Giriş
(4)

Notebook'a vista hariç os kuramıyorum.

karapolisnas
Evet garip ama böyle.Packard Bell'in BG-45 P04 modeli notebookunu aldım. Vista ile geliyor alet, içinden xp için driverları çıkmadı ama ben bulurum dedim, xp kurmaya çalıştım. Cık. Kurulum dosyalarını atıyor, tam harddiski bölümleme muhabbetinden önce Mavi Ekran ve stop 0x0000007b hatası.Diski çıkar
Evet garip ama böyle.

Packard Bell'in BG-45 P04 modeli notebookunu aldım. Vista ile geliyor alet, içinden xp için driverları çıkmadı ama ben bulurum dedim, xp kurmaya çalıştım. Cık. Kurulum dosyalarını atıyor, tam harddiski bölümleme muhabbetinden önce Mavi Ekran ve stop 0x0000007b hatası.

Diski çıkardım, masaüstüme bağladım, hard format attım. Tekrar denedim, aynı yerde aynı hata.

Partition Magic ile bölmeye formatlamaya çalıştım, yemedi.

Abarttım, sadece windows ile mi ilgili dedim, Pardus kurmaya çalıştım, kurulum ekranında takıldı.

Ama notebook'un kendi kurulum DVDlerinden Vista rahatlıkla kuruluyor. Harddisk'i samsung, sata, 150 gb.

Şimdi aklıma gelen, bunlar bu diski bir şekilde kitlemişler sanırım. Yok mudur açmanın yolu? Veya başka birşeyse problem, başına gelmiş, çözmüş, çözememiş, var mıdır kimse?
0
karapolisnas
(28.04.08)
meraktan soruyorum pardus çalışan cd veya ubuntu cd'si ile açmayı denediniz mi?
0
darknum
(28.04.08)
Çalışan CD veya ubuntu denemedim, hayır.
0
🌸karapolisnas
(28.04.08)
valla absürd gelecek ama geçenlerde benzeri bir durumla, bir masaüstüne format atarken karşılaştım. vista yüklü bir exper marka bilgisayardı ve iki harddiskten birine şifre koymuşlardı. o hard disk'e format atsam bile ana belleği kaybolmuyor direkt açılmayı vs. reddediyordu. (çeşitli yollardan diskin içine ulaşıyorduk gerçi ama)

sonuçta olayın exper'in koyduğu şifreden kaynaklandığını tamire götürdüğümüzde öğrendik; sırf kendi servisleri dışında müdahele olmasın diye böyle bir olay yapıyorlarmış. belki benzeri bir duurm olabilir. yeterli bilgi sahibi biri bu şifreyi kırabilir sanırım
0
alchoburn
(28.04.08)
7b demek xp'de disk controller'inizin surucusu gelmiyor demek. vista'daki suruculer xp'de varolmayan yeni veri depolama teknolojileri kullanirlar o yuzden xp'yi cali$tirmak mumkun olmaz. (bkz: storport)

israrciysaniz vista yerine windows server 2003 veya windows xp 64-bit kurmayi deneyebilirsiniz eger i$lemciniz 64-bit ise. bu ikisinde storport mimarisi mevcut.
0
ssg
(30.04.08)
(2)

nzb nedir? usenet kullanımı nasıldır?

sirrikadem
bugün http://www.binsearch.info diye bir siteye rastladım. NZB terimi çıktı karşıma.Sözlükte arattım vs. kafam karıştı. Biri açıklayabilir mi?Torrent gibi bir şey mi? Nasıl kullanılır? Bir de şu `usenet` de neyin nesi...
bugün www.binsearch.info diye bir siteye rastladım. NZB terimi çıktı karşıma.
Sözlükte arattım vs. kafam karıştı. Biri açıklayabilir mi?
Torrent gibi bir şey mi? Nasıl kullanılır? Bir de şu usenet de neyin nesi...
0
sirrikadem
(27.04.08)
oligomer
(27.04.08)
easynews kullanmaktayım, gayette iş görüyor. sözlükte easynews balığı içinde nzb diye aratın. yeterli bilgiyi bulabilirsiniz :)
0
yapacakbirseyyok
(27.04.08)
(9)

ADSL kablosuz modem şifresi nasıl konulur...

sirrikadem
Biliyorum, hiç sevmiyorsunuz ama bu modeme nasıl şifre koyabilirim? Airties RT-205 modemiyle ikamet etmekteyim...Belki bana yakın bir yerde oturuyor olabilirsiniz, üzgünüm ama, koyacam şifre :)not: belirtmeyi unuttum, bu modemle birlikte verilen CD'yi kullanamıyorum abuk bir sebepten dolayı. o yüzde
Biliyorum, hiç sevmiyorsunuz ama bu modeme nasıl şifre koyabilirim? Airties RT-205 modemiyle ikamet etmekteyim...

Belki bana yakın bir yerde oturuyor olabilirsiniz, üzgünüm ama, koyacam şifre :)

not: belirtmeyi unuttum, bu modemle birlikte verilen CD'yi kullanamıyorum abuk bir sebepten dolayı. o yüzden söyleyeceğiniz yöntemler bunun dışında olmalı...
0
sirrikadem
(26.04.08)
sorunun cevabı değil ama bi arkadaşım şifrelemek yerine gizlemeyi tercih etti. kırılmasının da önüne geçti böylece. bizim bilgisayarları da bir seferlik tanıttı. daha güzel bence bu.
0
supergirl
(26.04.08)
durum serserisi
(26.04.08)
@supergil
şu gizleme nasıl oluyor, anlatabilir misin?
0
🌸sirrikadem
(26.04.08)
Sifreleme icin: (3.1 Kablosuz Güvenlik) - www.airties.com

Gizleme denilen sey sanirim mac adres filtreleme. Bilgisayariniz mac adresini modeme girersiniz, sizden baska bir allahin kulu giris yapamaz. en saglami budur bence. (3.1.3 MAC Adresi Filtreleme)
0
trimpot
(26.04.08)
gizleme ile kastedilen sanırım SSID broadcast in gönderilmemesi. Bunun çok güvenilir bir yöntem olacağını sanmıyorum. Zira havadaki paketleri sniff edebilen toollar var.Mac filter güvenilir bir yöntemdir başkasının adsl ini paylaşmasını istemiyorsanız. Ancak yinede paketler sniff edilerek çözülebilir..bunu yapacak kadar kasan adam zaten uğraşmaz girer evinize..öeh
0
ned flanders
(26.04.08)
mac adress filter da kırılabilir bu arada. mac address'i değiştirebilen veya farklı gösterebilen yazılımlar mevcut.
0
tom riddle
(26.04.08)
ben hiç bilmiyordum, kablosuz ağ şifrelerinin kırılabildiğini ya...
bu kadar mümkün mü? ya da bahsettiğiniz programlar yüklendiği takdirde kırılması kolay mı o kadar yani?
0
🌸sirrikadem
(26.04.08)
gizlemekten kasıt ssid'nin gizlenmesi galiba. bildiğim kadarıyla bu da bulunabilir. ama soruya gelirsek şunu yapman gerek:

1)firefox ya da ie (safari vs.) ne kullanıyorsan aç bir adet.
2)adres çubuğuna 192.168.1.1 yaz ve enter'a bas.
3)şifre öntanımlı olarak boştur. bu giriş şifresini değiştirmediysen giriş'e bas.
4)soldaki menüden kablosuzu tıkla. altında açılan yeni menüden kablosuz güvenliği seç.
5)wep ya da wpa şifrelemelerden birini yap.
6)bilgisayarındaki kablosuz profillerini temizle ve tekrar kendi modemine bu sefer şifre ile bağlan.

veya: (bkz: google) (bkz: 444 0 239)
0
samanliktaki zuhtu
(26.04.08)
şifre koymak yahut mac id koymak hepsi tırıvırı. biraz sabır olunca komşunuz rahatlıkla şifrenizi aşabiliyor. günler belki haftalar alabiliyor bu. *

demek istediğim şifreniz olabildiğince karışık olsun rakamlar harfler çorba olsun. gidip de "tiramisu" gibi şeyler yapmayın :P oeh
0
winsome
(26.04.08)
(3)

gizli saklı mp3 bilgilerini ortaya çıkartmak?

insanimsi
örneğin bir parça var. orijinal albümünden koparılmış tek bir parça. itunes, winamp5, wmp. falan bunun albüm kapağını gösteriyor. parçanın özelliklerini inceliyorum, bulamıyorum kapağı. aynı şekilde parçanın içine gömülü ve şarkı süresine senkronlu şarkı sözlerini de bulamıyorum. bu gizli bilgileri
örneğin bir parça var. orijinal albümünden koparılmış tek bir parça. itunes, winamp5, wmp. falan bunun albüm kapağını gösteriyor. parçanın özelliklerini inceliyorum, bulamıyorum kapağı. aynı şekilde parçanın içine gömülü ve şarkı süresine senkronlu şarkı sözlerini de bulamıyorum. bu gizli bilgileri kabak gibi gösterecek ve değiştirmemi mümkün kılacak bir program var mıdır? ya da daha basiti bir programa gerek duymadan nereden/nasıl görürüm bu bilgileri?
sevgiler.
0
insanimsi
(25.04.08)
klasör seçeneklerinden gizli dosyaları göster seçeneğini işaretlemen yeterli olacaktır kanımca.
0
axijazz
(25.04.08)
@axijazz: zaten dosyanın içinde bulmak istediğim bilgiler. bildiğin salt okunur .mp3 dosyası işte. onun özelliklerindeki benim göremediğim ama programların gördüğü bilgiler.
0
🌸insanimsi
(25.04.08)
tag rename.
0
bryan fury
(25.04.08)
(7)

alınık dizüstü

kirmizi gul demet demet
dizüstü bilgisayar almayı düşünüyor bir arkadaşım. 1200-1500 tl civarı. çok da süper birşey olmasına gerek yok diyor. marka model önerilerinizi öğrenmek isterim.
dizüstü bilgisayar almayı düşünüyor bir arkadaşım. 1200-1500 tl civarı. çok da süper birşey olmasına gerek yok diyor. marka model önerilerinizi öğrenmek isterim.
0
kirmizi gul demet demet
(24.04.08)
Ekran Kartları çok iyi olmasa da ram, işlemci ve harddiskleri süper aletler var şu adresste.

ekran kartı süper degil diyorum yani birleşik.
Yani oyun oynayamassınız (yarış, savaş gibi grafiksel oyunlar)

www.toshibashop.com.tr

bi bakın derim.
0
bissell
(25.04.08)
acer dan uzak durun demekten dilimde tuy bitti. alip memnun olani gosterin bir guzel dovelim.
uygun bir sey araniyorsa msi, asus, toshiba siralamasi izlenebilir. arkasindan hp, lenova, dell, lg, sony.
0
entrapmen
(25.04.08)
asus f3sc220dr.kendim kullanıyorum gayet memnunum ama fiyat 1500 ün biraz üstüne cıkabilir son dolar kurlarıyla.
0
rosencruz
(25.04.08)
hp'nin dv2000 veya dv6000 serilerine güzel bilgisayarlar var.
0
luin 41
(25.04.08)
toshiba satallite a 200 serisi
0
omer460
(25.04.08)
ibm thinkpad'lere goz atin derim ;)
0
katafalk
(25.04.08)
acele etme.. vatanda bimekste falan günlük indirimler oluyo %30a varan..
onları takip et internetten..
biz 1800 ytllik hpyi 1350 ytleye aldık.. çok da memnunuz..
0
undarist
(25.04.08)
(2)

eski bilgisayara xp

joe feyzullah
konfigürasyonu şöyle olan bilgisayarım var, parçaları hep çöpe atacak olan okullardan, arkadaşlarımdan topladım celeron 500 s3trio64/3dfx voodoo1 çift taraflı ramleri tanımayan dandik bir anakart yukardaki nedenden dolayı 384mb@192mb ram cd rom tek tek denediğim çeşitli 6-10gb vs. sabit diskler soru
konfigürasyonu şöyle olan bilgisayarım var, parçaları hep çöpe atacak olan okullardan, arkadaşlarımdan topladım
celeron 500
s3trio64/3dfx voodoo1
çift taraflı ramleri tanımayan dandik bir anakart
yukardaki nedenden dolayı 384mb@192mb ram
cd rom
tek tek denediğim çeşitli 6-10gb vs. sabit diskler

sorunum şu; geçen yıl xp yüklemiştim ama sonra az kullandığım için aktivasyonsuzluktan açılmayınca sildim. şimdi ses kartı-usb kartı-ethernet kartını takmadan ve 2 ekran kartını sırayla deneyerek yüklemeye çalışıyorum.

ne xp ne de 2000 yüklenebiliyor.

2000 dosyaları kopyalarken takılıyor, xp ise "kurulum donanımızı incelerken bekleyin" derken sürekli reset atıyor kurulum başlamıyor. home da pro da aynı sonuçu veriyor. ilginç bir şekilde windows me de yüklenmiyor. (linux olarak pardus ve elivecd denedim onlar da kurulmadı-win95 de fat32 tanımadığından yüklenmiyor-neyse bu konu dışı)

diskleri formatlayıp duruyorum. sonuç olarak windows 98 den başka hiç bir işletim sistemi kuramıyorum. ne yapsam? bios update de yaptım. 98 üzerinden 2000/xp ye upgrade ya da yeni kurulum da işe yaramıyor, bilgisayar yeniden başlayıp incelenme/kopyalanma yerine gelince resetleniyor.

not: xpye yükseltmek istememin nedeni usb wi-fi kart sürücülerinin düzgün çalışması yoksa windows 98'i severim sevdiririm.
0
joe feyzullah
(24.04.08)
donanım incelemesinde takılmasının sebebini ram'lere bağlamak istiyorum benjamin.

"çift taraflı ramleri tanımayan dandik bir anakart
yukardaki nedenden dolayı 384mb@192mb ram"

ifadesini anlayamadım. (64+128)+(64+128) ram mi var anakartın üstünde ? bios açılırken kaç sayıyor ? uyumluluğu arttırmak için bence 128+128 ram kullanın ve taktığınız ram'in bios tarafından uyumlu şekilde sayılmasını sağlayın. ram'lerin clock hızları birbirini tutmuyor da olabilir. en uyumlu ram kombosu ile deneyin bence.
0
archetype
(24.04.08)
tam kurulum esnasinda takilma yasaniyorsa ramlerden kaynakli olabilir. 128 mb rame sahip bir bilgisayarda basima ayni sey defalarca gelmisti. ramlerin arasina toz kacmis olabilir bu yuzden ramleri tam olarak gormuyordur. temizleyip bakin birde.
0
entrapmen
(24.04.08)
(4)

10 parmak klavye

clones
bunun için program arıyorum. bildiğiniz iyi ve ücretsiz program var mı? google'da arama yaptım ama farklı şeyler çıktı karşıma hangisi iyi kestiremedim.
bunun için program arıyorum. bildiğiniz iyi ve ücretsiz program var mı? google'da arama yaptım ama farklı şeyler çıktı karşıma hangisi iyi kestiremedim.
0
clones
(22.04.08)
winsome
(22.04.08)
ücretsiz olanı daha makul olur.
0
🌸clones
(22.04.08)
joe feyzullah
(23.04.08)
www.sharebus.com
typingqueen
0
eskimo
(23.04.08)
(3)

windows güvenlik duvarı-emule ilişkisi

baldur
ne zamandır emule'yi güzelce kullanıyordum ancak bugün port yönlendirme falan tamam olmasına rağmen low id aldım. daha sonra ise sorunun windows güvenlik duvarından kaynaklandığını anladım. yani güvenlik duvarını açınca emule yüksek id alamıyor, kapatınca alıyor ancak. emule izinliler listesinde bu
ne zamandır emule'yi güzelce kullanıyordum ancak bugün port yönlendirme falan tamam olmasına rağmen low id aldım. daha sonra ise sorunun windows güvenlik duvarından kaynaklandığını anladım. yani güvenlik duvarını açınca emule yüksek id alamıyor, kapatınca alıyor ancak. emule izinliler listesinde bu arada. bir yerde okudum bazen böyle sapıttığı oluyormuş. ne yapmalıyım? güvenlik duvarı kapalı kalsa sorun olur mu çok? avira premium ve ad-aware var hali hazırda...
0
baldur
(19.04.08)
guvenlik duvarından emuleye izin vermen isini cozebilir. şöyle ki control panel -> windows firewall ->Exceptions->Add Program-> emuleyi ekleyelim. gerci denemedim ama budur gibi sanki kesin.
0
ccompiler
(19.04.08)
zaten izinli ccompiler, duyurumda da belirttim zaten.
0
🌸baldur
(19.04.08)
kullandığın emule portlarını da exception listesine ekle, exception listesine program ekleme ve port ekleme gibi iki ayrı seçeneğin olması lazım. değiştirmediysen default portlar 4662(tcp), 4672(udp) idi sanırım emule'de options/connections kısmından bakabilirsin.
0
iron
(20.04.08)
(3)

[ emule ] listeden silinen dosyalar?

enola gay
Temp klasörüne girince sahipsiz dosyaları görebiliyorum.. emule listesinde değiller ama oradalar :) o dosyaların adı neydi acaba bu bilgiye nasıl ulaşırım?
Temp klasörüne girince sahipsiz dosyaları görebiliyorum.. emule listesinde değiller ama oradalar :) o dosyaların adı neydi acaba bu bilgiye nasıl ulaşırım?
0
enola gay
(19.04.08)
emule indirme listesinde olmayan ###.part dosyalarına tekabul eden ###.part.met dosyaları corrupt hale geldiği için oluyordu bu galiba elektrik kesildiğinde falan. mesela 22.part diye bir dosya varsa ama emule indirme listesinde üzerine geldiğinde part met file: 22.part.met yazan dosya yoksa 22.part.met'i silip (gene silmek yerine başka klasöre taşısan daha iyi olur belki, başka bir yöntem denemek üzere sonra. çünkü benim bu yöntem en son yedeklendiği [bak: backup] haline getiriyor dosyayı yani inen kısımda bir kaybın olur dosya geri geldiğinde) 22.part.met.bak dosyasınının ismini 22.part.met olarak değiştir. emulu'u kapatıp açınca geri gelmesi lazım. bu dediğimiz daha azapsız bir yolu, şu programı indircen o yapcak diye bir oluru daha vardı sanırım, onu yazan da olur.

ama bu tip olayların tekrarlanmaması için options/extended/safe .met/.dat file writing'i always yapmak gerekiyor. bu seçenek niye default değil çözemedim zaten. gavurda elektrik de mi kesilmez anlamadım.
0
hulleci
(19.04.08)
en son indirdiğin dosyaların neler olduğunu bulabiliyorsan dosyaların ismini tespit etme ve recover etme yöntemi şudur.

dosyayı emule'de tekrar aratırsın, size'ları uyuşuyorsa dosyanın ismini tespit edersin. daha sonra dosyayı tekrar indirmeye başlayıp met dosyasının oluşturulmasını beklersin. met dosyası oluştuğunda MetFileGenerator programı ile sendeki eski orjinal met dosyasını üretebilirsin.

büyük ihtimalle downloads.txt de uçmuştur sende, logs klasörü altındaki emule.log dosyası belki dosya isimlerini tahmin etemeye yardımcı olur.

dosyalar preview edilebilecek kadar inmişse ve film ya da müzik ise media player classic/vlc gibi bir player ile preview edebilirsin ayrıca.
0
iron
(19.04.08)
www.bigwillystyle42.com adresinden metfileregenerator adlı programı indirin ilaç gibi gelecektir...

Not:Google dan aratarak türkçe ayrıntılı kullanımını bulabilirsiniz...
0
selimse
(19.04.08)
(3)

Siteye video eklemek...

cezacifan
Siteme video eklemek istiyorum youtube dan videonun url sini hangi kodlar arasına yazmalıyım???
Siteme video eklemek istiyorum youtube dan videonun url sini hangi kodlar arasına yazmalıyım???
0
cezacifan
(18.04.08)
üstteki çıkmamış ama youtube sayfasında "embed" kısmındaki kodu( "< object" ile başlayan kısmı) kopyalayıp yapıştırman yeterli. html kısmı sana kalmış.
0
eskimo
(18.04.08)
youtube videolarının kenarında kö$esinde "embed" diye bi ifade vardır. hah i$te ona basınca falan o bi kod verir size o video iin onu alıp direk yapı$tırabilirsiniz.
0
durum serserisi
(18.04.08)
Videolar Yasalara göre filtreleniyor, Videoları doğrudan indirebiliyorsun youtube linklerin değişmiyor watch?v.... şeklinde kullanabiliyorsun, login olabiliyorsun yorum yazabiliyorsun vs vs www.dinamiturk.com YouTube'a en hakiki çözüm :)
0
grove
(27.06.08)
(6)

mp3 programı

clones
her hangi bir ses formatını mp3 formatına değiştirecek bir program arıyorum. var mıdır bildiğiniz iyi bir program?
her hangi bir ses formatını mp3 formatına değiştirecek bir program arıyorum. var mıdır bildiğiniz iyi bir program?
0
clones
(16.04.08)
musicmatch le çevirebilirsin.
0
mba38
(16.04.08)
Winlame güzel, basit.
sourceforge.net
0
fadetoreality
(16.04.08)
itunes.
başka şeylere de çeviriyor her kalitede.
0
oceano
(16.04.08)
switch
0
kirk karaktere sigmayacak adam
(17.04.08)
goldwave de iyidir
0
joe feyzullah
(17.04.08)
(bkz: audacity)
0
tabudeviren
(17.04.08)
(3)

video'yu geri oynatmak

murqx
merhabalar. soru başlıktaki gibi; elimdeki bir video'yu geriye doğru oynatarak kaydedebileceğim bir program arıyorum(mümkünse basit bişey). var mıdır?
merhabalar. soru başlıktaki gibi; elimdeki bir video'yu geriye doğru oynatarak kaydedebileceğim bir program arıyorum(mümkünse basit bişey). var mıdır?
0
murqx
(15.04.08)
virtualdub daki filtreler bu işi yapabilir.
0
joe feyzullah
(15.04.08)
virtual dub + fade to black bu ikisi de 1 mb altinda minick programciklar ikisi de yapar
0
maresalx
(16.04.08)
tüm video editing programlarında (premiere, after effects, final cut vs) videonuzu time line a aldıktan sonra speed'i %-100 değerine getirerek istediğinizi şeyi yapabilirsiniz.
0
audionaut
(16.04.08)
(6)

imdat - antivirusu kaldiramiyorum

safepassage
arkadaslar oncelikle herkese merhaba;sonralikla: bu allahin belasi panda antivirus kenetlendi bilgisayarima, kaldiramiyorum. yenisini yuklemeye calisiyorum ama o bile eski versiyonunu kaldiramiyor. bir de inat etti iyice. regeditlerden mi denemedim, task managerdan mi denemedim hepsinde hata veriyo
arkadaslar oncelikle herkese merhaba;

sonralikla: bu allahin belasi panda antivirus kenetlendi bilgisayarima, kaldiramiyorum. yenisini yuklemeye calisiyorum ama o bile eski versiyonunu kaldiramiyor. bir de inat etti iyice. regeditlerden mi denemedim, task managerdan mi denemedim hepsinde hata veriyor olmaz yapamazsin diyor.

yok mu bi kaldirma programi falan? yardimci olabilirseniz seviniciiim
0
safepassage
(12.04.08)
ccleaner var onla dene bi de. pek sanmıyorum ise yarayacagını da.

safe mod da denesenız bi de?
0
bryan fury
(12.04.08)
yok yahu ne safe mod ne ccleaner ise yaramadi. inat etti program, kalkmiyor..
0
🌸safepassage
(12.04.08)
zsoft uninstaller diye bi program okumuştum, indirdim lakin kurup denemedim henüz. denenebilir belki
0
kobuzchu kiz
(12.04.08)
moral bozmak gibi olmasın ama ben çare bulamayıp dellenmiş ve format atmıştım
0
sf arjuna one
(12.04.08)
administrator girisi yaparsaniz kaldirabilirsiniz gibi sanirim
0
maresalx
(12.04.08)
admin girisi derken? nasil yani? programa mi admin girisi yapacagim?

guvenli kipte acarken admin girisi ve kendi kullanici adim cikmisti ben kullanici adima tikladim. belki de oyle yapmak gerekiyor? hm?
0
🌸safepassage
(12.04.08)
(4)

statik ip şart mıdır

kotak
port forward com'da statik ip alın falan deyor, gerek midir harbi forwar edmeden önce statik ip mi gerekir nası olur bu ???? yani local ip'yi mi statikleştiriyoz sabitleştiriyok.
port forward com'da statik ip alın falan deyor, gerek midir harbi forwar edmeden önce statik ip mi gerekir nası olur bu ???? yani local ip'yi mi statikleştiriyoz sabitleştiriyok.
0
kotak
(11.04.08)
local ipden bahsediliyor orada. modem uzerinden acilan portlar local iplerden birisine yapilir ve eger agda birden fazla makina varsa arada ipler degisebilir bundan kurtulmak icin de sabit ip almaniz isinizi kolaylastirabilir (tcp/ip den sabit ip atarsaniz dns de girmeniz gerekir).
0
entrapmen
(11.04.08)
değildir.
port forwarding yaparken local ip'ye yapıldığı için (mesela 192.168.1.34 vs.)
statik ip gerekmez. birden fazla bilgisayar varsa eğer ağınızda, bu durumda farklı local ip ler almanız durumu söz konusu, ona da biraz vakit ayırıp genelde aldığınız ip lerin hepsine ayrı ayrı port forwarding yaparsanız sorun çözülmüş olur.
0
twang
(11.04.08)
hayır alınabilecek farklı local ip'lerin hepsine aynı portu forward edince hiçbiri çalışmıyor. o yüzden ağ ayarlarından kendinize başkasının otomatik alıp çakışmayacağı bir local ip adresi seçin, bilgisayar onu alsın. forwarding işlemini de o ip ile yapın.
0
kibritsuyu
(11.04.08)
eleventh american esme has met
(11.04.08)
(6)

usb 2 istiyom

kotak
evet usb iki ama hem surpris hediyeli hem cukulatalı.eski bi bilgsayrım var desteklemio usb2 yi. kasanın icini acmadan yani pci kartı falan olmaksızın yine usb aracılıgıylan olabilir mi usb2 ye terfi. bi buldurun be.
evet usb iki ama hem surpris hediyeli hem cukulatalı.
eski bi bilgsayrım var desteklemio usb2 yi. kasanın icini acmadan yani pci kartı falan olmaksızın yine usb aracılıgıylan olabilir mi usb2 ye terfi. bi buldurun be.
0
kotak
(09.04.08)
anakart desteklemeyince miksen olmuyo afedersin. çok uğraştım yapamadım. bi ihtimal bios'a bak "high speed usb on/off" gibi bir şey varsa on yap. belki destekliyordur da bios'tan kapalıdır.
0
kibritsuyu
(09.04.08)
usb normalde 1.1 ise, ona 10,0 da daksan 1.1 olarak görür. tek çözüm anakart
0
efruz
(09.04.08)
PCI kartlar var USB 2.0 için. Anakartın kendisi desteklemese de bu PCI kartlar iş görüyor...
0
crown
(09.04.08)
crown'un da söylediği gibi usb 2.0 adaptörü görevi gören pci kartlar var. pci veriyolu da usb 2.0'ın maksimum hızı olan 60mb/s'nin neredeyse iki katı veriyoluna sahip olduğu için sizin için böyle bir kart uygun olur.
0
tom riddle
(09.04.08)
dogru yol pci kartidir. ben kullandim, gayet guzel oldu.
0
wpi
(09.04.08)
PCI kart alacaksan kesinlikle VIA çipsetli olanlardan alma kafayı yediriyor adama. NEC çipsetliler var Vatan'da görmüştüm onları tercih et mutlaka

(bkz: via/@arche)
0
arche
(10.04.08)
(2)

Monitör ekranını gizleme.

sathaner
Evet böyle bir aparat vardı, geçen bir yerde görmüştüm ama adını ya da nerede gördüğümü hatırlamıyordum, monitöre film gibi bir şey yapıştırıyorduk, sadece karşısındaki görebiliyordu ekranı, uzaktan veya yandan bakılınca karanlık görüyordu.bunun adı nedir ve nerden bulabilirim?
Evet böyle bir aparat vardı, geçen bir yerde görmüştüm ama adını ya da nerede gördüğümü hatırlamıyordum, monitöre film gibi bir şey yapıştırıyorduk, sadece karşısındaki görebiliyordu ekranı, uzaktan veya yandan bakılınca karanlık görüyordu.

bunun adı nedir ve nerden bulabilirim?
0
sathaner
(07.04.08)
polarize filtre gibi bir şey galiba. adını bilmiyorum ama polarlı polarizeli bi adı vardır kesin.
0
kibritsuyu
(07.04.08)
bunun 3M markalı olanını görmüştüm ya d&r'da ya da megavizyon'da.
0
weeping guitar
(07.04.08)
(3)

wireless sonrası emule low id problemi

tan vakti
selam evdeki bilgisayarıma airties wireless access point (AP-301) alıp taktıktan sonra hiç e-mulede high ID alamadım. bu nedendir? nasıl çözerim? eskiden ayarlarnı yapmış canavar gibi high ID alıyordum.. zoom x5 modemim var network çıkışına airties bağlı, bilgisayar bağlantısı USB'den.
selam evdeki bilgisayarıma airties wireless access point (AP-301) alıp taktıktan sonra hiç e-mulede high ID alamadım. bu nedendir? nasıl çözerim? eskiden ayarlarnı yapmış canavar gibi high ID alıyordum.. zoom x5 modemim var network çıkışına airties bağlı, bilgisayar bağlantısı USB'den.
0
tan vakti
(06.04.08)
kafam karıştı, neyin network çıkışına airties bağlı?
şu sıralamayı yazarsanız yardımcı olabilirim.

adsl hattı > x cihazı > y cihazı > bilgisayar.

o aradaki cihazların sırasını ve bağlantı sıralarını yazarsanız daha yardımcı olabilirim.
0
raj
(06.04.08)
modem ip değişmiş olabilir
0
efruz
(06.04.08)
usb portundan bağlantı sağlandığında port atamak gerekmiyor diye bir şey hatırlıyorum ama tamamen yanılıyor da olabilirim.
0
rimednac
(06.04.08)
(4)

bilgisayar yazılımları garanti kapsamında mıdır?

kimyon
Geçen yaz bir notebook aldım. vista ile yüklü geldi. fakat kullandığım birçok programla vista uyumsuz olduğu için orjinal bir windows xp cd 'si kullanarak downgrade ettim ve aylarca böyle kullandım. geçen gün bilgisayarım birden kapandı ve tahminimce anakartım yandı. (sürekli bir bipbipbipbipbipbip
Geçen yaz bir notebook aldım. vista ile yüklü geldi. fakat kullandığım birçok programla vista uyumsuz olduğu için orjinal bir windows xp cd 'si kullanarak downgrade ettim ve aylarca böyle kullandım.

geçen gün bilgisayarım birden kapandı ve tahminimce anakartım yandı. (sürekli bir bipbipbipbipbipbip sesi alıyorum açınca)
Servise götürmek şart oldu. servis sistemle birlikte verilen işletim sistemi yerine başka bir işletim sistemi kullandığım için sorun çıkartır mı bana?

Bir de garanti belgelerinde yer alan farklı arızaları şu kadar sayıda çıkartmış olması bilgisayarı değiştirme ya da para iadesi hakkı doğurur ibaresinden faydalanmam için farklı arızaları farklı zamanlarda mı çıkarmış olması gerekiyor? yoksa "benim dvd yazıcım bozuk, anakartım yandı, şarjım çok az gidiyor, işlemcim çok ısınıyor" dersem paramı geri isteme şansım var mıdır?
ps: makine 9 aylık, hp.
0
kimyon
(06.04.08)
işletim sistemi garantiyi etkilemez, öyle olsa zaten garanti belgesinde falan "sadece x işletim sistemi ile kullanılabilir" uyarısı bulunurdu..

aynı arıza farklı zamanlarda tekrarlanırsa para iadesi söz konusu oluyor.. farklı arızaların da farklı zamanlarda gerçekleşmesi gerekiyordur bence, çünkü herhangi bir bileşenin arızası diğer bileşenlerin de bozulmasına sebep olabilir ancak bu doğrudan onlarda bir hata olduğunu göstermez..

yeni alınan bir makine olsa tek arızayla bile para iadesi talep edebilirdiniz, o ayrı..
0
sharpenter
(06.04.08)
hayır yanlış

işletim sistemi garantiyi 100% etkiler üzgünüm..

daha dün vatan computer daydık ve iki kişi tam benzer sebepten şikayet ediyorlardı soruna cevap alamıyorlardı..
starter edition vistada çalışmıyor bir şey siz de haklısınız ama bayan müşteri hizmetlisi görevlisi şu cümleyi birebir kurdu "işletim sistemini arabanını motoru gibi düşünün, motoru kurcalarsanız garanti bitmez mi? "
0
demlikposet
(06.04.08)
hayır, su falan dökmüş değilim. anakartım çok aniden ve dışarıdan bir etki olmadan, iki restart arasında, yandı.
ben de mrtskn gibi düşünüyorum aslında. yazılımlar kurabileyim diye var bilgisayar; ama işletim sistemi konusunda bir istisna olabilir mi acaba diye düşündüm.

teknik servisi arayıp bir sorunum olduğunu söylediğimde "tamir sonrası bilgisayarınızı formatlayıp geri veriririz biz zaten" dedikleri için garanti kapsamında yazılım olmadığını düşünüyorum. öyle olsaydı bilgisayarımın niteliklerinden birine zarar vermiş olacaklardı çünkü.
kesin neticeyi bildirmeye çalışacağım.
0
🌸kimyon
(06.04.08)
aynı sorundan 3 kere tekrar ederse yenisini alıyorsunuz.
0
bryan fury
(06.04.08)
(4)

BluRay - DivX converter

kalifiye balta sapi
Arkadaşlar şimdi bende yurtdışından aldığım cillop gibi bi Sony Kamera var, dahili HDD'li filan. Bu kamera Bluray formatında kayıt yapıyor.2 sorum olacak.1. Kameranın cradle'ında bulunan "Burn Disk" tuşuna bastığımda normal DVD writerla yine normal DVD'ye cart diye Blue Ray formatında film kaydettiğ
Arkadaşlar şimdi bende yurtdışından aldığım cillop gibi bi Sony Kamera var, dahili HDD'li filan. Bu kamera Bluray formatında kayıt yapıyor.

2 sorum olacak.

1. Kameranın cradle'ında bulunan "Burn Disk" tuşuna bastığımda normal DVD writerla yine normal DVD'ye cart diye Blue Ray formatında film kaydettiğini iddia ediyor. Böyle bişey mümkün müdür? Yani filmin boyutu 4 küsur gb'ı geçmediği sürece normal DVD'ye Blu Ray formatında film çekilebilir mi?

2. Sizin de takdir edeceğiniz gibi PS3 ve diğer BluRay okuyucular henüz piyasada gani gani bulunmamakta. Bu nedenle benim bu videoları bi programla DivX'e filan çevirmem gerekiyor. Bunun için işe yarar bi program bilen, önerebilecek biri var mıdır?

Cevaplar için şimdiden teşekkürler... (Yalama mode on)
0
kalifiye balta sapi
(05.04.08)
blu-ray formatı dvd ile aynı altyapıyı kullanmaz. bu sebeple eğer blu-ray yazıcınız yoksa blu-ray formatında bir diskiniz olmaz. ama bu elbette blu-ray'in desteklediği ölçüde kaliteli bir kaydı kameranızın hard diskine kaydedemeyeceğiniz anlamına gelmez.

2. sorunuz için ise biraz google ederek işinize yarayabilecek şeyler bulabileceğinizi düşünüyorum. elinizde olan diğer bir olanak da, önce dvd yazıp daha sonra bu dvd'yi divx'e çevirmek olabilir en kötüsü.
0
tom riddle
(05.04.08)
sonynin kablosu ile bilgisayara aktarin firewire uzerinden, sonra mesela divx converter ile divx'e cevirin (olmasi lazim)
0
compumaster
(05.04.08)
Ben 2 tane program buldum zaten Google'dan ama bi tanesi daha convert'lerken takılıp kalıyor. Diğeri convertliyor ama görüntüde eski VCD'lerde olduğu gibi kare kare takılmalar oluyor. (Pek anlatamadım gerçi ama neyse) Neyse artık denemelere devam edicez anlaşılan...
0
🌸kalifiye balta sapi
(05.04.08)
Bir de şimdi aklıma gelen bişey, ben DivX yazmışım ama DVD formatı olsa da olur. DVD'den DivX'e çevirmek problem değil... Blu-Ray > DVD converter sağlam program bilen varsa o da olur.
0
🌸kalifiye balta sapi
(05.04.08)
(1)

dc++ teknik mevzu

kotak
http://img151.imageshack.us/my.php?image=73648062ar5.jpgarkadaslar sorum şu üst resimde ayarlar görülüyor konu apex dc ++ linkte de gorücegin gibi tls die bişey var tcp udp altında bu nedir ve de asıl bind adres var en üstte bu nedir? local ip mi yi mi giricez oraya... firewall with manual port fo
img151.imageshack.us

arkadaslar sorum şu üst resimde ayarlar görülüyor konu apex dc ++
linkte de gorücegin gibi tls die bişey var tcp udp altında bu nedir ve de asıl bind adres var en üstte bu nedir? local ip mi yi mi giricez oraya... firewall with manual port forwarding dogru seçenek mi bir de?çünkü kendimiz port açtık ve koyduk burdaki belirttigi yere de. üçüncü şık oluyo burada seceneklerde, yoksa direct connection mı doğru olan? too many sorular

upnp gerekir mi bi de kendi kendinge ip güncelleryor bu alet sanırım.
0
kotak
(04.04.08)
3. sik passive, yani sana aktif baglanti acamiyorlar, sen insanlara baglaniyorsun surekli, bu hizi ciddi etkiler.
0
compumaster
(04.04.08)
(1)

Access IBM ile Service Pack 2'yi nasıl barıştırırım?

bardsbow
IBM R40 kullanıcısıyım. Windows'un kablosuz ağ yönetim arabirimini pek beğenmiyorum. En azından daha fonksiyonel arayüzler olduğunu duydum.Neyse, IBM'in de bu tarz bi kablosuz ağ yönetim arabirimi olduğunu söyledi arkadaşım. Ben de araştırdım, mevzubahis arayüz sanırım Access IBM programında mevcutm
IBM R40 kullanıcısıyım. Windows'un kablosuz ağ yönetim arabirimini pek beğenmiyorum. En azından daha fonksiyonel arayüzler olduğunu duydum.

Neyse, IBM'in de bu tarz bi kablosuz ağ yönetim arabirimi olduğunu söyledi arkadaşım. Ben de araştırdım, mevzubahis arayüz sanırım Access IBM programında mevcutmuş. İndirdim kurdum bi güzel. Fakat nedense kullanamadım, menü geliyor ve o kadar.. Menüde de wireless ilen alakalı bişiy yok gibi ya neyse. İnternette biraz eşelendikten sonra şöyle bişiy okudum;

I remember when I updated my X31 Thinkpad to SP2
there was a note on the IBM website that Access IBM would not work
properly with SP2 and to use Windows' manager instead. IBM may have
updated their Access IBM by now.
kaynak: www.velocityreviews.com

Neyse görünen o ki IBM Lenovo oldu olalı bu tarz güncellemeler aksıyor..

Uzun lafın kısası yok mudur benim bu Access IBM'i kullanmamın yolu?
Sebep SP2 değilse de nedir ki? Var mıdır tecrübe eden?
0
bardsbow
(03.04.08)
valla bende t40 kullaniyorum sp2 li xp de yanında ama bende bir problem yok, bu wireless yöneticisi programın ismi IBM acess connection diye geçiyor klavyede de fn+f5 ile çıkıyor piyasaya sana tavsiyem IBM sayfasından support kısmındaki downloads bölümünden cihazının model bölümünü girerek arama yaptır ve çıkan tüm programları notebook a yükle. bulamassan bana haber et buluruz bişiyler
0
delidir yakalayin
(04.04.08)
(5)

Site tasarımcıları buraya(birazcık anlasanızda yeter)

cezacifan
Su bedava site yapılan sitelerden birinde site yaptım.İşi ticaret donuştursem diye dusunuyorum... Diyorumki reklam alsam siteye su her sitede olanlardan faln filn...NASIL YAPABİLİRİM??:(
Su bedava site yapılan sitelerden birinde site yaptım.İşi ticaret donuştursem diye dusunuyorum... Diyorumki reklam alsam siteye su her sitede olanlardan faln filn...NASIL YAPABİLİRİM??
:(
0
cezacifan
(03.04.08)
(bkz: adsense) ? (su her sitede olan bu olsa gerek)
0
entrapmen
(03.04.08)
yok her sitede derke hani bu kenarlada bazı seylerin reklamları bana para ile reklam yayınlatıcaklar...
0
🌸cezacifan
(03.04.08)
Reklam almanız için reklam verenlere istatistik sunmanız lazım. Belli sayıda ziyaretçiniz yoksa pek kimse reklam vermez. Misal günde 500 kişi bakıyor siteme gibi bilgi verebilmeniz lazım.
0
crown
(03.04.08)
Peki bu kadar ziyaretçiyi bulduk diyelim adamlarla nasıl goruscem sitesi fln varmı?
0
🌸cezacifan
(03.04.08)
valla içerik düzgün olmadıktan sonra, canlı seks şovu yayınlamaktıktan sonra filan adsense kolay kolay bişiy kazandırmayacaktır size.
0
darknum
(03.04.08)
(1)

[ dosya kurtarma ] SD Memory Card

enola gay
Hangi yazılım ile kurtarılır? Tuneup undelete ve ontrack recovery kurtaramadı. Daha doğrusu sürücüyü dahi görmediler.Bu hafıza kartındaki fotoğrafları nasıl kurtarırız :)
Hangi yazılım ile kurtarılır? Tuneup undelete ve ontrack recovery kurtaramadı. Daha doğrusu sürücüyü dahi görmediler.

Bu hafıza kartındaki fotoğrafları nasıl kurtarırız :)
0
enola gay
(02.04.08)
selimse
(03.04.08)
(4)

windows movie maker-çok acil!

oceano
windows movie maker da iki ses dosyasını kestim biçtim, birbirine ekledim. yalnız kaydederken movie maker'ın bir parçası gibi görüyor. oysa bunu yine ses dosyası olarak sunmam lazım hocaya.nasıl import edebilirim? itunes da yapmıyor, normalde yapıyordu eşek.sınav projesi. o yüzden biraz yusuf yusuf
windows movie maker da iki ses dosyasını kestim biçtim, birbirine ekledim. yalnız kaydederken movie maker'ın bir parçası gibi görüyor. oysa bunu yine ses dosyası olarak sunmam lazım hocaya.
nasıl import edebilirim? itunes da yapmıyor, normalde yapıyordu eşek.
sınav projesi. o yüzden biraz yusuf yusuf oldum ve yarın vermem lazım. bi el atın. n'olur be..
0
oceano
(02.04.08)
files dan filmi kaydet demen lazım.
0
ben de bir gun yazar olurum belki
(02.04.08)
onu zaten film dosyası olarak kaydediyor. ben bunu hocaya verdiğimde movie maker açacak dosyayı halbuki ben ses dosyası olarak kaydetmek istiyorum. aac midir, mp3 müdür, hangisi olursa.
zaten kaydet diyerek projeyi kaydettim ben.
0
🌸oceano
(02.04.08)
saklarken wma formatında sakla diyip sonra wma to mp3 converter kullanıp mp3'e çevirebilirsin. ben yaptım oldu...
0
luin 41
(02.04.08)
orda göreve yerleri var. orda solda "filmi bitir" olan yeri seç ve nasıl çıkış yapıp kaydedeceğini seçebilirisin
0
efruz
(02.04.08)
(3)

Internet'in son günlerde yavaşlamasının YouTube'la alakası...

sirrikadem
Internet son günlerde garip bir yavaşlık içerisine girdi sanki. Bunun YouTube'un açılmış olmasıyla bir alakası var mı? Biliyorsunuz ki, Türkiye çıkışları Rapidshare'in kendi bant genişliğinden daha da az. Her şeyin olması muhtemelmiş gibi geliyor bana...
Internet son günlerde garip bir yavaşlık içerisine girdi sanki. Bunun YouTube'un açılmış olmasıyla bir alakası var mı? Biliyorsunuz ki, Türkiye çıkışları Rapidshare'in kendi bant genişliğinden daha da az. Her şeyin olması muhtemelmiş gibi geliyor bana...
0
sirrikadem
(01.04.08)
internette hatta youtubede bile pek bir yava$lik yok. sozluk gezilemeyecek kadar yava$ sadece, buyuk ihtimalle sunucusu yetmiyor.
0
arcano
(01.04.08)
bende de oyle gozle gorulur bir yavaslama yok belki bolgesel olarak bir sorun olabilir? sozlugun sorunu sunucu yuku ama o da konumuz degil.
0
entrapmen
(01.04.08)
İstanbul-Erenköy civarında üç günden beri Telekom'un yoğun bakım çalışmaları var. O civarda oturuyor olabilir misiniz?
0
o midas
(02.04.08)
(9)

dizüstü bilgisayar

undarist
bir arkadaşımın 1500 ytlsi var dizüstü bilgisayar almak istiyor..1200-1300 ytl arası olursa daha iyi olur ama eğer çok şey farkedecekse 1500de verebilir...1500den fazla veremez..şu beyaz renkli acerların (aspire mıdır nedir) tipinden hoşlanmış.. bildiğim kadarıyla onların fiyatları da makul...bu ara
bir arkadaşımın 1500 ytlsi var dizüstü bilgisayar almak istiyor..
1200-1300 ytl arası olursa daha iyi olur ama eğer çok şey farkedecekse 1500de verebilir...
1500den fazla veremez..
şu beyaz renkli acerların (aspire mıdır nedir) tipinden hoşlanmış.. bildiğim kadarıyla onların fiyatları da makul...
bu arada arkadaşım kız ve sadece film izleyip müzik dinleyecek.. bir de internete girecek ama olmuşken iyi bişey olsun diyo ve 700-800 liralık bilgisayarlara burun kıvırıyo..
ben ise acer'a pek sıcak bakmıyorum (anladıgımdan degil sadece tipini begenmedim)
siz bana ne önerirsiniz... lütfen sadece marka değil model ismini de söyleyin..hatta fiyatı falan da yazarsanız çok memnun kalacağım..
0
undarist
(01.04.08)
www.hepsiburada.com
bu fiyata mis. hayvan i$lemci gucu gerektiren $eylere merak salmazsa 2-3 yil cok rahat idare eder.

packard-bell falan var baya o fiyat civarinda. ama klavyesi rezalet. got kadar kasaya numpad koymu$lar. o konuya cok takilmicaksa arkada$in onlardan da du$unebilir.
0
sourlemonade
(01.04.08)
kusura bakmayin haddim degil belki ama bu mantik tamamiyle yanlis bir sey. hic kullanmayacagi ozellikler icin parayi cope atmak?

yine de birkac bir sey onermeye calisayim:
Msi ex600
Asus F3We
Asus F3sr

700-800 leri istemiyor dememis olsaydiniz sunlari onerirdim;
Msi vr601-210

onerilerimin hepsi film izleyecek denildigi icin buyuk 15" tir. yok ergonomi ariyor hafif olsun istiyorsa o zaman vr330 veya vr430 alsin, misler gibi kullansin.
0
entrapmen
(01.04.08)
dun darty de kampanya vardi.

www.ekonomikticaret.com

bunu 1200ytl'ye aldim. devam ediyorsa kacirmasin.

(ram e bok atmayalim cunku 1gb ram 30ytl'ye satiliyor gunumuzde.)
0
theli
(01.04.08)
cevaplar için teşekkür ederim ama daha fazla öneriye ihtiyacım var..
ayrıca bu arkadaş bilgisayarı nakit alacak ve internetten almaya pek yanaşmıyo
msi'a gelince; bence de mükemmel bi marka ama güvenemiyomuş ünlü değilmiş...
entrapmenin de bahsettiği gibi bu mantık tamamen yanlış hatta mantıksız ama ben sıkıldım artık onunla bunları tartışmaktan....
ve artık hp,asus,dell compaq ve toshiba markalardan birini alıp kurtulmak istiyorum..
bu markalar içinden var mı bildiginiz model..
kusura bakmayın sizi de rahatsız ediyorum gecenin bu vaktinde:(
entrapmenin yazdıgı asuslar benim de hosuma gitti onlardan kullanıp da memnun kalmayan veya kalan birileri var mıdır?
assert h nin önerisi de güzel ama internetten alamayacaz.. var mıdır aynısı vatanda goldda bimekste vs.
0
🌸undarist
(01.04.08)
acer mi? sayın ekşi duyuru insanı arkdaşınız o parayı çöpe atsa daha mantıklı olabilir en azından stress ve sinir sahibi olmaz. burda acer üzerine arama yapın ya da şikayetimvar.com gibi sitelere...
acer harici hepsi iyi diyemem ama acer dan uzak durmalı bence, zaten acer in mantığı fiyat farkı ile insanlara 'ucum ürün' mantığını verip kazığın kralını atmaktır.

LG, asus vs. bakınız, vatanbilgisayar iyi kampanyalar yapıyor.
neyse, ben ekşi duyuruda insanları acer dan uzak tutmaya çalışan bir gönüllüyüm, görevimi bir daha yerine getirmekten mutluyum.
he bu arada acer hakkında sallamıyorum, 5 laptop tecrübem var ben ve çevremden, ayrıca forumlar duyuru vs.
0
alchemistt
(01.04.08)
@alchemistt benimde acer aleyhine 1-2 duyurum mevcut duyuruda. ozellikle isinma problemi ile ilgili. hatta aldigimiz bu laptopda da ilk gece olu pixel problemi yasadik. ve 1 tane olmasi cok fena (3 olsa garanti kapsaminda). neyseki darty yardimci oldu bugun. demem o ki aldiginiz magazaya guvenebilmek marka riskiniortadan kaldirabiliyor.

ayrica eger o cihazi incelerseniz durumu biraz daha iyi kavrayabilirsiniz.

core 2 duo -santa rosa 2.0Ghz 800mhz. yani bu islemci acer degilde mahmutpasa kundura marka bi laptopda olsa yine alirdim.
0
theli
(01.04.08)
Acer konusunda arkadaslara katiliyorum. Acikcasi 2 deneyimde de patlak verdi. Islemciyi kisitlayan bir haltlari da vardi bunun bi aralar (biostan uzun ugrasilar sonucu kaldirmistim o aptal siniri).

Msi'i begenmeyisine bir sey diyemeyecegim, kendisi kaybeder. Toplamda 5 tane msi notebook var etrafimda kullanan henuz hic sorun cikartmadi.

Asus iyidir, benim kendi kullandigim oyle piliyle kasasiyla gayet guzel.

Nasil ki kullanilmayacak ozellige para saymak mantiksiz, ayni sekilde markaya "gereksiz" yere para gommek mantiksiz.
Hp'nin o butceye uygun pek notebook'u yok acikcasi. 6720 serisi var sanirim belki ona bakabilir ama genelde cok kisilmis ozellikleri var. Onun fiyatina Asus veya Msi derim tekrardan (reklam gibi oldu ama eheh)
Dell icinse assert h'in onerdigi modeli onerebilirim.

Modeli sectikten sonra insanlarin ne dusunduguyle ilgili olarak donanimhaber forumlarina bakabilirsiniz. Genelde her markanin her modeli hakkinda basliklar mevcut. Orada kullananlarin dusunceleri mevcut.

Sizin arkadasiniz gibi bir tane de bende var boyle garip isteklerde bulunan ki kuzenim olur kendisi, 6 aydir notebook alacak bekliyor. Bu sirada gelip gidip benim Asus'un basindan kalkmiyor. Benim asus'ta centrino 1.6 isini fazlasiyla goruyor ama gelin gorun ki beyimiz core 2 duo istiyor. Word, bsplayer, internet explorer kullanirken cok kullaniyor ya 2. islemciyi... Neyse.
0
entrapmen
(01.04.08)
ibm/lenovo niye düşünmüyorsunuz?

marka vermeyin model istiyorum demişsiniz ama bence genel olarak bir incelemenizde fayda var
0
demlikposet
(01.04.08)
olmuşken iyi bir şey olsun kadar kötü bir yaklaşım yok. arkadaşınızın işini şu an 300ytlye satılan 2. el notebooklar bile görür. markaya ve kullanmayacağı özelliklere para vermek sokağa atmaktan başka bir şey değil. ha ama çogoşma alet söyle derseniz fujitsu siemensin ve hp'nin bazı freedos modelleri var. 800ytlyi geçmez. ram takarsın xp kurarsın kullanırsın canavar gibi. şu an 3 tane aktif olarak kullandığım notebook var biri asus diğeri hp diğeri msi. en çok msi'ı sonra asus'u seviyorum.
0
atrin
(01.04.08)
(3)

Hafif, sağlam, mümkün olduğunca ekonomik laptop önerisi?

robin
Artık miyadını doldurmaya yüz tutmuş laptop'umu değiştirmek istiyorum. Fakat arabası olmayan, sırt çantasıyla gezen ve farklı yerlerden çalışmak isteyen biri olarak piyasada standartlaşmış olan 2,8 kg ağırlıkla uğraşmak istemiyorum. Şu özelliklere sahip laptop önerebilecek olan var mı?* 13.3" veya t
Artık miyadını doldurmaya yüz tutmuş laptop'umu değiştirmek istiyorum. Fakat arabası olmayan, sırt çantasıyla gezen ve farklı yerlerden çalışmak isteyen biri olarak piyasada standartlaşmış olan 2,8 kg ağırlıkla uğraşmak istemiyorum. Şu özelliklere sahip laptop önerebilecek olan var mı?
* 13.3" veya tercihan 14.1" ekran
* en fazla 2,5 KG ağırlık
* Güvenilir olmalı, kısa sürede sorun çıkarmamalı
* nette gezmek, yazı yazmak ve hadi arada bir film izlemek için kullanacağım için yüksek performans çok önemli değil. genelde elektriğe bağlayacağım için uzun pil ömrü olması da gerekmez.
* fiyatı makul, mümkünse 1000 doların altında olmalı.
imkansızı istiyorsun demeyin. msi megabook S430 bu şartların büyük bölümüne uyuyor ve fiyatı 470 $. fakat türkiye'de piyasada zor bulunuyor sanırım.
başka bir marka-model öneriniz var mı?
0
robin
(31.03.08)
msi istiyorsan ki onermiyorum burada var
www.novabilgisayar.com
0
algoritma
(31.03.08)
aslında bu dediklerinizi yapmak icin asus eee pc yeterli. resmi olarak satılmıyor ama ararsanız bulabilirsiniz bilgisayarcılarda. msi almaktan iyidir bence.
0
chavezding
(31.03.08)
@chavezding: maalesef pek öyle değil. Eee pc'yi ilk duyurulduğundan beri takip ediyorum ve kendisi gayet şık bir cihaz olmakla beraber 7" 800x480 ekranı benim bilgisayar üzerinde yapacağım çalışma için fazlasıyla yetersiz.
üst model o bakımdan biraz daha iyi ama yine de yeterli olmaktan çok uzak.
0
🌸robin
(31.03.08)
(4)

ağ bağlantısından oyun oynamak

secooo
bizde ZyXEL marka 2006 model modem war.. bendeki oyunları paylaşıma açıyorum, arkadaşım onları görebiliyor, fakat oyun açılmıyor.. güvenlik duvarımız kapalı, oyun diğer bilgisayarlarda kurulu değil, (kurulu olanlar da çalışmıyor), oyunlar paylaşıma açık.. mesela ikimizde de yüklü olan bir oyuna gire
bizde ZyXEL marka 2006 model modem war.. bendeki oyunları paylaşıma açıyorum, arkadaşım onları görebiliyor, fakat oyun açılmıyor.. güvenlik duvarımız kapalı, oyun diğer bilgisayarlarda kurulu değil, (kurulu olanlar da çalışmıyor), oyunlar paylaşıma açık.. mesela ikimizde de yüklü olan bir oyuna girebiliyoruz, fakat onda da server'ı görmüyor.. ne yapabiliriz_?

TEŞEKKÜRLER..!!
0
secooo
(31.03.08)
oncelikle yanlis anlamadiysam sizde kurulu olan oyunun klasorunu paylasima acip digerinin calistirmasini bekliyorsunuz? olmaz maalesef o.

ikinci olaya gelince serveri gormemesi portun acik olmamasindan kaynaklaniyor olabilir veya ipx yuklu degildir. ikisini de bir kontrol edin. yine olmazsa oyunun sitesine veya forumlarina bakin. oyuna ait bir site ya da forum yoksa oyunun dokumanlarina veya google'a bakin.
0
entrapmen
(31.03.08)
entrapmen in de dediği gibi 1 pc de kurulu oyunu diğer pc den oynayamazsınız. Bunun registry olayı var, cd check olayı var var oğlu var. Bunların hiç birinin olmadığı bir oyun olsa bile aradaki bağlantının hızı oyunu çalıştırmaya yetmeyecektir.

Eğer pcler birbirini lan da görmüyorsa aradan modemi çıkartıp direkman birbirine bağlamayı deneyin wireless veya wire ile farketmez....
0
selimse
(31.03.08)
Biz bunu yapıyorduk efenim internet cafelerde. Bağlanılan makinede yavaşlama oluyor ama oynanabiliyor.
0
colonizer
(31.03.08)
@colonizer, kafelerde reg. ayarlarını yapıyorlar, olmadı "portable" versiyonları buluyorlar.

Ayrıca aynı cd'den kurup oynamaya çalıştığınızda da "duplicate licence key" benzeri bir hata vermesi pek de şaşırtıcı olmaz.

Önerim oyunu iki bilgisayara da farklı cd keyler ile yükleyin.
0
kimlanbu
(31.03.08)
(2)

bilgisayarları ayarlama enstitüsü

ben de bir gun yazar olurum belki
iki adet sorum var. alakasız birbirinden:1-emule de download yaparken son zamanlarda (2 gündür) diğer bağlantılarım kopuyor. şöyle ki, mesela emule açtım, firefox dan sözlüğe giremiyorum. utorrent duruyor. ares duruyor. hadi dedim, u torrent ve emule aynı udp-tcp portlarını kullanıyor o yüzden olabi
iki adet sorum var. alakasız birbirinden:

1-emule de download yaparken son zamanlarda (2 gündür) diğer bağlantılarım kopuyor. şöyle ki, mesela emule açtım, firefox dan sözlüğe giremiyorum. utorrent duruyor. ares duruyor. hadi dedim, u torrent ve emule aynı udp-tcp portlarını kullanıyor o yüzden olabilir. yeni portlar açtım, ikisine ayrı ayrı, ama çözüm olmadı. zaten dediğim gibi, sorun sadece emule vs utorrent değil. genel anlamda internet bağlantım kopuyor. neden acaba?

2-internetten streaming bir video dosyasını indirmem lazım. mms:// bilmem ne bilmem ne. eskiden firefoxta downloadhelper diye bir eklenti kullanıyordum. firefox 3beta da çalışmıyor. hadi dedim madem firefox 2 ye geçiş yapayım. geçiş da yaptım eskiye döndüm. fakat downloadhelper eklentisini etkinleştirince firefox açılmıyor. task managerda 900mb lara varan bir memory kullanımına gidiyor, ama açılmıyor.
a) neden açılmıyor? b) bu eklenti ile aynı işi yapacak başka eklenti var mıdır bildiğiniz?
(NOT: dediğim gibi, sadece flash video felan dan bahsetmiyorum. herhangi bir streaming video yu indirebiliyordu bu downloadhelper, çok şukela bişi idi.)

cevaplar için şimdiden teşekkür ederim. doğru cevap verene 20 tane şukela vereceğim. :-) (şaka lan şaka, allah rızası için istiyorum bu yardımı)
0
ben de bir gun yazar olurum belki
(30.03.08)
1)eger emule deki dll limitlemiyor isen olabilir degilse modemin malligidir buyuk ihtimal(naapsin yaziiikk)
2)firefox u "safe mode" da ayarlari sifirlayip bi daha deneyebilirsin
0
algoritma
(31.03.08)
emule ayarlarindan baglanti sayisi ve kaynak sayilarini dusurmeyi deneyin. eger bu care olmazsa emule u client.met vb dosyalar haricinde tamamen kaldirin, registryden temizleyin. arkasindan tekrar sifirdan kurulum yapip kullanici dosyalarinizi geri atin. eger bu da yemezse o zaman modemden kaynaklaniyor diyebiliriz.

benzer bir eklenti var midir bakmadim -ki kesin vardir- ama madem onceki eklentiden memnundunuz o zaman tamamen kaldirin firefoxu sonra documents and settings > kullanici adi > application data > mozilla > firefox u silip tekrar firefox u kurun. arkasindan eklentinizi tekrar kurun. muhtemelen sorun ortadan kalkacaktir.
0
entrapmen
(31.03.08)
(5)

explorer.exe ve drwtsn32.exe hataları

baldur
arkadaşlar tüm programları kapatıp başlat menüsünden bilgisayarı kapat dediğimde explore.exe bir sorunla karşılaştı diyor. bunun ram slotlarındaki tozdan kaynaklandığını okudum ve temizlik yaptım ama sonuç nafile. bazen de bu explore hatasının ardından drwtsn32.exe hatası beliriyor ve bilgisayar kil
arkadaşlar tüm programları kapatıp başlat menüsünden bilgisayarı kapat dediğimde explore.exe bir sorunla karşılaştı diyor. bunun ram slotlarındaki tozdan kaynaklandığını okudum ve temizlik yaptım ama sonuç nafile. bazen de bu explore hatasının ardından drwtsn32.exe hatası beliriyor ve bilgisayar kilitleniyor çareyi restartta buluyorum. çözüm olarak windows'u xp cdsiyle onarmayı düşünüyorum. başka çözüm yolu ne olabilir?
not: sistemimde hiç virüs,spyware falan yok
0
baldur
(30.03.08)
explore.exe bir tur trojan.
otla, tozla alakasi yok. www.symantec.com
0
sourlemonade
(31.03.08)
explore.exe demişim ama explorer.exe olcak. yanılttım galiba assert h sizi de.
0
🌸baldur
(31.03.08)
bu iki hatanin bazen virusten oturu olustugu da olabiliyor bildigim kadariyla. bilgisayarinizi bir taratin. eger cozum olmazsa onarma da ise yaramayabilir. eger belli bir sure oncesine ait yedeginiz varsa ona donun.
0
entrapmen
(31.03.08)
eger explorer.exe'ye virus bula$tiysa ve silinemiyorsa (ki coook yuksek ihtimalle silinemez) en temiz yol format.
cunku explorer.exe surekli kullanimda, bu yuzden antivirusler mudahale edemiyor. explorer.exe'yi silersen (ki bu da kolay degil) i$letim sistemin kullanilmaz hale gelir.
0
sourlemonade
(31.03.08)
antivir ile arama yapıyordum hiç virüs yoktu, şimdi antiviri kaldırdım, avast ile tarama yapıyorum bakalım sonuç ne çıkacak.
0
🌸baldur
(31.03.08)
(6)

US Robotics 9114 port forwarding çıldırışı

gimbal
Bugün sabahtan gidip Vatan'dan bir adet US Robotics 9114 wireless modem almış bulunuyorum.Fakat bir türlü emule için port açmayı beceremedimModem de maşallah baya bulunmaz bir şeymiş sanırım, hiçbir yerde buna özgü talimatlar göremedim.bir kendi sitesinde buldumhttp://www.usr.com/support/9107/9107-u
Bugün sabahtan gidip Vatan'dan bir adet US Robotics 9114 wireless modem almış bulunuyorum.
Fakat bir türlü emule için port açmayı beceremedim
Modem de maşallah baya bulunmaz bir şeymiş sanırım, hiçbir yerde buna özgü talimatlar göremedim.
bir kendi sitesinde buldum
www.usr.com

inanılmaz kolay gibi anlatılıyor fakat olmuyor yani.
Screenshot aldım bir tane. Fikri olan beri gelebilirse çok sevineceğim
0
gimbal
(29.03.08)
9112 icin guide var, menuleri ayniydi hemen hemen diye hatirliyorum. bir bak istersen;
www.portforward.com
0
sourlemonade
(29.03.08)
bu sayfaya baktım fakat menuler bırbırlerınden farklı
aslında temelde aynılar ama ıse yaramadılar
0
🌸gimbal
(29.03.08)
img152.imageshack.us linkte verdiğim şekilde yapıyorum ben de sorunsuz çalışıyor emule. Yine çalışmazsa bi tahminim daha var onu da söylerim...
0
selimse
(30.03.08)
@galadnikov
evet modla ilgili ayarlar normal, modun istediği portlar 4662 ve 4762. özel bir server a bağlanmaya çalışmıyorum, genel olarak low id veriyor zaten hangisine bağlanırsam bağlanayım

@selimse
çalışmıyor malesef. nedir diğer tahmin?

@ortaya
ben sanırım statik ip alamıyorum. ama yine de en azından bir kere high id alabilmem gerekmez miydi bunun için? teoriler nedir başka?
0
🌸gimbal
(30.03.08)
network ayarlarini bir kontrol et derim ben.
statik ip tanimlarken de, gateway ve dns ayarlarini dogru yap. bir sorun olsa (dhcp sorunu gibi) otomatik ip alamaman gerekir, sabit ip'de sorun cikmamasi lazim.

yazmazsam catlarim notu: ben philips al demi$tim. (:
0
sourlemonade
(30.03.08)
Benim eski modemim linksys idi. Bunda hem 101 hem de 102 ile biten ip lerin aynı portlarını açarsam high id alamıyordum. Ben de emule kullandığım pc nin ipsini otomatik değil elle atadım 101'e. 102 nin port forwarding ini iptal ettim çatır çatır high id aldım. O zamandan beri emule kullandığım pc nin ip sini manuel olarak atıyorum. Bunu USR modemlerde hiç denemedim o yüzden ilk başta yazmadım ama sorun bu olabilir.
0
selimse
(30.03.08)
(2)

Harici HDD (bu defa son, valla)

theli
http://www.hepsiburada.com/productdetails.aspx?categoryid=100225&productid=bd97241&SKU=BD97241-160GB-Bhttp://www.hepsiburada.com/productdetails.aspx?categoryid=100225&productid=bd97779simdi bu 2 si de akilalmaz indirimde. cardfinansda var. lakin secmek icin bir gun kaldi.sorum teknikden cok mantik s
www.hepsiburada.com

www.hepsiburada.com

simdi bu 2 si de akilalmaz indirimde. cardfinansda var. lakin secmek icin bir gun kaldi.

sorum teknikden cok mantik sayilir. ilk linkteki 2,5'' digeri 3.5'' fiyatlari cok yakin olmasina ragmen kapasiteleri 2 kat farkli.

simdi beni taniyalim;
500+ filmlik, 50+sezonluk dizilik divx arsivim var ve hepsini dvd lerde depoluyorum. hic bir hdd ye guvenemeyecegimden dvd den devam edicem. ama dvd'leme isini alfabetik yaptigimdan dolayi her harf icin 6 divxin birikmesini beklemem gerekiyor. yani harici hdd nin onemi bu benim icin. dolayisiyla 160gb bana yeter. ve kucuk olmasi+adaptore ihtiyac duymamasi super. ama digeride 320 gb cok afedersin. hemde ikiside sadece usb den baglaniyor anladigim kadariyla. [bu noktada hepsiburada'dan beklenmedik bi alicengiz oyununa dikkat cekerim. bu usb urunlerinin yaninda esata kablo %30 indirimli (!), ve az daha yutuyordum sahsen..]
0
theli
(29.03.08)
DVD'den çok HDD'e güvenmeniz gerektiğini söyleyeyim öncelikle.

Size tavsiyem, 160gb'lık WD Passport almanız. Codegen'dir, Microbox'dır, ben böyle firmalara önyargılıyım. Bir diğer dikkat etmeniz gereken nokta, 2,5" disklerin veri transfer hızının biraz daha düşük olacağı.

www.hepsiburada.com
0
paranormal
(29.03.08)
3.5" olanlar 7200rpm, 2.5" olanlar ise 5400rpm disk barındırıyorlar. ayrıca 3.5" leri beslemek için ayrıca elektriğe ihtiyacınız var, 2.5" disklerde ise usb'nin gücü yeterli oluyor. bu bilgiler ışığında hangisine ihtiyaç duyduğunuz veya hangisinin sizin için kullanışlı olacağına karar vermelisiniz. çok mobil kullanmayacaksanız 3.5" ler fiyat/boyut oranında daha uygun oluyor.

acayip markaların harddisklerini almanızı tavsiye etmiyorum, içinde hangi markanın harddiski çıkacağını bilemezsiniz, ve güvenemezsiniz de buyüzden. western digital'in mybook ve passport serisi gerçekten çok başarılı, bunun haricinde seagate, lacie gibi bilinen markaların ürünlerine yönelirseniz uzun vadede daha sağlıklı olur data'larınızın güvenliği açısından.
0
ref
(29.03.08)
(2)

Hangi LCD/Plazma tv ? (son 2 gün)

sathaner
Aylardır araştırıyorum, bi karara varamıştım, hepsiburadanın cardfinans kampanyasından faydalanmak istiyorum, ikisi arasında kaldım, iki tane PHILIPS 42 inc TV var, biri LCD diğeri PLAZMA, ikisi de aynı fiyat, card finans ile 1.700 e geliyor, Hangisi?şimdi ne hangi amaç için alacağımı soracaksınız,
Aylardır araştırıyorum, bi karara varamıştım, hepsiburadanın cardfinans kampanyasından faydalanmak istiyorum, ikisi arasında kaldım, iki tane PHILIPS 42 inc TV var, biri LCD diğeri PLAZMA, ikisi de aynı fiyat, card finans ile 1.700 e geliyor,

Hangisi?

şimdi ne hangi amaç için alacağımı soracaksınız, ben her amaç için istiyorum, digiturk(plus değil) ile televizyon da izlerim, bilgisayara HDMI ile bağlayıp 720p film de izlerim, bilgisayarı tv den kullanmak ta isterim, normal divx film de izlerim.

Kampanyanın son 2 günü, bi yardımcı oluverin.

pls ltf tşk.

Plazma (1024 x 768)
www.hepsiburada.com

LCD (1366 x 768)
www.hepsiburada.com

ayrıca diğer duyurulara link vermenize gerek yok, hepsini çok iyi okudum, bu ikisi arasında kaldım sadece.
0
sathaner
(27.03.08)
ikisi hakkinda da teknik bilgim olmadan sadece sunu soylemek isterim,

showroom lardan birine gidip ikisini de mumkunse eger ayni filmi yayinlarken izlemelisin,

kamera hareketlerinde goruntunun yukari asagi ve saga sola kaydigi durumlarda tv nin performansina bakman lazim.

ayrica 106 ekran soz konusu, eski geyiktir "ekran buyudukce plazma tercihi yapilir..."
bence plazma =)
0
dragon bor
(27.03.08)
ben lcd derim ama bu lcd icin pek iyi seyler duymamistim diye de ekleyeyim. uydudan yayin izlerken "kotu" bir goruntu elde etmeniz cok buyuk bir olasilik.
bu plazmanin fena olmadigini biliyorum ama ben plazmalardan yana degilim pek. her ne kadar lafini etseler de bana eski teknoloji geliyor.
0
entrapmen
(28.03.08)
(8)

uzak bilgisayar

efruz
başkasının bilgisayarına bağlanmak, ne bileyim tarif edemediğim ayarları bizzat yapmak istiyorum. oda arkadaşımın bilgisayarına msn üzerinden bağlandım, davet etti kontrolü ele geçirdim ama başkalarına olmuyor.windowsun var, başka program olur. böyle zahmetsiz ve full erişimli nasıl yapabilirim.
başkasının bilgisayarına bağlanmak, ne bileyim tarif edemediğim ayarları bizzat yapmak istiyorum. oda arkadaşımın bilgisayarına msn üzerinden bağlandım, davet etti kontrolü ele geçirdim ama başkalarına olmuyor.

windowsun var, başka program olur. böyle zahmetsiz ve full erişimli nasıl yapabilirim.
0
efruz
(25.03.08)
Başlat menüsünden aksesuarlara gir, orda uzak bilgisayar bağlantısı olcak. Tam türkçesinin bilemiyorum şimdi, ingilizcesi "remote destop connection", bu programla yapılıyor. Karşı taraf bilgisayarını remote desktop connection ile bağlanılabilir yapıyor, bağlanan kişi de ip ve eğer tanımlanmışsa şifre kullanarak giriyor, küt diye karşı tarafın bilgisayar sizin bilgisayarda açılıyor.
0
3200
(25.03.08)
bazi kisilerde olmamasi belki uzak yardimin kapali olmasi olabilir. bilgisayarim > ozellikler (ya da denetim masasi > sistem) den sistem ozelliklerine girip uzak sekmesinde uzaktan yardim almayi etkinlestirin secili oldugundan emin olun.

bunun disinda vnc programlarini onerebilirim ama bunlar daha zahmetlidir genelde. misal (bkz: tightvnc)
0
entrapmen
(25.03.08)
teamviewer port 80'i kullanmasi nedeniyle bile pek guzeldir bu konuda.
0
zakk
(25.03.08)
ip adresini öğrenmek nasıl. tcp ip static olan mı, yoksa her modemi açtığımızda aldığımız dinamik olan mı
0
🌸efruz
(25.03.08)
gerçek internet ip'sine ihtiyacınız var, modem'in status ekranından veya whatismyip.com'dan görebilirsiniz. ayrıca modemden remote desktop açılacak bilgisayara doğru port forward edilmesi gerekiyor. bu konuda da şu adresten görsel bişekilde yardım alabilirsiniz:

www.portforward.com
0
ref
(26.03.08)
babamın bilgisayarı için teamviewer kullanıyorum. azıcık yavaş olması dışında çok hoştur kendileri.
0
etna
(26.03.08)
Ben (bkz: teamviewer) kullanıyorum ve çok memnunum. Avantajları:

1) ücretsiz
2) bağlanacağınız kişinin modemden port açma gibi ayarlarla uğraşması gerekmiyor
3) bağlanmanız için gereken şifre sürekli değişiyor yani bağlanacağınız kişi size gönül rahatlığıyla şifre verebilir, nasılsa bir daha o şifre ile bağlanamazsınız
4) bağlandığınız kişi yaptığınız her şeyi görebiliyor, müdahele edebiliyor. Windows'un uzak masaüstü bağlantısında bu mümkün olmuyor
5) IP adresi falan da bilmeniz gerekmiyor, bağlanacağınız kişi programı açınca program bir ID ve PW veriyor, siz de bunları kullanıp bağlanıyorsunuz
0
crown
(26.03.08)
(bkz: logmein)
0
algoritma
(26.03.08)
(1)

İkinci işletim sistemi kurma?

sathaner
Arkadaş HP notebook aldı, makine vista yüklü, ama o bir de xp istiyor, bu xp'yi ikinci işletim sistemi olarak nasil yüklerim? xp cd miz mevcut.
Arkadaş HP notebook aldı, makine vista yüklü, ama o bir de xp istiyor, bu xp'yi ikinci işletim sistemi olarak nasil yüklerim? xp cd miz mevcut.
0
sathaner
(25.03.08)
Boş olan bir partisyona kurulması gerekir.
0
alkolik imam
(25.03.08)
(6)

kimengellemis.com | nedir, ne değildir?

sirrikadem
www.kimengellemis.combu site şifre çalmaya yönelik midir, yoksa gerçekten işe yarıyor mu?
www.kimengellemis.com

bu site şifre çalmaya yönelik midir, yoksa gerçekten işe yarıyor mu?
0
sirrikadem
(24.03.08)
Şifre çalmaya yönelik. Kesin bir yöntem falan yok engelleyeni bulmaya yönelik. Msn listemde haberi olmadan reklam yapan bisrü adam oldu bunun gibi siteler sayesinde.
0
colonizer
(24.03.08)
(bkz: kimengellemis.com)

Elbette ki şifre çalmaya yönelik. Bu sayede iletişim listenizdeki kişilere de ulaşıp spam yapıyorlar. MSN Messenger protokolü kimin kimi engellediğini göstermiyor, Microsoft bir değişiklik yapmadıkça da engelleyenleri görmek mümkün değil ama silenleri görebilirsiniz Messenger'ın kendi içinde de.
0
crown
(24.03.08)
1) İşe yaramıyor. Microsoft bu tür servislerin geçmişte yararlandıkları sistem açığını çoook uzun zaman önce kapamıştır.
2) Kullanıcı adları ve bağlantılı parolalarını çalmaya yönelik olup olmadığı henüz kesin değil, ancak listenizdeki arkadaşlarınızın messenger adreslerini çalmaya yönelik olduğu bilinmektedir. Spam amaçlı adres toplayan bir hizmet.
Uzak durun..
0
malmoth
(24.03.08)
bu tür sitelerin hepsi dolandırıcıdır. uzak durun topundan. türk yahut yabancı site olsun farketmez. topu aynı.
0
winsome
(24.03.08)
www.blockstatus.com

şifre falan girmeden buna yazıyorsun bi adresi, sana o an online olup olmadığını gösteriyor. messenger'da offline orda online görünüyorsa engellemiş demek oluyor..

not: kişi çevrimdışı göster'i seçtiyse site de offline görür.
0
perloneth
(25.03.08)
Süper bir sosyal mühendislik örneğidir.

her seminerimde açar çatır çatır örnek olarak gösteririm.
0
alkolik imam
(25.03.08)
(3)

s.o.s veren bilgisayar

maresalx
abiler, dun geceden beridir, monitor zamansiz cart diye 1-2 sn kapanip tekrar aciliyor sonra tekrar ediyor bu 1 sn kapan acil 30 sn - 1 dakika kadar bekliyor sonra tekrar kapaniyor ve bi daha acilmiyor. taa ki restart edene kadar. ekran kartim murtaza olmus olsa restart sonrasi problemsiz acilir miy
abiler, dun geceden beridir, monitor zamansiz cart diye 1-2 sn kapanip tekrar aciliyor sonra tekrar ediyor bu 1 sn kapan acil 30 sn - 1 dakika kadar bekliyor sonra tekrar kapaniyor ve bi daha acilmiyor. taa ki restart edene kadar. ekran kartim murtaza olmus olsa restart sonrasi problemsiz acilir miydi ? 17 inch philips lcd monitorum var acaba o mu murtaza oldu ?ekran karti degisimi, format herkese acigim problem ne olabilir

ekran karti: palit 256 mb geforce fx5500
0
maresalx
(22.03.08)
Güç yönetiminden bir şekilde "monitörü 1 dakika sonra kapat" seçilmiş olabilir mi? Bi kontrol edin isterseniz eğer etmediyseniz.
0
colonizer
(22.03.08)
simdi kontrol ettim hepsi never modunda. kasadan irtifa kaybeden bir ucak sesi geliyor :s
0
🌸maresalx
(23.03.08)
elektrik sorunu. daha dogrusu (ulan adini unuttum) kasaya elektirigi donusturen zimbirti i$te o benim te$hisim...
0
luke skywalker
(23.03.08)
(2)

Öeah

nukleermalkav
İki sorum var, ilki bir browser sorunu. Ekşi Duyuru'ya girip Duyuru ekle dediğimde, karşıma gelen pencerede duyuru tipini belirlemek için Tip sekmesinin yanındaki oka basınca "Açılır Pencere engellendi. Bu açılır pencereyi veya ek seçenekleri görmek için burayı tıklatın." uyarısı alıyorum. Bahsedile
İki sorum var, ilki bir browser sorunu. Ekşi Duyuru'ya girip Duyuru ekle dediğimde, karşıma gelen pencerede duyuru tipini belirlemek için Tip sekmesinin yanındaki oka basınca "Açılır Pencere engellendi. Bu açılır pencereyi veya ek seçenekleri görmek için burayı tıklatın." uyarısı alıyorum. Bahsedilen yere tıklayıp Açılır Pencere engelleyicisini kapat dememe rağmen sonuç alamıyorum. Yine kendi kendine engelliyor. Kullandığım browser Avant.

İkinci sorum rapidshare ile ilgili. Premium accountım yok. Ama nedenini anlamadığım bir şekilde, Free User olarak bir şeyler dl etmeye kalkınca şu geri sayma şeysi çıkmıyor. Direk şifre girip indirmeye başlıyorum. Üstüne üstlük bir dosya dl ettiğimde hiç beklemeden bir diğer dosyayı da indirmeye başlayabiliyorum modeme reset falan atmadan. Olay nedir? Sakata gelmeyelim?
0
nukleermalkav
(21.03.08)
2. soruda yaman celiski var. free ye tikliyosun sonra ne sifresi giriosun anlamadim ben. premium yok demissin.

bu tariften yarim yamcuk anladigima gore elindeki linkler premium linkler. yani premium bir kullanicinin olusturdugu ve direk indirmeye izin verilmis rs linkleri.
0
theli
(22.03.08)
şifreden kastım şu. hani geri sayım bittikten sonra bir kutucuk çıkıyor ya, rapid'in abik gubik kodunu giriyorsun resimden. image verification mı denir ne denir? ondan bahsediyorum. geri sayma kısmını atlıyor, direk bu kısma geçiyor olay budur.
0
🌸nukleermalkav
(22.03.08)
(3)

bilgisayardaki sesi kaydeden yazılım

deckard
acil lazım oldu böyle bir program. hani bilgisayardan çıkan her sesi kaydeden yazılımlar var ya onlardan. dilimin ucunda var bi tane ama getiremiyorum devamını. şöyle iyisinden bildiğiniz neler var?
acil lazım oldu böyle bir program. hani bilgisayardan çıkan her sesi kaydeden yazılımlar var ya onlardan. dilimin ucunda var bi tane ama getiremiyorum devamını. şöyle iyisinden bildiğiniz neler var?
0
deckard
(20.03.08)
ben "total recorder" diye bir program hatırlıyorum.
0
murty
(20.03.08)
(bkz: Audacity) de yapar bu işi...
0
crown
(20.03.08)
sndrec32.exe bile yapar. düzen, ses özellikleri diyaloğundan ses kaydederken başlığı altındaki özellikler düğmesinden açılan volume control penceresinden "giden dalga" vb. kontrolü seçerseniz o anda çalınan sesi kaydedebilirsiniz.
0
archetype
(20.03.08)
(3)

bilgisayar sleep

october swimmer
şimdi mesela ben yatmadan önce bir bölüm dizi veya bir film izlemek istiyorum yatağa girip açıyorum filmi ama bir program olsa mesela ben onu bir saat sonrasına kursam o kendiliğinden bilgisayarı kapatsa o saatte ben de yorulmasam yataktan kalkıp. bir de bu program freeware olsa ne güzel olurdu deği
şimdi mesela ben yatmadan önce bir bölüm dizi veya bir film izlemek istiyorum yatağa girip açıyorum filmi ama bir program olsa mesela ben onu bir saat sonrasına kursam o kendiliğinden bilgisayarı kapatsa o saatte ben de yorulmasam yataktan kalkıp. bir de bu program freeware olsa ne güzel olurdu değil mi?
0
october swimmer
(18.03.08)
www.inndir.com

10 numaradır.
0
schimsonique chaiselongue
(18.03.08)
(git: 17830)
0
aysiku
(18.03.08)
gom player da işinizi görebilir.. playlist e atılanlar bittikten sonra bilgisayarı otomatik kapatma özelliği var...
0
scope
(18.03.08)
(4)

opera ile uyumlu download manager

baldur
tarayıcı olarak opera kullanıyorum ve linklerin üzerine sağ tıkladığımda "download by x" seçeneğinin çıkmasını sağlayacak olan bir program arıyorum. orbit ve internet download manager ile denedim, olmadı. yani opera'ya entegre olabilecek bir manager arıyorum.edit: internet download manager otomatik
tarayıcı olarak opera kullanıyorum ve linklerin üzerine sağ tıkladığımda "download by x" seçeneğinin çıkmasını sağlayacak olan bir program arıyorum. orbit ve internet download manager ile denedim, olmadı. yani opera'ya entegre olabilecek bir manager arıyorum.

edit: internet download manager otomatik olarak indirme penceresini açıyor, sayfada indirilebilir link olduğu zaman. ama ben gene de sağ tıkla indirmek istiyorum
0
baldur
(08.03.08)
FlashGet ile kullanmak üzere eklentiler mevcut. Fakat yine de IE'deki gibi kullanışlı değil.
0
paranormal
(08.03.08)
oget diye kucuk bi eklenti var onu kurunca tum dl manager ları kullanabiliyorsun.
0
bryan fury
(08.03.08)
bu "oget"in adresi nedir? Bulamadım...
0
late viper
(08.03.08)
teşekkürler cevaplar için.
burada var late viper.
www.hemenindir.org
0
🌸baldur
(08.03.08)
(4)

Port açmak

nukleermalkav
Şimdi efenim bir adet ZyXel Prestige 660 modeli bir adsl modemim var. portforward.com'da utorrent için port açma işlemine baktım. statik ip almadan olmaz bu iş diyor. ancak bu statik ip'nin bildiğimiz, telekomun faturaya yansıttığı statik ip'den farklı olduğunu da söylüyor. nedir ne değildir? ben mi
Şimdi efenim bir adet ZyXel Prestige 660 modeli bir adsl modemim var. portforward.com'da utorrent için port açma işlemine baktım. statik ip almadan olmaz bu iş diyor. ancak bu statik ip'nin bildiğimiz, telekomun faturaya yansıttığı statik ip'den farklı olduğunu da söylüyor. nedir ne değildir? ben mi karmaşa içindeyim?
0
nukleermalkav
(07.03.08)
"Dynamic vs Static IPs Most routers assign dynamic IP addresses by default. They do this because dynamic ip address networks require no configuration. The end user can simply plug their computer in, and their network will work. When ip addresses are assigned dynamically, the router is the one that assigns them. Every time a computer reboots it asks the router for an ip address. The router then hands it an ip address that has not already been handed out to another computer. This is important to note. When you set your computer to a static ip address, the router does not know that a computer is using that ip address. So the very same ip address may be handed to another computer later, and that will prevent both computers from connecting to the internet. So when you asign a static IP addresses, it's important to assign an IP address that will not be handed out to other computers by the dynamic IP address server. The dynamic IP address server is generally refered to as the dhcp server" diyor port açmayı anlatırken.

ayrıca "Write down the ip adresses of your Name Servers. Another way to get the correct Name Servers to use, is to give your ISP a call. They should know the ip addresses of your Name Servers right off. If they ask you why you need them, you can tell them you are trying to setup a static IP address on your computer. If they try to sell you a static external ip address, don't buy it. That's an entirely different thing that what you are trying to setup." gibi bir ibare de mevcut. iyice kafa karıştırıyor. daha güvenli bir guide bilen eden varsa o da olur.
0
🌸nukleermalkav
(07.03.08)
ya alacaksın mesela 29999 nolu portu dışa açacaksın. ne alakası var dinamik ip statik ip ile. port forwarding kısmına gir (girebilirsen) tcp/udp seç iç ip budur de dış ip budur de tamamdır. işte iç ip kısmında statik olsun deniyor olabilir onun da çözümü basit bağlanırken otomatik ip al yerine elle 192.168.1.3 gibi bir adres aldırtmalısın.
0
ozdek
(07.03.08)
statik ip dediği bilgisayarın evdeki ağdaki ip'si. modem destekliyor mu bilmiyorum ama upnp kullanmak daha mantıklı..
0
co2s2
(07.03.08)
statik IP'ye gerek yok. o modem bende de var, port açmaya bile gerek yok. upnp etkinleştirilince port açmaya gerek kalmıyor.

ha yok açıcam ben port derseniz, oraya yazmanız gereken IP 192.168.1.33 ya da 34 artık ağ bağlantılarında ne yazıyorsa onu girmeniz gerekiyor.
0
pispinti
(07.03.08)
(5)

1 GB 667'ye iki adet 800 eklersem ne olur? -ekledim bile ben...

sirrikadem
1 GB 667 takılıydı anakarta. Ben de bilmeden, kutuda 800 yazıyor diye gittim 800'lük 1 GB aldım iki tane. Ee şimdi ne olacak? Sorun çıkar mı? Ne olmalı/olmamalı?
1 GB 667 takılıydı anakarta. Ben de bilmeden, kutuda 800 yazıyor diye gittim 800'lük 1 GB aldım iki tane. Ee şimdi ne olacak? Sorun çıkar mı? Ne olmalı/olmamalı?
0
sirrikadem
(07.03.08)
800'ler 667'de calisabiliyorsa 667'de calisacak ve 3GB olacak.
0
wpi
(07.03.08)
bu durumda, 667'yi çıkarıp sadece 800'lerle mi çalışmak daha makul oluyor, yoksa böyle daha mı hızlı olur?
0
🌸sirrikadem
(07.03.08)
Amac ne? Cok ram mi istiyorsun, hizli ram mi? Bence cok ram daha iyi. Hele 667 ile 800 arasindaki kucuk farki dusununce.
0
wpi
(07.03.08)
3 gb 667 2gb 800u dover.
0
jupiterianvibe
(07.03.08)
en düşük mhz daki ram hangisiyse diğer ramler de o mhz'de çalışır. dolayısıyla sistem 3gb ram ile 667 mhz de çalışacaktır.
0
sijwocaq
(07.03.08)
(6)

[ pc ] En ucuz online alışveriş sitesi (bilgisayar) ?

enola gay
akakce vs. gibi siteler düzgün çalışıyor mu? ayrıca şu an türkiye de internet üzerinden aynı işlemciyi, anakartı, ekran kartını en ucuza alabileceğim alışveriş sitesi nedir? ortalama olarak?
akakce vs. gibi siteler düzgün çalışıyor mu? ayrıca şu an türkiye de internet üzerinden aynı işlemciyi, anakartı, ekran kartını en ucuza alabileceğim alışveriş sitesi nedir? ortalama olarak?
0
enola gay
(06.03.08)
vatan bilgisayar sadece bugune ozel tum urunlerde bonus card a %28 indirim +5 taksit yapiyor. bi goz atin bence.
0
mandayuvasi
(06.03.08)
trimpot
(06.03.08)
karsilastirmali olarak almak en guzelidir.

yine de en uygunlarindan birisi exa. ozellikle kucuk parcalarda ve 100 ytlyi asan durumlarda hesapliya geliyor (kargo ucretsiz olmasi vs).

akakce gibi sitelerin adi cok gecse de oralardan bir sey alani duymadim. almakla bitmiyor bildiginiz gibi bu tur seyler. o yuzden 1-2 ytl icin yogurdu uflemeden yemeyin derim.

benim fiyatlarindan memnun olduklarim ise;
gigatek
exa
0
entrapmen
(06.03.08)
fiyat karşılaştırması yapacaksan wwww.teknofiyat.com çok kullanışlı.
0
baldur
(06.03.08)
gigatekin fiyatları uygundur. üye olup tekrar sisteme baktığınızda 50-100ytl daha ucuza topladığınızı görürsünüz. üyelere inanılmaz güzellik yapıyor ve belli bir fiyatın üstüne kargo bedava. başka bir yerden alışveriş yapmıyorum.
0
atrin
(07.03.08)
benim dikkatimi çeken bir husus var. ürün fiyatları site site değişiyor.yani mesela a sitesi en ucuza satan site herkez onu kullanıyor.fakat ekran kartı alıcaksınız.a sitesine bakıyosunuz 100 ytl. fakat b sitesine bakıyosunuz 90 ytl.
Hani a sitesi en ucuza satan yerdi?? işte böyle abi parça parça site site fiyatlar değişiyor.hepsini inceleyip en ucuzunu bulmak lazım.saygılarımla...

ben penta bilgisayarı tavsiye edebilirim firma olarak.
0
omer460
(07.03.08)
(2)

windows sorunlari.. yardim lutfen...

jay kay
1) kablosuz baglantimda bi sorun ortaya cikti wzc li 871122nolu makaleli biseyler, neyse bi forum buldum regedit:hkey_local_machine/system/currentcontrolset/services/ndisuiobuna girip "start"taki degeri 4ten 1e ceviriyorum bi restart sonra duzeliyo wireless, amaaa tekrardan onu 4 yapiyo bu nedendir?
1) kablosuz baglantimda bi sorun ortaya cikti wzc li 871122nolu makaleli biseyler, neyse bi forum buldum regedit:hkey_local_machine/system/currentcontrolset/services/ndisuio
buna girip "start"taki degeri 4ten 1e ceviriyorum bi restart sonra duzeliyo wireless, amaaa tekrardan onu 4 yapiyo bu nedendir?

2) baslangicta acilan nod32im loading ekranini cikarip bi 5 dakka kalip "kernel e baglanilamadi" hatasi veriyordu sildim. ayrica bu regeditteki dogru "start"i bulamayip bi kac tanesini 4ten 1e cevirdim. vee su an en ufak antivirus programi, spyware cleaner vs yukleyemiyorum "bilmemne dosyasini bilmemne yapmak icin yeterli yetkiniz yok" diyor. ulan adminiz nasi oluyo bu. ayrica ccleaneri da acamiyorum mesela. (bazilarinida yukluyebiliyorum, "gecerli bir win32 uygulamasi deil diyor"

3) hicbi turlu gizli dosyalari goremiyorum, klasor seceneklerindende aciyorum ama nafile.

not: format secenegimin farkindayim.
0
jay kay
(06.03.08)
windows cd'si ile boot edip, windows kurulumunuzu tamir etmeyi deneyebilirsiniz.
0
ref
(06.03.08)
diğerleriyle ilgili mi bilmiyorum ama 3 numarayı virüs trojan vs. yapıyor.. eğer gizli dosyaları görmeye muvaffak olabilirsen(nero ile browse yapınca ya da güvenli kipte açıp) harddisk kök dizinindeki autorun'ları göreceksin.
0
perloneth
(30.03.08)
(4)

nasıl bir RAM almalı?

sirrikadem
bilgisayarımda şu an 1 gb'lık bir RAM var. yeni bir RAM aldığımda neye göre almalıyım? ve şu durumda bilgisayarı hayvani bir hıza sokmak için ne yapmamı önerirsiniz?
bilgisayarımda şu an 1 gb'lık bir RAM var. yeni bir RAM aldığımda neye göre almalıyım? ve şu durumda bilgisayarı hayvani bir hıza sokmak için ne yapmamı önerirsiniz?
0
sirrikadem
(05.03.08)
Öncelikle anakartın en fazla ne kadar rami destekliyor ona bakmalısın, biraz eski bilgisayarlar 1gb dan fazla ram desteklemeyebilir. Ondan sonra hangi hızda çalıştığına bakacaksın,mhz cinsinden olur bu genelde. Ondan sonra ramin türüne bak, ddr dır muhtmelen ama sen yine de bi kontrol et yanlış olmasın.
0
3200
(05.03.08)
ram arttırmak her zaman performans artışı sağlamaz. öyle olsaydı daha hızlı işlemci, anakart vs. üretilmesine gerek kalmazdı. bilgisayarının özelliklerini tam olarak yazarsan anlayan arkadaşlar en uygun upgrade seçeneğini yazacaklardır.
0
thalamus
(05.03.08)
AMD Athlon 64 X2 Dual
Core Processor 3800+
2.01 GHz
1 GB RAM

Asus M2N Motherboard
DDR2 800/667/533
SATA 3.0 Gb/s Support

şu ddr olanların sayıları değişiyo ya, onların manası nedir?

teşekkkürler...
0
🌸sirrikadem
(05.03.08)
o değişen sayılar RAMin çalışma frekansı işte. sizdeki kaçla çalışıyorsa yeni alacağınız da ona uygun olmalı.

orada 3 farklı sayı olmasının anlamı, anakartın 3 farklı frekansı desteklediğini belirtiyor.
0
pispinti
(06.03.08)
(7)

kasadan gelen ses?!

sirrikadem
şimdi, bilgisayar kasasından gelen ses beni çileden çıkaracak. neredeyse mutfaktan duyuluyor ses. bıktım...bunu çözmenin yolu sanırım fanı değiştirmek. nasıl bir fan almalıyım? bir de ne kadardan başlıyor bu sessiz fanlar?şu siteyi örnek olarak veriyorum: http://www.akortek.com/index.php?cPath=1hang
şimdi, bilgisayar kasasından gelen ses beni çileden çıkaracak. neredeyse mutfaktan duyuluyor ses. bıktım...

bunu çözmenin yolu sanırım fanı değiştirmek. nasıl bir fan almalıyım? bir de ne kadardan başlıyor bu sessiz fanlar?

şu siteyi örnek olarak veriyorum: www.akortek.com

hangisini/hangilerini almalıyım?
0
sirrikadem
(04.03.08)
kasanın fanı diye tahmin ediyorum ama...
-emin değilim galiba.
0
🌸sirrikadem
(05.03.08)
speedfan programını kullanarak fan dönüş hızını düşürebilirsiniz
0
marcelorios
(05.03.08)
güç kaynağı fanı, işlemci fanı ve kasa fanlarıdır genelde sesi yapan. 2 kasa fanı 40 50, işlemci fanı 80 100 arasıdır iyileri. ha güç kaynağı fanını değiştirebiliyosan 20 25 de ona vericeksin. ha değiştiremem diyorsan o zaman güzel sessiz bir psu 200ytl civarından başlar.
0
atrin
(05.03.08)
şurası belki iş görür:

zalman cnps 9500/@assert h
0
gozupek
(05.03.08)
donanımhaber e bak, forumuna bak; en sessiz kasa fani vs hangi markanin hangi modeliymis hemencik bulursun... sitelerden su sessize benziyo diye almak olmaz.
0
ayi terbiyecisi
(05.03.08)
tomshardware.com daha yeni bir fan testi yapti, 80 tane fan denedi, 3 bolumde yayinladi. hala ana sayfasinda linkleri duruyor. sogutma performansi, montaj ve ses bakimindan tek tek incelemisler. oraya bi bak.
0
jupiterianvibe
(05.03.08)
önce fanları tek te durdurarak sesi kim yapıyor bir bak. muhtemelen güç kaynağıdır. vatanda mesela 10 dolara ultra sessiz ledli falan fanlar satıyorlar. bunlardan alıp güç kaynağı fanını değiştirebilirsin. ben yaptım ve gürültüyü %80 azalttım çünkü yeni nesil işlemci fanları öyle çok gürültülü olma eğiliminde değiller. işlemci 45 dereceyi bile görmüyorken de gidip gürültülü bir kasa fanı almama gerek kalmadı. belki alır bir kenara koyarsın da yazın gerektiğinde çalıştırabilirsin. bir htpc sahibi olarak daha ucuza daha sessiz bir salon düşünemiyorum. şimdi tek sorunum sesi kısık filmlerde sesi çok açınca oluşan cızırtı problemi (bir şekilde kasanın sesini ses sistemine taşıyor sesi %90a getirince). tabi matrix falan izliyorsan sorun değil de eternal sunshine of the spotless mind gibi bir film izlerken bu cızırtı rahatsız ediyor. odadaki ses seviyesi olarak da fan sesi değil hdd sesi duyuyorum diyeyim anlayın.
0
ozdek
(05.03.08)
(6)

Bilgisayar / Donanım

sherinian
Müzik çalışmaları için bir makine toplıcam.Ram'ini, hdd'yi falan ayarlarım, o konularda bilgiliyim gayetle.Ama ana parçalar için kafamda soru işaretleri var.Hangi işlemci? Fİyat/performans ön planda benim için. Ve Intel işlemci istiyorum. 2 çekirdekli mesela. O/C olsa falan.Ve hangi anakartı almalıy
Müzik çalışmaları için bir makine toplıcam.

Ram'ini, hdd'yi falan ayarlarım, o konularda bilgiliyim gayetle.

Ama ana parçalar için kafamda soru işaretleri var.

Hangi işlemci? Fİyat/performans ön planda benim için. Ve Intel işlemci istiyorum. 2 çekirdekli mesela. O/C olsa falan.

Ve hangi anakartı almalıyım? Intel'in güncel işlemcilerinden alıcam, LGA775 soketlilerden, bütçeme uygun bi anakart seçmem lazım, entegre ekran kartı olabilir zira ekran kartıyla hiçbir işim olmayacak.

Vee işin estetik kısmı: kasa. Sessiz, olabildiğince ufak ve sade bi kasa lazım. Nedir önerileriniz?
0
sherinian
(04.03.08)
Ayrıca www.hepsiburada.com bu kasa fena diil gibi ama micro atx formunda. Bu kasa iyidir derseniz de anakart tavsiyelerinizin m-atx formundakilerden olması tadından yenmez olacaktır. Teşekkür ederim.
0
🌸sherinian
(04.03.08)
Intel ile fiyat/performans'ı aynı cümlede kullanmışsınız, size önerim aynı fiyattaki Intel ve AMD işlemcilerin benchmark testlerine bir göz atın. www23.tomshardware.com adresinden işlemcileri ve teste tabi tutulan uygulamayı seçip kıyaslama yapabilirsiniz...
0
crown
(04.03.08)
direkt makine du$unsen?
iMac ? ya da macbook pro ?
0
sourlemonade
(04.03.08)
Bütçem o kadar da yüksek değil :)

Intel tercih etmemin sebebi, kullanacağım programlarda kullanıcıların genelde AMD değil de Intel'i tavsiye ediyor olması. Yoksa masaüstümde de, notebook'umda da AMD işlemci kullanıyorum.
0
🌸sherinian
(04.03.08)
algoritma
(04.03.08)
amd intel çarpışmasında ben de intelden yanayım zira pek çok komut setini ya hiç desteklemiyor amd ya da muadili birşey uyduruyor onu da her program beğenmiyor. tabii oyun falan oynanacaksa bu pek bir şey ifade etmez ama programlar için fark ediyor genelde. örn. adobe premier
bunları bir bilgisayar mühendisliği öğrencisi gözüyle söylüyorum şahsen.
0
talemon
(05.03.08)
(6)

Winamp için uzaktan kumanda

cruelstroke
merhaba arkadaşlar,yatağımdan çıkmadan, hantal klavyeme uzanmadan winamp'da müzik dinlemek için üzerinde [play][stop][pause][forward][volume] vs gibi tuşların bulunduğu bir mini uzaktan kumanda satın almak istiyorum. (tembellik mode on)yurtdışı kaynaklı sitelerden bulduğum birkaç örnek;+ http://tekg
merhaba arkadaşlar,

yatağımdan çıkmadan, hantal klavyeme uzanmadan winamp'da müzik dinlemek için üzerinde [play][stop][pause][forward][volume] vs gibi tuşların bulunduğu bir mini uzaktan kumanda satın almak istiyorum. (tembellik mode on)

yurtdışı kaynaklı sitelerden bulduğum birkaç örnek;

+ tekgems.com
+ www.amazon.co.uk
+ www.amazon.co.uk
+ chinavasion.en.alibaba.com

gibi örnekleri mevcut. ancak türkiye'de rastlayamadım. türkiye'den alabileceğim bir yer önerebilen çıkar mı acaba?
0
cruelstroke
(02.03.08)
avermedia tv kartımda vardı bu özellik.uzaktan kumandayla mouse kontrol edebiliyordum.belki ucuz bir kart alıp taksan...
0
aysiku
(02.03.08)
öncelikle teşekkürler,

@galadnikov; evet bu verdiğini görmüştüm. ancak sırf kumanda amaçlı bunu almak çoook pahalı ya, zaten benim microsoft'un güzel mi güzel lazer bi mouse'um var :p

@aysiku; en son çare olarak onlarak düşünülebilir tabii ki. ama bu verdiğim linklerdeki gibi bir ürün varsa direkt onu almak daha mantıklı gibi.

klavye ya da mouse'a entegre olmayan, sadece uzaktan kumanda amacıyla üretilmiş, tercihen usb bağlantılı, mp3 ya da divx izlerken işimi görebilecek basit bir kumanda arıyorum kısaca :)
0
🌸cruelstroke
(02.03.08)
daha mantıklı çözüm, programlanabilir tuşlara sahip kablosuz fare almak.
0
paranormal
(02.03.08)
sony ericsson telefonunuz varsa (bkz: floats mobile agent)
0
zakk
(02.03.08)
www.dealextreme.com
türkiyeden istemişin ama bu site türkiyeye ücretsiz gönderiyo o fiyat üzerinden daha doğrusu gönderim parası dahil edilmiş fiyat o.yaklaşık 2-3 hafta beklerim gelecekse dersen paypal ile o siteden alabilirsin şahsen alışverişim oldu sorun yaşamadım.
0
prodeq
(02.03.08)
@prodeq; bu işime yarar, çok teşekkür ederim. fiyatı da kablosuz mouse'lardan ucuz. yine de bir iki hafta daha bekleyip alternatiflere bakacağım, acelem yok. site de güvenilir olduğuna göre en kötü ihtimal bir iki hafta içinde buradan alırım, bir aya da gelse önemli değil tek gelsin de eheh. tekrar teşekkür ederim :)
0
🌸cruelstroke
(02.03.08)
(4)

msn reklamından kurtuluş

kotak
ya beyler bayanlar bu aptal msn messenger reklamını nası kaldırcaz acaba yau tenks
ya beyler bayanlar bu aptal msn messenger reklamını nası kaldırcaz acaba yau
tenks
0
kotak
(29.02.08)
apatch.org
0
sourlemonade
(29.02.08)
msn discoverx ile de reklamdan kurtulabilirsin
0
wampex
(29.02.08)
apatch süperdir. discovery'e ise sakın bulaşmayın derim ben. tabii sizin bileceğiniz iş.
0
pispinti
(29.02.08)
mess.be
0
darknum
(01.03.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.