Giriş
(1)

kamera'dan silinen bir videoyu nasil canlandiririm ?

os
böyle bişeyler okuyorum var diye de, bi sorayim dedim.canon marka bi makinamiz var, bunun içinde de video, fotoğraf makinasi gibi bişey ama.. hafıza kartına kaydediyor videoyu.işte kaydedilmiş bir video, bilgisayara aktarılmadan silinmiş, bi şekilde bu videoyu yaşatabilecek program var midir ? nedir
böyle bişeyler okuyorum var diye de, bi sorayim dedim.
canon marka bi makinamiz var, bunun içinde de video, fotoğraf makinasi gibi bişey ama.. hafıza kartına kaydediyor videoyu.

işte kaydedilmiş bir video, bilgisayara aktarılmadan silinmiş, bi şekilde bu videoyu yaşatabilecek program var midir ? nedir ?
0
os
(16.09.07)
(bkz: recover my files)
kart okuyucu da varsa, oh mis.
0
sourlemonade
(16.09.07)
(7)

rölantide çalışan arbanın akibeti

denize karsi icen keci
arabayı sabah çalıştırıp geceye kadar hiç kapatmasak (12 saat diyelim) ve hiç hareket ettirmezsek sonucu ne olur? arabanın çalınma ihtimalini gözardı edersek?:)
arabayı sabah çalıştırıp geceye kadar hiç kapatmasak (12 saat diyelim) ve hiç hareket ettirmezsek sonucu ne olur?

arabanın çalınma ihtimalini gözardı edersek?:)
0
denize karsi icen keci
(16.09.07)
hic hava girmediginden cok isinabilir mesela.
0
sourlemonade
(16.09.07)
Formula 1 aracı olmadığı sürece hava girmemesi sorun olmaz çünkü binek arabalarda motor sıcaklığına göre devreye giren fan bulunmakta. F1 araçlarında bu fan olmadığından kısa süre hareketsiz kalmaları durumunda motor yanıyor, dikkat ettiyseniz yarış başlamadan önce son mekanik ayarlar yapılırken hava girişlerine fan takılıyor motor yanmasın diye :)

Akü de motorun çalışması ile şarj olduğundan akü de boşalmaz sanırım, yani bir sorun olmaması lazım 12 saatte bence...
0
crown
(16.09.07)
24 saat rölantide duran araba da gördüm. benzin harcaması dışında bir sorun olmuyor. soru mu ki bu şimdi? dünyanın çok soğuk bölgeleri de olduğunu ve arabayı bir stop ederseniz bir daha çalıştıramayacağınızı düşünün anlayacaksınız. yaşadım bile ben öyle bir yerde.(bkz: astana)
0
ozdek
(16.09.07)
kısa vadede, motor ve motora yardımcı aksamların önceden mevcut bir sorunu olmadığı varsayımı ile, pek bir sorun olmaz.
ancak, bu bütün gün rölantide çalıştırma işi bir alışkanlık haline getirilirse, ciddi sorunlara yol açabilir.
örneğin,
- rölantide düşük(ve ısındıkça basınç seviyesi düşen)yağ basıncı ile çalışan metal yüzeyler daha fazla ve daha süratli aşınır.
- rolantide soğutucu (coolant - anti freeze) sirkülasyonu da daha yavaştır, olası tortular olmadık yerlere çöker, tıkanma yaratabilir.
- bu kadar yavaş çalışan pistonlar, ister inanın ister inanmayın, gerekli momentuma erişemediklerinden silindir içinde ancak belli bir noktaya erişerek, bu ulaştıkları en tepe noktada (tdc) çepeçevre kurum bırakırlar. bu da sonra yüksek devirlerde bela olur.
- özellikle emme sübabının üzerinde, yine yavaş ve çalışma sıcaklığına erişememiş olmaktan dolayı kurum oluşur. bu kurum, hem sübabı ağırlaştırıp ileride bir hantallik etkisi yaratır, hem de üzerine püsküren yakıtı emip damlalar halinde silindirin içine akmasına yol açarak yanma olayının ırzına geçer, ki motor öksüre tıksıra çalışmaya başlayabilir.
-en fenası da, pistonların etrafındaki sekmanlar (oil control rings) kurum yüzünden sıkışıp kalırlar. bu da, her zaman yağdan daha ince olan yakıtın, kompresyon aşamasında buradan acele aşağıdaki yağa karışması demektir. yağ kapkara olur, niteliği bozulur ve incecik olur. al sana bir aşınma sebebi daha.
- sürekli rölantide çalışan bir motorun elektrik sistemi ise, "cepten yer". alternatörler genellikle 1500-1700 devirden sonra verimli bir şekilde elektrik üretmeye başlarlar. motor uzun süre rölantide çalışıyor iken yardımcı/ilave sistemler de elektrik kullanıyor ise, alternatörün ürettiği güç bu talebi karşılayamaz ve akü sınırlı kapasitesi ile devreye girer.

ilk aklıma gelenler bunlar..

Evet, çok soğuk iklimlerde araçların 24 saat çalıştırıldığı olur, ancak bunlar genellikle dizel araçlardır, ve hepsi de, istisnasız, şirket araçlarıdır. insan evladının parasını kendi ödediği bir aracı sittin sene rölantide çalıştırdığını görmedim daha.
0
godless commie
(16.09.07)
@godless commie
dizel araçları bilakis pek kısa süre değilse çalıştırmazlar daha sonra ateşle ısıtırlar(kamaz tipi araçlar istisnasız böyle çalıştırılır kamyon ve kamyonetler yani). benzinlilerde ise ısıtmak pek işe yaramıyor eğer adam keyfine düşkünse ve benzin bedavaysa çalıştırabiliyor(ısıtan da gördüm sonra marşa basıp gitti ama ben yapamam ne bileyim riskli). ilginçtir yeni araçlar -40 da bile çalışabiliyorlar ama eskilerde çalışmama riski var. işine gelirse durumu var sabahları arabasıyla uğraşan tonla adam gördüm. bazı araba sahiplerinin kapalı garajı falan var sırf bu yüzden garaj dediğim de konteynır işte :) hem arabayada zarar gelmiyor akıllıca bence.
kış boyunca böyle yapılmaz tabi ama şirket araçları içlerinde de şöförleriyle 24 saat rölantide gün içinde 4-5 saat de sağa sola giderler. benzinin litresi 50 cent bile değilken problem de olmuyor tabi. hele türkmenistanda falan 1 depo benzin 2-3 dolar deseniz bütün yıl da çalıştırabilirler ;)
0
ozdek
(16.09.07)
@ozdek
Ben de kendim bizzat yirmi yıl alaska'da yaşadım şahsen.
içten yanmalı motorlar ve soğuk ilişkisi üzerine kitap yazabilirim.
yeni araçların soğukta daha kolay çalışabilmesinin bir çok sebebi var. Geliştirilmiş yakıt enjeksiyon sistemleri ve bu sistemlerin işleyiş mantığı bunlardan biri mesela.
Motoru sıcak tutmak konusunda (kapalı ve ısıtılmış bir garaj dışında) en güzel çözüm, motorun içine yerleştirilen ve anti freeze'i sıcak tutup dolaştıran elektrikli ısıtıcılar. Bunların yağın içine konulanı ve akünün etrafına monte edilenleri de mevcut. aracını parkettiğinde fişe takıyorsun, sabah mis gibi çalışıyor, hemen de ısınıyor.
benim şahsi çözümüm ise, bulabildiğim en dehşetengiz kapasiteli aküyü (interstate 1100 amperlik bir model yapıyor, bir de efsanevi "optima" var) monte edip, yaz kış demeden en iyi sentetik yağı kullanmak ve uzaktan kumandalı bir çalıştırma sistemi edinmek idi. Böylece sabah kahvemi koyarken oturduğum yerden düğmeye basıp çalıştırabiliyordum arabamı. ben evden çıkıp içine girene kadar da, hem içi sıcacık oluyordu, hem de camlardaki buzlanma ile uğraşmak zorunda kalmıyordum.
0
godless commie
(16.09.07)
özellikle eskice belediye otobüslerini rölantide birakiyorlardi son durakta, sordugumda tekrar calistirip motoru isitmak cok daha mesakkatli demislerdi.
0
atmacaged
(17.09.07)
(4)

işletim sistemi kurulumu

metalman
arkadaşıma almanya dan acer extensa 5200 marka bir laptop gelmiş ve üstünde almanca vista kurulu.acer ın sitesinden xp driverlarını edindim.xp kurulumu işlemine başladım fakat laptopda harddisk bulamadı.sanırım harddiskle gelen bir disket olması gerekiyormuş sata diski tanıtmak için ancak ne o diske
arkadaşıma almanya dan acer extensa 5200 marka bir laptop gelmiş ve üstünde almanca vista kurulu.acer ın sitesinden xp driverlarını edindim.xp kurulumu işlemine başladım fakat laptopda harddisk bulamadı.sanırım harddiskle gelen bir disket olması gerekiyormuş sata diski tanıtmak için ancak ne o disket var elimde ne de laptopda disket sürücü.nasıl xp kurabilirim bu laptop a fikri olan varsa yardımları bekliyorum.
0
metalman
(16.09.07)
usb floppy alacaksin ya da win98 kurup uzerine sifir xp kurulumu yapacaksin.
ben de sata ile ilk tani$tigim zaman win98 kurup uzerine xp kurmu$tum :) [3,5sene kadar once]
ancak komut isteminde kur.exe yerine setupcor.exe yi cali$tirman gerekecek.
0
sourlemonade
(16.09.07)
yani tek çıkar yolu 98 kurup 98 in üstüne xp kurmakmı?
0
🌸metalman
(16.09.07)
bildigim en hizli yol bu. (floppy olmadan)
0
sourlemonade
(16.09.07)
dodocan
(16.09.07)
(5)

masaüstü görünmez oldu

ozmania
aslında yanlış söyledim masaüstündeki simgeler görünmez oldu. şöyle ki bilgisayarı açtığımda sadece mühteşem wallpaperımı görüyorum ama simgeler,başlat falan yok. bi prog. çaıştırmak içinse gayet ilkel bir yöntem olan task manager dan çalıştır a giriyorum. noldu benim canım bilgisayarıma , napsam da
aslında yanlış söyledim masaüstündeki simgeler görünmez oldu. şöyle ki bilgisayarı açtığımda sadece mühteşem wallpaperımı görüyorum ama simgeler,başlat falan yok. bi prog. çaıştırmak içinse gayet ilkel bir yöntem olan task manager dan çalıştır a giriyorum. noldu benim canım bilgisayarıma , napsam da çözsem bu garip sorunu. activedebugger diye bilgisayarımı yavaşlatan virus mü bişi var, o mudur sebebi ?
0
ozmania
(15.09.07)
Taskman'dan explorer.exe'yi kapatın sonra tekrar açın, etraf normale dönecektir. Tabi kesin çözüm bu değil fakat sorunu giderene kadar işe yarar.
0
fredi
(15.09.07)
Bana benzer bi virüs bulaşmıştı, kendini bilgisayara admin olarak atayan. 2-3 saatimi harcayarak kurtulmuştum ve sadece yedeklerimi alıp format atabilmiştim çünkü hiçbi şey çalışmıyordu doğru dürüst. Şimdi efendim başta bi anti-virüs v.s. çalıştırmayı deneyin
görev yöneticisinden ya da bilgisayarı güvenli kip ile açarak (bilmiyorsanız eğer bilgisayar başlarken boyuna f8 e basın seçenekler ekranı gelene kadar) yine bir anti-virüs v.s. çalıştırmayı deneyin. Güvenli kiple ya da anti-virüs v.s. programlarla tarattıktan sonra eğer girebilirseniz C:\Documents and Settings'e girin (c'ye kuruludur diye tahmin ediyorum işletim sisteminiz). Oraları bi kurcalayın. Sizden başka kullanıcı, admin tanımlanmış mı bi araştırın. Hiçbirini yapamıyorsanız ms-dos'tan ulaşmaya çalışın programlara.

Tabi bu kadar ciddi bi sorun da olmayabilir sizinki.
0
colonizer
(15.09.07)
explorer.exe zaten kapalı, sanırım o çalışmadığı için böyle oluyor, lakin çalıştır dediğimde de bişi değişmiyor..
0
🌸ozmania
(15.09.07)
guvenli mod'da acip (F8) sistem geri yukleme ile mumkun olan en gecmi$ zamana dondurseniz ?
duzelirse de akabinde saglam bir virus ve spyware taramasi. ohh. mis gibi koktu yeminlen.
0
sourlemonade
(15.09.07)
Aynsini ben de sirketteki makineden virus temizlerken yapmistim. Guvenli kip de kurtarmiyor normalde. Sudur cozum;

- Task manager a girin.
- Calistir komutunu yazip "rstrui.exe" yi calistirin. Evet sistem geri yukleme.
- En son saglam hale geri dondurun ve ne yaptiysaniz yapmayin.

Ben boyle toparlamistim.
0
polifonik osuruk
(16.09.07)
(7)

ADSL Modem şifresi kırmak

kimlanbu
zyxel P-662HW-D1 modemin şifresi nasıl kırılır ? gidip reset atabilecek durumum var ama olaya uyanırlar. Bağlantıyı kurcalayan şerefsizi bulmak istiyorum artık.edit : default şifreleri denedim.
zyxel P-662HW-D1 modemin şifresi nasıl kırılır ? gidip reset atabilecek durumum var ama olaya uyanırlar. Bağlantıyı kurcalayan şerefsizi bulmak istiyorum artık.

edit : default şifreleri denedim.
0
kimlanbu
(15.09.07)
Kullanıcı adı ve şifresi heralde modemin kendi belleğinde saklanıyordur. Bu nedenle o bilgilere tek erişim modemin ayar sayfasıyla mümkün olacaktır. (Gidip modemi çalmadıkça.) Bu koşullarda sanırım tek çözüm brute force olur.
0
fredi
(15.09.07)
anasayfanin kodlarini bir incele.
eger bilgileri config dosyasindan cekiyorsa, onu cekebilirsin belki. $ifre de isteyebilir garanti vermiyorum. config dosyasini cekip notepad ile acarsan bir ihtimal $ifreyi gorebilirsin.
0
sourlemonade
(15.09.07)
kaynak kodlarına baktım ama amcam sayfalarca kod yazmış md5 ile girilen şifreyi korumak için. bu da yetmemiş adam sniffer ile şifreyi görmesinler diye login tuşuna bastığınızda şifre kutusunun değerini "ZyXEL ZyWALL Series" yapıyor ve sniff etmeye çalışırsanız şifre olarak bu değeri görüyorsunuz. kısacası beni fazlasıyla aşıyor.

brute force için ömrüm yeter mi acaba ? diyelim 8 haneli karakter+sayı dan oluşan bir şifre kullanıldıysa ne kadar sürer ? bir de bu namussuz modem yanlış şifre girince araya delay koyar mı ?
0
🌸kimlanbu
(15.09.07)
breh diyorum.
ppp ayarlarini biliyorsan reset tek cozum abi.
kolay gelsin.
0
sourlemonade
(15.09.07)
Modemin paranoya katsayısına göre değişir karşılacaklarınız. Şifre uzunluğunu bilmiyorsanız brute force garantili değildir malumunuz, o yüzden ömrünüz yetebilir de yetmeyebilir de.

Sağlam bir dictionary ve john the ripper ile birşeyler deneyebilirsiniz.
0
fredi
(15.09.07)
hayırlı bir iş için lazım bu olay. birisi networkun canına okuyor, modem başındaki görevlinin bilgisayar ve internet hakkında bildikleriise şunlar :" internetten virüs girmiştir format at düzelir". ağımızda switch e giren ana hattan kendi evine hat çeken herif var, amacım yakalanıp ele verilmeyen bu lavuğu yakalamak.
0
🌸kimlanbu
(16.09.07)
şöyle de bir durum var, şifreyi kırsan bile bu kişiye ulaşamayabilirsin. dhcp den ip almıyorsa, adama ulaşmak daha bir zor olabilir. tabi zyxell de bu duruma göre bir status varsa bilemem.
0
prothedop
(16.09.07)
(1)

msn messenger live

me neither
messenger'ın eski versiyonunda yeni bir adres eklediğinizde kontrol ediyordu, var olup olmadığını? ama live'da [email protected] gibi tamamen uyduruk bir adres bile girseniz hemen kabul ediyor. bunu nasıl engelleyebiliriz? nedir, ne değildir?
messenger'ın eski versiyonunda yeni bir adres eklediğinizde kontrol ediyordu, var olup olmadığını? ama live'da [email protected] gibi tamamen uyduruk bir adres bile girseniz hemen kabul ediyor. bunu nasıl engelleyebiliriz? nedir, ne değildir?
0
me neither
(15.09.07)
o adresten biri login oluyorsa ve onunla konuşuyorsak psikoloğa gitmeliyiz.
bunun dışında sorun ne olabilir?
0
kurukafa
(16.09.07)
(4)

kanal kayıt

rvnmakaay
şöyle hem kullanımı kolay, hem bedava, hem de cubase falan gibi bilgisayarı kastırmayacak bir program var mıdır acaba kanal kayıt yapabileceğim? 3-4 kanal olsa bile yeterli olur hatta.
şöyle hem kullanımı kolay, hem bedava, hem de cubase falan gibi bilgisayarı kastırmayacak bir program var mıdır acaba kanal kayıt yapabileceğim? 3-4 kanal olsa bile yeterli olur hatta.
0
rvnmakaay
(15.09.07)
(bkz: audacity)
0
fredi
(15.09.07)
(bkz: reaper)
0
abidigo
(15.09.07)
Tekrar gibi olacak ama tabi ki reaper.
0
kurukafa
(16.09.07)
cubase kanallara yazilimsal efekt eklemedigin surece bilgisayari kastirmaz kanimca.
0
maj
(20.09.07)
(1)

harddisk sorunu

denize karsi icen keci
kaç zamandır duyuruya yazmakta olduğum harddisk sorunu iyice çığrından çıkmış olup yeni bir harddisk almaya karar vermiş durumdayım. çeşitli sorularım olacak:1) önerebileceğiniz ide harddisk markası olan? (200 gb civarında bişeyler bakıyorum.)2) bu harddiski alıp gelsem evde kurabilirmiyim? yok kurm
kaç zamandır duyuruya yazmakta olduğum harddisk sorunu iyice çığrından çıkmış olup yeni bir harddisk almaya karar vermiş durumdayım.
çeşitli sorularım olacak:
1) önerebileceğiniz ide harddisk markası olan? (200 gb civarında bişeyler bakıyorum.)
2) bu harddiski alıp gelsem evde kurabilirmiyim? yok kurmayı beceremezsin dersen nerde ucuza/ücretsiz kurdururum? (yer: izmir)
3) kurarsam eski harddiskimdeki bilgileri, herşeyden önce işletim sistemini, kurtarabilirmiyim? cevap evet ise nasıl yaparım, hayır ise nasıl kurtarabilirim? çok önemli kısımları taşınabilir harddiske kopyaladım ama diğerleri de olsa fena olmaz...
0
denize karsi icen keci
(15.09.07)
western digital onerebilirim ben. ide alirsan sorun ya$amazsin kurulumda. fakat sata alirsan zorlanabilirsin(kurulum hakkinda bilgin yoksa).
eski harddisk'i cikarip, bunu takarsin. sistemi kurarsin bunun uzerine. daha sonra diger harddisk'i de takarak bilgileri aktarabilirsin buna. boot sirasina dikkat etmek lazim ama.
0
sourlemonade
(15.09.07)
(2)

4 monitör desteği

elmakurdu
bir bilgisayardan 4 monitöre görüntüyü genişletme imakanı varmıdır varsa hangi ekran kartı bunu yapabilir?
bir bilgisayardan 4 monitöre görüntüyü genişletme imakanı varmıdır varsa hangi ekran kartı bunu yapabilir?
0
elmakurdu
(14.09.07)
ekran kartından önce windows buna destek veriyormu acaba? (bir forumda win XP'nin desteklediğini okudum aslında ama emin değilim)

muhtemelen 2 ekran kartına ihtiyacın olacak (her biri 2 monitör çıkışına sahip olmalı)
4 monitöre destek veren bir kart kesin vardır ama ayrı ayrı iki çıkışlı 2 ekran kartı almak her durumda daha ucuz olacaktır.
0
can see
(14.09.07)
windows sonsuz sayida monitore izin veriyor.
infovis.cs.vt.edu
0
compumaster
(15.09.07)
(6)

disk sürücülerim niye böyle görünüyor?

ravioli
ayrıca denetim masası simgesi, dvd sürücüsü ve internet explorer da böyle görünüyor.ashton mu ne öyle bi theme yaratıcı vardı, onu kurdum bi theme yükledim, beğenmedim sildim. sanırım ondan sonra böyle oldu. bi çözümü var mı?ha bi de bilgisayar ilk açılışta bu simgeler düzgün, sonradan bozuluyor.
ayrıca denetim masası simgesi, dvd sürücüsü ve internet explorer da böyle görünüyor.
ashton mu ne öyle bi theme yaratıcı vardı, onu kurdum bi theme yükledim, beğenmedim sildim. sanırım ondan sonra böyle oldu. bi çözümü var mı?

ha bi de bilgisayar ilk açılışta bu simgeler düzgün, sonradan bozuluyor.
0
ravioli
(14.09.07)
icon set sorunu. stylexp in son versiyonu yuklenip themexo.org'dan iconset indirilerek sorun cozulebilir.
0
polifonik osuruk
(14.09.07)
autorun dosyaları değişmiş olabilir. gizli klasörleri göster de. sürücülerde autorun dosyası varsa onları sil. bilgisayarı restart yap düzelir.
0
efruz
(14.09.07)
aynı sorun bende de başladı bir hafta kadar önce. restart atınca geçici olarak düzelir gibi yapıyor. ayrıca .doc ve bir kaç farklı uzantılı dosyada da aynı şey yapıyor. virüs sandım ilk başta ama aradım taradım bişe yok
0
kimlanbu
(15.09.07)
ikon sorunu. file types ta default ikonları secmeyi dene, ya da netten registry dosyasi ara
0
turkish tekila
(15.09.07)
Aynı sorun bende de var birkaç gündür. Bence de virüs olabilir, hatta büyük ihtimal virüs ya da virüsümsüdür. Hepimizin yakın zaman aralığında böyle bi sorun yaşaması tesadüf değildir herhalde.
0
colonizer
(15.09.07)
bilnmeyen disk formatı. sağ tıkla birlikte aç
0
zittirulp
(15.09.07)
(1)

at&t high speed internet - amerika'da yasayan sozlukculere bir soru

orioner
merhaba. Dun itibariyle at&t ye 6 mbit adsl hatti icin basvurdum ve tam iki hafta sonraya 27 eylul'e gun verdiler. ancak cevremden gordugum kadariyla yetkili insanlar her kimse bu baglama isini geciktirdikce geciktiriyorlar ve ben de 27 eylulde internetimin baglanacagindan emin olamiyorum. bana veri
merhaba. Dun itibariyle at&t ye 6 mbit adsl hatti icin basvurdum ve tam iki hafta sonraya 27 eylul'e gun verdiler. ancak cevremden gordugum kadariyla yetkili insanlar her kimse bu baglama isini geciktirdikce geciktiriyorlar ve ben de 27 eylulde internetimin baglanacagindan emin olamiyorum. bana verilen kagitta installation/activation date olarak kesinlikle 27 eylul gorunuyor ama sizce sorun yasar miyim? bu servisi daha once baglatan biri olduysa cevap verirse buyuk sevap isleyecek. tesekkurler.
0
orioner
(14.09.07)
Valla adsl baglatmadim ama kablolu baglatmistim orda. 27 eylul dedilerse kesin gelirler gibime geliyor. Gerci baglicak adamin meksikali olma olasiligini varsayarsak kucukde bir ihtimal birakiyorum.
0
badseed
(14.09.07)
(1)

php de temiz url

speedspasm
duyuruda vardı gibi hatırlasam da aradım mamafih bulamadım. sorun şu ki php de url leri kısaltan bir fonksiyon vardı gibi hatırlıyorum. get değişkeni ile belirlenen url'de "?" ve "=" yerine slash olmasını sağlayacak bir şey gibi haniadres.com/ornek.php?o=hede gibi bir url yerineadres.com/ornek/hede
duyuruda vardı gibi hatırlasam da aradım mamafih bulamadım. sorun şu ki php de url leri kısaltan bir fonksiyon vardı gibi hatırlıyorum. get değişkeni ile belirlenen url'de "?" ve "=" yerine slash olmasını sağlayacak bir şey gibi hani

adres.com/ornek.php?o=hede gibi bir url yerine
adres.com/ornek/hede şeklinde bir sonuca ulaştırabilecek bir fonksiyon bir medet..
0
speedspasm
(14.09.07)
(1)

Windows Live Messenger Sorusu

uco
Selam, wlm'de birinin verdiği bir linke tıkladığımda internet explorer onu varolan pencerede açıyor. Onu yeni pencerede açtırmanın yolu var mıdır?
Selam, wlm'de birinin verdiği bir linke tıkladığımda internet explorer onu varolan pencerede açıyor. Onu yeni pencerede açtırmanın yolu var mıdır?
0
uco
(14.09.07)
O sanirim IE icinden ayarlanacak bir sey. Options'da advanced'e giderseniz orada "reuse windows to open links" diye bir secenek goreceksiniz. Onu kapatirsaniz olmasi lazim. Ama obur yandan IE 7 kullanirsaniz zaten tab/sekme olayi sayesinde bu sorununuz otomatik olarak cozuluyor.
0
wpi
(14.09.07)
(5)

laptop tavsiyesi

kibritsuyu
http://www.hepsiburada.com/productDetails.aspx?CategoryId=98&productId=bd71437bu fiyata bu özellikler nasıldır, iyi midir? bu bilgisayarı tavsiye eder misiniz? açıkçası marka olarak toshiba düşünüyorum bi tek. diğerleri niyeyse bi güven veremedi bana. (muhafazakar tüketici mode on).
www.hepsiburada.com

bu fiyata bu özellikler nasıldır, iyi midir? bu bilgisayarı tavsiye eder misiniz? açıkçası marka olarak toshiba düşünüyorum bi tek. diğerleri niyeyse bi güven veremedi bana. (muhafazakar tüketici mode on).
0
kibritsuyu
(14.09.07)
urun guzel, ram bu haliyle pek tabii ki yetersiz. hele ki uzerinde gelen vistayi kullanmayi dusunuyorsaniz. alirken 2 gb a yukseltseniz cok rahat edersiniz.
0
entrapmen
(14.09.07)
abi anladigim kadariyla sen t2450 i$lemci konusunda israrcisin :) oyleyse bu israrina saygi duyuyorum :) yani ben ayni fiyata (1750 ytl) bimeks'ten Dell Inspiron 6400-C282 aldim, xp kurulu alete, sonra ram alinca vista kurarim dedim.

anladigim kadariyla daha butik bir makina tercih ediyorsun,

oyleyse toshiba'ya ugramadan once yalcinlar'a gidip $u alete bir gozatmani tavsiye ediyorum.

www.yalcinlar.com.tr

bu makina toshiba olaninin tipkisinin aynisi. sadece daha kucuk (14.1 inc) ve daha hafif (yakla$ik 400 gram daha hafif). yani ikisinin de monitorunun etrafindaki plastik parliyor, cihazin genel anlamda goruntusu de $ahane... dahili webcam'leri bile ayni :) hem bu biraz daha ucuz sanirim... ;) bi de hp'nin dvd yazicisi lightscribe destekliyor :)

ama ben bu makineleri almam. yine de alana saygi duyarim :)
0
jack o lantern
(14.09.07)
jack o lantern: o pc uyguna gelmis olmuyor ki. uzerinde gelen ekran karti cok dusuk bir model. sirf o bile aradaki fark kadar eder (neredeyse). sayet tasimakta sikintiniz yoksa 14.1 yerine 15.4 u tercih edin (400 gr omuzda tasirken buyuk agirlik farki yaratir bunu da aklinizda bulundurun).
0
entrapmen
(14.09.07)
@entrapmen: kibritsuyu ile sozlukten mesajla$tigimdan ekran kartinin pek bi onem arz etmedigini biliyorum, o bakimdan oyle soyledim ;)

acikcasi ben de 15.4 tercih ederdim (ettim de vaktiyle) ama i$te kullanicidan kullaniciya degi$iyor hadise :)
0
jack o lantern
(15.09.07)
hp bizden uzak olsun. daha önce kendisinden de servisinden de ağzımız yandı tövbe ettik (altı üstü eelktrik kesintilerinden adaptörü patlamış laptopa bir tane adaptör veremediler. yani tamir falan bile değil. çıkarıp bi adaptör verecekler, kullanıcaz. yok. 2 ay yurtdışından adaptör bekledik. gelir gelmez de sattık kurtulduk).

ağırlık önemli değil zira taşımayı pek düşünmüyoruz. babama alacağız. laptopu var aslında işyerinde ama taşımayı sevmiyor, her gün her gün onu mu taşıycam diyor. e sabit bilgisayar alalım sana eve diyorum, onunla da istediğim yerde kullanamam, nereye kurarsak orda kullanırım, zaten fiyatları da çok farklı değil diyor. yani çoğunlukla sabit kullanılacak. babam kullanacağı için de öyle grafik ağırlıklı oyun falan oynamaz. en fazla internetten tavla oynar.

teşekkürler herkese.
0
🌸kibritsuyu
(15.09.07)
(4)

Yenilendi: ReiserFS'i Windows'tan okumak!

ben bizzat kendim
Sorumu güncelledim:ReiserFS olan partişınımı Windows'tan okumak, dosyaları Windows kurulu partişına aktarmak istiyorum. Yardım ediniz...Eski mesaj:Hmfff..Var benim diskim evet. Şimdi olaylar şöyle gelişti. Ubuntu kurulu idi bilgisayarda ve harddiskim de 2 parçaya ayırılmıştı. Ben tuttum, photoshoptu
Sorumu güncelledim:
ReiserFS olan partişınımı Windows'tan okumak, dosyaları Windows kurulu partişına aktarmak istiyorum. Yardım ediniz...

Eski mesaj:
Hmfff..
Var benim diskim evet. Şimdi olaylar şöyle gelişti. Ubuntu kurulu idi bilgisayarda ve harddiskim de 2 parçaya ayırılmıştı. Ben tuttum, photoshoptu falandı filandı yüzyıllık masaüstümde kastırıyor diye, windows XP kurdum (64 değil). Ama bu partlardan sadece win kurduğumu görebiliyorum. Diğerini de windows uzaktan seçebiliyor ama açmaya kalkınca "formatlıyım abi?" diyo. İçinde de maşallah önemli fotoğraf çalışmaları metinler var.

Ben bu diskimi winden görebilir miyim, dosyalar uçmadan.
(Linux kullanmış olduğuma bakmayın, süper anladığımı varsaymayın. Ama fikri verseniz de, yaparım yani o derece.)
Tenkyu
0
ben bizzat kendim
(14.09.07)
Yukarıdaki linklerden yüklediğim programlardan anladığım kadarıyla, bu programlar Ext2/Ext3 okuyomuş ve fakat bende ReiserFS varmış. Gidip Reiser okutmam lazımmış.
(wiki'den öğrendiğim kadarıyla, bu reiserFS'de güzelmiş ama ha.)
Neyse, şimdi soruyu güncelledim.
0
🌸ben bizzat kendim
(14.09.07)
olay sadece dosya kurtarmak ise herhangi bir live linux cd'si ile ac ve dosyalari otek hdd'e kopyala derim.
0
badseed
(14.09.07)
(4)

hoparlör/speaker vs..

ashh
şimdi ben bunu birinde görmüştüm, beyaz-gri tasarımlı bir 2+1 sistemdi bu. bir sub-woofer mı ne diyorsunuz ondan vardı, böyle yerde duran lale gibi yukarı ses veren bişiydi, iki tane de left right görevi gören hoparlörü vardı, onlar da yumurta gibi uzunlardı, uzaylı kafasına benziyolardı. bakınca bi
şimdi ben bunu birinde görmüştüm, beyaz-gri tasarımlı bir 2+1 sistemdi bu. bir sub-woofer mı ne diyorsunuz ondan vardı, böyle yerde duran lale gibi yukarı ses veren bişiydi, iki tane de left right görevi gören hoparlörü vardı, onlar da yumurta gibi uzunlardı, uzaylı kafasına benziyolardı. bakınca bişiye benzemiyordu ama kıytırık bir laptoptan dehşet güzel bir ses çıkarıyordu, çok da pahalıydı falan..

şimdi bunu markası modeli nedir, bilen var mı? bir bakalım ne kadar pahalıymış...
0
ashh
(14.09.07)
creative ya da jbl di sanirsam markasi. gold un sitesinden bakarsan resimden tanirsin.
0
polifonik osuruk
(14.09.07)
yari saydam ise ben anladim sanirim hangisi oldugunu ama?
0
turkish tekila
(14.09.07)
jbl'nin apple için tasarımını gördüm, o değil malesef.
gold'un da sitesinde yok öyle bir model. yarı saydam da değil.

zaten bilindik bir marka olsaydı hatırlardım, ama bu başka bişi, altınçizme'deki sesçi elemanlar getirmişler falan, bööle acaip bişi... tipi çok değişik gerçekten. o zuzaylı kafalarını görürgörmez tanırım:)
0
🌸ashh
(14.09.07)
o da jbl olmasın?

www.komplett.no
0
kilroy
(15.09.07)
(2)

laptop klavye parçaları

vampyria
selamlar..daha önceden de yazmıştım, laptopumun harflerinden birinin ayaklarından biri kırık, bastıkça çıkar gibi oluyor..daha da büyük bi poroblem ise harflerin oturduğu platformlardan biri kayıp..o yüzden tuşu çıkardım direk elle o siyah plastiğe basıyorum yazarken..haliyle yırtılacak gibi oldu ya
selamlar..

daha önceden de yazmıştım, laptopumun harflerinden birinin ayaklarından biri kırık, bastıkça çıkar gibi oluyor..daha da büyük bi poroblem ise harflerin oturduğu platformlardan biri kayıp..o yüzden tuşu çıkardım direk elle o siyah plastiğe basıyorum yazarken..haliyle yırtılacak gibi oldu yarısı havada duruyor öyle..

eski laptoplar ya da tamirciler diyen olmuştu..eski laptop denedim ama benim tuşlar gri, eskilerin çoğu siyah uymuyor..

çok uzattım soru şimdi geliyor..sorduğum b.sayarcılar tek tek parça bulamayacağımı, komple klavye takımını değiştirmem gerektiğini söyledi ve 100 dolar gibi bi fiyat çekti.çıktım tabi hemen dışarı :)

ya yok mudur bunun bi çözümü..vatan bilgisayardan aldydım aleti oraya versem?garanti belgem istanbulda değil ama adam gibi anlatsam derdimi..parası neyse tamir edemezler mi..tek tuş ya sadece insaf ?

kimsenin başına gelmedi mi şimdiye dek, yok mu çözüm önerisi olan?

teşekkür ettim.

edit: bana biraz şey gibi geliyor, tek tuş diye uğraşmak istemiyor tamirciler o yüzden mi acaba?yoksa hakkaten komple mi yenilemektir bunun usulü?
0
vampyria
(14.09.07)
bilgisayarı al yazıcıoğlu pasajına git. orda vardır mutlaka. arkadaşımın enter tuşu bozulmuştu kırılmıştı orda bulduk. tek tek sor tamir dükkünlarına
0
efruz
(14.09.07)
garanti belgen neredeyse göndersinler yetkili servisine git.

bilmediğin yerden klavye falan değiştirtirsin orjinal olmayanı kakalarlar, sonra çok daha ciddi bir olayda örneğin; ekran bozulması, anakart yanması, hdd patlaması, dvd sıçraması gibi şeylerde garanti kapsamı dışına alıverir, 1000 ytl fiyat çeker yetkili servis bilgisayarın elinde kalır haberin olsun. garanti süresi dolana kadar yetkili servis, dolduktan sonra diğer tamirciler aklında olsun =)
0
atrin
(14.09.07)
(6)

bu işlemcilerin farkı ne

kibritsuyu
hala tatmin edici bir cevap alamadığım için tekrar soruyorum.iki tane bilgisayar var incelediğim. birinin işlemcisinde diyor ki:intel pentium dual core processor t2130 1.86 ghz.öbüründe diyor ki:centrino duo mobile teknolojisi, intel core duo t2450 2.0 ghz.şu iki işlemci de çift çekirdekli. biri 1.8
hala tatmin edici bir cevap alamadığım için tekrar soruyorum.

iki tane bilgisayar var incelediğim. birinin işlemcisinde diyor ki:

intel pentium dual core processor t2130 1.86 ghz.

öbüründe diyor ki:

centrino duo mobile teknolojisi, intel core duo t2450 2.0 ghz.

şu iki işlemci de çift çekirdekli. biri 1.86 ghz, biri 2 ghz. bunun dışında bi farkları var mı? birinde uzun uzun "centrino duo intel core duo hede hödö" yazmış, birinde de sadece "dual core" yazmış. daha önce sorduğum soruların cevaplarına bakacak olursak bunların tek farkı işlemci hızı o zaman. (denmişti ki dual core çift çekirdekli demek, e core duo da çift çekirdekli bir işlemci). öyle mi hakikaten? biri centrinolu biri centrinosuz falan mı yoksa? öyle olursa ne olur?
0
kibritsuyu
(13.09.07)
pentium eski
core duo yeni teknoloji. wikipedia'da detaylı bilgi var ama cache olsun saat çarpanı vs olsun farkları var.

peki bu neyi değiştirir dersen en basiti laptoplarda acaip pil tasarrufu sağlar. işlemci kapasitesi ghz olarak yakın gözüksek bile arada uçurumlar vardır.
0
darknum
(13.09.07)
t2130 kodlu işlemcinin cache belleği düşük diye biliyorum diğerinden.
0
atrin
(13.09.07)
pentium centrino aklini karistimasin onlar ayni seye tekabul ediyor. Sen sadece hizlari ve cache'lerini karsilastir. centrino islemci, anakart, wireless card uclemesine denilen bi isim islemci gene pentium diye adlandirilabilinir. Model numaralarindan hiz ve cache farki oldugu hissinine kapildim ben.
0
badseed
(13.09.07)
tamam da niye ikisi de toshiba olan iki ayrı laptopun gerek özelliklerinde olsun, gerek laptop üzerine yapıştırılan etiketlerde olsun birinde "intel pentium dual core" birinde "intel core duo", birinde "intel centrino duo" yazıyor? sadece hızdan dolayı farklı etiket yapıştırmazlar herhalde. en tatmin edicisini darknum söyledi bana göre. başka farkları da var gibi (yenilik, eskilik, pil harcama, vs).
0
🌸kibritsuyu
(13.09.07)
centrino lar pentium m lerin devamı mobil islemciler. laptoplar ve wireles için farklılasmıslardır. dual core ilk seri cift cekirdek, core2duo lar ikinci nesil daha verimli cift cekirdekler.
0
bryan fury
(13.09.07)
ikisinden de uzak durmanizi $iddetle tavsiye ederim.
0
jack o lantern
(14.09.07)
(6)

DVD film kopyalamak...

sirrikadem
Malum DVD filmleri kopyalamayı beceremiyorum. Arkadaş isteyince koleksiyondan aslını da vermek istemiyorum. Kopyalamak nasıl mümkündür acep?edit: merak etmeyin, bu işin piyasasına girecek değilim :)
Malum DVD filmleri kopyalamayı beceremiyorum.
Arkadaş isteyince koleksiyondan aslını da vermek istemiyorum. Kopyalamak nasıl mümkündür acep?

edit: merak etmeyin, bu işin piyasasına girecek değilim :)
0
sirrikadem
(12.09.07)
clone dvd
0
paranormal
(12.09.07)
(bkz: dvd shrink)
0
katafalk
(12.09.07)
dvd shrink (cips kola aynalı vs...)
0
ezeriko
(12.09.07)
DVD Decrypter ile bölge kodunu kaldırmayı unutmayın
0
marcelorios
(12.09.07)
bilader arkadaşına filmı versende o kopyalasa cdni yicek halı yoktur dimi bu kadarda cimri olmayın sözüm sadece sana değil @sirrikadem
0
imparatorolmayikolaymisandin
(12.09.07)
dvd shrinkden daha başarılı(kolay kullanım ve sonuç anlamında) bir program olcaktı. sözlükte de yazmıştım sanki pef unuttum fazla kullanmayınca. paralıydı sanki ama adı neydi.
0
ozdek
(13.09.07)
(3)

Su gocmuse bir el atin

gregor sarmisaa
Bilgisayarin(478 pin Asus P4PE-X/TE anakartli p4 2.8) ram'ini artirayim diye (2x256 mb idi) ayni ozellikli (DDR 400mhz) 512mb kullanilmis ram satin aldim. Takip acinca birseyler oldu makina rami gordugu halde acilirken reset cekti ustuste ve sonra da xp yuklu makina acilmaz oldu. Su an ubuntu cd il
Bilgisayarin(478 pin Asus P4PE-X/TE anakartli p4 2.8) ram'ini artirayim diye (2x256 mb idi) ayni ozellikli (DDR 400mhz) 512mb kullanilmis ram satin aldim. Takip acinca birseyler oldu makina rami gordugu halde acilirken reset cekti ustuste ve sonra da xp yuklu makina acilmaz oldu. Su an ubuntu cd ile kullanyorum ve HDD hic gorunmuyor. Yukleyim bastan XPyi yada onarayim diyorum kurulum asamasinda mavi ekranda hata veriyo (CHKDISK /F yapin falan diyor). Perisan oldum, moral sifir. Gitti mi simdi harddisk-belgelerim-bilgilerim? Bi el atin ablalarim/abilerim...
0
gregor sarmisaa
(12.09.07)
yeni rami çıkarıp eskileri geri takmayi denediniz mi?
0
reeper redeemer
(13.09.07)
Ram'i taktığıma pişman olduktan sonra çıkarttım elbette. HDD i hangi bilgisayara taksam o bilgisayar da başlıyordu mavi ekran verip oturum açılmadan reset atmaya. Bayağı bi uğraştıktan sonra olayı deneme yanılma yöntemiyle hallettim. Belki aynı sorunu yaşayan olur diye özetle anlatayım; Ram uyumsuzluğundan yada bozuk ramden ötürü HDD te badsector oluşmuş yahut ta işletim sistemi hasar görmüş. (verdiği hata 0x00000024, NTFS ile ilgili birşey). Böyle olunca XP boot CD ile sistemi onaramıyor veya tekrar yükleyemiyordum.
Önce Bilgisayarı "Pardus Çalışan CD" ile açtım. Sorun yapan harddiskin tüm bölümlerini gördü. C bölümünde yer alan ve format ile kaybolmasını istemediğim belge/klasörleri D, E gibi sistem kurulmayacak diğer bölümlere kopyaladım. Bilgisayarı kapatıp tekrardan "Win98 açılış disketi" ile açtıktan sonra FDISK ile C bölümünü silip tekrar oluşturdum. Tekrardan kapat-aç işlemini takiben Windows XP boot CD ile NTFS biçimlendirerek XP işletim sistemini yükledim, arızalı RAM i "tıkır tıkır çalışıyor" diye bana satan dallamaya ise ağız dolusu küfür ettim.
0
🌸gregor sarmisaa
(14.09.07)
geçmiş olsun diyelim öyleyse :)
0
reeper redeemer
(17.09.07)
(3)

Laptop monitör tamiri

kusmuk
Merhaba,Kaza sonucu fujitsu-siemens laptop'ın ekranı kırıldı. 800 ytl masraf çıkarmışlar. Bu işi ucuz yollu nasıl hallederiz? Bilgisi olan var mı?
Merhaba,

Kaza sonucu fujitsu-siemens laptop'ın ekranı kırıldı. 800 ytl masraf çıkarmışlar. Bu işi ucuz yollu nasıl hallederiz? Bilgisi olan var mı?
0
kusmuk
(12.09.07)
amilo pro v2045 serindense 600 650 ytl civarına satıyorlar zaten komple. ha parça bakıcam diyorsan. gittigidiyordan ekran kısmında arama yapbilirsin. ayrıca forum.donanimhaber.com'da notebookları parçalayıp satan elemanlar oluyor denk getirebilirsin belki.
0
atrin
(12.09.07)
ebay'den ekranı 50-300$ arası bir maliyetle bulup eli yatkın birine taktırabilirsin
0
nop
(12.09.07)
[email protected] bi mail at marka modelini sor bu adama. bu arada madem kaybolcan neden yardım istiyosun. madem yardım istiyosun neden kayboluyosun.

duvarı yıktınız tamam da briketleri neden kırıyorunuz?
0
roverandom
(13.09.07)
(4)

emule sorusu

kibritsuyu
emule'de %87'si tamamlanmış olan film dosyasını önizleme yaptığımda sadcece başından ve sonundan birkaç saniyelik kısmını görebiliyorum. dosya geldi %87'de takıldı kaldı. tamam aralarda eksik olan parçaları göstermesin, atlasın ya da takılsın her neyse.tamamlanma çubuğundan gördüğüm kadarıyla da eks
emule'de %87'si tamamlanmış olan film dosyasını önizleme yaptığımda sadcece başından ve sonundan birkaç saniyelik kısmını görebiliyorum. dosya geldi %87'de takıldı kaldı. tamam aralarda eksik olan parçaları göstermesin, atlasın ya da takılsın her neyse.tamamlanma çubuğundan gördüğüm kadarıyla da eksiklik başta ve sonra az bir şey. yani filmin orta kısımları kesintisiz bi şekilde inmiş. ben sadece inen kısımları izleyemez miyim bitmesini beklemeden?
0
kibritsuyu
(12.09.07)
önizleme yaptığınız program olarak vlc değil gom player kullanmayı deneyin. ben görüntünün oynadıktan sonra donduğu noktadan hafif ileri aldığımda izlemeye devam edebiliyorum gom playerla
0
speedspasm
(12.09.07)
sag tiklayip ayrintilara girin temp dosyasinin ismini bir yere not alin. gom player veya vlc gibi bir playerla izleyebilirsiniz.
0
entrapmen
(12.09.07)
emule'u kapattiktan sonra baska bir medya player ile acmayi deneyin.
0
turkish tekila
(12.09.07)
avi index'i yazmadıysa izlemeniz zor. vlc açabilir ama gösteremeyebilir..
0
lepidodendron
(12.09.07)
(7)

creative inspire 4.1 gürültü

hgn
ses sistemim çalıştırdıktan 2-3 dakika sonra uğultu yapmaya başladı. Uydularda veya bilgisayara bağlantısında sorun yok. Aynı sorunu yaşayan oldu mu? Basit bir çözümü olabilir mi?
ses sistemim çalıştırdıktan 2-3 dakika sonra uğultu yapmaya başladı. Uydularda veya bilgisayara bağlantısında sorun yok. Aynı sorunu yaşayan oldu mu? Basit bir çözümü olabilir mi?
0
hgn
(12.09.07)
windows'un ses ayarlarından ilk ikisi hariç hepsini mute yapın, bir ihtimal.
0
colg fusion
(12.09.07)
bilgisayar ve uydularla bağlantıları sökülü bile olsa yapıyor bu gürültüyü. malesef ayarla yapılacak bişey değil. teşekkürler.
0
🌸hgn
(12.09.07)
sistemine bağlı olan ve sesi açık unutulmuş bir mikrofon olabilir mi acep? osilasyon yapıyor olabilir.
0
nop
(12.09.07)
yakinda telsiz telefon olma ihtimali yuksektir.
0
polifonik osuruk
(12.09.07)
aynı sorun bende de var. bazen öyle tiz bir ses çıkarıyorki sağır olacak nerdeyse kulaklarım. benim sistemim 3 yıllık nerdeyse. bu uğultuyu yapmasının nedenini bulamadım birtürlü sebep artık eskimesi olabilir sistemin yani creativein kolpalığı.garanti süresi dolmadıysa servise ver derim büyük ihtimalle değiştirirler.
0
cymbaline
(12.09.07)
aynı dertten bende müzdariptim. mikrofonunuz varsa ondan olabilir. mikrofon ayarlarından gelişmişe tıkladığınızda "1 mic boost +20 db " diye bir seçenek var ona bir tik koyun. benim sorunumu bu çözmüştü.
0
gandalfiye the purple
(12.09.07)
benzer sorunu başka marka bi ses sisteminde bi yerde yaşamıştık. sonunda elektrik şebekesinin toprak hattında problem olduğundan kaynaklandığını anladık. (işin fiziğini tam bilmiyorum) ama istersen farklı bir prizde/şebekede dene...
0
hooker with a penis
(13.09.07)
(5)

live messenger keep connection alive

kofteburger
windows live messenger boş bırakınca kopuyor. icqda keep connection alive diye bi seçenek vardı. burda napacaz da kopmayacak?
windows live messenger boş bırakınca kopuyor. icqda keep connection alive diye bi seçenek vardı. burda napacaz da kopmayacak?
0
kofteburger
(11.09.07)
kopmuyor? en azindan benim basima hic gelmedi, net problemi olmasin?
0
turkish tekila
(12.09.07)
messenger de bağlantıkopması inactivity timeout ile ilgili değil bildiğim kadariyla. MSN sunucularında oluşan problemler yada tt networkunde oluşan sorunlar nedeniyle kesiliyor. Bu nedenle keepalive seçeneği yok,olsa dahi backbone arizalarından oluşan kesintileri engelleyemez.
0
ned flanders
(12.09.07)
anca kopunca otomatik tekrar baglanma olayi var.. ki bu zaten default olarak geliyor.
0
sourlemonade
(12.09.07)
tekrar baglanma suresi her basarısız denemede artıyor oyle de dandiklik var.
0
bryan fury
(12.09.07)
valla kullanırken kopmuyor hiç bırakıp gidince kopmuş kendiliğinden bağlanmamış oluyor bilemedim.
0
🌸kofteburger
(12.09.07)
(7)

açılamayan görüntü dosyası

umut
4gb büyüklüğünde, bundan 2.5 sene önce, büyük ihtimalle windows movie maker ile kaydedilmiş bir görüntü dosyam var. tanımlanamıyordu ben de deli cesaretiyle .avi ekledim sonuna belki açılır umuduyla. tanımlanamıyor dediğim, neyle açılacağı belli olmayan cins dosya işte..lakin şimdi winamp açar işare
4gb büyüklüğünde, bundan 2.5 sene önce, büyük ihtimalle windows movie maker ile kaydedilmiş bir görüntü dosyam var. tanımlanamıyordu ben de deli cesaretiyle .avi ekledim sonuna belki açılır umuduyla. tanımlanamıyor dediğim, neyle açılacağı belli olmayan cins dosya işte..
lakin şimdi winamp açar işaretiyle temsil edilmekte fakat, kendisi açılmayı bırak, özelliklerine bakmak isteğimde dahi bilgisayarı kitliyor, explorer hatası verdirtiyor, yoruyor üzüyor.
mühim ve özel bir görüntüdür :) nası yapsak bunu? mal gibi yüksek çözünürlükle kaydetmişim acemilikten. neyse anladınız siz :)
0
umut
(11.09.07)
www.gomplayer.com sitesinden gom player ın güncel sürümünü indirip bi dene, gom player şu ana kadar gördüğüm en kaliteli medya oynatıcıdır.
0
sathaner
(11.09.07)
(bkz: vlc player)
kesin acar diyorum.
0
la traviata
(11.09.07)
movie maker ile kaydedildiyse wmv uzantisini deneyin derim. avi olarak kaydetmis olmasi zor bir ihtimal.
0
chavezding
(11.09.07)
gom player açmamıştı daha önce.. .avi uzantı nasıl silinip yerine .wmv yapılır onu da bi diyiverirseniz, çok minnete geçer.
ayrıca ram yetmemesi gibi bir şey söz konusu olabilir mi? p4 2.8 1gb ram var..
0
🌸umut
(11.09.07)
bence dosya bozulmus. uzantisinin ne oldugu pek onemli degil zira ne olursa olsun gerekli codec ki wmm ile kaydedildiyse pcde yukludur o codec acilmasi gerekirdi.

ozelliklerine dahi bakamamaniz tamamen buna dalalet. index chunk tamamlama gibi programlarla duzeltmeye calisin.

vlc veya gom kesik kesikde olsa acabilir. eger oyle olursa muhakkak bozulmustur.
0
entrapmen
(11.09.07)
eğer ayarlarınızda bilinen dosya uzantılarını gizleme seçeneği aktif ise, avi bilinen bir uzantı olduğundan göremezsiniz. önce o özelliği kapamanız gerekir. o da her hangi bir klasörün araçlar(tools) sekmesinden ulaşacağınız "klasör seçenekleri"nin (folder options) "görünüm" (view) sekmasinden yapılıyor. "gizli dosya ve klasörler" (hidden files and folders) satırının altında. gizleme seçeneğini kaldırımca bütün uzantıları görür ve değiştirebilirsiniz.
0
ashh
(11.09.07)
movie maker ile yapilmissa wmv dir bence. dosyanin buyuklugunden dolayi acilmiyor olabilir. denemeye yarar bisey de dosyayi avi ye cevirmek. divx player ile gelen bir converter var. internetten baskalarini da bulabilrsiniz. diye dusunuyorum.
biraz vaktinizi alabilir cevirmek. ama ben olsam denerdim.
0
oshamahue
(11.09.07)
(1)

flash geri tusu

aksak kurbaa
merhaba. flash'ta yapilan bir ise geri buttonu eklemek istiyorum. yapmasi gereken sey bir onceki yere gitmesi, yani atiyorum A sahnesindeyken bir seye tiklayip B sahnesine gittigimizi dusunelim. B sahnesinde geri tusuna basarak A sahnesine gitmeli. gotoandplay gibi seyler ise yaramiyor. cunku nerede
merhaba. flash'ta yapilan bir ise geri buttonu eklemek istiyorum. yapmasi gereken sey bir onceki yere gitmesi, yani atiyorum A sahnesindeyken bir seye tiklayip B sahnesine gittigimizi dusunelim. B sahnesinde geri tusuna basarak A sahnesine gitmeli. gotoandplay gibi seyler ise yaramiyor. cunku nereden gelip nereye gidecegi kismi surekli degisen (degisken?) bir sey olacagi icin dogal olarak "suraya git" diyerek bir adres yazamiyorum. programcilik bilgim 100 uzerinden 4 filandir bu arada ama cok iyi mantik yurutup copy paste yapabiliyorum. tesekkurler.
0
aksak kurbaa
(11.09.07)
cok buyuk olasilikla gotoandstop'in icine girilen frame degeriyle ilgili birsey. +1 -1 denedim olmadi, ama kesin vardir bir gecerli deger
0
turkish tekila
(12.09.07)
(5)

ses düzeyini eşitleyen mp3 player

arwear
garip bir başlık oldu ama anlatmaya çalışayım. hani, bazı mp3lerin sesi çok yüksektir bazılarının çok düşüktür de, dk başı bilgisayardan sesi artırıp indiririz. işte, benim için bu işi yapabilecek program var mıdır? mp3lerin sesini değiştirip kaydeden değil, tam o an ayarlayan bi şey.
garip bir başlık oldu ama anlatmaya çalışayım. hani, bazı mp3lerin sesi çok yüksektir bazılarının çok düşüktür de, dk başı bilgisayardan sesi artırıp indiririz. işte, benim için bu işi yapabilecek program var mıdır? mp3lerin sesini değiştirip kaydeden değil, tam o an ayarlayan bi şey.
0
arwear
(11.09.07)
(bkz: mp3gain) diye ücretsiz, başarılı bir program var...
0
crown
(11.09.07)
normalizer fonksiyonu olabilir aradığın şey.
0
ozdek
(11.09.07)
heh, normalizermış adı. winampın öyle bir pluginini buldum, işe yarıyor. olur da başka arayan olursa: www.winamp.com
0
🌸arwear
(11.09.07)
Lazım olursa WinAmp, MS MediaPlayer vs oynatıcıdan bağımsız ve ücretsiz bir normalizer için tekrar (bkz: mp3gain)
0
crown
(12.09.07)
itunes ipod icin yapabiliyor bunu yanlis hatirlamiyorsam. konuyla az cok ilgili diye yazdim.
0
turkish tekila
(12.09.07)
(4)

ucuz, problemsiz wireless modem

nafiz bey
Daha ayrıntılı bilgi vermek maksadıyla söyleyeyim, ethernet kartı olmayan bir desktop bilgisayarım var ve hem bu bilgisayara (telefon kablosu, usb vs. ile) bağlanıp, şu anki USBden bağlanan kablolu ADSL modemimin performansını verecek, hem evdeki (kardeşimin ve benim) laptoplardan internete bağlanma
Daha ayrıntılı bilgi vermek maksadıyla söyleyeyim, ethernet kartı olmayan bir desktop bilgisayarım var ve hem bu bilgisayara (telefon kablosu, usb vs. ile) bağlanıp, şu anki USBden bağlanan kablolu ADSL modemimin performansını verecek, hem evdeki (kardeşimin ve benim) laptoplardan internete bağlanma imkanı sağlayacak dertsiz, tasasız ve de ucuz bir wireless modem arayışındayım.

Önerisi olan?
0
nafiz bey
(11.09.07)
tonla wireless adsl modemden herhangi biri? USB ile bağlanır di mi bu diye sormayı ihmal etmeyin tabi. bende var aslında bi usr da satıyım mı satmayayım mı aylardır düşünüyorum. kablo net çökerse adsl e geçmek gerekebilir. (evet o 30 bin kişiden biri benim)
0
ozdek
(11.09.07)
Airties RT-205 sanırım böyle bir modem.
0
delikan76
(11.09.07)
kalite olarak zyxel iyi sanırsam.
0
edge_nabby
(11.09.07)
usrobotics de iyidir, gerci modemi var mi bilmiyorum
0
turkish tekila
(12.09.07)
(6)

Notebook - En ucuz makul notebook

actionary
Yüksek işlem gücü gerektiren işlerini notebook'a taşımayanlardanım. MS Office programlarını, çok ağır olmayan yedek parça veritabanı programlarını çalıştırabilecek, DVD yakabilecek, wireless ve tercihen bluetooth özellikli makul en ucuz notebook'u arıyorum. Makul = sadece donanımı zayıf olacak; gara
Yüksek işlem gücü gerektiren işlerini notebook'a taşımayanlardanım.

MS Office programlarını, çok ağır olmayan yedek parça veritabanı programlarını çalıştırabilecek, DVD yakabilecek, wireless ve tercihen bluetooth özellikli makul en ucuz notebook'u arıyorum. Makul = sadece donanımı zayıf olacak; garanti, kalite sorunu yaşamayacağım.

bildiğiniz 1000YTL altı cihazlar varsa bir elin bir zahmet.
0
actionary
(10.09.07)
acer'in amd turionx2 işlemcili 512 ramli aradığınız gibi bir modeli vardı 699+kdv ye sanıyorum vatanda gördüm bugün.%25 indirimle bugün için 800 küsur ytl'ye geliyor.
0
atrin
(10.09.07)
paranormal
(10.09.07)
ne var ki vatan bilgisayar'da bedava dağıtsalar şüpheyle yaklaşırım. vatan'dan 10 elektronik aygıt aldıysam 8'i sorunlu çıktı (hem de kullanımı ciddi derecede etkileyen sorunlar). birkaç kez internet sitesinde "stoklarda var" dedikleri ürünün mağazada olmadığını gördüm. birkaç kez vasıfsız çalışanlarıyla ağız dalaşına girmek durumunda kaldım.

yani vatan... ı ıh! :) teşekkür ederim yine de.

ayrıca ekleyeyim: internet mağazası değil, fiziksel, elle tutulur bir mağaza arıyorum.
0
🌸actionary
(10.09.07)
hm o vakit gold bilgisayar'a bir bakmanızı öneririm. darknum 1 milyar civarına core2duo bir notebook almıştı oradan msi s430'du galiba. duyuruyu görürse bakar zaten. ama bir fiyatına bakın derim elden alımda indirim falan da yapıyorlar zaten.(istanbul'daysanız tabi)
0
atrin
(10.09.07)
1170'e aldım ve canavar bir alet.
şu anda kullanmaktayım.

eğer ucuz olsun diyorsan ekşi duyuruda satılan bir dell var. onu ben alacağım sırada görsem hemen alırdım.

tek önemli olan en az 1 gb ram. tercihen 2 ram slotu ve tek 1 gb olsun. ram en önemli şey.
0
darknum
(10.09.07)
www.ucuzcokucuz.com
www.ucuzcokucuz.com
ikiside konfigürasyoma göre ucuz makineler kolay gelsin
0
queenet
(11.09.07)
(5)

wireless ta sorun

toxxicfox
efendim, modemi açıp kapattığımda, ya da bazen kendiliğinden wireless olarak bağlanamıyorum..kabloyla bağlı olan bilgisayar bağlanıyor bu sırada..çok uğraştım, sebebini bulamadım..taşınmadan önce böyle bir problem yoktu, yeni evde ortaya çıktı..rapidshare'den dosya indiremiyoruz yaw...
efendim, modemi açıp kapattığımda, ya da bazen kendiliğinden wireless olarak bağlanamıyorum..kabloyla bağlı olan bilgisayar bağlanıyor bu sırada..çok uğraştım, sebebini bulamadım..taşınmadan önce böyle bir problem yoktu, yeni evde ortaya çıktı..rapidshare'den dosya indiremiyoruz yaw...
0
toxxicfox
(06.09.07)
bağlanamıyorum derken? windowsda ne diyor?
0
kofteburger
(06.09.07)
modemin dibine dahi gitsem görmüyor modemi, algılamıyor..sorunun benim laptopumda olmadığından da eminim, çünkü diğer laptoplarda da aynı sorun oluyor...
0
🌸toxxicfox
(06.09.07)
modemin wireless i yamulmus demek ki. ayarlarindan herhangi bir seyleri degistirmis olabilirsiniz diyecegim ama muhtemelen wireless agini hic baslatmiyordur. yine de deneme yapmak isterseniz arkasindaki reset dugmesiyle modemi sifirlayin. ayarlarinizi tekrar yapin. hala benzer sorunu yasarsaniz servise goturun.
0
entrapmen
(06.09.07)
yeni evde ortaya çıktığından bahsetmişsiniz. bilemiyorum, tahminden öteye de gidemiyorum ama acaba channel karışması olabilir mi? bazen aynı kanalı kullanan modemler birbiriyle çakışıyor diye biliyorum. eski evde problem yaşamadığınıza göre yeni taşındığınız yerde sizinle aynı frekans kanalını kullanan bir komşunuz olabilir.
0
swallowed arsenic
(06.09.07)
telefon santral hattina bagliysa (cift islev yani hem telefon hem modem ayni hatti kullaniyorsa) wireless problemleri oluyor genelde tecrube ettigim kadariyla.
0
turkish tekila
(07.09.07)
(1)

multiplayer oyunlarda lag sorunu

chavezding
baglantim 1mbit adsl. dods oynarken pingim ne olursa olsun lag yasiyorum. yani gecenin bir yarisi turk serverda 15 pingle bile fena halde lagli oluyor. 1. baskalarinda da boyle bir durum var mi? 2. adsl yuzunden mi yoksa baska bir sorun mu?3. mesela kapali port, firewall hatasi vs olabilir mi? sorul
baglantim 1mbit adsl. dods oynarken pingim ne olursa olsun lag yasiyorum. yani gecenin bir yarisi turk serverda 15 pingle bile fena halde lagli oluyor.

1. baskalarinda da boyle bir durum var mi?
2. adsl yuzunden mi yoksa baska bir sorun mu?
3. mesela kapali port, firewall hatasi vs olabilir mi?

sorulariniz bunlar. sureniz 3 dakika. başarılar.
0
chavezding
(06.09.07)
oynarken diğer oyuncularda lag olup olmadığını sor. varsa server kaynaklıdır. değilse kendi bilgisayarın çok ısınıyor olabilir veya şişmiştir vardır bir şeyler. firewalldan o oyuna izin verdiysen sorun olmaz. firewall öyle şey yapmaz. ayrıca adsl wireless ise böyle sorun yaşayan arkadaşlarım olmuştu. wireless ise bir modemin dibine otur öyle dene.
0
cha
(06.09.07)
(8)

Bilgisayar ekranini video olarak kaydetmek

murat mc
icin bir program var mi? record'a bassam, calistirdaktan sonra ekranda olanlari kaydetse, sonra izleyebilsek?
icin bir program var mi? record'a bassam, calistirdaktan sonra ekranda olanlari kaydetse, sonra izleyebilsek?
0
murat mc
(05.09.07)
yuxel
(05.09.07)
HyperCam var, My Screen Recorder Pro var [avi, wma vs. şeklinde kaydediyor], Flash, JAVA, EXE, GIF, ASF gibi formatlarda kaydedebilen TurboDemo var. Bunların hiç birini kullanmadım.

Daha meşhur olan camtasia ve snagit var. Onlar da şurda; www.techsmith.com

Türk yapımı olanı da www.thesilver.net burda.
0
sıkay
(05.09.07)
snag it
0
brkylmz
(05.09.07)
cam studio da olabilir tabii neden olmasın.
0
pispinti
(05.09.07)
bsr var ödüllü bir türk yazılımı kendisi.
0
nihilanth
(05.09.07)
Platform belirtilmediği için ben de Mac için alternatifler sunayım:

Snapz Pro X ve Jing. İkincisi ücretsiz ama sadece swf olarak kaydediyor.
0
arche
(05.09.07)
adobe captivate
0
legion
(06.09.07)
www.frontcam.com sorunsuz, kullanıyorum, gayet gusel bir uygulama
0
amonra
(09.09.07)
(4)

dizüstü bilgisayar tavsiyesi lütfen

umursuz
http://www.pcdepo.com/asp/listgroup.asp?group=Notebook-ACER#1200 ytl ye kadar olan şu acer lardan hangisini alayım?
www.pcdepo.com

1200 ytl ye kadar olan şu acer lardan hangisini alayım?
0
umursuz
(05.09.07)
oradakilerden birini sahtepetrucci almıştı bir süre önce. bir mesaj atıp sor nasıl diye.
0
darknum
(05.09.07)
Bu güzel gibi görünüyor: www.pcdepo.com
Yalnız cift cekirdekli degil sanırsam.İllede çift cekirdekli olsun diyosan:
www.pcdepo.com bu derim ben...
0
tutty
(05.09.07)
hangi konfigurasyonu alırsan al acer alma derim ben..
0
hasnicktir
(05.09.07)
acer ben de kullandım klavyesi ve bütün plastik parçaları falan çok dandik izlenimi veriyordu. ekranını söylemeyeyim hiç. plastik parça nasıl olur görmek için hp-compaq ların kasa-klavyelerine bakın oldukça sade ve kaliteli görünür.
0
ozdek
(05.09.07)
(3)

Spyware Doctor

ermanen
Neden bilgisayarı kasıyor bu program? Diğer anti-spyware programları sorunsuz çalışıyor. Ayrıca çakışma olabilme ihtimalini düşündüm, bilgisayarda tek başına çalıştığında bile cpu'yu %100 yiyor.
Neden bilgisayarı kasıyor bu program? Diğer anti-spyware programları sorunsuz çalışıyor. Ayrıca çakışma olabilme ihtimalini düşündüm, bilgisayarda tek başına çalıştığında bile cpu'yu %100 yiyor.
0
ermanen
(04.09.07)
var öyle bir problemi. işime yaradıktan sonra uninstall ettim sırf o yüzden.
0
ozdek
(05.09.07)
Sildim zaten ben de...
0
🌸ermanen
(05.09.07)
problem mi bilmiyorum ama oylesine bir guvenlik icin normal.
bilgisayarin her otunu b*kunu tariyor cok afedersin. ha tabi du$uk konfigurasyonlar icin can sikici ama konfigurasyonunuz iyiyse kullanin derim.
0
sourlemonade
(05.09.07)
(3)

Google Earth'te gizli bir uçak simulasyonu var

deckard
http://www.techno-labs.com/content_screen.asp?YID=1852burada google earth'teki gizli uçak simulasyonu yazıyor. Ben denedim ve süper zevkli. İstanbul'a ulaşamadım belki henüz ama ulaşınca inanılmaz bir zevk alacağım kesin. Deneyeniniz varsa ve istanbul'a ulaşabildiyse işin püf noktasını anlatabilir m
www.techno-labs.com

burada google earth'teki gizli uçak simulasyonu yazıyor. Ben denedim ve süper zevkli. İstanbul'a ulaşamadım belki henüz ama ulaşınca inanılmaz bir zevk alacağım kesin. Deneyeniniz varsa ve istanbul'a ulaşabildiyse işin püf noktasını anlatabilir mi acaba ?
0
deckard
(02.09.07)
normal gezme modunda istanbul'a git.
sonra flight simulator'i cali$tir. current view'i sec ve oldugun yerde oyuna ba$la.
0
sourlemonade
(02.09.07)
bende denedim çok hoş olmuş. gerçi kontroller zor biraz çakılıyorum genelde sorti esnasında. assert h ın dediği gibi her yerden uçmak mümkkün.
0
ozdek
(02.09.07)
evet her yerden uçabilme özelliği çok güzel bence de. klavyede kontröl etmek zor olsa da mouse ile bir nebze daha kolay. bir de sanki F16'ya göre çok yavaş uçuyor gibi geldi bana. Acaba hakkaten öyle mi ?
0
🌸deckard
(03.09.07)
(2)

ps2 bilgisayar ilişkisi

selim pusat
ps2'yi bilgisayara bağlayıp memory carddakileri bilgisayara aktarmanın bir yolu var mıdır? varsa nasıldır? bi yardımcı olun gözünüzü seviyim.
ps2'yi bilgisayara bağlayıp memory carddakileri bilgisayara aktarmanın bir yolu var mıdır? varsa nasıldır? bi yardımcı olun gözünüzü seviyim.
0
selim pusat
(02.09.07)
şu işe yarayabilir:

www.codebreaker.com
0
pusula
(02.09.07)
kart okuyucu? 7-8 dolar falan. o olmadı çoğu laptopta var teknosaya falan usb stick ile gidip rica edersiniz çunu kopyalasana ağabey diye. olabilir yani.
0
ozdek
(02.09.07)
(4)

wireless

sakingitarist
şimdi canlar durum şuarkadaşlarla mahallede şöyle kendi aramızda ne biliim fifa ikibinyedi vs. oynayabilmek için ağ şeysi kurucaktık kabloyla neyin. ben dedim ki teknoloci gelişti siktret kabloyu, wireless denen bişey var. şimdi: nasıl olur bu iş?edit: soruyu biraz açayım. alet edevat ne gerekir, ba
şimdi canlar durum şu
arkadaşlarla mahallede şöyle kendi aramızda ne biliim fifa ikibinyedi vs. oynayabilmek için ağ şeysi kurucaktık kabloyla neyin. ben dedim ki teknoloci gelişti siktret kabloyu, wireless denen bişey var. şimdi: nasıl olur bu iş?

edit: soruyu biraz açayım. alet edevat ne gerekir, bana giren çıkan ne olur, yada olur mu böyle birşey hele bi onu deyin. mahalleye wireless kuracaz yaa. ortalama şööle... du bi bakim, hmmm nerden baksan 6-7km2'lik bi alanı kapsaması lazım.(bkz: oha). bilen bi anlatıversin yau. çok şey istiyosun, oha lan manyak mısın, yok artık ebenin amı, yaa bi siktir git çay koy gibi çözüm önerilerinize bile razıyım. hadi bi anlatın da aydınlansın şu sevgi pıtırcığı, teknoloci heveslisi genç bünye...
0
sakingitarist
(01.09.07)
hocam sölemesi ayıp, ben bi b.k anlamadım yaa. :S şimdi router mı alacam, anteni evde kendim nasıl yapacam, o dediğin router kaç para...
arz ederim...
0
🌸sakingitarist
(02.09.07)
bu işe kalkışmadan önce (bkz: hamachi)
0
colg fusion
(02.09.07)
abi soyle. once bize aranizdaki mesafeyi soylersen belki daha iyi olur. birde eye contact varmi onu da belirtersen $ukela olur.
sonra super customize edebilecegin tarzi bir router alacaksin. linksys wrt54g candir.
en.wikipedia.org kendileri bu olup her yola gelir. bunun uzerine yapilacak iki i$lem var. biri once bir pringles anten birde dd-wrt kurup bridge yapmak.

anten icin:
www.oreillynet.com

bridge icin takip edilecek yol:
www.dd-wrt.com

bundan sonrasi sana kalmi$.
0
cosysop
(02.09.07)
1 mbit adsl ve hamachi. harikalar yaratabilir. masrafa ne gerek var 6-7 km^2 lik alan diyorsun ya sayı saymayı ya da alan hesabı yapmayı bilmiyorsun diyebilir miyim? ttnet bile böyle bir iddiada bulunmamışken ne gerek var. yine de yol cosysop un tarif ettiği yoldur ama ben denedim daha önce böyle bir olayı olmuyor nedense değmiyor buna.
0
ozdek
(02.09.07)
(3)

klasorlerin yeni pencerede acilma problemi

turkish tekila
bi bok yedim, klasor ikonunu degistireyim dedim, o dakikadan itibaren klasorler hep yeni pencerede acilmaya basladi. klasor ayarlarindan ayni pencerede ac desem de durum degismiyor. internetteki cozumler de simdilik fos cikti. umudum; sozluk bilir.
bi bok yedim, klasor ikonunu degistireyim dedim, o dakikadan itibaren klasorler hep yeni pencerede acilmaya basladi. klasor ayarlarindan ayni pencerede ac desem de durum degismiyor. internetteki cozumler de simdilik fos cikti. umudum; sozluk bilir.
0
turkish tekila
(31.08.07)
netbios vb. cok acemi kullanicilar icin gerekli olmayacak protokolleri yanli$likla yuklemi$ olabilir misiniz? yerel ag baglantisi ozelliklerinden hani; tcp/ip di$inda; yukle dedigimizde yanli$likla yuklenmi$ olabilir. bir ihtimal tabi. benim de ba$ima gelmi$ti, kaldirmi$tim duzelmi$ti. in$allah odur.
0
katafalk
(31.08.07)
zannederim ayni olaydan bahsetmiyoruz, benimkisi tamamen registry problemiydi. sonunda calisan bi reg dosyasi buldum duzeldi.
0
🌸turkish tekila
(31.08.07)
reg dosyasini calistiriyorsunuz, registry ye bilgi ekliyor (default ayarlar). upload ettim, 1 hafta suresince suradan yukleyebilirsiniz : senduit.com

edit : hemen akabinde restart etmeyi unutmayin
0
🌸turkish tekila
(01.09.07)
(6)

gizli no öğrenme

imparatorolmayikolaymisandin
gizli numaradan cep telefonumuzu arayanları öğrenebilme şansımız varmıdır?
gizli numaradan cep telefonumuzu arayanları öğrenebilme şansımız varmıdır?
0
imparatorolmayikolaymisandin
(27.08.07)
suç duyurusunda bulunup dava açılmadan, hayır.
0
gregory
(27.08.07)
bi ara gizli numaranın kaldırılması için teklif verilmişti ama birçok kanunda değişiklik yapılması gerektiği için rafa kalktı sonra. gsm2in ilk zamanlarında tanıdık vasıtaıyla falan öğrenilebiliyordu ama şimdi o sistemler aşırı güvenli saklanıyor ve herşey loglanıyor.
ben bi ara forumda bana küfreden birisinin ip'sinden arkadaşlara buldurup kimliğini vermiştim de forum hareketlenmişti bayağı;)
0
her kuyuya tas atan deli
(27.08.07)
overwrite ozelligi olan bir cep telefonuna sahip olman gerekiyor ki bu da normal insanlar icin olanaksız gibi bir sey... askeri yetkililer ve fantastik kisiler sahip olabiliyor. zaten fiyatı yamulmuyorsam 15000 $ civarinda idi.
0
allan quatermain
(27.08.07)
savcılığa verirseniz en geç bir ay içinde bulursunuz aradığı saatleri not ederseniz mına bile korsunuz çok afedersiniz
0
pascha d
(27.08.07)
telefonun değil şebekenin özelliği olduğu için 25000$lık telefon alsanız da yapamazsınız.
0
her kuyuya tas atan deli
(28.08.07)
tanıdık vasıtasıyla halen öğrenilebilir.
fakat tanıdığın nerde çalıştığı çok önemli.
0
gregory
(29.08.07)
(1)

Internet'ten CNN Turk izlemek

wahrsager
Böyle bir yol yordam var mıdır acaba? İş yerindeyim ve Formula 1 antrenman turlarını izlemek istiyorum. TV yok, hızlı internet var; evet işim de yok şu an. Bir öneriniz var mı?
Böyle bir yol yordam var mıdır acaba? İş yerindeyim ve Formula 1 antrenman turlarını izlemek istiyorum. TV yok, hızlı internet var; evet işim de yok şu an. Bir öneriniz var mı?
0
wahrsager
(24.08.07)
sopcasti biraz kurcalarsan cnntürkten olmasa bile başka bir yerden yakalarsın diye düşünüyorum.
0
ezeriko
(24.08.07)
(2)

Bilgisayar yavaş

yoldaki isaretler
Epeydir eskiye göre baya bi yavaş, başlangıc ve işlemler capture'ları ekte; orda olmaması gereken şeyler var mı? Diğer sebepler ne olabilir? Nasıl halledilir?Bi de dün aresten bsplayer indirmiştim onu kurarken mirc de kurulmuş, programlarda gözükmüyor, sağ alt köşdeki boşluk bunun yeri, ordan çıkmay
Epeydir eskiye göre baya bi yavaş, başlangıc ve işlemler capture'ları ekte; orda olmaması gereken şeyler var mı? Diğer sebepler ne olabilir? Nasıl halledilir?

Bi de dün aresten bsplayer indirmiştim onu kurarken mirc de kurulmuş, programlarda gözükmüyor, sağ alt köşdeki boşluk bunun yeri, ordan çıkmaya çalışsam çıkmıyor, 10 tane explorer penceresi açıp hata mesajı veriyor, uninstall edeyim diyorum, program çalışıyo kardeşim önce çık sonra sonra uninstall et diyo, Ne bu? Nasıl halledilir?

Capture'lar net değildi düzelttim.
0
yoldaki isaretler
(23.08.07)
muhtemelen bir tur trojandir o mirc. advanced uninstaller gibi bir programla baslangictan kaldirin. eger bu yol ise yaramaz ise guvenli modda acin bilgisayari. oradayken bircok yeri kontrol etmeniz ve bu mirc belasini bulmaniz gerekmektedir. normal login sonrasi ctrl + alt + del ile gorev yoneticisinden kapatmak istediginizde muhtemelen geri acilir.

ayrica bunlardan sonra bir de ad-aware + spybot search & destroy gibi programlarla bilgisayarinizi taratiniz.
0
entrapmen
(23.08.07)
process explorer gibi bir programla arkaplanda çalışan programlara bir bakın. muhtemelen yapmışsınızdır ama, adaware, symantec vb. ile de full scan yapmanızı önereyim yine de.

sozluk.sourtimes.org
0
hurin
(23.08.07)
(4)

Ttnet'ten Smile adsl ye geçiş?

sathaner
sizce doğru mu olur? 1 mbit limitsiz kullanıyorum, smile ın 2 mbit kampanyalarından birine geçsem doğru bir hareket mi yapmış olurum?http://www.smileadsl.com/tarifeler.aspx
sizce doğru mu olur? 1 mbit limitsiz kullanıyorum, smile ın 2 mbit kampanyalarından birine geçsem doğru bir hareket mi yapmış olurum?

www.smileadsl.com
0
sathaner
(20.08.07)
smile zaten ttnet'ten toptan ucuza alıp satıyor. ben böyle bir durumda taşeron yerine toptancıyı tercih ederdim. çünkü ttnet kullanırsan, herhangi bir ttnet sorununda sorun yaşarsın. ama smileadsl kullanırsan, hem herhangi bir ttnet sorununda sorun yaşarsın, hem herhangi bir smileadsl sorununda yaşarsın. öyle işte.
0
harzem
(20.08.07)
ben bu tur kampanyalara pek sicak bakamayan birisiyim oncelikle bunu belirteyim; onun disinda smile adsl le ilgili de basimdan kotu bir olay gecti o da ayri bir tuz biber katti. bence gecilebilir ama sartlari zartlari zurtlari varsa iyi ogrenilmelidir. sonra iptal ettirmek isterseniz cok ugrasirsiniz. benden demesi. bir de yanlis anlamadiysam 1 sene icinde fiyat dusse bile (tabii ki ciksa da) bu fiyatlar uzerinden faturalandirilacaksiniz. iyi dusunun :)
0
entrapmen
(20.08.07)
ben de ttnet adsl'imi kapattırıp superonline'a geçeceğim yakında
0
felsongy
(20.08.07)
superonline'i unutun diyeyim ben size, ofiste kullaniyoruz, bazi gunler saatlerce bagalanamadigimizi bilirim. evde smile kullaniyorum, son bir kac gundur bir yavaslik var ama onun disinda aylardir bir problem yasamadim.
0
turkish tekila
(21.08.07)
(10)

Hdd tavsiyesi

entrapmen
Biliyorum daha once soruldu ama bu defa biraz daha farkli. Kararsizlik mevcut acaip sekilde. Simdi bende bir laptop ve bir masaustu bilgisayar var. Su an memlekette oldugum icin laptop yanimda ve kotalidan kotasiza donus yapacagim. Bu zaman zarfinda laptop bir seyler indirsin istiyorum. Fakat laptop
Biliyorum daha once soruldu ama bu defa biraz daha farkli. Kararsizlik mevcut acaip sekilde. Simdi bende bir laptop ve bir masaustu bilgisayar var. Su an memlekette oldugum icin laptop yanimda ve kotalidan kotasiza donus yapacagim. Bu zaman zarfinda laptop bir seyler indirsin istiyorum. Fakat laptopun hafizasi sadece 40 gb ve ben aksamlari cd yazmakla ugrasmak istemiyorum (Cd yazicisi var sadece). Bu yuzden bir hdd alayim hem laptopda hem de masaustunde kullanayim istiyorum. Her neyse tasinabilir usb girisli olanlara baktim ama fiyatlari biraz pahali geldi ve isinmayla ilgili yorumlar gozumu korkuttu. Ayrica normalde laptop u cok nadiren kullaniyorum, masaustu pc de her seyi hallediyorum ve 7/24 acik duruyor o alet.

Kisaca hem daha uygun olsun diye hem de her daim isime yarasin diye Ide olanlara bakiyorum simdi. Bir yandan da icimden bir ses ulan bilgisayari yenilediginde (su an ki anakartim sata yi desteklemiyor) elinde patlayacak ide hdd diyor.

Kisaca kararsiz kaldim. Ide + usb hdd kutusu mu, yoksa direkt usb girisli ama daha dusuk gb olanlar mi? Kafama takilan bir baska nokta da bu usb girislilerin fazla isiniyor gibi sikayetler almasi. Ben bu hdd yi 7/24 aylarca acik birakmayi planlayarak almayi dusunuyorum, bana uymaz mi yoksa bu urun? Hdd kutularıyla ilgili bilgi verebilecek var mi? Soyle ogrenci isi hesapli su var diyebilecek falan?

Offf ki ne offf akil verene rep verecegim, emege saygi.

Benim su an en sicak baktigim urun ise su;
www.hepsiburada.com
0
entrapmen
(20.08.07)
ide hdd neden elinde patlasın ki? yeni anakartına da takar kullanırsın?
0
forrestgump
(20.08.07)
hali hazirda 2 tane var olmasi sebebiyle elimde patlar korkusu var. cogu anakartta su an sadece 2 ide cikisi oldugunu gozonunde bulunduracak olursak 1dvdwriter-1cdwriter (evet gereksiz ama calisiyor tas gibi) 2 hdd var. sata destekli kartlarin bazilarinda 2 tane bile degil ide girisleri :/

bir de bu kutu mevzusu killandirdi beni, internetten bakindim biraz ama 70-75 ytl gibi fiyatlar gordum. yok mu bunun ucuz yollusu yahu? hdd kutusu olmadan laptopta kullanamam ben simdi bu hdd yi :(
0
🌸entrapmen
(20.08.07)
www.indirimara.com 500gb harddiskl linki bence makul.
0
badseed
(20.08.07)
lacie nin cogu yerdeki fiyati zaten oyle sayilir (misal hepsiburada da 205 ytl) ama yorumlarda asiri isindigi yonunde sikayetler var. ben 7/24 acik biraktigimda yamulmasindan korkuyorum.
0
🌸entrapmen
(20.08.07)
Yolladigin baglantidaki harddiskin 250 MB versiyonu bende var. Kendi aldigim "icebox" adindaki kutu icinde bir yildir pasa pasa calismaktadir. Isinma elbette ki olmakta ama bu hic bir zaman sorun olacak yuksekliklere ulasmadi. Harddiski acik bir sekilde unutup gittigim de, uyudugum da oldu. Tikir tikir calismakta.

Sahsen, ide + usb hdd kutusunu oneririm. Hazir olanlarin nedense soyle fazladan daha kalin oldugunu gozlemledim. 2.5" lap top harddiski alip, kendim de hdd kutusu alip yaptim. hazir satilanlardan cok daha ince birsey oldu.

Hdd kutusu Turkiyede olmadigim icin tavsiye edemiycem ama eger benim kullandigim ice-box'u bir iki arkadasima da aldim, baska bir arkadasim da kullaniyor, herkes cok memnun. Yan taraflari mazgalli, boyle uful uful bir etki de yapiyor sanirim. Olmadi Almanya'dan gelen giden birinden siparis edebilirsin, 25-30 euro kadar.
0
sankaranarayanan
(20.08.07)
kendin kutuya koyup kullanacaksan hard diski dikkat et. hiç sağlam bir parça değildir hard disk.

Yok çok taşıyacam dersen western digital passport derim. ama pahalıdır.
0
darknum
(20.08.07)
fazla tasinmayacak. zaten istanbula dondugumde takacagim hdd yi bir daha da yerinden cikmayacak muhtemelen. ben bu hdd kutusunun ucuz yollusundan bulamadim yalniz :( bi buldurun be arkadaslar.
0
🌸entrapmen
(20.08.07)
Abi, aşağıda yazdıklarımı önce yazdım ama, onlardan daha iyisi; bir dvd-writer al, sistemini güncelleyene kadar hiç para verme ide hdd'ye falan. Nasılsa sevdiğin film ya da dizileri yedeklemek isteyeceksin, şu ara blue-ray falan düşünülesi fiyatlarda değil. ide hdd elinde patlamaz ama yeni teknolojiye göre yavaş. en iyisi harici bir dvd-writer al bence, iki bilgisayarında da kullanabilirsin hem.
Not: Maxtor hdd'yi bence hiç alma. WD ya da en azından seagate falan al. Girdiğin riske değmez, bir sürü kullanıcının canını yaktığını okumuştum bu maxtor'un ben (ekşi'de). Bir bildikleri vardır şikayet edenlerin, yanlarına bırakmayacaksın iflas etsin ipneler.

---
Seni daha fazla kararsızlaştırmasını istemem ama veriyolu hızları bakımından sata'nın ide'den daha hızlı olduğunu hatırla.
Harici hdd'ler hakkında çok bilgim yok, ama bunların ide yerine sata arabirimi ile usb'ye bağlananı varsa, bunları düşün (saçmalıyor olabilirim)
Bu arada; sata destekleyen (ama yeni model olmayan) bir anakart da düşünebilirsin. 2. el bir şey bulursan fiyatı uygun olabilir, ama anakartın 2. eline ne kadar güvenilir bir şey söylemek güç olur.
Eğer hız senin için önemli değilse ide almanın bir sakıncası yok, zira ide portları sadece 2 adet de olsa kabloları birden fazla gereci bağlamana izin veriyor. Örneğin bende de sadece 2 ide girişi var ve hdd'lerim bundan muaf, yani sata. Ama 2 adet optik sürücü var ve sadece 1 ide portuna ikisini birden bağlayabiliyorum ve diğer port boşta kalabiliyor. Jumper ayarları, power supply ve hız dışında kafa yoracak fazla bir şey yok.
0
laugh
(20.08.07)
buradaki ve baska yerlerdeki yorumlar neticesinde su urunu almaya karar verdim. ilgi gosterenlere tesekkurler.
www.hepsiburada.com
0
🌸entrapmen
(20.08.07)
dun aksam siparis ettim bugun oglen elime gecti (istanbul disi) su an icin gayet guzel gorunuyor. bakalim 7/24 acik kaldiginda ne olacak :)
0
🌸entrapmen
(22.08.07)
(2)

wifi manager gibimsi

badseed
Selamin aleykum. Gecenlerde windows update falan yapti sanirim o yuzden artik kablosuz aglari goremiyorum. Ama otomatik baglaniyor daha once baglandiklarima. Zaten tiksiniyodum bu windowsun kendi wireless arayuzunden. Alternatifi ne indirim?
Selamin aleykum. Gecenlerde windows update falan yapti sanirim o yuzden artik kablosuz aglari goremiyorum. Ama otomatik baglaniyor daha once baglandiklarima. Zaten tiksiniyodum bu windowsun kendi wireless arayuzunden. Alternatifi ne indirim?
0
badseed
(19.08.07)
intel'in wifisi ise intel'in arayüzü var mesela ama bence xpninki daha güzel ve hızlı cevap veriyor. orda advanced kısmı var oraya girip öncelikleri falan ayarlamanız lazım 1-2 kere zorlanınca uzmanı oluyor insan.
0
ozdek
(19.08.07)
simdilik intelinki ile idare ediyorum bide wifi hopper diye birsey buldum. netstumbler networku analyiz etmiyomu orda baglan diyebiliyo muyduk? Bendekinde ole bisi yoken azindan.
0
🌸badseed
(19.08.07)
(2)

adsl kotalıdan kotasıza geçiş..

nihilanth
bugün telekoma gidip kotalı tarifemi kotasıza çevirmek için başvurdum. kadın hemen geçileceğini söyledi. şimdi kota sayfam halen açılıyor. acaba geçmiş miyimdir? kotayı aşsam ne olur? ne zaman geçerim bilen eden var mıdır?bir de fatura tarihim ayın 30'u. 17 gün kotalı tarifeden geri kalan gün de kot
bugün telekoma gidip kotalı tarifemi kotasıza çevirmek için başvurdum. kadın hemen geçileceğini söyledi. şimdi kota sayfam halen açılıyor. acaba geçmiş miyimdir? kotayı aşsam ne olur? ne zaman geçerim bilen eden var mıdır?

bir de fatura tarihim ayın 30'u. 17 gün kotalı tarifeden geri kalan gün de kotasız tarifeden ücretlendirileceğim söylendi. umarım doğrudur.
0
nihilanth
(17.08.07)
ayrıca belirtmek isterim ki kota sayfasının açılması bir kriter değildir, ben hayatımda hiç kotalı adsl kullanmadım ama sürekli kota sayfasını açar bakarım "bu ay ne kadar sömürmüşüm telekomu" diye
0
reeper redeemer
(18.08.07)
Evet aynen reeper redeemer'ın dediği gibi bir kriter değil. Ben de kotasıza ilk geçtiğimde aynı şeyi düşünmüştüm. Fark eden bir şey yok. Bir yerlerde yazıyordu sanırım "bu sayfa bilgi amaçlıdır" falan diye..
0
t
(18.08.07)
(15)

Açılmayan bilgisayar

sathaner
Abimlerin bilgisayarı açılmıyor, nasıl mı? power düğmesine basıyoruz, kasanın ışığı yanıyor, içersindeki fanlar 1 saniye kadar dönmeye çalışıyor sonran duruyor, ama kasa ışığı yanmaya devam ediyor, elektriksel bir sorun oluğunu düşünüyorum ama bulamadım, servise gitse 15-20 $ boşa gider, bi el atars
Abimlerin bilgisayarı açılmıyor, nasıl mı? power düğmesine basıyoruz, kasanın ışığı yanıyor, içersindeki fanlar 1 saniye kadar dönmeye çalışıyor sonran duruyor, ama kasa ışığı yanmaya devam ediyor, elektriksel bir sorun oluğunu düşünüyorum ama bulamadım, servise gitse 15-20 $ boşa gider, bi el atarsanız sevinirim.
0
sathaner
(17.08.07)
fanlar bozumluş olabilir,hemen hemen aynısı ben de olmuştu. tam emn olmamakla beraber,sorunun bu olduğunu,fanı kendiniz değiştiremiyeceğinz için ister istemez servise gitmeniz gerektiğini düşünüyorum.
0
gioberg
(17.08.07)
fanlardan kastım, ekran kartı, power supply ve kasanın fanını demek istedim, bu üçü birbirinden bağımsız, durup dururken üçü birden bozulmaz sanırım.
0
🌸sathaner
(17.08.07)
bence power supply problemi.
0
kibritsuyu
(17.08.07)
sorun ne anlamadım ama işlemcinin fanı bozulmuşsa bilgisayar kendini kapatır dolayısıyla diğer fanlar da durur. üçünün birden bozulması gerekmiyor yani. araya birşey sıkışmış dönmesini engelliyor olabilir.
0
cashkopat
(17.08.07)
bi ihtimal cpu un soketle bağlanıyosa anakarta ,bağlantısızlık olabilir cıkartıp takarsan sorun çözülebilir
0
magoria
(17.08.07)
işlemci fanından kaynaklanan bir problem gibi geldi bana. cpu aşırı ısındığında anakarta gelen elektrigi keser. fanı değiştirmek, tam oturmasını sağlamak suretiyle sorundan kurtulmanız mümkün gibi görünmekte. power supply de problem olacağını sanmıyorum.
0
hasnicktir
(17.08.07)
valla sathaner gayet açık seçik net bir şekilde anlatmış problemi. lütfen okurken ve cevap yazarken biraz daha gözümüzde canlandırmaya, anlamaya çalışalım. buraya soru yazan kişi, cevap almak için yazıyor. düğmesine basınca vınn diye azıcık bir ses çıkaran ve akabinde kasa ışığı hariç komple susan bir bilgisayar canlanıyor benim gözümde. işlemci fanının bozuk olması nedeniyle komple kapanma olabilmesi için, en az bir 2-3 dakika o işlemcinin ısınması, bu arada bilgisayarın normal gibi çalışması lazım. düğmeye basar basmaz vınn edip anında susan bir bilgisayarın ya anakartı göçmüştür, ya da kasa ışığını yakmaktan öte elektrik alamıyordur.
0
kibritsuyu
(17.08.07)
power dügmesi saglam mi? bazen bunun yayi bozulur ve ittirdikten sonra geri gelmez, bilgisayarda co kkisa b,ir sure acilir gibi olur ama dugme basili kaldigi icin calismaz. gerci kasa isigi yaniyorsa sebebin bu olmamasi lazim ama...
0
alpinsamuray
(17.08.07)
@kibritsuyu. işin aslı o kadar da açık olarak yazılmamış.

power ya da reset düğmesi içeri takılı kalmış olabilir.
power supply yetersiz gelmeye karar vermiş olabilir

ben olsam
cpu nun yerine sağlam oturduğundan emin olurum.
bundan önce daha kolay olduğu için anakart pilini çıkarıp takmanı tavsiye ederim. (bazı nedeni bulunamayan gerzek hatalarda çözüm olabiliyor)

tüm parçaları sırayla sök/tak

hard disk açılışta okuma yapmaya çalışıyor mu? kontrol et.
--
tüm fanlar aynı anda duruyorsa daha eski pc'ler için power supply ya da anakart problemi derdim.
yeni anakartlar daha karmaşık.
0
can see
(17.08.07)
öncelikle ilginiz için teşekkür ederim,
power düğmesi takılı kalmadı, cpu fanını geçen sene değiştirmiştim, akşam tekrar söküp takıcam, ben yine de elektriksel bir sorun olduğunu düşünüyorum, sanki fişi pile takmışız, pilin güçü makinayı çalışıtmaya yetmiyor gibi, kibritsuyu'nun dediği gibi vınn diye az bir ses çıkartıp çalışmaya çalışıyor ama güç yetmediği için duruyor, eğer power supply den ise onu değiştirip deneme şansım yok.
Şu an iş yerindeyim, akşam biraz daha kurcalarım.
0
🌸sathaner
(17.08.07)
galiba anakart , kasa ile temas ediyor ve kısa devre yapıyor...
0
algoritma
(17.08.07)
power supply
0
turkish tekila
(17.08.07)
kesinlikle power supply.
0
trimpot
(18.08.07)
power supply olabilir. bende de aynısı oldu, ekran kartından şüphelendim değilmiş. en son power supply ateş çıkartarak yandı.

beraberinde anakartımı da götürmüş. farkında değildim, gidip yeni güç kaynağı aldım, dediğin gibi çalışacak gibi yapıp yan çizdi. anakartı da değiştirdim sorun kalmadı.
0
kimlanbu
(18.08.07)
problem oluşmadan önce kasaya yeni bir parça takıldı ise (hdd, cd, ram vs) bu parçaların çektiği gücü power supply karşılamıyordur. daha kötü bir ihtimal ise takılı olan parçalardan birinin kısa devre yapmış olmasıdır.(kısa devre var ise aynı kablo üzerinden beslenen diğer cihazlarıda yakmış olabilir)
yapılması gerekenler, öncelikle sistemde takılı olan hdd, cd gibi cihazların elektrik bağlantılarının sökülmesi, sistemde bir ekran kartı bulunuyor ise yeniden sökülüp takılması, el değmişken ramleri de yeniden söküp düzgünce taktıktan sonra pc yi üzerinde hdd olmadan açmaya çalışmaktır. bu durumda açılıyor ise sıra ile daha önceden elektrik bağlantılarını söktüğümüz hdd ve cd lere güç verip (her seferinde bilgisayar kapalı iken) kasa içindeki parçaları denemektir.
eğer pc üzerinde hiç bir cihaz olmadığı halde yani sadece cpu, ram ve ekran kartı kombinasyonunda açılmıyor ise anakartın sökülerek başka bir makinede denenmesi gerekir. böylelikle arızanın anakartta mı yoksa power supply da mı olduğu anlaşılır.
önemli olan nokta kullanılan sisteme uygun powersupply seçilmesidir. piyasada 15-20 dolarlara satılan 400-500 Watt olduğunu iddia eden power supplylar 250 watt ın üzerine çıkamazlar ve pc nin tüm bileşenlerine ciddi hasarlar verirler. en önemlisi kaliteli bir markanın power supplyını almaktır.
edit : sistem nedir? üzerindeki power supply ne marka, kaç watttır?
0
trick style
(18.08.07)
(7)

Bilgisayar arızası

fiend united
Efenim gerizekalı bilgisayarım son 4 veya 5 haftadır kendi kendine monitörü bekleme konumuna getirmeye başladı.Durduk yere bekleme konumuna geliyor beş on saniye sonra açılıyor. Bu durum bir kaç defa tekrarlıyor. Bu arada müzik dinliyorsam kesiliyor. Açılıp kapanmalardan sonra masaüstündeki simgeler
Efenim gerizekalı bilgisayarım son 4 veya 5 haftadır kendi kendine monitörü bekleme konumuna getirmeye başladı.

Durduk yere bekleme konumuna geliyor beş on saniye sonra açılıyor. Bu durum bir kaç defa tekrarlıyor. Bu arada müzik dinliyorsam kesiliyor. Açılıp kapanmalardan sonra masaüstündeki simgeler (sadece klasör isimleri kalıyor), system traydeki msn ya da winamp ikonları kayboluyor. Açtığım firefox sayfaları kararıyor.

Son olarak ekranda ne varsa kitleniyor. Reset atmak kar etmiyor çünkü açılmıyor. Fişi çıkartıp takınca açılıyor. Ayrıca daha önce monitörüm arızalanmıştı, tamir edildi. Bu sorun haftada iki veya üç kez oluyor.

Acep sorun nedir? Monitör, virüs, yoksa işlemci, anakart gibi daha kıllı bir şey mi?

Çok mağdur oldum bi yardımcı olun.
0
fiend united
(17.08.07)
cosysop'un dediği gibi fazla tozdan kaynaklı ısınma sorunu olabilir, kasayı açıp içini, özellikle işlemci fanını ve işlemciyi tozdan arındırmak iyi gelebilir. (ki o bölgeden ne kadar toz çıktığına inanamazsın).
Aklıma gelen başak bir şey, harddisk kaynaklı bir sorun olabilir, harddisk te bad sektor oluşmuş olabilir, o bölgeye yakın bir bölgeyi okumaya başlayınca da aptallaşabilir alet, uygun bi program indirip harddiski de bi kontrol ettiriver istersen.
0
lord seithel
(17.08.07)
Ekranın 5-10 saniyeliğine kapanması babamın bilgisayarında da oluyordu. Ekran kartının fanı bozulmuş ondan aşırı ısınıp kendini kapatıyormuş meğerse. Bence fanları kontrol edip tozdan temizleyin öncelikle...
0
crown
(17.08.07)
ekran kartı aşırı ısınması fikrine katılıyorum.
kasa havalandırmasını kontrol edin. malum havalar sıcak. bir de cosysop ne diyorsa doğrudur.
0
can see
(17.08.07)
Öncelikle yazılan her şeyi uyguladım, yardımlarınız için teşekkürler.

Komple kasayı temizledim, misler gibi yaptım kasayı. işlemci olsun, ekran kartının fanı olsun içlerinden topak topak pislik çıktı. Aynı sorun tekrar ortaya çıkmadı ama bu defa da (sanırım)ekran kartının fanından çılgınlar gibi ses gelmeye başladı. bu sorunu nasıl çözebilirim?
0
🌸fiend united
(17.08.07)
bir forumda yağlamaktan bahsediyorlardı.
fan sökülüp üzerinde etiket olan kısımdaki etiket kaldırılır altındaki fanın göbeği yağlanır gibi birşeyler.

ilgili forumları bulup iyice okumadan yapılmamalı gibi geldi bana.
0
can see
(17.08.07)
hocam bence power supply arızası bu olay çünkü bazen bozulan bir power supply dengesiz yani gerektiğinden daha az güç almaya başlar power dan, sonuçta yetersiz güç gelince anakarta anakart ın da çalışma sistemi bozulabilir.Hatırlatmak isterim power supply arızaları genelde dalgalı voltaj olan yerlerde ve toprak hattının zayıf olduğu yerlerde görülür ,bilhassa p4 kasalarda bu daha geçerlidir
tabiki sorunun diğer bir yönü de var böyle kıl arızalar ram den de kaynaklanabiliyor veya da power supplydan anakarta bağlanan 4 dişli bir kablo vardır,bu kablo ekran kartına enerji sağlama işine yarar ona da bakmanda fayda vardır derim kaldı ki çalışma sistemi bozulan bir power supply bu 4 dişliyi de düzgün çalıştırmayacaktır.
0
gamlibaykus
(18.08.07)
her ekran kartı için geçerli değil ama başka bir çözüm de fanı yenisiyle değiştirmek. fanı sökebiliyorsan bilgisayar satan yerlere sormanda fayda var. şaftı kaymış bir fanı düzeltmek mümkün olmayabiliyor.. :)
0
thalamus
(18.08.07)
(6)

adsl bağlantı yavaşlığı...

denize karsi icen keci
son 2-3 gündür aşırı bir yavaşlama var bağlantı hızımda (izmir). genel bir sıkıntımıdır yoksa bana özel bi kıllıkmıdır? bana özelse ne yapabilirim bağlantımı eski hızına döndürmek için?4440375 i arayıp "modeminiz açık mı?" gibi gudik sorular duymak istemediğim için bi el atıverin be.
son 2-3 gündür aşırı bir yavaşlama var bağlantı hızımda (izmir). genel bir sıkıntımıdır yoksa bana özel bi kıllıkmıdır? bana özelse ne yapabilirim bağlantımı eski hızına döndürmek için?
4440375 i arayıp "modeminiz açık mı?" gibi gudik sorular duymak istemediğim için bi el atıverin be.
0
denize karsi icen keci
(13.08.07)
bu son 2 gündür bende de var (istanbul-beşiktaş)
0
deckard
(13.08.07)
İzmir-Balçova: İnanılmaz derecede yavaşız bu gece, öyle böyle değil yani.
0
sui
(13.08.07)
izmit - uçuyoruz, hız öyle böyle değil...

bir de gıcığız biz. evet.
0
pispinti
(14.08.07)
modemi resetlemek ise yariyor.
0
moralite
(14.08.07)
Bir de arada dns'leri değiştirin derim. Ya da treewalk dns'yi falan kurun.
0
colonizer
(14.08.07)
baslat calistir cmd yapip kara ekranda ipconfig /flushdns
0
notorious
(14.08.07)
(2)

Notebook - Acil

swashbuckler
merhabalar, notebook almam gerekiyo bu 2 gün içinde.bütçemden ayırabileceğim fiyat 1600 ytl civarı.acilen önerilerinizi bekliyorum. bu arada işyerinde kullanacağım için ekran kartı uçuk bişey olmasa da olur. ram ve işlemci maksimizasyonu :)
merhabalar,

notebook almam gerekiyo bu 2 gün içinde.
bütçemden ayırabileceğim fiyat 1600 ytl civarı.

acilen önerilerinizi bekliyorum.
bu arada işyerinde kullanacağım için ekran kartı uçuk bişey olmasa da olur.

ram ve işlemci maksimizasyonu :)
0
swashbuckler
(09.08.07)
www.indirimara.com da sunlari buldum. Ilki isini gorur gibi ikincisi amd64 ucuncusu ise ucuz ama biraz parayla rami abanirsin.
www.pcfirsat.com
www.mavibilgisayar.com
www.hepsiburada.com
0
badseed
(09.08.07)
hesaplı olması bakımından diğer linkteki ibm lenovo ile bi de bu ürünü inceleyin derim ben.
www.hepsiburada.com
0
hasnicktir
(10.08.07)
(1)

wireless network for dummies

chavezding
birinde vista ikisinde xp yüklü olmak üzere evde üç adet bilgisayar var. bir de bunlarin bağlı olduğu usrobotics 9106 kablosuz modem var. şimdi ben bu bilgisayarlarin kendi aralarinda bir ağ kurmak için ne yapmaliyim? daha önce kablolu ag kurmuşluğum var ama yine de oldukça cahilim bu konuda.
birinde vista ikisinde xp yüklü olmak üzere evde üç adet bilgisayar var. bir de bunlarin bağlı olduğu usrobotics 9106 kablosuz modem var. şimdi ben bu bilgisayarlarin kendi aralarinda bir ağ kurmak için ne yapmaliyim?

daha önce kablolu ag kurmuşluğum var ama yine de oldukça cahilim bu konuda.
0
chavezding
(09.08.07)
daha once bir kac kere soruldu sanirim burada bir ornegi var.
(git: 8219)

edit budut:
compnetworking.about.com

buraya bir goz at.
0
cosysop
(09.08.07)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.