19.11.07)
@divit
bilmiyorum o işe mi yarıyor, hatta öyle şeylerin nasıl kullanıldığını da bilmiyorum.
bir şekilde elimdeki problem eğrisine %99,88 uyan bir denklem var ve bu denklemin ters fonksiyonu olan denklem lazım.
0
🌸lejant
(19.11.07)
www.physicsforums.com adresindeki seklinde undetermined coefficient kullanicaksin sanirim. ayni dereceden bi tane g(x) tanimlayip f(x) ile carp. Sonra muhtemelen 7 bilinmeyenli 7 tane denklem elde ediceksin, sonra bunlari cozuceksin.
0
badseed
(19.11.07)
divit'in dediği gibi solver belki bu işe yarayabilir, genelde or problemi çözmeye yarıyor ama neden olmasın :)

olay şöyle;

*önce add-ins kısmından solverı yükle
*x değerini koyabileceğin bir boş hücre yap
*sonra o x değerine göre başka bir hücrede fonksiyon olsun
*solverı aç
*set target cell kısmına fonksiyon hücresini seç
*by changing cells kısmına da x değerinin hücresini seç
*equal to value of kısmına da olması gereken değeri gir
*options kısmına gir
*max time ve iterations kısımlarını 100den fazla bir değere arttır (5000 falan)
bi çöz bakalım olması lazım

ben 3x+5 gibi basit bişi ile denedim oldu darısı başına :)
0
jesters cap
(19.11.07)
evet deftere baktım biz böyle bir işte kullanmışız ama ben o sırada lab.da oyun oynuyordum nasıl kullanıldığını dinlemedim yoksa yapardım. burdan copy paste edeyim kendi notlarıma da hoca sorunca patlamasın :) eğer goal seek yapıyorsa onun daha kolaydı kullanımı bi aralar öğrenmeyi başarmıştım. bide solver eski excellerde yok diğerlerinde de ayrıca yüklemek gerekiyor.
0
sourlemonade
(19.11.07)
yanıtım yok ama solverla da goal seekle de hiç kasma. bu karmaşıklıkta bir fonksiyon için hayatta çözmez. çözse de oha bu ne dersin. aslında çözüm değildir.
0
delikan76
(20.11.07)
senin olayin matlab yada mathematica.
0
jupiterianvibe
(20.11.07)
@badseed
undetermined coefficient metodu yemedi

@delikan76
solver denen olay da haklısın.

maple diye bir şey önerdiler onu yapıcam onda da sonuç alamazcam,
denklemi milimetrik kağıda çizdirip, y değerine karşılık gelen milimetrik kağıttaki x değerini alıcam.
0
🌸lejant
(20.11.07)
amaç eldeki y değerlerinin karşılığını bulmak olduğundan, yani başka bir y değeri için x hesabına gerek olmadığından milimetrik kağıt vasıtasıyla yaklaşık tüm x değerleri bulunmuştur.
0
🌸lejant
(20.11.07)
(8)

aynı anda adsl ve telefon kullanımı

kibritsuyu
yaa hemen splitter tak dediniz. ama öyle değil.malzemeler:- 1 adet hem telefon, hem adsl kullanmak üzere telefon hattı- 2 adet oda- 2 adet duvar tipi telefon prizi- 1 adet telefon makinesi- 1 adet bilgisayar- 1 adet modem.hazırlanışı:odalardan birine bilgisayar ve modem konur. modem, duvardaki telef
yaa hemen splitter tak dediniz. ama öyle değil.

malzemeler:
- 1 adet hem telefon, hem adsl kullanmak üzere telefon hattı
- 2 adet oda
- 2 adet duvar tipi telefon prizi
- 1 adet telefon makinesi
- 1 adet bilgisayar
- 1 adet modem.

hazırlanışı:

odalardan birine bilgisayar ve modem konur. modem, duvardaki telefon prizine bağlanır ve adsl'i alması sağlanır. link ışığı yanar, internet sorunsuz çalışır.

diğer odadaki telefon makinesi, o odada bulunan telefon prizine bağlanır. lakin ne zaman telefon kullanılmak istense internet kesilir haliyle.

soru: splitter nereye takılmalıdır ki bir odadaki bilgisayar internete bağlanırken, öbür odadaki telefon da kullanılabilsin? (doğru cevap "duvarın içi" değil, çünkü duvarı yıkıp içeriden öteki odaya paralel giden kabloya ulaşmak ve tam kavşak yerine splitter takmak mümkün değil)
0
kibritsuyu
(19.11.07)
dediğiniz gibi kullanamazsınız dear kibrit suyu
o oyle olmaz :)
çözümler:
1)duvarda matkapla delik açmak. (denenmiştir, oluyor)
2)kablosuz telefon kullanmak
3)evin her tarafından telefon kablolarının geçmesine ayak altında dolanmasına izin vermek (denenmiştir, oluyor, misafir falan gelince açıklama zorunluluğu doğabiliyor)

çalışan bir splitter için kurulum şudur:

sokaktan gelen kabloyu elimize alırız. buna splitter takarız.

splitter iki ucu boşta kaldı. (bu iki boş uc yan yana duruyor. ve her ikisinin üzerinde de line in yani hat girişi yazmıyor.

kalan iki ucun birini telefona diğerini modeme gidecek şekilde yeterli uzunlukta kablo döşeyerek takarız.
0
can see
(19.11.07)
olay şudur ki, yıllar önce daha adsl teknolojisi piyasada yokken evin her odasından icabında telefon kullanılabilsin diye bir tadilatta her odaya sıva altı hat çektirdim. her odada bir telefon prizi var. açıkta kablo olmasın, duvarın içinden gitsin diye onca masraf ettim. şimdi yine kablo mu döşeyeceğim yani açıktan. yani döşerim döşemesine de sistemi bozmadan bi yere taksam olmuyo mu? mesela 2 tane splitter alsam, birini modemin önüne taksam, birini de öteki odadaki telefonun önüne taksam?
0
🌸kibritsuyu
(19.11.07)
splitter modemden hemen önce takılsa yeterli. hatta bu sayede o odada da telefon kullanabilirsin.
malzeme listesine 1 adet telefon makinesi daha eklersen tabi
0
godless frog
(19.11.07)
splitter sadece eve gelen ana hatta takilir. dolayisiyla, sizin ana hat her odaya ayrilmis durumdaysa bunlardan sadece birini kullanmak zorundasiniz. yoksa adsl sinyalini baska bir odaya giderken kesersiniz.

malesef kablosuz 2-3 ahizeli bir telefon seti almalisiniz ve telefonun ana vericisini bilgisayarin oldugu odaya koymalisiniz, yani koymalisin...

sekil su ki: bilgisayarin oldugu odada, duvardan cikan hatta splitter'i takiyorsun; bir ucunu modemine uzatiyorsun, diger ucunu da kablosuz telefonuna. diger odalardaki soketleri de kullanmiyorsun. onlarin odalarina birer kablosuz telefon istasyonu yerlestiriyorsun. afiyet olsun.

splitter modemden hemen once takilsa yeterli pek degil. diger odadan biri ahizeyi kaldirinca diger odadaki modemin adsl sinyali kesilir.
0
kezzy homeros
(19.11.07)
kimse splitter başlığındaki entryleri (#6599252) okumadı mı , yada google da 2 saniyelik bir arama yapmadı mı acaba ???
arama sonucu 1: www.onsayfa.com
orada ADSL micro filter denen parçadan alıp telefonunuzla duvardaki priz arasına bağlamanız yeterli. modemin doğrudan hatta bağlı olmasında bir sakınca yok.
0
nicin ben
(19.11.07)
o linkten anlaşılan eğer birden fazla duvardan telefon hat çıkışı varsa "splitter" değil "DSLfilter" veya "Microfilter" denilen zımbırtının her telefonun arkasına takılacağı.

senin görevin kibrit suyu, eğer kabul edersen..
microfilter denen zımbırtılardan bulup her telefona takmak :))
0
can see
(19.11.07)
ben şöyle düşündüm. telekomdan gelen ana hat bir prizde son buluyordur, oradan diğer prize dağılıyor. ana hattın geldiği ilk prizden önce bir splitter bağlanabilir. bunun için prizi söküp splitterı içine yerleştirmeniz gerekiyor ve bunun için içeride yeterli hacim olmalı. fakat hesaplarıma göre sığar. bu durumda bir priz modem için bir priz de telefon için olmuş olacak.
0
paranormal
(19.11.07)
Bir çözüm de, modem'i telefonlu odaya taşımak, ve o modemi kablosuz modemle değiştirmek. Böylece tek splitter'la aynı işi yapmış olursun. Yaa ya çok zekiyim! Biraz pahalı bir çözüm ama idare etcen.
0
harzem
(20.11.07)
(6)

modem uyarısı, anlamadım ki?

terp
şimdi linksys modemimi çıkarıp airties modem taktım. gerekli ayarları yaptım ve nette gezmeye başladım.. bikaç kere girmek istediğim sayfaya ulaşamadım ve şu mesajla karşılaştım:"Internet'e aynı anda ulaşabilen kablosuz kullanıcı sayısı sınırına (12) ulaşılmıştır. Alternatif olarak modeminize kabloy
şimdi linksys modemimi çıkarıp airties modem taktım. gerekli ayarları yaptım ve nette gezmeye başladım.. bikaç kere girmek istediğim sayfaya ulaşamadım ve şu mesajla karşılaştım:

"Internet'e aynı anda ulaşabilen kablosuz kullanıcı sayısı sınırına (12) ulaşılmıştır. Alternatif olarak modeminize kabloyla bağlanıp işleminize devam edebilirsiniz."

nedir ki bu şimdi? bir tek ben kullanıyorum modemi wireless olarak ve şifreli.
0
terp
(19.11.07)
bağlantını bir şekilde başkalarının kullanımına açmışsın ya da birileri şifreni kırmış olabilir. ama bunu 12 kişinin aynı anda yapma ihtimali nedir ki? internet cafe var mı yakınlarda?
0
can see
(19.11.07)
benim modemimde(linksys var bende de) sanırım wireless security bölümünde bağlı olan kablosuz istemcileri göster tarzı bir opsiyon var, benzer bir seçenek airties'ta da varsa kim bağlıymış, mac addressi neymiş görebilirsin diye düşünüyorum.
0
jolietjake
(19.11.07)
jolietjake'in dediği gibi modem arayüzünü kurcala biraz. sana bağlananları görürsün. airties larda da var o özellik.
0
can see
(19.11.07)
yakınlarda internet kafe felan yok..

kurcaladım arayüzünü modemin. başka birileri de bağlı gözükmüyor. sonunda zaten gittim kablo taktım takır takır çalşıyor. tabi wireless imkanım kısıtlandı ama bilemiyorum artık..
0
🌸terp
(19.11.07)
bu uyarı mesajını veren şey internet sitesimiydi yani?
yoksa pc nizde bir program mı?

internet sitesi ise belki ciddiye almamak gerekebilir.
0
can see
(19.11.07)
DHCP Allocation Table (turkcesini ara ki bulasin) diye bir yer olmasi lazim modem ayarlarinda... orda modeme baglanan bilgisayarlari gorebilirsin.
0
kezzy homeros
(19.11.07)
(1)

mac - windows network?

bushwacker
herkese merhabalar,evde bir mac, 2 pc, bir tane de bu pclerden birine ethernet ile bağlı wireless router var.öyle bir network kurmalıyım ki:pclerden biri internete ethernet vasıtasıyla bağlansındiğer pc ile mac internete wireless ile bağlansıninternete wireless ile bağlı olan pc ile mac birbirine la
herkese merhabalar,

evde bir mac, 2 pc, bir tane de bu pclerden birine ethernet ile bağlı wireless router var.

öyle bir network kurmalıyım ki:
pclerden biri internete ethernet vasıtasıyla bağlansın
diğer pc ile mac internete wireless ile bağlansın
internete wireless ile bağlı olan pc ile mac birbirine lan kablosu(ethernet card) ile bağlansın.
bütün bilgisayarlar birbirini görsün.

şimdi 2 gün öncesine kadar bu bilgisayarlar arasında wireless network vardı zaten, ama hızı yavaş diye lan kablosu aldım bu mac ile pc'yi bağlamak için. şimdi pc'de de mac'te de "ayarları otomatik yap" diyince ethernet network'te sorun çıkıyor, windows "sınırlı bağlantı" diyor ethernet bağlantısına ve mac'ten dosya alırken wireless modem üzerinden alıyor(lan kablosu takılı olmasına rağmen). o yüzden kendim yapmam lazım sanırım ayarları.

bu yüzden, ethernet tcp/ip ayarlarımı nasıl yapmalıyım mac ve pc'de? ya da başka bir şekilde olacaksa bu iş, nasıl olacak bilen var mıdır?

modem(wireless router) zoom x6
wireless tcp/ip ayarları:

pc
ip 10.0.0.6
subnet mask 255.255.255.0
gateway 10.0.0.2
primary dns 10.0.0.2

mac
ip 10.0.0.5
subnet mask 255.255.255.0
gateway 10.0.0.2
primary dns 10.0.0.2


pclerde win xp sp2, mac'te te mac os x leopard yüklü

anlayan bir arkadaş yardım ederse çok sevinirim : )

not: mac'te file sharing ve windows file sharing açık : )
0
bushwacker
(15.11.07)
soruna belki cevap veremiycem ama ben mac ile ethernet uzerinden pc ye su sekilde baglaniyorum ;

finder sekmesinden go [ masa ustune tikla yukarda "GO" kismi gozukur ] > connect to server > baglanacagin bilgisayarin ismini yada ip sini yazarak baglanabilirsin ...

dedigim gibi senin soruna cevap veremedim ama belki isine yarar .... kolay gelsin (:
0
busuta
(12.10.08)
(2)

Notebook'umu satsam kaç para eder?

sathaner
HDMI çıkışlı bir notebook almayı düşündüğümden kullanmış olduğum bilgisayarımı satsam diyorum kaç para eder acaba?TOSHIBA SATELLITE A100 – 084 NOTEBOOK• Intel Centrino Duo Mobile Teknolojisi, Intel Core Duo işlemci T2250, 1.73 GHz, 533 MHz Front Side Bus, 2 MB Cache, Intel 945PM Express Chipset, • I
HDMI çıkışlı bir notebook almayı düşündüğümden kullanmış olduğum bilgisayarımı satsam diyorum kaç para eder acaba?

TOSHIBA SATELLITE A100 – 084 NOTEBOOK


• Intel Centrino Duo Mobile Teknolojisi, Intel Core Duo işlemci T2250, 1.73 GHz, 533 MHz Front Side Bus, 2 MB Cache, Intel 945PM Express Chipset,
• Intel Pro/Wireless 3945ABG Network Bağlantısı
• Windows XP Home Edition (TR/ENG)
• 15.4'' TruBrite WXGA TFT ekran, 1280 x 800 piksel
• Mobile Intel 945 GM Express chipset, max. 128 MB DDR2 Video RAM
• 80 GB (5.400 rpm) S-ATA
• 1.536 MB DDR2 RAM - Max. 4.096 MB (533 MHz)
• DVD Super Multi Drive (Double Layer)
• Ethernet LAN 10/100, Uluslararası V90 modem (V92 hazır)
• Wireless LAN (802.11 a/b/g)
• Toshiba Bass Enhanced Sound System ile SRS TruSurround XT Sistem, SRS WOW, 16-bit
• stereo ses sistemi, HD Audio
• DC-in, harici monitor, ext. mikrofon, kulaklık (stereo), RJ-11, RJ-45, TV-out (s-video), i.LINK, 5-in-1 Media Card Slot, 4 x USB 2.0
• 1 x PC Card Type II
• Sıvı geçirmez klavye Q klavye, TouchPad
• Lithium-ion teknolojisi, max. 3:26 saat
• 360 x 267 x 29,8 / 36,8 mm.
• 2,7 kg.
• 2 Yıl garanti (alayı 1 yıl oldu)
0
sathaner
(13.11.07)
sahibinden.com'a bakabilirsin benzerleri icin. Ama soyle dielim bi 100dolar pili icin dus. bi 100-200 dolarda ikinci el oldugu icin dus durumuna gore. 300 dolar altina satabilirsen iyidir bence.
907 dolar demis bura 650'den basla bakalim. Bide 100 YTL hediye ceki veriyolarmis simdi gordum. 600 oldu valla kusura bakma

www.teknosa.com.tr
0
badseed
(14.11.07)
o zaman satmaya hiç gerek yok, değiştireceğime yeni masaüstü bilgisayar alırım daha iyi.
0
🌸sathaner
(14.11.07)
(3)

[ PC ] Sıfır bilgisayar nasıl bu halde olur?

enola gay
Şirket için yurtdışından alınan HP xw4400 workstation bilgisayarımız facia durumda. aslında işlemci ile ilgili sıkıntı olduğunu düşünmüyorum ama sanırım sorun ekran kartı ile ilgili:NVIDIA Quadro FX 3500 (256 MB)bu kart çok iyi ama pdf ya da ekşisözlük sayfalarını scroll ederken acayip derecede yava
Şirket için yurtdışından alınan HP xw4400 workstation bilgisayarımız facia durumda. aslında işlemci ile ilgili sıkıntı olduğunu düşünmüyorum ama sanırım sorun ekran kartı ile ilgili:

NVIDIA Quadro FX 3500 (256 MB)

bu kart çok iyi ama pdf ya da ekşisözlük sayfalarını scroll ederken acayip derecede yavaşlıyor alet. bunun sebebi ne olabilir?

dikkat edilecek hususlar: enola yaklaşık 15 yıldır bilgisayar kullanıcısı, windows için tüm performans ayarlarını denedi, ekran kartı ayarlarından performans sekmesini seçti, çözünürlükle oynadı yine olmadı.

not: monitör 20 inch HP Lp2065.

acaba bu tür monitör ve kartlar için satın alındıktan sonra ayarlanması gereken bişeyler mi vardır? evet son sürücüleri de kurdum.
0
enola gay
(13.11.07)
monitörün driver'ını kurdunuz mu? eğer monitörün driverini kurduysanız ekran kartının güncel bir driverı var mı? bunları denediniz mi?
0
atrin
(13.11.07)
abi ben piv sonrası teknolojiyi kaçırdım ama, ekran kartı sürücüleri yüklü göründüğü halde işlemez durumda olduğunda yapıyordu benzerini benim bilgisayarımda. ama bende az biraz hızlı grafik gerektiren her şeyde yavaşlıyordu. haliyle oyun filan oynanmıyordu.

yani kart sürücüleri yüklü göründüğü halde yüklü olmayabilir yahut ekran kartı anakartla uyumlu değildir. ikisi de başıma geldi, oradan biliyorum.
0
actionary
(13.11.07)
Belki dunyanin en yuzeysel cevabi olucak fekat driver'lari bi tekrar deneyiniz, gunceli varsa onu kurunuz falan ve evet varsa monitorun driverini yukleyiniz. Kart driverinda da, ekran driverinda da yasadim farkli makinelerde sorunu.
0
polifonik osuruk
(13.11.07)
(1)

[ bilgisayar ] Bilgisayardan anlayan arkadaşlar

enola gay
Çalıştığım madencilik şirketinde bir madencilik yazılımı kullanmak için bilgisayar aldık. Bilgisayarla yıllardır aram iyidir fakat son teknolojiyi malesef takip edemedim. Basit bi benchmark programından CPU ve Ekran kartı verileri aldım. Fakat FSB ve L1 cache acayip düşük görünüyor? Acaba bir sakatl
Çalıştığım madencilik şirketinde bir madencilik yazılımı kullanmak için bilgisayar aldık. Bilgisayarla yıllardır aram iyidir fakat son teknolojiyi malesef takip edemedim. Basit bi benchmark programından CPU ve Ekran kartı verileri aldım. Fakat FSB ve L1 cache acayip düşük görünüyor? Acaba bir sakatlık mı var? Yoksa 64 bit yapılı sistemler için normal bir durum mudur bu?

Bilgisayarı şu iş için kullanıcaz dersem soruma yanıt vermeniz kolaylaşır: 3d Studio Max kullanacakmışız gibi düşünün :)

Not: Bilgisayar sıfır ve yurtdışından geldi.
0
enola gay
(12.11.07)
Hayır oldukça normal sonuçlar.
0
fredi
(12.11.07)
(1)

ekşi ye ne zaman girsem antivir uyarıyor

gece yatmaz gunduz kalkmaz
son günlerde ekşi'ye ne zaman girsem antivirüs yazılımım(antivir) virüs buldu uyarısı yapıyor.bu sorunu daha önce yaşamış suser ve/veya okurlar var mı? sözlüğe birşey mi oldu yoksa benim antivir mi yamuluyor.tşk.
son günlerde ekşi'ye ne zaman girsem antivirüs yazılımım(antivir) virüs buldu uyarısı yapıyor.bu sorunu daha önce yaşamış suser ve/veya okurlar var mı? sözlüğe birşey mi oldu yoksa benim antivir mi yamuluyor.tşk.
0
gece yatmaz gunduz kalkmaz
(11.11.07)
Burada tabi kullandiginiz antivirus yazilimi ve verdigi mesaj onemli.

Bazi antivirus programlarinda "virus olabilecek zimbirtilarda da uyar" gibi bir secenek olur. Eger sizde o isaretli ise veya tarama ayari "cok hassas" gibi yapildiysa boyle oto boka, her script'e uyari verir, ahanda bundan killandim" diye.

Sitede birsey yok.

Haa bu arada makineniz enfekte olmus ve her browser'i actiginizda birseylere kullaniyor da olabilir. En iyisi bulunan (uyarisi yapilan) nedir, oradan hareket etmek.
0
falcon
(14.12.09)
(4)

emule tamamlanmayan dosya *.cso

cantstandya
merhabalar,emule da *.cso formatında dosya indiriyorum. 800 mb lık dosyayı bir günde çekti ama geri kalan son 2 mbı için '' 20byte'' gibi bir hıza düştü. 1 gündür bilgisayar açık diğer dosyaları tamamladı ama bu CSO dosyası tamamlanmadı.Sorun ne olabilir?not: Eğer yanılmıyorsam ; download edilmiş
merhabalar,

emule da *.cso formatında dosya indiriyorum. 800 mb lık dosyayı bir günde çekti ama geri kalan son 2 mbı için '' 20byte'' gibi bir hıza düştü. 1 gündür bilgisayar açık diğer dosyaları tamamladı ama bu CSO dosyası tamamlanmadı.

Sorun ne olabilir?
not: Eğer yanılmıyorsam ; download edilmiş olan birimin 1-2 mb. kadar geri gittiğini bile gördüm. Emule'u açıp kapattıktan sonra.

Teşekkürler.
0
cantstandya
(09.11.07)
ed2k protokolünde tanımlı sanırım, bu protokolü kullanan programlar dosya bitmeye çok yaklaşınca (örneğin 99.1% gibi bir bölüm tamamlanınca) otomatik olarak gizli priority'sini düşürüyor ve böylece hızını kesiyor önemi diğer download'lara veriyor. hatta başka download olmasa bile oluyor bu. vaktiyle tam da bu konuda bir yazı bulmuştum ama şu an bulamıyorum.

hızın düşüşü muhtelemen bu veya o bölümün paylaşımda olmaması veya çok az kişide olması.

bazen çekilen parçaların hash'i dosyanın orjinaliyle uyuşmaz, o zaman bu parçalar tekrar çekilir. eMule bozuk olduğuna karar verdiği bölümleri otomatik olarak siler ve tekrar çekilmesini sağlar.
0
fredi
(10.11.07)
işin garip tarafı 400 sources gözüküyor. dediğim gibi direk 60 kb. ortalamayla çekti ve hemen sonuna yaklaştı.

neyse artık bu gece de açık kalsın bilgisayar belki tamamlar.
zahmet oldu.
çok teşekkür:)
0
🌸cantstandya
(10.11.07)
bıktık senin emule dertlerinden:)
0
crimson king
(10.11.07)
azimle bekle, tamamlanıyor.
0
kibritsuyu
(10.11.07)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.