Giriş
(1)

windows live contacts uzantılı dosyalar??

nihilanth
documents and settings'de mail adresimin klasöründe bir kaç bin tane contact dosyası var (hatta 20binin üzerinde) bunlar ne amaçla oluşturuluyor? belli bir sürede temizlenmesi gerekir mi?yahoo'da konuşma geçmişinizdir denmiş ama acaba kaydedilmeyen konuşmalar mı? çünkü bir süredir kaydetmiyorum. kay
documents and settings'de mail adresimin klasöründe bir kaç bin tane contact dosyası var (hatta 20binin üzerinde) bunlar ne amaçla oluşturuluyor? belli bir sürede temizlenmesi gerekir mi?

yahoo'da konuşma geçmişinizdir denmiş ama acaba kaydedilmeyen konuşmalar mı? çünkü bir süredir kaydetmiyorum. kaydettiğim konuşmalar ise zaten 50-60 tane xml dosyası şeklinde duruyor.

niye rahatsız olduğuma gelince. 45 dakikadır fast spyware taramam sonlanmıyor bu dosyalar yüzünden.

edit : gördüm ve artıyorum. bu contact uzantılı dosyalardan 40 bine yakın var. tarama süresi de 1 saati aştı. inanılır gibi değil... msn acıldıgında pc'nin hayvani kasılmasının sebebi olabilir mi bunlar?
0
nihilanth
(08.11.07)
sildim valla.acımadım. silme işlemi 10 dakika kadar sürdü. 40 binden de fazlaymış bu contact dosyaları.
0
🌸nihilanth
(08.11.07)
(6)

Dizustu bilgisayar karsilastirmasi

wpi
Annemin is bilgisayarini yenilemek gerektigi icin dizustu bilgisayar bakmaya basladim. Aradigim ozellikler (asagida) ile iki makina (onlar da asagida) buldum. Ikisinden birini tercih etmek icin bir sebep bulabilen, baska makina tavsiyesi olan, "o dukkanlardan alma suradan al" diyen var mi?Aradigim o
Annemin is bilgisayarini yenilemek gerektigi icin dizustu bilgisayar bakmaya basladim. Aradigim ozellikler (asagida) ile iki makina (onlar da asagida) buldum. Ikisinden birini tercih etmek icin bir sebep bulabilen, baska makina tavsiyesi olan, "o dukkanlardan alma suradan al" diyen var mi?

Aradigim ozellikler sunlar:
-islemci: Intel Core 2 Duo T7300, T7500 veya T7700
-ekran: en az 15,4"
-ram: 1GB ve ustu, (2x512MB olmayacak ama)
-dahili webcam
-windows vista home premium ve ustu
-fiyati 2000 USD + KDV ve alti

Buldugum dizsutu bilgisayarlar:
www.teknosa.com.tr
www.bimeks.com.tr

Simdiden tesekkurler.
0
wpi
(08.11.07)
tosiba daha hafifmıs onu al.
0
bryan fury
(08.11.07)
hp'den hele ki pavilionsa uzak dur. asus da iyidir. şöyle bir şey var.

www.teknosa.com.tr
0
kibritsuyu
(08.11.07)
Evet HP Pavillion serisi hakkinda Sozluk'teki entryleri okudum ve bayagi bir sogudum. Tabi Toshiba Satellite hakkinda da sikayet var ama HP'ye gore az. Toshiba'yi aliyoruz sanirim. Tekrar tesekkurler.
0
🌸wpi
(08.11.07)
asus ve acer tavsiye ederim. acerde model olarak şu yeni çıkan tasarım 5720 modeli. içi beyaz olan. asus ta ise f3 le başlayan seri.
0
luflee
(08.11.07)
bu ikisinden toshiba olani cok daha iyi, hem marka guvenilirligi hem de ozellikler acisindan... hic dusunme toshiba'yi al derim, ama bir is bilgisayari icin neden bu kadar yuksek grafik kartli ve buyuk ekranli bir laptop ariyorsun anlayamadim ;) galiba annenden geceleri paylanacaksin... hehe.
0
kezzy homeros
(08.11.07)
valla monster serisini de tavsiye edebilirim. çok başarılılar.yeni seri powered by asus diyor. canavar diyorum. (benim söylediğin aralıkta param olmadığı için daha ucuz bir şey almam gerekti o yüzden alamadım)
0
darknum
(09.11.07)
(1)

notebook wireless sorunu

metalman
notebook un wireless adaptör ü birden bire gidiverdi ve şimdi geri getiremiyorum.sürücüyü güncelleştirdim wireless adaptör ü görüyor ancak açamıyorum kısayol tuşuda herhangi bir tepki vermiyor.cihazı formatlamaktan tutun okuyup üflemeye kadar her yolu denedim hatta modemi dahi resetleyecek derecede
notebook un wireless adaptör ü birden bire gidiverdi ve şimdi geri getiremiyorum.sürücüyü güncelleştirdim wireless adaptör ü görüyor ancak açamıyorum kısayol tuşuda herhangi bir tepki vermiyor.cihazı formatlamaktan tutun okuyup üflemeye kadar her yolu denedim hatta modemi dahi resetleyecek derecede fantastikleştim.nedir bunun çözümü kucağımıza alıp teknik servis e yollamadan önce destekleri beklemekteyim.
0
metalman
(07.11.07)
*eğer wireless ışığı yanmıyorsa:

1)wireless kapalıdır.
2)wireless açıktır ama led ayarı almıştır. (böyle bir şeyin olma ihtimali çok düşük olsa gerek)
3)bozulmuştur.

*wireless ışığı yanıyor da bir yere bağlanamıyorsan, kablosuz sıfır yapılandırma kapalı olabilir.

alakasız olabilir ama aklıma bunlar geldi:)
0
samanliktaki zuhtu
(07.11.07)
(1)

format atmadan win. yükledim eski profildeki dosyalara nasıl erişebilirim?

ravioli
eski windowsta kullanıcı hesapları şifreliydi, yenisini yükledikten sonra C:\Documents and Settings'de iki profil görünüyor biri eski diğeri yeni.eskisine tıkladığımda erişim engellendi uyarısı çıkıyor.daha önce de aynı sorunla karşılaşmış, sağdan soldan duyduklarımla güç bela erişmiştim, yanlış hat
eski windowsta kullanıcı hesapları şifreliydi, yenisini yükledikten sonra C:\Documents and Settings'de iki profil görünüyor biri eski diğeri yeni.
eskisine tıkladığımda erişim engellendi uyarısı çıkıyor.
daha önce de aynı sorunla karşılaşmış, sağdan soldan duyduklarımla güç bela erişmiştim, yanlış hatırlamıyorsam erişmeye çalıştığım profil klasörüne sağ tıklayıp erişim ayarlarıyla ilgili bir şeyler yapmıştım. şimdi yapmaya çalıştım olmadı. bi yardım lütfen.
(aynı konu duyuruda daha önce de sorulmuştu sanırım, aradım ama bulamadım)
0
ravioli
(01.11.07)
www.thgtr.com

bu linkte derman buldum derdime
0
🌸ravioli
(01.11.07)
(12)

Bilgisayar Felç Geçiriyor

pispinti
Merhabalar. Bilgisayarı yeniledim, anakart, işlemci RAM değişti, çift çekirdekli oldu pek güzel, yakında uzaya çıkıcam bilgisayarla, lakin arada bir donuyor bu. klavye-mouse hiçbir şey çalışmıyor, müzik dinliyorsam iğrenç sabit bir ses kalıyor, anca resetleyerek kurtarabiliyorum.ekran kartının sürüc
Merhabalar. Bilgisayarı yeniledim, anakart, işlemci RAM değişti, çift çekirdekli oldu pek güzel, yakında uzaya çıkıcam bilgisayarla, lakin arada bir donuyor bu. klavye-mouse hiçbir şey çalışmıyor, müzik dinliyorsam iğrenç sabit bir ses kalıyor, anca resetleyerek kurtarabiliyorum.
ekran kartının sürücülerini güncelledim netten, ama bir şey değişmedi, hergün 1 ya da 2 kez başıma geliyor bu.

önerilerinizi bekliyorum valla.
0
pispinti
(31.10.07)
bir $eyler cak$iyordur kesinlikle, ben ekran kartindan $uphelendim
0
maresalx
(31.10.07)
Kilitlenme aninda HDD isigina bakin kasadaki, yanik durumdaysa arkada calisan bir program kasiyor demektir. Onun disinda RAMleri kontrol edin, birden fazla RAM takiliysa uyumsuzluk olabilir aralarinda. Eger bunlarda sorun yoksa islemciyi bir sey kilitliyor olabilir, gorev yoneticisinden bakmaya calisin...
0
crown
(31.10.07)
eöö, HDD ışığı hiç bir zaman yanmıyor, şu anda da yanmıyor mesela. RAM 1 tane takılı, ama OEM dandik bir şey galiba, sorun ondan olabilir mi?

görev yöneticisine bakamıyorum, hani öyle bilgisayarı zorlayacak bir şey de yapmıyorum, her zaman yaptığım şeyler..

ekran kartı on-board bu arada, onu da ekliyim dedim.
0
🌸pispinti
(31.10.07)
bir adet dvd'yi masaüstüne kopyalayın. yine takılma yaparsa ramlerdendir. basit bir testtir bu. ha takılmadı mı bilgisayarınızın anakartının modelini öğrenip driverini güncelleştirin.
0
atrin
(31.10.07)
tek olduugndan dual calısmıyor da ondan mı olabiliyor ?
0
bryan fury
(31.10.07)
DVD kopyaladım, bir şey olmadı, takılmadı. anakart güncelliycem de nasıl yapacağımı bilmiyorum, ekran kartını güncellerken eski driver'ı kaldırmıştım önceden, şimdi nasıl yapıcam ki?
0
🌸pispinti
(01.11.07)
eğer ki windows xp kullanıyorsanız ve parçaları değiştirdikten sonra eski harddiski aynen taktıysanız xp'de de sorun olabilir.

bir bilgisayarda harddiske xp yükleyince, o xp'yi başka bilgisayarda çalıştıramıyorsunuz donanım farkından.. belki bu da öyle bişeydir

olabilir de olmayabilir de, fikir vermesi açısından şeyettim
0
reeper redeemer
(01.11.07)
format falan attılar tekrar kurdular XPyi ama...

böyle giderse eninde sonunda bana bilgisayarcı yolu gözüküyo galiba?
0
🌸pispinti
(01.11.07)
bence bir yerden başka (mümkünse markalı) bir ram bulup onu takarak birkaç gün makineyi test edin. sorunun %90 ram'den kaynaklandığını düşünüyorum.
0
sahtepetrucci
(01.11.07)
bir sure bende aynı problem ile ugrasmak zorunda kalmistim. bilgisayarı degistirip cift cekirdekli bir alet aldiktan sonra mrouter ( 3~5 senelik gudik bi alet) adındaki programı kullandıgımda makine tarif ettiginiz sekilde kitleniyordu. sizin durumunuzda da kullandıgınız uygulamalardan bir tanesi cift cekirdek ile calismayı bilmiyor olabilir. bunu tespit edebilirseniz, ne zaman kitlendigine dair kararlı bir durum var ise, sorunlu uygulamayı tek cekirdekle calıscak olarak ayarladıgınızda sorun cozulmus olur.

task manager -> processes -> set affinity ' den cekirdek sayısı ayarlanıyor.
0
cimri
(01.11.07)
1 ) ram sorunu olabilir
2 ) tak çıkar aygıtlardan biri açılışta sorun yapar, bir türlü bağlanamaz ve bu performansı düşürür (örn. usb modem, usb li herhangi bir şey)
0
nihilanth
(02.11.07)
yeni bi RAM'le deniyim o zaman ben, teşekkür ederim herkese.

edit: RAM değişti dertler bitti valla.
0
🌸pispinti
(02.11.07)
(5)

Wireless baglanamayan laptop?

islakkedicorbasi
Merhaba, wireless modemim ile bagli oldugu pc hem de babam laptop u ile pasa pasa interneti kullanirken, birden bire bugun (gene kullanim esnasinda) laptop internete girememeye basladi. Baktim sinyal zayif diyor, bagli gozukuyor ama internete cikamiyorum. IP adreslerim, dns lerim otomatikte, hicbiry
Merhaba, wireless modemim ile bagli oldugu pc hem de babam laptop u ile pasa pasa interneti kullanirken, birden bire bugun (gene kullanim esnasinda) laptop internete girememeye basladi. Baktim sinyal zayif diyor, bagli gozukuyor ama internete cikamiyorum. IP adreslerim, dns lerim otomatikte, hicbiryeri pingleyemiyorum (ip veya dns adresi). Konu ile ilgili ne yapmami tavsiye edersiniz? Kontrol etmem gereken baska seyler var mi? modemi de resetledim ama ise yaramadi..
0
islakkedicorbasi
(29.10.07)
burdan problem sanki hattinda gibi gorunuyor, telekom'u falan arayip sorsan?
0
kezzy homeros
(29.10.07)
bilgisayarimda problem yok ama. Internete girebiliyorum sadece wireless baglanan laptop birdenbire baglanamamaya basladi.
0
🌸islakkedicorbasi
(29.10.07)
Wireless'ten anlamıyorum ama eğer bi zararı olmayacaksa dns ve ip'yi elle girseniz? Bende "192.168.1.1" var dns'de. Yavaşladığında ya da arıza çıkardığında "4.2.2.1" ya da "4.2.2.2" ye geçiyorum.
0
colonizer
(29.10.07)
benim laptopta da aynı sorun olmuştu. laptoptaki wireless adapter için client programı kullanıyorsanız kaldırın, her şeyi windows düzenlesin. yine düzelmezse kartın sürücülerini kaldırıp baştan yükleyin, büyük ihtimalle düzelir.
0
lepidodendron
(01.11.07)
hayir client yazilimi yok, direk aglari taratip bizimkine baglaniyor ve durup dururken oldu birden bagli iken kesildi ve bir daha da baglanmadi... :(
0
🌸islakkedicorbasi
(01.11.07)
(5)

bilgisayar kampanyasi konfigurasyon vs

mcescher
en sinir oldigim seylerden birisi bir sey aldiktan sonra milletn aa surda kampaanya vardi keske ordan alsaydin demesi is bu duyuru bunu engellemek icin yazilmistirbir desktop bir de laptop bilgisayar almaya niyetimiz var.desktop olan sadece kasa olacak.ekran neyim var.grafik islemekte ve tasarim ag
en sinir oldigim seylerden birisi bir sey aldiktan sonra milletn aa surda kampaanya vardi keske ordan alsaydin demesi is bu duyuru bunu engellemek icin yazilmistir


bir desktop bir de laptop bilgisayar almaya niyetimiz var.
desktop olan sadece kasa olacak.ekran neyim var.grafik islemekte ve tasarim agirlikli kullanilacak.toplama olayina sicak bakiyoruz.var mi onerdiginiz konfigirasyon ve bunu toplayacak ucuz bir yer.
ekran karti saglam olacak hard disk genis para clock sppede degil rame yatirilacak.

bir de soyle ucuzundan kampanyali falan kelepir bir laptop alasimiz var.var mi boyleir guzel bir kampanya bildiginiz.

bir de 12.1 inc wxga(1280x800) laptop ekranim kirik deli para istiyor serefsizler soyle 200 ytlye kadar alabilecegim bir yer yahut paracalayabilecegim eski bir laptop bilen var mi
0
mcescher
(29.10.07)
gold'da bonusa %10 kampanyası var. altunizade'de alt kattaki oem bölümüne gidin ve konuşun. bazıları işi bilmiyor ama bilen 1 kişiyle sistem topladım rahat ettim. ama önceden ne alacağınıza karar verin de pişman olmayın. 680 ytl civarına 1080p film bile gösterebilen mini atx kasalı bir desktop kurdum mesela(htpc ya da media center pc olarak adlandırdığımız salonun ortasında duruyor).
0
ozdek
(29.10.07)
vatan bilgisayar da cardfinans a indirimli fiyat veriyor.

aslinda www.teknofiyat.com adresinden faydalanabilirsiniz.
0
chavezding
(29.10.07)
istediğin konfigürasyonu söyle toplama istiyorsan bütün parçaları garantili piyasa fiyatının altında toplarım bir fiyat veririm sana.
0
atrin
(29.10.07)
vatan bostancı için konuşursak hiç gitmeyin çok ilgiden dolayı bekletip sorun çözemiyorlar. beni kaçırdılar ellerinden daha ne olsun. vatan'ın cf indirimi %8 aşağı yukarı gold'un bonus indirimine geliyor ama vatan'ın oem bölümüyle altunizade gold'un oem bölümleri çok farklı :) inanmıyorum kendime ben eski bir gold nefret edeniyim bu arada.
0
ozdek
(29.10.07)
kendim sistem hazirlarken kafayi yedim bir de ya simdi bunlar cakisirsa ne halt ederim paranoyasina kapildim.(ki bence haksizbir paranoya degil)baktim tomshardware iyi toplamis dedim hem test edilmis hem kasadan sundan bundan kirpmammislardir bunu aliyim.

www.thgtr.com


işlemci AMD Athlon 64 X2 5200+2.6 GHz, 2 MB L2 önbellek, 90 nm Windsor 129 $
(Nova Bilgisayar)
Anakart MSI K9N Ultra-2F Nvidia Nforce 570 Ultra Yonga Seti 71 $
(Vatan Bilgisayar)
Ekran kartı Palit 8600 GT Sonic+ 256 MB GDDR3, 128-bit, 625/1800 MHz 121 $
(Inventus)
Bellek GEIL GX22GB6400UDC2x1 GB, CAS gecikmesi 4-4-4-12, DDR2 800 MHz 119 $
(Gigatek)
Sabit Disk Samsung SpinPoint HD401LJ200 GB, SATA2/300, NCQ, 7200 RPM 109 $

Kasa Akasa Zen 2 adet 120 mm fan, PSU yok 59 $
(Eksa)
Güç Kaynağı FSP ATX-400FNP (400 W) 51 $
(İnventus)

659$+kdv

aslinda asil listede dvd yazici da var ama eski bilgisayarin tek yeni parcasi yeni takimla ilk 11 e cikacagindan mutevellit ihtiyacimiz yok.ama amme hizmeti olsun ben onu da yazayim.
DVD Yazıcı NEC AD-7173S-0B
18X/8X/18X, SATA 30 $
(Koçpa)



bir de windows sorunu var tabii vistaya da parayi bayacaz sanirim.hic elim varmiyor ama neyse.
0
🌸mcescher
(29.10.07)
(3)

video kirpma aparati

0v3rm1nd
abi bana herhangi bir goruntu dosyasinin sevmedigim kisimlarini teker teker kesip aradan cikartip elimdeki videoyu kisaltabilecegim bi program lazim. movie maker ekolunden yani. ayrica o yapiyo mu ki acaba bu i$i.boyle yani. ama oyle cok komplike, ayrintili gerzek ozelliklerle bezenmi$ bi program ol
abi bana herhangi bir goruntu dosyasinin sevmedigim kisimlarini teker teker kesip aradan cikartip elimdeki videoyu kisaltabilecegim bi program lazim. movie maker ekolunden yani. ayrica o yapiyo mu ki acaba bu i$i.

boyle yani. ama oyle cok komplike, ayrintili gerzek ozelliklerle bezenmi$ bi program olmasin. bu i$ icin olsun. olmasi gerektigi gibi olan programlardan olsun.
bi de nasil kullanilcagini anlatin biraz, zor anlarim ben. cok i$ime yaricak. saolun gencler.
0
0v3rm1nd
(29.10.07)
yuxel
(29.10.07)
TMPGEnc özellikle diğer editleme programlarının yetersiz kaldığı dvd kalitesindeki büyük boyuttaki videolar için iyi bir video kesip kırpma programıdır. türkçe forum sitelerinde crackli hali bulunabilir.
0
caturanga
(29.10.07)
virtualdub mod en iyisi ama makineyi biraz kastırır.
0
atmosphere
(29.10.07)
(6)

El yardım (RAM)

gxix
elimde bi laptop var, kendisi 256 mb ram. ben buna ekstradan ram takmak istiyorum (mesela 1 gb kadar). nasıl yapabilirim?aşağıdaki resmi de özellikle verdim, sol alt tarafında (etiketlerin hemen yanı) ne girişi olduğunu bilmediğim bi giriş var. oradan halledilebilir mi?ek soru: o giriş ne girişi?gör
elimde bi laptop var, kendisi 256 mb ram. ben buna ekstradan ram takmak istiyorum (mesela 1 gb kadar). nasıl yapabilirim?

aşağıdaki resmi de özellikle verdim, sol alt tarafında (etiketlerin hemen yanı) ne girişi olduğunu bilmediğim bi giriş var. oradan halledilebilir mi?

ek soru: o giriş ne girişi?

görsel:
www.pcpress.co.yu
0
gxix
(26.10.07)
o giris pcmcia girisi. ram isini ordan halledemezsin. ram takmak icin , "icerilerde" bi yerde ugrasman lazim.
0
mandayuvasi
(27.10.07)
laptopların ram slotları kasanın altında ya da bir tanesi klavyenin altındadır.iki slotta kasanın altındaysa takması kolaydır.ancak bir tanesi klavye altındaysa işten anlayan birinin takmasını tavsiye ederim.
0
metalman
(27.10.07)
Eliniz sök tak işlerine yatkınsa laptopun altında, tahminen ortadaki kapağın vidalarını sökünüz,

www.technibble.com

kapağı açtıktan sonra yatay pozisyonda ram(ler)i görürsünüz

www.technibble.com

yanlarında tutan klipslere dikkat ederek yerinden çıkarın.

www.daileyint.com

ram'in çeşidini belirleyebiliyorsanız (ddr mı vs) gidip 1gb lığını alıp takın, eğer anlamam ben diyorsanız eskisini sökün, ben bunun 1gblığını istiyorum diye bir kaç yer dolaşın. eskisini de mümkünse satın.
0
kimlanbu
(27.10.07)
laptop max ne kadar ram destekliyor bir de o var.
0
bryan fury
(27.10.07)
bilmiyorum ben de, o yüzden resmini koydum:)
hatta marka model de belirteyim: IBM Thinkpad R50e
0
🌸gxix
(27.10.07)
burda yazmasi gerek

ftp://ftp.software.ibm.com/pc/pccbbs/mobiles_pdf/39t2462.pdf
0
algoritma
(27.10.07)
(4)

google arama sonuçlarında sayfam çıksın istiyorum.

mistiqkedi
yani ben istemiyorum da, bir arkadaş istiyor. siteyle bahçeyle ağaçla uğraşacak biri değilim zaten. neyse olay şu; bir tanıdığım google'a "ankara evden eve nakliyat" yazılıp arandığında kendi sayfasının sonuçlar sayfasında ilk sırada çıkmasını istiyor. nasıl olucak bu iş? bir yere üye mi olunacak? n
yani ben istemiyorum da, bir arkadaş istiyor. siteyle bahçeyle ağaçla uğraşacak biri değilim zaten.

neyse olay şu; bir tanıdığım google'a "ankara evden eve nakliyat" yazılıp arandığında kendi sayfasının sonuçlar sayfasında ilk sırada çıkmasını istiyor. nasıl olucak bu iş? bir yere üye mi olunacak? nedir ne değildir?

benim bildiğim kadarıyla bu sayfanın orada çıkması için epey bir "tık" alması gerekiyor.

yanılıyorsam buyrun doğrusunu söyleyin.
0
mistiqkedi
(25.10.07)
pagerank SEO falan diye bi arat bakalim nolcak.
0
badseed
(25.10.07)
Zor o is, herkes istiyor cunku. Bunu yapabilecegini vaad eden sirketler var ama ne kadar guvenilir bilemem. Reklam vermeyi deneyebilir Google'a.
0
wpi
(26.10.07)
www.gezginler.net adresini azıcık incele. herifler ne yaptıysa indireceğiniz programın kendi sitesinin üstünde, genellikle de en üstte çıkmayı başarıyorlar. her seferinde düm düz gidiyorum...
0
kimlanbu
(26.10.07)
Page rank 1 için
-Meta tag ın google da aratılan kelimeler olcak
-Url si googleın sevdiği tarzda olcak
-Meta tag da olan kelimelere google adsense le reklam verilmemiş olcak(yada senin en çok parayı vermen lazım)
-Eğer başka bi site google adsense kullanıyosa ve sen kullanmıyosan daha alt sırada çıkarsın
-Sitenin hitinin diğer sonuç çıkaran sitelerin hit lerinden fazla olacak
-Arama sonucu çıkan linkler arasında en çok senin likin tıklanmış olcak

Bütün bunları sağlayabilirsen(google botun içeriği tam bilinmemesi nedeniyle bi kaç madde daha olabilir ) page rank 1 olarak görüntülenebilirsin .


Ama "ankara evden eve nakliyat" kelimeleri oldukça fazla kullanılmış bi kelime birleşimidir (yaklaşık 1.980.000 sonuç dönüyo) bayaa bi zor adsense e reklam vermeden yakalıyamazsın
0
magoria
(26.10.07)
(2)

routing nat?

kofteburger
Modeme "hoca sana lan üzerinden bağlandıklarında şu ip'yi ata wireless üzerinden bağlanırsa şu ip'yi ata" demek istiyorum artık ne olursa bunun adı. Modemim Airties rt-211
Modeme "hoca sana lan üzerinden bağlandıklarında şu ip'yi ata wireless üzerinden bağlanırsa şu ip'yi ata" demek istiyorum artık ne olursa bunun adı. Modemim Airties rt-211
0
kofteburger
(24.10.07)
adsl modemlerin üzerinde çalışan dhcp ve nat servisleri, bu işi yapan network cihazları ya da serverlar kadar ayrıntılı ayarlara izin vermezler. dhcp de ayrı classlar tanımlamadan, lan ve wireless diye iki ayrı yapılandırma ayarı kullanabilmeniz mümkün değildir.

benim bildiğim kadarıyla, airties modemlerde bu türden bir ayar yapmak mümkün değildir. küçük bir networkten bahsediyorsak eğer, örneğin ağa kablo ile bağlı olan bilgisayarlara manuel ip tanımlaması yapabilir, kablosuz bağlananların da modem üzerinde tanımlamış olduğunuz ip bloğundan ip almalarını sağlayabilirsiniz.
0
hunter the dayworker
(24.10.07)
"lan istemcileri" ekranında "rezerve et" diye bi seçenek varmış o seçilince o istemci her zaman o ipyi alıyormuş.
0
🌸kofteburger
(26.10.07)
(2)

Bazı siteler flashget vb ile download yapmaya çalıştığımızı nasıl anlıyor

kimlanbu
Evet rapidshare ve bilimum site nasıl benim download programı kullandığımı anlıyor ? benim flashget/orbit 5 koldan bağlanmaya falan mı çalışıyor? ya da indirme işleminden önce kendisini mi tanıtıyor ? Aynı sayfadan firefox kendisi indirebiliyor ama bu programlar indiremiyor.arada downthemall indirme
Evet rapidshare ve bilimum site nasıl benim download programı kullandığımı anlıyor ? benim flashget/orbit 5 koldan bağlanmaya falan mı çalışıyor? ya da indirme işleminden önce kendisini mi tanıtıyor ? Aynı sayfadan firefox kendisi indirebiliyor ama bu programlar indiremiyor.

arada downthemall indirmeyi başlatıyor ama bir süre sonra onu da anlıyorlar, bağlantıyı kapatıyor karşı taraf. nasıl engelleyeceğiz bunu, var mıdır bir yolu ?
0
kimlanbu
(22.10.07)
Herhangi bir client ki bu flashget ya da browser olabilir serverdan birseyi isterken ona kendisi ile ilgili bazi bilgiler gonderir. Bunlardan User-Agent adli alan client'in adini versiyonunu hangi isletim sisteminde calistigini gosteren bir alandir.
Mesala
IE: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727)
Firefox: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8.1.8) Gecko/20071008 Firefox/2.0.0.8

Bu bilgilerden cok rahatlikla anlasilabilinir ama genelde bu download programlarinin icinde bu bilgileri degistiren opsiyonlar mevcut. En azindan download accelerator'da gormustum, kendini Mozilla, IE ya da sizin yazcaginiz bir sekilde tanitabiliyor. Bunlar aslinda servera gonderilen duz metinlerdir.

Birde server ayni anda ayni ip ile olan downloadlari cok rahat bir sekilde kontrol edebilir, ayni IP ayni dosyayi download etmek istiyorsa ona izin vermez.
0
badseed
(22.10.07)
(bkz: bho)
0
areels
(22.10.07)
(2)

Bilgisayar Grafikleri

ermanen
-Quertionon kavramı ve bilgisayar grafiklerinde kullanımı(aradım bunu hiç yok, yanlış yazılmış olabilir, doğrusunu kestirebiliyorsanız söyleyiniz)ya da-Polygonal representation ve görüntüleme( avantaj ve dezavantajları )konuları hakkında Türkçe kaynak bulmama yardım edebilir misiniz lütfen acil...
-Quertionon kavramı ve bilgisayar grafiklerinde kullanımı

(aradım bunu hiç yok, yanlış yazılmış olabilir, doğrusunu kestirebiliyorsanız söyleyiniz)

ya da

-Polygonal representation ve görüntüleme( avantaj ve dezavantajları )

konuları hakkında Türkçe kaynak bulmama yardım edebilir misiniz lütfen acil...
0
ermanen
(19.10.07)
Quaternion?

en.wikipedia.org
mathworld.wolfram.com

Quaternion'ların bilgisayar grafiklerinde kullanımıyla ilgili bir makale: www.gamedev.net

Ben quaternionlar hakkında çok sınırlı mitkarda bilgiye sahibim fakat bilgime göre bir vektörün konum ve posizyonu gibi bilgileri tutma değiştirme gibi işlemlerde yararlı oluyorlar.
www.google.com
0
fredi
(19.10.07)
Kelimeyi ve dökümanları bulduğun için teşekkürler ama çeviri yapacak vaktim yok maalesef Türkçe bulmam gerekiyor.
0
🌸ermanen
(19.10.07)
(8)

firewall ne zaman aktive olur?

can see
firewall ne zaman aktif hale geliyor ve programların nete erişimini denetlemeye başlıyor? ortada bir sorun var gibi.0.adsl modem pc'ye bağlı ve sürekli açık.1.bilgisayarı açtım.2.arkaplan uygulamaları yavaş yavaş yerlerini almaya başlıyor.3.başlat (yatay alt) çubuğu sağ tarafta çalışmaya başlayan uy
firewall ne zaman aktif hale geliyor ve programların nete erişimini denetlemeye başlıyor? ortada bir sorun var gibi.


0.adsl modem pc'ye bağlı ve sürekli açık.
1.bilgisayarı açtım.
2.arkaplan uygulamaları yavaş yavaş yerlerini almaya başlıyor.
3.başlat (yatay alt) çubuğu sağ tarafta çalışmaya başlayan uygulamaların sembolleri belirmeye başlıyor.

4.internete erişim sağlayabilecek bir sürü program (+ işletim sisteminin kendisi yine bağlanmaya hazır olarak) aktif hale geliyor.

firewall ne yapıyor bu arada?
-----
cevaplara göre armut topluyor ve dünya umurunda değil.
0
can see
(12.10.07)
Firewall diğer tüm normal programlar gibi çalışmaya başladığı anda aktif hale gelir. Tamamen yanlış anlamış olmam da olası tabi.
0
fredi
(12.10.07)
yani pc açılırken, firewall çalışmadan önce bir grup program internete bağlanabilir olarak anlıyorum..?
0
🌸can see
(12.10.07)
Evet aynen.
0
fredi
(12.10.07)
adsl modemlerde de fwall olabiliyor..
0
ozdek
(13.10.07)
firewall aktif olduktan sonra bütün baglantıları kontrol eder. ondan önce internete bağlanan programları da kontrol eder engelleyebilir
0
efruz
(13.10.07)
@ozdek.
evet adsl modemlerde firewall olabiliyor ama kimse bunu her bir program için konfigüre etmiyor. haliyle neredeyse her program (+ işletim sistemi) çatır çatır internete erişim hakkına sahip.

@efruz.
henüz aktif olmayan/çalışmaya başlamayan bir firewall nasıl internete bağlanacak program/işletim sistemi vs.yi engelleyebilecek, loglayabilecek ki?
0
🌸can see
(13.10.07)
Efruz'un demek istediği şu sanırım, firewall'umuz aktive olduktan sonra hali hazırda açık olan bağlantıları da kendi kurallarına göre kapatabilir. Doğrudur.
0
fredi
(13.10.07)
bu arada giden(/gelen veri) gider kalan sağlar bizimdir?
!!?

--

eee alo?
0
🌸can see
(13.10.07)
(8)

adsl'im beni uçurmuyor?

sangria
1 mbit kotalı adsl abonesiyim, 40 ytl olan hangisiyse ondan. şimdi malumunuz, ttnet hiçbir zaman vaad ettiği hızları veremiyor ama, etraftan duyduklarıma kıyasla bağlantımdan gayet memnunken, 10-15 gündür download'u geçtim sayfalar bile zoraki açılıyor. misal youtube'da video izleyemez oldum. kablos
1 mbit kotalı adsl abonesiyim, 40 ytl olan hangisiyse ondan. şimdi malumunuz, ttnet hiçbir zaman vaad ettiği hızları veremiyor ama, etraftan duyduklarıma kıyasla bağlantımdan gayet memnunken, 10-15 gündür download'u geçtim sayfalar bile zoraki açılıyor. misal youtube'da video izleyemez oldum. kablosuz modem kullanıyorum ama bağlantıma başka kimsenin dahil olmadığından eminim. bilgisayarımda virüs vs gibi bir şey de yok, ondan da eminim. e iyi de sorun nedir acaba? daha da önemlisi, çözüm nedir acaba?

ek: şimdi baktım da, başka hiçbir şey açık olmadığı halde web'den 7 kb ile download yapıyorum, akıl alır gibi değil yani.
0
sangria
(10.10.07)
virüs programın veya herhangi bir program update indiriyor olabilir. ama devamlı bir download söz konusuysa virüs/trojan olmadığından emin ol.
0
kimlanbu
(10.10.07)
cevap değil:

40 ytl'ye 1 mbit kotalı adsl yok bu arada. eğer var ve kullanıyorsan acilen mantıklı bir tarifeye geçmelisin.
0
can see
(10.10.07)
cevap değil'e cevaben,

baktım da şimdi, 6 GB limitli 1 Mbitmiş. 10 lira fazla verip limitsize geçmek istiyorum ama işyerim taksimde, telekom müdürlüğüm göztepe'de olduğu için değiştiremiyorum, telefonla başvuru da almıyorlarmış sağolsunlar.
0
🌸sangria
(10.10.07)
telekom müdürlüğü derken telekom genel müdürlüğü kastedilmioyor sanırım. Taksim'e en yakın Osmanbey-Pangaltı civarında bi telekom müdürlüğü var, oraya da başvurabilirsiniz sanırım.
0
sıkay
(10.10.07)
bağlı olduğunuz müdürlük demişlerdi ama, eğer herhangi bir müdürlükten oluyorsa bu bilgi çok işime yarayacak.

teşekkürler.
0
🌸sangria
(10.10.07)
Tarife degisikligi, dilekceni dogru numaraya fakslarsan mumkun.Ben o sekil hallettim.
0
pyro clustic flow
(11.10.07)
youtube'da genelde videolar 5 ile 10k/s ile yükleniyor bende de.
0
dumur
(11.10.07)
Youtube da genel bi acayiplik var bikaç gündür ve 3-5 kişiden de duydum. Telekomdan kaynaklı bir şeyler de olabilir, bağlantı arada sırada çok düşüyor.
0
colonizer
(11.10.07)
(6)

ADSL bağlantısında yavaşlık

cantstandya
İstanbul kadıköy bahariye de oturuyorum. bu çevrede bağlantı hızında sorun yaşayan var mı ?hız testlerinde 30 kb üzerine cıkılmıyor.
İstanbul kadıköy bahariye de oturuyorum. bu çevrede bağlantı hızında sorun yaşayan var mı ?
hız testlerinde 30 kb üzerine cıkılmıyor.
0
cantstandya
(08.10.07)
Ben de kadıköydeyim, bağlantı hızı normal.
0
flawless victory
(08.10.07)
ah canım kardeşim bana bi sorsana önce...arkadaki emule downloadlarını kapatmayı dene işe yarar;-)
0
ned flanders
(08.10.07)
netlimiter uttorent'in yeni versiyonlarinda hizi etkiliyo. bunun wireless varsa birisi somuruyo olabilir.
0
polifonik osuruk
(08.10.07)
herhangi bir çengel durumu yok. wireless i kapattım hatta. sonuç yine aynı 30 kb. ın üstüne cıkmıyor maalesef. arkada çalışan herhangi bir programda yok. nedeni ne olabilir acaba? yardım hattını aradım ancak onlardan geri dönüş bekliyorum şu anda
0
🌸cantstandya
(08.10.07)
Bağlantı ayarlarını sıfırdan yapın isterseniz. Bir de dns'nizi değiştirin belki işe yarar.
0
colonizer
(08.10.07)
anadolu yakasında acıbadem merkez ve kadıköy - hasanpaşa civarından oturan adsl kullanıcısı arkadaşlarım var. ayrıca avrupa yakasında kendi evimde de adsl kullanıyorum. sayın telekom şirketi dört kat hızlı internet kampanyası yaptıgından beri ücümüzün de internet baglantıları dökülüyor ve sorunun tamamen hizmet alınan santrale olan uzaklıkla orantılı bicimde yaşandıgını ogrendik. ornegin hasanpaşa da oturan arkadaşımın internet hızı düşükken, bende evde 2-3 dakikada bir kopma yaşıyorum. yeni ihalesi yapılan dslam ler devreye girene kadar bu sorunu yaşayacak gibi görünüyoruz ne yazık ki.
0
resureksiyon
(08.10.07)
(5)

İnternet sömürgeci notebook

sui
Evdeki wireless ağda kendi desktop ve notebookumuzla çalışırken hiç bir problemimiz yok iken, kardeşim kendi notebookuyla bu ağa dahil olduğunda internet patlıyor. Hatta bırakın 3 bilgisayarı, ikisiyle sörf yapmak dahi imkansızlaşıyor.Özetle kardeşin notebookunda bie şey olduğuna kanaat getirdim, ar
Evdeki wireless ağda kendi desktop ve notebookumuzla çalışırken hiç bir problemimiz yok iken, kardeşim kendi notebookuyla bu ağa dahil olduğunda internet patlıyor. Hatta bırakın 3 bilgisayarı, ikisiyle sörf yapmak dahi imkansızlaşıyor.

Özetle kardeşin notebookunda bie şey olduğuna kanaat getirdim, aradım taradım, bir şey çıkmadı. Es geçtiğim bir programdır diye, format attım. Ancak format sonrasında en temel şeyleri ve driverleri yükledikten sonra bile durum aynen devam ediyor.

İşte sorumuz: Bu bilgisayarda neyin internet kaynaklarını sömüdüğünü nasıl görürüm? Sömüren şeyin bir program değil de örneğin atıyorum bir sürücü falan olması mümkün müdür? Ayrıca ne ölçüde sömürdüğünü de görmek istiyorum. Böyle kullanımı kolay, spywaresiz falan bi program var mıdır? Tşk pls asl +rep.
0
sui
(07.10.07)
bizim ailede de böyle bi sorun var. yoksa... lan bi dakka @&^#!?
0
niphrodel
(07.10.07)
netlimiter kurup cali$an $eylerin internet/yerel ag ile ne yaptiklarina bakin.
0
sourlemonade
(07.10.07)
kardeşin torrent ya da edonkey ile indirme yapıyor derim. ve sana söylemiyor. boss tuşu var onu kullanıyordur. tenhada kıstırıp sorgulamanı tavsiye ederim.
0
ozdek
(07.10.07)
biz aynı sorunu 3 bilgisayar kablolu bağlanırken yaşamıştık. sonra anladık ki sorun emule kaynaklıymış. netlimiter tarzı programlarla sorunu bulamayabilirsin. fazla sayıda bağlantıdan kaynaklanıyor olabilir.
0
amiga 500
(07.10.07)
Netlimiteri bir deneyelim bakalım. Yok tenhada kıstırmadan da biliyorum download yaptığını ama, kapatınca da oluyor bu hadise.
0
🌸sui
(08.10.07)
(7)

ADSL -eydeliselim!

sirrikadem
Bu ADSL beni deli edecek sonunda! Bağlantı kesilip kesilip geri geliyor. Kafayı yemek üzereyim. Ya da en iyisi ben modemi parçalara ayırayım. Sorunun nedenini tahmin edip beni akıl sağlıma kavuşturabilecek biri var mıdır...
Bu ADSL beni deli edecek sonunda!
Bağlantı kesilip kesilip geri geliyor. Kafayı yemek üzereyim. Ya da en iyisi ben modemi parçalara ayırayım. Sorunun nedenini tahmin edip beni akıl sağlıma kavuşturabilecek biri var mıdır...
0
sirrikadem
(07.10.07)
aynısı bende devar. bazen ppp gidiyor bazen olduğu gibi.
0
kofteburger
(07.10.07)
modem için firmware güncellemek çözebilir bi ihtimal
0
reeper redeemer
(07.10.07)
benim bağlantı hızım yarı yarıya düştü son 1 haftadır. bu da gözleri telekoma çeviriyor bir kez daha. (yine, yeni, yeniden)
0
can see
(07.10.07)
1)splitter:

kullanmadıysan sıçar, yanlış bağladıysan sıçar, bozulduysa sıçar.
(telefon hattın splittera girmeden önce herhangi bir cihaza bağlanmamalı!)

2)kablolar:

kablolarında temassızlık olabilir. apartmanınızdaki telefon kutusunu kontrol et.

3)modem:

modeminin yazılımını güncelle. modemini başka bir adsl hattında ya da başka modemi senin hattında dene.

4)telekom:

ilk 3 maddeyi yaptıktan sonra 444 0 375'i ara. yukardaki maddeleri sorcaklar, yaptım dersin bi arıza kaydı açtırırsın.
0
samanliktaki zuhtu
(07.10.07)
genelde splitter kullanımını bilmeyenlerin başına geliyor.
0
cha
(07.10.07)
splitter kullanmazsak bi zararı oluyor mu yani duvardan doğruca modeme bağlı benim telefon yok
0
kofteburger
(07.10.07)
Direkt modeme bağlıysa hat ve hat üzerinde başka bir işlem yapılmıyorsa splitter gerekmiyor.
0
colonizer
(08.10.07)
(2)

Dizüstü & Masaüstü Kablosuz Internet + Dosya Paylaşımı + Printer Paylaşımı

sebeklik
Evde bir tane masaüstü, bir tane de kablosuz bağlantı yapabilen dizüstü bilgisayarım var. Şu an her iki bilgisayara da ağ kablosuyla bağlı 4 portlu kablolu bir ADSL modem ile internete giriyorum. Şimdi ben dizüstümden kablosuz olarak hem internete girmek, hem masaüstü bilgisayarın dosyalarını görmek
Evde bir tane masaüstü, bir tane de kablosuz bağlantı yapabilen dizüstü bilgisayarım var. Şu an her iki bilgisayara da ağ kablosuyla bağlı 4 portlu kablolu bir ADSL modem ile internete giriyorum. Şimdi ben dizüstümden kablosuz olarak hem internete girmek, hem masaüstü bilgisayarın dosyalarını görmek hem de USB printerımdan (HP Deskjet 1280C veya Canon IP-4200) baskı almak istiyorum. En ucuz yoldan (mevcut modemimi kullanarak veya kullanmadan) bu işi yapabilmem için ne tip birşey almam lazım?
0
sebeklik
(06.10.07)
ya bir tane access point, ya da yeni bir kablosuz destegi bulunan adsl modem.
0
sourlemonade
(06.10.07)
cevap yazanlar bunun güvenlik açısından risk oluşturup oluşturmadığını yazsalar keşke. aslında bir çok şirket yapıyor bunu mecburen ama..?
0
can see
(06.10.07)
(8)

excel'de anahtar kelimeyle toplu silim

yoldaki isaretler
şimdi elimde bi excel belgesi var. belli kelimeleri içeren tüm hücreleri satırlarıya birlikte silmek istiyorum. teker teker bulup silmekten daha kolay bi yolu var mı bunun?
şimdi elimde bi excel belgesi var. belli kelimeleri içeren tüm hücreleri satırlarıya birlikte silmek istiyorum. teker teker bulup silmekten daha kolay bi yolu var mı bunun?
0
yoldaki isaretler
(04.10.07)
Sanırım şunlar işini görür.
www.excel.web.tr

edit: Bu kodu denedim oluyor. diğerleri sadece hücre içeriğini siliyor, bu ise satırı siliyor.

Sub SATIRSİL()
For X = [A65526].End(3).Row TO 2 Step -1
If Cells(X, 1) Like "*Bafra*" Then
Rows(X).Delete
End If
Next
End Sub

Bafra yazan yere silmek istediğin kelimeyi yazacaksın.
0
sathaner
(04.10.07)
abi çok sağol da ne diyo bunlar? ne kodu? nasıl uyarlıycam bunu kendime?
0
🌸yoldaki isaretler
(04.10.07)
Sheet1 sekmesine gel, sağ tıklayıp view code yap, orda da sheet1 e bu kodu yapıştır, "bafra"yı değiştir istediğini yaz, sonra kayıt et, play yap yeter.

yaparsan ya da yapamazsan haber ver bakalım.
0
sathaner
(04.10.07)
Bir de, eğer listen müsaitse, süz ile de yapabilirsin, istediğin kelimeler bir sutundaysa o sutunu süzüp, istediğin kelimeyi seçip, çıkanları tarayıp hepsini silebilirsin.
0
sathaner
(04.10.07)
"bul ve değiştir" daha basit bir çözüm sanki.
bulunacak sözcük: hede
değiştirilecek sözcük: (boş bırakın)

tümünü düzelt deyince hede leri siliyor haliyle.
0
sıkay
(04.10.07)
satırlarıyla beraber silecem diyor. sathanerin çözüm iyi. ben olsa makro falan kasmadan eğer kelime tek hücrede ise ona göre sort eder ve o aralığın satırlarını silerdim. tabi bu atıyorum A kolonu hücresinde(A1,A2..An) mahmut,AHmet, ismet,birol vs. yazıyorsa ve benim aradığım sözcük mahmut ise geçerli. mahmutcan mahmutay vs gibi varyasyonlar varsa da işe yarar ama neyi sileceğini bilmek önemli.
0
ozdek
(05.10.07)
kod olayı olmadı hata verdi de süz nerde?
0
🌸yoldaki isaretler
(05.10.07)
ingilizce excel de
en baş satırın tümün seç,
data/filter/auto filter

türkçe de ise data ne yazıyor hatırlamıyorum, ama filter süz diye geçiyor
0
sathaner
(05.10.07)
(3)

bilgisayar, çizim/tasarım

perloneth
bilgisayar ortamında kara kalem çalışmak yeni ufuklara açılmak istiyorum. hangi program|lar|ı önerirsiniz?
bilgisayar ortamında kara kalem çalışmak yeni ufuklara açılmak istiyorum. hangi program|lar|ı önerirsiniz?
0
perloneth
(03.10.07)
flash, illustrator (vektörel olsun da)
0
turkish tekila
(03.10.07)
Illustratoru tek geçerim.
0
sui
(03.10.07)
uygun bir fırça ile photoshop kullanabilir veya çizim için özelleşmiş olan corel painter ile coşabilirsin.
0
thalamus
(04.10.07)
(4)

Veri Kurtarma (Çok önemli (öyle böyle değil))

deckard
bir arkadaşımın external hdd'sinde sorun çıktı formatı yedi cihaz, içerisindeki veriler gitti haliyle. yalnız içinde geri getirilmesi gereken çok önemli veriler var. İşle ilgili bin ton dökümantasyon'un yanı sıra çocuğunun bebeklik resimleri fln her bir şey gitmiş durumda. Geri getirmek için her yol
bir arkadaşımın external hdd'sinde sorun çıktı formatı yedi cihaz, içerisindeki veriler gitti haliyle. yalnız içinde geri getirilmesi gereken çok önemli veriler var. İşle ilgili bin ton dökümantasyon'un yanı sıra çocuğunun bebeklik resimleri fln her bir şey gitmiş durumda. Geri getirmek için her yolu deniyoruz. öncelikle free recovery programı önerebilen varsa süper olur. recover etmeek için başka yöntem bilen varsa ve yazarsa çok minnettar kalırız.
0
deckard
(01.10.07)
www.oo-software.com

bu programı kullanmıştım. süperdir. bir yerden kırılmış halini bulabilirsiniz artık.
programı denemek için flash diske format atmış, sonra bu programla verileri geri getirmiştim.
(test edildi, onaylandı yani)
0
tabudeviren
(01.10.07)
(bkz: getdataback) ben de bundan gayet memnun kaldım...
0
crown
(01.10.07)
restoration 2.1 var o da superdir.
www.snapfiles.com
basit restoration icin tabii.
0
cosysop
(01.10.07)
active undelete isimli bir programla mp3 playerımdan sildiğim dosyalar da dahil olmak üzere baya bir şey kurtarmıştım.
en abartılı olanıysa 600 mb lık bir müzik arşivini kurtarmak olmuştu.
format yediği için bir değişiklik olur mu bilmiyorum ama denemeye değer bence. yalnız bedava değil, crack bulunabiliyor.
0
gimbal
(02.10.07)
(10)

bilgisayar niye yavaşlar?

kibritsuyu
efendim 2001 model Pentium III-800, 256 MB ram sahibi bir bilgisayarım var (oha çok eskiymiş, ondan yavaşlar demeden önce okuyunuz lütfen).bu bilgisayar 2001 yılından beri gayet güzel işlemekteyken son 2 senedir yavaşlama, her programı çalıştırırken iki saat harddisk tıkırdaması, youtube'da video iz
efendim 2001 model Pentium III-800, 256 MB ram sahibi bir bilgisayarım var (oha çok eskiymiş, ondan yavaşlar demeden önce okuyunuz lütfen).

bu bilgisayar 2001 yılından beri gayet güzel işlemekteyken son 2 senedir yavaşlama, her programı çalıştırırken iki saat harddisk tıkırdaması, youtube'da video izlerken takılmalar falan yapıyor. bilgisayarın özelliklerinin düşük olduğunun bilincinde olduğumdan, oyun olsun, kastırıcı şeyler olsun kullanmıyorum. sadece internet ve microsoft office. bunları kullanmak için daha önce yeten bilgisayar şimdi niye kendiliğinden yavaşladı? format atıp tertemiz windows yüklüyorum, bir şey değişmiyor. acaba windows xp'yi kaldıramıyor olabilir mi, windows 98 mi kursam? ya da xp kurmakla beraber güncellemeleri, service pack 2'yi falan mı yüklemesem? ne önerirsiniz?

not: harddisk tıkırdamasından kastım anormal sesler çıkarması değil, harddiskin kendi okuma sesidir. ama bu takılmalar sırasında saniyede bir olmak üzere trık trık trık yapıyor, kesintisiz uzun uzun tıkırdıyor falan.
0
kibritsuyu
(30.09.07)
256 ram windows xp için şaka gibi diyebilirim. Kendisi zaten tüm visual effectleri kapatmama rağmen zaman zaman 768 mb iş yeri bilgisayarım 1gb ramli evdeki bilgisayarımı bile kasmaktadır. Bu nedenle software çözümleri aramak yerine en azından bir 256 ram daha alarak akabinde tune up utilities ile elden geçirmek çözüm olabilir.
0
ned flanders
(30.09.07)
$imdi zaten sp2 kurmadan win xp kullanamazsin, bir kere o mutlaka olacak (oyle ya da boyle illa ki kurmani gerektiriyor yani)
harddisk tikirdamasi demi$sin, ki bu harddisk'te bir sorun olduguna i$aret. yava$lamasi da ondandir. cok buyuk ihtimalle manyetik alan sorunu vardir senin harddisk'te de. saglam, duzgun cali$an bir harddisk takip kontrol edebilirsin. $u durumda sorun harddisk kaynakli gorunuyor.(diger donanimlari i$in icine katmadigimi vurgulamak isterim)
0
sourlemonade
(30.09.07)
Harddisk'de zamana bağlı olarak oluşan bir fiziksel sorun olabilir. Bad Sector ya da hareketli parçalarda bir eskime oluşmuştur belki. Onun dışında performans sorunu XP kurmanız ile mi başladı belirtmemişsiniz ama eğer öyleyse 98 kurun tabi. Zaten her durumda 98 sistemi daha az yorar...
0
crown
(30.09.07)
şimdi sorunun hangi aşamada başladığını hatırlayamıyorum. ilk olarak windows 98'de kullanmaya başladım ve flight simulator'ü en detaylı grafikte bile oynayabiliyordum (ekran kartını söylesem puhaha diye gülersiniz eminim). şimdi internet explorer'da youtube'u bile işkence gibi izlettiriyor. ram arttırmam sözkonusu olamaz çünkü ibne bilgisayar teknolojisi 6 ayda bir mimariyi komple değiştirdiği için sdram bulmam mümkün değil. bulabilsem bile bilgisayar kadar para isterler ona.

bu arada işyerindeki bilgisayarım da Pentium IV-3 ghz ve onda da 256 mb ram var, canavar gibi çalışyor. ,lk açılışta kasmasının dışında photoshop bile kullanıyorum (ki bunun ekran kartını söylesem gülmekle kalmaz altınıza kaçırırsınız. sözlükte de sürekli kötülenen nvidia geforce 5200) o yüzden ram eksikliğinden olduğunu zannetmiyorum. harddisk problemi olabilir evet. bunu nasıl tespit ederim? tarama marama yoluyla mümkün müdür?
0
🌸kibritsuyu
(30.09.07)
win98 'in scandisk'i ile bir tarama yaptir derim. bad sector varsa uyarir en azindan. ama mekanik bir sorun varsa yazilim ile tespit etmek haliyle zor.
0
sourlemonade
(30.09.07)
ben de bazi yeni surucu / codec / vs lerin artik fazlaca agir gelmis olabilecegi gibi bir sallama yapayim.
0
turkish tekila
(30.09.07)
ben daha eski bir pc(söylesem inanmazsınız 64 ram ühü hü) kullanaraktan bir yorum yapayım. hardisk eskimiş 2001den beri kullanıyorum aynısı bende de oldu 1,5 senedir. badsector olmasa bile bu harddiskler eskiyor(bill gates ayarlamış ehehe), scandiskle temizlersen biraz hızlanma oluyor ama sonra yine aynısı hatta bende defrag çalışmıyor artık. harddisk değiştirmekte problem, söylediklerine göre benimki 20 gb mı ne destekliyormuş nerden bulcam sağlam 20 gb'yi teyy tey. haftada bir 98-xp arası dolaşıyorum çok farketmiyor.
0
sourlemonade
(30.09.07)
seninkine benzer bir bilgisayar da bende var. 1000 mhz amd athlon 256 mb fx5500 ekran karrtı 400 mb ram 160 gb harddisk

sana birkac tavsiyem olacak

1. win98 se kur. o zaman herşey çok güzel olacak...

2. xp kurduktan sonra service packleri kurmadan internete girersen nedense (saldırı oluyor olabilir bilmiyorum ben ona bağladım) belli bir yavaslama oluyıor. bu olduktan sonra 98seyi bastan kurdum, bir sorun kalmadı.

3. sen de benim gibi ram harddisk ve ekran kartı tak. su an bilgisayarımda most wanted oynuyorum. toplam 200milyon bi harcama yaptım.
0
harbi light necosh
(30.09.07)
win 98'i boşver ve win ME kur. (biliyorum eleştirileri) 98'e göre sürücü ve program desteği daha fazladır. ha nedir? epey fazla çakılır... bunun ezici ağırlığı cd okumaya çalışırken olur.

diğer taraftan elindeki sistem win XP için yeter. temiz bir format ve en yeni sürücüler diyorum. eee bir de 256 ram daha al. aslında alma pahalı olur.. direk 512 ya da 1gb al.
0
can see
(30.09.07)
eskiyor abi bunlarında bir kullanım ömrü var, yavaş yavaş performans kaybına uğruyor yavaşlıyor. zaten harddisk gidici görünüyor ki o bile tek başına yeter . ayrıca bundan hızlı bir bilgisayar kullanıyorsan işte ve ya evde sana göreceli olarak yavaşlama hissi verebilir.
0
coren
(01.10.07)
(6)

notebook

jose arcadio buendia
http://www.notebooksektor.de/shop/product_info.php/products_id/6369bu fiyata bu makina nasildir? genel olarak asus uzak durulmasi gereken bir marka midir notebook'larda. sozluge cok bakamadim acikcasi. daha uygunu surada var derseniz (butcemin sinirlarinda bu notebook) almanya/avusturya icindeki yer
www.notebooksektor.de

bu fiyata bu makina nasildir? genel olarak asus uzak durulmasi gereken bir marka midir notebook'larda. sozluge cok bakamadim acikcasi. daha uygunu surada var derseniz (butcemin sinirlarinda bu notebook) almanya/avusturya icindeki yerler bana uygundur.

simdiden tesekkurler.
0
jose arcadio buendia
(30.09.07)
valla son derece güzel bir alete benziyor. türkiye içinde fiyatları ucuz. almanya fiyatlarını bilemem tabi.

bu arada bu 2. duyuru gördüğüm. ya arkadaşlar asus piyasadaki en canavar laptopları üretmekte bence. sony gibi saçma sapan pahalılıkta değil ve kaliteli sistemleri var.
0
darknum
(30.09.07)
yaptığım uzun araştırmalar sonucunda, bırak uzak durulması gereken marka olmayı, kesinlikle alınması gereken marka olduğuna kanaat getirdim. windows vista ile yazılımsal problemler çıkarabilir ama yama yükleyerek çözülebiliyor.
0
kibritsuyu
(30.09.07)
ekran kartı kötü, raminin mhz'i yazmıyor. bunun haricinde freedos olması güzel ve core2duo takıntılı değilseniz gayet yeterli bir işlemciye sahip bu notebook.
0
atrin
(30.09.07)
bu alette kafama takilan husus, islemcisinin wikipedia'da sadece oem olarak listelenmis olmasi oncelikle. tabii bunun anlami nedir, pek vakif degilim:
en.wikipedia.org

ekran kartinin pes 6'yi kaldirmasi yeterli benim icin, baskaca bir oyun oynadigim yok pek. core2duo takintim olsa kac yazar, o kadar param yok. :)

bir de soyle bir ihtimal var:
wien.kijiji.at

bataryasi zayif diyor. sizce ne kadar eder? kiz bilgisayari bu. :)
0
🌸jose arcadio buendia
(30.09.07)
Buradaki OEM ifadesinin bir sakıncası yok. Bunun anlamı son kullanıcıya değil sadece vendorlara satıldığıdır. Hoş diğerlerinin fiyatını verirken bunu yazmamaları saçma olmuş ama çok anormal durumlar dışında neden mobil işlemciyi tek başına satın alır ki bir insan. C2Duo ve Core duo arasında elle tutulur tek fark 32 vs 64bit mimarisidir. Benim 5 sene 64bit le işim olmaz diyorsa bir insan Core duo almasının bir sakıncası yok. Zira bu özellik dışında bir performans farkı yok aralarında.

İkinci linkteki notebook bir desktop işlemcisi kullanıyor, dolayısıyla normalden biraz daha gürültülü çalışıp bir o kadar da güç tüketiyor. Yani bataryası zayıf olmasa da zaten öyle çok uzun süre dayanacak bir şey değil ama performans olarak pentium mobileları (ya da yazıcıoğlu jargonuyla centrinoları) kahvaltı niyetine yer. Ekran kartı falan da gayet iyi. Hele Asus'unkinden çok daha iyi. Bunların dışındaki özellikler zaten hemen her notebookta var ama ben notebook alırken böyle netten gezmek yerine alınacak notebookun en azından şöyle bir parmaklanması taraftarıyım. Tıpkı kavun karpuz almak gibi. Çünkü bir notebookta benim için en önemli şey ergonomidir. Klavyenin yumuşaklığı, harf/fonksiyon dağılımı, touchpad duyarlılığı, giriş çıkışların konumu gibi. Çünkü kullanımı boktan bir noteebook insanı yaptığı işten de soğutur. Normal bir pcnin hemen her türlü komponentini değiştirebilirsiniz ama bir notebook bu iş hem teknik olarak zor hem de bütçeye bindirdiği yük çok fazla. İlla netten alacağım diyorsanız da büyük bir mağazaya gidip aynı modelin teşhir ürünü parmaklanıp ergonomi konusunda az çok fikir edinilebilir. İçinize sinersse de alet internetten alınır.
0
ntldr
(30.09.07)
ben bunun 256 ram'lisini kullandım bi ara. kesinlikle vista kaldırmıyor kafayı yedirtti valla hatta sozlukte yazmıstım vista baslıgına. sagı solu iyiydi yanlıs hatırlamıyorsam hatta tv'ye baglanma ozelligi fln vardı bunda var mı? bilmiyorum. xp de denemeden konusmak zor. bide bunun aynısından hp var bende xp yuklu, cok sade bişey giriş çıkşları çok az. o super calısıyor daha bi kere kitlenmedi namussuz.
0
sourlemonade
(30.09.07)
(1)

Alcatel Thomson ST585 Wireless+4P+ETH Adsl Modem

algoritma
http://www.hizlial.com/UrunInceleme.aspx?UrunID=30.024.1184.0005nasildir??bi de niye bu kadar ucuz(kesin bi bokluk var...)
www.hizlial.com

nasildir??bi de niye bu kadar ucuz(kesin bi bokluk var...)
0
algoritma
(30.09.07)
wireless hızı 24mbps olarak görünüyor ondan olabilir. Yeniler en az 54 bilemedin 125 e kadar çıkanı var.
0
ned flanders
(30.09.07)
(5)

Mac ve Windows arasında yerel ağ bağlantısı kurmak mümkün müdür?

sirrikadem
iBook'um var, haliyle "wireless"e sahibim. Diğer iş arkadaşlarım ise windows işletim sistemine sahip dizüstü kullanıyorlar ve merak ettiğim bizim nasıl yerel ağ bağlantısı kurabileceğimiz. Mümkün müdür?
iBook'um var, haliyle "wireless"e sahibim. Diğer iş arkadaşlarım ise windows işletim sistemine sahip dizüstü kullanıyorlar ve merak ettiğim bizim nasıl yerel ağ bağlantısı kurabileceğimiz. Mümkün müdür?
0
sirrikadem
(30.09.07)
once denediniz mi diye sorayim, sonrasinda mantiken olmaz diyeyim, cunkuhangi isletim sisteminden ag kuracaksaniz ayni sistemi arayacaktir gibi geliyor bana. mesela isyerinde vista ile xp leri birbirine baglamak bile sorun cikardi bize.
0
turkish tekila
(30.09.07)
chavezding
(30.09.07)
öncelikle şunu belirteyim, burayı her zaman son seçenek olarak kullanıyorum. keyfi sorular sorduğumu sanmayın.

eğer biliyorsanız, lütfen burada açıklayın. çünkü başka insanlar da bu sayede
öğrenebileceklerdir.

bir de amacımız belli veriler depolayıp hem windows'tan hem de mac'ten bağlanabilmek buraya.
0
🌸sirrikadem
(30.09.07)
linux ile windows arasında ağ için samba diye bir şey var mesela. bunda da olmalı.
0
can see
(01.10.07)
baya eskiden sorulmus ama yaziyim yinede:

leopardda cok basit. ikisinide aga bagla windoze makineden dosya paylasmak istiyorsan eger dosyaya sag tiklayip paylasima ac o dosyayi, mac inde de cmd + K yapip smb://localip yaz. (smb://192.168.2.2 gibi)

macten acmak istiyosan da system preferences/sharingden file sharing acicaksin ve optionstan smb yi isaretliceksin
0
jay kay
(03.04.09)
(7)

4 port kablolu adsl modem onerisi

algoritma
4 bilgisayarda torrent ile indirme yaptiginda kaldirabilecek fiyati en cok 100 ytl civarinda olan bi modem aramaktayim...
4 bilgisayarda torrent ile indirme yaptiginda kaldirabilecek fiyati en cok 100 ytl civarinda olan bi modem aramaktayim...
0
algoritma
(28.09.07)
USRobotics USR209107 4 PORT ADSL2+ MODEM www.hepsiburada.com
0
maj
(28.09.07)
Asus'un modemlerini önerebilirim, uzun süredir kullanıyorum sürekli açık ve download'da ama herhangi bir sorun çıkarmadı. Sadece bir ara adsl sinyali bulamıyordu onda da sorun telekom'da imiş, gelip ölçtüler apartmana giren sinyal seviyesi olması gereken alt sınırın yarı seviyesindeydi :) Apartmanın telefon kutusuna bir tane yükseltici gibi bir şey taktılar canavar gibi çalıştı...
0
crown
(28.09.07)
Bence de USRobotics ten şaşma.
0
sathaner
(28.09.07)
aynı networkdeki 4 bilgisayar da neden torrent kullanır ki? ayara bağlı olarak sıçması normaldir her modemin. neden dersen bu 4 kullanıcı torrent cahiliyse ve max. connections ı 3-5 bin yaparlarsa (attım) modem elbette buna dayanamaz. gerçi xp sp2 de max connections limiti getirmişti o yüzden lamer dediğimiz tayfadansa bu kullanıcılar (mesela aynı ağda bir bilgisayarı dl için kullanmak yerine 4 taneyi sürekli açık bırakmak bence lamer şahinliktir) o yüzden problem olmaz. usb adsl modem ile bile dağıtabilirsiniz neti o derece yani. bence gigabit ethernet altyapısı kurup ortak bir bütçeyle bir linux makinaya 1 tb disk ekleyip torrent kurup ona uzaktan ekleme yapmak(bunun programı yazıldı hem de ekşiduyuruda :) ) süper çözüm olur. elektrikte dışarıya bağımlı bir ülkeyiz harcamayın böyle kolayca kaynaklarımızı.öğreten adam modu kapalı.
0
ozdek
(28.09.07)
kesinlikle USRobotics USR209107 4 PORT ADSL2+ MODEM derim 1.5 senedir kullanıyorum yere de düştü üstünede bastım ama bana mısın dememiştir
nette problem olmazsa 1 sene hiç koparmaz bağlantıyı
0
thelepermessiah
(28.09.07)
usr9105 de taş gibi blursan daha ucuzdur. 2 senedir sorun çıkarmadı, telekomun koparmaları hariç.
0
sourlemonade
(28.09.07)
Kesinlikle asus alma. İki senedir kullanıyorum iki ay serviste yattı, tamam garanti kapsamında yapıldı bitti ama yine sorun çıkarmayacağı ne malum? Ayrıca iki ay serviste yatması demek 49*2=98 ytl adsl ücreti demektir. Asusun modemleri ile ilgili forumlara ak sorunları görürsün zaten. Not: Bende 4 kişi kullanıyorum ve geceleri full torrent açık bırakıyorum.
0
skahvecioglu
(28.09.07)
(9)

uTorrent incelikleri nelerdir?

sirrikadem
Azureus programından henüz kurtuldum ve hemen uTorrent'i indirdim. DHT vb. şeyler nelerdir, açıklayabilir misiniz?Biraz da programın inceliklerinden kamu yararına bahsetseniz fena olmaz derim...+Bir kere bildiğim kadarıyla 1.6.1 sürümü yüklenmelidir, sonraki sürümler sakıncalıdır.
Azureus programından henüz kurtuldum ve hemen uTorrent'i indirdim.

DHT vb. şeyler nelerdir, açıklayabilir misiniz?

Biraz da programın inceliklerinden kamu yararına bahsetseniz fena olmaz derim...

+Bir kere bildiğim kadarıyla 1.6.1 sürümü yüklenmelidir, sonraki sürümler sakıncalıdır.
0
sirrikadem
(27.09.07)
+Bir kere bildiğim kadarıyla 1.6.1 sürümü yüklenmelidir, sonraki sürümler sakıncalıdır.
0
🌸sirrikadem
(27.09.07)
netlimiter da kurulmalidir yaninda.
upload'a makul bir limit koyulur. kasintisiz ama hayvan download hizlari ile surf'e devam edilir.
0
sourlemonade
(27.09.07)
cfosspeed
0
bryan fury
(27.09.07)
dht tracker dışından seed peer bulmaya yarar diye biliyorum. (netekim azureusda da olması lazım) herhangi bir ayarı yoktur.
0
kofteburger
(27.09.07)
Abi sadece bi port açacaksın eğer aşağıdaki bilgi çubuğunda kırmızımsı bir ünlem belirirse. Ya da özelliklerden port'un elverişli olup olmadığını görebilirsin. Port açmak için sözlük ve google'dan yardım alabilirsin. Dht denilen şey, tam bilmemekle beraber, hafızamsı bir şey. Dosyanın çekildiği yerler patlamışsa geçici olarak falan hafızadan ya da benzer bir yerden dosya bilgilerini, senin bilgilerini falan karşılaştırarak geri kalanını indirmene imkan veriyor. Direkt bir bağlantın olmuyor sanırım kişiler ve dosyanın çekildiği yerle. Bunun dışında ben hiç upload/download kontrol programı kurmadım. 150 download, 15-20 upload'a ayarlıyorum programı, bir sorun çıkmıyor. Bağlantıyı çok kullanırsa upload'ı 8'e falan düşürüyorum. Diğer özelliklerini de kendin yarlayabilirsin zaten. Ortada birçok seçenek var; genel, parçalar, eş/ortak, hız gibi. Aralarda geçiş yaparak ilgili özellikleri değiştirebilir, özelleştirebilirsin.

Düzenleme: Köfteburger yazmış daha önce gerçi.
0
colonizer
(27.09.07)
adsl kullanıcıları için cfosspeed olmadan utorrent kullanmak sağlıklı değil.cfosspeed tavsiye ederim ben de.
0
devourthedamned
(27.09.07)
evet evet cfosspeed netlimiter falan kullanın. her kız arkadaşınız versin ama karınız bakire olsun... yahu alt tarafı bir 6KB/s upload izni veriyorsunuz download sınırı kalkıyor uTorrent'te, bu kadar yüzsüz olmayın.
0
lapse of reason
(27.09.07)
net limiter fln kullanmadım hiç uploadu kendin ayarlayabiliyosun istediğin gibi download hızına da etkisin pek görmedim ben 5-10 yapmanın uploadu kimseye zararı dokunmaz. ayrıca en önemlisi port forwarding yapmak. www.portforward.com a girip modemini bulup hangi programda yapacaksan onu seç. mükemmel şekilde anlatıyor. seed i yüksek toorentleri teecih et. ama seed i yüksek olsa bile leecherlar kat kat fazlaysa indirme hızında dalgalanmalar olabilir. bi de neden yavaş die sinirlenme şöle bi 10-15 dakika bekle bazen yavaş inen bi torrent bi anda hızlanabiliyor
0
conquistador
(27.09.07)
cfospeeding upload yapmamakla alaskası yok aksine yapmakla var cfospeed upload yapabilelim diye kurulur yapmayalım diye değil bu bir ikincisi azureus kullanırken de geçerli aynısı
0
kofteburger
(27.09.07)
(4)

acaip bir bilgisayar problemi

kibritsuyu
babama yeni aldığımız laptopta bir sorun olmuş. kullanan babam olduğundan, onun anlattıklarından anladığım kadarıyla size soracağım. biraz uzun olabilir kusura bakmayın.internet explorer'ı açmış. homepage'i olan google sayfası gelmiş fakat arama kutucuğu falan yarım gelmiş. içinde cursor falan yokmu
babama yeni aldığımız laptopta bir sorun olmuş. kullanan babam olduğundan, onun anlattıklarından anladığım kadarıyla size soracağım. biraz uzun olabilir kusura bakmayın.

internet explorer'ı açmış. homepage'i olan google sayfası gelmiş fakat arama kutucuğu falan yarım gelmiş. içinde cursor falan yokmuş, bir şey yazılamıyormuş. kapatıp tekrar açayım internet explorer'ı demiş, köşedeki kapatma çarpısına basınca bir uyarı penceresi gelmiş. üstünde "sekmeler" falan yazıyormuş (tam olarak ne yazdığını hatırlamıyor) altında da evet, hayır, iptal. iptal de dese, evet de dese, hayır da dese o pencere kaybolmamış. bilgisayarı yeniden başlatayım demiş, başlat menüsünden "bilgisayarı kapat" dedikten sonra gelen seçmeli ekranda (windows vista premium'daki kapat dedikten sonra gelen ve uyku, hazırda beklet, yeniden başlat, kapat, vs seçimi yapılıp "tamam" denilen menü) o seçimi yapmak için pulldown menüyü açma yerindeki minik oka bastığı anda bilgisayarı kapatma ekranı da kaybolup başa bönüyormuş. yine o "sekmeler" falan yazan uyarı penceresinin olduğu aşamaya. ne yaptıysa kapatamamış, en sonunda düğmesine basarak kapatmış. sonra da bir daha açılmamış bilgisayar.

sabah getirdi. hakikaten ben de elektriğe taktım (pili de üstünde) bastım düğmesine açılmadı. pilini çıkarıp denedim, gayet güzel açıldı. baktım ettim bir terslik yok. pilini tekrar taktım, elektriğe bağlayınca şarj ışığı yandı (pil doluydu halbuki).

pili bitmiş zannettim ama bilgisayarın elektriğe takılı olduğuna ve hatta adaptörün ışığı yandığına (sigorta atması, priz arızası olamaz), adaptörün diğer ucunun da bilgisayara takılı olduğuna eminiz. yani elektriğe takılı aletin şarjı niye bitsin. bitse de elektrikten kullanır. gözlerimle gördüm yani pil üstünde ve elektriğe takılıyken ilk denemede çalışmadı. ne olmuş olabilir şimdi bu bilgisayara? şu anda normal çalışıyor gibi. şarja taklı olduğu için çabuk dolsun diye açmadım bilgisayarı tekrardan.

not: bir de "norton morton yazdı" dedi. virüsten şüphelendim ama babamın norton yazdı dediği şey, internet explorer'daki, üzerinde kocaman yeşil renkte "fraud monitoring is on" yazan norton araç çubuğuymuş açınca gösterdi işte bu çıktı diye. oysa ki ben o araç çubuğunu gizlemiştim. niyeyse kendiliğinden yeniden çıkıp panik yaptırtmış adamı.

edit: şarj ışığı söndü. bilgisayar normal açıldı. lakin dikkatimi çeken iki şey var. birincisi, daha önceden windows'ta tray'deki pil simgesine gelince "%99 dolu, prize takılı, şarj olmuyor" yazardı. şimdi ise "%100 tam dolu" yazıyor. "prize takılı şarj olmuyor" falan yok. ikincisi ise, demin pilini sökerken, pili taktıktan sonra tık diye ola çekilip pili kilitlemeye yarayan minik bir düğme var. o kilitli değildi. yani pil klik diye yerine tam oturuk vaziyetteydi, oynamıyordu ama kilit mandalı açıktı. alakası var mıdır bilemedim.

edit 2: "sekmeler" yazan pencerenin de ne olduğu anlaşıldı. birden fazla sekme açılmış internet explorer penceresini kapatmaya çalışınca çıkan "tüm sekmeleri kapatmak istiyor musunuz" uyarısıymış. ama ne yaptıysa gitmemiş ekrandan, onu daha çözemedik niye gitmemiş. neyse çalışıyor hala.

edit 3: 3 saat oldu. sorunsuz çalışıyor hala.
0
kibritsuyu
(26.09.07)
bence sorunu cozmek yerine eger cok yeniyse degistirmeyi denemek lazim. sonradan problem cikartma olasiligi da yuksek gibi, yazilimi etkileyen donanimsal sorun gibi sanki, anakart, harddisk falan olabilir.
0
turkish tekila
(26.09.07)
eğer aynı olayı bir daha üretemiyorsan o hata değildir. :) panik yapma yani. 2-3 saat çalış bakalım sorun var mı yok mu kontrol et.
0
ozdek
(26.09.07)
arkadaşlar sorunu kendi gözlerimle de gördüm. bilgisayarın her şeyi normal çalışıyor ama ekrana üzerinde "tamam, iptal" falan yazan herhangi bir kutucuk, uyarı penceresi, özellikler ekranı vs. artık programcılıkta adı neyse o cins bir şey çıktığında (yani internet explorer penceresi, program falan değil. üzerinde tıklamalı buton bulunan bir cins pencere) mouse ile kesinlikle tıklanamıyor. üzerine gelince rengi değişiyor, tıklanacak gibi oluyor ama tıklayınca etki etmiyor. pencere kaybolmuyor, çalışmıyor. touchpad ile veya usb mouse ile fark etmiyor. lakin klavye kısayolu ile kapatılabiliyor, tıklanabiliyor. ctrl alt del yaparak görev yöneticisinden kilitlenen uygulama kapatılıp hiçbir şey yok gibi devam edilebiliyor. yani bilgisayar komple kilitlenmiyor. sürekli olmuyor. şu anda yeniden başlattım, yok mesela, her şey normal. ama biraz sonra ortaya çıkabilir.

edit: olayı tamamen keşfettim, fakat çözümünü bulamıyorum. windows açılırken ekranda hızlıca "splendid" diye bir logo belirip kayboluyor. trayde de üzerine mouse ile gelince "asus live update" yazan bir ikon beliriyor. o ikona sağ tıklayınca üzerinde yazılar olmayan boş bir menü açılıyor. bu olay her açılışta olmuyor. niye her açılışta olup olmadığını çözemedim. msconfig'de başlangıçta falan böyle bir şey yok. eğer bilgisayar açılırken "splendid" yazısı çıkar ve trayde de o ikon bulunursa bilgisayar bu dediğim abukluğu yapıyor. çıkmazsa her şey normal. şimdi şu splendid'in iptalini bir bulabilirsem olay çözülecek gibi duruyor. bu arada splendid teknolojisi de iyi bir şeymiş ve sürekli çalışıyormuş zaten. ama her açılışta logosu çıkmıyor.
0
🌸kibritsuyu
(26.09.07)
forum.donanimhaber.com

asus f3jr'nin bilinen bir bugıymış arkadaşlar. kimi zaman ekranın orta yerine mouse ile tıklamama sorunu yaşanıyormuş. yama yüklenerek düzeltilebiliyormuş. denedim, hakikaten ekranın orta yerlerinde mouse işlevsiz kalıyor. örneğin ekranın kenarlarında sağ tuşa basınca menü açılırken, ortalarında sağ tuşa basınca hiçbir şey olmuyor. dolayısıyla o bölgeye denk gelen uyarılara falan da tıklanamıyor.

ilgilenen herkese teşekkürler. en kısa zamanda yamasını yükleteceğim servise.
0
🌸kibritsuyu
(26.09.07)
(2)

Smartnet ARCW4BR Wireless 4 Port Broadband Router Pro Edition

sathaner
Kullanan ya da bilgisi olan var mı?http://www.hepsiburada.com/productDetails.aspx?CategoryId=2696&productId=bd61944
Kullanan ya da bilgisi olan var mı?

www.hepsiburada.com
0
sathaner
(25.09.07)
usrobotics in aldım ben nedense kasaları acayip benziyor. baya memnunum hiç ısınmıyor performansı da çok iyi 2 metreden full çekiyor. evet 2 metre mesafe için gittim aldım kendisini.
0
ozdek
(25.09.07)
Linkin içinde diyez ya da başka alışılmadık karakter falan varsa görünmüyor. Desteklemiyor sanırım. Tinyurl'den falan kısaltıp verebilirsiniz linki.
0
colonizer
(25.09.07)
(7)

Kopup duran Adsl

kofteburger
Hani demiştim wl messenger kopuyor diye meğer bağlantısı kopup duruyomuş modele olan bağlantı kopmadığından fark etmiyormuşum. Modemi gözümün önüne aldım 5-10dkda bir adsl ışığı sönüyor. modemim (airties rt 211) loglarını inceledim;del_iptable_rules : ppp_name not intact DSL Line is disconnected....
Hani demiştim wl messenger kopuyor diye meğer bağlantısı kopup duruyomuş modele olan bağlantı kopmadığından fark etmiyormuşum. Modemi gözümün önüne aldım 5-10dkda bir adsl ışığı sönüyor. modemim (airties rt 211) loglarını inceledim;
del_iptable_rules : ppp_name not intact
DSL Line is disconnected....state:2, mode:0
Connection terminated.
Doing disconnect

Bunca sene adsl kullandım hiç kendiğinden kopmadı sanmıyorum hattan olduğunu.

Geçenlerde firmwareni güncelledim modemin acaba ondan mı dedim bastım reseti modome eski firmware'e dönmedi.

Bir de hat zayıflaması filan diyecektim ama down 32 up 30

Bi bulduruverin be
0
kofteburger
(22.09.07)
çok basit bir yöntem. tlf ile modem arasındaki ya da modem ile pc arasındaki kablolarınızı kontrol edin. üstünde uzun süre duran eşyalar ya da oyun olarak kemiren bir kedi böyle sorunlara sebep olabiliyor.
bunlar değilse airties modemin müşteri hizmetleri var diye biliyorum arayıp bilgi alın =)
0
atrin
(23.09.07)
Bazen bendede oluyor. Ya teller birbirine değiyordur yada hat kablosunun splitter ucu yerinden oynamış oluyordur. Bencede kablolarını bi kontrol et sen. Apartmanın tesisatı da eskiyse sorn çıkartabilir.
0
sanio
(23.09.07)
hani telefon çaldıkça kopuyor deseniz, splitter gerekli diyeceğim ama, şu durumda evet, atrin doğru söylüyor. geçen gün kablo tv anten kablosunu uzatmak için yanlışlıkla biraz oynattım dsl kablosunu, iki gün kopa kopa bir hal oldu alet. düzgün bir noktada sabitlemek lazım.
0
actionary
(23.09.07)
allah'a emanet yani? eh napalım
0
🌸kofteburger
(23.09.07)
cok basit bir yonetem olarak mtu degerini 1500 ise 1492 yapin. firmware guncellenince otomatikman 1500 e cikmis olabilir.
0
polifonik osuruk
(23.09.07)
yok 1492imiş o değil de
Upstream Rate (Kbps): 224
Downstream Rate (Kbps): 1024 görüyor. yanlıştır o dedim açtım kapadım yine böyle telekom bana kıyal mı geçiyor modem mi sapıttı?
0
🌸kofteburger
(23.09.07)
hizlar modem arayuzunde normalden farkli gozukuyorise genelde sorun modemden kaynaklanir. mesela bende bir ara hem download hem de upload hizlari 266k gozukuyordu. veya atiyorum dl hizi 768k, ul 384k gibi.. bazen modemi resetlemekle duzelebiliyor ama ust uste boyle oluyorsa modemi servise gostermekte fayda var.
0
katafalk
(24.09.08)
(2)

windows vista ve ms office

kibritsuyu
windows vista home premium yüklü bir bilgisayara hangi office versiyonunu yüklemeliyim? elimde office xp cd'leri var. yüklesem uyumsuzluk, problem çıkarır da sıkıntı yaratır mı? yoksa daha yeni bir office sürümü mü edinmeliyim?not: office xp'deki belgelerimi de açıp değiştirebilmeliyim tabii ki icab
windows vista home premium yüklü bir bilgisayara hangi office versiyonunu yüklemeliyim? elimde office xp cd'leri var. yüklesem uyumsuzluk, problem çıkarır da sıkıntı yaratır mı? yoksa daha yeni bir office sürümü mü edinmeliyim?

not: office xp'deki belgelerimi de açıp değiştirebilmeliyim tabii ki icabında. "office 2007 kurduktan sonra "office 2007, office xp belegelerini açamaz" falan gibi salak uyarılar çıksın istemem.
0
kibritsuyu
(21.09.07)
office '07 kurun en guzeli. o tum 97-2003 surumlerine ait dosyalari acar.
ama kayit olayina dikkat. malum default sonunda x ile kaydediyor (.docx, .xlsx vb.)
0
sourlemonade
(21.09.07)
default kayıt tipini ayarlayabiliyorsun, her seferinde eski ofis uzantıları olarak kaydetmeye ugrasmazsın baska yerde acarken sorunun olmaz.
0
bryan fury
(21.09.07)
(5)

windows update neden yavaş?

samanliktaki zuhtu
windows, güncellemeleri indirdikten sonra yükleme aşamasında çok yavaş kuruyor indirdiği şeyleri. 2 saattir 4 tanesini kurdu mesela ama toplamda 68 tane güncelleme görünüyor. normal midir bu yoksa benim pcde mi bir yamukluk var? teşekkürler
windows, güncellemeleri indirdikten sonra yükleme aşamasında çok yavaş kuruyor indirdiği şeyleri. 2 saattir 4 tanesini kurdu mesela ama toplamda 68 tane güncelleme görünüyor. normal midir bu yoksa benim pcde mi bir yamukluk var?
teşekkürler
0
samanliktaki zuhtu
(21.09.07)
Bilgisayardan bilgisayar değişir kurma hızı ama genele normal bir uygulamadan biraz daha yavaş kuruluyor Windows güncellemeleri...
0
crown
(21.09.07)
ayni anda calisan diger programlari azalttiniz mi? zira memory ve islemci gucu'nden yiyen nice programlar var. onlar olmasa daha hizli kurar. 2 saat bence kesinlikle normal degil. Bilgisayar 256 bellegi olan P4 ise belki olabilir.
0
maj
(21.09.07)
o anda hiç bir program çalışmasa dahi yavaş. görev yöneticisinden kontrol ediyorum %99 boşta işlemci. yani update işlemi de işlemci kullanmıyor gibi (?)
bilgisayar ise p4 işlemcili ve 768 mb rami var. bu kadar yavaş olmamalı diye düşünüyorum.
diğer programları kurarken de bazen takılıyor msi.exe(?) sonlandırıp yeniden kuruyorum.
0
🌸samanliktaki zuhtu
(21.09.07)
sorunu çözdüm sanırım. önce "NVIDIA Display Driver Service" denen servisi durdurdum. sonra güvenli modda yüklemelerden birkaçını manuel yaptım. şimdi normal bir şekilde denedim ve oldu. takır takır yapıyor maşallah. cevaplar için teşekkürler.
0
🌸samanliktaki zuhtu
(21.09.07)
xp için autopatcher diye harikulade bir ürün de var internette beleş.. bütün güncellemeleri içeren bir program gibi indiriyorsunuz yaklaşık 300mb'ı, sonra mis gibi kuruyorsunuz.. sık format atanlara yarıyor tabi özellikle ama size de yarayabilir.
0
mestre
(22.09.07)
(2)

Emule Priority

delikan76
Bu emule'de, download'ın priority'sini auto bırakmayıp, high yapınca kazanılan kaybedilen bir şey var mıdır?Kısacası Türk mantığı ile tüm download'ları high yapınca bir şey kazanılır mı? Daha kısa zamanda iner mi?Cansınız.
Bu emule'de, download'ın priority'sini auto bırakmayıp, high yapınca kazanılan kaybedilen bir şey var mıdır?

Kısacası Türk mantığı ile tüm download'ları high yapınca bir şey kazanılır mı? Daha kısa zamanda iner mi?

Cansınız.
0
delikan76
(21.09.07)
bir tek dosya varsa bir $ey farketmez haliyle.
birden fazla dosya varsa hepsini high yapmanin da bir mantigi yok. hepsini low yapmak ile ayni $ey denilebilir.
hangisinin once inmesini istiyorsaniz o high yapilir, digerleri normal veya low.
0
sourlemonade
(21.09.07)
A dosyası high, B dosyası normal priority olsun. Bu iki dosya aynı kişide bulunuyorsa emule indirme önceliğini A'ya verir. Bant genişliğiyle alakası yok yani, aranan dosyalar aynı kaynakta bulunuyorsa hangisinin önce ineceği belirleniyor. Hepsini auto bırakırsanız emule 40 kaynaktan az olanları high, 40-80 arasını normal, 80'nin üstünü de low olarak belirler.
0
haymatlos
(23.09.07)
(4)

virtualdub sorunu

tabudeviren
virtualdub ile vcd'den aldığım birkaç dakikalık bir kesit 2,7 gb oldu. yani cd'nin kendinin 4 katı nerdeyse. niye böyle oldu? `ben nerde yanlış yaptım`?
virtualdub ile vcd'den aldığım birkaç dakikalık bir kesit 2,7 gb oldu. yani cd'nin kendinin 4 katı nerdeyse. niye böyle oldu? ben nerde yanlış yaptım?
0
tabudeviren
(21.09.07)
çıkış ayarlarına bakmalısın, mpeg olarak kaydetmeli, cözünürlüğü düşürmelisin.
0
efruz
(21.09.07)
video conversion'dan "divx" veya benzer bir codec seçin flan.
0
yuxel
(21.09.07)
çözünürlük filan değil, compress edeceksin ayarlardan direct copy filan var oradan compressi seç.
0
darknum
(21.09.07)
ham avi olarak kaydetmişsindir, haliyle dosya boyutu çılgın boyutlara ulaşmış. divx codeclerinden birisini seçip standart ayarlarla kullanırsan düzelir.
0
kimlanbu
(21.09.07)
(3)

LifeView Webcam Driver

actionary
Elime bir yerlerden top şeklinde bir webcam geçti. Markası (veya modeli) LifeView. Araştırdım, FlyCam USB300 modeli olduğuna karar verdim. http://www.lifeview.com adresinden USB300 driverlarını indirdim ancak olmadı, çalışmadı. Webcam küre şeklinde. Altında turkuaz bir kaidesi var. Objektifin bulund
Elime bir yerlerden top şeklinde bir webcam geçti. Markası (veya modeli) LifeView. Araştırdım, FlyCam USB300 modeli olduğuna karar verdim.

www.lifeview.com adresinden USB300 driverlarını indirdim ancak olmadı, çalışmadı.

Webcam küre şeklinde. Altında turkuaz bir kaidesi var. Objektifin bulunduğu ayarlanabilir kısım da turkuaz, aletin geri kalanıysa beyaz. Üstünde fotoğraf çekme butonu var.

Hah, bu alete sahip olan biri varsa driver filan yollayabilir mi bana? Selamlar.

edit: ahanda fotoğrafı:
www.turanli.com.tr
0
actionary
(20.09.07)
webcam'in modeli muhtemelen flycam usb 100. şeklen şemalen birbirlerine çok benziyor bu ikisi (usb 300 ve usb 100). dolayısıyla belki birinin işine yarar diye silmiyorum bu soruyu. (usb 100 driver'ları da çalışmadı, o ayrı...)
0
🌸actionary
(20.09.07)
Bir de denemediysen aygıt yöneticisinden kurmayı dene sürücüyü abi. Belki işe yarar.
0
colonizer
(20.09.07)
bundan bende de var ve driver cdsini kaybettim. komik olansa driver cdsi şifre ile kuruluyor. register key gibisinden bir şeyi var. bulan olursa beni de haberdar etsin. internetteki driverlar çalışmıyor nedense. :(
0
wampex
(26.02.08)
(10)

Mp3 Player Tavsiyesi

3200
Şarjı çok uzun giden, ses kalitesi iyi, dayanıklı, kaliteli bir mp3 player arıyorum. Video izlenebilmesi veya radio özellikleri hiç umrumda değil. En çok istediğim şey şarj uzunluğu. Bir de böyle elimle klasörleri dosyaları browse edebilsem, ve playlist oluşturabilsem iyi olur. Bir de usb den şarj o
Şarjı çok uzun giden, ses kalitesi iyi, dayanıklı, kaliteli bir mp3 player arıyorum. Video izlenebilmesi veya radio özellikleri hiç umrumda değil. En çok istediğim şey şarj uzunluğu. Bir de böyle elimle klasörleri dosyaları browse edebilsem, ve playlist oluşturabilsem iyi olur. Bir de usb den şarj olursa süper olur, ikide bir pil satın almak istemiyorum.

Siz ne tavsiye edersiniz?
"Creative Zen Neeon2" diye bir alet buldum, bu alete ne yorum yaparsınız?
0
3200
(20.09.07)
Ben Sony NW-A1000 kullanıyorum. 6 gb harddisk e sahip ve şarj uzunluğu oldukça tatmin edici. Hem usb den hemde kendi şarj aletinden prize takarak şarj edebiliyorsun. Renkli ekran değil ve radyosu da yok ama Sony, sağlamlığını tartışmıyorum. Alalı 1 sene kadar oldu ve şarjı yaklaşık olarak 8 saat gidiyor. Ben sana bu ürünü kullanıp memnun kaldığım için tavsiye ediyorum ama internettede bir arama yapman iyi olurç
0
sanio
(20.09.07)
şarj önemliyse pilli bir alet almanız gerekmiyor mu? benim için de önemli bu konu... gerektiğinde yeni bir kalem pil bulmak ya da yanımda taşımak hiç sorun olmuyor. pil satın almak istemiyorsanız da şarjlı pil alırsınız... bu arada creative muvo tx fm ve iriver t30 kullanıyorum, iriver'dan memnunum...
0
forrestgump
(20.09.07)
@sanio

8 saat şarj çok az bence...
0
forrestgump
(20.09.07)
şu anda türkiyede sony'nin nw a808 modeli var ama ben nwz a818'i bekliyorum, ekimde gelecek sanırım. en önemli farkı sonic stage'le atrac'la falan uğraşmadan sürükle bırak yapabiliyormuşsun. yurtdışındaki sitelerdeki eleştiriler çok olumlu ve 33 saat pil ömrü varmış ayrıca hard disk yerine flash disk olmasıda önemli bir artı.
0
me neither
(20.09.07)
sony nw serisi kücük mp3 çalarlardan al, en güzel özelliği hızlı ve uzun şarj

bendeki 3 dakika bilgisayar usb den şarj ile 30 dakika gidiyor ve 30 dakika şarj edersen 30 saat gidiyor.
0
efruz
(20.09.07)
Ben de Sony öneriyorum. Arkadaşım Amerika'dan Sony NW-S706F getirdi ve oldukça uygun bir fiyata satıyor. Şarjı da 50 saate kadar gidiyor.

Ayrıntılar: (git: 12822)
0
sheeper
(20.09.07)
klasörleri dolasmaktan bahsetmesen ipod shuffle derdim ama şu durumda;
sony lerin evet şarjlari iyi ama kullanilan program çok baş belasi.
creative de yeni nesil mp3 playerlarini çıkarıcak yakında ama... aceleniz yoksa bekleyin bence. yoksa, sony nin kucuklerinden alin.

ama ne olursa olsun flash hafizali bir mp3 calar alin. hdd olanlardan cok daha uzun gidecektir pili.
0
chavezding
(20.09.07)
Şimdi şu şarjlı pil işi kafama yattı, pil bitti mi yedek pille yola devam edebilirim ayrıca entegre Li-on pil eskidi artık az gidiyo derdi olmaz. Bir de önerdiğiniz mp3 playerların bazılarının fiyatları fazla geldi açıkçası, 250-300 liralık mp3 playerlarmış. Ben şahsen 150 liranın üstüne pek çıkmak istemiyorum. Bir de gösterdikleriniz ekransız,yani ekransız dediğim 3 satırlık göstergeli. Ben daha çok böyle ipod lardaki gibi geniş ekranlı bir yerde play list oluşturabileyim istiyorum. Playlist oluşturmayı neden istiyorum? İstediğim şarkıya geçmek istediğimde onu bulmak için next next next yapa yapa onu aramak zorunda kalmıyım 2 saat, klasörleri browse edeyim bulayım, çat diye playliste ekliyim istiyorum.

Şöyle şarjlı pil kullanabileceğim, bir de dediğim gibi ekranda playlist ayarlanabilen modeller önerirseniz sevinirim.Bu 2 şartın en az birini sağlaması yeterli bu arada. Yani nası diyim pilli oldu mu ekran olayını sallayabilirim, yahut ekranlı-playlistli oldu mu pili sallayabilirim, ikisi aynı anda oldu mu tadından yenmez.
0
🌸3200
(20.09.07)
creative zen neeon2 yeni bir model olmalı bilmiyorum, fakat ben bir sene önce creative zen neeon almıştım 5gb'lık. otobüste ,dolmuşta, evde, sokakta sürekli mp3 dinleyen biri olarak şarjının dayanma süresinin son derece tatmin edici olduğunu söyleyebilirim. seni yarı yolda bırakması gibi bir şey söz konusu değil, usb'den de şarj ediliyor. yalnıııııız, gel gör ki acayip hassas bir alet. alalı bir yıl olmasına ve benim son derece nazik kullanmama rağmen bozuluverdi. yaptırmak için de bir ton para istediler. sonra araştırdım, bu dert bir tek benim değilmiş. bu zen neeon'ları kullananların ortak derdi aletin hemen bozuluvermesiymiş. dinlerken ederken çok süper bir alet ama böyle de bir yamukluğu var işte.
0
kukuletali
(21.09.07)
flash diskli, ince ve normal kalem pil ile çalışan iriver'lar olur o zaman... playlist'lerinizi de bilgisayarınızda oluşturup mp3 çalarınızda kullanabilirsiniz. iriver'ların bu modellerinde mp3 player ile playlist oluşturmanız mümkün değil sanırım.

bu arada iriver'ların ses kalitesi de cowon'lardan sonra en iyisi olarak biliyorum.

atract 3 saçmalığı ve mp3 leri alete atarken kullanılan programın kabızlığı yüzünden sony tavsiye etmiyorum. bu arada sony'lerde mp3 çalmayan mp3 player muhabbeti devam ediyor mu?:)
0
forrestgump
(21.09.07)
(4)

bilgisayarda faks programi

terp
laptobuma telefonu baglayip bilgisayarimdan toplu faks cekmek istiyorum. sadece sirket ismi ve telefonunu girerek bir adres defteri olusturmak ve topluca butun hepsine ayni dosyayi fakslamak istiyorum. amacim inyetim budur.bunu hangi programla saglayabilirim?
laptobuma telefonu baglayip bilgisayarimdan toplu faks cekmek istiyorum.
sadece sirket ismi ve telefonunu girerek bir adres defteri olusturmak ve topluca butun hepsine ayni dosyayi fakslamak istiyorum. amacim inyetim budur.

bunu hangi programla saglayabilirim?
0
terp
(20.09.07)
Cheyenne BitWare wardi adsl ,56k modemin ırzına geçmeden evvel
hatta modem cdlerinin içinden bu program cikardi tabiki fax programıydı belli ki
ama hiç lan dur şuraya fax çekeyim de deneyeyim demedim
0
thelepermessiah
(20.09.07)
herhangi faks modem aldiginiz takdirde muhtemelen icinden cikacak bundled programi kullanabilirsiniz. creative'in varsa tavsiye ederim. V92'si iyiydi sanirim.ama laptop'lar icin bulabilir misiniz bilemiyorum.
0
maj
(20.09.07)
Windows'tan bile yapabilirsiniz. Control Panel'den Printers'a gelip oradan Set up Fax gibi bir şey var onu diyebilirsiniz. Yoksa Add/Remove Programs kısmından ekleyin. Gayet pratik valla.
0
386 dx
(20.09.07)
bu alanda serverfax ı tek geçerim.. çalıştığım şirkette kullanılan bu program ne şişer ne tıkanır peşpeşe zilyon tane fax çeker.. bi arayın derım ben
0
ayanux
(20.09.07)
(2)

windows vista - windows xp ağ bağlantısı ve ms office sorunsalı

kibritsuyu
efenim bu vista yüklü bilgisayarı, iki adet xp yüklü bilgisayarın bağlı olduğu ağa bağladım. çalışma grubunu bilgisayar adını falan tanımladım. lakin ne xp'ler vistayı, ne de vista xp'leri görüyor. vista kendi kendisini görebiliyor ağ üstünden. demek ki ağ yapılandırması tamam. xp'ler de zaten oldum
efenim bu vista yüklü bilgisayarı, iki adet xp yüklü bilgisayarın bağlı olduğu ağa bağladım. çalışma grubunu bilgisayar adını falan tanımladım. lakin ne xp'ler vistayı, ne de vista xp'leri görüyor. vista kendi kendisini görebiliyor ağ üstünden. demek ki ağ yapılandırması tamam. xp'ler de zaten oldum olası birbirini ve kendilerini görürlerdi. xp ve vista niye birbirini göremiyor? ne yapmak lazım?
0
kibritsuyu
(20.09.07)
aynı sorun bizim ağda da var. ama vista linux haric diger windows'lari goruyor. goruyor dedigim ip'lerini yazinca girilebiliyor diger makinelere ama listelemede gozukmuyor yine.
a.k vista
0
yuxel
(20.09.07)
evet vista'dan ip'li makinenin ip'sini yazınca ağ sürücüsüne de bağlandı, istediğim paylaşıma açık klasörü de gördü. ama çalışma grubu bilgisayarları dediğimde hala o bilgisayarı listelemiyor. ayrıca hala xp'den vista'ya gördürtmeyi başaramadım hiçbir şekilde.
0
🌸kibritsuyu
(20.09.07)
(3)

Yazıcıyı ne yapsam

colg fusion
Milattan kalma epson stylus color 440 modelli bir yazıcım var ve kağıt almıyor. Ne yaptıysam olmadı. Şimdi bunu tamir mi ettirsem yoksa yenisini mi alıversem? Astarı yüzünden pahalıya mı gelir? Ne yazıcı piyasasından ne de tamir fiyatlarından haberdarım.
Milattan kalma epson stylus color 440 modelli bir yazıcım var ve kağıt almıyor. Ne yaptıysam olmadı. Şimdi bunu tamir mi ettirsem yoksa yenisini mi alıversem? Astarı yüzünden pahalıya mı gelir? Ne yazıcı piyasasından ne de tamir fiyatlarından haberdarım.
0
colg fusion
(20.09.07)
lazer yazici fiyaatlari cok cok uygun seviyelere gelmi$ durumda.
senin yerinde olsam bir dakika du$unmezdim. gerek yok bence.
0
sourlemonade
(20.09.07)
zaten yeni bir yazici alirken yazicinin kendisine cok para vermezsin, asil para tutan yaziciyla birlikte gelen kartus veya toner'lerdir... dolayisiyla, kasma. uygun fiyata yeni bir model al. ama kartus fiyatlari daha uygun olanlari ya da kartus dolumu kolay olanlari seciver.
0
kezzy homeros
(21.09.07)
1. toner doldurma parasını ve mümkünatını 2.muadil kartuş fiyatlarını araştırıp (her marka modelde 1. ve 2. farklıdır) lazer yazıcı olayına girmeyi ciddi olarak düşünebilirsin.
0
can see
(23.09.07)
(4)

hdd'me neler oluyor

colg fusion
Geçen gün normal şekilde pc açıkken takılıyordum öyle. Bir dosya indirdim utorrent ile ancak sonra hdd gacır gucur etmeye başladı. Dosyayla alakası yok düzgün olduğu defalarca doğrulandı. Neyse bu avi dosyasını bilgisayar düzgün oynatamadı takılmalar falan oldu. Ben de dur bakayım öbür hdd'ye taşıya
Geçen gün normal şekilde pc açıkken takılıyordum öyle. Bir dosya indirdim utorrent ile ancak sonra hdd gacır gucur etmeye başladı. Dosyayla alakası yok düzgün olduğu defalarca doğrulandı. Neyse bu avi dosyasını bilgisayar düzgün oynatamadı takılmalar falan oldu. Ben de dur bakayım öbür hdd'ye taşıyayım ne olacak diyince CRC hatası verdi. Hani şu cd'lerde devamlı olanından, döngüsel artıklık denetimi. Sorunlu hdd'ye scandisk yaptırayım dedim ama %9'a geldi takıldı öyle. Sonra bir dahaki restart'ta en başta hdd takılı gözükmesine rağmen windows göremedi bu hdd'yi. Bad sector müdür nedir bu? Durduk yerde bad sector oluşur mu? Hdd niye gacırt gucurt diye sesler çıkarmaya başlar?
0
colg fusion
(19.09.07)
Hard disk gocmus gibi gozukuyor. Ozellikle bilgisayar goremediyse is bitmis buyuk ihtimalle. Bu bad sector degil, kafalar crash etmis gibi. Gacur gucur sesler de kafalarin diske surtunmesinden geliyordu yine buyuk ihtimalle.

Senin simdi yapacagin sey soguk bir bardak ayran icip, "hdd onerisi" diye bir duyuru sorusu post etmek :)
0
wpi
(19.09.07)
diske format atabilirsin, norton disk doctor ile taratabilirsin.. bad sector var ise o sectoru isaretletip kullanim disi birakabilirsin. ama pek fayda gelmez ondan. harddiskler durduk yere bozulabilirler, calisma esnasinda sarsintiya, darbeye maruz kalmis olabilir.. ya da voltaj degisikligi olmus olabilir.. ya da zaten omrunu doldurmus olabilir..
0
maj
(19.09.07)
Windows'un goremedigi diske nasil format atilacak, norton taramasi yapilacak? Windows goremedigi zaman olay asagi yukari kapanmis sayilir.
0
wpi
(19.09.07)
Getdataback aracılığıyla hdd'nin içindeki bilgiler kurtarılmış, bütün günümü zehir eden hdd duvardan duvara vurulmuştur. Oh be.
0
🌸colg fusion
(20.09.07)
(4)

Word - Yazım ya da dilbilgisi denetimi -yapma-

cantstandya
Merhaba, word dosyası üzerine bir bilgi yapıştırdığımda, ( copy paste ) yazım ya da dilbilgisi denetimi yapıyor ve altında kırmızı altyazı çizgisi cıkıyor. Araçlar / Dil kısmından bu denetimi kapatıyorum.ancak yeni her word dosyası oluşturduğumda default olarak yine denetim açık oluyor.Yeni bir çok
Merhaba,
word dosyası üzerine bir bilgi yapıştırdığımda, ( copy paste ) yazım ya da dilbilgisi denetimi yapıyor ve altında kırmızı altyazı çizgisi cıkıyor.
Araçlar / Dil kısmından bu denetimi kapatıyorum.
ancak yeni her word dosyası oluşturduğumda default olarak yine denetim açık oluyor.

Yeni bir çok dosya oluşturup , bunlara copy paste yapmak durumda olduğum için her seferinde bu ayarı yapmamak adına yardımınızı rica ediyorum.
Teşekkür ederim.
0
cantstandya
(19.09.07)
araçlar/ dil'den değil de word çerçevesinin alt kısmında yanlış kelime yazınca x işareti veren yerden kapatmayı deneyin.
0
poetaster
(19.09.07)
o şekilde yaptığımda da sadece mevcut dosya için geçerli oluyor işlem.
yeni bir word dosyası yarattığımda otomatik olarak bu tanımları yapıyor maalesef ve kırmızı altyazı oluşuyor.
0
🌸cantstandya
(19.09.07)
tools > options ile ayarlara girip "spelling & grammar" sekmesinde "check spelling as you type" ve "check grammar as you type" seçeneklerini kapatırsanız sorunun çözülmesi lazım.

türkçe sürümde karşılıklarını bilmiyorum onu da bilen bir arkadaş yazsın.
0
thalamus
(19.09.07)
halloldu.( dil bölümü içindeki seçenekler sadece o dosya için geçerli kılıyormuş . )
çok teşekkürler.
0
🌸cantstandya
(19.09.07)
(2)

donanımsal

reeper redeemer
Bir adet Hp compaq nx9005 laptop var, bu laptop benim değil, yakınımda değil. Dolayısıyla aygıt yöneticisine falan bakamıyorum..Öğrenmek istediğim ben bu laptopa `via ide accelerator` yükleyebilir miyim, yüklersem verim alabilir miyim? Anakartı nedir? Müsaade eder mi, destekler mi?
Bir adet Hp compaq nx9005 laptop var, bu laptop benim değil, yakınımda değil. Dolayısıyla aygıt yöneticisine falan bakamıyorum..

Öğrenmek istediğim ben bu laptopa via ide accelerator yükleyebilir miyim, yüklersem verim alabilir miyim? Anakartı nedir? Müsaade eder mi, destekler mi?
0
reeper redeemer
(18.09.07)
yanli$ bilmiyorsam hp via chipset kullanmiyor.
0
sourlemonade
(18.09.07)
h18000.www1.hp.com adresinden anladığım kadarıyla ATI chipsetini kullanıyormuş, yanılıyorsam uyarın..

Peki bu chipset için de via ide acclerator gibi hazır bir yazılım bulunabilir mi şeklinde sorumu güncellesem çok mu ayıp olur?
0
🌸reeper redeemer
(18.09.07)
(5)

playstation oyununu dvdye yazmak

colg fusion
elimde bir adet playstation2 oyunu olan tekken tag tournament'in iso'su var. Yükleyen arkadaşın dediğine göre bu poweriso'ymuş ve hiçbir şey yapmadan cd'ye yazınca çalışıyormuş direkt.(kafama yatmadı ama neyse) Peki dedik 8x ile aheste aheste yazdık, ben bu cdyi oynatamam abi dedi playstation. Şimdi
elimde bir adet playstation2 oyunu olan tekken tag tournament'in iso'su var. Yükleyen arkadaşın dediğine göre bu poweriso'ymuş ve hiçbir şey yapmadan cd'ye yazınca çalışıyormuş direkt.(kafama yatmadı ama neyse) Peki dedik 8x ile aheste aheste yazdık, ben bu cdyi oynatamam abi dedi playstation. Şimdi,

İndirdiğim torrent'te 3 tane dosya var, biri iso diğerleri oyunun resimleri falan. Bu 3 dosyayı da yazmak gerekir mi? Nero ile direkt divx yazar gibi yazıyorum orada mı problem var? Dvdnin ismine bir şey yazmak gerekir mi? Iso'yu isobuster'la açıp çıkan dosyaları mı dvd'ye yazmak gerekir? Ne yapmak gerekir delirmeden? (çok dummy question oldu biliyorum ama kıl oldum burada iki saattir.)
0
colg fusion
(18.09.07)
oyunun orijinali cd-rom ise sanirim dvd'ye cekince cali$miyor. bir defa denedim hatta. bu arada iso dosyasi direk oyle veri yazar gibi yazdirilinca cali$miyor. iki yol var, iso dosyasinin icindeki dosyalari alip bir yere kopyalamak. daha sonra normal data disk olarak yazmak. diger yol ise daha kolay, nero'da yine iso dosyasini direk yazmak isteyince "bu bir iso yani image dosyasi hem$ehrim. oyle direk atma, ben sana cd-rom olarak cekeyim cillop olsun" diye teklif ediyor. oyle yazmak gerek. veya $aapin, nero express'te disk kalibi veya kayitli tasariyi yazdirin diyor. oyle yapin. bu arada diger resimleri falan yazdirmaya gerek yok tabi :) hatta yazdirmayin. yazik etmeyin gul gibi bo$ medyaya. cali$maz sanirim zaten oyle. dvd ismi de "bildigim kadariyla" onemli degil.

edit: bi de 8x pek aheste gibi gelmedi bana yahu :) ben 2.4x ile yazdiriyorum. acaba bende mi bir sorun var, bilemedim.
0
katafalk
(18.09.07)
iso dosyasına divx muamelesi yapılmayacak :) sürükle bırak şeklinde yazmayacaksınız.

nero expressi açın
"image,project,copy"/"disc image or saved project"
dedikten sonra çıkan dosya seçme penceresinden ilgili iso dosyasını seçin gerisi next next...
0
kimlanbu
(18.09.07)
boş cd'm yok bu arada, oyunun boyutu da cd'ye sığacak kadar. görünüşe göre dvd'ye yazsam olmayacak yine? duyuruda ağız(el?) alışkanlığından cd demişim hep.
0
🌸colg fusion
(18.09.07)
cd iso sunu dvd ye yazamazsın zaten cd ister. dvd iso olsa dvd ister. oyle de kıl.
0
bryan fury
(18.09.07)
Ben de bi soru sorsam hazır alakalı bir soru sorulmuş? Bendeki bi iso ps2 oyununu direkt dvd'ye atmıştım daha sonra çekerim doğru düzgün diye. Nasıl dvd'den dvd'ye çekebilirim iso'yu oyun çalışacak şekilde ps2'de? Ben de daha önce hiç iso falan yazdırmadım: )
0
colonizer
(19.09.07)
(2)

yazıcı kartuşu

oldtimer
lexmark z23 bir yazıcıya sahibim. orjinal bir kartuş almıştım. bitmesine yakın kullanmayı bıraktım. yaklaşık 1 senedir kuru vaziyette duruyor. şimdi gidip doldurtmaya kalksam çalışır mı tıkanıklığı açabilirler mi?
lexmark z23 bir yazıcıya sahibim. orjinal bir kartuş almıştım. bitmesine yakın kullanmayı bıraktım. yaklaşık 1 senedir kuru vaziyette duruyor. şimdi gidip doldurtmaya kalksam çalışır mı tıkanıklığı açabilirler mi?
0
oldtimer
(18.09.07)
çok zor. yani hiç mi hiç sanmıyorum ama şöyle de bir olay var yazıoğlunun girişinin iki yanında bir dükkan var. bildim bileli müşterisiyimdir oranın neyse orada diyorsun doldur ama test çıktısı alacam. adam doldurmaya çalışır zaten kuruduysa olmuyor abi der, olursa da test çıktısı ile karttuşun devresini filan kontrol etmiş olursun.

ha ikisi de bozuksa oradan ikinci el dolu kartuş al. normalinin yarı fiyatına hp'lerde ve sıfır sorunlu 3 tane aldım buradan zaman içinde çok memnunum.
0
darknum
(18.09.07)
benim de lexmark bir yazicim var. kartusunu doldurmak icin kapi kapi dolastim, cogu yer lexmark lari doldurmuyoruz diye geri cevirdi cok sikayet oluyormus. bir yer buldum sonunda doldururuz dediler ama doldurdugu kartus ile 10 sayfa cikti alamadim. velhasil yazici simdi yatiyor aslanlar gibi oldugu yerde. kartus fiyatlari biraz ucuzladi biraz daha fazla vererek yeni kartus alabilir ya da indragandi ye bir bakip oradaki canon yaziciyi kartus fiyatina satin alabilirsin.
0
atmacaged
(18.09.07)
(4)

asus f3jr laptop

kibritsuyu
uzun araştırmalar soruşturmalar sonucunda bunda karar kıldık ve aldık. şimdi daha makineyi bile açmadım ama dikkatimi çeken bir şey var. paket içeriğinde 3 tane cd var. biri nero yazılımı. diğer ikisinde de recovery files, drivers, utilities falan yazıyor. e hani windows vista cd'si yok mu? diğer ik
uzun araştırmalar soruşturmalar sonucunda bunda karar kıldık ve aldık. şimdi daha makineyi bile açmadım ama dikkatimi çeken bir şey var. paket içeriğinde 3 tane cd var. biri nero yazılımı. diğer ikisinde de recovery files, drivers, utilities falan yazıyor. e hani windows vista cd'si yok mu? diğer iki cd'den birini kendi makineme taktım baktım hakikaten driver gibi şeyler var. ama ötekini kendi makinem açamadı bile. acaba windows vista cd'si midir o? üzerinde en ufak bir "contains windows vista hede hödö" gibi bir şey yazmıyor. nedir? formatlayıp tekrar vista yüklemek istesem yapamayacak mıyım?

bir de nasıldır bu laptop? pişman etmez di mi bizi?
0
kibritsuyu
(18.09.07)
buyuk ihtimalle recovery cd'si oyledir zaten.
yani onunla boot edeceksin. o vista'dir.
ya sifir kurulum cd/dvd'sidir. ya da hazir kurulu sistemdir.
0
sourlemonade
(18.09.07)
vista için sabit diskin bir bölümünü ayıryorlar oradan kurulum yapabiliyorsun. asus için bilgisayar açılırken f9 basman gerekiyordu sanırım.(ama f9 yazmak için benim f9 basmam gerekmiyor(:) böylece format+vista krulumu+sürücüler+ msn gibi temel programların yüklenmesi 4 buçuk dakika sürüyor.
0
cashkopat
(18.09.07)
asus laptoplar fiyat-performans açısından iyidir. türkiye'de de bir merkez açmışlardı en son okuduğuma göre. pişman olacağını sanmam. ben de asus kullanıyorum ve hiç pişmanlık duymadım.

şimdi 3 cd olayına açıklık getireyim, bildiğim kadarıyla en azından: iki tane "recovery cd" olacak paketten çıkan. bunlar windows içeren ve bilgisayarın ilk geldiği gündeki gibi, cillop gibi, olmasını sağlayan 2 adet cd. bir de sürücü cd'si var. o da bu iki cd'nin ayrılmaz parçası olacak. bilgisayarı formatlamak istediğinde senden sırayla 2 cd'yi isteyecek ve onların yüklemesi bittiğinde de "driver cd"yi isteyecek. böyle işte.

bendeki cd'lerde de windows vs. yazmıyor ama içinde windows var o 3 cd'den birinin. windows vista ile geldiyse, o cd'lerde de windows vista vardır doğal olarak. başka bir bilgisayara o cd'ler ile yükleme yapılmasına da izin verdiklerini sanmıyorum. sonuçta yüklediğin windows'ta sen şifre girmiyorsun ve windows yükleme ekranının üzerinde "asus" yazıyor.
~

bu arada, güle güle kullan. hayırlı olsun. ;)
0
nuage
(19.09.07)
etmez.

o recovery cd'sinin icinde vista var, merak etme. ama cd/dvd'ye bir$ey olsa da zaten makinede recovery partition'i var. yani bilgisayarin servise dahi gitse, format atacaklari zaman yine o recovery partition'indan atarlar :)

normalde vista "kurmak" tabii kisa suren bir i$lem degil; ama recovery partition'inin olayi $u, hdd'nin belli bi bolumunde hazirda kurulmu$ bi vista var, tertemiz, cillop gibi. sen "recover eyle ey komputer!" dedigin anda, o partition oldugu gibi C surucusune atiliyor ;)

bi de recovery konusunda asus'u tek gecerim cidden. piyasadaki notebooklarin yarisinda harddiski ikiye bolme opsiyonu yok; o yonden de cok kraldir asus. yani format atarken bolecegin hdd'nin oranlarini bile ayarlayabiliyorsun :)

asus cok super bi$ey cidden. ama fani falan biraz gurultu yapabiliyor :) bir de unutmadan, optik surucun tsst corp ise $imdiden gecmi$ olsun, external fiyatlarini ara$tirmani tavsiye ederim :)
0
jack o lantern
(19.09.07)
(2)

"başlat" menüsünde sorun...

chak 666
açılıyor, üzerinde geziliyor fakat seçilemiyor. aslında seçiliyormuş gibi gibi oluyor ama çalışmıyor. demek istediğim: mesela bir sekmedeki programı seçtiğimde direk başlat menüsü kapanıyor. "normalde kapanır zaten" demeyin. demek istediğim farklı. programı seçipte üzerine tıkladığınızda anlarsınız
açılıyor, üzerinde geziliyor fakat seçilemiyor. aslında seçiliyormuş gibi gibi oluyor ama çalışmıyor. demek istediğim: mesela bir sekmedeki programı seçtiğimde direk başlat menüsü kapanıyor. "normalde kapanır zaten" demeyin. demek istediğim farklı. programı seçipte üzerine tıkladığınızda anlarsınız "çalıştırmaya çalıştığını". ama bu farklı. sekmedeki bir belgeyi(misal) taşımaya çalıştığımda da kapanıyor. ters tıkladığımda da kapanıyor.

evet "çok uzun ve saçma" oldu. bilemiyorum anltabildim mi! (xp sp2)
0
chak 666
(18.09.07)
Virüs desem ayıp etmiş olur muyum?
Bana da olmuştu bu. Format eyledim
0
bandini
(18.09.07)
mumkun olan en gec noktaya sistem geri yukleme.
0
sourlemonade
(18.09.07)
(5)

bir laptop tavsiye istediği daha

scientist
ben de laptop almayı düşünüyorum da.hp pavillionlara baktım.herkes aman diyince vazgeçtim.asus u tavsiye edenler olunca asuslara baktım ve en son asus un f3se modelini gözüme kestirdim.http://gold.com.tr/urunozel.asp?ID=35730laptop bu.özelliklerine göre fiyatı oldukça iyi gibi geldi.sadece ekran kar
ben de laptop almayı düşünüyorum da.hp pavillionlara baktım.herkes aman diyince vazgeçtim.asus u tavsiye edenler olunca asuslara baktım ve en son asus un f3se modelini gözüme kestirdim.

gold.com.tr

laptop bu.özelliklerine göre fiyatı oldukça iyi gibi geldi.sadece ekran kartı çok iyi değil.çok da oyun oynamayacağım için(sadece fm) sorun değil.hızlı olmasını istiyorum sadece.onun için de bana yeterli gözüküyor.ama asus kullanan tanıdığım olmadığından bide burdan sorayım dedim.asus laptoplar iyi midir?yani fazla sorun olur mu?dvd-rom larının dandik olduğunu okuduğum bi kaç yerden.kullananlarda da böyle sorunları olan oldu mu?veya buna benzer şikayetleri?
kısaca tavsiye eder misiniz yani bu laptop u almamı?

bide şimdi araştırırken,yeni bişey alacaksan işlemcisi santa rosa olsun diyenler oldu.sanırım güç bakaımından filan bi avantajı var.şarjının da daha uzun dayanmasını sağlıyor.nedir bu santa rosa nın tam olarak olayı?
0
scientist
(18.09.07)
asus iyi midir? bu soruyu sormamış ol bence. ayrıca ekran kartı da paylaşımsız gibi geldi yani intel karttan iyidir. süper olmasa da güzel oyun oynatabilir gibi.
0
ozdek
(18.09.07)
aynısının daha ucuzu var

www.ucuzcokucuz.com
0
queenet
(18.09.07)
3 senedir asus kullanıyorum. bu 3 sene içerisinde en az 15 kişiye asus dizüstü aldırdım, hepsi de çok memnun. ben yaklaşık 2,5 sene önce bir bardak kola döktüm üstüne, hâlâ canavar gibi çalışıyor. düzeltiyorum, aslında canavar gibi çalışmıyor. 2-3 aydır cd sürücü medya seçme olayını abarttı. en kaliteli cd olsa bile yazmıyor, kalitesi az düşükse okumuyor bile. neden dersen laptopların ortala cd sürücü ömrü 3 sen filan zatem. ben bir de son bir senedir kıbrıs'ta olduğum için çok sayıda ultra dandik cd yazdım, bitti tabii ömrü. asus son zamanlarda biraz ekran kalitesini düşürdü ama hala iyi seviyede yani bir hp nin ekranından filan farkı yok. benim gibi hor kullanmazsan asus dizüstülerin genel olarak ömrü uzun. pil ömrü konusunda dell den sonra ikinci. ekran kartım linkini verdiğim listede 81nci sırada fm yi rahat rahat oynuyorum. 2500 39ncu sırada. gerçi karışık word, excel dosyaları bile fm'dem daha çok işleme ihtiyaç duyuyorlardır belki.

www.notebookcheck.net

asusların 6 cell ve 9 cell (ya da 8 tam hatırlayamadım) olmak üzere iki tip bataryası var. bu yeni modellerde alırken büyük (ve haliyle uzun süre giden) olanı veriliyor bu da kasadan taşıyor. taşırken filan pek rahatsız etmiyor gerçi. ama dizayn hatası değil, diğer firmalar hep 6 cell kullanıyorlar çünkü. asus'u 6 cell alırsan o taşmaz.

ısınma problemleri pek olmuyor. ileride oyun oynamaya karar verirsen asus harici ekran kartı çıkarıyor xg station adı altında.

santa rosaların "az yakması" bildiğim kadarıyla biraz lafta kaldı. asıl fark montevina platformunda yaşanacak diye biliyorum. o da aralık'ta piyasaya sürülecek.
0
cashkopat
(18.09.07)
fani biraz gurultu yapar ve deli gibi isinir alet. ama isinmadan dolayi en ufak sorun cikmaz. ayrica ta$ gibidir genel anlamda. ben de asus kullaniyorum, memnunum. ama dedigim gibi isinir. kestane seviyorsaniz kacirmayin derim.

(unutmadan, konfigurasyon olarak super alet; vista'nin hakkini verir)
0
jack o lantern
(18.09.07)
hp deme de ne dersen de! hp sahibi bütün arkadaşlarım en az bir servis gördü ve 1 aydan önce de geri dönmüyorlar. dizüstünde toshiba yı öncelikli görüyorum. 1 senedir kullanıyorum ve her türlü memnunum. çevremde benden sonra yaklaşık bir 15-20 kişi de toshiba aldı. memnun olmayanı görmedim henüz.
0
hanioluryabazen
(19.09.07)
(6)

Bos DVD Alacagim. DVD+R mi DVD-R mi?

hlathguth
Karar veremedim. hangisi daha avantajli? farklar nedir? bir zahmet oneriniz. + ya da - r olarak.
Karar veremedim. hangisi daha avantajli? farklar nedir? bir zahmet oneriniz. + ya da - r olarak.
0
hlathguth
(17.09.07)
Abi daha önce sorulmuştu. Cevap da şuna benzer idi;

Eğer elindeki alet (yazıcı-okuyucu v.s.) çok eski bi model değilse fark etmiyor. Artık tüm yazıcı-okuyucular iki formattaki dvd'yi de tanıyor.

Yanılmıyorumdur umarım. Zaten tatmin edici bi açıklama yapılır birazdan.
0
colonizer
(17.09.07)
yazıcınız ikisini de destekliyorsa sorun değil...
0
forrestgump
(18.09.07)
yeniyse dvd yazıcın ikisinde de sorun çıkarmaz. farkı ise dvd+r dvd'ye 2gb kaydettikten sonra üstüne tekrar veri yazabilmen (tabi önceki yazdığın 2gb veriyi unutacaksın ve sadece daha önce yazılmamış kısımları kullanabilirsin). dvd-r buna izin vermiyor. cimri bir adam değilsen fark etmiyor ben daha "şunda 200mb boş yerim vardı buna yazayım" dediğimi hatırlamıyorum.
0
atrin
(18.09.07)
psikolojik olarak + alın derim. daha bi olumlu, pozitif izlenim bıraktı nedense.
0
zittirulp
(18.09.07)
hiç bişiy farketmeeeeeeezzzzzzzzzzzzzz. (niye böyle yazdım dersek bu aynı konudaki 3. soru cevaplar bile aynı artık)
0
darknum
(18.09.07)
kadıköy DMS de bir tabelada okumuştum. aklımda kalan en büyük fark:

- direktoman kayıt için daha elverişliymiş. [dvd ye recording olayı]
+ ise veri depolama açısından.

sonuçta ikisinin de fiyatları ve işlevleri aynı. ben verbatim dvd+r kullanıyorum, tavsiye ederim.
0
cgcore
(18.09.07)
(5)

virüs -acil-

denize karsi icen keci
msnde arkadaştan bir dosya geldi boşluğumda bulunup kabul ettim.. içinden .scr uzantılı bir dosya çıktı ve bunu da açma mallığını yaptım. uyandığımda ise firefox tertemizdi, hiç bir favori sayfam falan yoktu... durum nedir ne yapabilirim?
msnde arkadaştan bir dosya geldi boşluğumda bulunup kabul ettim.. içinden .scr uzantılı bir dosya çıktı ve bunu da açma mallığını yaptım. uyandığımda ise firefox tertemizdi, hiç bir favori sayfam falan yoktu...
durum nedir ne yapabilirim?
0
denize karsi icen keci
(17.09.07)
Valla, virüs yapacağını yapmış. Sağlam bi antivirüs bulup kurmak ve kalanı kurtarmak en mantıklısı gibi.
0
harzem
(17.09.07)
(git: 10101)
0
sathaner
(17.09.07)
sorununuzla ilgili değil ama favori sayfalarla ilgili önerim şudur: stumbleupon kurun. birçok güzel özelliğinin yanında, favori sayfalarınızı oraya kaydederek her bilgisayardan ulaşma şansınız var.
0
zittirulp
(18.09.07)
firefox kullanıyorsanız foxmarks deneyin derim
0
lord seithel
(18.09.07)
del.icio.us kullan topluma da katkida bulun.
0
turkish tekila
(18.09.07)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.