Giriş
(6)

Beynimle mi ilgil :)

solo
Biraz garip gelebilir belki ama çok ilginç bir sorun yaşıyorum.kullandığım GSM operatörü Turkcell, kullandığıum telefonlar Sony Ericsson K530i ve Nokia 1100 şimdi sorun şu ki, evde telefonla konuşurken sürekli olarak hat kesiliyor tam konuşma esnasında sinyal tamamen gidiyor ve konuşma da yarıda kes
Biraz garip gelebilir belki ama çok ilginç bir sorun yaşıyorum.

kullandığım GSM operatörü Turkcell, kullandığıum telefonlar Sony Ericsson K530i ve Nokia 1100 şimdi sorun şu ki, evde telefonla konuşurken sürekli olarak hat kesiliyor tam konuşma esnasında sinyal tamamen gidiyor ve konuşma da yarıda kesiliyor önce telefondan diye düşünüp nokia aldım ikinci el aynı sorunu yine yaşadım bu arada iki farklı hat ile denedim sorun yine aynı.

Şimdi sorunu biraz daha ilginç hale getiren olaya gelelim telefon ile görüşürken korkunç bir baş ağrısı yaşıyorum ve sıkılıyorum bir an evvel kapatmak istiyorum çoğunlukla baş ağrısı telefonu kulağıma koyduktan bir kaç saniye sonra başlıyor.

Olayı daha da ilginç hale getiren şey ise şu telefonu doğrudan kulağıma götürmek yerine kulaklık takıp konuştuğumda baş ağrısı olmuyor ilginç ama defalarca denemeden sonra bunu farkettim daha da ilginç olan ise kulaklıkla konuşurken kesinlikle bu kesintiyi de yaşamıyorum saatlerce bile açık kalsa görüşme kesilmiyor ?

Bu bir tesadüf mü yoksa beyinle mi ilgili ? mantıklı bir açıklaması var mıdır diye internette araştırdım ama benzer bir olaya rastlamadım, bir paronaya belirtisi mi yoksa gerçekten bu olayın bilimsel bir açıklaması var mı ? İnsan beyni telefon sinyallerini bozabilir ya da tamamen kesebilir mi ?
0
solo
(31.01.09)
bence senin doğa üstü güçlerin var hacı... ilk başta hep böyle olur insana sıkıntı verir falan, ama o güçleri kullanabilmeye başlayınca bir sorun kalmaz... sen muhtemelen ya geleceği görebileceksin ya da insanların zihnini okuyabileceksin..
0
zubundy
(31.01.09)
telefon sinyalerine karşı beynin hassas olabilir (var böyle insanlar) . bi doktora görünmen de fayda var.
0
zengin mineralli maden suyu
(31.01.09)
bence hocaya git.
0
hamamdakaybolansabununesrari
(31.01.09)
bende de benzer bir sorun var. ama benimkisi kesilmiyor ya da kafamdan ışık saçmıyorum. ağrı yapıyor kulağımın içinde. bluetooth kulaklık kullanınca hiç bir şey olmuyor. rahat rahat kullanıyorum. ama en sorunsuzu kablolu kulaklıkmış sanırım.
0
parantez
(31.01.09)
benim de şimdiye dek telefonla cok haşır neşir olunca kafam beynim ağrımıştır, ben hep psikolojik yaa kendimi şartlarım deyip geçiştirdim...
0
sleep may be the enemy
(31.01.09)
hocaya git ve doğa üstü güçlerin var diyen arkadaşlara hitaben.

daha yardım sever ve işin ehli arkadaşlar soruna daha verimli çözümler buldular faydası olması açısından yazayım da siz hocayla hacıyla uğraşmayın.

Öncelikle cep telefonu, bilgisayar, mikro dalga fırın ve hatta bir vantilatörden dahi etkilenen insanlar varmış dünya genelinde 1000 insandan 1'inde bu sorun yaşanabiliyormuş ve hatta kimileri en ufak bir elektronik eşyanın bulunduğu odada dahi bulunamayabiliyormuş.

Hattın kesilmesi olayına gelicne tamamen teknik bir konu olduğunu öğrendik efendim şöyleki, kesinti çoğunlukla evde oluyor bölgedeki baz istasyonunun çok yoğun olması ya da güçlü olmaması veyahut evimize uzak olması nedeniyle ara ara kapsama alanı dışına çıkabilirmiş kulaklık takıldığında ise kulaklığın bir nevi güçlendirici anten görevi görmesi telefonun daha iyi çekmesine neden olmasına bu yüzden de kesintinin yaşanmamasını sağlayabiliyormuş

yani neymiş birine yardım etmek için daha mantıklı yaklaşıp hacı hoca işine karışmak yerine sessiz kalmak daha mantıklıymış.
0
🌸solo
(01.02.09)
(5)

Mac Os X'te bölünmüş hard diski yekpare hale getirme sorunsalı

danimarkaprensi
Sayın Napolililer, yine bir Mac Os sorusu ile karşınızdayım. Boot Camp ile kurduğum Windows'u kaldırıp yeni bir windows kurmak niyetindeydim; lakin windows'u Boot Camp ile kaldırmak yerine, Disk Utility ile içeriğini silmek gibi bir hata yaptım. Şimdi HD iki disk halinde ve ikincisini (yani 6GB'lık
Sayın Napolililer, yine bir Mac Os sorusu ile karşınızdayım. Boot Camp ile kurduğum Windows'u kaldırıp yeni bir windows kurmak niyetindeydim; lakin windows'u Boot Camp ile kaldırmak yerine, Disk Utility ile içeriğini silmek gibi bir hata yaptım. Şimdi HD iki disk halinde ve ikincisini (yani 6GB'lık kısmı) asıl diske dahil edemiyorum. Onu formatlayabiliyorum, yani yine kullanılabilir hale geliyor ama HD iki parça halinde olduğu için Boot Camp çalışmıyor, dolayısıyla yeni bir windows kuramıyorum. Çeşitli yollar denedim, birilerinin önerisi üzerine alete format bile attım ama sonuç: Yine iki ayrı disk bölüntüsü. Bunları yekpare hale getirmeyi bilen varsa, paylaşırsa çok sevinceğiz. Çünkü bize XP de lazım.
0
danimarkaprensi
(31.01.09)
install disc'ten boot edip oradaki disk utility'yi calistirarak oradan deneyin. muhtemelen start up hd calisirken yapmiyordur uzerinde islem.

install disc'i surucuye verin, reboot ederken C tusuna basili tutun. bakalim olacak mi?

edit: pardon, bi de leopard mi tiger mi? partition'lari birlestirirken yeniden isletim sistemini kurabilir... o zaman erase and install degil de archive and install yapin, hd'yi tertemiz vermesin
0
no avalon
(31.01.09)
Oradan da biraz kurcaladım ama pek bir sonuç alamadım. Doğrulamak için soruyorum: "Restore" kısmından yapılıyor değil mi birleştirme işlemi?
P.S. Bu arada yanıtınız için teşekkür ederim. Ama benim birleştirme çabam biraz amatörce ilerlemek zorunda olduğundan (acemi bir Mac kullanıcısı olduğum için) biraz daha ayrıntı rica etsem...
0
🌸danimarkaprensi
(31.01.09)
tabe...

bilgisayari alirken install dvd'leri de verirler. onlarin 1 no'lusu ile sisteminiz hd'yi kullanmadan baslayabilir. gelecekte eger hd'niz zarar gorurse ve repair/data rescue gerektirirse boyle yapacaksiniz.

yeni kullanici oldugunuza gore en kolay yolu denememis olabileceginizi dusunerek sunla baslayalim:
- disk utility'yi acin.
- sol frame'de en ustte yer alan ve adi hd'nin markasi olan disk'i secin. (alttaki macintosh hd'yi degil)
- ana bolumde 5 tab cikmasi lazim. (first aid, erase, partition,raid, restore)
- restore degil, partition tab'ina gelin. sol tarafta ikiye bolunmus (ya da kaca bolduyseniz o sayida) partition 1-partition two kismi var.
- aralarinda bir bolen cizgi olur. o cizgiyi mac disk'i 100% partition olana kadar cekin. simdi tek partition haline gelmesi lazim.
0
no avalon
(31.01.09)
Çok teşekkür ederim. O marka adı yazan kısma hiç tıklamadığım için Partition sekmesine de hiç ulaşamamışım. Şimdi HD yine tek parça haline geldi ama benim salaklığım sayesinde yine hepsini silmiş bulundum. Olsun, sistemi yeniden yüklemek şu anda sorun değil. Anlattıklarınız çok yardımcı oldu. Tekrar teşekkür ederim.
0
🌸danimarkaprensi
(31.01.09)
rica ederim. Mac'te her zaman akla gelmeyen en kolay yol dogrudur :) programlari silmek icin cope atmak gibi
kolay gelsin
0
no avalon
(31.01.09)
(2)

hacklenen hotmail ve facebook

tai
kız arkadaşımın msn adresi ve facebook'u hacklenmiş. hotmailde şifre resetleme seçeneği çıkıyor sadece. eskiden soru cevap şeklinde bir parola sıfırlama daha vardı. ona ulaşabilmemin yolu var mıdır? kurtulur mu bu msn?
kız arkadaşımın msn adresi ve facebook'u hacklenmiş. hotmailde şifre resetleme seçeneği çıkıyor sadece. eskiden soru cevap şeklinde bir parola sıfırlama daha vardı. ona ulaşabilmemin yolu var mıdır? kurtulur mu bu msn?
0
tai
(31.01.09)
mail atin support'a, yardimci oluyorlar. son kullandigi $ifreyi, ne zaman uye oldugunu falan soran bir mail atarlar size. sorulari cevaplarsaniz geri alabilirsiniz maili.
0
astaroth
(31.01.09)
evet doğru.benimde hotmail şifren locklanmıştı gelen maile doğru cvp vermen halinde açılıyor
0
cold12
(31.01.09)
(1)

abbyy finereader ile dosya çevirme

kahlan amnell
Selamlar. Deneme maksadıyla pdf dosyasını, ki bol şekilli, tablolu ve kopyalama yapılabilir-yapılamaz sayfalarla dolu bir dosyadır, word'e çevirdim fakat çoğu kelimeyi yanlış yazdı (bu önemli değil) ve sayfa yapısı'ndan alt/üst, sağ/sol marjlarını düzenleyemiyorum. Henüz satın almadım, almayı düşünü
Selamlar. Deneme maksadıyla pdf dosyasını, ki bol şekilli, tablolu ve kopyalama yapılabilir-yapılamaz sayfalarla dolu bir dosyadır, word'e çevirdim fakat çoğu kelimeyi yanlış yazdı (bu önemli değil) ve sayfa yapısı'ndan alt/üst, sağ/sol marjlarını düzenleyemiyorum. Henüz satın almadım, almayı düşünüyorum ama üzerinde çalıştığım pdf dosyaları genelde bu tarz olduğundan dolayı satın alınmış legal programda da aynı sorunlarla karşılaşmak istemiyorum. Benim içimi rahatlatabilir misiniz, yoksa "kaderin bu senin" mi dersiniz?
0
kahlan amnell
(31.01.09)
PrimoPDF kullanıyordum ben, word üzerinden çalışıyor ve deneme sürümünde bile bir sorunla karşılaşmadım ben henüz; onu deneyebilirsiniz
0
zaugnakhaldun
(31.01.09)
(11)

adsl kota aşımı

nen var kuzum
şimdi şöyle oluyor ;ttnet te yazana göre :Limitli paketlere abone olan müşterilerimize faturalanacak aylık toplam ücret (aylık ücret + kota aşım ücreti), aynı hızdaki limitsiz paketin aylık ücretinin % 25 fazlasını aşamaz. Yani 1024 Kbps 4 GB ve 6 GB kotalı paketler için aylık ücret ve kota aşım ücr
şimdi şöyle oluyor ;

ttnet te yazana göre :

Limitli paketlere abone olan müşterilerimize faturalanacak aylık toplam ücret (aylık ücret + kota aşım ücreti), aynı hızdaki limitsiz paketin aylık ücretinin % 25 fazlasını aşamaz. Yani 1024 Kbps 4 GB ve 6 GB kotalı paketler için aylık ücret ve kota aşım ücreti toplamı 61,25 TL'yi ve 2048 Kbps 6GB kotalı paket için aylık ücret ve kota aşım ücreti toplamı ise 86,25 TL'yi geçemez.

www.ttnet.com.tr

daha önce böyle bir duyuru verilmiş ancak cevaplar çok çelişkili o yuzden konuyu tekrar gündeme getirmek istedim.

ben 1024 kbps 4gb kotalı kullanıyorum, limiti baya bir aştım ve suan 10gb civarında. şimdi benim faturam 61,25 lira mi gelecek? eğer ne kadar aşarsam aşayım kotayı 61,25 lira gelecekse indirmeye devam edeyim mi yoksa artık durayım mı?

son zamanlarda başına böyle bir olay gelen var mı acaba? sonuçta telekom, sitede nal gibi böyle bir yazı olsa da insan güvenemiyor.

şimdiden teşekkürler.
0
nen var kuzum
(31.01.09)
sanirsam max o kadar geliyor. biz 20 gb kullanmistik o kadar gelmisti cunku.. hatta kac aydir oyle 15-20 b kullaniliyor ayni geliyor. 61,25 yani. ama garanti veremem cunku ttnet bu isi belli olmaz, sakata gelme..
0
katafalk
(31.01.09)
eskiden geçiyordu.140 ytl felan ödediğimi bilirim.ama artık dedikleri gibi geçmiyo o fiyatı.rahatlıkla indirebilirsin.3 aydır 61.25 geliyor bana.aylık indirme kotamı sölemiyim :)
0
artikbenimdebirvolvomvar
(31.01.09)
peki 61 tl ye vergiler dahil mi?61 ytl nin de vergisini ödmeyelim..toplam 61 ytl yeni he mi?
0
kurtulan adam
(31.01.09)
ben de 3 kere üst üste kotayı bayağı bir geçince limitsize geçtim. 61.25 geliyor en fazla. Bu saatten sonra 2-3 aylık downloadını yap bence.
0
ben de bir gun yazar olurum belki
(31.01.09)
toplam 61.25 sittinsene gieçmiyor arkadaşlar yani illa kotalıda kalıp 61 ödiycem diyosanız buyrun.ama 49 tl ye sınırsızı var bunun :D
0
artikbenimdebirvolvomvar
(31.01.09)
sadece bu aylık böyle oldu maalesefki yoksa sürekli bir şey olsa geçerim sınırsıza.

herkese teşekkür ederim.
0
🌸nen var kuzum
(31.01.09)
benim daha geçen ay başıma geldi. evet 61.25 i geçmiyo. 20 gb yi görmüştüm heralde. rapid i sömürebilirsin.
0
zengin mineralli maden suyu
(31.01.09)
biz de geçen ay ödedik geçmiyor. bu ay da arkadaşım ödedi aynı şekilde, 30gb indirmişti o da.
0
murqx
(31.01.09)
o soruyu ben sordum geçen ve gelen cevaplar ışığında riski aldım diyeyim. son 9 saat kaldı sömürmek için eğer fatura bi 200 falan gelirse ekşi duyurunun önünde çocuğumu kesicem. =) şaka bi yana arkadaşlarıma sordum bi de ben, birisi babası sınırsıza çevirmediği için gıcıklığına her ay bi sürü film indiriyormuş kaç aydır 61.25 geliyor dedi. sanırım bu şekilde gelenler çoğunlukta, o yüzden ben indirdim baya bi şey. ama piyango bize vurarsa bilemem tabi.
0
inkey
(31.01.09)
esas önemli husus 61,25 e tüm vergiler dahil mi acaba? öyleyse iyi yani. çünkü sitede sadece aylık ücret + kota aşım ücreti diyor, tüm vergiler dahil falan filan demiyor.
ben riski göze alamadım maalesef, indirmeyi bıraktım.
0
🌸nen var kuzum
(31.01.09)
her sey dahil
0
katafalk
(03.02.09)
(3)

Wacom Tablet Uygun Olur Mu?

murtaza koptagel
Bugün bir teknoloji mağazasında dolaşırken, Apple standında, bir Macbook Pro'ya bağlanmış Wacom Bamboo Fun tablet gördüm. A6 boyutlarında bi tabletti yamulmuyorsam. Biraz kurcaladım da, çok hoşuma gitti. Bi alt modeli Wacom Bamboo nun fiyatı biraz daha uygundu yanlış hatırlamıyorsam (120 falandı) Uz
Bugün bir teknoloji mağazasında dolaşırken, Apple standında, bir Macbook Pro'ya bağlanmış Wacom Bamboo Fun tablet gördüm. A6 boyutlarında bi tabletti yamulmuyorsam. Biraz kurcaladım da, çok hoşuma gitti. Bi alt modeli Wacom Bamboo nun fiyatı biraz daha uygundu yanlış hatırlamıyorsam (120 falandı)

Uzun zamandır tablet isteyen ben, fiyatların yüksekliğinden şikayet edip pek bakmamıştım ama 100-150 lira verilebilecek bir rakam bence.

Amatör olarak photoshop ve mesleğim gereği Autocad kullanıyorum (inşaat-çevre mühendisliği) Sizce Wacom Bamboo bu işlerimi görmeye yeterli olur mu, Autocad ile tablet tecrübesi olan var mı, nasıl, Wacom yerine "hacı bu markayı al bak hem daha büyük daha ucuz" diyebileceğiniz bir marka var mı?

Tşk.
0
murtaza koptagel
(31.01.09)
wacom en iyilerinden diye biliyorum.
0
henry gale
(31.01.09)
evet wacom en iyisidir. amatör olarak kullanıcaksan wacom'um en ucuzu yeter.
0
el magico
(31.01.09)
evde bamboo kullaniyorum. illustrasyon yapiyorum. boyutu disinda hic bir problem yasamazsin. ajansta a3 kullandigim icin bana biraz ufak geliyor ama senin icin bu bir sorun olmayacaktir. hassasiyeti ve kullanim kolayligi son derece basarilidir.
0
aksak kurbaa
(31.01.09)
(2)

antik bir chat programı

carnicero
taa yıllar önce ixir chat adıyla dağıtılan bir chat programı vardı. yabancı bir programın türkiye versiyonuydu. arama kısmında bir radar vardı ve ilgi alanımıza yakın kişiler orada gözükürdü.işte bu chat sisteminin adını merak ediyorum efenim
taa yıllar önce ixir chat adıyla dağıtılan bir chat programı vardı. yabancı bir programın türkiye versiyonuydu. arama kısmında bir radar vardı ve ilgi alanımıza yakın kişiler orada gözükürdü.

işte bu chat sisteminin adını merak ediyorum efenim
0
carnicero
(31.01.09)
chatixir gibi bir şey vardı yamulmuyorsam, okunuşu da "çaksir" gibiydi galiba
0
frown
(02.02.09)
neredeyse 6 yıl sonra gelen cevap: odigo
ixirchat'i bilmiyorum ama radarı okuyunca ampül yandı
0
buhebu
(24.11.14)
(2)

Progdvb kullanmasını bilen var mı ki

atipasha
gecenlerde kosaraktan bir dijital tv karti aldim fakat yaninda verdikleri mubarek yazilim sadece 50 tane kanal buluyor."bizim icerdeki 50 milyonluk uydu alicisi bile 100 den fazla kanal bulurken neden ben 50 tane kanal ile yetiniyim" seklinde dusunurken bir arkadasim progdvb yi onerdi indirdim kurdu
gecenlerde kosaraktan bir dijital tv karti aldim fakat yaninda verdikleri mubarek yazilim sadece 50 tane kanal buluyor."bizim icerdeki 50 milyonluk uydu alicisi bile 100 den fazla kanal bulurken neden ben 50 tane kanal ile yetiniyim" seklinde dusunurken bir arkadasim progdvb yi onerdi indirdim kurdum internette aramadıgım forum,site kalmadi ama bi turlu calismiyor.baska bi prgram onerebilecek veya bu programı kullanmasını bilen varsa selam ederim.
0
atipasha
(31.01.09)
www.turkeyforum.com

Sanırım bunu gözden kaçırmışsınız . Uydu dünyasının vazgeçilmezidir ...
0
storax
(31.01.09)
www.altdvb.ro burdan altdvb programını indirebilirsin. kendisi hemen hemen en hızlı dvb programınıdır.
www.skystar-2.com burdan da kanal listesi indirmen lazım. arama filan yapmadan kanalları izlemek için.

www.turkeyforum.com burdan da dijital tv kartları ile herşeyi bulabilirsin.

kartın markasını yazmamışsın.umarım ss2 almışsındır.
0
hollowlife
(31.01.09)
(5)

ADSL Soru

redskull
annem ben yurtdışındayken limitliye çevirmiş adsl'i bir de 2 senelik sözleşme imzalamış neyse gittik TT'ye değiştirdik tekrar limitsize şimdi sorum bunun için bir sonraki fatura dönemini mi beklemem gerekiyor yoksa hemen geçiş sağlanıyor mu?
annem ben yurtdışındayken limitliye çevirmiş adsl'i bir de 2 senelik sözleşme imzalamış neyse gittik TT'ye değiştirdik tekrar limitsize şimdi sorum bunun için bir sonraki fatura dönemini mi beklemem gerekiyor yoksa hemen geçiş sağlanıyor mu?
0
redskull
(31.01.09)
buna ttnetin sitesinden bakiliyordu sanirim. yani su anda kotalı mi kotasiz m, oldugunuz falan..
0
jeanne hebuterne
(31.01.09)
ttnet'in sitesinden sadece kota bilgilerini görebiliyorum
0
🌸redskull
(31.01.09)
444 0 375

istediğiniz bilgileri vereceklerdir.
0
demcan
(31.01.09)
önümüzdeki faturada yaklaşık 8 liralık bir matrah çıkacak karşınıza. tarife değişikliği ücreti. buna da %15 ve %18'lik iki vergi gelecek. allah sabır versin.
0
andy kaufman 2
(31.01.09)
geçiş hemen. ama fatura kısmı değil.

geçişten sonra gelecek ilk faturaya yansımıyor. limitsizin tarife fiyatını göreceğiniz ilk fatura, fatura döneminin tamamının limitsiz geçirildiği aydır. yani bir sonraki...
0
delikan76
(31.01.09)
(3)

farklı marka ram

hayati yasayan adam
sistemimde 2 gb ram var ve 4gb yapmak istiyorum. elimde 64 bit isletim sistemi var fakat kafama takılan 3 soru var. Bunlar1) farklı marka ram alsam sorun cıkar mı?2) farklı mhz ler sorun olur mu? (800 ve 1066 arasında uyumsuzluk olur mu)3) 2x1 gb şeklinde mi alayım yoksa 2gb tek olarak mı?sistemim:R
sistemimde 2 gb ram var ve 4gb yapmak istiyorum. elimde 64 bit isletim sistemi var fakat kafama takılan 3 soru var. Bunlar

1) farklı marka ram alsam sorun cıkar mı?
2) farklı mhz ler sorun olur mu? (800 ve 1066 arasında uyumsuzluk olur mu)
3) 2x1 gb şeklinde mi alayım yoksa 2gb tek olarak mı?

sistemim:

RAM : CRUCIAL Ballistix Tracer Led PC2-8500 Dual D9 Micron 2.0V 2x1GB; DDR2-1066Mhz; Cas 5 (5-5-5-15); Kutulu

İŞLEMCİ: INTEL Q6600 G0 Core 2 Quad 2.4GHz 64bit LGA775; 4MBx2 L2; 2400Mhz; 65nm; Kutulu

ANAKART: Asus P5K-SE www.msxlabs.org
0
hayati yasayan adam
(31.01.09)
1) problem olmaz
2) elindeki ramler 1066 mhz sanırım, yeni alacakların da en az 1066 olsun ki boşu boşuna sistemi yavaşlatmasın.
0
sanal uyku
(31.01.09)
1. hayır. normalde hayır.
2. düşük olan hızda çalışır hepsi
0
can see
(31.01.09)
1 ve 2) can see'nin dedigi dogrudur.
3) daha onceden zaten 2gb ram'in oldugu icin (ki dual degil diye varsayiyorum) yeni alacagin ram'ler dual olsa bile bir $ey farketmez (performans bakimindan). eski ram'leri de degi$tirip 2x2gb dual alirim dersen o ayri.
oyle bir niyetin yoksa 1x2gb al, bo$u bo$una dual ram'lere fark odeme.
0
sourlemonade
(31.01.09)
(2)

recovery console yapmak istiyorum

abtash
ben kendi kurduğum bilgisayarların bir partition'ına image'ini alıp gerektiğinde bilgisayar açılışında tek tuşla bu image'i kullanarak bir kurulum yapmak istiyorum. ayrıca bu partition normalde windows altında görünmesin, işi olmayanlar karıştırıp silmesin diye. linux'un kullandığı dosya formatların
ben kendi kurduğum bilgisayarların bir partition'ına image'ini alıp gerektiğinde bilgisayar açılışında tek tuşla bu image'i kullanarak bir kurulum yapmak istiyorum. ayrıca bu partition normalde windows altında görünmesin, işi olmayanlar karıştırıp silmesin diye. linux'un kullandığı dosya formatlarından birini kullansam sanırım bunu çözerim, yani fat, ntfs falan kullanmayarak. peki image'i bunlara atınca norton, acronis veya başka bir image-clone programı ile bu partiton'ı görebiliecek miyim?

komplike ve karışık oldu biraz sanırım ama anlayan anlamıştır.
0
abtash
(30.01.09)
benzer birşeye benim de ihtiyacım olmuştu ben şöyle bir yol izledim. imaj dosyası için harddiskte 10 gb lık bir partition oluşturup imaj dosyasını bunun içine kopyaladım. daha sonra disk management tan bu partition u kaldırdım böylece normalde bilgisayarım içerisinde görünmüyordu. daha sonra imajı geri yüklerken acronis bootable cd ile bilgisayarı açıp bu partition daki imaj dosyasını gösterip yedek alabiliyordum. ama bu işlem malesef tek tuşa basarak olmuyor mecburen imaj dosyasını göstermek gerekiyor. tek tuşla olabilen bir çözümü varsa ben de öğrenmek isterim...
0
alan shearer
(31.01.09)
abi şans eseri kullanmış olduğum Acronis True Image 11.0 bu işlemi yapıyor.
programı kurduktan sonra tools menüsü altında "Activate Acronis Startup Recovery Manager" çalıştırarak bu işlemi yapman mümkün oluyor.
0
alan shearer
(03.02.09)
(5)

masaüstü

coffee and cigarettes
masaüstü simgelerinin isimleri yazıyor ya hani altlarında. belgelerimdir, bilgisayarımdır falan. heh işte onların rengi değiştirilebiliyor mu. arka plan beyaz olunca okunmuyor yazılar. ha değişmiyorsa da canı sağolsun.
masaüstü simgelerinin isimleri yazıyor ya hani altlarında. belgelerimdir, bilgisayarımdır falan. heh işte onların rengi değiştirilebiliyor mu. arka plan beyaz olunca okunmuyor yazılar. ha değişmiyorsa da canı sağolsun.
0
coffee and cigarettes
(30.01.09)
masaüstü sağ tık > görünüm > gelişmiş buradaki bir şey değiştiriyordu ama hangisi bilmirem. çok yardımcı olamadım ama başlamak yarısı.
0
goksuyu
(30.01.09)
pek fark eder mi bilmiyorum ama sistem nedir?
0
derectus
(30.01.09)
xp
0
🌸coffee and cigarettes
(30.01.09)
@goksuyu'nun dediği yerdendir o zaman hafızam beni yamultmuyorsa.
0
derectus
(31.01.09)
valla o iş nasıl olr bilmem ama rocket dock diye bir masaüstü yazılımı var. beleşdi bildiim kadarıyla. gayet kullanışlı bir şey. herhangi bir indirme sitesinden bulabilrisin
0
zengin mineralli maden suyu
(31.01.09)
(4)

64 bit windows

co2s2
64 bit işlemcili ve 4 gb ram'li laptop'un yanında 32 bit windows vermişler. microsoft'un sitesinden baktım, 64 bit windows için sipariş vermemiz gerekiyor. fiyatına görecek kadar ilerlemedim ancak anladığım kadarıyla komple windows parası istemeyecekler ama elime falan geçmesi falan biraz süre alaca
64 bit işlemcili ve 4 gb ram'li laptop'un yanında 32 bit windows vermişler. microsoft'un sitesinden baktım, 64 bit windows için sipariş vermemiz gerekiyor. fiyatına görecek kadar ilerlemedim ancak anladığım kadarıyla komple windows parası istemeyecekler ama elime falan geçmesi falan biraz süre alacaktır.

64 bit windows'u nasıl elde ederim?
0
co2s2
(30.01.09)
64 bit windows indirip elinizdeki orjinal keyi yazsanız aynı şey olmazmı acep?
0
buffy de vampir sayilir
(30.01.09)
olmaz
0
enter saltman benim
(30.01.09)
Windows Core Operating System Division'ın başkan yardımcısı Jon DeVaan, 32-bit'lik Windows Vista'ya sahip olan kullanıcıların sadece kargo ücretini karşılamak kaydıyla işletim sistemlerini 64-bit'e ücretsiz olarak yükseltebileceklerinin de altını çizdi.

amerika'da durum böyle.

microsoft türkiye'yi arayıp durumunu söyle yardımcı olurlar sana..
0
abtash
(30.01.09)
orijinal key ile orijinal olmalı.
artık yazılımların büyük bölümü önce programı indir kullan sonra beğenirsen key edin orijinal olsun mantığıyla satılıyor. windows için de geçerli olmalı. hatta bunu yapan bir program vardı microsoft'un, adını hatırlamıyorum.
0
can see
(31.01.09)
(5)

Photoshop açılırken hata veriyor

nothing
Dediğim gibi photoshop açılırken resimdeki gibi bir hata veriyor.Photoshop uzun süredir yüklü önceden hata vermezdi ama uzun süredir kullanmıyodum bugün açtığımda böyle bi hata verdi silip tekrar yükledim açtığımda yine aynı hatayı verdi.Lisansla ilgili bişey mi acaba bilemedim şimdiden ilginize teş
Dediğim gibi photoshop açılırken resimdeki gibi bir hata veriyor.Photoshop uzun süredir yüklü önceden hata vermezdi ama uzun süredir kullanmıyodum bugün açtığımda böyle bi hata verdi silip tekrar yükledim açtığımda yine aynı hatayı verdi.Lisansla ilgili bişey mi acaba bilemedim şimdiden ilginize teşekkürler..
0
nothing
(30.01.09)
son zamanlarda bi şeyler kurup sildin mi acaba? sistem geri yüklemeyi deneyebilirsin.
0
emrag
(30.01.09)
ben buna benzer bir hatayı c++ ile ilgili programlar ve visual studio express yükledikten sonra almaya başladım. sonra sistemdeki her şey hata vermeyi başladı. format attım.
0
tabudeviren
(30.01.09)
@emrag
denedim ama o da fayda etmedi ne yazıkki.
0
🌸nothing
(30.01.09)
şöyle bi şey buldum. bu sorunu çözer sanırım.

www.teakolik.com
0
emrag
(30.01.09)
evet böyle olucak sanırım ama ben beceremedim bişeyler atladım büyük ihtimalle tekrar deniycem olur heralde çok saolasın
0
🌸nothing
(30.01.09)
(3)

geçersiz görüntü sağlama toplamı

tabudeviren
STOP: c0000221 (geçersiz görüntü sağlama toplamı ) .....dll görüntüsü bozuk olabilir. üst bilgi sağlama toplamı, hesaplanan sağlama toplamını tutumuyor.hatası alıyorun. bilgisayar açıkmıyor. bunu görür görmez yeniden başlıyor.dll dosyasının hangi dosya olduğunu bilemiyorum.çalışan bir system32 klasö
STOP: c0000221 (geçersiz görüntü sağlama toplamı ) .....dll görüntüsü bozuk olabilir. üst bilgi sağlama toplamı, hesaplanan sağlama toplamını tutumuyor.

hatası alıyorun. bilgisayar açıkmıyor. bunu görür görmez yeniden başlıyor.
dll dosyasının hangi dosya olduğunu bilemiyorum.
çalışan bir system32 klasöründeki tüm dll leri windows'a kopyalasam düzelir mi?
0
tabudeviren
(30.01.09)
bilgisayar açılırken F8 ile gelen ekranda sistem hatasında yeniden başlamayı iptal edersen (alt satırlarda olacak) hangi dll ve hata uyarısını öğrenebilir ve ona göre arayabilirsin.
0
edip
(30.01.09)
nasıl iptal ediliyor?
güvenli kipte açılırken bile bu hatayı veriyor ve açılmıyor.
0
🌸tabudeviren
(30.01.09)
xp cd'si tak, kurulum menüsü geldiğinde R'ye basıp onar de.

çıkan menüden (tek işletim sistemi kullandığını düşünerek söylüyorum) 1'e bas enter'la.

çıkan dos ekranında chkdsk /p yaz bekle biraz dolsun %'ler. hatalı sistem dosyalarını düzeltiyor böylece, büyük ihtimal düzelir. her bilgisayarın sistem dosyası kendine özeldir.
0
abtash
(31.01.09)
(3)

msi (bilgisayar gidiyor mu yoksa)

madrigal
Dün gece bilgisayarı açtığımda msi diye birşey çıktı korktum çünkü hiç karşılaşmamıştım kendisiyle neyse f1 run setup , f2 continue yazıyordu f2 ye basıp devam ettim hiç sorunsuz açtı ,fakat tarih ve saat 1 ocak 2002 , 00:00 olarak değişmişti,facebook ve ekşi duyuruyu açarken bu web sitesinin güvenl
Dün gece bilgisayarı açtığımda msi diye birşey çıktı korktum çünkü hiç karşılaşmamıştım kendisiyle neyse f1 run setup , f2 continue yazıyordu f2 ye basıp devam ettim hiç sorunsuz açtı ,fakat tarih ve saat 1 ocak 2002 , 00:00 olarak değişmişti,facebook ve ekşi duyuruyu açarken bu web sitesinin güvenlik sertifikasında sorun var yazıyordu ,noldu birdenbire bu bilgisayara gidici mi yoksa ? Lütfen yardım edin,şimdiden teşekkürler.
0
madrigal
(30.01.09)
msi anakart üreten bi firma. tarih ve saat değiştiğine göre anakartın pili bitmiş/bitmek üzere olabilir diye bi tahmin yürütüyorum. tarihi düzelttikten sonra sertifika sorunu devam etti mi?
0
thalamus
(30.01.09)
evet bi iş için kapatıp gittim (tarihi ve saati ayarlamıştım) açtığımda tekrar aynı hatayı veriyor ve sözlüğe duyuruya girerken sertifika güvenliği yok diyor.
0
🌸madrigal
(30.01.09)
sertifikada sorun var demesinin sebebi tarihin hatali olmasi. onu dert etmeyin.

bios'a girip saati bir duzeltin. sayet tekrar ederse pili bitmis demektir. saatciden bir pil alip kendiniz bile degistirebilirsiniz.
0
entrapmen
(30.01.09)
(4)

excel sorusu

atmosphere
turuncu kare içindeki kısmı birleştirmem gerekiyor. kırmızı kutudaki kısım gibi. çok fazla olduğu için, toplu şekilde yapmam gerekiyor. mümkünatı var mıdır. excel cahili bir insanım. yardım edin.edit: turuncu karede iki kutu altalta. biri boş. gereksiz. onu üsttekiyle birleştirip tek kutu yapmam ger
turuncu kare içindeki kısmı birleştirmem gerekiyor. kırmızı kutudaki kısım gibi. çok fazla olduğu için, toplu şekilde yapmam gerekiyor. mümkünatı var mıdır. excel cahili bir insanım. yardım edin.

edit: turuncu karede iki kutu altalta. biri boş. gereksiz. onu üsttekiyle birleştirip tek kutu yapmam gerekiyor. kırmızı kutu ile işaretlediğim yerde sırayla 8 tanesini yaptım. merge tuşuyla. ama onun gibi binlerce kutu var...
0
atmosphere
(30.01.09)
şayet sorunu yanlış anlamadıysam şu şekilde olacak;

kırmızı ile işaretlediğin alanı şeç, süpürge tuşunu (format painter) tıkla ve birleştirmek istediğin alanı işaretle,

uzunyol;

birleştireceğin hücreleri seç / sağ klik / format cells / alingment / merge cells kutucuğunu işaretleyip tamama bas
0
frown
(30.01.09)
veya boş hücrelerin bulunduğu satıra sağ tuşla tıkla (29 numaralı satır diyelim, 29'un üzerine sağ tuş yap) ve sil.
0
sheba and the albino girls
(30.01.09)
@frown

süpürge tuşunu beceremedim.

@sheba and the albino girls

silemem çünkü sayfanın devamında 2. satırda bilgiler var.

çözemedik...

işimi gücümü bıraktım bunlarla uğraşıyorum. allah kimseye müşkülpesent müdür vermesin:)
0
🌸atmosphere
(30.01.09)
uzun bi yolunu anlatabilirim ama bilemem uğraşmak ister misiniz.

öncelikle bu 13.2.2.2 gibi iki satır açın. bu sefer karşıdaki değerler olmadan (keşke en başta böyle yapsaydınız) kırmızı kutu dediğiniz şekilde birleştirin. sonra bu çiftleşen kutuya yukarıdaki değerin olduğu hücreyi girin. (örnek; =B7) 3,52 yazacak. bu birleşmiş ve içeriği dolu olan hücreyi sağa doğru açıp bütün satırın böyle olmasını sağlayın.

içerikler işlemli olduğundan bunları başka bir satıra kopyala/özel yapıştır/değerleri demeniz iyi olur.
üst satırı boş alt satırı dolu olanları da süzüp bir şeyler yapılabilir ama deli diyecekler diye yazamıyorum.

benim eski müdürüm de çok incelerdi böyle:)
0
supergirl
(30.01.09)
(1)

samsung sgh u 600

keremını
meraba arkadaşlar yaa samsung sgh u 600 telefonuna tema atılabilirmi. teşekkürler
meraba arkadaşlar yaa samsung sgh u 600 telefonuna tema atılabilirmi. teşekkürler
0
keremını
(30.01.09)
bende de u 600 var ve bildiğim kadarıyla atılamıyor, zira yok...ya da ben bulamadım :) yoksa şu camiden ben de baydım...
0
tarantinoesque
(30.01.09)
(3)

harici hdd boot problemi

weeping guitar
maxtor'un 1tb'lık bir modeline sahibim, kendisi usb'den bağlıyken bilgisayarı açtığımda tam boot için sürücü seçilen kısımda sistem kilitleniyor, kanımca sistem kendisini harici diskten başlatmaya çalışıyor ama başaramıyor. bunu çözmek için bios'u kurcaladım ama bir şey bulamadım. önerisi olan var m
maxtor'un 1tb'lık bir modeline sahibim, kendisi usb'den bağlıyken bilgisayarı açtığımda tam boot için sürücü seçilen kısımda sistem kilitleniyor, kanımca sistem kendisini harici diskten başlatmaya çalışıyor ama başaramıyor. bunu çözmek için bios'u kurcaladım ama bir şey bulamadım. önerisi olan var mı?
0
weeping guitar
(30.01.09)
bios'tan load opt. set. def. yap. bi de usb'den boot özelliğini kapat kapatabiliyorsan. gerçi uğraşmışsın ama, en azından load opt. set. yaparsan düzelir sanırım.
0
abtash
(30.01.09)
bunları da denedim ama malesef problem devam ediyor.
0
🌸weeping guitar
(30.01.09)
bu problemin çözümü yok, hdd ile anakart uyumlu ise problemsiz boot ediyor, uyumlu değilse etmiyor, bu kadar basit. yeni makine topladım, hdd bundaki anakartla (gigabyte s serisi mi ne) uyumlu olduğu için takılma olmadan boot ediyor.
0
🌸weeping guitar
(22.05.09)
(5)

DVD Writer önerisi...

Güzel Marmara
Yeni bir DVD yazıcı almak istiyorum. Daha önce LG ve Samsung kullandım, her ikisinden de ciddi ciddi tiksindim. Hatta yıllarca LG tavsiye ettiğim insanlardan özür dilemek istiyorum.Harici olarak laptopum USB'den bağlıycam. Harici IDE ve SATA kablolarım var. Yani internal alıp external kullanabilirim
Yeni bir DVD yazıcı almak istiyorum. Daha önce LG ve Samsung kullandım, her ikisinden de ciddi ciddi tiksindim. Hatta yıllarca LG tavsiye ettiğim insanlardan özür dilemek istiyorum.

Harici olarak laptopum USB'den bağlıycam. Harici IDE ve SATA kablolarım var. Yani internal alıp external kullanabilirim. Ancak cidden kaliteli ve uzun ömürlü bir alet olması gerekiyor. TEAC ve NEC olarak iki marka öneriliyor, ancak hem görüntüleri hem de uzakdoğu menşeilerinden dolayı beni korkutuyorlar.

Burda sormamın asıl sebebi, film ve müzik konusunda çok ciddi bir arşivimin olması. TDK'nın mavi serisi ve Philips'in açık gri renkli klasik serisi dışında hiçbir DVD medya kullanmamaya yemin ettim. Aldığım yazıcının bunlarla uyumlu olmaması gibi bir durumla karşılaşmak istemiyorum. Sıkı arşivcilere denk gelebileceğimi düşünerek ilanı önce buraya yazdım.
İkinci olarak Sony Handycam DVD kameram var. Bu mübarek RW dvd lere yazabiliyor. Ancak raw mode denilen bir özellik destekleyen optik okuyucular bunu görebiliyor. Kimi son model yazıcılarda bu özelliğin olmadığını gördüm. Bu konuda bilgisi olan çok fazla insan bulmayı umut etmiyorum ancak yine de yazarsam bişe kaybetmem diye düşündüm.

Son olarak internal ya da external benim için birşey değiştirmiyor. Ancak her işin altından kalkabilecek en kral DVD RW'ı almak istiyorum. Tavsiyeleriniz neler olabilir? TEAC ve NEC'e güvenebilir miyim? Harici ne seçeneklerim var? Bluray beklemeye değer mi?
0
Güzel Marmara
(30.01.09)
bende bitane var. harici ve neredeyse hiç ama hiç kullanılmadı belki bir iki defa cd yazdım öylel kutusunda duruyor 1.5 senelikte garantisi var vatan bilgisayar faturası hala duruyor. markası LG. almayı düşünürsen buraya yaz. www.vatanbilgisayar.com almayı düşünürsen 110 a veririm. 150ye almıştım
0
füt
(30.01.09)
bana da nec önermediler. samsung external slim dvd-writer aldım. gayet seksi, işinde gücünde bir cihaz.
0
atmosphere
(30.01.09)
asus tavsiye ederim
0
sijwocaq
(30.01.09)
2 sene önce herkes nec önerirdi ben de gittim aldım ve şimdi pişmanım, taktığım 10 dvdden 8ini okumuyor hatta kendi yazdıklarını bile okuyamıyor
0
zubundy
(30.01.09)
cevaplar için teşekkürler.

@füt, teklifin çok cazip olmasına rağmen lg'den ağzım 2 kere yandığı için almama yemini ettim. üzgünüm
@atmosphere, nec öneren kadar önermeyen de var aslında. ancak birçok testlerden sağlam not aldığını hatırlıyorum bir ara. teac ve plextor da benzer önerilenler arasında, gerci plextor kendini coktan ispatladı bile.
@sijwocaq, asus'u bu aralar cok duyuyor rastlıyorum. düşünmeye baslayabilirim. ama medya seçmez umarım.
@zubundy, nec konusunda bu uyarın için çok teşekkürler. daha detaylı araştırıcam. çünkü tam olarak korktuğum şeyden bahsetmişsin.
0
🌸Güzel Marmara
(31.01.09)
(2)

Okey Script'i?

alkolik imam
Efenim merhabalar;vBulletin forum üzerinde kullanılmak amaçlı mümkünse multiplayer okey script'i aramaktayım bulabilir miyim böyle bir şeyi. Yardımlarınız için teşekkürler lütfen pls +rep t$k.
Efenim merhabalar;
vBulletin forum üzerinde kullanılmak amaçlı mümkünse multiplayer okey script'i aramaktayım bulabilir miyim böyle bir şeyi. Yardımlarınız için teşekkürler lütfen pls +rep t$k.
0
alkolik imam
(30.01.09)
okey, tavla, batak... tarzı online multiplayer oyunları ücretsiz bulman imkansız.
0
emrag
(30.01.09)
apps.facebook.com
kendi sitenize entegre etmeniz için bir seçenek var, kullanıcılar oradan kayıt yaptırarark giriş yapabiliyor vs.
0
yuxel
(30.01.09)
(1)

Harddiskin adını değiştirmek...

Güzel Marmara
utorrentimde seedde ekli dosyalarım var. torrentlerdeki dosyaların yolu olarak F:\bilmemne görünüyor, F bir harici hdd.ancak bazen F'i söküp daha sonra taktığımda I oluyor, H oluyor kendileri. doğal olarak utorrent görmüyor. I'yı nasıl F yapabilirim? bilgisayarı yeniden baslatsam bile bazen I bazen
utorrentimde seedde ekli dosyalarım var. torrentlerdeki dosyaların yolu olarak F:\bilmemne görünüyor, F bir harici hdd.

ancak bazen F'i söküp daha sonra taktığımda I oluyor, H oluyor kendileri. doğal olarak utorrent görmüyor. I'yı nasıl F yapabilirim? bilgisayarı yeniden baslatsam bile bazen I bazen F oluyor.
0
Güzel Marmara
(30.01.09)
bilgisayarıma sag tık yapıp yöneti şeçin.açılana pencerede disk yönetimini şeçin ve değiştirmek istediğiniz diskin üstüne sağ tık yapıp sürücü harfi ve yolu değiştir şeçenegine tıklayıp işleminizi yapın.
0
bagcivan
(30.01.09)
(3)

PSP'ye dair bir kaç soru?

sijwocaq
1) Amerika'dan PSP Slim 2000 geldi. 4.01 yüklüydü orjinal bir oyun 4.05'e update etti çalışmak için. Bu elimdeki henüz kırılmayan modeldir değil mi? Anakart modelini anlamanın yolu nedir?2) Orjinal oyunlar Türkiye'de çok pahalı. Sendit.com'da ise neredeyse 4 te bir fiyatına alınabiliyor. Lakin benim
1) Amerika'dan PSP Slim 2000 geldi. 4.01 yüklüydü orjinal bir oyun 4.05'e update etti çalışmak için. Bu elimdeki henüz kırılmayan modeldir değil mi? Anakart modelini anlamanın yolu nedir?

2) Orjinal oyunlar Türkiye'de çok pahalı. Sendit.com'da ise neredeyse 4 te bir fiyatına alınabiliyor. Lakin benim alet için kutusunda Region Code'u 1 ya da All olan oyunları çalıştırır diyor. Sitede sipariş verirken oyunların code'ları hakkında bi bilgi göremedim. İngiltere olduğu için uyum sorunu yaşar mıyım diye merak ediyorum.

3) Memory Stick konusunda da bir bilinmez içerisindeyim. Forumlardan okuduğum kadarı ile Sandisk orjinal kartların yerini tutabiliyormuş. Lakin bir iki yerde seninki kırılmadığı için kullanamazsın tarzı yazılar gördüm. Kırılmamış bir psp ille orjinal kart mı ister çalışmak için? Kart konusunda İstanbul için tavsiyeniz nelerdir? Bir de psp'nin kırılmamış olduğunu göz önüne alarak 1 gb'lık kartın yeterli olup olmayacağı hakkında yorum yapabilir misiniz?

Not: lütfen pspciyiz.biz gibi linkleri verip buralara göz at demeyin. Oralarda gezmekten ve bilgi kirliliğinden daral geldiği için duyuruya sığındım.
0
sijwocaq
(30.01.09)
1)ta088v3 gibi bir anakart vardı. Ondan varsa kırılamaz. Umd girişinin altıda yazıyordu hatırladığım kadarıyla.

2) sendit, shopto gibi siteler 2. bölge oyunlarını satar. Senin aletin ntsc-u galiba. Bu yüzden oralardan alacağın oyunlar çalışmayabilir. Başka sitelere de bak bir istersen. e-bay gibi

3) Kullanamazsın derken içine oyun atamazsın demek istemişlerdir. Öbür türlü içine yine her türlü filmini, müziğini atarsın. Sandisk'in oyun için özel modelleri vardı, oldukça da iyi performans veriyorlar.
0
puppets
(30.01.09)
kartı sadece film müzik için kullanacaksan khalkedon'dan 4 gb lık al 25 ytl ye. hiçbir sorun yaşamazsın. ben kullanıyorum bizzat. oyunda bile yaşamazken, filmde filan asla yaşamazsın.
0
oceano
(30.01.09)
Özellikle birinci sorum ile ilgili yaşadığım kafa karışıklığı nihayet bir forum mesajı ile netlik kazandı. Benden sonra benzer sorun için duyuruya başvuracaklar için copy paste yapayım:

www.pspvadisi.com

yukardaki linkten alıntıdır:

Arkadaşlar forumda bilgiler mevcut, fakat çok dağınık. Yabancı forumlardan birinde gezerken gördüm ve hepimiz için iyi bir rehber olabileceğine inandığım için çevirdim. Çevirmelerde ufak tefek hatalar olmuş olabilir. İnşallah işe yarar...

PSP’im kırılabiliyormu? 7 adımda öğrenelim.

İlk iş olarak PSP’leri tanıyalım.

Bilinen 3 çeşit PSP çeşidi var. Bunlar;
1- 1000 Serisi (Phat/Fat olarak da bilinen modeller)
2- 2000 Series (Slim yada Lite & Slim olarak da bilinen modeller)
3- 3000 Series (Brite olarak da bilinen modeller)

Şimdi, kırılabilir PSP’den kastımız nedir? Yani kırılabilir PSP nedir?
Bunun anlamı PSP’nize CFW yükleyebilirsiniz. Bu sayede internetten indirdiğiniz kopya oyunları oynayabilir ve PSP’nin size sunduğu birçok ekstra özellikten faydalanabilirsiniz.

PSP’mi neden kıramıyorum?
Muhtemelen PSP’nizde kırılamayan TA088v3 model anakart(2000 modellerde bulunur) yada TA-090v2 model anakart (3000 modellerde bulunur) vardır. Bunlara CFW yükleyemezsiniz.

Şimdi başlayalım…

Bütün PSP 1000 serileri kırılabilir.
Bunun için en populer yöntem Pandora Batarya ve Megic Memory Stick kullanmaktır.

Diğer taraftan PSP 2000 seileri biraz karışık. Eski modeller var, yeni modeller var ve en yeni modeller var. Eski olanlar, yani TA088v3 anakattan önceki model anakarta sahip olanlar,tüm hepsi kırılabilir. Yeni olanlardan TA088v3 anakarta sahip olanlar kırılamaz. Ven en yeni olanlar, yani TA-090v1 model anakarta sahip olanlar kırılabilir.
PSP 2000 modellerin kırılabilir olup olmadığını anlamak için 7 yol var, birazdan bunlara değineceğiz.

Ve son olarak 3000 model PSP’ler. Bütün hepsi TA-090v2 anakarta sahip ve kırılamaz.
Ama bir umut ışığı var. Gripshift oyununda bi açık bulundu. Yakın zamanda kırılmasını ümit ediyoruz.

3000 modeller ve 2000 modellerin TA088v3 anakarta sahip olanlar, birazdaha bekleyecekler.

Burayakadar yazılanlarla şunu özetlemek mümkün;
PSP 1000 modeller kırılabilir,
PSP 3000 modeller kırılamaz,

PSP 2000 modellerin ise bir kısmı kırılabilir, bir kısmı kırılamaz. Bunu aşağıdaki 7 yoldan biriyle anlayabilirsiniz.

1- PSP’nin ilk alındığındaki versiyonu (OFW) ne?
Eğer PSP’nizin orijinal versiyonu 4.01 ise çok küçük bir şans ile kırılabilir ama genel olarak kırılamaz.
Eğer 4.01’in üstü versiyon ise kesinlikle kırılamaz.
Eğer 4.01’in altı versiyon ise kırılabilir.

(Bunu PSP’nin 4.01 ve üstü versiyonlarda TA088v3 anakart kullanmasından biliyoruz.)

2- PSP’nin seri numarası(Serial number) ne?
PSP’nin seri numarası PSP’nin pil yatağında yazıyor, aşağıda örnek resim mevcut:

en.netlogstatic.com

Eğer bu seri numarası HU2 ise, bu PSP’ler coğunlukla kırılamaz, çünkü TA088v3 anakarta sahiptirler. Eğer HU2 değilse büyük ihtimal kırılabilir ama HU2 olmayanların hepsi kırılacak diye bir şey yok.

Eğer seri numarası HC ile başlıyorsa %50 şansı var, kırılabilir de kırılamayabilir de.

Resimde ise HU0 ile başlıyo, bu PSP kırılabilir.

3- PSP’nin kutusunda bulunan barkod etiketindeki harf ne?

en.netlogstatic.com

Buradaki resimde G. Yani barkodun G yazan yerine bakıyoruz.

Harflerin anlamlarına bakalım;

(Harf yoksa) = 3.60
A = 3.71
B = Bilinmiyor
C = 3.72
D = Bilinmiyor
E = 3.80
F = 3.90
G = 3.95 (TA-088v1) / 4.01 (TA-088v2) / 4.01 (TA-088v3)

Eğer barkoddaki harf A-F arasında ise PSP kırılabilir.
G ise %60-%70 oranda kırılabilir.

4- Kutunun seri numarası (serial number) ne?
Eğer PSP’nizde üçüncü adımdaki gibi bir harf yoksa , bu adımdaki gibi bir seri numarası olması lazım. Resim aşağıda;

en.netlogstatic.com

Eğer seri, numarası resimdeki gibi AB02 ile başlıyorsa büyük ihtimal kırılamaz(çok küçük bir şans ihtimali dahilinde kırılabilir)
Diğer taraftan AB01 ile başlıyorsa kırılabilir.

5- PSP’nin tarih kodu (date code) ne?
Bu tarih kodu PSP’nin pil yatağında yazıyo(benimkinde yazmıyo )

en.netlogstatic.com

Eğer tarih kodu 8C ise kırılamaz.
(NOT: Alıntı yaptığım adam şöyle demiş;
Eğer tarih kodu 8C ve OFW’si 4.01 olan PSP kesinlikle kırılamaz. Ama tarih kodu 8C olan ve kırılmış 2 tane PSP gördüm)

Eğer tarih kodu 8C,8D,8E,8F kodlarından biri ise kırılamaz. Bunlardan başka bir kod ise kırılabilir.

6- Dark_AleX’in TA088v3 anakart tanımlayıcısını kullanmak

How-To: Is your PSP Mobo a TA-088v3? - eXophase.com Forums

Burada basitçe şunu anlatıyor;
Pandora batarya ve MMS i kullanırsınız. Çalışmazsa TA088v3, çalışırsa diğerlerinden biri.

7- Limited edition mu?
Daxter Limited Edition Pack, 3.80 OFW & TA-085v2 anakarta sahip ve kırılabilir.
God of War Limited Edition Pack, 3.95 OFW & TA-088v2 anakarta sahip ve bu da kırılabilir.
Madden 09 Limited Edition Pack, 3.95 OFW & TA-088v2 anakarta sahip ~~yada ~~ 4.01 OFW & TA-088v3 anakarta sahip. Eğer 3.95 ise kırılabilir ama 4.01ise kırılamaz.


Bu da ekstra bir bilgi;

i299.photobucket.com

Bir olay daha var fakat bunun PSP’nin kırılabilir olup olmadığıyla alakalı bir durum sözkonusu değil.

Biliyoruz ki PSP’lerde 2001,2002,2003…….. diye modeller var.
Bunların hepsi aslında PSP2000 model. Sonundaki rakamlar ise ülke kodlarını ifade ediyo.

0- Japon
1- Amerika
2- Avusturalya/Yeni Zell
3- İngiltere
4- Avrupa
5- Kore
6- Hong Kong/Singapur
7- Tayvan
8- Rusya
9- Cin

************************************************** **********************

Arkadaşlar yazının başında da belirttiğim gibi bu yazılanlar, benim engin bilgilerime dayanarak değil, aşağıdaki linkten çevirilmiştir.
0
🌸sijwocaq
(30.01.09)
(4)

format için Driver indirmek

auzril
Evet ben yakın zamanda pc mi formatlamak istiyorum. Ama elimde hiç bir cd yok. Windows cdsini netten indirdim, bilgisayarımın modeli acer aspire rc900 acer ın sitesinden driverlarımı indirdim ama bir kaç tanesi inmedi. ve bende fark ettim ki indirdiğim şeyler aslnda C:/DRV klasöründekilerle aynı. Ya
Evet ben yakın zamanda pc mi formatlamak istiyorum. Ama elimde hiç bir cd yok. Windows cdsini netten indirdim, bilgisayarımın modeli acer aspire rc900 acer ın sitesinden driverlarımı indirdim ama bir kaç tanesi inmedi. ve bende fark ettim ki indirdiğim şeyler aslnda C:/DRV klasöründekilerle aynı. Yani sorum şudur ki direk DRV klasörünü cd ye çekersem formatta da driver istediğinde de DRV klasörünü versem olur mu acaba ?
0
auzril
(30.01.09)
Formatta driver istemez zaten. sonradan kendin kuracaksın dirverları. Ayrıca o klasördeki driverlarda otomatik kurulum yoktur diye tahmin ediyorum. Oradan bütün driverları tek tek sen kuracaksın eğer öyleyse.

Sen o klasörü olduğu gibi bir dvd ye çek. hatta 1 dvd daha yedeğini bile al. Daha sonra windows u kurduktan sonra o driveları da kur. istediğin, kullanacağın programları kur, update lerini yap. en sonunda da, norton ghost ya da acronis true image gibi bir yazılımla sistemin o an ki halinin bir yedeğini al. bundan sonra format atacak olduğun zaman, o yedeğini aldığın image ile at ki, bütün bu işlemleri bir daha baştan yapmak zorunda kalma.
0
arnatuile
(30.01.09)
drv yi cekmene gerek yok, ihtiyaci olani cd den bulur zaten. senin indirmen gerekenler cd de bulunmayanlar. sadece ag kartin icin saglam bi/bikac driver indir nete baglanabilmen icin formattan sonra, gerisini halledersin bi seiklde..
0
muslum tangoze
(30.01.09)
o klasörü kopyala cd'ye ya da varsa d'ye tek tek kurulm yaparsın onun dışında şöyle bir alternatif var.

(bkz: driver genius pro)

adlı programı indir. bu program senin driver'larını exe dosyası halinde yedekleyecek. kullanımı çok basit oluşan exe dosyasını cd'ye veya nereye istiyosan at. formattan sonra bunu çalıştır tek bir install ile bütün driver'larını yükleyecektir.
0
abtash
(30.01.09)
formata atarken driver istenmez denilmis ama hard disk'in sata ise onun surucusunu yuklemen gerekiyor. oyle pata'lardaki gibi hallat kocum diyim next, next'leyemiyorsun. onu iyice ogren sen bi..
0
katafalk
(30.01.09)
(5)

Hp Pavilion Laptop gitti.

arnatuile
HP Pavilion DV9597Et modeli laptopum vardı. Dün gece internettte takılırken ekranda garip çizgiler oluşmaya başladı. Zaten 2-3 gündür ara sıra oluyordu. Bende kullandığım Beta Windows 7 'ye bağladım durumu. Neyse, dün gece bir ara görüntü tamamen gitti. Artık bilgisayarı açıyorum, boot ekranı bile g
HP Pavilion DV9597Et modeli laptopum vardı. Dün gece internettte takılırken ekranda garip çizgiler oluşmaya başladı. Zaten 2-3 gündür ara sıra oluyordu. Bende kullandığım Beta Windows 7 'ye bağladım durumu. Neyse, dün gece bir ara görüntü tamamen gitti. Artık bilgisayarı açıyorum, boot ekranı bile gelmiyor. hatta postscript ekranı bile. sadece simsiyah duruyor öyle. ben de biraz kıllandım ama, yinede bir deneyeyim deyip, windows 7 kurulu olan hdd yi söktüm, yerine de kendi orijinal harddiskini taktım. o harddiskte de vista vardı. fekat durum yine de düzelmedi. makina açılıyor, windows un sesleri duyuluyor, hatta parmak izi tarayıcısıyla log in bile olabiliyorum, ama ekrana görüntü gelmiyor. bende makinayı garantiye vermeye karar verdim.

şimdi şöyle bir sorum var, aldığımda benim aletin içinde 1 gb * 2 tane ram ve, 160 gb * 2 tane hard disk vardı. ben ramlarden birini söküp yerine 2 gb taktırmıştım. ayrıca 2. harddiskide 250 gb bir diskle değiştirmiştim. şimdi garantiye verirken bu sonradan kendi taktığım parçaları söksem, herhangi bir sorun olurmu ? daha önce bir bilgiayarmı da tamir edememişler, yerine parasını geri ödemişlerdi. o zaman içine fazladan taktığım ram i de geri alamamıştım.

Ek olarak, laptop'un faturası kendi üzerime değil, daha önce çalıştığım şirket'in tüzel kişiliği üzerine. Herhangi bir sorun çıkarmı ?
0
arnatuile
(30.01.09)
ekran kartınız yanmış ya da ekran bağlantılarınızda bir sorun var.
0
atrin
(30.01.09)
tahminimce, ekrana giren socketlerde kopma*kırılma var. evvelindede çizgiler oluşması böyle düşündürttü.

1-zaten şu durumda, makinanız garanti dışı olmalı((bkz: içini açmak)).
2-eski bilgisayarınızın parasını ödeyen kişilerden rami alamadınız çünkü parça değiştirdiğinizi ayılmalarını mı istemediniz?
3-normal bir durumda fatura beyanı garanti başvurusu için yeterlidir.
0
bore
(30.01.09)
makina açılınca garanti dı$ı kalıyor bildiğim kadarıyla.
0
xenophobe
(30.01.09)
parçaları sökücem derken yerine orjinal parçaları takacaksanız olur da, makineyi boş göndermek daha kötü. en azından olduğu gibi götürün. aslında bir şey değiştirmeseniz bile sırf vidaları açınca bile anlaşılıyor bilgisayarı açtığınız. ancak her şey teknik servisin elinde, tatlı dil yılanı deliğinden çıkarabilir. benim bi hp vardı usb'leri yandı diye götürdüm faturayı sormadılar bile onlarda kayıtlı sonuçta, fatura kesinlikle yeterli. pilini bile değiştirmişlerdi pili ölmüştü.

hp'nin mecidiyeköy civarında arıza kabul yeri var semti unuttum şimdi, kasımpaşa'ya inen bir yokuş var oralardı mı ne, akp binası falan. yine bi araştırın orayı, kendiniz götürün ve rica edin belki bakarlar.

yerinden çıkan parça olsa birden gider, göstere göstere değil. ekran kartı chip'i gitmiş sanırım, benim toshiba'ya öyle olmuştu. garanti dışıydı geçmişti garantisi başka yerde 165 dolara yaptırdım.
0
abtash
(30.01.09)
aldigim yere sordum (exa bilgisayar), ram takmanin garantiyi bozmayacagini soylediler. garantiyi bozmak icin arka kapagi tamamen cikarmak ve cihazin icine ulasmak gerekiyormus. hemen hemen butun makinalarda hdd ve ram degistirmek icin ozel kucuk kapaklar oluyor. o kapagi acmak garantiyi bozmuyormus yani. verdim garantiye bugun, umarim bi sorun olmaz.
0
🌸arnatuile
(30.01.09)
(1)

excel ile ilgili soru

yazar kasa
sorum exceldeki hücrelerden herhangi birinde bulunan bir karakterin üstünde . olması gerektiğinde ne yapmalıyız. benim çalıştığım dosyada kütlesel debi kullandığım için mesela m kütle değerinin üstünde nokta olması gerekiyor nasıl yapmalı etmeli.
sorum exceldeki hücrelerden herhangi birinde bulunan bir karakterin üstünde . olması gerektiğinde ne yapmalıyız. benim çalıştığım dosyada kütlesel debi kullandığım için mesela m kütle değerinin üstünde nokta olması gerekiyor nasıl yapmalı etmeli.
0
yazar kasa
(30.01.09)
mühendislik okuyorsanız, excel çıktılarında ya da dijital halde simgelerin yüzeysel olarak yazılması literatürde kabul edilebilir bir şeydir. örneğin sigma işareti yerine sigma yazabilirisiniz, ya da kütlesel akış hızı simgesi yerine direkt "m" koyabilirsiniz noktasız olarak. ama yok illa yapıcam diosanız; MathType gibi basit bi program var..googLe.dan aratın çıkar sanırm, onunla başarabilirsiniz. orda yazarsınız excel'e yapştırısınız. kolay gelsin..
0
frtsglm
(30.01.09)
(11)

Laptop arayışı.

puppets
Arkadaşlar mimarlık okuyan ve 3 boyut çizimleriyle oldukça uğraşan bir arkadaşıma laptop bakıyoruz, sizin de önerilerinizi almak istedik. 2.500-3.000 tl arası bir fiyat aralığı var ve çizimler için kullanılacağı için iyi bir grafik işlemcisi olması isteniyor. Önerileriniz nelerdir?
Arkadaşlar mimarlık okuyan ve 3 boyut çizimleriyle oldukça uğraşan bir arkadaşıma laptop bakıyoruz, sizin de önerilerinizi almak istedik. 2.500-3.000 tl arası bir fiyat aralığı var ve çizimler için kullanılacağı için iyi bir grafik işlemcisi olması isteniyor. Önerileriniz nelerdir?
0
puppets
(30.01.09)
toshiba a300-15b baktınız mı?
0
sanal uyku
(30.01.09)
monster ve dell e bakın derim.
0
bryan fury
(30.01.09)
acer kullanıyorum ben, gayet iyi fiyat-verim oranına sahip. bu markadan seçebilirsin fiyat aralığındaki modelleri. hem bir problem yaşamazsınız alette hem de olası bir sorun için teknik servisi çok iyi.

bu arada işlemci ve ekran kartına çok dikkat et..
0
orion ares
(30.01.09)
@sanal uyku

toshiba'nın servisiyle ilgili söylenenler yüzünden korkuyoruz açıkçası :)

@atrin

özellikle samsung olan çok hoşuma gitti. Yardımın için teşekkürler :)

@bryan fury, orion ares

dediklerinize bakıyorum şuan :)
0
🌸puppets
(30.01.09)
Arkadaşlar bu işlemcinin ön belleği ne oluyor biri açıklarsa çok güzel olur :) Bir de atrin'in verdiği linklerden 3. sünün herangi bir dezavantajı var mı gözünüze çarpan?
0
🌸puppets
(30.01.09)
(bkz: #5013486)

özellikler çok iyi gözüküyor ama samsung nasıldır, bir bilene sormak gerek..
0
orion ares
(30.01.09)
www.hepsiburada.com
piyasada ekran kartı bundan iyi bi alet bulamazsın. eğer 3 boyutlu çizimler yapacaksan hele nvidia quadro ekran kartı var. ama fiyat uçuk evet.
0
rentts1
(30.01.09)
ya da şunu tavsiye ediyorum gayet başarılı, özellikle pes 09 da.
www.alienware.com
0
rentts1
(30.01.09)
Mimara laptop olmaz. 22 inç falan ekranlı bir desktop alsın bence.
Şirkette 30+ mimar çalışıyor birine bile almadık mesela. Sürekli de bir yerlere giden insanlar ama böyleyken böyle. İyi düşünsün.
0
ozdek
(30.01.09)
samsung'un aynı modelini arkadaşım kullanıyor ve çok memnun ben de kısa zaman sonra alacağım bir adet yalnız 2 ay falan vaktim var.

en güzel özelliği bluray ve samsung kalitesindeki lcdsi ekran kartının gücüne hele diyecek yok zaten. fiyat ve performans olarak üst segmentte göze çarpan ürünlerden. samsung'un zaten türkiye genelinde servisleri vardır. notebook konusunda sanıyorum merkeze gönderirler her bayi içinde bir notebook elemanı olacağını sanmıyorum ama arkadaştakinde bir sorunla karşılaşmadık.

çizim konusunda ise arkadaşların söylediği doğru büyük ekran şart onu da bağlayacağınız harici bir lcd ile çözersiniz. ekranın olmadığı yerde ise işinizi görecek bir makineye sahip olursunuz. afiyet olsun.

not: size yardımcı olmuş cevapları lütfen işaretleyin. kolay gelsin.
0
atrin
(30.01.09)
(8)

Notebook seçimi için yardım lütfen

sunay
merhaba arkadaşlar,önümüzdeki bir kaç gün içinde, genel kullanım amaçlı yeni notebooklar alacağım. bütçe notebook başına 1700 lira civarı. kendi kullandığınız veya tavsiye edebileceğiniz şeyler var mı?http://www.istanbulbilisim.com.tr/SONY-VAIO-_VGN-NS230E-S-3-GB-NOTEBOOK,7796.html buna göz kırpıyor
merhaba arkadaşlar,

önümüzdeki bir kaç gün içinde, genel kullanım amaçlı yeni notebooklar alacağım. bütçe notebook başına 1700 lira civarı. kendi kullandığınız veya tavsiye edebileceğiniz şeyler var mı?

www.istanbulbilisim.com.tr
buna göz kırpıyorum ama, hayır efendim onun yerine şunu al veya oradan alma buradan al şeklinde yardımcı olursanız memnun olurum. istanbulbilişimden birden fazla notebook alanda, ciddi indirimler yapılıyor. 3 tane aldığımda yine indirim yapacak yerler biliyorsanız onu da söylemekten çekinmeyiniz.

şimdiden teşekkürler
0
sunay
(30.01.09)
bu goz kirptiginizin aletin devri gecti kanimca. bir defa on bellegi cok dusuk. neden sectiginizi ve kriterlerinizin ne oldugunu anlamadigim icin bir oneride bulunamiyorum ama o aletin adinin disinda o parayi hak edecek bir yani olmadigini dusunuyorum.
0
entrapmen
(30.01.09)
şu an kullandığım bilgisayar vaio fz serisi. çok hor kullandım ama buna rağmen hala sorunsuz kahrımı çekiyor. açıkçası 1700 liraya yakın olduğu, vaio olduğu ve de en çok satılan ürün olduğu için göz kırpıyorum. alternatifler gösterirseniz de memnun olurum.
0
🌸sunay
(30.01.09)
işlemcisi o kadar düşük ki rus pazarından bi hesap makinesi alsanız ancak bu kadar kötü bi işlemcili bi aletiniz olur.
0
rentts1
(30.01.09)
peki hangi bilgisayar o zaman?
0
🌸sunay
(30.01.09)
rentts1
(30.01.09)
çirkinmiş bunlar da :)
0
🌸sunay
(30.01.09)
hp 6735s

ben az sonra alacağım
0
co2s2
(30.01.09)
bilgisayarları aldık arkadaşlar. herkese yardımları için teşekkür ederim.
0
🌸sunay
(31.01.09)
(1)

hp f4280 yazıcı ile ilgili bir sorun

2enkucukasalsayidir
yazıcıyı kurduktan sonra (cd den kurdum sadece adımları takip ettim.) bilgisayardaki herhangi bir dosyayı yazdıramıyorum yazıcı yüklü değil uyarısı çıkıyor ancak yazıcının tarayıcı özelliği çalışıyor.
yazıcıyı kurduktan sonra (cd den kurdum sadece adımları takip ettim.) bilgisayardaki herhangi bir dosyayı yazdıramıyorum yazıcı yüklü değil uyarısı çıkıyor ancak yazıcının tarayıcı özelliği çalışıyor.
0
2enkucukasalsayidir
(30.01.09)
aygıt yöneticisine gir sorunlu aygıtlarda yazıcı varsa sağ tıkla sürücüyü güncelle de(cd takılı olacak) ordan işini gör
0
enter saltman benim
(30.01.09)
(2)

ASP ile Mail Formu

yuto
sevgili sözlükçüler html sayfada form un post fonksiyonuyla e posta göndermek istiyorum aşağıdaki kodla gönderilebiliyor ama türkçe karakterler çıkmıyor ve de satırbaşlarını nasıl <br /> ile değiştireceğimi bulamadım yardımınıza sığınıyorum, teşekkürler.Not: Satırbaşı için de replace denedim ama gel
sevgili sözlükçüler html sayfada form un post fonksiyonuyla e posta göndermek istiyorum aşağıdaki kodla gönderilebiliyor ama türkçe karakterler çıkmıyor ve de satırbaşlarını nasıl <br /> ile değiştireceğimi bulamadım yardımınıza sığınıyorum, teşekkürler.

Not: Satırbaşı için de replace denedim ama gelmeden önce hem karakterler bozluyor hem de "\n" ler " "<buna dönüşüyor
__
<%
session.CodePage=1254
Const cdoSendUsingPickup = 1 'Send message using the local SMTP service pickup directory.
Const cdoSendUsingPort = 2 'Send the message using the network (SMTP over the network).

Const cdoAnonymous = 0 'Do not authenticate
Const cdoBasic = 1 'basic (clear-text) authentication
Const cdoNTLM = 2 'NTLM

Dim objMessage
Set objMessage = CreateObject("CDO.Message")
objMessage.Subject = "Iletisim Formu"
objMessage.Sender = "[email protected]"
objMessage.From = "[email protected]
objMessage.To = "[email protected]"
objMessage.bodyPart.Charset = "utf-8"
objMessage.HTMLBody = "<b>Iletisim Formu:</b><br />Gönderen:" & request.form("Name") & " ( " & request.form("Email") & " )<br />Mesaj:<br />" & Replace(Replace(Replace(request.form("Text"), "ı", "i"), "ç", "c"),"ÄŸ","g")

objMessage.Configuration.Fields.Item _
("schemas.microsoft.com") = 2

'Name or IP of Remote SMTP Server
objMessage.Configuration.Fields.Item _
("schemas.microsoft.com") = "smtp.mysite.com"

'Type of authentication, NONE, Basic (Base64 encoded), NTLM
objMessage.Configuration.Fields.Item _
("schemas.microsoft.com") = cdoBasic

'Your UserID on the SMTP server
objMessage.Configuration.Fields.Item _
("schemas.microsoft.com") = "[email protected]"

'Your password on the SMTP server
objMessage.Configuration.Fields.Item _
("schemas.microsoft.com") = "sifremcokgizlixxxx"

'Server port (typically 25)
objMessage.Configuration.Fields.Item _
("schemas.microsoft.com") = 25

'Use SSL for the connection (False or True)
objMessage.Configuration.Fields.Item _
("schemas.microsoft.com") = False

'Connection Timeout in seconds (the maximum time CDO will try to establish a connection to the SMTP server)
objMessage.Configuration.Fields.Item _
("schemas.microsoft.com") = 60

objMessage.Configuration.Fields.Update
objMessage.Send
response.redirect("iletisim.htm")
%>
__
0
yuto
(30.01.09)
objMessage.bodyPart.Charset = "utf-8" yerine objMessage.bodyPart.Charset = "windows-1254" ya da sadece "1254" kullanmayı dene. satırbaşları içinse replace komutuna ek olarak şunu ekle " Replace(vbCrLf, "<br />") " vbCrLf yemezse Chr(13) yazabilirsin.
0
phonex
(30.01.09)
türkçe karakter şeysi de
Codepage=65001
ve
Response.CharSet = "utf-8"
eklediğimde oldu duyuru arşivlerinde dursun
0
🌸yuto
(30.01.09)
(8)

sözlük le ilgili bir sorun

Attention
öncelikle bu soruyu pür dikkat okuyan sevgili kullanıcı merhaba.sorum şudur ki sözlüğe giriş yapıyorum fakat butonlarda bir değişim söz konusu olmuyor (otomatik bir yerlere yonlenmen lazim. eger olmazsa buradan olabilir.) diyor tıklıyorum fakat yine aynı sizce neden bunu yapıyor olabilir?
öncelikle bu soruyu pür dikkat okuyan sevgili kullanıcı merhaba.
sorum şudur ki sözlüğe giriş yapıyorum fakat butonlarda bir değişim söz konusu olmuyor (otomatik bir yerlere yonlenmen lazim. eger olmazsa buradan olabilir.) diyor tıklıyorum fakat yine aynı sizce neden bunu yapıyor olabilir?
0
Attention
(30.01.09)
sadece bu sıralar içinse şu anda oldukça yavaşlamış olmasından kaynaklanıyor olabilir. genel bişeyse başka browser'la açmayı denersen açılır sanırım bi şekilde.
0
tepedeki psychedelic adam
(30.01.09)
3 gündür bu şekil de düzelir dedim. düzel medi :(
0
🌸Attention
(30.01.09)
geçici bi sorun o...
0
nhl
(30.01.09)
ctrl+f5?
0
yuto
(30.01.09)
tarayici/surum? firefox ise yuklu eklentiler?
0
ssg
(30.01.09)
cache temizleyip deneyin.
0
sourlemonade
(30.01.09)
ie7 yi kullaniyorum 2 bilgisayarimda da hadi birinin bazi eklentileri yok ve bunu yapiyor ama diğerinde de aynı şekil de sorunla karşılaşıyorum acaba kişiye özel mi?
ve şuana kadar söylenenlerin hepsini yaptim herhangi bir değişiklik yok.
0
🌸Attention
(30.01.09)
Firefox'u yükledim eklentilerini tamamladım ve mutluyum. (bkz: firefox)
0
🌸Attention
(08.02.09)
(6)

kaybolan windows cd si

arnatuile
kardeşimin laptop unun recovery cd si kaybolmuş. dolayısıyla da orijinal windows kurma şansı yok şimdilik. servise sormuş, 90 dolara yakın bir para istemişler. bana çok mantıksız geldi. üzerindeki işletim sistemi win xp home edition du. şimdi ben gidip biryerden korsan win xp home edition cd si buls
kardeşimin laptop unun recovery cd si kaybolmuş. dolayısıyla da orijinal windows kurma şansı yok şimdilik. servise sormuş, 90 dolara yakın bir para istemişler. bana çok mantıksız geldi. üzerindeki işletim sistemi win xp home edition du. şimdi ben gidip biryerden korsan win xp home edition cd si bulsam, onu laptop un altındaki etiketteki key ile kursam legal olurmu ? yoksa microsoft götünüze girebilir diye uçurur mu laptopumuzu ? nihayetinde biz laptopu alırken microsoft'a peşinen ödemiştik windows vergimizi.
0
arnatuile
(30.01.09)
bir program ya birtakım kodlar sayesinde windows orijinal yapılıyor benim bir tanıdığım daha geçen gün yaptı. ama detayları bilmiyorum, sorma şansım da şu anda yok malesef biraz daha o yönde araştır. yardım da gelir herhalde. ama bir çözümü kesin var biliyorum.

o "tam nasıl olduğunu bilmediğim yöntem"i uyguladıktan sonra bir yerde windows için "genuine" yazısı çıkıyor. bu kadarını biliyorum.
0
yellow brick road
(30.01.09)
ben hiç laptop almadım, doğru dürüst kullanmadım da ama bildiğim kadarıyla cd vermiyolar zaten bilgisayar başlarken bi' yerlerde format atma-kurtarma konsolu gibi bir şey var oradan gerekli işlemler yapılıyor. yanlış biliyorsam biri uyarsın lütfen.
0
rodeocu
(30.01.09)
büyük ihtimalle hard diskte vardır yedek dosyaları. sony vaio almıştık. bi kere cd den yedeği kuram dediydim orada sormuştu nolur nolmaz diske de atayım mı yedeği diye. bi recovery programı vardır mutlaka. orayı bi yokla istersen.
0
emrag
(30.01.09)
söylediğin mümkündür.sen kur windowsunu sonrada pcnin altındaki şifreyi gir
0
enter saltman benim
(30.01.09)
90$ zaten lisansın parası. ya servistekiler anlamamış sorunun ne olduğunu, ya da gerçekten kötü niyetli bir şekilde kazıklamak istiyorlar.

ayıp denen bir şey var be.
0
co2s2
(30.01.09)
@yellow brick road; onları biliyorum, legaly xp türevi programlar. fakat öylebir şeyi neden yapayım ki, benim zaten bir lisansım var. parayla alınmış orijinal lisasn. sadece yükleme cd si kayboldu.

@rodeocu, emrag; evet öyle bir şey var ama, talihsiz bir şekilde bir süre önce o partition bir format sonucu dönmemek üzere gitti. enim bilgisayarımda hem o partition var, hemde 2 ayrı recovery disk kopyası var :) .

@metal reolution, çok teşekkür eder.msanırım en bulabilirim xp home. zahmet etmeyin.

@enter saltman benim; teşekkürler ;)

@co2s2; servistekiler gayet iyi anlıyorlar ama, bu yolla çok iyi para cukkaladıkları için değişen birşey yok. servis politikası deyip geçiyorlar. ayıp hp teknik servislerinde pek bilinen bir kelime değil.
0
🌸arnatuile
(30.01.09)
(1)

vimicro hata bildirimi

umudum
Bilgisayarımı açtığımda resimdeki vimicro hata bildirimi ile karşılaşıyorum.Bunun webcam le ilgili olduğunu öğrendim ama tüm çabalarıma rağmen sorunu çözemedim. Anlayabileceğim bir dilde yardımcı olursanız sevinirim.
Bilgisayarımı açtığımda resimdeki vimicro hata bildirimi ile karşılaşıyorum.Bunun webcam le ilgili olduğunu öğrendim ama tüm çabalarıma rağmen sorunu çözemedim. Anlayabileceğim bir dilde yardımcı olursanız sevinirim.
0
umudum
(29.01.09)
muhtemelen webcam'in sürücüsünde bir sorun var, kaldırıp tekrar yüklemeyi deneyin.
0
rodeocu
(30.01.09)
(2)

Vw Golf IV TDI 1,9 2001 Model Arabalar hakkinda genel bilgi...

cigdem citleyen gevrekci
Selam Arkadaslar,Basliktaki araba hakkinda tecrübesü olan arkadaslar fikirlerini ve tecrübelerini paylasirlarsa cok sevinirim.Tesekkürlerccg
Selam Arkadaslar,
Basliktaki araba hakkinda tecrübesü olan arkadaslar fikirlerini ve tecrübelerini paylasirlarsa cok sevinirim.

Tesekkürler
ccg
0
cigdem citleyen gevrekci
(29.01.09)
tam cevap olmayacak ama alacaksanız sorunu yoksa kaçırmayın
0
enter saltman benim
(29.01.09)
bende 2002 model,1.6 benzinlisi var,şuana kadar hiç sorun cıkartmadı beni üzmedi,yılda 1 kez bakıma girdiriyorum okadar..yeni nesil araçlara göre biraz çok yakıyor golfler bunu söyleyeblirim dizel olması sizin için avantaj ancak dizel otomobiler benzinliye göre daha cok kullanıldığı için 2001 modelde 120bin kmden altını bulmak zor gibi dizelde..

bu araçlarla bayaa ilgilendm birkaç arkadaşıma da aldırdım özellikle golf IV kasa hastasıyım,motor ömrü olarak güzel bakılırsa 250bin km sorunsuz görür ki cok yakın bi arkadasım 99 model bora ile şuan 240bin kmde geziyor ses değişmesi yok motorda,anlıyacağınız ben kullanıcı olarak bu kasayı tavsiye ederim :)
0
reign
(30.01.09)
(5)

cep numarası ele geçirilmi?

enter saltman benim
akşam özel numaradan bi eleman arayıp(tam call center sesi)merhaba x(adım) bey gençtürksel şifrenizin süresi dolmuş(evet doğru) yenileyelim mi?-yok gözüm saol onlar kontör yükleyince yenileniyo-hmm yok artık böyle yeniliyo-yok ben yenilemicem-sizi bizbizecelle geçirelimburda benim ampul yanar bi bit
akşam özel numaradan bi eleman arayıp(tam call center sesi)merhaba x(adım) bey gençtürksel şifrenizin süresi dolmuş(evet doğru) yenileyelim mi?
-yok gözüm saol onlar kontör yükleyince yenileniyo
-hmm yok artık böyle yeniliyo
-yok ben yenilemicem
-sizi bizbizecelle geçirelim
burda benim ampul yanar bi bit yeniği olduğu anlaşılır ben zaten bizbizecellyimdir o anda tel.i kapatırım.
teknik olarak mümkün olmadığını düşünsemde hattı ele geçirme olasılıkları var mıdır?Tel.i 2 gün önce 2.el aldım acaba içinde bi program falan kurulu olabilir mi? az önce pcnin yanındayken hoparlörler dırıdıt(telefon çalmadan önceki sinyaller)etti. korktum var mıdır böyle bişey. türkseli arayıp beni aradıklarını söledim hatta herhangi bi terslik olmadığını söylediler.
0
enter saltman benim
(29.01.09)
turkcell'de bazı hatlar iptal olduğu için veya kullanıma kapandığı için tekrardan satışa sunuldu. bazı 532'liler ile 534'lüler bildiğim kadarıyla böyle ortaya çıktı..kardeşim 534'lü kullanıyor ilk aldığı zamanlar x bey diye arama geliyordu hep. eğer senden önce biri kullandıysa numarayı sizi arayabilirler..
0
orion ares
(29.01.09)
@orion ares hayır hattı 2005 yazında aldım 0538li
0
🌸enter saltman benim
(29.01.09)
538'li bir hatta olacağını sanmıyorum, ondan değildir. deneme yanılma yapan o. çocukları dolaşıyor etrafta. kişileri arıyorlar veya mesaj çekiyorlar. arayarak kişisel şeyler soruyorlar ve bilgi alıyorlar. veya kuzen diye mesaj atıp muhabbete giriyorlar. kuzen'li mesajlar kız aramak için diğerkileri de kredi kart hesabı ulaşımı için. özellikle de turkcell merkez diye başlıyor bu aramalar. mesajlarsa kuzen diye çünkü en genel terim budur. kuzen diyince kuzeninizin mesaj attığını sanıp cevap verirsiniz birkaç mesaj sonra da anlarsınız ki o değildir. o da pardon sizi kuzenim sandım der ve bari tanıtın kendinizi nesiniz diye mesaj atar.

ne olursa olsun cevap vermeyin tanıdığınız numaralara ve mesajlara.
0
orion ares
(29.01.09)
telefon pc nin yanındayken arada etkileşim olur. sonuçta sürekli alıcı bağlantısı olan bi alet. televizyonun yanına koyarsan da yayını arada etkiliyor, ama çalmıyor. bu normal. ama arayan elemanla konuşmaman mantıklı olmuş. sıpanın tekidir, bi şeyler koparırım bu şekilde diye aramıştır.
0
lovemyself
(29.01.09)
kafadan bir türksel numarası sallamıştır. gençtürksel şifrenizi ele geçirmeye çalışan biridir. kendi türksel hattı yoktur, "eski şifrenizi aliyim, yeni şifrenizi şudur diyip kolpa yapacak, eski şifreniz diye elde ettiği bilgiyle de gidip mekdanlıtta yemek yiyecek, sinemaya gidecek falan. siz numarayı yemeyince callcenter ayağını abartmak için tarife marife yazmıştır.
0
kibritsuyu
(30.01.09)
(8)

Rapidshare premium şifrem sürekli çalınıyor!

erastes
Merhabalar sevgili romalılar,mümkün mertebe terbiye sınırları dahilinde derdimi anlatacağım : efendim eşşeoğlunun biri veya daha fazlası (.rospu ç.cugu bir şerefsiz kitlesi) mütemadiyen rapidshare premium hesabımın şifresini çalıyor. para verip aldığım hizmeti kullanamaz hale geldim, çıldıracağım, d
Merhabalar sevgili romalılar,mümkün mertebe terbiye sınırları dahilinde derdimi anlatacağım : efendim eşşeoğlunun biri veya daha fazlası (.rospu ç.cugu bir şerefsiz kitlesi) mütemadiyen rapidshare premium hesabımın şifresini çalıyor. para verip aldığım hizmeti kullanamaz hale geldim, çıldıracağım, daha da kötüsü rapid aynı anda farklı IP'lerden indirme devam ederse hesabımı tamamen silmekle beni tehdit etti. rapid kullanırken flashget'le indiriyorum "login server" sekmesinde mecburen kayıtlı her link için kullanıcı adı ve şifre. daha güvenli bir indirme programı aradım, herkes en güvenlisi flashget dedi.

tüm tarayıcıların belliği, kukisini ne varsa boşalttım, rapid hesabındaki her bilgiyi baştan aşağıya değiştirdim, yetmedi e-mail şifremi değiştirdim, o da yetmedi normal klavyeyle değil ekran klavyesi ile yazarak giriyorum şifremi. dünden beri 4 kez mi ne şifre değiştirdim, artık hatırlayabileceğim şifre "generate" edemiyorum, o haldeyim.
Fakat gene çalınıyor, gene çalınıyor, çıldırmama ramak kaldı.
Maruzatım budur, sorum da şu : rapid premium hesabı benim gibi çalınan var mıdır aranızda? varsa suçlu olarak neyi buldunuz? indirme programını mı yoksa keylogger falan mı? ben bu beladan nasıl kurtulacam?

Allah rızası için paylaşılacak deneyim aranıyor...

(ayrıca "burası teknik forum mu?!" diye kızmayın lütfen, gezmediğim forum kalmadı, her kafadan farklı bi ses çıkıyor. kimse rapid şifresinin güvenliği için bişey söylemiyor, herkes "nasıl bedavaya çalarım" onun hilesini hurdasını veriyor. siz saygıdeğer romalılardan yardım bekliyorum...)
0
erastes
(29.01.09)
-İnterneti wireless olarak kullanıyorsanız, o şekilde çalınıyor olabilir. Modem şifrenizi değiştirmek işe yarayabilir. Pek bi bilgim yok bu konuda.
-Bilgisayarınıza yüklü olan bir zararlı, rapidshare şifrenizi birilerine gönderiyor olabilir. Windows'u güvenli modda açarak bir antivirüs ve bir anti spyware yazılımıyla tamamen taratın.
-Mail şifreniz biliniyor olabilir. Şifrenizi değiştirdikten sonra şifre kurtarma sorunuzu da değiştirmeyi unutmayın. Ya da rapidshare premium ayarlarından mail adresinizi değiştirin, başka bir mail kullanın.

-Rapidshare premium ayarlarınızı değiştirdikten sonra "security lock" yapmayı unutmayın.
0
edge_nabby
(29.01.09)
wireless yüzünden olmaz da dediğin gibi ya trojan falan yedirdiler ya da mail adresinin şifresini biliyorlar. virüs taraması yap ve bi firewall yükleyebilirsin nete çıkışı tam kontrol etmek için. comodo mesela.
0
emrag
(29.01.09)
- wireless güvenliğim üst seviyede, MAC adresi tanımlı olmayan hiç bir bilgisayarın modemime erişmesi mümkün değil. en azından hacker fln değilse, normal yollardan mümkün değil. (çok uzun zamandır bu böyle)
- e-mail şifremi, rapiddeki e-mail bilgilerimi, herşeyi değiştirdiğim halde çalınma devam ediyor.
- security lock her daim açık.
- en son dün 9 saat iki ayrı programla full sistem taraması yaptırdım, temiz çıktı, anti-vir raporlarına inanasım geliyor ama inanmıyorum. o yüzden güvenli modda taratmak önerisi için teşekkür ederim. bunu deneyeceğim.

- firewall tavsiyesini de deneyeceğim.

flashget ve benzeri programlar konusunda önerisi ve fikri olan varsa ona da açığım...
0
🌸erastes
(29.01.09)
virüs bence
0
enter saltman benim
(29.01.09)
mac olayını aşarlar. sen en güzeli önce bi comodoyu indir. sonra pc ye bi güzel format at. nete bağlanmadan comodo'yu kur. paranoyak modu var onun. ona getir. sonra net bağlantısını yap. ie ye msn ye falan izin verirsin comodo'dan. nete gir şifrelerini değiştir. olmadı bi kağıda yaz garip bi şifre böyle şekilli, büyüklü, küçüklü. monitöre yapıştır. isminden şüphelendiğin programları ya buraya yazarsın ya da google'dan aratırsın. baktın 3-5 gün herşey temiz, yolunda. trojandır. yok hala gidiosa şifreler ilahi bi güçtür yapcak bi şey yok.
0
emrag
(29.01.09)
key scramber denen ufak 1 program var. her pc de kurulu olmalı bence. bilgisayarında key logger varsa tamamen etkisiz hale getiriyor.
0
s e ff a f
(30.01.09)
@emrag
mac filter i nasil asiyorlar acaba. var mi dokuman merak ettim
0
kolpazan
(30.01.09)
zaman ayırıp çözüm öneren herkese çok teşekkür ederim. tavsiyelere uyup format attım, bahsedilen comodo programını kurdum, hakkaten paranoyak bi programmış. format attıktan sonra ben de piskopata bağladım, bi yarım gün makinaya interneti bağlamadım. sonra update için mecbur kaldım. neyse, bugün flashget kuruncaya kadar normal görünüyordu herşey. buarada şifrelerim konusunda da paranoyaka bağladım, büyük-küçük harf, rakam, noktalama işareti vs. artık kendim de hatırlamıyorum şifrelerimi ezberden. ve rapid'i doğru düzgün kullanmak için flashgeti yeniden kurunca gene hesabımın benim dışında kullanıldığını gördüm. zannımca flashget gibi görünüyor problem, kimseyi bulmaz beni bulur zaten.
neyse tekrar teşekkür ederim, rapid premium hesabı olan flashgetciler de dikkatli olsun derim, nacizane...
0
🌸erastes
(01.02.09)
(3)

explorer.exe ile ilgili yardım

audionaut
Selamlar;Gecen gun işletim sistemim patladı ve windows 7 kurmaya karar verdim. genellikle çok buyuk ebatlı dosyalarla çalışıyorum. Örneğin şu anda üzerinde çalıştığım videonun toplam boyutu 2.5 TB civarında. Windows 7 kurulu makinayı gece render a bıraktım. Sabah my computer a tıklayınca kasılmaya b
Selamlar;

Gecen gun işletim sistemim patladı ve windows 7 kurmaya karar verdim. genellikle çok buyuk ebatlı dosyalarla çalışıyorum. Örneğin şu anda üzerinde çalıştığım videonun toplam boyutu 2.5 TB civarında. Windows 7 kurulu makinayı gece render a bıraktım. Sabah my computer a tıklayınca kasılmaya başladı. bir kaçkez bu durum olunca explorer ı task manager dan kapatıp tekrar çalıştırdım. bu sefer de explorer.exe - The remote procedure call failed and did not execute diye bir hata mesajı almaya başladım. bilgisayarı restart edince bir iki tık dolaşabiliyorum harddisklerde ama sonra yine kasılmaya ve bu hatayı vermeye devam ediyor. After effects ya da photoshop un open menusunden de bilgisayarın içindekilerii görmek mümkün almuyor. yardımcı olabilecek birileri varsa müteşekkir olurum.
0
audionaut
(29.01.09)
der ki; "windows 7 işletim sistemi şu anda betadır, işleriniz için kullanabileceğiniz güvenirlikte değildir sadece test amaçlı kullanmanız tavsiye edilir"
0
subnegative
(04.03.09)
After Effects CS4 olduğunu varsayıyorum. CS4 ise güncellemelerini de kurduğunuz varsayıyorum. 2.5 TB gibi bir dosyayla çalıştığınıza göre profesyönel olduğunuzu da varsayıyorum ki bu da After Effects'i warez sitelerinden indirmediğiniz anlamına gelir (:

2.5 TB çok dev bir rakam değil mi ya hu bir dosya için. G5 filan mı kullanıyorsunuz? Bugüne kadar herhangi bir XP'nin 2.5 TB'lık tek video dosyasını render alabileceğini duymuş değilim, şahit de olmadım.

Hülasa, Windows 7 gibi bir işletim sistemine emanet edilemeyecek büyüklükte işler, After Effects için konuşuyorum elbette.

Kaldı ki Adobe, Windows 7'nin esamisini dahi okumadı, ve bunda haklı da. After Effect CS4'ün yaması çıkmış olmasına rağmen yeni bir yamaya (bu sefer 150 mb boyutunda olacak kadar büyük değil) ihtiyacı da var.

Windows 7'den kaçarak uzak durmak en faydalısı. Ben de denedim Windows 7, Virtual filan da filan. Hiç stabil olmadı, içime sinmedi. Emektar XP'ciğime geri döndüm.
0
gozupek
(09.05.09)
5 full kaset dolusu (200 dk.) full HD (1920x1080), 4:4:4, 12 bit YUV video yaklaşık olarak bu kadar tutuyor. storage olarak G-RAID, işlemci olarak 8 adet xeon kullanıyorum, Ram 6 GB. yapmak istediğim montaj, keying ve animasyonu beraber yapmaktı ama olmadı. bu arada CS3 kullanıyorum. video önce montajlandı, sonra keying işlemi yapıldı ve animasyonlar ondan sonra yapıldı. (Cilekes-Katil Dans) aslında oldukça iyi performans aldım widows 7 'den. yukarıda bahsettiğim sorun ise olduka yaygınmış ama yeni beta da bu sorun giderilmiş.
0
🌸audionaut
(09.05.09)
(6)

ipod

boktan kaleler
Merhaba arkadaşlar, İpod tadında dehşetengiz bir ses kalitesine sahip optimum düzeyde ucuzluk ve kalite dengesine sahip bir ürün var mı bildiğiniz ? Bu tip teknoloji konularda bilgi-tecrübe sahibi kişilerin tavsiyelerini bekliyorum. Teşekkürler...
Merhaba arkadaşlar,
İpod tadında dehşetengiz bir ses kalitesine sahip optimum düzeyde ucuzluk ve kalite dengesine sahip bir ürün var mı bildiğiniz ? Bu tip teknoloji konularda bilgi-tecrübe sahibi kişilerin tavsiyelerini bekliyorum.

Teşekkürler...
0
boktan kaleler
(29.01.09)
(bkz: cowon)
(bkz: iriver)

bende de iPod var ama bu ikisinin yanında iPod daha düşük kalitede kalıyor.

bi de creative zen var ama o en son pahalıydı baya.
0
deckard
(29.01.09)
0
dambil
(29.01.09)
walkman.kalite istersen budur önerim.normal fiyatta ürünler var.
0
dunyanin en gereksiz adami
(29.01.09)
140-200 tl arası 2. el ipod nano 4gb bulabilirsiniz. ben olsam böyle bir şey yapardım.

www.sahibinden.com
0
ferishtah
(29.01.09)
peki bu cowon u istanbulda nere(ler)de bulabilirim ?
0
🌸boktan kaleler
(29.01.09)
geçmişte kullanmış olduğum mp3 çalarlar : apple, creative, iriver ve cowon'un muhtelif modelleri.
önerdiğim mp3 çalar : sony nwz-s638f
0
weeping guitar
(29.01.09)
(2)

Media Player şarkı isimleri

onder2k
Merhaba,Media Player artık şarkı isimlerini göstermiyor. Bilgisayarımda admin benim, diğer kullanıcılar kısıtlı, ama onlarda şarkı isimleri gözüküyor. Kaldırıp yeniden kurmayı da denedim, son sürümü kurdum, ayarlarda her şey tamam gözüküyor ama nedense olmuyor işte.Yardım lütfen...
Merhaba,

Media Player artık şarkı isimlerini göstermiyor. Bilgisayarımda admin benim, diğer kullanıcılar kısıtlı, ama onlarda şarkı isimleri gözüküyor. Kaldırıp yeniden kurmayı da denedim, son sürümü kurdum, ayarlarda her şey tamam gözüküyor ama nedense olmuyor işte.

Yardım lütfen...
0
onder2k
(29.01.09)
ne gösteriyor peki? biraz açsanız belki faydamız dokunur.
0
supergirl
(29.01.09)
Sadece Parça 1, Parça 2 şeklinde gösteriyor. Albüm bilgisi bul dediğimde internetten buluyor, onaylıyorum, bitti diyor, ama orada önerdiği isimler yine çıkmıyor. Ya da kayda alınmıyor. Delirtti beni. Microsoft'u aradım yardımcı olamadılar.
0
🌸onder2k
(30.01.09)
(4)

Harici Hard Disk Sorunu

hal9000
Elimde birkaç ay önce aldığım 320 gb Lacie marka bir harici hard disk var ki projelerim, sunumlarım, film, dizi vs neyim varsa yoksa bunun içinde ama bir süredir içine attığım dosyaların bozulduğunu fark ettim. Mesela film izlerken bir anda donuyor sonra jfilerecovery ile bakınca dosyanın bozuk oldu
Elimde birkaç ay önce aldığım 320 gb Lacie marka bir harici hard disk var ki projelerim, sunumlarım, film, dizi vs neyim varsa yoksa bunun içinde ama bir süredir içine attığım dosyaların bozulduğunu fark ettim. Mesela film izlerken bir anda donuyor sonra jfilerecovery ile bakınca dosyanın bozuk olduğunu görüyorum. Bu durumda gidip değiştirmek dışında ne yapabilirim, bozulmuş mudur şimdi bu hdd?
0
hal9000
(29.01.09)
chkdsk yaptın mı?
0
kofteburger
(29.01.09)
bozuk sektör muhtemelen
0
turkish tekila
(29.01.09)
chkdsk yapıyorum şimdi muhtemelen dediğiniz gibi bozuk sektördür. teşekkürler ilgilendiğiniz için.
0
🌸hal9000
(29.01.09)
bir an önce yedekle içindekileri. gidici o disk.
0
386 dx
(29.01.09)
(4)

Justin.tv çalışmıyor

kofteburger
Site açılıyor ama videolar asla başlamıyor. Öyle dönüp duruyor yükleniyor işareti.Canlı yayınlar da böyle clipler de?Opera, IE, FF, ve Safari ile denedim. Flash Player 9 vardı 10'a yükseltdim neden olmuyor acaba?
Site açılıyor ama videolar asla başlamıyor. Öyle dönüp duruyor yükleniyor işareti.
Canlı yayınlar da böyle clipler de?
Opera, IE, FF, ve Safari ile denedim. Flash Player 9 vardı 10'a yükseltdim neden olmuyor acaba?
0
kofteburger
(29.01.09)
bende sorunsuz çalışıyor. ttnet kullanmıyorum(ulakbim ağından bağlanıyorum) belki bi alakası vardır..
0
abtash
(29.01.09)
kurdum sayfa yüklendikte sonra transfer olmuyor.
0
🌸kofteburger
(29.01.09)
şurdan ayarları kısmışım onu açınca düzeldi www.macromedia.com
0
🌸kofteburger
(29.01.09)
kofteburger o sayfadaki hangi ayarlar ile oynanması gerekiyor acaba? aynı sorun bende de mevcut. justin tv ye veri depolama izni açtım ama hala hep yüklüyor hiç başlamıyor video. spesifik olarka belirtebilir misin rica etsem?
0
teletabi
(05.02.09)
(1)

harita programi

Deniz81
Elimdeki datayi harita uzerinde gosterecek bir program ariyorum. Sanirim excel'in boyle bir ozelligi vardi ama Turkiye haritasi uzerinde mumkun degil diye biliyorum. Ornegin il il hava sicakliklarini girmek ve her bir deger icin renklendirme yapmak gibi ozellikleri olmasi lazim. Eger bildiginiz bir
Elimdeki datayi harita uzerinde gosterecek bir program ariyorum. Sanirim excel'in boyle bir ozelligi vardi ama Turkiye haritasi uzerinde mumkun degil diye biliyorum. Ornegin il il hava sicakliklarini girmek ve her bir deger icin renklendirme yapmak gibi ozellikleri olmasi lazim.
Eger bildiginiz bir program varsa yardimci olursaniz cok sevinirim.
0
Deniz81
(29.01.09)
abtash
(29.01.09)
(3)

divx player'a bir haller oldu

deckard
minton 1304 divx player'ım var. uzun bir süre kullanmadım (3-4 ay olmuştur). geçen gün denediğimde görüntü ekrana bozuk aktarıldığını gördüm. böyle sağ kısım solda, sol kısım sağda. italik duruyor bi de görüntü. anladınız işte. çalıştığından emin olduğum başka bir scart kablo ile denedim yine aynı g
minton 1304 divx player'ım var. uzun bir süre kullanmadım (3-4 ay olmuştur). geçen gün denediğimde görüntü ekrana bozuk aktarıldığını gördüm. böyle sağ kısım solda, sol kısım sağda. italik duruyor bi de görüntü. anladınız işte. çalıştığından emin olduğum başka bir scart kablo ile denedim yine aynı görüntü. nesi olabilir bunun? son düzgün çalıştığından bu yana her şey aynı. yata yata mikroçipleri mi paslandı?
0
deckard
(28.01.09)
Açık bir yer bulmuşsa fan yerlerinden falan tozlanmış olabilir.Hiç garantiye gidesin yoksa al tornavidayı eline aç içini bi güzel temizle ben cd temizlemek için işe yarayan köpüklerden kullanmıştım. 3 kuruşluk alete de 5 kuruşluk sprey almak istemezsen dikkatlice süpürgeyle geç aman en düşük seviyede olsun onların okuma başlıkları çok narin kulak çubuğuyla temizle oralarını
(bkz: turklere ozgu tamir teknikleri )

Yalnız sorun kablo girişinde gibi geliyor Çekerken sert mi çektin ? hazır açmışken bak bakalım kablo girişlerine de
0
chaud
(29.01.09)
benzer bi problem benim arkadaşlarımın playerında mevcut idi. ekran ikiye bölünmüş renk değerleri yandan yemiş gibi falan. kumandadan şu an ne olduğunu unuttuğum bi tuşa basmışlar meğersem ben kurcalayınca düzelmişti. bi siz de kurcalayın düzelir belki.
0
generic
(29.01.09)
eskiden sorunsuz izleyebildiğin bir filmi tak, eğer onda da aynısını yapıyorsa sorunun codeclerden kaynaklanmadığından emin olursun. Eğer eski filmlerden birisini sorunsuz izleyebiliyorsan firmware i yükseltmen gerekecek.
0
kimlanbu
(29.01.09)
(2)

Playstation 3te blu ray bölge sınırı

dirk pitt
ps3te blu ray filmler için bölge sınırı var mıdır yok mudur. oyunlar için yok o yüzden sormaktayım.
ps3te blu ray filmler için bölge sınırı var mıdır yok mudur. oyunlar için yok o yüzden sormaktayım.
0
dirk pitt
(28.01.09)
var
0
thinkbeforedoing
(28.01.09)
var ama 3 tane bölge var.
Ayrıca PS3 ile bir alaksı yok bütün BluRay playerlarda böyle bu.
en.wikipedia.org:Blu-ray_regions_without_key.svg
0
kofteburger
(29.01.09)
(4)

font düzenleme programı

etna
3500 küsür tane font ekledim bilgisayara ve photoshop-coreldraw programlarını acayip kastı.burada verilmişti ama bulamadım bi türlü;ön izlemesini görüpte istediğimiz fontu silebileceğimiz bir program vardı, onu arıyorum.türkçe harfleri desteklemeyen fontları sileyim bari.sevgiler-saygılar
3500 küsür tane font ekledim bilgisayara ve photoshop-coreldraw programlarını acayip kastı.
burada verilmişti ama bulamadım bi türlü;
ön izlemesini görüpte istediğimiz fontu silebileceğimiz bir program vardı, onu arıyorum.
türkçe harfleri desteklemeyen fontları sileyim bari.
sevgiler-saygılar
0
etna
(28.01.09)
fontagent pro
0
a7x
(28.01.09)
ffr deluxe dene bırakamazsın.
0
eftalit
(28.01.09)
bitstream font navigator. corel in içinde mevcut olması gerek kurulum ile beraber.
0
oku oku yazar ol
(29.01.09)
extensis suitcase
0
la grande
(29.01.09)
(1)

grafikleri düzgünce bilgisayara aktarmak

tabudeviren
eski kitaplardan/fotokopilerden almam gereken bazı grafikler var.ama söz konusu grafikler fotokopilikten/eskilikten seçilemez olmuz. sayılar falan kötü. çizgiler dağılmış. sayılar neyse de (ben eklerim ne de olsa) ama çizgilerin belirginliği şart.bunu bilgisayara aktarmam lazım. daha doğrusu, bilgis
eski kitaplardan/fotokopilerden almam gereken bazı grafikler var.
ama söz konusu grafikler fotokopilikten/eskilikten seçilemez olmuz. sayılar falan kötü. çizgiler dağılmış. sayılar neyse de (ben eklerim ne de olsa) ama çizgilerin belirginliği şart.

bunu bilgisayara aktarmam lazım. daha doğrusu, bilgisayarda 'ilk kez, temiz bir şekilde çizilmiş gibi' çiziktirmem lazım.

grafiğin eğrileri düzgün olmayıp, parabolik olduğundan ve ara değerler de olmadığı için bunların çizimini yapamıyorum.

bir program olsa, grafiğe şöyle bir bakıp, grafik çizgilerinin ana hatlarını alıp, aynısının tertemizini bana sunsa...

biliyor musunuz böyle bir program?
0
tabudeviren
(28.01.09)
öyle bi program var mıdır bilmiyorum ama profesyonel bir tarayıcıda taratıp bilgisayara aktarabilirsin. bunu yaptırdığın yerde zaten gerekli program vardır ve renklerini ayarlayıp senin istediğin netliğe çekebilirler.
ya da tamamen yeniden çizecek bi grafiker falan bulabilirsin.
0
oku oku yazar ol
(28.01.09)
(3)

bilgisayarın kendi kendine açılması

tomber
öncelikle herkese merhaba. efendim bir adet hp dizüstü bilgisayar sahibiyim, sorunum ise şu, ne zaman bilgisayarı "hazırda beklet" veya "uyku modunda" kapatırsam bilgisayar kendi kendine açılıyor, işin ilginç yanı hep gece üçte yapıyor bunu, hiç sekme olmuyor, ne iştir anlamadım, yardımcı olursanız
öncelikle herkese merhaba. efendim bir adet hp dizüstü bilgisayar sahibiyim, sorunum ise şu, ne zaman bilgisayarı "hazırda beklet" veya "uyku modunda" kapatırsam bilgisayar kendi kendine açılıyor, işin ilginç yanı hep gece üçte yapıyor bunu, hiç sekme olmuyor, ne iştir anlamadım, yardımcı olursanız sevinirim.
0
tomber
(28.01.09)
gece 3 windowsun update denetimi yaptığı saat olarak default ayarlı geliyor windows o saatte updateleri denetliyor bulduklarını indiriyor falan ondan olabilir?
0
buffy de vampir sayilir
(28.01.09)
bioslarda bilgisayarı şu saatte otomatik aç gibi ayarlar yapılabiliyordu, onlarla ilgili olabilir?
0
sanal uyku
(28.01.09)
buffy, dediğin doğruymuş update her gece üçe ayarlıydı düzelttim, sağolasın, sanal uyku sanada teşekkürler.
0
🌸tomber
(28.01.09)
(4)

excelde bölümlendirme

liberal
bu adreste görüldügü üzere bir tablo var, ben şimdi yukarıda bölmeleri dondurdum. fakat aynı zamanda yan taraftanda bölmeleri dondurmak istiyorum.bunu nasıl yaparım ?yani, en son sutuna gittigim zaman hangi gün oldugunuda görebileyim.var mıdır yolu yoksa ya satır ya sutun mu olur ?teşekkürler.
bu adreste görüldügü üzere bir tablo var, ben şimdi yukarıda bölmeleri dondurdum. fakat aynı zamanda yan taraftanda bölmeleri dondurmak istiyorum.bunu nasıl yaparım ?

yani, en son sutuna gittigim zaman hangi gün oldugunuda görebileyim.var mıdır yolu yoksa ya satır ya sutun mu olur ?

teşekkürler.
0
liberal
(28.01.09)
"pencere -> böl" dedikten sonra sol altta kaydırma çubuklarının arasındaki bölümü istediğiniz sütuna kadar tutup sürükledikten sonra tekrar "pencere -> bölmeleri dondur" şeklinde yapabilirsiniz.

img220.imageshack.us
0
mahallenindelisi
(28.01.09)
@mahallenindelisi, yok anlayamadım.
0
🌸liberal
(28.01.09)
en üstte "dosya, düzen..." diye giden menüden "pencere"yi seçiyoruz. açılan menuden "böl" dedikten sonra, ekranın sağ altında (üstteki mesajda sol demişim) resimdeki işaretlediğim yerin üzerine gelip tıklayıp A sütununa kadar sürüklüyoruz. daha sonra "pencere -> bölmeleri dondur" diyoruz.

karışık mı anlattım ya?!?!
0
mahallenindelisi
(28.01.09)
@mahallenin delisi şimdi oldu, kusura bakma, şimdi oldu.
0
🌸liberal
(28.01.09)
(1)

Word'de ingilizce dil denetimi?

cinematography
Şimdi elimde office kurulum cd'si yok. gidip bulamamdan bir yerden. bana öyle bir şey anlatınki yazdığım ingilizce metni word'e dil denetimi yaptırabileyim. netten birşeyler (office kurulumu?) indirsem mesela nasıl yaparım? Başka bir imkanı var mı (daha kolay olan)? (bkz: anneye anlatır gibi anlat)
Şimdi elimde office kurulum cd'si yok. gidip bulamamdan bir yerden. bana öyle bir şey anlatınki yazdığım ingilizce metni word'e dil denetimi yaptırabileyim. netten birşeyler (office kurulumu?) indirsem mesela nasıl yaparım? Başka bir imkanı var mı (daha kolay olan)?
(bkz: anneye anlatır gibi anlat)
0
cinematography
(28.01.09)
şu siteyi deneyebilirsiniz www.spellcheck.net
ya da google'dan spell checking diye arayıp çıkan linklere bakabilirsiniz.
0
dinomazu
(28.01.09)
(5)

divxi dvdye çevirme

lacivert
şimdii. birkaç divx filmim var. dvdye nasıl ceviririm?sonraaa filmi dvd'ye yazmak için falan nelere ıhtıyacım var?eskiden iso falan bişiler yapardım ama, hepsını unuttum resmen.tesekkurler.
şimdii. birkaç divx filmim var. dvdye nasıl ceviririm?
sonraaa filmi dvd'ye yazmak için falan nelere ıhtıyacım var?
eskiden iso falan bişiler yapardım ama, hepsını unuttum resmen.

tesekkurler.
0
lacivert
(28.01.09)
DVD menülü olsun istersen; Nero 7 Premium kurup Nero Vision ile kolaylikla yapabilirsiniz.
0
trimpot
(28.01.09)
peki altyazı ekleyebilir miyiz? (bi soru da benden olsun)
0
no avalon
(28.01.09)
DVD player'da izlemek için DVD hazirliyorsaniz; data dosyasi olarak dvd'ye altyzai dosyasi ile birlikte yazdirarak izleyebilirsiniz.

Burada önemli olan nokta; altyazi dosyasi ile film dosyasinin isimlerinin ayni olmasi.

film.avi
film.srt

...gibi.
0
trimpot
(28.01.09)
yanı hazır sekılde, bir cdde duruyor bu fılmler. ama benım arsıv tutkum yuzunden onları kapaklayıp coverlemek ıstıyorum. altyazısı vs, herseyı var zaten. benım yapmam onu dvdye cevırmek. hm. yoksa format degısınce altyazı ıle ılgılı bır ıslem de mı yapmam gerekecek :) eha, allahım cok ılkel hıssettım.
0
🌸lacivert
(28.01.09)
yapacakbirseyyok
(28.01.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.