Giriş
(5)

resim to vcd

efruz
bilgisayarımdaki resimleri bilgisayarı olmayan lakin her evin demirbaşı olan vcd de göstermek üzere bilimum akrabalarıma göndericem. ama vindos movimaker ile yapınca çok kalitesiz olarak görünüyor. bilgisayardan izleyince bile çok dandik. ulead visual studio da aynı kalitesizlikteistiyorum böyle 160
bilgisayarımdaki resimleri bilgisayarı olmayan lakin her evin demirbaşı olan vcd de göstermek üzere bilimum akrabalarıma göndericem. ama vindos movimaker ile yapınca çok kalitesiz olarak görünüyor. bilgisayardan izleyince bile çok dandik. ulead visual studio da aynı kalitesizlikte

istiyorum böyle 1600e1200 çözünürlükte, net görüntülü slayt hazırlayayım, arkaya fon... hangi program yapar
0
efruz
(29.02.08)
bir çok televizyon o çözünürlüğe çıkamayacağı gibi, CD'yi çalacak olan cihaz da o çözünürlüğe geçişi sağlayamaz. ayrıca JPEG gösteriminde sanırım müzik eklemek gibi bir lüksünüz yok. müzikli olacaksa zaten VCD'nin desteklediği format olan MPEG'ten şaşmanıza imkan yok. bu arada fotoğraflar/resimler mutlaka sıkıştırılacağı için görüntü kalitesi düşecektir.

bence en iyisi, sadece bir photo cd yapmak. zoom fonksiyonu kullanılarak fotoğraflar/resimler daha detaylı olarak görüntülenebilir. bir photo cd'yi (ya da image cd miydi, hatırlayamadım) nero - burning rom kullanarak bile yapabilirsiniz.
0
archetype
(29.02.08)
ama görüyorum böyle slaytlar. dvd kalitesinde, 4 dakikalık resim sunusu 100 mb dan fazla. gerçi o bilgisayar formati, avi türü, o şekilde yapayım, vcdye atarken dönüştürsün bakalım, kendi bilgisayarımda bile çok kalitesiz görüyorum
0
🌸efruz
(29.02.08)
nero nun vcd yapma yerinde resim ekleme vardı
0
joe feyzullah
(29.02.08)
o gördüğün 100mb dosyalar "vcd ile okunabilir" formatta değillerdir muhtemelen. vcd standardı mpeg1 sıkıştırması kullanır ve standart, vcd okuyan cihazlar tarafından okunabilen formatın belirli limitleri vardır. yani böyle videoları teorik olarak oluşturmak mümkün fakat vcd çalayır ile okunabilecek formata sokmak pek mümkün değil, tabi tam olarak beklentinin ne olduğunu bilmiyorum. fakat görüntünün vcd uyumlu olabilmesi için bir limiti vardır ve bu da aşağı yukarı vhs kalitesindedir.
0
kurukafa
(01.03.08)
www.youtube.com bu video tamemen fotograf kendi emeğim:) vcd nin çözünürlüğü 352x288dir 1600x1200ü ne yaparsan yap neredeyse 1/5'e düşürecek.bazı programlar mpg'e dönüştürme işleminde kullanıcıya kalite ayarlama imkanı veriyor (tmpgenc favorimdir).video studioda yaptıktan sonra çok kaliteli bir mov veya avi yap daha sonra tmpgenc'de en kalitelisinden bi mpg yap.yaptığın mpg monitörde kötü görünse bile tv de çok net görünür.movimaker'da amaç net ortamına video hazırlamak olduğu için kaliteli biey beklememek lazım.
0
recreativo
(01.03.08)
(5)

boş cd tavsiyesi

ezeriko
duyuruda dvd tavsiyesi için hep verbatim denmiş.peki ya cd?edit: amaç arşiv. iyi, dayanıklı, hatta evladiyelik bi'şey lazım.
duyuruda dvd tavsiyesi için hep verbatim denmiş.
peki ya cd?

edit: amaç arşiv. iyi, dayanıklı, hatta evladiyelik bi'şey lazım.
0
ezeriko
(29.02.08)
DVD de ben ısrarla Maxell DVD+R diyorum. CD de ise Verbatim metal azo yu tek geçerim...
0
selimse
(29.02.08)
verify ettikten ve iyi baktıktan sonra aşağı yukarı hepsi evladiyeliktir. ayrıca hiç 20 sene önceki cdye,kasete,dvdye bakma ihtiyacı hissetmedim. 5-10 senede bile formatlar değişiyorken arşiv yapmak da mantıklı gelemiyor ki. aha divx arşiv yapıyordun şimdi hd çıktı plazmalar çıktı gitti divx arşivi çöpe. böyle bu piyasa.
0
ozdek
(29.02.08)
TDK iyidir, lakin dükkânda varsa eğer Verbatim'i CD için de tek geçerim.
0
malmoth
(29.02.08)
philipsler de iyidir verbatime ürettiriyor çünkü
0
joe feyzullah
(29.02.08)
elimde ricoh var 11 yıl önce hardiskimi götürüp bi kasetçide bastrımıştım.11 yıl önce ne mümkün cd writer sahibi olmak.arsiv cd si.dibi ayaktaşı gibi olmuş ama halen kullanıyorum hertürlü cd/dvdromda hiçbir alet okuyamıyorum diye hata vermedi.
0
recreativo
(01.03.08)
(3)

Kullanılan Hesaptan Gelen Mail

sotw
[email protected] adresi pop3 olarak kullanmaktayım (Ms outlook 2007 ile) içinde 12 tane ilgisiz resim olan mail aldım. gönderen kısmında kendi kullanmış olduğum [email protected] adresi yazılı, başında da bilinmeyen bir isim var(türk ismi). pc de virüs olmadığını düşünüyorum. spam olabilir mi? da
[email protected] adresi pop3 olarak kullanmaktayım (Ms outlook 2007 ile) içinde 12 tane ilgisiz resim olan mail aldım. gönderen kısmında kendi kullanmış olduğum [email protected] adresi yazılı, başında da bilinmeyen bir isim var(türk ismi). pc de virüs olmadığını düşünüyorum. spam olabilir mi? daha önemlisi nasıl oluyorda benim hesabımdan gelmiş gibi gösterebiliyor.
0
sotw
(29.02.08)
spam o,
aynısı bana da oluyor, ki bankacılık sektörüne çalışan özel bir şirketteyim,güvenlik üst seviyede, kullandığım mailden bana mail geliyor, bu kadar üstünde durmadım şimdiye kadar, siliyorum her seferinde.
ama merak ediyorum tabi nasıl geldiğini.
0
sathaner
(29.02.08)
istediği maili istediği kişidenmiş gibi gösteren yazılımlar var.
0
efruz
(29.02.08)
masterbih mail diye bir program ile yapılabiliyormuş. gönderici ve yanıtlama adreslerine fake mail girilmesini sağlıyor.
0
🌸sotw
(29.02.08)
(11)

vistada browser problemi

oxibrinth
vista explorer, opera, firefox, hicbir browser ile sayfaları açamıyorum, can not display the webpage mesajı geliyor. işin garibi messenger bağlanabiliyor. daha önceden bu bilgisayarla rahat rahat giriyordum ne oldu anlamadım. bağlantı da wireless bu arada. teşekkürler.
vista explorer, opera, firefox, hicbir browser ile sayfaları açamıyorum, can not display the webpage mesajı geliyor. işin garibi messenger bağlanabiliyor. daha önceden bu bilgisayarla rahat rahat giriyordum ne oldu anlamadım. bağlantı da wireless bu arada. teşekkürler.
0
oxibrinth
(28.02.08)
bazen güncelleme yaptığında terbiyesizleşebiliyor vista.yakın zamanda epdate yaptıysanız geri yükleme yapabilirsiniz.bir keresinde yardımcı olmuştu bana.
0
aysiku
(28.02.08)
Aynı sorun şu an bir arkadaşımda mevcut. Fakat o opera ile bağlantı kurabiliyor. Deli olmak üzere ne denediysek kâr etmedi :)
0
alkolik imam
(28.02.08)
evet maalesef hiçbir browser kullanılamıyor bağlantı olmasına rağmen, şimdi denedim bazı programların guncellemeleri de aynı durumda. sadece explorer çalışıyordu bir ara, o da çalışmaz oldu.
konuyu araştırırken nette benim de karşıma windows güncellemeleri çıktı, şimdi hepsini teker teker siliyorum. umuyorum harcadığım zamana değer.
0
🌸oxibrinth
(28.02.08)
dediğim gibi ben update leri geri alınca düzelmişti.aynılarını birdaha yüklediğim zaman bir sorun yaşamamıştım.yavaş yavaş düzelicek sanırım bu sorunlar ama şimdilik en iyisi bu.
0
aysiku
(29.02.08)
silinemeyen 2si hariç tüm güncellemeleri silmeme rağmen yine de düzelmedi. teşekkürler.
0
🌸oxibrinth
(29.02.08)
Dns'yi kontrol etmişsinizdir sanırım?
0
colonizer
(29.02.08)
valla dns otomatik gözüküyordu zaten. opendns denedik o da kar etmedi.
0
🌸oxibrinth
(29.02.08)
omrumuzu yedin vista :&
0
algoritma
(29.02.08)
Bir de vista'da bazen tarayıcının güvenlik ayarlarını kapamak ya da değiştirmek gerek diyollardı ama kesin bilgim yok.
0
colonizer
(29.02.08)
proxy ayarlarina bir bakin, "automatically" falan secmek lazim galiba
0
turkish tekila
(29.02.08)
güvenliği de kapamamıza, firewallı kapamamıza ya da browserları firewallden geçirmemize, ve bütün proxy, dns, ip adreslerini otomatiğe bağlamımıza rağmen sonuç aynı. hatta system restoredan 3 gün öncesine almayı bile denedik. şimdi google earthi denedim o da çalışıyor msn gibi. ama antivirüs updateleri çalışmıyor mesela... ulan.
0
🌸oxibrinth
(29.02.08)
(5)

msn? kamera?

oceano
efenim sorun şu ki msn de ne kameramı açabiliyorum, ne karşımdaki açabiliyor, ne de görüntülü konuşma yapabiliyoruz.bağlantı kuramadı messenger die uyarı veriyor. neden olabilirkine?-bu arada kamera kendi başına gayet güzel çalışıyor.-ayrıca msn 2008 sürüm. live messenger. ayrıca plus da yüklü.tenku
efenim sorun şu ki msn de ne kameramı açabiliyorum, ne karşımdaki açabiliyor, ne de görüntülü konuşma yapabiliyoruz.
bağlantı kuramadı messenger die uyarı veriyor. neden olabilirkine?
-bu arada kamera kendi başına gayet güzel çalışıyor.
-ayrıca msn 2008 sürüm. live messenger. ayrıca plus da yüklü.

tenkuu.. tenkuu..
0
oceano
(28.02.08)
MSN'in altyapisinda sorun olabilir. Skype falan deneyin.
0
wpi
(28.02.08)
okul ya da işyerinden bağlanıyorsanız firewall engelliyor olabilir.. üniversitedeyken bana öyle olmuştu da, söyliyim dedim..
0
pispinti
(28.02.08)
yok tamamen evden bağlanıyorum. ayrıca msn üzerinden halletmek istiyorum skype ya da başka bir program tercih sebebi değil.

daha önce ingilizce msn vardı, silip son sürüm yükledim şimdi de böyle bir hata veriyor. üstelik tanıttım da msn e yani. :S
0
🌸oceano
(28.02.08)
msn messenger'a eklenti eklediniz mi (örn: messenger plus)? bazen gelen teklifleri otomatik olarak reddet özelliği oluyor bu eklentilerde. böyle bir sorunun olup olmadığına bakabilirsiniz.

bir daha baktım da plus varmış. plus ayarlarına girip konuşmalar sekmesinin en altına bakın. bütün teklifleri reddet seçeneği seçili olabilir.
0
tom riddle
(28.02.08)
yok bütün teklifleri kabul et seçeneği var. bir daha deniyvem yarın
0
🌸oceano
(29.02.08)
(1)

GeForce 7950 GX2 ve 350W PSU

deckard
Doğal SLI kartlardan 7950 GX2 elime geçti ve bendeki mevcut 350W güç kaynağı ile kartı sorunsuz çalıştırdım. amma velakin nVidia heryerde en az 400W psu lazım diyor. karta yük bindirmiyorken sorun yok fakat oyunlardaki performansını merak ediyorum. misal bioshock'ta shader efektler ve antialiasing a
Doğal SLI kartlardan 7950 GX2 elime geçti ve bendeki mevcut 350W güç kaynağı ile kartı sorunsuz çalıştırdım. amma velakin nVidia heryerde en az 400W psu lazım diyor. karta yük bindirmiyorken sorun yok fakat oyunlardaki performansını merak ediyorum. misal bioshock'ta shader efektler ve antialiasing açıkken 350W güç kaynağı yetmeyecek gibi gözüküyor. denersem acaba kart elimde mi kalır?
0
deckard
(25.02.08)
tom's hardware guide'a bak, ordaki testlerde yuk altinda power consumption grafikleri veriliyor. en temizi emin olmak.
0
jupiterianvibe
(26.02.08)
(6)

pes2008 müdavimleri

x factor
ben bir arkadaşa acayip derecede sinir yaptım.çok iddialı oynuyoruz bu oyunu lakin size sormak istediğim bir şey var eheh.1-arkadaş orta alanı boş bırakan 4-4-2 oynuyor.ortadaki dörtlünün 2 si kanatlara bitişik.çarprazdan gidip çok bala goller atıyor.heh ben ne yapabilirim? defansı edit'den kalecini
ben bir arkadaşa acayip derecede sinir yaptım.çok iddialı oynuyoruz bu oyunu lakin size sormak istediğim bir şey var eheh.

1-arkadaş orta alanı boş bırakan 4-4-2 oynuyor.ortadaki dörtlünün 2 si kanatlara bitişik.çarprazdan gidip çok bala goller atıyor.heh ben ne yapabilirim? defansı edit'den kalecinini dibine kadar çekiyorum eheh ama nafile defans aycicegi gibi acık.ofsayt taktiği yapiyorum kontra atak yapiyorum olmuyor? nasıl bi taktik önerirsiniz.

2-kendini yere atma tarzı tuşlar var mı ya da böyle eski oyunlarda olurdu ya duvar pası falan?.

3-random sistemiyle oynuyoruz (bkz: # pro evolution soccer da random sistemi) bununda bir hilesi var mı eheh arkadaşa hep sevilla, real madrid, almanya, milan falan gelirken bana groningen, heracles almelo falan geliyor ?nedir yani.

şimdiden teşekkürler.varsa başka tavsiyeniz de yazabilirsiniz.ha genel klasmanda ben öndeyim zaten de her zaman daha iyisini iste demiş fatih terim;
everything is something happened (Y)
0
x factor
(25.02.08)
öncelikle taktik olarak 4-2-1-3 öneririm hem defansta sağlam olur hemde atak gücün azalmaz. Bu taktikte defansı hiç bozma defansın kanatlarına hızlı adamları koy. önlerindeki ikiliyi ise defansı ve body balance denen şeyi yüksek oyunculardan seç ve aralarını birazcık aç, yani ortadaki iki defans oyuncusunun önlerinde oynasınlar. Forvetleri ise bi tanesi ortada kaleye doğru yaklaştır diğer ikisini ise ceza sahasının köşelerine koy ve bu iki adam hızlı olsun ortadaki adamın ise kafa vuruşları falan iyi olsun. duvar pası yapmak için pası atarken L1 tuşuna basılı tutarsan senin pas atan adamın pası attıktan sonra ileriye doğru koşu yapar sende onun önüne ara pas atarsın al sana duvar pası. Kendini yere atma olayına hiç girme sarı kart gösteriyor çoğunlukla hakem.
0
redstreak
(25.02.08)
ben sana 3-6-1 b1'i öneririm. bu taktikte orta sahada çift ön libero, iki kanat ve forvetin arkasında iki tane amc oluyor ki bu da hücum için yeterli olduğunu gördüm şimdiye kadar. ön liberoya iki güçlü adam hızlı bir forvet ve oyun stiline göre hızlı ve güçlü olması gerekebilir kanat oyuncularının. (bu taktikle oynamak için en ideal takımlardan biri kamerundur) ver-kaçı zaten redstreak anlatmış. random konusunda bir bilgim yok.
0
deadstar
(25.02.08)
bence 5 3 2 yap ama şöyle dizilcek. :P ( Karışmasam olmazdı :P )

x x

x x x

x x
x x x

K

K: kaleci
x: futbolcu adam
Not: Oyuncuları aynı hizada dizdi mesajı yollayınca. x'leri ortalayıp dağıtıyoruz.
0
pyro clustic flow
(25.02.08)
taktikle olacak iş değil o. menude individual diye bi seçenek olmalı, oyuncaların bireysel tercihlerine sataşabiliosun. yap aga gene sen 4 4 2'ni ama bu sefer orta sahadaki veya defanstaki kanat oyuncalarını individual seçeneklerinde adamın kanada çektiği oyuncalara aggressive markaja ayarla. oyuncuların gölge gibi dolaşsın o kanat oyuncularının peşinde. bu arada defansını da olabildiğince geriye çek ve adamın çalım atmasını engellemek için kaleye çok yaklaşmadıkça topa atak yapma. zaten oyuncusunu yavaşlattığın zaman markaja ayarladığın arkadaş çılgınca saldırıp topu kapar.
0
erostrada
(25.02.08)
l1 + r1 + l2 de kendini yere atma tuşu
0
passion rules the game
(26.02.08)
hmm teşekkür ederim. ya son zamanlarda 4-3-3 yapiyorum..orta sahanın ortası 3 oyuncu forvetteki 2 adam kanatlarda tek forvet tarzı ama çok gol atılabilio süratli adamları koyarsan da bu taktikte şöyle bi şey var defanstaki adamlar sanki derin pas yediğinde bir ileri çıkıp öyle geri koşmaya başlıyolar eheh bunun bi çözümü yok heralde.hepinize teşekkür ederim.
ayrıca pyro yorumuna koptum ya asfkljklfsa.i5-3-2 senle oynayalım bi gün :))
0
🌸x factor
(26.02.08)
(5)

Bilgisayar soruları

fadetoreality
1) Amd Athlon Xp 2800 işlemcim var. Windows sistem özelliklerinden ve SiSoft Sandra'dan 1.24GHz görünüyor bu işlemcinin hızı. Doğru mu bu değer? Bir web sitesinde bu hız için 2.25GHz yazıyor da...2) MSI K7N2 anakartta 2 tane 256MB dual channel Twinmos ram vardı, yalnız biri mor, biri yeşil slotta du
1) Amd Athlon Xp 2800 işlemcim var. Windows sistem özelliklerinden ve SiSoft Sandra'dan 1.24GHz görünüyor bu işlemcinin hızı. Doğru mu bu değer? Bir web sitesinde bu hız için 2.25GHz yazıyor da...

2) MSI K7N2 anakartta 2 tane 256MB dual channel Twinmos ram vardı, yalnız biri mor, biri yeşil slotta duruyordu. Toplam üç slot var; iki mor yan yana, bir yeşil biraz uzakta. Bir 512MB ram daha taktım diğer mor slota. Acaba o 256 olanlar yine dual channel çalışır mı? Ya da yanlış yerlere mi takmışım?
0
fadetoreality
(25.02.08)
1) İşlemcide Cool 'n Quiet teknolojisi varsa, yani işlemciye binen yüke göre işlemci hızını ayarlıyorsa, boşken düşük hızda çalışması normal. Bir de CrystalCPUID ile bakmayı dene istersen.

2) Eğer toplam RAM doğru görünüyorsa sorun yok demektir... diye biliyorum.
0
lapse of reason
(25.02.08)
anakartınızın kitapçığına bakın, 2*256 ile 512'nin nasıl dual olarak çalışacağı gösteriliyordur. o şekilde takın.
toplam ram'in 1gb olarak görünmesi ramlerinizin çift kanallı olarak çalıştığını göstermez.
0
the mighty arms of atlas
(25.02.08)
amd'nin default olarak gelen clock time ayarları bazen düşük frekansta olabiliyor. bende 2500 var, 1,8gh olması gerek ancak 1ghz civarı yazıyordu. bios'tan advanced tarzı bi yerlere girip, 100 olan frekansı 160 falan yaparsanız yüksek hızda çalışır ve buna bağlı olarak ısınır. işlemci sıcaklığı gösteren bi tane program ile dene, eğer çok ısınıyorsa daha düşük frekansa çekersin.
0
comex
(25.02.08)
@lapse of reason: CrystalCpuid ile baktım, Cool'n'Quiet yokmuş. Windows'un sistem özelliklerinde o değer sabit, yani anlık işlem yoğunluğuna göre değişmiyor.

@comex: Overclock sanırım dediğiniz şey, yapmak istemiyorum, daha hızlı çalışmasına ihtiyaç da duymuyorum. Ama bios ayarlarında filan bir sorun var da olması gerekenden düşük veya farklı bir ayarda mı çalıştırıyorum diye kuşkulandım.
0
🌸fadetoreality
(25.02.08)
cpuid sanirim ramlarin hizini gosteriyordu.
0
compumaster
(26.02.08)
(1)

wireless Home Theater

plt radioman
bu wireless sistemleri ile ilgili bilgisi olan, tecrübelerini aktarmak isteyen, önerisi olanlar beri gelsin ltfn..misal lg > http://www.ereyon.com.tr/ProductImages/44948/LH-W%209656.jpg
bu wireless sistemleri ile ilgili bilgisi olan, tecrübelerini aktarmak isteyen, önerisi olanlar beri gelsin ltfn..

misal lg > www.ereyon.com.tr
0
plt radioman
(25.02.08)
eğer gerçekten evde kabo gezemeyecek gibiyse almak lazım kablosuz hoparlör. ara ara parazit falan yapıyor insanın siniri bozuluyor. bir de daha pahalılar haliyle..
0
co2s2
(25.02.08)
(1)

pda flash player

hollandabocegiilesevismek
$imdi arkadaslar bu teknolojik olaylardan pek anlamam. ben kisa zaman once bir telefon yani pda dedikleri cihaz aldim. internetide var bu cihazin. bu telefonda internetten film, oyun bilmem ne gibi aktiviteler icin flash player yuklemem gerekiyormus. ben internetten aradim fekat bulamadim. bu konuda
$imdi arkadaslar bu teknolojik olaylardan pek anlamam. ben kisa zaman once bir telefon yani pda dedikleri cihaz aldim. internetide var bu cihazin. bu telefonda internetten film, oyun bilmem ne gibi aktiviteler icin flash player yuklemem gerekiyormus. ben internetten aradim fekat bulamadim. bu konuda bilgisi olan var mi?

telefonun markasi htc touch
0
hollandabocegiilesevismek
(24.02.08)
Genelde download sayfalarinda smartphone olarak secim yaparsan gerekli dosyayi bulabilirsin. isletim sistemi windows mobile 6 olmasi lazim. bazi sitelerde isletim sistemine gorede secim yapabilirsin. Ama flash player sadece flash dosyalarini gostermek icin isine gorecektir.

Bunu haricinde Microsoft ActiveSync'i yuklemekte fayda var. Bilgisayarim ile senkronize olmasin diyorsan bile bu su islere yarayacaktir. Bilgisayara indirdigin setup dosyalarini (ki bunlarin uzantisi .cab olacaktir) telefona kurmani saglayacaktir. Aksi takdirde ya hafiza kartina bilgisayardan bu dosyalari atip sonra cep telefonundan calistirman gerekir. Birde bilgisayar usb ile bagladiginda bilgisayarinin internet baglantisini kullacaktir. Bolece bilgisayarin netteyken cep telefonu ile internete girebilirsin. Eger t-mobile kullaniyosan(abd'de oldugunu var sayiyorum) data plani cok dandik. Gerci htc touch sanirim sprint ile veriliyordu. Neyse asil benim kullandigim yani ise cep telefonunu bilgisayara bagladiktan sonra telefondaki internet sharing zimbirtisina gelip connect dersen bilgisayarinda cep telefonu uzerinden internete baglanir. Neyse simdi cok karisik yazmis olabilirim sorun olursa mesaj atabilirsin.
0
badseed
(25.02.08)
(3)

wireless modemin alanı nasıl genişletilir?

dirk pitt
modelini bilmediğim us robotics wireless modemim var ve fakat evdeki wireless aletler bazı yerlerde çekmiyor ayda az çekiyor. modemin wireless alanını nasıl genişletebilirim en basit şekilde? arada 2 kat arası tavan, ve duvarlar vb var.alan oalrak bir rakam veremiycem... kaotik bir soru oldu bu idar
modelini bilmediğim us robotics wireless modemim var ve fakat evdeki wireless aletler bazı yerlerde çekmiyor ayda az çekiyor. modemin wireless alanını nasıl genişletebilirim en basit şekilde? arada 2 kat arası tavan, ve duvarlar vb var.
alan oalrak bir rakam veremiycem... kaotik bir soru oldu bu idare edin...
0
dirk pitt
(23.02.08)
fredi
(23.02.08)
Genisletmek icin iki ana yontem var: repeater/access point tarzi bir alet alip orjinal modemin sinyalinin sinirlarina yerlestirmek ve daha kuvvetli bir wireless modem almak.

Alani genisletmek yerine var olan alani daha iyi kullanmak da bir cozum. Wireless aletlerin kullanilacagi odalari belirleyip modemi onlarin cogunda iyi sinyal verecek bir yere yerlestirmeyi (tabi evin sekli ve odalarin yeri buna musaitse) deneyebilirsin.
0
wpi
(23.02.08)
modemin kendi antenini çıkarıp daha güçlü bir anten de takabilirsin.
0
sotw
(23.02.08)
(11)

Hangi plazma?

sathaner
1920 x 1080 (fullhd) çözünürlükte 42 inch mi?http://www.hepsiburada.com/productdetails.aspx?categoryid=152435&productid=evph42pfl7762yoksa1366 x 768 çözünürlükte 50 inch mi?http://www.hepsiburada.com/productdetails.aspx?categoryid=152054&productid=evph50pfp5532dBir türlü karar veremedim, kısacası çö
1920 x 1080 (fullhd) çözünürlükte 42 inch mi?
www.hepsiburada.com
yoksa

1366 x 768 çözünürlükte 50 inch mi?
www.hepsiburada.com

Bir türlü karar veremedim, kısacası çözünürlük mü? boyut mu?
0
sathaner
(22.02.08)
bence çözünürlük, özellikle ps3 ve bluray düşünüyorsanız.
0
crimson king
(22.02.08)
geleceğe yönelik düşünmek isterseniz 1080p olanı alın (1920x1080, 42"). 1080p henüz çok yaygın değil fakat 3-4 yıl içerisinde bir hayli yaygınlaşacak.

eğer günü kurtarayım hatta 2-3 sene rahat olayım diyorsanız 1366x768 50" olanı almanız daha mantıklı olur.

şahsen ben 1080p yayını tercih ederdim.
0
deckard
(22.02.08)
tabii ki 50 inç olan.

"720p ile 1080p arasındaki farkı anlayabiliyorum" diyen kesinlikle yalan söylüyordur. "hayır benim evimde var, amcamda var, evimde bluray var, ps3 var, şu var, bu var, ben baktım 1080p daha güzel" diye ısrara devam edenlerse ikinci yalanlarını söylüyorlardır. neden?

- bir kere böyle yayınlar daha türkiye'de başlamadı. başlamayan yayında bir kalite farkı anlayabilmek mümkün değildir. ps3 için henüz adam gibi oyun çıkmadı. bluray daha yaygınlaşmadı. bu yüzden subjektif bir yorum yapmak henüz mümkün değildir.

- 720p ile 1080p'yi teoride karşılaştırmak mümkün olsa da, karşılaştıran kişinin 720p'nin ne demek olduğunu bilmesi gerekir. yıllardır ayıla bayıla izlediğimiz dvd'lerdeki yüksek çözünürlük sadece 720x576'dır. hatta çoğu insanın film izlemek için kullandığı divx video'ların çözünürlükleri bundan da düşüktür,iyi bir ihtimalle 640x360'dır.

- 3-4 sene sonrası için televizyon almak ise kesinlikle ama kesinlikle doğru bir yatırım değildir. o aradaki 3-4 sene kullanılmayacak mı o televizyon? zaten 3-4 sene sonra türkiye'de yaygınlaşacağı hala meçhuldür. digiturk'ün maç ve film (o da sadece bir kanalda) yayınları haricinde türkiye'de hala hd yayın yok. kimsenin hd'ye geçmeye niyeti yok. altyapı şu anda müsait değil zaten.
0
co2s2
(22.02.08)
co2s2 ye katılıyorum, download manyağı birisiyimdir, son zamanlarda hep hd filmler indiriyorum, onların da çözünürlüğü 1240x720 civarında oluyor, açıkcası fullhd film indirmeye üşeniyorum, çünkü bir film 20-30 gb arasında, indirmesi bir dert saklaması daha büyük bir dert, full hd için henüz çok erken diye düşünüyorum, sanırım 50" alsam daha faydalı olacak.

ayrıca ps2 bile oynamışlığım yoktur, film keyfi için düşünmekteyim.
0
🌸sathaner
(22.02.08)
50 inç biraz mantıksız, 42 inç iyidir hatta fazladır bile. 50 inç için gerçekten 1080p kaynak gerekiyor çünkü malum boyut büyüdükçe çözünürlük artmazsa görüntü çamur gibi oluyor. öte yandan bu çözünürlükte kaynaklarım gani gani falan deniyorsa 720p ile devam edilebilir. 50 inç sonuçta 50 inçtir. yeterince büyük salonun ve bluray dvdlerin varsa sana kim ne diyebilir.
0
ozdek
(22.02.08)
ayrıca toshiba'nın hd-dvd teknolojisinden elini çekmesiyle birlikte ortam blu-ray'e kaldı ve yakın zamanda piyasada 100 dolar civarına blu-ray writer sürücüleri görebiliriz. bu da 30-40gb filmleri saklamanın şimdiye nazaran daha pratik olacağını gösterir. tabi ben hep ileriye yönelik yorum yapıyorum sonradan pişman olmamak için.
0
deckard
(22.02.08)
selam,
ben geçen ay senin istediğin modeli alacaktım ama ellerinde olmadığı için 42PFL7662D modelini aldım.
ilk olarka şunu söylemem gerek: 1080p native çözünürlük değil, native istersen 1080i olarak kullanman gerekli.(tabi bendeki böyle, sendeki model de sanırım aynıdır.)

ben 1080p ve 720p hdrip film denedim, bunların içinde 720p olan daha güzel geldi. sebepleri ise:
+ekranı 1080p yapınca görüntü yaklaşık 2-3cm sağa kayıyor, yani görüntünün solunda 2-3cm kadar siyahlık var, sağında da 2-3cm kadar kesilme var. yani kısaca görüntü ekrana tam oturmuyor.
+görüntüyü 1080i yapıp native'i açtığımda ise tam hatırlamıyorum ne olduğunu ama bir sebep yüzünden sevmemiştim =) sanırım siyahlar çok dandik gelmişti ama dediğim gibi hatırlamıyorum.

eğer görüntünün ekrana tam oturmasını istiyorsan çözünürlüğü 1366x768 'e indirmen lazım. böyle yapınca cuk oturuyor. tabi native desteği olmadığı için yazılar net değil, ama film izlemek için ideal.şimdiki aklım olsa 1080p alacağıma 720p tv alırdım.

ayrıca senin kıyasladığın tv'lerin teki lcd, diğeri plazma. bu konudan tam emin değilim, sadece forumda gördüğüm kadarıyla söylemek isterim; tv izlemek için plazma, playstation v.b. tip konsollarla oynamak için de lcd tavsiye ediyolar. normal dijital yayında plazma lcd'den daha iyi görüntü veriyormuş. tabi bu bilgi yanlış da olabilir, plazma kullanmadığım için bilmiyorum.
0
jr
(22.02.08)
daha yeni hd ready bi tv aldık 40 inch dvd filan bağladım görüntü hiç de güzel değil filmin çözünürlüğü tv'ye yetmiyor hele kablolu tv hiç yetmiyor yakından izleyince görğntü baya bozuk. blue ray film desek oynatısı 800 ytl'ymiş filmi ayrı hikaye. diyeceğim o ki en ucuzunu alın, dvd teknolojisi 99'da benim elime ulaşmıştı millet sorunca 3d görüntü ve 3d ses diyorduk hepsi yalanmış daha yeni öğrendik ki hala dvd film indirmek işkence (4 gb).
0
sourlemonade
(22.02.08)
digiturk plus, birçok kanalda high-definition yayın sunuyor diye biliyorum. ama şu an baya pahalı kendileri.
0
tom riddle
(22.02.08)
co2s2 ye gayet net katılıyorum.
ben de televizyon / projeksiyon almayı planliyordum. hdready / 1080p arasında düşündüm. ps3üm var. 40-42" aşağısı için 1080p tamamen gereksiz birşey. normal bir izleme uzaklığında o farkı anlayamazsınız. ama daha büyük ekranlarda ki 50" az değil, fullhd'nin farkı belli olmaya başlar, o da ancak full hd besleyen kaynağınız varsa.

ps3 oyunları diyorsaniz, oyunların çoğunun 1080p olmadığını söyleyebilirim.
gayet de orjinal çoğu oyunun arkasında 720p yazıyor. gt5 gibi nadir oyunlar ancak gerçek 1080p 60hz e destek veriyor.
tek artisi bluray olur, ama onun içinde blurayin türkiyede alınabilir bir seviyeye gelmesi bence oldukça geç olacak, şimdiden verilecek 1080p parasına değmeyecektir.
0
maersk
(23.02.08)
şu anda digiturk sadece 4 kanalda HD yayın yapıyor. lig tv, fox sports, national geographic ve moviemax ve bunların hiç biri 1080p değil. hepsi 720p. daha doğrusu kutunun kendisi 720p. yani zaten hangi kanal olursa olsun 1080p yok.
0
co2s2
(25.02.08)
(1)

wireless ağ kapsama alanı

empedans
kaldığım okulun yurdunda kablolu bağlantı yok ne yzaıkki kablosuz bağlantı ise yeni yeni yapılandırıldı. (on ve arka bahceye birer direk dikilmek suretiyle) sorun su ki en ust katta kalıyorum ve bağlantı sinyali sadece pencerenin kenarında ve cok dusuk olarak goruluyor. sizce yapabilecegim birsey va
kaldığım okulun yurdunda kablolu bağlantı yok ne yzaıkki kablosuz bağlantı ise yeni yeni yapılandırıldı. (on ve arka bahceye birer direk dikilmek suretiyle) sorun su ki en ust katta kalıyorum ve bağlantı sinyali sadece pencerenin kenarında ve cok dusuk olarak goruluyor. sizce yapabilecegim birsey var mı? bazı arkadaslar access pointten bahsettiler. nedir ? nasıl calisir ? ise yarar mı? fiyatı ne kadardır ?
simdiden tesekkurler....
0
empedans
(20.02.08)
(git: 18647) linkindeki cevaplar senin için de aynen geçerlidir. Oraya link filan da vermiştim bi bak istersen...
0
selimse
(20.02.08)
(5)

Hangi 1 Tb taşınabilir disk?

sathaner
1 Tb hdd almayı düşünüyorum, şu ikisi arasında kaldım, bi yorum yapabilirseniz sevinirim.WESTERN DIGITAL = 469,57 YTLhttp://www.hepsiburada.com/productdetails.aspx?categoryid=100225&productid=bd97266MAXTOR = 449,83 YTLhttp://www.hepsiburada.com/productdetails.aspx?categoryid=100225&productid=bd93793
1 Tb hdd almayı düşünüyorum, şu ikisi arasında kaldım, bi yorum yapabilirseniz sevinirim.

WESTERN DIGITAL = 469,57 YTL
www.hepsiburada.com

MAXTOR = 449,83 YTL
www.hepsiburada.com
0
sathaner
(19.02.08)
western digital'ler bayağı sorun çıkarıyormuş. pek tavsiye etmiyorlar.
0
oceano
(19.02.08)
Ben de uzun süredir araştırıyorum, Maxtor'un pek fazla kullanıcısı yok belki de bu yüzden sorunsuz görünmekte. WD kullanıp gayet memnun olan arkadaşlarım bulunmakta. Ben de kullanışlılık açısından WD'yi önermek istiyorum. Daha uygun bir fiyat içinse aşağıdakine bakabilirsin, HepsiBurada fiyat konusunda biraz uçabiliyor da..

www.ekonomikticaret.com
0
sheeper
(19.02.08)
1senedir western digital kullaniyorum ben.
hic sorunum yok, gayet nefis cihazlari var.
ben de 1tb almayi du$unuyorum para olunca (my book2 essential)
0
sourlemonade
(19.02.08)
WD 500 gb'lık modelini kullanan biri olarak, şimdiye dek hiçbir sorun yaşamadığımı belirteyim. Ayrıca şık bir ürün, sorun yaşayacağını da sanmam.
0
trados
(19.02.08)
wd sorun çıkartıyorsa tüm elektronik eşyaları komple atalım yahu.
0
darknum
(19.02.08)
(10)

bir garip windows sorusu

murqx
merhaba. bilgisayarımla ilgili problemler yaşıyorum. bence alakası yok ama yine de; bilgisayarımın modeli acer aspire 5100.1)Bilgisayarım -> Sabit Diskler'den birini (C/D/E) açmak istediğimde Birlikte Aç penceresi geliyor, IE seçiyorum ve bundan sonra da pop-up olarak açılıyor.2)Araçlar -> Klasör Se
merhaba. bilgisayarımla ilgili problemler yaşıyorum. bence alakası yok ama yine de; bilgisayarımın modeli acer aspire 5100.

1)Bilgisayarım -> Sabit Diskler'den birini (C/D/E) açmak istediğimde Birlikte Aç penceresi geliyor, IE seçiyorum ve bundan sonra da pop-up olarak açılıyor.

2)Araçlar -> Klasör Seçenekleri Menüsünden yaptığım değişiklikleri takmıyor bilgisayarım. Mesela gizli dosya ve klasörleri göster diyorum, uygula dediğimde işlemiyor, klasör seçenekleri penceresini kapatıp açtığımda ise tekrar varsayılan ayarlara dönüyor.

umarım anlatabilmişimdir. yardımcı olabilirseniz çok sevinicem.
0
murqx
(18.02.08)
ayarlardan degildir belki de virus taramasi veya spy taramasi yapmak gereklidir?
0
la traviata
(18.02.08)
Cok kere sorulmus bir soru bu. Virus kapmissin arkadas. Iyi bir anti-virus indir, kur, calistir vs.
0
wpi
(18.02.08)
trojan, virus falan yemi$sin.
folder options'i bozan $eyin ben cozumunu bulamadim. virus temizlesem bile olmuyor. registry ayarlari ile oynamak da fayda etmedi.
en kisa surede format at derim ben.
0
sourlemonade
(18.02.08)
ben de aynı şeyi düşünmüştüm. format attıktan sonra sordum zaten bu soruyu. galiba diğer bölümleri de silsem düzelicek?
0
🌸murqx
(18.02.08)
muhakkak.
diger bolumleri de formatla (tekrar sistem kurman gerekecek)
mumkun oldugunca exe'leri silmeye cali$. diger dosyalarini yedeklersin falan.
0
sourlemonade
(18.02.08)
pop-up sorununu cozen reg dosyasi bende mevcut. isteyenlere atabilirim.
0
turkish tekila
(18.02.08)
antivir kurana kadar run->surucu harfi seklinde acabilirsin.
0
bryan fury
(18.02.08)
farklı farklı programlarla taradım, bir sürü virüs, trojan sildim ama hiç bişey düzelmedi assert h ' ın dediği gibi. başka bir çözümü olan varsa söylesin lütfen?
0
🌸murqx
(18.02.08)
aynı sorun bende de vardı.
reklam gibi olmasın ama internetten indirdiğim kaspersky kısıtlı demo canına okudu virüsün. her şey normale döndü.
0
onsra
(18.02.08)
ilgilenen herkese çok teşekkür ediyorum. hiç bir virüs programı derdime çare olmadı. ancak rapidshare.de adresinden indirdiğim bat ve reg dosyaları iki problemi de çözmüş bulunuyor.
0
🌸murqx
(18.02.08)
(3)

Dvd Player Ses

delikan76
Şöyle bir sorun var gençler, bir yanıtı var mıdır bilemiyorum:Artık DVD Player'da izlediğim tüm orjinal/korsan DVD filmlerde müzik sesi konuşma sesinin çok önünde. Genel ses ayarı ile düzelmiyor, bir optimumu yok. Yani normal ses düzeyinde konuşmalar duyulmuyor, filmdeki müzik hep konuşmanın önünde
Şöyle bir sorun var gençler, bir yanıtı var mıdır bilemiyorum:

Artık DVD Player'da izlediğim tüm orjinal/korsan DVD filmlerde müzik sesi konuşma sesinin çok önünde. Genel ses ayarı ile düzelmiyor, bir optimumu yok. Yani normal ses düzeyinde konuşmalar duyulmuyor, filmdeki müzik hep konuşmanın önünde kalıyor, açınca da müzik daha çok arttığı için konuşma duyulsa(ki genelde gene duyulmuyor müzikten) bile ortam inliyor, rahatsızlık oluyor.

Eskiden olmazdı bu. Benim DVD player mı bozuldu, nedir bu olayın sırrı? Eskiden de oluyordu ama sadece bazı DVD'lerde, şimdi hepsinde oluyor.

NOT: Bunu hep müzik olarak algılamayın. Konuşma olmayan diğer sesler diyelim. Onların sesi hep önde ve yüksek.
0
delikan76
(18.02.08)
hoparlorlerin ses seviyelerinden olmasin ?
genelde konu$malar orta kanalda oluyor, hani belki o cok kisik kalmi$tir. diger kanallar (fr, fl vs) daha yuksektir. olabilir mi ?
0
sourlemonade
(18.02.08)
ses ayarlarından "çok kanallı" ayarlanmıştır. eğer 5.1 ses sistemi yoksa ve çok kanallı diye ayarlandıysa alet konuşma seslerini orta kanala, müzikleri efektleri yan kanallara veriyordur. orta kanal falan da olmadığı için mevcut yanlardan ağırlıklı olarak müzik+efekt geliyordur. ses ayarını stereo yaparsanız düzelir.
0
kibritsuyu
(18.02.08)
aynen kibritsuyu'nun dediği gibi, sesler front center'dan verilir çoğunlukla, çevre sesleri sağ ve soldan, stereo sistemde 5.1 izleyince center olmadığı için sadece sağ ve soldan çevre sesi geliyor.
0
crimson king
(18.02.08)
(5)

iki adet soru bilgisayar windoz rar film falan

kibritsuyu
1. şimdi efenim rapidden çok parçalı bir filmin son parçası hariç parçalarını indirdim. lakin son parça silinmiş, yok. ama önemli değil. sadece son 2-3 dakikası eksik kalıyor. yine burada okuduğum bir şekilde inen kadarını açıp açtığım yerden başka yere kopyalayıp izleyebiliyorum. lakin media player
1. şimdi efenim rapidden çok parçalı bir filmin son parçası hariç parçalarını indirdim. lakin son parça silinmiş, yok. ama önemli değil. sadece son 2-3 dakikası eksik kalıyor. yine burada okuduğum bir şekilde inen kadarını açıp açtığım yerden başka yere kopyalayıp izleyebiliyorum. lakin media player'ın ileri geri yapma çubuğu çalışmıyor. illa başından sonuna izlemem gerekiyor. atlatamıyorum. windows media player ve media player classic ile denedim olmadı. benim aklıma şöyle bi şey geldi. ben bu filmi bir video editleme programıyla açıp sonra da tekrar save etsem sıfırdan dosya yaratılmış gibi olur ve eksikliğin farkına varmaz. ama virtualdub açmadı dosyamı wmv uzantılı diye. windoz movie maker da açmadı. neyle açayım ki eksikliği onarıp save edeyim ben bunu? (hede playerla aç demeyin lüften. başka playersız çözüm istiyorum mümkünse)

2. zamanında midi dosyalarını winamp ile ilişkilendir demişim. tıklayınca winamp açıyor. şimdi cakewalk ile ilişkilendirmek istiyorum. birlikte aç diyip cakewalk'u seçiyorum, hep bunu kullan bundan sonra diyorum. evet hep cakewalk ile açıyor ama dosyanın yanında hala winamp media file yazıyor. işareti de şimşek şeklindeki winamp işareti. bunu nasıl düzelticez? araçlar/seçenekler/dosya türleri'ne de girip midi ve mid uzantılı tüm dosyaları cakewalk ile aç diyorum. tamam diyorum ama düzelmiyor. illa winamp simgesi çıkıyor. nasıl düzelticez?

teşekkürler...
0
kibritsuyu
(16.02.08)
winampa girip seceneklerden midi ilişkilerini kaldırın sonra tekrar diğer programla ilişkilendirin. bide eksik parcalı filmi nasıl actınız ? bende winrar illa 8. part olacak diye tutturuyor 2 tane böyle filmim var.
0
sourlemonade
(16.02.08)
1. vlc player (video lan client) kullan
0
kofteburger
(16.02.08)
1-virtualdub'ın eski versiyonlarından biri wmv açabiliyor. virtualdub for wmv falan diye aratırsan bulabilirsin.
0
pusula
(17.02.08)
1- (git: 12121) burada son cevabımda yazan şeyi denediniz mi?
0
deckard
(17.02.08)
obarey film bu bilgisayarda değil şimdi. yarın işe gidince denerim hemen. teşekkürler...
0
🌸kibritsuyu
(17.02.08)
(6)

Bilgisayar Problemi [Buyuk Sictim, Acil Yardim?]

theli
Hdd 2 parca. D deki cok onemli bir klasor hizlica acayim derken bir alttaki klasorun icine surukle birak yapmis oldum. Sorun su ki o bi alttaki klasorun adi "a41acb672cabde1e38623bc906". ve icinde sadece "update" klasoru mevcut idi, ben onun yanina benim icin cok onemli olan "6749" adli klasorude ko
Hdd 2 parca. D deki cok onemli bir klasor hizlica acayim derken bir alttaki klasorun icine surukle birak yapmis oldum. Sorun su ki o bi alttaki klasorun adi "a41acb672cabde1e38623bc906". ve icinde sadece "update" klasoru mevcut idi, ben onun yanina benim icin cok onemli olan "6749" adli klasorude koymus bulundum.

"a41acb672cabde1e38623bc906" adli klasor benim PC nin kara deligi efendim. icine birsey koydugunuzda geri alamiyorsunuz ve icine bakamiyorsunuz. icine ne koyarsaniz koyun "Boyut=0kb". Bunun icindeki "update" ve yeni koydugum "6749" klasorlerininde boyutu 0kb gorunuyor (halbusi 6749 un icinde 20+GB divx var). kesme kopyalama ise yaramiyor "erisim engellendi" diyor. D biriminin boyutunda bi degisim yok. yani divx lerim silinmemis. guvenli mod ise yaramadi.

isletim sistemi XP. bi el atin bea?

not1: Unlocker 1.8.5 ise yaramadi =/
not2: Ara da orda olduguna emin oldugum dosyalari arattigmda sonuc bulunamiyor.
not3: virus degil, o klasor yillardir orda. hic bir antivirus "virus var" demedi ona.
not4: Nod32 ile tarattigimda klasorun icindeki butun dosyalari goruyor ve "erisim engellendi, dosya acilamadi" diyor. fakat klasorun icine girip "6749" klasorune sag tiklayip tarattigimda "D:\a41acb672cabde1e38623bc906\6749\ yolu geçerli değil" diyor.
not5: "Araclar - klasor secenekeleri - korunan isletim sistemi dosyalari gizle" isaretini kaldirdim, o klasor icin acilan dosya yok.
0
theli
(16.02.08)
son çare olarak getdataback kurup hdd'yi taratabilirsiniz. bunu yapacağınız hdd'ye hiç veri yazmayın ve öbür hdd'ye kurun programı. ama dediğim gibi daha parlak bir fikir çıkmazsa uğraşın bununla.
0
colg fusion
(16.02.08)
umarim mecbur kalmam.. XP yi baslatmadan Dos dan tasima komutu vermeyi denicem de nasil yapabilirim?
0
🌸theli
(16.02.08)
xp nin safe modunda yapmayı denedin mi?
0
ben de bir gun yazar olurum belki
(16.02.08)
bilgisayar açılırken, bios taraması sırasında f5'e basıp "güvenli kip"te (safe mod) açın. o şekilde taşımayı veya kopyalamayı deneyin. olursa eskisini silersiniz.

ms dos'ta move komutu ile taşıma yapabilirsiniz. örneğin:

move c:\oyun\*.* c:\yedek

kalıp şöyle olacak:

move[boşluk][kaynak dizin]*.*[boşluk][hedef dizin]
0
lancelot du lac
(16.02.08)
arkadaslar soruda yazmistim zaten guvnli mod da basarili olamadigimi.

@lancelot du lac: xp, dosu desteklemiyor biliyordum. xp baslatmadan nasil dos a giricez?
0
🌸theli
(16.02.08)
hallettim.

www.forumex.net

cozum buna benzer bisey.
0
🌸theli
(16.02.08)
(11)

emule torrent dururken rapid niye?

eigon
efendim ben yıllardır emule ile torrent ile downloadlarımı aslanlar gibi yaparken son zamanlara herkesin dilinde rapid duyunca kıllandım. nedir ki bu rapidin benim kullandığım programlardan farkı? var mı bi artısı? üstüne bi de para vermiyor muyuz rapid premium için?
efendim ben yıllardır emule ile torrent ile downloadlarımı aslanlar gibi yaparken son zamanlara herkesin dilinde rapid duyunca kıllandım. nedir ki bu rapidin benim kullandığım programlardan farkı? var mı bi artısı? üstüne bi de para vermiyor muyuz rapid premium için?
0
eigon
(15.02.08)
en basit artısı emule veya torrentdeki seed-kaynak sıkıntısının olmaması. çatır çatır indiriyorsunuz her şeyi full hızla. fiyatı da pek bir şey değil açıkçası, 1 aylık olanı 7€ heralde. hiç para vermedim ama para verip üye olana da garip bi gözle bakmam..
0
pispinti
(15.02.08)
Valla indirmek kolay diye sanırım? Emule ile paylaşım işine gönlünü vermiş olman, torrent ile de ayarları adam gibi yapabilmen önemli. Eh bunlar da emek istiyor biraz.
0
fredi
(15.02.08)
emule ile yillar boyu mutlu mesut gecinirken rapid premium mucizesi ile tanisan ben, p2p ile harcanan zamanima acirim. 12ytl aylik odeme ne upload sıkıntısı, ne seed-kaynak arayisi, ne indirdigini bilememe durumlari yasatan en ucuz ve mucizevi sistem rapidshare premium. baska hic bir sistem size 1024 baglanti ile 100+ kbps hizini yasatmayi garanti edemez. iyi derecede google kullanmayi biliyorsaniz rapid mucize ilactir.
0
theli
(15.02.08)
emule ve torrent'de seed olayı var. istediğin şeyi verecek yeterince adam olmazsa maksimum hızını kullanamazsın download yaparken. rapid iseserver'dan direk indirme şansı verdiği için maksimum hızında indirmene olanak sağlıyor. böyle bir avantajı var. ben de emule ve torrent kullanıyordum, artık rapid kullanıyorum ve fark baya var. çılgınlar gibi indiriyorum(:
0
mestre
(15.02.08)
rapid kullananlar tez canli insanlar.
emule sabir isidir, torrent daha ziyade hiz arzusundaki kisilere copluk dosyalar sunar. rapid ise bunlardan hicbirisi degil. bir sey yuklenecek linkini bulacaksin ki indireceksin.
surpriz yok demisler ama en gec rapid'e duser aslinda ne dusecekse.
senelerdir emule kullanirim acele edip izlemek istedigim bazi dizi bolumleri ve dvdler haric torrent e bakmam bile. rapid i ise beles beles yaya yaya kullanirim.

beles seylerin tadi gibi bir sey var mi bildigin?
0
entrapmen
(15.02.08)
ilk saydığın ikisini kullanman için dosyaya sahip birileri olması gerekir, eğer yeteri kadar dosya sahibi yoksa hızın çok yavaştır. rapidshare ise dosyaları http sunucularında tuttuğundan dolayı, ayrıyeten bant genişliğinin de aşırılığından dolayı size her an çok iyi hızlar sunabiliyor, dosyalar silinmemişse indirmeniz için başka engel yok aranızda. para verdiğin zaman download manager kullanarak hızını ekstradan arttırabiliyorsun.
0
tom riddle
(15.02.08)
hem emule hem torrent hem de rapidshare kullanan bir insanim.
emule'u genelde nadir bulunan filmler icin kullaniyorum. yava$ yava$ da olsa iniyor bitiyor. torrent hem guncel hem de ar$iv nitelikli $eyler icin pek makul.
rapidshare ise hem hizli hem de aramayi bildikten bircok $ey bulunabilecek bir kaynak. ha torrent ile de max. hizlara cikabiliyorum ama yarim saatte bir film indirmek cazip geliyor acikcasi.
0
sourlemonade
(15.02.08)
bence rapid arşivciler için hiç iyi bir fikir değil, zaman ve para kaybı olarak görüyorum, yıllardır emule kullanırım 24 saat açıktır, asla da vazgeçmem, bu ara günde 7-8 gb download yapıyorum, kim rapidten bu kadar download yapabilirki.
0
sathaner
(15.02.08)
hocam bi denesen emule falan hepsini silersin hep maximum hız var, kopma yok, port açma bilmem ne derdi yok,program gerektirmiyor pc'yi zorlamıyor. ah bide parasını odemede kredi kartı falan istemese elden versek tam super olcak.
@sathaner ben bugun 3 saatte 20 gb indirdim :)
0
sourlemonade
(15.02.08)
türkçe içerik konusunda rapid emule ve torrente göre daha avantajlı.emle neyse de torrent arama konusunda zahmetli oluyor genelde.rapid linki veren siteler genelde derli toplu,ayrıca oyun konusunda rapid fark atıyor torrentlere.ha bana kalsa dcplusplus candır.
0
aynali
(15.02.08)
her kategori için bir torrent sitesi kullanırsanız diğerlerine gerek kalmıyor.
0
montreal
(16.02.08)
(2)

Windows movie maker sorunu & benzeri program

cantstandya
Windows movie maker 'da normal işlemler esnasında sürekli hata cıkıyor ve program kendi kendini kapatıyor.Güncelleme için microsoft un siteye baktım ama XP nin orjinal olmamasında dolayı güncelleme yapamadım.sorun gıderılmeyecek gıbı ... benzer bir program var mı bu temel işlemleri yapabilecek ?
Windows movie maker 'da normal işlemler esnasında sürekli hata cıkıyor ve program kendi kendini kapatıyor.

Güncelleme için microsoft un siteye baktım ama XP nin orjinal olmamasında dolayı güncelleme yapamadım.

sorun gıderılmeyecek gıbı ... benzer bir program var mı bu temel işlemleri yapabilecek ?
0
cantstandya
(14.02.08)
adobe premiere var ama baya destekli bir program, movie maker'ın basitliğini bulamazsınız.
0
tom riddle
(14.02.08)
edius 2.0 işini görür. edius için de www.phazedll.com işini görür. edius'u çözemezsen [email protected]'a sorularını yazabilirsin.
0
s e ff a f
(15.02.08)
(9)

ebook okumak icin bilgisayar disinda iyi yol

arcano
nokia n800 lerde rahat okundugunu biliyorum, ancak fiyati yine de makul degil (telefon ozelligi yok). sony ve amazon.com 'un kitap okuyuculari da cok pahali. yok mudur basit bir okuma ekranina sahip bir alet? ve neden pahalidir sizce bunlar?
nokia n800 lerde rahat okundugunu biliyorum, ancak fiyati yine de makul degil (telefon ozelligi yok). sony ve amazon.com 'un kitap okuyuculari da cok pahali. yok mudur basit bir okuma ekranina sahip bir alet? ve neden pahalidir sizce bunlar?
0
arcano
(13.02.08)
sony reader ve amazon kindle yeni bir görüntüleme teknoloji kullanıyorlar (e-ink). bir de irex iliad var evlere şenlik (630 yuro).

ucuza en iyi ebook okuma yolu laptopunuzu yan koymak şu an için.
0
jesters cap
(13.02.08)
iphone da okunuyor. books diye bir application var.
0
mandayuvasi
(14.02.08)
nokia 6600 alabilirsin. 90 liraya fln satıyorlar artık, ve repligo ya da pdf viewer applicationlarını küçük bir araştırma ile bulman mümkün.
0
tom riddle
(14.02.08)
dandik mp4ler de iş görür.
0
sourlemonade
(14.02.08)
yok boyle bisi. cep telfonunda ebook okunmaz, okunmuyor da. her 3 cumle de ekrani yukari asagi hareket ettirince ebook mu okunur allasen?
0
egotm
(14.02.08)
series 60 bir aletten okunmuyor. denedim vaktinde n gage ile. bir cep telefonu için kallavi bir ekrana rağmen okunmuyordu.
belki psp gerekli programlar varsa işe yarar.

bunun dışında kapağını kıvırıp erkanı dışa dönük kullandığın notebooklar vardı onlara bir bak derim ama pahalıdırlar.
0
darknum
(14.02.08)
sony psp ve 1 adet application ile 4" ekranda canavar gibi okursun
0
atrin
(14.02.08)
evet psp...
0
forrestgump
(14.02.08)
ben pspdeki ni bile beğenmiyorum..
e book bilgisayarda okunur sadece, yolda kıpır kıpır olurken gözbebeklerinin yorulmaması için 10-15 saatlere alışık cerrah fln olmak lazım
0
demlikposet
(14.02.08)
(4)

sourberry neden benden nefret ediyor?

endless dream
Benimkisi bağlanamama sorunu falan değil. Gayet güzel dinliyorum Winamp'ten. Ama 3 dakika sonra zart diye kesiliyor. Play tuşuna basınca yeniden başlıyor. Bugüne kadar böyle bir derdim yoktu ama bugün beni deli etti. Etrafta hayali üçgenler görmeme ve onlara tıklamaya çalışmama neden oluyor, noolur
Benimkisi bağlanamama sorunu falan değil. Gayet güzel dinliyorum Winamp'ten. Ama 3 dakika sonra zart diye kesiliyor. Play tuşuna basınca yeniden başlıyor. Bugüne kadar böyle bir derdim yoktu ama bugün beni deli etti. Etrafta hayali üçgenler görmeme ve onlara tıklamaya çalışmama neden oluyor, noolur bir yardım edin. Nedir ki sorunum?
Wireless bağlanıyorum, bağlantımda sorun yok, internete gayet güzel girebiliyorum. Hızı da düzgün.

Üç dakikada bir işi gücü yarıda kesip bununla uğraşmaktan bıkkınlık geldi. "Boşver dinleme" demeyin ama, illa ki dinleyeceğim.
0
endless dream
(13.02.08)
oyle bir sorun bende de oluyordu. surekli kopmalar falan. hatta sourberry dj panosunda da boyle bir ba$lik acilmi$ti. bilemiyorum...
0
katafalk
(13.02.08)
videolan client(vlc player) ile deneyin bir de.
0
patlamismisir
(13.02.08)
aynı sorun bende de oluyordu.hatta buff yetmeyip kesik kesik geliyordu ses.sonra "toggle repeat" i kullanıp listede sadece radyonun linkini bıraktım kesildikçe tekrar bağlanıyordu.bu aralar aramız iyi ama...
0
aysiku
(13.02.08)
Çok teşekkür ederim. Söylediklerinizden ben bir şey anlamadım ama şirkette anlayan birini bulup çok biliyormuşum gibi "şöyle şöyle yapar mısın" dedim, yaptı ve düzeldi.
Tekrar teşekkürler.
0
🌸endless dream
(14.02.08)
(3)

system trayde ünlem

kofteburger
Böyle bişiy çıkıyor basıyorum bişey demeden kayboluyorgecikme yazma başarısız diyecem ama öyle bi yoğun yazma işlemi yapmadım hem geri geliyor devamlı bu. spyware filan olduğunu sanmıyorum pek.
Böyle bişiy çıkıyor basıyorum bişey demeden kayboluyor
gecikme yazma başarısız diyecem ama öyle bi yoğun yazma işlemi yapmadım hem geri geliyor devamlı bu. spyware filan olduğunu sanmıyorum pek.
0
kofteburger
(09.02.08)
Tamamen atiyorum:

Harddisklerin dolmus olabilir mi?
Laptop'in pili bitiyo olabilir mi?
Network baglantisi ile alakali olabilir mi?
0
badseed
(09.02.08)
bbozuk dosyaymış sistemi kapat deyince göründe niyeyse açılınca chkdsk yaptı düzeldi
0
🌸kofteburger
(09.02.08)
elektrik falan kesildiyse, ya da herhangi bir external drive'i ha$irt diye soktuysen, "dogru duzgun yazilamadi, edilemedi, veri kaybi olabilir" gibisinden hatalar verebiliyor.
0
sourlemonade
(09.02.08)
(5)

firefox eklentileri

reeper redeemer
spesifik olarak aradığım bir eklenti yok ama kullandığınız ya da genel olarak rağbet gören firefox eklentileri nelerdir?(buna bakan şuna da baktı: (git: 21471))
spesifik olarak aradığım bir eklenti yok ama kullandığınız ya da genel olarak rağbet gören firefox eklentileri nelerdir?

(buna bakan şuna da baktı: (git: 21471))
0
reeper redeemer
(08.02.08)
piclens => addons.mozilla.org (harika bir resim önizleme eklentisi)
colorfultabs => addons.mozilla.org (renk renk cıvıl cıvıl tab'lar)
fission => addons.mozilla.org (safari'deki gibi sitenin yüklenme durumunu gösteriyor)
download statusbar => addons.mozilla.org (olmazsa olmaz)
measureit => addons.mozilla.org (tasarımcılar için firefox cetveli)

ayrıca www.techno-labs.com
0
deckard
(08.02.08)
Eklenti seysinden FF'un eklenti sayfasina gidersen orada zaten "popular extensions" var. Oraya bak. Cogunun ne oldugunu hemen anlasiliyor. Orada istediklerini indir.
0
wpi
(08.02.08)
kullandıklarımdan örnek vereyim;

adblock plus : doğru ayarlarla reklam, banner sıkıntısı çekmezsin.
screengrab : sitenin ekran görüntüsü alır. sayfayı komple de alabilir, seçilen kısmı da alır.
flagfox : neden kullanıyorum hala bilmiyorum. ilgili başlığa yazmıştım bakabilirsin.
gmail manager : gmail account'u varsa süper. bununla yönetir, kontrol edersin.
download helper : flv videolarını indirebilirsin. youtube'da bir videoyu izledikten sonra tekrar yüklemeden diske kaydedebilirsin.

ve bunların hepsinin backup'ını almak için febe. format attıktan sonra falan lazım olur.
0
mc r 9
(08.02.08)
kesinlikle tab mix plus
(bkz: tab mix plus)

bunun ve diğer söylenenlerin yanında şunlar da şukeladır:

flashblock
flashgot
ie tab
linkification
web mail notifier
0
gelaek
(09.02.08)
addons.mozilla.org
mouse gestures isimli bi eklenti, anlatması zor , ama benim işimi cok kolaylaştırıyor.
0
alwaysdrunk
(09.02.08)
(7)

Haydi Bakalım Bilgisayar Canavarları

delikan76
Selamlar gençler,Kafamı kurcalayan, gereksiz, yanıtını alırsam bir zikime yaramayacak ama kıl tüy yün diye tabir edilebilecek bir sorum var.Şöyle ki:Windows, multiple selection şekli ile seçilmiş, birden çok dosyayı move veya copy ederken hangi sırada yapar bunu? Yani source'dan destination'a hangi
Selamlar gençler,
Kafamı kurcalayan, gereksiz, yanıtını alırsam bir zikime yaramayacak ama kıl tüy yün diye tabir edilebilecek bir sorum var.
Şöyle ki:
Windows, multiple selection şekli ile seçilmiş, birden çok dosyayı move veya copy ederken hangi sırada yapar bunu? Yani source'dan destination'a hangi sırada yazar?

Dosya adı değil, dosya uzunluğu değil, seçme sırası değil?

Var mı bilen eden...

NOT: Şöyle böyle olabilir, bir denemek lazım falan demeyelim çok rica ediyorum, zaten habire deniyorum. :)
0
delikan76
(07.02.08)
atıyorum (atma dedin gerçi), destination folder'ın seçili sıralama parametresine göre yapıyo olmasın.
0
frank n furter
(07.02.08)
ben şey diye biliyorum,
mesela dosya sırası şöyle olsun

A - B - C - D - E - F

ve sen de mouse ile hepsini seçip F'nin üzerinden "copy" veya "cut" dedin, destination'a da "paste" dedin. önce F'yi atıp ardından A - B - C - D - E'yi sırasıyla kopyalaması lazım. mesele alfabetik olması değil, kabaca soldan sağa ve yukarıdan aşağıya doğru..

bu soru benim de kafama takılıyordu bayağıdır, ben "böyledir heralde" dedim, kendimi kandırmış da olabilirim.
0
gxix
(07.02.08)
Şu anda windowsa erişimim yok ama aklımda şöyle olduğu kalmış: çoklu seçili ise ilk kopyalanan dosya taşımak için sürüklerken seçtiğin dosya oluyor. bir ihtimal oradan guide göründüğü sırayla aşağı gidip sonra en tepeye dönüp bitiriyordur. tabi burada sadece sürükle bırak yönteminden bahsediyorum. cut/copy paste durumu için bir fikrim yok.

denemedim ama içgüdüsel olarak öyle olduğunu düşündüm hep belki doğrudur.
0
kurukafa
(07.02.08)
bence uzerinde dusunmeye gerek yok. gordugum kadariyla alfabe sirasi gibi ama kanimca tamamen rastgele.
0
turkish tekila
(07.02.08)
Atmıyorum ve "cevab veriyorum" :): Kopyalama veya taşıma işlemini kopyalanacak pencerenin sıralama ayarına göre yapar. O pencerenin görünüm özelliklerinden sözgelimi görüntüleme şeklini ayrıntılar olarak seçer, sıralama ölçütünü de tür yaparsanız, aldığın pencerede görünüm küçük resimler ve sıralama ölçütü isim sırası olsa bile kopyaladığınız yerde ayrıntılar ve türe göre sıralanacaktır..yani kopyalarken yaptığınız ayar değil, yapıştırdığınız yerin ayarları geçerlidir. her pencereyi farklı ayarlara göre ayarlamışsanız, haliyle taşıma sırasında görüntüler ve sıralama ölçütü farklı olacaktır..
0
elinherifi
(07.02.08)
önce alfabe, ardından aynı harfliler içinden boyutuna göre.
ama önce boyut, sonra alfabeye göre attığı da oldu.
seçim sırasına göre pek yemiyo gibi.
0
fizikopat
(07.02.08)
Son seçili dosyayı ilk atar. Kalanını varsayılan dizilim sırasıyla atar.

Eğer klavyeyle seçtiyseniz ve kopyaladıysanız, nokta nokta olan seçim kutusu en son hangi dosyadaysa önce onu kopyalar.

Fare ile seçip klavyeyle kopyalarsanız, yine seçim kutusundakiyle başlar.

Fare ile kopyalarsanız, fareyi sağ tıkladığınız dosyadan başlar.

Fare ile sürüklerseniz, sürüklemenin altındaki dosyadan başlar.
0
harzem
(07.02.08)
(3)

ipaq 514 smartphone

prodeq
şimdi benim 3 ay önce almış olduğum bir d900i telefonum var.ancak fiyatları da çok ucuzlamışken gönlümden bir HP Ipaq 514 almak geçiyor. az çok bu telefona göre sahip olacağım avantajları gördüm. internette yaptığım araştırmalarda da windows mobile 6.0 işletim sistemi ve wi-fi olduğunu gördüm ki bu
şimdi benim 3 ay önce almış olduğum bir d900i telefonum var.ancak fiyatları da çok ucuzlamışken gönlümden bir HP Ipaq 514 almak geçiyor. az çok bu telefona göre sahip olacağım avantajları gördüm. internette yaptığım araştırmalarda da windows mobile 6.0 işletim sistemi ve wi-fi olduğunu gördüm ki bu ikili zaten beni cezbetti.ancak yine de kullananlardan öneri almak istiyorum özellikle aldığıma pişman olacağım bir yanı var mıdır bu smartphone'un?ayrıca normal bir telefondan geçeceğimden dolayı daha önce hiç de kullanmadığım için yadırgayacağım bir yönü var mıdır?

sorular çeşitli hatalarla cümle düşüklükleriyle dolu olabilir ama meramım az çok anlaşıldı sanırım.yardımcı olacak olan herkese kucak dolusu sevgilerimi gönderebilirim ancak.


teşekkürler şimdiden
0
prodeq
(06.02.08)
bence hepsiburada sitesindeki toshiba portege cep telefonu- palm karışımı alete bak
bunda olan herşey var fakat wide screen ve 800-600 çözünürlüğü var fiyatıda 800 ytl civarı şiddetle tavsiye ediyorum.
not: oda windows mobile 6.0.
0
omer460
(06.02.08)
ilgilendiğim modelin sıfırı 400ytl olduğundan tercih ediyorum malesef 800ytlm yok tşk ederim yine de
0
🌸prodeq
(06.02.08)
abi bence 6.0 o kadar da önemli gibi gözükmüyor. onun yerine 5.0 ama dokunmatik ekranlı falan bi model bakabilrsin, temiz bir 2. el olabilir diye düşünüyorum. ayrıca birçok windows mobile programı 240x320 çözünürlüğe göre ayarlı, bunun ekranında bitakım sorunlar çıkarabiliyorlar. sonuçta 400 kaat para veriyosun, güzelce bir araştır, öyle bak derim ben.
0
asfalt
(06.02.08)
(7)

laptop teknik destek

tabudeviren
laptopta bir arıza/sorun çıktığında aşağıdaki firmalardan hangisi en iyi yardım eder? hangisi sorunu en kolay, hızlı giderir?a - toshibab - asusc - hpd - dell(başka marka tavsiyesi de olabilir)
laptopta bir arıza/sorun çıktığında aşağıdaki firmalardan hangisi en iyi yardım eder? hangisi sorunu en kolay, hızlı giderir?

a - toshiba
b - asus
c - hp
d - dell

(başka marka tavsiyesi de olabilir)
0
tabudeviren
(05.02.08)
Hp compaq serisi gerçekten iyi makineler pavilionların şarj dışında pek sorunu yok güzel makinelerdir. Amma ve lakin teknik servisi tam bir işkencedir.

(bkz: hp teknik servis)
0
alkolik imam
(05.02.08)
walla teknik servislerini bilemem ama toshibanın dünyadaki en büyük call centeri istanbulda SBS(siemens) tarafından işletilmektedir. İçeride arkadaşları olan birisi olarak söyleyebilirim ki teknik destek olarak toshiba sağlamdır. Haa servis olayı olarak hangisi en iyidir onu bilemem...
0
selimse
(05.02.08)
asus'un teknik servisi ile hiç sorun yaşamadım. zaten 1 kere yakın bir arkadaşımın işi düştü o da basit bir şeydi =)
0
atrin
(06.02.08)
hp>dell>asus>toshiba derim.

ama bu dördü de ortalama üzeridir yine de.
0
patlamismisir
(06.02.08)
hp pavilion serisi için ayrı bir servis merkezi açmış ana merkez diye duydum.o kadar arıza çıkarmış yani.servis konusunda ise yasal sürelerini sonuna kadar kullanıyorlar.
0
aysiku
(06.02.08)
servis işi ilk önce laptop'ı aldığın yerle başlar bence. eğer aldığın yerde tamir edilemeyen bir şey varsa marka servisine gider. asus ve hp servisleri gayet iyi işliyor. dell ve toshiba'nın da bu konuda sıkıntı çıkarmayacağı ortada. sonuçta büyük markalar.

ancak yine de, sorun çıkmaması için dua etmek daha iyi..
0
co2s2
(06.02.08)
toshibadan hiç bişey bekleme abi makinaları çok güzel ama teknik destek sıfır.Japonyaya kadar mail attım.toshiba general e adamlara dedimki yüzlerce mail atıyorum sizin teknik destek bölümünüze 1 tane bile cevap gelmedi.oradan cevap geldi beni almanyada stefan adında bir adama yönlendirdiler.oda fax çekmiş türkiyeye neden ilgilenmiyosunuz diye.Levent adında öküz bir teknik destek müdürüde bana döndü
Adamın mailinde sadece şu yazıyodu
evet buyrun(tam öküz bu herif hatta bizon bizon)
ona tekrar mail gönderdiğimde hiç bir cevap gelmedi
İrtibata çektiğim yerde toshiba tr yani türkiye distürbütörü!

Bu demek oluyoki toshiba iyi ürünler yapıyo fakat hayvanat bahçesinden aldığı ikinci el hayvanlarla teknik destek veriyo!


en ii teknik destek hp abi.hiç korkma dal süper hizmet!Bu arada 7 yaşımdan beri 3. toshiba laptopumu kullanıyorum ve artık bu son oldu.bende yeni marka arayışları içindeyim
0
omer460
(06.02.08)
(2)

[ internet ] Lanet IP neden değişmez?

enola gay
wireless modemi kapatıyorum yaklaşık 1-2 dakika bekliyorum ve açıyorum www.shoymyip.com a giriyorum o da ne IP değişmemiş..telekom a ekstra para da vermedim statik ip için... neden değişmez ki :( nasıl değiştiririm :(
wireless modemi kapatıyorum yaklaşık 1-2 dakika bekliyorum ve açıyorum www.shoymyip.com a giriyorum o da ne IP değişmemiş..

telekom a ekstra para da vermedim statik ip için... neden değişmez ki :( nasıl değiştiririm :(
0
enola gay
(02.02.08)
bulunduğun bölgeye atanmış ipler dolmuş olabilir mi?
0
darknum
(02.02.08)
bendede sıklıkla olan bi durum..bazem 3-4 kez modemi kapatmam gerekiyo ip deişmesi icin..bende ki wireless modem de deil halbuki..kapatıp acma suresı kısamı gelıyor acabe dusunuyorum cogu zaman ama gayette uzun bı sure beklıyorum..
0
isott
(03.02.08)
(2)

satılık p4 bilgisayar / fiyat önerisi

paranormal
satıyorum. kafamda fiyat yok. ne kadar eder? almak isteyen var mı? bir sorunu yok. lisans yok.p4 2.4 ghzgeforce4 mx440 64mbgigabyte ga-8SR533p512mb kingston + 256mb twinmos80gb samsung sp0802nlg flatron f700b 17"ethernet kartıairties wus-200 kablosuz ağ adaptörüms intellimouse explorer 3.0aaopen qf5
satıyorum. kafamda fiyat yok. ne kadar eder? almak isteyen var mı? bir sorunu yok. lisans yok.

p4 2.4 ghz
geforce4 mx440 64mb
gigabyte ga-8SR533p
512mb kingston + 256mb twinmos
80gb samsung sp0802n
lg flatron f700b 17"
ethernet kartı
airties wus-200 kablosuz ağ adaptörü
ms intellimouse explorer 3.0a
aopen qf50 300w kasa
lg 4163b dvd-writer
lg 8400b cd-writer
samsung pleomax pkb-7000x siyah (klavye bu)

@late viper: parça parça satmayı düşünmüyorum çünkü geride kalan parçaları satma şansım azalır.
0
paranormal
(01.02.08)
ben bunun biraz daha yavaşını 250 ytl'ye sattım. 300-350 arasına gider bu.
0
parantez
(01.02.08)
ms 3,0 satildi mi?
0
unalbey
(28.01.15)
(1)

wireless bağlanmıyor!

sf arjuna one
şimdi efendim sabah buralara bi yere bi soru sormuştum modemimle ilgili saolun varolun cevaplandırdınız. assert h nin tavsiyesi üzerine yeni bi modem aldım. linksys wireless aldım ve alırken bi de wireless card aldım. ethernetten nete gayet güzel bi şekilde bağlandım fakat wireless çalışmamakta. acq
şimdi efendim sabah buralara bi yere bi soru sormuştum modemimle ilgili saolun varolun cevaplandırdınız. assert h nin tavsiyesi üzerine yeni bi modem aldım. linksys wireless aldım ve alırken bi de wireless card aldım. ethernetten nete gayet güzel bi şekilde bağlandım fakat wireless çalışmamakta. acquiring network adress aşamasında sıçmaktadır. götürüp kartı geri mi versem yoksa ben mi bişey yanlış yapıyorum?
0
sf arjuna one
(31.01.08)
guvenlik ayarlarini kontrol et. (mutlaka $ifre koy. mumkunse wpa-tkip)
bir de dhcp server ayarlarini kontrol et. otomatik ip almiyor olabilir.
0
sourlemonade
(31.01.08)
(2)

Vista'da Mavi ekran

cubuk kraker
Masaüstü bilgisayarı alalı 2-3 ay oluyor. vistayla beraber geldi kendisi. bilgisayar geldikten 1-2 hafta sonra açılışta mavi ekran vermeye başladı. bir kaç kez tekrarladı sonra geçti. derken yine başladı yine geçti. böyle bir kısır döngü devam etmekte. mavi ekranda genellikle yeni bir yazılım, donan
Masaüstü bilgisayarı alalı 2-3 ay oluyor. vistayla beraber geldi kendisi. bilgisayar geldikten 1-2 hafta sonra açılışta mavi ekran vermeye başladı. bir kaç kez tekrarladı sonra geçti. derken yine başladı yine geçti. böyle bir kısır döngü devam etmekte. mavi ekranda genellikle yeni bir yazılım, donanım eklediysen onlarda bi hata olabilir gibisinden birşeyler söylüyor. kimisinde de bad pool caller hatası diyor ama bunu kimisinde demiyor. burdaki bilgisayarcılara da güvenemiyorum ki zaten konu da vista olunca hiç güvenemiyorum. nedir, ne değildir acep?
0
cubuk kraker
(30.01.08)
bana kablolarda bir bağlantı problemi veya driver problemi gibi geldi. donanımlar yerine tam oturmuş mu, driverlar en son versiyon mu diye bir kontrol edin isterseniz.
0
passion rules the game
(30.01.08)
bilgisayarin marka modeli nedir?
dump dosyasini (c:\windows\minidump altinda olmasi lazim) zipleyip rapidshare gibi bir yerlere upload etmeniz mumkun mu?
0
ssg
(06.02.08)
(5)

kopyala yapi$tir

can itin
$imdi diyelim ki elimizde iki veya daha fazla sayida metin var. bunlarin hepsini farkli tu$ kombinasyonlari icin ayni anda clipboard'a alabilmemizi saglayan ufak bir program var midir?ps: olmasi lazim diye hatirliyorum onceden gta'da falan hileleri bu $ekilde farkli tu$lara atayip kullandiran bir $e
$imdi diyelim ki elimizde iki veya daha fazla sayida metin var. bunlarin hepsini farkli tu$ kombinasyonlari icin ayni anda clipboard'a alabilmemizi saglayan ufak bir program var midir?

ps: olmasi lazim diye hatirliyorum onceden gta'da falan hileleri bu $ekilde farkli tu$lara atayip kullandiran bir $ey vardi.
0
can itin
(30.01.08)
www.download.com

belki yardımcı olabilir.
0
oyvind
(30.01.08)
Bu program ile tuş atama yapılamıyor, sadece kopyaladıklarını kendi ekranına alıyor, ordan seçip yapıştırabiliyorsun.

Tuş atama yapan bir program olsa gerçekten benim de çok işime yarayacak.
0
sathaner
(30.01.08)
daha kolayı var mı bilmiyorum ama makro kaydedip sonra o macroya da bir tus kombinasyonu atarsan hallolur. Basitce şöyle:

1. tools-macro-record new macro
2. burada kısayol ataman için toolbar veya klavye olarak secenek var, hangisini istersen.
3. sonra ne yazacaksan onu yaz ve makroyu durdur.
4. kısayol ile veya toolbara koyduysan oradan makroyu cagır.
5. diğer kelimeler için bunu tekrar et.

anlaşılır olmadı ise daha detaylı yazayım, kolay gele

ek: bu dediğim office için tabi
0
kadirsavun
(30.01.08)
alwaysdrunk
(30.01.08)
word, excel kullanırken sağ tarafa son kopyalananlar şeklinde clipboarda atıyor hepsini zaten
0
reeper redeemer
(30.01.08)
(8)

linux

cezacifan
linux ubuntu nedir?ne işe yarar?
linux ubuntu nedir?ne işe yarar?
0
cezacifan
(30.01.08)
güzide bir linux dağıtımı. linux kullanacaksanız iyi bir başlangıç olabilir. ben yine de pardus derim ama neyse.

www.ubuntu.com
0
deckard
(30.01.08)
linux cekirdegi ile geli$tirilmi$ acik kaynak bir i$letim sistemi.
en populer linux distrolarindan biridir.
0
sourlemonade
(30.01.08)
Wubi mi kuracaksin?
0
wpi
(30.01.08)
arkadaşlar cok tesekkur ederim cevaplarınız için ama bişi anlamadım ben linux un ne işe yaradıgın bile bilmiyorum gecen sene bi dergi aldım dvd de vardı....
bu
arada Wubi ne??
0
🌸cezacifan
(30.01.08)
(bkz: wubi)
0
sourlemonade
(30.01.08)
linux'un ne olduğunu öğrenmek için internette araştırma yapabilirsin. en basitinden Sözlük'teki Linux başlığına bakabilirsin. Google Türkçe'ye girip Linux diye aratman da birçok kaynak bulmana yardımcı olacaktır.
0
deckard
(30.01.08)
linux arabanın motoruysa , linux distroları arabanın geri kalan tüm özelliklerini belirleyen çeşitliliklerdir. klimalı, arka sis farlı vs gibi.

ubuntu 'da bu seçeneklerden biri.

ne işe yarar sorusu windows ne işe yarıyorsa ona yarar diyorum.
hiç okumadan, bakınmadan nedir,ne işe yarar diye soruyorsan bulaşmanı tavsiye etmem zira karşılacağın çözümler için google kullanmayı bilmek ubuntu'da bir şart.

ha yok araştırdım diyorsan da ubuntu tofaş gibidir, teknik problemleri olsun, yedek parça (software-hardware desteği) olsun en üst düzey distrolardan biridir.
0
darknum
(30.01.08)
hocam o google devri kapanmıs artık. vindoz a bagımlı kaldııgn proram yoksa dusunmeden dene. cok nefisdir.
0
bryan fury
(30.01.08)
(1)

wi-fi uzerinden voip telefon gorusmesi ve video calling

badfan
selamlar,soru 1yakin zamanda wireless ozelligi olan bir smartphone aldim. malum artik heryerde wi-fi hotspot bulunabiliyor. ben de bu avantaji kullanarak telefon gorusmelerimi internet uzerinden yapip faturami dusurmeyi planliyorum. var mi onerebileceginiz guzel, dakika ucreti dusuk bir program/site
selamlar,

soru 1
yakin zamanda wireless ozelligi olan bir smartphone aldim. malum artik heryerde wi-fi hotspot bulunabiliyor. ben de bu avantaji kullanarak telefon gorusmelerimi internet uzerinden yapip faturami dusurmeyi planliyorum. var mi onerebileceginiz guzel, dakika ucreti dusuk bir program/site/vs?

soru 2
aldigim smartphone cift kamerali. yine wi-fi kullanarak bilgisayarla goruntulu konusma yapabilecegim bir program var mi?

tesekkurler
0
badfan
(29.01.08)
nokia e70 ile komturk kullaniyorum, mukemmel calisiyor. turkiye icinde cep telefonlarini aramak cok hesapli degil(15cent) ama sabit hatlar 6 cent. bir de telefon karti olarak da kullanilabiliyor ayni hesap.
0
raxiux
(29.01.08)
(2)

download hızını ayarlamak?

scope
arkadaşlar sorunum şu ki 3 kişi aynı evde kalıyoruz. 3 laptop + wireless modeme sahibiz. fakat hayvan arkadaşlarım geceleri allah ne verdiyse flashgete atıp sabaha kadar interneti sömürüyorlar dolayısıyla benim de 2 kuruşluk keyfimin içine ediyolar.. demem o ki, modemin şifresini değiştir, reset at,
arkadaşlar sorunum şu ki 3 kişi aynı evde kalıyoruz. 3 laptop + wireless modeme sahibiz. fakat hayvan arkadaşlarım geceleri allah ne verdiyse flashgete atıp sabaha kadar interneti sömürüyorlar dolayısıyla benim de 2 kuruşluk keyfimin içine ediyolar.. demem o ki, modemin şifresini değiştir, reset at, arkadaşlarınla konuş anlaş gibi çözümler dışında bi tavsiyesi olan var mı? aynı hat üzerinde download yapanların hızını ayarlayabileceğim bir program filan?
0
scope
(28.01.08)
konu$up anla$ip netlimiter kurarsiniz hepiniz, download hizina limit koyarsiniz e$it $ekilde. olur biter.
0
sourlemonade
(28.01.08)
eheh aynısını ben sormustum cok zormus modeme bi ayar cakmak lazımmıs, hatta firmware mi ne yuklemek lazımmıs. netlimiter tek cozum ama onu da isteyen kapatır sonucta.
0
sourlemonade
(28.01.08)
(3)

Basit bir matematik sorunu

kurukafa
Logaritma ile alakalı olmalı ancak aciz bir müzisyen olan bendeniz tam olarak nasıl hesaplayacağımı bulamıyorum.İstediğim şu senaryo ile ilgili genel bir formül:- 0 dan x e kadar olan bir aralığı y parçaya bölmek istiyorum.- fakat bu bölme işlemi aralıkların exponansiyel olarak genişlediği bir biçim
Logaritma ile alakalı olmalı ancak aciz bir müzisyen olan bendeniz tam olarak nasıl hesaplayacağımı bulamıyorum.

İstediğim şu senaryo ile ilgili genel bir formül:

- 0 dan x e kadar olan bir aralığı y parçaya bölmek istiyorum.
- fakat bu bölme işlemi aralıkların exponansiyel olarak genişlediği bir biçimde olacak yani aralıklar 0 a yaklaştıkça dar, x sayısına yaklaştıkça geniş olacak. tabii ki genişleme oranı uniform olacak.

Bu basit olduğunu sandığım işlem için genel bir formül türetebilecek olan var mıdır?

0 dan x'e kadar exponansiyel olarak genişleyen y parça.
Formülün girişi 1 den y'ye kadar(veya 0 dan y-1 e kadar) tamsayılar olacak. Çıktısı da o sıradaki bölme noktası olacak.
Yani mesela 0 dan x'e kadar y eşit parçaya bölmek isteseydim formül şöyle olacaktı:

nokta sırası a ise

(x/y) * a

bana a sırasındaki bölüm noktasını verecekti.

Bunun exponansiyel artış ile genişleyecek şekildeki hali ne olur?

Elimden geldiğince açık yazmaya çalıştım. Teşekkür ederim. :)
0
kurukafa
(26.01.08)
Sanırım kendim çözdüm ama...

(x/y) * ((a*a)/y) oluyor değil mi?

Peki slope'u değiştirmek için naapabilirdim? Yani mesela baştaki aralıklar daha dar dolayısıyla genişleme rate i daha fazla veya tam tersi?
0
🌸kurukafa
(26.01.08)
slope olayını da çözdüm sanıyorum, sonda a*a yani a^2 nin üssüne ve sonraki /y deki y nin üssünü arttırdıkça slope da değişiyor. a^2/y sonra a^3/y^2 sonra a^4/y^3 falan gibi gitiği sürece onu da x/y ile çarptığım sürece istediğimi elde ediyorum.

galadnikov çok teşekkür ederim. sorunu çözdüğüm için yazdıklarını doğrulamadım fakat gördüğüm kadarıyla yaklaşık olarak aynı şeyi yapıyor gibiyiz.

ben eşit aralığı x/y olarak düşünüp onu çarptığımız sayıyı altere ederek ulaşma yoluna gittim.

genişleme oranı uniform olacak derken mesela 2. sayı ile ilk sayı arasında 4, üç ile iki arasında 8, dört ile üç arasında 12 fark.... vs şeklinde eşit genişleme oranı ile büyüyen bri dizi elde etmek istemiştim.

tamam şimdi huzurla uyuyabilirim. :)
0
🌸kurukafa
(26.01.08)
e fonksiyonunu kullansan ? t zaman olsun, a genliğin olsun.

azalan fonksiyon = a*(e^-t)
artan fonksiyon = a*(e^t)
0
kimlanbu
(26.01.08)
(4)

Webcam i uzaktan izlemek?

sathaner
Durum şu, evdeki webcam i nasıl ayarlasam, ne yapsam da istediğim bilgisayardan odamı izleyebilirim?
Durum şu, evdeki webcam i nasıl ayarlasam, ne yapsam da istediğim bilgisayardan odamı izleyebilirim?
0
sathaner
(25.01.08)
webcam için programlar var screenshotları ya da live feed i belli aralıklarla servera gönderebiliyor. ftp kullanıyolar genelde. ya da direk kendi makinanda host edebiliyorsun. hatta ip cam le var bilgisayar olmadan wireless bağlanıp kendini netten yayınlayabiliyor falan.
0
ozdek
(25.01.08)
hmm web cam'i bir şekilde vlc'den stream yapabilmen lazım. google'dan bir araştır derim kesin vardır onunla ilgili bir program.
0
darknum
(25.01.08)
bir ara bir sözlükçü kendi odasını yayınlıyordu webcam ile.
bir site vardı bu konuda çalışan ama hatırlayamadım.
0
can see
(26.01.08)
remote desktop, teamviewer tarzi bir yazilimla direkt bilgisayarini kontrol edip kamerayi acabilirsin. diger islerine de yarayabilir ayrica.
0
zakk
(26.01.08)
(4)

LapTop umu tamir etsinler ama HDD'me bakmasinlar!

theli
Laptop'un dvd yazicisi dvd yazmiyor. garanti devam ediyor. Vatan'dan aldim. Vatana goturcem. windowsa hesap sifresi koymaktan gayri akilli cozum onerisi olan?
Laptop'un dvd yazicisi dvd yazmiyor. garanti devam ediyor. Vatan'dan aldim. Vatana goturcem. windowsa hesap sifresi koymaktan gayri akilli cozum onerisi olan?
0
theli
(23.01.08)
hide folders lock folders gibi programlar yükle. ama garanti değil. sana formatlanmış olarak bile verbilirler. öyle bi imza alıyorlar. bence yedekle ve harddiskinde görmesini istemediklerini sil
0
efruz
(23.01.08)
ben hp servisine verirken diski cikarip verdiydim, diskle ellesmesinler diye. vatan'la once konusup benzeri yapilabilir, tabi disk cikarmasi zor bi yerdeyse pek mumkun olmaz bu.
0
disq
(24.01.08)
genelde kolay yerde olur, bi kac vidası vardır fazladan. onu da servise actırırsın orda zaten.
0
bryan fury
(24.01.08)
Bence özel dosyalarının yedeğini alıp sil, sonra yüklersin yine.
0
sathaner
(24.01.08)
(4)

firefox .pdf sorunu

lejant
sorum şu;firefox sonu pdf e uzanan bir bağlantı adresini sağ tıklayıp farklı kaydet dediğimde, firefox document olarak görüyor ve o şekilde kaydediyor. ama ie de denedim zaman yine bağlantı adresine sağ tıklayıp farklı kaydet dediğimde ise aslanlar gibi pdf. uzantısını yapıştırıyor kaydetmeden önce
sorum şu;
firefox sonu pdf e uzanan bir bağlantı adresini sağ tıklayıp farklı kaydet dediğimde, firefox document olarak görüyor ve o şekilde kaydediyor. ama ie de denedim zaman yine bağlantı adresine sağ tıklayıp farklı kaydet dediğimde ise aslanlar gibi pdf. uzantısını yapıştırıyor kaydetmeden önce ama ben ie seven bir kullanıcı değilim.

hal böyle olunca, firefox un pdf uzantılı bir dosyayı farklı kaydederken firefox document şeklinde tanımayıp .pdf uzantılı olarak algılamasını nasıl sağlarım?
0
lejant
(22.01.08)
İnen bi pdf (firefox document) dökümanına sağ tıklayıp özellikler dedikten sonra birlikte aç'ın sağındaki değiştir'den pdf'yi seçerseniz düzelmesi lazım yanlış anlamadıysam.
0
colonizer
(22.01.08)
hayır anladığın gibi değil, sanırım yanlış anlatmışım.

şu şekilde,

www.multipics.net

Adobe Acrobat Document olarak tanımlamasını istiyorum ki firefox document ile kaydedince firefox ile açmaya çalışmasın. özellikler girilip adobe ile aç seçilebilir ama tercih etmiyorum.
0
🌸lejant
(22.01.08)
img234.imagevenue.com

şu linkteki gibi sol üstte save as copy çıkmıyo mu? direk ona basınca nereye kaydediceğimi soruyo ve .pdf olarak kaydediyo.
0
fiddlerontheroof
(22.01.08)
firefox un pdf download eklentisini kurabilirsin.
addons.mozilla.org

veya www.pdfdownload.org
0
fizikopat
(23.01.08)
(2)

acilmayan bilgisayar (stop:00000024) sorunu?

les
selamlar,bilgisayar arada kendi kendine kapaniyodu, sonunda hic acilmamaya basladi...simdi hiç açamiyorum winxp cd siyle acincada asagidaki problemle karsilasiyorum...google dan baktim bu problem icin adam mainboard u deistirmis sonunda ama herhangi hw deisiklik yapmadan cozmenin bir imkani yok mudu
selamlar,
bilgisayar arada kendi kendine kapaniyodu, sonunda hic acilmamaya basladi...

simdi hiç açamiyorum winxp cd siyle acincada asagidaki problemle karsilasiyorum...
google dan baktim bu problem icin adam mainboard u deistirmis sonunda ama herhangi hw deisiklik yapmadan cozmenin bir imkani yok mudur acep?
yakin zamanda sata hd takmistim onunla bir alakasi var mıdır ki? biri ide dieri sata calisiyordu? ama taktıktan sonra kurmustum xp yi?
bilgisi olanlar yardimci olursa sevinirim tesekkurler simdiden...

STOP: 0x00000024 (0x001902FE, 0xF7CAA814, 0xF7CAA510, 0xF74281FC)
ntfs.sys - Address F74281FC base at F741B000, Datestamp 41107eea
0
les
(21.01.08)
sata harddiski çıkart. öyle winxp cdsiyle kura girmeyi dene. ona göre bir bakmak lazım.
0
godless frog
(21.01.08)
www.chip.com.tr
linkteki arkadaşın yaptığı gibi partition ları silip yeniden oluştur istersen onda işe yaramış....
0
japonca
(21.01.08)
(9)

çok çok ilginç bir bilgisayar problemi

chavezding
ilk defa böyle bir şeyle karşılaşıyorum. scroll bar gıcırdıyor. evet herhangi bir pencerede scroll bar i tiklayip hareket ettirdiğimde hoparlörlerden çok hafif bir cızırtı geliyor. aynı şey pencereyi tutup hareket ettirirken de oluyor. hoparlörler en üst seviyede iken belli bir cızırtı duyuyorum ama
ilk defa böyle bir şeyle karşılaşıyorum.
scroll bar gıcırdıyor. evet herhangi bir pencerede scroll bar i tiklayip hareket ettirdiğimde hoparlörlerden çok hafif bir cızırtı geliyor. aynı şey pencereyi tutup hareket ettirirken de oluyor.

hoparlörler en üst seviyede iken belli bir cızırtı duyuyorum ama scroll bar la oynayınca bariz bir şekilde artiyor bu ses.

anakartım asus p5b-deluxe
onboard ses kartı
monitörün (lcd) yanında logitech z4 hoparlörler ve üzerinde de bir array mic.
işletim sistemi vista
0
chavezding
(19.01.08)
aynı olay neredeyse bir yıldır bende de var. sanırım normal hoparlör değil de 2+1 ses sistemi bağladığımdan beri böyle. işin içine sub-woofer fln girince böyle oluyor diye düşünmüşümdür hep.
0
deckard
(19.01.08)
taa ne zaman basima gelmisti bu olay ve caresini bulamamistim. muzik calarken scroll bari oynattigimda hoparlor cizirdiyordu. format attigim vakit duzelmisti diye hatirliyorum. bence driverlari degistirmekte fayda var.
0
celi
(19.01.08)
mouse kablosuz mu?
0
kibritsuyu
(19.01.08)
aynı soruyu sormuştum çözüm bulunamadı.
0
kimlanbu
(19.01.08)
Giriş'i sessize alın. Daha da olmadı ses kartı driver'ını tekrar yükleyin. Bir de hoparlörler monitöre yakınsa uzaklaştırın. Bende işe yaradı.
0
colonizer
(19.01.08)
Kablolu fareyle deneyin bir de. Büyük ihtimalle bundan kaynaklanıyor.
0
paranormal
(19.01.08)
kabloyla ilgisi yok bende de oluyor yıllardır,bazen geçiyor.
0
sourlemonade
(19.01.08)
kablolu benimki de, aynı sorun arada çıkıyor. ama çok rahatsız edici değil. şarkı dinlerken gıcırt gucurt ötmüyor yani aradan. anakartım asus, onboar ses kartı aynen.
0
only
(19.01.08)
dandik onboard ses kartlarında sıklıkla görülen bir problem. benim epeyce eski bir notebook'um var idi, onda da karşılaşıyordum.

tavsiyem 5-6 $'a ucuz da olsa pci bir ses kartı almanız. muhtemelen sorunu kökten çözecektir.
0
sahtepetrucci
(20.01.08)
(1)

Nokia N73 te divx film izlemek?

sathaner
Evet yeni telefon aldım, istiyorumki telefonda divx filmleri ya da klipleri izyelebileyim, gece boyunca araştırdım, karşıma bir çok program çıktı, ama hiç biri işe yaramadı, "smartmovie" diye bir program var ama her bulduğum dosyasını kurmaya çalışırken süresi dolmuş hatası veriyor telefonda, full s
Evet yeni telefon aldım, istiyorumki telefonda divx filmleri ya da klipleri izyelebileyim, gece boyunca araştırdım, karşıma bir çok program çıktı, ama hiç biri işe yaramadı, "smartmovie" diye bir program var ama her bulduğum dosyasını kurmaya çalışırken süresi dolmuş hatası veriyor telefonda, full sunum olduğu iddaa edilen bir çok forumdaki hep yalan çıktı.
Nasıl ederimde bu telefonda avi dosyalarını izleyebilirim?
0
sathaner
(18.01.08)
smartmovie en iyi izleyebileceğiniz program ancak tabiki bedava değil forumlarda ufak bi gezinti daha yapsanız bence bulursunuz zira onun dışında pek program bilmiyorum.fexplorer tarzı programlarla ufak app değişiklikleri yapmanız gerekiyor dahada ipucu veremiycem site kurallarını tam bilemiyorum
0
buffy de vampir sayilir
(03.08.08)
(6)

htc tytn II kaiser

sf arjuna one
6 senedir 8850 kullanıyorum. telefon artık geberdi. tamir ettirmeme rağmen konuşulmuyor. bu vesileyle gözel bi telefon almaya karar verdim. parayı da biriktirdim ve bu tytn 2'de karar kıldım.genel olarak özellikleri şöyle3mp kamera (flaşı yok ki benim için tek önemli eksisi budur)görüntülü konuşma v
6 senedir 8850 kullanıyorum. telefon artık geberdi. tamir ettirmeme rağmen konuşulmuyor. bu vesileyle gözel bi telefon almaya karar verdim. parayı da biriktirdim ve bu tytn 2'de karar kıldım.

genel olarak özellikleri şöyle
3mp kamera (flaşı yok ki benim için tek önemli eksisi budur)
görüntülü konuşma ve kendini görerek çekmek için önde de kamera
kaykılıp açılan q klavye (hastayım buna)
gps(navigasyon özürlü bi insan olduğum için oldukça işime yarayacağını düşünüyorum ama kontür yer mi yoksa direk aylık uydu üyelik parası mı vermek lazım bilmediğimden size soruyorum)
windows mobile (bu iyi mi yoğsam kötü mü bilmiyorum aslında arkadaşımın babasında var aynı telefon arada bir çöküyor ve resetlemek gerekiyor aleti windows işte napıcan:))
toplum içindeki bedava interneti mobil olarak da sömürebilmek için wireless (bu wireless ile cepten girilen netten hayır gelir mi? yani mail atıp bakmak dışında mesela sözlüğe veya haber sitelerine girip faydalı bi şekilde gezebilir miyim?)
neyse uzatmıyım. bu telefona göre piyasada benzer özelliklerde aha bu daha iyi lan diyebileceğiniz bir telefon varsa lütfen bildiriniz.
windows mobile wireless vss konularında da yorumlarınız entrylerinizin tarafımdan itinayla şukelanmasıyla karşılanacaktır.
0
sf arjuna one
(18.01.08)
sorularınıza bilgim dahilinde cevap vereyim.
1 gps navigasyonu için para ödemezsiniz.
2 wm2005 kullandım bana çok hantal ve gereksiz geliyor yazılımı gereği ama içinde yok yok hakkını vermek lazım. çökme kalkma karşısında korkmadan ne yapacağınızı bilmeniz lazım.
3 wireless hotspotlarda bu aleti kullanabilir içindeki browser ya da kendiniz yüklediğiniz browserlarla(opera gibi) sözlüğe ya da haber sitelerine girebilirsiniz.
4 piyasada benzer olan ürünleri tam bilemiyorum benim konum değil elimden gelen bu kadar =)
0
atrin
(18.01.08)
bahsettiğiniz cihazı bilmiyorum ama kendi kullandığım hp cihazın windows ve wireless' ı için diyebilirim ki; bazen laptopın iş görmediği yerde bu cihaz iş görüyor. kablosuzu iyi, işletim sistemi canavar. benim bir şikaşetim yok. sözlüğe de giriyorum, youtube a da. ancak bir kaç eklenti yapmak lazım bazı şeyleri seyretmek, dinlemek için.
çökme işine gelince, bende de oldu bir iki defa. ama epeyidir kullanıyorum -ki pc bile çöküyor arada, el kadar makine de çöksün müsaade et. reset işi kötü de değil. bir zararını görmedim şimdiye değin.
diyeceklerim bunlar.
0
fempusay
(18.01.08)
tytn ii dediğiniz gibi şu an piyasadaki en iyi cihaz, ama biraz daha beklemeye değebilir. çünkü (bkz: i mate ultimate 9502)
0
crown
(18.01.08)
merhaba,
yaklaşık 3-5 aylık bir araştırma sonucu piyasadaki en iyi aletin bu olduğuna kanaat getirdim. ve de yurtdışından allem ederek kullem ederek getirttim bir tane. alet çok başarılı çok şahane. her yerde wireless'ları buluyor, bulabiliyor. windows mobile 6.0 sorunsuz çalışıyor. program yükleyerek htc touch da bulunan küp özelliğini telefona kazandırabiliyorsunuz. dokunmatik ekranını ister kalemle ister parmakla kullanabiliyorsunuz. hız olarak piyasada hemen tüm telefonlar 200 mhz işlemcili bu alette 400 mhz işlemci var. benim gördüğüm tek eksisi biraz ağır. ama üzerinde klavye falan olduğu için normal. bildiğim kadarıyla 1-2 hafta içinde türkiyede satışa sunuculacak. 1350 gibi bir fiyat öngörülüyor. yurtdışında tanıdığınız varsa hatrı sayılır bir farkla yurtdışından getirtebilirisiniz.
0
parantez
(18.01.08)
bu telefonu seçmekle doğru ettiğimi onayladınız hepüğüze çoh tenşkür iderün.
bu arada ürün bir iki hafta içinde değil zaten 1 ay önce geldi türkiye'ye. ilk sorduğumda 1buçuktu şimdi 1350 olmuştur heralde. (doğubankta)
i mate ultimate'e de baktım onun tipi pek hoşuma gitmedi. bi de marka ismi dandik gibi duruyo biraz hi mate! want some beer? gibi
0
🌸sf arjuna one
(18.01.08)
Electroworld gibi teknoloji mağazalarında 1.100 civarında daha dün baktım. i mate'in başlığında artılarıyla eksileriyle kıyaslamaya çalıştım iki cihazı ama son karar sizin tabi, güle güle kullanın :) htc'de hatice'ye benziyor denebilir isim benzetme yoluyla :)
0
crown
(18.01.08)
(5)

Gömülü Altyazıyı Silmek

flawless victory
Şimdi sorum şudur ki; indirdiğim bir flmin üzerinde portekizce alt yazı var, yani normalde altyazı olması gereken yerde değil, direk görüntünün üzerinde. Filme beraber default gelen bu altyazıyı bir şekilde çıkarma imkanımız var mıdır?edit: rmvb formatında
Şimdi sorum şudur ki; indirdiğim bir flmin üzerinde portekizce alt yazı var, yani normalde altyazı olması gereken yerde değil, direk görüntünün üzerinde. Filme beraber default gelen bu altyazıyı bir şekilde çıkarma imkanımız var mıdır?

edit: rmvb formatında
0
flawless victory
(16.01.08)
Gömülü haldeyse çıkarmak imkansız bildiğim kadarıyla. Hangi film belki başka bir kaynaktan bulmanıza yardımcı olabiliriz?
0
montreal
(16.01.08)
@montreal
Teşekkür ederim, ben de başka bir yerden indirebilirim de, üşendim şimdi açıkçası..
0
🌸flawless victory
(16.01.08)
formati nedir yazmamissiniz ama o kismi kesmekten baska yontem yok galiba. altyazi da goruntunun uzerinde olduguna gore pek hos olmaz sanirim..
0
zakk
(16.01.08)
eğer asıl amacın, filme türkçe alt yazı ile birlikte izlediğinde yazıların birbirine karışıp rahatsız olmansa, bsplayer ve kmplayer altyazı dosyası altına siyah şerit çekebiliyor, böylece altyazılar karışmıyor.
0
sathaner
(16.01.08)
malesef onun için yapılabilecek bir şey yok ancak altyazıyı gömüp encode ettiğini gördüğünüz kişileri gördüğünüz yerde döverek bu gibi olayların gelecekte başınıza gelmemesi için bir şeyler yapabilirsiniz. misal herkes gördüğü bir kişiyi dövse sanıyorum 2-3 sene içinde böyle bir problem kalmaz.
0
kurukafa
(16.01.08)
(2)

Küçük dizüstü bilgisayar arıyorum...

sirrikadem
Yeni dizüstü PC alacağım ve ufak boyutlar da bir şeyler arıyorum. Önerebileceğiniz 1 milyarı geçmeyecek, geçse de en fazla 1,5 milyara ufak dizüstü var mı?Sadece film izleyeceğim ve yazı yazacağım, o kadar...
Yeni dizüstü PC alacağım ve ufak boyutlar da bir şeyler arıyorum. Önerebileceğiniz 1 milyarı geçmeyecek, geçse de en fazla 1,5 milyara ufak dizüstü var mı?

Sadece film izleyeceğim ve yazı yazacağım, o kadar...
0
sirrikadem
(14.01.08)
söyle bir kampanya var ki bitmek üzere.
1.8 ghzx2 dual işlemcili, 512'si paylaşımsız 1gb ekran kartı, 2 gb ram'i ve 120 gb harddiski var. ben laptop alacak olsam kesinlikle bunu alırdım. MSI marka ve 1050 YTL KDV dahil.
www.pcdepo.com
0
fearofthedark
(14.01.08)
msi vr330
sozluk.sourtimes.org

sözlükten gördüğüm kadarıyla benim dışımda anoktale ve daphne kullanıyor. kullanıcı profilinize bakarak fiyat/performans açısından ideal diyebilirim. sadece klavyesi biraz sert kullanımınızın büyük kısmını yazı oluşturacaksa canlı deneyip görmenizde fayda var. tabii hala piyasada var mı bilmiyorum. donanımmhaber forumunda dizüstü kısmına bakabilirsiniz.
0
uzerindeyuregindenbaskamuskatasimayan
(14.01.08)
(14)

[bilgisayar] tek hdd'ye 5 tane partisyon olur mu?

can see
500 gb sata2 hddbölümlerin sayısı hakkında bir sınır var mı?bazı bölümler ntfs bazıları fat 32 olacak.(klavuzunda sata3 yazıyor bilemedim ben onu hiç.. neyse)
500 gb sata2 hdd

bölümlerin sayısı hakkında bir sınır var mı?
bazı bölümler ntfs bazıları fat 32 olacak.
(klavuzunda sata3 yazıyor bilemedim ben onu hiç.. neyse)
0
can see
(13.01.08)
yapabilmen lazim. windows'un disk manager'i ya da partition magic falan i$ini gorur.
0
sourlemonade
(13.01.08)
harf sayısı kadar sürücü olabilir sanırım
0
efruz
(13.01.08)
benim önerim 5 tane partisyon yapılmaması. ne kadar dahiyene fikirler olursa olsun, işe yaramıyor. 2 olmadı, 3 iyidir.
0
co2s2
(13.01.08)
Evet olur ama alan kaybınız çok olur. Rakamları şu an sallayacağım ama mesela tek parça iken 500gb olan disk iki parça olunca toplam 480gb, 3 parça olunca toplam 450gb benzeri şekilde oluyor...
0
crown
(13.01.08)
@co2s2
işe yaramıyordan kasıt nedir?

@crown
hadi yaa hiç farketmemiştim oyle olduğunu?
0
🌸can see
(13.01.08)
i$e yaramiyordan kasit performans olsa gerek.
ki evet ne kadar cok partition varsa performans o kadar du$er.
0
sourlemonade
(13.01.08)
@crown yok öyle bişi, istiyorsanız 20 parçaya ayırın tek byte kapasite kaybınız olmaz.
0
opteron
(13.01.08)
@crown öyle bişey yok. sadece 8 mb kadar bi bölünmemiş alan oluyor. onun dışında bölüm sayısına göre bi kayıp yok.
0
efruz
(13.01.08)
Şimdi araştırdım internetten bazı forumlarda bazı kişiler partiyon sayısı arttıkça alan kaybı olduğunu söylüyor, bazıları da yok öyle bir şey diyor. Sanırım başka faktörlere de bağlı alan kaybı olması ama kendi tecrübelerime göre alan kaybı oluyor.
0
crown
(14.01.08)
şimdi efendim kendi disk yönetimi ekranımı göstereyim; img231.imageshack.us görüldüğü üzre, 600gb (3x200gb raid 0) hdd gerçek boyut olarak 558.92 gb (600*0,93) gözükmekte ve üçe ayrılmış partitonları toplarsanız bu kapasiteye eksiksiz olarak denk geldiği görebilirsiniz.
0
opteron
(14.01.08)
Bir disk’te en fazla açılabilecek primary partition sayısı 4, en fazla açılabilecek logical drive (mantıksal sürücü) sayısı da 23 (toplam 26 drive a,b floopy, c primary geriye kalan 23’tür.)
0
fizikopat
(14.01.08)
ulem acaba ben primary partition'mı yoksa logical drive mı açtım acaba? adsjfflş

hatırladım bu olayı.. win98 balangıç diskleti ile biçimlendirmede gösteriyordu ama win xp bu tip sorular sormadı.

direk 3 bölüm oluşturdum. ne çıkarsa bahtımıza
----
yok artık. primary'dir onlar diyorum peşin peşin :)

-----------
@opteron o "bilgisayar yönetimi" penceresinden ben de istiyrum. nerede o?
0
🌸can see
(14.01.08)
bilgisayarım>sağ tık>yönet>disk yönetimi en kolay yol. başlat>denetim masası>yönetimsel araçlar>bilgisayar yönetimi>disk yönetimi ikinci yol.
not: görüntü olarak ufak farklar olabilir, benimki vista.
0
opteron
(14.01.08)
işe yaramama olayı şöyle: hdd'lerde partisyon ihtiyacı, işletim sisteminin yüklü olduğu partisyona format atıldığında diğer verinin saklanabilmesi için ortaya çıkan bir olay. yani 2 partisyon işimizi hayli hayli gören bir olaydır. (tabii tek işletim sistemi kullanıldığını varsayıyorum) bunun haricinde yapılacak her hangi bölüm işlemi, pratikte çok fayda sağlamayacaktır. bu örnekte 5'e bölünce, biri windows, biri programlar, biri oyunlar, biri mp3, biri filmler gibi bir bölümleme olacağını varsayalım. onun yerine 2'ye bölüp, bir partisyonu windows ve bazı diğer uygulamalar için ayırırken, diğerine de geri kalan her şeyi koyabiliriz klasörler halinde. daha sonra bu klasörlerin de kısayollarını masaüstüne koyarız. yani kısacası partisyonlara klasör muamelesi yapmanın anlamı var mı? hatta "ben tertemiz bilgisayar kullanırım, yeri geldiğinde de yedeğimi alırım" diyen insanlar için zaten tek partisyon bile fazla.

yer kaybıne gelince, yıllardır hdd bölerim birleştiririm. kesinlikle yer kaybı olduğunu görmedim, duymadım. 3'e de bölseniz, 5'e de bölseniz yer kaybınız olmaz. belki bir hesap hatası yapılmış olabilir. bir de hdd üreticilerinin 500 gb'tan kasıtlarının 500.000.000.000 byte, (yani bizim anladığımız şekliyle 465 gb falan)olduğunu unutmamak lazım. hesap hatalarının baş sorumlusu o oluyor.
0
co2s2
(14.01.08)
(3)

windowsla beraber başka program başlatmak.

temizkopat
dün gece bittorrenti downloadda bırakıp uyudum ama sabah kalkınca pc nın reset attıgını ve o kadar zamanda(geceden sabaha kadar) hıç download yapmadıgını gorup sınır kırızı gecırdım uzerınıze afıyet. sındı ben bu bıttorrentı wındows acıldıgında otomatık olarak nasıl baslatırım?
dün gece bittorrenti downloadda bırakıp uyudum ama sabah kalkınca pc nın reset attıgını ve o kadar zamanda(geceden sabaha kadar) hıç download yapmadıgını gorup sınır kırızı gecırdım uzerınıze afıyet. sındı ben bu bıttorrentı wındows acıldıgında otomatık olarak nasıl baslatırım?
0
temizkopat
(11.01.08)
"başlat/programlar/başlangıç" buraya koyarsan windows açıldığında çalışacaktır.
ben de aynısını emule için yapıyorum.
0
sathaner
(11.01.08)
bir cok client'ta "start on windows startup" gibi secenek oluyor. ayarlari bir kurcala.
0
sourlemonade
(11.01.08)
başlat->çalıştır->msconfig yazarak bittorrent in exe dosyasını da eklersen açılışta direk açar.
0
schimsonique chaiselongue
(11.01.08)
(6)

wireless ?

os
şimdi kablosuz ağlardan anlayan arkadaşlar için böyle bi kaç komplike sorularım var.amacımı da söyleyeyim belki o yönde de yardimci olabilirsiniz.yaklaşık 3 dönümlük bir alana kamera sistemi kuracağım. bu yerde kablo çekme işlemi estetik bozulacaği için imkansız. sadece kamera noktalarına enerji göt
şimdi kablosuz ağlardan anlayan arkadaşlar için böyle bi kaç komplike sorularım var.

amacımı da söyleyeyim belki o yönde de yardimci olabilirsiniz.
yaklaşık 3 dönümlük bir alana kamera sistemi kuracağım. bu yerde kablo çekme işlemi estetik bozulacaği için imkansız. sadece kamera noktalarına enerji götürebiliyorum güç bela.
benim de aklıma buraya istiklal caddesindeki gibi bir ağ kurup, wireless ip kameralar araciliğiyla kameralarla görüntüleri almak. bu yerel ağı kurduktan sonra ben RF aktarıcılarla bunu başka bi merkeze aktarırım o kolay.

önemli olan bana bu 3 dönümlük yerde kablosuz ağ kurmak, bu ağda bağlantı hızını yüksek tutabilmek. ya da ne bileyim istiklal'i yapan şirkete ulaşabilmek, edebilmek...

google dan baktım bi sürü teorik yazanlar var da, bu işin pratiğini bilen edenler vardır diye soruyorum.

bu kuracağım ağın web'e çıkışı olmayacak, sadece ben kendi güvenlik sistemimi kurmak için böyle bi ağ kurmayı düşünüyorum.

sağolun buraya kadar okuduğunuz için bile.
0
os
(09.01.08)
repeater'larla yapabilirsin rahatlıkla. bunun dışında yüksek maliyetle kurumsal çözümler için yapılan wireless vericileri vs var ama sağlam paralar lazım kurulumu için.

not: repeater için şebeke elektriği gerekecek doğal olarak.

repater= bu özelliğe sahip modemlerin datayı birbirleri üzerinden paylaşıp geniş bir wireless network yapma olayı.
0
darknum
(10.01.08)
eger tum cihazlara giden elektrik kablosu ayni noktadan cikiyorsa X10'un elektrik kablosu uzerinden network cozumunu belki kullanabilirsin.
0
compumaster
(10.01.08)
ext. anten girişi olan bir modem seçersin. heyhüla gibi antenle yayın yaparsın. en uzaktaki kameralar alan dışında kalırsa sadece onların da menzile girmesini sağlayacak noktaya bir repeater koyarsın. madem kameraya elektrik verebildin repeaterı da kameraya monte eder aynı elektrikten beslersin.

fearofthedark 05:00 malezya
0
fearofthedark
(10.01.08)
@darknum: repeater'lar benimde aklıma geldi de işte çalişma sorunu olur mu diye merak ettim. sonuçta harici mekan. bunun karı var, yağmuru var, güneş ışığı var. verim alabilir miyim diye merak ediyorum işte. bu yüzden sordum istiklal caddesini yapan firmayı.

@compumaster: öyle bi sistem olduğundan haberim yoktu. eğer varsa o da işimi görür. tabi x10'un kameralarının benim istediğim çözünürlükte ve lüks değerinde olması da lazım.

@:fearofthedark: evet dediğin gibi repeater lar genelde kameraların yanlarında olacak, ama elektrik olan ortak noktalarda bulabilirim heyhüla anten fikrini düşünmemiştim. sağol
0
🌸os
(10.01.08)
cok basit. sozlukten gel. (/msg at yani bir hatirlat yardimci olayim)
0
detached
(10.01.08)
bildiğim kadarıyla kameranın yanındaki repeater işe yaramayacaktır. kamera ile router'ın ortasında bir yere koyman daha mantıklı. bir sene kadar önce bu kadar büyük mesafede olmasa da, benzer bir kablosuz kamera çözümünü daha güçlü antenlerle çözmüştük. tabii çok stratejik bir nokta, kablosuz router'ın bilgisayarın yanında olmama serbestliği aslında. bir kere kurduktan sonra bilgisayarla da kablosuz iletişime geçirirsen, mesafe iki katına çıkmış oluyor. (demek istediğimi anlatabildim umarım) ve x10'a bir açıklık getireyim. burada x10'un kameralarını kullanmam kastedilmemiş. x10 (ya da benzeri bir markanın) ürünü ile kamerayı elektrik şebekesi üzerinden ağa bağlayabiliyorsun. şöyle ki:

sozluk.sourtimes.org

bir de kablosuz ağlarda hava şartları çok dramatik menzil problemi yaratmıyor.
0
co2s2
(10.01.08)
(6)

yeni bilgisayar - floppy

kibritsuyu
yahu bu yeni bilgisayar üreticileri bilgisayarlara niye floppy koymuyor birader. hadi laptopları anlarım. zaten küçücük bilgisayar. dvd writer, kart okuyucu, hede çıkışı hödö girişi derken yer kalmıyor okey. ama eşşek kadar midi tower kasaya niye floppy koykuyorsun birader. pahalı bir şey değil, mal
yahu bu yeni bilgisayar üreticileri bilgisayarlara niye floppy koymuyor birader. hadi laptopları anlarım. zaten küçücük bilgisayar. dvd writer, kart okuyucu, hede çıkışı hödö girişi derken yer kalmıyor okey. ama eşşek kadar midi tower kasaya niye floppy koykuyorsun birader. pahalı bir şey değil, maliyet düşürme amaçlı değil, yerden tasarruf desen zaten eşşek kadar kasa. ne var yani 10 liralık bir floppy koysan oraya da uğraştırmasan bizi servisle falan? evet şu devirde hala disketle iş yapılıyor. kullandığım program yedeklerini diskete alıyor. yüksek lisans tezimi okul diskette istiyor. müşterilerim getirdiği belgeleri disketle getiriyor. adama flashdisk diyince, cd/dvd diyince höee diyor. disket sürücü lazım bana. niye koymuyorsunuz lan? garantili bilgisayar olduğundan kendim açamıyorum. koca kasayı bi disket sürücü için yüklenip servise mi götüreyim illa ki.
0
kibritsuyu
(09.01.08)
usb floppy'ler var ?
hem bir kere alip defalarca istedigin yerde kullanirsin.

artik bitti be abi disket falan. hani sata-ide(sata disk'i ide gibi gosteren) desteklemeyen anakartlarda win xp yuklerden sata driver'i tanitman gerekiyordu disketten falan. en guncel bildigim onun icin kullaniliyordu, ki o da yeni anakartlarla falan bitti. vista'nin da o sorunu yok, ayrica xp sp3'te de o olay kalkiyor.
yani cok unique olmadigi surece pek kullanilmiyor artik.
0
sourlemonade
(09.01.08)
abi devlet daireleri yeşil siyah ekrandan renkli ekrana yeni geçti. benim müşterilerim hala hesap makinesi yerine facit kullanıyor. uymak zorundayım. envayi teknolojiyi bilgisayarıma koysam da eskisini de kullanmak zorundayım. faks denen 20 yıllık teknolojiyi bile hala doğru düzgün kullanamayan adamlar var ki ben bu adamlara "mail atıyim abi senin dosyayı" diyince "höe" diyorlar. yani usb alır kullanırım, açar kendim de takarım ama bitse ve ikamesi de yoksa onu da koy bilgisayara. koskoca kasa. cd rom da bitti mesela. ama dvd writer denen alet cd de okuyor, cd de yazıyor, dvd de okuyor, dvd de yazıyor. yani tek alette toplayıp bir tane koyuyorlar combo olarak. disketin günahı ne. azımsanmayacak kadar yer kullanıyor hala.
0
🌸kibritsuyu
(09.01.08)
1.44MB .. artik cok cok komik bir sayi malum.
istisnalar kaideyi bozamiyor i$te..
0
sourlemonade
(09.01.08)
intel artık yongasetlerine bütünleşik ide denetleyici bile koymuyor buna rağmen pek çok anakart üreticisi harici yongalarla destek veriyor. eğer disket sürcü bu kadar lazımsa (anakartınız muhtemelen destekliyordur) gider bir flopy sürücü alır takarsınız son derece basit bir işlem. eğer kasa üzerin de yuva yoksa 5.25" yuvalarına takılan kapaklardan kulllanabilirsiniz (nerde satılır bilmem, ama var böyle birşey, kendiminkinden biliyorum)
0
opteron
(09.01.08)
@opteron: yok anlatamadım ben. derdim gidip almak takabilmek takamamak değil. niye götlük edip de şunu montaj edilirken takmadıkları. kullanılmıyor, modası geçti gibi şeyler, kabul edilemez. aldığım bir bilgisayara adsl çıktı dial up bağlanan kalmadı diye faks modem kartı koyamyan adamı döverim ben. adsl kullanıyorum ama adsl modem faks çekemiyor. değil mi. kendim toplasam kendim koyarım. gidip satın almak da problem değil. ama markalı üreticiler niye götlük yapıp şu 10 liralık şeyi koymazlar onu diyorum. kullanılmayacaksa da kullanılmasın birader sana ne. blu ray sürücü koyma tamam o maliyeti arttırır. ama 10 lira be 10 lira hepi topu. sen koy da kullanmayan biostan kapatsın, içine de çiçek diksin ama sen koy. en azından kullanmak isteyen admaı engelleme.

al burada muhasebe defterlerini döktürmek için kullandığımız dot matrix yazıcı var lpt1 paralel port bağlantılı. ama laptopta paralel port yok. neresine takayım şimdi ben bu yazıcıyı? 2 yıl sonra desktop anakarttan da paralel port kaldırılınca (belki kaldırılmıştır da bilemiyorum) ben götüme mi sokayım afedersiniz bu yazıcının kablosunu?
0
🌸kibritsuyu
(09.01.08)
xp kullanırken raid diskleri tanıtmak için, vista'ya geçtikten sonra ise bios güncellmeleri için (vista üzerinde yapmak riskli geliyor biraz) halen disket sürücü kullanıyorum. fakat asıl sorun bu galiba. basit bir örnek vermek gerekirse; sata arabirmini hemen hemen beş yıldır kullanıyorum ama sadece hdd için kullanabiliyordum. optik sürücü desteği bir iki piyasada bulunamayan model dışın da hemen hemen hiç yoktu. ta ki, intel ide sürücü desteğini kesene kadar. optik sürücü üreten firmalar birbiri ardına sata modeller sunmaya başladılar ben de gittim bir tane aldım (sata performansından çok, lanet ide kablolarından nefret ettiğim için). yani büyük donanım üreticileri piyasayı zorlamadan üreticiler (sadece donanım değil yazılım üreticileri için de geçerli) ve kullanıcılar harekete geçmiyorlar, alışkanlıklarını değiştirmiyorlar. e bunun ne zararı var derseniz; ilerleme yavaşlıyor; cd çıkmış, dvd çıkmış, flash diskler çıkmış bunlar piyasada gayet ekonomik fiyatlardan satılıyor(fiyat/performans, kapasite/fiyat olarak disket sürücü ile kıyaslanamyacak kadar iyi) halen denyo yazılım disketten başka birşeye kaydetmiyor dosyaları(işyerinde kullandığımız bir kaç proğram var böyle). tabi geriye dönük uyumlukta önemli ama disket sürücü artık dinazor olmuş, birileri iteklemeden ortadan kalkmaya hiç niyeti yok. elbette bu süreç bazen kişisel bazda büyük sıkıntılara yol açabiliyor, şirketler olaya bu kadar masumene yaklaşmayıp kar dürtüsü ile hareket edebiliyorlar. bunun için elden birşey gelmiyor, genel fayda için; küçük zaralara-kötülüklere katlanmak gerekiyor bazen.
0
opteron
(09.01.08)
(3)

Word için Türkçe yazım klavuzu

sathaner
Şirkette word 2002 ingilizce bulumakta, buna Türkçe yazım klavuzu eklemem mümkün mü?Mümkünse nasıl?
Şirkette word 2002 ingilizce bulumakta, buna Türkçe yazım klavuzu eklemem mümkün mü?
Mümkünse nasıl?
0
sathaner
(09.01.08)
Office 2003 Türkçe Yazım Denetimi (proofing Tools)
www.rapidreactor.net
Şifre: zeytin-arsiv.blogspot.com
0
ezeriko
(09.01.08)
Teşekkür ederim, fakat benim word 2002 miş, kusura bakmayın, bunu bulabilirsek harika olacak.
0
🌸sathaner
(09.01.08)
şunu da bir deneyin (süre kısıtlamalı olmalılar.)
www.hk29.com
0
can see
(09.01.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.